به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Tuesday, April 22, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 922)

 
Funous : Soroude Yeganegi
 
 
Click for Full Size View 
 
 
 
 
 
 
 

  
 
 
 

922

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 922 :: چهارشنبه 4 ارديبهشت 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

وقتي آذربايجان هم براي شاخ مي شود!

سلام عرض شد
بدون هيچ توضيح و شرح اضافي به خبر زير توجه بفرمائيد:

توقيف محموله هسته‌اي روسيه به ايران به دليل كامل نبودن مدارك!
جمهوري آذربايجان دوشنبه اعلام كرد كه محموله تجهيزات هسته‌اي روسيه به مقصد ايران به اين خاطر كه مدارك روس‌ها از قبل ارائه نشده بود، متوقف شد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، "خزر ابراهيم"، سخنگوي وزارت خارجه جمهوري آذربايجان، مدعي شد كه كشورش ارائه اطلاعات بيشتر درباره اين محموله را از سوي روسيه خواستار شد زيرا در خصوص احتمال نقض سه دور تحريم‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد برضد برنامه هسته‌اي ايران نگران است.
اين سخنگو افزود: «با توجه به حساسيت وضعيت بايد تمامي جزئيات اين محموله را بدانيم تا آشكار شود كه آيا اين تجهيزات هسته‌اي با تحريم‌هاي سازمان ملل مغايرت نداشته باشند.»
شركت دولتي "اتم‌استروي‌اكسپورت" روسيه اعلام كرد كه يك يا دو كاميون حامل تجهيزات هسته‌اي به مقصد نيروگاه بوشهر در مرز ايران و آذربايجان متوقف شده‌اند.
"ايرينا يسيپووا"، سخنگوي اين شركت روسي، گفت: «اين محموله شامل تجهيزات عايق حرارتي لازم براي عمليات نيروگاهي است و توقيف اين محموله ظاهراً به تأخير راه‌اندازي نيروگاه بوشهر منجر نمي‌شود و روسيه به ساخت و تكميل اين نيروگاه در ايران ادامه مي‌دهد.»
اين در حالي است كه محموله‌هاي هسته‌اي روسيه به مقصد ايران از سوي بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در مبدأ مورد بررسي و مهر و موم قرار مي‌گيرد.

در همين رابطه، خبرنگار بی.بی.سی در باکو، مصاحبه‌ای با خزر ابراهیم سخنگوی وزارت امور خارجه آذربایجان داشته است، که عينا در زير قرار مي دهم:

خزر ابراهیم: ما از سفارت روسیه درخواست کرده‌ایم که اطلاعات کاملی از ماهیت این محموله به ما بدهند. زیرا طبق اطلاعات اولیه طرف روسی، این محموله جهت نیروگاه اتمی بوشهر در نظر گرفته شده است. به علت حساسیت موضوع و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در این خصوص، واجب است که اطلاعات کاملی در مورد این مواد داشته باشیم. ما باید بدانیم که این محموله دارای مجوزهای قانونی شورای امنیت هست یا خیر.

بی.بی.سی: روسیه میگوید که آذربایجان هیچگونه اطلاعاتی در مورد توقیف محموله به مسکو نداده است.
خزر ابراهیم: ما این مورد را به سفارت روسیه اطلاع داده‌ایم و از انها درخواست اطلاعات کامل کرده‌ایم.

بی.بی.سی: این مسأله خیلی وقت پیش اتفاق افتاده؟
خزر ابراهیم: زمان دقیق را نمیتوانم اعلام کنم. اما ما این کار را انجام داده‌ایم.

بی.بی.سی: روسیه میگوید این محموله از 29 مارس توقیف شده است.
خزر ابراهیم: متوجه هستم. در حال حاضر زمان دقیق را نمیتوانم اعلام کنم.

بی.بی.سی: آیا طرف روسی تا کنون پاسخی به شما داده است؟
خزر ابراهیم: هنوز اطلاعات از جزئیات محموله به ما داده نشده. فقط به ما گفته شده که این محموله جهت نیروگاه اتمی بوشهر در نظر گرفته شده است.

باقي بقايتان!
مبين
mobin.s2004@gmail.com


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • وقتي آذربايجان هم براي شاخ مي شود!
  • آيا مي خواهيد يک صابون بنام خودتان داشته باشيد؟
  • تصاويري براي گريستن، تصاويري براي خنديدن
  • معرفي و دانلود فيلم : مصاحبه
  • دانلود فيلم مستند : زندگي پرندگان
  • دانلود انيميشن : Noein
  • آلبوم جدید و زیبای Rash Group به نام قرنطینه
  • تیتراژ سریال به خاطر من
  • CPAC Imaging PRO V 3.0 قویترین برنامه جهت روتوش عکس به صورت حرفه ایی
  • تبدیل موبایل شما به یک دوربین مخفی حرفه ای!
  • مواظب ویروس گوگل باشید!
  • لقمه‌هاي حرامي كه مردم در دولت نهم خوردند...
  • برگزیده ترین ایمیل سال از نظر زنان
  • انتشار شتاب‌زده اخباری درباره درمان آلزایمز
  • منطق تغييرات در دولت نهم
  • جديدترين شماره از دوماهنامه Foreign Policy Magazine
  • کیف دستی زنانه به همراه تلویزیون قابل حمل
  • چرا غیبت می کنید؟
  • ماسک صورت برای پوست چرب و جوش دار
  • در چه مواردی دروغ گفتن جایز است؟
  • آمار پیروان دومین دین اروپا
  • پدر حراجی‌های آن‌لاین ای‌بی، پی‌یر امیدیار
  • نگاهی به پدیده هک تلفن های همراه ایران
  • و ...

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (921) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

عجیبترین گیتارها
زندگي مردم غني و فقير در چين
نقشه ماهواره اي دماوند
آيا مي خواهيد يک صابون بنام خودتان داشته باشيد؟
تصاويري براي گريستن، تصاويري براي خنديدن
گزارش تصویری از نمایشگاه اتومبیل چین
عجب کیبوردهایی
ابعاد تكان دهنده مبارزه با فساد اقتصادي از زبان علي زاكاني
چهره واقعی هنرمندان فیلمهای ترسناک هالیوود
با سوابق مدیریتی مدیر کل تازه تربیت بدنی تهران آشنا شوید!

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

حبيب كاشاني در CCU بستري شد

حبيب كاشاني بعدازظهر ديروز در بخش CCU بيمارستان آبان تهران بستري شد.
به گزارش ايسنا،‌ مديرعامل باشگاه پيروزي تهران بعدازظهر امروز به دليل عارضه‌ قلبي در بخش CCU بيمارستان آبان بستري شد.
مديران باشگاه پيروزي و جمعي از مديران شوراي شهر هم اكنون با حضور در بيمارستان آبان پيگير بهبود وضعيت وي هستند.
لازم به ذكر است، دوشنبه شب نشست هيات مديره باشگاه پيروزي در دفتر علي سعيدلو رييس هيات مديره برگزار شد كه در اين نشست در خصوص مسائل اخير باشگاه درگيري لفظي شديدي بين حبيب كاشاني و برخي از اعضاي هيات مديره صورت گرفت.


صعود استقلال با دستان طالب ‏لو

تیم فوتبال استقلال تهران با برتری برابر راه آهن در ضربات پنالتی به مرحله نیمه نهایی رقابت های فوتبال جام حذفی باشگاه های کشور صعود کرد.
به گزارش مهر، در یکی از دیدارهای باقیمانده از مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاههای کشور، عصر امروز تیم فوتبال استقلال با برتری برابر راه آهن در ضربات پنالتی عنوان سومین تیم راه یافته به دیدار نهایی این مسابقات را از آن خود کرد.
بر پایه این گزارش، در این دیدار که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، دو تیم در وقت های قانونی و اضافی به تساوی 2 بر 2 دست یافتند ولی در ضربات پنالتی این تیم استقلال بود که با نتیجه 3 بر یک از سد راه آهن گذشت تا در مجموع با نتیجه 5 بر 3 این تیم را شکست داده و به دیدار نیمه نهایی جام حذفی صعود کند.
در جریان این بازی احمد تقوی (12) و مجید نورمحمدی(51)برای راه آهن گلزنی کردند و فرهاد مجیدی (25 و 67) گلهای استقلال را در این دیدار به ثمر رساندند. محمد نوازی، مجتبی جباری و امیرحسین صادقی ضربات پنالتی خود را تبدیل به گل کردند اما پس از ضربه پنالتی نخست تیم راه آهن که توسط میختاریان تبدیل به گل شد، ضربات نورمحمدی، رحیمی و جمشیدیان توسط وحید طالب لو مهار شد تا شاگردان فیروز کریمی، پس از دو تیم برق شیراز و فولاد خوزستان به دیدار نهایی این مسابقات راه یابند. دیگر تیم حاضر در این مرحله برنده دیدار تیم های سپاهان و پگاه گیلان خواهد بود.
ضمن اینکه احمد تقوی، ابراهیم کریمیان، رضا نورمحمدی و گئورگ کاسپاروف از تیم فوتبال راه آهن و فرهاد مجیدی و مهرداد پولادی از تیم استقلال از محسن ترکی داور این مسابقه کارت زرد دریافت کردند.
تیم فوتبال استقلال تهران در مرحله نیمه نهایی این مسابقات باید به دیدار فولاد خوزستان برود.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم


مصاحبه
Interview


کارگردان: استيو بوسمي. فيلمنامه: تيودور هولمن، استيو بوسمي، ديويد اسکچتر. مدير فيلمبرداري: تامس کيست. تدوين: ‏کيت ويليامز. طراح صحنه: لورن ويکز. بازيگران: سيه نا ميلر[کاتيا]، استيو بوسمي[پي ير پده رس]، مايکل ‏بوسمي[رابرت پده رس]، تارا الدرس[مگي]، مالي گريفيث[پيشخدمت]. 84 دقيقه. محصول 2007 آمريکا. نامزد جايزه ‏بهترين بازيگر زن از مراسم روحيه مستقل، نامزد جايزه بهترين بازيگر زن از انجمن منتقدان فيلم لندن.‏
پي ير خبرنگار جنگي، با اعصاب خردکن ترين پيشنهاد کاري از سوي سردبير عصابي اش روبرو مي شود. او بايد ‏رپرتاژ و مصاحبه اي با يکي ازستارگان سريال هاي آبکي تلويزيون به نام کاتيا انجام دهد.او نه فقط در مورد کاتيا هيچ ‏نوع اطلاعاتي ندارد، بلکه نسبت به دنياي ستارگاني چون او نيز بي اطلاع است. پس از ملاقات اول اين دو نفر در يک ‏رستوران، مشخص مي شود که هيچ کدام قادر به تحمل ديگري نيست. اما زماني که از رستوران خارج مي شوند، ‏اتومبيل کاتيا با پي ير تصادف کرده و آن دو مجبور مي شوند تمام شب را در آپارتمان کاتيا بگذرانند. شبي که در پايان ‏آن چيزي فراتر از انتظارشان نهفته است....‏

چرا بايد ديد؟
استيو بوسمي متولد 1957 بروکلين بازيگر ايتاليايي/ايرلندي-آمريکايي تبار از نيمه دهه 1980 وارد دنياي نمايش شد، ‏اما يک دهه بعد با فيلم هاي سگداني و لبوفسکي کبير به عنوان بازيگر با استعداد نقش هاي مکمل شناخته شد. وقتي به ‏گفته خودش صاحب تجربه اي قابل اطمينان شد، از مقابل دوربين به پشت دوربين سفر کرد و اولين فيلمش را در 1996 ‏به نام ‏Trees Lounge‏ ساخت. ‏Animal Factory‏ در سال 2000 او را به عنوان کارگرداني صاحب استعداد به ‏منتقدان قبولاند، اما سومين فيلم بلندش جيم تنها که با هزينه تنها 500 هزار دلار ساخته شده بود، نامزد جايزه داوران ‏جشنواره سندنس شد. با اين فيلم بوسمي به عنوان فيلمسازي مستقل و قابل اعتنا در سرتاسر دنيا شناخته شد، اما مصاحبه ‏که دو سال پس از جيم تنها و ا شرکت خود او ساخته شده، فيلمي در اندازه هاي آثار پيشين او نيست. البته اين بدين معنا ‏نيست که بايد به راحتي از کنار آن گذشت. چون مصاحبه که بر اساس فيلمي از تئو وان گوگ[کارگردان هلندي که ‏توسط اسلام گرايان به قتل رسيد] هر چند فيلمي به شدت متکي بر ديالوگ است و در مکان هاي محدود و بسته مي ‏گذرد، اما واجد حرف هايي جدي است. يک درام روانشناختي درباره دو موجودي که اجباراً ساعت هايي را با هم مي ‏گذرانند. اولي خبرنگاري است که هميشه کارهايي جدي انجام داده و دومي دختري است که همواره خواستار آن بوده که ‏جدي اش بگيرند!‏
مصاحبه تحميلي فيلم در واقع حکم جلسه گفتار درماني را براي هر دو طرف دارد. فيلمنامه به شکلي هوشمندانه بر ‏اساس دوئت هاي کلامي خلق شده و هر دو طرف از آغاز واقفند که وارد يک بازي شده اند. هر دو به نوبت در اين ‏بازي برنده يا بازنده مي شوند و بيننده را مهياي ديدن غافلگيري پاياني فيلم مي کنند. با اين حال تماشاگر حتي در ميانه ‏کار لحظاتي شک مي کند که آيا اين دو در برابر هم نقش بازي مي کنند يا به شکلي صميمانه رفتارهاي واقعي خود را ‏بروز مي دهند. فيلم با کليشه هاي خبرنگار خودخواه و دختر موطلايي احمق چندان سر و کاري ندارد، با يان حال عاري ‏از شيطنت نيز نيست. از بازي بوسمي حرفي نمي زنم، اما براي ديدن بازي حيرت انگيز سيه نا ميلر که ستاره اش در ‏حال درخشيدن است، بايد اين درام قدرتمند را ديد. درامي که قادر به تحمل سنگيني ديالوگ هاي پيچيده خود نيست!‏
ژانر: درام.

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم، بر روي اين لينک کليک کنيد


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
http://rapidshare.com/files/83540847/interview.2k7.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/83540805/interview.2k7.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/83574046/interview.2k7.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/83574464/interview.2k7.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/83574341/interview.2k7.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/83574618/interview.2k7.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/83574867/interview.2k7.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/83668901/interview.2k7.part8.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


دانلود فيلم مستند

زندگي پرندگان
The Life of Birds

مستند ده قسمتي "زندگي پرندگان"
محصول BBC

لينکهاي دانلود

رمز فايل: calek


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

دانلود انيميشن

Noein

کارتون زيباي Noein در 24 قسمت

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال، به زبان ژاپني و زيرنويس انگليسي)
http://rapidshare.com/files/19857287/Noein_-_01.rmvb
http://rapidshare.com/files/19859169/Noein_-_02.rmvb
http://rapidshare.com/files/19861066/Noein_-_03.rmvb
http://rapidshare.com/files/19863010/Noein_-_04.rmvb
http://rapidshare.com/files/19864461/Noein_-_05.rmvb
http://rapidshare.com/files/19866277/Noein_-_06.rmvb
http://rapidshare.com/files/19868362/Noein_-_07.rmvb
http://rapidshare.com/files/19870424/Noein_-_08.rmvb
http://rapidshare.com/files/19940181/Noein_-_09.rmvb
http://rapidshare.com/files/19941258/Noein_-_10.rmvb
http://rapidshare.com/files/19942583/Noein_-_11.rmvb
http://rapidshare.com/files/19943850/Noein_-_12.rmvb
http://rapidshare.com/files/19944765/Noein_-_13.rmvb
http://rapidshare.com/files/19947148/Noein_-_14.rmvb
http://rapidshare.com/files/19947997/Noein_-_15.rmvb
http://rapidshare.com/files/19949001/Noein_-_16.rmvb
http://rapidshare.com/files/19949839/Noein_-_17.rmvb
http://rapidshare.com/files/19950792/Noein_-_18.rmvb
http://rapidshare.com/files/19951597/Noein_-_19.rmvb
http://rapidshare.com/files/19952280/Noein_-_20.rmvb
http://rapidshare.com/files/19953173/Noein_-_21.rmvb
http://rapidshare.com/files/19953939/Noein_-_22.rmvb
http://rapidshare.com/files/19954854/Noein_-_23.rmvb
http://rapidshare.com/files/19955820/Noein_-_24.rmvb

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

قرنطينه
Rash Group

آلبوم جدید و زیبای Rash Group به نام قرنطینه (با دو کیفیت)
 
 

براي دانلود مستقيم آهنگها، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

تیتراژ سریال به خاطر من

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

CPAC Imaging PRO V 3.0
قویترین برنامه جهت روتوش عکس به صورت حرفه ایی
 

نرم افزار CPAC Imaging Pro قویترین برنامه جهت روتوش عکس به صورت حرفه ایی به شمار می رود .

قابلیت های برنامه :
1 - روتوش پرتره بدون ایجاد حالت بلور و از بین رفتن بافت طبیعی پوست
2 - ترمیم و لکه برداری عکس های قدیمی
3 - برش و حذف پس زمینه از عکس
4 - تعویض پس زمینه عکس با طرح های زیبا و دیدنی
5 - قابلیت تعویض لباش شخص جهت عکاسی
6 - رنگی کردن عکس سیاه سفید
7 - بالانس و متعادل نمودن رنگ تصویر
8 - رویایی نمودن عکس
9 - روتوش عکس دیجیتال
و ....

لينک دانلود (حجم فايل حدود 52 مگابايت مي باشد، کرک فايل در داخل فايل zip قرار داده شده)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

یک نرم افزار جاوای فوق العاده
تبدیل موبایل شما به یک دوربین مخفی حرفه ای!

نرم افزاری که در این پست خدمت شما معرفی می کنم یکی از جدیدترین نرم افزارهای جاوا است . این نرم افزار با کمک GPRS روی گوشی , تصاویر دریافتی از طریق دوربین موبایل را به کامپیوتر شما می فرستد , یعنی مهم نیست که شما و موبایلتان در چه فاصله ای از همدیگر هستید , تنها کافی است که این نرم افزار را روی حالت اتصال قرار داده تا تصاویر دریافتی به طور زنده به کامپیوتر شما مخابره گردد. با توجه به سایز و کیفیت تصاویر , سرعت دریافت حتی با اتصال های Dial Up نیز بسیار مناسب بوده و شما تصاویر دریافتی را بدون مکث می توانید مشاهده کنید. برای کار با این نرم افزار جالب کافی است که ابتدا فایل مخصوص برای گوشی موبایل را دریافت و آن را روی گوشی خود نصب نمایید. سپس فایل مربوط به کامپیوتر را دریافت و آن را روی کامپیوتر خود نصب نمایید. بعد از طریق گوشی وارد نرم افزار نصب شده روی گوشی خود شده و در ابتدای برنامه یوزر و پسوردی را برای برنامه مشخص و به شبکه اینترنت گوشی خود (GPRS) متصل شوید. سپس درون نرم افزاری که روی کامپیوترتان نصب نموده اید و در بخش Edit و Personal Detail یوزر و پسوردی که در گوشی خود زده وارد برنامه کنید و سپس Ok نمایید تا برنامه به شبکه وصل شود . بعد از چند ثانیه مشاهده خواهید کرد که تصاویر دریافتی از گوشی به طور زنده روی گوشی شما خواهد آمد.ضمنا شما میتوانید برعکس این عمل را نیز انجام دهید یعنی تصاویر وب کم خود را به روی گوشی مورد نظر خود بفرستید !

لينکهاي دانلود

- دانلود نرم افزار جاوا ویژه موبایل

- دانلود نرم افزار ویژه کامپیوتر

- راهنمایی بیشتر

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام حسین علیه السلام فرمودند:
من اَحبك نهاك و من اَبغضك اَغراك.

كسی كه تو را دوست دارد، از تو انتقاد می كند و كسی كه با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید می كند.

(بحار الانوار،ج75،ص128)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

مولانا قطب الدین براهی میگذ شت شیخ سعدی را دید که ایستاده ادرار کرده و آلت خود بر دیوار میمالد تا استبرا کند ، مولانا گفت : ای شیخ چرا دیوار مردم را سوراخ می کنی ؟
شیخ سعدی گفت : قطب الدین ایمن با ش ، بدان سختی نیست که تو دیده بوده ای . !!!ع زاکانی


قزوینی با سپری بزرگ به جنگ ملاحده( بی د ینان ، کافران جمع ملحد) رفته بود . یکی از ملاحده ازبالای قلعه سنگی بر سرش زده و سر او را شکست .
قزوینی برنجید و ناله کنان گفت : ای مردک کوری ؟ سپر به این بزرگی را نمی بینی که سنگ بر سر من میزنی ؟ ع – زاکانی


در خانه جحی را دزدیدند ، او رفته و درب مسجد ی برکند و بخانه میبرد .
او را گفتند : چرا درب مسجد را برکنده ای ؟
جحی گفت : در خانه من را دزدیده اند ، و خداوند این درب دزد را میشناسد ، دزد به من سپارد و درب خانه خود را باز پس گیرد . !! ع – زاکانی

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

مرا ببخش

با توأم که نمی دانم در دورترین نقطۀ دنیا منزل گرفته ای یا اینکه اینجا کنار من نشسته ای.
با توأم که نمی دانم دست های به قنوت رفته ات برای نماز شب چه زمان پایین می آید و نمی دانم مرا هم به یاد می آوری یا نه، گرچه «گرم یاد آوری یا نه/ من از یادت نمی کاهم»
با توأم که خدا را انیس تنهائیت کرده ای و خود انیس شبهای دراز خلوتم شده ای.
با توأم که میان همۀ خوبانی که سر به دامانت سپرده اند مجنون گنهکاری چون مرا هم به حریمت راه داده ای، با توأم که قلبم از آن توست و رهاییم در گرو این دلسپردگی.با توأم ای عشق!
مرا ببخش که با آرزوهای رنگارنگم دلت را رنجاندم، مرا ببخش که با تمام وفایت بی وفایی کردم و مرا ببخش که نه چنان هستم که تو خواهانی

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

مواظب ویروس گوگل باشید!

شاید برای شما هم بارها پیش آمده باشد که هنگام تایپ آدرس یک سایت اینترنتی، حرفی را جابجا تایپ کنید، اشتباه بنویسید یا حرفی را دوبار تایپ کنید. هنگامی که می خواهید صفحه جستجوی اینترنتی گوگل را باز کنید مواظب باشید، چرا که هرآن ممکن است ویروسی در کمین شما باشد!
به گزارش وبلاگ روزنامه حریت، تایپ اشتباه آدرس گوگل در نوارابزار آدرس ممکن است برایتان دردسر درست کند. بنا بر گزارش سایتهای امنیت اینترنتی F-Prot و F-Secure اگر به اشتباه وارد سایت با آدرس Googkle.com بشوید ممکن است کامپیوترتان به ویروس آلوده شود. بخاطر کنار هم بودن حروف K و L بسیاری از کاربران ممکن است آدرس بالا را به جای آدرس سایت گوگل تایپ کنند. با وارد شدن به googkle.com کامپیوترتان به یک تروای خطرناک آلوده می شود. شرکتهای امنیت اینترنت هشدار می دهند که کاربران به هیچ وجه نباید وارد سایت googkle.com بشوند.
برای دیدن جزئیات این خطر اینجا (سایت اف – سکیور) کلیک کنید.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

رستم به سهراب نزیک تر شد تا به سمت کمربند او برود. تنش به تن سهراب چسبید. بویی حس کرد:
چه شیرین و چه خوشبوست، کجا خانه اوست؟... همین جاست، همین جاست، همین جاست!
رستم کمربند سهراب را گرفت. فریادی کشید و پسر را میان زمین و هوا معلق کرد و بر زمین کوبید. سبک تیغ تیز از میان بر کشید. برِ شیر بیدار دل را برید...
...
هلهله ها دیری نمی پاید. های! ساکت باشید ای جماعت. ساکت باشید و گوش کنید به روایت حکیم طوسی...
کدامین پدر این چنین کار کرد... ؟
عروسک گردانها بر سقف صحنه می دویدند تا عروسک ها را هراسان به این سو و آن سو ببرند. رستم، سهراب، تهمینه. یکی بی جان افتاده است و آن دو دیگر بر بالینش نشسته اند. موهای دختر شاه سمنگان چون برف سفید شده است. دل تماشاچیان چقدر می سوزد... دختر شاه سمنگان و پهلوان ایران، سهراب را به آغوش می کشند و اشک می ریزند. ایرانیان می گریند، تورانیان می گریند، عروسک گردانان می گریند، تماشاچیان می گریند...
با تشکر فراوان از لوریس چکناواریان و بهروز غریب پور

احسان شارعی

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الحج آيات: 78 محل نزول: مدینه

 
وَيَسْتَعْجِلُونَكَ بِالْعَذَابِ وَلَن يُخْلِفَ اللَّهُ وَعْدَهُ وَإِنَّ يَوْمًا عِندَ رَبِّكَ كَأَلْفِ سَنَةٍ مِّمَّا تَعُدُّونَ 47 وَكَأَيِّن مِّن قَرْيَةٍ أَمْلَيْتُ لَهَا وَهِيَ ظَالِمَةٌ ثُمَّ أَخَذْتُهَا وَإِلَيَّ الْمَصِيرُ 48 قُلْ يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّمَا أَنَا لَكُمْ نَذِيرٌ مُّبِينٌ 49 فَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَهُم مَّغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ كَرِيمٌ 50 وَالَّذِينَ سَعَوْا فِي آيَاتِنَا مُعَاجِزِينَ أُوْلَئِكَ أَصْحَابُ الْجَحِيمِ 51 وَمَا أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِكَ مِن رَّسُولٍ وَلَا نَبِيٍّ إِلَّا إِذَا تَمَنَّى أَلْقَى الشَّيْطَانُ فِي أُمْنِيَّتِهِ فَيَنسَخُ اللَّهُ مَا يُلْقِي الشَّيْطَانُ ثُمَّ يُحْكِمُ اللَّهُ آيَاتِهِ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ 52 لِيَجْعَلَ مَا يُلْقِي الشَّيْطَانُ فِتْنَةً لِّلَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَالْقَاسِيَةِ قُلُوبُهُمْ وَإِنَّ الظَّالِمِينَ لَفِي شِقَاقٍ بَعِيدٍ 53 وَلِيَعْلَمَ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّكَ فَيُؤْمِنُوا بِهِ فَتُخْبِتَ لَهُ قُلُوبُهُمْ وَإِنَّ اللَّهَ لَهَادِ الَّذِينَ آمَنُوا إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ 54 وَلَا يَزَالُ الَّذِينَ كَفَرُوا فِي مِرْيَةٍ مِّنْهُ حَتَّى تَأْتِيَهُمُ السَّاعَةُ بَغْتَةً أَوْ يَأْتِيَهُمْ عَذَابُ يَوْمٍ عَقِيمٍ 55

 

ترجمه فارسي مکارم
آنان از تو تقاضاى شتاب در عذاب مى‏كنند; در حالى كه خداوند هرگز از وعده خود تخلف نخواهد كرد! و يك روز نزد پروردگارت، همانند هزار سال از سالهايى است كه شما مى‏شمريد! «47» و چه بسيار شهرها و آباديهايى كه به آنها مهلت دادم، در حالى كه ستمگر بودند; (اما از اين مهلت براى اصلاح خويش استفاده نكردند) سپس آنها را مجازات كردم; و بازگشت، تنها بسوى من است! «48» بگو: «اى مردم! من براى شما بيم‏دهنده آشكارى هستم! «49» آنها كه ايمان آوردند و اعمال صالح انجام دادند، آمرزش و روزى پر ارزشى براى آنهاست! «50» و آنها كه در (محو) آيات ما تلاش كردند، و چنين مى‏پنداشتند كه مى‏توانند بر اراده حتمى ما غالب شوند، اصحاب دوزخند!» «51» هيچ پيامبرى را پيش از تو نفرستاديم مگر اينكه هرگاه آرزو مى‏كرد (و طرحى براى پيشبرد اهداف الهى خود مى‏ريخت)، شيطان القائاتى در آن مى‏كرد; اما خداوند القائات شيطان را از ميان مى‏برد، سپس آيات خود را استحكام مى‏بخشيد; و خداوند عليم و حكيم است «52» هدف اين بود كه خداوند القاى شيطان را آزمونى قرار دهد براى آنها كه در دلهايشان بيمارى است، و آنها كه سنگدلند; و ظالمان در عداوت شديد دور از حق قرار گرفته‏اند! «53» و (نيز) هدف اين بود كه آگاهان بدانند اين حقى است از سوى پروردگارت، و در نتيجه به آن ايمان بياورند، و دلهايشان در برابر آن خاضع گردد; و خداوند كسانى را كه ايمان آوردند، بسوى صراط مستقيم هدايت مى‏كند «54» كافران همواره در باره قرآن در شك هستند، تا آنكه روز قيامت بطور ناگهانى فرارسد، يا عذاب روز عقيم ( روزى كه قادر بر جبران گذشته نيستند) به سراغشان آيد! «55»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را (به همراه معني آن) با هم بخوانيم.  هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

deylagh_2@yahoo.com

ba salam khedmate aghaye modir goroh
dirooz dashtam to internet migashtam ke be 1 site barkhord kardam va kar yek irani nazaram o jalb kard,khastam age emkan dare 1 email be tamame azaye goroh bezanid va in shakhs ro moarefi konid (Sahand Hesamian) ke be asaresh raye bedan ta in shakhs baraye ma iraniha eftekhar kasb kone.mamnoon misham age in kar o bokonid va in link ro baraye hame befrestid.
http://www.saatchi-gallery.co.uk/showdown/index.php?showpic=134509

 

 

setayesh_new@yahoo.com

یک روز یک زن و مرد ماشینشون با هم تصادف بدی می کنه .بطوریکه ماشین هردوشون بشدت آسیب میبینه .ولی هردوشون بطرز معجزه آسایی جون سالم بدر می برند.وقتی که هر دو از ماشینشون که حالا تبدیل به آهن قراضه شده بیرون میان اون خانم بر میگرده میگه .آه چه جالب شما مرد هستید... ببینید چه بروز ماشینامون اومده !همه چیز داغون شده ولی ما سالم هستیم .این باید نشونه ای از طرف خدا باشه که اینطوری با هم ملاقات کنیم و زندگی مشترکی رو با صلح و صفا آغاز کنیم ! مرد با هیجان پاسخ میگه:"بله کاملا" با شما موافقم این باید نشونه ای از طرف خدا باشه !"بعد اون زن ادامه می ده و می گه :"ببین یک معجزه دیگه. ماشین من کاملا" داغون شده ولی این شیشه مشروب سالمه .مطمئنا" خدا خواسته که این شیشه مشروب سالم بمونه تا ما این تصادف خوش یمن رو جشن بگیریم !بعد زن بطری رو به مرد میده .مرد سرش رو به علامت تصدیق تکان میده و درب بطری رو باز می کنه و نصف شیشه مشروب رو می نوشه.بعد بطری رو برمی گردونه به زن .زن درب بطری رو می بنده و شیشه رو برمی گردونه به مرد.مرده می گه شما نمی نوشید؟! زن در جواب می گه : نه . فکر می کنم باید منتظر پلیس بشم

 

 

Aghamir@mahabghodss.com

بهتر زندگي کنيم

یا راهی پیدا می کنم ، یا آن را پدید می آورم
اگر لازم باشد چیزی را بیش از دوبار قرض بگیری، یکی برای خودت بخر
امید عافیت و نیکوئی از آخرین و بهترین کامرانی های آدمی است
عمر بهای سنگینی است که برای بلوغ پرداخت میشود
عشق شخص به کشورش، چیز باشکوهی است، ولی چرا این عشق در مرز متوقف شود
لیاقت، جوهر توانایی ست
مواظب باشيد حقيقت را لابه لاي آرزوهاي خود گم نکنيد
تمام گل هايي که در آينده خواهند روييد در دل تخم هاي امروز نهفته اند
بردباري و کوشش ، قطعه آهن را به سوزن تبديل مي کند
مبارزه است که قدرت می آورد نه استراحت
در حال زندگی کن ! زندگی در دیروز و فردا جز ترس چیزی به همراه ندارد .

 

 

armanshafie@yahoo.com

یک مردِ روحانی، روزی با خداوند مکالمه ای داشت:
 "خداوندا! دوست دارم بدانم بهشت و جهنم چه شکلی هستند؟"
 خداوند آن مرد روحانی را به سمت دو در هدایت کرد و یکی از آنها را باز کرد؛ مرد نگاهی به داخل انداخت. درست در وسط اتاق یک میز گرد بزرگ وجود داشت که روی آن یک ظرف خورش بود؛ و آنقدر بوی خوبی داشت که دهانش
آب افتاد!
 افرادی که دور میز نشسته بودند بسیار لاغر مردنی و مریض حال بودند. به نظر قحطی زده می آمدند. آنها در دست خود قاشق هایی با دسته بسیار بلند داشتند که این دسته ها بر بالای بازوهایشان وصل شده بود و هر کدام از آنها به راحتی می توانستند دست خود را داخل ظرف خورش ببرند تا قاشق خود را پُرکنند. اما از آن جایی که این دسته ها از بازوهایشان بلندتر بود، نمی توانستند دستشان را برگردانند و قاشق را در دهان خود فرو ببرند.
 مرد روحانی با دیدن صحنه بدبختی و عذاب آنها غمگین شد.
 خداوند گفت: "تو جهنم را دیدی!"
 آنها به سمت اتاق بعدی رفتند و خدا در را باز کرد. آنجا هم دقیقا مثل اتاق قبلی بود. یک میز گرد با یک ظرف خورش روی آن، که دهان مرد را آب انداخت!
 افرادِ دور میز، مثل جای قبل همان قاشق های دسته بلند را داشتند، ولی به اندازه کافی قوی و تپل بوده، می گفتند و می
 خندیدند. مرد روحانی گفت: "نمی فهمم!"
 خداوند جواب داد: "ساده است! فقط احتیاج به یک مهارت دارد! می بینی؟ اینها یاد گرفته اند که به همدیگر غذا بدهند، در حالی که آدم های طمع کار تنها به خودشان فکر می کنند!"
>تخمین زده شده که 93% از مردم این متن را برای دیگران ارسال نخواهند کرد. ولی اگر شما جزء آن 7% باقی مانده می باشید، این پیام را با تیتر "7%" ارسال کنید!
من جزء آن 7% بودم! و به یاد داشته باشید، من همیشه حاضرم تا قاشق غذای خود را با شما تقسیم کنم! 

 

 

sarband.m@gmail.com

لقمه‌هاي حرامي كه مردم در دولت نهم خوردند...

1. همسايه زن ما براي رئيس جمهور نامه نوشت كه ما در فقر و تنگ دستي به سر مي‌بريم، نان شب نداريم بخوريم. دوبار براي او پول فرستادند. يكبار 150 هزار تومان و يك بار 180 هزار تومان. فقط يك بار نگاه به قيافه از شدت آرايش غليظ تعجب مي‌كني. دروغ هم كه كنتور ندارد...

2. در پي مصوبات استاني از خانه‌اش به سمت بانك رفت كه وام براي تهيه مسكن بگيرد! مدتي بعد يك ماشين گران قيمت زيرپايش بود و فحش‌هايي به احمدي‌نژاد زير زبانش! دارد قسط مي‌دهد...

3. بعد از روي كار آمدن دولت نهم آبش با همكارانش در اداره مدرسه به يك جوي نرفت. سال بعد ديدمش. به جان آنها دعا مي‌كرد كه به خاطر ارزشي نبودن انداختنش بيرون و از حقوق كم معلمي راحت شده. مي‌گفت پولي كه در اين يك سال بدست آورده برابر با حقوق تمام عمر خدمتش بوده. زمين خريد و فروش مي‌كند و دلالي مسكن. داشت به ريش مردم مي‌خنديد...

4. تاكسي زد كنار. گالن‏هاي بنزين سهميه‌اش را ليتري 500 تومان فروخت. بعد دوباره برگشت خانه تا برود آبميوه‌اش را بخورد. هوا سرد بود و بچه‌اي كه در دست مادري كه براي آن تاكسيران دست تكان مي‌داد تا بايستد، داشت تلف مي‌شد...

5. سردبير روزنامه اصلاح طلب گفت كه اين رو هم بنويس. مقاله نويس گفت كه اين دروغ خيلي تابلوئيه! گفت با اوني كه ديروز نوشتيم زمينه سازي شده. تو پول حاصل از دسترنجت رو بگير!...

6. ...

7. ...

8. ...

(n) ...

 

 

helia_k48@yahoo.com

برگزیده ترین ایمیل سال از نظر زنان

آقایی از رفتن روزانه به سر کار خسته شده بود در حالیکه خانمش هر روز در خانه بود.
او می خواست زنش ببیند برای او در بیرون چه می گذرد.
بنابر این دعا کرد :
خدای عزیز :من هر روز سر کار می روم و 8 ساعت بیرونم در حالیکه خانمم فقط در خانه می ماندمن می خواهم او بداند برای من چه می گذرد؟
بنابراین لطفا اجازه بدین برای یک روز هم که شده ما جای همدیگه باشیم.
خداوند با معرفت بی انتهایش آرزوی این مرد را برآورد کرد .
صبح روز بعد مرد با اعتماد کامل همچون یک زن از خواب بیدار شد و برای همسرش صبحانه آماده کرد بچه هارو بیدا کرد و لباسهای مدرسه شونو اماده کرد براشون صبحانه داد ناهارشان را تو کوله پشتی شون گذاشت و به مدرسه برد.
خانه رو جارو کرد, برای گرفتن سپرده به بانک رفت به بقالی رفت جای خواب (کجاوهء)گربه هارو تمیز کرد سگ رو حمام دادو ساعت یک بعد از ظهر بود و او عجله داشت برای درست کردن رختخوابها -به کار انداختن لباسشویی-جارو و گرد گیری -وتی کشیدن آشپز خانه-رفتن به مدرسه برای آوردن بچه ها و سرو کله زدن با آنها در راه منزل -آماده کردن شیر و خوردنیها و گرفتن برنامهءبچه ها برای کار خانه -اتو کشی و مرتب کردن میز غذا خوری نگاه کردن تلویزیون حین اتو کشی در ساعت 4:30 بعد از ظهر و..........................(از ذکر انجام بقیه کارها فاکتور گیری شد.)
در ساعت 9:00 او از یک کار طاقت فرسای روزانه خسته شده بود او به رختخواب رفت در حالیکه باید رضایت .........
صبح روز بعد بلافاصله قبل از بیدار شدن از خواب گفت :
خدایا :من چه فکری می کردم من سخت در اشتباه بودم برای غبطه خوردن به موندن زنم در منزل روزانه
لطفا و لطفا اجازه بده من به حالت اول خود برگردم .
خداوند با معرفت لامتناهی خود جواب داد:
پسرم من احساس می کنم تو درست را یاد گرفتی و خوشحالم که می خواهی به شرایط خودت برگردی ولی تو فقط مجبوری 9 ماه صبر کنی زیرا تو دیشب حامله شدی!!!

متن اصلی در آرشیو هفته سوم شهریور1386 وبلاگ
http://olinda.blogfa.com

 

.

alirezamajidi@gmail.com

انتشار شتاب‌زده اخباری درباره درمان آلزایمز

با وجود گذشت بیش از صد سال از کشف بیماری آلزایمر، هنوز پیدا کردن یک درمان مؤثر برای این بیماری در حد یک رؤیا است. داروهایی که تا به حال جهت بیماران مبتلا استفاده می‌شده‌اند، تنها می‌توانند علایمی همچون بیقراری بیماران را کنترل کنند و در بازگرداندن حافظه و توانایی شناختی مؤثر نبوده‌اند.
آلزایمر به واسطه ته‌نشین شدن پروتئین خاصی در مغز ایجاد می‌شود و باعث زوال عقل می‌شود.
امروز اخباری در بعضی از سایت‌ها (+ و + و +) منتشر شد مبنی بر اینکه تجویز دارویی که پیش از این در درمان بیماری آرتریت یا التهاب مفاصل استفاده می‌شد، می‌تواند بهبودی چشمگیری در بیماران مبتلا آلزایمر ایجاد کند.
در پژوهشی که به تازگی به وسیله دانشمندان انستیتوی مطالعات علم اعصاب آمریکا انجام شده است، داروی etanercept به قسمت گردنی ستون مهره‌های 50 بیمار مبتلا به آلزایمر تزریق شد. داروی اتانرسپت داروی جدیدی نیست، ولی استفاده از آن در درمان آلزایمر کار تازه‌ای است. ادعا شده که 90 درصد بیماران ظرف چند دقیقه واکنش مثبت نسبت به دارو نشان داده‌اند.
اتانرسپت با بلوک کردن یک ماده شیمیایی به نام
 TNF یا فاکتور نکروز تومور آلفا ، باعث جلوگیری از التهاب می‌شود.
پروفسور ادوارد توبینیک Edward Tobinick، که رهبری این مطالعه را بر عهده داشته است، می‌گوید که توان فکری، محاسباتی، حافظه‌ای و گفتاری این بیماران بعد از تزریق این دارو افزایش یافته است.
ظاهرا فیلمی از جریان این آزمایش تهیه شده است که در آن نشان داده می‌شود که چگونه یک پیرمرد 82 ساله مبتلا به آلزایمر که پیش از تزریق دارو قادر به شناسایی اشیای عادی روزمره نبود، توانسته بعد از سال‌ها همسر خود را بشناسد. او چند هفته بعد از انجام درمان ‌توانست در 90 درصد موارد، وقتی از شبانه‌روز که در آن به سر می‌برده را به دقت شناسایی کند، کاری که پیش از این قادر به آن نبوده است.

 marvin-millar-injec_265638g.jpg

البته هنوز  زود است که درباره تأثیر این روش و صحت مطالعات انجام شده، ابراز نظر کرد، این دارو تنها روی عده اندکی از بیماران آزمایش شده است و تأثیر آن نسبت به دارونما مورد ارزیابی قرار نگرفته است.

 

 

yazynh@yahoo.com

دو سخن كوتاه

سخن اول اين كه چون قرار شد ديگر آب در هاون نكوبيم، پس نمي‌كوبيم؛ فقط چنان چه دوستان و خوانندگان محترم اجازه دهند اين جانب مطالبي را كه يكي از نويسندگان به بنده نسبت داده تكذيب كنم. زيرا ايشان چنان اين مطالب را گفته كه گويي سال‌ها است مرا مي‌شناسد، حال آن كه اصلا مرا نديده است. شيوخ ما فقط معصومين (ع) و نايبينشان، علما و مراجع ديني هستند و نه نويسندگان كتاب‌ها و مداحين و غيره. بنده نه روي پيشاني‌ام دلمه است، نه پيراهنم يقه آخوندي و روي شلوار است و نه دين را در اين چيزها مي‌دانم. به هر حال تهمت زدن كار آساني است كه جواب دادن آن در روز حساب از هر چيزي دشوارتر. و نكته ديگر نيز اين كه اسلام دين كاملي است و همه چيز را در خود دارد. از احترام به والدين و اداي حقوق آنان گرفته تا حفظ ناموس و وطن. در واقع جامع و شامل همه اين‌ها هست و كسي نمي‌تواند بگويد مثلا من در فلان موقعيت اداي حق مادرم را يا دفاع از وطنم را بر دين ترجيح مي‌دهم. خود دين هر جا كه لازم باشد، از مواضع معمول خود براي چيزي كوتاه مي‌آيد. مثلا حج واجب را براي حفظ جان و يا عدم پيمان‌شكني در زمان رسول الله (ص) تعطيل مي‌كند و يا احترام به والدين را حتي اگر كافر باشند واجب مي‌كند و يا مستحبات را در صورت ايذاء ديگران تعطيل مي‌نمايد و ... . بنابراين دين همه چيز را در خود دارد و خود بهتر مي‌داند كه كجا چه كاري انجام شود و يك مسلمان نمي‌تواند بگويد من در جايي دين را اولي مي‌دانم و در جاي ديگر وطن يا چيز ديگر را. بلكه دين در همه جا اولي است و خود به مقتضاي زمان دستور اداي حقوق والدين و وطن و غيره را مي‌دهد. آن چه گفته شد نظر دين اسلام است كه از جانب خدا به عنوان يگانه راه واقعي سعادت آمده است. البته هر كس مي‌تواند نظر خود را داشته باشد و ما نيز در پي تحميل نظر دين بر ديگران نيستيم، بلكه صرفا براي اطلاع خوانندگان از آن چه كه حق و نظر خداوند متعال است، مطالب را بيان نموديم. درست است كه هر كس مي‌تواند نظر خود را البته بدون توهين به ديگران، كه غالبا نيز چنين نبوده است، بيان كند، اما بنده نظر اسلام را بيان كردم، نه نظر شخصي خود را و خوب است انسان براي تصميم‌گيري نظر دين را ملاك قرار دهد، نه نظر شخصي افراد را.
و اما آن چه كه در رابطه با گريه بر سالار شهيدان ذكر شد، طبيعي است كه هدف نهضت عاشورا نبوده است. صد البته كه هدف اصلي نهضت عاشورا همان گونه كه خود امام (ع) فرمودند امر به معروف و نهي از منكر بوده و نه بر جاي گذاشتن خاطره‌اي براي گريه و زاري. درست است كه كسي كه شرف و انسانيت دارد صد البته بهتر است از شياد كلاهبردار و بي‌وجداني كه هر سال محرم روضه بر پا مي‌كند و گريه سر مي‌دهد. اما چه خوشبخت است كه بتواند بين اين دو را جمع كند. درست مانند اين است كه بگوييم كسي كه نماز نمي‌خواند، اما آدم خوبي است و به مردم كمك مي‌كند و كلاهبرداري نمي‌كند و ... بهتر است از كسي كه نماز شبش ترك نمي‌شود، اما گناهكار است و كلاهبردار و ... . اما آيا اين دليل مي‌شود كه نماز نخوانيم و فقط به دنبال خوب بودن باشيم؟! چه رستگار است كسي كه هم نماز شبش ترك نشود و هم انسان پاكي باشد و همين گونه چه ابرمردي است كسي كه روضه‌اش براي سيدالشهداء قطع نشود و انسانيت نيز داشته باشد.
والسَّلامُ عَلي سَيدِالشُّهَداءِ وَ اَتْباعِهِ وَ باکِينِه وَ مُبْكينِهِ وَ مُتَباكينِهِ

 

 

mastoor_313@yahoo.com

ببين... نبين...

بلبل را ببین که حتی در قفس هم می خواند.
پروانه را ببین که حتی با وجود کوتاهی عمر، از پرواز دست نمی کشد.
طاووس را ببین که زشتی پاهایش، افسرده اش نساخته.
زرافه را ببین که هرگز گردن کشی نمی کند.

کرم را ببین که بی دست و پا بودنش، او را از حرکت باز نداشته.
جغد را ببین که شب ها چگونه به مراقبه مشغول است.
عقاب را ببین که چگونه چشمانش را به هدفش دوخته است.
سگ را ببین که تو نجسش می خوانی اما او به تو وفادار مانده.
گوسفند را ببین که چگونه قربانی خوشی ها و نا خوشی های توست.
زنبور را ببین که چگونه از گل شهد برمی آورد و از دشمن دمار.
لاک پشت را ببین که چگونه شجاعانه به جای لاک دیگران درلاک خود پنهان شده.
پشه را ببین که چگونه غرور و عظمت تو را در هم می شکند و خشم نهفته ات را بیرون می ریزد.
ماهی را ببین که چگونه سودای کرمی کوچک او را به دام می اندازد.
اسب را ببین که چگونه از روی نجابت به ولی نعمت خود خدمت می کند.

و اما:
کرکس را نبین که پیوسته در انتظار مرگ دیگران است.
طوطی را نبین چرا که بی اندیشه هر گفته ای را تکرار می کند.
کفتار را نبین چرا که خفت ریزه خواری می کشد.
ملخ را نبین چرا که تاراجگر زحمات دیگران است.
عنکبوت را نبین چرا که تنها به فکر بنای خانه ی خود است.
عقرب را نبین چرا که در دشواری ها به جای حل مسئله، حلال مسئله را می کشد.
و پرندگان را ببین که چگونه به هنگام آشامیدن، نظری نیز به آسمان دارند.

کتاب کوچک حکمت

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

توهين اعتماد ملي به مردم و ادعاي پيروي از رهبري؛ كدام را باور كنيم؟

روزنامه اعتماد ملي به رغم عذرخواهي كروبي از ملت ايران به دليل چاپ يك مطلب موهن در اين روزنامه، باز هم در مقاله ديگري مجدداً همان مطالب توهين آميز را تكرار كرد.
اعتماد ملي كه پيش از اين در نوشته اي، مردم ايران را كه در سفرهاي استاني به استقبال رئيس جمهور مي روند به دلفين هاي گرسنه و نيازمند تشبيه كرده بود، ديروز (دوشنبه 2 ارديبهشت) دوباره در پوشش مطلبي با عنوان «جانب حرمت فرو نگذاشتيم» نوشت: «در قاموس بشر هر چقدر كه مقايسه انسان با ساير موجودات توهين تلقي شود به گمانم مقايسه دلفين هاي معصومي(!) كه در اوج نياز جز زيبايي و طنازي هديه اي به انسان نداده اند نمي تواند رنجي را برانگيزد.»
نويسنده يادداشت موهن اعتماد ملي در ادامه مطلب اخير خود باز هم همچون گذشته تصويري سياه و جعلي از مردمي كه در سفرهاي استاني به استقبال رئيس جمهور مي روند به نمايش گذاشت.
وي براي اين تصويرسازي مخدوش از الفاظي همچون گرسنه و گردن كج در توصيف مردم ايران و مستقبلين رئيس جمهور در استان ها استفاده كرد.
ادامه اين اهانتها به مردم از سوي روزنامه اعتماد ملي در حالي است كه بغض و كينه اصلي آنان از رئيس جمهور و سفرهاي استاني اوست و در همين راستا نيز پس از ناكام ماندن از زير سوال بردن اين سفرها، مردم را مورد هتاكي قرار مي دهند كه چرا به استقبال و ديدار احمدي نژاد مي رويد؟!
در عين حال اين حركت روزنامه مهدي كروبي تناقضاتي از مشي او را نيز به نمايش گذاشته است. چرا كه وي ادعاي فراواني در پيروي از رهبري دارد و در حالي اين توهين ها در روزنامه وي همچنان جريان دارد كه مقام معظم رهبري درباره سفرهاي استاني دولت چندين بار و در مقاطع مختلف اظهار نظرهاي صريحي داشته اند كه برخي از فرمايشات رهبري بدين شرح است:

* بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در اجتماع بزرگ مردم يزد (۱۳۸۶/۱۰/۱۲)
اين حركت دولت - سفر به استانها - بسيار حركت خوب و مباركى است. بنده قدردانى ميكنم از اين حركت مجموعه‏ى دولت كه به شهرها ميروند، به راههاى دور ميروند، مشى مردمى اتخاذ ميكنند؛ اينها باارزش است. با همه‏ى شهرها از دور و نزديك ملاقات ميكنند. بعضى از شهرها هستند كه مردم آنها يك مدير كل را هم هرگز نميتوانسته‏اند ببينند، حالا رئيس جمهور را، وزير را، نزديكِ خودشان مى‏بينند، با آنها حرف ميزنند؛ اينها باارزش است. ما بايد قدردان اين چيزها باشيم.

* بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار دانشجويان دانشگاه‏هاى استان يزد (۱۳۸۶/۱۰/۱۳)
 اين دولت انصافاً دولت پركار و در بعضى از خصوصيات نمونه است. اينكه به همه‏ى شهرها ميروند، اين خيلى براى من مهم است؛ خيلى براى من جالب است. رئيس جمهور، وزير و مديران ارشد اجرائى كشور به شهرهاى مختلف ميروند. اين رفتن به شهرها خيلى تأثير دارد. بعضى ميگويند آقا ما گزارشها را كه ميخوانيم؛ نه، گزارش خواندن فرق ميكند با رفتن. شايد بيش از اغلب مديرها براى من گزارش مى‏آيد. وقتى انسان ميرود به يك شهرى، ميرود به يك استانى، مى‏نشيند با يك مردمى، مى‏نشيند با يك مجموعه‏ى جوانى، مى‏بيند گزارشها با آنچه كه واقعيت است، تفاوتهائى دارد. انسان آنچه كه مى‏بيند و ميشنود، از گزارش خيلى باارزش‏تر است. اين كار را امروز دولت دارد ميكند. به همه جاى كشور سفر ميكنند. يك گوشه‏اى از اين را ميگيرند، تبديلش ميكنند به نقطه‏ى ضعف و ايراد گرفتن. چرا در اين سفر صد تا مصوبه داشتيد؛ در حالى كه پنجاه تايش بيشتر قابل عمل نيست؟ خيلى خوب، حالا پنجاه تايش عمل بشود؛ اين بهتر از هيچى نيست؟ اينها ايجاد يأس است. ايرادتراشى‏هاى بيخود ...

* بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار عمومى مردم ابركوه‏ (۱۳۸۶/۱۰/۱۵)
مى‏بينيد مسئولين كشور، هيأت دولت، رئيس جمهور به سرتاسر كشور مسافرت ميكنند. اين معنايش اين است كه نگاه و عواطف و همت مسئولين بايد ميان همه‏ى شهرهاى كشور تقسيم شود. اينجور نباشد كه يك شهرى، يك منطقه‏اى كه دوردست است، از شعاع همت و تصميم مسئولين دور بماند؛ نه، دور و نزديك ندارد. امروز در اين كشور شهرهائى و مناطق دوردست و كوچكى موفق ميشوند كه مسئولان كشور را، يعنى رئيس جمهور را، دولت را، وزرا را از نزديك ببينند، به آنها نامه بدهند يا حرف بزنند و از زبان آنها و حنجره‏ى آنها مستقيماً سخن بشنوند كه در روزگارهاى گذشته در طول تاريخ، اميد اين را نداشتند كه حتى يك مدير درجه‏ى سه به آنها سركشى كند

* بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در ديدار مردم استان سمنان (۱۳۸۵/۰۸/۱۷)
خوشبختانه سركشى دولت و رئيس جمهور و وزراى محترم به مناطق مختلف كشور، آن آرزوى ديرينه‏ى ما را به نحو احسان برآورده كرده است.

 

 

viski_601@yahoo.com

در جزیره ای زیبا تمام حواس ,زندگی میکردند
شادی
غم
غرور
عشق
و ...
روزی خبر رسیدکه به زودی جزیره به زیره آب خواهد رفت
همه ساکنین جزیره قایقهایشان را اماده و جزیره را ترک کردن
وقتی جزیره به زیره آب رفت,عشق از ثروت که قایقی با شکوه داشت کمک خواست و گفت آیا میتونم با تو همسفر شوم؟
ثروت گفت: نه من مقدار زیادی طلا و نقره دارم و جایی برای تو ندارم
عشق از غرور که با یک کرجی زیبا راهی مکانی امن بود کمک خواست
غرور گفت: نه چون تمام بدنت خیس و کثیف شده و قایق زیبای مرا کثیف خواهی کرد
غم در نزدیکی عشق بود
پس عشق به او گفت اجازه بده که با تو بیایم
غم با صدای حزن الود گفت: آه من خیلی ناراحتم ,و احتیاج دارم تنها باشم. عشق سراغ شادی رفت و او را صدا زد
اما او انقدر غرق شادی و هیجان بود که حتی صدای عشق را نشنید
آب هر لحظه بالاتر میامد وعشق دیگر ناامید شد,که ناگهان صدایی سالخورده گفت من تو را خواهم برد
عشق از خوشحالی فراموش کرد نام پیرمرد را بپرسدو سریع سوار قایق شد. وقتی به خشکی رسیدند پیرمرد به راه خود ادامه داد و عشق تازه متوجه شد که چقدر به گردن پیرمرد حق دارد
عشق نزد علم رفت و گفت ان پیرمرد کی بود که جان مرا نجات داد؟
علم پاسخ داد
زمان
عشق با تعجب پرسید چرا زمان به من کمک کرد؟؟؟
علم لبخندی خردمندانه زد و گفت:
زیرا تنها زمان قادر به درک عظمت عشق است

 

 

احسان بهرام غفاري

دکتر عباسی ، شریعتی است یا شعبان استخوانی !!؟

قبل از خواندن مطلب شماره 921 روزانه ، حقیقتا چیزی از دکتر عباسی نمی دانستم و تا به همین شماره فکر می کردم که ایشان شخصی هستند مانند رحیم پور یا الهی قمشه ای . سخنانی می گویند جهت پالایش روح و آرامش معنوی با لحنی شیرین و با زبان شعر و ادب . اما دوستی تکه ای از سخنرانی ایشان را در شماره 921 گذاشته بودند که وقتی برای اولین بار به سخنان ایشان گوش دادم ، چنان بر افروخته شدم که ... . ابتدا لحن زیبای ایشان که با بار فروشان میادین میوه و تره بار تفاوتی نداشت عجبم را بر انگیخت . دکتر باشی و لحن ات این باشد ؟ دوم اشاراتی که داشتند و به هر چیز و شخصی که اشاره می کردند تا فی الخالدون آن چیز یا شخص را می دانستند ! شاید اگر ممیزی ایرانی نبود ، ایشان ابایی هم از نام بردن رنگ لباس زیر دختر فلان مقام و همسر فلان بازیکن نداشتند ! اما سخنی در مورد بیانات ایشان .
تمسخر کردن شخصیت ها ، بدوی بودن تفکرات ، دوست بودن الکی با خاندان اهل بیت ، اطلاعات اشتباه داشتن و اشاعه آن ، ستیزه جویی ، کینه ورزی به عالم و آدم و تحجر در جا به جای کلمات ایشان آنقدر بد ترکیب خودنمایی می کرد که حداقل بنده را به حالت تهوع انداختند و آهی برای کسانی که پای منبر گل فشانی ایشان می نشینند کشیدم .
ایشان آنقدر احساس نزدیکی با امیر المومنین دارند که نام حضرت را بدون هیچ صفت یا پسوند و پیشوندی بکار می برند . علی رفتش ، علی اومدش ، علی گفتش و ... جناب دکتر که دلت برای ملت اسلامی می سوزد ، جناب دکتر که شیعه بودن خفه ات کرده و همه را می گویی شیعه باشند که چنین است و چنان ، جناب دکتر که نمی دانم دکتر چه هستی و از کجا آمده ای و اصلا چه کسی اجازه داده تو با این سواد کذایی ات بر منبر بروی ، بر همان منبری که پیامبر بر روی آن دنیا را وداع گفت ، علی گفتن ات آتشم زد که هیچ اهل وهابیتی هم امیرالمومنین را اینطور که تو خطاب می کنی ، خطاب نکرده است و هکذا فکر نکنم ابن ملجم هم امیرالمومنین را اینگونه که تو خطاب کردی ، هنگام ضربت خطاب کرده باشد .
جناب دکتر ، خانم شیرین عبادی ، سوسن تسلیمی ، سمیرا مخملباف ، نیکی کریمی بر خلاف نظر کذب و متحجر حضرتعالی نه تنها فاحشه نیستند ، بلکه باعث افتخار همین ملت اسلامی ای شده اند که تو بر منبرش می روی و عالم و آدم را فاحشه و دزد می خوانی .
جناب دکتر ، اگر فوتبالیستی آنقدر لیاقت داشته باشد که از حومه استان اردبیل به دانشگاه صنعتی شریف برسد ، لیسانسه شود ، بالاترین مدارج ورزشی را کسب کند و نام ایران را در جهان ( حداقل در همان رشته ای که فعالیت دارد یعنی فوتبال ) صدر نشین کند ، نه آنگولاساکسون است ، نه پول بیت المال را خورده و نه اسلام را زیر سوال برده . بلکه به جای اینکه مانند تو شمشیر بدست بگیرد و چهره زشتی از ایران و اسلام به خورد جهانیان بدهد ، سلامتی و ورزش ایران را در دنیا مطرح کرده است . مگر نه این است که عقل سالم در بدن سالم است ؟ مگر نه این است که پیامبر و ایمه به ورزش مکررا تاکید داشته اند ؟ کجای کار علی دایی فحشا و حق الناس خوردن بوده که تو اینگونه به او می تازی ؟
جناب دکتر ، چه کسی به شما این اجازه را می دهد که هفتاد میلیون را با صفت " چهار نعل دویدن و تازیدن " وصف کنی ؟ آیا در شیعه تو که آنهمه جوشش را می زنی ، شیعیان چهار نعل می دوند یا ایرانیان یا مسلمانان ؟
جناب دکتر ، من در عجبم شما که آنقدر ایمانت قوی است و با امیرالمومنین پالوده میل می فرمایی ، از کجا می دانی که در لاس وگاس چند عدد استریپتیز کننده وجود دارد ؟ چه کارهایی در آن انجام می شود ؟ چه خانم هایی در آنجا کار می کنند و ... . شرم ایرانی ات اجازه داده تا به آن بلاد نجس تفحص کنی یا شرم اسلامی ات ؟
آقای دکتر عباسی ، عجیب است که شما سه سال متوالی مراسم دختر شایسته را از ابتدا تا انتها دیده ای که اینهمه زیبا و صحنه به صحنه آنرا برای پا منبری هایت نقل می کنی و جالب این است که می دانی کدامین دختر ، با چه ملیت ، با چه مذهب و با چه فلسفه ای اول شده است و حتی از کجا شرکت کرده است ! راستی در مفاتیح این مراسم نوشته شده یا در کتب اربعه ؟ شما این اطلاعات مو به مو را ( به غیر دیدن ) از کجا کسب کرده ای ؟ و چرا خود خرما می خوری و همه را از خرما منع می کنی ؟
آقای دکتر ، از کی تا به حال فوتبال شده است تلاش برای دور ماندن از اسلام ؟ و کدامین سند مورد مطالعه شما بیان کرده که انگلیس ها و آمریکایی ها فوتبال را اختراع کردند تا اسلام را کنار بزنند ؟
... مطلبم بیشتر از این بود . اما به نظر بنده این دکتر عباسی آنقدر بی ارزش تشریف دارند و در عهد پارینه سنگی سیر می کنند که حیف است دیدگان خوانندگان را با نوشتن از جهل ایشان خسته کنم . آنقدر دلم به حال کسانی می سوزد که امثال این عباسی ها برایشان شده اند مشوق و الگو که نمی دانم عاقبت به کدامین برکه فرو می روند ، اما اینرا خوب می دانم که نخستین کاری که حضرت قایم در هنگام ظهور انجام می دهند ، بریدن زبان مدیحه گویان اهل بیت ، اسلام و خاندان طهارت است و منبری هایی مانند دکترهای بی سوادی که فراوان در این مملکت منبر دارند و نوجوانان و جوانان این خاک هم با دلی ساده بحرف این عمر و عاص های زمان گوش می سپارند و ... کسانی که از سادگی دل این رمدم سواستفاده کرده و انگشتری را به دست غیر امیرالمومنین می کنند و صلوات می فرستند و بر پیشانی شان به جای سجده های عشق و ایمان به ایزد ، جای سم شترانی نقش بسته است که ... بگذریم . همین .

 

 

salman_yavar@yahoo.com

منطق تغييرات در دولت نهم

براساس اصول ۱۳۵ و ۱۳۶ قانون اساسى، جابه جايى ها در كابينه جزو اختيارات رئيس جمهور است و قانونگذار با لحاظ آثار و تبعات احتمالى جابه جايى ها، چنين اختيارى را به رئيس جمهور داده و براى آن حدودى را هم تعيين نكرده است.
يكى از نوآورى هاى دكتر احمدى نژاد تغييرات در عرصه مديريت كشور و زدودن غبار فراموشى از اين دو اصل قانونى است. قانونى كه در برخى دولت هاى گذشته، قربانى سود و زيان هاى شخصى و باندى شده بود. احمدى نژاد در ميثاق يكساله اش با وزيران خود، به هيچ يك از آنان چك سفيد امضا نداده، همانگونه كه مردم هم به احمدى نژاد چك سفيد امضا نداده اند. تجربه و آئينه مديريتى احمدى نژاد نشان مى دهد كه او مديرى كاركردمحور است و چنانچه به اين نتيجه برسد كه نزديك ترين دوستان و همفكران وى هم در عرصه عمل و ايفاى نقش، از كارآمدى لازم برخوردار نيستند، نيروهاى تازه نفس و پرتلاش را جايگزين آنان مى نمايد.
احمدى نژاد عزم خود را جزم كرده تا تيغ جراحى به دست گرفته و القائات ناروايى كه چونان خوره، تفكر مديريتى كشور را درهم نورديده، درمان كند.
يكى از كانون هاى نوآورى در دولت نهم كه بسيار مورد طعن غرض ورزان واقع شده، خرافه زدايى از سيستم مديريت كشور است. رئيس دولت نهم، جابه جايى هاى معقول و هدفمند را زايش ها و رويش هاى جديد در عرصه مديريتى دولت مى داند و از بُن دندان اعتقاد دارد كه نبايد مديريت ها و مسئوليت ها عرصه اى براى بده ـ بستان هاى سياسى و تطاول و تاراج بيت المال باشد. احمدى نژاد با نوآورى هاى منبعث از دورانديشى و شجاعت، به بدعت ها و پيرايه هايى پايان داد كه ساليان متمادى گريبانگير كشور بوده و هزينه هاى هنگفتى را بر دولت و ملت تحميل كرده اند.
منتقدان امروز دولت نهم چرا آن روى سكه مديريت هاى طايفه اى و قبايلى را نمى بينند؟ امروز دوران اعطاى اختيارات مطلق بدون پاسخگويى، نظارت، حسابرسى و حساب كشى به پايان رسيده است. وزيران در كابينه دولت نهم، در كانون توجهات رئيس جمهور، مراكز نظارتى، رسانه ها و مردم قرار دارند. واحد زمان مديريتى كه در دوره هاى پيشين و براى برخى سياست پيشگان، چهارساله، هشت ساله و گاه دو دهه و بيش از آن بوده است، در اين دوره تغيير يافته است.
دولتى كه روزها، ساعات و دقايق خود را مى شمارد، فرصت چندانى براى مشق و تمرين و قلق گيرى ندارد. ترميم كابينه در دولت نهم ، يك سياست از قبل اعلام شده و براساس اصالت هدف است. همه ابزارها براى هدف عالى خدمت به مردم اند. اين كابينه فرصت و مجالى براى محافظه كارى و لاپوشانى ندارد.
وزيران دولت نهم در يك مسابقه دو ماراتن امدادى شركت كرده اند كه پس از طى مسيرى كوتاه يا طولانى اگر توانى براى ادامه مسير نداشته باشند، مشعل خدمت را به ديگرى مى سپارند. هدف هيچ يك، بقاى در دولت به هر قيمت نيست بلكه هدف آنان خدمت به مردمى است كه حجم مطالبات بر زمين مانده آنان در سال هاى گذشته، انگشت هاى حسرت را بر دهان مى گذارد.
وزيران احمدى نژاد هيچ يك براى خود هويتى مستقل قائل نيستند. آنها مجموعه اى از يك پازل و گروهى منسجم هستند كه به اقتضاى موقعيت ها و شرايط، از خود انعطاف نشان مى دهند. اعضاى اين تيم به هيچ وجه به مسئوليت هاى خود به عنوان يك سرقفلى و طعمه نگاه نمى كنند. آنان فداكارانه و مخلصانه در وادى خدمت گام گذاشته اند تا سخت ترين و در عين حال شيرين ترين دوران خدمت خود را طى كنند و چنانچه در اين مسير احساس خستگى، روزمرگى و ناتوانى كردند متواضعانه و مفتخرانه بار مسئوليت را بر دوش مديرى ديگر مى گذارند.
يكى از آموزه هاى كلاسيك علم مديريت آن است كه يك تيم متوسط اما هماهنگ بهتر از يك تيم قوى اما ناهماهنگ است كه چرخه سياستگذارى، طراحى و اجرا را به حركت درمى آورد. برخى جابه جايى ها در كابينه نهم، درجهت هماهنگ سازى و همخوانى است. در دولت خدمتگزارى كه اعضاى آن بايد چونان اركسترى ملى، هماهنگ و همنوا برنامه را اجرا كنند مجالى براى ساز مخالف زدن و تك نوازى و تك خوانى و همهمه خوانى نيست. تيم اقتصادى دولت بايد همدل، همراه و هماهنگ با سياست ها، اصول، نگرش ها و رويكردهايى باشد كه شناسنامه و هويت دولت نهم به شمار مى آيد.
اگر براى دولت نهم منافع شخصى، حزبى و يا اهداف تبليغاتى و انتخاباتى اولويت داشت، نبايد وارد برخى ساختارشكنى هاى مديريتى و روشى مى شد زيرا شكستن عادات و شالوده هاى كهنه و بدعت هاى ناروا، جاروجنجال به همراه دارد.
برخى مدعيان كه امروز تيغ اعتراض به دست گرفته اند، چرا در دوران گذشته از مديريت هاى ۱۶ ساله برخى نورچشمى هاى پرخور و كم كار لب به شكوائيه نمى گشودند چرا از وزارتخانه هايى چون نفت، مخابرات، صنعت و معدن، كشاورزى و... كه حوزه هايى از آنها كانون تاخت و تاز گروه هاى مافيا و رانت خوار شده بود، كلامى نمى گفتند وزيرانى كه با تمامى ضعف ها و ناكارآمدى ها، چند دوره بر كرسى وزارت تكيه زدند.
آيا در عمر ۱۶ ساله دولت هاى گذشته، هيچ وزير و استاندار و مدير ارشد ناكارآمد و رانت خوارى وجود نداشت كه بايد از كار بركنار مى شد چه بسا وزيران و مديران بى لياقتى كه به بهانه هاى واهى همچون حفظ آبرو، سال ها به عنوان استخوان لاى زخم، آبروى نظام را به تاراج دادند و شلاق ناكارآمدى را بر پيكره نظام اسلامى فرود آوردند.
در دوره مديريت گذشته شاهد بوديم وزيرى كه تا شب قبل از معرفى به مجلس براى يك وزارتخانه در نظر گرفته شده بود، به يكباره مأموريتى انتخاباتى براى وى در نظر گرفته مى شود و براى وزارتخانه اى ديگر با وظايف و مأموريت هاى متفاوت برگزيده مى شود و بعد هم با كارنامه اى ضعيف، همچنان بر كرسى وزارت تكيه مى زند تا مجلس مجبور به استيضاح وى شود.
برخى منتقدان امروز كه در مباحث تئوريك خود سخن از چرخش نخبگان به ميان آورده و لاف جوانگرايى مى زنند، چرا زمانى كه دولت نهم براى احقاق حقوق ضايع شده دانشجويان و خانواده هايشان، عزم برداشتن تيغ جراحى را كرد تا پيكره رنجور و عفونت زده نهادى دانشگاهى را حياتى دوباره بخشد، فغان از منفعت پرستان به سقف آسمان رسيد كه نبايد حرمت مديرى باتجربه ۲۷ ساله (آن هم مديرى با كمترين نظارت، حسابرسى و پاسخگويى) لكه دار شود.
... احمدى نژاد در آخرين يادداشت وبلاگش درباره منطق جابه جايى ها در كابينه و تغييرات در سطح مديران ارشد قوه مجريه مى نويسد: «جهش هاى نوگرايانه در مديريت، نياز به «شجاعت و حكمت» در كنار يكديگر دارد. در اينجا مى خواهم بر عنصر شجاعت و جرأت در تحقق نوآورى تأكيد كنم، زيرا يكى از موانع جدى در برابر شكوفايى ملى و تاريخى ايران حتى در سطح نخبگان، ترس از «نوآورى» است كه امروز عامل مقاومت در برابر تغييرات شده است. از بازى با كلمات و فريب افكار عمومى بيزارم و به واقعيات زندگى مردم، بيش از تصورات خيالى از پشت درهاى بسته توجه دارم و خود را در برابر مشكلات واقعى مردم مسئول مى دانم... اگر براى ما نيز منافع حزبى يا اهداف تبليغاتى و انتخاباتى اولويت مى داشت، به راستى نبايد وارد برخى ساختارشكنى هاى روشى و مديريتى مى شديم، زيرا شكستن عادات و شالوده هاى كهنه، شبيه نوعى خرافه ستيزى در عرصه مديريتى است و هر نوع شالوده شكنى، باعث چالش هاى طبيعى يا مصنوعى و حتى دشمن تراشى مى شود.»

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

4 ارديبهشت / 23 آوريل / 16 ربيع الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
4 فروردين ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
نشست محرمانه ديپلمات هاي آمريكا در تهران در 1352 و نتايج آن

23 آوريل 1973 (سوم ارديبهشت 1352) ديپلماتهاي ارشد آمريكا در كشورهاي خاورميانه و آسياي جنوبي نشست مهم و محرمانه اي را در تهران آغاز كرده بودند تا وضعيت اين كشورها را بررسي و سياست هاي آمريكا را در اين دو منطقه مهم و حساس مورد ارزيابي و در صورت لزوم تجديد نظر قراردهند.
اين نشست در ساختمان سفارت آمريكا در تهران (خيابان تخت جمشيد ـ طالقاني) تشكيل شده بود و گزارش شده بود كه در اطراف ساختمان دستگاههايي تعبيه كرده بودند تا روس ها نتوانند مذاكران نشست را استراق سمع كنند.
اين نشست در پي تهديد اعراب به قطع صدور نفت خود، در صورت تعرض نظامي تازه اي از جانب اسرائيل تشكيل شده بود. اسرائيل در آوريل 1973 دست به چند حمله هوايي به كشورهاي عربي مجاور خود زده بود و تفسيرهاي رسانه ها حكايت از ازسرگيري تعرض تازه اي نظير جنگ شش روزه دهه 1960 مي كرد. به علاوه، دولت واشنگتن از نفوذ روزافزون و وسيع مسكو در عراق، سوريه، يمن و سومالي و نفوذ چين در پاكستان سخت نگران شده بود. همچنين به نظر مي رسيد كه دولت تهران برغم دوستي نزديك و شخصي شاه با نيكسون (رئيس جمهور وقت آمريكا)، سياست خود را نسبت به مسكو تعديل كرده و بر حجم مبادلات و از جمله خريدهاي نظامي افزوده است. آمريكاييان همچنين از بسط فعاليت مسلحانه چپها در ايران و به ويژه در تهران نگران بودند.
با اين كه گزارش هاي مربوط به اين نشست بسيار مختصر و در حد رفت و آمد ديپلماتها بود، مفسران روزنامه هاي اروپا سخن از نگراني آمريكا در قلمرو امپراتوري باستاني پارسها به ميان آورده بودند زيرا كه ماموريت ديپلمات هاي شركت كننده در نشست محرمانه تهران، در ممالكي بود كه در عهد باستان، امپراتوري ايران را تشكيل مي دادند. سه دهه پس از برگزاري اين نشست معلوم شد كه موضوع استقرار آمريكا در منطقه خليج فارس (سعودي و شيخ نشين ها)، بي طرف ساختن يمن و توجه هرچه بيشتر به عراق و افغانستان و نزديك ساختن هند و پاكستان جهت دور ساختن هند از مسكو و پاكستان از چين مطرح بوده است.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

04/02/58
وضعيت نقده : برقراري آرامش و حفظ نظم شهر به دست نيروهاي مسلح ؛ آغاز مذاكره بين دو طرف درگيري براي مبادله اسيران ؛ انتقاد عزالدين حسيني از بدرفتاري افراد مسلح اعزامي از اروميه به نقده با كردها و … اعلام آمار تلفات واقعه نقده ؛ كيهان به نقل از هيأت اعزامي استانداري : چهل كشته و 150 زخمي . اطلاعات به نقل از پاسداران : حدود 150 جنازه از معابر شهر نقده جمع آوري شده است .

تشكيل جلسه اي با شركت عزالدين حسيني ، حجت الاسلام عباس آزرم ، عبدالرحمن قاسملو ، فرماندار مهاباد و جمعي از علماء و معتمدان شهر مهاباد براي رسيدگي به حوادث نقده و اظهارات فرماندار مهاباد در اين جلسه مبني بر وجود تبعيض در برخورد مسؤولان با تركها و كردهاي شهر .

درخواست جلسه از آيت الله شريعتمداري به اعزام هيأتي براي رسيدگي به فاجعة نقده . حزب توده ايران و سازمان چريكهاي فدايي خلق ترور سرلشكر قره ني را محكوم كردند . ترور سرلشكر قره ني را حزب جمهوري اسلامي ايران و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي محكوم كردند . عنوان مقاله جنجال برانگيز را كه ضدحزب خلق مسلمان نوشته شده بود ، آيت الله خلخالي ( نويسندة مقاله ) تكذيب كرد ( در كيهان 3/2/58 ) .

اطلاعيه حزب خلق مسلمان در تشكر از همدردي علما و توصيه به اينكه جهت پرهيز از تشنج ، از هرگونه واكنش در مورد مقاله مزبور پرهيز شود . اطلاعيه آقاي خلخالي در روزنامه اطلاعات امروز برخلاف سياق تكذيب نامه ديروز در انتقاد شديد از مخاطبان مقاله يادشده و افشاي كارهاي آنها ، همچنين دفاع از مضمون مقاله و عملكرد خويش تاكنون .

سفر سرگرد عبدالسلام جلود ( نخست وزير ليبي ) به ايران و ملاقات وي با امام خميني ؛ تاكيد امام بر حل قضيه غيبت امام موسي صدر به دست دولت ليبي ؛ تأكيد جلود بر خروج امام موسي صدر از ليبي ؛ اظهارات خواهر امام موسي صدر در محكوميت ليبي ؛ بروز فضاي حمايت آميز از امام موسي صدر و محكوميت دولت ليبي در محافل مختلف و …

شكايت و گله گذاري تفصيلي مهندس بازرگان ( نخست وزير ) در راديو - تلويزيون از وجود يك گروه راديكال موازي دولت موقت در عين تقدير از خدمات آنان و نيز گله از پذيرفته نشدن نخبگاني كه وي معرفي كرده در افكار عمومي و نيروهاي انقلابي . مهندس بازرگان مشكلات دولت موقت را به دو دسته تقسيم كرد : " مشكل كميته ها و پاسداران و ساير خدمتگزاران آزاد" و "مشكل اختلاف و انتقام ".

04/02/64
جلسه غيرعلني شوراي امنيت بمنظور بررسي جنگ ايران و عراق

04/02/66
عمليات كربلاي 10

شروع دور تازه‌اي از بحث و تبادل نظر درباره حمايت آمريكا از سازمان مجاهدين در بين مقامات آمريكايي
مورفي: آمريكا پاسخگويي به هرگونه پيام معتبر از جانب ايران را مورد توجه قرار خواهد داد

04/02/67
مطرح شدن طرح استقرار قايق‌هاي گارد ساحلي امريكا در خليج در پنتاگون .
 

 

آغاز به كار نخستين فرستنده راديويي ايران در شهر تهران

4 ارديبهشت 1319 - نخستين فرستنده راديويي ايران درشهرتهران آغازبه كاركرد. اداره امورراديويي تا سال1321شمسي زيرنظروزارت پست و تلگراف و تلفن بود اما پس ازتأسيس اداره تبليغات و انتشارات تهيه برنامه هاي راديويي دراين مركزمتمركزشد. دربدو تأسيس راديو اين مركزدو فرستنده 2و32كيلوواتي براي موجهاي متوسط و كوتاه داشت و براي پخش برنامه هاي خود ازاستوديويي درمحل اداره بي سيم استفاده كرد. نخستين فرستنده راديويي كشورمان در24ساعت فقط 8 ساعت برنامه پخش مي كرد و اين برنامه ها شامل اخبار، گفتارهاي مذهبي، فرهنگي، جغرافيايي و تاريخي و موسيقي ايراني بود. درحال حاضر8 شبكه راديويي دركشورمان فعالند و با برنامه هاي خود درخدمت مردم اند. گفتني است كه ازسال1379 شمسي جشنواره برنامه هاي راديويي دركشورمان برگزارمي شود. دراين جشنواره كه همه سال درارديبهشت برگزار مي شود ضمن تجليل ازهمكاران راديويي، برگزيدگان برنامه هاي راديويي نيزمعرفي مي شوند.

Mobin_s2004@yahoo.com
23 آوريل ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي که تروا سقوط کرد - همه چيز در بار شهر «تروا» كه قرنها متعلق به ايران بود

ديوار باقيمانده از شهر باستاني «تروا»

ديوار باقيمانده از شهر باستاني «تروا»

كرونيكلرهاي اروپايي (روزنگاران تاريخ) 24 آوريل سال 1184 پيش از ميلاد را روزي به دست داده اند كه يونانيان پس از چند محاصره متناوب كه رويهم هفت سال طول كشيد، با تعبيه اسب چوبي و قراردادن چند مرد مسلح در درون آن، شهر «تروا» را مسخر و ويران ساختند (تلفظ يونايي نام اين شهر «ترويا» و تلفظ انگليسي آن «تروي» است و لاتين ها آن را ليوم = ليون مي خوانند). «همر = هومر» حماسه سراي يوناني عهد باستان وضعيت اين شهر و شرح جنگ و تصرف آن را در كتاب ايلياد به شعر بيان داشته و «ويرجيلublius Virgilius Maro» شاعر و نويسنده روم باستان (متولد سال 70 پيش از ميلاد و متوفي در سال 19 قبل از ميلاد) هم با مضموني مشابه، آن تعريف كرده است. تروا در مجاور تنگه داردانل در آناتولي غربي (تركيه آسيايي) واقع شده است. يك باستان شناس آلماني به نامHeinrich Schlieman در جستجوي اشياء عتيقه بسال 1860 ديوار هاي آن را از دل خاك و زير تپه ها كوه Ida بيرون كشيد (عكس بالا) و اعلام داشت كه پس از تخريب تروا به دست يونانيان، شش بار اين شهر مرمت شده بود. در سال 546 بيش از ميلاد كه امپراتوري ايرانيان شهر سارد (سارديس = ساردس) را تصرف كرد كه ايرانيان باستان آن را «سپاردا» نوشته اند، سومين تعمير تروا به تصميم شاه هخامنشي انجام گرفت. ايرانيان در آن سال به حكومت ليدي (ليديا) بر آناتولي غربي (منطقه اي مجاور مديترانه) پايان دادند كه شهر تروا هم در قلمرو آن حکومت قرار داشت. ترواي دوران باستان كه طبق افسانه ها، توسط داردانوس ساخته شده است به علت مشرف بودن برتنگه داردانل (گرفته شده از نام داردانوس) اهميت استراتژيك فراوان داشت و هيچ دولت قدرت طلب، بدون تسلط بر آن نمي توانست كنترل درياهاي اژه و مديترانه و مدخل (دروازه) درياي سياه را به دست داشته باشد. آخرين تعمير اساسي (نوسازي) تروا به دست اگوستوس امپراتور روم انجام شد. پس از تكميل بناي شهر قسطنطنيه (استانبول) در شمال درياي مرمره (تركيه اروپايي) و مشرف برتنگه بسفور، به تدريج از اهميت تروا كاسته شد. تروا اينك وابسته به منطقه حصارليك ايالت چانخاله (چيانخاله) تركيه است. شهر سارد كه امروزه «سارت» تلفظ مي شود نيز در ايالت مانيساي تركيه قرار دارد. اين مناطق در تمامي دوران هخامنشيان از متعلقات امپراتوري ايرانيان (پارسيان) بودند.

برخي ديگر از رويدادهاي 24 آوريل

  • 0:   توتموس سوم Tuthmose III در چنين روزي در سال 1479 پيش از ميلاد به عنوان ششمين فرعون سلسله هجدم مصر باستان زمام امور اين كشور را به دست گرفت، ولي چون مادرش ملكه (زن اصلي فرعون متوفا) نبود تا با خواهر خود كه از ملكه به دنيا آمده بود ازدواج نكرد!، پادشاهي او برسميت شناخته نشد. وي كه گورش در وادي فراعنه (لوكسور) به دست آمده است در طول سلطنت خود سوريه و سودان (نوبي) را تصرف كرد و بر قلمرو مصر افزود. تصوير مقابل، روكش جسد توتموس بود كه به دست آمده است. معمولا اين روكش ها به شكل صاحب جنازه ساخته مي شد و المثناي او بود.

  • 1863:   چند سال پس از اين كه كاليفرنيا، در پي يك رشته جنگ از مكزيك جدا و ضميمه قلمرو دولت واشنگتن شد، در چنين روزي در «كيزويلKeyesville» اين ايالت ، سرخپوستان تهاچاپيTahachpi كشتار شدند. در آن زمان كه سيل مهاجرين اروپايي (سفيد پوستان) به سوي كاليفرنيا سرازير شده بود، چنين حوادثي مكررا به چشم مي خورد. در كشتار كيزويل، دست كم 53 بومي آمريكايي (اصطلاحا سرخپوست) جان خود را ازدست دادند.

  • 1877:   جنگ هاي روسيه با عثماني كه نزديك به دو سال طول كشيد از اين روز آغاز شد. بهانه جنگ، نجات اسلاوهاي بالكان از سلطه عثماني بود، ولي هدف باطني روسيه رساندن خود به مديترانه بود. روسيه مي خواست كه صربستان و بلغارستان استقلال يابند و چون همنژاد روس ها بودند، نفوذ روسيه از طريق آنها تا مديترانه گسترش يابد. اين سياست مسكو هنوز ادامه دارد و اين دولت در آوريل سال 2007 با تمهيدات سازمان ملل و دولتهاي عضو ناتو در منطقه كوزوو مخالفت كرد زيرا كه با اجراي اين تمهيدات، نفوذ صربها (اسلاوها) در اين منطقه كاهش خواهد يافت.

  • 1970:   1970 چين نخستين ماهواره خود را كه سنگين تر از ماهواره هاي شوروي و آمريكا بود به فضا فرستاد. چون از اين ماهواره، آهنگ «خاور زمين خونين است» پخش مي شد، در تاريخ، موسوم به «دونگ فنگ هونگ» شده است.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    16 ربيع الثاني هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    درگذشت « شيخ ابوالقاسم عبد الكريم بن هوازن قشيري»

    16 ربيع الثاني 465 -  «شيخ ابوالقاسم عبد الكريم بن هوازن قشيري» ملقب به زرين الاسلام و شيخ الاسلام و مشهور به استاد امام از فقيهان و عالمان جهان اسلام در نيشابور وفات يافت. او داماد و شاگرد عالم زمانه ابو علي دقاق بود و به عنوان فقيه و عالم خطه خراسان در ميان علما شهرت يافته بود. زين الاسلام در فقه ، كلام ،تفسير و حديث تجربه فراوان داشت. از اين جهت وي را شيخ خراسان نيز لقب داده اند. او در اين منطقه شاگردان و پيروان بسياري داشت. ابو القاسم قشيري معاصر شيخ ابو سعيد ابوالخير بود. از اين رو شرح كارها و مراوده هاي اين 2 با يكديگر در كتاب اسرار التوحيد نيز آمده است. از زين الاسلام ترجمه ها و شرح هاي متعددي در زمينه تصوف و تأليفات در علم تفسير موجود است. اما معروفترين اثر بجاي مانده از وي رساله اي است بنام قشيريه كه كتابي جامع و كامل بشمار مي رود .گفتني است ابو القاسم قشيري پس از فوت در نيشابور در كنار مزار استادش ابوعلي دقاق به خاك سپرده شد.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    19
    29

    اهواز

    13
    27

    تبريز

    13
    29

    شيراز

    16
    31

    مشهد

    13
    27

    بندرعباس


     

    کرمان

    12
    28

    اصفهان

    14
    29

    يزد

    18
    32

    کرمانشاه

    13
    32

    اراک

    13
    27

    رشت

    15
    21

    دبی

    22
    32


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1437 تومان
    910 تومان
    1800 تومان
    870 تومان
    247 تومان
    248 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    250000 تومان
    106000 تومان
    55000 تومان
    208000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 13:03

    اذان مغرب : 20:03

    اذان صبح فردا : 4:51

    طلوع آفتاب فردا : 6:21
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Foreign Policy Magazine 
    مي/ژوئن 2008

    جديدترين شماره از دوماهنامه
    Foreign Policy Magazine

    تاریخ انتشار: مي/ژوئن 2008
    تعداد صفحات مجله: 167
    حجم فایل: 11 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    کیف دستی زنانه
    به همراه تلویزیون قابل حمل

    خبر دار شدیم که شرکت Hannspree's بار دیگر با یک محصول عجیب و غریب از نسل تلویزیونها همگی را شگفت زده کرد. این محصول که Hannsmilano نام دارد در واقع یک کیف زنانه فوق العاده به روز است که علاوه بر کیف دستی دارای یک صفحه نمایشگر LCD 9.6 اینچی جهت نمایش بر نامه های مربوط به کانالهای تلویزیونی منطقه ای میباشد. طراحان این محصول آنقدر مسئله کیف بودن آن را جدی گرفته بودند که حتی یک دسته نیز برای حمل آن توسط خانمها در نظر گرفته اند! اگر شما هم دارای کودکانی بهانه گیر هستید که فقط به کمک بر نامه های تلویزیون ساکت می شوند به زودی می توانید این محصول زیبا و مفید را با قیمت 260$ خریداری کرده و هر جا که نیاز بود آن را با خود حمل کنید. امیدوارم که چاره ساز باشد و از دست بهانه های کودکانتان راحت شوید.
    منبع

    موسی در نقش اسپیکر

    این روزها موس ها هم دو شغله شدند! یک موس جارو میکنه , یکی دیگه flash drive میشه . حالا هم این موس توپل و خوشکل اسپیکر شده!محصولی را که مشاهده میکنید ایده جدیدی ست که علاوه بر موس دارای پورت 3.5 میلیمتری جهت اتصال به انواع mp3 player ها و ipod ها نیز می باشد. شاید نتواند مثل یک موس مکانما را تحت اختیار شما در آورد اما در نقش یک اسپیکر فانتزی با دارا بودن دکمه جداگانه power و دکمه های غلتکی جهت کنترل حجم صدا و دو عدد باتری لیتیمی قابل شارژ می تواند موسیقی زیبایی را برایتان پخش کند. توان خروجی این محصول 2 وات می باشد و علی رغم ظاهر توپلش دارای وزن 44 گرم است.این موس ساخت شرکت Brando است و به زودی با قیمت 14$ در بازار یافت می شود. همه چیزش خوشکل است به غیر از چشم های بنفشش!
    منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    اروپا و اسلام

    نويسنده: برنارد لوئيس
    مترجم: حسن شاه بيگ

    برنارد لوئيس، شرق شناس، استاد دانشگاه پرينستون و استاد مطالعات خاور نزديک دانشگاه کلولند در این نوشتار کوشیده است تا با نگاهی تاریخی به سیر روابط کشورهای اسلامی با اروپا به عنوان یک مجموعه مسیحی کنش ها و تقابل ها و تعاملات میان این دو را از زمان پیدایش تمدن اسلامی تا عصر حاضر مورد بررسی قرار دهد.
    درگیری های میان مسلمانان و مسیحیان از جمله جنگ های صلیبی و درگیری های بین امپراطوری عثمانی و جهان غربی، پیدایش رنسانس و تمدن غربی و تاثیر پذیری مسلمانان از مدرنیسم غربی از جمله سرفصل هایی است که لوییس آن ها را مورد توجه قرار داده است.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    چرا اروپا و اسلام
    مفهوم اروپا
    مفهوم اسلام
    تفاوت اسلام و مسيحيت
    دين جهاني
    اسلام و مسيحيت در قرون وسطي
    مسيحيت از نظر اسلام
    روابط اسلام و مسيحيت
    جهاد يا جنگ مقدس
    درگيريهاي مسلمانان و مسيحيان
    تقابل اروپا و امپراتوري عثماني
    سلسله مغولان
    جنگهاي صليبي
    تاثير متقابل جنگهاي صليبي بر اروپا و جهان اسلام
    تهديد امپراتوري عثماني
    فتح مجدد و امپراتوري
    عقب نشيني سپاهيان اسلام و نقطه شروع تفوق اروپا
    تقابل تمدني اروپا با اسلام
    تهديدات مجدد سپاهيان اسلام
    عقب نشيني و شکست دوم قواي عثماني
    وضعيت جهاني اسلام در قرن هيجدهم
    گسترش استعمار اروپايي
    روابط متقابل اقتصادي اروپا و جهان اسلام
    ضعف اقتصادي جهان اسلام
    عوامل مؤثر بر روابط اروپا و جهان اسلام
    تغيير ديدگاه اروپاييان نسبت به جهان اسلام
    تغيير ديدگاه جهان اسلام نسبت به اروپا
    وضعيت اسلام در قرن بيستم
    تجزيه امپراتوري عثماني و عواقب آن
    روابط متقابل فرهنگي، سياسي و اقتصادي
    ورود ترکيه به جامعه اروپا
    مبادلات فرهنگي و نظامي
    گسترش نهضت ترجمه و روند اروپايي نمودن ادبيات
    گسترش فرهنگ و هنر اروپايي در جهان اسلام
    گسترش حقوق و قضا در جهان اسلام
    گسترش مراکز آموزشي مدرن در جهان اسلام
    هدف اروپايي شدن در جهان اسلام
    وجوه مختلف تغييرات در جهان اسلام
    ورود ايدئولوژيهاي غربي به جهان اسلام
    جنبشهاي مخالف در جهان اسلام
    اهداف جنبشهاي اسلام گرا
    وضعيت اقليت مسلمان در اروپا
    وضعيت فعلي روابط اسلام و اروپا


    دانلود کتاب:


    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    چرا غیبت می کنید؟

    در اخبار آمده بود که این روزها غیبت­های موجه و غیر موجه نمایندگان مجلس بالا گرفته و روز چهارشنبه (هفته گذشته) غیبت بیش از حد نمایندگان، سرانجام مجلس را به تعطیلی کشاند.
    از آنجا که انتشار چنین اخباری می تواند دستمایه طعن و انتقاد عده ای از بداندیشان شود، «فارو» از چند تن از نمایندگان خدوم و شریف و غایب مجلس هفتم در این باره سوالاتی پرسیده است:

    ******************

    فارو: حضرتعالی از نیمه اسفند به بعد در مجلس حضور نداشتید علت این امر چه بوده؟
    آقای جیم: بسم الله الرحمان الرحیم و به نستعین. عرض شود که ملت همیشه در صحنه ایران و به خصوص مردم خوب و با صفا و فهیم و قدردان حوزه انتخابیه خودم بدانند و آگاه باشند که دغدغه همیشگی ما، خانه ملت بوده و هست.
    در این یکی دوماه هم این دغدغه بیشتر دنبال شده و ان شاالله در آینده هم بیشترتر دنبال خواهد شد. فلذا آسوده بخوابند که ما بیداریم.
    ضمن اینکه از شرکت در مرحله دوم انتخابات و رای به خادمان خودشان که همیشه دغدغه شان خانه ملت بوده و هست فراموش نفرمایند. کد انتخاباتی بنده هم 2 ب 836 است و امشب هم به روال شبهای گذشته محفل پرفیضی به همراه چلوکباب سلطانی در منزل حقیر برپاست که شرکت در آن برای عموم رای دهندگان بلامانع است و رحمه الله و برکاته.

    ******************

    فارو: جناب آقای دکتر دال، شما با شعار ژاپن اسلامی به مجلس هفتم رفتید...
    دکتر دال: خب منظور؟
    فارو: آیا غیبت های مکرر شما در مجلس در این راستا بوده؟
    دکتر دال: این چه سوال بی ربطی است که می پرسید؟ من نمی دانم شما خبرنگارها کی می خواهید دست از این عقب ماندگی بردارید و به جای پرسیدن سوال های چرند، مثل خبرنگارهای کشورهای مترقی سوال های خوب و مفید بپرسید؟
    فارو: به نظر حضرتعالی چه سوالی خوب و مفید است؟
    دکتر دال: مثلا راز پیشرفت ژاپن و چگونگی ساختن ژاپن اسلامی. شما از این سوال ها بکن تا من با مهربانی سه ساعت دراین باره سخنرانی کنم.
    فارو: چشم. آقای دکتر دال؛ لطفا بفرمائید راز پیشرفت ژاپن و چگونگی ساختن ژاپن اسلامی چه ارتباطی با غیبت های مکرر شما در مجلس هفتم دارد!
    دکتر دال: نخیر مثل اینکه شماها درست بشو نیستید. الان بهت نشان می دهم... آهای یکی اون شمشیر شینزو آبه من را بیاورد تا این مزدور رو به طریقه سامورایی از وسط به دو نیم کنم... پس چی شد این شیزوآبه من...

    ******************

    فارو: الو... سرکار خانم ط؟
    خانم ت: بنده خانم ت هستم، دسته ندارم!
    فارو: عذرخواهی می کنم. سرکار خانم ت آیا صحت دارد که غیبت های اخیر شما از مجلس به خاطر انتخابات مجلس هشتم است؟
    خانم ت: ابدا چنین چیزی صحت ندارد. من با دلیل موجه غیبت داشته ام. آقای حداد عادل هم در جریان هستند.
    فارو: ممکن است به ما هم بفرمایید.
    خانم ت: بله... اواخر بهمن ماه گذشته، جایتان خالی دختر وسطیم وضع حمل کرد و یک پسر کاکل زری به دنیا آورد. ماشالله ماشالله خیلی پسر خوشگلیست و بزنم به تخته در زمان به دنیا آمدنش سه کیلو و چهارصد و سه گرم وزن داشت. خب منِ اصولگرا هم که نمی توانستم دختر معصوم و بچه دسته گلش را توی شهر غریب تنها بگذارم، این بود که یک چند وقتی آمدم پیشش و بعد از اینکه این بچه را از آب و گل بگیرم بر می گردم تهران.
    فارو: امکان اینکه چند روزی از دخترتان مرخصی بگیرید و به تهران بیایید نبود؟
    خانم ت: این طفل معصوم که حرفی ندارد. منتها پاریس کجا، تهران کجا!

    ******************

    فارو: جناب آقای فه! با توجه به میزان بالای اصولگرایی مجلس هفتم و شخص جنابعالی که همواره به عنوان یکی از سمبل­های جریان اصولگرایی شناخته شده اید، می خواستم ارتباط بین اصولگرایی و غیبت های مکرر شما و برخی از همفکرانتان را جویا شوم. به خصوص اینکه شخص شما همواره بر عنصر "پاسخگویی" تاکید و اصرار داشته و دارید.
    آقای فه: بله.
    فارو: چی بله؟
    آقای فه: همان.
    فارو: کدام؟
    آقای فه: بنده هم موافقم.
    فارو: با چی؟
    آقای فه: البته به طور کامل نه.
    فارو: چرا؟
    آقای فه: ابدا.
    فارو: جدا؟
    آقای فه: متاسفانه وقت بنده رو به اتمام است و باید در جلسه مهمی شرکت کنم. خوشحال هستم که توانستم باز هم در پاسخ به رسانه ها، که در حقیقت نمایندگان افکار عمومی جامعه هستند باشم و به چند تا از پرسش­های عمیق شما پاسخ بدهم.
    هدیه ناقابلی هم بچه های دفتر برای شما و همکاران محترمتان تهیه کرده اند که به رسم یادبود با وانت به دفتر عصر ایران ارسال خواهد شد.
    به دوستان سلام برسانید... آها... تا یادم نرفته می خواستم بگویم که متاسفانه به علت ضیق وقت نشد که آن طوری که شایسته است به سوالات شما جواب بدهم. اگر زحمتی نیست حتما در تهیه گفتگو با بچه های دفتر هماهنگ کنید. خدانگهدار.

    ******************

    فارو: حاج خانم؟
    حاج خانم شین: زهر مار!
    فارو: متشکرم!

    ******************

    فارو: الو... جناب پ؟
    جناب پ: داد نزن آقا... اینجا یک مملکت متمدن است خدای ناکرده ها!
    فارو: بنده عذر خواهی می کنم. فکر کردم راه دور است صدا نمی آید. راستی حضرتعالی الان کجا تشریف دارید؟
    جناب پ: دقیقا نمی دانم. یعنی از این بالا که خوب دیده نمی شود. ولی باید جایی بین واشینگتن و آمستردام و لندن باشد.
    فارو: بنده مزاحم شدم درباره غیبت نماینده های مجلس هفتم که این روزها باعث تعطیلی مجلس هم شد سوال بپرسم.
    جناب پ: من از اول هم گفته بودم که مجلسی که دست راستی ها و مرتجعین و محافظه کارها بیفتد از این بهتر نمی شود. این ملت واقعا لیاقت اصلاحات و اصلاح­طلبان را ندارد. بنده چند وقت پیش هم که مهمان دوستان در صدای آمریکا بودم اینها را گفتم. شما آن برنامه را دیدید؟
    فارو: همان که به عنوان یک نماینده مجلس، کل حکومت جمهوری اسلامی را...
    جناب پ: جانمی جان! پس خیلی سروصدا کرد؛ ها؟ حالا چند روز دیگر در بی بی سی هم حرفهای خیلی جالبی خواهم زد. حتما تماشا کنید. آنتن ماهواره که دارید؛ ها؟
    فارو: نخیر.
    جناب پ: ئه... شما چه جور دوم خردادی و اصلاح طلبی هستید که دیش ندارید؟
    فارو: من کی گفتم دوم خردادی و اصلاح طلبم؟
    جناب پ: نیستی؟... ای مرتجعِ تمامیت خواهِ محافظه کارِ مزدورِ طرفدار حکومت اسلامی! برو بمیر!

    ******************

    فارو: سلام علیکم... حاج آقا سلام عرض کردم... حاج آقا؟!
    حاج آقا خ: ها ها... چیه چی شده... من کجام؟... من کی ام؟
    فارو: حاج آقا می خواستم یه سوالی بپرسم.
    حاج آقا خ: لااله الا الله... منو پروندی که سوال بپرسی... یعنی این درسته؟
    فارو: حاج آقا بنده دیدم شما خوشبختانه غایب نیستید و آرام رو صندلی تان در صحن مجلس قرار دارید گفتم از شما بپرسم ببینم آیا شما می دانید چرا بعضی از نماینده ها اینقدر غایب می شوند؟
    حاج آقا خ: چه می دانم آقاجان... مگر بنده فضول کار مردم هستم؟ ما از این مکروهات بری هستیم. آزارمان به کسی نمی رسد، می آییم مجلس کارتمان را می زنیم، چرتمان را می زنیم، بعدش می رویم منزل. به شما هم توصیه می کنیم کاری به کار دیگران نداشته باشید. در احادیث نهی شده اند مسلمانان از سرک کشیدن در کار همدیگر. یا ایها الذین آمنو لا تجسسوا...
    فارو: از مواعظ شما خیلی ممنونم.
    حاج آقا خ: احسنت... خب حالا که منو از خواب پروندی یک لیوان آب بده، بعد برو...
     

     

     

     

     

     

    Ãدانستنيهاي روزانه

     خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    ماسک صورت
    برای پوست چرب و جوش دار

    این ماسک برای افرادی که پوست چرب دارند و به طور مرتب و به خصوص با شروع فصل گرما جوش می زنند، مناسب است.

    ● مواد لازم:
    ▪ یک ساقه کرفس
    ▪ یک چهارم سیب
    ▪ یک چهارم خیار
    ▪ یک چهارم سیب زمینی
    ▪ ۲ الی ۳ عدد چغاله بادام
    ▪ ۲ قاشق غذاخوری ماست
    تمام مواد را با هم درمخلوط کن ریخته و سعی کنید مایع غلیظ شود. می توانید از کمی برنج کته شده ی بدون نمک و روغن برای غلیظ کردن ماسک استفاده کنید.
    صورت خود را بشویید. سپس این ماسک را برای مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید و بعد با آب ملایم شستشو دهید. توجه داشته باشید عوامل گوناگونی در بروز جوش صورت دخیل هستند مانند: مشکلات هورمونی، غدد و یا تخمدان. همچنین بعضی از جوش ها در فصل گرما بیشتر می شوند. در هر صورت باید به تغذیه سالم توجه داشت و از خوردن زیاد چربی ها و ادویه ها خودداری کرد.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãپرسش از اسلام

     zahra4066@yahoo.com

    در چه مواردی دروغ گفتن جایز است؟


     

    سوال:

    دروغ از گناهان کبیره بشمار می رود. در چه مواقعی دروغ گفتن جایز است ؟ آیا برای حفظ جان می توان دروغ گفت؟
     

    پاسخ:

    راست گويى و مبارزه با كذب و دروغ از اهميت فوق العاده ای در تعلیمات اسلامی برخوردار است. امام صادق (ع) مى‏فرمايد: "نگاه به ركوع و سجود طولانى افراد نكنيد، چرا كه ممكن است عادت آنها شده باشد، به طورى كه اگر آن را ترك كنند ناراحت شوند، ولى نگاه به راست گويى و امانت داری آنها كنيد"[1]؛ یعنی راست گويى و امانت ملاکِِ خوبی و ایمان افراد است.
    در حديثى از امام باقر (ع) آمده است: "خداوند متعال براى شر و بدى، قفل هايى قرار داده که كليد آن قفل ها شراب است (چرا كه مانع اصلى زشتي ها و بدي ها عقل است و مشروبات الكلى عقل را از كار مى‏اندازد) سپس اضافه فرمود: دروغ از شراب هم بدتر است[2]
    رابطه دروغ و گناهان ديگر از اين نظر است كه انسان گناهكار هرگز نمى‏تواند، راستگو باشد، چرا كه راستگويى موجب رسوايى او است، و براى پوشاندن آثار گناه معمولا بايد متوسل به دروغ شود. به عبارت ديگر، دروغ انسان را در مقابل گناه آزاد مى‏كند، و راستگويى محدود.[3]
    یکی از ضررهای بزرگ دروغ این است که نابود كنندۀ سرمايه اطمينان است. مى‏دانيم مهمترين سرمايه يك جامعه اعتماد متقابل و اطمينان عمومى است، و مهمترين چيزى كه اين سرمايه را به نابودى مى‏كشاند دروغ و خيانت و تقلب است، و يك دليل عمده بر اهميت فوق العادۀ راستگويى و ترك دروغ در تعليمات اسلامى همين موضوع است، ولی با این حال در موارد و شرایطی که اضطرار (احتیاج شدید) به دروغ گفتن در کار باشد گفتن دروغ جایز شمرده شده است، اما این جواز به مقدار اضطرار تا زمانی است که اضطرار وجود داشته باشد نه بیشتر. مقصود از اضطرار در اینجا، احتیاج شدید به ارتکاب دروغ برای جلو گیری از ضرر های بزرگی همچون به خطر افتادن جان انسان یا سلامتی او و یا جلوگیری از تهاجم دشمن به سرزمین اسلام و یا جلو گیری از اختلاف بین برادران مسلمان و به طور کلی تمام مواردی که اهمیتش از قبح دروغ بیشتر باشد.
    این نکته را باید متذکر شد که اگر چه دروغ گفتن از ديد شرع در موارد اضطرار و براى دفع ضررهای بزرگ و غیر قابل تحمل جايز است، اما چنانچه راهى وجود داشته باشد كه بدون ارتکاب دروغ، ضرر را دفع كند بايد آن راه بر گزیده شود. یکی از این راهها روش «توريه» است. توريه یعنی كلامى كه از آن دو معنا فهميده شود: يكى معناى ظاهر و آشكار كه ذهن شنونده به سرعت به آن منتقل مى‏شود، و ديگرى معناى نهانى و ناپيدا كه مقصود اصلى گوينده است و ذهن شنونده به آن منتقل نمى‏شود. اگر انسان براى برطرف كردن زيان از خود يا مسلمانى ديگر ناچار به استفاده از توريه يا دروغ شود، لازم است «توريه» کند.
    در موارد اضطرار به ارتکاب دروغ، فرقی نیست که ضرر متوجه خود انسان باشد یا متوجه دیگر مومنین.
    حضرت رضا (ع) ‏فرمود: همانا شخصى در حق برادر مسلمانش سخن راستى مى‏گويد كه با اين گفتار، او را گرفتار مى كند؛ پس نزد خدا از دروغگويان است و همانا شخصى در حق برادر مسلمانش دروغى مى‏گويد كه با آن دروغ، از او دفع ضرر مى‏كند؛ پس نزد خدا از راستگويان است.[4]
    امام صادق (ع) فرمودند: در روز قيامت، از هر دروغى بازخواست مى‏شود، مگر از سه مورد: يكى اين كه شخصى كه در حال جنگ، [ دشمن را ] فريب دهد، اين دروغ از او برداشته مى‏شود؛ دوم هنگامى كه دروغ باعث «اصلاح ذات البين» (حل اختلاف و ايجاد صلح و آشتى بين دو مسلمان) شود و....[5]
    پيامبر اكرم (ص) به حضرت على(ع) وصيت فرمود: همانا خداوند دروغ به مصلحت و خير را دوست دارد و از راستى كه فساد در پى‏داشته باشد، متنفر است[6].
    البته رعايت مقدار و ميزان لازم براى ايجاد صلاح، ضرورت دارد و نبايد از حد لازم تجاوز كرد؛ چرا كه تجاوز از حد لازم، انسان را به خوى دروغگويى مبتلا مى‏كند و حضرت صادق (ع) مى‏فرمايد: اصلاح گر سرشت دروغگويى ندارد.[7] آنچه از روايت پيشين مى‏توان فهميد اين است كه انسان به بهانۀ اصلاح جامعه، و ايجاد صلح و آشتى بين دو مسلمان، مجاز به دروغگويى بى‏جا و بى‏اندازه نيست؛ بلكه بايد ميزان لازم را رعايت كند.[8]
     

     

     

     

     

     

    Ãخوردنيهاي شفابخش

    مهدى نراقى

    زردآلو

    فوايد و موارد استفاده از آن
    درخت زردآلو اصلا در چين بوده است و از آنجا به ساير نقاط دنيا رفته است . هنوز هم در كوهاى پكن درخت زردآلو به حال خودرو و وحشى مى رويد. با وجودى كه در قرنهاى خيلى دور دست زردآلو در كشورهاى آسيايى شناخته شده بوده و مردم به آن آشنايى داشته اند در كشورهاى اروپايى تا آغاز قرن اول ظهور مسيح آن را نمى شناختند و وقتى هم آن را شناختند به چشم يك ميوه مفيد و قابل استفاده به آن نگاه نمى كردند و خلاصه اين ميوه در آن زمان شهرت نيكويى در نزد مردم نداشت .
    رفته رفته نفوذ اعراب در اسپانيا قدر و منزلت زردآلو را در اروپا بالا برد و عقيده عمومى اروپاييان را نسبت به اين ميوه عوض كرد.
    با وجود اين در فرانسه تا اواخر قرن هفدهم عقيده داشتند زردآلو ميوه مفيدى نيست ولى كم كم كه روى اين ميوه مطالعات و تحقيقات علمى شد مردم پى بردند كه زردآلو ميوه مفيدى است و خواص شفا بخشى دارد و امروز انواع مختلف زردآلو بين ميوه ها مقام مهمى به دست آورده و زياد مصرف مى شود و از طرف پزشكان غذاشناس مصرف آن توصيه مى گردد.

    ارزش غذايى زردآلو از نظر رژيم
    زردآلو يكى از ميوه هاى خيلى شيرين و قنددار است يعنى هشت دهم وزن آن قند است و از ميوه هاى بى نظير است كه از لحاظ داشتن ويتامين ((آ)) بسيار غنى است يعنى داراى كاروتن است و كاروتن چنان كه مى دانيد ماده اى است كه رنگ قشنگ زردآلو را به وجود مى آورد و توليد ويتامين ((آ)) مى كند. در نتيجه با مصرف زردآلو رشد بدن زياد مى شود، مقاومت در برابر بيماريها افزايش مى يابد و قوه بينايى مخصوصا در شب افزوده مى گردد.

    زردآلو براى چه اشخاصى توصيه مى شود؟
    در صورتى كه زردآلو خوب رسيده باشد مصرف زردآلو براى كسى كه از تندرستى و سلامت طبيعى برخوردار است توصيه مى شود به شرطى كه به اعتدال مصرف كنند و از زياده روى خوددارى كنند زيرا اگر در مصرف زردآلو زياده روى شود باعث اختلال هضم و يا به هم خوردگى روده ها مى شود و در حالت اخير حال اسهالى به شخص دست مى دهد.
    زردآلو براى اشخاصى كه كم خون هستند، ورزشكاران ، اشخاص خسته ، كسانى كه از شدت كار فرسوده شده اند، براى زنان حامله ، اشخاصى كه دوره نقاهت را مى گذرانند توصيه و تجويز شده است .
     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    آمار پیروان دومین دین اروپا

    شمار مسلمانان اروپا در حال حاضر به 30 میلیون نفر رسیده است. اگر چه آمار مربوط به تعداد مسلمانان کشورهای اروپایی معمولا بصورت دقیق اعلام نمی شود اما آمار نسبی نیز که در این زمینه وجود دارد می تواند در تخمین شمار دقیق آنان سودمند باشد.
    روزنامه "كلنر اشتادت انسایگر" چاپ آلمان طی یك گزارش مفصل آمار جمعیت مسلمان اروپا را اعلام كرد.
    بر این اساس جمعیت مسلمانان در آلمان، فرانسه، اتریش، هلند و انگلیس بیش از سایر کشورهای اروپاست. بیشترین شمار مسلمانان نسبت به مسیحیان در آلمان و اتریش است. 4 درصد جمعیت آلمان و 1/4 درصد جمعیت اتریش را مسلمانان تشكیل می‌دهند و به همین دلیل، دین اسلام پس از مسیحیت دومین دین بزرگ در این كشورها محسوب می شود.
    در انگلستان كه 60 میلیون جمعیت دارد، مسلمانان 2 میلیون نفر، یعنی 3 درصد جمعیت را به خود اختصاص داده‌اند. غالب این افراد از كشورهای مستعمره سابق انگلیس و به ویژه از پاكستان و بنگلادش هستند.
    همچنین آمار مسلمانان جمعیت 60 میلیونی فرانسه 6 میلیون نفر ذكر شده كه عمدتاً از كشورهای تحت استعمار سابق بوده و در طول زمان به این كشور مهاجرت كرده و به صورت دائم اقامت گزیده اند. با این وجود شمار فرانسویان تازه مسلمان شده نیز قابل توجه است.
    در هلند كه جمعیت آن 3/16 میلیون نفر است، تعداد مسلمانان 945 هزار نفر تخمین زده شده است. آنان هیچ گاه مشکل و درگیری با دیگر ساکنان این كشور نداشته اند، اما پس از نوامبر 2004 یعنی زمانی كه قتل "تئو ون گوگ (كارگردانی كه به مقدسات اسلامی اهانت كرده بود) از سوی یكی از مسلمانان مهاجر صورت گرفت، تنش های شدیدی میان هلندی ها با مسلمانان رخ داد و برخی از مساجد و كلیساها در درگیریهای مذهبی به آتش كشیده شد. غالب مسلمانان هلند را اتباع تركیه تشكیل می دهند.
    گزارش روزنامه "كلنر اشتادت انسایگر" همچنین حاكی است: در اتریش 340هزار مسلمان در میان2/8 میلیون تن جمعیت این كشور شمارش شده‌اند كه 1/4 درصد جمعیت را تشكیل می‌دهند. این مسلمانان عمدتاً از بوسنی هرزگوین به اتریش مهاجرت كرده‌اند. اتباع تركیه و مسلمانان مهاجر از سایر كشورهای اسلامی به ترتیب اقلیت‌های بعدی اتریش را تشكیل می‌دهند.
    بلژیك نیز با داشتن 3/10 میلیون جمعیت، 400هزار مسلمان (4 درصد جمعیت) را در خود جای داده است. بخش عمده این افراد از مراكش و تركیه هستند.
    گفتنی است ترکیه بعنوان کشوری اروپایی بیشترین شمار مسلمانان را در این قاره دارد. با این حال عضویت این کشور در اتحادیه اروپا هنوز در حال بررسی است.
    شمار مسلمانان در کشورهای اروپایی بصورت تقریبی از این قرار است:

    آلبانی - كل جمعیت: 3/5 میلیون نفر
    جمعیت مسلمان: 2/2 میلیون (70 درصد كل جمعیت)

    اتریش - كل جمعیت: 8/2 میلیون نفر
    جمعیت مسلمان: 340 هزار نفر (1/4 درصد جمعیت)

    بلژیك - كل جمعیت: 10/3 میلیون نفر
    جمعیت مسلمان: 400 هزار نفر ( 4 درصد كل جمعیت)

    دانمارك - كل جمعیت:4/5 میلیون نفر
    جمعیت مسلمان: 270 هزار نفر (5 درصد)

    فرانسه- كل جمعیت: 62/3 میلیون نفر
    جمعیت مسلمان: پنج تا شش میلیون نفر

    آلمان - كل جمعیت: 82/5 میلیون نفر
    جمعیت مسلمان: 3 میلیون نفر(6/3درصد)

    صربستان و مونته نگرو- كل جمعیت: 10/8 (شامل كوزوو) - جمعیت مسلمان: (صربستان و مونته نگرو- 405 هزار نفر، كوزوو: 8/1 میلیون نفر)

    ایتالیا - كل جمعیت: 58/4 میلیون نفر
    جمعیت مسلمان: 825 هزار نفر (4/1 درصد)

    هلند- كل جمعیت: 16/3 میلیون نفر
    جمعیت مسلمان: 945 هزار نفر( 8/5 درصد)

    اسپانیا - كل جمعیت: 43/1 میلیون نفر
    جمعیت مسلمان: یک میلیون نفر (3/2 درصد)

    سوئد - كل جمعیت: 9 میلیون نفر
    جمعیت مسلمان: 300 هزار نفر (3 درصد)

    سوئیس - كل جمعیت: 4/7میلیون نفر
    جمعیت مسلمان: 311هزار نفر (2/4درصد)

    تركیه - كل جمعیت: 68/2 میلیون نفر
    جمعیت مسلمان: 68 میلیون (99 درصد)

    انگلیس - كل جمعیت: 60 میلیون نفر
    جمعیت مسلمان: 2 میلیون (3 درصد)
     

     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    پدر حراجی‌های آن‌لاین ای‌بی، پی‌یر امیدیار

    شرکت ebay پیریار ، در سال ۲۰۰۶ با ۵ میلیارد دلار درآمد ، به عنوان چهارصد و پنجاه و هشتمین شرکت برتر آمریکا شناخته می شود که همه موفقیتش در قرن بیست و یکم به دست آمده است.  (Pierre Omidyar)
    خواندن مسیر موفقیت این ایرانی خوش فکر برای بسیاری ازما خالی از لطف نخواهد بود .
    نامش پیر (Pierre) و فامیلش امیدیار Omidyar) ) بود. او هم مانند دیگر بازیگران بزرگ عصر دیجیتال ، در اواسط اخرین دهه قرن بیستم میلادی ، یعنی سپتامبر ۱۹۹۵ ، پورتالی را طراحی و راه اندازی کرد که ایده خلاقانه و دیجیتالی او و همسرش Pam ، اکنون به نام ebay ، مشهورترین و برترین سایت حراجی آنلاین وب به شمار می رود. پیر امیدیار در ۲۱ ژوئن ۱۹۶۷ از پدری ایرانی و مادری فرانسوی در پاریس به دنیا آمد. ۶ ساله بود که با خانواده اش به مریلندآمریکا رفت و در ۱۴ سالگی با نوشتن دومین برنامه رایانه‌ای برای کتابخانه مدرسه پا به دنیای بیتها گذاشت. پیر امیدیار رئیس و موسس سایت ای‌بی (e-bay) اولین و معروفترین وبگاه مخصوص حراج و خرید و فروش اینترنتی که تا آخر سال ۱۹۹۸ ۱/۲ میلیون عضو ۷۵۰ میلیون دلار حجم معاملات و حدود ۸ میلیون دلار سود به هم زده بود ، راه اندازی کرد.
    حالا بعد از گذشت مدت کمی ، شرکت بزرگی شده است با بیش از ۶۰۰۰ کارمند میلیون ها مشتری ثبت شده .پیر امیدیار ، جوان ایرانی الاصل مقیم آمریکا ، در سال ۲۰۰۶ با ۱۰ میلیارد دلار ثروت که همه اش از راه کسب و کار الکترونیکی و رهبری بر بازار های عصر دیجیتال حاصل شده است ، سی و پنجمین میلیاردر جهان و نوزدهمین میلیاردر آمریکا به شمار می رود. در ان سالهای نه چندان دور ، تصور این که روزی ، خلق مکانی برای خرید و فروش اجناس دست دوم یا تا حدی نو و آفرینش یک حراجی واقعی دیجیتالی ، حتمی شود ، آرزویی به بزرگی آرزوهای چارلز دیکنز بود! اما آرمان طلایی پیر ، چند سال پس از هزاره سوم ، به واقعیتی مسلم مبدل گشت اکنون آن رویای شیرین به چنان حقیقتی مبدل شده است که فقط دامنه ebay.com ، میلیون ها دلار قیمت دارد. آیا تاریخ بشریت این چنین زمان هایی برای پول درآوردن میلیون دلاری بازیگران زمان های مختلف خود ، به خاطر می آورد؟ از انقلاب کشاورزی تا گذار به دوران صنعتی شدن بشر ، و حتی قبل از پیداش انقلاب ارتباطات یا موج سوم تافلر ، هیچ گاه بدون دستیابی به دانش و ابزار فیزیکی و به خدمت گرفتن ده ها هزار کارمند ، شخصی میلیاردر نشده بود. اما اکنون از سال های پایانی قرن بیستم به این سو ، تاریخ شاهد تولد میلیاردرهای جوانی است که نه ارتش دارند و نه سپاه ! نه طلا دارند و نه نفت و ارثیه خارق العاده ! آن ها فقط دانش دارند و بس .

    در واقع ، اندیشه های نابی که با نوآوری و پرورش خلاقانه در محیط مجازی متولد می شوند ، تجربه ها و آموزه های ارزنده ای را به همراه دارند که حتی در دانشگاه هاروارد هم قابل آموختن نیست ! دانشگاه MIT(www.mit.edu) ، که ده ها برنده جایزه نوبل و هزاران پرفسور و دانشجوی نخبه از سراسر جهان را در لابراتوارها و مراکز آموزشی و صنعتی خود دراختیار دارد ، در دهه های پایانی قرن بیستم ، باعث تشکیل ۴۰۰۰ شرکت کارآفرین شده است که بیش از ۲۳۰ میلیارد دلار درآمد داشته اند . درآمدی که از طریق حمایت های یک دانشگاه صورت گرفته است ، به اندازه در آمد کل کشورهای قاره آفریقا است . شکاف فقیر و غنی در هزاره دوم ، بیش از هزاره اول افزایش یافت و اکنون در آغازهراه سوم ، این شکاف به دلیل اتکای شدید کسب و کار به تولید دانش و به قولی اقتصاد دانش محور (knowledge base economy) افزایش خواهد یافت. مجموعه رهیافت هایی که تا این بخش از کتاب در مورد کسب و کار بازیگران صنعت دیجیتال جهان آموختیم ، به ما خاطر نشان می کند که دیگر بیش ترین درآمد ، حاصل بیش ترین نفر / ساعت کار فیزیکی و حضوری نیست . امری که حتی تا دهه شصت میلادی نیز ، اقتصاد جهانی بر پایه آن حاکم بود. دنیا اکنون به سمت دیجیتالی شدن کامل و گذار به پست مدرنیسم دیجیتالی هدایت می شود. مصرع ناب حماسه سرای بزرگ پارسی گویان ، حکیم ابوالقاسم فردوسی ، که می فرماید توانا بود هر که دانا بود ، اکنون بیش از گذشته ، مفسر موفقیت های خارق العاده بزرگان عصر دیجیتال (Digital Decade) می باشد. شکاف دیجیتالی بین انسان ها ، علاوه بر تاثیرات منفی در گسترش ارتباطات و اطلاع رسانی در دنیای امروزی ، در ایجاد فاصله طبقاتی در جوامع نیز موثر بوده است .
    اگر چه ، خود صنعت دیجیتال و ارتباطات ، عاملی در راستای ارتقای صلح جهانی و توسعه پایدار مبتنی بر توسعه امکانات در اقصی نقاط جهان است ، اما اگر وضع به همین منوال پیش رود و کشورهای جهان سوم و در حال توسعه ، به اندیشه کاهش فاصله علمی و ابزاری خود با جهان اول نباشند ، ضعف در رفتارهای اقتصادی ، علمی و فرهنگی جهان ، کسب و کار غربی ها را هم با چالش رو به رو خواهد کرد. اگر در آسیا و آفریقا ، که دو سوم جمعیت و منابع انرژی جهان را در اختیار دارند ، توسعه امکانات ارتباطی و اطلاعاتی مدرن دردسترس نباشد ، مجموعا یک میلیارد جمعیت اروپا و آمریکا ، نمی تواند در انتظار بازارها و فرصت های بی بدیل در آسیا و آفریقا باشد. با رشد امکانات ارتباطی و فناوری در اقصی نقاط جهان ، می طلبد تا ضریب نفو.ذ فناوری های مدرن بیش از گذشته ارتقا یابد تا فراگیری توان مندی های ICT ، دسترسی جهانی را برای ساکنان دهکده جهانی ، به ارمغان آورد. نا گفته پیداست که سهم دانش و تولید علم در کارآفرینی و در مجموع ، ثروت سازی برای خلاقان عصر دیجیتال ، غیر قابل انکار است . دانشی که در بستر توانمندی دیجیتالی هدایت و با تلفیق مدیریت ، خلاقیت و هنر ، شکوفا شود ، آن چیزی خواهد شد که ebay ، بهترین مثال برای تفسیرش است .
    پیر امیدیار ، در بهترین زمان ممکن ، نسبت به راه اندازی و خلق حراج ای بی ، اقدام کرد. اکنون ، ده ها هزار سایت خرید و فروش در اینترنت وجود دارد ، اما هیچ کدام به اندازه این پایگاه گردش مالی دراختیار ندارند. ۱۵۰ میلیون کاربر ، سالانه از حراجی های این پایگاه که از نسخه های خطی تا جواهرات و کفش را در معرض فروش قرار می دهد ، خرید می کنند. امید یار در سال ۱۹۸۸ ، از دانشگاه Tufts ، لیسانس علوم کامپیوتر دریافت کرد و در کسب و کار اینترنتی ، به عنوان یک خود توان افزا (self – empowerment) در اقتصاد نامیده می شود. پیر یار ، خانم مگ ویتمن (meg Whitman) را از ۱۹۹۸ به عنوان مدیرعامل شرکت ebay منصوب کرد. خانم ویتمن ، فوق لیسانس MBA از هاروارد دارد و از ایشان به عنوان یک رهبر در کسب و کار الکترونیکی غیر موازی یاد می کنند که با ایده های موثر و فراگیرش ، زمینه های باروری فعالیت های ebay را در چند سال اخیر فراهم کرد. خانم ویتمن در سال های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۲ ، به عنوان قائم مقام امور بازاریابی جهانی و فروش شرکت والت دیسنی فعالیت کرده است و به دلیل عمق رفتار سازمانی اثر بخشش در دنیای کسب و کار دیجیتالی ، از سوی مجله فورچون ۲۰۰۵ ، به عنوان قدرتمندترین زن جهان د راقتصاد معرفی شد .
    شرکت ebay پیریار ، در سال ۲۰۰۶ با ۵ میلیارد دلار درآمد ، به عنوان چهارصد و پنجاه و هشتمین شرکت برتر آمریکا شناخته می شود که همه موفقیتش در قرن بیست و یکم به دست آمده است.

     

     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    نگاهی به پدیده
    هک تلفن های همراه ایران

    پشت فرمان نشستید، گرمای بیش از حد هوا و یک ترافیک سنگین حسابی حال شما را جا آورده. تو این گیر و دار صدای دریافت یک فایل توسط بلوتوث تلفن همراهتان توجه شما را به خود جلب می‌کند به خصوص وقتی که می‌فهمید این فایل از سوی یک خانم برای شما ارسال شده بیشتر تحریک می‌شوید که برای دریافت آن موافقت خود را اعلام کنید.
    زیر چشمی‌دور و بر خود را برانداز می‌کنید تا شاید فرستنده را بیابید اما خبری نیست. با این حال باز موافقت می‌کنید. یک فایل خیلی ساده برای شما ارسال می‌شود شاید عکس یک منظره. بی تفاوت از کنار این مساله می‌گذرید غافل از آنکه شما هک شده‌اید!!بله درست فهمیدید. تلفن همراه شما هک شده است. البته این هک به این معنا نیست که دیگر اختیاری در کنترل تلفن همراهتان نداشته باشید بلکه بسته به نوع حمله‌ای که صورت گرفته ممکن است دفترچه تلفن و یا تمامی‌پیام‌های کوتاهی که در باکس شما وجود دارد برای هکر ارسال شده باشد. البته در بعضی از مواقع، دزدیده شدن اطلاعات شخصی شما به رحم و انصاف هکر مورد نظر نیز بستگی دارد. در برخی از مواقع هکر‌های تلفن همراه بیشتر به دنبال عکس‌ها و حتی فیلم‌های شخصی شما هستند تا دفتر تلفن.
    هک به معنای دسترسی، ایجاد تغییر و یا سوءاستفاده از اطلاعات شخصی دیگران، امروزه به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات دنیای دیجیتال محسوب می‌شود. معضلی که نهادها و افراد بسیاری را برای مقابله با خطرات و ضررهای احتمالی به خود مشغول کرده است.
    فراگیر شدن اینترنت و استفاده از کامپیوترهای شخصی از یک سو و ارائه سرویس‌های متنوع در بستر شبکه‌های محلی و جهانی از سوی دیگر باعث شده که این روزها هکرها و یا همان دزدان دیجیتالی روزهای خوش‌تری نسبت به دزدان دریایی سابق پیش روی خود داشته باشند.
    نفوذ به دنیای مجازی کاربران و استفاده از اطلاعات شخصی آنها در اینترنت امروزه به امری فراگیر تبدیل شده است. البته استفاده از نام‌های دخترانه برای ارسال پیام نیز شیوه‌ای است مرسوم که به دفعات در حملات اینترنتی مشاهده می‌شود و در این بین رعایت نکات ایمنی و استفاده از نرم‌افزارهای آنتی هک تا حدی جلوی تخریب اطلاعات کاربران مجازی را گرفته است.
    شاید همین امر باعث شده باشد که هکرهای حرفه‌ای گستره فعالیت‌های خود را افزایش داده و به سراغ کاربران تلفن همراه آمده باشند. البته نقش استفاده از تکنولوژی‌های جدید و استفاده از اینترنت در بستر تلفن همراه را نباید دراین بین فراموش کرد.


    ● ارتباطات بی سیم هدف اصلی
    به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، بیشتر حملات مخرب در بخش تلفن همراه مربوط به افرادی است که تمایل زیادی به استفاده از خدمات مبتنی بر GPRS دارند.
    ارتباطات مخابراتی و بی سیمی، یکی از اصلی‌ترین اهدافی است که مورد توجه هکرهای بدجنس قرار می‌گیرد. آنها مکالمات هرکسی را که بخواهند تحت کنترل خود می‌گیرند و به این ترتیب می‌توانند به فایل‌های متنی، اطلاعات شخصی و حتی عکس‌های گرفته شده توسط تلفن همراه قربانی دست یابند.
    در حالی که امروزه کارشناسان امنیتی بر بکارگیری راه‌های گوناگون برای مقابله با این اقدامات هشدار می‌دهند اما تا همین یک سال پیش معتقد بودند که هک در شبکه مخابراتی معنایی ندارد.
    شاید لو رفتن زندگی خصوصی «دیوید بکهام» از طریق نفوذ هکرها به پیام‌های کوتاه موجود بر روی تلفن همراه او باعث شد تا نگرانی‌های کاربران و فعالان این حوزه به نفوذ افراد ناشناس بر حریم خصوصی آنها افزایش یابد.
    با این وجود درحالی که چندی پیش نیز خبری مبنی بر هک شدن شبکه تلفن همراه منتشر شده بود اما خوشبختانه شبکه تلفن همراه کشور هنوز درگیر حملاتی از این دست نشده است. هرچند که اپراتورهای ایرانی با مشکلات حاشیه‌ای بی‌شماری همچون سوختن بی‌مورد سیم کارت، قابلیت کپی شدن سیم‌کارت‌ها و یا رجیستر شدن گوشی‌های قاچاق در شبکه تلفن همراه مواجه‌اند اما فعالیت هکرهای ایرانی در حال حاضر فقط در نفوذ به اطلاعات شخصی کاربران خلاصه می‌شود.
    سرک کشیدن به حریم خصوصی دیگران و انتشار اطلاعات شخصی آنها که شاید با منتشر شدن فیلمی‌منسوب به یک بازیگر در بین تلفن‌ها همراه در کشور آغاز شد در همان ابتدای امر باعث نظارت و کنترل شدید مقامات انتظامی‌در کشور شد. کنترلی که بیشتر بر روی مراکز تعمیرات تلفن همراه خلاصه می‌شد و با ارائه پیام‌ها و توصیه‌های بی‌شمار از سوی کارشناسان باعث شد تا ترس از نفوذ به حریم شخصی، این روزها در چشم بسیاری از موبایل بدستان ایرانی نیز مشاهد شود.

    ● نرم‌افزارهای فضول
    اما در عین حال امروز شاهد گسترش نرم‌افزارهای هک توسط برخی از ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه هستیم. البته ناگفته نماند که فعالیت صورت گرفته در این زمینه بیشتر در شبکه اینترنت صورت می‌گیرد.
    برای روشن شدن این موضوع کافی است جمله هک در تلفن همراه را در گوگل جست‌وجو کنید. آن زمان است که با حجم عظیمی‌از وبلاگ‌ها و سایت‌هایی مواجه می‌شوید که به صورت رایگان نرم‌افزارهای مورد نیاز را به همراه آموزش گام به گام در اختیار ناقضان حریم خصوصی می‌گذارند.
    چندی پیش نیز در حاشیه برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتالی در بخش تلفن همراه شاهد غرفه‌ای بودیم که به راحتی نرم‌افزار هک تلفن همراه با قیمت ناچیز ۳ هزار و پانصد تومان را عرضه کرده بود.
    امکانات بی‌شمار این نرم‌افزار که در بروشورهای تبلیغاتی آن عرضه شده بود باعث می‌شد که ناخودآگاه از خاموش بودن بلوتوث تلفن همراه خود مطمئن باشید.
    نرم‌افزار Bloover یکی از معروفترین نرم‌افزارهای موجود در این بخش است. این نرم‌افزار که مخصوص گوشی‌های دارای بلوتوث ورژن ۲ است دارای امکاناتی نظیر در اختیار گرفتن لیست شماره‌ها، اس ام اس‌ها، مکالمات و پوشه‌های شخصی گوشی فرد هک شده است.
    در متن آموزشی این نرم‌افزار آمده است که: این نرم‌افزار تحت جاوا بوده و بر روی اکثریت گوشی‌های موبایل قابل اجرا است. البته خواندن نظرات کاربرانی که اقدام به استفاده از این نرم‌افزار کرده اند نیز قابل توجه و تعجب است. بسیاری از این افراد از قابلیت‌های اجرایی این نرم‌افزار شگفت زده شده و با استفاده از آن به مقاصد خود رسیده‌اند.
    این مساله را می‌توان با خواندن پیام‌های تشکر و محبت آمیزی که برای مدیر سایت ارائه دهنده این نرم‌افزار گذاشته شده بودند، دریافت کرد. البته نفوذ به تلفن همراه همیشه از راه نصب و به کارگیری نرم‌افزار و استفاده از تکنولوژی بلوتوث خلاصه نمی‌شود. برخی از وبلاگ‌ها نیز به آموزش وارد کردن کدهای مخصوصی در گوشی فرد قربانی پرداخته که با استفاده از آنها پرداخت وجه مکالمات شما به حساب فرد قربانی گذاشته می‌شود. حتی در برخی از مواقع نیز مشاهده شده که به وسیله ارسال پیام کوتاه و یا وارد کردن یک کد مخصوص می‌توان گوشی و سیم‌کارت فرد مقابل را به راحتی سوزاند!
    البته شاید با خواندن این گزارش اعتماد شما نسبت به استفاده از گوشی‌های نسل جدید سلب شده باشد اما زیاد نگران نباشید چرا که اگر در زمینه استفاده از فناوری بلوتوث و GPRS از یک سو و نیز در اختیار نگذاشتن گوشی تلفن همراتان در دسترس افراد سود جو نکات ایمنی را رعایت کنید، خطری متوجه شما نخواهد بود.


    ● حفاظت در مقابل تهدیدات
    به منظور حفاظت در مقابل تهدیدات موجود رعایت موارد زیر توصیه می‌شود:
    ۱) مطمئن شوید بلوتوث تلفن همراهتان همیشه خاموش باشد مگر در مواردی که خود به آن نیاز دارید.
    ۲) حتی المقدور از هندزفری‌های مجهز به تکنولوژی بلوتوث استفاده نکنید.
    ۳) گزینه‌های موجود در قسمت بلوتوث گوشی خود را به نحوی تنطیم کنید که برای دریافت فایل‌های ارسالی حداقل دو بار از شما موافقت بخواهد.
    ۴) در هنگام اتصال به اینترنت از طریق تلفن همراه بر روی لینک‌ها و پیام‌های نامطمئن کلیک نکنید.
    ۵) امروزه وب سایت‌های متعددی را می‌توان یافت که بازی و یا نرم‌افزارهای رایگان را به منطور نصب بر روی تلفن همراه دراختیار کاربران قرار می‌دهند. این نوع نرم‌افزارها ممکن است حاوی کدهای مخربی باشند. توصیه می‌شود که هرگز از سایت‌هایی که هویت آنها به اثبات نرسیده و نسبت به صحت و صداقت عملکرد آنها اطمینانی حاصل نشده است، نرم‌افزاری دریافت نگردد. درصورت دریافت یک فایل از یک وب سایت معتبر نیز باید در ابتدا با استفاده از نرم‌افزارهای آنتی ویروس آن را بررسی کرد.
     

     

     
     
     
     
     
    TinyPic image
     
     
     
     
    TinyPic image
     
    Copyright(C)2008 All right reserved By Jaraaghe Group , Email By Jaraaghe , template designed by Vahid.m.iran@Gmail.com
     


     
     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    1 comment:

    mojtaba mostafavi said...

    سلام ، رهبر عزیز حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند آزادی سخن و تظاهرات برای مصر ییها و تونسیها و همچنین مردم لیبی حلال است ، فقط می‌خواهم بپرسم آیا این آزادی فقط برای سنی هاست یا برای شیعیان هم هست ؟ چیزی که خیلی واضح است اینکه کشتن مسلمآنانی‌ که فقط آزادی حقیقی میخواهند دوباره مد شده ، چه در خارج و چه در مملکت خودمآن.

    Blog Archive