به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Saturday, June 20, 2009

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 1090)



 

 
 

 

       

  


 
 
 
1090
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1090:: شنبه 30 خرداد 1388

www.mobin-group.com

بالاخره ما آفتابي شديم!
+فينال يوروويژن 2009 و فينال NBA 2009



با سلام به همه شما دوستان عزيزم!
بالاخره ما آفتابي شديم!
از آخرين شماره روزانه (1089) که 31 ارديبهشت منتشر شد تا امروز که شماره 1090 روزانه منتشر ميشه دقيقا يک ماه مي گذرد! و اما حتما مي پرسيد علت اين غيبت يک ماهه چيه؟!
راستش اتفاقاتي افتاد که صلاح را بر اين ديدم که در ايام تبليغات انتخابات يعني درست از روزي که تبليغات قانوني کانديداها شروع ميشه انتشار روزانه را متوقف کنم. دلايلم براي اينکار را نمي خوام الان بگم و بهتره بمونه براي فرصتي ديگه و فقط به ذکر يک نکته بسنده مي کنم:
اسفند ماه سال گذشته در شماره 1071 روزانه تصوير اصلي (بالايي مجله) مربوط مي شد به آقاي ميرحسين موسوي و اينکه ايشان با صدور بيانيه اي رسما اعلام کانديداتوري کردند. از اون تاريخ به بعد هم مطالبي پراکنده از ايشان در مجله مي نوشتيم. از طرفي از آقاي احمدي نژاد هم بخاطر اينکه رئيس جمهور کشور بودند حمايت مي کرديم و البته انتقاداتي هم داشتيم که به فراخور اتفاقاتي که مي افتاد در مجله مي نوشتيم (که آخرين نمونه اش در سخن مبين شماره 1085 روزانه) نوشته شده بود.
از طرفي هر چقدر به روزهاي آغاز تبليغات رسمي کانديداها نزديک مي شديم سعي مي کردم مطالبي که از اين دو کانديدا در روزانه نوشته ميشه بطور مساوي باشه. هر آدم منصفي شماره هاي قبلي روزانه (1089، 1088، 1086، 1085 و ...) را مرور کنه متوجه ميشه که در قسمت لينکهاي روزانه سعي کرده بودم در هر شماره يک لينک مربوط به آقاي موسوي و يک لينک به آقاي احمدي نژاد اختصاص دهم.
اما هر چقدر من سعي مي کردم مطالب بطور مساوي و منصفانه در روزانه نوشته بشه، متاسفانه طرفداران تندروي هر دو اين کانديداها من را متهم به جانبداري از طرف مقابل مي کردند. ايميلهايي که در اين مدت دريافت کردم موجوده و اگر لازم باشه مي تونم منتشر کنم تا ببينيد که طرفداران آقاي احمدي نژاد من را متهم به جانبداري از آقاي موسوي کرده اند و بالعکس! متاسفانه عده اي از ما ظرفيت کمترين انتقاد را نداريم و شعارهاي مانند «تحمل مخالف»، «احترام به نظرات مخالف» و ... فقط در حد شعار هست و بس!
اين اتفاقات و اتفاقات ديگري(!) باعث شد که عطاي انتشار روزانه در ايام تبليغات انتخابات را به لقايش ببخشم! و الان که يک هفته از برگزاري انتخابات مي گذره و فضاي احساسي کم کم داره جايش را به عقل و منطق ميده، تصميم گرفتم انتشار روزانه را از سر بگيرم. فقط خدا مي دونه در اين يک ماه چقدر براي من سخت بود که انتشار روزانه را متوقف کنم و چي به من گذشت! از همه دوستاني که در اين مدت ايميل زدندند و جوياي حالم شدند بينهايت سپاسگذارم، و اميدوارم ديگر شاهد چنين فضاها و اتفاقاتي نباشيم!
نکته پاياني در اين مورد اينکه، به خاطر جلوگيري از ورود به بازيهاي سياسي، «روزانه» يک ماه تعطيل بود و به احترام دوستاني که در اين مدت منتظر «روزانه» بودند و مدام به من ايميل مي فرستادند و پيگير علت عدم انتشار  روزانه بودند، - دوستاني که به مجله خودشون (روزانه) مطلب مي فرستند، دقت داشته باشند - از امروز که روزانه منتشر ميشه، در قسمت «مطالب ارسالي اعضا» از نوشتن هر گونه مطلب در مورد انتخابات و طرفداري از فلان کانديدا و يا انتقاد از بهمان کانديدا معذورم.

... و اما از هر چه بگذريم، سخن «روزانه» خوش تر است!
در اين مدت يک ماه اتفاقاتي زيادي در دنيا افتاد که حقش بود در روزانه پوشش گسترده بدهم. برگزاري فينال يوروويژن 2009 در مسکو و کسب رتبه سوم توسط آرش و آيسل و نيز فينال NBA 2009 که منجر به قهرماني تيم لس‌انجلس ليكرز (قهرمان کنفرانس غرب) شد دو مورد از اون اتفاقات مهم بود که در شماره امروز روزانه سعي کرده ام بطور مفصل به اين دو رويداد بپردازم و ويدئوهاي آنها را براي دانلود قرار داده ام که اميدوارم مورد پسند شما دوستان گلم قرار بگيره!

باقي بقايتان!

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • بهترین عکس‌های ویکی‌مدیا در سال 2008
  • تصاويري باشکوه از هتل قصر امارات
  • نتايج آراء استان به استان و شهر به شهر دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري
  • پانورامایی زیبا از نیویورک
  • ويدئو: بخشهايي از مستند گلادیاتور های پپ
  • مصاحبه با يكي از كشته‌شدگان كوي دانشگاه تهران!
  • پانصد میلیون نفر اسکار بالی وود را تماشا کردند
  • معرفي و دانلود فيلم : گوروي عشق
  • دانلود پنج مسابقه جذاب فينال NBA 2009
  • دانلود انيميشن : Garfields Pet Force
  • همه چيز درباره «يورو ويژن 2009»
  • تجربه اي متفاوت با µTorrent 1.8.3 build 15638 Final
  • Foice نرم افزاری جالب برای تغییر صدا در تلفن همراه
  • بازي زيباي Big City Adventure: Sydney, Australia
  • کورش پادشاه ایران از تخم بدکاری می گوید
  • خدا را کجا يافتي مسافر؟
  • اعجاز جناب سلحشور با يوزارسيف!
  • آشفته بازار در شهرداري، سازمان تبليغات يا جاي ديگر!
  • ارغنون: arganun
  • انگلستان عميقاً دچار فساد است
  • جديدترين شماره از ماهنامه House & Home
  • سامسونگ امنیا 2 رسما معرفی شد
  • چگونه یك طنز پرداز بزرگ شویم؟
  • 7 راه موفقیت در تمام مراحل کاری‌
  • ۵ نکته کلیدی درباره کلیدی‌ترین جای خانه
  • نسبتاً بی خطر برنزه شویم
  • خواص توت فرنگی برای سلامتی
  • آیا زمان طلاق فرا رسیده است؟
  • SE Satio Idou دوازده مگاپیکسل با طعم سونی اریکسون!
  • براي كساني كه فكر مي‌كنند در انتخابات تقلب شده ...
  • روستایی در ایران که اینترنت 2 مگابیت دارد!
  • و ....
     

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

نتايج آراء استان به استان و شهر به شهر
دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري
بهترین عکس‌های ویکی‌مدیا در سال 2008
تصاويري باشکوه از هتل قصر امارات
ساختمان های عجیب را دیده اید؟
با کمی تامل خانه های عجیب را هم ببینید!
یک سایت عالی برای پیدا کردن کاور CD فیلم‌ها
و آلبوم‌های موسیقی
بانويي با نور نبي
ويژه نامه ولادت حضرت زهرا عليها السلام
به راحتی تصاویر متحرک با فرمت gif‌ بسازید
آخرین نسخه مرورگر کروم را دانلود کنید
بدون محدودیت برای کاربران ایرانی
مصاحبه با يكي از كشته‌شدگان كوي دانشگاه تهران!
پانورامایی زیبا از نیویورک
ويدئو: بخشهايي از مستند گلادیاتور های پپ
عنوان این مستند 'Els gladiadors's Pep' یا همون گلادیاتور های پپ هست و در اون، رویداد های فینال، از زاویه ای متفاوت بررسی شده. این مستند خوش ساخت که به شکل حماسی ساخته شده، با استفاده از میکس های فوق العاده تاثیر گذار و موسیقی عمیق خود ، سعی کرده قهرمانی را از دریچه احساس نشان بده .
ويدئو کامل سخنان رهبري در نماز جمعه ديروز تهران

 

 

www.mobin-group.com

پانصد میلیون نفر اسکار بالی وود را تماشا کردند

فیلم حماسی "جودا اکبر" تعداد زیادی از جوایز اسکار بالی وود (سینمای هند)، از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرده است.
این فیلم بر اساس یک داستان حماسی ساخته شده که موضوع آن عشق یک امپراتور مغول و یک شاهزاده خانم هندوست.
تخمین زده می شود که پانصد میلیون نفر در سراسر جهان مراسم جوایز سینمای بالی وود را تماشا کرده اند. این مراسم روز شنبه (13 ژوئن)، در جزیره تفریحی ماکائو متعلق به چین برگزار شد و هفت ساعت به طول انجامید.
گردانندگان اسکار بالی وود با برگزاری این مراسم در خارج از کشور هند تلاش داشته اند اهمیت صنعت چند میلیارد دلاری سینمای هند را افزایش دهند چون این صنعت به دلیل رکود اقتصادی با مشکلات مالی مواجه شده است.
امسال دهمین سال برگزاری مراسم جوایز اسکار بالی وود است. در این مراسم فیلم های مختلف از سراسر جهان برای کسب جایزه رقابت کردند.
در حالی که هریتیک روشن، بهترین بازیگر مرد شناخته شد، پری یانکا چوپرا، به عنوان بهترین بازیگر زن جایزه دریافت کرد. خانم چوپرا که به خاطر ایفای نقش در فیلم "فشن"، اسکار بالی وود به او اعطا شد پیش از این مقام ملکه زیبایی هند را داشته است.
با این که آیشواریا رای باچان، ستاره زن فیلم جودا اکبر، موفق نشد اسکار بالی وود را از آن خود کند، به عنوان بهترین بازیگر زن در یک دهه گذشته بالی وود معرفی شد و همچنین از او به دلیل دستاوردهای چمشگیرش در سینمای بین المللی قدردانی شد.
او جو حاکم بر مراسم را که هشت هزار نفر در آن شرکت داشتند، "عالی و پرهیجان" توصیف کرد.
شاهرخ خان ستاره مرد فیلم های بالی وود در یک دهه گذشته خوانده شد و راکش روحان کارگردان دهه در بالی وود نام گرفت.

فراخوان براي دريافت اطلاعات انتخابات

سايت «آينده» منتسب به مهدي هاشمي رفسنجاني، از مخاطبان خود خواسته است بدليل اينكه هيچ مدركي دال بر "تقلب گسترده" در انتخابات وجود ندارد، مدارك و مستندات و مشاهدات خود را از تخلف ها براي اين سايت ارسال كنند
سايت آينده در فراخواني با اذعان به غير مستند بودن ادعاي تقلب گسترده در انتخابات رياست جمهوري دهم، نوشت: با توجه به عدم حضور تعداد زيادي از ناظران كانديداها به دلايل مختلف از جمله بيماري، عدم دريافت كارت،‌اخراج از محل اخذ رأي و...،‌ هم‌اكنون اطلاعات كاملي از ابهامات و تخلفات احتمالي در حوزه‌هاي گوناگون رأي‌گيري سراسر كشور وجود ندارد و تنها با ارائه اطلاعات مستند مي‌توان ابهام جدي به وجود آمده در خصوص نتايج اعلام شده انتخابات را از بين برد.
اين سايت از بينندگان و مخاطبان خود در سراسر كشور خواسته است هر گونه اطلاعات خود در اين زمينه را در قسمت نظرات كاربران در اختيار اين سايت بگذارند.
آينده به مخاطبان خود اطمينان داده است كه موارد ارسالي را با رعايت امانت و محفوظ داشتن مشخصات ارسال كنندگان اطلاعات، علاوه بر آگاه‌سازي افكار عمومي، آن‌ها را جهت رسيدگي به انتخابات در اختيار نامزدهاي رياست جمهوري و نيز شوراي محترم نگهبان قرار خواهد داد.

کرباسچی به چه کسی رای داد؟

 همان روزهای ابتدای معرفی غلامحسین کرباسچی به عنوان مشاور و رئیس ستادکروبی، بیشتر تحلیل ها ناظر بر این بود که شهردار اسبق تهران قصد دارد با استفاده ابزاری از کروبی به بازسازی چهره خود در جامعه بپردازد. گذشت ایام نشان داد که این حدس ها درست بوده و نزدیکترین فرد به کروبی به رقیب کروبی تمایل دارد.
به گزارش جهان، غلامحسین کرباسچی، شهردار اسبق تهران که به دلیل تخلفات عدیده توسط دستگاه قضائی به حبس محکوم شده و پس از آزادی از زندان به راه های گوناگونی برای فعالیت دوباره خود در صحنه سیاسی کشور دست زد با شروع زمزمه های انتخابات ریاست جمهوری از یک سال پیش، ابتدا با طرح شایعاتی مبنی بر احتمال شرکت خود رد انتخابات 22 خرداد، نامش را بر سر زبان ها انداخته و در نهایت، باکسوت مشاور عالی و رئیس ستادهای کروبی پا به صحنه رقابت هاگذارد.
کرباسچی که با اتکا به کروبی می توانست در هر جمعی حضور یافته و با هر رسانه ای به گفتگو بپردازد ، در مدت زمان مشاوری خود سعی کرد بیشترین منفعت رسانه ای وتبلیغاتی را به آینده سیاسی خود هدیه کند. به طوری که در موضوعاتی چون فیلم های تبلیغاتی کروبی ، حضور کرباسچی و تعریف و تمجیدهایش از خود و یادآوری خاطراتش آنقدر زیاد بود که به عقیده برخی، این فیلم ها، کلیپ تبلیغاتی کرباسچی بود تا فیلم انتخاباتی کروبی!
حال در چنین وضعیتی که کرباسچی تا آخرین روزها با کروبی به سفرهای تبلیغی خود مشغول بود، صبح روز راي گيري زمانی که کرباسچی با کروبی به یکی از شعب اخذ رای رفته بود، در کمال تعجب خبرنگاران و همراهان، رای خود را در صندوق نیانداخته و بدون دادن رای شعبه را ترک کرد.
این در حالی است که کرباسچی در بعد از ظهر همانروز با حضور در دانشگاه امیر کبیر و درمیان دانشجویان رای خود را به صندوق انداخت. اما جالب اینکه بر خلاف تصورهای قبلی، کرباسچی رای خود را به نام کروبی در صندوق نیانداخت بلکه نام میرحسین موسوی در برگه تعرفه رای کرباسچی نوشته شده بود. جالب تر اینکه کرباسچی تعمدا رای خود را به دانشجویان نشان داده و از آنها نیز خواست که به دلیل رای نیاوردن کروبی به میرحسین موسوی رای بدهند!

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

گوروي عشق
The Love Guru

کارگردان: مارکو شنابل. فيلمنامه: مايک مه يرز، گراهام گوردي. موسيقي: جورج اس. کلينتون. مدير فيلمبرداري: پيتر ‏دمينگ. تدوين: لي هگزل، جورج پرلر، بيلي وبر. طراح صحنه: چارلز وود. بازيگران: مايک مه يرز[گورو موريس ‏پيتکا]، جسيکاآلبا[جين بولار]، جاستين تيمبرليک[ژاک گرانده]، رومني مالکو[دارن روآنوک]، مگان گود[پروندنس ‏روآنوک]، اميد جليلي[گورو ساتچابيگکنوبا]، ورن تروير[مربي پانچ چرکوف]، بن کينگزلي[گورو تاگينماپودا]، مانو ‏نارايان[راجنيش]، جان اليور[ديک پنتس]. 87 دقيقه. محصول 2008 آمريکا، کانادا، آلمان. نام ديگر: ‏Le Gourou de ‎l'amour، ‏Der Love Guru‏.‏
دارن روآنوک ستاره تيم هاکي تيم ‏Toronto Maple Leaf‏ به خاطر ترک همسرش پرودنس و پيوستن اش به ستاره تيم ‏رقيب ژاک گرانده دچار استرس شده است. استرس باعث لرزش دست هاي وي شده و بر نتيجه بازي هاي تاثير منفي ‏گذاشته است. حامي مالي تيم جين بولارد تصميم مي گيرد براي حل مشکل به دارن از گورو پيتکا کمک بگيرد. اين ‏تصادف شانس بزرگي سر راه گورو پيتکا نيز قرار مي دهد- که هميشه خود را يک قدم از ديپاک چوپرا عقب تر مي ‏ديده-تا به برنامه اوپرا وينفري سهم يابد. پيشنهاد دو ميليون دلاري بولارد به اندازه کافي وسوسه کننده هست، اما زماني ‏که گورو پيتکا و جين بولارد با هم روبرو مي شوند کششي عاشقانه نيز نسبت هم در خود احساس مي کنند. اما ظاهراً ‏مشکلي سر راه آن دو قرار داد. جين با وجود ثروتمندبودن خود را زير سايه پدر و حتي طلسم شده و دوست نداشتني مي ‏بيند و گورو پيتکا نيز قادر به ابراز علاقه اش به جين نيست. گورو پيتکا با وجود مصيبت هايي که براي بازگرداندن ‏پروندنس متحمل مي شود، سرانجام با رجعت او به سوي دارن شاهد موفقيت را در آغوش مي گيرد. تيم پيروز مي شود ‏و دو ميليون دلار نيز به وي تعلق مي گيرد، اما گورو پيتکا ديگر در خود نشانه اي از رقابت براي پشت سر گذاشتن ‏ديپاک چوپرا نمي بيند و از طرف ديگر سرانجام موفق مي شود قفل! ابراز علاقه به جين را باز کند....‏‎ ‎مرشد

چرا بايد ديد؟
مارکو شنابل فردي شناخته شده نيست. کنکاش در مراجه معتبر تنها به دستيار کارگرداني وي در آستين پاورز و عضو ‏طلايي(و تهيه کنندگي)، ملاقات با والدين و ملاقات با فاکرها اشاره دارد و لابد از رهگذر همين تجارب است که با ‏موجودي به اسم مه يرز بُر خوده و به مقام ساختن يکي از فيلم هاي وي نائل شده است. بنابر اين شنابل را بايد با همين ‏اولين فيلمش در مقام کارگردان ارزيابي کرد. اما اجازه بدهيد فيلم را يکي ديگر از خيل آثار توليد شده بر اساس ويژگي ‏هاي مايک مه يرز و متعلق به او اعلام کنم که بدون او فيلم تقريباً شکل فعلي را هرگز به خود نمي گرفت. ‏
اگر صداقت لازمه نوشتن معرفي باشد که هست بايد بگويم گاه از شوخي هاي مايک مه يرز با آلتش در فيلم هايي چون ‏سري آستين پاورز به خنده افتاده ام. شوخي هاي هرزه درايانه و سطحي که کاربردي لحظه اي دارند و مانند هر جوک ‏پايين تنه اي خنده اي آني را سبب مي شوند. اغلب اين شوخي ها بعدها به خاطر نمي آيد چون از عمق زيادي برخوردار ‏نيست. در نقطه مقابل وي کمدين هاي مانند گروچو مارکس قرار دارند که شوخي هاي سورئال وي هنوز مانندي به خود ‏نديده و در تاريخ سينما ماندگار شده است. دليل عمده آن نه فقط نوآوري ها، بلکه عمق آنها و وجود نگاهي باريک بين به ‏هستي و انسان و رفتارهايش در پشت آن است. مايک مه يرز چنين نيست، اما گوروي عشق لااقل در مقايسه با سري ‏آستين پاورز که قدرت خود را از دست انداختن پديده اي ادبي/هنري(جيمز باند) مي گرفت، به جامعه همروزگار ‏آمريکايي نگاه مي کند. ‏
شايد فيلم گورو(مرشد) ساخته 2002 ديزي فون اسکرلر مه ير را ديده باشيد که جوان هندي جوياي کار در هاليوود بعد ‏از ناکامي در يافتن شغل دلخواه بر موج ساده لوحانه شيفتگي به آموزه هاي شرقي نزد آمريکايي ها سوار مي شود و ‏خود را گورو جا مي زند. اين يکي بر خلاف ان گورويي مثلاً واقعي را در مرکز داستان خود دارد که دست بر قضا ‏ريشه اي غربي دارد و آموزش شرقي و تصميم گرفته تا پوزه حريف-ديپاک چوپرا- را به خاک ماليده و قطب الاقطاب ‏آمريکايي جماعت شود. با چنين داستاني گوروي عشق يا مرشد عشق هجويه تمام عياري نياز نمايشي و دورغين غرب ‏به آموزه هاي شرقي است[چون گوريو عشق براي اثبات حقانيت و برتري روش هاي خويش نيازمند پديده اي غربي مثل ‏تلويزيون و مرشدهاي تلويزيوني چون اوپرا وينفري است]، اما فراموش نمي کند که ريشه هاي همين آموزه ها را نيز به ‏سخره بگيرد[زير سوال بردن هدف پيتکا از گورو شدن]. حتي اگر اين سخره گرفتن ها ناشي از علاقه مه يرز به ‏استفاده از شوخي پايين تنه اي يا کثيف-به معناي استفاده از چيزهاي مشمئز کننده چون مدفوع، ادرار و...- باشد. ‏
فيلمنامه که دست پخت خود مه يرز است مملو از نشانه هاي سبکي اوست. همچون بازي با کوتاه نوشته ها، شوخي با ‏اسامي افراد مخصوصاً از نوع فرانسوي اش که نياي قدري چون بني هيل دارد-مانند لقب ژاک گرانده ‏Le Coq‏ که ‏بديهي است از آلت مردانه عظيم وي ناشي مي شود-، دست انداختن شخصيت هاي واقعي- که در اينجا ديپاک چوپرا، ‏وال کيلمر، جسيکا سيمپسون نقش خودشان را بازي کرده اند- و تب معروفيت از نوع آمريکايي و البته دستيابي به ثروت ‏که در مجموع با رقص و آوازهاي هندي اجرا شده توسط مه يرز و آلبا همراه با فاصله گذاري هاي نمايشي به هارموني ‏رسيده، اما گاه بسيار شلوغ نيز مي نمايد. شايد همين شلوغي و انتقاد بيش از حد مه يرز از روش آمريکايي است که ‏باعث فيلم 62 ميليون دلاري وي نتواند در گيشه آمريکا بيش از 32 ميليون دلار به چنگ آورد. ‏
اما آنچه باعث تمايز و اهميت گوروي عشق مي شود، نگاه کمي فلسفي به پديده زندگي، سکس و عشق است. اگر مثال ‏پشت سر هر مرد موفقي يک زن قرار دارد را به ياد بياوريد، با نکته ريزي در اين فيم روبرو مي شويد. دارن روآنوک ‏و تقريباً همه مردهاي فيلم نياز دارند تا زني را تحت تاثير قرار دهند و زماني که دوست داشته شدند، قادر به انجام ‏کارهاي بزرگ هستند. اصلي که نيچه نيز بر آن انگشت گذاشته بود که اگر بخواهيم آن را دربست بپذيريم بايد فاتحه ‏زندگي و کليت تاريخ نوع بشر را خواند. چون احتمالاً يوري گاگارين نيز زماني که از اولين سفر فضايي بشر به خانه ‏بازگشت، هدفي جز عرض اندام پيش محبوب نداشته اشت! زهي تاسف اگر موتور محرکه آدمي چنين باشد. اما از مه ‏يرز براي يادآوري همين موضوع نيز بايد سپاس گذار بود، چون هر چه باشد گورو با وجود ظاهر شلخته اش، جدي ‏ترين کار اوست. حتي اگر بهترين شان نباشد!‏
ژانر: کمدي. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

The.Love.Guru.2008.DVDRip-aXXo.part1.rar
The.Love.Guru.2008.DVDRip-aXXo.part2.rar
The.Love.Guru.2008.DVDRip-aXXo.part3.rar
The.Love.Guru.2008.DVDRip-aXXo.part4.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

پنج مسابقه جذاب فينال NBA 2009


ديدار نهايي ليگ بسكتبال امريكا (NBA) بين 2 تيم لس‌انجلس ليكرز و اورلاندو مجيك قهرمانان كنفرانس غرب و شرق با قهرماني تيم لس‌انجلس ليكرز  به پايان رسيد.
اين مسابقه نيز مانند مراحل گذشته در مجموع 7 بازي بود كه هر تيم که به 4 پيروزي مي رسيد قهرمان ليگ بسكتبال ( NBA ) مي شد.
اورلاندو در فينال كنفرانس شرق كليولند مدعي را شكست داد و قهرمان اين منطقه شد و ليكرز با غلبه بر دنور ناگتز مقام نخست كنفرانس شرق را از آن خود كرد.
در پنج بازي انجام شده بين دو تيم لس‌انجلس ليكرز و اورلاندو مجيك اين تيم  لس‌انجلس ليكرز بود که با کسب 4 پيروزي برای پانزدهمین‌بار فاتح رقابت‎های بسکتبال حرفه‎ای آمریکا (NBA) شد. تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز در بازي پنجم با نتیجه 99 بر 86 مقابل اورلاندو مجیک پیروز شد و پس از هفت سال موفق به فتح مسابقات NBA شد. پیش از این بازیکنان لس آنجلس لیکرز 14 بار فاتح مسابقات NBA شده بودند.
در دیدار نهایی فصل 9-2008 مسابقات بسکتبال حرفه‌ای آمریکا "کوبه برایانت" با کسب 30 امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن تیم لس آنجلس لیکرز معرفی شد، ضمن اینکه برای چهارمین بار در جشن قهرمانی این تیم شرکت کرد و جام قهرمانی رقابت‎های NBA را بالای سر برد. برایانت همچنین عنوان بهترین بازیکن دیدار نهایی رقابت‎ها را هم به خود اختصاص داد.
در زير فيلم 5 بازي جذاب فينال NBA 2009 را با کيفيت عالي (HDTV.x264) براي دانلود قرار داده ام که اميدوارم مورد پسندتون قرار بگيرد.
 

لينکهاي دانلود

بازي 1
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.1.part01.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.1.part02.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.1.part03.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.1.part04.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.1.part05.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.1.part06.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.1.part07.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.1.part08.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.1.part09.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.1.part10.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.1.part11.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.1.part12.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.1.part13.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.1.part14.rar

بازي 2
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.2.part01.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.2.part02.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.2.part03.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.2.part04.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.2.part05.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.2.part06.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.2.part07.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.2.part08.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.2.part09.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.2.part10.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.2.part11.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.2.part12.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.2.part13.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.2.part14.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.2.part15.rar  
Magic.-.Lakers.-.Finals.Game.2.part16.rar

بازي 3
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.3.part01.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.3.part02.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.3.part03.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.3.part04.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.3.part05.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.3.part06.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.3.part07.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.3.part08.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.3.part09.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.3.part10.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.3.part11.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.3.part12.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.3.part13.rar

بازي 4
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.4.part01.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.4.part02.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.4.part03.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.4.part04.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.4.part05.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.4.part06.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.4.part07.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.4.part08.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.4.part09.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.4.part10.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.4.part11.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.4.part12.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.4.part13.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.4.part14.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.4.part15.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.4.part16.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.4.part17.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.4.part18.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.4.part19.rar

بازي 5
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.5.part01.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.5.part02.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.5.part03.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.5.part04.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.5.part05.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.5.part06.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.5.part07.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.5.part08.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.5.part09.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.5.part10.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.5.part11.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.5.part12.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.5.part13.rar  
Lakers.-.Magic.-.Finals.Game.5.part14.rar

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Garfields Pet Force


لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

_d__iv_er_se-gpf-xvid.part1.rar
_d__iv_er_se-gpf-xvid.part2.rar
_d__iv_er_se-gpf-xvid.part3.rar
_d__iv_er_se-gpf-xvid.part4.rar
_d__iv_er_se-gpf-xvid.part5.rar
_d__iv_er_se-gpf-xvid.part6.rar
_d__iv_er_se-gpf-xvid.part7.rar
_d__iv_er_se-gpf-xvid.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

همه چيز درباره «يورو ويژن 2009»

+ معرفي کامل آرش و آيسل

مسابقهٔ آواز یوروویژن (Eurovision Song Contest) یک مسابقهٔ آواز بین‌المللی است که از سال ۱۹۵۶ به صورت سالیانه برگزار می‌شود. طبق قوانین مسابقه، همهٔ کشورهای عضو اتحادیه پخش اروپا امکان شرکت در این مسابقه را دارند.
این مسابقه در شبکه‌های تلویزیون و رادیوی ملی کشورهای اروپایی و چندین کشور در خارج از قارهٔ اروپا، و همچنین در اینترنت به نمایش درمی‌آید.
نخستین مسابقه یوروویژن در سال ۱۹۵۶ در شهر لوگانو در کشور سوئیس برگزار شد. پس از آن، میزبان مسابقه در هر سال، کشور برنده در مسابقه سال پیش بوده است.

vیوروویژن ۲۰۰۹
این دوره مسابقات که در شهر مسکو در روسیه برگزار شد با پیروزی نماینده نروژ به پایان رسید. در این دوره از مسابقات آرش خواننده ایرانی-سوئدی نیز آیسل تیمورزاده نماینده جمهوری آذربایجان را همراهی کرد و به مقام سوم رسید.
این مسابقه در مسکو پایتخت روسیه برگزار شد. طریقه ی امتیاز دهی به شرکت کنندگان امسال با سال پیش فرق داشت. به این ترتیب که امسال 50 درصد رای بینندگان و 50 درصد رای داوران مد نظر قرار میگرفت. به همین دلیل آرش و آیسل تا لحظه ی آخر از نظر امتیاز در رده دوم قرار داشتند اما با امتیاز دهی کشور نروژ که آخرین کشور برای رای دهی بود ایسلند در ثانیه آخر به رتبه دوم دست یافت و آرش و آیسل نمایندگان کشور آذربایجان به مقام سومی دست پیدا کردند و کشور نروژ نیز مقام اول را کسب کرد تا سال آینده میزبان مسابقات یوروویژن 2010 باشد.
در کل ۲۵ ترانه از ۲۵ کشور اروپا به مرحله نهایی رقابت های این دوره یورو ویژن راه یافتند که از ۴۲ کشور این قاره به آن ها رای داده شد. در نهایت با رای هیات داوران و بینندگان از ۴۲ کشور- الکساندر ریبک خواننده و نوازنده ویالون نروژی با اجرای ترانه فری تیل مقام اول را به خود اختصاص داد.این هنرمند نروژی با شکستن تمام رکودهای گذشته ۳۸۷ امتیاز به خود اختصاص داد.یورو ویژن به صورت زنده برگزار می شود و یکی پربیننده ترین برنامه های موسیقی در اروپاست.
براي کسب اطلاعات بيشتر در مورد مسابقات امسال (جدول رده بنده، نيمه نهايي، فينال و ...) روي اين لينک کليک کنيد


آرش، آیسل و ولادیمیر پوتین، نخست‌وزیر روسیه در یکی از تمرین‌های یوروویژن
 

vمعرفي آرش و آيسل
همانطور که گفته شد در يوروويژن امسال، "الکساندر ریباک" از نروژ (بلاروسی تبار) نفر اول، یوهانا از ایسلند نفر دوم و آرش و آیسل از آذربایجان نفر سوم شدند.
"آیسل تیمورزاده" و "آرش لباف" (لباف زاده) آهنگ "Always" را اجرا کردند که با استقبال بسیاری از بینندگان مواجه شد.
آرش، خواننده و آهنگ ساز، 23 آپریل 1977 در تهران متولد شد. علیرغم بسیاری از شایعات، آرش نام واقعی اوست. او 10 سال اول زندگی خود را در ایران گذراند و اواخر سال های دهه 1980 با خانواده اش به سوئد مهاجرت کردند.
او اولین بار در زمان تحصیلش در کالج سوئد به نوشتن شعر و سرودن موسیقی پرداخت. آرش مدتی برای فیلم های هندی و سوئدی قطعات موسیقی می ساخت و تهیه کننده موسیقی برای سایر خواننده ها بود. از جمله او آهنگ ساز و تهیه کننده موسیقی برای فیلم Bombey's Dreams بود که آهنگ آن توسط Rebeka و Anne اجرا شده و با موفقیت در بسیاری از رادیوهای اروپا پخش شد. اما از زمانی که آرش کار مستقل را آغاز کرد موفقیت به او روی آورد.
اولین آهنگ او به نام "برو برو" پاییز 2004 درآمد که به رتبه اول در سوئد و رتبه بالا در بسیاری دیگر از رادیوهای اروپا دست یافت. دومین آهنگ مشهور او "تیکه تیکه کردی" بود که آنهم به موفقیت بسیاری دست یافت.
پس از آن او به اجرای کنسرت هایی در سراسر جهان پرداخت، از جمله در لس آنجلس، پس از آن در فیلم هندی Bluffmaster شرکت کرد و به ضبط کلیپ های تلویزیونی و غیره پرداخت.
اولین آلبوم او به نام "آرش" در ماه مارس 2005 بیرون آمد. در آن هنرمندان بسیاری، از جمله خواننده رپ سوئدی "تیمبوکتو" و ابی، خواننده ایرانی شرکت داشتند.
آرش به خوبی به زبان های فارسی، انگلیسی، سوئدی و روسی می خواند. او در روسیه طرفداران بسیاری دارد و چندین بار با خواننده های روسی همخوانی داشته است.
او با گروه روسی "بلیستیاشیه" (درخشنده ها) آهنگ "افسانه های شرقی" را اجرا کرد. با "آنا سیمیونویچ" خواننده روس نیز آهنگ "در دریا" را ضبط کرد. او تهیه کننده یکی از آهنگ های گروه روسی "دیسکوتکا آواریا" نیز می باشد.
آرش در اوقات فراغت به بسکتبال، تنیس، شیرجه و حتی پرش از چتر می پردازد و تقریباً همه درآمد خود را صرف سفر می کند. او یک کلکسیون کامل از انواع کلاه دارد.
نوامبر 2008 آرش آهنگ انگلیسی خود به نام "Always" را برای مسابقه انتخاب نماینده آذربایجان در "Eurovision-2009" فرستاد که بعنوان بهترین نیز انتخاب شد. برای اجرای این آهنگ، گروه آیسل و آرش تشکیل شد که در آن خواننده جوان آذربایجانی "آیسل تیمورزاده" و "آرش لباف زاده" شرکت کردند.
آرش پیشتر گفته بود: "من از برگزاری مسابقه بهترین آهنگ در آذربایجان برای شرکت در "Eurovision-2009" بطور اتفاقی از طریق اینترنت با خبر شدم. طی یک شب آهنگی که مدت بسیاری بود رویش کار می کردم را تکمیل کردم، اما یک چیز کم داشتم: نمی دانستم که این را برای چه کسی می نویسم. با دیدن عکس آیسل من فهمیدم که این برای اوست".

در زير فيلم کامل مسابقات فينال امسال را قرار داده ام (بيش از سه ساعت!). همچنين cd اورجينال و رسمي آهنگهاي اين دوره از مسابقات را هم در زير براي دانلود قرار داده ام.  و نيز دوستاني که به اينترنت پرسرعت دسترسي ندارند مي توانند وبدئوي آهنگ آيسل و آرش بنام Always که در مسابقه فينال اجرا شد و رتبه سوم را کسب کرد را از طريق لينک زير دانلود کنند.

 

vويدئو آهنگ آرش و آيسل

لينک دانلود (حجم فايل حدود 15 مگابايت مي باشد)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


---------------------------------------------------------------
 

vسي.دي رسمي آهنگهاي مسابقه

لينک دانلود (حجم فايل حدود 183 مگابايت مي باشد)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


---------------------------------------------------------------
 

vفيلم کامل فينال باشکوه يوروويژن 2009

لينکهاي دانلود

eurovison.song.contest.2009.kareemamir.wbb.part01.rar  
eurovison.song.contest.2009.kareemamir.wbb.part02.rar  
eurovison.song.contest.2009.kareemamir.wbb.part03.rar  
eurovison.song.contest.2009.kareemamir.wbb.part04.rar  
eurovison.song.contest.2009.kareemamir.wbb.part05.rar  
eurovison.song.contest.2009.kareemamir.wbb.part06.rar  
eurovison.song.contest.2009.kareemamir.wbb.part07.rar  
eurovison.song.contest.2009.kareemamir.wbb.part08.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC
تجربه اي متفاوت با
µTorrent 1.8.3 build 15638 Final


با استفاده از BitTorrent شما قادر به Download کردن File ها با سرعتی بیش تر ، شرکت و کمک کردن در Share کردن File ها و پهنای باند خواهید بود .µTorrent نرم افزاری توانا و با امکانات فراوان است که جهت برقراری ارتباط کاربران از سیستم عامل های ویندوز به شبکه های BitTorrent ایجاد شده است. این برنامه کمترین ردپایی از شما هنگام بازدید شبکه های BitTorrent برجایی نمی گذارد.طراحی نرم افزار µTorrent بگونه ای است که میزان بسیار کمی از حافظه هارد، رم و CPU را اشغال می کند و در عین حال بصورت کارآمدی قابلیتهای بسیاری را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

قابليتهاي كليدي نرم افزار µTorrent 1.8.3 build 15638 Final:
- Download همزمان چندین File
- استفاده از پهنای باند اندک
- قابلیت پیکربندی پهنای بند بر اساس زمان
- سرعتی منحصر به فرد
- انتقال سریع و متناوب resume ها
- پشتیبانی از UPnP ( فقط در winXp )
- پشتیبانی از تمام protocol های اضافی
- پشتیبانی از Trackerless - Mainline DHT
- استفاده از سایر زبان ها
- باز کردن URL در مرورگر از طریق RSS Releases tab
- نمایش Opera peer id
- نمایش BitTyrant peer id
- پشتیبانی از 3state checkboxes در پنجره ی اضافه کردن torrent
- پنجره ی addtorrent هم اکنون icon مورد استفاده ی file را نیز نمایش می دهد
- مدیریت بهتر بر حافظه
- توانایی اضافه کردن یک shortcut جهت install در quicklaunch menu
- انتقال به حالت های گذشته پس از قطع شدن
- شامل شدن مدیریت بر connection های halfopen
- نمایش خطا به هنگام وجود نداشتن Folder در هنگام ویرایش یا ...
- تجدید کردن icon های RSS releases پس از Download
- و...


لينک دانلود (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل
Foice نرم افزاری جالب برای تغییر صدا
در تلفن همراه

با استفاده از نرم افزار جاوا Foice میتوانید به راحتی صدای خود را پس از ضبط تغییر داده و تغییرات مختلفی را بر روی صدای خود ایجاد کنید و یا سرعت پخش صدا را آهسته و سریع نمایید!
تنها با کمی دستکاری می توانید صدای خود را به مرد یا زن و یا کودک و …. تبدیل کنید
نسخه جدید این نرم افزار جالب که با فرمت java ارائه گردیده است بر روی اگثر گوشی ها قابل اجراست.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازي زيباي
Big City Adventure: Sydney, Australia


بازی زیبای ماجراهای شهر بزرگ سيدني برای کامپیوتر. یک بازی فکری و زیبا با گرافیک بالا

حداقل سيستم مورد نياز:
* OS: Windows 2000/XP/Vista
* CPU: 600 Mhz
* RAM: 128 MB
* DirectX: 7.0
* Hard Drive: 38 MB
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 34 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

اسپیلبرگ! اثر امیر تقی از عراق

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام علی (ع) می فرمایند:
حُبُّ الدُّنْیا يُفْسِدُ الْعَقْلَ وَ يُصِمُّ الْقَلْبَ عَنْ سَماعِ الْحِكْمَةِ وَ یوجِبُ اَلیمَ الْعِقابِ

علاقه به دنیا، عقل را فاسد مى‏کند، قلب را از شنیدن حکمت ناتوان مى‏سازد و باعث عذاب دردناک مى‏شود.

غررالحکم، ح 4878

 

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

اگه کوه باشی
اگه کوه باشي استواري
اگه رود باشي رواني
باز اگه کوه باشي بلندي
اگه آسمان باشي وسيعي
اگه خورشيد باشي پر حرارتي
اگه آدم باشي يه اس ام اس مي فرستي!


روشنایی
قتي كه مي گويي دوستت دارم خوب به اين جمله فكر كن شايد نوري را روشن كني كه به با خاموش كردن آن ، به خاموش شدن او ختم شود


شاید
خودت را از كسي پس نگير شايد اين تنها چيزي باشد كه او دارد


غرور و عشق
غرور هدیه شیطان است و عشق هدیه خداوند و ما هدیه شیطان را به هم می دهیم ولی هدیه خداوند را از یکدیگر پنهان می کنیم


کویر
آب و هوای چشمات چیزی مثل کویره
هر کس اسیرش بشه بدون شک میمیره

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

هیزم اعمال ما

عمریست که مردم مدینه و کوفه را منع می کنیم و هر جا که می رسد آنها را سرزنش می کنیم و سرکوفت می زنیم.
چه کسی باید ما را منع کند؟! حتما آیندگانمان، فرزندانمان، که چرا والدینشان گامی برای دوست برنداشتند.
هر سال در ایام فاطمیه بر سر و سینه می زنیم و از فراق مادر اشک می ریزیم ولی دریغ از درک کار مادر، دریغ از درک احساس پدر!!! افسوس که چشم ظاهر بینمان آنچه را که باید، نمی بیند. این خاندان از مادر تا فرزند همه عاشقند. فاطمه عاشق علی است و برای او که معنا و تفسیر ولایت و حقانیت است فدا می شود. حسین(ع) فرزندانش را برای یار قربانی می کند و فرزندش مهدی(عج) عمریست که در کلبه ی احزان منتظر 313 مرد است. این عین عشق است. آنوقت ما تمام روزهایمان را در خواب و غفلت به سر می بریم و فقط جمعه ها از او یاد می کنیم. چرا باید در جمعه حبسش کنیم؛ کسی را که در تمامی لحظات از یاد ما غافل نیست، او که از غم ما دلش می گیرد، با گریه ی ما اشک می ریزد، بعد از دعاهایمان آمین می گوید.
این روزها از غربت فاطمه(س) دلگیریم، اما هیچ فکر کرده ایم که مهدی(عج) چقدر شبیه مادر است. اگر آن روزها مادرش از جاهلانی که به ظاهر پوستین جاهلیت از تن بیرون کشیده بودند سیلی خورد. امروز مهدی(ع) نه تنها از وهابیون جاهل و کافران و گمراهان دنیا؛ که از اعمال ما سیلی می خورد. این غفلت و اعمال ماست که هیزم می شود برای آتش زدن قلب صبورش.
بیایید در این ایام فاطمیه تصمیمی بگیریم به اندازه ی فاطمیه بزرگ. بیایید درس شیعه بودن را از حضرت فاطمه(س) یاد بگیریم که جانش را فدای ولی خدا کرد. اگر جان بر کف گرفته ای بسم ا... حرکت کن، شاید دل تو جایگزین چاهی شود که مولا برای درد دل کردن کم دارد.

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

کورش پادشاه ایران از تخم بدکاری می گوید

خورشید هنوز در پشت کوههای باختر فرو نرفته بود که کورش پادشاه ایران دستور داد سپاه در نزدیکی شهر ایلام اردو بزند همه سرخوش از پیروزی خود بر بابل بودند .
در آن هنگامه پیر زن و پسر جوانی به اردوگاه آمده و نزد پادشاه ایران از کارمند مالیات شهرشان شکایت نمودند . پس از تحقیق معلوم شد آن کارمند هر ساله بیش از آنچه دولت در نظر گرفته از مردم خراج می ستاند .
آن شب کورش پادشاه ایران در همان اردوگاه سرپرست خزانه دارای و مالیات فرمانروایی را از کار برکنار نموده و کس دیگری را به کار گمارد .
اندیشمند کشورمان ارد بزرگ می گوید : ریشه کارمند نابکار ، در نهاد سرپرست و مدیر ناتوان است . و هم او در جایی دیگر می گوید : فرمانروا در برکناری کارمند نابکار زمانی را نباید از دست دهد چون سیاهی کار بزهکار در دید مردم خیلی زود دامن او را نیز خواهد گرفت .
گفته می شود که پس از برکناری مدیر خزانه داری سه نفر از سرپرستان و اشراف کشور نزد فرمانروای ایران آمده تا پادشاه ایران را از تصمیمی که گرفته است باز دارند . کورش هخامنشی نه تنها از رای خود بر نگشت بلکه آن سه تن را هم از کار برکنار نمود و گفت : اگر تخم بدکاری از خاک ایران کنده نشود آرامشی نخواهیم داشت.

یاسمین آتشی

 

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 


عراقي ها خاکريز را گرفته اند ،
دارند تير خلاص مي زنند ،
بايد فرکانس بي سيم را عوض کنم ،
سلام ما را به امام برسانيد ،
بگوييد از ما راضي باشد ،
هر کاري از دستمان بر آمد کرديم.

 

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الأحقاف آيات: 35 محل نزول: مکه
 
وَاذْكُرْ أَخَا عَادٍ إِذْ أَنذَرَ قَوْمَهُ بِالْأَحْقَافِ وَقَدْ خَلَتْ النُّذُرُ مِن بَيْنِ يَدَيْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا اللَّهَ إِنِّي أَخَافُ عَلَيْكُمْ عَذَابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ 21 قَالُوا أَجِئْتَنَا لِتَأْفِكَنَا عَنْ آلِهَتِنَا فَأْتِنَا بِمَا تَعِدُنَا إِن كُنتَ مِنَ الصَّادِقِينَ 22 قَالَ إِنَّمَا الْعِلْمُ عِندَ اللَّهِ وَأُبَلِّغُكُم مَّا أُرْسِلْتُ بِهِ وَلَكِنِّي أَرَاكُمْ قَوْمًا تَجْهَلُونَ 23 فَلَمَّا رَأَوْهُ عَارِضًا مُّسْتَقْبِلَ أَوْدِيَتِهِمْ قَالُوا هَذَا عَارِضٌ مُّمْطِرُنَا بَلْ هُوَ مَا اسْتَعْجَلْتُم بِهِ رِيحٌ فِيهَا عَذَابٌ أَلِيمٌ 24 تُدَمِّرُ كُلَّ شَيْءٍ بِأَمْرِ رَبِّهَا فَأَصْبَحُوا لَا يُرَى إِلَّا مَسَاكِنُهُمْ كَذَلِكَ نَجْزِي الْقَوْمَ الْمُجْرِمِينَ 25 وَلَقَدْ مَكَّنَّاهُمْ فِيمَا إِن مَّكَّنَّاكُمْ فِيهِ وَجَعَلْنَا لَهُمْ سَمْعًا وَأَبْصَارًا وَأَفْئِدَةً فَمَا أَغْنَى عَنْهُمْ سَمْعُهُمْ وَلَا أَبْصَارُهُمْ وَلَا أَفْئِدَتُهُم مِّن شَيْءٍ إِذْ كَانُوا يَجْحَدُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَحَاقَ بِهِم مَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِؤُون 26 وَلَقَدْ أَهْلَكْنَا مَا حَوْلَكُم مِّنَ الْقُرَى وَصَرَّفْنَا الْآيَاتِ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ 27 فَلَوْلَا نَصَرَهُمُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِن دُونِ اللَّهِ قُرْبَانًا آلِهَةً بَلْ ضَلُّوا عَنْهُمْ وَذَلِكَ إِفْكُهُمْ وَمَا كَانُوا يَفْتَرُونَ 28

 

ترجمه فارسي مکارم

(سرگذشت هود) برادر قوم عاد را ياد كن، آن زمان كه قومش را در سرزمين «احقاف‏» بيم داد در حالى كه پيامبران زيادى قبل از او در گذشته‏هاى دور و نزديك آمده بودند كه: جز خداى يگانه را نپرستيد! (و گفت:) من بر شما از عذاب روزى بزرگ مى‏ترسم! «21» آنها گفتند: «آيا آمده‏اى كه ما را (با دروغهايت) از معبودانمان بازگردانى؟! اگر راست مى‏گويى عذابى را كه به ما وعده مى‏دهى بياور!» «22» گفت: «علم (آن) تنها نزد خداست (و او مى‏داند چه زمانى شما را مجازات كند); من آنچه را به آن فرستاده شده‏ام به شما مى‏رسانم، (وظيفه من همين است!) ولى شما را قومى مى‏بينيم كه پيوسته در نادانى هستيد!» «23» هنگامى كه آن (عذاب الهى) را بصورت ابر گسترده‏اى ديدند كه بسوى دره‏ها و آبگيرهاى آنان در حركت است (خوشحال شدند) گفتند: «اين ابرى است كه بر ما مى‏بارد!» (ولى به آنها گفته شد:) اين همان چيزى است كه براى آمدنش شتاب مى‏كرديد، تندبادى است (وحشتناك) كه عذاب دردناكى در آن است! «24» همه چيز را بفرمان پروردگارش در هم ميكوبد و نابود ميكند (آرى) آنها صبح كردند در حالى كه چيزى جز خانه‏هايشان به چشم نمى‏خورد; ما اين‏گونه گروه مجرمان را كيفر مى‏دهيم! «25» ما به آنها ( قوم عاد) قدرتى داديم كه به شما نداديم، و براى آنان گوش و چشم و دل قرار داديم; (اما به هنگام نزول عذاب) نه گوشها و چشمها و نه عقلهايشان براى آنان هيچ سودى نداشت، چرا كه آيات خدا را انكار مى‏كردند; و سرانجام آنچه را استهزا مى‏كردند بر آنها وارد شد! «26» ما آباديهايى را كه پيرامون شما بودند نابود ساختيم، و آيات خود را بصورتهاى گوناگون (براى مردم آنها) بيان كرديم شايد بازگردند! «27» پس چرا معبودانى را كه غير از خدا برگزيدند -به گمان اينكه به خدا نزديكشان سازد- آنها را يارى نكردند؟! بلكه از ميانشان گم شدند! اين بود نتيجه دروغ آنها و آنچه افترا مى‏بستند! «28»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

sabria_hatami

Kash paiz bodam,
Vahshio shorangiz
ramnashodanio sarkesh
Kash hamchon barghay paiz, faday qadamhay asheqan mishodam,
Kash navay shekastane man , shadi avare asqan bod

Kash paiz bodam
rangino atashin
tabloy az qodrato zibay khodavand...

 

 

cetayesh_1351

سایت جمهوریت : از شيراز خبر مي رسد در اثر انتقال غیر کارشناسی یکی از سنگهای جان پناه پلکان تخت جمشید فرو افتاده و كاملا از بين رفت. این اتفاق دقيقا به هنگام جابجایی سنگ مذکور و در اثر عدم استفاده از لوازم و امکانات تخصصی و نیروهای متخصص رخ داده است. سازمان ميراث فرهنگي براي جابجايي اين سنگ تاريخي از جرثقيل استفاده مي كرد. این در حالی است که اغلب کارشناسان مرمت و میراث فرهنگی معتقدند که به کارگیری جرثقیلهای مکانیکی که اساساً در کارهای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند در مرمت آثار تاریخی امری غیرکارشناسی و غیر تخصصی است. تخت جمشید مجموعه ای از کاخهای باشکوهی است که ساخت آنها در سال ٥١٢ قبل از میلاد آغاز شد و اتمام آن ١٥٠ سال به طول انجامید. محوطه باستانی تخت جمشید مهمترین اثر باستانی ایران است که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است. اين خسارت يكي از بزرگترين خسارت هاي وارده به آثار تاريخي ايران به شمار مي آيد.

 

 

nnargessh

سلام خدمت مبین عزیز
چند شماره قبل مطالبی در مورد جومونگ نوشته بودید
امان از دست بعضیها که برای مطرح کردن خودشون همه چیز رو به هم مربوط می کنند و آسمون ریسمون می بافند و در مورد هر چیزی نظر می دهند
مثلا اینکه کشوری مثل کره افسانه هاش رو به زیبایی مورد استفاده تبلیغاتی برای عرضه و صدور فرهنگش قرار می ده
من نمی خوام هیچ چیزی اضافه بر مطالبی که قبلا در این مورد گفته شد بگم
فقط می خوام بگم این داستان افسانه نیست و از زندگی چنگیز خان گرفته شده که تونست از بطن کشوری مثل مغولستان با اون همه قبائل متفرق یک کشور قدرتمند تشکیل بده و بعد به امپراطوری بزرگ چین یا همون هان حمله کنه و اون رو تسخیر کنه
این داستان حتی مربوط به کره هم نیست
فقط می خواستم بگم کره ایها خواستند یک سریال مقبول تهیه کنند و لزومی نداره ما همه چیزو به هم مربوط کنیم و سر خودمون رو درد بیاریم و دائم به خودمون انرزی منفی بدیم
اگر ممکنه این چن خط رو در مجله قرار بدید
و اگر هم کسی این موضوع رو باور نمی کنه یک بار داستان چنگیز خان رو بخونه

 

 

mojganetemad

با سلام
مبين عزيز اگر خاطرتان باشد چندي قبل پس از فوت پدر عزيزم نامه ايي برايتان نوشتم كه لطف كرده و چاپ فرموديد. متشكرم
خواستم بگويم پس از آن تعداد زيادي نامه داشتم كه درگذست پدرم را تسليت گفته و خواسته بودند قوي باشم . از همگي ممنونم. از اينكه در جمع شما عزيزان و قطره كوچكي از شما هستم بر خود مي بالم . شمايي كه در غم وشادي يار و ياور همديگر هستيد. نمي دانيد هر كدام از پيامهاي شما چقدر تسكين دل غمگينم بود. همه آنها را نگه داشتم.
براي تك تك تان آرزوي موفقيت در كار و زندگي مي كنم و از اينكه نمي توانم يك به يك از شما تشكر كنم پوزش مي خواهم . بهشد كه در شاديهايتان جبران نمايم
كوچك شما اعتماد..

 

 

taha_464

بسمه تعالي

هرجای هرکه را که به بینی زضرب دزد
از پای لنگ باشد و از دست خود چلاق
فریـــاد مـــا به سمــــع وزارت نمیرســــد
داریم همچو طفل به حلــقوم خود خناق

در دي ماه 1387 يك دستگاه تندر 90 براي تحويل در سال 2/1388 ثبت نام كردم (تعداد ثبت نامي ها شايد به بيش از 30 هزار نفر برسد). متاسفانه تا اين تاريخ (29/2/1388) هنوز از تحويل خودرو خبري نيست تازه دعوتنامه نيامده است . نمي دانم به كجا وبه چه كسي شكايت برم . به دفتر رياست جمهوري ..به وزارت صنايع ..به بازرسي ايران خودرو .. به سازمان بازرسي كل كشور .. به كمسيون اصل 90 مجلس به هر جا كه فكرش را بكنيد فاكس زدم و شكايت كردم . ولي انگار نه انگار ... اب از اب تكان نخورد .. گويا 2 يا 3 ماه تاخير در تحويل خودرو عادي و مردم به اين گونه روش عادت كرده اند. ،انگار نه انگار كه
بيشتر مردم با هزاران مصيبت هزينه خودرو را تهيه ميكنند . نمي دانم اين فرمايش پيامبر اكرم (ص) را به خاطر دارند كه فرمود : هر کس مؤمنی را بیازارد، پس بی‌گمان مرا اذیت کرده، هر کس مرا برنجاند گویا خدا را آزار رسانده است. چه كاركنم .؟ پولم را بخواهم بگيرم 2 ماه بعد ميدهند .. ماشين را هم كه تحويل نمي دهند ..تماس هم كه ميگيرم ميگويند صبر ايوب داشته باشيد ... چرا ايران خوردو كاري ميكند كه همه به توليد داخل بد بين شوند ؟ مطبوعات هم سياسي شدند اگر اب و ناني برايشان داشته باشد پيگيري ميكنند والا .... رسانه ملي هم كه تكليفش مشخص است .كاري به اين كارها
ندارد همه جا در امن و امان است ... ديگر نمي دانم چه كنم ؟
خداوندا :
غلط كرديم از ايران خودرو ثبت نام كرديم
غلط كرديم براي تندر 90 ثبت نام كرديم
غلط كرديم تصميم گرفتيم خودروي نو سوار شويم
و.....

 

 

mamaam110

رضاي خداوند در اين است که بندگان هميشه در مقام تقرّب به او باشند
(آيت الله محمد تقي بهجت)


باسمه تعالي
همه مي‌دانيم که رضاي خداوند اجل- با آنکه غني بالذّات بوده و احتياج به ايمان بندگان و لوازم ايمان آنها ندارد- در اين است [که]: بندگان هميشه در مقام تقرّب به او باشند.
پس مي‌دانيم که براي [به جهت] حاجت بندگان به تقرّب به مبدأ الطاف و به ادامه تقرّب به درگاه الهي، محبت به ياد او و ادامه ياد او دارد.
پس مي‌دانيم به درجه اشتغال به ياد او، انتفاع ما از تقرّب به او خواهد بود و در طاعت و خدمت او هر قدر کوشا باشيم به همان درجه مقرّب و منتفع و به قرب خواهيم بود و فرق بين ما و سلمان- سلام‌الله‌عليه- در درجه طاعت و ياد او- که مؤثر در درجه قرب ما است- خواهد بود.
و آنچه مي‌دانيم که اعمالي در دنيا محل ابتلاي ما خواهد شد، بايد بدانيم که آنها هر کدام مورد رضاي خدا است، ايضاً 1 خدمت و عبادت و طاعت او محسوب است. پس بايد بدانيم که هدف بايد اين باشد که تمام عمر، صرف در ياد خدا و طاعت او و عبادت باشد تا به آخرين درجه قرب مستعدّ خودمان برسيم، و گرنه بعد از آنکه ديديم بعضي به مقامات عاليه رسيدند و ما بي‌جهت عقب مانديم پشيمان خواهيم شد.
وَفّقنَا اللهُ لِتَرکِ الاِشتِغالِ بِغَيرِ رِضَاهُ، بِمُحَمّدٍ وَآلِهِ صلوات الله عليهم اجمعين.

مشهد مقدس
چهارشنبه 24/5/1375 هـ ش
مطابق با ربيع‌الاول 1417 هـ ق

 

 

ghane_hanie

مرگ همکار

یکروز وقتى کارمندان به اداره رسیدند، اطلاعیه بزرگى را در تابلوى اعلانات دیدند که روى آن نوشته شده بود:
«دیروز فردى که مانع پیشرفت شما در این اداره بود درگذشت. شما را به شرکت در مراسم تشییع جنازه که ساعت ١٠ در سالن اجتماعات برگزار مى‌شود دعوت مى‌کنیم.»
در ابتدا، همه از دریافت خبر مرگ یکى از همکارانشان ناراحت مى‌شدند امّا پس از مدتى، کنجکاو مى‌شدند که بدانند کسى که مانع پیشرفت آن‌ها در اداره مى‌شده که بوده است
این کنجکاوى، تقریباً تمام کارمندان را ساعت١٠ به سالن اجتماعات کشاند. رفته رفته که جمعیت زیاد مى‌شد هیجان هم بالا مى‌رفت. همه پیش خود فکر مى‌کردند: «این فرد چه کسى بود که مانع پیشرفت ما در اداره بود؟ به هر حال خوب شد که مرد!»
کارمندان در صفى قرار گرفتند و یکى یکى نزدیک تابوت مى‌رفتند و وقتى به درون تابوت نگاه مى‌کردند ناگهان خشکشان مى‌زد و زبانشان بند مى‌آمد.
آینه‌اى درون تابوت قرار داده شده بود و هر کس به درون تابوت نگاه مى‌کرد، تصویر خود را مى‌دید. نوشته‌اى نیز بدین مضمون در کنار آینه بود:
«تنها یک نفر وجود دارد که مى‌تواند مانع رشد شما شود و او هم کسى نیست جزء خود شما. شما تنها کسى هستید که مى‌توانید زندگى‌تان را متحوّل کنید. شما تنها کسى هستید که مى‌توانید بر روى شادى‌ها، تصورات و موفقیت‌هایتان اثر گذار باشید. شما تنها کسى هستید که مى‌توانید به خودتان کمک کنید.
زندگى شما وقتى که رئیستان، دوستانتان، والدین‌تان، شریک زندگى‌تان یا محل کارتان تغییر مى‌کند، دستخوش تغییر نمى‌شود. زندگى شما تنها فقط وقتى تغییر مى‌کند که شما تغییر کنید، باورهاى محدود کننده خود را کنار بگذارید و باور کنید که شما تنها کسى هستید که مسئول زندگى خودتان مى‌باشید.
مهم‌ترین رابطه‌اى که در زندگى مى‌توانید داشته باشید، رابطه با خودتان است.
خودتان را امتحان کنید. مواظب خودتان باشید. از مشکلات، غیرممکن‌ها و چیزهاى از دست داده نهراسید. خودتان و واقعیت‌هاى زندگى خودتان را بسازید.

هانیه قانع

 

 

alirezamajidi

 
 

eliluck

خدا را کجا يافتي مسافر؟

كوله ‌پشتی‌اش‌ را برداشت‌ و راه‌ افتاد.
رفت‌ كه‌ دنبال‌ خدا بگردد و گفت: تا كوله‌ام‌ از خدا پر نشود برنخواهم‌ گشت.
نهالی‌ رنجور و كوچك‌ كنار راه‌ایستاده‌ بود، مسافر با خنده‌ای‌ رو به‌ درخت‌ گفت: چه‌ تلخ‌ است‌ كنار جاده‌بودن‌ و نرفتن؛
درخت‌ زیرلب‌ گفت: ولی‌ تلخ‌ تر آن‌ است‌ كه‌ بروی‌ وبی‌رهاورد برگردی. كاش‌ می‌دانستی‌ آنچه‌ در جست‌وجوی‌ آنی، همین‌جاست...
مسافر رفت‌ و گفت: یك‌ درخت‌ از راه‌ چه‌ می‌داند، پاهایش‌ در گِل‌ است، او هیچ‌گاه‌ لذت‌ جست‌وجو را نخواهد یافت.
و نشنید كه‌ درخت‌ گفت: اما من‌ جست‌وجو را از خود آغاز كرده‌ام‌ و سفرم‌ را كسی‌ نخواهددید؛ جز آن‌ كه‌ باید.
مسافر رفت‌ و كوله‌اش‌ سنگین‌ بود. هزار سال‌ گذشت، هزار سالِ‌ پر خم‌ و پیچ، هزار سالِ‌ بالا و پست. مسافر بازگشت رنجور و ناامید. خدا را نیافته‌ بود، اما غرورش‌ را گم‌ كرده‌ بود...
به‌ ابتدای‌ جاده‌ رسید. جاده‌ای‌ كه‌ روزی‌ از آن‌ آغاز كرده‌ بود. درختی‌ هزار ساله، بالا بلند و سبز كنار جاده‌ بود.
زیر سایه‌اش‌ نشست‌ تا لختی‌ بیاساید.
مسافر درخت‌ را به‌ یاد نیاورد. اما درخت‌ او را می‌شناخت.
درخت‌ گفت: سلام‌ مسافر، در كوله‌ات‌ چه‌ داری، مرا هم‌ میهمان‌ كن.
مسافر گفت: بالا بلند تنومندم، شرمنده‌ام، كوله‌ام‌ خالی‌ است‌ و هیچ‌ چیز ندارم.
درخت‌ گفت: چه‌ خوب، وقتی‌ هیچ‌ چیز نداری، همه‌ چیز داری.اما آن‌ روز كه‌ می‌رفتی، در كوله‌ات‌ همه‌ چیز داشتی، غرور كمترینش‌ بود، جاده‌ آن‌ را از تو گرفت.
حالا در كوله‌ات‌ جا برای‌ خدا هست و قدری‌ از حقیقت‌ را در كوله‌ مسافر ریخت...
دست‌های‌ مسافر از اشراق‌ پر شد و چشم‌هایش‌ از حیرت‌ درخشید و گفت: هزار سال‌ رفتم‌ وپیدا نكردم‌ و تو نرفته‌ای، این‌ همه‌ یافتی!
درخت‌ گفت: زیرا تو در جاده‌ رفتی‌ و من‌ در خودم ، و پیمودن‌ خود، دشوارتر از پیمودن‌ جاده‌هاست ...
این داستان برداشتی است از فرمایش حضرت علی
"من عرف نفسه فقد عرف ربه"
آن کس که خود را شناخت به تحقیق که خدا را شناخته است...
در انتها اینکه : انسان وقتی بلند حرف می‌زند صدایش را می‌شنوند، اما هنگامی كه آهسته صحبت كند به حرفش گوش می‌دهند. (پل رینو)

 

 

shahram_mtd

با سلام خدمت همه دوستان درروزانه
همان طور خودتان بهتر می دانید در کشور عزیز ما ایران واقعیتهای زیادی را به بهانه مصلحت ومسائل امنیتی بیان نمی کنند حالا یه وقتهایی درست ویه وقتهایی نادرست که در این مورد یعنی مسئله خدمت سربازی کاملا نادرست است اولین ومهمترین مسئله این است در نیروهای مسلح خصوصا آن جایی که من تجربه کردم یعنی ارتش نیروهای وظیفه حکم برده ها راداردند ومانند برده ها با آنها رفتار می شودوشرایط خدمت در پادگانهای ارتش بقدری برای نیروهای وظیفه غیر قابل تحمل است که در سال بطور متوسط در هر پادگان1 مورد خود کشی اتفاق می افتد این مسئله را من خود به عینه دیده ام در مدت 10 ماه خدمتم در یکی از پادگانهای شهر اصفهان که مثلا در وضعیت مطلوبی قرار داشت 2مورد خودکشی اتفاق افتاد حالا شما حساب کنید وقتی در چنین منطقه ای این تعداد مورد اتفاق می افتد در این همه پادگانهای مرزی که در سراسر ایران وجود دارد آن هم با آن شرایط زجر آور چه خبر است ولی چون که این مسائل نظامی است بدلیل امنیتی بودن هیچ آماری در این زمینه در جامعه منتشر نمی شود وجان جگر گوشه های مادرانی که فرزندان خود را با هزاران امید به خدمت سربازی می فرستند که باصطلاح مرد شوند این گونه فدای مصلحت می شود .وگواه این مسئله در زیر کلاه سربازان قابل مشاهده است اگر دقت کرده باشید در زیر کلاه اکثر سربازان روز شمار پایان خدمت وجود دارد وهمه آنها برای پایان خدمت روز شماری می کنند ودلیل آن چیزی جزء خدمت در شرایط سخت روحی وروانی نیست وچه بسا بسیاری از آنها چیزی که از خدمت به یادگار می برند یک سری بد آموزی ها وآسیب های روحی وروانی باشد که همین گونه نیز هست حالا به نظر شما این خمت مقدس است.
البته سوء تفاهم پیش نیاید من منکر خدمات بی دریغ وجانفشانی های ارتشیان عزیز وجوانمرد در زمان جنگ نیستم واین را هم میدانم که اگر ارتش نبود الآن ایران هم نبود واین یک واقیت مسلم است که من هم بخوبی آن را می دانم ولی در حال حاضر شرایط این گونه است و به نظر من دلیل آن هم وضعیت گزینش نیروهای کادر در این سازمان است که اصلا مناسب نیست ووضعت اخلاقی افراد در زمان استخدام زیاد مورد توجه قرار نمی گیرد و بسیاری از این افراد بدلیل اینکه شغلی بهتر از این پیدا نکرده اند وارد این سازمانمی شوند.
ولی رسانه های ما فقط بلدند ارتش آمریکارا مثال بزنند ونمی بینند که ارتش ما هم درحال حاضر دسته کمی از آنها ندارد این راکسانی که در آنجا خدمت سربازی خود را گذرانده اند خوب می دانند که من چه می گویم البته در نیروی انتظامی هم وضعیت تفاوت چندانی با ارتش ندارد.

 

 

mrgir3pich

اعجاز جناب سلحشور با يوزارسيف!

جناب آقاي سلحشور من اصلا کاري ندارم که بيست ميليارد مملکت را صرف اين پروژه كرده‌اي و اصرار داري که شش ميليارد است. و از اينکه خيال مردم را نسبت به يوسف و قصه زيبايش خراب کرده اي ناراحت نيستم.
و به رگ غيرتم برنمي‌خورد که ساق پاي زليخا و گردن زن يوزارسيف پيداست.
و از اين که اردلان به جاي جبرييل بازي مي‌کند خنده‌ام نمي‌گيرد.
و از اين که خيال مي‌کني از همه علما و فضلاي قم باسوادتري و مي‌تواني بفهمي کدام روايت صحيح است و کدام خراب و جواب سبحاني و شيخ حسين و…را با قدرت تمام مي‌دهي هيچ خيالي ندارم.
و مطمئن باش از اين که هنوز نمي‌داني زبان معيار چيست و گونه‌هاي زباني چيست از تو انتقاد نمي‌کنم.
و تعجب نمي‌کنم وقتي يک برده بي‌سواد مي‌گويد: «کاهنان ما را به استعمار کشيده اند و مانع توسعه يافتگي مملکت مصر شده‌اند».
و يا مسئول آن دو سيلويي که قرار است هفت سال گندم را نگهداري کنند به کسي مي‌گويد «نام شما در ليست نيست».
و به من چه که نمي‌داني آن زمان نمي‌گفتند «سوريه» و اهرام مصر بعد از يوسف ساخته شده‌اند.
و اصلا به من چه که زليخا جوان شد را از کجا درآوردي.
کسي کاري ندارد که روايت شما توراتي است نه قرآني.
از اين که پرتقال تامسون را جاي ترنج به خورد زيبارويان مصر مي‌دهي.
و موش پلاستيکي را جاي موش واقعي بازي مي‌دهي گله ندارم.
من گله نمي‌کنم چون جوابت اين است که اين آقا نماز نمي‌خواند و غرض مرض دارد.
و کاري ندارم که يعقوب از هزار کيلومتري بوي يوسف را مي‌شنود، ولي از نزديک نمي‌داند کدام يوسف است.
و يوسف يک قسمت عالم الغيب است و يک قسمت هم سلولي‌اش را نمي‌شناسد.
و از اين که يک گله بيست گوسفندي را يازده چوپان مي‌رانند شگفت زده نيستم.
و از اين که يعقوب يک آدم جاهل و احمق نشان داده شد، نمي‌پرسم در حالي که زليخا عارفي بالله بود که حقايق عرفان را درک کرده بود، ولي يعقوب هنوز اسماعيلش را ذبح نکرده بود.
فقط يک سوال مهم دارم. اين گفت‌وگوي زير را که در حد اعجاز است، از کجا آورده‌اي؟!
يعقوب: آه آنها چيستند. کوهند يا تپه.
يکي از بچه‌هاي يعقوب: نه آنها اهرام مصرند.
يعقوب: اهرام مصر؟
يکي از بچه‌ها: آري اهرام و اينها ساخته دست بشرند.
يعقوب: اوهوم.
وافعا که ...
قربون خودم تا بعد

 

 

yazynh

آشفته بازار در شهرداري،
سازمان تبليغات يا جاي ديگر!

شايد يكي از كارهاي خوبي كه توسط نمي‌دانيم چه سازماني انجام شده است، نوشتن آيات قرآن بر روي پايه‌هاي پل‌هاي عبور ماشين در سطح شهر است. يكي از اين پل‌ها پل نصر مي‌باشد. بر روي يكي از پايه‌هاي اين پل آيه 276 سوره بقره نوشته شده است:
يَمْحَقُ اللهُ الرِّبا
خداوند (سود) ربا را نابود مي‌كند.
اما مشكل اين است كه در اين آيه علامت اعراب (حركت حرف آخر) لفظ جلاله الله را به جاي ضمه، فتحه گذاشته است. دوستاني كه با ادبيات عرب كم و بيش آشنا هستند، مي‌دانند كه در اين زبان فاعل جمله مرفوع است، يعني بايد حرف آخر آن علامت رفع مانند ضمه داشته باشد و مفعول منصوب است، يعني بايد حرف آخر آن داراي علامت نصب مانند فتحه باشد. حال اين كه بر روي كلمه الله فتحه قرار داده شده، يعني الله مفعول جمله واقع شده است. از طرفي چون كلمه رِبا، اصطلاحا مقصور است، يعني به الف مقصوره ختم مي‌شود، علامت اعراب آن تقديري بوده و بر روي كلمه ظاهر نمي‌شود. بنابراين مرفوع يا منصوب بودن از لفظ مشخص نيست و در جمله مشخص مي‌شود. با توجه به اين كه فعل حتما فاعل مي‌خواهد و كلمه الله با حركت فتحه مفعول شده است، چاره‌اي نيز جز اين كه رِبا فاعل شود. از طرفي فعل يَمْحَقُ از نظر صيغه هم با رِبا مي‌خواند و هم با الله. هر دو هم مفرد هستند، هم مذكر و هم غايب. نتيجه آن كه جمله به دست آمده كه ديگر تنها يك جمله است و نه آيه، جمله‌اي بي‌معني نيست. بلكه معناي آن دقيقا برعكس و اين است كه نعوذ بالله ربا خداوند را ... !!! و اين كفر است.
حال براي پي‌گيري اين مساله:
1- ابتدا با 118 تماس گرفته و شماره شهرداري منطقه 2 را دريافت نموديم: 22087833 و 22091212
2- اين شماره شماره ديگري را به ما در همان شهرداري منطقه تحويل دادند: 22095496
3- اين شماره ما را به سازمان زيباسازي شهر تهران ارجاع داد: 88886659
4- سازمان زيباسازي ما را به سازمان تبليغات اسلامي حواله داد: 66403343، 66468440
5- سازمان تبليغات به سازمان دارالقرآن: 77501914
6- دارالقرآن به شماره ديگري در همين سازمان: 77604624
7- مجددا با سازمان تبليغات تماس گرفتيم و آن‌ها اين بار ما را به سازمان تبليغات استان محول كردند: 6-77521975
8- سازمان تبليغات استان مجددا ما را به شهرداري منطقه 2 رساند و پس از تماس با اين شهرداري و شرح ما وقع آن‌ها اظهار بي‌اطلاعي نمودند!
پس از 8 مرحله به درون يك حلقه رسيديم و آخر هم دستمان به جايي نرسيد!!! يكي از سازمان‌هايي كه با آن‌ها تماس گرفتم گفت زير آيه قرآن روي پايه پل نوشته است، چه سازماني مسوول اين كار است. با خوشحالي ديروز از همان‌جا رد شدم، اما هيچ نديدم! ديگر عقلم به جايي نمي‌رسد. تنها از دوستان خوب و مومن خود دو خواهش دارم:
يكي از خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي خبري براي پوشش اين مطلب و نيز پي‌گيري جدي آن از كانال‌هايي كه مي‌شناسند و ديگري هم از دوستان و خوانندگان مومن براي تماس گرفتن با اين سازمان‌ها با استفاده از شماره‌هاي مذكور تا ان شاء الله بلكه با پوشش انتقادي خبر و نيز كثرت تماس متقاضيان، اين سازمان‌ها مجبور به اصلاح آيه مذكور، دقت در نوشتن آيه‌هاي بعدي و رفع نابساماني موجود شوند و در كشور اسلامي خود شاهد تحريف قرآن و كفر نسبت به خداوند متعال نباشيم.

 

 

gognous_azar

ارغنون: arganun

مأخوذ از کلمه یونانی organon یکی از بزرگترین و قدیمی ترین سازهای جهان بوده است.
عده ای آن را ساز بادی بزرگ دارای ساختمانی از این قرار می دانند:
 دارای انبان های مختلف از پوست گاومیش برای ذخیره کردن هوا
 لوله های نی در اندازه های مختلف و به ترتیب از کوچک به بزرگ
 کلید یا کلاویه هایی که مابین انبان و نی ها قرار گرفته اند، جهت ورود جریان هوا در داخل نی ها و قطع آن، برای ایجاد صوت.
در فرهنگهای فارسی به معنی مطلق ساز بادی ذکر شده است. البته عده ای از نویسندگان و شعرای قدیم آن را سازی دارای وترهای بسیار، معرفی کرده اند و نیز خود مولانا در یک رباعی آنرا به همراه واژۀ «زخمه» به کار برده است؛ باتوجه به اینکه زخمه آلتی است که برای نواختن سازهای وتردار به کار می رود:
از عشق تو گشتم ارغنون عالم
وز زخمـۀ تو فاش شده احوالم
(ج8 رباعی 1226)
آنچه در نهایت از نوشته ها و شروح گذشتگان مفهوم می شود این است که نوع ابتدایی ارغنون، نی انبان و تکامل یافته اش« اُرگ» نام دارد.
مولانا چهارده بار این واژه را در دیوان کبیر با تعابیر مختلف به کار برده است:
گاهی وجود خویش را در چنگ عشق شمس به ارغنونی مانند کرده است:
ای شمس تبریز از کرم، ای رشک فردوس و ارم
تا چنگ انــدر من زدی در عشق گشتم ارغنــون
(ج4 غ 1787)
در جایی، ارغنون را در کنار زُهره که خنیاگر فلک است،آورده است وچنانکه زهره، ارغنون مي‌نوازد، صلاح الدین را که چون مه، نور می بخشد نوازندۀ خویش معرفی می کند:
می دهد چـــــون مه صلاح الدین ضیــا
کارغنون را زهــــرۀ جــــان ساز کـــرد
(ج2 غ 814)
تعبیر «ارغنون رنجاندن» به معنی نواختن ارغنون در بیتی از مولانا دیده می شود:
هر صبوحی ارغنونها را برنجــان همچنین آفرینها بر جمالت همچنین جان! همچنین
(ج4 غ 1953)
وجود جناس بین «ارغوان» و «ارغنون» باعث گردیده تا شاعر در کشمکش بین لفظ و معنا ابیاتی را اینگونه آورد:
حرامست ای مسلمانان، ازین خانه برون رفتن
می چون ارغوان هشتن، ز بانگ ارغنون رفتن
(ج4 غ 1846)
پــــــری را چهرۀ چـــــون ارغــوانست
بنالـــــــــــم کارغوان را ارغنــــــونــم
(ج3- غ 1520)
تا کی گریزی از اجل در ارغوان و ارغنون؟!
نک کش کشانت می برند انّا الیه راجعــــون
(ج4 غ 1788)

مـــران از گـــــوش صوت ارغنــــــــونی
مده از دست جـــــــام ارغـــوانــــــــــی
(ج7 غ 3187)

تحقیق: بابک آذرشب
کارشناسی ارشد زبان وادبیّات فارسی
منابع : 1- فرهنگ سازها، حسینعلی ملّاح -2-واژه نامه موسیقی ایران، مهدی ستایشگر

 

 

salman_yavar

انگلستان عميقاً دچار فساد است

يك پايگاه اينترنتي فساد رسانه‌اي، سياسي و اقتصادي دولتمردان انگليسي را مورد بررسي قرار داده و معتقد است توني بلر نخست وزير سابق اين كشور جنايتكار جنگي و مستحق اعدام است.
به گزارش فارس، جان پيلگر در مقاله اي كه پايگاه اينترنتي خانه شفافسازي اطلاعات آن را منتشر كرده با اشاره به اين كه دزدي پول مردم از سوي اعضاي پارلمان و وزراي حكومتي باعث شده مردم انگلستان بينشي اجمالي از داخل خيمه قدرت و مصونيت بدست بياورند، به سكوت رسانه هاي در اين مساله اشاره كرده و مي نويسد: حتي يك گزارشگر يا مفسر سياسي، همان هايي كه سانتي متر به سانتي متر ستون ها را پر مي كنند و بر ژورناليسم خبر پراكني حكم فرما هستند، به گوشه اي از اين رسوايي اشاره نكرد. "علني ساختن " اين موضوع به يك كارمندان روابط عمومي واگذار شد. چرا؟
وي معتقد است پاسخ به اين پرسش در فساد عميق تري قرار دارد كه داستان هاي فرار از ماليات و رهن هاي خيالي به آن اشاره و همچنين آن را پنهان مي كند: پس از مارگارت تاچر، با همگرايي دو حزب اصلي كشور به سمت يك حالت تك - ايدئولوژي، هر كدام با سياست هاي خارجي، اقتصادي و اجتماعي تقريبا يكسان، دموكراسي پارلماني انگلستان به طور پيشرونده اي رو به ويراني گذاشته است. اين "پروژه " كه توسط توني بلر و گوردون براون تكميل شد، از تك سياستي آمريكا الهام گرفته شده بود. اينكه بسياري از سياستمداران محافظه كار و كارگر اكنون متقلب و نادرست از آب درآمده اند چيزي بيش از يك استعاره براي سيستم ضد دموكراتيكي كه بوجود آورده اند نيست.
نويسنده با ذكر اين نكته كه ژورناليست هايي كه به عنوان "گزارشگران مجلس " از مجلس گزارش تهيه مي كردند و دبيران آنها، عمدا "نقش بازي كرده اند " و مردم ( و بعضي وقت ها خودشان ) را فريب داده اند كه تفاوت هاي اساسي دموكراتيك بين احزاب وجود دارد، ادامه ميدهد:نظرسنجي هاي رسانه اي صورت گرفته بر اساس نمونه هايي كه بطور نامعقولي كوچك هستند، به همراه طوفاني از نظرات در مورد شخصيت ها و بحران هاي مشكوك آنها، "گفتگوي ملي " را به مجموعه اي از رويدادهاي رسانه اي محدود كرده است كه در آن كاهش رضايت عوام - همانطور كه كاهش تاريخي تعداد شركت كنندگان در انتخابات زمان بلر نشان داد - به عنوان بي علاقگي به كار برده شده است.
از منظرپيلگر اين دولتمردان و به خصوص ليبرال ها، قهرمانان افسانه اي خودستا هستند كه پس از تثبيت مرزهاي مباحثات و احتمالات سياسي، بلر، امپراتور برهنه، را ترفيع دادند و از آن دسته از "ارزش هاي " او كه "به ذهن اجازه مي دهد در جستجوي يك بريتانياي بهتر به آن دست يابد " پشتيباني كردند:
قهرمانان پيشين آنها اكنون چقدر نادم به نظر مي رسند. در 17 ماه مي هريت هارمن، رئيس مجلس عوام، كه ادعا مي شود 10هزار پوند از پول ماليات دهندگان را براي "تربيت رسانه ها " صرف كرده است، از نمايندگان مجلس خواست كه " بين احزاب مجددا اعتمادسازي كنند ". طنز سهوي سخنان او، يكي از اولين اقدامات او، يعني قطع مزاياي مادران بدون شوهر، را به خاطر مي آورد كه بيش از 10 سال پيش، در كسوت وزير امنيت اجتماعي انجام داده بود. اين كار به درازا كشيد گويي كه "شورشي " در ميان نمايندگان مجلس به وقوع پيوسته باشد، كه البته درست نبود. هيچ يك از نمايندگان مونث مجلس بلر، كه براي "پايان دادن به سياست هاي محافظه كارانه مردانه " انتخاب شده بودند، عليه اين حمله به فقيرترين فقيران زن صحبت نكردند. همگي به آن راي دادند.
وي با انتقاد از حمله غيرقانوني سال 2003 به عراق، كه مراجع قدرت متشكل از احزاب و رسانه هاي سياسي پشت آن با يكديگر متحد شدند، مي نويسد: اندرو مار در داونينگ استريت ايستاد و با هيجان به بينندگان BBC گفت كه "بلر گفته است ما مي توانيم بدون خونريزي بغداد را بگيريم، و اينكه در آخر عراقي ها جشن خواهند گرفت. و در هر دوي اين نكات ثابت كرده است كه قطعا حق با اوست ". هنگامي كه ارتش بلر نهايتا در ماه مي از بصره خارج شد، بر اساس برآوردهاي پژوهشگرانه، بيش از يك ميليون كشته و اكثريتي از كودكان مصيبت زده و مريض، منابع آب آلوده، يك شبكه انرژي فلج و چهار ميليون آواره پشت سر خود باقي گذاشت. اما در مورد عراقي هاي "مسرور "، بررسي هاي خود وايت هال ( دفاتر حكومتي انگلستان واقع در خيابان وايت هال) نشان مي دهند كه اكثريت خواهان خروج مهاجمان هستند.
پيلگر تحسين و تشويق ممتد بلر توسط نمايندگان، هنگامي كه وي ميخواست مجلس عوام را ترك كند، خيلي فراتر از طمع هيزل بليرز ( سياست مدار انگليسي و وزير كنوني جوامع و حكومت هاي محلي) ميداند چون آنها همان هايي هستند كه از راي دادن به تهاجم جنايتكارانه او امتناع كرده و يا حتي براي دروغ هاي او تشكيل رسيدگي هايي را ترتيب داده بودند، چيزي كه تقريبا سه چهارم جمعيت انگلستان خواهان آن بودند.
نويسنده با اشاره به عبارت "قابل قبول ساختن باورنكردني ها "، از مقاله ادوارد هرمان با عنوان "ابتذال شيطان "، در مورد تقسيسم كار در جنايت دولتي ادامه ميدهد: در 18 ماه مي، روزنامه گاردين بالاي يكي از صفحاتش را به گزارشي با عنوان "بلر به خاطر كار در زمينه روابط بين الملل 1 ميليون دلار جايزه دريافت كرد " اختصاص داد. اين جايزه، كه بلافاصله پس از كشتار غزه در اسرائيل اعلام شد، به خاطر "تاثير فرهنگي و اجتماعي او در جهان " بود. شما بيهوده به دنبال مدارك كلاهبرداري يا شناخت واقعيت مي گشتيد. به جاي آن با "خوش بيني او در مورد فرصت برقراري صلح " و تلاش او "با هدف تقويت صلح " مواجه مي شويد.
اين همان بلري بود كه همان جنايتي را مرتكب شده بود - طراحي آگاهانه تهاجم به يك كشور، "بزرگترين جنايت بين المللي " - كه يواخيم وان ريبنتروپ، وزير خارجه نازي، پس از اثبات گناهش، به خاطر آن در نورنبرگ اعدام شد. فوريه گذشته جك استرا وزير دادگستري انگلستان، جلوي انتشار صورت جلسات مارس 2003 كابينه در مورد طراحي حمله به عراق را گرفت، با وجود اينكه ريچارد توماس، عضو كميسيون اطلاع رساني دستور انتشار آنها را داده بود. از نظر بلر، "باورنكردني " هم پذيرفته شده و هم به رسميت شناخته شده است.
او ضمن اشاره به عبارت " نمايندگان فاسد ما چگونه ناخواسته به نفع افراط گرايان كار مي كنند " كه روي
جلد شماره هفته گذشته New Statesman نوشته شده، چنين مي نويسد: آيا حمايت آنها از جنايت حماسي در عراق افراط گرايي نيست؟ و همچنين حمايت آنها از ماجراجويي هاي جنايت آميز در افغانستان؟ و حمايت از تباني حكومت در زمينه شكنجه؟
مثل اين است كه زبان عمومي ما بالاخره اورولي[ اشاره به داستان "1984 " جورج اورول] شده است. با استفاده از قوانين استبدادي تصويب شده از سوي اكثريت نمايندگان مجلس، پليس براي مبارزه با مخالفت دموكراتيكي كه آنها "افراط گرايي " مي نامند، واحدهاي مخفي تشكيل داده است. شركاي واقعي آنها روزنامه نگاران "امنيت " هستند، گونه اي جديد از مبلغان دولت يا "لابي ". در 9 آوريل، برنامه نيوزنايت BBC جرم 12 "تروريست " دستگير شده در يك درام رسانه اي طرح ريزي شده، كه از سوي خود نخست وزير سازماندهي شده بود، را علني ساخت. همه آنها بعدا بدون اتهام آزاد شدند.
جان پيلگر با نگاهي خوشبينانه مبني بر وقوع تغيير در انگلستان مقاله اش را پايان مي دهد: مردم انگلستان در حاليكه خشمگينانه پا روي جريان مزخرفات ياوه گويان مي گذارند، احتمالا هرگز تا اين حد از لحاظ سياسي آگاه، و براي زدودن افسانه هاي كهنه و مزخرفات ديگر آماده نبوده اند.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

30 خرداد / 21 ژوئن / 26 جمادي الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
 30 خرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
توطئه هاي مرگبار شاهزاده خانم صفوي، پريخان خانم!

سال 1576 و بخشي از سال 1577 ميلادي، كاخ سلطنتي قزوين (پايتخت وقت ايران) به صورت لانه توطئه هاي مرگبار يك شاهزاده خانم صفوي به نام «پريخان خانم» در آمده بود كه طبق برخي روايات، پدرش شاه طهماسب را هم در 1576 مسموم كرده بود. همين پريخان خانم كه زني جاه طلب بود به حيدر ميرزا برادر خود كه برجاي پدر، شاه طهماسب، نشسته بود تنها يك روز امكان سلطنت داد و در شب او را مسموم كرد تا شاه بعدي، فرد مورد نظر او باشد. پس از مرگ حيدر ميرزا، اسماعيل ميرزا پسر ديگر شاه طهماسب را كه به دستور پدر به زندان افكنده شده بود آوردند و به نام شاه اسماعيل دوم بر تخت نشاندند. چون ابراهيم ميرزا عموي اسماعيل و پريخان خانم (پسر شاه اسماعيل اول) كه از شاعري و هنرهم بهره داشت مخالف اين انتصاب بود، طبق توطئه پريخان خانم و تاييد شاه اسماعيل دوم 20 ژوئن 1576 كشته شد. قتل ابراهيم ميرزا كه زماني حاكم خراسان بود و در هرات مي نشست، خراساني ها را خشمگين ساخت. اسماعيل دوم كه تعادل رواني نداشت كمر به قتل شاهزادگان صفوي كه قلبا او را قبول نداشتند بست و پريخان خانم در اين برنامه قرار گرقت و از ميان برده شد. پادشاهي اسماعيل دوم نيز به دو سال نرسيد و از ميان رفت.

 

داستان وعده سر خرمن انتقال آب رودخانه هاي دور دست با لوله به کرمان از محل درآمد نفت

بحث جلسه 26 خرداد سال 1330 مجلس شوراي ملي از هر لحاظ شنيدني است كه در پي انتقاد «صدر ميرحسيني» نماينده كرمان بالا گرفت. وي گفت: در باره كشاورزي كرمان دو سال است كه حرف بدون عمل مي زنيم. كشاورزي كرمان دچار بي آبي و پسته اش گرفتار آفت شده است. خيلي كشورها مثل كرمان بي آبند، ولي در آنجا دانش تازه كمك كرده و مسئله ندارند. آنان راه زراعت با آب كم را حل كرده اند. من نمي دانم اين سفارتخانه هاي ما با اين همه مستشار اقتصاد، كشاورزي و فرهنگ براي حل مسئله چه كرده اند. كار آنها اين بايد باشد كه تجربه ديگران و كشور محل ماموريت خود را به ما منتقل كنند. از روشها و محصولات تازه خبر دهند، بذر بفرستند و .... سفارتخانه كه ميهمانخانه نيست؛ هدر دادن پول مردم (با تامين هزينه هاي آنها) بدترين گناه است. بعضي مقامات دولتي مي گويند كه صبر كنيد، وقتي كه نفتمان را خودمان بفروش برسانيم با پولش آب رودخانه هاي دور دست را با لوله به كرمان مي آوريم كه از نظر من وعده سر خرمن است. اين حرفها به گوش كشاورز كرماني نمي رود. كار ما شده است تبليغ توخالي؛ با اين كه دولت ملي روي كار آمده راديو ما هنوز هم وسيله تبليغ است و «حرف (وعده غير عملي)» تبليغ مي كند، فقط حرف، و همين است كه مردم مي گويند راديو دروغ مي گويد. از من رساندن درد دل كشاورزان كرمان به گوش شما بود. خودتان و دولت بايد پاسخگو باشيد. اگر به جيرفت برسيد كشور را از محصولات كشاورزي بي نياز مي كند، آنجا زرخيز است، هندوستان ايران است، فقط دلسوز مي خواهد و ....

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

30/03/58

انتشار خبري از قول حجت الاسلام خلخالي مبني بر مجازات خائنين و تجزيه‌طلبان از جمله شبير خاقاني ؛ و در پي آن دعوت گروه‌هاي خلق عرب به راهپيمايي اعتراض‌آميز در خرمشهر ؛ اطلاعيه شوراي تأمين خرمشهر در تأكيد بر اجراي قطعنامه آيت الله خاقاني و دكتر مدني و تجليل از مقام علمي و روحاني آيت الله و درخواست حفظ آرامش از مردم شهر .

ادامه اقدامات خشونت‌بار در خرمشهر: حمله به انبار مخابرات خرمشهر و به آتش كشيدن آن، آتش زدن خانه‌هاي اداره بندر و پرتاب نارنجك و بمب دستي به داخل خانه بعضي از مردم.
مصاحبه استاندار خوزستان با روزنامه كويتي الانباء درباره علل حوادث اين استان و دخالت سه گروه در اين حوادث (افراد ساده‌لوح، ساواكي‌ها و عوامل وابسته به رژيم فاسد پيشين و پادوهاي استعمار بين‌المللي)، رد وجود كدورت بين وي و آل شبير خاقاني و گله از عراق و كويت به دليل عدم ابراز دوستي

جلال الدين حسيني (امام جمعه بانه و برادر شيخ عزالدين) طي مصاحبه‌اي نظرياتي متضاد با انديشه اسلامي درباره كنفرانس سنندج ، اختلافات مفتي‌زاده و عزالدين حسيني و علل مهم عدم شركت عزالدين حسيني در كنفرانس سنندج ، ابراز داشت .
اقدامات تبليغاتي سازمان مجاهدين خلق براي تحت الشعاع قرار دادن واقعيات مربوط به دستگيري سعادتي ، از جمله ارسال نامه به دكتر علي‌اصغر حاج سيد جوادي به عنوان كميسيون حقوق بشر و استمداد براي رسيدگي به " دستگيري و شكنجه مجاهدين " ؛ انتشار اطلاعيه سازمان در ردّ اظهارات آيت الله مهدوي كني مبني بر عدم شكنجه سعادتي ؛ انتشار پيامي با عنوان " پيام مادر رضايي‌هاي شهيد به مردم ايران به مناسبت دستگيري و شكنجه مجاهد اسير محمدرضا سعادتي " .

نامه رئيس ستاد كل ارتش به نخست‌وزير و درخواست استفاده از خودرو به جاي هواپيما و هلي‌كوپتر در مأموريت‌ها و موارد غير ضروري به علت مشكلات موجود .
فرمانده سپاه پاسداران احكام اعضاي ستاد فرماندهي سپاه پاسداران كردستان را صادر كرد .

پيام آيت الله العظمي مرعشي نجفي در تأييد اصل 13 قانون اساسي و تعيين تشيع به عنوان مذهب رسمي كشور و اقامه دلايل عقلي و تاريخي براي آن و برشمردن 9 كشور اسلامي كه مذهب رسمي آنها در قانون اساسي مشخص شده است .
مصاحبه تلويزيوني دكتر صادق طباطبايي معاون سياسي وزارت كشور ( كه پس از انتصاب امير انتظام به سفارت ايران در سوئد به عنوان سخگوي جديد دولت مطرح است ) درباره روند تهيه پيش‌نويس قانون اساسي ، اعمال نظريات مراجع ، تبادل نظر در شوراي انقلاب و اداره طرح‌هاي انقلاب و نهايتاً انتشار آن ، جايگزيني مجلس خبرگان به جاي مؤسسان ، رفراندوم قانون اساسي و منحصر به فرد بودن دمكراسي در ايران در مقابل نمونه‌هاي شرقي و غربي آن

گزارش آسوشيتدپرس از مذاكرات مجدد و محرمانه حافظ اسد و احمد حسن البكر درباره ادغام دو كشور سوريه و عراق و اعلام موافقت دو كشور با تشكيل يك فرماندهي سياسي مشترك .
30/03/60
شروع فاو نظامي منافقين (ترور – انفجار).
30/03/66
رد شرط‌هاي پايان جنگ ايران از سوي عراق
آغاز دوباره حملات عراق به نفتكش‌ها پس از توقف يك ماهه.

30/03/67
تصرف ماووت توسط عراق
آغاز سفر مورفي فرستاده ويژه امريكا به كشورهاي خليج

درخواست جامعه مدرسين حوزه علميه قم از آقاي هاشمي مبني بر استفاده از سلاح شيميايي در مقابله با حملات شيميايي عراق

Mobin_s2004@yahoo.com
 21 ژوئن ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
روز بزرگ در حق طلبي ملتها

بيستم ژوئن در تاريخ حق طلبي ملتها روز بزرگي است. در اين روز در سال 1789 به دستور لوئي شانزدهم پادشاه وقت فرانسه، نمايندگان طبقه سوم اين كشور را به اين سبب كه در جلسات قبل مجمع ملي خواهان تدوين يك قانون اساسي براي فرانسه و محدود و مشروط كردن اختيارات پادشاه شده بودند به مجلس راه ندادند و آنان به جاي بازگشت به شهر و خانه هايشان، هرگونه خطر را پذيرفتند، در نزديكي ساختمان مجمع به يك زمين تنيس رفتند و در آنجا سوگند ياد كردند كه تا قانون اساسي تدوين نشود متفرق نشوند و جز يكي از آنان بقيه اين سوگند نامه را امضاء كردند. سپس از «ورساي» به پاريس رفتند و جلسات بعدي خود را در آنجا برگذار كردند. «ميرابو» نطق معروف خود را که به خواست مردم آمده ايم و جز با سرنيزه بيرون نخواهيم رفت در همان زمين تنيس ايراد کرد که در «تاريخ» باقي مانده و معروف شده است. در اينجا درگيري سربازان پادشاه با نمايدگان طبقه سوم، سبب دفاع مردم معمولي از آنان شد كه به بپاخيزي عمومي و انقلاب فرانسه منجر شد. مجلس طبقات سه گانه به منظور تصويب ماليات اضافي به تشكيل جلسه دعوت شده بود كه نمايندگان طبقه سوم خواهان قانون اساسي شده بودند. طبقه سوم در فرانسه آن زمان، «عوام الناس» نبود بلكه توانگران و صاحبان صنايع و بازرگانان را طبقه سوم (پايين تر از روحانيون و اشراف و اعيان) مي خواندند. وركينگ كلاس، در آن زمان به حساب در نمي آمد.

برخي ديگر از رويدادهاي 20 ژوئن

  • 1402:   لشکريان امير تيمور و سلطان ايلدرم بايزيد براي جنگ، در آنکارا ( آنقره ) به مقابل هم رسيدند.

  • 1674:   نيکلاس رو Nicholas Roweشاعر انگليسي که در اشعار انتقادي از پادشاه وقت ، ويليام ، به جاي نام او « تيمور لنگ » را خطاب کرده است به دنيا آمد.

  • 1793:   الي ويتني Eli Whitney اختراع خود ماشين پنبه پاک کني ( جين ) را به ثبت داد.

  • 1837:   ويکتوريا در 18 سالگي پادشاه انگلستان شد و 63 سال سلطنت کرد.

  • 1867:   اندرو جانسون رئيس جمهوري وقت آمريکا اعلام کرد که خريد آلاسکا از روسيه به مبلغ 7 ميليون دلار( هر هکتار 2 سنت ) قطعيت يافته است. قانون خريد اين کلني روسيه 9 آوريل همين سال به تصويب سناي آمريکا رسيده بود.

  • 1895:   بانو Caroline Willard Baldwin نخستين زن در تاريخ آمريکا شد که مدرک دکترا در علوم به دست آورد.

  • 1895:   نيکارگوئه، هندوراس و السالوادور ميان خود يک فدراسيون تشکيل دادند که عمري نکرد.

  • 1963:   سران آمريکا و شوروي در ژنو موافقت کردند که ميان دفاتر آنان يک تلفن مستقيم کار گذاري شود تا از وقوع حوادث ناگوار ناشي از اشتباه جلوگيري بعمل آيد.

  • 1979:   بيل استيوارت Bill Stewart گزارشگر شبکه تلويزيوني آمريکاييABC در نيکاراگوئه به دست افراد گارد ملي حکومت ساموزا(هوادار آمريکا) کشته شد.

  • 1990:   زمين لرزه اي به شدت هفت و شش دهم ريشتر شمال ايران را تکان داد که بر اثر آن چهل تا پنجاه هزار تن کشته شدند و زيانهاي مالي فراوان به بار آمد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     26 جمادي الثاني هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    درگذشت « شيخ جمال الدّين مقداد حلّي اسدي» فقيه، عالم و محقق گرانقدر شيعه مذهب

    26 جمادي الثاني 826 - «شيخ جمال الدّين مقداد حلّي اسدي» فقيه، عالم و محقق گرانقدر شيعه مذهب در نجف اشرف در گذشت. شيخ جمال الّدين در ميان علما و فضلاي حلّه به «فاضل مقداد» مشهور بود. او از پرورش يافتگان و شاگردان برجسته شهيد اّول؛ محّمدبن مكّي بشمار ميرفت.فاضل مقداد در تكميل و تغيير مباني فقهي استاد خود كتابهاي متعدد نوشت . وي ازفقيهان عاليمقام شيعي است كه همگان از اوبااحترام ياد كرده اند. آيات الاحكام و آداب حجّ ازآثارفاضل مقداد است.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    24
    33

    اهواز

    31
    46

    تبريز

    17
    24

    شيراز

    22
    34

    مشهد

    17
    32

    بندرعباس

    29
    40

    کرمان

    19
    31

    اصفهان

    17
    32

    يزد

    24
    36

    کرمانشاه

    15
    34

    اراک

    17
    30

    رشت

    21
    25

    دبی

    30
    40

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1385 تومان
    995 تومان
    1635 تومان
    1015 تومان
    268 تومان
    272 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    221000 تومان
    117000 تومان
    61000 تومان
    219000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 03:59
    طلوع خورشيد : 05:48
    اذان ظهر : 13:05
    غروب خورشيد : 20:23
    اذان مغرب : 20:46
    نيمه شب شرعي : 00:11
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    House & Home
    ماه ژوئن

    جديدترين شماره از ماهنامه
    House & Home

    تاريخ انتشار: ژوئن 2009
    تعداد صفحات مجله: 52
    حجم فایل: 22 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    سامسونگ امنیا 2 رسما معرفی شد

     

    Samsung omnia II یا I8000 برای دومین بار به نمایش گذاشته شد بار اول را باید از یک فروشگاه اینترنتی لیتوانیایی تشکر کرد که هفته پیش عکسی از امنیا 2 را لو داد. این بار خود سامسونگ دست به کار شده:
    انتظار چه تصویری را داشتید؟ با دیدن این تصویر انتظار چه نامی را داشتید؟ یک آیفون یا پالم پره؟ ... نه این یک سامسونگ است در واقع یک امنیا دیگر!
    از نظر شکل ظاهری امنیا 1 و 2 به یکدیگر شبیه هستند پس بیایید این دو را از نظر خصوصیات دیگرشان مقایسه کنیم:
    نمایشگر: امنیا1 مجهز به صفحه لمسی 3.2 اینچی VGA و وضوح تصویر 240 در 400 پیکسل از نوع TFT است. اما نمایشگر امنیا دوم 3.7 اینچی WVGA و دارای وضوح تصویر 480 در 800 پیکسل از نوعAMOLED است.
    دوربین: هر دو امنیا دارای دوربین 5 مگا پیکسل هستند و می توانند با وضوح تصویر 720 در 480 فیلم برداری کنند. سرعت فیلم برداری 30 فریم در ثانیه برای امنیا 2 است.
    سیستم عامل: هر دو از ویندوز موبایل نسخه 6.1 استفاده می کنند.
    باتری: امنیا1 مجهز به باتری 1440 میلی آمپری با مدت زمان مکالمه 5.8 ساعت (348 دقیفه) و زمان stand by 500 ساعت (21 روز) است اما باتری امنیا دو 1500 میلی آمپر با زمان مکالمه 10 ساعت (600 دقيقه) و stand by 430 ساعت (18 روز) است.
    حافظه: هر دو امنیا مجهز به حافظه میکرو اس دی هستند که تا 16 گیگا بایت قابل افزایش هستند.
    هر دو گوشی مجهز به انواع سیستم های جانبی بلوتوث، GPS و Wi-Fi هستند.
    در این مقایسه شباهت ها و تفاوت هایی بین دو امنیا دیده می شود بخصوص که امنیا های دیگری نیز در راهند. علاوه بر این گفته می شود که ویندوز امنیا 2 قابلیت ارتقا به نسخه 6.5 را نیز دارد.

    کاناپه ای مجهز به میز اسنوکر

    در دنياي گجت هاي مبلمان با کاناپه هاي زیادی مواجه شدید که با يک حرکت ساده به يک تخت خواب تبدیل مي شوند تا حد اکثر استفاده از فضای يک اتاق برده شود.
    اکنون تصور کنید که یک کاناپه البته با ظاهری نه چندان زيبا در اتاق پذیرایی شما جا خوش کند و از آن بدتر که با يک حرکت ساده به یک ميز بازی اسنوکر تبدیل شود.
    اين کاناپه هنوز در قالب یک طرح ارائه شده و خبری از قطعی شدن تولید آن در دسترس نیست. به نظر من هم تلاش نکنيد تا خبري از قيمت و يا کارخانه سازنده آن بيابيد. چرا که بعد از آن برای دوستان و آشنايان علاقمند به بازي اسنوکر به شدت عزیز خواهيد شد!
    منبع
     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    چگونه یك طنز پرداز بزرگ شویم؟

    علیرضا لبش

    نگران سوژه نباشید. چیزی كه زیاد پیدا می شود سوژه است. جامعه ای كه بین سنتی بودن و مدرن شدن گیر كرده، تمام اشخاص، مكان ها، رفتار ها، روابط و اتفاق هایش طنز آمیز است. فقط كافی است بتوانید آن ها را بنویسید. البته یك اشكال وجود دارد: خنداندن آدم های چنین جامعه ای به شدت سخت است، تمام لطیفه ها و نوشته های طنز آمیز برای این ها خاطره است.

    می توانید برای ساختن شعر طنز دو مصراع بی ربط را در یك بیت جا دهید، همین بی ربطی باعث خنده می شود، بسیاری از طنز پردازان معروف معاصر از این تكنیك در شعرهایشان استفاده كرده اند، كه به آن تكنیك «نامربوط گویی» یا «این دو مصرع با چسب دو قلو هم به هم نمی چسبند لطفاً تلاش نكنید» می گویند.

    به هیچ كس رحم نكنید، برای خنداندن دیگران همه را مسخره كنید. از آدم های غریبه شروع كنید تا به دوستان نزدیكتان برسید. اگر جواب نداد، اقوام درجه یك و دو را امتحان كنید. اگر باز هم كسی نخندید، خودتان را سوژه كنید. مطمئناً جواب می دهد، اگر جواب نداد، شما آدم بی مزه ای هستید. البته نگران نباشید، طنز پرداز بی مزه هم زیاد داریم كه آثارشان را گاهی طنز سیاه یا گروتسك می نامند و گاهی آثار خود را بالاتر از فهم مخاطب تصور می كنند.

    مخاطبان را تهدید كنید كه اگر نخندند، دیگر طنز نخواهید نوشت، مطمئناً آن ها نخواهند خندید. راه درست تر آن است كه بگویید: «اگر نخندید به طنز نویسی ادامه خواهم داد.» آن وقت ببینید چگونه از خنده زمین را گاز می گیرند. درست حدس زدید در این دنیا همه چیز برعكس است.

    یك گروه حرفه ای خنده كن تشكیل دهید، تا وقتی در شب های شعر طنز، آثارتان را می خوانید، از خنده روده بر شوند و با خنده های خود سالن را منفجر كنند. به بعضی از آن ها بگویید صندلی ها را از خنده گاز بگیرند و از برخی بخواهید از خنده غش كنند، این طوری می توانید ادعا كنید كه كار شما گرفته است.

    اگر می خواهید طنز پرداز محبوب زیر 18 سال شوید، در یكی از مجلات «چهل كلاغ» یا «شیر تو شیر جوان» به نوشتن متن های بی نمك و توهین آمیز در مورد شخصیت های معروف سیاسی و اجتماعی بپردازید. با این كار هم زنگ خور تلفنتان بالا می رود و هم به زودی به یك چهره محبوب زیر 18 ساله ها تبدیل می شوید. در نوشته هایتان حتماً به نیكبخت و گلزار و دیگر شخصیت های محبوب زیر 18 سال بپردازید و از اصطلاحات «خفن»، «نسل سومی»، «جواتی»، «آی كیو» و ... استفاده كنید. می تونید برای شهرت بیشتر اسم خودتان را عوض كنید.

    از رو نروید در صورت نداشتن استعداد هم به كار خود ادامه دهید یا در جوانی طنز پرداز می شوید یا در میانسالی مدیر اداره تولید و نشر خنده می شوید یا در پیری به عنوان استاد و پیشكسوت مورد تقدیر قرار می گیرید كه در هر صورت شما به عنوان یك طنز پرداز شناخته می شوید.
     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    7 راه موفقیت در تمام مراحل کاری‌

    هرچه در کارتان باتجربه تر و متخصص تر می شوید برای رسیدن به موفقیت به علم، مهارت و استعداد نیاز دارید.


    Ûمرحله اول (خود)
    وقتی اولین کارتان را به دست می آورید، اولین چیزی که از شما انتظار می رود مهارت های تکنیکی، درک خوب از تئوری و اصول حیطه کارتان است. از شما انتظار می رود دستورالعمل ها را به درستی و با اطمینان اجرا کنید.
    خیلی زود در کارتان تکنیکی می شوید و علم زیادی در حیطه کارتان پیدا میکنید. متخصصی می شوید که فارغ التحصیلان جدید می توانند به خوبی از شما راهنمایی بگیرند و برای همکارانتان هم مشاور خوبی خواهید بود.


    Ûمرحله دوم (ابزارها)
    بعد از چند سال کم کم راه های بهتری برای انجام فعالیت هایتان پیدا می کنید. هدفتان انجام کار بیشتر، در مدت زمان کمتر و با تلاش کمتر خواهد بود. شما جوان، پرانرژی، و بسیار مشتاق به کار هستید. دیگر از کارهای تکراری و یکنواخت خسته خواهید شد.
    از اینرو یا ابزارهای لازم برای آنرا خودتان می سازی و یا از ابزارهای موجود در بازار استفاده می کنید. درنتیجه دانش ابزارآلات موجود، طریقه استفاده و ماهر شدن در آنها بخش بسیار مهمی از لیست مهارت های شما خواهد شد.


    Ûمرحله سوم (مردم)
    وقتی مهارت های تکنیکی در حیطه کارتان به دست آوردید و در استفاده از ابزارآلات هم ماهر شدید، عملکردتان بسیار بهتر از همکارانتان خواهد شد. از اینرو شرکتی که برای آن کار می کنید، تصمیم می گیرد که شما را به کادر مدیریت ارتقاء درجه دهد. شما دیگر یک مدیر پروژه خواهید بود.
    در برخی شرکت ها دو خط پیشرفت کاری وجود دارد، یکی نردبان مهارت تکنیکی است و دیگری نردبان مدیریت. ممکن است مسئولیت مدیریت پروژه را قبول نکنید و دوست داشته باشید که سِمَت متخصص فنی یا مشاور فنی را به دست آورید.
    انتخابتان هرچه که باشد در این مرحله کارتان خواهید دید که همکارانتان که مهارت های مدیریتی بالاتری دارند، پاداش بیشتر، ترفیع سریعتر و حقوق بیشتری عایدشان می شود. درنتیجه در مرحله سوم شما چه مستقیماً مسئول بازده کاری یک تیم هستید یا مشاور و راهنمای پروژه های مختلفید، نیاز به مهارت های مدیریتی دارید.
    پرورش روابط میان فردی، مذاکره، انگیزه، مربی گری و راهنمایی افراد تازه کار مستقیماً بعنوان یک مدیر پروژه یا ضمنی بعنوان متخصص فنی مهمترین نیاز این زمان شماست. با موفقیت در این جوانب بسیار موثرتر و کارامدتر خواهید شد و با سرعت و تلاش بیشتری به سمت موفقیت حرکت می کنید.


    Ûمرحله چهارم (مشتری)
    یکی از مهمترین روابط و انتظارات که با آن روبه رو خواهید بود درمورد مشتری هایتان است.
    مشتری دیگری که انتظارات و روابط او باید در ذهنتان باشد، مدیر کل تان، همکاران و سوپروایزرهای او هستند. این مشتری های مهم چه فکری درمورد شما می کنند؟ آیا منبع باارزشی برای آنها به حساب می آیید؟
    متوجه خواهید شد که در زندگی فردی که مشتریانش را خوشحال و راضی نگه می دارد شناخت بیشتری پیدا می کند و سریعتر در کارش ترفیع می گیرد.


    Ûمرحله پنجم (ابزارها و تکنیک های PM، اصول و روش پردازش)
    این روزها با تاکید بر کیفیت تحویلات هر کمپانی از تعداد زیادی ابزار و تکنیک های مدیریت پروژه استفاده می کند تا به بازده بیشتر و پایدارتری برسد. شما باید بتوانید در این ابزارها و تکنیک ها استاد شوید تا اطلاعاتی که مدیر کل تان نیاز دارد را فراهم کنید.
    علاوه بر این باید درصدد راه هایی برای ارتقاء فرایند و بالا بردن بازده باشید. باید مطمئن شوید که همه کارکنان از اهمیت ارتقاء فرایندها آگاهند. همکار روبه رویی شماست که دقیقاً می داند چطور می تواند کاری را بهتر انجام دهد.


    Ûمرحله ششم (تیم های کارکردی، پروژه های پیچیده بزرگ)
    وقتی تیم های کارکردی را مدیریت می کنید به چیزی بیش از مهارت های مردمی، پروژه و ابزار نیاز دارید. شما به حمایت بسیار زیادی از طرف فرهنگ و طریقه کار شرکت نیاز دارید. فرهنگ تعاونی شرط لازم برای موفقیت چنین تیم هایی است. سیاست قرض گرفتن منابع خطراتی برای موفقیت پروژه ها خواهد بود.
    در کار کردن با پروژه های پیچیده بزرگ نیاز به مهارت های مذاکره ای و انگیزشی، ارتباطی و تشویقی به میزان بالاتری دارید. باید مراقب خطرات احتمالی و مهارت های گزارشی باشید و اطمینان یابید که عملکردهای لازم انجام گیرد. برای پروژه های بزرگ، مسئله سوددهی باید دقیق تر بررسی شود. آیا سازمان ابزارهای لازم برای انجام آن را دارد؟ درغیر اینصورت باید بتوانید مقیاس ها و نقطه های بازرسی را تعریف کنید تا پروژه های بزرگ و پیچیده از نظر مالی سوددهی داشته باشند.


    Ûمرحله هفتم ( مدیریت واحد تجارت)
    درست مثل مورد پروژه های بزرگ و پیچیده، شما بعنوان مدیر واحد تجرتی شرکت باید مراقب حاشیه سود باشید. شرکت دستاوردهای بلند و کوتاه مدن و اهداف واحد تجارتی را به یاد داشته باشید. باید بدانید که چطور آنها را خودتان با در نظر گرفتن وضعیت بازار، مشتری های کنونی و احتمالی، قدرت و ضعف تیمتان تعریف کنید.
    بازار مدام در تغییر است. وجود تغییر تنها چیزی است که تغییر نمی کند. مشتری ها می آیند و می روند و پروژه های آنها نیازمند تغییر است. تکنولوژی تغییر می کند و این نیز روی پروژه های شما تاثیر می گذارد. تحقق نیازهای تیم باید از قبل برنامه ریزی شود تا پروژه های خوب را فقط به خاطر نبود مهارت انسانی از دست ندهید.
    بنابراین به عنوان مدیر واحد بازرگانی شرکت شما شروع به بررسی مسیر حرکت شرکت می کنید.
    اینها 7 مرحله اصلی دانش و مهارت هستند که باید در آنها خبره شوید. بااستفاده از راهکارهایی که در این مقاله ذکر شد و استفاده از توانایی ها و مهارت های خود می توانید همیشه در کارتان اول باشید.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    ۵ نکته کلیدی درباره کلیدی‌ترین جای خانه

    محیط خانه تاثیر زیادی بر سلامت و کیفیت زندگی ما و افراد خانواده‏مان دارد. خانم‏های خانه‏دار چون مسوولیت بیشتری در خانه به عهده دارند، کارهایی مانند آشپزی و سرو سامان دادن به کارهای خانه را انجام می‏دهند و مشارکت سایر افراد خانه در کارهای خانه هم معمولا با اطلاع و نظر خانم خانه انجام می‌شود، نقش مهم و حیاتی در تامین سلامت و ایمنی افراد خانه دارند...
    روی صحبت ما هم این هفته با خانم‏های خانه‏دار است؛ خانم‏هایی که با توجه به نکاتی ساده اما مهم می‏توانند سلامت و ایمنی را در محیط خانه به همه اعضای خانه هدیه کنند؛ نمونه‌اش همین ۵ نکته زیر:


    ۱) سلامت خانه از ایمنی شروع می‌شود
    یک خانه سالم خانه‏ای است که نکات ایمنی در آن رعایت شود. کارشناسان ایمنی معتقدند سلامت خانه از ایمنی آن شروع می‏شود. طبق مطالعات انجام شده در موسسه ایمنی خانه آمریکا، سقوط و مسمومیت‏های تصادفی دو علت اصلی حوادث خانگی هستند. بنابراین توصیه می‏شود خانه را از نظر وجود این خطرات مورد بررسی قرار داده و شرایط ایجاد این حوادث را به حداقل برسانید. در بررسی ایمنی خانه و از بین بردن نقاط خطر دقت و توجه کنید و به یاد داشته باشید داروها، وسایل کمک‌های اولیه و ویتامین‌ها هم در صورت استفاده نادرست می‎‏توانند خطرآفرین باشند. خطر برق‌گرفتگی را هم فراموش نکنید و تمام وسایل و لوازم خانگی برقی را از نظر ایمنی بررسی کنید. در مورد خطر افتادن و سقوط هم مراقب سرامیک‏های کف حمام و آشپزخانه باشید. پس از شستشو آنها را سریع خشک کنید و با دمپایی ابری روی آن راه نروید.


    ۲) هوای خانه‌ را تازه کنید
    اجازه دهید هوای تازه و تمیز وارد خانه شود. به علت آشپزی و بخار شدن حلال‏ها، شوینده‏ها و مواد شیمیایی گاهی هوای داخل خانه ممکن است آلوده‏تر از هوای بیرون باشد. تا جایی که می‌توانید آلودگی هوای داخل خانه را کاهش دهید. در و پنجره‏ها را باز کنید و اجازه دهید هوای تمیز در خانه جریان پیدا کند و آلودگی و رطوبت را از بین ببرد. هنگام آشپزی هود را روشن کنید و با تعبیه سیستم تهویه مناسب از آلوده شدن هوای داخل خانه پیشگیری کنید.


    ۳) خانه را میکروب‌‌زدایی کنید
    میکروب‏ها میهمان‏های ناخوانده‏ای هستند که در هر خانه‏ای سر و کله‏شان پیدا می‏شود. برای پیشگیری از ایجاد بیماری و داشتن خانه‏ای سالم باید از انتشار میکروب‏ها و آلودگی‏ها پیشگیری کنید. شستن مرتب دست‏ها یکی از راه‌های پیشگیری از انتشار آلودگی در خانه است. اگر هنگام تهیه غذا و تماس دست با گوشت خام در یخچال را باز و بسته کنید، میکروب‏ها و آلودگی‏ها به افراد دیگری که در یخچال را باز می‏کنند، منتقل می‏شود. بنابراین بهتر است پس از دست زدن به گوشت خام حتما دست‌هایتان را بشویید. طبق توصیه کارشناسان بهداشت، بهتر است دستان‌تان را با آب گرم و صابون و حداقل به مدت ۱۵ ثانیه بشویید.


    ۴) هوای قلب خانه را داشته باشید
    می‏گویند آشپزخانه قلب خانه است. برای داشتن خانه‌ای سالم و بهداشتی لازم است آشپزخانه را تمیز نگه ‌دارید. توجه به بهداشت و سلامت مواد غذایی و تهیه و طبخ و نگهداری مناسب مواد غذایی به پیشگیری از بیماری‏ها و مسمومیت‏های غذایی کمک می‏کند. گوشت را در دمای مناسب بپزید و مطمئن شوید که قسمت‏های داخلی گوشت به خوبی حرارت دیده است. مراقب باشید خونابه گوشت خام به سایر مواد غذایی به ویژه مواد غذایی که به طور خام مصرف می‏شوند (نان، میوه‏ها و سبزی‏ها) منتقل نشود. دمای یخچال را زیر ۴ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.


    ۵) خانه را بهشت کنید
    خانه برای خیلی‏ها امن‏ترین جای دنیاست و جایی است که می‏توانند طعم شیرین آسایش و امنیت را تجربه کنند. محیط خانه را تمیز و مرتب نگه‌دارید. اسباب و وسایلی را که آزارتان می‏دهد، بردارید. قرار دادن گل و گیاهان در خانه را فراموش نکنید و با استفاده از رنگ‏های آرام‏بخش خانه‏تان را طوری طراحی کنید که موجب آسایش و آرامش افراد خانه شود.

     

     

     

     

     
      u آرايشي بهداشتي


    نسبتاً بی خطر برنزه شویم

    اجازه بدهید یک چیز را واضح بگوییم: چیزی به اسم برنزه شدن بی خطر وجود ندارد. وقتی زیر آفتاب می خوابید خودتان را در معرض مشکلات زیر قرار می دهید:
    - ایجاد لک روی پوست و پیری زودرس پوست
    - ایجاد سوختگی های دردناک
    - ایجاد سرطان پوست
    امسال ۱۰ هزار مورد جدید از سرطان پوست گزارش شده است که اکثر آنها مربوط به افرادی بوده که زیر آفتاب مراقبت خوبی از پوست خود نداشته اند. اما چطور می توانیم تقریباً و نسبتاً بی خطر برنزه شویم؟


    § زبان آنرا بیاموزید
    اولین قدم این است که با برخی واژه ها و اصطلاحات خاص این موضوع آشنا شوید. تعریف کردن واژه "برنزه کردن" آنقدرها هم بی استفاده نیست. برنزه شدن زمانی اتفاق می افتد که پوست پرتوهای فرابنفش (که معمولاً اشعات UV نامیده می شود) را جذب کند. در واکنش به این اشعات، پوست ماده ای به نام ملانین تولید می کند که لایه بیرونی پوست را تیره می کند. بااینکه خیلی ها تصور می کنند که برنزه شدن ما را سالمتر نشان می دهد اما درواقعیت برنزه شدن نشانه این است که پوست آسیب دیده است. درست مثل مراحل اولیه سوختگی است.
    "شاخص UV" واژه ای فرضی است که به راه تعیین میزان اصابت اشعات UV به سطح زمین در یک زمان خاص از روز توسط دانشمندان اطلاق می شود. UV نوری نامرئی است که همیشه وجود دارد اما در درجات و شدت های مختلف. در کل دو نوع اشعه UV وجود دارد: UVA و UVB. هر دو آنها بد هستند به همین دلیل حتماً مواد برنزه کننده تان باید در برابر هر دو آنها محافظت داشته باشد.
    شاخص واقعی از ۰ تا ۱۰ تعیین می شود، به همین دلیل روزی که قصد آفتاب گرفتن دارید بد نیست که از شبکه های هواشناسی شاخص UV آن روز را چک کنید. هرچه رقم بالاتر باشد یعنی میزان قرار گرفتن شما در معرض پرتوهای فرابنفش یشتر خواهد بود. بنابراین در روزهایی که شاخص UV بالاست باید خیلی مراقب خورشید باشید. اگر به مدت زیادی زیر آفتاب بمانید، مطمئناً شدیداً سوخته و پوست خواهید انداخت.
    SPF یعنی عامل محافظت از خورشید. همه کرم های ضدآفتاب یک عددی بین ۴ تا ۳۰ ارائه می کنند و شما باید ببینید که کدام برای شما مناسب تر است. اکثر متخصصین پوست توصیه میکنند که از کرم های ضدآفتاب با SPF حداقل ۱۵ استفاده کنید. اما میزان محافظتی که یک فرد نیاز دارد معمولاً به سابقه آفتاب گرفتن او بستگی دارد. برای مثال، افرادیکه رنگ پوست روشنی دارند حتماً باید از کرم هایی با SPF30 استفاده کنند درحالیکه برای آنها که رنگ پوست تیره تری دارند، ضدآفتاب با SPF 4 هم کافی است. بهتر است از متخصص پوست سوال کنید که چه میزان SPF برای پوست شما مناسب است. این اطلاعات را می توانید از داروخانه ها هم دریافت کنید.


    § احتمال خطر خود را ارزیابی کنید
    ازآنجا که هدف شما برنزه شدن است نه سوختن، چند دقیقه را باید صرف ارزیابی میزان خطری که متوجهتان است بکنید.
    اول باید تعیین کنید که چه نوع پوستی دارید. آنهها که پوست و چشم های روشن دارند باید بیشتر مراقب آفتاب سوختگی باشند. اکثر این افراد تا ۱۵ دقیقه هم ممکن است بسوزند. هرچه تیره تر باشید، می توانید مقدار بیشتری از نور خورشید را بدون سوختگی تحمل کنید.
    بعد باید ببینید تا چه میزان به خط استوا نزدیک هستید. نگران نباشید؛ لازم نیست طول و عرض دقیق را محاسبه کنید. همین کافی است که بدانید هرچه به خط استوا نزدیک تر باشید، احتمال سوختگی از آفتاب هم در شما بالاتر می رود.
    وقتی به ارتفاعات بالا سفر می کنید نیز باید خیلی مراقب باشید. هر ۱۰۰۰ فوت که بالا می روید، پرتوهای UV 5 درصد افزایش می یابند.
    لیستی از کلیه داروهایی که مصرف می کنید تهیه کنید. اکثر داروها حاوی مواد شیمیایی هستند که باعث می شود پوست به اشعه UVحساس تر باشد. برای مثال، آنتی بیوتیک ها، آنتی هیستامین ها، قرص های ضد بارداری، قرص های ضد افسردگی و اکثر داروهای مخصوص جوش و آکنه باعث می شوند پوستتان به جای اینکه برنزه شود، بسوزد. اگر تصور می کنید که برخی از داروهایی که استفاده می کنید جزء ایندسته از داروها هستند، باید از کرم ضد آفتابی با SPF بالاتر استفاده کنید.


    § برای جلوگیری از آفتاب سوختگی احتیاط کنید
    هدف این است که ایمن و بی خطر برنزه شوید اما ازآنجا که می دانیم چنین چیزی غیرممکن است حداقل می توانیم ببینیم که چطور می توانیم از سوختگی جلوگیری کنیم. خیلی ها باور دارند که آفتاب سوختگی بعدها به برنزگی تبدیل می شود. این به هیچ وجه واقعیت ندارد. آفتاب سوختگی درواقع دسته ای رگ خونی شکسته شده است که روی برنزگی ایجاد می شود. بااینکه ابتلا به آفتاب سوختگی قبل از سن ۲۱ خیلی بد است و احتمال ابتلا به سرطان پوست را بالا می برد اما آفتاب سوختگی در هر سنی می تواند خطرات جبران ناپذیری برایتان به همراه داشته باشد. این عوارض جانبی عبارتند از کم شدن رطوبت پوست، از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست و ایجاد لک بر روی پوست. بنابراین اگر می خواهید سالم و بی خطر برنزه شوید باید برخی احتیاطات را مد نظر قرار دهید:
    سعی کنید بین ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر از خورشید دوری کنید چون در این ساعات اشعه UV در بیشترین حد است.
    حتماً از کرم ضدآفتاب ضد آب استفاده کنید. اگر فکر می کنید چون ممکن است شنا کنید به ضد آفتاب نیاز ندارید باید در فکرتان تجدید نظر کنید. اشعات UV تا ۹ فوت زیر آب نیز نفوذ می کنند.


    § هر ۲۰ دقیقه یکبار ضد آفتاب خود را تجدید کنید.
    حتی در روزهایی که به نظر ابری می رسند نیز ضدآفتاب بزنید چون ابرها فقط می توانند جلوی ۲۰ درصد اشعات را بگیرند.
    لباسهایی که می پوشید هممی تواند بر سوختن یا برنزه شدن شما تاثیر بگذارد. وقتی شنا می کنید بهتر است از لباسهای گشادتر استفاده کنید که شفاف نباشند. بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید چون رنگ های تیره نور خورشید را جذب می کنند. اکثر متخصصین پوست توصیه می کنند زیر آفتاب حتماً از کلاه استفاده کنید.
    البته عینک آفتابی را نباید فراموش کنید. مهم نیست عینگ آفتابی که میخرید حتماً گران باشد فقط کافی است که از چشمانتان در برابر اشعات UVA و UVB محافظت کند. قرار گرفتن چشمها در برابر آفتاب می تواند موجود کم شدن بینایی و آسیب به قرنیه شود.


    § بد نیست سری به سالن های برنزه کردن بزنید
    برای برنزه شدن مصنوعی لازم است که به یکی از سالن هایی که دارای چنین امکاناتی هستند رفته و برای مدت مشخصی در یک اتاق دربسته روی تخت های مخصوص سولاریوم بخوابید. در این تخت ها معمولاً از فن استفاده می شود که خیلی گرمتان نشود. این روش راهکار بسیار خوبی برای برنزه شدن است بدون اینکه نگران آفتاب سوختگی باشد. اما باز هم باید احتیاطاتی را مد نظر قرار دهید:
    تمیزی و نظافت سالن اهمیت بسیار زیادی دارد و دقت کنید حتماً به سالن هایی بروید که تخت ها را ضدعفونی می کند.
    سالن باید فرمی به شما داده تا توسط آن نوع پوستتان را آنالیز کند. پر کردن این فرم کمتر از یک دقیقه زمان می برد و برای تعیین واکنش پوستتان به برنزه شدن استفاده می شود.
    اگر از داروهای خاصی استفاده می کنید حتماً آنرا با کارکنان سالن درمیان بگذارید. این داروها ممکن است بر حساسیت شما به تخت های برنزه اثر بگذارد.
    از عینک های مخصوص استفاده کنید. این عینک ها کاسه چشمانتان را محافظت کرده و از آنجا که پلک ها برنزه نمی شوند، متوجه نخواهید شد که اصلاً عینک روی چشمتان بوده است.
    اکثر متخصصین پوست و سلامت اعتقاد دارند که تخت های برنزه احتمال ابتلای فرد به سرطان پوست را بالا می برند. وقتی فرد از این روش برای برنزه شدن استفاده می کند اکثر لایه های پوست او خیلی بیشتر از زمانی که آفتاب می گیرد تخریب می شوند. اما باز هم اگر می خواهید خود را در معرض چنین خطری قرار دهید، باید بگوییم که سولاریوم هم فوایدی دارند. شما می توانید نوع اشعه فرابنفشی که پوستتان دریافت می کند را تعیین کنید، دچار آفتاب سوختگی نخواهید شد و روند پیشرفتتان تحت کنترل خواهد بود.


    § از اتو برنز استفاده کنید
    اتو برنزها به خاطر حالت مصنوعی که روی پوست ایجاد می کند کمتر مورد استقبال قرار می گیرد اما اخیراً با پیشرفت هایی که این محصولات داشته اند نتیجه بسیار بهتری عایدتان می کند. خیلی از این اتو برنزها حتی SPF هم دارند، به پوست آسیب نمی زنند، و می توانید همان رنگ برنز مورد علاقه تان را ایجاد کنید. این اتو برنزها به شکل ها مختلف نیز موجود هستند: ژل، لوسیون و اسپری. اما دقت کنید چون پوستتان رنگ برنز دارد دلیل نمی شود که از ضدآفتاب دیگر استفاده نکنید. هر زمان که خواستید زیر آفتاب بروید حتماً ضدآفتاب بمالید.
    استفاده از اتو برنزها بسیار ساده است. ابتدا لازم است که پوستتان را لایه برداری کنید. یعنی همه سلولهای مرده روی پوست را از بین ببرید. اینکار باعث می شود ماده برنز کننده عمیق تر اثر کند. برای لایه برداری می توانید از محصولات مخصوص اینکار که در داروخانه ها و فروشگاه های آرایشی-بهداشتی موجود هستند استفاده کنید.
    قبل از مالیدن اتو برنز روی پوست حتماً پوستتان باید کاملاً خشک باشد. اگر پوستتان رطوبت داشته باشد، ماده اتوبرنز خوب اثر نخواهد کرد.
    هنگام استفاده از اتو برنز بهتر است از یک جفت دستکش جراحی، ترجیحاً لاتکس، استفاده کنید تا روی دستتان لک نیفتد. اگر از کرم های اتو برنز استفاده می کنید، سعی کنید کرم را رو به بالا روی پوست بمالید، به جز در قسمت سینه. در قسمت سینه بهتر است کرم را افقی بمالید تا پوشش بهتری بدهد. روی مفاصل، مثل زانو و آرنج مقدار کمتری از ماده اتوبرنز بمالید تا بیش از حد سیاه نشوند.
    ۲۰ تا ۲۵ دقیقه صبر کنید و بعد خواهید دید که انگار روزهاست که آفتاب می گیرید.
     

     

     

     

     

     

     
      u تغذيه و سلامتي


    خواص توت فرنگی برای سلامتی

    این میوه خوشگل، خوشرنگ و خوشمزه تابستانی سرشار از موادمغذی و فیبر است.
    تـوت فرنگی میوه ای بسیار خوشگل و خوشبو و خوشمزه است، امـا آیـا می دانستیـد کـه این میوه بسیار کم کالریبـوده و سـرشار از موادمغذی و فیبر مـی بـاشد؟ خـوردن 8 عدد توت فرنـگی متوسط در روز، %140 از ویتامین C مورد نیاز روزانه، %12 از مقدار مـورد نـیاز روزانه فیبر، %6 میزان مورد نیاز فولات، 210 میلی گـرم پتـاسیم بـرای مـا فـراهم آورده و همچنـین سـرشار از ویتامین K، B2، B5، B6، مس، منیزیم، و اسید چرب امگا 3 می باشد. توت فرنگی فاقد سدیم، چربیهای اشباع، و کلسترول است و هر وعده آن فقط 45 کالری دارد.
    یک رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین C که یک آنتی اکسیدان است، می تواند روی افزایش سن، بیماری های قلبی-عروقی، سرطان ها و زوال قدرت شناخت تاثیر پیشگیرنده داشته باشد. وقتی غذاهایی مصرف کنیم که به انرژی تبدیل نشود، رادیکال آزاد تولید می کند که به مرور زمان شکل می گیرد و باعث پیر شدن جسم می شود. آنتی اکسیدان ها این تاثیر رادیکال های آزاد را خنثی می کنند و می تواند تخریب هایی که به خاطر سموم محیط مثل دود سیگار و آلودگی هوا به بدن وارد می شود را کاهش دهد. ویتامین C برای تولید کلاژن ضروری است (کلاژن پروتئینی است که رشد و ترمیم بافت های بدن را مقدور می سازد). این ویتامین در بدن ساخته یا ذخیره نمی شود، از اینرو باید هر روز به میزان لازم از این ویتامین مصرف کنیم.
    پتاسیم یک ماده معدنی بسیار ضروری برای بدن است که الکترولیت های بدن را که اکسیژن به مغز می رسانند و ضربان قلب را تنظیم می کنند و توازن آب بدن را کنترل می کنند، تنظیم می کند. یک رژیم غذایی سرشار از پتاسیم، احتمال بروز بیماری های قلبی و سکته را پایین می آورد.
    بدن برای ساخت و حفظ گلوبول های قرمز خون جدید به فولات نیاز دارد. این ویتامین به ویژه حین بارداری و کودکی که گلوبول های قرمز خون باید تکثیر شده و به سرعت رشد کنند، اهمیت فوق العاده ای پیدا می کند. کمبود فولات می تواند منجر به کم خونی (آنمی) در مادر یا کودک شود. تحقیقات نشان داده است که مصرف میزان کافی از فولات می تواند زوال شناخت را کندتر کرده و احتمال خطر بیماری هایی مثل آلزایمر را پایین بیاورد.
    فیبر بخش غیرقابل هضم گیاه است که آب را جذب میکند و موادغذایی را در دستگاه گوارش می گرداند. مصرف مقدار کافی فیبر همچنین نقش مهمی در جذب موادغذایی، تثبیت سطح گلوکز خون، و کاهش کلسترول دارد.
    وارد کردن این میوه که فواید بسیار زیادی برای بدن دارد، به رژیم غذایی بسیار آسان است. برای اینکه بیشترین استفاده و فایده را از این میوه ببرید، آن را خام مصرف کنید چون پخته شدن محتوی ویتامین C آنرا کاهش می دهد. می توانید آن را همراه با سیریال صبحانه با شیر مصرف کنید، در نوشیدنی های خود مخلوط کنید، به سالادتان اضافه کنید، و به شکل شیرینی یا سایر دسرها درست کنید. در زیر به چند ایده ساده و سریع برای مصرف توت فرنگی اشاره می کنیم:
    توت فرنگی ها را می توانید به تنهایی یا همراه با میوه های دیگر، و کمی ماست در مخلوط کن بریزید و یک نوشیدنی بسیار خوش طمع و مفید برای خودر درست کنید.
    همچنین می توانید به این نوشیدنی کمی شکر اضافه کرده و آن را فریز کنید و به صورت یخ در بهشت مصرف کنید که برای بچه ها خیلی لذت بخش خواهد بود.
    توت فرنگی تازه را به همراه پنیر و ماست مصرف کنید تا یک میان وعده یا صبحانه بسیار مقوی و خوشمزه داشته باشید.
    توت فرنگی ها را به همراه شکر بجوشانید و از آن برای تزئین بستنی یا پنکک استفاده کنید.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    آیا زمان طلاق فرا رسیده است؟

    زمانهایی در زندگی زناشویی اتفاق می افتد که آنقدر غصه دارتان می کند که به طلاق فکر می کنید. اگر طلاق بگیرید زندگیتان بهتر می شود یا بدتر؟ بچه ها چطور با این موضوع برخورد می کنند؟ بهترین زمان برای اینکه به همسرتان بگویید که طلاق می خواهید چه موقع است؟
    وقتی مشکلی در زندگی زناشوییتان پیش می آید این افکار و سوال ها به ذهنتان هجوم می آورند. گاهی اوقات وقتی آن مشکل حل می شود، فکر طلاق ناخودآگاه از بین می رود. اما اگر این افکار ناپدید نشدند و مداوم فکرتان را مشغول کردند چه ؟
    وقتی مداوم به طلاق و نتایج آن فکر میکنید، باید زندگی و رابطه تان با همسرتان را به خوبی ارزیابی کنید. یک قدم عقب بروید و ببینید چرا چنین احساسی پیدا کرده اید و چه مدت است که این افکار و احساسات شما را مشغول کرده است؟ آیا چیز خاصی در زندگیتان باعث شده فکر کنید که طلاق تنها راه نجات و تنها تصمیم درست برای شماست؟
    طلاق مسئله ای ناگوار است و تصمیم گرفتن برای طلاق را نباید آسان گرفت. اگر هنوز همسرتان را دوست دارید و می خواهید که زندگیتان درست شود، شاید بد نباشد که با مشاور خانواده در این مورد صحبت کنید و ببینید چرا چنین افکاری پیدا کرده اید و راهی برای رضایت بخش تر کردن زندگیتان پیدا کنید.
    خیلی وقت ها پیش می آید که فکر می کنید طلاق چاره کار شماست و بعد روز بعدی که از خواب بیدار می شوید همه چیز به نظرتان خوب می آید. پستی بلندی هایی مثل این باید شما را به این فکر بیندازد که چه چیز برایتان اهمیت دارد و زندگیتان چطور می تواند بهتر یا بدتر شود. اگر فکر نمی کنید که همسرتان با شما نزد مشاور خانواده نمی آید، خودتان به تنهایی بروید و از آنها بخواهید که در تصمیم گیریتان کمکتان کنند.
    این روزها آمار طلاق به شدت بالا رفته است اما باید فکر کنید که بعد از طلاق چه احساسی خواهید داشت. به این فکر کنید که چه بلایی سر بچه هایتان، خانه تان، و وضعیت مالیتان خواهد آمد.
    همه چیز در زندگی شما در زندگی بعد از طلاقتان نقشی خواهد داشت.
    اگر تصمیم به ادامه زندگی می گیرید، باید به زندگی که دارید فکر کنید و اینکه جقدر از این زندگی رضایت دارید و احساس خوشبختی می کنید. خیلی از زوج ها به نظر خوشبخت می آیند و وقتی تقاضای طلاق می کنند همه را از تصمیمشان متعجب می کنند. این افراد ظاهر خوبی به زندگی خود می دهند اما پشت درهای بسته همیشه در حال جنگ و جدال با هم هستند.
    متاهل بودن می تواند بسیار لذت بخش و در عین حال غیر قابل تحمل باشد.
    علائمی که نشان می دهد برای طلاق آمادگی دارید این است که همیشه عصبانی باشید، همیشه با همسرتان جنگ و دعوا داشته باشید، همدیگر را مقصر بدانید، دیگر خانواده خوشبختی نباشید، سر مسائل کوچک و پیش پا افتاده هم بحث و جدل کنید و از این قبیل. راه های زیادی برای تشخیص وخامت زندگیتان هست اما احتیاطات زیادی را هم باید طی این مدت در زندگیتان در نظر داشته باشید.
    طلاق فقط به دو طرف ازدواج یعنی مرد و زن تاثیر نمی گذارد. اگر بچه داشته باشید، زندگی برای آنها هم خیلی سخت خواهد شد، البته ممکن است در ابتدا زیاد به ظاهر نیاورند. بعضی از بچه ها ممکن است خودشان را برای آن جدایی مقصر بدانند. اما با این حال باز هم درست نیست که دو نفر فقط به خاطر بچه هایشان با هم بمانند و به زندگی خود ادامه دهند. این همه چیز را بدتر هم خواهد کرد. بچه ها هم درست مثل خودتان یاد می گیرند که با طلاق شما کنار بیایند.
    تصمیم نهایی برای طلاق فقط توسط خودتان گرفته می شود و این شما هستید که باید ببینید میلتان به کدام طرف است.


    vچطور بفهمیم که وقت طلاق رسیده است
    همه ما انسانیم، رشد می کنیم، نیازهایمان تغییر می کنند و گاهی اوقات روزگار زوج هایی که زمانی عاشق و معشوق بودند را از هم جدا می کند. فهمیدن اینکه کی وقت طلاق رسیده است کار سختی است. راه های زیر به شما برای گرفتن این تصمیم بزرگ کمک می کند.


    vدستورالعمل ها

    قدم 1: بدانید که وقت رفتن رسیده است و اگر احساس می کنید که در زندگی زناشویی به شما ظلم می شود—چه فیزیکی و چه فکری—یا سلامت عمومی شما به خاطر رفتار همسرتان به خطر افتاده است از دیگران کمک بگیرید. اعتیاد به موادمخدر و الکل، کتک زدن، فحاشی، اعتیاد به قمار و مشکلات زیاد بخش دیگر با گذشت زمان روز به روز بدتر می شوند. اگر احساس می کنید که همسرتان می تواند روزی بهبود پیدا کرده و به وضعیت عادی برسد، با همه وجود از او حمایت کنید اما نه با جنگ و دعوا. درغیر اینصورت باید به این نتیجه برسید که طلاق سالمترین راه ممکن برای شماست.

    قدم 2: اگر دلیل شما برای جدایی هیچگونه از موارد سوءاستفاده که در بالا عنوان شد نیست، نزد مشاور خانواده بروید. بسیاری از متخصصین می گویند اگر یک زوج با صداقت سعی کنند با مشاوره خانواده زندگیشان را حفظ کنند اما هنوز هم بعد از یک سال برای جدایی شک و شبهه در ذهنشان باشد، ممکن است در آن زمان به این نتیجه برسند که طلاق بهترین راه برای هر دو آنهاست.

    قدم 3: از خودتان بپرسید که آیا به خاطر فرزندانتان به زندگی زناشوییتان ادامه می دهید یا خیر. بااینکه بسیاری از زوج های مشکل دار به خاطر فرزندانشان به زندگی با هم ادامه می دهند اما انرژی منفی، جنگ و دعواهای پدر و مادر و ناخوشنودی کلی والدین به بچه ها هم سرایت خواهد کرد. بااینکه خیلی ها با این نظر موافق نیستند اما اگر بچه هایتان تنها دلیل با هم بودن شما هستند بهتر است بدانید که پدر و مادر خوشبخت اما جدا از هم بسیار سالمتر از پدر و مادر ناخوشنود زیر یک سقف است.

    قدم 4: نگاهی دقیق به خودتان بیندازید و رفتارهای خودتان را در مشکل بسنجید. از همسرتان هم بخواهید که همین کار را بکند و فکر کنید که چه چیزهایی باید تغییر کند و صادقانه بپذیرید که آن تغییر ممکن است یا نه. اگرهر دو شما بتوانید اشتباهات خودتان را تشخیص داده اید اما برای التیام بخشیدن به رابطه تان میلی به قدم برداشتن ندارید، بهترین راه برایتان جدایی است.

    قدم 5: زخم هایی را پیدا کنید که قابل التیام نیستند. ببینید چطور این آسیب ها پدید آمده اند و چرا قابل درمان نیستند. گاهی اوقات خیانت، دروغگویی، بی اعتنایی، سوءاستفاده، اعتیاد و از این قبیل را می تواند کلامی بخشید اما قلبتان برای همیشه شکسته می ماند و دیگر نمی تواند اعتماد کند. احساس گناه، عصبانیت، خشم و بی اعتمادی هیچوقت از بین نمی روند و سرپوش گذاشتن بر آنها برای حفظ زندگی فقط هر دو شما را بیچاره تر خواهد کرد.

    قدم 6: اجازه بدهید که آسیب ببینید، بترسید، احساس افسردگی کنید و حتی تنها شوید. اما اجازه ندهید ترس از این احساسات تنها دلیل شما برای ادامه زندگی با همسرتان باشد. گاهی ماندن در رابطه های ناسالم فقط به این دلیل که به آن عادت کرده اید راحت به نظر می رسد اما هرچه مدت بیشتری در یک زندگی ناکام بمانید خودتان را عمیق تر در آن چال می کنید. خودتان را رها کنید و بدانید که بعد از فرونشستن طوفان هم شما و هم همسرتان خواهید توانست دوباره از زندگی لذت ببرید، حتی اگر اینبار جدا از هم باشد.
     

     

     

     

     

     

     
      u علم و فناوري


    SE Satio Idou
    دوازده مگاپیکسل با طعم سونی اریکسون!

    این بدون شک پر امکانات ترین و پر جاذبه ترین محصولی ست که سونی اریکسون در کل تاریخ خود به یاد دارد محصولی که با معرفی جنجالی خود در MWC2009 نگاه بسیاری از منتقدان این برند را به سوی خود جلب کرده و نظر بخش کثیری از آنها را کاملا نسبت به سونی اریکسون تغییر داد. این گوشی زیبا که البته هنوز فاصله مشخصی با حضور در بازار دارد موضوع بررسی مقاله مختصر پیش رو ست با ما همراه شوید.

    مدل و نام Sony Ericsson Satio
    ابعاد 13×55×112 میلی متر
    وزن 126 گرم
    صفحه نمایش 3.5 اینچ
    640×360 پیکسل
     قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ
    دفترچه تلفن نامحدود بسته به حافظه داخلی
    کارت حافظه+حافظه داخلی Micro SD+256MB RAM+128MB+8GB
    ارتباطات GSM چهار بانده+GPRS+GPS+3G+Bluetooth
    سیستم عامل Symbian Series 60, 5th edition
    پردازنده نامشخص
    وضوح دوربین 12.0 مگاپیکسل با قابلیت اتوفوکوس+فلش زنون
    حداکثر وضوح فیلمبرداری VGA با 30 فریم در ثانیه
    ظرفیت باتری 1000mAh

    داستان گوشی های هوشمند سونی اریکسون ماجرای تاسف برانگیزی بود که با به بازار آمدن نسخه لمسی سری 60 از Symbian تنها برگ برنده خود یعنی خاصیت لمسی صفحه نمایش را نیز از دست داد و این اتفاق در سال گذشته نقطه پایانی بود بر پروژه ای که سونی اریکسون به اتفاق یکی دو شرکت دیگر همچون موتورولا به آینده آن امیدهای فراوانی بسته بودند. بدین ترتیب سونی اریکسون پس از این اتفاق و حذف Symbian UIQ از دستور کار برنامه های خود تا مدتها هیچ مدلی را در رده هوشمند تولید نکرد و شاید تنها تک ستاره ای که می توانست این شرکت را از این وضعیت بغرنج نجات دهد اولین تجربه این شرکت در رده PDA ها یعنی XPERIA X1 بود که این ستاره نیز بدلایل متعدد که در راس آنها بومی نبودن تکنولوژی در شرکت مادر و تاخیرهای پیاپی و طولانی برای حضور در بازار قرار داشت، هیچگاه نتوانست موفقیت مورد انتظار این برند را برآورده نماید و از آن پس سونی اریکسون با از دست دادن مقام سومی خود در بازار بار دیگر در سکوتی طولانی و معنا دار فرو رفت. در این میان شاید بزرگترین برگ برنده سونی اریکسون اوضاع در هم ریخته اقتصاد جهانی بود که دیگر برندهای بزرگ این بازار را نیز وادار به احتیاط در تولید و کاهش تعداد محصولات نموده و فرصتی برای تجدید حیات در اختیار این شرکت قرار داد، فرصتی که سونی اریکسون بلاخره از آن در نمایشگاه MWC 2009 استفاده کرد و با معرفی چند محصول طوفانی نه تنها بار دیگر نگاه های فراوانی را به سمت سونی اریکسون جلب کرد بلکه تکلیف این شرکت در قبال مسئله ای به نام مدل های هوشمند را نیز مشخص نمود. بدین معنا که سونی اریکسون همچنان به ساخت SmartPhone های لمسی ادامه می دهد منتها با این تفاوت که این بار صحبت از ورژن جدیدی از سیستم عامل Symbian است که نه از نوع S60 ست و نه به UIQ تعلق دارد این نسخه از Symbian که ورژن متن باز آن به حساب می آید البته هنوز بصورت کامل ارائه نگردیده بود و سونی اریکسون در ابتدا قصد داشت با بهره گیری از این سیستم عامل بار دیگر ساز خود را در این رده کوک نماید داستانی که با مشکلات فراوان پیش روی این سیستم عامل که مهمترین آنها تکمیل نشدن آن بود، سونی اریکسون را واداشت تا بار دیگر در این عرصه نیز دستها را بالا ببرد امری که با حتمی شدن سیستم عامل در نظر گرفته شده برای اولین هوشمند این شرکت پس از آخرین UIQ آنها یعنی G900 برای همگان روشن گردید: SE Satio که پیش از این Idou نامیده شده بود و عنوان اولین 12 مگاپیکسلی دنیای موبایل را نیز با خود به یدک می کشد از سیستم عامل Symbian S60 Ver9.4 rel.5 استفاده می کند که دقیقا همان سیستم عاملی ست که در Nokia 5800 بکار گرفته شده است.
    ابعاد گوشی 13×55×112 میلیمتر با وزن 126 گرم است که با اینکه چندان کوچک و باریک نیست اما در کل از ابعاد رضایت بخشی برخوردار است. (البته لازم به ذکر است که وزن این گوشی بصورت رسمی هنوز اعلام نشده است و وزن گفته شده براثر اندازه گیری بدست آمد و به احتمال قوی تفاوت فراوانی با وزن نهائی گوشی نخواهد داشت). طراحی گوشی با لبه های گرد در بالا و پائین بطور کامل به Camera Phone قبلی این شرکت یعنی C905 شباهت دارد. بدنه دستگاه بطور کامل از پلاستیک با کیفیت و غیر شفافی ساخته شده است که برخلاف صفحه نمایش در برابر ماندن اثر انگشت کاملا مقاوم است. مهمترین بخش در روی گوشی صفحه نمایش 3.5 اینچی تمام لمسی آن است که از وضوح فوق العاده 640×360 پیکسل پشتیبانی کرده و قادر به نمایش 16 میلیون رنگ است که این آخری اولین باری ست که در خانواده سونی اریکسون دیده می شود. تکنولوژی بکار رفته در ساخت صفحه نمایش از نوع مقاومتی ست که این موضوع اندکی از جذابیت های احتمالی پیرامون آن می کاهد. کیفیت تصاویر به نمایش درآمده توسط این قسمت در سطح کاملا رضایت بخشی قرار دارد و اکثر المان های کیفیت سنجی همچون کنتراست و عملکرد در نور مستقیم خورشید در آن برای یک نمونه TFT مطلوب ارزیابی می شوند. گردش اتوماتیک تصویر به کمک شتاب سنج داخلی از دیگر مواردی ست که در این قسمت به چشم می خورد. در بالای گوشی سه جزء همیشگی این قسمت یعنی دوربین دوم تماس های ویدئویی، سنسور تنظیم نور محیط و اسپیکر برقراری تماس جای گرفته اند.
    دکمه های حاضر در زیر صفحه نمایش بسیار باریک و کوچک طراحی شده اند اما با این حال بدلیل Feedback مطلوب مشکل چندانی را برای کاربر در حین استفاده بوجود نمی آورند. این دکمه ها شامل کلیدهای برقراری و رد تماس در طرفین و کلید ورود به منو در مرکز می باشند.
    در سمت چپ گوشی کلید قفل صفحه نمایش همراه با پورت اتصالات سیمی و اسلات کارت Micro SD دستگاه دیده می شود! بله درست خواندید سونی اریکسون نیز بلاخره به اهمیت این کارت کوچک پی برد جائیکه تقریبا برای اولین بار این کارت به نمونه همیشگی M2 ترجیح داده شده است.
    در سمت راست دستگاه و از پائین به بالا شاتر دو حالته دوربین، کلید تغییر وضعیت میان عکاسی و فیلمبرداری، میانبر ورورد به آلبوم و بلاخره Rocker تغییر صدا (و البته زوم) جای دارد که تقریبا همگی به امر عکاسی و فیلمبرداری در دستگاه مرتبط می باشند. بالای گوشی محل کلید Power و اسپیکر اصلی گوشی ست و در بخش پائینی نیز تنها محلی برای اتصال بند به دستگاه در نظر گرفته شده است.
    جذابیت های نهان در این موجود زیبا با مشاهده پشت گوشی تکمیل می گردد در اینجا از کاوری فوق العاده که شباهت نزدیکی به K810 و C905 دارد استفاده شده که بطور کامل از بدنه گوشی بیرون زده است بطوریکه در هنگام قرارگیری دستگاه بروی سطوح صاف اثر این قطعه بیرون زده کاملا مشخص است. قطعات هیجان انگیز قرار گرفته در زیر این کاور هوشمند شامل لنز دوربین 12 مگاپیکسلی گوشی با گشودگی 2.8 و فاصله کانونی 5.9 میلیمتر به همراه هر دو فلش زنون و LED می باشد که نورافشانی در هر دو حالت عکاسی و فیلمبرداری را تضمین می کنند. همچنین در این قسمت دو روزنه کوچک و تیره رنگ نیز دیده می شوند که به احتمال قوی حسگرهای جداگانه ای برای اندازه گیری میزان نور محیط می باشند. در زیر کاور باتری در این قسمت باتری 1000mAh گوشی جای دارد که با اینکه هنوز زمان های رسمی آن اعلام نگردیده است اما در یک استفاده نسبتا شدید از گوشی به راحتی تا 2 روز جوابگوی کاربران خواهد بود.
    همانطور که در ابتدا گفتیم سیستم عامل بکار گرفته شده در Satio برخلاف گفته های قبلی سونی اریکسون مبنی بر بکار گیری نسخه کاملا منحصر به فردی از Symbian همان نسخه 5 از S60 ست که علاوه بر نمونه فوق محبوبی چون 5800 در مدل های متفاوتی از سامسونگ و ال جی نیز بکار گرفته شده است و مطمئنا بزرگترین دلیلی که سونی اریکسون را مجبور به پذیرفتن این موضوع نموده است تجربه تلخ این شرکت در تاخیرهای پیاپی ستاره سال گذشته آنها یعنی XPERIA X1 است که عملا بدلیل این تاخیرها فرصت طلائی فوق العاده ای را از این برند دریغ نمود. تعریف سونی اریکسون از این سیستم عامل آشنا اما با آنچه از دیگر برندها سراغ داریم تا اندازه ای متفاوت و تا حدودی بهبود یافته است. در صفحه Stand-by علاوه بر آن چیزی که از تمامی دیگر نمونه ها در استفاده از المان های استاندارد این بخش سراغ داریم از ساختار جدیدی مبتنی بر Tab های پنج گانه در بالای صفحه نمایش نیز استفاده شده است که هرکدام از Tab ها صفحه Stand-by جدیدی را به نمایش می گذارد.
    اولین Tab در این میان Favorites Contacts نام دارد که برای ذخیره و نمایش اسامی دلخواه از دفترچه تلفن بکار می رود دومین Tab به Bookmarks ها تعلق گرفته است که تا هشت بوک مارک مختلف در آن قابل ذخیره کردن است. Default Homescreen نامی ست که برای سومین Tab این مجموعه انتخاب شده است بخشی که در حقیقت همان صفحه Stand-by در دیگر مدل های ارائه شده با این سیستم عامل بوده و مواردی همچون صقحه برقراری تماس، منوی پیام،منوی مدیاسنتر و Application جستجو در پائین آن و ساعت و تقویم با میانبر کنترلرهای آهنگ در حال پخش در میانه آن به چشم می خورد. چهارمین قسمت به گالری تصویر تعلق دارد که البته نگفته پیداست که با گالری موجود در منوی Media Center تفاوت های عمده ای دارد در این منو تصاویر موجود در حافظه گوشی بصورت بزرگ قرار گرفته اند و بوسیله دست به راحتی قابل Swipe شدن رو به بالا و پائین می باشند. در حال حاضر گزینه های در نظر گرفته شده برای هر عکس در این قسمت شامل Set as Wallpaper، نمایش در منوی Media Center و بلاخره Send as می گردد و هنوز خبری از گزینه های سودمندی همچون ورود و خروج به زوم در آن نیست. که البته باید توجه داشت که بعلت فاصله نسبتا زیاد حضور نسخه نهائی این مدل در بازار، احتمال تغییرات مهم در بسیاری از قسمت های گوشی وجود دارد و رفع مشکلاتی نظیر این، در نسخه نهائی دستگاه کاملا محتمل است. آخرین Tab موجود در صفحه Stand-by به میانبری جهت برنامه های دلخواه کاربر اختصاص داد که درست همانند قسمت Bookmark به 8 عنوان محدود گردیده و امکان افزایش تعداد برنامه های قابل قرار دادن در این منو وجود ندارد. منوی اصلی گوشی اما ظاهرا بجز تغییر در شکل آیکون ها، تغییر خاص دیگری را به خود ندیده است. در اینجا در حالت پیشفرض از ساختار ماتریسی 3×4 استفاده شده است که در مجموع تقریبا هرچیز در سر جای خود قرار دارد. از مشخصات پردازشی Satio هنوز اطلاع کاملی در دست نیست اما در مورد 256 مگابایت حافظه RAM و حافظه داخلی 128 مگابایتی در نظر گرفته شده برای این گوشی و همچنین ارائه شدن یک کارت 8 گیگابایتی Micro SD به همراه آن می توان مطمئن بود.
    منوی Media Center یکی از اصلی ترین Application های ساختاری سونی اریکسون است که نشان آن را در تمامی محصولات این شرکت از Feature Phone های مختلف تا PDA ها و حالا در هوشمند ها نیز می توان مشاهده کرد. این بار اما تغییر جالبی در ساختار این منو اتفاق افتاده است جائیکه برای اولین بار سونی اریکسون ترجیح داده است تا المان های پر شمار همیشگی موجود در این منو را به سه عنوان Video، Music و Photo محدود نماید که البته این موضوع نیز ممکن است به Pre-Release بودن گوشی مرتبط باشد. گالری تصاویر گوشی همان نمونه فوق العاده همیشگی ست که امکانات بسیار مناسبی را از کنترل و ادیت تصویر تا اختصاص Tag، نمایش اسلاید شو، نمایش زمانی و Timeline را در اختیار کاربر قرار می دهد. علاوه بر این همچون همیشه امکان دسترسی سریع به آخرین تصویر گرفته شده توسط دوربین در این گالری دیده می شود. برای حرکت در میان تصویر می توان در حالت تمام صفحه عمودی به راحتی تصاویر را به چپ و راست با دست Swipe کرد. چرخش اتوماتیک تصویر نیز در این قسمت طبیعتا در نظر گرفته شده است. Web Albums گزینه جدیدی ست که در این گالری به چشم می خورد.
    پلیر موسیقی در نظر گرفته شده برای Satio از نوع Walkman است که البته هنوز به ورژن آن اشاره ای نشده است. برای دسترسی به Track های موسیقی از همان ساختار بخش به بخش همیشگی که با حرکت از یک قسمت به قسمت دیگر نتایج جستجو دقیق تر می شود استفاده شده است و از این لحاظ تفاوتی دیده نمی شود. صفحه اصلی پخش موسیقی با اینکه در نوع کنترلرهای موجود کاملا با مدل های قبلی یکسان است اما لحاظ ظاهری تغییراتی را به خود دیده است. در اینجا بجز نمایش کاور آلبوم در بالا، از کنترلرهای سه گانه حرکت به آهنگ قبلی و بعدی و Play/Pause در پائین صفحه استفاده شده است که با ابعاد کاملا مناسب برای استفاده بوسیله دست مناسب می باشند. در حال حاضر هیچ نوع اکولایزر و یا Visualization خاصی برای این قسمت در نظر گرفته نشده است که مطمئنا با به بازار آمدن نسخه نهائی این مشکل نیز مرتفع می گردد.
    داستان نقائض موجود در پلیر موسیقی در مورد پلیر پخش ویدئوی دستگاه نیز کاملا صادق است جائیکه نه تنها خبری از امکانات همیشگی و استاندارد سونی اریکسون در این بخش همچون نمایش Slow Motion و امکان تهیه Screenshot از تصویر نیست بلکه از Codec های محبوب DivX و XviD نیز در آن استفاده نشده است که البته مطمئنا این نقائص نیز در نسخه نهائی مرتفع می شوند چرا که برای دستگاهی با صفحه نمایش عریض و با کیفیت یکی از اصلی ترین کاربری های قابل تصور، مشاهده فیلم با کیفیت بالا در آن است و سونی اریکسون بیش از هر کس دیگری به این موضوع واقف است. گذشته از این مورد مشاهده فیلم های مورد پشتیبانی این پلیر تجربه فوق العاده ایست و تصاویر کاملا شفاف و بدون هیچ نقصی اجرا می شوند.

    اما مطمئنا اصلی ترین دلیل جذابیت Satio دوربین 12 مگاپیکسلی آن است جائیکه برای اولین بار در یک گوشی هوشمند از یک دوربین با این وضوح استفاده گردید (البته رقبای جدیدی نیز به تازگی به Satio پیوسته اند). منوی اصلی دستگاه در این قسمت از ساختاری مشابه با Camera Phone های قبلی سونی اریکسون استفاده می کند. با این تفاوت که در حداکثر رزولوشن یعنی 3000×4000 پیکسل کل صفحه نمایش توسط فضای مقابل پوشش داده نشده و با قرار گرفتن تصویر در مرکز به فرم 4:3 گوشه های آن بصورت تیره باقی می مانند و تنها در حالت 16:9 و در هنگام عکاسی با وضوح 9.0 مگایکسل است که کل صفحه پوشش داده می شود. در منوی عکاسی و در ستون سمت چپ مواردی همچون Scene Mode، Shoot mode، تنظیمات فلش، تنظیمات تصحیح نوردهی و بلاخره Auto Mode قرار دارند که با فعال کردن این آخری دیگر گزینه ها غیر فعال شده و دستگاه بصورت خودکار در مورد سایر تنظیمات تصمیم می گیرد.
    لیست تنظیمات حاضر در منوی Setting در سطح بسیار بالائی قرار دارد و تقریبا تمامی تنظیمات قابل تصور برای این بخش در آن دیده می شود که از آن میان می توان به موارد استانداردی همچون White Balance، افکت های رنگی، تایمر سرخود، لرزش گیر دیجیتال، کنترل بروی خروجی EXIF تصاویر، Smile Shutter، گزینه تشخیص چهره، تنظیمات پانوراما، Touch Focus و مواردی از این دست اشاره کرد که لیست پر و پیمانی را تشکیل می دهد. نگفته پیداست که دوربین به این کاملی نمی تواند بدون گزینه پر طرفداری مثل Geo-Tagging باشد. کیفیت تصاویر گرفته شده توسط این دوربین که البته هنوز آخرین تنظیمات در آن صورت نگرفته است، در سطح فوق العاده ایست و در موارد تعیین کننده همچون نمایش جزئیات در تصویر، میزان نویز و نمایش صحیح رنگ ها به راحتی از یکی از بهترین های حال حاضر بازار یعنی Samsung i8510 INNOV8 پیشی می گیرد. قابلیت فیلمبرداری این دوربین نیز برای اولین بار در تاریخ سونی اریکسون در سطحی قرار دارد که بتوان به آن بالید. این دوربین با اینکه اولین دستگاهی نیست که وضوح VGA با 30 فریم در ثانیه در فیلمبرداری را به خانواده سونی اریکسون هدیه می دهد اما این بار برخلاف تجربه قبلی سونی اریکسون در این زمینه در قالب مدلی به نام XPERIA X1، فرمت مورد استفاده در این دوربین از 3GP به MP4 ارتقا یافته است که این موضوع کیفیت کاملا رضایت بخشی را به این دوربین در امر فیلمبرداری بخشیده است. البته همچنان مشکلات کوچک ناشی از نسخه Pre-Release بودن در اینجا و آنجا در این قسمت دیده می شود که می توان بطور قطع و یقین نسبت به رفع آنها در نسخه نهائی امیدوار بود.
    گیرنده GPS بکار گرفته شده در Satio یکی دیگر از امکانات بی شمار این مدل است. نرم افزار در نظر گرفته شده برای این منظور در Satio همانطور که به هیچ عنوان حدس زدن آن کار مشکلی نیست Google Maps است که بدون شک یکی از برترین نمونه ها در میان تمامی Application های رایگان موجود در بازار است.
    راه های ارتباطی در Satio در سطح کاملا رضایت بخش و امیدوار کننده ای ست که تقریبا هیچگاه در گوشی های هوشمند سونی اریکسون به این کاملی نبوده است. در اینجا برای برقراری ارتباطات پر سرعت می توان از هز چهار گزینه HSCSD، EDGE، GPRS و 3G بهره گرفت که سرعت این آخری تا سطح 7.2Mbps نیز قابل افزایش است. Wi-Fi با پشتیبانی از استاندارد DLNA (که بوسیله آن امکان ارسال محتوای موجود در گوشی به گیرنده های پشتیبانی کننده از این فناوری همچون تلویزیون های پیشرفته وجود دارد) از دیگر نقاط قوت این مدل محسوب می شود. بلوتوث نسخه 2.0 با پشتیبانی از پروفایل A2DP و پورت USB دیگر راه های ارتباطی در Satio را تشکیل می دهند. سوگلی سونی اریکسون در هنگام برقراری تماس نیز مدل بسیار موفقی ست و با امکان کارکرد در هر چهار فرکانس GSM و همچنین دو ورژن مختلف HSDPA در تمامی نقاط دنیا قابل استفاده است.
    Sony Ericsson Satio محصول فوق العاده ایست که با تمامی هم خانواده های خود در این کلاس تفاوت های عمده ای دارد که آن را کاملا مجزا می کند اما همانطور که پیش از این نیز به آن اشاره شده مهمترین عامل تاثیر گذار در موفقیت احتمالی این گوشی در بازارهای جهانی زمانی ست که برای حضور این محصول متفاوت در نظر گرفته شده است جائیکه پس از گذشت تنها چند ماه از معرفی Satio اندک اندک دیگر نمونه های 12 مگاپیکسلی از سایر برندها نیر در حال معرفی شدند که این با توجه به سابقه تاریک سونی اریکسون در تاخیرهای فراوان XPERIA X1 زنگ خطر بلندی را برای این شرکت به صدا در آورده است. در کل می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که اگر Satio تا پیش از آغاز پائیز امسال به بازار ارائه شود می توان شانس بسیار زیادی برای موفقیت جهانی آن متصور شد اما در غیر اینصورت انتظار آینده ای همچون XPERIA X1 برای آن کاملا محتمل به نظر می رسد. با به بازار آمدن نسخه نهائی این مدل در ماه های آینده نقد کاملی از این مدل را خواهیم داشت.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    براي كساني كه فكر مي‌كنند
    در انتخابات تقلب شده ...

    .: سوال:

    اين روزها صحبتهاي زيادي درباره اينکه آيا در انتخابات تقلب شده يا نه مي شنوم، حرفهاي متناقضي که واقعا گيج شده ام! مي خواستم در اين مورد توضيح بدهيد.
     

    .: پاسخ:

    براي دوستاني كه فكر مي‌كنند در انتخابات تقلب شده ...
    نه براي آنهايي كه مي‌دانند چه شده ...
    و نه براي كساني كه وقتي رأي مي‌آورند، مردم مي‌شوند محبوب ...
    اما وقتي همان مردم تحويل‌شان نگيرند مي‌شوند توده ...
    في‌الوقع براي آنهايي كه فكر مي‌كنند و تصميم مي‌گيرند:

    - براساس آمار رسمي 46 ميليون و 200 هزار نفر است واجد شرايط رأي بوده‌اند
    رأي دهندگان در جامعه روستايي 15 ميليون و 300 هزار نفر، معادل 33 درصد
    شهرهاي كوچك 19 ميليون و 600 هزار نفر، معادل 43 درصد
    و شهرهاي بزرگ 11 ميليون و 260 هزار نفر، معادل 24 درصد
    كه از اين رقم آخر حدود 5ميليون شهر تهران است.
    همان‌طور كه مشخص است بيشترين ميزان تاثيرگذاري بر نتيجه را شهرهاي كوچك دارند.
    پس از آن روستاها و سپس شهرهاي بزرگ و درنهايت شهر تهران.
    اين نكته مهم را هم بايد در نظر داشته باشيد كه ميزان مشاركت در روستاها فوق‌العاده بالاست و هرچه به بزرگي شهرها افزوده مي‌شود،از مشاركت هم كاسته مي‌شود؛
    پس:
    احتياج به توضيح ندارد كه ايران فقط دور و بر ما شهرنشين‌نان بزرگ نيست،همين اشتباه مديريتي كه مسؤوين نظام طي اين چندين ساله داشتند و ماحصل‌اش چيزي جز تمركز سرمايه و امكانات و به‌طبعش افزايش جمعيت و بالارفتن خطرات اجتماعي در تهران و شهرهاي بزرگ نبود.
    نتايج انتخابات 22خرداد88 به تفكيك شهرها اعلام شد.
    اگر معتقد نيستيد كه دستكاري شده است و دروغ؛ اهل فكريد و منطق؛ خودتان نگاهي بياندازيد:
    نتايج آرا به تفكيك استان و شهرستان از سايت وزارت كشور؛
    بالاترين راي ميرحسين در تهران بوده است: دو ميليون و 166245 كه مي‌شود معادل 52درصد آراي شهر تهران
    كه همين‌جا هم تنها 300هزار راي با احمدي‌نژاد فاصله داشته است
    درحالي‌كه راي احمدي‌نژاد در مشهد با 1ميليون و 27273 بوده است وبيش از دوبرابر راي ميرحسين در مشهد
    ميرحسين تنها در شميرانات اختلاف فاحشي با احمدي‌نژاد دارد، دويست هزار در مقابل يك‌صدهزار راي، اما اختلاف احمدي‌نژاد با ميرحسين در شهرهاي كوچك وحشت‌ناك است،مثلا:
    در ابوموسي كه ميرحسين كم‌ترين راي يعني 16 راي دارد، احمدي‌نژاد بيش از 2هزار راي يعني حدود 170برابر وي راي بدست آورده است
    و در بسياري از شهرهاي كوچك هم همين‌طور؛
    مي‌توان گفت كه در شهرهاي بزرگ در واقع مراكز استان‌ها، رقابت بين ميرحسين و احمدي‌نژاد تنگاتنگ بوده است.
    كه در اين بين تهران، يزد، زاهدان، زنجان و اردبيل را موسوي برده است ولي مشهد،قم، خرم‌آباد و اصفهان را با اختلاف زياد واگذار كرده است.

    ۱. تهران// احمدي‌نژاد: 1809855 موسوي: 2166245
    2. مشهد// احمدي‌نژاد: 1027273 موسوي: 459011
    3. اصفهان// احمدي‌نژاد: 666955 موسوي: 389459
    4. شيراز// احمدي‌نژاد: 568009 موسوي: 352082
    5. تبريز// احمدي‌نژاد: 435728 موسوي: 419983
    6. اهواز// احمدي‌نژاد: 399240 موسوي: 223107
    7. قم // احمدي‌نژاد: 422457 موسوي: 148467
    8. اروميه// احمدي‌نژاد: 234600 موسوي: 199682
    9.قزوين // احمدي‌نژاد: 220856 موسوي: 96973
    10. يزد // احمدي‌نژاد: 133792 موسوي: 148090
    11. خرم آباد// احمدي‌نژاد: 203026 موسوي: 72113
    12. اردبيل// احمدي‌نژاد: 137220 موسوي: 140582
    13. زنجان// احمدي‌نژاد: 200307 موسوي: 69944
    14. زاهدان// احمدي‌نژاد: 120978 موسوي: 140118
    15. سنندج//احمدي‌نژاد: 80936 موسوي: 74987

    ياد بگيريم فقط خودمان را نبينيم
    ايران فقط براي تهران و مركز استان نشينان نيست
    ايران فقط بينندگان بالاترين نيست
    ايران فقط وبلاگ‌نويسان و دانشجويان نيست
    ايران براي همه ايرانيان در همه جاي آن است


    ---------------------------------------------

    نقد استدلال‌هاي آقاي موسوي براي تقلب در انتخابات

    - رئيس سازمان بازرسي کل کشور: تخلف گسترده در انتخابات امكان پذير نيست
     

     

     

     

     

     
     u اس.ام.اس روزانه

    09125698059
    roozane.sms@gmail.com


    1585-ما بر آن زلف پريشان سالها دل بسته ايم/ دل به پيچ زلف آن گيسو سلاسل بسته ايم/ تا از آن پيداي نا پيدا نشان گيريم ما/ زانوي همت پي طي منازل بسته ايم(7610-0918)

    1586- تركه صدهزارتا صلوات نذرداشته ميره ورزشگاه آزادي ميگه:اجماعا صلوات (7311-0918)

    1587- هميشه به يادتم جوری که اگر خوابيدن . بيدار شدن . خوردن . اشميدن . رفتن . آمدن . ماندن . نماندن . زندگی . مرگ . دنيا . آخرت . خوبی . بدی . وفا . جفا . صفا . خفا . . . . . . يادم بره تو هنوز تو ذهنمی(7311-0918)

    1588- اي گلشن گلهابه گلستان چه نويسم من نيزغريبم به غريبان چه نويسم ترسم كه قلم شعله كندصفحه بسوزدبااين دل تنگم به عزيزم چه نويسم. . (7177-0913)

    1589- برای خوندن اين اس.ام.اس، گوشيتو بذار روی نوشتن پیام و حالت T9 بعد یه دستتو بذار روى صفحه گوشيت و اين شماره رو بزن: 4164771968 حالا دستتو بردار. (8878-0912)

    1590- تو به من بگو زشت من به تو ميگم قشنگ بذار هر دوتا مون به هم دروغ بگيم.(1442-0936)

    1591- یه بوس برات فرستادم با طعم لیموشیرین زود بگیركه تلخ نشه (0888-0935)

    1592- يارب برخلق تكيه گاهم نكني- محتاج گداوپادشاهم نكني-- موي سيهم سپيد كردي به كرم- باموي سپيد روسياهم نكني-التماس دعا . (3521-0912)

    1593- وقتي پرازسكوت شدي به يادبياركسي روكه به صدات محتاجه...(8574-0937)

    1594- وخداوندزن راآفريدتاهيچ مردي بصورت طبيعي نميرد(سوره سکته،آيه دق) (7314-0915)

    1595- و حالا لحظه هاي من گرفتار سکوتي سرد است ...و چشمانم که تا ديروز به شوق ديدارت ميدرخشيد نميدانم چرا غمگينند...گويي به ديدارت عادت دارند (7311-0918)

    1596- هندونه بيار قاچ كنم،لپتو بيار ماج كنم...(8125-0912)

    1597- هزارتا رگ دارم هزارتا رفيق اما تو شاهرگى و تك رفيق;-) (4435-0935)

    1598- هرگز...‎نقاش خوبي نخواهم شد.‎امشب,‎دلي كشيده ام شبيه يك,‎نيمه سيب‎..كه به خاطر لرزش دستانم,در زير آواري از رنگها,‎مدفون شده است(3559-0936)

    1599- نگه جز پيش پا را ديد نتواند . نفس كز گرمگاه سينه مي آيد برون ‎,ابري شود تاريك ,چو ديوار ايستد در پيش چشمانت نفس كاينست ,پس ديگر چه داري چشم ز چشم دوستان دور يا نزديك (4388-0912)

    1600- نازنين مثل قناري درقفس هرشب هوايت ميكنم-اسمان كوچكي دارم فدايت ميكنم (0535-0918)

    شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
     

     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه

    روستایی در ایران
    که اینترنت 2 مگابیت دارد!

    روستايى که نه برق داشت و نه آب، سال۷۹ همزمان با ورود تلفن
    به آن ديار از اينترنت برخوردار شد...آن هم با سرعت 2 Mb/s !!!

    تاکنون يک ميليون نفر از سراسر دنيا از سايت شاهکوه ديدن کرده اند، روستاى قرن آباد محل قشلاق شاهکوهى هاست ، مردم اين روستا منطقه را تبديل به پايگاه تکنولوژى کرده اند و به جاى اينکه کوچ کنند و آواره شهرها شوند اولين مرکز جامع ICTروستايى را بنا گذاشتند.
    شاهکوهی ها پول روى هم گذاشتند تا مرکز ICTروستايى آنها بهترين باشد، سرعت اينترنت آنها۳۶ کى يا۵۶ کى نيست بلکه ۲ مگابيت در ثانيه ، !سرعت عادى اينترنت در آنجاست يعنى دهها برابر سرعت اينترنت در تهران ؟
    ...اين امکان را حتى برخى از وزارتخانه ها ندارند.
    ديش هاى ماهواره اى خطوط اينترنتى آنجا هيچگاه قطع نمى‌شود و دائما در حال مراقبت است ، ممکن است يک روز اينترنت رياست جمهورى قطع شود اما هيچوقت ارتباط شاهکوه با دنياى اطلاعات و شبکه جهانى اينترنت قطع نمى‌شود.
    مردم شاهکوه به همه جهان فهماندند که در هر نقطه اى حتى اگر در ارتفاعات پست و بلند يک کوه باشد می توان امکانات و تکنولوژى را در راه استفاده درست و صحيح به خدمت گرفت و ترقى کرد.
    مرکز ICTشاهکوه در حال حاضر در دو طبقه احداث شده طبقه اول پيشخوانى براى دولت دارد يعنى اگر ثبت احوال يا اداره گذرنامه ما اين قابليت را داشت تا از طريق اينترنت خدمات ارايه کند اهالى شاهکوه می توانستند به راحتى از طريق روستاى خود گذرنامه الکترونيک دريافت کنند و يا شناسنامه بگيرند.
    روستاى جلو افتاده از کشور امروز شاهکوه نه تنها از شهرها و مراکز استانها بلکه از کشور جلو افتاده است و بقيه بايد از آن الگو بگيرند.
    در اين روستا در حال حاضر خدمات دورکارى ارايه مى شود يا به عبارتى TELLE Workingبه حوزه مشاغل اين روستا وارد شده است يعنى کار را از راه دور انجام می دهند.
    برخى از جوانان روستا از همان خانه هاى خود براى کارخانه سوئيچ کار مى کنند، چند نفر هم کارهايشان را در تهران پيگيرى مى کنند.
    برخى هم طرف حساب و قرار داد دانشگاه شريف هستند آنها در هر نقطه اى از روستا حتى کنار باغ و بوستان به راحتى می توانند براى همه جاى دنيا کار کنند.
    مذاکرات مهمى در جريان است تا سفارشاتى از يک شرکت آلمانى دريافت شود که در صورت موفقيت تعداد زيادى از بچه هاى روستا طرف قرارداد شرکت هاى آلمانى خواهند شد.
    اين روستا نمادى از موفقيت فن آورى اطلاعات در کشور است ، دولت در مراحل اول هيچ کمکى به آن نکرد، هنگامى که ساختمان مرکز ICT روستا به مراحل پايانى خود نزديک می شد با کمک وزارت فن آورى اطلاعات و ارتباطات به پايان رسيد.
    اکنون طبقه دوم ساختمان مرکز جامع ICT شاهکوه داراى يک سالن ۲۶۰ مترى است که مرکز TELLE Workingهم محسوب می شود، دختران و پسران روستايى هر وقت بخواهند می توانند به آنجا بيايند و به انجام کارهايشان بپردازند.
    در اين مرکز تاکنون ۲۷۰ نفر از روستاييان آموزش اينترنت و IT ديده اند،۲۵۰ نفر ديگر هم مشغول آموزش هاى مرتبط با ICTهستند که در ميان آن جمعى از فارغ التحصيلان دانشگاه نيز ديده مى‌شوند.
    قرار است با وزارت کار مذاکراتى انجام شود تا بتوان شغل TELLE Workingرا در کشور ايجاد کرد و براى آن وام هاى ويژه کارفرمايان در نظر گرفت .
    شاهکوه باعث شده است استان گلستان در زمينه IT پيشرفت هاى چشمگيرى داشته باشد، اکنون در استان گلستان ، شاهکوه و قرن آباد مى‌توان کيوسک هاى تلفن اينترنتى يافت .
    قرار است اهالى شاهکوه و قرن آباد اشتغال ايجاد کنند آنها مى‌خواهند با همکارى وزارت کار و امور اجتماعى منشاء ايجاد يکصد هزار شغل جديد در کشور باشند و الزامى است که در اين زمينه مهاجر بپذيرند.
    شاهکوه آبرویی برای ایران شده است. آشنایی با شاهکوه، نتیجه‌ی ساعتی همنشینی با دکتر "على اکبر جلالى" است. او شاهکوه را برای پیاده‌سازی افکارش انتخاب کرد. زیرا:"در آنجا مدعی پیدا نمی‌شود و کسی روستا را جدی نمی‌گیرد که وقتی کار کنی بخواهد چوب لای چرخت بگذارد. تازه وقتی یک روستای مرده را زنده کردی، همه می‌فهمند که می‌شود امیدوار بود و می‌توان دست به دست هم داد و معجزه کرد."
    خالی از لطف نیست اینم ببینید : www.shahkooh.com

     

     

     

     

     


     


     


    __._,_.___


    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive