به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, March 10, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 910)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Click for Full Size View
 
Click for Full Size View
 
Funous : Soroude Yeganegi
 
Click for Full Size View
 
 
 
 
 
  
 
910
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 910 :: دوشنبه 21 اسفند 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

۱۰ نرم‌افزار امنیتی رایگان برتر


به همه شما دوستان خوبم سلام عرض مي کنم
چند روزي بود که باز روزانه منتشر نميشد، از خدا پنهون نيست از شما چه پنهون اين روزها سرگرم اسباب کشي بودم (و هنوز هم هستم). و چون تقريبا دست تنهام اين شد که چند روزي باز در انتشار روزانه وقفه افتاد. اما اميدوارم در اين روزهاي پاياني سال ديگه چنين وقفه هايي پيش نياد(مستاجري هست و هزار جور دردسر!)

خب و اما برسيم سر بحث امروزمون، در شماره قبلي روزانه (909)، شش برنامه ی برتر آنلاین ویرایش تصویر را معرفي کرده بودم، و اما امروز مي خوام 10 نرم افزار امنيتي رايگان و البته برتر را معرفي نمايم:

۱- Comodo Firewall: اول از همه باید یک فایروال درست و حسابی! من خودم فایروال های زیادی مثل Zone Alarm و BlackICE رو امتحان کرده‌ام ولی به نظرم Comodo واقعآ بی نظیره. البته اگر کمی در اینترنت هم جستجو کنید می‌بینید که Comodo فعلآ حسابی جای Zone Alarm را گرفته و به شدت در حال گسترش است.

دریافت (31.34MB) - سایت سازنده
 

۲- AVG Free Antivirus: اگر هنوز دنبال کرک Norton و McAfee می‌گردید باید بدانید سرتان حسابی کلاه رفته چون AVG بهترین سرویس آنتی ویروس را برای استفاده شخصی مفت و مجانی در اختیار شما می‌گذارد. خیلی هم خوب و راحت به روز رسانی می‌شود.

دریافت (33.15MB) - سایت سازنده
 

۳-Spybot Search&Destroy: یکی از بهترین نرم افزار های رایگان نابودسازی جاسوس ها که اخیرآ شمار کاربران آن بسیار بالا رفته است.

دریافت (9.27MB) - سایت سازنده
 

۴-Spyware Blaster: یک ضدجاسوس خیلی مفید که مرورگر شما را در برابر هزاران جاسوس ایمن نگه می‌دارد. بدون افت سرعت ، بدون دردسر!

دریافت (2.55MB) - سایت سازنده
 

۵-Spyware Terminator: یک ضدجاسوس قوی دیگر که ساختار ساده‌ی محیط آن بسیار دوست داشتنی است و جزو نرم افزار هایی است که در مدت زمانی نسبتآ کم کاربران زیادی را شیفته‌ی خود کرده است.

دریافت (9.37MB) - سایت سازنده
 

۶-Trend Micro Hijack This: یک ضدجاسوس و فایل های مخرب واقعآ قدرتمند و کم حجم که در اصل مثل سایر ضدجاسوس ها فایل ها را اسکن نمی‌کند بلکه ساختار ویندوز را بررسی می‌کند و گزارش کاملی از آن به شما می‌دهد که با آنالیز کردن آن می‌توانید جاسوس هایی که خیلی از برنامه ها آنها را پیدا نمی‌کنند و یا برنامه های مزاحم را حذف کنید.

دریافت (793KB) - سایت سازنده
 

۷-CCleaner: این برنامه ردپاهای شما را به طور کامل از بین می‌برد و باعث افزایش امنیت اطلاعات شخصی شما یا کارهایی که انجام می‌دهید می‌شود.

دریافت (2.61MB) - سایت سازنده
 

۸-TrueCrypt: نرم‌افزاری بسیار قدرمتند و در عین حال رایگان در زمینه قفل گذاری بر روی فایل ها.

دریافت (2.31MB) - سایت سازنده
 

۹-AOL Active Security Monitor: این نرم افزار مفید وضعیت کلی امنیت سیستم شما را بررسی می‌کند و پیشنهاد های بسیار خوبی در زمینه امنیت به شما می‌دهد. حجمش زیاد نیست ولی اگر سرعتتان پایین است دانلود این برنامه زیاد حیاتی نیست.

دریافت (2.73MB) -سایت سازنده
 

۱۰-Ad-Aware: از حق نگذریم واقعآ یک ضدجاسوس درجه یک است و به نظر من از نظر دقت بهترین ضد‌جاسوس است. فقط یک مشکل دارد و آن هم این است که حافظه‌ی زیادی از RAM را بطور همیشگی اشغال می‌کند و باعث کندی سیستم می‌شود اما اگر از سخت افزار های قدرتمندی استفاده می‌کنید حتمآ نصبش کنید.

دریافت (20.37MB) - سایت سازنده

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • زمین در شب
  • قصاص جالوت
  • 10 تصوير برتر از خورشید توسط فضاپیمای سوهو
  • معرفي و دانلود فيلم : پسر دل شکسته
  • دانلود انيميشن : Wrath of the Ninja
  • آلبوم جديد و زیبای نشونه
  • آهنگ زيباي حس تازه باصداي امير تاجيك
  • Website X5 Designer 5.0.9 نرم افزاری برای طراحی وب سایت در 5 مرحله
  • Mobile PDF
  • لوکس ترین شبکه فساد دنیا متلاشی شد!
  • من به هرز رفتم.....چرا؟؟
  • سرعت اینترنت خود را این بار واقعأ بالا ببرید
  • نمودار جزر و مد فیلم‌ها
  • ما اين قدر بي‏ غيرت نبوديم
  • 4شنبه سوري در شيراز
  • بر مام وطن باید گریست!
  • جديدترين شماره از هفته نامه The Economist
  • dulux paintpod برایتان رنگرزی میکند
  • کفش اسپرت با رایحه انواع میوه ها
  • روحانيت و نهضت نفت
  • موضوع انشا: انتخابات در زندگی ما چه نقشی دارد؟
  • آيا به مربي زندگي نياز داريد؟
  • و ...

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (909) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

زمین در شب
قصاص جالوت
بهترین عکس‌های «قرمز»!
شطرنج سه نفره
تا بهارستان ....
10 تصوير برتر از خورشید توسط فضاپیمای سوهو
حل مشکل باز کردن فايل هاي آفيس 2007
عکس‌های ماهواره‌ای فرار مردم چاد از پایتخت این کشور
عکسهايي کم نظير از نبرد ۳۳ روزه حزب الله

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

كروبي در گفتگو با نيوزويك:
اصلاح‌طلبي دوران خاتمي
جمهوري اسلامي را زير سوال ‌مي‌برد

رئيس حزب اعتماد ملي در گفت‌وگو با هفته‌نامه نيوزويك در پاسخ به اين سوال كه مهمترين انتقاد وي درباره جنبش اصلاح‌طلبي در دوره آقاي خاتمي چيست گفت: «مهمتر از همه شيوه تخريبي آنها بود. آنها بخش‌هاي جمهوري اسلامي را زير سوال مي‌بردند.»
به گزارش فارس، مهدي كروبي در مصاحبه با "مازيار بهاري" خبرنگار هفته‌نامه نيوزويك در ايران به سوالاتي درباره انتخابات آتي مجلس،‌ رابطه با ايران و روند اصلاحات پاسخ داد.
اين هفته‌نامه در مقدمه اين گفت‌و‌گو نوشت: «مهدي كروبي خود را همچون "ال گور" ايران مي‌دانند. به گفته وي، تقلب در انتخابات رياست جمهوري سال 2005 برايش به قيمت شكست از احمدي‌نژاد منجر شد.»
ال گور نامزد دموكرات‌ها در انتخابات سال 2000 رياست جمهوري آمريكا بود كه با راي دادگاه عالي آمريكا قافله را به جرج بوش باخت.
رئيس حزب اعتماد ملي در پاسخ به سوال نيوزويك درباره دلايل نگراني‌هاي خود پيش از انتخابات گفت: «تعداد زيادي از افراد شايسته كه مي‌توانستند نامزد مجلس باشند صلاحيتشان رد شد.»
وي با اشاره به مذاكرات كه با مقامات عاليرتبه داشته تاكيد كرد كه شرايط انتخابات هم‌اكنون بهبود يافته است.
كروبي درباره نقش شوراي نگهبان در كشور گفت: «وظيفه شوراي نگهبان حصول اطمينان از اين امر است كه مصوبات مجلس با آموزه‌هاي اسلامي مطابقت داشته باشد. با وجود آن كه از برخي تنگ‌نظري‌ها آسيب ديده‌ايم اما آنها [شوراي نگهبان] به آنگونه‌اي كه بعضي‌ها فكر مي‌كنند، كوته‌نظر نيستند.»
وي تاكيد كرد: «دموكراسي در جوامع مختلف معني مختلفي دارد دارد. افرادي مانند من هستند كه مي‌دانند كجا زندگي مي‌كنند و چگونه بايد دموكراسي را در كشورشان تدوين كنند.»
وي با انتقاد از برخي‌ سوء استفاده كنندگان گفت: «كساني هستند كه به محض يافتن فرصت سوء استفاده از آزادي را آغاز مي‌كنند. مانند كساني كه هر موقع بتوانند دين را به استهزاء مي‌گيرند. اين دسته به مرتجعين بهانه مي‌دهند كه حمله همه جانبه‌اي عليه كساني آغاز كنند كه درباره دموكراسي حرف مي‌زنند.»
وي در پاسخ به اين سوال كه مهمترين انتقاد وي درباره جنبش اصلاح‌طلبي در دوره آقاي خاتمي چيست،‌ افزود: «مهمتر از همه شيوه تخريبي آنها بود. آنها بخش‌هاي جمهوري اسلامي را زير سوال مي‌بردند. جمهوري اسلامي، حكومتي است كه از سوي مردم كشوري انتخاب شده كه اكثريت مردم آن مسلمان هستند.»
وي از ارايه نظر درباره دولت احمدي‌نژاد خودداري كرد و در واكنش به احتمال تقلب در انتخابات مجلس گفت: « اين يكي از دغدغه‌ها من است. اما اين بار به نامزدها اجازه داده شده تا ناظران خود را به حوزه‌هاي انتخاباتي منصوب كنند.»
وي دولت خاتمي را متهم كرد كه به اندازه كافي براي حفاظت از آراي مردم قوي نبوده است.
وي درباره از سرگيري رابطه با آمريكا تاكيد كرد: «آمريكا از سابقه خوبي در ايران برخوردار نيست. اما من اكنون طرفدار ازسرگيري رابطه هستم.»
كروبي درباره ديدگاه امام راحل در اين باره گفت: «امام خميني [ره] گفت كه اگر دولت آمريكا رفتار خود را تغيير دهد مي‌توانيم رابطه با آن را از سرگيريم. منظور ايشان اين نبود آمريكايي‌ها مسلمان شوند. بلكه اين بود كه آمريكايي‌ها بايد ما را بپذيرند و به استقلال ما احترام بگذارند.»
كروبي، مسدود كردن دارايي‌هاي ايران در آمريكا و دست برداشتن از كمك به گروه‌هاي تروريستي ضدايران را از ديگر مسايل مطرح ميان تهران و واشنگتن خواند.
وي درباره انتظارات از رئيس جمهوري بعدي آمريكا تصريح كرد: «نامزدهايي هستند كه از آغاز مذاكرات بدون پيش‌شرط با ايران سخن مي‌گويند. طبيعتاً من خواهان موفقيت اين دسته از نامزدها هستم.»
رئيس حزب اعتماد ملي كه پس از شكست وي در انتخابات رياست جمهوري سال 2005 تشكيل شد، درباره انتخابات آتي رياست جمهوري گفت: «ما يكي از اعضاي حزب خود را نامزد خواهيم كرد. لزوماً آن فرد من نخواهم بود اما كسي كه عضو حزب ما باشد. فردي از حزب ما فرصت خوبي خواهد داشت. حتي زماني كه من بدون يك حزب وارد انتخابات شدم، در بسياري از استان‌ها نامزد شماره يك بودم. بنا بر اين سال آينده حاميان ما به نفع ما راي خواهند داد و سازمان‌يافته‌تر خواهند بود.»

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم
پسر دل شکسته
The Heartbreak Kid‎‎


کارگردان: بابي و پيتر فارلي. فيلمنامه: اسکات آرمسترانگ، لزلي ديکسون، بابي و پيتر فارلي، کوين بارنت بر اساس ‏داستان کوتاه تغيير نقشه از بروس جي فرايدمن و نمايشنامه از از نيل سايمون. موسيقي: بيل رايان، برندان رايان. مدير ‏فيلمبرداري: ماتيو اف. ليونتي. تدوين: آلن بومگارتن جونيور، سام سيگل. طراح صحنه: سيدني جي. بارتولوميو ‏جونيور، ارلن جي وتر. بازيگران: بن استيلر[ادي کانترو]، ميشله موناهان[ميراندا]، جري استيلر[داک]، مالين ‏آکرمن[ليلا]، راب کوردري[مک]، کارلوس منسيا[عمو تيتو]، دني مک برايد[مارتين]، اسکات ويلسون[بوو]. 115 ‏دقيقه. محصول 2007 آمريکا. ‏
ادي کانترو، فروشنده 40 ساله لوازم ورزشي و هنوز مجرد است. او که پس از شرکت در مراسم عروسي نامزد پيشين ‏خود تصميم به ازدواج گرفته، پس از آشنايي با ليلا به خاطر فشار دوستان و پدرش در مدت زماني کوتاه از وي تقاضاي ‏ازدواج مي کند. چون مي پندارد اين آخرين شانس او براي يافتن عشق و تشکيل خانواده است. ولي در سفر ماه عسل ‏شان به مکزيک متوجه مي شود که بزرگ ترين اشتباه زندگي خويش را صورت داده است. چون ليلا فردي بيکار، ‏بدهکار و همسري با رفتار غير قابل پيش بيني است. يعني نه فقط زن روياهاي ادي نيست، بلکه در مدت زماني کوتاه ‏تبديل به کابوس زندگي وي مي شود. در هيمن زمان ادي با دختري ديگر به نام ميراندا آشنا مي شود و اين بار باور دارد ‏که زن زندگي خويش را يافته است. اما براي به دست آوردن دل ميراندا لازم است که ازدواج خود با ليلا را از او پنهان ‏کند و از طرف ديگر ليلا را طلاق دهد....‏

چرا بايد ديد؟‎
برادران فارلي[سازندگان خنگ و خنگ تر و مري چشه؟] براي طرفداران کمدي هاي سبک امريکايي در حکم نوابغ و ‏پديده هاي ساليان اخير هستند که توانسته اند مقلداني نيز براي خود دست و پا کنند. البته شخصاً ترجيح مي دهم سبک کار ‏اين دو نفر را کمدي هاي بي ادبانه بنامم[گستاخانه خيلي مودبانه است!]. آنها 10 سال بعد از مري چشه؟ به قصد تکرار ‏موفقيت آن فيلم با اقتباسي نه چندان قابل اعتنا از کار برجسته نيل سايمون-خالق پا برهنه در پارک- بازگشته اند. مري ‏چشه؟ چندين نفر را به شهرت رساند، از جمله بن استيلر که در اين فيلم هم حضور دارد و کامرون دياز که جاي خود را ‏به همتايي جوان تر سپرده است. ‏
پسر دل شکسته از فيلمي به همين نام که در سال 1972 توسط الين مي[بر اساس قصه سايمون] و با بازي چارلز ‏گرودين و سايبيل شپرد ساخته شده بود، تغذيه مي کند. تم ازدواج با زن يا مرد اشتباهي که نقطه مشترک مري چشه؟ و ‏همين فيلم اخير است مي تواند بلاي جان برادران فارلي شود، چون ناخودآگاه پاي مقايسه دو فيلم به ميان مي آيد و اين ‏که آقايان در گذر ايام چه جيزي به چنته خود افزوده اند. برادران فارلي با ربط و بي ربط هر چيزي را به ابزاري جهت ‏خلق شوخي تبديل کرده اند، شوخي هايي که چندان هم خنده دار نيست و در نهايت مي تواند فقط نوجوانان را به خنده ‏بيندازد. تنها نقطه قوت فيلم بازي مالين آکرمن-کامرون دياز جديد!- است. فيلم نقدهاي مثبت زيادي دريافت نکرده، اما ‏اطمينان دارم طرفداران اخوان فارلي بي ترديد و با شتاب به تماشاي آن خواهند رفت!‏
ژانر: کمدي، عاشقانه. ‏


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
http://rapidshare.com/files/89117172/THE_HEARTBREAK_KID.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/89127099/THE_HEARTBREAK_KID.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/89137605/THE_HEARTBREAK_KID.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/89224811/THE_HEARTBREAK_KID.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/89232457/THE_HEARTBREAK_KID.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/89239893/THE_HEARTBREAK_KID.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/89246498/THE_HEARTBREAK_KID.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/89248241/THE_HEARTBREAK_KID.part8.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


دانلود انيميشن


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

نشونه

آلبوم جديد و زیبای نشونه


دانلود آهنگ با کیفیت ۱۲۸ 

 
 
 
 
 

 

براي دانلود مستقيم آهنگها، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي حس تازه
باصداي امير تاجيك

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Website X5 Designer 5.0.9
نرم افزاری برای طراحی وب سایت در 5 مرحله


طراحی وب سایت امروزه در میان کاربران کامپیوتر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. برای یادگیری این کار نیاز به گذارندن دوره های تخصصی و صرف زمان زیادی می باشد. طراحی وب سایت همان طور که در معرفی برنامه Trendy Flash Site Builder گفته شد به دو نوع کلی از نظر ظاهری تقسیم می شود ، یک نوع به صورت کاملا FLash و نوع دوم به صورت کد نویسی و متن همراه با ادقام تصاویر. امروز در این مطلب به شما نرم افزاری را معرفی می کنیم که در 5 مرحله به صورت کاملا آسان و بدون نیاز به یادگیری برنامه نویسی وب توانایی ساخت وب سایت از نوع دوم را در اختیار شما قرار می گیرد.
Website X5 Designer نام نرم افزاری می باشد که این توان را در اختیار شما قرار می دهد که در کوتاه ترین زمان و با استفاده از Wizard برنامه در 5 مرحله یک وب سایت کامل طراحی کنید. این برنامه دارای 43 قالب مختلف جهت ساخت وب سایت می باشد. این نرم افزار محصولی از شرکت Incomedia می باشد.

درباره 5 مرحله برای ساخت وب سایت در این برنامه به اختصار توضیحاتی را مشاهده می کنید:
- مرحله اول General Settings :
در این قسمت تنظیماتی از قبیل ساختار اولیه ، موضوع وب سایت و اهداف خود را مشخص می کنید.
- مرحله دوم Map Creation :
در این قسمت شما باید مسیر شاخه ها و فایل هایی که می خواهید در وب سایتان قرار دهید را مشخص می کنید.
- مرحله سوم Page Creation :
این قسمت در واقع اصلی ترین مرحله است زیرا شما در این قسمت اقدام به ساخت صفحه اصلی و صفحه های دیگر وب سایتتان می کنید. ساخت فرم ، آلبوم عکس ، قرار دادن تصاویر و ... همه در این قسمت قرار دارند.
- مرحله چهارم Advanced Settings :
در این قسمت شما می توانید برای ساخت منو و قرار دادن کلید ها ، عکس های پشت زمینه ، قرار دادن موسیقی در زمینه سایت و ... کار کنید.
- مرحله پنجم Site Export :
این قسمت در واقع برای آماده سازی صفحات وب برای ذخیره سازی و قرار دادن بر روی فضای شخصی شما در اینترنت می باشد.

شما قبل از ذخیره سازی وب سایت خود می توانید تمام مراحل را مرور کرده و در صورت نیاز آن ها را ویرایش کنید.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 34 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد
 

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

Mobile PDF

نرم افزار جاوای Mobile PDF که به شما امکان باز کردن و نمایش فایل های PDF در گوشی همراهتان را می دهد . این نرم افزار روی اکثر گوشی ها قابل نصب و اجراست .

نکته : دوستان عزیزی که گوشی همراهشان دارای برنامه ی Adobe PDF می باشد نیازی به این برنامه نخواهند داشت .
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام مهدی (عج) فرمودند:
أنا بَقيَةَ اللهِ في أرضِهِ وَ المُنتَقِم مِن أَعدائِهِ

من ذخيره خدا در روی زمين و انتقام گيرنده از دشمنان او هستم.

(تفسير نورالثقلين، ج 2، ص 392)

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

زن جوانی که هنگام فوت شوهرش بسیار بی تابی می کرد و به سر و روی خود میزد ، دستور داد روی سنگ قبر بنویسند : عزیزم اندوه من آنقدر زیاد است که از تحمل آن عاجز هستم ، چند ماه بعد که حال و هوایش عوض شد و از خیل خواستگاران یکی نظرش را جلب کرده بود ، به گورستان رفته و جمله را چنین تکمیل کرد : عزیزم اندوه من آنقدر زیاد است که از تحمل آن بتنهائی عاجز هستم .!!!!


خانم اولی : دیروز رفته بودم ختم شوهر ژاله ، ولی از رفتن پشیمان شدم چون ژاله چنان خودشو گرفته بود که نگو و نپرس !!!
خانم دومی : خوب تو هم تلافی کن
خانم اولی آره راست میگی بذار شوهرم بمیره ، چنان تلافی کنم که چشمهاش چهار تا بشه .!


اسحق موصلی را غلامی در خانه بود که آبیاری میکرد . روزی از حال او پرسید .
گفت : ای سرور من در این خانه از من و تو بد بخت تر کسی نباشد .
اسحق گفت : از چه رو ؟ غلام گفت : از این رو که تو نانشان دهی و من آبشان دهم . !!
ع- زاکانی

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

اتمام حجت

امام صادق(ع) فرمود: « هیچ یک از معجزات پیامبران و اوصیا(ی پیامبران) نیست، مگر آن که همانند آنها را خداوند تبارک و تعالی بر د ست قائم ما(عج) آشکار می کند و حجت بر دشمنان تمام می شود.»(1)
خدای تعالی به دیدۀ بینندگان در نمی آید. آن آفریدگار توانا، به ارادۀ خود، راه میان خود و بندگان را از طریق پیامبران قرار داده که در ظاهر، بشرند؛ اما در واقع، سفیرانی الهی هستند که سخن آنان کلام خدا، و عملشان فعل اوست. از آن جا که ظاهر این پیامبران به صورت بشر است، بعضی از انسانها ادعای نبوت را از آن بزرگواران نمی پذیرند و گاهی حتی آنان را تکذیب می کنند.
در این میان، خداوند عز وجل برای این که نبوت پیامبران را به منکران نشان دهد، قدرتی ویژه به آنان می بخشد تا کارهای خارق العاده ای انجام دهند که مردم بدانند این پیامبران، گرچه ظاهرا شکل بشری دارند؛ اما از مرتبۀ وجودی بالاتری برخوردارند.(2)
از سوی دیگر با ارسال برخی از پیامبران الهی، شریعت پیامبران گذشته نسخ شد. ضرورت توحید، ایمان به نبوت آخرین پیامبر صاحب شریعت است.اما برخی از پیروان پیامبران گذشته، همچنان بر همان شرایع نسخ شده پای می فشارند و تن به شرایع بعدی الهی نمی دهند.
خدای عزوجل برای نشان دادن خاتمیت رسول امین بر تمام پیامبران(ع) معجزات حضرت خاتم الانبیاء را به دست آخرین جانشین به حق او، حضرت خاتم الاوصیاء جاری می سازد تا در آن زمانۀ شوکت و قدرت اسلام، پیروان ادیان دیگر، برتری آخرین بازماندۀ رسول خدا بر تمام پیامبران الهی را ببینند و از همان جا، برتری اسلام را بر ادیان سلف به چشم ظاهر نظاره کنند. بدین گونه حجت در هدایت تمام، و بابی دیگر از ابواب رحمت الهی بر جهانیان ظاهر شود.
پی نوشت: 1- کشف الحق، ص67 * 2- این جملات، برگرفته از بیان نورانی امام عصر(عج) است که به زبان جناب ابوالقاسم حسین بن روح نوبختی جاری شده است. برای تفصیل این بیان، رجوع شود به کمال الدین و تمام النعمة، ص 507

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

لوکس ترین شبکه فساد دنیا متلاشی شد!

پلیس آمریکا یک شبکه بین المللی فساد را که برای مشتریان میلیونر در ازای ساعتی 7 هزار دلار، خانم حاضر می کرد متلاشی کرد.
پلیس نیویورک اعلام کرد با عملیاتی که انجام شد یکی از لوکس ترین شبکه های فساد دنیا را از بین برده است. این شبکه فساد که از طریق یک سایت اینترنتی به نام Emperor's VIP به صورت بین المللی کار می کرد پنجاه زن را در شهرهای میامی، لندن، میلان، پاریس و منهتن در قبال هر ساعت 7 هزار دلار در اختیار مشتریهای میلیونر قرار می داد.
شبکه فساد اینترنتی با گذاشتن عکس های زنان در سایت بر اساس نظرات مشتریان؛ این زنان و دختران را از یک تا هفت ستاره درجه بندی می کرد.
زنان یک ستاره در قبال ساعتی 1500 دلار در اختیار مشتریان گذاشته می شد. زنان هفت ستاره هم در ازای ساعتی 7 هزار دلار به ارائه خدمات می پرداختند.
پلیس آمریکا اعلام کرده است زنان هفت ستاره به آدرس مشتریانشان در هرجای دنیا که باشند با پرواز فرست کلاس ارسال می شدند. برای عضویت در این سایت که به صورت نقدی، حواله و کردیت کارد نیز سفارشات را قبول می کرده است یکی از اعضا باید دعوتنامه می فرستاده است!
به گزارش روزنامه ملیت در بین مشتریان دائم این شبکه فساد شیوخ عرب و رؤسای شرکتهای بزرگ وجود داشتند. پلیسی که در قالب یک مشتری وارد شبکه شده بود چهار نفر را بازداشت نموده است.
در گزارش پلیس آمده است که این شرکت به پولشویی نیز می پرداخته است و سالی یک میلیون دلار نیز سود می کرده است.

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

چرا اسلام در ازدواج موقت دختر باکره اذن پدر شرط کرده است؟ اما برای مرد ها چنین شرطی قرار نداده است؟


سوال:


من خیلی علاقه مندم از اسلام پیروی کنم اما خیلی اوقات حس می کنم یا اون طور که باید نمی تونم بعضی دلایل رو قبول کنم یا واقعا راه برای آقایان همیشه باز تر هست. مثلا در ازدواج موقت، سؤالم این است که آیا یک دختر باکره نیاز به هیچ چیزی نداره که حتما باید به اذن پدر با کسی ازدواج موقت کنه؟ چرا یک پسر هر وقت اراده کنه می تونه به دور از گناه نیاز خودش رو بر آورده کنه اما اگر دختری بخواهد به نیاز خودش-نیازی که خداوند در وجودش قرار داده- پاسخ مثبت بده، گناه محسوب میشه و اگر این کار رو نکنه باید منتظر بمونه روزی ازدواج کنه. یا شاید روزی پدرش دیدگاهش رو عوض کنه و بهش اجازه بده با کسی که آشنا شده محرم بشه؟
 

پاسخ:

اسلام برای بر آورده شدن نیازهای زن و مرد، چهارچوب ازدواج (دائم و موقت) را معین کرده است اما ازدواج موقت به ازدواجی گفته می شود که بین زن و مردی که هیچ مانعی از ازدواج نداشته باشند و با رضایت طرفین، همراه مهر معین تا زمان مشخصی عقد ازدواج بسته شود. از نظر اسلام صحت ازدواج موقت دارای شرایطی است،[1] از جمله این که عقد نكاح (موقت يا دائم) با دختر باكره مشروط به اجازه پدر و در صورت فقدان پدر، جد پدري است؛ ولي اگر باكره نباشد و يا پدر و جد پدري نداشته باشد، نيازي به اجازه نيست. [2]
در این میان حضرت آیت الله العظمی نورى همدانی می فرماید: بنا بر أقوى اجازه پدر يا جدّ پدرى لازم نيست، هر چند كه بهتر آن است كه بدون نظر و اجازۀ آنها اقدام به ازدواج نكند. ولى ازدواج باكره‏اى كه به حدّ رشد و تشخيص مصلحت نرسيده است، بدون اجازه پدر يا جدّ، صحيح نيست[3].
پس همان طور كه ملاحظه مي فرمائيد برخي از مراجع رشيده بودن دختر را كافي نمي دانند، و اذن پدر را به آن ضمیمه می کنند، اما عده اي آن را كافي مي دانند.
رشيده به دختري گفته مي شودكه مصلحت خود را تشخيص مي دهد و به دور از فشار، هيجانات و تحريكات شهواني تصميم مي گيرد و به آينده ی خود و خانواده و حيثيت خانوادگي توجه دارد. اما دختري كه از بلوغ عقلي برخوردار نيست و نمي تواند راجع به آينده تصميم بگيرد و خير و صلاح خود و خانواده اش را نمي داند، هر چند سنّش زياد باشد، رشيده نخواهد بود و بدون اذن پدر يا جد پدري نمي تواند ازدواج كند.
گفتني است اكثر فقها (از جمله آنانی که اجازه پدر را شرط می دانند) در اين مسئله اتفاق نظر دارند در مواردی که پدر و جدّ پدري غايب باشند به طوري كه نشود از آنان اجازه گرفت و دختر نياز مبرم به ازدواج داشته باشد، یا همسر مناسبى براى دختر پيدا شده كه شرعاً و عرفاً هم كفو اوست و پدر و جد پدرى، بدون جهت مانع مى‏شوند و سخت گيرى مى‏كنند، لازم نيست از پدر و جد پدري اجازه بگيرد. [4][5]
اما این که چرا اسلام اجازۀ پدر را شرط دانسته است؟ استاد شهید مطهری (ره) در این باره می فرماید: فلسفۀ اين كه دوشيزگان لازم است - يا لااقل خوب است - بدون موافقت‏ پدران با مردی ازدواج نكنند ناشی از اين نيست كه دختر قاصر شناخته شده و از لحاظ رشد اجتماعی كمتر از مرد بحساب آمده است. اگر به اين جهت بود چه فرقی است ميان بيوه و دوشيزه كه بيوه شانزده ساله نيازی به موافقت‏ پدر ندارد و دوشيزه هجده ساله طبق اين قول نياز دارد. بعلاوه اگر دختر از نظر اسلام در ادارۀ كار خودش قاصر است چرا اسلام به دختر بالغ رشيد استقلال اقتصادی داده است و معاملات چند صد ميليونی او را صحيح و مستغنی‏ از موافقت پدر يا برادر يا شوهر مي داند؟ اين مطالب فلسفۀ ديگری دارد كه به گوشه‏ای‏ از روانشناسی زن و مرد مربوط است. مربوط است به حس شكارچی‏گری مرد از يك طرف و به خوش باوری زن نسبت به وفا و صداقت مرد از طرف ديگر .مرد بنده شهوت است و زن اسير محبت. آنچه مرد را مي لغزاند و از پا در می‏آورد شهوت است، و زن باعتراف روانشناسان صبر و استقامتش در مقابل شهوت از مرد بيشتر است. اما آن چيزی كه زن را از پا در می‏آورد و اسير می‏كند اينست كه نغمۀ محبت، صفا، وفا و عشق از دهان مردی بشنود .خوش باوری زن در همين جاست .زن مادامی كه دوشيزه است و هنوز صابون مردان به جامه‏اش نخورده است، زمزمه‏های محبت مردان را بسهولت باور مي كند. پروفسور ريك، روانشناس آمريكائی مي گويد : بهترين جمله‏ای كه يكمرد مي تواند به زنی بگويد، اصطلاح " عزيزم ، تو را دوست دارم " است. همو مي گويد: "خوشبختی‏ برای يك زن يعنی بدست آوردن قلب يكمرد و نگهداری او برای تمام عمر"[6]. رسول اكرم (ص)، آن روانشناس خدائی، اين حقيقت را چهارده قرن پيش به وضوح بيان كرده است. آن حضرت می‏فرمايد: "سخن مرد به زن‏ که تو را دوست دارم، هرگز از دل زن بيرون نمی‏رود"[7].
مردان شكارچی از اين احساس زن همواره استفاده مي كنند. دام "عزيزم ،از عشق تو مي ميرم" برای شكار دخترانی كه دربارۀ مردان تجربه‏ای ندارند بهترين دامها است. اينجاست كه لازم است دخترِ مرد ناآزموده، با پدرش كه از احساسات‏ مردان بهتر آگاه است و پدران جز در شرايط استثنائی برای دختران خير و سعادت مي خواهند مشورت كند و لزوما موافقت او را جلب كند. در اينجا قانون به هيچ وجه زن را تحقير نكرده است، بلكه دست حمايت خود را روی شانه او گذاشته است. اگر اختيار ازدواج بدست خود دختران باشد و موافقت پدر را شرط صحت‏ ازدواج بدانيم آنهم بشرط اين كه پدر سوء نيت يا كج سليقگی خاصی كه مانع‏ ازدواج دختر بشود نداشته باشد چه عيبی دارد و چه منافاتی با اصل آزادی انسانها دارد؟ اين يك احتياط و مراقبتی است كه قانون برای حفظ زن‏ِِ تجربه نكرده، كرده است و ناشی از نوعی سوء ظن بطبيعت مرد است.[8]
با این توضیحات استاد، یکی از حکمت های مهم این حکم روشن شد که ممکن است در اینجا علت ها و حکمت های دیگری نیز وجود داشته باشد.
در در پایان به این نکته توجه می دهیم که جوانان و مخصوصا دختران جوان باید از مشکلات بزرگی که بسیاری از جوانان را گرفتار کرده است عبرت بگیرند. چه بسیار جوانانی که در بهار زندگی خود با عشقی خالص دل به هم بستند و بعد از مدتی با فرو نشستن هیجان شدیدشان با زندگی واقعی و آینده ای مبهم روبرو شدند. باید مراقب بود به دلیل خواسته های عجولانه یک عمر زندگی با صفا و صمیمیت در آغوش گرم یک خانواده مستحکم و همیشگی را از دست نداد.

برای آگاهی بیشتر رجوع شود به:
1. نمايه: ازدواج موقت با دختر باكره، سؤال 610 (سایت: ۶۶۷).
2. نمایه: ازدواج موقت بهترین راه حل، سؤال 695 (سایت: ۷۴۳).
3. نمایه: شرط صحت در ازدواج موقت، سؤال. 1290 (سایت: ۱۲۷۵).
4. نمايه: شرط اجازه در ازدواج موقت با دختر باکره، سؤال 1239 (سایت: ۱۲۲۶).

-------------------------------------------
[1] سوال 1290 (سایت: ۱۲۷۵).
[2] توضيح المسائل مراجع، ج 2 ص 387 مسئلهء 2376.
[3]همان.
[4] فاضل، نورى، بهجت، سيستانى، مكارم. نک: همان.
[5] سوال 1483 (سایت: ۱۵۳۰).
[6] مجله زن روز شماره 90 .
[7] الكافي، ج5 ، ص569.
[8] نظام حقوقی زن در اسلام ص 93.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

 او پس از پند دادن نزدیكان، گویی كه از سرانجام خویش پیشتر آگاه است، به همراه گروهی از پهلوانان ایران به كوهستان می‌رود. پس از یک شب نیایش، خود جلوتر می‌رود و به آنها پند می‌دهد كه از همان راه بازگردند چرا كه به زودی برفی سهمگین راه را مسدود می‌كند.
پهلوانان كه با ناباوری آسمان را آرام می‌بینند، چند روزی همانجا اطراق می‌كنند. در این بین شگفتی آنها از كار كیخسرو جالب توجه است:
چنیـن رفتن شــاه كـی دیـده‌ایم
ز گردنـكشان نیــز نشنیده‌ایم
خردمند از این كار خندان شود
كه زنده كسی پیش یزدان شود

به هرحال پس از چند روز، پیشگویی خسرو به حقیقت می‌پیوندد و همه‌ی پهلوانان زیر برف مدفون می‌شوند. می‌بینیم كه خسرو به نوعی «نمی‌میرد» بلكه «زنده پیش یزدان» می‌رود و این بر خاصیت اساطیری او می‌افزاید.
پیش‌تر گفتیم كه لهراسب نیز یک شاه موبد است. از حماسه و جنگ و پهلوانی در دوران حكومت او در شاهنامه خبری نیست، تنها ذكری كه از كارهای او می‌آید آتشكده ساختن اوست به بلخ. نكته اینجاست كه این اقدام پیش از پیدا شدن زرتشت و گسترش آیین او صورت می‌گیرد.
در واقع كیخسرو و لهراسب به نوعی نماینده‌ی زمینه‌ی اجتماعی ظهور زرتشت در جامعه‌ی ایران هستند. آنها به جنبشی جهانی در حدود سه هزار تا دو هزار و پانصد سال قبل تعلق دارند كه پیروان كنفوسیوس در چین، بنی‌اسرائیل در مصر و بوداییان در هند نمایندگان آنند. در این سده‌ها چند تمدن دور از یكدیگر اصلاحاتی مذهبی را در خود پرورش دادند كه باعث پیشرفت شگرفی در اخلاق بشریت شد.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الأنبياء آيات: 112 محل نزول: مکه

 
قُلْ إِنَّمَا أُنذِرُكُم بِالْوَحْيِ وَلَا يَسْمَعُ الصُّمُّ الدُّعَاء إِذَا مَا يُنذَرُونَ 45 وَلَئِن مَّسَّتْهُمْ نَفْحَةٌ مِّنْ عَذَابِ رَبِّكَ لَيَقُولُنَّ يَا وَيْلَنَا إِنَّا كُنَّا ظَالِمِينَ 46 وَنَضَعُ الْمَوَازِينَ الْقِسْطَ لِيَوْمِ الْقِيَامَةِ فَلَا تُظْلَمُ نَفْسٌ شَيْئًا وَإِن كَانَ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِّنْ خَرْدَلٍ أَتَيْنَا بِهَا وَكَفَى بِنَا حَاسِبِينَ 47 وَلَقَدْ آتَيْنَا مُوسَى وَهَارُونَ الْفُرْقَانَ وَضِيَاء وَذِكْرًا لِّلْمُتَّقِينَ 48 الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُم بِالْغَيْبِ وَهُم مِّنَ السَّاعَةِ مُشْفِقُونَ 49 وَهَذَا ذِكْرٌ مُّبَارَكٌ أَنزَلْنَاهُ أَفَأَنتُمْ لَهُ مُنكِرُونَ 50 وَلَقَدْ آتَيْنَا إِبْرَاهِيمَ رُشْدَهُ مِن قَبْلُ وَكُنَّا بِه عَالِمِينَ 51 إِذْ قَالَ لِأَبِيهِ وَقَوْمِهِ مَا هَذِهِ التَّمَاثِيلُ الَّتِي أَنتُمْ لَهَا عَاكِفُونَ 52 قَالُوا وَجَدْنَا آبَاءنَا لَهَا عَابِدِينَ 53 قَالَ لَقَدْ كُنتُمْ أَنتُمْ وَآبَاؤُكُمْ فِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ 54 قَالُوا أَجِئْتَنَا بِالْحَقِّ أَمْ أَنتَ مِنَ اللَّاعِبِينَ 55 قَالَ بَل رَّبُّكُمْ رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ الَّذِي فَطَرَهُنَّ وَأَنَا عَلَى ذَلِكُم مِّنَ الشَّاهِدِينَ 56 وَتَاللَّهِ لَأَكِيدَنَّ أَصْنَامَكُم بَعْدَ أَن تُوَلُّوا مُدْبِرِينَ 57

 

ترجمه فارسي مکارم
بگو: «من تنها بوسيله وحى شما را انذار مى‏كنم!» ولى آنها كه گوشهايشان كر است، هنگامى كه انذار مى‏شوند، سخنان را نمى‏شنوند! «45» اگر كمترين عذاب پروردگارت به آنان برسد، فريادشان بلند مى‏شود كه: «اى واى بر ما! ما همگى ستمگر بوديم!» «46» ما ترازوهاى عدل را در روز قيامت برپا مى‏كنيم; پس به هيچ كس كمترين ستمى نمى‏شود; و اگر بمقدار سنگينى يك دانه خردل (كار نيك و بدى) باشد، ما آن را حاضر مى‏كنيم; و كافى است كه ما حساب‏كننده باشيم! «47» ما به موسى و هارون، «فرقان‏» ( وسيله جدا كردن حق از باطل) و نور، و آنچه مايه يادآورى براى پرهيزگاران است، داديم «48» همانان كه از پروردگارشان در نهان مى‏ترسند، و از قيامت بيم دارند! «49» و اين (قرآن) ذكر مباركى است كه (بر شما) نازل كرديم; آيا شما آن را انكار مى‏كنيد؟! «50» ما وسيله رشد ابراهيم را از قبل به او داديم; و از (شايستگى) او آگاه بوديم «51» آن هنگام كه به پدرش (آزر) و قوم او گفت: «اين مجسمه‏هاى بى‏روح چيست كه شما همواره آنها را پرستش مى‏كنيد؟!» «52» گفتند: «ما پدران خود را ديديم كه آنها را عبادت مى‏كنند» «53» گفت: «مسلما هم شما و هم پدرانتان، در گمراهى آشكارى بوده‏ايد!» «54» گفتند: «آيا مطلب حقى براى ما آورده‏اى، يا شوخى مى‏كنى؟!» «55» گفت: «(كاملا حق آورده‏ام) پروردگار شما همان پروردگار آسمانها و زمين است كه آنها را ايجاد كرده; و من بر اين امر، از گواهانم! «56» و به خدا سوگند، در غياب شما، نقشه‏اى براى نابودى بتهايتان مى‏كشم!» «57»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

helia_k48@yahoo.com

اصطلاحات کوتاه در انگلیسی (3)

In order that بترتیبی که
.
As yet تا کنون
.
Owe to =due to ناشی از
.
Far off =far a way دور
.
It,s the weather آن از آب و هواست
Weather آیا
.
It,s itself خود خودش
.
I mean it معنی دادن-جدی می گم آ
.
I,ll show you نشونت می دم-خیال کردی
.
Welcome back رسیدن بخیر
.
In which که در آن
For whom که برای آن
.
e.g برای مثال
i.e یعنی
et.al همکاران
.
Have a seat بفرما بشین
Take a seat بفرما بشین
ّ
:Follow the three R,s سه اصل (ر)را دنبال کن

Respect for self احترام به خود
Respect for others احترام به دیگران
Responsibility for all your actions & جوابگو بودن در قبال تمام اعمال خود

DALAY LAMA
دالای لاما
ادامه دارد...

 

 

yazynh@yahoo.com

صدا زدن اهل بيت (ع)

نويسنده‌اي از اين كه برخي مردم امامان معصوم (ع) را با نام صدا مي‌زنند و يا با امام احساس صميميت مي‌كنند، ايراد گرفته بودند! از آن جايي كه اين دوست براي تمامي خوانندگان معلوم الحال و شخص بي‌ادبي است و توهين‌هايش در هجوياتش زبانزد خاص و عام خوانندگان مجله است، خواستم در اين زمينه نكته‌اي را به عرض برسانم. اولا كه در مقاله ايشان مشخص شد كه از بيان چنين مطلبي قصد تسويه حساب با نظام را دارند و به قول ايشان ما در حال حاضر داريم به ائمه (ع) بي‌احترامي مي‌كنيم و اين محصول انقلاب اسلامي است! جالب اين‌جا است كه اين مساله از جانب كسي نقل مي‌شود كه كمترين ارزشي براي احاديث ائمه (ع) قايل نيست، اما هنگامي كه سياست ايجاب كند، ناگهان صدا زدن نام ائمه (ع) نيز اشكال پيدا مي‌كند!! مطلب ديگر اين كه اصولا ايشان در جايگاهي نيست كه در اين زمينه اظهار نظر كند. مطابق با نظر مراجع معظم تقليد -حفظهم الله- هر نحو عزاداري و مداحي كه افراط و هتك مقام شهادت و امامت در آن نباشد و در مسير پيدايش راه پيروي از وجود مقدس امام باشد، جايز است و معيار تشخيص آن عرف است، نه احزاب بادي كه وقتي پايش برسد حرف امام را هم قبول ندارند، اما زماني كه به نفعشان باشد، مي‌گويند نام امام را هم نبايد صدا زد!! مصايب امام را هم نبايد ذكر كرد، زيرا نعوذ بالله مي‌شود قربان صدقه سينه و پهلوي ناموس پيامبر (ص) و حضرت علي (ع) رفتن!! خير، اگر كسي به پهلوي شكسته زهرا (س) اشاره كند و به بدن كبود شده زينب (س)، اين قربان صدقه رفتن نيست، ذكر مصايب است.

 

 

ak_20202000@yahoo.co.uk

با سلام خدمت دوست گرامی آقای مبین عزیز و خسته نباشید.و با سلام به همه دوستان گرامی مجله.در شماره 905 مجله ،مهمان عزیزی بنام mary_orm2006 مطلبی اعتراض آمیز به بخش متنوع و جالب اخبار ترکیه داشتند.من ضمن خوش امد گویی به ایشان (چون نوشته بودند تازه به این مجله پیوسته اند)مطالب ایشان که هر خواننده ای در مرحله اول متوجه میشود سرشار از افترا تهمت و فرافکنی به مسایل ترکیه و مبارزه آن کشور در برابر گروهک تروریستی PKK که در طول 23 سال تاسیس بیش از 35000 نفر از انسانهای مظلوم ترک و کرد را به خاک و خون کشیده است نموده است.دوست گرامی یادتتان باشد شما با مردم سلیمانیه صحبت نمیکنید.که از ترکیه با اصطلاحات عجیب غریب یاد میکنید.شما بمب گزاری های PKK در بازار و کشتار انسانهای غیر نظامی و حمله و سلاخی چند سرباز وظیفه ترکیه را با افتخار و شجاعت یاد میکنید و سعی در موجه جلوه دادن آن میکنید؟وقتی عضو این گروه تروریستی که در زندان ترکیه بود و پس از انتخاب درمجلس ترکیه از زندان مستقیم به پارلمان میرود را نادیده گرفته و انگ نژاد پرستی و غیر دموکراتیک بودن را میزنید؟ PKK هم با فریب عده ای( با مواد مخدر و زن) و کشتار افراد بی دفاع آب در هاون میکوبد.چنانکه احزاب کومله و دموکرات در ایران هم علی رغم جنایات یبشمار نتوانستند کاری برای ملت مظلوم کرد بکنند.دوست عزیز وقتی احزاب کرد بیش از 16 نفر در پارلمان ترکیه دارند آشوب برای چه ضمنا حق برخورد را هم از ارتش ترکیه صلب میکنید؟ در مجموع کمی منطقی و مدنی فکر کنید . با تشکر

 

 

shazdeh23@yahoo.com

پاسخیه فلسطین

در قسمت خبرنامه پاسخي به برخي از نظرات داده بوديد " تعدادي از نظرات بر اين پايه بود كه چرا وقتي ما مشكل داخلي داريم، بايد در باب سياست خارجي براي خود دردسر درست كنيم و چرا بايد سنگ فلسطيني‌ها را به سينه بزنيم. در جواب اين دوستان (ضمن احترام به نظرات آنان) بايد گفت كه اصلاً مشكل ما مشكل امروز و بحث اسرائيل و فلسطين نيست؛ بلكه ما با پذيرش فلسفه حكومت اسرائيل به عنوان يك رژيم ظالم و مداخله‌گر در امور داخلي كشورها، در مقابل ظلم‌هايي كه در طول سال‌ها بر ملل جهان سوم و از جمله كشور خودمان از جانب اين رژيم و حامي سرسخت او يعني ايالات متحده وارد شده، سر تعظيم فرود آورده‌ايم " لازم دانستم نکاتي بر آن بيفزايم .اينکه ايران مدام از حقوق فلسطيني ها دفاع مي کند در ذهن بسياري اين شائبه را به وجود آورده که ايران دايه مهربان تر از مادر شده خدمت دوستان عرض مي کنم که اگر ايران مدام فرياد مظلوميت فلسطين را فرياد مي زند به اين دليل است که فلسطين جبهه مقدم ما در مواجهه با اسرائيل است و اگر ايران در اين مورد کوتاهي کند فردا بايد در مرزهاي خودمان با دشمن مواجه شويم و به قول دکتر عباسي اگر دزد خانه همسايه را غصب کرد و شما صدايتان در نيامد فردا خانه شما را هم غصب مي کنم.در آخر باز هم تاکيد مي کنم مسئله فلسطين پيش از آنکه بشر دوستانه باشد مسئله اي ملي و ميهني است
یا حق
 

 

 

am0okaveh@yahoo.com

 

 

baran562004@yahoo.com

سرعت اینترنت خود را این بار واقعأ بالا ببرید

در این ترفند قصد داریم روشی کارآمد را به شما معرفی کنیم که بهره گیری از آن میتوانید مطمئن باشید که سرعت اینترنت شما بالاتر خواهد رفت. این کار از طریق تنظیمات مودم شما صورت خواهد گرفت ، در نتیجه تنها برای کاربران Dialup قابل استفاده است.

بدین منظور:
از منوی Start وارد Control Panel شوید ، سپس بر روی آیکون Phone and Modem Option دوبار کلیک کنید.
در پنجره باز شده به تب Modems رفته و روی دکمه Properties کلیک کنید.
حالا در پنجره جدید به تب Advanced بروید و در قسمت Extra Initialization Commands کد زیر را وارد کنید:
AT&FX+MS=V34
تمام پنجره ها را OK کرده و خارج شوید.
سپس در ادامه کار در همان Control Panel و وارد قسمت Network Connection شوید. بر روی کانکشنی که با آن به اینترنت متصل میشود راست کلیک کنید و Properties را برگزنید.
در پنجره باز شده و در همان تب General روی دکمه Configure کلیک کنید.
در پایان در پنجره باز شده بخش Maximum Speed را روی 921600 تنظیم کنید.
تمام پنجره ها را OK کرده و خارج شوید.

تاثیر این کار پس از اولین اتصال با آن کانکشن است

 

.

alirezamajidi@gmail.com

نمودار جزر و مد فیلم‌ها

نمودار «جزر و مد» فیلم‌ها که «نیویورک تایمز» در سایت خود قرار داده، آنقدر جالب بود که من را مجبور کرد به جای لینک دادن به آن در بخش «لینکدونی روزانه» وبلاگم در قالب یک پست کوتاه درباره آن بنویسم.

اگر به اینجا بروید، نموداری می‌بینید که در آن فیلم‌ها از سال 1986 تا به حال نشان داده می‌شوند. محور عمودی نمایانگر میزان فروش فیلم است. به عبارت دیگر هر چقدر فیلمی پرفروش‌تر باشد، صعود یا نزول بیشتری دارد. فیلم‌ها بر حسب طول مدت اکران و زمان اکران شدن در محور افقی مرتب شده‌اند.

حاصل این کار نمودار بسیار جالبی است که با یک نگاه به آن فیلم‌های پرفروش و مطرح گذشته و حال را می‌شود پیدا کرد. مثلا می‌شود فهمید که در فاصله دسامبر 2007 و ژانویه 2008، فیلم گنجینه ملی National Treasure: Book of Secrets فروش بسیار بالایی داشته است. یا به سادگی می‌توان دید که میزان عایدی سینمای آمریکا در حال حاضر بسیار بیشتر از سال‌های دهه 80 است و یا اینکه تیپ فیلم‌های موفق اکران تابستانی و زمستانی بسیار متفاوت است و ...

 The Ebb and Flow of Movies.gif

نمودارها چیزهای بسیار مفیدی هستند، به امید جدی گرفته شدن بخش چندرسانه‌ای و مخصوصا ابزار نمودار به وسیله بخش‌های آنلاین روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های داخلی!

 

 

seyyed_komeil@yahoo.com

ما اين قدر بي‏ غيرت نبوديم

بعد از فجايع ددمنشانه‏ي رژيم اشغالگر فلسطين در غزه قصد كرده بودم مطلبي بنويسم كه به خاطرم آمد چند سال قبل همزمان با آغاز انتفاضه‏ي دوم فلسطين در ايامي كه در مدرسه عالي حجره‏اي داشتيم و مشغول درس و بحث بوديم و روزگار خوشي را در جوّ آرام طلبگي مي‏گذرانديم مطلبي نوشتم و بر در و ديوار مدرسه زدم تا حساسيت دوستان طلبه‏ را نسبت به آنچه بر سر جهان اسلام مي‏آيد برانگيزانم. اين پست را به همان متن اختصاص مي‏دهم... آقا ديروز در پيامشان فرمودند امت اسلام بايد در قبال اين جنايات به خروش آيد؛ نمي‏دانم؛ آيا به وظيفه‏ام عمل كرده‏ام؟ آيا كار ديگري از دستم بر نمي‏آيد؟... اللهمّ وفّقنا لما تحبّ و ترضي

چه بر سر ما آمده است؟ ما را چه شده‏است؟ هنوز خوابيم يا خودمان را به خواب زده‏ايم؟ كبك‏صفتانه سرها را در برف كرده‏ايم يا گرگ‏خويانه اين همه جنايت را به نظاره نشسته‏ايم؟ ما اين‏قدر بي‏غيرت نبوديم.
گناه با ما چه كرده‏ است؟ گوشمان از فرياد «يا للمسلمين» پر شده ولي چشمانمان را به سادگي بر خرمن اجساد كودكان مظلوم بسته ايم. لقمه‏ي حرام چه بر سر ما آورده است؟ قوه‏ي عاقله‏مان ديگر كار نمي‏كند. واقعيت‏هايي كه از مقابلمان مي‏گذرد را نمي‏توانيم تجزيه و تحليل كنيم. ديگر حرمت مال و عرض و نفس مسلم برايمان مفهومي ندارد. «من سمع منادياً ينادي يا للمسلمين ولم‏يجبه فليس بمسلم» برايمان بي‏معني شده است. گويا الفاظي مانند عزت، ظلم ستيزي و غيرت هيچ مفهومي را به ذهنمان متبادر نمي‏كند. ما اين‏قدر بي‏غيرت نبوديم.
 چرب و شيرين دنيا چگونه ما را به خود مشغول كرده است؟ دو دستي به زندگي خود چسبيده‏ايم و دست از وظايف اصلي‏مان كشيده‏ايم. به اين روزمرّه‏گي ها عادت كرده‏ايم. تماشاي روزانه‏ي صحنه‏ي قتل و غارت مسلمانان برايمان به سادگي پي‏گيري مجموعه‏هاي طنز نود قسمتي شده است. تعلقات پست دنيوي چگونه امانمان را بريده‏ است؟ چرا فقط در كثافات خود مي‏لوليم؟ چرا بر نمي‏خيزيم؟ چرا قيام نمي‏كنيم؟ دستانمان اگر بسته است _كه نيست_ دهانمان را كه نبسته‏اند. فرياد كه مي‏توانيم بزنيم. چرا نعره نمي‏زنيم؟ چرا خاموشيم؟ چرا گريبان چاك نمي‏زنيم؟ چرا از غصّه دق نمي‏كنيم؟ آيا اين همه وحشي‏گري از كندن خلخال از پاي دختر يهودي كمتر است؟ آيا نبايد در ادعاي مسلماني خود شك كنيم؟ پس چرا نمي‏خروشيم؟ چطور مي‏توانيم سر راحت بر بالين بگذاريم در حالي كه به چشم خود ديده‏ايم كه دشمنان چگونه بر پيكر نيمه‏جان مجروحان فلسطيني تير خلاص مي‏زنند؟ ما اين‏قدر بي‏غيرت نبوديم.

اي دانشجو! اي طلبه! برخيز؛ چه جاي درنگ است؟ چه وقت استراحت است؟ خودت را به چه سرگرم كرده‏اي؟ به درست؟ به نمازت؟ به مدرك ليسانست؟ به مباحثه‏ات؟ به چه اميد به كلاس مي‏روي و مي‏آيي؟ به چه آرزو در حجره نشسته‏اي؟ با چه هدفي مباحثه مي‏كني؟ با چه نيّتي نماز مي‏گذاري؟... اگر اين همه را به خيال خودت براي خدمت به اسلام انجام مي‏دهي، چشمانت را باز و گوش‏هايت را تيز كن؛ ببين كه چه بر سر اسلام مي‏آورند و تو در خلوت عارفانه‏ي حجره‏ات نماز شب مي‏گذاري! ببين كه چگونه بشر و حقوق او را لگدمال مي كنند و تو ساده‏لوحانه در قيل و قال مباحثه‏ات در پي اثبات مباني حقوق بين‏المللي!
عزيزم! برادرم! دشمن مثل من و تو بي‏كار ننشسته است. ديگر فقط كافي است سرت را از لاك خودساخته‏ات بيرون آوري تا او را ببيني. به راستي تو چه كرده‏اي؟ اي طلبه! اگر مولايت كه ادّعاي سربازي او را داري از تو سوال كند كه در برابر اين همه ظلم و جنايت چه كرده‏اي چه پاسخي داري؟ آيا خواهي توانست پيش روي او سربلند و با افتخار بايستي و بگويي به وظيفه‏ات عمل كرده‏اي؟ سكوت امروز من و تو مايه‏ي ننگ ابدي و شرم هميشگي‏مان نزد او خواهد شد.
نمي‏گويم درس و بحثت را تعطيل كن؛‏ كه مي‏گويم خوب درس بخوان و خوب مباحثه كن. اهل تهجّد و مستحبّات هم باش؛ اما واجباتت را هم فراموش نكن. امروز دست به قلم بردن و با سلاح قلم به جهاد برخاستن بر من و تو واجب است. «كونوا للظالم خصماً و للمظلوم عوناً» امروز بايد اثبات كنيم كه دشمن ظالم و ياور مظلومانيم. امروز روز فرياد است؛ روز قلم است؛ روز امتحان و آزمايش من و توست.
شايد فردا فرصتي براي جبران كم كاري هايمان به دست نياوريم..

 
 

moshaveres@yahoo.com

مشاوره روزانه
قسمت سوم

همه ما در زندگي اهداف بزرگ و كوچكي داريم كه به برخي از آنها دير يا زود مي رسيم و به برخي نه . اما دردناك ترين جاي اين داستان آنجاست كه معمولا ما به اهداف بزرگتر و اصلي تر نمي رسيم و اگر تمام تلاش و وقت مان را هم به آن هدف اختصاص داده باشيم و نتيجه دلخواه را نگرفته باشيم كه ديگر واقعا گريه مان در مي آيد . مثلا يك سال تمام براي كنكور خود را آماده كرده ايد و بعد از امتحان هر چه روزنامه اسامي را بالا و پايين مي كنيد نامتان را نمي بينيد و يا كل تلاشتان را براي بدست آوردن شغل دلخواه كرده ايد و با توجه به اينكه تمام ويژگي ها را داشته ايد ولي كس ديگري استخدام شده است كه اصلا در حد آن منسب نيست و صدها نمونه ديگر . معمولا در اينگونه موارد ما ايراني ها دو نوع تصميم مي گيريم . اول اينكه به يك تلاش ديگر دست مي زنيم و بار ديگر شانس خود را امتحان مي كنيم و دوم اينكه به كل قيد آن هدف را مي زنيم و افسردگي مي گيريم و بي انگيزه مي شويم كه اين مورد دوم در برقراري ارتباط هاي جوانان بسيار است . دختري با پسري قطع رابطه كرده و مدت ها خود را با موسيقي هاي غمگين ، وبلاگ هاي عاشقانه و تنها بودن مجازات مي كند و يا بالعكس . پسري كه از دختري خوشش مي آمده ، جواب نه شنيده است و حالا ديگر تمام دنيا را در شعرهاي فروغ و يك نيمكت خالي با صداي كامران و هومن مي بيند . اما دسته اول هم اگر براي بار دوم نتيجه مورد نظر را بدست نياورند ،‌ در نود درصد موارد مانند گروه دوم شده و بي انگيزه شدن را مي توان در آنها يافت . اما ما يك قراري گذاشته بوديم . قرار بود به جاي بكار بردن واژه " مشكل " از " مساله " استفاده كنيم تا بتوانيم با فرمول حل آن مساله ،‌ مساله را به راحتي حل كنيم . اما فرمول رسيدن به اهداف چيست ؟
ابدا براي نوشتن فرمول نيازي به خودكار و دفترچه نداريد و فقط كافي است كه اين جمله را بعنوان كليد حل مساله در ذهن تان براي هميشه ملكه كنيد ؛ " شما تنها به هدفي دست پيدا مي كنيد كه مي خواهيد در زندگي تان به آن برسيد و نه آن اهدافي كه مي خواهيد چيزي را از زندگي تان دور كنيد " . حتما الان كمي سرتان را مي خارانيد و دوباره مي خواهيد جمله را بخوانيد . نيازي نيست . دو هدفي را كه در زندگي داشته ايد مشخص كنيد . دو هدفي كه به يكي رسيده ايد و به يكي نرسيده ايد . اصلا نيازي نيست دنبال هدفهاي آن چناني بگرديد ، دو هدف معمولي را هم مي توانيد در نظر بگيريد . خب خيلي خوب است . شما قدم اول را برداشته ايد اما از آنجا كه من نمي دانم اهدافتان چه بوده ، خودم يك مثال مي زنم تا بعد شما بوسيله مثالم آن دو هدفي را كه انتخاب كرده ايد را آناليز كنيد و معني آن جمله بالا را براي هميشه در ذهن داشته باشيد . مثلا شما هدفتان اين است : مي خواهم هر وقت از خواب بيدار مي شوم ، كمتر احساس خستگي كنم . ولي هر وقت شما از خواب بيدار مي شويد مي بينيد كه خسته هستيد . مي دانيد اشكال كجاست ؟ اينكه شما به جاي تعيين هدف ، داريد ضعف تان را تعريف مي كنيد . اينكه هنگام بيدار شدن هميشه خسته هستيد و احساس مي كنيد كه خواب كافي نداشته ايد . اما براي اينكه بيدار شدن شما برايتان هميشه كسل كننده نباشد ‌بايد هدف خود را اينگونه در نظر بگيريد ؛ مي خواهم هر وقت بيدار مي شوم ، پر از انرژي باشم . شايد به نظرتان اينگونه بازي با كلمات شوخي و سطحي به نظر برسد اما اينطور نيست . ببينيد مغز انسان بر خلاف ظاهر پيچيده و عجيب و غريبش و بر خلاف اسم هايي كه بخش هاي مختلفش دارد و كلي قلنبه سلنبه است ، بسيار كودن است و صد البته تنبل . مغز انسان تماما به آنچه كه شما به او مي دهيد عمل مي كند . حتما كساني را ديده ايد كه از روي آتش رد مي شوند و نمي سوزند . وقتي شما مداوما به مغزتان يادآور شويد كه نسبت به آتش عكس العملي نداشته باشد ( يعني همان قدرت تلقين ) مطمينا مغز در مقابل سوختگي هيچ اثري از درد يا سوختگي نشان نمي دهد . پس بازي با كلمات به مغز اين امكان را مي دهد كه به همان كلمات واكنش نشان دهد . وقتي شما مي گوييد اگر امسال در كنكور قبول شوم يا اگر مثلا الف به من جواب مثبت بدهد ، عملا اين را به مغزتان قبولانده ايد كه پنجاه درصد هم امكان منفي در نظر بگيرد و اين يعني از دست دادن نيمي از موفقيت . پس عملا شما شانس موفقيت تان را نصف كرده ايد . حالا دو هدفي را كه به ياد آورده بوديد را دوباره تصور كنيد شايد اكنون بهتر بتوانيد منظور حرفم را بفهميد . به جملات آن دو هدفتان خوب دقت كنيد . ادامه دارد .

 

 

hesam0072000@yahoo.com

 4شنبه سوري در شيراز

در شيراز به دو شب چهارشنبه‌سوري گفته مي‌شود: يكي چهارشنبه آخر ماه اسفند (چهارشنبه آخر سال)‌ و ديگري چهارشنبه آخر ماه صفر.
با توجه به ارادتي كه شيرازيان به حافظ دارند، در شب چهارشنبه سوري دور هم جمع شده و از ديوان حافظ فال مي‌گيرند.
شيرازيان چهارشنبه آخر سال را همانند ديگر شهرهاي كشور چهارشنبه سوري مي‌گويند و غروب سه شنبه مرسوم است كه هفت كپه و يا سه كپه خار تهيه مي‌كنند. آنها را آتش زده و از آتش مي‌پرند و
مي‌گويند: زردي من از تو ، سرخي تو از من.
در قديم برخي از زنان و دختران شيراز به سعديه رفته و د‌ر آب حوض ماهي آب‌تني مي‌كنند و با جام دعا و چهل كليد آب به سر مي‌كنند. اين كار هم به خاطر سلامتي و هم به خاطر مهدگرمي انجام مي‌شود.
همچنين رسم است كه دختران دم بخت در اين شب براي بخت گشايي به زيارت حضرت احمد بن موسي شاه‌چراغ (ع) مي‌روند. شاه چراغ (ع) از امامزاده‌هاي واجب‌التكريم است. مردم شيراز نيز به شاه چراغ علاقه زيادي دارند و شب زيارتي شاه چراغ شب جمعه مي‌باشد.
فال گوش ايستادن در چهارشنبه سوري نيز نزد زنان شيرازي مرسوم است و زني كه بخواهد فال گوش بايستد چادر سر كرده، نيت مي‌كند و در گوشه‌اي در كوچه مي‌ايستد و بر اساس گفته عابران تفأل مي‌زند. اگر گفته را مطابق ميلش ديد، خود را به مراد رسيده مي‌داند.
رسم است كه بعضي از زنان براي برآورده شدن حاجت در زير منبر مسجد جامع شيراز حلوا درست مي‌كنند. به اين منبر، مرتضي علي مي‌گويند. از جمله مراسم ديگري كه شيرازيان دارند پخت آشي است به نام ?آش ابودردا?؛ بعضي معتقدند كه وسايل اوليه اين آش بايد حتما از راه گدايي تأمين شود. اين آش را هم به خاطر درمان بيماري و هم به خاطر بخت گشايي مي‌پزند.
در شب چهارشنبه سوري در شيراز رسم است كه دختران دم بخت ابريشم هفت رنگ به كمر بسته و صبح روز چهارشنبه كودك نابالغي را وامي‌دارند كه ابريشم را باز كند به اين نيت كه گره از بختشان باز شود.
باز رسم است در شيراز دخترهاي بخت بسته به محل معروفي به نام ?خانه سيد ابوتراب? كه در داخل شهر در كوچه ?شيشه‌گرها? واقع شده است مي‌روند و زير درخت كهنسالي كه در آن خانه وجود دارد حلوا مي‌پزند و بين فقرا تقسيم مي‌كنند و از صاحب آن خانه يعني ?سيد ابوتراب? كه گويا سيد بزرگواري بوده و ششصد سال قبل از اين مي‌زيسته و صاحب كرامت بوده حاجت مي‌خواهند.
در اين شب شيرازيان ?بوخوش اسفند? را در آتش مي‌ريزند كه خانه را معطر كند. بوي ?بوخوش? خاصيت گندزدايي هم دارد و از گذشته‌هاي دور مورد توجه مردم بوده است.
ازجمله خوردني‌هايي كه شب چهارشنبه سوري شيرازي‌ها ميل مي‌كنند آجيل چهارشنبه سوري است كه بدان آجيل شيرين هم مي‌گويند. اين آجيل مخلوطي است از كشمش، نخودچي، مغز بادام، مغز گردو، انجير،‌ مويز، توت خشك، كنجد بوداده، شاهدانه، تخمك يا تخمه، گندم برشته، بدنجك، قصب، خارك (نوعي خرماي خشك) و قيسي.
در شيراز به دو شب چهارشنبه سوري گفته مي‌شود يكي چهارشنبه آخر ماه اسفند (آخر سلا) و ديگري چهارشنبه آخر ماه صفر. در هر دو شب مراسمي به عمل مي‌آيد كه كاملاشبيه به هم است؛ ولي در چهارشنبه آخر سال مفصل‌تر مي‌باشد.
مردان و زنان شيراز معتقدند كه هرگاه عصر روز سه شنبه آخر سال در آب سعدي (آبي كه از قنات ‌آرامگاه سعدي يا حوض ماهي جريان دارد) شست‌وشو كنند، تا سال ديگر بيمار نمي‌شوند. از اين رو عصر سه شنبه آخر سال ازدحام غريبي در اطراف جدول مزبور ديده مي‌شود .

اميدوارم مورد توجه واقع بشه.
سپاسگذارم
حسام - شيراز

 
 

h_zakareiaie@yahoo.com

حضور معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هویزه و شلمچه

معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگي و صنايع دستي در دومين روز اعزام رسمي كاروان‌هاي راهيان‌نور سرزده به جمع زائران مناطق عملياتي دفاع مقدس پيوست.
مهندس اسفنديار رحيم مشائي در ابتداي حضورش در مناطق عملياتي دفاع‌مقدس در مزار شهدای هويزه به مقام شامخ شهيدان دانشجو اداي احترام كرد و گفت: شهيد علم‌الهدي و ساير دانشجويان شهيد پيرو خط امام كه در اين منطقه در مقابل دشمن بعثي ايستادند ما را متوجه اين رسالت مهم كردند كه بايد همواره مدافع و پشتيبان ولايت باشيم.
وي تصريح كرد: دانشجويان به عنوان يكي از اقشار متفكر و آگاه جامعه بايد همواره ياد شهيدان به ويژه شهيدان دانشجو را زنده نگه دارند و حضور در اين مكان مقدس در ادامه راه شهيدان و تحقق آرمان‌هاي آن‌ها توسط دانشجويان كنوني بسيار مؤثر است.
رحيم‌مشائي با توصيه به دانشجويان براي مطالعه بيشتر وصاياي شهيدان گفت: شهيدان با فداي جان خود راه پيشرفت را بر ما هموار كردند.
وي همچنين در بازديد از كمپينگ در حال ساخت مزار شهداي هويزه، بر تسريع در ساخت اين كمپينگ براي بهره‌مندي كاروان‌هاي راهيان نور تأكيد كرد.
رحيم مشائي افزود: بايد با جمع‌آوري نظرات گوناگون در ساخت اين كمپينگ، آن را به عنوان الگوي ساخت اين گونه كمپينگ‌ها به ساير مناطق كشور ارائه كنيم.
در اين بازديد، عليرضا مقيمي، دبير ستاد گردشگري جنگ نيز در رابطه با نحوه اجرا و ساخت اين كمپينگ توضيحاتي ارائه كرد و افزود: سعي مي‌شود در اين كمپينگ مكاني نيز براي اسكان كاروان‌هاي خانوادگي در نظر گرفته شود تا خانواده‌هايي كه براي زيارت يادمان‌هاي دفاع مقدس در منطقه حضور مي‌يابند از لحاظ اسكان با مشكل مواجه نشوند.
رييس ستاد گردشگري جنگ پس از زيارت مزار شهيدان دانشجوي هويزه، به جمع زائران سرزمين نور در يادمان شهداي گمنام شلمچه پيوست و به همراه ساير زائران به مقام شامخ شهيدان اين منطقه اداي احترام كرد.
رحيم‌ مشائي همچنين در بين زائران يادمان شهدای گمنام شلمچه در سخناني با گرامي‌داشت ياد و خاطره شهيدان دفاع‌مقدس گفت: مناطق عملياتي دفاع مقدس به ويژه يادمان‌هاي ساخته‌شده در آن كه همواره پذيراي زائران سرزمين نور است به عنوان ميراث فرهنگي كشورمان محسوب مي‌شوند كه بايد با انجام اقدامات مؤثر، اين يادمان‌ها را براي نسل‌هاي آينده حفظ كنيم تا با مشاهده آن‌ها بدانند ملت ايران چگونه در مقابل دشمنان ايستاده است چون استكبار جهاني همواره درصدد ضربه‌زدن به نظام اسلامي است هرچند در دوره‌هاي مختلف، ابزارهاي توطئه‌ها تفاوت مي‌كند.
وي در اين راستا به ثبت ملي برخي يادمان‌هاي دفاع مقدس اشاره كرد و افزود: اخيرا يادمان دهلاويه؛ محل شهيد دكتر مصطفي چمران به عنوان ميراث ملي به ثبت رسيد.
رحيم مشائي ادامه داد: پرونده ثبت ملي مسجد جامع خرمشهر نيز مراحل نهايي خود را طي مي‌كند و به زودي ثبت خواهد شد. همچنين يادمان شهداي شلمچه و ديگر مناطق نيز در دستور كار قرار مي‌گيرد تا كاروان‌هاي راهيان نور و زائران اين يادمان در هنگام حضورشان بيشترين بهره معنوي را ببرند.
وي يادآور شد: استان خوزستان در كنار ديگر استان‌ها براي سازمان ميراث فرهنگي اهميت زيادي دارد و بر اين اساس مسير حركت امام‌رضا (ع) در اين استان براي انجام اقدامات لازم در دستور كار مطالعاتي سازمان قرار دارد، البته در خوزستان آثار زيادي به ثبت رسيده است.
معاون رييس‌جمهور همچنين اعلام كرد: طرح جامع گردشگري جنگ مراحل نهايي تدوين را طي مي‌كند و مفاد آن در جهت تأمين زيرساخت‌هاي مناطق عملياتي دفاع‌مقدس به صورت جدي پيگيري خواهد شد تا به كاروان‌هاي راهيان نور سرويس‌هاي مطلوب‌تري ارائه شود.
رييس ستاد گردشگري جنگ در بخش ديگري از سخنانش در يادمان شهداي گمنام شلمچه گفت: دفاع مقدس در دنيا بي‌نظير است چون چنين واقعه‌اي در جهان نظير ندارد. اين دفاع شاخصه‌هاي بسياري دارد كه عظمت جغرافيايي و زمان وقوع آن از جمله اين شاخصه‌هاست؛ البته اين جنگ ميان دو كشور نبود بلكه چندين كشور در اين جنگ صدام را ياري مي‌كردند و اسناد بسياري در اين رابطه و جود دارد كه كشورهاي كمك‌كننده پيشرفته‌ترين تجهيزات را آن هم رايگان در اختيار رژیم بعث قرار دادند اين درحالي بود كه ما دست خالي در مقابل آن‌ها ايستاديم.
وي ادامه داد: منطق مردم ايران در دفاع مقدس، امام علي (ع) و امام حسين (ع) و پيشينه آن عاشورا بود بنابراين دفاع مقدس، ميراث بزرگ نظامي، اقتصادي، سياسي و فرهنگي است؛ در يك كلام، دفاع مقدس يك مكتب است.
رحيم مشايي يادآور شد: اگرچه دفاع مقدس در مقطع زماني خاص روي داد اما پرونده آن هنوز بسته نشده است.
وي به صدور قطعنامه اخير عليه ملت ايران اشاره كرد و افزود: دشمنان تصور مي‌كنند با صدور اين قطعنامه‌ها، مردم ايران از ارزش‌هاي خود دست برمي‌دارند اين درحالي است كه مردم ايران راه خود را شناخته و به پيش مي‌رود و اگر عقب‌نشيني در اين سرزمين معني ندارد به خاطر دفاع مقدس و تجربه آن است.
رحيم مشائي با اشاره به پيشرفت‌هاي روزافزون كشورمان در زمينه‌هاي گوناگون گفت: همه اين پيشرفت‌ها دستاورد خون شهيدان است.
پيش از سخنراني رحيم‌مشائي، آيت‌الله نوري نماینده ولی فقیه و امام جمعه خرمشهر با گرامي‌داشت ياد و خاطره شهيدان انقلاب و دفاع مقدس گفت: امنيت امروز ما مديون جانفشاني شهيدان دفاع مقدس است و كاروان‌هاي راهيان نور با حضور در مناطق عملياتي دفاع مقدس با چگونگي دفاع رزمندگان اسلام از ميهن اسلامي بهتر آشنا مي‌شوند.
وي همچنين با اشاره به توانمندي‌هاي استان خوزستان خواستار توجه بيشتر سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي به اين استان به ويژه مناطق عملياتي دفاع مقدس شد.
آيت‌الله نوري از معاون رييس‌جمهور خواست يادمان‌هايي چون مزار شهيدان هويزه و مسجدجامع ودیگر یادمانهای عملیاتی که یادآور رشادت ها وایثار واز خودگذشتگی رزمندگان اسلام است به عنوان ميراث فرهنگي كشور به ثبت ملي برسند.
گفتني است: در اين مراسم همچنين پرچم متبرك به نام امام حسين (ع) كه با ظرافت خاصي بافته شده و توسط رييس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي كشور به يادمان شهداي گمنام شملچه اهدا شده بود با حضور آيت‌الله نوري، رحيم مشائي و كاروان‌هاي راهيان نور به اهتزاز درآمد.

 

 

amoonashenas@yahoo.com

این نوشتارو ایضا نوشته قبلی صرفا بیان دیدگاههای شخصی من است .
من نه از کسی پرسشی داشتم و نه دارم پس دلیلی برجواب به جوابیه ها نمیبینم چراکه جوابیه ها ارزش بررسی و نقد را نداشته اند ولیکن سپاسگذار اشخاصی خواهم بود که با تیزی نقدشان بر نوشته اینجانب محکی در خور زنند.
با سپاس و تقذیر از تمامی رنج و مرارتهای روزانه مبین عزیز بابت گردآوری و نشر روزانه

بر مام وطن باید گریست!

زمانه زمانه سبقت و پیشی درزمینه علوم و فنون است و پیشبرد چرخ کشور بر هرچیزی مقدم ولیکن باید بر مام وطن گریست که چنین گستاخانه شهروندان دون پایه محسوب میگردند آنانکه وطن وطن میگویند و ثروتها و منابع خدادادی کشور مصروف جنگی فرسایشی در جای دیگری از پهنه گیتی میگردد که برد و باختش تنها بر ملت مظلوممان خرجی بی پایان و ایجاد دشمنی دیگر تحمیل خواهد نمود.
بر مام وطن باید گریست که فرزندانش نام وطن را بتنهائی نمی پسندند و وطن پرستان واقعی را بسخره میگرند و دون میشمارند.
آری ای ایران بر تو میگریم و اشکهایم را نثار خاک پاکت مینمایم چرا که در طول تاریخ چنین زخم هولناکی را هرگز بر پیکرت ندیده ای .
برتو مویه میکنم وطنم که هیچگاه فرزندانت بر تو چنین نشوریده بودند و با افتخار از تو دوری نکرده بودند .
آنانکه با نام تو بخصم میخروشیدند و رگهاشان را بر پای تو بفولاد میسپردند اکنون تنهای پاکشان در زیر خاکت خواهد لرزید و شیر مادران شیری که فرزندانشان را بانام تو لالائی میخواندند فرو خواهد خشکید و روزگار چنین خواهد شد که وطن فروشان بر وطن پرستان چیره خواهند گردید.
شیاطین بر گردادگرد تو میچرخند و فرزندانت سر آنانکه تو را میپرستند بر زمین میگذارند و خوارشان میشمارند
بر توای وطنم میگریم که هیچگاه در هیچ گوشه ای از تاریخ پربارت چنین جفائی بر تو نرفته است.
بیداد زمانه تورا چنین خوار و نحیف نموده که دریای خزرت را بمفت میفروشند و نامش را فیروزی مینامند که تورا تنها پیروزی شایسته است و آنهم بدست فرزندان پاکت.
برتو و بر خودم و بر تمامی فرزندانت میگریم چراکه آنچه که تو در دل خاکت داری و باید مصروف فرزندان پاکت گردد بثمن بخس فروخته میشود و دستمایه آنانی میگرددکه فرزندان گرسنه و بی پناهت را نمی بینند.
جوانان پاکی که باید هرروز در گوشه ای از دنیا نام پاک تورا با پیشبردها و پبروزیهایشان بر زبانها جاری سازند در بیغوله های تنگ و تاریک لب بر لب افیون میگذارند و خماری را بانشئه ای جانگداز معاوضه مینمایند.
دخترکانی که باید با نام تو و بایاد تو سر بربالین بگذارند برای تکه ای نان تن پاکشان را بر نا اهلان ارزانی میدارند. و در این میان ثروتهای بیمانندت برای زخم تیر آنانی بکار رود که در فرداهایشان نه نامی از تو خواهند برد و نه بیادت خواهند بود.
پدرانی که با نام ایران و وطن پهلوانان و شیر بچه های دلاور و بی باک پروردند که در هشت سال جنگ با خصم بی هیچ انتظاری خونهای پاکشان را نثارت کردند اکنون برای تکه ای نان و یا رفع چند بار خماریشان فرزندانشان را و تکه های تنشان را بمفت میفروشند .
آیا نباید بر تو بگریم ای ایران که عده ای هرچند معدود از مادران فرزندانت بجای شیر در سینه ها شان خشو نت ونفرت میجوشد به هرجائی هرکه را که از وطن میگوید بتیر ملی گرائی مینوازند.
آیا نباید گریه کنم برایت ای وطنم که پدرانی از فرزندانت برای فکری معیوب و نظری آغشته بعناد و تنگ نظری دخترکانشان را با بی شرمی بضرب سنگ میکشند ونام کارشان را غیرت و ناموس مینامند.
میخواهم این بغض فروخفته بترکد و اشکهایم سرازیر گردد
بگذار گریه کنم وقتی که وطن پرستان و آنان که داعیه وطن دارند جرات ابراز نظراتشان را ندارند .
چه بد کرداری ای چرخ که ملی گرایان باید خاک گوشه های تنگ عزلت بخورند و وطن فروشان مست باده قدرت باشند.
آری وطنم برتو میگریم و برایت دل میسوزانم ولی در اعماق قلبم بسیار دلخوش و امیدوارم و هیچ از این یاوه گویان که مست قدرتند و باده ثروت از خود بیخودشان نموده ترسی بدل ندارم که تو خود چاره ای بگاه و درخور خواهی اندیشید.

با درودی شایسته تمامی ایرانیان وطن پرست

 

 

احسان بهرام غفاري

بي غيرت هاي وطن
قسمت اول

شب شنبه ، در اخبار غير وطني تصاويري از حمله انتحاري يك فلسطيني را به اسراييلي ها ديدم . تعدادي نوزاد هم در بين كشته شده گان بود كه تكانم داد . من خودم جزو كساني هستم كه مدافع كمك به ديگران هستم . حتي تا جاييكه به نظر اطرافيانم به شدت افراطي مي نمايم . خارج از بحث سياسي كه كمك به فلسطين خوب است يا بد ، خودم موافق كمك به فلسطيني ها هستم و نه تنها آنها ، بلكه حرفم اين است كه بايد به كليه بيچارگان دنيا هم كمك كرد . اما يك اولويت هم هست . اول خانه ( مملكت ) بعد همسايه ( ديگران ) . وقتي از همين تلويزيون وطني خودمان ديدم كه باز مانند هر سال دولت و كميته امداد كاسه گدايي گرفتند و يك مشت بچه سر و ماتحت لخت را نشان مي دهند و مجريان بي مزه تلويزيون ، حديث ها روايت مي كنند و مصاحبه هايي در باب كمك با مردم هميشه در صحنه مي كنند و نان به نرخ روز خوران وطني كه بيش از نود درصد را هم تشكيل مي دهند ، با ژست هاي ابلهانه و دستمالانه شان مفصلا در باب فضيلت كمك صحبت مي كنند و پخش كليپ هايي اشك در بيار هندي براي كمك به همنوعان و هم وطنان و انواع و اقسام سرودهاي بند تنباني كه بني آدم كجاهاي هم هستند و نيستند ، هر چه لعن و نفرين دارم بر سر دولت كنوني خالي مي كنم و اعضاي مفصلي كه در همين گروه خودمان دستمالي را مرطوب و ناحيه اي خاص از دولت را برق مي اندازند .
دولتي كه در عرض كمتر از سه سال باندازه سه هزار سال خواري را براي اين ملت ارمغان آورد . سه قطعنامه كه هر كدام فشار بي اندازه اي به اين مردم وارد كرد ،‌ هزينه هاي الكي و عوام گرايانه كه مثلا در فلان ده كوره ( كه مردمش نان ندارند شكم شان را سير كنند ) مي خواهيم ورزشگاه بانوان راه اندازي كنيم ، رشوه هاي ميلياردي به هر گدا و گشنه و كركسي كه در دنيا بود ، بخشيدن سه جزيره به اعراب ، بخشيدن درياي خزر به عرق خورهاي همسايه ،‌ روي كار آمدن هر چي آدم از ننه قهر كرده و عمله تحت نام وزير و وكيل و مدير در جاي جاي مملكت ، انزواي كامل ايران در جامعه بين الملل ، فساد اداري و مالي آقازاده ها و هزاران كثافت كاري و عوام فريبي تحت نام اصول گرايي و اعتقاد به امام زمان .
كمتر از سه سال پيش معجزه هزاره سوم ، مملكت را در حالي به امانت گرفت كه نفت را بشكه اي سي دلار مي فروختيم ، دلار ششصد تومان بود ، سكه شصت هزار تومان و ايران هيچ گونه بدهي بين المللي نداشت و از قضا نصف بيشتر اروپا و آسيا هم مايل به سرمايه گذاري و همكاري با ايران بودند . اما امروزه يك عرب ماتحت نشسته خيلي راحت ايران را با هر چه كه دوست دارد مالش مي دهد و معجزه هزاره سوم ما زير پرچم خليج عربي با افتخار لبخند مي زند . سكه به مبلغ سيصد هزار تومان رسيده است و دلار نزديك به نهصد تومان . قدرت خريد عليرغم سه برابر شدن درآمد دولت ( از فروش نفت ) به يك پنجم سه سال پيش رسيده است و عجيب اينكه ايران يك دوست در اين كره خاكي ندارد . نمي دانم غيرت برخي كجا رفته است . امثال عاشورا ،‌سلمان ياور و غيره كه با افتخار در بوق مي كنند كه دستمال دولت هستند و حاضرند تنبان وارونه هم براي مشتي ريال به اين دولت بي عرضه بدهند . تكليف اينان كه مشخص است و خود مي دانند و روز قيامت در مقابل خدايي كه قبول ندارند . اما از بحث كمك دور نشويم . كمك ايران به فلسطيني ها و لبناني ها و عده اي فاحشه صادر كن آمريكاي لاتيني در صورتي خوب است كه آنها را به آرامش برساند . دادن موشك و كاتيوشا و خمسه خمسه به يك مشت عرب نفهم كه خود را منفجر مي كنند و نوزادان و زنان بي گناه ( مربوط به هر مذهب و با هر نامي ) كجايش اطاعت از دستور حضرت امير است كه دوستان خود را برايش پاره مي كنند ؟ دوستي كه مي گويي براي وطنت چه قدمي برداشتي ؟ دوستي كه مي گويي خمس و زكات را مي دهي ؟ اگر تو به خمس و زكات اعتقاد داشتي ، مطمينا مي دانستي كه بيت المال را فنا كردن يعني چه . دوستي كه مي گويي اول غزه بعد بم ، اصلا تو چيزي به اسم شرف و غيرت داري ؟ تو مي داني در همين چند صد كيلو متري تو استاني است بنام سيستان و بلوچستان كه مردمش آب ندارند بخورند ؟ تو مي داني مردم بم چهار سال است كه روي زمين و با لگني آب زندگي مي كنند ؟ تو مي داني در همين تهران خودمان سر هر چهار راه ده ها كودك زير ده سال فال و دعا مي فروشد ؟ تو مي داني كه در اين ملت بيش از نيمي از مردم توان خريد يك كيلو ميوه را هم ندارند ؟ تو خيلي چيزها را ميداني ولي آنقدر سرت به چاپلوسي و بادنجان چيني دور قاب اين اصحاب بي عرضه گرم است و آنقدر نان مفت دستمالي به مذاقت خوش آمده كه اينها را نمي تواني ببيني و بدنبال قرآن در سر نيزه راه افتادي و اسلام اسلام سر دادي . به خداوندي خدا اگر روز حسابي باشد شما بد عاقبتي داريد . تو كه دلت به حال غزه مي سوزد ، تو كه دلت به حال سيد حسن و آن مردك قاتل مي سوزد ،‌آيا مي داني همين اسراييلي كه دم از انسان نبودنش مي زني ،‌پسر رييس جمهورش را به جرم گرفتن رشوه هفت ماه است كه به زندان انداخته و بايد سال ها در زندان بماند ؟ به لطف كدامين اراده دولت تا كنون دست آقازاده ها از دو زار كوتاه شده است ؟ مگر شعار دولت اسلامي و اصول گرا اين نبود كه دست مفاسد را رو كند ؟ چه شد ؟ كدامين عزم راسخي در اين راه حداقل نشان داد ؟ مگر نمي گفت دوران آن سفرهاي دسته جمعي به سر آمده ؟ پس اين دبدبه و كبكبه با اصحابش از روز اول چه بوده است ؟ اصلا جمع روزهايي كه رييس جمهور در پايتخت تشريف داشته اند چند روز بوده است ؟ مگر مملكت نماينده ندارد كه اين آقا با وزرا و وكلا و مديران اش و نايبانش و مشاورانش و معاون اولين وزرا و خانواده آنها به هر استاني سرك مي كشد ؟ مگر قرار نبود نفت بر سر سفره ها بيايد ؟ و هزاران وعده عوام فريبي ديگر . ادامه دارد .

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

21 اسفند / 12 مارس / 3 ربيع الاول

Mobin_s2004@yahoo.com
21 اسفند ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
گفت و شنود قابل ملاحظه نخستين سفير ايران در حبشه با امپراتور اين كشور

مصريان يوناني تبار و مورخان يهود عهد باستان روايات حبشي ها را در باره گفت و شنود نخستين سفير ايران با امپراتور حبشه كه در مارس 524 پيش از ميلاد( نزديك به نوروز ايرانيان ) صورت گرفته اين چنين بيان داشته كه بعدا در كتب روميان نقل شده است:
    امپراتور حبشه كه برگزيده بزرگان اين كشور بود از سفير كامبيز (كامبوزيا ، كمبوجيه ، كبوجيا Cabudjia ) كه از مصر به حبشه ( اتيوپي ) فرستاده شده بود مي پرسد كه ايرانيان در چه سني مي ميرند ، غذاي اصلي آنان چيست و آدابشان كدام است ؟. سفير پاسخ مي دهد كه عمدتا تا هشتاد سالگي عمر مي كنند و غذاي اصلي ايشان عبارتست از نان گندم ، گوشت و ميوه . آب ، زمين و آتش را هم آلوده نمي سازند. اهورا مزدا را كه خداي دانا ، توانا و يگانه است پرستش مي كنند؛ دروغ نمي گويند ، كار بد نمي كنند و نيت بد داشتن را گناه مي دانند و با پوشش كامل و پاپوش ( كفش ) از خانه خارج مي شوند، اسپ را دوست دارند و مانند ملل ديگر در مزرعه و باركشي مورد استفاده قرار نمي دهند و نسبت به سالخوردگان خود نهايت احترام را رعايت مي كنند و از آنان به خاطر خدماتشان سپاسگزارند و هنگام ديدار با بوسيدن دستشان اداي احترام مي كنند.
    امپراتور حبشه كه هداياي كامبيز پسر كوروش بزرگ را مقابل خود گذارده بود تا حاضران در مجلس مشاهده كنند سپس از سفير ايران علت تصرف مصر را مي پرسد كه سفير پاسخ مي دهد به اين علت كه فراعنه به غير مصري ها ( به نوشته مورخان يهود ، نسبت به يهوديان ساكن مصر ) ظلم مي كردند. امپراتور سئوال مي كند كه چرا بايد در كشور شما ( ايران ) سلطنت موروثي باشد ، اگر پسر شاه ديوانه و يا افليج باشد بازهم بايد جانشين پدر شود؟ ، آيا اين كار خطرناك نيست ؟ . سفير پاسخ مي دهد كه بزرگان پارس حق دارند كه بيشتر وظايف چنين شاهي را به دست گيرند .
     كبوجيه نامي است كه در كتيبه داريوش ذكر شده است . يونانيان « كامبوزيا » و روميان و به نقل از آنان اروپاييان امروز « كامبيز » مي خوانند. وي پس از تصرف مصر به عنوان سر سلسله بيست و هفتم اين كشور شناخته شده است.

 

اخطار تاريخي اردشير سوم به پادشاه مقدونيه مبني بر دفاع ايران از كشورهاي ضعيف

آن دسته از «كشور ــ شهر » هاي يوناني كه از سوي فيليپ دوم پادشاه مقدونيه تهديد مي شدند در مارس 342پيش از ميلاد ( 2346 سال پيش) براي رفع خطر از خود به اردشير سوم شاه ايران ار دودمان هخامنشي متوسل شدند و اردشير در اين زمينه به پادشاه مقدونيه اخطار داد و ضمن آن تهديد كرد كه اگر به اين شهرهاي كوچك كه خطري براي او ندارند و حاكميت و استقلال دارند حمله نظامي برد ، در اين جنگ نابرابر ، ايران به دفاع از اين شهرها كه حق دارند راه خود را بروند خواهد پرداخت . اين تهديد موثر واقع شد و فيليپ دوم تا اردشير سوم در قيد حيات بود از تصرف بقيه اين
    « كشور ــ شهرها » خود داري كرد. فيليپ دوم ( پدر اسكندر ) قبل از مارس 342 پيش از ميلاد چند شهر يوناني را متصرف شده بود.

 

 دستگيري 47تن ازدانشجويان ايراني مشغول تحصيل دراِمريكا

21 اسفند 1358 - پس ازپيروزي انقلاب اسلامي درايران، مردم و دولت ايران با اقدامات كينه توزانه دولت اِمريكا روبرو شدند. ازجمله اين اقدامات دستگيري 47تن ازدانشجويان ايراني مشغول تحصيل دراِمريكا بود كه درچنين روزي صورت گرفت.

Mobin_s2004@yahoo.com
12 مارس ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
مبارزه منفي گاندي بر ضد ماليات نمك

گاندي مبارزه منفي(اصطلاحا: نافرماني مدني ـ بي اعتنايي آرام و بدون خشونت نسبت به تصميم مقامات) خود را برضد ماليات نمك كه از سوي حكومت انگليسي هند وضع شده بود از اين روز در مارس 1930 آغاز كرد و پيشاپيش هزاران تن از هنديان از منطقه احمد آباد پياده عازم ساحل دريا در « دندي » شد تا دست به جمع آوري نمك از دريا بزنند و آنرا با ماليات خريداري نكنند . اين پياده روي 480 كيلو متري 25
     روز طول كشيد و اين جمعيت از ششم آوريل سرگرم جمع آوري نمك طعام از دريا شد كه پليس انگليسي هند بسياري از آنان از جمله « رام داس » پسر گاندي را دستگير كرد و به زندان افكند.
    حكومت انگليسي هند بر هر 40 كيلو گرم نمك طعام يك روپيه ماليات وضع كرده بود كه وضع ماليات بر اين كالا در هند سابقه نداشت و گاندي مبارزه منفي خود را بر ضد آن به آزمايش گذارد . اين راهپيمايي نسبتا طولاني كه در سر راه مردم به آن مي پيوستند در عين حال كمك بزرگي به بيدار شدن ناسيوناليسم هندي از خواب طولاني خود بود.
    

 

اعلام دكترين ترومن و آغاز مبارزه 50 ساله آمريكا با كمونيسم

در چنين روزي در سال 1947 هري ترومن رئيس جمهوري وقت آمريكا با پيشنهاد تازه خود به كنگره اين كشور سياست خارجي آمريكا را در جهت تازه اي قرار داد كه در تاريخ به « دكترين ترومن » معروف شده است. او در جلسه كنگره بدون ذكر نام شوروي گفت كه اين وظيفه آمريكا بايد بشود كه به كمك مللي كه از خارج و يا توسط اقليت مسلح داخلي در معرض سلطه كمونيسم قرار دارند بشتابد.
    ترومن گفت كه يونان در زير حملات كمونيستهاي مسلح اين كشور كه از خارج كمك مي شوند قرار دارد . تا پايان ماه قرار است نيروهاي انگليسي يونان را ترك گويند و اگر ما به كمك دولت اين كشور نشتابيم ، يونان به دست كمونيستها خواهد افتاد ، و به همين گونه هم تركيه ، و چنانچه اين دو كشور به دست كمونيستها افتند همه مديترانه و خاورميانه با منابع خود از دست خواهند رفت.
    ترومن سپس در خواست تصويب يك كمك 400 ميليون دلاري براي يونان وتركيه كرد.
    انعكاس سخنراني ترومن چنان ترسي ميان امريكاييان ايجاد كرد كه تا 40 سال مخالفتي با مبارزات پر هزينه اين دولت با شوروي و كمونيسم معروف به جنگ سرد نكردند.
    «تاريخ » اعلام دكترين ترومن در 12 مارس 1947 را سر آغاز مرحله شديد مبارزه با كمونيسم و دوران ايجاد اتحاديه هاي نظامي در جهان ذكر كرده است كه با انحلال بلوك شرق و فروپاشي شوروي رو به كاهش گذارده است.
    چند سال پس از فروپاشي شوروي، آمريكا سياست مبارزه با تروريسم و گسترش سلاحهاي كشتارجمعي را عملا جانشين دكترين ترومن كرده است.

 

برخي ديگر از رويدادهاي 12 مارس

  • 1949:   محاكمه پارلماني ( ايم پيچمنت ) اندرو جانسون رئيس جمهوري وقت آمريكا به اتهام ناديده انگاشتن يك قانون مصوب، از 13 مارس سال 1868 در كنگره اين كشور آغاز شد.

  • 1925:   دكتر سون يات سن بنياد گذار نظام جمهوري در چين در 58 سالگي در گذشت.

  • 1926:   ايرج ميرزا شاعر خوش ذوق و طنز سرا كه در عين حال يك شاهزاده قاجار بود در اين روز بسال 1304در تهران در 54 سالگي درگذشت و مرگ او سكته اعلام شد.

  • 1938:   شوشنيگ از صدر اعظمي اتريش كناره گيري كرد تا مانعي بر سر راه وحدت دو سرزمين آلماني نژاد باقي نباشد.

  • 1941:   قانون عاريه و كرايه اسلحه از جانب آمريكا به كشورهايي كه با آلمان و ايتاليا در جنگ بودند به تصويب كنگره اين كشور رسيد. هنوز آمريكا وارد جنگ جهاني دوم نشده بود.

  • 1942:   ژنرال مك آرتور بر اثر فشار نيروهاي ژاپني ، فيليپين را ترك وبه استراليا رفت.

  • 1957:   اعلام شد كه 22 لشكر شوروي در آلمان شرقي مستقر هستند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    3 ربيع الاول هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    خارج شدن پيامبر از غار ثور بعد از سه روز اقامت

    3 ربيع الاول 1در چنين روزي از ماه ربيع الاول : حضرت محمد (ص) پيامبر بزرگوار اسلام پس از سه روز اقامت در غار ثور از آن مكان خارج شدند وبه سوي مدينه هجرت كردند. كفار قريش حضرت رسول اكرم (ص) را در مسير هجرتشان از مكه به مدينه تعقيب مي كردند، از اين رو ايشان به امر پروردگار متعال در اين غار ماوا گزيدند تا پس از رفع خطر به حركت خويش ادامه دهند. شايان توجه است كه هجرت پيامبر (ص) در آينده اسلام تاثير بسيار مهمي داشت از اين رو مبدا تاريخ مسلمانان قرار گرفت .

     

    به آتش كشيدن خانه كعبه در نتيجه جنگ ميان سپاه شام و عبدالله بن زيبر

    3 ربيع الاول 64- خانه كعبه در نتيجه جنگ ميان سپاه شام و عبدالله بن زيبر به آتش كشيده شد . ابن زبير از جمله افراد با نفوذي بود كه پس از مرگ معاويه با يزيد بيعت نكرد و با قدرت تمام مقابل او ايستاد در اين نبرد ابتدا مسلم بن عقبه از جانب يزيد مامور دفع عبدالله شد ولي در ميان راه به هلاكت رسيد و بجاي او حصين بن نمير فرمانده سپاه شد .ابن نمير با گروه كثيري به مكه رفت و پس از محاصره اين شهر با پرتاب گلوله هاي آتشين خانه خدا را تخريب كرد وبه آتش كشيد در همين اثنا خبر مرك يزيد اعلام شد از اين رو ابن نمير جنگ را ر ها كرد و روانه شام شد .

     

     درگذشت «ابو اعلاءمعري» شاعر و نويسنده مسلمان

    3 ربيع الاول 449 - «ابو اعلاءمعري» شاعر و نويسنده مسلمان در گذشت . ابو العلا معري با وجود محروميت از نعمت بينايي از علم لغت ، ادب و حكمت يوناني و هندي را تاحد استادي آموخت و از كودكي سرودن شعر را آغاز كرد و از آثار وي رساله الفقران را مي توان نام برد .

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    13
    25

    اهواز

    18
    32

    تبريز

    3
    17

    شيراز

    11
    25

    مشهد

    10
    26

    بندرعباس

    15
    30

    کرمان

    8
    24

    اصفهان

    5
    23

    يزد

    12
    28

    کرمانشاه

    7
    20

    اراک

    4
    20

    رشت

    8
    16

    دبی

    17
    26


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1408 تومان
    919 تومان
    1860 تومان
    890 تومان
    249 تومان
    252 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    265000 تومان
    113000 تومان
    62000 تومان
    223000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.14

    اذان مغرب : 18.27

    اذان صبح فردا : 4.57

    طلوع آفتاب فردا : 6.21
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    The Economist
    8 مارس

    جديدترين شماره از هفته نامه
    The Economist

    تاریخ انتشار: 8 مارس 2008
    تعداد صفحات مجله: 215
    حجم فایل: 6 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    dulux paintpod برایتان رنگرزی میکند
     

    رنگ زدن در ها و دیوارها کار چندان سختی نیست ولی خب وقت زیادی را صرف خود خواهد کرد. اگر شما قصد رنگ زدن دیوار های منزل و یا محل کار خود را دارید و چندان فرصت استفاده از سطل رنگ و برس رنگرزی را ندارید این کار را به محصول جدید شرکت dulux بسپارید. این محصول که dulux paintpod نام دارد یک روزه می توانید با دقتی توصیف نشدنی مساحتی را برایتان رنگ زده و در پایان کار آن را با آب برایتان بشوید و تحویل دهید. فقط کافیست رنگ مورد علاقه تان را در مخزن رنگ و مقداری آب را در مخزن شستشو بریزید و آن را به برق بزنید و بروید. خودش می داند که چه کار باید بکند

    منبع

    کفش اسپرت با رایحه انواع میوه ها


    بیشتر از چه نوع کفشی استفاده می کنید؟ مجلسی یا اسپرت؟اگر بخواهیم فکرش را بکنیم هر کدامشان مشکلات خاص خودشان را دارند و تا زمانیکه به هر کدام عادت کنیم چندین ناحیه از پاهایمان مجروح می شوند. همین که عادت کردیم دیگر خراب شده اند و باید دورشان بیندازیم! بعضی از آنها نیز به دلیل نداشتن مواد اولیه مرغوب , حرارتی شبیه فر برای طبخ پاهایمان ایجاد میکنند که در عرض چند دقیقه بوی ناخوشایندی از پاهایمان تراوش خواهد کرد. اخیرا کمپانی Reebok نوعی کفش اسپرت با رایحه انواع میوه ها روانه بازار کرده است. علاوه بر شکل ظاهری کفش که برایتان مهم است از این به بعد رایحه کفشتان را نیز باید انتخاب کنید. بوی پرتغال , گلابی , توت فرنگی, موز... فقط حواستان باشد که باید برای خرید به مغازه های کفاشی سر بزنید نه به میوه فروشی ها!

    منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    روحانيت و نهضت نفت

    نويسنده: احمد رهدار
    ‌‌

    معرفی کتاب:
    در همه مراحلي كه ملي شدن صنعت نفت طي كرده است، آيت الله كاشاني نقش محوري و رهبري داشته است. وي با فشارهاي سياسي اي كه با پشتوانه قوي مردمي خود داشت، موجب مي شد تا اولا سايرطرفداران ملي شدن صنعت نفت از مصدق و يارانش گرفته، تا مردم عادي از ادامه راه بازنمانند و استقامت ورزند و هم مخالفان ملي شدن صنعت نفت، چه رجال سياسي داخلي و چه سفارت هاي بيگانه عنان نهضت را به دست خود بپيچانند و جهت دهند.
    نوشتار حاضر نگاهی دارد به چگونگی عملکرد روحانیت به جلوداری آیت الله کاشانی در نهضت ملی شدن صنعت نفت.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    1. اقدامات آيت الله كاشاني براي ملي شدن صنعت نفت

    2. اقدامات ساير علما براي ملي شدن صنعت نفت

    3. اقدامات آيت الله كاشاني پس از ملي شدن صنعت نفت
    1ـ3. دعوت به همكاري با هيات خلع يد و پرهيز از اختلاف و تفرقه
    2ـ3. تهديد به صدور فتواي جهاد و پيشنهاد تاسيس ارتش واحد اسلامي در برابرتهديد نظامي انگليس
    3ـ3. حمايت از دولت مصدق به هنگام ناآرامي ها
    4ـ3. مصاحبه و مذاكره با خبرگزاري هاي خارجي و ديپلمات هاي سياسي
    5ـ3. مصاحبه با خبرنگار فرانسوي روزنامه دونيته ليبره
    6ـ3. اعلاميه در حمايت از مصدق پس از استعفاي وي و روي كارآمدن قوام السلطنه
    7ـ3. اعلاميه آيت الله كاشاني در مورد انتشار اوراق قرضه ملي
    8ـ3. نامه به هامر شولد، دبيركل سازمان ملل
    9ـ3. اعلاميه عليه كنسرسيوم (قرارداد پيچ - اميني)

    4. آسيب شناسي نهضت ملي شدن صنعت نفت

    5. نهضت ملي شدن صنعت نفت در ترازوي تحليل


    دانلود کتاب:


    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    موضوع انشا:
    انتخابات در زندگی ما چه نقشی دارد؟
     


    موضوع انشا: انتخابات در زندگی ما چه نقشی دارد(1)
    خانم معلم: خانم رضاییان

    به نام خدا
    البته بر همگان واضح و مبرهن است که انتخابات کار خوبی است و مردم باید سرنوشت خود را در آن بگیرند. ما همیشه در انتخابات شرکت می کنیم. من هنوز به سن انتخابات وارد نشدم ولی جمعه ها با پدر و مادرم به انتخابات می رویم و رأی می دهیم. پدرم که خودش یک مرد کارگر می باشد و در کارخانه پارچه بافی کار می کند همیشه در انتخابات شرکت می کند و به مادرم می-گوید باید به یک نفر که خودش لاغر و از مردم فقیر باشد رأی بدهیم. من انتخابات را خیلی دوست دارم چون تلویزیون در آن آهنگهای زیاد پخش می کند و مردم همیشه شاد هستند و در انتخابات شرکت می کنند. پارسال که دوباره انتخابات بود مادرم به آقای احمدی رای داد چون او گفت مردم فقیر نباید باشند. مادر من وقتی تلویزیون گفت که آقای احمدی در انتخابات برنده است خیلی خوشحال بود و شام قورمه سبزی درست کرد. من قورمه سبزی را خیلی دوست دارم و مخصوصاً گوشت هایش را مادرم همیشه پیدا می کند و به من می دهد. من دعا می کنم دوباره آقای احمدی برنده شود چون قورمه سبزی غذای خوب و مقوی است. ما از انتخابات قبلی هرماه قورمه سبزی می خوریم و از آقای احمدی تشکر می کنیم. همه آقای احمدی را دوست دارند و صاحبخانه ما هم که آدم عصبانی است و همه کوچه ما و کوچه نونوایی و کوچه نادر مال او هست و همیشه سر پدرم و همه داد می زند هم او را دوست دارد. برای همین ما در انتخابات شرکت می کنیم که آمریکا و مخصوصن جرج بوش که تلویزیون گفت احمق است بفهمد و دیگر مردم را اذیت نکند. پدر من روزنامه خرید و در روزنامه نوشته بود یک نفر در بانک پول زیاد را دزدیده بود. اگر از پول پدرم دزدیده شده باشد دیگر نمی شود که ماشین بانک را برنده شویم. من دوست دارم کسی که در انتخابات برنده شد دزدها را بگیرد و توی زندان بیندازد و ماشین ما را که اگر خدا بخواهد برنده شدیم به ما بدهد. ماشین خیلی خوب است و می توانیم با آن به مدرسه برویم مثل پوریا و سینا و شروین و جعفر که با آن به مدرسه می آیند. ما باید در ماشین کمربند ایمنی را ببندیم که وقتی تصادف کردیم ما را نگه دارد و کشته نشویم. من قول می دهم اگر ماشین را برنده شدیم کمربند آن را ببندیم که تصادف نشود. در نتیجه انتخابات خوب است و من و خانواده ام در آن شرکت می کنیم.

    محمدحسین کاظم زاده ـ کلاس سوم ب

    ------------------------------

    موضوع انشا: انتخابات در زندگی ما چه نقشی دارد(2)
    خانم معلم: خانم رضاییان

    به نام خدا
    من تا سه شنبه قبلی که خانم رضاییان گفتند انتخابات چه نقشی در زندگی ما دارد انتخابات را ندیده بودم. اما به خاطر راهنماعی خانم معلم که ما را آموزش می دهد متوجه شدم و از ایشان که بچه ها را دوست دارند تشکر می کنم. من وقتی به خانه رفتم از پدرم سؤال کردم. من پدرم را خیلی دوست دارم چون او برای من همه چیز می خرد و آدم خوبی هست. پدر من در روز پنجشنبه که تولد خواهر من بود گوشی من را که خراب بود گرفت و برای من یک گوشی P1 خریده بود که به من داد. من از پدرم پرسیدم که انتخابات چه نقشی در زندگی ما دارد. او به من گفت ولی نمی توانم در اینجا بنویسم. پدر من آدم خوبی هست و باادب می باشد و همیشه کراوات اتو کرده می پوشد اما وقتی موضوع انشا را گفتم حرفهای بدی زد که ننوشتم. من فکر می کنم پدرم در آن روز با شریک او که آقای زرگری هست دعوا کرده بود چون فقط وقتی با او دعوا می کند حرف های زشت می گوید. ما در روز جمعه که به همراه دایی شهروز و زنش که تازه گرفته است به فشم رفته بودیم دایی به باجناق خودش که قبلاً با خواهر زن او عروسی کرده بود و ما در عروسی او نبودیم درباره انتخابات صحبت کرد و گفت انتخابات در زندگی نقش مهمی دارد و سال قبلی که انتخابات شد جنسهایش که در خارج خریده بود سه ماه توی کشتی ماند و نتوانست بیاورد اما دوباره که چند ماه بعد از آن شده بود مشکل آنها درست شد و آنها که خریده بود گرانتر شد و برای همین او توانست دختر آقای جواهریان را برای خودش بگیرد و الان در زندگی خود خوشبخت می باشند. و من فهمیدم که انتخابات در زندگی ما باعث خوشحالی می باشد. من در تلویزیون دیدم که در برنامه آقای شب خیز یک آقایی درباره انتخابات صحبت کرد و گفت مردم اگر رأی ندهند ما دوباره به آنجا می آییم اما وقتی از مادرم پرسیدم گفت فرق ندارد. و من دیروز از راننده پدر من که آدم خوبی هست و می گذارد من در جلو بنشینم و کمربند را نبندم درباره انتخابات در زندگی ما چه نقشی دارد سؤال کردم و او هم گفت انتخابات در زندگی ما فرقی ندارد. در نتیجه من از این انشا نتیجه می گیرم انتخابات در زندگی ما خیلی مهم است برای اینکه آدمها ازدواج می کنند و در فشم که خیلی زیبا می باشد ویلا با استخر می خرند و ما جمعه ها به آنجا می رویم و همه با هم در انتخابات شرکت می کنیم.

    شروین فرمان گستر ـ کلاس سوم ب

    --------------------------------

    موضوع انشا: انتخابات در زندگی ما چه نقشی دارد(3)
    خانم معلم: خانم رضاییان

    بسم الله الرحمن الرحیم
    خانم معلم ما از ما خواسته اند که درباره انتخابات چه نقشی در زندگی ما دارند انشای خود را بنویسیم. انتخابات در زندگی ما نقش زیادی دارد. پدر من در مجلس خودش یک نماینده است و در چهار سال پیش که در شهرستان بودیم عکسهای خودش را که در آنها با آدمهای زیادی دست داده است چاپ کرد و برای همین در انتخابات برنده شد و ما به تهران آمدیم و سوار ماشین شدیم. مادر من در انتخابات خیلی کار می کند و برای زنها در سفره و جلسات صحبت می کند که به آدمهای خوب و پدر من رأی بدهند. پدر من از وقتی به تهران آمدیم همیشه به مشکلات مردم فکر می کند و آنها را حل نموده است. در همین دیروز ما در خانه نشسته بودیم و یکی از مردم که دارای مشکلات زیاد می باشد به خانه ما آمد و پدرم مشکل او را که موبایلهایش در گمرک زیر خاک مانده بود حل کرد و او چهار تا گوشی بازی دار به پدرم داد و پدرم به زور آن را قبول کرد و به مادرم داد و گفت به علاءالدین بدهد. پدر من همیشه مشکلات مردم را حل می کند و مادرم نیز همیشه به او کمک می کند. الان پدر من به شهرستان رفته و مشکلات مردم آنجا را حل می کند برای اینکه در انتخابات که جدید است به او رأی دهند. پدرم یکبار به مادرم گفت مردم خیلی ساده می باشند برای اینکه حاجی فاضل که به آنها آبگوشت زیاد داده بود می خواهد در انتخابات شرکت کند و ما باید به مردم کباب بدهیم که بهتر است. من کباب را خیلی دوست دارم و برای همین در انتخابات شرکت می کنم. داماد ما که در سال پیش با خواهر من عروسی کرد و در عروسی او اول حاج[...] آمد و بعد که رفتند اُرگ آوردند پسر آقای شوکت است که در اداره رئیس می باشد. داماد ما هم مثل ما در انتخابات شرکت می کند و گفته است اگر پدر من رأی نیاورد ممکن است پدر او را که به مردم خدمت می کند استعفا دهد و مشکلات مردم حل نشود. من دوست دارم مشکلات مردم حل شود و همه بچه ها مثل ما ماشین داشته باشند و به مدرسه بیایند و کمربند خود را سفت ببندند. پس نتیجه می گیریم انتخابات نقش مهمی در زندگی ما دارد و من و پدرم و مادرم و دامادمان در انتخابات شرکت می دهیم و با مشت محکم از همه چیز دفاع می کنیم. با تشکر از خانم معلم مهربان.

    جعفر سلطان آبادی قلاوندی ـ کلاس سوم ب
     

     

     

     

     

     

     

    Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    آيا به مربي زندگي نياز داريد؟


    تیم های ورزشی حرفه ای بدون یک مربی باتجربه چیستند؟ یک تیم هاکی آماتور را بدون کسی برای راهنمایی کردن آنها تصور کنید. مهم نیست که در چه مرتبه ای بازی میکنید، اگر می خواهید موفق شوید، نیاز به یک مربی دارید.
    فکر میکنید زندگی با بازی فرق میکند؟


    مربی زندگی چیست؟
    مربی زندگی یک روانشناس نیست. او کسی است که با حمایت و تشویق شما با ارائه ی راه های جدید برای رسیدن به هدف ها، به شما کمک میکند تا زندگی شخصی و حرفه ای خود را توسعه دهید. مربی زندگی یک سیستم پشتیبانی است که یک هدف در ذهن دارد: بالا بردن کیفیت زندگی شما.
    ایده ی مربی زندگی چیز تازه ای نیست. درست مثل یاد دادن اصول زندگی در گذشته ها، همیشه کسانی وجود دارند که قبل از شما پا در راهی می گذارند، و کسانی هم وجود دارند که بعد از شما به آن راه پا می گذارند. این همان ایدئولوژی اصلی درمورد مربی زندگی است.


    کمک تضمینی
    یک مربی زندگی، مسلماً میزان بالایی تجربه دارد و در زمینه ی کاری خود بسیار تحصیل کرده است. این مربی همچنین گواهی مربی گری نیز باید داشته باشد. این گواهی تضمین می کند که مربی به کار خود وارد است و نشان میدهد که او چه استانداردهایی دارد.
    مربی حرفه ای شما چه درجه دارد باشد، دارای گواهینامه باشد یا نباشد، قبل از اینکه دسته چکتان را برای پرداخت به او بیرون بیاورید، از صلاحیت و کفایت او مطمئن شوید.


    مربی زندگی چه میکند؟
    مربی زندگی با شراکت با ارباب رجوع، وظیفه دارند برای به دست آوردن نتایج مثبت، چه در زندگی شغلی و چه در زندگی خصوصی، به ارباب رجوع خود کمک کنند. آنها به مردم کمک می کنند تا بهتر عمل کنند و کیفیت زندگی آنها را بالا می برند.
    در اکثر موارد، وقتی فرد در مرحله ی تغییر و انتقال است و نیاز به حمایت و راهنمایی در موارد زیر دارد، به مربی زندگی احتیاج است:
    ارزیابی دوباره ی اهداف زندگی و ایجاد نقشه های عملی
    عدم توازن بین کار و زندگی
    مشکل داشتن در برخورد با موقعیت های استرس زا
    مشکل داشتن در گرفتن تصمیمات زندگی
    اولویت بندی پروژه ها
    ارتقاء روابط
    موقعیت های اضطراری که خطرات و چالش های زیادی داشته باشد
    شناخت توانایی های اصلی و ارتقاء آنها
    ساده کردن زندگی برای کم کردن استرس و بالا بردن بهره وری آن
    کمک در زمینه ی تنظیم و مدیریت زمان
    فقدان کنترل بر روی زندگی

    مربی های زندگی که آموزش دیده اند گوش دهند، ببینند، و رویکری متناسب با نیازهای ارباب رجوع برای او تنظیم کنند، برای یافتن راه حل و استراتژی برای مشکلات ارباب رجوع نیز تلاش میکنند.


    دلیل موفقیت این روش
    برخلاف راه های خود درمانی و کمک به خود، داشتن مربی زندگی نگاهی تازه به نیازهای اولیه ی انسان است. مشارکت، حمایت، و کاردانی نکاتی است که گرفتن یک مربی زندگی را از سایر راه های درمانی متمایز می کند.


    مشارکت
    ديويد بكهام در اوج بازی خود، هنوز برای بالا بردن توانایی های خود تلاش می کند. برای این منظور او به مربی خود تکیه میکند تا اطمینان یابد که او هوز هم قوه ی لازم را دارد. این مسئله برای مربی زندگی و ارباب رجوع او نیز صحت دارد.


    حمایت
    افراد زمانی می توانند بهترین تصمیمات را بگیرند که مورد حمایت دوستان، خانواده یا یک مربی زندگی باشند. با داشتن یک مربی زندگی افراد دل و جرات بیشتری پیدا کرده و ریسک ها بیشتری می کنند و تغییرات لازم برای یک زندگی بهتر را آسانتر اعمال میکنند.


    کاردانی
    معمولاً بهتر است مربی زندگی برای خود در نظر بگیرید که در زندگی خود موقعیت هایی مشابه زندگی شما داشته است و راه شما را رفته است. مربی زندگی می داند که چطور به ارباب رجوعش کمک کند تا او به هدف خود برسد—چه کسب پول بیشتر باشد و چه در گرفتن تصمیمات زندگی.
     

    مربی زندگی درمقابل درمانگر
    مربی گری زندگی و درمان هر دو بر پایه ی حمایت، اعتماد و رازداری استوار است. همچنین نیازمند داشتن مهارت های گوش دادن و رفتارهایی نا داوری درمقابل اباب رجوع است.
    برخی می گویند درمان با گذشته و برطرف کردن دردهای احساسی سروکار دارد. اما مربی گری زندگی با آینده ی نزدیک در ارتباط است و نقشه های کاربردی برای رسیدن به هدف ها تدبیر میکند.
    شما نمی توانید بدون برطرف کردن مشکلات مربوط به گذشته، درصدد حل مشکلات آینده ی خود باشید. بنابراین قبل از گرفتن یک مربی زندگی، بهتر است همه ی مشکلات مربوط به گذشته را رفع کنید.
    درمانگرها معمولاً برای دریافت روان فرد تلاش میکنند به جای اینکه روی استراتژی ها و برنامه های زندگی متمرکز شوند. مربی ها کارشناس نیستند، آنها فقط افرادی با تجربه و اطلاعات هستند که از آن برای کمک به ارباب رجوع برای رسیدن به هدف هایش استفاده می کنند.
    تفاوت عمده ی مربی زندگی و درمانگر، رابطه ی مربی با ارباب رجوع خود است. این همکاری بین آنها تا جایی پیش می رود که از استانداردهای درمانگری نیز بالاتر میرود. جلسات ملاقات در اتاق های ملاقات مخصوص در مطب صورت نمی گیرد. مردم معمولاً با تلفن، ایمیل، یا یک ملاقات کوتاه در کافی شاپ با مربی خود تماس می یابند.


    شما هم به مربی زندگی نیاز دارید؟
    فقط خودتان می فهمید که آیا واقعاً به مربی زندگی نیاز دارید یا خیر. این سوالات می تواند به شما برای تصیمم گیری کمک می کند:
    آیا معمولاً درمورد کارها و مسئولیت های روزانه تان دست پاچه می شوید؟
    آیا تصور می کنید که ناخودآگاهانه زندگی می کنید؟
    آیا از فقدان اعتماد به نفس رنج می برید؟
    آیا فکر می کنید همه برای زندگی خود برنامه ای عالی دارند، جز شما؟
    آیا در زندگی خود با فقدان حمایت از دیگران روبه رو هستید؟
    آیا وارد مشکلات بسیاری هستید و نیاز به کمک دارید؟
    آیا کارهای زیادی را باید انجام دهید و تصور نمی کنید به همه ی آنها برسید؟
    جواب مثبت به هرکدام از سوالهای بالا بر این معنی نیست که شما نیاز به یک درمانگر دارید، اما وجود یک مربی زندگی برای موقعیت شما بسیار مفید خواهد بود.


    آیا مربی زندگی مناسب شماست؟
    قبل از اینکه به سمت دفتر تلفن هجوم ببرید و تقاضای کمک کنید، عقب بایستید و لحظه ای با خود فکر کنید که از یک مربی زندگی چه می خواهید. وقتی این مسئله را متوجه شدید، مطمئن باشید که یک مربی زندگی می تواند برنامه ها و نقشه هایی برای شما تدبیر کند که به اهدافتان برسید.
    همه در برخی از موقعیت های زندگی به کسی نیاز دارند تا با او مشورت کنند و بتواند آنها را برای عبور از این راه پر پیچ و خم زندگی راهنمایی کند. در دنیایی که پر از بدبختی و مصیبت است و آینده ها کاملاً نامشخص هستند، اگر بدانید که همیشه کسی برای کمک به شما وجود دارداین فرد چه یك دوست باشد و چه يك مربی زندگی اطمینان قلب بسیار خوبی برای شماست .
     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    سرنوشت قاتلان و دشمنان سید الشهدا علیه السلام
    سرنوشت ستم‌پيشگان

    قسمت يازدهم

    60 و 61- شبیه بن سعد و ازرق شامی
    در حمله اول قاسم بن الحسن علیهماالسلام که گویا با سپاهی حدود هزار نفره نبرد کرد آنگاه که خسته شد و تشنگی بر او غالب گشت می‌خواست به نزد حضرت سیدالشهدا ارواحنا فداه بازگردد که ازرق راه را بر او بست. قاسم با او جنگید و با ضربه‌ای که بر سرش فرود آورد او را به درک روانه ساخت.
    قاسم با خاتم و انگشتر عمو رمقی دوباره یافت و باز به میدان رفت. پس از یک تیرباران خون‌بار او زخمی شد و با تیری که شبیه بن سعد به کمرش زد بر زمین افتاد.آن تیر از سینه قاسم بیرون زده بود و او در خونش غوطه می‌خورد.عمو را صدا زد.سیدالشهدا ارواحنا فده شتابان بر سر برادرزاده آمد و شبیه را هلاک کرد و سپس پیکر مطهر قاسم را به خیام بازگرداند(فخری منتخب طریحی، ص366؛ مدینه المعاجز، ج3، ص371-372).

    62- صالح بن وهب
    او یکی دیگر از آن ده زنازاده بود که پس از شهادت سیدالشهدا ارواحنا فداه بر پیکر ایشان تاختند.
    مختار با او همان کرد که با نه تن دیگر(مثیر الاحزان،ص79؛ لهوف، ص182-183؛ فخری منتخب طریحی، ص456؛ بحارالانوار،ج45، ص374؛ مدینه المعاجز، ج4،ص90).

    63- طارق بن مبارک/ عمر بن حارث
    پس از واقعه عاشورا یزید به ابن زیاد دستور داد که سر(مطهر و مقدس) حضرت را برای او بفرستد.
    ابن زیاد طارق یا ابن حارث را که خود داوطلب انجام این جنایت شده بود طلبید و به او دستور داد که سر مطهر را .... و گوشت‌های اطراف آن را پاک کند. او نیز این دستور ظالمانه و جسورانه را اطاعت کرد.
    می‌خواست گوشت‌های اطراف سر را پاک کند که دستانش خشکید و متورم شد و باد کرد و خوره به جانش افتاد. پس از مدتی دستانش قطع شد و مرد.
    فرزندانش او را به سبب انجام این جنایت ملامت می‌کردند(مدینه المعاجز، ج4، ص103).

    64- عامر بن ربیعه
    وی که از بزرگان سپاه شام بود در میانه نبرد با سپاه ابراهیم از میدان گریخت و آنقدر دور شد و پیش رفت که درخت تنومندی یافت. به بالای آن درخت رفت و خود را در لا به لای شاخه‌های آن مخفی کرد.
    ظهر‌هنگام ابراهیم اشتر به طور اتفاقی او را بر بالای درخت می‌یابد. ابراهیم او را به پایین کشانده و سرش را می‌برد و به نزد مختار می‌برد. سپس با سپاهیان مختار سپاه تحت فرماندهی او را مدعیان فرماندهان زیادی پیدا کرده بود سرکوب کردند(حکایه المختار...، ص53-55).

    65- عبدالرحمن بن ابی خشکاره بجلی
    او از جمله غارتگران حرم در عصر عاشوراست.
    هنگامى كه زیاد/رقاد بن مالك، عمرو بن خالد، عبد الرحمن بجلى و عبد اللَّه بن قيس خولانى را نزد مختار آوردند مختار به آنان گفت:«اى قاتلان مردان نيكوكار آيا نمى‏بينيد كه خدا از شما بيزار است؟ همان ورس‌‌هاى(گیاهی مانند زعفران) يمنى كه از خيمه‏هاى حسين علیه السلام غارت كرديد شما را دچار چنين روزى نموده است.» سپس دستور داد تا ايشان را به سوى بازار خارج كردند و به قتل رساندند (مقتل الحسین علیه السلام خوارزمی، ج2، ص219؛ بحارالانوار، ج45؛ 376-377؛ حاشیه وقعه الطف، ص256؛ مقتل الحسین علیه السلام، لوط بن یحیی، ص 372-373؛ امالی شیخ طوسی، ص244).

    66- عبدالرحمن بن صلخب/ صلخت
    او همره با برادرش عبدالله یکی از یزدیان عاشورا بوده که بعضی از محبان اهل بیت علیهم السلام را پس از آن روز در خانه زندانی کرده بود.
    سپاهیان مختار او را در حال فرار دستگیر کرده و در بازار کوفه سر از تنش جدا می‌کنند(مقتل الحسین علیه السلام، لوط بن یحیی، ص373).

    67، 68 و 69- عبدالرحمن بن عثمان و عبدالمالک بن ابی زرعه و هبیاط بن عثمان
    سپاهیان مختار این سه را که در خانه فرزندان اب زرعه بن مسعود مخفی شده بودند با حمله‌ای از پشت بام به درون منزل دستگیر کرده و کشتند(مقتل الحسین علیه السلام، لوط بن یحیی، ص381).

    70- عبدالله بن اسید
    او از جمله حمله کنندگان به سیدالشهدا ارواحنا فداه و غارتگران لباس‌های ایشان پس از شهادت بود. وي را به همراه مالک بن سیر بدی و حمل بن مالک محاربی در قادسیه یافتند و به نزد مختار آوردند.
    مختار به آنان گفت:«ای دشمنان خدا و کتاب و رسول و خاندان رسول او حسین بن علی علیهما السلام کجاست؟ او را به من بازگردانید. کسانی را کشتید که در نماز باید بر آنها درود بفرستید؟»
    آنان منکر شدند.
    مختار دست و پای مالک را قطع کرد و گذاشت او آنقدر خون خویش غوطه بخورد که بمیرد و سپس آن دو را گردن زد(امالی شیخ طوسی، ص244؛ مقتل الحسین علیه السلام، لوط بن یحیی، ص272 و 371).

    71- عبدالله به ایاس
    وی یکی از ظالمانی بود که در نبرد با ابراهیم بن اشتر هلاک شد. سر او را پس از نبرد برای مختار فرستادند (امالی طوسی، ص241).

    72- عبدالله به حصین
    سه روز پیش از عاشورا، به دستور ابن زیاد پانصد سواره از سپاهیان ابن سعد به فرماندهی عمرو بن حجاج آب را چنان بر سیدالشهدا ارواحنا فداه و همراهانشان بستند که احدی نتواند حتی قطره‌ای از آب فرات بیاشامد.
    پس از آن که آنان بر فرات مسلط شدند عبدالله بن حصین تمام قوایش را در حنجره‌اش جمع کرد و داد زد:«حسین، آب را می‌بینی که از شدت زلالی گویا وسط آسمان است. والله از آن نخواهید نوشید تا از تشنگی بمیرید.»
    سید الشهدا ارواحنا فداه فرمود:
    خداوندا او را تشنه بمیران و هرگز او را نیامرز.
    راوی نقل می‌کند چندی پس از بیماری او به عیادتش رفتم. به خدا قسم، در شرایطی بود که آنقدر می‌نوشید گویا که همانند شتر مبتلا به استسقا رو به مرگ می‌افتد.سپس تمام آنچه را نوشیده بود بالا می‌آورد و فریاد می‌زد: تشنه‌ام تشنه‌ام! و این روال به طور مرتب ادامه می‌یافت.
    حال او تا لحظه مرگش چنین بود(اعلام الوری، ج1،ص 452؛ الارشاد، ج2،ص 86؛ روضه الواعظین، ج1، ص182؛ المناقب ج4،ص56؛ احقاق الحق، ج11، ص520 و 528؛ ملحقات احقاق الحق، ج27، ص208-209؛ تذکره الخواص، ص247).

    73- عبدالله بن جوزه/ حوزه/ خوزه / جویره/ جویریه/ حویزه
    سیدالشهدا ارواحنا فداه در روز عاشورا در اطراف سپاه خود چاله‌ای حفر نموده و آتشی برپا کردند تا جنگ از یک جناح سپاه ادامه یابد و از دیگر جهت‌ها آسوده خاطر باشند.
    عبدالله که سوار بر اسب بود با دیدن این فعالیت حضرت کف زد و با حالتی تمسخر آمیز گفت:« ای حسین و ای یاران حسین، آتش بر شما بشارت باد که خود در دنیا به سوی آن شتافتید.»
    سیدالشهدا ارواحنا فداه از یاران نامش را پرسیدند و پس از شنیدن نام او فرمودند:
    خدایا او را در آتش دنیا بسوزان.
    در پی این دعا ناگهان اسب او رم کرد. پای چپ او در رکاب گیر کرد و بنا بر برخی نقل‌ها مسلم بن عوسجه رحمه الله علیه در پی این گستاخی به او حمله کرد و پای راست او را به ضرب شمشیر برید(اعلام الوری، ج1، ص 462). پس از آن اسب آنقدر سر و پیکر او را به سنگ‌ها و درخت‌های این طرف و آن طرف کوباند تا هلاک شد(المناقب،ج4،ص56- 57؛ وقعه الطف ابن ابی مخنف، ص219؛ احقاق الحق، ج11، ص516؛ ملحقات احقاق الحق، ج27، ص213-214؛ مدینه المعاجز، ج3، ص472-473؛ مقتل الحسین علیه السلام خوارزمی، ج11، ص517).
    بنا بر برخی نقل‌ها جمعی پس از دیدن ماجرا از صحنه کربلا بیرون رفت و از ادامه جنگ منصرف شدند(احقاق الحق، ج11، ص516-517).
    شاید او همان ابن جویریه باشد که در ابتدای متن دیدیم. در این صورت با توجه به دعای سیدالشهدا ارواحنا فداه همان سرنوشت را می‌توان برای او ارجح و احق دانست.

    74- عبدالله به صلخب/صلخت
    او همره با برادرش عبدالرحمن یکی از یزدیان عاشورا بوده که بعضی از محبان اهل بیت علیهم السلام را پس از آن روز در خانه زندانی کرده بود.
    سپاهیان مختار او را در حال فرار دستگیر کرده و در بازار کوفه سر از تنش جدا می‌کنند(مقتل الحسین علیه السلام، لوط بن یحیی، ص373).

    75- عبدالله بن عروه خثعمی
    وی از جمله دشمنان سیدالشهدا ارواحنا فداه در کربلا بود.
    او به ضرب دوازده تیر یاران مختار کشته شد. سپس خانه‌اش را نیز ویران کردند(مقتل الحسین علیه السلام، لوط بن یحیی، ص380؛ بحارالانوار، ج45، ص376).

    76- عبدالله بن عقبه غنوی
    او نوجوانی را از حسینیان در کربلا به شهادت رسانده بود. او به منطقه جزیره گریخته بود. مختار خانه‌اش را ویران ساخت(مقتل الحسین علیه السلام، لوط بن یحیی، ص380؛ بحارالانوار، ج45، ص375).

    77- عبدالله بن قیس
    او از جمله غارتگران حرم در عصر عاشوراست.
    هنگامى كه زیاد/رقاد بن مالك، عمرو بن خالد، عبد الرحمن بجلى و عبد اللَّه بن قيس خولانى را نزد مختار آوردند مختار به آنان گفت:«اى قاتلان مردان نيكوكار آيا نمى‏بينيد كه خدا از شما بيزار است؟ همان ورس‌‌هاى(گیاهی مانند زعفران) يمنى كه از خيمه‏هاى حسين علیه السلام غارت كرديد شما را دچار چنين روزى نموده است.» سپس دستور داد تا ايشان را به سوى بازار خارج كردند و به قتل رساندند (مقتل الحسین علیه السلام خوارزمی، ج2، ص219؛ امالی شیخ طوسی، ص244؛بحارالانوار،ج45، ص376؛ مقتل الحسین علیه السلام لوط بن یحیی، ص372-373).

    78- عبدالله بن نزال
    او را از جمله حمله کنندگان به سیدالشهدا ارواحنا فداه و غارتگران لباس‌های ایشان پس از شهادت بود به همراه مالک بن بشیر بدی و حمل بن مالک محاربی در قادسیه یافتند و به نزد مختار آوردند.
    مختار به آنان گفت:«ای دشمنان خدا و کتاب و رسول و خاندان رسول او حسین بن علی علیهما السلام کجاست؟ او را به من بازگردانید. کسانی را کشتید که در نماز باید بر آنها درود بفرستید؟»
    آنان منکر شدند و گناه را به گردن ابن زیاد انداختند.
    مختار دست و پای مالک را قطع کرد و گذاشت او آنقدر خون خویش غوطه بخورد که بمیرد و سپس آن دو را گردن زد (امالی شیخ طوسی، ص244؛ مقتل الحسین علیه السلام، لوط بن یحیی، ص272 و 371؛ مقتل الحسین علیه السلام خوارزمی، ج2، ص223-224).

    79- عبدالله بن وهب
    او نیز از عبدالقیس و از جمله سپاهیان ابن زیاد در کربلا بود.
    فرستادگان مختار پس از یکسره ساختن کار فرزندان صلخب او را در خانه‌اش، ابن وهب را نیز در منزلش اسیر کردند. مختار او را به همراه جمعی دیگر در بازار گردن زد(مقتل الحسین علیه السلام، لوط بن یحیی، ص373).

    ادامه دارد ...

    سید هاشم ناجی موسوی جزایری
    بازنويسي: محمود مطهری نیا

     

     

     

     

     

     
     
     
     
     
     
     
    TinyPic image
     
    TinyPic image
     
     
     
     
     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive