به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Thursday, February 4, 2010

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 1140)



   

 

 

 
 
1140
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1140 :: پنجشنبه 15 بهمن ماه 1388

www.mobin-group.com

  دانلود راحت از یوتیوب با o3outube

سلام عرض شد
فرارسيدن اربعين حسيني را تسليت عرض مي کنم.
راههاي زيادي براي دانلود از يوتيوب وجود داره و تا  حالا چندين روش را در همين روزانه معرفي کرده ام. و اما امروز يک روش بسيار ساده و سريع را توضيح مي دهم:

مرحله یک: لینک ویدیو را از اول تا حرف y کلمه یوتیوب انتخاب کنید.


 

مرحله دو: دکمه عدد 3 را فشار دهید بعد enter کنید.


 

مرحله سه: فرمت مورد نظر خودتان را انتخاب و ویدیو را دانلود کنید.


* در این روش در صورت مسدود بودن یوتیوب احتمالآ با مشکل روبرو خواهید شد.



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • چهل وادی صبر
  • گران قيمت ترين توليدات لوکس سال 2009
  • تصاوير جالب: اعتياد به آواتار!
  • همه شبکه های تلویزیونی را اینجا ببینید!
  • سايتي خوب براي برای متقاضیان تحصیل در خارج از ایران
  • ويدئو: مستند ديدني امام و بني صدر
  • اولين موجودات زنده از ايران به فضا پرتاب شدند
  • معرفي و دانلود فيلم : زوج های فراری
  • دانلود مستند: موتورسواران حرفه ای کراس
  • دانلود انيميشن : Gnomes and Trolls
  • بیانسه ملکه گرمی 2010 شد
  • گنجور رومیزی نسخه 1.7 نرم افزار اشعار پارسی
  • کتاب الکترونیک مقتل کربلا به قلم لهوف
  • دانلود بازي: The Game: Mr. Bean 2010
  • ثواب زیارت امام حسین علیه السلام
  • طعم عشق به میهن
  • فقراي مرفه
  • "سلینجر"‌خوانی
  • سخنانی از یک اپوزوسیون با انصاف!
  • خسارت هولناک ناشي از قطع اينترنت
  • از ستایش تا لعن بازرگان!
  • جديدترين شماره از ماهنامه ELLE Decor
  • رونمایی تلویزیون 149 اینچی ميتسو بیشی
  • نکاتی که باید برای موفقیت در قرار ملاقات رعایت کنید
  • ۷ نکته درباره تمیز کردن حمام
  • مراقبت‌های لازم بعد از جراحی زیبایی بینی
  • جدیدترین و پر فروشترین عطرهای مردانه
  • شکم خود را صاف کنید
  • راهنمای خرید اسكنر مناسب
  • توصیه‌های تربیتی به مردها در منزل
  • مراقب باشید؛ رایانه شما میهمان ناخوانده دارد!
  • دلیل بزرگداشت اربعین چیست؟
  • در هيبت يك هركول
  • و....

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

چهل وادی صبر
ويژه نامه اربعين حسيني
هفته مد در پاریس
يك مرد، يك چكش و تعدادي ميخ
گران قيمت ترين توليدات لوکس سال 2009
تصاويري از گرمي 2010
همه شبکه های تلویزیونی را اینجا ببینید!
اينم از  Miss Student روسيه در سال 2010
تصاوير جالب: اعتياد به آواتار!
10 خانه گران قيمت دنيا به روايت فوربس
ويدئو: مستند ديدني امام و بني صدر
عکسهاي ديدني از فرانسه
تصاويري از همسران فوتباليستها
سايتي خوب براي برای متقاضیان تحصیل در خارج از ایران
مجموعه‌ای شامل اطلاعات متنوع در زمینه گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های خارج از ایران و همچنین مراحل و اطلاعات لازم، جهت دریافت ویزای تحصیلی
80 عکس ديدني از طبيعت
ويژه نامه: ويترين انقلاب

 

 

www.mobin-group.com

سرویس GMAIL دچار اختلال شد

از روز گذشته كاربران سرویس ایمیل گوگول موسوم به جی، میل با مشكل عدم دسترسی مواجه شدند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، این اختلال كه از روز گذشته آغاز شده است، باعث عدم دسترسی كاربران به این سرویس پرطرفدار شده است.
براساس این گزارش، چگونگی این اختلال بیشتر شبیه كندی سرعت اینترنت است درحالیكه سرویس‌های ایمیل یاهو و هات میل به راحتی دردسترس قراردارند.
این اختلال زمانی رخ داده است كه مسؤولان از جایگزینی سرویس ایمیل ملی ایرانی به جای سرویس یاهو و جی‌،میل خبرداده‌اند و برخی نیز براین باورند كه نباید از سرویس‌های ایمیل GMAIL استفاده كرد. برخی از كارشناسان فنی علت این اختلال را تغییر IP سرویس جی‌میل در داخل كشور می‌دانند.

بارسلونا بالاتر از چلسی و منچستر یونایتد
پرسپولیس بهترین تیم ایرانی

تیم فوتبال بارسلونا طبق اعلام سایت فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS) به عنوان برترین تیم باشگاهی جهان در سال گذشته معرفی شد ضمن اینکه پرسپولیس در این رده بندی به عنوان بهترین تیم ایرانی معرفی شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا در این رده بندی که از اول فوریه سال 2009 تا 31 ژانویه سال 2010 محاسبه شده، با 319 امتیاز به عنوان برترین تیم فوتبال باشگاهی جهان برگزیده شده است.
چلسی با 296 امتیاز و منچستریونایتد با 289 امتیاز، هر دو از انگلستان، در رتبه های بعدی قرار دارند. شاختار دونتسک اوکراین و آرسنال انگلستان هر کدام با 275 و 262 امتیاز در جایگاه چهارم و پنجم این رده بندی ایستاده اند.
تیم های ایرانی در این رده بندی جایگاه مناسبی ندارند تا آنجا که پرسپولیس با سه پله صعود نسبت به گذشته و با 78.5 امتیاز در رده 241 قرار دارد. سپاهان پس از پرسپولیس با 71.5 امتیاز و چهار پله نزول، در جایگاه 288 قرار دارد. ذوب آهن اصفهان نیز با 67.5 امتیاز و دو پله صعود در رده 318 قرار گرفته است.

تکرار عاشورا در اربعین حسینی

پرچم سیاه عزای حسین بر فراز گنبد ملکوتی بارگاه مطهر ابالاحرار، شاهد اقیانوس به هم پیوسته عاشقانی است که حتی موج سنگین سبوعیت ابوسفیانیان که در فرقه ضاله وهابیت و سلفی‌ها و بعثی‌‌ها مجسم شده است، کنار زده و بدون ترس خود را به کشتی نجات خامس آل عبا می‌رساند.
به گزارش خبرنگار «تابناک» از کربلای معلا، فشردگی جمعیت عزادار حضرت سیدالشهدا (ع) به اندازه‌ای است که از 60 کیلومتر مانده به کربلا، تنها فشردگی جمعیت و پرچم‌های رنگارنگ حسینی قابل دید است.
در حالی که پیش‌بینی‌ می‌شود، بیش از هفت میلیون نفر در عزای حسینی شرکت کنند، صحن و سرای حضرت اباعبدالله الحسین برای نماز جماعت آماده می‌شود. حسینیه‌های پیرامون کربلا نیز با جمعیت عزادار به کربلا پیوسته و خرد و کلان در عراق، دل‌‌های خود را با اشک دیده ماتم حسین شستشو می‌دهند.
بنا به اخبار رسیده، بیش از 4300 موکب عزاداری از سراسر عراق، به ویژه جنوب این کشور و فرات و دجله مرکزی به کربلا وارد می‌شوند. 72 هیأت عزاداری از کشورهای خارجی که بیشتر آنان ایرانی هستند به این اقیانوس بزرگ پیوسته‌اند و در حالی که ‌هم‌اکنون بیش از پنجاه هزار نفر از هموطنانمان در کربلا هستند، مسلمانانی از آمریکا، هندوستان، پاکستان، افغانستان، لبنان، بحرین، عربستان، کویت، امارات و برخی کشورهای اروپایی، به ویژه کشورهای اسکاندیناوی ترکیه، آذربایجان و ده‌ها کشور جهان در مراسم اربعین حضوری پرشور دارند.
این گزارش می‌افزاید که حمله تروریستی به دسته‌جات عزاداری در منطقه «طویرج» بیش از بیست شهید بر جای گذاشته است.
همچنین گزارش خبرنگار ما حاکی است، در هفته گذشته، حملات ددمنشانه دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت بیش از صد شهید بر جای گذاشته است؛ اما دلسوختگان حسینی که غسل شهادت برای زیارت اربعین کرده‌اند، می‌روند تا فردا عاشورایی دیگر برپا سازند.
گزارش خبرنگار ما همچنین می‌افزاید: مردم مسلمان عراق با استقبال گسترده از زایران حسینی به ویژه زایران ایرانی، تعجب اشغالگران عراق را برانگیخته‌‌اند.
خبرنگاران آمریکا در عراق گزارش می‌دهند، در حالی که دولت آمریکا، بارها ایران را مسئول مشکلات عراق دانسته و با همکاری کشورهای عرب مرتجع منطقه در عراق، مشغول فتنه‌انگیزی هستند، اعلام می‌دارند، عراقی‌‌ها در مسیر زایران ایرانی به کربلا برای آنان آب گرم فراهم کرده تا پاهای خسته خود را در مسیر راهپیمایی به سوی کربلا شستشو دهند؛ خانه‌های خود را در اختیار آنان می‌گذارند و بهترین بستر خود را برای استراحت زایران آماده می‌سازند.
یادآور می‌شود، فشردگی جمعیت باعث شده است، در سه شهر «حله»، «نجف» و «کربلا» آشپزخانه‌‌های بزرگ برپا شده و نذورات را آماده و از زایران پذیرایی کنند.
گفتنی است، در حالی کربلا در 24 ساعت آینده، محشری کبرا را در عزای فخر بشریت پیش روی خود دارد، دشمنان عراق و مردم مسلمان آن با تبلیغات گسترده، در تلاشند در جریان فضای سالم انتخابات کشور اخلال پدید آورند.

رونمايي از پيشرفت‌هاي فضايي جديد ايران

رونمایی از ماهواره‌های طلوع و مصباح 2
اولين موجودات زنده از ايران به فضا پرتاب شدند

همزمان با رونمایی از پنج پروژه فضایی، دیروز اولين موجودات زنده توسط متخصصان بومي کشورمان از ايران به فضا پرتاب شدند.
ماهواره ‌بر سيمرغ، ماهواره سنجش از دور طلوع، ماهواره ملي مصباح2، ايستگاه سنجش و آزمايشگاه سه بعدي مجازي ماهواره‌اي پنج پروژه مهم فضایی کشورهستند که دیروز توسط محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور رونمایی شد.
‌به گزارش خبر گزاری فارس، سردار وحيدي وزير دفاع در مراسم رونمايي چند پروژه مهم فضايي بااعلام خبر پرتاب اولين موجودات زنده توسط متخصصان بومي کشورمان از ايران به فضا گفت: اولين موجودات زنده از ايران در قالب كپسول زيست‌محيطي و توسط كاوشگر 3 به فضا پرتاب شدند.
كاوشگر 3 از زيرسامانه‌هاي سازه‌، محفظه زيستي تغذيه و ارسال داده‌‌هاي تله متري، تصويربرداري و ارسال همزمان ، رايانه پرواز، سنجش محيطي تشكيل شده است.
تله متري فعاليت‌ها و عملكرد كاوشگر در فرآيند پرتاب و ارسال تصاوير همزمان به ايستگاه زميني متحرك،‌ كنترل رايانه پرواز در اين فرآيند، ‌كنترل عمليات فرامين و جدايش،‌ نمايش كپسول زيستي و موجودات زنده درون آن به صورت بهنگام، ‌دستيابي به مجموعه امكانات آزمايشگاهي براي داده‌برداري از فضاي خارج از جو از ديگر دستاوردهاي پرتاب كاوشگر 3 است.
اين اقدام به منظور بررسي وضعيت موجودات زنده در فضا با همكاري وزارت دفاع و وزارت علوم و پژوهش گاه فضايي و در ادامه پرتاب كاوشگرهاي يك و دو صورت گرفته است.
بر اساس این گزارش، ماهواره‌بر سيمرغ كه از لحاظ طول و قطر با ماهواره‌بر «سفير» كه ماهواره اميد را به فضا پرتاب كرد، تفاوت دارد، قرار است نسل جديد ماهواره‌هاي ايراني را به فضا پرتاب كند.
ماهواره سنجش از دور طلوع قابل پرتاب با ماهواره‌بر سيمرغ نیز داراي فناوري‌هاي جديد مانند محموله تصويربرداري، كنترل وضعيت مكانيزم‌ها و سلول‌هاي خورشيدي مي‌باشد كه براي نخستين بار در آن به كار رفته است.
ماموريت اصلي اين ماهواره، تصويربرداري تك طيفي با تفكيك‌پذيري 50 متر، ذخيره و ارسال داده‌هاي تصوير به ايستگاه‌هاي زميني دريافت خواهد بود كه به اين منظور با ايستگاه‌هاي زميني تله‌متري، ردگيري و فرمان و نيز مركز كنترل پرواز قابليت تبادل داده‌هاي پايش و كنترل ماهواره را دارند.
از این رو، كاربردهايي چون نقشه‌برداري زمين در مقياس بزرگ، مطالعه و بررسي حوضچه‌هاي آبي و دريا، مشاهده و ارزيابي تخريب منابع انساني، بررسي علوم كشاورزي، جنگلي، مشاهده پوشش ابرها، پراكندگي انساني و ارزيابي بلاياي طبيعي نظير زلزله،‌ سيل‌ و آتش‌سوزي براي آن متصور است.
مدار ماهواره طلوع از نوع ارتفاع پايين و ارتفاع مدار آن بيش از 500 كليومتر است و 2 سال عمر مفيد براي آن پيش‌بيني مي‌شود.
بر اساس این گزارش،ضبط، پردازش و ارسال مجدد داده‌ها و نيز ايجاد يك شبكه ارتباطي ماهواره‌اي براي ارتباط با كاربران در مناطق دورافتاده ايران با ديگر نواحي جغرافيايي دنيا، از جمله كاربردهاي ماهواره ملي مصباح2 است. ماهواره ملي مصباح2 از نوع ماهواره‌هاي مخابراتي است كه در باند UHF كار مي‌كند. ماموريت اين ماهواره شامل ذخيره و بازيابي اطلاعات، جمع‌آوري و پخش داده‌ها روي مناطق وسيع و پراكنده، خواندن از راه دور و ناوبري است.
ماهواره مصباح2 با جرم 70 كيلوگرم داراي مداري از نوع خورشيد‌آهنگ و ارتفاع 700 به اضافه 15 كيلومتر بوده و طول عمر آن 3 سال پيش‌بيني مي‌شود.
ايستگاه سنجش از راه دورنیز نخستين مركز سنجش تصاوير ماهواره‌اي است كه براي استفاده از داده‌ها و اطلاعات ارسالي ماهواره‌ها در زمينه‌هاي مختلف كشاورزي، طبيعي، جمعيتي، جغرافيايي و... به كار گرفته مي‌شود و توسط سازمان جغرافيايي نيروهاي مسلح ساخته شده است.
آزمايشگاه سه بعدي مجازي ماهواره‌اي نيز توانايي چرخش 360 درجه‌اي حول محورهاي عمودي و افقي را دارد و به منظور آموزش مربيان و دانشجويان به كار مي‌رود.
آزمايشگاه سه بعدي مجازي ماهواره‌اي به همت متخصصان دانشگاه خواجه‌نصير طراحي و ساخته شده است.
این گزارش همچنین حاکی است که تمبرهاي يادبود ماهواره طلوع، ماهواره مصباح2، ماهواره علم و صنعت و همچنين تمبر يادبود 14 بهمن روز ملي فناوري‌هاي فضايي دیروز توسط احمدي‌نژاد رونمايي و امضا شد.

دانشمندان ايراني به فضا مي‌روند
احمدي‌نژاد در مراسم رونمایی از طرح‌هاي ملي ماهواره‌هاي طلوع، مصباح 2، نويد علم و صنعت، موتور ماهواره‌بر سيمرغ و... با بيان اين كه پروژه‌هايي كه افتتاح و معرفي شد، غالبا در مرزهاي دانش امروز بشري است، افزود: هر كدام از اين‌ها نيازمند يك جشن ملي بوده و بايد تجليل از فداكاران در راه تحقق آنها صورت گيرد.
وي با تاكيد بر اينكه اين دستاوردها اعجازگونه است و با بيان اينكه همه آسمان و زمين و آنچه در آن است، ‌مسخر انسان مي‌شود، اظهارکرد: اگر كسي براي خدا قيام كرده و در راه خدا قدم زده و براي خدا كار كرد، سرعت وي نيز مانند نور و چه بسا بالاتر خواهد رفت.
رييس‌جمهور ادامه داد: اگر سال گذشته اولين حضور ايران در فضا بود، امسال اولين حضور موجود زنده توسط ايران در فضا ثبت شد و اين مقدمه كارهاي بزرگ است كه به فضل الهي در آينده دانشمندان مستقيما در آسمان حضور پيدا كرده و از آنجا جهان را رصد كنند.
رييس‌جمهور با اشاره به طراحي‌ قطعات به صورت كامل در كشور به دست متخصصان ايراني اظهار داشت: به لطف فشارها و تحريم‌هاي آنها همه فناوري‌ها را خودمان مي‌سازيم و اين يك توانمندي بي‌نظير به ملت ما مي‌دهد و نقطه آسيب‌ناپذيري و اقتدار ما است.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه كارهاي بسيار بزرگي انجام شده است، اما ما در آغاز كار هستيم، تاكيد كرد: همه كساني كه در اين مسير حركت مي‌كنند بدانند كه كار آنها قبل از اينكه كار علمي باشد يك كار فرهنگي و انساني است؛ چرا كه در فرهنگ و اعتقادات ما علم بدون وجه فرهنگي وجود ندارد.
وي خطاب به حاضرين خاطرنشان كرد: هر اقدام و عمل در برنامه ما تابع يك ماموريت فرهنگي است و ما همه اينها را براي تعالي، كمال و سعادت بشريت مي‌خواهيم و آثار فرهنگي تك‌تك اقدامات شما بيشتر از آثار علمي و فناوري آن است.
احمدي‌نژاد به شادي ملت‌ها از دستاوردهاي علمي ايران اشاره و بيان كرد: وقتي ملت‌ها خبر پرتاب ماهواره اميد را شنيدند از صميم دل خوشحال شدند و اين به دليل اين است كه ايران نقطه اميد ملت‌ها است و ملت‌ها دستاوردهاي ايران را مال خودشان مي‌دانند.
وي ادامه داد: كشورهايي مثل آمريكا، انگليس و ديگران ايستگاه‌هاي فضايي و پيشرفت‌هاي بسيار زيادي دارند، اما مي‌بينيم كه ملت‌ها از آن خوشحال نيستند، چرا كه وقتي خبر هر دستاوردي را مي‌شنوند مي‌گويند كه باز مي‌خواهند ما را بچاپند و شيوه جديدي از جنگ داير مي‌شود و آن را متعلق به خود نمي‌دانند.
وي عرصه علمي را عرصه درهم شكستن نظام سلطه دانست و گفت: گمان نمي‌كنم كسي در ايران زمين زندگي مي‌كند و معتقد است كه براي درهم‌شكستن نظام سلطه بايد درگير شويم.
براي درهم شكستن هيمنه نظام سلطه و برقرار كردن عدالت و انسانيت در جهان زمينه علمي نيازمند است و در اين مرزها است كه انسان، عظمت، توانمندي و افق كمالي خود را پيدا مي‌كند.
رييس‌جمهور تاكيد كرد: به نقطه‌اي رسيده‌ايم كه يك سازمان متشكل و متمركز و قدرتمند فضايي در كشور ايجاد كنيم كه با منابع و اختيار كافي كار را جلو ببرد.

گزارش تصویری مراسم رونمایی از طرحهای جدید فضایی کشور
قسمت اول | قسمت دوم

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

Couples Retreat
زوج های فراری

سبک فیلم : کمدی
کارگردان : Peter Billingsley
زمان فیلم: 113 min
محصول: USA
تاریخ انتشار: 9 October 2009
 

داستان فیلم:
زوج های فراری روایتی کمدی از 4 زوج است که برای آشنایی بیشتر راهی سفر به مناطق گرمسیری شده و در آنجا علاوه بر آشنایی بیشتر، با اتفاقات جالبی رو به رو میشوند!
 

- براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVDRip)

Couples_Retreat.2009.DvdRip.XviD.Noir.part1.rar
Couples_Retreat.2009.DvdRip.XviD.Noir.part2.rar
Couples_Retreat.2009.DvdRip.XviD.Noir.part3.rar
Couples_Retreat.2009.DvdRip.XviD.Noir.part4.rar

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

Across The Dirt
موتورسواران حرفه ای کراس

Across The Dirt مستندی بسیار زیبا و دیدنی می باشد که به سراغ موتورسواران حرفه ای می رود و حرکات آن ها را به تصویر می کشد. اشخاصی را که در این مستند مشاهده خواهید کرد از با استعدادترین و حرفه ای ترین افراد آکروباتیک می باشند. حرکات و پرش های آنان بسیار دیدنی و جذاب خواهد بود که حتی با دیدن برخی از آن ها واقعا حیرت زده خواهید شد. اغلب موتورهای این مستند از نوع کراس می باشند. در ابتدای فیلم موتور سوارانی را مشاهده خواهید کرد که از یک تپه ی مرتفع بالا می روند و خواهید دید که بین آن ها کسانی هم هستند که تعادل خود را از دست می دهند و واژگون می شوند. بعد از آن به سراغ یک پیست خاکی می رویم که در آن جا موتورسواران باید با یکدیگر مسابقه دهند و بعد به سراغ صخره نوردی با موتور کراس خواهیم رفت که در آنجا موتورسواران باید از نهایت دقت و مهارت خود جهت این کار استفاده کنند.

لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD Rip)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Gnomes and Trolls


لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVD Rip)

Aftms.D2008.GN0M3S.A.TR0LL5.part1.rar
Aftms.D2008.GN0M3S.A.TR0LL5.part2.rar
Aftms.D2008.GN0M3S.A.TR0LL5.part3.rar
Aftms.D2008.GN0M3S.A.TR0LL5.part4.rar
Aftms.D2008.GN0M3S.A.TR0LL5.part5.rar
Aftms.D2008.GN0M3S.A.TR0LL5.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

بیانسه ملکه گرمی 2010 شد

بیانسه، ستاره موسیقی پاپ، یکشنبه شب، سی ام ژانویه، در مراسم جایزه موسیقی گرمی سال 2010 در لس آنجلس برنده شش جایزه شد.
بیانسه که نامزد ده جایزه بود، با زن های مجرد (Single ladies ) برنده بهترین آهنگ سال و بهترین آهنگ آر اند بی شد.
بلک آید پیز (Black eyed peas) و جی زی (Jay Z) و کینگز آو لئون (Kings of Leon) هر کدام برنده سه جایزه و لیدی گاگا و امینم (Eminem ) هر کدام برنده دو جایزه شدند.
بیانسه به عنوان خواننده زنی که با "یک آهنگ" بیشترین جایزه را برده، رکورد تازه ای به جا گذاشته و با جایزه های شب گذشته در پنجاه و دومین دوره گرمی، مجموع جوایزش به 16 رسیده است.
بیانسه با همین آهنگ (زن های مجرد) برنده جایزه بهترین آلبوم روز آر اند بی و جایزه بهترین خواننده ی زن آر اند بی هم شد.
جایزه بهترین اجرای سنتی آر اند بی برای آواز سرانجام ( At last) - که در مراسم تحلیف اوباما اجرا کرده بود- و جایزه بهترین اجرا برای آهنگ حلقه نور(Halo) هم از دیگر جوایز بیانسه است.
اما در بخش بهترین محصول سال، بیانسه جایزه را به تنسی راک و کینگز آو لئون واگذار کرد.
کینگز آو لئون به طرزی باورنکردنی با از کسی استفاده کن (Use somebody) برنده بهترین محصول سال شد و به این ترتیب تیلور سویفت و لیدی گاگا و بلک آید پیز را شکست داد.
این آهنگ به عنوان بهترین آهنگ راک هم برگزیده شد و نام های معتبری چون بروس اسپرینگستین و یوتو و گرین دی را پشت سر گذاشت. جایزه بهترین اجرای دو یا چند نفره راک هم به همین آهنگ رسید.


به یاد شاه موسیقی پاپ
پاریس و پرینس، فرزندان مایکل جکسون، جایزه یک عمر دستاورد هنری را از طرف پدرشان که ژوئن سال قبل درگذشت دریافت کردند.
پاریس یازده ساله به حاضران گفت "بابا پارسال نتونست، ولی امسال می خواست اینجا بخونه."
به یاد مایکل جکسون، فیلمی سه بعدی پخش شد و کری آندروود، جنیفر هادسون و سلین دیون و اسموکی رابینسون و آشر روی صحنه آمدند و مایکل جکسون را در خواندن ترانه زمین (The Earth) همراهی کردند.


سایر جایزه ها
تیلور سویفت برنده بهترین آلبوم سال شد
بلک آید پیز با کلیپ بوم بوم پاو (Boom Boom Pow) برنده بهترین ویدئو کوتاه شد و با احساس دارم (I gotta feeling) جایزه بهترین اجرای پاپ دو یا چند نفره را از آن خود کرد.
این گروه موفق شد کسانی چون کلی کلارکسون و پینک را کنار بزند و با پایان (The End ) برنده جایزه بهترین آلبوم پاپ بشود.
تیلور سویفت با آلبوم بی باک (Fearless) برنده بهترین آلبوم کانتری شد و با آهنگ اسب سفید (White horse) برنده جایزه بهترین آهنگ کانتری و بهترین اجرا از خواننده ی زن کانتری شد.
آهنگ این شهر را بگردان (Run this town) کار جی زی با حضور ریانا و کنیا وست، برنده جایزه بهترین آهنگ رپ و بهترین کار مشترک رپ شد. خود این رپ خوان هم برای دی او آ (DOA) جایزه بهترین خواننده مرد را برد.
امینم جایزه بهترین آلبوم رپ را برای وازدگی (Repulse) و بهترین اجرای رپ دو یا چند نفره را برای یه بطری وا کن (Crack a bottle ) شد.
لیدی گاگا دو جایزه برد: جایزه بهترین رقص برای پوکر فیس (Poker Face ) و بهترین آلبوم رقص/ الکترونیک برای شهرت (The Fame)، ولی سهمی از جوایز اصلی نبرد. لیدی گاگا در مراسم گرمی دیشب، با سر التون جان پیانو نواخت و خواند.
از جمله سایر برنده ها می شود به ای آر رحمان، آهنگساز هندی اشاره کرد که برای آهنگش در فیلم میلیونر زاغه نشین دو جایزه برد. مایکل جاکینو هم برای انیمیشن بالا (Up) برنده ی دو جایزه شد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC
گنجور رومیزی نسخه 1.7
نرم افزار اشعار پارسی

گنجور رومیزی نرم ‌افزاری رایگان و آزاد است که به کمک آن می‌توانید اشعار اشعار ۳۹ شاعر پارسی‌گو را مرور کنید. جستجو و برجسته‌سازی، نشانه‌گذاری، شماره‌گذاری ابیات، نمایش شعر تصادفی (فال)، کپی متن و چاپ از دیگر امکانات این نرم‌افزار است. پایگاه داده‌های این اشعار مبتنی بر پایگاه داده‌های اشعار سایت گنجور است و امکاناتی جهت مشاهدۀ اشعار متناظر و حاشیه‌های آنها در سایت گنجور نیز در این نرم‌افزار گنجانده شده است.
این نرم‌افزار تحت ویندوز اجرا می‌شود و برای اجرای آن لازم است سکوی مایکروسافت دات نت ویرایش ۲ بر روی سیستم نصب باشد.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 16 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

کتاب الکترونیک مقتل کربلا به قلم لهوف
ویژه موبایل پشتیبان جاوا

امروز کتاب مقتل لهوف را براي دانلود قرار داده ام. این کتاب یکی از معتبرترین کتب مقتل نامه می باشد. این کتاب را حتما دانلود کنید چون بهترین کتاب در این زمینه است. این کتاب مخصوص موبایل های پشتیبان جاوا منتشر شده و در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد. امیدوارم این کتاب به درد دوستان بخورد.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فيل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip ميباشد. لذا بعد از دريافت فيل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث يا کابل و يا دستگاه کارت ريدر برروي گوشي موبايل خود Install نماييد.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري
The Game: Mr. Bean 2010

جديدترين نسخه از بازي The Game: Mr. Bean 2010 که از روي مجموعه تلويزيوني پرطرفدار مستر بين ساخته شده که مي تونه ساعتها شما را سرگرم کند.

سيستم مورد نياز:
PROCESSOR: Pentium 3/Athlon 1.0 GHz
WINDOWS: XP/Vista
MEMORY: 128MB RAM
VIDEO CARD: 64MB video card with Pixel Shader support. NVIDIA GeForce 3/ATI Radeon 8500 or higher
SOUND CARD: 16-bit DirectX 9.0c compatible sound card
OTHER: 260MB Hard Disk Space, 8x CD-ROM Drive or 2x DVD-ROM Drive,
Microsoft compatible keyboard and mouse.
 

لينکهاي دانلود (حجم کل فايل حدود 260 مگابايت مي باشد)

http://rapidshare.com/files/345558863/Game.MrBean_funny.part1.rar
http://rapidshare.com/files/345637234/Game.MrBean_funny.part2.rar
http://rapidshare.com/files/345652774/Game.MrBean_funny.part3.rar

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالي نويسندگان ثابت «روزانه»
 
 
 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

ثواب زیارت امام حسین علیه السلام

امام صادق علیه السلام : زیارت قبر امام حسین علیه السلام از برترین اعمال است».

امام باقر علیه السلام : «اگر مردم می دانستند در زیارت مزار امام حسین علیه السلام چه فضیلتی است، از شوق آن جان می دادند».

امام صادق علیه السلام : «کسی که با شناخت حق امام حسین علیه السلام به زیارت او برود، خداوند متعالی نام او را در بالاترین دفتر فرشتگان مقرب الهی می نویسد».

امام صادق علیه السلام : «هر کس دوست دارد روز قیامت، بر سر سفره های نور بنشیند، باید از زائران امام حسین علیه السلام باشد».

امام صادق علیه السلام : «همانا زیارت کننده امام حسین علیه السلام ، زیارت کننده رسول اکرم صلی الله علیه و آله است».

امام صادق علیه السلام : «زیارت امام حسین علیه السلام را فرو نگذار؛ که خدا عمرت را طولانی و روزی ات را زیاد می کند. نیز زندگی با سعادت و مرگ با شهادت به تو خواهد بخشید».

پیامبر صلی الله علیه و آله : «ای فاطمه! همه چشم ها در روز قیامت گریان است، جز چشمی که بر مصیبت های حسین علیه السلام بگرید».

امام حسین علیه السلام : «من کشته اشکم؛ هر مؤمنی مرا یاد کند، اشکش روان می شود».

امام صادق علیه السلام : «هر گریه و بی تابی مکروه و ناپسند است، جز گریه و بی تابی بر امام حسین علیه السلام ».

امام مهدی(عج) در زیارت ناحیه مقدسه: «هر صبح و شام بر تو گریه و شیون می کنم و در مصیبت تو به جای اشک، خون می گریم».

 

 

داستانک
mobini1386@yahoo.com

دارو

 سلام آقا! ببخشید میخواستم بپرسم این داروها واسه چه بیماری ایه؟

ـ مگه برای خودتون نیست خانم؟

زن از همین سؤال می ترسید؛ مانده بود چه جوابی بدهد! بگوید به شما ربطی ندارد؟! یا بگوید اینها را از لای آشغالهای همسایه مان برداشته ام؟

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

2181- سلام،دشمنان نظام به ترور دانشمندان بزرگ روی آورده اند، شايد اين آخرين پيام باشد ،حلالم کنيد.(1529-0937)

2182- به نام رب مهدی لب گشایم\سرود غیبتش را می سرایم\سخن از غربت مهدی زهراست\سخن از بی وفایی من و ماست\غم مهدی غمی جانكاه باشد\ازآن كمتر كسی آگاه باشد\كجایوسف چنین زندان كشیده ؟\كجا یعقوب این هجران كشیده؟... (2237-0914)

2183- زندگي با همه ي وسعت خويش محمل ساكت غم خوردن نيست حاصل تن به قضا دادن وپژمردن نيست زندگي رفتن و راهي شدن است از سر اغاز وجود تا جاي كه خدا ميداند (3122-0919)

2184- زندكي آنقدر ابدي نيست كه هرروز بتوان مهربان بودن را به فردا انداخت. (1892-0912)

2185- آية الله ميرزا علي قاضي استادعلامه:بزرگترين درد سير و سلوك = غفلت.بزرگترين داروي سير وسلوك = ياد مرگ. (3627-0918)

2186- اگر خدا آرزويي در دلت انداخت بدان توانايي رسيدن به ان را در تو ديده است (3122-0919)

2187- از شيرجه اي كه به سمت كوشي زديدمتشكريم كانون حمايت از sms نديده ها (2118-0918)

2188- 5حقيقت زندگي:1_بازبونت نميتوني همه دندوناتولمس كني2_آنقدربيكاري كه الان داري اين كاروميكني3_الان نيشت بازه4_اونقدر منگولي كه هنوزم داري ميخندي5_توفكرايني كه اينو براي منگولترازخودت بفرستي (3377-0937)

2189- شادی از خرد عاقلتر است.(ويل دورانت) .(3122-0919)

2190- >----------->تير جومونگ بخوره تو قلب دشمنات (6471-0916)


شماره براي ارسال مسيج: 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

تو که یک عمر سرودی «تو کجایی؟» تو کجایی؟

مثل هر بار براي تو نوشتم:

دل من خون شد ازين غم، تو كجايي؟
و اي كاش كه اين جمعه بيايي!
دل من تاب ندارد،
"همه گویند به انگشت اشاره، مگر این عاشق دلسوخته ارباب ندارد؟ ... تو کجایی؟ تو کجایی..."»

و تو انگار به قلبم بنويسي:
كه چرا هيچ نگويند
مگر اين رهبر دلسوز، طرفدار ندارد، كه غريب است؟

و عجيب است
كه پس از قرن و هزاره
هنوزم كه هنوز است
دو چشمش
به راه است
و مگر سيصد و اندي نفر از شيفتگانش
زياد است
كه گويند
به اندازه يك « بدر » علمدار ندارد!
و گويند چرا اين همه مشتاق، ولي او سپهش يار ندارد!
تو خودت! مدعي دوستي و مهر شديدي
كه به هر شعر جديدي،
ز هجران و غمم ناله سرايي، تو كجايي؟
تو كه يك عمر سرودي «تو كجايي؟» تو كجايي؟
باز گويي كه مگر كاستي اي بُد ز امامت،
ز هدايت،
ز محبت،
ز غمخوارگي و مهر و عطوفت ۲

تو پنداشته اي هيچ كسي دل نگران تو نبوده؟
چه كسي قلب تو را سوي خداي تو كشانده؟
چه كسي در پي هر غصه ي تو اشك چكانده؟
چه كسي دست تو را در پس هر رنج گرفته؟
چه كسي راه به روي تو گشوده؟

چه خطرها به دعايم ز كنار تو گذر كرد،
چه زمان ها كه تو غافل شدي و يار به قلب تو نظر كرد...

و تو با چشم و دل بسته فقط گفتي كجايي!؟
و اي كاش بيايي!

****
هر زمان خواهش دل با نظر يار يكي بود، تو بودي ...
هر زمان بود تفاوت، تو رفتي، تو نماندي.
خواهش نفس شده يار و خدايت،
و همين است كه تاثير نبخشند به دعايت،
و به افاق نبردند صدايت،
و غريب است امامت.

من كه هستم،
تو كجايي؟
تو خودت! كاش بيايي.
به خودت كاش بيايي.

 

 

داستان هايي از تاريخ ايران
yasamin-atashi.persianblog.ir

طعم عشق به میهن

میترادات دختر مهرداد پادشاه اشکانی خواب دید ماری سیاه به شهر حمله نموده سربازان مار را به بند کشیدند و چون پدرش آن مار زشت را بدید دست او را گرفته و به مار پیشکش کرد مار بدورش پیچید و او را با خود از شهر ببرد چون از شهر دور شدند ماری دیگر بر سر راه آنها سبز شد و بدین طریق میترادات از مهلکه گریخت به سوی شهر خویش باز گشت مردم شادی می کردند و نوازندگان می نواختند او هم شاد شد اما همه چیز برایش غریبه و نا آشنا بود چون بر لب جوی آبی نشست موهای خویش را خاکستری دید زنی کامل در آب دیده می شد از ترس از خواب پرید و ساعتها بر خود لرزید . میترادات در آن هنگام تنها 14 سال داشت . چند سال گذشت در پایان جنگ ایران سلوکیان (جانشینان اسکندر) فرمانروای آنها اسیر شده و به ایران آوردنش .
آن شب در زیر نور مهتاب مهرداد به دخترش میترادات گفت ای عزیزتر از جان می خواهم همسر دمتریوس فرمانروای اسیر شده سلوکیان شوی . رایزاننم می گویند اگر دمتریوس را عزیز داریم در آینده او دودمان سلوکیان را تضعیف خواهد کرد و در نهایت ما می توانیم برای همیشه آنها را نابود کنیم و تو می دانی آنها چقدر از ایرانیان را کشته اند آیا قبول می کنی همسر او شوی ؟ دختر به پدر نگاهی کرد و خوابش را بیاد آورد .
در دل گفت آه ای پدر ، آه ای پدر من این مار را قبلا در خواب دیده ام و می دانم کی باز خواهم گشت زمانی که دیگر نیمی از موهایم سفید شده اما بخاطر ایران و شادی مردمم خواهم رفت .
سرش را پایین انداخت و گفت پدر هر چه شما تصمیم بگیرید همان می کنم پادشاه ایران دخترش را در آغوش گرفته موی سر او را بوسید و گفت دخترم می دانی که چقدر دوستت دارم .
میترادات در دل می دانست آغوش مار در انتظار اوست اما صدای شادی ایرانیان آرام ش می کرد همچون آرامش آغوش پدر ، و آرام گریست .
اندیشمند میهن دوست کشورمان ارد بزرگ می گوید : گل های زیبایی که در سرزمین ایران می بینید بوی خوش فرزندانی را می دهند که عاشقانه برای رهایی و سرفرازی نام ایران فدا شدند .
سالها گذشت میترادات که به ایران باز گشت همه چیز همانگونه بود که در خواب دیده بود بر لب همان جوی آب نشست خود را در آن دید اشکهایش با آب جوی در هم آمیخت و طعم میهن پرستی را برای روح و جان ایرانیان به یادگار گذاشت.

ياسمين آتشي

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

 

قسمت مباد که به فتواي آب و نان
مشغول آب و دانه گردد کبوترم
اي آسمانيان! که زمين جايتان نبود
مانده است خاطرات شما لاي دفترم
باشد حرام، شير حلالي که خورده ام
روزي اگر ز خون شما ساده بگذرم

 


 

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

براي شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد
 و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الجمعة آيات: 11 محل نزول: مدینه
 
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ 9 فَإِذَا قُضِيَتِ الصَّلَاةُ فَانتَشِرُوا فِي الْأَرْضِ وَابْتَغُوا مِن فَضْلِ اللَّهِ وَاذْكُرُوا اللَّهَ كَثِيرًا لَّعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ 10 وَإِذَا رَأَوْا تِجَارَةً أَوْ لَهْوًا انفَضُّوا إِلَيْهَا وَتَرَكُوكَ قَائِمًا قُلْ مَا عِندَ اللَّهِ خَيْرٌ مِّنَ اللَّهْوِ وَمِنَ التِّجَارَةِ وَاللَّهُ خَيْرُ الرَّازِقِينَ 11

سورة المنافقون

 
إِذَا جَاءكَ الْمُنَافِقُونَ قَالُوا نَشْهَدُ إِنَّكَ لَرَسُولُ اللَّهِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ إِنَّكَ لَرَسُولُهُ وَاللَّهُ يَشْهَدُ إِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَكَاذِبُونَ 1 اتَّخَذُوا أَيْمَانَهُمْ جُنَّةً فَصَدُّوا عَن سَبِيلِ اللَّهِ إِنَّهُمْ سَاء مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ 2 ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ آمَنُوا ثُمَّ كَفَرُوا فَطُبِعَ عَلَى قُلُوبِهِمْ فَهُمْ لَا يَفْقَهُونَ 3 وَإِذَا رَأَيْتَهُمْ تُعْجِبُكَ أَجْسَامُهُمْ وَإِن يَقُولُوا تَسْمَعْ لِقَوْلِهِمْ كَأَنَّهُمْ خُشُبٌ مُّسَنَّدَةٌ يَحْسَبُونَ كُلَّ صَيْحَةٍ عَلَيْهِمْ هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ قَاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ 4

 

ترجمه فارسي مکارم

اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! هنگامى كه براى نماز روز جمعه اذان گفته شود، به سوى ذكر خدا بشتابيد و خريد و فروش را رها كنيد كه اين براى شما بهتر است اگر مى‏دانستيد! «9» و هنگامى كه نماز پايان گرفت (شما آزاديد) در زمين پراكنده شويد و از فضل خدا بطلبيد، و خدا را بسيار ياد كنيد شايد رستگار شويد! «10» هنگامى كه آنها تجارت يا سرگرمى و لهوى را ببينند پراكنده مى‏شوند و به سوى آن مى روند و تو را ايستاده به حال خود رها مى‏كنند; بگو: آنچه نزد خداست بهتر از لهو و تجارت است، و خداوند بهترين روزى‏دهندگان است «11»

سورة المنافقون
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
هنگامى كه منافقان نزد تو آيند مى‏گويند: «ما شهادت مى‏دهيم كه يقينا تو رسول خدايى! خداوند مى‏داند كه تو رسول او هستى، ولى خداوند شهادت مى‏دهد كه منافقان دروغگو هستند (و به گفته خود ايمان ندارند) «1» آنها سوگندهايشان را سپر ساخته‏اند تا مردم را از راه خدا باز دارند، و كارهاى بسيار بدى انجام مى‏دهند! «2» اين بخاطر آن است كه نخست ايمان آوردند سپس كافر شدند; از اين رو بر دلهاى آنان مهر نهاده شده، و حقيقت را درك نمى‏كنند! «3» هنگامى كه آنها را مى‏بينى، جسم و قيافه آنان تو را در شگفتى فرو مى‏برد; و اگر سخن بگويند، به سخنانشان گوش فرا مى‏دهى; اما گويى چوبهاى خشكى هستند كه به ديوار تكيه داده شده‏اند! هر فريادى از هر جا بلند شود بر ضد خود مى‏پندارند; آنها دشمنان واقعى تو هستند، پس از آنان بر حذر باش! خداوند آنها را بكشد، چگونه از حق منحرف مى‏شوند؟! «4»

آيات امروز را مي توانيد از طريق اين لينک هم مطالعه کنيد


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پيمان خداست بر خلق او و براي شخص مسلمان شايسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آيه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 
30vil.ir
با سلام به مبین جان عزیز
من برای یادواره زنان شهیده یک کلیپ درست کردم
http://30vil.ir/post/109
با تشکر از مبین جان

 

 
bimaze2006
با سلام
میخواستم نسب به درج خبر "کروبی:رئیس جهمور منتخب ایران را به رسمیت میشناسم" اعتراض کنم!این خبر که تماماً کذب است سوی دروغگذاری فارس منتشر شد و ساعاتی بعد هم توسط مهدی کروبی تکذیب شد! واقعا شرم آوره
من کاملا بر این عقیده که در انتخابات تقلب روی داده و شبهه انگیز بوده محکم ایستاده ام و اعتقاد دارم در شمارش آراء کاملاً دخالت شده است.
حسین کروبی فرزند مهدی کروبی به خبر فارس نیوز مبنی بر اینکه دولت محمود احمدی نژاد را به رسمیت می شناسم واکنش نشان داد.
به گزارش سحام نیوز، فرزند ارشد مهدی کروبی به نقل از پدر خود گفت:" من کاملا بر این عقیده که در انتخابات تقلب روی داده و شبهه انگیز بوده محکم ایستاده ام و اعتقاد دارم در شمارش آراء کاملاً دخالت شده است. لیکن چون آقای خامنه ای حکم آقای احمدی نژاد را تنفیذ کردند به همین خاطر وی(احمدی نژاد) را رئیس دولت این نظام میدانم."
گفتنی است صبح امروز خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران در خبری کوتاه مدعی شد که کروبی در گفتگو با خبرنگار این رسانه گفته بود:"بنده اشكالات خود را همچنان وارد می دانم اما در خصوص سئوال شما باید بگویم بله رئیس جمهور را نیز به رسمیت می‌شناسم.
این در سایت معتبر "کلمه"منتشر شده است

 

 
mohammadmahdi_nh
پاسخي به خانم زهرا حسيني
اين مطلبي كه ايشان فرمودند كاملا خلاف و توهين آشكار به حضرات زيد بن علي و يحيي بن زيد عليهم السلام است. ايشان در نوشته خود آورده است «اگر كسي پيش از قيام قائم عجل الله فرجه قيام ‏كند و داعيه امامت داشته باشد و مردم را به خود دعوت كند، محكوم به شكست است.» اين يعني علت شكست زيد و يحيي اين بوده كه داعيه امامت داشته اند و اين توهيني آشكار و نابخشودني و كذب محض است. اين دو بزرگوار هرگز داعيه امامت نداشته‌اند. چه اگر چنين بود، باقرين عليهما السلام هرگز براي آن‌ها نمي‌گريستند و طلب رحمت نمي‌كردند. اتفاقا ظاهرا در سخنان امام صادق عليه السلام در مورد زيد كه ايشان معلوم نيست چرا آن را ذكر نكرده! آمده است: «خدا رحمت كند ‏عمويم زيد را. اگر پيروز مي‌شد حكومت را به ما وامي‌گذاشت.» و اين يعني اين دو بزرگوار هرگز داعيه امامت نداشته‌اند.
اما اين حديث عليرغم صحت به هيچ عنوان تعارضي با انقلاب اسلامي ندارد. پاسخ اين حديث را كه بنده در مباحثه با يكي از بزرگان ديني، كه در جريان فكري- سياسي حضرت آيت‌الله العظمي خوئي رحمه الله و امثال ايشان قرار دارد و ظاهرا نظر كليه بزرگان اين طيف است، گرفتم، اين است كه منظور حديث به اين صورت مي‌باشد كه حزن و اندوه شيعيان در اثر قيام غير قائم از اهل ما زياد مي‌شود. اما گريزي نيز از آن نيست. علت اين كه حزن و اندوه زياد مي‌شود اين است كه هنگامي كه بي‌عدالتي، رشوه، ربا، فساد و ... در حكومت اسلامي ديده شود، اندوه آن بسيار بيشتر از اين است كه اين مصاديق فساد در حكومت غير اسلامي ديده شود. هر چند حجم آن بسيار كمتر باشد. زيرا كسي از حكومت غير اسلامي انتظاري ندارد. اما همگان از حكومت اسلامي متوقع هستند. لكن اين مطلب تعارضي با قيام اهل حق ندارد و قيام وظيفه آن‌ها است. چرا كه اين قيام از نابودي اسلام قطعا جلوگيري كرده و باعث اشاعه آن نيز مي‌شود. به همين دليل حضرت آيت‌الله خوئي نيز در زمان حيات خود هرگز از حكومت اسلامي ايران انتقاد نكردند و همگان حتي مراجع تقليد را ملزم به حمايت از آن مي‌دانستند. چرا كه آن‌چه كه در ايران پيش از انقلاب ديده مي‌شد، از فساد اجتماعي و بي‌بند و باري فراوان و از به كار گيري عناصر ضاله بهائيت و چاپ كتب ضاله به هيچ عنوان قابل تحمل نبوده و همگي در جهت نابودي اسلام گام برمي‌داشتند. بنابراين مقابله با آن به هر قيمت ضروري بود.

 

 
star200620071988

 یک اربعین نبود...

یک اربعین نبود

ما را که غیر داغ غمت بر جبین نبود
نگذشت لحظه ای ، که دل ما غمین نبود
هر چند آسمان به صبوری چو ما ندید
ما را غمی نبود، که اندر کمین نبود
راهی اگر نداشت ، به آزادی و امید
رنج اسارت ، این همه ، شور آفرین نبود
ای آفتاب محمل زینب ! کسی چو من
از خرمن زیارت تو ، خوشه چین نبود
تقدیر، با سر تو مرا همسفر نمود
در این سفر مقدر من ، غیر از این نبود
گر از نگاه گرم تو ، آتش نمی گرفت
در شام و کوفه خطبه ی من آتشین نبود
گر شوق سر به چوبه محمل زدن نداشت
زینب پس از تو ، زینب محمل نشین نبود
در حیرتم که بی تو ، چرا زنده مانده ام
عهدی که با تو بستم از اول، چنین نبود
ده روزه ی فراق تو ، عمری به ما گذشت
یک عمر بود هجر تو ، یک اربعین نبود

------------------------------------------------------------

براي دريافت فايل صوتي «مثنوي حضرت رقيه (س)»
با صداي دلنشين «ميثم»، روي اين لينک کليک نمائيد

 

 

sadeghi3456

فقراي مرفه

حتما شما هم شنيده ايد كه قبلا از طريق مسئولين و موسساتي نظير همين موسسه آمار و اطلاعات مرزي براي تفكيك درآمدها به عنوان خط فقر اعلام شده بود. بنده حقير نيز همانند بسياري از هموطنان گرامي با وحود حدود بيست سال سابقه زير اين خطر قرار گرفتيم و به تعبيري شديم فقير !!! . به هرحال راضي بوديم نفسي هست و لقمه ناني . از يك طرف هم خوشحال چون برايمان روشن بود كه مسئولين معني فقر و مرز آن را مي شناسند و خوب براي حل مشكل مردم شناختن آن قدم اول است. تا اينكه چند روز پيش با ارسال يك اس ام اس ( به قولي پيام كوتاه) آه از نهادمان برآمد . چرا كه از آن روز تا به حال مرفه بوديم و خودمان خبر نداشتيم.
با طرح وزين و ارزشمند !!! يارانه نقدي جناب آقاي احمدي نژاد ما به يك شبه از زير خط فقر به بالاي آن صعود كرديم. با تحقيق و تفحص علت آن هنوز بر بنده و اهل و عيال مشخص نگرديده است و حتي كم و بيش شكياتي را نيز در مورد بنده و درآمد و مايملك براي اهل منزل ايجاد كرده است و نگاه هاي آنچناني به ما مي كنند كه نكند شلوارمان دوتا شده بوده و آنها خبر نداشته اند.اگر از حق نگذريم طرح جناب آقاي احمدي نژاد و كارشناسان مربوطه بسيار عالي است چون بسياري از مردم فقير را از اين بلاتكليفي نجات داده است . زيرا تا امروز خود ايشان هم نمي دانسته اند كه مرفه بوده اند و بايد براي اين كشف صد احسنت و مرحبا به جناب آقاي احمدي نژاد و كارشناسان محترم و محترمه ايشا ن گفت و تشكر نيز كرد. البته خوب ديگر سرمان را نيز بالا ميگيريم و خرامان خرامان راه مي رويم ما ديگر جزء طبقه محروم نيستيم و سري توي سرا داريم و ديگر با بزرگان حشر و نشر داريم. ما الان جزء ملاكان بزرگ ،‌ كارخانه داران ،تجار ، خان و خوانين هستيم و حداقل ديگر مي توانيم اداي پولدارها را در آوريم . حالا اگر شكممان با اشكنه پرشده كه كسي خبر ندارد كه ؟
با اين جور آدما كه راه بري خيلي از قضايا خود به خود حل مي شود. به هر حال مثل وصف العيش نصف العيش را كه الكي نساخته اند. ولي چيزي كه هنوز به عقل ناقص بنده و اهل منزل نرسيده و هرچه فكر كرديم تا حالا جوابي براش پيدا نكرده ايم اين است كه اين حسن آقا همسايمون چرا بنده خدا كه هم بازنشسته است و هم الان دارند يه جاي ديگه كار مي كنند و يه خونه اينجا و يه خونه تو شهرستان دارند و ماشين هم مدل بالا و خانمش هر روز طلا هاشو عوض مي كنه و بچه هاش مدرسه غير انتفاعي ميرن ، اينو چرا مثل ما مرفه اش نكردن. خداييش ما كه راضي نيستيم چي ميشد اين بنده خدا رو هم مرفه مي كرديد؟؟؟
ايشون و بچه هاش چه گناهي كردن كه بايد زير بار خفت فقر برن ؟؟؟ به خدا مسئوليت داره اين كارا . نكيند اين كار ها رو. نميدونيد بچه اش كه سوار سرويس مدرسه ميشه چه نگاهي از روي حسرت به بچه ما مي كنه كه داره با ميني بوس واحد ميره مدرسه. اصلا باور بفرماييد شدن دشمن خوني ما كه مگه شما چي از ما بيشتر داريد كه شما مرفه شديد ما نشديم؟ مگه ما چيمون كمتره ؟ ظاهرا مثل اينكه اين حسن آقا از فلان ارگان هست كه پرسنل اين ارگان كلا از اولش فقير حساب مي شدند وهرساله كلي صدقه و مرحمت به ايشان ميشده و الان هم همه پرسنل اين ارگان جزء خوشه يك ( متاسفانه ؟؟؟؟؟!!!!) قرار گرفته اند و حسن آقاي بيچاره ما هم با وجود اينكه بازنشسته است بازم نياوردنش جز اشراف . بابا يكي نيست بگه آخه آقايون اين بنده خدا كه ديگه بازنشست شده . اينوكه ديگه نميشه جزء اونا حساب كرد. واله چي بگيم . ولش كن از قديم گفتن سري كه درد نمي كنه دستمال نمي بندند. به ما چه ، ما كه جزء اشراف و مرفهين شديم . حسن آقا خودش بره به فكري بكنه.
والسلام
صادقي

 

 

alirezamajidi

"سلینجر"‌خوانی

خبر کوتاه بود: سلینجر درگذشت. نویسنده گوشه‌نشین مرموزی که ۳ نسل از ایرانی‌ها عاشق آثارش بودند. نویسنده‌ای که یادم می‌آید یک بار دو ساعت تموم گوگل کردم تا ویدئو یا صدایش را در اینترنت بیابم ولی موفق نشدم. دریغ که فرصتی نیست به مناسبت فوت این نویسنده، چیز جدید بنویسم. فقط از من برمی‌آید که نوشته ۳ سال قبلم را به صفحه اول بیاورم.
"چیزی که در مورد د. ب. اذیتم می‌کنه اینه که اون این همه از جنگ بدش می‌آد ولی تابستون پیش این کتاب وداع با اسلحه رو داد بخونم. گفت کتاب محشریه. اصلا سر در نمی‌آرم. کتابه درباره این یاروئه‌‌س – ستوان هنری – که مثلا قراره خیلی شخصیت باحالی باشه. نمی‌فهمم چطوری د.ب. می‌تونه هم از جنگ متنفر باشه و هم از کتاب مزخرفی مث این خوشش بیاد. یا چطوری می‌تونه هم کتاب مزخرفی مث وداع با اسلحه رو دوس داشته باشه هم کارای رینگ لاردنر یا اون یکی رو که خیلی دوس داره ، گتسبی بزرگ. .قتی اینا رو بهش گفتم خیلی ناراحت شد و گفت کوچیکتر از اونم که ارزششو بفهمم. ولی من این جور فکر نمی‌کنم. منم کارای رینگ لاردنر و گتسبی بزرگ را دوس دارم. دیوونه گتسبی بزرگم. من که دیوونه‌شم…."

ناتور دشت
تعطیلات نوروز امسال ، سرانجام فرصتی پیدا کردم تا "ناتور دشت" سلینجر را بخوانم. بعد از خواندن یکی از پستهای وبلاگ کتابلاگ در مورد "نانور دشت" ، اشتیاقم برای خواندن این کتاب بیشتر شده بود. کتاب را ظرف ۴ روز خوندم و لذت بردم. مدتی بود کتابی با لحن گفتاری عامیانه نخوانده بودم ، چند ده صفحه‌ای باید می‌خواندم تا به این شیوه نگارش عادت کنم. من ترجمه احمد نجفی را خواندم و به گمان من ترجمه بسیار خوبی بود.
وه که این "هولدن" ، چه کارهایی در آن روزهای آشفتگی نکرد! : تحمل غرغرهای اسپنسر پیر ، دعوا مرافعه با استرادلیتر ، رفتن به آن هتل کذایی ، قرار با سلی ، آشنا پیدا کردنهای ناگهانی و صحبت‌های عجیب و غریب ، رفتن به آپارتمان آقای آنتولینی و بیرون زدن شبانه بعد از مشکوک شدن به آنتولینی…
گرچه به وسیله سلینجر "مردم‌گریز" تأیید نشده ، ولی می‌گویند بعضی از رخدادهای این رمان نوعی اتوبیوگرافی وی محسوب می‌شود.
در طول کتاب چقدر هم سلینجر از قول هولدن از استرادلیتر بد نگفته ، حتما باید شخصیتی که استرادلیتر این رمان از روی وی اقتباس شده ، تنفر و تأثیر زیادی روی سلینجر گذاشته باشد. خودم یکی دو تا استرادلیتر می‌شناسم!
در مورد سبک غالب نگارش سلینجر این جملات توجهم را جلب کرد :"سلینجر برخورد میان رؤیای بی‌گناهی و واقعیت جرم را به نمایش در می‌آورد و به مواجهه کودکی و بزرگسالی دست می‌زند. تقابل کودکی و بزرگسالی اشاره‌ای نمادگونه به ناشایستگیهایی است که نویسنده احساس می‌کند اما درمانی برای آن‌ها نمی‌شناسد. اندوه او ، در پایان ، حاصل آگاهی مایه گرفته کاربردی هم طنزآمیز و هم هنرمندانه دارد. عقب‌نشینی نویسنده به دوران کودکی صرفا گریز نیست بلکه تأیید ارزش‌هایی است که ، خوب یا بد ، همچنان پاس می‌دارد"
برای خواندن بیوگرافی و شرح آثار سلینجر کافی است یک جستجوی ناقابل در گوگل انجام دهید ، خوشبختانه علاقمندان این نویسنده در وب اصلا کم نیستند.کتابلاگ در این پستش توضیح جامع و بسیار خوبی درباره "ناتور دشت" داده است ، وبلاگ تیله‌باز هم پستی بی‌نظیر درباره "فرنی و زویی" داشت که متأسفانه بعد از تغییر سیستم وبلاگ تیله‌باز ، دیگر روی این وبلاگ نیست.
"نه داستان" سلینجر را هم شروع کرده‌ام ، "نه داستان" سلینجر با نام "دلتنگیهای نقاش خیابان چهل و هشتم" در ایران ترجمه و منتشر شده است ، شما هم بد نیست یکی از این داستانها را بخوانید:
دلتنگیهای نقاش خیابان چهل و هشتم با نام اصلی " دوران دو دمیه – اسمیت" (۸۷۶ کیلوبایت) : لینک اول ، لینک دوم

 

 
rkazemi

نقدي بر بالاترین
(برگرفته از سايت جنبش راه سبز - جرس)

امروز در فضای بسته اطلاع رسانی هر ایرانی به دنبال دسترسی به اطلاعات جدید و فیلتر نشده است. در این میان سایت بالاترین که توسط عده ای خاص و گرایشهای خاص و بطورکاملا بسته راه اندازی شده است در فضای ملتهب ایران اقدام به انتشار مطالبی می کند که نه تنها باعث اطلاع رسانی نمی شود بلکه در بسیاری موارد سبب ریزش در جنبش سبز می گردد. در این مدت دوستان داخل ایران همواره بر چند نکته تاکید دارند:
این سایت مملو از لینکهای توهین آمیز به اقوام ترک، کرد و لر و سایر می باشد. از آنجائیکه این سایت و لینک گذاشتن و کامنت گذاشتن فقط با اشتراک امکاپذیر است و این اشتراک دست عده ای خاص است که به هر کسی دلشان می خواهد می دهند، دوستان در ایران می گویند که نه تنها لینک توهین آمیز بلکه توهین های بسیار بدتر را در قسمت کامنتها باید تحمل کنند بدون آنکه بتوانند پاسخی دهند و رفع ابهام نمایند. جنبش سبز متعلق به تمام مردم ایران است و نژادپرستی و آریایی پرستی در آن راه ندارد. این درحالی است که افراد زیادی به مدیران این سایت این مساله را گوشزد کرده اند اما ظاهرا این کارها عمدا انجام می شود. در بسیاری از موارد این سایت نه تنها باعث رویش بلکه باعث ریزش در جنبش شده و اسباب دلزدگی بسیاری از شهرستانی ها را فراهم آورده است.
در این سایت مطالب ساختارشکنانه و افراطی مطرح می شود که نه تنها راه اصلاحات را می بندد بلکه زمینه را برای سرکار آمدن سلطنت طلب ها و مجاهدین خلق و سایر گروههای تندرو باز می کند. عمده کسانی که در این سایت لینک های افراطی می گذارند خارج نشین اند که خودشان جرات به خیابان آمدن را ندارند و فقط با لینکهای تحریک آمیز جنبش مردم را می خواهند به خشونت بکشند و جالب اینکه در تمام این موارد ما باید نظاره گر باشیم و نمی توانیم اظهارنظر بکنیم و کامتنی نسبت به مطالب منتشره ارائه دهیم. این حرکات افراطی هم به اسم جنبش سبز در ایران مطرح می شود. برخی دوستان دلسوز در خارج از کشور خطر این افراد را شناخته و مرتب گوشزد می کنند.
به جای این سایت از سایر سایتهای اطلاع رسانی دیگر مانند راه سبز (جرس) که اخبار موثق می دهند و دنباله رو افراد نژادپرست و افراطی نیستند میتوان استفاده کرد. در این سایت اندیشمندان زیادی مقاله می نویسند که در رشد فکری جامعه می تواند موثر باشد.
هیچ جیز مثل بد دفاع کردن از یک جنبش نمی تواند آنرا تخریب کند. باید از شعارها و حرکات افراطی و ساختارشکنانه که مرتبا رهبران جنبش در ایران هم ذکر می کنند پرهیز کنیم.

پروین اعتصامی:
دشمن دانا که غم جان بود/بهتر از آن دوست که نادان بود

 

 
alavism

سخنانی از یک اپوزوسیون با انصاف!

متنی که در پیش روست حاصل مصاحبه سایت گویانیوز با داریوش سجادی است.
داريوش سجادي از عناصر مايل به اپوزيسيون كه شبكه ماهواره‌اي هما را نيز اداره مي‌كرد، چندی پيش در مصاحبه‌اي كه سايت گويانيوز به‌تازگي آن را منتشر كرده است، نكات قابل توجهي درباره جريان موسوم به سبز، ادعاهاي غيرواقعي آنان درباره پايگاه مردمي، جريان مشكوك قتل آقاسلطان، ادعاي ضدخشونت بودن جنبش سبز و آينده اصلاح‌طلبان بيان كرده است.
مشروح اين مصاحبه را در اينجا بخوانید.

قسمت هایی از مصاحبه:
•يک نکته ديگر هم هست که از آرش حجازی شاهد قتل ندا اقا سلطان می پرسم. يا ايشان و يا هر کس ديگری که می خواهد جواب بدهد. ايشان ۴۸ ساعت بعد از حادثه با ويزای آماده در جيب!!! سر از بی بی سی در آوردند و گفتند ما قاتل ندا را گرفتيم کارتش را در اورديم و بسيجی بود و... بنده سوالم اين است اقای آرش و کليه کسانی که خبر را شنيديد. شما می گوييد جنبش سبز يک جنبش نايس ِ ملاطفت طلب است بعد هم توانستيد يک بسيجی آدم کش را که يک نفر را در مقابل چشم همه کشته خلع سلاح کنيد و کارت شناسائی اش را هم در اورده ايد ايشان هم تمام مدت مثل ماست وايساده و شما را نگاه کرده!؟؛ از کی تا حالا جنبش سبز اينقدر دلاور شده که يک قاتل مسلح را خلع سلاح کند بعد هم ولش کند؟ آيا روی پيشانی بنده و امثال بنده نوشته شده ابله!!!

•من تقريباً مطمئنم قتل ندا آقا سلطان دسيسه ای حساب شده توسط کشورهائی بود که يکی از نگرانی هايشان تلطيف مناسبات بين ايران و آمريکا بوده و هست گذشته از آنکه تجربه تاريخی مويد شيطنت انگلستان در چنين مواردی است.

•ببينيد شما می گوييد اين جنبش خشونت گريز و مسالمت آميز است؛ مسالمت اميز يعنی حرکت گانديستی که وقتی نيروهای انگليسی تو سرش می زند هيچ عکس العملی از خود نشان نمی دهد، يا زنگی زنگی يا رومی رومی.اگر قرار است مسالمت اميز باشد يعنی هيچ ری اکشنی نبايد نشان بدهند؛ نمی شود هم سطل اشغال اتش بزنند هم اتوبوس اتش بزنند هم بسيجی کتک بزنند و بسيجی خلع سلاح کنند!!! يا هر چی....

•خس و خاشاک نگفتند؛ همين جا می خواهم بگويم اين اولين دروغ جنبش بود. عين جمله آقای احمدی نژاد اين بود: « پيروز انتخابات ۴۰ ميليون شهروندی بودند که در انتخابات شرکت کردند حال يکسری خس و خاشاک اين گوشه ها سرو صدا می کنند را نبايد خيلی توجه کرد» جنبش سبز بی معرفتانه فردا در آمد گفت «آن خس و خاشاک تويی پست تر از خاک تويی» اين اولين دروغ جنبش.
من طرفدار اقای احمدی نژاد نيستم ولی دروغ را منتسب نمی کنم وقتی ايشان می گويد که ۴۰ ميليون پيروز هستند، يعنی مجموع آرا موسوی و کروبی و رضايی را هم حساب کرده. وقتی ايشان اعتبار می دهد به شهروندی که رای داده که شما پيروز هستيد آنجا ديگر شيطنت است که اين خس و خاشاک را به طرفدارای موسوی نسبت بدهيم اين اولين دروغ که جنجالهای زيادی بدنبال داشت.

•۲۵ و ۲۷ خرداد يک تظاهرات ميليونی برگزار شد که احدی هم نمی تواند در ميليونی بودن ان شک کند واقعا ميليونی بود مسالمت اميز بود و بعضاَ حکومت هم حالا از ترس يا مدنيت با آن برخورد نکرد. ۲۹ خرداد رهبری که با توجه به قانون اساسی بالاترين مقام قانونی کشور است در نماز جمعه گفت که تظاهرات انجام شده ولی شهر مختل شده و با لشکرکشی خيابانی نمی شود مسئله را حل کرد از مسيرهای قانونی دنبال شود و من هم توصيه می کنم پيگيری شود. ۳۰ خرداد ناگهان آن ميليون نفر آب شد! و عددی بين پنج هزار نفر تا سيصد هزار نفر، هر کدام که خودتان مايليد در کف خيابان ها ماندند.... من آنموقع ايران نبودم و دقيق نمی دانم خودتان بسته به انصاف و حقيقت عدد آن را اعلام کنيد. سوال اول من اين است که چه شد آن اکثريت ميليونی که ناگهان بعد از خطبه های نماز جمعه آقای خامنه ای آب شده و ناپديد شدند؟•شما چه بپذيريد چه نپذيريد ميرحسين موسوی درست است که در يک دو قطبی خير و شر يک شبه آن هم بدون کمترين شناختی از وی در کانون اقبال قشر جوان قرار گرفت. اقبالی که قبل از شناخت از موسوی محصول نفرت کور و تاريخی طبقه شبه مدرن ايران از احمدی نژاد و طبقه اجتماعی وی بود و هست. اما برای نسل من ميرحسين نماد دوران طلايی جنگ و انقلاب بود و بخشی از آراء ايشان مربوط به بچه حزب اللهی نظام بود که سالها زيرعلم چپ سينه زدند بنابراين بخشی از آن آرا ۱۴ ميليونی به اينها تعلق داشت من در کمال بی انصافی می گويم عدد اين عده يک درصد از ۱۴ ميليون آراء اعلام شده موسوی بود. بنابراين از فردای نماز جمعه آيت الله خامنه ای آب شدن آن حضور ميليونی را می توان به دو دليل مرتبط کرد.
من همانطور که عرض کردم بی انصافانه می گويم يک درصد از آراء موسوی بدليل دلبستگی به نظام بعد از تحليل نهايی بخاطر صحبت های اقای خامنه ای به عنوان بالاترين مرجع قانونی کشور بين موسوی و ولايت فقيه، ولايت فقيه را پذيرفتند و از صرافت اعتراض خيابانی افتادند و ادامه ندادند. اما بلافاصله بايد نتيجه گرفت که عده ای زيادی نيز از برخورد حکومت ترسيدند و از حضور در خيابانها انصراف دادند. حالا سوال اينجاست اگر ترس عامل آب شدن آن حضور ميليونی بود چرا اين ۹۹ درصد شعار يا حسين مير حسين می دهند؟ کسی که شعار يا حسين می دهد يعنی با صراحت اعلام می کند الگوی مبارزاتيش حسين بن علی و قيام عاشورا و مبارزه تا مرز شهادت است.
اگر ترسيدند چرا شعار « ما همه مرد جنگيم بجنگ تا بجنگيم » سر می دهيد؟
خوب بجنگيد چرا پس انگل وار سوار بر تجمعات حکومت می شويد؟ اگر مرد جنگيد بدون تقيد به دادن يا ندادن مجوز حکومت برای راهپيمائی به خيابان بريزيد و حکومت را ساقط کنيد! اگر اهل جنگيد پس چرا مدام مظلومانه از سيستم گله می کنند که به ايشان مجوز راه پيمائی قانونی را نمی دهند؟ کسی که اهل جنگ است که خود را معطل مجوز حکومت نمی کند!!
مگر در شب بيست و يک بهمن ۵۷ که شاپور بختيار اعلام حکومت نظامی کرد آيت الله خمينی و مردم معطل مجوز حکومت برای راه پيمائی شدند و ديديد که در ۲۲ بهمن تماميت رژيم را به چالش کشيدند و حکومت را سرنگون کردند
از طرف ديگر مدام شعار می دهند «احمدی نژاد دروغگو ۶۵ درصدت کو»
من همين سوال را از جنبش سبز می کنم «۲۴ ميليون شما کو؟»
مگر نمی گفتيد « اگر تقلب بشه ايران قيامت می شه؟» پس چرا ايران قيامت نشد و اوج اعتراضات صرفاً محدود به تهران و آن هم در بدنه مرکزی و شمالی شهر تهران ماند؟

متن کامل: جنبش سبز و وقايع بعد از انتخابات، گفت‌و‌گوی سهند شمس‌اسحاقی با داريوش سجادی

 

 
محفوظ

خسارت هولناک ناشي از قطع اينترنت

مسوول خسارت ناشي از قطع اينترنت در مشهد کیست؟

13 بهمن 1388 - در روزهاي اخير پس از كاهش تدريجي كيفيت سرعت اينترنت بالاخره اينترنت در عصر روز يكشنبه رسما از مشهد رخت بر بست و از نفس افتاد و استفاده كنندگان و كاربران آن نيز در پي بروز نارضايتيهاي عمومي حاصل از قطع آن و باطبع عدم امكان خدمت رساني در اثر فشارهاي موجود از نفس افتادند . هر چند با توجه سياستهاي ناموزون موجود در بدنه دستگاه متولي فناوري اطلاعات و ارتباطات بروز چنين رخدادهاي ناميموني از مدتها پيش گوشزد ميگرديد ولي كسي باور نمي كرد كه با وجود تكاليف مصرح در قانون چهارم توسعه و قانون تجارت الكترونيك براي توسعه زيرساختهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات كشور در حاليكه كه انتظار مي رفت بر اساس چشم اندازهاي موجود در پايان سال 1388 شاهد شاخ و برگهاي قوي زيرساختهاي اينترنتي در كشور باشيم به ناگهان به سر خط حدود ده سال پيش برگرديم ! اين اتفاق ساده اي نيست فاجعه است زلزله اي خانمان برانداز است كه به ناگهان در شرايطي كه :
- بنا است عده اي نسبت به اصلاح يا اعلام اعتراص به نحوه خوشه بندي خود در طرح يارانه ها به اينترنت متوسل شوند
- دانشجويان موسسات آموزش عالي و دانشگاه در حال انتخاب واحد مي باشند
- دانشجويان موسسات آموزش عالي و دانشگاه منتظر اطلاع از وضيعت تحصيلي خود در نيمسال قبلي دارند
- با توجه نزديكي به انتهاي سال عده اي از كسب و كار ها مبادرت به بازاريابي در بستر اينترنت براي كالاهاي خود مي نمايند
- عده اي از مردم عزيز از مدتي پيش با بانكداري شكسته و بسته اينترنتي موجود انس گرفته اند و بعضي از كارهاي خود را در بستر اينترنت انجام مي دهند
- راه آهن و هواپيمائي كشوري در صدد ارائه خدمات فروش اينترنتي خدمات خود مي باشند
- عده كثيري از مردم از اصي نقاط كشور از طريق مبادلات الكترونيكي امور في مابين خود را رتق و فتق مي نمايند.
- .....

اينترنت بدون خبر قبلي در اثر عارضه قلبي يا شايد عارضه اي قبلي از ميان ما رخت بر مي بندد و عده انبوهي از كاربران خانگي و اداري و تجاري و ... نيز انگشت بر دهان و مات و مبهوت و اندوهگين متاثر از حادثه اي ناگوار فوت ناگهاني پديده اي نوين چشمان خود را بر صفحه مانيتور خود به اميد پديدار شدن حيات مجدد براي آن پديده متمركز مي نمايند. اما چه فايده گويا تلاش طبيبان شايد حاذق براي حيات مجدد به آن پديده و موجو زنده متوفي پس از گذشت ساعتها منجر به زدودن غم و انده ناشي از فوت ناگهاني پديده اينيرنت نگرديد . نمي دانيم چه بايد كرد اينكه آيا با اين وضعيت موجود متوليان توسعه كشور توقع دارند كه عده اي پا به عرصه سرمايه گذاري در اين عرصه بگذارند ، يا اينكه با وجود اختلالات مشابه اصلا مي توان به توسعه كاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات در كشور اميدوار بود ؟ آيا مي توان به مجموعه ها و موسساتي كه با اتكاء به اين فناوري حجم قابل توجهي از خدمات خود را در اين بستر به انجام مي رسانند اطمنيان داد كه هنوز با اطمينان در اين حوزه باقي بمانند يا اينكه به فكر استفاده از امكانات غير وبي و غير اينترنتي قبلي كنار گذاشته خود باشند؟
واقعيت اين است ضريب نفوذ محقق شده در شرايط فعلي در بستر اينترنت با خون و جگر خوردن تمامي دست اندركاران و فعالين حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات كشور محقق گرديده است . و تعداد كثيري از كارشناسان و متوليان امور فناوري اطلاعات و ارتباطات كشور در بخش دولتي و خصوصي بهترين سرمايه يعني عمر خود را براي فرهنگ سازي و تضويق و ترغيب عامه مردم به استفاده از فناوري صرف نموده اند و حجم قابل توجهي از سرمايه اين مردم صرف فرهنگ سازي و تهيه و استقرار زيرساختهاي موجود گرديده است . چگونه مي توان به يك باره شرايطي را مشاهده و تحمل نمود كه پديده و موجودي زنده كه بسان ماشين و ابزاري قوي در خدمت خدمت رساني به مردم بود در اثر سهل انگاري يا بي توجهي متوليان امور دچار اختلال در حد مرگ و فوت ميشود . چه كسي بايد خسارات ناشي از ايجاد بي اعتمادي به اين فناوري نوين را تحمل و جبران نمايد . براستي آيا هنوز ما براي ارتباطات اينترنتي به اندازه نقش نيروي برق ، شاهراه هاي حمل و نقل ، آب اهميت قائل هستيم ؟ براستي در كشورهاي توسعه يافته يا در حال توسعه براي آب و برق و گاز و ارتباطات چگونه نقش قائل ميشوند ؟ اگر ما به توسعه اعتقاد عملي داشته باشيم اگر به توسعه مبتني بر دانش اعتقاد عملي و قلبي داشته باشيم با اطمينان مي توان گفت در اين فضاي باور و اعتقاد نقش ارتباطات اينترنتي از نقش برق و آب كمتر نيست سوال اگر در مشهد برق دو روز قطع ميشد به نظر شما وزير نيرو به مجلس گشانده نمي شد ؟ حتما اين اتفاق مي افتاد ؟ به نظر شما در اين رخداد ناميون آيا نبايد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در صحن علني مجلس از وزير محترم ارتباطات علت را جويا شوند كه چرا اين اتفاق افتاده است ؟ دولت سياستهاي براي حمايت از كشاورزان در مقابل خشكسالي و حوادث غير مترقبه دارد آيا زمان آن نرسيده است كه دولت تدبيري و انديشه براي حمايت از خسارت ديدگان ناشي از قطعي هاي مكرر اينترنت بكار ببندد . ؟ به نظر مي رسد در كنار اعمال سياستهاي بيمه اي براي جبران خسارات ناشي از قطع اينترنت كه مانند خشك سالي قشر فعال در حوزه فعاليتهاي رايانه اي و سرويس گيرندگان آن را متحمل خسارت و زيانهاي غير قابل جبراني مانند از دست دادن فرصتهاي بالقوه مي نمايند . جبران خسارت از جانب متوليان امور مانند شركت زير ساخت و ... مرحمي بر زخمهاي پديدار شده از اتفاقات مشابه باشد . ولي آنچه واضح و مبرهن مي باشد اين است كه در كشور ما معمولا به مسائل و رخداد هاي خانمان برانداز اينجوري توجهي نمي گردد و اين سوال كه : چه كسي خسارت ناشي از قطع اينترنت در مشهد را جبران مي نمايد؟! همواره بي پاسخ خواهد ماند . با اينكه ما به عنوان نمايندگان بخش خصوصي خسارت ديده در اين حوزه حق خود را براي مطالبه خسارت هاي وارده محفوظ مي دانيم ولي به نظر ميرسد با وجود ضعف موجود در قانون ، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مي توانند در قوانين بعدي براي پرهيز از تكرار حوادث مشابه با پيش بيني جرائم ، سوال و جبران خسارت به نفع خسارت ديده ، ساز و كارهايي براي تضمين حفظ اعتماد به استفاده از فناوريهاي نوين انديشده باشند. واقعيت اين است كه با اتفاقات مشابه و اختلالات موجود و كيفيت پايين اينترنت در كشور و بدون ساز و كارها كنترلي و نظارتي مردمي نبايد انتظاري براي تحقق چشم اندازهاي موجود در قوانين و مقررات كشور داشت.

نويسنده: عيسي نجفي
رئيس سازمان نظام صنفي رايانه اي استان خراسان رضوي

 

 

alavism

از ستایش تا لعن بازرگان!

بنویسم؟! ننویسم؟! …تفسیرهای تاریخی ، همواره در مرز این سوال در نوسان اند. آنکه به تفسیر تاریخ می پردازد ، بیش از آنکه در کشاکش با متن تاریخ باشد، با «روح اخلاقی تاریخ» در ستیز است . ستیز بر سر آنکه در روایت تاریخی تا به کجا می توان پیش آمد . این ستیز از آنجا برمی خیزد که تاریخ ها ممکن است به سه شکل ، جانبدارانه و گمراه کننده باشند . شکل اول هنگامی است که مورخ فقط بخشی از یک موضوع را به درستی وصف می کند و در نتیجه تصویر نادرستی از کلیت آن موضوع می سازد . دومین شکل جانبدارانه شدن تاریخ هنگامی اتفاق می افتد که مورخ برخی از علل مهم یک رویداد را بازشناسی کند ، ولی همه ی آنها را ذکر نکند . و سوم ، تاریخ های ناقص شاید از این که چه کسانی مسئول رویدادهای تاریخی مهم بوده اند ، تصور گمراه کننده ای ایجاد کنند . از سویی دیگر ، هدف از خواندن تاریخ ، ستایش یا سرزنش انسانها بخاطر آنچه در گذشته انجام داده اند نیست . با این حال تحلیلگر تاریخ در چند و چون میزان آگاهی و آزادی ارادی افراد در بستر موقعیت تاریخی شان خود را مسئول خواهد دید .
این تردیدها از نخستین روزی که انتشار و تحلیل اسناد تاریخی را آغاز کردم ، با من بوده است . شاید از همین روی بود که بسیاری از اسناد مناقشه انگیز را که می توانست شائبه ی غیرمنصفانه بودن آن تحلیل را در اذهان تداعی کند ، کنار می گذاشتم . با این حال ، این تردید نه به جهت آن بود که از اتهام غیرمنصفانه بودن نوشته ام ترسی داشته باشم ، بل ترسم از آن بود که نکند انتشار سندی تاریخی ، به غریو « زنده باد ، مرده باد » موافقان و مخالفان بیانجامد . این خود ، یکی از آسیب های تحلیل تاریخی در سرزمین ما را به نمایش می گذارد ، که تاریخ را به صحنه ی رویارویی اشخاص تقلیل می دهیم ، و جنبه های علّی ، روانی و انتزاعی آن را به کناری می گذاریم . تاریخ را به فریاد خواندن ، تنها به آشفتگی و سراسیمگی بیشتر خواهد انجامید ، و تحلیلگران تاریخ را در کشاکش با قضاوت های مهیب اخلاقی ، به گوشه ی انزوا خواهد کشاند .

امروز برای اولین بار ، یکی از این نوشته های بحث برانگیز را انتشار می دهم ، نوشته ای که می تواند موافقان و مخالفان را به مرزبندی های احساسی پایان ناپذیری کشاند ، با این حال می خواهم بار دیگر بر این نکته تاکید کنم که انتشار چنین اسنادی که به برنمونی گذشته ی سوال برانگیز فردی که اینک خود را در موضعی متمایز می نمایاند ، پرداخته است ، بیشتر در پی پاسخ به این پرسش است که تغییر احوال و اندیشه ی اصلاح طلبان دینی در گذر تاریخ ، از آگاهی و آزادی اراده ی فردی آنان برمی خیزد ، یا اینکه آگاهی متبلور در اندیشه ی آنان ، همچنان در حصار مصلحت سنجی ها یا باورداشت های ایدئولوژیک باقی می ماند . این پرسش از این جهت اهمیت می یابد که این روزها ، در پس مواضع افرادی چون محمد خاتمی و عطا الله مهاجرانی و احساس ناخوشایندی که از تقسیم بندی خودی و غیر خودی از جانب آنان ، به بسیاری از حامیان و علاقه مندان جنبش سبز در داخل و خارج کشور دست داده است ، ضرورت بازخوانی تاریخی تحول آگاهی ارادی این افراد را یادآوردمیشود .
آنچه خواهید خواند ، دو برش از زندگی سیاسی عطا الله مهاجرانی است . دو سند مطبوعاتی که به فاصله ی 19 سال از یکدیگر ایستاده اند ، اما در بازخوردی انتزاعی ، در نمایی نزدیک ، با یکدیگر سخن می گویند . در نمای نخست ، نشریه ی مهجوری را می بینید به نام والفجر ( جنبش آزادیبخش مستضعفین جهان / به مدیریت ابوحنیف ) ، که در شماره ی 29 آن ( دوشنبه 30 فروردین 1361 ) ، مهاجرانی در نوشته ی تندی ، حملات شدیدی را متوجه صادق قطب زاده ، مهندس مهدی بازرگان ، نهضت آزادی و … می سازد . نشریه ای که تیتر اصلی آن چنین است : « مرگ بر بازرگان و قطب زاده » ، و مهاجرانی یادداشت اصلی این نشریه را نوشته است .

و پرده ی دوم : بیست و هفت دی ماه 1380 ، حسینیه ی ارشاد ، سالگرد درگذشت مهدی بازرگان ، و مهاجرانی که در ردیف اول نشسته است ؛ و هنگامی که در پشت تریبون سخنرانی قرار می گیرد ، با ستایش آمیز ترین جملات ، به مهدی بازرگان ادای احترام می کند و او را فراتر از زمانه ی خود می خواند.
دو پرده رو به روی هم ، و هر دو رو به سوی ما ، در اینک که ایستاده ایم . ما و مهاجرانی این روزها مقیم لندن ، که چنان دکتر جکیل و مستر هاید ، گاه شبیه همان برادر عطا الله مقاله ی دهه ی شصت اش می شود ، و گاه دکتر مهاجرانی خوش مشربی که از تساهل و تسامح سخن می گوید . خوب ، کدامیک را باید پذیرفت ؟ در این میان ، سهم اراده ، آگاهی و اندیشه ی فردی چه می شود ؟ آیا در این خصلت دکتر جکیل و مستر هاید گون افرادی چون خاتمی و مهاجرانی ، چیزی واسطه نایستاده است ؟ چیزی نامطمئن ، ناشفاف و متزلزل ؟! در مرز باریک دکتر جکیل بودن و مستر هاید گشتن ، چه چیزی پنهان شده است و چون حلقه ی واسطی ، انتزاع ارادی را به کنش های غیر ارادی مرتبط می سازد ؟! اینجاست که می توان بواسطه ی روایت های تطبیقی از تاریخ ، به تبیین حلقه ی مفقوده ی آگاهی ارادی در اندیشه ی افرادی چون مهاجرانی یا خاتمی پرداخت .
دوست میدارم به همراه خواندن این اسناد تاریخی ، این پرسش ها را نیز ، از ذهن خود دور ندارید ! آیا بازگشت مستر هاید همچنان امکان پذیر است ؟!

 

 
hamed.1360

-- قسمت بيست و دو --

علل گرايش جوانان به شيطان پرستي - 1

حميد رضا مظاهري سيف، رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي اسلامي دانشگاه صنعتي شريف و پژوهشگر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي دفتر تبليغات حوزة علمية قم و نويسنده هفت كتاب و هفتاد و سه مقاله در نشريات علمي است، آخرين اثر وي با نام "جريان‌شناسي انتقادي عرفان‌هاي نوظهور" بوده كه از سوي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي منتشر شده است. مظاهري سيف در اين گفت‌وگو به بررسي علل گرايش جوانان به شيطان پرستي پرداخته است و از نقش صهيونيسم جهاني در گسترش و ترويج شيطان پرستي سخن به ميان مي‌آورد، وي معتقد است: امروزه در دنيا تبليغات زيادي براي عرفان يهود يا همان قبالا صورت مي‌گيرد. شخصيت‌هاي مشهوري نظير مادونا كاباليست مي‌شوند و آموزه‌هاي كابالا در رمان‌هاي كوئيليو نقش پررنگي پيدا مي‌كند، در رمان‌هاي كوه پنجم، بريدا، شيطان و دوشيزه پريم و حتي كيمياگر به روشني تعاليم كابالا ديده مي‌شود. مشروح اين گفت‌وگو را با هم مي‌خوانيم:

* با توجه به شرايط فعلي، علل گرايش جوانان ايراني به برخي اديان نوپديد از جمله شيطان پرستي چيست؟
بسم الله الرحمن الرحيم، در مصاحبه‌هاي قبلي با برخي از خبرگزاري‌ها و نشريات درباره علل و زمينه‌هاي پيدايش و گسترش اديان و معنويت‌هاي نوظهور سخن گفته‌ام. تمام آنها در مورد گرايش‌هاي شيطان پرستي نيز معني دار و صادق اند. اما در خصوص گرايش‌هاي شيطاني عوامل ديگري هم وجود دارد كه اگر اجازه بدهيد به آنها بپردازيم.
اولين و مهم‌ترين عامل اين است كه شيطان‌گرايي در وجود تمام انسان‌ها ريشه‌دارد. در روايتي از امام صادق عليه السلام مي‌خوانيم كه قلب هر انسان دو گوش دارد در يكي شيطاني نشسته و همواره به سوي شر و پليدي دعوت مي‌كند و در گوش ديگر فرشته‌اي است كه به خير و نيكي مي‌خواند. درون انسان عرصة جنگ ميان شيطان و فرشته درون است. اگر شخص ارادة خود را به سوي فرشته معطوف كند، شيطان را شكست داده و تسليم خواهد كرد، اما در صورتي انسان به پيروي از شيطان درون روي آورد، فرشتة دروني را تضعيف خواهد كرد و صد البته كه فرشتة درون هيچ‌گاه شكست نمي‌خورد، انسان تنها مي‌تواند صداي او را نشنيده بگيرد ولي امكان از بين بردنش را ندارد؛ چون دعوت فرشتة دروني همان نداي فطرت است كه تغيير و تبدّلي پيدا نمي‌كند.(روم/30) به همين علت دنبال كردن نداي شيطان جنگ دروني را پايدار مي‌كند و چنين كسي هيچ گاه به آرامش نخواهد رسيد، و همواره با تضاد و تعارض دروني و احساس ناكامي زندگي خواهد كرد.
ممكن است ما از شنيدن انجام يك گناه احساس نفرت كنيم، اما گاهي نيز رغبتي در قلب‌مان ايجاد مي‌شود، ما انسان‌ها گاهي از گناه و خطا و ضايع كردن حق ديگران براي منافع خود خوش‌مان مي‌آيد و به آن ميل پيدا مي‌كنيم، اين‌ها نشانة فعاليت شيطان دروني است. جنبش شيطان‌گرايي و شيطان پرستي بر همين خصلت آدمي تكيه مي‌كند و سستي اراده و بي‌توجهي به رسول باطني يا تمايلات متعالي فطرت سبب اقبال به دعوت شيطان از لحاظ روانشناختي و استقبال از جنبش‌هاي شيطان‌گرا به لحاظ جامعه‌شناختي مي‌شود.
جنبش شيطان‌گرايي مي‌خواهد با تقديس و مشروعيت دادن به شرارت و شيطنت، تضاد دروني و آشفتگي رواني را بكاهد و حتي وعدة از بين بردن آن را مي‌دهد، اما اين وعدة دروغي است كه هيچ‌گاه محقق نخواهد شد. انسان هرچه قدر هم خطا كند و با فطرت و خرد و فرشتة درون خود مبارزه كند، نمي‌تواند وجود خود را از حضور آنها تهي سازد، زيرا فطرت در حقيقت نداي خالق و هستي بخش ماست كه درون ما حضور دارد و تا هستيم او با ماست.
به همين منظور شيطان‌گرايان از مرگ خدا سخن مي‌گويند تا بتوانند فرشتة درون را نابود كنند و البته اين توهمي بيش نيست. در اين مرحله كه به نتيجه نرسند ممكن است پايان دادن به هستي را پيش نهاد كنند و فكر كنند با خودكشي مي‌توان از هستي و هستي بخش رو گرداند. ولي با مرگ به او نزديك‌تر مي‌شوند، در حالي‌كه قادر متعالي را از خود ناخشنود كرده و براي دريافت عشق بي‌كران او آماده نشده‌اند. از اين رو با قهر و غضب مواجه خواهند شد.
بنابراين يكي از علل گرايش به شيطان پرستي پيروي از شيطان درون است كه عاقبت آن به جاهاي بسيار ناخوشايندي مي‌رسد.

* هدف از وجود، شيطان چيست؟
خداوند مهربان اين شيطان دروني را قرار داد تا در مصاف با او نيروهاي عظيم خرد و اراده در انسان شكوفا شود و به مراتب برتر از فرشتگان راه يابد. و با حسن اختيار، صلاحيت جانشيني خداوند و فرمانفرمايي بر تمام عالم را پيدا كند.

* چه عوامل ديگري در گرايش به شيطان پرستي موثر است؟
يكي ديگر از علل گرايش به جنبش‌هاي شيطاني استفادة وسيع آنها از نمادهاست. انتقال و نشر انديشه‌ها از طريق گفتن يا نوشتن دشوار است و تعداد محدودي از مردم با آن ارتباط برقرار مي‌كنند. اما نمادها به راحتي جايگاه خود را در فرهنگ عمومي پيدا مي‌كنند و به خاطر اينكه ظرفيت كار هنري دارند، به صورت جذابي در جامعه، به خصوص بين جوانان و زنان گسترش مي‌يابند.
نمادها همواره حامل معنا و پيام هستند و نوعي نگرش يا فكر را تداعي مي‌كنند و رفتار خاصي را يادآور مي‌شوند. مثلاً مردم با ديدن گلدسته ياد مسجد و نماز مي‌افتند. با ديدن چراغ قرمز احساس خطر مي‌كنند و مي‌ايستند. جنبش شيطان‌گرايي با استفاده وسيع از نمادها و به كارگيري ظرفيت‌هاي هنري نظير گرافيك، سينما و از همه بيشتر موسيقي به عرصه آمده است.
نمادها و سمبول‌هاي شيطاني روي لباس‌ها، گردنبندها و دستبندها، انگشترها و ساعت‌ها، از كفش تا كلاه همه جا ديده مي‌شود. اين نمادها با طراحي‌هاي متنوع و زيبا افراد را جذب مي‌كنند، پس از اينكه استفاده از آنها تكرار شد و به عنوان بخشي از رفتار و سليقة شخص در آمده و به نوعي هويت و خودپندارة فرد را تشكيل مي‌دهد، در اين شرايط با افراد ديگري كه نمودهاي رفتاري و ذوقي همانندي را دارند، احساس همزاد پنداري كرده و خود را از آنها و آنها را از خود مي‌پندارد و در رفتار و گفتار و افكار به طور ناخودآگاه شبيه به آنها مي‌شود. به قول ارنست كاسيرر انسان حيوان نمادساز است و به خاطر قدرت تفكر و معناجويي يا معنا بخشي، كنش‌هاي متقابل انسان‌ها به صورت نمادين شكل مي‌گيرد. و از اين راه معاني را به هم منتقل مي‌كنند. مثلاً دو نفر كه به هم مي‌رسند براي هم دست تكان مي‌دهند و اين حركت نماد توجه، محبت و احترام است.
معاني كه به صورت نمادين در روابط انساني جريان پيدا مي‌كند، به واسطة هنر بسيار مؤثرتر مي‌شود و سينما يكي از تأثير گذارترين هنرهاست. هنگامي‌ كه فيلم شيطان در تاريخ 6/6/1976 پخش شد كسي فكر نمي‌كرد كه چقدر مؤثر واقع شود به طوري كه هنگام پخش نسخة دوم اين فيلم در تاريخ 6/6/2006 بسياري از مردم از خانه بيرون نيامدند تا پر شيطان به آنها نگيرد و عده‌اي هم كارهاي مهم خود را نظير عروسي و غيره به اين روز انداخته بودند تا از نيروي شيطان بهره‌مند شوند!

* گويا اعتقاد به نيروي شيطان نيز در اين بين نقش مهمي دارد؟‌
يكي ديگر از عوامل گسترش شيطان‌گرايي و شيطان‌پرستي اين است كه شيطان را منشأ قدرت معرفي مي‌كنند و كاميابي و موفقيت در زندگي را در روزگار غلبة شيطان در گرو دست دادن با او و سپردن روح خود به شيطان اعلام مي‌كنند. شيطان‌گرايان مي‌گويند ما در دوران غلبة شر بر خير زندگي مي‌كنيم و اين نشانة غلبة شيطان بر خداست، پس نيروي غالب نيروي شيطان است و در صورت همراهي با او مي‌توان به نيروي لازم براي رسيدن به اهداف و آرزوها دست يافت.
در حاليكه واقعيت چيز ديگري است. ما در دورة مهلت يافتن شيطان و متأسفانه سستي انسان به سر مي‌بريم. شيطان نه تنها رقيب خداوند نيست، بلكه رقيب انسان هم نيست و اگر انسان به خود بيايد و به خدا پناه ببرد شيطان در برابر او عاجز و ذليل خواهد شد. قرآن كريم مي‌فرمايد: نيرنگ شيطان ضعيف است.(نساء/76) و سلطه‌اي بر اهل ايمان و توكل كنندگان ندارد،(نحل/99) سلطة او فقط بر كساني است كه به او دل سپرده و فرمانش را مي‌پذيرند و او را شريك پروردگارشان مي‌پندارند. (نحل/100)
جنبش شيطان‌گرايي در راستاي جا انداختن اين دروغ بزرگ كه در دوران غلبة نيروي شيطان به سر مي‌بريم، دست به فعاليت‌هاي تبليغي گسترده‌اي زده است. از جمله توليد فيلم‌هايي نظير كودك رزماري، دروازه نهم و گابريل. رومن پولانسكي در فيلم كودك رزماري (1968) تولد شيطان را اعلام كرد، تولدي كه همه از آن خوشحال اند و او را فرزند قدرتمندترين قدرتمندان مي‌دانند. سپس در فيلم دروازه نهم (1999) شيطان را به صورت نيرويي كه غلبه يافته معرفي مي‌كند. نيرويي كه خيلي از مردم و حتي افراد شاخص نظير اساتيد دانشگاه و ثروتمندان در جستجوي راهي براي سپردن روح و جسم خود به او و متقابلاً برخورداري از قدرت او هستند.
سرانجام در فيلم گابريل توليد سال 2008، مي‌بينيم كه زمين را ظلمت و پليدي فرا گرفته و خداوند فرشتگان را براي نجات زمين مي‌فرستد؛ اما آنها نيز آلوده مي‌شوند و در پايان گابريل كه همان جبرئيل است با دلخوري از خداوند، دست از زمين مي‌كشد و به آسمان صعود مي‌كند، تا نگذارد كه خدا فرشتگان ديگر را به زمين بفرستد. اين فيلم‌ها كه با تكنيك‌هاي بالا و جذابيت‌هاي زياد داستاني توليد مي‌شود، در نهايت باور يا دست كم اين احتمال را تقويت مي‌كند كه نيرويي به نام نيروي شيطان وجود دارد و پيوستن به او بسيار مفيد و مؤثر است.
يكي ديگر از عوامل جذابيت و روي‌آوري به جنبش شيطاني كه بسيار شيطنت آميز به كار گرفته شده، ميل به انتقاد و اعتراض در جوانان است. بدون شك مدل زندگي ما كه بر اساس اهداف و برنامه‌هاي تمدن غرب شكل گرفته با فطرت و طبيعت انسان ناسازگار و خيلي آزار دهنده است. نظام اقتصادي، سياسي، آموزشي، فرهنگي و اجتماعي ما - منظورم از ما تمام مردم دنياست - ظالمانه و سرشار از تباهي است. در اينجا نمي‌خواهم به اين موضوع بپردازم و در جاهاي ديگر توضيح داده‌ام. اما نشانه‌هاي اين تباهي كه در تار و پود تمدن معاصر و زندگي ما پيچيده، افسردگي‌ها، اضطراب‌ها، رنج‌هاي بيهوده، ارزش‌هاي پوچ نظير پول، مدرك، مدال‌ها و جوايز مسخرة بين اللمللي و هزاران پديدة موهوم و بي‌معناي ديگر است.
نوجوان و جواني كه تازه با اين عرصه آشنا مي‌شود و هنوز اين هنجارهاي بي‌معنا را دروني نكرده ستم و تجاوز به حريم خود را كاملاً احساس مي‌كند و به سركشي رو مي‌آورد. دقيقاً به همين علت در دهة 1960شاهد جنبش‌هاي دانشجويي وسيع در آمريكا و اروپا بوديم. دقيقاً در اوج اين جنبش‌ها بود كه پديده‌اي به نام موسيقي متال به عنوان موسيقي اعتراض به وجود آمد. آن جنبش‌ها و اين سبك موسيقي در ابتدا اهداف بسيار درستي داشت. اهدافي نظير مخالفت با مصرف‌گرايي، فاصلة فقير و غني، سرمايه‌داري، جنگ، فرسايش روابط انساني و... مثلا ً جوانان مي‌رفتند و از زباله‌ها لباس‌هاي پاره پيدا مي‌كردند و مي‌پوشيدند تا به اختلاف طبقاتي و بي‌عدالتي اعتراض كنند، داد و فرياد راه مي‌انداختند، ويژگي موسيقي متال فرياد، حرفهاي اهانت آميز و سروصداي بلند است. البته روش‌هايي كه از سوي اين جوانان به كار برده مي‌شد هميشه درست نبود اما اهداف خوبي در كار بود.
ديري نگذشت كه اين جنبش به جهات انحرافي سوق پيدا كرد. در بين شعارهايي نظير عشق به مردم و عدالت، دعوت به استفاده از ماري‌جوانا و ساير مواد مخدر پيدا شد، گروهايي موسيقي خود جوش مورد حمايت شركت‌هاي سرمايه‌داري قرار گرفتند و گروه‌هايي نظير هندريكس و گروه كِريم موسيقي متال را به سوي تجاري شدن سوق دادند، تاجايي كه امروزه خوانندگان معروف مثل مرلين منسون و گروه‌هاي مطرح متال كاملاً در خدمت نظام سرمايه داري قرار گرفته‌اند و لباس‌هاي پاره با قيمت گزاف در بوتيك‌هاي شيك به فروش مي‌رسد.
اين گروه‌ها از آنجا كه خلاف ارزش‌هاي اجتماعي حركت مي‌كردند و تندي و اهانت ورد زبانشان بود و نهادهاي اجتماعي نظير اقتصاد، حكومت، آموزش، خانواده و دين را مورد حمله قرار مي‌دادند، ظرفيت خوبي براي گرايش‌هاي شيطاني داشتند و از سوي دست‌هاي پنهان سرمايه‌داري به همين سمت منحرف شدند، "ازي آزبورن" خوانندة گروه "بلك سبث" كه شايد بتوان آن را پايه گذار سبك متال معرفي كرد، در مصاحبه‌‌اي در سال 1976 اعلام كرد كه ما يك گروه موسيقي هوي‌متال هستيم و هرگز به دنبال تفكرات شيطاني نرفته‌ايم. اين موضع گيري براي آن بود كه نشريات زيادي آنها را به عنوان گروه شيطاني معرفي مي‌كردند و عده‌اي با حالات، آداب و لباس‌هاي شيطان‌گرايي در كنسرت‌هاي آنها حاضر مي‌شدند.
به تدريج گروه‌هايي كه ديدند حال و هواي شيطاني مورد استقبال و تبليغات خوبي قرار مي‌گيرد و مي تواند ثروت و شهرت خوبي براي آنها به ارمغان بياورد، دست به كارهاي شيطاني زدند، از اين‌جا بود كه بلك متال يا متال جادويي و ساير شاخه‌هاي موسيقي هوي متال شكل گرفت. مثلاً گروهي مثل "نيروانا" كه نام خود را از بوديسم برگرفته و به طور نااميدانه‌اي از رنج و پليدي سخن مي‌گويد، با پشتيباني شبكه "ام.تي.وي" سبك متال آلترناتيو را مطرح كرد و به شهرت و ثروت فراواني رسيد. و تا زمان خودكشي‌ "كرت كوبين" (خوانندة اين گروه) پول هنگفتي را به جيب تهيه كنندگان تلوزيوني خود سرازير كرد.

* اين سودهاي سرشار، در ديگر كشورها نيز با استقبال مواجه شد؟
هدفي كه شركت‌هاي بزرگ در چند سال اخير دنبال كرده‌اند اين است كه مدل بومي اين گروه‌ها را در هر كشوري ايجاد كنند. گروه‌هايي مثل "هدهانتز" در آلمان و گروه‌هاي "آنگرا" و "راپسودي" در آسياي جنوب شرقي و نسخه‌هايي از گروه "ديسايد" در ايران، نمونه‌هاي قابل توجهي هستند.همانطور كه مي‌بينيد، كارتل‌هاي سرمايه‌داري و سياسي با برنامه ريزي حساب شده و سوء استفاده از بي‌توجهي مردم توانستند يك تهديد جدي عليه خود را به فرصت تبديل كنند. و جواناني را كه ممكن بود نظام سلطه را در هم بريزند و مدل ديگري براي زندگي بيابند، به سمت داد و فريادهاي بيهوده و اعتراض بدون فكر و برنامه جهت دادند و همت‌شان اين شد كه چگونه پابه‌پاي گيتار الكتريك فرياد بكشند و به زمين و زمان فحش بدهند. در واقع با استعداد و پول همين جوانان، نيروي تحول و اعتراض فعال را از آنها گرفتند!. در راستاي كشف و حمايت و البته بهره‌برداري از استعدادهاي درخشان در اين زمينه از سال 2000 جشنواره گروه‌هاي زير زميني برگزار شد. و همانطور كه مي‌بينيم حركت اعتراضي و تحول‌خواهانة جوانان با فريادهاي مأيوسانه‌، و سرگرمي‌هاي نيرو زدا و فكر سوز، و تلاش براي به دست آوردن جوايز جشنواره‌ها به ارزش موهوم ديگري تبديل شده كه خاصيتي جز تداوم، ظلم و بي‌عدالتي و بي‌رحمي در دنيا ندارد. بنابراين يكي ديگر از علل جذابيت شيطان‌گرايي مخالفت و اعتراض به نظم موجود و ارزش‌هاي رايج اجتماعي است، كه براي جوانان هيجان‌زا و جالب است.

* شيطان پرستي و گرايش به آن علل مختلفي دارد، نقش فطرت انسان را در اين زمينه چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
عامل ديگر گرايش به شيطان‌گرايي ريشة عميق فطري دارد. روح ما انسان‌ها پيش از پيوستن به تن مادي و حضور دراين دنيا، در عالم ملكوت و در محضر خداوند بوده و پروردگار خود را با تمام جلوه‌ها مشاهده كرده و با تمام صفات عالي مي‌شناخته است. روح ما از آن جهت كه خداوند را با صفات جمال و لطف و رحمت ديده و شناخته به او عشق مي‌ورزد و از جهتي كه او را با صفات جلال و جبروت و عظمت و قهاريت ديده، خشيت و هيبت را تجربه كرده است.
در اين دنيا كه ازآن تجربة والا و ملكوتي دور شده‌ايم هم در جستجوي زيبايي و عشق هستيم و هم فطرتاً مايل به خوف و هيبت و خشيت. همانطور كه اگر زيبايي حقيقي را نبينيم و عشق حقيقي را نيابيم، زيبايي‌هاي موهوم و عشق‌هاي پوچ قلب‌مان را فرامي‌گيرد، اگر عظمت و شكوه بي‌كران الاهي را نشناسيم، با خوف و عظمت موهوم دل خود را به تپش وا مي‌داريم. جنبش شيطاني با خشم و خشونت و ايجاد ترس براي لحظاتي قلب انسان را مي‌لرزاند و به اين نياز عميق فطري پاسخي موهوم و منحرف مي‌دهد. در موسيقي‌هاي شيطان پرستي، گريم‌هاي وحشت‌ناك خواننده، اشعار تند و پرنفرت، صداي بلند و حجم بالاي صدا، سرعت ريف‌ها و ملودي، استفاده از تكنيك‌هاي پالم ميوت، افكت‌هاي ديستروشن و صحنه پردازي هول انگيز و نعره‌هاي دلخراش، هر بيننده و شنونده‌اي را تحت تأثير قرار مي‌دهد و قلب او را مي‌لرزاند. اين هيجان براي عده‌اي از جوانان دل‌پذير است. به ويژه اگر تصور كنيم كه جوان امروز سالهاي پرشور زندگي خود را بدون توجه به نيازهاي طبيعي در مدلي تحميلي و تكراري و مي‌گذراند، جواني كه ناگزير است تا اواسط دهة سوم زندگي درس‌هاي بي‌ارزشي را بخواند كه در آينده به هيچ دردي نخواهد خورد و در اوج استعداد و غرور و توانايي به عنوان يك شهروند كامل شناخته نمي‌شود، نه شغل، نه ازدواج و نه هيچ يك از خواسته‌هاي او به موقع تعريف نشده است. در اين شرايط اگر به معنويت ناب و معرفت خداوند هم دستي نداشته باشد، فضاي موسيقي شيطان‌گرا و هراس و هيجان آن تنوع جالبي به زندگي او مي‌دهد. و پاسخي موقت و دروغي خوشايند خواهد بود.

ادامه دارد...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، ممنونم! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

15 بهمن / 4 فوريه / 19 صفر

Mobin_s2004@yahoo.com
 15 بهمن هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
«استر» شهبانوي يهودي ايران
روزي كه خشايارشا يهوديان را از توطئه قتل عام نجات داد

مجسمه «استر» كه پس از فوت او ساخته شده

خشايارشا ــ شاه وقت ــ كه بر سرزميني از هند تا دانوب و از استپ هاي شمال خاوري آسياي ميانه تا ليبي حكومت مي كرد، پس از فرونشاندن شورش بابل (عراق جنوب غربي امروز) در 482 پيش از ميلاد و تصرف آتن در سال 480 پيش از ميلاد و باز گشت از لشكركشي به اروپا، در چهارم فوريه 479سال پيش از ميلاد (15 بهمن) توسط بانوي يهوديش «استر Esther» از خاندان شائول كه در شهر همدان مدفون است از توطئه هامان «بزرگ وزير» خود براي كشتار اتباع يهودي امپراتوري ايران آگاه شد و همان شب دستور لغو آن را صادر كرد كه به نوشته مورخان يوناني و يهود، اين دستور در سه روز به سراسر امپراتوري رسيد كه با وسائل آن زمان، ركوردي بي سابقه است. طبق كتاب «استر» كه 24 قرن قدمت دارد، هامان به دروغ از قول خشايارشا به شهربانان ايران ابلاغ كرده بود كه همه يهوديان، ازخرد و بزرگ، را بكشند. در آن زمان همه يهوديان جهان از اتباع امپراتوري ايران بودند، در قلمرو اين امپراتوري زندگي مي كردند و در وفاداري آنان به شاه ايران ترديد نبود.
     خشايارشا (پسر داريوش كبير و نوه دختري كوروش بزرگ) پس از لغو بخشنامه «هامان»، وي را به دادگاه سپرد كه محاكمه و در شهر شوش (پايتخت اداري ايران) اعدام شد و از آن زمان تاكنون، يهوديان هر سال (مطابق تقويم خودشان) به اين مناسبت جشن مي گيرند كه به عيد «پوريم» معروف است.

آرامگاه « استر » شهبانوي 25 قرن پيش ايران در شهر تاريخي همدان پايتخت ايران باستان
 

 

تيراندازي به شاه در دانشگاه تهران
و پيامدهاي آن

شاه در سال 1327

15 بهمن1327 (چهارم فوريه 1949) در دانشگاه تهران و مقابل ساختمان دانشكده حقوق، به سوي شاه كه در مراسم «پانزدهمين سالروز آغاز بناي دانشگاه تهران در محل كنوني اش» شركت كرده بود تيراندازي شد و در ناحيه صورت (پشت لب) اندك جراحتي به او وارد آمد. به نظر برخي مورخان، اين رويداد بهانه آغاز مداخله علني شاه در كار حكومت قرار گرفت كه (جز در دوران دولت مصدق) 30 سال طول كشيد و هر روز بر ابعاد آن افزوده شد.
     از آغاز بهمن 1327 ماه صداي اعتراض به قرارداد نفت انگلستان و ايران از گوشه و كنار كشور به گوش مي رسيد؛ روزي نبود كه در اين زمينه در مجلس (مخصوصا توسط نمايندگان پارلماني حزب توده) نطقي ايراد نشود و روزنامه ها به ويژه نشريات احزاب ملي گرا و چپ مقاله ننويسند. صداي اين اعتراضها از دوم بهمن كه مهندس رضوي كرماني نماينده مجلس (بعدا نايب رئيس) و ازمعترضين به قرار داد نفت از دست يك سرهنگ كتك خورد رساتر شده بود و روز 14 بهمن دانشجويان دانشگاه تهران دست به تظاهراتي وسيع زده بودند و خواستار لغو قرارداد نفت و هرگونه امتيازي شده بودند كه به انگلستان داده شده بود. روز 15 بهمن هم اعضاي حزب توده و چپگرايان ديگر به مناسبت سالروز مرگ دكتر تقي اراني موسس احزاب كمونيستي در ايران كه در سال 1318 در زندان درگذشته بود و كمونيستها مدعي بودند كه مقتول شده بود اجتماع وسيعي برپا داشته بودند و در اين شرايط، شاه به دانشگاه رفته بود!.
 در جريان تيراندازي به سوي شاه كه از فاصله نزديك صورت گرفت، تيرانداز (ناصر فخرآرايي) متقابلا هدف گلوله قرار گرفت و كشته شد.
     تيرانداز (ناصر) به عنوان «خبرنگار ــ عكاس» روزنامه در مراسم حضور يافته بود و از جيب او كارت خبرنگاري روزنامه «پرچم اسلام» به دست آمده بود كه بعدا اعلام شد عضو حزب توده هم بوده است.
     در پي اين واقعه، شاه به بيمارستان انتقال يافت؛ درتهران حكومت نظامي اعلام شد و دستگيري مخالفان از جمله معترضان به قرارداد نفت آغاز گرديد كه يكي از دستگير شدگان آية الله كاشاني بود. شوراي وزيران از فرصت استفاده كرد و همان شب حزب توده را غيرقانوني اعلام كرد و لايحه مربوط را به مجلس داد كه تصويب شد و سپس دستور دستگيري سران و گردانندگان اين حزب صادر گرديد. ازآن پس تا مدتي هركس از ديگري دلخوري داشت اورا به عنوان توده اي معرفي مي كرد (به اصطلاح آن زمان «لو!» مي داد.).
     كار به اينجا خاتمه نيافت و شاه خواستار اختيارات بيشتري شد و چون قانون اساسي اجازه نمي داد دستور انتخابات مجلس موسسان داده شد و اين مجلس اختيارات شاه را به همان گونه كه خواسته بود افزايش داد و از آن پس اين اختيار را به دست آورد كه بتواند مجلس را هم منحل كند و .... باوجود اين، تلاش ملت براي ملّي كردن نفت خود ادامه يافت و در اسفند 1329 به نتيجه رسيد.

 

پايان ماموريت حساس يک ماهه ژنرال هايزر در تهران و کتابي که درباره اين ماموريت نوشت

Huyser

ژنرال هوايي « رابرت اي. هايزرRobert E. Huyser » فرستاده كارتر به تهران در جريان انقلاب 1357 چهارم فوريه 1979 ايران را ترك و عازم واشنگتن شد تا گزارش ماموريت خود را در جلسه كابينه دولت آمريكا مطرح سازد.
     وي در باره اين ماموريت حساس كه در تغيير مسير تاريخ ايران موثر افتاد كتابي تحت عنوان « ماموريت تهران » تاليف كرده است كه در سال 1986 به توزيع داده شد. در اين كتاب 306 صفحه اي، ژنرال هايزر جزئيات ماموريت خود در تهران و چگونگي مذاكراتش با ژنرالهاي ايراني را به صورت گزارش روزانه ـ از چهارم ژانويه تا چهارم فوريه 1979و سپس شرح ملاقات خود با كارتر و جزئيات امر تا پايان 11 فوريه (به مدت 39 روز ) را افشاء كرده است.
    ژنرال هايزر كه در زمان ماموريت تهران معاون ژنرال هيگ فرمانده نيروهاي امريكا در اروپا بود اول ژوئيه 1981 بازنشسته شد و 22 سپتامبر 1997 در 73 سالگي بر اثر حمله قلبي درگذشت. بااينكه (طبق گزارش برخي از رسانه هاي وقت!) هايزر بدون اطلاع ژنرال هيگ به ماموريت تهران اعزام شده بود، ژنرال هيگ (از حزب جمهوريخواه) كه بعدا وزيرامور خارجه دولت رونالد ريگان شد بر كتاب او مقدمه نوشته است.
    «راجر موريس» در صفحات369 و 370 كتاب خود تحت عنوان «هيگ» به ماموريت تهران هايزر معاون او اشاره كرده و نوشته است كه سياست مبهم كارتر و ترس و ترديد او از جهت گيري قاطع در قبال اوضاع ناآرام ايران به پايان يافتن كار شاه سرعت بخشيد. طبق نوشته راجر موريس، ژنرال هيگ به كارتر پيشنهاد كرده بود كه ژنرالهاي شاه را تشويق به كودتا كند كه كارتر ترتيب اثر نداده بود. پس از انتصاب شاپور بختیار به نخست وزیری، کارتر (از حزب دمکرات) به شاه اطلاع داده بود که ماندن او در تهران به آرام شدن اوضاع کمک نخواهد کرد.

 

 گزينش رئيس دولت موقت
توسط آيت الله خميني

15 بهمن 1357 - پس از تعيين اعضاي شوراي انقلاب حضرت امام خميني(ره)رهبر فقيد انقلاب اسلامي رئيس دولت موقت را نيز برگزيدند. حضرت امام در حكم خويش برنامه ها و وظايف دولت موقت را نيز برگزيدند. حضرت امام در حكم خويش برنامه ها و وظايف دولت موقت را معين كرده بودندو اين دولت را موظف كردن همه پرسي درباره تغيير نظام سياسي كشور و تشكيل مجلس مؤسسان براي تصويب قانون اساسي نظام جديد اقدام كند. همچنان كاركنان نخست وزيري به منظور پشتباني از مبارزات خونين ملت مسلمان و در جهت همبستگي با اين نهضت اعتصاب كردند. در چند پايگاه هوايي نيز قيام هايي برضد رژيم و به جانبداري از قيام مردم مسلمان صورت گرفت. كه به بازداشت عده زيادي از افراد نيروي هوايي منجر شد. در تهران و شهر هاي ديگر كشور با وجود برقراري حكومت نظامي عده زيادي از مردم در خيابانها به تظاهرات پرداختندو در درگيرهايي كه روي داد شماري از مردم مجروح شدند.

Mobin_s2004@yahoo.com
 4 فوريه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
كنفرانس دشواري ساز سال 1945 يالتا و ادامه تلاش بشر براي برقراري نظمي منطقي در جهان - هرآنچه را که استالين در يالتا بدست آورد گورباچف بر بادداد

از راست به چپ : استالين ، روزولت ، وچرچيل در يالتا واقع در كريمه در چهارم فوريه 1945 ــ 3 ماه پيش از پايان جنگ جهاني دوم در جبهه هاي اروپا

چهارم فوريه سال 1945 ميلادي روزولت، استالين و چرچيل [سران وقت ايالات متحده آمريكا و اتحاد شوروي و رئيس دولت انگلستان] مذاكرات هشت روزه خود را در كاخ محل استراحت تزارها در شهر يالتا واقع در شبه جزيره كريمه آغاز كردند تا سرنوشت آلمان و مناطق نفوذ سه دولت پس از پايان جنگ و خطوط تازه مرزي را روشن سازند. به خواست چرچيل، از شارل دوگل رهبر وقت فرانسويان براي شركت در اين مذاكرات دعوت نشده بود. در آن هنگام، كار آلمان پايان يافته تلقي مي شد. واحدهاي ارتش سرخ كمتر از سه ماه از تاريخ برگزاري كنفرانس يالتا، برلين را تصرف و به عمر رايش سوم پايان دادند و هيتلر براي اين كه به اسارت كمونيستها كه هميشه با آنان دشمني كرده بود نيافتد خودكشي كرد. در اوت همين سال ، سه ماه و چند روز پس از سقوط برلين، امپراتوري ژاپن كه طعم بسيار تلخ سلاح هسته اي آمريكا را چشيده بود تسليم شد و جنگ در هردو جبهه پس از شش سال و بر جاي گذاردن دهها ميليون كشته و ويراني هاي بسيار پايان يافت، ولي معارضه دو دولتي كه به صورت دو ابر قدرت جهان ازميان ويرانه هاي اين جنگ سر برافراشته بودند تقريبا از همان لحظه خاموش شدن توپها آغاز شد كه والتر ليپمن (روزنامه نگار) عنوان جنگ سرد بر آن گذارد. اين معارضه كه 45 سال طول كشيد جهان را وارد عصر تشكيل اتحاديه هاي نظامي و جنگهاي منطقه اي و داخلي و كودتاها و براندازي ها و ترورهاي ناشي از آن ساخت. هنوز سپيده دم پايان اين معارضه فرساينده با كنار رفتن داوطلبانه يكي از دو حريف نمودار نشده بود كه جهان خسته و كوفته با مسائل برخاسته از جولان يك ابر قدرت در پهنه خود رو به رو شد كه ادامه يافته و تروريسم (به گفته گرهارد شرودر صدر اعظم سوسيال دمكرات وقت آلمان؛ جنگ غير دولتي) يك نمونه آن و مبارز طلبي پاره اي از دولتهاي كوچكتر و منفرد و نيز فعاليت پيگيرجنبش هايي ازقبيل جنبش مبارزه با «جهاني شدن اقتصاد برپايه برنامه كشورهاي صنعتي» نمونه ديگر آن است و به نظر مي رسد كه بعضي دولتهاي بزرگتر و منفرد هم دركمين به دست آوردن فرصت براي يارگيري نشسته اند تا به نوعي ديگر ازموازنه قدرت دست يابند. بنابراين، برقراري نظمي نوين در جهان ـ در آينده اي نه چندان دور قابل پيش بيني است و اين نظم پايه منطق رياضي خواهد داشت و اصطلاحا «رشنال» خواهد بود؛ زيرا كه شرايط جهاني توسعه تكنولوژيك و تكامل فكري بشر به دليل تعميم ابزار كسب معلومات و اطلاعات آن را ايجاب مي كند و بشر بي صبرانه درجستجوي چنين نظمي است و تا به دست آوردن آن قرار نخواهد داشت.
    در مذاكرات يالتا كه 12 فوريه پايان يافت، قرار شده بود كه آلمان به چهار بخش تقسيم و هرقسمت به يك فاتح جنگ سپرده شود و اين فاتحان عبارت بودند از شوروي، آمريكا، انگلستان و فرانسه. فرانسه بنا به ملاحظاتي به اين فهرست اضافه شده بود.
     كنفرانس تصميم گرفته بود كه نيروهاي سه دولت بلافاصله پس از جنگ ايران را ترك كنند، اروپاي شرقي و سرزمين هايي كه توسط ارتش سرخ از تصرف آلمان خارج شده اند درمنطقه نفوذ شوروي قرار گيرند، زيرا كه در نشست يالتا استالين از موضع نيرومندتري برخوردار بود. يوگوسلاوي به دست تيتو فرمانده پارتيزانها سپرده شود و چون كمونيست بود مورد موافقت استالين قرارگرفت. همچنين قرار شده بود كه اتريش بعدا به صورت كشوري مستقل و بي طرف در آيد. اين كنفرانس نتوانست در باره يونان تصميم بگيرد كه پس از جنگ، نزاع شرق و غرب (معروف به جنگ سرد) از همين يونان آغاز شد. استالين با اينكه در يالتا امضا داده بود كه بلافاصله پس از جنگ نيروهاي خود را از ايران خارج كند ديديم که دست به تعلل و بهانه جويي زد و كه نزديك بود اين تعلل به تجزيه ميهن ما منجر شود.
    مرور زمان نشان داد که هرآنچه را که شوروی در کنفرانس یالتا به دست آورده و درنتیجه، پس از جنگ یکی از دو ابرقدرت جهان شده بود، گورباچف در اواخر دهه 1980 از دست داد. شوروی در جنگ دوم جهانی 27 میلیون کشته داده بود و امتیازات به دست آورده در نشست یالتا و کنفرانس پتسدام خونبهای آنان و غرامت ویرانی وارده به آن کنفدراسیون بودند که گورباچف و یلتسین آنهارا برباد دادند. يلتسين مرده ولي معمّا در اينجاست که چرا درباره فروپاشی شوروي از گورباچف که زنده است و هنوز گاه به گاه اظهار نظر مي کند بازخواست و مواخذه نشده است.

 

چهار زلزله مرگبار در چهارم فوريه (15 بهمن)

چهارم فوريه، جهان در طول قرون جديد و معاصر شاهد چهار زمين لرزه شديد و پرتلفات به اين شرح بود:
     ــ درسال 1783 در منطقه «كالابريا» در ايتاليا كه براثر آن بيش از 50 هزار تن كشته شدند.
     ــ در سال 1797 در منطقه «كويتو = كيتو» در اكوادور كه در آن بيش از 40 هزار تن جان باختند.
     ــ زلزله آمريكاي مركزي در سال 1976 كه جان بيست و دو هزار و 778 را در دو كشور گواتمالا و هندوراس گرفت.
     ــ زلزله افغانستان در سال 1998 كه بيش از پنج هزار تن را نابود ساخت.

برخي ديگر از رويدادهاي 4 فوريه

  • 211:   «سه وروس Severus» امپراتور روم در 64 سالگي در خاك انگلستان پس از 18 سال حكومت گذشت .او در وصيتنامه خود نوشته بود: روم بدون يك ارتش بسيار نيرومند نمي تواند پايدار بماند ؛ بايد رفاه نظاميان تامين شود . به ملل ديگر بايد به چشم حقارت نگاه شود!. وي تنها امپراتور روم بود كه از پدر و مادر رومي در شمال آفريقا به دنيا آمده بود.

  • 1552:  

    ادوارد كك coke حامي « كامان لا common law» در امور شخصيه نظير ازدواج به دنيا آمد. وي مدتي رئيس پارلمان و زماني هم دادستان كل انگلستان بود.
         عقايد او در زمينه «كامن لا = قرار بین خودمان» در دنياي امروز هواداران فراوان پيدا كرده و در حال حاضر بيش از ده درصد ازدواجها در كشورهاي صنعتي غرب برپايه «كامان لا» انجام مي شود، يعني طبق شرايط طرفين و نه ثبت عقد نكاح در مراجع رسمي. این نوع ازدواج مشابه متعه است. تشریفات وقتگیر طلاق و تبعات حقوقی آن باعث شده است که در دهه های اخیر گرایش به «کامان لا» بیشتر شود.

  • 1915:   در اين روز و درجريان جنگ جهاني اول، دولت آلمان با زيردريايي هاي خود جزابر بريتانيا را محاصره (بلوكه) كرد و به همه دولتها اعلام داشت: هركشتي در منطقه محاصره ممكن است هدف قرارگيرد. اين دومين محاصره دريايي انگلستان پس از آغاز قرن نوزدهم بود. نخستين محاصره به تصميم ناپلئون بناپارت (امپراتور وقت فرانسه) انجام شده بود.

  • 1926:   «سايپل» صدر اعظم وقت اتريش ابراز تمايل كرد كه اتريش و آلمان كشور واحدي را تشكيل دهند.

  • 1948:   سريلانكا (سيلان) مستعمره انگلستان استقلال به دست آورد.

  • 1962:   ايزوستيا ارگان دولت شوروي نوشت كه بيس بال (بازي چوگان ) از ايران به روسيه و از روسيه به انگستان و آمريكا انتقال يافته و درمشرق زمين ريشه گرفته است.

  • 1992:   هوگو رافائل چاوس (چاوز) فرياس، سرهنگ نيروهاي ويژه ونزوئلا (كماندو) برضد «كارلوس اندرس پرز» رئيس جمهوري وقت اين كشور دست به كودتا زد ولي موفق نشد و به زندان افتاد. وي هفت سال بعد با راي مردم رئيس جمهوري ونزوئلا شده است و مي كوشد تا فرضيه خود «دمكراتيك سوسياليسم» را که به سوسياليسم قرن 21 معروف شده است در اين كشور پياده كند. چاوس كه در 28 ژوئيه 1954 به دنيا آمده است يك بومي قاره آمريكا و فردي ضد امپرياليسم است.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     19 صفر هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    تولد سيد عبدالباقي آلوسي بغدادي
    از علماي گرانقدر اهل سنت در عراق

    19 صفر 1250 - سيد عبدالباقي آلوسي بغدادي ازعلماي گرانقدراهل سنت درعراق متولد شد. او تحصيلاتش را نزد پدرش آغازكرد و سپس با بهره گيري ازدانش ديگرعالمان به تحصيل ادامه داد. «اَوضَحُ مَنهَج درمناسك حج، اَسعَهُ كتاب و فيضاتُ القريحه» ازآثارآلوسي بغدادي است.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    3
    11

    اهواز

    9
    18

    تبريز

    1
    11

    شيراز

    6
    13

    مشهد

    4
    17

    بندرعباس

    18
    27

    کرمان

    4
    17

    اصفهان

    1
    14

    يزد

    7
    18

    کرمانشاه

    0
    11

    اراک

    0
    9

    رشت

    6
    9

    دبی

    21
    28

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1405 تومان
    1008 تومان
    1620 تومان
    1100 تومان
    270 تومان
    276 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    285000 تومان
    135000 تومان
    68000 تومان
    267000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعي (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:35
    طلوع خورشيد : 07:02
    اذان ظهر : 12:18
    غروب خورشيد : 17:34
    اذان مغرب : 17:55
    نيمه شب شرعي : 23:34
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    ELLE Decor
    مارس 2010

    جديدترين شماره از ماهنامه ELLE Decor
    از معتبرترين مجلات دنيا در زمينه دکوراسون

    تاريخ انتشار: مارس 2010
    تعداد صفحات مجله: 153
    حجم فايل: 26 مگابايت


    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    رونمایی تلویزیون 149 اینچی ميتسو بیشی

    ميتسو بیشی در نمايشگاه ISE2010 آمستردام، طرح اولیه تلويزيون 149 اينچی OLED اش را معرفی کرد.
    قرار است این محصول دارای رزولوشن640*1088 پیکسل و خروجی نوری 1500cd/m2 باشد. وضوح تصوير و ترکيب رنگ بهتر، ضخامت کمتر محصول و مصرف بهينه برق از جمله پارامتر های مثبتی هستند که علاقه شرکت ها را روز به روز به ساخت محصولات مجهز به فن آوری OLED بیشتر می کند.
    شايد جا دادن محصولات با فن آوری مدرن تر و ابعاد عظيم الجثه در خانه های کوچکمان کمی سخت باشد. اما به نظر من، لذت ديدن یک فيلم و داشتن سینمای واقعی در منزل چیزی نيست که بشود از آن به راحتی چشم پوشی کرد.
    فعلا ميتسو بیشی به بیان همين چند نکته کوچک در مورد محصول در دست ساخت خود اکتفا کرده و خبری هم از برچسب قيمت احتمالی آن نیز در دسترس نيست.

    صفحه معرفی محصول

    دوربین های ضد ضربه، ضد آب
    و ضد فشار المپوس

    اگر به دنبال دوربین های محکم و مقاوم می گردید شاید مدل های جدید Olympus انتخاب های خوبی باشند. چرا که معمولا روی چنین دوربین هایی سنسور ۱۴ مگاپیکسلی پیدا نمی کنید و تازه این دوربین ها که در دو مدل با نام های uTOUGH‪-‬8010 و uTOUGH‪-‬6020 دارای زوم اپتیکال 5X هم هستند. ‏
    مدل 8010 می تواند از ارتفاع دو متری سقوط کند و زنده بماند. ضمنا تا دمای منهای ۱۰ درجه هم برایتان عکاسی می کند و یخ نمی زند. علاوه بر اینکه ضد آب هم هست و می توانید زیر آب با آن عکس بگیرید. ‏
    از همه جالب تر اینکه این مدل می تواند فشار را هم تحمل کند و تا ۱۰۰ کیلوگرم وزن را روی خودش تاب می آورد. بنابراین اگر عصبانی شدید احتمالا می توانید آن را به زمین بزنید و با پا روی آن بکوبید! ( البته من در این مورد چیزی را تضمین نمی کنم ) ‏
    مدل 6020 تقریبا مانند برادر بزرگتر اش است. فقط مقداری کمتر ورزش کرده است. بنابراین قدرت تحمل کمتری دارد. بنابراین می توانید آن را ارزان تر بخرید. هر دو مدل نمایشگر LCD2‪.‬7 اینچی دارند و ویدیو با کیفیت 720P ضبط می کنند. ‏
    به هر حال اگر هنگام ورزش یا فعالیت شدید عکاسی می کنید یا در شرایطی عکس می گیرید که احتمال آسیب دیدگی دوربین تان وجود دارد، این گونه دوربین ها بهترین گزینه ها هستند. این دو مدل از همین ماه با قیمت 399 و 299 دلار فروخته خواهند شد. ‏
     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    نکاتی که باید برای موفقیت
    در قرار ملاقات رعایت کنید

    به هر حال هر یک از ما در زندگی به نوعی گرفتار این قرار های ملاقات هستیم. سوال اینجاست که چگونه می توانیم پیروز میدان باشیم؟ آیا باید خوبی هایمان را در حد مبالغه بالا ببریم و یا صرفا حقیقت را باز گو کنیم؟ چه چیزهایی برنده و بازنده را مشخص می کنند؟ در این قسمت قانون هایی را برای پیروزی در دنیای قرار و ملاقات به شما آموزش می دهیم. هر کدام از آنها را که تصور می کنید برای شما کارساز واقع خواهند شد را انتخاب کنید:

    ▪ در آنها شک ایجاد کنید و هیچ گاه به طور قطعی نظر مثبت خود را به زبان نیاورید. مردها عاشق بازی های تعقیب و گریز هستند پس این امتیاز را به آنها بدهید.

    ▪ هر طوری شده ببینید که آیا او با خانم های دیگر به عنوان یک دوست ساده ارتباط برقرا می کند یا خیر. با این کار شما متوجه می شوید که به زنها به عنوان شیئی برای برقراری رابطه جنسی نگاه می کنند یا نه.

    ▪ هیچگاه از مشروبات الکلی استفاده نکنید. یکی از دوستان من در قرار ملاقاتش بسیار عصبی شده بود و بی رویه مشغول نوشیدن بود. هنگام برگشت آقا با ماشین مدل جدید خود او را به خانه می رساند که ناگهان حال خانم بد شد، اما او جرات نکرد به آقا بگوید تا ماشینش را نگه دارد و اصلا هم دلش نمی خواست که ماشین جدید او را کثیف کند به همین دلیل مجبور شد داخل کیف دستی اش...! لازم به گفتن نیست که آنها دیگر هیچ گاه دوباره با هم قرار نگذاشتند.

    ▪ اگر به هر شکلی شما را به یاد پدرتان می انداختند، بهتر است هر طور شده از دستشان فرار کنید.

    ▪ اگر معیارهایتان را پایین بیاورید می توانید همین فردا ازدواج کنید. اما ما به شما پیشنهاد می کنیم که این کار را انجام ندهید. به جای اینکه وقت خودتان را بر روی ارتباطی که دوامی ندارد صرف کنید، بهتر است برای پیدا کردن مرد ایده آل خود منتظر بمانید.

    ▪ اگر با مردی برخوردید که می خواست از شما مراقبت کنید، خیلی زود از او فرار کنید! چون آخر کار شما مجبور می شوید که از او مراقبت کنید.

    ▪ انتقاد پذیر نباشید به ویژه در مورد مسائل مربوط به غذا. یک خانم حق دارد هر زمان هر غذایی که دوست داشت بخورد.

    ▪ ظاهر بین نباشید. من خانم هایی را می شناسم که به این دلیل که ظاهر آقا خوب نیست ( سرش خیلی بزرگ است) بوی خوبی نمی دهند (به تازگی حمام نکرده) و یا حتی درست نفس نمی کشند ( صدای تنفسشان بلند است) آنها را رد می کنند و اصلا اجازه آشنایی بیشتر را به آنها نمی دهند.

    ▪ از خودتان بازی در نیاورید. ( دروغ گفتن و کلک زدن) در روز ملاقات به اندازه کافی مشکل وجود دارد و دیگر جایی برای انجام چنین کارهایی باقی نمی ماند.

    ▪ برقراری ارتباط جنسی را فقط به بعد از ازدواج محول کنید.

    ▪ لازم نیست در همان اولین ملاقات سفره دلتان را باز کنید و در مورد تمام مسائل صحبت کنید. به هر حال در قرارهای ملاقات بعدی نیز باید چیزی برای گفتن داشته باشید.

    ▪ خودتان را از مردهایی که تصور می کنند شخصیت های کارتونی زن دارای جاذبه جنسی می باشند دور نگه دارید.

    ▪ به جای اینکه قیافه او را تحلیل و بررسی کنید، ببینید که آیا او مرد خوبی است و با شما رفتار خوبی دارد یا خیر.

    ▪ در یک زمان با بیش از یک مرد قرار ملاقات نگذارید، هر چند هر دوی آنها از موضوع با خبر باشند. این کار خسته کننده و اغتشاش آور است. شاید زمانی فرا رسد که بخواهید از شر دیگران خلاص شوید و فقط با یکی از آنها ارتباط داشته باشید.

    ▪ شما در صورتی می توانید مرد ایده آل خود را پیدا کنید که که بدانید به دنبال چه هستید و سپس در خودتان جسارت جستجو پیرامون این امر را ایجاد کنید.

    ▪ اگر یک مرد را تنها بر اساس جاذبه های جنسی اش ارزیابی می کنید، متاسفانه هنوز به مرحله ای نرسیده اید که بتوانید ارتباط خود را پیچیده تر کنید.

    ▪ اگر بخواهید منتظر فردی بمانید که دوستش دارید، صرفا در حال تلف کردن وقت خود هستید و خودتان را خسته می کنید. اگر واقعا از کسی خوشتان آمده خیلی راحت موضوع را با او در میان بگذارید.

    ▪ ببینید که ایا لباس هایش را خودش می شوید یا مادرش برای او این کار را انجام می دهد. یک مرد باید متکی به خودش باشد.

    ▪ اگر جذب او نشده اید (حالا او هر چقدر هم که می خواهد زیبا باشد) رابطه شما موفق نخواهد بود.

    ▪ زمانی مرد ایده آل خود را پیدا می کنید که خودتان نیز خانم ایده آلی باشید (به این معنا که اعتماد به نفس داشته و از خودتان راضی باشید)

    ▪ نقش بازی نکنید. من زمانی عاشق نامزد فعلی ام شدم که خیلی راحت جلو آمد و گفت : &#۰۳۹;&#۰۳۹;سلام، چطوری؟&#۰۳۹;&#۰۳۹; به همین سادگی و بدون هیچ آلایشی.

    ▪ به دنبال مردهایی که تنها از پول صحبت می کنند نروید. این عمل معمولا نشانه ای از نا امنی است.

    ▪ در اولین قرار ملاقات به هیچ وجه در مورد ازدواج صحبت نکنید.

    ▪ زمانی که کنار یکدیگر نشستید به مردهای دیگر توجه نکنید و مطمئن شوید که او نیز خانم های دیگر را زیرنظر نگرفته است!

    ▪ چیزی را حدس نزنید. با این کار فقط ضربه می خورید. یکی دوبار بیرون رفتن به این معنا نیست که با کسی مچ شده اید و در یک رابطه قرار دارید.

    ▪ واقع گرا باشید. مادرم همیشه به من می گفت باید با مردی ازدواج کنم که قد بلند، خوش تیپ و موفق باشد. اما حقیقت این است که خود من قیافه بدی ندارم، قدم کوتاه است و جزء قشر متوسط جامعه هستم. من باید واقع گرا باشم. زمانی که اینطور شد توانستم عشق حقیقیم را در زندگی پیدا کنم.

    ▪ عشق بورزید. زمانیکه از طرف مقابل خوشتان آمد می توانید با او شوخی کنید، ارتباط مکرر چشمی برقرار کنید و بازوانش را بگیرید. البته این کار را باید زیرکانه انجام دهید ( همه چیز را یکدفعه آشکار نکنید) تا او تصور نکند که شما دچار عقده های پنهان روانی هستید.

    ▪ وقتی نمی خواستید در کنار او باقی بمانید شروع کنید به صحبت کردن در مورد مسائل خسته کننده مثل کامپیوتر. این کار تاثیر خاصی دارد.

    ▪ قبل از اینکه بر سر قرار حاضر شوید دندانهایتان را مسواک کنید. هیچ چیز انزجار آور تر از این نیست که هنگام خندیدن سبزی اسفناج لای دندان هایتان گیر کرده باشد.

    ▪ قرار نگذاشتن خیلی بهتر از باختن در قرارهای ملاقات است.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    ۷ نکته درباره تمیز کردن حمام

    ۱) حمام یکی از مرطوب‏ترین نقاط خانه است و وجود رطوبت شرایط را برای رشد میکروب‏ها و قارچ‏ها و کپک‎ها فراهم می‏کند. بر اساس نتایج بررسی محققان بهداشت دانشگاه آریزونا، چاه، وان حمام و کف توالت و دوش حمام همگی محل تجمع باکتری‏اند و می‏توانند باعث ایجاد بیماری‏ها‏ی عفونی و اسهال در ساکنان خانه شوند. به علاوه، طبق یافته‏ها‏ی محققان، حتی ویروس سرماخودگی هم در این مناطق دیده شده است. خلاصه اینکه لازم است حمام به طور مرتب شسته و ضدعفونی شود.

    ۲) هفته‏ای یک بار تمام سطوح، شیرها و دستگیره در را با مواد شوینده و آب گرم بشویید و هر دو هفته یک ‏بار کابینت‏ها‏ و قفسه‏ها‏ی داخل حمام و دست‌شویی را با آب گرم و محلول ضدعفونی‏کننده بشویید.

    ۳) بعد از هر بار استحمام، لیف‏ها‏ را بشویید و جایی که هوا جریان دارد آویزان کنید تا کاملا خشک شوند. برای پیشگیری از بیماری‏ها‏ی قارچی بهتر است هر ماه لیف‏ها‏ را تعویض کنید.

    ۴) بعد از هر بار استحمام، پرده حمام را بشویید و هر شش ماه، قبل از این که پر از قارچ و انگل شود آن را تعویض کنید.

    ۵) حمام باید سیستم تهویه مناسب داشته باشد. برای بیرون رفتن رطوبت، هنگام و پس از استحمام پنجره حمام را باز کرده و سیستم تهویه را روشن کنید.

    ۶) هنگام تمیز کردن وان حمام به جای آنکه بیرون وان ایستاده و دستان‌تان را برای تمیز کردن به داخل وان دراز کنید، بهتر است داخل وان رفته و در حالت نشسته کف آن را تمیز کنید. توجه داشته باشید که هنگام کار به تناوب با هر دو دست خود کار کنید و برای آنکه لیز نخورید همیشه از یک دست خود برای حفظ تعادل استفاده کنید. همان‌طور که سطح داخل وان را تمیز می‏کنید، روی زانوهایتان حرکت کرده و به محلی که تمیز می‎کنید نزدیک شوید.

    ۷) در تمیز کردن کف حمام به جای آنکه با زانوهای صاف و کمر خمیده کار کنید، با کمر صاف و زانوهای خمیده کار کنید. این قانونی کلی است که برای تمیز کردن همه جای خانه باید آن را رعایت کرد.

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    مراقبت‌های لازم
    بعد از جراحی زیبایی بینی

    یکی از دغدغه‌های داوطلبان جراحی زیبایی بینی،مراقبت‌های پزشکی بعد از عمل است. با خواندن ۱۴ نکته زیر می‌توانید اطلاعات مفیدی درباره مراقبت‌های بعد از جراحی به دست بیاورید.

    ۱ - در انتهای عمل جراحی روی بینی بیمار قالبی از جنس پلیمر سبک (به جای گچ که سابقا استفاده می‌شد) گذاشته می‌شود.این قالب بین روز چهارم تا هفتم توسط جراح از روی بینی برداشته می‌شود.در طی این مدت لازم است از وارد شدن هر ضربه و نیز از دست زدن به آن اجتناب شود.در همان روز برداشتن قالب.بیمار می‌تواند قبل از مراجعه به مطب به طور کامل به حمام برود و سر و صورت خود را بشوید. در این حالت چسب‌ها شل می‌شود و برداشتن قالب را تسهیل می‌کند.

    ۲ - معمولا هیچ برش و یا بخیه‌ای روی پوست بینی وجود ندارد.در تعدادی از بیماران که بخیه دارند،بین روز چهارم تا هفتم بخیه بینی توسط جراح برداشته می‌شود.

    ۳ - پس از برداشتن قالب،با استفاده از چسب‌های ضدحساسیت روی بینی،سعی می‌شود تا ثبات بیشتری برای بینی در روند ترمیمی تامین گردد.مدت زمان استفاده از این چسب‌ها در بیماران مختلف متفاوت است.

    ۴ - در مواردی که توام با جراحی پلاستیک بینی،جراحی انحراف تیغه بینی نیز انجام شده باشد،در بسیاری از این موارد ورقه‌هایی از جنس سیلیکون به طور موقت در دو طرف تیغه بینی قرار داده می‌شود تا از چسبندگی و عود انحراف جلوگیری شود.این ورقه‌ها معمولا بین هفته اول تا سوم توسط جراح از داخل بینی بیرون آورده می‌شوند.

    ۵ - در طی این چند هفته پس از عمل به علت جمع شدن و خشک شدن ترشحات در داخل بینی ممکن است تنفس مشکل شود.برای رفع این مساله بیمار می‌تواند روزانه در چند نوبت محلول سرم نمکی نرمال را با استفاده از یک سرنگ ۲۰ سی سی بدون سوزن در حالی که در دست‌شویی ایستاده است،در بینی خود بریزد،به طوری که بدون خیس شدن چسب‌ها،مقداری از ترشحات بینی شستشو داده شود و خارج گردد.

    ۶ - تا دو هفته پس از عمل سعی شود از تخلیه ترشحات بینی با فشار خودداری شود.

    ۷ - در بعضی از بیماران در هفته‌های اول پس از عمل ممکن است لب بالا مقداری بی‌حس باشد. این حالت ظرف چند هفته از بین می‌رود.

    ۸ - در طی روزهای اول پس از عمل باید از هر گونه ضربه به بینی پرهیز شود.به عنوان مثال در هنگام خواب باید طاق باز خوابید و در هنگام پوشیدن و درآوردن لباس از لباس‌های دگمه‌دار یا زیپ دار استفاده کرد تا ضربه‌ای به بینی وارد نشود.

    ۹ - در هنگام خوابیدن سعی شود نیم تنه بالاتر از پاها قرار گیرد تا ورم کمتری در ناحیه صورت ایجاد شود.می‌توان در منزل با گذاشتن بالش‌هایی در زیر تشک،شیب حدود ۳۰ درجه را ایجاد کرد.نشستن یا ایستاده بودن در روز اول نه تنها مانعی ندارد بلکه بهتر از این است که بیمار درازکش باشد چرا که این حالت عمودی به کاهش ورم کمک می‌کند.

    ۱۰ - در هفته‌های اول پس از عمل لازم است از فعالیت‌های بدنی شدید و ورزش‌های سنگین اجتناب شود، به ویژه ورزش‌هایی که موجب برافروخته شدن صورت می‌شوند.از ورزش‌های رزمی و یا ورزش‌هایی که با احتمال ضربات توپ به بینی همراه‌اند مدت زمان بیشتری باید اجتناب شود.

    ۱۱ - هیچ محدودیت غذایی وجود ندارد به جز آنکه از خوردن غذاهایی که به جویدن طولانی نیاز دارند،مانند استیک،کباب برگ،ساندویچ و امثال آنها در هفته‌های اول باید پرهیز شود.در طی روزهای اول پس از جراحی بهتر است گوشت و مواد مغذی دیگر ابتدا در مخلوط کن نرم شود تا جویدن کمتری لازم باشد.همچنین از خوردن چای و قهوه داغ در این روزها اجتناب شود.نوشیدن مایعات کافی مانند آب،میوه و سوپ به رفع خشکی دهان کمک می‌کند.

    ۱۲ - در هفته اول پس از عمل سعی شود عطسه با دهان باز انجام شود و از حرکات شدید صورت در هنگام خنده و و نیز ازگریه اجتناب شود.

    ۱۳ - از گذاشتن عینک طبی یا آفتابی به مدت یک ماه خودداری شود.در صورتی که با استفاده از چسب ضد حساسیت عینک به پیشانی متصل شود،از همان روز اول می‌توان از عینک استفاده نمود.

    ۱۴ - به علت چسب‌هایی که پس از عمل روی بینی زده می‌شود،ممکن است در ماه‌های اول پس از عمل پوست بینی چرب تر باشد و نیز در افراد مستعد جوش‌های صورت بیشتر شود که در این موارد داروهای مناسب توسط پزشک تجویز می‌شود.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    جدیدترین و پر فروشترین عطرهای مردانه

    در اینجا به پرفروش ترین و جدیدترین عطرهای دنیا اشاره می کنیم که می توانید با خرید برای خود یا همسرتان، از رایحه جذاب و گرم آنها لذّت ببرید:

    ۱- جان وارواتوس: می گویند که حتّی مرده هم از بوی آن زنده می شود! بیشتر مردم، همواره از بوی این عطر، پرس و جو و تعریف می کنند، این عطر به دلیل گرم بودن آن، مناسب برای فصل زمستان است، محتویات آن شامل اسانسهای: خرمای مدجول، برگهای درخت تمبرهندی، عصاره ی تخم گشنیز، گل کلاری ساج، آجوآن هندی، اورامبر و رایحه ی چرم می باشد.

    ۲- اچ ام (تولید هانی موری)، حاوی اسانس های متنوعی از گلها و گیاهان، که اساس آنها بیشتر شامل، یاس، لیمو، اسطوخودوس(سنبل)، وانیل و شکلات است.

    ۳- لو ایو دی سی، این عطر، بسیار خوشبو (بوی جنگل و درختان آن) و ماندگار است، اسانس آن شامل، گل شاه پسند، نارنگی، سرو، اسانس گیاه یازا، گشنیز، کلاری ساج، گل شمعدانی، زنبق آبی، جوز، زعفران، دارچین سیلان، تنباکو عنبر، وتایور، نافه مشک است.

    ۴- بلک کد( تولید جورجیو آرمانی )، عطری ملایم و سنگین برای تمام روزهای هفته، حاوی اسانسهای، لیمو، ترنج، عطرهای گیاهان مدیترانه ای، چوب گایاک، تخم تونکا.

    ۵- آکوآ دی جیو (تولید جورجیو آرمانی)، عطری سبک و نشاط آور و مناسب برای فصل تابستان، در سالهای اخیر همواره جزء پرفروش ترین عطرها می باشد، شامل اسانس های دریایی و ماندارین(نوعی رایحه ی چینی)، ترنج، نرولی، خرمالو، رزماری، گل لادن، یاس، عنبر، نعناع هندی و زیستوس است.

    ۶- آکوآ ( تولید بولگاری)، بوی آن تقریباً شبیه عطر های "آکوآ دی جیو"، "کیتون" و "فارنهیت" است، اسانس آن حاوی عصاره ی، ماندارین(نوعی رایحه ی چینی)، سانتولینا، پوسیدونیا و عنبر است.

    ۷- سین جان آنفورگیوبل، کاملاً مردانه و رایحه ای میوه ای دارد، حاوی، لیموی سیسیلی، شامپانی، ریحان توسکانی و عرق نیشکر است. واژه ی "آنفورگیوبل" در این عطر به دلیل خاصیّت ماندگار بودن آن است.

    ۸- کلین من، همانطور که از نام این عطر پیداست، رایحه ی این عطر نشاط آور و خنک است، اسانس آن شامل، گریپفروت قرمز، اسطوخودوس انگلیسی، تمشک وحشی، میخک، لیمو، اولیبانام، نعناع هندی و نافه مشک است.

    ۹- هوگو (محصول هوگو باس)، هوگو عطری سلیقه ایست، بعضی عاشق آن و برخی دیگر از آن متنفرند!، این عطر رایحه ای مرطوب (شبیه بوی صنوبر و کاج در جنگل) و تقرییاً شبیه عطر "آکوآ دی جیو" و "ورساچه گرین جین" است، اسانس آن حاوی، سیب سبز، صنوبر، نعناع، برگهای سرو، یاس، اسطوخودوس، ساج، جوانه ی میخک می باشد.

    ۱۰- تاچ فور من (محصول بربرری)، با رایحه ای جدید، سبک و بسیار خوشبو، تابستان امسال از فروش خوبی برخوردار بوده است، این عطر حاوی اسانس، آرتمیسیا، برگهای بنفشه، برگهای درخت ماندارین، فلفل سفید، سرو ویرجینا، جوز، ریشه ی وتیور، دانه ی تونکا و حاوی نرم کننده پوست است.

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    شکم خود را صاف کنید

    ۱- برای سفت شدن شکم یاید حرکات مربوط به آن را هر روز انجام دهید دلیل: عضلات شکم نیاز به استراحت و بهبودی دارند. در طول زمان استراحت است که ماهیچه ساخته می شود. "کتی کیلر" مربی و نویسنده کتاب " تمرین های کتی برای هنر پیشگان" اظهار می دارد که: "انجام تمرین های شکمی برای ۳ تا ۵ روز در هفته موجب می شود شما عضلات سفت، و شکم صافی پیدا کنید."

    ۲- تمرین کامل شکم نیم ساعت طول می کشد دلیل: کیلر معتقد است. "اگر نیم ساعت طول بکشد تا شما احساس کنید عضلات شکمتان در تحرک هستند، پس احتمالا حرکات را اشتباه انجام می دهید. …نحوه انجام دادن حرکات را مجددا بازبینی نمایید و بر روی مدت زمان تمرکز نکنید. همیشه کیفیت مهم تر از کمیت است.

    ۳- دراز نشست خیلی آرام، عضلات را محکم تر می کند دلیل: آنقدر که روند معمولی دراز نشست شما را لاغز می کند، آرام انجام دادن آن به آب شدن چربی ها کمک نمی کند. در حقیقت کندی در انجام حرکات اصلا سودمند نیست. تمرینات باید به شما در هر حالتی کمک کنند: چه بخواهید وارد ورزش کیک بوکس شوید چه بخواهید یک چمدان را از روی زمین بلند کنید. در هر دو حالت ذکر شده شما کارهای خود را که در حالت اسلو موشن (slow motion) که انجام نمیدهید.

    ۴- بهترین زمان برای انجام حرکات شکمی، آخر تمرین ها می باشد دلیل: "گیلبرت ویلت" محقق، فیزیوتراپیست و استاد دانشگاه نبراکسا، دانشکده علوم پزشکی می گوید: "هیچ فرقی نمی کند شما چه زمان ورزش های شکمی را انجام دهید، فقط درست انجام دادن و ثبات در تمرینات است که باید مورد توجه قرار گیرد." بنابراین بهترین زمان وقتی است که احساس کنید می خواهید تمرینات را انجام دهید. اما اگر می خواهید در ابتدای تمرینات حرکات مربوط به شکم را انجام دهید، اول باید خودتان را حسابی گرم کنید. هنگامیکه خون در گردش باشد، می توان به آسانی از بروز بسیاری از آسیب دیدگی ها جلوگیری کرد.

    ۵- با انجام حرکات پایلیت (Pilates ) نمی توانید شکم خود را ۶ تکه کنید دلیل: "کیمبرلی لیون" یک مربی خصوصی در لوس آنجلس معتقد است که: "این حرکات بیشترین تاثیر را بر روی شکم شما می گذارند و اگر آنها را به همراه یک رژیم غذایی سالم انجام دهید، به طور حتم می توانید لایه های مورد نظر خود را بر روی شکم به وجود آورید. شکل شکم، قد و بلندی نیم تنه بالایی شما، جزء اموری هستند که به ژن هایتان ارتباط پیدا می کند."

    ۶- بدون وزنه و دستگاه نمی توانید شکم خود را آب کنیددلیل: شما به هیچ وجه به وزنه نیازی ندارید، البته بسیاری از ورزشکاران برای اینکه توانایی و قدرت خود را افزایش دهند از وزنه استفاده می کنند. لیون می گوید: "بسیاری از دستگاهها و وزنه ها برای استفاده خانم ها طراحی نشده اند، اگر شما به طور مناسب در دستگاه قرار نگیرید، ممکن است فشار به قسمت های که نباید، وارد شود. او برای ما یک نصیحت دیگر هم دارد: به زمین بچسبید که هم موثر است هم ارزان و آنرا در هر جایی به راحتی می توانید پیدا کنید.

    نتیجه بیشتر در زمان کمتر "لیو جردن"، مربی تناسب اندام در مجموعه ورزشی اکینوکس در شهر نیویورک رازها را برای ما فاش می کند:
    حرکات را کمی آرام تر انجام دهید: با چهار شماره بالا بیایید و با ۴ شماره به حالت اول باز گردید. ۵ تا ۱۰ ثانیه در دشوارترین حالت دراز نشست باقی بمانید. حرکات خود را کم کم انجام دهید: این کار باعث می شود تا عضلات شکم از سایر ماهیچه ها جدا شده و تاثیر تمرینات مستقیما بر روی شکم وارد شود.
    شکم خود را صاف کنید انجام این حرکت به شما کمک می کند تا شکمتان را لاغر تر کنید. در حالی که صورتتان در مقابل زمین قرار دارد، بر روی شکم دراز بکشید. وزنتان را بر روی کمر و شکم بدهید و سعی کنید دست ها و پاها را از روی زمین بلند کنید. برای چند ثانیه در این وضعیت باقی بمانید. سپس به موقعیت اولیه باز گردید و یک مرتبه دیگر این حرکت را تکرار کنی.

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    راهنمای خرید اسكنر مناسب

    در عصری زندگی می‌كنیم كه نمی‌توان بدون مطالعه و كسب دانش به یك انتخاب و گزینه مناسب رسید.
    حال اگر این انتخاب برای خرید یك قطعه الكترونیكی باشد، نیاز به داشتن اطلاعات كافی به یك امر لازم و باید تبدیل می‌شود؛ چرا كه فن‌آوری‌های جدید در قالب پارامترها و خصوصیات گنجانده می‌شوند و تفاوت مدل هر قطعه در همین تكنولوژی‌های به كار رفته در آنان است. اسكنر نیز یكی از همین قطعات است كه همزمان با گسترش كاربرد و نقش آن در زندگی دیجیتال، به پیچیدگی‌ها و تكنولوژی‌های آن افزوده می‌شود. زمانی شما فقط می‌توانستید اسكنرها را در یك سازمان یا نهاد بزرگ دولتی بیابید؛ اما اكنون با فراگیر شدن ابزارهای دیجیتال، نقش اسكنر از مفهوم یك قطعه جانبی كامپیوتر فراتر رفته و به یك ابزار حیاتی برای ادارات كوچك و كاربران خانگی تبدیل شده است. چه نوع اسكنری بخریم؟ یك اسكنر مناسب چه خصوصیاتی دارد؟ كدام مدل اسكنر متناسب با نیازهای ما است و سوالاتی مشابه اینها ذهن خریدار اسكنر را به خود مشغول می‌كند و در مرحله بعد با دیدن لیستی از توضیحات فنی هر اسكنر بیشتر سردرگم خواهد بود.
    به همین دلیل در متن زیر نكاتی را كه هنگام خرید اسكنر توجه به آن ضروری است، آورده‌ایم.به گفته یك كارشناس حوزه سخت‌افزار كامپیوتر، هنگام خرید اسكنر باید به دقت و وضوح تصویر آن، شفافیت، عمق رنگ، ناحیه اسكنر، تكنولوژی هداسكن، نرم‌افزار، سرعت و كیفیت خروجی آن توجه شود.
    به گفته وی، معمولا برای اسكن متون و استفاده در نرم‌افزار وضوح ۳۰۰dpi و برای اسكن تصویر وضوح dpiا۲۴۰۰×۱۲۰۰ مناسب است و همچنین عمق رنگ معمول اسكنرها ۴۸بیت است.
    وی افزود: اگر قصد خرید یك دستگاه اسكنر را دارید، در اولین گام انتظارات خود را مرور و لیست كنید. اسكنر مورد نیاز شما دقیقا باید چه توانایی‌هایی داشته باشد؟ مدل اسكنر (تخت، استوانه‌ای یا پرینتری)، اسكن سیاه و سفید یا رنگی، سایز سند اسكن، وضوح تصویر یا اندازه دقت تفكیك‌پذیری مورد نیاز شما برای اسكن، نوع رابط اتصال به كامپیوتر (موازی، USB، SCSI و Firewire)، اسكن فیلم و نگاتیو، سرعت، تعداد اسكن در دقیقه و عمق رنگ از مهم‌ترین مواردی هستند كه باید برای خود مشخص كنید.
    وی مشخصات یك اسكنر مناسب را به طور خلاصه این‌طور بیان كرد:
    از پورت USB۲ پشتیبانی كند، از تكنولوژی هد اسكن CDD استفاده شده باشد و نرم‌افزار اسكن و OCR همراه اسكنر ارائه شود.
    وی همچنین به خریداران توصیه كرد اسكنری را انتخاب كنند كه دارای دكمه‌های كنترلی برای اسكن باشد.
     

     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    توصیه‌های تربیتی به مردها در منزل

    ۱) در مقابل همسر خویش ، گرفتاری های روزانه و حوادث تلخ و ناگوار زندگی را با اخم و چهره عبوس مطرح نکنید.

    ۲) هدیه دادن مهر و محبت را زیاد می کند ؛ به مناسبت های مختلف برای همسر خود هدیه ای هرچند کوچک خریداری و با چهره ای شاد و خندان به او تقدیم کنید.

    ۳) چنانچه کمبودی در منزل مشاهده می شود ، باکمال محبت و خوشرویی تذکر دهید.

    ۴) در حضور همسر خود ، به هیچ وجه از زنان دیگر تمجید نکنید و توانایی های آنها را به رخ وی نکشید.

    ۵) به بستگان همسر خود مانند : پدر و مادر و سایراقوام وی احترام بگذارید و برای دعوت آنان به خانه خود قبل از همسر خود اقدام کنید.

    ۶) هیچ وقت از معاشرت همسر خود با بستگان صالحش جلوگیری نکنید و در معاشرت و دید و بازدید با بستگان وی پیشقدم باشید.

    ۷) با بستگان خود نزد همسرتان درگوشی و نجوا نکنید.

    ۸ ) هیچ گاه همسر خود را به ویژه نزد بستگانش تحقیر نکنید؛ توهین و بی احترامی به همسر از صفا و صمیمیت در زندگی زناشویی می کاهد.

    ۹) هیچ گاه خود را برتر از همسر خود معرفی نکنید. سعی کنید " من " و " تو " در زندگی زناشویی نباشد کلمه " ما " زندگی را گرم و لذتبخش می کند.

    ۱۰) وقتی که همسر شما عصبانی است او را با مهر و محبتآرام کنید.

    ۱۱) برای رفتن به مهمانی و گردش سعی کنید همراه فرزندان و همسر خود باشید و پیشنهاد همسر خود را در این مورد به علت کار و خستگی رد نکنید.

    ۱۲) امتیازات اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و ... فامیل خود را در صورتی که باهمسر شما فاصله اجتماعی و طبقاتی دارند مطرح نکنید.

    ۱۳) کارهای همسر خود ، هرچند کوچک را تحسین کنید. تمجید و ستایش زن به علت روح لطیف و مهربانی که دارد کلید کامیابی در زندگی زناشویی است.

    ۱۴) در قبال همسر خود ، در امور مختلف قدرت نمایی نکنید.

    ۱۵) زحمات و هزینه هایی را که برای پذیرایی خویشاوندان همسر خود صرف می کنید ، هیچ گاه بر زبان نیاورید.

    ۱۶) همسر خود را در خانه محصور و محدود نکنید و وی را از دستیابی به شادی ها محروم نسازید.

    ۱۷) شادی و خنده های خود را در محل کار خود جا نگذارید و فراموش نکنید که همسر شما درخانه هم نیازمند شادی و خنده های شماست.

    ۱۸) کمک کردن در انجام کارهای منزل را فراموش نکنید و بدانید همان مقدار که شما در خارج از منزل خسته می شوید ، زن هم درمنزل از کارهای منزل خسته می شود و نیازمند مساعدت و قدردانی است.
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    مراقب باشید؛
    رایانه شما میهمان ناخوانده دارد!

    بلافاصله به اینترنت وصل می‌شوید ...
    می‌دانید که کارهای زیادی برای انجام دادن دارید. از جستجو برای یک تحقیق درسی گرفته تا ارسال و دریافت نامه‌های الکترونیک، دانلود فایل و نرم افزار و البته در حاشیه، ارتباط همزمان با یک دوست صمیمی که مدت‌ها از شما دور افتاده است.
    چند ساعت بعد تمام فعالیت‌های اینترنتی خود را انجام داده‌اید، اما تنها مسئله‌ای که در طول این چند ساعت متوجه آن نشده‌اید، این است که شما تنها کاربر رایانه خود نبوده‌اید!
    حقیقت خوشایندی نیست اما " تاکید می‌کنم " که شما تنها کاربر رایانه خود نبوده‌اید. متأسفانه، بدون این که حتی فکرش را کرده باشید، رایانه شما از مدت‌ها قبل به عضوی فعال از یک شبکه خرابکاری در اینترنت تبدیل شده و می‌تواند از شخص دیگری غیر از شما فرمان بگیرد.
    کدهای مخرب Bot، عامل مؤثر نفوذ و استفاده غیر مجاز از رایانه‌ها
    اکنون زمان مناسبی است که درباره کدهای مخرب Bot بهنر بدانید ...
    Bot ها، نرم افزارهای بسیار کوچکی هستند که به صورت مستقل و نامحسوس عمل می‌کنند و قادرند که به شکل خود کار یا در واکنش به دستورات دور دست، یک رشته عملکرد تخریبی خاص انجام دهند. رایانه‌های آلوده به Bot علاوه بر کاربران اصلی خود می‌توانند تحت فرمان خرابکارانی باشند که این بدافزارها را تولید و منتشر کرده و آنها را از دوردست کنترل می‌کنند. درست به همین دلیل از رایانه‌های آلوده به Bot، به عنوان" رایانه های زامبی " نام برده می‌شود؛
    Botها به نحوی طراحی می‌شوند تا تعداد بسیار زیادی از رایانه‌ها در سرتاسر جهان را به صورت همزمان به شکل امواج پی‌درپی آلوده کنند. به این ترتیب آنها می‌توانند شبکه‌ای از رایانه‌های آلوده (BotNet) تشکیل دهند که قدرت تخریبی آن برای انجام حملات کلان اینترنتی به مراتب بیشتر از تعداد اندکی از رایانه‌های زامبی شده است.
    این شبکه‌های یکپارچه، بهترین ابزار برای اجرای فرآیندهای کلان تخریبی مانند ارسال وسیع هرزنامه، انتشار گسترده ویروس و نیز افزایش سرقت اطلاعات شخصی و محرمانه است. البته امکان حملات هدفدار اینترنتی و حتی کسب درآمد برای مجرمان اینترنتی از طریق کلیک بر روی برخی لینک‌ها، آگهی‌ها و تبلیغات تحت وب را نیز می‌توان از قابلیت‌های خطرناک BotNet ها برشمرد.
    وسعت شبکه‌های BotNet با قدرت تخریبی آنها نسبت مستقیم دارد. این شبکه‌های مخرب از تنها چند رایانه تا چند صدهزار رایانه آلوده و حتی بیشتر قابل گسترش هستند. جالب این جاست که این شبکه‌ها با قیمت‌های متفاوت و به منظور اجرای حملات اینترنتی هدفدار به افراد یا حتی گروه‌های تبه‌کار فروخته یا اجاره داده می‌شوند.
    BotNetها توسط افراد یا گروه‌های خرابکار، قابل کنترل و برنامه‌ریزی هستند. با استفاده از یک کامپیوتر مرکزی متصل به گروهی از Bot های فعال و در اختیار داشتن دسترسی سطح بالا، می‌توان دستورات مخرب یا دلخواه خود را به این کدهای مخرب تحت فرمان منتقل کرد.
    برخی از این روش‌های کنترل، البته پیچیده‌تر و کمی جدیدتر هستند. برای مثال کنترل BotNet ها از طریق شبکه‌های اشتراکی (P۲P) به مدیر اصلی یک شبکه مخرب امکان می‌دهد تا برای جلوگیری از شناسایی توسط شرکت‌های امنیتی، سرور میزبانی کننده Bot ها را به صورت مرتب تغییر دهد. براساس اعلام Panda Security، یکی از موفق‌ترین شرکت‌های امنیتی در کشف و پاکسازی Bot ها، گسترش استفاده از این روش به علت وسعت، تعداد و تنوع شبکه‌های P۲P ، رفته رفته به مسئله‌ای نگران کننده تبدیل می‌شود.


    ● مشهورترین شبکه های BotNet در اینترنت
    سایت pandasecurity می‌نویسد که شرکت امنیتی پاندا، در پایان سال ۲۰۰۹، فهرستی از مهمترین و بزرگترین BotNet هایی که در حال حاضر در اینترنت پراکنده اند را منتشر کرده است:
    بزرگترین شبکه BotNet در اینترنت با عنوان Zeus، دست کم شامل صدها هزار رایانه آلوده به کدهای مخرب Zbot است که بیشتر فعالیت‌های خود را بر روی کلاهبرداری‌های آنلاین یا حملاتPhishing متمرکز کرده است.
    پس از آن، شبکه مخرب bahama که تنها برای قطع ترافیک اینترنتی به صفحات شرکت Google و هدایت کاربران به پایگاه‌های تبلیغاتی یا مخرب در نظر گرفته شده است. این شبکه تاثیر مهمی بر کاهش درآمد ناشی از نمایش تبلیغات توسط Google داشته است. علاوه بر این، گاهی اوقات شرکت‌هایی که تبلیغات آنها بهGoogle سپرده می‌شود نیز ضررهای هنگفتی را متحمل می‌شوند، زیرا کلیک بر روی تبلیغات آنها، کاربران را به صفحات نامربوط دیگری هدایت می‌کند و در نتیجه این شرکت‌ها، علاوه بر این که تبلیغاتشان نمایش داده نشده، باید مبلغ کلیک‌های انجام شده را نیز بپردارند.
    Asprox ، عنوان شبکه بزرگ دیگری است که پس از چند ماه افت فعالیت، مجددا به نقطه اوج خود باز می‌گردد. آلوده کردن پایگاه‌های اینترنتی و حمله به کاربرانی که از این پایگاه‌های آلوده بازدید می‌کنند، تخصص عملیاتی شبکه Asprox محسوب می‌شود. روند این حملات با قراردادن یک کد JavaScript در وب سایت‌های آلوده آغاز و با تولید یک iFrame (کد HTML با قابلیت اجرایی) مخرب، کامل می‌شود.
    و در نهایت دو شبکه BotNet، به نام‌های Srizbi و Mega_D (Ozdok) که در سرتاسر جهان پراکنده شده، مهمترین ابزار ارسال هرزنامه به رایانه‌های خانگی و شبکه‌های محلی محسوب می‌شوند. آخرین آمارهای پاندا نشان می‌دهد که در مجموع انتشار ۸۵ درصد از کل هرزنامه‌های تولید شده در جهان (۶۰ میلیارد نامه ناخواسته یا آلوده در روز) تنها توسط همین دو شبکه مخرب انجام می‌شود.


    ● وضعیت جهانی کدهای مخرب Bot
    دستیابی به اطلاعات دقیق و قابل استناد، در خصوص وسعت فعالیت شبکه‌های BotNet، به دلایل مختلف غیر ممکن است. اما تخمین زده می‌شود که دست کم ۱۰۰ میلیون رایانه زامبی شده در سرتاسر جهان وجود داشته باشد. این درحالیست که بنابر اعلام لابراتوارهای امنیتی شرکت پاندا، روزانه ۰۰۰/۱۵۰ رایانه جدید در جهان به Bot آلوده می‌شوند.
    البته آنقدر هم بدبین نباشیم زیرا تعداد زیادی از این رایانه‌ها با پیوستن به جامعه امن کاربران و رعایت نکات حفاظتی از شبکه‌های BotNet خارج می‌شوند. اما به هرحال تعداد این رایانه‌ها از تعداد رایانه‌های آلوده شده کمتر است.
    براساس بررسی‌های PandaLabs، میانگین مدت زمانی که رایانه‌های آلوده به Bot به طور فعال و موثر در شبکه‌های خرابکاری ایفای نقش می‌کنند، ۱۰ ماه برآورد شده است. این درحالیست که بیش از ۸۰ درصد رایانه‌های زامبی شده بیش از یکماه تحت فرمان تبه‌کاران حرفه‌ای قرار می‌گیرند. در برخی موارد این مدت زمان تا ۲۴ ماه نیز افزایش می‌یابد. اما در مجموع این دوره زمانی به منطقه جغرافیایی، سطح آگاهی حفاظتی کاربر و استفاده یا عدم استفاده وی از نرم افزارهای ضد ویروس رسمی و بروز مربوط است.
    مراکز سازمانی استرتژیک در معرض حملات کوبنده‌تر و شدیدتری قرار دارند. متأسفانه، علاوه بر تهدیدهایی که Bot ها از خارج بر شبکه‌های محلی، سازمانی و گسترده تحمیل می‌کنند، می‌توانند برای درون محیط‌های سازمانی نیز تهدیدی عمده باشند. بنابر آمارهای موجود، ۲۵ درصد از کل رایانه‌های زامبی شده جهان در محیط‌های سازمانی و متصل به شبکه‌های محلی و گسترده هستند. بنابراین مدیران شبکه به علت حساسیت اطلاعاتی و عملیاتی شرکت‌ها ، باید تمام ملاحظات و جوانب امنیتی را در سرورها و ایستگاه‌های کاری شبکه، رعایت کنند.
    و سخن آخر اینکه ...
    Bot ها تهدید عمده‌ای نخواهند بود اگر:
    - آگاهی امنیتی و حفاظتی شما افزایش یابد.
    - احساس امنیت کاذب خود را کنار بگذارید.
    - بدانید که بسیاری از کدهای مخرب، نامحسوس و به صورت کاملا پنهان فعالیت می‌کنند.
    - به صفحات اینترنتی نا امن و مشکوک توجه نکنید.
    - لینک های نامطمئن و نامه‌های الکترونیکی ناشناس را دنبال نکنید.
    - از نسخه‌های رسمی یک ضد ویروس مطمئن استفاده کنید و آن را بروز نگاه دارید.
    - هرچند روز یکبار رایانه خود را به طور کامل اسکن کنید.
    و در نهایت، آنقدرها هم بدبین نباشید...
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    دلیل بزرگداشت اربعین چیست؟


    .: سوال:

    دلیل بزرگداشت اربعین چیست؟
     

    .: پاسخ:

    اعتبار اربعین امام حسین(ع) از گذشته میان شیعیان و در تقویم تاریخی وفاداران به امام حسین(ع) شناخته شده بوده است. کتاب «مصباح المتهجد» شیخ طوسی که حاصل گزینش دقیق و انتخاب معقول شیخ طوسی است از روایات فراوان درباره تقویم مورد نظر شیعه درباره ایام سوگ و شادی و دعا و روزه و عباردت است، ذیل ماه «صفر» می‌نویسد: نخستین روز این ماه (از سال 121)، روز کشته شدن زید بن علی بن الحسین است.
    روز 20 صفر ـ یعنی اربعین ـ زمانی است که حرم امام حسین(ع) یعنی کاروان اسرا، از شام به مدینه بازگشتند و روزی است که جابر بن عبدالله انصاری، صحابی رسول خدا(ص)، از مدینه به کربلا رسید تا به زیارت قبر امام حسین(ع) بشتابد و او نخستین کسی است که قبر آن حضرت را زیارت کرد.
    در این روز، زیارت امام حسین(ع) مستحب است و این زیارت، همانا خواندن زیارت اربعین است. شیخ طوسی سپس متن زیارت اربعین را با سند به نقل از حضرت صادق(ع) آورده است: السلام علی ولی الله و حبیبه، السلام علی خلیل الله و نجیبه، السلام علی صفی الله و ابن صفیه...
    این مطلبی است که شیخ طوسی، عالم فرهیخته و معتبر و معقول شیعه در قرن پنجم درباره اربعین آورده است. طبعا براساس اعتباری که این روز میان شیعیان داشته است، از همان آغاز که تاریخش معلوم نیست، شیعیان به حرمت آن، زیارت اربعین می‌خوانده‌اند و اگر می‌توانسته‌اند مانند جابر بر مزار امام حسین(ع) گرد آمده و آن امام را زیارت می‌کردند. این سنت تا به امروز در عراق با قوت برپاست و شاهدیم که میلیونها شیعه عراقی و غیر عراقی در این روز بر سر مزار امام حسین(ع) جمع می‌شوند.
    در اینجا و در ارتباط با اربعین، چند نکته را باید توضیح داد.


    1ـ عدد چهل
    نخستین مسأله‌ای که در ارتباط با «اربعین» جلب توجه می‌کند، تعبیر اربعین در متون دینی است. ابتدا باید نکته‌ای را به عنوان مقدمه یادآور شویم:
    اصولا باید توجه داشت که در نگرش صحیح دینی، اعداد نقش خاصی به لحاظ عدد بودن، در القای معنا و منظوری خاص ندارند؛ به این صورت که کسی نمی‌تواند به صرف اینکه در فلان مورد یا موارد، عدد هفت یا دوازده یا چهل یا هفتاد به کار رفته، استنباط و استنتاج خاصی داشته باشد. این یادآوری، از آن روست که برخی از فرقه‌های مذهبی، بویژه آنها که تمایلات «باطنی‌گری» داشته یا دارند و گاه و بیگاه خود را به شیعه نیز منسوب می‌کرده‌اند، و نیز برخی از شبه فیلسوفان متأثر از اندیشه‌ای درباره اعداد یا نوع حروف بوده و هستند.
    در واقع، بسیاری از اعدادی که در نقلهای دینی آمده، می‌تواند براساس یک محاسبه الهی باشد، اما اینکه این عدد در موارد دیگری هم کابرد دارد و بدون یک مستند دینی می‌توان از آن در سایر موارد استفاده کرد، قابل قبول نیست. به عنوان نمونه، در دهها مورد در کتابهای دعا، عدد صد به کار رفته که فلان ذکر را صد مرتبه بگویید، اما این دلیل بر تقدس عدد صد به عنوان صد نمی‌شود. همین طور سایر اعداد طی روزگاران، صورت تقدس به خود گرفته گاه سوء استفاده‌هایی هم از آنها می‌شود. تنها چیزی که درباره برخی از این اعداد می‌شود گفت، آن است که آن اعداد معین نشانه کثرت است. به عنوان مثال، درباره هفت چنین اظهار نظری شده است. بیش از این هر چه گفته شود، نمی‌توان به عنوان یک استدلال به آن نظر کرد.


    عدد «اربعین» در متون دینی
    یکی از تعبیرهای رایج عددی، تعبیر اربعین است که در بسیاری از موارد به کار رفته است. یک نمونه آن که سن رسول خدا(ص) در زمان بعثت، چهل بوده است. گفته شده که عدد چهل در سن انسانها، نشانه بلوغ و رشد فکری است. گفتنی است، برخی از انبیا در سنین کودکی به نبوت رسیده‌اند.
    در قرآن آمده است «میقات» موسی با پروردگارش در چهل روز حاصل شده است. در نقل است که، حضرت آدم چهل شبانه روز بر روی کوه صفا در حال سجده بود. (مستدرک وسائل، ج9، ص329) درباره بنی اسرائیل هم آمده که برای استجابت دعای خود چهل شبانه روز ناله و ضجه می‌کردند. (مستدرک، ج5، ص239)
    اعتبار حفظ چهل حدیث که در روایات فراوان دیگر آمده، سبب تألیف صدها اثر با عنوان اربعین در انتخاب چهل حدیث و شرح و بسط آنها شده است. در این نقلها آمده است که اگر کسی از امت من، چهل حدیث حفظ کند که در امر دینیش از آنها بهره برد، خداوند در روز قیامت او را فقیه و عالم محشور خواهد کرد. در نقل دیگری آمده است که امیرمومنان(ع) فرمودند: اگر چهل مرد با من بیعت می‌کردند، در برابر دشمنانم می‌ایستادم.(الاحتجاج، ص84)
    مرحوم کفعمی نوشته است: زمین از یک قطب، چهار نفر از اوتاد و چهل نفر از ابدال و هفتاد نفر نجیب، هیچ گاه خالی نمی‌شود.(بحار، ج53، ص200)
    درباره نطفه هم تصور بر این بوده که بعد از چهل روز علقه می شود. همین عدد در تحولات بعدی علقه به مضغه تا تولد در نقلهای کهن به کار رفته است، گویی که عدد چهل مبدأ یک تحول دانسته شده است.
    در روایت است کسی که شرابخواری کند، نمازش تا چهل روز قبول نمی‌شود. و نیز در روایت است که کسی که چهل روز گوشت نخورد، خلقش تند می‌شود. نیز در روایت است که کسی که چهل روز طعام حلال بخورد، خداوند قلبش را نورانی می‌کند. نیز رسول خدا(ص) فرمود: کسی که لقمه حرامی بخورد، تا چهل روز دعایش مستجاب نمی‌شود.(مستدرک وسائل، ج5، ص217)
    اینها نمونه‌ای از نقلهایی بود که عدد اربعین در آنها به کار رفته است.


    2ـ اربعین امام حسین(ع)
    باید دید در کهن‌ترین متون مذهبی ما، از «اربعین» چگونه یاد شده است. به عبارت دیگر، دلیل بزرگداشت اربعین چیست؟ چنانکه در آغاز گذشت، مهمترین نکته درباره اربعین، روایت امام عسکری(ع) است. حضرت در روایتی که در منابع مختلف از ایشان نقل شده، زیارت اربعین را یکی از پنج نشانه مؤمن دانسته‌اند.
    این حدیث تنها مدرک معتبری است که جدای از خود زیارت اربعین که در منابع دعایی آمده، به اربعین امام حسین(ع) و بزرگداشت آن روز تصریح کرده است. اما اینکه منشأ اربعین چیست، باید گفت، در منابع به این روز به دو اعتبار نگریسته شده است.
    نخست روزی که اسیران کربلا از شام به مدینه بازگشتند. دوم روزی که جابر بن عبدالله انصاری، صحابی پیامبر خدا(ص) از مدینه به کربلا وارد شد تا قبر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را زیارت کند. شیخ مفید(م413) در «مسار الشیعه» که در ایام موالید و وفیات ائمه اطهار(ع) است، به روز اربعین اشاره کرده و نوشته است: این روزی است که حرم امام حسین(ع)، از شام به سوی مدینه مراجعت کردند. نیز روزی است که جابر بن عبدالله انصاری برای زیارت امام حسین(ع) وارد کربلا شد.
    در کتاب «نزهه الزاهد» هم که در قرن ششم هجری تألیف شده، آمده است: در بیستم این ماه بود که حرم محترم حسین(ع) از شام به مدینه آمدند. (نزهه الزاهد، ص241) همین طور در ترجمه فارسی«فتوح ابن اعثم» (الفتوح ابن اعثم، تصحیح مجد طباطبائی، ص916) و کتاب «مصباح، کفعمی که از متون دعایی بسیار مهم قرن نهم هجری است این مطلب آمده است. برخی عنوان کرده‌اند که عبارت شیخ مفید و شیخ طوسی، بر آن است که روز اربعین، روزی است که اسرا از شام به مقصد مدینه خارج شدند، نه آنکه در آن روز به مدینه رسیدند. (لؤلؤ و مرجان، ص154) به هر روی، زیارت اربعین از زیارتهای مورد وثوق امام حسین(ع) است که از لحاظ معنا و مفهوم قابل توجه است.
     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه


    در هيبت يك هركول

    -- نسلي جديد از خودروهاي لوكس درون‌شهري --
     

    در گوشه‌اي از سالن نمايشگاه بين‌المللي خودروي ديترويت و زير پارچه بزرگ سفيدرنگ، خودرويي آماده رونمايي بود كه به نظر مي‌رسيد حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشته باشد و البته اين‌چنين نيز شد.
    خودروي مفهومي Cadillac XTS Platinum كه قرار است كمتر از 2 سال ديگر، خط توليد آن راه‌اندازي شود، يكي از خبرسازترين محصولات نسل جديد و فوق‌مدرن خودروهاي امروزي است كه غوغاي زيادي در ديترويت به راه انداخت تا آنجا كه آمارهاي ثبت شده نشان مي‌دهند يكي از 3خودروي پرتماشاچي اين نمايشگاه بين‌المللي بوده است. شايد توجه به اين نكته نيز جالب باشد كه به گفته يكي از مديران ارشد كاديلاك Cadillac XTS Platinum در حقيقت نوعي خط و نشان براي ديگر شركت‌هاي رقيب به‌شمار مي‌آيد.
    Cadillac XTS Platinum خودرويي غول‌پيكر و البته باشكوه است كه مي‌توان آن را نمونه‌اي بارز از باز شدن پاي مقوله تاثيرگذاري بصري در دنياي خودروها به حساب آورد. شايد همين چند نكته كافي باشد كه برروي چرم و جير صندلي و قسمت‌هاي مختلف خودرو با استفاده از پرتوهاي ليزرنمايي از طبيعت ديده مي‌شود؛ جايي كه تلفيق گلبرگ‌ها به گل‌هاي اركيده زيبا منجر شده‌اند. خودروهايي كه دهه‌‌هاي گذشته در كاديلاك توليد شده‌اند، همواره ابعادي فراتر از خودروهاي رايج داشته‌اند. اين مشخصه در Cadillac XTS Platinum نيز ديده مي‌شود، البته اين خودروي هيبريدي، تصوير واقعيت يافته‌اي از كارتون‌هايي است كه در آنها دوشاخه‌اي از انتهاي خودرو به پريز برق منزل متصل شده است!
    محصول پرسروصداي كاديلاك، موتوري 6‌سيلندري با ظرفيت 6/3 ليتر دارد. از آن گذشته سيستم هيبريدي نيز در اين خودرو نصب شده است كه مي‌توان آن را از طريق پريز برق مخصوص شارژ كرد از آنجا كه Cadillac XTS Platinum قابليت حركت صرفا با استفاده از الكتريسيته را نيز دارد، مي‌توان از آن به عنوان خودرويي مناسب در سفرهاي كوتاه درون‌شهري نيز استفاده كرد؛ البته شايد وقتي اين خودرو را در حال حركت مي‌بينيد، هرگز تصور نكنيد كه با الكتريسيته حركت مي‌كند.
    مديران ارشد كاديلاك اين رويا را در سر مي‌پرورانند كه Cadillac XTS Platinum در ماه‌هاي آتي به عنوان خودرويي مناسب براي استفاده‌هاي روزمره وارد بسياري از كشورهاي جهان شود. به نظر مي‌رسد اين پيشنهادي سخاوتمندانه باشد، چون با نگاهي به قابليت‌ها و عملكرد مربوط به آنها مي‌توان گفت اين خودرو نه‌تنها دوستدار محيط‌زيست، بلكه از حيث مصرف سوخت دوستدار جيب صاحب خود نيز است. اين خودرو در ادامه طراحي و توليد خودروهاي سري پلاتينيوم كاديلاك و به سفارش جنرال موتورز رونمايي شده است. كاديلاك مدعي است Cadillac XTS Platinum همچون مقر فرماندهي شخصي است كه راننده آن احاطه كاملي بر محيط، جاده و البته سيستم‌هاي داخلي خودرو دارد.

    »امپراتوري تجهيزات الكترونيك
    آنچه در Cadillac XTS Platinum بخوبي پيداست، توجه ويژه به استفاده از طيف گسترده‌اي از فناوري‌هاي نوين الكترونيكي است. اين فناوري از سيستم‌هاي سرگرم‌كننده گرفته تا مسيريابي و رد و بدل اطلاعات، نماي جالب توجهي به فضاي داخلي آن داده‌اند و شايد حتي بتوان مدعي شد راننده آن همچون يك خلبان با انبوهي از سيستم‌هاي فوق‌مدرن سروكار دارد.
    برايان نسبيت، مديرعامل شركت كاديلاك مي‌گويد: Cadillac XTS Platinum بيان ديگري از تلفيق فلسفه، علم و هنر است. راننده‌اي كه در اين خودرو پشت فرمان مي‌نشيند، عملا كمبودي كه براي يك رانندگي لذتبخش مي‌توان متصور شد، احساس نمي‌كند.
    به عنوان مثال كليدهاي مخصوص تنظيم صداي پخش‌كننده موسيقي روي فرمان به گونه‌اي تعبيه شده‌اند كه براحتي و تنها با حركت دادن انگشت شست دست راست و بدون آن كه نياز به برداشتن دست از روي فرمان باشد، تنظيم مي‌شوند. البته شايد تنها نقص خودرو اين باشد كه در همين قسمت به حال رانندگان چپ دستي كه بيشتر كارهاي روزمره حتي تنظيم صداي پخش‌كننده موسيقي را با دست چپ انجام مي‌دهند، فكري نشده است!
    راننده در سرعت‌هاي بالا با انبوه زنگ‌هاي هشداردهنده كنترل مي‌شود. افزايش تدريجي سرعت خودرو موجب روشن شدن چراغ‌هاي قرمز و صورتي O-LED مي‌شود و اين يعني راننده مراقب باش!

    »جلوه‌اي از هنر دست‌دوزي
    در خودروهاي مناسب استفاده‌هاي درون‌شهري كه در اصطلاح به آنها سدان (Sedan) گفته مي‌شود، كمتر پيش مي‌آيد كه شاهد انبوهي از تزئينات لوكس داخلي باشيم؛ اما درخصوص سدان‌هاي لوكس سنتي قضيه فرق مي‌كند و Cadillac XTS Platinum از اين قاعده مستثنا نيست. همچون ديگر خودروهاي سري پلاتينيوم نظيرEscalade Platinum وDTS Platinum ، بخش‌هاي مختلفي از فضاي داخلي اتاق به صورت كاملا دست‌ساز ارائه شده‌اند. كارشناسان خبره كاديلاك، چرم‌دوزي صندلي‌ها و جداره داخلي درها را با دوخت و دوز مخصوص و البته با دقت بالايي انجام داده‌اند.
    از آن گذشته وقتي در فضاي داخلي خودرو قرار مي‌گيريد، ممكن است تصور كنيد درون يك فضاپيماي كوچك نشسته‌ايد؛ جايي كه به جاي استفاده از صفحات رايج نشان‌دهنده سرعت، دور موتور و ديگر مواردي كه پشت فرمان ديده مي‌شود، از فناوري نمايشگرهاي LED ارگانيكي كه از آنها به O-LED ياد مي‌شود، بهره گرفته شده است. اين صفحات در Cadillac XTS Platinum به جاي صفحات نمايشگر قديمي و قسمت پشت فرمان قرار گرفته‌اند. درخشندگي خاص اين نوع نمايشگرها موجب مي‌شود، حتي در روز هم راننده اطلاعات بصري لحظه به لحظه خودرو را در قاب جذابي زير نظر داشته باشد.


    »خداحافظي با انبوه دكمه‌ها
    شركت‌هاي بزرگ خودروسازي براي اين‌كه از قافله رقابت تنگاتنگ با ديگر رقبا عقب نمانند، سعي مي‌كنند امكانات به‌روزتري را در خودروهاي خود نصب كنند. استفاده از سيستم مسيريابي صفحه لمسي از جمله اين امكانات پرطرفدار است. كاديلاك نيز با توجه به اين رويكرد تلاش كرده است تا شمار قابل توجهي از دكمه‌ها و سويچ‌ها را از طريق به‌كارگيري صفحات لمسي از مدار خارج كند. كارشناسان، صفحه لمسي اصلي ‌Cadillac XTS platinum را به «جبهه خاموش» تعبير كرده‌اند؛ زيرا تا زماني كه خودرو روشن نشده است، اين صفحه خاموش و تاريك است؛ اما به محض استارت خوردن امپراتوري صفحه لمسي آن شروع به نفس كشيدن مي‌كند و هيچ‌گاه راننده را در اتخاذ تصميمات منطقي تنها نمي‌گذارد. اين صفحه لمسي را مي‌توان به عنوان قلب تبادل اطلاعات ميان راننده و خودرو در نظر گرفت. از اين‌كه وضعيت هر 4 چرخ در آن به نمايش كشيده مي‌شود تا ساير موارد، همگي نشان‌دهنده اهميت اين قسمت از فضاي داخلي خودروست. البته سرنشينان قسمت عقب خودرو نيز مجموعه‌اي از امكانات را براي سرگرم شدن و لذت بردن از نشستن در خودرو در اختيار دارند. دسترسي به برخي از امكانات ارتباطاتي و انتخاب‌هاي متنوع ارتباطاتي سرگرمي از جمله اين موارد است. نكته جالب در اين خصوص دو صفحه نمايشگري است كه به شكلي كاملا هنرمندانه در قسمت پشتي هريك از دو صندلي جلو جاسازي شده‌اند. سرنشينان عقب مي‌توانند از طريق اين دو صفحه نمايشگر لمسي نه‌تنها به طور لحظه به لحظه در جريان رانندگي و سرعت و وضعيت خودرو قرار گيرند؛ بلكه در صورت تمايل از همان صفحات براي تماشاي دي‌وي‌دي و لذت بردن از موسيقي استفاده كنند.
    برايان نسبيت، مديرعامل شركت كاديلاك مي‌گويد: در Cadillac XTS platiuum حتي به فضاي مورد نياز براي راحتي پاها، زانوها و سر سرنشينان نيز توجه شده است. بدون شك منظور وي از اين جمله اين است كه هيچ‌يك از سرنشينان براي نشستن در خودرو و جا‌به‌جا كردن خود محدوديت خاصي احساس نمي‌كنند.


    »خلق نقش و نگار با ليزر
    باز هم خلاقيت و باز هم نقش فناوري. اين بار صحبت از موتور يا ساير قسمت‌هاي فني خودرو نيست. سراغ روكش صندلي Cadillac XTS platinum و نقش و نگاري كه روي آنها ديده مي‌شود مي‌رويم. مهندسان كاديلاك پس از بررسي‌ شيوه‌هاي مختلف به اين نتيجه رسيدند كه استفاده از پرتوهاي ليزري، بهترين روش براي ايجاد نقش و نگارهاي مختلف روي چرم جير به كار گرفته شده در قسمت‌هاي مختلف داخل خودرو است.
    آنها خوش‌سليقگي خاصي نيز به خرج داده و با الهام گرفتن از طبيعت، لايه‌هاي زيبا و آراسته‌اي از گلبرگ‌هاي كوچك و بزرگ را طراحي كرده و از تركيب آنها گل اركيده زيبايي ترسيم كرده‌اند. كرم روشن رنگ غالب چرم به كار گرفته شده در قسمت‌هاي مختلف داخل Cadillac XTS Platinum است؛ اما براي كنسول كنار صندلي راننده از چرم جيري به رنگ شكلاتي استفاده شده تا تضاد رنگي ايجاد شده زيبايي درون خودرو را دوچندان كند.
    قسمت جلويي و متصل با محل قرار گرفتن دنده نيز از جنس چوب مرغوب پوليش‌كاري شده است. اين قسمت محل قرار گرفتن برخي دكمه‌هاي مرتبط با چراغ‌هاي درون و بيرون خودروست كه به دليل قرار داشتن در برد حركتي دست راننده استفاده از آنها حقيقتا لذتبخش شده است.


    »فقط با يك نوع تاير سازگار است!
    در طراحي Cadillac XTS Platinum تلاش شده است همچون قسمت‌هاي داخلي، بخش‌هاي خارجي خودرو نيز تا حد امكان منحصر به فرد باشد. در اين خودرو از چرخ‌هاي 20 اينچي استفاده شده كه با تايرهاي توليدي شركت Bridgestone پوشيده مي‌شود. نكته جالب توجه اين است كه تايرهاي اين خودرو كاملا سفارشي است و صرفا براي Cadillac XTS Platinum طراحي و توليد شده است. البته اين پايان ابتكارات فناورانه به كار گرفته شده در قسمت چرخ و تايرها نيست.
    مهندسان كاديلاك از حسگرهاي الكترونيكي در هر 4 چرخ استفاده كرده‌اند تا راننده آگاهي ميلي‌ثانيه به ميلي‌ثانيه از وضعيت جاده و تايرها داشته باشد. بدين ترتيب راننده مي‌تواند بهترين تصميم‌ها درخصوص كنترل مسير و حركت خودرو را در كمترين زمان ممكن اتخاذ كند. يكي از مشكلاتي كه رانندگان در حين رانندگي با آن روبه‌رو مي‌شوند، به زمان دور زدن در سرعت‌هاي بالا مربوط مي‌شود.
    در Cadillac XTS Platinum براي اجتناب از اين مشكل از فناوري پيشرفته‌اي در هر چهارچرخ استفاده شده است كه به موجب آن، راننده مي‌تواند خودرو را در هر شرايط آب و هوايي حتي زماني كه سطح جاده خيس است، در پيچ‌هاي زاويه‌دار كنترل كند. از تايرها فاصله مي‌گيريم و باز هم سري به سيستم شارژ خودرو مي‌زنيم. نكته بارزي كه در اينجا به چشم مي‌خورد، در Cadillac XTS Platinum امكان استفاده از دوشاخه براي شارژ باتري خودرو فراهم شده است. در نتيجه در شرايطي نظير پارك خودرو در شب‌هنگام مي‌توان باتري را در مدت تنها 5 ساعت شارژ كامل كرد.


    »تلفيق هوشمندانه منابع توليد قدرت
    در سرعت‌هاي بالا يا زماني كه راننده تصميم آني براي افزايش سرعت خودرو مي‌گيرد، تركيب قدرت موتور بنزيني و نيروي الكتريسيته نيازهاي مورد نظر را پاسخ مي‌دهند. تلفيق عملكرد موتور 6 سيلندر و سيستم برقي خودرو به توليد قدرتي تا 250 اسب بخار منتهي مي‌شود كه براي لذت بردن از رانندگي با Cadillac XTS Platinum كافي است.
    كاديلاك همواره ماموريت داشته تا لوكس‌ترين خودروهاي شركت جنرال موتورز آمريكا را طراحي و روانه بازار كند. اين بار نيز به نظر مي‌رسد موفقيت ديگري از همكاري اين دو برند شناخته شده صورت گرفته است. نگاهي كلي به Cadillac XTS Platinum نشان مي‌دهد طراحان اين خودرو واقعا در نظر دارند تا آن را در ماه‌هاي آينده روانه بازار كنند. در حال حاضر دنيا با بحران سوخت و انرژي دست و پنجه نرم مي‌كند. حال كه اين خودرو موتوري با ظرفيت تنها 6/3 ليتر دارد، مي‌توان گفت خودروي رژيمي منحصر به فردي در آستانه ورود به بازارهاي جهاني قرار دارد. از آن گذشته نبايد فراموش كرد كه اين خودرو هيبريدي است كه استفاده از سيستم برقي آن براي حركت يعني ملايمت بيشتر با محيط ‌زيست.
    برخي كارشناسان و هنرمندان طراح در صنعت خودرو ظاهر Cadillac XTS Platinum را به يك هركول آراسته تشبيه كرده‌اند كه گرچه هيبتي گيرا و حتي شايد تا حدودي ترسناك داشته باشد، اما با نشستن در آن بلافاصله به ياد آرامش لذت از رانندگي مي‌افتيم. تا سال 2012 و ورود اين خودرو به بازارهاي جهان كمتر از 2سال باقي مانده است.
     

    Cadillac XTS Platinum در يك نگاه

    كلاس خودرو: سدان لوكس
    طول: 5 متر و 17 سانتي‌متر
    ارتفاع: يك متر و 50 سانتي‌متر
    عرض: يك متر و 90 سانتي‌متر
    ظرفيت موتور: 6/3 ليتر
    نوع باتري: ليتيوم يوني
    سيستم كنترل چرخ‌ها: كنترل حركت مغناطيسي
    ترمزها: 4 ترمز ديسكي مجهز به سيستم ترمز برقي پارك خودرو
    چرخ‌ها: 20 اينچي
    قدرت موتور: 250 اسب بخار
    صندلي‌ها: روكش جير و چرم با نقش و نگار ايجاد شده با پرتوهاي ليزري

    برروي چرم و جير صندلي و قسمت‌هاي مختلف خودرو با استفاده از پرتوهاي ليزر، نمايي از طبيعت ديده مي‌شود؛ جايي كه تلفيق گلبرگ‌ها به گل‌هاي اركيده زيبا منجر شده‌اند

    از سيستم‌هاي سرگرم‌كننده گرفته تا مسيريابي و رد و بدل اطلاعات، نماي جالب توجهي به فضاي داخلي اين خودرو داده‌اند و شايد حتي بتوان مدعي شد راننده آن همچون يك خلبان با انبوهي از سيستم‌هاي فوق‌مدرن سروكار دارد.

    كاديلاك با استفاده از سيستم مسيريابي تلاش كرده است تا شمار قابل توجهي از دكمه‌ها و سوئيچ‌ها را از طريق به‌كارگيري صفحات لمسي از مدار خارج كند.
     

     
     


    __._,_.___


    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive