به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, April 21, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 921)

 
Funous : Soroude Yeganegi
 
 
Click for Full Size View 
 
 
 
 
 
 
 

  
 
 
 

921

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 921 :: سه شنبه 3 ارديبهشت 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

توجه!

با سلام
ديروز در شماره 920 روزانه در همين قسمت سخن مبين چند نکته مهم نوشته بودم که سومين نکته مربوط مي شد به مشکلي که براي ايميلم پيش آمده. بخاطر اهميت موضوع و اينکه چون ديروز در بين چند مطلب ديگر نوشته شده بود و ممکنه بعضي از دوستان متوجه نشده باشند، لذا تصميم گرفتم مجددا امروز نيز توضيح بدم:

براي آدرس ايميل من mobin_s2004@yahoo.com که تقريبا اغلب دوستان از طريق اين‌ آدرس با من در تماس هستند مشکلي پيش آمده و ياهو موقتا اين آدرس را براي چند روز suspend کرده است. لذا دوستاني که دv 48 ساعت گذشته به من ايميل زده اند، توجه داشته باشند به احتمال بسيار زياد ايميلشان به دست من نرسيده، لذا تا اطلاع ثانوي لطفا با ديگر آدرسم در جي.ميل با من در ارتباط باشيد:

mobin.s2004@gmail.com


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • روايت ديگري از جنگ
  • تصاویر جالبی با اشعه ایکس
  • تقويم خورشيدی، قمری و ميلادی پنج هزار سالی
  • فرمانده سابق نظامي، عضو مافياي قاچاق سيگار!
  • معرفي و دانلود فيلم : لوطي
  • دانلود فيلم مستند : زندگي پستانداران
  • دانلود انيميشن : Murder Princess
  • آلبوم جدید و زیباي امید آمری به نام عشق پوشالی
  • تيتراژ زيباي سريال سرنوشت باصداي رضا صادقي
  • ابزاری برای ضبط تصاویر صفحه نمایش و تصاویر دوربین های اینترنتی
  • با ايرانسل رايگان چت كنيد
  • علی دایی را الگوی جوانان نکنید
  • لوگوی فایرفاکس در آسمان!
  • سخنراني زيركانه
  • تعيين سن از روي چشم
  • استفتا با شعر و پاسخ شعري یک مرجع تقلید
  • انجوي‌نژاد: چرا مي‌گوييد دليل انفجار سهل‌انگاري بوده؟
  • جديدترين شماره از هفته نامه The Economist
  • محصول دو منظوره Asus وارد بازار شد
  • بازگشت به پاکدامنی
  • نطق انتخاباتی سرلیست!
  • شش اصل بیل گیتس
  • ماجراي نامه تند احمدي نژاد به حداد عادل
  • پورتال چیست؟
  • و ...

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (920) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

انواع دل!
روايت ديگري از جنگ
مجسمه بزرگترین کتابها
عکسهای دیدنی و بامزه از جانوران
گزارش تصویری ماجراي طبس
تصاویر جالبی با اشعه ایکس
تصاوير ناجوري که از شبکه يک تلويزيون ايران پخش شده!!
تقويم خورشيدی، قمری و ميلادی پنج هزار سالی
اينم يک تقويم سنتي!
تکه روزنامه ای مربوط به جنگ جهانی دوم
و تجاوز به خاک خرمشهر

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

رازگشايي از افشاگري رئيس‌جمهور:
فرمانده سابق نظامي،
عضو مافياي قاچاق سيگار!!



 

خبرنگار رجانیوز گزارش داد فرد مورد اشاره رئیس جمهور در موضوع مافیای قاچاق سیگار، یک فرمانده سابق نظامی است که با العقیلی، قاچاقچی سیگار در ایران نیز رابطه دارد.
بنا بر این گزارش، رئیس جمهور چهارشنبه گذشته در جمع مردم قم با اشاره به اینکه این فرد [فرمانده سابق] در یکی از مراکز [مجمع تشخيص مصلحت نظام] مشغول است و مصاحبه و ادعاهای عجیب و غریبی زیادی هم می کند، گفت:

«كسي هست كه اگر من اشاره كنم شما مي‌شناسيد. دخانيات ما براي اينكه اين شبكه را به هم بزند گفته است كه آقا من امتيازات واردات سيگار به جاي اينكه دست يك نفر باشد، آزاد مي‌گذارم. هر كس مي‌خواهد طبق مقررات و ضوابط بهداشتي و عوارض گمركي سيگار وارد كند. كس ديگري هم آمده كه حالا آدم به ظاهر سالمي است و گفته است من بدون قاچاق و تقلب و رشوه مي خواهم سيگار وارد كنم.
آقايي كه هنوز هم در يكي از مراكز است و زياد هم مصاحبه مي‌كند و ادعاهاي خيلي گنده مي‌كنه و تحليل‌هاي عجيب و غريب، اين آقا را صدا زده و گفته تو مي‌خواهي سيگار وارد كني؟ گفته بله. گفته است پنج ميليارد دلار بايد بدهي به فلان آقا. گفته است براي چي بايد بدهم؟ گفته مگر نمي‌خواهي سيگار وارد كني؟ گفته بله مي‌خواهم وارد كنم و عوارض قانوني را مي‌پردازم و سيگار مورد قبول بهداشت را وارد مي‌كنم. گفته است نخير نمي‌شود تا تو اين پول را ندهي امكان ندارد بتواني سيگار وارد كني. اين فرد هم نپرداخته است.
رييس دخانيات آمد پيش من و گفت فلان آقا مرا صدا كرده و گفته چرا مي‌خواهي به اين فرد مجوز وارد كردن سيگار بدهي؟ تو حق نداري به اين مجوز ورود سيگار بدهي. والا با تو برخورد مي‌كنيم.»
(بخشي از صحبتهاي احمدي نژاد در جمع پرشور مردم قم)


گفته می شود فرد مورد اشاره رئیس جمهور (م.ر) که عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام نیز می باشد، قاچاق سیگار Marlboro به ایران از طریق شرکت "الراشدین" امارات را در دست دارد.
وی همچنین با العقیلی، قاچاقچی بزرگ ایرانی الاصل مقیم دبی نیز زدوبند داشته و پس از آنکه شرکت دخانیات در دولت نهم، امتیاز واردات سیگارهای KENT و Dunhill از سوی این قاچاقچی را لغو کرد، این نظامی سابق، رایزنی ها و فشارهای متعددی برای بازگشت این تصمیم ولو در کوتاه مدت انجام داد که در نهایت ناکام ماند.
سایت وابسته به این فرد (تابناک) نیز که پیش از اعلام ماجرای بانک پارسیان از سوی رئیس جمهور و افشای نام العقیلی و رستمی صفا در این پرونده معرکه گیری فراوانی انجام داده بود، به طرز مشکوکی از ادامه پیگیری این موضوع خودداری کرد. این سایت همچنین پس از سخنان افشاگرانه اخیر رئیس جمهور در واکنش دستپاچه ای کوشید، این اظهارات را تکراری و به منظور فرافکنی برای تحت الشعاع قرار دادن ناکارآمدیهای دولت القا کند.
گفتنی است مافیای قاچاق سیگار با تعدادی از احزاب سیاسی کشور نیز ارتباط داشته و هزینه فعالیت های تشکیلاتی و انتخاباتی آنان را در قبال ایجاد حاشیه امن برای سوداگری تأمین می کند. اگرچه در در دولت نهم دست این مافیا از حوزه دخانیات تقریباً قطع شده اما کماکان برخورد قضایی با این جریان مسکوت مانده است.
رجانیوز به زودی گزارش های مستند و روشنگرانه ای از زدوبندهای مافیای قاچاق سیگار و عوامل پشت پرده آن، به ویژه سوابق و تحرکات سعید العقیلی منتشر می نماید.

 


 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم


لوطي
Kabadayi


کارگردان: عمر وارگي. فيلمنامه: ياووز تورگول. موسيقي: بنجامين واکن بلادي. مدير فيلمبرداري: فرنس پاپ. تدوين: ‏بولنت تاشار. طراح صحنه: تولوناي تورکوز. بازيگران: شنر شن[علي عثمان]، کنعان ايميرزالي اوغلو[دوران]، ‏اسماعيل حاجي اوغلو[مراد]، آصلي تاندوغو[کاراجا]، راسيم ئوزتکين[سرمه لي]، سليمان توران[جميل]، روحي ‏ساري[سليم حرامزاده]، رانا جابّار[حاجو]، کمال اينجي[بيتو]، دورسون علي ساري اوغلو[تورهان]. 150 و 141 ‏دقيقه. محصول 2007 ترکيه. ‏
در برابر افراد زورگو بسيار بي رحم و خشن و در برابر ضعفا و پناه جويان متواضع و دست و دل باز. او سال هاست ‏که سلاح را کناري گذاشته و زندگي تنها و ساکني را مي گذراند. تحت تاثير نصايح پدرش مال و مکنت خويش را در ‏ميان فقرا تقسيم کرده و درآمد خود از باشگاه وزرشي اش را نيز صرف اطعام مساکين کرده است. تنها نزديکان وي ‏جميل، ملي پوش سابق، دستيار وفادارش در اداره زمين فوتبال باشگاه، اتيه مستخدم خانگي اش و لوطي ها و هم سلولي ‏هاي سابق اش حاجو، بيتو، تورهان، حسن، طلعت و باتتال هستند که به شکل هفتگي گرد هم جمع مي شوند. تا اينکه يک ‏روز خبري از محبوب پيشين خود عفت که سال هاست رد وي را گم کرده، دريافت مي کند. اما عفت در بستر مرگ ‏است و به علي عثمان مي گويد که از ثمره عشق شان پسري به نام مراد به وجود آمده است. پسري که تا آن لحظه از ‏هويت پدر خبر ندارد و پدر نيز از وجود فرزند...‏
علي عثمان که از دريافت اين خبر شوکه شده، نزد مراد مي رود تا از وي بخواهد به ديدار مادرش برود. مراد که به ‏همراه معشوقش کاراجا در يک کلوب کار مي کند، برخورد نامناسبي با پدرش کرده و از رفتن به نزد مادر رو به مرگ ‏خود نيز سر باز مي زند. مراد نيز مشکلات خود را دارد، از جمله مزاحمت هاي دوران- معشوق پيشين کاراجا و يک ‏آدمکش مافيايي رواني- که براي به دست آوردن کاراجا براي کارفرماي آن دو دردسر ايجاد مي کند. دوران که تصميم ‏گرفته به هر قيمت، کاراجا را به دست آورد به همراه ايادي اش به کلوب حمله کرده و صاحب آنجا را به قتل مي رساند. ‏گلوله اي نيز که به قصد کشتن مراد به سوي وي شليک کرده، به پهلوي کاراجا اصابت مي کند. آدم هاي دوران در ‏بيمارستان به سراغ مراد رفته و او را تهديد مي کنند. مراد نيز که هيچ کسي را ندارد ناچار از پدر تازه يافته خويش ‏کمک مي خواهد. علي عثمان به همراه دوستانش به بيمارستان رفته و پس از درک وخامت اوضاع، مراد و کاراجا را ‏از انجا فراري داده و در خانه اي امن مستقر مي کند. دوران به سراغ دوستان علي عثمان رفته و با تهديد به نابودي ‏کسب و کار و از ميان بردن خانواده هايشان، نشاني مخفيگاه آنها را مي يابد. ‏
اما در آخرين لحظه، اين سه نفر موفق به فرار مي شوند. علي عثمان که از وجود نوار ويديويي قتل مدير کلوب و ‏خبرچيني دوران براي پليس مطلع شده، به سراغ پدرخوانده او و بزرگ مافيا مي رود. اما دوران پيش دستي کرده و بعد ‏از قتل پدرخوانده و رفتن کاراجا به نزد وي با هدف پيشگيري از کشته شدن مراد و پدرش، مراد را براي رويارويي ‏آخر دعوت مي کند. پيشنهاد دوران به مراد بازي رولت روسي است، اما بازي با رسيدن علي عثمان به شکلي ديگر تمام ‏مي شود....‏

چرا بايد ديد؟
عمر وارگي متولد 1953 استانبول است.در 1976 از دانشگاه فني خاورميانه در رشته فيزيک فارغ التحصيل و از ‏‏1974 با دستياري شريف گورن و يلماز گوني در فيلم اضطراب وارد سينما شده است. وي تا 1977 در ديگر فيلم هاي ‏گورن به نام هاي زلزله، راننده تاکسي و رودخانه دستياري کرده و سپس به ساخت فيلم هاي تبليغاتي رو آورد. در ‏‏1982 با شريک شدن در شرکت ‏Filma Cass‏ به همراه همسرش مينه وارگي شروع به تهيه کنندگي[روزي که کسوف ‏شد، آمريکايي، راهزن، او هم مرا دوست دارد] کرد. در 1998 اولين فيلم بلند خود به نام همه چيز روبراه خواهد شد را ‏با شرکت کمدين محبوب ترکيه جم يلماز کارگرداني کرد. فيلم از نظر تجاري بسيار موفق بود، اما وارگي دومين فيلمش ‏را 5 سال بعد به نام کارگاه ساختماني ساخت. کارگاه ساختماني نيز به دليل بدعت هاي روايي و طنز سياهش توانست ‏نظر تماشاگران و منتقدان را جلب کند، اما وارگي که از 1996 با تهيه فيلم راهزن و موفقيت تجاري آن[پر فروش ترين ‏فيلم تاريخ سينماي ترکيه تا آن زمان] کار توليد را پيگيرانه دنبال مي کرد، بعد از نوشتن، تهيه و کارگرداني کارگاه ‏ساختماني بار ديگر به سراغ ياووز تورگول نويسنده و کارگردان راهزن رفت و در سال 2005 موفق شد تا فيلم زخم ‏قلب را با وي و شنر شن-بازيگر اصلي راهزن- توليد کند. لوطي يا به قول خودماني ها داش مشتي و جوانمرد سومين ‏حاصل اين همکاري و سومين فيلم بلند وارگي است. تورگول که با فيلمنامه نويسي وارد سينما شده، اين بار صندلي ‏کارگرداني را به عمر وارگي سپرده، اما حاصل کار مهر سينماي او را بر خود دارد، هر چند به گفته خود تورگول ‏فيلمنامه را فقط با نيت کارگرداني وارگي نوشته است. فيلم همچون کارهاي قبلي تورگول به جدال ميان کهنه و نو مي ‏پردازد و روابط پدران و پسران را نشانه مي رود و سعي در آشتي اين دو نسل را دارد. لوطي که در طول ماه اول ‏نمايش خود موفق شده بيش از 1 ميليون نفر را به سالن هاي سينما بکشاند و رکوردي تازه خلق کند، براي بسياري از ‏دوستداران سينماي ترکيه يک محصول پر خرج و آشناست. داستان پيچيده اش براي خيلي ها قابل حدس است و کليشه ‏اي، اما پرداخت وارگي و ديالوگ هايي که تورگول متخصص نوشتن آنهاست و بازي حيرت انگيز بزرگ ترين بازيگر ‏سينماي ترکيه-شنر شن- ارزش رويارويي مجدد با کليشه ها را حتماً دارد. لوطي به عنوان فيلمي که عوامل جلو پشت ‏دوربين آن از ميان برجستگان چند نسل سينماگر ترکيه تشکيل شده، فيلمي کم نظير است. تهيه مقدمات توليد آن يک سال ‏به طول انجاميده و اکثر صحنه هاي فيلم با دو دوربين فيلمبرداري شده است. تعدد لوکيشن ها و هنرورها و انجام ‏کارهاي صوتي آن در انگلستان و ساخت موسيقي آن توسط آهنگسازي غير بومي نيز بر غناي تکنيکي آن افزوده است. ‏لوطي يک پيروزي بزرگ براي سينماي مردم پسند است و اين که هنوز مي توان قصه هاي کهنه را با ته رنگي از ‏پيرنگ هاي تازه[مانند بيماري فراموشي علي عثمان که همچون قهرمان فيلم يادگاري کريستوفر نولان با گرفتن عکس ‏از پيرامونيان، سعي در غلبه بر آن دارد] باز هم روايت کرد. مگر نه اين که عشق پيچ اصلي اين قصه است و از هر ‏زبان که بشنوي نامکرر!‏
ژانر: اکشن، جنايي، درام. ‏


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
http://rapidshare.com/files/106374334/Kabadayi.DVDrip.Xvid_BaLiLi.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/106390667/Kabadayi.DVDrip.Xvid_BaLiLi.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/106407373/Kabadayi.DVDrip.Xvid_BaLiLi.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/106422331/Kabadayi.DVDrip.Xvid_BaLiLi.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/106438077/Kabadayi.DVDrip.Xvid_BaLiLi.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/106454271/Kabadayi.DVDrip.Xvid_BaLiLi.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/106470358/Kabadayi.DVDrip.Xvid_BaLiLi.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/106477015/Kabadayi.DVDrip.Xvid_BaLiLi.part8.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


دانلود فيلم مستند

زندگي پستانداران
The Life of Mammals

مستند ده قسمتي "زندگي پستانداران"
محصول BBC

لينکهاي دانلود

رمز فايل: calek


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

دانلود انيميشن


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: عربي

عشق پوشالي
باصداي اميد آمري

آلبوم جدید و زیباي امید آمری به نام عشق پوشالی
 

نام آهنگ

کيفيت 128Kps

Eshgham , Joonam , Omram  

دانلود

Tabar - Ft Mohsen Chavosh دانلود
Boro Dige    دانلود
Dele Man Chi Dare  دانلود
Eshghe Pooshali   دانلود
Bi To Shekastam    دانلود
Khise Chesham دانلود
Gheseye Tanhaei دانلود
Khodahafez   دانلود
Gharibe - Ft Danial    دانلود
Faal  دانلود
Divoone Bood    دانلود
Nemifahme    دانلود
To Cheshmato Vase Hamishe Basti دانلود
Nagoo Dire    دانلود

براي دانلود مستقيم آهنگها، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

تيتراژ زيباي سريال سرنوشت
باصداي رضا صادقي

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

Webcam and Screen Recorder v4.4.8
ابزاری برای ضبط تصاویر صفحه نمایش و تصاویر دوربین های اینترنتی

امروزه بسیاری از افرادی که در گفتگوهای اینترنتی شرکت می کنند با قابلیت ارسال و دریافت تصاویر از طریق دوربین های اینترنتی ( WebCam ) آشنا می باشد. به کمک این دوربین ها کاربران قادرند تا اقدام به انتقال تصاویر خود به دیگر کاربران حاضر در گفتگو نمایند. بسیاری از کاربران بر اساس نیاز های مختلف خود در بسیاری موارد علاقه مند به ذخیره تصاویر دریافتی از دیگر کاربران می باشند. برای انجام این عمل و رفع این نیاز می توان از نرم افزار مختلفی که قادر به انجام عملیات ضبطتصاویر می باشند استفاده نمود. در این مطلب با نرم افزاری در این زمینه آشنا می شوید.

Webcam and Screen Recorder نام نرم افزاری می باشد که همان طور که از نام آن نیز مشخص است قادر به ضبط تصاویر صفحه نمایش و همچنین تصاویر دوربین های اینترنتی می باشد. این نرم افزار با استفاده از ابزارهایی که در اختیار کاربران قرار می دهد به آن ها این توانایی را می دهد تا به آسانی اقدام به ضبط تصاویر دریافتی دیگر کاربران از روی webcam ها نمایند. همچنین به کمک این برنامه کاربران قادرند تا به راحتی اقدام به تصویر برداری از محیط های مختلف کامپیوتری نمایند. ساخت فیلم های آموزشی از نرم افزارها و یا تهیه یک دموی تصویری از یک برنامه از اموری می باشد که به کمک این نرم افزار می توان به انجام آن ها پرداخت . این نرم افزار محصولی از شرکت Web Solution Mart می باشد.

لينک دانلود (حجم فايل حدود 7 مگابايت مي باشد، کرک فايل در داخل فايل zip قرار داده شده)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

با ايرانسل رايگان چت كنيد

احتمالا تاکنون با سيم کارت هاي سومين اپراتور کشور به نوعي سر و کار داشته ايد. سيم کارت هاي ايرانسل به دليل نوآوري هاي متعدد و تبليغات گسترده و به ويژه قيمت پايين توانسته است حضور موفقي را در عرصه مخابراتي کشور داشته باشد و با استقبال گسترده مردم روبرو شده است. چرا که ديگر شما تنها با 10 هزار تومان يک خط خواهيد داشت! به همين دليل ابتکارات و ويژگي هاي منحصر به فرد اين سيم کارت ها ، مشکلات و نقص هايي که ايرانسل به همراه دارد نيز به نوعي مخفي شده است. علاوه بر توانمندي هايي همانند GPRS و MMS ، ايرانسل قابليتهاي ديگري هم دارد که بسياري از افراد از آنها بي خبرند. يکي از قابليتهاي فوق العاده ايرانسل که به تازگي ايجاد شده است ، SMS Chat Zone نام دارد. ابزاري که شايد همينک با معرفي آن شما را به خريد يک سيم کارت ايرانسل وسوسه کند! SMS Chat Zone ابزاري است کاملأ رايگان و مجاني که به وسيله آن ميتوانيد يک ابزار چت کامل را از طريق SMS Chat روي گوشي خود داشته باشيد. توسط SMS Chat Zone شما ميتوانيد با دوستان خود که ايرانسل دارند چت کنيد ، دوستان جديدي را جستجو و پيدا کنيد ، از اتاق هاي چت استفاده کنيد و در کل يک محيط چت کامل را روي گوشي خود داشته باشيد. همچنين توسط SMS Chat Zone ، شما ميتوانيد پيام ها و آفلاين هاي دريافتي در ياهو مسنجر را هم به صورت SMS روي گوشي خود دريافت کنيد که خود اين موضوع نيز بسيار جالب است! در اين ترفند قصد داريم به معرفي نحوه کامل استفاده از SMS Chat Zone به طور کامل بپردازيم .

فعال سازي
با تايپ متن CL و ارسال به شماره 8383 مي توانيد کل ليست فرمان هاي موجود در سيستم را از طريق دو پيام کوتاه دريافت کنيد.
براي فعال سازي ابتدا بايد پيام کوتاهي با متن Go براي شماره 8383 ارسال نماييد.
سپس پيام کوتاهي با متن زير به عنوان خوشامد گويي دريافت مي نماييد :

جستجوي دوستان
* ورود به محيط چت سايت MSN ( ارسال متن زير به شماره 8383 )
-Welcome To ChatZone!REPLY with
!FF to make-a-friend
!CC to enter chat rooms

ثبت نام
براي ثبت نام در اين سرويس ابتدا بايد نام ، سن ، جنسيت و محل اقامت تان را به شماره 8383 با فرمت زير ارسال کنيد :
[R [name][age][s--e--x][location
Location = محل زندگي ، S--e--x = جنس ، Age = سن ، Name = نام
مثال: Metan/17/Arak

ليست فرمان ها
براي پيدا کردن دوستان جديد مي توانيد فرمان S را به همراه سن و جنسيت و مکان به شماره 8383 ارسال کنيد.
[S [name][age][s--e--x][location
مثال : S Sahar 24 F Tehran

مشاهده کاربران آنلاین
با ارسال فرمانهاي زير به شماره 8383 مي توانيد تعداد کاربران آنلاين را ببينيد.
تعداد دوستان حاضر در محيط چت سايت FM : MSN
تعداد دوستان حاضر در محيط چت سايت FY : Yahoo
تعداد دوستان حاضر در محيط چت سايت FI : ICQ
تعداد دوستان حاضر در محيط کلي چت : FC
تعداد دوستان حاضر : FA

ورود به محيط چت
با ارسال فرمانهاي Y , M & I به همراه نام کاربري و رمز ورود به شماره 8383 مي توانيد به محيط چت سايتهاي زير وارد شويد.
* ورود به محيط چت سايت Yahoo( ارسال متن زير به شماره 8383 )
Y-Yahoo
M-MSN
* ورود به محيط چت سايت ICQ( ارسال متن زير به شماره 8383 )
I -ICQ

اضافه کردن افراد به ليست
براي اضافه کردن افراد به ليست مي توانيد از فرمان A استفاده کنيد.
[A [Contact's name
براي اضافه کردن دوست به ليست شبکه هاي خارجي مي توان با ارسال پيام به شماره 8383 از فرمانهاي زير استفاده کرد:
اضافه کردن دوست به ليست دوستان سايت AY : Yahoo
اضافه کردن دوست به ليست دوستان سايت AM : MSN
اضافه کردن دوست به ليست دوستان سايت AI : ICQ

دريافت مشخصات
با ارسال حرف G به شماره 8383 مي توانيد مشخصاتي را که ثبت نام کرده بوديد دريافت کنيد.
-G

به روز رساني مشخصات
براي بروز رساني کردن اطلاعات شخصي و تغيير آيتمهاي ثبت نامي (ترفندستان) مي توانيد با ارسال اين پيام به شماره 8383 مشخصاتي را که ثبت نام کرده بوديد بروز رساني کنيد.
[U [new name][new age][new s--e--x][new location

غير فعال کردن شخص
با ارسال اين پيام به شماره 8383 مي توانيد دسترسي و دريافت پيامهاي مربوط به شخص مورد نظر را مسدود کنيد.
[B [Friend's contact number
مثال: B 98935360***9
براي خارج کردن نام کسي از حالت مسدود مي توان از دستور UB استفاده کرد.
UB 98935360***9

حذف اعضا
با ارسال اين پيام به شماره 8383 مي توانيد دوستان خود را از ليست حذف کنيد.
[D [Friend's contact number
مثال: D 98935360***9

خروج از محيط چت
با ارسال اين پيام به شماره 8383 مي توانيد از محيط چت سايتهاي مختلف خارج شويد.
خروج از محيط چت سايت EY : Yahoo
خروج از محيط چت سايت EM : MSN
خروج از محيط چت سايت EI : ICQ
خروج کلي از محيط چت : EA

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:
اول ما یسالون عنه الصلوات الخمس

اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .

(کنز العال،ج 7،حدیث 18859) 

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

شخص گفت : اگر دویست تومان داشتمی خود به بادنجان دادمی و بورانی ساختمی تا از پشگل شتر نبایستمی ساخت . ع – زاکانی


شخصی به مزاری رسید که در آن گوری سخت دراز دید . پرسید : این گور از آن کیست ؟
گفتند : از آن علمدار لشگر است . شخص گفت : مگر با علمش در گور کرده اند ؟


طلحک را برای امر مهمی به نزد خوارزمشاه فرستادند مدتی آنجا بود ولی خوارزمشاه رعایت حال طلحک را آنچنانکه انتظار داشت نمی کرد و ایام برایش سخت میگذشت .
روزی نزد خوارزمشاه درباریان در چگونگی حکایت مرغان و خاصیت هر پرنده ای سخن میگفتند و هر کس نظری می داد . طلحک گفت : هیچ مرغی از لک لک زیرک تر نیست ، از او پرسیدند : از چه رو چنین نظری داری و دریافت کرده ای ؟
طلحک گفت : از آن رو که لک لک هرگز به خوارزم نمی آید . !!!


شخصی دعوی خدائی میکرد ، او را نزد خلیفه بردند ، خلیفه به او گفت : هیچ می دانی که پارسال کسی دعوی پیامبری میکرد و مردم او را کشتند ؟
مرد گفت : خوب کاری کرده اند چرا که او را من نفرستاده بودم .


پسر خطیب دهی بامداد به طویله رفت تا گوسفندان را به چرا ببرد ، که دید پدرش بر روی کره خری مشغول است ، پسر پنداشت که پدر هر روز چنان میکند و برایش طبیعی جلوه کرد ، تا روز جمعه که پدرش بر منبر خطبه میخواند ، پسر به در مسجد رفته و به بانگ بلند پرسید : بابا کره خر را . . . . . ئی یا به صحرا ببرم ؟ !!!! ع – زاکانی

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

شفای مجروح و معلول جنگی

جوان می گوید:
8 سال پیش در جبهۀ حاج عمران در حملۀ هوایی عراق مجروح شدم. تقریبا از تمام بدن فلج شده بودم و توانایی حرکت نداشتم. شبی مادرم به منزل ما آمد و زخم زبانی به من زد که دلم شکست و متوسل به آقا امام زمان(عج) شدم و گفتم: ای امام زمان! یا مرگ مرا برسان و یا شفایم را از خدا بخواه!
آن شب در خواب، امام زمان(عليه السلام) را دیدم که فرمود: من مسجدی به دست خود بنا کرده ام. بیا آن جا متوسل شو!» و در همان حال مسجد جمکران مورد نظرم بود.
صبح که از خواب برخواستم، نظرم عوض شد و با خود گفتم که سال آینده به مسجد جمکران می روم. سپس به عیادت بیماری در بیمارستان رفتم. شب، ساعت12 که به منزل برگشتم، دیدم که منزل و کلیۀ اثاثیه ام در آتش سوخته است. بسیار ناراحت شدم. صبح از یکی از دوستان مبلغی قرض گرفتم و همان روز حرکت کردم و به مسجد جمکران آمدم. مدت 39روز در مسجد جمکران ماندم و به آقا خدمت کردم تا این که شب چهلم که شب چهارشنبه و مصادف با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان بود، فرارسید. خیلی خسته بودم و خواب مرا احاطه کرده بود. داخل یکی از کفشداری ها رفته و خوابیدم. در خوب دیدم که حدود ساعت یک نیمه شب است و من در حیاط مسجد مشغول جمع کردن آشغالها و زباله ها هستم که آقایی جلو آمد و فرمود: آقا سید! داری نظافت می کنی؟ بیا برویم داخل مسجد کمی حرف بزنیم!
قبول کردم و با او داخل مسجد شدیم. دیدم که چهار نفر دیگر هم آنجا هستند. نزدیک آنها نشستم. آقا فرمودند: آقا سید! مثل این که کسالتی داری؟
گفتم: بله آقا. در جبهه مجروح شدم.
آقا با دست مبارک خود بر سر من کشید و فرمود: إن شاء ا... خوب می شوی. و بعد دستی به کمر و پایم کشید که در عالم خواب، بسیار راحت شدم. یکی از آن چهار نفر هم حضرت علی(عليه السلام) بود با فرق خونین و دیگری حضرت رسول(صل الله عليه و آله) بود، حضرت زهرا(س) هم با پهلوی شکسته نفر سوم بود. و نفر چهارم حضرت معصومه(س) بود که داشت گریه می کرد.
پرسیدم: چرا حضرت معصومه(س) گریه می کند؟
امام زمان(عج) فرمود: او شکایت دارد که به حرم ایشان بی احترامی می کنند.
امام یک دانه خرما و قدری آب به من داد و فرمود: بخور که فردا می خواهی روزه بگیری.
وقتی از خواب بیدار شدم دیگر از ترکش ها خبری نبود و حالم خیلی خوب شده بود و راحت شده بودم.
کرامات حضرت مهدی(عليه السلام)

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

جنایت فجیع در اسپانیا:
سر مادرش را برید و با سر بریده در خیابان قدم زد!

ماخاناس، مرد 34 ساله اسپانیایی که با مادرش بر سر موضوعی اختلاف پیدا کرده بود او را کشت، سرش را برید و با سر بریده مادرش در خیابانها به قدم زدن پرداخت تا اینکه دستگیر شد.
شهر سانتاماریا در جنوب اسپانیا شاهد این جنایت وحشتناک بود. آنخلو کاروتنوتو ماخاناس که دارای مشکلات روانی می باشد پیش از این نیز 4 بار دستگیر شده بود. عابرانی که قاتل را با یک سر بریده در دست دیده بودند شوکه شدند. قاتل بعد از دستگیری اعلام کرد پشیمان نیست.
به گزارش روزنامه صباح، این قاتل پیش از این چهار بار تحت درمان قرار گرفته بود.
مادر بیچاره برای درمان پسرش هرکاری که از دستش بر می آمد انجام داده بود و حتی برای پسرش یک بار بازکرده بود. وی قبل از مرگش در یک برنامه تلویزیونی گفته بود در نهایت به دست پسرش کشته خواهد شد!

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

رستم به سهراب نزیک تر شد تا به سمت کمربند او برود. تنش به تن سهراب چسبید. بویی حس کرد:
چه شیرین و چه خوشبوست، کجا خانه اوست؟... همین جاست، همین جاست، همین جاست!
رستم کمربند سهراب را گرفت. فریادی کشید و پسر را میان زمین و هوا معلق کرد و بر زمین کوبید. سبک تیغ تیز از میان بر کشید. برِ شیر بیدار دل را برید...
...
هلهله ها دیری نمی پاید. های! ساکت باشید ای جماعت. ساکت باشید و گوش کنید به روایت حکیم طوسی...
کدامین پدر این چنین کار کرد... ؟
عروسک گردانها بر سقف صحنه می دویدند تا عروسک ها را هراسان به این سو و آن سو ببرند. رستم، سهراب، تهمینه. یکی بی جان افتاده است و آن دو دیگر بر بالینش نشسته اند. موهای دختر شاه سمنگان چون برف سفید شده است. دل تماشاچیان چقدر می سوزد... دختر شاه سمنگان و پهلوان ایران، سهراب را به آغوش می کشند و اشک می ریزند. ایرانیان می گریند، تورانیان می گریند، عروسک گردانان می گریند، تماشاچیان می گریند...
با تشکر فراوان از لوریس چکناواریان و بهروز غریب پور

احسان شارعی

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الحج آيات: 78 محل نزول: مدینه

 
أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ 39 الَّذِينَ أُخْرِجُوا مِن دِيَارِهِمْ بِغَيْرِ حَقٍّ إِلَّا أَن يَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا اسْمُ اللَّهِ كَثِيرًا وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ 40 الَّذِينَ إِن مَّكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنكَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ 41 وَإِن يُكَذِّبُوكَ فَقَدْ كَذَّبَتْ قَبْلَهُمْ قَوْمُ نُوحٍ وَعَادٌ وَثَمُودُ 42 وَقَوْمُ إِبْرَاهِيمَ وَقَوْمُ لُوطٍ 43 وَأَصْحَابُ مَدْيَنَ وَكُذِّبَ مُوسَى فَأَمْلَيْتُ لِلْكَافِرِينَ ثُمَّ أَخَذْتُهُمْ فَكَيْفَ كَانَ نَكِيرِ 44 فَكَأَيِّن مِّن قَرْيَةٍ أَهْلَكْنَاهَا وَهِيَ ظَالِمَةٌ فَهِيَ خَاوِيَةٌ عَلَى عُرُوشِهَا وَبِئْرٍ مُّعَطَّلَةٍ وَقَصْرٍ مَّشِيدٍ 45أَفَلَمْ يَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَتَكُونَ لَهُمْ قُلُوبٌ يَعْقِلُونَ بِهَا أَوْ آذَانٌ يَسْمَعُونَ بِهَا فَإِنَّهَا لَا تَعْمَى الْأَبْصَارُ وَلَكِن تَعْمَى الْقُلُوبُ الَّتِي فِي الصُّدُورِ 46

 

ترجمه فارسي مکارم
به كسانى كه جنگ بر آنان تحميل گرديده، اجازه جهاد داده شده است; چرا كه مورد ستم قرار گرفته‏اند; و خدا بر يارى آنها تواناست «39» همانها كه از خانه و شهر خود، به ناحق رانده شدند، جز اينكه مى‏گفتند: «پروردگار ما، خداى يكتاست!» و اگر خداوند بعضى از مردم را بوسيله بعضى ديگر دفع نكند، ديرها و صومعه‏ها، و معابد يهود و نصارا، و مساجدى كه نام خدا در آن بسيار برده مى‏شود، ويران مى‏گردد! و خداوند كسانى را كه يارى او كنند (و از آيينش دفاع نمايند) يارى مى‏كند; خداوند قوى و شكست ناپذير است «40» همان كسانى كه هر گاه در زمين به آنها قدرت بخشيديم، نماز را برپا مى‏دارند، و زكات مى‏دهند، و امر به معروف و نهى از منكر مى‏كنند، و پايان همه كارها از آن خداست! «41» اگر تو را تكذيب كنند، (امر تازه‏اى نيست;) پيش از آنها قوم نوح و عاد و ثمود (پيامبرانشان را) تكذيب كردند «42» و همچنين قوم ابراهيم و قوم لوط; «43» و اصحاب مدين (قوم شعيب); و نيز موسى (از سوى فرعونيان) تكذيب شد; اما من به كافران مهلت دادم، سپس آنها را مجازات كردم ديدى چگونه (عمل آنها را)انكار نمودم (و چگونه به آنان پاسخ گفتم)؟! «44» چه بسيار شهرها و آباديهايى كه آنها را نابود و هلاك كرديم در حالى كه (مردمش) ستمگر بودند، بگونه‏اى كه بر سقفهاى خود فروريخت! (نخست سقفها ويران گشت; و بعد ديوارها بر روى سقفها!) و چه بسيار چاه پر آب كه بى‏صاحب ماند; و چه بسيار قصرهاى محكم و مرتفع! «45» آيا آنان در زمين سير نكردند، تا دلهايى داشته باشند كه حقيقت را با آن درك كنند; يا گوشهاى شنوايى كه با آن (نداى حق را) بشنوند؟! چرا كه چشمهاى ظاهر نابينا نمى‏شود، بلكه دلهايى كه در سينه‏هاست كور مى‏شود «46»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را (به همراه معني آن) با هم بخوانيم.  هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

king_of_world_888@yahoo.com

علی دایی را الگوی جوانان نکنید

به مناسبت انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ٬ قسمتی از سخنرانی دکتر عباسی را که درباره دریافت مدال شجاعت علی دایی از آقای خاتمی و الگو کردن این شخصیت برای جوانان است گذاشته ام. امید که مورد استفاده تان قرار گیرد. اگر هم خواستید تا فایل صوتی کل سخنرانی را هم مي گذارم.

فايل صوتي مربوطه را از اينجا دريافت کنيد
(حجم فايل حدود يک مگابايت)

 

 

marjan5889@yahoo.com

salam
in axaro baratoon mifrestam ke bebinid too ayyame edi in mosaferine bi shakhsiat che balaie be sare sahel avordan-va be dalile nakaramadie shahrdare sari sahel be zobale dooni tabdil shod
vaghean jaie taasof dare az in masouline nalayegh
khaheshan in axaro bezarin mardom bebinanno tozihatesham khodetoon zahmat bekeshin

http://www.mobin-group.com/image/reg/image.php?id=591929032008089.jpg

http://www.mobin-group.com/image/reg/image.php?id=670629032008090.jpg

http://www.mobin-group.com/image/reg/image.php?id=596229032008096.jpg

http://www.mobin-group.com/image/reg/image.php?id=686829032008091.jpg

 

 

foverpiane@yahoo.com

با طراوت های چشمت آسمانی می شوم
در عدم همراه روحت زندگانی می شوم

مهربانی نقش بسته در صداقت های تو
مثل نوری می درخشد در رفاقت های تو

با نفس هایت نگاهم آفتابی می شود می رسد
بر اوج و تا اعماق دریا می رود

تا تو باشی سیب سرخ خنده بر لب تازه هست
باغ سبز دلخوشی ها می شود یکباره مست

گر نباشی در خیابان های عشقت من کمم
من به امید نگاهت غنچه های مریمم

ای بهشت عشق من در رود چشمانت گمم
با ترنم های بارانت شبیه گندمم

آمدم در کوچه ی احساس عشقت بی صدا
پس کجا هستی شتابان تا به دیدارم بیا

 

 

mastoor_313@yahoo.com

لحظه اي به خود بنگر...

حق ضعفا و بينوايان تضييع مي شود .و شما تماشاگر هستيد و دم بر نمي آوريد ولي تا حق خودتان به مخاطره مي افتد به دست و پا مي افتيد به هر سو مي دويد حاضر نيستيد در راه خدا مخاطرهاي جزئي شما را تهديد کند .
بزرگترين مصيبت و رنج از آن شماست که دست از وظائف خود کشيده ايد و در اجراي احکام حلال و حرام خداوند قصور ورزيديد و مرتبه عظيمي را از خود سلب کرديد و مقام عالي شما به پستي نگرائيد مگر اينکه از خدا جدا شديد و او را فراموش کرديد و با دانستن دلائل بيشمار در احکام خدا بين شما اختلاف به وجود آمد و به واسطه همين اختلافها رشته کار از دست شما در رفت و به دست زورگويان ستم پيشه افتاد شما نشسته ايد وبه فجايع آن نگاه مي کنيد و احکام و امور خداوند را تسليمشان کرده ايد و اين ستمگران خيره سر درپي شهوتراني و کامجوئي خويشند .
ستم کاران مردم ضعيف را زير لگد ميکوبند و شما به جاي امر به معروف کار را با چاپلوسي و تملق مي گذرانيد فقط براي اينکه دو روز زندگي کنيد . مسبب تمام اين بدبختيها شما مسامحه کاران هستيد که از امر به معروف و نهي از منکر پا کشيده ايد . شما براي اينکه از مرگ مي ترسيد و براي آنکه به چند روز عمر گذران علاقه منديد خدا را فراموش کرده ايد و با ستمکاران مماشات روا مي داريد آنان به ستم خويش مشغولند و شما سرگرم زندگاني آلوده و بي حقيقت خود هستيد . از حقوق بد بختان دفاع نمي کنيد و مشتي بيچاره از پا افتاده را زير دست و پاي جابرين قلدر رها کرده ايد . با اين حال آرزو داريد در قيامت شعله عذاب الهي دامان شما را نگيرد و همنشين پيغمبران باشيد. اي راحت طلباني که بهشت را آرزو مي کنيد من مي ترسم که در روز جزا به جاي شهد نعمت زهر عذاب و درد به شما چشانده شود و اين آرزوهاي بيجاي شما سرابي بيش نباشد.

خطبه امام حسين (ع) درباره امر به معروف و نهي از منکر
منبع : کتاب سخنان حسين بن علي (ع) مترجم مهدي سهيلي

 

 

tinaaa_mp@yahoo.com

سخنان مادرترزا

درانتهای حیات ما بدین سنجیده نخواهیم شدکه:
چه مدرک دانشگاهی دریافت کرده ایم
چه مقدارازمادیات دنیابرای خوداندوخته ایم
چه کارهای بزرگی انجام داده ایم

سنجش مابراین اساس خواهد بود که:
من تشنه بودم وتومراسیراب کردی
من عریان بودم وتومراپوشاندی
من بی خانمان بودم وتومرااسکان دادی

تشنه.نه فقط تشنه آب بلکه تشنه محبت
عریان.نه فقط ازبرای لباس بلکه عریان ازعزت واحترام
بی خانمان.ولی نه تنهادرطلب خانه ای ازخشت بلکه به
سبب خروج ازعوالم انسانی
بنابراین.جسورانه عشق بورز.احترام کن وبپذیر

 

 

reza.reza1386@yahoo.com

يک ايميل دريافتي

سلام دوست عزیز مبین گرامی
من فکر میکنم بعضی از اشخاصی که نظرات خود را میدهند به عنوان مثال پورچستا و غفاری البته من حس میکنم که اگاهانه به طرح بعضی مسائل میپردازند.چون اصلا به شکل و لحن صحبتهاشون نمیخوره که بخواهند دنبال حقیقت بگردند.مثلا در اخرین گفته اقای پورچستا نمیدانم از من ویا دوست دیگری حدیث هاای خواسته اند در دین اسلام از صلح و دوستی و مهربانی.یعنی ایشان خود نمیدانند که دین اسلام سراسر صلح و دوستی است که اینطور حریف میطلبند؟؟؟بنده برای رضای خدا موقتا چند فرموده از امام علی(ع) و امام رضا(ع) برایتان میفرستم تا اگر باز متقاعد نشدند دهها حدیث دیگر را در رابطه با دوستی و مهربانی و صلح برایتان بفرستم.حال خود هر چه صلاح میدانید.اگر صلاح دانستید چاپ کنید.متشکرم

امام رضا:
دوستي با مردم، نيمي از عقل و خردورزي است
هركس اندوه و مشكلي را از مؤمني برطرف نمايد، خداوند در روز قيامت اندوه را از قلبش برطرف كند
.بعد از انجام واجبات (نماز، روزه و ... ) كاري بهتر از خوشحال كردن مؤمن، نزد خداوند بزرگ نيست
امام علی
انچنان با مردم رفتار کنید که اگر مردید برایتان بگریند . و اگر ماندید شوق دیدار شما را داشته باشد
ناتوان ترین مردم کسی است که نتواند دوستی برای خود پیدا کند و ناتوان تر از او کسی است که دوستان خود را از دست بدهد
در نامه ای به مالک اشتر:
روش برخورد با دشمن هرگز پيشنها د صلح از طرف دشمن را که خشنودي خدا در آن است رد مکن، که آسايش رزمندگان، و آرامش فکري تو، و امنيت کشور در صلح تامين ميگردد. لکن زنهار! زنهار! از دشمن خود پس از آشتي کردن، زيرا گاهي دشمن نزديک ميشود تا غافلگير کند، پس دورانديش باش، و خوشبيني خود را متهم کن. حال اگر پيماني بين تو و دشمن منعقد گرديد، يا در پناه خود او را امان دادي، به عهد خويش وفادار باش، و آنچه برعهده گرفتي امانتدار باش، و جان خود را سپر پيمان خود گردان، زيرا هيچ يک از واجبات الهي همانند وفاي به عهد نيست که همه مردم جهان با تمام اختلافاتي که در افکار و تمايلات دارند، در آن اتفاق نظر داشته باشند.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

لوگوی فایرفاکس در آسمان!

هرچقدر بلاگرها از مزایای فایرفاکس می‌نویسند، باز هم اکثر کاربران تصور می‌کنند که تنها دروازه ورود به اینترنت تنها اینترنت اکسپلورر است. پس مجبورم گاه به گاه استفاده از فایرفاکس را به همه خواننده‌های این وبلاگ توصیه کنم.

شاید دیدن این عکس که از ستاره تک‌شاخ V838 گرفته شده انگیزه‌ای شود برای غیرفایرفاکسی‌ها و هدیه‌ای باشد برای خوره‌های فایرفاکس! این ستاره 20 هزار سال نوری از ما فاصله دارد.

 hubble-fox.jpg

منبع: CrunchGear

 

 

yazynh@yahoo.com

خاطره‌اي خواندني از جنايات وهابيون و سعوديون عليه شيعيان

شيخ الامري يکي از رهبران شيعيان عربستان است كه به خاطر مواضع شيعي خود در دفاع از ائمه اطهار (ع) سال‌ها در زندان وهابيون به سر برده و يك بار نيز از طناب دار نجات يافته است. به گزارش شيعه آنلاين به نقل از جهان، سال‌ها پيش اعلاميه‌هايي در دفاع از شيعيان و حقوق آن‌ها در عربستان و به ويژه شهر مدينه بين اقشار مختلف مردم پخش مي‌شد و حكومت پادشاهي عربستان طي چند روز بسياري از شيعيان را دستگير و سال‌ها آن‌ها را به زندان انداخت. شيخ الامري از رهبران شيعيان عربستان با اصرار وهابي‌ها -عليهم اللعنه- توسط حكومت عربستان، به زندان افتاد و با شكايت وهابي‌ها، دادگاه سعودي وي را به اعدام محكوم كرد. شيخ پس از چندماه زنداني شدن، سرانجام خود را براي اعدام آماده كرد. البته دادگاه عربستان به دروغ جرم وي را پخش اعلاميه عليه حكومت و شوراندن شيعيان عليه حكومت پادشاهي اين کشور عنوان كرده بود، در حالي كه اقدام وي در جهت دفاع از حقوق شيعيان و پايان داده به بي حرمتي‌هاي وهابيون -خذلهم الله اجمعين- عليه شيعيان بود.
شيخ الامري در يك مراسم حج در سال 79 در گفتگويي با يكي از ائمه جمعه ايران كه در مدينه به سر مي‌برد، اين خاطره را تعريف کرد که همه چيز دست به دست هم داد تا مرا اعدام كنند و پس از چند ماه زنداني شدن سرانجام روز اعدام فرا رسيد. من را در ملأ عام و در مقابل ديدگاه هزاران شيعه و برخي عاملان حكومت به پاي چوبه دار بردند و طناب را به گردنم انداختند. به مظلومه شهيده اهل بيت حضرت زهرا (س) توسل کرده و زير لب گفتم «يا حضرت زهرا من فقط براي دفاع از شما و آبروي شما به پاي چوبه دار آمده‌ام. ياري ام كن.»
وقتي طناب دار را كشيدند پس از حدود 30 ثانيه طناب پاره شد و من بي‌هوش شدم و ديگر چيزي از آن لحظه هم به ياد نمي‌آورم. وقتي به هوش آمدم 35 روز گذشته بود و در يكي از بيمارستان‌هاي مدينه بستري بودم و فهميدم نجات يافته بودم.
طبق قانون كشور عربستان اگر كسي به هر طريقي از طناب اعدام نجات يابد، مقدر الهي اين بوده كه وي زنده بماند و ديگر هيچ اتهامي متوجه او نيست و كاملا آزاد است.
اللّهُمَّ ارْزُقْنا مُوالاتَ اَهْلِ الْبَيْتِ وَ شَفاعَتَهُمْ

 

 

shahsavani.shahriar@gmail.com

می گویند برای تعمیر دیگ بخار یک کشتی عظیم بخاری از یک متخصص دعوت کردند.وی پس از آنکه به توضیحات مهندس کشتی گوش دادوسوالاتی از او کردبه قسمت دیگ بخار رفت.نگاهی به لوله های پیچ در پیچ کرد و چند دقیقه به صدای دیگ بخار گوش داد و چکش کوچکی را برداشت و با آن ضربه ای به شیر قرمز رنگی زد .ناگهان تمام موتور بخار کشتی به طور کامل به کار افتاد وعیب آن برطف شدو آن متخصص هم در پی کار خود رفت.

روز بعد که صاحب کشتی یک صورتحساب هزار دلاری دریافت کرد تعجب شد و گفت که این متخصص بیش از پانزده دقیقه در موتورخانه کشتی صرف نکرده است .آنگاه از او صورت ریز هزینه ها را خواست و متخصص این صورتحساب را برایش فرستاد

بابت ضربه زدن چکش 5./دلار

بابت دانستن محل ضربه 5/999دلار

نتیجه:آنچه شما را به نتیجه مطلوب می رساند الزاما نه تلاش و فعالیت سخت و طاقت فرسا که آگاهی و اطلاع از چگونگی انجام دقیق و درست کارهاست.بسیاری عمر خود را صرف بدست آوردن چیزهایی می کنند که شیوه کسب آن را نیاموخته اند.آنها با حالتی از تعجب و عدم رضایت از خود می پرسند :چرا زندگی مزد تلایشهایمان را نداده است در حالی که همه آنچه در توان داشتیم به کار برده ایم؟

موفقیت و رسیدن به اهداف و خواسته ها دارای اصول و قواعدی مشخص است.قبل از هر اقدامی باید از این اصول آگاهی پیدا کرد.زندگی به عمل تئوام با علم وآگاهی جایزه می دهد.شما باید دقیقا بدانید که چه کارهایی ،در چه زمانی و با چه شیوه ای انجام دهید تا به نتایج مورد نظرتان دست پیدا کنید.

 

 

mohammad_abd@yahoo.com

سخنراني زيركانه

دكتر محمود احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران، در مدت دو سال و نيم گذشته، توانسته است افكار بسياري از انسان‌ها را چه در داخل ايران و چه در خارج كشور، متوجه خود سازد، تا جايي كه به عنوان سومين چهره محبوب جهان عرب شناخته شده است و بسياري از نخبگان جهان، اكنون در حال تحليل ويژگي‌هاي شخصيتي اين چهره مشهور ايراني هستند. چنين شخصيتي، قطعا ويژگي‌هاي منحصر به فردي دارد كه قطعا يكي از اين ويژگي‌ها، زيركي خاص دكتر محمود احمدي‌نژاد در برقراري ارتباط با مردم و تأثيرگذاري بر افكار عمومي است. شايد با اين مقدمه، بهتر بتوان سخنراني ويژه روز گذشته ايشان در جمع مردم قم را تحليل و بررسي كرد.
براي تحليل درست اين سخنراني، مهم آن است كه به شرايط ايراد آن توجه كنيم. اين سخنراني، درست در زماني بيان مي‌شود كه با گذشت يك ماه از سال جديد، جامعه همچنان گراني و تورم بالاي 20 درصد را لمس و تجربه مي‌كند و از اين ناحيه هم انتقادهاي بسياري بر دولتمردان نهم وارد شده و مي‌شود، تا جايي كه به نظر مي‌رسد دولت تحت فشار قرار گرفته است. خوشبختانه دولت و دولتمردان اكنون پس از گذشت مدتي، ديگر رويه گذشته را كنار گذاشته‌اند و ديگر به انكار مشكلات از جمله گراني‌ها نمي‌پردازند. هرچند اين امر زماني كه اقشار مختلف مردم و گروه‌هاي گوناگون سياسي به اين مشكلات اذعان دارند، طبيعي است، اما پذيرش آن از سوي دولت، به هر حال يك گام رو به جلو به شمار مي‌رود و به دليل آن‌كه دو سال و نيم هم از روي كار آمدن دولت نهم گذشته، نسبت دادن اين مشكلات به مسئولان سابق و سكانداران دولت‌هاي قبلي، چندان مورد پذيرش افكار عمومي قرار نخواهد گرفت.
در همين شرايط است كه روز گذشته رئيس‌جمهور در سخناني از اجرايي نشدن سياست‌هاي دولت نهم خبر داده و همكاران اقتصادي خود به بانك‌ها و گمرك و ... را مورد انتقاد شديد قرار مي‌دهد.
هرچند ممكن است بار ديگر اين سخنان كه در نوع خود، شديداللحن بوده با واكنش‌هاي برخي رسانه‌ها و نيز نهادهاي قدرتمند به تعبير رئيس‌جمهور واقع شود، نخستين پيامد آن، اين است كه دست‌كم براي چند صباحي، به جاي آن‌كه ناله و انتقاد از گراني و مشكلات اقتصادي و بحران مسكن، سوژه بحث‌هاي محافل خبري و تحليلي و مردم شود، اين محافل و نيز بخشي از افكار عمومي، به دنبال سرخط‌هاي مطرح‌شده توسط رئيس‌جمهور بگردند و در پي كشف هويت مافياهاي پنهان كه اين بار گويا در دولت نهم هم نفوذ كرده‌اند، بگردند.
سخنان دكتر احمدي‌نژاد اين بار نيز به رغم حمله شديد به مفسدان اقتصادي و اخلالگران در برنامه‌ها و سياست‌هاي دولت، بدون معرفي اشخاص و گروه‌ها، پايان يافت، در حالي كه به نظر مي‌رسد افكار عمومي، مردم و به ويژه حاميان دولت، منتظر معرفي اين مفسدان و اخلالگران هستند و پرسش اساسي اين است كه آيا پس از گذشت دو سال و نيم از عمر دولت عدالت‌محور نهم، وقت آن نرسيده تا اين افراد در پيشگاه ملت معرفي شوند؟ دليل اصلي معرفي نشدن اين اشخاص كه به گمرك و بانك‌ها و حتي مراكز قانونگذاري كشور نفوذ كرده و قصد داشته‌اند تورم 70 درصدي ايجاد و آن را به دولت منتسب كنند، چيست؟
شاهد بر اين ادعاي نگارنده، فرياد مردم قم در سخنراني ديروز دكتر احمدي‌نژاد است. آنها پس از آن‌كه رئيس‌جمهورشان با كد و نشاني و نقل‌قول درباره مافياي سيگار در كشور سخن گفت، فرياد زده و خواستار معرفي وي شدند، اما رئيس‌جمهور در پاسخ با خودداري از معرفي اين افراد، اظهار كرد: به زودي صداي او بلند خواهد شد و او را خواهيد شناخت.
اين پاسخ زيركانه از يك‌سو مدتي افكار عمومي را براي كشف هويت افراد و جريانات مذكور به خود مشغول مي‌كند و از سوي ديگر، هر كس كه به اين سخنان انتقاد كند، خود در افكار عمومي متهم شناخته مي‌شود.
البته مردم ايران پيش از اين هم نمونه‌هايي از چنين اعلام‌هايي را به ياد دارند. حدود يك سال پيش، شخصي به عنوان اخلالگر اقتصادي معرفي شد، اما ديري نپاييد كه نام وي از ليست تقديرشوندگان يكي از عرصه‌هاي اقتصادي سر درآورد، هرچند از آن جلوگيري شد. همان زمان، مدير يكي از بانك‌ها هم به عنوان اخلالگر در نظام و سياست‌هاي مالي دولت معرفي شد، اما او هم پس از چند هفته به عضويت در كارگروه تعيين سياست‌هاي تحول بانكي منصوب شد.
اكنون معرفي نكردن اشخاص و گروه‌هايي كه به نظر رئيس‌جمهور بر پايه گزارش‌هايي كه به دست ايشان رسيده، اخلالگر اقتصادي و برنامه‌هاي دولت هستند، با پرسش‌هاي بسياري روبه‌روست.
به هر روي، مردم كه گراني بيش از 20 درصدي را در كالاهاي اساسي خود لمس مي‌كنند، اكنون بيشتر منتظر پاسخگويي دولت و چاره‌انديشي آن براي تورم هستند و انتظار دارند اگر عده‌اي يا گروه‌هايي در برنامه‌هاي تورم‌زدايي دولت اخلال مي‌كنند، نه تنها به طور واضح و صريح به مردم معرفي ‌شوند كه مورد بازخواست و پيگيري قانوني هم قرار گيرند.
اين سخنان رئيس‌جمهور قطعا مباحث جديدي را در مطبوعات و رسانه‌ها و افكار عمومي ايجاد خواهد كرد و شايد سبب شود تا مقداري از فشارهاي ناشي از تورم و گراني‌ها از دولت كاسته شود.
رئيس‌جمهور احمدي‌نژاد همچنين با شجاعت به خاطر عمل نكردن بانك‌ها به دستورات دولت از مردم عذرخواهي كرد؛ بنابراين مردم هم انتظار دارند دولت با شجاعت مثال‌زدني رئيس خود به معرفي باندها و افرادي بپردازد كه سياست‌هاي آن را برنمي‌تابند و سبب مي‌شوند افرادي يك شبه ميلياردها پول‌ بادآورده به دست آورند.

 
 

setayesh_new@yahoo.com

تعيين سن از روي چشم

دانشمندان شيوه جديدي را براي اعلام سن افراد با نگاه كردن به عدسي چشم آنان ارائه كرده‌اند كه مي‌تواند به دانشمندان پزشكي قانوني براي شناسايي افراد كمك كند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، در اين روش پژوهشگران با استفاده از شيوه مشخص كردن تاريخ بوسيله راديو كربن، پروتئين‌هاي خاصي را كه "كريستالين‌هاي عدسي" ناميده مي‌شوند، اندازه‌گيري كنند.
اين پروتيين‌ها در حدود زمان تولد توليد مي‌شوند و در بقيه عمر بدون تغيير مي‌مانند. بجز دندانها، عدسي چشم تنها بخشي از بدن است كه چنين خاصيتي دارند.
بر اساس اين مطالعه كه در نشريه ‪ PLoS One‬انتشار يافت، محققان در مدت يك سال و نيم موفق شدند با استفاده از تجزيه و تحليل ايزوتوپ كربن موسوم به كربن ‪ ۱۴‬كه درون كريستالين‌ها به دام مي‌افتند، به درستي سن ‪ ۱۳‬نفر را تعيين كنند.
نيلز نيلروپ محقق پزشكي قانوني در دانشگاه كپنهاگ گفت "در عالم پزشكي قانوني ما هميشه به دنبال روش‌هايي براي شناسايي هويت افراد فوت شده هستيم و دريافته‌ايم كه با اين روش مي‌توان تقريبا سال دقيق تولد افراد را مشخص كرد."
لينروپ گفت دانشمندان مدتهاست كه از راديوكربن براي تعيين تاريخ فسيل‌ها يا استخوانها استفاده مي‌كنند اما اخيرا دانشمندان اين روش را در مورد ميناي دندان بكار گرفته‌اند تا سن افرادي را كه مدت زيادي از مرگشان نمي‌گذرد، مشخص كنند.
در روش به كار گرفته شده در تحليل عدسي‌ها، افزايش ناگهاني كربن ‪۱۴‬ در جو زمين از دهه ‪ ۱۹۵۰‬تا زمان ممنوعيت انفجارهاي آزمايشي اتمي در چند سال بعد در نظر گرفته شده است.
اين انفجارهاي آزمايشي ميزان كربن ‪ ۱۴‬جو را بيش از دو برابر كرد اما بعد از ممنوعيت، اين ميزان به تدريج كاهش يافت.
ثبت سالانه كربن ‪ ۱۴‬موجود در جو توسط دانشمندان، محكي در اختيار محققان دانماركي قرار داد تا زمان تولد فرد را با تطبيق سال متناظر كه در آن محتواي كربن ‪ ۱۴‬برابر اين ميزان در عدسي چشم فرد است، تعيين كنند.
محققان مي‌گويند روش آنها مي‌تواند روزي به دانشمندان در ديگر زمينه‌ها كمك كند تا با مشخص كردن تاريخ توليد پروتئين‌ها و ديگر مولكول‌ها، زماني كه بافت يا سلولهاي سرطاني ايجاد شدند تعيين كنند.
اين روش مزاياي خاصي دارد.
مثلا بلند كردن پلك براي بررسي عدسي اغلب بسيار ساده‌تر از نمونه برداري از بخشي از دندان براي خواندن دقيق است.
نقطه ضعف اين روش نيز آن است كه با پوسيدن بدن انسان، ظرف چند روز، عدسي از بين مي‌رود در حالي كه دندان نمونه‌اي در اختيار دانشمندان قرار مي‌دهد تا چند سال بعد نيز قابل استفاده است.

 

 

capitan_x2@yahoo.com

استفتا با شعر و پاسخ شعري یک مرجع تقلید

 آن چه در زير مي‌آيد استفتايي است درباره حکم سيگار که شخصي از محضر عالم فرزانه حضرت آيت‌الله العظمي مکارم شيرازي ـ ادام الله ظله الوارف ـ به صورت شعر پرسيده‌اند و حضرت استاد هم پاسخ اين استفتاء شعري را با شعري زيباتر جواب داده‌اند. شايد براي شما هم خواندن آن جذاب باشد.

استفتا درباره حكم سيگار
ضمن عرض سلام به محضر مبارك فاضل و دانشمند و فقيه و مجتهد زمان، حضرت آيت‌اللّه العظمى مكارم شيرازى، از جهت كسب آگاهى و اعلام نظر، سروده زير تقديم مى‌گردد.
غلامحسين توانا از كرمانشاه

آيت‌اللّه مكارم، اى فقيه نيك نام
اى همه عزّ و كمال و رفعت و جاه و مقام
اى سراپا علم و عرفان، زاهد عصر و زمان
وى همه نورت كلام و وى همه نغزت پيام!
مكتب اسلام دارد چون تو مردى سرفراز
فاضل و عادل به گيتى، حاذق فقه و كلام
متن «تفسير نمونه» منحصر شد در جهان
آفرين بر ذوق و طبع و مرحبا بر آن مرام
هر پيامش بى نظير و هر بيانش دلپذير
متنِ شيرين و روانش دل برد از خاص و عام!
ضمن تقديم ارادت زان سپس، عرض سلام
محضر آن پاك مرد گوهر فرخنده نام
آنچه اكنون گشته سنگين، حلّ اين معضل بود
اين گِره بگشاى و واكن باب رحمت روى عام
نيك دانى آنچه دارد بهر انسان ها ضرر
طبق فتواى فقيهان مصرفش باشد حرام
مصرف «سيگار» دارد بس ضررها را ز پى
گر ندارد آن زيانى، پس ضرر باشد كدام؟
اين سموم بس كشنده روز و شب بيع و شرا
مى شود اينجا و آنجا با كمال اهتمام
فرض آنكه عايداتش باشد از انجم فزون
مى نيارزد آنچه دارد مرگ و بيمارى مدام!
مى نيارزد تا كه انسان جان خود سازد فدا
عقل سالم كى پسندد اين غُل و زنجير و دام؟
اين چنين چيزى كه دارد پاى تا سر شور و شر
از چه حاضر گشته دولت بهر توزيعش مدام؟
ساليانه صدهزاران مرده اند از اين طريق
اين ستم، گر نيست نقمت، پس چه بايد داد نام
چيست فتواى شما در محو اين «امّ الفساد»؟
يا چه دستورى نمايد منع آن را تا قيام؟
اى فقيه بافضيلت! رأى خود كن آشكار
هر كه گردد روسياه و يا كه گردد شادكام!
طول عمرت خواهم از درگاه حَىِّ لايزال
در سلامت پايدار و در سعادت مستدام!


پاسخ استفتاء
جناب آقاى توانا
مى كنم با نام حق آغاز، اكنون اين كلام
مى فرستم بر جنابت صد درود و صد سلام!
نامه ات خواندم كه بد از هر نظر «فصل الكلام»
دلنشين و جامع و زيبا و جالب خوب و تام
از محبتها و ابراز ارادتهاى ناب
گشته ام ممنون و دارم از برايت يك پيام:
راست گفتى، مصرف «سيگار» دارد صد ضرر
بهر شيطان شد سلاح و بهر ديوان، هست دام!
شعله اى از نار دوزخ، آتشى از قهر ربّ
در فسادش شك نكن از مذهب خيرالانام!
آن كه دل بندد به اين «امّ الخبائث» در جهان
از حقيقت دور باشد، در طريقت هست خام!
گر بخواهى همچو «مِىْ» نامش بنه «امّ الفساد»
اين به شكل «دود» باشد وان يكى «زهرى» به جام
گر بزرگى از بزرگان جايزش بشمرده است
بر بنى آدم خطا ممكن بُوَد از خاصّ و عام!
آنچه گفتم يك اشارت بود در اين مسأله
عاقلان را يك اشارت هست كافى، والسّلام

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

برگزاري جلسه كانون رهپويان، يك هفته پس از فاجعه
انجوي‌نژاد: چرا مي‌گوييد دليل انفجار سهل‌انگاري بوده؟

شب گذشته با وجود حادثه خونين و پرتلفات شنبه گذشته حسينيه سيدالشهداي شيراز، جلسه هفتگي كانون رهپويان وصال تشكيل شد.
در اين جلسه، حجت‌الاسلام انجوي‌نژاد، سخنران ثابت اين كانون، به انتقاد شديد از اعلام سهل‌انگاري به عنوان دليل انفجار پرداخت.وي همچنين به شدت از صداوسيما به دليل عدم توجه كافي به موضوع، انتقاد كرد.
متن اين سخنان، به اين شرح است:

نكته اول:
پرونده باز است و جناب سردار رودكي كه خودشون هم تشريف دارند، فرمودند كه نتيجه‌اي حاصل نشده و پرونده از نظر قضايي باز است و اگر كسي هر جاي كشور دارد اعلام نظر مي‌كند، براي خودش دارد اعلام نظر مي‌كند. خطبه نماز جمعه ديروز شيراز رو شما نگاه كنيد و با خطبه نماز جمعه ديروز تهران مقايسه كنيد. در شيراز با اين‌كه آقاي حائري كامل در جريان ريز ماجرا هست، حرف نمي‌زند، بعد تو تهران خيلي راحت اظهارنظر مي‌كنند كه آقا تموم شد رفت سهل‌انگاري بوده!
اگر فقط به من بود، بنده حاضرم سكوت كنم اما بچه‌ها و جوان‌هايي كه الكي دارند تحت تهمت واقع مي‌شوند، بدانند كه پرونده باز است و ما داريم تلاش مي‌كنيم و دو تا نكته را اينجا عرض مي‌كنم. بنا نداريم كه بحث رو زياد باز كنيم و اين به اين معنا نيست كه هيچ جا بنا نداريم، چون ما گزارش داريم و الحمدلله رب العالمين در كانون عكس و فيلم و... به قدر كافي وجود دارد و تلاش مي‌كنيم و به جاهاي گوناگون مي‌دهيم و يك عده هم همين طوري دارند اظهارنظر مي‌كنند كه آقا اينها سهل‌انگاري و... بوده!
ببينيد اون غرفه كذايي كه ميگن سالمه، الان افتاده تو حسينيه و بلافاصله بعد از انفجار، ما عقل داشتيم و از همه چيز عكس گرفتيم. چهارچوب بالاي غرفه سالمه؛ بنابراين، از داخل اين غرفه چيزي منفجر نشده. حالا پنج هزار كارشناس از دويست هزار جاي جهان بيان بگن كه نبوده. اما عقل مارو كه نمي‌تونند بايكوت كنند؛ بنابراين از داخل چيزي منفجر نشده است. غرفه‌اي كه پايه‌هاي پايينش داغون شده و چهارچوب بالاي اون سالمه و فقط شيشه‌هايش از بين رفته و حتي رنگش هم نرفته است. پس از داخل اين غرفه چيزي منفجر نشده و خودشون هم بهش رسيدند. پس مسأله انفجار از درون غرفه واحد شهدا منتفي است؛ بنابراين يك چيزي از بيرون آن غرفه بوده است.
براي همين، علت انفجار به هيچ وجه مشخص نيست و هر كس هم چيزي مي‌گويد، براي خودش مي‌گويد و اگر ما سكوت مي‌كنيم، چون نمي‌خواهيم كه ده نفر مدام دعوا كنند كه اين بياد از اين مصاحبه كنه، اون روزنامه بياد از اون مصاحبه كنه. در حالي كه مملكت يك سيستم قضايي دارد و دارند يك پرونده را بررسي مي‌كند. حالا يك آقايي هر جا و هر كي مي‌خواهد باشد. كسي كه بيست دقيقه پس از فاجعه نظر كارشناسي مي‌دهد، نظرش براي ما ارزشي ندارد كه اصلا بخواهيم باهاش بحث كنيم. بنابراين ما هيچ بحثي نداريم و منتظر نظر مي‌نشينيم و انشاءالله خون شهدا را كه فاش كرد، اونوقت ما مي‌دونيم كه چگونه بتوانيم خون شهدايمان را رهروي كنيم.
خون اين بچه‌ها راه خودش رو پيدا مي‌كند. اينكه بنده بگويم تقصير حسن و حسين و تقي و نقي بود، مانع از راهگشايي از اين خون نخواهد شد و هر كس در اين مسير كوچكترين خللي ايجاد كند، چوب خدا صدا نخواهد داشت. ما مطمئنيم و بنده هم آدمي نيستم كه چهار تا جمعيت ببينم و جوزده بشم كه تا چهار تا خبرگزاري اومد، بگم ببينيد دورمون شلوغ شد، مصاحبه كنيد و عكسمونو بندازيد و...
من الان هم ناراحتم، چون شغل بسيار محبوب من يعني اخلاقي صحبت كردن با اين تنش‌ها جور در نمي‌آيد كه مدام پاشم برم اين طرف و اون طرف و اين روزنامه و اون روزنامه و... . حالا اگر عده‌اي دوست دارند، مصاحبه كنند بيان تا صبحِ قيامت مصاحبه كنند. سكوتي كه براي مصالح نظام است و به قول بزرگان شهر اگر عده اي اشتباه مي‌كنند، ما نبايد اشتباه را با اشتباه جواب بديم. ما منتظر پايان يافتنيم و صحبت دو پهلو، يك پهلو و سه پهلو ... براي ما هم مهم نيست، چون اين پرونده بالاخره جايي به انجام مي‌رسد. تلاش‌هاي وسيعي داريم انجام مي‌دهيم و به حمد و قوه خداوند از لحظه انفجار ما خواب راحت نداشتيم و خدا را شكر مي‌كنيم.
برادرها و خواهرها! اينها قطعه قطعه شدند. حالا ما نبايد تحمل چهار تا حرف داشته باشيم؟پدر و مادرشان دارند خون دل مي‌خورند، اون وقت بنده بيام بگم كه چرا چهار نفر اومدن گفتند بله!
ما ساكت نشستيم و تلاشمون رو مي‌كنيم و از رهبر انقلاب كه قدوم مباركشون به زودي در شهر ما قرار مي‌گيرد و ما انشاءالله كفن‌پوش به استقبالشون مي‌رويم، تمنا داريم كه به اين واقعه عنايت بيشتري داشته باشند كه انشاءالله خون اين بچه‌ها در مسير خودش احقاق حق شود. خون شهيد كار خودش را خواهد كرد.

نكته دوم:
من متأسفم و واقعا متأسفم و خيلي متأسفم از اين كه وقتي يك نفر در ورزشگاهي ترقه مي‌اندازد و سربازي كور مي‌شود، صداوسيما ساعت‌ها به آن مي‌پردازد، اما براي صداوسيماي مركز متأسفم كه از حماسه شما تنها دو تا دوازده ثانيه برنامه براي تشييع جنازه پخش كردند و اگر خدايي نكرده، خدايي نكرده، كسي قصد اهمال دارد، ما از خداوند تبارك و تعالي مي‌خواهيم و دعا مي‌كنيم كه هدايتش كند. ارزش خون اين شهدا و دويست مجروح كه براي آقايان اينقدر ارزش نداشت كه حتي اجازه ندادند تمام شبكه‌ها اعلام كنند و واقعا براي صدا و سيماي خودمان متأسفم كه اين گونه اين قضيه رو بايكوت كرد و اين گونه خون اين بچه‌هايي كه جاي خودش رو باز خواهد كرد، تقاصش دامن آنها را خواهد گرفت. براي يك ترقه توي يك ورزشگاه ساعت‌ها كارشناسي و ديدار با رئيس‌جمهور و اعلام جانبازي و پنجاه تومن و صد تومن اين طرف و آن طرف، اما بچه‌ها براي اباعبدالله تكه تكه و قطعه قطعه شدند و خم به ابروي اين آقايان نيامد!
پيغام مقام معظم رهبري رو با زحمت پخش كردند. حتي پيغام رئيس‌جمهور رو نمي‌دونيم پخش كردند يا نكردند! خدا نكند كه توپ تراكتورسازي بندر عباس بخوره به تير دروازه ماهي فروشي فلان شهر ... اون وقت ببينيد چه خبر ميشه؛ دويست تا تحليل و تو ده تا شبكه تلويزيوني نشان مي‌دهند، اون وقت پيام رهبري كه مي‌فرمايد من قلبم متأثر شد، كجاست؟
من از نظام اسلامي توقع دارم كه كمي به اين بي‌تفاوتيها توجه كنند. مردم ما عزادار اينجا نشستند انگار نه انگار كه اين صدا و سيما مال جمهوري اسلاميه. بابا هر واقعه و هر دليلي كه بوده، نبايد يه مصاحبه‌‌اي، نگاهي يه ... به اينها كرد؟ اين چه وضعيه؟
بنده به سهم خود كه سهم بسيار كوچكي است، سر پل صراط، يقه مسئولان را به خاطر اين اهمال‌ها خواهم گرفت.

نكته سوم:
ما از روز اول، ستادي براي رسيدگي به شهدا و جانبازانمان تشكيل داديم و انشاءالله تا بعدش هم خواهيم بود و حقوق اينها را كاملا احقاق خواهيم كرد و انشاءالله خداوند به ما توفيق خدمتكاري و نوكري براي اين خانواده را تا زمان حيات به ما بدهد.
آخرش همه چيز خوب مي‌شود. ما به رهبرمان اعتقاد داريم، ما خودمون رو فرزندان، مريدان و مقلدان مقام رهبري مي‌دانيم. ايشان اگر فرمان بدهند، بنده خودم و همه اين بچه‌ها حاضريم با گوشه چشم ايشان، خود و خانواده‌مان را فداي ولايت كنيم.
بنابراين، اين آزمايش‌ها در مقابل «بابي انت و امي و نفسي و مالي و ...» كاري كه نيست. ما يك هفته ديگر هم صبر مي‌كنيم. اعلام مواضع ما فقط از اين تريبون هست و هيچ جاي ديگري هم اعلام حضور نمي‌كنيم. هر كسي هر كاري خواست انجام دهد، به ما ربطي ندارد. ما به علما و بزرگان شهرمان اعتماد كامل داريم. حضرت آيت‌الله حائري و حضرت آيت‌الله سيد علي اصغر دستغيب در جريان ريز ماجرا هستند و حرف اينها براي ما حجت است و پدرانه و دلسوزانه همگام و همراه با شما بودند؛ با شما اشك ريختند و با شما راه رفتند و حمايت كردند. ما به مسير قضايي اعتماد كامل داريم و انشاءالله، همه چيز به خوبي و خوشي ختم مي‌شود و اين خون شهدا، بالاخره خودش را نشان خواهد داد و ابدا ما در برابر حق و حقوق اين بچه‌ها كوتاه نخواهيم آمد و هر چي هست روشن و شفاف بيان خواهد شد و انشاءالله كه خداوند تبارك و تعالي به ما توفيق رهروي راه شهدا را عنايت كند.
برادرها و خواهرها، اين چند روزه خواهد گذشت و اين رهروي است كه مهم است. عده‌اي زمزمه مي‌كنند؛ زمرمه‌هايي كه ايجاد اختلاف بين خودمان كند و هر زمزمه‌اي كه بخواهد شكاف بين ما و مسئولان درست كند كه از خود ما هستند، بدانند كه ملت و مسئولان با همند و هر زمزمه‌اي كه بخواهد اختلاف ايجاد كند كه ما در انتخابات شركت نمي‌كنيم، سخت در اشتباهند، بلكه در انتخابات پرشورتر از پيش شركت مي‌كنيم و هر زمزمه‌اي كه بخواهد به توي جوان القا كند كه بابا ديدي چي شد؟ حقت رو خوردند...
صبر داشته باشيد، وقتي كه به به و چه چه بنده رو بكنند، پاي ولايت ايستادن هنري نيست. وقتي كه بنده مظلوم و محروم شوم، پاي ولايت ايستادن هنر است. ما تا آخرش ايستاده‌ايم و جلسات كانون هم مثل هميشه به صورت اخلاقي پاپرجا خواهد بود و انشاءالله اين راه را ادامه خواهيم داد و به قوت خودش برقرار است.
برادرها و خواهرها، اگر بنده را به عنوان نوكر خودشان قبول دارند، اعتماد كنند و اجازه بدهند كه ما كارها رو دنبال كنيم. براي همين، برادرها و خواهر تمام كشورهاي بيگانه، الان دلسوز كانون رهپويان وصال شدند. حالا راديو فردا و راديو آمريكا دلسوز ما شد! نبايد گول بخوريم.
بنابراين، دشمنان داخلي و خارجي بايد اين آرزو را كه از كانون بخواهند كوچكترين مخالفتي عليه نظام و مملكت و جمهوري اسلامي و خدايي نكرده، زاويه‌دار با رهبري ببينيد، به گور ببرند.
ما اين شهدا را داديم كه همه مخالفان ولايت در داخل و خارج را با همين مشت‌هاي گره كرده‌مان به گور بسپاريم.
انتقادات ما داخلي است. در خانواده با خودمون بحث مي‌كنيم. كسي بياد بگه چه خبره، مي‌گيم به تو چه. ما سربلنديمون زماني است كه بتوانيم سربازي بار بياوريم كه برود و فدايي شود، نه اينكه در ذهنش ايجاد شبهه كند.
ما اهل مقابله به مثل بدي نيستيم. ما كه نمي‌خواهيم شهر را به هم بريزيم. آقا حضور امشب تو جلوي امام زمان پرونده‌ات رو ممهور كرد. ما گفتيم با اين وضعيت پيش آمده، جمعيت كانون پنچ برابر ميشه، اما ديديم پنجاه برابر شدند.
لذا مسير خودش را خواهد گذراند و ما همچنان هستيم و بسيار محكمتر از قبل هستيم. بنده و امثال بنده آبرومون از اين نظامه، وگرنه اگر الان زمان شاه بود كه كاره‌اي نبوديم كه حالا بخواهيم غصه آبرومون رو بخوريم. ماها آبرومون رو از شما و از اين نظام گرفتيم. اگر اين مملكت و اين نظام جمهوري اسلامي نبود، من الان كجا بودم؟ اگر بد بوديم، در كدوم بساط از گناه و اگر خوب بوديم، كجا مخفي شده بوديم؟
برادر من، ما رفتيم براي اين مملكت جون داديم. كي مي‌خواد ما رو برگردونه؟ چه اتفاقي ممكن است بيفتد؟ بدترين اتفاقي كه براي ما بيفتد، تازه براي ما اول بسم‌الله است كه حالا ديگه قشنگ و محكم براي خدا كار مي‌كنيم.

و نكته آخر:
در برابر عظمت و لطف و محبت شما، بنده احساس حقيري و زبوني مي‌كنم و اين مطلب من رو اين چند روزه وحشتناك خراب كرده؛ يعني من اينقدر مقابل اين جوان‌هايي كه مي‌دونستم اينطوري هستند، اما نديده بودم و تنها چيزي كه گمان نمي‌كردم اين بود كه بعد از انفجار برم بيمارستان، بعد مجروحان من رو ببينند، بغل كنند گريه كنند، با چشم‌هاي بسته و كور شده كه حاجي ما چكار كرديم كه شهيد نشديم؟ و تنها چيزي گمان نمي‌كردم اين بود كه برسم دم خونه اين شهدا و پدرش خم بشه و بخواد دست ما رو ببوسه و با محبت ما رو بغل كنه كه بقيه بچه‌هام هم فداي امام حسين.
من در برابر اين عظمت، خرد شدم و ديگه چيزي از ما باقي نمانده است و انشاءالله اين عظمت شما به گوش رهبرتان خواهد رسيد و اميد پيدا مي‌كند . شيرازي كه مي‌گفتند مهد جشن‌هاي 2500 ساله است، ببينيد كه چه جوان‌هايي دارد؛ شيرازي كه مي‌گفتند مهد فساد است، كار به جايي رسيده كه به مشهد كه مي‌رويم، خواهر‌اي ما از نظر حجاب زبانزد مي‌شوند. بنده به شيرازمان افتخار مي‌كنم. بنده خاك پاي شما را توتياي چشمم مي‌كنم و افتخار مي‌كنم كه در شهري نفس مي‌كشم كه ملاصدرا اگر زماني اينجا نفس مي‌كشيد، امروز شمايي نفس مي‌كشيد كه ملاصدراها هم به شما حسرت مي‌برند.
خودتان را دست كم نگيريد و اگر دو تا گناه پيش اومد، نااميد نشويد. شما امتحانتون رو پس داديد. بزرگان كشور زنگ مي‌زنند كه به اين بچه‌ها بگو التماس دعا. قدر خودتون رو بدونيد. برادرها و خواهرها، بيشتر با همديگر ملاطفت داشته باشيد. وحدتتون رو حفظ كنيد. محبت و ارتباطاتت رو بيشتر كنيد. به كوري چشم كساني كه با اين مسائل مخالفند، ما امسال تو كانون، كارمون رو سه برابر مي‌كنيم. به كوري چشم كساني كه نمي‌توانند اين جمع‌هاي مذهبي و شيعي و انقلابي رو ببينند، ما كانون را سه برابر خواهيم كرد. ما حتي دو تا اعتكاف مي‌گيريم.
برادرها و خواهرها، عزاداري‌ها و كم‌خوابي‌هاتون قبول باشه، اما دستت رو به كمرت بگير، بلند شو، برو و زندگيت رو ادامه بده.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

3 ارديبهشت / 22 آوريل / 15 ربيع الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
3 فروردين ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
نخستين لشكر كشي عثماني به ايران

سليم يکم

23 آوريل سال 1514 قشون عثماني اردوي آمادگي خود را برپا كرد تا با همه امكانات و در راس آن سلطان سليم يكم به سوي ايران به حركت درآيد و دولت نوبنياد ايران به رهبري شاه اسماعيل صفوي را كه مي رفت تا امپراتوري ساسانيان را احياء كند نابود سازد. برخورد دو نيرو 23 اوت (درست چهار ماه بعد) در چالدران نزديك خوي صورت گرفت .
     سليم ملقب به ياووز (عبوس) كه پس از پيروزي بر برادرش سلطنت خود را از 1512 آغاز كرده بود در شرق و جنوب با دو رقيب پر قدرت رو به رو بود، شاه صفوي در شرق و «مماليك» در سوريه، و وي به جنگ با شاه صفوي اولويت داد زيرا كه با اعلام شيعه اثني عشري به عنوان مذهب رسمي ايران، شيعيان آناتولي متمايل به ايران شده بودند، تركمانان ساكن مناطق شرقي و جنوب شرقي آناتولي نيز دولت ايران را ترجيح مي دادند و كردهاي آن مناطق خود را از تبار ايراني، و تمايل و وفاداري به ايران داشتند. اروپاييان از دشمني دو دولت همسايه بعدا سوء استفاده بسيار كردند و موفق هم شدند.
     سرانجام سليم يكم بر هردو حريف فائق آمد. شكست ايران در چالدران به علت نداشتن اسلحه آتشين بود كه عثماني ها به آن مجهز بودند. سليم شاه اسماعيل را در اوت 1514 و مماليك را در اوت 1516 در جنگ حلب و سال بعد در قاهره شكست داد و در 22 سپتامبر 1520 در 50 سالگي پس از هشت سال حكومت درگذشت.

 

اخراج انگليسي ها از شمال ايران

تروتسكي، زماني كه كميسر ارتش سرخ بود

تروتسكي كميسر ارتش سرخ (نيروي نظامي بلشويكهاي روسيه) 22 آوريل 1920 چند واحد ضربتي را با كشتي روانه بندر انزلي كرد تا انگليسي ها را از شمال ايران برانند.
اين نيرو تا پايان ارديبهشت 1299 ماموريت خود را پيروزمندانه به انجام رسانيد. انگليسي ها پس از سقوط حكومت تزاري روسيه در صدد بلعيدن همه ايران برآمده بودند. قبلا دو دولت طبق موافقتنامه سال 1907 سن پترزبورگ ايران را به سود خود به دو منطقه نفوذ تقسيم كرده بودند و هرکدام از آنها در منطقه نفوذ خود نيروي نظامي داشتند. انقلابيون گيلان (جنبش جنگل) پيش از نيروهاي تروتسکي کار مبارزه با انگليسي ها در شمال ايران را آغاز کرده بودند.

 

درگذشت ملك الشعراء

ايرانيان درارديبهشت 1330 در سوك درگذشت محمدتقي بهار ــ ملك الشعراء خود ــ نشسته بودند كه در آغاز اين ماه در 67 سالگي فوت شده بود. بهار در عين حال يك دولتمرد و سياستمدار، و مدتي هم وزير فرهنگ وطن بود.

 

 روز بزرگداشت شيخ بهايي

3 ارديبهشت - بهاء الدين محمد بن عزالدين حسين بن عبدالصمد بن شمس الدين محمد بن حسن بن محمد بن صالح حارثي همداني عاملي جبعي (جباعي) معروف به شيخ بهائي در سال 953 ه.ق 1546 ميلادي در بعلبك متولد شد. او در جبل عامل در ناحيه شام و سوريه در روستايي به نام "جبع" يا "جباع" مي زيسته و از نژاد "حارث بن عبدالله اعور همداني" متوفي به سال 65 هجري از معاريف اسلام بوده است.
ناحيه "جبل عامل" همواره يكي از مراكز شيعه در مغرب آسيا بوده است و پيشوايان و دانشمندان شيعه كه از اين ناحيه برخاسته اند، بسيارند. در هر زمان، حتي امروزه فرق شيعه در جبل عامل به وفور مي زيسته اند و در بنياد نهادن مذهب شيعه در ايران و استوار كردن بنيان آن مخصوصاً از قرن هفتم هجري به بعد ياري بسيار كرده و در اين مدت پيشوايان بزرگ از ميان ايشان برخاسته اند و خاندان بهائي نيز از همان خانواده هاي معروف شيعه در جبل عامل بوده است.
بهاءالدين در كودكي به همراه پدرش به ايران آمد و پس از اتمام تحصيلات، شيخ الاسلام اصفهان شد. چون در سال 991 هجري قمري به قصد حج راه افتاد، به بسياري از سرزمينهاي اسلامي از جمله عراق، شام و مصر رفت و پس از 4 سال در حالي كه حالت درويشي يافته بود، به ايران بازگشت.
وي در علوم فلسفه، منطق، هيئت و رياضيات تبحر داشت، مجموعه تأليفاتي كه از او بر جاي مانده در حدود 88 كتاب و رساله است. وي در سال 1031 ه.ق در اصفهان درگذشت و بنابر وصيت خودش جنازه او را به مشهد بردند و در جوار مرقد مطهر حضرت علي بن موسي الرضا عليه السلام جنب موزه آستان قدس دفن كردند.

 

 شهادت سپهبد قرني رييس ستاد مشترک ارتش

3 ارديبهشت 1358 - در چنين روزي در سال 1358 در ساعت يازده و سي دقيقه صبح اولين رييس ستاد مشترك ارتش جمهورى اسلامى ايران سپهبد قرني به دست گروهگ فرقان به در جه رفيع شهادت نايل آمد .

Mobin_s2004@yahoo.com
22 آوريل ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
وفات دو نابغه قلم در يك روز!

سروانتس

سروانتس

شكسپير

شكسپير

 ميگوئل دو سروانتس ساودرا نويسنده «دون كيشوت» و ويليام شكسپير نويسنده هاملت و «رومئو و ژوليت» 23 آوريل سال 1616 ديده از جهان فرو بستند، شكسپير درست در پنجاه و دومين زادروزش درگذشت!. سروانتس اسپانيايي، و شكسپير انگليسي بود و هر دو در نوشتن نبوغ داشتند. شكسپير در عين حال يك بازيگر تئاتربود. درام نويسي او كم نظير توصيف شده است.
    جواني سروانتس مانند شكسپير آرام نبود. وي در جواني به ايتاليا رفته بود، سرباز شده بود و در جنگ دريايي سال 1571، معروف به لپانتو (نزديكي قبرس) كه ميان ائتلافي از اروپاييان و عثماني روي داد شرکت کرده بود. وي در اين جنگ مجروح شد و يك دست او از كار افتاد. در راه بازگشت به وطن، كشتي حامل سروانتس ربوده شد و پنج سال در الجزاير بسر برد و زندگاني بر اوسخت گذشت و همين ماجراها او را به صورت نويسنده اي بزرگ در آورد.
    سروانتس از 35 سالگي كار نوشتن را آغاز كرد و داستانها و درامهاي جالب و كهنه نشدني از خود باقي گذارد. سروانتس 69 سال عمر كرد.

 

زياده طلبي ناتو، و نقطه بازگشت

نخستين كنفرانس وزيران ناتو ـ پيماني كه دهها سال هدفش انهدام شوروي و بلوك شرق بود و 16 سال پس از مرگ اين امپراتوري به رشد خود ادامه مي دهد، در آوريل دو سال پيش در شهر ويلنيوس در بالتيك شوروي سابق تشكيل اجلاس داد و از روسيه خواست كه موافقت كند هر وقت كه لازم باشد بتواند نيروهايش را از طريق خاك اين كشور جا به جا كند!!.
گسترش ناتو كه قرار بود پس از انحلال پيمان ورشو به يك سازمان سياسي تبديل شود، اينك جهان را در يك نقطه بازگشت و تغيير نظم قرار داده است.

برخي ديگر از رويدادهاي 23 آوريل

  • 0:   توتموس سومTuthmose III در چنين روزي در سال 1479 پيش از ميلاد به عنوان ششمين فرعون سلسله هجدم مصر باستان زمام امور اين كشور را به دست گرفت، ولي چون مادرش ملكه (زن اصلي فرعون متوفا) نبود تا با خواهر خود كه از ملكه به دنيا آمده بود ازدواج نكرد!، پادشاهي او برسميت شناخته نشد. وي كه گورش در وادي فراعنه (لوكسور) به دست آمده است در طول سلطنت خود سوريه و سودان (نوبي) را تصرف كرد و بر قلمرو مصر افزود. تصوير مقابل، روكش جسد توتموس بود كه به دست آمده است. معمولا اين روكش ها به شكل صاحب جنازه ساخته مي شد و المثناي او بود.

  • 34:   طبق محاسبات اسحق نيوتن در اين روز مسيح مصلوب شده است.در اين كه كدام روز از ماه آوريل اين حادثه روي داده نظرات مختلف است.
        

  • 1348:   دادن لقب شواليه Knighthood ( سر ) در انگلستان برقرار شد.

  • 1398:   امير تيمور آهنگ تصرف هند كرد و 17 دسامبر همين سال پس از غلبه بر ارتش 50 هزار نفري سلطان هند وارد دهلي شد و آن را غارت كرد و ويران ساخت.

  • 1838:   نخستين كشتي كه با قوه بخار حركت مي كرد عرض اقيانوس اطلس را طي كردو از اروپا خود را به نيويورك رسانيد.

  • 1867:   ويكتوريا پادشاه انگلستان و ناپلئون سوم پادشاه فرانسه ــ هر دو ــ طرح ساختن تونل درياي مانش را رد كردند كه در نيمه دوم قرن 20 ساخته شد.

  • 1891:   يهوديان از مسكو اخراج شدند.

  • 1898:   دولت اسپانيا پس از دريافت التيماتوم دولت آمريكا بر سر كوبا متقابلا به‌آن دولت اعلان جنگ داد.

  • 1920:   در جريان تقسيم مستملكات عثماني ، عراق و فلسطين سهم انگلستان و سوريه و لبنان سهم فرانسه شد!.

  • 1922:   ( 1311 ) :فيصل پادشاه ساخت انگلستان در عراق براي يك ديدار رسمي و ملاقات با رضا شاه وارد خاك ايران شد.

  • 1941:   ارتش يونان تسليم شد و اين كشور به تصرف آلمان در آمد و دولت انگلستان پادشاه يونان را با هواپيما به مصر منتقل كرد.

  • 1941:   شهر بلگراد به دست آلمان افتاد.

  • 1949:   شهر نانژينگ به دست نيروهاي مائو افتاد.

  • 1952:   خط لوله انتقال نفت عراق از كركوك به بانياس سوريه (ساحل مديترانه ) پايان يافت.

  • 1956:   ديوان عالي آمريكا راي داد كه جدايي نژادي در اين كشور مغاير قانون اساسي است.

  • 1965:   شوروي نخستين ماهواره مخابراتي خود را در مدار زمين قرار داد.

  • 1993:   مردم اريتره در يك رفراندم راي به جدايي از اتيوپي دادند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    15 ربيع الثاني هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    درگذشت «فضل بن حسن بن فضل طبرسي» ملقب به «امين الدين» يا «امين السلام»

    15 ربيع الثاني 552 - «فضل بن حسن بن فضل طبرسي» ملقب به« امين الدين» يا« امين السلام» محدث و مفسر بزرگ جهان اسلام در قرن 6 هجري بدرود حيات گفت. او عالمي جليل القدر و فاضلي گرانمايه بود و از علماي اماميه بشمار مي رفت. وي مورد احترام اكثر فرق اسلامي بود و شاگردان بسياري از محضر وي بهره علمي بردند كه از آن ميان مي توان ابن شهر آشوب مازندراني ؛ و قطب راوندي شارح نهج البلاغه را نام برد تأليفات شيخ طبرسي بسياراند و هر كدام برهاني قاطع بر كمالات و فضائل او مي باشند مهمترين اثر وي مجمع البيان در تفسير قرآن كريم و در ده جلد به رشته تحرير درآمده است طبرسي بعد از تأليف اين اثر، تفسيرديگري بر قرآن نوشت كه به نام جوامع الجانع شهرت يافت اين تفسير به دليل شأن و نزول و ترجمه آيات قرآن در ميان علماي اسلامي اعتبار بسيار دارد از اين فقيه برجسته آثار ديگري چون «حقايق الامور در اخبار؛ شواهد؛ عدة السفرالحضر» بر جاي مانده است .

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    18
    28

    اهواز

    22
    37

    تبريز

    12
    26

    شيراز

    14
    29

    مشهد

    11
    24

    بندرعباس

    21
    33

    کرمان

    11
    27

    اصفهان

    11
    28

    يزد

    17
    30

    کرمانشاه

    10
    28

    اراک

    12
    26

    رشت

    14
    20

    دبی

    22
    32


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1436 تومان
    910 تومان
    1808 تومان
    875 تومان
    247 تومان
    249 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    247000 تومان
    105000 تومان
    54000 تومان
    208000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 13:03

    اذان مغرب : 20:03

    اذان صبح فردا : 4:52

    طلوع آفتاب فردا : 6:24
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    The Economist 
    19 آوريل

    جديدترين شماره از هفته نامه
    The Economist

    تاریخ انتشار: 19 آوريل 2008
    تعداد صفحات مجله: 167
    حجم فایل: 2 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه

    محصول دو منظوره Asus وارد بازار شد

    تا حالا ندیده بودیم که کسی موس شخصی خودش را همه جا با خودش حمل کند! اما مثل اینکه شرکت Asus در یک اقدام جالب موفق به طراحی نوعی Flash drive قابل حمل شد که همزمان با بودن یک پورت USB می تواند به عنوان یک موس wireless نیز مورد استفاده قرار گیرد. نام این محصول MS'71 Asus میباشد که در آینده ای نه چندان دور در کلیه مغازه های فروش ادوات جانبی کامپیوتر قابل دسترس خواهد بود. البته با قیمتی نامعلوم! این محصول برای آن دسته از افرادیکه بسیار بهداشتی هستند و تنها مایل به دست زدن به موس شخصی خودشان هستند می تواندبسیار مفید باشد!
    منبع

    یک توپ برای فوت کردن شمع

    وقتی سالگرد تولد فرا میرسد معمولا کیک میخریم و شمع های روی آن را فوت میکنیم. ولی مثل اینکه این کار برای کارکنان فروشگاه های زنجیره ای Erbert and Gerbert تکراری و خسته کننده بوده. بنابراین آنها تصمیم گرفتند که برای فوت کردن شمع ها از یک توپ شلیک هوا استفاده کنند. نام دقیق این توپ Air Vortex Canon است. و کار آن شلیک هوا تا فاصله ی طولانی است. کارکنان این شرکت این توپ را که بزرگترین آن در نوع خود در جهان است فقط برای فوت کردن شمع روی کیک ساخته اند. و همانطور که در ویدیو میبیند موفق میشوند که شمع های کیک را از فاصله ای حدود 60 متر فوت کنند! ویدیوی بسیار جالبی است. دیدن آن توصیه میشود

    براي مشاهده ويدئو اينجا کليک کنيد
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    بازگشت به پاکدامنی

    نويسنده: حميده عامري

    خداوند متعال نسخه هاي هدايت و سعادت بشريت را به واسطة پيامبران، هاديان و راهبران مصلح براي امتهاي مختلف فرستاده است، كه كامل ترين آنها در دين مبين اسلام متجلي است. اين دستورات بر اساس شناخت دقيق ابعاد گوناگون وجودي انسان، متضمن دست يابي به زندگي شايسته و نيل به كمال حقيقي و سلامت جسم و روح اوست.
    در آيين مقدس اسلام، برنامة تربيت بر اساس احياي تمامي تمايلات فطري و هدايت همة خواهشهاي طبيعي بشر استوار است و شناخت اين تمنيات فطري و ارضاي صحيح و معتدل هر يك از آنها اساسي ترين پاية تربيت انسان مي باشد. چنين تربيتي هماهنگ با نظام حكيمانة خلقت و بر وفق قانون آفرينش است، انسان را به شايستگي مي سازد و موجبات خوشبختي و سعادت ابدي او را فراهم مي كند.
    گرايش به زيبايي از قبيل: زيبا پوشيدن، زيبا سخن گفتن، خود را آراستن، معطر كردن و تمايلات جنسي، همه و همه اموري است كه از فطرت انسان بر مي خيزد.
    آنچه مهم است، نگهداشتن حريم و خارج نشدن از حد اعتدال در اين موارد مي باشد؛ نه سركوب كردن خواهشها و تمايلات فطري و دروني و نه تندروي و افراط در آنها، اساساً معناي عفت همين است. يعني شخصي عفيف و پاكدامن است كه بتواند شهوات و غرايز خود را تحت كنترل در آورد، به طوري كه از حد اعتدال خارج نگردد.
    پافشاري بر منزلت عفاف در دين اسلام تا جايي است كه امام المتقين، امير مؤمنان حضرت علي ابن ابيطالب(عليه السلام)، مقام و جايگاه عفيف را با مقام شهيد در راه خدا مقايسه مي كند. «ما المجاهد الشهيد في سبيل الله باعظم اجراً ممن قدر فعف لكاد العفيف ان يكون ملكاً من الملئكة. پاداش مجاهد شهيد در راه خدا، بزرگتر از پاداش عفيف پاكدامني نيست كه قدرت گناه دارد و آلوده نمي گردد. همانا عفيف پاكدامن فرشته اي از فرشته هاست».
    همزمان با گام نهادن بشر به سكوي آسمان و حكمفرمايي فن آوري بر مغز و ارادة بشر، فرشتة عفت و اخلاق نيز از بسياري جوامع رخت بربست. زن كه مظهر عفاف، حيا و عشق ورزي به قداست و پاكي مام بشريت محسوب مي شد و تداعي صفات فرشتگان در روي زمين و كانون گرم خانواده مي نمود؛ به عنوان ابزاري بي مقدار در كوي و برزن چون كالايي در دست طماعان و گردانندگان بازار هوي و هوس در آمد و در معرض هجوم همه جانبة جريانهاي سوء سياسي و تبليغاتي و سراشيبي سقوط قرار گرفت و كرامت ذاتي اش زير غباري از غفلت و فراموشي مدفون شد.
    از آن پس، اساس ازدواجها درهم ريخت و همه به دور آتش شهوت رقصيدند و نظام هاي دقيقي كه در طول قرنها زندگي آدميان براي اداره و بقاي خانواده وضع شده بود و نيز روحاني ترين روابط انساني ميان زن و مرد، يكباره فرو ريخت و از ارزش و اعتبار زن، در نظر مرداني كه براي وصول به كعبة وجود زن، حريمي ملكوتي ساخته بودند، كاسته شد تا آنجا كه آنچه از بدي، گناه، عصيان، خيانت، كم ارادتي و تجاوز به زن و مقام شامخ او بود، در حق او روا داشتند.
    شكي نيست كه حفظ سلطة اقتصادي، سياسي و نظامي كشورهاي سرمايه داري استعمارگري بر ساير كشورها و مناطق عقب نگاه داشته شدة استعمار زده، بدون سلطة‌ فرهنگي و تنيده بر افكار و عقايد و فرهنگ مردم اين مناطق، ممكن نبوده و نخواهد بود؛ كه استعمار براي رسيدن به اين هدف شوم از كتب درسي مدارس گرفته تا مقالات علمي، برنامه هاي سينمايي،‌ راديويي، تلويزيوني، ويدئويي، ماهواره و غيره به صورت گوناگون بهره برداري مي كند و همواره در صدد است كه مردم،‌بويژه روشنفكران جوان، بخصوص امت اسلامي را از تاريخ جامعة‌ خود جدا سازد و طرز تفكر استعماري را رواج دهدو هرچه افزونتر، از خود بيگانگي و بيگانه پرستي را توسعه بخشد.
    آنچه مي تواند جامعه اي را از اين تفكرات شوم و اضمحلال و سقوط به ورطة نابودي مصون داشته و حفظ كند، ترويج فرهنگ دقيق عفاف و تبيين ابعاد مختلف آن در جامعه است. اين نوشتار به همين منظور انتخاب و تنظيم يافته است.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● مفهوم و تعريف عفاف

    ● عفاف، ريشه در فطرت

    ● شكل گيري عفاف در سايه وراثت و تربيت

    ● دامنه عفاف

    ● ثمرات و نتايج عفت ورزي

    ● علل كم توجهي به عفاف و حجاب در جامعه اسلامي

    ● راهكارهاي اجرايي عفاف


    دانلود کتاب:


    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    نطق انتخاباتی سرلیست!

    کاندیداتـور مطـرح، از کلّ رقیبـــان سر
    از نامزد اصلح، یک خـرده هم اصلـح‌تر!

    هم عارف و هم عـامی گشتند مرا حـامی
    معروف بـه خوشنامی، در باختر و خاور!

    مـــا را نبـــود وحشت، از رد صلاحیت
    قربان تو ای "هیات"، مدیون تــــو ای "کشور"!

    گرچه موتور مخلص، گه‌گاه کند فس فس
    امّید کــــه تــــا مجلس، چرخم نشود پنچر!

    بــــا رای فزاینــده در دوره‌ی آینـــــــده
    مـــاییم نماینده، گـــــــر بخت شــود یاور

    من مردمی و نازم، خوش‌صحبت و طنّازم
    به به که چه می‌تازم، احسنت بر این استر!

    دی گفت ترازومان: «کای دلبر مهر و مان!
    از غصه‌ی محرومان، کلی شده‌ای لاغر!»

    من حامی نسوانم، جــان بر کف ایشانم
    من درد تو می‌دانم، پس رای بده خواهر!

    من سرسبد گل‌هـا، معشوقه‌ی بلبل‌هــا
    محبوب تشکّل‌هـا، یک دلبر سیمین سر(!)

    «گه نعره زدی بلبل، گه جامه دریدی گل»
    از عشق رخم بالکل، آن قاطی و این پرپر!

    این: علم و سواد من، این: هوش زیاد من
    اعضای ستــاد مــن، هستند بر این باور!

    خطاط و دو تـا شاعــــر، تبلیغ‌گـر ماهر
    یاردانقلی و باقــــــر، قربانعلی و اصغر!

    از سعی اکیپ من خوشگل شده تیپ من
    بنگر به تریپ من، این عکس شده محشـر!

    با این رخ چون ماهم، در عکس چه دلخواهم
    هم‌میهن همراهم، کن نـــــام مرا از بر!

    ناز قلمت ای یار! بر برگه‌ی رای این بار
    تو اسم مرا بنگــــار، پس لطف مــرا بنگر!

    گر سوی ستاد آیی شـام است و پذیرایی
    هنگام دســـر چایی، بــا بیسکویت مـــادر!

    از مکـــر رقیبانم، هــر چند پریشــــانم
    من رستم دستـــانم، خالـــی نکنم سنگـــــر!

    مزدور فرنگ آنها، بـــا بنده به جنگ آنها
    بس دنگ و دبنگ آنها، بی‌شخصیت و عنتر!

    گه دنگ و دبنگ آید، گه منگ و ملنگ آید
    چون قافیه تنگ آید، شاعـــر به... الی آخر!

    استاد بوالفضول الشعرا
     

     

     

     

     

     

    Ãدانستنيهاي روزانه

     خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    شش اصل بیل گیتس

    اصل اول) د‌ر زند‌گی، همه چیز عاد‌لانه نیست، بهتر است با این حقیقت کنار بیایید‌.

    اصل د‌وم) د‌نیا برای عزت نفس شما اهمیتی قایل نیست. د‌ر این د‌نیا از شما انتظار می‌رود‌ قبل از آن‌که نسبت به خود‌تان احساس خوبی د‌اشته باشید‌، کار مثبتی انجام د‌هید‌.

    اصل سوم) پس از فارغ‌التحصیل شد‌ن از د‌بیرستان و استخد‌ام، کسی به شما رقم فوق‌العاد‌ه زیاد‌ی به عنوان حقوق پرد‌اخت نمیکند‌؛ به همین د‌لیل باید‌ قبل از رسید‌ن به مقام معاون ارشد ‌ برای مقام و مزایایش زحمت کشید‌.

    اصل چهارم) اگر فکر می‌کنید‌ آموزگارتان سختگیر است، سخت د‌ر اشتباه هستید‌. پس از استخد‌ام شد‌ن متوجه خواهید‌ شد‌ که رئیس شما خیلی سختگیرتر از آموزگارتان است، چون امنیت شغلی آموزگارتان را ند‌ارد‌.

    اصل پنجم) آشپزی د‌ر رستوران‌ها با غرور و شأن شما تضاد‌ ند‌ارد‌. پد‌ربزرگ‌های ما برای این کار اصطلاح د‌یگری د‌اشتند‌، از نظر آنها این کار یک فرصت بود‌.

    اصل ششم) اگر د‌ر کارتان موفق نیستید‌، والد‌ین خود‌ را ملامت نکنید‌، از نالید‌ن د‌ست بکشید‌ و از اشتباهات خود‌ د‌رس بگیرید‌.
     

     

     

     

     

     

     

    Ãپرسش از اسلام

     zahra4066@yahoo.com

    فلسفۀ سجده بر خاک چیست؟
    قسمت دوم


     

    سوال:

    فلسفۀ سجده بر خاک چیست؟ و چرا شیعه بر مهر و تربت کربلا سجده می کند؟
     

    پاسخ:

    ج. روایاتی که می گویند سجده بر غیر زمین در حال عذر جایز است:
    در این قسمت به بیان حدیث انس بن مالک اکتفا می کنیم. انس می گوید: "ما با رسول خدا (صل الله عليه و آله) نماز می خواندیم. هرگاه یکی از ما به جهت شدت گرما، نمی توانستیم پیشانی خود را بر زمین بگذاریم، در حال سجده، پیراهن خود را پهن می کردیم و بر آن سجده می کردیم".
    این روایت در منابع مختلف اهل سنت؛ مانند صحیح بخاری و صحیح مسلم با الفاظ و تعابیر مختلف نقل شده است.[21]
    هر محقق و پژوهشگری با تحقیق و جست و جو در این احادیث به روشنی درمی یابد که تمام این روایات متمرکز در این مسئله هستند که اولاً سجده باید بر خاک باشد، پس از آن چیزهایی که از زمین می روید، غیر از خوردنی ها و پوشیدنی ها و در مرحلۀ بعد (در حال اضطرار) بر پیراهن (پارچه) می توان سجده نمود.
    بنابراین و طبق این روایات فقها و علما این شاگردان مکتب اهل بیت (عليه السلام) به تبعیت از روایات ائمه (عليه السلام) می گویند: واجب است محل سجده در نماز زمین یا چیزی که از زمین می روید باشد و از چیزهایی که غالباً خوردنی و پوشیدنی نیست باشد.[22]
    اما این که چرا ما (شیعه) مقداری از خاک و گل را خشک می کنیم و به صورت مهر درآورده و بر آن سجده می کنیم؟ این به جهت دلایلی است که بعضی از آنها عبارت اند از:
    1. به جهت اطمینان به طهارت و پاک بودن آن است؛ زیرا که یکی از شرایط محل سجده (چیزی که بر آن سجده می شود) آن است که پاک باشد. همچنین برای اطمینان به مباح بودن آن؛ چرا که یکی از شرایط محل سجده مباح بودن آن است.
    2. به خاطر این که در زمان ما غالباً کف خانه ها، مساجد و ... با فرش پوشانده شده است و خاک یافت نمی شود، بنابراین، بر روی مهر سجده می کنیم.

    فلسفۀ سجده بر تربت امام حسین (عليه السلام)
    در این که چرا شیعه بر تربت امام حسین (عليه السلام) سجده می کند؟ باید گفت:
    1. در میان فقهای شیعه فقیهی را نمی توان یافت که قایل باشد، سجود بر خاک امام حسین واجب است، بلکه آنان می گویند هر خاکی که پاک و مباح باشد، سجده بر آن صحیح است. چنان که بیان شد. بلی آنان می گویند سجده بر خاک امام حسین (عليه السلام) مستحب است.[23]
    2. سجود بر تربت حسینی نمونه ای است از نمونه های سجده بر خاک و مسلمانان بر صحت سجده بر خاک و زمین اجماع دارند، پس وجهی برای استثنای تربت حسینی از مطلق زمین و خاک باقی نمی ماند، تا گفته شود چرا شیعه بر تربت امام حسین (عليه السلام) سجده می کند.
    3. اهل بیت (عليه السلام) تأکید فراوان داشتند بر سجود بر تربت حسینی و امام سجاد (عليه السلام) اولین امامی بود که بر تربت حسینی سجده کرد. تمام امامان (عليه السلام) بر خاک امام حسین (عليه السلام) سجده می کردند و بر استحباب آن تأکید داشتند. چنان که امام صادق (عليه السلام) می فرماید: "سجده بر تربت سید الشهداء حجاب های هفت گانه را بر می دارد".[24]
    4. وجوه فراوانی بر رجحان داشتن سجود بر تربت سید الشهدا دلالت می کند که بر اهل دانش پوشیده نیست؛ مثلا:
    الف. آموزه های اعتقادی: عمر بن سعد، صبح روز عاشورا نماز صبح را با لشکریانش به جماعت خواند، اما در ظهر همان روز امام حسین (عليه السلام) را به شهادت رساند. شیعه با سجده بر تربت حسینی در نماز، اعلان می کند که نماز مرده و بی روح؛ مانند نماز عمر بن سعد و حاکمش یزید و ... نمی خواند، بلکه نماز شیعه؛ مانند نماز امام حسین (عليه السلام)، جدش و پدرش است. این همان چیزی است که مفهوم ولایت اهل بیت (عليه السلام) را نزد شیعیانش محکم و استوار می کند .
    و به همین جهت ائمه (عليه السلام) به سجده بر تربت حسینی تأکید کردند؛ یعنی سجود بر تربت حسینی همان تسلیم و خضوع برای خدا است، با پیروی از راه اولیائش.
    ب. آموزۀ تاریخی: برخی تلاش کردند تا معالم و آموزه های غدیر که در آن با علی (عليه السلام) به عنوان امام و خلیفه بیعت شد و عاشورا که در زمان بنی امیه اتفاق افتاد را خاموش کنند. تربت حسینی سند زنده تاریخی است بر جنایات حکام بنی امیه در روز عاشورا. زمانی که ظالمان در طول تاریخ تا به امروز، تمام امکانات خویش را تجهیز کردند تا تعالیم و آموزه های غدیر و عاشورا را کم رنگ کنند و از بین ببرند.
    اما ائمه و اهل بیت (عليه السلام) حادثه عاشورای حسینی را از طریق مرثیه، گریه، زیارت و ... در جان و دل مردم و نسل ها رسوخ دادند و بین آنان و قیام عاشورا ارتباط برقرار نمودند. از این رهگذر مسئله اهمیت و تأکید بر تربت حسینی آشکار می شود.
    ج. آموزه های جهاد و شهادت: تربت حسینی یکی از چیزهایی است که می تواند انگیزۀ انقلاب و جهاد را در اکثریت مردم مسلمان تهیج کند و این همان چیزی است که امت اسلامی به آن نیازمند است. به ویژه در دنیایی که امروز ما در آن زندگی می کنیم و جامعۀ اسلامی مواجه با انواع جنگ ها است. تعامل و ارتباط با تربت حسینی، ارتباط با یک مقدار خاک جامد و بی روح نیست، بلکه تعامل و ارتباط با نیروی متحرک و مفهوم انقلاب و جهاد و ... است.
    علاوه بر اینها تربت امام حسین (عليه السلام) دارای آموزه های اخلاقی، سیاسی و عقیدتی – دینی مهم و ... است که مباحث مبسوط در این باره را باید در کتاب های مربوط به نهضت و قیام حسینی جست و جو نمود.[25]
    در پایان می گوییم: شیعه چه گناهی کرد؟ هنگامی که تمسک کرد به تعالیم رسول الله (صل الله عليه و آله) و عمل کرد طبق سنت و راه و روش آن حضرت و به افعال و کردار متیقن پیامبر (صل الله عليه و آله) متلزم شد و از چیزهای مشکوک در تشریع که یکی از آنها سجود بر پیراهن و فرش بدون عذر و غیر ضرورت است، دوری کرد.
    دربارۀ این موضوع روایات فراوانی وجود دارد که به فلسفۀ نهی از سجود بر خوردنی ها و پوشیدنی ها اشاره می کند که یکی از آنها روایت هشام بن حکم است:
    هشام می گوید به امام صادق (عليه السلام) گفتم: "به ما خبر بده از چیزهایی که سجود بر آنها جایز است و چیزهایی که سجده بر آنها جایز نیست. امام صادق (عليه السلام) فرمود: "جایز نیست سجده مگر بر زمین و آنچه که از زمین می روید، مگر آنچه که خوردنی یا پوشیدنی است.
    هشام می گوید: عرض کردم جانم به فدایت، علت این امر چیست؟ امام (عليه السلام) فرمود: زیرا سجده خضوع برای خدا است، پس سزاوار نیست، بر خوردنی یا پوشیدنی باشد؛ چرا که مردم بنده خوردنی ها و پوشیدنی ها هستند، در حالی که سجده کننده در سجود خویش در عبادت و بندگی خدا است، پس سزاوار نیست که پیشانی اش بر معبود بندگان دنیا، کسانی که مغرور و به غرور دنیا شدند، باشد. سجود بر خاک فضیلتش بیشتر است؛ زیرا که سجدۀ این چنینی در تواضع و خضوع برای خدای متعال رساتر و سزاوارتر است.[26]

    ----------------------------------------------
    [21] بخاری، صحیح، ج 1، ص 101؛ مسلم، صحیح، ج 2، ص 109؛ ابن ماجه، السنن، ج 1، ص 321؛ ابوداود، السنن، ج 1، ص 106.
    [22] نک: عروة الوثقی، ج 1، باب السجود، مایصح السجود علیه.
    [23] نک: تحریر الوسیلة، امام خمینی، ج 1، باب مایصح السجود علیه.
    [24] وسائل الشیعة، ج 6، ص 23.
    [25] عبدالمنعم حسن، بنور فاطمة اهتدیت، ص 203 – 204؛ به نقل از الفریفي، سید عبدالله، التشیع، ص 206.
    [26] من لایحضره الفقیه، ج 1، ص 273.
     

     

     

     

     

     

    Ãخوردنيهاي شفابخش

    مهدى نراقى

    خرما

    درختى است كه پاى در آب و سر در آتش دارد او، مدافع سرسخت بدن ، در برابر بيمارى سرطان است .
    خرما يكى از ميوه هايى است كه مقدار فسفر و كلسيم آن درست به مقدار فسفر و كلسيمى است كه به طور طبيعى در بدن ما وجود دارد.
    خرما داراى ويتامين ((آ)) است و بطورى كه مى دانيد اين ويتامين مخصوص رشد است و همين ويتامين است كه براى نگهدارى كلسيم در بدن براى تعادل اعصاب و تغذيه بدن لازم است .
    فسفرى كه در خرما وجود دارد، سلولهاى عصبى را سرزنده نگه مى دارد و اين ماده حياتى است كه چاره و درمان موثر تمام كمبودهاى بدن مى باشد.
    بر طبق تحقيقات علمى كه اخيرا به عمل آمده است ، معلوم شده است كه احتياج انسان به آهن 9 درصد ميلى گرم در هر روز است . با تجزيه اى كه در خرما به عمل آورده اند ثابت شده است كه در هر صد گرم خرما 6/3 تا 5 ميلى گرم آهن وجود دارد.
    پس با مصرف مقدارى كمى خرما، احتياج بدن به آهن رفع مى شود و چنانكه مى دانيد آهن نيرو دهنده گلبولهاى قرمز خون است و چون خرما داراى مقدار زيادى آهن است در جلوگيرى از كم خونى و يا معالجه و درمان آن اثر كاملى دارد.
    وجود منيزيوم در خرما نيز قابل توجه است ... معمولا براى يك كيلو خرما يك متر مكعب آب لازم است در مناطقى كه درختان خرما مى رويد كمياب است و سرشار از املاح معدنى مخصوصا منيزيوم است كه ميوه خرما از آن بهره كافى مى برد. وجود منيزيوم در خرما سبب شده است صحرانشينان كه در واحه ها و آبادى هاى نزديك به درختان خرما زندگى مى كنند و اغلب خوراك آنها خرما است از ابتلا به سرطان مصون بمانند. زيرا ثابت شده است منيزيم يكى از موادى است كه اگر به مقدار كافى در غذا باشد مصونيت در مقابل سرطان ايجاد مى كند.
    ماده گرانبهاى منيزيم علاوه بر اين كه در مقابل سرطان مصونيت مى دهد خودش هم ((كاتاليزور)) است و اين ((كاتاليزور)) براى اصول تغذيه ما لازم است زيرا منيزيم انرژى عضلاتى را تقويت مى كند و قواى عصبى و عمومى بدن را افزايش مى دهد.
    منيزيم با فسفر تقويت كننده اعمال فكرى ما نيز هستند.
    اين نكته را هم ناگفته نگذاريم كه منيزيوم براى پروستات و كليه ها هم ماده غذايى گرانبهايى است .
    گاهى كليه ها نمى توانند از ورود قند به خون جلوگيرى كنند و در نتيجه بيمارى ((ديابت )) پيدا مى شود در اين صورت يك رگه منيزيوم مى تواند جريان كارها را به سير طبيعى خود سوق دهد اشخاصى كه به بيمارى ديابت مبتلا شده اند خرما براى آنها شيرينى طبيعى است و چون داراى ويتامين ((ب 2)) نيز هست ، غذا را خيلى زود جذب بدن خواهد كرد.
    خرما بايد تازه و طبيعى باشد. خرمايى كه تخمير شده . يا با مواد شيميايى شسته باشند براى سلامتى خوب نيست و حتى الامكان بايد خرماى تازه و طبيعى مصرف كرد.
    كسانى كه دچار كم خونى شده اند مى توانند در جاهايى كه درختان ((خرما وجود دارد رژيم خرما بگيرند و به جاى هر غذايى روزى نيم كيلو خرما بخورند و چنانچه اين كار را يك ماه ادامه دهند، كم خونى آنها برطرف خواهد شد و داراى رنگ و رخسار سالم و شادابى خواهند شد.
     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    ماجراي نامه تند احمدي نژاد
    به حدادعادل

    اقدام عجيب رئيس مجلس: ابلاغ قانون در حال اجرا
    حدادعادل که دقیقاً 3 ماه قبل یعنی اول بهمن ماه 86، در واکنش به عدم ابلاغ مصوبه گازرسانی به روستاها از سوی رئیس جمهور، برای اولین بار در طول تاریخ رأساً نسبت به ابلاغ این قانون و دستور به درج آن در روزنامه رسمی اقدام کرده و به تبع آن جنجال فراوانی در مجلس و رسانه ها در این زمینه ایجاد شد، امروز نیز 3 مصوبه دیگر را با ادعای اینکه رئیس جمهور آنها را ابلاغ نکرده است، ابلاغ کرد اما ساعاتی پس از انتشار این خبر، پایگاه اطلاع رسانی دولت در خبری که اسناد آن را نیز ضمیمه کرده بود، درصدد اثبات این نکته برآمد که رئیس مجلس قوانینی را ابلاغ کرده است که رئیس جمهور، 9 ماه قبل، 6 ماه قبل و 50 روز قبل آنها را ابلاغ کرده و اجرای این قوانین نیز آغاز شده است.
    رئيس جمهور بر اساس قانون اساسي، قوانين موافقتنامه معاضدت حقوقي در امور مدني و جزايي بين ايران و قرقيزستان، موافقتنامه تشويق و حمايت متقابل از سرمايه گذاري بين ايران و كويت و قانون ثبت اختراعات طرح‌هاي صنعتي و علائم تجاري را به ترتيب 9 ماه قبل، شش ماه و نيم قبل و 50 روز قبل جهت اجرا ابلاغ كرده بود.
    رئيس جمهور قانون موافقتنامه معاضدت حقوقي در امور مدني و جزايي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و قرقيزستان را در تاريخ 19 تير 86 و قانون موافقتنامه تشويق و حمايت متقابل از سرمايه گذاري بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت كويت را در تاريخ 8 مهر 86 و قانون ثبت اختراعات طرح‌هاي صنعتي و علائم تجاري را در تاريخ 7 اسفند 86، مطابق قانون اساسي براي اجرا به ترتيب به وزارت دادگستري، وزارت امور اقتصادي و دارايي و وزارت دادگستري ابلاغ كرد كه رونوشت آن جهت درج در روزنامه رسمي نيز ارسال شد.

    مطابق اصل 123 قانون اساسي، "رئيس جمهور موظف است مصوبات مجلس يا نتيجه همه پرسي را پس از طي مراحل قانوني و ابلاغ به وي، امضا كند و براي اجرا در اختيار مسئولان بگذارد."
    با اين حال رئيس مجلس در تاريخ 28 فروردين 87، مجدداً قوانين مذكور را به استناد تبصره ماده يك قانون مدني براي انتشار به روزنامه رسمي كشور ابلاغ كرده است كه سرپرست معاونت حقوقي و امور مجلس رئيس جمهور در همان روز طي نامه اي به رئيس مجلس، با ذكر مستندات ضمن اعلام اينكه رئيس جمهور قبلاً قوانين مذكور را جهت اجرا ابلاغ كرده است، ‌استناد به تبصره ماده يك قانون مدني را بدون مورد ذكر مي كند.
    پايگاه اطلاع رساني دولت در ادامه به عنوان مرجع انتشار مصوبات دولت و ابلاغيه‌هاي رئيس جمهور و معاون اول خاطرنشان ساخته است که خبر ابلاغ این قوانین در تاريخ‌هاي 23/4/86 و 13/7/86 و 15/12/86 در این پایگاه منتشر شده بوده است. با این حال، خبرگزاري فارس امروز با استناد به اقدام رئيس مجلس، ادعا کرد اين كار به دليل استنكاف رئيس جمهور از ابلاغ 3 قانون، صورت گرفته است.
    پايگاه اطلاع رساني دولت همچنین لینک مربوط به اخبار ابلاغ قوانين مزبور را نیز ذکر کرده است:

    هنوز مشخص نیست این اقدام رئیس مجلس در اثر ناآگاهی از ابلاغ قوانین و به منظور عمل به وظیفه قانونی صورت گرفته یا انگیزه های دیگری در رخداد این گاف مؤثر بوده است.

    ****************

    متن نامه رئيس‌جمهور به رئيس مجلس
    درباره ابلاغ سه قانون مصوب

    و اما ديروز رئيس جمهور در نامه‌اي به رئيس مجلس درباره ابلاغ سه قانون مصوب توضيحاتي منتشر كرد.
    به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، روز گذشته خبرگزاري‌ها از ابلاغ سه قانون از سوي رئيس مجلس در پي استنكاف اين وظيفه توسط رئيس جمهور خبر دادند.
    متن كامل نامه محمود احمدي‌نژاد به حداد عادل به اين شرح است:

    جناب آقاي دكتر حداد عادل
    رئيس محترم مجلس شوراي اسلامي
    سلام عليكم؛
    متأسفانه بار ديگر با اقدام غيرقابل تفسير جنابعالي و به بهانه عدم ابلاغ قوانين مجلس شوراي اسلامي فرصت جديدي براي تداوم فشار و ايراد اتهامات بي‌اساس به دولت توسط بدخواهان فراهم و موجب تعجب همگان شد. اينك مطابق اصل 113 قانون اساسي موارد زير را متذكر مي‌گردد:
    1- طبق اصل 123 قانون اساسي امضاء و ابلاغ قوانين از وظايف اختصاصي رييس جمهور است و رييس جمهور طبق اصل مزبور پس از ابلاغ قوانين از سوي مجلس در مورد توشيح و ابلاغ قوانين مورد نظر نيز اقدام نموده است كه معاونت حقوقي رئيس‌جمهور سوابق موضوع را براي شما ارسال كرده است. بنابراين اقدام شما در اين خصوص نقض آشكار اصل 123 قانون اساسي است.
    2- اين اقدام شما مستلزم نسبت دادن استنكاف و خودداري رئيس‌جمهور از ابلاغ قوانين است كه مطابق مستندات ارائه شده به جنابعالي، نسبتي كاملاً ناروا است. كافي بود با مراجعه به سوابق و بايگاني مجلس شوراي اسلامي، رونوشت ابلاغ قوانين را ملاحظه مي‌نموديد.
    اينك چند سوال مطرح است:
    1- علت تعجيل در اين اقدام خلاف قانون چيست؟ به فرض كه مطلع شديد كه قانوني از 9 ماه قبل ابلاغ نشده است؛ آيا شايسته نبود كه سه دقيقه وقت نيز براي يك مكالمه ساده تلفني و سوال از مسؤول مربوطه در معاونت حقوقي رييس جمهور اختصاص مي‌يافت و اين بدعت ناروا در روابط قانوني و حقوقي كشور پايه‌گذاري نمي‌شد. راستي اين همه عجله براي چيست؟
    2- مسؤوليت افتراء (استنكاف و خودداري از اجراي قانون اساسي) به رئيس‌جمهور و زمينه‌سازي براي هجمه به او به عهده چه كسي است و چگونه بايد به تخلف شما رسيدگي شود و اين آسيب چگونه قابل جبران است؟
    3- بي‌اعتنايي به قانون اساسي و تخلف از آن به وسيله رييس مجلس قانونگذاري چگونه قابل تفسير و توجيه است و آيا ضربه به اركان قانونگذاري كشور محسوب نمي‌شود؟
    4- آيا رواست دولتي را كه به گناه عدالتخواهي و استيفاي حقوق و عزت ملت از ناحيه همه مستكبران و مفسدان تحت شديدترين هجمه‌ها قرار دارد به بهانه‌هاي واهي مورد هجوم قرار داد.
    برادرانه و متواضعانه عرض مي‌كنم كه اين فرصت‌ها توسط ملت بزرگ فقط و فقط براي خدمت به مردم و صيانت از عزت ايران عزيز اعطا شده است. بايد مراقبت كنيم كه بدخواهان اين فرصت را كه نعمتي الهي است به نقمت بدل نكنند. اگر نبود، بدعت تخلف آشكار از قانون اساسي اينجانب هرگز اقدام به اين مكاتبه نمي‌نمودم لكن اين را براي پاسداشت از قانون اساسي و ثبت در تاريخ ضروري مي‌دانم.
    از خداوند متعال توفيق همگان را در خدمتگزاري صادقانه به ملت و صيانت از قانون اساسي به عنوان ميثاق ملي مسألت دارم.
    محمود احمدي‌نژاد

     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    پورتال چیست؟

    پبهبود و ایجاد اصلاحات در اداره حکومت ها و بخش دولتی موضوعی اساسی در دنیای تجارت امروزاست. لزوم پاسخ گویی به تغییرات ناشی از جهانی شدن، امور اقتصادی و تجارت جهانی، گسترش جوامع و انتظارات مشتریان به ویژهً با پیشرفت های دو دهة ی اخیر در زمینه فناوری اطلاعات، روندی تکاملی در کشورهای مختلف پاگرفته است. سرعت این تغییر و تکامل در کشورهای مختلف متفاوت است. این تکامل دربرگیرنده طیف وسیعی از اهداف و چشم اندازها جهت بهبود عملکرد دولت ها در زمینه های قوانین و مقررات، شفافیت در اداره حکومت ها، سازندگی و مشارکت عمومی است.
    پیشرفتهای انجام گرفته در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، در راستای جامعه اطلاعات تغییرات زیادی در انتظارات شهروندان، ساختار سازمان ها، فرهنگ، علوم و فرآیندهای کاری ایجاد نموده است. دولت ها به دنبال به کارگیری ابزارها و راهکارهای مبتنی بر (ICT) جهت پاسخگوئی به نیاز شهروندان هستند.
    تاثیر دولت الکترونیکی به طور ساده اداره بهتر کشور با افزایش بازدهی سیاست های دولت، ارتقاء سرعت و کیفیت خدمات دولتی، تعاملات بیشتر با شهروندان و افزایش بهره وری کلیه فرآبندهای دولتی است.
    حال دولت الکترونیکی یکی از مهم ترین محورهای کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا است. این اهمیت در کشور ما که دولت بزرگ ترین بنگاه اقتصادی و نهاد فرهنگی است، به مراتب بیشتر است. در تعریف دولت الکترونیکی می توان گفت که: دولت الکترونیکی به معنای به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش های مختلف دولت، به منظور افزایش بهره وری و ارتقا سطح خدمات رسانی است.


    ● پورتال چیست؟
    پورتال (Portal) عبارت از درگاهی است به دنیای اطلاعات و منابع اطلاعاتی، به صورت دسته بندی شده و به شکل مورد نیاز کاربر.
    دکتر یونس شکرخواه استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی، پورتال را به صورت زیر تعریف کرده است:
    پورتال اساساً یک امکان برای کاربران اینترنت است و بنابراین در گام اول باید بگویم پورتال، ایران و غیر ایران نمی شناسد و برای همه جا مفید است. به لحاظ برنامه ریزی، طراحی و هزینه های آن یک سیستم استاندارد را داراست.
    در هر حال پورتال وبگاهی است که می کوشد خود را به اولین ایستگاه کاربران برای حرکت در اینترنت تبدیل کند. پورتال ها غالباً دارای کاتالوگ یا فهرست از سایر وبگاه ها هستند، غالباً موتور جستجو دارند و بعضی از آنها هم امکان چت و پست الکترونیکی به کاربران خود می دهند.
    به پورتال ها وبگاه لنگرگاه( (Anchor site و گذرگاه( Gateway ) هم می گویند.
    در ساده ترین معنا، پورتال دروازه ای است به وب و سکوی پرتابی است که هر کاربر قبل از رفتن به سراغ مقصدهای دیگر باید به عنوان یک مبدا، از آن استفاده نماید.


    ● ویژگی های پورتال عبارتند از:
    قابلیت دسته بندی و طبقه بندی مطالب و محتویات، مدیریت و تجمیع مطالب و محتویات ، ارائه ابزارهایی جهت تولید و توسعه مطالب و محتویات ، قابلیت ارائه محتویات و مطالب روی هر نوع سامانه و بستری ، قابلیت امنیت مناسب ، پشتیبانی از زبان های مختلف ، سهولت دسترسی به اطلاعات ، قابلیت سفارشی سازی و شخصی سازی ، قابلیت جستجو و نمایه بندی مطالب و محتویات قابلیت مرور مطالب و محتویات دسته بندی شده ، قابلیت ارائه یک رشته خدمات از طریق مؤلفه های قابل جایگزینی و سفارشی سازی (Portlet).
    هدف از طراحی و پیاده سازی پورتال، ایجاد وبگاهی واحد، جهت دستیابی به اطلاعات و خدمات تمامی وبگاه های دولتی و بخشی از سازمان های غیردولتی، بدون نیاز به مراجعه مستقیم به تک تک آنها است. این درگاه به عنوان نقطه واحد و اصلی، به معرفی امکانات و توان مندی ها می پردازد. هدف اصلی طراحی یک درگاه جامعه، تعاملی و پویا است تا به سهولت جهت اطلاع رسانی و خدمات رسانی مورد استفاده قرارگیرد.
    پورتال فقط وبگاه نیست ولی یکی از بخش های اصلی آن به شمار می رود. پورتال به وبگاه مرجعی گفته می شود که کاربران اینترنتی و کسانی که با وب سروکار دارند از آن به عنوان مدخل و منبعی برای پیداکردن وبگاه های مورد علاقه شان استفاده می کنند. هرچند، پورتال ها خدمات رایگان مانند اتاق های گفتگو و پست الکترونیکی رایگان و خدمات دیگری به کاربران شان اهدا می کنند اما هدف اولیه پیدایش پورتال، ایجاد دروازه ای است تا کاربران بر اساس نیازهای شان وبگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایند. اولین پورتال هایی که در اینترنت به وجود آمدند در واقع وبگاه های اختصاصی خدمات دهندگان اینترنتی در ایالات متحده آمریکا بودند. مثلاً وبگاهAOL.com که مشترکین آن، از وبگاه شرکت مزبور به سایر وبگاه ها ربط داده می شوند. اگر بخواهیم مثالی آشنا برای استفاده کنندگان امروز اینترنتی بزنیم می توانیم وبگاهYahoo را نام ببریم. وب سایت مذکور خدمات گوناگونی را علاوه بر جستجو در سایر وبگاه ها، به کاربران خود ارائه می کنند، اطلاعات تجاری، پیش بینی وضعیت آب و هوا و غیره خدماتی از این قبیل است.
    موتورهای جستجو بخش اعظمی از پورتال ها را در برمی گیرند، اما همه آن نیستند و علاوه بر موتورهای جستجو و یا وبگاه های دایرکتوری، که حاوی اطلاعات طبقه بندی وبگاه های دیگر هستند، پورتال هایی بر روی اینترنت وجود دارند که برای موضوعات بسیار محدودی طراحی و اختصاص داده شده اند.
    پورتال های دولتی پورتال هائی هستند که به معرفی و ارایه خدمات دولتی در زمینه های مختلف می پردازند. این پورتال ها به صورتی طراحی می شوند که مراجعه کنندگان، به راحتی به تمام خدمات دولتی مورد نیاز دسترسی داشته باشند.
    پورتال ها را می توان از منظرهای مختلف تقسیم بندی نمود. از لحاظ دامنه تحت پوشش به دو دسته پورتال های افقی و پورتال های عمودی تقسیم می شوند. پورتال های افقی پورتال هایی هستند که محدودة تحت پوشش آنها بسیار زیاد است. به عنوان مثال وبگاه یاهو یک پورتال افقی است که تقریباً اکثر موضوعات مورد علاقه مردم را پوشش می دهد. پورتال های عمودی پورتال هائی هستند که دامنه شمول آنها یک موضوع یا یک صنعت خاص است. این پورتال ها دارای محدوده تحت پوشش کم ولی دارای عمق زیادی هستند. بدین معنی که روی یک موضوع خاص تعمق دارند و به صورت تخصصی بدان پرداخته اند.

    مهندس امیرحسین شکوهی زنجانی

     

     

     
     
     
     
     
    TinyPic image
     
     
     
     
    TinyPic image
     
    Copyright(C)2008 All right reserved By Jaraaghe Group , Email By Jaraaghe , template designed by Vahid.m.iran@Gmail.com
     


     
     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive