به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Tuesday, April 15, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 918)

Funous : Soroude Yeganegi
 
 
Click for Full Size View 
 
 
 
 
 
 
 

  
 
 
918
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 918 :: چهارشنبه 28 فروردين 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

خسته شدم از دست خلیج فارس!


عليک سلام!
حتما تا حالا، نه يکبار، بلکه چندين بار در جريان تحريف نام خليج فارس در Google Earth قرار گرفته ايد. روزي نيست که چندين ايميل براي دعوت به امضاي petition اعتراضي به دستم نرسه، در همين روزانه خودمان، در قسمت مطالب ارسالي اعضا هم چنين اعتراضاتي را بنا به درخواست برخي دوستان قرار داده ام و ....
راستش قصد داشتم در مورد اينگونه اعتراضات يک مطلبي را در همين قسمت سخن مبين بنويسم که بنا به فشردگي کارها تا امروز فرصت نمي شد (و البته باز هم نشده!). اما ديروز در بين ايميلهاي دريافتي، نوشته اي بود با عنوان «خسته شدم از دست خلیج فارس» که نوشته دوست خوبمون آقا شايان مي باشد. و چون ديدم تقريبا همون چيزي بود که من مي خواستم بنويسم و بقول شاعر: «جانا سخن از زبان ما مي گوئي». لذا تصميم گرفتم مطلب آقا شايان را در همين قسمت سخن مبين قرار دهم، توجه بفرمائيد:

امروز فکر می کنم برای بار ۷۵۰ هم از طریق یاهو دعوت نامه برای من ارسال شد و درخواست داشت که برای برگرداندن نام خلیج فارسی در گوگل یک نامه اعتراضی را امضاء کنیم. فکر می کنم در حدود ۵۰ تا وب سایت ها طی چند روز گذشته مشاهده کردم که برای این موضوع صفحه اختصاصی درست کرده اند.
به راستی برای چه ؟ چرا برای ما ایرانی ها این تکه آب تا این میزان اهمیت دارد؟
برای ما که در مقابل ویرانی ها و خرابی های میراث فرهنگی و معنوی خود در داخل ایران سکوت می کنیم و در مقابل ترک بودن مولانا حرف نمی زنیم و نگاه می کنیم که ابوعلی سینا و ابوریحان بیرونی را عرب خطاب کنند. چرا در خصوص خلیج فارس این همه داستان و شلوغ کاری می کنیم؟
شاید دوست داریم هر وقت که برای تفریح و یا تجارت با هواپیمایی امارات به دوبی پرواز می کنیم از بالای خلیج فارس عبور کنیم؟ و یا شاید دوست داریم هر زمان در برج های بلند مرتبه دوبی به بیرون نگاه می کنیم خلیج فارس را ببینیم؟ یا شاید دوست داریم هر زمان که تنی به آب می زنیم بگوییم که در خلیج فارس آب تنی کردیم؟ به کدام دلیل؟
از قرار به جمع کردن امضاء باشد اگر ما ۱ میلیون امضاء جمع کنیم عرب ها می توانند ۲ میلیون امضاء جمع کنند. اگر قرار به خرج کردن پول باشد اگر ما ۱ میلیارد خرج کنیم عرب ها ۲ میلیارد خرج می کنند. من که شخصا همیشه از عنوان "خلیج فارس" استفاده کردم و هیچ وقت از عنوان "خلیج همیشه فارس" استفاده نکرده اند. به این دلیل که برای تمام دنیا و در تمام زمان ها فارس بوده و تاکید به همیشه فارس اصلا معنی ندارد.
امضاء و این کارها برای خلیج فارس کاری پیش نمی برد. بهتر است که وقت و انرژی خود را بیهوده مصرف نکنیم. عرب ها سالیان سال است که دارند پول خرج می کنند در بروشور ها ، کاتالوگ ها برای معرفی کشور خود و از نام خلیج عربی استفاده می کنند. ما هم می بایست برای خود بروشور، کاتالوگ داشته باشیم و در آن مقابل نام خلیج فارس را معرفی کنیم. باید توریست به ایران بیاوریم و خلیج فارس را به آنها نشان دهیم که وقتی به کشور خود می روند بگوییند خلیج فارس سفر کردیم. باید با نام خلیج فارس فیلم بسازیم، باید کارهای هنری کنیم. تا مردم خود نام خلیج فارس را در تمام دنیا استفاده کنند. باید بیشتر تبلیغات کنیم برای نام خلیج فارس.


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • تصاویر دیدنی از شهر توکیو
  • از گريه فرمانده ناو تا خيس كردن نظاميان ويژه انگليس!
  • ابتکار فایر فاکس در یک مزرعه
  • معرفي و دانلود فيلم : در انتظار بهشت
  • دانلود فيلم مستند : خون وايکينگ ها
  • دانلود انيميشن : Kannazuki no Miko
  • آلبوم جدید و زیباي احمد سعد با نام «2008»
  • تیتراژ فیلم سینمایی مجنون لیلی با صدای گروه گپ
  • معروفترين نرم افزار مديريت دانلود دنيا Download Accelerator Plus 8.6.5
  • نرم افزار Love Cam - نوکیا سری 60
  • مواد غذائي با كالري منفي
  • مشکل گراني با سخنراني حل نمي شود
  • ارزش گريه بر سالار شهيدان
  • جديدترين شماره از دوماهنامه Sales & Marketing Management
  • تنظیم نور از طریق Copy & Paste
  • مجازات در حقوق كيفري يهود
  • لغت نامه جلسات کارشناسی! 
  • آشنایی با عکاسی از طبیعت
  • چرا امام حسن عسكري (ع) همواره در بند و زندان بود؟
  • و ...

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (917) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تصاویر دیدنی از شهر توکیو
ويدئو: آزار و اذيت مسلمانان در آمريکا
تصاویر دیدنی از حوادث طبیعی
بزرگترین آلبوم عکس دنیا
شبکه جهاني صداي آشنا
تصاویری از کوچکترین کودک دنیا
از گريه فرمانده ناو تا خيس كردن نظاميان ويژه انگليس!
ابتکار فایر فاکس در یک مزرعه

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

 از چسبیدن صندلی به جاسبی
تا واکنش تند به خبر برکناری!

واکنش تند جاسبی به خبر احتمال برکناری خود در حالی رخ داده است که وی پیش از این گفته بود: من آدمي نيستم که به صندلي چسبيده باشم، گاهي فکر مي کنم اين صندلي است که به من چسبيده!
عبدالله جاسبی رئیس دانشگاه آزاد كه روز یکشنبه به مجلس رفته بود در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اخباری مبنی بر بركناری او و جایگزینی علی‌اكبر ولایتی گفت؛ هر كس این حرف را زده بیخود گفته است قرار نیست من تغییر كنم.
واکنش تند جاسبی به خبر احتمال برکناری خود که در روزنامه کارگزاران (نزدیک به دانشگاه آزاد) منعکس شده است، در حالی صورت می گیرد که جاسبی در گفتگو با ویژه نامه نوروزی اعتماد گفته بود:
«من از چند بعد به اين قضيه نگاه مي کنم. اينکه ما نباشيم فشارها کمتر مي شود را من بارها مطرح کرده ام. من از همان چند سال پيش گفته ام هر لحظه يي که تشخيص داده شود که نباشم، دانشگاه براي من مهم است و حاضرم کنار بروم و در کنار هر کسي که هست باشم و کمک کنم، ولي خب آقايان زير بار نرفته اند و تشخيص داده شده که ادامه بدهم. نکته دوم اينکه شخصيت من به گونه يي شکل گرفته که مخالفت ها و فشارها براي من يک چيز عادي است. ما تجربه مبارزه را قبل از انقلاب داشته ايم و بعد انقلاب نيز مسائل مختلف را ديده ايم. منافقان را ديده ايم، ليبرال ها را ديده ايم و خيلي چيزها را. در خود حزب جمهوري اسلامي، موقعي که قائم مقام دبير کل بودم، فشارها کم نبود. خب آن دوران را سپري کرديم. به قول شاعر «شب هاي هجر را گذرانديم و زنده ايم/ ما را به سخت جاني خود اين گمان نبود». براي من اين مسائل طبيعي است و آن جور نيست که مرا مايوس کند. من آدمي نيستم که به صندلي چسبيده باشم، گاهي فکر مي کنم اين صندلي است که به من چسبيده، بالاخره ما بايد يک روزي برويم، ولي دانشگاه بايد بماند.»
این واکنش در شرایطی بروز داده شده است که مناظرات مکتوب میان این دانشگاه و منتقدان آن به ویژه عباس سلیمی نمین و علیرضا زاکانی رئیس هیئت تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد بالا گرفته و زاکانی در جوابیه ای که روزنامه ایران روز شنبه منتشر کرد اظهار داشت دانشگاه آزاد رئيس قانونى كه براساس روال مصرح در اساسنامه اين دانشگاه انتخاب شده باشد، ندارد.
روزنامه ایران امروز نیز در خبری نوشت:
«قرار است سيد محمد ميرمحمدى نماينده قم در مجلس هفتم جايگزين عبدالله جاسبى در دانشگاه آزاد شود. دكتر على اكبر ولايتى و محمدباقر نوبخت نيز به عنوان گزينه هاى ديگر جانشينى جاسبى در دانشگاه آزاد مطرح شده اند. اين در حالى است كه عبدالله جاسبى روز يكشنبه در مجلس شوراى اسلامى در گفتگو با خبرنگاران تغييرات در اين دانشگاه را رد كرده بود.»

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم
در انتظار بهشت 
Cenneti beklerken

نويسنده و کارگردان: درويش زاعيم. موسيقي: راحمان آلتين، درويش زاعيم. مدير فيلمبرداري: مسطفا کوشچو. تدوين: ‏اولاش جيهان شيمشک. طراح صحنه: اليف تاشچي اوغلو، سردار يلماز. بازيگران: سرحات توتوملور[افلاطون]، مليسا ‏سؤزن[ليلا]، مسوت آک اوستا، نيهات ايلري، محمت علي نوراوغلو، رضا سؤنمز، نعمان آجار، بولنت اينال، آلتان ‏ارککلي، آحمت ممتاز تايلان، مصطفا اوزون يلماز. دقيقه. محصول 2006 مجارستان، ترکيه. نام ديگر: ‏Waiting for ‎Heaven ‎‏. برنده جايزه بهترين طراحي صحنه و بهترين موسيقي از جشنواره آنکارا، نامزد لاله طلايي بهترين فيلم از ‏جشنواره استانبول. ‏
قرن هفدهم، امپراطوري عثماني. افلاطون مينياتوريست مشهور که همسر و سپس تنها پسرش را از دست داده، پرتره ‏آنها را با روش نقاش هاي غربي به رسم يادگار ترسيم مي کند. کاري که از نظر دولت و معممين خلاف شرع و قانون و ‏برابر با کفر است و مي تواند مجازات مرگ را به دنبال داشته باشد. اندک زماني بعد، مامورين حکومتي به سراغ ‏افلاطون و شاگرش رفته و آنها را نزد وزير مي برند. وزير از او مي خواهد تا ماموريتي خاص را قبول کند.ماموريتي ‏که هم به خاطر مهارت او در نقاشي به سبک اروپايي است و هم براي گريز از مجازات آن...‏
افلاطون بايد به همراه ماموران حکومتي به آن سوي فلات اناتولي رفته و پرتره ياغي مشهوري را پيش از اعدام ترسيم ‏کند. چون فرستادن سر بريده محکوم امکان پذير نيست و به احتمال بسيار زياد در طول راه دچار عفونت و فساد خواهد ‏شد. افلاطون ابتدا امتناع مي کند، اما وقتي شاگردش توسط وزير گروگان گرفته مي شود، ناچار مي پذيرد. افلاطون و ‏همراه هانش در ميانه راه به کاروان سرايي که مورد هجوم راهزنان قرار گرفته برمي خورند.تنها بازمانده حمله ‏راهزنان دختري به نام ليلا- است که با آنها همراه مي شود. در منزلگاه بعدي افلاطون يک بار ديگر زندگي ليلا را ‏نجات داده و به زودي علاقه اي ميان شان شکل مي گيرد. زماني که افلاطون و همراهان به مقصد موعود مي رسند، با ‏محکوم جواني روبرو مي شوند که خود را بيگناه دانسته و اعلام مي کند که شاهزاده دانيال واقعي کسي ديگر است. ‏تلاش هاي افلاطون و استدلال هاي وي در مامورين اثر نمي کند و محکوم کشته مي شود. با سر رسيدن سپاه ياغيان به ‏فرماندهي شاهزاده دانيال واقعي، معلوم مي شود که محکوم نگون بخت پسر وي بوده است. افلاطون و ليلا به شرط ‏افزودن تصويري تازه در بخشي از يک تابلو که شاهزاده دانيال و پسرش را نشان مي دهد، آزاد مي شوند. به نظر مي ‏رسد که شاهزاده دانيال که خود را نظر کرده مهدي مي داند، با کمک سپاه فدائيان خوديش بر امپراطور عثماني پيروز ‏شده و تاج و تخت غصبي خود را تصاحب خواهد کرد. اما...‏

چرا بايد ديد؟
درويش زاعيم(آقا اوغلو) متولد 1964 فاماگوستا، شمال قبرس است. در 1988 از دانشکده علوم اقتصادي و اداري ‏دانشگاه بوغاز ايچي فارغ التحصيل شد و سپس از دانشگاه وارويک فوق ليسانس[1994] گرفت. در 1991 فيلم کوتاه و ‏تجربي دوربين را آويزان کن را ساخت و سپس دوره اي در انستيتوي فيلم هاليوود شعبه لندن گذراند. در 1993 ‏مجموعه آهاي امروز تعطيله را براي راديو استانبول ساخت. در 1995 نويسندگي متن برنامه بزن بريم تعطيلات را در ‏راديو تلويزويون دولتي ترکيه[‏TRT‏]بر عهده گرفت. نقد فيلم نوشت و شهرت خوبي در اين زمينه کسب کرد. در 1995 ‏اولين رمانش- آرٍس در سرزمين عجايب- جايزه مهم ادبي يونس نادي را گرفت. و سرانجام در 1996 با نوشتن فيلمنامه ‏معلق زدن در تابوت و کارگرداني آن به عنوان اولين فيلم بلندش، نفس تازه اي در کالبد سينماي ترکيه دميد. معلق زدن ‏در تابوت چهار جايزه معتبر از جشنواره هاي مون پليه، سن فرانسيسکو، تورينو و سالونيکي گرفت و پرتقال طلايي ‏بهترين فيلم جشنواره آنتاليا را نيز دريافت کرد. چهار سال بعد، دومين فيلمش فيل ها و چمن[يک تريلر سياسي] ‏تصويري تکان دهنده از ترکيه معاصر از وراي رابطه مثلث گونه سياست، مافيا و تجارت مواد مخدر به نمايش گذاشت. ‏اين بار جايزه بهترين کارگرداني جشنواره آنتاليا نصيب اش شد و جايزه فيپرشي جشنواره استانبول را به خاطر شهامت ‏اش در نزديک شدن به عمق مسائل سياسي و اجتماعي و قدرتش در کارگرداني نيز ربود. ‏
زاعيم که در مدتي کوتاه تبديل به يکي از اميدبخش ترين کارگردان هاي سينماي ترکيه شده بود، سومين و شخصي ترين ‏اثرش گِل را در سال 2003 ساخت که جايزه يونسکو را جشنواره ونيز را براي وي به ارمغان آورد. در انتظار بهشت ‏چهارمين و آخرين فيلم زاعيم است که تاکنون تهيه کننده و نويسنده تمامي فيلم هاي خود نيز بوده و از اين رهگذر آزادي ‏و کنترلي کامل بر آثارش اعمال نموده است. ‏
در انتظار بهشت فيلمي متفاوت از تمامي اثار پيشين زاعيم است. نه فقط از جهت ژانري، بلکه از نظر نوعروايت و ‏پرداخت و تدوين آن که نشان از ارادت و شناخت عميق وي از هنر مينياتور و موسيقي شرقي[مخصوصاً ايراني] و از ‏همه مهم تر فرهنگ شيعه و اعتقادشان به ظهور منجي بزرگي به نام مهدي دارد، که قرن ها دستمايه کار دکانداران دين ‏و شيفتگان قدرت بوده است. ‏
زاعيم همچون بسياري از پيشينيان خود داستان دگرگوني نقاش در طول سفر را روايت مي کند، يک فيلم تاريخي/جاده ‏اي که از عرفان شرقي و اسلامي بهره گرفته است. اما هدف زاعيم محدود به اينها نيست. او تضادهاي ميان دو اسلوب ‏نقاشي شرقي[مينياتور فاقد پرسپکتيو] و نقاشي فرنگي[برخوردار از آناتومي و پرسپکتيو دقيق] و روحيه حاکم بر اين ‏دو گونه هنري را نيز بررسي مي کند. البته با استفاده از وايپ ها وقطعات انيميشني که به شيوه مينياتور ترسيم شده و ‏براي چسباندن نماها يا سکانس ها به کار گرفته مي شوند، دلبستگي خود را به هنر منطقه زادگاه خود نشان مي دهد. اما ‏دست آخر موجبات تلاقي دو گونه را فراهم کرده و برخورد تاريخي شان را نيز به نمايش مي گذارد. ترکيب واقع گرايي ‏نقاشي فرنگي با چهره مهدي که از داخل يکي از مينياتورهاي افلاطون بريده و توسط ليلا به تابلوي شاهزاده دانيل ‏چسبانده مي شود، در نهايت برخورد دو دنياست. که دومي بر خلاف اولي، به گريز از واقعيت تمايل دارد و نقد دنيا را ‏به نسيه آخرت مي فروشد. ‏
در انتظار بهشت فيلمي عميق با طراحي صحنه و دکور بسيار واقعگرايانه است که کارگردانش کوشيده تا سبک روايتي ‏خاصي نيز براي آن ابداع کند. کاري که مرحوم حاتمي در شخصي ترين اثر خود خواستگار براي رسيدن به آن کوشيده ‏بود. بعيد نيست اين فيلم با توجه به مضمون اسلامي اش و داستان عفيف اش سر از جشنواره فجر امسال در نياورد، که ‏اگر چنين شود زهي سعادت فيلم دوستان ايراني تا يکي از فيلمسازان خوش ذوق کشور همسايه را بشناسند!‏
ژانر: درام. ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا کليک کنيد


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
http://rapidshare.com/files/84165127/cenneti_beklerken.part1.rar
http://rapidshare.com/files/84198728/cenneti_beklerken.part2.rar
http://rapidshare.com/files/84201380/cenneti_beklerken.part3.rar
http://rapidshare.com/files/84203758/cenneti_beklerken.part4.rar
http://rapidshare.com/files/84205963/cenneti_beklerken.part5.rar
http://rapidshare.com/files/84208286/cenneti_beklerken.part6.rar
http://rapidshare.com/files/84210390/cenneti_beklerken.part7.rar
http://rapidshare.com/files/84210963/cenneti_beklerken.part8.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


دانلود فيلم مستند

خون وايکينگ ها
Blood Of The Vikings

مستند پنج قسمتي "خون وايکينگ ها"
محصول کانال BBC Learning


لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/106415039/botvep1.part1.rar
http://rapidshare.com/files/106415029/botvep1.part2.rar
http://rapidshare.com/files/106415107/botvep1.part3.rar
http://rapidshare.com/files/106415011/botvep1.part4.rar
http://rapidshare.com/files/106416109/botvep1.part5.rar
http://rapidshare.com/files/106415981/botvep1.part6.rar
http://rapidshare.com/files/106416072/botvep1.part7.rar
http://rapidshare.com/files/106415866/botvep1.part8.rar
http://rapidshare.com/files/106416053/botvep2.part1.rar
http://rapidshare.com/files/106416027/botvep2.part2.rar
http://rapidshare.com/files/106416035/botvep2.part3.rar
http://rapidshare.com/files/106416001/botvep2.part4.rar
http://rapidshare.com/files/106415959/botvep2.part5.rar
http://rapidshare.com/files/106415993/botvep2.part6.rar
http://rapidshare.com/files/106415983/botvep2.part7.rar
http://rapidshare.com/files/106415917/botvep2.part8.rar
http://rapidshare.com/files/106415974/botvep3.part1.rar
http://rapidshare.com/files/106416104/botvep3.part2.rar
http://rapidshare.com/files/106416124/botvep3.part3.rar
http://rapidshare.com/files/106416021/botvep3.part4.rar
http://rapidshare.com/files/106416015/botvep3.part5.rar
http://rapidshare.com/files/106416010/botvep3.part6.rar
http://rapidshare.com/files/106416098/botvep3.part7.rar
http://rapidshare.com/files/106415872/botvep3.part8.rar
http://rapidshare.com/files/106416128/botvep4.part1.rar
http://rapidshare.com/files/106416125/botvep4.part2.rar
http://rapidshare.com/files/106416094/botvep4.part3.rar
http://rapidshare.com/files/106416107/botvep4.part4.rar
http://rapidshare.com/files/106415991/botvep4.part5.rar
http://rapidshare.com/files/106415982/botvep4.part6.rar
http://rapidshare.com/files/106416112/botvep4.part7.rar
http://rapidshare.com/files/106415910/botvep4.part8.rar
http://rapidshare.com/files/106416089/botvep5.part1.rar
http://rapidshare.com/files/106416029/botvep5.part2.rar
http://rapidshare.com/files/106416002/botvep5.part3.rar
http://rapidshare.com/files/106416009/botvep5.part4.rar
http://rapidshare.com/files/106416061/botvep5.part5.rar
http://rapidshare.com/files/106416067/botvep5.part6.rar
http://rapidshare.com/files/106416019/botvep5.part7.rar
http://rapidshare.com/files/106415860/botvep5.part8.rar

رمز فايل: calek

براي کسب اطلاعات بيشتر در مورد اين فيلم به اين سايت مراجعه شود


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

دانلود انيميشن

Kannazuki no Miko

کارتون زيباي Kannazuki no Miko در 12 قسمت

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال، به زبان ژاپني و زيرنويس انگليسي)
http://rapidshare.com/files/17617805/Kannaduki_no_Miko_01.rmvb
http://rapidshare.com/files/17619421/Kannaduki_no_Miko_02.rmvb
http://rapidshare.com/files/17620785/Kannaduki_no_Miko_03.rmvb
http://rapidshare.com/files/17622147/Kannaduki_no_Miko_04.rmvb
http://rapidshare.com/files/17606832/Kannaduki_no_Miko_05.rmvb
http://rapidshare.com/files/17608613/Kannaduki_no_Miko_06.rmvb
http://rapidshare.com/files/17610151/Kannaduki_no_Miko_07.rmvb
http://rapidshare.com/files/17611897/Kannaduki_no_Miko_08.rmvb
http://rapidshare.com/files/17623572/Kannaduki_no_Miko_09.rmvb
http://rapidshare.com/files/17624811/Kannaduki_no_Miko_10.rmvb
http://rapidshare.com/files/17625983/Kannaduki_no_Miko_11.rmvb
http://rapidshare.com/files/17628569/Kannaduki_no_Miko_12.rmvb

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: عربي

2008
باصداي احمد سعد

آلبوم جدید و زیباي احمد سعد با نام «2008» (با دو کيفيت)
 
01 - Wahachitni Eyounak [24Kps] [128Kps]
02 - Ya Khsarah [24Kps] [128Kps]
03 - Kifaya Kedah [24Kps] [128Kps]
04 - Ananiya [24Kps] [128Kps]
05 - Aalemni El Hob [24Kps] [128Kps]
06 - Kolli Leila [24Kps] [128Kps]
07 - Hob Galbi [24Kps] [128Kps]
08 - El Naharda Zay Bokra [24Kps] [128Kps]
09 - Amanah Ya Habibi [24Kps] [128Kps]
10 - Baed Elli Ma Benna [24Kps] [128Kps]
11 - Fein [24Kps] [128Kps]
12 - Jarahona [24Kps] [128Kps]

براي دانلود مستقيم آهنگها، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

تیتراژ فیلم سینمایی مجنون لیلی
با صدای گروه گپ

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

معروفترين نرم افزار مديريت دانلود دنيا Download Accelerator Plus 8.6.5.0 Premium


Download Accelerator Plus که به اختصار DAP خوانده می شود با دارا بیش از 154 میلیون کاربر در دنیا یکی از قدیمی ترین و پر طرفدارترین نرم افزارهای مدیریت دانلود می باشد. این نرم افزار که محصول شرکت نرم افزاری Speedbit می باشد این امکان برای شما فراهم می کند تا در صورتی که در هنگام دریافت فایلی از اینترنت ارتباط شما قطع شد، بتوانید ادامه فایل را بعد از اتصال مجدد به اینترنت دریافت کنید همچنین این برنامه با تکنیک خاص خود سرعت دریافت فایل ها را تا 400٪ افزایش می دهد! این نرم افزار همچنین با جستجو در بین سایت های مشابه (Mirror) پرسرعت ترین سایت را برای استفاده بهینه از Dial-up یا اتصالات با پهنای باند بالا پیدا می کند.
قابلیت نمایش فایل (مخصوصاً فیلم) تا هر جایی که دانلود شده از ویژگی های خاص این نرم افزار است. همچنین از این برنامه می توان به عنوان یک ابزار برای آپلود اطلاعات نیز استفاده نمود در حقیقت این نرم افزار علاوه بر آنکه یک مدیر دانلود خوبی است یک مدیر آپلود خوب نیز می باشد!

قابلیت های کلیدی نرم افزار Download Accelerator Plus 8.6.5.0 Premium:
- سازگاری كامل با مرورگرهای Netscape, Internet Explorer, Opera و Mozilla/Firefox
- امكان زمان بندی فایل ها برای دانلود
- توانایی قطع اینترنت و یا خاموش كردن سیستم به صورت خودکار، پس از به پایان رسیدن دانلود ها
- امكان پخش فایل های صوتی و تصویری در هنگام دانلود (تا مقداری كه دانلود شده)
- امكان مشاهده محتویات فایلهای فشرده شده (ZIP) در هنگام دانلود
- افزایش سرعت دانلود فایل از اینترنت
- امكان محدود كردن پهنای باند برای دانلود (مثلاً فرض كنید قصد دارید تا ضمن كار با اینترنت اقدام به دانلود فایل نیز كنید به صورتی كه سرعت شما آن چنان پایین نیاید و همانطور كه مشغول گشت و گذار در اینترنت هستید، در پس زمینه فایل شما نیز دانلود شود)
- دارای بخشی جانبی با نام FTP، كه به شما این قابلیت را خواهد داد تا به FTP سایت خود نیز دسترسی داشته باشید و فایل های خود را دانلود یا آپلود كنید
- ارائه توضیحات كاملی در مورد فایل های دانلود شده
- قابليت انتخاب پوسته هاي مختلف
- مدیریت پسورد های سایت ها و دیگر اطلاعات به صورت نامحدود
- به همراه ابزار File Shredder برای حذف اطلاعات بدون قابلیت بازیابی آن ها
- پشتیبانی از تمامی نسخه های ویندوز (حتی ویندوز ویستا)
- و ...
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 11 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد
 

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

نرم افزار Love Cam - نوکیا سری 60

نرم افزار Love Cam برای عکس برداری با قالب های آماده و زیبا ، سازگار با گوشی های نگارش اول و دوم سیمبیان سری 60

قابل نصب بر روی گوشی های نوکیا:
N90 | 7650 | 7610 | 6682 | 6681 | 6680 | 6670 | 6630 | 6620 | 6600
N70 | N72 | 6260 | 6230 | 3660 | 3650 | 3620 | 3600 | 3230

پاناسونیک:
X600 | X700 | X800
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام محمد باقر (ع) فرمودند:
ان الله عزوجل یحب المداعب فی الجماعه بلا رفث

خداوند عزوجل كسی را كه در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی كند ، دوست دارد.

(كافی ، ج 2 ، ص 663)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

شخصی که به طرف خانه خود میرفت ، جوانی خوش صورت را دید که از خانه او بیرون می آید ، برنجیده و گفت : لعنت بر این زندگانی باد که تو داری ، هرروز به خانه مردم رفتن چه معنی دارد تا جانت بر آید زنی بخواه چنانکه ما نیز خواسته ایم تا ده کس دیگر بتو محتاج شوند . ع – زاکانی


از چارلی چاپلین هنر پیشه معروف سینما پرسیدند : آیا شما از زنهای پرچانه و وراج خوشتان می آید ؟
چاپلین خندید و جواب داد : مگر شما نمونه دیگری هم میشناسید ؟


قاضی رو به پیرزن کرده و پرسید : خانم شما چند سا لتونه ؟
پیرزن گفت : 25 سال آقای قاضی
قاضی گفت : خب حالا بفرمائید چند ساله که 25 سالتونه ؟

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

کتابی از بهار

یار ما در پرده هم خورشیدوار
می درخشد در نگاه روزگار
صبح، خطی از خطوط سرخ اوست
آب، نقشی از نگاهش در گذار
صخره ها، سختی از او آموختند
کوه ها، از صبر او بی اعتبار
نخلها، بنشانده در باغ سحر
چشم ها، بر جاده ها در انتظار
زنگ از آیینه ها پرداخته
صیقل صد آفتابش بر عذار
در تقاضای حضورش شاهدان
در هوای صبح طالع اشکبار
آه می دانم که حجم سبز از اوست
خواهد آمد با کتابی از بهار

عزیزا... زیادی

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

بحران قتل یک گردشگر ایتالیایی در ترکیه و درسی مهم برای مسئولان صنعت توریسم در ایران

ژوزفینا پاسکواله، زن 33 ساله ایتالیایی تصمیم گرفت برای توجه جهانیان به صلح، با لباس عروسی و پای پیاده با سوار شدن به ماشینهای بین راهی دور دنیا را بگردد. وی تا استانبول به همراه دوستش سفر کرد و بعد از آن از هم جدا شدند تا در فلسطین همدیگر را ببینند.
ژوزفینا یا "پیپپا باججا" از مخالفان جنگ افروزی های آمریکا و اسرائیل بوده است.
سفر ژوزفینا که یک هنرمند است زیاد به طول نکشید. یک راننده جانی کامیونت، او را سوار کرد و در شهر قبضه در نزدیکی استانبول ابتدا به او تجاوز کرد، سپس او را کشت و ترکیه را در بهت و حیرت فروبرد.
آنچه که می تواند برای مسئولان گردشگری کشورمان مهم باشد این است که نخست وزیر ترکیه در پیامی به مردم ایتالیا تسلیت گفت، صفحات تمام روزنامه های معروف کشور پر بود از احساس همدردی با ایتالیایی ها به طوری که خود ایتالیایی ها هم از اینهمه خبر تعجب کردند.
اقدام بموقع نخست وزیر در ارسال پیام تسلیت و دیدار سفیر و کنسول ترکیه از خانواده قربانی هرچند که چیزی از داغ خانواده مقتول نمی کاهد اما:
مادر قربانی گفته است: ترکها انسانهای بسیار محترم و مؤدبی هستند. اما معلوم است آن کسی که دخترم را سوار ماشینش کرده یک دیوانه است و از قبل برنامه کشتن وی را داشته است. متأسفانه وقتی با چنین انسانی روبه رو شویم کاری نمی شود کرد.
خواهر این عروس تیره بخا صلح نیز از مسئولان ایتالیایی و ترکیه ای و مردم ترکیه تشکر کرد!
وی که در استانبول به سر می برد گفت: این مسأله باعث نمی شود بگوییم ترکیه کشور بدی است. این گونه وقایع ممکن است در هرجای دنیا رخ بدهد، در هر کشوری خوب و بد وجود دارد!
دوست پسر عروس صلح نیز گفته است: ترکها در مجموع انسانهای با آداب معاشرتی هستند. هرچند که در این قبیل وقایع کاری نمی توان کرد.

اگر در کشورمان این اتقاق می افتاد فکر می کنید چه می شد؟
1. متأسفانه اول از همه به روزنامه ها بخشنامه ممنوعیت خبررسانی ابلاغ می شد
2. تمام مردم دنیا می فهمیدند، بعد از آن مردممان به طور نصفه و نیمه خبردار می شدند!
3. تمام رسانه های دنیا از ناامنی ایران سخن می گفتند... از آنجا که روزنامه ها نیز نمی توانند به طور راحت بنویسند، مردم کشور مقابل درکی درست از احساسات کشور مبداء پیدا نمی کردند
4. سخنگوی زارت خارجه در جلسه هفتگی خود نهایت تأثر ایران را از این واقعه ابراز می کرد، همین!
خیلی دلم می خواهد بدانم در ماجرای قتل یک گردشگر در اصفهان، آیا قاتل دستگیر شد؟ آیا مقامات کشورمان اقدامی در راستای همدردی با خانواده مقتولان انجام دادند یا نه؟ به هرحال بگذریم!

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

کیست این پهلوان تورانی که برای فتح به سمت ایران زمین می رود؟
گرسیوز گفت: کودکی که... کودک که چه عرض کنم ای خداوندگار. به سخنانم به دقت گوش فرا دهید. او سهراب است... فرزند تهمینه دختر شاه سمنگان و فرزند رستم دستان جهان پهلوان ایران!
- پسر رستم؟... پس چرا به جنگ ایرانیان می رود؟
- چون می خواهد پدر را بر تخت نشاند!
- آه... به او سرباز دهید و سواره نظام همراهش روانه کنید. مبادا از مشخصات رستم به او چیزی بگویید مگر این پهلوان سالخورده ایرانی به دست این شیر بچه کشته شود...
- اطاعت می شود حضرت والا... به یقین او توانایی کشتن رستم دستان را دارد.
افراسیاب به فکر فرو رفت: باید رستم کشته شود یا سهراب به کام مرگ رود. چه کسی می داند چه خواهد شد!
- کیست این پهلوان تورانی که برای فتح سوی ایران می آید؟
- کودکی است که... کودک که چه عرض کنم ای خداوندگار. می گویند به سن بیش از دوازده ندارد ولی به جثه هماورد رستم دستان است. مرز را پشت سر گذاشته، هژیر و گردآفرید را مغلوب ساخته و دژ مرزی را تصرف نموده است.
اینک به انتظار ایستاده تا سپاهی از ایران برسد و پیشروی را جایز نمی داند...
کاووس شاه فکری کرد و گفت: گیو را به همراه نامه گژدهم به زابلستان بفرستید. به او بگویید رستم دستان را با خود همراه کند. نبرد نزدیک است.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الحج آيات: 78 محل نزول: مدینه

 
وَكَذَلِكَ أَنزَلْنَاهُ آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ وَأَنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَن يُرِيدُ 16 إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالصَّابِئِينَ وَالنَّصَارَى وَالْمَجُوسَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا إِنَّ اللَّهَ يَفْصِلُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ 17 أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يَسْجُدُ لَهُ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَمَن فِي الْأَرْضِ وَالشَّمْسُ وَالْقَمَرُ وَالنُّجُومُ وَالْجِبَالُ وَالشَّجَرُ وَالدَّوَابُّ وَكَثِيرٌ مِّنَ النَّاسِ وَكَثِيرٌ حَقَّ عَلَيْهِ الْعَذَابُ وَمَن يُهِنِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِن مُّكْرِمٍ إِنَّ اللَّهَ يَفْعَلُ مَا يَشَاء 18 هَذَانِ خَصْمَانِ اخْتَصَمُوا فِي رَبِّهِمْ فَالَّذِينَ كَفَرُوا قُطِّعَتْ لَهُمْ ثِيَابٌ مِّن نَّارٍ يُصَبُّ مِن فَوْقِ رُؤُوسِهِمُ الْحَمِيمُ 19 يُصْهَرُ بِهِ مَا فِي بُطُونِهِمْ وَالْجُلُودُ 20 وَلَهُم مَّقَامِعُ مِنْ حَدِيدٍ 21 كُلَّمَا أَرَادُوا أَن يَخْرُجُوا مِنْهَا مِنْ غَمٍّ أُعِيدُوا فِيهَا وَذُوقُوا عَذَابَ الْحَرِيقِ 22 إِنَّ اللَّهَ يُدْخِلُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ يُحَلَّوْنَ فِيهَا مِنْ أَسَاوِرَ مِن ذَهَبٍ وَلُؤْلُؤًا وَلِبَاسُهُمْ فِيهَا حَرِيرٌ 23

 

ترجمه فارسي مکارم
اين گونه ما آن ( قرآن) را بصورت آيات روشنى نازل كرديم; و خداوند هر كس را بخواهد هدايت مى‏كند «16» مسلما كسانى كه ايمان آورده‏اند، و يهود و صابئان ( ستاره‏پرستان) و نصارى و مجوس و مشركان، خداوند در ميان آنان روز قيامت داورى مى‏كند; (و حق را از باطل جدا مى‏سازد;) خداوند بر هر چيز گواه (و از همه چيز آگاه) است «17» آيا نديدى كه تمام كسانى كه در آسمانها و كسانى كه در زمينند براى خدا سجده مى‏كنند؟! و (همچنين) خورشيد و ماه و ستارگان و كوه‏ها و درختان و جنبندگان، و بسيارى از مردم! اما بسيارى (ابا دارند، و) فرمان عذاب درباره آنان حتمى است; و هر كس را خدا خوار كند، كسى او را گرامى نخواهد داشت! خداوند هر كار را بخواهد (و صلاح بداند) انجام مى‏دهد! «18» اينان دو گروهند كه درباره پروردگارشان به مخاصمه و جدال پرداختند; كسانى كه كافر شدند، لباسهايى از آتش براى آنها بريده شده، و مايع سوزان و جوشان بر سرشان ريخته مى‏شود; «19» آنچنان كه هم درونشان با آن آب مى‏شود، و هم پوستهايشان «20» و براى آنان گرزهايى از آهن (سوزان) است «21» هر گاه بخواهند از غم و اندوه‏هاى دوزخ خارج شوند، آنها را به آن بازمى‏گردانند; و (به آنان گفته مى‏شود:) بچشيد عذاب سوزان را! «22» خداوند كسانى را كه ايمان آورده و اعمال صالح انجام داده‏اند، در باغهايى از بهشت وارد مى‏كند كه از زير درختانش نهرها جارى است; آنان با دستبندهايى از طلا و مرواريد زينت مى‏شوند; و در آنجا لباسهايشان از حرير است «23»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را (به همراه معني آن) با هم بخوانيم.  هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mbs_elc2004@yahoo.com

 درب منزل يكي از شهروندان !!


احتمالا علاقه ي شديد به اسرائيل باعث توليد چنين اثري شده !!

 

 

immobility44@yahoo.com

persian or arabian gulf (google earth map)

براي مشاهده اينجا کليک کنيد

 

 

pedram_fox222@yahoo.com

اعتراض به نام جعلی خلیج عربی

ایرانیان به پا خیزند
سایت گوگل در اقدامی عجیب و با زیر پا گذاشتن قوانین سازمان ملل در سایت خود نام خلیج فارس را به خلیج عربی تغییر داده، اگر يك ميليون نفر اعتراض خودشون رو به اين آدرس بفرستند گوگل مجبور به برگرداندن خليج عربي به خليج فارس ميشه لطفا ساكت نشينيد اين خبر رو به اطلاع همه برسونيد "
http://www.petitiononline.com/sos02082/petition-sign.html

چگونه این فرم را پر کنیم ؟
شما دوستان برای این که با این قسمت هیچ مشکلی نداشته باشید ما اموزش ان را نیز برای شما اماده کرده ایم تا بدون هیچ گونه مشکلی قادر به ارسال نظر خود باشید.
پس از کلیک بر روی لینک بالا در صفحه نمایش داده شده برای شما در پایین صفحه بر روی گزینه "click here to sign petition " سپس در صفحه ظاهر شده شما سه گزینه را مشاهده میکنید قسمت اول "Name " در اینجا اسم خود را وارد کنید در قسمت " Email Address " شما ایمیل خود را وارد میکنید و در قسمت سوم " Comments " عبارت only persion gulf را وارد کنید و در پایان بر روی گزینه " perview your signature " کلیک کنید.
دوستانی که وبلاگ یا وب سایت دارند حتماْ این گزارش رو در صفحه اصلی وبسایتشون بزارن و دوستان دیگر هم از طریق فرستادن این متن به ادد لیستهای خود تلاش کنند تا امضای بیشتری جمع بشه.
تا این لحظه حدوداْ ۳۰۰ هزار نفر امضا کردن که باید این عدد به یک میلیون (۰۰۰/۰۰۰/۱) نفر برسه.
موفق و پایدار باشید (پدرام)

 

 

salarilaleh@yahoo.com

دانشمندان یک تیم بین المللی با بررسی رودخانه ای در رشته کوه هیمالایا کشف کردند که این رودخانه برخلاف عملکرد رودخانه ها که کوهها را می فرسایند بر ارتفاع کوهها می افزاید
رودخانه ها همیشه منجر به سایش کوهها می شوند اما به تازگی گروهی از محققان بین المللی به سرپرستی "نوح فینه گان" از دانشگاه کورنل آمریکا که نتایج تحقیقات خود را در تازه ترین شماره مجله "انجمن ژئولوژی آمریکا" منتشر کرده اند، در میان رشته کوههای هیمالایا در تبت رودخانه ای با عنوان "یارلونگ تسانگپو" را شناسایی کردند که موجب شکل گیری کوهی با ارتفاع بیش از 7 هزار و 700 متر در این کوهستان شده است."یارلونگ تسانگپو" به معنی "تطهیرکننده"، یکی از بزرگترین و تندترین رودخانه های دنیا است و به طور متوسط از ارتفاع 4 هزار متری از سطح دریا جریان می یابد. اختلاف سطح این رودخانه در طول حدود دو هزار کیلومتر بیش از سه هزار متر است و سرعت و نیروی آن به حدی است که می تواند این رودخانه را به دستگاه حفاری پرقدرتی تبدیل کند.

عمق دره های ژرفی که این رودخانه بین صخره ها ایجاد کرده است حتی به عمق 5 کیلومتر هم می رسند و ارتفاع آبشارهای آن بیش از 30 متر است. به گفته این دانشمندان، در حالی که تقریبا تمام کوههای رشته کوه هیمالایا با سرعت یکسانی در مدت 50 میلیون سال شکل گرفته اند، کوه عظیمی که دو قله آن با نامهای "نامیش براوا" و "گیالا پری" به ارتفاع 7 هزار و 756 و 7 هزار و 150 متر هستند، تنها در مدت دو میلیون سال گذشته و با سرعت بسیار زیادی ایجاد شده اند. این محققان نشان دادند که علت رشد سریع این کوه در این ارتفاع زیاد، رودخانه یارلونگ تسانگپو است. در حقیقت این رودخانه با عبور از نزدیک این کوه مقدار زیادی از سنگهای سواحل خشکی هند را شسته و با خود به این منطقه آورده، روی هم چیده و به این ترتیب موفق شده است در مدت زمان بسیار کوتاهی این کوه مرتفع را ایجاد کند

 

 

viski_601@yahoo.com

مرد دیر وقت،خسته ازکار به خانه برگشت
دم در پسر 5ساله اش را دید که در انتظار او بود:
سلام بابا!یک سوال از شما بپرسم؟
بله حتما چه سوالی؟
بابا !شما برای هرساعت کارچقدر پول میگیرید؟
مرد با ناراحتی پاسخ داد این به تو ارتباطی ندارد.چرا چنین سوالی می کنی؟
فقط می خواهم بدانم.
اگر باید بدانی بسیارخوب می گویم:20 دلار!
پسرکوچک درحالی که سرش پائین بود آه کشید
بعد به مرد نگاه کرد و گفت:میشود به من 10دلار
قرض بدهید؟
مرد عصبانی شدو گفت :من هر روز سخت کار می کنم و پولی برای خریدن یک اسباب
بازی مزخرف و برای چنین رفتارهای کودکانه وقت ندارم
پسر کوچک آرام به اطاقش رفت و در را بست.
بعد از حدود یک ساعت مرد آرام تر شدو فکر کردکه با پسرکوچکش خیلی تند وخشن رفتارکرده شاید
واقعا چیزی بوده که اوبرای خریدنش به 10دلار نیازداشته است.به خصوص اینکه خیلی کم پیش
می آمد که پسرک از پدرش درخواست پول کند.
مرد به سمت اتاق پسر رفت و در را باز کرد.
خوابی پسرم؟
نه پدر، بیدارم
من فکر کردم که شاید با تو خشن رفتار کرده ام
امروز کارم سخت و طولانی بود و همه ناراحتی هایم
را سر تو خالی کردم. بیا این 10د لاری که خواسته بودی
پسر کوچولو خندید، و فریاد زد: متشکرم بابا
بعد دستش را زیر بالش برد و از آن زیر چند اسکناس
مچاله شده در آورد
مرد وقتی دیدپسرکوچولو خودش هم پول داشته،دوباره عصبانی شد و با ناراحتی گفت:با اینکه
خودت پول داشتی چرا دوباره درخواست پول کردی؟
پسر کوچولو پاسخ داد:برای اینکه پولم کافی نبود، ولی من حالا 20 دلار دارم
آیا می توانم یک ساعت
از کارشمابخرم تافردا زودتر به خانه بیایید؟
من شام خوردن با شما را خیلی دوست دارم

 

 

mhsanei@yahoo.com

مواد غذائي با كالري منفي

از نظر تئوري به غير از آب كه كالري اش صفر است هر ماده غذائي حاوي كالري و مقداري انرژي است اما امروزه به خاصيتي از مواد غذائي اشاره مي شود كه اثر ترموژنيك گفته مي شود منظور از خاصيت ترموژنيك مواد به مقداري كالري كه بدن براي هضم مواد غذائي صرف ميكند .
بعضي مواد غذائي از جمله سبزيجات كالري بسيار پائيني دارند در حقيقت مقدار كالري كه به بدن مي رسانند كمتر از مقداري است كه بدن براي هضم آنها هزينه مي كند و عملا با كالري منفي تلقي مي شوند و ترموژنيك گفته مي شوند .
كرفس نمونه بارز آنها است كاهو – گل كلم – بروكلي – پياز – فلفل دلمه اي از ديگر سيزيجاتي است كه ترموژنيك هستند ضمنا تند و تيز كردن غذا و افزودن فلفل باعث افزايش سوخت وساز بدن مي شود و نقش كالري سوزي دارد .
همانطور كه در ابتداي مطلب گفتم آب كالري ندارد اما آب يخ (صفر درجه ) ترموژنيك است به دليل اينكه بدن براي رساندن دماي آن به 37 درجه بايد كالري مصرف كند ضمن اينكه به تمام كسانيكه رژيم لاغري مي گيرند توصيه مي شود كه روزي 8 ليوان آب مصرف كنند خصوصا اگر تمرينات ورزشي ائروبيك را هم دنبال مي كنند اگر حداقل 6 ليوان در روز آب سرد يخ مصرف كنيد حدود نيم كيلو در ماه به برنامه كاهش وزن خود كمك كرده ايد !
براي افزايش دماي يك ليتر و نيم آب يخ در روز حدود 3600 كالري در ماه مورد نياز است بد نيست بدانيد نيم ساعت دويدن روي ترد ميل تقريبا 300 كالري مي سوزاند .
www.getinshape.blogfa.com

با تشكر از مبين عزيز

 

.

alirezamajidi@gmail.com

دردسرهای وبلاگ‌نویسی حرفه‌ای
از دید روزنامه نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز، دیروز نوشته‌ای داشت در مورد دردسرهای وبلاگ‌نویسی حرفه‌ای. به ترجمه آزاد و خلاصه شده این مطلب توجه کنید:
روز به روز بر تعداد کسانی که در خانه کار می‌کنند و به کامپیوتر و گوشی‌های موبایل هوشمند مجهز هستند، افزوده می‌شود، آنها وبلاگ‌نویسانی هستند که ساعت‌ها، تا زمانی که خسته و فرسوده شوند، کار می‌کنند و محتوا تولید می‌کنند، کسانی که  رنج بدنی و تنش روانی زیادی را متحمل می‌شوند.

مرگ!
فوت شدن دو بلاگر مشهور در ماه‌های اخیر باعث افزایش حساسیت در مورد سختی کار وبلاگ‌نویس‌های حرفه‌ای شده است.
دو هفته پیش، بلاگر مشهوری که در مورد فناوری می‌نوشت و «راسل شاو» نام داشت، در 60 سالگی در نتیجه سکته قلبی درگذشت. البته او پشت میز کارش نمرد، او در هتلی در سن خوزه درگذشت که قرار بود در آنجا یک همایش فناوری برگزار شود. او پیش از مرگش و بعد از مطلع شدن از مرگ یک وبلاگ‌نویس مشهور دیگر به نام مارک اورکانت، تصمیم گرفته بود سبک زندگی سالم‌تری در پیش بگیرد.
مارک ارکانت Marc Orchant در در ماه دسامبر سال گذشته در 50 سالگی به خاطر سکته قلبی مرده بود، در همان ماه وبلاگ‌نویس دیگر به نام ام مالک هم دچار سکته قلبی شد اما جان سالم به در برد.
البته رابطه‌ای بین وبلاگ‌نویسی و مرگ پیدا نشده! و استرس ناشی از وبلاگ‌نویسی مستمر هم به مرگ منتسب نشده، ولی دوستان این وبلاگ‌نویس‌ها و خانواده آنها در مورد خطر سبک کاری زیان‌آور آنها در چندین جا اظهار نظر کرده‌اند.
به علاوه وبلاگ‌نویس‌های دیگر مشکلات دیگری مانند افزایش یا کاهش وزن، اختلالات خواب و خستگی در نتیجه تنش کاری را تجربه کرده‌اند.

مایکل ارینگتون: «من هنوز نمرده‌ام!»
«مایکل ارینگتون» -مؤسس وبلاگ فناوری معورف تک کرانچ- صاحب وبلاگی است که میلیون‌ها دلار از محل آگهی برایش درآمدزایی دارد، ولی این موفقیت برای او بدون عوارض نبوده است، او در سه سال گذشته حدود 13 کیلوگرم اضافه وزن پیدا کرده، دچار اختلال خواب شده و مجبور شده خانه‌اش را به دفتری کاری برای خود و 4 کارمندش تبدیل کند.
به درستی مشخص نیست که چه تعداد از وبلاگ‌نویس‌ها به صورت حرفه‌ای و برای پول می‌نویسند، ولی تعداد آنها حدود چند هزار نفر تخمین زده می‌شود و شاید به 10 هزار نفر برسد.
گرچه اینترنت توانسته ماهیت کار را عوض کند و دفترهای مجازی واقع در خانه‌ها را جانشین دفاتر روزنامه‌ها و بنگاه‌های خبری کند، ولی  در عین حال جنبه بدی هم دارد: هر کدام از این کارمندان تنها چند کلیک با دفترشان فاصله دارند و این موضوع برای برای «کارگرهای اطلاعاتی وسواسی»، به معنی کار مستمر 24 ساعته است.

 06sweat-650.jpg

وبلاگ‌نویسی برای برخی از وبلاگ‌نویسان بسیار درآمدزا بوده ولی در مقابل برخی فقط 10 دلار بابت هر پست درآمد دارند(چندان هم بد نیست!). بعضی‌ها فقط برای تفریح می‌نویسند و در مورد همه چیز از ورزش و سیاست گرفته تا تجارت و زندگی مشاهیر اظهار نظر می‌کنند، ولی برخی ‌به صورت حرفه‌ای برای ناشران آنلاین می‌نویسند و یا برای خودشان رسانه معتبری دست و پا کرده‌اند.
بعضی سایت‌های تحت مالکیت Gawker Media به وبلاگ‌نویس‌ها بابت نوشته‌هایشان پول می‌پردازند و اگر این نوشته‌ها، خواننده زیادی مثلا بالای 100 هزار پیدا کند، پاداش هم می‌دهند، چنین چیزی باعث می‌شود وبلاگ‌نویسی برای کسب پول بیشتر، تشویق به نوشتن بیشتر شوند.
بعضی سایت‌های بزرگ‌تر پول بیشتری به وبلاگ‌نویس‌ها می‌دهند، مثلا یک وبلاگ‌نویس در سال آغازین کارش می‌تواند 30 هزار دلار درآمد داشته باشد و بعضی‌ها هم می توانند درآمد 70 هزار دلاری کسب کنند.
البته بعضی‌ها از وبلاگ‌نویس‌های خستگی ناپذیر هم هستند که شبه امپراتوری‌های کوچکی در وب تأسیس کرده‌اند و صدها هزار دلار در ماه دارند، ولی درآمد بسیاری تنها 1000 دلار در ماه است.

بی‌خوابی
یکی از موضوعات بسیار رقابتی وبلاگ‌نویسی، حوزه فناوری و اخبار است. این وبلاگ‌نویس‌ها برای ماندن در میدان مبارزه مجبور به تلاشی 24 ساعته هستند.
سرعت کار برای این وبلاگ‌نویس‌های حرفه‌ای بسیار مهم است، اگر آنها تنها چند ثانیه در مورد انعکاس یک رویداد مهم غفلت کنند، بلاگر دیگری از آنها پیشی می‌گیرد، پست می‌نویسد و مخاطب و لینک و متعاقب آن درآمد ناشی از جذب آگهی را به دست می‌آورد.
مایکل ارینگتون در این زمینه می‌گوید که وبلاگ‌نویس‌ها حتی شب‌هنگام و زمان خواب نگران اخبار داغ هستند، به گفته او
بسیار خوب می‌شد اگر به روزنامه‌نگارها و وبلاگ‌نویس‌ها گفته می‌شد که حق ندارند بین ساعت 8 شب تا صبح، مطلب پست کنند، اینگونه همه می توانستند استراحت کنند، ولی چنین چیزی هیچ وقت رخ نمی‌دهد!
مک بوکانان
22 سال سن دارد و در سایت Gizmodo می‌نویسد، این سایت بر معرفی ابزارهای الکترونیکی تمرکز دارد. بوکانان آپارتمان کوچکی در بروکلین دارد و اتاق خوابش حکم دفترش را هم دارد. او در شبانه‌روز تنها 5 ساعت می‌خوابد و وقت کافی برای خوردن وعده‌های غذایی هم ندارد و همواره مکمل‌های پروتئینی به قهوه‌اش اضافه می‌کند!
با این همه او که تازه از دانشگاه نیویورک فارغ‌التحصیل شده ، کارش را دوست دارد و از تعامل با خوانندگان و گفتگوی همگانی درباره محصولات جدید لذت می‌برد.
کار او به اندازه‌ای فرسوده‌کننده است که گاهی او در کنار کامپیوتر به خواب می‌رود، برایان لام، ویراشگر سایت Gizmodo می‌گوید که اینطور وقت‌ها اگر صدایی از بوکانان نشنود، گمان می‌کند که او مرده است، چیزی که 4 - 5 بار پیش آمده است!
خود آقای لام سخت‌کوش‌تر از همه وبلاگ‌نویس‌های Gizmodo است و ساعت‌ها صرف نظم دادن به مطالب سایت و رقابتی کردن آن می‌کند . او اعتقاد دارد که «سیستم پرداخت به ازای کلیک» باعث تأکید بیش از حد بر اهمیت تعداد بازدید از مطالب و کاستن اهمیت روزنامه‌نگاری شده است.

 

 

farnoosh_z66@yahoo.com

شاشیدم به این زندگی

مرد خودکار را روی میز پرت کرد . دستش را لای موهایش فرو برد . با کف دست چند بار محکم به پیشانی اش کوبید . لبش را با دندان گزید . زن با نگین کوجک انگشترش به در زد و داخل شد . مرد دستش را به طرف زن دراز کرد . زن دست مرد را گرفت . روی پای مرد نشست . دستش را دور گردن مرد انداخت و گفت : چی شده ؟!؟ اتفاقی افتاده ؟!؟ مرد سرش را تکان داد . دست زن را از دور گردنش رها کرد . انگشتان باریک و بلند زن را بوسید و گفت : دارم دیوونه می شم . دیگه نمی توونم بنویسم . دارن حالمو به هم می زنن . از هر چی می نویسم و براشون می فرستم ، ایمیل می زنن که این موضوع مشکل داره . غیر قابل چاپه ! همه چی غیر قابل چاپه ! چند روز دیگه .... . زن دست مرد را گرفت . دستان لاغر استخوانی اش را نوازش کرد و گفت : غصه نخور ، درست می شه . مگه چی نوشتی که می گن غیر قابل چاپه ؟!؟ مرد دستش را به سمت کشوی میز برد . کشو را بیرون کشید . پاکت سیگار را از کشو بیرون آورد . زن دستش را دراز کرد و فندک را از لای ورق های روی میز برداشت . مرد سیگار را روشن کرد . پک عمیقی به سیگار زد . سرش را بالا گرفت و دودش را بالای سرشان حلقه کرد . زن به حلقه نگاه کرد . حلقه محو شد . مرد نفس عمیقی کشید و گفت : یادته هفته ی پیش پنج شنبه داشتیم می رفتیم سر خاک پدر بزرگت . زن چشمانش را بست و سرش را تکان داد . مرد پک دیگری به سیگار زد . دهانش را بست و دودش را بلعید و گفت : تو داشتی به دختر خاله ات اس ام اس می زدی ، حواست نبود . یه مرد کت شلواری کنارم نشست . شروع کرد به صحبت کردن . از هر دری حرف زد . آخر سر هم کارت ویزیتش را داد و پیاده شد . روی کارت فقط یه طرح اسلیمی ساده بود و یه شماره موبایل . ولی پشتش نوشته بود ساعتی 20 هزار تومان با یه شماره ی دیگه . زن چشمانش را ریز کرد و گفت : یعنی چی ؟!؟ مرد پک دیگری زد و گفت : من هم نفهمیدم . گذاشتمش تو کیف پولم . اومدیم خوونه زنگ زدم . یه زنه برداشت . گفتم این شماره را یه آقایی تو مترو به من داده . با کلی عشوه و ناز گفت : حالا چی می خوای ؟!؟ دختر ، زن ، جوون ، تازه کار ؟!؟ زن گوشه ی لبش را به دندان گرفت . مرد چشمانش را بست و سرش را تکان داد . سیگارش را در زیر سیگاری له کرد و گفت : من هم یه کم این ماجرا را عوض کردم و نوشتمش . مرتیکه ی بی شعور هر چی از دهنش در می اومد به من گفت و اخر سر هم گفت بخوام به این سبک ادامه بدم ، دیگه نمی توونم برای مجله ی گهشوون بنویسم . به من موضوع مذهبی داده . مرتیکه فکر کرده ، می خوام انشاء بنویسم ، به من موضوع می ده . زن دستان مرد را گرفت و گفت : خب از این مجله ی مزخرف بیا بیرون . کار که قحط نیست . اون مجله هه چی بود ، رو هوا می زنتت . مرد پاکت سیگار را برداشت . زن دست دراز کرد و پاکت را از مرد گرفت . چشم غره ای به مرد رفت و گفت : حالا هم پاشو بیا تا ناهار از دهن نیفتاده . این قدر هم غصه نخور . مرد دست زن را بوسید . زن از روی پای مرد بلند شد و لبخندی زد و از اتاق بیرون رفت . مرد کشوی میز را باز کرد . قبض ها را روی میز گذاشت . سرش را تکان داد و گفت : شاشیدم .... .
زن به آشپزخانه رفت . بشقاب ها را جابه جا کرد . گوشه ی ناخنش را به دندان گرفت . در کابینت را باز کرد . بست . جواب آزمایش را از روی میز برداشت . در کابینت را باز کرد و برگه را پشت بشقاب ها گذاشت . دستش را روی شکمش گذاشت و زیر لب گفت : الان وقتش نیست .

فرنوش زنگوئی
فروردین 87

 

 

moshka22000@yahoo.com

تخم شويد، اشتها را زياد و معده را تقويت مي‌كند

تخم شويد داراي3 درصد روغن بوده و داراي اثرات درماني زيادي مثل ضد تشنج، ‌ضد درد، نفخ شكم، ادرار آور و براي تقويت معده به كار مي‌رود.
شويد گياهي است يكساله يا دوساله كه گاهي ارتفاع آن به يك متر نيز مي‌رسد. اين گياه در اكثر نقاط دنيا از جمله قسمتهاي جنوب اروپا،‌ مصر،‌آمريكا و چين پرورش داده مي‌شود.
كساني كه اشتهاي زيادي به غذا ندارند و لاغر هستند مي‌توانند از تخم شويد به عنوان بهترين دارو استفاده كنند. زيرا اشتها را زياد و معده را تقويت مي‌كند.
همچنين تخم شويد را مي‌توان براي ناراحتي معده، بي خوابي و ضد گاز معده بكار برد.
زنان شيرده كه شير آنها كم است، مي‌توانند روزي چند بار دم كرده تخم شويد بخورند و يا در غذاي خود مصرف كنند.
براساس نتايج بدست آمده؛ استفاده از دم كرده شويد، درد شديد و ورم معده را به صورت فوري تسكين مي‌دهد.
بيماراني كه مبتلا به استفراغ شديد هستند و هيچ غذايي حتي آب را نمي‌توانند در معده خود نگاه دارند، مي‌توانند جهت درمان، دم كرده شويد را آهسته آهسته بنوشند.
هم چنين از شويد براي دل درد در حيوانات نيز استفاده مي‌شود و دام داران در قديم بخوبي به اين موضوع واقف بودند.


مصرف بيش از حد جگر در دوران حاملگي مشكل آفرين است

برخلاف تصور مردم كه خوردن جگر در دوران حاملگي مفيد است، مصرف بيش از حد آن مي‌تواند اثرات سوء بر روي جنين داشته باشد.
جگر غذاي بسيار مقوي است كه سرشار از ويتامين A مي‌باشد، ولي مصرف بيش از حد آن به علت افزايش ميزان ويتامين A كه يك ويتامين محلول در چربي است (بيش از IU 10000 در روز)مي‌تواند باعث نقايص بدو تولد در جنين شود.
پزشکان توصيه مي‌کنند که زنان حامله مي‌توانند حداکثر يك سيخ جگر در هفته مصرف كنند.
لازم به ذكر است، بتاكاروتن كه پيش‌ساز ويتامين A است و در مواد غذايي مانند هويج وجود دارد اين عارضه را نداشته و مصرف اين مواد مشکلي ايجاد نمي‌کند.

 

 

ali_laila_live@yahoo.com

 تک نرخي کردن تورم; وعده اي که به فراموشي سپرده شد
مشکل گراني با سخنراني حل نمي شود

تورم و گراني کم سابقه، وضعيتي است که از اولين ماه هاي تشکيل دولت نهم، دامنگير مردم شده است. دولتمردان فعلي - چه در ايام تبليغات انتخابات و چه پس از آن - همواره از برنامه هاي خود براي کاهش تورم، کوتاه کردن دست مافياي اقتصادي، بهبود وضعيت معيشتي مردم و شعارهايي از اين قبيل استفاده کرده اند اما آنچه در واقع روي داده، کاملا عکس وعده هاي دولت است. اولين نوروز دولت نهم (فروردين 85) زماني بود که مردم با گراني هاي بسيار روبه رو شدند; وضعيتي که اولين نشانه هاي ناتواني دولت و بي برنامگي اقتصادي اش را نمودار مي ساخت. در آن مقطع زماني، مهم ترين و شايد تنها اقدام دولت، کنترل قيمت پرتقال بود که حاصل آينده نگري وزارت بازرگاني براي نوروز بود! اکتفاي دولت به همين اقدام بود که باعث انتقاد يکي از نمايندگان مجلس پس از نوروز 85 شد که از تبديل وزارت بازرگاني به وزارت پرتقال سخن گفت. با اين همه، سخن محمود احمدي نژاد پس از تعطيلا ت آن سال تعجب بسياري را برانگيخت. وي با قاطعيت اعلا م کرد که نه تنها در ايام نوروز چيزي گران نشده، بلکه بعضي اقلا م ارزانتر هم شده است.
اين گونه برخورد با موضوع، الگويي بود که طي ماه هاي بعد براي پاسخگويي درباره گراني مورد توجه همه دولتمردان قرار گرفت. زماني که مسکن و اجاره بها يک باره رشدي بيش از صددرصد پيدا کرد، وزير مسکن آن را «يک کلا غ - چهل کلا غ» دانست و تکذيب کرد. سخنگوي دولت هم بارها در کنفرانس هاي مطبوعاتي خود در پاسخ به سوالا ت بسيار درباره گراني ها، آن را جو رواني ساخته رسانه ها دانست و در نهايت هم زماني که احمدي نژاد براي اولين بار براي توضيح درباره گراني ها به تلويزيون آمد با تکرار عباراتي مشابه، همه گراني ها را در چند قلم خاص منحصر کرد و توضيح داد که مثلا افزايش قيمت لبنيات، به دليل اشتباه يک نفر در 30 تومان گران تر خريدن شير رخ داده است.
همه اين توضيحات با تکرار وعده هايي همراه بود که به مردم قول مي داد «نرخ تورم تا پايان سال 85 تک رقمي خواهد شد». احمدي نژاد يک بار در توصيف وضعيت اقتصادي کشور گفت که نرخ تورم در تير ماه 85 به کمترين رقم ظرف 40 سال گذشته رسيده است و آن را نشانه اي از تحقق وعده هاي خويش و دولت دانست، اما واقعيتي که خود را بر هر شعار و وعده تحميل کرد، چيز ديگري بود.
سال 85 و 86 در حالي پايان پذيرفتند که نه تنها نرخ تورم، تک رقمي نشد بلکه براساس آمار رسمي بانک مرکزي در سال گذشته تورم نزديک به 20 درصد بود که در دهه اخير بي سابقه بوده است. ضمن اينکه صاحبنظران معتقدند نرخ واقعي تورم بسيار بالا تر از اين رقم است.
دولتمردان در نيمه دوم سال 86 بالا خره وجود گراني و تورم را پذيرفتند; اگر چه باز هم تقصيرات را به گردن ديگران انداختند. محمود احمدي نژاد- همچون شب گذشته- چند بار درباره گراني توضيحات مبسوطي داد و مردم را به آينده اي روشن اميد داد; آينده اي که نه تنها با گذشت سه سال از عمر دولت نهم هنوز نرسيده، بلکه نشانه اي از آن هم به چشم نمي خورد. در کنار اين سخنان، البته بارها و بارها اقتصاد دان ها، نمايندگان مجلس، ارباب جرايد و رسانه ها هشدارها و تذکرات بسياري به دولت دادند و نتيجه ناگوار بي برنامگي، نگاه غيرتخصصي به اقتصاد، تصميمات غيرکارشناسي، شتابزده و خلق الساعه و... را پيش بيني کردند اما پاسخ و توجه چنداني به اين دلسوزي ها داده نشد.
آن چه امروز واضح است اين است که گراني به حدي رسيده است که جامعه توان تحمل آن را ندارد و بايد در اسرع وقت چاره اي براي آن انديشيده شود و همچنين نبايد توقع داشت که توضيح و تشريح دولتمردان باعث تغيير و بهبود خاصي در وضعيت اقتصادي مردم شود. حالا اگر چه مي توان بارها و بارها پاي صفحه گيرنده هاي تلويزيون نشست، چشم ها را بست و در آرزوي ارزاني غوطه ور شد اما در واقعيت چيزي تغيير نخواهد کرد و اين واقعيت همچنان پابرجاست.
صفحه 7 امروز روزنامه مردم سالاري حاوي گزارشي است از گراني نان و عدم پاسخگويي مسوولا ن در اين زمينه و همچنين در صفحه 15 نقطه نظرات نمايندگان مجلس- از طيف هاي مختلف- درباره تشديد مشکل تورم و گراني و لزوم مهار تورم توسط دولت است. هشدارهايي از اين قبيل که «نکند مردم براي تهيه نان روزانه خود با مشکل مواجه شوند» هشدارهايي جدي است که نزديک شدن وضعيت ويژه را به همه گوشزد مي کند، در حالي که به نظر مي رسد ديگر زماني براي توجيه و فرافکني نمانده است و همه چشم ها به اقدام عاجل دولت دوخته شده است و به صورت قاطع بايد گفت که مشکل گراني با سخنراني حل نمي شود.

 

 

setayesh_new@yahoo.com

مطلبي درخصوص فروتني و تواضع

There was a one hour interview on CNBC with Warren Buffet, the second richest man who has donated $31 billion to charity.
مصاحبه اي بود در شبكه سي ان بي سي با آقاي وارنر بافيت، دومين مرد ثروتمند دنيا كه مبلغ 31 بيليون دلار به موسسه خيريه بخشيده بود.

Here are some very interesting aspects of his life:
در اينجا برخي از جلوه هاي جالب زندگي وي بيان شده:

1. He bought his first share of stock at age 11 and he now regrets that he started too late!
1- او اولين سهامش را در 11 سالگي خريد و هم اكنون از اينكه دير شروع كرده ابراز پشيماني مي نمايد!
2. He bought a small farm at age 14 with savings from delivering newspapers.
2- او از درآمد مربوط به شغل توزيع روزنامه ها، يك مزرعه كوچك در سن 14 سالگي خريد.
3. He still lives in the same, small 3-bedroom house in midtown Omaha , that he bought after he got married 50 years ago. He says that he has everything he needs in that house. His house does not have a wall or a fence.
3- او هنوز در همان خانه كوچك 3 اتاق خوابه واقع در مركز شهر اوماها زندگي مي كند كه 50 سال قبل پس از ازدواج آنرا خريد. او مي گويد هر آنچه كه نيازمند آن مي باشد، درآن خانه وجود دارد. خانه اش فاقد هرگونه ديوار يا حصاري مي باشد.
4. He drives his own car everywhere and does not have a driver or security people around him.
4- او همواره خودش اتومبيل شخصي خود را مي راند و هيچ راننده يا محافظ شخصي ندارد.
5. He never travels by private jet, although he owns the world's largest private jet company.
5- او هرگز بوسيله جت شخصي سفر نمي كند هرچند كه مالك بزرگترين شركت جت شخصي دنيا مي باشد.
6. His company, Berkshire Hathaway, owns 63 companies.He writes only one letter each year to the CEOs of these ompanies, giving them goals for the year. He never holds meetings or calls them on a regular basis. He has given his CEO's only two rules.
6- شركت وي به نام بركشاير هات وي، مشتمل بر 63 شركت مي باشد. او هرساله تنها يك نامه به مديران اجرائي اين شركتها مي نويسد و اهداف آن سال را به ايشان ابلاغ مي نمايد. او هرگز جلسات يا مكالمات تلفني را بر مبناي يك شيوه قاعده مند برگزار نمي نمايد. او به مديران اجرائي خود 2 اصل آموخته است:
Rule number 1: Do not lose any of your shareholder's money.
اصل اول: هرگز ذره اي از پول سهامداران خود را هدر ندهيد.
Rule number 2: Do not forget rule number 1.
اصل دوم: اصل اول را فراموش نكنيد.
7. He does not socialize with the high society crowd. His pastime after he gets home is to make himself some popcorn and watch television.

7- او به كارهاي اجتماعي شلوغ تمايلي ندارد. سرگرمي او پس از بازگشتن به منزل، درست كردن مقداري ذرت بوداده (پاپكورن) و تماشاي تلويزيون مي باشد.
8. Bill Gates, the world's richest man, met him for the first time only 5 years ago. Bill Gates did not think he had anything in common with Warren Buffet. So, he had scheduled his meeting only for half hour. But when Gates met him, the meeting lasted for ten hours and Bill Gates became a devotee of Warren Buffet.
8- تنها 5 سال پيش بود كه بيل گيتس، ثروتمندترين مرد دنيا، او را براي اولين بار ملاقات نمود. بيل گيتس فكر نمي كرد وجه مشتركي با وارنر بافيت داشته باشد. به همين دليل او ملاقاتش را تنها براي نيم ساعت برنامه ريزي نموده بود. اما هنگامي كه بيل گيتس او را ملاقات نمود، ملاقات آنها به مدت 10 ساعت به طول انجاميد و بيل گيتس يكي از شيفتگان وارنر بافيت شده بود.
9. Warren Buffet does not carry a cell phone, nor has a omputer on his desk. His advice to young people: 'Stay away from credit cards and invest in yourself and remember:
9- وارنر بافيت نه با خودش تلفن همراه حمل مي كند و نه كامپيوتري بر روي ميزكارش دارد. توصيه اش به جوانان اينست كه: از كارتهاي اعتباري دوري نموده و به خود متكي بوده و بخاطر داشته باشند كه:
A.
Money doesn't create man, but it is the man who created money.
الف) پول انسان را نمي سازد، بلكه انسان است كه پول را ساخته.
B.
Live your life as simple as you are.
ب) تا حد امكان ساده زندگي كنيد.
C.
Don't do what others say. Just listen to them, but do what makes you feel good.
ج) آنچه كه ديگران مي گويند انجام ندهيد. تنها به آنها گوش فرا دهيد و فقط آن چيزي را انجام دهيد كه احساس خوبي را به شما عرضه مي كند.
D.
Don't go on brand name. Wear those things in which you feel comfortable.
د) بدنبال ماركهاي معروف نباشد. آن چيزهائي را بپوشيد كه به شما احساس راحتي دست ميدهد.
E.
Don't waste your money on unnecessary things. Spend on those who really are in need.
ه) پول خود را بخاطر چيزهاي غير ضروري هدر ندهيد. تنها بخاطر چيزهائي خرج كنيد كه واقعا به آنها نياز داريد.
F.
After all, it's your life. Why give others the chance to rule your
life?'
و) نكته آخر اينكه، اين زندگي شماست. چرا به ديگران اين فرصت را مي دهيد كه براي زندگيتان تعيين تكليف نمايند؟

 

 

yazynh@yahoo.com

ارزش گريه بر سالار شهيدان

چندي پيش يكي از نويسندگان گروه كه خود را شيعه معرفي مي‌كرد، اما همواره در جهت تضعيف شيعه و زير سوال بردن آموزه‌هاي اين مذهب نوراني و احاديث گهربار ائمه معصومين (ع) گام بر مي‌داشت، شبهه‌اي در رابطه با ثواب گريه بر سالار شهيدان ذکر كرد که چرا مي‌گويند گريه بر ايشان اين قدر ثواب دارد و يا اين قدر گناه را پاک مي‌سازد؟! آيا اين مساله باعث نمي‌شود که انسان‌ها سوء استفاده کنند و خود را به انواع گناهان آلوده و ملوث ساخته پس از آن با ريختن اشک براي سالار شهيدان خود را پاک نمايند؟! به همين دليل بر آن شدم تا مقاله‌اي را در پاسخ به اين شبهه بنگارم. براي پاسخ به اين مساله بايد نکاتي را در نظر گرفت.
مطلب اول: در ابتدا بايد توجه کرد که هيچ حق الناسي بدون رضايت ذي الحق پاک نمي‌شود، ولو براي سالار شهيدان خون گريه کني. در روايت است که حضرت سيد الشهدا (ع) اصحابي را که بر گردن آن‌ها حقي مانده بود، از همراهي با خود منع نمودند و فرمودند نمي‌خواهم در آن دنيا شرمنده شما شوم (يعني نتوانم شما را که خون خود را براي من ريختيد، شفاعت کنم). از اين سخن امام به روشني مي‌توان فهميد که حتي خون دادن در راه امام نيز نمي‌تواند حق الناس را پاک کند، چه رسد به گريستن بر ايشان. حق الناس فقط با جبران حق و يا اخذ رضايت ذي الحق است که پاک مي‌شود. حال اين که در غير اين صورت چه اتفاقي مي‌افتد، مساله‌اي است که خداوند متعال در مورد آن بايد تصميم بگيرد و از بحث ما خارج است. اجمالا عده‌اي از علما از روي برخي روايات مي‌گويند اگر کسي که حق بر عهده‌اش است، در روز حساب اعمال نيکي در پرونده‌اش باقي مانده باشد، بخشي از آن متناسب با حقي که برعهده‌اش هست، به ذي الحق داده مي‌شود و يا اگر چنين نباشد فرد بايد عذاب شود و البته اين عذاب حتما در جهنم نيست، بلکه ممکن است در همين دنيا و يا در عالم برزخ باشد و ... .
مطلب دوم: خبرگزاري شبستان که از خبرگزاري‌هاي معتبر اسلامي است روايتي را از تشرف سيد بحرالعلوم (متوفي 1212ق) خدمت امام عصر -روحي و ارواح العالمين له الفداء- در اين رابطه بيان کرده که اصل مطلب را مي‌توانيد در آدرس زير ببينيد:
http://www.shabestan.ir/newsdetail.asp?msg=succ&newsID=86102613552924
اين مطلب در سايت تحليلي-خبري شيعه نيوز نيز در آدرس زير آمده است:
http://www.shia-news.com/ShowNews.asp?Code=86102810
و اما خلاصه جريان اين تشرف به قرار زير است:
سيد بحرالعلوم به قصد تشرف به سامرا به راه افتاد. در بين راه به اين مساله که گريه بر امام حسين (ع) گناهان را مي‌آمرزد، فکر مي کرد که شخص عربي سوار بر اسب به او رسيد و سلام کرد و پرسيد: درباره چه چيز به فکر فرو رفته‌اي؟ عرض کرد: در اين باره که چطور مي‌شود خداي تعالي اين همه ثواب به زائرين و گريه‌کنندگان بر سيد الشهداء مي‌دهد؟ فرمود: «تعجب نکن! من براي شما مثالي مي‌آورم. سلطاني به همراه درباريان خود به شکار رفت. در شکارگاه از لشگريانش دور شد و به سختي فوق العاده‌اي افتاد و بسيار گرسنه شد. خيمه‌اي را ديد و وارد آن شد. در آن جا پيرزني را با پسرش ديد. آنان در گوشه خيمه بز شيردهي داشتند و از راه مصرف شير اين بز زندگي خود را مي‌گرداندند. وقتي سلطان وارد شد، او را نشناختند؛ ولي به خاطر پذيرايي از ميهمان آن بز را سر بريده و کباب کردند؛ زيرا چيز ديگري براي پذيرايي نداشتند. سلطان شب را همان جا خوابيد و روز بعد، از آن‌ها جدا شد و خود را به درباريان رسانيد و جريان را براي آن‌ها نقل کرد. در نهايت از آن‌ها سوال کرد اگر من بخواهم پاداش ميهمان‌نوازي پيرزن و فرزندش را داده باشم، چه کنم؟ يکي گفت: به او صد گوسفند بدهيد. ديگري گفت: صد گوسفند و صد اشرفي بدهيد، ... سلطان گفت: هر چه بدهم کم است؛ زيرا اگر سلطنت و تاج و تختم را هم بدهم آن وقت، مقابله به مثل کرده‌ام. چون آن‌ها هر چه داشتند به من دادند. من هم بايد هر چه که دارم به آن‌ها بدهم تا سر به سر شود. حال سيدالشهداء هر چه از مال و منال و اهل و عيال و پسر و دختر و خواهر و سر و پيکر داشت همه را در راه خدا داد. پس اگر خداوند به زائرين و گريه‌کنندگان آن حضرت اين همه ثواب بدهد، نبايد تعجب نمود. زيرا خدا که خداييش را نمي تواند به سيد الشهداء بدهد؛ پس هر کاري که مي‌تواند، آن را انجام مي‌دهد. يعني با صرف نظر از مقامات عالي خود امام حسين (ع)، به زوار و گريه‌کنندگان آن حضرت نيز درجات بالايي عنايت مي‌کند.» چون شخص عرب اين مطالب را فرمود، از نظر سيد بحرالعلوم غايب شد.
اين مطلب صرف نظر از صحت و سقم آن، حاوي نکات دقيق عقلاني و منطقي است که حتي اگر بر فرض از زبان امام عصر (عج) نيز بيان نشده باشد، به دليل تطابق آن با عقل و منطق قابل قبول است.
مطلب سوم: علامه بزرگ آيت‌الله طباطبايي -رحمه الله- پاسخي به علماي اهل سنت در اين زمينه داد و آن‌ها را براي هميشه از بيان ايراداتي که کلا به بحث شفاعت داشتند، معاف نمود. عده‌اي از علماي اهل سنت ادعا داشتند که بحث شفاعت که شيعه مطرح مي‌کند، جسارت انسان را براي گناه زياد مي‌کند و انسان با خود مي‌گويد هر کاري مي‌خواهي بکن، بعدا شفاعت تو را مي‌کنند و يا با ريختن اشک بر سيد الشهدا (ع) پاک مي‌شود. پاسخ علامه بزرگ به طور خلاصه اين بود که اولا نبايد هميشه نيمه خالي ليوان را نگاه کرد. نيمه پر ليوان اين است که شفاعت و يا ريختن اشک اميد انسان را به بخشش خداوند زياد مي‌کند. و دوم اين که اگر قرار بود انسان با وجود اين مساله جسارت خود را براي گناه افزايش دهد، خداوند هرگز توبه را براي انسان قرار نمي‌داد و نمي‌فرمود هر کاري مي‌خواهي بکن، من با توبه آن را پاک مي‌کنم (صد بار اگر توبه شکستي باز آ). بحث شفاعت و ريختن اشک از منظر اميد به بخشش خداوند و در مقابل آن جسارت انسان براي گناه، دقيقا مانند توبه است.
در روايات است که شيطان هنگامي که به خداوند عرض کرد بندگانت را گمراه مي‌کنم، خداوند فرمود من دربي به روي آن‌ها باز مي‌کنم به نام توبه. شيطان گفت من فرصت توبه را از آن‌ها مي‌گيرم. يعني اصل وجود توبه را از ياد برخي که اعتقادات کمتري دارند، مي‌برم و براي آن‌ها که اعتقاد بيشتري دارند، توبه را به تاخير مي‌اندازم وآنگاه خداوند قسم ياد کرد که پيروان شيطان را عذاب کند. در مورد بحث شفاعت نيز همين‌طور است. شيطان بيکار نمي‌نشيند. با ايجاد شبهه در دل انسان‌ها که مگر مي‌شود خداوند گناهان را با ريختن اشک براي کسي از بين ببرد، آن‌ها را از گريه بر سالار شهيدان دور مي‌سازد از فوايد بسيار آن محروم و هدف خود را در گمراهي انسان‌ها و عدم بخشش گناهانشان تحقق مي‌بخشد.
والسَّلامُ عَلي سَيدِالشُّهَداءِ وَ زُوّارِهِ وَ باکِينِه وَ مُبْكينِهِ وَ مُتَباكينِهِ

 

 

reza.reza1386@yahoo.com

ايران و اسلام

سلام.سال پر خیر و برکتی داشته باشید
یک.دوستان چه موافق و چه مخالف سعی کنیم که بی احترامی به کسی نکنیم.چون ان وقت طرف در موضع بدی نسبت به گوینده قرار میگیرد و حالا شما هی بگو اسمان ابیست.دیگر او که قبول نمیکند.چون دنده لج را خدا برای این زمانها خلق کرده
دو.دوستان چه موافق و چه مخالف سعی کنید از پریدن به موضوعات دیگه و شاخه شاخه کردن بحث که کاملا حربه قدیمی مخالفان هم هست خودداری کنید.موافقان سعی کنید به صورت نکته به نکته مطالب را بیاورید تا فرافکنی را در دوستان مخالف خنثی کنید.چون میبینم که مطلب اصلی را بعضی ها فراموش کرده و بازم به مطالبی می پردازند که دهها بار گفته شده که انها در بحث ما نیستن مثل اوضاع حال ما و دیگر کشورها.ما فقط داریم به اینکه دین ارجح است یا ایران و کدام سعادت را برای انسان به ارمغان میاورد صحبت میکنیم.اول این ثابت شود بعد بحث را گسترش میدهیم.اگر دیگران مایل باشند
سه.اقای پورچستا به سخنان من که به صورت نکته به نکته بود هنوز جوابی به صورت نکته به نکته ندادند و من هنوز منتظرم.شاید هم شهید راه وطن شده اند
و حال اقای غفاری
چهار.((ثانیا بنده طبق تمامی عرف ها و آیین ها و قوانین داخلی و بین الملل حق دارم نظرم را با هر نحو بیانی که دوست دارم در مورد هر شخصی انتشار دهم ))به به .به به .عجب منطقی.من که از این اوج منطق شما به عرش رسیدم.شما که حرف بیضه و ...را وسط کشیدی بیا فحش ناموسی هم بده چون بیانی هست که دوست داریدو به قول شما حرف علمی است چون فحش ناموسی یعنی عضوی از پیکر شما و ارتباط ان با عضوی از پیکر دیگری که احتمالا ناموس کسی هست.اصلا مهم نیست.چون علمیه!!!!به به
پنج .((به همان میزانی که تعداد سنی های مشرف به شیعه بیش از حد موهای سر ماست ( حتما هست دیگر ، احتمالا آیات و احادیثی جدیدی به شما رسیده است که ما نا آگاهان و به نظر شما کر ها آنرا ندیده ایم !!! ) به همان میزان و شاید دو برابر تر هم در همین کشور عزیزمان مسلمانانی بوده اند که مسیحی شده اند )) به به .اگر ایه و حدیثی امده باشد برای دوستمان یزدان خب شما نیز بگویید ایه حدیثی که دوبرابر موی سری که اورده اید را .اگر ان امار شکمی است امار شما که شکمی تر است.اما باید ببینیم خبرگزاری ها و منابع کدام رو تایید میکنند.من میتوانم دهها منبع بیاورم که گرایش به اسلامبه سرعت رو به افزایش است. اما کاملا و با تمام وجود منتظرم ببینم شما از کجا و کدام منبع میگویید که بیشتر از ان مسلمان ها به مسیحیت گرایش دارند.من سرو پا منتظرم
شش.شما چه جور شیعه ای هستید که شبهه ای به پیامبرت وارد میکنی که اگر کسی اسلام نیاورد فی الفور گردن زده میشد؟؟؟هزاران حکایت از رحمت پیامبر در تاریخ نگاشته شده .بعد شما اینجور افاضات میکنی؟؟؟تو نه که شیع نیستی بلکه حس میکنم مسلمان هم نیستی.چون هنوز پیامبر اسلام را نشناختی وتوهین میکنی.اینکه میگویی من شیعه ام برای توجیه کردن حرفایت هست
هفت.درباره سلمان گفتی و دیگر مطمئن شدم که مسلمان نیستی.اخر دوست عزیز کمی وقتت را بگذار تاریخ را مطالعه کن .مثل دیگر دوستمان نباش که بدون هیچ مطالعه ای امدو سلمان را نشناخت و عماد مغنیه را با بن لادن یکی دانست.اگر وقت نداری بگو من چند کتاب برایت معرفی کنم تا بخوانی که سلمان که بود.در ضمن بر حسب منطق شما که نیت اطراف را نمیتوان فهمید .پس دیگر هیچ کس خوبی در دنیا وجود ندارد حتی پیامبر چون داخل پیامبر که نیستیم ببینیم که چی فکر میکرده.به به .به به .عجب منطقی
هشتم.مانند گوسفند؟؟؟؟واقعا که از هر انگشتتون احترام و ادب میباره.شما کل انسانهای شهادت طلب را به مسخره گرفتی.از حسین فهمیده دیگر شهیدانمون تا کسانی که برای اسلام در جای جای دنیا جان خودشون رو فدا کردند.راست میگید همه ما گوسفند.شما انسان.ممنونم از احترامتون(من موندم اقای مبین چقدر بزرگواره که این مطالب رو اجازه میده که گذاشته شه.واقعا ازتون ممنونم که چهره واقعی وطن پرستهای محض رو به دیگران نشان میدهید)ممنون
نه.خواهشا موقعیت الان ما رو با زلزله مقایسه نکن.اگر چیزی باشه بادی یا نهایتا تند بادی است
ده.((مانند شما فکر نمی کنم که ابتدا لبنان ، سوریه ، لیبی ، الجزایر ، عراق ، بولیوی ، روسیه ، بورکینافاسو ، مالی ، چچن و قرقیزستان را بپرستم و لیس شان بزنم))در صحبتهایتان نهایت خشم و توهین و دور شدن از منطق را میشود دید.اقای یزدان و دیگر دوستان خاکی و کشوری را نمیپرستند.فقط بحث اینه که ایران رو هم ردیف اسلام قرار ندهیم.شما هستید که خاک هر چند پاک ایران که فقط برا قسمتی از مردم دنیا هست را میپرستید و انرا با اسلامی که برای همه بشریت است و حرف خدایی هست که مالک تمام کائنات هست همردیف میکنید.گفتم کائنات یه لحظه فکر کردی خاک ایرانمون کجای کهکشان راه شیری است؟؟؟حال ایران یا دین خدا؟؟
یازده.به به در شماره بعد روزانه هم که به بقیه عضوها حمله میکنی.حرفهایتان انقدر بی سرو ته هستند و نوشته من انقدر زیاد شد که جوابی ندهم بهتر است اما فقط جواب این جمله تان((و اما در مورد حکم امام هم باید عرض کنم ، حضرت امام ، رهبر سیاسی بودند و نه حاکم شرع و طبق موازین اسلامی فقط و فقط حاکم شرع می تواند دستور به جهاد ، قتل ، اعدام و ... بدهد . ))حضرت امام هم رهبر سیاسی بودن و هم عالیترین مرجع دینی ان زمان .دیگرچیز به این واضحی جای ثابت کردن ندارد.چه بگویم؟؟؟شما کمی مطالعتان را زیاد کنید.

 

 

salman_yavar@yahoo.com

به كجا چنین شتابان !

روزنامه دوم خردادی صدای عدالت میزان پشتوانه و چگونگی انتقاد روزنامه های مخالف دولت را از اقدامات و عملكرد دولت خدمتگزار نمایان كرد. این روزنامه در شماره دیروز خود به مصاحبه ای از دكتر احمدی نژاد با شبكه اول سیما كه هنوز آغاز نشده معترض شده و پاسخ های رئیس جمهور را در این مصاحبه توجیه گرانه و غیركارشناسی خواند(! )
روزنامه صدای عدالت كه ظاهراً قصد داشته در هجمه به دولت گوی سبقت را از همردیفان خود ربوده و در ستون سخن روز خود با عنوان «رئیس جمهور، رسانه و ۶سؤال اساسی» یك مصاحبه خیالی برای رئیس جمهور با رسانه ملی ترتیب داده و آن را بهانه ای برای ایراد اتهامات گوناگون علیه دولت تبدیل كرد و مدعی شد، رئیس جمهور رسانه ملی را فضایی برای توجیه ناكامی ها و عملكرد غیركارشناسی خود كرده است(!)
جالب اینجاست كه این روزنامه دوم خردادی در ادامه سخنان رئیس جمهور مبنی بر این كه برخی رسانه ها به دنبال جنگ روانی علیه دولت نهم هستند را به استهزا گرفته و می افزاید: [آقای رئیس جمهور] «۹ ماه پیش بحث گرانی را جنگ روانی رسانه ها می خواندید، آیا این گرانی جز ماحصل سیاست های انبساطی دولت شما بوده است كه در فضا به دنبالش می گردید.»
روزنامه صدای عدالت در ادامه به عنوان منتقد مشفق و خیرخواه جلوه نمایی كرده و خطاب به دكتر احمدی نژاد چنین توصیه می كند: «آقای رئیس جمهور منتقدان شما بهترین دوستانتان هستند.»
این روزنامه اصطلاح نقد و منتقد و شعار دانستن حق مردم است را كه از سوی بخشی از جریان دوم خرداد از ابتدای روی كار آمدن دولت نهم بر طبل آن كوبیده می شود را به درستی و به زیبایی معنا كرده است و بجاست كه دوستان این جریان، جایزه بهترین نقد از دولت را به نگارنده این یادداشت اعطا كنند چرا كه كسی كه بتواند برنامه ای كه هنوز وجود خارجی ندارد را نقد كارشناسانه و علمی كند! و همزمان دولتمردان را توصیه كند كه از اقدامات غیرعلمی دست برداشته و منتقدان را دوستان خوب خود بداند، شاهكار جدیدی در عرصه رسانه ای و اطلاع رسانی شفاف است.
روزنامه صدای عدالت به صراحت و وضوح نشان می دهد كه افراد و جریاناتی كه خود را منتقد دولت معرفی می كنند و همزمان دولت را به نقدناپذیری و عدم توجه به نظرات نخبگان و كارشناسان متهم می كنند چقدر به مبانی اولیه نقد، پایبند هستند و ادعاهای آنها علیه اقدامات دولت از چه پشتوانه پوچی برخوردار است.
نوشته این روزنامه دوم خردادی كه نمونه ای از صدها عنوان انتقاد از دولت است به وضوح نشان می دهد كه انتقادات این جریان كه بلافاصله با روی كارآمدن دولت نهم آغاز شده از چه میزان پشتوانه منطق، استدلال و انصاف برخوردار است.
روشن است كه رسانه ها و مطبوعات چشم و گوش ملت هستند و نقش عمده ای در فرهنگ سازی دارند. مطبوعات وظیفه دارند كه كاستی ها و نابسامانی های جامعه را با دقت رصد كنند. چنانچه دولتمردان در اجرای قانون كوتاهی داشتند چه كسی جز رسانه ها و مطبوعات می تواند آن را منعكس كند و اصلاح امور و روش های غلط را مورد توجه قرار دهد.
ولی متأسفانه بعضی از رسانه ها كه خود را بعضاً صدای مردم، صدای عدالت و شعار دانستن حق مردم است را سر می دهند حتی كوچكترین احترامی به شعور و فهم مردم قائل نیستند و با پیش فرض های ساختگی دقیقاً رفتاری مخالف شعارهای خود دارند. پروژه عملیات روانی علیه دولت نهم یك واقعیت مهم است بخشی از جریان دوم خرداد در طول ۲‎/۵ سال گذشته نشان داده است كه این پروژه را به صورت تمام عیار علیه دولت تدارك دیده و با چنگ زدن به انواع روش ها از جمله تحقیر، تخطئه، توهین، بزرگنمایی مشكلات، بی احترامی به افكار عمومی و... در تكاپو است كه مردم را از دولت اصولگرا نا امید كرده و در نهایت به زعم خود ساقط كند.
و اما در خصوص یادداشت روزنامه به اصطلاح اصلاح طلب صدای عدالت به نظر می رسد اهمیت موضوعی كه قرار است، رئیس جمهور در مورد آن به مردم گزارش دهد این روزنامه را بر آن داشته است كه با عجله و به زعم خود برای كاستن از آثار مثبت احتمالی آن به نگارش این یادداشت اقدام كند.
رئیس جمهور در جریان سفر به استان خراسان رضوی در جمع مردم این استان از گزارش به مردم در آینده نزدیك از رسانه ملی درباره طرح تحول اقتصادی خبر داد و گفت: در حالی كه هنوز ابعاد این طرح بیان نشده است، عده ای به تكاپو افتاده اند و آن را غیر علمی و غیر كارشناسی می نامند. از این رو یادداشت نویس روزنامه دوم خردادی صدای عدالت ابتدا در یك خیالبافی محض برنامه رئیس جمهور از رسانه ملی را به اجرا درآمده، عنوان كرده و بلافاصله به انتقاد و استهزای پاسخ های رئیس جمهور در این برنامه تلویزیونی پرداخته است.
اما این همه شتاب برای به اصطلاح انتقاد علمی (!) حكایت از چیست اصحاب این گونه رسانه ها چرا مواقعی كه قرار می شود رئیس جمهور درباره موضوعات اقتصادی به مردم گزارش دهد، هراسناك و نگران می شوند. مگر نه این است كه در انتقادات مستدل و منصفانه خود(!) از گرانی و به مشكل افتادن مردم ناراحت و غمگین شده ظاهر می سازند.
و البته این هم از توفیقات دولت نهم بوده كه به عناصر این جریان، تفهیم كرد كه مشكلی به نام معیشت و فقر نیز در جامعه وجود دارد.
حقیقت این است كه بر اثر تعلل عمدی یا سهوی دولت های سازندگی و اصلاحات در برخورد با ریخت و پاش های بی حساب، رانت خواری های بزرگ و...، مقابله جسورانه و بی پروای دولت نهم با این افراد باعث شده كه آنها با شدت هرچه تمامتر به جوسازی و بعضاً هتاكی علیه دولت نهم بپردازند و هر روز با بی انصافی و بداخلاقی های جدیدی تلاش های دولت را غیركارشناسی، نادرست محكوم به شكست، ناكارآمد و ... می نامند.
تبلیغات مسموم رانت خواران و مفسدان مالی برای ناامید كردن مردم از نتایج اقدامات دولت خدمتگزار آنها را بر آن داشته تا برخی مطبوعات را به خط مقدم هجمه علیه دولت تبدیل كنند و با تبلیغات گسترده روانی و هجمه های شدید خود، دولت را به عقب نشینی و انفعال بكشانند.
این در حالی است كه رئیس جمهور و دیگر اعضای هیأت دولت بدون این كه تحت تأثیر هجمه های تبلیغات روانی بدخواهان قرار گیرند همچنان و خستگی ناپذیر به خدمتگزاری مشغول اند.
ضمن این كه دكتر احمدی نژاد بارها اعلام كرده است كه انتقاد از دولت را عامل اصلاح روش ها و بهبود امور می داند و دایره ارتباط و مشورت دولت با نخبگان و كارشناسان جامعه در مقایسه با گذشته در سطح بسیار بالایی قرار دارد كه ان شاءالله آثار و ثمرات آن، شیرینی كام مردم را به دنبال دارد.و اما كسانی كه همچنان قصد دارند با دستاویز جنگ روانی به قدرت بازگردند، بدانند كه با وجود همه تلاش ها و برنامه ریزی هایی كه می كنند جنگ روانی آنها كف روی آب است و نتایج انتخابات مجلس هشتم پاسخ مردم به عملیات روانی آنها بود.
در این زمینه گفتنی هایی هست كه بزودی تقدیم خواهد شد.
 

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

28 فروردين / 16 آوريل / 9 ربيع الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
28 فروردين ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي كه آشوريان شهر شوش را ويران كردند

كاخ اپادانا---- «پيش كشي» و  «گاو بالدار» (از نقوش شوش در عهد هخامنشيان)

كاخ اپادانا---- «پيش كشي» و «گاو بالدار»
(از نقوش شوش در عهد هخامنشيان)

در آوريل سال 693 پيش از ميلاد (در بيشتر كتابهاي تاريخ عهد باستان ؛ 17 آوريل)، و پيش از تاسيس دولت واحد در ايران، ارتش آشور بانيپال (عراق شمالي امروز) شهر شوش را متصرف شد و ويران ساخت. دولت همدان (مادهاي ايراني) چند دهه بعد با كمك دولت بابل، دولت ستمگر آشور را كه به صورت يك امپراتوري درآمده بود و تا مديترانه را در قلمرو خود داشت برانداختند و از صفحه روزگار پاك كردند. دولت همدان سپس چند گروه ايراني (از طايفه ماد) را به سرزمين آشور منتقل كرد و در آنجا سكني داد تا مانع احياء آن دولت ستمگر شوند و كردهاي عراق و تركيه فرزندان همان مادهاي ايراني هستند كه فرهنگ خود را همچنان حفظ كرده اند.
     شوش در دوران هخامنشيان بازسازي و پايتخت اداري و زمستاني ايران شد و كاخ آپادانا در آن بنا گرديد. داريوش بزرگ پس از ساختن آپادانا در شوش، بر يك لوح سنگي اين جمله را نوشت كه به يادگار مانده است: «به نام اهورامزدا، من اين كاخ را در شوش ساختم.».
     كار ساختن كاخ در سال 521 پيش از ميلاد پايان يافت. شهر شوش در 110 كيلومتري شمال اهواز و 280 كيلومتري جنوب خرم آباد قراردارد.
    در زير نيز تصوير سنگنبشته حاوي دعاي جاوداني داريوش براي ميهن كه در تخت جمشيد بر جاي مانده آمده است:

 

اعتصاب پليس تهران! در سال 1301

اعتصاب افراد پليس تهران (اداره نظميه) به سبب عقب افتادن مواجب ماهانه، از روزي چون امروز (28 فروردين) در سال 1301 آغاز شد و تا دريافت قسمتي از آن ادامه يافت. در طول اعتصاب، سربازان مستقر در باغ شاه (امروز: پادگان حر) مامور حفظ نظم شهر شده بودند ولي حق رسيدگي به شكايات عادي و روزمره را نداشتند، يعني وظيفه ضابط قوه قضايي بودن پليس به آنان واگذار نشده بود.

 

مشاجره دكتر مصدق و انگلستان بر سر بحرين

Mosaddegh

دولت دكتر مصدق 28 فروردين سال 1331 نسبت به ديدار مشاور امورخارجي دولت انگلستان از بحرين شديدا اعتراض كرد و اين عمل را مداخله در امور ايران اعلام داشت. دولت انگلستان در پاسخ اعتراض دكتر مصدق اعلام داشت كه بحرين يك منطقه تحت الحمايه آن دولت است، و از آن پس اختلاف دو دولت در اين زمينه هم گسترش يافت.
بحرين تا اواخر دهه 1340 استان 14 ايران بشمار مي آيد که دولت وقت زير «فشارهايي از خارج!»، بدون انجام رفراندم در ايران و استعلام نظر ايرانيان و رعايت آن، و صرفا با تصويب پارلمان (مجلسين) که انتخابات براي تعيين اعضاي آنها ساختگي بود و مطابق استاندارد بين المللي نبود از آن گذشت و به خاطر همين عمل، هويدا نخست وزير وقت که لايحه مربوط را به پارلمان برده بود در فروردين 1358 به اعدام محکوم و تيرباران شد. شاه از ايران گريخته بود که به خاطر از دست دادن غيرقانوني بحرين و موافقت با تجزيه وطن، محاکمه و مجازات شود. طبق قانون اساسي وقت، شاه و نخست وزير به انجام تكليف حفظ تماميت كشور و حاكميت آن (حاكميت ملي) در برابر نمايندگان مجلسين سوگند ياد كرده بودند.

 

 شهادت خالد اسلامبولى به دست رژيم مصر

28 فروردين 1361 - هـمـه سـاله نـيـروهـاى مسلح مصر روز 6 اكتبر، در شهر ((نصر)) مناسبت سالگرد عبور واحدهاى رزمـى آن كشور از كانال سوئز كه در سال 1973 صورت گرفت رژه بزرگى انجام مى دهند هـر چـند در آن تاريخ اسرائيلى ها موفق شدند كه جنگ اكتبر را به نفع خود تمام كند اما موفقيت نـيـروهـاى مـصـرى در شـكـسـتن خط دفاعى بارلو در صحراى سينا باعث شد كه از بى اعتبارى حاصل از جنگ در برابر ارتش صهيونيستى نجات يابد.
سـالگـرد اين روز به سال 1981 كه مصادف را روز عيد قربان بود براى سادات به عنوان يـكـى از خـطـيرترين روزهاى زندگى اش به شمار مى رفت چون با برگزارى رژه ، جشن عيد قربان را هم برپا مى داشت و خاطره باصطلاح پيروزى 6 اكتبر را هم بزرگ مى شمرد.
در سـاعـت 40/12 كه تقريبا نيمى از رژه تمام شده بود ((ابو غزاله )) به ((سادات )) ميراژها را كـه در ارتـفـاع كـم پـرواز مـى كـردنـد نـشـان داد درسـت در هـمـيـن سـاعـت نـاگـهـان در مـقـابـل جـايـگـاه كـامـيـونـى كـه يـك تـفـنـگ 130 مـيـليـمـتـرى ضـد تـانـگ روسـى بـا بـه دنـبـال مـى كـشـيـد تـوقـف كـرد رانـنـدگـان ديـگـر كـه تـصـور كـردنـد مـشـكـل مـيكانيكى دارد مسير خود را عوض نمودند و از كنار آن عبور كردند. ناگهان صداى رگبار گـلوله بـه گـوش رسـيـد 3 مـرد مـسـلح از عـقب كاميون جايگاه را به رگبار بستند و چهارمى از صـنـدلى جـلو پـيـاده شـد و يـك نـارنـجـك بـه داخـل جـمـعـيـت انـداخـت كـه عـمـل نـكـرد و بـعـد از آن دو نـارنـجـك ديـگـر پرتاب شد كه آن ها هم منفجر نشدند. شخصى كه نـارنـجـكـها را پرتاب كرده بود به طرف كاميون برگشت و تفنگ اتوماتيك خود را برداشت و شـروع به شليك به سمت جايگاه نمود ناگهان 3 مرد مسلح ديگر از عقب كاميون پائين پريدند و بـه او پـيوسته و جايگاه را در حالى كه فرياد مى زدند ((زنده باد مصر)) به رگبار بستند سـادات در ايـن حـمـله بـه شـدت زخـمـى شـد و بـا چـرخـبـال نـظـامـى بـه بـيـمـارسـتـان مـنـتـقـل شد در ابتداى حمله 5 نفر كشته و 28 نفر زخمى شدند كه 4 نفر آمريكايى نيز بين آنان ديده مى شد.
سـتـوان خـالد احـمـد شـوقى الاسلامبولى ، مردى كه متهم به رهبرى اعلام كنندگان انور سادات بـود در حـالى كـه قرآن كريم را در دست داشت در آغاز جلسه دادگاه خود پياپى از درون قفسى كه در آن زندانى شده بود فرياد الله اكبر سر مى داد و سپس ‍ افزود:
مردم ، فرعون مصر را من كشتم تا آرمان اسلام تحقق يابد.

Mobin_s2004@yahoo.com
16 آوريل ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
نخستين بانويي كه در آمريكا اعدام شد

Mary Elizabeth Jenkins Surratt

Mary Elizabeth Jenkins Surratt

در پي قتل آبراهام لينكن (لينكلن) رئيس جمهور وقت آمريكا در يك تماشاخانه در شهر واشنگتن، هفدهم آوريل 1865 يك زن 42 ساله به اتهام مشاركت در طرح نقشه قتل او و تشويق يك بازيگر تئاتر به اين عمل، در خانه اش در شهر واترلو واقع در جنوب مريلند دستگير شد. لينكن را هواداران كنفدراسيون آمريكا كه در جنگ داخلي شكست خورده بود ترور كرده بودند. كنفدراسيوني ها خواهان كاهش نفوذ دولت مركزي در ايالتها بودند و در واقع، مايل بودند كه ايالات متحده شكل يك جامعه مشترك المنافع را داشته باشد. بانوي دستگير شده «مري اليزابت سورات» نام داشت و پس از محاكمه، هفتم ژوئيه 1865 (16 تير) به دارآويخته شد. وي نخستين زن در تاريخ ايالات متحده است كه به حكم دادگاه اعدام شده است.

 

اجتماع قدرت هاي برضد عثماني

17 آوريل 1878 از سران دولتهاي توانمند اروپا خواسته شد كه براي كوتاه كردن دست دولت عثماني از متصرفاتش در اروپا كه قدمت آن به قرن 14 مي رسيد در برلن اجتماع كنند. انگيزه اين كار اين بود كه نبايد اجازه داده شود كه دولتي از مشرق زمين بر قسمتي از اروپا استيلا داشته باشد. اجتماع برلن كار براندازي عثماني را كه از قبل شروع شده بود تشديد كرد كه ظرف 40 سال به اضمحلال اين امپراتوري انجاميد. مسائل امروز جهان عرب زاييده فروپاشي همين امپراتوري است.

 

قرارداد «شيمونوسكي» و ازدست رفتن بخشهايي از چين

در پي شكست هاي نظامي چين از ژاپن بر سر شبه جزيره كره، 17 آوريل 1895 ميان دو دولت قراردادي كه در تاريخ به موافقتنامه «شيمونوسكي» معروف شده است به امضاء رسيد. به موجب اين قرارداد، دولت چين تعهد سپرد كه از شبه جزيره كره به سود ژاپن صرفنظر كند و جزاير پسكادور و نيز جزيره تايوان و قسمت از ايالت «فنگ تي ان» را به ژاپن واگذار كند. شبه جزيره كره از ديرزمان تحت الحمايه چين بود. ژاپني ها با اين پيروزي، 9 سال بعد به سراغ روسيه رفتند و در سال 1905 قسمت هايي از سيبري شرقي را تصرف كردند. شكست هاي چين و روسيه از ژاپن، از عوامل انقلاب مردم اين دو كشور بود كه به پايان نظام حكومتي هر دو كشور انجاميد.

 

اعدام دختري با موي سرخ

هاني

اعدام «هاني شافت» دختر جوان هلندي كه نازي ها در گزارشهايشان او را «دختري با موي سرخ» خطاب مي كردند و به همين صورت هم وارد تاريخ فعاليت هاي جانبي جنگ جهاني دوم شده است 17 آوريل سال 1945 در امستردام اعدام شد. اگر اعدام او دوهفته به تاخير افتاده بود جنگ پايان مي يافت و زنده مي ماند.
    پدر و مادر «هاني» هر دو معلم و سوسياليست بودند. وي كه در 25 سالگي اعدام شد از دهم ماه مه 1940 كه هلند به اشغال نيروهاي آلمان در آمده بود وارد سازمان مقاومت هلندي ها بر ضد اشغال وطنشان شده بود. هاني در آن زمان دانشجوي دانشگاه بود و براي اين كه شناخته نشود هر چند وقت يك بار رنگ موي خود را تغيير مي داد و رابط چند واحد زير زميني مقاومت بود. او سرانجام در 21 مارس 1945 ــ شش هفته مانده به پايان جنگ دوم در اروپا ــ دستگير و چند روز بعد اعذام شد.

برخي ديگر از رويدادهاي 17 آوريل

  • 1421:   سدي كه در برابر دريا در منطقه « دورت » هلند ساخته شده بود بر اثر توفان شكست و بيش از يكصد هزار تن از ساكنان اراضي اطراف كه پايين تر از سطح دريا قرار دارند غرق شدند.

  • 1860:   بندر« ولادي وستوك» كه به تصميم دولت روسيه در ساحل درياي ژاپن در خاور دور ساخته شده بود در اين روز گشايش يافت.

  • 1930:   « آبخاز » در چارچوب جمهوري سوسياليستي گرجستان به صورت يك منطقه خود مختار اعلام شد.

  • 1932:   برده داري در اتيوپي ( حبشه ) لغو شد.

  • 1946:   آخرين سرباز فرانسوي از سوريه خارج و اين كشور كه از سال 1920 تحت الحمايه فرانسه بود استقلال كابل به دست آورد. سوريه پيش از پايان جنگ جهاني اول وابسته به عثماني بود.

  • 1956:   كمينفورم كه به صورت دفتر مبادله اطلاعات ميان احزاب كمونيست عمل مي كرد منحل شد.

  • 1971:   جمهوري بنگلادش زير نظر مجيب الرحمان تاسيس خود را رسما اعلام داشت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    9 ربيع الثاني هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    وفات آيت الله ميرزا عبدالرحيم نهاوندي

    9 ربيع الثاني 1304 - آيت الله ميرزا عبدالرحيم نهاوندي يكي از فقها و مجتهدان بزرگ جهان تشيع درگذشت . وي در فقه و اصول ، دانش و مهارتهاي نام داشت از اين رو علما و فضلاي بسيار در عراق و ايران از علم او بهره مي‏گرفتند . آيت الله نهاوندي در جواني از زادگاه خود نهاوند عازم بروجرد شد و پس از اتمام تحصيلات ، مقدمات علوم و سطوح فقه رهسپار نجف گرديد . ايشان در نجف ساليان متمادي از محضر استادان نامدار بويژه شيخ مرتضي انصاري بهره برد و در مدت سي سال تحقيق و تحصيل در فقه و اصول ، شاگردان بسياري را نيز تعليم داد . پيكر آيت الله نهاوندي در صحن جديد مطهر حضرت معصومه (س) در قم به خاك سپرده شد . اما بعد از چندي به نجف انتقال يافت و در آنجا مدفون گرديد .

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    19
    28

    اهواز

    23
    37

    تبريز

    12
    26

    شيراز

    13
    29

    مشهد

    12
    28

    بندرعباس

    21
    33

    کرمان

    12
    28

    اصفهان

    12
    28

    يزد

    18
    31

    کرمانشاه

    12
    28

    اراک

    11
    26

    رشت

    14
    18

    دبی

    24
    36


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1429 تومان
    910 تومان
    1800 تومان
    890 تومان
    247 تومان
    248 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    250000 تومان
    107000 تومان
    56000 تومان
    211000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 13:04

    اذان مغرب : 19:57

    اذان صبح فردا : 5:02

    طلوع آفتاب فردا : 6:30
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Sales & Marketing Management
    ماه مارس/آوريل

    جديدترين شماره از دوماهنامه
    Sales & Marketing Management Magazine

    تاریخ انتشار: مارس/آوريل 2008
    تعداد صفحات مجله: 48
    حجم فایل: 16 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    ساعت مچی به همراه
    media player 8 GB

    این روزها با به همراه داشتن گوشی های موبایلمان دیگر به ندرت کسی برای دانستن وقت از ساعت های مچی استفاده میکند . مگر افرادی مثل من که به دلیل عادت هرگز بدون ساعت مچی پایشان را از خانه بیرون نمی گذارند! این ساعت زیبا را که تصویرش را مشاهده می کنید علاوه بر نشان دادن زمان دارای حجم حافظه صوتی 8 گیگا بایت می باشد و می تواند در نقش یک media player موسیقی هایی در فرمت mp3 را برایتان پخش کند. همچنین شما می توانید از طریق نمایشگر 1.8 اینچی آن کلیپ های ویدیویی مد نظرتان را مشاهده کنید. ظاهر آن نسبتا سنگین به نظر میرسد و شاید تحمل وزن آن بر روی مچ دست کمی نا خو شایند باشد. نا خوشایند تر از وزنش قیمت 86 دلاری آن است که جیبمان را هم بی شک به درد می آورد.
    منبع

    تنظیم نور از طریق Copy & Paste

    همه ی ما با Copy و Paste کردن آشنا هستیم. و روزانه از آن استفاده میکنیم. البته گاهی اوقات از آن استفاده ی مفید میکنیم و گاهی اوقات هم از Copy و Paste استفاده ی بد میکنیم مانند وقتی که می خواهیم مطالب یک وب سایت را به نام خودمان در جایی دیگر منتشر کنیم!
    به هر حال شرکت فیلیپس تصمیم گرفته که از این روش یک استفاده ی مفید بکند. این شرکت سیستم نوری را طراحی کرده که قادر است نور یک قسمت از محیط را که شما انتخاب میکنید کپی کرده و نور بقیه قسمت های خانه را همانند آن تنظیم کند.
    این سیستم به وسیله ی حسگر های ویژه ای این کار را انجام میدهد و قادر است که شدت نور - رنگ نور و درجه ی اشباع نور را تشخیص داده و نور را در دیگر بخش های خانه همانند آن تنظیم کند. این سیستم دارای یک دیتابیس مرکزی نیز هست که قادر است تنظیمات مختلف نوری را در خود ذخیره کند تا بعدا به آن دسترسی داشته باشید.
    با این سیستم به راحتی میتوانید نور قسمتی از خانه را انتخاب کرد و به سیستم گفت که این نور را Copy کرده و در بقیه خانه Paste کند.

    منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    مجازات در حقوق كيفري يهود

    نويسنده: حسين سليماني

    دين يهود كه قديم‌ترين دين از مجموعه اديان ابراهيمي است، بر مبناي شريعت بنا شده است. در ميان اديان زنده جهان فقط اسلام را مي‌توان از اين جهت با يهوديت مقايسه كرد. در حدود سده سيزدهم پيش از ميلاد، بني‌اسرائيل از سرزمين مصر خارج شدند و عزم سرزمين كنعان كردند. سه ماه پس از خروج از مصر، موسي به فرمان خدا بر كوه سينا دو لوح دريافت كرد كه ده فرمان بر آنها نقش بسته بود. اين ده فرمان آغاز و مناي شريعت موسوي است و تمام احكام شريعت يهود در همين فرمان‌ها ريشه دارند.
    احكام كيفري شريعت يهود نيز در اين فرمان‌ها برجسته است: كيفرگويي، حرمت‌شكني روز شنبه، قتل، زنا و سرقت جرايمي‌اند كه در ده فرمان از آنها نهي شده و در ساير بخش‌هاي شريعت براي آنها مجازات معين شده است.
    در اين نوشته به بررسي مجازات‌ها در حقوق كيفري يهود پرداخته شده است.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    بخش يكم: مجازات‌هاي بدني
    الف) مجازات سالب حيات (اعدام)
    ب) مجازات قصاص عضو
    ج) مجازات تازيانه
    د) قطع دست

    بخش دوم: مجازات سالب آزادي (حبس)
    الف) حبس در كتاب مقدس
    ب) حبس در تلمود

    بخش سوم: مجازات‌هاي محدود كننده آزادي
    الف) تبعيد
    ب) طرد (محروميت)

    بخش چهارم: مجازات مالي
    الف) غرامت (ديه)
    ب) جريمه مالي


    دانلود کتاب:


    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    لغت نامه جلسات کارشناسی! 

    1. این بستگى دارد به... یعنى: جواب سوال شما را نمى دانم!

    2. این موضوع پس از روزها تحقیق و بررسى فهمیده شد. یعنى: این موضوع را بطور تصادفى فهمیدم!

    3. نحوه عمل سیستم بسیار جالب و دقیق است. یعنى: سیستم کار مى کند و این براى ما تعجب انگیز است!

    4. کاملا انجام شده یعنى: تنها راجع به 10 درصد کار برنامه ریزى شده!

    5. ما تصحیحاتى روى سیستم انجام دادیم تا آن را ارتقا دهیم. یعنى: تمام طراحى ما اشتباه بوده و ما از اول شروع کرده ایم!

    6. پروژه به دلیل بعضى مشکلات دیده نشده، کمى از برنامه ریزى عقب است. یعنى: تاکنون روى پروژه دیگرى کار مى کردیم!

    7. ما پیش بینی مى کنیم... یعنى: 90 درصد احتمال خطا مى رود!

    8. این موضوع مستند نشده... یعنى: تاکنون کسى از اعضا تیم پروژه به این موضوع فکر نکرده است!

    9. پروژه طورى طراحى شده که کاملا سیستم بدون نقص کار مى کند. یعنى: هرگونه مشکلات بعدى ناشى از عملکرد غلط اپراتورها است!

    10. تمام انتخاب اولیه به کنار گذاشته شد. یعنى: تنها فردى که این موضوع را مى فهمید از تیم خارج شده است!

    11. کل کوشش ما براى این است که مشترى راضى شود. یعنى: ما آنقدر از زمان بندى عقبیم که هر چه که به مشترى بدهیم راضى مى شود!

    12. تحویل پروژه براى فصل آخر سال آینده پیش بینى شده است. یعنى: که تا آن زمان ما مى توانیم مقصر تاخیر در اجراى پروژه را کسى از میان تیم کارفرما پیدا کنیم!

    13. روى چند انتخاب به طور هم زمان در حال کار هستیم. یعنى: هنوز تصمیم نگرفته ایم چه کنیم!

    14. تا چند دقیقه دیگر به این موضوع مى رسیم. یعنى: فراموشش کنید، الان به اندازه کافى مشکل داریم!

    15. حالا ما آماده ایم صحبت هاى شما را بشنویم. یعنى: شما هر چه مى خواهید صحبت کنید که البته تاثیرى در کارى که ما انجام خواهیم داد ندارد!

    16. به علت اهمیت تئورى و عملى این موضوع... یعنى: به علت علاقه من به این موضوع!

    17. سه نمونه جهت مطالعه شما انتخاب شده و آورده شده اند. یعنى: طبیعتا بقیه نمونه ها واجد مشخصاتى که شما باید بعد از مطالعه به آن برسید، نبوده اند!

    18. بقیه نتایج در گزارش بعدى ارائه مى شود. یعنى: بقیه نتایج را تا فشار نیاورید نخواهیم داد!

    19. ثابت شده که ... یعنى: من فکر می کنم که ...!

    20. این صحبت شما تا اندازه اى صحیح است. یعنى: از نظر من صحبت شما مطلقا غلط است!

    21. در این مورد طبق استاندارد عمل خواهیم کرد. یعنى: از جزئیات کار اصلا اطلاع ندارید!
     

     

     

     

     

     

    Ãدانستنيهاي روزانه

     خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    آشنایی با عکاسی از طبیعت

    عکاسی از طبیعت بخشی از عکاسی است که در آن عکاس به دنبال ثبت لحظه‌ها از عناصر اصلی طبیعت مانند منظره، حیات وحش، گیاهان و نمایی از بافت و حس طبیعت است.
    در عکاسی از طبیعت،‌ هنرمند نسبت به عکاسی خبری و یا عکاسی مستند بیشتر به دنبال ارزش‌های زیبایی شناسانه عکس است.


    ▪عکاسی از منظره:
    این نوع از عکاسی برای نشان دادن زیبایی‌های دنیای طبیعت ایجاد شده است. بیشتر عکاسان طبیعت کوشیده‌اند تا جاهایی را به نمایش بگذارند که حضور بشر در آن در کمترین حد ممکن باشد. موضوعات در عکاسی از طبیعت شکل‌های زمین، آب و هوا و بازی با نور‌ها است.
    آبشارها به اندازه دورنمای کوه‌ها برای عکاسان محبوبیت دارند. این مناظر بیشتر اوقات برای نشان دادن طبیعت با استفاده از فیلترهای پلاریزه ( برای ایجاد تضاد در رنگ‌ها و سایه‌ها استفاده می‌شوند) انتخاب می‌شوند.
    برای عکاسی از چشم‌اندازها عکاسان معمولا از لنز واید (مخصوصا ۲۴ و ۳۵ میلیمتری)، سه پایه و بسته‌ترین دیافراگم (۱۱ تا ۲۲) برای بدست آوردن بیشترین عمق میدان استفاده می‌کنند.
    بسیاری از عکاسان برای اینکه جزئیات بیشتری را در عکس‌های خود ذخیره کنند اندازه متوسط و یا بزرگ را انتخاب می‌کنند هر چند امروزه دوربین‌های SLR و غیر حرفه‌ای و کوچک بیشترین عکسهای طبیعت را ثبت می‌کند.
    عکاسی از منظره وسیله ارزشمندی برای نظارت بر محیط زیست است. عکاسی از منظره می تواند روند تدریجی تخریب محیط زیست را در دید عموم قرار می‌دهد. بسیاری از عکس‌های این افراد برای سازمانهای حافظ محیط زیست بسیار مفید است.
    سازمان‌های مسئول از عکس‌های حرفه‌ای‌ و غیر حرفه‌ای‌های را برای محافظت از محیط زیست استفاده می کند. www.EarthJustice.org یکی از این سازمان‌های موفق محافظت از محیط زیست است. این سازمان صفحه‌ای در وب سایت خود دارد که در آن عکس‌هایی از چشم اندازهایی که این سازمان موفق به حفظ آن شده است قرار داده است. سازمان صلح سبز یکی از شناخته شده‌ها در این بین است که تقویم سالانه‌ای از عکس‌های عکاسان منظره چاپ کرده است.


    ▪ عکاسی از حیات وحش:
    در عکاسی از حیات وحش، عکاس به دنبال به تصویر کشیدن حیوانات جالب به همراه حرکاتی مانند غذا خوردن یا جنگیدن آنها است. اگرچه عکاسی از حیات وحش و یا شکار برای دنیای عکاسی تکرای است.
    تکنیک عکاسی از حیوانات با عکاسی از منظره فرق بسیاری دارد. برای مثال در عکاسی از حیات وحش دهانه باز لنز برای دستیابی به سرعت بالا و ثبت سوژه در حال حرکت و محو کردن پس زمینه استفاده می‌شود در حالی که عکاسان از طبیعت بیشتر به دنبال عمق میدان هستند.
    در عکاسی از حیات وحش عکاسان لنز تله و در عکاسی از منظره بیشتر از لنز واید استفاده می‌کنند. بنابراین عکاسان حیات وحش بیشتر احتیاج به سه پایه دارند. آنها همچنین برای این که بتوانند به حیات وحش نزدیکتر شوند احتیاج به وسایلی برای استتار دارند.


    ▪ عکاسی از بافت‌ها یا ماکرو
    عکاسی ماکرو به عکاسی از نمای نزدیک معروف است. به هر حال این نوع عکاسی در عکاسی از طبیعت نیز کاربرد دارد.
    عکاسی از زنبورها، سنجاقک‌ها، مورچه‌ها و کلا حشرات به عنوان بخش عمده‌ای از حیات وحش موضوعات عکاسی ماکرو را شامل می‌شود.
    بسیاری از عکاسان نسبت به عکاسی از بافت سنگ‌ها، تنه درختان، برگها و هر چیز کوچک دیگری در طبیعت ابراز علاقه می‌کنند. بسیاری از این تصویرها انتزاعی هستند. گیاهان کوچک و قارچ‌ها نیز موضوعات جذابی در عکاسی ماکرو هستند.
    آنسل آدامز، گلن روئل، فرانس لنتینگ، کلاید بوچر، آرت ولف عکاسانی هستند که هنر عکاسی از طبیعت را تجلی داده‌اند.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãپرسش از اسلام

     zahra4066@yahoo.com

    چرا امام حسن عسكري (ع)
    همواره در بند و زندان بود؟


     

    سوال:

    چرا امام حسن عسكري (ع) همواره در بند و زندان بود؟
     

    پاسخ:

    شايد بتوان گفت كه هيچ يك از امامان - عليهم السلام - همانند امام حسن عسكري ـ عليه السلام ـ در فشار طاغوتهاي عصر و در زندانها نبوده است، تا آن‌جا كه حتي در زندان، جاسوسي را بر او گماشته بودند تا گفتار و رفتار او را گزارش دهد، چنان‌كه ابو جعفر هاشمي مي‌گويد: با چند نفر در زندان بودم ناگاه امام حسن عسكري ـ عليه السلام ـ را وارد زندان كردند، در زندان شخصي بودو ادعا مي‌كرد از علويان است، امام ـ عليه السلام ـ در غياب او به يارانش فرمود «اين مرد از شما نيست، از او بر حذر باشيد، آن‌چه گفته ايد در نامه‌اي نوشته و در داخل لباسهايش مي‌باشد تا به خليفه گزارش دهد» يكي از حاضران لباسهاي او را وارسي كرد، همان نامه را يافت كه مطالب خطرناكي را در مورد زندانيان نوشته بود[1].
    اين همه فشار براي چه بود؟ در جواب بايد گفت: طاغوتهاي بني‌عباس از چند جهت در مورد امام حسن عسكري ـ عليه السلام ـ ترس و نگراني داشتند و حساس بودند:
    1ـ جمعيت شيعيان در آن عصر، به خصوص در عراق، بسيار بود، طاغوت‎ها ترس آن داشتند كه آن‌ها قدرت را به دست گيرند و با زعامت و رهبري امام حسن عسكري ـ عليه السلام ـ تاج و تخت عباسيان را واژگون نمايند؛ شيعيان در اين عصر به قدري نيرومند بودند كه: احمد بن عبيد الله ابن خاقان مي‌گويد: جعفر كذاب (برادر امام حسن عسكري ـ عليه السلام ـ كه به دروغ ادعاي امامت مي‌كرد) نزد پدرم عبيدالله ـ كه داراي مقام عالي در دربار خليفه بود ـ آمد و گفت: « مقام برادرم را به من بده، در عوض، من سالي بيست هزار دينار براي تو مي‌فرستم» پدرم به او گفت: «يا احمق السلطان جرد سيفه في الذين زعموا أن اباك و اخاك[2] ...الخ»
    ترجمه: اي احمق نادان! خليفه، به روي معتقدين به امامت پدر و برادرت (امام حسن عسكري ـ عليه السلام ـ) شمشير كشيد، تا آن‌ها را از اين اعتقاد برگرداند، نتوانست، بنا بر اين اگر آن‌ها (شيعيان) امامت تو را قبول دارند نياز به خليفه و غير او نداري و اگر آن‌ها تو را به امامت قبول ندارند، به وسيله ما هرگز نمي‌تواني به اين مقام برسي. پدرم از آن پس، اصلاً به جعفر اعتنا نكرد و تا زنده بود اجازه نداد كه جعفر به نزدش بيايد[3].
    2ـ از سوي ديگر بايد به اين مسئله مهم نيز توجه داشت كه شيعيان توجه خاصي به امام حسن عسكري ـ عليه السلام ـ داشتند و اموال بسياري به مجضرش مي‌رساندند، تا آن‌جا كه به عنوان مثال، آن حضرت صد هزار دينار (يعني صد هزار مثقال طلا) به يكي از نمايندگان مورد اطمينان خود به نام علي‌‌بن جعفر همّاني داد تا بين مستمندان و شيعيان در مراسم حج تقسيم كنند، بار ديگر صد هزار دينار براي او فرستاد، بار سوم سي هزار دينار براي او حواله كرد.[4]
    تلاش‌هاي سياسي اما حسن عسكري ـ عليه السلام ـ نامه و پيك‌هاي او، فعاليت شاگردان و نمايندگان او، حوزه علميه طاغوت برانداز او، گفتار سازنده و حركت‌بخش او و ... همه و همه نشان مي‌داد كه او نه تنها تسليم دستگاه طاغوتي بني‌عباس نيست، بلكه زمينه سازي فرهنگي و سياسي عميق و گسترده‌اي بر ضد آن دستگاه مي‌كند.
    4 ـ طبق روايات متعدد و متواتر، همه مسلمانان مي‌دانستند كه قائم آل محمد ـ صلي الله عليه و آله ـ حضرت مهدي ـ عجل الله تعالي فرجه الشريف ـ ظهور مي‌كند و واژگوني تاج و تخت شاهان و سلاطين جور در سراسر جهان به دست اوست، از طرفي دريافته بودند كه اين مصلح جهاني از نسل امام حسن عسكري ـ عليه السلام ـ است، لذا در مورد آن حضرت، بسيار حساس بودند و احساس خطر مي‌كردند و بر همين اساس حضرت مهدي ـ عجل الله تعالي فرجه الشريف ـ از هنگام ولادت (در سال 255) حتي در عصر پدر (تا سال 260 يعني 5 سال) جز از ياران بسيار مخصوص، مخفي بود.
    مرحوم محدث قمي در اين‌باره مي‌نويسد: « سه نفر از خلفاي بني عباس خواستند امام حسن عسكري ـ عليه السلام ـ را بكشند زيرا به آنها خبر رسيده بود كه حضرت مهدي ـ عجل الله تعالي فرجه الشريف ـ در صلب اوست، آن‌ها آن حضرت را چندين بار زنداني نمودند.[5]»
    و نيز روايت شده امام حسن عسكري ـ عليه السلام ـ هنگام ولادت حضرت مهدي ـ عجل الله تعالي فرجه الشريف ـ فرمود: «ظالمان پنداشتند كه مرا مي‌كشند تا نسل مرا قطع نمايند، آن‌ها قدرت خداوند قادر را چگونه ديده‌اند».[6]
    اين عوامل و نظير آن، موجب شد كه طاغوتيان بني‌عباس سخت ترين فشار و اختناق و سانسور را بر امام حسن عسكري ـ عليه السلام ـ و يارانش وارد ساختند، امام حسن عسكري ـ عليه السلام ـ براي حفظ ياران خود، به پنهان‌كاري و راز پوشي تأكيد مي‌كرد، تا آن‌جا كه عثمان بن سعيد عمري يار مخصوص آن‌ حضرت (اولين نائب خاص امام مهدي ـ عجل الله تعالي فرجه الشريف ـ) زير پوشش روغن فروش مطالب را محرمانه از امام حسن عسكري ـ عليه السلام ـ به شيعيان و به عكس گزارش مي‌داد، از اين رو به او سمّان (روغن فروش) مي‌گفتند[7].
    كوتاه سخن آن‌كه: از بررسي تلاشهاي امام حسن عسكري ـ عليه السلام ـ و يارانش فهميده مي‌شود كه آن بزرگ‌مردِ علم و كمال و سياست، در هفت مورد، تلاش عميق و چشم‌گيري داشته است كه عبارتند از:
    1ـ تشكيل حوزه علميه و كوشش‌هاي علمي و انقلاب فرهنگي.
    2 ـ ايجاد شبكه ارتباطي با شيعيان توسط پيك‌ها و نامه‌ها و تعيين نمايندگان، و تلاش‌هاي آن‌ها و ارتباط با آن‌ها.
    3 ـ تلاش‌هاي سري و محرمانه سياسي.
    4 ـ پشتيباني مالي شيعيان از امام و حمايت مالي آن حضرت از مستضعفان، براي حفط كيان تشيع.
    5 ـ تقويت و توجيه سياسي رجال و عناصر مهم شيعه، و روحيه دادن به آن‌ها و سفارش آن‌ها به مقاومت و استقامت در برابر ستمگران.
    6ـ استفاده گسترده از آگاهي‌هاي غيبي و قدرت‌هاي ملكوتي و معنوي.
    7 ـ آماده سازي شيعيان براي دوران غيبت[8].
    امام حسن عسكري ـ عليه السلام ـ در راستاي اين اصول تا سرحد شهادت ايستادگي كرد و تحت شديد ترين شكنجه‌ها و فشارها در زندان‌ها و خانه و بيرون خانه رسالت خود را به جهانيان ابلاغ فرمود و سرانجام با نيرنگ معتمد عباسي، در سن 28 يا 29 سالگي مسموم و به شهادت رسيد.
    خدايا ما را از پيروان و شيعيان واقعي آن حضرت و از منتظران واقعي فرزندش حجه‌بن الحسن العسكري قرار بده.

    -----------------------------------
    [1] . اعلام الوري، ص 354.
    [2] . اصول كافي، ج 1، ص 505 و 506.
    [3] . اصول كافي، ج 1، ص 505 و 506.
    [4] . الغيبه الطوسي، ص 212.
    [5] . انوار البهيّه، ص 490.
    [6] . بحار، ج 50، ص 214.
    [7] . سفينه البحار، ج 6، 143 و 144، انتشارات دارالاسوه للطباعه و النشر، طهران 1416 قمري.
    [8] . اقتباس از كتاب سيره پيشوايان مهدي پيشوايي، ص 626 تا 650.
     

     

     

     

     

     

    Ãخوردنيهاي شفابخش

    مهدى نراقى

    بادام

    ميوه اى كه سرشار از ويتامين ، قند، كلسيم و مواد چربى است .
    بادام ، ميوه درخت بادام است و همه ما كم و بيش با آن آشنا هستيم زيرا درخت بادام از درختانى است كه زود به شكوفه مى نشيند و هنگامى كه شكوفه هاى آن باز مى شود منظره قشنگى دارد و چترى رنگين و زيبا از گل بر درخت مى پوشاند.
    بادام با اين كه حجم كمى دارد ولى مواد غذايى آن كامل است و بعلاوه وقتى ما آن را مى خوريم به ذائقه ما خوش مى آيد و ميل مى كنيم بيشتر و بيشتر بخوريم ولى بايد بدانيم كه اين ميوه مغذى وقتى زياد خورده شود هضم آن سنگين مى شود و موجب ناراحتى معده و دستگاه هاضمه را فراهم مى آورد.
    در تمام زمانها، بادام ميوه اى مطبوع بوده است كه هم به عنوان غذا و هم به عنوان دوا از آن استفاده مى كردند. ابوعلى سينا و زكرياى رازى پزشكان دانشمند ايرانى براى نرم كردن سينه ، آرام كردن سوزش ادرار، تقويت معده و ريه و پاك كردن روده ها مصرف آن را تجويز مى كرده اند. زكرياى رازى عقيده دارد كه بادام هوش را زياد كرده و تن را چاق مى كند.
    دانشمندان و پزشكان عصر حاضر هم براى بادام خواص زيادى قايل هستند آنها عقيده دارند كه بادام سرشار از ويتامين هاى ((آ)) و ((ب )) قند، املاح ، چربى ، روغن مايع ، مواد سفيده اى است و داراى يك ماده تخميرى دياستازيك به نام ((امولسين )) است .
    بادام ، داراى مقدارى آهك و همچنين مقدار قابل توجهى فسفر است كه اين دو ماده معدنى اثر كاملى بر مغز و سيستم عصبى دارند. اگر بادام سبز داراى 88 درصد آب است وقتى كاملا برسد و خشك شود بيش از 40/4 درصد آب ندارد ولى در عوض مواد چربى آن زياد مى شود. چنانكه بادام تازه و تر داراى 19/2 درصد چربى ولى بادام خشك داراى 20/54 درصد مواد چربى است و همچنين مواد ازت دار آن از 67/5 درصد به 10/18 درصد افزايش مى يابد.
    پس بادام رسيده و خشك بى اندازه مقوى است و براى كسانى كه دچار كمبود كلسيم شده اند غذايى عالى است . به همين جهت به خانمهاى آبستن مصرف آن توصيه مى شود زيرا بادام به همان اندازه كه براى زنان باردار مفيد است به همان اندازه براى جنين فايده دارد.
    مقدار مصرف بادام بايد حداقل در هر روز 6 عدد و حداكثر بيست عدد باشد و بايد خوب و به آهستگى جويد و در دهان نرم كرد و با آب دهان مخلوط نمود و بعد فرو داد. بادام را به تنهايى و يا با انجير و يا عسل مى توان خورد. از بادام شيرين ، روغن مايع شيرينى استخراج مى كنند كه حكم مسهل را دارد. مقدار مصرف آن براى اشخاص بزرگ سال شصت گرم و براى بچه ها پانزده تا ده گرم است كه بايد صبح ناشتا خورد.
    روغن بادام را وقتى برونشها تحريك شده اند مصرف مى كنند، دكتر ((برتوله ))نقل مى كند كه ديوسكوريد روغن بادام را براى آسان كردن خروج سنگ مثانه تجويز مى كرد. استعمال خارجى روغن بادام تقريبا به همان اندازه مصرف داخلى آن است چنانكه اگر بخواهند امعا را تقويت كنند بايد پايين شكم را با روغن بادام صبح و شب مالش دهند.
    خيلى اشخاص نمى دانند كه اگر زخم اگزما را با روغن بادام شيرين چرب كنند در بهبود آن تسريع خواهد شد.
    روغن مايع بادام شيرين براى آرام كردن درد گوش خيلى مفيد است نيم قاشق قهوه خورى كوچك روغن بادام را شب موقع خواب در گوش ‍ بچكانيد و بخوابيد به اين ترتيب خيلى زود درد گوش شما آرام مى شود. چنانچه روغن بادام شيرين را به اندازه مساوى با كره و كاكائو مخلوط سازيد و گرم كنيد تا خوب با هم مخلوط شوند پمادى به دست خواهيد آورد كه براى دستهاى ترك خورده خيلى مفيد و موثر است و مخصوصا در زمستانها دستها را نرم نگه مى دارد.
    مخلوط تخم مرغ زده با روغن بادام شيرين داروى آرام بخش براى دردهاى بواسير است كه بايد آن را روى موضع ماليد.

    شير بادام
    شير بادام را براى درمان تشنج ، عفونت معده ، روده ها و مجارى ادرار مصرف مى كنند. مصرف شير بادام براى معالجه تپش قلب ، سرفه هاى پى در پى نيز فايده دارد و مصرف مى شود.
    براى تهيه شير بادام بايد پنجاه گرم بادام را در آب نيم گرم خيس كنيد و سپس پوست بكنيد و بعد آن را با كمى آب سرد بكوبيد تا خميرى به دست آيد. بعد آن خمير را در بقيه يك ليتر آب حل كنيد و پنجاه گرم عسل به آن اضافه نماييد و سپس از پارچه نازكى آن را بگذرانيد تا صاف شود و مصرف كنيد:
    خمير بادام تلخ به جاى صابون در شستشوى زخم اگزما مصرف مى شود. شستشو با اين خمير جوشهاى قرمز پوست را از بين مى برد و همچنين اگر زير بغل و يا پاها را كه اغلب عرق مى كند و بوى بد مى دهد با خمير بادام تلخ بشويند بوى بد آن را برطرف خواهد كرد.
     

     

     

     

     
     
     
     
     
    TinyPic image
     
     
     
     
    TinyPic image
     
    Copyright(C)2008 All right reserved By Jaraaghe Group , Email By Jaraaghe , template designed by Vahid.m.iran@Gmail.com
     


     
     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive