به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, April 21, 2008

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 920)

 
Funous : Soroude Yeganegi
 
 
Click for Full Size View 
 
 
 
 
 
 
 

  
 
 
920
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 920 :: دوشنبه 2 ارديبهشت 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

درخواست از فيفا براي بازگشت 6امتياز پرسپوليس
+چند نکته مهم

باسلام به همه شما خوانندگان گرامي روزانه
اول چند نکته نسبتا کوتاه و مهم را بگم و بعدا بريم سراغ بحث اصليمون:

1- ستون «تبريک روزانه» بعد از حدود شش ماه تعطيلي، با تلاشهاي دوست بسيار عزيزم faranegah مجددا در روزانه قرار گرفت.

2- در 24 ساعت گذشته مشکلاتي براي آدرس ايميل اصلي من در ياهو يعني mobin_s2004@yahoo.com پيش آمده و ايميلهايي که ظرف ديروز و امروز براي من ارسال شده، در اغلب موارد به دستم نرسيده و برگشت خورده، لذا لطفا دوستان تا اطلاع ثانوي (احتمالا حداکثر تا فردا) از طريق آدرس ديگرم در جي.ميل به من ايميل بزنند: mobin.s2004@gmail.com

3- يکي از دوستان و ياران قديمي روزانه بنام آقاي «محمدرضا امير» که مدرس زيست شناسي هستند، اخيرا مجددا فعاليتهاي اينترنتي خود را با تلاش مضاعفي از سرگرفته اند. سايت ايشان به آدرس www.amirbio.org یک سایت آموزشی فارسی است که به درس زیست شناسی اختصاص دارد. مطالب آموزشی این سایت برای دانش آموزان دبیرستانی و به ویژه داوطلبان کنکور تجربی بسیار مفید است. از بخشهای این سایت می توان به نکته های دیدنی، نکته های شنیدنی، نکته های خواندنی، مجله زیست شناسی و ... اشاره کرد. بد نيست این سایت را به دوستان کنکوری خود معرفی کنید ...

4- هر چقدر جلوي خودم را مي گيرم که در مورد مسائل سياسي داخل ايران اظهار نظر نکنم و چيزي ننويسم، نميشه که نميشه! هي جلوي خودم را مي گيرم و روز اول روز چيزي نمي نويسم، روز دوم هم به همين ترتيب، روز سوم هم همچنان صبر و سکوت مي کنم، اما مگر مي گذارند! در اين مملکت اونقدر اتفاقات عجيب و غريب مي افته که ديگه نميشه سکوت کرد و بالاخره کاسه صبر آدم لبريز ميشه! مثلا همين اواخر کلي خويشتن داري کردم و از بايکوت خبي وحشتنناک رسانه ملي(!) و برخي مثلا خبرگزاريها در مورد حادثه انفجار دز شيراز چيزي نگفتم، آخرش هم بطور رسمي اعلام نشد که علت انفجار و کشته شدن 12 انسان و زخمي شدند دهها نفر ديگر چي بوده و ... و مثالهاي اينچنين زيادي که در فقط در طول هفته گذشته رخ داد. اما اون چيزي که باعث شد کاسه صبرم لبريز بشه، اظهار لطف يک خانم خبرنگار بود که دو روز پيش در مقاله اي که دز يکي از روزنامه هاي سراسري چاپ شده، مردم ايران را به «دلفين گرسنه» تشبيه کرد! در مورد سابقه اين خانم خبرنگار که الان در لندن شرف حضور دارند اطلاعات کاملي دارم، اينکه چند سال پيش بخاطر [...] از همسرش جدا شده، چندي بعد هم از خبرگزاري که کار مي کرد و همچنين مجلس اخراجش کردند و ... مدتي هم هست که به لندن رفته و حالا حسابي مردم کشورش را مورد لطف قرار داده ... که باعث شد بخاطر اين افتضاح، ديروز آقاي [...] رسما از مردم ايران عذرخواهي کند و ... (چون دوست ندارم بحث جناحي بشه، از ذکر نام افراد و جريانات خودداري کردم).

و اما بحث اصلي امروز: دوست خوبم «آقا امير حجواني» که مدير گروه بزرگ مارشال مدرن مي باشد، ديروز دست به کار جالب و ابتکاري زده، بدين ترتيب که اقدام به تهيه و تنظيم نامه اي به زبان انگليسي براي ارسال به فيفا نموده که در آن از فيفا خواسته شده در حکم خود مبني بر کسر شش امتياز ار تيم پرسپوليس تجديدنظر کند. متن کامل و توضيحات مربوط به نحوه ارسال نامه را در زير قرار داده ام (البته با اندکي تغيير). اگر شما مخاطبان محترم مجله روزانه هم مايل بوديد مي توانيد به ترتيبي که در زير نوشته شده، اين نامه الکترونيکي را به فيفا ارسال کنيد. خب به توضيحات آقا امير توجه بفرمائيد:

سلام....
همانطور كه ميدانيد تيم فوتبال پرسپوليس تهران بدليل تعلل در پرداخت بدهي "شركت فنلاندي كوپيان" از سوي فدراسيون جهاني فوتبال FIFA به پرداخت اصل بدهي و جريمه ديركرد آن و همچنين كسر شش امتياز از مجموع امتيازات كسب شده اين تيم در اين فصل از رقابت هاي ليگ برتر شده است.
البته همه بخوبی میدونید که این جریمه اعمال و اجراء شده و زمان هم کمی از دست رفته است ... و مارشالیزمهای عزيز پرسپوليسی بجاي متهم كردن مديريت قديم و جديد پرسپوليس همگي بايد دست در دست هم از طريق راه هاي ارتباطي با فدراسيون جهاني راه را براي تعديل اين حكم باز نموده و بار ديگر پرسپوليس را به كورس سالم قهرماني بازگردانند
به همين دليل گروه اینترنتی مارشال مدرن بعنوان بزرگترین گروه و پایگاه مردمی اینترنتی در ایران با بیش از 220 هزار نفر عضو ایرانی ، اقدام به تهيه و تنظيم نامه اي به زبان انگليسي نموده كه مي تواند مورد استفاده هواداران مارشالی قرمز قرار گرفته و در نهايت فيفا را متقاعد به تعديل اين حكم نمايد و به جذابیت مسابقات لیگ برتر امسال کمک شایانی کند
البته فکر کنم اکثر شماها شوکه شدید چرا امیر حجوانی استقلالی اونهم از نوع دو آتیشه و تعصبی همچین درخواستی از شما مارشالیها داره ؟!
باید بگم که بعنوان یک ایرانی بهیچ عنوان علاقه ای نداشتم که فیفا در کار فدراسیون ایران و لیگ برتر ایران ، اونهم به این صورت که در تاریخ بی سابقه بوده دخالتی کنه و خب برای اینکه حسن نیت تمامی استقلالیهای مارشالی رو در این امر اعلام کنیم از مارشالیزمهای دوست داشتنی آبی هم میخوام تا این نامه را به فیفا بفرستند تا مرام و معرقت هوادران آبی پایتخت هم بر قرمزها و هم بر کل فوتبالدوستان ایران ثابت شود
این مورد را کاملا به دور از تعصب به رنگ انجام دهید تا شاید اگر مشکلی مثل مشکل سال قبل تیم استقلال تهران در مورد حذف شدن از آسیا بدلیل تاخیر در ارسال مدارک بازیکنان ، رخ داد هواداران قرمز هم مرام و معرفت خود را (بر خلاف سال گذشته) از این به بعد به ما آبی ها نشان بدهند

برای ارسال این نامه دستورات زیر را انجام دهید :

1. به سایت زیر مراجعه کنید :
http://www.fifa.com/contact/form.html

2. سپس در قسمت Type your message here متن زیر را كپي گرفته و Paste كنيد:

Dear Sirs;
We are writing to note that Persepolis football club has got six points deduction due to delaying of debt paying to Coopian Company. deduction of these six points abruptly demoralized the club and culminates in precipitation of the team which was it top of IRAN pro league for 26 weeks to third level , consequently this team`s fan`' hope for ` championship after 6 years reduced.
we, the Group`s authorities Of "The biggest yahoo! group in iran" front of more than 30 million red fans in Iran and more than 10 million in other countries , are sending this letter to commissioner board of this international association . We hop that you consider the request of millions fans of this team and pave the way for remitting of these six points or minimally for reduction of this sanction, or postponing of this deduction to next season.
We hope that you gladden more than 30 million waiting fans of Persepolis, with remitting of this sanction, and return this team to sound championship competition.
Sincerely;

3. سپس در كادر What is your name نام و نام خانوادگي خود را به صورت كامل وارد نمائيد.
4. سپس در قسمت Email آدرس ايميل خود را به صورت كاملا صحيح و حقيقي وارد كنيد.
5. سپس در قسمت Subject عبارت Hi FIFA Important زا تايپ نمائيد.
6. در پايان در قسمت Enter the numeric code shown in the image below كد امنيتي كه در سمت راست ميبينيد را عينا وارد نموده و در پايان روي كليد Submit كليك كنيد.

در صورت موفقيت ارسال نامه شما به مقر فيفا عبارت Thanks for your comments, your message has been succesfully submitted. را به همراه يك علامت تيك سبز رنگ مشاهده ميكنيد كه نشان از ارسال موفقيت آميز نامه شما دارد.

با تشکر از همکاری شما
امیر حجوانی - مارشال
"مدیر گروه"
 

عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • عكسهاي هوايي ديدني از مناطق مختلف
  • تصاوير مراسم مراسم ازدواج پسر احمدي‌نژاد
  • 44 رمان کلاسیک برای دانلود
  • رحيمي سرپرست وزارت كشور مي‌شود
  • معرفي و دانلود فيلم : تجارت
  • دانلود فيلم مستند : المپيک حيوانات
  • دانلود انيميشن : Lovely Complex
  • آلبوم جدید و زیباي Mohammed Fouad  با نام «Wala Nusi Kelma»
  • آهنگ جدید و بسیار زیبای سیاوش قمیشی با نام دلتنگی
  • جديدترين نسخه از نرم افزار پرطرفدار Symantec pcAnywhere v12
  • بازی UEFA Euro 2008 با فرمت جاوا
  • وزیر دفاع حامله اسپانیا به همراه دکترهای زایمان به افغانستان رفت!
  • دستور آشپزی هفته کباب حسینی(اصفهان)
  • جنس خاکش خوب است...!
  • پيامك موسويان از ديار سي‌سي‌يو!
  • در پاسخ به ارزش گريه بر سالار شهيدان
  • فتنه بزرگ، جهالت مسلمانان است نه فيلم هلندي
  • جديدترين شماره از ماهنامه ABA Banking Journal
  • کیبورد ps2
  • هفت‌آسمان مجاز فرهنگ و هنر (29) 
  • فلسفۀ سجده بر خاک چیست؟
  • و ...

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (919) اينجا را کليک کنيد

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

صنعت پاتر
سايت رسمي فيلم «فراتر از فتنه»
هنر حنا
عكسهاي هوايي ديدني از مناطق مختلف
تصاوير مراسم مراسم ازدواج پسر احمدي‌نژاد و دختر مشايي
۱۰۰ فیلم برتر تاریخ سینما
جدیدترین لیست مؤسسۀ فیلم آمریکا
عكسهاي برنده مسابقه عكاسي سوني در سال 2008
گربه خوری در آفریقا
متن و ترجمه قرآن کریم همراه با تلاوت استاد پرهیزکار
به صورت فل

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

رحيمي سرپرست وزارت كشور مي‌شود

رحيمي رئيس ديوان محاسبات سرپرست وزارت كشور مي‌شود.
به گزارش فارس محمد رضا رحيمي رئيس ديوان محاسبات كشور هفته آينده به عنوان سرپرست وزارت كشور از سوي رئيس جمهور معرفي خواهد شد.

عدم ابراز مخالفت رهبر انقلاب با تغيير وزير کشور
در حالي که برخي رسانه‌هاي مخالف دولت از مخالفت رهبر انقلاب با برکناري وزير کشور خبر مي‌دهند، اطلاعات موثق نشان مي‌دهد که بر خلاف تغيير دبير شوراي عالي امنيت ملي، رهبر انقلاب درباره تغيير وزير کشور مخالفتي اظهار نکرده‌اند.
بنا بر اطلاعات رسیده به خبرنگار «تابناک»، موضوع ارايه گزارش وزير کشور درباره برخي مسائل موجود در انتخابات، به ويژه برخي اقدامات شوراي نگهبان در انتخابات به يکي از مسئولان دفتر رهبر انقلاب، تأثير سرنوشت‌سازي در موضوع تغيير وزير کشور نداشته و اختلاف ديدگاه‌هاي وزير کشور با رئيس‌جمهور که از مدت‌ها پيش وجود داشت، موجب تصميم دکتر احمدي‌نژاد مبني بر تغيير وزير کشور شده و پس از اطلاع رهبر انقلاب از اين موضوع نيز ايشان مخالفتي با تغيير وزير کشور اظهار نکرده‌اند و بر آگاهي خود از اختلاف نظرهاي وزير کشور و رئيس‌جمهور تأکيد نموده‌اند.
در ادامه اين گزارش آمده است: هرچند تغيير وزير کشور جزو اختيارات رئيس‌جمهور است، اما بنا بر روال حاکم در جمهوري اسلامي، انتصاب چهار تن از وزرا با نظر رهبري نظام بوده است.
رؤساي جمهور گذشته نيز در تاريخ جمهوري اسلامي براي انتصاب وزراي کشور، اطلاعات، خارجه و دفاع گزينه‌اي را که مورد تأييد رهبري نيز بود به مجلس معرفي مي‌کردند. براي نمونه، در دولت هفتم به گفته رئیس آن، وزير معرفي‌شده اطلاعات در هنگام تشکیل کابینه گزينه شانزدهم رئيس‌جمهور بوده است که مورد تأييد رهبري قرار گرفته بود.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم


تجارت 
Trade


کارگردان: مارکو کروزپينتر. فيلمنامه: خوزه ريورا. موسيقي: لئوناردو هيبلوم، جيکاب ليبرمن. مدير فيلمبرداري: دانيل ‏گاتشاک. تدوين: هنسيورگ ويبريش. طراح صحنه: برنت آمادئوس کاپرا. بازيگران: کوين کلاين[ري شريدان]، آليسيا ‏باکلدا کروز[ورونيکا]، پائولينا گايتان[آدريانا]، کاتلين گاتي[ايرينا سيلايه وا]، پاول ليچنيکوف[واديم يوچنکو]، آنتوني ‏کريوللو[کارآگاه هندرسون]، ليندا اموند[پتي شريدان]، زيک وارد[الکس گرين]، کيت دل کاستيلو[لورا]، سزار ‏راموس[خورخه]، مارکو پرز[مانوئلو]، تام ريد[هنک]. 119 دقيقه. محصول 2007 آلمان، آمريکا. نام ديگر: ‏The ‎Girls Next Door، ‏Trade - Willkommen in Amerika‎، . ‏Welcome to America‏. برنده جايزه برنهارد ‏ويکي و سينه مريت از جشنواره مونيخ. ‏
دختري 13 ساله به نام آدريانا در مکزيکو سيتي توسط قاچاق چيان انسان به قصد فروش براي بهره وري جنسي در ‏آمريکا، ربوده مي شود. اين اتفاق برادر 17 ساله او خورخه را که وادار مي کند تا جستجويي ديوانه وار براي يافتن ‏آدريانا را آغاز کند. قاچاق چيان انسان که همزمان دو دختر اهل اروپاي شرقي را نيز در پوشش يک شرکت فريب داده ‏اند، در پي حادثه اي در فرودگاه مکزيکوسيتي يکي از آنها را از دست مي دهند. ورونيکا-دختر لهستاني بازمانده از اين ‏ماجرا- آدريانا را در طول سفر مشقت بارشان زير پر و بال خود مي گيرد. خورخه نيز که با تعقيب قاچاق چيان به ‏مخفي گاه آنان دست يافته، متوجه مي شود که خواهرش را به قصد فروش روانه نيوجرسي کرده اند. خورخه که در اين ‏خانه متروک با ري، پليسي تگزاسي برخورد کرده، با مخفي شدن در صندوق عقب اتومبيل وي از مرز رد مي شود. اما ‏ري پس از درک موضوع تصميم مي گيرد تا خورخه را به پليس اداره مهاجرت تحويل دهد. اما خورخه با گفتن ماجرا ‏و اين که هدفش تنها يافتن و بازگرداندن خواهرش است، نظر مثبت ري را جلب مي کند. آن دو با تعقيب رد پاهايي که ‏يافته اند، به وب سايتي مي رسند که دختران جوان را همچون بردگان جنسي به معرض فروش گذاشته است. اقدام ري ‏براي جلب همکاري مامورين فدرال جهت دستگيري مظنونين به جايي نمي رسد، از اين رو تصميم مي گيرد به عنوان ‏خريدار وارد معامله با قاچاق چيان شده و خواهر خورخه را در ازاي پرداخت پولي گزاف از چنگ شان خارج کند....‏

چرا بايد ديد؟
‏ مارکو کروزپينتر متولد 1977 روزنهايم، آلمان است. در رشته تاريخ تحصيل کرده و فيلمنامه نويسي و کارگرداني را ‏با ساختن ويديو کليپ و فيلم هاي تبليغاتي نزد خود آموخته است. بعدها دستيار پيتر ليلنتال و ادگار رايتز شده و در ‏‏1999 دستيار کوبريک براي نظارت روي دوبله آلماني چشمان کاملاً بسته بوده. اولين فيلم کوتاه خود را در همين سال ‏ساخته و در جشنواره ها مطرح شده است. در 2003 اولين فيلم بلند خود ‏Ganz und gar‏ را کارگرداني کرد که نامزد ‏جايزه مکس افولس شد. دومين فيلمش به نام طوفان تابستاني- درباره زندگي جواني همجنس گرا که بر اساس خاطرات ‏خودش شکل گرفته بود- جايزه بهترين کارگرداني از مراسم چهره جديد[‏New Faces Awards‏] را دريافت کرد. ‏تجارت سومين فيلم بلند اوست که بر اساس مقاله اي از پيتر لندزمن[منتشره در مجله نيويورک تايمز به تاريخ ژانويه ‏‏2004] درباره بردگان جنسي شکل گرفته است. ابتدا قرار بوده تا رولند امريش فيلم را با شرکت ميلا يووويچ ‏کارگرداني کرد که بايد بابت به تحقق نپيوستن اين امر شکرگزار بود. چون نتيجه به هر حال فيلمي پر هيجان تر، اما ‏تجاري تر مي بود. ‏
کروزپينتر که تجارت را با صرف 12 ميليون دلار ساخته، کوشيده تا ساختاري مستندگونه به فيلم خود ببخشد، اما از ‏خلق هيجان نيز غافل نبوده و از کليشه هاي ريج نيز سود برده است[مانند وجود آمريکايي خوش قلبي که خود دخترش ‏را سال ها قبل از دست داده و هنوز به دنبال يافتن ردي از اوست]. ‏
خوزه ريورا نمايشنامه نويس و فيلمنامه نويس با استعدادي است و کوشيده تا درامي منطقي خلق کند، اما حاصل کار-‏مخصوصاً در صحنه هاي پاياني- اندکي کليشه اي شده و از قدرت و سهمناکي آن کاسته است. برخي حوادث و ‏رفتارهاي شخصيت ها چندان منطقي نيست[مانند يافتن رد تصادفي قاچاق چيان توسط خورخه در شهري 20 ميليوني و ‏تعقيب بي دردسر آنها تا شهر مرزي خوآرز]، با اين وجود دقايق و کاراکترهايي نيز وجود دارند که لرزه بر اندام ‏تماشاگر مي افکنند. ‏
فيلم در آن واحد دو پايان دارد، يکي خوش که با يافتن آدريانا و برگشتن او به نزد خانواده اش همراه است و ديگري تلخ ‏که با کشته شدن يوچنکو به دست خورخه و سرگرداني فرزند وي در کوچه و بالاي جسد پدرش تمام مي شود و تصوير ‏ثابت شده از چهره بهت زده و خشمگين خورخه... اما پايان فيلم به ما مي گويد که حکايت همچنان باقي است. تحقيقات ‏CIA‏ نشان مي دهد که نزديک به 100 هزار زن و دختر به عنوان بردگان جنسي به شکل غير قانوني وارد آمريکا شده ‏اند. و اين که بيش از يک ميليون نفر تاکنون در سراسر دنيا ربوده شده و بر خلاف ميل خود وادار به همخوابگي با ‏ديگران شده اند و تلخ تر از همه اين که هيچ کس به فکر قربانيان نيست. مردان قانون نيز فقط به تعقيب تبهکارن دل ‏خوشند!‏
ژانر: جنايي، درام، مهيج. ‏

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا کليک کنيد


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت DVD)
http://rapidshare.com/files/85841915/Trade.LIMITED.DVDRip.XviD-SAPHiRE.part1.rar
http://rapidshare.com/files/85847469/Trade.LIMITED.DVDRip.XviD-SAPHiRE.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/85852486/Trade.LIMITED.DVDRip.XviD-SAPHiRE.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/85857338/Trade.LIMITED.DVDRip.XviD-SAPHiRE.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/85861348/Trade.LIMITED.DVDRip.XviD-SAPHiRE.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/85865132/Trade.LIMITED.DVDRip.XviD-SAPHiRE.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/85868773/Trade.LIMITED.DVDRip.XviD-SAPHiRE.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/85868869/Trade.LIMITED.DVDRip.XviD-SAPHiRE.part8.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد


دانلود فيلم مستند


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

دانلود انيميشن

Lovely Complex

کارتون زيباي Lovely Complex در 24 قسمت

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال، به زبان ژاپني و زيرنويس انگليسي)
http://rapidshare.com/files/40365479/Lovely_Complex_-_01.rmvb
http://rapidshare.com/files/40368659/Lovely_Complex_-_02.rmvb
http://rapidshare.com/files/40371491/Lovely_Complex_-_03.rmvb
http://rapidshare.com/files/40374378/Lovely_Complex_-_04.rmvb
http://rapidshare.com/files/40377167/Lovely_Complex_-_05.rmvb
http://rapidshare.com/files/40380135/Lovely_Complex_-_06.rmvb
http://rapidshare.com/files/40383461/Lovely_Complex_-_07.rmvb
http://rapidshare.com/files/40386533/Lovely_Complex_-_08.rmvb
http://rapidshare.com/files/40389648/Lovely_Complex_-_09.rmvb
http://rapidshare.com/files/40392947/Lovely_Complex_-_10.rmvb
http://rapidshare.com/files/40396390/Lovely_Complex_-_11.rmvb
http://rapidshare.com/files/40399522/Lovely_Complex_-_12.rmvb
http://rapidshare.com/files/43438881/Lovely_Complex_-_13.rmvb
http://rapidshare.com/files/43442175/Lovely_Complex_-_14.rmvb
http://rapidshare.com/files/44315068/Lovely_Complex_-_15.rmvb
http://rapidshare.com/files/46067119/Lovely_Complex_-_16.rmvb
http://rapidshare.com/files/47853089/Lovely_Complex_-_17.rmvb
http://rapidshare.com/files/48673586/Lovely_Complex_-_18.rmvb
http://rapidshare.com/files/51740402/Lovely_Complex_-_19.rmvb
http://rapidshare.com/files/51738328/Lovely_Complex_-_20.rmvb
http://rapidshare.com/files/70103197/Lovely_Complex_-_21.rmvb
http://rapidshare.com/files/70106422/Lovely_Complex_-_22.rmvb
http://rapidshare.com/files/70109945/Lovely_Complex_-_23.rmvb
http://rapidshare.com/files/70113652/Lovely_Complex_-_24.rmvb

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: عربي

Wala Nusi Kelma
باصداي Mohammed Fouad

آلبوم جدید و زیباي Mohammed Fouad
با نام «
Wala Nusi Kelma» (با دو کيفيت)
 
01 - Yajit Yarahit [24Kps] [128Kps]
02 - Tamini Alieak [24Kps] [128Kps]
03 - Shaiyf Nifsak [24Kps] [128Kps]
04 - Mapiyarafnesh [24Kps] [128Kps]
05 - Wala Nusi Kelma [24Kps] [128Kps]
06 - Winti Janbe [24Kps] [128Kps]
07 - Lao Liea Hag [24Kps] [128Kps]
08 - Makadbsh Aleiak [24Kps] [128Kps]
09 - Khayf Moot [24Kps] [128Kps]
10 - Khadni Alhaneen [24Kps] [128Kps]

براي دانلود مستقيم آهنگها، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ جدید و بسیار زیبای سیاوش قمیشی
با نام دلتنگی

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

جديدترين نسخه از نرم افزار پرطرفدار
Symantec pcAnywhere v12.1

این برنامه بهترین برنامه برای برقراری ارتباط و انتقال فایل بین دو کامپیوتر از هر طریقی است. با استفاده از این برنامه می توانید به طور مستقیم از طریق یک شبکه داخلی ، از طریق مودم ، از طریق اینترنت با دانستن شماره IP یا Full Computer Name یک کامپیوتر به آن وصل شوید. همچنین می توانید کاری کنید که چندین نفر به عنوان میزبان به سیستم شما وصل شوند. شما باید این نرم افزار را بر روی هر دو سیستم نصب کنید. البته می توانید به صورت Remote با دانستن IP و نام کاربری و پسورد کامپیوتر دیگر بدون نصب آن بر روی سیستم دیگر به آن وصل شوید. بعد از نصب هم می توانید امکان Remote Desktop‌ داشته باشید و میز کار کامپیوتر دیگر را ببینید. می توانید متنی را بین دو کامپیوتر کپی و Paste‌ کنید. می توانید از امکان File Transfer برای انتقال فایل با سرعت بالا استفاده کنید. این برنامه با توجه به پهنای باند می تواند گرافیک را پایین بیاورد و سرعت اتصال و مرور کامپیوتر دیگر را بالا ببرد. امنیت این برنامه در اتصال بالاست و نفوذگران نمی توانند از آن سوء استفاده کنند. این برنامه به صورت سرویس اجرا می شود و می توانید قبل از Logon کردن به یک سیستم نیز به آن وصل شده و آن را کنترل کنید.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 22 مگابايت مي باشد، کرک فايل در داخل فايل zip قرار داده شده)

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

بازی UEFA Euro 2008 با فرمت جاوا

بازی جدید و پرهیجان UEFA Euro 2008 که یکی از بهترین و جذاب ترین بازی های فوتبالی میباشد که به صورت جاوا برای رزولوشن 176x208 تهیه شده است.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 
 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام رضا (عليه السلام) فرمودند:
أفْضَلُ الْمَالِ مَا وُقِیَ بِهِ الْعِرْضُ.

بهترین مال آن است كه آبرو با آن محفوظ ماند.

(بحار الأنوار، ج78، ص352)

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

کودک : مامان چرا زنها فوتبال بازی نمی کنند ؟
مادر : چون محاله یازده تا زن پیدا بشوند که حاضر باشند یکجور و یکرنگ لباس بپوشند . !!


پیرزنی فرتوت را پرسیدند : تو کلاته ای ( روستا ) را دوست داری بتو ببخشند یا کنون به شوهری نزد یک گرد ی ؟
پیرزن گفت : من با روستائیان گفت و شنود نتوانم کردن ، هم گوشم سنگین شده است و هم چشمم بینائی ندارد !!!


شخصی با معبری ( تعبیر کننده خواب ) گفت : در خواب دیدم که از پشگل شتر بورانی میسازم ، تعبیر آن چه باشد ؟
معبر گفت : دویست تومان بده تا تعبیر خوابت را بگویم .
شخص گفت : اگر دویست تومان داشتمی خود به بادنجان دادمی و بورانی ساختمی تا از پشگل شتر نبایستمی ساخت . ع – زاکانی

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

بچه مسلمان

با توأم ای بچه مسلمان! با توأم ای بچه شیعه! با تویی که به نام حسین(عليه السلام) افتخار می کنی، با تویی که وقتی می گویند بهترین دین، دین اسلام است، سرت را بالا می گیری، با تویی که روز میلاد محمد(ص) و فرزندانش را جشن می گیری و شادی می کنی. با تویی که و قتی غمها به دیوارۀ دلت هجوم می آورند، ندای(یا اباصالح ادرکنی) سر می دهی؛ آیا تا به حال به این فکر کرده ای که از کارهایت امامت شرمگین می شود(1)، آیا تا به حال به این فکر کرده ای که دل امامت را، مولایت را، کسی را که برای تو دعا می کند و گاه سختی ها به فریادت می رسد، دل کسی را که اگر یک روز بر روی زمین نباشد زمین همۀ اهلش را در خود فرومی برد، شکسته ای؟!
با توأم ای دختر شیعه ای که صورتک رنگی بر چهره می گذاری تا رنگهای چهره ات جوانی را به گناه بیاندازد. با تویی که لباس ناجور می پوشی تا دلفریبی کنی؛ آیا شأن تو این است که بازیچۀ نگاه بازیگران باشی؟! نه، ارزش تو بیشتر از اینهاست. تو امامی داری که خیلی ها برای دیدنش له له می زنند. تومولایی داری که دشمنانش از ابهت نگاهش می ترسند، اما او با قلبی مهربان برای تو دلسوزی می کند، به دنبال چه می گردی در این دنیا، گمشدۀ واقعی همۀ دلها اوست. حتی اگر به دنبال ظاهر می گردی دلرباترین چهره و قامت را او دارد. اگر یک لحظه او را ببینی حاضری دنیا و تمام رنگهای دلفریبش را فدا کنی تا لحظۀ دیدار تکرار شود، اگر فقط یک کلمه از او بشنوی دیگر صداهایی که تو را از خودت دور می کنند، برایت بی جلوه می شوند، پس چشمهایت را ببند، به قلبت رجوع کن و ببین آیا واقعا او را دوست نداری؟! اگر دوستش نداری که نام مسلمانی را از خود بردار و اگر دوستش داری چرا حاضر می شوی دل مهربانش را بشکنی؟! هیچ می دانی که مولایم به خاطر اعمال ماشیعه هاست که از نگاهمان غایب شده؟! هیچ می دانی که ما حجاب راه ظهور شده ایم، تا هر بیگانه ای به مقدساتمان توهین کند، تا هر کس به شیوه ای اماممان را بیآزارد.
شیعه یعنی پیرو و مرید امام؛ ای خواهر عزیز و ای برادری که به دنبال ظاهر می روی، لحظه ای فکر کنید؛ آیا امامتان این ظواهر را می پسندد یا نه؟!

پی نوشت:
1- روزی به امام حسن عسکری(عليه السلام) خبر دادند که فلانی شیعۀ شماست و در فلان مجلس گناه کرده است، قطره های عرق بر پیشانی مبارک امام نمایان شد و فرمود: اینگونه شیعه ها باعث شرمگینی ما می شوند.

 

 

ترجمه اخبار ترکيه
uzakyol@gmail.com

وزیر دفاع حامله اسپانیا به همراه دکترهای زایمان
به افغانستان رفت!

کارمن چاچون که به عنوان اولین وزیر دفاع زن حامله در اسپانیا انتخاب شده است به همراه جمعی از متخصصان زنان و زایمان به افغانستان رفت. هرلحظه احتمال زایمان وزیر دفاع اسپانیا که هفت ماهه حامله است می رود. معلوم نیست اگر فرزند او در افغانستان بدنیا بیاید در شناسنامه اش چه نوشته شود!
چاچون که صبح امروز به افغانستان رسیده است فردا صبح به مادرید برخواهد گشت.
به گزارش حریت، چاچون گفته است ایده سفر به افغانستان ایده خودش بوده است. وی قرار است از مقر سربازان اسپانیایی در شهر هرات افغانستان بازدید کند. 778 سرباز اسپانیایی در افغانستان حضور دارند.
در این میان بر اساس منابع وزارت دفاع اسپانیا، وزیر دفاع حامله قرار است قبل از زایمانش از لبنان، کوزوو و بوسنی نیز دیدن کند!

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

عجب زور بازوئی دارد! در انتظار برای دیدن روی ماه فرزند برومندم سهراب، باید ابتدا بر این شیر تورانی غلبه کنم و سرش را به خاک بیاورم. آه! این زور بازو را از که به ارث برده است. گویی با خودم می جنگم!!
حتی دیو سپید هم این گونه زور مند نبود... ... ... آه! باید دوال کمر این پیر را گرفت و به خاک افکند. هاااای.
کجاست سرپنجه آن بازو که این پیل را به خاک افکند. اینجاست. اینجااااااااااااااست. هاااااااای...
گویی کوهی بر زمین اصابت کرد. رستم به زمین افتاد. سهراب نفسی به راحتی کشید. خنجر به دست گرفت تا سر پهلوان ایرانی را ببرد. رستم گفت: رسم و آیین پهلوانی ات کجا رفته پهلوان تورانی؟ مگر نشنیده ای که در نبرد تن به تن هر گاه جوانی پیری را بر زمین زند در نخستین بار سر از تنش جدا نمی کند؟ ها؟ نشنیده ای؟!!
چرا... شنیده ام. فریاد (( نشنیده ای)) آنقدر بلند بود که می خواست پرده گوش سهراب را پاره کند و پاسخ (( شنیده ام)) آن قدر معصومانه بود که رستم خود را فاتح نبرد دید...
باز هم ... ضربه گرز، تیغه شمشیر، نشانه می روم و تیر می اندازم. نیزه می گیرم و پرتاب می کنم. اینها بیهوده است. اگر این بار پشتم به خاک برسد مرگم حتمی است... ... این بار دیگر جان به در نخواهی برد. شباهنگام سرت بر نیزه سپاهیان من خواهد نشست... ... آه! این بار دوال کمرش را می گیرم و به خاک می فکنم. می توانم. می توانم.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الحج آيات: 78 محل نزول: مدینه

 
حُنَفَاء لِلَّهِ غَيْرَ مُشْرِكِينَ بِهِ وَمَن يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَكَأَنَّمَا خَرَّ مِنَ السَّمَاء فَتَخْطَفُهُ الطَّيْرُ أَوْ تَهْوِي بِهِ الرِّيحُ فِي مَكَانٍ سَحِيقٍ 31 ذَلِكَ وَمَن يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ 32 لَكُمْ فِيهَا مَنَافِعُ إِلَى أَجَلٍ مُّسَمًّى ثُمَّ مَحِلُّهَا إِلَى الْبَيْتِ الْعَتِيقِ 33 وَلِكُلِّ أُمَّةٍ جَعَلْنَا مَنسَكًا لِيَذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ عَلَى مَا رَزَقَهُم مِّن بَهِيمَةِ الْأَنْعَامِ فَإِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ فَلَهُ أَسْلِمُوا وَبَشِّرِ الْمُخْبِتِينَ 34 الَّذِينَ إِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَالصَّابِرِينَ عَلَى مَا أَصَابَهُمْ وَالْمُقِيمِي الصَّلَاةِ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنفِقُونَ 35 وَالْبُدْنَ جَعَلْنَاهَا لَكُم مِّن شَعَائِرِ اللَّهِ لَكُمْ فِيهَا خَيْرٌ فَاذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ عَلَيْهَا صَوَافَّ فَإِذَا وَجَبَتْ جُنُوبُهَا فَكُلُوا مِنْهَا وَأَطْعِمُوا الْقَانِعَ وَالْمُعْتَرَّ كَذَلِكَ سَخَّرْنَاهَا لَكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ 36 لَن يَنَالَ اللَّهَ لُحُومُهَا وَلَا دِمَاؤُهَا وَلَكِن يَنَالُهُ التَّقْوَى مِنكُمْ كَذَلِكَ سَخَّرَهَا لَكُمْ لِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَى مَا هَدَاكُمْ وَبَشِّرِ الْمُحْسِنِينَ 37 إِنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ كُلَّ خَوَّانٍ كَفُورٍ 38

 

ترجمه فارسي مکارم
(برنامه و مناسك حج را انجام دهيد) در حالى كه همگى خالص براى خدا باشد!هيچ گونه همتايى براى او قائل نشويد! و هر كس همتايى براى خدا قرار دهد، گويى از آسمان سقوب كرده، و پرندگان (در وسط هوا) او را مى‏ربايند; و يا تندباد او را به جاى دوردستى پرتاب مى‏كند! «31» اين است (مناسك حج)! و هر كس شعائر الهى را بزرگ دارد، اين كار نشانه تقواى دلهاست «32» در آن (حيوانات قربانى)، منافعى براى شماست تا زمان معينى( روز ذبح آنها) سپس محل آن، خانه قديمى و گرامى (كعبه) است «33» براى هر امتى قربانگاهى قرار داديم، تا نام خدا را (به هنگام قربانى) بر چهارپايانى كه به آنان روزى داده‏ايم ببرند، و خداى شما معبود واحدى است; در برابر (فرمان) او تسليم شويد و بشارت ده متواضعان و تسليم‏شوندگان را «34» همانها كه چون نام خدا برده مى‏شود، دلهايشان پر از خوف (پروردگار) مى‏گردد; و شكيبايان در برابر مصيبتهايى كه به آنان مى‏رسد; و آنها كه نماز را برپا مى‏دارند، و از آنچه به آنان روزى داده‏ايم انفاق مى‏كنند «35» و شترهاى چاق و فربه را (در مراسم حج) براى شما از شعائر الهى قرار داديم; در آنها براى شما خير و بركت است; نام خدا را (هنگام قربانى كردن) در حالى كه به صف ايستاده‏اند بر آنها ببريد; و هنگامى كه پهلوهايشان آرام گرفت (و جان دادند)، از گوشت آنها بخوريد، و مستمندان قانع و فقيران را نيز از آن اطعام كنيد! اين گونه ما آنها را مسخرتان ساختيم، تا شكر خدا را بجا آوريد «36» نه گوشتها و نه خونهاى آنها، هرگز به خدا نمى‏رسد آنچه به او مى‏رسد، تقوا و پرهيزگارى شماست اين گونه خداوند آنها را مسخر شما ساخته، تا او را بخاطر آنكه شما را هدايت كرده است بزرگ بشمريد; و بشارت ده نيكوكاران را! «37» خداوند از كسانى كه ايمان آورده‏اند دفاع مى‏كند; خداوند هيچ خيانتكار ناسپاسى را دوست ندارد! «38»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را (به همراه معني آن) با هم بخوانيم.  هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

hamed.1360@yahoo.com

رسول اكرم(ص)
اني اخاف علي امتي الفقر لكن اخاف عليهم سوء التدبير
من از فقر امتم بيم ندارم، آنچه برامتم بيمناكم سوء تدبير است.

 

 

mr_gir3pich@yahoo.com

گير3پيچ

به به سلام عليكم (. . . . . . )
خوبين
خوشين
سال نو مبارك
چه خبرا
عيد خوش گذشت بهتون ؟
جاي شما خالي به ما هم خوش گذشت و جيبامون پر پول شد ...
اين چند وقته كه روزانه نمي اومد خمار خمار بوديم .. ولي خب به شكر خدا ابر و باد و مه و خورشيد و مبين اينا دست به كار شدن و ملتي رو از نگراني رهانيدند
امروز اصلا حس نوشتن ندارم به جاش عيدي براتون يه كليپ دارم كه نيگ كنين و حالشو ببرين . .
اما توضيح : دخترا و خانوماي لوس و تي تيش ماماني و مامانم اينايي دانلود نكنن بهتره شايد به مذاق ؟؟؟؟  ( كاش يه كلمه بود براي باين حسم ) خوش نياد ... تو اين كليپ پر از سوسكه .. وااااااااي خيلي باحاله .. اين لينك دانلودش
http://rapidshare.com/files/107977565/Soosk.rar

اينم راهنمايي دريافت فايل از رپيدشير

فعلا قربون خودم تا بعد

 

 

محفوظ

اعتراض

سلام ببخشيد نمي خواستم مثل ديگران جواب بدم ولي حيف اين به اصطلاح من البته مجله نيست كه همش بين دو يا چند نفر درگيري باشه و بيشتر مجله رو فقط متلك گويي هاي اين چند نفر پر بشه آخه ديگه داره جنگ رواني ايجاد ميكنه شايد خيلي افراد ديگه هم هستن كه فقط مي بينن اين مطالب رو رد مي شن و به خودشون ميگن اينا هم شورش رو درآوردن يا مثه من كه خيلي تنبل هست با تنبلي زياد اين ايميل رو شايد بفرستن كه خسته شدن از اين بحث ها و حرف و حديث ها. موسي به دين خود عيسي به دين خود معني نداره كه يه ملت بشينن پاي حرفهاي دو يا چند نفر كه اصلا هيچ و پوچ هست مردم مي رن دنبال علم و تحقيق ما رفتيم دنبال چيزايي كه هر كس ايده خودش براي خودش قبول هست ما كه نمي تونيم همه رو درست كنيم اصلا ربطي نداره كه هر كس چطوريه . يكي دوست داره دينش رو مي پرسته يكي وطنش و غيره هر كس هر ايده اي داره يا دعوا داره ايميلهاشون كه هست به هم ديگه بدن مجبور نيستيم يه عده اي ديگه صحبتهاي اونارو گوش كنيم چون وقت اينكارا رو نداريم. فقط دوست داريم مطالب خوب رو بخونيم نه هر چيزي ديگه من هم دوست ندارم اين ايميل را به همه بدين تا جوابمو بدن فقط از شما خواهشا التماس مي كنم ديگه هر كسي مي خواهد جواب يكي ديگه رو بده به ايميل طرف فقط بده نه اين حرف و حديث هاي زشت ناسلامتي يه عده خانم هم دارن اين مطالب رو مي خونن زشته يه ذره حرمت همديگه رو حفظ كنيم بد نيست .
با تشكر خيلي خيلي مجله خوبي هست

 

 

mohammadr_mr@yahoo.com

عقد کنان پسر یک رئیس جمهور بود ...

پیش نوشت :
آقای کروبی ٬ دولت منجی را به سخره نگیرید !
اول می خواستم پست بالا را بنویسم ٬  این که کروبی گفته های احمدی نژاد در باره استقرار دولت منجی حضرت حجت را هم مسخره گرفته بود و گفته بود : به جای مدیریت جان به فکر  معيشت مردم باشید ! 

نوشت :
دیشب مراسم عقد کنان پسر احمدی نژاد بود . پسرش مهدی احمدی نژاد تقریبا هم سن الیاس قالی باف ٬  است .
عقدکنان مهدی احمدی نژاد در منزل پدر زنش انجام شد . خانم ها طبقه بالا و آقایان هم که ۲۰ / ۲۵ نفر بودند طبقه پایین ٬ منزل صاحب خانه ی پدر زن !

عروس خانم و آقا داماد هم توافق کرده اند تا جای مراسم عروسی سفر زیارتی بروند !
این ها تمام اتفاقات مراسم عقد کنان پسر یک رئیس جمهور بود  . مراسمی که فقط با اقوام درجه یک دوطرف برگزار شد .

خواستم این پست را که می نویسم ٬ این مراسم را با مراسم عروسی الیاس قالی باف که یک بار در تهران در باغی در لواسان با حضور همه مقامات کشوری و لشگری !! و یک بار هم در مشهد زادگاه قالی باف برگزار شد مقایسه کنم !
عروسی ای که از لاریجانی و حدادعادل بودند تا محسن رضایی و خاتمی . عروسی ای که خبر ۲۰ : ۳۰ را هم شگفت زده کرده بود !
فشارهایی که به مردم می آید ، احتمالا قرار است ملت را به آن جا برساند که  بگویند غلط کردیم به احمدی نژاد رای دادیم ! این طور احتمالا دل آقایان هم خنک می شود که انتقام خور را از مردمی که احمدی نژاد را ریس جمهور کردند گرفته اند !
مردم مسکن گران را لمس می کنند ٬ زندگی سخت را هم
اما آن چه مشخص است ٬ ملت می بینند !

و می دانند اگر کسی قرار باشد آن ها را درک کند همین احمدی نژاد است که  پسرش مثل همه ی مردم باید با همین تورم دنبال اجاره خانه باشد . پسر ریس جمهور !


پی نوشت :
وژدانن اگه بعدا یه موقع یاد این شب و روزا افتادی ٬ بخندا  ...  Smiley
ثانیا منظور از دیشب ٬ پریشب بود ( میلاد امام حسن عسگری ) که نگارنده چون خوابش می اومد اشتب کرد !

 

 

neda5908@yahoo.com

>>دستور آشپزی هفته<<
کباب حسینی(اصفهان)

مواد لازم:
گوشت مغز ران گوسفندی با چربی یا فیله گوساله یا راسته گوسفندی: ۱کیلو
پیاز متوسط: ۱ عدد
گوجه فرنگی: ۴ عدد
غوره: ۲۵۰ گرم
دنبه: ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه ایی: در صورت تمایل

طرز تهیه:
گوشتها را به صورت کبابی برش می دهیم و حداقل سه ساعت قبل در پیاز رنده شده و زعفران و آبلیمو و فلفل گوشت ها را استراحت می دهیم فقط دقت داشته باشید که نمک گوشت را سفت می کند پس همیشه نمک را در آخرین مراحل طبخ به گوشت اضافه کنید.
در قدیم از ترکه درخت انار سیخ چوبی تهیه می کردند اما امروز به راحتی می توانید سیخ چوبی را از مغازه ها تهییه بفرمایید؛ سیخ های چوبی را چند ساعت قبل در آب خیس کنید تا نرم شده و گوشت را پاره نکنند.
گوشتها و دنبه ها یک در میان به سیخ بکشید؛ در صورت تمایل مابین هر تیکه می توانید از یک برش فلفل دلمه ای استفاده کنید؛ البته به صورت سنتی از فلفل دلمه ایی استفاده نمی شود.
گوجه ها را ورقه ورقه کرده کف قابلمه بچینید؛ یک لایه غوره روی گوجه ها ریخته و سیخ های کباب را روی آنها بچینید دقت کنید که سیخ های کباب را روی هم قرار ندهید و همه را کنار هم در قابلمه بچینید.
دوباره روی کباب ها یک لایه گوجه یک لایه غوره و اگر باز هم سیخ کبابی مانده بود دوباره سیخ کباب بگذارید اما بهتر است که از قابلمه بزرگ استفاده کنید که تمام سیخ های کباب در یک ردیف قرار بگیرند.
درب قابلمه را گذشته آن را روی حرارت ملایم قرار بدهید تا گوجه فرنگی ها آب بندازه و غذا با آب گوجه بخار پز شود زمانی که آب گوجه ها خشک شد کمی رب گوجه فرنگی را در یک استکان آب گرم حل کنید و کمی زعفران و آبلیمو نیز به آن افزود روی غذا بریزید.
چند دقیقه دیگر غذای خوشمزه شما حاضر هست
نوش جان

شاد باشيد و برقرار
آشپزباشي ندا
http://www.parsplanet.com
http://delkadeh.parsgig.com

 

 

mahmoodsaremi@yahoo.com

جنس خاکش خوب است...!

یک نفر آدم بی درد و مرفه به رفیقش می گفت:

مایه و پول مهیاست بیا تا برویم...

و رفیقش پرسید؟

به کجا دوست من؟!

گفت:آن جا که به نام فکه ست

می دهد جان که بسازی ویلا!

جنس خاکش خوب است...

و اگر زود بجنبیم و بسازیمش ما

می شود قیمت آن مثل طلا

می رود آن بالا

تا به عرش اعلا!

آن قدر که همگی فکر کنند...

شده آن قطعه ای از خاک بهشت!!

در همان لحظه پریدم از خواب!

به خودم گفتم های...

نکند خواب تو تعبیر شود؟

و اگر شد...

تو چه خاکی به سرت خواهی ریخت؟!

زیر لب گفتم که...

خاک پاک فکه

جنس خاکش خوب است...!

 

.

alirezamajidi@gmail.com

مطالب و لینک‌های پراکنده

خالی‌بندهای جهان، متحد شوید!: سایت WhatsYourRecord.com برای ثبت رکوردهای شخصی ایجاد شده است. کاربران می‌توانند رکوردهای شخصی خود را در هر زمینه‌ای در این سایت ثبت کنند، از حبس کردن نفس گرفته، تا نوشیدن آب در یک روز و از تعداد میل‌های دریافت شده در یک روز تا رکوردهای ورزشی.
اما آنطور که پیداست این سایت بالقوه می تواند مورد استفاده خالی‌بندهای جهان قرار بگیرد و مبدل به مکانی شود برای عرض اندام آنها!

برترین کشورهای جهان از لحاظ وضعیت سلامت: فوربس برترین کشورهای جهان را از لحاظ سلامت انتخاب کرده است و بر این اساس ایسلند، سوئد، فنلاند، آلمان، سوئیس، استرالیا، دانمارک، کانادا، اتریش و هلند، در مقام‌های اول تا دهم قرار گرفته‌اند و آمریکا در مکان یازدهم ایستاده است.

کسانی که علاقمند به کورس‌های آنلاین هستند، حتما این صفحه را ببینند.

راستی، حتما از tweet scan به صورت هوشمندانه استفاده کنید، با جستجوی کلمات کلیدی به فارسی و انگلیسی می‌توانید دوستان تازه‌ای پیدا کنید و اخبار و نظرات جالبی را ببینید.

این هم یک ساعت آفتابی مدرن، این ساعت آفتابی سه منبع روشنایی دارد که متحرک هستند و حاصل سایه‌های ایجاد شده به وسیله آنها، زمان را نشان می‌دهد. این ساعت البته هنوز در حد یک طرح است!

socialscan: نشانی وبلاگ خودتان را بدهید تا ببنید در سایت لینک‌دهی جمعی چند بار لینک شده.

سن کم مانعی برای داشتن ایده‌های بکر و عملی کردن آنها نیست، یک پسربچه 14 ساله، یک بازی کارتی در مورد شیمی درست کرده است، 500 هزار دلار کاسبی کرده و در همایش انجمن شیمی آمریکا هم به زودی بازی خود را موسوم به Elementeo ارائه خواهد کرد. (لینک)

گیر به دیک چنی!: ظاهرا عکسی از دیگ چنی در سایت کاخ سفید منتشر شده، عکس او را در حال ماهیگیری در یکی از رودهای ایالت آیداهو نشان می‌دهد. اما وبلاگستانی‌های آمریکا هم مثل وبلاگستانی‌ها و بالاترینی‌های خودمان فوق‌العاده نکته سنج هستند!

 

 

tupol_love@yahoo.com

Hi Mobin Jan
Man fekr mikonam kassi ke in video ro ferestade (ويدئو: آزار و اذيت مسلمانان در آمريکا) onvane matlabo eshtebahi ghozashte ya majera ro nagerefte yaaaa aslan zaban ro motvaje nashode. inja keshvare azade va aghe khob deghat karde bashid barnameyei az pish amade bode ta axol amale mardomo dar moghabel yek foroshande mokhalef mosalmanan (Albate ba hamahanghi). inja baraye shoro be kar avalin chizi ke emza mikoni "hich kas hagh nadarad kassi ro be khatere ranghe post, mazhab meleiyat, jensiyat, va sharayet zaheri... morede tafavot gharar dade ya be mazhake beghirad ". hala nemidonam chera osolan vase maha ajibe ke yek adame mamoli dar amrica be rosari o chador ke dar amrica baraye 99% bighane ast eteraz dare onam dar hali ke hamin diroz dar yeki az maroftarin marakez kharid tehran mamorin rasmi hokomati az baradar man va khanomesh khastand ke lebasaha va vasaeli ke kharide and ro az baste dare avorde va onha neshon bedand (ta motmaen beshan mokhalef mavazine niroye entezami nabashe). Baba jane madataton ye kam cheshatono baz konid man fekr nakonam hata dar esraeil ham ye ham chin kar khejalat avari va felestiniha bokonand.
movafagh bashid
Ali/ Los Angeles

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

پيامك موسويان از ديار سي‌سي‌يو!

مي‌گويند حسين موسويان متهم پرونده هسته اي به دليل بحران قلبي! در بيمارستان بستري شده و حالش هم خيلي خيلي خيلي نامناسب است و پزشك متعهد ايشان هم با آزمايشهاي بسيار بسيار دقيق و موشكافانه دريافته اند كه استرس‌ها و فشارهای سیاسی ـ تبلیغاتی وارد شده بر موسويان طی 8 ماه گذشته! او را به اين حال و روز انداخته ...
 

 
كارشناسان امور ديپلماتيك در فرنگ هم معتقدند كه آزمايش پزشكان ايراني اين بار بسيار بسيار دقيق بوده و بحران قلبي موسويان دقيقا از هشت ماه پيش - يعني همان زماني كه به اين ديپلمات خدمتگزار تهمت جاسوسي زدند- شروع شده است
بعضيها هم معتقدند كه وي آخرين شام را پيش از بحران قلبي در كلبه درويشي اش در اوشان فشم صرف كرده و علي رغم چربي بسيار زياد اين غذا، فقط به خاطر گل روي مرشد و مراد خود، از صرف اين غذا امتناع نكرده است و در اثر چشم زخم بدخواهان دچار بحران قلبي شده و در عين حال سنگيني حكم نابحق بدخواهان عليه وي، حمله قلبي را شدت بخشيده است
وكيل حسين موسويان در همين زمينه گفته: "یکی از رگ های اصلی قلب موسویان 60 درصد و یکی دیگر از رگ های قلب او 40 درصد دچار گرفتگی شدید شده" و مصائب 8 ماه گذشته او را شدت بخشيده است
و حال شما چه ميدانيد كه در اين هشت ماه تاريخي چه بر موسويان گذشته است. شرح اين ماههاي دردناك را بايد از رسانه هاي معتبر و بسيار بسيار پرمخاطب شهاب نيوز، سايه نيوز و مهر نيوز بخوانيد تا شايد بتوانيد گوشه اي از رنج هاي اين ديپلمات ساده زيست، پرتلاش، وطن‌دوست و مظلوم را بدانيد.
 

 
و اگر اصرار داريد كه اين مصائب را اندكي متصور شويد، سريال "پيامك از ديار باقي" و قصه آقاي "سيم‌خواه" را به ياد بياوريد كه با تلاشهاي صادقانه و بي وقفه و وطن دوستانه، فقط براي رضايت خدا به ثروت زيادي دست يافت و سرانجام هم به ديار باقي شتافت و دست طلبكاران دروغگو و حسودش از او كوتاه شد
اميدواريم حسين موسويان، ديپلمات كاركشته و خدمتگزار و وطن دوست كشورمان كه مانند آقاي "سيم خواه" به ناحق و مظلومانه مورد بي مهري و تهمت هاي ناجوانمردانه قرار گرفته و البته كارش نه به ديار باقي، بلكه به ديار "سي‌سي‌يو" كشيده، حداقل بتواند پيامك هايي از ديار سي‌سي‌يو به مصلحت ‌سنجان مجمع عشاق بفرستد تا خدايي نكرده خدايي نكرده، حق او در مقابل آن همه خدمات هسته اي و غير هسته اي پايمال نشود و مجمع نشينان تشخيص دهنده مصلحت به همراه كارشناسان خبره امور هسته اي و غير هسته اي در فرنگ بيش از اين بتوانند از وجود با بركت او بهره مند شوند...

 

 

shirazi_mary@yahoo.com

لطفاً دعا کنید

حالا می فهمم وقتی آقای انجوی می گفتن ما جامانده­ایم، یعنی چی. حالا می فهمم چرا این هایی که از جنگ برگشتن منزوی شدن و گوشه گیر. چون هیچ کس ، حالا هیچ کس که نه، اما یک تعداد زیادی حرفشون رو نمی فهمیدن. خیلی سخته آدم بین یک عده زندگی کنه که هرچی می گه نمی فهمن، هرچی می گه: «نمی دونید چه حال و هوایی داشت، نمی دونید چه بچه هایی بودن، نمی دونید که جاماندگی چقدر بده»، اما هیچ کس نمی فهمه. انگار در یک زمان دیگه ای، در یک دنیای دیگه ای داریم زندگی می کنیم. انگار ما هم باید مثل یادگارهای جنگ بمانیم و فسیل بشیم. نگید پس چه راحت داره می نویسه، نوشتن حتی اگر با بغض خیلی سنگینی هم همراه باشه (مثل الآن من)، باز هم پیدا نیست و کار سختی هم نیست. وقتی کسی که توی حادثه نبوده با ما حرف می زنه، می گه چقدر حالت خرابه؟ اما باز هم نمی فهمه که وقتی 12نفر از اعضای خانوادت رو یک جا از دست بدی، چندین نفر دیگه از اعضای خانواده هم حالشون بد باشه و توی بیمارستان، دیگه برات حالی نمی مونه. نمی فهمن که بهترین دوستت رو دیگه نمی تونی تا قیامت ببینی و بی لیاقت بودن و انتخاب شدن برای شهادت و... وخیلی چیزهای دیگه یعنی چه.
ما یک کانون نبودیم. یک خانواده­ی 10ساله بودیم. یک خانواده­ی بزرگ. و حالا وقتی می بینیم که این همه حرف های نامربوط و غیر واقعی، داره پدر خانواده (آقای انجوی) رو، ریز ریز خُرد می کنه، دیگه حالی برامون نمی مونه.
از یک شنبه تا حالا کلاس نرفتم. یعنی نتونستم که برم. وقتی صدای ضبط ها و خوندن اون آدم ها (چه این ور آب و چه اون ور آب!!!) رو می بینم، وقتی رفتارها و لباس های ناجور دخترها و پسرها رو می بینم، وقتی تصور می کنم که با چه نگاه های ترحم انگیزی روبرو می شم، وقتی ... واقعاً نمی دونم که چه طوری باید تحمل کنیم. یک چیزی روی قفسه سینه هامون سنگینی می کنه که تحملش یک کم سخته. فقط خدا به ما صبر بده. هم به خانواده هاشون و هم به ما که بودیم وشاهد ماجرا. شاید کم کم داریم از شوک در می یایم. نمی دونم. فقط می دونم که خیلی سخته. حالا می فهمم که آقا سید که می گفتن زندگی بعد از شهدا خیلی سخته، یعنی چی. اون هایی که توی حادثه مسجد ارگ بودن، حال ما رو می فهمن.
خلاصه این که اگر بخوایم منزوی نشیم، اگه بخوایم مثل فسیل بهمون نگاه نکنن، اگه بخوایم ... اگه بخوایم راه این دوستای شهیدمون رو ادامه بدیم، باید یک کاری کنیم. می خوام مثل شهید صیاد یا شهید کاظمی (یا مثل هرکس دیگه که این طوری بود) عمل کنم. جنگشون رو کردن، بعد از جنگ هم به حرف رهبرشون گوش می کردن، جهاد اکبرشون رو هم که داشتن، علمشون رو هم که بیشتر می کردن و خیلی کارهای دیگه. ما این کارها رو پیش می گیریم، چون همیشه آقا سید می گفتن: «چه خوبه آدم شهید چمرانی، شهید بشه. یعنی درسش رو بخونه، تخصص کسب کنه، جنگش رو هم داشته باشه، آخرش به خدا هم برسه.» این کار رو شهید مهدوی هم انجام داد. در دیداری که روز بعد از حادثه با مادرشون داشتیم، می گفتن: «درسش خوب بود، نماز شبش قطع نمی شد، عروسی نمی رفت، برای شهدا کار می کرد[مسئول واحد شهدای برادران بودن]، نماز شب جمعه هاش، بالای قبر شهید عبدالحمید حسینی می خوند [جالبه بدونید که شهید حسینی، 20ساله شهید شدو شهید مهدوی هم همین طور]، چه پسر خوبی بود، اصلاً یک چیز دیگه بود. می گفت مادر، دوستام بهم می گن چه قدر درس می خونی که نمره هات این قدر خوبه؟ ولی مامان من یک چیزی بهم دادن که می تونم این قدر خوب امتحان بدم وگرنه کار فرهنگی [یکی از اعضای تشکل وصال دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز بودن] و کار برای شهدا که دیگه برام وقت نمی ذارن.» خوش به حالش، آخرش هم به آرزوش رسید. آخه به مامانش گفته بوده، «من بالاخره شهادتم رو از شهدا می گیرم» و گرفت.
تمام عکس ها، فیلم ها و مطالب دیگه در سایت کانون هست برید ببینید:
http://www.rahpouyan.com
لطفاً فقط دعامون کنید، چرا که ما که در صحنه بودیم، الآن با کوچترین صدا، می پریم بالا! واقعاً اعصاب همون (حداقل با کسانی که صحبت می کنم، که تعدادشون هم کم نیست) ضعیف شده. حالا تازه ما که زیاد چیزی ندیدیم، برادرهای کانون که اجساد پاک و مطهر شهدا را جمع می کردن، چه ها که دیدند و ما شنیدیم، بماند اون هم با چه وضعیت های دلخراشی که بودن (آخه اعضای کانون، بیشتر دانشجو و دبیرستانی هستن و بچه یا بزرگتر از این سنین، خیلی کمند). برای خانواده های شهدا، که خداوند به آنها صبر عنایت فرماید. همین طور برای دوستان مجروحمون، چون بعضی ها حالشون خیلی بده. و بالاخره برای ما جامانده های بی لیاقت، که خدا ان شاءالله به خاطر آنها، یک نظری هم به ما بکند. آمین.
بببخشید اگه این چند روز اذیت شدید و مجبور بودید که متن های خسته کننده من و دوستانم رو بخونید. از همدردی هاتون هم واقعاً تشکر می کنم. چون می دونستم گوشهای شنوایی هست، اینها رو بیان کردم. تا بعد...

 
 

dfaf0628@yahoo.com

در پاسخ به ارزش گريه بر سالار شهيدان

من هم با دوستی که مخالف گریه برای کشته شدگان حادثه کربلا هستم و برای همین مطلبی که در این مورد در جایی خواندم را براتون عینا کپی میکنم امید وارم دوستانی که این متن با مزاجشون سازگاری ندارد جوانب ادب را رعایت کنند

می‌توانیم در روز عاشورا، جامه‌ی سرخ بپوشیم و فریاد برآوریم که این سرخی، نشانه‌ی پیروزی خون بر شمشیر است.
می‌توانیم لباسی سر تا پا سفید بپوشیم و بگوییم این کفن است که پوشیده‌ایم تا عهدی باشد بین ما و حسین (ع) که در راه ادامه‌ی نهضت و ظلم ستیزی او، برای شهادت همیشه آماده‌ایم.
می‌شود سیاه پوشید و بانگ سر داد که این سیاهی نشانه‌ی آن است که من و من‌ها، در روز و روزهای عاشورا، حسین و حسین‌ها را تنها گذاشته‌ایم و آنها مظلومانه به شهادت رسیده‌اند. این لباس سیاه نشانی است بر شریک جرم بودن ما و ریخته شدن خون آنها.
می‌توان سبز پوشید و گفت نهضت حسینی، خزان مظلومان را بهار کرده است و نوید این پیروزی، بهار بشریت را به ارمغان آورده است.
می‌توان زرد پوشید و گفت ما به خزان نشسته‌ایم، چرا که بعد از عاشورا، بهار انسانیت، تابستان را پشت سر نگذاشته، به خزان رسیده است.
می‌توان...
می‌توان خندید و شادی و پایکوبی کرد و فریاد شهیدان زنده‌اند را سر داد و گفت که آنان نمرده‌اند و نزد خداوند روزی آسمانی دارند و جاودانگی الهی متعلق به آنان است.
می‌توان بر سر زد و شیون نمود كه چرا همرزم حسین (ع) نبوده‌ايم و اين افتخار را نداشته‌ايم كه هم‌ركاب او باشيم.
می‌توان گونه‌هاي خود را به رنگ سرخ درآورد همانگونه كه منصور حلاج با خون خود گونه‌هايش را سرخ نمود تا روي زردش را دشمن ظالم نبيند.
می‌شود خاك بر سر ريخت كه شايسته انسان خفت زده است و بگوييم ما نيز نسبت به راه حسين (ع) چنين هستيم.
می‌شود علمدار شد و زور بازوي خود را به رخ ديگران كشيد، بساط زورآزمايي به پا كرد و شهرت آفريد كه علم فلان دسته از همه بزرگتر و سنگين‌تر است و همچنين می‌شود سنگين‌ترين علمها را بلند كرد و گفت اين به نشانه علم نهضت اوست كه به هر سنگيني‌اي كه باشد، آنرا بر دوش خواهيم كشيد.
می‌شود...
آري می‌شود هركاري انجام داد، مهم اين است كه در پس آن كار، چه انديشه‌اي نهفته باشد و اينكه ما با چه طرز فكري به رسالت خود نگاه كرده، در چه جايي و با چه محتوايي آنرا پيدا می‌كنيم. ضمن اينكه پس از يافتن بايد بدانيم، تازه در ابتداي راهي دراز قرار خواهيم گرفت كه چگونه آن انديشه را به عمل تبديل كنيم؟
حال كه او به ما ياد داد "كل ارض كربلا و كل يوم عاشورا" و به ما آموخت: همه جا كربلا و همه روز عاشورا است، اينك ما در عاشورا و كربلاي خود چه می‌كنيم؟ آيا اگر ما هم در صحراي كربلا بوديم، باز هم حسين تنها نمی‌ماند؟ آيا اين سوال لرزه بر اندام ما نمی‌افكند و تصور شريك جرم بودن در ريخته شدن خون حسين (ع) خواب را از چشمان ما دور نمی‌كند؟
اگر ما در كربلا نبوده‌ايم تا افتخار هم‌رزم بودن با او را داشته باشيم، ‌در كربلاي عصر خود كه زندگي می‌كنيم و اگر در روز عاشوراي تاريخي حضور نداشته‌ايم،‌ در عاشوراي زمان خود كه قرار داريم. كافي است كه حسين و حسين‌هاي زمان خود را بشناسيم، عاشورا و كربلا به خودي خود پيدا می‌شوند. اما اگر حق طلبان و ظلم ستيزان كماكان تنها مانده‌اند، خدا را شكر كنيم كه ما روز عاشورا در كربلا نبوده‌ايم زيرا اگر حضور داشتيم يا در زمره يزيديان بوديم و يا از كساني كه حسين (ع) را ترك كردند.
بياييد معرفت و روح نهضت حسين (ع) را يافته و حماسه بزرگ او را زنده كنيم تا در زمره يزيد و يزيديان نباشيم زيرا كه جهان دو قطبي است،‌ يا راه حسين (ع) و يا راه يزيد، راه سومي وجود ندارد. بياييد به حال خود گريه كنيم و دورنمايي از عملكردهاي خود را پيش روي ببينيم و حساب لقمه‌هاي سفره‌ي خود را يكبار از نظر بگذرانيم:
ببين كه چه ريسيده‌ايم،‌ دست كه ليسيده‌ايم تا كه چنين لقمه‌ها، سوي دهان آمدند
(مولانا)
ظهر عاشورا است و ظهر عاشورا‌ها،‌ فرصتي است كه انسان با خود واقعي‌اش روبرو می‌شود و من نيز در اين آیینه خود را مشاهده می‌كنم و می‌بينم كه امروز چقدر عجول هستم (خلق انسان عجولا)، ‌تا چه حد حريص هستم و سيري ناپذير (خلق الانسان هلوعا) و جز شكم خود چيز ديگري را نمی‌شناسم و شكم بر من حاكم است (اولئك كالانعام بل هم اضل)، امروز به راحتي دروغ می‌گويم، به گرسنه و درمانده‌تر از خود رحم نمی‌كنم و در اسراف غرق می‌باشم و... اين است خود واقعي من كه در عاشورا برملا می‌شود.
آري عاشوراها، آیینه تمام قدي است در مقابل ما كه می‌توانيم خود واقعي را در آن نظاره كنيم. بياييم در اين آیینه خود را نگاه كنيم و براي خود چاره‌اي بيانديشيم و طرحي نو بيابيم تا پس از رسيدن به انديشه‌اي درست، نوبت به انجام عمل نيك رسيده و نهضت حسين (ع) را در عمل زنده نگاه داريم. واي اگر از همه اين نهضت‌ها و حماسه‌هاي بزرگ براي ما دست بريده‌اي، ‌لب خشكيده‌اي، سر بريده‌اي، دست قطع شده‌اي و فرق شكافته‌اي و... باقي مانده باشد و معرفت حركت بزرگ مردان و زنان تاريخ در گذر زمان به دست فراموشي سپرده شده و صرفاً از آن مراسمي بر جاي مانده باشد، آن وقت است كه بايد گريست و گريست،‌ بر سر زد و شيون كرد و...
امروز عاشوراست، به ياد آوردم كه سالها است كه با او بيعت بسته و بيعت شكني می‌كنم. مُهر نمازم به يادم آمد كه از تربت پاك كربلاست و من آن را به نشانه بيعت با او مبني بر ادامه نهضت حق طلبانه و ظلم ستيزانه‌اش هر زمان كه پيمان اول "اياك نعبد و اياك نستعين" را با خدا بستم،‌ پيمان دوم را هم با حسين (ع) در كنار آن قرار داده و بيعت می‌كنم، اما دريغ از يك جو عمل.
امروز در آیینه عاشورا خود را نظاره می‌كنم و جز پيمان شكني حرفه‌اي و ماهر كه حتي به پيمان شكني‌هاي خود نيز واقف نيست، موجود ديگري نمی‌بينم. من از يك سو پيمان خود را با خداوند می‌شكنم و از سويي ديگر با حسين (ع) و می‌خواهم با شركت در مراسمي و ريختن اشكي به خود بگويم كه دين خود را نسبت به او ادا كردم و وجدان پيمان شكن خود را راحت كنم. اما آيا بدين گونه كار خاتمه پيدا كرده و من در زمره حسينيان قرار گرفته‌ام؟
هم اكنون حداقل خوشحال هستم كه پيمان سوم را (لبيك لك لبيك) را نبسته و بار پيمان شكني‌ام از اين سنگين‌تر نشده است و به شيطان نيز سنگي نزده‌ام تا دروغ گويي‌ام بيشتر از اين آشكار نشود.
اگر امروز حسين (ع) در بين ما بود و ما از آن حضرت سوال می‌كرديم كه از ما عمل و وفاي به عهد می‌خواهد و يا گريه و زاري و بر سر زدن، چه جوابي به ما می‌دادند؟ مسلماً به ما می‌فرمودند كه وفاي به عهد را، زيرا او شهادت را براي نشان دادن راه خدا انتخاب نمود تا براي ما الگوي كاملي باشد از انسان متعهد نسبت به خدا (اياك نعبد و اياك نستعين)، ‌حق طلب و ظلم ستيز،‌ تا ما بتوانيم او را نمونه و چراغ راه خود قرار بدهيم نه اينكه براي شهادت افتخار آميز او صرفاً شيون كرده و بر سر زنيم.
آري بايد براي اين همه گمراهي و پرت بودن از راه و پيمان شكني‌ها گريه كنم،‌ حداقل امروز را، زيرا فردا هم چيز را دوباره فراموش خواهم كرد و چهره واقعي خود را نيز به دست فراموشي می‌سپارم تا محرم و محرم‌هاي ديگر.
با اميد به توفيق عمل

 

 

shamsyb@yahoo.com

فتنه بزرگ، جهالت مسلمانان است
نه فيلم هلندي

فيلم 15 دقيقه اي "فتنه" كه توسط رهبر راستگرايان هلند ساخته و در اينترنت به نمايش درآمده است، توفاني از خشم و احساسات ضد غربي مسلمانان سراسر جهان را موجب شده است؛ حتي برخي علماي اسلام، خواستار قطع رابطه كشورهاي اسلامي با هلند شده اند. گروه هايي از مسلمانان خشمگين نيز با برپايي تظاهرات متعددي در نقاط مختلف جهان و در مقابل سفارتخانه هاي هلند، خواستار اعدام كارگردان فيلم شده اند.
اما اين فيلم چيست و چه محتوايي دارد؟
"فتنه" فاقد روايت كلامي است. مستندي است كه تصاويري از اعمال و سخنان مسمانان را نمايش مي دهد.
آنچه در اين فيلم نمايش داده مي شود عبارت است از:
- سربريدن اتباع غربي توسط اعضاي القاعده
- اعدام يك زن افغاني در يك زمين فوتبال توسط طالبان
- قمه زني توسط برخي شيعيان در روز عاشورا با تاكيد بر قمه زدن بر سر كودك عراقي توسط مادرش
- تصاويري از كشته شدن يك كارگردان ضد اسلام هلندي توسط يك مسلمان مراكشي
- اعدام هايي در ايران
-...
در كنار اين صحنه ها، آياتي از قرآن و نيز سخناني از برخي چهره هاي مسلمان مانند محمود احمدي نژاد كه مي گويد اسلام دنيا را فتح خواهد كرد پخش مي شود تا اينگونه القاء شود كه اولا آنچه گذشت، بخشي از آموزه هاي قرآن و اسلام است و ثانيا مسلمانان درصددند اين رفتارها را به كل جهان تعميم دهند.
در ادامه، نظرات مسلمانان ساكن اروپا درباره مفاهيمي چون زنا، جهاد و همجنس بازي و .... ذكر مي شود كه با نظرات بسياري از غيرمسلمانان اروپايي يكسان نيست و بدين ترتيب، هشدار داده مي شود كه اسلام در اروپا به عنوان يك خطر ، موجود است و لذا بايد شعار پيشروي اسلام را در جهان جدي گرفت.
ترديدي نيست كه نحوه در كنار هم قرار گرفتن اين تصاوير و نيز منسوب كردن آنها به كل اسلام، امري مغرضانه ، و در حالت خوشبينانه، ناآگاهانه بوده است ولي آنچه مهم است اينكه آيا تصاويري كه از جنايات مسلمانان و نيز اعمال جاهلانه آنها در اين فيلم آمده است، دروغ، مونتاژ و ساختگي است؟
مگر نه اين است كه اعضاي القاعده، هرگاه خواسته اند سر يك انسان را ببرند، در مقابل پرچم لااله الاالله، محمد رسول الله (ص) اين كار را انجام داده و با فرياد الله اكبر در مقابل دوربين سر بريده اند؟
مگر نه اين است كه طالبان در زمان حكومت خود، خشن ترين، بي رحمانه ترين و ضد انساني ترين رفتار را با مردم افغانستان داشت؟
مگر نه اين است كه برغم هشدارهاي برخي علما و مراجع روزآمد، هنوز كه هنوز است، برخي شيعيان در روز عاشورا با قمه بر سر خود و كودكانشان مي زنند تا صحنه هايي دلخراش ايجاد كنند و چهره اي متوحش از اسلام به نمايش گذارند؟
مگر در هند و پاكستان ، هنوز فرقه هايي از ما مسلمانان ، در ماه محرم ، با زنجير هاي تيغ دار بر شانه هاي خود نمي كوبند تا روزي خون آلود و بعضاض منتهي به مرگ را پشت سربگذارند؟
و مگر نه اين است كه در همين ايران خودمان ، فريادها بلند بود كه اين همه اعدام را لااقل در ملأ عام انجام ندهيد ( و باز خدا به رئيس قوه قضاييه خير دهد كه بخشنامه ممنوعيت اعدام علني را صادر كرد)
اينها، واقعيت هايي است كه در جهان امروزين اسلام وجود دارند. بنابراين، اين دو امكان براي غيرمسلمانان به طور واقعي وجود خواهد داشت: "استفاده از اين واقعيت ها براي تبليغ مغرضانه عليه اسلام" يا "سوء برداشت از اين واقعيت ها و تعميم آن به همه مسلمانان".
واقعيت اين است كه امروز، صداي اندك مسلماناني كه توحش و آدم كشي را با مفاهيم جهاد و دفاع اشتباه گرفته اند، بيش از صداي اكثريت مسلمانان جهان كه طرفدار صلح و همزيستي اند به گوش جهانيان مي رسد.
در اين ميان، بسياري از علماي مسلمان، به ويژه علماي اهل سنت كه گروه هايي مثل القاعده خود را بدانها منتسب مي كنند، در مقابل اين كج روي ها، سكوت كرده اند يا واكنش قاطعانه و صريحي نشان نمي دهند.
اگر آنها، هنگاهي كه اولين فيلم القاعده در اينترنت (كه سر انسان را مي بريدند) منتشر شد ، عليه اعضاي القاعده موضع مي گرفتند ، ديگر نيازي نبود كه امروز عليه فيلم هلندي برآشوبند و مگر جز اين است كه فيلم "فتنه"، تركيبي است - البته هدفمند - از فتنه هايي كه واقعا توسط تعدادي مسلمان جاهل و نابخرد بروز كرده است؟
درباره فيلم فتنه و اينكه چه واكنشي بايد در برابر آن داشته باشيم، تاكنون، گزينه هاي زيادي مطرح شده است. از جمله سكوت و بي تفاوتي نسبت به اين فيلم، خشم و خروش عليه آن و سازندگانش، قطع رابطه با هلند، ساختن فيلم هايي براي پاسخ متقابل، يادآوري جناياتي كه غربي ها عليه مسلمانان كرده اند، گوشزد كردن آيات خشونت در انجيل و تورات و ...
هر كدام از اين راه ها و روش ها، البته در جاي خود قابل بررسي است ولي بي گمان ، بهترين و موثرترين واكنش ها، اصلاح دروني جامعه مسلمانان است؛قطعاً ، تا وقتي كه خشونت هاي ضد انساني به اسم اسلام و مسلمانان ادامه داشته باشد، "فتنه" ها همچنان ادامه مي يابند و بانيان "فتنه" كار سختي براي ساختن فيلم هاي جديد، نوشتن كتاب هاي تازه، برپايي نمايشگاه هاي نو و ... نخواهند داشت، فقط كافي است ساعتي در اينترنت جستجو كنند تا صدها تصوير خشن، ضد انساني، مشمئز كننده، خونبار و وحشت بار پيدا كنند و سپس آنها را در قالب فيلم و كتاب، سايت، نمايشگاه و ... "بازنشر" كنند.
اگر عقلاي اسلام طرحي نو براي غلبه صداي اكثريت صلح جوي مسلمانان بر نعره هاي اقليت فتنه گر مسلمانان برنيندازند، تصوير اسلام، از آنچه هست در نزد افكار عمومي جهانيان مكدرتر و زشت تر خواهد شد و در چنان هنگامه اي زيستن مسلمانان در اين جهان، از آنچه هست، سخت تر و طاقت فرساتر خواهد بود.
بياييد به مخاطب غيرمسلمان كه هر گاه از اسلام مي شنود و مي خواند و مي بيند، تنها خشونت و قتل و ترور و سربريدن است، حق بدهيم كه درباره مسلمانان "بد انديشه" باشد و بياييد اين را هم بپذيريم كه "مسلمانان ساكت" جهان شايد به اندازه اقليت خشونت گرا در اين ماجرا مقصر باشند كه نخواسته اند خشونت محوران را از دايره مسلماني خويش طرد كنند تا جهانيان حساب آنها را از حساب اسلام و مسلمانان جدا نمايند.
فتنه بزرگ، جهالت مسلمانان است و بي تفاوتي مسلمانان آگاه به اين جهالت.
سيد ضياءالدين احتشام

 
 

احسان بهرام غفاري

انتقادات

اول ) از همه دوستانی که بصورت شخصی و بصورت عمومی و چه از طریق مبین عزیز مطلب بنده را نسبت به یزدان عزیز مورد انتقاد قرار دادند ممنونم .
دوم ) برخی دوستان نوشته های من را بد متوجه شده اند . مثلا در مورد حرکات انتحاری فلسطینی ها که اشتباها به سلمان فارسی ربط داده بودند ، که به خاطر نگارشم ( که کمی درهم بود ) عذر خواهی می کنم .
و اما سوم اینکه در پاسخ برخی سوالات و نوشته ها باید عرض کنم :
یزدان عزیز
الف ) بنده به رسم یادآوری بخشی از مطلب پیشین شما (فقط پاراگراف اول ) را در اینجا نقل می کنم تا متوجه افعال جمع تان بشوید .
" دوست پير و كم شورمان نمي‌دانم چگونه و چه زماني ما را در حال حمله مي‌بيند و چگونه در حال عذرخواهي و پشيماني – آن قدر دقيق و حرفه‌اي كه خودمان هم متوجه نمي‌شويم الان داريم حمله مي‌كنیم يا پشيمانيم - چندين بار با ايشان مناظره و گفتگو كرده‌ايم - ما به شيواترين و منطقي‌ترين شيوه پاسخ داده‌ايم - در نوشته بعدي بدون اين كه اشاره‌اي به پاسخ ما بشود - توهين و افترا نثار ما شده كه چرا نوشته‌ها خام است - ما هم جواب دادیم – به جای اینکه پاسخ جوابهای ما را بدهد – اما ما که می گوییم حدیث فلان چیز را می گوید – اگر ما در راه هدایت دیگران سکته کنیم و ... " – همانطور که مستحضر گشتید ، شما همیشه " ما " بوده اید و همه افعالتان هم " جمع " .
دوم ) در مورد بحث انتحار فلسطینیان اگر کمی شما و دوست دیگر دقت می کردید متوجه میشدید که منظور برادران فلسطینی بودند والا هر عقل سلیمی می داند که سلمان پارسی نه انتحاری انجام داد و نه در آن زمان دینامیتی وجود داشت !
سوم ) فرموده اید که سلمان ایرانی بودنش مهم نیست و مسلمان بودنش مهم است . پس برادر من برای چه شما اباذر ، یاسر ، سمیه ، مالک اشتر ، ابوحمزه و دیگران را مورد لطف خود قرار نمی دهید و از آنها تمجیدی نمی فرمایید ؟ به جز این است که بعنوان یک ایرانی افتخار می کنی که سلمان ایرانی بوده است ؟ پس برادر من ، شما سلمان را بعنوان هم خاک خود مایلی جایگاه ببخشی و نه بعنوان یکی از صحابه . البته بارها گفته ام این بحث مرغ و تخم مرغی است . چون وطن و دین هر کدام جایگاه خود را دارند و هر کدام در جای خود اولی تر از دیگری است .
چهارم ) در مورد دین داری من و یا کافر بودن من هم خداوندی در آن بالا هست که در قیامت خود قضاوت می کند و نه من می توانم شما را به ایمان زیاد متهم کنم و نه شما می توانید من را به ایمان کم که ایمان در نزد خدا بشکه ای و متری نیست و خود می داند که چگونه برای هر کس مقیاسی در نظر بگیرد و با آن پیمانه ، حواله بهشت و جهنم را صادر کند . اما نکته حایز اهمیت برای من این است که یزدان عزیز ، در کجای این عالم وقتی کسی در دفاع از امام سوم و دختر پیامبر و غیره بر می آید و مشتی عربده زن را محکوم می کند ، تبدیل به ضد دین می شود ؟ شاید در احادیث متنوعی که شما حامل آن هستید ، مقام روضه خوان بالاتر از معصومی است که بر او روضه خوانده می شود !!!؟ اما حضرت امیر هم در حدیثی فرموده اند که زمانیکه فقر از دری وارد می شود ، ایمان از در دیگر خارج می شود . بنا به همین سخن معصوم ، بنده که کافر هستم می گویم ابتدا معیشت مردمم مهم است تا دین از در دیگر خارج نشود . والا می شود همینی که هست . ناموس من و شما باید بخاطر رفع احتیاجات روزانه ، مهمان شبانه شیوخ همسایه و عزیز تر از جان شوند .
پنجم ) منظور از شیوخ گمراه همان ها هستند که شما کتابشان را می خوانی و فکر می کنی این کتابها همگی خود دین هستند . کتبی با اسامی ای همچون خاطرات حاج آقا جوراب بافان ، با صلوات مریض سرطانی شفا دهید ، دعای ندبه برای تسخیر سفارت و روضه هایی که از جدیدترین ریتم های لس آنجلسی گرته برداری شد و نمره بیست یزید را نمی خواهند و غیره . منظور اینها هستند که همگی شده است دین ما و علم دین داران ما . نمی دانم شما بر چه معیاری آنقدر روی دینداری من حساس شده ای ؟ اما اینرا خوب می دانم که تفاوت من و شما در ایمان ، همان بحث قدیمی شیعه علوی و شیعه صفوی است . شما دین را در چادر ، دلمه ای روی پیشانی ، یقه آخوندی ، پیراهن روی شلوار و تسبیح می دانی و من برخلاف شما دلی که بوجود بالاتری از خود ایمان دارد را دین می دانم و اصلا هم برایم مهم نیست که پرستیدن بتی باشد یا نمازی در مسجد ، بلکه ایمان در نزد خدا بر اساس گواهی دل مورد سنجش قرار می گیرد و نه مبنای ظاهر که اگر این بود مطمینا طالبان جایی برای دیگران در بهشت باقی نمی گذاشتند .
اما مطلب دوست دیگر رضا رضا
اول ) در مورد بند اول فرمایشات شما باید عرض کنم :
" هر کس حق آزادی عقیده و بیان دارد . هم چنین این حق ، آزادی در نشر اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه ای و بدون ملاحظات مرزی می باشد – اصل نوزدهم قانون حقوق بشر جهانی
و هر ایرانی بدون در نظر گرفتن دین ، رنگ ، نژاد و مذهب دارای حق آزادی بیان می باشد – اصل !!! ( دقیقا نمی دانم ) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران .
دوم ) در مورد تشرف دیگر ادیان به اسلام بنده عرض کردم ، اگر نگاهی دقیق به این امر داشته باشیم ، اکثر کسانی که به دین اسلام مشرف شده اند ، مذهب تسنن را برگزیده اند و برای اینکه حرف دوست دیگرمان در این باب را نقد کرده باشم ، از آنجاکه آن دوست عزیز بدون سند اینرا گفته بودند و بنده هم می خواستم به ایشان بگویم که اگر چنین است پس من هم می توانم چنین خبری را رواج دهم .
سوم ) در باب فضایل اخلاقی پیامبر بنده هم با شما هم عقیده ام . اما نگاهی به تاریخ نشان می دهد در باب تشرف به اسلام ، ایشان به گونه ی دیگر عمل می کرده اند ولی باب شفقت ایشان فقط در مورد اشخاص خاص و منصوب بوده است . ( نمونه اش غزوه میان یهودیان و مسلمانان که منتج به کشتن یهودیان توسط حضرت امیر علیه السلام شد یا غزوات بدر ، احد و خندق که همگی بخاطر رد دعوت پیامبر بود و یا لشکر کشی به ایران و اروپا ) .
چهارم ) در باب گوسفند ها هم مفصلا در قبل عرض کردم که منظور چه کسانی هستد . اما باز عرض می کنم منظورم نه شهدای وطنی است و نه شهدای اسلامی و نه دیگر شهدا . بلکه عده ای گوسفند مغز هستند که فکر می کنند با بستن نارنجک و دینامیت به خود و کشتن زن و بچه های بی گناه می توانند حقانیت خود را ثابت کنند ، اما خدشه ای که بنام جهاد به اسلام وارد می سازند آنقدر است که دنیای امروز دین اسلام را بعنوان ترور و تروریست می شناسد .
پنجم ) اما باز اشاره می کنم که بحث میان دین و خاک مانند بحث کلیشه ای دوست داشتن پدر یا مادر است . بنده هیچکدام را با دیگری مقایسه نکرده و نمی کنم . اما اینرا مکررا عرض کرده ام که هر کدام نسبت به دیگری ، در شرایط خاص برتر است . برای اینکه این غائله ختم به خیر شود مثالی می زنم . در زمانیکه جنگ میان ایران و عراق در گرفت ، هیچ ایرانی عاقلی نگفت اگر ما برویم جبهه پس کی حسینیه ها را پر کند یا چه کسی مجلس روضه بگیرد ؟ بلکه در آنزمان اولویت با خاک بود . اما در شرایط دیگر هم دین برتر بود . مجالس اعتقادی که رزمنده ها در جبهه برگزار می کردند و حفاظت از خاک در اولویت بعدی قرار می گرفت .
اما صحبت آخر ،
ابتدا از همه دوستان بخاطر طولانی شدن مطلبم عذر خواهی میکنم و سپس از دوستان منتقد چه در مورد مطالب خودم و چه دیگران استدعا دارم به جای اینکه همدیگر را نقد کنند ، بهتر است اول محتوای مطلب هم را بفهمند و سپس مطلب را نقد کنند . لزوما چون هر مطلبی از من بود یا کسی که به نامش آلرژی داشتیم ، باید نقد شود و یا برعکس ، کاری لجوجانه و دور از منطق است . همین .

 

 

amkamalis@yahoo.com

صحبتی با احسان، یزدان،
داداش کایکو، پور چستا و دیگران
(قسمت دوم)

سوال چهارم: آیا مردم منطقه نسبت به ایران نظر موافق دارند یا مخالف؟
به یاد دارید که دوستمان پورچستا گفته بود که با چند فلسطینی و عراقی برخورد داشته که در مورد تشیع نظر بسیار منفی داشته اند و دوستمان یزدان در پاسخ گفته بود که این چند نفر را نمی توان ملاک قرار داد و تلویحا گفته بود که بسیاری از مردم منطقه به ما نظر خوبی دارند. تا آنجا که مشاهدات بنده نشان داده در میان مردم خاور میانه هم مدافع ایران و هم مخالف سرسخت ایران وجود دارد. البته استنباط بنده آنست که عده ای از حامیان ایران در کشورهای منطقه بیشتر از اینکه از ماهیت دولت ما خوششان بیاید از این خوشحالند که ایران تو روی آمریکا وایساده. به عبارت دیگر اگر دولت شوروی نیز هنوز پابرجا بود و هنوز برای آمریکا شاخ و شانه میکشید باز تعداد زیادی از مردم منطقه از آن دولت خوششان می آمد بدون آنکه آرزوی آنرا داشته باشند که دولت آنها هم مانند شوروی باشد. در تایید این حرف توجه کنید که تقریبا تمامی کسانی که از ایران خوششان می آید همزمان اقدامات بن لادن و دوستان را نیز تایید میکنند و او را با القاب شیخ المجاهدین و مانند آن مینامند در حالی که اگر حمایت آنها از ایران ناشی از شناخت آنها از ایران بود باید روی خوشی به امثال بن لادن نشان نمی دادند
به علاوه اکثر سران منطقه هم از خصومت ایران و غرب منتفع میشوند. لطفا به لیست زیر توجه کنید
دولت خودگردان فلسطین: مرحوم یاسر عرفات و دوستان که تا گذشته نه چندان دور در نظر غرب جوجه تروریست بودند حالا به علت ظهور حماس که مورد حمایت ایران است برای مذاکره با آمریکا انتخاب میشوند و اتهام تروریست بودن از آنها گرفته و به حماس و ایران داده شده
اردن و مصر: به میمنت تنش ایران و غرب، دولتهای غربی اقلا موقتا با آنها کاری ندارند و اخبار مربوط به روش مستبدانه سران آنها چندان در غرب خریدار ندارد
عربستان: علیرغم تولید بیشترین تروریست و با وجود داشتن عقب مانده ترین نظام سیاسی دنیا اما به علت خطری که غرب از ایران احساس میکند فعلا عربستان دوران ماه عسل را با غرب میگذراند و حتی دولتی مثل انگلیس که اقلا در داخل مرزهای خود مدعی دموکراسی است بر روی رشوه های هنگفت به شاهزاده سعودی به بهانه به خطر افتادن جنگ با تروریسم سر پوش گذاشته و به درخواست مستقیم نخست وزیر سابق پیگیری این پرونده متوقف شده
شیخ نشینهای خلیج فارس: این عزیزان که از حالا با نزدیک شدن به زمان پایان ذخایر نفت بوی الرحمن شان بلند شده به لطف تنش ایران و غرب کلی خریدار پیدا کرده اند و اگر بتوانند از کنار این درگیری برای خود یکی دو جزیره در بیاورند یا نام خلیج فارس را تحریف کنند هم راضی هستند و کلاهشان را تا دم دروازه جهنم بالا می اندازند
حکایت سایرین نظیر پاکستان و ترکیه و روسیه و چین و هند و سوریه و ... نیز کم و بیش همینطور است و همه از این تنش درباطن استقبال میکنند و با اینکه در کلام همیشه خود را نگران نشان میدهند اما در واقع دارند با دمشان گردو می شکنند و با زدن به نعل و به میخ یکبار ایران را تیغ میزنند و یکبار از آمریکا تلکه میشوند تا امورات بگذره
الغرض دوستان زیاد روی حمایت افکار عمومی منطقه حساب نکنید که از این نمد کلاهی برای ایران جور نمی شود. دوستان حتما به یاد دارند که در دوران جنگ بوسنی دولت آن کشور چقدر داعیه اسلام داشت و علی عزت بگوویچ در تمام جلسات کنفرانس اسلامی با لباس نظامی و با ادا و اطوار مذهبی شرکت میکرد تا بلکه حمایتی جلب کند. اما خوب به یاد دارم که در اولین جلسه کنفرانس کشورهای اسلامی بعد از توقف جنگ همین آقای عزت بگوویچ که دیگر خرش از پل گذشته بود در سخنرانی خود هرچه داشت از بیسوادی و عقب ماندگی مسلمانان گفت و راه خودشو از بقیه جدا کرد و همه کشورهای اسلامی را یکجا شست و لب بام گذاشت خشک شن

سوال پنجم: آیا تروریسم خوب و بد دارد؟
بعضی از دوستان به اعتراضات مردم در فلسطین و لبنان ایراد گرفته بودند و آنها را سنگ پران و تروریست خوانده بودند. در مقابل نیز دوستان دیگری از انتفاضه حمایت کرده بودند. در اینجا باید اول تروریسم را تعریف کرد. به نظر بنده تروریسم عبارت است از حمله به غیرنظامیان یا ترساندن آنها به منظور نیل به اهداف سیاسی. در این میان نکته مهم توجه به کلمه "غیر نظامی" است. وقتی شخصی وارد نیروی نظامی میشود در واقع با علم به خطرات احتمالی خود را برای مقابله با آنها آماده میکند پس مثلا جنگ که خود پدیده شومی است از مصادیق تروریسم نیست. اما بکاربردن سلاح اتمی چون نظامی و غیر نظامی را با هم نابود میکند از مصادیق تروریسم است حتی اگر توسط دولتها و نه گروههای مستقل انجام شود. به علاوه اعتراض و تظاهرات یا آنطور که دوستان گفتند سنگ پرانی چون با مردم کار ندارد و در اعتراض به دولتها است تروریسم نیست.اما هواپیما ربایی یا بمب گذاری چون فرد هواپیما ربا یا بمب گذار نمیداند که در اثر این عمل نظامیان متخاصم آسیب میبینند یا مردم عادی نوعی تروریسم است. حال اگر دوستان اجازه دهند باید بگویم که هدف و محل عملیات تروریستی نمی تواند توجیه کننده آن باشد. پس همانطور که عمل گروه ریگی در جاده های زاهدان و بم نمونه کامل تروریسم است اگر این عمل در جاده های اسرائیل هم انجام شود باز هنوز تروریسم است. توجه کنید که مقابله با نظامیان مساله ای جدا است. اما انفجار بمب در مثلا اتوبوس و رستوران نمی تواند توجیه پذیر باشد. همین چندی پیش فردی در یکی از مدارس دینی یهودی در اسرائیل به دانشجویان آن مدرسه تیر اندازی کرد و چند نفر را کشت و چند نفر را زخمی کرد و جان خود را نیز از دست داد. این واقعه در ایران بعنوان عمل قهرمانانه معرفی شد اما اگر بخواهیم منصف باشیم افرادی که در آن حادثه کشته شدند غیر نظامی بودند و بعضی نیز کم سن و سال بوده اند. بحث بنده بر سر این نیست که آیا آنها افراد خوبی بودند یا بد. اصلا شاید همه آنها در آینده متعصبترین دشمنان اسلام میشدند اما سوال اینجاست که آیا این مساله میتواند قتل آنها را توجیه کند؟ لطفا دقت کنید که منظور من سرپوش گذاشتن بر ستم بزرگی که بر اهالی آنجا میشود نیست بلکه سوال اصلی و خیلی خیلی مهم اینست که آیا در دنیا تروریست خوب و بد وجود دارد؟ آیا ریگی تروریست بد است و دیگری تروریست خوب؟ آیا هر تبعه غیر نظامی اسرائیل حتی با وجود دشمنی با اسلام لایق قتل است. اگر جواب مثبت است پس تازه بعد از هزار و چهارصد سال از ظهور پیامبر اسلام (ص) تازه ما دست به دامان امثال ماکیاولی شده ایم که گفت هدف وسیله را توجیه میکند و گفت بهتر است مردم از حاکم خود بترسند تا اینکه دوستش داشته باشند. دوستان میدانم که تقربا تمام کشورها پیرو همین اصل شوم "هدف وسیله را توجیه میکند" هستند اما آیا شایسته است که ما هم پای همان درسی بنشینیم که آنها نشستند و شدند آنچه امروز هستند؟ قضاوت با شما

سوال ششم: آیا کمک به دیگر کشورها ربطی به مشکلات داخلی دارد؟
حتما این جوک را شنیده اید که سه نفر کارشان سیم کشی بود. یکی زمین را میکند دومی سیم را کار میگذاشت و سومی روی سیم را با خاک پر میکرد. یک روز که دومی مریض بود دوتای دیگر برای اینکه کار نخوابیده باشد زمین را میکندند و دوباره پر میکردند. حکایت مشکلات داخل و کمک به لبنان و فلسطین هم همینطور شده. دوستان مدافع کمک به این کشورها میگویند اگر کارها در داخل مملکت مشکل دارد چه دخلی به کمکهای خارجی دارد؟ اما مشکل اینجاست که با اینکه بودجه کشور بند به بند است و هر اعتباری جداگانه هزینه میشود اما این بندها باید به گونه ای باشند که با هم تناسب داشته باشند. اگر در اذهان مردم بودجه داخلی کافی نیست باید در بودجه بعدی مصارف خارجی را کم کنیم به مصرف داخلی بیافزاییم. اگر بودجه داخلی ما بلنگد و هر سال متمم اول و دوم و ... لازم شود اما کمک خارجی کما فی السابق محفوظ باشد مثل همان سیم کش ها کار درست انجام نشده چون این بند و تبصره های ظاهرا مجزای بودجه در راستای هدف واحدی است و وقتی قسمت عمده آن درست کار نکند درست کار کردن بقیه نه تنها افتخار نیست بلکه باعث تولید شک میشود که چه خبر است که بودجه داخلی همیشه مشکل دارد اما کمک خارجی پابرجاست
از اینکه مطلبم طولانی شد معذرت میخواهم
با تشکر
امیر کمالی

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

2 ارديبهشت / 21 آوريل / 14 ربيع الثاني

Mobin_s2004@yahoo.com
2 فروردين ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
پيمان امنيت مشترك ايران، افغانستان و تركيه

22 آوريل 1926 (دوم ارديبهشت 1305 هجري خورشيدي) ميان ايران، تركيه و افغانستان يك پيمان امنيت مشترك به امضاء رسيد كه مورخان نوشته اند سياست انگلستان پشت سر آن بود كه در آن زمان يك قدرت بزرگ جهاني و استعمارگر شماره يك بشمار مي رفت. اين پيمان در تهران و در خانه محمدعلي فروغي نخست وزير وقت توسط نمايندگان سه كشور امضاء شد. فروغي ماه بعد از نخست وزيري بركنار شد ولي در كابينه بعدي او را وزير جنگ كردند!. در اين فاصله رضا شاه سرگرم برگزاري مراسم تاجگذاري خود بود. به نظر مورخاني كه درباره پيمان امنيت مشترك سه كشور تحقيق كرده اند، هدف انگلستان از تشويق سه كشور به امضاي اين پيمان، ايجاد يك سد در برابر سرايت تفكر سوسياليسم روسيه شوروي به جنوب و در پي آن سلطه و نفوذ مسكو بود. همچنين دولت لندن كه همواره نظر خاص به افغانستان داشته است مي خواست كه از دعاوي احتمالي ايران نسبت به آن سرزمين پيشگيري كرده باشد. ايجاد افغانستان از تجزيه ايران، عمدتا با بازي هاي انگلستان صورت گرفته بود.

 

تشكيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى

2 ارديبهشت 1357 -  تشكيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى

Mobin_s2004@yahoo.com
21 آوريل ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
ابتكار برزيل در ساخت يك پايتخت تازه دارد جهاني مي شود

نماد برزيليا

نماد برزيليا

برزيلي ها 23 آوريل را سالروز تاسيس كشور خود مي دانند ولي دولت وقت اين كشور 21 آوريل 1960 (سالروز اعدام تيرادنتس قهرمان استقلال برزيل) برزيليا پايتخت تازه برزيل را گشود و ادارات مركزي سه قوه حكومتي را به آنجا منتقل كرد. برزيل تا كنون تنها كشور جهان بشمار مي آيد كه براي حل مسئله ترافيك و جمعيت و مشكلات ناشي از آنها، براي پايتختي خود يك شهر تازه و درست در مركز كشور ساخت و محدوديت هايي براي سكونت در آنجا وضع كرد. مشكلات محيط زيستي سبب شده است كه برخي از دولتها به انديشه انتقال پايتخت ها به شهري كوچك و يا تازه ساز در مركز كشور افتند. برزيليا ظرف 41 ماه ( 1956 تا 1960) ساخته شد.
در 23 آوريل سال 1500 ميلادي (درست 507 سال پيش) پدرو آلوارز كابرال دريانورد پرتغالي به سرزميني در قاره آمريكا رسيد كه چون داراي جنگلهاي درخت برزيل (چوب سرخ) بود نامش را برزيل گذارد و پس از چند روز، يكم ماه مه، آنجا را ملك شخصي پادشاه پرتغال اعلام داشت و با نصب يك پرچم پرتغال و يك صليب چوبي كه همانجا ساخته شده بود آن سرزمين پهناور و مسكون را به همين آساني متصاحب شد.
كابرال و همراهانش هنگام ورود به برزيل با انبوه بوميان (سرخپوستان) رو به رو شدند كه در كلبه هاي بزرگ زندگي مي كردند و در گهواره (هموك) مي خوابيدند و براي شكار از تير و كمان استفاده مي كردند و مردماني صلح طلب بودند و در صدد وارد ساختن آزار به تازه واردين برنيامدند. برزيل با وسعتي بيش از هشت ميليون و پانصد هزار كيلومتر، تا قرن نوزدهم وابسته به پرتغال كوچولو بود.

 

جنجال پناهنده شدن دختر استالين به آمريکا

Svetlana Alliluyeva

21 آوريل1967 سوتلانا (Svetlana Alliluyeva) دختر استالين كه در آن زمان 41 ساله بود، در هند به دولت آمريكا درخواست سفر به اين كشور و اقامت در آنجا را تسليم كرد كه چون با هيچيك از موارد مندرج در قانون مهاجرت آمريكا مطابقت نداشت، «پناهندگي» تلقي و به همين صورت در رسانه ها درج شد. وي چندي پيش از آن، خاكستر شوهر هندي متوفاي خود را از مسكو به هند برده بود تا در رود «گنگ» بريزد و مدتي را درخانه يكي از بستگان شوهر متوفا زندگي كرده بود. گفته شده است كه سوتلانا، نخست مايل به ماندن در هند بود كه دولت هند به سبب داشتن مناسبات حسنه با مسكو، از بيم جنجال مطبوعاتي، به او روي خوش نشان نداده بود. شوهر هندي سوتلانا يك كمونست بود كه در مسكو با هم آشنا و در همانجا زندگي مشترك آغاز كرده بودند. ورود سوتلانا به آمريكا وسيله مناسبي براي انتقاد از سوسياليسم شوروي شده بود كه حتي دختر رهبر سابق از اين روش ناراضي و ترك وطن كرده بود. اقدام سوتلانا هفته ها از اخبار اول رسانه هاي غرب بود.
    سوتلانا پس از اقامت در آمريكا با يك آمريكايي ازدواج كرد و با اين كه تبعه نچرالايزد آمريكاست بيشتر اوقات خود را در روسيه مي گذراند. وي تنها دختر استالين بود كه او را از همسر دومش داشت. سوتلانا 27 ساله بود كه پدرش فوت شده بود. او در يك آپارتمان عمومي در مسكو زندگي مي كرد و به شغل تدريس و ترجمه اشتغال داشت. سوتلانا در دانشگاه مسكو ادبيات زبان انگليسي تحصيل كرده بود. او در زمان تحصيل در دانشگاه مسكو، برغم ميل باطني پدرتش با همشاگردي يهودي خود به نام «موروزفMorozov» ازدواج كرده بود كه اين ازدواج طولي نكشيده بود. سوتلانا پيش از آشنا شدن با كمونيست هندي، يك بار ديگر هم ازدواج كرده بود. ازدواج سوتلانا با شوهر آمريكايي اش هم زياد دوام نيافت. سوتلانا چند كتاب نوشته كه دوتاي آنها معروفيت دارند.

Mobin_s2004@yahoo.com
14 ربيع الثاني هجري قمري
Mobin_s2004@yahoo.com

قيام مختار ثقفي در کوفه به خونخواهي امام حسين (عليه السلام)

14 ربيع الثاني 66 - ابن ابي عبيده ثقفي ملقب به کيسان؛ وي از مردم طائف است. در خلافت عمر همراه پدر خود به مدينه رفت. پدر او در جنگ يوم الحجر در عراق به قتل رسيد. مختار به بني هاشم پيوست و در خلافت علي (عليه السلام) با آن حضرت در عراق بسر مي برد و پس از شهادت علي (عليه السلام) در بصره سکونت جست .... پس از شهادت حسين بن علي (عليه السلام) مختار ، با عبيدالله به مخالفت برخاست.
عبيدالله ابن زياد او را تازيانه زد و به جبس افکند. سپس به شفاعت عبدالله عمر او را به طائف تبعيد کرد چون يزيد بن معاويه بمرد و عبدالله بن زيبر درمدينه به طلب خلافت برخاست مختار نزد او رفت و با او بيعت کرد. و در بعضي جنگهاي او حضور داشت. سپس از وي رخصت خواست که به کوفه برود و مردم را به اطاعت او بخواند ابن زيبر پذيرفت و او را به کوفه روانه ساخت. مختار چون به کوفه آمد مردم را به خونخواهي حسين بن علي (عليه السلام) و امامت محمدبن حنفيه فرزند آن حضرت خواند. به سال (? ? هـ . ق) عامل ابن زيبر را از کوفه بيرون کرد و از قاتلان حسين (عليه السلام) هر که را به دست آورد کشت و قلمرو کوفه را تا موصل به حيطه تصرف درآورد. عبيدالله ابن زياد از شام مأمور دفع مختار و تصرف کوفه شد و با لشکري به موصل فرود آمد لشکر ابن زياد در موصل شکست خورد و خود او کشته شد و سرش را به کوفه آوردند. مختار آن سر را به مدينه نزد حضرت علي بن الحسين (عليه السلام) و محمد حنفيه فرستاد و گفته­اند امام علي بن الحسين (عليه السلام) مختار را به خاطر خون خواهي امام حسين (عليه السلام) رحمت فرستاد. در همين موقع کار عبدالله بن زيبر در مکه بالا گرفت، مصعب برادرش را به جنگ مختار فرستاد. مصعب با لشکري گران به کوفه آمد مختار را کشت و سپاهش را تار و مار کرد.

 

 

 

 

 Ãاطلاعات روزانه

 

آب و هوا

تهران

13
23

اهواز

22
36

تبريز

7
17

شيراز

13
28

مشهد

11
22

بندرعباس

21
32

کرمان

11
28

اصفهان

11
26

يزد

16
29

کرمانشاه

9
24

اراک

8
21

رشت

12
15

دبی

22
32


 

نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

1432 تومان
910 تومان
1803 تومان
875 تومان
247 تومان
248 تومان

يورو اروپا:
دلار آمريکا:
پوند انگليس:
يکصد ين ژاپن:
ريال عربستان:
درهم امارات:

246500 تومان
107000 تومان
56000 تومان
207000 تومان

يک بهار آزادی:
نيم بهار آزادی:
ربع بهار آزادی:
طرح جديد:


 

اوقات شرعی (به افق تهران)

اذان ظهر : 13:03

اذان مغرب : 20:01

اذان صبح فردا : 4:53

طلوع آفتاب فردا : 6:25
 

 

 

 

 

 

Ãهديه روزانه

دانلود مجلات و کتب خارجي

ABA Banking Journal 
ماه آوريل

جديدترين شماره از ماهنامه
ABA Banking Journal

تاریخ انتشار: آوريل 2008
تعداد صفحات مجله: 82
حجم فایل: 17 مگابايت
رمز فايل: www.mobin-group.com

برای دانلود مستقيم مجله، اینجا کلیک کنید



 

 

 

 

 

 

 Ãتکنولوژي روزانه

عصای مجهز به سنسور های
تشخیص دهنده اجسام

عصای سفید نابینایان عزیز هم هوشمند شد. در یک طرح بسیار مفید و جالب محققین توانستند نوعی عصای سفید الکترونیکی را بسازند که به حساس ترین سنسور های تشخیص دهنده انواع جامدات مجهز است. این عصا کمی با بقیه عصا ها فرق دارد. اول از همه طول آن است که مانند دیگر عصا ها طویل نیست. سنسور های موجود در این عصا می توانند در محدوده قابل تنظیمی کلیه اجسام جامد و یا حتی حفرهها و پستی و بلندی های سطوح را تشخیص داده و شخص را به کمک لرزش ویبراتور آگاه سازد.این محصول tactile Wand Electronic نام دارد و به کمک دو عدد باتری قابل شارژ پشتیبانی می شود.دقت تشخیص سنسور ها آنقدر بالاست که می تواند میزان لرزش ویبراتور را با توجه به فاصله شخص تا مانع تخمین زده و تنظیم کند. هر چه که شخص به مانع مد نظر نزدیکتر شود ویبراتور مذکور دارای لرزشی عمیقتر و شدیدتر خواهد بود. با اینکه مطمئنیم که با ورود این محصول به بازار طرفداران و خریداران خاص خودش را پیدا خواهد کرد هنوز از قیمت تمام شده آن و زمان ورود آن به بازار خبری در دسترس نیست.
منبع

کیبورد ps2

این روزها به هر گوشه و کناری از بازار گجت های بازی که سر میزدیم شاهد انواع محصولات wireless مربوط به ps3 بودیم. اما ناگهان چشممان به بسته wireless کیبورد ps2 افتاد که معرفی آن هم خالی از لطف نیست. این کیبورد زیبا که محصولی از شرکت سونی میباشد به آسانی باز شده و محفظه زیر آن حاوی کلیه قطعات وابسته به کنسول بازی ps2 میباشد. این بسته زیبا را می توانید به زودی در کلیه بازار های مربوط به قطعات بازی با قیمت 50$ خریداری کنید.

منبع
 

 

 

 

 

 

 Ãکتاب روزانه


ملا محمد كاظم خراسانى

نويسنده: على رضا جهانشاه لو

مجتهد خراسانى، رفع مشكلات جامعه ايران عصر قاجار را در چهار محور كلى جست؛ «رشد و گسترش توليدات داخلى»، «حفظ استقلال كشور»، «گسترش عدالت اجتماعى» و «بسترسازى لازم جهت عملى شدن ارزش هاى اسلامى به ويژه ميان دولتمردان».
در اين راستا، پيش از نهضت مشروطه دست به فعاليت هايى زده، با دربار ايران به تبادل نظر پرداخت كه توفيقى به دست نياورد. آخوند خراسانى پس از تحقق نظام مشروطه، به همراه دو مجتهد بلند پايه ديگر نجف، درباره آن به تحقيق پرداخته، چون ديدند نظام مشروطه، جوابگوى همان دغدغه هاى آنان درباره مشكلات جامعه ايران است، به حمايت قاطع از آن همت گماشتند.
حمايت آخوند، رهبرى او را براى مشروطه خواهان مذهبى ايران بدنبال آورد. اين مقاله در ارزيابى نهايى خود به اين نتيجه مى رسد كه آخوند خراسانى و حوزه مشروطه خواه نجف، به دليل عدم شناخت صحيح و كامل از غرب و غرب گرايان، داشتن منابع اطلاعاتى يك سويه و گاهى ناسالم (كه البته اين دو مساله تا حدودى در مشروطه دوم ترميم شد) و برخى عواملى كه خارج از حيطه آنان بود، نتوانستند آرمان خود را كه به واقع منطبق بر نيازهاى آن عصر ايران و مورد خواست همه عالمان آرزومند حاكميت اسلام بود، جامه عمل بپوشانند.
فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

1. از تولد تا مرجعيت و همراهى در «اعلاى كلمه ملت»

2. آرمان «ترقى» و «تعالى» و تطبيق آن بر نظام مشروطه

3. آخوند خراسانى و رهبرى مشروطه

4. مشروطه دوم و رويارويى آخوند با غرب گرايان و فرصت طلبان


دانلود کتاب:


لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

 

 

 

 

 

Ãطنز روزانه

هفت‌آسمان مجاز فرهنگ و هنر (29) 

در شرایطی که شکوفایی فرهنگ به حد اعلای خود رسیده است؛ در شرایطی که حتی رئیس‌جمهور هم از دولت انتقاد می کند؛ در شرایطی که مثل همه‌ی این سی ‌سال حساس است؛ در شرایطی که شرایط معلوم نیست؛ در شرایطی که به شما چه مربوط است... ما بازگشته‌ایم تا چشم حسودان را دربیاوریم. آن‌هایی که با شیطنت خود در رسانه‌ها شایعه کردند که این ستون تعطیل شده‌، بدانند که پدرشان تعطیل شده است. خبرهای نخستین ماه از سال نو را مرور می‌کنیم.


یکم: برادر عزیزم، جمعش کن! جمعش کن!
چند نشریه‌ی زائد دیگر، به تشخیص مسؤولان امر جمع‌آوری شدند تا سرانه‌ی مطالعه‌ی مملکت همین‌جوری کشکی بالا نرود؛ در این میان، دو نشریه‌ی «هفت» و «دنیای تصویر» که مدت‌ها به شیطنت خود ادامه می‌دادند و به‌جای پرداختن به مسائل مهم مملکت مثل گوجه و دعوای بیمه با نظام‌پزشکی به امر شبهه‌ناک سینما می‌پرداختند، به‌یاری متخصصان و ماموران بومی تخته شدند. یک خانه‌ی سینما هم که مدت‌ها مفقود شده بود، یک ماه پس از جمع‌آوری نشریات پیدا شد. خانه‌ی مزبور به طرفین توصیه کرده است روی هم را ببوسند.


دوم: تیراژ درخشان سیب‌زمینی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سخنگوی غیررسمی دولت، وعده داده است که نمایشگاه کتاب امسال بسیار خوب‌تر از قبل برگزار خواهد شد. یک شاهد عینی با تایید این خبر و اذعان به عزم وزارت برای برگزاری یک نمایشگاه پربار، افزود: «سیب‌زمینی‌های نمایشگاه هم‌پای رشد فرهنگ، رشد سی‌صد درصدی خواهند داشت و طول صف‌های دست‌شویی هم چندبرابر خواهد شد.» وی همچنین از طرح ملی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و کتاب‌های بیهوده خبر داد.


سوم: ناشرهای بی‌تربیت
تعدادی ناشر بی نام و نشان که تلاش داشتند در یک حرکت جنجالی، کام فرهنگ و وزارت ارشاد را با وجود این همه رشد فرهنگی تلخ کنند، در یک نامه‌ی مشکوک شناسایی شدند؛ این ناشران ادعا کرده‌اند که کتاب‌های آن‌ها مدت‌هاست در اداره‌ی ممیزی مفقود شده است. به‌نظر می‌رسد عده‌ای در آستانه‌ی برگزاری نمایشگاه کتاب و دور دوم انتخابات مجلس، سعی دارند با پیش کشیدن منافع شخصی خود وزارت ارشاد را اذیت کنند. ضمنا تعدادی کتاب در راهروی اداره‌ی ممیزی پیدا شده است؛ ناشران عزیز می‌توانند با دادن نشانی، کتاب خود را همراه با حکم قضایی دریافت کنند.


چهارم: افزایش آمار تصادفات جاده‌ای و روشنفکری
مهران مدیری که مشخص نیست چرا دست از سر تلویزیون برنمی‌دارد تا این همه استعداد پشت در نمانند، یک سریال جنجالی دیگر را در نوروز روی آنتن برد. در سریال «مرد هزارچهره» یک‌نفر عقده‌ای باعث می‌شود که به همه بربخورد؛ مشخص نیست چرا سریال طنزی پخش می‌شود که همه هم از آن عصبانی‌ می‌شوند و هم با تماشای آن می‌خندند؛ یکی از نویسندگان سریال همه‌چیز را تکذیب کرد و گفت ما طنز فاخر می‌سازیم، اما فقط برای خنده. یک طیف گسترده از هنرمندان و شاعران، که برخلاف پلیس، فقط آبروی آن‌ها در سریال رفت، با انتقاد از سریال به‌علت خنده‌ی زیاد قادر به ادامه‌ی اعتراض نشدند؛ ملت هم که بالاخره نفهمید آیا مدیری پلیس را دور زده یا برعکس، در جاده‌های کشور کشته یا مجروح شد.


پنجم: تبرئه‌ی مؤسسه‌ی گل‌آقا از اتهام طنز
ماهنامه و هفته‌نامه‌ی بچه‌های گل‌آقا خودشان را تعطیل کردند. پ.ص.ف که مدعی مدیرمسؤولی این نشریات است، در سرمقاله‌ی ماهنامه‌‌ی آخر، با اعلام این موضوع، چیزی نیفزود. اما کارشناسان معتقدند طنزپردازان با عقب افتادن از بسیاری رجال سیاسی، رقابت را در خنداندن مردم به رجال مربوطه باخته‌اند. گفتنی‌ست هیچ‌کس هیچ اظهارنظری نکرد.


ششم: که هنوز من نبودم که تو شعر من شکستی
کارگردان برجسته‌ی سینمای ایران و جهان، استاد مسلم اپرای لندن، تعزیه‌خوان فرهیخته، نویسنده‌ی توانا و استاد مسلم بسیاری از شعرای قدیمی ایران، ضمن انتشار روایت تازه‌ و شکسته‌ی خود از غزل‌های سعدی و خرد کردن دهان عروض و قافیه، اعلام کرد که به‌زودی روایات تازه‌ی خود را از دیوان شمس و اشعار خاقانی منتشر می‌کند. وی همچنین افزوده است که قرار است شاه‌نامه‌ی فردوسی را به روش هایکو فشرده و صادر کند.


هفتم: پاسخ به نامه‌ها
سرکار خانم دلبر جانان من آندرلاین برده دل و جان آندرلاین من 2012؛ با سلام و احترام؛ ضمن تبریک سال نو و سپاس از نگرانی شما برای این ستون، خبرهای خوشی برای شما داریم. با پدر گرامی برای انتخاب یک تاریخ خجسته مشورت کنید. ضمنا اینجانب از رنگ فیروزه‌ای، فسنجان و باران نم‌نم خوشم می‌آید.
 

 

 

 

 

 

Ãدانستنيهاي روزانه

 خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

برنامه‌ریزی در اردیبهشت‌

بهترین اقدام شما در اردیبهشت جبران ضعف‌های عمده‌تان است. برای انجام این کار لازم است شما ۳ اقدام انجام دهید:

۱) تهیه فهرست ضعف‌های عمده: این مهمترین مرحله‌ای است که باید انجام دهید، برای این کار کافی است ابتدا میزان تسلط خود را در هر یک از مباحث با توجه به نتایج آزمون‌ها و احساس درونی‌تان ارزیابی کنید. این کار را باید با دقت بسیار زیادی انجام دهید.
ابتدا نام تمام مباحثی که در سرفصل کنکور وجود دارد را یادداشت کنید. سپس با توجه به نتایج آزمون‌ها و احساس درونی خودتان میزان تسلط (عالی، خوب، متوسط، ضعیف) را ارزیابی کنید.
اکنون باید در هر درس اشکال خود را پیدا کنید؛ یعنی فکر کنید در کدام مبحث یا قسمت ضعف بیشتری دارید و سپس باید میزان ساعت لازم در هر قسمت را تخمین بزنید؛ به این ترتیب که برای خود یک واحد مطالعاتی در نظر بگیرید (مثلا ۷۵ یا ۹۰) و سپس حدس بزنید که خواندن و مطالعه قسمت مربوط دقیقا (یا حدودا) نیاز به چه زمانی دارد؟
البته نباید در این کار وسواس زیادی به خرج دهید. فقط کافی است حدود زمانی را که می‌توانید به مطالعه بپردازید، معین کنید.

۲) بعد از معین کردن کل زمانی که برای مطالعه لازم است باید میزان زمان موجود را استخراج کنید. یعنی باید براساس این که در مدرسه هنوز کلاس‌های ترم ۲ ادامه دارد یا نه، معین کنید که دقیقا چند واحد مطالعاتی امکان مطالعه خواهید داشت.
یعنی مشخص کنید در هر روز دقیقا چند واحد مطالعاتی امکان مطالعه دارید و آن را یادداشت کنید.

۳ ) اولویت‌‌بندی کردن در این مرحله مهمترین کار است. در این مرحله هر یک از داوطلبان باید براساس توانایی و عملکرد قبلی خود مباحث را اولویت‌بندی کنند.
به طور مثال اگر داوطلبی در دروس اختصاصی ضعف داشته باشد، بهتر است در این دوران اولویت مطالعه دروس اختصاصی باشد؛ یعنی باید درس‌ها را به ترتیب اولویت اهمیت مطالعه مرتب کنید. یادتان باشد اگر چند درس اختصاصی در درجه اولویت اول قرار داشتند، شما باید درس‌ها را به ترتیب ضریب آنها در کنار هم قرار دهید؛ یعنی درسی که دارای ضریب بیشتری است، اولویت بالاتری داشته باشد.

و اقدام آخر شما این است که براساس اولویت‌بندی‌هایی که انجام داده‌اید و تعداد واحد مطالعاتی که در هفته فرصت دارید و نیز تعداد واحد مطالعاتی که در هر درس تخمین زده‌اید، آنها را در هفته‌های باقیمانده تقسیم کنید.
 

 

 

 

 

 

 

Ãپرسش از اسلام

 zahra4066@yahoo.com

فلسفۀ سجده بر خاک چیست؟
قسمت اول


 

سوال:

فلسفۀ سجده بر خاک چیست؟ و چرا شیعه بر مهر و تربت کربلا سجده می کند؟
 

پاسخ:

یکی از مسائل جنجال برانگیز علیه شیعه – از روی جهل یا دشمنی – که از طرف مخالفان مطرح می شود و از این طریق شیعه را مورد حمله قرار می دهند، مسئلۀ سجده بر خاک است. در حالی که اگر این مسئله از روی حق و انصاف و به دور از هرگونه تعصب بررسی شود، نتیجۀ آن درست برعکس آن چیزی است که به شیعه نسبت می دهند؛ زیرا که شیعه بر خاک سجده می کند، نه برای خاک؛ چرا که سجده بر دو قسم است؛ یکی سجده برای چیزی و دیگری سجده بر چیزی.
بدون تردید اولی حالتی از حالات شرک است و شیعه این نوع از سجده را حرام می داند؛ برای این که سجود این چنینی برای غیر خدا است و اثباتش نیاز به براهین و تلاش زیاد ندارد، و شما را به فتاوای علمای شیعه در این مسئله ارجاع می دهیم.
برای روشن شدن مسئله و حقیقت موضوع، به تحلیل و بررسی آن در ضمن مباحث آینده می پردازیم.

تعریف سجود
سجود در لغت به معنای فروتنی، افتادگی و ... آمده است. در شرع مقدس به معنای نهادن مقداری از پیشانی بر زمین یا غیر آن در حالی که چیزی بین پیشانی و چیزی که بر آن سجده می شود، حایل و فاصله نباشد. دلیل آن روایتی است که می گوید: "هنگامی که سجده می کنی پیشانی ات را بر زمین بگذار و سریع به زمین نزن؛ (مانند نوک زدن کلاغ بر زمین)".[1]
همچنین در این باره روایت است: "نزد پیامبر (ص) از حرارت و گرمی زمین مکه و مدینه در پیشانی و دست هایمان شکایت کردیم و رسول خدا (ص) به شکایت ما جواب مثبت نداد".[2]
سجده به اجماع تمام علما و فقها واجب است؛ چرا که خدای متعال می فرماید: "ای کسانی که ایمان آورده اید: رکوع کنید و سجده به جا آورید...".[3]

فقهی بودن مسئله
بدیهی است که این موضوع (سجود) از مسائل فقهی است، نه از مسائل کلامی؛ زیرا که سجده به فعل مکلف تعلق و ارتباط دارد. اختلاف در مسائل فقهی (نزد شیعه و اهل سنت) فراوان است و بهترین دلیل آن، این است که مشاهده می کنیم، مذهب اهل سنت خود به چهار مذهب اصلی تقسیم می شود که این چهار مذهب در بسیاری از مسائل فرعی فقهی با هم اختلاف دارند.[4]

روایات باب سجود
اخبار و روایات وارده در باب سجود را می شود به سه قسم تقسیم نمود:
1. روایاتی که تأکید می کنند به ضرورت سجده بر زمین.
2. روایاتی که اشاره دارند به سجده بر گیاهان؛ مانند حصیر.
3. روایاتی که اشاره دارند به سجده بر پیراهن (پارچه) پنبه ای یا پشمی.[5]
الف. روایاتی که بر سجود روی زمین تأکید می کنند. روایات در این زمینه فراوان است و با تعابیر متفاوت و مختلف در کتاب های روایی نقل شده است که ما در این جا به ذکر چند نمونه اکتفا می کنیم:
1. "جعلت لی الارض مسجداً و طهوراً"؛ زمین برای من محل سجده و پاک کننده قرار داده شد. این روایت در کتاب مسلم این گونه آمده است:
"تمام زمین برای ما محل سجده قرار داده شد و خاکش برای ما پاک کننده (طهور)، در صورتی که آب یافت نشود".
در سنن ترمذی این گونه آمده است: "تمام زمین برای من مسجد و طهور قرار داده شد".
در کلام بیهقی چنین نقل شده است: "زمین برای من طهور و مسجد قرار داده شد". در کلام بیهقی با این بیان نیز ملاحظه می شود: "زمین برای من پاک و مسجد قرار داده شد و هر کجا که هنگام نماز شد نماز می خوانم هر طور که باشد".[6]
2. اباذر نقل می کند که رسول خدا (ص) فرمود: "زمین برای تو محل سجده است. پس هر کجا که وقت نماز شد، نماز بخوان".[7]
3. ابن عباس می گوید: "پیامبر (ص) بر سنگ سجده کرد".[8]
4. ابو سعید خدری روایت می کند: "من با چشمان خودم دیدم که بر پیشانی و بینی رسول خدا (ص) اثر خاک و گل بود".[9]
5. جابربن عبدالله می گوید: "من با رسول خدا (ص) نماز ظهر می خواندم. به خاطر شدت گرما و حرارت، یک تکه سنگ در دست خود گذاشتم تا این که سرد شود و بر آن سجده کنم ".
6. انس بن مالک می گوید: "ما با پیامبر (ص) در گرمای شدید نماز می خواندیم، هر یکی از ما سنگ بر می داشتیم و در دست خود نگه می داشتیم تا این که خنک شود، وقتی سرد شد می گذاشتیم و بر آن سجده می کردیم".[10]
7. عمر بن خطاب می گوید: "در شب بارانی برای نماز صبح خارج شدیم؛ چون زمین گل آلود شده بود، هر یک از ما مقداری سنگ جمع آوری کردیم و در حیاط مسجد فرش کردیم و بر آن نماز گذاردیم، وقتی پیامبر (ص) متوجه این مسئله شد، فرمود: چه چیز خوبی، پس این شروع نماز خواندن با سجده بر سنگ بود".[11]
8. عیاض بن عبدالله قرشی نقل می کند: "چون پیامبر (ص) دید مردی بر عمامه ای که بر سرش است، سجده می کند، اشاره فرمود عمامه ات را به عقب بکش و اشاره فرمود با پیشانی ات سجده کن".[12]
اینها نمونه ای از روایات فراوانی است که بیان می کند، سجود باید بر خاک و زمین باشد.[13] بیهقی می گوید: ... اگر سجود بر پارچه و لباس جایز بود، باید در روایات به آن اشاره می شد؛ چرا که سجده بر آن از برداشتن سنگ و خنک کردن در دست برای سجود راحت بود.[14]
ب. روایاتی که می گویند سجود بر غیر زمین بدون عذر جایز است:
1. انس بن مالک نقل می کند: "جده اش (ملیکه) رسول خدا (ص) را برای غذایی که برای آن حضرت پخت، دعوت کرد. پیامبر (ص) از آن غذا و طعام خورد، سپس فرمود: برخیزید و با من نماز اقامه کنید. انس بن مالک می گوید: پاشدم و حصیری را که بر اثر مرور زمان سیاه شده بود، آبی پاشیدم و نمناکش کردم. پیامبر (ص) بر آن ایستاد. من پشت سر حضرت و آن پیرزن (جده اش) پشت سر من به نماز ایستادیم.[15]
همچنین از انس روایت دیگری است با این مضمون که می گوید: "یکی از عمه هایم برای پیامبر (ص) طعامی پخت و خطاب به پیامبر اکرم (ص) گفت: من دوست دارم در منزل من غذا میل کنی و در آن جا نماز بخوانی! انس می گوید: پیامبر (ص) آمد، حصیر بزرگی که در منزل بود، دستور داد آن را در گوشه ای از اتاق گذاشتیم و روی آن را آب و جارو کردیم، پس پیامبر (ص) بر روی آن به نماز ایستاد و ما پشت سر آن حضرت نماز اقامه کردیم".[16]
همچنین از انس بن مالک روایت است که می گوید: "ام سلیم از رسول خدا (ص) درخواست نمود تا به منزلش بیاید و نماز بخواند، تا وی آن جا را مکان همیشگی نمازش قرار دهد! رسول خدا (ص) درخواست ام سلیم را اجابت کرد، به منزل او آمد، حصیری را که در خانه اش بود با آب مرطوب نمودم و پیامبر در آن جا نماز خواند، ام سلیم با پیامبر (ص) نماز گذارد و آن جا را مصلای خویش قرار داد". [17]
2. ابن عباس نقل می کند: "رسول خدا (ص) بر حصیر کوچک نماز می گذارد".[18]
3. ابو سعید خدری می گوید: "بر پیامبر (ص) وارد شدم، دیدم آن حضرت بر روی حصیر نماز می خواند و بر همان حصیر سجده می کند".[19]
4. میمونه (همسر پیامبر) نقل می کند: "رسول الله در حال نماز بود و من در کنارش بودم به گونه ای که پیراهنش به من می خورد، هنگامی که به سجود می رفت، و بر حصیر نماز می گذارد".[20]
روایات در این زمینه فراوان است که به جهت اختصار به همین مقدار اکتفا می کنیم.

ادامه دارد ....

----------------------------------------------
[1] ابن حبان، صحیحه، ج 1، ص 264.
[2] مسلم، صحیح، ج 3، ص 312؛ ابن ماجه سنن، ج 2، ص 360.
[3] حج، 77.
[4] برای اطلاع بیشتر مراجعه شود به: الفقه علی المذاهب الاربعة، الجزیری، عبدالرحمن.
[5] علامه امینی، السجود علی التربة الحسینیة، ص 13.
[6] صحیح البخاری، ج 1، ص 113؛ صحیح مسلم، ج 2، ص 64؛ صحیح النسائی، ج 2، ص 32؛ صحیح ابی داود، ج 2، ص 114؛ السنن الکبری، ج 2، 433، 435.
[7] صحیح النسائی، ج 2، ص 37.
[8] حاکم در مستدرک ان روایت را نقل کرده و ذهبی آن را تصحیح نموده است، ج 3، ص 473.
[9] صحیح البخاری، ج 1، ص 2، 198، 163، 253، 256، 258، 259؛ سنن ابی داود، ج 1، ص 143 – 144؛ السنن الکبری، ج 2، 106.
[10] السنن الکبری، ج 2، 106.
[11] سنن ابوداود؛ ج 1، ص 75؛ السنن الکبری، ج 2، ص 440.
[12] السنن الکبری، ج 2، ص 105.
[13] جهت آگاهی بیشتر درباره روایات وارده در این باب، نک: نمایۀ "ما هی فلسفة السجود علی التربة"؟ سؤال 508 عربی (سایت: ۵۵۴).
[14] مسند احمد حنبل، ج 1، ص 321؛ السنن الکبری، ج 2، ص 105.
[15] بخاری، صحیحه، ج 1، ص 101؛ صحیح النسائی، ج 2، ص 57.
[16] ابن ماجه، سنن، ج 1، ص 255.
[17] صحیح النسائی، ج 2، ص 57.
[18] ترمذی، صحیح، ج 2، ص 126.
[19] صحیح مسلم، ج 2، ص 62، 126.
[20] بخاری، صحیح، ج 1، ص 101؛ مسلم، صحیح، ج 2، ص 128.
 

 

 

 

 

 

Ãخوردنيهاي شفابخش

مهدى نراقى

پسته

اين خوراكى لذيذ، داراى چه خواصى است و درباره اش چه گفته اند؟
آقاى دكتر ((هانرى لوكلر)) در كتاب خود به نام ((ميوه هاى فرانسه)) مى نويسد: نام پسته يا ((پيستاس )) از شهر (پستياك) يكى از شهرهاى سوريه گرفته شده است كه سالها پيش از اين درخت آن بطور وحشى در آنجا مى روييده است و از آنجا به تمام كشورهاى عالم پراكنده شده و كشت آن در همه جا تعميم يافته است .
كشورهاى حوزه مديترانه زودتر از همه كشورها كشت آن را شروع كردند. پسته را مردم قديم مثل پادزهر مى دانستند و عقيده داشتند كه بهترين ترياق براى نيش حيوانات مسموم است .
ابن سينا پزشك نامور ايرانى به علت رنگ درونى مغز پسته كه شبيه رنگ صفرا است آن را بر ضد عفونتهاى كبدى ، براى جلوگيرى از تهوع و استفراغ و براى تقويت دهانه معده و قوت قلب مفيد مى دانست و مصرف آن را تجويز مى كرد و براى تقويت قواى جنسى موثر مى دانست .
بعد از ابن سينا، در قرون وسطى پزشكان ديگرى نيز اصول او را اقتباس ‍ كردند و به بيان ديگرى در خواص پسته داد سخن دادند چنانكه ((ژوفروا)) پسته را در رديف دواهاى تقويتى براى دوران نقاهت مى دانست و عقيده داشت پسته براى كسانى كه بر اثر سل و يا بيمارى ديگرى لاغر شده اند و يا كسانى كه سرفه مى كنند و يا دچار اختلال كار كليه شده اند، دواى تقويتى كامل و موثرى است . ((پيرپومه )) در كتاب خود كه به سال 1694 منتشر شد مى نويسد:
((پسته يكى از تركيبات دارويى جالينوس است تا با مصرف آن پيرمردان قواى از دست رفته خود را باز يابند.))
در قرن شانزدهم و هفدهم ميلادى از پسته روغن مى گرفتند و روغن پسته را براى نرم كردن سينه و آرام كردن دردهاى كليه و كبد به كار مى بردند و اين روغن را از رو به جاى دردناك مريض مى ماليدند و مالش مى دادند و هم چنين آن را به عنوان خوراكى به بيماران كبدى و كليوى مى خوراندند و عقيده داشتند كه روغن پسته آدم لاغر را چاق مى كند و توليد نطفه را در او افزون مى سازد و سرفه و درد ريه را شفا مى بخشد.
امروز پسته از نظر طبى اين خواص را در نظر پزشكان ندارد ولى از نظر غذايى يكى از هسته هاى مغذى است كه بيشتر به عنوان تنقل از آن استفاده مى كنند.
ماركومو نتالتو پسته را تجزيه كرده و معلوم شده است داراى مواد زير است :
1- آب : 93/7 درصد. 2- مواد چربى : 72/45 درصد. 3- پروتئين : 58/22 درصد. 4- مواد رنگى : 64/17 درصد. 5- خاكستر 14/3 درصد. 6- سلولوز: 99/2 درصد.
گمان نزديك به يقين اين است كه پسته يكى از ميوه هاى ايرانى است كه گهواره اصلى پرورش آن در همين سرزمين ايران بوده است و از اين سرزمين به آسياى صغير و اروپا و كشورهاى ديگرى راه يافته است .
دليل اين ادعا لوحهايى است كه چند سال پيش در اسپانيا كشف شد و در اين لوحها مذكور است كه چهل سال پيش از ميلاد مسيح شاهنشاه ايران براى پادشاه يونان ، بوسيله سفير خود پسته ايران را هديه فرستاد و پادشاه يونان از اين هديه خوشش آمد و از پادشاه ايران بذر پسته و زارع و باغبان آن را خواست و شاهنشاه ايران آن را فرستاد و اين پسته كارى در خاك فعلى تركيه كه آن موقع جزء يونان بود شروع گرديد و از آنجا به كشورهاى ديگر حوزه مديترانه راه يافت .(1)
در اغلب نقاط ايران اشجار و باغهاى پسته است ولى پسته معروف ايران بيشتر در قزوين و دامغان و اردكان يزد و مخصوصا رفسنجان شهرت دارد.
در استان كرمان بعضى از جنگهاى پته و چاتلانقوش هم پيوند پسته شده است .
كليه محصول پسته ايران به تفاوت سنوات از هفت هزار تا پانزده هزار تن مى رسد و با اصول جديد كشاورزى كه در كشور شروع شده است به طور قطع و يقين در ده سال آينده چند برابر خواهد شد.
از سال 1305 كه محصول پسته ايران به آمريكا صادر شد، دولت آمريكا در سال 1308 دكتر وايت هوس را براى مطالعه و بررسى كشت پسته به ايران فرستاد و در آن سال نهال و بذر پسته را براى كشت به آمريكا بردند و در ده سال اخير پسته كارى در ايالت كاليفرنيا توسعه يافته ولى محصول آن مثل ايران نيست و پسته هاى ايرانى در آمريكا ريزتر شده است و باز هم پسته ايرانى مقام جهانى خود را حفظ كرده است چنانكه يكى از صادرات مهم ايران به آمريكا همين پسته است كه اخيرا به طرز جالبى بسته بندى مى شود.
ايرانيان قديمى پسته را قوى ترين مغزيات غذايى مى دانستند و حتى براى آن افسانه هايى داشتند و مى گفتند اگر مردى اولاد پسر بخواهد بايد پسته بخورد.
ايرانيان قديم درباره پسته مى گفتند تمام ميوه هايى كه مغز و هسته دارند از فندق و گردو و تخم هندوانه و خربزه در ابتدا آب لزجى چون سفيده تخم مرغ نطفه آن است كه هر چه هوا گرمتر شود، آن نطفه بزرگ مى گردد و مى بندد و در اواخر مرداد و شهريور سفت و محكم مى شود ولى پسته برعكس تمام اين ميوه هاى مغزدار و هسته اى فقط يك نطفه كوچك سبز رنگى است كه از اول تير كه هوا گرم مى گردد بسته مى شود و شروع به بزرگ شدن مى كند تا اواخر مرداد و شهريور كه محكم مى شود و مى رسد.
تمام ميوه هاى مغزدار و هسته اى سفيد رنگ هستند ولى مغز پسته سبز و به رنگ صفرا است و همان است كه ابن سينا هم آن را به اين رنگ وصف كرده است .
در قديم پسته خام را با قند مى كوبيدند و كمى هل به آن مى زدند و آن را به نام ((قاووت پسته )) به زنانى كه وضع حمل كرده بودند و احتياج به تقويت داشتند و يا كسانى كه از بستر بيمارى برخاسته و دوران نقاهت را مى گذراندند به عنوان غذاى مقوى مى دادند.
پوست سبز پسته را هم خشك مى كردند و براى رفع دل درد و اسهال آن را مى جوشاندند و دم مى كردند و به عنوان دواى دل درد و اسهال مصرف مى كردند. هنوز مصرف آن در آذربايجان معمول است از پوست سبز تازه پسته و يا پسته نبسته مربا و ترشى درست مى كنند.
در حال حاضر بيشتر پسته به عنوان آجيل مصرف مى شود و يا آن را در گز اصفهان مصرف مى كنند.
پسته خام مصارف آشپزى دارد و بيشتر كوبيده آن را به عنوان تزيين روى غذا مى ريزند.
پسته را نبايد در جاى مرطوب و يا خيلى گرم گذاشت و يا مدتى طولانى نگه داشت زيرا رطوبت و گرماى زياد و مرور زمان روغن آن را خراب مى كند و توليد كرم و پروانه ريزى در آن مى كند و اين مشكلى بود كه ايرانيانى كه به خارج مى رفتند و پسته را به عنوان سوغات و هديه براى دوستان خود مى بردند هميشه از رطوبت و يا گرما كه پسته را خراب مى كرد شكايت داشتند ولى در سالهاى اخير بسته بندى آن كامل شده و پسته را در قوطيهاى فلزى هوا گرفته عرضه كرده اند كه مدتها در هر آب و هوايى محفوظ مى ماند.

پسته و اهميت آن در قواى عقلى و بدنى
پسته خوراكى مطبوعى است كه مورد پسند و توجه همه است اما بسيارند كسانى كه فكر مى كنند پسته باعث غلظت خون مى شود و به كبد صدمه مى زند.
پسته از ميوه هاى خشك محسوب مى شود و مقدار آب آن بيش از 8 درصد نيست .
تركيبات پسته عبارتند از: 7/1 درصد املاح معدنى ، 5/17 درصد مواد ازت دار و 52 درصد چربى و 22 درصد هيدرات دو كاربن . مواد معدنى موجود در پسته است كه براى آن ارزش حياتى بوجود آورده و اين مواد كه هر كدام به نوبه خود نقشى جالب در فعاليت سلولها و متابوليسم بدن ما دارد و در حدود 60/3 گرم فسفر در يك كيلو پسته وجود دارد كه در تقويت قواى جسمى و سلولهاى مغزى موثر است .
گذشته از فسفر، كلسيم در پسته به مقدار 90 گرم وجود دارد كه آن هم در ساختمان و استحكام استخوان ، خون و عضلات اهميت فراوان دارد.
در پسته مقدار قابل توجهى آهن وجود دارد و بايد بدانيم كه آهن در تمام سلولهاى بدن وجودش لازم است براى ادامه حيات و ساختمان هموگلبين و گلبولهاى قرمز خون دخالت تام دارد.
پسته با داشتن مواد ديگرى چون پتاسيم ، منيزيم تاءمين كننده احتياجات بدن و خون است و همانطور كه گفتيم پسته داراى مقدار زيادى چربى بوده و بدين لحاظ ارزش غذايى زيادى دارد.
چون مصرف زياد پسته باعث مى شود كه مقدار ازت در خون و بدن بالا رود شايد به همين علت است كه عده اى معتقدند كه پسته باعث كثيف شدن خون مى شود، البته اشخاصى كه دچار ضعف و نارسايى كبد هستند و مبتلايان به بيماريهاى نقرس و ديابت و ناراحتى كليه بايد از خوردن پسته خوددارى كنند، زيرا باعث شدت و عود بيمارى آنان مى شود، در پسته همچنين ويتامينهاى آ- ب و ب 2 و پ پ و ويتامين E وجود دارد.
 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
TinyPic image
 
 
 
 
TinyPic image
 
Copyright(C)2008 All right reserved By Jaraaghe Group , Email By Jaraaghe , template designed by Vahid.m.iran@Gmail.com
 


 
 
 
 
 
__._,_.___

Jaraaghe Group 

****************************************

BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

****************************************
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
-------------------------------------------
more info : www.jaraghe.ir/join




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive