به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Sunday, December 23, 2007

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 856)

 
  
 
 
 
 
 
 

856

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 855 :: يکشنبه 2 دي 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

 


باسلام به همه دوستان عزيزم
اولا سالروز ميلاد حضرت مسيح و کريسمس را خدمت همه دوستان بخصوص عزيزان مسيحي، تبريک ميگم. البته طبق تقويم، فردا ميلاد حضرت عيسي هست، اما چون ممکن بود فردا روزانه منتشر نشه، يه روز پيشدستي کردم.

و اما اون عکسي که در بالا گذاشته ام مربوط ميشه به سريال طنز «چارخونه» که اينروزها کلي طرفدار پيدا کرده. در يکي از قسمتهاي پيشين اين مجموعه، «شنبه» (جواد رضويان) بمناسبت تولدش، آهنگي را خونده بود. چون مي دونم خيلي از علاقه مندان اين مجموعه، دوست دارند آهنگهاي خونده شده در اين مجموعه را داشته باشند، به همين دليل، هر ازچند گاهي برخي از اين آهنگها را را براي دانلود مي ذارم (چند وقت پيش هم يک آهنگ ديگر از اين مجموعه براي دانلود گذاشته بودم).
البته امروز علاوه بر اون آهنگ تولد، دو آهنگ ديگه «۶۶۶ سه تا شیش داره با صدای چهارشنبه» و «آهنگ خاک تو سرت چهارشنبه با صداي شنبه» را نيز براي دانلود در زير قرار داده ام.
و اما چرا امروز اين آهنگ (تولد) را گذاشته ام ... آخه امروز سوم دي سالروز تولد خودم هم هست!
راستي همينجا به ايرانيان عزيز خارج از کشور هم قول مي دم به زودي اين مجموعه طنز را براي دانلود آماده کرده و در مجله قرار دهم.

 

لينکهاي دانلود
 

آهنگ تولد باصداي شنبه

 

آهنگ ۶۶۶ سه تا شیش داره با صدای چهارشنبه

 

آهنگ خاک تو سرت چهارشنبه با صداي شنبه


براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (855) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • برترین بازی‌های سال 2007 از نگاه CNET
  • مراسم آغاز سال نو مسیحی در ده مکان مختلف
  • کاهش 54 درصدی واردات بنزین تا پایان آبان ماه
  • معرفي و دانلود فيلم : ژاکوي جذاب/ژاکو لا کروکوان
  • دانلود انيميشن : Ghost in the Shell: Stand Alone Complex
  • آلبوم جديد و زيباي Ahmed El Aisawy  به نام  Momken Netaraf
  • تيتراژ پاياني فيلم سينمايي كلاهي براي باران
  • بهترین نرم افزار مدیریت دانلود FlashGet 1.9.6 Final
  • برنامه محاسبه اوقات شرعي شيعه براي موبايل
  • يه پسر داريم نا نداره؛ تو خوش تيپي تا نداره
  • گزارش ایندیپندنت از برده داری در آمریكا
  • Spokeo، سرویس جالبی برای آگاهی از کارهای دوستان در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی
  • قدیمی ترین روزنامه های ایران
  • اثر منتشرنشده ای از شهید مرتضی مطهری(ره)
  • هشت روش پيشنهادی برای درمان اضطراب
  • پروژه جدید ناتوی فرهنگی در هلند
  • جديدترين شماره از هفته نامه TIME
  • کوله پشتی که برق تولید میکند
  • معناشناسى اوصاف الهى
  • با عرض معذرت از رهی معیری
  • 7 درس از فرهنگ تجارت ژاپني ها
  • چطور در زندگي تغيير ايجاد كنيم؟
  • مخابرات برنده بازار SMS
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

برترین بازی‌های سال 2007 از نگاه CNET
تصاویر نجومی برگزیده ناسا در سال ۲۰۰۷
مراسم آغاز سال نو مسیحی در ده مکان مختلف
کتابخانه تخصصي تاريخ اسلام و ايران
این تبلیغ جالب را ببنید
کفش قلب دوم است
زرد، نارنجی، صورتی، قرمز، سبز...... / جنگلهای پاییزی" آچو" بهشتی پنهان!

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

کاهش 54 درصدی واردات بنزین تا پایان آبان ماه

از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه بیش از 3 میلیارد و 41 میلیون لیتر بنزین وارد كشور شد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی 29/54 درصد كاهش داشته است.
به گزارش خبرگزاری فارس، طی 8 ماه گذشته از ابتدای سال 2 میلیون و 281 هزار و 700 تن بنزین به ارزش 9/1504 میلیون دلار وارد كشور شده است.
این حجم معادل 3 میلیارد و 41 میلیون و 506 هزار و 100 لیتر بنزین می‌باشد. متوسط قیمت هر كیلو بنزین در این مدت 0/7 دلار برآورد می‌شود.
بنابراین گزارش، این میزان بنزین وارداتی از لحاظ وزنی 76/8 درصد و از لحاظ ارزشی 14/5 درصد از كل حجم و ارزش كالاهای وارداتی از ابتدای سال را تشكیل می‌دهد.
این حجم واردات بنزین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل كه 6 میلیارد و 635 میلیون و 807 هزار و 300 لیتر بوده از لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب 17/54 و 29/54 درصد كاهش داشته است.
در 8 ماه گذشته بیش از 3 میلیون و 787 هزار و 831 تن نفت خام به ارزش 1 میلیارد و 769 میلیون دلار به عنوان معوض وارد كشور شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل با 3 میلیون و 77 هزار و 207 تن نفت خام، افزایشی در حدود 710 هزار تن را نشان می‌دهد.
واردات گاز، نفت كوره و نفت سفید در این مدت به ترتیب 130 هزار و 41 تن، 4488 تن و 4501 تن بوده است.
این گزارش حاكی است: جمع كل واردات اقلام فوق به عنوان معوض 8 ماهه حدود 3 میلیون و 926 هزار و 861 تن بوده كه از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل 14/23 درصد رشد را نشان می‌دهد.
اقلام فوق از گمركات اینچه برون، امیرآباد و سرخس وارد كشور شده است.
در این مدت میزان صادرات میعانات گازی كشور نیز 10/5094 میلیون دلار بوده كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 28/65 درصد افزایش داشته است .

هواپيماهاي تركيه بار ديگر شمال عراق را
بمباران كردند

سخنگوي نيروي امنيتي كردستان عراق از بمباران شمال اين كشور جنگ‌زده توسط هواپيماهاي جنگي تركيه در دومين روز متوالي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، "جبار يوسف" گفت كه اين حمله هوايي رأس ساعت سه عصر به وقت محلي در منطقه‌اي متروكه در كوهستان‌ شمال عراق اجرا شد و سه ساعت به طول انجاميد، اما تنها به زمين كشاورزي خسارت زده شد.
ارتش تركيه در خصوص حمله هوايي يكشنبه اظهارنظر نكرد اما شنبه از ادامه عمليات سركوبي عليه جدايي‌طلبان شورشي حزب كارگر كردستان (پ.ك.ك) خبر داده بود.
تركيه اعلام كرد، حق دارد با كردهاي شورشي كه از منطقه خودمختار كردستان عراق براي حمله عليه سربازان ترك استفاده مي‌كنند، مبارزه كند.
"رايان كروكر"، سفير آمريكا در عراق، پيش از انتشار اين گزارش به خبرنگاران گفت: «ما براي برقراري ثبات در عراق كاملاً علاقه‌مند هستيم. من فكر مي‌كنم، هيچ يك از ما نمي‌خواهد ببيند كه اين عمليات نظامي ثبات عراق را به مخاطره بيندازد.»

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

ژاکوي جذاب/ژاکو لا کروکوان 
Jacquou le croquant



کارگردان: لوران بوتونا. موسيقي: لوران بوتونا. مدير فيلمبرداري: اليويه کوکو. تدوين: استن کوله. طراح صحنه: ‏کريستين مارتي. بازيگران: گاسپار اوليل[ژاکو]، ماري ژوزه کروز[مادر ژاکو]، آلبر دوپونتل[پدر ژاکو]، ژوسلن ‏کوئيويرن[کنت نانساک]، چکي کاريو[شواليه]، مالک زيدي[توفو]، اليويه گورمه[کشيش]، بويانا پانيچ[گاليو]، ژوديت ‏ديويس[لينا]. 140 دقيقه. محصول 2007 فرانسه. ‏
سال 1850. ژاکو پسري 9 ساله و تيزهوش زندگي شادمانه اي با والدين فقيرش دارد، کساني که در املاک کنت نانساک ‏مورد استثمار قرار دارند. اما به زودي رفتار کنت بي رحم باعث مي شود تا ابتدا پدر ژاکو زنداني و بعد کشته شود و ‏سپس مادرش بر اثر بيخانماني و سرما بميرد.‏‎ ‎تا اين که شبي زمستاني کشيشي روستايي ژاکوي برهنه و در حال يخ زدن ‏را يافته و به خانه خود مي برد. ژاکو نزد کشيش مانده و به عنوان دستيار وي خدمت مي کند. شواليه نجيب زاده اي از ‏دوستان کشيش نيز به او نظر لطف دارد. سال ها بعد، ژاکو که جواني 20 ساله شده، مصمم است تا از کنت نانساک ‏انتقام بگيرد. اما در اين فاصله دل به دوست دوران کودکي اش لينا نيز باخته و همه او را به دوري از کنت تشويق مي ‏کنند. اما بازگشت ناگهاني کنت و دخترش گاليو در روز مسابقه رقص ساليانه به آتش اختلافات دامن مي زند. گاليو که ‏در کودکي توسط ژاکو از مرگ نجات يافته، قصد دارد دل وي را تصاحب کند. اما ژاکو او را از خود مي راند و کنت ‏نيز در مسابقه رقص از او شکست مي خورد. اما شادماني آنها ديري نمي يابد، چون عمال کنت ژاکو را دزديده و در ‏چاه قصر مي افکنند. شواليه حکم تفتيش خانه کنت را مي گيرد، اما جستجوها بي فايده است. سرانجام ژاکو موفق مي ‏شود به سختي خود را از چاه بالا کشيده و از انبار اسلحه قصر سر در آورد. حال هدف او شوراندن دقانان عليه کنت ‏ظالم و گرفتن انتقام است. شورشيان پيروز شده و قصر کنت به آتش کشيده مي شود. اما اين کار به منزله درگيري ‏شورشيان با قانون و ديوانيان است. ژاکو و دوستانش دستگير مي شوند و به نظر مي رسد پاياني تلخ همچون پدر ژاکو ‏در انتظارشان است. اما گاليو دختر کنت در دادگاه حاضر شده و بر ظلم پدرش، همچنين نجات خود به دست ژاکو در ‏جريان شورش صحه مي گذارد. بعد از محاکمه گاليو کشور را ترک مي کند و ژاکو به همراه عروسش لينا زندگي تازه ‏اي را در روستاي بدون ارباب آغاز مي کنند.‏

چرا بايد ديد؟
اگر دل تان براي ديدن يک فيلم فاخر، عظيم و کلاسيک نما تنگ شده، ژاکوي جذاب بهترين ها را در اختيارتان مي ‏گذارد. و اگر به داستان ها و فيلم هاي اين چنيني فرانسوي علاقمند باشيد و طرفدار الکساندر دوما و حتي بينوايان ‏ويکتور هوگو که چه بهتر!!!‏
ژاکوي جذاب يک داستان با تمامي ويژگي هاي يک فيلم پر ماجرا از نبرد ميان روستايي تهيدست و ارباب ظالم است که ‏مثلثي عشقي نيز به آن افزوده شده و همچون تابلويي از رنگ و موسيقي پرداخته شده است. يکي ديگر از همان ‏محصولات عظيمي که سينماي فرانسه قصد دارد تا با اتکا به آنها صنعت سينماي کشورش را رونق داده و فرانسويان را ‏به ديدن محصولات بومي ترغيب کند. و اگر چنين فيلم هايي بتوانند به بازارهاي خارجي نيز راه يافته و درآمدي کسب ‏کنند که بشود آنها را به پيکر سينماي ملي تزريق کرد، به زيارت دو کار انجام شده است!‏
فيلم بر اساس رمان مشهور و پر فروش اوژن له رو ساخته شده که در سال 1969 دستمايه ساخت ميني سريالي موفق ‏بوده، اما فيلم بوتونا عملاً محصولي دو پاره است. يک ساعت اول فيلم که دوران کودکي ژاکو را به تصوير مي کشد ‏عملاً جذاب تر و پر کشش تر از نيمه دوم آن است که اعمال قهرمانانه و مثلث عشقي ژاکو-لينا-گاليو و درگيري هاي ‏آنان را نشان مي دهد. بزرگ ترين مشکل فيلم لقمه گلوگيري به نام گاسپار اوليل است که با توجه به فيزيک صورت، ‏بازي سرد و پيشينه حضورش در نقش قاتلي چون هانيبال لکتر[که در آن فيلم هم وصله ناجوري بود] نمي تواند همدلي ‏تماشاگر چندان جلب کند. چنين خبطي براي فيلمي که بايد قهرمان آن به خاطر نامش هم که شده بايد به قول ظرفا تيکه ‏اي باشد، سرآغاز افت فيلم است. از طرف ديگر بازي وي در برابر کهنه کاراني چون گورمه و کاريو خالي از هر گونه ‏تازگي است و بازيگر نقش کنت نانساک نيز با وجود فيزيک خوبش نقشي کليشه اي از چنين جانوري را بازي مي کند. ‏اما نقطه قوت فيلم: طراحي صحنه و لباس، موسيقي، بازي لئو لوگران در نقش کودکي ژاکو، تدوين و فيلمبرداري زيباي ‏آن است که در صحنه دوئل کنت و ژاکو به وسيله رقص به اوج مي رسد. هر چند بوتونا تمامي تلاش خود را کرده تا ‏فيلمي يکدست و پر کشش بسازد. ‏
لوران بوتونا متولد 1961 پاريس، فيلمبردار، آهنگساز، تهيه کننده، تدوينگر، نويسنده و کارگردان است. از سال 1980 ‏با ساختن ‏Ballade de la féconductrice‏ وارد سينما شده، اما عمده شهرت و موفقيت خود را مديون کليپ هايي ‏است که براي گروه ‏ABBA‏ ساخته و فيلم هايي تلويزيوني موفقي چون ‏Mylène Farmer: Live à Bercy‏ نيز در ‏کارنامه دارد.‏
ژانر: ماجرا، درام. ‏
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/71496969/jacquou.part01.rar 
http://rapidshare.com/files/71496927/jacquou.part02.rar 
http://rapidshare.com/files/71496878/jacquou.part03.rar 
http://rapidshare.com/files/71496904/jacquou.part04.rar 
http://rapidshare.com/files/71496748/jacquou.part05.rar 
http://rapidshare.com/files/71497268/jacquou.part06.rar 
http://rapidshare.com/files/71496956/jacquou.part07.rar 
http://rapidshare.com/files/71496925/jacquou.part08.rar  
http://rapidshare.com/files/71497274/jacquou.part09.rar 
http://rapidshare.com/files/71496945/jacquou.part10.rar 
http://rapidshare.com/files/71496914/jacquou.part11.rar 
http://rapidshare.com/files/71496877/jacquou.part12.rar 
http://rapidshare.com/files/71497280/jacquou.part13.rar 
http://rapidshare.com/files/71497420/jacquou.part14.rar 
http://rapidshare.com/files/71496660/jacquou.part15.rar

رمز فايل: areg

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex

سري کارتون زيباي Ghost in the Shell: Stand Alone Complex
در 26 قسمت


Genres: Drama, Mecha, Military, Mystery, Police, Science Fiction, Shounen

Plot Summary: In the future, life between the digital and physical world has been blurred. The boundary of technology and humanity has been stretched beyond imagination with lives being led in both the electronic and physical worlds. With the melding of man and machine – a new cybernetic level of existence is being created - An existence that continues to redefine mankind.
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال؛ به زبان ژاپني و زيرنويس انگليسي)
Ghost_in_the_Shell_-_Stand_Alone_Complex_07.rmvb
Ghost_in_the_Shell_-_Stand_Alone_Complex_03.rmvb
Ghost_in_the_Shell_-_Stand_Alone_Complex_02.rmvb
Ghost_in_the_Shell_-_Stand_Alone_Complex_11.rmvb
Ghost_in_the_Shell_-_Stand_Alone_Complex_08.rmvb
Ghost_in_the_Shell_-_Stand_Alone_Complex_10.rmvb
Ghost_in_the_Shell_-_Stand_Alone_Complex_01.rmvb
Ghost_in_the_Shell_-_Stand_Alone_Complex_15.rmvb
Ghost_in_the_Shell_-_Stand_Alone_Complex_16.rmvb
Ghost_in_the_Shell_-_Stand_Alone_Complex_14.rmvb
Ghost_in_the_Shell_-_Stand_Alone_Complex_17.rmvb
Ghost_in_the_Shell_-_Stand_Alone_Complex_18.rmvb
Ghost_in_the_Shell_-_Stand_Alone_Complex_20.rmvb
Ghost_in_the_Shell_-_Stand_Alone_Complex_19.rmvb
Ghost_in_the_Shell_-_Stand_Alone_Complex_21.rmvb
Ghost_in_the_Shell_-_Stand_Alone_Complex_26.rmvb
Ghost_in_the_Shell_-_Stand_Alone_Complex_25.rmvb
Ghost_in_the_Shell_-_Stand_Alone_Complex_24.rmvb
Ghost_in_the_Shell_-_Stand_Alone_Complex_06.rmvb
Ghost_in_the_Shell_-_Stand_Alone_Complex_22.rmvb
Ghost_in_the_Shell_-_Stand_Alone_Complex_23.rmvb
Ghost_in_the_Shell_-_Stand_Alone_Complex_04.rmvb
Ghost_in_the_Shell_-_Stand_Alone_Complex_12.rmvb
Ghost_in_the_Shell_-_Stand_Alone_Complex_05.rmvb
Ghost_in_the_Shell_-_Stand_Alone_Complex_09.rmvb
Ghost_in_the_Shell_-_Stand_Alone_Complex_13.rmvb

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

----------------------------------------------------------------------

قابل توجه شما ایرانیان عزیز خارج از کشور !
با همکاری دوست بسیار عزیزم «benz223@gmail.com» هر هفته، روزهاي جمعه يک فيلم سينمائي ايراني براي مشاهده آنلاین (و یا دانلود) تقدیم می گردد.

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: عربي

Momken Netaraf
باصداي Ahmed El Aisawy


آلبوم جديد و زيباي Ahmed El Aisawy  به نام  Momken Netaraf با دو کيفيت
 

  Song 64 Kb 128 Kb
1 .
Eh El Hekaya
Download Download
2 .
El Banat
Download Download
3 .
El Gad
Download Download
4 .
El Sabah Rabah
Download Download
5 .
Leila Helwa
Download Download
6 .
Mesirna Lebadena
Download Download
7 .
Momken Netaraf
Download Download
8 .
Rabena Kebeer
Download Download
9 .
Sabat El Gharam
Download Download
10 .
Shewayet Gerah
Download Download

 

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

تک موزیک

تيتراژ پاياني فيلم سينمايي كلاهي براي باران
با صداي رضا عطاران و محمد توسلي



 

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

بهترین نرم افزار مدیریت دانلود
FlashGet 1.9.6 Final

 

هدف از ساخت این برنامه افزایش سرعت دانلود و مدیریت قوی بر روی فایل های دانلود شده، بوده است این برنامه فایلها را به طور مجازی به چند قسمت تقسیم میکند و هر قسمت را جداگانه دانلود میکند، این عمل باعث افزایش سرعت تا 500٪ خواهد شد. توسط FlashGet میتوانید فایل های حجیم حتی تا چند گیگابایت را به راحتی دانلود کنید، کلاً برنامه قوی هست و فایل مورد نظر شما را با تمام قدرت از روی سرور دانلود میکند، شاید با سایت هایی برخورد کرده اید که اجازه نمیدهند توسط برنامه های مدیریت از روی آنها فایل دانلود کنید اینجاست که FlashGet به کمک شما میاید، تقریباً در 60٪ موارد میتوانید با FlashGet این گونه فایل ها را دانلود کنید. FlashGet را میتوانید به گونه ای تنظیم کنید تا بعد از اتمام دانلود، ارتباط اینترنتی را قطع کند و یا اگر خواستید کامپیوتر را نیز خاموش کند، این دو قابلیت از ابتکارات این برنامه بود، که بعدها برنامه های دیگر هم این قابلیت را به خود افزودند.

برخی از قابلیت های کلیدی نرم افزار FlashGet 1.9.6 Final:
- استفاده بسیار ناچیز از منابع سیستم از جمله Ram و CPU
- اسکن File های دانلود شده به وسیله آنتی ویروسی
- افزایش سرعت دانلود از 6 تا 10 برابر به وسیله تکنیک MHT یا Multi-server Hyper-threading
- استفاده از تکنیک های (UDCT, Ultra Disk Cache Tech) برای محافظت از هارد دیسک و جلوگیری از خراب شدن File های دانلود شده
- پشتیبانی از پروتکل های مختلف از جمله : RSTP، MMS، BT، FTP، HTTP
- دسته بندی خودکار File های دانلود شده برای دسترسی سریعتر کاربران به آنها
- جستجو برای پیدا کردن سریع ترین لینک دانلود
- قابلیت زمان بندی برای شروع و پایان دانلود ها
- قابلیت قطع اتصال از اینترنت و یا خاموش کردن کامپیوتر پس از اتمام دانلود
- پشتیبانی از اکثر مرورگرهای رایج از جمله : Netcape ، Opera ، Internet Explorer و ...
- قابلیت تعیین محدوده سرعت دانلود به صورت دستی ، مناسب برای دانلود File ها و وب گردی به صورت همزمان
- پشتیبانی از انواع Proxy Server ها
- نظارت حافظه ی کلیپ بورد برای دریافت خودکار لینک های دانلود
- نوار ابزار جستجو فایل
- قابلیت دانلود File های Torrent
- پشتیبانی از eMule/ed2k
- قابلیت شناسایی کوکی های سایت Rapidshare و دانلود از طریق اکانت پرمیوم شخص
- پشتیبانی از ویندوز ویستا
- پشتیبانی از 20 زبان زنده دنیا
- رایگان ، پاک و عاری از هرگونه برنامه ی جاسوسی و مخرب
- و ...


لينک دانلود  (حجم فايل حدود 4 مگابايت مي باشد)
 

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

دنياي موبايل

برنامه محاسبه اوقات شرعي شيعه براي موبايل


با استفاده از اين برنامه مي توانيد به اوقات شرعي شيعه در تمام روزهاي سال دسترسي داشته باشيد. اين برنامه براي سال 1385 هجري شمسي طراحي شده است ولي مي توان آن را با دقت حدود يک دقيقه براي سالهاي ديگر نيز به کار برد. اين برنامه حاوي اطلاعات تمامي مراکز استانها مي باشد و همچنين مي توانيد با داشتن طول و عرض جغرافيايي و اختلاف ساعت يک شهر با گرينويچ اوقات شرعي را براي يک شهر جديد نيز بدست آوريد. اين برنامه قابليت پخش اذان در هنگام فرا رسيدن وقت نماز را دارد. مي توانيد هشدارهايي را در برنامه براي زمانهاي خاص مانند چند دقيقه قبل از طلوع آفتاب نيز تعيين کنيد. اين برنامه نيمه شب شرعي يعني هنگام قضا شدن نمازهاي مغرب و عشا (البته بنا به فتواي بعضي از مراجع) را نيز نشان مي دهد. مي توانيد براي هشدارها از لرزاننده گوشي نيز استفاده کنيد.

لينک دانلود

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

الإمام الصادق (عليه السلام) : طَلَبتُ حُبَّ اللهِ عزّوجلّ فوَجَدتُهُ في بُغضِ أهلِ المَعاصي .

امام صادق(عليه السلام) : دوستى خداى عزوجل را جُستم آن را در دشمنى با گنهكاران يافتم.

(مستدرك الوسائل : 12 / 173 / 13810)

 

 

روزشمار عاشورا
vinchester60@yahoo.com

3/10/86
بیست و شش روز دیگر خاموش می¬شود.

خوردن هر خاکی حرام است مگر تربت امام حسین (ع) به قصد استشفاء . (کتاب سحاب رحمت)

کيست حسين را ياري کند؟

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

عربی بدوی گرسنه از بیابان گذر میکرد تا به کنار نهر آبی رسید ، دید که مردی عرب سفره ای پر از نان و گوشت را جلو خود گذارده و لقمه ها را پشت سر هم با لذت میخورد . مرد گرسنه آمد و جلو مرد عرب نشست ، عرب در حین خوردن غذا چشمش به مرد بدوی افتاده و پرسید : یا اخی از کجا می آیی ؟ مرد در جواب گفت : از قبیله تو می آیم
مرد عرب پرسید : از منازل من گذر کردی ؟
مرد گرسنه جواب داد : آری بسیار معمور و آبادان دیدم
عرب شادمان شده پرسید : سگ من که بقاع نام دارد را دیدی ؟
- آری دیدم ، گله گوسفندان ترا چنان نگهبانی می کند که از یک فرسنگی گرگ را جرات نزدیک شدن نیست .
- عرب که از خوشحالی در پوست خود نبود پرسید : پسرم خالد را دیدی ؟
- آری در مکتب پهلوی معلم نشسته بود و به آواز بلند قران می خواند
- مادر خالد را دیدی ؟
- به ، به در تمام عرب چون او زنی نیست به کمال عفت و طهارت و غا یت عصمت
- شتر آبکش مرا دیدی ؟
- به غایت فربه و تازه بود چنانکه پشتش به کوهان برابر شده بود .
- قصر مرا هم دیدی ؟ زیبا بود ؟ از معماری آن چه نظری داری ؟
- ایوان او سر به کیوان رسانده بود و من هرگز عالی تر از آن بنائی ندیده ام .
عرب چون احوال خانمان معلوم کرد و دانست که هیچ مکروهی نیست ، به فراغت نان و گوشت به قدر سیری بخورد و به مرد بدوی هیچ نداد و بعد از سیر شدن سفره را جمع کرده در انبان گذاشت و محکم ببست .
بدوی گرسنه که دید خوش آمد گفتن او نتیجه ای نبخشید ، ملول شد . در این وقت سگی بدان جا رسید . صاحب انبان استخوانی که از گوشت مانده بود پیش سگ انداخت و برخاست تا برود .
بدوی بی طاقت شد و گفت : اگر سگ تو بقاع زنده می بود ، درست به این سگ می مانست
عرب گفت : مگر بقاع من مرده است ؟
- بلی در پیش من مرد . بقای عمر تو باد .
- سبب مردن او چه بود ؟
- از بس گوشت شتر آبکش تو را بخورد ، کور شد . بعد آن بمرد
- شتر آبکش مرا چه آفت رسیده بود که بمرد ؟
- او را در تعزیت مادر خالد کشتند .
- مگر مادر خالد نیز بمرده است ؟
- بلی ، از بسکه نوحه میکرد و سر بر گور خالد می کوفت ، مغزش خلل یافت
- مگر خالد من هم بمرده است ؟
- بلی و سبب مردنش زلزله ای بود که قصر و ایوانی که ساخته بودی را خراب کرده و خالد در زیر آوار بماند .
مرد عرب که اخبار وحشتناک را استماع نمود ، انبان نان و گوشت را به کناری افکنده و بر سر کوبان و نوحه کنان راه بادیه را در پیش گرفت ، بدوی گرسنه انبان بربود و فرار نموده در گوشه ای به خوردن ما بقی نان و گوشت مشغول گشت .

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:
شما می گویید که علی(ع) بعد از پیامبر(ص) امام بر حق بوده است، پس چرا در مدتی که پیامبر(ص) بیمار بود حتی در یک نماز علی (ع) پیش نماز مردم نشد؟! زیرا امامت صغری دلیلی برای امامت کبری است.
 


 

پاسخ:

قبل از پرداختن به جواب سؤال، تذکر چند نکته ضروری است:

● مفهوم امامت:
امامت در لغت به معنای پیشوایی و رهبری است و هر کسی که متصدی رهبری گروهی شود «امام» نامیده می شود خواه در راه حق باشد یا در راه باطل[1]
اما در اصطلاح علم کلام، امامت عبارت است از: «ریاست همگانی و فراگیر بر جامعه ی اسلامی در همه ی امور دینی و دنیوی »[2] یعنی امامت مثل نبوت است و وظائف صاحب این منصب، ادامه ی وظایف پیامبر(ص) است و فقط فرق آن در این است که در نبوت، دریافت و ابلاغ وحی مطرح است ولی در امامت چنین چیزی نیست.

● صفات و شرایط امامت:
از دیدگاه شیعه شرایط اصلی و اساسی برای امامت عبارت است از: علم وسیع و عصمت (مصونیت داشتن از گناه و خطا) بنابراین شناختن چنین فردی فقط از طریق وحی امکان پذیر است.

● امامت و ولایت حضرت امیرالمؤمنین علی (ع):
آیات و روایات زیادی وجود دارد که حقانیت امامت و ولایت حضرت علی (ع) را اثبات می کند و به جهت اختصار فقط به بعضی از آن ها اشاره می گردد:
1. در آیه ی شریفه آمده است: (انما ولیکم الله و رسوله والذین یقیمون الصلوة و یؤتون الزکؤة و هم راکعون)[3] « ولی شما تنها خدا، پیامبر(ص) اوست و کسانی که ایمان آورده اند همان کسانی که نماز برپا می دارند و در حال رکوع زکات می پردازند ». با توجه به روایات متعددی که علمای شیعه و اهل سنت نقل کردند این آیه ی مبارکه در شأن حضرت علی(ع) نازل شده است و به ولایت حضرت علی (ع) تصریح کرده است[4]. به ویژه آن که کلمه ی «ولی» در آیه ی فوق نمی تواند به معنای دوست و یاور باشد؛ چون دوستی و یاری مربوط به همه ی مسلمانان است، نه فقط آنان که در حال رکوع انفاق می کنند.
2. آیه ی شریفه ی «انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت ویطهرکم تطهیراً)[5] بر عصمت حضرت علی (ع) و یازده فرزندش (ع) دلالت دارد . در این آیه خداوند متعال می فرماید: «همانا خداوند اراده کرده است ناپاکی و آلودگی را از شما اهل بیت دور ساخته و شما را پاک و پاکیزه گرداند». احادیث زیادی که از طریق علمای شیعه و سنی وارد شده نشان می دهد این آیه ی شریفه، درباره ی حضرت پیامبر(ص) اعظم (ع) و اهل بیت آن حضرت نازل شده است.[6] هر انسان عاقل و اندیشمندی می داند اساسی ترین مسأله ی اجتماعی که همان حکومت است باید در دست صالحترین افراد باشد بنابر این خرد روا نمی دارد با وجود معصوم در جامعه، حکومت در دست دیگران باشد.
3. پیامبر(ص) پس از نزول آیه ی « وانذر عشیرتک الاقربین» در باره ی علی(ع) فرمودند: «هذا اخی و وصیی و خلیفتی فیکم فاسمعوا له و اطیعوا» این علی برادر و وصی و جانشین من است در میان شما، به سخن او گوش فرا دهید و از وی اطاعت کنید.[7]
4. پیامبر(ص) در مناسبت دیگری، خطاب به شماری از صحابه درباره ی علی (ع) فرمودند:« ان علیا منی و انا منه، و هو ولی کل مؤمن بعدی» علی از من است و من از او و او پس از من سرپرست و صاحب اختیار همه ی مؤمنان است. [8]
5. سلمان، ابوذر و مقداد (رضوان الله علیهم) نقل می کنند، از رسول اکرم (ص) شنیدیم که می فرمود: «علی (ع) با حق است و حق نیز با علی (ع)».[9]
6. رسول خدا (ص) به امیرالمؤمنین (ع): فرمود: «حق با تو است و حق بر زبان و قلب و بین دو چشم تو است، و ایمان با خون و گوشت تو عجین شده است، همانطور که با خون و گوشت من عجین است».[10]
7. ابن عباس می گوید از رسول خدا شنیدم که می فرمود: «من و علی و حسن و حسین و نه نفر از اولاد حسین پاک و معصوم هستیم».[11]
پس با توجه به این آیات و روایات، حضرت علی (ع) دارای صفات و شرایط امامت بوده و حقانیت آن حضرت ثابت است.[12]
اما در باره ی سؤالتان که چرا امام علی (ع) در هنگام بیماری پیامبر(ص) اعظم (ص) امام جماعت مردم نشدند، در پاسخ می گوییم: اولا؛ هیچ دلیلی نداریم که امام جماعت بودن در زمان حیات پیامبر(ص) از شرایط امامت باشد.
ثانیا؛ مواردی که حضرت امیر المؤمنین علی (ع) به جای پیامبر اکرم(ص) نماز خواندند، بیشتر از دیگران می باشد.[13] مثلا زمانی که پیامبر برای جنگ تبوک از مدینه خارج شده بودند، علی بن ابی طالب(ع) را در مدینه به جای خویش باقی گذاشتند تا هم به اقامه ی نماز بپردازد و هم سایر مسایل مدینه را در غیاب پیامبر اداره نماید و در همین مناسبت پیامبر(ص) به علی(ع) فرمودند: « انت منی بمنزلة هارون من موسی الا انه لا نبی بعدی» موقعیت تو نسبت به من همچون موقعیت هارون نسبت به موسی است جز آنکه پس از من رسولی نخواهد بود.[14]
ثالثا؛ اقامه ی نماز جماعت دلیل افضلیت بر دیگران نمی باشد، برای این که افرادی از قبیل سعد بن عباده، زید بن حارثه، عثمان و دیگران نیز به جای پیامبر(ص) اقامه ی نماز جماعت کرده اند.[15] در حالی که هیچ کس برای آنان فضیلت ویژه ای، در راستای خلافت و ولایت قائل نشده است.
نتیجه می گیریم که امامت صغری هیچ ربطی به امامت کبری ندارد و هیچ فضیلتی را که در راستای خلافت و ولایت مورد استنباط قرار گیرد، ثابت و یا نفی نمی کند.

--------------------------------------
[1] آیت الله مصباح یزدی، آموزش عقاید، ص298.
[2] همان.
[3] مائده، 55.
[4] تفسیر نور الثقلین، ج1، ص643؛ منهاج البراعة، ج دوم، ص 350.
براى اطلاع بيشتر به كتاب" احقاق الحق" جلد دوم و" الغدير" جلد دوم و" المراجعات" مراجعه شود. تفسير نمونه، ج‏4، ص: 426.
[5] احزاب، 33.
[6] صحیح مسلم،کتاب فضایل صحابه، باب 9؛ مجمع الزواید، هیثمی، ج9، ص203.
[7] تهذیب الآثار، ابن جریر طبری، ج3، ص62.
[8] سنن ترمذی،ج5، ص632؛ سنن نسائی، ج5، ص132.
[9] بحارالانوار، ج 38، ص 30 (إن علیاً مع الحق والحق معه...).
[10] الغدیر، ج 3، ص 179: (إن الحق معک والحق علی لسانک و فی قلبک و بین عینیک والایمان مخالط لحمک و دمک کما خالط لحمی و دمی).
[11] ینابع المودة، ص 534: (عن ابن عباس قالب سمعت رسول الله (ص) یقول: انا و علی و الحسن و الحسین و تسعة من ولد الحسین مطهرون معصومون).
[12] البته دلالت دو آیه شریفه مذکور بر مدعای ما نیاز به توضیح زیادی است که این مقاله از آن قاصر است.
[13] بحارالانوار، ج 22، ص 249
[14] السیرة النبویة، ابن هشام، ج4، صص519 و 520.
[15]و من قدمهم للصلاة فأمير المؤمنين كان يصلي بالمدينة أيام تبوك و في غزوة الطائف و فدك و سعد بن عبادة على المدينة في الأبواء و ودان و سعد بن معاذ في بواط و زيد بن حارثة في صفوان و بني المصطلق إلى تمام سبع مرات و أبا سلمة المخزومي في ذي العشيرة و أبا لبابة في بدر القتال و بني قينقاع و السويق و عثمان في بني غطفان و ذي أمر و ذات الرقاع و ابن أم مكتوم في قرقرة الكدر و بني سليم و أحد و حمراء الأسد و بني النضير و الخندق و بني قريظة و بني لحيان و ذي قرد و حجة الوداع و الأكيدر و سباع بن عرفطة في الحديبية و دومة الجندل و أبا ذر في حنين و عمرة القضاء و ابن رواحة في بدر الموعد و محمد بن مسلمة ثلاث مرات و قد قدم عبد الرحمن بن عوف و معاذ بن جبل و أبا عبيدة و عائشة بن محصن و مرثد الغنوي. عماله ولى عمرو بن حزم الأنصاري نجران و زياد بن أسيد حضرموت و خالد بن سعيد العاص صنعاء و أبا أمية المخزومي كندة و الصدق و أبا موسى الأشعري زبيد و زمعة عدن و الساحل و معاذ؛ همان.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

گشتاسب به ظاهر یا به باطن از شنیدن فرجام بد پسرش پریشان می‌شود و از جاماسب می‌پرسد اگر من تخت و تاج شاهنشاهی‌ام را به او بسپارم مرگ از او دور می‌شود یا نه؟ که جاماسب پاسخ منفی می‌دهد:
که از چرخ گردان یابد گذر؟
ازین بر شده تیز‌چنگ اژدها
به مردی و دانش که یابد رها؟
گشتاسب باز به فکر فرو می‌رود.
وقتی فردا صبحش گشتاسب قاطع و بی‌تشویش اسفندیار را به سیستان و به دست به بند کردن رستم حواله می‌دهد هیچگاه دقیق معلوم نمی‌شود که آیا گشتاسب با آگاهی از فرجام بدی که پیش‌گویی شده این تصمیم را گرفته یا همانطور که جاماسب گفته سرنوشت این بدی را برای اسفندیار خواسته است؟!
اما در انتهای داستان که تن بی‌جان اسفندیار را به دربار ایران می‌آورند پشوتن بدون کمترین احترام به نزدیک تخت شاهی می‌رود و بر گشتاسب که تنها بخاطر قدرت‌طلبی پسرش را اینگونه به کشتن داده زبان به نفرین و ناسزا باز می‌کند و سپس رو به جاماسب می‌کند و او را دروغ‌گو و بدکیش و بد‌رای می خواند:
میان کیان دشمنی افکنی
همی این بدان آن بدین برزنی
ندانی همی جز بد آموختن
گسستن ز نیکی بدی توختن
یکی تخم کشتی تو اندر جهان
کزان بد روی آشکار و نهان
بزرگی به گفتار تو کشته شد
که روز بزرگان همه گشته شد
تو آموختی شاه را راه بد
ایا پیر بدکیش و بدخواه بد
تو گفتی که هوش یل اسفندیار
بود در کف رستم نامدار
و در حقیقت پشوتن آن فال و پیش‌گویی نخست را جزو توطئه بر علیه اسفندیار می‌داند و جاماسب را طراح این توطئه می‌خواند!

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة النحل آيات: 128 محل نزول: مکه

 
بِالْبَيِّنَاتِ وَالزُّبُرِ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ 44 أَفَأَمِنَ الَّذِينَ مَكَرُواْ السَّيِّئَاتِ أَن يَخْسِفَ اللّهُ بِهِمُ الأَرْضَ أَوْ يَأْتِيَهُمُ الْعَذَابُ مِنْ حَيْثُ لاَ يَشْعُرُونَ 45 أَوْ يَأْخُذَهُمْ فِي تَقَلُّبِهِمْ فَمَا هُم بِمُعْجِزِينَ 46 أَوْ يَأْخُذَهُمْ عَلَى تَخَوُّفٍ فَإِنَّ رَبَّكُمْ لَرؤُوفٌ رَّحِيمٌ 47 أَوَ لَمْ يَرَوْاْ إِلَى مَا خَلَقَ اللّهُ مِن شَيْءٍ يَتَفَيَّأُ ظِلاَلُهُ عَنِ الْيَمِينِ وَالْشَّمَآئِلِ سُجَّدًا لِلّهِ وَهُمْ دَاخِرُونَ 48 وَلِلّهِ يَسْجُدُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ مِن دَآبَّةٍ وَالْمَلآئِكَةُ وَهُمْ لاَ يَسْتَكْبِرُونَ 49 يَخَافُونَ رَبَّهُم مِّن فَوْقِهِمْ وَيَفْعَلُونَ مَا يُؤْمَرُونَ 50 وَقَالَ اللّهُ لاَ تَتَّخِذُواْ إِلـهَيْنِ اثْنَيْنِ إِنَّمَا هُوَ إِلهٌ وَاحِدٌ فَإيَّايَ فَارْهَبُونِ 51 وَلَهُ مَا فِي الْسَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَلَهُ الدِّينُ وَاصِبًا أَفَغَيْرَ اللّهِ تَتَّقُونَ 52 وَمَا بِكُم مِّن نِّعْمَةٍ فَمِنَ اللّهِ ثُمَّ إِذَا مَسَّكُمُ الضُّرُّ فَإِلَيْهِ تَجْأَرُونَ 53 ثُمَّ إِذَا كَشَفَ الضُّرَّ عَنكُمْ إِذَا فَرِيقٌ مِّنكُم بِرَبِّهِمْ يُشْرِكُونَ 54

 

ترجمه فارسي مکارم

(از آنها بپرسيد كه) از دلايل روشن و كتب (پيامبران پيشين آگاهند!) و ما اين ذكر ( قرآن) را بر تو نازل كرديم، تا آنچه به سوى مردم نازل شده است براى آنها روشن سازى; و شايد انديشه كنند! «44» آيا توطئه‏گران از اين ايمن گشتند كه ممكن است خدا آنها را در زمين فروبرد، و يا مجازات (الهى)، از آن جا كه انتظارش را ندارند، به سراغشان آيد؟! «45» يا به هنگامى (كه براى كسب مال و ثروت افزونتر) در رفت و آمدند، دامانشان را بگيرد در حالى كه قادر به فرار نيستند؟! «46» يا بطور تدريجى، با هشدارهاى خوف‏انگيز آنان را گرفتار سازد؟! چرا كه پروردگار شما، رؤوف و رحيم است «47» آيا آنها مخلوقات خدا را نديدند كه سايه‏هايشان از راست و چپ حركت دارند، و با خضوع براى خدا سجده مى‏كنند؟! «48» (نه تنها سايه‏ها، بلكه) تمام آنچه در آسمانها و زمين از جنبندگان وجود دارد، و همچنين فرشتگان، براى خدا سجده مى‏كنند و تكبر نمى‏ورزند «49» آنها (تنها) از (مخالفت) پروردگارشان، كه حاكم بر آنهاست، مى‏ترسند; و آنچه را ماموريت دارند انجام مى‏دهند «50» خداوند فرمان داده: «دو معبود (براى خود) انتخاب نكنيد; معبود (شما) همان خداى يگانه است; تنها از (كيفر) من بترسيد!» «51» آنچه در آسمانها و زمين است، از آن اوست; و دين خالص (نيز) همواره از آن او مى‏باشد; آيا از غير او مى‏ترسيد؟! «52» آنچه از نعمتها داريد، همه از سوى خداست! و هنگامى كه ناراحتى به شما رسد، فقط او را مى‏خوانيد! «53» (اما) هنگامى كه ناراحتى و رنج را از شما برطرف مى‏سازد، ناگاه گروهى از شما براى پروردگارشان همتا قائل مى‏شوند «54»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

akbarzeyton@yahoo.com

يک ايميل دريافتي

درشماره 852مبین ازکتاب مقدس (تثبیه 24 :4 ) امده بود: زنی که حیض می بیند تا هفت روزنجس وبادوبارطلاق نجس باشد!خب پس بااین حساب کلازنان غربی باید نجس باشند....!؟ چراکه درقسمتی دیگر (سفرلاویان باب15_شماره 19 تااخر)

میگوید: همبستری با او . دست زدن به او. نشستن درجای اوو...نجس باشد...! به این ترتیب همه غربیان نجس می باشند چون هرروزه زنانی که ایام پریود خودرا میگذرانند به تاکسی واتوبوس ومتروسوارمی شوند.
روی صندلی انها می نشینند و...پس ازبرخاستن انها کسان دیگری جای انان رامی گیرند که خب بااین حساب نجس می شوند!؟!(حال برو اب بکش !) واقعاکه... هنوزنمی توانم این همه کج فهمی را انهم دردل غرب به اصطلاح متمدن هضم کنم توحش انان تا
این حد است انوقت می خواهندبه ما مسلمانان رهنمودبدهندتاچه جوری زندگی کنیم... درسته که مانیزکج فهمی دینی داریم وازسرنادانی دربسیاری امور
باری به هرجهت پوئیم اما این گفته های کتاب مقدس دیگه اخرشه وبسی تفکربرانگیزمخصوصا برای انانی که شیفته غربندوغربیان می تواند پنداموزباشد

 

 

aghaalikhanisaeed@yahoo.com

حديث عشق زحافظ شنو نه از واعظ
اگرچه صنعت بسيار در عبارت كرد

من مدتي است مشترك مجله شما هستم و بارها هم گفته ام كه در اين مجله به وضوح تقابل دو ديدگاه سياسي افراطي و غير منصفانه و ديدگاه فني و حرفه اي و البته مفيد وجود دارد.در شماره پيشين خود مطلبي زده بوديد به عنوان شيخ قدرت چيزخاني كه در آن به يكي از نمايندگان فراكسيئن اقليت مخالف دولت به شدت تاخته بودند و از تعابير غير مودبانه استفاده كرده بودند ودر وهله اول تاسف خود را براي بخشي از مجموعه صديق ايت مجله كه تلاش دارند مجله اينترنتي مفيدي را ارايه بدهند تاسف مي خورم كه اجازه مي دهند به اسم تريبون آزاد عده اي دست به هتاكي بزنند و در وهله دوم از آنها مي خواهم كه اجازه ندهند هيچ كس چه چپ و چه راست و چه ديگر گروه هاي سياسي از وزانت مطالب آنان استفاده انگل وار كنند و مقصودم از انگل وار معناي علمي ان و نه توهين است.دوستان عزيز همه مي دانيم كه رسم لجن مال كردن منتقدان دولت البته ديري است در اين سرزمين نهادينه شده است اما همه ما موظفيم دست كم در اين فضاي مجازي اجازه ندهيم كه افرادي كه گفتمان انها سركوب ديگر صداهاست و ذهن شب نامه اي آنها حتي اين فضاي مجازي را نيز در قالب متون هتاكي و دشنام مي بيند مجال بي ادبي پيدا كنند.مطلبي
و السلام علي اهله

 

 

m.kaykha@gmail.com

عرض سلام خدمت دوستان عزیز

امروز پیش پاتون رفتم بانک ملی یه کار کوچیکی داشتم. به یه موضوعی برخورد کردم که لازم دیدم در موردش یه چیزی بنویسم.

بارها و بارها این قضیه رو با چشم خودم دیدم که صندوق دار پول ها رو می شمره و تعداد اونها رو با یه خودکار بیک پر رنگ روش می نویسه انگار نه انگار که بابا این پوله دفترچه یاداشت که نیست. و بعد از یه مدتی نگاه می کنی تو یه بسته صد تایی دهتاش روش یه عددی نوشته شده . بانک مرکزی خودش رو ... (مودبانش رو خودتون انتخاب کنید و جای خالی را با کلمه ی مناسب پر کنید) که بگه بابا این پول سرمایه ی ملی واسش خرج شده اون وقت کارمند بانک این جوری از پول ها نگهداری می کنه.

البته این مطلب رو مدتها قبل می خواستم بنویسم اما گفتم ولش کن شاید خودشون متوجه بشن ولی دیگه امروز که دیدم طرف پول رو رو برگه منگنه کرد گفتم حتما باید یه چیزی بنویسم.

حالا یکی میاد رو پول شعر می نویسه خوب می گیم نمی دونه واسه پول چه کارایی شده ولی از کارمند بانک توقع دیگه ای داریم.

براي مشاهده عکس کليک کنيد

عکس زیر شاهکار عزیزان صندوق داره.

اين يه عکس

اینم یکی دیگه

برای دیدن عکس ها در ابعاد بزرگتر روشون کلیک کنید (تو همین صفحه باز میشه)

من یه راه حلی هم به نظرم رسید

عزیزان صندوقدار از این برچسب ها دم دستشون داشته باشن که بچسبونن رو پول و وقتی نیازی بهش نبود درش بیارن 

راستی نظر شما در مورد این قضیه چیه؟

 

 

mastoor_313@yahoo.com

يه پسر داريم نا نداره
تو خوش تيپي تا نداره



 

به نقل از خبرگزاري اخبار جوانه ها، محققان دريافتند كه پسران نيز به اندازه دختران به ظاهر خود اهميت مي دهند..

ساعت 8 صبح، خانه، اتاق خواب
سعيد! پاشو! نه خودت سر وقت به كلاس مي رسي نه ميذاري من برسم!
- ها! ساعت چنده؟
- پاشو ساعت دهه، ديرم شد!
- بر ذات دروغ گو لعنت! دِ اگه ساعت 10 بود كه تو مخ من بد بخت رو خورده بودي.
- نه من كه مي دونم تو چقدر زود حاضر مي شي! مجبورم از دو ساعت قبل صدات بزنم!

ساعت 8:35 ، خانه، اتاق
- سعيد! من بيدارت كردم كه صبحونه بخوري!
- وقت نمي شه!
- به جاي كرم ماليدن صبحونه بخور!
- نمي شه الان مي خوام برم حموم، قبلش بايد كرم بمالم!

ساعت 9:15 دم در حمام
- سعيد مي شه بگي يه ساعته داري اون تو چي كار مي كني؟كلاس من ساعت 10 شروع مي شه!
- الان ميام بيرون!
- 20 دقيقه پيش هم گفته بودي الان ميام بيرون.

ساعت 9:35- همون جا
- من الان ميرم شير فلكه ي آب گرم رو مي بندم ! حالا تو تا خود صبح بشين اون جا آواز بخون!
- به جون خودم دارم ميام بيرون، نبنديا!

ساعت 9:40- اتاق
- مريم چسب موي منو نديدي؟
- سعيد من 10 دقيقه ديگه ميرم، چه بياي چه نياي
- فعلا اون سشوارو بده من!

ساعت 10 دم در
- آخه چرا عتيقه اي مث تو بايد منو تا دم در برسونه؟
- چون من يه مردم! و ضعيفه ها بايد بهم تكيه كنن!
- البته تو يه مردي! فقط نمي دونم چرا زير ابرو بر ميداري پسر گل!

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

شرمساری برای مدعیان حقوق بشر
گزارش ایندیپندنت از برده داری در آمریكا


یك روزنامه انگلیسی از رواج برده داری در آمریكا پرده برداشت و آن را مایه شرمساری دانست.
روزنامه «ایندیپندنت» نوشت: كارگران مهاجر در آمریكا به زنجیر كشیده می شوند و به شدت تحت شكنجه و فشار قرار می گیرند، تا كالاهای ارزان تولیدكنند. این روزنامه با چاپ عكسی از كارگران غل و زنجیر شده مزارع فلوریدا، آن را برده داری در قرن بیست یكم دانست. ایندیپندنت، ضمن شرم آور خواندن این پدیده در كشوری كه به اصطلاح مهد دموكراسی و حقوق بشراست، نوشت، كارگران كشاورزی در مزارع و باغات، سخت ترین شرایط را می گذرانند تا حقوق بخور و نمیری كسب كنند. این روزنامه نوشت، كارهایی را كه این دسته از كارگران تحت فشار قرار می دهند، از عهده هیچ انسانی بر نمی آید، به طوری كه این كارگران برای فرار از شرایط حیوانی، دائما در فكر فرار و خودكشی هستند.
بدنام ترین ایالت در آمریكا، فلوریدا است كه در رفتار خشونت آمیز و غیر انسانی با كارگران، شهرت جهانی دارد و به ویژه مهاجران در شرایط كاملا حیوانی به بردگی كشیده می شوند.
ایندیپندنت همچنین، فاش كرد اخیرا دو كارگری كه در كارگاهی محبوس بودند و در همان شرایط از آنها در جدا كردن میوه جات استفاده می شد، دست به فرار ناموفق از طریق كانال كولر زدند كه پس از دستگیری، به شدت و تا سر حد مرگ توسط كارفرمایان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
به نوشته این روزنامه، به كارگران غذای ناكافی و زیر استاندارد داده می شود و اگر بخواهند در منازل مزارع دوش بگیرند، باید برای هر بار، پنج دلار (معادل 4000 تومان) به كارفرما بپردازند! علت تحت فشار قرار گرفتن كارگران در آمریكا، پایین نگه داشتن قیمت محصولات ذكر شده است.رواج دوباره برده داری در آمریكا در حالی فاش می شود كه این كشور هر روز یك میلیارد و 400 میلیون دلار مقروض تر می گردد.
این به معنای یك بدهی 30 هزار دلاری برای هر مرد، زن و كودك ساكن این كشور است. علی رغم تلاش آمریكا برای پایین نگه داشتن قیمت محصولات، كارشناسان پیش بینی می كنند آمریكا به سمت فقر اقتصادی و بحران های اجتماعی و نژادی و برده داری دوباره پیش می رود.
این روزنامه انگلیسی همچنین نوشت، هم اكنون ده ها هزار مرد، زن و كودك از پشتوانه قوانین استخدامی آمریكا محروم هستند و هیچ اتحادیه كارگری از آنها حمایت نمی كند.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

Spokeo، سرویس جالبی برای آگاهی از کارهای دوستان در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی

 

کسانی که از فیس‌بوک استفاده کرده‌اند و به آن دسترسی دارند، می‌دانند که یکی از ویژگی‌های اعتیادآور آن، News Feed است. با استفاده از News Feed هر کسی می‌تواند از کارهای دوستانش در این شبکه اجتماعی مطلع شود، مثلا می‌تواند ببیند دوستانش چه اپلیکیشن‌هایی اضافه کرده‌اند و یا عضو چه گروه‌هایی شده‌اند.

چقدر خوب بود اگر چنین چیزی را می توانستیم برای همه وب داشته باشیم تا در جریان کارهای دوستانمان در وب قرار بگیریم. مثلا من غالبا پست‌های دوستان وبلاگی‌ام را می‌خوانم، اما اگر آنها عکسی در فلیکر آپلود کنند و یا لینکی در سایت دیگ بدهند، مطلع نمی‌شوم، نمی‌دانم در فیس‌بوک چه می‌کنند، از توییترنگارهای آنها هم بی‌اطلاع می‌مانم!

این روزها تعداد سایت‌های اجتماعی روز به روز بیشتر می‌شود و سرکشی روزانه به همه آنها واقعا غیرممکن است، اما «هریسن تنگ»، مؤسس سایت Spokeo می‌خواهد همین کار را ممکن و آسان کند.

 spokeo_logo.jpg

او سرویسی درست کرده است به نام Spokeo 2.0. این سایت در نگاه اول شبیه یک خبرخوان feed reader است، تنها تفاوتی که Spokeo با یک خبرخوان عادی دارد این است که به جای آخرین نوشته‌های سایت‌ها و وبلاگ‌ها، کارها و اعمال دوستان شما را در بیش از 30 سایت اجتماعی رصد می‌کند، سایت‌هایی مثل Bebo, Digg, Facebook, Flickr, Hi5, imeem, Last.fm, LinkedIn, MySpace, Pandora, Slide, StumbleUpon, Twitter, Windows Live Spaces, Yelp, YouTube.

کار با این سایت ساده است، بسته به اینکه از کدام سرویس ایمیل استفاده می‌کنید، نام کاربری و پسورد خود را در جی‌میل، یاهو یا هات‌میل می‌دهید، سایت به صورت خودکار آدرس‌های میل موجود در حساب‌های کاربری شما را پیدا می‌کند و بعد در 30 سایت اجتماعی به دنبال آن آدرس‌های میل می‌گردد.

واقعا جالب است که بدانید که کدام یک از دوستانتان از کدام یک از این سایت‌های استفاده می‌کنند: چه عکس‌های آپلود می‌کنند، چه لینک‌هایی می دهند، چه چیزهایی در توییتر می‌نویسند.

همانطور که در این عکس می‌بینید، سایت از لحاظ  ظاهری دقیقا شبیه یک خبرخوان است، به جای نام سایت‌ها، نام دوستانتان را می‌بینید:

 spokeo-arrington-small.jpg

به علاوه شما می‌توانید، آدرس میل هر شخصی که دوست داشتید را به حسایتان در Spokeo اضافه کنید، تا ببینید در وب چه کارهایی می‌کنند. من قصد دارم اگر فرصت کنم میل بلاگرهای آی‌تی معروف را اضافه کنم تا کاملا در جریان کارهایشان در سایت‌های اجتماعی قرار بگیرم.

Spokeo نمی‌خواهد یک شبکه اجتماعی دیگر درست کند، تنها می‌خواهد ابزاری باشد برای رصد شبکه‌های اجتماعی دیگر.

 

 

babam_uk@yahoo.com

قدیمی ترین روزنامه های ایران !!!

1. قدیمی ترین روزنامه ایران که در واقع ماهنامه بود بوسیله میرزا صالح شیرازی انتشار یافت.

2. دومین روزنامه قدیمی ایران (وقایع اتفاقیه) بود که ان هم هفته نام بود و هفته ایی یک بار منتشر می شد. سرپرست این نشریه میرزا تقی خان امیر کبیر بود (تاریخ انتشار 1190 هجری قمری)

3. وقایع اتفاقیه از شماره 471 به بعد (روزنامه دولت علیه ایران) در 1277 هجری قمری تغییر نام داد و زیر نظر ابوالحسن خان غفاری (صنیع الدوله) منتشر گردید و تا شماره 591 ادامه یافت.

4. روزنامه دولت علیه ایران به (روزنامه دولتی )تغییر نام داد و تا سال 1325 هجری قمری فعالیت داشت.

5. (وزنامه رسمی دولت ایران) که در سال 1329 هجری قمری منتشر گردید.

6. روزنامه های (شرف) و (مرآت السفر ) و (مشکوة الحضر) که دولتی بود و در زمان حکومت ناصر الدین شاه منتشر می شدند.

7. روزنامه (اختر) که به زبان فارسی اسلامبول منتشر می شد و در زمان ناصر الدین شاه و بعد از وی نیز ادامه داشت (مدت انتشار 23 سال). این روزنامه غیر دولتی بود.

8. روزنامه (قانون) به سرپرستی میرزا ملکم خان که در لندن منتشر می شد (غیر دولتی).

9. روزنامه (حبل المتین) به سر پرستی مؤید الا سلام در کلکته منتششر می شد (غیر دولتی)

10. روزنامه (عروة الوثقی) به سر پرستی سید جمال الدین اسد ابادی در پاریس منتشر می شد (غیر دولتی).

11. روزنامه های (حکمت) و (پرورش) که در قاهره منتشر می شدند.

12. روزنامه (ملتی) که در سال 1283 هجری قمری در تهران انتشار یافت.

13. روزنامه (خلاصة الحوادث) در سال 1316 هجری قمری در تهران منتشر شد.

14. روزنامه (علمیه دولت ایران)در سال 1280 هجری قمری بمدت 2 سال در 53 شماره منتشر شد.

15. نشریه (ایران سلطانی) که ماهنامه بود.

16. روزنامه (علمی) که در 1293 هجری قمری منتشر شد.

17. روزنامه (مریخ) که در 1295 هجری قمری در 4 صفحه منتشر شد و شامل حوادث نظامی بود.

18. نشریه (صور اسرافیل) که در 1319 هجری قمری به مدیریت میرزا جهان گیر خان شیرازی در قاهره منتشر شد.

19. روزنامه (بهار) به مدیریت ملک الشعرای بهار ، (نسیم شمال) به مدیریت سید اشرف الدین و (مساوات) به مدیریت مساوات.

20. اولین روزنامه فکاهی روزنامه (طلوع) بود در سال 1318 هجری قمری به مدیریت عبدالحمید خان معین السلطنه.

21. اولین روزنامه بزبان خارجی روزنامه (وطن) بود و به سرپرستی لوی نرمان به زبان فرانسه که فقط یک شماره ان منتشر گردید.

22. اولین روزنامه متعلق به زنان نشریه (دانش) بود به مدیریت زوجه میرزا حسن خان کمالی.


منم کورش
شاهنشاه هخامنشی ، آزاده ای از ایران فرمان دادم بدنم را بدون تابوت و مومیایی کردن به خاک سپارند
تا اجزای بدنم خاک ایران را تشکیل دهد.

 

 

hamed.1360@yahoo.com

اثر منتشرنشده ای از شهید مرتضی مطهری(ره)

متن زیر سخنان شهید آیت الله مرتضی مطهری(ره) است كه در یك گفت وگوی خصوصی با شخصی كه دچار شك در اعتقادات بوده است ایراد شده و روی نوار ضبط شده بود كه برای اولین بار در فصلنامه مطهر به چاپ رسیده است. مطالب را با هم ازنظرمی گذرانیم.

شهید مطهری(ره): من درست یادم هست كه از سن سیزده سالگی یكمرتبه برایم سؤال پیدا شد یك مرحله از عمر انسان مرحله كودكی است كه هر چیزی را به صورت تلقین قبول كرده و احتمال خلاف نمی دهد و بعد برایش سؤال پیدا می شود از سن سیزده سالگی برای من شك پیدا شد. آنهم یك مسائل خیلی عادی.
مثلا در فریمان كه بودیم پیش خودم فكر می كردم چطور می شود اسب ما كه می زاید بچه اش شبیه خودش است. بچه اسب همسایه ما شبیه خودش است؟ می گفتم اگر خدا اینها را خلق كرده، چرا یك چنین چیزی در كار باشد؟چرا كره اسب سمند- كه طلایی رنگ است- سمند است و كره اسب كهر، كهر است. از اینجا شك من شروع شد و این مسائل مرا خیلی اذیت نمی كرد.
چون خودم یك جوابی به آنها می دادم. تا اینكه دو سه سالی ترك تحصیل داشتم 1و بعد در سن هفده سالگی به قم رفتم. درآنجا بیشتر در اثر آشنایی با هیئت جدید یك شكی سراپای وجود من را گرفت كه واقعا به همان شبه غزالی شبیه بود. غزالی می گوید «چنان شك مرا فراگرفته بود كه اصلا خواب و خوراك را از من گرفته بود و دربستر افتاده بودم. آب دهانم خشك و دهانم تلخ شده بود وكسانی كه می آمدند مرا معالجه كنند نمی فهمیدند درد من چیست.» من هم نمی گفتم درد من چیست. از افراد گریزان بودم. روزها اغلب عبایم را به سر می كشیدم.2 تنها می رفتم امامزاده حمزه در پایین شهر قم كه خلوت بود و آنجا می نشستم. نمی دانید یك مدتی چه بر من گذشت! ولی همان دوران شك یك روح تلاشگر محققی در من ایجاد كرد، درست مثل آدمی كه خیلی تشنه باشد هم شك می كردم، هم زیاد شك می كردم. درهمه چیز شك می كردم ولی در عین حال واقعا می خواستم بفهمم كه قضیه چیست؟ بعد فهمیدم این برای من منزل خوبی بوده و اگر شك نمی كردم بسیاری از سؤالات ممكن بود در سن سی چهل سالگی بخواهد برای من مطرح شود ولی همین سؤالات در سن هفده سالگی همه برای من مطرح شد. چون سؤالها زود برایم مطرح شد راه حل و جوابها (هم زود برایم معلوم شد) این بود كه اصلا یك حالتی در من پیدا شده كه شاید از زندگی و نوشته های من خیلی پیدا باشد كه همیشه به استقبال مسائل شكی می روم، خوشم می آید چون یك حالت اطمینانی به خود پیدا كرده ام كه وقتی به هركدام از اینها وارد بشویم راه حل دارد. خودم را همیشه در معركه همین مسائل می اندازم. این برای آن است كه آن منازل را عبور كرده ام. در نوشته هایم مكرر نوشته ام كه شك گرچه منزلگاه خوب و توقفگاه مناسبی نیست ولی معبر خوب و لازمی است. در مقدمه عدل الهی این مطلب را نوشته ام. در نظام حقوق زن دراسلام هم به عبارت دیگری نوشته ام كه شك اگرچه توقفگاه بدی برای انسان است ولی معبر بسیار لازم و مفیدی است. اگر انسان بخواهد همان جا بایستد و بنشیند، جای خیلی بدی است. بعضی ها وقتی به این مرحله شك می رسند می گویند پس دیگر ولش كن. آنوقت دنبال مسائلی می روند كه دیگر فكر نكنند. بسیاری از اشخاص به اعتیادها وارد می شوند برای اینكه اساسا فكرشان دنبال این مسائل نرود، این خطر است. درجامعه هم همین طور است. اگر این تشكیلات وارد جامعه نشود خطر است. اگر وارد نشود كم كم مردم آن حالت دینی شان رو به تحجر كه رو به عفونت می رود. درست مثل آب كاملا صافی كه آن را در حوض قرار می دهیم و اگر مدتی بماند می گندد. اگر در مردم یك حالت آرامشی باشد وبر معتقدات دینی و مذهبی (هرگونه معتقدات دینی و مذهبی خودمان) تازیانه شك نخورد، در آن صورت عوام پیشتاز آن معتقدات می شوند. وقتی عوام پیشتاز بشوند، دائم از خودشان چیزی می سازند و مرتب كم و زیاد می كنند. بعد یك شله قلمكاری از آب در می آید كه واویلاست! ولی وقتی یك عده ای پیدا می شوند وبیرحمانه شروع می كنند به حمله كردن و به ریشه حمله می كنند
(این باعث تقویت معتقدات می شود.) درست مثل هر جانداری كه وقتی مورد حمله قرار بگیرد به مبارزه برمی خیزد و در نتیجه نیروی داخلی اش بیشتر می شود. چرا بازوهای ما قوت ندارد؟ چون هیچ وقت روی آنها فشار نیامده است. ولی اگر یك مدتی ورزش می كردیم یا اگر شلاق به پشتمان زده بودند و ما را در كارهای سنگین می بردند، بازوهایمان مثل بازوهای پهلوان قم بود. الان دست من از كم نیروترین دستهای دنیاست به طوری كه یك بچه هم می تواند مشتم را باز كند، چون این دست كار نكرده و ضعیف شده است. فكر فرد و فكر جامعه هم عینا همین طور است. به خدا همین كسروی به این مملكت خدمت كرد. او می خواست خیانت كند ولی خدمت شد. او به تشیع خدمت كرد، یعنی همین جور بی پروا به تشیع حمله كرد، از قمه زدن شروع كرد تا خود حضرت علی علیه السلام و خود حضرت صاحب علیه السلام. اگر كسروی پیدا نشده بود و این حرفها را نمی زد، همان حرفهای درست كتاب كشف الاسرار آقای خمینی و دیگران هم (در میان نمی آمد.) حرفهایی كه كسروی و امثال او زدند سبب شد تا عده ای در مقام (جواب) برآیند. آنهایی كه در مقام (جواب) بر می آیند قهرا تزكیه می كنند، یعنی حرفهای نامربوط را دور می ریزند و حرفهای درست را می آورند. آیا اگر توده ای ها نیامده بودند و مسائل ماتریالیسم و دیالكتیك و... را نیاورده بودند، آقای طباطبایی پیدا می شد؟ اصول فلسفه و روش رئالیسم و دهها و صدها كتاب دیگر پیدا می شد؟ پیدا نمی شد. آیا ما و شما هیچ وقت تا حال در عمرمان فكر كرده بودیم كه اصلا اسلام چه فلسفه ای در باب حقوق زن دارد؟ ولی وقتی كسانی آمدند و صد تا ایراد گرفتند، آن وقت تازه رفتیم و دیدیم عجب خوب شد! راجع به اقتصاد اسلامی و هر چیز دیگری هم همین طور. این كتاب بیست و سه سال كه علی دشتی نوشته3 جایش خالی بود. راجع به امت و توحید و بسیاری از مسائل اجتماعی چون مورد حمله بودیم به اندازه لازم كتاب نوشته اند. اما تا حالا كسی به خود پیغمبر حمله نكرده بود و جای این كتاب خالی بود. حالا كه این كتاب نوشته شده، بعدها افراد می آیند تاریخ پیغمبر را دقیق مطالعه می كنند، حرفهای صحیح را از ناصحیح تشخیص می دهند و یك تاریخ حسابی می نویسند، تازه آن وقت شخصیت پیغمبر خوب نمایان می شود.
اگر واقعا چیزی حقیقت باشد از ضربه نباید بترسد، اگر باطل باشد حق دارد بترسد. چون وقتی چیزی اساس ندارد با یك هجوم مختصر از ریشه كنده می شود و می افتد، ولی اگر چیزی اساس داشته باشد و ریشه اش به جایی بند باشد نباید بترسد. یك درخت زنده نباید بترسد.

1- (همان طور كه استاد شهید بعدا متذكر شده اند این ترك تحصیل به واسطه كشتار مردم در مسجد گوهرشاد بوده است كه در پی این حادثه حوزه علمیه مشهد موقتا تعطیل شد.)
2- در آن وقت من مقدمات را می خواندم. البته قبلا كمی مقدمات تا سیوطی و حاشیه ملاعبدالله را در مشهد خوانده بودم. بعد آن قضایای كشتار مشهد رخ داد و دو سه سال ترك تحصیل كردم. در سن هفده سالگی كه می خواستم به قم بروم، تازه حاشیه ملاعبدالله را می خواندم كه آنها را هم فراموش كرده بودم و در قم از نو مطالعه می كردم.
3- (در این كتاب نویسنده، 23 سال زندگانی پیامبر علیه السلام بعد از بعثت را تحلیل مغرضانه كرده است.

 

 

am0okaveh@yahoo.com

هشت روش پيشنهادی برای درمان اضطراب

اضطراب و تشويش ممكن است براي هريك از افراد در هر زمان و مكاني رخ دهد اما خيلي از كاهش دهنده هاي استرس و اضطراب وجود دارند كه تنظيمات سيستم عصبي ما را انجام مي دهند در آن صورت و مي توانيم نگاهي كنيم به اينكه چگونه اضطراب در ما ايجاد شد و اينكه چطوري مي توانيم از روشهاي درماني براي آرام كردن سيستم عصبي خود و كاهش اضطراب استفاده كنيم .

هر كسي اضطراب را در طول زندگي خود تجربه كرده است . شايد وقتي كه در اتاق انتظار دكتر نشسته ايد و فكر مي كنيد كه پزشكتان با يك سوزن خيلي بزرگ در اتاق تزريقات منتظر شماست و يا زماني كه تمام روز را صرف آشپزي كرده ايد اما وقتي به صورت مادرتان نگاه مي كنيد مي پنداريد كه تمام تلاشت بيهوده تلف شده است يا ازشغلتان متنفر باشيد .
اين تجربيات مختلف مي تواند در افراد ايجاد اضطراب كند وعلائم و نشانه هاي متفاوتي را نشان دهد مثل طپش قلب ، داشتنن احساس نا خوشايند ، نداشتن تمركز ، تنشهاي عضلاني ، خشكي دهان ، عرق كردن ، احساس دردهاي عصبي در حفره شكمي ، نفس نفس زدن .
اضطراب مي تواند هم كوتاه مدت باشد و يا طولاني مدت كه بستگي به منبع ايجاد كننده اضطراب دارد . البته بيشتر اضطرابها طولاني مدت هست و علائم زيادي را در شما ايجاد مي كند .
اگر اضطراب شما در نتيجه واكنش به يك دوره طولاني تجربه خواهيد كرد . كه در اين حالت بعضي ازعلائم از قبيل اسهال ، يبوست و كج خلقي در افراد بشدت ايجاد مي شود . ممكن است اضطراب شما ناشي از شغل باشد ، منبعي كه هرگز شما را رها نمي كند ، مي ترسيد كه صبح بيدار شويد چون مجبور خواهيد بود كه به سر كار برويد ، مي ترسيد كه شب به رختخواب رويد چون وقتي بيدار مي شويد مجبوريد به سركار رويد . از پايان هفته مي ترسيد زيرا وقتي تعطيلات پايان هفته به اتمام مي رسد بازهم مجبوريد سركار رويد زماني كه اضطراب هميشه همراه شما باشد ممكن است علائمي چون درد قفسه سينه ، پر اشتهايي يا كم اشتهايي ، بي خوابي در انسان ايجاد شود. تمام 3 موقعيت توصيف شده انواعي از اضطرابهاي هر روزه ما هستند ، اما بهر حال براي هر يك از ما ممكن است عوارضي چون جسمي ، روحي و عاطفي ايجاد كند .

چه چيز باعث ايجاد اضطراب مي شود ؟
ضرورتا اضطراب بخشي از مكانيسم " جنگ و گريز " است كه از اجدادمان به ما رسيده است، آنها هم شكارچي بودند و هم شكار مي شدند و غريزه اشان آنها را براي حمله كردن يا فرار كردن آماده مي كرده است كه همين مسئله در آنها اضطراب ايجاد مي كرده و باعث زنده ماندن آنها مي شده است بطوريكه اضطراب باعث مي شده هرمون آدرنالين در خون آزاد شود و علامات هشدار دهنده ايجاد گردد و با تحريك كبد قندهاي محرك و انرژي زا در بدنشان آزاد مي شده و آنها را آماده جنگيدن مي كرده است.
سيستم هشدار دهنده هنوز هم براي بحرانهاي امروزي لازم است اما مكنيسم جنك و گريز براي محركهاي تنش زا امروز ما مناسب نيست چون مي توانيم شغلمان و يا دكترمان را در صورت نارضايتي عوض كنيم . امروزه جنگيدن بصورت فيزيكي نتايج مفيدي در بر نخواهد داشت . وقتي اضطراب شديد باشد مكانيسم جنگ و گريز مي تواند به بافتهاي بدن شما آسيب برساند و ايجاد بيماري هايي در انسان كند ، مثل سردرد و پر فشار خوني.
در حاليكه استرس اغلب ريشه در علائم اضطرابي دارد.اين علائم مي تواند به وسيله مشكلات فيزيكي ايجاد شود اگر نشانه هاي اضطرابي در شما ادامه پيدا كرد حتما به پزشك مراجعه كنيد تا بررسي هاي زير روي شما انجام شود.
1.پركاري تيروئيد : ممكن است علائمي مشابه نشانه هاي اضطرابي ايجاد كند.
2.اختلال در كار قلب : مي تواند علائم عصبي به ميزان كمي در شما ايجاد كند.
3.سندرم پيش از قاعدگي
4.قرصهاي رژيمي
5.كم خوني
6.ديابت
7.كم قندي خون
وقتي شما فهميديد كه چه چيز مي تواند اضطراب ايجاد كند،آن زمان ياد ميگيريد كه چه كارهايي مي توانيد بكنيد تا اضطراب در شما كاهش يابد.

روشهاي درماني معروف به گنجه
بادام:10 مغز بادام خام را هر شب در آب بخيسانيد تا نرم شود،بعد پوست آنها را بكنيد و مغزهاي بادام را با يك فنجان شير گرم مخلوط كنيد و كمي زنجبيل به آن اضافه كنيد و هر شب قبل از خواب بنوشيد.
جوش شيرين:يك سوم فنجان جوش شيرين را به يك سوم فنجان زنجبيل اضافه كرده و به مدت 15 دقيقه بخيسانيد و از آن استفاده كنيد.
روغن:روغنهاي گل آفتابگردان ،نارگيل،و ذرت و يا كنجد براي كاهش اضطراب موثر است .
6 انس روغن را گرم كنيد و روي تمام قسمتهاي بدن از پوست سر تا پائين تنه و پاهايتان بماليد.همينطور از اين روغنها بري ماساژ قبل از حمام صبح استفاده كنيد تا آرامتان كند.
اما اگر اضطراب در خواب شما اختلال ايجاد كرده است مي توانيد قبل از رفتن به رخت خواب اين روش را امتحان كنيد.

روشهاي درماني معروف به يخچال
كرفس: دو فنجان كرفس پياز يا مخلوطي از هر دو را به صورت خام پخته براي يك يا دو هفته همراه با غذا مصرف كنيد-هر دوي اين سبزيجات شامل مقدار زيادي پتاسيم اسيد فوليك است كه كمبود اين مواد مي تواند باعث ايجاد ناراحتي هاي عصبي شود.
پرتقال : بوي خوش پرتقال اضطراب را كاهش مي دهد. پوست پرتقال و استمنشاق بوي خوش خراج شده از آن برا ي كاهش اضطراب سودمند است.شما مي توانيد پوست پرتقال را در يك ظرف كوچك قرار دهيد و روي ان آب بريزيد تا به آرامي بجوشد پس از جوشيدن و گرم شدن از پوست پرتقال مواد خوشبو و روغن ارام كننده آزاد مي شود.
آب پرتقال: يك قاشق چايخوري عسل و يك تكه از درخت جوز در فنجان اب پرتقال بريزيد و بنوشيد.
روشهاي درماني معروف به ادويه اي
گياه روزماري:روزماري در ميان سالان براي دفع مواد زيان اور مشروبات الكي كاربرد دارد،روزماري خاصيت آرام كنندگي اعصاب،1تا 2 قاشق چايخوري گياه خشك شده روزماري را در يك فنجان چاي خوري براي مدت 10 دقيقه بخيسانيد 1 تا دو قاشق ان را ميل كنيد،همينطور استنشاق روزماري مي تواند ارام كننده باشد،سوزاندن شاخه روزماري يا استفاده از بخور آن مي تواند اضطراب را كاهش دهد.

روش به خاطر آوردن
هيمشه يك دفترچه خاطرات روزانه براي پيگير ي اتفاقات روزمره به همراه داشته باشيد و وقايعي كه ممكن است در شما ايجاد اضطراب كند را از دفترچه خاطرات پاك كنيد و كارهاي كه شمار ا شاداب مي كند را يادداشت كنيد فعاليتهاي مثل انجام تمرينات غيررقابتي مانند پياده روي ، دوچرخه سواري شنا براي بدن و تقويت روحيه بسيار مناسب است فكر كردن ، نماز خواندن يا دعا كردن و فكرپردازي هاي فانتزي مي تواند به ذهن شما استراحتي دهد و اضطراب را در شما كاهش دهد تنفس عميق و دم و بازدم اهسته ارام كننده است.
حرف زدن با دوستان يا يك روانشناس وي ا فردي روحانني در مورد اضطرابهايتان مي تواند آن را فروكش كند فهرستي از ذهنيات خود بنويسيد و انرا چك كنيد و مواردي كه باعث اضطراب در شما مي شود را از ليست خود حذف كنيد.
تفكر مكرر مي تواند حواس شما را از چيزهائي كه باعث اضطراب در شما مي شود پرت كند

درمانهاي گياهي اضطراب
شما مجبور نيستيد براي تجربه كردن استرس به جزاير مان هاتان برويد اضطراب همه جا هست حتي در بهشت پلي نزيا اما خوشبختانه براي اضطراب درمانهاي گياهي وجود دارد كه مي تواند به بهتر شدن وضعيت شما كمك كند براي مقابله با استرس عصاره اي از ريشه گياه كاوا كاوا تهيه شده كه مي تواند در كاهش اضطراب موثر باشد چون گزارش شده اين گياه مي تواند استرس را دور كند .و حالت شادي را در افراد القا نمياد اين گياه در قرن هاي گذشته در جزاير اقيانوس ارام و هاوائي از احترام زيادي برخوردار بوده است.
عصاره كاوا علاوه بر ايجاد حسي در زبان،راحتي و آرامش خستگي و اضطراب را دفع مي كند . اينكه كاوا چه مكانيسمي دراد دقيق معلوم نيست اما چيزي كه مشخص است اين گياه برروي گيرنده هاي GABA مغز اثر مي ذارد و با فعال كردن اين گيرنده ها فعاليتهاي عصبي را آرام مي كند و اضطراب را كاهش ميدهد.
دانشمندان چنيد تركيب از ريشه گياه كاوا كه اثر آرام كنندگي اعصاب دارد را استخراج كرده اند اين تركيبات شامل كاوائين دهيدروكاوائين دهيدرومتيسيتيسين ،تيستيسن،يانگوئين و دهيدرويانگوئين است.اما فعاليتهاي ديگر عصاره گياه كاوا را مشخص نشده است.
اگر شما مقدار زيادي از اين عصاره را مصرف كنيد ممكن است احساس خواب آلودگي در شما رخ دهد.
عوارض جانبي كاوا :
گياه كاوا نسبتا عاري از عوارض جانبي است و تاثيري روي عملكردهاي فيزيكي و زمان واكنشها ندارد . مصرف معيني از گياه كاوا در برخي آزمايشات كلينيكي نشان داده كه عملكرد coynitive را بهبود بخشد و ناراحتي عاطفي را كم مي كند.
در ديگر آزمايشات گياه كاوا خاصيت آرام كنندگي را نشان داده است . هيچ گونه سميتي در افرادي كه به اندازه 200 ميلي گرم عصاره كاوا در روز به مدت 8 هفته مصرف كرده اند مشاهده نشده است.
اما ميزان مصرفي بيشتر از 8 انس يا مصرف بيشتر از 30 كپسول در روز بمدت 1 ماه ممكن است باعث ايجاد بد رنگي در پوست شود .
در سال 2002 تا 2003 گزارشهايي از بروز آسيب هاي كبدي در اثر مصرف گياه كاوا در آلمان و 30 مورد در اروپا مشاهده شد .
افرادي كه دچار آسيبهاي كبدي شده بودند كساني هستند كه مصرف كننده دارو يا مقدار زيادي الكل بودند آنها همچنين مقدار كمي گياه كاوا استفاده كرده بودند بر طبق گزارش محققان آلماني دانشگاه wolfgany فقط يك سند موثق وجود دارد كه ارتباط بين مصرف گياه كاوا و آسيبهاي كبدي (سمت كبدي ) را نشان مي دهد.
اگر شما از اختلالات اضطرابي رنج مي بريد بايد به پزشك مراجعه كنيد ومعالجات روانپزشكي روي شما انجام شود اما اگر علائم اضطرابي شما خفيف است از درمانهاي گياهي مثل استفاده از گياه كاوا مي توانيد سود ببريد و به بهتر شدن شرايط شما كمك مي كند . درمان هاي گياهي و مراجعات به پزشك از توصيه هاي لازم براي درمان اضطراب است . اضطراب شما ممكن است منجر به حملات عصبي شود آن زماني است كه شما بايد به دكتر مراجعه كنيد . اما اگر اضطراب خفيف داريد پيشنهاد مي شود كه از درمان هاي گياهي و خانگي استفاده كنيد در شرايط دروني خود را بهبود ببخشيد

 

 

salman_yavar@yahoo.com

پروژه جدید ناتوی فرهنگی در هلند

قسمت اول


كشور هلند كه از سوی ناظران رسانه ای، پایتختی ویژه برای «ناتوی فرهنگی» لقب گرفته، فاز جدیدی از جنگ تبلیغاتی خود را علیه دین اسلام آغاز كرده است.
این جنگ تبلیغاتی كه براساس بودجه مصوبه پارلمان هلند (موسوم به پلورالیزم رسانه ای) تغذیه مالی و با مشاركت سرویس اطلاعات و امنیت هلند و دفتر ویژه رسانه ها در وزارت خارجه این كشور تئوریزه می شود، همزمان با دنبال كردن دو خط مشی كلان اسلام ستیزی (با رویكرد فروپاشی ایدئولوژیك) و گسترش فحشا (آلترناتیو سرگرمی های دینی) در رسانه های فارسی زبان ادامه دارد.
این گزارش كه یك سند زنده از كوشش برای بازتولید امراض صعب العلاج تمدن سكولار غرب در ایران است، حاصل جمع بندی «دفتر پژوهش های مؤسسه كیهان» از چندین پژوهش راهبردی و كاربردی مؤسسه در یك سال گذشته است كه متن كامل آن ها، در آینده منتشر خواهد شد.

پروژه اسلام ستیزی در احزاب راستگرای اروپا
اتحادی شوم و میان قاره ای، برای گسترش شبح ناتوی فرهنگی بر آسمان ایران، در اروپا و آمریكا صورت بسته و دولت هلند در كانون این اتحاد ایستاده است. احزاب راستگرا و محافظه كار دولت های ایالات متحده، آلمان، فرانسه و بلژیك از شركای پروژه اسلام ستیزی دولت هلند به شمار می روند. مجله «تایم» كه در شماره 28 فوریه 2006، از این اتحاد شوم پرده برداشت، نوشت یكی از اعضاء حزب راستگرای هلند، به نام «خیرت ویلدرس» كه از مسلمانان با القابی مانند «اوباش اسلامگرای فاشیست» یاد می كند، در راس استراتژیست های حركت ضد اسلامی در این كشور قرار دارد.
همه ترفندهای استراتژیست های ناتوی فرهنگی در حال رنگ باختن است. آنها با به رخ كشیدن ماهواره ای خود آغاز كرده بودند و پیاده نظام های داخلی خود را نیز در رسانه های مكتوب داخل كشور خرج كردند. اكنون، هنگامه اوج «هتاكی بصری» ناتویست ها است. (كیهان، از كارگزاران ناتوی فرهنگی با واژه ناتویست یاد می كند). نخستین رگه های اسلام ستیزی بصری و دولتی در هلند را می توان در طرح ها و ایده های «تئو ون گوگ» یافت كه از مخالفان برجسته دین اسلام بود. او كه نوأ نقاش مشهور هلندی، ونسان ون گوگ بود، در سال 1383 فیلمی را به نام «تسلیم» براساس داستانی از «ایان هیرسی علی» (نماینده پارلمان هلند كه خود را مرتد می نامد) ساخت. اگرچه نمایش این فیلم، پس از مدتی، منجر به كشته شدن كارگردان آن شد، اما همچنان احزاب راستگرای هلند در تعامل با سرویس های جاسوسی غرب، می كوشند تا جنبش اسلام خواهی در اروپا را از عرصه عمومی طرد كنند و اكنون، بر اساس اصول «عملیات سیاه رسانه ای»، ترور شخصیتی پیامبر اعظم اسلام(ص) و ائمه معصومین (علیهماالسلام) را در دستور كار خود قرار داده اند.
از این رو، یكی از مؤسسان كمیته هلندی «از دین برگشتگان» فیلم «زندگی محمد]ص[» را با مشاركت شبكه سی.ان.ان. برای یكی از كانال های تلویزیون هلند كارگردانی كرده است. این فیلم كه اشاره به زندگی پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) دارد، داستان مردی دیكتاتور را روایت می كند كه اقدام به قتل سه یهودی بی گناه(!) كرده و در زندگی شخصی خود با دختر بچه 6 ساله ای ازدواج می كند و او را مورد اذیت و آزار قرار می دهد! سازنده این فیلم در كسوت یك مرتد هلندی، پیش بینی كرده كه فیلمش بیش از كاریكاتورهای موهنی كه سال گذشته در چند روزنامه دانماركی و هلندی منتشر شد، جنجال به پا كند. این شخص، به خیال خودش، استدلال هایی را هم برای پروژه «هتاكی بصری» دست و پا كرده است. او می گوید كه این فیلم در واقع گامی است در جهت مبارزه با اسلام افراطی و رسیدن به آزادی!
جنجال رسانه ای، معطوف به بسترسازی تبلیغاتی برای این پروژه همچنان ادامه دارد. اگر روزگاری روشنفكران لائیك مانند «رامین جهانبگلو» در دفتر تحكیم وحدت، چنان پرده نقد را دریدند كه نظام اسلامی را با حكومت هایی چون هیتلر در آلمان و ویشی در فرانسه مقایسه ای تطبیقی كردند، امروز پروژه اصلی ناتویست ها، با هدف گرفتن قلب اسلام، كلید خورده است. «گیرت وایلدرز»، رهبر حزب آزادی (PVV) در هلند، دو هفته پیش اعلام كرد كه در نظر دارد تا در ماه ژانویه فیلمی كوتاه درباره اسلام به نمایش درآورد. وایلدرز به آژانس خبری «نیس نیوز» گفته است كه «در این فیلم كتاب مقدس «قرآن» با كتاب «نبرد من» نوشته دیكتاتور آلمانی «هیتلر» مقایسه و «قرآن» بعنوان كتابی فاشیستی معرفی شده است.»
خبرها، ادامه دارد. هر روز، یك نما از پروژه ناتوی فرهنگی رونمایی می شود. دل نگرانی ها و دغدغه های مسلمانان، این بار چه تقابلی را صورتبندی خواهد كرد؟!
«هتاكی بصری» در موزه دولتی لاهه در تازه ترین پروژه هلندی ها، در هفته نخست آذرماه 1386، موزه شهرداری شهر لاهه، با پرپایی نمایشگاه عكس «سون آپ»، در حالی تصاویری از یك زوج همجنسگرا را به نمایش گذاشته است كه این زوج(!)، ماسك تصویری دو اسطوره دینی مسلمانان را بر چهره دارند. پژوهشگران كیهان، از ذكر نام این معصومین كه چنین مورد اهانت هلندی ها قرار گرفته اند، شرم دارد. این تصاویر را كه «آدام و اوالد» نام دارند، یك عكاس ایرانی تبار با نام مستعار «سوره حرا»، در اختیار شهرداری لاهه (پایتخت هلند) قرار داده و «فان كریمپن» (مدیر كل موزه دولتی لاهه) نیز اجازه نمایش این تصاویر بی شرمانه را صادر كرده است. عكاس این عكس ها كه از افشای نامش در این جنگ تبلیغاتی به هراس افتاده، مدعی است كه هفت سال پیش از ایران به هلند مهاجرت كرده است.
بستر پروژه هلندی «هتاكی بصری» در پشت صحنه یك بازی سازی امنیتی- رسانه ای رقم می خورد. سرویس اطلاعات و امنیت هلند، پیش تر چنین بستری را در قالبی دیگر با عنوان «هنر برهنه» با همكاری «رادیو زمانه» آزموده بود. این رادیو اینترنتی كه روابط خود را با نهادهای براندازی نرم انكار نمی كند، پس از برگزاری نمایشگاه عكس «سون آپ» در لاهه، گفت وگویی را با «سوره حرا» ترتیب داد و كوشید كه برای این پروژه جدید، ادله جامعه شناختی دست و پا كند. «زمانه» كه خط مشی ای ستایش آمیز را در معماری كلمات خود برای انعكاس این خبر برگزیده بود، مدعی شد كه این عكاس ناشناس هلندی- ایرانی «قصد خود را از ترتیب دادن این تصاویر، به چالش كشیدن رویكرد ریاكارانه جهان اسلام نسبت به موضوع هم جنس گرایی اظهار می كند!»
رسانه های هلندی، مانند «ان او اس ژورنال هلند»، در روزهای گذشته خبر از خشم مسلمانان جهان از برگزاری این نمایشگاه ضداسلامی دادند، اما مدیركل موزه دولتی لاهه حتی حاضر نشد تا این نمایشگاه عكس های موهن را كه شخصیت معظم دو تن از برجسته ترین نمادهای معصومین و مظلومین مسلمان را هدف قرار داده، تعطیل كند. «فان كریمپن» با گذشت چند روز از این اعتراضات و از هراس گسترش دامنه خشم مسلمانان، دستور داد كه فقط عكس همجنس بازانی كه صراحتاً ماسك اسطوره های دینی مسلمانان را برچهره دارند، از موزه خارج شود. در عین حال، او به رسانه ها گفت كه عكس های همجنس بازان را خریداری می كند «تا شاید پس از ده سال بتوان آنها را به نمایش گذاشت!»
با این حال «رادیو زمانه» در خبری كه روز دوشنبه هفته گذشته منتشر كرد، مدعی شد كه «محافل اسلامی دو بار با این هنرمند تماس تلفنی گرفته اند كه خانم حرا لحن این دو تلفن را خشونت بار توصیف می كند.» در خبر «رادیو زمانه» نیز، لحنی بی ادبانه برای توصیف دو شخصیت معصوم مسلمانان برگزیده شده است. چرا «رادیو زمانه»، همواره در پشت صحنه بازی سازی امنیتی- رسانه ای هلندی ها خوش رقصی می كند؟!

رادیو زمانه، ارگانی برای عملیات سیاه رسانه ای
بودجه دولتی هلند، تنها برای خرید آثار موهن علیه شخصیت های بی بدیل اسلام نفله نمی شود. این بودجه برای تأمین مالی «رسانه های سیاه» پروژه ناتوی فرهنگی، مانند «رادیو زمانه» نیز دارای ردیف ویژه ای است. روز 9 اكتبر 2007، روزنامه هلندی «فولكس كرانت» فاش كرد كه یارانه ای نزدیك به سه میلیون یورو به این رادیو تخصیص داده شده و البته نوشت كه تخصیص بودجه دولتی هلند به این فرستنده رادیویی، هدر دادن پول مالیات دهندگان این كشور است. این بودجه، یك پنجم از كل بودجه 15 میلیون یورویی است كه چندی قبل از تعطیلات عید میلاد مسیح در سال 2004، پارلمان هلند به پیشنهاد فرح كریمی (عضو پیشین شاخه نظامی گروهك تروریستی منافقین و نماینده حزب سبزها در پارلمان هلند) و هانس فان بالن (نماینده حزب لیبرال در پارلمان هلند) آن را تصویب كرد.
این رادیو با شكست پروژه سازمان اطلاعات مركزی آمریكا به واسطه سایت هایی چون «گویا نیوز» در عرصه تهاجم فرهنگی، به واسطه بودجه پارلمان هلند و «دفتر امور ویژه رسانه ها و حقوق بشر» در وزارت خارجه این كشور تأسیس شد و سازمان پرس نو (Press Now) كه به طور جهانی رسانه های به ظاهر مستقل را حمایت می كند، ناظر بر فعالیت های «زمانه» می باشد. محل استقرار «رادیو زمانه» واقع در یكی از ساختمان های مؤسسهKIT است كه سابقه فعالیت های استعماری دارد. KIT مخفف عبارتHet Koninklijk Instituut voor de Tropen است كه معنای آن «مؤسسه سلطنتی مناطق گرمسیری(حاره)» می باشد؛ این سازمان دولتی در گذشته به نام مؤسسه استعماری(Colonial Institute) خوانده می شد و وظیفه آن تحقیقاتی برای فعالیت های سودجویانه در زمینه های تجاری، سیاسی، علمی و فرهنگی در مستعمرات هلند (اندونزی و سورینام)، با هدف استعمار بیشتر بود.

 

 

gwmorteza@yahoo.coom

برگ اول
الهی! هر که را عقل دادی چه ندادی،
و هر که را عقل ندادی چه دادی ؟

خدايا من کيستم که بر درگاه تو زارم يا قصه درد خود بتو پردازم.
در عشق تو من کيم که در منزل من از وصل رخت گلی دمد بر گل من .
الهی ای راهنما به کرم ، فروماندم در حيرت يکدم ، آن کدام است ؟ دمی که نه حوا در آن گنجد نه آدم .
اگر من دم بيابم چون من کيست ؟ بيچاره زنده ای که بی نفسش بايد زيست .
الهی از جودتو هر مفلسی را نصيبی و از کرم تو هر دردمندی را طبيبی و از رحمت تو هر کسی را سهمی .
بگذار تا داستان درد خود بتو پردازم ، بر درگاه تو ميزارم و به اميد تو می نازم ، يک نظر در من نگر تا دو گيتی به آب اندازم .
مهر تو به مهر خاتم ندهم ...
وصلت به دم مسيح مريم ندهم ...
عشقت به هزار باغ خرم ندهم ...
يک دم غم تو به هر دو عالم ندهم ...
الهی هر چند ما گنهکاريم تو غفاری ، هر چند ما زشت کاريم تو ستاری ...
الهی گنج فضل تو داری و بی نظير و بی ياری ، ما را سزاست که خطاهای ما را در گذاری.
الهی به نشانت بينندگانيم ، به نامت زندگانيم ، به فضلت شادانيم ، به مهرت نازانيم ...
از جام مهر تو مست مایيم ، صيد عشق تو در دام مایيم ...
زنجير معنبر تو دام دل ماست .
عنبر ز نسيم او غلام دل ماست .
در عشق تو چون خطی بنام دل ماست .
گویی که همه جهان بکام دل ماست .
الهی دانی که من به خود و به اين ورزم و نه به کفايت خود شمع هدايت افروزم ...
از من چه آيد ؟ و از کردار من چه گشايد ، طاعت من به توفيق تو ، خدمت به هدايت تو ...
توبه من به رعايت تو ، شکر من به انعام تو ، ذکر من به الهام تو ...
همه تویی ، من کيم ؟ اگر فضل تو نباشد من بر چه ام ؟
الهی ، اگر تو مرا خواستی ، من آن خواستم که تو خواستی و آن خواهم که تو خواهی ...
آمین ...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

3 دي / 24 دسامبر / 13 ذيحجه

Mobin_s2004@yahoo.com
3 دي ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
كريم خان زند امپراتور هند را كه به انگلستان امتياز داده بود تقبيح كرد

24 دسامبر سال 1765 ميلادي كريم خان زند رئيس وقت كشور ايران در دفتر كار خود در شيراز ( موزه پارس امروز ) به منشي اش گفت كه نامه اي به « شاه عالم » امپراتور هند بنويسد و اين اقدام او را كه به انگليسي ها امتياز و اختيار داده است تقبيح و محكوم كند.
    بنويسد كه اجازه داد و ستد در بندر ؛ بله ، ولي امتياز و اختيار ؛ نه .
     كريمخان به منشي اش تاكيد كرده بود كه نامه همان روز بايد به مهر و امضاي او برسد و ارسال شود. در آن روز كريم خان خشمگين به نظر مي آمد، كه در او اين حالت به ندرت ديده مي شد.
     « شاه عالم » امپراتور هند به كمپاني هند شرقي انگلستان در منطقه بنگال اختيارات ديواني (اداري ــ حكومتي ) و امتياز كشت ترياك و حقوق ديگر داده بود. كريم خان كه نظر به گسترش بازرگاني خارجي داشت دو سال پيش از آن( سال 1763 ) به بازرگانان انگلبسي اجازه داده بود كه در بوشهر تنها به كار داد و ستد مال التجاره بپردازند .
     كريم خان كه از سال 1749 تا 1779 بدون اين كه اجازه دهد عنوان شاه بر او بگذارند بر ايران حكومت كرد براي خليج فارس و جزاير آن و امور مربوط، اولويت قائل بود. وي اخراج هلندي ها به سركردگي « كتيپ هاوزن » از خارك ، به زنجير كشيدن شيخ سلمان بني كعب ، تصرف بصره در سالهاي 1773 و 1775 و ... را در همين راستا انجام داد .
    كريم خان با اين كه قول امضاي يك پيمان امنيت مشترك با روسيه را به اين دولت داده بود ، از تنظيم پيمان شانه خالي كرد ، زيرا مي ترسيد كه پس از مرگ او ، روسها از مفاد پيمان سوء استفاده كنند.
    كريم خان كه يكي از ژنرال هاي نادر شاه و يك پارس اصيل از طايفه زند قبيله « لر ــ بختياري » بود در پي قتل نادر در توطئه دهم ژوئن سال 1747 در فتح آباد قوچان ، با يك رشته جنگ با ژنرالهايي كه قصد تجزيه وطن را داشتند و جانفشاني هاي ديگر مانع اين عمل شد و يكپارچگي ايران را حفظ كرد و سپس دست به آباداني فراوان زد . وي هيچيك از مغلوبان را مجازات نكرد و دشمناني را كه درجنگ مقتول مي شدند با تشريفات رسمي و عزاداري كامل به خاك مي سپرد.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

03/10/58
تهديد آمريكا مبني بر صدمه ديدن شوروي در صورت عدم همكاري شوروي باآمريكا در رابطه با تحريم ايران.

03/10/59
جبهه هاي جنوب : جا به جاي دشمن در منطقه عمومي سوسنگرد .

درگيري ايذايي در جاده اهواز ـ خرمشهر ، شخم زمينهاي بستان توسط دشمن .

تحرك دشمن در جبهه مريوان .

گزارش سازمان عفو بين الملل از بازداشتها و شكنجه ها در عراق .

مصاحبه مطبوعاتي « جنبش خلق عربستان » ( خوزستان ) در بغداد و تهديد به افزايش عمليات .

نمونه هايي از حمايت تداركاتي ، سياسي و تبليغي عربستان و قطر از عراق و حمايت سياسي سوريه از ايران .

بازتاب اخبار مربوط به طرح مسألة محاكمه احتمالي گروگانها توسط ايران و واكنش تند وزارت خارجه و رئيس جمهور آمريكا و نيز تفسير يك نشريه آفريقايي از ارتباط استقلال جهان سوم با سرنوشت آتي ايران در برخورد بر آمريكا .

03/10/63
موافقت‌نامه‌اي بين رژيم بغداد و آمريكا كه موجب آن يك واحد 200 نفري از نيروهاي تفنگداران دريايي آمريكا به منظور حفاظت از سفارت و ديگر تاسيسات آمريكايي در بغداد به عراق اعزام شده‌اند.

03/10/65
آزادي شهر ... و عراق توسط كردهاي مخالف دولت عراق (22 ژانويه 1986)

عمليات کربلاي 4: عمليات کربلاي چهاربا رمز محمد رسول الله(ص) درمنطقه عملياتي غرب اروند رود آغازشد. عمليات کربلاي چهار به همت نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صورت گرفت . رزمندگان پرتوان سپاه اسلام در اين عمليات ضمن پاک کردن منطقه عملياتي ازلوث وجود دشمن تعداد کثيري ازآنان را به هلاکت رسانده يا به اسارت گرفتند.
 

 

 ارسال پيام آيت الله خميني
به مناسبت تولد حضرت مسيح (ع)

3 دي 1358 - درآستانه سالگرد ولادت حضرت عيسي مسيح(ع) پيامبربزرگ مسيحيان جهان آيت الله خميني پيامي به اين مناسبت ارسال داشتند. رهبر و بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران خطاب به مسيحيان جهان فرمودند: چه خوب است و بجاست كه ناقوسها را به فرمان خداوند و بدستورعيسي مسيح به نفع ملتهاي مستضعف به صدا درآوردند.

Mobin_s2004@yahoo.com
24 دسامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالروز درگذشت آغازگر استعمار اروپاييان
 بر خاور زمين

24 دسامبر سالروز در گذشت وسكو دا گاما Vasco da Gama دريا نورد پرتغالي است در سال 1524 ميلادي . وي در 23 ماه مه سال 1498 با چهار كشتي مجهز به 20 توپ و 170 تفنگدار پس از دور زدن دماغه جنوب آفريقا و گذشتن از سواحل شرقي آفريقا وارد كاليكت در ساحل غربي شبه قاره هند شد و با اين كار ، آغازگر استعمار اروپاييان بر خاور زمين گرديد . پرتغاليها در همان سالها در هند -سه منطقه از جمله « گوا » را متصرف شدند كه تا نيمه دوم قرن 20 در اختيار داشتند و از آنجا به ساير نقاط اسيا و خليج فارس دست اندازي كردند و اسپانيايي ها ، هلندي ها ، انگليسي ها و فرانسويان به رقابت با آنان پاي به اين منطقه گذاردند. پيروزي غربي ها بر خاور زميني ها برتري اسلحه آنان بوده است كه با اين كه اخيرا چين و هند به اسلحه پيشرفته دست يافته اند هنوز آن برتري را حفظ كرده اند .

 

اعدام اسرار آميز " بريا " رئيس پليس امنيتي شوروي و شش مقام امنيتي ديگر

23 دسامبر 1953 و 9 ماه پس از درگذشت استالين، هفت تن از همشهريان گرجستاني او و از جمله «لاورنتي بريا» به اتهام قتل سياسي در سابق و نيز قصد براندازي دولت مالنكوف اعدام شدند. هر هفت نفر سالها از مقامات پليس امنيتي شوروي بودند و دو تن از آنان تا سمت وزارت بالا رفته بودند. «بريا» مدتي وزير كشور و معدم ديگر وزارت كنترل سازمانها و موسسات ( حراست ) را برعهده داشت.بريا در ماه ژوئيه دستگير شده بود. دادستان محكمه حتي «بريا» را متهم كرده بود كه از سال 1919 با انگليسي ها تماس داشته است!. درباره بريا در خارج از روسيه كتابهاي متعدد انتشار يافته و در برخي از آنها، مولفان مدعي شده اند كه «بريا» استالين را مسموم كرده بود كه به نظر نمي رسد دقيق باشند. ولي ترس مالنكوف جانشين استالين از بريا و احتمال توطئه بريا بر ضد او به ثبوت رسيده است زيرا كه بريا در چهار ماه پس از درگذشت استالين بر شمار ماموران مخفي و تجهيز پليس امنيتي به سلاحهاي سنگين افزوده بود. اين اعدامها، نخستين براندازي متحدين استالين از صحنه حكومت شوروي بود و واضح بود كه در چنين محيط آكنده از خصومت، نفاق و نبرد برسر قدرت؛ پياده كردن سوسياليسم واقعي امكان پذير نبود و فروپاشي نظام شوروي قابل پيش بيني بود.

 

اعدام نخست وزير ژاپن سه سال پس از جنگ

23 دسامبر سال 1948 ( 24 دسامبر به وقت ژاپن ) هيدكي توجو Hideki Tojo و شش تن ازهمكارانش كه 12 نوامبر ( ماه پيش از آن ) در دادگاه متفقين به مرگ محكوم شده بودند اعدام شدند . اعدام « توجو » سه سال و چهار ماه پس از پايان جنگ صورت گرفت . وي قبلا يك بار در صدد خودكشي بر آمده بود كه نجات داده شده بود . شانزده تن ديگر از مقامات ژاپني زمان جنگ دوم جهاني به زندان محكوم شدند.
     توجو در دسامبر 1884 در توكيو به دنيا آمده بو د و يك ژنرال بود . او پيش از نخست و زير شدن مقامات مختلف نظامي را برعهده داشت از جمله وزير جنگ بود . در طول جنگ مدتي علاوه بر نخست وزيري ، سمت هاي وزيران جنگ ، خارجه و داخله را هم خود بر عهده داشت . او بود كه براي تقويت حس ميهندوستي ژاپني ها ، تعداد ساعات درس تاريخ را در مدارس چهار برابر كرده بود.
     وي كه مدتي در آلمان آموزش نظامي ديده بود يك ناسيوناليست ژاپني بود و عقيده به دور ساختن روسيه از خاور دور و سلطه ژاپن بر چين و دست كم مناطق شمالشرقي آن را داشت . او عميقا مصر به اخراج غرب از آسياي زرد و ايجاد نظمي نوين در اين منطقه بود . پس از تصرف سيپان Saipan توسط نيروهاي آمريكايي در سال 1944 ، توجو دريافته بود كه پيروزي نظامي ژاپن امكان پذير نيست ولي باور هم نداشت كه شكست نزديك باشد زيرا كه بمباران اتمي ژاپن را نمي توانست پيش بيني كند . توجو در سه سالي كه در زندان در انتظار محاكمه بود خاطرات خود را نوشت كه در دست است.

برخي ديگر از رويدادهاي 24 دسامبر

  • 1715:   سوئد با توسل به نيروي نظامي نروژ را تصرف كرد .

  • 1814:   پيمان گنت Ghent به جنگ آمريكا و انگلستان كه در سال 1812 آغاز شده بود و انگليسي ها ضمن آن شهر واشنگتن و كاخ سفيد را آتش زده بودند پايان داد.

  • 1865:   چند نظامي سابق كنفدراسيون آمريكا در شهر پولاسكي Pulaski ايالت تنسي جمعيت كو كلاكس كلان را بر پايه برتري نژاد آرين تشكيل دادند.

  • 1893:   هنري فورد نخستين موتور بنزين سوز قابل استفاده را ساخت و از همان زمان نفت يك كالاي استراتژيك شد و كشورهاي صادر كننده آن گرفتار هزاران دشواري شده اند.

  • 1946:   800 هزار عضو عادي حزب نازي آلمان تحت عنوان Minor Nazi (نازي هاي كوچك) مورد عفو عمومي فاتحان جنگ قرار گرفتند.

  • 1954:   لائوس استقلال خود را از فرانسه به دست آورد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    13 ذيحجه هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    درگذشت شيخ آقا بزرگ تهراني فقيه و كتاب شناس شيعه در نجف اشرف

    13 ذي الحجه 1389 - شيخ آقا بزرگ تهراني فقيه و كتاب شناس شيعه در نجف اشرف درگذشت. ايشان در سالهاي متمادي علاوه بر بهره گيري از دانش مدرسان حوزه نجف براي تدوين بزرگترين دابرة المعارف كتابشناسي شيعي يعني اَلذَّريقةُ اِلي تَصانيفِ الشّيعه به تحقيق و تفحص پرداخت و به منظور چاپ اين كتاب چاپخانه اي نيز داير كرد. اما دولت پادشاهي عراق بارها مانع فعاليت اين چاپخانه شد. گفتني است كه آقا بزرگ تهراني براي تدوين و تكميل اين اثر عظيم، از بسياري از كتابخانه هاي معتبر ايران، عراق، سوريه، فلسطين و مصر بازديد كرد و به بررسي كتابهاي آنها پرداخت. طَبَقاتُ اَعلامِ الشّيعه از ديگر آثار اين فقيه بزرگوار است.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    0
    8

    اهواز

    5
    16

    تبريز

    -6
    3

    شيراز

    -2
    13

    مشهد

    -2
    3

    بندرعباس

    12
    25

    کرمان

    -6
    10

    اصفهان

    -5
    8

    يزد

    -3
    9

    کرمانشاه

    -5
    9

    اراک

    -5
    1

    رشت

    5
    10

    دبی

    16
    23


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1368 تومان
    947 تومان
    1910 تومان
    830 تومان
    255 تومان
    260 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    199000 تومان
    95500 تومان
    48500 تومان
    186500 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 12.04

    اذان مغرب : 12.16

    اذان صبح فردا : 5.41

    طلوع آفتاب فردا : 7.11

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    TIME
    31 دسامبر
     

    جديدترين شماره از هفته نامه
    TIME
     

    تاریخ انتشار: 31 دسامبر 2007
    تعداد صفحات مجله: 113
    حجم فایل: 3 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    کوله پشتی که برق تولید میکند


    چند مهندس مکانیک ، از دانشگاه های مختلف با همکاری یکدیگر یک کوله پشتی تولید کرده اند که قادر است توسط بند های کوله برق تولید کند. بند های این کوله از جنس خاصی به نام polyvinyliden fluoride یا به اختصار PVDF ساخته شده. این ماده که شبیه پلاستیک است دارای خاصیت پیزوالکتریک میباشد. به این معنی که در اثر وارد شدن ضربه به آن جریان الکتریکی تولید میکند. به این ترتیب هنگام راه رفتن تکان خوردن های کوله پشتی باعث تولید برق میشود. این افراد موفق شده اند که با این کوله پشتی 45.6 میلی وات نیرو تولید کنند. به این معنی که با این کوله پشتی این امکان را دارید که mp3player خود را شارژ کنید یا یک چراغ قوه LED را پر کنید و یا گوشی موبایل خود را شارژ کنید. انرژی تولیدی این کوله پشتی برای کار کردن یک دستگاه GPS هم کافی است. بنابراین هنگام رفتن به طبیعت نگران تمام کردن شارژ نخواهید بود و خودتان یک ژنراتور متحرک محسوب میشوید. این تکنولوژی احتمالا بر روی کوله پشتی های سربازان ارتش آمریکا استفاده خواهد شد.
     اطلاعات بیشتر
     

    سیگار الکترونیکی



     

    آیا شما هم سیگاری هستید؟ کشیدن سیگار جدا از لذتی که برای افراد در استعمال نیکوتین دارد صدماتی جبران نشدنی به خود شخص و نیز اطرافیان وارد میکند. افراد را همواره با سرفه ها و بیماری های ریوی مزمن دست به گریبان کرده و در برخی از موارد حاد به مرگ های ناگهانی نیز منجر میشود. اما انگار دنیای گجت ها در زمینه ترک سیگار و نیز استعمال دخانیات نیز فعال بوده و برای نجات همگان چاره ای اندیشیده است. اگر تنها به عادت سیگار کشیدن نگاه شود Crown7  یک سیگار الکترونیکیست که میتواند افراد را از این عادت زشت نجات دهد. این سیگار الکترونیکی در زمان روشن کردنش با بوی بسیار بدی که شبیه بوی باروت سوخته شده است همراه است. استفاده از این سیگار الکترونیکی می تواند برای شخص عادت استعمال را زشت جلوه دهد و او را در حین استعمال بیشتر دچار خجالت و شرمندگی سازد. هنوز در عجبیم که مگر بوی خود سیگار که ناشی از سوختن نیکوتین است خوب است که عده ای سعی کردند تا چیزی بد بوتر از خود سیگار طراحی کنند تا با کمک آن با استعمال سیگار مبارزه کنند.
    صفحه محصول
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    معناشناسى اوصاف الهى
    نقد و بررسى نظريه توماس آكويناس



    نويسنده: ميرعباس على زمانى
     

    معرفی کتاب:
    ما در متون مقدس و در زبان عادى خدا را به بعضى از اوصاف توصيف مى كنيم، يكى از مشكلات ديرين در راه تاسيس الهيات، چگونگى فهم و تحليل معناى اين اوصاف است (بويژه اوصاف مشترك بين انسان و خدا). آيا اين اوصاف به هنگام حمل بر خدا همان معناى عادى و متعارف را دارند؟ يا واجد معناى ديگرى مى باشند؟ اين معناى ديگر چه نسبتى با معناى عادى و متعارف اين اوصاف دارد؟ در اين نوشتار سعى شده است تا راه حل معروف آنالوژى كه به وسيله توماس آكوينى ارائه شده و حاوى نكات تازه اى است، مورد نقد و بررسى قرار گيرد.
    نظريه آنالوژى (تمثيل) با نفى اشتراك لفظى و اشتراك معنوى سعى مى كند تا نوعى «اشتراك در عين اختلاف» و «اختلاف در عين اشتراك» را در معانى اين اوصاف نشان دهد.

    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:
    ● طرح مساله
    ● سخنى از توماس
    ● هستى و چيستى
    ● عينيت هستى و چيستى در خدا
    ● سه راه براى اثبات عينيت
    ● بهترين نام
    ● «دو نوع سؤال: از هستى و از چيستى» از ديدگاه ارسطو
    ● خدا به عنوان خود وجود
    ● نفى هر گونه تركيب از ذات بارى از ديدگاه فلاسفه اسلامى
    ● نفى عروض اعراض
    ● مقايسه اى بين تيليش، توماس و صدرا
    ● مساله اسماء الهى
    ● شكل معنا شناختى اوصاف الهى
    ● نفى اشتراك معنوى
    ● نفى اشتراك لفظى صرف
    ● نظريه آنالوژى
    ● آنالوژى اسنادى يا تناسبى؟
    ● آنالوژى اسنادى (تمثيل در اوصاف)
    ● عليت، سنخيت و نقش ايجابى آن در شناخت خدا و اوصاف او
    ● دو نوع اسم و شيوه كاربرد آنها
    ● اركان اصلى تمثيل اسنادى
    ● اشكالات اين نوع از آنالوژى
    ● آنالوژى تناسبى، «تمثيل تناسبى»
    ● اشكالات تمثيل تناسبى
    ● اصلى ترين اشكال ديدگاه آكويناس
    ● خلط بين مفهوم و مصداق
    ● سخن حكيم سبزوارى


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه


    با عرض معذرت از رهی معیری


    نداند رسم یاری بیوفا یاری که من دارم
    به آزار دلم کوشد دل آزاری که من دارم

    رهی معیری





    تعجب می کند یارم ز رفتاری که من دارم
    تصور می کند دیوانه ام یاری که من دارم

    نه او، هر کس دگر باشد تعجب می کند طبعاً
    ز رفتار عجیب و نابهنجاری که من دارم

    همه گویند رفتارم عجیب و نابهنجار است
    و گاهی مایه شرم است اطواری که من دارم

    خودم یکبار رفتار خودم را بررسی کردم
    ولی دیدم که معقول است رفتاری که من دارم

    و دیشب دست آخر گفتمش با صد زبان بازی:
    خودت -یارا!- مرض داری و پنداری که من دارم

    همیشه فکر می کردی که من از خویش شک دارم
    کنون دیدی بی علت نیست اصراری که من دارم؟

    چه خواهی گفت اگر روزی درآری سر ز افکارم؟
    که رفتارم شده مشتق ز افکاری که من دارم

    کسی دیگر مرا کی می تواند کنترل کردن؟
    نباشد دست کس -غیر تو- افساری که من دارم

    برایم آبرو نگذاشتی، بی آبرو! شرمی
    کنون نقل محافلهاست آماری که من دارم

    نه پولم می دهد، نه احترامم پاس می دارد
    طلبکار است خود گویی بدهکاری که من دارم

    تمام سالمندان از پرستار جوان گویند
    ولی صد سال سن دارد پرستاری که من دارم

     

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)

    7 درس از فرهنگ تجارت ژاپني ها



     

    گرچه اکثر فرهنگ های تجارت کم و بیش متاثر از فرهنگ آمریکایی است، اما به نظر می رسد که فرهنگ ژاپني دست نخورده تر باقی مانده است.
    اکثر تاجران و مهاجران در اولین برخورد خود با ژاپنی ها احساسی ناجور و نامتجانس خواهند داشت، اما معمولاً بیشتر آنها بعد از چند مدت این احساس را ترک کرده و از همکاران ژاپنی خود درس می گیرند.
    این کشور می تواند درس های زیادی در مورد برخوردهای تجاری و کاری به ما بیاموزد. در این مقاله لیستی از 7 درس مهم که می توانیم از ژاپنی ها بگیریم را برای شما تهیه کرده ایم.

    1. معاملات بر پایه ی رابطه های شخصی بنا می شود
    در فرهنگ تجارت ژاپنی، غیر معمول نیست که قراردادها بر پایه رابطه های خصوصی و خانوادگی بنا شود. یعنی دو نفر باید از قبل با هم آشناییت داشته و همدیگر را خوب بشناسند. به معنای دیگر، قراردادها از روی احترام و آشناییت متقابل انجام میگیرد. تجارت به طریقی انجام می گیرد که هر طرف از نظر اخلاقی به طرف مقابل متعهد و مسئول باشد.
    درس عبرت: در ژاپن ایجاد رابطه های خوب خصوصی به شما اعتباری می دهد که برای تجارت های بعدی شما بسیار ضروری است. و وقتی توانستید با یک شرکت ژاپنی رابطه ای خوب برقرار کنید، دیگران نیز گرایش بیشتری برای معامله با شما پیدا خواهند کرد.
    طریقه ی وفق یافتن: با راستی و درستی وارد معامله شوید. تا میتوانید سعی کنید تا اطمینان آنها را به خود جلب کرده و با آنها طرح دوستی بریزید.

    2. گروه گرا باشید و به تصمیمات گروه احترام بگذارید
    ژاپن کشوری است که واژه ی "ما" به جای "من" در آن ارزش بسیار بالاتری دارد. آنها قبل از به مرحله ی عمل آوردن هر تصمیم مهمی، آن را به بحث می گذارند. گروه گرایی به جای فردگرایی در این کشور رونق دارد. شما نیز قبل از اینکه بتوانید پیشنهادات خود را مطرح کرده یا به مرحله ی عمل درآورید، باید عضو گروه شوید.
    درس عبرت: موفقیت کاری گروهی است. هیچ کس به تنهایی موفق نخواهد شد. ژاپنی ها این نکته را دریافته اند و برای همه ی آنها این ضرورت وجود دارد تا به همراه دیگران کار کنند. البته ممکن است روند تصمیم گیری کندتر شود، اما در آخر کار همه تصمیمات خود را ارائه کرده اند، و صدای همه در تصمیم گرفته شده منعکس خواهد شد.
    طریقه ی وفق یافتن: یکی از راه های اصلی در سیاست این است که صدای دیگران را نیز بشنویم. در تجارت غربی معمولاً کار به این شیوه است که همه ی تصمیمات توسط یک رئیس گرفته می شود و به این نکته توجه نمی شود که آن رئیس برای تصمیم گیری نیاز به مشورت و کمک مدیران زیر دست خود دارد. ژاپنی ها این مسئله را فهمیده اند. برای آنها کار گروهی در درجه ی اول اهمیت قرار دارد. شما هم تا زمانی که نخواهید در کار تک روی کنید و فقط تصمیمات خود را به اجرا بگذارید نزد آنها احترام دارید. تا جایی که می توانید باید بتوانید با قوانین گروهی آنها خود را سازگار کنید، فقط در اینصورت است که در تجارت با آنها موفق خواهید شد.


    3. رک گو نباشید
    برخلاف آمریکایی ها که بسیار رک گو و رو راست هستند، ژاپنی ها ترجیح می دهند که همه ی مسائل را رک و رو راست به آنها نگویید و آن مطلب را در لفافه و با اشاره مطرح کنید. همه ی تلاش آنها بر این است که آن نکته و مطلب باعث آزار و ناراحتی کسی نشود و به کسی بر نخورد.
    درس عبرت: در فرهنگ تجارت ژاپنی اهمیت زیادی به ادب و احترام داده می شود. آنها تلاش می کنند تا همکاران خودر ا آزرده خاطر نکنند و احترام متقابل را حفظ کنند.
    طریقه ی وفق یافتن: برای این منظور باید سعی کنید تا قبل از حرف زدن آن را در دهان خود مزه مزه کنید. برای جواب دادن به کسی عجله نکنید و مطلب را خوب بررسی کنید و بعد به زبان بیاورید.


    4. وقت شناسی نشانه ی احترام است
    هرچیز که باعث از بین رفتن غرور، شان و اعتبار اجتماعی شود در تجارت و معاملات ژاپنی ها بسیار مضر است. برای این منظور شما باید همه ی توان خود را به کار گیرید تا این احترام حفظ شود. یکی از بهترین راه هایی که نشان می دهد شما برای طرف مقابلتان احترام زیادی قائل هستید، این است که سر قرارها به موقع بروید و وقت شناس باشید.
    درس عبرت: ژاپنی ها اگر ببینند برای وقت آنها ارزش قائل نیستید، آن را بی احترمی تلقی خواهند کرد. این نیز یکی دیگر از خصایصی است که شرقی ها برخلاف غربی ها بر آن استوارند.
    طریقه ی وفق یافتن: وقت شناسی خصیصه ای است که همه ی ما باید دیر یا زود به آن عادت کنیم. از اینرو، بهتر است تا زمان خود را به گونه ای تنظیم کنید که سر قرار ملاقات های مهم خود به موقع برسید.


    5. ارائه ی خدمات به مشتری در اولویت است
    اگر به ژاپن سفر کنید، از نزدیک مشاهده خواهید کرد که همه ی کارمندان و مسئولان همه ادارات، برای خدمت به شما بسیار مشتاق و داوطلب خواهند بود. احتمالاً از این مسئله بسیار تعجب خواهید کرد. ژاپنی ها عقیده دارند که رسیدگی به کارهای ارباب رجوع در اولویت همه ی امور است.
    درس عبرت: برخورد خوب با ارباب رجوع، تعهدی است که همه ی ژاپنی ها عمیقاً در قلب خود احساس می کنند. با اینکار باعث جلب مشتری می شوند و آنها را همیشه از خود راضی نگه میدارند.
    طریقه ی وفق یافتن: برای این منظور بهتر است کمی در برخوردهای ژاپنی ها با مشتریان خود دقت و توجه کنید. از رفتار آنها کپی کنید تا بتوانید مثل آنها موفق شوید.


    6. ارتباط تلفی مرتب داشته باشید
    در ژاپن ترجیح داده می شود که به جای فرستادن نامه، فکس یا ایمیل، مستقیقاً تماس گرفته شود. این به آن دلیل است که ارزش قائل شدن برای وقت طرف مقابل بسیار اهمیت دارد.
    درس عبرت: با برقراری تماس مداوم خواهید توانست رابطه ی بسیار بهتری با آنها برقرار کنید و اطمینان و احترام آنها را نیز به خود جلب کنید.
    طریقه ی وفق یافتن: اکثر ما برای تلفن زدن به هم کمی تنبلی می کنیم. این ممکن است به خاطر ضعف ارتباطات کاری ما باشد. شما هم باید بتوانید درست مثل ژاپنی ها ارتباطات تلفنی خود را بیشتر کنید. این مکالمات را کمی خصوصی تر کنید تا علاقه ی خود را برای برقراری ارتباط با طرف مقابل نشان دهید.


    7. مهمان نواز باشید
    ژاپن هم مثل اکثر کشورهای آسیایی خصیصه ی هدیه دادن را حفظ کرده است. برای میهمانان خود هدیه تهیه کنید تا بتوانید از این طریق حس مهمان نوازی و علاقه ی خود را به آنها نشان دهید. برای پرداخت صورتحساب تعارف کنید که اینکار نشانه ی احترام است.
    درس عبرت: مهمان نوازی در تجارت ژاپنی به این معناست که ارتباطات خصوصی مهمتر از رابطه های کاری است.
    طریقه ی وفق یافتن: با مشتری خود بیش از منبعی برای تجارت رفتار کنید. اول روی رابطه تمرکز کنید، و با اینکار تجارت نیز به موفقیت انجام خواهد شد.


    از فرهنگ های تجارت آگاه شوید
    در این دنیای چند فرهنگی، شناختن فرهنگ تجارت کشورهای دیگر باعث می شود تا در محل کار خود ارزش بیشتری پیدا کنید. تا می توانید با فرهنگ های تجارتی مختلف آگاهی پیدا کنید تا موفقیت شما در معامله با آنها تضمین شود.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    در زندگي تغيير ايجاد كنيم؟
     


     

    فكر مي‌كنيد چطور مي‌توانيم رفتار و زندگي مان را تغيير دهيم يا يك عادت بد را ترك كنيم؟
    اگر مي‌خواهيد مشكلات‌تان را حل كنيد، بايد براي تغيير عادت‌ها و روش‌هاي فكر كردن، برخورد فعال داشته باشيد. براي مثال، شما ممكن است بخواهيد وزن‌تان را كاهش دهيد و يا يك شغل بهتر پيدا كنيد و يا يك كار مشكلي را به انجام برسانيد و يا درصدد تغيير روابط تان با ساير افراد باشيد.
    اين مشكلات سخت و زياد هستند. براي موفقيت در اجراي آنها مي‌توانيد از اين روش كمك بگيريد كه آنها را به هدف‌هاي كوچكتر تقسيم كنيد. از اولين موردي كه پيش مي‌ايد شروع كنيد. بعد از آن، هدف‌هاي جديد را مورد توجه قرار دهيد. شما نمي‌توانيد ليست كاملي از همه هدفهايي كه در حال تغيير هستند، تهيه كنيد.
    هر هدفي بايد به روشني تعريف شود. براي مثال اگر شما بخواهيد وزن‌تان را كاهش دهيد، ممكن است از اينجا شروع كنيد كه تصميم بگيريد در اين رابطه تمرين هايي را دنبال‌كنيد.اما بايد براي انجام اين كار، برنامه شما به روشني تعريف شده باشد.
    بهتر است مشخص كنيد كه قصد داريد 30 دقيقه در روز پياده‌روي كنيد. شايد عاقلانه‌تر باشد كه از خودتان انتظار بهترين برخورد در هر موردي را نداشته باشيد. براي مثال شما مي‌توانيد تصميم بگيريد كه به جاي 30 دقيقه در روز، در 3 روز هفته، حداقل 30 دقيقه پياده‌روي داشته باشيد. در اين برنامه، امكان موفقيت بيشتري براي شما هست چون ممكن است هر روز نتوانيد اين كار را دنبال كنيد.‌
    اگر شما بخواهيد به يك شانس و فرصت بزرگ دسترسي پيدا كنيد، اين عقيده خوبي است كه آن را به يك سري هدف‌هاي كوچك تقسيم كنيد كه قدم به قدم به هدف نهايي‌تان نزديك شويد. براي مثال، اگر خانه شما كثيف و بهم‌ريخته است و شما از انرژي لازم برخوردار نيستيد كه همه جاي آن را فورا تميز كنيد، شما مي‌توانيد تصميم بگيريد 30 دقيقه در روز به اين كار بپردازيد يا هر روز شنبه، يك اتاق را تميز كنيدو سرانجام پس از چند هفته شما مي‌توانيد يك خانه تميز و زيبا داشته باشيد.
    اين تغييرات كوچك در روش‌هاي زندگي، آن هم در زماني طولاني تر اغلب خيلي آسانتر از ايجاد تغييرات بزرگ فوري است.
    براي مثال ممكن است تغيير كامل عادت‌هاي غذايي كار سختي به نظر برسد. اما اگر شما گام اول را برداريد، پس از چند گام، متوجه خواهيد شد كه خيلي بيش از آنچه در ابتدا فكر مي‌كرديد امكان آن هست به اين تغييرات دست يابيد
     

     

     

     

     

     

     

     Ãستون آزاد

    مخابرات برنده بازار SMS



     

    این روزها کمتر کسی را می‌توان یافت که گوشی در دست، مشغول فشار دادن دکمه‌های آن برای ارسال SMS یا همان پیامک به دیگران نباشد.
    به نوعی این وسیله ارتباطی، افراد را کمابیش به خود وابسته کرده است تا جایی که اگر تا چند سال پیش به دلیل گران بودن قیمت سیم‌کارت تنها افراد خاصی توانایی خرید آن را داشتند؛ اما امروزه به کمک اپراتورهای خصوصی نظیر ایرانسل، تالیا و شکسته شدن قیمت سیم‌کارت تا حدی این امکان فراهم شده است تا تمامی افراد از یک تلفن همراه و امکاناتش بهره ببرند.
    در بین امکانات تلفن همراه SMS جایگاه ویژه‌ای را در بین کاربران خود به دست آورده است.
    این امکان به عقیده بسیاری از کاربران به دلیل ارزان بودن سرعت ارسال و حذف مکالمات غیر ضروری در بین افراد فراگیر شده است.
    هر چند امکان ارسال پیام کوتاه مانند دیگر وسایل ارتباطی با چند سال تاخیر وارد کشور ما شد، اما در همین زمان کوتاه هم این وسیله ارتباطی جای خود را در بین مخاطبان پیدا کرد تا جایی که رفته رفته این وسیله ارتباطی می‌رود تا به یک وسیله رسانه‌ای موثر تبدیل شود.

    ● تاریخچه SMS
    SMS یا سرویس پیام کوتاه (SHORT MESSAGE SERVICE) خدمت ارزش افزوده‌ای است که روی بستر شبکه ارتباطات (تلفن‌های همراه و ثابت) ارائه می‌شود و به وسیله آن مشترکان قادر خواهند بود به یکدیگر پیام‌های نوشتاری ارسال کنند.
    سرویس پیام کوتاه ابتدا در سال ۱۹۹۱ در اروپا و در شبکه بی‌سیم به کار گرفته شد. در سال ۱۹۹۸ در کنار سیستم PCS یا تکمیل فن‌آوری‌های CDMAV و TDMA پیام کوتاه در بین مشترکان محبوبیت غیرقابل پیش‌بینی یافت و در جایگاه واقعی خود قرار گرفت. این سیستم با قابلیتPOINT TO POINT
    (از یک مشترک به مشترک دیگر) وPOINT TOMULTI POINT (از یک مشترک به چند مشترک) و روش ارسال پیام به طور عمومی توانسته است از یک طرف جایگاه با ارزشی را به لحاظ اقتصادی برای اپراتورهای ارائه دهنده خدمات GSM و از طرف دیگر تسهیلات و سرویس‌های ارزش افزوده و کاربردی فراوانی را برای مشترکان فراهم کند.
    اما استفاده از خدمات پیام کوتاه در ایران برای نخستین بار در سال ۸۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
    از این سال به بعد استفاده از پیام کوتاه به تدریج در بین کاربران ایرانی تلفن همراه فراگیر شد.
    در سال ۸۵ در حدود ۸میلیارد پیام کوتاه در ایران مبادله شد. در این سال روزانه ۲۰میلیون پیام کوتاه توسط کاربران تلفن همراه ردوبدل شد که این رقم در روزهای خاص و اعیاد مختلف بیشتر می‌شد.
    در سال ۸۴، مناقصه‌ای برای ارائه خدمات پیام کوتاه به صورت انبوه توسط شرکت مخابرات ایران برگزار شد که طی آن سه شرکت رهیاب، آتیه پرداز و گلفا برنده شدند.
    مگفا پس از گرفتن مجوز از اوایل دی‌ماه با شماره ۳۰۰۰ و رهیاب که با تاخیر مجوز خود را دریافت کرده بود با شماره ۱۰۰۰ از اسفند سال ۸۴ ملزم به ارائه سرویس شدند. آتیه‌پرداز نیز با توجه به اینکه از سال ۸۳ لینک IP از مرکز پیام کوتاه مخابرات را با شماره ۲۰۰۰ دریافت کرده بود، کار خود را پیش از دورقیب خود آغاز کرد و حتی مشتریان خاص خود مانند بانک را هم پیدا کرد.
    البته شرکت‌های دیگری نیز در آن زمان وجود داشتند که به روش‌های دیگر و بدون استفاده از لینک مخابرات اقدام به ارائه سرویس‌های ارزش افزوده می‌کردند، از این شرکت‌ها می‌توان به پیک آسا، پارس‌آنلاین، پارس SMS، ایران SMS و... اشاره کرد.

    ● سرویس ارزش افزوده چیست؟
    سیستم‌هایی در شبکه پیام کوتاه وجود دارند که با نام ارزش افزوده از آنها یاد می‌شود. به این صورت که اگر سرویس پیام کوتاه را به عنوان سرویس پایه در نظر بگیریم، خدماتی که باعث شوند ارزش بیشتری برای پیام کوتاه نسبت به حالت پایه ایجاد شود؛ این خدمات ارزش افزوده محسوب می‌شوند.
    به طور کلی ارسال و دریافت پیام از طریق وب، دریافت Email از طریق پیام کوتاه، دریافت اطلاعات،‌اخبار و داده‌های مختلف از طریق پیام کوتاه و... از جمله خدمات ارزش افزوده مبتنی بر پیام کوتاه را شامل می‌شوند.
    در واقع سرویس ارزش افزوده این روزها برای مخابراتی‌ها بسیار جذاب‌‌تر از ارسال پیام کوتاه بین کاربران تلفن‌همراه است؛ چرا که این سیستم سودآوری هنگفتی را برای مخابراتی‌ها به ارمغان آورده است تا آنجا که در اعیاد مختلف این سود به اوج خود می‌رسد. طبق بررسی‌ها در سال جدید بیش از ۱۱۸میلیون و ۲۰۰هزار پیام کوتاه تبریک بین مشترکان تلفن‌‌همراه دولتی رد و بدل شده است که این تعداد پیام کوتاه مبلغی معادل ۶/۱میلیارد تومان برای این شرکت سودآوری به همراه داشته است.
    علاوه بر این شرکت مخابرات از طریق سه شرکت رهیاب، آتیه‌پرداز، گلفا و شرکت‌های واسطه‌ای نیز کسب درآمد می‌کند.
    هومن تندهوش، مدیر بازاریابی و فروش شرکت گلفا در مورد نرخ پیام کوتاه این شرکت و نحوه تقسیم سهم آن با مخابرات می‌گوید: «مخابرات تعرفه ثابتی دارد؛ یعنی خود مشخص می‌کند که مثلا از ۱۰۰ تا ۱۰هزار پیام کوتاه با یک قیمت و از ۱۰هزار تا یک‌میلیون پیام کوتاه نیز یک قیمت دیگر داشته باشد.»
    وی همچنین در مورد نحوه درآمدزایی این شرکت می‌گوید: «شرکت گلفا به طور کلی پنج سال است که در بخش SMS سرمایه‌گذاری کرده است که دو سال آن را به صورت لینک با ارتباطات سیار قرارداد داشته است. بنابراین در این میان شرکت گلفا تاکنون هیچ بهره اقتصادی نبرده است.»
    در همین خصوص مازیار گنجه‌ای، مدیرعامل شرکت کاریار ارقام یکی دیگر از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات SMS نیز اینگونه اظهارنظر می‌کند: «اگر ۵میلیون SMS از طریق این شرکت رد و بدل شود و مخابرات نرخ آن را ۱۱تومان در نظر گرفته باشد، از این نرخ تعیین شده تنها ۲ الی ۳تومان نصیب شرکت می‌شود. بنابراین هرچه تعداد SMSهای ارسال بیشتر باشد به نسبت آن سود شرکت نیز بیشتر خواهد بود؛اما در مجموع در بحث خدمات ارزش افزوده سود اصلی نصیب مخابرات می‌شود.» به طور کلی صنعت ارزش افزوده تلفن‌همراه را می‌توان در ۳ گروه طبقه‌بندی کرد که عبارتند از: برنامه‌‌ها یا محتوا، تبلیغات و سرویس‌های بازاریابی. تندهوش، مدیر بازاریابی و فروش شرکت گلفا، در مورد خدمات ارزش افزوده این شرکت می‌گوید: «این شرکت خدمات زیادی را در این زمینه ارائه کرده است که از بارزترین آن می‌توان به ارسال SMSهای صدا و سیما اشاره کرد که بیشتر در زمینه مسابقات استفاده می‌شود. در این روش می‌توان حجم انبوهی از پیام را در مدت زمانی کوتاهی دریافت و گزارش‌های لازم را ارائه داد.» به گفته تندهوش ارائه اطلاعات مربوط به خلافی ماشین و دریافت اطلاعات از آخرین وضعیت کارت سوخت نیز از طریق شرکت گلفا انجام می‌شود.
    در این روش افراد باید کد VIN که روی تمامی کارت‌های ماشین به صورت عمودی وجود دارد را به شماره ۳۰۰۰۵۱۵۱ و ۳۰۰۰۵۱۵۰ ارسال کنند تا از این طریق بتوانند از آخرین وضعیت خلافی و کارت سوخت ماشین خود باخبر شوند. وی همچنین در مورد نحوه ارائه خدمات و سرویس به شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌گوید: «در این خصوص وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها درخواست‌های خود را به شرکت ارائه داده است و ما هم آن سرویس‌ها را براساس نیاز در اختیار آنها می‌گذاریم. این متقاضیان با استفاده از نرم‌افزارهای ما یا نرم‌افزارهایی که خودشان در اختیار دارند می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.»
    درخصوص نحوه استفاده از نرم‌افزارهای ارزش افزوده مدیر بازاریابی شرکت گلفا چنین اظهارنظر می‌کند: «این نرم‌افزارها از دو طریق قابل استفاده هستند: یکی اینترنت و دیگری شبکه مبتنی بر TCP/IP؛ یعنی متقاضیان این نرم‌افزارها هم از طریق اینترنت و هم از طریق شبکه‌های اختصاصی می‌توانند از امکانات ما استفاده کنند.»
    وی در ادامه در مورد قیمت نرم‌افزارها می‌گوید: «این نرم‌افزارها کاملا تولیدات داخلی بوده و قیمت آنها بسته به نوع آن از ۳۰۰هزار تا ۲۰۰میلیون تومان متفاوت است.»
    مدیرعامل شرکت کاریار ارقام نیز در خصوص قیمت و نوع خدمات به شرکت‌ها اینگونه اظهارنظر می‌کند: «بسته به نوع فعالیت سازمان‌ها از خدمات شرکت استفاده می‌شود که این خدمات در حال حاضر به شرکت‌هایی نظیر پتروشیمی، آتش‌نشانی، شرکت‌های صنعتی و... ارائه می‌شود که این شرکت‌ها خدمات را باید به طور مستقیم از شرکت‌ خریداری کنند.
    قیمت این نرم‌افزارها نیز از حدود ۱۰۰هزار تا ۲۵میلیون تومان بنا به نوع کارکرد متغیر است.»
    اعتیاد به استفاده از SMS خاص کشور ما نیست؛ چرا که در تمامی دنیا به نوعی این وسیله ارتباطی از درجه محبوبیت بالایی برخوردار است.
    در خصوص رویکرد مردم و شرکت‌ها به SMS مازیار گنجه‌ای می‌گوید: «به دلیل اینکه ارسال SMS بسیار کم‌هزینه‌تر از دیگر وسایل ارتباطی است؛ در نتیجه شرکت‌ها و سازمان‌های اداری با استفاده از خدمات ارزش افزوده SMS می‌توانند هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش دهند؛ به طور مثال بسیاری از شرکت‌ها، بانک‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی و... از همین طریق، شماره SMS را انتخاب کرده‌اند تا از این راه بتوانند خدمات خود را ارائه کنند. این کار هم باعث کاهش هزینه و هم در بازدهی نیروی پرسنلی موثر خواهد بود تا جایی که امروز اکثر شرکت‌های انگلیسی برای کم کردن هزینه‌های خود به SMS روی آورده‌اند.»
    علاقه‌مندی مردم به SMS به حدی افزایش یافته است که اکثر مردم به این وسیله ارتباطی به چشم یک وسیله سرگرم‌کننده نگاه می‌کنند. وسیله‌ای که اگر برای آنها سرگرمی، کاهش هزینه‌ها و انجام سریع کارهایشان را به همراه داشته باشد، حداقل برای مخابرات سود هنگفتی به ارمغان آورده است، تا آنجا که این وزارتخانه بعد از وزارتخانه نفت به عنوان پردرآمدترین وزارتخانه به حساب می‌آید.
     

     

     

     

     

    همین حالا اقدام به عضویت کنید
     
     
    TinyPic image
     
     
     
     
    TinyPic image
     
    TinyPic image

     

    .:: Designed by : SAQUR ® YARANHOST™ ::.
    وب سایت رسمی گروه اینترنتی جرقهبرای عضویت در گروه اینترنتی جرقه کلیک کنید
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive