به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Thursday, April 17, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 919)

 
Funous : Soroude Yeganegi
 
 
Click for Full Size View 
 
 
 
 
 
 
 

  
 
 

919

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 919 :: پنجشنبه 29 فروردين 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

سایت هایی برای ارتباط آنلاین!

سلام عرض شد
موقعیتی را فرض کنید که کامپیوتر خود را به همراه ندارید و در عین حال به یک برنامه مسنجر برای گفتگو (یا چت!) و ارتباط آنلاین نیازمندید. اماکن زیادی مانند مدارس (در صورت محیا بودن خط اتصال!) و محل های کار وجود دارند که اجازه نصب چنین برنامه هایی را به کاربرانشان نمی دهند. خوب در اینگونه مواقع چه راه حلی را پیشنهاد می کنید؟! سایت هایی مثل یاهو و گوگل نسخه آنلاین چنین برنامه هایی را در اختیار کاربرانشان قرار داده اند اما استفاده از آن ها نیز کم و بیش دارای محدودیت است . ده سایت زیر از جمله سایت هایی هستند که این امکان را به شما می دهند تا به وسیله مسنجر های مطرح موجود در نت توانایی لاگین کردن و استفاده همزمان از آن ها را داشته باشید. پس تک تک به معرفی آن ها می پردازیم:

Meebo: میبو یکی از معروف ترین سایت ها در زمینه خدمات گفتگوی آنلاین از طریق مسنجر هاست. سایتی که با AIM، Yahoo!، GTalk، MSN، ICQ و Jabber سازگاری دارد. ضمنا اگر زبان کامپیوترتان فارسی باشد، سایت را به صورت فارسی خواهید دید!

eBuddy: این سایت نیز علاوه بر پشتیبای از AIM، Yahoo! و MSM امکان آنلاین شدن بویسله این مسنجر ها از طریق موبایل را به کاربرانش می دهد. برای این کار کافی است تا به این آدرس بروید!

iLoveIM: پشتیبانی از Yahoo!، GTalk، MSM Messenger و AIM. ضمن اینکه برای استفاده از این سرویس ها نیاز به ثبت نام در خود سایت ندارید.

Imhaha: سازگاری با پلتفرم مسنجرهای Yahoo!، AIM، ICQ و QQ. همچنین مترجم چینی این سایت شاید گاهی به کمکتان بیاید!

RediusIM: سایتی است که برای استفاده از سرویس آن نیاز به ثبت نام دارید. من قبلا برای امتحان این کار را کرده بودم. وجه تمایز این سایت با نمونه های مشابه آن در این است که شهر شما را توسط نقشه گوگل نمایش داده و ضمن این کار تعداد کاربران آنلاین و میزان فاصله آن ها با شما را در اختیارتان قرار می دهد! امکانی که من در هیچ کدام از سایت های دیگر مشاهده نکردم. ضمن اینکه RediusIM با Yahoo!، GTalk، MSN و AIM سازگاری دارد.

KoolIM: مشکل این سایت با وجود عدم نیاز به ثبت نام و پشتیبانی از مسنجر های مختلف، تبلیغات فراوان آن است که ممکن است برای یک کاربر آزاردهنده باشد. اما به هر حال برای استفاده مناسب است!

Instan-t Express: به معروفی دیگر رقبای خود نیست اما تقریبا امکانات یکسانی را در اختیار شما قرار می دهد.

CommunicateTube: هرچند که به نظرم مشکلی در ظاهر سایت وجود دارد اما از نظر عملکرد، به خوبی به کاربرانش سرویس می دهد و از GTalk، MSN، ICQ و IRC پشتیبانی می کند.

Mabber: بویسله مبر این امکان برای شما فراهم می گردد تا از طریق تلفن همراه خود و بدون نیاز به هیچ مسنجری، از طریق اکانت خود سایت با دیگران گفتگو کنید! این سایت امکان ارسال اس ام اس (یا پیامک!) از کامپیوتر به موبایل را نیز دارد.

IMChat: سایتی که در صورت ثبت نام در آن، امکان استفاده از Yahoo!، AIM، ICQ و MSN را به شما می دهد. ضمن اینکه می توانید برنامه قابل نصب سایت را نیز در صورت نیاز دانلود کنید.

به هر حال امیدوارم استفاده از این سایت ها، عادت شما را به چت کردن های روزانه افزایش ندهد! حد تعادل را همیشه رعایت کنید.


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • تصاویر دیدنی از حیوانات
  • ويدئو: از برره تا لس آنجلس!
  • متن کامل کتاب: «حضرت معصومه و شهر قم»
  • معرفي و دانلود فيلم : نيترو/خداحافظ مکس
  • دانلود فيلم مستند : هيولاي راه شيري
  • دانلود انيميشن : Le Chevalier D'Eon
  • كنسرت اركستر ملل در تهران
  • CyberLink PowerDVD 8.0.1513 Ultra تجربه ای متفاوت در تماشای فیلم!
  • نرم افزار فال قهوه با فرمت جاوا
  • مقاله جالب دانش آموز آمریکایی درباره امام خمینی(ره)
  • چگونه عکس‌های HDR بگیریم؟
  • محدثه ی آل طاها
  • اصلاح طلبان؛ پیشرو در نوآوری
  • سخنی درباره ستون "مطالب ارسالی اعضاء"
  • جديدترين شماره از ماهنامه Global Financial Stability Report
  • حفظ امنیت اطلاعات سیستم به کمک پورت USB
  • امنيت برای اسرائيل
  • سر به آسمان کشیدن قیمت غذا و تحولات سیاسی پیش رو در جهان
  • و ...

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (918) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


به مناسب 29 فروردين روز ارتش جمهوري اسلامي ايران بزرگترين رژه هوايي نيروهاي مسلح با شركت‌ انواع هواپيمايي نيروي هوايي ارتش همچون F4، F5، F7، ميگ 29 و هواپيماهاي سوخت رسان در ساعت 8 صبح امروز پنج شنبه در مقابل ديدگاه ده‌ها رسانه داخلي و خارجي و نيز مقامات عالي رتبه نيروي‌هاي مسلح كشورمان، وابستگان نظامي بيش از 30 كشور جهان و همچنين شخص رئيس جمهور برگزار خواهد شد.

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تصاویر دیدنی از حیوانات
ويژه نامه الکترونيکي کريمه اهل بيت
عکس: آسمان سوئد
تبلیغ استحکام یک ساختمان
ويدئو: از برره تا لس آنجلس!
یک بازی آسان اما ...
پاسخ به دو سوال درباره‌ي انفجار شيراز
چهره "هیلاری کلینتون" در 32 حالت مختلف!
9 فیلم معروف که از لحاظ تاریخی صحت دارند
تصاویری جالب از نیروهای نظامی در کشورهای مختلف
متن کامل کتاب: «حضرت معصومه و شهر قم»

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نصرالله، اسد و احمدی نژاد،
سه رهبر محبوب
خاورميانه

یک نظرسنجی انجام شده در چند کشور عربی حاکی از آن است که شیخ حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان (۲۶ درصد)، بشار اسد رئیس جمهور سوریه (۱۶ درصد) و محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران (۱۰ درصد) به ترتیب سه رهبر محبوب در خاور ميانه هستند.
به گزارش بي.بي.سي، این نظرسنجی حاکی از آن است که محبوبیت اين سه تن از رهبران طی دو سال گذشته افزایش یافته است: شیخ حسن نصرالله ۱۲ درصد، بشار اسد ۱۴ درصد و محمود احمدی نژاد ۶ درصد.
مطالعه مذکور در کشورهای عربستان سعودی، اردن، لبنان، امارات متحده عربی، مراکش و مصر انجام شده است.
در این بررسی ۴۶ درصد گفته اند ایران بدنبال استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی است اما ۳۹ درصد اظهار داشته اند هدف ایران تولید سلاح هسته ای است.
این در حالیست که در سال ۲۰۰۶، ۵۱ درصد معتقد بودند ایران بدنبال تولید سلاح اتمی است و تنها ۲۷ درصد مقاصد اتمی این کشور را صلح آمیز توصیف کرده بودند.
در مطالعه امسال ۶۷ درصد گفته اند ایران حق دستیابی به انرژی هسته ای دارد و فشارهای بین المللی باید متوقف شود و تنها ۲۲ درصد گفته اند فشارهای جهانی برای توقف برنامه های اتمی ایران باید ادامه یابد.
چهل و چهار درصد از پاسخ دهندگان گفته اند دستیابی ایران به سلاح اتمی واقعه ای مثبت برای خاورمیانه است، ۲۹ درصد آن را حادثه ای منفی خوانده اند و ۱۲ درصد هم گفته اند اهمیتی ندارد.
مقایسه پاسخ های داده شده به این سوال به تفکیک کشورها حاکی از آن است که در عربستان سعودی بیشترین حمایت (۷۳ درصد) و در امارات متحده عربی بیشترین مخالفت (۴۲ درصد) با برنامه های اتمی ایران دیده می شود.
هشتاد و سه درصد گفته اند دیدگاهی منفی نسبت به آمریکا دارند. با این وجود از دیدگاه اعراب، آمریکا بیشترین آزادی و دمکراسی را برای مردم خود تامین می کند.
پنجاه و سه درصد از پاسخ دهندگان گفته اند الجزیره اولین منبع خبری آنهاست.
این نظرسنجی در مارس ۲۰۰۸ انجام شده و در آن ۴۰۴۶ نفر شرکت کرده اند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم


نيترو/خداحافظ مکس 
Nitro


کارگردان: آلن دس روشر. فيلمنامه: آلن دس روشر، بنوآ گيشار. موسيقي: ‏FM Le Sieur‏. مدير فيلمبرداري: بروس ‏شون. تدوين: اريک دروين. طراح صحنه: دومينيک دس روشر. بازيگران: گيوم لمي تيورژ[مکس]، لوسي ‏لوريه[مورگان]، مارتن ماته[وکيل]، ريمون بوشار[مگ]، ميريام تالار[آليس]، آنتوان دس روشر[تئو]، مارتين ديويد ‏پيترز[دامپزشک]، گاستون لپاژ[جراح اليس]، توني کنته[جينو]، رئال بوسه[هماهنگ کننده انتقال عضو]، جف ‏استيني[ويني]. 90 دقيقه. محصول 2007 کانادا. نام ديگر: ‏Adieu Max ‎‏. ‏
مکس زندگي خوبي با همسرش آليس و پسرشان تئو مي گذراند. تا اينکه بيماري کهنه آليس عود مي کند و اگر عمل ‏انتقال قلب روي وي انجام نشود، خواهد مرد. مکس که از اين وضعيت به سختي پريشان شده، به تئو قول مي دهد تا ‏آليس را نجات دهد. اما قلبي که بتوان آن را جايگزين قلب بيمار آليس کرد، در دسترس نيست. زمان به سرعت سپري ‏مي شود و مکس که سابقاً يک راننده حرفه اي بوده، در اوج نوميدي براي تامين پولي که بتواند هماهنگ کننده انتقال ‏عضو را وادار به همکاري کند، به سراغ پدرش مي رود. بعد از گرفتن اتومبيلي پر سرعت راهي محلي مي شود که ‏جايگاه جوانان عشق سرعت و مسابقات آنهاست و شرط بندي هاي کلاني نيز در آنجا صورت مي گيرد. مکس موفق مي ‏شود تا مقداري پولي تهيه کند، اما اين مبلغ کافي نيست. ناچار به سراغ کسي مي رود که در گذشته با وي برخوردي ‏خشونت بار داشته است. مردي معروف به وکيل که در پوشش اداره يک سکس کلاب دست به هر کاري مي زند، حتي ‏فروش اعضاي بدن انسان... اما وکيل مدت ها قبل مکس را تهديد کرده که در صورت ملاقات مجددشان، وي را خواهد ‏کشت....‏

چرا بايد ديد؟‏
آلن دس روشر در دهه 1980 از دانشکده هنرهاي زيباي دانشگاه مونترال در رشته سينما فارغ التحصيل شده و با ‏ساختن ويديو کليپ براي هنرمندان کاناديي چون ميشل ريوار و ميتسو به دنياي فيلمسازي راه يافته است. اولين فيلم ‏کوتاهش را در سال 1990 با نام در ستايش از سينما ساخت که نامزد دريافت خرس طلايي بهترين فيلم کوتاه از ‏جشنواره برلين شد. شش سال بعد با کمدي کوتاه ‏L'Oreille de Joé‏ سينماي داستاني را آزمود. سال بعد اولين فيلم ‏بلندش را به نام بطري کارگرداني کرد که در مراسم جني نامزد دريافت جايزه بهترين کارگراني شد، اما در طول هفت ‏سال گذشته ترجيح داد تا با ساختن سريال هاي تلويزيوني روزگار بگذارند. نيترو دومين فيلم بلند اوست که موفق شده ‏تمامي رکوردهاي فروش در تاريخ سينماي کانادا را بشکند!‏
يک اکشن تمام عيار کانادايي که توانسته پشت حريفان قدري چون فيلم هاي اکشن بروس ويليس يا انيميشن هاي پيکسار ‏را در اکران داخلي به خاک برساند. با اين حال فيلم داستان آشنايي دارد و اندکي کليشه اي است. مردي که گذشته سياه ‏خود را فراموش کرده و اين بار براي نجات جان عزيزي مجبور به رجعت به سوي آن و انجام آخرين سرقت مي شود. ‏
آلن دس روشر به خوبي از دستمايه عاطفي خود استفاده کرده و سکانس هاي زيبايي در قالب فلاش بک براي مکس و ‏همسرش تدارک ديده است. از طرف ديگر رابطه پدر مکس با او و نوه اش يا مورگان-دختري که در گذشته محبوب وي ‏بوده و هنوز از دنياي خلافکارن خارج نشده- نيز به عنوان پيرنگ هاي عاطفي قوي به نيترو افزوده شده اند. اما بدون ‏شک دلبستگي مورگان به مکس که هنوز پس از گذشت سالياني دراز حاضر به فداکاري براي اوست، پر رنگ ترين ‏پيرنگ عاطفي فيلم است. پيرنگي که بازي لوسي لوريه در نقش مورگان[ در روزنامه هاي کبک به شدت مورد ستايش ‏قرار گرفته] به آن جذابيتي دو چندان بخشيده است. ‏
به نظر مي رسد سينماي کانادا در طول چند سال گذشته با الگوبرداري از فيلم هاي اکشن آمريکايي و توليد نمونه هاي با ‏کيفيت و گران قيمت آنها در قالب آثاري چون پليس خوب، پليس بد و اينک نيترو در صدد يافتن راهي براي خرروج از ‏بن بست مالي است. ترفندي که ظاهراً در زماني خوب انديشيده و به کار بسته شده است! در اهميت اين فيلم همين بس ‏که روزنامه معتبر ‏Globe and Mail‏ نيز مقاله اي درباره آن و اين گونه توليدات چاپ کرده است. نيترو به عنوان يک ‏محصول ملي براي سينماي تجاري کانادا توليدي قابل افتخار و براي مشتاقان فيلم اکشن خوراکي بي همتاست. هنگام ‏تماشاي فيلم مراقب فشار خون باشيد!‏
ژانر: اکشن. ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا کليک کنيد


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
http://rapidshare.com/files/91010550/N6598i215t3265r2152o.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/91011102/N6598i215t3265r2152o.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/91011675/N6598i215t3265r2152o.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/91012249/N6598i215t3265r2152o.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/91012808/N6598i215t3265r2152o.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/91013383/N6598i215t3265r2152o.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/91013914/N6598i215t3265r2152o.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/91014009/N6598i215t3265r2152o.part8.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


دانلود فيلم مستند

هيولاي راه شيري
Monster of the Milky Way

مستند "هيولاي راه شيري"
سياهچاله ها و نقش آنها در تولد و مرگ سياره ها
محصول PBS


لينکهاي دانلود

PBS.Nova.Mystery.of.the.Milky.Way.part01.rar
PBS.Nova.Mystery.of.the.Milky.Way.part02.rar
PBS.Nova.Mystery.of.the.Milky.Way.part03.rar
PBS.Nova.Mystery.of.the.Milky.Way.part04.rar
PBS.Nova.Mystery.of.the.Milky.Way.part05.rar
PBS.Nova.Mystery.of.the.Milky.Way.part06.rar
PBS.Nova.Mystery.of.the.Milky.Way.part07.rar
PBS.Nova.Mystery.of.the.Milky.Way.part08.rar
PBS.Nova.Mystery.of.the.Milky.Way.part09.rar
PBS.Nova.Mystery.of.the.Milky.Way.part10.rar
PBS.Nova.Mystery.of.the.Milky.Way.part11.rar
PBS.Nova.Mystery.of.the.Milky.Way.part12.rar
PBS.Nova.Mystery.of.the.Milky.Way.part13.rar
PBS.Nova.Mystery.of.the.Milky.Way.part14.rar
PBS.Nova.Mystery.of.the.Milky.Way.part15.rar

رمز فايل: ندارد

براي کسب اطلاعات بيشتر در مورد اين فيلم به اين سايت مراجعه شود


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

دانلود انيميشن

Le Chevalier D'Eon

کارتون زيباي Le Chevalier D'Eon در 24 قسمت

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال، به زبان ژاپني و زيرنويس انگليسي)
http://rapidshare.com/files/38442710/Le_Chevalier_D_Eon_01.rmvb
http://rapidshare.com/files/38445150/Le_Chevalier_D_Eon_02.rmvb
http://rapidshare.com/files/38446334/Le_Chevalier_D_Eon_03.rmvb
http://rapidshare.com/files/38450584/Le_Chevalier_D_Eon_04.rmvb
http://rapidshare.com/files/38518391/Le_Chevalier_D_Eon_05.rmvb
http://rapidshare.com/files/38520936/Le_Chevalier_D_Eon_06.rmvb
http://rapidshare.com/files/38523506/Le_Chevalier_D_Eon_07.rmvb
http://rapidshare.com/files/38526197/Le_Chevalier_D_Eon_08.rmvb
http://rapidshare.com/files/38528827/Le_Chevalier_D_Eon_09.rmvb
http://rapidshare.com/files/38531465/Le_Chevalier_D_Eon_10.rmvb
http://rapidshare.com/files/38534336/Le_Chevalier_D_Eon_11.rmvb
http://rapidshare.com/files/38537061/Le_Chevalier_D_Eon_12.rmvb
http://rapidshare.com/files/38539834/Le_Chevalier_D_Eon_13.rmvb
http://rapidshare.com/files/38542504/Le_Chevalier_D_Eon_14.rmvb
http://rapidshare.com/files/38545156/Le_Chevalier_D_Eon_15.rmvb
http://rapidshare.com/files/38547682/Le_Chevalier_D_Eon_16.rmvb
http://rapidshare.com/files/38550111/Le_Chevalier_D_Eon_17.rmvb
http://rapidshare.com/files/38552901/Le_Chevalier_D_Eon_18.rmvb
http://rapidshare.com/files/39046114/Le_Chevalier_D_Eon_19.rmvb
http://rapidshare.com/files/39048667/Le_Chevalier_D_Eon_20.rmvb
http://rapidshare.com/files/38555642/Le_Chevalier_D_Eon_21.rmvb
http://rapidshare.com/files/38558406/Le_Chevalier_D_Eon_22.rmvb
http://rapidshare.com/files/38560928/Le_Chevalier_D_Eon_23.rmvb
http://rapidshare.com/files/39051224/Le_Chevalier_D_Eon_24.rmvb

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

كنسرت اركستر ملل در تهران

«پيمان سلطاني» گفت: در اين اجرا كه مكان برگزاري آن هنوز مشخص نشده است،قطعاتي از «علي نقي وزيري»،«عارف قزويني»،«مرتضي ني‌داوود» و «لومر» را اجرا خواهيم كرد.
وي افزود: در اين كنسرت كه به همت اداره محوطه‌هاي تاريخي برگزار مي‌شود،3 قطعه جديد را مي‌نوازيم.
«سلطاني» در خاتمه خاطر نشان كرد:تمرينات اركستر از 2 هفته پيش آغاز شده اما هنوز مكان برگزاري كنسرت مشخص نشده است.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

CyberLink PowerDVD 8.0.1513 Ultra
تجربه ای متفاوت در تماشای فیلم!


PowerDVD 8.0 Ultra آخرین حلقه از چرخه تکاملی تحسین برانگیزترین ابزار اجرای DVD و خالق حد غایت در سرگرمی و لذت به هنگام اجرای فایل های تصویری و صوتی می باشد. این نرم افزار با بهره گیری از تعداد زیادی کنترل كننده قابل تنظیم برای Audio/Video برای ارائه بهترین كیفیت پخش، ارائه شده است.
قابلیت پیشتیبانی از تمامی فرم های صوت و تصویر، 8 کانال خروجی صدا در سینمای خانگی، و صدای فراگیر Surround با قدرت شبیه سازی واقعی، Power DVD را تبدیل به غول ترین Player در میان طرفداران DVD کرده است، با CyberLink Power DVD به عنوان Player بی همتای فیلم های High Definition از تماشای فیلم ها نهایت لذت را خواهیدبرد.

شماری از قابلیت های نرم افزار CyberLink PowerDVD 8.0.1513 Ultra:
- بالاترین کیفیت فیلم را در Blue ray disks ,HD-DVD نظاره گر باشید
- تکنولوژی صدای 7.1 در سینمای خانگی و صدای Hi-def Dolby digital Plus به همراه DTS-HD با صدایی استثنایی و بی نظیر گوش های شما را به رقص وا خواهد داشت!
- فایل های تصویری سازگار با آخرین فناوری کارت های گرافیکی هستند که لذت تماشای فیلم را برای شما معنی می کنند
- HD-DVD و دیسکهای Blue Ray جزء خصوصیات نو به حساب می آیند که با به تصویرکشیدن عکس هایی با جزئیات دقیق تر از ابزارهای برگ برنده این نرم افزار می باشند
- قابلیت دسترسی به محتوای فیلم توسط گزینه های IHD,BD-J
- کنترل کننده های پیشرفته و امکانات هوشمند پخش DVD
- سازگاری شتاب دهنده گرافیکی نرم افزار با پردازنده های گرافیکی ATI, NVIDIA, Intel
- پشتیبانی از آخرین فرمت های روز نظیر WAV-HD, HD MPEG2, H264
- پیشتیبانی از نمایشگرهای Wide screen
- فناوری iHD ,BD-J شما را به دنیای داده‌های آنلاین ،بازی ها و دیگر امکانات موجود بر روی دیسک می برد
- دارای قدرت Navigation متناسب با نسل آینده، یک منو پر از گزینه های ریز و درشت و قابلیت پخش دوباره فیلم از نقطه خاموش شدن (Film Bookmark)
- فناوری Zooming برای غرق كردن شما در اعماق فیلم
- از پخش همزمان نقطه نظرات کارگردان و عوامل فیلم حین اجرای فیلم به صورت تصویر در تصویر لذت ببرید
- تکنولوژی High Definition Audio و پخش ناب ترین کیفیت صداها با پشتیبانی از DTS-HD, True- HD, Dolby Digital
- صدای Surround با امکان 8کاناله ، حد نهایت صدا را در سینمای خانگی با 7.1 کانال دالبی دیجیتال 5.1,EX کانال DTS تجربه کنید
- اعمال افکت های پیشرفته بر روی صدا، لمس کیفیت صدای Surround بوسیله سیستم های صوتی، هدفون و یا رایانه های قابل حمل با تکنولوژی ارائه شده توسط Cyberlink, DTS, Dolby
- پخش مجدد دیالوگ با فناوری Auto dialog looping، حتی یک کلمه را هم جا نیندازید
- به دقت بخوانید - قابلیت جابه جا کردن زیرنویس
- تنظم زمان پخش فیلم بر روی laptop با تنظیم خودکار سرعت اجرای فیلم جهت حفظ باطری
- Free style control's انتخاب از میان 5 حالت UI ، دارای انواع skin ورنگ
- دارای آخرین استانداردهای حفاظت محتوای داده ها مثل CPRM, VCPS
- تکنولوژی پیشرفته CLEV2 جهت بهتر دیدن تصاویر و رنگ ها

توضیحات بیشتر در مورد قابلیت های جدید نرم افزار
 

لينکهاي دانلود (حجم فايل حدود 120 مگابايت مي باشد، کرک فايل در داخل فايل zip قرار داده شده)

CyberLink_PowerDVD_Ultra_8.0.15.part1.rar
CyberLink_PowerDVD_Ultra_8.0.15.part2.rar
 

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

نرم افزار فال قهوه با فرمت جاوا

نرم افزار فال قهوه کاری از گروه نرم افزاری ژوبین که با زبان فارسی و تحت فرمت جاوا ارائه شده است.این نرم افزار دارای امکانات جالبی از قبیل طالع بینی ، فال قهوه ، تعبیر خواب و روانشناسی رنگ ها می باشد.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام صادق علیه السلام فرمودند:
اما اَقبَحَ بِالمُومنِ اَن تَکونَ لَهُ رَغبةٌ تُذِلهُ

برای مومن چقدر است که میل و رغبتی داشته باشد که او را به ذلت و خواری بکشاند.

(جهاد النفس،ص277)

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

تکامل عقلها

امام باقر(ع) فرمود: «چون قائم ما(ع) قیام نماید، دستش را برسر بندگان می گذارد(1) و به این وسیله خردهای آنان گرد هم آمده و عقل هایشان کامل می شود.»(2) «عقل، موهبت والای الهی، حجت خدا بر خلق، وسیله تقرب به خدای سبحان، پایه شخصیت انسان، راهنمای مؤمن، ابزار غور و بررسی در حکمت و بهترین ابزاری است که انسان در مسیر عبادت، از آن بهره می گیرد.
عقل، مبدأ امور، قوت و سنگ بنای هر کاری است که خدای تعالی آن را زینت و نور برای آفریدگان خود قرار داده است. مردم، خالق و مدبر خود را به عقل می شناسند، مخلوق بودن خود را به عقل می یابند و نیک و بد را، به ابزار عقل تمیز می دهند.
این است که عقل، بالاترین سرمایه انسان است؛ همچنان که فقری بدتر از نادانی نیست.
عقل، حجت باطن خداوند است که همگام با حجت ظاهر الهی، یعنی انبیاء و اوصیاء(ع)، مردم را به عبادت خدا رهنمون می شوند.»(3) عقل با حجاب معصیت، محجوب می شود؛ لذا گناهان به عنوان جنود جهل- در برابر سپاه عقل- معرفی شده اند.(4)
در زمان نورانی و شکوهمند ظهور، با مغلوب شدن شیطان و کم شدن زمینه های گناه، عقل ها از محجوب بودن خارج می شوند و به شکوفایی می رسند.
آن گاه که دست پر برکت حجت خدا بر سر عقل های انسان ها قرار گیرد، عقل ها کامل می شود، حجاب گناه را می درد و راه عبادت خدا- بدون هیچ گونه شرک- هموار می گردد:
«یعبدوننی لا یشرکون بی شیئا.»(5)

پی نوشت: 1- کمال الدین و تمام النعمة، ص675 /// 2- این عبارت حکایت از این است که مردمان دوران ظهور، مورد لطف ویژه آن حضرت قرار می گیرند./// 3- این سطور، بر اساس احادیث3،11، 12،18، 22، 23، و24 از کتاب العقل والجهل اصول کافی به قلم آمد./// 4- کافی، کتاب العقل و الجهل ///5- سوره نور، آیه55 ؛ «مرا عبادت کنید و چیزی را شریک من نگیرید.»

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

حتی یک پیاله الکل هم می تواند احتمال سرطان پستان را افزایش دهد

 بر اساس یک تحقیق جدید حتی یک پیاله الکل در روز هم می تواند ریسک ابتلا به سرطان پس.تان را افزایش دهد. ضمن آنکه نوشیدن دو پیاله شراب می تواند این ریسک را تا 50 درصد افزایش دهد.
در این تحقیق که جامع ترین و طولانی ترین تحقیق در این زمینه است احتمال افزایش ریسک ابتلا به سرطان پستا.ن در زنان حتی با نوشیدن یک پیاله مشروب الکلی اثبات شد.
برای این تحقیق هفت ساله 184 هزار زن که دوره منوپز خود را پشت سر گذاشته بودند شرکت کردند. جاسمین لو که در مرکز ملی تحقیقات سرطان آمریکا کار میکند در این باره گفت: تحقیقات ما تنها به این نتایج منتهی نشد. بلکه در نتیجه این تحقیقات مشخص شد الکل باعث افزایش ریسک 70 درصدی شایع ترین نوع سرطان پستا.ن در بانوان می شود.
دکتر یوانا اوونز، متخصص انگلیسی سرطان نیز گفت: احتمال اینکه الکل با افزایش میزان استروژن باعث ابتلا به سرطان پستا.ن می شود وجود دارد
پس نوشت- منظور از یک پیاله، یک گیلاس بود که به علت عدم آشنایی با واژگان نوشیدنی ها اشتباه در ترجمه به وجود آمد.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

- کیست این پهلوان تورانی که برای فتح به سوی ایران می آید؟
- کودکی است که... کودک که چه عرض کنم ای خداوندگار. گویی پسر بزرگترین پهلوان زمانه است. از شما که جهان پهلوان ایرانید چه پنهان... بازو هایش به مثال تنه درخت است و رانهایش به مثابه رانهای فیل! موهایی سیاه دارد و همراه سپاهش از دژ های مرزی گذشته و هماورد می طلبد.
رستم به فکر فرو رفت: کیست از تورانیان که هوس فتح ایران به ذهنش خطور کرده است؟
این نوجوان خردسال، زور بازویش را نمایان می کند. همچون شیری نعره می کشد ولی بر گردنش زنجیری نامرئی بسته شده است که برایش نه راه پیش باقی گذاشته و نه راه پس. سهراب، اکنون اسیر اندیشه های سیاسی خودی و بیگانه است.
از پشت او را به جلو می رانند و از جلو به عقب هدایت می شود. سردار خردسال در حالیکه از سوی اطرافیان- چه دوست و چه دشمن- نشانی از پدر نمی یابد چاره را در شکست دادن سپاه ایران می داند: شکست دادن فرامرز و گیو و طوس و گودرز و فرهاد نیو. پس رستم کجاست؟ راوی روایت می کند حماسه نبرد پدر و پسر را: ضربه گرز، تیغه شمشیر، نشانه می روم و تیر می اندازم. نیزه می گیرم و پرتاب می کنم. اینها بیهوده است. جنگ تن به تن آغاز می شود. بین من و پدرم. بین من و پسرم. بین پدر و پسر. برای یافتن پدر باید ابتدا این پیر خرفت را به کام مرگ کشید

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الحج آيات: 78 محل نزول: مدینه

 
وَهُدُوا إِلَى الطَّيِّبِ مِنَ الْقَوْلِ وَهُدُوا إِلَى صِرَاطِ الْحَمِيدِ 24 إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَيَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمَسْجِدِ الْحَرَامِ الَّذِي جَعَلْنَاهُ لِلنَّاسِ سَوَاء الْعَاكِفُ فِيهِ وَالْبَادِ وَمَن يُرِدْ فِيهِ بِإِلْحَادٍ بِظُلْمٍ نُذِقْهُ مِنْ عَذَابٍ أَلِيمٍ 25 وَإِذْ بَوَّأْنَا لِإِبْرَاهِيمَ مَكَانَ الْبَيْتِ أَن لَّا تُشْرِكْ بِي شَيْئًا وَطَهِّرْ بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْقَائِمِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُودِ 26 وَأَذِّن فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوكَ رِجَالًا وَعَلَى كُلِّ ضَامِرٍ يَأْتِينَ مِن كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ 27 لِيَشْهَدُوا مَنَافِعَ لَهُمْ وَيَذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ فِي أَيَّامٍ مَّعْلُومَاتٍ عَلَى مَا رَزَقَهُم مِّن بَهِيمَةِ الْأَنْعَامِ فَكُلُوا مِنْهَا وَأَطْعِمُوا الْبَائِسَ الْفَقِيرَ 28 ثُمَّ لْيَقْضُوا تَفَثَهُمْ وَلْيُوفُوا نُذُورَهُمْ وَلْيَطَّوَّفُوا بِالْبَيْتِ الْعَتِيقِ 29 ذَلِكَ وَمَن يُعَظِّمْ حُرُمَاتِ اللَّهِ فَهُوَ خَيْرٌ لَّهُ عِندَ رَبِّهِ وَأُحِلَّتْ لَكُمُ الْأَنْعَامُ إِلَّا مَا يُتْلَى عَلَيْكُمْ فَاجْتَنِبُوا الرِّجْسَ مِنَ الْأَوْثَانِ وَاجْتَنِبُوا قَوْلَ الزُّورِ 30  

 

ترجمه فارسي مکارم
و بسوى سخنان پاكيزه هدايت مى‏شوند، و به راه خداوند شايسته ستايش، راهنمايى مى‏گردند «24» كسانى كه كافر شدند، و مؤمنان را از راه خدا بازداشتند، و (همچنين) از مسجد الحرام، كه آن را براى همه مردم، برابر قرار داديم، چه كسانى كه در آنجا زندگى مى‏كنند يا از نقاط دور وارد مى‏شوند (،مستحق عذابى دردناكند); و هر كس بخواهد در اين سرزمين از راه حق منحرف گردد و دست به ستم زند، ما از عذابى دردناك به او مى‏چشانيم! «25» (به خاطر بياور) زمانى را كه جاى خانه (كعبه) را براى ابراهيم آماده ساختيم (تا خانه را بنا كند; و به او گفتيم:) چيزى را همتاى من قرار مده! و خانه‏ام را براى طواف‏كنندگان و قيام‏كنندگان و ركوع‏كنندگان و سجودكنندگان (از آلودگى بتها و از هر گونه آلودگى) پاك ساز! «26» و مردم را دعوت عمومى به حج كن; تا پياده و سواره بر مركبهاى لاغر از هر راه دورى بسوى تو بيايند «27» تا شاهد منافع گوناگون خويش (در اين برنامه حياتبخش) باشند; و در ايام معينى نام خدا را، بر چهارپايانى كه به آنان داده است، (به هنگام قربانى‏كردن) ببرند; پس از گوشت آنها بخوريد; و بينواى فقير را نيز اطعام نماييد! «28» سپس، بايد آلودگيهايشان را برطرف سازند; و به نذرهاى خود وفا كنند; و بر گرد خانه گرامى كعبه، طواف كنند «29» (مناسك حج) اين است! و هر كس برنامه‏هاى الهى را بزرگ دارد، نزد پروردگارش براى او بهتر است! و چهارپايان براى شما حلال شده، مگر آنچه (ممنوع بودنش) بر شما خوانده مى‏شود از پليديهاى بتها اجتناب كنيد! و از سخن باطل بپرهيزيد! «30»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را (به همراه معني آن) با هم بخوانيم.  هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

hamed.1360@yahoo.com

صاحب قاموس الرجال مي نويسد:

در ميان فرزندان موسي بن جعفر(ع)، بعد از رضا(ع) کسي به عظمت فاطمه معصومه(س) نيست.

شادي روح حضرت معصومه(س) صلوات


براي مشاهده ويژه نامه شهادت حضرت فاطمه معصومه اينجا کليک کنيد

 

 

maryambano2040@yahoo.com

بهاران

حاليا معجزه باران را باور كن
و سخاوت را در چشم چمن زار ببين
و محبت را در روح نسيم
كه در اين كوچه تنگ
با همين دست تهي
روز ميلاد اقاقي ها را جشن مي گيرد!
خاك جان يافته است
تو چرا سنگ شدي؟
تو چرا اين همه دلتنگ شدي؟
باز كن پنجره ها را
و بهاران را
باور كن.

 

 

shirazi_mary@yahoo.com

پرواز ملکوتی

به نام حضرت دوست،
مردم شیراز، چه خوش درخشیدند و چه خوب، رهپویان وصالِ یار را بدرقه کردند! همه آمده بودند، کوچک و بزرگ، پیر و جوان، و حتی کودکان چند ماهه. عاشقان حسینی بر دوش ملائک تا عرش ابدی، پروانه وار رفتند و رخ محبوبشان را ملاقات کرده و بر سر سفره­ی آقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام متنعم گشتند. پرواز ملکوتی و شهادت دوستان عزیزمان و گل های گلچین شده­ی رهپوی وصال،گوارای وجودشان. انشاءالله شفیع ما نیز باشند و دستانمان را گرفته و تا آستان دوست، هدایت کنند.

(به نقل از یکی از دوستان)

 

 

helia_k48@yahoo.com

اصطلاحات کوتاه در انگلیسی(5)

i,m by the window من کنار پنجره هستم
.
knock at the door در را زدن
.
once زمانیکه-یکبار
.
that is=to say=namely یعنی
.
put on پوشیدن
have on به تن داشتن
.
call on=visit ملاقات کردن
call up تلفن کردن
.
hearing aid سمعک
.
retired باز نشسته
.
are عبارتنداز
.
the more---------------------the more هر چه بیشتر............. همانقدر بیشتر
the more---------------------the less هر چه بیشتر ..............همانقدر کمتر
.
that is all همه اش همین
not at all قابل شما رو ندارد
.
so long خدا حافظی صمیمی

ادامه دارد................اما متفاوت
دوستان گرامی با عرض پوزش متن اصلی موضوع "فروشگاه شوهر" را اشتباها بجای اسفند, فرودین تایپ کرده بودم .
http://olinda.blogfa.com

 

 

moradit@gmail.com

آسوشيتدپرس: ايران دومين كشور از لحاظ بي اعتباري براي كسب ويزاي كشورهاي ديگر

آسوشيتدپرس به نقل از يك مركز معتبر مطالعاتي در سويس گزارش داده است كه اتباع ايراني - پس از اتباع افغانستان - در زمينه بدست آوردن اجازه سفر به ديگر كشورهاي جهان بي اعتبارترين ملت جهان شناخته مي شوند. طبق اين گزارش مردم كشورهاي فنلاند - دانمارك و آمريكا با داشتن اجازه سفر بدون ويزا به 130 كشور جهان معتبرترين و اتباع ايران با داشتن اجازه سفر بدون نياز به ويزا به 14كشور دنيا بي اعتبارترين اتباع يك كشور در جهان محسوب مي شوند . در ميان 195 كشور مورد مطالعه ايرانيان رتبه 194 را بدست آورده اند و به اين ترتيب بعد از اتباع افغانستان در قعر جدول اعتبار جهاني جاي گرفته اند . جالب اينجاست كه طبق اين ليست اتباع كشورهاي قحطي زده اي مانند بوركينافاسو - اتيوپي - سومالي و جيبوتي در جهان به مراتب معتبرتر از مردم ايران هستند . اين خبر متعلق به آخرين نتايج تحقيقاتي موسسه هنلي اند پارتنرز در سال گذشته بوده و ظاهرا در ايران انعكاسي نداشته است

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

مقاله جالب دانش آموز آمریکایی
درباره امام خمینی(ره)

سایت خبری مشهور تلگراف هرالد مسابقه مقاله‌نویسی آنلاینی را برگزار می‌کند که در آن دانش‌آموزان دبیرستانی مقاله‌های خود را با موضوع انقلاب، تروریسم و تاثیر آن بر جهان به این سایت ارسال می‌کنند و این سایت هر روز یک مقاله را با نام خود آن دانش‌آموز در سایتش منتشر می‌کند.
به گزارش سرویس بین الملل «فردا» مطالعه این مقالات به زبان ساده بچه‌های دبیرستانی خالی از لطف نیست. در زیر یکی از این مقالات را که با محوریت انقلاب ایران و به نوشته دوگ لنگ دانش‌آموز دبیرستان سنترال آلترنیت است می‌خوانیم: شاه رهبر سابق ایران، خواهان مدرنیزه کردن کشورش بود ولی از آنجا که مخالف تشکل‌های مذهبی بود و قصد داشت حکومتی سکولار را به وجود بیاورد، مردم این کشور ـ ایران ـ با او به مخالفت برخواستند. شاه به عقیده مردم کشورش احترام نگذاشت و خواست آینده کشورش را با سلیقه خودش انتخاب کند.
وی در ادامه نوشته است: مردم حق اعتراض نداشتند. شاه راه قرآن را دنبال نمی‌کرد و مردم مذهبی در ایران از کارهای او به خشم آمدند.
پس از سال‌ها که قوانین شاه در کشور اجرا می‌شد، مردی به نام آیت‌الله خمینی که یک معلم اسلامی و حرفه‌ای بود تصمیم به مخالفت گرفت.
به گزارش «فردا» این دانش آموز در ادامه نوشته است: {آیت‌الله} خمینی مردمی را که خواهان زندگی در کشوری اسلامی بودند آگاه و دعوت به مبارزه با شاه کرد. آیت‌الله خمینی از آنچه که آن را نفوذ غرب در کشور می‌نامید بیم داشت و نمی‌خواست آمریکایی‌ها فرهنگ و آداب و رسوم کشورش را آلوده کنند.
در حدود سال 1976 بیش از پنجاه هزار آمریکایی در پایتخت ایران زندگی می‌کردند که خود بیانگر هجوم همه جانبه آمریکا بر فرهنگ ایران است .
در چشم آیت‌الله، شاه می‌خواست ایران را به آمریکایی دیگر تبدیل کند ولی آیت‌الله می‌خواست کشور براساس قرآن اداره شود.
در سال 1978 شاه نگران قدرت آیت‌الله شد و آیت‌الله را به عراق فرستاد ولی همچنان صدای سخنان او شنیده می‌شد. به همین خاطر شاه تصمیم گرفت او را به فرانسه بفرستد تا بلکه صدای او به گوش مردم نرسد. با رسیدن آیت‌الله به فرانسه همچنان صدای ایشان از طریق نوارهای صوتی و تصویری به ایران می‌رسید. نهایتاً در سال 1979 شاه قدرت را به آیت‌الله و حامیانش سپرد.
وی در پایان نوشته است: بعد از انقلاب، {آیت‌الله} خمینی قدرت را به دست گرفت و او این حرفی که بعد از بدست گرفتن قدرت به زبان آورد این بود که ما باید دست بیگانگان را قطع کنیم. سپس قانون کشور را به قانونی مبتنی بر قرآن تغییر داد.
قرار است سمیناری روز بیست‌وسوم آوریل جاری با همین عنوان و با حضور مقاله‌نویسان دانش‌آموز برگزار شود.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

چگونه عکس‌های HDR بگیریم؟

در دو سه ماه اخیر، هنگام وب‌گردی به عکس‌هایی برمی‌خوردم که بیشتر شبیه نقاشی بودند تا عکس:

 Tinypic

بسیار کنجکاو بودم بدانم این عکس‌ها چطور گرفته شده‌اند، آیا از دوربین خاصی استفاده شده است؟ آیا این عکس‌ها با تکنیک خاصی گرفته شده‌اند؟

وقتی این 35 عکس زیبا را در این صفحه ‌دیدم متوجه شدم، این عکس‌ها با تکنیکی موسوم به HDR گرفته شده‌اند. HDR مخفف High Dynamic Range است و شیوه‌ای است که در آن گستره نورگیری و کنتراست عکس افزایش پیدا می‌کند.

شیوه کار در اینجا و اینجا توضیح داده شده است، خلاصه‌اش این است که شما باید با دوربین خود 3 عکس با نوردهی متفاوت از یک منظره بگیرید و بعد با نرم‌افزار مناسب که می‌تواند نسخه جدید نرم‌افزار فتوشاپ و یا نرم‌افزار Photomatix باشد، این عکس‌ها را ویرایش کنید.

در اولین فرصت باید یک HDR بگیرم. کسی تا حالا عکس HDR ‌گرفته؟!

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

محدثه ی آل طاها

راویان احاديث رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه ی اطهار(علیهم السلام) ، حق بسیار بزرگی به گردن امت اسلامی دارند و اگر تلاش های طاقت فرسای آنان نبود ، تعالیم اسلام به دست ما نمی رسید . رسول گرامی اسلام (صلي الله عليه و آله و سلم) اصحاب را به شنیدن حدیث و روایت کردن آن تشویق می نمودند و می‌فرمودند : " خداوند نورانی کند کسی را که از ما حدیثی بشنود و آن را ابلاغ نماید (1). همچنین امام جعفر صادق(علیه السلام) در این رابطه فرمودند : " حدیثی که در پیرامون حلال و حرام از شخص راستگو فراگیری، از همه ی دنیا و آن چه طلا و نقره در آن است ، بهتر است (2) .
در میان اصحاب حدیث به تعدادی از بانوان با فضلیت بر می خوریم که نام خود را در زمره ی محدثان ثبت کرده اند و در رأس آن ها بانوان خاندان عصمت و طهارت (عليهم السلام) قرار دارند .
حضرت معصومه (سلام الله علیها) نيز یکی از بانوان با فضیلت این خاندان است ، که احادیثی را با سلسله ی اسنادش(3) از حضرت فاطمه ی زهرا (سلام الله علیها) روایت کرده و به جهت شخصیت برجسته اش ، روایاتش مورد توجه محدثان شیعه و سنی قرار گرفته است که در این جا به بیان نمونه ای از آن می پردازیم .
حافظ شمس الدین جزری (متوفای 833هـ) از علمای اهل سنت ، کتاب ارزشمندی به نام " أسنی المطالب فی مناقب سیدنا علی بن ابی طالب (علیهما السلام) " تألیف کرده است . او ضمن بیان روایاتي در رابطه با غدیر خم ، حدیثی از حضرت زهرا (سلام الله علیها) را نقل می کند که حضرت معصومه (سلام الله علیها) در سلسله ی سند آن قرار دارد . حضرت زهرا (سلام الله علیها) در اين روايت می فرمایند : " آیا فرمایش رسول خدا را در روز غدیر خم فراموش کردید که فرمود : هرکه من ولی و سرپرست اويم ، پس علی سرپرست و ولی اوست و فرمود تو برای من همانند هارون هستی برای موسی ." (4) و (5)
این حدیث را دیگر محدثان اهل سنت چون: أمرتسری و شوکانی نيز به همین تعبیر و با سلسله ی اسنادش از حضرت معصومه (سلام الله علیها) روایت کرده اند . هم چنین در منابع شیعه علمائي نظير مرحوم میر حامد حسین و علامه امینی این حدیث را از همین طریق ذکر نموده اند .
روی این بیان حضرت معصومه (عليها السلام) در کتب شیعه و سنی به عنوان یک بانوی محدث مطرح بوده اند و از ایشان احادیثی نقل شده است که حدیث بالا نمونه ای از آن می باشد .
باعث افتخار و سربلندی همه ما مسلمانان است که روایات پیامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) و اهل بیت (علیهم السلام ) توسط چنین بزرگوارانی دست به دست و سینه به سینه نقل شده و به ما رسیده و چه نیکوست که هر كس به سهم خود در حفظ و انتقال این مطالب کوشا باشد.

(برگرفته از كتاب "كريمه‏ ی اهل بيت" تألیف علی اكبر مهدی پور با اندکی تلخیص و اضافات)

..................................................
پاورقی ها :
1ـ قال رسول الله (صلي الله عليه و آله و سلم) : "نضرالله امرأ سمع منا حدیثا فبلغه "(سنن ابن ماجه ، جلد 1 ، صفحه 85 – الغدير ، جلد 8 ، صفحه 154)
2ـ قال الإمام جعفر بن محمد الصادق (عليه السلام) : " حدیث فی حلال و حرام تأخذه من صادق خیر من الدنیا و ما فیها من ذهب او فضه " ( وسائل الشيعه ، جلد 27 ، صفحه 98)
3ـ منظور از سلسله ی اسناد ، افرادی هستند که حدیث را نقل کرده اند .
4- قالت فاطمة الزهرا (عليها السلام) : " أنسیتم قول رسول الله یوم غدیر خم : من کنت مولاه فعلی مولاه و قوله : انت منی بمنزله هارون من موسی " ( أسنی المطالب ، صفحه 49ـ50)

10ربيع الثاني ، سالروز وفات
کريمه ی اهل بيت عصمت و طهارت ،
حضرت فاطمه ی معصومه (عليها سلام)
را به تمامي مسلمانان ، بخصوص شما دوست عزيز تسلیت می گوییم
.

 

 

ahkh20032000@yahoo.com

يک اظهار نظر

مبین عزیز سلام
با آرزوی موفقیت وسلامتی برای شما وخسته نباشید بابت زحمت طاقت فرسا در تهیه روزانه
در مورد سرمقاله و اخبار ترکیه منشره در روزانه شماره918 میخواستم وطالبی راعنوان نمایم که چنانچه لازم میدانید در شماره های بعد منتشر بفرمائید .
دوستان عزیزی که با جدیت وافر در مورد تغییر نام اقدام به نوشتن اعتراض نامه کرده اند بسیار جای تقدیر وتشکر دارد اما با یک نگاه ساده میتوان به عدم وحدت و چند دستگی ما ایرانیان رسید . دوستان حدود چند سایت بصورت مستقل اقدام به نوشتن اعتراضیه کرده اند وهرکدام تقاضای رسیدن به یک میلیون امضا را دارند .خوب این یعنی چه ؟ بعد از این اگر تحریفی صورت گرفته که باعث ایجاد ضرر معنوی به کشور ما شده .مگر این مملکت دولت ندارد که به صورت رسمی ویکبار برای همیشه بتواند از حق وحقوق رسمی وثبتی ملت ایران در یک دادگاه صالحه اقامه دعوی کند و از حقوق مملکت دفاع کند ؟ تا هر از گاهی از هر نشریه دچار این تحریف نشویم ؟ اما در مورد گردشگری در خلیج فارس دوستان گرامی بنا به اظهار نظر کارشناسان جهانی محیط زیست سواحل شمالی این خلیج بسیار زیبا تر از سواحل جنوبی واز نظر گونه های گیاهی وجانوری غنی تر میباشد .اما چه اتفاقی افتاده که سواحل جنوبی پر رونق تر از سواحل شمالی است ؟ چند نفر از ما ایرانیها سواحل خودمون رو دیدم اما از همین نفرات چند نفر دبی رفتیم وتنی به آب رساندیم ؟ این میرسه به بحث گردشگری وتوریسم . خب مسلمه در فرودگاهی که در هر دقیقه هواپیما از هر نقطه جهان به زمین مینشیند و پذیرای مسافران است اگر هرنامی بخواهد برای این نقطه بگذارد من نا آشنا هم قبول میکنم ومیگم درسته . خودتون اگه به جائی سفرکنید که نا آشنا هستید با توجه به اسامی که ساکنین محل به مناطق گذاشته اند با آنها آشنا میشوید در ابتدا .
اما در بحث توریست وبحث ترکیه واتفاق افتاده باید عرض کرد که این خانم سفرش باید در مرز ترکیه وایران به اتمام میرسید چون اگر موفق به اخذ ویزا در ایران میشد در اولین برخورد ماموران پلیس مرزی نامبرده را بعلت عدم پوشش اسلامی بازداشت مینومدند و وی به هدف خود دست پیدا نمیکرد . عزیزان ، دوستان بزرگواران بیاید با این همت وجوشش وملیت طلبی خود که خودبخود برای جعل نام خلیج ایجاد میشود واقدام به جمع آوری امضا میکنیم یک نامه هم به این مسئولین عزیز بزنیم وازآنها بخواهیم که لطف نمایند وبصورت رسمی وقانونی از حق ما دفاع کنند .بخواهیم که به داد سواحل زیبای شمای خلیج فارس برسند . بخواهیم به داد ویرانیهای خوزستان و قصر شیرین بعد از 22 سال از اتمام جنگ برسند بخواهیم امکانات فرودگاهی وترانسفر را برای پذیرش تورسیم خارجی فراهم کنند تا آنوقت ببینیم باز هم ادعای خیلج عربی و مالکیت جزایر سه گانه مطرح میشود ؟
دیگر عرضی نیست والسلام

 

 

mhsanei@yahoo.com

قدري هم به فكر اموات باشيد !

اشتباه نشود هدف از نوشتن اين مطلب پختن حلوا و خيرات براي مرده ها نيست بلكه قصدم ارئه توصيه براي تمرين يكي از گروه عضلاتي است كه اغلب بدنسازان از آن غافلند به غير از آنهائي كه به قصد قهرماني و شركت در مسابقات تمرين مي كنند .
منظور ما عضلات پشت و زير بغل البته با تاكيد بيشتر بر روي عضلات پشت است و مي خواهيم برويم به سراغ شادروان ليفت (dead lift)
دليل اينكه اين حركت را ليفت مرده ناميده اند اين است كه بعد از هر بار ليفت و بالا كشيدن هالتر بالا وزنه را روي زمين بگذاريد و مجددا انرا را از حالت سكون حركت دهيد . ( بد نيست بدانيد نوعي حركت زير بغل خم با هالتر به نام پندلي معروف است كه هالتر را در هر تكرار زمين مي گذاريد ) حركت ددليفت جزو سه حركت اصلي پاور ليفتينگ ( به همراه اسكات و پرس سينه ) مي باشد و از گروه حركات مركب و چند مفصلي است ( توضيح : دسته بندي اصلي حركات بدنسازي به مركب و تك مفصلي تقسيم مي شود (compound – isolation) - حركات مركب حركاتي كه چندين گروه عضلات و مفاصل را همزمان در گير مي كند و حركات تك مفصلي عموما تمرينات با دستگاهها را شامل مي شود يك مثال خوب از حركت مركب اسكات و از حركت تك مفصلي پا مي توان جلو پا سيم كش را نام برد) .
ددليفت براي ايجاد ضخامت در ناحيه عضلات كمر و پشت يك حركت بي نظير است و در تمريناتتان اجراي دد ليفت را به همراه بارفيكس دست باز حتما بگنجانيد ( كه دومي هم نقش مهمي در ايجاد پهناي كمر و شكل V دارد ) علاوه بر اين حركاتي كه عضلات زيادي را در گير مي كند تاثير زيادي در ترشح هورمونهاي عضله ساز بدن و تحريك بدن به عضله سازي دارند .
البته همانطور كه در ابتداي مطلب هم گفتم بسياري بدنسازان از گروه عضلات پشت غفلت مي كنند و چه دليلي موجه تر از اين كه خودشان قادر به ديدن اين عضلات نيستند !
نكته مهم ديگر اينكه وقتي قادر به ديدن اين عضلات در آئينه حين تمرين نيستيم پس چگونه به ازتباط ذهني و تمركز برسيم براي ايجاد اين مهم هنگام تمرين (مثلا پاروئي دستگاه ) تصور كنيد كه يك گردو درمركز عضلات پشت و ميان كتفهايتان قرار دارد و با هر بار كشيدن دسته سيم كش به عقب اين گردو را بشكنيد .

صانعي
وبلاگ فيتنس - لاغري پايدار
www.getinshape.blogfa.com

 

 

dadashkaico@yahoo.ca

اصلاح طلبان؛ پیشرو در نوآوری

من عادت ندارم از کسی تعریف کنم اما دیدم درست نیست یه عده دارن زحمت میکشن و من به نوبه خودم ازشون تشکر نکنم .
در چند سال اخیر اصلاح طلبان نشون دادن که هر وقت رهبر معظم انقلاب دستوری دادن ، حد اکثر تلاششون رو انجام دادن تا دستورات معظم له را به بهترین نحو ممكن انجام بدن . رهبر کبیر انقلاب در ابتدای سال در سخنرانیشون – مشهد مقدس - برای سال جاری عنوان سال سال نوآوری و شکوفایی رو انتخاب کردن .تا اونجایی که من دیدم از ابتدای سال اصلاح طلبا تموم تلاششونو کردن تا زودتر از اصولگرایان تکلیفشونو انجام بدن تا باز هم مثل همیشه در اطاعت از رهبری پیشرو باشن .
بالاخره انتظار به سر رسید و روز دوشنبه اولین مورد نوآوری در عرصه سیاسی از جانب اصلاح طلبان رونمایی شد . البته برای من عجیب بود که چرا یک ماه معطل کردن . چون مطمئنم توان اصلاح طلبا خیلی بیش از اینه .
دیگه منتظرتون نمیذارم و زودتر میگم این نوآوری عظیم و شکوه مند چیه ؟
اگه روز دوشنبه اخبار دیده باشید احتمالا شما هم از این نوآوری خبر دارید . چی ؟ داروی نو ترکیب گاما ..... ؟ نه بابا این که کار مهمی نیست دو تا کشور آمریکا و آلمان قبل از ما قبول زحمت این نوآوری رو کشیدن و این دارو را ساختن این که نوآوری نیست . یه چیز خیلی باحال تر و بزرگتر .
چی ؟ در مورد انرژی هسته ای ؟ نه بابا اون که مال خیلی وقت پیشه . تازه دارم بهتون میگم نوآوری در عرصه های سیاسی . میدونم که اصلا ذهنتون قد نمیده برای همین خودم بهتون میگم تا زودتر متوجه بشید .
این نوآوری عظیم اصلاح طلبان در صبح روز دوشنبه روی پیش خوان روزنامه فروشی ها قابل مشاهده بود . دو تا از روزنامه های عزیز کشورمون ( صدای عدالت و مردم سالاری ) در یک فعالیت کاملا نوآورانه از یک سخنرانی خیالی گزارش تهیه کردن و سر مقالشون رو که مهمترین پرچم روزنامه بعد از تیتر اوله ( به نظر من البته ) به این قضیه اختصاص دادن . یکشنبه قرار بود آقای احمدی نژاد در تلویزون به سخنرانی بپردازن ، اما بنا به دلایلی این قضیه محقق نشد . خوب از طرفی روزنامه نگارا که بیکار نیستن تا آخر شب بیدار بمونن سخنرانی بی ارزش رئیس جمهور رو گوش کنن و اونو تحلیل کنن و کار کارشناسی روش انجام بدن بنابراین در راستای دستورات رهبر کبیر انقلاب دست به فعالیت های ژانگولری و نوظهور زدن و از راه های میان بر استفاده کردن و از تخیل و مغز شریفشون کمک گرفتن و حدس زدن که رئیس جمهور قراره مثل همیشه حرفای غیر کارشناسانه بزنه بنابراین با این کار کارشناسیشون به حرفهای کاملا غیر کارشناسی شده رئیس جمهور پی بردن . خیلی سخته روزنامه نگار کشوری باشی که رئیس جمهورش کار غیر کارشناسی بکنه و حرف غیر کارشناسی بزنه اما تو مجبور باشی از صبح تا شب به خاطر یه لقمه نون حلال صبح تا شب کار کارشناسی انجام بدی و باز هم کار کارشناسی انجام بدی تازه بعد از این همه کار کارشناسی هیچ کی قدر تو رو ندونه و اصلا شایسته سالاری رعایت نشه . واقعا کسانی که 8 سال زحمت کشیدن و بعد از این همه کار کارشناسی کلی تجربه و کارشناسی کسب کردن این جور راحت کنار گذاشته بشن واقعا جای تاسفه .
میدونم که حالا این اصول گراهای بی ظرفیت شروع میکنن به فرافکنی و هر چی از دهنشون بیرون میاد نثارم میکنن اصلا این اصول گراها مثل ما اصلاح طلبا نیستن که تحمل مخالفشون بالا باشه . من واقعا برای این اصول گرا ها متاسفم . میدونم که دیگه از دست این اصول گراها و کارشون خسته شدید . آقای کروبی شیخ اصلاحات ( از جدی گذشته تو پرانتر بگم که اخیرا نمیدونم چرا علاقم به ایشون بیشتر شده و در مورد ایشون واقع بین تر شدم مطمئنم ایشون با بزرگواری انشاءالله منو میبخشن و خدا منو به خاطر اندک بی انصافی نسبت به ایشون انشاءالله ببخشه ) اخیرا تو همین اخبار 20:30 دوشنبه حرفای جالبی زدن . یعنی ایشون یه مدتیه که حرفای جالب و شنیدنی ای میزنن اما دیگه دوشنبه نوبرش بود . ایشون فرمودن ( نقل به مضمون ) وقتی خودمون اشتباه میکنیم دیگه چرا باید بندازیم گردن دیگران . اون وقت میگیم نمیذارن کار کنیم نه آقا این حرفا نیست تقصیر خودمون بود این نبود که نذارن کار کنیم .
البته چند مورد وجود داره که لازمه معلوم بشه :
- جالبه که دو تا از روزنامه ها کاملا اتفاقی شکوفا شدن ، البته قبلا هم پیش اومده که چند تا روزنامه کاملا به طور اتفاقی یه دفعه با هم شکوفا شدن . و جالب تر این که معمولا در مورد دولت نهم شکوفایی به خرج میدن و کارای هماهنگ و کاملا کارشناسی شده انجام میدن .
- این اتفاق نشون میده احمدی نژاد کاملا اشتباه میکنه که تو سخنرانیهاش شلوغ میکنه و از هجمه داخلی و حمایت خارجی برای تخریب خودش صحبت میکنه . خوب آدمی که همیشه حرفاش تکراریه دیگه لازم نیست روزنامه نگارا خودشونو خسته کنن . در یک کار کاملا کارشناسی راس صحبت ها رئیس جمهور رو استخراج میکنن و همیشه همونا رو تکرار میکنن . این که تخریب نیست کار کارشناسیه . احمدی نژاده که کاراش کارشناسی نیست و همین جوری شکمی حرف میزنه . ( به قول یکی از دوستان مودب و کارشناس گروه که از متن هاش کار کارشناسی میباره و اخیرا به ماه و خورشید و کدخدای ده و از این قبیل اسامی معروف شده و داره کلی با خودش حال میکنه . ضمنا بچه ها میگن به بیضه علاقه شدیدی داره )
توضیحات تکمیلی :
- تشابه اسمی گروه های سیاسی ایران با اسم های به کار رفته در متن کاملا اتفاقیه . و هیچ اسمی جابه جا نشده و اسم ها سر جای خودشون به کار رفتن .
- مدیر مسئول یکی از این روزنامه ها اخیرا با تلاش فراوان تونسته به لیاقتش برسه و اعتماد مردم رو برای نشستن روی صندلی های مجلس جلب کنه امیدواریم همچنان این عضو کارشناس جامعه همچنان به فعالیت ها نوآورانه خود ادامه بدهند تا در آینده ای خیلی نزدیک شاهد نتیجه تلاش ایشون باشیم و فقط شاهد نوآوری نباشیم و شکوفایی اصلاح طلبان رو هم شاهد باشیم .
- اینجانب به کار سیاسی اصلا و ابدا علاقه ندارم و گهگاه حرف های هویجوری میزنم که یه ذره بخندیم . همین

بعد التحریر :
- از تمام دوستان عزیزم به خاطر لحن زشت ، بی ادبانه و دور از انصاف خودم عذر میخوام امیدوارم منو ببخشن که دارم مثل یه عده فضای گروه رو خراب میکنم . - البته منظور من هر دو جناح سیاسیه و هیچ فرقی نمیکنه که چه کسی بی انصاف باشه - فقط لازم بود که اعلام کنم من هم بلدم . ولی واقعا این اون چیزی نیست که بهش علاقه دارم فقط این دفعه مجبور شدم و اگه مجبورم نکنن دیگه این کار تکرار نمیشه .
محمد علی . پ

 

 

red_star_1999@yahoo.com

No War
چرا جنگ چرا كشتار؟

به فراخور مسائلي كه در گروه پيرامون مسئله فلسطين مطرح شد من هم نظر شخصي خود را بيان مي كنم.
ابتدا نگاهي به تاريخ بيندازيم :
قبل از اعلاميه بالفور يهوديان سعي در خريد املاك فلسطين داشتند و با ادعاي باز پس گيري سرزمين موعود يهوديان شروع به خريد املاك فلسطينيها نمودند و با كودتايي خزنده سعي در بسط و گسترش سرزمين خود داشتند كه در اين ميان هم سلطان عبدالحميد پادشاه عثماني حاكم وقت منطقه فلسطين به رغم پافشاري اطرافيان كه با رشوه خريداري شده بودند با فروش اين املاك مخالفت كرد و گفت اين سرزمين ها متعلق به مسلمين است نبايد به بيگانه واگذار شود پس از پايان جنگ جهاني و صدور اعلاميه بالفور يهوديان از سراسر جهان به فلسطين آمدند و اعلام موجوديت كشور اسرائيل را نمودند كه با مخالفت اعراب مواجه شدند و طرفين وارد جنگ شدند كه نتيجه آن شكست اعراب و اشغال صحراي سينا و بلندي هاي جولان و كرانه باختري رود اردن بود و بعد سادات با اسرائيل در كمپ ديويد صلح كرد و جنگ پايان يافت و پس از آن مقاومت ادامه پيدا كرد و شاهد دو انتفاضه بوديم .و در اسلو عرفات با اسرائيل صلح نمود و قرار بر تشكيل كشور فلسطين شد ولي بعدها ديديم اين آرزو به حقيقت نپيوست . حال به نتيجه گيري بپردازيم
آيا اين جنگ سودي براي مسلمين و فلسطين داشت ؟
آيا ادامه اين درگيري به نفع فلسطين هست؟
آيا در زماني كه ارتش هاي عربي با اسرائيل ميجنگيدند و از حمايت شوروي هم برخوردار بودند به پيروزي و موفقيت دست يافتند؟؟
آيا انتفاضه سودمند بود و از آن سودي حاصل شد؟
آيا مردم فلسطين بعد از سالها نياز به آرامش ندارند ؟
آيا ادامه درگيري كه نتيجه اي جز زيان ندارد و قدرت ها برابر نيست سودمند است؟
من خود از طرفداران مقاومت مردم فلسطين هستم و اسرائيل رو اشغال گر ميدونم و از كشته شدن مردم فلسطين متالم ميشوم و معتقدم بايد در برابر ظالم ايستادگي نمود و دفاع از وطن رو تروريسم نميدونم و وظيفه هر فرد وطن پرستي ميدونم ولي آيا اين درگيري و مقاومت مفيد بوده ؟
آيا وقتي كه اين درگيري سبب ضعف و ضرر مسلمين ميشود ادامه آن مفيد است ؟ آيا نبايد مصلحت انديشي كرد ؟
ايا امام حسن (ع) به اقتضا شرايط و براي جلوگيري از لطمه مسلمين با معاويه پليد صلح نكرد؟
آيا بهتر نيست هزينه هايي كه صرف حمايت از گروه هاي مقاومت ميشود صرف آباداني فلسطين شود ؟
آيا بهتر نيست به كشور خود توجه بيشتري داشته باشيم و به قول معروف كاسه داغتر از آش نشويم و به معضلات كشور خود بپردازيم و بدونيم كه حمايت ما از حماس باعث تحريم و ضربه اقتصادي به مردم كشورمون ميشود .
آيا بهتر نيست با نفوذي كه بر گروه هاي فلسطيني داريم آنها رو تشويق به مذاكره و صلح كنيم ؟
آيا بمب گذاري هايي كه سبب كشته شدن مردم بيگناه اسرائيل از جمله كودكان مي شود صحيح است؟
من همان طور كه كشتار مردم بيگناه فلسطين را توسط قصابان اسرائيلي محكوم ميكنم دوست ندارم شاهد كشته شدن مردم اسرائيل هم باشم چون آنها رو هم انسان ميدونم و داراي حق زندگي ميدونم ؟
آيا در گذشته پيروان سه دين اسلام ومسيحيت و يهوديت در كنار هم سالها در آرامش زندگي نميكردند؟
آيا نميشود اختلافات رو كنار گذاشت و به اشتراكات پرداخت؟
ايا همه مردم اسرائيل موافق جنگ و كشتار مردم بيگناه فلسطين هستند؟
آيا بمب گذاري سبب موفقيت تندرو ها و بهانه اي براي تحريك مردم اسرائيل و توجيه حملاتشون نميشود ؟
آيا در كمپ ديويد 2 فاصله اي كم با صلح و تشكيل كشور فلسطيني در كنار كشور اسرائيل نبود ؟
آيا اقتصاد فلسطين در طي اين چند سال لطمه نديده است آيا مردم فلسطين از اين جنگ خسته نشده اند آيا آنها نياز به آرامش ندارند؟
چرا ما انسان ها نتوانيم در كنار هم با دوستي زندگي كنيم ؟
چرا؟
آيا هدف همه اديان يكي نبود ؟
چرا از ابتدا تاريخ بشر به خاطر منافعش حتي برادرش را هم ميكشد ؟
اين جنگ ها فقط باعث لطمه ديدن شريان هاي حياتي و رنج و لطمه اقتصادي مردم فلسطين ميشود و تشويق به درگيري اشتباه است.
به اميد روزي كه صلح و آرامش در تمام جهان برقرار باشد و ديگر شاهد كشته شدن كودكي بيگناه به خاطر زبان و نژاد و دينش نباشيم .
اي كاش به جاي صرف هزينه ساخت يك بمب براي كشتن كودكي اين پول صرف ساختن مدرسه براي كودكان شود .
اي كاش به جاي صرف هزينه هاي نظامي كه براي خرابي سرپناه كودكي مشود اين هزينه صرف ساخت كتايخانه براي كودكان شود.
اي كاش به تكه نان خود قانع باشيم و به نان ديگران چشم ندوزيم .
اي كاش نان قسمت كردن برامون آسون باشه و به اين فكر نكنيم كه نان رو فقط متعلق به خودمون بدونيم.
اي كاش به جاي تعصبات مذهبي و قومي در دلمون به تمام انسان ها مهرورزي كنيم و بدونيم همومون بشريم .
اي كاش به تفاوتمون با حيوانات توجه كنيم و بدونيم كه بشر داراي منطق و زبان است و ميتواند خواسته هاي خود رو با زبان بيان كند .
اي كاش ميدونستيم كه حيوانات گوشتخوار به خاطر طبيعتشون و نيازشون به قضا كشتار ميكنند ولي ما انسان هاي داراي عقل چطور ؟

 

 

poorchesta@gmail.com

سخنی درباره ستون "مطالب ارسالی اعضاء"

با درود فراوان بر شما دوستان و خوانندگان گرامی و ارزشمند روزانه. سال نو را با پیامی سراسر شادی و خجستگی حضور یکایک شما سروران خواننده و نویسنده آغاز میکنم. امیدوارم سال نو بر همه شما فرخنده و خجسته باشد. اما مرگ جانگداز و دلسوز دانشجویانی که پیش از عید در راه سفر سوختند و با کوله باری از غم باید عرض کنم که سرمایه های ارزشمند این مرز و بوم از بین رفتند را نمیتوان فراموش کرد. از آن گذشته همشهریان بیگناهی که که در شهر شیراز چندروز پیش از بین رفتند شیرینی سال نو را به کاممان سخت تلخ نمود. کاری از دستم نمیاید، اما از پروردگار یکتا خواهانم به خانواده و بازماندگان ایشان صبر(بردباری) عنایت فرماید. بهرحال سی سال است که پیامهای این مرز و بوم همگی تبریک و تسلیت با هم است! تازه نیست و کم کم بدان عادت کرده ایم.
چندروزی است که میخواهم برای روزانه بنویسم، اما مرگ سرمایه های این مرزو بوم مجالی برایم نگذاشته و همه چیز را از اندیشه(فکر) و قلم تا انجام کارهای روزمره را سد کرده، اما بجز افسوس و هیهات راهی در پیش نداریم. بهرحال بازهم آرزوی بردباری برای خانواده این داغ دیدگان دارم. سخنان امروز را میخواستم به آشنایی (معرفی) سیستم بانکی و بازرگانی(معاملات) که هم اکنون در ایران بسیار رواج یافته و خواسته و ناخواسته مارا به قهقرا هدایت میکند، بپردازم... اما آن باشد برای زمانی دیگر. نخست از مبین گرامی و فلسفه این روزنامه الکترونیکی سخنی با شما دوستان دارم و سپس گفتگویی با یکی از نویسندگان.
از آقای مبین بازهم برای زحماتش سپاسگزارم که این روزانه را نه تنها به ایرانیان درون(داخل) کشور، بلکه به ما هم که بیرون از ایران هستیم بدون هیچ چشمداشتی ارزانی داشته و من خودم را نسبت به این زحمت و نویسندگانی که با دانش خود و به اشتراک نهادن آن با دیگران از زحمتکشان واقعی هستند، بدهکار میدانم. برای همین هم بر آن شدم (تصمیم گرفتم) که برای روزانه 1000، در حد توان در آینده نزدیک دین خودرا به مبین و خوانندگان و بویژه نویسندگان ارزشمند روزانه، ادا کنم که انشاءا... با خود مبین درمیان خواهم گذاشت. اما بد نیست گفتگوی امروز را کمی به فلسفه این ستون "مطالب ارسالی خوانندگان" بپردازیم. از دیدگاه من و نیز دیگر دوستان، در این ستون نظرات(دیدگاه) و اندیشه(تفکر) خوانندگان آنهم به فراخور حال هرکس در نمایش دیدار همگان قرار میگیرد. هرکسی آزاد است که اندیشه ها و دیدگاههای خودرا بیان نماید. اینجا قاضی(داور) درکار نیست! پس اینکه نویسنده ای بیان کند، قضاوت را به عهده خوانندگان میگذاریم، از دیدگاه من سخنی بیهوده است. از سوی دیگر اینجا مکانی برای جستجو (تفحّص) و تفتیش عقاید نیست. دین هرکس به خودش مربوط است و رابطه ای است میان انسان و خدای خودش. لا تجسسو فی الاسلام! البته تا آنجا که یاد(ذهن) این کوچک(حقیر) میاید در آیت الکرسی هم میفرماید، لا اکراه فی ادین! بنابراین، از اینکه کسی در سخنانش از دین نامی نبرده باشد نمیتوان گنهی بر او نوشت، و یا اورا محکوم کرد. افزون بر این(بعلاوه) نباید اینجارا با دشت عربستان 1400 سال پیش اشتباه گرفت و همچون دون کیشوت (قهرمان سروانتس) با شمشیر ازرو بسته به میانه میدان پرید و پای خوانندگان را به میان بکشیم و به شخص خاصی (ویژه) بگوییم که نوشته های شما، هالو پنداشتن خوانندگان است. اینگونه سخن گفتن نادرست(غلط) است. پسرجان! کاری به خوانندگان نداشته باش، زبان آنها نشو، آنها ولی و قیم نمیخواهند، سخنان خودت را بگو، بقیه پیشکش! پس در این ستون مطالب ارسالی خوانندگان، دیدگاههای خودرا بدور از تعصب(خشک اندیشی) و جسارت (گستاخی) آنچنان بیان کنیم که کسی به گفته ها و نوشته های ما ایمان بیاورد. اینرا باید گفت که هیچ انسان امروزی بجز دلیل و برهان منطقی و عقلی(خردمندانه) به زور پرخاش و توی بوق کردن (که به ساحت مقدس فلان امام اهانت میکنند ... فرمان خدارا قبول ندارند ...و مانند اینها) چیزی را از شما دریافت نمیکند. با صراحت(بی پرده) باید گفت، اگر مردید و اگر خیلی ادعا دارید، اگر بسیار هنرمندید، کافیست(بسنده است) که انسان دیگری را با عقاید خود متقاعد کنید. وگرنه از اینکه خزعبلاتی بهم ببافیم و دیگران را که حرف حساب میزنند را با شمشیر نافرمانی از خدا، نشناختن سلمان فارسی، نامی از دین نبردن در سخنان، ... و یاوه هایی اینگونه، (که پیش از این هم عرض کردم همگی کنشها و سرخوردگیهای از پیش انباشته شده میباشد)، نمیشود کوباند. دلیل بیاورید و دلیل محکمه پسند هم بیاورید. برای نمونه گفتگویی را که میخواستم امروز بیان کنم و آنرا به مجالی دیگر گزاردم، داستان سود بانکی این مملکت است که دست کم 17 درصد سود به مردم برای سپرده گذاری میدهد، حال آنکه تورم به گفته بانک مرکزی دست کم(حداقل) 21 درصد است و این است دلیل بدهکاری همیشگی مردم. همانگونه که میبینید اینجا منبر آخوندها نیست که برای این گفتگو حدیثی را بیابیم و آنرا به ناف تورم و سود بانکی ببندیم. اینجا یک گفتگوی علمی (دانشی) است. هیچ سخنی هم از دین به میان نیاورده شده، پس نمیتوان گفت که ما کافریم و نامسلمان. میخواهیم آنچه که امروز بر سر مردم ایران میآید را برآورد و یا ارزیابی کنیم. اگر دلیلی محکمه پسند داری، قدم (گام) شما بر سر و چشم. وگرنه با پرخاش و برچسب زدن کاری از پیش نخواهد رفت. پس در این ستون ما دانشها و دیدگاههای خودرا با دیگران در اشتراک مینهیم و یا از آنها سود میبریم و یا آنهارا نمیپذیریم، که درحالت دوم نقد میکنیم و خوب است دلیل و مدرک امروزی و بازهم میگویم، محکمه پسند بیاوریم.
بخش دوم سخنان خودرا متاسفانه (علیرغم میل باطنی) باید در پاسخ به نویسنده ای که نوشته های مارا بو میکند و نمیخواند اختصاص دهم. جناب آقای ابوالاحادیث و ام ّالروایات! آنگونه که فرمودید نوشته های ما ظاهر ادبی زیبایی دارد. سپاسگزارم و بیش از آن ایزد یکتا را سپاسگزارم که تا اینجا توانستم نحوه نوشتن خودرا از شما تاییدیه بگیرم و این برای من پیشرفت است. اما بنا به گفته مبارک، بویی به مشام شما از این نوشتار نرسیده است! گناه من چیست که نوشته های ما بجای خواندن (بلانسبت) بو کشیده میشوند؟ بیایید و برای یکبار هم که شده آنهارا بخوانید و بو نکنید. یاد ندارم به شما بی ادب گفته باشم، تنها گفته ام و هنوز هم میگویم که ادب داشته باشید. ادب مرد به ز دولت اوست. سن بنده حدودا چهل و چند سال است که از دیدگاه شما پیرمرد و پدربزرگ شده ایم، اشکالی ندارد،اما ازآنجا که ذتا ً شوخ مزاج هستم و برای شوخی، طنزو خنده و اینکه نوشتار ما جنبه خدای ناکرده دشمنی و گفتگوی دوسویه و مانند اینها نداشته باشد، پاسخ شما را با سروده ای از حافظ میدهم.
گر چه پیرم تو ... تنگ .......گیر تا سحرگه زکنار........برخیزم
جناب آقای ابوالاحادیث! محزن دانش ما ته نکشیده، در آینده ای نه چندان دور دانش مختصر(کوتاه) خودرا با دیگران در میان خواهم گزارد. آنچه که ته کشیده آنگونه که پیداست(ظاهراً) حدیث و روایت در باره صلح و آرامش و دوستی مخزن مبارک شما است که بارها نویسندگان روزانه خواهش کرده اند و خود من نیز خواهان آن هستم که حدیثی و روایتی از صلح و آرامش در اسلام بیان کنید، اما نمیدانم مخزن مبارک سوراخ است و یا اصولا ً در آن چیزی نیست که از بیان آن سرباز میزنید؟ از سوی دیگرپرسشهای مارا نه تنها پاسخ شیوا و منطقی ندادید، بلکه پاسخهای شما همانند کبکی که سر خودرا زیر برف نموده و پاهای مبارکش از برف برون زده است، به خیال خام خود پاسخ داده اید، اما غافل از اینکه پاسخهای شما مرغ پخته را وسط پلو به خنده میاندازد. من که به چینی و هندی ننوشتم. ایران مملکت است، جایی است که در آن بدنیا آمده اید، مایه سربلندی و ملیت من است ... از سوی دیگر اسلام رابطه شناخت من با خدایم است. مجموعه بایدها و نبایدهاست و اینکه انسان در کجا شرافت و وجدان خودرا بکار گیرد. آن یکی مملکت و این یکی دین من است. جنس، ذات و ماهیت هر دو متفاوت(گوناگون) است. من که سردر نمیارم چگونه باید نشست و دوچیز را که از ماهیت جدا هستند با هم سنجید؟ اینکه من حضرت علی را میشناسم و یا نمیشناسم فقط (تنها) به خودم مربوط است، بیاد داشته باشید شما حق پرسیدن چنین سوالاتی را نه تنها از من، بلکه از هیچ کس ندارید. به من چه که سلمان فارسی چه تصمیمی آنهم در 1400 سال پیش گرفته؟ هرکسی برای خود یک آرمان و هدف روشن میکند و با توجه به منطق و فهم و درک خود یک تصمیم میگیرد. مگر دزد و قاتل به عمل خود آگاه نیستند؟ همه آنها هم خوب میدانند که دارند چکار میکنند. بنابراین برای این پرسش مبهم و بی اساس اسلام بهتر است یا ایران، تنها درچند جمله پاسخ خودم را به عرض جنابعالی میرسانم. اسلام مجریانی دارد که قوانین آنرا بکار میگیرند، پس خود اسلام جنگ طلب نیست. ایران هم مملکتی است که زبان ندارد، حاکمان وقت برای آن تصمیم میگیرند. پس اگرآنهارا دربرابر هم قرار دهیم، درواقع جنگ دو قدرت انسانی را با هم سنجیده ایم. نخست صلاحیت دو قدرت را بررسی کنید و هرکدام که راست میگوید با توجه به فهم و شعور خود انتخاب نمایید. برای همین هم است که در دنیا تفاوت میان انسانها وجود دارد. اینکه درکش آنقدر سخت نیست که گفتگوی آن در چند شماره روزانه ادامه پیدا کند.
و اما من باب آگاهی جناب آقای ابوالاحادیث و ام الروایات! گویند تاجری با شاگرد خود به حمام میروند و قرار میگذارند که همدیگر را کیسه بکشند. شاگرد آغاز میکند و ارباب خودرا کیسه میکشد. در همین میان ارباب فریاد میزند که: محکم! هرچه زور داری بکار گیر... میخواهم خون از زیر پوستم بیرون زند! با آخرین توان کیسه بکش! پس از اینکه کار شاگرد به پایان رسید(تمام میشود) نوبت ارباب میرسد که شاگرد را کیسه بکشد. اما شاگرد پا به فرار میگزارد و وقتی ارباب او میپرسد که کجا میروی؟... پاسخ میدهد: تو که به خودت رحم نمیکنی، وای به حال من! حال حکایت دوست پرشور و جوان ماست. خود به اشکال در مسلمانی خود(انتهای نوشته روزانه 915) معترفند و دعا میکنند که خداوند به دیگران عقل دهد و ایشان را ایمان(یعنی هنوز ایمانشان کم است !نوشته روزانه 917)، ... خداوند به فریاد مارسد! وای برحال ما!
اما در پایان نوشتار خواهشمند است روشن کنید در کجا و کدامین شماره و چه کسی به آقای احسان خان ارباب گفته است؟ من که یاد ندارم، اما خوشبختانه امیدوارم خداوند چرخ این سرور(SERVER) مبین را همشه بچرخاند که از آرشیو(بایگانی) قدرتمندی برخوردار است، خوب است سری به آنجا بزنیم و آنرا بیابیم. آنچه که ما یاد کردیم و همیشه یاد میکنیم نام سرور(SARVAR) و یا آقا و بزرگوار است. نکند شما سرور را ارباب میخوانید، که البته از شما دور(بعید) نیست که همه چیز را وارونه و یا بجز آنچه که هست، برداشت نمایید(تفسیر کنید).
با آرزوی سربلندی و آرامش برای ایران ایرانیان.
پورچستا

 

 

amkamalis@yahoo.com

صحبتی با احسان، یزدان،
داداش کایکو، پور چستا و دیگران
(قسمت اول)

به نام خدا و با سلام به همه دوستان گروه
همانطور که میدانید مدتی است که بحث ایران و فلسطین و لبنان در مجله ما بالا گرفته. افرادی که موافق کمک به کشورهای مذکور بودند (نظیر دوستان عزیز یزدان، داداش کایکو و سایرین) عمدتا سه دلیل برای حرف خود آورده بودند
دلیل اول: ما مسلمانیم و مردم لبنان و فلسطین هم همینطور و چون آنها در سختی و مشقت هستند ما وظیفه داریم به آنها کمک کنیم
دلیل دوم: مشکلات داخلی ربطی به کمکهای خارجی ایران ندارد و مسئولین مربوطه باید جوابگوی مشکلات داخلی باشند و در هر حال این کمکها نباید متوقف شوند
دلیل سوم: حمایت از حزب ا... و حماس برای امنیت کشور ما حیاتی است و در صورت توقف این حمایتها امنیت کشور بطور جدی تهدید میشود
دوستانی نیز که مخالف این گونه کمکها یا مخالف میزان این کمکها بودند (نظیر دوستانم احسان، پور چستا و سایرین) نیز سه دلیل برای این مخالفت ابراز میکردند
دلیل اول: کمک به کشورها یا گروههای مذکور باعث کاهش منابع مالی برای عمران کشور میشود
دلیل دوم: بسیاری افراد در کشورهای منطقه نظر خوبی نسبت به ایرانیان یا شیعیان ندارند و کمک به آنها اتلاف پول کشور است بدون آنکه پیامد مطلوب داشته باشد
دلیل سوم: کمک به این کشورها و گروهها باعث مخالفت و دشمنی برخی کشورها شده و در پی اقدامات متقابل آنها یا درپی سوء استفاده کشورهای فرصت طلب، امنیت و اعتبار کشور به خطر می افتد
بنده بر اساس عقل ناقص خود برای هر کدام از استدلالات بالا در قالب چند سوال و جواب توضیحاتی ارائه میکنم

سوال اول: آیا کمک به مسلمانان نیازمند لازم است؟
به نظر حقیر کمک به همه مردم چه مسلمان و چه غیر مسلمان علی الاصول پسندیده است. در ضمن هر چه انسان به فرد یا گروهی نزدیکی بیشتری احساس کند ضرورت کمک به آنها در نظرش بیشتر میشود. حتی این کمکها برای اقتصاد داخلی کشور هم میتواند مفید باشد. مثلا اگر ایران به افغانستان برای ساختن جاده و راه آهن و احداث صنایع کمک کند بطور غیر مستقیم با کاهش مهاجرت از افغانستان به ایران بسیاری از مشکلات اشتغال و مسکن و تحصیل مهاجران کاهش مییابد و بعلاوه بسیاری از مشکلات اجتماعی حاصل از تداخل دو فرهنگ کم و بیش متفاوت یا مشکلات اعتیاد که عده ای آنرا زیر سر مهاجرین افغان میدانند حل میشود. پس کمکهای اینچنینی به افغانستان حتی اگر بلاعوض هم باشد باز به نفع ایران است. اما سوال اینجاست که آیا کمک به لبنان و فلسطین نیز همین گونه است؟ باید بگویم با وجود اینکه بنده به ذات آدم کنجکاوی هستم اما با تمام فضولی که در اخبار گوشه و کنار کردم در آخر نتوانستم به میزان کمکهای ایران به لبنان و فلسطین و همچنین به همه موارد مصرف آنها پی ببرم. شاید همین پرده پوشی در مورد اخبار این کمکها به مخالفتها افزوده باشد. فکر میکنم که عده قابل توجهی از مردم مانند بنده به علت نامشخص بودن موارد و میزان این کمکها نگران باشند. البته هر از گاهی میشنویم که فلان جاده یا فلان پل در لبنان به کمک ایران بازسازی شده اما گمان نکنم که این تمام ماجرا یا حتی بیشتر ماجرا باشد. شاید بنده به علت عدم دسترسی به منابعی که معمولا از ما بهتران به آن دسترسی دارند دچار اشتباه شده باشم اما اگر حتی تصور من غلط هم باشد، صادقانه باید گفت که بسیاری از مردم ما کم و بیش کمکهایی که به لبنان و فلسطین میشود را کمکهای غیر عمرانی میدانند. البته شاید دوستان مدافع کمک به کشورها و گروههای مذکور استدلال کنند که در شرایطی که مردم آنجا دچار مصائب شدیدی هستند طبیعی است که کمک به آنها محدود به ارسال بذر گل برای پارکها نباشد. این استدلال گرچه تا حدودی درست است اما خود سوال دیگری را پیش میکشد

سوال دوم: آیا کمک به کشورهای مذکور بیشتر برای اهداف بشر دوستانه است یا به دلایل امنیتی؟
دوستان حتما به بنده حق میدهند که وقتی کمکها به بعضی کشورها یا گروهها بسیار محرمانه انجام میشود کسانی مثل من که سواد درست و حسابی ندارند کم کم به این گمان می افتند که نکند این کمکها در راستای نیات بشر دوستانه نباشد. همه ما میدانیم که در دنیای امروز تقریبا هیچ دولتی هیچ کاری با نیت کاملا خالص انجام نمی دهد چون اصل اول در کاری که صد در صد بشر دوستانه باشد آنست که انجام دهنده آن کار انتظار نداشته باشد که نامش حتما بر سر زبانها بیافتد. در حالی که همه کشورها از جمله کشور ما کوچکترین کمک خود را در بوق و کرنا کرده و به اطلاع همه میرسانند. بر اساس این مطالب به نظر میرسد که اصل "کمک به مسلمانان مظلوم" که در تئوری بسیار پسندیده است وقتی به هزارتوی تصمیم سازی و تصمیم گیری دولت وارد میشود خروجیهایی تولید میکند که گاه چندان با اصل اول هماهنگ نیست. بطور مثال حتما میدانید که در چین و هند و روسیه اقلیتهای مسلمان زندگی میکنند و از قضا در هر سه کشور مذکور فشارهایی بر آنها وارد میشود. اما دولت ما با این موضوع خیلی راحتتر برخورد میکند تا با مسائل فلسطین و لبنان. البته میدانم که میزان فشارها در چین و روسیه با لبنان و فلسطین فرق دارد و ضمنا احتمال هم میدهم که دولت ما اقلا در خفا کمکهایی مثلا به مسلمانان چچن یا کشمیر انجام بدهد اما در هر حال مشخص است که وقتی پای عکس العمل رسمی دولت ما پیش میاید مسئولان فارغ از نظریه پردازیها به واقعیات نگاه کرده و در سبک و سنگین کردن شرایط مثلا تصمیم بگیرند که چون فعلا در قضیه انرژی هسته ای ریش ما گرو چین و روسیه است پس بد نیست که کمی به برخورد روسیه با چچن یا برخورد چین با مسلمانان ترکستان شرقی کاری نداشته باشیم. نمونه واضح این عمل را قبلا همه در درگیری ارمنستان و آذربایجان دیده ایم که دولت ما وقتی احساس کرد از دولت وقت آذربایجان آبی گرم نمی شود و آنها را بیش از حد ناسیونالیست دید ترجیح داد بر روی شیعه بودن اکثر مردم آذربایجان و نیز همخونی فراوان آنها با بسیاری از ایرانیان چشم ببندد و قید کمک به آذربایچان را بزند تا روسیه را ناراحت و آمریکا و ترکیه را خوشحال نکند. کار تا جایی پیش رفت که یکی از مقامات آذربایجان با دلگیری گفت که ایران به ما قرآن و به ارمنستان اسلحه صادر میکند. البته بنده در مورد صادرات اسلحه نمی توانم نظر بدهم اما فکر میکنم ایران در آن مورد اقلا تا حدودی از اصل ظاهرا خدشه ناپذیر "کمک به مسلمانان مظلوم" تخطی کرد. حال اگر موارد دیگری نیز در تصمیم دولت ما مهم است سوال سومی مطرح میشود

سوال سوم: دولتها درآمدهای خود را باید صرف چه چیزی کنند؟
یک جواب خیلی کلی به این سوال آنست که درآمد دولت باید صرف بقا و استحکام و توسعه آن دولت شود. این جواب با آنکه خیلی مبهم است اما تقریبا شامل تمام دولتها میشود. مثلا وقتی دولتها بودجه ای برای آموزش یا بهداشت یا هنر یا فرهنگ اختصاص میدهند برای آنست که نسل بعدی مردم آن کشور آن گونه که آن دولت درست میداند ساخته شوند تا آن دولت و تفکر حاکم بر آن ادامه حیات بیابد. همچنین است بودجه ای که برای امور دفاعی یا امنیتی یا حتی جاسوسی در دیگر کشورها در نظر گرفته میشود. این کار اگر از حد خود خارج نشود و امنیت و آسایش دیگران را خدشه دار نکند هم لازم است و هم اجتناب ناپذیر. تنها مشکل وقتی پیش می آید که دولتها امنیت و بقای خود را طوری تعریف میکنند که منافی امنیت یا بقای دیگران میشود. دولت ما هم شامل همین اصل میشود. پس تمام بحث ما به این خلاصه میشود که آیا کمک به لبنان و فلسطین به بقای تفکر حاکم کمک میکند یا نه. جوابی که دولتمردان فعلی ما به این سوال میدهند آنست که بله با این کمکها تفکر حاکم تقویت میشود. در مقابل مخالفین میگویند اگر آن بودجه را صرف امور داخلی کنیم بر اثر افزایش رضایت مردم در داخل و بخاطر رفع تعداد بیشتری از مشکلات، تفکر حاکم استحکام مییابد. شاید به نظر برخی از دوستان متدین این جور نگاه کردن به مسائل درست نیست. بنده هم همین نظر را دارم اما باید اقرار کرد که متاسفانه این تفکر روش غالب تمام دولتها از جمله دولت ماست. برای همین است که اگر اجازه بدهید عرض میکنم که اصل حمایت از مسلمانان اصل حاکم در سیاست ایران نیست بلکه هرجا که امنیت کشور اقتضاء کرد این اصل کاملا محترمانه کنار گذاشته میشود. اگر منصفانه به وقایع نگاه کنیم این کار قبلا هم انجام شده و آب هم از آب تکان نخورده. دوستان اگر حرف بنده را قبول ندارند به آرشیو روزانه مراجعه کنند و متنی از دکتر عباسی را پیدا کنند که در آن مشخصا و بی پرده گفته اند که
ما در مواجهه با آمریکا باید مانند روسیه دست بالا داشته باشیم تا آمریکا منت ما را بکشد که با ما مذاکره کند. در این صورت ما خواهیم گفت ما از امثال حزب ا... بیست سی مورد داریم. در مقابل هرکدام چی به ما میدهید و آنها هم از بحث هسته ای کوتاه خواهند آمد بعد دوباره محتاج ما میشوند و باز از ادعای نقض حقوق بشر در ایران کوتاه می آیند و غیره
جملات بالا با اینکه عین جملات دکتر عباسی نیست اما تقریبا تمام اصل حرف ایشان در آن متن بود. حال توجه کنید که بسیاری ایشان را به تند روی و بنیادگرایی افراطی متهم میکنند. حتی سپاه پاسداران نیز در مواردی بر علیه ایشان موضع گرفته. اما حتی چنین فردی هم از بده بستان اما از موضع قدرت صحبت میکند نه از لزوم حمایت از مسلمانان. به نظر میرسد حمایت از مظلومین فقط برای امثال بنده است که تو باغ واقعیات سیاست روز نیستیم

ادامه دارد ...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

29 فروردين / 17 آوريل / 10 ربيع الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
29 فروردين ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
تبعيد اعراب مهاجم، از بحرين به كرمان و مكران

شاپور دوم (ذوالاکتاف)

شاپور دوم (ذوالاکتاف)

18 آوريل سال 331 ميلادي شاپور دوم (ذوالاكتاف) شاه ساساني وقت پس از سركوب شورشيان عرب در بحرين كه در ايام طفوليت او از صحراي عربستان به اين جزيره مهاجرت كرده بودند، دستور داد كه هزاران تن از آنان به روستاهاي دوردست كرمان و مكران (جنوب بلوچستان امروز و غرب رود سند) تبعيد شوند. شاپور دوم پيش از تولد به شاهي ايران انتخاب شده بود و پيش از رسيدن او به سن رشد، اعراب از خلاء قدرت در تيسفون سوء استفاده كرده و از جمله دست به مهاجرتهاي غير مجاز به قلمرو ايران زده بودند كه وي بعدا آنان را به سخت ترين شكلي مجازات كرد. نوشته اند كه به تصميم شاپور دوم، كتف عرب ها را سوراخ كردند و آنان را به ريسمان كشيدند و به همين دليل، اعراب وي را ذوالاكتاف خوانده اند. مورخان رومي نوشته اند كه شاپور به خاطر شانه هاي پهن و گردن ستبر به «ذوالاكتاف» معروف شده است. وي در طول حكومت خود چند بار روميان را نيز شكست نظامي سخت داده بود.

 

روز ارتش جمهورى اسلامى

بـيست و نه فروردين ، مصادف با ارتش جمهورى اسلامى ايران و بزرگداشت حماسه آفرينى هاى دلاورمردان نيروى زمينى ارتش مى باشد.
هـمـزمـان بـا بـه ثـمـر رسـيـدن انـقلاب اسلامى ، ارتش رژيم شاهنشاهى كه پيكره اصلى آن را جـوانـان بـرومـنـد خـانـواده هـاى مـسـلمـانـان و اغـلب مـسـتـضـعـف ايـرانـى تشكيل مى داد به نداى آسمانى رهبر كبير انقلاب لبيك گفت .
بـه هـمـيـن مـنظور از سوى فرماندهى كل قوا حضرت امام (ره ) روز بيست و نه فروردين به نام ارتش نامگذارى شد امام ((ره )) فرمودند:
لحظه شادى بندگان خدات و ياءس ستمگران روز پيوستن ارتش به مردم مى باشد.

Mobin_s2004@yahoo.com
17 آوريل ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
زلزله و حريق مرگبار و ويرانساز سانفرانسيسکو

 18 آوريل سال 1906 يك زلزله بسيار شديد و متعاقب آن حريق، سه چهارم شهر سانفرانسيسكو را ويران و با خاك يكسان ساخت (عكس بالا) و با اين كه در آن زمان اين شهر جمعيت امروز را نداشت 700 تا چهار هزار تن كشته شدند. در ميان اين مقتولين 275 تن از زندانيان شهر بودند كه در ساختمان زندان كشته شدند. در سال 1851 نيز حريق مرگباري در سانفرانسيسكو روي داده بود. سانفرانسيسكو و همه ايالت كاليفرنياي آمريكا روي كمربند زلزله واقع شده است. عكس زير، شكافي را كه زلزله در 18 آوريل 1906 در خيابان «ماركت» شهر سانفرانسيسكو به وجود آورده بود نشان مي دهد:

 

 

روزي كه درياسالار «ياماموتو» كشته شد

ياماموتو

ياماموتو

هجدهم آوريل سال 1943 درياسالار ژاپني «ياماموتو» طراح حمله به ناوگان آمريكا در «پرل هاربور» كه خود تحصيلكرده آمريكا بود در جريان سركشي به پايگاههاي ژاپن در منطقه جزاير سليمان بر اثر سقوط هواپيما كشته شد. مرگ
ايسروكو ياماموتو روحيه ژاپني ها را تضعيف كرد و طولي نكشيد كه برتري دريايي ژاپن در اقيانوس آرام به پايان رسيد. ياماموتو فارغ التحصيل دانشگاه هاروارد آمريكا بود و بر ضعف ها و قوت هاي آمريكاييان به خوبي واقف بود.
    

 

انفجار پر تلفات در ساختمان سفارت آمريكا در بيروت

ساختمان سفارت پس از انفجار

ساختمان سفارت پس از انفجار

 18آوريل 1983 بر اثر يك انفجار  قسمتي از ساختمان سفارت آمريكا درشهر بيروت پايتخت لبنان ويران شد و 63 تن كشته و شماري نيز مجروح شدند. تنها هشت تن از مقتولان، از اتباع آمريكا بودند. مواد منفجره در خودرو قرار داده شده بود كه در حال حركت، در مجاورت ساختمان سفارت منفجر شد و خرابي و تلفات به بار آورد.

برخي ديگر از رويدادهاي 18 آوريل

  • 1663:   عثماني به اتريش اعلان جنگ داد.

  • 1817:   جورج هنري لوز نويسنده فلسفي نگار انگلستان به دنيا آمد.

  • 1902:   دانمارك به عنوان نخستين كشور، انگشت نگاري را به منظور تشخيص هويت بكار گرفت.

  • 1923:   لهستان قسمتي از ليتواني را تصرف و ضميمه خود كرد.

  • 1941:   الكساندر كورسيس نخست يونان كه كشور او مورد حمله آلمان قرار گرفته و درآستانه سقوط بود خود كشي كرد و چند روز بعد اعضاي كابينه يونان مركز دولت را از آتن به جزيره كرت منتقل كردند.

  • 1954:   جمال عبدالناصر كه يك ناسيوناليست عرب بود نخست وزير مصر شد.

  • 1986:   «مارسل داسو» سازنده جت ميراژ براي فرانسه در 94 سالگي درگذشت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    10 ربيع الثاني هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    وفات «حضرت معصومه (سلام الله عليها)»
    دخت گرامي امام موسي كاظم(عليه السلام)

    10 ربيع الثاني 201 -  «حضرت معصومه (سلام الله عليها)» دخت گرامي امام موسي كاظم(عليه السلام) در شهر مقدس قم ديده از جهان فرو بست . ان بانوي گرامي در ذيقعده سال 173 و به قولي 183 هجري در مدينه منوره چشم به جان گشودند. دوران زندگي حضرت معصومه (سلام الله عليها) با مصيبت فراق پدر بزرگوارش امام كاظم (عليه السلام) ، جدايي ودوري از برادر والامقامشان امام رض(عليه السلام) در دنيايي از غم و اندوه سپري شد. ايشان بانويي آگاه از حوادث روز ، محدثه اي سخنور و معلّمي توانا بود ، و شاگردان بسياري تحت نظر وي به يادگيري اصول اسلامي مي پرداختند. همچنين كرامات بسياري از ايشان نقل شده است كه بيانگر روح بزرگ و شأن رفيع آن بانوي مؤمن و دريا دل در پيشگاه پروردگار متعال مي باشد. به نقل از علامه مجلسي حضرت معصومه (سلام الله عليها) يك سال پس از ورود امام رضا (عليه السلام) به خراسان به شور وشوقي تمام به قصد زيارت برادر رنج سفر را بر خود هموار ساخت اما در راه بيمار شد و سرانجام در قم توقف نمود. گفتني است توقف ايشان در قم به مدت 17 روز ادامه يافت و بعد از آن روح آن بانوي معصوم به ملكوت اعلي پيوست و در همان شهر مقدس بخاك سپرده شد و امروز حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله عليها) زيارتگاه شيفتگان اهل عصمت و ولايت مي باشد.

     

    به توپ بستن حرم حضرت امام رضا (عليه السلام)

    10 ربيع الثاني 1330 - قزاقان متجاوز روسي بارگاه حضرت امام رضا (عليه السلام) را در مشهد به توپ بستند. اين امر در پي ژاندارمري خزانه توسط مورگان شوستر صورت گرفت زيرا دولت روسيه اين اقدام خزانه داركل وقت ايران رل مخالف اهداف توسعه طلبانه خود مي دانست . از اين رو اولتيماتومي بر مبناي سه اصل به دولت ايران براي پذيرفتن آن 48 ساعت مهلت قائل شدند. اخراج مورگان شوستر از ايران استخدام اتباع خارجي با اجازه دول روس و انگليس و پرداخت هزينه لشكر كشي روسيه به ايران اصول سه گانه مزبور را شامل مي شد. پس از رد اين اولتيماتوم از جانب مجلس شوراي ملي ، نيروهاتي روس مستقر در قزوين وقواي ديگر از روسيه كه در مشهد بودند، همزمان باهم حرم مطهر امام رضا (عليه السلام) را به توپ بستند و جنايتي ديگر را آفريدند. در اثر اين حمله به سردرها ، و گلدسته هاي آستان مقدس خسارات فراواني وارد آمد و خزانه حضرت به بانك استقراضي روس منتقل گرديد و عده زيادي در اين حادثه وحشتناك و غير انساني مجروح و كشته شدند.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    17
    25

    اهواز

    23
    37

    تبريز

    8
    24

    شيراز

    16
    29

    مشهد

    12
    27

    بندرعباس

    22
    34

    کرمان

    13
    28

    اصفهان

    13
    27

    يزد

    18
    32

    کرمانشاه

    8
    26

    اراک

    11
    23

    رشت

    13
    17

    دبی

    25
    33


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1432 تومان
    911 تومان
    1785 تومان
    890 تومان
    247 تومان
    248 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    250000 تومان
    107000 تومان
    56000 تومان
    210000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 13:04

    اذان مغرب : 19:58

    اذان صبح فردا : 4:59

    طلوع آفتاب فردا : 6:29
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Global Financial Stability Report
    ماه آوريل

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Global Financial Stability Report

    تاریخ انتشار: آوريل 2008
    تعداد صفحات مجله: 211
    حجم فایل: 4 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    حفظ امنیت اطلاعات سیستم
    به کمک پورت USB

    برای حفظ امنیت اطلاعات خود بر روی کامپیوتر چه میکنید؟ خب مسلم است! هر جا که نیاز باشد برای فایل مد نظرتان یک پسورد انتخاب میکنید و آن را قفل میکنید. اما گاهی اوقات که مجبور به ترک سیستم خود میشوید , سیستم شما به صورت آزاد در اختیار دیگران قرار میگیرد تا هر نوع دیتا و یا اطلاعات محرمانه شما را ببینند و یا حتی به سرقت ببرند. شرکت proxmat در یک اقدام جالب توانست نوعی شیلد محافظت و امنیتی را برای قفل کردن سیستم به ازای زمانیکه شما مجبور شده اید تا آن را برای مدتی ترک کنید طراحی کند. این شیلد از سنسور های حساس به فشار ساخته شده است. با نصب آن بر روی پورت usb می تواند به آسانی تشخیص دهد که آیا کسی قصد کپی برداری از اطلاعات را دارد یا خیر. دیری نمیگذرد که فرمان "Window key+L" را صادر کرده و سریعا سیستم را قفل میکند. با این محصول شما دیگر مجبور به حفظ کردن پسوردهای متعدد نیستید و میتوانید با خاطری آسوده از امنیت اطلاعات موجود در سیستم خود میز کار را ترک کرده و چند دقیقه ای استراحت کنید.
    منبع

    آراستن کابلهای آویزان

    هر چه قدر هم که سعی کنیم تا میز کار تمیزی داشته باشیم اما باز هم صحنه سیم ها و کابلهای گره خورده و آویزان از پشت میز کار را خراب میکنند. بالاخره یکی هم به فکر افتاد تا این سرگردانی کابلها به آخر برسد و با طراحی این میز کار سوراخ سوراخ کابلها و سیمهای زیادی را از بی سر پناهی نجات دهد. تنها کافیست که یکی از این میزهای سوراخ دار را خریداری کرده و خودتان با سلیقه خودتان به بافتن و آرایش دادن این کابلها بپردازید. ایده بسیار جالبی است و حتما می تواند جلوه فانتزی زیبایی را به محیط کارمان ببخشد.

    منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    امنيت برای اسرائيل

    بنا به منابع رسمي نظاميان اسراييلي، اهداف آنها «هميشه حصول اطمينان از بقاي اسراييل و امنيت شهروندان» اين كشور و سياست دفاعي آن، حفظ توانايي بازدارندگي توانمند براي جلوگيري از حملات دشمنان بالقوه اسراييل بوده است.
    اسراييل بنابر دكترين امنيتي و استراتژي دفاعي خود، نبايد حتي در يك جنگ هم شكست بخورد اگر جنگي به وقوع بپيوندد، اسراييل ناگزير است كه قاطعانه و به سرعت دشمن را وادار به شكست نمايد. در ضمن، به دليل فقدان عمق استراتژيك، اسراييل بايد به هر قيميت مانع از ورود نيروهاي دشمن به قلمرو خود شده، تلاش كند تا به سرعت صحنه نبرد را به قلمرو دشمن بكشاند.
    نوشتار حاضر اهداف سه گانه زیر را دنبال می نماید:
    1. بررسي عوامل تعيين كنده سياست امنيت ملي اسراييل
    2. تبيين پديده نظامي‌گرايي در حال دگرگوني در اين كشور
    3. ارائه تحليل هايي در مورد محيط جديد امنيتي اسراییل

    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● بقاي اسراييل و امنيت شهروندان

    ● تحول در روحيه نسل جوان اسراييلي و مفهوم «ملت مسلح»

    ● دفاع استراتژيك، تهاجم عملياتي و استراتژي زمين در برابر صلح

    ● سياست آمادگي هميشگي براي جنگ

    ● سياست و بودجه نظامي

    ● وابستگي نظامي‌ ـ اقتصادي به ايالات متحده

    ● اصل خود اتكايي در سياست امنيت ملي اسراييل

    ● محيط امنيتي جديد اسراييل


    دانلود کتاب:


    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãدانستنيهاي روزانه

     خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    حفظ چهره اسلام؛ میثاق با انسانیت

    عصر معاصر شرایط تهدید و تعرض به مسلمانان را ایجاد کرده، بنابراین حفظ، حمایت و دفاع از شخصیت‌های اسلامی به ویژه حضرت محمد(ص) در چارچوب اعتدال و میانه‌روی می‌تواند پاسخ به تلاش‌هایی باشد که تخریب و مخدوش کردن چهره اسلام را هدف خود قرار داده‌اند.
    از این رو مغرضان با به تصویر کشیدن چهره نادرست از اسلام، تمدن و فرهنگ غنی آن پدیده «اسلام فوبیا» یا «اسلام هراسی» را ایجاد کرده‌اند که از اتهامات جریانات جهانی شدن به شمار می‌رود. آنها با تأکید بر این نکته که اسلام با خشونت و ترور ارتباط دارد و تهدیدی برای جهان غرب است، بر این مسئله دامن زده و به توسعه و ترویج آن اقدام کرده‌اند تا شاید اهداف سیاسی و منافع شخصی خود را بپوشانند.
    بنابراین در راستای اندیشه غرب مبنی بر سیطره بر جهان اسلام و تهدید آموزه‌های مسلمانان، این به عهده مسلمانان است که با اشاره‌ای غیر مستقیم و با سیاست‌های خاص و تدابیری دقیق نه تنها به ارائه تمدن اسلام بپردازند بلکه نشان دهند که این تمدن و فرهنگ غنی با تمدن‌ها و فرهنگ‌های دیگر با اعتدال و میانه‌روی برخورد می‌کند، نشان دهند که محمد (ص) پیامبر صلح و امنیت است و به آرامش ملت‌ها فرا می‌خواند، آنها در این مجال باید جزئیات را کنار نهند و کلیات و نقاط مشترک را مدنظر قرار دهند تا ضمن استحکام همزیستی با ارتباطی مسالمت‌آمیز و سازنده دیدگاه‌های خود را ارائه و ناشایستی اعمال آنها را گوشزد کنند.
    در چنین شرایطی باید نیازهای مردم در عصر معاصر را شناخت و دید که پیشرفت‌های جهانی چه تأثیری بر ارتباطات گذاشته است و با بررسی دقیق از آن بهره جست و از گفتن کلام تکراری یا بی‌تأثیر اجتناب کرد و به سخنانی پرداخت که بیشترین تأثیر را نه تنها بر مخاطب داخلی بلکه بر مخاطب خارجی می‌گذارند.
    بنابراین ضمن برافراشتن پرچم افتخار به گذشته و تأکید بر پیشرفت‌های گذشته مسلمانان و اینکه آنها از طلایه‌داران تمدن و علم بوده‌اند و همچنین ادامه راه و پیشرفت آنها با حفظ هویت، فرهنگ و ارزش‌های روحی می‌توان پاسخی جدی برای تحولات عصر معاصر داشت.
    امروز که زمان پیشرفت و انقلاب اطلاعات و تکنیک‌هاست، باید از تک تک فرصت‌ها بهره جست و میلاد نبی اکرم (ص) که از بزرگترین اعیاد و حوادث تاریخی مسلمانان به شمار می‌رود، فرصتی است تا چهره جهان را به آن معطوف داریم و به نحو احسن از آن بهره‌مند شد.
    نباید این فرصت مغتنم را تنها به برگزاری جشن، توزیع شیرینی و مراسم سخنرانی خلاصه کرد، بلکه باید با تدابیری مناسب و سیاست‌های مدون و برنامه کلان عقاید مردم جهان را به سوی سیره نبوی سوق داد و به تبیین شیوه رفتاری حضرت محمد (ص) و چگونگی استفاده از آن در شرایط عصر معاصر پرداخت تا پیشینه فکری درباره حقایق نادرست اسلام و مسلمانان و حتی نبی اعظم (ص) در میان مردم مغرب زمین از بین برود و شخصیت‌های اسلامی و دینی مسلمانان بازیچه دست افراط‌گرایان قرار نگیرند.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãپرسش از اسلام

     zahra4066@yahoo.com

    فرزندان حضرت آدم،
    با چه کسانی ازدواج کردند؟


     

    سوال:

    هابیل با چه کسی ازدواج کرد؟ نسل انسان چگونه بعد از آنها گسترش یافت؟
     

    پاسخ:

    این سؤال از دیر باز مطرح بوده است که فرزندان حضرت آدم با چه کسانی ازدواج کرده اند؟ آیا آنان با خواهران خودشان ازدواج کرده اند؟ آیا آنان با همسرانی از جنس ملک یا جن ازدواج کرده اند؟ آیا آنان با انسان های دیگر ازدواج کرده اند؟ اگر با خواهران خود ازدواج کرده باشند با توجه به حرمت ازدواج برادر و خواهر در تمام ادیان و شرایع، چگونه این ازدواج قابل توجیه است؟
    در اين‌ باره‌ در ميان‌ دانشمندان‌ اسلامي‌ دو نظریۀ وجود دارد و هر كدام ‌براي‌ خود دلايلي‌ از قرآن‌ و روايات‌ ذكر كرده‌اند. اينك‌ ما هر دو نظریۀ را به‌ طور اجمال‌ نقل‌ مي‌كنيم‌:
    1. آنان با خواهران خودشان ازدواج کرده اند. از آن جا که در آن‌ زمان‌ (آغاز خلقت) هنوز قانون‌ تحريم‌ ازدواج‌ خواهر و برادر از طرف‌ خداوند قرار داده‌ نشده‌ بود و از طرف دیگر چون‌ راهي‌ براي‌ بقاي‌ نسل‌ بشر، غير از اين‌ راه‌ نبوده‌، ازدواج‌ آنان‌ با يكديگر صورت‌ گرفته‌ است؛، زیرا حق قانون گذاری ‌ از آن‌ خدا است‌ چنان که قرآن می فرماید: "ان‌ الحكم‌ الاّ لله"؛ حكم تنها از آن خدا است.[1]
    علامه طباطبائی (ره) در این زمینه می فرماید: "ازدواج در طبقۀ اوّل بعد از خلقت آدم و حوا؛ یعنی در فرزندان بلافصل آدم و همسرش بین برادران و خواهران بوده است و دختران آدم با پسران او ازدواج کرده اند؛ چون در آن روز در تمام دنیا نسل بشر منحصر در همین فرزندان بوده ..... بنابراین، هیچ اشکالی ندارد (اگر چه در عصر ما خبری تعجب آور است و لیکن) از آن جایی که مسئله، یک مسئله تشریعی است و تشریع هم تنها و تنها کار خداوند تعالی است، لذا او می تواند یک روز عملی را حلال و روز دیگر حرام کند. [2]
    به نظر صاحب تفسیر نمونه قائل شدن به این نظریه عجیب نیست : "اشكالی ندارد كه‌ به‌ طور موقت‌ و به‌ جهت‌ ضرورت‌، براي‌ عده‌اي‌ اين‌گونه‌ ازدواج‌ در آن‌ زمان‌ بلا مانع‌ و مباح‌ باشد و براي‌ ديگران‌ عموماً تحريم ‌ابدي‌ شود".[3]
    طرفداران‌ اين‌ نظريه‌ از آیات قرآن مجید نیز براي‌ خود دليل‌ مي‌آورند كه‌ خداوند عالم‌ چنين‌ مي‌فرمايد: "از آن‌ دو (آدم‌ و حوا) مردان‌ و زنان‌ فراواني‌ در روي‌ زمين‌ منتشر ساخت‌".[4]
    علاوه‌ بر اين‌ در روايتي‌ كه‌ مرحوم‌ طبرسي‌ در "احتجاج‌" از امام‌ سجاد (ع‌) نقل‌ مي‌كند اين‌ مطلب‌ تأييد شده‌ است‌.[5]
    2. نظریۀ ديگر آن‌ است‌ كه‌ چون‌ ازدواج‌ فرزندان‌ آدم‌ با يكديگر ممكن‌ نبود؛ زيرا ازدواج‌ با محارم‌ يك‌ عمل‌ قبيح‌ و زشت‌ و شرعا حرام است‌، فرزندان‌ آدم‌ با دختراني‌ از جنس بشر ولی از نژاد و نسل‌ ديگر كه‌ از نسل های قبل در روي‌ زمين‌ باقی مانده بودند ازدواج‌ كردند. بعدهاً كه‌ فرزندان‌ آنها با هم‌ پسر عمو شدند، زناشويي‌ ميان‌ خود آنان‌ صورت‌ پذيرفت‌. اين‌ نظریۀ را نيز بعضي‌ از روايات‌ تأييد مي‌كند؛ زيرا نسل‌ آدم‌ نخستين‌ انسان‌ روي‌ زمين‌ نبوده،‌ بلكه‌ پيش‌ از آن‌ نيز انسان هايي‌ در زمين‌ زندگي‌ داشته‌اند، ولی این قول با ظاهر آیات قرآن نمی سازد؛ زیرا طبق آیۀ شریفه قرآن نسل‌ بشر فقط‌ به‌ وسيلۀ‌ اين‌ دو تن‌ به‌ وجود آمده ‌است‌. پس در حقیقت این دسته از روایات معارض با قرآن هستند و ما نمی توانیم آنها را بپذیریم.
    از این استدلالات می توان نتیجه گرفت که طبق آیات قرآن این نظریه که هابیل و قابیل با همسرانی از جنس ملائکه یا جن ازدواج کرده باشند نیز باطل است؛ زیرا ظاهر اين‌ آيه‌ مي‌گويد كه‌ نسل‌ بشر فقط‌ به‌ وسيلهۀ اين‌ دو تن‌ (آدم و حوا) به‌ وجود آمده ‌است‌[6]، و اگر غير از اين‌ دو در بقاي‌ نسل‌ او دخالت‌ داشتند، بايد بفرمايد: به‌ وسيلۀ‌ اين‌ دو و غير آنان‌ ... .
    علامه طباطبائی (ره) در این زمینه می فرماید: "نسل موجود از انسان تنها منتهی به آدم و همسرش می شود و جز این دو نفر هیچ کس دیگری در انتشار این نسل دخالت نداشته است".[7]
    بنابراین، باید ما آن دسته از روایات را قبول کنیم که موافق با آیات قرآن است که حاصل آن قول اوّل است.

    -------------------------------------
    [1] يوسف‌، 40.
    [2] ترجمۀ المیزان، ج 4 ، ص 216.
    [3] ر.ک: تفسیر نمونه، ج3، ص247.
    [4] نساء ، 1 ، "وبث‌ منهما رجالاً كثيراً و نساءاً".
    [5] الاحتجاج، ج 2 ، ص 314.
    [6] نساء ، 1 ، "وبث‌ منهما رجالاً كثيراً و نساءاً".
    [7] ترجمۀ المیزان، ج 4 ، ص 216.
     

     

     

     

     

     

    Ãخوردنيهاي شفابخش

    مهدى نراقى

    پرتقال

    ميوه اى كه براى پير و جوان و خردسالان مفيد و انرژى بخش است .
    در دنيا بيش از صد جور پرتقال وجود دارد اصل اين ميوه از چين بوده است و از چين به هند، ايران ، سوريه و مصر رفته است . جنگجويان صليبى پرتقال را به اروپا بردند و كشت آن را در كشورهاى حوزه مديترانه ترويج كردند.
    در قديم پرتقال براى اروپاييان ميوه لوكسى بود. بچه ها آن را نمى شناختند. و بزرگترها در موقع عيد نوئل يك پرتقال هديه مى گرفتند. به همين علت است كه در اروپا به پرتقال ميوه نوئل هم مى گويند.
    ولى اكنون پرتقال ميوه اى است كه در دسترس همه قرار گرفته و مخصوصا در زمستان كه ميوه هاى ديگر ناياب مى شود اين ميوه به حد وفور وجود دارد و براى علاقه مندان آن به منزله نعمت بزرگى است .

    پرتقال چه خواصى دارد؟
    پرتقال ميوه ممتازى است كه سرشار از ويتامينها، مخصوصا ويتامين ((ث )) مى باشد. پرتقال داراى املاح معدنى فسفر و آهن و مخصوصا كلسيم است .
    يك پرتقال به وزن متوسط معمولى داراى 65 ميلى گرم كلسيم است . به علت طعم ترشى كه دارد كه بعضيها اين ميوه مفيد را متهم كرده اند كه املاح بدن را كم مى كند. حال آن كه خود اين ميوه سرشار از املاح معدنى است و كمبود املاح را در بدن جبران و ترميم مى كند.
    آب پرتقال مثل آب ديگر ميوه ها داراى خاصيت قليايى كننده خون است و به بدن كمك مى كند تا افزايش ترشى خون برطرف شود، اسيد خون در صورتى افزايش مى يابد كه غذاى ما داراى مقدار زيادى گوشت و مواد چربى باشد به همين جهت است كه دكتر ((گيلورد هاوزر)) غذاشناس ‍ نامى توصيه مى كند كسانى كه زياد گوشت مى خورند بايد در مقابل سبزى و ميوه هم بخورند تا خون آنها معتدل شود.
    از ويتامينهاى ديگرى كه در پرتقال است و تقريبا از هر صد گرم پرتقال پنجاه ميلى گرم آن اين ويتامين هاست ويتامين ((ب 1)) و ((ب 2)) مى باشد كه به صورت رگه هايى در پرتقال وجود دارد.
    آب پرتقال تازه نوشابه نشاط آورى است كه ضد عفونى كننده است و كالرى آن خيلى كم است . بطورى كه يك ليوان بزرگ آب پرتقال فقط پنجاه كالرى حرارت توليد مى كند.
    شايد بعضى از اشخاص كه روده عليلى دارند نتوانند پرتقال تازه را تحمل كنند. اين اشخاص بايد آب پرتقال را با كمى آب خالص و يك قاشق عسل مخلوط كنند و بنوشند.
    روغن هاى مايع معطر كه طعم خاصى به پرتقال مى دهد خواص ضد عفونى دارد و عمل اين روغنهاى مايع با عمل ويتامينهاى ((ث )) يكى شده و دستگاه بدن را در مقابل عفونتهاى مختلف حمايت مى كند.

    چه كسانى بايد پرتقال بخورند؟
    پرتقال براى همه از پير و جوان و خرد سال مفيد است و براى هر سنى و هر مزاجى مى باشد. آب پرتقال تازه را بدون هيچگونه عوارض ناگوارى مى توان به بيماران و كسانى كه دوره نقاهت را مى گذرانند تجويز كرد مگر اين كه از نظر هضم ناراحتى زيادى داشته باشند. مصرف پرتقال را مخصوصا به بچه هاى خيلى كوچك به ورزشكاران به زنان آبستن ، به مادران شيرده و به اشخاص چاق و تنومند تجويز و توصيه مى كنند.
    توصيه به خانمهايى كه به زيبايى خود علاقه دارند.
    اگر خانمها هر شب بعد از اينكه آرايش خود را پاك كردند گوشت پرتقال له شده را روى صورت و گردن و شانه ها و دستان خود بگذارند و پس از پانزده يا بيست دقيقه بردارند و به اين وسيله ماسك زيبايى بگيرند پوست نرم و شادابى پيدا خواهند كرد كه هيچ وقت چين نخواهد خورد و اگر چين و چروكى داشته باشد رفته رفته برطرف خواهد شد.
    اگر كفش و كيف چرمى داريد كه مى خواهيد براق شود، پوست پرتقال را اول روى آن بماليد و بعد يك دستمال پارچه اى نرم را روى آن بكشيد تا برق اول خود را بدست آورد اگر يك پرتقال را كه دانه هاى ميخك در آن فرو كرده ايد در قفسه لباستان آويزان كنيد لباسهاى شما از خطر بيد زدگى مصون خواهد بود.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    سر به آسمان کشیدن قیمت غذا
    و تحولات سیاسی پیش رو در جهان



    شهیر شهیدثالث (کانادا)


    سالها بود که دیگر این تصور که توده های به ستوه آمده از فشار زندگی به خیابان ها ریخته و بساط حکومت های فاسد را درهم بریزند از ذهن ها رخت بربسته و اعتبار خود را از دست داده بود. وقوع این چنین وقایعی از پایان دوران جنگ سرد و پیروزی قاطع کپیتالیسم (آغاز دهه نود) دیگر غیرممکن بنظر می رسید. و بالاخره سالها بود که انقلابات ناشی از فقر و گرسنگی از صحنه واقعیت های سیاسی- اجتماعی حذف شده و تنها در نمایشنامه های بزرگ و پرهزینه "برادوی" (Broadway)
    در نیویورک خودنمائی می کردند. اما ظرف ماه گذشته عنوان های خبری که از قیمتهای سر به آسمان کشیده مواد غذائی در سراسر جهان حکایت می کردند زنگ خطر را برای بسیاری از حکومت ها به صدا درآوردند. طنز قضیه اینجاست که پیروزی کپیتالیسم بر انواع گوناگون سوسیالیسم در کشورهای مزبور است که بحران را دامن می زند.

    سطور فوق برگرفته از یک نشریه چپ نیست بلکه بخشی از مقاله مجله تایم است تحت عنوان "چگونه گرسنگی می تواند رژیمها را سرنگون کند."

    این روز ها هائیتی در شعله های آتش شورش های غذا می سوزد و رژیم مصر با فشار زائدالوصفی برای پرداخت سوبسید بر روی نان روبروست. ساحل عاج، کامرون، موزامبیک، ازبکستان، یمن و اندونزی همگی شاهد شورش های خشونت بار غذا هستند. رئیس بانک جهانی آقای رابرت زولیک (Robert Zoellick) هفته گذشته گفت که قیمت مواد غذائی در سطح جهان ظرف سه سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است و هشدار داد که حداقل ۳۳ کشور در جهان در معرض خطر ناآرامی های عظیم اجتماعی هستند.
    جامعه شناسی شورش های غذا ساده و روشن است، مردم محروم و گرسنه زمانی که خود را قادر به سیر کردن کودکانشان نمی یابند اما همزمان شاهد اعمال حکومت های فاسد خود و افرادی که پیرامون حلقه قدرت به چپاول و ثروت اندوزی مشغولند،می شونددر مدت زمانی کوتاه از یک شهروند پاسیو و انفعالی بیک شورشی مبارز و جنگجو تبدیل می شوند چرا که هیچ چیز برای باختن ندارند. امکان وقوع این پدیده وقتی بیشتر می شود که آنان مواد غذائی را در طبقه بندی مغازه ها می بینند اما قادر به خرید نیستند. این دقیقا آن چیزی است که این روزها بر اثر افزایش سرسام آور مواد غذائی ما در سراسر جهان ناظر و شاهد آنیم.
    وقتی تنها مانع میان مردم گرسنه و مغازه های مواد غذائی و یا انبارهای برنج و حبوبات چند قفل و چند پلیس ضد شورش است آن سدّ پنهانی که همواره از مالکیت خصوصی حمایت می کند یعنی "قوانین" دیگر نمی توانند بطور موثر عمل کرده و در میان فریاد مردانی که برای رساندن غذا به جگرگوشه هایشان سر به طغیان برمی دارند رنگ می بازند. سیر کردن فرزند، نه تنها در انسان که در حیوانات نیز یکی از قویترین و ابتدائی ترین غرائز است و بدین گونه است که بسیاری از حکومت ها در سراسر جهان با موج افزایش قیمت روز افزون غذا مورد تهدید جدی قرار گرفته اند.
    فراموش نکنیم که گرسنگی بطور تاریخی محرک بزرگی برای شکل گیری انقلابات و جنگهای داخلی بوده اما هرگز تنها شرط کافی بروز ناآرامیها و تحولات اجتماعی نبوده است. آنچه که در هائیتی و مصر در جریان است ترجمان این تئوری است که نارضایتی های عمیق سیاسی و اجتماعی زمانیکه با گرسنگی درهم آمیخته شود در صورت حضور یک رهبری موثر نتیجه ای جز واژگونی حکومت های مزبور در بر ندارد.
    نشریه تایمز در تحلیل خود می نویسد: تئوری های اجتماعی کارل مارکس سالها بود که دیگر حتی از سوی انقلابیون هم نادیده گرفته می شد. آنچه که مارکس می گفت حاوی این هشدار بود که کپیتالیسم تمایل غریبی دارد که بحران را خود در درون خود بپروراند. آنچه که ما امروز شاهد آنیم بنحوی حیرت انگیز انعکاس پیش بینی است که مارکس بیش از دویست سال پیش بعمل آورده بود. بحران امروز غذا نتیجه توسعه کپیتالیسم و رشد پرشتاب صنعتی شدن و افزایش ثروت ملل و بالاخره رقابت بر سر مواد اولیه کمیاب از جمله نفت است. صدها میلیون نفر در سالهای اخیر بعلت رشد پرشتاب اقتصادی دو جامعه بزرگ جهانی یعنی چین و هند به وضعیتی رسیده اند که طبقه متوسط عظیمی را سامان داده اند. این جمعیت عظیم با ورود ناگهانی به بازار مصرف بخصوص گوشت نه تنها قیمت ماده غذائی مذکور را بنحو بارزی افزایش داده اند بلکه باعث گردیده اند که بر اثر هجوم مردم از گوشت به سمت غذاهای ارزانتر از جمله حبوبات و گندم قیمت اقلام مذکور نیز سر به آسمان بکشد. آنچه که وضعیت را وخیم تر کرده قیمت نفت است که در مقایسه با سالهای میانی دهه ۹۰ پنج برابر شده است.
    شورش ها در ماههای اخیر از مکزیک تا پاکستان بر سر گرانی مواد غذائی به خشونت گرائیده است. در هند مردم خشمگین صدها مغازه مواد غذائی را که غذای سوبسید شده سهمیه مردم محروم را بطور غیرقانونی در بازار سیاه بفروش می رساندند به آتش کشیدند.
    عواملی که بحران غذا را بوجود آورده و انتظار هم نمی رود که در سالهای پیش رو کاهش یافته و یا کنترل شوند در یک نگاه عبارتند از : میلیاردها نفر بخصوص در چین و هند مصرف غذایشان افزایش یافته در حالیکه در همین دو کشور تولید محصولات کشاورزی بدلیل هجوم کارگران به بخش صنعت، کاهش یافته است. افزایش قیمت نفت که باز هم افزایش مصرف این ماده حیاتی در چین و هند سبب بروز آن گردیده به ترقی قیمت کودهای شیمیائی، حمل و نقل در داخل شهرها و نیز دریاها منجر گردیده است . استفاده از ذرت برای تهیه سوخت (اتانول) به عنوان جایگزینی برای نفت که تجارتی بسیار نان و آب دار و پررونق گردیده هزاران کشاورز را جذب این بازار کرده و کمبود را در بازار مواد غذائی تشدید کرده است. کاهش تولیدات کشاورزی بخصوص گندم که در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است قیمت نان را که اصلی ترین بخش از غذای مردم را تشکیل می دهد بنحوی نگران کننده افزایش داده است.
    اما از آنجا که در هر بحرانی همیشه تعدادی برنده وجود دارد معامله گران قماری (Speculators) بازارهای بورس با شناخت روند آینده بازار با بهره گیری از قدرت مالی عظیم خود دست به خرید میلیاردها دلار مواد اولیه غذائی (بصورت معاملات آتی) زده اند که خود این امر به افزایش قیمت ارزاق از یکسو و تامین سودی قابل توجه برای آنان از سوی دیگر منتهی گردیده است.
    در این میان چه کسی باید تاوان این بحران را به جز فقیرترین و نیازمندترین بخش مردم این کره خاکی که در کام این طوفان سهمگین گرفتار آمده و نابود می شوند، بپردازد؟ تایم می نویسد افرادی چون آقای زولیک رئیس بانک جهانی زنگ خطر را در رابطه با بحران غذا به صدا درآورده اند. اغتشاشات و زمین لرزه های سیاسی که در پیش است با اصل اقتصاد لجام گسیخته فریدمنی یعنی لسه فر
    (Laissez-Faire) (تنهایش بگذار، بگذار برود یعنی بگذار بازار خود، خود را تنظیم کند و دولت هیچ دخالتی حتی در جهت کمک به فقرا و محرومین نکند) قابل کنترل نیست.
    شاید کمی از مطلب دور شوم اما در جریان نوشتن این مقاله یکی از دوستانم که برای ماموریتی از سوی بانک جهانی به کشور سیرالئون، این فقیرترین کشور جهان مسافرت کرده است با من تماس گرفت و مطالبی را گفت که می خواهم آنرا با شما در میان بگذارم. از فری تاون (
    Free Town) پایتخت این کشور می گفت.از خانه های بدون برق، خیابان های ظلمانی که شب ها مردم مجبورند در حال قدم زدن شمع با خود حمل کنند، از خانه هائی که آب در آنها یافت نمی شود و مردم باید برای تهیه آب کیلومتر ها پیاده راه بروند و از فقری که بقول دوستم کلمات قادر به شرح آن نیستند. او می گفت جوانان دست بریده آشکارترین قربانیان جنگ ها داخلی سیرالئون ( ١۹۹١- ٢٠٠٢ ) هستند که گروههای وابسته به قاچاقچیان الماس آنان را در سنین طفولیت دستگیر می کردند و هر دو دست آنان را با تبر قطع می کردند. (نگاهی به این عکس بیندازید)
    جهان سرمایه داری برای اجتناب از یک انفجار جهانی که در صورت وقوع، خود نیز بهای سنگینی را خواهد پرداخت باید به دنیای قبل از ظهور گلوبالیزیشن باز گردد و با کنار گذاشتن سیاست های غیر انسانی نئولیبرال به یاری مردم گرسنه بشتابد. حکومت هایی که با اعمال استبداد بر جامعه دست غارتگران را باز می گذراند و نتیجتا باعث تمرکز ثروت در بخش کوچکی از جامعه می شوند باید در خصوص اصرار بر تداوم سیاست های خود بازاندیشی کنند. این حکومتها باید توجه داشته باشند که مردان گرسنه شاید بتوانند در چارچوب قوانین حاکم برای "حمایت از مالکیت خصوصی" رفتار خود را تا حد مرگ تنظیم کنند اما نمی توانند شاهد مرگ کودکان گرسنه خود باشند و باز هم به قوانین مزبور گردن نهند بخصوص که اگر تعدادشان سر به میلیونها بزند.

    ویدئوی حمله به کاخ ریاست جمهری هائیتی را اینجا ببینید
     

     

     
     
     
     
     
    TinyPic image
     
     
     
     
    TinyPic image
     
    Copyright(C)2008 All right reserved By Jaraaghe Group , Email By Jaraaghe , template designed by Vahid.m.iran@Gmail.com
     


     
     
     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive