به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Sunday, February 14, 2010

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 1141)



   

 

 

 

 
 
 
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1141 :: دوشنبه 26 بهمن ماه 1388

www.mobin-group.com

Firmware جدید گوشی های نوکیا را
از کجا دانلود کنیم؟

سلام عرض شد
ايام شهادت امام مهربان و رئوفمون حضرت امام رضا(ع) را تسليت عرض مي کنم.

دارندگان گوشی‌های نوکیا برای بروزرسانی Firmware دستگاه‌های خود باید از برنامه Nokia Software Updater (NSU) استفاده کنند، این برنامه پس از نصب به اینترنت متصل می شود و در صورت یافتن آپدیت جدید آن را بصورت خودکار دریافت کرده و روی گوشی نصب می‌کند. استفاده از این روش برای افرادی که اینترنت پرسرعت دارند بسیار مناسب و کم خطر است اما از آنجایی که شرایط اینترنت ما در کشور بحرانیست نمی‎توانیم از این روش استفاده کنیم چون اولاً حجم فایل دریافتی زیاد است و ثانیاً اگر در هنگام کار اتصال اینترنت قطع شود امکان دارد با مشکل مواجه شویم.
برای رهایی از این وضعیت راه حل آپدیت آفلاین وجود دارد که ابتدا فایل‌های مورد نیاز بصورت جداگانه دانلود و سپس توسط یک برنامه‌ی واسطه و بدون نیاز به اتصال به اینترنت برروی گوشی نصب می‌شوند که روش‌های انجام آن نیز مفصل است و در این مطلب جایی برای توضیح آنها نیست، آنچه که می‌خواهیم در موردش صحبت کنیم نحوه دریافت فایل‌های آپدیت Firmware گوشی‌های نوکیا است که برای بروزرسانی به آنها نیاز داریم.
به طور معمول فایل آپدیت مدل‌های پرطرفدار مثل 5800، N95 و… در انجمن‌های اینترنتی مثل موبایلستان یافت می‌شود که می‌توانید با مراجعه به تالارهای مربوطه آنها را دانلود نمایید. اما مدل‌های زیادی هستند که فایل آنها در اینگونه انجمن‌ها پیدا نمی‌شود پس خود باید بدنبال یافتن آن باشید.
برای این کار 3 راه به شما معرفی می‌کنیم که از طریق آن خواهید توانستد نسخه‌های مختلف Firmware گوشی‌های نوکیا را به تفکیک مدل، Produce Code، Produce ID و Region دریافت کنید.

Nokia Firamwares: این سایت از یک صفحه ساده تشکیل شده که انواع مدل‌های نوکیا را همراه با Product Code و Produce ID لیست کرده است. مقابل نام هر گوشی عبارت Check دیده می‌شود که با کلیک بر روی آن آخرین نسخه‌های موجود نشان داده خواهد شد. با انتخاب هر نسخه به صفحه دیگری می‍‌روید که این‌بار فایل‌ها بر اساس Produce Code و Region دسته‌بندی شده اند. خوبی سایت اینست که لینک‌ها مستقیماً به سایت نوکیا برمی‌گردند و از نظر اصالت قابل اطمینان است.

Blue Nokia: سایت دیگریست که فایل‌های مورد نظر خود را می‌توانید از آن دریافت کنید. برای این کار کافیست تا از منوی کشویی بالا مدل گوشی خود را انتخاب کرده تا فهرست Firmware های آن نمایش داده شود. فایل‌های موجود در این سایت بصورت EXE می‌باشند.

Navifirm: نام برنامه‌ایست که برای دریافت فایل‌ها می‌توانید از آن کمک بگیرید. نحوه استفاده از آن بسیار آسان است، ابتدا مدل گوشی خود را پیدا کرده و در ادامه با انتخاب شماره نسخه و Region مورد نظر فایل‌های آپدیت قابل دانلود خواهند بود.

توجه: قبل از دانلود فایل‌ها، حتماً Produce Code، Produce ID و Region گوشی خود را با لینک‌ها چک کنید و تنها از فایل‌های مربوط به گوشی خود استفاده نمایید.



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • ويژه نامه شهادت امام رضا

  • گران قيمت ترين ماشين هاي دنيا

  • عکسهاي ديدني از معماري

  • دانشنامه گرافیکی: موشک قاره پیمای بالستیکی "ار-7"

  • تصاويري از يک ازدواج لوکس در چين

  • اينم از جديدترين مدلهاي چکمه 2010

  • شيرفرهاد برره «قهوه تلخ» مي‌خورد

  • معرفي و دانلود فيلم : آواتار - Avatar

  • پشت صحنه و آشنايي با نحوه ساخت فيلم AVATAR

  • دانلود انيميشن : Dead Space: Downfall

  • جديدترين نسخه از نرم افزار خوشنویسی  میرعماد (2.1.0)

  • مجموعه هفت نسخه بازي NFS براي گوشيهاي موبايل

  • بازي جذاب آواتار

  • جوابيه فارسي1

  • در حاشيه فراخوان تويوتا و حلاليت طلبي از بازماندگان 3000 کشته تصادفات ايران

  • با تأمل «باز»بازی کنید: مشکلات امنیتی سرویس تازه گوگل

  • شرکت در پرسشنامه مخصوص اساتید و مدرسان

  • برای کسی که خدا را قبول ندارد چه دلیلی بیاوریم؟

  • واکنش بالاترین به حماسه 22 بهمن

  • آیا مشایی همان الیاس است !؟

  • جديدترين شماره از ماهنامه Brand Fashion

  • پرینتری که جوهر ندارد

  • چگونه مدیر موفق باشیم؟

  • طراح داخلی آپارتمان خود باشیم

  • انواع رنگ مو

  • با سایز بندی لباس هایتان آشنا شوید

  • تناسب اندام

  • راهنمای خرید اتومبیل

  • پنج کاری که زنها انجام می دهند که باعث فرار مردها می شود

  • اطلاعاتی در مورد فیلمهای سه بعدی

  • پيامبر (ص) بر اثر مرگ طبيعى از دنیا رفتند يا به شهادت رسيدند؟

  • جام جهانی با طعم اروپایی؛ آنالیز و پیش‌بینی تک تک گروه‌های جام‌ ملت‌های ۲۰۱۲

  • و ...

 

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

سلطان دین رضا
ويژه نامه شهادت حضرت امام رضا (ع)
نقاشي هاي زيباي سه بعدي بر روي زمين!
گران قيمت ترين ماشين هاي دنيا
فرندفا؛ اولين میکروبلاگ چند رسانه ای ایرانی
عکسهاي ديدني از معماري
تصاويري از کارناوال معروف ریو دوژانیرو (برزيل)
به اينا مي گن عکس خراب کن!
دانشنامه گرافیکی: موشک قاره پیمای بالستیکی "ار-7"
معماری و دکوراسیون خاص و حرفه ای!
کاغذ ديواري زيبا HD از فيلم آواتار
پيشنهاداتي براي هداياي روز ولنتاين
تصاويري از يک ازدواج لوکس در چين
تصاويري ديدني از بي سابقه ترين راهپيمايي ايران
هنرنمائي با اسکناس!
اينم از جديدترين مدلهاي چکمه 2010
غروب حضرت آفتاب
ويژه نامه رحلت پيامبر اعظم (ص)

جلوه صبر خدا
ويژه شهادت حضرت امام حسن (ع)

 

 

www.mobin-group.com

هیچیک از زائران ایرانی میان کشته های
انفجارهای دیروز عراق نبودند

مدیر کل روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: هیچیک از زائران ایرانی در میان قربانیان انفجارهای عملیات تروریستی عصر دیروز " جمعه" عراق که در شهرهای کوفه و نجف روی داد نبودند.
به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله نصیری مدیر کل روابط عمومی سازمان حج و زیارت با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: گزارشی مبنی بر کشته شدن زائران ایرانی در انفجارهای دیروز عراق نداشتیم، ضمنا اینکه به دنبال قراردادی که از سوی این سازمان و با تائید وزارت کشور با یکی از شرکتهای امنیتی عراق بسته شده امنیت نسبی زائران ایران تامین شده است.
وی افزود: روزانه دو هزار و 600 ایرانی به قصد زیارت به شهرهای نجف، کربلا و کاظمین مسافرت می کنند که در تعطیلات جاری نیز به دلیل اینکه این شهرها ظرفیت بیشتری برای پذیرش زائر ندارند، روزانه همین تعداد مسافر به این شهرها اعزام می شوند.
به گزارش خبرگزاری مهر، آمار قربانیان عملیات تروریستی عصر جمع شهر کوفه 6 کشته و 35 زخمی گزارش شده است.
همچنین به گفته یک منبع مسئول در استان نجف اشرف، تعداد حملات تروریستی که حامیان رژیم بعثی سابق و تکفیریها در این شهر انجام دادند به چهار انفجار می رسد.
وی از شهادت دست کم سه زائر و زخمی شدن 34 نفر دیگر خبر داده است در حالی که شاهدان از شهادت چهار نفر سخن گفه اند.
آخرین خبرها از شهر نجف حاکیست هیچ خودرو اجازه ورود به شهر قدیمی نجف ندارد.
شیعیان عراق بر اساس سنت، سالروز رحلت پیامبر محمد مصطفی (ص) را با زیارت از مرقد حضرت علی (ع) آغاز می کنند و سرانجام از آنجا عازم کربلای معلی می شوند.
ظرف چند روز گذشته بیش از دو میلیون و 500 هزار زائر برای زیارت بارگاه مبارک حضرت امیر مومنان علی علیه السلام وارد شهر نجف شدند.

اکران سه فیلم توقیفی در نوروز 89

فیلم‌های سینمایی «به رنگ ارغوان»، «تسویه حساب» و «صد سال به این سال​ها» نوروز سال آینده روی پرده سینما می​روند.
به گزارش خبرآنلاین، اکران «به رنگ ارغوان» به کارگردانی ابراهیم حاتمی​کیا از 27 بهمن‌ماه روی پرده می​رود تا به این ترتیب نمایش نخستین فیلم نوروزی شروع شود.
پیش از این در سال 1384 و اکران نوروزی سال 1385 هم در مورد اکران «چهارشنبه سوری» به کارگرانی اصغر فرهادی اقدامی مشابه صورت گرفته بود و نمایش آن از اوایل اسفندماه آغاز شده بود.
«به رنگ ارغوان» با بازی حمید فرخ​نژاد، خزر معصومی، کوروش تهامی و فرهاد قائمیان،​ ماجرای ماموری است که برای دستگیری یکی از عوامل ضدانقلاب راهی شمال کشور می​شود. فیلم حاتمی​کیا در جریان بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه در بخش بین​الملل و بهترین فیلم و کارگردانی در بخش مسابقه سینمای ایران شد.
«تسویه حساب» ساخته تهمینه میلانی که بعد از سه سال توقیف در بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت، همزمان با نوروز 1389 اکران عمومی می​شود. هدایت فیلم مسئولیت پخش این فیلم را برعهده دارد. این فیلم میلانی روایتی از زندگی چهار زن بزهکار است که قصد دارند از مردها انتقام بگیرند.
مهناز افشار، لادن مستوفی، بهاره افشاری و السا فیروز آذر بازیگران اصلی و اکبر عبدی، محمدرضا شریفی​نیا و سیاوش تهمورث از دیگر بازیگران این فیلم هستند.
«صد سال به این سال​ها» به کارگردانی سامان مقدم، بعد از چهار سال توقیف نمایشی ویژه در جشنواره فیلم فجر داشت و گویا واکنش​های مثبت تماشاگران موجب شده تا مسئولان اداره نظارت مجوز نمایش آن را صادر کنند. این فیلم ماجرایی زنی به نام ایران با بازی فاطمه معتمدآریا را در سه دوره از تاریخ معاصر ایران روایت می​کند. فیلم مقدم به عنوان اکران دوم نوروز 89 روی پرده خواهد رفت.
رضا کیانیان و پرویز پرستویی دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
اسامی دیگر فیلم​های اکران نوروز به دلیل ثبت نشدن پرونده آن​ها در شورای صنفی نمایش هنوز به صورت رسمی اعلام نشده، اما تصور می​شود «لطفاً​ مزاحم نشوید» به کارگردانی محسن عبدالوهاب دیگر فیلم اکران نوروزی باشد.

تصوير برداري سريال جديد مهران مديري ادامه دارد
شيرفرهاد برره «قهوه تلخ» مي‌خورد

مهران مديري در نقش «گيو» وارد مجموعه «قهوه تلخ» شد. به گزارش فارس، تصويربرداري مجموعه تلويزيوني «قهوه تلخ» به كارگرداني مهران مديري در لوكيشن اصلي اين سريال واقع در خيابان بوسني و هرزگوين ادامه دارد و مديري در نقش گيو پسر پادشاه داستان وارد قصه اين سريال شد.
مهران مديري كه گريمش در اين سريال به گريم شير فرهاد شب‌هاي برره نزديك است، با شكستن در و ورود به محفل خواستگاري به افراد قصه «قهوه تلخ» پيوست. بنابراين گزارش، تصويربرداري اين سريال در لوكيشن اصلي آن ادامه دارد و تا به حال حدود 18 قسمت از سريال آماده شده است. همچنين شنيده مي‌شود اين پروژه به خاطر کمبود بودجه و برخي مشکلات مالي فعلا متوقف شده و تصويربرداري انجام نمي‌شود. در حال حاضر بازيگراني نظير رضا نيك‌خواه، رضا فيض نوروزي، محمدرضا هدايتي، اليكا عبدالرزاقي و آرام جعفري جلوي دوربين مديري هستند. «قهوه تلخ» بنا است در 50 قسمت ساخته شود و لوكيشن‌هاي اين سريال يك كاخ و يك بازار است كه از مضموني تاريخي برخوردار است و داستان‌هاي آن در يك كاخ مي‌گذرد. اين مجموعه 33 بازيگر اصلي دارد و داستان آن با بازي سيامك انصاري در نقش مورخ آغاز ‌شد. او در ابتداي داستان كه در دنياي امروز مي‌گذرد، يك فنجان قهوه تلخ مي‌خورد و با خوردن آن به تاريخ سفر مي‌كند. او در طول زمان به مورخي تبديل مي‌شود كه در مرور خاطرات تاريخي خود، هربار دچار مسائلي مي‌شود كه اين مسائل داستان‌هاي سريال را رقم مي‌زند.
محمدرضا هدايتي نيز پادشاه اين كاخ است، علي لك پوريان نقش مليجك را ايفا مي‌كند. «ساعد هدايتي» نيز پزشك دربار است. در مجموعه تلويزيوني «قهوه تلخ» كه به تهيه كنندگي مجيد آقاگليان و حميد آقاگليان ساخته مي‌شود، بازيگراني نظير سيامك انصاري، علي لك‌پوريان، آرام جعفري، سحر زكريا، اليكا عبدالرزاقي، سحر جعفري جوزاني، هادي كاظمي، نادر سليماني، بيژن بنفشه‌خواه، فلامك جنيدي، سعيد پيردوست، ساعد هدايتي و... ايفاي نقش مي‌كنند.
داستان‌هاي مجموعه تلويزيوني «قهوه تلخ» توسط امير مهدي ژوله و خشايار الوند نوشته شده است، البته هنوز زمان پخش اين سريال كه بي ترديد همچون كارهاي گذشته مديري مخاطبان زيادي خواهد داشت مشخص نشده است.در همين رابطه هفته گذشته هاشم رضايت قائم مقام مدير شبكه سه سيما گفت: هنوز وضعيت پخش سريال جديد «مهران مديري» مشخص نشده و به زودي زمان قطعي پخش اين مجموعه مشخص مي‌شود.
وي افزود: پيش از اين قرار بود مجموعه تلويزيوني «قهوه تلخ» پس از ماه صفر به روي آنتن شبكه سه سيما برود، اما قطعيت اين زمان از بين رفت و تكليف پخش اين سريال در هفته جاري مشخص خواهد شد. به زودي جلسه‌اي برگزار خواهد شد و طي آن تصميم گرفته مي‌شود كه مجموعه تلويزيوني «قهوه تلخ» پس از ماه صفر به روي آنتن برود يا اين كه پخش آن از ابتداي نوروز 89 آغاز شود. تا به حال حدود 18 قسمت از سريال آماده شده است. چندي پيش نيز ساخت سريال به دليل بيماري مادر مهران مديري و بستري شدن وي در بيمارستان متوقف شده بود.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

آواتار - Avatar
با زيرنويس فارسي

نويسنده و کارگردان: جیمز کامرون
تهیه‌کننده گان: جان لاندو، جیمز کامرون
بازیگران: سام ورتینگتون، زو سالدانا، استفن لانگ، میشل رودریگز، سیگورنی ویور، گیوانی ریبیسی و ژول دیوید مور
تاریخ انتشار: ۱۸ دسامبر ۲۰۰۹
مدت زمان: ۱۶۲ دقیقه
کشور:  ایالات متحده آمریکا
توزیع‌کننده: فاکس قرن بیست
بودجه: ۲۳۷ میلیون دلار
فروش: 2،204،693،000 دلار

آواتار یک فیلم علمی-تخیلی سه‌بعدی است. این فیلم توسط جیمز کامرون نوشته و کارگردانی شده و در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۰۹ به نمایش درآمد.
آواتار محصول کمپانی آمریکایی فاکس قرن بیستم است. آهنگساز موسیقی این فیلم جیمز هورنر (تایتانیک) می‌باشد. استین وینستن مسئول جلوه‌های ویژه فیلم نابودگر ۲ نیز تا قبل از مرگش به جیمز کامرون در زمینه طراحی این فیلم کمک می‌کرده است.
در سال ۱۹۹۵ کامرون نمایشنامه آواتار را یه اتمام رساند. این فیلم چندین سال در دست ساخت بوده است و در لس‌آنجلس، نیوزیلند و خلیج مکزیک فیلمبرداری شده‌است.

فضای فیلم
سال ۲۱۵۴ میلادیست، و زمینیان مشغول تشکیل مستعمرات در اقمار ستاره رجل قنطورس هستند. سیاره پندورا (Pandora) یکی از این اقمار است که حاوی تنوع خارق‌العاده‌ای از حیات وحش فرازمینی است، و جوی غیر قابل استشمام برای انسانها دارد، و محیطی فیزیکی در تضاد با طبیعت فیزیکی انسان. نام سیاره لذا اشاره به وضع مصیبت‌وار آن (از دید انسان) دارد (که به اسطوره‌شناسی پاندورا باز می‌گردد). با اینحال انسانها بدلیل وجود منابع طبیعی این سیاره سخت متوجه آن شده‌اند.
از میان جانداران بومی این سیاره موجوداتی شبه‌انسان هستند بنام «ناوی»ها، که از نظر پیشرفت فنی دارای سطح بسیار پایین‌تری از زمینیان و ظاهرا نیمه متوحش هستند، اما دارای فرهنگی بسیار غنی و کل‌نگر هستند که کاملا با سیاره خود در حالت تعادل قرار دارند.
پندورا دارای سیستم حیات وحش نامتعارفیست، بطوریکه سیاره و تمام موجوداتش دارای یک شبکه عصبی مشترک بوده و با هم در ارتباطند (که یادآور مفهوم گایا در اسطوره‌شناسی و جنبش‌های محیط زیستی است). ناوی‌ها از طریق نقاط اتصالی نورونی (neural interface) در گیسوان موهای خود، از نظر خودآگاهی با اسب‌های خود متصل می‌شوند، و درختان جنگل از طریق ریشه‌های خود اتصال عصبی با یکدیگر دارند. خلاصه اینکه محیط پاندورا محیطی است که دانشمندان بشری در فیلم را سخت تحت تاثیر قرار داده، و محیط منحصر به فرد این دنیا، مرزهای بین علم و عرفان را درهم می‌نوردد.
منابع طبیعی که بشر در این سیاره بدنبال آن است آن‌آبتینیوم (unobtainium به معنی عنصر نایاب) نام دارد. این ماده نوعی سنگ کانی مرموزی است که دارای خواص میدانی عجیبی است، بطوریکه باعث ظهور آثار پادگرانشی و اختلال میادین الکترومغناطیسی می‌شود.

داستان فیلم
«نیتیری»، شاه‌دخت قبیله ناوی‌ها، با «ایکران» (اسب اژدهایی پرنده) خود پیوند خودآگاهی برقرار می‌کند.
در داستان فیلم، زمینیان بمنظور تصرف منابع سرشار پندورا (سیاره ناوی‌ها)، آماده برای اشغال نظامی و استفاده از قوه قهریه می‌شوند که منجر به نابودی خانه و کاشانه ناوی‌ها و محیط زیستشان خواهد گشت. ناوی‌ها اکنون در معرض انقراض قرار دارند.
اما از سوی دیگر، گروهی از انسان‌های دانشمند مشغول آزمایش پروژه‌ای هستند بنام «آواتار» که در آن با علم ژنتیک بدن‌های ناوی مصنوعی در آزمایشگاه خلق کرده، و خودآگاهی انسانی را بعنوان رانندهٔ آن بدن بطور موقت درون آن بدن تزریق یا قالب کرده تا بتوانند از این طریق با فرستادن این ناوی‌های مصنوعی، داخل جماعت ناوی‌ها بطور ناشناس تجسس کرده تا بلکه فرهنگ و رسم و رسوم آنان را بشناسند. در واقع، این بدن‌های مصنوعی چیزی جز نوعی نفربر با کنترل از راه دور بسیار پیشرفته نیست.
جیک سالی (به بازیگری سام ورتینگتن)، سربازی جانباز بر روی ویلچر است که هنگام خدمت در تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا از ناحیه دو پا فلج شده‌است. هنگامی که او را برای پروژه آواتار بعنوان خلبان یکی از بدن‌ها بکار می گیرند، او طبق ماموریتش سعی در رخنه کردن در بومیان و کشف رموز و اطلاعات سری آنان می‌پردازد. اما تدریجا طی ماجراهایی با «نیتیری» (با صدای زویی سالدانا)، شاهزاده و دختر بزرگ قبیلهٔ ناوی‌ها تدریجا پیوند عاطفی برقرار می‌کند و رفته‌رفته پی به عمق زبیای فرهنگ بومیان برده، و سعی می‌کند به آنها کمک کند، تا جایی که مجبور است سرانجام در برابر نسل انسان‌های غاصب، یعنی نوع خودش، قرار گیرد...

برداشت‌های سیاسی
بالگرد تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا در حال پرواز میان کوه‌های معلق پندورا. این کو‌ها در اثر میدان‌های پادگرانشی «آن‌آبتینیوم» در آسمان‌ها معلق هستند.جیمز کمرون در این فیلم از گنجاندن اشاره‌های سیاسی هیچ ابایی از خود نشان نداده است. محور فیلم حول موضوع دستیابی به منابع طبیعی بسیار با ارزشی می‌چرخد بنام «آن‌آبتینیوم» (unobtainium) که «نمادیست از حرص و طمع بشری» که نژاد انسانی را برای تصرف آن منابع وادار به جنگ با موجودات بومی سیاره پندورا کرده.
سرهنگ کواریچ، فرمانده عملیات نظامی در فیلم (به بازیگری استیون لنگ)، بومیان ناوی را (که شباهت واضحی با سرخپوستان آمریکایی دارند) را متوحش می‌نامد، و استفاده وی از واژگانی همچون «شوک و بهت» (shock and awe)، «مبارزه با تروریسم»، و «حمله پیشگیرانه» (preemptive strike) یادآور وقایع جنگ عراق است.
فیلم همچنین در رساندن پیغامی در دفاع از محافظت از محیط زیست کاملا رسا است.

- براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد

 

نسخه اورجينال فيلم آواتار، با کيفيت TELESYNC H264
به همراه
زيرنويس فارسي اين فيلم جذاب را مي توانيد
از طريق لينکهاي زير دانلود نمائيد

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت خوب)

http://rapidshare.com/files/347667826/Avatar.2009.H264.part1.rar
http://rapidshare.com/files/347714046/Avatar.2009.H264.part2.rar
http://rapidshare.com/files/347748180/Avatar.2009.H264.part3.rar
http://rapidshare.com/files/347801739/Avatar.2009.H264.part4.rar
http://rapidshare.com/files/347831867/Avatar.2009.H264.part5.rar
http://rapidshare.com/files/347852486/Avatar.2009.H264.part6.rar

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

پشت صحنه و آشنايي با نحوه ساخت فيلم
AVATAR

در بالا (قسمت معرفي و دانلود فيلم) بطور کامل به داستان فيلم آواتار و عوامل سازنده آن پرداختيم و اما در اين قسمت نگاهي داريم به نحوه ساخت اين فيلم سه بعدي:

آواتار فيلم جديد جيمز كامرون، در حالي 28 آذر در سينماهاي جهان اكران شد كه كارشناسان و صاحب نظران عرصه سينما از مدت ها پيش آن را مطرح ترين فيلم سال 2010 معرفي كرده بودند.
اگرچه ايده ساخت آواتار به سال 1995 بازمي گردد، اما كامرون بايد سال ها صبر مي كرد تا فناوري هاي لازم براي تحقق روياهايش ساخته شوند. چراكه فيلم او تلفيقي از فيلم زنده و انيميشن رايانه اي است و غير از تكنيك هاي ويژه رايانه اي، فيلمبرداري آن هم به كمك دوربين هاي ويژه به صورت سه بعدي انجام شده است. صرف هزينه هاي بسيار زياد براي خلق جلوه هاي ويژه تصويري باعث شدند تا آواتار پر هزينه ترين فيلم تاريخ سينما لقب بگيرد.
البته به نظر مي رسد اين سرمايه گذاري خيلي بيشتر از آنچه قبلاتصور مي شد بازگشت داشته باشد، چراكه در هفته هاي اول اكران، سالن سينماهاي جهان به تسخير اين فيلم علمي- تخيلي درآمده است.
در اين فيلم، جيمز كامرون با بهره گيري از جديدترين و مدرن ترين فناوري هاي روز، جلوه هاي ويژه منحصر به فرد و برخورداري از تكنيك و شيوه نمايش سه بعدي، تماشاگران بسياري را به سال هايي مي برد كه هنوز آن را نديده اند.

تجربه اي جديد در سينما با استفاده از فناوري هاي نوين
براي آن كه صحنه هاي فيلم تا حد ممكن واقعي به نظر بيايند، كامرون همانند گذشته كه با فيلم هاي خود فناوري هاي جديدي را به سينما وارد مي كرد، اين بار از سيستم دوربين فيوژن استفاده كرده تا تصاوير را همانند آنچه چشم انسان دريافت مي كند ثبت كند. او در فيلمبرداري اين فيلم، در دنياي مجازي گام برداشته يا حتي پرواز كرده تا بتواند هر صحنه اي را كه بخواهد ثبت كند و با تصاوير واقعي هنرپيشگان تركيب نمايد و در كل در جريان تصويربرداري اين فيلم 5 گام متفاوت برداشته است.

طراحي و ساخت صحنه: براي تصويربرداري از هر يك از پلان ها 72 تا 96 دوربين استفاده شده و سپس رايانه تمام فضاي صحنه يعني ديوارها، سقف و كف صحنه را با ساختار و تصاوير سه بعدي جايگزين كرده است. براي اين كار يك سري از شبكه هاي رشته اي به عنوان نشانگر در فضاي صحنه قرار داده شد تا براحتي تصاوير سه بعدي با فضاي پشتي صحنه مورد نظر جايگزين شوند.

گرفتن تصوير از حركات: هنرپيشه ها، اسلحه ها و همه آنچه در صحنه وجود داشت با نقاط درخشان نشانه گذاري شدند تا شبكه دوربين ها فقط اين نقاط را تعقيب كنند. يك رايانه فقط حركات اين نقاط را ثبت مي كرد و سپس موقعيت هاي ثبت شده را سه بعدي كرده و اين داده ها را روي اسكلت سيمي كه در فيلم پس از بازسازي به بدن Navi مبدل مي شد انتقال مي داد.

تصويربرداري سه بعدي: كار بعدي كامرون اضافه كردن حجم در غالب گوشت و پوست براي اسكلت سيمي Navi بود. تكنيك هاي سه بعدي پيشين از 2 دوربين استفاده مي كردند كه درست در كنار هم قرار مي گرفتند و به اين ترتيب حجم در تصاوير ايجاد مي كردند البته براي اين كه بتوانند اين حجم را ايجاد كنند، فقط مي توانستند در راستاي يكديگر و در يك خط حركت كنند. اين در حالي است كه سيستم دوربين هاي فيوژن از 2 لنز كنار هم تشكيل شده و به كمك استفاده از حسگرهاي بسيار كوچكي كه تصاوير ديجيتال را با كيفيت بسيار بالادريافت مي كنند اين لنزها مي توانند حتي از مردمك هاي انسان هم به يكديگر نزديك تر شوند.
به اين ترتيب لنزها در فواصل نزديك، به يكديگر نزديك تر مي شوند. البته اين خصوصيت درباره فواصل دور نيز همانند چشم انسان چنان دقيق است كه تصاوير را با واقعي ترين حالت ممكن ضبط مي كنند.

پياده كردن و انطباق تصاوير: بعد از آن كه رايانه حركات ضبط شده را در محيط سه بعدي پياده كرد، كامرون از دوربين مجازي استفاده كرده است. اين دوربين كه صفحه نمايشگر آن در بخش هاي مختلف از دكمه ها و شاسي هايي همانند دسته هاي كنترل بازي هاي ويدئويي تشكيل شده، به محض حركت به كمك امواج راديويي و ردياب هاي چشمي موقعيت دوربين را به رايانه هاي خارج از صحنه كه تصاوير مجازي را ايجاد مي كنند منتقل كرده است.
اين موضوع به كامرون امكان داد تا در ميان صحنه هاي مجازي حركت و صحنه هاي مورد نظرش را ضبط كند. با وجود اين دوربين او حتي مي توانست صحنه هايي كه به جرثقيل يا هليكوپتر احتياج داشتند را هم ضبط كند. سپس صحنه هاي ضبط شده هنرپيشگان به آن اضافه شدند.

آماده كردن تصاوير براي نمايش: تصاوير سه بعدي براي آن كه هرچه واقعي تر باشند به صورت متناوب و پشت سرهم از چشم چپ و چشم راست نمايش داده مي شوند، البته اين كار بسيار سريع و با تناوبي حدود 144 مرتبه در ثانيه انجام مي شود. همين سرعت بسيار زياد باعث مي شود عينك هاي پولاريزه فقط تصوير مورد نظر براي يكي از چشم ها را نمايش دهند.

آنچه جديدترين فيلم علمي تخيلي سال را ديدني كرده است
كامرون براي فيلم جديدش به دوربين هاي پيشرفته HD نياز داشت كه امكان تصويربرداري به صورت دوبعدي و سه بعدي را داشته باشند ضمن آن كه اين تصاوير بايد به گونه اي به نمايش درمي آمدند تا افراد هنگام تماشاي يك فيلم طولاني 3ساعته دچار سردرد نشوند. اجراي همه اين ضرورت ها باعث شدند تا مجله Wired در مطلب معرفي مراحل ساخت اين فيلم از آن به عنوان اختراع دوباره فيلمسازي ياد كند.
به طور كلي در تصاوير سه بعدي مغز انسان با دريافت 2تصوير توسط دو چشم از آنها يك تصوير بعددار و داراي عمق مي سازد. براي يك فيلم سه بعدي دوربيني با 2 عدسي جانبي لازم است كه هر كدام يك صحنه واحد را در زاويه هايي كه به مقدار بسيار كمي از يكديگر متفاوتند فيلمبرداري مي كند.
نمايش اين تصاوير سه بعدي هم به يك سالن با پروژكتور مناسب و يك سرور كه كپي ديجيتالي فيلم روي آن قرار مي گيرد نياز دارد و در نهايت عينك هاي Real D براي تكميل اين فرآيند به كار مي رود.
به كمك اين عينك ها چشم راست يا چپ به طور متناوب اين اطلاعات بصري را دريافت كرده و احساس ديدن عمق به وجود مي آيد. ريتم اين عمل 144 مرتبه در ثانيه معادل سرعت تجزيه يا تشخيص مغز است. معمولابراي اين كه تمام زوايا در بر گرفته شوند از 2 صادركننده مادون قرمز در سالن استفاده مي شود.
در فناوري Real D نور پلاريزه مي شود يعني نور منعكس روي پرده توسط عينك فيلتر شده و بسته به پلاريزاسيون امكان ديدن فقط براي چشم چپ يا چشم راست وجود دارد.
كامرون در جستجوي پيداكردن گزينه اي براي تحقق روياهايش مطلع شد كه شركت سوني چنين دوربيني را ساخته است، اما مشكل در اين بود كه اين دوربين 204 كيلوگرم وزن داشت و عملابراي پروژه آواتار قابل استفاده نبود. براي همين در سال 2000 به ژاپن سفر كرد و با سوني به توافق رسيد تا دوربين هايي مخصوص اين فيلم ساخته شود.
سوني اين كار را با تكه تكه كردن دوربين به قطعات مختلف و جدا كردن پردازشگرهاي بزرگ آن انجام داد به اين ترتيب موفق شد تا وزن كلي دوربين را به 20 كيلوگرم كاهش دهد. به كمك اين دوربين كامرون توانست در بخش هايي براي طبيعي جلوه داده شدن حركات موجودات غيرزميني، حركت بازيگران واقعي را ضبط و سپس به انيميشن تبديل كند.
كامرون همانند گذشته كه با فيلم هاي خود فناوري هاي جديدي را به سينما وارد مي كرد اين بار از سيستم دوربين فيوژن استفاده كرده تا تصاوير را همانند آنچه چشم انسان دريافت مي كند ثبت كند
در سال 1995 نمايشنامه آواتار را به اتمام رساند. اين فيلم چندين سال در دست ساخت بوده و در لس آنجلس، نيوزيلند و خليج مكزيك فيلمبرداري شده است.
در مراحل بعدي جلوه هاي ويژه و گرافيك هاي رايانه اي فيلم در 3 قاره و در كشورهايي چون آمريكا، نيوزلند و انگلستان انجام شده و البته در تمام اين مدت خود كامرون بر تمام كار كنترل داشته است. به عنوان مثال، تصاويري با حضور يك بازيگر جلوي پرده سبز به كمپاني فريمستور در لندن داده شده و آنها همه چيز از جمله وسايل صحنه و شخصيت هاي ديگر را روي تصاوير گذاشتند.

نكته جالب اين است كه تمام تصاوير به صورت استريو ضبط شده است؛ يعني براي هر چشم يك تصوير. سپس با استفاده از نرم افزاري به نام اوكولا (ocala) تبديل تصاوير به صورت سه بعدي تكميل شده است. بيل كاليس، مدير شركت سازنده اين نرم افزار مي گويد: نوآوري اين فيلم در آن است كه موجودات غيرزميني خيلي طبيعي به نظر مي رسند. به اين منظور تصاوير واقعي آواتار براي آن كه سه بعدي نشان داده شود توسط 2 دوربين فيلمبرداري شده است؛ يكي از چپ و يكي از راست. با استفاده از اوكولامي توان اين تصاوير را دستكاري كرد. مثلااگر 2 دوربين كاملابا هم، تراز نباشند، تصاوير فيلمبرداري شده، بيننده را دچار سرگيجه و چشمانش را اذيت مي كند.
وجود همه اين ويژگي ها در آواتار باعث شده اند تا دريچه جديدي در صنعت سينما گشوده شود. به طوري كه به اعتقاد بسياري از كارشناسان ومنتقدان صنعت سينما اگر شما هم اين فيلم را ببينيد، تمام تصوراتتان از جلوه هاي ويژه و فناوري متحول خواهد شد.

اگر مي خواهيد بيشتر و بهتر با نحوه ساخت پر فروش ترين فيلم تاريخ سينماي جهان (آواتار) آشنا شويد، پيشنهاد مي کنم فيلم زير را که پشت صحنه و نحوه ساخت فيلم آواتار را به زيبايي نشان مي دهد را دانلود و تماشا کنيد.

لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Dead Space: Downfall


لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVD Rip)

http://rapidshare.com/files/303366922/DaSpace.-.Aftms.WarezBB.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/303366668/DaSpace.-.Aftms.WarezBB.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/303367648/DaSpace.-.Aftms.WarezBB.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/303369006/DaSpace.-.Aftms.WarezBB.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/303366412/DaSpace.-.Aftms.WarezBB.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/303367904/DaSpace.-.Aftms.WarezBB.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/303367838/DaSpace.-.Aftms.WarezBB.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

كنسرت داركوب‌ها با مهران مديري
و حامد بهداد بعد از نوروز89

همايون نصيري سرپرست و نوازنده سازهاي كوبه‌اي گروه داركوب گفت: در اين كنسرت كه بعد از عيد نوروز در تهران برگزار مي‌شود گروه داركوب با همان تركيب اصلي به اجراي برنامه مي‌پردازد.
وي در خصوص خوانندگان اين كنسرت افزود: اگر در آن زمان آقاي مديري و بهداد مشغول ضبط و انجام كارهاي سينمايي و تلويزيوني نباشد با اين هنرمندان به روي صحنه مي‌رويم در غير اين صورت خوانندگان ديگر را جايگزين مي‌كنيم.
اين آهنگساز با اشاره به قطعات اجرايي در اين برنامه اظهار داشت: در اين كنسرت بيشتر قطعات جديد هستند البته گزيده‌اي از آلبوم‌هاي اول و دوم را نيز اجرا خواهيم كرد.
نصيري در خصوص انتشار آلبوم اين گروه گفت: اين آلبوم شامل 12 قطعه است كه 8 قطعه از اين مجموعه بي‌كلام و 4 قطعه از جمله حيران و بيا بيرم كوه با صداي «مهران مديري» و داركوب و تربت با صداي «حامد بهداد» اجرا شده است.
نصيري در خاتمه خاطرنشان كرد: از آنجايي كه اين آلبوم تلفيقي از كنسرت گروه در اريكه ايرانيان و تالار بزرگ كشور است كار را به صورت صوتي و تصويري منتشر مي‌كنيم.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC
جديدترين نسخه از نرم افزار خوشنویسی
 میرعماد (2.1.0)

نمي دونم با نرم افزار خوشنويسي ميرعماد چقدر آشنا هستيد. چند وقت پيش نسخه 1.3 اين نرم افزار را در همين روزانه قرار داده بودم که با استقبال خيلي خوبي از سوي دوستان مواجه شده بود. و اما امروز نسخه 2.1.0 اين نرم افزار را براي دانلود قرار داده ام. نسخه قبلي ميرعماد (1.3) توانایی درج نستعلیق، شکسته، تحریری و ثلث در word را داشت.
در اين نسخه جديد (2.1.0) چند فونت جديد از جمله معلا،‌ عثمان طه و ... اضافه شده مي تونيد بطور مستقيم در  WordPad ،Notepad ،Word و تمامی نرم ‌افزارهای Office با اين قلمها بنويسيد. همچنین امکان انتقال به برنامه‌های گرافیکی (مثل فتوشاپ) در این برنامه ایجاد شده است.

برخي از قابليتهاي برنامه:
• قابل اجرا در ویندزهای 2000 و XP
• امکان استفاده در Office 2000 تا 2007
• انتقال به برنامه‌های گرافیکی بصورت منحنی
• تغییر کشیدگی و ترکیب و جابجایی حروف، نقاط و اعراب
• پشتیبانی حروف فارسی، عربی، کردی و بلوچی
• اعراب گذاری کامل
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 3 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

مجموعه هفت نسخه بازي NFS
براي گوشيهاي موبايل

يكي از جمله بازيهاي مهيج چه در زمينه كامپيوتر و چه در زمينه موبايل ،اتومبيل راني است.عشق سرعت و تجربه يك رانندگي با سرعت جنون آور ولي بي خطر هر فردي را به خود جذب ميكنه.با توجه به اينكه شركتهاي مختلفي در اين زمينه محصولاتي را ارائه كرده اند ولي در اين ميان يك نام بزرگ هميشه خودنمائي مي كند و آن NFS يا همان NEED FOR SPEED است. امروز قصد داريم تا تمامي نسخه هاي جذاب ارائه شده از سوي اين شركت را بصورت يكجا جهت اجرا بر روي گوشيهاي موبايل به شما هديه كنيم.با توجه به متفاوت بودن گوشيهاي تلفن همراه و سيستم عامل هاي موجود بر روي آنها نسخه هاي مختلف ويژه براي هر نوع ارائه شده است كه اميدوار هستيم از آنها لذت كافي را ببريد.

نسخه هاي ارائه شده در اين مجموعه عبارتند از:
- Need For Speed Carbon 3D
- Need For Speed ProStreet 3D
- Need For Speed ProStreet Textures Modfication
- Need for Speed Most Wanted
- Need for Speed SHIFT
- Need for Speed Undercover
- NFS Underground 2
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود 8 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فيل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip ميباشد. لذا بعد از دريافت فيل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث يا کابل و يا دستگاه کارت ريدر برروي گوشي موبايل خود Install نماييد.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري
بازي جذاب آواتار
James Cameron's Avatar: The Game

بازی جدید، اکشن و زیبای James Cameron's Avatar: The Game بصورت ترکیبی اول شخص و سوم شخص شلیک کننده مي باشد. اين بازی ویدئویی رسمی،  برمبنای فیلم معروف آواتار به کارگرداني جیمز کامرون (که توضيحات فيلم در قسمت «معرفي و دانلود فيلم» بطور کامل بيان شده) می باشد.
بازی داستان زیبای فیلم اصلی را دنبال می کند و شما را طی یک فرایند عجیب به قلب "پاندورا"، یک سیاره موجودات عجیب و غریب می برد. گشت و گذار در محیط اعجاب آور، بازی اکشن و مبارزات مهیج، رویارویی با موجودات و مخلوقات منحصر به فرد همه و همه از ویژگی های این بازی اکشن مهیج است. شما در نقش یک موجود فضایی خاص این داستان دست به کارهای خارق العاده ای می زنید.

ویژگی های منحصربفرد بازی:
* وارد شدن به دنیای شگفت انگیز نویسنده معروف سری فیلمهای ترمیناتور ، James Cameron این بار در دنیای بازی های ویدئویی!
* گرفیک عالی و ومحیط زیبای بازی با نمایش موجوداتی عجیب و غریب که تاکنون در بازیهای رایانه ای مشاهده نشده اند!
* وارد شدن به درگیری عظیم دو دنیای مختلف ، بصورت نبرد برای شرکت RDA یا برای ارتش با استفاده از مهارتهای مختلف
* نبرد با استفاده از وسایل نقلیه یا سوار شدن بر روی حیوانات
* استفاد از ۶۰ اسلحه جنگی شرکتRDA
* قابلیت شرکت در جنگهای چند نفره
* قابلیت ساخت شخصیت مورد نظر خود و یافتن مهارتهای جدید در بازی

اطلاعاتی در مورد بازی :
* شرکت سازنده بازی : کمپانی Ubisoft Entertainment
* شرکت ناشر بازی : کمپانی Ubisoft Entertainment
* تاریخ انتشار رسمی بازی : ۵ دسامبر ۲۰۰۹
* وبسایت رسمی بازی : James Cameron's Avatar: The Game
* ژانر بازی : اکشن، اول شخص/ شخص اول، شلیک کننده
* سطح دشواری بازی : متوسط
* مدت زمان مورد نیاز برای آشنایی کامل با محیط بازی : حدود نیم ساعت
* درجه بندی ESRB در مورد محتوای بازی :Teen - مناسب برای تمامی افراد و گروههای سنی ۱۲ سال و بالاتر

حداقل نیازمندی های سیستمی برای اجرای بازی :
Operating System: Windows ® XP (with SP2) or Windows Vista ® (with SP1);
Processor: 3 Ghz Intel ® Pentium ® D 830, AMD Athlon ™ ۶۴ X2 3800 + or better;
Memory: 1 GB Windows XP / 2 GB Windows Vista, Windows 7;
Video Card: NVidia ™ ۶۸۰۰ or ATI ™ X1650 or better 256 MB DirectX ® ۹٫۰c-compliant card with Shader Model 3.0 or higher;
Free Disk Space: 4 GB
 

لينکهاي دانلود (حجم کل فايل حدود 2 گيگابايت مي باشد)

James.Cameron.S.Avatar-abu137-.part01.rar 
James.Cameron.S.Avatar-abu137-.part02.rar 
James.Cameron.S.Avatar-abu137-.part03.rar 
James.Cameron.S.Avatar-abu137-.part04.rar 
James.Cameron.S.Avatar-abu137-.part05.rar 
James.Cameron.S.Avatar-abu137-.part06.rar 
James.Cameron.S.Avatar-abu137-.part07.rar 
James.Cameron.S.Avatar-abu137-.part08.rar 
James.Cameron.S.Avatar-abu137-.part09.rar 
James.Cameron.S.Avatar-abu137-.part10.rar 
James.Cameron.S.Avatar-abu137-.part11.rar 
James.Cameron.S.Avatar-abu137-.part12.rar 
James.Cameron.S.Avatar-abu137-.part13.rar 
James.Cameron.S.Avatar-abu137-.part14.rar 
James.Cameron.S.Avatar-abu137-.part15.rar 
James.Cameron.S.Avatar-abu137-.part16.rar 
James.Cameron.S.Avatar-abu137-.part17.rar 
James.Cameron.S.Avatar-abu137-.part18.rar 
James.Cameron.S.Avatar-abu137-.part19.rar 
James.Cameron.S.Avatar-abu137-.part20.rar 
James.Cameron.S.Avatar-abu137-.part21.rar 
James.Cameron.S.Avatar-abu137-.part22.rar 
James.Cameron.S.Avatar-abu137-.part23.rar

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالي نويسندگان ثابت «روزانه»
 
 
 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

پرهيز از رياکارى و تظاهر

من وصيّته «عليه السلام» لكميل بن زياد:
يا كميل! لست واللّه متملقاً حتى أطاع ولاممنياً حتى لاأعصى ولا مائلاً لطعام الأعراب حتى انحل امرة المؤمنين وادعى بها.
(تحف العقول صفحه 175)

در اين فراز از وصيت، حضرت از روش‏هاى متداول و معمولى كه اهل دنيا براى بدست‏آوردن حكومت و تحكيم و حفظ آن، به آنها متشبث مى‏شوند تبرّى مى‏جويد.
تملق هميشه، در برابر صاحبان قدرت و سرمايه و مقام نيست. گاهى يك حاكم به آحاد ملت و حتى به افراد زيردست و مطيع نيز تملق مى‏گويد تا اين كه از او اطاعت كنند.
مى‏فرمايد: من آرزوها را در دل مردم زنده نمى‏كنم و آنان را با وعده‏هاى پوچ و توخالى سرگرم نمى‏كنم تا از من اطاعت كنند، و گرايش به خوراك ساده صحرانشينان نكرده و مثل آن غذا نمى‏خورم تا از اين طريق رياست و امارت مؤمنين را بدست گيرم.
بايد توجه كرد كه اين جمله را كسى مى‏گويد كه ساده‏ترين طعام‏ها را ميل كرده، سخت‏ترين و دشوارترين شرائط را براى خود در زندگى انتخاب كرده بود. اما در عين حال مى‏فرمايد: من به خاطر حكومت، رياكارى و تظاهر نمى‏نمايم و اين مسأله براى ما، خيلى مهم است و بايد از آن درس بگيريم كه هدف و نيت ما خالص و الهى باشد و هر كار كه انجام مى‏دهيم، از متن شرع فقط براى خدا باشد.

 

 

داستانک
mobini1386@yahoo.com

تذکر

پرسید: «بابا! اگه دوستم یه کار بدی بکنه، من چی کار باید بکنم؟» پدر جواب داد: «باید بهش بگی این کار خوبی نیست. این کارو نکن!» پرسید: « اگه روم نشه بهش بگم چی؟» جواب داد: «خب روی یه تیکه کاغذ بنویس بذار توی جیبش».

صبح که مرد برای رفتن به اداره آماده میشد، در جیب کتش کاغذی پیدا کرد که: «بابا سلام. سیگار کشیدن کار خوبی نیست. لطفاً این کار رو نکن!»

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

پیامک شهادت امام رضا(ع)

با نام رضا به سینه ها گل بزنید
با اشك به بارگاه او پل بزنید
فرمود كه هر زمان گرفتار شدید
بر دامن ما دست توسل بزنید

*******

من كیستم گدای تو یا ثامن الحجج
شرمنده عطای تو یا ثامن الحجج
بالله نمی روم بر بیگانگان به عجز
تا هستم آشنای تو یا ثامن الحجج

*******

بر در دوست به امید پناه آمده‎ایم
همره خیل غم و حسرت و آه آمده‎ایم
چون ندیدیم پناهى به همه مُلک جهان
لاجرم سوى رضا بهر پناه آمده ‎ایم

*******

امروز که سر بر حرمت می آیم
انگار تمام عشق کامل شده است
ای ضامن آهو ! به غریبی سوگند
دل کندن از این ضریح مشکل شده است

*******

هر چند حال و روز زمین و زمان بد است
یک تکه از بهشت در آغوش مشهد است
حتی اگر به آخر خط هم رسیده ای
آنجا برای عشق شروعی مجدد است

*******

زائری بارانی ام آقا به دادم می رسی ؟
بی پناهم ، خسته ام ، تنها ، به دادم می رسی ؟
گر چه آهو نیستم اما پر از دلتنگیم
ضامن چشمان آهوها به دادم می رسی ؟
من دخیل التماسم را به چشمت بسته ام
هشتمین دردانه زهرا به دادم می رسی


شماره براي ارسال مسيج: 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

امام فراموش شده!!!

آنقدر دیر کردی که عده ای کوته بین، بودنت را انکار کردند.
آنقدر دیر کردی که برخی گفتند: تو اصلا به دنیا نیامده ای!
آنقدر دیر کردی که عده ای گفتند: امام حسن عسکری(ع) جانشینی برای خود انتخاب نکرده است.
آنقدر دیر کردی که عده ای گفتند: تو به دنیا آمده ای، اما آنقدر پیر شده ای که توانایی برقراری حکومتی بر مبنای عدالت را نداری!
آنقدر دیر کردی که عده ای اروپا نشین گفتند: مسیح برمی گردد اما امام زمانی وجود ندارد!
آنقدر دیر کردی که در دل مسلمانها هم غریب شدی!!!
آنقدر دیر کردی که تصور کردیم هر چه برای غربت و غیبتت اشک ریخته ایم کافی است و جزء منتظرانت شده ایم.
آنقدر دیر کردی که دیگر فراموش می کنم باران که می بارد برای آمدنت دعا کنم.
آنقدر دیر کردی که یادمان رفت کنعان ما یوسف می خواهد.
آنقدر دیر کردی که ...
و امام صادق(ع) چه خوب این روزها را می دید که فرمود:« ای زراره! او منتظر است، مردم درباره ی تولد او دچار شک و تردید می شوند. برخی می گویند: هنوز در شکم مادر است، برخی گویند: از دیده ها پنهان است، برخی گویند: هنوز به دنیا نیامده است. برخی می گویند: دو سال پیش از وفات پدرش از دنیا رفته و ...»

 

 

داستان هايي از تاريخ ايران
yasamin-atashi.persianblog.ir

گفتگو با کودکان

مکتب دار محله "مهاد مهین" (از محلات قدیمی شهر تبریز) به مادر کودک گفت فرزند شما هر روز پژمرده تر و منزوی تر می شود مادر گفت : از زمانی که پدرش در جنگ (ایران و عثمانی) گمشده است کودکم را نمی دانم چگونه شاد کنم کمک دولت کفاف زندگیمان را نمی دهد . پیر مرد مکتب دار کمی فکر کرد و گفت با او گفتگو کن .
مادر گفت فقط گفتگو ! در حالی که چشم کودک به دست من است .
پیرمرد گفت خیر عقل کودک به زبان شماست اگر با کودک گفتگو کنید بسیاری از خیالات او کاسته می شود او هم اکنون در دست رویاهای تیره اسیر است .
این همان نکته ایی ست که ارد بزرگ اندیشمند کشورمان از آن یاد می کند و می گوید : کودکان برای شاد بودن ، بیش از هر چیزی به گفتگو با ما نیاز دارند .
گفته می شود با تحول در رابطه مادر و کودک ، بتدریج روحیه کودک تغییر نموده و انزوای او در هم شکست .

ياسمين آتشي

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

 

جهل حاکم بر یک جامعه انسانها را به تباهی می کشد و حکومت های طاغوت مکمل های این جهل هستند و شاید قرنها طول بکشد که انسانی از سلاله پاکان زاییده شود و بتواند رهبری یک جامعه سر در گم و سر در لاک خود فرو برده را در دست گیرد و امام تبلور ادامه دهندگان راه امامت و شهامت و شهادت است.
مادرجان، به خاطر داری که من برای یک اطلاعیه امام حاضر بودم بمیرم ؟ کلام او الهام بخش روح پرفتوح اسلام در سینه و وجود گندیده من بوده و هست.
اگر من افتخار شهادت داشتم از امام بخواهید برایم دعا کنند تا شاید خدا من روسیاه را در درگاه با عظمتش به عنوان یک شهید بپذیرد.

«شهید محمد ابراهیم همت»

epelak.blogfa.com


 

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

براي شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد
 و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة المنافقون آيات: 11 محل نزول: مدینه
 
وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ تَعَالَوْا يَسْتَغْفِرْ لَكُمْ رَسُولُ اللَّهِ لَوَّوْا رُؤُوسَهُمْ وَرَأَيْتَهُمْ يَصُدُّونَ وَهُم مُّسْتَكْبِرُونَ 5 سَوَاء عَلَيْهِمْ أَسْتَغْفَرْتَ لَهُمْ أَمْ لَمْ تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ لَن يَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ 6 هُمُ الَّذِينَ يَقُولُونَ لَا تُنفِقُوا عَلَى مَنْ عِندَ رَسُولِ اللَّهِ حَتَّى يَنفَضُّوا وَلِلَّهِ خَزَائِنُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَلَكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَا يَفْقَهُونَ 7 يَقُولُونَ لَئِن رَّجَعْنَا إِلَى الْمَدِينَةِ لَيُخْرِجَنَّ الْأَعَزُّ مِنْهَا الْأَذَلَّ وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ وَلَكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَا يَعْلَمُونَ 8 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُلْهِكُمْ أَمْوَالُكُمْ وَلَا أَوْلَادُكُمْ عَن ذِكْرِ اللَّهِ وَمَن يَفْعَلْ ذَلِكَ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ 9 وَأَنفِقُوا مِن مَّا رَزَقْنَاكُم مِّن قَبْلِ أَن يَأْتِيَ أَحَدَكُمُ الْمَوْتُ فَيَقُولَ رَبِّ لَوْلَا أَخَّرْتَنِي إِلَى أَجَلٍ قَرِيبٍ فَأَصَّدَّقَ وَأَكُن مِّنَ الصَّالِحِينَ 10 وَلَن يُؤَخِّرَ اللَّهُ نَفْسًا إِذَا جَاء أَجَلُهَا وَاللَّهُ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ 11

 

ترجمه فارسي مکارم

هنگامى كه به آنان گفته شود: «بياييد تا رسول خدا براى شما استغفار كند!»، سرهاى خود را (از روى استهزا و كبر و غرور) تكان مى‏دهند; و آنها را مى‏بينى كه از سخنان تو اعراض كرده و تكبر مى‏ورزند! «5» براى آنها تفاوت نمى‏كند، خواه استغفار برايشان كنى يا نكنى، هرگز خداوند آنان را نمى‏بخشد; زيرا خداوند قوم فاسق را هدايت نمى‏كند! «6» آنها كسانى هستند كه مى‏گويند: «به افرادى كه نزد رسول خدا هستند انفاق نكنيد تا پراكنده شوند!» (غافل از اينكه) خزاين آسمانها و زمين از آن خداست، ولى منافقان نمى‏فهمند! «7» آنها مى‏گويند: «اگر به مدينه بازگرديم، عزيزان ذليلان را بيرون مى‏كنند!» در حالى كه عزت مخصوص خدا و رسول او و مؤمنان است; ولى منافقان نمى‏دانند! «8» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! اموال و فرزندانتان شما را از ياد خدا غافل نكند! و كسانى كه چنين كنند، زيانكارانند! «9» از آنچه به شما روزى داده‏ايم انفاق كنيد، پيش از آنكه مرگ يكى از شما فرا رسد و بگويد: س‏خ‏للّهپروردگارا! چرا (مرگ) مرا مدت كمى به تاخير نينداختى تا (در راه خدا) صدقه دهم و از صالحان باشم؟!» «10» خداوند هرگز مرگ كسى را هنگامى كه اجلش فرا رسد به تاخير نمى‏اندازد، و خداوند به آنچه انجام مى‏دهيد آگاه است «11»

آيات امروز را مي توانيد از طريق اين لينک هم مطالعه کنيد


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پيمان خداست بر خلق او و براي شخص مسلمان شايسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آيه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

sevdash64

قفسم را مشکن
تو مکن آزادم
گر رهایم سازی ، به خدا خواهم مرد
من به زنجیر تو عادت کردم
بارها در پی این فکر که در قلب توام
با تو احساس سعادت کردم
تو محبت کن و بگذار تا عمری هست
من بمانم چو اسیری به حریم قفست !!

 

 

edris.hasanii

چند تا فایل صوتی که با وجود اینکه حجمشون زیاده ، به دوستانم پیشنهاد می کنم حتما دانلودشون کنن.

فایل صوتی سخنرانی مقام معظم رهبری در مازندران

فایل کلیپ صوتی بالاترین جرم ، گلچینی از سخنان مقام معظم رهبری

فایل صوتی سخنرانی حاج آقای صدیقی درباره حضرت آقا - بسیار شنیدنی حتما دانلود کنید

فایل صوتی سخنرانی حجت الاسلام انجوی نژاد با موضوع عبور از فتنه

فایل صوتی سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در برنامه دیروز ، امروز ، فردا - بخش اول

فایل صوتی سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در برنامه دیروز ، امروز ، فردا - بخش دوم

فایل صوتی سخنرانی آقای مشایی در دفاع از اتهامات - پیشنهاد می کنم همه گوش کنیم

فایل کلیپ تصویری - فوق العاده جالب : موسوی، تقلب و برنامه نود

فایل کلیپ تصویری طنز : میرآدلف

 
 

setayesh_new

روزی مردی داخل چاله ای افتاد و بسيار دردش آمد ...
یک روحانی او را دید و گفت :حتما گناهی انجام داده ای!
یک دانشمند عمق چاله و رطوبت خاک آن را اندازه گرفت!
یک روزنامه نگار در مورد دردهایش با او مصاحبه کرد!
یک یوگيست به او گفت : این چاله و همچنين دردت فقط در ذهن تو هستند در واقعيت وجود ندارند!!!
یک پزشک برای او دو قرص آسپرین پایين انداخت!
یک پرستار کنار چاله ایستاد و با او گریه کرد!
یک روانشناس او را تحریک کرد تا دلایلی را که پدر و مادرش او را آماده افتادن به داخل چاله کرده بودند پيدا کند!
یک تقویت کننده فکر او را نصيحت کرد که : خواستن توانستن است!
یک فرد خوشبين به او گفت : ممکن بود یکی از پاهات رو بشکنی!!!
سپس فرد بیسوادی گذشت و دست او را گرفت و او را از چاله بيرون آورد...!
آنکه می تواند انجام می دهد و آنکه نمی تواند انتقاد می کند.

جرج برناردشاو

 

 

reza.barbod68

جوابيه فارسي1

با سلام به بر و بچه هاي روزانه
جوابيه براي مطلبي در مورد فارسي1در شماره قبل(1138) از طرف niceboy_1380
دوست عزيز: دردنياي ارتباطات امروز
داشتن ابزار ارتباط جمعي مثل يك شبكه تلوزيوني وسيله اي براي صاحبان فرهنگ ها است به عبارتي هر ملتي قصد ترويج(ونه تحميل)فرهنگ خود را دارد همچنان كه در ايران شبكه هاي الكوثر و پرس و...اينكار رو انجام مي دهند.
اين كه شما مردم و جوانان ايران رو با لفظ "مخاطبين نا آگاه" خطاب كنيد و سطح فهم ودرك يك قشر مخاطب رو زير سوال ببريد وبخواهيد به يك شبكه سرگرمي معمولي بر چسب "دارنده اهداف هولناك" بزنيد و بخواهيد جو سازي كني بماند.
جوانان ايران به خوبي متوجه تفاوت فرهنگ ايراني وغربي هستند وتماشاي يك سريال كه مطابق با فرهنگ غرب ساخته شده باعث ترويج "خيانت "و "فمنيسم" و"خشونت" و" تفكرشيطان پرستي(!)"و...نمي شود.اينكه به چيز هاي جزيي مثل رنگ لوگوي يك شبكه كه به نظر"برخي روانشناسان"(؟)تحريك كننده است گير دهيم به خاطر سطحي نگري است.
بهتر است با اعتماد به جوانان واحترام به تفكر وآزادي وبه دور از مصدود كردن منابع اطلاعاتي وقطع رسانه ها زمينه را براي يك قضاوت آزاد وعادل باز بگذاريم .

 

 

ziaee

در حاشيه فراخوان تويوتا و حلاليت طلبي
از بازماندگان 3000 کشته تصادفات ايران

خبر فراخوان شركت خودرو سازي تويوتاي ژاپن به منظور رفع اشكال پدال گاز اين خودرو ها با استقبال رسانه هاي داخلي مواجه شده و صدا و سيما نيز در بخش هاي مختلف خبري خود بدون توجه به پيام هاي پنهان اين خبر ، آن را بزرگ نمايي كرد . بر اساس اين خبر خودروهايي که تويوتا قصد فراخوان آنها را دارد دچار نقص فني در کفپوش يا چسبندگي پدال گاز هستند که هر دو اين نقايص منجر به شتاب گرفتن ناخواسته خودرو مي شود. در همين رابطه رئيس شرکت تويوتا از خريداران محصولات اين شرکت عذرخواهي کرد. تويوتا اعلام کرد هفته آينده طرح خود را براي رفع مشکل پدال گاز محصولاتي را که دچار اين مشکل هستند اعلام خواهد.
انتشار اين خبر در رسانه هاي داخلي در شرايطي است كه تا مدتهاي مديدي برخي شركتهاي خودرو سازي داخلي حتي حاضر به پذيرفتن نقص فني خودروهايي كه دچار آتش سوزي خود به خودي مي شدند نبوده و اكنون نيز حاضر نيستند دهها نوع نقص فني خودروهاي داخلي را بپذيرند .
اين در حالي است كه بنابر اعلام رسمي رئیس پلیس راه کشور « در تصادفهای ناشی از نقص فنی خوردوها در سال جاری در ايران، سه هزار تن کشته و 29 هزار و 900 تن هم مجروح و مصدوم شده اند ». چندي پيش نيز يك مقام پليس نسبت به فقدان تجهيزات ايمني نظير ترمز اي بي اس و كيسه هوا در پر تيراژترين خودروهاي ساخت داخل هشدار داد . شنيدن درد دل هاي مصرف كنندگان خودروهاي صفر كيلومتر داخلي نيز نكات عبرت آموزي را به دست مي دهد . در واقع در مقام مقايسه خودروهاي خارجي و داخلي ، اگر قرار باشد خودرو سازان داخلي براي رفع ايراداتي نظير آنچه تويوتا فراخوان داده است ، به صاحبان خودروهاي داخلي فراخوان بدهند شايد لازم باشد تمام خودروهاي توليدي داخلي از سال 1348 تا كنون را جمع آوري كنيم.
و اگر قرار باشد مانند رييس تويوتا بابت اين نوع ايرادات از مصرف كنندگان عذرخواهي كنيم شايد لازم باشد هر روز چند نوبت از مصرف كنندگان نجيب ، صبور و البته بدون چاره داخلي و نيز بازماندگان آنها عذرخواهي و حلاليت طلبي شود .

 

 

mastoor_313

پدر رحمت

یک قدم مانده بود به خدا!
جز نور و عشق چیزی نبود.
چشم دوخته بود به نور چشم خدا.
تبسمی عاشقانه بر لبش نشسته بود.
خدا با صدای علی با او سخن می گفت و او جان سپرده بود به این صدا.
از هر دری با او گفت.
دل به رفیق داده بود و می دانست خدا خوب رفاقت می کند...
دل مشغولی داشت!
رو به رویش خدا بود و خدا می دانست!
گفت:
-احمد چه شده؟
نگاه نگران پیامبر به نگاه مهربان خدا افتاد. خودش بارها گفته بود من و علی پدران این امتیم و اگر پدرانه عمل نمی کرد... نه! او بهترین پدر بود!
-پروردگارا! نگران امتم هستم در قیامت... زمانی که گناهکار نزد تو حاضر می شوند و تو عذابشان می کنی...
بغض صدایش را خاموش کرد. طاقت عذاب فرزندانش را نداشت.
دست رحمت خدا حاضر شد:
- نگران نباش احمد! روز قیامت تو بر سر راه مردم بایست و هر که از امت تو بود فریاد بزن: "امتی..." و قول می دهم پاسخ خواهی شنید: "رحمتی"...
محمد لبخند زد. قول خدا قول بود!

------------------------------------

ستون سبز

از در وارد شد. آبشاری از موی حسن، روی صورتش ریخته بود و نمی شد رخساره اش را براحتی دید. جلوتر آمد و با دست موهای او را کنار زد. برادر بزرگتر سر بلند کرد و نگاه سبزش را دوخت به حسین و لبخند سبزی زد. بغضی سراسیمه گلوی حسین را گرفت... صورت زیبا و شکوهمند حسن، سبز شده بود.
موهایش را نوازش کرد. با صدایی لرزان پرسید:
-برادر...! چه شده که چنین رنگ صورتت به سبز برگشته؟
حسن لبخند بی رمقی زد. دست بر شانه ی برادر کوچکتر گذاشت و سخنی را گفت که حسین هرگز طالب شنیدنش نبود.
-گفته های جدمان...
حسین دست در گردن او انداخت و هر دو گریستند. با یاد خاطرات با هم بودن و نبودنها. به یاد روزهای آخر مادر، روزهای ستم به پدر. یاد شیرهای یتیمان و تهمتها و فرق شکسته ی پدر. یاد رسول خدا... پدربزرگی چنان صبور و چنان مهربان...
حسن آرام زمزمه می کرد:
- یادت هست جبرئیل امین به جدمان چه گفته بود؟ ستونهای بهشت را می گویم. یکی سبز و دیگری سرخ. سبز چون صورت من و سرخ چون خون تو... (1)
و پاسخ فقط اشک بود و اشک.
***
خبر به زینب رسیده بود. سراسیمه خودش را رساند به بالین حسن. وقتی آنجا رسید حسن خم شده بود و دلش را گرفته بود و حسین اشک ریزان شانه های او را گرفته بود. تا رسید، حسن با آخرین توان گفت:
-خواهر جان! تشت بیاور...
زینب مانده بود تشت برای چه می خواهد. اما دوید و تشتی آورد. حسین زینب را عقب برد تا وقتی جگرهای حسن بر تشت می ریزد چشمهای زینب مصیبت تازه را احساس نکند.
اما از چشم زینب نمی شد چیزی را پنهان کرد. دید و فریاد کشید و مدهوش شد.
***
شانه به موی افتاده ی حسن زد و پیشانی اش را بوسید. بوسه ای خیس و شور.
-چرا گریه می کنی حسین؟
- می گریم چون چنین مسموم شده ای و...
حسن، سر بر شانه ی حسین گذاشت، گفته های پدربزرگ و پدر و مادر را به یاد آورد. فقط گفت:
- لا یوم کیومک یا اباعبدالله. (2)

پی نوشت:
1.الدمعه الساکبه، ص 151
2.همان. به نقل از لا یوم کیومک یا اباعبدالله، صص 105- 107

 

 

alirezamajidi

با تأمل «باز»بازی کنید:
مشکلات امنیتی سرویس تازه گوگل

به تازگی گوگل سرویس جدید را در جی‌میل به راه انداخته است به نام Buzz، این سرویس ابزاری برای ارتباط شما و افرادی است که با آنها ایمیل رد و بدل می‌کنید. این سرویس سبکی کاملا شبیه فرندفید دارد، به عبارت دیگر شما می‌توانید:
- هر چیزی به نظرتان می‌رسد، بنویسید و عکس و لینک هم به آن اضافه کنید.
- این نوشته را، دوستان شما می‌بینند،، آنها می‌توانند با «لایک» زدن، به نوشته شما اظهار علاقه کنند یا کامنتی برای آن بگذارند.
- شما می‌توانید نوشته را عمومی کنید تا همه آن را ببینند، یا خصوصی
private کنید، تا فقط دوستان شما بتوانند آن را ببینند.
- شما می‌توانید، نوشته‌های توییتر و وبلاگ، ویدئوهای یوتیوب، عکس‌های پیکاسا و مطالب به اشتراک گذاشته شده گوگل ریدر را وارد «باز» خود کنید تا دیگران آنها را ببینند.

اما من از همان نخستین دقایقی که کار با «باز» را شروع کردم، احساس کردم، یک جای کار می‌لنگد:
۱- گوگل باز، کپی بی‌شرمانه فرندفید بود! شما را نمی‌دانم، ولی من اصلا از سرویس‌هایی که کپی تمام‌عیار سرویس‌های مبتکرانه دیگر باشند، خوشم نمی‌آید! گوگل حتی اگر در صدد بود، یک سرویس با کارکرد مشابه بیافریند، باید خلاقیت‌های جدیدی می‌داشت که متأسفانه نداشت.
۲- علاقه ندارم، سرویس ایمیلم بیش از حد شلوغ و پیچیده شود. بله! امکانات و ویژگی‌های بیشتر چیز بدی نیست، اما هر چیزی حدی دارد و گاه در سادگی سرویس‌های مثل توییتر می‌توان به آرامش بیشتری دست یافت.
خوب! با وجود این دو مورد باز هم با خودم فکر کردم که «باز» گرچه چیز فوق‌العاده‌ای نیست، اما شاید برای خیلی‌ها که محیط فرندفید را تجربه نکرده‌اند، چیز جالبی باشد، به علاوه بیشتر بودن آلترناتیوهای ارتباطی هم چیز نیکویی است.
کمی گذشت، من یکی دو نوشته کوتاه در «باز» نوشتم و بعد از آن ایمیلی حاوی دشنام دریافت کردم، راستش مدتها بود، فحشی دریافت نکرده بودم! از متن ایمیل هم متوجه نشدم که شأن نزولش چیست، اما حدس زدم که یکی از افرادی که در فهرست تماسم بوده و با روحیات و سبک فکری من آشنا نیست، دچار سوء تفاهم شده است.
اما همین مسئله باعث شد که به این فکر بیفتم که نگاه ژرف‌تری به «باز» بیندازم! خوب از این قسمت تازه اصل مطلبی که در این پست می‌خواهم به ان اشاره کنم، شروع می‌شود:
راستش وقتی کار با «باز» گوگلی را شروع می‌کنید، از همان اول کار، گوگل کسانی را که قادر به دیدن نوشته‌های شما خواهند بود و کسانی که شما می‌توانید نوشته‌هایشان را ببینید، برایتان انتخاب کرده است، یعنی همان دنبال‌کننده‌ها و دنبال‌شونده‌های شما را! گوگل این افراد را از میان کسانی که بیشتر با آنها ایمیل رد و بدل کرده‌اید و یا با آنها چت کرده‌اید، برمی‌گزیند.

خوب! مشکل چیست؟ شاید این مسئله خوب باشد، از اول کار شما کلی دوست و آشنای قدیمی را خواهید داشت و می‌توانید از دل تنگتان برایشان بنویسید!
اما، نه!! این طورها نیست، چرا که:
۱- شما ممکن است از ایمیل خود هم برای تماس‌های کاری و اداری استفاده کنید و هم برای کاربری عادی اینترنت. تصور کنید که حواستان نباشد و استادتان در لیست دنبال‌کننده‌های شما قرار بگیرد و نوشته‌های خودمانی شما را ببیند. به علاوه ممکن است گوگل به شیوه مشابهی کسانی که مدتهاست با انها به هم زده‌اید را در لیست شما قرار داده باشد و آنها باز قادر به دیدن نوشته‌ها و اشتراکات شما باشند!
۲- اگر کسی به پروفایل شما سر بزند، می‌تواند افرادی که شما دنبالشان می‌کنید و افرادی که شما را دنبال می‌کنند، ببیند. او متوجه می‌شود که شما با این افراد مراوده ایمیلی قبلی داشته‌اید!
آیا این قضیه شما را نگران نمی‌کند؟! فرض کنید، رئیستان به ناگاه متوجه شود که شما با یکی از افراد شرکت رقیب به مبادله ایمیل پرداخته‌اید، تصور کنید که محتمل است چه زوج‌هایی، متوجه چه حقایقی بشوند! باز هم اگر تخیلتان را به کار بیندازید، متوجه مشکلات امنیتی فراتر از این هم خواهید شد!
شوربختانه هنگامی که کاربر، کار با «باز» را شروع می‌کند، هیچگونه هشداری در مورد این قضیه به او داده نمی‌شود، اگر گوگل همان اول کار به روشنی به کاربران باز می‌گفت که دنبال‌شونده‌ها و دنبال‌کنندگان بر چه مبنایی انتخاب شده‌اند و ار خاطرنشان می‌کرد که این افراد برای دیگران قابل رصد هستند، هر کاربر می‌توانست تصمیم بگیرد که چه کار کند.
به گمان من گوگل بعد از اینکه سرویس «ویو»ش به توفیق جدیدی دست نیافت در ارائه سرویس تازه «باز» عجله کرده است.
اما نگران نباشید، شما می‌توانید، در پایین صفحه ایمیلتان با کلیک بر روی turn off buzz خیالتان را راحت کنید! ولی اگر نمی توانید از باز صرف‌نظر کنید باید فهرست دنبال‌شونده‌ها و دنبال‌کنندگانتان را به دقت بررسی کنید.

پی‌نوشت: خوشبختانه گوگل متوجه این مشکلات امنیتی شده است و در وبلاگ رسمی خود راه حل‌هایی اراده کرده است.
شما می‌توانید با ویرایش پروفایل خود و با برداشتن تیک کنار Display the list of people I'm following and people following me، اجازه دهید که لیست دنبال‌کننده‌ها و دنبال‌شونده‌های شما، برای عموم به نمایش درآیند.

 

 

star200620071988

خسته، آزرده، درمانده و بي‌همــدم.
(( ... بسوز كه سزاوار اين سوختني، بساز كه مجبور به اين ساختني، اين بر تو كه مورد قهر خدا قرارگرفتي رواست تا ديگران عبرت بگيرند و در اجراي فرمان حق قصور نكنند ... سبحانك يا رب سبحانك يا رب ... من خود مي‌دانم مستحق اين بختم، اين عذاب را به جان خريدارم تا كه خود نظري كني سبحانك ... ))
صدايي آشناست، صدايي كه نوازشگر لحظات مجروحِ فطرس است؛ آري صداي بالهاي نازنين روح‌الامين است.
(( ... آرام بگير فطرس گوش كن گويي او تنها نيست خيلِ فرشتگان خدا نيز با او هستند؟! يعني چه شده؟ چه واقعة عظيمي رخ داده كه اينچنين ملائكه از عرش بر زمين هبوط مي‌كنند؟ هرچه هست خبر از خلقي عظيم دارد. يقين گُلي خلق شده كه ملائكه براي استشمام آن گل مي‌روند! امّا نه! شايد ماه ديگري خلق شده، يا خورشيد ديگري، نه چه مي‌گويم؟ كه حتي وقتي خدا خورشيد را خلق نمود اين شور و همهمه نبود، اگر اين مخلوق تا اين حد عظمت داشته باشد حتماً ...
روح‌الامين! روح‌الامين! تو را به خدا بگو چه شده؟ حسرت بال و پرزدن شما مرا مي‌كشد؛ بيش از سوزش و شكستن بالم آزارم مي‌دهد. به فطرس بگو كه چه روي داده كه اينچنين ولوله در عرشِ خدا افتاده، مگر بار ديگر ابوالبشري خلق شده چون آدم؟ يا بالاتر از او؟ نوري از جنسِ خدا ... )).
جبرئيل پاسخ داد: (( رفيق پرشكسته، فطرس! كاش موردِ قهرِ خدا نبودي، ومي‌ ديدي كه چه خبر شده؟ آري نوري و مولودي از نورِ خدا خلق شده او عزيز دل مصطفي كه نه! خودِ مصطفي است. او جگرگوشة علي، دردانة زهرا ‌ست و پشتيبانِ مجتبي ست. اوخامس آلِ عباست كه به اهل زمين هديه داده شده است و ما براي تبريك به رسولِ خدا و اهلِ بيتش به حضورشان شرفياب مي‌شويم )).
ـ درنگ جايز نيست. ـ
(( خدايا، اي خدايِ مهربان مرا با روح‌الامين راهي كن كه عرضِ تـــبريك به رسولِ تو داشته باشـــم))
.(( كمكم كنيد؛ كه خداوند اجازة همراهي شما را به من داد، تحمل مرا هم تا زمين داشته باشيد))
(( بيش از اين معطلي جايز نيست؛ فطرس را هم با خود مي‌بريم به بركت اين مولود، آتش قهر خدا فرونشسته و اجازة همراهي او با ما داده شده، زيرِ بالهايش را بگيريد ... )).
زيباتر از اين زمان خلق نشده و نخواهد نشد، بيت علي غرقِ نور است محل رفت و آمد فرشتگانِ خداست همه در شعفند همه به هم تبريك مي‌گويند محفلِ انس كامل شده، چقدر اين بزم ديدني است، پنج آفريدة مقدسِ خدا احمد، علي، فاطمه، حسن و ... .
نام او چيست همه منتظرند به چه نام او را صدا بزنند، او كيست كه نيامده همه شيدايِ او شده‌اند؟!
ـ همه از هم مي‌پرسند.
جبرئيل با پيغمبر زمزمه مي‌كند همه ساكت شدند، چشم به لبهاي رسولِ خدا دوختند امّا چرا پيغمبر خدا اشك مي‌ريزد ... به ناگاه با صداي دلنشين نبي شوري به پا شد حسين . ... حسين؟ ... حسين! ... اين نام براي همه آشناست. براي همه ملائكه، براي همه انبياء و براي همة عالمِ، اين نام نامي است كه همة ملائكه، همه انبياء و همة عالم را دگرگون كرده است.
از فرشته شادي تا فرشتة ماتم از آدم تا خاتم و از ذره تا عالم.
ـ ديگر كسي نمي‌پرسد كه چرا پيغمبر اشك مي‌ريزد.-
حسين يعني واسطة احسان قديم، حسين يعني خون خدايِ كريم و حسين يعني ذبحِ عظيم.
همه مي‌خواهند براي او لالايي زمزمه كنند و در اين بين فطرس از همه مشتاق‌تر، خود را به گاهوارة حسين نزديك كرد.
بالهاي شكسته خود را به گهواره او زد؛ غرق در راز شد، نه! غرق در نياز شد (( ... ديگر تنها نخواهم ماند ديگر خسته نخواهم شد، بعد از اين نام تو مونسِ من است ذكر من بعد از اين در آن جزيرة تنهايي اين خواهد بود: سبحانك يا رب الحسين))
(( شايد فطرس نفهميد امّا همه ملائكه ديدند كه به يكباره بالهاي شكسته و سوختة فطرس ترميم شد و يا بهتراينكه، بالهاي نو بدست آورد. امّا فطرس عجيب زمينگير شده و اگر خواست خدا نبود، او از كنار گهوارة حسين تكان نمي‌خورد )).
گويا ندايي از غيب مي‌گفت:
با عشق شرح راز كن، بر جمله عالم ناز كن، پرهاي خود را باز كن، پرواز كن پرواز كن...
SALEH

 

 

محفوظ

شرکت در پرسشنامه مخصوص اساتید و مدرسان

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما اساتید و پزشکان محترم :
از کلیه اساتید دانشگاه و اعضای هیئت علمی دانشگاه تقاضا میشود در این نظر سنجی و پرسش نامه شرکت
نمایند. این پرسش نامه فقط به منظور تکمیل قسمتی از تحقیقات اینجانب برای بدست آوردن بخشی از یک
پروژه آماری می باشد. ممنون میشویم شما هم در این پروژه ما را یاری نمایید.
به منظور جلوگیری از اتلاف وقت شما عزیزان ، این فرم ها به صورت کاملا آنلاین و مکانیزه تنظیم و طراحی شده
و حداقل زمان شما را هم نخواهد گرفت!
کلیه اطلاعات وارد شده توسط شما دوستان ، نزد ما به عنوان امانت با قی خواهند ماند.
ورود به سیستم:
http://www.el.asgx.ir

--------------------------------------------------------------------------------
توضیحات :

پرسش نامه ۱
همكار گرامي با سلام و تقديم احترام پرسشنامه اي كه پيش رو داريد صرفاً جهت انجام بخشي از تحقيق
"بررسي رابطه بين ادراك اساتيد از نوع فرهنگ سازماني دانشگاه و ترجيحات آنان از مسئوليتهاي مشاوره و تدريس "
مي باشد. همكاري جنابعالي درارائه پاسخ هاي دقيق و صادقانه به محقق اين اطمينان را مي دهد كه موفق به دستيابي
به نتايج و استنتاجات صحيح و علمي خواهدشد. از آنجا كه اين تحقيق صرفاً كاربرد تحقيقاتي دارد ، نيازي به ذكر نام نيست
و پاسخ‌هاي شما محرمانه باقي خواهد ماند.


پرسش نامه ۲
پرسشنامه اي كه پيش روي شماست در مورد
" ارزش و اهميت فعاليت هاي تدريس ، تحقيق و پژوهش، مشاوره و نظارت و سرپرستي "
براي خود شما و اهميت و ارزشي كه دانشگاه براي اين فعاليت ها قائل است مي پردازد. خواهشمند است با
توجه به محرمانه بودن پاسخ ها نسبت به تكميل دقيق پرسشنامه همكاري هاي لازم را مبذول فرماييد.

با تشكر . دكتر مهدي محمدي ، عضو هيات علمي دانشگاه شيراز

 

 

eshge.mahdi

برای کسی که خدا را قبول ندارد چه دلیلی بیاوریم؟

حضرت رضا علیه‌السلام در میان دوستان خود بودند که یکی از منکران وجود خداوند تبارک و تعالی از را راه رسید.
امام به او فرمود: ‌اگر حق با شما باشد، و خدایی در کار نباشد، ما و شما برابریم، و نماز و روزه و زکات و ایمان ما، به ما زیان نخواهد رسانید. اما اگر حق با ما باشد، در این صورت ما رستگاریم و شما زیان‌کار و در هلاکت خواهید بود.
مرد منکر گفت: به من بفهمان که خدا چگونه است و در کجاست؟‌
امام رضا علیه‌السلام فرمود: وای بر تو! این راهی که می‌روی غلط است. خدا «چگونگی»‌را «چگونه»‌کرد؛ بی‌آنکه او به «چگونگی» ‌توصیف شود و او مکان را مکان کرد بی‌آنکه خود دارای مکان باشد؛ بنابراین ذات پاک خدا با چگونگی و مکان شناخته نمی‌شود و با هیچ‌یک از نیروهای حس درک نمی‌شود و به هیچ‌چیزی تشبیه نمی‌گردد.
مرد گفت: اگر خدا با هیچ‌یک از نیروهای حس درک نمی‌شود، بنابراین او چیزی نیست.
امام رضا علیه‌السلام فرمود: وای بر تو! ‌چون نیروهای حسی تو از درک او عاجز هستند، او را انکار کردی؟ ولی ما در عین آنکه نیروهای حسی ما از درک ذات او عاجز است، به او ایمان داریم و یقین داریم که او پروردگار ماست و به هیچ‌چیزی شباهت ندارد.
مرد گفت: به من بگو خدا از چه زمانی بوده است؟‌
امام رضا علیه‌السلام فرمود: به من خبر بده که خدا از چه زمانی نبوده است، تا من به تو خبر دهم که در چه زمانی بوده است.
منکر گفت: دلیل بر وجود خدا چیست؟
امام رضا علیه‌السلام فرمود: من وقتی که به پیکر خود می‌نگرم، نمی‌توانم در طول و عرض آن چیزی بکاهم یا بیفزایم، زیانها و بدیهایش را از آن دور سازم و سودش را به آن برسانم؛ از همین موضوع تعیین کردم که این ساختمان دارای سازنده‌ای است؛ ازاین‌رو به وجود صانع و سازنده اعتراف کردم؛ افزون بر آن، گردش سیارات، پیدایش ابرها، وزیدن بادها و سیر خورشید، ماه و ستارگان و نشانه‌های شگفت‌انگیز و آشکار دیگر را که دیدم، دریافتم که این گردنده‌ها گرداننده دارد و این موجودات دارای سازنده و پردازنده است.
و اینجا دیگر مرد حرفی برای گفتن نداشت!

------------------------------------------------------

از هـزاران زائــر درد آشـنـا مــن هـــم یـــکـی
زیـن همــه مسـکین سر تا پا گدا من هم یکی
هـر طــرف بـسـتـه دلــی قــفل ضریح مهرِ تو
مُـهـر شـد با خـون دل ایـن قفل را من هم یکی
هر یکی را کاسه‌ای از بی کسی پیشت فراز
پـر شده از اشـک دستِ کاسه‌ها، من هم یکی
پای بوست را ملائک، صف به صف، پر ریـخـته
خوش که ریزم در جوارت دست و پا من هم یکی
کـیـمــیـاگــرتــر ز مـهـرت هیچ اکسیری مباد
مـس دلــان، مـسـکیـنِ ایوان طلا، من هم یکی
راه دوری پـشـت سر دارم، فزون تر پیـش رو
رهـزنــان بـدکـیـن و لطفت رهنما، من هم یکی
هـر غـبــار مرقدت خــاکستر پروانه‌ای است
سوخـتــه، لــب دوخـته، بی ادعا، من هم یکی
گــر چـه خوارم، خار هم با گُل نشیند گاه گاه
در گــلـــســتـــان مــحــبـــان رضا من هم یکی

 

 

niceboy_1380

واکنش بالاترین به حماسه 22 بهمن

سایت بالاترین، كه در آشوبهاي پس از انتخابات نقش موثري در هماهنگي معترضان و ايجاد پيوند ميان معترضان واقعي و گروه هاي ضدانقلاب ايفا كرد، امروز پس از حماسه عظیم و بي سابقه 22 بهمن ملت ایران ديدني بود.
به گزارش الف، برخي از كاربران اين سايت كه اغلب با نظام جمهوري اسلامي ميانه خوبي ندارند و اخبار و تحليل هاي خود را از رسانه هاي يكطرفه ضدانقلاب دريافت مي كنند، با مشاهده سيل عظيم و بي سابقه جمعيت مردمي در راهپيمايي سراسري امروز، دچار حيرت و تناقض شده اند چرا كه شبكه هاي بي بي سي فارسي، صداي آمريكا و صدها تلويزيون و سايت خبري ضد انقلاب همواره به اين افراد چنين الغا كرده بودند كه «مردم» با جنبش سبز هستند و جنبش سبز در واقع همان مردم هستند و موسوي و كروبي و مريم رجوي و سلطنت طلبان و... در ميان مردم ايان جايگاه برجسته و طرفداران «بيشمار» دارند.
عكس زير مربوط به بعدازظهر روز پنجشنبه 22 بهمن و ساعاتي پس از تظاهرات بيسابقه 22 بهمن است كه از واكنش جالب بينندگان سايت بالاترين به اخبار و عكسهاي اين تظاهرات بي سابقه ملي را نشان مي دهد:  
 


 

بیابید مقصر را:

هر چی می کشند از :


 

روحیه را نبازید:


 

این هم از عمو محسن:

 

 

edris.hasanii

آیا مشایی همان الیاس است !؟

متن کامل این یادداشت حمید رسایی در رابطه با مشایی به نقل از سایت شخصی وی:

در ماه مبارک رمضان چند سال قبل ،‌ یکی از سریال های پر طرفدار صدا و سیما با عنوان اغما به داستانی اختصاص داشت که حکایت از تاثیرگذاری فردی به نام الیاس بر پزشکی به نام دکتر پژوهان می کرد . دکتر پژوهان پزشکی بود حاذق و توانمند با گرایشات مذهبی که پس از فوت همسرش دچار استرس های شدید روحی شد. الیاس نیز در ظاهر فردی بود با گرایشات دینی ، بسیار عابد و زاهد ولی در باطن شیطانی بود که خود را به شکل فرد مومنی درآورده بود و مهمترین وظیفه اش انحراف بندگان مومن خدا و ایجاد تشکیک در آنها بود. همنشینی دکتر پژوهان با الیاس و اعتماد بیش از اندازه به وی ، کم کم باعث شد تا الیاس بتواند با استفاده از استرس های روحی دکتر پژوهان ، اعتقادات منحرف خود را به وی دیکته کند و او را که فردی مومن بود به فردی ملتقط و منحرف تغییر دهد تا جایی که تمام تلاش اطرافیان پژوهان نیز برای روبرگرداندن وی از الیاس نتیجه نداد و ... .
هفته گذشته در بین جمعی از متدینین دلسوز و دوستدار رییس جمهور بودم که برخی از آنها ضمن طرح موضوع سخنان اخیر آقای مشایی و حمایت های همه جانبه دکتر احمدی نژاد از وی ، این سئوال را مطرح کردند که مشایی همچون الیاس در سریال اغما نقش ایجاد انحراف در جریانی که از سال 84 و با ظهور دولت نهم آغاز شده را بازی می کند؟!
من به مواضع و سخنان آقای مشایی انتقاد دارم و همچنین به دفاع دکتر احمدی نژاد از یک شخص تا این حد و اندازه نیز منتقدم ، اما این مقایسه ها که گاهی فراتر از این نیز می رود را نیز درست نمی دانم و به نظرم بمباران تبلیغاتی جبهه رقیب از یک سو و بی تدبیری از سوی مقابل، باعث شده تا اندک اندک چنین تلقی نادرستی در ذهن برخی از آحاد جامعه ریشه بدواند که احساس کنند با فردی پیچیده و مرموز در کنار احمدی نژاد مواجهند! در حال حاضر یکی از سئوالات مراجعان به سایتم و حتی در جلسات مختلف با خواص ، موضوع مشایی و نوع ارتباط احمدی نژاد با اوست. به نظرم رسید بخشی از آنچه در این باره می فهم را با دوستانم در میان بگذارم و بخشی را هم ان شاءالله در آینده خواهم نوشت.
مهم ترین مشکل آقای مشایی این است که در خصوص موضوعاتی که تخصص لازم درباره آنها را ندارد و یا وظیفه ای در آن حیطه ندارد (مانند رابطه ما با مردم اسرانیل) سخن می گوید ، علاوه بر این می کوشد تا یافته های خود را با بسته بندی متفاوت از دیگران و در قالب ادبیاتی نو عرضه کند. به همین دلیل سعی می کند از فرصت هایی که پیش رویش قرار می گیرد، بهره ببرد حتی اگر تناسبی بین موضوع و مخاطب آن جلسه نباشد. این مشکل وقتی دوصد چندان می شود که می بینیم آقای مشایی نه رشته تحصیلی اش در این حیطه بوده و نه از اساتید شناخته شده و مبرز این علوم که خواستگاه اصلی آن در حوزه های علمیه است ، بهره برده .
رشته تحصیلی آقای مشایی مهندسی مکانیک است ، برای همین هرگاه قدم در حیطه مسائل دینی آن هم با ژست نظریه پردازی می گذارد ، از چارچوب اصولی بحث خارج شود و بهانه به دست غرض ورزان می دهد و چشم غره ها و انتقاد دلسوزان را به سوی خودش نشانه می رود. ظاهرا ایشان به فراخور علاقه شخصی اش، مطالعاتی در زمینه مسائل دینی داشته و از اطلاعات خوب اما ناقصی در این زمینه برخوردار است و با برخی افراد مانند خودش – که آنها نیز متخصص نیستند - ارتباطاتی دارد ولی آیا این مقدار برای نظریه پردازی آن هم در مجامع عمومی و نه تخصصی کفایت می کند؟!
مشایی هرگز به این سئوال پاسخ نداده که اگر توفیق طرح این مباحث از ایشان گرفته شود، کدام بخش از کارهای قوه مجریه زمین خواهد ماند و آیا اساسا او در زمینه ابلاغ این نقطه نظرات پر حاشیه ، به دنبال چه رسالت برزمین مانده ای است؟ آیا مشایی نمی داند که در فضای آشفته سیاسی فعلی ، امثال او در زیر ذره بین بهانه جویان قرار دارند؟ پس چرا دائما با طرح این سخنان سعی می کند پازل آنها را تکمیل کند ؟
مشایی البته در کنار این ویژگی ها که امروز نه تنها برای وی بلکه برای علاقمندان به دکتر احمدی نژاد نیز دردسرساز شده ، از ویژگی های مثبتی هم برخوردار است . مراجعین به دفتر رییس جمهور که قبل از مشایی دو رییس دفتر دیگر را تجربه کرده اند ، اذعان می کنند که مشایی نسبت به نفرات قبل از خودش از گشاده رویی بیشتری برخوردار است. مشایی در مقایسه با روسای دفتر دیگر روسای جمهور نیز نه از فساد اخلاقی برخوردار است نه از فساد مالی ، از قضا فردی است که به مسائل دینی ، اخلاقی و عبادی علاقه بسیار دارد ولی مهمترین مشکلش این است که می خواهد در این باره اظهار فضل کند آن هم با تعابیری جدید ! ای کاش در این خصوص از محضر اساتید مجتهد و مبرز فن بهره برده بود تا دچار این خبط و خطاها نمی شد و اعتقاداتش در نگاه عموم با علامت سئوال مواجه نمی گردید.
در این بین اما مهمترین انتقادی که از طرف جبهه خودی متوجه دکتر احمدی نژاد است ، حمایت همه جانبه وی از مشایی است. احمدی نژاد تاکنون چندبار به اصلاح سخنان مشایی پرداخته – از جمله در خصوص مساله دوستی با مردم اسرائیل و بحث اخیر یعنی موفق یا ناموفق بودن انبیا – با این وجود هیچ وقت حاضر نشده در منظر عموم ، چشم غره ایی به مشایی برود. این حمایت البته ریشه در روحیه خاص دکتر احمدی نژاد دارد.
احمدی نژاد وقتی به کسی اعتماد کند به این راحتی دست از حمایتش برنمی دارد ، بر خلاف سیاستمدارن دیگر که معمولا از اطرافیانشان پلی برای عبور خود می سازند و در مواقعی حتی اگر لازم باشد آنها را ذبح می کنند تا دیگران هورا بکشند و کف بزنند و رای جمع کنند. علاوه بر این، احمدی نژاد نقدهایی که از سوی منتقدین بی انصاف مطرح می شود را فشار سیاسی می بیند و آنچه از سوی دوستانش در این خصوص مطرح می شود را نوعی تاثیرپذیری از فضای تبلیغاتی ایجاد شده می داند !
در عین حال احمدی نژاد اساسا شخصیتی است که در برابر فشارها مقاوم می شود ، هر چه فشار بیشتر شود او نیز محکم تر می شود. این روحیه اگر برای مدیر اجرایی در پنجاه مورد امتیاز باشد قطعا در موارد انگشت شماری هم عیب خواهد بود ! ما شاهدیم که احمدی نژاد در پافشاری بر اصول و آرمان ها ، انرژی هسته ای ، سفرهای استانی ، مبارزه با فساد ، استکبار ستیزی ، کار زیاد ، صرفه جویی ، انجام پروژه های بزرگ و همراه با ریسک و ... هر چه فشار بر او بیشتر می شود ، او هم مقاوم تر می شود و البته در مقابل وقتی با فشارهایی در موضوعاتی مانند مساله کردان یا مشایی هم مواجه می شود ، هر چه فشارها بیشتر می شود، مقاومت او هم بیشتر می شود.
یک بار به آقای احمدی نژاد این روحیه را یادآور شدم و به شوخی گفتم ظاهرا این روحیه شما برگرفته از محیط کار پدر مرحومتان است که مثل آهن شده اید، هر چه پتک بیشتری بر آهن گداخته نواخته می شود او را محکم تر می کند و احمدی نژاد چیزی نگفت و فقط خندید!
در مقابل این ویژگی مدیریتی مثل احمدی نژآد اما برخی از مدیران اجرایی دیگر برخلاف این روحیه را دارند ، مثل آقای خاتمی که با کوچکترین فشاری وا می رفت. برای همین در هشت سال اصلاحات، عملا او رییس جمهور نبود بلکه احزاب و شخصیت های اطرافش که ازبالا چانه می زدند و ازپایین فشار می آوردند، حاکم بودند و ریاست می کردند. در این موارد بر خلاف مورد قبل اگر تاثیرپذیری برای یک مدیر اجرایی در پنج مورد حُسن و امتیاز باشد، بدون شک در پنجاه مورد دیگر عیب و نقص است که نمونه های زیادی از آن را در دوره اصلاحات تجربه کردیم.
به نظرم علی رغم وارد بودن بخش زیادی از انتقادات نسبت به مواضع مشایی اما نمی توان از برداشت آقای احمدی نژاد نسبت به پشت پرده این انتقادات ، به راحتی گذشت. در حقیقت تلاش زیادی صورت می گیرد تا نورافکن ها بر مثل مشایی متمرکز شود و درباره آن بزرگنمایی و خبرسازی کنند . حمایت احمدی نژاد از مشایی در رسانه ها چنان ساخته و پرداخته می شود که مخاطب با خود می اندیشد دیگران اینگونه نبوده اند و چنین خلق و خویی از نوادر روزگار است ، در حالی که با مرور مواضع و عملکرد برخی از مسئولان می بینم آنها نیز در اطراف خود مشایی هایی داشته اند و در حال حاضر هم دارند که اگر غلط های آنها بیشتر نباشد ، کمتر از اسفندیار رحیم مشایی نیست ، اما جریان رسانه ای تخریب کننده دولت که غرض ورزانه به موضوع مواضع مشایی و حمایت احمدی نژاد از وی می پردازد و نورافکن های خود را بر آن متمرکز کرده ، در این موارد حتی یک لامپ هم روشن نمی کند و بالطبع جریان منتقد دلسوز نیز آنها را فراموش کرده ، تمرکز خود را یا در پاسخگویی بر این موضوعات نهاده و یا در نقد آن !
مثلا همین رییس دفتر رییس قوه مقننه ! یکبار نیز در یادداشتی نوشتم که حتی بسیاری از مردم نام ایشان را هم نمی دانند تا چه رسد به مبانی فکری و سیاسی اش ! در حالی که بسیاری از خواص تریبون به دست ما که نشریه و سایت در اختیار دارند با مواضع ایشان آشنا هستند و در بین خود آن را نقد می کنند، اما چرا تا به حال کسی کنکاش نکرده که نظر ایشان قبل از انتخابات دهم چه بوده و از چه کسانی حمایت می کرده ؟ این نگاه چه تاثیری بر مواضع و جهت گیری های لاریجانی و بالطبع در جهت گیری های فراکسیون اصولگرایان داشته است ؟ چرا آقای ... در ایام پس از انتخابات وقتی که از علت حذف تبریک انتخاب احمدی نژاد در احکام هیات ویژه بررسی مساله کوی دانشگاه پرسیده ، به پاسخی که از وی شنیده، در سایت خود نمی پردازد ؟ نظر ایشان درباره ولایت فقیه و عملکرد وی در انتخابات دهم و حوادث فتنه گون پس از آن چیست ؟ ترکیب راهپیمایان روز قدس را چگونه ارزیابی کرده و این ارزیابی چه نقشی در تحلیل خواص جامعه داشته است ، نقش وی در پشتیبانی از روزنامه و سایت خبر آنلاین – که البته روزنامه خبر به دلیل مواضع نادرستش به خود تعطیلی کشید - و سایت آینده که بدترین توهین ها را نصیب مسئولان عالی نظام و حتی مراجع تقلید می کند و ... چیست ؟ همه اینها موضوعاتی است که می توان به آن پرداخت اما تاکنون هیچ سایتی در باره آن ننوشته ، هیچ روزنامه ای در تحلیل آن قلم نزده و جریان سازی نکرده و هیچ نماینده ای بابت آن دکمه تذکر آیین نامه ای را فشار نداده ! در مقابل تمام حواس ها به یک نفر متمرکز شده که به عقیده من نباید از او غفلت کرد بلکه باید مراقب بود و تذکر داد ، اما آیا باید ناخوداگاه به مهره ای تبدیل شویم که دیگران می خواهند ؟
من گاهی که در برابر انتقادات منتقدین بی انصاف قرار می گیرم ، به آنها یادآور می شوم که اگر احمدی نژاد یک مشایی دارد ، روسای قبلی که ده ها مشایی داشته اند، اگر احمدی نژاد از مشایی تا این حد حمایت می کند – که به عقیده ما غلط است - مگر آقای میرحسین موسوی در دوره خود از بهزاد نبوی ها بیش از این حمایت نکرد؟ مگر آقای هاشمی از خانواده اش و بویژه فرزندانش و علی الخصوص مهدی هاشمی بیش از این حمایت نکرد و در حال حاضر نمی کند تا جایی که همه مردم متدین و مدافعان دیروزش را در برابر خود قرار داده؟ مگر آقای خاتمی از ابطحی ، گنجی و مهاجرانی بیش از حمایت احمدی نژاد از مشایی حمایت نکرد؟ انصاف دهیم با همه انتقادات وارد به مشایی به خاطر مواضع ناصواب و سخنان نابجایش، آیا مشایی احمدی نژاد ، قابل مقایسه با مشایی دیگران است ؟
این یادداشت هرگز به معنای تبرئه آقای مشایی ازانتقادات واردی که به او می شود، نیست. بدیهی است که ما از دولت زنده کننده جوهره حقیقی انقلاب، از دولت دینمدار ، از دولت انقلابی ، از دولت با این همه ویژگی مثبت، انتظار داریم تا مثل مواضع مشایی در آن شنیده نشود اما جبهه دلسوزان در کنار طرح انتقادات به حق نسبت به مواضع مشایی یا هر کس دیگر، نباید آنقدر به بزرگنمایی این موضوع بپردازند که از معایب دیگران غافل شوند و دیگر محاسن دولت را نببینند.
شاید همین مقایسه بین دوره های مختلف است که رهبر معظم انقلاب را مانند ما تا این حد نگران نمی کند . چندی قبل در خدمت رهبر معظم انقلاب – این سمبل صبر و بصیرت در دوران فتنه - بودیم که ایشان پس از شنیدن سخنان برخی از دوستان که اتفاقا بخشی از آن گلایه ها و انتقادات مربوط به موضوع همین یادداشت بود ، با آرامش و اطمینان کامل فرمودند:
در مورد دولت شاید این اشکالات وارد باشد اما باید جمعبندی کرد. اثبات و نفی نسبت به اشخاص باید ناشی از جمعبندی باشد. این به معنای آن نیست که نکته منفی نیست. من نگاه می کنم می بینم نقاط مثبت دولت ترجیح پیدا می کند. نهی از منکر و امر به معروف بکنید اما این بهانه ای نشود برای جدا کردن راه یا تعارض یا تخریب. بعضی یک نکته منفی در یک شخص یا دولت را دلیل قرار می دهند برای معارضه و دشمنی با او! برخی ایرادها کوچک هم نیست، شاید بزرگ هم باشد ، اما در جمعبندی باید ملاحظه کرد. به نظر ما در این جمعبندی نقاط مثبت دولت بر نقاط منفی غلبه می کند.
پس جمعبندی کنیم و به حرکت خودمان همسو با خطی که رهبری تبیین نموده حرکت کنیم که موضوع مشایی و حمایت احمدی نژاد از وی، در این پازل بزرگ ، بسیار کوچک است و ناچیز.

 

 

hamed.1360

-- قسمت بيست و سه --

علل گرايش جوانان به شيطان پرستي - 2

* از وي‍‍ژگي هاي بارز شيطان پرستي در ايران و تفاوت شيطان پرستان در ايران با ساير كشورها بگوييد؟
شيطان‌پرستي يا شيطان‌گرايي در كشور ما هنوز در دورة نمادين به سرمي‌برد و به ايدئولوژي تبديل نشده است. اما در كشورهاي غربي با توجه به شبكه فراماسونري و نيز مباني عرفان يهودي (قبالا يا كابالا) به يك ايدئولوژي سياسي و مذهبي تبديل شده و كاملاً با آرمان‌هاي صهيونيسم هماهنگي دارد. ولي بايد توجه داشت كه با كاركردي كه نمادها دارند، بعد از مرحلة ترويج نمادها، نوبت به انتقال ايدئولوژي‌ خواهد رسيد.
خيلي روشن عرض كنم وقتي سلام و عليك جوانان ما اشاره به نماد سرشيطان شد و آنگاه ديدند كه فلان هنرپيشة صهيونيست، فلان ورزش‌كار كاباليست و رئيس جمهور آمريكا نيز دستش را آنطور بالا مي‌برد، به طور ناخودآگاه با آنها احساس همانندي كرده و ارزش‌ها و انديشه‌هاي آنها را از آن خود مي‌داند.
حالت سرشيطان نمادي از بافومت است كه به صورت يك بز روي كره زمين نشسته و به معناي تحقق حكومت شيطان در زمين است.
متأسفانه مسئولين به اين ابعاد موضوع توجه ندارند و جنبش شيطاني را فقط از منظر انحرافات اجتماعي مي‌بينند و از لايه‌هاي عميق‌تر تغافل مي‌كنند. با در نظر گرفتن لايه‌هاي عميق اين بحث مواجهه با آن تنها كار نيروي انتظامي نيست، بلكه سازمان‌هاي فرهنگي و سياسي كشور بايد براي آن فكر كنند و برنامه داشته باشند.
موضوع ديگر در مورد شيطان‌گرايي در ايران و بلكه دنياي اسلام اين است كه در فرهنگ يهودي - مسيحي ايمان در برابر عقل و دانش قرار دارد و شيطان نماد عقل‌گرايي است. البته در آنجا عقل محدود به عقل منفعت‌جو و دنياگراست. اما به هر حال شيطان نماد عقل و دانش قلمداد مي‌شود كه با دعوت آدم و حوا به خوردن از ميوة درخت دانش با انسان از بهشت رانده شد. و اين موضوع زمينة جذب خيلي از افراد به شيطان بوده‌است. اما در دنياي اسلام اين حنا رنگ ندارد و شيطان نماد جهل و وهم است و ايمان بر شالودة خرد و معرفت استوار مي‌شود. از اين جهت جنبش شيطان‌گرايي اگر بخواهد توفيقاتي را كه در ساير كشورها داشته، در ايران و جهان اسلام تجربه كند، ناگزير است كه به تحريف در دين اسلام دست بزند. و البته اقداماتي را در اين راستا آغاز كرده و برخي از آموزه‌هاي عرفاني را كه با سوء تفسير به عقل‌ستيزي تبديل مي‌شود، برجسته مي‌كنند. به خصوص با حمايت از برخي فرقه‌هاي منحرف صوفيه، عرفان ناب اسلامي را در چهره‌اي مسخ شده مي‌نمايند.

* دربارة ريشه‌هاي شيطان‌گرايي در عرفان يهود توضيح دهيد.
به اعتقاد يهوديان، بني‌اسرائيل قوم برتر هستند و هيچ غير يهودي، در جامعه يهوديان پذيرفته نمي‌شود، بنابراين يهوديان نمي‌توانند مثل پيروان ساير اديان ديگران را به دين خود دعوت كنند، آنها اين خلاء را با عرفان يهودي پر كرده‌اند. يعني اگرچه شما به عنوان يك مسلمان يا مسيحي نمي‌توانيد يهودي شويد ولي مي‌توانيد به عرفان يهود بپيونديد. امروزه در دنيا تبليغات زيادي براي عرفان يهود يا همان قبالا صورت مي‌گيرد. شخصيت‌هاي مشهوري نظير مادونا كاباليست مي‌شوند و آموزه‌هاي كابالا در رمان‌هاي كوئيليو نقش پررنگي پيدا مي‌كند، در رمان‌هاي كوه پنجم، بريدا، شيطان و دوشيزه پريم و حتي كيمياگر به روشني تعاليم كابالا ديده مي‌شود.
البته عرفان يهود سر سفرة تعاليم انبياي بزرگ الاهي نشسته است و مطالب صحيح آن زياد است و در همين مطالب صحيح با عرفان اسلامي همانندي پيدا مي‌كند. اما تحريفات وحشت‌ناكي هم در آن صورت گرفته كه مشكل از همين تحريفات آغاز مي‌شود.
يكي از تحريفات عرفان يهود اين است كه آنها خدا را داراي تجليات يا سفيراهاي خير و شر مي‌دانند و در واقع جلوه‌هاي جلال و قهر و سخط الاهي را جلوه‌هاي شر كه منشأ پيدايش شر در عالم است، معرفي مي‌كنند. رهبري نيروهاي شر به دست فرشته‌اي به نام "سَمائيل" سپرده شده و در فيلم "گابريل" وقتي "جبرئيل" به زمين مي‌آيد، مي‌بيند كه سمائيل يعني يكي از فرشتگاني كه در بهشت باهم بودند، بر زمين حكومت مي‌كند. جهان شر الاهي "سيترا احرا" نام دارد.
بر همين خشت كج، آموزة ديگري را مي‌نهند و آن آموزة "شميطاها" يا ادوار تاريخ است. براساس قبالا جلوه‌هاي خداوند در ادوار مختلف تغيير مي‌كند، گاهي در دوران تجلي لطف و رحمت و به سر مي‌بريم و گاهي در عصر قهر و غضب و جلال و جبروت الاهي، چنانكه در تورات مي‌بينيم قوم بني‌اسرائيل گاهي مشمول رحمت خداوند بوده‌اند و گاهي گرفتار قهر و غضب او. دوران قهر و غضب كه حتي دامن پيامبران را مي‌گيرد، دوره‌‌اي است كه ميل انسان به گناه زياد مي‌شود و انسان سر به عصيان مي‌گذارد.
دوران تجلي قهر و جبروت عصر غلبة شيطان است و با نگاه توحيدي‌تر در واقع شيطان دست چپ خداست. در مكتب كابالا ظهور مسيح سرآغاز تجليات رحمت و لطف الاهي است و تا پيش از آن يا به عبارتي در آخرالزمان دورة غلبة ضد مسيح يا همان شيطان است كه آن را عصر آكواريوس مي‌نامند. "آكواريوس" انعكاس "سيترا احرا" در زمين است و ما امروز در عصر آكواريوس به سر مي‌بريم. بنابراين اگر مي‌خواهيد، به قدرت و نيروي زندگي و كاميابي برسيد بايد با شيطان همراه شويد، حتي اگر مي‌خواهيد در عصر شيطان با تجلي خدا هماهنگ باشيد، بايد شيطاني شويد.

* در حالي‌كه نگرش اسلامي در اين زمينه متفاوت است؟
در نگرش اسلامي تمام صفات خداوند عين ذات او و خير مطلق است.(خطبة اول نهج البلاغه را ببينيد.) نبايد صفات الاهي را تكه‌تكه كرد. صفات و اسماء الاهي كمالات ذات او هستند كه ما در تحليل عقلي براي شناخت خود آنها را متعدد مي‌كنيم، اما تمام آن صفات پاك يك حقيقت دارد و آن ذات اقدس احدي است. انسان به عنوان خليفة خدا و آيينة تمام نماي او بايد تمام صفات خدا را با هم در قلب خويش متجلي سازد و ميان لطف و قهر و جمال و جلال جمع كند؛ در اين حال به نوعي عشق سرشار از هيبت و خوف همراه با رجاء و بندگي و خدمت عاشقانه به پروردگار خويش مي‌رسد.
در كابالا بر اثر تمايز ميان نام‌هاي و صفات خداوند به نوعي شرك پنهان معتقد شده‌اند و به جاي ذات كامل صفات را مي‌پرستند. و اين كاري بود كه قوم عاد كردند و حضرت هود به آنها فرمود: "أَ تُجادِلُونَني في أَسْماءٍ سَمَّيتُمُوها أَنْتُمْ وَ آباؤُكمْ ما نَزَّلَ اللّهُ بِها مِنْ سُلْطانٍ فَانْتَظِرُوا إِنّي مَعَكمْ مِنَ الْمُنْتَظِرينَ" آيا در نام‌هايي كه شما و پدرانتان ناميده‌ايد با من جدال مي‌كنيد در حاليكه خداوند هيچ برهاني را بر آن فرو نفرستاده است. پس منتظر باشيد، من‌ هم با شما منتظر هستم."اعراف/71 "
قوم عاد از نظر علمي بسيار پيش رفته بودند و قرآن مي‌فرمايد به آنها قدرت و تمكني داديم كه به شما نداديم. (انعام/6) به همين جهت خداوند معجزة خاصي به حضرت هود نداد و مي‌خواست تا آنها با انديشه و خرد خود و نگريستن به آن همه نعمتي كه خداوند به آنها داده است حق را بفهمند. ولي آنها خدا را در نامها و صفاتش تجزيه كرده بودند و به جاي خداوند يكتا، نام‌هاي او را مي‌پرستيدند. و اين دقيقاً راهي است كه در قبالا پيموده مي‌شود و عاقبت آن هم روشن است.

* با اين تفاسير، دقيقاً كدام نهادها و سازمان‌ها ( اعم از رسمي يا غير رسمي) مسئول و نقش بازدارنده را در گرايش به اين امر دارند؟
بدون شك در مرحلة اول يك نقش ستادي بايد تعريف شود تا برنامه‌هاي هماهنگي را براي تمام سازمان‌هايي كه ظرفيت حركت در اين جهت را دارند، طراحي و ارائه نمايد. اين نقش قانوناً به عهده سازمان ملي جوانان يا شوراي فرهنگ عمومي وزارت ارشاد است.
سپس رسانه‌ها به ويژه رسانه ملي بايد با كارهاي كارشناسي اساسي وارد صحنه شوند و اقدام كنند. دوست دارم در اينجا درد دلي را مطرح كنم. سال گذشته دربارة معنويت‌هاي نوظهور طرحي نوشتيم، كه يكي از شبكه‌ها اين طرح را پذيرفت و در حد خوبي تصويب كرد. بعد خودشان گفتند كه اين برنامه يك بخش پژوهشي مي‌خواهد، وقتي طرح پژوهشي ارائه شد و آنها مجوز پژوهش را پيش از مجوز توليد صادر كردند، به تهيه كننده گفتند كه بودجه پژوهش را از سازمان‌هاي ديگر جذب كنيد تا بعد از انجام و تأييد پژوهش، مجوز توليد را صادر كنيم و اين پروژه عملاً متوقف شد.در اين موارد بايد در يك طرح كلان تقسيم وظايف روشن باشد، اگر قرار است كه صدا و سيما بودجه‌هاي پژوهشي نداشته باشد، با يك معرفي نامه به طور مشخص و با روند تعريف شده، تهيه كننده را به سازمان مربوطه مثلاً معاونت پژوهشي سازمان تبليغات معرفي كند كه تكليف روشن باشد و آنها هم وظيفة خود بدانند كه به اين معرفي نامه و در خواست آن ترتيب اثر بدهند. اگر هم هماهنگي بين سازمان‌ها كار محالي است، خود سازمان صدا و سيما هماهنگي دروني برقرار كنند و اين موارد را در يك گردش كار روشن و سريع به مركز پژوهش‌هاي سازمان ارجاع دهد. تا اين مسائل روي زمين نماند.
مسألة ديگر اين است كه برخي سازمان‌ها، كارشناسان منفصل از خودشان را در جريان اطلاعات لازم قرار دهند. ما بايد دعوا كنيم تا اجازه دهند كه به بخشي از مطالب، حتي مطالبي كه خودمان دنبال كرديم دسترسي داشته باشيم. اين شكاف بين كارشناسان و سازمان‌هاي دولتي باعث مي‌شود كه هم كارشناسان دست از مطالعه دراين زمينه‌ها بردارند، و حرفي براي گفتن نداشته باشند و هم سازمان‌هاي مربوطه كارهاي غير كارشناسي انجام دهند، كه بعضاً مخل امنيت ملي است و خودشان فكر مي‌كنند كه كار درستي انجام داده‌اند. اين مشكلات باعث شده كه ظرفيت‌هاي عظيم علمي و معنوي حوزة علميه و حتي اساتيد دانشگاه‌ها در موضوعاتي مثل جنبش‌هاي نوپديد معنوي و ديني يا شيطان‌گرايي و شيطان پرستي مورد استفاده قرار نگيرد. بنده با اطلاع عرض مي‌كنم كه سازمان‌هاي توانمند در اين زمينه يا هيچ كاري نمي‌كنند يا كارهاي بيهوده و بي‌خاصيتي را انجام مي‌دهند كه اگر اثر منفي نداشته باشد، بي‌ترديد تأثير مثبتي هم ندارد.

* به تازگي نهاد نمايندگي مقام رهبري نسبت به اشاعه اين گرايش (شيطان پرستي) در دانشگاهها و در ميان دانشجويان هشدار داده است، به نظر شما به عنوان يك كارشناس از چه سازوكارهايي مي‌توان براي مهار اين نحله فكري استفاده كرد؟
روشن‌ترين راه اين است كه بينش بدهيم. وقتي يك دانشجو بداند كه از نيروي او چه سوء استفاده‌هايي مي‌شود و با برنامه‌اي شيطاني توانايي اعتراض و قدرت تغيير زندگي را در او تباه مي‌كنند. اگر يك جوان بداند كه تصور بنيان‌گذاران و مروجان جنبش شيطاني اين است كه مي‌توانند مردم را مثل يك گوسفند در جهت اهداف و اميال خود مهار كنند و به خدمت بگيرند، اگر بدانند كه با برنامه‌ريزي نه تنها توان فكري و نيروي بدني او بلكه ذائقة زيباشناسي و ارزش‌هاي انساني‌اش را بازيچه خود ساخته و به لايه‌هاي عميق معنوي و فطري او تعرض مي‌كنند، هيچ كس به آن روي نخواهد آورد.

* به نظر شما چرا نسبت به پيامدهاي نامطلوب اين گونه تفكرات در كشور ما اطلاع رساني نمي‌شود؟
چه كسي اطلاع رساني كند، در حالي‌كه كساني كه اين مسئوليت را به عهده دارند، چيزي از آن نمي‌دانند. آسيب بزرگ خود كارشناس پنداري مسئولين به ويژه مسئولين فرهنگي باعث شده است كه نه كارشناسان به خوبي رشد كنند و كارآيي داشته باشند، و نه خود مسئولين عمل‌كرد مفيد و مؤثري ارائه دهند. در شوراي فرهنگ عمومي كه نمايندگان سازمان‌هاي فرهنگي و ساير سازمان‌هاي مربوطه حضور دارند، چند ماه پيش جلسه‌اي تشكيل شد و بحث شيطان پرستي را به جهت عدم شناخت و تقليل به انحرافات اجتماعي، از شمار معنويت‌هاي نوظهور خارج كردند، در حاليكه اين جنبش مهمترين جنبش معنوي و ديني روزگار ماست و اگر برنامه‌هاي ابرفرهنگ استكباري موفق شود در آيندة نه‌چندان دور مذهب بسياري از مردمان زمين خواهد شد. و شاهد خواهيم بود كه شيطان‌پرستان يهودي، مسيحي، مسلمان و بودايي در همايش‌هاي سالانة خود براي دنيايي شيطاني بيانية اخلاقي، اجتماعي، سياسي و حقوقي صادر كنند. و براساس اصول اعتقادي خود در در ساحت‌هاي گوناگون زندگي به بسط ايدئولوژي شيطاني بپردازند.
اصول اعتقادي شيطان‌گرايي كه توسط آنتوان لاوي بيان شده، عبارت اند از:
1- دست و دلبازي به جاي خساست
2- زندگي حياتي به جاي نقشه خيالي و موهومي روحاني
3- دانش معصوم به جاي فريب دادن رياكارانه
4- صحبت كردن با كساني كه لياقت آنرا دارند به جاي عشق ورزيدن به نمك نشناسان
5- انتقام و خونخواهي كردن به جاي برگرداندن صورت
6- شيطان به ما مسئوليت در برابر مسئول را به جاي مسئوليت در برابر موجودات ترسناك خيالي مي آموزد
7- انسان مانند ديگر حيوانات است , گاهي بهتر ولي اغلب بدتر
8- شيطان تمام آن چيزهايي كه گناه شناخته مي شود را ارائه مي دهد , چون كه تمام آنها به يك لذت و خشنودي فيزيكي , رواني يا احساسي منجر ميشوند .
9 - شيطان بهترين دوست كليسا است چرا كه در تمام اين سالها وجود شيطان دليل ماندگاري كليساهاست.
در اين اعتقادات حرف‌هاي درست و نادرست به هم آميخته شده و ايدئولوژي شيطاني به جهت اينكه حرف‌هاي درستي هم دارد، امكان تحقق و تداوم در دنياي آينده را خواهد داشت و در كنار آن نگرش‌هاي باطل، خشونت‌آميز، هوس مدارانه و غير انساني خود را نيز عملي خواهد ساخت. و سالها طول مي‌كشد تا پس از تجربة زندگي بر اساس طرح شيطاني به تعارض‌ها و رنج‌ها و ناكامي‌هاي آن پي‌ببريم و در جستجوي طرح ديگري براي زندگي برآييم. و به همان نقطه‌اي برسيم كه انسان ناكام امروز رسيده است.
حال چه كسي مي‌خواهد نسبت به اين امور روشنگري و اطلاع رساني كند. بدون وجود هسته‌هاي قوي پژوهشي با مطالعات ميان رشته‌اي و رويكرد آينده پژوهانه، مگر مي‌توان اين توطئة بزرگ را شناخت، تا در گام بعد به ترويج اين شناخت انديشيد.

ادامه دارد...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، ممنونم! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

26 بهمن / 15 فوريه / 30 صفر

Mobin_s2004@yahoo.com
 26 بهمن هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
گزارش جالب و مهم ديدار فرستاده تزار روسيه با نادر شاه

15 فوريه سال 1742 تزار روسيه و مشاورانش گزارش « كالوشكين » نماينده اعزامي به ايران را از ملاقاتش با نادر شاه به دقت بررسي كردند. نادر 15 ماه مه سال 1741 هنگام عبور از راه جنگلي سواد كوه ( مازندران ) با شليك گلوله از داخل جنگل به سويش مورد سوء قصد قرار گرفته بود و اين رويداد عميقا بر روحيه اش اثر گذارده بود. نادر پس از اين
     تير اندازي كه صدمه اي هم به او وارد نساخت ماهها در تهران كه شهركي خوش آب و هوا بود اقامت كرد و در همين جا «كالوشكين» موفق به ديدار او شد. كالوشكين در گزارش خود كه در آرشيو سن پترز بورگ محفوظ است نوشته بود:
     ملاقات با نادر بسيار دشوار بود . وي چنان از باده پيروزي سرمست است كه صريحا مي گويد كه اگر اراده كند؛ با يك حركت كره زمين را مسخر خواهد كرد.نادر مردي نظامي است و نمي توان روي تعهدات سياسي او حساب كرد. او با عثماني خوب نيست و با ما هم قلبا خوب نخواهد شد. خيلي دشوار است كه بشود با او وارد يك معامله سياسي شد ، زيرا او براي هر مسئله اي راه حل نظامي را ترجيح مي دهد. او عاشق شمشير درخشان ، توپ دور زن ، اسب اصيل و سرباز مطيع است . با وجود اين، هروقت كه خسته مي شود از منشي اش كه در جلسات رسمي هميشه حضور دارد مي خواهد كه برايش از ديوان حافظ غزلي بخواند.

 

اعدام سرهنگ پولادين

در اين روز در بهمن ماه 1306 ( فوريه 1928 ) روزنامه هاي تهران نوشتند كه سرهنگ محمود پولادين متهم اصلي توطئه اي كه قصد آن قتل رضا شاه بود تير باران شده است . وي در محكمه نظامي به مرگ محكوم شده بود . حكم در محل باغشاه ( پادگان حر ) با قرار گرفتن سرهنگ پولادين در برابر جوخه اعدام به اجرا درآمد.
    چند افسر و غير نظامي ديگر كه متهم به همدستي با سرهنگ پولادين شده بودند نيز محاكمه شدند.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

26/11/57
اقدامهاي سازمان يافته در مخالفت با حفظ ارتش : راهپيمايي گروهي از دانشگاه صنعتي تا محل سكونت امام خميني در حمايت از انحلال ارتش و تشكيل " ارتش خلقي ". امام نمايندگان تظاهر‌كنندگان را به حضور نپذيرفتند. سخنراني آقاي‌هاشمي‌رفسنجاني به نمايندگي از امام براي تظاهركنندگان و ابلاغ‌‌ اين پيام كه آنها خواسته‌هاي خود را از طريق منطقي بدون‌‌اينكه برداشت سوء و خرابكاري شود، ‌‌ايراد كنند. گردهمايي گروهي از نظاميان در دانشگاه صنعتي براي حمايت از انحلال كامل ارتش و كمك گرفتن از تجربه‌هاي نظري و عملي چريكهاي فدايي و مجاهدين خلق و اعلام اينكه تا خواستهاي آنها عملي نشود از حضور در يگانها خودداري مي‌كنند. اطلاعيه سازمان مجاهدين خلق در مخالفت با انتصابهاي جديد در ارتش : كساني كه ترفيعات خود را در زمان رژيم شاه كسب كرده‌اند به هيچ‌وجه صلاحيت تجديد سازمان و فرماندهي ارتش ملي‌‌ ايران را ندارند.
درگيري مسلحانه در تبريز. اجتماع گروهي از مردم تبريز به تحريك گروههاي مذهبي و غيرمذهبي در مقابل پادگان براي دريافت اسلحه. تشكيل ستاد مركزي ارتش خلق به دستور آيت‌الله قاضي طباطبايي (نميانده امام خميني در تبريز) و توزيع اسلحه بين جوانان. حمله جوانان مسلح به پادگان در ساعت 10 صبح و تسخير آن و دستگيري سرلشكر بيدآبادي (فرمانده پادگان) و انتصاب سرتيپ ارزيلي به جاي وي.

پيام امام خميني به ملت : الان قدم ثاني كه شما بايد برداريد و آن قدم سازندگي است. اعتصابات از روز شنبه بايد شكسته بشود ؛ نه اجازه، حكم است. از تعرض به مراكز عمومي‌ و سفارتخانه‌ها بايد جلوگيري كرد. تعرض چه به قواي ارتش، چه شهرباني و چه ژاندارمري تعرض به دولت اسلامي است.
26/11/58
موافقت ايران و امريكا براي تشكيل كميسيون 5 نفره از سوي كورت والدهايم براي رسيدگي به اتهامات ايران عليه شاه و آمريكا.

26/11/59
قاسملو: سازمان مجاهدين خلق آماده همكاري با حزب دمكرات است.

عمليات آزادسازي – ارتفاعات ...

26/11/62
عمليات آزادسازي – ارتفاعات ...

26/11/64
چارلز دمن سخنگوي وزارت خارجه امريكا: منطقه خليج فارس براي آمريكا خيلي مهم است و اهميت خليج فارس به علت تغيير قيمت روز به روز نفت متزلزل نمي‌شود.
محكوميت ايران توسط كشورهايي عربي حوزه خليج فارس و ديگر كشورهاي عربي بعد از انجام عمليات والفجر 8 (فاو) و ورود ايران به خاك عراق و اعلام حمايت ليبي و سوريه از ايران.

موضع‌گيري كشورهاي بلوك شرق (بلغارستان، يوگسلاوي و روماني) در قبال جنگ بعد از عمليات والفجر8 (فاو) مبني بر تاييد موضع ايران.
26/11/65
ديدار تيم بازرسي سازمان ملل از مناطق بمباران شده ايران.

رئيس اداره ارزشيابي سياسي وزارت خارجه شوروي: شوروي بمباران شهرها را محكوم مي‌كند و اين كشور طرفدار يك ايران قدرتمند است.

Mobin_s2004@yahoo.com
 15 فوريه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
پدران موسس دو كشور در غرب و شرق آسيا

كوروش بزرگ پدر كشور ايران

جيمو تنو Jimmu Tenno در اين روز در سال 660 پيش از ميلاد درمنتهي اليه شرق آسيا با متحد ساختن ژاپني ها كشور ژاپن را به رهبري و رياست خود تاسيس كرد كه پدر موسس اين كشور شناخته مي شود . يك قرن بعد هم در غرب آسيا كوروش بزرگ كشور ايران را به همان صورت بنياد نهاد كه پدر و موسس ايران است . بسياري از كشور ها به همين گونه « پدر موسس » دارند كه مورد احترام اتباع اين كشورها هستند و در بعضي از اين كشورها بي حرمتي به بنياد گذار كشور ، سرود ملي و پرچم رسمي جرم شناخته شده است.براي نمونه ؛ آمريكائيان جورج واشنگتن و روسها پتر بزرگ را بنياد گذاران كشورهاي خود مي دانند و احترام مي گذارند . روسها پس از شش دهه بار ديگر لنينگراد را به احترام پتر بزرگ به نام قديمي اش سن پترز بورگ تغيير نام دادند . امتياز كوروش ايرانيان در اين است كه نه تنها يك دولتمرد بلكه يك انديشمند و مردي آزاده بود كه همه انسانها را دوست داشت . تورات او را عنوان نجات بخش و مسيح داده است.

 

ابن عقرب حاكم افريقيه

سال 800 ميلادي هارون الرشيد خليفه عباسي به ايالت اسلامي افريقيه (تونس امروز و منطق اطراف آن) خود مختاري داد ؛ مشروط بر اين كه هر سال 40 هزار دينار خراج دهد. هارون طي حكمي كه در اين روز در ماه فوريه 800 ميلادي صادر شد « ابراهيم بن العقرب » را در سمت خود به عنوان حكمران ايالت خود مختار افريقيه تثبيت كرد . هارون قبلا به اندلس ( اسپانيا) و المغرب (مراكش ) خود مختاري داده بود .
    ابن العقرب پس از كسب استقلال داخلي ، به جاي افراد محلي ، يك سپاه از سياهپوستان ايجاد كرد كه بدون داشتن احساس خويشاوندي با مردم محلي ، تنها دستورهاي او را اجرا كنند.

 

صد ها مجرم انگليسي به عنوان نخستين مهاجران اروپايي به استراليا منتقل شدند و اين شبه قاره از پيش مسكون را به تملك انگلستان در آوردند!!

در اين روز در فوريه سال 1788 نخستين گروه مهاجران انگليسي كه وارد استراليا شده بودند محل پياده شدنشان را كه شهر سيدني نام دارد براي اقامت دائمي خود انتخاب كردند . آنان 26 ژانويه ( سه هفته پيش از اين ) با شش كشتي در يك پيشرفتگي كوچك اقيانوس آرام جنوبي در خشكي پياده شده بودند . بوميان استراليا از آنان با فريادهاي «وارا ــ وارا » يعني برويد گم شويد استقبال كردند ، ولي مهاجرين تفنگ داشتند و كاري از بوميان براي بيرون راندشان ساخته نبود و بعدا اين بوميان بودند كه اراضي و جان خود را به مهاجران باختند.
    مهاجران تازه 730 مجرم محكوم بودند كه از زندانها انگلستان به استراليا منتقل شده بودند و 160 تن از آنان را زنان تشكيل مي دادند. بيشتر اين مجرمان به بيماري مقاربتي وامراض ديگر از جمله آبله مبتلا بودند .
    محل استقرار اين انگليسي ها را كاپيتان «جان هانتر» معاون فرمانده كشتي ها يافته بود كه يك پيشرفتگي 1600 متر در 800 متر آب در خشكي بود و منظره زيبايي داشت .
    آرتور فيليپ فرمانده مهاجران ، پيش از استقرار در اين نقطه مجبور شده بود دوكشتي فرانسوي را كه در آن نزديكي سرگرم اكتشافات بودند با شليك توپ دور سازد .
    پس از استقرار مجرمان محكوم در سيدني، پرچم انگلستان بالا رفت و اين سرزمين شبه قاره به همين آساني به تملك انگلستان در آمد و.... تاريخ كوتاه مهاجرت انگليسي ها به استراليا پر است از بدرفتاري غير انساني و قتل و نابودي بوميان اين سرزمين كه بازگو كردنش دلخراش است و ....

تصوير ورود انگليسي ها به خليج كوچك سيدني در استراليا در1788 ميلادي

 

از رهبران كنفدراسيون آمريكا رفع اتهام شد

ديويس

دادستان كل آمريكا 15 فوريه سال 1869 قرار منع تعقيب جفرسون ديويس رئيس كنفدراسيون آمريكا ( رئيس جمهوري ايالات جداشده از اتحاديه ) و همكاران او و گردانندگان كنفدراسيون را صادر كرد و به اين ترتيب هيچ كس به خاطر اين عمل كه يك جنگ داخلي چهار ساله با تلفات و ويراني هاي فراوان به دنبال داشت مجازات نشد .
اين اقدام تاريخي دادستان آمريكا كه مثالي از پيشرفت تمدن بشمار مي رود باعث شد كه انتقامگيري و خط و نشان كشيدني پيش نيايد و حادثه مشابهي روي ندهد و زخمها در مدتي نه چندان طولاني التيام يابد.
    جفر سون ديويس چهار سال بر كنفدراسيون آمريكا حكومت كرده بود. ژنرال « لي » فرمانده كل نيروهاي كنفدراسيون نيز پس از جنگ به تاسيس يك دانشگاه به رياست خود اقدام كرد كه اين دانشگاه به كار ادامه مي دهد و در بسياري از شهرها خيابان و تالار به اسم اوست . يك جاده كه به پايتخت آمريكا ختم مي شود به نام اوست.

 

بهانه جنگ امريكا با اسپانيا

مدتها بود كه « هرست Hearst» در روزنامه خود از ستمگري هاي حاكمان اسپانيايي كوبا مي نوشت و اعضاي كنگره و مردم آمريكا برضد اسپانيا برانگيخته شده بودند كه 15 فوريه1898 انفجار كشتي آمريكايي « مين » در ساحل هاوانا ( كوبا )، ظاهرا براثر يك مين بهانه جنگ را به دست دولت آمريكا داد و دركمتر از دوماه ، پس از ورود نيروهاي آمريكا جنگ دو كشور آغاز شد كه به پيروزي آمريكا و خروج اسپانيا از كوبا ، گوام ، پورتوريكو و فيليپين انجاميد.

انفجار كشتي« مين» كه ضمن آن 252 آمريكايي كشته شدند

 

تير اندازي به سوي فرانكلين روزولت هنگام سخنراني از داخل خودرو رو باز

روزولت در 1933

15 فوريه سال 1933 به سوي فرانكلين د. روزولت كه به رياست جمهوري آمريكا انتخاب شده بود ، اما هنوز كار خود را آغاز نكرده بود پنج گلوله شليك شد كه يكي از گلوله به شهردار شيكاگو اصابت كرد و او را كشت . در اين تير اندازي به روزولت آسيبي وارد نيامد.
    وي براي سپاسگزاري از مردم كه او را انتخاب كرده بودند در حالي كه در يك خودرو رو باز ايستاده بود و نطق مي كرد تير اندازي شد . شهردار شيكاگو كه از ياران روز ولت بود روي ركاب اتومبيل ايستاده بود. در اين تير اندازي چهار تن ديگر مجروح شدند. براي شنيدن اظهارات روزولت بيش از ده هزار تن اجتماع كرده بودند . تير انداز كه « زينگارا » نام داشت دستگير شد . پليس اسنادي به دست آورد كه نشان داد تيرانداز از هواداران آنارشيست ها بود.

 

برادر مائو در ارومچي اعدام شد

سركرده محلي « ارومچي ( به معناي چمن سبز ) » كه اينك پايتخت منطقه خود مختار « زين ژيانگ ــ اويغور » چين است 15 فوريه سال 1943 « مائو زمين » برادر مائو تسه تونك را دستگير و اعدام كرد . برادر مائو در اين منطقه كه در آن زمان تركستان چين خوانده مي شد يك واحد مسلح از انقلابيون چپ به نام لشكر هشتم تاسيس كرده بود تا اين منطقه در پايان جنگ جهاني دوم به دست كشورهاي ديگر نيافتد . جمعيت شهر ارومچي يك ميليون بر آورد شده است .

 

زادروز نرون ، بابر و گاليله

15 فوريه زاد روز سه مرد معروف در طول تاريخ است . نرون كه14سال امپراتور رم بود در سال 37 ميلادي و بابر ( ظهير الدين محمد ) موسس امپراتوري گوركانيان هند در سال 1483 به دنيا آمدند. گاليله دانشمند رياضي و هيات و مخترع تلسكوپ هم در1564 پا به عرصه وجود گذارد.

برخي ديگر از رويدادهاي 15 فوريه

  • 1936:   در اين روز در سال 1936 هيتلر دستور ساخت انبوه فولكس واگن قورباغه اي را به مهندس پورشه طراح آن صادر كرد و نام اين خودرو را به اميد اين كه هر آلماني يك دستگاه از آن را داشته باشد « اتومبيل مردم » گذارد.

  • 1942:   كيم چونگ ايل به دنيا آمد كه از 1994 زمام امور جمهوري دمكراتيك خلق كره ( كره شمالي ) را به دست گرفته است.
        
        

  • 1942:   سنگاپور كه در آن زمان مستعمره انگلستان بود در پي حمله نيروهاي ژاپني، تسليم آنان شد.

  • 1944:   شهر برلن پايتخت رايش سوم ( حكومت هيتلر ) توسط 891 بمب افكن انگليسي ــ آمريكايي بمباران شد كه از لحاظ تعداد هواپيما در طول تاريخ بي سابقه است.

  • 1946:   بانك انگلستان دولتي شد.

  • 1948:   (بهمن 1326) دولت وقت ايران اعلام كرد كه تصميم گرفته است معادل ده ميليون دلار اسلحه از آمريكا براي ارتش خريداري كند.

  • 1948:   ( بهمن 1326 ) علي سهيلي نخست وزير پيشين تحت تعقيب قضائي قرار گرفت . وي پس از رسيدگي از اتهامات وارده تبرئه شد.

  • 1966:   (بهمن 1344) :مجلس شوراي ملي لايحه دولت مربوط به ايجاد كارخانه پولاد سازي اصفهان با كمك شوروي را تصويب كرد.

  • 1968:   ( 1346 )پرويز خسرواني ( سپهبد ) بنياد گذار باشگاههاي ورزشي تاج
        ( استقلال ) رئيس تربيت بدني و ورزش ايران شد. وي كه بعدا به مناسبت اين سمت ، معاون نخست وزير شد قبلا معاون ژاندارمري كل كشور و سالها رئيس ژاندارمري تهران بود.

  • 1979:   اعدام مقامات نظام حكومتي پيشين ايران با تيرباران چند ژنرال از جمله نعمت الله نصيري رئيس پيشين ساواك و پليس و مهدي رحيمي رئيس كل پليس و آخرين فرماندار نظامي تهران آغاز شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     30 صفر هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     شهادت امام رضا(ع) در خراسان

    امـام عـلى بـن مـوسـى (ع) مـعـروف بـه امـام رضـا(ع) در يـازدهـم ذى قـعـده سـال 148 قـمـرى (1) (و بـه روايـتـى در يـازدهـم ذى حـجـه سال 153)(2)در مدينه منوره ديده به نجهان گشود.
    پدر ارجمندش امام موسى كاظم (ع)، امام هفتم شيعيان و مادرش نجمه (تكتم) معروف به ام البنين (ع) بودند.
    امـام رضـا(ع) پـس از شهادت جدش امام جعفر صادق (ع) به فاصله شانزده روز و به روايتى بـه فـاصـله پـنـج سـال ديـده بـه جـهـان گـشود و امام جعفر صادق (ع) به دنيا آمدن او را به فرزند خود موسى كاظم (ع) از پيش بشارت داده بود.
    امـام مـوسـى كـاظـم (ع) فـرمـود(ع) از پـدرم بـارهـا شـنـيـدم كـه بـه مـن مـى فـرمـود(ع) عـالم آل مـحـمـد(ص) در صـلب تو است ؛ اى كاش ‍ من او را مى ديدم . او همنام اميرالمؤ منين على بن ابى طالب (ع) است .(3)
    امـام رضـا(ع) در ميان ائمه اطهار(ع)، سومين شخصيتى است كه نام مبارك او، على است . چهار تن از امـامـان مـعـصـوم (ع) نـام مـبـاركـشـان ، عـلى بـود (امـام اول ، امـام چـهارم ، امام هشتم و امام دهم). هم چنين امام رضا(ع) سومين شخصيتى است كه كنيه مبارك او، ابـوالحـسـن (ع) اسـت . چـهـار تـن از امـامـان معصوم (ع)، كنيه مباركشان ، ابوالحسن است (امام اول ، امام هفتم ، امام هشتم و امام دهم). به امير مؤ منان (ع)، ابوالحسن گفته مى شد، ولى به امام موسى كاظم (ع)، ابوالحسن اول و به امام رضا(ع) ابوالحسن ثانى (دوم) مى گفتند.
    امـام رضـا(ع) در 35 سـالگـى پس از شهادت پدرش امام موسى كاظم (ع) در زندان بغداد، در رجـب سـال 183 قـمـرى بـه امـامـت رسـيـد و مـدت امـامـت آن حـضـرت ، بـيـسـت سال بود.
    امـام رضـا(ع) از آغـاز تـولد تـا زمـان شـهادت خويش با شش تن از خلفاى عباسى به نام هاى مـنـصـور دوانـقـى ، مـهدى ، هادى ، هارون الرشيد، امين و ماءمون عباسى معاصر بود و ايام امامت آن حضرت ، مصادف بود با خلافت هارون ، امين و ماءمون .
    شيخ مفيد (متوفاى 413 قمرى) درباره شخصيت و مقام امام رضا(ع) گفت (ع) پس از شهادت امام مـوسـى كـاظـم (ع)، جـانـشـين وى و امام شيعيان ، فرزند بزرگوارش ابوالحسن على بن موسى الرضـا(ع) اسـت . زيـرا آن جـنـاب از تـمـامـى بـرادران و خـانـدان خـود، بـرتـر اسـت و دانـش ، بـردبـارى و پـرهـيـزكارى اش در همه جا و براى همگان مانند خورشيد درخشانى جلوه گرى مى كـرد. خـاصـه و عـامـه بـه ايـن امـر اقـرار داشـته و به اتفاق وى را به اين اوصاف و مناقب مى شـنـاختند و پدر بزرگوارش به پيشوايى و امامت وى تصريح كرد و او را از ميان برادرانشان به مقام امامت منصوب نمود.(4)

    ماجراي شهادت امام رضا (ع)
    عبداللّ ه بن بشير كه از خدمت كاران دربار ماءمون بود، گفت (ع) روزى ماءمون به من گفت (ع) نـاخـن هـاى خـود را بـگـذار بـلنـد شـود و در ايـن باره با كسى چيزى نگو. من نيز به دستور او عـمـل كردم . يك روز مرا خواست و چيزى شبيه تمر هندى به من داد و گفت (ع) اين را با دستت به هم بزن ، من نيز به فرمان او عمل كردم . سپس از نزد من خارج شد و به طرف حجره امام رضا(ع) رفـت و پـس از مقدارى گفت و گو مرا صدا زد و از من خواست براى آنان ، دو دانه اءنار ببرم . آن گـاه بـه مـن گـفـت (ع) بـا دست خودت آنها را آب بگير. من نيز با دست خودم ، آب گرفتم و سپس به ماءمون دادم و او با دست خود آن را به على بن موسى (ع) خورانيد. وليكن همين آب انار، موجب بيمارى آن حضرت گرديد و پس از دو روز بدرود حيات گفت .
    هم چنين از محمد بن جهم روايت شد(ع) حضرت رضا(ع) از انگور خوشش مى آمد. ماءمون دستور داد مقدارى انگور براى آن جناب فراهم كنند. در ته دانه هاى آن ، سوزن فرو كردند. اين سوزن ها چـنـد روز در آن دانـه مـانده بود. پس از آن ، سوزن ها را بيرون كرده و انگورها را خدمت امام (ع) بـردنـد و بـا اصـرار مـاءمـون ، آن حـضـرت ، چـنـد دانـه از آن انـگـور را مـيـل نـمـود و در اثر خوردن آن ، بيمارى سختى بر آن حضرت عارض گرديد و در همان بيمارى به لقاء الله پيوست .(11)
    هرثمة بن اعين در يك حديث طولانى از حضرت رضا(ع) روايت كرد كه آن حضرت فرمود(ع) اى هرثمه ، اكنون مرگم فرا رسيده و به همين زودى به طرف خدا خواهم رفت و به اجداد و پدران خود ملحق خواهم گرديد. اين مرد طاغى و سركش ‍ تصميم داد به وسيله آب انار و انگور مرا مسموم سازد.
    مـاءمـون اءمـر مـى كـند مقدارى نخ را در سَم خيس كنند و به وسيله سوزن در دانه هاى انگور فرو نـمـايـنـد و هم چنين مقدارى سم در كف دست يكى از غلامانش خواهد گذاشت و او را امر خواهد كرد با هـمان دست آلوده به سم ، انارها را با دست خود بشكافد و آب آنها را بگيرد. پس از اين مرا به خـانه اش دعوت مى كند و از آن انگورها و آب انارهاى مسموم به من مى دهد و مرا امر مى كند كه از آن بخورم . در نتيجه خوردن انگورهاى مسموم از دنيا خواهم رفت .(12)
    به هر تقدير، در بازگشت ماءمون و درباريان و كارگذاران حكومتى او از خراسان ، جهت عزيمت بـه سـوى عـراق ، و انـتـقـال مـقـر حـكـومـت از ((مـرو)) بـه ((بـغـداد))، در آغـاز، فـضـل بـن سـهـل بـه تـوطـئه مـاءمـون ، در حـمـام سـرخـس تـرور گـرديـد و بـه قتل رسيد. پس از آن ، امام رضا(ع) در طوس به توطئه ماءمون ، مسموم گرديد و پس از دو روز بيمارى شديد، به شهادت رسيد.
    پـس از آن كـه امـام رضـا(ع) بـه شـهادت رسيد، ماءمون يك شب و يك روز، شهادت آن حضرت را مخفى نگه داشت و سپس به سراغ محمد بن جعفر بن صادق (ع) كه عموى امام رضا(ع) و بزرگ علويان بود، فرستاد و او را از درگذشت امام رضا(ع) با خبر گردانيد. ماءمون در جمع علويان سـوگـوار، ابـراز انـدوه و تـاءثـر نـمـود و بـدن شريف امام رضا(ع) را به آنان نماياند كه ببينند، هيچ آزارى به آن حضرت نرسيد و به مرگ طبيعى از دنيا رفت .
    مـاءمـون بـراى پـنـهـان داشـتـن تـوطـئه نـنـگـيـن خـود و فـريـب دادن عـلويـان و مـحـبـّان اهل بيت (ع)، در شهادت امام رضا(ع) بسيار گريه و ناله كرد. وى گفت (ع) اى برادر! چه قدر بـر مـن گـران و سـنگين است كه تو را چنين ببينم . من آرزو داشتم كه پيش از تو از دنيا بروم ، وليكن خداى سبحان آن چه را اراده كند، به انجام مى آورد.
    آن گـاه دسـتـور داد كـه بـدن شـريـف آن حـضـرت را غـسـل و كفن نمايند و خود وى ، جنازه آن امام شهيد را بدوش گرفت و به محلى كه هم اكنون مرقد شريفش است ، تشييع نمود و در همان جا كه در جوار قبر پدرش هارون الرشيد است ، دفن نمود.
    مـحـل تـدفـيـن امام رضا(ع)، پيش از آن ، خانه و ملك حميد بن قحطه بود كه در روستاى سناباد قرار داشت .
    هـنـگـامـى كـه هارون الرشيد در سال 193 هجرى قمرى به هلاكت رسيد، وى را در آن جا به خاك سـپردند. ماءمون پس از شهادت امام رضا(ع) مى خواست بدن شريف آن حضرت را پشت قبر پدر خـود هارون الرشيد قرار دهد، به طورى كه قبر هارون ، قبله امام رضا(ع) گردد. ولى در هنگام كـنـدن قـبـر، سنگ بزرگى نمايان شد كه كندن آن ، غير ممكن بود. اما در روبروى قبر هارون ، كـنـدن قـبر با مشكلى مواجه نبود. بدين جهت ، قبرى براى امام رضا(ع) در پيش روى قبر هارون كـنـدنـد و آن حـضـرت را در آن دفن نمودند. هم اكنون ، مرقد مطهر و منور امام رضا(ع)، قبله قبر هـارون الرشـيـد اسـت . گـفـتـنـى اسـت كـه در ظـاهـر امـر، غـسـل و كفن و نماز بر بدن امام رضا(ع) به دستور ماءمون انجام گرفت ، ولى در واقع و عالم مـعـنـى ، بـدن امـام مـعـصـوم (ع) را بـايـد امـام مـعـصـوم ديـگـرى غـسل و كفن نمايد. به همين جهت ، روايات فراوانى وارد شده است كه امام محمد تقى (ع) از مدينه (بـا كـرامـت و قـدرتـالهـى) بـه خـراسـان رفـت و بـدن شـريـف پـدرش امـام رضـا(ع) را غسل و كفن نمود و بر وى نماز به جاى آورد.(13)
    دربـاره تـاريـخ شـهـادت امـام رضـا(ع)، اكـثـر مـورخـان ، صـفـر سـال 203 قـمـرى را ذكـر كـرده انـد ولى از ايـن كـه در چـه روزى از ايـن مـاه بـود، اتفاق نظر نـدارنـد. بـرخـى از آنان ، آخرين روز از ماه صفر و برخى ديگر، روزهاى ديگرى را بيان كرده اند.(14)
    هـم چـنـيـن بـرخـى از آنـان ، شـهـادت آن حـضـرت را در 23 ذى قـعـده سـال 203 قـمـرى مـى دانـند.(15) جانشين امام رضا(ع)، فرزندش امام محمد تقى (ع) بود كه به عنوان نهمين امام معصوم ، رهبرى شيعيان را برعهده گرفت .

     

    توطئه سران قريش براى كشتن پيامبر

    30 صفر 1 -  بـا درگـذشـت حـضـرت ابـوطـالب مـشركان قريش جراءت بيشترى پيدا كردند و بر فشارهاى خويش نسبت به رسول خدا(ص) افزودند.
    سـرانـجـام در واپـسـيـن روزهـاى مـاه صـفـر سـال سـيـزدهـم بـعـثـت ، چـهـل نـفـر از سـران قريش در ((دارالنّدوه)) كه محل اجلاس اعيان و اشراف قريش بود جلسه اى تـشـكـيـل داده و تـصـمـيـم گـرفـتـنـد كـه رسـول خـدا(ص) را بـه طـور نـاجـوانـمـردانـه بـه قتل آورند.
    آنـان كـه از افـكـار شـيـطـانـى بـرخـوردار بـودند قرار گذاشتند كه از هر طايفه يك نفر به صـورت گـروهـى در تـاريـكـى شـب بـه خـانه رسول خدا(ص) هجوم آورده و با شمشيرها و يا ابـزارهـاى ديـگـر خـويـش آن حـضـرت را در رخـتـخـوابـش بـه قـتـل آورنـد تـا از ايـن راه ، پـيـامـبـر را از مـيان برداشته باشند و بنى هاشم را توان مقابله و تقاص با تمام قبايل توطئه گر نباشد.
    آنـان در ايـن تـصـمـيم خود، ابو لهب ، عموى پيامبر(ص) را كه با آن حضرت از آغاز دشمنى مى كرد، با خود همراه كردند تا نماينده اى از بنى هاشم نيز در جمع خود داشته باشند.
    جـوانـان قـريـب خـورده قـريـش بـا هـمـاهـنـگـى كـامـل ، در شـب اوّل ربـيـع الاوّل بـه خـانـه رسـول خـدا(ص) هـجـوم آوردنـد و خـانـه را در مـحـاصـره كامل قرار دادند. آنان قصد داشتند كه در ابتداى شب ، مقصود خويش را عملى كنند ولى ابو لهب ، آنـان را مـانـع گـرديـد و گـفـت (ع) تـا طـلوع فـجـر صـادق اجـازه نـمـى دهـم داخل خانه شويد.
    تـا طـلوع فـجـر، لحـظـه شـمـارى كـردنـد و از روزنـه هاى اتاق بستر آن حضرت را زير نظر داشتند.
    از سـوى ديـگـر جـبـرئيـل امـيـن ، ايـن خـبـر را بـه پـيـامـبر(ص) رسانيد و او را از سوى خداوند متعال ، ماءمور كرد كه به سوى يثرب (مدينه) هجرت كند.
    امـا بـيـرون رفـتـن آن حضرت از خانه خالى گذاشتن رختخواب دشمن را حساس مى كرد و در اءمر هجرت ، مشكلى به وجود مى آورد پيامبر اكرم (ص) براى اجراى فرمان الهى ، به پسر عمويش عـلى بـن ابـى طـالب (ع) پـيـشـنـهـاد كـرد كـه در جـاى او بخواند و با فريب مشركان ، مساءله سرنوشت ساز هجرت را مهيا سازد.
    عـلى (ع) كـه خـطـر مـرگ را حـس مـى كـرد بـه آن حـضـرت عـرض كـرد(ع) اى رسول خدا، اگر من در بستر شما بخوابم ، شما از دست مشركان رهايى خواهى يافت .
    پيامبر فرمود(ع) بلى ، من رهايى مى يابم .
    على (ع) خشنود شد و اعلام آمادگى كرد و به رختخواب پيامبر(ص) رفت و به راحتى آرميد.
    پـذيـرش پـيـشـنـهـاد پـيـامـبـر(ص) از سـوى عـلى بـن ابـى طـالب (ع) نـشـاط تـازه اى در رسول خدا به وجود آورد و او را در پى گيرى هدف هايش مصمّم تر نمود.
    پيامبر(ص) از ميان مهاجمان و محاصره كنندگان قريش ، بدون متوجه شدن كسى از آنان از خانه خويش خارج شد.
    آن حـضـرت بـه سـوى كـوه هـاى اطراف مكه رفت و در ((عاشورا)) پناه گرفت و در بين راه به ابوبكر بن ابى قحافه رسيد و وى را نيز به همراه خود به غار برد.
    مـهـاجـمـان در هـنـگـام بـامـداد، بـه طـور گـروهـى داخـل اتـاق رسول خدا شده و به طرف رختخواب آن حضرت هجوم آوردند.
    نـاگـهـان امـام على (ع) برخاست و بر آنان بانگ زد(ع) واى بر شما چه كار مى كنيد؟ مهاجمان كـه نـابـاورانـه عـلى (ع) را آنـجـا مـشاهده كردند. از او پرسيدند پس محمد(ص) كجاست ؟ على پاسخ داد(ع) او را به من نسپرده بوديد تا از من بخواهيد. آنان از خانه پيامبر خارج شدند و در پى آن حضرت به راه افتادند.
    پـيـامـبـر سه روز در غار ثور پنهان بود و در روز چهارم به سوى مدينه هجرت كرد و در روز دوشـنـبـه دوازدهـم ربـيـع الاول وارد مـديـنـه شـد و مـورد استقبال با شكوه اهالى مدينه قرار گرفت .

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    2
    11

    اهواز

    11
    22

    تبريز

    0
    6

    شيراز

    2
    15

    مشهد

    -2
    6

    بندرعباس

    13
    25

    کرمان

    1
    16

    اصفهان

    -1
    12

    يزد

    4
    16

    کرمانشاه

    -1
    12

    اراک

    -1
    9

    رشت

    6
    9

    دبی

    16
    22

     

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1382 تومان
    1009 تومان
    1590 تومان
    1120 تومان
    268 تومان
    276 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    283000 تومان
    131000 تومان
    66500 تومان
    258500 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعي (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:26
    طلوع خورشيد : 06:52
    اذان ظهر : 12:18
    غروب خورشيد : 17:44
    اذان مغرب : 18:05
    نيمه شب شرعي : 23:35
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Brand Fashion
    فوريه 2010

    جديدترين شماره از ماهنامه Brand Fashion

    تاريخ انتشار: فوريه 2010
    تعداد صفحات مجله: 72
    حجم فايل: 32 مگابايت


    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    پرینتری که جوهر ندارد 

    در دوران کودکی حتی بیرون انداختن مدادهای کوچک شده هم برای برخی از ما رنج آور بود. به طوری که هفته ها از همان مداد ها استفاده می کردیم. اما نظرتان در مورد استفاده از مدادهای مستعمل و کوچک به جای جوهر پرینتر چیست؟ البته یادمان باشد که این پرینتر هنوز یک ایده است و به مرحله تولید نرسیده!
    این پرینتر به جای جوهر، از مغز مداد برای چاپ مطالب استفاده می کند. در واقع این چاپگر مدادهای کوچک و شکسته شما را گرفته و پس از خرد کردن آنها، مغز مداد را از پوسته چوبین آن جدا کرده و از آن به عنوان کارتریج استفاده می کند.
    از جالب ترین نکات این پرینتر می توان به پاک کن داخلی آن اشاره کرد، که می تواند کل متن چاپ شده به روی یک کاغذ را که دیگر به آن نیازی ندارید پاک کند، که باعث کاهش مصرف کاغذ و در نتیجه کاهش قطع درختان نیز خواهد شد. از طرفی استفاده از این پرینتر باعث سهولت در غلط گیری اسناد و نوشته ها می شود (ناسلامتی با مداد نوشته شده اند!).
    یانکو دیزاین

    ساعتی برای طرفداران اپل

    تا به حال ساعت های زیادی را در اين بخش معرفی کرده ایم. اما این، یکی از معدود ساعت هایی است که من شدیدا برای تهیه آن وسوسه شده ام. بخش اصلی این ساعت، بدنه بازیافتی یک iBook G4 شرکت اپل است و برای پاندول آن هم از یک موس اپل از کار افتاده استفاده شده. جالب تر از همه هم قیمت نسبتا مناسب این ساعت است که هر گیک و اپل بازی را وسوسه می کند، زیرا برای داشتن این ساعت دیواری زیبا (که می توان آن را iClock نامید) تنها کافی است که ۷۵ دلار هزینه کنید.

    گیزمودو
     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    چگونه مدیر موفق باشیم؟

    سخن گفتن از مدیریت بدین معنا نیست که انسان چگونه بتواند یک اداره و یا سازمان مشخص را اداره نماید، بلکه مراد از مدیریت این است که ما چه قوانین را برای مدیریت داشته باشیم و چگونه بتوانیم در هر شرایط و زمان خود را به آن قوانین پایبند بدانیم و مدیریت خود مان را آنطور با قوانین جامعه مورد نظر هماهنگ کنیم که نه خود ما و نه جامعه از آن ضرر ببیند؟
    در همهء تمدن های بشری این یک امر پذیرفته شده است که اداره کننده ء سالم، راستکار، راستگوی و پای بند به قانون را مردم می پسندند. همهء ادیان و مکتبهای بشری اصولی را در زمینه ای وضع کرده اند تا جامعه را بسوی خیر و فلاح بکشانند، این اشخاص هستند که قانون را زیر پای میگذازند، آنرا توجیه غلط میکنند و مورد استفادهء سوء قرار میدهند. بعبارت دیگر مشکل اصلی در نبود قانون نیست بلکه مشکل در عدم رعایت و تطبیق قانون است.
    بدون شک قوانین در ذات خود برتری ها و بهتری های نسبت به یکدیگر دارند، اما در مجموع هیچ قانون انسانها را تشویق به ظلم و تجاوز به حق دیگران نمیکند.


    ● پس از دیدگاه شما یک مدیر موفق چه کسی است؟
    ▪ مدیر موفق کسی است که:
    ـ مسئولیت پذیری در برابر کار ها ، فعالیتها و شکستها
    ـ تمایل برای بهبود انجام کارها و به کار گیری ابتکار عمل
    ـ قلمداد کردن کارها به عنوان سرگرمی لذت بخش نه به عنوان باری بر دوش
    ـ برخورداری از توانایی کافی در زمان بندی مناسب برای انجام فعالیتها
    ـ توانایی انجام کارها در فشرده ترین زمان ممکن
    ـ درک و پذیرش منطقی شرایط و پشتکار فراوان برای انجام فعالیتها
    ـ اعتماد وافر نسبت به سایر افراد و مردم
    ـ انجام فعالیت به منظور دستیابی و تحقق موفقیت
    ـ فراگرفتن ابزارها و روشهای تقویت حافظه
    ـ برخورداری از نیروی جسمانی و سلامت بدنی
    ــ داشتن دیدگاههای روشن و آشکار واندیشه ی نافذ و بینشی فراگیر
    ـ داشتن آرزوهایی هدفمند و قابل دستیابی و به عبارتی نزدیک به حقایق
    ـ انعطاف پذیری در عین استواری و پایداری در رسیدن به اهداف
    ـ میانه روی وپرهیزاز افراط و تفریط
    ـ برخورداری از شخصیت پایدار و غیر متزلزل
    ـ بردباری و صبر در حل مشکلات
    ـ خویشتن داری در جایگاهها و موقعیتهای سخت و برانگیزاننده
    ـ آرامش در برابر بحران
    ـ واقع بینی در برخورد با مسائل
    ـ رعایت اصول و موازینی ( ارزش ) چون نظم ، ترتیب و احترام به زمان بندیها
    ـ احترام به مقررات و آئیین نامه های سازمانی
    ـ یکسان نگری به حال و آینده (چرا که نبایستی این دو را فدای یکدیگر کرد)
    ـ قاطع بودن در تصمیم گیری و درگیر شک و تردید نگشتن
    ـ پایبندی به تصمیماتی که با اندیشه و مشاوره اتخاذ گردیده اند
    ـ روحیه هم کاری وهم بستگی در سیستم مدیریتی
    ـ داشتن روحیه انتقاد پذیر
    ـ سیستم مدیریتی هدف گراو واقع گرا.
    ـ گوش فرا دادن به صحبت ها و نظرات دیگران و احترام به آنها
    حال شخصی که مدیریت یک اداره ویا مدرسه را بعهده دارد باید همهء صفات ممتاز را نسبت به سائرین باید داشته باشد، در این امر تنها خود پیامبر(ص) بعد از خداوند (ج) شارع دین و معصوم است، باقی همهء جانشینان ایشان از این امر مستثنی نیستند و باید در صفات ایمان، تقوی، دانش، عدالت، طهارت، راستی، وفا، شجاعت، همت، مدیریت، قاطعیت، فصاحت، بلاغت، حکمت، درایت، شناخت و... در آخر حتی در حسن صورت نسبت به همهء افراد جامعه برتر باشد.
    برای تشخیص چنین شخصی چه چیزی لازم است وچگونه می توان ان را از دیگران تمییز داد؟این یک سؤال اساسی است. در جوامع عقب مانده که سطح دانش و بینش پایان است، حتی مردم در شناخت اصول و قوانین خود از آگاهی اندکی برخوردار نیستند این انتخاب خیلی مشکل است.
    راه حل اینست که مردم با یک اخلاص و دید درست کسانی را از میان خود که به ایشان گمان نیک دارند انتخاب نمایند و آنهارا ملزم بسازند که از میان خود کسی را برای ادای این امر خطرناک و بسیار دشوار بر گزینند، این یگانه راهست.
    اگر در انتخاب مردم صفات غیر از صفات در بالا ذکر شده، مثل قوم، قبیله، نژاد، زبان، پول و... مقصود و منوط بود اینجاست که از ابتداء ما به سوء مدیریت دچار میشویم، چون در یک بینش بسیار ابتدائی مدیر باید ارضای خاطر کسانی را که برایش بخاطر قوم، قبیله، نژاد، زبان، پول و... رأی داده اند نگاهدارد، در غیر این صورت بقایی خود را نا ممکن میداند.
    هر چه اگر انتخاب به اساس شروط و ارزشهای خوب یاد شدهء قبلی باشد، چنین رئیسی هیچگاه ارزشهای مطرح نزد خود را بخاطر ارضای دیگران زیر پای نمیگذارد و در صورت بکار گرفتن عدالت اجتماعی حامیان بیشتر و صادقتر پیدا میکند.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    طراح داخلی آپارتمان خود باشیم

    امروزه با افزایش روز افزون تنش های روانی ناشی از قوطه ور شدن در محیط های اجتماعی و صنعتی نیاز به فضایی آرام و دلنشین بیش از پیش احساس می شود ، به همین دلیل توجه به زیبایی محلی که در آن زندگی می کنیم بسیار قابل اهمیت است . متاسفانه در کشور ما کمتر توجهی به طراحی داخل بنا میشود و طراحی داخلی به رستورانها و مرکز تجاری خلاصه می شود . شاید یکی از دلایل مهم آن بالا بودن هزینه طراحی به وسیله فرد متخصص است .من در اینجا به نکاتی ساده در مورد طراحی داخلی کل آپارتمان اشاره میکنم تا شما نیز بتوانید بدون استفاده از تخصص فردی تا حدودی به طراحی فضای آپارتمانی خود بپردازید.

    ● فضای ورودی ورودی ساختمان جزء فضاهایی می باشد که در طراحی آن کمتر توجه می شود و معمولا" به عنوان جا کفشی از آن استفاده می شود ، در صورتی که اولین فضایی که پیام دعوت را به مخاطب ارسال مینماید ورودی است . و میبایست این پیام را با بگار گیری عناصر بصری مناسب تقویت کرد . جهت تحقق بخشیدن به این هدف میتوان از کمد های جا لباسی همراه با بوفه استفاده کرد . توجه کنید که ابعاد عرضی کمد زیاد نباشد زیرا فضا را خرد و حقیر می نماید. استفاده از یک آینه سر تا پا نیز این فضا را کامل تر می کند.

    ● نشیمن و پذیرایی بعد از ورودی به فضای نشیمن و پذیرایی می رسیم . عناصری که در مسیر ورود به نشیمن یا پذیرایی قرار می گیرند میبایست به نحوی چیده شوند که فرد را به طرف محل مبلمان هدایت و همراهی نمایند. و تا حد امکان باعث دور زدن و یا چرخیدن مهمان نشوند. پیش بینی شومینه در فضای نشیمن نحوه چیدمان مبل ها را آسان تر می نماید، در این حالت امکان قرار دادن مبل ها بصورت متقارن در دو طرف شومینه فراهم میشود. نحوه قرارگیری مبلمان پذیرایی بهتر است بصورت دوار یا مستطیلی باشد و در صورت قرار دادن یک آباژور در زاویه بین مبلها می توان بر ابهت فضا افزود. دقت کنید آباژور را از نوع بلند پایه انتخاب نمایید .( به جای آباژور می توانید از گیاهان بنجامین استفاده کنید . )

    ● نهار خوری فضای نهار خوری معمولا" در کنار پذیرایی قرار می گیرد و نیاز به میز نهار خوری ، کمد یا قفسه ای برای نگهداری ظروف و نور پردازی مناسب دارد . دقت کنید که میز را نسبت به ابعاد فضا انتخاب نمایید ، معمولا" تا دو برابر اعضای خانواده کافی است.

    ● اتاق خواب اتاق خواب معمولا" جهت استراحت مورد استفاده قرار میگیرد و میبایست تمام توان را برای ایجاد آرامش در آن بکار گرفت . در اتاق خواب بهتر است از رنگهای سرد استفاده شود ( مانند رنگ مایه های سبز و آبی ) زیرا رنگ های سرد آرامش بخش هستند. دقت نمایید تخت را در زیر پنجره و یا روبروی در ورودی اتاق قرار ندهید. زیرا هنگام باز بودن درب اتاق فردی که بر روی تخت داز کشیده کاملا" قابل دید است.

    ● اتاق خواب فرزندان برخلاف پدر و مادر فرزندان علاوه بر استراحت در اتاق خواب استفاده های دیگری نیز از آن می برند و نحوه طراحی بستگی به جنسیت ( دختر یا پسر ) ، رشته تحصیلی ، سن و ... دارد و نسبت به نیاز آنها طراحی صورت می پذیرد.

    ● اتاق کودک در طراحی اتاق کودک میبایست از رنگ های شاد و مورد علاقه کودکان استفاده کرد .معمولا" کودکان به رنگهای قرمز ، زرد ، سبز و آبی علاقه زیادی دارند. در اتاق کودک می بایست فضا را به بخشهای کوچکتری تقسیم کرد، مانند فضایی برای استراحت ، پخش کردن اسباب بازی ها و بازی کردن ، میزی که بتوانند بر روی آن نقاشی کنند ، قفسه برای نگهداری اسباب بازیها و... بر روی دیوار اتاق کودک میبایست سطحی برای چسباندن نقاشی ها پیش بینی شود . دقت کنید که حتما" کف اتاق را با موکت یا سایر پوشش دهنده های مشابه بپوشانید ، زیرا کودکان علاقه زیادی به بازی کردن در کف اتاق دارند.

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    انواع رنگ مو

    موقت : فقط به اندازه یک شامپو زدن دوام دارد و فقط بر روی ساقه مو قرار می گیرد.

    نیمه موقت : این رنگ به اندازه ۴- ۶ بار شامپو زدن دوام دارد.

    نیمه ثابت : این رنگ برای پوشاندن موهای سفید و روشن استفاده می شود و ۲ تا ۶ هفته دوام دارد.

    ثابت : فرمولهای رنگ در رنگ موی طبیعی تغییر پیدا می کند

    رنگ مو: در شکلها و فرمهای گوناگون در دسترس می باشد. مثلا به فرم کرم، ژل، تیوپی و یا شامپویی. رنگ موهای شامپویی رنگ مو را بطور دائم و مستمر تغییر نمی دهند مگر اینکه به آنها اکسیدان اضافه شود


    اولین قدم برای رنگ کردن مو

    Tone : نشانگر گرم یا سرد بودن رنگ است. رنگ های گرم (هایلایت کننده ها) قرمز، نارنجی و زرد هستند. رنگهای سرد خاکستری، آبی، سبز و بنفش هستند.

    Level (سطح): درجه روشن کننده تیرگی یک رنگ را نشان می دهد . هر رنگی می تواند از رنگ روشن تر یا تیره تر ساخته شود. بنابراین تغییر درجه می تواند با اضافه کردن یک رنگ تیره و یا روشن انجام شود. رنگ های مو، هم طبیعی و هم مصنوعی، بین درجه ۱-۱۰ طبقه بندی می شوند. ۱ نشان دهنده رنگ سیاه و ۱۰ نشان دهنده روشن ترین بلوند می باشد.

    رنگدانه مو : رنگدانه مو ملانین نامیده می شود و مسئول رنگ موی شماست. دو نوع ملانین در موی شما یافت می شود. Emplaning ، معمول ترین نوع می باشد و سایه های قهوه ای تا مشکی به مو می دهد. Phaeomelanin که تونهای بلوند و زرد و حنایی و قرمزرنگ را به مو می دهد. نبود رنگدانه تولید رنگ سفید (خاکستری) می کند.

    درجات رنگ مو : ۱- سیاه، ۲- قهوه ای خیلی تیره، ۳- قهوه ای تیره، ۴- قهوه ای، ۵- قهوه ای متوسط، ۶- قهوه ای روشن، ۷ - بلوند تیره، ۸- بلوند روشن، ۹- بلوند خیلی روشن، ۱۰، بلوند پلاتینی روشن
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    با سایز بندی لباس هایتان آشنا شوید

    یکی از مسایل بسیار مهم در خرید لباس اطلاعات کافی درباره ی سایزبندی لباس است. در صورتی كه لباس در سیستمی استاندارد دوخته شده باشد، عدد سایز موجود بر روی برچسب لباس با در نظر گرفتن تمامی موارد اندازه گیری فرد و تناسب موجود بین اعضای بدن او زده شده است.
    قطعا شما هم هنگام خرید لباس با سایزهای متفاوت مواجه شده اید. لازم به ذكر است كه متفاوت بودن عدد سایز موجود بر روی برچسب لباس های به دلیل تفاوت استانداردهای جهانی است. من در اینجا برای شما این تفاوت ها را توضیح خواهم داد.
     سایزبندی پوشاك در جهان، به سه طریق صورت می گیرد:
    ۱) سیستم آمریكایی
    ۲) سیستم اروپایی
    ۳) سیستم انگلیسی.
     
    که البته در سال های اخیر سیستم ژاپنی، آلمانی و ایتالیایی نیز اضافه شده است.
    به این ترتیب كه سایز یك لباس در هر یك از سیستم ها با عددی متفاوت با دیگری بر روی برچسب به نمایش گذاشته می شود. به عنوان نمونه پیراهن و بلوزی كه در سیستم اروپایی سایز ۳۸ برچسب خورده است، در سیستم آمریكایی با عدد ۸ و در سیستم انگلیسی با عدد ۱۰ نشان داده می شود .
    ـ ذكر این نكته ضروری است كه سیستم سایزبندی استاندارد در كشور ما نیز با سیستم اروپایی مطابقت می كند.
    جالب توجه آنكه برخی از افراد به خصوص خانم ها در ایران با توجه به عدم تناسب نیمه پایینی و نیم تنه بالایی بدنشان نمی توانند از یك سایز واحد برای یك لباس كامل استفاده كنند لذا مجبور هستند سایز بالاتنه را متفاوت و در اغلب اوقات كوچكتر از سایز لباس برای نیمه پایینی بدن تهیه كنند.
     
    سایزبندی انگلیسی:
    سایزبندی انگلیسی که طبق استاندارد BS 3666 موسسه استاندارد انگلیسی برای طراحی و اندازه‌گیری تاسیس شده است از8 شروع می‌شود. این سایزبندی از 8 تا 32 است و سایزبندی (اروپایی) ایرانی که در اکثر پوشاک وجود دارد از 34 تا 58 است.
    در جدول زیر کد سایزهای انگلیسی و معادل ایرانی آن مشخص شده است.
     

    کد سایزها

    انگلیسی

    ا یرانی

    6

    34

    8

    36

    10

    38

    12

    40

    14

    42

    16

    44

    18

    46

    20

    48

    22

    50

    24

    52

    26

    54

    28

    56

    30

    58

    طبق این جدول به طور مثال سایز 18 انگلیسی، سایز46  ایرانی است.


    جدول کامل سایز بندی در دنیا:
    در جدول بالا تمامی سایز های استاندارد جهانی آورده شده است. به طور مثال سایز 44اروپایی ( ایرانی) در سیستم انگلیسی 16، در سیستم ژاپنی 17، در سیستم آمریکایی 14 و اندازه لارج است.
    سایزبندی ها تقسیم بندی دیگری نیز دارند که نسبت به لباس است، مثلا سایزبندی کت، شلوار، پیراهن، تی شرت و ... تغییر می کند.
    سایز بندی ها در سنین مختلف کودک، نوجوان یا تینیجر و بزرگسال نیز متفاوت است که من در این قسمت فقط در بخش بزرگسال را شرح دادم.
    من سعی خواهم کرد به تدریج شما را با انواع مختلف سایزبندی لباس ها آشنا کنم.

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    تناسب اندام

    چاقی و افزایش وزن یکی از معضلاتی است که جوانان امروز با آن دست به گریبانند و در قبال آن کاهش وزن و تناسب اندام در حد ایده آل چیزیست که بگونه ای فکر همه را بخود مشغول کرده که شاید خیلی ها آنرا قدری مشکل یا غیرممکن تلقی کنند اما در صورتی که بعنوان یک هدف صادقانه با رژیم غذایی مناسب، ورزش و از همه مهمتر رعایت نمودن نکاتی ساده همراه باشد می توان به خوبی به تناسب اندام دلخواه رسید. شاید میان‌ عناوینی که در این صفحه می‌بینید، فکر کنید دارند با شما شوخی می‌کنند! ولی حقیقت با هیچ‌کس شوخی ندارد. حقیقت این است که همین توصیه‌های ساده و حتی شاید در نگاه اول، خنده‌دار! پلی هستند به سوی سلامتی و تناسب‌اندام شما. می‌گویید نه؟ بخوانید و امتحان کنید :

    ۱. صبح‌درمانی
    افرادی که صبح‌ها و مدت‌ زمان بیشتری ورزش می‌کنند، دارای متابولیسم بالاتری هستند و کالری بیشتری می‌سوزانند.

    ۲. وقت‌درمانی
    وقت تلف نکنید. تنبلی، کندی و یکنواختی باعث باختن مسابقه می‌شود. بعد از اینکه کمی خود را گرم کردید، با همه توان و هرچه سریع‌تر ورزش را شروع کنید. دوچرخه‌سوارانی که با تمام قدرت و در نیم ساعت اول سریع‌تر پدال می‌زنند و در نیم ساعت دوم، آرام‌تر پدال می‌زنند، ۱۰ درصد بیشتر از آنهایی که پدال‌زدن را کند‌تر شروع می‌کنند، کالری می‌سوزانند.

    ۳. گرم‌درمانی
    یک گردش کوتاه با دوچرخه، درجازدن و یا کم‌ راه‌رفتن باعث افزایش تعداد ضربان قلب می‌شود و عضلات و تاندون‌ها را گرم می‌کند. این کار باعث به جریان افتادن مایعات در مفاصل می‌شود و خاصیت کششی عضلات را هم افزایش می‌دهد. در این صورت اگر بتوانید وزنه‌های سنگین را راحت‌تر و در مدت طولانی‌تری بلند کنید، کالری بیشتری از دست می‌دهید.

    ۴. موسیقی‌درمانی
    سعی کنید نرمش‌ها و ورزش‌های جدید را همراه با موسیقی انجام دهید. هنگام انجام ورزش‌های جدید به‌دلیل عدم آشنایی بدن با این حرکات، با دقت بیشتری به انجام این ورزش‌ها می‌پردازید. این کار باعث هماهنگی عضلات گروهی شده و بدن سخت‌تر برای انجام آنها تلاش می‌کند.

    ۵. موزدرمانی
    قبل از شروع ورزش‌کردن یک موز بخورید. خوردن موز به شما کمک می‌کند تا بتوانید بیشتر و مدت ‌طولانی‌تری ورزش کنید. می‌توانید سخت ورزش کنید و با این کار کالری بیشتری بسوزانید.

    ۶. شن‌درمانی
    با راه‌رفتن و دویدن در ساحل و بر روی شن ۲۰ تا ۵۰ درصد بیشتر از وقتی که روی سطوح صاف راه می‌روید، می‌توانید کالری بسوزانید.

    ۷/ قوزدرمانی
    قوزکردن نه تنها باعث بدشکلی بدن می‌شود، بلکه ورزش‌کردن با حالت خمیدگی باعث می‌شود نتوانید از اثرات مفید ورزش بهره‌مند شوید. ستون فقرات از کمر شما محافظت می‌کند، کمرتان را راست نگهدارید. دست‌تان را هنگام گرفتن تردمیل صاف بگیرید تا عضلات بازو کاملا کشیده شود.

    ۸/ بازودرمانی
    هنگام ورزش‌هایی که فقط پاهایتان درگیر است، سعی کنید بازوهایتان را نیز حرکت دهید. استفاده از اندام‌های بالایی و پایینی و درگیرشدن آنها هنگام ورزش باعث سوختن کالری بیشتری می‌شود.زمانی که دقت کافی برای ورزش کردن ندارید، سعی کنید در همان زمان کوتاه فعالیت‌هایی را انجام دهید که تمام بدن در آن شرکت کند. شنا، قایق‌رانی، اسکی و حتی پیاده‌روی باعث تحرک همه بدن می‌شود.

    ۹/ تمرکزدرمانی
    هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی روی عضلات بدن متمرکز شوید زیرا هنگام تمرکز روی عضلات شکم، ران‌ها و بازوها، قدرت‌تان بیشتر می‌شود و با شدت بیشتری ورزش می‌کنید، در این صورت کالری بیشتری نیز از دست می‌دهید.

    ۱۰/ قدم‌درمانی
    دویدن و یا قدم‌زدن سریع در آب، نوعی فعالیت کششی عضلانی است که می‌تواند باعث سوختن ۱۷ کالری در دقیقه شود. آب ۱۲ تا ۱۵ بار مقاوم‌تر از هواست و این کار باعث از دست‌رفتن اضافه وزن خواهد شد.

    ۱۱/ حرف‌درمانی
    وقتی در حال پیاده‌‌روی هستید، صحبت کنید. در صورتی که برای ۱۰ دقیقه این کار را بکنید، و این کار را ۳ بار در روز تکرار کنید، ۱۰۰ کالری در ماه می‌سوزانید.

    ۱۲/ سالاددرمانی
    قبل از آغاز خوردن وعده‌های غذایی، سالاد و سبزیجات بخورید، این باعث کاهش حجم معده‌ و کم‌تر غذاخوردن می‌شود. در این صورت ۱۰ درصد کمتر در هر وعده کالری دریافت خواهید کرد.

    ۱۳/ خشکباردرمانی
    دانشمندان دانشگاه هاروارد معتقدند، یک مشت کامل خشکبار (شامل گردو، بادام و پسته و…) در روز باعث از دست دادن وزن در افرادی می‌شود که دارای رژیم غذایی بدون چربی هستند.

    ۱۴/ راه‌درمانی
    در صورتی که هنگام کار مجبورید، مدام بنشینید، می‌توانید به‌مدت چند دقیقه از صندلی بلند شده و حرکت بشین و پاشو را انجام دهید. به‌طور متوسط هر فرد با نشستن ۱۰۰ کالری و با بلند‌شدن ۱۴۰ کالری در ساعت می‌سوزاند.

    ۱۵/ خواب‌درمانی
    خواب ناکافی باعث افزایش هورمون استرس در بدن می‌شود و افزایش هورمون استرس منجر به پرخوری و عادات بدغذایی می‌شود. خواب کم باعث عدم سوختن کربوهیدرات و چربی در بدنتان می‌شود.

    ۱۶/ پروتئین‌درمانی
    مصرف بیشتر پروتئین و کربوهیدرات کم باعث می‌شود، عضلات بدن شما قوی‌تر شده و از شل‌شدن آن جلوگیری شود. پروتئین در گوشت ماهی، مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات وجود دارد و بافت عضلانی شما را حفظ می‌کند.

    ۱۷/ لبنیات‌درمانی
    یک تکه پنیر و یا یک فنجان شیر و یا ماست به بهتر شدن سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. هنگامی که فردی در رژیم غذایی خود ۳ بار در روز ماست می‌خورد، ۵۰۰ کالری روزانه از دست می‌دهد و در طی ۱۲ هفته، ۶/۵ کیلوگرم وزن کم می‌کند.

    ۱۸/ سیب‌درمانی
    با انجام ورزش منظم و یک رژیم غذایی سالم و متعادل و خوردن یک سیب قبل از شام می‌توان در عرض ۳ ماه، ۵ الی ۸ کیلوگرم وزن کم کرد.

    ۱۹/ کودک‌درمانی
    بازی‌کردن با کودکان و دویدن همراه آنها و انجام فعالیت‌های جسمی می‌تواند باعث سوزاندن کالری در بدن شما شود. در هر ۲۰ دقیقه فعالیت، حدود ۱۲۰ کالری از دست خواهید داد. حتی هنگام تعویض کانال تلویزیون به جای استفاده از کنترل تلویزیون از راه دور، برخاسته و مستقیما از تلویزیون کانال آن را عوض کنید.

    ۲۰/ صبحانه‌درمانی
    دانشمندان دانشگاه‌ هاروارد معتقدند، خوردن صبحانه هر روز شانس چاقی و اضافه وزن و بیماری دیابت را ۳۵ تا ۵۰ درصد کم می‌کند

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    راهنمای خرید اتومبیل

    شرکت‌های خودروساز، هرچند وقت یک بار به مناسبتی فروش ویژه می‌گذارند تا خودروهایی را که در انبار روی دستشان مانده، آب کنند یا اینکه پول عیدی و حقوق کارمندان و کارگران‌شان را جور کنند.
    این فروش‌های ویژه، نکته چندان برجسته و متفاوتی ندارند جز اینکه روی پول پیش‌ خریدار، به او سود می‌دهند که معمولا ۱۶درصد است و به اندازه همین سود، بعدا هنگام تحویل خودرو از قیمت روز آن کم می‌کنند. جز این، ممکن است بیمه بدنه یا حتی بیمه شخص ثالث و امکاناتی اضافه بر معمول را هم به مشتریان هدیه بدهند.
    این شکل خریدن خودرو بیشتر به درد خریدارانی می‌خورد که بخش عمده پول کامل خرید خودرو را دارند ولی عجله‌ای هم برای خودرودارشدن ندارند و می‌توانند تا چند ماه دیگر ـ که موعد تحویل‌شان می‌رسدـ صبر کنند؛ این‌طوری هم به خودرویشان رسیده‌اند، هم سودش را گرفته‌اند و هم احیانا امکاناتی اضافه بر معمول دریافت کرده‌اند؛ مثل بیمه و لوازم جانبی.


    ● کجا بخریم؟
    فارغ از اینکه ما با نیازمندی‌های همشهری هم‌خانواده هستیم اما همه می‌دانند که بهترین جا برای پیدا کردن خودروهای صفر و کارکرده و تصادفی و حواله خودرو و این‌جور آگهی‌ها، نیازمندی‌های همشهری است. بخش عمده‌ای از این نیازمندی‌ها (گاه تا یک‌سوم کل آن) به آگهی‌های مربوط به خرید و فروش خودرو و حواله خودرو اختصاص پیدا می‌کند.
    غیر از نیازمندی‌های همشهری، می‌توانید به بنگاه‌های معاملات خودرو مراجعه کنید اما اگر از ما می‌شنوید، آن‌قدرها به این بنگاه‌ها اعتماد نکنید! این بنگاه‌ها بیشتر به درد خریدن خودروی صفر می‌خورند و همچنین خریدن خودروهای مدل‌بالا. راه دیگری که پیش پایتان هست، این است که به مراکز خرید و فروش خودرو در هر شهر مراجعه کنید.
    همچنین وب‌سایت‌هایی روی اینترنت هست که می‌توانند اطلاعات خوبی درباره خرید و فروش خودرو به‌تان بدهند.


    ● خرید تصادفی
    به دلایل نامعلومی، به محض اینکه خودروی شما کوچک‌ترین تصادفی بکند و به اصطلاح «رنگ بخورد» (یعنی رنگ شود)، از قیمت می‌افتد. این میزان از قیمت‌افتادگی به گستردگی رنگ‌خوردگی بستگی دارد و به اینکه خریدار خودروی شما چقدر زورش برسد که توی سر مال بزند!
    اگر گلگیر یا حاشیه‌های سپر خودروی شما رنگ‌خوردگی داشته باشد، کلی از قیمت آن کم می‌شود و اسم تصادفی روی آن می‌آید. با این حال، بعضی خودروها که سابقه چپ‌کردگی یا تصادف‌های سهمگین دیگری دارند، خیلی تصادفی می‌شوند و حسابی از قیمت آنها می‌افتد.
    برخی کارشناسان خودرو این از قیمت‌افتادگی را بجا می‌دانند چون به نظر آنها ماشینی که یک بار چپ کرده یا تصادف کرده باشد، دیگر ماشین‌بشو نیست و همیشه یک‌جایی‌اش می‌لنگد!
    برخی دیگر هم دلیل موجهی برای این از قیمت‌افتادن‌ها نمی‌بینند و می‌گویند که این، بیشتر کار خریدارانی است که دوست دارند خودروی شما را هر چه ارزان‌تر بخرند. اگر نگرانید که مبادا با یک تصادف، کلی از قیمت خودرویتان بیفتد، بد نیست به خریدن یک خودروی تصادفی فکر کنید. این‌طوری هم می‌توانید با پول کمتری، خودرودار شوید و هم دیگر لازم نیست نگران از قیمت افتادن باشید.
    خودروهای تصادفی بدی‌هایی هم دارند؛ این خودروها ( به‌خصوص اگر مطمئن باشید پیش‌تر چپ کرده‌اند یا تصادف‌های جدی‌ای داشته‌اند ) اصلا برای رانندگی در جاده و با سرعت بالا قابل اطمینان نیستند. خودروشناس‌ها و فنی‌های کار می‌گویند خودرویی که تصادف ناجوری کرده باشد، ممکن است شاسی‌اش پیچیده باشد. چنین خودرویی برای رانندگی در سرعت بالا اصلا قابل‌اطمینان نیست.


    ● مصرف بنزین، مسئله ‌این است!
    این روزها که سهمیه‌بندی بنزین و کارت‌های زودخالی‌شو، داد همه خودرودارها را درآورده، بد نیست هنگام خرید خودرویتان حواستان به میزان مصرف سوخت محصولی که می‌خواهید بخرید باشد.
    فارغ از آنچه رسما از سوی شرکت‌های تولیدکننده اعلام می‌شود، در رتبه‌بندی صورت‌گرفته از سوی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت از ۷رتبه‌بندی A تا G مصرف سوخت خودروهای تولید داخل، هیچ خودرویی نتوانسته در گروه نخست (A) قرار گیرد. برای نصب برچسب سوخت، هیچ خودروی داخلی نتوانست در رتبهA قرار گیرد و تنها ۲ خودروی هیوندا آوانته و هیوندا سوناتا۲۴۰۰ به ترتیب با مصرف سوخت در چرخه ترکیبی ۴/۷ و ۱/۸ لیتر در ۱۰۰کیلومتر در رتبهB قرار گرفتند.
    در گروهC نیز تنها مگان۲۰۰۰ اتوماتیک پارس‌خودرو با مصرف سوخت در چرخه ترکیبی ۹/۷ لیتر در ۱۰۰کیلومتر جای گرفت. در گروه‌بندی مصرف سوخت خودرو که از A تا G صورت گرفته، مصرف سوخت ۶خودروی داخلی خارج از محدوده استاندارد اعلام شده که میان خودروهای سواری، مصرف سوخت پژو آردی در چرخه ترکیبی ۵/۹ لیتر برآورد شده است.
    بنا بر آماری که از سوی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت منتشر شده، حدود ۱۰خودرو نیز در پایین‌ترین رتبه مصرف سوخت(G) قرار گرفتند. همچنین تندر نود۱۶۰۰ گروه ایران‌خودرو با مصرف سوخت در چرخه ترکیبی ۴/۷ لیتر و تندر نود۱۶۰۰ گروه پارس خودرو با مصرف سوخت در چرخه ترکیبی ۹/۶ لیتر در ۱۰۰کیلومتر در گروهD قرار گرفتند. پراید گروه سایپا نیز در مدل‌های مختلف در گروه‌های F وD قرار گرفتند. گفتنی است طبق اعلام مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، تولید ۶ خودروی خارج از معیار سوخت در نظر گرفته شده در بهمن‌ماه متوقف نخواهد شد ولی پس از تحلیل آزمون‌های خودرو طبق استاندارد مصوب، خودروهایی که نتوانند این استانداردها را پاس کنند، از شماره‌گذاری آنها جلوگیری خواهد شد.


    ● لیزینگ خرید به شیوه قطره‌چکانی
    خیلی از ما پول این را نداریم که یکجا چند میلیون تومان بدهیم و یک خودرو بخریم؛ اما باز هم دوست داریم از این حال پیاده دربیاییم و سواره شویم! راهش، چیز باکلاسی است به اسم لیزینگ؛ یا اجاره به شرط تملیک. در قراردادهای لیزینگ، خریدار کالا را گران‌تر از قیمت امروزش می‌خرد، بخشی از قیمت را همین اول و به‌عنوان پیش‌پرداخت می‌پردازد و باقیمانده آن را هم در اقساط بلندمدت (معمولا بین ۳۶ تا ۶۰قسط) می‌پردازد.
    ۳-۲‌سال پیش، یکدفعه کار لیزینگی‌ها گرفت و کلی از مردم این‌طوری خودرودار شدند و البته جیب لیزینگی‌ها هم پر شد. اما از سال پیش که دولت برای لیزینگی‌ها سقف مشخصی بهره معین کرد، خیلی از لیزینگی‌ها به مرخصی رفتند و آن بقیه هم عملا دیگر چندان فعالیتی نمی‌کنند.
    با این‌حال، لیزینگی‌های هنوز مشغول، هرازگاهی در روزنامه‌ها آگهی می‌دهند که بیایید خودروی لیزینگی بخرید. بعضی بانک‌های خصوصی هم بخش مخصوصی برای لیزینگ دارند که اگر بخت با شما یار بود و توانستید راهی برای خودتان باز کنید، می‌توانید از طریق آنها خودروی لیزینگی بخرید.
    لیزینگی‌خریدن بیش از همه به درد کارمندهایی می‌خورد که به حقوق ثابت خود مطمئن‌اند و ضمنا می‌توانند از محل کارشان «گواهی کسر از حقوق» بگیرند.
    این گواهی، نوشته‌ای رسمی است که به شرکت لیزینگ‌دهنده شما اطمینان می‌دهد که حقوق شما در حدی هست که بتوانید قسط‌های لیزینگ‌تان را بدهید و اگر هم ندادید، قسط‌ها از حقوق‌تان کم شود. خیلی از مردم، از قسطی خرید کردن خوش‌شان نمی‌آید؛ چون آدم قسط‌بده همیشه احساس بدهکار بودن دارد و همه‌اش خیالش پیش‌قسط ماه آینده و ماه‌های آینده است.
    اما خیلی‌های دیگر، دلشان می‌رود برای قسطی خرید کردن. این عده می‌گویند مزه قسط به این است که با این وضع تورمی که اقتصاد مملکت ما دارد، سال دیگر قسطی که می‌دهی به اندازه پول‌توجیبی بچه‌ات هم نمی‌شود. وقتی یک خودرو را با لیزینگ می‌خرید، سند آن تا آخرین قسطی که بپردازید، به‌نام شما نمی‌شود یا نزد لیزینگ‌دهنده باقی می‌ماند؛ دست‌کم معمولا این‌طوری است. پس اگر برنامه ریخته‌اید که خودرویی را با لیزینگ بخرید و بعد آن را بفروشید، روی این برنامه حساب نکنید.
     

     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    پنج کاری که زنها انجام می دهند
    که باعث فرار مردها می شود

    زن ها بدون اینکه متوجه باشند گاهی کارهایی را انجام می دهند که باعث فراری دادن مرد ها میشوند. این پنج مورد از موارد مهم برای این امر به شمار می رود.


    ● اعتماد به نفس پایین
    زنهایی که اعتماد به نفس پایین دارند مرد ها را فراری می دهند. مرد ها جذب زنهایی که مشکلات زیادی دارند نمی شوند. مرد ها علاقه دارند در اطراف زنهایی باشند که کمترین دردسر را درست می کنند. مردها دوست ندارند در کنار کسی باشند که مدام در حال گریه کردن است. همچنین متنفرند در کنار زنانی باشند که مدام دیگران را برای اشتباهات سرزنش می کنند به جای آنکه در صدد رفع آن مشکل بر می آیند.


    ● کنترل کردن
    مردها زنهایی را که می خواهند مرد را کنترل کنند دوست ندارند. زنهایی که آنها را یاد غر غر کردن های مادرشان می اندازد. زنهای کنترل کننده تاثیری بر روی مردان ندارند. مردهایی که کنترل می شوند پشت سر زنانشان دروغ می گویند و دزدکی همه کاری انجام می دهند. این امکان را به او می دهید تا زمان کمتری را با شما بگذراند. زن های کنترل کننده مسئله عدم امنیت و اخبار های نا درستی را برای مردان ایجاد می کنند. مرد ها هرگز با زنانی که آنها را کنترل می کنند نمی مانند اهمیتی ندارد که شما چقدر خوب و خوشگل هستید. زنها نباید مرد ها را به مانند بچه ها بزرگ کنند.


    ● آویزان بودن
    هیچکس دوست ندارد در اطراف زنی باشد که مثل چسب به او چسبیده است، هیچکس دوست ندارد با کسی قرار بگذارد که او را یاد بچه ها می اندازد. مردها دوست ندارند اطراف زنی باشند که نیاز به توجه دارد. چسبیدن به مردها کاملا آنها را دفع می کند. مردها دوست دارند که هر چند گاهی با دوستانشان بیرون بروند بدون اینکه زنی مزاحم آنها باشد.


    ● بیکار
    مرد ها دوست ندارند اطراف زنان بیکار بچرخند. مردها زنانی که پولشان را به باد می دهند دوست ندارند. مردها زنانی را می خواهند که بتوانند از پس خودشان بر بیایند. که پیشینه شغلی خوبی داشته باشند. زنی که از این شغل به آن شغل می پرد جذابیتی برای هیچ مردی ندارد. زنی که نمی تواند شغل خود را نگه دارد چگونه می تواند مرد خود را نگه دارد. از مرد ها هیچ وقت پول نخواهید و راجع به مشکلات مالیتان با انها صحبت نکنید چون این مسئله او نیست پس به آن اهمیتی نمی دهد.


    ● فرار کردن به خانه مادرتان
    مردها از زنهایی که در شرایط سخت به مادرشان رجوع می کنند تا مشکلشان را برایشان حل کند، فرار می کنند .
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري



    اطلاعاتی در مورد فیلمهای سه بعدی

    vخلاصه ای از تاریخچه عکس و فیلم بعد دار
    بطور خلاصه میتوان سه بعدی را اینطور تشریح کرد که مغز انسان با دریافت دو تصویر توسط دو چشمان از انها یک تصویر بعد دار و دارای عمق میسازد.
    برای یک فیلم سه بعدی دوربینی با دو Objectif جانبی لازم است که هر کدام یک صحنه واحد را در زاویه هائی که به مقدار بسیار کمی از یکدیگر متفاوتند فیلمبرداری میکند. فاصله بین این دو Objectif به اندازه فاصله دو چشم است.
    در سال 1838 Sir Charles Wheatstone برای اولین بار mirror stereoscope و در سال 1844 یک المانی تکنیک عکاسی stereoscopic و یک اسکاتلندی یک نظاره گر را ابداع کردند و سرانجام نظاره گر هولمز امریکائی به تمام خانه ها راه یافت.
    ژوزف دالمدا روشی برای پخش بعد دار را در سال 1858 در پاریس به نمایش گذاشت. در ان اولین تصویر نارنجی رنگ و دیگری ابی شده بودند و هر دوی این تصاویر از ورای یک Filtre رنگی مربوط به انها دیده میشدند یعنی با عینک نارنجی یا عینک ابی. بعد از ان ابداعات دیگری نظیر Verascope که شبیه یک دوربین بود پدیدار گشتند.
    اولین فیلم بعد داری که به نمایش عموم گذاشته شد اثر Edwin S. Porter و William E. Waddell در 10 ژوئن 1915 در نیویورک بود.
    اولین فیلم فیکشن به نام Power of Love از Harry K. Fairall و به دنبال ان فیلم ناپلئون از Abel Gance بعضی از صحنه ها را با سه دوربین فیلمبرداری کرده بودند.
    در نمایشگاه جهانی نیویورک در سال 1939 مردم نظاره گر استریو را که View-master نامیده میشد و توسط شرکت Sawyer's ساخته شده بود را مشاهده کردند که با ان فیلمهای Bambi, Rintintin و داستان پریان را بصورت عکس نمایش میداد. در این زمان Polaroïd عینک مخصوص برای تماشای اینگونه تصاویر را ارائه کرد و بعد از جنگ جهانی دوم در روسیه یک سالن سینما مخصوص نشان دادن این نوع فیلمها ساخته شد.
    در هالیوود اولین فیلمهای بعد دار نظیر The Lions of Zulu در زمستان 1952 ساخته شده و در دو سالن پارامونت که پر از تماشاچیانی بود که با عینکهای پلاریزانت خود رفته بودند پخش شد.
    اما در سال 1953 بود که این تکنیک بسیار طرفدار پیدا کرده و تکنیک های بسیاری بکار برده شدند که وارد جزئیات همه انها نمیشویم.
    اکنون اینطور به نظر میرسد که پس از سالیان دراز تکنیک سه بعدی برای فیلمها بصورت یک نورم جدید در امده است و تکنیک فیلم دوره جدیدی را اغاز کرده است.


    vانواع عینکها برای دیدن فیلمهای سه بعدی
    در ابتدا باید گفت که برای پخش یک فیلم سه بعدی به یک سالن با پروژکتور مناسب و یک سرور که کپی دیجیتالی فیلم روی ان قرار میگیرد نیاز است.

    1 - عینکهای Xpand که به انها Actif نیز میگویند چون دارای نوعی گیرنده مادون قرمز در مرکز عینک و کریستال مایع و فیبر مدار چاپی (PCB) میباشند.
     

    2- عینکهای Real D که به انها Passif و دوباره قابل استفاده نیز میگویند چون بعد از پایان فیلم تماشاگر میتواند که ان را برای خود نگاه دارد تا دوباره از ان استفاده کند.
     

    3 - عینکهای Dolby 3D


    vمورد استفاده هر یک از سه عینک
    در تکنیکی که از یک جعبه استفاده میشود که مادون قرمز را صادر و ان بر روی تایم کد فیلم قرار میگیرد.
    این جعبه که در نزدیکی پروژکتور قرار داده میشود با انعکاس اطلاعات را به عینک میدهد که چشم راست و یا چپ متناوبا این اطلاعات بصری را دریافت کرده و احساس دیدن عمق بوجود میاید. ریتم این عمل 144 در ثانیه یا 144Hertz یعنی سرعت تجزیه و یا تشخیص مغز میباشد. معمولا برای اینکه تمام زوایا در بر گرفته شوند از دو صادر کننده مادون قرمز در سالن استفاده میشود. اما استثنا هم وجود دارد چون مثلا در فستیوال کان برای نمایش انیمیشن UP از 30 صادر کننده مادون قرمز استفاده شده بود.
    برای دیدن فیلمهائی که با این تکنیک پخش میشوند از عینک شماره یک استفاده میشود.
    تکنولوژی Real D بر عکس اولی بر اساس Filtre خروجی پروژکتور است که نور را پلاریزه میکند یعنی نور منعکس بر روی اکران یا پرده (که البته لازمه ان اکران مخصوص میباشد) توسط عینک Filtre شده و بسته به پلاریزاسیون امکان دیدن فقط برای چشم چپ و یا چشم راست وجود دارد.
    عینکهای Dolby 3D بر روی طول موج رنگها عمل میکنند.
    یک چرخ دو رنگ در مقابل پروژکتور قرار دارد که با مسدود کردن بعضی طول امواج تصاویر را برای هر چشم ***** میکند. سپس عینک Dolby 3D اطلاعات بصری دریافت شده را از هم جدا کرده و تصاویری را که برای هر یک از چشمان میباشد را به ان چشم نشان میدهد


    vهزینه ساخت و نمایش فیلم سه بعدی
    میتوان گفت که تهیه یک فیلم سه بعدی حدود ده در صد بیشتر از یک فیلم دو بعدی هزینه دارد و برای نمایش ان به وسایل بسیار گران نیاز است.
    برای مجهز کردن یک سالن سینما برای پخش فیلم سه بعدی حدود هفتاد هزار یورو یا حدود کمی بیش از صد هزار دلار نیاز است و این هزینه پروژکتور, سرور و احیانا اکران را شامل میشود.
    عینک هم بستگی دارد که توسط سینما خریداری و یا اجاره شود.
    تمیز کردن عینکهای Xpand و Dolby 3D بعد از هر بار استفاده انها نیز خرج برمیدارد و علاوه بر این امکان شکستن و یا حتی گاهی دزدیدن انها نیز هست و برای این مسائل هم باید بودجه ای در نظر گرفت.
    البته فراموش نباید کرد که تمام این بودجه ها را تماشا گر متقبل میشود.
    لیست فیلمهای سه بعدی در امسال طولانی است ولی از بین انها میتوان از انیمیشنهای Monsters vs. Aliens, Coraline, Ice Age 3 و Up و فیلم My Bloody Valentine نام برد. اما مهمترین انها Avatar است که در 18 دسامبر 2009 به روی پرده خواهد امد و بعنوان بزرگترین واقعه هنر فیلم درجهان سینما محسوب میگردد.
    از دیگر فیلمهای سه بعدی که بزودی بر روی پرده سینما خواهند امد میتوان از A Christmas Carol در 5 نوامبر 2009 - استرالیا,Alice In Wonderland در 4 مارس 2010 در ارژانتین, انیمیشنToys Story 3 در 17 ژوئن 2010 - روسیه,Shrek Forever After در 20 مه 2010 - روسیه , The Adventures of Tintin : Secret of the Unicorn در سوئد - اکتبر 2011و همچنین Tron Legacy در سال 2010 نام برد.
    همچنین قرار است که Pixar ورژن سه بعدی دو انیمیشن Toy story و Toy story 2 را بسازد که گفته میشود که به ترتیب در تاریخ 5 مه 2010 و 12 مه 2010 اماده نمایش خواهند بود.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    پيامبر (ص) بر اثر مرگ طبيعى
    از دنیا رفتند يا به شهادت رسيدند؟


    .: سوال:

    آيا پيامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) بر اثر مرگ طبيعى از دنیا رفتند يا به شهادت رسيدند؟
     

    .: پاسخ:

    درباره اين موضوع و نيز درباره تاريخ شهادت نبى اكرم صلى ‏الله ‏عليه ‏و آله، در ميان نويسندگان و مورخان، اختلاف است. بعضى از نويسندگان، فقط به بيان اين جمله اكتفا كرده‏اند كه پيامبر صلى ‏الله ‏عليه ‏و آله مريض شد و از دنيا رفت.
    در كتاب‏هاى تاريخى نقل شده است كه يهوديان چندين مرتبه تصميم گرفتند كه پيامبر اكرم صلى ‏الله ‏عليه ‏و آله را به شهادت برسانند؛ ولى هر مرتبه پيامبر صلى ‏الله ‏عليه ‏و آله توسط جبرئيل از اين توطئه آگاه مى‏شد و يهوديان به مقصود خود نمى‏رسيدند. در پايان جنگ خيبر نيز گروهى از بزرگان قوم يهود، زينب، دختر حارث را كه از اشراف يهود بود و پدر، برادر و شوهرش را از دست داده بود، تحريك كردند تا شايد به مقصود خود كه نابودى رسول خدا صلى ‏الله ‏عليه ‏و آله و در نتيجه نابودى دين تازه تأسيس اسلام بود، نايل شوند؛ ولى اگر چه اين عمل نيز به شهادت فورى آن حضرت منجر نشد، ولى باعث مسموميت آن حضرت شد و سرانجام در درازمدت، به شهادت آن حضرت انجاميد.
    مورخ بزرگ، «محمد بن عمر واقدى» در كتاب مغازى، واقعه رحلت پيامبر را چنين نقل مى‏كند:
    «چون رسول خدا صلى ‏الله ‏عليه ‏و آله خيبر را فتح كرد و آرام گرفت، زينب، دختر حارث، از افرادى سؤال كرد كه محمد كدام قسمت گوسفند را بيشتر دوست دارد؟ گفتند: شانه و سردست را. زينب، گوسفندى را كشت و سپس زهر كشنده تب‏آورى را كه با مشورت يهود فراهم آورده بود، به تمام گوشت و مخصوصاً شانه و سردست آن زد و آن را مسموم كرد. چون غروب شد و رسول خدا صلى ‏الله ‏عليه ‏و آله به منزل آمد، زينب را ديد و از او پرسيد: كارى دارى؟ او گفت: اى ابوالقاسم! هديه‏اى برايت آورده‏ام. هر گاه چيزى را به پيامبر صلى ‏الله ‏عليه ‏و آله هديه مى‏كردند، وى از آن مى‏خورد و اگر صدقه بود، از آن نمى‏خورد؛ از اين رو، پيامبر صلى ‏الله ‏عليه ‏و آله دستور فرمود تا هديه او را گرفتند و در برابر آن حضرت نهادند. آن‏گاه پيامبر صلى ‏الله ‏عليه ‏و آله فرمود: نزديك بياييد و شام بخوريد! ياران آن حضرت كه حاضر بودند، نشستند و شروع به خوردن كردند. همين كه پيامبر صلى ‏الله ‏عليه ‏و آله از گوشت بازوى گوسفند خورد به ياران خود فرمود: از خوردن اين گوشت، دست برداريد كه اين بازو به من خبر مى‏دهد كه مسموم است. بشر بن براء گفت: اى رسول خدا! به خدا سوگند! من هم از همين يك لقمه فهميدم و علّت آن‏كه آن را از دهان بيرون نينداختم، اين بود كه خوراك شما را ناگوار نسازم و چون شما لقمه خود را خورديد، جان خودم را عزيزتر از جان شما نديدم و علاوه بر اين، اميدوار بودم كه اين لقمه، كشنده نباشد. بشر هنوز از جاى خود بلند نشده بود كه رنگش مانند عباى سياهى شد. او يك سال بيمار بود و نمى‏توانست حركت كند و بعد هم به همين علّت، درگذشت.
    رسول خدا صلى ‏الله ‏عليه ‏و آله زينب را فرا خواند و پرسيد: شانه و بازوى گوسفند را مسموم كرده بودى؟ گفت: چه كسى به تو خبر داد؟ فرمود: خود گوشت. گفت: آرى. پيامبر صلى ‏الله ‏عليه ‏و آله فرمود: چه چيزى تو را به اين كار واداشت؟ گفت: پدر، عمو و همسرم را كشتى و بر قوم من رساندى، آن‏چه رساندى. با خود گفتم كه اگر پيامبر باشد كه خودِ گوشت به او خبر مى‏دهد كه چه كرده‏ام و اگر پادشاه باشد، از او خلاص مى‏شويم.
    در مورد سرنوشت زينب، مطالب مختلفى نقل شده است. برخى از راويان گفته‏اند: رسول خدا صلى ‏الله ‏عليه ‏و آله دستور فرمود تا او را كشتند و به دار آويختند و برخى از راويان گفته‏اند: پيامبر صلى ‏الله ‏عليه ‏و آله او را عفو فرمود.
    گفته شده كه مادر بُشْر بن براء گفت: در مرضى كه منجر به مرگ پيامبر صلى ‏الله ‏عليه ‏و آله شد، به ديدنش رفتم. رسول خدا صلى ‏الله ‏عليه ‏و آله كه تب شديدى داشت، فرمود: همان طور كه اجر و پاداش ما دو برابر است، بلا و سختى ما هم دو چندان است. مردم مى‏پندارند كه من گرفتار ذات الجنب شده‏ام و حال آن‏كه چنين نيست و خداوند آن بيمارى را بر من مسلط نكرده است و اين ريشخندى شيطانى است. اين، اثر لقمه‏اى است كه من و پسرت خورديم و از آن روز، بيمارى در من ريشه دوانده است؛ تاكنون كه پاره شدن رگ قلبم نزديك شده است. بنابراين، رسول خدا صلى ‏الله ‏عليه ‏و آله از دنيا رفت؛ در حالى كه شهيد بود».1
    علاوه بر «واقدى»، «ابن هشام»2، «طبرى»3 و «ابن اثير»4 نيز اين واقعه را نقل كرده‏اند؛ ولى اين سه مورّخ بيان كرده‏اند كه رسول خدا صلى ‏الله ‏عليه ‏و آله لقمه را بيرون انداخت و از آن گوشت، چيزى تناول نكرد؛ ولى آن زهر خطرناك، با آب دهان پيامبر صلى ‏الله ‏عليه ‏و آله مخلوط شد و همين، باعث شهادت آن حضرت شد. «يعقوبى»، مورّخ بزرگ جهان اسلام نيز اين جريان را در تاريخ خود ذكر كرده، ولى فقط به مسموميت آن حضرت اشاره كرده، از شهادت آن حضرت، سخن نگفته است.5
    مورّخان و محدّثان شيعه نيز بيشتر به اين سمت رفته‏اند كه علت مرگ رسول خدا صلى ‏الله ‏عليه ‏و آله، همان گوشت مسمومى بوده است كه زينب، دختر حارث، به آن حضرت خورانيده بود. علامه مجلسى در كتاب «جلاء العيون» چنين نقل مى‏كند: «در احاديث معتبر، وارد شده است كه آن حضرت، با شهادت از دنيا رفت. چنان‏كه «صفار»، به سند معتبر، از حضرت صادق عليه‏السلام روايت كرده است».6 «ثقةالاسلام كلينى» نيز در «اصول كافى»، به اصل توطئه، از قول امام باقرعليه‏السلام اشاره كرده است.7
    در كتاب «فروغ ابديت» نيز بعد از نقل اين واقعه، در پاورقى، چنين آمده است:
    «معروف اين است كه پيامبر در كسالت خود فرمود: اين بيمارى، از آثار غذاى مسمومى است كه آن زن يهودى پس از فتح براى من آورد؛ زيرا اگرچه پيامبر صلى ‏الله ‏عليه ‏و آله اولين لقمه را بيرون انداخت، ولى آن زهر خطرناك، با آب دهان پيامبر صلى ‏الله ‏عليه ‏و آله مخلوط شد و روى دستگاه‏هاى بدن آن حضرت، اثر خود را گذاشت».8
    بنابراين، از مجموع آن‏چه بيان شد، مى‏توان نتيجه گرفت كه مرگ پيامبر اكرم صلى ‏الله ‏عليه ‏و آله طبيعى نبوده، آن حضرت، با شهادت از دنيا رحلت كرده است.

    -------------------------------
    پی نوشت :
    1. محمد بن عمر واقدى، مغازى، ترجمه دكتر مهدوى دامغانى، نشر دانشگاهى، جلد دوم، ص، 517-519.
    2. ابن هشام، السيرهَ النبويّه، دارالقلم بيروت، جلد 3، ص 352.
    3. محمد بن جرير طبرى، تاريخ الطبرى، دارالكتب العلميه، جلد 2، ص 138.
    4. ابن اثير، الكامل فى التاريخ، دارالاحياء التراث العربى، جلد 1، ص 598-599.
    5. تاريخ يعقوبى، ترجمه محمد ابراهيم آيتى، انتشارات علمى و فرهنگى، جلد اول، ص 416.
    6. محمد باقر مجلسى، جلاءُ العيون، ص 82-83.
    7. كلينى، اصول كافى؛ مجلسى، بحارالانوار، ج 2.
    8. جعفر سبحانى، فروغ ابديت، دفتر تبليغات اسلامى، ج 2، ص 664.

     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه

    جام جهانی با طعم اروپایی

    آنالیز و پیش‌بینی تک تک گروه‌های جام‌ ملت‌های ۲۰۱۲

    مراسم گروه بندی تیم های حاضر در مرحله گروهی رقابت های یورو2012 انجام شد و تیم هایی از جمله انگلیس ، هلند، آلمان و فرانسه در گروه های نسبتا سخت تری نسبت به سایر تیم های قدرتمند قرار گرفته اند.
    پنجاه و یک تیم در این دور از رقابت ها حاضر هستند که در 9 گروه قرار گرفته اند تا در نهایت با صعود 14 تیم از این 51 تیم و پیوستن دو میزبان این بازی ها، رقابت ها در سال 2012 آغاز گردد. بازی های مرحله گروهی از سپتامبر 2012 تا اکتبر 2011 برگزار خواهد شد و تیم های صدرنشین گروه های 9 گانه به صورت مستقیم روانه مرحله نهایی می شوند. از میان 9 تیمی که در رده دوم قرار گرفته اند، برترین تیم دوم نیز مستقیما به تیم های مرحله نهایی می پیوندد و هشت تیم باقی مانده در دیدارهای پلی آف که در ماه نوامبر برگزار می شوند، مقابل یکدیگر قرار می گیرند تا 4 تیم برنده روانه رقابت های نهایی یورو2012 شده و به تیم های صعود کرده بپیوندند. البته تیم های میزبان یعنی اوکراین و لهستان به صورت اتوماتیک در مرحله نهایی این رقابت ها حاضر خواهند بود.
    رقابت های یورو2012 آخرین دور از رقابت ها خواهد بود که با حضور 16 تیم دنبال می شود و انتظار می رود که رقابت های یورو 2016 با حضور 24 تیم برگزار شود و کشورهای فرانسه، ایتالیا و ترکیه برای برعهده داشتن میزبانی این رقابت ها تلاش می کنند.

    گروه A
    در این گروه آلمان مدعی اصلی صعود به مرحله نهایی است ولی آنها می بایست مصاف سختی با تیم های آلمانی زبان اتریش و بلژیک داشته باشند و به علاوه می بایست با ترکیه قدرتمند نیز روبه رو شوند. قزاقستان و آذربایجان نیز از دیگر حریفان ژرمن ها هستند ولی نباید شانس چندانی برای موفقیت این دو تیم قائل بود. آلمانی ها می دانند که می بایست از گروه خود صعود کنند و مصاف سختی مقابل قزاقستان و آذربایجان پیش رو نخواهند داشت. بلژیک ممکن است تا حدودی ژرمن ها را به دردسر بیندازد، مخصوصا که آنها بر روی سیستم آکادمیک و استفاده از جوانان در تیمشان روی آورده و تیمی جوان و آماده را در اختیار دارند.آلمانی ها نباید از ترکیه نیز غافل شوند، هر چند که بعید به نظر می رسد ترکیه بتواند در حد و اندازه های رقابت های یورو2008 ظاهر شود.

    گروه B
    این گروه را می بایست یکی از گروه های نسبتا آسان رقابت ها دانست. روسیه مدعی اصلی صعود است ولی رویارویی با اسلواکی و ایرلند اصلا کار آسانی نخواهد بود. شباهت چندانی میان تیم های این گروه دیده نمی شود و در حالی که همگان روسیه را بخت اول صعود از این گروه می دانند، ولی اسلواک ها و ایرلندی ها نیز برای نمایش قدرت بالایشان بیکار نخواهند نشست و نهایت سعی شان را برای صعود به کار می گیرند و انتظار می رود که نبرد سختی میان این دو تیم برای کسب رده دوم جدول گروهی وجود داشته باشد. مقدونیه ، ارمنستان و اندورا نیز دیگر تیم های این گروه هستند و تنها مقدونیه می تواند مشکلاتی را برای تیم های قدرتمند این گروه به وجود آورد.

    گروه C
    مصاف ایتالیا و صربستان. بسیار بعید به نظر می رسد که تیم دیگری بتواند مدعی صعود از این گروه باشد، چرا که ایتالیا و صربستان قدرتمندترین تیم های حاضر در این گروه هستند. تیم های ایرلند شمالی، اسلوونی و استونی نهایت تلاششان را به کار می گیرند تا در مصاف با این دو تیم به حداکثر امتیازات دست یابند تا بتوانند اوضاعشان را بهبود بخشند ولی واقعیت این است که مدعیان اصلی صعود از این گروه مشخص هستند. جزایر فارو نیز در این گروه قرار دارد که می توان از هم اکنون این تیم را قعرنشین جدول گروه C دانست.

    گروه D
    یکی از گروه های سخت این رقابت ها، به ویژه در صورتی که ریموند دومنک پس از پایان رقابت های جام جهانی از سمت خود برکنار نشود! البته به احتمال فراوان این اتفاق می افتد و لورن بلان جانشین این مربی فرانسوی خواهد شد. خروس ها در رقابت های اخیر خود چندان خوش ندرخشیده اند ولی بااین وجود فرانسه را می بایست قدرتمندترین تیم حاضر در این گروه دانست.
    البته رومانی نیز تلاش زیادی می کند تا در رقابت های مرحله گروهی به موفقیت برسد ولی نباید رشد و پیشرفت فوتبال بوسنی در سال های اخیر را نادیده گرفت و انتظار می رود که این تیم با پیشی گرفتن از رومانی بتواند رده دوم را به خود اختصاص دهد. بلاروس، آلبانی و لوکزامبورگ از شانس چندانی برای صعود برخوردار نیستند.

    گروه E
    قطعا این گروه را می بایست سخت ترین گروه رقابت های مرحله مقدماتی دانست؛ هم گروهی هلند با سوئد، فنلاند و مجارستان. در حالی که مجارستان درحال رشد فراوانی در زمینه فوتبال است. و البته به نظر می رسد که مولداوی و سن مارینو حرف های زیادی برای گفتن نداشته باشند.
    هلندی ها وابستگی زیادی به روبین فان پرسی دارند و امیدوارند که این ستاره باشگاه آرسنال بتواند پس از رهایی از بند مصدومیت در روزهای اوج به دیدارهای مرحله مقدماتی یورو2012 برسد. اگر او آماده باشد، هلند مدعی اول صعود از این گروه است و در غیر این صورت ، شانس سوئد برای صعود بیشتر می شود.

    گروه F
    شاید بتوان این گروه را ضعیف ترین گروه حاضر در این رقابت ها دانست. کرواسی ، با کرواسی رقابت های یورو2008 فاصله زیادی گرفته و چندان بعید نیست که در همین مرحله مقدماتی از گردونه رقابت ها حذف شود.بنابراین تک تک تیم های حاضر در این گروه از کم و بیش شانسی برای صعود برخوردارند.
    البته شکست دادن یونان اصلا کار آسانی نیست. رژیم صهیونیستی هم یکی از مدعیان صعود است . گرجستان و لتونی هم برای کسب رده دوم تلاش می کنند ولی مطمئن باشید که مالت رقابت های گروه را در قعر جدول به پایان خواهد برد.

    گروه G
    اولین گروه 5 تیمی این رقابت ها. انگلیس مدعی اصلی صعود از این گروه است ولی آنها برای رسیدن به مرحله نهایی کار آسانی را پیش رو نخواهند داشت. سوئیس و بلغارستان تهدیدهای بزرگی برای سه شیرها خواهند بود و می توانند کاپلو و شاگردانش را به دردسر بیندازند. سوئیس سخت کوش ، مشکلات زیادی را نیز برای برباتوف و هموطنانش ایجاد خواهد کرد. و شاید بتوان سخت ترین مصاف انگلیس را رویارویی با ولز دانست.ولز در حال حاضر قدرت فراوانی یافته و حتی امیدواری فراوانی دارد تا با قرار گرفتن در رتبه دوم برای صعود به مرحله نهایی این رقابت ها تلاش کند. مونته نگرو هم تیمی قدرتمند است که اصلا نباید این تیم را نیز دست کم گرفت.

    گروه H
    شاید بتوان این گروه را گروه مرگ نامید؛ دانمارک ، پرتغال، نروژ و قبرس درکنار ایسلند.به احتمال قریب به یقین پرتغال این رقابت هارا به عنوان مدعی اصلی صعود آغاز می کند ولی به سان رقابت های مرحله مقدماتی جام جهانی نخواهد توانست چندان قدرتمند ظاهر شود.
    دانمارکی ها از پرتغال نخواهند ترسید و نروژ و قبرس نیز باتوجه به پیشرفت روز افزونشان در زمینه فوتبال با توان بالایی مقابل شاگردان کئیروش ظاهر خواهند شد. واقعیت این است که در گروه های 5 تیمی جایی برای اشتباه کردن وجود ندارد و با توجه به ضعف نسبی پرتغالی ها و اشتباهات متعدد آنها، در نهایت نمی توان آنها را شانس اول صعود از گروه
    دانست.

    گروه I
    گروهی که قهرمان دوره قبلی در آن قرار گرفته است. مصاف اسپانیا با چک، اسکاتلند ، لیتوانی و لیختن اشتاین. به نظر می رسد که ماتادورها کار آسانی برای صعود به مرحله نهایی داشته باشند و بعید به نظر می رسد که اسکاتلند حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. تیم جمهوری چک به روند نزولی خود ادامه می دهد و به نظر می رسد باوجودی که سه تیم چک، لیتوانی و اسکاتلند در دیدارهای خانگی موفق هستند، ولی در خارج از خانه امتیاز از دست می دهند و انتخاب تیم دوم این گروه اندکی سخت است.
     

     
     
     


    __._,_.___


    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive