به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Wednesday, July 21, 2010

.: JaRaGhe :. RooZaaNe (No. 1146)



 

 

 

 
 
1146
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1146 :: پنجشنبه 31 تيرماه 1389

www.mobin-group.com

چگونه حساب کاربری تان را در سایتهای پرطرفدار

برای همیشه پاک کنید

سلام عرض شد
خوشحالم که تونستم به وعده خودم عمل کنم و آخر هفته دوباره با شماره جديدي از روزانه در خدمت شما دوستان عزيزم باشم.
اين روزهاي عيد و شاد را خدمت همه شما خوبان تبريک عرض مي کنم. خب برسيم به بحث امروز:

همه ما عضو تعداد زیادی از سایت‌ها و سرویس های آنلاین هستیم و گاهی همه اینها کمی طاقت‌فرسا و دردسرساز می‌شوند. گاهی اوقات، چه برای ساده کردن زندگی‌مان، یا چون از سایت یا سرویس خاصی خسته شده‌ایم، لازم است که عضویت‌مان در برخی سایت‌ها را حذف کنیم.
چیزی که اغلب موقع ثبت‌نام در این گونه سایت‌ها توجهی به آن نداریم، این است که چقدر پاک کردن دائمی حساب کاربری‌مان مشکل است. برخی از آنها نیازمند یک پروسه پیچیده و چندگانه هستند که ممکن است چند روز (یا هفته) طول بکشد. بقیه‌شان وقت کمتری می‌گیرند، اما همچنان کاربر باید چندین مرحله را طی کند تا حسابش پاک شود.
در ادامه نگاهی می‌اندازیم به فرآیند حذف حساب کاربری در وب‌سایت‌های مشهور و اینکه چقدر این کار را آسان یا سخت کرده‌اند. بعد مواردی را که باید در هنگام پاک کردن حساب‌تان در نظر بگیرید مطرح می‌کنیم.


فیس بوک
پاک کردن حساب کاربری در فیس‌بوک کمی پیچیده‌تر از باقی سرویس‌ها است. دو راه برای خلاص شدن از فیس‌بوک‌ دارید. یکی‌شان دائمی و کامل است و دیگری به شما امکان می‌دهد که اگر بعداً نظرتان عوض شد، راه برگشتی داشته باشید.
اگر فقط می‌خواهید حساب‌تان را برای مدتی مسدود کنید و امکان این را داشته باشید که بعداً دوباره فعالش کنید، می‌توانید حساب‌‌تان را غیرفعال کنید. این کار ساده است: فقط به قسمت account settings بروید و روی لینک �deactivate account� کلیک کنید. با این کار فوراً حساب‌تان برای دیگر افراد در فیس‌بوک نامرئی می‌شود. اگر هم روزی تصمیم گرفتید که دوباره حساب‌تان را فعال کنید، به همین سادگی کار انجام می‌شود: activate account
اگر دنبال چیزی می گردید که کمی دائمی تر باشد، لازم است درخواستی برای فیس بوک ارسال کنید. اگرچه نکته نیرنگ آمیز این است که آنها بلافاصله حساب شما را پاک نمی کنند. اگر در طول زمانی که قرار است حذف دائم حساب تان صورت بگیرد شما وارد فیس بوک شوید، یا هر ارتباطی با فیس بوک برقرار کنید، درخواست حذف تان لغو می شود. به همین دلیل، بهتر است به هر کامپیوتر یا دستگاهی (مثل موبایل) که با آن وارد حساب کاربری تان می شوید سر بزنید و لاگ اوت کنید (پاک کردن رمز های عبوری که ذخیره شده اند نیز فکر خوبی است تا جلوی لاگین اتفاقی را بگیرید)
بعد می توانید برای درخواست حذف شدن حساب تان از این فرم استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که بعد از آن دیگر وارد حساب کاربری تان نشوید. درباره اینکه چند روز طول خواهید کشید هیچ اعلام رسمی وجود ندارد، اما گزارش های غیر رسمی می گویند این کار ۱۴ روز وقت می برد. برای اینکه مطمئن شوید، ممکن است یک ماه یا بیشتر لازم باشد صبر کنید و بعد تلاش کنید که وارد حساب کاربری تان شوید تا مطمئن شوید که پاک شده است.
اطلاعات بیشتر درباره حذف حساب کاربری از فیس بوک را می توانید در صفحه سوالات رایج این سایت پیدا کنید.


تویتر

پاک کردن حساب کاربری در توییتر در مقایسه با فیس بوک نسبتاً آسان است. تمام کاری که باید بکنید، این است که وارد account settings شوید و روی گزینه "Deactivate my account" در آخر صفحه کلیک کنید. این غیرفعال سازی دائمی است. اگرچه ممکن است یک ماه طول بکشد تا حساب و اطلاعات شما بطور کامل از سیستم تویتر حذف شود.
یک هشدار: اگر احتمال می دهید که در آینده می خواهید از آدرس ایمیل یا شناسه کاربری یا شماره تلفن تان در اکانت دیگری در توییتر استفاده کنید، حتماً قبل از غیرفعال سازی حساب تان آنها را عوض کنید. هرچند مشخص نشده که این موارد بطور دائمی یا موقت از سوی تویتر بلوکه می شوند، اما بازهم بهتر است آنها را عوض کنید.
اطلاعات بیشتر درباره از حذف حساب تویتر را می توانید اینجا پیدا کنید.


مای اسپیس
حذف اکانت MySpace قدری پیچیده و گیج کننده است. ابتدا وارد حساب کاربری تان شوید و گزینه "My Account" کلیک کنید. سپس عبارت "Account" را انتخاب نمایید. در صفحه ای که باز می شود اینقدر پایین بروید تا بخش "Account Cancellation" را بیابید و بر روی گزینه "Cancel Account" کلیک کنید. مای اسپیس ایمیلی برای شما می فرستد که حاوی دستورالعمل اتمام مرحله حذف اکانت است. این ایمیل همان لحظه درخواست حذف به دست تان نمی رسد و ممکن است ۲ روز طول بکشد تا آن را دریافت کنید. اما پس از اینکه ایمیل را دریافت کردید و حذف حساب تان را تایید نمودید، این اکانت درجا پاک می شود.
در صورتی که به ایمیل ثبت شده در اکانت مای اسپیس تان دسترسی داشته باشید، کار به همین راحتی تمام می شود. اما وقتی کسی تصمیم به حذف زندگی مجازی اش می گیرد، معمولا حساب های کاربری زیادی را حذف می کند که اولین آنها ایمیل است. پس اگر به ایمیل تان دسترسی نداشته باشید کار حذف کمی سخت می شود و در بعضی سایت ها تقریبا غیر ممکن می شود. هرچند که مای اسپیس راه حل های جایگزینی را هم پیش بینی نموده است. راه اول این است که پروفایل تان در این سایت را ویرایش کرده و به جای تمام مشخصات و اطلاعات موجود در باکس "About Me"، عبارت "REMOVE PROFILE" را ثبت نمایید و پروفایل را ذخیره کنید. آنگاه با مای اسپیس تماس بگیرید و به آنها بگویید که حساب کاربری تان را حذف کنند. اگر این شیوه هم جواب نداد و یا اینکه شما اصلا نمی توانید وارد حساب کاربری تان در این سایت شوید، تنها راه باقی مانده، تماس با بخش پشتیبانی مای اسپیس و درخواست حذف اکانت تان است. البته اینکه این کار چقدر طول بکشد، کاملا به حال و حوصله کارکنان این سایت بستگی دارد و اصلا مشخص نیست.
دستورالعمل رسمی مای اسپیس برای حذف اکانت


Linked in

‏Linked in کار پاک کردن حساب کاربری را آسان کرده، البته اگر بدانید کجا را باید نگاه کنید. وقتی وارد سایت می شوید، روی گزینه "Settings" در قسمت بالای سمت راست صفحه کلیک کنید، بعد در قسمت "Personal Information" گزینه "Close Your Account" را پیدا و کلیک نمایید. از شما خواسته می‌شود دلیل بستن حساب‌تان را ذکر کنید و وقتی اعلام کردید، حساب تان پاک خواهد شد.
‏Linked in به نسبت دیگر شبکه‌های اجتماعی، احتمالا سرراست‌ترین پروسه بستن حساب کاربری را دارد. جزییات بیشتر را در اینجا پیدا کنید.


گوگل
با توجه به اینکه نقش گوگل در زندگی دیجیتالی ما بسیار فراگیرتر از دیگر سرویس ها است، ممکن است فکر کنید که پاک کردن حساب‌تان در گوگل احتمالاً خیلی پیچیده خواهد بود. بعلاوه، خیلی از ماها از یک دوجین از سرویس های گوگل استفاده می‌کنیم و ممکن است فکر کنید هرکدام از آنها نیاز به حذف جداگانه دارد.
روی هم رفته، پاک کردن کل حساب کاربری‌ در گوگل آسان است. فقط چند سرویس وجود دارد که نیاز به توجه ویژه دارند. البته به استثنای این چند سرویس، راهی وجود ندارد که شما هر سرویس را جداگانه از حساب گوگل‌تان حذف کنید. برای مثال، در مورد گوگل آنالیتیک، شما می‌توانید تک تک سایت‌هایی را که دنبال می‌کنید، حذف کنید، اما نمی‌توانید خود گوگل آنالیتیک را پاک کنید.
برای پاک کردن حساب اصلی گوگل‌تان از طریق صفحه اصلی گوگل لاگین کنید. بعد در کنار گزینه‌ی "My Products" روی عبارت "Edit" کلیک کنید. از صفحه ای که باز می شود، می‌توانید سرویس‌های خاصی را پاک کنید. (اورکات یا تاریخچه وب) همچنین که می‌توانید کلِ حساب‌تان را با کلیک روی این جمله ببندید : "Clear account and delete all services and info associated with it". به این ترتیب فرمی نمایش داده می شود که حذف همه سرویس های گوگل تان را باید جداگانه تایید کنید. اگر حساب گوگل‌تان را به یک حساب موجود در یوتیوب لینک کرده‌اید، آن حساب را نیز باید جداگانه حذف کنید.
سپس نوبت تایید رمزعبور است و اینکه شما خودتان می‌خواهید حساب‌تان را مسدود کنید و اینکه می‌دانید هنوز مسئولیت هر معامله مالی که به حساب‌تان مربوط باشد با شما است. وقتی تایید کردید، حساب شما پاک خواهد شد.
سرویس‌های مشخصی از جمله Google Alerts، گروه‌های گوگل و مدارک گوگل بطور خودکار از این طریق حذف نخواهند شد. برای Google Alerts شما باید به ایمیل اصلی که Google Alerts برایتان فرستاده (و یا هر یک از ایمیل های دریافتی از این سرویس) رجوع کنید و آنجا روی کلمه "unsubscribe" کلیک کنید. در مورد گروه‌های گوگل هم، هر گروهی را باید جداگانه از لیست حذف کنید.
قسمت مدارک گوگل فایل های به اشتراک گذاشته شده را در دسترس بینندگان و همکارانی که به آنها اجازه داده اید، قرار می‌دهد. اما وقتی شما حساب تان را پاک کنید، دیگر دسترسی به فایل‌های صفحه گسترده (مثل اکسل) ندارید. پس بهتر است قبل از اینکه حساب را پاک کنید از فایل های صفحه گسترده کپی تهیه کند. البته یک راه هم این است که ماکلیت فایل های به اشتراک گذاشته شده را به کاربر دیگری منتقل کنید.
در صفحه راهنمای گوگل می توانید جزئیات کامل را پیدا کنید. یا روی این لینک کلیک کنید:
پاک کردن حساب گوگل


ویکی پدیا؛ دایرة المعارف آزاد
ویکی‌پدیا یکی از معدود سایت‌هایی است که به شما اجازه پاک کردن حساب‌تان را نمی‌دهد. بله حقیقت دارد، وقتی شما صاحب یک حساب در ویکی‌پدیا شوید، برای همیشه آن را خواهید داشت. البته اگر واقعاً دیگر نمی‌خواهید کاری با ویکی داشته باشید، می‌شود امیدوار بود. 
در بیشتر موارد، امکان دارد که حسابها نامشان تغییر کند و صفحه کاربری شما حذف شود، اما این کار باعث حذف همه سابقه شما در سایت نمی‌شود. با این کار به شما اجازه داده می‌شود که بطور کامل از سایت محو شوید.
دلیل ویکی‌پدیا برای این کار این است که همه مشترکان باید به یک فرد وقعی متصل باشند. مشترکان نمی‌توانند ناشناس یا با نام مستعار باشند چرا که این طبیعت آزاد و منبع جمعی سایت را از بین می‌برد.


یاهو / فلیکر
پاک کردن حساب در فلیکر تقریباً آسان است. بعد از اینکه با حساب کاربری‌تان وارد سایت شدید، به قسمت تنظیمات بروید و روی گزینه "Personal Information" کلیک کنید. سپس روی لینک "Delete your Flickr account" کلیک کنید. یک پیام هشدار ظاهر می‌شود که می‌گوید حذف حساب دائمی است و تمام عکس‌ها و ویدئوهای شما پاک خواهد شد.
پاک کردن کل حساب یاهو مرحله دیگری است. به حساب کاربری‌تان لاگین کنید و به صفحه پاک کردن حساب بروید. در این صفحه توضیح داده می‌شود که وقتی حساب‌تان را پاک کنید چه اتفاقی می‌افتد. بعد از اینکه درخواست حذف حساب ارسال شد، اطلاعات کاربر تا ۹۰ روز روی سرور های یاهو باقی می‌ماند و ممکن است در نسخه‌های پشتیبان، بیش از این مدت هم طول بکشد. وقتی اطلاعات این صفحه را خواندید، باید رمزعبورتان و کد تایید (کپچا) که نشان داده می شود را وارد کنید. سپس بار دیگر تایید شما را برای حذف اکانت گرفته و این کار را انجام می دهند.
یک یادآوری: اگر در هرکدام از سرویس‌های ویژه یاهو (premium services) ثبت نام کرده‌اید، بهتر است قبل از پاک کردن حساب، سرویس‌های ویژه را لغو کنید. چرا که ممکن است بعد از اینکه حساب‌تان را حذف کردید، باز هم برای سرویس های ویژه برایتان صورتحساب بیاید.


ویندوز لایو
در واقع حذف حساب کاربری در ویندوز لایو به طرز حیرت‌آوری ساده است. فقط اگر از حساب ویندوز لایو برای دستیابی به سایت‌های دیگر استفاده می‌کنید، ممکن است با مشکل مواجه شوید‌. مشکل این است که باید به سایت‌هایی که در آنها از اکانت ویندوز لایو برای لاگین استفاده می‌کنید، بروید و خودتان یکی یکی آنها را حذف کنید. اگر از قبل این کار را نکنید، وقتی ویندوز لایو‌تان را حذف کنید، دیگر نمی‌توانید آن حساب‌ها را پاک کنید یا به آنها دسترسی داشته باشید.
وقتی معلوم شد که همه حساب‌هایی که به ID ویندوز لایو شما لینک بوده‌اند بسته شده، باید به حساب کاربری ویندوز لایو بروید و در منوی "Other Options" روی گزینه "Close your account" کلیک کنید. صفحه ای باز خواهد شد که به شما می‌گوید در صورت بستن حساب‌تان چه چیزهایی اتفاق می‌افتد. از جمله اینکه اطلاعات ثبت نامی تان برای همیشه پاک می‌شوند. اینکه بعضی اطلاعات ممکن است پاک نشوند (باتوجه به وضعیت حفاظتی شان) و اینکه اگر با آن ID برای فرزندانتان هم اکانتی ایجاد کرده باشد، آن حساب‌ها هم پاک می‌شوند. برای اتمام پروسه حذف باید رمزعبورتان را تایپ کنید و روی "Yes" کلیک کنید.
ممکن است در این مرحله ممکن است به شما گفته شود که یک حساب ایمیل میکروسافت وجود دارد، که با حساب کاربری شما مرتبط است و برای همین نمی‌توان حساب شما را بست. در این حالت فقط لازم است که روی "Close your Microsoft account" کلیک کنید و بعد "Close my account" را انتخاب کنید.
 

وردپرس
‏WordPress.com نمی‌گذارد شما حساب‌تان را پاک کنید. در عوض آنها پیشنهاد می‌کنند که شما خیلی ساده حساب را غیرفعال نگه دارید. اگر نگران اطلاعاتی هستید که در حساب WordPress.com خودتان آپلود کرده‌اید، به یاد داشته باشید که همیشه می‌توانید اطلاعات را حذف کنید (یا با اطلاعات غلط عوض کنید)
با پاک کردن وبلاگ‌هایتان شروع کنید. برای این کار به منوی Tools بروید و روی "Delete Site" کلیک کنید. در اینجا یک مرحله تایید ایمیلی انجام خواهد شد. البته بهتر است که ابتدا یک نسخه پشتیبان از محتوای وبلاگهای تان تهیه کنید. بعد از آن، می‌توانید آدرس ایمیل و دیگر اطلاعات شناسایی را با اطلاعات دیگری جایگزین کنید. اطلاعات بیشتر را در این صفحه و این یکی خواهید یافت.
 

یوتیوب
اگر حساب یوتیوب شما با اطلاعات کاربری حساب گوگل‌تان تنظیم شده باشد (یعنی برای ثبت نام در یوتیوب از حساب گوگل‌تان استفاده کرده‌اید) بطور اتوماتیک وقتی حساب گوگل را پاک کنید، یوتیوب هم حذف خواهد شد. اما اگر یوتیوب را جدا از حساب گوگل‌تان تنظیم کرده‌اید (یا دو حساب را بعد از اینکه جداگانه ایجاد شدند به هم لینک کرده‌اید و یا اگر می‌خواهید حساب گوگل را نگه دارید) لازم است که یوتیوب را جداگانه حذف کنید. نکته قابل توجه این است که پاک کردن حساب به معنی این نیست که ویدیوها و کانال شما هم پاک می‌شود. بلکه فقط اطلاعات پروفایل شما از بین می‌رود. برای پاک کردن کامل حساب‌تان لازم است ویدیوها و کانال ها را قبلاً پاک کرده باشید.
فرآیند حذف کاملاً سرراست است. اگرچه باید چند مرحله اضافه تر از آنچه ضروری است را پشت سر بگذارید. لاگین کنید و از منویی که زیر نام کاربری تان است به قسمت "Manage" بروید. روی "Manage Account" کلیک کنید. آنگاه "delete account" را انتخاب کنید. حال از شما پرسیده می‌شود چرا می‌خواهید حساب‌تان را حذف کنید. کادر خالی را پر کنید و دکمه "Delete Account" را بزنید. یوتیوب پنجره‌ای باز می‌کند که به شما یادآوری می‌کند ویدیوهایتان پاک نخواهند شد. اگر ویدیوها و کانال‌تان را پاک کرده‌اید (یا می‌خواهید پاک نکنید) یکبار دیگر روی "Delete Account" کلیک کنید. سپس یکبار دیگر باید انجام این کار را تایید کنید. سپس سعی کنید دوباره به حساب‌تان لاگین کنید، تا مطمئن شوید حذف صورت گرفته است.
 

فرندفید
دشواری 3
اگر قصد پاک کردن حساب فرندفید خود را دارید، کافی است به این لینک سر بزنید. سپس دو بار رمزعبور و یک بار کلمه delete را در فیلدهای مربوطه وارد و کلید Permanently delete my account را کلیک کنید تا عملیات پاک کردن پایان پذیرد.
دقت کنید که پس از انجام مراحل فوق کلیه اطلاعات شما از سایت فرندفید پاک می‌شود. این اطلاعات شامل تمامی اتصالات و همچنین فعالیت‌های شما اعم از لایک‌ها و کامنت‌هایی هم که در سایت اعمال کرده‌اید می‌شود.
 

چرا کار را اینقدر سخت و پیچیده کرده اند؟
همانطور که در سرویس های بالا می بینید، برای حذف اکانت حتما باید چندین مرحله مختلف را پشت سر بگذارید. و حتی در بعضی سایت ها ممکن است کار از این هم سخت تر باشد. جالب اینجا است که این کار بخاطر مشکلات تکنیکی و برنامه نویسی هم نیست. برای یک برنامه نویس ساده ترین کار این است که لینکی را در اختیار کاربر قرار دهد که با یک بار کلیک کردن بر روی آن برای همیشه حساب کاربری اش پاک شده و هیچ اثری هم از آن در بانک اطلاعاتی باقی نماند.
خب، پس حتما باید دلیلی پشت این فرآیند خسته کننده باشد؟ به گمانم تنها دلیل �حفظ و نگهداری کاربر� است. سایت ها اصلا دوست ندارند که شما اکانت تان را پاک کنید. وقتی شما اکانت داشته باشید، این امید باقی است که حتی از سر کنجکاوی هم که شده گاهی به آنجا سری بزنید تا ببینید چه خبر است. اما وقتی که اکانت تان را حذف می کنید، از دل برود هر آن چه که از دیده رود. بسیار بعید است که شما برای بار دوم در سایتی که یک بار آن را ترک کرده اید، دوباره اکانت بسازید.
ممکن است شما هنگامی که تصمیم به حذف اکانت تان می گیرید، در وضعیت روحی مناسبی نباشید، عصبانی باشید، سرخورده باشید، برای استفاده از خدمات به طور موقت دچار مشکل شده باشید. اما احتمالا بعد از مدت زمانی که آرام شدید، تازه یادتان بیاید که چه سایت خوبی بود، چه مطالب جالبی نوشته بودم، چقدر دوست پیدا کرده بودم و در یک کلام دچار ندامت از حذف شوید. پس بهتر است که سایت ها کمی شما را برای حذف حساب های کاربری معطل کنند و این فرآیند را چند مرحله ای و طولانی سازند، تا وقت کافی برای فکر کردن به موضوع و تصمیم درست داشته باشید. این طور فکر نمی کنید!؟


 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي �روزانه�:

  • ويژه نامه ظهور موعود

  • تصاوير ديدني از توکيو در شب

  • تصاويري از زمان کودکي و کنوني بازيگران هاليوود

  • ایران اصلا اینترنت ندارد!

  • سریال ظهور (The Arrivals) با زیرنویس فارسی و لينک دانلود مستقيم

  • دانلود فيلم مستند: شهرهاي بزرگ دنيا - سري اول

  •  دانلود انيميشن : Tom And Jerry Fun And Speed Extreme 2010

  • آلبوم فوق العاده زيباي شادمهر عقيلي با نام آنتيك

  • کنسرت بزرگ اسکوتر در هامبورگ 2010

  • تیتراژ پایانی سریال "فاصله‌ها" با صدای علی لهراسبی

  • دانلود نسخه جدید از مجموعه آفیس

  • با JoikuSpot Premium گوشی خود را تبدیل به یک مودم وایرلس کنید!

  • 40 بازي جذاب و سرگرم کننده Dash

  • گستاخی رومیان

  • دلیل داد زدن!!!

  • رسوایی بزرگ اخلاقي در بخش فارسی صدای آمریکا

  • اگر یک ایرانی سرمربی تیم ملی اسپانیا بود !

  • جالب‌های پراکنده

  • سيماي ظاهري امام مهدي(ع)

  • گاف های گزارشگران ورزشی صدا و سیما

  • تاثير رابطه جنسي بروي سلامتي

  • جديدترين شماره از ماهنامه Popular Science

  • چند روایت ‌معتبر از یک ‌افسانه‌ی‌نوروزی!

  • ۱۰ نکته برای پیشرفت شغلی

  • 8 آيتم كه وجودشان در خانه مدرن الزامي است

  • آرایش قدم به قدم چشم

  • مدلهای لباس زنانه کمپانی اسپریت  با راهنمای ست کردن آن

  • غذاهای چاق‌کننده تابستانی

  • راهنمای خرید لباس در تابستان

  • آسيب شناسي ازدواجهاي خود گزين

  • اطلاعاتی درباره فرمتهای HDTV ‌

  • آيا جزيرة خضراء واقعاً وجود دارد؟

  • همه چيز درباره آنتاليا (ترکيه)

  • و ....

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

ويژه نامه ظهور موعود
کاريکاتورهاي ديدني از افراد مشهور!
ايران فايل؛ قوي ترين موتور جستجوي املاک و مستغلات
هنرنمايي با استفاده از پرسپکتیو
سیستم مدیریت ساختمانی BMS
40 زن زيباي جهان (در حال حاضر)
تصاوير ديدني از توکيو در شب
يه عالمه بازي آنلاين رايگان
ويدئو: گفتگوي جذاب و ديدني با دکتر عباسي
در مورد سريالهاي تلويزيوني مشهور
20 هتل عجيب دنيا!
بورس تخصصي فروش نوت بوک
تصاويري از زمان کودکي و کنوني بازيگران هاليوود
در ترکیه به کجا سفر کنیم؟
تصاوير: کودکاني که والدينشان زياد به فکرشان نيستند!
مي خواهيد بدونيد تا بيست سال ديگه چه شکلي هستيد؟
آسماني ترين جوان
ويژه نامه براي روز جوان

 

 

www.mobin-group.com

تيم ملي فوتبال ايران مقابل لاتزيو متوقف شد

تيم ملي فوتبال ايران در آخرين ديدار تداركاتي خود مقابل تيم باشگاهي لاتزيو از ايتاليا با نتيجه يك بر يك متوقف شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، تيم ملي فوتبال ايران كه در اردوي اروپايي به سر مي‌برد امشب در آخرين ديدار تداركاتي خود در زمين تمريني باشگاه لاتزيو ايتاليا مقابل اين تيم به ميدان رفت كه در پايان با نتيجه يك بر يك متوقف شد.
محمدرضا خلعتبري در دقيقه 12 با پاس گل سيد مهدي رحمتي دروازه‌بان تيم ملي در موقعيت تك به تك با داروزه‌بان لاتزيو قرار گرفت و موفق شد از اين فرصت نهايت بهره را برده و تك گل تيم ملي فوتبال ايران را به ثمر برساند.
در نيمه دوم نيز برشانو در دقيقه 80 با اشتباه ميلاد زنيدپور هافبك تيم ملي ايران در موقعيت مناسبي گل مساوي بازي را به ثمر رساند.
تيم ملي ايران در اين مسابقه بازي مناسبي را ارائه كرد و روي موقعيت‌هايي مي‌توانست دروازه حريف را باز كند كه مهاجمان با بي‌دقتي آن‌ها را از دست دادند. همچنين رحمتي و مدافعان تيم ملي نيز چند موقعيت خوب را از بازيكنان لاتزيو گرفتند و در نهايت اين مسابقه دوستانه با تساوي يك بر يك به پايان ‌رسيد.
كاروان تيم ملي فوتبال ايران كه قبل از سفر به ايتالا در اردوي اتريش به سر مي‌برد در اين كشور نيز دو بازي تداركاتي انجام داد كه به ترتيب مقابل ستاره سرخ بلگراد با نتيجه يك بر يك متوقف شد و واشاش مجارستان را يك بر صفر شكست داد.
تركيب تيم ملي در ديدار با لاتزيو به شرح زير بود:
سيد مهدي رحمتي - محمد نصرتي (ميلاد زنيد‌پور) - فرزاد آشوبي - محمد‌ رضا خلعتبري (غلامرضا رضايي) - هادي نوروزي (كريم انصاري‌فر) - سيد جلال حسيني - قاسم حدادي‌فر (ايمان مبعلي) - خسرو حيدري - پژمان نوري - هادي عقيلي - احسان حاج صفي

ایران اصلا اینترنت ندارد!

کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه اتحادیه جهانی مخابرات حداقل دسترسی کاربران به اینترنت 256 کیلوبیت در ثانیه را به عنوان شاخص ضریب نفوذ محاسبه می کند گفت: از نظر اتحادیه جهانی مخابرات، ایران اینترنت ندارد و ضریب نفوذ اینترنت در ایران زیر یک درصد است.
علی اکبر جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه ضریب نفوذ اینترنت و تلفن همراه معیار توسعه یافتگی ارتباطات در کشورها تلقی می شود گفت: در شرایطی که نهادهای بین المللی مانند اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) بررسی مقایسه ای کشورها را انجام می دهند و عدم حضور یک کشور در این مقایسه ها به طور قطع منفی تلقی می شود نیازمند پذیرش شاخص های بین المللی هستیم
وی با تاکید بر اینکه شاخص های جهانی معتبر هستند و ایران نیز عضو ITU است افزود: اتحادیه جهانی مخابرات دسترسی کاربران به اینترنت با سرعت کمتر از 256 کیلوبیت در ثانیه را در آمارها محاسبه نمی کند.
جلالی با بیان اینکه دسترسی کاربران به اینترنت دایل آپ (کمتر از 56 کیلو بیت) جزء شاخص های ضریب نفوذ محسوب نمی شود ادامه داد: از نظر اتحادیه جهانی مخابرات، ایران اینترنت ندارد و ضریب نفوذ اینترنت در ایران زیر یک درصد است.
این کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه با توجه به شاخصهای بین المللی همچون ITU، استناد به شاخص های داخلی بی مورد است ادامه داد: اگر از نظر مسئولان مشکلی در نحوه انجام این مقایسه ها وجود دارد باید به عنوان یک عضو سازمان ITU از روشهای قانونی اعتراض خود را به آن نهادها منتقل کنند و در غیر این صورت باید تابع قوانینی بود که در سطح جهانی مطرح می شود.
جلالی گفت: انتظار نمی رود کسانی که باید مسئول توسعه اینترنت در کشور باشند و از آن دفاع کنند خود عامل تاخیر و ترمز در توسعه این فناوری شوند.
استاد دانشگاه علم و صنعت با مطرح کردن این سئوال که چگونه است وقتی آمارهایی به نفع ما داده می شود از آنها استقبال می کنیم اما آمارهایی که به نفع کشور نیست را تکذیب کرده و مردود می دانیم ادامه داد: به عنوان مثال کشور ما دو بار در نهضت سوادآموزی جایزه جهانی گرفت که به آن افتخار کردیم اما در مواردی که به نفع ما نیست عکس العمل منفی نشان می دهیم.
این کارشناس فناوی اطلاعات با تاکید براینکه در بعضی زمینه های فناوری اطلاعات به موفقیتهای خوبی در کشور دسترسی پیدا کرده ایم به مهر گفت: متاسفانه نتوانسته ایم آنها را به درستی عرضه کنیم که این مسئله باعث می شود در شاخص های جهانی موفقیت خوبی را در حوزه IT نداشته باشیم. به عنوان مثال در حوزه خدمات الکترونیک برخط، بیش از هزار خدمت الکترونیک در کشور وجود دارد اما هیچ یک از نهادهای دولتی تاکنون نتوانسته اند این خدمات را به نحوی دسته بندی کند که در نهادهای بین المللی قابل استناد باشد.
وی گفت: کشور ما در بعضی شاخص ها مانند اینترنت با پهنای باند زیاد مسلما جایگاه خوبی ندارد چرا که برای مثال در کره جنوبی 97 درصد مردم از اینترنت با پهنای باند متوسط 5/14 مگابیت در ثانیه استفاده می کنند و این در حالی است که در کشور ما کمتر از یک درصد مردم به اینترنت با سرعت 128 کیلوبیت دسترسی دارند.
استاد دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه باید استراتژی مشخصی را برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظر بگیریم و اگر واقعا آن را مضر به حال جامعه می دانیم آن را تعطیل کنیم افزود: سازمان های بین المللی در ارائه شاخص ها هیچگونه خصومت و غرض ورزی با ما ندارند و پاک کردن صورت مسئله مشکلی را حل نخواهد کرد.
به گزارش مهر، طی هفته های مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بارها نسبت به انتقادات مطرح شده در زمینه ضریب نفوذ اینترنت در کشور و محدودیت در سرعت دسترسی به این فناوری، موضع گرفته و اعلام کردند که شاخص های بین المللی با برخی اهداف خاص مطرح می شود و در این بخش نباید دچار آفت شاخص زدگی شد.
 

اطلاعات ارزشمندي از سازمان اطلاعات آمريكا
توسط اميري به ايران منتقل شد

يك منبع مطلع جزئياتي از اطلاعات منتقل شده از سازمان اطلاعات مركزي آمريكا توسط شهرام اميري به كشورمان را تشريح و 2 شماره پلاك متعلق به خودروهاي سيا را نيز اعلام كرد.
يك مقام آگاه در گفت‏وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس با اشاره به بازگرداندن شهرام اميري پژوهشگر ايراني به كشور و شكست مفتضحانه دستگاههاي اطلاعاتي و رسانه‌اي اين كشور در اين موضوع گفت: اين يك جنگ اطلاعاتي بين سازمان اطلاعات مركزي آمريكا و ما بود كه طراحي و مديريت آن توسط ايران انجام شد.
وي يادآور شد: ما در طراحي اين جنگ هدف‌گذاري اطلاعاتي مختلفي را ديده بوديم و به فضل خدا به همه اهداف خود در اين جنگ دست يافتيم بدون آنكه حريف ما هيچ پيروزي واقعي را به دست بياورد.
اين مقام آگاه، يكي از اين پيروزي‌ها را همين اظهارات مسئولان امنيتي آمريكا دانست كه گفته بودند " اطلاعات اميري نزد ماست و خود او در ايران ".
وي در تشريح اين موضوع گفت: ما در هدف‌گذاري خود به دنبال اين بوديم كه از درون سازمان اطلاعات مركزي آمريكا اطلاعات خوبي را به‏دست بياوريم و در مقطعي كه آقاي شهرام اميري در آمريكا بود، توانستيم ارتباطي را با وي در سال 88 برقرار كنيم و اطلاعات بسيار ارزشمندي از اين طريق به دست آمد و در عين حال ايشان مديريت و راهنمايي نيز شدند.
" به دليل آنكه اطلاعات شهرام اميري به خاطر فشردگي زماني و ملاحظات خاص از طريق ارتباط از راه دور قابل دريافت نبود، در بازگشت به ميهن اسلامي اين اطلاعات منتقل شد و دستگاههاي اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران هم اكنون جزئيات ارزشمندي از سازمان اطلاعات مركزي آمريكا در اختيار دارند كه پيروزي بسيار بزرگي است. "

* كشف ليست مورد نظر سيا براي ربايش
وي در خصوص نوع اطلاعاتي كه هم اكنون در اختيار نيروهاي اطلاعاتي كشورمان است نيز گفت: ‌اين اطلاعات هدف‌گذاري شده در حوزه‌هاي مختلفي است؛ اولاً مشخص شد سيا در مقابل كلاهبرداران حرفه‌اي باز هم فريب اطلاعاتي خورده است و برخي سازمان‌هايي كه براي سيا كار جمع‌آوري اطلاعات انجام مي‌دهند چون فهميده‌اند اين سازمان در مورد فعاليت صلح آميز هسته‌اي كشورمان جهت‌گيري مشخصي دارد و فقط بر گزينه انحرافي تاكيد مي‌كند، با گرفتن پول‌هاي كلان، اطلاعات كاملا منحرف و غلطي به آنها منتقل كرده‌اند كه اين اطلاعات هم اكنون در اختيار ما به طور كامل قرار گرفته است و آنها توانسته‌اند از اين طريق يك كلاهبرداري حرفه‌اي را انجام دهند كه يكي از آنها، سازمان تروريستي منافقين است.
وي همچنين ادامه داد: ما توانستيم اين موضوع را بفهميم كه آمريكائيها براي تكميل سناريوي فريبكارانه خود، در پي چه اقدامات ديگري بوده و به دنبال چه نفراتي براي ربايش و مستندسازي جعلي هستند.
به گفته اين كارشناس مسائل بين‌الملل، چون سيا اصرار داشته كه همين جهت‌گيري را داشته باشد، با اتكا به اطلاعات غلط راه‌هايي را پيموده و ادعاهايي را مطرح كرده است و حتي به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي فشار وارد كرده بود اما براي اثبات اين ادعاهاي واهي دنبال آدم‌ربايي و تكميل مستندات براي فريب‌كاري بودند و بر همين اساس به آقاي اميري پيشنهاد دادند با به‏عهده گرفتن جزئيات و اسناد دروغين يك لپ‌تاپ موهوم از مواهب مادي كلاني برخوردار شود.
اين مقام مطلع با تاكيد بر اينكه اگرچه آمريكائيها بعدها فهميدند فريب خورده‌اند اما به خاطر تكرار ادعاهاي كذب، راهي جز ادامه همين مسير را نداشتند، اضافه كرد: اطلاعات و جزئيات فراواني در خصوص اين فريب خوردگي آمريكا موجود است كه در صورت نياز جزئيات آن مطرح مي‌شود.

* راه‌هاي نفوذ و ضربه پذيري سازمان اطلاعات مركزي آمريكا را تكميل كرديم
وي در خصوص ديگر اطلاعات هدف‌گذاري شده كه توسط شهرام اميري در اختيار جمهوري اسلامي ايران قرار گرفته است نيز گفت: ما همچنين راه‌هاي نفوذ و ضربه پذيري سازمان اطلاعات مركزي آمريكا را تكميل كرديم و برخي مكان‌ها، افراد و مرتبطين آنها نيز شناسايي شد.
اين منبع آگاه تصريح كرد: علاوه بر آنكه شيوه‌ها و روش‌هاي فعاليت‌هاي آنها در صحنه مشخص شد، موضوعات جزئي‌تر مانند خودروهاي آنها نيز مورد شناسايي قرار گرفت كه در صورت نياز جزئيات بيشتر آن اعلام مي شود.

* اعلام شماره‌هاي 2 خودرو متعلق به سازمان اطلاعات مركزي امريكا
وي افزود: براي تنوير افكار عمومي جهان و رسانه‌هاي علاقمند به پيگيري ربايش شهروند ايراني، شماره پلاك دو خودروي متعلق به سازمان اطلاعاتي آمريكا را اعلام مي‌كنيم تا خبرنگاران آزاد تمام دنيا بتوانند اين موضوع را پيگيري كنند. دولت آمريكا نيز بايد شرايط تحقيق را فراهم كند تا نتيجه اين موضوع كاملا مشخص شود.
"يكي از اين خودروها تويوتا كرم‌رنگ به شماره XXE60006 و ديگري شورولت مدل SUV آبي تيره به شماره XUK6939 كه اسم رمز آن SPIT FIRE است؛ هر دوي اين خودروها متعلق به ايالت ويرجينيا هستند. "

* گفت‏وگوي صميمانه اميري با خانواده؛ شكست سناريوي امريكائي‌ها
اين مقام آگاه در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار فارس در خصوص اظهار نظر برخي مقامات آمريكايي در خصوص تحت فشار گذاشتن اميري از طريق تهديد خانواده وي نيز گفت: اگر مواضع مختلف مقامات امنيتي، وزير خارجه و سخنگوي آمريكا مورد بررسي قرار بگيرد، نوعي آشفتگي و بيان حرف‌هاي متناقض مشهود خواهد بود كه يكي از آخرين موضوعات همين مسئله تهديد خانواده آقاي اميري است.
وي خاطرنشان كرد: پس از ارتباطي كه در سال 88 با روش‌هاي مختلف اطلاعاتي بين ما و شهرام اميري برقرار شد، وي گفت‌وگويي نيز با همسر خود داشتند و در همين فيلم كه هم اكنون نيز موجود است، آقاي اميري و همسرشان در يك گفت‌وگوي صميمانه با همديگر در خصوص موضوعات مختلف سخن مي‌گويند و همسر ايشان به وي اعلام مي‌كند كه در سلامت و وضعيت خوبي به سر مي‌برند و از وي مي‌خواهد مقاومت كرده و با آرامش براي بازگشت به ميهن تلاش كند.
اين منبع مطلع در پايان اعلام كرد: همانطور كه به طور گسترده در محافل آمريكايي و ساير كشورهاي غربي نيز گفته شده، ربايش آقاي اميري و بازگرداندن ايشان به ايران، شكست فاحشي براي سازمان اطلاعات مركزي آمريكا در جنگ با ايران بوده و بهتر است آنها اين شكست را بپذيرند وگرنه اطلاعات فراواني در اختيار ايران است كه در صورت لزوم منتشر خواهد شد.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

سریال ظهور (The Arrivals)

با زیرنویس فارسی و لينک دانلود مستقيم

می خواهیم شما را به به دیدن یکی از مهمترین، قویترین و تأثیرگذارترین مستندهای روی اینترنت دعوت کنیم. این سریال مختص گروه خاصی از انسانها با نژاد و یا دین خاصی نیست بلکه همه انسان های آزادی خواه بایستی این سریال را تماشا کنند.
مستند سریالی "ظهور"، مستندی است قوی راجع به ایلومیناتی، فراماسونری و حکومت جهانی شیطانی آنها که توسط مسلمانان اروپا ساخته شده است.
در این مستند تلاش شده است که به پرسشهایی نظیر سوالهای زیر پاسخ داده شود:

- چرا مسائل جهان امروز، به صورت کنونی است؟
- چرا این همه برجهای هرمی و برجهای دوقلو در اطراف ما ساخته می شود؟
- چه کسانی جهان را کنترل می کنند؟
- پشت پرده فیلمها و کارتون های سینمایی چیست؟
- پشت پرده موسیقی ها چیست؟
- چرا سلطه گران جهانی به دنبال احیای معبد سلیمان هستند؟
- چرا این همه خشونت و کشتار در اطراف جهان وجود دارد؟
- چه ارتباطی بین فرعون امروزی و "نظم نوین جهانی" وجود دارد؟
- چه وجه اشتراکی بین جورج بوش، اباما و ملکه انگلیس وجود دارد؟
- چرا شیطان پرستی امروز توسط سران کشورهای استعمارگر و صهیونیست پشتیبانی می شود؟
- مقصود واقعی اشیاء پرنده ناشناخته (UFO) چیست؟
- هدف واقعی فروپاشی اقتصادی در جهان چیست؟
- دجال (ضد امام مهدی، عجل الله تعالی فرجه، و ضد مسیح، علیه السلام) کیست و هدف او و ابزارهای رسیدن به آن هدف چیست؟

اینها سوالاتی هستند که در این سریال مستند به آنها پاسخ داده می شود.
هدف این سریال، افشای طبقه ممتاز (Elite)، خاندانهای سلطنتی در اروپا، زرسالار و جهان خواهان است که تمامی جنبه های زندگی بشریت را کنترل و برنامه ریزی می کنند.
بارها و بارها سایت تولید کننده این سریال (www.wakeupproject.com)، مورد حمله واقع شده و سایت از سرویس دهی خارج شده است.
در هر حال، ما این سریال را به صورت کامل با کیفیت خوب و با فرمت Divx در اختیار شما قرار داده ایم.
تهیه کنندگان این سریال، بارها گفته اند که هدف، شستشوی مغزی بینندگان و یا تحمیل عقاید و یا ایجاد ترس عمومی نیست و از همه کسانیکه این مستند را تماشا می کنند می خواهیم تا خودشان به تحقیق راجع به موضوع های ارائه شده در این مستند بپردازند تا به میزان واقعیت مسائل مطرح شده پی ببرند.

اطلاعات سریال:
تعداد قسمت ها: 52
زمان هر قسمت: حدود 10 دقیقه
تهیه کنندگان: Noreagaa & Achernah
کیفیت: Divx 640 * 480
زیرنویس: فارسی و انگلیسی
ترجمه زیرنویس: گروه بیداری اندیشه (bidari-andishe.blogfa.com)


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با زيرنويس فارسي و لينک دانلود مستقيم)

قسمت اول (مقدمه) (حدود ۳۰ مگابایت)
قسمت دوم (سندی از قرآن) (حدود ۲۷ مگابایت)
قسمت سوم (کنترل ذهن � گفته های جرج کارلین) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت چهارم (کنترل ذهن کودکان) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت پنجم (نشانه های ظهور دجال) (حدود ۴۳ مگابایت)
قسمت ششم (انرژی معماری) (حدود ۴۰ مگابایت)
قسمت هفتم (مبارزه برای انرژی انسان) (حدود ۴۹ مگابایت)
قسمت هشتم (فراعنه امروز) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت نهم (مدارک تکان دهنده از فراعنه) (حدود ۳۳ مگابایت)
قسمت دهم (هاشم فیلم) (حدود ۴۵ مگابایت)
قسمت یازدهم (نظم دنیوی جهانی) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت پانزدهم (هالیوود) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت شانزدهم (هالیوود و ارض موعود) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت هفدهم (رسانه و اسلام) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت هجدهم (جنگ به خاطر ترور) (حدود ۳۶ مگابایت)
قسمت نوزدهم (ریاکاری دموکراسی) (حدود ۴۶ مگابایت)
قسمت بیستم (پدیده �اشیاء پرنده ناشناخته� � ۱) (حدود ۴۷ مگابایت)
سمت بیست و یکم (پدیده �اشیاء پرنده ناشناخته� � ۲) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت بیست و دوم (در ادامه چه چیزی ارائه می شود؟) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت بیست و سوم (فرهنگ رایج شیطانی ما) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت بیست و چهارم (ماتریالیسم و جنگ درون) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت بیست و پنجم (آزادی جدا شده) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت بیست و ششم (دجال ضد مسیح اینجاست � ۱) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت بیست و هفتم (دجال ضد مسیح اینجاست � ۲) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت بیست و هشتم (چرا شیطان پرستی توسط رهبران انجام می شود؟ � ۱) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت بیست و نهم  (چرا شیطان پرستی توسط رهبران انجام می شود؟ � ۲) (حدود ۴۶ مگابایت)
قسمت سی ام (حقیقت در مورد خدایان) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت سی و یکم (زمین شطرنجی و خدایان) (حدود ۴۴ مگابایت)
قسمت سی و دوم  (فریب بزرگ) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت سی و سوم  (با ارزش ترین حقیقت) (حدود ۳۸ مگابایت)
قسمت سی و چهارم  (انتخاب با شماست) (حدود ۴۳ مگابایت)
قسمت سی و پنجم  (تحریف دین) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت سی و ششم  (معبد سلیمان) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت سی و هفتم  ((داستان عیسی (ع) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت سی و هشتم  (خدای خورشید) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت سی و نهم  (داستان اسلام) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت چهلم  (حقیقت در مورد دوازده امام (آل پیامبر)) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت چهل و یکم  (اعتقادات مشترک) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت چهل و دوم  (دودمان ها) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت چهل و سوم  (نگهبانان دروازه) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت چهل و چهارم  (رمزنمایی ۱۱-۹) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت چهل و پنجم  (اهمیت کعبه) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت چهل و ششم  (کعبه و مناسک ۱۱-۹) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت چهل و هفتم  (انسان کامل) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت چهل و هشتم  (انسان آزاد) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت چهل و نهم  (ظهور مهدی (ع)) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت پنجاه  (ظهور دجال) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت پنجاه و یکم  (ظهور عیسی (ع)) (حدود ۴۷ مگابایت)
قسمت پنجاه و دوم  (پایان) (حدود ۴۰ مگابایت)

رمز فايل: ندارد
 

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

 دانلود فيلم مستند و ورزشي

Greatest Cities of the World (Series 1)

شهرهاي بزرگ دنيا - سري اول
 

مجموعه ديدني �شهرهاي عظيم دنيا� يک مجموعه تلويزيوني جديد و جذاب است که به معرفي و گردش در شهرهاي مهم دنيا مي پردازد. سري اول اين مجموعه را که در زير قرار داده ام شامل سه شهر: پاريس، لندن و نيويورک مي باشد. لازم به توضيح است اين مجموعه کاري از شبکه مشهور ITV مي باشد.

لينکهاي دانلود

رمز فايل: mytvblog.org


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


 دانلود انيميشن

Tom And Jerry Fun And Speed Extreme 2010

جديدترين سري از مجموعه مشهور تام و جري

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/405140824/TNJ.part1.rar
http://rapidshare.com/files/405141220/TNJ.part2.rar
http://rapidshare.com/files/405141655/TNJ.part3.rar
http://rapidshare.com/files/405142087/TNJ.part4.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

آنتيک
باصداي شادمهر عقيلي

آلبوم فوق العاده زيباي شادمهر عقيلي با نام آنتيك
اين آلبوم مجموعه اي از آهنگهاي شادمهر است كه در آلبومهاي كالكشن
در ايران اجرا كرده
 

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


دانلود کنسرت

Scooter: Live in Hamburg 2010

کنسرت بزرگ اسکوتر در هامبورگ 2010

اسکوتر نام یک گروه تکنوی(Happy hardcore) آلمانی است که در ابتدا اعضای این گروه متشکل بود از Jens Thele(مدیر)، H.P baxxter:(خواننده-نام واقعی:Hans-Peter Geerdes-متولد 1966)، Rick j jordan(آهنگساز اول، متخصص صدا و ملودی موزیک،نام واقعی:Hendrik Stedler-متولد 1968) و ferris bueller (آهنگساز دوم، تنظیم کنندهٔ ریتم و بیس موزیک، پسرعمهٔ خواننده-نام واقعی:S�ren B�hler -متولد:1971) .سه نفر از این افراد عضو ثابت هستند و تنها عضو تغییر پذیر اهنگساز دوم است که در طول زمان جایش را به کس دیگری می دهد.

کنسرت بزرگ اين گروه مشهور که چند وقت پيش در شهر هامبورگ برگزار شد را امروز با کيفيت فول HD براي دانلود قرار داده ام.
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت 1080p)

Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part01.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part02.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part03.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part04.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part05.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part06.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part07.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part08.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part09.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part10.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part11.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part12.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part13.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part14.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part15.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part16.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part17.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part18.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part19.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part20.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part21.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part22.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part23.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part24.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part25.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part26.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part27.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part28.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part29.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part30.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part31.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part32.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part33.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part34.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part35.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part36.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part37.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part38.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part39.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part40.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part41.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part42.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part43.rar 
Skutr_1080p_FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders.part44.rar

رمز فايل: FiftyVCD.of.unique.crew.uploaders


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

تک موزيک

تیتراژ پایانی سریال "فاصله‌ها" با صدای علی لهراسبی

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

دانلود نسخه جدید از مجموعه آفیس

Microsoft Office Professional Plus 2010 FINAL

پس از مدت ها انتظار و با سرو صدای فراوان بالاخره مایکروسافت نسخه نهایی جدیدترین محصول خود یعنی بسته قدرتمند نرم افزار آفیس که Office 2010 خوانده می شود را به نسخه RTM یا نسخه آماده برای عرضه رسانید. نسخه نهایی این محصول فوق العاده قدرتمند که قرار است تا حدود دو ماه دیگر به صورت رسمی در اختیار کاربران قرار گیرد یکی از قدرتمندترین و در عین حال می تواند موفق ترین محصولاتی باشد که مایکروسافت عرضه کرده است ؛ به نظر می رسد Microsoft Office 2010 بعد از عرضه موفق ویندوز 7 دومین شاهکار مایکروسافت باشد که در طول دو ساله اخیر عرضه می گردد. این محصول که در مقایسه با نسخه 2007 با تغییرات متعددی رو به رو شده است کمی هم با نکته ها جالب همراه شده چرا که مایکروسافت نسخه 12 را با آفیس 2007 عرضه نمود و نسخه 2010 در حقیقت باید به صورت ورژن 13 عرضه می شد اما چون این عدد نحس طلقی می شود مایکروسافت در اقدامی جالب Office 14 را منتشر کرد. در این که Office یکی از موفق ترین محصولات مایکروسافت بوده شکی نیست اما این که از گذشته تا به حال این پیشرفت و موفقیت ادامه پیدا کرده است نکته مهمی است که شرکت های نرم افزاری کمتر توانسته اند این روند را ادامه دهند. وقتی آفیس 2003 جای خود را به نسخه 2007 داد مایکروسافت نشان داد که چقدر می تواند در زمینه بسته Office از خود خلاقیت نشان دهد و حالا که نسخه 2010 آماده شده بازهم باید دید که این خلاقیت و تغییرات انجام گرفته می تواند دل کاربران را به دست آورد یا خیر؟ ما دلایل خوبی داریم که ثابت می شود Office 2010 با توانایی هایی که دارد می تواند جایگزین به مراتب قدرتمندتری برای نسخه 2007 خود باشد. این نسخه از آفیس با بهینه سازی های انجام شده فوق العاده سریعتر از نسخه های قبلی خود عمل می کند ؛ این سرعت عمل نسبت به نسخه 2007 بسیار چشمگیرتر است ، در نسخه 2007 وقتی کاربر می خواست یکی از نرم افزارها را اجرا کند باید مدت زمانی را برای لود کامل نرم افزار صرف می کرد اما نسخه 2010 به مراتب سریعتر عمل کرده و به راحتی نرم افزارها اجرا می شوند. واسط کاربری در این نسخه بهبود یافته علاوه بر جذابیت بیشتر دسترسی ها را آسان تر می کند ؛ هرچند تغییرات عمده ای در آن دیده نمی شود اما همان تغییرات جزئی هم نقش مهمی را ایفا می کنند. جای توضیحی نیست که بخواهیم بگوئیم Office قادر است چه کارهای انجام دهد چرا که آنقدر قدرتمند بوده که در طول سالیان اخیر هیچ نرم افزار یا بسته نرم افزاری نتوانسته حتی بخشی از محبوبیت های آن را به خود اختصاص دهد یا توان رویارویی با این بسته قدرتمند نرم افزاری را داشته باشد. اما در بسته ای که پیش روی شما دوستان قرار دارد نرم افزارهای زیر گنجانده شده است:

Microsoft Word 2010
Microsoft Access 2010
Microsoft Excel 2010
Microsoft InfoPath 2010
Microsoft Office Professional Plus 2010
Microsoft Office Standard 2010
Microsoft OneNote 2010
Microsoft Outlook 2010
Microsoft PowerPoint 2010
Microsoft Project Professional 2010
Microsoft Project Standard 2010
Microsoft Publisher 2010
Microsoft SharePoint Workspace 2010
Microsoft Visio 2010

این نرم افزارها هر یک در زمینه های مختلف به نوعی یک Leader یا رهبر محسوب می شوند. پایگاه ها و بانک های اطلاعاتی در کنار یک پردازشگر و ویرایشگر متن ها و کلمات با امکانات فراوان به همراه یک مجموعه از سلول های محاسباتی که می توان پیچیده ترین مراحل مختلف در حسابرسی ها را با آن ها انجام داد بخش هایی از قابلیت هایی هستند که در این مجموعه گنجانده شده اند. یکی از محبوب ترین ها هم که PowerPoint نام گرفته و امروزه اکثر پروژه ها در زمینه های مختلف تحقیقاتی یا آموزشی در سطوح مختلف با همین نرم افزار به دیگران شناسانده می شود.

 

لينکهاي دانلود (حجم فايل حدود 700 مگابايت مي باشد)

Microsoft.Office.Professional.Plus.2o1o.FINAL.FULLY.CW.part1.rar
Microsoft.Office.Professional.Plus.2o1o.FINAL.FULLY.CW.part2.rar
Microsoft.Office.Professional.Plus.2o1o.FINAL.FULLY.CW.part3.rar
Microsoft.Office.Professional.Plus.2o1o.FINAL.FULLY.CW.part4.rar
Microsoft.Office.Professional.Plus.2o1o.FINAL.FULLY.CW.part5.rar
Microsoft.Office.Professional.Plus.2o1o.FINAL.FULLY.CW.part6.rar
Microsoft.Office.Professional.Plus.2o1o.FINAL.FULLY.CW.part7.rar

کرک:
http://rapidshare.com/files/408013825/Activate.Install.CW.rar

رمز فايل: CW

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

با JoikuSpot Premium گوشی خود را

تبدیل به یک مودم وایرلس کنید!
 

 JoikuSpot Premium نرم افزاری که می توان گفت خیلی ها به دنبالش هستند اما از وجود آن بی اطلاع می باشند . در همین ابتدا بگوییم این نرم افزار تنها برای گوشی های S60v3 وv5 و از نوع وایرلس دار قابل استفاده است . برای آشنایی با کاربرد این نرم افزار خارق العاده با ما همراه باشید . این روز ها بازار بسته های اینترنت ایرانسل و همراه اول آن هم با قیمت های به صرفه آن قدر داغ شده که به هر جا می رویم و رادیو و تلویزیون را گوشی می دهیم صحبت از این بسته هاست . حال فرض می کنیم شما یکی از بسته های gprs ایرانسل را فعال کرده اید .
خوب حالا اولین سوالی که برای شما پیش می آید این است که آیا می شود سریع و بی دردسر بعد از فعال شدن این بسته ها از اینترنت گوشی بر روی کامپیوتر استفاده کرد ؟ ما پاسخ شما را می دهیم . بله ! توسط JoikuSpot Premium گوشی شما به یک مودم وایرلس و فرستنده اینترنت تبدیل می شود . شما به gprs وصل می شوید و علاوه بر امکان استفاده از این اینترنت در گوشی خود می توانید توسط وایرلس موبایلتان اینترنت را در فضای اطراف خود پخش کنید . حال تمام کسانی که در اطراف شما هستند و گوشی و یا لبتاپ مجهز به سخت افزار وایرلس دارند می توانند از اینترنت گوشی شما استفاده کنند . همچینین تنظیمات دیگر نرم افزار به شما اجازه میدهد تا بر روی کانکشن خود پسورد بگذارید تا افرادی که می خواهند از اینترنت گوشی شما استفاده کنند با کسب اجازه از شما این کار را انجام دهند . JoikuSpot Premium خیلی سریع و راحت در مواقع ضروری کار شما را راه می اندازد و دیگر برای استفاده از اینترنت گوشی در کامپیوتر احتیاجی به نصب نرم افزار حجیم pc suite و دردسرهای اتصال با کابل نیست . نسخه های مختلف ای نرم افزار در اینترنت در اکثر سایت های موبایل منتشر شده است که برای نصب احتیاج به ساین کردن دارد اما سایت موبایل ها دات کام نسخه ساین عمومی شده از این نرم افزار را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانبد بر روی هر گوشی و در هر زمان و مکان آن را نصب نمایید و از آن استفاده نمایید .

آموزش:
پس از نصب JoikuSpot Premium برنامه از شما درخواست می کند گوشی خود را ری استارت کنید . شما قبل از ورود به این برنامه باید حتما این کار را انجام دهید وگرنه نمی توانید از آن استفاده کنید ! پس توسط کلید پاور گوشی خود را خاموش کنید و دوباره روشن کنید . صبر کنید تا گوشی کاملا بالا بیاید حال به قسمت برنامه ها رفته و JoikuSpot Premium را انتخاب کنید . پس از ورود به نرم افزار در همان ابتدا از شما سوالی پرسیده می شوید که آیا اجازه می دهید اینترنت گوشی شما با وسایل دیگر مانند موبایل � نوت بوک و �. به اشتراک گذاشته شود؟ شما yes را انتخاب می کنید پس از آن نرم افزار از شما می خواهد تا Acces point خود را انتخاب کنید . در صورتی که از سیم کارت ایرانسل استفاده می کنید irancell-gprs یا نامی که خودتان برای Acces point گذاشته اید را بر می گزنید . حال کافیست با یک گوشی یا لبتاپ مجهز به وایرلس محیط اطراف خود را برای پیدا کردن وایرلس سرچ بزنید . اینجاست که با کمال حیرت با صحنه ای غیر منتظره روبرو می شوید . در قسمت client شما می توانید تمام device هایی که به گوشی شما کانکت شده اند و از اینترنت گوشی شما را استفاده می کنند را ببینید . این نرم افزار دارای تنظیمات بیشتری است که کشف آن ها را به خودتان می سپاریم .


لينک دانلود مستقيم  (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com


براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فيل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip ميباشد. لذا بعد از دريافت فيل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث يا کابل و يا دستگاه کارت ريدر برروي گوشي موبايل خود Install نماييد.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

40 بازي جذاب و سرگرم کننده Dash

کلکسيوني از 40 بازي جذاب Dash را براي اين قسمت در نظر گرفته ام. بازيهاي dash از جمله بازيهاي کم حجم و جذابي هستند که مي تونه ساعتها شما را سرگرم کنه. بعضي از اين بازيها را قبلا در روزانه معرفي کرده بودم، بخاطر استقبال خوب شما مخاطبان گرامي مجله، (مخصوصا دختر خانوما) تصميم گرفتم کلکسيوني از 40 بازي سرگرم کننده dash را بورت يکجا براي دانلود آماده کنم.
 

لينکهاي دانلود

Magic_Seeds  
Turbo_Pizza  
Vogue_Tales  
Wedding_Dash  
Wedding_Dash_2_-_Rings_Around_the_World  
Doggie_Dash  
Dr._Daisy_Pet_Vet  
Sally_s_Salon
Paradise_Pet_Salon  
Jennys_Fish_Shop  
Jojos_Fashion_Show  
Jojos_Fashion_Show_2_-_Las_Cruces  
Golden_Hearts_Juice_Bar  
Diner_Dash_Trilogy  
Diner_Dash_-_Hometown_Hero_Gourment_Edition  
Diner_Dash_-_Seasonal_Snack_Pack  
Cooking_Dash  
Janes_Hotel  
Janes_Hotel_2_-_Family_Hero  
Megastore_Madness  
Go_Go-Gourmet  
Fashion_Fits  
Miss_Management  
Garden_Dreams  
Flower_Shop_-_Big_City_Break  
Dress_Shop_Hop  
Jewelleria  
Sally_s_Spa  
First_Class_Flurry  
Supermarket_Mania  
Farm_Frenzy  
Farm_Frenzy_2  
Cake_Mania  
Cake_Mania-Back_to_the_Bakery  
Cake_Mania_2  
Cake_Mania_3  
The_Great_Chocolate_Chase_-_A_Chocolatier_Twist  
Chocolatier_2_-_Secret_Ingredients  
Pet_Show_Craze  
Teddy_Factory  

رمز فايل: Adza

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالي نويسندگان ثابت �روزانه�
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

منبع: همشهري

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام علی بن الحسین (ع) فرمودند:

هر کس در غیبت فرزند مان استوار بر ولایت ما باشد خداوند پاداش یک هزار شهید مقتول در جبهه های احد و بدر با به او می دهد.

بحارالانوار جلد 52

 

 

داستانک
mobini1386@yahoo.com

امام

از مأموریت که برگشت، خوشحال بود. پرسید: �راستی فرمانده! گمراه کردن اینها چه فایده ای دارد؟� ابلیس جواب داد: �امام اینها که بیاید، روزگار ما سیاه خواهد شد؛ اینها که گناه میکنند، امامشان دیرتر می آید...�

قال الامام المهدی: وَ لَوْ اَنَّ اَشْیاعَنا وَفَّقَهُمُ اللَّهُ لِطاعَتِهِ، عَلَی اجْتِماعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ لَما تَأَخَّرَ عَنْهُمْ الْیُمْنُ بِلِقائِنا؛ بحارالانوار، ج53، ص177، ح 8

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

دوستای گلم سلام
امیدوارم که حالتون خوب باشه و ایام به کام
خب بالاخره طلسم شکسته شد و فرصتی پیش اومد که دوباره در خدمت شما باشیم
خیلی خیلی خوشحالم که بازم می تونم این ستون رو برای شما منتشر کنم
بریم سراغ اس ام اس های شما :

2261- وقتی که آسمان زظهورش خبر شود/بر بودنش برای زمین مفتخر شود/کی میشود که جمعه شود روز عید وپس/آید مه چهارده و سیزده بدرشود(2237-0914)

2262- نمیدانم تومیدانی که من بی توبهاران رانمیخواهم ،من آن برگ درخت خشک پاییزم که حتی بی توباران رانمیخواهم (3377-0937)

2263- ناسپاس از عشق پاكت نيستم/من كه عمري با خيالت زيستم/دوستت دارم به جان تو قسم/روي حرفم تا ابد مي ايستم!..(0214-0911)

2264- ميدونستي يادت از خودت مهربونتره؟ چون هيچوقت تنهام نميذاره!!(7610-0918)

2265- ميان شک و يقين پير ميشود بى تو/ دلى که طعمه زنجير ميشود بى تو/ نيامدى که ببينى در اين ديار غريب/ غروب جمعه چه دلگير ميشود بى تو(2237-0914)

2266- مهدى جان و صادقانه بگويم،بهار يعنى تو/كه گل،شكوفه،غزل،بيشمار يعنى تو/عجيب نيست اگر فصل سرد طولانى است/فقط به خاطر اينكه بهار،يعنى تو(2237-0914)

2267- منی که مایه ی ننگم به حد رسوایی/ چگونه ازتو بخواهم به دیدنم آیی/ چو خویش را یار تو دیدم به نیک فهمیدم/ عزیز فاطمه،مهدی،چقدر تنهائی!(2237-0914)

2268- معلم نفس خود،وشاگرد وجدان خويش باش.(8878-0912)

2269- مراقب خودت باش وزیرنفت گفت ازهرجابتونیم گازمیگیریم..!(7314-0915)

2270- مثل کبریت کشیدن درباد دیدنت دشوار است، من که به معجزه عشق ایمان دارم... میکشم آخرین دانه کبریتم رادر باد... هرچه بادا باد(9768-0918)

خب دوستای گلم .. فعلا تا قسمت بعدی
شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
 

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

مرهم چشمهایت

موج روی موج غربت و دوری ات دلم را آشوب کرده، طوفان فراقت آنقدر سنگین است که تمام کشتی های امیدم در حال غرق شدنند.
چرا؟! مولا جان! قبول؛ بد کردم، ثابت قدم نبودم، شهر دلم پر از ظلم و سیاه شد، نور پاک عشقت نتوانست سیاهی ها را طاقت بیاورد و سکوت کرد، رد پایی که برایم گذاشتی را گم کردم، شاید اصلا جاده را هم اشتباه رفتم.
سراسر خطا بودم، اینها همه درست، اما ... حالا به بن بست رسیده ام. بگذار صادقانه بگویم: دیگر نمی توانم این همه دوری را تحمل کنم.
� بی همگان به سر شود
بی تو به سر نمی شود.�
کبوتر فکر من، از بام مهر شما دانه برچیده، به سوی که می توانم پروازش دهم؟!
قلبی را که سالها به شوق وصال شما تپیده است؛ چگونه می تواند جای خالیت را تحمل کند.
نگاهی که تنها در پی شما بوده، چگونه می تواند همه چیز را ببیند جز شما را؟!
آقا! به داد پرنده ی پر شکسته ای برس که بیشتر از همیشه از مرهم چشمهای شما بی نصیب است.
� تو که یک گوشه ی چشمت غم عالم ببرد

 

 

داستان هايي از تاريخ ايران
yasamin-atashi.persianblog.ir

گستاخی رومیان

اردوان يكم در آذر ماه سال 126 پیش از میلاد دستور آزادی سه هزار اسیر رومی را داد . آنها با لباس مبدل برای ایجاد هرج و مرج و جاسوسی از مرزها گذشته و خود را به شهرهای ایران رسانیده بودند . بعضی از این اسیران بیش از 10 سال در زندان بودند آنها براحتی به زبان پهلوی (زبان آنروز ایرانیان) سخن می گفتند روزی که اسرا از پایتخت ایران خارج می شدند یکی از آنها مغرورانه به نوجوانی ایرانی که به آنها نگاه می کرد گفت خورشید ما را از شرق به غرب کشاند و ما آزاد شدیم . نوجوان هم خندید و گفت آخر خورشیدها در مشت پادشاهان ایران هست ! و آنها شما را پیاپی به غرب می بخشند !
دانای ایرانی ارد بزرگ می گوید : در کاخ های ویران شده نامداران سرزمینمان ایران می توان هزاران هزار چشمه جاری دید ...می توان فریادهای دادگستر آنها را شنید ... و تنهایی را از یاد برد .
این پرسش در ذهن ایجاد می شود آیا آن اسرا پیام مهر ایرانیان را حس کردند ؟!
خیر
پس از سال ها توطئه ، پنجاه سال بعد از این حادثه دهها هزار رومی وارد ارمنستان و آذربادگان ایران شدند .
مهر و سخاوت ایرانیان به شرق و غرب ، شمال و جنوب چه بازده ایی داشت ؟ جز پررویی ، گستاخی و زیاده خواهی ؟...

ياسمين آتشي

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

 

گفت: حاج حسين شهيد شد

جاى كابل ها روى پشتم مى سوخت.
داشتم فكر مى كردم �عيب نداره بالأخره بر مى گردى. مى رى اصفهان. مى رى حاج حسين رو مى بينى. سرت رو مى گيره لاى دستش، توى چشم هات نگاه مى كنه مى خنده، همه اين غصه ها يادت مى ره...�
در را باز كردند، هلش دادند تو. خورد زمين; زود بلند شد. حتى برنگشت عراقى ها را نگاه كند.
صاف آمد پيش من نشست. زانوهايش را گرفت تو بغلش. زد زير گريه.
گفتم: �مگه دفعه اولته كه كتك مى خورى؟� نگاهم كرد. گفت: �بزن و بكوبشونو كه ديدى.�
گفتم �خب؟�
گفت �حاج حسين (خرازی) شهيد شده �.

epelak.blogfa.com


 

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

براي شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد
 و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة التحريم آيات: 12 محل نزول: مدینه

 
سورة التحريم

 
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ لِمَ تُحَرِّمُ مَا أَحَلَّ اللَّهُ لَكَ تَبْتَغِي مَرْضَاتَ أَزْوَاجِكَ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ 1 قَدْ فَرَضَ اللَّهُ لَكُمْ تَحِلَّةَ أَيْمَانِكُمْ وَاللَّهُ مَوْلَاكُمْ وَهُوَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ 2 وَإِذْ أَسَرَّ النَّبِيُّ إِلَى بَعْضِ أَزْوَاجِهِ حَدِيثًا فَلَمَّا نَبَّأَتْ بِهِ وَأَظْهَرَهُ اللَّهُ عَلَيْهِ عَرَّفَ بَعْضَهُ وَأَعْرَضَ عَن بَعْضٍ فَلَمَّا نَبَّأَهَا بِهِ قَالَتْ مَنْ أَنبَأَكَ هَذَا قَالَ نَبَّأَنِيَ الْعَلِيمُ الْخَبِيرُ 3 إِن تَتُوبَا إِلَى اللَّهِ فَقَدْ صَغَتْ قُلُوبُكُمَا وَإِن تَظَاهَرَا عَلَيْهِ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ مَوْلَاهُ وَجِبْرِيلُ وَصَالِحُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمَلَائِكَةُ بَعْدَ ذَلِكَ ظَهِيرٌ 4 عَسَى رَبُّهُ إِن طَلَّقَكُنَّ أَن يُبْدِلَهُ أَزْوَاجًا خَيْرًا مِّنكُنَّ مُسْلِمَاتٍ مُّؤْمِنَاتٍ قَانِتَاتٍ تَائِبَاتٍ عَابِدَاتٍ سَائِحَاتٍ ثَيِّبَاتٍ وَأَبْكَارًا 5 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَيْهَا مَلَائِكَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَا يَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَيَفْعَلُونَ مَا يُؤْمَرُونَ 6

 

ترجمه فارسي مکارم
سورة التحريم
 
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
اى پيامبر! چرا چيزى را كه خدا بر تو حلال كرده بخاطر جلب رضايت همسرانت بر خود حرام مى‏كنى؟! و خداوند آمرزنده و رحيم است �1� خداوند راه گشودن سوگندهايتان را (در اين گونه موارد) روشن ساخته; و خداوند مولاى شماست و او دانا و حكيم است �2� (به خاطر بياوريد) هنگامى را كه پيامبر يكى از رازهاى خود را به بعضى از همسرانش گفت، ولى هنگامى كه وى آن را افشا كرد و خداوند پيامبرش را از آن آگاه ساخت، قسمتى از آن را براى او بازگو كرد و از قسمت ديگر خوددارى نمود; هنگامى كه پيامبر همسرش را از آن خبر داد، گفت: ; س‏خ‏للّهچه كسى تو را از اين راز آگاه ساخت؟� فرمود: �خداوند عالم و آگاه مرا باخبر ساخت! �3� اگر شما (همسران پيامبر) از كار خود توبه كنيد (به نفع شماست، زيرا) دلهايتان از حق منحرف گشته; و اگر بر ضد او دست به دست هم دهيد، (كارى از پيش نخواهيد برد) زيرا خداوند ياور اوست و همچنين جبرئيل و مؤمنان صالح، و فرشتگان بعد از آنان پشتيبان اويند �4� اميد است كه اگر او شما را طلاق دهد، پروردگارش به جاى شما همسرانى بهتر براى او قرار دهد، همسرانى مسلمان، مؤمن، متواضع، توبه كار، عابد، هجرت‏كننده ، زنانى غيرباكره و باكره! �5� اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد خود و خانواده خويش را از آتشى كه هيزم آن انسانها و سنگهاست نگه داريد; آتشى كه فرشتگانى بر آن گمارده شده كه خشن و سختگيرند و هرگز فرمان خدا را مخالفت نمى‏كنند و آنچه را فرمان داده شده‏اند (به طور كامل) اجرا مى‏نمايند! �6�

آيات امروز را مي توانيد از طريق اين لينک هم مطالعه کنيد


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: �قرآن پيمان خداست بر خلق او و براي شخص مسلمان شايسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آيه بخواند.�
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

elnaznaghdi69

خورشید بیا

روز اســت ولــی بــه نــور مـهـتـابـی‎هـا

خـورشـیـد بـیـا، مـیـان شب‎تابی‎ها

مــا جـمـلــه فـقـیر بی تو بودن هستیم

یـک بـار بـیـا بـه عـشـق کم‎یابی‎ها

چشمان همه دریا شده، جان‎ها چو کویر

یک جـرعه بـیا به مشک بی آبی‎ها

در خــواب و خـیـالـیــم و بـه غـفـلت امـا

یک چرت بیا به چشم بی خوابی‎ها

مــرداب دگــر رســیــده تــا گــردنــمــان

بـشـتـاب و بـیـا به جـنگ مردابی‎ها

در قــحـط حـیـا و خـشــکـسـالـی صـفـا

نـاخـوانـده بـیـا امـیـــد نــایــابــی‎ها

 

 

mahdi864

دلیل داد زدن!!!

استادى از شاگردانش پرسيد: چرا ما وقتى عصبانى هستيم داد مي‌زنيم؟ چرا مردم هنگامى که خشمگين هستند صدايشان را بلند مي‌کنند و سر هم داد مي‌کشند؟
شاگردان فکرى کردند و يکى از آن‌ها گفت: چون در آن لحظه، آرامش و خونسرديمان را از دست مي‌دهيم.
استاد پرسيد: اين که آرامشمان را از دست مي‌دهيم درست است امّا چرا با وجودى که طرف مقابل کنارمان قرار دارد داد مي‌زنيم؟ آيا نمي‌توان با صداى ملايم صحبت کرد؟ چرا هنگامى که خشمگين هستيم داد مي‌زنيم؟
شاگردان هر کدام جواب‌هايى دادند امّا پاسخ‌هاى هيچکدام استاد را راضى نکرد.
سرانجام او چنين توضيح داد: هنگامى که دو نفر از دست يکديگر عصبانى هستند، قلب‌هايشان از يکديگر فاصله مي‌گيرد. آن‌ها براى اين که فاصله را جبران کنند مجبورند که داد بزنند. هر چه ميزان عصبانيت و خشم بيشتر باشد، اين فاصله بيشتر است و آن‌ها بايد صدايشان را بلندتر کنند.
سپس استاد پرسيد: هنگامى که دو نفر عاشق همديگر باشند چه اتفاقى مي‌افتد؟ آن‌ها سر هم داد نمي‌زنند بلکه خيلى به آرامى با هم صحبت مي‌کنند. چرا؟ چون قلب‌هايشان خيلى به هم نزديک است. فاصله قلب‌هاشان بسيار کم است
استاد ادامه داد: هنگامى که عشقشان به يکديگر بيشتر شد، چه اتفاقى مي‌افتد؟ آن‌ها حتى حرف معمولى هم با هم نمي‌زنند و فقط در گوش هم نجوا مي‌کنند و عشقشان باز هم به يکديگر بيشتر مي‌شود.
سرانجام، حتى از نجوا کردن هم بي‌نياز مي‌شوند و فقط به يکديگر نگاه مي‌کنند. اين هنگامى است که ديگر هيچ فاصله‌اى بين قلب‌هاى آن‌ها باقى نمانده باشد.

 

 

ali_laila_live

رسوایی بزرگ اخلاقي
در بخش فارسی صدای آمریکا

سایت خبری پلی تیکو (Politico) در گزارشی به نقل از دفتر حقوقی لری کلیمن نوشته است که بر اساس شکایت �الهام ستاکی� مجری تلویزیون فارسی زبان صدای آمریکا کلیه مدیران بخش فارسی به دادگاه فراخوانده شده اند. بر پایه این نوشته،در دادخواست تنظیم شده علیه شورای حکام اداره رسانه های خارجی آمریکا، مشاور عمومی و مدیران شبکه خبری فارسی (PNN) صدای امریکا، به علت سرپوش گذاشتن به آزار و اذیت جنسی گسترده در این شبکه، مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار غرامت مطالبه شده است. دفتر حقوقی لری کلیمن گفته است زنانی که مورد آزار قرار گرفته اند، به ویژه الهام ستاکی مجری بخش فارسی،وقتی از شرایط بوجود آمده شکوه کردند با اقدام تلافی جوبانه روبرو شدند.از این رو طبق آنچه در دادخواست طرح شده ،این اقدامات تلافی جویانه از محیط کار ناسالم فاسد در بخش فارسی ناشی می شود. جایی که مجریانی مانند خانم ستاکی به دلیل پشتکار و تلاش زیاد برای گزارش اخبار جنبش آزادیخواهی ایران، بویژه در این برهه حساس تاریخ ایران،مورد مجازات قرار می گیرند. تاکید شده است که در اثر آزار جنسی و برخورد های انتفام آمیز مدیران بخش فارسی (به منظور جلوگیری از طرح شکایت) ، خانم ستاکی از نظر پزشکی ناتوان شده است و در حال حاضر در منزل خود در لس آنجلس به سر می برد. یکی دیگر از برنامه گزارانی که مورد آزار قرار گرفته است به علت از دست دادن محل امرار معاش خود حاضر نیست قدمی بر دارد. پلیتیکو نوشته است :ناباورانه، پس از طرح شکایت دفتر حقوقی لری کلیمن علیه فرد متجاوز و مقامات مسئول ص.دای آ.ریکا در ارتباط با عمل انجام گرفته، این فرد متجاوز به مرخصی با حقوق فرستاده شده در حالیکه خانم ستاکی اجازه نیافت از مساعده پزشکی برای مداوای خود در بیرون از محیط کار خصمانه اش بهره مند شود.

 

 

link.doni

واحدهای شمارش و اندازه گیری

١ - واحد شمارش انسان و شتر : نفر
2 - واحد شمارش کفش و جوراب : جفت
3 - واحد شمارش سیگار : نخ
4 - واحد شمارش صابون : قالب
5 - واحد شمارش تخم مرغ : دانه
6 - واحد شمارش گواهینامه : فقره
7 - واحد شمارش درب و پنجره : عدد
8 - واحد شمارش مغازه، خانه و باغ : باب
9 - واحد شمارش قاشق، چنگال، رختخواب : دست
10 - واحد شمارش درخت : اصله
11 - واحد شمارش پتو ، فرش : تخته
12 - واحد شمارش پارچه : توپ
13 - واحد شمارش تفنگ : قبضه
14 -واحد شمارش کاغذ : بند
15 - واحد شمارش مجله و کتاب : جلد
16 -واحد شمارش هواپیما و کشتی : فروند
17 - واحد شمارش سگ و پلنگ : قلّاده
18 - واحد شمارش گل و آهن آلات : شاخه
19 - واحد شمارش دایره، جهت، زاویه : درجه
20 - واحد شمارش چک بانکی : فقره
21 - واحد شمارش ماشین آلات، خودرو (اتومبیل)، تلویزیون و یخچال : دستگاه
22 - واحد شمارش گوسفند و گاو : رأس
23 - واحد شمارش پنبه : عدل
24 -واحد شمارش حمام : واحد
25 - واحد شمارش نان : قرص
26 - واحد شمارش قنات و چاه : رشته
27 - واحد شمارش عکس : قطعه
28 - واحد شمارش فیلم عکاسی و لاستیک : حلقه
29 - واحد اندازه گیری سرما و گرما : سانتی گراد
30 - واحد اندازه گیری راه : کیلومتر
31 - واحد اندازه گیری حجم آب : مترمکعب
32 - واحد اندازه گیری بنزین، نفت و گازوئیل : لیتر
33 - واحد اندازه گیری سرعت و جهت وزش باد : بادنگار
34 - واحد اندازه گیری سرعت باد : بادسنج
35 - واحد اندازه گیری زمین : متر

 

 

soruosh_ghili

براي يادگيري بهتر از خواب خود نزنيد!

حدود يک دهه است که دانشمندان به اين نتيجه رسيده‌اند که خواب روي حافظه و قدرت يادگيري تاثيري مثبت دارد.
يادتان نيست دسته کليدتان را کجا گذاشته‌ايد؟ صداي "جرنگ جرنگ" آن را ضبط کنيد و وقتي خواب هستيد از کسي بخواهيد آن را برايتان پخش کند اين کار به شما کمک خواهد کرد که گمشده خود را پيدا کنيد.
اين مطالعه توسط متخصصان اعصاب دانشگاه نورت وسترن انجام شد تا مشخص شود آيا صداها مي‌توانند در يادآوري بهتر به افراد کمک کنند يا نه.
براي اجراي اين آزمايش متخصصان از شرکت کنندگان خواستند محل قرارگيري 50 تصوير را که هر کدام با صداي مخصوص خودش روي صفحه کامپيوتر به آنها نمايش داده مي‌شد را به خاطر بسپارند؛ براي مثال تصوير گربه با صداي "ميو" همراه بود و کليد با صداي جرنگ جرنگ. بعد از اين مرحله شرکت‌کننده‌ها کلاه‌هاي مخصوص براي اندازه‌گيري فعاليت مغز پوشيدند و از آنها خواسته شد که بخوابند.
محققان امواج مغز افراد را کنترل مي‌کردند هنگامي که آنها به خواب عميق فرو رفتند، 25 مورد از صداهاي مربوط به تصاوير را با صدايي بسيار آرام براي آنها پخش کردند.
وقتي که شرکت‌کننده‌ها از خواب بيدار شدند گفتند که هيچ صدايي را نشنيده‌اند ولي بررسي‌ها نشان داد که اين افراد محل 25 تصويري که صداي مربوط به آن را در خواب شنيده بودند سريعتر به خاطر مي‌آوردند.
از دو قرن گذشته توجه دانشمندان به خواب و تاثير آن روي حافظه، قدرت يادآوري و يادگيري جلب شده است و يک دهه است که آنها به اين نتيجه رسيده‌اند حافظه و خواب با هم ارتباط دارند و استدلالي که براي آن مي‌آورند اين است که مغز هنگام خواب عميق، تجربيات روزانه را مرور مي‌کند و اين کار باعث تقويت حافظه و قدرت يادآوري مي‌شود.
گرچه هنوز راه طولاني اي براي درک کامل تاثير خواب روي حافظه پيش روست اما دانشمندان روي اين نکته تاکيد مي‌کنند که خواب کم زيان آور است و خواب عميق در آمادگي ذهن و حافظه براي يادگيري روز بعد بسيار مهم است. يعني کساني که از خواب خود مي‌زنند آمادگي کمتري براي يادگيري دارند.

 

 

saghiwonderland

اگر یک ایرانی سرمربی تیم ملی اسپانیا بود !

تیم ملی اسپانیا مقابل سوئیس باخت، قطعاً دل بوسکه دلایلی برای این شکست دارد اگر یک مربی ایرانی روی نیمکت تیم اسپانیا بود بعد از شکست چه می گفت:

* امیر قلعه نوئی: پازل تاکتیکی ما خوب بود، در نیمه دوم روی ساختار دفاعی کار کردم و کل یوم تیم را 360 درجه تغییر دادم بینی بین اللهی آنالیزرامون بازی اونا رو قبلاً آنالیزور کرده بودن، ولی اونا رو یه حمله نصفه نیمه گل زدن، فوتبال همینه دیگه! البته یه دستایی تو کار بود که ما شکست بخوریم ولی من همه رو واگذار می کنم به اون بالایی که جای حق نشسته!

* علی دائی: خیلی ببخشید...عذر می خوام شما به این می گید فوتبال؟! نه عزیزم... ببخشید ...خیلی عذر می خوام، ما نباختیم، سوئیس بُرد، به کسی هم ربطی نداره!

* فیروز کریمی: من امروز کت شانسم رو نپوشیدم، مربی سوئیس هم اسمش هیتسفیلده، میتسفیلده، این اصالتاً بچه محل ماست، با هم تیله بازی می کردیم تو بچگی، قبل از بازی گفت فیروز روت رو کم می کنم، بهش گفتم برو جلو بوق بزن! ولی به جاش دنده عقب اومد از رو ما رد شد باختیم، به نظرم باید فیفا ایشون رو بفرسته کلاس راهنمایی رانندگی! من حیث المجموع ما باختیم!

* غلامحسین پیروانی: بضاعت تیم ما در همین حده، بودجه نداریم، امکانات نداریم، مهرزاد معدنچی نداریم، تیم جوونه، من خواستم علیزاده رو بکنم تو، دیدم اصلاً تو لیست 18 نفره نیست! اما خدا وکیلی سوئیس هم خوب بازی کرد، ما هم می تونستیم ببریم، اونا هم می تونستن ببرن که بُردن، مبارکشون باشه! شاعر در این مورد می گوید:
سعدیا مرد نفوذ دار نمیرد هرگز مُرده آن است که حرفش به ریالی نخرند!

* افشین قطبی: ما محشر بودیم، با قلب شیر اومدیم تو زمین، چهار دقیقه بین المللی بازی کردیم. وقتی تورس از داگ هوس اومد بیرون من فکر می کردم می تونه نتیجه رو چینج کنه ولی نشد، من داشتم کریزی می شدم، شما چی بهش می گین؟ اوه! بله! دیوونه دیوونه! دیوونه شو، دیوونه!!

* اکبر میثاقیان: چیزی نمی گفت، به جایش با بطری آب معدنی کاسیاس و پیکه را توی زمین دنبال می کرد که کتکشان بزند و شوک وارد کند برای بازی های بعد!

 

 

alirezamajidi

جالب‌های پراکنده

1- تابستان است و فصلی که قالب یخ در لیوان نوشیدنی، نقش زیادی در خنک شدن بازی می‌کند. اما چرا خودمان را به قالب‌های یخ تکراری محدود کنیم. به اینجا بروید تا ببینید با کمی ابتکار، چه کارها که نمی‌شود، کرد! برای نمونه:

۲- این هم یک طراحی منحصر به فرد صندلی. کاش در ایران هم بود. دقیقا چیزی است که من دنبالش هستم، یک صندلی که در آن آسوده و رها از جاذبه هستید. (+)
پاها را می‌توانید هر زمان که خواستید بلند کنید یا جمع کنید و آدم می‌تواند حسابی روی صندلی تاب بخورد!

۳- وقتی فرهنگ روباتیک، با ذوق و حس و حال شرقی ژاپنی‌ها بیامیزد، باید در انتظار دیدن پدیده‌های جالبی بود. در نمایشگاه اسباب‌بازی ژاپن هم پروانه‌ مصنوعی‌ای نشان داده شد که خیلی جالب بود. پروانه را با یک ضربه ملایم به پوشش بطری می‌توان وادار به بال زدن کرد. از ماه سپتامبر می‌توانید این پروانه را سفارش بدهید!

۴- شرکت اپل برای تست گوشی‌های خود، از اتاق‌های مخصوصی استفاده می‌کند که در آن امواج انعکاس نمی‌یابند. اتاق‌ها، شکل زیبایی دارند. البته گویا کارکنان اپل در آزمایش گوشی جدید آیفون، چندان دقیقه نبوده‌اند!

۵- کفش‌های پاشنه‌بلندی برای بانوان گیک!: فرانچسکا کاستاناچی، یک طراح مد ایتالبایی، کفش‌هایی طراحی کرده است که در آنها برای اضافه کردن جلوه‌های نوری از فیبر نوری استفاده شده است. لابد خریدارنش مشکلی از لحاظ پهنای باند نخواهند داشت. (+)

 

 

moshaver62s

مشاور

خدمت دوستای عزیز و گلم سلام
امیدوارم که حالتون خوب باشه
اعضای قدیمی مجله یادشونه که قبلاها یه گروهی توی مجله ی مبین فعالیت می کرد به اسم گروه مشاور
خب یه سری داستان برامون پیش اومد و مجبور شدیم که فعالیتمون رو متوقف کنیم ..
حالا بعد از گذشت چندسال دوباره تصمیم گرفتیم که کارمون رو دوباره شروع کنیم ...

از اون موقع خیلی گذشته .... روزای آخری که باهم بودیم فکر می کردیم این مشکلات تمومی نداره ... یه مشکل کم کم داره حل می شه یکی دیگه از اون بزرگتر و سخت تر جاشو می گرفت ... فشار عصبی زیادی رومون بود ... بعضی وقتا می رفتیم جوابایی رو که برای میلهایی که به دستمون رسیده بود می خوندیم خندمون می گرفت .. کوزه گر از کوزه شکسته باید آب می خورد ... کارمون رو با عشق به کمک به دوستای هم سن و سالمون شروع کرده بودیم ... باید با این تجربیات ، با این دانشی که داشتیم یه جوری برای اطرافیانمون مفید واقع می شدیم ... این بود که اومدیم توی مجله ی مبین ...

"نه آقاجوون ... کار ما نیست " .. این آخرین جملات یکی از بچه ها بود ... و خب گروه نوپای مشاور توافقی محو شد ...

حالا از اون روزا چند سال گذشته ...
با بچه ها که تماس داشتم می دیدم که اونا هم مثل من یه چیزی رو انگار کم کردن ... حالامیم اون مشکلات خفن از بین رفته و همشون شدن شکلات ... اون موقع چهارتا چرخ ماشین گروه پنچر شد تا وایسیم و قدری در مورد خودمون ، در مورد گروهمون فکر کنیم ...
و زمان ، صبر و تحمل خیلی از مشکلات ، مسائل و هزارتا چیز دیگه رو حل کرد ...
این توی زندگی خیلی از ماها هم اتفاق می افته ... یه چیزی رو همون لحظه و به سرعت می خواییم ولی خدا می گه آهسته ... آهسته ... صبر کن یواشتر .. و خودش آستین بالا می زنه و کارا رو برامون راس و ریس می کنه ... فقط این بشر عجول اگه یه کم دندون رو جیگر بذاره خیلی از موارد به خوبی حل می شن .. ولی عجله می کنه ... عصبانی می شه ... غصه می خوره تلاش بیخود می کنه ..
کاش یاد بگیریم که بیشتر به خدا اعتماد کنیم و سعی کنیم اونو بیشتر توی کارامون شریک کنیم ...

و حالا ما می خوایم دوباره گروه مشاور رو فعال کنیم ...
اگه موردی توی ذهنت گیر کرده و فکر می کنی ممکنه ما برات موثر ثمر باشیم به آدرس ایمیل ما یه ایمیل بزن و حرفاتو بگو ... تمام تلاشمون رو می کنیم که علاوه بر راه های موجود یه راه دیگه هم بهت معرفی کنیم ... حداقل اش اینه که می تونیم برات سنگ صبور باشیم ...

دو تا نکته هم بگم و والسلام ...
به یه سری دلایل امکان مشاوره ی حضوری نداریم ...
ممکنه پاسخ ما توسط سایت ایمیل شما ( مثلا یاهو ) به عنوان هرزنامه تشخیص داده بشه و بره توی پوشه ی Bulk ... پس وقتی برامون میل زدین چند روز بعدش یه سری به این پوشه بزنین اگه تا یه هفته خبری از میل ما نشد یه میل برای یادآوری بهمون بزنین...

خب ... امیدوارم که امسال میم همه ی مشکلات از بین بره .. الهی آمین

 

 

setayesh_new

خواص کشمش

انگور خشک شده که همه به نام کشمش مي شناسند، قرن ها پيش به وجود آمده است... کشمش در ايران و مصر در 2000 سال قبل از ميلاد، توليد شده بود.

1- کشمش، ميوه خشک مغذي است و مانند ديگر خشکبارها در تمام سال يافت مي شود. يک غذاي پر انرژي، کم چرب و کم سديم مي باشد. بنابراين براي افرادي که رژيم هاي کم سديم را بايد رعايت کنند، خوردن کشمش بسيار مفيد مي باشد.

2- کشمش داراي خاصيت آنتي اکسيداني مي باشد و از تخريب سلولي جلوگيري مي کند.

3- کشمش براي سلامت استخوان ها و جلوگيري از پوکي استخوان نقش مهمي را بر عهده دارد، به همين دليل مصرف آن براي زنان قبل از يائسگي بسيار مفيد است..

4- منبع خوب ويتامين D و هورمون استروژن مي باشد.

5- کشمش باوجودي که شيرين و چسبناک مي باشد، بر دندان اثر مخربي ندارد و باعث خرابي دندان نمي شود، حتي مي توان گفت اين ميوه خشک از فساد دندان جلوگيري مي کند... کشمش براي سلامت دندان و لثه بسيار مفيد مي باشد.

6- کشمش منبع خوب ويتامين ها و عناصر مغذي بدن مي باشد. عناصر و ويتامين هايي همچون آهن، پتاسيم، کلسيم و ويتامين B در کشمش موجود است.

7- کشمش محتوي مقدار زيادي آهن مي باشد... 600 گرم کشمش، 90 درصد آهن مورد نياز روزانه بدن را تأمين مي کند. 100 گرم کشمش در حدود 88/1ميلي گرم آهن دارد، در حاليکه 100 گرم گوشت گاو بين 4-2 ميلي گرم آهن دارد.

8- کشمش، منبع خوب فيبر، آنتي اکسيدان و همچنين منبع خوب انرژي مي باشد.

9- فيبر باعث جلوگيري از سرطان کولون، کمک در جلوگيري از رشد غير معمول سلول ها، بيماري ها و همچنين کنترل قند خون را مي شود.

10- کشمش را به گوشت اضافه کنيد تا مقدار چربي غذا را کم کند و مقدار فيبر و آهن را افزايش و مقدار سديم را کاهش دهد.

11- آنتي اکسيدان از پيري و بيماري هاي حاصله از آن مي کاهد.

12- کشمش از سرطان جلوگيري مي کند.

13- کشمش ميزان LDL يا کلسترول بد را در خون کم مي کند و باعث کاهش بيماري قلبي مي گردد.

14- اگر به مدت 4 هفته هر روز کشمش مصرف کنيد، آنتي اکسيدان در خون افزايش و کلسترول بد( LDL) کاهش مي يابد.

15- کشمش موجب کاهش استرس مي گردد.

16- اين ميوه خشک باعث عملکرد صحيح رگ هاي بدن مي شود.

17- کشمش براي درمان بي نظمي معده و يبوست مصرف مي شود. براي جلوگيري از اين ناخوشي ها مي توانيد، 6-5 عدد کشمش را خيس کنيد و بعد از چند ساعت، آب آن را بنوشيد...

18- تحقيقات نشان داده است که ورزشکاراني که قبل و در حين ورزش، حدود يک فنجان کشمش مصرف مي کنند، بهتر از بقيه سلول هاي بدن را از آسيب حفظ مي کنند.

19- کشمش به علت داشتن قند فروکتوز، داراي خاصيت مصرف سريع انرژي و کاهش وزن نيز مي باشد.

20- کشمش مانند هويج، براي سلامتي چشم نيز خوب است..

21- کشمش باعث تقويت اعصاب مي شود.

22- کشمش، سستي و رخوت را از بدن دور مي کند.

23- با خوردن کشمش، غضب را از خود دور کنيد..

24- کشمش موجب از بين رفتن آب اضافي بدن مي گردد.

25- کشمش، دهان را خوشبو مي کند.

26- کشمش، اسپاسم يا گرفتگي عضلاني را کم مي کند.

پس از همين حالا، کشمش را به ماست يا سالاد خود اضافه کنيد و از خوردن آن لذت بريد.

 

 
eshge.mahdi

سيماي ظاهري امام مهدي(ع)

نويسنده ارجمند كتاب �مكيال المكارم�، در بخش چهارم كتاب خود، جمال و زيبايي حضرت مهدي(ع) را يكي از ويژگي‏هاي آن حضرت مي‏شمرد و مي‏نويسد:�بدان كه مولاي ما حضرت صاحب‏الزمان(ع)، زيباترين و خوش صورت‏ترين مردم است؛ زيرا شبيه‏ترين مردم به پيامبر اكرم(ص) است�.1
از بررسي روايات و مطالعه حكايت‏هاي نيك‏بختاني كه توفيق زيارت آن امام را يافته‏اند، برمي‏آيد كه قامت و رخسار نازنين امام عصر(ع) در كمال زيبايي و اعتدال بوده و سيماي مباركش، دل‏ربا و خيره‏كننده است.
همين قامت رعنا و رخسار دل‏ربا موجب شده است هزاران عاشق دل‏سوخته در آغاز هر صبح بازاري و التماس از خداي خود چنين بخواهند:
�خداوندا! آن چهره زيبا و جمال دل‏آرا را به من بنماي و چشمان مرا با يك نظر به او روشنايي بخش�.2
از آنجا كه آشنايي بيشتر با صفات و خصال يوسف زهرا، حضرت مهدي(ع)راهي براي شناخت مدعيان دروغين به شمار مي‏آيد و افزون بر اين مي‏تواند موجب انس و ارتباط شيعيان با آن عزيز غايب از نظر باشد، با بهره‏گيري از كلمات معصومان(ع) و حكايت‏هاي نقل شده از تشرّف يافتگان، به بررسي اين موضوع مي‏پردازيم. باشد تا به مصداق �وصف العيش نصف العيش�، ما هم از آن جمال دل‏آرا بهره‏مند شويم.روايات فراواني در توصيف جمال دل‏آراي آخرين حجت خدا، حضرت مهدي(ع)وارد شده است كه در مجموع آنها را به دو بخش مي‏توان تقسيم كرد:
الف) رواياتي كه به توصيف كلي سيرت و صورت آن حضرت، بسنده و از ايشان به عنوان شبيه‏ترين مردم به رسول خدا(ص) ياد كرده‏اند كه از آن جمله به روايات زير مي‏توان اشاره كرد:
1. از جابر بن عبدالله انصاري نقل شده است كه پيامبر گرامي اسلام(ص) فرمود:
�مهدي از فرزندان من است. اسم او، اسم من و كنيه او، كنيه من است. او از نظر خَلق و خُلق، شبيه‏ترين مردم به من است�.3
2. احمد بن اسحاق بن سعد قمي مي‏گويد: از امام حسن عسكري(ع) شنيدم كه مي‏فرمود:�سپاس از آن خدايي است كه مرا از دنيا نبرد تا آنكه جانشين مرا به من نشان داد. او از نظر آفرينش و اخلاق، شبيه‏ترين مردم به رسول خدا(ص) است�.4
با توجه به اين روايات، همه خصال و صفاتي را كه در قرآن و روايات به پيامبر گرامي اسلام نسبت داده شده است، به وجود مقدس امام مهدي(ع) نيز مي‏توان نسبت داد. رواياتي كه به توصيف ويژگي‏هاي ظاهري پيامبر اكرم(ص) پرداخته‏اند، فراوانند. در اينجا به يكي از آنها اشاره مي‏كنيم. در روايتي كه از امام محمد باقر(ع) نقل شده، ويژگي‏هاي ظاهري پيامبر خاتم چنين توصيف شده است:
�رخسار پيامبر خدا، سپيد آميخته به سرخي و چشمانش سياه و درشت و ابروانش به هم پيوسته و كف دست و پايش پر گوشت و درشت بود؛ بدان سان كه گويي طلا بر انگشتانش ريخته باشد. استخوان دو شانه‏اش بزرگ بود. چون به كسي روي مي‏كرد، به خاطر مهرباني شديدي كه داشت، با همه بدن به جانب او توجه مي‏كرد. يك رشته موي از گودي گلو تا نافش روييده بود، انگار كه ميانه صفحه نقره خالص، خطي كشيده شده باشد. گردن و شانه‏هايش مانند گلاب‏پاش سيمين بود. بيني كشيده‏اي داشت كه هنگام آشاميدن آب نزديك بود به آب برسد. هنگام راه رفتن محكم قدم برمي‏داشت كه گويا به سرازيري فرود مي‏آيد. باري، نه قبل و نه پس از پيامبر خدا كسي مثل او ديده نشده است�.5
ب) رواياتي كه خصال و سيماي امام مهدي(ع) را به تفصيل بيان كرده و ويژگي‏هاي آن حضرت را يك به يك برشمرده‏اند. برخي از رواياتي كه در اين زمينه وارد شده، به شرح زير است:

1. پيامبر گرامي اسلام، امام مهدي را شبيه خود معرفي كرده، در توصيف او مي‏فرمايد:�پدر و مادرم به فداي او كه هم‏نام من، شبيه من و شبيه موسي زاده عمران است. بر [بدن] او نوارهايي [جامه‏هايي] از نور است كه از شعاع قدس روشنايي مي‏يابد�.6

2. آن حضرت در روايت ديگري در توصيف چهره فرزندش، امام مهدي(ع)مي‏فرمايد:�مهدي از فرزندان من است. چهره او مانند ماه درخشنده است�.7

3. پيامبر اعظم(ص) در روايتي، پيشاني و بيني امام مهدي(ع) را اين‏گونه توصيف مي‏كند:�مهدي از من است، پيشاني گشاده و بيني كشيده دارد�.8

4. در روايت ديگري كه از پيامبر خاتم(ص) نقل شده، رنگ چهره و اندام امام مهدي(ع) چنين توصيف شده است:�مهدي مردي از فرزندان من است رنگ [چهره] او رنگ عربي و اندام او اندام اسرائيلي است بر گونه راست او خالي است كه همانند ستاره درخشان است�.9

5. با توجه به همه ويژگي‏هاي ياد شده است كه پيامبر اسلام در وصف امام مهدي(ع) مي‏فرمايد:�مهدي، طاووس اهل بهشت است�.10

6. امام باقر(ع) از پدرش و جدش روايت مي‏كند كه روزي امام علي(ع)در حالي كه بالاي منبر بود، فرمود:�از فرزندان من در آخرالزمان، مردي ظهور مي‏كند كه رنگ [صورتش ]سفيد متمايل به سرخي و سينه‏اش فراخ و ران‏هايش ستبر و شانه‏هايش قوي است و در پشتش دو خال است، يكي، به رنگ پوستش و ديگري، مشابه خال پيامبر اكرم ـ درود خدا بر او و خاندانش باد ـ�.11

7. امام رضا(ع) نيز در بيان صفات و ويژگي‏هاي امام عصر(ع)مي‏فرمايد:�قائم كسي است كه در سن پيرمردان و با چهره جوانان قيام كند و نيرومند باشد تا بدان‏جا كه اگر دستش را به سوي بزرگ‏ترين درخت روي زمين دراز كند، آن را از جاي بركند و اگر بين كوه‏ها فرياد برآورد، صخره‏هاي آن فروپاشد�.12

8. حضرت رضا(ع) در روايت ديگري، در پاسخ اباصلت هروي كه از ايشان پرسيد:
�نشانه‏هاي قائم شما هنگام ظهور چيست؟� مي‏فرمايد:�نشانه‏اش اين است كه در سن پيري است، ولي منظرش جوان است، به گونه‏اي كه بيننده مي‏پندارد چهل ساله يا كمتر از آن است. نشانه ديگرش آن است كه به گذشت شب و روز پير نشود تا آنكه اَجَلش فرا رسد�.13

9. ابراهيم بن مهزيار نيز كه به شرف ملاقات امام مهدي(ع) رسيده است، در بيان خصال آن امام مي‏گويد: �او جواني نورس و نوراني و سپيد پيشاني بود با ابرواني گشاده و گونه‏ها و بيني كشيده و قامتي بلند و نيكو چون شاخه سرو. گويا پيشاني‏اش ستاره‏اي درخشان بود و برگونه راستش، خالي بود كه مانند مشك و عنبر بر صفحه‏اي نقره‏اي مي‏درخشيد. بر سرش، گيسواني پرپشت و سياه و افشان بود كه روي گوشش را پوشانده بود. سيمايي داشت كه هيچ چشمي برازنده‏تر و زيباتر و با طمأنينه‏تر و باحياتر از آن نديده است�.14

10. علي بن ابراهيم بن مهزيار اهوازي كه بيست مرتبه به شوق ديدار امام مهدي(ع) به حج مشرف شد و سرانجام نيز به توفيق ديدار آن حضرت دست يافت، در گزارش ديدار خود چهره و قامت دلرباي امام را اين‏گونه توصيف مي‏كند:�[رخسار] او [در لطافت] مانند [گل‏هاي] بابونه [و در رنگ، مانند ]ارغوان بود كه بر آن شبنم نشسته و [شدت سرخي‏اش را] هوا شكسته است. او در اين حال، همچون شاخه درخت �بان�15 يا ساقه ريحان [خوش‏بو ]بود. نرم‏خو، بخشنده، پرهيزكار و پيراسته بود. او ميانه بالا بود، نه بسيار بلند قد و نه بسيار كوتاه قد. صورتي گرد، سينه‏اي فراخ، پيشاني سفيد و ابرواني به هم پيوسته داشت. بر گونه راست او خالي بود؛ چون دانه مشك كه بر قطعه عنبر ساييده باشد.16

گفتني است بيشتر مشخصاتي كه براي سيماي ظاهري امام مهدي(ع) ذكر شده، به طور مشترك، در روايات شيعي و سني آمده است و از اين جنبه اشتراك نظر زيادي ميان فرق اسلامي وجود دارد.



-------------------------------------------
پي‌نوشت‌ها:
1. سيد محمدتقي موسوي اصفهاني، مكيال المكارم في فوائد الدعا للقائم(ع)، ترجمه: سيد مهدي حائري قزويني، چاپ
دوم: تهران، دفتر تحقيقات و انتشارات بدر، 1412 ه . ق، ج 1، ص 132.
2. �قسمتي از دعاي عهد�، بحار الأنوار، ج 99، ص 111؛ شيخ عباس قمي، مفاتيح‏الجنان.
3. كمال الدين و تمام النعمة، ترجمه: منصور پهلوان، چاپ اول: قم، سازمان چاپ و نشر دارالحديث، 1380، ج 1، باب
25، صص 534 و 535، ح 1.
4. همان، ج 2، باب 38، ص 118، ح 7.
5. الكافي، ج1، ص 443.
6. بحار الأنوار، ج 36، ص 337، ح 200.
7. همان، ج 51، ص 91.
8. همان، ص 90.
9. همان، ص 95.
10. رنگ عربي، گندم‏گون يا سفيد است. در برخي روايات وارد شده است كه رنگ چهره امام مهدي(ع) همانند رنگ چهره پيامبر اكرم(ص)؛ يعني سپيد آميخته به سرخي است.
11. مراد از اندام اسرائيلي، اندام فرزندان يعقوب(ع) است كه به داشتن قد بلند و اندام رشيد مشهور بودند.
12. بحار الأنوار، ج 51، ص 91.
13. كمال الدين و تمام النعمة، ج2، باب 57، ص 560، ح 18.
14. همان، باب 35، ص 69، ح 8 .
15. همان، باب 57، ص 558، ح 12.
16. كمال الدين و تمام النعمة، ج 2، باب 43، ص 446، ح 16.

 
 
محفوظ

گاف های گزارشگران ورزشی صدا و سیما

زمان هایی که از گزارش برخی گزارشگران پرمدعای مسابقات ورزشی به ستوه می آیید ، خواندن گزارشی از گاف های برخی از آنها می تواند مسکن خوبی برای اعصابتان باشد!
ماهنامه سینمایی �24� گروه مجلات همشهری ، در شماره تیر ماه خود پرونده ای راجع به پخش مسابقات فوتبال در تولویزیون دارد و در آن ، گزارشی از گاف های برخی گزارشگران دارد که در پی می آید :‌
طبقه‌بندی گاف‌های گزارشگران فوتبال می‌تواند بهانه‌ای باشد برای مرور گزیده‌ای از یک فهرست طولانی که تا تلویزیون فوتبال پخش می‌کند به تعدادش اضافه می‌شود. با این حساب می‌شود گفت گزارشگرهای ما سوتی می‌دهند، چون:

1. هول می‌شوند، بنابراین:
در مراسم تقدیر از عرب براقی - پیشکسوت داوری کشور- بعد از بازی سپاهان و ذوب‌آهن، گزارشگر خودش را به او می‌رساند و می‌گوید: �بینندگان عزیز، در خدمت زنده‌یاد عرب براقی هستیم�.
در ابتدای بازی پرسپولیس و بایرن مونیخ گزارشگر شعار نمایش‌داده‌شده در تصویر را این‌طور می‌خواند: �استفاده‌ی صلح‌آمیز از سلاح هسته‌ای حق مسلم مردم ایران است�.

2. قاطی می‌کنند، بنابراین:
گزارشگر بازی استقلال و سپاهان می‌گوید: �وزش باران و بارش باد امکان برگزاری یه بازی زیبا رو از بین برده�.
وقتی در دربی تهران توپ به تیر دروازه می‌خورد، گزارشگر می‌گوید: �تیپو به تور می‌زنن�.
موقع تعویض یک بازیکن در لیگ برتر گزارشگر اعلام می‌کند: �بله، حالا آماده می‌شه برای ورود به زمان�.
گز ارشگر بازی ایران-عربستان به محمد خاکپور می‌گوید: �محمدْ...خاکپور�.

3. با زبان فارسی دچار مشکل می‌شوند، بنابراین:
در دربی پایتخت، گزارشگر در وصف دروازه‌بان‌های سابق دو تیم می‌گوید: �عابدزاده و بابایی دروازه‌بان‌های تیم‌های خودشون بودن و حالا هم مربی دروازه‌بان‌های تیم‌های خودشون هستن�.
در بازی پرسپولیس با پلی‌اکریل اصفهان وقتی مهدوی‌کیا با سر برای پرسپولیس گل می‌زند، گزارشگر می‌گوید: �این گل بی‌شباهت به گل استیلی به آمریکا بود... یا نبود... حالا همکارانم اشاره می‌کنن که نبود�.

4. اطلاعات عمومی ضعیفی دارند، بنابراین:
وقتی در یکی از بازی‌های تیم مراکش در جام جهانی 98 نام بازیکن این تیم به همراه پرچم قرمزرنگ مراکش روی صفحه‌ی تلویزیون حک می‌شود، گزارشگر با هیجان فریاد می‌زند: �بله، نفهمیدیم چی شد اما در هر صورت داور بازیکن مراکش رو اخراج کرد�.
وقتی در جام ملت‌های اروپای 1992 مربی دانمارک دست به تعویض می‌زند و نام بازیکن تازه‌وارد و بازیکن تعویضی به همراه اسم کشور (DENMARK ) روی صفحه نمایش داده می‌شود، گزارشگر می‌گوید: �.... و به‌جای او �دِن مارک� وارد زمین می‌شه�.
گزارشگر یکی از بازی‌های اتریش (به انگلیسی Austria) در جام ملت‌های اروپا تا پایان بازی این تیم را �استرالیا� خطاب می‌کند.
وقتی چلسی گل می‌زند، گزارشگر می‌گوید: �بدون شک الان مردم شهر چلسی خیلی خوشحال هستن�. باشگاه چلسی متعلق به شهر لندن است.

5. اطلاعات فوتبالی ضعیفی دارند، بنابراین:
در یکی از بازی‌های لیگ اسپانیا � که در پخش تلویزیونی‌شان، آمار شوت‌های درچارچوب با علامت �/� از کل شوت‌ها جدا می‌شود- وقتی گزارشگر برای بار دوم عدد 7/3 را می‌بیند، می‌گوید: �و باز هم اعداد ممیزدار. معلوم نیست که منظور تلویزیون اسپانیا از این اعداد چی هست�.
در مرور جدول لیگ هلند، گزارشگر، آیندهوون و آژاکس را تیم‌های پی‌اس‌وی و ای‌جی‌ایکس خطاب می‌کند.
در جام ملت‌های اروپای 96 (کمی بعد از جایگزینی قانون تفاضل گل با قانون نتیجه‌ی بازی‌ روبه‌رو)، گزارشگر آخرین بازی مقدماتی ایتالیا از ابتدای بازی اعلام می‌کند که یک تساوی، ایتالیا را به دور بعدی می‌برد. بازی مساوی می‌شود و گزارشگر خبر صعود ایتالیا را می‌دهد اما بعد از چند دقیقه می‌گوید: �ولی نمی‌دونم چرا بازیکنای ایتالیا ناراحتن و بازیکنای چک توی اون‌یکی ورزشگاه دارن خوشحالی می‌کنن�.

6. موقع گزارش، حواسشان جای دیگری است بنابراین:
وقتی در دقایق پایانی بازی برزیل و هلند در جام جهانی 98 داور به نشانه‌ی خطا سوت می‌زند، گزارشگر می‌گوید: �و این هم سوت پایان بازی�. بعد به امید این‌که داور خیلی زود خاتمه‌ی بازی را اعلام کند یک دقیقه‌ای سکوت می‌کند و وقتی خبری نمی‌شود اینطور ادامه می‌دهد: �حالا رونالدو صاحب توپ می‌شه�.
وقتی در یکی از بازی‌های باشگاه‌های اسپانیا، رئال مادرید گل دوم بازی را می‌زند، گزارشگر می‌گوید: �توی دروازه. حالا نمی‌دونم بازی 1-1 شد یا 2-0�.
در جام جهانی 2002، گزارشگر تصویر آهسته‌ی گل دوم ترکیه را گل سوم اعلام می‌کند.

7. فوتبال را در تلویزیون ما گزارش می‌کنند، بنابراین:
وقتی کریم باقری، بازیکن آرمینا بیله‌فلد پشت یک ضربه‌ی ایستگاهی می‌ایستد، گزارشگر شوت او را استثنایی لقب می‌دهد و وقتی می‌بیند که در تلویزیون ما باقری هنوز دست به کمر پشت توپ ایستاده است، می‌گوید: �البته این ضربه لحظاتی بعد زده شد�.
در مراسم اهدای جوایز فینال جام جهانی 2006، گزارشگر می‌گوید: �حالا کاناوارو جام رو می‌گیره....� و وقتی تصویر قطع می‌شود، با خنده ادامه می‌دهد: �... و لابد بالای سر می‌بره�.

8. برای رسیدن به سبک شخصی تقلا می‌کنند، بنابراین:
گزارشگر دربی پایتخت می‌گوید: �باز شاهدیم که صندلی‌های بی‌گناه ورزشگاه به زمین پرت می‌شه� و همینطور � علیرضا محمد بازی جوانمردانه می‌کنه. آفرین علیرضا محمد، آفرین. واقعا یک بار دیگه باصراحت می‌گم: آفرین علیرضا محمد�.
گزارشگر بازی دوستانه‌ی تیم ملی با زامبیا می‌گوید: �حالا توپ در اختیار سبزقامتان زامبیا قرار داره�.
و این جمله که: �از چهار دقیقه وقت تلف‌شده سه دقیقه تلف شد�.

در این پرونده گفتگو ها و یادداشت هایی از فعالان این عرصه دیده شده و یادداشت ها و پرونده هایی درباره سینما و تلویزیون نیز منتشر شده است . این نشریه همچنان بر روی پیشخوان روزنامه فروشی ها قرار دارد .

 

 

par_619

تاثير رابطه جنسي بروي سلامتي

1- بهبود حس بويايي: پس از رابطه جنسي ترشح هورمون پرولاكتين افزايش مييابد. اين هورمون سبب ميگردد تا سلولهاي بنيادي مغز نورونهاي جديدي را در پياز بويايي مغز ايجاد كنند. (در دوران شيردهي نيز اين بهبودي حس بويايي در زنان مشاهده ميگردد)

2- كاهش ريسك بيماريهاي قلبي: داشتن بيش از 3 نوبت رابطه جنسي در طول هفته ريسك ابتلا به بيماريهاي قلبي را درمردان به نصف كاهش ميدهد. رابطه جنسي كلسترول بد خون را نيز كاهش ميدهد.

3- كاهش وزن و تناسب اندام: رابطه جنسي يك نوع فعاليت بدني است. يك رابطه جنسي پرحرارت 200 كالري انرژي مي سوزاند، يعني معادل 15 دقيقه دويدن بروي دستگاه ترد ميل(دو ثابت). ضربان قلب فرد برانگيخته (از لحاظ جنسي) از 70 بار در دقيقه به 150 بار در دقيقه افزايش مي يابد. انقباضات حين رابطه جنسي باعث تمرين و درگير شدن عضلات لگن، رانها، باسن، بازوها، گردن و قفسه سينه ميگردد. پلاسماي مني مردان حاوي هورمونهاي تحريك كننده غدد تيروئيد ميباشد، كه ميتواند باعث افزايش متابوليسم پايه در زنان و كاهش وزن آنان گردد.

4- رابطه جنسي باعث افزايش توليد هورمون تستوسترون ميشود: اين هورمون باعث محكمتر شدن عضلات و استخوانها ميگردد.

5- كاهش افسردگي: زناني كه از لحاظ جنسي فعال بوده و شريك جنسي آنان نيز از كاندوم استفاده نمي كنند، كمتر مستعد افسردگي ميباشند. هورمون پروستاگلاندين موجود در مني مردان بوسيله دستگاه تناسلي زنان جذب گرديده و باعث تعديل هورمونهاي زنانه مي شود. مني مردان حاوي هورمونهاي استروژن و پروژسترون ميباشد كه هر دوي آنها در بهبود خلق موثر ميباشند. زناني كه در معرض مني شوهران خود قرار دارند (رابطه جنسي بدون كاندوم) شادتر ميباشند. (البته حاملگي ناخواسته و عدم ابتلا به بيماريهاي مقاربتي بايستي در اولويت باشد)

6- تسكين درد:درست قبل ازارگاسم (اوج لذت جنسي) سطح هورمون اكسي توسين به 5 برابر سطح نرمال افزايش مي يابد. اين هورمون باعث ترشح آندورفين (ضد درد طبيعي بدن) گرديده و هرگونه دردي را تسكين ميدهد. رابطه جنسي باعث ترشح هورمون استروژن نيز ميگردد كه ميتواند دردهاي قاعدگي را كاهش دهد.

7- سرماخوردگي كمتر: افرادي كه 1-2 بار درهفته رابطه جنسي دارند، سطح پادتن ايمنوگلوبين A در بدن آنها 30 درصد بيشتر ميباشد. اين امر باعث تقويت سيستم ايمني بدن ميگردد.

8- كنترل بهتر مثانه: رابطه جنسي تمرينات كگل طبيعي مي باشند و باعث تقويت عضلات مثانه ميگردد.

9- دندانهاي سالم تر: پلاسماي مني (جذب شده از مخاط مهبل) حاوي روي، كلسيم و ديگر مواد معدني ميباشد كه از پوسيدگي دندانها جلوگيري ميكند. همچنين آداب برفراري رابطه جنسي، دو شريك جنسي را ملزم به رعايت اصول اوليه بهداشت از جمله مسواك زدن دندانها ميكند.

10- سلامت پروستات: برخي اورولوژيستها به رابطه ميان تعداد انزال و سرطان پروستات اعتقاد دارند. براي توليد مايع مني پروستات و كيسه مني موادي همچون روي، اسيد سيتريك و پتاسيم را از خون ميگيرند و آنها را تا 600 برابر تغليظ ميكنند. در اين بين هر عامل سرطانزاي موجود در خون نيز ممكن است به همراه اين مواد و به همين ميزان در پروستات تغليظ و انباشته گردد. رابطه جنسي و انزال مكرر ميتواند از انباشته شدن عوامل سرطانزا در درون غده پروستات جلوگيري به عمل آورد. البته ثابت گرديده داشتن رابطه جنسي با چندين شريك جنسي ميتواند سرطان پروستات را در مردان تا 40 درصد افزايش دهد. (به خاطر افزايش ريسك ابتلا به بيماريهاي منتقله از راه جنسي)

11- افراط در رابطه جنسي براي زنان بي خطر است: رابطه جنسي باعث سفت شدن عضلات شكم و باسن و بهبود ساختار قامتي در زنان ميگردد. البته مشروط بر اينكه از بيماريهاي مقاربتي ،حاملگي ناخواسته و هرگونه استرس خبري نباشد. زنان يائسه اي كه از رابطه جنسي امتناع مي ورزند ممكن است دچار آتروفي(تحليل) مهبل و مقاربت دردناك گردند. تمام هورمونهايي كه زنان يائسه به آنها نياز دارند، از طريق رابطه جنسي سالم با شوهرانشان قابل دريافت ميباشد. (رابطه جنسي بدون كاندوم)

12- اما افراط در رابطه جنسي ميتواند براي مردان دردسر آفرين باشد: آلت تناسلي مردان ممكن است دچار خراشيدگي و يا تحريك پوستي گردد. همچنين در رابطه جنسي خشن و طولاني مدت بافت آلت تناسلي مردان ميتواند دچار آسيب گردد. شل شدن آلت پس از نعوظ و انزال بي علت نيست. هنگام نعوظ آلت مرد از خون پر ميگردد. اما پس از آن ديگر خوني در آلت جريان نمي يابد. براي جذب مجدد اكسيژن عضلات آلت بايستي شل گردند. چنانچه شما اجازه ندهيد تا آلت شل شده و استراحت كند، با اين كار عضلات آلت را از دريافت اكسيژن كافي محروم كرده ايد. در بيماري پرياپيسم(PRIAPISM) كه در آن نعوذ دائمي پديد مي آيد، آلت ممكن است دچار مرگ سلولي گردد. به همين خاطر پرياپيسم يك اورژانس پزشكي محسوب ميگردد.

13- افزايش جريان خون: رابطه جنسي جريان خون به مغز و ديگر اعضاي بدن را افزايش ميدهد. بنابراين اكسيژن و مواد مغذي بيشتري به ارگانهاي بدن رسيده و مواد زايد نيز سريعتر از بدن دفع ميگردند.

14- افزايش طول عمر: نرخ مرگ و مير درافرادي كه 2 بار درهفته به ارگاسم ميرسند، نصف افرادي است كه در طول ماه تنها يك مرتبه ارگاسم را تجربه ميكنند.

15- رابطه جنسي باعث افزايش سطح هورمون استروژن در زنان ميگردد: اين هورمون باعث انعطاف پذيري و لغزندگي بيشتر مهبل شده و زنان را در برابر بيماريهاي قلبي محافظت ميكند.

16- رابطه جنسي در كاهش استرس و اضطراب بسيار موثر است: همچنين رابطه جنسي باعث بهبود كيفيت خواب ميگردد.

17- رابطه جنسي چنانچه با عشق توام باشد شفا بخش و درمانگر است: چنانچه كسي را داريد كه برايتان اهميت قائل بوده و دوستتان داشته باشد و در مقابل شما نيز براي وي اهميت قائل بوده و دوستش داشته باشيد، از لحاظ احساسي و جسمي نيز با يكديگر صميمي باشيد، آنوقت 3-5 برابر كمتر در معرض خطر مرگ زودرس و يا ابتلا به بيماريهاي گوناگون قرار خواهيد داشت. بخشي از آن به خاطر اثرات مثبت لمس كردن ميباشد. در آغوش گرفتن و نوازش كردن باعث تغيير در تركيبات شيميايي بدن شما ميشود.

18- رابطه جنسي سالم در افزايش اعتماد بنفس و عزت نفس زنان و مردان (خصوصا مردان) ميتواند تاثير بسزايي داشته باشد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي �روزانه� بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي �مبين� شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از �مطالب ارسالي اعضا� نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي �روزانه� مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در �روزانه� نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي �روزانه� هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، ممنونم! 

باقي بقايتان!

 

Copyright � 2005-2010  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved � www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

31 تير / 22 جولاي / 10 شعبان

Mobin_s2004@yahoo.com
 24 تير هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزهاي پيش از 30 تير 1331 كه ايران متشنج بود

مصدق

20 جولاي 1952 (29 تيرماه 1331) تهران و بسياري از شهرهاي ايران به حالت نيمه تعطيل درآمده بود. اين وضعيت از چهار روز پيش از اين، از لحظه اي كه اعلام شده بود دكتر مصدق به علت پذيرفته نشدن پيشنهادهايش از سوي شاه كناره گيري كرده و استعفاي او از نخست وزيري پذيرفته شده است به چشم مي خورد.
     مردم خشمگين و آماده بپاخيزي بودند. دكتر مصدق كه از شانزدهم تير ماه با مجلس سنا درگيري پيدا كرده بود 25 تيرماه از شاه خواسته بود كه علاوه بر تصدي نخست وزيري، وزير جنگ هم باشد كه شاه نپذيرفته بود. همان روز دكتر مصدق استعفانامه خود را براي شاه فرستاد و در آن تاكيد کرد كه چون پيشنهادهاي منطقي و اصولي او كه اجرايشان براي پيروزي مبارزات مردم ايران لازم است، مورد قبول شاه قرار نگرفته است و احساس مي كند كه شاه به وي اعتماد ندارد و با اين وضعيت ادامه خدمت موفقيت آميز به وطن ممكن نيست، لذا كناره گيري خود را تسليم مي كند.
    شاه استعفاي دکتر مصدق را همان روز پذيرفت و احمد قوام (قوام السطنه) را مامور تشكيل كابينه كرد و در اعلاميه مربوط، وي را "حضرت اشرف" خواند و تصريح كرد كه نسبت به او اعتماد كامل دارد.
     روز بعد، قوام السطنه دست به انتشار اعلاميه سراسر تهديد و بي سابقه خود، "كشتي بان را سياستي دگر آمد" زد و بر خشم مردم افزود و سيل تلگرام به حمايت از دكتر مصدق از سراسر ايران به سوي تهران روان شد. همان روز، 28 تن از نمايندگان مجلس هم اعلام كردند كه بدون حضور دكتر مصدق، با فردي ديگر براي ادامه نهضت ملي همکاري نخواهند كرد و كشور متشنج شد.
    روز 28 تير، قوام با يك اشتباه سياسي ديگر كه درخواست انحلال مجلس از شاه بود بر دامنه تشنج افزود. بازار تعطيل شد و در همه جا تظاهرات به راه افتاد و جبهه ملي روز سي ام تير را تعطيل عمومي اعلام كرد.
    در پي اين تصميم جبهه ملي، تظاهرات عمومي وسيعي به راه افتاد، از همه جا صداي حمايت از دكتر مصدق بلند بود و درگيري هاي خشونت آميزي روي داد كه به كشته شدن عده اي منجر شد.

Mobin_s2004@yahoo.com
 22 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
سربازگیری در ایالات متحده آمریکا

20 جولای سال 1917 (دوران جنگ اول جهاني) براي نخستين بار در تاريخ ايالات متحده آمريكا سربازگيري از طريق قرعه كشي آغاز شد. اين كشور قانون نظام وظيفه اجباري ندارد، ولي به پسران 18 ساله به بالا توصيه مي شود كه ( اگر مايل به برخورداري از برخي امتيازات از جمله دريافت کمک هزينه و وام تحصيل در دانشگاه و استخدام در دواير دولتي و ... هستند) دوطلبانه و کتبا آمادگي خود را براي خدمت سربازي به سازمان معيني (سلکتيو سرويس) اعلام دارند که در هنگام ضرورت، و برحسب نیاز عده اي از آنان (از طریق قرعه کشی) احضار شوند. احضار شدگان در صورت عدم تمكين مجازات خواهند شد. در نيمه دوم قرن 19 در طول جنگهاي داخلي آمريکا، در ايالتهاي شمالي نوعي سربازگيري اجباري انجام گرفت که در شهر نيويورک مردم مخالفت کردند که این اعتراض به يک شورش منجر شد.
     براي جلب افراد به استخدام شدن در نيروهاي مسلح آمريکا آگهي به رسانه ها داده مي شود - همانند تبليغات تجاري، نه صورت اعلان ساده. براي داوطلبان استخدام در نيروهاي مسلح آمريکا جوايز مالي و امتيازات متعدد در نظر گرفته شده است. خارجياني که هنوز تبعه آمريکا نشده اند نيز مي توانند داوطلب شوند و خدمت سربازي برايشان امتياز مي شود تا بعدا تبعه آمريکا شوند. در سال های 2009 و 2010 مراسم تبعه شدن نظامیان خارجی آمریکا (ادای سوگند وفاداری) با حضور �جو بایدن� معاون رئیس جمهور این کشور و در عراق (کاخ پیشین صدام حسین) صورت گرفت.

 

توطئه ترور هيتلر در 1944

كلاز فون ستافنبرگ

بيستم جولاي 1944 هيتلر در يك قرارگاه نظامي ( وولفزشانزه ـ لانه گرگها) در پروس شرقي از توطئه قتل رهايي يافت. در اين توطئه، انفجار بمب چهار تن را كشت و گروهي ديگر را مجروح كرد. بزرگي و استحكام ميز مذاكرات باعث نجات هيتلر شد كه مختصرا زخمي شده بود.
     توطئه قتل هيتلر توسط يك دسته از افسران آلماني كه شكست در جنگ را قطعي مي دانستند و با اطلاع (نه مداخله) چند مارشال ازجمله �رومل� طرح ريزي شده بود و قرار بود كه پس از قتل هيتلر، نيروي احتياط برلين را زير كنترل خود در آورد، حزب نازي را از قدرت بركنار و با متفقين وارد مذاكرات صلح شود.
     افسر جواني به نام �كلاز فون ستافنبرگ Claus Von Stauffenberg� مامور قراردادن بمب در اطاق مذاكرات شده بود [درست مشابه چگونگی قتل رجایی و باهنر در 37 سال بعد در تهران] که گفت و گوها تبادل نظر درباره جنگ و امنيت ملّي آلمان بود ولي آن روز، هيتلر تصميم گرفت كه جلسه به جاي زير زمين در طبقه اول قرارگاه تشكيل شود كه �كلاز� با عجله كيف حامل بمب را به محل تازه منتقل كرد ولي موفق نشد در جاي مورد نظر بگذارد و زمان (تايمر) انفجار را تغيير دهد.
     وي پس از قراردادن بمب با شتاب عازم برلن شد تا بقيه كارها را رو به راه كند كه بمب در زمان نادرست و محلي دورتر از صندلي هيتلر منفجر شد.
     �كلاز� پس از رسيدن به برلن موفق به تصرف ساختمان راديو نشد و هيتلر كه متوجه قضيه شده بود از راديو برلن اعلام كرد كه به او آسيب نرسيده است. �كلاز� و همدستانش دستگير و بعدا اعدام شدند و به رومل پيشنهاد شد كه ميان خودكشي و حفظ افتخارات يا محاكمه و اعدام يكي را انتخاب كند كه رومل خود را كشت.

 

ترور ملك عبدالله پادشاه اردن در مسجد اقصي

پادشاه مقتول اردن

بيستم جولاي 1951 ملك عبدالله پادشاه وقت اردن (جدّ ملك عبدالله فعلي) به دست يك فلسطيني به نام مصطفي شُكري (خيّاط) در بيت المقدس هنگام ورود به مسجد اقصي با شليك سه گلوله كشته شد.
     ملك عبدالله متهم شده بود كه تحت نفوذ انگليسي ها به فلسطيني ها خيانت مي كند و به همراه دولت لبنان قصد مصالحه جداگانه با اسرائيل را دارند. چهار روز پيش از اين واقعه، الصلح نخست وزير لبنان كه براي ديدار ملك عبدالله به اردن رفته بود در اين كشور ترور شده بود.
     در آن زمان، نه تنها فلسطيني ها بلكه گروهي از اعراب ملك عبدالله را به دليل تصرف قسمت قديمي بيت المقدس در جريان جنگ يهوديان و فلسطيني ها خائن به ملت عرب مي دانستند و مي گفتند كه ملك عبدالله به جاي تصرف بيت المقدس که متعلق به فلسطيني ها است بايد ارتش خود را در جهت دريا به حركت درمي آورد و پيشروي يهوديان مسلح را سد مي كرد. مفتي اعظم فلسطين نيز همين نظر را نسبت به ملك عبدالله داشت.
     ملك عبدالله كه هنگام مرگ 69 ساله بود در جريان جنگ جهاني اول به انگليسي ها در خارج ساختن سرزمين هاي عرب از دست عثماني ها كمك كرده بود كه پس از جنگ او را امير كشور تازه تاسيس اردن و پس از دادن استقلال به اردن، پادشاه اين كشور كرده بودند. در آن زمان هدف انگلستان از ايجاد دو كشور سلطنتي اردن و عراق اين بود كه سوريه بزرگتر تشكيل نشود كه سدي بزرگ بر سر راه منافع و سياستهاي انگلستان در خاورميانه باشد.
     پس از ترور ملك عبدالله، پسرش طلال بر جاي او نشست و پس از او نوبت به ملک حسين پسر طلال رسيد كه 17 ساله بود. وي هنگام تيراندازي به پدر بزرگش در كنار او بود. به طلال چون در پاريس با صداي بلند انگلستان را امپرياليست خوانده بود برچسب بيماري رواني زده و برکنار کرده بودند!.

 

روزي كه فرانسه به تونس استقلال داد

دولت فرانسه 20 جولای 1956 به تونس، مستعمره خود در شمال آفريقا، استقلال داد كه از آن زمان روز ملي اين كشور بشمار مي رود. اين استقلال آسان هم به دست نيامد و تونسي ها براي گرفتن آن مبارزه كرده بودند. حبيب بورقيبه از زمان استقلال به مدت 31 سال بر اين سرزمين قديمي و متمدن حكومت كرد و در اين مدت، در تونس تنها يك حزب فعاليت داشت.
     تونس كه ميان ليبي و الجزاير واقع شده است يك كشور منطقه مديترانه است و در اين دريا ساحلي طولاني دارد. وسعت خاك آن 164 هزار كيلومتر مربع و جمعيتش ده ميليون نفر است و يك كشور عربي بي طرف بشمار مي آيد كه فرانسه زبان دوم مردم آنجاست. این سرزمین در عهد باستان وابسته به امپراتوری روم، بعدا امپراتوری اسلامی و سپس امپراتوری عثمانی بود.

 

تهديد يک عضو کنگره آمريکا: حمله نظامي به اماكن مذهبي اسلامي!

15 جولاي 2005 �تام تانكريدوTom Tancredo� نماينده جمهوريخواه مجلس آمريكا از ايالت كلرادو در يک مصاحبه راديويي ضمن اشاره به انفجارهاي انتحاري آن سال در لندن و احتمالا تكرار نظاير آن در آمريكا گفته بود كه به تهديد بزرگ بايد پاسخ بزرگ داد. اگر تروريستها بخواهند در شهرهاي آمريكا با استفاده از سلاح كشتار جمعي و بمب هاي اتمي كوچك (تاكتيكي) دست به تخريب و آدمكشي بزنند مي توان در پاسخ به آنها، اماكن مذهبي اسلامي را مستقيما مورد حمله نظامي قرار داد و از ميان برداشت!.
     �پت كمبل� گزارشكر راديو سئوال كرده بود: آيا منظور شما مكّه هم هست؟.
تام تانكريدو پاسخ داده بود: بله.
اين اظهارات باعث اعتراض انجمن هاي مسلمانان از جمله مسلمانان آمريکا و انجمن هاي آنان و انتقاد رسانه ها شده بود.

Mobin_s2004@yahoo.com
 10 شعبان هجري قمري
Mobin_s2004@yahoo.com

 وفات حسين بن محمّد بن عَبدُ الباقي ازشاعران پرآوازه قرن 5 هجري

10 شعبان 422 - حسين بن محمّد بن عَبدُ الباقي ازشاعران پرآوازه قرن 5هجري قمري چشم ازجهان فروبست. كنيه وي ابوعبدالله و شهرتش خالِع بود. عبدالباقي دربغداد سكونت داشت و درمحضرعالمان اين شهر شاگردي كرد. خالع درعلم حديث ازتبحر بسيار برخورداربود بطوريكه خطيب بغدادي و جمع كثيري ازبزرگان ازوي روايت كرده اند. خالِع طبعي روان درسرودن شعرداشت و درسروده هايش هم خالع تخلص مي كرد.

 

 وفات �عماد اصفهاني� فقيه شافعي

10 شعبان 519 - �عماد اصفهاني� فقيه شافعي، اديب و كاتب برجسته قرن 6هجري درگذشت. او تحصيلات را دراصفهان آغاز كرد و سپس در مدرسه نظاميه بغداد علوم فقه، حديث و ادبيات را آموخت. او سرانجام درسرزمين شام به وزارت صلاح الدين ايوبي انتخاب شد. ازعماد اصفهاني ملقب به كاتب و معروف به كاتب اصفهاني كتابهايي چون �البَرْقُ الشّامي در تاريخ، ديوانُ الرَّسائِل، ديوان شعر، زُبْدَةُ النَّصر وَ نُخبَةُ العَصْر� به عنوان بهترين و معروفترين آثار وي باقيست.

 

وفات � مَجْدُالدّين محمّد بن ابُو الْقَوارس� مشهور به� سيّد عَميدي�

10 شعبان 754 - � مَجْدُالدّين محمّد بن ابُو الْقَوارس� مشهور به� سيّد عَميدي� از عالمان بزرگ شيعه در بغداد وفات يافت و در نجف اشرف به خاك سپرده شد. او در شهر �حِلّه� به دنيا آمد. سيّد عميدي كه از نوادگان حضرت سجّاد(ع) به شمار مي‏رفت در محضر درس پدر و دائي خود علامه حِلّي به كسب دانشهاي متداول همت گماشت و درنهايت با درجه استادي به تدريس مشغول شد. او درفقه، اصول، حديث، كلام، تفسير و ادبيات عرب از دانش بسيار بهره‎مند بود. سيد عميدي بر اغلب كتب علامه حلّي شرح و حاشيه نگاشته است. از آثار اين عالم بزرگ مي‎توان به �شرح تهذيب علامه، شرح مباديُ الاُصُول و كَنْزُالفَوائد� اشاره كرد. گفتني است سيّد عميدي از استادان شهيد اول بود كه پس از فوت پيكرش را به نجف انتقال دادند و درآنجا به خاك سپردند.

 

 

 

 

 
  u اطلاعات روزانه
 

آب و هوا

تهران

24
37

اهواز

33
48

تبريز

22
36

شيراز

26
41

مشهد

18
34

بندرعباس

32
39

کرمان

21
37

اصفهان

24
40

يزد

29
41

کرمانشاه

21
41

اراک

21
38

رشت

26
33

دبی

34
41

 

نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

1345 تومان
1045 تومان
1590 تومان
1180 تومان
279 تومان
285 تومان

يورو اروپا:
دلار آمريکا:
پوند انگليس:
يکصد ين ژاپن:
ريال عربستان:
درهم امارات:

316000 تومان
149000 تومان
76000 تومان
295000 تومان

يک بهار آزادی:
نيم بهار آزادی:
ربع بهار آزادی:
طرح جديد:

 

اوقات شرعي (به افق تهران)

اذان صبح : 04:22
طلوع خورشيد : 06:05
اذان ظهر : 13:10
غروب خورشيد : 20:16
اذان مغرب : 20:38
نيمه شب شرعي : 00:19
 

 

 

 

 

 

 
  u دانلود مجلات و کتب خارجي


Popular Science
جولاي 2010

جديدترين شماره از ماهنامه
Popular Science

تاريخ انتشار: جولای 2010
تعداد صفحات مجله: 103
حجم فيل: 18 مگابايت


لينک دانلود

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



 

 

 

 

 

 
  u تازه هاي تکنولوژي


بر روی زمین هر ۲۷ میلیون سال یک بار زندگی نابود می شود  

به گفته دانشمندان هر ۲۷ میلیون سال یک بار زندگی بر روی کره زمین کاملا نابود می گردد و البته تا انقراض بعدی فقط ۱۶ میلیون سال وقت داریم. طبق تحقیقاتی که جدیدا تحت عنوان �وقایع انقراض� به بررسی سیاره مان طی ۵۰۰ میلیون سال گذاشته پرداخته است، ثابت شده است که این اتفاق طبق یک برنامه زمانی منظم به وقوع می پیوندد. این مطالعات بازه زمانی دو برابر تحقیقات قبلی را پوشش داده اند
دانشمندان دانشگاه کانزاس و انستیتو اسمیت سونیان با اطمینان ۹۹ درصد مطمئن اند که انقراض ها روی کره زمین دقیقا ۲۷ میلیون سال یک بار اتفاق می افتند. 

البته در دهه ۸۰ میلادی دانشمندان عقیده داشتند که انقراض های دوره ای زمین به دلیل تاثیر دوره های تاریکی خورشید است که آن را Nemesis می نامیدند. طبق این تئوری نمسیس هر ۲۷ میلیون سال یک بار با ابرهای اورت برخورد می کند و بارانی از شهاب سنگ را به سوی ما می فرستد
آخرین انقراض هم ۱۱ میلیون سال پیش اتفاق افتاده است و ده درصد موجودات ساکن کره زمین را حذف کرده است. یعنی اینکه تنها ۱۶ میلیون سال تا وقوع انقراض بعدی باقی مانده است. البته نموداری که برای بازه ۵۰۰ میلیون ساله رسم شده است نشان می دهد که گاهی این اتفاق ۱۰ میلیون سال زودتر می افتد
شهاب سنگها با زمین برخورد می کنند و معمولا این برخورد باعث انقراض بخش زیادی از موجودات زنده می شود. دقیقا شبیه اتفاقی که در دوران کرتاسه برای دایناسورهای بیچاره افتاد. انقراضی که نیمی از گونه های موجودات را حذف کرد و راه را برای پستانداران باز کرد تا به گونه اصلی سیاره تبدیل شوند.
دایناسورهای بیچاره را یک شهاب سنگ با قطر تقریبی ۱۵ کیلومتر از پای درآورد. این برخورد باعث انفجاری یک میلیارد برابر قوی تر از بمب اتمی هیروشیما شده است. خب فکر می کنم باید ساعت های تان را کوک کنید و هرچه زودتر به کارهای عقب افتاده تان برسید. چون ۶ میلیون سال بیشتر وقت ندارید. شاید هم خوش شانس باشید و این نوبت‪،‬ چرخه ۱۶ میلیون سال فرصت در اختیارتان بگذارد.

ارایه نخستین دوربین فیلم برداری با فناوری:

Interchangeable lens HD camcorder

سونی برای جشن ۲۵ سالگی ارایه هندی کم یک محصول چشمگیر برای علاقمندان دنیای تصویر برداری ارایه کرده است. با جناب NEX‪-‬VG10 آشنا شوید. این نخستین دوربین فیلم برداری HD از این خانواده است که می توانید روی آن از لنزهای مختلف استفاده کنید. علاقمندان به فیلم برداری حالا می توانند به راحتی تصاویر تمام HD کاملا سینمایی و با کیفیت صدای فوق العاده داشته باشند. ‏
‏ این دوربین می تواند از لنزهای سری E‪-‬mount مخصوص فیلم برداری استفاده کند. همچنین می تواند از لنزهای مختلفی از سری A‪-‬mount که برای دوربین های DSLR سونی ارایه شده اند، با یک اداپتور هماهنگ کننده استفاده کند. در کنار اینها می تواند از لنزهای G سونی و لنزهای کارل زایس هم بهره ببرد.

در واقع این دوربین از فناوری مشابه Micro Four Thirds استفاده می کند اما از آنجایی که این فناوری به نام شرکت پاناسونیک و المپوس است، شرکت سونی تصمیم گرفته که فناوری خودش را Interchangeable Lens HD camcorder بنامد. ‏
ضمن اینکه این نخستین هندی کم ای است که سنسور Exmor APS HD CMOS دارد. این سنسور تقریبا ۱۹.۵ برابر بزرگ تر از سنسورهایی است که در دوربین های فیلم برداری معمول به کار رفته است. و این قدرت را دارد که عمق تصویر فوق العاده ای را به فیلم بردار ارایه دهد. این دوربین همچنین می تواند با کیفیت ۱۴ مگاپیکسل عکس برداری کند. بنابراین کاربران می توانند لذت عکاسی با کیفیت DSLR را با امکاناتی مانند Auto HDR تجربه کنند. ‏
‏دوربین NEX‪-‬VG10 با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ با سرعت ۲۴ مگابیت در ثانیه فیلم برداری می کند و به همراه یک لنز E‪-‬mount از نوع 18‪-‬200mm با زوم اپتیکال ۱۱ برابر ارایه می شود. ‏
‏ سیستم صدا برداری دوربین جدید استریو است و با چهار میکروفون مجزا صدا را از محیط با کیفیت عالی ثبت می کند. در صورت تمایل می توانید میکروفون عقب دوربین را خاموش کنید تا صدای پس زمینه را کمتر کنید. ‏
‏ این دوربین از ماه سپتامر با قیمتی حدود ۲۰۰۰ دلار ارایه خواهد شد. بنابراین اگر می خواهید فیلم سینمایی خودتان را بسازید فرصت زیادی برای تمام کردن فیلم نامه ندارید.

 

 

 

 

 

 
  u طنز روزانه


چند روایت ‌معتبر از یک ‌افسانه‌ی‌نوروزی!

یک عمونوروزی بود که هر سال روز اول بهار از بالای کوه به شهر می‌آمد. یک خاله پیرزنی هم بود که روز اول بهار خانه را آب و جارو می‌کرد، سفره‌ی هفت سین می‌چید، خودش را آماده می‌ساخت، قلیان آتش می‌کرد و به انتظار عمو نوروز می‌نشست، ولی از خستگی خوابش می‌برد و خرناسش هوا می‌رفت. عمو نوروز می‌آمد و پکی به قلیان می‌زد و می‌رفت. وقتی پیرزن بلند می‌شد، می‌دید که عمو نوروز رفته و این حکایت هر سال تکرار می‌شد...


�برداشت فمینیستی
‏یک خاله پیرزن، خاله پیرزن به دنیا نمی‌آید، بلکه این جامعه است که از او خاله پیرزن می‌سازد. در این روایت می‌بینیم که خاله پیرزن، سال نو را در چنبره‌ی اقتدار مردانه آغاز می‌کند و تصورات قالبی را درباره‌ی زن به مثابه �دیگری� به نمایش می‌گذارد، زنی که در انفعال کامل به قول کیت میلت، بزک و دوزک می‌کند، تا اهمیتی ثانوی را به نمایش بگذارد. همچنین شب عید، در راستای تقسیم کار جنسیتی، خانه را چنان مظلومانه آب و جارو می‌کند که بر احتمال ابتلا به بیماری‌های از قبیل آرتروز و قولنج صحه بگذارد. تا آنجا که نهایتا از فرط خستگی، خوابش می‌برد و خرناسش به هوا می‌رود. به یاد بیاوریم که خرناس، فریاد درهم کوفته‌ای است که هنگام بیداری، در ضمیر ناخوداگاه زن اسیر در چنگ اقتدار مردانه تلنبار شده و هنگام خواب به صورتی غیرارادی سرریز کرده و از حلقوم استثمار شده‌ی خاله پیرزن در گوش زمین و زمان سرازیر می‌شود؟ گوشی که به علت ناشنوایی بی‌شک ماهیتی مردانه دارد. همچنین در مسیر داستان با تثبیت نظام مبتنی بر کلیشه‌هایی از نقش سرکوبگرانه‌ی مرد ـ زن با توسل به حرکت نمادین پک زدن به قلیان مواجهیم. حرکتی که بی شک ارتباطی ارگانیک با مضمون داستان پیدا می‌کند... غافل از آن که حافظه‌ی تاریخ، مملو از مردانی است که در چهارچوب تعیین‌های خودستایانه فرهنگ پدرسالار، راست راست به خانه‌ی آدم می‌آیند، قلیان می‌کشند و می‌روند و هیچ تره‌ای برای خاله پیرزن‌ها خرد نمی‌کنند. و این حدیث، در تمام طول تاریخ تکرار می‌شود...


�برداشت جامعه شناختی (مارکسیستی)
‏خلق اثر در چهارچوب مناسبات رنجبر - زحمتکش در نظام سرمایه‌داری صورت گرفته است. یک خاله پیرزن زحمتکش خسته از سلطه‌ی طبقاتی زمستان عفن و گندیده (که نمادی از وضعیت رو به اضمحلال سرمایه‌داری و کاپیتالیسم است) گرفتار آمده و می‌خواهد به استقبال وضعیت دینامیک و پویا (عمونوروز) برود. در دیالکتیک شکل و محتوا، جستار شخصیت طبقاتی و جهان‌بینی خاله پیرزن و عمونوروز را مورد بحث قرار می‌دهیم: خاله پیرزن، با درک طبقاتی والا، خانه را آب و جارو می‌کند و قلیان را چاق می‌کند؛ قلیانی که پایگاه مفاهیم مشخص اجتماعی است. در این حیص و بیص خوابش می‌برد و عمونوروز که دارای ماهیتی ارتجاعی در دیالکتیک فرآیند ستیزش طبقاتی نیروهاست به داخل می‌آید و ماهیت طبقاتی خود را با پک زدن چپاولگرانه به قلیان نشان می دهد. اینجا با تز (قلیان) ، آنتی‌تز (پک زدن) و سنتز (انقلاب جهانی پرولتاریا) روبه رو هستیم. جهان بینی خاله پیرزن کمابیش به ستیزش طبقاتی رویکرد ‏نشان می‌دهد. به یاد بیاوریم که او حتی در خواب هم خرناس می‌کشد. ولی عمو نوروز به بورژوازی کمپرادور متمایل است و دوست دارد از نتیجه‌ی دسترنج دیگران بهره گیرد. این، یعنی ستیزشی که بورژوازی جهت حفظ وضع موجود در تقابل با طبقه‌ی زحمتکش به آن متوسل می‌شود و بر اساس آن چه قصه به ما می‌گوید، آن را هر سال مدام تکرار می‌کند...


�برداشت اسکیزوفرنیک
‏بنده خبردارم چه کسانی علیه زمین و زمان توطئه کردند و نگذاشتند خاله پیرزن بیدار شود وببیند که عمونوروز آمده است و اسنادش الان توی جیب من است که چه کسانی متمرکز طراحی می‌کنند و موذیانه کودتای بهار را ترتیب می‌دهند تا خاله پیرزن و عمونوروز را تحت الشعاع خواب و قلیان قرار دهند و من اگر لازم بدانم، افشا می‌کنم، با اسم و رسم و شماره شناسنامه و کد ملی و شماره کفش...


�برداشت اصول‌گرایانه‌ی اعتدال گرا
‏دروغ بزرگ را البته عمو نوروز بر سر زبان‌ها انداخت که گفت دارد می‌آید و سطح توقع خاله پیرزن را بالا برد تا سند ننگینی از منقل درست کردن و قلیان چاق کردن را در تاریخ افسانه‌های دنیا وارد کند و کار را به آنجا بکشاند که متاسفانه دیدیم. بنابراین عمو نوروز باید بیاید و بگوید غلط کردم که گفتم می‌آیم و زمستان را به رسمیت بشناسد و البته، بنده به زمستان هم توصیه می‌کنم که حق نفس کشیدن را برای سبزه‌های عمو نوروز در شرایط گلخانه‌ای به رسمیت بشناسد.


�برداشت اپوزیونیستی سوپردولوکس از آن طرف کهکشان
خب خاله پیرزن نمی‌بایستی می‌خوابید. می‌بایست می‌رفت دراز می‌کشید توی حوض آب تا خوابش نبرد. می‌بایستی می‌رفت توی خیابان و فریاد می‌زد. داد می‌زد که من این زمستان پست منحط عقب مانده را نمی‌خواهم. چوب می‌گرفت توی دستش می‌کوبید توی سر همه‌ی عمونوروزهایی که به خودشان اجازه می‌دهند این طوری خاله پیرزن‌ها را زابرا کنند. من به همه‌ی خاله پیرزن‌های تاریخ، به همه‌ی عمونوروزها می‌گویم که اگر آب توی دستشان است بگذارند و بیایند آن قدر داد بزنند که چشم‌هایشان تاب بردارد. ما هم از این راه دور هوایشان را داریم. قول می‌دهم که این جوری زمستان سریع جل و پلاسش را جمع کند و برود. امروز شد حداکثر تا فردا.
 

 

 

 

 

 

 
  u تکنيکهاي موفقيت


۱۰ نکته برای پیشرفت شغلی

بسیاری متخصصین کار بر این عقیده اند که بهترین زمان برای پیدا کردن یک کار جدید زمانی است که هنوز سر کار قدیمی خود هستید. اگر فکر می کنید موقعیت کنونی دیگر چالشی برایتان ندارد، پس آماده ترفیع به مقامی بالاتر هستید. اگر در جایی که الان کار می کنید، فرصت زیادی برای ترفیع وجود ندارد، یک کار عالی دیگر جایی دیگر در انتظار شماست.
این روزها، کنترل آینده شغلیتان دست خودتان است و این شما هستید که باید مطمئن شوید، در مسیر مناسب در حال پیشرفت هستید. در زیر به ۱۰ استراتژی عالی و اثبات شده برای شروع اشاره می کنیم:

۱) با رئیستان صحبت کنید. بنشینید و گفتگویی رک و کاملاً جهت دار درمورد آینده خود در آن شرکت با رئیستان داشته باشید. تاکید کنید که می خواهید عملکرد کاریتان در راستای اهداف شرکت باشد. اهداف کاری خودتان را هم با او درمیان بگذارید. مطمئن باشید که رئیستان به این اعتماد به نفس و پختگی شما احترام خواهد گذاشت.
 
۲) بیشتر طلب کنید. برای کمک به بخش های دیگر شرکت یا تیم های دیگر داوطلب شوید یا خیلی ساده مسئولیت های بیشتری از رئیستان بخواهید. اینکار ارزش شما را در سازمان بالا می برد. درخواست کار بیشتر نشان دهنده علاقه شما به کمک به موفقیت شرکت است.

۳) برای عضویت در هیئت مدیره داوطلب شوید. اگر مسیر شغلیتان را روی چیزی فرای کاری که در موقعیت کنونی انجام می دهید، متمرکز کرده اید، به دنبال موقعیت هایی برای پیوستن به هیئت مدیره شرکت باشید که نشاندهنده علاقه و توجه شما به آن صنعت خاص است.

۴) مهارت های اجتماعی خود را تقویت کنید. مهارت های اجتماعی قوی نقش مهمی در کسب احترام رئیس و همکارانتان دارد. همچنین توجه افراد دیگر خارج از مجموعه را نیز به سمت شما جلب می کند که می تواند فرصت های جدیدی را در اختیارتان قرار دهد. سعی کنید رفتاری صمیمی و دوستانه داشته باشید. خوب به حرفهای دیگران گوش دهید و واضح و تاثیرگذار حرف بزنید.

۵) مبتکر باشید. هیچوقت از آوردن ایده های جدید نترسید. راه حل های خلاقانه برای مشکلات پیشنهاد دهید که باعث می شود هم خودتان و هم رئیستان مورد توجه قرار گیرید.

۶) یک مرشد پیدا کنید. سعی کنید روابط استاد و شاگردی در داخل یا خارج از شرکت پیدا کنید. تحقیقات جدید نشان داده است که چهار مورد از هر پنج مورد از ترفیع های کاری توسط یک مرشد که مقامی بالاتر در شرکت داشته انجام گرفته است. این افراد می توانند منبع بسیار خوبی از اطلاعات و راهنمایی هم برایتان باشند.

۷) فخرفروشی کنید. هنر ترفیع خود را یاد بگیرید. اگر دستاوردهای بزرگی داشته اید یا برنامه های موفقی را ایجاد کرده اید، حتماً بقیه را هم از آن مطلع کنید، مخصوصاً آنها که نقش موثری در شرکت دارند و می توانند به ترفیع کاری شما کمک کنند. بگذارید همه بفهمند که دنبال ترفیع هستید و می خواهید خودتان را یک پله بالاتر بکشید.

۸) پیوسته یاد بگیرید. یک راه اثبات شده برای پیشرفت در کارتان این است که به طور مداوم علم اندوزی کنید. باید با همه پیشرفت های روز دنیا در رابطه با شغلتان آشنا باشید و حتماً همه مهارت های جدید باید در رزومه کاریتان قید شود.

۹) شبکه شخصیتان را گسترش دهید و در سازمان های تخصصی عضو شوید و در کنفرانس های صنعتی شرکت کنید. هرچه تعداد افراد بیشتری از توانایی های شما مطلع شوند، شانس شما برای پیشنهادات جدید کاری بیشتر خواهد شد.

۱۰) اعتبار سازی کنید. در کار، اعتبار شما مهمترین . باارزش ترین چیز است. باید به قابل اطمینان بودن، متخصص بودن و داشتن قدرت همکاری معروف باشید. با حرفه ای لباس پوشیدن می توانید خودتان را به این هدف نزدیکتر کنید. با شرکت در کنفرانس ها و ارائه سخنرانی یا نوشتن مقالات نام خودتان را به همه بشناسانید.
 

 

 

 

 

 
  u خانه و خانه داري


8 آيتم كه وجودشان در خانه مدرن
الزامي است

با مرور زمان متراژ خانه ها كمتر شده است و به دليل تغيير سبك زندگي قسمت هاي جديد و نوظهوري از قبيل سينماي خانگي به جمع قسمت هاي مختلف داخلي خانه ها پيوسته است، در اين مطلب قصد داريم نگاه كوتاهي به برخي از آنها داشته باشيم.


1. آشپزخانه هم چنان سلطان خانه است
هيچ گاه قسمت هاي ديگر خانه نمي توانند محدوديت فضاي آشپزخانه را جبران كنند بنابراين به صرف ايجاد فضا هاي غير ضروري از فضاي آشپزخانه نكاهيد بلكه بيشترين بودجه و وقت را صرف آشپزخانه خانه نماييد.

2. تجهيزات و وسايل مناسب براي استفاده بهينه از انرژي
تا حد امكان بايد از مصالح و مواد قابل بازيافت در خانه استفاده شود هم چنين استفاده از شيشه هاي دو جداره براي پنجره ها يكي از بايدهاست زيرا مي تواند از هدر رفتن انرژي تا حد زيادي جلوگيري كند.

3. اتاق يا فضايي براي كار و مطالعه
در دوره اي به سر مي بريم كه عصر مطالعه و پيشرفت با سرعت نور است، بنابراين هرگز محيط خانه خود را از وجود فضايي براي مطالعه و كار در خانه محروم نسازيد و بدانيد كه وجود چنين فضايي در خانه مانند فضاي غذاخوري لازم و ضروري است. بنابراين در دكوراسيون خانه خود اتاقي را براي كار و مطالعه آماده سازيد و يا اگر خانه شما داراي محدوديت در فضا است قسمتي از فضاي اتاق خواب يا حتي اتاق نشيمن يا اتاق غذاخوري را به اين فضا اختصاص دهيد.

4. گوشه اي دنج براي رسيدن به آرامش
در زندگي ماشيني و پرمشغله امروزي كه آلودگي صوتي آزار دهنده است، حتما بايد در دكوراسيون داخلي فضاي كوچكي را براي رسيدن به آرامش تدارك ببينيم. اين فضا مي تواند گوشه از اتاق نشيمن كنار شومينه باشد و يا هر فضاي ديگري كه فكر مي كنيد مناسب است. شما مي توانيد اين فضا را با نورپردازي بسيار ملايم و قرار دادن يك يا دو مبل راحتي تكنفره و يك ميز كوچك براي قرار دادن فنجان قهوه يا چاي مهيا سازيد.

5. فضاي نشيمن در بيرون از ساختمان
امروزه ايجاد فضاهاي نشيمن يا حتي آشپزي بيرون از خانه در حياط بسيار رواج يافته و از طرفداران زيادي برخوردار است. اين كار ايده بسيار خوبي است. توصيه مي كنيم اگر ايوان مناسب و خوبي داريد آن را براي گذراندن اوقاتي شاد و آرام كنار اعضاي خانواده خود مهيا سازيد و در صورت نبود ايوان مي توانيد حتي در حياط آپارتماني خود با توافق همسايگان آلاچيقي را تدارك ببينيد تا همه بتوانند طبق زمان بندي از فضاي حياط استفاده كنند و ساعاتي را در آن بسر ببرند.

6. پاركينگ
حتي اگر اتومبيل نداريد سعي كنيد هرگز خانه اي كه پاركينگ ندارد را خريداري يا اجاره نكنيد، زيرا احتمال اينكه در آينده به دردسر بيافتيد زياد است. به هر حال ممكن است پس از مدتي صاحب اتومبيل شويد و يا مهماني داشته باشيد كه اتومبيل داشته باشد و بخواهد شب را در خانه شما بگذراند. بنابراين وجود پاركينگ مي تواند آرامش شما را به همراه داشته باشد.

7. يك فضاي سبز زيبا و فضاي بازي در حياط
وجود يك باغچه سرسبز و زيبا هرچقدر هم كه كوچك باشد مي تواند روح و زندگي را به خانه شما ببخشد و سبب طراوت و شادابي شما گردد، بنابراين وجود ان در هر خانه اي الزامي است. هم چنين اگر فضاي كافي در حياط وجود دارد توصيه مي كنيم فضايي مختصر و مفيد براي بازي كودكان با تعدادي وسيله بازي تدارك ببينيد تا مجبور نباشيد در اين ترافيك و شلوغي فرزند خود را مدام به پارك ببريد.

8. استفاده از سنگ يا آجر براي نما
بهتر است براي نماسازي خانه از انواع سنگ ها يا آجر ها استفاده شود زيرا اين مصالح ذاتا طبيعي هستند و از اين رو جزو مصالح سبز و دوستدار طبيعت محسوب مي شوند كه علاوه بر زيبايي دوستدار محيط زيست نيز خواهند بود و مي توانند روي سلامت زندگي شما تاثير زيادي داشته باشند.
 

 

 

 

 

 
  u آرايشي و زيبايي


آرایش قدم به قدم چشم

1/ ابتدا با یک اسنفج مقداری کرم پودر به پشت چشم بزنید این کار باعث میشود زمینه صاف و آماده باشد و آرایش راحت تر روی پلک بنشیند .

۲/ پودر بیرنگ فیکس را با قلم موی پودر زنی به پشت چشم بزنید این کار باعث میشود که پشت چشم در موقع سایه زدن یکدست شود .

۳/ مقداری از پودر فیکس را زیر چشم بزنید و پاک نکنید این کار باعث میشود هنگامی که شما سایه میزنید زیر چشم لکه ایجاد نشود .

۴/ با یک برس اسفنجی تمام پشت چشم را تا زیر ابروها سایه شیری یا استخوانی بزنید این سایه تیرگی پشت چشم را می پوشاند و چشمها را درخشانتر از آنچه هست نشان میدهد .

۵/ با یک سایه تیره مثلا قهوه ای در قسمت فرو رفته چشم زیر استخوان ابروتا گوشه انتهائی چشم یک تیرگی ملایم ایجاد کنید رنگ سایه را براساس رنگ پوست انتخاب کنید هیچگاه برای پوستهای تیره از رنگ سبز، بنفش و یا قهوه ای تیره استفاده نکنید برای این پوست میتوان از قهوه ای روشن ، طلائی ، آجری و صورتی استفاده کرد و برای پوستهای روشن از سایه آبی ، سبز و بنفش استفاده کنید .

۶/ با یک قلم مو خطوط را محو کنید تا لبه نداشته باشند توجه داشته باشید که سایه چشم برای خانمهای جوان است چون خانمهای مسن را پیرتر نشان میدهد .

۷/ کمی سایه روشن را با برس اسنفجی در وسط پلک بزنید این کار درخشش چشم شما را بیشتر میکند .

۸/ اکنون پودر Fix را که به زیر چشمتان زده اید میتوانید پاک کنید .

۹/ برای خط چشم کشیدن متدهای مختلفی وجود دارد که براساس مد تغییر میکند . خط چشم بهترین راه برای نشان دادن شکل چشم است و مشکل ترین قسمت آرایش می باشد شما برای خط کشیدن میتوانید از خط چشم مایع ، مداد چشم و یا سایه تیره استفاده کنید روبروی یک آئینه بنشینید آرنج تان را روی یک میز قرار دهید تا ثابت باشد با انگشتان پوست پلک تان را بطرف بالا بکشید به پائین نگاه کنید از گوشه جلوی چشم شروع کنید و خط را در کنار مژه ها به طرف گوشه خارجی چشم امتداد دهید گوشه انتهائی را کمی پهن تر بکشید . اگر خط چشم خراب شد صبر کنید کمی خشک شود بعد با استفاده از گوش پاک کن آنرا پاک کنید ، پلکتان را هم نزنید تا خط چشم خشک شود .
استفاده از مداد چشم برای خط کشیدن آسانتر است توجه کنید هر دفعه نوک مدادتان را بتراشید این کار باعث میشود از آلودی نوک مداد جلوگیری شود با مداد شما میتوانید زیر و داخل چشم را خط بکشید اگر برایتان کشیدن خط صاف مشکل بود نقاط ریزی بالای پلک بگذارید بعد آنها را به هم وصل کنید . گریمورهای حرفه ای گاهی از سایه دودی بجای خط چشم استفاده می کنند و با این حقه جلوه بسیار طبیعی به چشم میدهند.

۱۰/ با دستگاه فر مژه ، مژه ها را کمی حالت بدهید که اینگونه چشم ها بازتر و دلفریب تر میشوند .

۱۱/ تنها یک قلم از لوازم آرایشی است که زنان در بیابان هم با خود میبرند و آن ریمل می باشد ریملها معمولاٌ یک برس مارپیچی دارند که استفاده از آنها را راحت میکند برای ریمل زدن بهتر است چشمها بسته باشد اول پشت مژه ها را ریمل بزنید بعد از پائین و از ریشه بسمت بالا مژه ها را ریمل بزنید وقتی چشم بسته باشد مژه های پائینی باعث میشوند که مژه های بالا حالت بگیرند . برای بلند تر کردن مژه ها میتوان از ریمل مژک دار استفاده کنید یا اینکه با نوک برس ریمل نوک مژه ها را با حرکات رفت و برگشتی ریمل بزنید برای اینکه مژه ها ظخیم تر معلوم شوند میتوانید بر روی مژه ها ابتدا پودر تالک بزنید سپس چند بار ریمل بزنید .

۱۲/ اگر بخواهیم از مژه مصنوعی استفاده کنیم بهتر است که مژه های تک را بکار بریم زیرا طبیعی تر بنظر می رسند برای کسانیکه مژه های کمی دارند در طول پلک مژه ها را بچسبانید ولی اگر بخواهید که فقط چشم را کشیده تر نشان دهید چند دانه مژه در گوشه انتهائی چشم بچسبانید ودر انتها کمی ریمل به آنها بزنید .
 

 

 

 

 

 
  u مد و لباس


مدلهای لباس زنانه کمپانی اسپریت
 با راهنمای ست کردن آن

مدلهای بلوز و مانتو زنانه از کمپانی اسپریت را همرا با نحوه ست کردن آن برای شما عزیزان جمع آوری کرده ایم که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 
  u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


غذاهای چاق‌کننده تابستانی

اگر معجون می‌خورید نوعی را انتخاب کنید که دارای گردو و پسته بیشتر بوده و چربی به کار رفته در آن کمتر باشد.این نکته را به خاطر بسپارید که در تابستان آب‌رسانی به بدن بسیار مهم است. بنابراین نوشیدن آب را فراموش نکنید.
باید مراقب غذاهای سرخ‌شده، سالاد سیب‌زمینی، بستنی‌ها، هات‌داگ و نوشیدنی‌ها بود چون آنها می‌توانند موجب به خطر افتادن سلامت شما و اعضای خانواده‌تان شوند.
تابستان است، کباب‌پزی پشت خانه و بسیاری از غذاهای سرخ‌شده، سالاد سیب‌زمینی، بستنی‌ها، هات‌داگ و نوشیدنی‌ها مواد غذایی هستند که در تابستان طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند.
اما اگر مراقب نباشید این غذاها می‌توانند موجب به خطر افتادن سلامت شما و اعضای خانواده‌تان شوند. اگر چه افراد در تابستان بسیار فعال‌تر هستند اما این میزان تحرک برای سوزاندن کالری اضافی دریافتی که آنها مصرف می‌کنند، کافی نخواهد بود


�گوشت پرچرب روی کباب‌پز
خبر بد اینکه، کباب‌پز می‌تواند دور مچ شما را بزرگ‌تر کند. یک کباب در حدود 1500 کالری و 124 گرم چربی دارد یک چیزبرگر با وزن متوسط در حدود 750 کالری و 45 گرم چربی دارد و اینها از چرب‌ترین بخش‌های گوشت حیوانات است و خبر خوب اینکه شما می‌توانید قسمت لخم گوشت مرغ و گوسفند و گوساله و بدون پوست و سینه مرغ را برای کباب کردن انتخاب کنید بدون اینکه دچار چاقی و اضافه وزن شوید.


�هات‌داگ
هات‌داگ‌ها و سوسیس‌ها از غذاهای دوست‌داشتنی خانواده‌ها مخصوصا کودکان، نوجوانان و جوانان هستند. اما ممکن است برخی از افراد زمانی که به بازی می‌پردازند از آنها استفاده کنند. این فقط برای کالری آنها نیست شما ممکن است انواع کم‌چرب آنها را انتخاب کنید اما هات‌داگ‌ها و سوسیس‌ها سرشار از سدیم یا همان نمک هستند. یک هات‌داگ دارای 280 کالری، 15 گرم چربی و 1250 میلی‌گرم سدیم است در حالی که یک تکه کالباس 330 کالری، 24 گرم چربی و 1590 میلی‌گرم سدیم است.


�سس مایونز
نصف فنجان کوچک سالاد سیب‌زمینی معمولا دارای 180 کالری و 12 گرم چربی است. همان میزان Coleslaw در حدود 150 کالری و 8 گرم چربی دارد. برای کاهش دریافت کالری سعی کنید سالاد را با سس کم‌چرب تهیه کنید یا اینکه سس مایونز را با ماست کم‌چرب مخلوط کنید. همچنین می‌توانید از سرکه یا روغن زیتون برای تهیه سس استفاده کنید. برای پیشگیری از چاقی هم می‌توانید در سالاد خود از فیبر و خشکبار بیشتری استفاده کنید.


�نوشیدنی‌های شیرین
آب‌میوه‌های شیرین و آیس‌پک‌ها دارای کالری زیادی هستند. تابستان به دلیل گرمی هوا بسیاری از ما به خوردن نوشیدنی‌های خنک روی می‌آوریم و بسیاری از این نوشیدنی‌ها می‌توانند ما را چاق کنند. بستنی‌ها، کیک‌بستنی‌ها، بستنی‌های شکلاتی و آب‌میوه‌ بستنی از جمله خوراکی‌هایی است که دارای کالری فراوانی است. برای رفع تشنگی می‌توانید از آب‌میوه‌های صددرصد طبیعی و بستنی‌های کم‌چرب استفاده کنید. اگر معجون می‌خورید نوعی را انتخاب کنید که دارای گردو و پسته بیشتر بوده و چربی به کار رفته در آن کمتر باشد.این نکته را به خاطر بسپارید که در تابستان آب‌رسانی به بدن بسیار مهم است. بنابراین نوشیدن آب را فراموش نکنید.


�سالاد
سالاد می‌تواند حتی یک شام کامل در تابستان باشد. مخصوصا گر همراه با غلات باشد. اگر روی سالاد از مواد پرکالری استفاده کنید این می‌تواند خیلی سریع موجب چاقی شما شود.دسرهای پرکالری، جوجه سرخ شده، ذرت بو داده، پنیرها موجب چاقی شما می‌شوند به جای آنها از مرغ کبابی، گوشت لخم کبابی و تخم‌مرغ و میوه و سبزی و دسرهای سبک استفاده کنید.
 

 

 

 

 

 
  u راهنماي خريد


راهنمای خرید لباس در تابستان

● توصیه های زنانه

▪ مانتوهای تابستانه:
این روزها اگر سری به بورس مانتوفروشی بزنید، خواهید دید که رنگ های روشن زرد، سبز، بنفش و ... تابستان امسال را از آن خود کرده اند. فصل تابستان فصل رنگ های شاد است که گرمی و انرژی را نشان می دهند. اگر در این فصل به دنبال خرید یک مانتو تابستانه هستید، حتما رنگ روشن را انتخاب کنید.
رنگ های روشن رسمی تر که شما می توانید در محل کارتان هم از آنها استفاده کنید، مانتوهای کرم، سفید و قهوه ای روشن هستند. فراموش نکنید که بدن شما گرما تولید می کند که درجه حرارت این گرما از درجه حرارت هوای محیط کمتر است. در نتیجه اگر در تابستان لباس ها و مانتوهای روشن بپوشید، این گرما راحت تر به بیرون بدن منتقل می شود.
سعی کنید مانتوهایی را انتخاب کنید که از پارچه های نازک دوخته شده اند و بدون چین و لایه باشند، در این صورت در مانتوتان در خیابان شلوغ و گرم شهر احساس خنکی بیشتری می کنید. جنس مانتو هم خیلی خیلی مهم است. الیاف مصنوعی که در بافت پارچه مانتو به کار می روند برای این فصل مناسب نیستند ولی الیاف نخی، پنبه ای و کتانی، مانتوهای خوبی برای این فصل می بافند.

▪ کفش های تابستانه:
تابستان فصل کفش های عروسکی و صندل برای بانوان است که از پشت ویترین فروشگاه ها چشمک می زنند. در کفش های عروسکی روباز به خصوص اگر با جنس پارچه ای انتخاب شوند، پاهایتان در تابستان کمتر عرق می کند. صندل های روباز که در آن پا به آسانی هوا می خورد، انتخاب های مناسبی برای یک مهمانی عصرانه زنانه است.

▪ پیراهن های نخی:
در فصل تابستان، پوشیدن پیراهن های نخی با دوخت هایی رها و گشاد، حسابی شما را در منزل خنک می کند. فراموش نکنید که به سراغ پارچه های شاد با نقش گل ها و یا طرح های هندسی رنگارنگ بروید که برای این فصل مناسب تر است، امسال، این لباس ها با بالاتنه کوتاه تر، مد هستند یعنی کمربند از جنس خود پارچه به صورت پهن بالاتر از یک کمربند معمولی روی شکم را می پوشاند. مدل های پیراهن های تابستانه برای خانم ها در منزل اغلب کوتاهند. رنگ های روشن صورتی و نارنجی و حتی فسفری جلوه تابستانی به شما در منزل می بخشند. یقه های گرد خشتی ساده و هفت برای تابستان مناسب اند.

▪ شال ها و روسری های فصل گرم: در این فصل باید روسری های شرمن، ابریشمی و لیز را کنار بگذارید و به سراغ شال ها و روسری های نخی بروید. تنوع رنگ این شال ها و روسری ها در تابستان فوق العاده است که اگر یک مانتو سفید و مشکی داشته باشید، با چند روسری و شال نخی رنگی می توانید تنوع خوبی در پوششتان داشته باشید.

● توصیه های مردانه

▪ شلوار جین تعطیل:
فصل تابستان فصل پوشیدن پیراهن ها و شلوارهای تنگ و چسبان نیست چون حسابی گرمتان می شود و احتمال عرق سوز شدن هم افزایش می یابد. به جای آن، شلوارهای جین را کنار بگذارید و شلوارهای گشادتر و با پارچه های خنک تر را دم دست قرار دهید. در این لباس های گشادتر احساس راحتی بیشتری خواهید کرد و با عبور هوا از آن خنک تر می شوید.

▪ نخی؛ و لنین پارچه فصل:
پارچه های نخی، پارچه این فصل است. بنابراین بلوزها، پیراهن ها و شلوارهای نخی، انتخاب نخست شما در این فصل خواهند بود. لباس هایی را که الیاف مصنوعی دارند، کنار بگذارید. در لباس های نخی احساس خنکی می کنید در ضمن، پوست تان هم از گرما و عرق به خارش و التهاب نمی افتد. اگر با چروکی پارچه مشکلی ندارید، لنین هم پارچه خنکی است.

▪ کلاه و عینک آفتابی، دستمال گردن:
شاید برای خانم ها کلاه لبه دار گذاشتن در جامعه ما اندکی غیرمتعارف باشد ولی برای آقایان چندان اشکالی ندارد. اگر کارتان به گونه ای است که دایم زیر آفتاب هستید، یک کلاه حصیری لبه دار بخرید. این کلاه ها دو فایده دارند؛ یکی اینکه لبه آن صورت شما را از تابش آفتاب محافظت می کند و در عین حال با عبور هوا از شیارهای بین بافت های حصیری، خنک خواهید شد. عینک آفتابی هم فراموش نشود. اگر اهل بستن دستمال گردن هستید، دستمال گردن های با رنگ های شاد را به شما توصیه می کنیم

▪ فقط در خانه: بسیاری از آقایان ایرانی عادت دارند در منزل پیژامه بپوشند. اگر شما هم این عادت را دارید، برای این فصل نوع نخی و با رنگ روشن تر را برگزینید. اگر پیراهن های نخی رکابی و بی آستین، لباس های تابستانه مناسبی برای آقایان در روزهای تابستانی خانه است.

▪ صندل های مردانه وارد می شوند:
لطفا به سراغ جاکفشی بروید. کفش های اسپرت و بسته را بردارید و برای فصل آینده کنار بگذارید. در این فصل باید کفش هایی بپوشید که دارای منافذی برای عبور هوا و خنک شدن پاها باشند چون در این فصل پا زیادتر از فصول دیگر در کفش عرق می کند. صندل هایی که با بندهایی روی پا محکم می شوند، گزینه های مناسبی برای مردان تابستانی هستند. اگر به صندل عادت ندارید، دست کم به جای کفش چرمی، کفشی پارچه ای انتخاب کنید.

▪ سفید به جای سیاه:
اگر شما در یک روز گرم تابستان آقایی را با پیراهن مشکی ببینید، احساس گرما می کنید ولی اگر یک پیراهن سفید پوشیده باشد، احساس خنکی می کنید چون رنگ ها اثر روانی بر مخاطب دارند. در این فصل تا می توانید رنگ های روشن بپوشید چون رنگ های روشن بخش زیادی از نور خورشید را به محیط منعکس می کنند ولی برعکس رنگ های تیره نور خورشید را جذب کرده و شما احساس گرما خواهید کرد.
 

 

 

 

 

 

 
  u ازدواج و خانواده


آسيب شناسي ازدواجهاي خود گزين 

اگر اين روزها گذرتان به مراکز مشاوره بيفتد افراد زيادي را مشاهده خواهيد کرد که منتظر مشاوره هستند. البته در ميان مراجعان همه گروه هاي سني مشاهده مي شوند. جوان، ميانسال، حتي سالمند.
بي گمان با خودتان مي گوييد سالمندان ديگر چرا؟ آنها معمولاً به عنوان ريش سفيد فاميل خودشان يک پا مشاور و مصلح اند. اما تعجب تان زماني بيشتر مي شود که تعدادي از پرونده هاي موجود در اين مراکز مشاوره را مرور کنيد.
- خانمي بعد از 10 سال زندگي مشترک از چاي خوردن شوهرش کلافه شده، چون قند را داخل فنجان زده و هنگام نوشيدن چاي ملچ و ملوچ مي کند!
- خانم 40ساله ديگري بعد از 20سال زندگي مشترک از طعنه ها و گوشه کنايه هاي شوهرش خسته شده و طي 20سال نتوانسته با هيچ ترفندي حرف زدن همسرش را اصلاح کند. او که عاشق شوهرش بوده و با وجود مخالفت پدر و مادرش با او ازدواج کرده حالا نمي داند با داشتن دو فرزند چطور به اين زندگي ادامه دهد.
- آقاي 35 ساله اي که شغل آزاد دارد روزي که پاي سفره عقد نشسته عروس به او گفته به خاطر من هر چه پدرم گفت قبول کن بعد از عقد مهريه ام را به تو مي بخشم. او هم باور کرده و پانصد سکه طلا مهريه را پذيرفته، در حالي که پدرش اصلاً اين ازدواج را به صلاح نمي دانسته، ولي وي برخلاف نظر پدرش عمل کرده و اکنون بعد از 10 ماه که از ازدواجشان مي گذرد عروس خانم مهريه اش را نه تنها نبخشيده، بلکه آن را مطالبه کرده است.
معمولاً جواناني در ازدواج موفق مي شوند که پدر و مادر در حالي که فرزند خود را راهنمايي مي کنند به انتخاب او هم احترام مي گذارند.

به راستي چه بايد کرد؟
آيا �ازدواج خود گزين� به صلاح دختر و پسر است يا ازدواجي بر اساس نظر خانواده؟

در يکي از مراکز مشاوره، دکتر ايرج وثوق، روان پزشک و مشاور خانواده به پرسشهاي ما در اين خصوص پاسخ مي دهد.
دکتر وثوق در پاسخ به اين پرسش که آيا ازدواجهاي خود گزين و انتخاب مشترک زندگي بدون مشورت با پدر و مادر و بزرگترها چه عاقبتي دارد، مي گويد:
ازدواج يک انتخاب است و بي گمان نگاه نسل کنوني با نسل قبلي متفاوت شده، زيرا نسل فعلي سعي مي کند به سبب ابزارهاي ارتباطي گسترده اي که وجود دارد شناخت و آگاهي خود را نيز افزايش دهد، بنابراين انتخاب او با انتخاب نسل گذشته خيلي متفاوت است و نمي تواند خود را در معيارها و اندازه هاي کوچک گذشته بيارايد، از اين رو پدر و مادرها بايد خود را به دنياي جوان، نيازهاي جوان، معيارها و ارزشهاي قابل قبول جوان نزديک کنند؛ ضمن اينکه کمک حال او باشند و در هيچ شرايطي او را تنها نگذارند.
معمولاً جواناني در ازدواج موفق مي شوند که پدر و مادر در حالي که فرزند خود را راهنمايي مي کنند به انتخاب او هم احترام مي گذارند.اين روان پزشک درباره ازدواجهاي سنتي و غيرسنتي معتقد است: موضوع انتخاب سنتي در مقابل انتخاب غيرسنتي جامعه ما زياد مطرح مي شود در اين ازدواجها دو مسأله وجود دارد.
يکي اينکه خانواده بايد بدانند وظيفه آنها در انتخاب همسر و تعليم و تربيت فرزندانشان حدي معقول است، يعني اينکه بايد نظر خود را در يک حد متعادل نگه دارند. به طوري که فقط جنبه ارشادي داشته باشند، نه اينکه نظرشان را به فرزند تحميل کنند.
متأسفانه بسيار ديده شده خانواده ها حتي دختر 25 ساله و پسر 30 ساله را به رسميت نمي شناسند و در برابر انتخاب او موضع گيري مي کنند. به عنوان مثال مي گويند اگر فلاني را انتخاب کني در مجلس عروسي تو شرکت نمي کنم، در حالي که به انتخاب بچه ها بايد احترام بگذاريم چون ملاکها تغيير يافته و آنها تحت تأثير مسائل موجود در جامعه قرار مي گيرند و انتخابشان بر همان اساس شکل مي گيرد، پس نمي توانند بناي زندگي مشترکشان را بر سليقه ما و نظر ما بگذارند.
از طرف ديگر، بررسي ها نشان مي دهد انتخاب هايي نيز که پسر و دختر بدون نظر خانواده انجام مي دهند چندان مطلوب نبوده و ميزان طلاق در اين انتخاب ها چند برابر بيشتر مي باشد، بنابراين توصيه مي شود نخست خانواده ها به انتخاب جوان احترام بگذارند و هميشه در کنار او باشند و از سوي ديگر جوانها نيز به خاطر کاهش آسيبهاي خانواده حتماً نظر والدين و مشاوران را جويا شوند.

آسيب شناسي موضوع
دکتر وثوق در خصوص آسيب شناسي هر دو نوع ازدواج(سنتي و غيرسنتي) نيز معتقد است: بايد اين نکته را در نظر بگيريم که موضوع ازدواج پيوند تنها دو نفر نيست، بلکه پيوند دو خانواده است، پيوند دو سيستم، دو فرهنگ با ويژگيهاي خاص و آداب و رسوم خاص، به همين دليل وقتي در ازدواجها به عوامل فرهنگي اجتماعي توجه نمي شود، تنش و کشمکش بين خانواده زياد رخ مي دهد.
پس از آنجا که دو نفر(زن و شوهر) از دو خانواده در حال معاشرت و رفت و آمد با دو خانواده هستند اگر بدون نظر پدر و مادر ازدواج صورت گيرد همه معادله هاي خانوادگي به هم مي خورد و ميزان تنش و اختلاف نظر در اين خانواده ها بيشتر ديده مي شود.
در نتيجه اين مسأله هم روي کيفيت زندگي و هم بر روابط زن و شوهر اثر مي گذارد. همين مشاور خانواده در پاسخ به اين پرسش که بهترين راه حل براي پيشگيري از اين مشکلات چيست، تأکيد مي کند: به باور تمامي کارشناسان، روان شناسان و مشاوران خانواده در انتخاب همسر بايد 4�ميم� در نظر گرفته شود.
- اول �مشاهده� يعني اينکه در هر انتخابي خوب مشاهده کنند، ظاهر و قيافه طرف مقابل را در ذهن خود بررسي کنند، شکل و حرکات شيوه گفتار و رفتار ظاهري او را به عنوان شرط اول بپذيرند، زيرا بارها به مرکز مشاوره مراجعه شده که آقا بعد از 8 ماه مي گويد: من زن قد بلند مي خواستم خانم قدش کوتاه است، يا اندازه بيني و فرم دندانهاي او مطابق سليقه من نيست و يا خانمي مي گويد شوهرم نمي تواند در جمع صحبت کند، خوب لباس نمي پوشد و از اين قبيل نظرها. بنابراين اگر قصد و نيت ازدواج است تا حدي که اسلام هم اجازه داده بايد يکديگر را ببينند و بپسندند.
- دوم�مصاحبه� است که دو نفر بايد خوب با هم صحبت کنند و درباره نکات مثبت و منفي يکديگر و مسائل مهمي که در تاريخچه هر کدام وجود دارد. بيماريهاي خاص، محل سکونت، آينده و اينکه مي خواهند کار کنند يا شغلشان چه باشد، نحوه تربيت فرزندان و مسائل ديگري که ممکن است پيش بيايد صحبت کنند و چند جلسه با اطلاع خانواده ها، دختر و پسر با هم ديدار و گفتگو داشته باشند تا نسبت به هم شناخت بيشتر پيدا کنند.
- سوم�مکاشفه� است که به قصد تحقيق و بررسي از زندگي اجتماعي طرف مقابل پرسش کنند از مدرسه، محل کار، محل سربازي، دانشگاه و ... تا ببينند وجهه اجتماعي او چگونه است. برخوردش با مردم در اجتماع چطوري است مثلاً فردي که با هيچ کس ارتباط ندارد و دوست صميمي هم ندارد شايد دچار بدبيني باشد يا اختلالات ديگر که بهتر است همان ابتدا با پرسيدن از افراد مختلف چهره اجتماعي او بهتر مشخص شود.
-چهارم�مشاوره� که بر اساس تخصص، تبحر و تجربه مشاور دو نفر با هم مقايسه مي شوند که ميانشان تا چه حد و ميزان سازگاري وجود دارد و تناسب زندگي اين دو با هم چقدر است و بر همين اساس هر دو مورد سنجش مشاور قرار مي گيرند و چون مشاور يک فرد بي طرف است مي توان روي اظهارنظر او حساب کرد و تأييد يا عدم تأييد او را به حساب مخالفت افراد خانواده نگذاشت.

دکتر وثوق در پايان به خانواده ها يادآور مي شود:
اگر فرزندتان به بلوغ فکري، اجتماعي و رواني لازم رسيد بايد انتخابش را محترم شمرد و به او کمک کرد. او را تحت هيچ شرايطي تنها نگذاشت، چون بيشتر جوانهايي دنبال�ازدواج خود گزين� هستند که پدر و مادر با آنها همراهي نمي کنند و به قول خودشان آنها را نمي فهمند. فراموش نکنيم در بسياري از ازدواجهاي ناموفق که به انتخاب خود جوان صورت گرفته عامل اصلي و مسبب اين کار پدر و مادر بوده اند.
 

 

 

 

 

 
  u دانش و فناوري


اطلاعاتی درباره فرمتهای HDTV ‌

معرفی تلویزیون HD (HDTV) مباحث نسبتا حساس و جدی را در بین خریداران و حرفه ای ها در باره فرمتهای تصویر HDTV ایجاد نمود. در این مقاله نتایج مباحث مربوط به فرمتهای تصویر HDTV از دیدگاه فنی و دیداری ارائه می شود.
EBU چهار فرمت پایه برای HDTV به شماره های 1 تا 4 تعیین کرده است. دو فرمت برجسته به عنوان فرمتهای ارسال و توزیع مورد استفاده قرار گرفته است. درباره سیستم 1،720p/50، و سیستم 2،1080i/25، در این مقاله توضیح داده می شود.
در نگاه اول یک مشتری ممکن است فکر کند که یک عدد بزرگتر (1080i بزرگتر 720 است) به معنی داشتن کیفیت تصویر بالاتر می باشد. اما در ادامه نشان داده خواهد شد که هر دو سیستم تصاویر HD با کیفیت خوب ارائه می دهند. به دلیل بعضی شرایط خاص تکنیکی، کمیته فنی EBU، فرمت تصویر 720p/50 را به عنوان سیستم بهینه بــــرای پخش HDTV فعلی (R112-2004) پیشنهاد کرده است. این نکته مهم را باید به یاد داشت که تقریبا تمامی نمایشگرها و گیرنده هایی که دارای برچسب های HD-Ready، HDTV، HD Ready 1080p یا HDTV 1080p می باشند، با این دو فرمت HDTV سازگار هستند.


�تفاوتهای 720/50 و 1080i/25
در برداشت اول، بیشترین تفاوت بین دو فرمت تصویر، رزولوشن مکانی به نظر می آید که همان تعداد پیکسل می باشد. تعداد زیادی از ناشرین از دیاگرامهایی مانند دیاگرام 1 جهت نشان دادن اختلاف در تعداد پیکسلها و برتری یک فرمت بر فرمتهای دیگر استفاده می کنند. از چنین دیاگرامهایی به ویژه جهت نشان دادن برتری فرمت 1080i/25 HDTV بر فرمت 720p/50 استفاده می شود. اما این تمام داستان نیست.


شکل 1: مقایسه عددی بین فرمت تلویزیون SD و دو فرمت HDTV

یک تصویر با پیکسلهای کمتر، جزئیات کمتری را نشان می دهند. این نتیجه با فرض اینکه فرمت 1080i/25 با 1920�1080 پیکسل، تصویری با کیفیت بهتر از فرمت 720p/50 با 1280�720 پیکسل ارائه می دهد.
از آنجائیکه این فرض تنها برای تصاویر ثابت معتبر می باشد، موضوع فوق در همه موارد صحیح نمی باشد.
تنها حالتی که این نوع دیاگرام در آن صدق می کند ضبط و پخش تصاویر ثابت می باشد. در این حالت حقیقت اینکه اصل و اساس تلویزیون بر تصاویر متحرک استوار بوده و هدف آن که همانا ارائه ی تصاویر ورزشی و دیگر وقایع به بینندگان خود می باشد، نادیده گرفته شده است. با فرمت 1080i/25، 50 فیلد (نیم فریمی که شامل فقط 540 خط می باشد) در ثانیه ارسال می گردد در حالیکه فرمت 720p/50 شامل 50 فریم کامل می باشد که در هر فریم 720 خط وجود دارد (به همین دلیل 720p/50 نامیده می شود). در نتیجه، در فرمت 720p/50 تعداد فریمهای کامل در هر ثانیه دو برابر تعداد فریمهای کامل در فرمت 1080i/25 می باشد. فرمت 720p/50 تغییرات حرکت را با جزئیات بیشتر ارائه کرده و وضوح صحنه های متحرک را افزایش می دهد.
در ارسال نیم فریمها (فیلدها) در فرمت 1080i (i=interlaced) HDTV، از تکنیک کاهش تعداد خط (Line-interlacing) که در اوایل دهه 1930 جهت حفظ پهنای باند در تلویزیون SD معرفی شده بود، استفاده می شود.
امروزه، صفحه نمایشهای تخت و پروژکتورها تصاویر را به طور ذاتی به صورت فریم کامل نمایش می دهند (نمایش Progressive). نمایش تصاویر تلویزیونی به صورت progressive در فرمتهای interlaced مانند 1080i/25 HDTV یا 576i/25 SDTV نیازمند عمل de-interlaceing در وسیله نمایش دهنده (یا Set Top Box) می باشد.
عمل De-interlacing بیانگر پردازشی است که در تصاویر دیجیتال جهت محاسبه (و در بدترین حالت، تخمین) فریمهای کامل از فیلدهای متوالی به کار برده می شود. بسته به کیفیت پردازش تصویر de-interlacing به کار برده شده و به ویژه در اشیاء متحرک، نتیجه منطقی یک افت نسبی در شفافیت و حتی کاهش در رزولوشن عمودی نهایی در فرمت 1080i/25 به فرمت پایین تر 720/50 خواهد بود. این اثرات، اثرات حرکت نامیده می شوند.
فرمت 720p/50 (فریم کامل، p=progressive) از رزولوشن زمــــــانی 50 فریم در ثانیه (با 720 خـط) استفاده می کند. de-interlacing مورد نیاز نیست و اثرات حرکتی ایجاد شده به واسطه ی اسکن کردن Interlaced، وجود ندارد. باید توجه داشت که نمایشگرهای 1920�1080 پیکسلی نیازمند پخش سیگنال HD با 1280�720 پیکسل هستند که با رزولوشن 1920�1080 پیکسل نمایشگر متناسب شده است (مشابه متناسب سازی پخش 1440�1080i/25 با رزولوشن نمایش).
نیاز است که مشخص شود که اکثر HDTVها با فرمت 1080i/25 یا 1080i/29.98 (برای کشورهایی که فرکانس برق آنها Hz60 می باشد) ساخته شده اند. استفاده از فرمت 1080i/29.98 در کشورهایی که فرکانس برق آنها Hz50 می باشد نیازمند تبدیل در نرخ فریم می باشد. برای محتوای تولید شده در 1080i/25، پخش کنندگان 720p/50 باید قبل از پخش برنامه، عمل de-interlace را انجام دهند اما برای محتوای 1080i/29.98، تبدیل نرخ فریم و de-interlacing مورد نیاز است.
De-interlacing یک پردازش آشکار و شفاف نیست. کیفیت نهایی تصویر منتج از پردازش ریاضی de-interlacing که بستگی به الگوریتمهای به کار برده شده و قدرت پردازش de-interlacer استفاده شده دارد، می باشد اما بعضی از اثررات حرکتی اجتناب ناپذیر هستند. بنابراین پخش کنندگان 720p/50 بایـد تصمیم بگیرند که از چه نوع de-interlacer استفاده کنند (EBU، de-interlacer جبــران کننده حرکتی را پیشنهاد مـی کــــــند). پخش کننده گان 1080i/25 بــــاید بپذیرند کــــــــه de-interlacing آنها در نمایشگر مشتری انجام شود. هرچند نمایشگرهای قدیمی تر این کار را خوب انجام نمی دهند، ولی نمایشگرهای جدید می توانند دارای de-interlacer خوب باشند.
در انتها باید به تنظیمات default در گیرنده های HDTV توجه خاص داشت چرا که آنها همیشه و بطور اتوماتیک فرمت HDTV واردشده را به نمایشگر ارائه نمی کنند (به عنوان مثال ورودی گیرنده 720p/50 به اینترفیس نمایشگر 1080i/25 و برعکس تبدیل می شود). دنباله روی از راهنماهای ارائه شده در EBU Tech 333،سند ملزومات گیرنده ی EBU HDTV، ایده ی خوبی خواهد بود.
مقایسه عینی تر بین فرمتهای مختلف HDTV با مقایسه اطلاعات واقعی نرخ بیت پیکسل امکان پذیر می شود. این مقایسه در جدول زیر نشان داده شده است.

فرمت پخش HDTV
(فشرده نشده)

خالص نرخ بیت پیکسل
(فشرده نشده)

پیشنهاد

1280 x 720p/50

0.53 Gbit/s

بسیاری از پخش­کنندگان جهت کاهش نرخ بیت از line-sub-sampling استفاده می­کنند

1440 x 1080i/25

0.44 Gbit/s

 

1920 x 1080i/25

0.59 Gbit/s

 

1920 x 1080p/50

1.2 Gbit/s

تا به امروز هیچ پخش­کننده­ای از فرمت 1080p/50 استفاده نکرده است

جدول 1: خالص نرخ بیت استانداردهای مختلف پخش HDTV (توجه شود که این نرخ بیتها برای پخش فرمتهای (4:2:0, 8 bit) محاسبه شده اند)


�چه چیزهایی کیفیت تصویر قابل مشاهده را بیان می کنند!
تستهای استانداردشده و مشخص شده بین المللی توسط مؤسساتی نظیر�Institut f�r Rundfunktechnik� (IRT, in Munich)، European Broadcasting Union (EBU, in Geneva) و بعضی از پخش کنندگان انجام شده است. تصاویر با فرمتهای 720p/50 و 1080i/25 HDTV به بینندگان حرفه ای و غیر حرفه ای نشان داده شد و براساس نقطه نظرات آنها یک جدول نرخ subjective استخراج کرد.
بدلیل سیستم بینایی انسان و رزولوشن طبیعی چشم انسان، برای تست کیفیت HDTV بیننده باید نزدیک به نمایشگر بنشیند. بنابراین تستهای subjective با نمایشگر 50 اینچ (با رزولوشن 1920 x 1080 پیکسل) و فاصله بیننده تا صفحه نمایش سه برابر ارتفاع تصویر پیشنهاد می شود.
نتایج تستهای انجام شده نشان می دهد که با نرخ بیت مساوی، بینندگان تصاویر با فرمت 720p/50 را بهتر از تصاویر با فرمت 1080i/25 تشخیص داده اند. در پیشنهاد R214 EBU به این تستها اشاره شده است. به علاوه با انجام این تستها مشخص گردید که تصاویر progressive بهتر و مؤثرتر از تصاویر interlaced فشرده (encoded) می شوند. از ایــن موضوع به دو صورت می توان بهره برداری کرد:
� تهیه ی یک تصویر با کیفیت بالاتر با یک کانال 720p/50 با استفاده از همان نرخ بیت اختصاص یافته برای توزیع یک کانال 1080i/25
� تهیه ی یک کیفیت تصویر معادل با استفاده از فرمت 720p/50 در یک نرخ بیت کمتر از میزان تعیین شده برای توزیع فرمت 1080i/25

تستهای جامع و فراگیر پتانسیل فرمت 720p/50 را نشان خواهند داد.

توجه: باید به خاطر داشت که کیفیت HD نهایی که به بیننده نشان داده می شود به بسیاری از فاکتورها در زنجیره تولید و پخش بستگی دارد. بنابراین تصمیم پخش کنندگان به استفاده از 720p/50 یا 1080i/25 تنها فاکتور تضمین کننده برای ارائه محتویات HD به بیننده نمی باشد. به علاوه توسعه ی روزافزون الگوریتمهای فشرده سازی انکودر، ضمن حفظ کیفیت HD احتمال کاهش نرخ بیت در هر دو سیستم وجود خواهد داشت.


�چگونه می توان فیلمها و مستندهای سینمایی را با استفاده از فرمتهای HD جابه جا کرد؟
دو نوع مختلف HDTV وجود دارد. فرمت 1080p/24 و سیستم 3 �فرمت 1080p/25، به عنوان استانداردهای غیر رسمی جهانی برای فیلمها، علمی-تخیلی ها و مستندها تعیین شده اند. به دلیل پایین بودن نرخ فریم این فرمتها، مناسب استفاده برای برنامه های ورزشی یا هر تولید دیگری با سرعت بالا نمی باشند. اکثر دیسکهای Blu-Ray (HDTV بعد از DVD) از فرمت 1080p/24 (نوع فیلم ) استفاده می کنند.
برای توزیع/انتشار این فرمتها، پخش کنندگان از تکنیک فریمهای قطعه قطعه شده progressive استفاده می کنند. برای توزیع فرمتهای بالا با استفاده از فرمت توزیع 1080i/25، یک فریم 1080p/25 به دو فیلد1 و فیلد2 تقسیم می شود. برای توزیع فرمتهای بالا با استفاده از فرمت 720p/50، دوبرابر کردن تعداد فریمها (با تکنیکهای motion adaptive) به کــــار برده می شود.


�چه فرمتهای HDTV دیگری وجود دارند و در آینده چه چیز جدیدی پدید خواهد آمد؟
فرمت 1080p/50 HDTV در بحث برای آینده وجود دارد. این بهترین ترکیب از بهترین بخشهای فرمتهای 1080i/25 HDTV و 720p/50 HDTV می باشد. این فرمت دارای رزولوشن حرکتی زمانی سریع از فریمهای progressive 50 تایی (از فرمت 720p/50) و افزایش رزولوشن مکانی 1080 خط � 1920 پیکسل (از فرمت 1080i/25) بدون معایب اسکن interlaced خواهد بود.
امروزه تنها تعداد محدودی از تجهیزات تولیدی قادر به تولید محتوا با فرمت 1080p/50 هستند اما سازندگان و تولیدکنندگان تجهیزات پخش، برای توسعه ی سریع این فرمت هدفگیری کرده اند.
جهت دریافت سیگنالهای 1080p/50، جایگزینی Set-Top Boxهای1080i/25 � 720p/50 HDTV مورد نیاز است، اما نمایشگرهای HD-Ready 1080p قابلیت نمایش محتویات 1080p/50 را از طریق اینترفیس HDMI دارا می باشند. در حال حاضر هرگونه فکر و اندیشه درباره ی توزیع فرمت 1080p/50 به در خانه ها یک خیالپردازی می باشد، اما این ملاحظه را می توان داشت که از این فرمت 1080p/50 بتوان جهت توزیع محتویات 3D-TV استفاده کرد.
 

 

 

 

 

 

 
 u پاسخ به پرسش هاي شما

zahra4066@yahoo.com


آيا جزيرة خضراء واقعاً وجود دارد؟


.: سوال:

آيا جزيرة خضراء واقعاً وجود دارد و اينكه آيا حضرت امام زمان(ع) در آنجا زندگي مي‌كنند، همچنين علت انتخاب آن محل و صدق يا كذب نقل اتفاقاتي كه دربارة آن مكان ذكر شده است چيست؟
 

.: پاسخ:

در جواب پرسش اين دوست گرامي، بايد بگوييم موضوع �جزيرة خضراء� به عنوان محل اقامت و زندگاني حضرت ولي‌عصر(ع) در عصر غيبت كبري، برگرفته از حكايتي است كه عالمان صاحب‌نظر شيعه، دربارة استناد آن، متفق‌القول نمي‌باشند؛ گروهي آنرا پذيرفته و در نتيجه معتقد به وجود چنين جزيره‌اي هستند و جمعي، آنرا از درجة اعتبار ساقط دانسته و به همين دليل منكر وجود جزيرة خضرا مي‌باشند، در اينجا براي روشن‌تر شدن موضوع به بررسي اين ديدگاه‌ها و اهم مستندات طرفين مي‌پردازيم.

Hنخست: ديدگاه موافقان
اين گروه از عالمان شيعه، نقل مي‌كنند كه شخصي به نام زين‌الدين علي بن فضل مازندراني، در سال 690 ق. از سرزمين �بربر�، طي سفري به اقيانوس اطلس، سه روز با كشتي در دل آب، در حركت بوده، تا به جزاير روافض (شيعيان) رسيده است. در آنجا اطلاع مي‌يابد كه جزيره‌اي به نام جزيرة خضراء وجود دارد كه اولاد حضرت ولي عصر(ع) در آنجا زندگي مي‌كنند. وي مدت چهل روز در همان محل اسكانش مي‌ماند، و پس از چهل روز، هفت كشتي حامل مواد غذايي، از جزيرة خضراء، به اين جزيره مي‌آيد. ناخداي كشتي، او را با نام و نام پدرش، صدا مي‌زند و مي‌گويد، كه مشخصات تو را به من گفته‌اند و اجازه دادند كه تو را به جزيرة خضراء ببرم. آنگاه او را به آنجا مي‌برد. پس از 16 روز دريانوردي، سرانجام به �آب‌هاي سفيد�ي مي‌رسند و ناخدا توضيح مي‌دهد كه اين آب‌ها، مانند �سور بلد� (ديوار شهر) جزيره را احاطه كرده است و كشتي‌هاي دشمنان، هرگز نمي‌توانند از آنها بگذرند و به بركت وجود حضرت ولي‌عصر(ع) در آن غرق مي‌شوند. بنا به نقل، سپس به جزيرة خضراء مي‌رسد و جمعيت انبوهي را با بهترين لباس‌ها و نيكوترين وضع مشاهده مي‌كند. شهري بسيار آباد، با درختاني سرسبز و انواع ميوه‌ها و بازارهاي بسيار و ساختمان‌هايي مجلل از سنگ‌هاي رخام ديده، مي‌گويد، شخص بزرگواري به نام �سيد شمس الدين� كه او را نوة پنجم امام زمان(ع) معرفي مي‌كند، مسئول تعليم، تربيت و ادارة آنجا بود، و نايب خاص حضرت(ع) در آن جزيره، نيز بوده، از امام(ع) فرمان مي‌گرفته، ولي حضرت را نمي‌ديده و تنها، هر صبح جمعه نامه‌اي به خط مباركشان در نقطة معيني گذاشته مي‌شده، و در آن، آنچه تا يك هفته مورد نياز بوده است، مرقوم بوده است. علي بن فاضل، طبق نقل، مدت 18 روز، در آن جزيره اقامت داشته، و از محضر سيد شمس‌الدين، خوشه چيده، و پس از آن، به او دستور رسيده كه به وطنش بازگردد.
علي بن فاضل، همچنين، آنچه را بنا به قول او، از سخنان سيد شمس‌الدين، شنيده، در كتابي به نام الفوائد الشّمسيّه بيان داشته و ماجراي خود را به تني چند از عالمان معاصر خويش بازگفته است.1

Hناقلان حكايت
اين حكايت را فضل بن يحيي طيبي، نويسندة قرن هفتم هجري قمري، به تاريخ 11 شوال، سال 669 ، از زبان علي بن فاضل در شهر حلّه شنيده، و آنرا در كتابي با نام جزيرة الخضراء گرد آورده است. اين كتاب، از سوي عالمان زير مورد توجه واقع شده است:
ـ شهيد اول، آنرا به خط خود نوشته، و خط او در خزانة اميرالمؤمنين(ع) پيدا شده است.
ـ محقق كركي، آنرا به فارسي برگردانده است.
ـ علامه محمدباقر مجلسي، آنرا در بحارالأنوار نقل كرده است.
ـ شيخ حر عاملي، آنرا در كتاب إثبات الهداة درج نموده است.
ـ وحيد بهبهاني، به مضمون آن فتوي داده است.
ـ بحرالعلوم، در كتاب رجال خويش، آنرا مورد استناد قرار داده است.
ـ قاضي نورالله شوشتري، محافظت بر آنرا بر هر مؤمني لازم داشته است.
ـ ميرزا عبدالله اصفهاني (افندي) آنرا در كتاب رياض العلماء نقل كرده است.
ـ ميرزاي نوري، آنرا در كتاب جنة المأوي و النجم الثاقب آورده است.
البته، حكايتي نيز دربارة محل اقامت حضرت امام(ع) از سوي شخصي به نام �انباري� نقل شده است. اما به دليل آنكه وي، آنرا از شخصي مجهول نقل كرده است، به همان حكايت پيشين اكتفا مي‌كنيم.1
براساس حكايت علي بن فاضل، حضرت امام عصر(ع) و فرزندان ايشان، در آن جزيره، در اقيانوس اطلس سكونت دارند، و همه ساله، در موسم حج، حج مي‌گزارند و پس از زيارت آباء و اجداد طاهرينشان(ع) در حجاز، عراق و طوس، مجدداً به جزيره باز مي‌گردند و اقامت غالب آن حضرت(ع) در همان جزيره است.

Hدوم: ديدگاه مخالفان
همان‌طور كه قبلاً گفتيم، جمعي از عالمان شيعه حكايتي را كه دلالت بر وجود جزيرة خضراء دارد، و مطابق آنچه بيان شد، محل اقامت غالب حضرت امام زمان(ع) مي‌باشد، داراي اشكال مي‌دانند، و از آنجا كه دليل ديگري در دست نمي‌باشد، به وجود چنان جزيره‌اي قائل نيستند.
اشكالات استناد اين حكايت، از سوي اين دسته از عالمان عبارتند از:
1. علامة مجلسي(ره)، كه اين حكايت، از طريق نقل او در كتاب بحارالأنوار به گويندة آن (علي بن فاضل) مي‌رسد، در مقدمة بيان حكايت مي‌گويد: �رساله‌اي مشهور به جزيرة خضراء ...، سبب اينكه برايش باب مستقلي باز كردم، اين است كه آنرا در كتاب‌هاي روايي نديدم.�
آنگاه حكايت را از بسم‌الله الرحمن الرحيم آغاز مي‌كند، اما آنرا بدون معرفي راوي قبل از خود، و ذكر نام كسي كه مي‌گويد: آنرا در خزانه اميرمؤمنان(ع) يافته است� نقل كرده است.
آنگاه حكايت، آغاز مي‌شود كه شخصي مي‌گويد: �در خزانة اميرمؤمنان... متني به خط شيخ فاضل فضل بن يحيي بن علي طيبي كوفي ديدم كه در آن چنين آمده بود...� اما اسمي از كسي كه آنرا باز مي‌گويد، وجود ندارد.
به علاوه، سيد هاشم بحراني، نيز، كه معاصر علامه مجلسي است، گفته است: �يكي از مشايخ مي‌گويد: به خط شيخ يافتم...�
با توجه به اين، اسم و نسب و وضعيت فردي كه حكايت را تعريف مي‌كند، معلوم نيست. قطعاً، آن فرد علامة مجلسي نبوده است، زيرا ايشان تصريح مي‌كند كه تنها به نقل از رسالة متداول بسنده كرده است و به دنبال صاحب رساله نگشته است تا وضعيت او را مشخص كند.
به علاوه، عبارت علامة بحراني نيز نمي‌رساند كه از خود آن شخص شنيده است. لذا مي‌گويند، چگونه امكان دارد كه بحراني آنرا ببيند، اما مجلسي كه معاصر اوست، آنرا نبيند؟
2. تشخيص اين فرد نامعلوم، كه مي‌گويد: �اين خط، عين خط طيبي است� محل ترديد و غيرقابل اعتماد است. زيرا طيبي، صد سال پيش از او فوت كرده بوده است.
3. نسب علي بن فاضل، كه در روايت، مازندراني خوانده شده، با گفتة خود او، درون نقل قول، تطابق ندارد و وي، خود را عراقي خوانده است. علاوه بر اين، او خود را درون روايت، فردي بسيار فاضل و داراي فضايل برجسته وبي‌نظيري خوانده، در حالي كه هيچ يك از معاصران وي، تأييدش نكرده‌اند و اين نكته كه تنها بعضي از افرادي كه صدها سال، پس از وي آمده‌اند، مؤيّد او هستند، و ظاهراً تنها سند آنان براي اين تأييد، با توجه به سياق كلماتشان، نوشتة دست خود اوست، صحت روايتي را كه نقل كرده، غيرقابل اطمينان ساخته است.
4. عدم ذكر نام راوي مذكور، در كتاب‌هاي رجال عالمان برجسته‌اي كه معاصر وي بوده‌اند، مانند: علامة حلي و ابن داوود و اينكه هيچ نامي از او در اين كتاب‌ها به چشم نمي‌خورد، اشكال ديگري بر اعتماد به صحت روايت است. در حالي كه اگر اين حكايت، صحيح باشد، بيان آن به گونه‌اي است كه طبعاً مي‌بايست معاصرينش را تحريك نمايد تا آنرا در زمرة دلايل امامت و حضور امام(ع)، در مجامع و تأليفاتشان بياورند؛ زيرا مطالبي كم اهميت‌تر از اين را نقل كرده‌اند. بنابراين، يا عالمان رجالي مذكور، اين روايت را دروغ و نادرست شمرده‌اند، و يا آنكه روايت را نشنيده‌اند، و يا آنكه اصولاً در زمان آنها چنين روايتي هنوز ساخته نشده بوده است!
اين وضعيت، به اعتقاد اين دسته از علماي باعث ترديد جدي دربارة علي بن فاضل و روايت مذكور گرديده است. همچنين به عقيدة اين عالمان، اين گفتة علي بن فاضل، در روايت مذكور، كه تصريح مي‌كند، از اول تا آخر روايت خويش را در حضور طيبي و گروهي از علماي حله و اطراف آن كه براي ديدار اين شيخ (تشرف يافته) آمده بودند، نقل كرده است، با اين كه هيچ فرد ديگري جز طيبي (با كيفيتي كه بيان شد)، آنرا نقل نكرده تطابق ندارد؛ زيرا انتظار مي‌رفته كه مردم از نقاط مختلف براي ديدار با فردي كه بر چنين مطلب مهمي يعني محل زندگاني امام عصر شيعيان، آگاهي يافته، و به منظور تبرك جستن به او و شنيدن و نوشتن روايت، عازم محل اقامت او گردند و به علاوه، علماء نيز به ذكر نام او و داستانش در معاجم رجالي و ساير كتب، تبرك جويند.
اشكالاتي، نيز بر محتواي اين حكايت وارد شده است، كه اين مجال اقتضاي بيان آنرا را ندارد.3 با توجه به مطالب ياد شده اظهارنظر صريح و قطعي در مورد وجود يا عدم وجود جزيرة خضرا ممكن نيست و نمي‌توان به نظر نهايي در اين زمينه رسيد.
در پايان بررسي ديدگاه‌هاي موجود در زمينه جزيرة خضرا يادآوري نكته‌اي را لازم مي‌دانيم و آن اينكه به طور كلي در مورد مطالب مرتبط با موضوع مهدويت و امام عصر(ع) و پرسش‌ها و مسائل گوناگوني كه در اين زمينه مطرح مي‌شود، همواره بايد به اين نكته توجه داشت كه اولاً آيا دانستن و فهميدن اين مطلب يا موضوع خاص بر ما لازم است يا خير و ثانياً دانستن آن تأثيري در ميزان معرفت ما نسبت به امام عصر(ع) و نزديكي بيشتر با آن حضرت مي‌گذارد يا خير؟ در صورتي كه مطمئن شديم دانستن مطلبي بر ما لازم است يا دانستن مطلبي بر ميزان معرفت ما اثر مي‌گذارد بايد به دنبال آن برويم تا به خوبي از آن آگاه شويم، اما اگر اينگونه نبود نبايد چندان در مورد دانستن آن مطلب يا موضوع خودمان را به دردسر بيندازيم و با مشغول شدن به آن از وظيفة اصلي‌مان در برابر امام زمان(ع) غافل شويم. علاقه‌مندان مي‌توانند براي آشنايي بيشتر با ديدگاه قائلان به وجود جزيرة خضراء به كتاب جزيرة خضراء و تحقيقي پيرامون مثلث برمودا، نوشتة ناجي النجار، ترجمة علي اكبر مهدي‌پور و براي آگاهي از ديدگاه دوم، به كتاب جزيرة خضراء؛ افسانه يا واقعيت؟، نوشتة علامه سيدجعفر مرتضي عاملي، ترجمة محمد سپهري و ديگر آثاري كه به صورت تحقيقي به اين موضوع پرداخته‌اند مراجعه كنند.

Hاقامت‌گاه‌هاي امام زمان(ع)
در مورد اقامت‌گاه حجت خدا، آنچه مسلم است، اين است كه آن حضرت(ع) همه ساله در موسم حج به زيارت خانة خدا تشريف مي‌برند و در مراسم حج شركت مي‌كنند، ولي انبوه حجاح ايشان را نمي‌بينند و يا مي‌بينند و نمي‌شناسند. اما در غير حج، دليل قاطعي بر اقامت آن بزرگوار، در مكان معيني نداريم، و تنها اشاراتي در برخي از احاديث وارد شده است، كه قسمتي از آنها عبارتند از:

1. سرزمين‌هاي دور دست
در توقيع شريفي كه در سال 410 ق. از ناحية مقدسه، به افتخار شيخ مفيد، صادر گرديد، با خط مبارك حضرت صاحب‌الامر(ع) آمده است:
ما در سرزمين دوردستي سكنا گزيده‌ايم كه از جايگاه ستمگران به دوريم؛ زيرا خداوند مصلحت ما و شيعيان مؤمن ما را در اين ديده كه تا حكومت دنيا در دست تبهكاران است، در اين نقطة دور دست مسكن نماييم.4

2. مدينة طيبه
هنگامي كه از امام حسن عسكري(ع) مي‌پرسند، اگر حادثه‌اي براي شما روي دهد، كجا از فرزند بزرگوارتان سراغ بگيرم؟ مي‌فرمايند: �در مدينه.�5 و حضرت امام صادق(ع) نيز، هنگام سخن از غيبت كبري، فرمودند: �چه جايگاه خوبي است، مدينه.�6

3. دشت حجاز
ابراهيم بين مهزيار، توسط فرستادة امام زمان(ع)، از طائف مي‌گذرد و به دشت حجاز كه �عوالي� نام داشته، هدايت شده و در آنجا به محضر آن حضرت(ع) مشرف مي‌گردد. امام زمان(ع) در اين تشرف مبارك مي‌فرمايند:
پدرم با من پيمان بسته است كه در مخفي‌ترين و دورترين سرزمين‌ها مسكن گزينم تا از تيررس اهل ضلالت در امان باشم. اين پيمان مرا به اين ريگزارهاي عواملي (دشت حجاز از نجد تا تهامه) انداخته است.7

4. كوه رَضويٰ
امام صادق(ع) دربارة كوه رضويٰ مي‌فرمايند:
از هر درختي، ميوه‌اي در آن هست. و چه پناگاه خوبي است براي شخص خائف، وه چه پناهگاه خوبي. صاحب اين امر را در آن دو غيبت است، يكي كوتاه و ديگري طولاني.8

5. كرعه
مرحوم مجلسي در تذكرة الائمه، از كتب اهل سنت نقل مي‌كند كه حضرت مهدي(ع) در غيبت كبري در قريه‌اي به نام �كرعه� اقامت مي‌نمايند.9

6. جابلقا و جابلسا
ميرزاي نوري مي‌گويد: اخبار بسياري هست كه از نظر معني متواترند و دلالت دارند بر اينكه در مشرق و مغرب زمين، دو شهر، به ترتيب، به نام‌هاي �جابلقا� و �جابلسا� وجود دارد كه اهل آنها از انصار حضرت صاحب‌الامر(ع) هستند و در محضر آن حضرت(ع) قيام مي‌كنند.10 امام حسن مجتبي(ع)، نيز در خطبه‌شان در برابر معاويه، به نام اين دو شهر، اشاره نموده‌اند.11

7. بلد مهدي(ع)
علامه ملسي، از يكي از عالمان اهل سنت نقل مي‌كند كه، �بلد مهدي(ع) شهري است نيكو و محكم، كه بنا كرده آنرا مهدي فاطمي و براي آن قلعه‌اي قرار داده است.�12

8. بيت الحمد
امام صادق(ع) فرمودند:
براي صاحب اين امر، خانه‌اي است كه به آن �بيت الحمد� گفته مي‌شود. در آن خانه چراغي است كه از روز ولادت آن حضرت(ع) روشن است. اين چراغ خاموش نمي‌شود تا روزي كه با شمشير، قيام نمايد.13


---------------------------------------
پي‌نوشت‌ها:
1. روايت، به نقل از تحقيقي پيرامون جزيرة خضراء و مثلث برمودا، ناجي النجار، ترجمة علي‌اكبر مهدي‌پور.
2. در منبع پيشين، كه از قائلان به وجود جزيرة خضراء مي‌باشد، حكايت انباري را با استناد به همين دليل، نقل نكرده است. ر.ك: همان، ص 54.
3. عاملي، سيدجعفر مرتضي، جزيرة خضراء، افسانه يا واقعيت، ترجمة محمد سپهري.
4. طبرسي، الإحتجاج، ص 497.
5. شيخ طوسي، كتاب الغيبة، ص 139.
6. علامه مجلسي، بحارالأنوار، ج 52، ص 157.
7. شيخ صدوق، كمال‌الدين و تمام النعمة، ص 447.
8. علامه مجلسي، همان، ج 52، ص 153.
9. نهاوندي، علي‌اكبر، العبقري الحسان، ج 2، ص 134.
10. ميرزاي نوري، النجم الثاقب، ص 300.
11. ر.ك. سفينة البحار، ج 1، ص 145.
12. نهاوندي، علي‌اكبر، همان، ج 1، ص 58.
13. نعماني، غيبت، ص 126.


 

 

 

 

 

 
  u گردشگري


همه چيز درباره آنتاليا (ترکيه)

-- آشنايي با مراکز دیدنی شهر آنتالیا --

مساحت: 20723 کیلو متر مربع
تعداد جمعیت: 1719751 (2000)
شماره پلاک شهری آنتالیا: 07

معنای لغوی آنتالیا، سرزمین آتالوس می باشد و در زمان آتالوس دوم بنا شده است. این شهر پس از پایان پادشاهی �برقها�برای مدتی مستقل بوده و بعدها هم به دست دزدها افتاده است. در سال 77 قبل از میلاد این شهر توسط فرمانده سرویلمیوس ایسائوریکوس ضمیمه خاک روم گشت. در سال 67 قبل از میلاد به عنوان پایگاه اصلی نیروی دریایی یوپمئیوس درآمده بوده است. زیارت هادریانوس از این شهر باعث پیشرفت آن شد(130 بعد از میلاد). این شهر در زمان بیزانسها مرکز کلیسای جامع بوده و نامش آتالئیا بوده و بعد از تصرف ترکها پیشرفت بزرگی داشته است. علی رغم اینکه این شهر مدرن در زمان عتیق محل زندگی انسانها بوده است اما آثار به جای مانده از این دوره بسیار کم می باشد. یکی از این آثار به جای مانده از این دوره دیوار بلندی می باشد که قسمتی از آن به عنوان موج شکن بوده و شهر را از طوفانهای سهمگین حفظ می‌کرده است. دروازه مرمت شده هادریان این دیوار از اثرهای بسیار زیبای عهد عتیق محسوب می شود. علی رغم این که شهرهای عهد عتیق دارای معبد آگورا و آمفی تئاتر می‌باشد اما تاکنون ثبت مکانهای این نوع اثرها امکان پذیر نبوده است.
بخش کاله ایچی شهر ویران شده و باروهای اطراف آن به شکل نعل اسب می باشد. باروها اثر مشترک دوره های یونان باستان، روم باستان، بیزانس ها، سلجوقیان و عثمانی ها می باشد. باروها دارای 80 برج می باشند. در داخل باروها حدود 3000 خانه وجود دارد که شیروانیش با سفال پوشانده شده است. ویژگی های این خانه ها تنها با معماری تاریخی آن خلاصه نمی شود بلکه این خانه ها نوع زندگانی، سنتها و آداب و رسوم آن دوره‌ها را به بهترین شکل انعکاس می دهد. در سال 1972 سمتهای ایچ لیمانی وکاله‌ایچی شهر از سوی سازمان عالی معبدها و اثرهای قدیمی به عنوان منطقه تاریخی ثبت شده و مورد حفاظت قرار گرفته است. در آوریل سال 1984 به خاطر مرمت مجموعه کاله ‌ایچی آنتالیا سیب طلایی اسکارتوریسم از سوی اتحادیه نویسندگان توریسم بین المللی به وزارت فرهنگ اهدا شد. امروزه در بخش کاله‌ایچی انواع هتلها، پانسیونها، رستورانها و باروها ساخته شده است.

موقعیت جغرافیایی:
این شهر در منطقه دریای مدیترانه واقع شده، در شرق آنتالیا شهرهای مرسین و کارامان، در شمالش قونیه، اسپارتا و بوردور، در غربش موغلا و در جنوبش دریای مدیترانه می باشد.

آب و هوا :
این شهر به خاطر این که در منطقه دریای مدیترانه قرار گرفته در زمستانها بارانی و معتدل و در تابستانها گرم می باشد.
موقعیت آب و هوایی آن طوری می باشد که درحدود 300 روز سال آفتابی بوده وبهشتی از فعالیتهای ورزشی مانند موج سواری ، اسکی روی آب، قایقرانی ، کوهنوردی و... را جلوه گر میسازد . در فصل تابستان دمای هوا بین 35 الی 45 درجه سانتی گراد و رطوبت آن بین 65 الی 85 درصد می باشد و این آب و هوا اکثر توریستها را به سواحل و پلاژهای زیبای آنتالیا می کشاند.

راههای مواصلاتی :
ارتباط با این شهر از طریق راههای هوایی، دریایی و زمینی امکانپذیر است. فرودگاه آنتالیا آماده پذیرایی تمام پروازهای بین المللی است.

شهرستانهای آنتالیا :
شهرستانهای آنتالیا عبارتند از: آک سکی، آلانیا، المالی، فینیکه ، قاضی پاشا، گون دوغموش، ابرادی، قاش، کمر، قورغوت الی ،کوم لوجا، ماناوگات و سریک.

مراکز دیدنی شهر آنتالیا  :
شهر آنتالیا دارای اماکن تاریخی مهمی میباشد که از آن جمله میتوان به آسپندوس ، آمفی تـأتر شهر سیده اشاره کرد . ازمراکز مهم خرید در آنتالیا ، فروشگاه میگروس که مجموعه ای از فروشگاههای معروف داخلی وخارجی می باشد میتوان اشاره کرد .

آکوالند: این مجموعه یکی از زیباترین مراکز آبی تفریحی ترکیه میباشد و در منطقه ساحلی کنیاآلتی قرارگرفته است. در این مکان شما و خانواده تان با بهره گیری از سرسره های مختلف و بازیهای آبی متفاوت روز خوبی را سپری می نمایید . در میانه روز شما میتوانید به تماشای برنامه شاد و زنده آکوالند بنشینید که شامل موزیک و مسابقه های جالب میباشد و شما هم میتوانید یکی از شرکت کنندگان این برنامه باشید .
قابل ذکراست که در صورت تمایل میتوانید در ساعت معین به برنامه نمایش دلفینها در محوطه ای جدا بنشینید (دلفین لند) . این تور را به 3 ساله ها تا 70 ساله ها پیشنهاد میکنم.

پاموک کاله ( پاموک قلعه):
پاموک کاله از شگفتیهای بسیار عجیب است . آبهای کالسیوس با حرارت 35 درجه از ارتفاع 100 متری فرو می ریزد و استخرهای بزرگ ومتعددی را تشکیل میدهد . آب روح معماری این تشعشعات زیبا بوده و این مکان بنام قصر پنبه ای مشهور شده است . استخرهای آبگرم این ناحیه خواص درمانی دارند.

تورکشتی:
این تور شامل گشت دریایی بر روی آبهای گرم مدیترانه میباشد. شما از هتل خود توسط اتوبوس به بندر زیبای شهر کمر در 45 کیلومتری آنتالیا حرکت کرده و پس از سوار شدن به کشتی ضمن تماشای طبیعت زیبای اطراف ، میتوانید در توقفهای کوتاه در دریا به شنا پرداخته و لذت ببرید. در پایان پس از بازگشت به اسکله شهر کمر میتوانید مدت زمانی را به بازدید از شهر زیبای کمر بپردازید .

شب ترکی شهر آنتالیا:
این تور که شب ترکی یا افسانه هزارو یکشب نامیده میشود نظاره گر برنامه های فولکوریک ترکی و شیوه ازدواج نمودن در زمان عثمانیها را که توسط گروهی هنرمند به نمایش در میاید میباشیم .

تور رافتینگ:
یک تورآبی بر روی رودخانه خروشان ، سوار بر قایقهای بادی با پوشیدن جلیقه های نجات ، لحظات مهیج و شادی آوری را تجربه می کنید .

شهر قديمی در مركز آنتاليا:
شهر قديمی آنتاليا توسط رومی ها بنا گرديد و با ديوارهايی بلند كه به دريا ختم شده محاصره وتحت حفاظت بوده است از اين رو امروزه بنام قلعه معروف ميباشد.
اين شهر كه در دوره سلجوقی توسعه يافته و به بندر گاهی تبديل گرديده از آثار مهم تاريخی منطقه بحساب ميآيد و پيوند زيبای گذشته و حال يكی از جاذبه های ويژه اين قلعه ميباشد.
طرح و ساختار خانه های باستانی قلعه نه تنها از نظرمعماری پر بهاست بلكه باز گوی شيوه زندگی، آداب و سنن و روابط اجتماعی مردم آن زمان ميباشد.
خيابانهای قلعه تنگ بوده وغالبا از بندر گاه به طرف بالای قلعه به موازات ديوارها كشيده شده اند.
داخل قلعه خانه های گوناگونی دارد كه نمايانگر قدرت اقتصادی مالكان آن زمان ميباشد، اما وجه مشترك آنها اين است كه همگی از چوب و سنگ ساخته شده، تمامی آنها دارای دو جبهه بوده يكی به طرف خيابان كه معمولا طبقه پايين آن كم پنجره و ديگری به سمت باغچه با درب و پنجره های بيشتر. آشپزخانه و انبار واطاق خدمتگزاران در طبقه پايين قرار داشته و صاحب خانه از طبقات بالا استفاده ميكرده است.
خانه های قلعه امروز بدون تغيير معماری بازسازی شده و با عناوين مراكز تفريحی و پانسيون در خدمت جهانگردان قرار دارد.
بندر گاه پايين قلعه دومين بندر گاه مهم تركيه بحساب می آمده كه امروزه فقط لنگر گاه قايقهای تفريحی است و بيشتر بعنوان گردشگاه از آن استفاده ميشود.

ساحل غربی آنتاليا : ساحل نور
کیمیر ، فاسليس ، اليمپوس ، فينيک ، آری کاندا ، کاله ، ککوا ، کاس ، کالکان ، پاتارا
کينيک.اين منطقه سرزمين شگفت انگيز و طبيعت ارام است که يکی از مکان های درجه يک برای گذراندن تعطيلات به شمار می آيد.گوشه ای خلوت يا تفرحگاه زنده می تواند انتخاب شما باشد. خليج های کوچک و بزرگ خصوصيات خاص خود را دارند که درست پشت ساحل کوههای بی ريج واقع شده اند .از ساحل کونيالی تا شبه جزيره زيبا و قديمی ليسيان را شکل بخشيده است . تاريخچه اين منطقه به نئوليتيک برميگردد.

سواحل شرقی آنتاليا : سواحل ماسه های طلايی
امکانات مدرن برای توريست ها ، در اين سواحل و مناطق تاريخی مکان انتخاب فعاليت های مختلفی را در طول روز فراهم نموده است . اين سواحل عبارتند از : برگ ، بلک ، آسپندوس ، پارک ملی کوبرولو کانيون ، آلتينکايا( سلگ) ، ماناوگات ، سيده ، آلاراهان ، آلاينا.

دو نکته مهم:
1- شهر آنتالیا دارای دو ساحل معروف توریستی است که استفاده از آن برای عموم آزاد می باشد. ساحل لارا که در شرق آنتالیا قرار دارد شنی می باشد. اما ساحل کُنی آلتی که در غرب آنتالیا قرار دارد ساحلی سنگی است. در هتلهای موجود درمرکز آنتالیا نقاط مخصوص شنا صخره ای می باشد.

2- اگر در فصل تابستان به آنتالیا سفر می کنید، برای حفاظت از پوست خود به هنگام شنا حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.
 

 

 

 

 

 
 


__._,_.___


Jaraaghe Group 

more info : group@jaraghe.org

****************************************

BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

****************************************
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
-------------------------------------------
more info : www.jaraghe.ir
            www.jaraghe.org
-------------------------------------------




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

Blog Archive