به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Saturday, March 1, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 905)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Click for Full Size View
 
Click for Full Size View
 
Funous : Soroude Yeganegi
 
Click for Full Size View
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 905 :: يکشنبه 12 اسفند 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

چگونه برای فرزندانمان در پنجاه هزار سال بعد
یک نامه بنویسیم!

چند وقتی است که یک پروژه فضایی به نام KEO آغاز شده است. در این پروژه هر کسی می تواند به صورت کاملا رایگان و کاملا ناشناس یک نامه بنویسد. این نامه ها در حافظه های خاصی نگهداری می شود و در سال 2010 به فضا فرستاده خواهد شد. شما می توانید با فرستادن این نامه به فرزندانتان در 50000 سال بعد حرفی بزنید. این نامه ها که حداکثر در 4 صفحه ویا 6000 کاراکتر نوشته خواهد شد 2 فایده بزرگ دارند
همین مقدار زمان قبل بشر آن موقع در غارهایی در استرالیا بر روی دیوار نقاشی می کرد. همان نقاشی های در ظاهر بی ارزش به ما در شناخت آنها کمک می کند. همین کار باعث می شود تا فرزندان ما در پنجاه هزار سال بعد خود ما را راحت بشمارند.
در سال 2011 این نامه ها به صورت کاملا ناشناس بر روی وبسایتی قرار خواهند گرفت. با تحلیل این اتفاقات حرف دل بسیاری از مردم جهان به گوش دیگر مردم می رسد. این اتفاق در همین زمان ما می افتد و مسلما باعث می شود یک فرد خارجی که حرف دل یک ایرانی را بخواند در تفکراتش تجدید نظر کند. مثلا می توانیم نامه یک فقیر در بدترین محله های یک کشور فقیر را بخوانیم و از وضعش با خبر شویم. به نظر من این ارزش خیلی چیزها را دارد.
فکر می کنم شما هم مشتاق به فرستادن نامه به فرزندانتان شده اید ...

فرستادن نامه به 500 قرن بعد
به صفحه فرستادن نامه برويد. و فرم مربوطه را تکميل کنيد. (پر کردن فرم بسیار ساده است.)
راستي این پروژه محرمانه بودن اطلاعات را تضمین می کند.
اگر همه این کارها را کردید وقتش است که به نامه ای که آماده کردید را بفرستید. در اول همان صفحه کادر مخصوص را می بینید. بعد یک بار همه چیز را چک کنید و دکمه Send را بزنید.
پنجاه هزار سال بعد پیام شما به دست فرزندانتان می رسد. از همه شما برای کمک به این پروژه دعوت می کنم.
 

 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • تصاویر بامزه از روسیه
  • انواع و اقسام طرحهای متنوع برای کتابخانه
  • معروفترین ویدئوی یوتیوب در مورد ایران در چند هفته اخیر
  • اسرائيل رسما فلسطینیان را به نسل کشی (هولوکاست) تهدید کرد
  • معرفي و دانلود فيلم : برادرم يک پسر بي نظير است
  • دانلود انيميشن : Van Helsing: The London Assignment
  • آلبوم جدید و زیبای قیصر به نام به من نگو دوست دارم
  • آهنگ زيباي تنها منشين باصداي عليرضا افتخاري
  • امنيت بالا و آسودگي خاطر با McAfee Internet Security Suite 2008
  • اطلاعات و نیازمندی های تمامی داروها  روی موبایل شما (نرم افزار جاوا)
  • زندگی شاهانه رهبران پ.ک.ک، زندگی فقیرانه کردها
  • امام را می خواهند از کدام خانه بیرون کنند؟
  • جوابیه حقارت سفیر انگلیس
  • در پاسخ به بي‌ادبي برخي دوستان
  • سرقت‌های بیت‌تورنتی
  • مصرف گردو در کاهش چربي‌هاي خون ميسر است
  • عضله سازی به سبک MP3 با HMB
  • جديدترين شماره از هفته نامه Science
  • جنبش های اسلامی هند
  • مسائل مربوطه!
  • 9 روش براي شاد زيستن
  • مصاحبه با بنیان گذاران گوگل
  • و ...


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (904) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تصاویر بامزه از روسیه
آموزش مباحث فلسطين
انواع و اقسام طرحهای متنوع برای کتابخانه
شبکه سراسري رزرواسيون هتلهاي مشهد
تصاویری از زندگی در نپال
 ويديو کليپ جديد نزار القطري در مورد واقعه عاشورا
آمبولانسهای جدید و پر قدرت روسی
گردش در منظومه شمسی
این سایت یک سفر تفریحی به منظومه شمسی را فراهم کرده است که در آن عکس ها و اطلاعات جالبی در مورد سیاره ها، قمر ها و دیگر اجرام آسمانی منظومه شمسی نمایش داده شده است
معروفترین ویدئوی یوتیوب در مورد ایران در چند هفته اخیر
ساخته شده توسط یک دانشجوی فیزیک اهل شیلی که دو بار به ایران سفر کرده است. این ویدئوی چهار دقیقه ای در چهل روز گذشته حدود سی و دو هزار بار مشاهده شده است و شش honor گرفته است. بیش از ششصد نظر ذیل آن نوشته شده است و بیش از دویست نفر آنرا در بین ویدئوهای محبوب خود قرار داده اند و حدود پانصد نفر آنرا رتبه بندی کرده اند.

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

اسرائيل رسما فلسطینیان را به نسل کشی (هولوکاست) تهدید کرد

معاون وزیر جنگ اسرائيل امروز ملت فلسطین را به کشتار دسته جمعی (هولوکاست) تهدید و اعلام کرد در این زمینه از تمامی ابزارها استفاده خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر ، ماتان ویلنای تهدید کرد که رژیم اسرائیل آمادگی دارد تا از تمامی ابزارهای ضروری برای متوقف کردن حملات موشکی مبارزان فلسطینی و ایجاد هولوکاست ( کشتار دسته جمعی ) استفاده کند.
وی در توجیه کشتار دسته جمعی مردم نوارغزه مدعی شد: ما برای وادار کردن جنبش حماس به توقف حملات موشکی به خود از هیچ عملی فروگذار نخواهیم کرد.
این مقام صهیونیست با بیان اینکه هجوم به نوارغزه پرهزینه و دشوار خواهد بود، و در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر جنایات این رژیم ، حماس را مسئول تشدید خشونتها در این منطقه دانست.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد، از سوی دیگر "ایهود باراک" وزیر جنگ اسرائيل نیز شب گذشته نوارغزه را به عملیات زمینی گسترده تهدید کرد.
دفتر وزارت جنگ اسرائيل در این رابطه طی بیانیه ای اعلام کرد: وزارت جنگ به منظور انجام عملیات نظامی گسترده به نوارغزه اقدامات لازم را در سطح دیپلماتیک انجام داده است.

جنايات ديروز صهيونيست‌ها در غزه، 63 شهيد و 200 مجروح برجاي گذاشت
شمار فلسطينياني كه ديروز در حملات صهيونيست‌ها به شهادت رسيدند، به 63 نفر رسيد كه اين بيشترين آمار شهدايي است كه از سال 1967ميلادي در يك روز به دست صهيونيست‌ها قتل عام مي‌شوند.
به گزارش فارس، "سامي‌ابوزهري" سخنگوي جنبش مقاومت اسلامي حماس در گفت و گو با خبرنگار مركز اطلاع رساني فلسطين اظهار داشت در گذشته در جريان انتفاضه اول و دوم طي چند روز احيانا ده‌ها فلسطيني شهيد مي شدند، اما شهادت 61 فلسطيني در يك روز بيشترين رقمي است كه از سال 1967 شاهد آن هستيم.
وي افزود: «شهادت اين تعداد فلسطيني درست پس از شهادت 37 تن ديگر طي دو روز گذشته بر اثر حملات پياپي هوايي صورت گرفت كه عمق و حجم هولوكاستي را كه اكنون در نوار غزه جاري است و ماتان فلنائي معاون وزير جنگ دشمن صهيونيستي از آن به عنوان نسل كشي و كوره آدم سوزي ياد كرد، نشان مي‌دهد.»
ابوزهري خاطر نشان كرد: « 25 درصد شهداي ديروز كودك و تعدادي هم زن بودند و در اين جنايت هولناك خانواده هايي مانند خانواده عطا الله كاملا هدف قرار گرفتند و تمامي اعضاي آنها به شهادت رسيدند.»
از سوي ديگر دولت منتخب فلسطين به رياست اسماعيل هنيه به دنبال شهادت ده‌ها فلسطيني بي‌گناه در كشتار هولناك ديروز در نوار غزه به مدت سه روز عزاي عمومي اعلام كرد.
بنابر اين گزارش، پرچم ها از ساختمان‌هاي نهادهاي رسمي پايين كشيده مي‌شوند و امروز نيز تمامي مدارس و دانشگاه ها تعطيل است.
محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين نيز روز يكشنبه را در كرانه باختري عزاي عمومي اعلام كرد.
در پي حملات ويرانگر و تروريستي ديروز اسرائيل به ساكنان بي دفاع نوار غزه، 63فلسطيني از جمله چهار كودك، سه زن و يك پدر و پسر به شهادت رسيدند و نزديك به 200 نفر ديگر هم مجروح شدند.

براي مشاهده گزارش تصويري از بمباران اخير غزه اينجا کليک کنيد

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم
برادرم يک پسر بي نظير است
‏Mio fratello è figlio unico‎


کارگردان: دانيله لوچتي. فيلمنامه: دانيله لوچتي، ساندرو پتراگليا، استفانو رولي بر اساس داستان "‏‎ Il ‎Fasciocomunista‏ " نوشته آنتونيو پناچي. موسيقي: فرانکو پيرسانتي. مدير فيلمبرداري: کلوديو کوله پيکولو. تدوين: ‏ميرکو گارونه. طراح صحنه: فرانچسکو فريجري. بازيگران: اليو گرمانو[آچيو بناسي]، ريکاردو اسکاماريکو[مانريکو ‏بناسي]، دايان فلري[فرانچسکا]، آلا رورواخر[ويولتا]، آنجلا فينوچيارو[مادر]، ويتوريو امانويل پروپيزيو[آچيوي ‏جوان]، لوکا زينگارتي[ماريو ناستري]، آنا بونايتو[بلا]، ماسيمو پوپوليزيو[بناسي]، اسکانيو سلستيني[پدر کاوالي]، ‏کلوديو بوتوسو[مونتانا]. 108 و 100 دقيقه. محصول 2007 ايتاليا، فرانسه. نام ديگر: ‏Mon frère est fils unique، ‏My Brother Is an Only Child‏. برنده جايزه بهترين بازيگر مرد/اليو گرمانو، بهترين تدوين، بهترين فيلمنامه، ‏بهترين بازيگر نقش مکمل زن/آنجلا فينوچيارو و نامزد سه جايزه ديگر از مراسم ديويد دو ناتللو، نامزد جايزه بهترين ‏بازيگر مرد.گرمانو از مراسم فيلم اروپايي. ‏
دهه 1960، ايتاليا. آچيو حساس، زود خشم و دردسر ساز است. وارد شدن به هر ماجرايي براي او در حکم ورود به ‏ميدان جنگ است. خانواده اش نيز به همين خاطر از او قطع اميد کرده اند. بر خلاف او برادرش مانريکو خوش تيپ، ‏جذاب و دوست داشتني است. مانريکو بر خلاف آچيو که هر لحظه با وزش بادهاي سياست به اين سو و آن سو تمايل پيدا ‏مي کند، پس از شرکت در يک اعتصاب به صورت جدي به طرف کمونيسم گرايش پيدا مي کند. يکي از اين دو برادر ‏در گرداب فعاليت هاي سياسي دهه 1960 ايتاليا فاشيست و ديگري کمونيست مي شوند. ميان اين دو رقابتي پنهان در ‏جريان است، اما عشق مشترک شان به يک دختر باعث بروز اتفاقات تازه اي مي شود...‏

چرا بايد ديد؟
دانيله لوچتي متولد 1960 رم، پس از دستياري مورتي با ساختن فردا اتفاق افتاد 1988 شروع به کارگرداني کرد که در ‏جشنواره کن مورد توجه قرار گرفت و جايزه ديويد دوناتللوي بهترين فيلم را نيز به چنگ آورد. موفق ترين فيلم او تا ‏امروز بله قربان گو 1991 نام دارد که ناني مورتي در نقش اصلي آن را بازي کرده است. ‏
برادرم يک پسر بي نظير است بر اساس کتابي پر فروش ساخته شده، اما فيلم نام خود را از آلبوم موسيقي رينو گيتانو ‏‏1976 گرفته است. فيلم با طنز خاص ايتاليايي آراسته شده از وراي قصه خود درباره دو جوان به مواردي امروزي-‏سياسي و اجتماعي- اشاره دارد. آچيو فرزند خانواده اي از طبقه کارگر است که در واکنش به خانواده چپ گراي خود به ‏شاخه جوانان حزب فاشيست مي پيوندد. اما وقتي ماريو و دارودسته اش که از افراد شناخته شده جوانان فاشيست هستند، ‏برادرش مانريکو را مورد ضرب و شتم قرار مي دهند، شروع به فکر کردن و پرسش از خود درباره گرايش اش به ‏فاشيسم مي کند. شايد براي بسياري از ما تصور اين که بعد از جنگ جهاني دوم و مرگ موسوليني هنوز در ايتاليا ‏کساني يافت مي شوند که دل بسته ايدئولوژي فاشيسم باشند، تعجب آور است. اما براي خود ايتاليايي ها که رابطه ميان ‏مردانگي[مرد ايتاليايي بايد خوب بکند!] و سياست را به شکلي ناخودآگاه دريافته اند، اين واقعه امري پذيرفتني است ‏چون فاشيسم همين مردانگي را تغذيه مي کند. به همين خاطر او دست روي موردي مي گذارد که دو برادر کاملاً از ‏نظر رفتار متفاوت را رو در روي هم مي تواند قرار دهد و آن عشق شان به يک دختر واحد است. ‏
لوچتي پس از کمدي عاشقانه دارچين و زنجبيل 2002 به سراغ زندگي تراژيک/کمدي دو بردار در دهه طوفاني 1960 ‏رفته، اما اين فقط ظاهر قصه است. لوچتي درگيري هاي ميان فاشيست ها و کمونيست ها در دهه 1960 و بعد را هدف ‏گرفته و آن را بر اساس تحقيقات درباراره شخصيتي واقعي- که لوکا زينگارتي نقش وي را بازي مي کند- شکل داده ‏است. ‏
برادرم يک پسر بي نظير است که با سرمايه اي معادل 5 ميليون يورو توليد شده، يک فيلم صميمانه و انساني است که ‏حتي اگر براي برخي ها از نظر سياسي حرف تازه اي براي گفتن نداشته باشد، لااقل به خاطر خلق موفقيت آميز حال و ‏هواي آن دوران شايسته ديدن است. بهترين فرصت براي آشنايي با فيلمسازي که اگر به اندازه مورتي مشهور نباشد، در ‏محبوبيت از او دست کمي ندارد!‏
ژانر: کمدي، جنايي، درام.

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
Mio.Fratello.E.Figlio.Unico.2007.iTALiAN.DVDRip.XviD-ALPHA.part1.rar
Mio.Fratello.E.Figlio.Unico.2007.iTALiAN.DVDRip.XviD-ALPHA.part2.rar
Mio.Fratello.E.Figlio.Unico.2007.iTALiAN.DVDRip.XviD-ALPHA.part3.rar
Mio.Fratello.E.Figlio.Unico.2007.iTALiAN.DVDRip.XviD-ALPHA.part4.rar
Mio.Fratello.E.Figlio.Unico.2007.iTALiAN.DVDRip.XviD-ALPHA.part5.rar
Mio.Fratello.E.Figlio.Unico.2007.iTALiAN.DVDRip.XviD-ALPHA.part6.rar
Mio.Fratello.E.Figlio.Unico.2007.iTALiAN.DVDRip.XviD-ALPHA.part7.rar
Mio.Fratello.E.Figlio.Unico.2007.iTALiAN.DVDRip.XviD-ALPHA.part8.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


دانلود انيميشن


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

قيصر
باصداي به من نگو دوست دارم


آلبوم جدید و زیبای قیصر به نام به من نگو دوست دارم (با سه کیفیت)
 

براي دانلود مستقيم آهنگها، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي تنها منشين
باصداي عليرضا افتخاري


لينک دانلود مستقيم

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

امنيت بالا و آسودگي خاطر با
McAfee Internet Security Suite 2008



نرم افزارهای جاسوسی بر روی اینترنت, شما به برنامه ای فراتر از یک آنتی ویروس ساده برای محافظت از کامپیوترتان احتیاج دارید.McAfee® VirusScan® Plus AntiVirus, Firewall & AntiSpyware امنیت کاملی را برای شما به ارمغان می آورند.McAfee VirusScan به کمک تکنولوژی شناسایی بسیار پیشرفته , قادر به نبرد و دفاع در برابر هر نوع ویروس است.McAfee's Trusted PC protection ویروسها را به طور خودکار متوقف ساخته و حذف می نماید و نیز پیش از اجرای برنامه های جاسوسی و مزاحم بر روی کامپیوترتان شما را از وجود آنها مطلع می سازد.

ويژگيهاي كليدي نرم افزار McAfee Internet Security Suite 2008:
- متوقف ساختن ویروس ها: متوقف نمودن خودکار, پاک کردن برنامه ها و حذف ویروس ها
- متوقف نمودن هکرها: پنهان نمودن کامپیوترتان و دفاع از شما در برابر هکرها
- متوقف نمودن برنامه های جاسوسی
- محافظت از فایلهای مهم موجود بر روی کامپیوتر و پیشگیری از خراب شدن ناگهانی کامپیوتر
- کنترل خودکار فعالیت های ورودی و خروجی اینترنت
- بهبود کارایی کامپیوتر بوسیله حذف درهم ریختگی و ایجاد فضای آزاد
- سیستم اطلاع رسانی پیشرفته در کمک به شما برای پرهیز از سایتهایی که حاوی نامه های ناخواسته, برنامه های جاسوسی و غیره هستند
- قابلیت استفاده آسان از برنامه
- محافظت همیشگی از شما: آزمایشگاه ®McAfee® AVERT دائماً در حال کنترل فعالیت ویروس ها بوده و به سرعت ابزارهای دفاع و حذف آنها را ارائه می کند
- همیشه به روز: وقتی نسخه جدیدی از این نرم افزار موجود باشد می توانید بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای , اطمینان داشته باشید که امنیت شما همواره بروز است. ( البته قابليت آپديت در ايران به علت تحريم بسته است! )
- و...

قابلیت های افزوده شده در نسخه جدید:
- استفاده از تکنولوژی مجتمع در anti-virus, anti-spyware and firewall
- بهبود قدرت شناسایی , متوقف نمودن و حذف نرم افزارهای جاسوس
- دیواره آتش با محافظت کامل در برابر اطلاعات ورودی و خروجی
- McAfee® SystemGuards : رفتار کامپیوتر شما را در هر لحظه برای شناسایی ویروس, برنامه جاسوسی یا فعالیت هکرها مورد ارزیابی قرار می دهد
-McAfee® X-Ray for Windows : شناسایی و حذف Rootkit ها و دیگر برنامه های مخرب که از دید ویندوز و آنتی ویروس ها مخفی هستند
-™McAfee® SiteAdvisor: به سایتها و نتایج موتورهای جستجو امتیاز نسیت می دهد
- Stealth mode : حضور شما را در اینترنت مخفی کرده و کامپیوترتان را از دید هکرها در امان نگه میدارد
- بهبود McAfee SecurityCenter به منظور بازدید مجدد وضعیت امنیتی سیستم و جستجو برای وجود فایلهای بروز رسان
- و...

طريقه استفاده:
 
بعد از باز كردن فايل زيپ فايل MIS_10-0.iso را استفاده از نرم افزار nero باز نموده و بر روی یک سی دی خام ضبط کنید و  همچنین میتوانید فایل MIS_10-0.iso را در یک CD-ROM/DVD-ROM مجازی بارگذاری کنید و سپس اقدام به نصب نرم افزار نمائيد.
 

لينک دانلود (حجم  فايل حدود 86 مگابايت مي باشد، کرک فايل در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد
 

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

اطلاعات و نیازمندی های تمامی داروها
روی موبایل شما (نرم افزار جاوا)

شاید بارها و بارها برای شما پیش آمده باشد که بخواهید بدانید مصرف فلان دارو برای چه مواردی است و یا اینکه مکانیسم کار داروی مورد نظرتان چیست. نرم افزاری که امروز خدمتتان معرفی می کنم بدون شک و تردید یکی از بهترین و کامل ترین نرم افزارهای فارسی است . این نرم افزار که یک بانک اطلاعات دارویی می باشد به شما اجازه می دهد تا اطلاعات بسیار کامل و جامعی از داروی مورد نظرتان در داخل موبایل خود پیدا کنید.پیش از این نسخه های دیگری از این نرم افزار به زبان انگلیسی بود که این نسخه به مراتب کامل تر از نسخه های قبلی است. بنابراین با نصب این نرم افزار یک پزشک همیشه همراه شما است . از ویژگی ها و قابلیت های این نرم افزار فوق العاده می توان به موارد زیر اشاره کرد :

- دسته بندی کامل داروها بر اساس حروف الفبا و قابلیت جستجو بر اساس حروف
- گروه بندی داروها بر اساس پادزهر , آنتی هیستامین , ضدمیکروب , ضدسرطان , ضدانگل , ضدعفونی کننده , اتونومیک , ضد انعقاد خون , داروی قلبی , داروهای پوستی و …
- اطلاع رسانی در زمینه واکسیناسیون
- اطلاعات دارویی شامل شکل دارو , موارد مصرف , میزان مصرف , موارد منع , عوارض دارو و …
-این نرم افزار پلاتفرم جاوا است و بنابراین قابلیت نصب به روی اکثر گوشی های فعلی بازار را نیز دارا می باشد و ضمنا این نرم افزار کاملا رایگان می باشد.

توجه : اطلاعات این نرم افزار تنها در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان نباید به عنوان یک تجویز پزشک تلقی شود.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام علی (ع) فرمودند:
مَن أخلَصَ النِیةَ تَنَزَّهَ عَنِ الدَّنِیةِ.

هر كه نیت خود را خالص گرداند، از پستی دور ماند.

(غرر الحكم و درر الكلم، ح2678)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

خانم پرستار به آقائی که در سالن انتظار بیمارستان نشسته بود گفت : تبریک می گم آقا ، شما صاحب یک دختر مو طلائی و زیبا شده اید .
در این هنگام شخص دیگری جلو آمده و پرخاش کنان گفت : خانم چرا نوبت را رعایت نمی کنید ، همه جا پارتی بازی در بیمارستان هم پارتی بازی ؟ من که خیلی زودتر از این آقا آمده ام ، این آقا چی به شما داده که مو طلائی را به ایشان دادید ، حتما ما ل من را معمولی میدهید . !!!!


زنی از اعراب به نماز جماعت حاضر شد شنید که امام در قرائت می خواند :( فـانکحوا مـا طاب لکم من النسا ) و این آیه را تکرار کرد ، زن دست از نماز کشیده و می دوید تا به نزد خواهر خود رسید و گفت : ای خواهر امام امر می کرد مردم را ، که نکاح کنند . تا آنکه من ترسیدم همه مردانی که در آنجا هستند بسوی من آیند ، چون به جز من چند زن دیگر پیرزنانی بیش نیودند بد ین جهت پا به فرار گذاشتم . !!!!


دزدی وارد خانه ای شد و تا آمد به خود جنبد ، پیرزنی او را دید و دهان باز کرد تا فریاد زند ، دزد به سرعت جلو دهان او را گرفت و گفت : چنان چه فریاد نزنی و اجازه دهی تا قدری توشه برای خود در بر گیرم ، تو را به عقد موقت خود در آورده و پس از آن از خانه با وسایل خواهم رفت .
پیرزن که دید معامله ای منصفانه است قبول کرده و ساکت شد . دزد بکار مشغول شده و پس از بستن قدری از اسباب سبک و پر ارزش خانه ، در فکر رفتن بود که بناگاه پیرزن با تمام توان فریاد برآورد و شروع به فحش دادن کرد : که ای فلان ابن فلان هم دزدی میکنی و هم دروغ میگوئی ؟ دزدی ات را میتوانستم ببخشم ولی دروغگوئی را هرگز ، چون دروغ گفتن از گناهان کبیره است . !!!!!!!!

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

يزدگرد سوم و قائم (عج)

زماني كه فارس (لشكر ايران) از قادسيه عقب نشيني كرد و اين خبر به يزدجردبن شهريار رسيد، گمان كرد رستم فرخ زاد سردار نامي ايران و ارتش فارس همگي كشته شده اند. قاصد آمد و قتل عام 50 هزار نفر را در جريان قادسيه و عقب نشيني ارتش از آن به شاه گزارش داد.
يزدگرد (سوم، آخرين پادشاه ساساني) با افراد خانواده اش آماده فرار شدند، (شاه) هنگام ترك كاخ با شكوه و مجلل ايوان مدائن، برابر ايوان ايستاد (و اين جملات را بر زبان راند) :
« سلام بر تو باد اي ايوان! من هم اكنون از تو رو بر مي تابم (و مي روم!، ولي به زودي يا) خودم برمي گردم، يا مردي از فرزندانم كه هنوز زمان آمدنش نزديك نشده و وقت ظهور او نرسيده است، به سوي تو برمي گردد.»
سليمان ديلمي گويد: من بر امام صادق (ع) وارد شدم و مقصود يزدگرد از اين گفتار «يا يكي از فرزندان خود» سوال نمودم؟! فرمود:
« او صاحب شماست كه به فرمان خداوند در آخرالزمان ظهور

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

زندگی شاهانه رهبران پ.ک.ک،
زندگی فقیرانه کردها


عثمان اوجالان زن کرد ایرانی اش را طلاق داد
 و این بار با یک دختر 22 ساله ازدواج کرد!


برادر عبدالله اوجالان، عثمان اوجالان با یک دختر 22 ساله کرد ازدواج کرده است. عثمان اوجالان که سابق بر این از رهبران گروه جدایی طلب پ.ک.ک بوده است از این گروه خارج و حزب دمکراتیک میهن پرستان را تشکیل داده است از زن سابق و ایرانی خود با نام رمز ژیان (کـِـوِه شجاعی) جدا شد و از نو با یک دختر 22 ساله ازدواج کرد!
این ازدواج در آکره از بخش های شهر دهوک عراق سر گرفت.
عثمان اوجالان بخاطر درگیری های داخلی پ.ک.ک از رهبری آن کنار رفته و در شمال عراق به فعالیت در زمینه نانوایی و تنور مشغول است!
در حالی که مردم کرد در ترکیه و عراق زندگی اقتصادی سختی را می گذرانند به نوشته ملیت، عثمان اوجالان 2 و نیم کیلو طلا به زن جدیدش داده است و هزینه ازدواجش نیز 52 هزار دلار بوده است.
پیش از این گزارشهایی در مورد فساد اخلاقی رهبران پ.ک.ک و سوء استفاده آنان از دختران پیوسته به پ.ک.ک منتشر شده بود. در صدر این افراد نیز عبدالله اوجالان قرار دارد.
بسیاری از افراد سرشناس پ.ک.ک تحت گارانتی کشورهایی همچون امریکا قرار دارند و آنهایی که کشته می شوند افرادی هستند که اکثرا تحت تأثیر تبلیغات پ.ک.ک قرار می گیرند یا اینکه زیر تهدید مجبور به همکاری می شوند.
گفتنی ست کـَوه شجاعی زن ایرانی و سابق عثمان اوجالان به دلیل جدا شدن شوهرش از گروه پ.ک.ک او را طلاق داده بود و فرار کرده بود!

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

شبهه:

وقتي كه حضرت عيسي به پيامبري مبعوث شد و كتاب آسماني انجيل را آورد، امت زمان وي مي‌بايست از او و كتاب آسماني وي پيروي مي‌كردند، پس پيامبر (صلّي الله عليه و آله) تا سن 40 سالگي مسيحي بوده است.
 

پاسخ:

قبل از سخن درباره دين پيامبر اسلام- صلي الله عليه و آله-، بهتر است اندكي درباره خصوصيات اخلاقي و رفتاري ايشان پيش از بعثت مطالبي را بيان نماييم. اين خصوصيات بهترين گواه بر نوع مكتبي است كه پيامبر در آن پرورش يافته است. چرا كه رفتار هر فرد ريشه در اعتقادات او دارد. پيامبر در غار حرا به تفكر و نيايش مي‌پرداخت. خانه خدا را طواف مي‌كرد. از بت پرستي به شدت متنفر بود. شراب نمي‌نوشيد. قمار نمي‌كرد، از مجالس لهو و لعب قريش گريزان بود. در خصومت‌ها وجنگ‌هاي قبيله‌اي شركت نمي‌جست. همواره يار مردم در امور عام المنفعه بود. روح صداقت و پاكدامني به نحوي در رفتارش موج مي‌زد كه به امين معروف شد. مجموعه اين رفتارها و بسياري ديگر كه شرح آن در اين مختصر نمي‌گنجد، به ما مي‌فهماند كه پيامبر از آيين ويژه‌اي تبعيت مي‌كرده است. و چون پيامبر قبل از بعثت بي‌سرو صدا، در خلوت انس الهي، خود را آماده پذيرش امر مهم رسالت مي‌نمود، اين آيين در هاله‌اي از ابهام فرو رفته است. اين ابهام موجب شده كه نظارت مختلفي پيرامون دين پيامبر وارد شود و در مقابل بعضي مانند شيخ طوسي[1] و علامه مجلسي[2] كه گفته‌اند پيامبر از شريعت خود بهره جسته است. برخي ديگر قائل شوند كه پيامبر پيرو يكي از شرايع قبل از خود بوده است و در مقابل، كساني مانند سيد مرتضي، نظريه توقف را برگزيده‌اند. توقف يعني نمي‌دانيم كه آيا پيامبر به شريعتي از شريعت‌هاي قبل از خود معتقد بوده است يا نه؟ سيد مرتضي دليل پذيرش اين نظر را چنين بيان مي‌كند: «عبادت به شرايع تابع علم خداوند به آن چه از مصلحت به شرايع در تلكيف عقلي است، مي‌باشد و مستمع نيست كه خداوند به اين كه مصلحتي براي پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ قبل از نبوتش در عبادت به چيزي از شرايع وجود ندارد، ‌آگاه باشد. كما اين كه ممكن است مصلحتي در اين رابطه وجود داشته باشد.»[3]
ولي با توجه به ادله و شواهدي كه خواهد آمد، روشن مي‌شود كه پيامبر از همان ابتداي زندگي، به گونه‌اي اجمالي و ساده با احكام دين اسلام كه از طرف خدا به وي الهام مي‌شده، آشنا بوده است. اين معرفت در حد خود، پيامبر را از مراجعه به ساير شرايع بي‌نياز مي‌كرده است. علامه طباطبايي در تفسير آيه پنجاه و دوم سوره شوري «ما كنت تدري ما الكتاب و لا الايمان» مي‌گويد: «پس معناي آيه چنين مي‌شود كه تو قبل از وحي، روح علمي به كتاب و معارف و شرايعي كه در آن است، نداشتي و متصف به اين ايمان كه بعد از وحي دارا شدي، نبودي، و ايمان و التزام به يك يك عقايد و اعمال ديني نداشتي، و بنابراين آيه مورد بحث منافات ندارد با اين كه آن جناب قبل از بعثت هم ايمان به خدا داشته باشد، و اعمالش هم صالح باشند، چون آن چه در اين آيه نفي شده، علم به تفاصيل و جزئيات معارفي است كه در كتاب آمده است، و التزام اعتقادي و عملي به آن معارف است، و معلوم است نفي علم و التزام تفصيلي، ملازم با نفي التزام اجمالي به ايمان خدا و خضوع در برابر حق نيست.[4]
دليل ما بر اين مطلب كه پيامبر قبل از بعثت، توسط هدايت و لطف الهي به گونه‌اي اجمالي و در حد مقام قبل از رسالت، نسبت به دين اسلام شناخت داشته است، چند چيز است:
1. حمايت و تربيت الهي پيامبر: پيامبر از همان ابتدا طفوليت مورد حمايت و لطف خاص خدا قرار داشته است. خداوند به وسيله فرشته‌اي كه مراقب پيامبر بوده، او را به راه‌هاي شايسته هدايت مي‌كرده است.علي ـ عليه السّلام ـ در باره‌ رسول اكرم ـ صلّي الله عليه و آله ـ مي‌فرمايد: هنگامي كه از شير گرفته شد، خدا بزرگترين فرشته از فرشتگانش را شب و روز همنشين او فرمود تا راه‌هاي بزرگواري را پيموده و خويهاي نيكوي جهان را فراهم نمود.[5]
پس عقايد و رفتار پيامبر از همان دوران طفوليت تحت نظارت مستقيم خدا بوده است. از طريق چنين ارتباط محكمي بوده كه خدا معارف و علوم مورد نياز پيامبر را در اختيارش گذاشته است. و او را از مراجعه به سايرين بي‌نياز ساخته است.
2. امي بودن پيامبر: پيامبر امي بود. به اين معنا كه خواندن و نوشتن را نمي‌دانست. امي بودن پيامبر مانع از اين بود كه بتواند احكام و معارف شرايع ديگر را از كتاب‌هاي آنها به دست آورد. آن چه از علوم و معارف را كه نياز بود پيامبر فراگيرد، خداوند خود عهده دار آموزش به ايشان بود. به قول ابن خلدون: «پيغمبر امي بود. امي بودن براي او كمال بود، زيرا او علم خويش را از بالا فرا گرفته بود. امّا امّي بودن براي ما نقص است،‌ زيرا مساوي است با جاهل بودن ما.»[6] پيامبر نه تنها از راه مطالعه به دانش شرايع ديگر دست نيافته است، از طريق همنشيني و آميزش با صاحبان اديان ديگر نيز از آنها بهره‌اي نبرده است. هيچ گونه شاهدي در اين باره كه پيامبر از راه مجالست با پيروان آگاه ديني، به دانشي دست يافته باشد، وجود ندارد. وقتي تاريخ حوادث بسيار كوچك و كم اهميت را به ثبت رسانده است. از جمله اين كه رسول اكرم در سفري كه همراه ابوطالب به شام مي‌رفت. ضمن استراحت در يكي از منازل بين راه در محلي به نام بصري، برخورد كوتاهي با يك مسيحي به نام بحيرا داشته است، اين برخورد توجه تاريخ نگاران را به خود جلب نموده كه آيا پيامبر از وي چيزي آموخته است؟ بنابراين اگر پيامبر از آميزش با پيروان ساير شرايع به كسب دانشي نائل شده بود، حتماً در تاريخ به ثبت مي‌رسيد.
3. عدم انتقاد نسبت به ظهور دين اسلام: هيچ يك از پيروان اديان، پس از بعثت پيامبر به وي اعتراض نكردند كه چرا با وجود تبعيت از دين آنها، اينك از دينشان رويگردان و دين جديدي را آورده است؟ اين مطلب مؤيد اين نكته است كه پيامبر از آئين خاص خود پيروي مي‌كرده است. ما ملاحظه مي‌كنيم كه پس از تغيير قبله مسلمانها از جانب بيت المقدس به طرف كعبه، يهود معترض شدند كه چرا قبله خود را عوض كرده‌اند؟
پس اگر پيامبر قبل از بعثت بر اساس يكي از شريعت‌هاي سابق رفتار مي‌نمود، حتماً پس از بعثت و آوردن دين جديد اسلام به وي ايراد گرفته مي‌شد كه چطور تا به حال از دين آنها كه حق بوده تبعيت كرده و اينك خود رأسا به خلق دين جديد دست زده است.
4. تحريف شرايع در زمان پيامبر: شرايع و اديان در زمان پيامبر، دستخوش تحريف و بدعت‌هاي فراواني شده بودند. به گونه‌اي كه از ديني كه صاحبان آن شرايع از جانب خدا براي مردم آورده بودند، فاصله زيادي گرفته بودند. جان ديون پورت در اين باره مي‌گويد: «در زمان ظهور محمد هم از تبعيت عقايد ديني منحرف گرديد. و غرق در غوغاي بي‌پايان جرّ و بحث و سرگرم مباحثي بودند كه در درجه دوم از اهميت بوده و مردم عربستان از درك اساسي‌ترين موضوع، يعني روح فلسفه اديان كه عبارت از پرستش بي‌شائبه ذات ربوبيت است، محروم بودند، و در عوض مانند ساير بت پرستان همزمان خودشان، به شديدترين صورتي در درياي خرافات و اوهام غوطه ور بودند.»[7]
و بر پيامبر خدا شايسته نبود كه از دين تحريف شده پيروي كند. وچون به زودي در قالب اسلام حقيقت آن اديان را بر همگان روشن مي‌ساخت، در آن حال به مأموريت بيان حقيقت آنها را نداشته است. پس از بعثت بود كه خداوند پيامبر را مأمور نمود در قالب كتاب آسماني جاودانه‌اش قرآن، سرگذشت واقعي انبياء را بيان و آنها را از تحريف و اسطوره پردازي نجات بخشد.
5. عدم وجود زمينه اجتماعي مناسب: از جنبه ديد جامعه شناسانه هم كه به مسئله تبعيت پيامبر از دين خاصي، بنگريم. زمينه اجتماعي مناسبي براي چنين پذيرشي در كار نبوده است. نگاهي اجمالي به وضعيت پيروان اديان و مشركين عربستان، اين معنا را به خوبي آشكار مي‌سازد.
«وضع سياسي كشور (عربستان) بالملازمه تكليف عقايد ديني مردم را معين ‌كرده بود، به اين بيان كه هر جا نفوذ يوناني‌ها و حبشي‌ها وجود داشت، طبعاً ديانت مسيحي برتري داشت. عقايد مجوسي و هم چنين تعليمات مانوي كه بر اساس ثنويت قرار گرفته بود و پيروان اين عقايد و قوه متضاد (خير و شر) را مؤثر در جريان امور مي‌پنداشتند، در كشور ايران رواج داشت،‌ و در ساير نواحي عقيده بت پرستي حكومت مطلقه داشت... چون جهودها، عربستان را محيط آزادي تشخيص داده بودند، براي نجات از مظالم رومي‌ها به اين كشور پناه برده بودند. مسيحي‌ها نيز به اين كشور پناهنده شده بودند تا از فشار قتل و غارت نسطورياني كه طرفدار كليساي يونان بودند و هم چنين از زحمت معارضه و جر و بحث‌ها آرين‌ها، رهايي يابند.»[8]
اين وضع نشان مي‌دهد كه اوضاع نابسامان و متشتتي از افكار و عقايد بر جامعه عربستان حاكم بوده است. به نحوي كه مردم جهت رهايي از چنين بن بستي لحظه شماري مي‌كردند. پيوستن پيامبر در آن موقعيت حادّ به ديني خاص، موقعيت آينده اسلام را از نظر راحتي پذيرش همه فرقه‌ها وگروه‌ها، به هم مي‌زد. خلاصه اين كه پيامبر قبل از رسالت، به نحو اجمالي و ساده با احكام دين اسلام آشنا بوده است. هيچ يك از شرايط تربيتي پيامبر و وضعيت اديان و پيروان‌شان در عربستان، اجازه نمي‌داده كه پيامبر از دين ديگري تبعيت كند. از نظر تربيتي خداوند فرشته‌اي را مأمور نموده بود تا بهترين راه‌ها و برترين اخلاق را به پيامبر بياموزند. و به واسطه امي بودن و برخورداري از قلبي صاف و بي‌آلايش اولاً قابليت پذيرش وحي الهي را يافته و ثانياً بهانه‌اي به دست كسي نيفتد كه بگويد معارف قرآن و سخنان پيامبر، نسخه برداري شده از كتاب‌هاي ديگران است. و چون پيامبر تنها از دين خود تبعيت كرده بود، پيروان ساير اديان نمي‌توانستند بعدها وي را متهم كنند كه اينك پيامبر خود داعيه دار دين جديدي شده و از دين گذشته خود اعراض كرده است. و پيامبر با عدم پذيرش ساير شرايع تعادل قوايي را كه ميان اديان و ساير گروه‌هاي موجود در عربستان، ايجاد شده بود را بر هم نزده و راه را براي پذيرش آسانتر همه آنها هموار نمود. و اصولاً چگونه مي‌توان انتظار داشت پيامبري كه خود بعدها داعيه‌دار كاملترين دين خواهد بود، از اديان و شرايع تحريف شده زمان خود تبعيت نمايد.

--------------------------------------
[1] . العده في اصول الفقه، شيخ طوسي، ج دوم، ص 590، تحقيق محمد رضا انصاري قمي، چ ستاره قم، اول، 1376.
[2] . بحار الانوار، مجلسي، ج 18، ص 277، انتشارات دار احياء التراث العربي، بيروت، لبنان.
[3] . الذريعه الي اصول الشيعه، سيد مرتضي، قسمت دوم، ص 595 ـ 596، تصحيح ابوالقاسم گرجي، انتشارات دانشگاه تهران، بهمن 1348.
[4] . ترجمه تفسير الميزان، علامه طباطبايي، ج 18، ترجمه سيد محمد باقر موسوي همداني،‌ص 121 ـ 122، نشر بنياد علمي فرهنگي علامه طباطبايي.
[5] . نهج البلاغه، خطبه 192، ترجمه دكتر سيد جعفر شهيدي، ص 222، انتشارات و آموزش انقلاب اسلامي، چ سوم، 1371.
[6] . مقدمه ابن خلدون، چ ابراهيم حلمي، ص 495.
[7] . عذر تقصير به پيشگاه محمد و قرآن، جان ديون پورت، ترجمه سيد غلامرضا سعيدي، انتشارات دار التبليغ.
[8] . عذر تقصير به پيشگاه محمد و قرآن، جان ديون پورت، ترجمه سيد غلامرضا سعيدي، ص 4 ـ 5، انتشارات دار التبليغ.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

از ویژگیهای حماسه این است که شاعر حماسی وارد مباحث انتزاعی
هرگز نمی شود ؛این وظیفۀ فلسفه است
شاعر حماسی به عوض آنکه وارد ماهیت خرد و ماهیت شجاعت و فضیلتها بشود ؛فضیلتها را در چهره قهرمانان مجسم می کند زبان نبایستی در یک اثر بزرگ حماسی عایق بشود یعنی که کسی مفهوم آنرا در نیابد ؛فردوسی استاد حماسه سراست به وجهی که نه تنها زبان او عایق نیست که اساسا زبان محسوس نمی باشد آنچنان توصیف کرده است، چنان است که ما را به سینما برده است و تصویر بعد از تصویر است که به ما نشان می دهد
ویژگی های حماسه های اصیل در شاهنامه است واین ویژگیها در سایر آثار نیست در گرشاسب نامه نیست ،در کارهای نظامی نیست این شاعران بزرگ بعد از فردوسی که به تقلید او پای در میدان گذاشتند همگی شکست خوده از میدان بیرون آمدند چون با دقایق کار حماسه سرایی آشنا نبودند=

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة طه آيات: 135 محل نزول: مکه
 
 
قَالَ كَذَلِكَ أَتَتْكَ آيَاتُنَا فَنَسِيتَهَا وَكَذَلِكَ الْيَوْمَ تُنسَى 126 وَكَذَلِكَ نَجْزِي مَنْ أَسْرَفَ وَلَمْ يُؤْمِن بِآيَاتِ رَبِّهِ وَلَعَذَابُ الْآخِرَةِ أَشَدُّ وَأَبْقَى 127 أَفَلَمْ يَهْدِ لَهُمْ كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُونِ يَمْشُونَ فِي مَسَاكِنِهِمْ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّأُوْلِي النُّهَى 128 وَلَوْلَا كَلِمَةٌ سَبَقَتْ مِن رَّبِّكَ لَكَانَ لِزَامًا وَأَجَلٌ مُسَمًّى 129 فَاصْبِرْ عَلَى مَا يَقُولُونَ وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ وَقَبْلَ غُرُوبِهَا وَمِنْ آنَاء اللَّيْلِ فَسَبِّحْ وَأَطْرَافَ النَّهَارِ لَعَلَّكَ تَرْضَى 130 وَلَا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلَى مَا مَتَّعْنَا بِهِ أَزْوَاجًا مِّنْهُمْ زَهْرَةَ الْحَيَاةِ الدُّنيَا لِنَفْتِنَهُمْ فِيهِ وَرِزْقُ رَبِّكَ خَيْرٌ وَأَبْقَى 131 وَأْمُرْ أَهْلَكَ بِالصَّلَاةِ وَاصْطَبِرْ عَلَيْهَا لَا نَسْأَلُكَ رِزْقًا نَّحْنُ نَرْزُقُكَ وَالْعَاقِبَةُ لِلتَّقْوَى 132 وَقَالُوا لَوْلَا يَأْتِينَا بِآيَةٍ مِّن رَّبِّهِ أَوَلَمْ تَأْتِهِم بَيِّنَةُ مَا فِي الصُّحُفِ الْأُولَى 133 وَلَوْ أَنَّا أَهْلَكْنَاهُم بِعَذَابٍ مِّن قَبْلِهِ لَقَالُوا رَبَّنَا لَوْلَا أَرْسَلْتَ إِلَيْنَا رَسُولًا فَنَتَّبِعَ آيَاتِكَ مِن قَبْلِ أَن نَّذِلَّ وَنَخْزَى 134 قُلْ كُلٌّ مُّتَرَبِّصٌ فَتَرَبَّصُوا فَسَتَعْلَمُونَ مَنْ أَصْحَابُ الصِّرَاطِ السَّوِيِّ وَمَنِ اهْتَدَى 135

 

ترجمه فارسي مکارم

مى‏فرمايد: «آن گونه كه آيات من براى تو آمد، و تو آنها را فراموش كردى; امروز نيز تو فراموش خواهى شد!» «126» و اين گونه جزا مى‏دهيم كسى را كه اسراف كند، و به آيات پروردگارش ايمان نياورد! و عذاب آخرت، شديدتر و پايدارتر است! «127» آيا براى هدايت آنان كافى نيست كه بسيارى از نسلهاى پيشين را (كه طغيان و فساد كردند) هلاك نموديم، و اينها در مسكنهاى (ويران شده) آنان راه مى‏روند! مسلما در اين امر، نشانه‏هاى روشنى براى خردمندان است «128» و اگر سنت و تقدير پروردگارت و ملاحظه زمان مقرر نبود، عذاب الهى بزودى دامان آنان را مى‏گرفت! «129» پس در برابر آنچه مى‏گويند، صبر كن! و پيش از طلوع آفتاب، و قبل از غروب آن; تسبيح و حمد پروردگارت را بجا آور; و همچنين (برخى) از ساعات شب و اطراف روز (پروردگارت را) تسبيح گوى; باشد كه (از الطاف الهى) خشنود شوى! «130» و هرگز چشمان خود را به نعمتهاى مادى، كه به گروه‏هايى از آنان داده‏ايم، ميفكن! اينها شكوفه‏هاى زندگى دنياست; تا آنان را در آن بيازماييم; و روزى پروردگارت بهتر و پايدارتر است! «131» خانواده خود را به نماز فرمان ده; و بر انجام آن شكيبا باش! از تو روزى نمى‏خواهيم; (بلكه) ما به تو روزى مى‏دهيم; و عاقبت نيك براى تقواست! «132» گفتند: «چرا (پيامبر) معجزه و نشانه‏اى از سوى پروردگارش براى ما نمى‏آورد؟! (بگو:) آيا خبرهاى روشنى كه در كتابهاى (آسمانى) نخستين بوده، براى آنها نيامد؟! «133» اگر ما آنان را پيش از آن (كه قرآن نازل شود) با عذابى هلاك مى‏كرديم، (در قيامت) مى‏گفتند: «پروردگارا! چرا پيامبرى براى ما نفرستادى تا از آيات تو پيروى كنيم، پيش از آنكه‏ذليل و رسوا شويم!» «134» بگو: «همه (ما و شما) در انتظاريم! (ما در انتظار وعده پيروزى، و شما در انتظار شكست ما!) حال كه چنين است، انتظار بكشيد! اما بزودى مى‏دانيد چه كسى از اصحاب صراط مستقيم، و چه كسى هدايت يافته است! «135» 

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

hosseincode2008@yahoo.co.uk

تصاوير بازي FarCry 2

http://hosseincode.persiangig.ir/image/farcry2_2_.jpg

http://hosseincode.persiangig.ir/image/farcry2%20_1_.jpg

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

امام را می خواهند از کدام خانه بیرون کنند؟

می گویند حاج سید حسن آقای خمینی نوه حضرت امام چند بار خواب دیده که امام به او می فرمایند: "مرا دارند از این خانه بیرون می کنند"

در جریانات اخیر، این خواب بلافاصله مورد تفسیر قرار گرفت و گفتند که منظور امام این بوده که عده ای دارند به خانواده اش توهین می کنند و می خواهند راه امام را در ایران منحرف کنند و ...
حتی برخی ها که تا چندی پیش هرچه خواب و تفسیر خواب را مورد استهزاء و حمله قرار می دادند، دست به قلم برده و شرح ها بر این خواب نوشتند...
اما کمی بیشتر به جمله امام در خواب آقاسیدحسن دقت کنید ... امام فرمود: "مرا دارند از این خانه بیرون می کنند"؛
نوه امام هم که ظاهرا این خوابها را در همان مکان بیت امام دیده اند؛ امام می فرماید: "این خانه"

یک سوال؛
از کجا معلوم که منظور امام از این خانه، همان بیت امام نبوده و منظورشان از کسانی

 

 

salarilaleh@yahoo.com

من از جناب اقای مبین تقاضا دارم این مطلب رو اگر چه شاید برای خیلی ها تکراری باشد درج کنند.و اینکه علت این همه مو ضع گیری برای این مسئله چیست؟ما باید قبل از اینکه نسبت به هم انتقادی داشته باشیم باید ببینیم علت این همه تلاش برای یافتن و بررسی این گونه حوادث چیست.ما به جمیع امامانمان احترام گذاشته و این ایمان و اعتقاد به انها ذاتی و قلبی است اما مگر نه اینکه ما یاد گرفته ایم با دلیل و سند محکم همه چیز را بپذیریم ؟درجواب این شخصی که این رو مطرح کرده اند

اَلسَّلامُ عَلَى الشَّجَرَةِ النَّبَوِيَّةِ وَ ... وَ عَلى ضَجيعَيْكَ آدَمَ وَنُوحٍ عَلَيْهِمَا السَّلامُ
سلام بر درخت طيبه نبوت و ... و بر دو آرميده در كنارت آدم و نوح عليهما السلام
yazynh@yahoo.com

كه اين به معني وجود قبر اين دو پيامبر (ع) در كنار آرامگاه حضرت علي (ع) است.
همچنين در كتب معتبر زيارات آمده است كه پس از زيارت حضرت علي (ع) به بالاي سر برو و حضرات نوح و آدم (ع) را زيارت كن، زيرا قبر اين دو بزرگوار بالاي سر حضرت امير (ع) در داخل ضريح است.
بگویم ما در تمام زیارت نامه هامون اول سلام می کنیم به خاطر وارث نوح بودن او در زمین و از حضرت نوح یاد می کنیم(( السلام علیک یا وارث نوح نبی الله))واینکه اگر کاملا مسلم بود که ایشان در کجا دفن هستند دیگر نیازی به این همه جستجو و دعوا بر سر ادعای وجود این بزرگواران در کشورهای مختلف نبود.اما این مصاحبه ذیل بیشتر در مورد طوفان نوح مدعی است .ایا این برای شما دوست عزیز جالب نیست و نمی خواهید بیشتر در مورد ان بشنوید؟اینقدرشدید بر خورد کردن دعا کردن برای خراب شدن اماکن و حمله اسرائیل و غیره و ذالک برای چیست؟؟؟؟؟؟؟؟

متن مصاحبه با دكتر علي‌اكبر افراسياب‌پوررا در اینجا میتوانید بخوانید

 

 

erfan_iman_vojdan@yahoo.com

جوابیه حقارت سفیر انگلیس

خدمت دوست عزیز ashoora63.ht

چرا شما آخر صف ایستادن را حقارت و نه کمال وفهم و احترام به حقوق دیگران می بینید
برای مردمی که ضایع کردن حقوق دیگران وسوُ استفاده از موقعیت اجتماعی وسیاسی خود بصورت عادت و روزمرگی و گهگاه حتی افتخار وزرنگی درآمده .صدالبته که انتهای صف بودن یک مقام سیاسی را حقارت فرض کرده و مایه مباهات و افتخاری برای خود میداند. اگر فردی از قماش خودتان در آخر صف بود که البته این فرضیه ایست محال چون به برکت 2 یا الله و آمین وقربه الی الله اول صف بود ولی با همین فرض محال آخر صف ایستادن را تواضع و فروتنی میدانستید
حیف از نام عاشورا که با همین نگرشهای سطحی جهان عاشورایی را مظهر تروریست وقتل و خونریزی میداند
دوست عزیز ارتباط با دولتی و ارتبلط بیشتر با آن برای رفع نیاز وحاجتمندی نیست مخصوصا برای کشورهای توسعه یافته .لطفا کمی با دیدگاهانسانی تر مسایل را تحلیل کنید

 

 

viski_601@yahoo.com

چون در بهشت بودم... مردی هر روز در بازار گدايی می‌کرد و مردم هم حماقت او را دست می‌انداختند. دو سکه به او نشان می‌دادند که يکی از طلا بود و يکی از نقره. اما مرد گدا هميشه سکه نقره را انتخاب می‌کرد.
اين داستان در تمام منطقه پخش شد. هر روز گروهی زن و مرد می‌آمدند و دو سکه به او نشان می‌دادند و مرد گدا هميشه سکه نقره را انتخاب می‌کرد.
تا اينکه مرد مهربانی از راه رسيد و از اينکه مرد گدا را آنطور دست می‌انداختند٬ ناراحت شد. در گوشه ميدان به سراغش رفت و گفت: هر وقت دو سکه به تو نشان دادند٬ سکه طلا را بردار. اينطوری هم پول بيشتری گيرت می‌آيد و هم ديگر دستت نمی‌اندازند.
مرد پاسخ داد: حق با شماست٬ اما اگر سکه طلا را بردارم٬ ديگر مردم به من پول نمی‌دهند تا ثابت کنند که من از آنها احمق‌ترم. شما نمی‌دانيد تا حالا با اين کلک چقدر پول گير آورده‌ام.

پ.ن. اگر کاری که می‌کنی٬ هوشمندانه باشد٬ هيچ اشکالی ندارد که تو را احمق بدانند

 

 

yazynh@yahoo.com

در پاسخ به بي‌ادبي برخي دوستان

دوستي كه به علت بي‌ادبي نام او را ذكر نمي‌كنم تا آبرويش محفوظ بماند، بنده را متهم به دستمال به دست گرفتن براي اعراب كرده‌اند؛ زيرا بنده گفته‌ام قبر دو پيامبر نوح و آدم (ع) در نجف است و نه در ايران! آيا اين يعني دستمال به دست گرفتن براي اعراب؟! و اگر منظور ايشان از اعراب امامان معصوم (ع) هستند، غلام بودن آن‌ها براي ما افتخار است. دوم اين كه اگر منظورشان از تحقيقات اينترنتي مقاله‌اي است كه يكي از مدرسين دانشگاه نوشته بايد به عرضشان برسانم كه در اين مقاله تنها نوشته شده تحقيقات نشان داده است طوفان نوح در ايران پايان پذيرفته و هيچ اثباتي مبني بر وجود قبر ايشان در ايران نيامده است. همچنين در آن مقاله آمده است دو قبر در منطقه‌اي كه طوفان نوح پايان پذيرفته به صورت امامزاده وجود دارد، فكر كنيم همان قبر نوح باشد!! بعد مي‌پرسند قبر كناري آن متعلق به كيست و پاسخ مي‌شنوند نمي‌دانيم، شايد قبر حضرت آدم (ع)!! اين شد اثبات؟! از لحاظ علمي فقط پايان پذيرفتن طوفان نوح در ايران آن هم نه به صورت قطعي اثبات شده است. نكته ديگر اين كه منظور ايشان از عبارت «چند حديث از افرادي كه صحت و سلامتشان جای سوال دارد» چيست؟ اگر منظور ايشان از اين افراد نستجير بالله ائمه معصومين (ع) هستند كه خودشان مي‌دانند و خداوند و ائمه معصومين (ع) و ما با كساني كه از حداقل فرهنگ و شعور برخوردار نيستند و به اعتقادات ديگران توهين مي‌كنند، كاري نداريم. هر چند كه ايشان فرهنگ و شعور خود را در توهين‌هاي قبلي نشان دادند و اگر منظور ايشان از آن افراد بزرگاني چون سيد بن طاووس و شهيد ثاني و ... رحمهم الله است، كه مشخص است ايشان كه ما را دعوت به مطالعه مي‌كنند، خود كمترين مطالعه‌اي در مورد شخصيت اين بزرگواران نكرده‌اند و ايشان حتي اگر هم شعور و فرهنگ داشتند، اصولا در حدي نبودند كه بخواهند در مورد اين بزرگان علم و تقوا كه همه علماي عصر حاضر از آن‌ها به عنوان پيشوايان مراقبت نفس نام برده‌اند، اظهار نظر كنند.
اَللّهُمَّ ارْزُقْنَا الشُّعورَ وَ الْاَدَب

 

.

alirezamajidi@gmail.com

کامپیوتر در دنیای هالیوود - قسمت سوم:
سوم: سرقت‌های بیت‌تورنتی

آمار دقیقی از میزان دانلود غیرقانونی فیلم‌ها و سریال‌های محبوب تلویزیونی با استفاده از شبکه‌های P2P، سایت‌های اشتراک فایل و بیت‌تورنت نمی‌توان ارائه کرد با این حال سایت «تورنت فریک» آمار جالبی در مورد میزان دانلود از سایت ‌ Mininovaدر سال 2007، به دست داده است.

جالب است که میزان دانلود قسمت‌های مختلف بعضی از سریال‌های محبوب روی هم از دفعات دانلود فیلم‌های هالیوودی بیشتر است. تنها در سایت Mininova بعضی از قسمت‌های این سریال‌ها بیشتر از 2 میلیون بار دانلود شده‌اند. فیلم‌های محبوب هم آمار دانلودی حول و حوشی 500 هزار دارند.

رتبه

فیلم‌ها

سریال‌ها

1 Transformers (569.259) Heroes (2.439.154)
2 Knocked Up (509.314) Top Gear (1.217.923)
3 Shooter (399.960) Battlestar Galactica (706.209)
4 Pirates Of The.Caribbean At World's End (379.749) Lost (705.724)
5 Ratatouille (359.904) Prison Break (608.487)
6 300 (358.226) Desperate Housewives (457.805)
7 Next (354.044) 24 (524.303)
8 Hot Fuzz (352.905) Family Guy (522.839)
9 The Bourne Ultimatum (336.326) Dexter (435.670)
10 Zodiac (334.699) Scrubs (427.420)

 

 

poorchesta@gmail.com

ایران مهمتر است یا اسلام؟

با سپاس از گردانندگان روزانه و بادرود فراوان به یکایک خوانندگان فرهیخته و ارزشمند روزانه که با بیان دیدگاههای خود پرسشهایی را به میان میآورند که آدمی هم به اندیشه واداشته میشود و هم اینکه بگونه ای وظیفه خود میداند که پاسخ دهد باید عرض کنم که من دیدگاه خودرا بیان میکنم و براین باورم که تا زمانیکه به اعتقادات و مقدسات کسی جسارت نشود، میتوان بگونه ای بی پایان دیدگاه(های) خودرا بیان نمود. میخواهم نکته ای کوچک را به عرض نویسنده گرامی که بحث(گفتگو) ناسیونالیستی و اینکه آیا اسلام مهمتر است یا ایران را مطرح فرمودند، در کمال ادب و احترام برسانم.
از دیدگاه من دین هرکس مجموعه اعتقادات و باورهای اوست. برای همین دین نباید به فرد و یا هرچیز دیگر محدود(بسته) شود. از سوی دیگر زادگاه و میهن هرکس هم جایی است که انسان و نیاکان او در آن بدنیا آمده اند. خیلی ساده و روان بگویم، سنجیدن(مقایسه) ایندو از پایه کاری نادرست است. ایران مهمتر است یا اسلام؟ این پرسش از پایه و بیخ و بن پرسشی نادرست و بی پاسخ است. میهن کسی و باورهای او را نمیتوان با هم سنجید! البته پاسخ شما از روی منطق داده شده است که اگر میخواهید دو چیز را بسنجید باید ماهیت آنها یکی باشد. ایران 2500 سال پیش که نزدیک به 1000 سال به پدید آمدن اسلام مانده بود، ایران زرتشتی گفته نمیشد.
درباره مادی بودن و توشه ای برای آخرت اندوختن هم اشاره ای فرمودید که ایران به تنهایی مادی است و برای آخرت ما سودی ندارد. من به شما پیمان میبندم (قول میدهم) که تنها کافیست(بسنده) است انسان دروغ نگوید، دزدی نکند، تجاوز به حقوق دیگران نکند، خودکشی نکند، ظلم نکند(یعنی همانها که در اسلام از آنها به گناهان کبیره نام برده شده!) من به شرافتم سوگند میخورم که حتما ً دروازه های فردوس و بهشت برین تا ابد برویش باز است. وگرنه به بهانه اینکه آبرویمان و یا جان و مال مسلمان در خطر بود دروغ بگوییم، بامید اینکه خداوند درعزاداری و روزه داری گناهانمان را میبخشد، دزدی کنیم، به بهانه امر بمعروف و نهی از منکر ظلم کنیم و هزاران دغل بازی که روزانه شاهد آن هستیم تا آنجا که خدای من است میدانم این راهها به ترکستان است. پس مطمئن باشید که خداوند برای همان ایران ایران تنها کردن آدمی را به بهشت میبرد.
باآرزوی سربلندی روزافزون برای ایران و ایرانیان
پورچستا

 

 

mary_orm2006@yahoo.com

لطفا درج کنید

سلام
مدتی پیش توسط یکی از دوستانم با سایت و مجله الکترونیکی شما آشنا شده ام در کل ، مجله شما را مفید تلقی می کردم اما خواندن بخش اخبار ترکیه در شماره 903 مرا بعنوان کسی که مسائل رژیم نژاد پرست ترکیه را با کردها که به دلیل بی عرضگی و خیانت شاهان ایرانی و از دست رفتن قسمت عمده ای از خاک کشورمان زیر یوغ استعمار به ظاهر اسلامی عثمانی قرار گرفتند، تعقیب می کنم مرا به این فکر واداشت که هدف شما اولا از قرارداد این بخش در سایتتان چیست؟ و چرا بخش مثلا "اخبار دوبی" یا "اخبار پاکستان" و .... را ندارید.
دوما چرا با انتخاب این خبر که بخشی از جنگ روانی رسانه های ترکیه را شامل می شود سعی در تشویش
اذهان خوانندگان نمودید؟ چرا این مردم همیشه باید فریب حرکات و حرفهای زیبا را بخورند ولی سپس ثابت شود که همیشه بازیخورده جریانی ناشایست هستند در پشت حرفهای به ظاهر عامه پسند هستند؟ آیا شما نیز از
کسانی هستید که اعتقاد به اصالت نژاد مغول دارید و بر این باورید که ترکها که پس هجوم مغولها به آسیای غربی و خاور میانه و شرق اروپا در این مناطق مستقر شدند با دیگر ملتها متفاوتند و به قول رژیم عقب مانده
ترکیه که از آزادی ، تساوی حقوق انسانها و دمکراسی غرب فقط بی بندوباری را خوب یاد گرفته است
"Ne Mutlu, Turkum Diene" (یعنی چه خوشبخت است کسی بگوید ترکم) ایمان دارید. اگر اینطور است چرا نمی گویید که هدف شما ترکهای تندرو ایران نیز تجزیه آتروپادگان عزیز(آذربایجان کنونی که نام عربی آن است) از ایران را دارید؟
باعث تاسف است که این ابزار به جای آنکه وسیله ای برای حق گوئی و دفاع از مظلوم و ترویج برادر وبرابری باشد ، بسیار زیرکانه و البته مودبانه در خدمت اشاعه فرهنگی بسیار پست و افکاری نادرست در بین خوانندگان بی گناه خود است. امام بدانید که همچنانکه آمریکا و تمامی متحدین او در ناتو نتوانسته اند پس از سالها گروه طالبان را که تنها برای حکومت عده ای خشکه مذهبی می جنگند از بین ببرند ، ارتش مزدور و خود فروخته ترکیه نیز نخواهد توانست ملت کرد با تاریخچه ای چند هزار ساله را از بین ببرد.
من به شما توصیه میکنم آمار دقیق تلفات را نه از رسانه های همفکرتان بلکه از منابع دیگر تهیه کنید و من در عجبم وقتی خود رژیم ترکیه سقوط یک هلیکوپترش را با 8 سرنشین تائید کرده ، چطور شما کاسه داغ تر از مغول شدید و آن را 2 نفر اعلام می کنید؟؟؟

 

 

moshka22000@yahoo.com

مصرف گردو در کاهش چربي‌هاي خون
ميسر است

براساس مطالعات مختلفي که در سرتا سر جهان صورت گرفته، مشخص شده؛ گردو قابليت پايين آوردن سطح کلسترول خون را دارد.
مصرف گردو نه تنها براي کاهش سطح کلسترول خون مفيد است، بلکه باعث کاهش خطر بيماري‌هاي قلبي و التهاب مي‌شود.
گردو به دليل اين که حاوي مقادير بالاي اسيدهاي چرب امگا – 3 ( به خصوص اسيد آلفا لينولئيک) و فيتو استرولهاست، براي قلب مفيد مي باشد.
اسيدهاي چرب امگا – 3 از طريق افزايش سطح HDL و کاهش سطح LDL باعث کاهش سطح تري گليسيريد و کاهش تشکيل پلاک‌هاي آترواسکلروتيکي در سرخرگها مي‌شوند.
ولي مکانيسمي که باعث کاهش سطح کلسترول تام توسط اين ترکيبات مي‌شود، هنوز مشخص نيست. در حقيقت گردو در مقايسه با ساير مغزها حاوي مقادير بيشتر اسيدهاي چرب امگا – 3 است.
گردو علاوه بر اين که حاوي ترکيباتي است که براي قلب مفيد هستند، داراي مقادير ارزشمند ويتامين‌هاي E، B، فيبر و ساير عناصر معدني است.
تحقيقات بيانگر اين است که مصرف 45 گرم گردو به عنوان بخشي از رژيم کم کلسترول به شرط اين که کالري دريافتي افزايش پيدا نکند، باعث کاهش خطر بيماريهاي قلبي – عروقي مي‌شود.
گفتني است، علاوه بر اين، بسياري از مطالعات نشان مي‌دهند که مصرف مقادير زياد اين مواد (مواد حاوي اسيدهاي چرب امگا– 3) خطر حمله قلبي و انسداد سرخرگها را تا 70 درصد کاهش مي‌دهد.

 

 

moshaveres@yahoo.com

مشاوره روزانه

قسمت دوم
سلام . اگر يادتان باشد در قسمت اول به شما گفتم كه كليه شنيده ها و خوانده هايتان را در مورد روانشناسي و شاخه هاي وابسته به دور بريزيد ، يادتان هست ؟ شايد به نظرتان اين ديوانگي به نظر برسد . مگر مي شود نويسنده هاي خارجي و كتابهايشان را ناديده گرفت ؟ بله مي شود . اين نوع كتابها بسيار خوب هستند ولي اشكالي كه دارد اينست كه مطابق فرهنگ اروپا يا آمريكا نوشته شده است كه كاملا با فرهنگ ما مغاير است . مثلا يك دختر نروژي مطمينا در زندگي اش چيزي به نام كنكور و گشت ارشاد و يا يك پسر دانماركي چيزي به اسم سربازي ندارد . از طرفي رابطه يك زوج فرانسوي را به هيچ عنوان با يك زوج اصفهاني نمي توان مقايسه كرد . درست است كه خواندن اين نوع كتابها مي تواند دريچه اي باشد براي زندگي بهتر ولي شرطش آن است كه آنها را با فرهنگ خودمان تطبيق بدهيم . چيزي كه متاسفانه مترجمين اين كتابها به آن توجهي ندارند . شايد كم كم داريد به اين نتيجه مي رسيد كه من درست مي گويم و شما با خواندن آن كتابها چيزي بدست نياورده ايد . نه يك شبه از روابط سرد جنسي تبديل به شارون استون شده ايد و نه سنگفرش خانه تان از طلا شده است . حتي با خواندن رابطه ونوسي ها و مريخي ها هم به نتيجه دلخواه با همسرتان نرسيده ايد . بارها سعي كرده ايد با تكنيك هاي آنتوني رابينز عزيز لاغر شويد و يا با متدهاي ژاپني يك شبه مديري موفق شويد و هزار و يك راه براي ذله كردن پدر مادرتان آموخته ايد ولي نتيجه بي نتيجه . اينها فقط توانسته اند براي مدت كوتاهي ، تاثيري ظاهري روي رفتار شما بگذارند . اما من از همين جا به شما قول مي دهم كه بعد از پايان مطالبم كه نمي دانم چند شماره مي شود ، به كلي احساس تغيير را حس كنيد . چون تمامي آن كتابها و روش هاي جديد را من با فرهنگ خودمان به شما مي دهم و احتياجي نيست شما هر صبح سگ زنتان را به پارك ببريد ! چون نه زن شما سگي دارد و نه پاركي نزديك خانه شما است ! اصلا هم نيازي نيست كه هر بامداد همسر شما با نوازش گل رز سرخ رنگ شما بيدار شود . اما شايد شما اگر كمي تمركز كنيد ، حق بيشتري به من بدهيد . دقت كرده ايد وقتي اين كتابها را مي خوانيد هيچ راه حلي در آنها داده نشده و فقط يكسري داستان از زندگي هاي مراجعين آن نويسنده ها به شما داده شده است ؟ مثلا جك و اليزابت زندگي سردي دارند چون اينطوري هستند . اما هيچ وقت گفته نشده كه راه حل اين مساله جك و اليزابت چيست و فقط به نوشتن سرگذشت آنها اشاره شده . خب فكر كنم متوجه حرفهايم شديد و ديگر ادامه نمي دهم . اما اينها كه گفتم مربوط به نويسندگان روز دنيا مي شود . شايد بپرسيد يونگ ، فرويد و هيلگارد و ديگران چه ؟ اشكال كتابهاي آنها ( البته اشكال مترجمين اين اساتيد ) اين است كه آنقدر قلنبه سلمبه نوشته و ترجمه شده اند كه بدرد افراد عام نمي خورد . مباحثي مانند اينكه در فلان قسمت مغز غده اي بنام ايكس وجود دارد كه ناخودآگاه در آن جاري مي شود و اين ناخودآگاه و ضمير باطني ريشه در عقده هاي سرخورده كودكي شما دارد ، فقط خميازه شما را در مي آورد و راه حلي به شما نمي دهد .
اما نكته ديگر اينكه حالا شما نقش يك مشاور را و نياز به حضورش را فهميده ايد . دو جلسه پيش يكي از همكاران من مي رويد و ديگر نمي رويد . علت اش هم خيلي ساده است . معذب بودن شما در مورد بيان مسائل تان كه نشات گرفته از خجالت ما ايراني ها در گفتن حرفهاي خصوصي مان است . اشكالي ندارد . اين هم قابل حل است . ابتدا خيالتان را راحت كنم كه مشكل از شما نيست و اين مساله از فقر فرهنگي ما ريشه مي گيرد . مثلا بحث در مورد مسائل جنسي از آن مواردي است كه همواره شرم ما اجازه نمي دهد آنرا براي ديگري بيان كنيم . نه لزوما براي يك مشاور يا روانشناس و حتي يك سكسولوژ . بلكه در اكثر روابط زناشويي و دوستي هم ما از گفتن چيزهايي كه دوست داريم به شريك جنسي مان شرم داريم . مثلا اكثر زنان ايراني اين حس را دارند كه اگر فرم جديدي يا پوزيشن جديدي را از همسرشان بخواهند ، همسر آنها فكر مي كند كه آنها خراب هستند كه متاسفانه اين موارد هم از فقر فرهنگي ما نشات مي گيرد . ولي به شما خالصانه قول مي دهم كه چند شماره بعد احساس كنيد كه ديگر گردويي در گلويتان گير نكرده و به راحتي مي توانيد صحبت كنيد . اما براي اينكه اين شماره فقط به غيبت از نويسندگان خارجي محدود نشود ، كمي هم بحث مشاوره مي پردازم .
اگر يادتان باشد در قسمت پيشين گفتم كه به ياد داشته باشيد همواره به مشكلات خود بعنوان مساله نگاه كنيد تا بتوانيد آن مساله ها را حل كنيد . يادتان آمد ؟ مي دانم كه يادتان نيامده ولي اشكالي ندارد . قرار نيست شما چيزي را حفظ كنيد . بلكه من سعي مي كنم با تكرار يكسري مسائل به شما كمك كنم كه ياد بگيريد و همواره در ذهن خود به ياد داشته باشيد . در زندگي معمولا مشكلات ( مسائل ) را به سه دسته تقسيم مي توان كرد . اول مسائلي هستند كه به خودمان مربوط مي شوند . دوم مسائلي هستند كه به ديگران مربوط مي شود و سوم مسائلي هستند كه نمي توانيم كاري در موردشان انجام دهيم . شما بعنوان يك فرد ابتدا بايد بدانيد كه مساله شما جزو كدام دسته است تا از طريق فرمول حل آن مساله بتوانيد مساله تان را حل كنيد . اما فرمول حل اين سه دسته چه هستند ؟ خيلي ساده است . وقتي مساله مربوط به خودمان مي شود مي توانيم از طريق تغيير دادن چيزهايي كه به آنها عادت كرده ايم ،‌مساله مان را حل كنيم . وقتي مساله به ديگران مربوط مي شود مي توان به سادگي با تغيير راه هاي نفوذ خود در ديگران آن مساله را حل كرد و وقتي مساله اي غير قابل حل هست و ديگر از عهده و توان ما خارج است به سادگي مي توان با قبول آن مساله و زيستن با آن هر چند كه دوستش نداشته باشيم آنرا حل كنيم . مثلا اگر شما يك فلج مادرزاد هستيد با غر زدن و افسردگي نمي توانيد سلامتي خود را باز بيابيد ، پس بايد آنرا بپذيريد و فكرتان را به جاي افسردگي به چيزهاي ديگري معطوف بداريد . شايد شما نتوانيد دونده دوي ماراتن شويد ولي در مسابقات معلولين كه مي توانيد برنده باشيد . در شماره بعد بيشتر به اين موضوع مي پردازم . ادامه دارد .

 

 

mhrsanei@googlemail.com

عضله سازی به سبک MP3 با HMB

تمام کسانی که برای بدنسازی به باشگاهها می روند علاقه دارند تا در کمترین زمان بیشترین عضله را بسازند و از 10 نفری که بدنسازی را شروع می کنند کمتر از 5 نفر بیش از سه ماه و کمتر از 3 نفر سابقه تمرینشان به بیشتر از شش ماه خواهد رسید ضمن اینکه 90 درصد بدنسازانی که استروئید مصرف می کنند سابقه تمرینشان کمتر از 6 ماه است .
اما بدنسازی به روش فشرده یا به قول گفتنی MP3 چه گونه امکان دارد آیا امکان دارد به مدت سه ماه هر ماه یک تا یک و نیم کیلو وزن عضلانی اضافه کرد و استروئید هم مصرف نکرد – پاسخ مثبت است به شرط تمرین صحیح – تغذیه و استراحت مناسب که درمطالب قبلی مختصر توضیح دادم اما مکملها هم در این میان نقش مهمی را برعهده دارند یکی از مناسبترین مکملهایی که قصد معرفی آنرا دارم HMB است .
HMB نه استروئید است و نه دارو مخفف ترکیبی به نام بتا - هيدروكسي بتا - متيل بوتيرات است که در بدن توسط كبد و عضلات ساخته مي شود (روزي حدود 500 ميلي گرم) و موجب متابوليت آمينو اسيدهاي زنجيري بويژه لوسين مي شودو از شكستن و تجزيه پروتئين هنگام تمرينهاي سنگين و شديد جلوگيري مي كند و نقش آنابوليك و عضله سازي دارد. این ماده در کمیت های بسیار کم در مواد غذائی گیاهی و حیوانی یافت می شود ضمنا جزئی طبیعی از شیر مادر است !
بسیاری بدنسازان غیر داروئی معتقدند که HMB به حفظ عضلات هنگام کاهش وزن کمک می کند و توسط بسیاری از قهرمانان سایر رشته های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد (همانند کراتین )
مطابق یک تحقیق بدنسازانی که 3 گرم HMB را به مدت سه هفته به رژیم خود اضافه کرده اند به نسبت کسانی که همان تمرین را انجام دادند تا سه برابر بیشتر عضله و دو و نیم برابر قدرت بیشتری تجربه کردند . البته مطالعات نشان داده که HMB موجب افزایش استقامت ( کاهش سطح اسید لاکتیک خون ) نیز می شود .ضمنا از آنجائیکه این ترکیب هیچ وابستگی به هورمونهای آندروژنیک از جمله تستسترون ندارد نتایج مشابهی در زنان بوجود می آورد .
به نظر می رسد که HMB توازن متابولیسم پروتئین را به نفع رشد عضلات جدید جابجا میکند و همچنین تجزیه بافت ماهیچه ای را به حداقل می رساند .
زمانی که شما HMB را به همراه یک رژیم غذائی بالای پروتئینی مصرف می کنید بهترین کاربرد را خواهد داشت . همانطور که گفته شد مصرف 3 گرم HMB می تواند نتایج بسیار خوبی ارائه دهد اما ممکن است این مقدار برای بسیاری بدنسازان کافی نباشد و بدنسازانی که تا 6 گرم مصرف کرده اند نتایج بیشتری گرفته اند اما HMB ماده گرانقیمتی است و این مقدار مصرف هزینه زیادی را موجب می شود.

ضمنا دوستان اگر مایل به اهدای اعضای بدنتان پس از مرگ مغزی هستید در این سایت عضو شوید
www.iran-ehda.com
این سایت توسط یکی از دوستانم به من معرفی شد و همین امروز فرمش را تکمیل کردم به نظر من ایده خوبی است .

 

 

yazynh@yahoo.com

گزيده اخبار مذهبي

تبليغ مسيحيت صهيونيست در اردن
به نقل از ابنا صهيونيستهاي مسيحي در اقدامي جديد دست به تبليغات گسترده براي دين ابداعي خود در نقاط مختلف کشور اسلامي اردن کردند. اين اقدام پنهاني باعث خشم مسلمانان اردن و موج محکوميت ها از سوي رهبران ديني مسلمان و حتي مسيحيان اين کشور شده است. تا جايي که روساي کليساهاي ارتدوکس و کاتوليک در بيانيه اي نسبت به اين مساله هشدار داده و خطرات آن را گوشزد کردند.

قرآن تحريف شده آمريکايي در تاتارستان
به نقل از ابنا در اين قرآن ها، هيچ اشاره اي به "نام ناشر" يا "محل چاپ" آنها نشده است و تنها چيزي که در آن معلوم است اينکه از سوي ايالات متحده آمريکا توليد شده اند. مسلمانان منطقه در واکنشي مناسب، بلافاصله 15 نسخه از اين کتاب را که پيدا کرده اند جمع آوري نمودند. يكي از رئساي دايره روحانيت تاتارستان گفت «نبايد از اين موضوع به سادگي گذشت بلکه با شدت در مقابل اينگونه اقدامات ايستاد».

بيرق سرخ حسيني در پاريس به اهتزاز درآمد
به نقل از فارس بيرق سرخ حسيني در بلنداي مسجد شيعيان پاريس در ميان شور و اشتياق مسلمانان مقيم پاريس در حومه جنوب شرقي پايتخت فرانسه به اهتزاز درآمد. اين بيرق سپس در حسينيه‌اي در فرانسه مجددا برافراشته و مراسم بزرگداشت اربعين حسيني در کنار آن برگزار شد.

لباس زنان شناگر ايراني در انتظار فتواي مراجع معظم تقليد
به نقل از اعتماد ملي مراجع تقليد اگر لباس شنايي را که مالزي براي زنان مسلمان طراحي کرده است، تاييد کنند، شناگران زن ايران مي‌توانند در مسابقات برون‌مرزي شرکت کنند. وحيد مرادي رئيس فدراسيون شنا مراجع تقليد را تصميم‌گيرنده نهايي دانسته و گفت فدراسيون شنا تابع سياست کلي نظام است. اگر مراجع اين لباس را تاييد کنند ما هم از آن استفاده مي‌کنيم.

اخذ جريمه از زائران ايراني کربلا!
كشور عراق را نيز ظاهرا دندان ايراني‌ها را شمرده و در كنار كمك‌هاي داوطلبانه ايراني‌ها اقدام به اخاذي نيز از آن‌ها مي‌كنند. به نقل از خبرگزاري مهر معاون سرکنسولگري جمهوري اسلامي ايران در کربلا گفت: «مدتي است که استان کربلا از هر زائر ايراني که خارج از چارچوب سازمان حج و زيارت وارد کربلا مي شود، مبلغ 10 الي 12 دلار اخذ مي کند. نوري مالکي نخست وزير عراق دستور لغو اين مصوبه که خاص ايرانيان وضع شده را داده است اما مقامات استان کربلا بدون توجه به اين دستور همچنان به اخذ اين مبالغ از ايرانيان مي پردازند. اين در حالي است که تسهيلات خاصي هم در قبال مبلغ اخذ شده ارائه نشده و نحوه دريافت آن نيز موجب وهن شخصيت زائران ايراني است. گذرنامه هاي زائران ايراني مذکور مانند مجرمان ضبط شده و زائران بايد پس از مراجعه به بانک و واريز مبلغ به پليس گردشگري مراجعه نموده و گذرنامه هاي خود را دريافت نمايند. در ايام زيارتي خاص که کربلا رسما به حالت تعطيل در مي آيد، عملا زائران ايراني در شرايط دشواري قرار مي گيرند. هم اکنون تعداد زيادي از زائران ايراني که بصورت انفرادي به کربلا سفر کرده اند در شهر بدون گذرنامه سرگردان هستند.» اين مساله در مورد ايرانيان كه به اذعان خود مردم عراق هرچه دارند از آن‌ها است، بسيار گران به نظر مي‌رسد!

برگزارکنندگان مراسم بزرگداشت مغنيه در کويت بازداشت شدند!
به نقل از رجانيوز سرانجام پس از چندين روز جنجال و زمينه سازي روزنامه هاي درباري کويت در مقابل برگزاري بزرگداشت شهيد عماد مغنيه، 3 کويتي برگزارکننده اين مراسم به اتهام اقدام عليه امنيت ملي بازداشت شدند.

اعتراف جنبلاط به قدرت ايران: نشست سران عرب در دمشق تجسم امپراتوري ايران در منطقه است
به نقل از برنا از چهره‌هاي مشهور طرفداران صهيونيست در گفتگو با تلويزيون "المستقبل" افزود: شوخي بزرگي است که تصور شود کنفرانس سران عرب در دمشق کنفرانسي عربي است؛ بلکه اين کنفرانس به لحاظ شکلي عربي بوده ولي رياست آن با نماينده ايران است.

توهين جديد دانماركي‌ها اين‌بار به "خانه خدا"!
به گزارش شيعه آنلاين يك گالري هنر در برلين آلمان، نمايشگاهي را كه مضمون يكي از پوسترهاي آن؛ جسارت به كعبه معظمه بود، تعطيل كرد. اين نمايشگاه از سوي گروه «Surrend» دانمارك برگزار مي‌شد. پوستر اهانت‌آميز، عكسي از كعبه را نشان مي‌داد كه به زبان آلماني كلمات دون شاني بر روي عكس چسبانده بودند.

بحران در هلند به علت توهين به اسلام
به گزارش شيعه آنلاين نخست وزير هلند گفت «ممکن است حجم واردات کشورهاي اسلامي از هلند به شدت کاهش يابد و اين مسأله ضربه سنگيني به اقتصاد ما وارد خواهد کرد. جنبش طالبان در افغانستان اعلام کرده اند که حملات خود عليه سربازان هلندي را افزايش خواهند داد.» "فيلدرز" که عامل اصلي توهين به اسلام و نماينده راستگراي افراطي پارلمان هلند است، در پايگاه الکترونيکي خود نوشت: نخست وزيرمان به شدت ترسيده، به همين دليل به احتمال زياد به جاي اينکه از ارزش ها و حقوق دمکراتيک ما دفاع کند، مسلمان شود.

ادامه اعتراض مسلمانان به انتشارمجدد کاريکارتورهاي اهانت آميز
به نقل از شبكه العالم . گزارش شيعه آنلاين دانشجويان وديگر اقشار مردم کشور موريتاني ديروز با برپايي راهپيمايي اعتراض آميز خواستار تحريم کالاهاي دانمارکي شدند. مردم پاکستان نيز ديروز در تعدادي از شهرهاي اين کشور در اعتراض به انتشار کاريکاتورهاي اهانت آميز به پيامبر اکرم (ص) با شرکت در راهپيمايي، تحريم اقتصادي اين کشور و همه کشورهاي اهانت کننده به مسلمانان و اخراج سفراي آنان را خواستار شدند. صدها نفر از نمازگزاران مسلمان لبناني روز گذشته در اعتراص به انتشار مجدد کاريکاتورهاي اهانت آميز در روزنامه هاي دانمارک تظاهراتي را در شمال لبنان برگزار کردند و با سر دادن شعار مرگ بر دانمارک، خواستار اخراج سفير دانمارک از اين کشور شدند.

رسوايي اخلاقي چهره مذهبي سرشناس عربستان
به گزارش شيعه آنلاين رابطه نامشروع "احمد دبيان" رئيس مرکز فرهنگ اسلامي در لندن و رئيس مسجد مركزي اين شهر كه پسر يكي از شيوخ سعودي است، با يکي از ثروتمند ترين و سرشناس ترين زنان فاسد انگليس فاش شد.

شرق‌شناس فرانسوي: جنگ با تروريسم "سيد حسن نصرالله" را به وجود آورد
به گزارش شيعه آنلاين "جيل کيبل" يکي از شرق شناسان سرشناس فرانسه طي مصاحبه اي جنگ عليه تروريسم را عامل محبوب شدن و مخلص شناخته شدن دبيرکل حزب الله لبنان دانست و او را مقابل القاعده و اسامه بن لادن معرفي كرد.

مراسم عزاداري هزاران نفر از دانشجويان دانشگاههاي تهران با حضور رهبر انقلاب
در اربعين حسيني، هزاران نفر از دانشجويان دانشگاههاي تهران بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت آيت الله العظمي خامنه اي به عزاداري پرداختند.

ديدار مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل با نخست وزير قطر
نخست وزير قطر با آقاي ولايتي مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل ديدار و پيام امير قطر به رهبر معظم انقلاب اسلامي را تسليم وي كرد. ولايتي روابط جمهوري اسلامي ايران و قطر را الگوي مناسبي براي روابط ساير كشورها دانست و افزود: دو كشور با همكاري و هماهنگي مي توانند در حل مشكلات مردم فلسطين نقش موثرتري ايفا و به مردم محاصره شده غزه كمك كنند. نخست وزير قطر به حضور آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان در اجلاس اخير شوراي همكاري كشورهاي خليج فارس در قطر اشاره كرد و گفت: «قطر خواهان گسترش بيش از پيش روابط با جمهوري اسلامي ايران است و تلاش مي كند پيشنهادات آقاي احمدي نژاد در اجلاس اخير شوراي همكاري كشورهاي خليج فارس را پيگيري و عملي كند. جمهوري اسلامي ايران و قطر در مورد مسايل مهم منطقه اي مانند فلسطين، لبنان و عراق ديدگاههاي مشتركي دارند و همكاريهاي دو كشور مي تواند براي حل مشكلات مردم فلسطين و رفع اختلافات لبنان كمك كند.»

ديدار رئيس جمهور سنگال با رهبر معظم انقلاب
رهبر انقلاب گفتند «آمريكايي‌ها خوب فهميدند كه پيروزي نظامي به معناي پيروزي واقعي نيست و آمريكايي‌ها به معناي واقعي كلمه در منطقه درمانده شده اند.» ايشان با اشاره به محاصره غزه و كشتار ملت مظلوم فلسطين، يكي از وظايف مهم سازمان كنفرانس اسلامي را حمايت از فلسطين دانستند و اظهار اميدواري كردند اين سازمان بتواند به وظايف خود در قبال مردم مظلوم فلسطين جامه عمل بپوشاند. ايشان افزودند «جمهوري اسلامي ايران بدون نياز به كمك آمريكا و قدرتهاي جهاني پيشرفتهاي زيادي كرده است و آمادگي دارد آن را در اختيار كشورهاي اسلامي قرار دهد.» رئيس جمهور سنگال نيز گفت «ما همواره ايران را به عنوان الگوي خود مي دانيم. سخنان شما (رهبري) را منشأ الهام خودم در انجام امور و اقدامات قرار مي دهم.»

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

12 اسفند / 2 مارس / 23 صفر

Mobin_s2004@yahoo.com
12 اسفند ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
برخي دلايل پيروزي ايرانيان در جنگ حران بر روميان

يك قسمت از مذاكرات جلسه سوم مارس سال 52 پيش از ميلاد سناي روم حاوي اظهارات چند افسر رومي در باره شكستشان از ايران در جنگ كارهه ( حران ) كه در بهار سال 53 پيش از ميلاد (حدود 9 ماه قبل از آن) صورت گرفته بود و ضمن آن كراسوس كنسول روم كشته شده بود به اين شرح است:
    سپهبد سورنا فرمانده ارتش ايران در اين جنگ از تاكتيك و سلاحهاي تازه استفاده كرد. هر سرباز سوار ايراني با خود مشك كوچكي پر از آب حمل مي كرد و مانند ما دچار تشنگي نمي شد. به پيادگان با مشكهايي كه بر شتر ها بار بود آب و مهمات مي رساندند. سربازان ايراني به نوبت با تاكتيك خاصي كه براي ما تازگي داشت از ميدان خارج مي شدند وبه استراحت مي پرداختند. سواران ايران قادر به تير اندازي از پشت سر هستند كه ما تجربه آن را نداريم . ايرانيان كمانهاي تازه اختراع كرده اند كه با آنها توانستند پاي پيادگان مارا كه باسپرهاي بزرگ در برابر انها و براي محافظت از سوارانمان قلعه درست كرده بوديم به زمين بدوزند. ايرانيان داراي زوبين هاي دوكي شكل بودند كه با دستگاه كاملا تازه اي تا فاصله دور پرتاب مي شد. شمشيرهاي آنان شكننده نبود. هر واحد تنها از يك نوع سلاح استفاده مي كرد و مانند ما خود را سنگين نمي كرد. سربازان ايراني حق عقب نشيني و تسليم شدن ندارند و تا آخرين نفس بايد بجنگند . اين بود كه ما شكست خورديم و هفت لژيون را به طور كامل از دست داديم و به چهار لژيون ديگر تلفات سنگين وارد آمد.

 

انگلستان حاضر به فروش هواپيماي نظامي به ايران نشد

دولت انگلستان در اين روز از ماه اسفند سال 1318( مارس 1940) درخواست دولت وقت ايران را براي فروش هواپيماي نطامي رد كرد. نيروي هوايي ايران سالها پيش از آن با خريد هواپيما از آلمان و شوروي تاسيس شده بود . دلخوري انگليسي ها بيشتر از اين بابت بود كه ايران با كمك ايتالياي موسوليني براي خود يك نيروي دريايي كارامد به وجود آورده بود و در خليج فارس موي دماغ انگلستان شده بود. به علاوه ، تمايل به آلمان در بين بسياري ازمقامات وقت ايران ديده مي شد.
 

 لغو همه عهدنامه‎ها و قراردادهاي دوران تزاري، با انعقاد قرارداد مودّت ميان ايران و روسيه

12 اسفند 1299 - با انعقاد قرارداد مودّت ميان ايران و روسيه، اين كشور همه عهدنامه‎ها و قراردادهاي دوران تزاري را باايران ملغي اعلام كرد. درپي اين تصميم روسيه متعهد شد كليّه قواي خود را ازايران خارج كند و بنا برهمين تصميم ولايات فيروزآباد خراسان و جزيره آشوران درخليج استرآباد واقع دردرياي خزر به ايران بازپس داده شد.

 

رفتن محمد رضا پهلوي به مصر براي ازدواج با فوزيه

فوزيه

محمد رضا پهلوي وليعهد وقت كه هنوز بيش از 18 سال و 4 ماه نداشت در اين روز از اسفندماه 1317 در راه مصر بود تا با فوزيه خواهر ملك فاروق پادشاه مصر ازدواج كند. وي پنجم اسفند ( 24 فوريه 1939 ) در زماني كه ابرسياه جنگ آسمان اروپا را مي پوشانيد عازم مصر شده بود. وزيران امور خارجه و دادگستري و رئيس مجلس شوراي ملي همراه او بودند. يك هيات مطبوعاتي نيز عازم مصر شده بود تا جريان ازدواج را پوشش خبري دهد . عباس مسعودي ناشر روزنامه اطلاعات كه با اين هيات به مصر رفته بود گزارشهاي مفصل و متعدد از اين رويداد را به قلم خود در اين روزنامه منتشر ساخت. عقد نكاح 24 اسفند انجام شد و داماد و همراهان 24 فروردين با كشتي به ايران باز گشتند . اين نخستين ازدواج شاه بود كه ديري نپاييد. به باور برخي ها، انگليسي ها عامل اين وصلت بودند.

Mobin_s2004@yahoo.com
2 مارس ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
انگلستا ن به دنبال نفت و سلطه برجهان عرب « بغداد » را تصرف كرد

نقشه بغداد

نقشه بغداد

 نيروهاي انگليسي كه با هدف بيرون آوردن عراق از دست عثماني وارد اين سرزمين شده بودند از سوم مارس 1917 حمله به شهر بغداد را آغاز كردند و هشت روز بعد ( 11 مارس ) اين شهر را تصرف كردند . از نظر انگليسي ها بغداد كليد تصاحب نفت عراق و سلطه بر سرزمين هاي عربي بشمار مي رفت.
     بايد توجه داشت كه منطقه بغداد از زمان تاسيس تيسفون و استقرار پايتخت ايران در آنجا در سال 135 پيش از ميلاد مركز قدرت در شرق بوده است . پس از اشكانيان و ساسانيان ، عباسيان آنجا را پايتخت خود قرار دادند و دولت عثماني كه با دادن امتيازات فراوان آن را از ايران گرفت از آنجا بر مناطق عربي حكومت مي كرد. حكومت انگليسي ها بر بغداد آسان نبود و دائما گرفتار جنگ و طغيان بودند.

برخي ديگر از رويدادهاي 3 مارس

  • 1193:   صلاح الدين ايوبي حاكم كرد مصر و سوريه و مدافع جهان اسلام در برابر هجوم صليبيون اروپايي در گذشت.

  • 1259:   هلاكوخان ايلخان مغول ايران دمشق را تصرف كرد. وي 10 فوريه 1258 بغداد را متصرف شده بود و آخرين خليفه عباسي را كشته بود.

  • 1837:   دولت واشنگتن استقلال جمهوري تكزاس را برسميت شناخت.

  • 1847:   الكساندر گراهام بل اسكاتلندي مخترع تلفن به دنيا آمد.

  • 1871:   كنگره آمريكا با وضع يك قانون به استقلال سرخپوستان ( بوميان ) اين كشور در اراضي محصور خود پايان داد.

  • 1815:   دولت آمريكا به الجزاير كه كشتي ها و اتباع اين كشور را بازداشت كرده بود اعلان جنگ داد.

  • 1917:   نيكلاي اول تزار روسيه تفويض اختيار كرد و دولت موقت قدرت را به دست گرفت كه هشت ماه بعد انقلاب بلشويكي اين دولت موقت را بركنار ساخت.

  • 1928:   نيروي هوايي انگلستا ن وهابيون مسلح را كه از كشور سعودي به مرزهاي عراق و كويت رخنه كرده بودند بمباران كرد . در آن زمان عراق و كويت تحت الحمايه انگلستان بودند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    23 صفر هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     تشكيل كميته مهاجرت بعلت حرکت قواي روس به طرف تهران

    23 صفر 1334 - درپي حركت قواي روس به طرف تهران عده اي ازنمايندگان مجلس شوراي ملي و رجال سياسي به قم و سپس اصفهان رفتند و كميته مهاجرت را تشكيل دادند. اين كميته ازنمايندگان استقلال طلب مجلس شوراي ملي همچون آيت الله مدس، علي اكبردهخدا و صوراسرافيل تشكيل شده بود. اين عده چون مخالف همكاري با روسها و انگليسي ها بودند و انديشه آزادي و استقلال كشوررا درسرداشتند. اقدام به ترك مجلس و مهاجرت كردند. همين امرسبب شد كه مجلس اكثريت خود را ازدست دهد و تعطيل شود. درمقابل دولت وقت درتلگرافي ازنمايندگان مجلس خواست كه به تهران بازگردند. سخنگوي كميته مهاجرت درپاسخ به دولت تأكيد كرد «مادام كه قشون روس خاك ايران را ترك نكند نمي توان درتهران انجام وظيفه كرد و بازگشت بيهوده است». كميته مهاجرت پس ازعزيمت به كرمانشاه دولتي موقت به رياست نظام السّلطنه ماني تشكيل داد ولي بعد ازمدتي برخي ازاعضاي آن بتدريج ازايران به خارج ازكشورمهاجرت كردند.

     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Science
    29 فوريه

    جديدترين شماره از هفته نامه
    Science

    تاریخ انتشار: 29 فوريه 2008
    تعداد صفحات مجله: 100
    حجم فایل: 28 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    گرم کن خانگی با نمایشگر LCD
     

    استفاده از شومینه باآتش قشنگ هیزم هایش خیلی وقت ها تبدیل به بهترین تزئین منازلمان شده. اما آیا حالا دوست دارید که شومینه خود را به روز کنید. البته این به روز رسانی با کمی تغییر انجام خواهد شد. یک شرکت ژاپنی به فکر ساخت نوعی گرم کن خانگی به همراه نمایشگر LCD افتاده است. احتمالا این گرم کن با برق کار خواهد کرد و در ضمن روشن بودنش تصویر سوختن هیزم و شعله های قرمز رنگ زیبای آتش را پخش خواهد کرد. خانم های باسلیقه می توانند تنها با پرداخت 241 $ گرمای زیبا را به همراه تکنولوژی روز به خانه خود دعوت کنند.

    منبع

    لامپ های سوخته را
    به آسانی تعویض کنید


    گاهی اوقات انجام کارهایی به ظاهر آسان برایمان سخت می شود. مثلا تعویض یک لامپ سوخته در منزل ممکن است به شکستن دست و پاهایمان منجر شود! اما می توانم قول بدهم که دیگر برایتان از این قبیل مشکلات پیش نخواهد آمد. حتی اگر همسرتان هم در انجام این امور ساده با شما همکاری نکرد . به کمک این گجت ساده و نسبتا ارزان می توانید خودتان اقدام به تعویض لامپ های سوخته منزتان کنید. این وسیله از یک جک ساده برقی ساخته شده که 7 fit ارتفاع داد. به کمک محفظه مکنده ای لامپ را در بین گیره های خود با امنیت تمام گرفته و به آسانی آن را باز می کند. لامپ سالم را با خیال راحت در جای تعیین شده بگذارید و دکمه چرخش آن را بزنید. بسیار ساده تر از آن چیزی که تصورش را بکنید برایتان نسب می کند. این مجموعه با باتری های ساده قابل شار راه اندازی می شود. قیمت تمام شده این محصول 79.95$ اعلام شد و می توانید آن را از طریق آدرس زیر به صورت آنلاین خریداری کنید.

    منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    جنبش های اسلامی هند

    نويسنده: مهدی فرمانیان
    ‌‌

    معرفی کتاب:
    شبه قاره هند با ورود استعمار به آن، شاهد تلاش علمای مسلمان در تجدید فکر دینی بود. در این راه مدارسی تحت عنوان دیوبندیه تأسیس گردید که فکر سلفی را ترویج می کردند و به حدیث اهتمام می ورزیدند. در مقابل، افکار تجدد گرایانه سرسیداحمد خان و افکار صوفیانه بریلویه ظهور یافت.
    این نوشتار در پی بررسی افکار و گرایش های فکری مسلمانان هند بعد از دوره استعمار است. علل پیدایش، بزرگان و عقاید دیوبندیه و بریلویه در این نوشتار بررسی شده است.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● مسلمانان هند

    ● دیوبندیه

    ● مدرسه دارالعلوم دیوبند

    ● مدرسه دیوبند و سازمان تبلیغی جماعت

    ● بزرگان دیوبند

    ● عقاید دیوبندیه

    ● بریلویه

    ● بزرگان بریلویه

    ● عقاید بریلویه
     

    دانلود کتاب:

    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    مسائل مربوطه!
     


    نام فیلم: مسائل مربوطه
    کارگردان: جمال الدین بساطت پناه
    تهیه کننده: موسسه نور الحقایق
    نویسنده فیلمنامه: آوانس آوانسیان
    مدیر فیمبرداری: اصغر هیزچشمیان
    موسیقی متن: باخ
    جلوه های ویژه: ندارد
    بازیگران: گلی گلندام، وفا، وارطان هاراپتکلیان، امین راحت منش، خسرو پرویز و ...


    خلاصه داستان:
    ژانت یک دختر زیبای مسیحی است که در یکی از محلات تهران زندگی می کند. او مسیحی معتقدی است و زندگی منظمی دارد. یکشنبه ها به کلیسا می رود و دعا می خواند و در باقی روزهای هفته هم کارهای دیگری انجام می دهد. ژانت چشمهایی روشن و ابروهایی کشیده دارد. تا اینکه یک اتفاق باعث می شود او از این رو به یک روی دیگر شود. ژانت در یک روز پاییزی پس از کشتن یک زن جوان طی یک حادثه رانندگی به مردی برمی خورد که محاسن دارد و از وجناتش پیداست که مسلمان می باشد. این مرد اتفاقاً نامزد زن کشته شده می باشد. ناگهان سؤال های زیادی در ذهن او شکل می گیرد از قبیل اینکه اسلام چگونه دینی است، آیا جهان قدیم است یا حادث، امام حسین چرا شهید شد و چگونه می توان همیشه به یاد خدا بود. از همین رو و تنها از همین رو به سراغ آن جوان می رود و پس از صحبت با او احساس می کند که گمشده خود را یافته است. آن جوان که اسمش علیرضا است به او قول می دهد که در ملاقات بعدی جزوه هایی درباره دین اسلام و اهمیت زن در اسلام به او بدهد. ژانت به خانه برمی گردد. در کلوزآپی چهره ژانت را می بینیم که غرق در شادی و شعف می-باشد. لحظات کلوزآپ به کندی طی می شود. در نیمه های شب ناگهان نور سبز رنگی وارد اتاق ژانت می شود و او را مجذوب خود می کند. در همین لحظه پدر ژانت که پیرمرد مهربانی است که در زیرزمین خانه شان مشغول سرکشی به خمره های دلستر است، به اتاق ژانت می آید و او را مشاهده می کند که در حال خودش است. برای همین مزاحم او نمی شود و برایش آرزوی موفقیت می کند. ژانت فردا صبح که از خواب بیدار می شود احساس می کند که قلبش مالامال از آن نور سبز رنگ است. او به شماره علیرضا زنگ می زند اما صدای مرموزی به او می گوید که مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد. ژانت سوار اتومبیلش می شود و شخصاً به سراغ علیرضا می رود. او از این که نامزد علیرضا را کشته بسیار ناراحت است که این امر به خوبی در کلوزآپ او مشهود است. علیرضا در یک کلیسا در بالای شهر مشغول هنر کاشیکاری است، که این نشان از یکی بودن گوهر همه ادیان دارد. ژانت وارد کلیسا می شود و ناگهان با همان نور سبز روبرو می شود. علیرضا به او می گوید که این نور سبز نشانه ای از سوی خداست. ژانت تصمیم می گیرد دین خود را تغییر دهد اما در همین لحظه نامزد شرعی و قانونی او که از مدت ها پیش در پشت یکی از ستون های کلیسا مخفی شده است از پشت ستون بیرون می آید و به او حمله ور می شود. در این لحظه ترس در کلوزاپ ژانت پدیدار می-شود. لحظات کلوزآپ به کندی طی می شود، اما ناگهان علیرضا از نردبان پایین آمده و با نامزد ژانت گفتگو می کند. ما گفتگوی آنها را نمی شنویم و کماکان در حال تماشای کلوزآپ هستیم. بعد از لحظاتی نامزد ژانت علیرضا را بغل می کند و به او می گوید تو مرا از اشتباه بزرگی نجات دادی. خدایت رحمت کناد. در این لحظه کلوزآپ ژانت غرق در شادی می شود. در همین حال ماه محرم فرا می رسد و علیرضا مسئول برگزاری مراسم عزاداری است. شهر سیاهپوش است و غم عمیقی در کلوزآپ ژانت دیده می شود. علیرضا طی جلسه ای فلسفه قیام عاشورا را برای کلوزآپ ژانت توضیح می دهد. ژانت در این لحظه تصمیم می گیرد به قافله نور پیوسته و خود را نجات دهد اما علیرضا به او می گوید نگران نباش. چرا که پیامبر اسلام و حضرت مسیح هر دو یک حقیقت را مد نظر قرار داده و به تعداد آدمها برای رسیدن به خدا راه وجود دارد و این امر خیلی جالب است. اما ژانت که دیگر از خود بیخود شده است، در یک کلوزآپ استثنایی تصمیم خود را می گیرد و به شدت به قافله نور ملحق می شود. در نمای آخر ژانت را می بینیم که در میان انبوه عزاداران ایستاده است و به طرز معناگرایی به افق های دور دست می نگرد. در همین حال جملات زیر را بیان می کند: در جستجوی حقیقت بودن، آب حیات جستن در تاریکی نیست؟... زنده باد این جستجو، زنده باد ایمان بر پایه مکاشفه باطنی، و زنده باد این دریافت، که حقیقت چیزی جز اصل دین نیست و این معنا که جوهر تمام ادیان الهی یکی است. تیتراژ روی کلوزآپ ژانت ظاهر می شود.


    نقد و نظر:
    نظر خاصی نداریم. 

    امید مهدی نژاد
     

     

     

     

     

     

    Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    9 روش براي شاد زيستن

    آیـا واقعاً شاد هستید؟ آیا می دانید معنی واقعی شادی چیست وبرای رسیدن به آن چه راه هایی را باید پیمود؟ این پرسش هـا تـوسـط کـسـانــی پرسـيـده مي شونـد کـه بـراستی دنبال شادی و خـوشبـخـتـی بـاشند. مـن خودم همیشه سعی کرده ام طـوری زنــــدگی کنم که با حفظ شادی و خـوشبـخـتـی خـودم، بــاعـث بدبختی و ناراحتی کـسان دیگر نشوم. اگر می خواهید شاد باشید، بـاید باور کنید که می توانید و توانایی رسیدن به
    آن را دارید. برخی افراد اشتباه می کنند چون تصور میکنند که شایسته شادی و خوشبختی نیستند و بدبختی و ناراحتی خود را به عنوان سرنوشت خود قلمداد میکنند. حقیقت مطلب این است که خوشبختی نیز مثل سایر چیزها در زندگی باید به دست آورده شود. در اینجا نکاتی آورده ام که به شما برای ایجاد شادی در زندگیتان کمک خواهد کرد.


    1- ببینید چه چیز باعث شادی و خوشحالی شما می شود. هرکس برای شاد بودن و شاد زیستن به چیزهایی خاص نیازمند است و آنچه باعث شادی یک نفر می شود ممکن است برای دیگری متفاوت باشد. شخصیت خودتان را کشف کنید. و نگران نباشید که مبادا نیازهای شما برای رسیدن به شادی با اطرافیانتان متفاوت باشد.
     

    2- برای رسیدن به اهدافی که تصور میکنید باعث شادی شما می شود، نقشه بکشید. وقتی به دنبال دستیابی به اهدافتان باشید، وضعیت روحیتان نیز بهبود می بخشد، چون آنوقت در مورد خودتان احساس بهتری پیدا میکنید.
     

    3- اطراف خود را با آدم های شاد و سر زنده پر کنید. وقتی اطرافیانتان افرادی بدبین و ناراحت باشند، شما نیز خواه ناخواه به این وضعیت مبتلا خواهید شد. برعکس اگر اطرافتان پر از آدم های سر زنده و خوشحال باشد، روحیه ی شاد آنها در شما نیز تاثیر خواهد کرد.
     

    4- وقتی اتفاق بدی برایتان می افتد، به جای متاسف شدن، به دنبال راه چاره ای برای آن باشید. افرادی که واقعاً شاد هستند، اجازه نمی دهند تا اتفاقات بد در روحیه ی آنها تاثیر کند، چون می دانند که با کمی فکر و تلاش خواهند توانست موقعیت را دوباره موافق حالشان شود.
     

    5- چند دقیقه در روز درمورد چیزهایی که باعث خوشحالیتان می شود فکر کنید. این چند دقیقه به شما فرصت می دهد تا به چیزهای مثبت در زندگیتان متمرکز شوید و باعث شادیتان خواهد شد.
     

    6- هر روز سعی کنید کار خوبی برای خود انجام دهید. چه خودتان را به ناهار دعوت کنید، حمامی طولانی و آرامش دهنده بکنید و یا چند دقیقه بیشتر روی آرایش ظاهرتان کار کنید، همه مفید و موثر خواهند بود.
     

    7- در همه ی موقعیت ها در پی شوخی و خنده باشید. درست است که در مواقعی خاص باید جدیت خود را حفظ کنید، اما در موقعیت هایی که فکر میکنید ممکن است باعث ناراحتیتان شود، شوخ طبعی چاره ی کار است.
     

    8- حفظ سلامتیتان یکی دیگر از راه های رسیدن به شادی است. داشتن اضافه وزن یا نخوردن غذاهای مغذی تاثیری منفی بر روحیه ی شما خواهد داشت. همچنین ورزش باعث آزاد شدن اندورفین می شود که میگویند باعث شادی می شود.
     

    9- در آخر، باید بفمید که شما شایسته ی شادی هستید. آندسته از افرادی که تصور می کنند لیاقت رسیدن به خوشبختی و خوشحالی را ندارند، ناخودآگاه تلاش برای رسیدن به شادی و خوشبختی خود را خراب می کنند. هر روز به خودتان بگویید که شما شایسته ی خوشبختی هستید و با خود قدم هایی را که باید برای رسیدن به خوشبختی بردارید را یادآور شوید.


    تعریف خوشبختی دشوار است، اما افراد معمولاً می توانند بفهمند که شاد و خوشبخت هستند یا خیر. افراد زیادی تصور می کنند که خوشبختی نوعی شانس است و سرنوشت این بوده که بعضی مردم خوشبخت شوند و بعضی دیگر بدبخت. من خودم سعی میکنم نکاتی که در این مقاله برای شما عنوان کردم را در زندگی خود به کار ببندم، و موفق شده ام تا حد زیادی به خوشبختی دست یابم. این نکات ممکن است که کوچک به نظر برسند، اما برای رسیدن به موفقیت، قدم هایی اساسی هستند.
     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    سرنوشت قاتلان و دشمنان سید الشهدا علیه السلام
    سرنوشت ستم‌پيشگان

    قسمت ششم

    29- حاجب (دربان) ابن زیاد
    بنا بر برخی از روایات ام کثوم سلام الله علیها به حاجب و دربان ابن زیاد فرمود:
    این ده هزار درهم را بگیر و سر مطهر سیدالشهدا علیه السلام را پیشاپیش ما قرار بده. ما را هم در پشت مردم بر شتران سوار کن؛ شاید تماشای سر مقدس توجه مردم را از ما بگرداند.
    حاجب درهم‌ها را گرفت و چنین کرد. فردا که سراغ پول‌ها رفت در نهایت ناباوری دید که همگی به سنگ سیاه بدل گشته‌اند و در یک روی آنان این آیه نوشته شده است:
    وَ لا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غافِلاً عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُون‏ (سوره ابراهیم(14)، آیه 42).
    و مپندار كه خدا از كردار ستمكاران غافل است.‏
    و بر روی دیگرش این آیه:
    وَ سَيَعْلَمُ الَّذينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ (سوره شعراء(26)، آیه 227).
    و ستمكاران به زودى خواهند دانست كه به چه مكانى باز مى‏گردند.


    30-حداد (آهنگر)
    از آهنگری كوفى حكايت شده كه گفت: موقعى كه لشكر ابن زياد از كوفه براى جنگ با امام حسين علیه السلام خارج شد، من آهن‌هایى را كه داشتم جمع كردم و ابزار كارم را برداشتم و با آنان حركت نمودم. هنگامى كه آنان به مقصد رسيدند و طناب خيمه‏ها را بستند من نيز براى خود خيمه‏اى برپا كردم و ميخ‏هاى آهنى براى نصب خيمه‏ها، راه و جايگاه براى اسب‏ها و نوك نيزه‏ها ساختم. هرگاه نوك نيزه يا شمشير يا خنجری كج مي‌شد من آنها را اصلاح مي‌كردم.
    رزق و روزى من بدين لحاظ فراوان شد و نام من در ميان آنان شيوع پيدا كرد، تا اينكه امام حسين علیه السلام با لشكر خود آمد. ما به سوى كربلا حركت نموديم‏ و در كنار علقمه خيمه زديم. قتال در بين آنان شروع شد. آب را بروى امام حسين علیه السلام بستند و آن حضرت را با ياران و فرزندانش شهيد نمودند. مدت توقف و حركت ما نوزده روز بود. من در حالى كه ثروتمند شده بودم در حالی که اسيران با ما بودند به سوى منزل خود مراجعت كردم. وقتى اسيران به ابن زياد عرضه شدند او دستور داد تا آنان را براى يزيد به جانب شام بفرستند.
    چند صباحى بيش نگذشت كه من در منزل خود بودم. يك شب در ميان رختخواب خود خوابيده بودم. ناگاه در عالم خواب ديدم كه گويا قيامت بر پا شده و مردم نظير ملخ‌هایی كه راهنماى خود را از دست داده روى زمين موج مي‌زدند و زبان عموم آنان از شدت تشنگى روى سينه‏هاشان قرار گرفته است. من اين طور مى‏پنداشتم كه تشنگى هيچ كدام از ايشان از من شديدتر نیست؛ زيرا گوش و چشم من از شدت تشنگى از كار افتاده بودند. اضافه بر آن تشنگى، مغز من از حرارت آفتاب مي‌جوشيد.زمين نيز مانند قيرى جوشان شده بود كه آتش زير آن روشن كرده باشند. من اين طور خيال مي‌كردم كه مچ پاهايم كنده شده است. به خداى بزرگ قسم اگر من مخيّر مي‌شدم بين تشنگى و بريدن گوشت خويشتن كه خون از آن جارى شود و من آن خون را به جاى آب بياشامم آشاميدن خون خود را از آن تشنگى كه داشتم بهتر مي‌دانستم.
    در آن حينى كه ما دچار عذاب دردناك و بلای عمومى بوديم ناگاه مردى را ديدم كه نور صورتش صحراى محشر را فرا گرفته بود و عالم وجود براى مسرورى او مسرور بود. وى سوار اسبى بود و پيرمردى به نظر مي‌آمد. هزارها پيامبر، وصى، صدّيق، شهيد و افراد نيكوكار در اطرافش گرد آمده بودند. او نظير باد يا گردش فلك عبور نمود. ساعتى گذشت كه ديدم سوارى كه بر اسب پيشانى سفيد سوار بود و صورتى نظير ماه داشت آمد.هزارها نفر زير فرمان او بودند كه اگر او دستورى مي‌داد آنان اجرا مي‌كردند و آن چنان فدایی بودند که اگر آنان را زجر مي‌داد مي‌پذيرفتند. بدن‏ها از التفات او مى‏لرزيدند و گردن‏ها از خطر او دچار رعشه مي‌شدند.
    من بر شخص اول تأسف خوردم كه چرا راجع به خوف خود از او سؤال نكردم. ناگاه ديدم او بر سر ركاب خود برخاست و به اصحاب خود اشاره كرد.شنيدم که مي‌گفت: «وى را بگيريد.» يك وقت ديدم يكى از آنان با قهر بازوى مرا با آهنى كه از آتش خارج شده بود گرفت و مرا نزد آن بزرگوار برد. در شرایطی بودم که خيال مي‌كردم شانه راستم كنده شد. من از وى تقاضاى تخفيف عذاب نمودم، ولى او مرا عذاب سنگين‏ترى مي‌داد.
    به وى گفتم: «تو را به حق آن كسى قسم مي‌دهم كه تو را بر من مأمور كرده است تو كيستى؟»
    گفت: «من يكى از ملائكه خداى جبار هستم.»
    گفتم: «اين شخص كيست؟»
    گفت: «على بن ابى طالب علیه السلام»
    گفتم: «آن شخص اول كه بود؟»
    گفت: «حضرت محمّد صلّى اللَّه عليه و آله.»
    گفتم: «و آن افرادى كه در اطرافش بودند؟»
    گفت: «پيامبران، صدّيقين، شهيدان، نيكوكاران و مؤمنان.»
    گفتم: «من چه عملى انجام داده‏ام كه او تو را بر من مأمور كرده است؟»
    گفت: «اختيار در دست اوست. وضعیت تو نظير وضعیت اين گروه است.»
    وقتى به دقت نظر كردم ديدم آن گروه عبارت بودند از: عمر سعد كه امير لشكر بود و گروه ديگرى كه من آنان را نمى‏شناختم. ناگاه ديدم زنجيری آهنين به گردن او بود و آتش از چشم و گوش او خارج مي‌شد. يقين كردم كه هلاك خواهم شد. بقیه افراد آن گروه نيز دچار غل و زنجير بودند. بعضى از ايشان گرفتار قيد بودند. بازوى برخى را نظير من به قهر و زور گرفته بودند.
    در طول مدتی كه ما حركت مي‌كرديم ديدم حضرت محمّد صلی الله علیه و آله كه آن ملك برایم توصيف كرده بود بر فراز صندلى بلند پايه‏اى كه مي‌درخشيد و به گمانم از لؤلؤ بود نشسته بود.دو پيرمرد موجه و آبرومند طرف راست آن حضرت بودند. من از آن ملك جويا شدم: «اينان كيانند؟» گفت: «ايشان حضرت نوح و ابراهيم عليهما السلام هستند.»
    ناگهان شنيدم پيغمبر خدا صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم فرمود: «يا على چه كردى؟» على علیه السلام فرمود:«احدى از كشندگان حسين را واگذار ننمودم مگر اينكه او را آورده‏ام.»
    من حمد خداى را به جاى آوردم كه از قاتلان امام حسين علیه السلام نبودم و عقلم به سوى من بازگشت نمود.باز به ناگاه شنيدم که پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله فرمود: «كشندگان حسين را جلو بياوريد.»
    وقتى آنان را نزد آن حضرت آوردند پيغمبر خدا صلی الله علیه و آله از ايشان استنطاق و بازجویی مي‌كرد و گريان مي‌شد. همه افرادى كه در محشر بودند با گريه آن حضرت گريان مي‌شدند؛زيرا حضرت رسول صلی الله علیه و آله از مردى پرسید: «تو در كربلا با فرزندم حسين چه عملى انجام دادى؟» او گفت: «يا رسول اللَّه من آب را به روى حسين بستم.» ديگرى مي‌گفت:«من حسين را كشتم.» سومی مي‌گفت: «من سينه حسين را با سم اسبم پايمال نمودم.»و چهارمی مي‌گفت: «من فرزند بيمار حسين را مي‌زدم.» ناگاه پيامبر خدا صلّى اللَّه عليه و آله فرياد زد و فرمود:
    وا ولداه! وا قلة ناصراه! وا حسيناه! وا علياه!
    اى اهل بيت من! آيا جا داشت بعد از من با شما اين چنين رفتار كنند!؟
    اى پدرم حضرت آدم و اى برادرم نوح نگاه كنيد بعد از من با ذريه‌ام چگونه رفتار كرده‏اند!
    آنان همه به قدرى گريه كردند كه اهل محشر مضطرب شدند.
    سپس به دستور پيغمبر اعظم صلی الله علیه و آله شعله آتش هر كدام را پس از ديگرى ربود. تا اینکه ديدم مردى را آوردند. پيامبر خدا صلی الله علیه و آله از او نيز استنطاق كرد. وى گفت:«من عملى عليه حسين علیه السلام انجام نداده‏ام.»
    رسول اكرم صلی الله علیه و آله فرمود: «آيا تو نجار نبودى!؟»
    گفت: «اى آقاى من راست گفتى؛ ولى من فقط ستون خيمه حصين ابن نمير را كه به وسيله باد شديدى شكسته بود تعمیر كردم.»
    پيغمبر اعظم صلّى اللَّه عليه و آله پس از اينكه گريان شد فرمود: «تو عليه حسين من سياهى لشكر بودى. او را به دوزخ ببريد.» سپس ملائکه فرياد زدند و گفتند: «فرمان‌فرمایى جز براى خدا و رسول و وصى او نخواهد بود.»
    آهنگر مي‌گويد: من به هلاكت خويش يقين پيدا كردم. پيامبر خدا صلی الله علیه و آله دستور داد تا مرا به حضور آن حضرت بردند. آن بزرگوار پس از پرسش‏هایى كه كرد و من جواب گفتم دستور داد تا مرا به دوزخ ببرند. هنوز مرا به سوى جهنم نكشيده بودند كه از خواب بيدار شدم و اين جريان را براى هر كسى كه ديدم نقل كردم.
    پس از آن زبان آهنگر خشك شد و نصف تنش فلج شد؛ هر كسى وى را دوست داشت از او بيزارى جست و او در حال فقر و تنگدستى مرد. خدايش نيامرزد وَ سَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ
    (بحارالنوار،ج45،ص319-321؛ فخری منتخب طریحی،ص 190-192؛مدینه المعاجز، ج4،ص95-99).


    31- حرمله بن کاهل اسدی
    او همان جنایتکار ملعونی است که با تیر سه شعبه‌اش سر مبارک باب الحوائج شش ماهه سیدالشهدا ارواحنا فداهما را در آغوش ایشان از تنش جدا کرد(فخری منتخب طریحی،ص431-423 و نیز ص439؛ لهوف،ص168-169 و نیز ص173؛ ارشاد شیخ مفید،ج2،ص108؛ بحارالانوار، ج45، ص46). تفصیل این ماجرای جانسوز را در منابع فوق می‌توانید مطالعه نمایید.
    وی پس از اتمام جنگ نیز با شادی و سرور (ثواب الاعمال،ص259و260) سر مبارک ایشان و سید الشهدا علیه السلام را بر سر نیزه حمل می‌کرده است (امالی شیخ طوسی،ص 139؛احقاق الحق، ج11،ص531). سرنوشت او تا حدی همانند سرنوشت دارمی است.
    به تصریح همه منابع آنها که پیش از ماجرای کربلا او را دیده بودند همگی اذعان نموده‌اند که او صورتی زیبا و بسیار سفید و شاداب داشته است؛حتی شاهدانی که او را به همراه کاروان اسیران اهل بیت علیهم السلام در کوفه مشاهده کرده‌اند مانند همین را درباره او گزارش کرده‌اند (احقاق الحق،ج27،ص399 ). سفیدی چهره حرمله پس از مدتی به سیاهی مشمئز کننده‌ای بدل می‌شود.علاوه بر آن، وی تا پایان عمر هرگز خواب خوشی نداشت و هر شب خواب می‌دید یک یا دو نفر می‌آیند و او را تا جهنم ‌کشانده و به درون آتش می‌افکنند. چهره او نیز پس از اولین خواب و افتادن در آتش جهنم سوخته و سیاه می‌نماید (تذکره الخواص،ص281-282؛احقاق الحق، ج11، ص532و ج27، ص399).
    امام سجاد علیه السلام پس از شنیدن خبر زنده ماندن او در کوفه وی را به آتش جهنم و آهن گداخته نفرین کردند (المناقب،ج4،ص133). مختار با دیدن او به یاد آنچه بر سر علی اصغر سلام الله علیه آورد و گریست (حکایه المختار،ص55-56). وی بدون اطلاع از این نفرین (حکایه المختار فی اخذ الثار،ص58-60) پس از دستگیری او پس از آنکه او را هدف تیرها قرار داد (حکایه المختار،ص55-56) ابتدا دستانش و سپس پاهایش را قطع نمود. پس از آهن گداخته‌ای را که شدت حرارت سفید شده بود بر پشت گردنش گذاشت تا آن را جدا کرد. در تمام مدت او از شدت درد فریاد می‌کشید. مختار درنهایت او را در آتش انداخته و سوزاند (امالی شیخ طوسی، ص 238-239؛بحارالانوار،ج45،ص375). پس از آنکه مختار را از دعای امام سجاد علیه السلام آگاه ساختند او از شدت خرسندی دو رکعت نماز شکر به جای آورد (امالی شیخ طوسی، ص239؛ بحارالانوار، ج45،ص375-376)..

    ادامه دارد ...

    سید هاشم ناجی موسوی جزایری
    بازنويسي: محمود مطهری نیا

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    مصاحبه با بنیان گذاران گوگل



     

    - لری ، فکر می‌کنی چه چیزی باعث شد تو در سنین بسیار پایین بتوانی تا این حد به رشد و پیشرفت دست پیدا کنی؟
    - راستش باید اعتراف کنم که من در محیط خوبی بزرگ شدم. پدرم پروفسور علوم رایانه‌ای بود به همین دلیل همیشه در خانه رایانه های زیادی داشتیم. من از سنین کودکی با رایانه بزرگ شدم. در دبستانی که درس می‌خواندم فکر کنم من اولین کودکی بودم که توانستم با متن های تایپی Word آشنا شوم. کار با نرم افزار واژه پرداز برایم بسیار جذاب و سرگرم کننده بود. رایانه‌ای که نرم افزار واژه نگار بر روی آن نصب بود همیشه در دسترس من بود و معمولآ می‌توانستم با آن بازی کنم. برادر بزرگ‌تری داشتم که او هم به این برنامه علاقه‌مند شده بود. به نظرم محیطی که من از آن برخوردار بودم بسیار بی‌نظیر و متفاوت بود و بسیاری از مردم چنین فرصتی را در اختیار نداشتند. پدرم به دلیل شغلش بخش زیادی از درآمد خود را صرف خرید رایانه‌های جدید و این قبیل چیز ها می‌کرد. به نظرم سال ۱۹۷۸ میلادی بود و من فقط ۶ سال داشتم. فکر نمی‌کنم آدم های زیادی در سن و سال آن موقع من تجربه‌ای مثل من داشتند. از سنین کودکی همواره به نو‌آوری و اختراع علاقه داشتم. به همین دلیل بود که به فناوری علاقه پیدا کردم و البته کمی بعد که بزرگ‌تر شدم تجارت نیز برایم جذاب شد. زیرا دریافتم که اختراع وسایل و نوآوری به تنهایی کافی نیست و باید این نوآوری ها را به درون جامعه برد و تا زمانی که مردم از آنها استفاده نککند فایده‌ای ندارند. احتمالآ از ۱۲ سالگی بود که به این نتیجه رسیدم باید شرکت خودم را تاسیس کنم.


    - چطور شد که در سنین کودکی دریافتی که باید مخترع شوی؟
    - من همیشه ایده‌هایی برای خودم داشتم. وقتی بچه بودم انواع و اقسام مجلات در منزلمان وجود داشت. در واقع به نوعی می‌ةوانم بگویم یک نوع در‌هم ریختگی بود. خوب در این شرایط می‌شد همه جور مطالب را خواند. من ترجیح می‌دادم "Popular Science" و یا مجلاتی مثل آن را بخوانم. در نتیجه به فناوری و نحوه کارکرد وسایل مختلف علاقه پیادا کردم. برادرم به من آموخت که چطور می‌توان دل و روده وسایل خانگی را بیرون ریخت و من هم این بلا را سر وسایل خانه در می‌آوردم! همن کارهای ساده بود که علاقه مرا به دانستن این که ابزار و وسایل چگونه کار می‌کنند بیشتر می‌کرد. یادم هست که وقتی خیلی بچه بودم یک روروک ساده الکتریکی [ماشین برقی کودکان] ساختم.


    - با این حساب در دوره کودکی رایانه ها اسباب بازی تو بودند!
    - بله! دقیقآ همین طور بود. بازی با وسایل الکترونیکی نیز جزو سرگرمی های کودکی من بود.


    - در پاسخ به سوال قبلی گفتی مجلاتی شبیه Popular Science را مطالعه می‌کردی. جز این ، چه مطالب دیگری را می‌خواندی که - احتمالآ بر تو تاثیر گذار بوده‌اند؟
    من تمام مجلات رایانه‌ای را مطالعه می‌کردم. دوست داشتم بدانم این ابزار و تجهیزات چگونه کار می‌کنند. در کل هر چیزی که با مکانیک یا الکترونیک ربط داشت برای من جالب بود. در دانشگاه با استفاده از یک سری کارتریج یک چاپگر جوهری ساختم چون قصد داشتم تصویری بسیار بزرگ چاپ کنم. مشکل این بود که با چاپگر های کوچک نمی‌شد تصاویر بسیار بزرگ را چاپ کرد. من به این فکر افتادم که با استفاده از کارتریج چاپگرهای جوهرافشان می‌توان تصاویر بسیار بزرگ را با قیمت بسیار پایین به چاپ رساند. بنابراین با استفاده از روش مهندسی معکوس کارتریج ها را از چاپگر‌ها جدا کردم و یک چاپگر بزرگ ساختم. تمام بخش های مکانیکی و الکترونیکی آن را نیز خودم طراحی کردم. در واقع همیشه این کارها را دوست داشتم. این جور کارها بیشتر برای من جنبه تفریح و سرگرمی داشت. هنوز هم دوست دارم بتوانم این جور کارهای سرگرم کننده را تکرار کنم.


    - بدون شک تو استعداد خاصی در زمینه این کارها داری ، آیا این به دلیل آموزش هایی است که در دوران کودکی داشتی یا به خاطر والدین؟ خود تو چه توضیحی برای آن داری؟
    - حقیقت این است که من برادری دارم که ۹ سال از من بزرگ‌تر است. او در دانشگاه میشیگان درس می‌خواند. همیشه هنگام بازگشت به خانه کلی تجهیزات الکترونیکی و ابزار آزمایشگاهی با خودش می‌آورد و معمولآ چیزهایی هم به من می‌داد. من در حین همین بازی ها بود که چیزهای زیادی درباره الکترونیک و رایانه یاد گرفتم به هر حال معتقدم که از این بابت آدم خوش اقبالی بودم.


    - در چه سنی مدری ارشد اجرایی شرکت گوگل شدی؟
    - در ۲۵ سالگی


    - سرگئی ، تو درباره خودت بگو. این که چه چیزی بیشترین تاثیر را بر تو داشت و در کودکی از چه چیزهایی بیشترین الهام را می‌گرفتی؟
    - راستش دوست دارم خودم را جوان بدانم اما حتی ۲۵ یا ۲۷ سالگی هم با استاندارد های امروز «سیلیکون ولی» یعنی کهولت! اگر به «نپستر» یا «یوتیوب» نگاه کنید می‌بینید خدای من ۲۰ ساله ها و حتی نوجوان‌ها چه کارها که نمی‌کنند. از وقتی که خیلی بچه بودم به رایانه علاقه داشتم یعنی از زمان دبستان که اولین رایانه را خریدم. بعد ها هم در دانشگاه در همین زمینه تحصیل کردم و دکترایم را در رشته علوم رایانه از دانشگاه استنفورد گرفتم. علاقه عجیبی داشتم که بدانم با این حجم عظیم اطلاعات که به یمن اینترنت در دسترس قرار گرفته است چه کارهایی می‌توان انجام داد. از دل همین انگیزه و اشتیاق بود که «گوگل» به وجود آمد. این کار را با کمک لری پیج انجام دادم.


    - دوست دارم بدانم که به عنوان یک پسر بچه ، آن چه تو را بیش از هر چیز دیگری مجذوب خود می‌کرد چه بود؟
    - به عنوان یک کودک همیشه نوعی کنجکاوی علمی در من بود. همیشه به ریاضیات علاقه‌مند بودم ، عاشق حل مسائل ریاضی بودم. در دانشگاه هم در رشته‌ی ریاضیات و علوم رایانه تحصیل کردم. به نظرم به رایانه ها به این دلیل علاقه‌مند شودم که توانایی عظیمی برای انجام کارهای شگرف دارند. رایانه های شخصی امروزه میلیاردها محاسبه را در کمتر از یک ثانیه انجام می‌دهند. آن چه اکنون رخ داده است تقریبآ غیر قابل باور می‌نماید و به نظرم همین جنبه شگفت انگیز کار بود که مرا به شدت مجذوب کرد. این که چطور می‌توان از این نیروی عظیم محاسباتی برای یک هدف سودمند و چیزی فارتر از بازی های ویدئویی و سرگرمی های معمول استفاده کرد.


    - یکی از ویژگی های بنیان گذاران گوگل جوان بودن آنها است. به همین دلیل باز سوالم را به نوعی دیگر تکرار می‌کنم: در چه سنی به این نتیجه رسیدی که می‌توان از این قابلیت عظیم رایانه ها به نحو سودمند‌تری استفاده کرد؟
    - به یاد دارم در سال هایی که مدرسه می‌رفتم دوست بسیار خوبی داشتم که هنوز هم با هم ارتباط داریم. او یک رایانه «مکینتاش» داشت و ما برنامه های ساده هوش مصنوعی را با آن اجرا می‌کردیم. برنامه‌ای نوشتیم که جواب سوال ها را می‌داد. یا مثلآ یک برنامه نوشتیم که نیروی جاذبه را شبیه سازی می‌کرد. همچنین برنامه‌ای نوشتیم که امروزه آنها را OCR می‌نامند. ما تمام این کارها را صرفآ برای سرگرمی و از روی کنجکاوی علمی انجام می‌دادیم. این کارها نخستین تجربیات تاثیر گذار در زندگی من بود.
    پس این کارها را در اوقات فراغت و فقط برای سرگرمی انجام می‌دادی.
    بله ، باید اعتراف کنم که بچه درس خوانی بودم و البته هنوز هم هستم.


    - خواهر و برادر هم داری؟
    - من برادری دارم که در سنین نوجوانی است و با من اختلاف سنی نسبتآ زیادی دارد. شاید من باعث شده باشم که او از رایانه ها و امور فنی فاصله بگیرد. او به چیزهای دیگری علاقه دارد و بیشتر وقت خود را به ورزش و آموختن زبان های بیگانه می‌پردازد.


    - در مورد کتاب هایی که خوانده‌ای به ویژه کتاب هایی که بیشترین تاثیر را بر تو داشته‌اند بگو.
    - وقتی خوب به گذشته نگاه می‌کنم می‌بینم که از کاب های «ریچارد فاینمن» لذت می‌بردم. او زندگی بسیار جالبی را تجربه کرد. این مرد علاوه بر تاثیرگذاری بسیار عمیقی که بر حوزه تخصصی خود داشت همواره ذهنی وسیع و همه جانبه‌نگر داشت. الان یکی از گفته‌های وی را به یاد آوردم که می‌گفت چقدر آرزو داشته مثل «لئوناردو داوینچی» باشد ، یک هنرمند و یک دانشمند. به نظر بسیار الهام بخش است. چنین آرزویی سبب می‌شود آدم یک زندگی واقعی را تجربه کند. علاوه بر کتاب های فاینمن در زمینه داستان های علمی-تخیلی نیز کتاب های جالبی وجود دارد که از خواندن آنها لذت برده‌ام. از جمله «سقوط بهمن» اثر «نیل استفنسون» این کتاب به نظرم ده سال از زمان خودش جلو‌تر است و به نوعی پیش بینی اتفاقاتی است که در آینده رخ خواهند داد.


    - شرکت گوگل را در چه جایگاهی می‌بینی و دوست داری به کجا برسد؟
    - ماموریت ما در گوگل قرار دادن اطلاعات به نحوی مفید ، سریع و آسان در دسترس همگان است و این یعنی تمام اطلاعات دنیا که بیش از یک میلیارد سند را شامل می‌شود ، یعنی دسترسی به حجم عظیمی از اطلاعات. در هیچ مقطعی از تاریخ بشر دسترسی به این حد از اطلاعات تنها با صرف چند ثانیه امکان پذیر نبوده است. اما اکنون ما این امکان را به وجود آورده‌ایم. این کاری است که ما در گوگل مشغول انجام آن هستیم. امیدوارم روزی در آینده بتوانیم امکان دسترسی بلافاصله به هر نوع اطلاعاتی را برای هر کسی در سراسر جهان فراهم کنیم.


    - البته تردیدی نیست که این فقط شما نیستید که چنین آرزویی دارید. افراد دیگری هم بودند و هستند که این رویا را پی گیری می‌کنند. اما شما دو نفر کسانی بودید که تا حدودی در دستیابی به این هدف موفق شدید. چه چیزی باعث موفقیت شما شد؟
    - بله ، این واقعیت دارد. تردیدی نیست که خیلی ها آرزو می‌کنند ای کاش می‌توانستند خودرویی ۵ دلاری بسازند که با سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند. خوب این آرزوی بزرگی است. اما باید بگویم که من واقعآ آدم خوش شانسی بودم ، تحلیل حجم عظیمی از داده‌ها و استخراج الگوها و روند های حاکم بر آن. در همان زمان یعنی در سال ۱۹۹۵ بود که لری پیج هم به استفورد آمد و دانلود کردن از اینترنت را آغاز کرد. داده های اینترنتی یکی از جالب ترین داده‌هایی است که می‌توان در آن کاوش و جستجو پرداخت. تلاش مشترک ما و مشاهده داده‌های موجود در اینترنت از روی کنجکاوی منجر به شکل گیری ایده‌ای شد که با کمک آن ‌توانستیم جست و جو در اینترنت را بهبود ببخشیم. ما فناوریی را در اختیار داشتیم که به کمک آن عملیات جست و جو در وب سریع تر و دقیق‌تر می‌شد ، به همین دلیل به موضوع علاقه‌مند شدیم. بعد به این مسئله فکر کردیم که یک جست و جوی مناسب در اینترنت چه مزایا و منافعی را می‌تواند به همراه داشته باشد. از آن زمان بود که مدام بهبود فناوری های گوگل را پی‌گیری کردیم تا این که به گوگل امروز رسیدیم و البته روند بهبود و ارتقای فناوری ها را در آینده نیز ادامه خواهیم داد.


    - چگونه شما نیاز به موتور جست و جویی چون گوگل را پیش از دیگران فهمیدید؟
    - لری پیج: خوب در واقع پاسخ سوال شما به مجادله‌ای بسیار بزرگ در زمینه جست و جوی اینترنتی باز می‌گردد. در واقع ما اصلآ کارمان را با ساختن یک موتور جست و جو شروع نکردیم. اوایل سال ۱۹۹۵ بود که من گردآوری اطلاعات مربوط به پیوند (لینک) های اینترنتی را شروع کردم ، چون آن وقت هم من و هم استاد مشاورم فکر می‌کردیم که این کار خوبی است. ما در واقع نمی‌دانستیم که مشغول چه کاری هستیم و اصلآ با این اطلاعات چه کار می‌توان کرد. اما آن چه واضح بود این بود که تا آنموقع تقریبآ کسی علاقه‌ای به این موضوع نشان نداده بود. یعنی کسی نمی‌دانست و یا علاقه‌ای به دانستن این که چه صفحه‌ای با صفحات دیگر پیوند دارد نشان نداده بود. در علوم رایانه شما با کلاف های بسیاری سر و کار دارید. برای مثال اینترنت اکنون بیش از ۵ میلیارد لبه و ۲ میلیارد گره دارد. خوب این یک کلاف بسیار عظیم است. به نظرم رسید که می‌توانم این موضوع را به عنوان رساله دکترای خودم مورد بررسی قرار دهم. این موضوع در عین حال سرگرم کننده و عملی به نظر می‌رسید. به هر حال کار را با دنبال کردن این لینک ها ادامه دادم. در واقع می‌خواستم بدانم که چه لینک هایی به عنوان مثال با صفحه اصلی سایت دانشگاه استنفورد ارتباط دارند. در نهایت ما توانستیم بر اساس تعداد لینک هایی که به هر سایت داده شده بود سایت ها را رتبه بندی کنیم. بعد دیدیم که رتبه بندی بر اساس این معیار دقیقآ با پیش بینی های ما صدق می‌کرد. بنابراین تصمیم گرفتیم از همین روش برای جست و جو در اینترنت استفاده کنیم. بعد تصمیم گرفتیم یک موتور جست و جو طراحی کنیم. همان اوایل کار بود که سرگئی هم که بسیار به کاوش داده ها علاقه مند بود به پروژه ملحق شد. اساسآ ایده اصلی ما این بود که می‌توانیم یک موتور جست و جوی بهتر خلق کنیم. موتورهای جست و جو فاقد شعور هستند و نمی‌توانند میزان اهمیت صفحات را تشخیص دهند. از این رو اگر یک کاربر کلمه «استنفورد» را در یک موتور جست‌ و جو تایپ می‌کرد ، موتور جست و جو برای کاربر صفحاتی تصادفی را که در همه آنها کلمه استنفورد ذکر شده بود ردیف می‌کرد. در حالی که در مدل گوگل اهمیت یک صفحه را تعداد لینک هایی که به آن داده شده مشخص می‌کند. در رتبه بندی نتایج نیز از همین الگوریتم استفاده می‌شود.


    - لری ، تو در ۲۵ سالگی مدیر ارشد اجرایی شرکتی چون گوگل شدی. چه چالش ها ، سختی ها و ناکامی هایی را برای رسیدن به موقعیت کنونی در سنی به این پایینی تجربه کرده‌ای؟
    - به نظرم سن و سال مسئله بسیار مهمی است. اگر از نقطه نظر مدیریت افراد و نیروی انسانی ، استخدام و به طور کلی این قبیل مسائل به موضوع نگاه کنیم ، آن وقت می‌بینیم که سن و سال کم یک نقطه ضعف و البته یک مانع بزرگ به شما می‌رود. بدون شک نقطه ضعف هایی که من اکنون با آن مواجه هستم بیشتر نقطه ضعف هایی است که در طول زمان برطرف خواهد شد. فردی که ۲۰ سال سابقه مدیریت دارد حتمآ تجربیاتی کسب کرده است و بدون شک بزرگ‌ترین ایراد کار من به عنوان مدیر ارشد اجرایی فقدان تجربه مدیریتی استو البته تلاش می‌کنم به روش خود با مسئله رو‌به‌رو شوم. مثلآ تلاش می‌کنم درک کاملی از جهت گیری امور به دست آورم یا بینش و چشم اندازی از آینده را به تصویر بکشم و یا صنعتی را که در آن هستم به خوبی درک کنم. در عین حال تلاش می‌کنم درک کاملی از آن چه شرکت گوگل انجام می‌دهد به دست آورم. همچنین این مسئله را که گوگل شرکتی است که باید ۲۴ ساعت در شبانه روز کار کند و باید همین روند را ادامه دهد همواره مد نظر قرار می‌دهم. به نظرم با این تلاش ها می‌توانم تا حدی بی تجربگی ناشی از جوانی را جبران کنم.


    - تو چطور سرگئی ، تو به عنوان یک مدیر ارشد اجرایی جوان با چه مشکلات و چالش ها و موانعی مواجه هستی؟
    - اجازه بدهید این مشکلات را فهرست وار برایتان نقل کنم. چالش اول ، ارائه خدماتی است که رضایت میلیون ها نفر از کاربران را تامین کند. وقتی هنوز در استنفورد بودم روزانه فقط ده هزار نفر کاربر به موتور جست و جوی گوگل مراجعه می‌کردند اما اکنون روزانه صد‌ها میلیون عملیات جست و جو توسط گوگل انجام می‌شود. این روند ، ارتقای زیر ساخت ها را می‌طلبد که خود چالشی بزرگ به شمار می‌رود. به نظرم مدیریت نیروها ، حساس بودن به لحاظ عاطفی و کسب مهارت های لازم برای ارتباط با مردم همگی چالش های بزرگی به شمار می‌روند. من از آموختن لذت برده‌ام و همواره آموختن برای من بیشترین اهمیت را داشته است.


    - آیا به عنوان فرزند یک خانواده مهاجر که از روسیه به آمریکا آمده‌اند با مشکلات و چالش های خاصی مواجه بودی؟
    - اگر چالش هم وجود داشته من از آن سود برده‌ام. من در شش سالگی به آمریکا آمدم. بنابراین به محض ورود به مدرسته ابتدایی رفتم. هیچ وقت خودم را در مدرسه آدم محبوبی نمی‌دانستم ، اما چندان هم برایم اهمیت نداشت. البته همیشه دوستانی داشتم. به نظرم بزرگ شدن در آمریکا و ترک روسیه برای من یک شانس بزرگ بود. البته می‌دانم که والدینم در سال های اولیه زندگی در آمریکا با سختی های بسیاری مواجه بودند. از آنها برای اینکه مرا به آمریکا آوردند سپاسگذارم.


    - به نظر می‌رسد که جوانان هم سن و سال شما تفکر ۲۴/۷ (کار در هفت روز هفته و هر ۲۴ ساعت روز) را بنیان گذاشته‌اند. آیا فکر نمی‌کنید چنین تفکری بنیان اصلی موفقیت حرفه‌ای شما را تشکیل می‌دهد؟
    - لری پیج: به نظرم این نوع تفکر به آدم کمک می‌کند کاملآ بر روی کاری که می‌کند تمرکز کند. این تفکر در عین حال کمک می‌کند که آدم ساعت های طولانی کار کند و من همواره تلاش کرده‌ام در زندگی توازن برقرار کنم. به نظرم بچه های زیادی در مدرسه با این تفکر رشد می‌کنند. آنها واقعآ سخت کار می‌کنند. به نظرم می‌شود در مقطعی از زندگی سخت و بی وقفه تلاش کرد اما نمی‌شود این روند را بدون توقف در تمام طول زندگی ادامه داد. در مقطعی از زندگی است که فرد نیاز به تشکیل خانواده دارد و یا زمانی فرا می‌رسد که آدم دوست دارد کارهای مورد علاقه‌اش را انجام دهد. می‌خواهم بگویم که جوان بودن مزیت بزرگی است. خوب در جوانی آدم مسئولیت زیادی ندارد.


    - به عنوان پرسش آخر ، فکر می‌کنید ۱۰ سال یا ۲۰ سال دیگر گوگل چه جایگاهی خواهد داشت؟
    - لری پیج: «هوش مصنوعی» نسخه‌ی نهایی گوگل خواهد بود. بنابراین ما تلاش خواهیم کرد نسخه نهایی گوگل ماشینی باشد که تمام اینترنت را می‌فهمد. این ماشین قادر خواهد بود آن چه را که شما به دنبال آن هستید درک کند و بنابراین قادر خواهد بود همان چیزی را که می‌خواهید به شما عرضه کند. این آشکارا همان هوش مصنوعی است. ماشینی که می‌تواند به هر سوالی که دارید پاسخ دهد. زیرا تمام پاسخ های مورد نیاز در اینترنت قرار دارد. البته تا آن زمان فاصله بسیار بسیار زیادی داریم. اما بدون شک می‌ةوانیم روز به روز به آن نزدیک‌تر شویم. این همان هدف نهایی است که ما به سوی آن در حرکتیم. این هدف از دیدگاه فلسفی نیز بسیار جذاب است. ما تمام داده ها را در اختیار داریم که می‌توانیم صدبار از تمام اطلاعات اینترنت کپی کرده و آن را ذخیره کنیم. پس می‌بینید که ما مجموعه‌ای از توانایی ها و قابلیت های جالب را در اختیار داریم ، قدرت محاسباتی بالای در اختیار داریم و در عین حال مقدار زیادی اطلاعات در اختیار داریم که قبلآ در دسترس نبودند. از دیدگاه مهندسی و علمی ساختن مجموعه‌ای منسجم با این امکانات خود یک چالش جذاب فکری و علمی به شمار می‌رود. انتظار خود من این است که ر نهایت این کار را انجام دهیم. البته جدای از موضوع گوگل من به مسائل دیگری نیز علاقه‌مند هستم که یکی از آنها مسئله حمل و نقل و انرژی پایدار است. تا به حال محض سرگرمی چند وسیله هم اختراع کرده‌ام. اما متاسفانه به دلیل نداشتند وقت کافی نتوانستم طرح هایم را به آخر برسانم.
     

     

     

     

     
     
     
     
     
     
     
    TinyPic image
     
    TinyPic image
     
     
     
     
     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive