به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Wednesday, July 14, 2010

.: JaRaGhe :. RooZaaNe (No. 1145)



 

   

 

 

 
     
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1145 :: پنجشنبه 24 تيرماه 1389

www.mobin-group.com

مدتي اين مثنوي تاخير شد!

سلام و احترامات تقدیم شما مخاطبان عزیز
از آخرين شماره روزانه که 27 اسفند سال گذشته منتشر شد حدود 4 ماه مي گذرد و در همين ابتدا لازمه از همه شما مخاطبان محترم مجله بخاطر اين تاخير طولاني صميمانه پوزش بطلبم.
علت اصلي تاخير در اين مدت، اتفاقات تلخي بود که برام پيش اومد. نمي خوام زياد وارد جزئيات بشم اما اگر بخوام فهرست وار عرض کنم:

1- تعطيلات عيد بعد از بازگشت از سفر خارج از کشور که انصاقا خيلي هم خوش گذشت، متوجه شديم متاسفانه پدرم دچار سرطان خون شده است. 17 فروردين که پدرم براي سري اول درمان در بيمارستان بستري شد که حدود 50 روز طول کشيد. دفعات دوم و سوم هم که جاي خود ... که البته الان شکر خدا حالشون بهتره ولي درمان ايشان همچنان هم ادامه دارد.

2- پس از پايان درمان مرحله اول پدر و مرخص شدن از بيمارستان، تصميم گرفتم آرشيو گروه را فعال کنم تا لااقل دوستان به آرشيو جامع مجله دسترسي  داشته باشند، که اتفاق ناخوشايند دوم افتاد و سايت گروه هک و فايلها روي سرور بشدت آلوده شدند. فايلهاي روي سايت طوري آلوده شده بودند که پهناي باند کاملا اشغال شده بود و سايت اصلا بالا نمي اومد. بازيايي سايت و مخصوصا رفع اين آلودگي وقت زيادي از من گرفت البته در اين مسير، دوست بسيار نازنيم «ساقور» کمک زيادي به من کردند و با استفاده از ابزارهاي گوگل، تونستيم آلودگي را به طور کامل برطرف کنيم و مدتي است که آرشيو جامع مجلات روزانه بطور کامل در دسترس مخاطبان قرار دارد (اينم لينک اش).

3- سومين اتفاق ناگوار که اواخر ارديبهشت روي داد غير فعال شدن همين ايميل اصلي ام (mobin_s2004@yahoo.com) بود. متاسفانه ياهو، بدون هيچگونه تذکر قبلي اين ايميل من را غير فعال کرد. اين آدرس را نزديک 6 ساله که من داشتم و اگر از بين مي رفت واقعا مشکلات زيادي پيش مي اومد. اما خوشبختانه پس از صحبتهاي زياد و طولاني با ياهو، تونستم پس از نزديک به 40 روز، ايميل را مجددا فعال کنم.

مشکلات اصلي که در اين مدت اتفاق افتاد تقزيبا همين سه مورد بود البته مسائل ريزي هم هست که زياد مهم نيستند (مثلا يک ماهه که عينکي شده ام!) اما اين را هم بايد عرض کنم اگر چه مشکلات و گرفتاريهايي زياد و بعضا پيچيده اي در اين مدت گريبانگيرم شد، اما به لطف خدا الان مشکلات تقريبا حل شده اند...

در اين مدت دوستان بسياري زيادي ايميل زده و پيگير انتشار روزانه بودند که از اينکه نتونستم بهشون پاسخ دهم معذرت مي خوام. همچنين در اين مدت دوستان عزيزم «ساقور» و «مصطفي» خيلي کمک حالم بودند همچنين دوستم خوبم «اميد» بشدت در اين مدت پيگير انتشار روزانه بود که از همشون تشکر و قدرداني مي نمايم.

از صميم قلب عرض مي کنم: خيلي خوشحالم که روزانه بعد از چند ماه تعطيلي بالاخره منتشر شد. درسته که در سال گذشته روزانه نامرتب منتشر مي شد، اما شخصا دلبستگي زيادي به روزانه و مخاطبان آن دارم و در اين مدت که روزانه کلا منتشر نمي شد حسابي دلم براي مجله و مخاطبان خوب آن تنگ شده بود ... اما هر چي بود گذشت و اميدوارم مثل هميشه در کنار شما دوستان خوبم باشم.

همانطور که در ابتدا هم عرض کردم، چون مراحل درماني پدرم ادامه داره (هر چند نه به شدت مراحل قبلي) به همين دليل روزانه منتشر خواهد شد اما فعلا بصورت هفته نامه. اونجوري که برنامه ريزي کرده ام فعلا قصد دارم در انتهاي هر هفته روزانه را منتشر کنم و اميدوارم به مرور با کم تر شدن گرفتاريها، روزانه مثل سابق بطور مرتب ارسال شود.

ببخشيد که صحبتهاي امروز طولاني شد، اميدوارم در کنار شما دوستان عزيزم روزهاي خوب و خوشي را داشته باشيم.

باقي بقايتان
مبين
mobin_s2004


پي نوشت: اونقدر از انتشار مجدد روزانه ذوق زده شده بودم که اصلا يادم رفته بود امروز سالروز ميلاد امام حسين (ع) نيز هست. اين عيد بزرگ را به همه شما دوستان خوبم صميمانه تبريک مي گم.


 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • ويژه نامه: سلطان و ساقي عشق
  • یک فونت زیبا و جدید فارسی: «دست نویس»
  • عجيب ترين ازدواج هاي دنيا
  • تصاوير ديدني و بيادماندني از جام جهاني 2010
  • شهرام امیری به دفتر ایران در واشنگتن پناه برد + خبر تکمیلی
  • فارسی1+فارسی 2+فارسی نیوز
  • دانلود سريال جومونگ 3 (با لينک مستقيم)
  • دانلود همه گلهاي جام جهاني 2010 (با کيفيت HD)
  • دانلود انيميشن: How to Train Your Dragon 2010
  • آلبوم جدید و فوق العاده زیبای هشت
  • کنسرت آغازين مسابقات جام جهاني 2010
  • موسیقی جام جهانی 2010
  • Cyberlink PowerDVD Ultra 10.0 Build 1830 تجربه ای متفاوت در تماشای فیلم!
  • مسيريابی رايگان نوكيا توسط Ovi Maps v3.0
  • بازي کامپيوتري جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي
  • ایرانم ایرانم یارانم...
  • افشای خیانت اوباما به همسرش
  • املاک خانواده هاشمی رفسنجانی در دبي
  • قهرمانی اسپانیا در جام جهانی، شرکت توشیبا را با بحران مواجه کرد!
  • خواسته جهاني زنان از همسرانشان
  • چگونه می‌توان از گناه منزجر شد؟
  • جديدترين شماره از ماهنامه Reader's Digest
  • سورنا ۲: ایران هم ربات انسان نما ساخت
  • مناظره‌ی فردوسی‌پور با ده‌نمکی !
  • توصیه هایی برای توازن بین کار و زندگی
  • چگونه يك اتاق را بزرگ‌تر از آن‌چه هست جلوه دهيم؟
  • پنج توصیه ساده برای پوست زیبا
  • با انتخاب لباس مناسب لاغر دیده شوید
  • چگونه به سرطان سینه دچار می شویم؟
  • عینک زنان چه رنگی باشد، عینک مردان چه رنگی؟
  • 24 نشانه خانواده خوشبخت
  • چطور تلویزیون سه بعدی کار می‌کند؟‌
  • رجعت امام حسين(ع) در قرآن و روايات
  • آثار تاريخي و مناطق ديدني كشور هندوستان
  • انديشه هاي بنيانگذار سوني
  • و...

 

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

ويژه نامه: سلطان و ساقي عشق
تصاوير ديدني از اعماق دريا
یک فونت زیبا و جدید فارسی: «دست نویس»
تبليغات بستني ميهن در دبي!
که با ايران خيلي متفاوته!
دهکده شادي و سرگرمي
تصاوير ديدني و بيادماندني از جام جهاني 2010
دکوراسیون داخلی
تصاوير: مايوهاي اسلامي براي زنان مسلمان
وقتی یک شرکت پزشکی تقویم منتشر کند!
مشاوره اينترنتي ازدواج (رايگان)
بازی‌های ۸ بیتی نینتندو مورد علاقه خود را آنلاین بازی کنید!
عجيب ترين ازدواج هاي دنيا
ازدواج با برج ايفل، ديوار برلين، کاراکتر نينتندو، بالش و ...
مجموعه تصاوير: 10 دانشگاه برتر دنيا
آخرين قبض موبايلتان را آنلاين ببينيد
تصاوير خنده دار از جام جهاني 2010
تصاويري از کارناوال جزيره رقص در واشنگتن

 

 

www.mobin-group.com

شهرام امیری به دفتر ایران در واشنگتن پناه برد

+ خبر تکمیلی

شهرام امیری کارشناس ربوده شده ایرانی به دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن پناه برد.
خبرگزاری مهر با اعلام این خبر نوشت: شهرام امیری کارشناس ایرانی ربوده شده توسط آمریکایی ها، ساعاتی پیش با رفتن به دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن، خواستار بازگشت سریع به تهران شد.
شهرام امیری، کارشناس و محقق دانشگاه صنعتی مالک اشتر که سال گذشته در مدینه منوره ربوده شده است، در یک پیام تصویری که درتاریخ سه‌شنبه 17 فروردین 89 مطابق با 5 آوریل 2010 ضبط شده و به روشی خاص به دست دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران رسیده‌، به تشریح ربایش و وضعیت کنونی خود پرداخته بود.
وی در این سند تصویری ارسالی که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و در بخش های مختلف خبری پخش شد، با بیان اینکه هم‌ اکنون در شهر توسان ایالت آریزونای آمریکا است، تأکید کرده بود که در تاریخ 13 خرداد 88 در یک عملیات مشترک بین تیم‌های ترور و ربایش سازمان اطلاعات آمریکا (CIA) و استخبارات عربستان سعودی در مدینه منوره ربوده شده است.
ایران از زمان ناپدید شدن این تبعه خود در عربستان بر ربوده شدن او توسط سرویس های امنیتی آمریکا تأکید داشته که انتشار این تصاویر ویدیویی اثبات این نظر ایران به شمار می رود.
همچنین جمهوری اسلامی ایران، همواره آمریکا را به عنوان مسئول حفظ جان امیری دانسته و برای مشخص شدن وضعیت این تبعه خود دست کم دو بار مسئولان سفارت سوئیس در تهران را به عنوان حافظ منافع آمریکا احضار کرده بود.

خبر تکمیلی:
شهرام اميري در گفت و گوي تلفني با خبرنگار واحد مرکزي خبر در نيويورک تصريح کرد: پس از انتشار فيلم مصاحبه من در اينترنت و رسوايي دولت آمريکا به خاطر اين آدم ربايي، آنها مي خواستند مرا بي سر وصدا و از طريق خطوط هوايي برخي کشورها به ايران بازگردانند تا بتوانند با انکار اصل قضيه، بر اين آدم‌ربايي سرپوش بگذارند، اما سرانجام نتوانستند.
وي با اشاره به اينکه در 14 ماه گذشته تحت فشارهاي روحي فراوان بوده و افراد مسلح وي را تحت نظر داشته‌اند ،افزود: از روزي که سخنان من از طريق اينترنت منتشر شد آمريکايي‌ها خود را بازنده اين ماجرا ديدند.
شهرام اميري همچنين با ابراز خوشحالي فراوان از حضورش در دفتر حفاظت منافع جمهوري اسلامي ايران در واشنگتن ابراز اميدواري کرد: هرچه سريعتر به ميهن بازگردد.
همچنین به گزارش باشگاه خبرنگاران، عبدال باسط، سخنگوی سفارت پاکستان که حافظ منافع ایران در آمریکا می باشد در گفتگو با بی بی سی ضمن تایید این خبر اظهار داشت که امیری خواهان بازگشت سریع به ایران شده است.
جان لاین، خبرنگار بی بی سی در این باره گفت :متواری شدن امیری و فرار از چنگال ماموران سیا شکست بزرگی برای سازمان جا سوسی سیا می باشد و شاید در زمینه دیپلماتیک با پاکستان مشکلاتی ایجاد شود و موازنه دیپلماتیک صورت گیرد.
به گزارش بی بی سی، سخنگوی سفارت پاکستان ضمن گفتگو با مصطفی رحمانی مسئول منافع ایران در آمریکا خواهان بازگشت امیری شده است و رحمانی نیز در پی رتق و فتق بازگشت سریع امیری به ایران است.
«بی بی سی» نوشت: مقامان آمریکایی قادر به حضور در بخش حافظ منافع ایران نیست؛ اما شاید در اعزام وی به سوی ایران کارشکنی کنند.
شبکه ها و خبرگزاری های رویترز، الجزیره و «سی ان ان» نیز با تأیید پناهنده شدن امیری به سفارت پاکستان از درخواست وی برای ورود به ایران خبر دادند.

خبر تکمیلی2:
شهرام اميري دانشمند ايراني صبح امروز (پنجشنبه) پس از 14 ماه اسارت در دست ماموران امنيتي آمريكا، وارد كشور شد و در فرودگاه امام خميني (ره) مورد استقبال حسن قشقاوي معاون كنسولي، امور مجلس و ايرانيان خارج از كشور وزارت خارجه، ملاباشي معاون دانشجويي وزير علوم، همسر و فرزند و خانواده‌اش قرار گرفت.
 

فارسی1+فارسی 2+فارسی نیوز

شبکه های تلویزیونی فارسی 2 و فارسی نیوز هم به زودی آغاز به کار می کنند.
به گزارش آخرین نیوز بر اساس اعلام منابع آگاه ، شبکه های تلویزیونی فارسی 2 و فارسی نیوز را هم شرکت پشتیبانی کننده فارسی 1 راه ا ندازی می کند. براساس این گزارش، كمپاني بین المللی «نيوز كورپوريشن» در ادامه راه اندازی فارسی 1 که فقط سریال های تلویزیونی پخش می کند، با راه اندازی فارسی 2 قصد دارد انواع دیگربرنامه های تلویزیونی را نیز پخش کند.
بر همین اساس این کمپانی تحت نظر رابرت مرداک، برای رقابت با شبکه های صدای آمریکا و بی بی سی فارسی نیز که در بخش های خبری بیشترین بیننده را دارند، شبکه خبری فارسی نیوز را راه اندازی می کند تا برنامه های مختلف خبری پخش کند.
در همین حال مسوولان صدا و سیما با آگاهی از افتتاح این شبکه ها، از مدیران بخش های مختلف این سازمان موکدا خواسته اند تا با دقت و کیفیت بالاتری برنامه سازی کنند. این تاکید در شرایطی به تمام بخش های سازمان صدا و سیما ابلاغ شده است که پیش تر رییس و برخی مسوولان این سازمان تاثیر شبکه هایی همچون فارسی 1 در کاهش شدیدی مخاطبان رسانه ی ملی را تکذیب کرده اند.

ازدواج خواهر زاده احمدی نژاد با دختری از ترکیه

مدیر کل نشر اهل بیت در استانبول ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری ترکیه ای "اخلاص" خبر از ازدواج دختر خود معصومه انورشن با ، علیرضا پسر پروین احمدی نژاد و خواهر زاده رئیس جمهور ایران داده است .
به گفته انورشن دخترش که در ایران و در دانشگاه تهران تحصیل می کند از یکسال و نیم پیش با علیرضا آشنا شده است و مراسم ازدواج این دو قرار است در آینده نزدیک در استانبول ترکیه برگزار شود .
انورشن در این مصاحبه که امروز منتشر شده است خبر داده است که در روزهای اخیر علیرضا با مادرش پروین احمدی نژاد ، عضو شورای شهر تهران در سفر به استانبول با خانواده وی دیدار کرده اند .

معرفی 5حقوقدانان پیشنهادی برای عضویت

در شورای نگهبان توسط آیت‌الله لاریجانی

رییس قوه قضاییه اسامی پنج حقوقدان را به منظور انتخاب سه نفر از حقوقدانان شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: نظر به اینکه مدت عضویت سه نفر از اعضاء حقوقدان شورای نگهبان در تاریخ ‌٢٥/٤/٨٩ به پایان می‌رسد، بدین وسیله در اجرای بند ‌٢ از اصل ‌٩١ قانون اساسی آقایان:
‌١-محمد سلیمی، رییس شعبه ‌٣١ دیوان عالی کشور
‌٢-احمد بیگی حبیب‌آبادی، مشاور رییس قوه قضاییه
‌٣-محمدرضا علیزاده، عضو فعلی حقوقدان شورای نگهبان
‌٤-محمدهادی صادقی،‌عضو هیات علمی دانشگاه شیراز
‌٥-سیامک ره‌پیک، رییس دانشکده علوم قضایی و خدمات اداری
به مجلس محترم معرفی می‌شوند تا سه نفر حقوقدان شورای نگهبان از بین ‌آنان انتخاب شوند.

کاپ جام جهانی در دستان هشت پا

هشت پای پیشگوی جام جهانی که تمام پیش بینی هایش درست از آب درآمد کاپ ویژه جام جهانی را دریافت کرد.
مسئولان آکواریوم شهر اوبر هازن در اقدامی جالب و به دلیل پیشگویی های درست (پل) کاپی مشابه کاپ جام جهانی را در آکواریوم محل زندگی این هشت پا انداختند تا به نوعی از زحماتی که او برای پیشگویی هایش انجام داده تشکر کرده باشند!
این در حالی است که پل پس ازاین اقدام کاپ رادر آغوشش گرفت و از کادویی که برایش در نظر گرفته بودند ابراز رضایت کرد!

سایت های دولتی فیلتر می شوند!

معاون توسعه و مديريت شبكه شركت فناوری اطلاعات گفت: پس از چند دوره تعيين مهلت، تا پاييز سال جاری به سايت‌های دولتی برای انتقال ميزبانی به داخل كشور مهلت داده شده و در غير اين صورت فيلتر خواهند شد.
علی اصغر انصاری در گفت‌وگو با فارس در خصوص تعیین مهلت وزارت ارتباطات برای انتقال میزبانی سایت‌های دولتی به داخل كشور گفت: در سال‌های گذشته براساس تبصره 13 تصمیم نامه سال 86 نمایندگان ریاست جمهوری و از سوی شورای عالی فناوری چندین بار برای این موضوع مهلت تعیین شده بود كه علیرغم مهلت‌های داده شده برخی دستگاه‌های دولتی میزبانی سایت‌های خود را به داخل كشور منتقل نكردند.
معاون توسعه و مدیریت شبكه شركت فناوری اطلاعات تصریح كرد: بر این اساس اخیراً به مدیران عالی دستگاه‌های دولتی كه سایت آنها در خارج از كشور میزبانی می شود اعلام كرده‌ایم كه تا مهرماه (اول پاییز) فرصت دارند هاستینگ خود را به داخل كشور منتقل كنند.
وی در خصوص اینكه كه پس از چند دوره تعیین مهلت در حال حاضر چه تعداد از سایت‌های دولتی در خارج میزبانی می‌شوند، گفت: هم اكنون هاستینگ عمده سازمان‌ها (حدود 70درصد) به داخل منتقل شده و مابقی همچنان در خارج از كشور میزبانی می‌شوند.
انصاری افزود: عمده بهانه مطرح شده از سوی سازمان‌هایی كه در خارج میزبانی می شوند نبود امكانات كافی در داخل كشور است و این در حالی است كه ارائه كنندگان داخلی خدمات دیتاسنتر می‌گویند این امكانات در داخل كشور فراهم است.
انصاری ادامه داد: به همین دلیل با ارائه لیست اسامی، سایت‌هایی كه در خارج میزبانی می‌شوند به شركت‌های IDC ( ارائه دهندگان خدمات دیتا سنتر) داخلی كه از امكانات آنها مطمئن هستیم معرفی شدند و به شركت‌ها گفته شد این سایت‌ها مشتری شما هستند، در كسب میزبانی و انتقال آنها از خارج كشور با یكدیگر رقابت كنید.
وی ادامه داد: همچنین لیست اسامی شركت‌های IDC در اختیار مدیران سایت‌های در خارج میزبانی شونده قرار گرفت و به آنها مهلت داده شد تا با انتخاب و استفاده از امكانات IDC مورد نظر خود در موعد مقرر میزبانی را به داخل منتقل كنند.
معاون برنامه ریزی شركت فناوری اطلاعات در خصوص IDC های پیشنهاد شده خاطرنشان كرد: این پیشنهاد به شركت‌هایی كه قبلا از وزارت ارتباطات پروانه اخذ كرده اند یا طی بازدیدهای انجام شده از امكانات آنها اطمینان حاصل شده سپرده شده و این شركت‌ها كاملا خصوصی هستند و به دیتاسنترهای دولتی یا نیمه دولتی پیشنهادی نشده است.
وی در خصوص اینكه با توجه به سابقه تعیین مهلت برای انتقال میزبانی و عدم استفاده برخی سازمان‌ها از فرصت‌های داده شده، آیا این ضرب الاجل این بار ضمانت اجرایی خواهد داشت، گفت: پیشنهاد ما این است كه تا مهرماه سازمان‌هایی كه از این فرصت برای انتقال میزبانی استفاده نكنند فیلتر شوند، زیرا این بار برای هر دو سوی این مسئله (مشتری‌ها و ارائه كننده خدمات) شرایطی را قائل شده‌ایم تا عرضه و تقاضا بازار با هم منطبق شود.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

سریال Ja Myung Go

جومونگ 3 (با لينک مستقيم)

ژانر: تاریخی, عاشقانه
کیفیت: HDTV
فرمت: rmvb
حجم: میانگین هر قسمت ۳۰۰ MB
زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
تعداد قسمت ها: ۳۹ قسمت
دوره پخش: ۲۰۰۹-Mar-10 to 2009-Jul-21
وضعیت پخش: به اتمام رسیده
زیرنویس فارسی: دارد
محصول: کانال SBS
کارگردان: Lee Myung Woo
بازیگران: Jung Ryu Won, Lee Young Yoo, Park Min Young, Jin Ji Hee, Jung Kyung Ho, Kang Soo Han, Yeo Jin Goo ….

خلاصه داستان:
این افسانه مربوط است به بیش از ۲۰۰۰ سال پیش که در زمان پادشاهی نانگ نانگ طبل آسمانی جامیونگ وجود داشته که موقع حمله دشمنان خود به خود به صدا در میومد .شاهزاده جامیونگ و خواهرش شاهزاده ناک رانگ در یه روز و از یه پدر و دو مادر متولد شدن . پیشگوییهایی در مورد این شازدهها وجود داره که همزمان یکی از این اونها باعث نابودی کشور میشه دیگری برای نجات کشور تلاش میکنه .مادر شاهزاده ناک رانگ با استفاده از قدرت خانوادگی اش موفق میشه که دخترشو،شاهزاده نجات دهنده کشور معرفی کنه و شاهزاده جامیونگ که در این بین به عنوان ویرانگر کشور بین همه معروف شده با کمک مادرش از مرگ فرار میکنه و بین مردم عادی بزرگ میشه و وفتی هویت واقعیشو میفهمه به قصر پادشاهی برمیگرده و بین درباریان ایجاد تنش و کشمکش قدرت میکنه .شاهزاده جا میونگ و پرنس هودونگ شازده گوگوریو (کشور جومونگ) به هم علاقمند میشند ولی تقدیر و سرنوشت نمیگذاره به هم برسن . شاهزاده ناک رانگ هم به به شازده هودونگ علاقمند میشه و با دادن طبل جنگی آسمانیشون به اون زمینه نابودی ملتشو فراهم میکنه .شاهزاده جا میونگ برای نجات کشورش جنگ میکنه و سرانجام مجبور میشه که با عشقش شاهزاده هودونگ بجنگه.
 

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال با کيفيت HDTV)

- قسمت ۱ با لینک مستقیم
- قسمت ۲ با لینک مستقیم
- قسمت ۳ با لینک مستقیم
- قسمت ۴ با لینک مستقیم
- قسمت ۵ با لینک مستقیم
- قسمت ۶ با لینک مستقیم
- قسمت ۷ با لینک مستقیم
- قسمت ۸ با لینک مستقیم
- قسمت ۹ با لینک مستقیم
- قسمت ۱۰ با لینک مستقیم
- قسمت ۱۱ با لینک مستقیم
- قسمت ۱۲ با لینک مستقیم
- قسمت ۱۳ با لینک مستقیم
- قسمت ۱۴ با لینک مستقیم
- قسمت ۱۵ با لینک مستقیم
- قسمت ۱۶ با لینک مستقیم
- قسمت ۱۷ با لینک مستقیم
- قسمت ۱۸ با لینک مستقیم
- قسمت ۱۹ با لینک مستقیم
- قسمت ۲۰ با لینک مستقیم
- قسمت ۲۱ با لینک مستقیم
- قسمت ۲۲ با لینک مستقیم
- قسمت ۲۳ با لینک مستقیم
- قسمت ۲۴ با لینک مستقیم
- قسمت ۲۵ با لینک مستقیم
- قسمت ۲۶ با لینک مستقیم
- قسمت ۲۷ با لینک مستقیم
- قسمت ۲۸ با لینک مستقیم
- قسمت ۲۹ با لینک مستقیم
- قسمت ۳۰ با لینک مستقیم
- قسمت ۳۱ با لینک مستقیم
- قسمت ۳۲ با لینک مستقیم
- قسمت ۳۳ با لینک مستقیم
- قسمت ۳۴ با لینک مستقیم
- قسمت ۳۵ با لینک مستقیم
- قسمت ۳۶ با لینک مستقیم
- قسمت ۳۷ با لینک مستقیم
- قسمت ۳۸ با لینک مستقیم
- قسمت ۳۹ با لینک مستقیم
- پشت صحنه با لینک مستقیم

- فايلهاي زيرنويس فارسي با لينک مستقيم

رمز فايل: ندارد
 

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

 دانلود فيلم مستند و ورزشي

همه گلهاي جام جهاني 2010 (با کيفيت HD)

FIFA World Cup 2010 - All Goals in HD (720p)

جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ نوزدهمین دورۀ جام جهانی فوتبال بود که از ۱۱ ژوئن ۲۰۱۰ (۲۱ خرداد ۱۳۸۹) تا ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۰ (۲۰ تیر ۱۳۸۹) در کشور آفریقای جنوبی برگزار شد. این دوره نخستین بار بود که جام جهانی در یک کشور عضو کنفدراسیون فوتبال آفریقا میزبانی شد.
آفریقا براساس سیاست چرخشیِ فیفا (که در اکتبر ۲۰۰۷ کنار گذاشته شد) برای میزبانی جام ۲۰۱۰ انتخاب شد. پنج کشور زیر برای میزبانی اعلام آمادگی کردند: مصر، لیبی، تونس (همزمان)، مراکش، افریقای جنوبی و در پایان آفریقای جنوبی با ۱۴ رای به عنوان میزبان برگزیده شد.
فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) برای چهار تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی جام نوزدهم، مبلغ ۳۳۵ میلیون یورو پاداش در نظر گرفته‌بود و هر کدام از چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی مبلغ ۱۵ میلیون یورو پاداش گرفتند. جدا از این مبلغ فیفا به تیم اول جام جهانی مبلغ ۲۴ میلیون یورو، تیم دوم ۲۰ میلیون یورو، تیم سوم ۱۶ میلیون یورو و تیم چهارم ۱۴ میلیون یورو جایزه داد. فیفا در مجموع مبلغ ۳۳۵ میلیون یورو برای چهار تیم یعنی اروگوئه، هلند، اسپانیا و آلمان در نظر گرفته‌بود. این رقم نسبت به جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان که ۲۰۸ میلیون یورو بوده، معادل ۶۱ درصد رشد داشته‌است.

زاکومی شگون‌نما رسمی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی است. این پلنگ کاملاً به دست طراحان و سازندگان آفریقایی و در داخل آفریقای جنوبی ساخته شده‌است. نام زاکومی ترکیبی از دو حرف «زا» (ZA) که نشانه نام آفریقای جنوبی است و «کومی» (Kumi) است که در بیشتر زبان‌های محلی آفریقایی به معنی عدد ۱۰ می‌باشد. طراح اصلی زاکومی، یک شهروند کیپ تاونی به نام آندریاس اودندال است.
توپ بازی جام جهانی ۲۰۱۰، جابولانی نام دارد که توسط شرکت آدیداس طراحی شده است. نام این توپ از زبان ایسی زولو یکی از زبان های آفریقای جنوبی به معنای "جشن گرفتن" انتخاب شده است. ۱۱ رنگ به کار رفته در این توپ نشان ۱۱ رنگ لباس تیم های فوتبال شرکت کننده در جام جهانی و ۱۱ زبان رسمی آفریقای جنوبی است.
ووووزلا یا لپاتاتا، نام شیپوری است که در استادیوم‌های فوتبال استفاده می‌شود، حدود یک متر طول دارد و توسط لب و ارتعاشات ریه صدا تولید می‌کند. ووووزلا صدای بلند و یکنواختی را ایجاد می‌کند که شبیه صدای فیل است. ووووزلا جنجال برانگیز است و می‌تواند به بازیکنان و مربیان آسیب شنوایی برساند.

ارزش ۳۲ تیم حاضر در این دوره از رقابت‌های جام جهانی ۵۰۰۰ میلیون یورو بود که تیم ملی فوتبال اسپانیا با ارزشی بالغ بر ۵۶۵ میلیون یورو، گران قیمت ترین تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۱۰ بود. همچنین دو تیم زلاندنو و کره شمالی با ۱۵ میلیون یورو ارزانترین تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۰ بودند. فابیو کاپلو سرمربی تیم ملی انگلیس با دستمزد ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار گرانترین مربی و مارچلو لیپی سرمربی تیم ایتالیا نیز با ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار دومین مربی گران قیمت جهانی جهانی ۲۰۱۰ بودند. لیونل مسی مهاجم تیم ملی آرژانتین بیشترین سهم را در تبلیغات پول‌ساز جام جهانی به خود اختصاص داد. پس از مسی، کریستیانو رونالدو قرار داشت.
نوزدهیمن دوره جام جهانی با قهرمانی اسپانیا پایان یافت و بعضی از رکوردهای دوره‌های پیشین را تغییر داد. این نخستین باری بود یک تیم اروپایی خارج از قاره اروپا به قهرمانی دست یافت و از سال ۱۹۷۸ اولین بار بود که دو تیم فینالیست سابقه قهرمانی در دوره‌های پیش را نداشتند. این دوره مانند جام جهانی فوتبال ۱۹۹۴ کم گل ترین جام در تاریخ این بازی‌ها بود.

گلهای به ثمر رسیده: ۱۴۴ گل
تعداد بازی‌های انجام شده: ۶۳
میانگین گل در هر بازی: ۲٫۲۹ گل در هر بازی
آقای گل بازی‌ها: داوید ویا و وسلی اسنیدر و دیگو فورلان و توماس مولر (۵ گل)
بازی بدون گل: ۴ بازی (فرانسه-اروگوئه)، (پرتغال-ساحل عاج)، (انگلستان-الجزایر) و (برزیل - پرتغال)
بهترین برد: برد پرتغال مقابل کره شمالی با نتیجه ۷ بر ۰
پرگل ترین بازی‌ها:
1..پرتغال ۷-۰ کره شمالی(۷ گل)
2..آرژانتین ۴-۱ کره جنوبی(۵ گل)
3..آلمان ۴-۱ انگليس(۵ گل)
4..آلمان ۳-۲ اروگوئه(۵ گل)

در پایان این رقابت‌ها توماس مولر از آلمان بعنوان بهترین بازیکن جوان جام و همچنین برنده کفش طلا، ایکر کاسیاس از اسپانیا برنده دستکش طلایی و دیگو فورلان از اروگوئه بعنوان بهترین بازیکن جام برگزیده شدند.

در اينجا همه گلهاي اين دوره از جام جهاني را با کيفيت HD به تفکيک گروهها و نيز مراحل يک هشتم، يک چهارم و نيمه نهايي و نيز رده بنده و فينال را بطور کامل براي دانلود قرار داده ام.

لينکهاي دانلود

گلهاي گروه A
WC2010_GroupA_All.Goals.720p.part1.rar 
WC2010_GroupA_All.Goals.720p.part2.rar 
WC2010_GroupA_All.Goals.720p.part3.rar

گلهاي گروه B
WC2010_Group.B_All.Goals.720p.part1.rar 
WC2010_Group.B_All.Goals.720p.part2.rar 
WC2010_Group.B_All.Goals.720p.part3.rar 
WC2010_Group.B_All.Goals.720p.part4.rar

گلهاي گروه C
WC2010_Group.C_All.Goals.720p.part1.rar 
WC2010_Group.C_All.Goals.720p.part2.rar 
WC2010_Group.C_All.Goals.720p.part3.rar

گلهاي گروه D
WC2010_Group.D_All.Goals.720p.part1.rar 
WC2010_Group.D_All.Goals.720p.part2.rar 
WC2010_Group.D_All.Goals.720p.part3.rar 
WC2010_Group.D_All.Goals.720p.part4.rar

گلهاي گروه E
WC2010_Group.E_All.Goals.720p.part1.rar 
WC2010_Group.E_All.Goals.720p.part2.rar 
WC2010_Group.E_All.Goals.720p.part3.rar  
WC2010_Group.E_All.Goals.720p.part4.rar

گلهاي گروه F
WC2010_Group.F_All.Goals.720p.part1.rar 
WC2010_Group.F_All.Goals.720p.part2.rar 
WC2010_Group.F_All.Goals.720p.part3.rar 
WC2010_Group.F_All.Goals.720p.part4.rar

گلهاي گروه G
WC2010_Group.G_All.Goals.720p.part1.rar 
WC2010_Group.G_All.Goals.720p.part2.rar 
WC2010_Group.G_All.Goals.720p.part3.rar 
WC2010_Group.G_All.Goals.720p.part4.rar 
WC2010_Group.G_All.Goals.720p.part5.rar

گلهاي گروه H
WC2010_Group.H_All.Goals.720p.part1.rar 
WC2010_Group.H_All.Goals.720p.part2.rar

گلهاي مرحله يک هشتم نهايي
Round_of_16_-_Uruguay_v._Korea_Republic_-_26_June_2010.rar 
Round_of_16_-_USA_v._Ghana_-_26_June_2010.rar 
Round_of_16_-_Germany_v._England_-_27_June_2010.rar 
Round_of_16_-_Argentina_v._Mexico_-_27_June_2010.rar 
Round_of_16_-_Netherlands_v._Slovakia_-_28_June_2010.rar 
Round_of_16_-_Brazil_v._Chile_-_28_June_2010.rar 
Round_of_16_-_Paraguay_v._Japan_-29_June_2010.rar 
Round_of_16_-_Spain_v._Portugal_-_29_June_2010.rar 

گلهاي مرحله نيمه نهايي
Quarter_finals_-_Netherlands_v._Brazil_-_02_July_2010.rar 
Quarter_finals_-_Uruguay_v._Ghana_-_02_July_2010.rar 
Quarter_finals_-_Uruguay_v._Ghana_-_Penalties_-_02_July_2010.part1.rar 
Quarter_finals_-_Uruguay_v._Ghana_-_Penalties_-_02_July_2010.part2.rar 
Quarter_finals_-_Argentina_v._Germany_-_03_July_2010.part1.rar 
Quarter_finals_-_Argentina_v._Germany_-_03_July_2010.part2.rar 
Quarter_finals_-_Paraguay_v._Spain_-_03_July_2010.rar 

گلهاي مرحله نيمه نهايي
Semi_finals_-_Uruguay_v._Netherlands_-_06_July_2010.part1.rar 
Semi_finals_-_Uruguay_v._Netherlands_-_06_July_2010.part2.rar 
Semi_finals_-_Germany_v._Spain_-_07_July_2010.rar 

گلهاي بازي رده بندي
Match_for_third_place_-_Uruguay_v._Germany_-_10_July_2010.part1.rar 
Match_for_third_place_-_Uruguay_v._Germany_-_10_July_2010.part2.rar 

گلهاي بازي فينال
Final_-_Netherlands_v._Spain_-_11_July_2010.rar   

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


 دانلود انيميشن

How to Train Your Dragon 2010

با لينک مستقيم + نسخه 3D

ژانر: انیمیشن, خانوادگی
فایل منتشر شده: How to Train Your dragon (2010) DvDscr – 3D – 350MB – scOrp
کیفیت: DvdScr – خوب
فرمت: mkv
حجم: ۳۵۰ MB
زمان: ۹۸ دقیقه
امتیاز: ۸٫۳/۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ March 2010
کارگردان: Dean DeBlois, Chris Sanders
بازیگران: Jay Baruchel, Gerard Butler, Craig Ferguson, America Ferrera, Jonah Hill …

خلاصه داستان:
کمپانی دریم ورکس (سازنده انیمیشن هایی از جمله: "شرک"" ماداگاسکار" و "کونگ فو پاندا") انیمیشن جذاب دیگری را به نمایش در خواهد آورد این فیلم که داستانش از رویکتابی ازCressida Cowell ساخته شده در زمان وایکینگ ها اتفاق میافتد آنها که در حال زندگی خود هستند اما مشکلاتی هم دارند که اصلا کوچیک نیست و مشکل آنها "اژدها ها"یی هستند که به آنها حمله کرده و بهشون آسیب میزنند. در این میان یک نوجوان به اسم "Hiccup" که آرزو دارد یکی از شکارچیان اژدها بشود اما هیچکس به او اهمیت نمیدهد روزی تصمیمی میگیرد که خودش دست به کار شود او اتفاقی یک اژدها شکار میکند و میرود اما وقتی میرود تا کارش را یکسره کند دلش به رهم میاد و او را آزاد میکند اما اژدها هیچ کاری با اون ندارد و با هکاپ دوت میشود و هکاپ میفهمد که تمام چیز هایی که درباره اژدها ها شنیده بوده است دروغ بوده و میشه به راحتی با اژدها ها مثله سگهای امروزی رفتار کرد. اما مردمش از این کارش خوششون نمیاد و …

- براي مشاهده تصاويري از اين کارتون روي اين لينک کليک کنيد


دانلود فیلم با لینک مستقیم

دانلود نسخه سه بعدی با لینک مستقیم

رمز فايل: ندارد


براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: بندري

هشت

آلبوم جدید و فوق العاده زیبای هشت با صدای محسن چاوشی , بابک جهانبخش , علی اصحابی , حامی , امین رستمی , علیرضا شهاب , رضا صادقی , رضا یزدانی ...
 

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


دانلود کنسرت

World Cup 2010 Kick-Off Celebration Concert

کنسرت آغازين مسابقات جام جهاني 2010

مراسم افتتاحیه جام جهاني 2010 در ۱۰ ژوئن با حضور بسیاری از ستارگان فوتبال و موسیقی به صورت غیررسمی در شهر ژوهانسبورگ آفريقاي جنوبي برگزار شد. در این مراسم بسیاری از ستارگان موسیقی آفریقای جنوبی و دنیا با اجراهای خود در حضور ۳۰ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه اورلاندو به طور غیررسمی جام جهانی نوزدهم فوتبال را افتتاح کردند. دزموند توتو برنده جایزه صلح نوبل، سپ بلاتر رییس فدراسیون بین المللی فوتبال و یاکوب زوما رییس جمهور آفریقای جنوبی از جمله سخنرانان این مراسم بودند.

کنسرت اجرا شده در اين مراسم که «شکيرا» (ستاره مشهور آمريکايي) نيز در آن به هنرنمايي پرداخته را در زير براي دانلود قرار داده ام.

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت HDTV)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

تک موزيک

موسیقی جام جهانی 2010

موسیقی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی معروف به Komodo Full version که توسط آهنگساز معروف و برجسته ایتالیایی Mauro Picotto در سبک موسیقی الکترونیک ساخته شده را مي توانيد از طريق لينک زير دانلود کنيد.

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC
Cyberlink PowerDVD Ultra 10.0 Build 1830
تجربه ای متفاوت در تماشای فیلم!

با پیشرفت تکنولوژی و ازدیاد CD ها و علاقه افراد برای مشاهده این CD ها نرم افزارهای مختلفی جهت نمایش فایل های صوتی و تصویری که بتواند نیازهای شما را در هر جهت بر آورده سازد به بازار آمده است. نرم افزار PowerDVD Ultra محصول شرکت Cyberlink كه علاوه بر ایجاد محیطی شاد و سرگرم كننده قویترین نرم افزار جهت نمایش فایل های ویدئویی شما با بهترین كیفیت و شفافیت می باشد.
PowerDVD Ultra آخرین حلقه از چرخه تکاملی تحسین برانگیزترین ابزار اجرای DVD و خالق حد غایت در سرگرمی و لذت به هنگام اجرای فایل های تصویری و صوتی می باشد. این نرم افزار با بهره گیری از تعداد زیادی کنترل كننده قابل تنظیم برای Audio/Video برای ارائه بهترین كیفیت پخش، ارائه شده است.
قابلیت پیشتیبانی از تمامی فرم های صوت و تصویر، 8 کانال خروجی صدا در سینمای خانگی، و صدای فراگیر Surround با قدرت شبیه سازی واقعی، Power DVD را تبدیل به غول ترین Player در میان طرفداران DVD کرده است، با CyberLink Power DVD به عنوان Player بی همتای فیلم های High Definition از تماشای فیلم ها نهایت لذت را خواهیدبرد.

شماری از قابلیت های نرم افزار Cyberlink PowerDVD Ultra 10.0 Build 1830:
- بالاترین کیفیت فیلم را در Blue ray disks ,HD-DVD نظاره گر باشید
- تکنولوژی صدای 7.1 در سینمای خانگی و صدای Hi-def Dolby digital Plus به همراه DTS-HD با صدایی استثنایی و بی نظیر گوش های شما را به رقص وا خواهد داشت!
- فایل های تصویری سازگار با آخرین فناوری کارت های گرافیکی هستند که لذت تماشای فیلم را برای شما معنی می کنند
- HD-DVD و دیسکهای Blue Ray جزء خصوصیات نو به حساب می آیند که با به تصویرکشیدن عکس هایی با جزئیات دقیق تر از ابزارهای برگ برنده این نرم افزار می باشند
- قابلیت دسترسی به محتوای فیلم توسط گزینه های IHD,BD-J
- کنترل کننده های پیشرفته و امکانات هوشمند پخش DVD
- سازگاری شتاب دهنده گرافیکی نرم افزار با پردازنده های گرافیکی ATI, NVIDIA, Intel
- پشتیبانی از آخرین فرمت های روز نظیر WAV-HD, HD MPEG2, H264
- پیشتیبانی از نمایشگرهای Wide screen
- فناوری iHD ,BD-J شما را به دنیای داده‌های آنلاین،بازی ها و دیگر امکانات موجود بر روی دیسک می برد
- دارای قدرت Navigation متناسب با نسل آینده، یک منو پر از گزینه های ریز و درشت و قابلیت پخش دوباره فیلم از نقطه خاموش شدن (Film Bookmark)
- فناوری Zooming برای غرق كردن شما در اعماق فیلم
- از پخش همزمان نقطه نظرات کارگردان و عوامل فیلم حین اجرای فیلم به صورت تصویر در تصویر لذت ببرید
- تکنولوژی High Definition Audio و پخش ناب ترین کیفیت صداها با پشتیبانی از DTS-HD, True- HD, Dolby Digital
- صدای Surround با امکان 8کاناله، حد نهایت صدا را در سینمای خانگی با 7.1 کانال دالبی دیجیتال 5.1,EX کانال DTS تجربه کنید
- اعمال افکت های پیشرفته بر روی صدا، لمس کیفیت صدای Surround بوسیله سیستم های صوتی، هدفون و یا رایانه های قابل حمل با تکنولوژی ارائه شده توسط Cyberlink, DTS, Dolby
- پخش مجدد دیالوگ با فناوری Auto dialog looping، حتی یک کلمه را هم جا نیندازید
- به دقت بخوانید - قابلیت جابه جا کردن زیرنویس
- تنظم زمان پخش فیلم بر روی laptop با تنظیم خودکار سرعت اجرای فیلم جهت حفظ باطری
- Free style control's انتخاب از میان 5 حالت UI، دارای انواع skin ورنگ
- دارای آخرین استانداردهای حفاظت محتوای داده ها مثل CPRM, VCPS
- تکنولوژی پیشرفته CLEV2 جهت بهتر دیدن تصاویر و رنگ ها
- و ...
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 123 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

مسيريابی رايگان نوكيا توسط Ovi Maps v3.0

همانگونه كه ميدانيد بهترين و دقيق ترين برنامه براي GPS موبايل كه با دقيت بسيار بالايي درست شده است. نرم افزار نوكيا Ovi Maps ميباشد. اين نرم افزار بر روي سيستم عامل سیمبیان ورژن 3 و 5 قابل نصب ميباشد. و با نصب آن بر روي گوشي خود ميتوان لذت واقعه اي جستجو و مكان يابي را ببريد. نقشه های Ovi با مسيريابی رايگان مخصوص خودرو و عابر پياده برای بسياری از گوشی های نوکيا آماده ارائه است. سازگاری تلفن خود را با جديدترين نقشه های Ovi بررسی کرده و هم اکنون آن را دانلود کنيد. نقشه های Ovi مرتباً در حال پيشرفت است، بنابراين به خاطر داشته باشيد که برای در اختيار داشتن جديدترين قابليت ها، جديدترين نسخه را دانلود کنيد. با استفاده از برنامه Software Update روی گوشی شما، اين کار راحت است. نقشه های Ovi شما را به محل مورد نظرتان می رساند و آنچه را که می خواهيد به شما نشان می دهد. اين کارها توسط نقشه های هدايت کننده مربوط به بيش از 70 کشور جهان انجام می شود. به روز رسانی های نقشه ها به صورت رايگان از طريق Nokia Ovi Suite (رايانه شخصی) و Map Loader (مکينتاش) در دسترس هستند.
این نرم افزار بر روی تمامي گوشی های نوكيا ورژن 3 و 5 قابل اجرا ميباشد.


دانلود نوکیا سری 60 ورژن 3 -  لينک دانلود مستقيم  (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

دانلود نوکیا سری 60 ورژن 5 -  لينک دانلود مستقيم  (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com


براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فيل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip ميباشد. لذا بعد از دريافت فيل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث يا کابل و يا دستگاه کارت ريدر برروي گوشي موبايل خود Install نماييد.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري
بازي کامپيوتري جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي

بالاخره نسخه PC  بازي جام جهاني هم منتشر شد، البته هر چند بصورت غير رسمي! قبل از شروع جام جهاني نسخه PSP و PS3 جام جهاني را شرکت EA Sport ارائه داده بود اما نسخه PC هنوز منتشر نشده بود، تا اينکه نسخه غير رسمي آن بالاخره منتشر شد. براي اجراي اين بازي نياز داريد که حتما بازي FIFA 2010 شرکت Ea Sport روي کامپيوتر شما نصب شده باشد. بعد از دانلود (از طريق لينکهاي زير) فايلها را از حالت فشرده خارج کنيد، سپس مطابق دستور العملي که در داخل فايل text قرار دارد، اقدام کنيد.
ضمنا اگر دنبال نسخه PSP هستيد به من ايميل بزنيد  تا لينک هايش را براتون بفرستم (mobin_s2004@yahoo.com).
 

لينکهاي دانلود

FIFA.World.Cup.South.Africa.2010.part01.rar 
FIFA.World.Cup.South.Africa.2010.part02.rar 
FIFA.World.Cup.South.Africa.2010.part03.rar 
FIFA.World.Cup.South.Africa.2010.part04.rar 
FIFA.World.Cup.South.Africa.2010.part05.rar 
FIFA.World.Cup.South.Africa.2010.part06.rar 
FIFA.World.Cup.South.Africa.2010.part07.rar 
FIFA.World.Cup.South.Africa.2010.part08.rar 
FIFA.World.Cup.South.Africa.2010.part09.rar 
FIFA.World.Cup.South.Africa.2010.part10.rar 
FIFA.World.Cup.South.Africa.2010.part11.rar 
FIFA.World.Cup.South.Africa.2010.part12.rar 
FIFA.World.Cup.South.Africa.2010.part13.rar 
FIFA.World.Cup.South.Africa.2010.part14.rar 
FIFA.World.Cup.South.Africa.2010.part15.rar 
FIFA.World.Cup.South.Africa.2010.part16.rar 
FIFA.World.Cup.South.Africa.2010.part17.rar 
FIFA.World.Cup.South.Africa.2010.part18.rar 
FIFA.World.Cup.South.Africa.2010.part19.rar 
FIFA.World.Cup.South.Africa.2010.part20.rar 
FIFA.World.Cup.South.Africa.2010.part21.rar

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالي نويسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

سرنشینان صندلی عقب!

رئیس پلیس راهور کشور:
سوار کردن بیش از دو سرنشین در صندلی عقب ممنوع نیست!

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

پيامبر (ص) و امام حسين (ع)

از ولادت حسين بن على (عليه السلام) كه در سال چهارم هجرت بود تا رحلت رسول الله (صل الله عليه و آله و سلم) كه شش سال و چند ماه بعد اتفاق افتاد, مردم از اظهار محبت و لطفى كه پيامبر راستين اسلام (صل الله عليه و آله و سلم) درباره حسين (عليه السلام) ابراز ميداشت , به بزرگوارى و مقام شامخ پيشواى سوم آگاه شدند.
سلمان فارسى ميگويد: ديدم كه رسول خدا (صل الله عليه و آله و سلم) حسين (عليه السلام) را بر زانوى خويش نهاده او را مي بوسيد وميفرمود: تو بزرگوار و پسر بزرگوار و پدر بزرگوارانى , تو امام و پسر امام و پدر امامان هستى , تو حجت خدا و پسر حجت خدا و پدر حجتهاى خدايى كه نه نفرند و خاتم ايشان ,قائم ايشان (امام زمان عج ) ميباشد.(1)
انس بن مالك روايت ميكند: وقتى از پيامبر پرسيدند كدام يك از اهل بيت خود را بيشتر دوست ميدارى , فرمود: حسن و حسين را, (2) بارها رسول گرامى حسن (عليه السلام) و حسين (عليه السلام) را به سينه ميفشرد وآنان را ميبوييد و مي بوسيد.(3)
ابوهريره كه از مزدوران معاويه و از دشمنان خاندان امامت است , در عين حال اعتراف ميكند كه : رسول اكرم را ديدم كه حسن و حسين را بر شانه هاى خويش نشانده بود و به سوى ماميآمد, وقتى به ما رسيد فرمود هر كس اين دو فرزندم را دوست بدارد مرا دوست داشته , و هر كه با آنان دشمنى ورزد با من دشمنى نموده است .(4)
عاليترين , صميمي ترين و گوياترين رابطه معنوى و ملكوتى بين پيامبر و حسين را ميتوان در اين جمله رسول گرامى اسلام (صل الله عليه و آله و سلم) خواند كه فرمود: حسين از من و من ازحسينم .(5)

--------------
(1) مقتل خوارزمى , ج 1, ص 146 - كمال الدين صدوق , ص 152.
(2) سنن ترمذى , ج 5, ص 323.
(3) ذخائر العقبى , ص 122.
(4) الاصابه , ج 11, ص 30.
(5) سنن ترمذى , ج 5, ص 324 - در اين قسمت رواياتى كه در كتابهاى اهل تسنن آمده است نقل شد تا براى آنها هم سنديت داشته باشد.
 

 

 

داستانک
mobini1386@yahoo.com

خميني

خبر را که شنید، خیلی ناراحت شد؛ گفت: «یک نفر برود سفارت شوروی تلافی کند!» مانده بودند چه بگویند! گفت: «اگر نمی‌روید خودم می‌روم!» گفتند: «نه حاج آقا! می‌رویم!» و بالاخره یک نفر را فرستادند....
به نگهبان سفارتخانه گفت: «از طرف حضرت امام آمده‌ام. می‌خواهم جناب سفیر را ببینم!» نگهبان جا خورد: «این وقت شب؟!...» و رفت سفیر را از خواب بیدار کرد. سفیر که آمد، پرسید: «پیامتون چیه؟!» مرد، سیلی محکمی توی صورت سفیر زد: «تلافی آن سیلی که توی گوش سفیر ما در شوروی زدید!»
(منبع: کتاب روایت نزدیک)

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

2241- ۴دوست صمیمی دارم:حسرت،غم،ماتم،تنهایی، بهشون سفارش کردم تحویلت نگیرن! (8878-0912)

2242- اگه یه روز یه شاپرک .. تو خونتون کشید سرک .. یه خورده یاد من بیفت .. نگو ولش کن به درک (4435-0935)

2243- اگر چه روز من و روزگار مىگذرد/دلم خوش است که با ياد يار مىگذرد/چقدر خاطره انگيز و شاد و رويايى است/قطار عمر که در انتظار مىگذرد (2237-0914)

2244- الاطلیعه ی کوثر سفر بس است بیا/غروب غربت مادر؛سفر بس است بیا/بیا که چشم به راهت نشسته خاک بقیع/به جان علی و فاطمه دیگر بس است بیا (2237-0914)

2245- امیدآنکه لیاقت رحمتی ازالطاف رحمةاللعالمین راداشته باشیم واین روز رابه یادش گناه نکنیم (8878-0912)

2246- براى پى بردن به ارزش يك دوست فقط بايد آن را از دست بدهى! (4435-0935)

2247- بشكست اگر دل من به فداى چشم مستت/سر خم مى سلامت؛شكند اگر سبويى (2237-0914)

2248- ترجیح میدهم باکفش هایم راه بروم وبه خدا فکرکنم تااینکه درمسجد بنشینم وبه کفش هایم فکرکنم. شهیددکترعلی شریعتی(8878-0912)

2249- جلوه حق،عندليبان راغزلخوان ميكند/نام�مهدى� صدهزاران درد درمان ميكند/مدعى گويد كه بايك گل نميگردد بهار/ما گلى داريم دنيا راگلستان ميكند (2237-0914)

2250- چه دير ميفهميم زندگى همان روزهايى بود كه زود سپرى شدنش را آرزو ميكرديم (6065-0918)

2251- خواب ديدم كه تو بى واهمه برميگردى/مانده چشمان تو برعلقمه برمیگردی/گل زهرا؛همه عمر بر اين اميدم/به تقاص فدک فاطمه برمیگردی (2237-0914)

2252- در ديار ما كه هركالا به هرجا درهم است، خوب و بد،معيوب و سالم، زشت و زيبا درهم است. گرخريدارى كند، كالاى خوب ازبد جدا
باتشرگويد فروشنده: كه آقا درهم است! مهدیا! ياران خوبت رامكن از بد جدا روسياه و روسفيدش،جان مهدى درهم است. تعجيل درفرج مولاصلوات التماس دعا (2237-0914)

2253- دلم عجيب گرفته است مثل سابق نيست/زمين برای ظهورت هنوزلايق نيست/مگر نه سيصد واندى سوار در راهند/چرا خبر زيكيشان دراين دقايق نيست (2237-0914)

2254- دلهای پاك هرگزخطا نميكنند،سادگی ميكنندو امروزسادگی پاكترين خطای دنياست (8878-0912)

2255- زندگى بافتن يك قاليست، نه همان نقش و نگارى كه خودت مىخواهى! نقشه را اوست كه تعيين كرده، تو در اين بين فقط مىبافى، نقشه را خوب ببين ... نكند آخر كار، قالى زندگيت را نخرند!!! (6471-0916)

2256- زندگی آنقدر ابدی نيست كه هر روز بتوان مهربان بودن را به فردا انداخت. (4435-0935)

2257- شادبودن هنراست... بشکفد باردگرلالۂ رنگین مراد، غنچۂ سرخ فروبستۂ دل بازشود، من نگویم که بهاری که گذشت،آیدباز، روزگاری که بسرآمده آغازشود... روزگاردگری هست و بهاران دگر. (8878-0912)

2258- گاهی گمان نمیکنی و میشود/گاهی نمی شود که نمی شود * گاهی هزار دوره دعا بی اجابتست/گاهی نگفته قرعه بنام تو می شود... (9160-0912)

2259- قاصدك! شعرمرا از بركن، برو ان گوشه باغ، پيش ان نرگس مست، و بخوان در گوشش و بگو باور كن، يك نفر ياد تو را دمى از دل نبرد(4435-0935)

2260- عادت ماست که بي باده و مي مست شويم... فارق از ميکده و هرچه در آنست شويم... عادت ماست که با اهل وفا يار شويم... رشته زلف بگيريم و گرفتار شويم... (4991-0936)

شماره براي ارسال مسيج: 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

زمان در انتظار انقلابی بزرگ است

هنوز پس از چهارده قرن، صدایت را می شنوم
صدای روشنت را، از پس دیوارهای قرون
صدای ضجه بت ها را، که می شکستی شان
و صدای انسانیت را، که با تو نفسی تازه یافته بود و از زیر گورهای جهالت و خروارها خاک تعصب و بی ریشگی به سمت آسمان وحی پلک می گشود و حقیقت انسان را مشاهده می نمود.
صدایت را می شنوم که بر پیکر صخره های سنگی موهوم و بت های جاهلی لرزه افکنده.
هنوز نسیم پیامت می وزد که آتش نمرودیان را خاموش ساخت و طرحی از گلستان حقیقت انداخت.
از حرا پایین بیا و «قولوا لااله الاالله تفلحوا» را دوباره فریادکن؛
تا زمین زیر گام هایت دوباره جان بگیرد تا این بار، عصر منجمد آهن و ابررایانه و موشک، در برابر خورشید نگاه تو ذوب شود؛ تا لات و عزی های نوپدید، جاودانگی پیام تو را باور کنند و در خود فرو ریزند.
صدایت را هنوز می شنوم؛
دوباره بیا و از شکستن بگو و از ساختن
از عطر بال جبرئیل بگو و از وحی
از پرواز بگو و از رسیدن
از عشق بگو و از لاهوت
از ملکوت
...
زمان در انتظار انقلابی بزرگ است و به دنبال آن انقلابی بزرگ،
که پس از چهارده قرن غفلت و دلواپسی، لابه لای همه هیاهوهای مدرن
از تو می گوید، از عشق، از انسان، از خدا
او می آید تا انسانیت، نفسی دوباره یابد و بار دیگر انسان خفته در زیر خروارها جهل و تعصب رها شود از خود
هنوز از پس دیوار قرون، صدایت را می شنوم
و صدای او را که صدای توست؛ که سرشار از عطر خوش وحی است؛ که مژده آمدنش را خود داده ای
او که پیام آشنای حرا را، دوباره در جان مان جلا می بخشد
اینک در سایه سار نامت ایستاده ایم و بعثت را دوباره فریاد می کشیم
و از دوردست، چشم براه غبار سواری هستیم که می آید
از حرای غیبت، و پرچم سبز توحید بر دوش
او می آید و زمین زیر گام هایش جانی دوباره می گیرد....

 

 

داستان هايي از تاريخ ايران
yasamin-atashi.persianblog.ir

ایرانم ایرانم یارانم...

آنگاه که شمشیر پلید و اهریمنی خائنین پشت فرمانروای بزرگ تاریخ ایران را شکافت و شیرمرد کشورمان نادرشاه افشار را به زانو انداخت، نادر با دست خون آلود خویش مشتی خاک به دست گرفت و گفت خاک ایران نادرها دارد ... فیلسوف خردمند کشورمان ارد بزرگ می گوید : کجا دلبری زیباتر از "ایران" سراغ دارید ؟ معشوقی که هزاران هزار پیکر عاشق در زیر پایش، تن به خاک کشیده اند .
آنگاه که نانجیبان خواستند سر نادرشاه افشار منجی ایران در هنگامه تاراج کشور را از تن جدا کنند او با صدای نحیف می گفت ایرانم ایرانم یارانم...

ياسمين آتشي

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

 

دلتنگم..

 امروز هم کسی اگر صدايم کرد
بگو خانه نيست
بگو رفته است شمال
می خواهم به جنوب بينديشم
جنوب ترین جنوبها. شاید که هرم آفتابش استخوانهای این شب زده فسرده را گرم کند.
می خواهم به آن پرنده خيس، به آن پرنده خسته
به خودم بينديشم
گاهی اوقات مجبورم حقيقتی را پس گريه های بی وقفه ام پنهان کنم
همين خوب است
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دلتنگم...
.دلتنگ ازوند کنار..طلائیه..شلمچه

epelak.blogfa.com


 

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

براي شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد
 و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الطلاق آيات: 12 محل نزول: مدینه
 
أَسْكِنُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ سَكَنتُم مِّن وُجْدِكُمْ وَلَا تُضَارُّوهُنَّ لِتُضَيِّقُوا عَلَيْهِنَّ وَإِن كُنَّ أُولَاتِ حَمْلٍ فَأَنفِقُوا عَلَيْهِنَّ حَتَّى يَضَعْنَ حَمْلَهُنَّ فَإِنْ أَرْضَعْنَ لَكُمْ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ وَأْتَمِرُوا بَيْنَكُم بِمَعْرُوفٍ وَإِن تَعَاسَرْتُمْ فَسَتُرْضِعُ لَهُ أُخْرَى 7 لِيُنفِقْ ذُو سَعَةٍ مِّن سَعَتِهِ وَمَن قُدِرَ عَلَيْهِ رِزْقُهُ فَلْيُنفِقْ مِمَّا آتَاهُ اللَّهُ لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا مَا آتَاهَا سَيَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ يُسْرًا 8 وَكَأَيِّن مِّن قَرْيَةٍ عَتَتْ عَنْ أَمْرِ رَبِّهَا وَرُسُلِهِ فَحَاسَبْنَاهَا حِسَابًا شَدِيدًا وَعَذَّبْنَاهَا عَذَابًا نُّكْرًا 9 فَذَاقَتْ وَبَالَ أَمْرِهَا وَكَانَ عَاقِبَةُ أَمْرِهَا خُسْرًا 10 أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ عَذَابًا شَدِيدًا فَاتَّقُوا اللَّهَ يَا أُوْلِي الْأَلْبَابِ الَّذِينَ آمَنُوا قَدْ أَنزَلَ اللَّهُ إِلَيْكُمْ ذِكْرًا 11 رَّسُولًا يَتْلُو عَلَيْكُمْ آيَاتِ اللَّهِ مُبَيِّنَاتٍ لِّيُخْرِجَ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَمَن يُؤْمِن بِاللَّهِ وَيَعْمَلْ صَالِحًا يُدْخِلْهُ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا قَدْ أَحْسَنَ اللَّهُ لَهُ رِزْقًا 12

 

ترجمه فارسي مکارم

آنان كه امكانات وسيعى دارند، بايد از امكانات وسيع خود انفاق كنند و آنها كه تنگدستند، از آنچه كه خدا به آنها داده انفاق نمايند; خداوند هيچ كس را جز به مقدار توانايى كه به او داده تكليف نمى‏كند; خداوند بزودى بعد از سختيها آسانى قرار مى‏دهد! «7» چه بسيار شهرها و آباديها كه اهل آن از فرمان خدا و رسولانش سرپيچى كردند و ما بشدت به حسابشان رسيديم و به مجازات كم‏نظيرى گرفتار ساختيم! «8» آنها آثار سوء كار خود را چشيدند; و عاقبت كارشان خسران بود! «9» خداوند عذاب سختى براى آنها فراهم ساخته; پس از (مخالفت فرمان) خدا بپرهيزيد اى خردمندانى كه ايمان آورده‏ايد! (زيرا) خداوند چيزى كه مايه تذكر است بر شما نازل كرده; «10» رسولى به سوى شما فرستاده كه آيات روشن خدا را بر شما تلاوت مى‏كند تا كسانى را كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام داده‏اند، از تاريكيها بسوى نور خارج سازد! و هر كس به خدا ايمان آورده و اعمال صالح انجام دهد، او را در باغهايى از بهشت وارد سازد كه از زير (درختانش) نهرها جارى است، جاودانه در آن مى‏مانند، و خداوند روزى نيكويى براى او قرار داده است! «11» خداوند همان كسى است كه هفت آسمان را آفريد، و از زمين نيز همانند آنها را; فرمان او در ميان آنها پيوسته فرود مى‏آيد تا بدانيد خداوند بر هر چيز تواناست و اينكه علم او به همه چيز احاطه دارد! «12»

آيات امروز را مي توانيد از طريق اين لينک هم مطالعه کنيد


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پيمان خداست بر خلق او و براي شخص مسلمان شايسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آيه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

elnaznaghdi69
 

چند جمله ی خواندنی :
1- انسان می تواند به کمک اراده ی خود مسیر زندگیش را تغییر دهد.و به سوی هدفی شریفتر و عالی تر و با شکوه تر پیش برود.
2- مردان بزرگ کم می گویند و بسیار می کوشند.
3- آنچه شما را می آزارد مشکل درونیتان است که تنها شمایید که می توانید آن را اصلاح کنید.
4- اگر خداوند آرزویی را در دلتان انداخت بدانید که توان بدست آوردن آن را در شما دیده است.

 

 

setayesh_new

حکمت روزگار

اسمش فلمينگ بود . کشاورز اسکاتلندي فقيري بود. يک روز که براي تهيه معيشت خانواده بيرون رفت، صداي فرياد کمکي شنيد که از باتلاق نزديک خانه مي آمد. وسايلشو انداخت و به سمت باتلاق دويد.اونجا ، پسر وحشتزده اي رو ديد که تا کمر تو لجن سياه فرو رفته بود و داد ميزد و کمک مي خواست. فلمينگ کشاورز ، پسربچه رو از مرگ تدريجي و وحشتناک نجات داد.
روز بعد، يک کالسکه تجملاتي در محوطه کوچک کشاورز ايستاد.نجيب زاده اي با لباسهاي فاخر از کالسکه بيرون آمد و گفت پدر پسري هست که فلمينگ نجاتش داد.
نجيب زاده گفت: ميخواهم ازتوتشکر کنم، شما زندگي پسرم را نجات داديد.
کشاورز اسکاتلندي گفت: براي کاري که انجام دادم چيزي نمي خوام و پيشنهادش رو رد کرد.
در همون لحظه، پسر کشاورز از در کلبه رعيتي بيرون اومد. نجيب زاده پرسيد: اين پسر شماست؟ کشاورز با غرور جواب داد بله." من پيشنهادي دارم.اجازه بدين پسرتون رو با خودم ببرم و تحصيلات خوب يادش بدم.اگر پسربچه ،مثل پدرش باشه، درآينده مردي ميشه که ميتونين بهش افتخار کنين" و کشاورز قبول کرد.
بعدها، پسر فلمينگ کشاورز، از مدرسه پزشکي سنت ماري لندن فارغ التحصيل شد و در سراسر جهان به الکساندر فلمينگ کاشف پني سيلين معروف شد.
سالها بعد ، پسر مرد نجيب زاده دچار بيماري ذات الريه شد. چه چيزي نجاتش داد؟ پني سيلين. اسم پسر نجيب زاده چه بود؟ وينستون چرچيل

 

 

ali_laila_live

افشای خیانت اوباما به همسرش

روزنامه آمریکایی «تاب لوید» که تاکنون بارها و بارها رسوایی‌های اخلاقی و جنسی چهره های سرشناس آمریکا و دیگر کشورهای جهان را برملا کرده، در شماره اخیر خود فاش کرد که «باراک اوباما» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا نیز به همسرش خیانت کرده است.
«تاب لوید» در این باره نوشت: «باراک اوباما» حدود دو سال پیش، یعنی زمانی که عضو مجلس سنای آمریکا بود، به همسرش خیانت کرد و با خانم «ویرا پیکر» که از اعضای ستاد انتخاباتیش بوده و در جمع آوری کمک مالی برای تبلیغات انتخاباتی «اوباما» تلاش بسیار زیادی کرد، در یکی از هتل‌های شهر واشنگتن هم بستر شد.
این روزنامه آمریکایی همچنین با ادعای اینکه تعدادی عکس و تصاویر ویدئویی از این مسأله در اختیار دارد، افزود: این اتفاق مربوط به سال 2008 میلادی یعنی حدود دو سال پیش است.
در همین حال گفته می‌شود پایگاه اینترنتی این روزنامه پس از قرار دادن این خبر بر روی صفحه خود، بلافاصله به دلایل نامعلوم و اعلام نشده‌ای فیلتر شد. این روزنامه سال‌ها پیش ماجرای رسوایی اخلاقی «بیل کلینتون» رئیس جمهور پیشین آمریکا با «مونیکا ولوینسکی» را نیز فاش کرد.

 

 

shortcut_dubai

املاک خانواده هاشمی رفسنجانی در دبي

ياسررفسنجانی سهامدار اصلی هتل "دوسيت" دبي (Dusit Thani Dubai) است که يکی از لوکس ترين هتل های دبي به شمار می رود. اين هتل گران ترين و مجهزترين هتل دبي شناخته می شود و همواره پراز مشتريان ثروتمند اروپائی، آمريکائی و عرب است.
ياسر رفسنجانی همچنين سهامدار عمده ويلاهای سواحل "جميره" است که ازگران ترين ويلاها در دبي به شمار می رود و عمدتا در اختيار اروپائی ها و آمريکائی هاست. اين ويلاها برای کارشناسان و تجار دبي ساخته شده و هرکس آنها را بخرد از دولت دبي ويزای اقامت دائم دريافت می کند. قيمت هر ويلا از ۴۷۰ هزار دلار به بالاست. برخی از ويلاهای اين مجموعه بيش از دو ميليون دلار ارزش دارد. جمع ثروت ياسر هاشمی در هتل دوسيت و ويلاهای سواحل جميره دويست ميليون دلار برآورد می شود. که به پول ايران می شود صدوشصت ميليارد تومان در آينده راجع به املاک خانواده رفسنجانی در بخش نفت و ساختمان صحبت خواهيم کرد.

 

 

p_e_67

خواهم آمد

ضعیف بودم، کوچک. دستانت بزرگ بود، محکم. بلندم می کرد، بالا. سبک بودم، کودک.
گرمی دستانت همیشه آخرین امیدم بود، امید. که می بایست خود به ایستم، گر نشد، آن دستان مرا باز می ایستاند، باز. آنچنانکه کوچکی رفت و ضعیفی رفت، هم.
مهر دستانت همیشه آخرین عشقم بود، عشق. که می بایست زنده باشم، گر نشد، آن دستان مرا باز میگرداند، باز. آنچنانکه سبکی رفت و کودکی رفت، هم.
دستانت، دستانت بزرگ بود، محکم، هم برای من، هم برای خلقی دگر.
اکنون که نیستی بگو: که چه کردی دگر؟
چراغ خانه ها را روشن کردی، نور. خانواده ها را خندان کردی، لب. زندگی ها را ساختی، زیبا.
اکنون که نیستی بگو: چه کس خواهد کرد در پس تو، دگر ؟
سخن توست یادگارم ، به زر: مرد باش، ببخش، انفاق کن، انفاق. حق باش، بجو، یار باش یار.
همیشه دوست خواهم داشت، انسان را، حیوان را، گیاه را، آب و خاک و خارا سنگ را. دوست خواهم داشت طبیعت را.
همیشه مرد احترام خواهم بود، همیشه خنده خواهم کرد، همیشه به گرمی خواهم گفت، همیشه صبر خواهم کرد، صبر.
***
خدا خواهد که شاید روزی اینک، محکم وگرم باشد، گرم. بزرگ و مهر باشد، مهر. خدا خواهد که شاید روزی اینک، باشد برای تو، هم برای خلقی دگر: روشن شو روشن، خندان شو خندان، زیبا شو زیبا. که من هم یاد خواهم داد، به روزی دیگر، یادگارم را.
آری یادگار تو، یادگار من. یادگارم از تو در دل، خورشید است، خورشید. پدر، دوستت دارم، دوست. خواهم آمد، دیر یا زود. دوباره بر آن دستان بوسه خواهم زد، بوسه. خواهم آمد، دیر یا زود.

آرش خارابی، 27 اسفند 1388، تورنتو

 

 

moharram_1427

ولادت عشق

از تو ما را حديثي در سينه هست و غمي جانکاه بر دل، که شوق انگيزترين حوادث،غرورآفرين ترين وقايع، شادي آورترين اتفاقات، شيرين ترين گفتارها و نغزترين رفتارها توان اين که خنده اي بر لبان ما بنشاند در خود نمي بيند.
مگر نه با ولادت تو، عشق متولد شد، رشادت رشد کرد، شهامت رنگ گرفت، ايثار معنا؛ شهادت، قداست؛ و خون، آبرو گرفت؟
مگر نه با ولادت تو، زلال ترين تقوا از چشمه سار وجود جوشيد؟ مگر نه با ولادت تو "موج"، موجوديت يافت؟
مگر نه اين که "نسيم" با تولد تو متولد شد و مگر نه "صاعقه" اولين نگاه تو در گهواره بود و مگر نه "عشق" در کلاس تو، درس مي خواند و مگر نه "ايثار" به تو مقروض شد و مگر نه "آفرينش" از روح تو جان گرفت؟
پس چرا ما خبر "ولادت" تو را هم که مي شنويم، بغض گلويمان را مي فشرد؟
پس چرا ما در روز ولادت تو نيز اشک، پهناي صورتمان را فرا مي گيرد؟
از تو ما را حديثي در سينه است و غمي جانکاه بر دل؛ همان غمي که دل آدم را شکست و ياد تواش گرياند.
پيامبر، آنگاه که تو پا به عرصه ظهور نهادي، گلويت را بوييد و اشک دلش، بوسه را بر گلوي تو طراوتي ديگر بخشيد.
همان حديث که توان از تن علي ربود و بر بيابانش ايستاند و ناله اش را به آسمان رساند که:
"ههنا مناخ رکابهم و موضع رحالهم و ههنا مهراق دمائهم فتية من آل محمد..."
اينجاست قتلگاه حسين، خون عزيزان محمد بر پيشاني اين خاک جاودانه مي شود. همين جا کاروان عشق درنگ مي کند و بار بر زمين مي نهد، وادي معاشقه اينجاست. همينجاست که پيامبران و فرشتگان صف در صف، گوش به راز و نيازي عارفانه مي سپرند.
اين جاست که فرياد خون آلودِ" الهي رضاً برضاک" سينه آسمان را مي شکافد و بر رضايت خداوند، چنگ مي زند و آسمان از اين درد مي شکند و زمين بر خود مي پيچد.
آري، از تو ما را حديثي در سينه هست و غمي جانکاه بر دل و رسالتي سنگين بر پشت. تو اگر چه قرآن مجسمي و هر بطن وجود و شخصيت تو را بطني است و آن را بطني ديگر تا لايتناهي و اگرچه اوج پرواز والاترين انسان، حضيض - پايين ترين- شناخت تو را درنمي يابد.
و هر چند تو برتري از آنچه ما مي انديشيم و آن صفات که تو را متصف مي کنيم و اگر چه تو زينت بخش صفاتي، و اگرچه يادمان نرفته است آن کلام را که در قيامت والاترين مؤمنين در تب و تاب ديدار خداوندي مي سوزند و از او تقاضاي ديدار مي کنند؛ برقي مي درخشد و نوري متجلي مي شود که همگان را ساليان دراز بي خويش و بي هوش مي کند و وقتي خود را مي يابند و به هوش مي آيند، عاجزانه از خدا مي پرسند که اين تو بودي؟ و پاسخ مي شوند که اين يک تجلي از چهره حسين بود؛ جلوه اي از رخ اباعبدالله، يک نيم نگاه ثارالله... و قلم را هرگز توان شرح اين ديدار نيست... وليکن ما را فقط ياراي ديدن ظواهر است و همين و تا همين حد، آتش به خرمن وجودمان افکنده است و دل هاي ناقابلمان را پروانه آن شمع جاودانه کرده است.
ما که ظرفيت دريا نداريم، همان قطره مان که در گلو چکانده اي، حيات و زندگيمان بخشيده است.
ما در اين کاروانسراي دنيا از آن جهت تنفس مي کنيم که تو در آن درنگ کرده اي.
ما بر خاکي سجده مي کنيم که پاي تو بر آن نشسته و خون تو بر آن چکيده است. ما همچنان که ساده ترين نيازمان؛ آب نوشيدن را، به ياد تو مرتفع مي کنيم، احساسمان، انديشه مان، مرگمان، حياتمان، سلوکمان، قياممان، همه و همه رنگ از تو مي گيرند و معنا از تو مي يابند.
بر مظلوميت جوانانمان از آن خرسنديم که مظلوميت تو را تداعي مي کنند. جوانانمان را به يادواره علي اکبر تو به ميدان فرستاديم.
و خون را از آن جهت ارج مي نهيم که تو -ثارالله- به خدايت اتصالش بخشيده اي و آوارگي زنان و کودکانمان را از آن روي تاب مي آوريم که گوشه اي از آن همه درد و رنج تو را بشناسيم. ما هر چه خون به يادواره تو داده ايم و آنچه به دست آورده ايم، از دست هاي مبارک تو گرفته ايم و بر همين اساس ما گشتيم، جستجو کرده يم، زيرورو کرديم، و ارزشمندترين گلستان جامعه و عطرآگين ترين مجموعه گل را -به اعتقاد باغبان بزرگوار- آن ستون ها را که استواري جامعه در گروي وجودشان است- به اعتقاد بنيانگذار- زيباترين، خالص ترين، مؤمن ترين، ايثارگرترين جوانانمان را -به اعتقاد مربي- جدا کرديم، ممتاز نموديم و روز تولد تو را به ايشان اختصاص داديم و جز اينان، چه گروهي را شايستگي اين منزلت بود؟
يا اباعبدالله! بابي انت و امي يابن الزهراء!
آتش عشق را در دل کودکان و جوانانمان جاودانگي بخش!
و هديه هاي اين امت را که بر اساس آيه "لن تنالواالبرحتي تنفقوا مما تحبون"؛ معشوق هاي خويش را فداي تو کردند، به پيشگاهت بپذير.

سيد مهدي شجاعي

 

 

alirezamajidi

قهرمانی اسپانیا در جام جهانی،
شرکت توشیبا را با بحران مواجه کرد!

«یک لپ‌تاپ با پردازنده Core i5 یا یک تلویزیون توشیبا بخرید، اگر کشورتان قهرمان جام جهانی شد، پولتان را پس بگیرید.»
این متن آگهی‌ای بود که توشیبا، در آلمان، انگلستان، پرتقال و اسپانیا، پیش از بازی‌های جام جهانی فوتبال منتشر کرده بود.

شاید کارشناسان توشیبا، تصور می‌کردند که تیمی از آمریکای جنوبی قهرمان جام جهانی می‌شود و به همین علت دل و جرأت دادن چنین آگهی‌ سخاوتمندانه‌ای را پیدا کرده بودند، اما حالا که اسپانیا قهرمان شده است، خریداران محصولات این شرکت، پولشان را می‌خواهند!
اما توشیبا هم به همین سادگی پول دست اسپانیایی‌ها نمی‌دهد. چرا که در آگهی‌های منتشرشده با فونت ریزتری نوشته شده بود که خریدارانی که مایل بودند در این طرح شرکت داده شوند، می‌بایستی تا هفدهم ماه ژوئن وارد سایت شرکت می‌شدند و محصول خود را ثبت می‌کردند.
حالا که اسپانیایی‌ها متوجه این راه گریز توشیبا شده‌اند، حس می‌کنند که فریب خورده‌اند و اتحادیه مصرٰف‌کنندگان هم عقیده دارد که نباید چنین ادعای بزرگی مبنی بر بازگرداندن پول، به این صورت ناپیدا مشروط به ثبت آنلاین می‌شد.

منبع

 

 

gognous_azar

بانوی بهار

باز کن پنجره را
خانه مهمان دارد!
کوله باری همه نور
تحفه هایی همه نغز
آمده ازره دور!
چهره چسبانده به پشت شیشه
و نگه می کند از روزنه ی پنجره بانوی بهار!
بازکن پنجره را
و تن را در آغوش بگیر
غرق بوسه سازش
گیسوانش را بگشای به باد
نفسش ره به حقیقت دارد!
پلک خواب آلوده
از روی پلک زمستان بردار
تا ببینی چهره ی دلکش و نیکوی بهار!
بقچه اش پر ز ترنّم هایی است
که خبر می دهد از عشق وامید!

***

بنشین بر لب جوی
گرد رخساره بشوی
و نگه کن بر آب
گوش بر نغمه ی قانون طبیعت بسپار
گل سرخ وگل یاس ، رقص پروانه ی شاد
نغمه ی قمریک و بلبلک رفته ز یاد
سینه ی سرخ و تر غنچه ی بشکفته ز باد
اوج ده شاپرک نازک رنگین خیال!
فصل پرواز فراز آمده بگشا پر و بال
و خدا یک قدمی است!...
قدمی در ره سرسبز طبیعت بگذار
تا ببینی که خدا پشت در خانه ی ماست.

14 /1/89
بابک آذرشب

 

 

mehranmehran28

برای یه نفر خیلی کارها کردم. نپرسید کی و چه کاری !!!خیلی کارها...از توی لجن کشیدمش بیرون...یه لحظه تصور کنید...وقتی میگم توی لجن...یعنی توی لجن...یعنی بوی گندش همه جا رو پر کرده بود. این حرف مال 6 یا 7 سال پیشه.
این کار رو بدون ذره ای چشمداشت انجام دادم.دلم براش سوخت...نپرسید چرا....اما نه....بذارید یه کوچولو براتون بگم تا دلم کمی آروم بشه...
اون بنده خدا بخاطر یه اشتباه به زندان افتاد.خیلی دوندگی کردم تا آوردمش بیرون.اون روزها خیال می کردم مثل یک اسب می دوم .اما حالا فهمیدم که مثل یک الاغ سگ دو میزدم....حتی همسرش ازش جدا شد.
بماند.
5 سال طول کشید تا همه مشکلاتش رو با پشتوانه من و یکی دو نفر دیگه حل کرد.روزی که آزاد شد مثل موش بود.
به زبون میگیم 5 سال .اما 5 سال 1825 روز هست.که یک روزش هم آرامش نداشتم.اما بالاخره گذشت..تمام دادگاه ها و شعبه هاشون رو بلد شدم.فهمیدم کلانتری برای چیه...فهمیدم زیر میزی یعنی چی.!!!
فهمیدم خجالت یعنی چی...فهمیدم بی عاری یعنی چی !!!...و خیلی چیزای دیگه...نپرسید چه چیزایی..توی این وبلاگ از خیلی از اون چیزا نوشتم.
گذشت و گذشت تا به مرور ایام مشکل حل شد و من و اون چند نفر پشتیبان کمی احساس آرامش کردیم. به هر حال...
اون بنده خدا هوایی شد.زیر سرش بلند شد ...خب خدا رو شکر. ما که بخیل نیستیم.بعد از شش هفت سال حالا دیگه تجدید فراش بد نبود. شاید یه جورایی لازم هم بود.انتظار نداشتم منو در جریان تمام مراحل عشق و عاشقیش قرار بده.درست هم نبود.اما انتظار هم نداشتم بهم بگه مگه تو برای من چکار کردی ! به فرض که دو سه تا دادگاه هم اومده باشی.!!!!!!!!!!!!!!!!!

خیلی چیزا رو فهمیده بودم. اما در اون لحظه معنی شاخ درآوردن رو هم فهمیدم.تنها حرفی که زدم این بود: میدونستم بی چشم و رویی.اما نمیدونستم تا این حد...
دیگه باهاش حرفی نزدم.
دیروز روز عقدش بود.
هرچی خونواده اش اصرار کردن که برای مراسم بیا....قبول نکردم و نرفتم.
بگذریم
امیدوارم که هیچ کدوم از شما عزیزان اون روزهایی رو که من گذروندم تجربه نکنید.اینو از خدای بزرگ می خوام .امیدوارم که همیشه سرافراز باشید.

---------------------------------------

یه نفر با اسب از یه بیابونی رد میشد.توی راه دید که یه نفر از شدت خستگی و گرسنگی بیهوش روی ماسه های صحرا افتاده.
کمکش کرد.غذا بهش داد تا سرحال شد.شب با صدای خش خشی از خواب بیدار شد.دید اون یارو داره تمام وسائلش رو و اسبش رو میدزده و می خواد بره.وقتی خواست بره بهش گفت برو...امااین ماجرا رو برای کسی تعریف نکن تا جوانمردی ازبین نره.و اگر کسی نیاز مندی رو دید بهش کمک کنه.
اما من تعریف کردم...
چون خیلی سوختم
(به سفارش یک دوست)

مهران مقدر....زمستان 88

 
 
dust.javan

با پوزش فراوان

با عرض معذرت باید خدمتتون عرض كنم كه بودجه پژوهشی دانشگاه های ایران در سال 89 برابر یك چهارم مجموع بیمه باسن این سه بازیگر هالیوودی است.


جنیفر لوپز=250 میلیون دلار


كیم كارداشیان=120 میلیون دلار


جسیكا بایل=70 میلیون دلار

 

 
soruosh_ghili

خواسته جهاني زنان از همسرانشان

اين دستورات مختص به زوج خاصي نيست; اينها ده چيزي است که تعداد بسيار زيادي از همسران از شوهرانشان مي خواهند. توجه کنيد اينها خواسته هاي آنهاست نه نياز زوحي شان. از لحاظ فردي هرکسي مسئول نياز هاي عاطفي خويش است و بايد آنها را پر کند. اما ما معتقديم 4 نياز روحي اساسي وجود دارد: «نياز به دوست داشتن و دوست داشته شدن»، «نياز به تعلق داشتن»، «نياز به داشتن تصور ذهني خوب از خود» و «نياز به آزادي» و اما خواسته هاي همسرتان از شما :

1) هر روز به او بگوييد که دوستش داريد: هر کسي دوست دارد تاييد شود و بداند که اطرافيان او را دوست دارند. بهترين راه براي تاييد همسرتان (که برايش بسيار مهم است) اينست که خيلي ساده هر روز به او بگوييد دوستش داريد. گاهي دستانش را بفشاريد و اين جمله را زماني که شما را بدرقه ميکند بگوييد.

2 ) درک کردن و بخشش داشتن: روزهايي هست که همسرتان اشتباهاتي انجام دهد و يا کمتر به شما رسيدگي کند. هميشه به خاطر داشته باشيد که هيچ کس کامل نيست. در اين مواقع خواسته همسرتان اين است که او را درک کنيد و او خود را سزاوار بخشش شما مي داند. بدانيد که هيچ رابطه اي بدون بخشش دوام ندارد.

3) گفتگو کنيد: نگذاريد کار به جايي برسد که هيچ حرفي با همسرتان نداشته باشيد درباره بچه ها کارتان و حتي آب و هوا با هم صحبت کنيد.چرا که گفتگو نکردن اولين جرقه هاي يک رابطه سرد است.

4) وقتي براي همسر و فرزندانتان اختصاص دهيد: اين زمان به دست شما محقق مي شود و بايد کيفيت با هم بودن را بالا ببريد يعني تمام طرح ها و برنامه هاي آن روز را به ميل آنها هماهنگ کنيد. فقط خالي کردن برنامه روزانه براي با هم بودن کافي نيست بلکه بايد براي اين زمان برنامه ريزي کنيد و به خود ثابت کنيد که براي عزيزترين هاي زندگي تان عشق و احترام قائليد.

5) بيشتر بگوييد بله به جاي نه : عادت به منفي نگري و مخلفت شما را از عزيزانتان دور ميکند. سعي کنيد در برابر بعضي خواسته ها نه نگوييد. با گفتن همين کلمه ساده «بله» همسرتان را متعجب و خوشحال کنيد.

6) خوب گوش دهيد: همسرتان را با اين مهارت مي توانيد عاشق تر کنيد. همسر شما فقط گوش هاي شما را براي شنيدن نمي خواهد بلکه بايد با قلبتان به او گوش دهيد و او را بفهميد.

7) دلبستگي و مهرباني: چقدر در طول روز به همسرتان مي گوييد لطفا يا متشکرم يا اورا مي بوسيد. متاسفانه بعضي از زوجين فراموش مي کنند با هم مهربان باشند و اين کليد موفقيت را در زندگي از دست مي دهند.

8) بعضي از وظايف خانه و کودک را با هم تقسيم کنيد: يکي از مهمترين دعواهاي زناشويي بر سر همين مسئله جزئي است. خرده کاري هاي خانه و بچه ها تنها مسائل همسرتان نيستند چه خوب است کمي غرور و سبقه خانودگي خود را کنار بگذاريد و با اين کار زندگي شيرين تري داشته باشيد. شايد اوائل سخت باشد اما خود کم کم معجزه اندک

9) اوغات فراغت و برنامه ريزي: اگر همسر شما شاغل است ساعات بيکاري او و اگر همسرتان شاغل نيست خود به او مرخصي دهيد. اين روزها بگذاريد او آزاد باشد و نگران بچه ها، شما، خانه و.. نباشد. بگذاريد در اين اوغات فراغت به خود و خواسته هاي شخصي اش برسد.

10) به او سفارش کنيد و خود نيز مراقب سلامت روحي و جسمي خودتان باشيد : بساري از مردان مراقب سلامتي خود نيستند و اين براي همسرانشان مشکل بوجود مي آورد و اين افراد به سلامتي طرف مقبل هم اهميت نمي دهند ولي بخاطر داشته باشد همسرتان نمي تواند مدام دنبال شما باشد. چرا که او عشق شما و همسر شماست نه مادرتان و خود نياز به توجه دارد; پس به سلامتي خود و او اهميت دهيد.

 

 

star200620071988

چگونه می‌توان از گناه منزجر شد؟

چگونه می‌توان از گناهان گذشته که اکنون توبه کرده‌ایم متنفّر شد. چرا که بسیار اتفاق می‌افتد که انسان از گناه خود پشیمان شده و توبه می‌کند اما حُب و لذت گناه همچنان در دل باقی است بنابر این بعد از گذشت مدتی و بر اثر غفلت و یا فشار روانی و یا احساس نیاز درونی و حتی عادت، دوباره شخص مرتکب آن می‌شود.
براستی چگونه می‌توان از گناه منزجر شد؟
یکی از مشکلات و موانع مهمی که در جهت تحقق توبه‌ی واقعی و ترک گناه وجود دارد، مشکل اصرار بر گناه و عدم وجود اراده‌ی لازم برای ترک آن است. این مشکل خصوصا در مورد کسی که مدتی با گناه انس گرفته، به آن عادت نموده و از آن لذت برده است، نمود بیشتری دارد و به نظر بسیار بعید می‌نماید که چنین فردی بتواند به راحتی و صرفا به دلیل پشیمانی و تصمیم بر ترک از شر آن عمل زشت خلاصی باید و واقعاً موفق به توبه‌ی حقیقی گردد.
برای تحقق توبه‌ی واقعی و ترک کلی گناه، چاره‌ای جز این نیست که انسان در مرحله اول احساسش را نسبت به آن عمل زشت اصلاح نماید، یعنی چنانچه از آن عمل خوشش می‌آید، از آن لذت می‌برد و نسبت به آن تمایل نفسانی دارد، ابتدا - به نحوی که به آن اشاره خواهیم نمود- احساس نفسانی خود را تبدیل به حالت نفرت و انزجار و عدم تمایل نماید؛ که البته اگر ان‌شاء‌ّّّّالله موفق به این تغییر و تحول گردید، در مرحله بعد حتما موفق به اصلاح رفتاری خود خواهد شد. این قاعده ناشی از ملازمه‌ای است که میان هوای نفس انسان و عمل کردن مطابق آن وجود دارد؛ یعنی انسان تنها در صورت تمایل دست به انجام عمل می‌زند و عملی را ترک می‌نماید که نسبت به آن حالت انزجار و نفرت دارد. دولت و سلطنت هوای نفس در انسان به اندازه‌ای قوی می‌باشد که گاهی تا مقام الوهیت اوج می‌گیرد و خدای انسان می‌شود. قرآن کریم در این زمینه اشاره می نماید که کسانی هستند که خدایشان، هوای نفسشان است. در مورد هوای نفس که همان خوش آمدنها و طلبهای نفسانی انسان است، اهل معرفت گفته‌اند: آدمی دو نوع هوای نفس دارد، هوای نفس مثبت و هوای نفس منفی. آنچه در قرآن کریم در روایات اسلامی راجع به مذمت هوای نفس آمده است، مربوط به هوای نفس منفی، یعنی دوست داشتن زشتیها و ضد ارزشها و گناهان است و آنچه که در مورد دوست داشتن خوبیها و محبت خدای متعال و عشق به عبادت و معنویت آمده است، مربوط به هوای نفس مثبت است. البته تعبیر بهتر هوای نفس مثبت همان خواسته‌های فطری متعالی انسانی است.
عرفا اعتقاد دارند که حتی حق تعالی به وسیله هوای نفس اطاعت می‌شود و تا کسی خدای را دوست نداشته باشد عبد و مطیع واقعی او نخواهد بود.1علی علیه‌السلام فرمود اگر دیگران خداوند را از روی طمع و ترس، عبادت می کنند، من او را از روی محبت و دوست داشتن می‌پرستم. در مورد دین هم روایت شده است که آیا دین به جز حُب و بغض است، یعنی دوست داشتن ارزشها و عبادات و نفرت از بدیها، ضد ارزشها، شرک و کفر و امثال آنها.
سرّ آن همه تأکیدی که نسبت به محبت اهل بیت عصمت و طهارت علیه‌السلام در روایات و حتی آیات قرآن کریم شده‌است نیز در این است که تا انسان امام و رهبر خویش را از صمیم قلب دوست ندارد، قادر نخواهد بود حقیقتاً شیعه و پیرو او خصوصا در مسیر پر حادثه‌ی زندگی ایمان و توحیدی باشد و نمی تواند سختی و مرارت دین داری و سلوک را تحمل نماید و از سر دنیا و لذات آن به راحتی بگذرد.
با این بیان روشن می شود که انسان به هر صورت اسیر هوی و خواسته‌ها و طلب و دوست داشتن های خود است و تا زمانی که در جاذبه‌ی محبت کسی و یا لذت عملی قرار دارد، توان رهائی و خلاصی از دولت و سلطنت او را ندارد و یا حداقل بسیار دشوار است.
پس از ذکر این مقدمه و اصل، اکنون در مورد ترک گناه و معالجه‌ی اصرار بر گناه، سوال اساسی این است که به هرحال اگر انسان در جاذبه‌ی عمل زشتی قرار گرفت و خدای ناکرده با تکرار و ادراک لذت از آن، درجات علاقه‌ به آن گناه قوت گرفت و سپس به نحوی پشیمان شد و در مقام ترک آن برآمد، راه علمی و عملی آن چیست و چگونه می‌توان این بیماری روحی را معالجه نمود؟
علی علیه‌السلام فرمود: اگر دیگران خداوند را از روی طمع و ترس، عبادت می کنند، من او را از روی محبت و دوست داشتن می‌پرستم.
اصل اخلاقی مقابله به ضد
مهمترین اصل عمومی‌ای که علمای اخلاق در زمینه معالجه امراض روحی پیشنهاد می‌نمایند، اصل مقابله به ضد است، یعنی به کار بردن ضد هر عمل و صفتی که قصد ترک آن را دارد. البته این اصل اختصاصی به طب الارواح (روانپزشکی و روانشناسی) ندارد و در طب الابدان (پزشکی) نیز از همین روش برای معالجه بیماریهای جسمی استفاده می شود.
در مورد گناه و عمل زشتی که انسان مدتها از آن لذت برده و مطلوب نفس آدمی گردیده است نیز راه اصلی علاج، تبدیل میل، خوش آمدن و لذت بردن نفسانی به حالت نفرت و انزجار و بغض نسبت به آن عمل می باشد؛ یعنی تبدیل نمودن حالت جاذبه به حالت دافعه و از این طریق فراهم نمودن زمینه ترک و جایگزین ساختن آن در جای زمینه انجام. البته تحقق این تبدیل و تحول هم اگر از طریق صحیح آن انجام شود، کاری است کاملا شدنی و ممکن و حتی خود ما نیز هر یک کم و بیش تجربیاتی از این قبیل در زندگی داریم. یعنی ممکن است از کار و چیزی که در گذشته به آن رغبت داشته‌ایم و لذت می بردیم اکنون متنفر باشیم و بدمان بیاید و بالعکس. منتهی نکته قابل توجه و بسیار فنی که در زمینه این مهم وجود دارد این است که عامل اصلی این تغییر و دگرگونی خصوصا در زمینه امور معنوی و نفسانی در انسان، تحول و دگرگونی است که در بُعد شناختی انسان پدید می آید. مسئله علم و آگاهی و شناخت و تغییراتی که در نوع اطلاعات و آگاهی‌های انسان بوجود می آید، در تغییر مزاج روحی و نوع برخورد انسان با اشخاص و اشیاء و پدیده‌ها و تبدیل حالت محبت به نفرت یا بالعکس، کاملا موثر است.
علم درمانی گناه
اصلی‌ترین روشی را که اسلام در مورد ساخت و ساز انسان و تهذیب نفسانی و اعتقادی و عملی او پیشنهاد نموده است نیز استفاده از همین روش علم درمانی است. اگر در اسلام علم و دانش فریضه شمرده شده است و آیات و روایات وارده در فضیلت علم و عالم افزون از هر باب دیگری است، به خاطر همین است که راه اصلی معالجه‌ی امراض آدمی از طریق علم و آگاهی میسر است، همان گونه که ریشه‌ی تمامی بیماریها، شوربختیها و شقاوتمندی انسان در جهل و بی خبری است.
گناه، ناشی از غفلت است، و غفلت همان خواب روحی‌ای است که در اثر جهل و بی خبری عارض انسان می‌شود. خوابی که تنها راه علاج آن نور یقظه است و یقظه هم چیزی جز بیداری و آگاهی حاصل از دانش و بینش نمی‌باشد. تا انسان غافل است مرتکب گناه می‌شود و از آن لذت می‌برد و وقتی که بیدار شد، دیگر نه از گناه لذت می برد و نه حاضر است مرتکب آن شود، مانند کسی که چون نمی‌داند درون شربت زهر ریخته‌اند آن را می نوشد و لذت می برد و اگر بداند هرگز به سراغ آن نمی‌رود.
علت این که انبیای الهی معصوم بودند این بود که آنها عالم بودند. ریشه‌ی عصمت و عدالت و جمیع فضایل و خیرات در انسان در علم و دانش و معرفت است. صفت علم در میان صفات حق تعالی دومین صفت فعلی اصلی است و سایر صفات اصلی مانند قدرت و اراده و سمع و بصر همه مترتب و مبتنی بر صفت علم هستند. این بدین معنا است که حتی در حق تعالی ریشه‌ی جمیع کمالات و صفات جمال و کمال علم است و همه چیز از علم شروع می شود.
در میان علوم نیز اصلی‌ترین علومی که مایه‌ی حیات انسان است و آدمی را از خواب غفلت بیدار می نماید، علوم اساسی پنج گانه‌ای است که در واقع پاسخ گوی پنج سوال اساسی و کلی انسان در زندگی است؛ یعنی 1- خدا آگاهی؛ 2- خود آگاهی؛ 3- جهان آگاهی؛ 4- دین آگاهی و 4- سرنوشت آگاهی.
آدمی دو نوع هوای نفس دارد، هوای نفس مثبت و هوای نفس منفی. آنچه در قرآن کریم در روایات اسلامی راجع به مذمت هوای نفس آمده است، مربوط به هوای نفس منفی، یعنی دوست داشتن زشتیها و ضد ارزشها و گناهان است و آنچه که در مورد دوست داشتن خوبیها و محبت خدای متعال و عشق به عبادت و معنویت آمده است، مربوط به هوای نفس مثبت است
انسان اگر بداند که خدای عالم همان وجود بسیطی است که بر تمام هستی سریان دارد. و با سریان وجود او علم و قدرت و سمع و بصر او نیز سریان دارد واقف خواهد شد که حق تعالی از درون و بیرون ناظر احوال و افعال بندگان خود است و در تمام ذرات هستی حضور دارد، هرگز جرات و جسارت نخواهد داشت که در محضر چنین خدای آگاه و مقتدری عصیان و سرکشی و مخالفت نماید. انسان اگر بداند خدای عالم با تمام اسما و صفات و کمالاتش در انسان تجلی نموده است و او را خلیفه خود در زمین قرار داده و در وجود او استعداد ولایت و احاطه و تسلط علمی و عملی بر ماده‌ی کائنات را به ودیعه نهاده است، حاضر نخواهد بود با معصیت و خطا نسبت به خالق خویش خود را از مقام قرب به حق تعالی محروم ساخته و تا سر حد حیوانات و حتی پائین تر از آنها ساقط نماید.
دعا
آدمی اگر بداند حق تعالی جهان هستی را به خاطر او آفریده و آن را در تسخیر انسان قرار داده است تا با استفاده از آن به کمال نهائی خویش که قرب و خلافت و ولایت حق است برسد، دیگر نمی‌تواند بپذیرد که همواره با گناه و معصیت راه دوری و نقصان خویش را طی نماید و خود را از چشم خدای عالم و اولیای مقرب بیندازد و خوار و خفیف نماید. اگر انسان واقف شود که دین برنامه‌ی سعادت و کمال اوست و راهی است که مستقیما او را به قرب و لقای پروردگار عالم می رساند و حیات جاودان آخرتی را برایش به ارمغان می آورد، حاضر نمی شود که با گناه و سرپیچی و خروج از این مسیر، زمینه شقاوت و هلاکت خویش را فراهم نماید؛ زندگی جاودان آخرتی و لقای پروردگار را از دست بدهد و خود را دچار سرنوشتی شوم و عذابی دردناک نماید. اگر انسان بداند که آنچه می‌کند و می شنود و می گوید و می بیند تمام مواردی هستند که باطن و حقیقت او را می سازند و هر شخصی حال گفتار و رفتار و پندار خود است و همین محصول است که در ظرف آخرت به صورت جهنم یا بهشت ظهور خواهد نمود، حساسیت بیشتری نسبت به گناه و عمل و صفت زشت و پلید اهل دنیا و عقاید باطل ایشان خواهد داشت.
جمع بندی
بنابراین به طور خلاصه راه و روش عملی معالجه‌ی اصرار بر گناه مطابق آنچه گفته شد دارای سه مرحله است که چنانچه دقیقا انجام شود، این بیماری قطعا معالجه خواهد شد:
1- علم: علم به امور اساسی زندگی و اثر تخریبی گناه بر زندگی انسان.
2- حال: یعنی جایگزین ساختن حالت نفرت و انزجار حاصل از علم به جای حالت لذت و خوش آمدن.
3- عمل: که این مورد به ترک گناه بوده و لازمه‌ی قهری علم و حال است گرچه نیاز به صبر و تحمل و استمداد و عنایت حق تعالی نیز خواهد داشت.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، ممنونم! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2010  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

24 تير / 15 جولاي / 3 شعبان

Mobin_s2004@yahoo.com
 24 تير هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي که محمد على شاه قاجار در ميهن خود، به سفارت روسيه پناهنده شد!

احمد ميرزا 12 ساله شاه ايران شد ---- محمدعلي ميرزا از شاهي خلع شد

24 تير ماه 1288 (15 ژوئيه 1909) شهر تهران پس از يک روز جنگ خياباني به دست افراد مسلح بختياري و گيلان افتاد و محمدعلي شاه قاجار در پي تصرف تهران به دست نيروهاي مخالف، با خانواده حود به ساختمان تابستاني سفارت روسيه در زرگنده قلهک پناهنده شد. وي قبلا در سلطنت آباد مستقر شده بود و با اين که هنوز پانصد قزاق و تعدادي توپ در اختيار داشت تصميم به تحصّن در سفارتخانه خارجي گرفته بود.
     به تفسير برخي از مورخان، وي با تحصّن در ساختمان تابستاني سفارت روسيه، پناهنده شدن به بيگانه را بر مذاكره با سران مخالفان و پذيرفتن شرايط آنان ترجيح داد كه در «تاريخ» به عنوان اقدامي شرم آور ثبت شده است. همزمان، ساير مقامات نزديک به او نيز به سفارتخانه ها پناه بردند. چون (ظاهرا!) سفارتخانه هاي روسيه و انگلستان براي همه متقاضيان تحصّن جاي نداشتند به مقامهاي اضافي، هرکدام يک پرچم اين دو دولت داده شد تا بر بالاي خانه هايشان نصب کنند که کسي متعرضشان نشود!!.
     سفيران روسيه و انگلستان سپس به طور جداگانه و با لحني متفاوت از سردار اسعد و سپهدار تنکابني فرماندهان نيروهاي فاتح تهران خواستند که به زد و خورد پايان دهند و مسئله را از راه مسالمت حل کنند!. فاتحان تهران خواستار تسليم سرهنگ لياخوف (فرمانده روس نيروي قزاق مستقر در تهران كه مجلس را به توپ بسته بود) شدند که موافقت شد و لياخوف به فاتحان تهران مراجعه کرد و تامين خواست.
     دو روز بعد يک شوراي عالي 28 نفري تشکيل و همان روز محمد علي شاه را به دليل پناهنده شدن در خاک وطن به سفارتخانه خارجي، از سلطنت خلع و پسر 12 ساله او احمد ميرزا را به سلطنت برداشت و چون او هنوز طفل بود؛ قرار شد که عضدالملک «ايلخان قاجار (رئيس وقت ايل مغول تبار قاجار)» نيابت سلطنت را بر عهده گيرد. احمد ميرزا در آن لحظه با پدرش در سفارت روسيه بود که از آنجا به کاخ سلطنتي انتقال يافت.
     همه اين ماجرا نتيجه رقابت استعماري روسيه و انگلستان بود که روسيه از محمدعلي شاه و انگلستان از مجلسيان حمايت مي کردند!.

 

قتل آيت الله بهبهاني - خلع سلاح عمومي - کناره گيري رئيس الوزراء

بهبهاني

15ژوئيه سال 1910 (24 تير ماه 1289 خورشيدي) چهار مرد مسلح وارد خانه آيت الله عبدالله بهبهاني از سران انقلاب مشروطيت شدند و او را كشتند. در اعتراض به اين عمل، مجلس شوراي ملي و بازار تعطيل شد و عزاي عمومي اعلام گرديد و حسن تقي زاده (كه سالها بعد رئيس سنا شد) به عنوان محرك اصلي اين قتل معرفي شد و گفته شد كه قاتلان از كساني بودند كه خود را مجاهد مشروطيت مي خواندند. به همين سبب دولت دستور خلع سلاح عمومي را صادر كرد. پنج روز بعد هم سپهدار تنكابني نخست وزير وقت كناره گيري كرد و ميرزا حسن خان (مستوفي الممالك) جاي او را گرفت. ميرزا حسن خان هنگام نخست وزير شدن 37 سال بيش نداشت.

 

هشدار بموقع روزنامه هاي آلمان به ايران درباره تعرض نظامي، اما ...

روزنامه هاي آلمان در شماره هاي 15 ژوئن 1941 خود (41 روز پيش از رويداد شهريور 1320و تعرض نظامي) نوشته بودند كه انگلستان عليه ايران دست به توطئه چيني زده و دولت تهران نبايد فريب اظهارات «اسميرنوف» سفير شوروي و «ريدرز بولارد» سفير انگلستان را بخورد كه شايعه احتمال حمله نظامي به ايران را دروغ و نادرست اعلام كرده بودند. اين روزنامه ها نوشته بودند كه انگلستان در حال لشكر كشي به مرزهاي غربي ايران (مرزهاي عراق با ايران) است و چرچيل اين موضوع را به روزولت رئيس جمهوري امريكا هم خبر داده است. ايران بايد براي برخورد با وقايع آتي، خود را آماده كند.
     اين مطلب به اين سبب در روزنامه هاي آلمان چاپ شده بود كه هشداري به شاه وقت (رضاشاه) باشد تا چشم و گوش خود را باز كند و مراقب اطرافيان و مقامات دولتي و نظامي باشد و افراد مورد سوء ظن را، ولو موقتا، كنار بگذارد. از آنجا كه رضا شاه سازمان اطلاعاتي وفادار و مستقل از دولت نداشت و زبان ديگري را (جز پارسي) نمي دانست، و تنها از طريق مقامات دولتي مربوط از نوشته هاي مطبوعات ساير كشورها آن هم به اختصار آگاه مي شد، آن هشدر ـ عمدا و يا سهوا ـ به گوش او نرسيد كه وطن قرباني خيانت چند نظامي ارشد و دولتمرد شد و بدون مقاومت چشمگير به اشغال نظامي بيگانه درآمد كه آثار اين اشغال تا نيم قرن بعد ادامه داشت. شاه سابق (پهلوي دوم) با توجه به اين ضعف پدر، از آغاز دهه 1970 براي اين كه خود مستقيما در جريان لحظه به لحظه تحولات جهان قرار داشته باشد، يك گيرنده اخبار اسوشيتدپرس را در دفتر خود نصب كرده بود و دائما به آن سر مي زد، ولي اين كار نه تنها وقت او را گرفته بود بلكه برخي از اوقات باعث ترس و دو دل ساختنش از تحولات شده بود و تصميمگيري هايش را به تاخير مي انداخت. قبل از دهه 1970، شاه از طريق بولتن هاي ويژه آژانس پارس و يا ارسال اصل اخبار واصله از طريق اين خبرگزاري به کاخ سلطنتي آگاه مي شد. ارسال اخبار روز ساير کشورها از مجاري وزارت امور خارجه، سريع و به موقع نبود. شاه بارها نسبت به دقت کار مترجمان اخبار آژانسها ترديد نشان داده و جريان را به مسئولان امر گوشزد کرده بود.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

24/04/58
درگيري در خرمشهر و پرتاب نارنجك بداخل مسجد جامع خرمشهر.
درگيري در اكثر شهرهاي كردستان خصوصاً مريوان.

اوج بحران در خرمشهر : برگزاري مراسم سومين روز شهادت مسئول پاسداران اعزامي از خرمآباد در مسجد جامع خرمشهر ؛ راهپيمايي مردم در حمايت از انقلاب اسلامي، امام، دولت و استاندار خوزستان و محكوميت ضد انقلاب و تحركات تجزيهطلبانه ؛ اجتماع مجدد مردم در مسجد جامع براي استماع قطعنامه، پرتاب نارنجك به ميان مردم و شهادت 7 تن و مجروح شدن 60 تن، آتش گشودن عدهاي به سوي جمعيت و پاسداران انقلاب از طرف منزل شيخ شبير ؛ مقابله شديد پاسداران و محاصره خانه شيخ و تصرف آن، بازرسي منزل شيخ و كشف تعدادي سلاح و مقاديري مهمات در آن ؛ اقدام گسترده پاسداران انقلاب در سطح شهر براي شناسايي و دستگيري عاملان ماجرا و اعلام آمادهباش .
جستوجوي خانه به خانه پاسداران انقلاب در خرمشهر براي دستگيري عناصر ضد انقلاب، كشف مقادير زيادي موشك آر پي جي 7 و مواد منفجره، دستگيري بيش از 20 نفر از جمله دو تبعه عراق كه در قاچاق اسلحه به داخل ايران دست داشتند .

اظهارات فرماندار خرمشهر درباره تعداد دستگيرشدگان امروز و ماهيت آنها و چگونگي محاكمه آنان .
بازجويي از دستگيرشدگان از جمله عدهاي از افراد وابسته به گروه چريكي چهارشنبه سياه و صاعقه و اعتراف به دخالت در حادثه مسجد جامع ؛ صدور اطلاعيه شماره 1 دادستاني انقلاب اسلامي خوزستان و صدور حكم اعدام 3 تن از متهمان و اجراي حكم در ساعت 10 شب ؛ تشكيل جلسه شوراي شهر با شركت مدني استاندار، فرمانده ژاندارمري خوزستان، فرمانده لشكر 2 زرهي و دادستان انقلاب اسلامي خوزستان و اتخاذ تصميم درباره ضرورت انتقال شيخ شبير از شهر .

استعفاي سيد محمدرضا علوي فرماندار خرمشهر در آخرين ساعات امروز در اعتراض به آنچه كه " دخالت افراد غير مسئول در خوزستان " عنوان كرد .
ملاقات حسن نزيه رئيس شركت ملي نفت و صادق طباطبايي سخنگوي دولت با امام خميني در پي تشديد ناآراميهاي استان خوزستان و احتمال بروز تهديداتي عليه تأسيسات نفتي و دادن گزارشي از وضعيت تأسيسات نفتي خوزستان و تهديدات احتمالي .

نامه پدر و مادر تقي شهرام به رئيس كميسيون اجرايي جمعيت دفاع از آزادي و حقوق بشر ايران و درخواست براي بررسي سلامت وي، وضعيت و شرايط زندان و چگونگي بازجويي از وي .
مصاحبه مطبوعاتي دكتر مهدي عسكري از اعضاي شوراي مركزي جاما و اعلام موضع درباره معايب تفكيك قوا، ضرورت تصويب شوراهاي اجرايي، قضايي، ملي، رسانههاي گروهي و قسط در قانون اساسي .

ادامه تحصن همافران پايگاه دوم تبريز، انتشار اطلاعيه درجهداران و افسران اين پايگاه در اطاعت از رهبري و دولت موقت، صدور اعلاميه درجهداران پايگاه هوايي بندر عباس و تأكيد بر تصويب هر چه سريعتر طرح توحيدي درجهداران .
سخنراني حجت الاسلام هاشمي رفسنجاني از اعضاي شوراي انقلاب در مدرسه فيضيه قم در تقبيح تحركات ضد انقلابي گروههاي چپ و راست در سراسر كشور و افشاگري درباره اقدامات ضد ملي رژيم سابق .

ملاقات احمد حسين السامرايي سفير جديد عراق در تهران با دكتر يزدي وزير امور خارجه و تسليم اعتبارنامه خود به وي، اظهار تمايل طرفين به قطع حملات تبليغاتي، جلوگيري از كاربرد عناوين مجهول درباره خوزستان ؛ مصاحبه مطبوعاتي دكتر يزدي و حسين السامرايي .
گزارش نيويورك تايمز از ناتواني آمريكا در مداخله مستقيم نظامي در خليج فارس به دليل مخاطرات موجود از جمله احتمال مداخله شوروي براي تصرف چاههاي نفت و عدم امكان غافلگيري كامل شوروي كه شرط موفقيت عمليات است .

24/04/66
خاويرپرزدكوئيار دبيركل سازمان ملل آخر هفته آينده به ايران و عراق سفر مي‌كند
حمله عراق به سكوي ميدان نفتي رشادت

24/04/67
مايكل آرماكاست: تلاشهاي آمريكا جهت فشار بيشتر به ايران بايد از طريق ديپلماسي صورت پذيرد.

Mobin_s2004@yahoo.com
 15 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي كه تربت مسيح به دست صليبيون افتاد

صليبيون اروپايي 15 ژوئيه سال 1099 ميلادي (و درجريان نخستين جنگ صليبي) در بيت المقدس (اورشليم) بر كليساي رستاخير مسيح (Church of the Holy Sepulchre) دست يافتند و به هدف ديرين خود كه تربت عيسي دردست مسيحيان باشد رسيدند. 18 اكتبر سال 966 ميلادي اين قديمي ترين كليسا (كه اينك مقرّ اسقف ارتدكس بيت المقدس است) به دستور طارق معروف به «حاكم بامر الله» سلطان مصر و سوريه ويران شده بود و اين اقدام، خشم مسيحيان اروپايي را برانگيخته بود كه بهانه لشكركشي ها و جنگهاي صليبي قرار گرفت.
     صليبيون اروپايي در ژوئن سال پيش از اين در سر راه خود به فلسطين، شهر انتاکيه (آنتيوک) را در جنوب غربي ترکيه امروز تصرف و ساکنانش را قتل عام کرده بودند. پيش از رسيدن صليبيون به بيت المقدس، فاطميون مصر آن شهر را از دست ترکان خارج ساخته و آماده دفاع شده بودند.
     محاصره بيت المقدس از هفتم ژوئن تا بعد از ظهر 15 ژوئيه (39 روز) طول کشيده بود و پيش از رسيدن نيروي کمکي فاطميون به فرماندهي الافضل، شهر سقوط کرده بود.
    صليبيون سپس ضمن غارت بيت المقدس، همانند انتاکيه ساکنان مسلمان و يهودي آن شهر را تا توانستند کشتند. همه نيروهاي فاتح بيت المقدس از 12 هزار پياده و 1250 سوار تجاوز نمي کرد. اعراب مناطق مجاور به دليل عدم رضايت از ترکان حاضر به جلوگيري از اين نيرو نشده بودند و پس از افتادن شهر به دست فاطميون هم ديگر، خيلي دير شده بود.
    صليبيون پس از تصرف بيت المقدس و انتخاب يک پادشاه مسيحي براي آن به جلوگيري از نيروهاي الافضل رفتند و او را مجبور به بازگشت به مصر کردند.
     كليساي رستاخيز كه در قرن چهارم ميلادي توسط كنستانتين امپراتور وقت روم مرمت شده بود، در سال 614 ميلادي به تصرف ژنرال «شهربراز» سپهبد ايراني درآمده كه وي صليب اصل را (صليبي كه مسيح بر آن مصلوب شده بود و مسيحيان در جنگهاي بزرگ آن را به عنوان نماد پيروزي با خود مي بردند) به تيسفون منتقل كرده بود. صلاح الدين ايوبي حكمران كردتبار مصر و سوريه (متولد در تكريت) كه در تاريخ به جوانمردي مشهور است اين كليسا و شهر قدس را در سال 1186 ميلادي از صليبيون پس گرفت ولي به آن آسيب نزد و اجازه داد كه مسيحيان و از جمله مسيحياني كه از اروپا رفته بودند در آن شهر زندگي كنند. شهر قدس و كليساي رستاخيز در سال 1244 ميلادي به تصرف اميران ترك (سلجوقي ـ خوارزمشاهي) درآمد و بعدا تا اواخر جنگ جهاني اول در كنترل عثماني بود كه از اين زمان به دست انگليسي ها افتاد و ....

 

«مارسييز» سرود ملي فرانسه

Rouget de Lisle

15 ژوئيه سال 1795مجلس ملي فرانسه سرود «مارسييز Marseillaise» را كه 3 سال پيش از آن توسط «روژه دوليسrouget de lisle» ساخته شده بود، سرود ملي اين كشور اعلام کرد که قانون شده است.
    روژه دوليس كه در ارتش انقلاب فرانسه « يك سرباز داوطلب » بود شعر و آهنگ اين سرود را در يك روز (25 آوريل 1792) در استراسبورگ به منظور تشويق سربازان و تهييج آنان كه عازم منطقه «راين» براي جلوگيري از حمله ارتش آلمان به فرانسه بودند ساخته بود و چون داوطلبان بندر مارسي هنگام بازگشت از آلمان به پاريس، آن را مي خواندند به «مارسييز» معروف شد. ترجمه مضمون ابيات آغازين اين سرود جاويدان از اين قرار است: اجازه دهيد فرزندان وطن دراين روزهاي پرشكوه، پرچم خونين انقلاب را در اهتزاز داشته باشند. جباران و ظالمان برضد ما هستند. هموطنان سلاح برداريد. خون ما بايد اين سرزمين را سيراب كند. عشق مقدس به وطن. آزادي، آزادي ....

 

سالروز تولد كره نباتي

مارگارين [تلفظ انگليسي امريكايي آن «مارجرين» است] كه به كره نباتي نيز معروف است، 15 ژوئيه سال 1869 توسط «موريه» فرانسوي اختراع شد. پژوهشگران پزشکي اخيرا مصرف آن را براي کساني که سطح کلسترول خون آنان بالا است منع کرده اند.

 

پادشاه سوريه منصوب انگلستان پس از فرار از دمشق پادشاه عراق شد!

15ژوئيه 1920 با نزديك شدن نيروهاي اعزامي فرانسه به شهر دمشق، امير فيصل از طايفه هاشمي حجاز كه از سوي انگلستان به پادشاهي سوريه منصوب شده بود از آن شهر فرار كرد.
     سوريه و لبنان از متصرفات سابق عثماني، در پايان جنگ جهاني اول سهم فرانسه شده بودند و با فرار اميرفيصل، پيش دستي انگلستان در نصب پادشاه براي سوريه بي حاصل شد. دمشق 18 ژوئيه به تصرف نيروهاي فرانسه درآمد. امير فيصل که تنها سه ماه پادشاه سوريه بود بعدا به تصميم انگلستان، پادشاه عراق شد! ـ عراقي كه انگليسي ها آن را از كنار هم قراردادن سه ايالت عثماني ساخته بودند.

 

برخي ديگر از رويدادهاي 15 جولای

  • 1857:   در جريان قيام مسلحانه هندي ها بر ضد استعمار انگلستان، انگليسي هاي مستقر در « كاون پور » قتل عام شدند.

  • 1876:   وزيران امور خارجه روسيه و اتريش درباره آينده بالكان به مذاكرات خود كه از هشتم ژوئيه آغاز شده بود پايان دادند.

  • 1895:   مقدوني ها كه از سياست هاي« استانبولوف» نخست وزير بلغارستان راضي نبودند، پس از بركناري وي از اين سمت و ازدست دادن قدرت، فرصت را غنيمت شمرده او را ترور كردند.

  • 1923:   قانوني به تصويب پارلمان انگلستان رسيد كه زنان مي توانند در صورتي كه شوهرانشان به آنان خيانت كنند طلاق بگيرند.

  • 1948:   در جريان نخستين جنگ اعراب و اسرائيل، شوراي امنيت سازمان ملل قطعنامه آتش بس صادر كرد.

  • 1974:   افسران يوناني در قبرس بر ضد اسقف ماكاريوس رئيس اين كشور كودتا و او را بركنار كردند وبا اين عمل خود باعث بي ثباتي اوضاع اين جزيره شدند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     3 شعبان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    ولادت امام حسين (ع)

    در روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت (1) دومين فرزند برومند حضرت على وفاطمه , كه درود خدا بر ايشان باد, در خانه وحى و ولايت چشم به جهان گشود.
    چون خبر ولادتش به پيامبر گرامى اسلام (ص) رسيد, به خانه حضرت على (ع) و فاطمه (س ) آمد و اسما (2) را فرمود تا كودكش را بياورد.
    اسما او را در پارچهاى سپيد پيچيد و خدمت رسول اكرم (ص) برد, آن گرامى به گوش راست او اذان و به گوش چپ او اقامه گفت .(3)
    به روزهاى اول يا هفتمين روز ولادت با سعادتش , امين وحى الهى , جبرئيل , فرود آمد و گفت : سلام خداوند بر تو باد اى رسول خدا, اين نوزاد را به نام پسر كوچك هارون (شبير)(4) كه به عربى (حسين ) خوانده ميشود نام بگذار.(5)
    چون على براى تو بسان هارون براى موسى بن عمران است , جز آن كه تو خاتم پيغمبران هستى .
    و به اين ترتيب نام پرعظمت حسين از جانب پروردگار, براى دومين فرزند فاطمه (س ) انتخاب شد.
    به روز هفتم ولادتش , فاطمه زهرا كه سلام خداوند بر او باد, گوسفندى را براى فرزندش به عنوان عقيقه (6) كشت , و سر آن حضرت را تراشيد و هم وزن موى سر او نقره صدقه داد.(7)
    از ولادت حسين بن على (ع) كه در سال چهارم هجرت بود تا رحلت رسول الله (ص) كه شش سال و چند ماه بعد اتفاق افتاد, مردم از اظهار محبت و لطفى كه پيامبر راستين اسلام (ص) درباره حسين (ع) ابراز ميداشت , به بزرگوارى و مقام شامخ پيشواى سوم آگاه شدند.
    سلمان فارسى ميگويد: ديدم كه رسول خدا (ص) حسين (ع) را بر زانوى خويش نهاده او را مي بوسيد وميفرمود: تو بزرگوار و پسر بزرگوار و پدر بزرگوارانى , تو امام و پسر امام و پدر امامان هستى , تو حجت خدا و پسر حجت خدا و پدر حجتهاى خدايى كه نه نفرند و خاتم ايشان ,قائم ايشان (امام زمان عج ) ميباشد.(8)
    انس بن مالك روايت ميكند: وقتى از پيامبر پرسيدند كدام يك از اهل بيت خود را بيشتر دوست ميدارى , فرمود: حسن و حسين را, (9) بارها رسول گرامى حسن (ع) و حسين (ع) را به سينه ميفشرد وآنان را ميبوييد و مي بوسيد.(10)
    ابوهريره كه از مزدوران معاويه و از دشمنان خاندان امامت است , در عين حال اعتراف ميكند كه : رسول اكرم را ديدم كه حسن و حسين را بر شانه هاى خويش نشانده بود و به سوى ماميآمد, وقتى به ما رسيد فرمود هر كس اين دو فرزندم را دوست بدارد مرا دوست داشته , و هر كه با آنان دشمنى ورزد با من دشمنى نموده است .(11)
    عاليترين , صميمي ترين و گوياترين رابطه معنوى و ملكوتى بين پيامبر و حسين را ميتوان در اين جمله رسول گرامى اسلام (ص) خواند كه فرمود: حسين از من و من ازحسينم .(12)

    ـــــــــــــــــ
    پينوشتها:
    (1) در سال و ماه و روز ولادت امام حسين (ع) اقوال ديگرى هم گفته شده است , ولى ما قول مشهور بين شيعه را نقل كرديم . ر. به . ك . اعلام الورى طبرسى , ص 213.
    (2) احتمال دارد منظور از اسما, دختر يزيد بن سكن انصارى باشد. ر. به . ك . اعيان الشيعه , جزء 11 , ص 167.
    (3) امالى شيخ طوسى , ج 1, ص 377.
    (4) شبر بر وزن حسن , و شبير بر وزن حسين , و مبشر بر وزن محسن , نام پسران هارون بوده است و بوده است و پيغمبر اسلام (ص) فرزندان خود حسن و حسين و محسن را به اين سه نام ناميده است - تاج العروس , ج 3 , ص 389, اين سه كلمه در زبان عبرى همان معنى رادارد كه حسن و حسين و محسن در زبان عربى دارد - لسان العرب , ج 66, ص 60.
    (5) معانى الاخبار, ص 57.
    (6) در منابع اسلامى درباره عقيقه سفارش فراوان شده و براى سلامتى فرزند بسيارمؤثر دانسته شده است . ر. به . ك . وسائل الشيعه , ج 15, ص 143 به بعد.
    (7) كافى , ج 6, ص 33.
    (8) مقتل خوارزمى , ج 1, ص 146 - كمال الدين صدوق , ص 152.
    (9) سنن ترمذى , ج 5, ص 323.
    (10) ذخائر العقبى , ص 122.
    (11) الاصابه , ج 11, ص 30.
    (12) سنن ترمذى , ج 5, ص 324 - در اين قسمت رواياتى كه در كتابهاى اهل تسنن آمده است نقل شد تا براى آنها هم سنديت داشته باشد.

     

     تولد حاج ميرزا حسين اصفهاني

    3 شعبان 1251 - حاج ميرزا حسين اصفهاني ازعالمان بزرگ قرن 13هجري قمري متولد شد. اصفهاني بعد ازاتمام تحصيلات اوليه دريزد، ازطريق هندوستان به مكه رفت و بعد ازمدتي درتهران اقامت گزيد. ازتأليفات ميرزا حسين اصفهاني« بَحرُ الحَقايق، تفسيرقرآن و زُبدَةُ‌ الاَسرار» را مي توان نام برد.

     

     تولد مرحوم آيت الله خادمي

    3 شعبان 1319 - مرحوم آيت الله خادمي فرزند آقا سيد جعفرخادم الشّريعه در اصفهان بدنيا آمد. آيت الله خادمي پس از كسب درجه اجتهاد درنجف به اصفهان بازگشت و به تدريس خارج فقه و اصول پرداخت. وي درعرصه سياست نيز فعاليت گسترده اي داشت و مبارزات خود را اززماني آغازكرد كه رضاخان اقدام به كشف حجاب بانوان كرد. آيت الله خادمي همچنين درملي شدن صنعت نفت با آيت الله كاشاني همكاري كرد و با شهيد نواب صفوي رهبرفداييان اسلام ارتباط نزديك داشت. آيت الله خادمي دردوران انقلاب اسلامي همگام و همراه با مردم مبارز براي دستيابي به حكومت اسلامي مبارزه كرد. آيت الله خادمي دردو دوره ازمجلس خبرگان حضورداشت. ازتأليفات وي «رهبرسعادت يا دين محمد» را مي توان برشمرد.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    26
    39

    اهواز

    32
    47

    تبريز

    22
    35

    شيراز

    24
    39

    مشهد

    24
    43

    بندرعباس

    32
    38

    کرمان

    23
    38

    اصفهان

    23
    40

    يزد

    30
    43

    کرمانشاه

    18
    39

    اراک

    21
    38

    رشت

    26
    32

    دبی

    35
    42

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1328 تومان
    1046 تومان
    1590 تومان
    1160 تومان
    280 تومان
    285 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    318000 تومان
    152000 تومان
    77500 تومان
    302000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعي (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:15
    طلوع خورشيد : 06:00
    اذان ظهر : 13:10
    غروب خورشيد : 20:20
    اذان مغرب : 20:43
    نيمه شب شرعي : 00:18
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Reader's Digest
    ژوئن 2010

    جديدترين شماره از ماهنامه Reader's Digest

    تاريخ انتشار: ژوئن 2010
    تعداد صفحات مجله: 92
    حجم فايل: 35 مگابايت


    لينک دانلود

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    سورنا ۲: ایران هم ربات انسان نما ساخت

    دو سال پیش دانشجویان ایرانی رباتی انسان نما و سفید رنگ به نام سورنا ساختند، که طبق گزارش ها چرخدار بوده و با کنترل از راه دور حرکت می کرد. امسال هم متخصصان روبوتیک دانشگاه تهران تصمیم گرفتند که مخلوق شان را آپدیت کنند. البته این ربات جدید کمی شبیه آسمیوی ژاپنی است.
    سورنا II هفته گذشته رونمایی شد. این روبات که نام یکی از سرداران قدیمی ایران را بر خود دارد، ۱۴۳ سانتی متر قد و حدود ۴۵ کیلوگرم وزن دارد. سورنا II به آهستگی حرکت می کند و می تواند تعادل خود را حفظ کند. گزارش ها حاکی از آن است که نسخه های بعدی این ربات قرار است توانایی تشخیص تصاویر و صداها را هم داشته باشند. البته در خصوص کارایی این ربات چیزی گفته نشده، اما اگر روزی قرار شد که مانند آسیمو کنسرت موسیقی برگزار کند، حتما شما را در جریان خواهیم گذاشت
    در سایت انگجت می توانید ویدیویی کوتاهی از حرکات این ربات ببینید. یا اینکه به این سایت مراجعه کنید.

    تکنولوژی کواترون شارپ،
    یک رنگ بیشتر در تلویزیون

    طی این چند ساله در بازار تلویزیون ها رقابت فقط بر سر کیفیت اچ دی و تصویر سه بعدی بوده است و همچنین در کنار آن ساخت تلویزیون های بزرگتر و نازک تر هم مورد توجه صنایع و مشتریان بوده است. اما شارپ با هوشمندی، به جای همراه شدن با بازار و تلاش برای رقابت جهت ساخت چرخی دیگر، ترجیح داده است ابزار بهتر و کارآمدتری اختراع کند.
    مهمترین چیزی که در هنگام انتخاب یک تلویزیون در مرکز توجه قرار دارد، کیفیت، شفافیت و واقعیت رنگ است. همانطور که می دانید تلویزیون ها و سیستم های نمایش خانگی با استفاده از ترکیب سه رنگ قرمز، سبز و آبی، همه رنگ هایی را که در انها می بینیم تولید می کنند. البته با همین سه رنگ هم تلویزیون های امروزی به راحتی از پس تولید میلیون ها رنگ مختلف بر می آیند. حتما اسم ورودی RGB یا کابل RGB هم زیاد به گوشتان خورده باشد که به نام رنگهای اصلی صفحه نمایش اشاره دارند.
    حالا تیم تحقیقاتی شارپ پس از مدتها کار و تلاش، با اضافه کردن رنگ زرد به این مجموعه سه تایی، گام جدیدی برای پیشرفت تکنولوژی صفحه های نمایش برداشته است. شارپ این تکنولوژی جدیداش را کواترون (Quattron) نامیده است، که به همراه تغییرات مهم دیگری، تلویزیون های جدید شارپ را جذاب و جالب توجه کرده است.
    کواترون: شاید بتوان این ابداع را یکی از انقلاب های تکنولوژی رنگ در تلویزیون ها و صفحه های نمایش دانست. هر چه رنگ های بیشتری در جعبه رنگ تان داشته باشید، می توانید رنگ های بیشتر و واقعی گرایانه و زنده تری تولید کنید. شارپ هم با اضافه کردن زرد به جعبه مداد رنگی اش، با موفقیت از پس این مهم بر آمده است. تنها همین تغییر به ظاهر کوچک و افزایش یک رنگ، به شارپ این امکان را داده تا رنگ های قابل نمایش در تلویزیون اش را از چندمیلیارد رنگ به چند تریلیون افزایش دهد. این تغییر به معنی تولید رنگهای صحیح تر و درجه بندی (گرادیان) رنگی لطیف تر و ملایم تر و همچنین تجربه بی همتای تصاویر تقریبا واقعی در تلویزیون های HD است. استفاده از تکنولوژی کواترون نه تنها نمایش رنگ زرد در تلویزیون ها را بهبود می بخشد، بلکه رنگهای طلایی، آبی تیره دریا و سبز اقیانوسی بسیار بهتری را به شما نشان خواهد داد. این تکنولوژی یک گام رو به جلو در نحوه نمایش رنگهای تلویزیون های ال سی دی است و تغییر ایجاد شده کاملا قابل مشاهده است.
    شاید در ظاهر و روی کاغذ این تغییر، امکان پیش پا افتاده و ساده ای به نظر برسد. اما جالب است که بدانید اضافه کردن همین رنگ زرد برای شارپ به معنی ۴ سال تحقیق و توسعه مستمر و هزینه بر بوده است و جالب تر اینکه تا حالا دیگر شرکت ها به سراغ آن نرفته اند. اولین مشکلی که شارپ با ان روبرو بود، افزایش اندازه مجموعه پیکسل تصویر به اندازه یک چهارم بود تا بتوان رنگ چهارم را هم در آن جا داد. برای حل این مشکل کادر فنی شارپ همراه با انجام برخی تغییرات در سلول های کریستال مایع، از کیفیت نمایش فول اچ دی 1080p و حداقل قطر صفحه ۴۰ اینچ در این سری تولیداتشان استفاده کردند.
    X-Gen و LED فوق روشن: نور در تلویزیون ها و صفحه های نمایش اهمیت خاصی دارد، حال چه برای نمایش تصاویر روشن و پر نور و چه برای نمایش صحنه های کم نور و تاریک. نور چیزی است که به رنگ ها زندگی می دهد و باعث دیده شدن آنها می شود. (برای اطلاعات بیشتر اینجا را بخوانید) خب، حالا شارپ در صفحه های نمایش Aquos از تکنولوژیی بهره برده است، که ۳۰ درصد نور بیشتری از صفحه نمایش عبور کرده و به شما می رسد. همچنین به طور همزمان نشت نور اضافی در این پنل ها به حد قابل ملاحظه ای کاهش یافته است. از فواید این بهبود ها که تحت نام تکنولوژی X‪-‬Gen معرفی شده اند، می توان به تصاویر روشن تر، تاریکی تیره تر و بازده انرژی بالاتر اشاره کرد.
    سیستم نوری Ultra‪-‬bright LED شارپ این امکان را فراهم آورده است تا با استفاده از ال ای دی های کناری فوق روشن، علاوه بر بهبود چشمگیر تصویر، مصرف انرژی هم به میزان مناسبی (تا ۵۰ درصد) کاهش یابد. همین باعث شده است تا این پنل ها بتوانند استاندارد ENERGY STAR® 5.0 را کسب کنند.
    این سری از صفحه های نمایش شارپ همچنین کنتراست تصویر تقریبی یک به چهار میلیون و فریم ریت ۱۲۰ هرتز دارند. اندازه آنها هم از ۴۰ تا ۶۰ اینچ متغیر است. البته برخی قابلیت ها همانند اتصال USB 2‪.‬0 و قابلیت پخش صدا، تصویر و ویدیو از روی هارد و همچنین ضبط برنامه ها بر روی حافظه های جانبی را نباید فراموش کرد. همچنین برخی مدل های ارائه شده با این تکنولوژی دارای ۸ گیگابایت حافظه داخلی هستند. البته امکان اتصال به اینترنت برای استفاده رایگان از خدمات پشتیبانی از راه دور شارپ را هم قابل تامل است.

     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    مناظره‌ی فردوسی‌پور با ده‌نمکی

    محسن حدادی

    فردوسی پور: به نام خدا. سلام عرض می کنم. امشب برنامه ویژه ای داریم و من برای اینکه وقت کم نیاریم؛ سوال مسابقمه اس ام اسی رو براتون می‌خونم، همکاران به صورت زیرنویس و تصویری هم نشون خواهند داد.

    - به نظر شما آیا کارگردانی «دارا و ندار» خوب بود؟
    گزینه یک: بله خوب بود.

    گزینه دو: خیر خوب نبود.

    گزینه سه: اصلان ایشان کارگردان نیست.

    گزینه چهار: صداوسیما خوب است.

    - از همین الان تا یکساعت دیگه فرصت دارین در مسابقه اس ام اسی ما شرکت کنید، جایزه امشب رو شرکت لپ لپ(پیشرو در کشف ظرفیت های مختلف هنری*) به 13نفر هرکدام دی‌وی‌دی کامل اخراجی‌های یک و دو و سه که همون دارا و ندار باشه تقدیم می‌کنه. امیدوارم فقط اتفاقی برای مخابرات پیش نیاد. آقای ده نمکی خیلی خوش آمدین!

    ده نمکی: به نام خدا من هم سلام عرض می‌کنم و از اینکه سریال دارا و ندار توانست با 135 درصد آراء رضایت بینندگان رکورد تماشای سریال های نوروزی رو بشکنه خوشحالم.

    فردوسی پور: موافقید یه سری تصاویر ارسالی بینندگان رو با هم ببینیم؟

    - در خدمتم.

    {پخش موسیقی}

    این تصویر رو علیرضا از میدان شوش فرستادن. تصویر انگشتر دست خانم آقا ذبیحه. زیرش هم نوشتن: اگر این «خانم ندار» فقط انگشتر رو می فروخت تا یکسال کل خانواده هر روز پیتزا می‌خورد! یه تصویر دیگه هم ایشون فرستادن از قابلمه آبگوشت خانه آقا ذبیح اینا...و نوشتن که گوشت خورشتی تو قابلمه آبگوشت چیکار می‌کنه؟!

    بله تصویر بعدی تصویر کولی سریال شماست. فتانه از پونک تصویر رو ارسال کرده و نوشته: طفلی این خانوم کولی از «فنجک» هم بیشتر پول لوازم آرایش می‌دن...هه هه هه... البته مشابه این تصویر برای همه خانم های «ندارم» سریال غیر از درد دل خانوم ارسال شده بود...قبول دارین آقای ده نمکی این حرفا رو؟

    - فعلا دارم تصاویر رو می‌بینم، صلاح نمی‌بینم جواب بدم.

    بعله... تصویر بعدی رو سامان از میدان هفت حوض برامون فرستادن که واقعا خیلی قشنگ بود. 7 تا تصویر مجزا از پسر بچه کولی‌ها رو کنار هم چیدن که در شش تصویر داشته می رقصیده. زیر تصاویر هم نوشتن: «شخصیت پردازی خوب و بهره گیری از بازیگران با تجربه حوزه طنز!»*

    واقعا آقای ده نمکی این بچه کار دیگه‌ای نداشت هر وقت ما دیدیم داشت می رقصید البته چون پیرهن‌شو درنیاورده اخطار نمی‌گیره ولی به هر حال... شما همچنان صلاح نمی‌دونین جواب بدین دیگه؟ هه هه هه...

    این هم تصویریه که اشکان از باغ فردوس برامون ارسال کردن. 11 تصویر کنار هم چیده شده از بازیگران سریاله که همگی دارن از روی کاغذ یه چیزی می‌خونن...گویا شعره! کنار تصویر هم نوشتن: یک سریال رادیویی تمام عیار! به هر حال این هم نکته ای بود! آهان این تصویر خیلی قشنگه. «سوسن. میم» از خیابان 17شهریور برامون فرستادن. تصویر 5 عدد آفتابه که شعارهای تماشاگرنمایی روش نوشته شده ...این خانوم این تصویر رو فرستادن و نوشتن: «مهندسی موفق پیام و ترسیم فضای سنتی در کنار طرح متعهدانه آسیب‌های اجتماعی...در هر قسمت دو سکانس»*

    این تصویر رو هم مرضیه احمدی از سی متری جی فرستادن...مردم پشت به تلویزیون دارن می‌گن و می‌خندن و تخمه می‌شکنن و سریال دارا و ندار هم داره پخش می‌شه...زیرش هم نوشتن: «خوشبختانه اعتماد به گروه‌های جدید و ایجاد فرصت‌های مناسب برای بروز خلاقیت‌ها و کشف استعدادهای پنهان در حوزه طنز در نوروز امسال به بار نشست» *

    این هم شیرین کاری فرهاد حسن زاده از راه آهنه که با آفتابه اسم سریال «دارا و ندار» رو روی زمین درست کرده و فرستاده و نوشته: همیشه در قلب منی! حالا معلوم نیست آفتابه رو گفته یا سریال آقای ده‌نمکی رو!

    {پخش موسیقی}

    بعله...خب سوال مسابقه رو یکبار دیگه ببینیم و من برمی‌گردم و سوال‌هامو آغاز می‌کنم.

    تا این لحظه یک میلیون و 49 هزار و 769 نفر در مسابقه شرکت کردن و با چه سرعتی این تعداد داره زیاد می‌شه...من تا یادم نرفته اینو بگم که موسیقی بخش قبلی رو آهنگساز آقای ده‌نمکی زحمت کشیده بودن و از روی اخراجی‌ها کپی زده بودن واسه ما...گویا واسه سریال هم همین موسیقی رو هی هرچند دقیقه یکبار پخش می‌کردین؟

    - هیچی نتونستین پیدا کنین، به موسیقی گیر دادین؟ خب صلاحدید من این بوده.
    - موافقید تصاویر منتخب سریال رو ببینیم روی تصاویر صحبت کنید؟
    - بله موافقم.
    - دوستان از هر بازی یعنی هر قسمت تصاویری آماده کرده بودن که چون وقت نداریم فعلا قسمت آخر سریال رو نشون می‌دیم.

    {پخش موسیقی}

    - آهان این تصویر شماست کنار لوکیشن دارین با موبایل حرف می زنین. با محمدرضا شریفی نیا صحبت می‌کردین؟ بعضی رسانه ها می‌گن که ایشون می‌گفتن و شما انجام می‌دادین...
    - من اصلا این حرفارو قبول ندارم. آقای شریفی نیا انسان شریفی است و متاسفم که نتونست با ما همکاری کنه ولی...

    - ببخشید ببخشید...ولی گویا اومدن سر تمرین شما!
    - بله یکبار اومدن اونم برای همینطوری...
    - خیلی خب بریم تصویر بعد...آهان! اینجا این حاج آقا داره تنهایی یه شب تا صبح تو مسجد دعا می‌خونه؛ این اصلا وجود داره؟ من که ندیدم یه حاج آقا تنهایی بشینه یه شب تا صبح تو مسجد...اصلا در مسجدها رو بعد از نماز جماعت می‌بندن اونوقت این چجوری...

    - آقای فردوسی پور شما می‌خواهید سریال رو تخریب کنین اونوقت من مجبور می شم عکس مجید سوزوکی رو دربیارم و نشون بدم بعد دوباره می‌گن...این سریال 135 درصد مخاطب داخلی و خارجی داشته اونوقت شما...
    - خیلی خب بریم تصویر بعد... آهان اینجا این زن آقا ذبیح رفته خیابون بهار واسه بچه هاش خرید کنه ولی تو کیفش حدود 3450 تومن پول هست...بچه ها تصویر اون زاویه رو گرفتن...آهان...این با 3450 تومن واسه چی رفته خیابون بهار واسه خرید؟ والا ما از هر کی پرسیدیم گفت ندارها اصولا یا می‌رن تاناکورا یا حراجی‌های کنار خیابون یا نهایتا کوچه برلن...این داستانش چیه؟... خیلی خب نمی‌خواین جواب بدین می‌ریم تصویر بعد...یه سوال بپرسم...این قسمت آخر سریال به نظرتون روحوضی نشد؟
    - روحوضی اگر در راستای ترویج ارزش‌ها باشد اشکالی ندارد...
    - این جمله خودتونه یا جایی خوندین و یا بزرگی این رو گفتن؟
    - نه واسه خودمه!

    - بسیار خب... این تصویر هم خیلی جالبه! اون شماره انداز گوشه تصویر رو ببینید! دقیقه 39 سریال در قسمت آخر، مادر و همسر آقا ذبیح توی بیمارستان در سی سی یو هستند یا آی سی یو حالا هرچی. دقیقه 42 اینها توی خونه پشت پنجره وایسادن! این چطوری اتفاق می‌افته؟
    - ببینید شما واقعا یا از درام چیزی نمی‌دونین یا واقعا سبک کارگردانی رو درک نمی‌کنین؛ گرچه توقعی هم نیست چون فکر می‌کنین سریال سازی هم مثل ساخت برنامه نود می‌مونه...این برای پایان بندی کار لازم بوده...
    - نه آخه چحوری می‌شه تو دو دقیقه حالش خوب بشه اونی که تا چند دقیقه پیش داشته می مرده و یه حاج آقایی شب تا صبح واسش دعا کرده و...بعد ترخیص بشه، راه بیافته بیاد و بعد هم سرحال بشه و بره چشت پنجره وایسه!

    - ببینید آقای فردوسی پور در درام و از دل طنز ما باید...

    - من که قانع نمی‌شم گرچه وقتی یه جاج آقا یه شب تا صبح دعا کرده این خانومه خوب شده، حتما دو دقیقه‌ای هم می‌شده از آی سی یو بیاد خونه...آهان آهان! این تصویر رو توضیح می‌دین؟ دقیقه 44 همین قسمت آخر تیمور و ذبیح تو میدون آزادی دارن با تنبک اضافه که معلوم نشد از کجا اومد تو دست و بال ذبیح، می‌زنن و می‌خونن و می‌رقصن... چند دقیقه بعدش تو خونه هستن و دارن می‌گن و می‌خندن، بعد دوباره دو دقیقه بعدش تو میدون آزادی دارن هنوز می‌رقصن و...اینا یعنی چی آقای ده نمکی؟ ...الان لابد می خواین بگین که من درام و کمدی سرم نمی‌شه فقط می‌خوام عیب بگیرم و ...یا اینکه سریال سازی برای تلویزیون قلق خاص خودش رو داره و شما بلدین و...

    - بله دقیقا همین رو می‌خوام بگم!
    - خیلی خب! تصویر آخر رو هم ببینیم...آهان اینجا...آقا ذبیح اومده خونه می‌بینه که خونه اش خراب شده‌، بعد می‌آد دم در می‌بینه زنش زیر آوار مونده و آوردنش بیرون. بعد اینجا...آهان اینجا...زنش درب و داغون رو زمین ولو شده و داره اشک می‌ریزه، این آقای شوهر هنرمند و ندار، مثل تیر دروازه دم در وایستاده داره نیگا می‌کنه! کجای دنیا اینطوریه واقعا که یه مرد از دور مراقب همسرش باشه وقتی زیر آوار مونده...این ری اکشن رو شما از مردم کدوم کشور گرفتین؟!


    - ببینید آقای فردوسی پور من به شما قبل از شروع برنامه هم گفتم همین الان اگه یه سرچ بزنین تو اینترنت بیش از 50 میلیون مورد درباره سریال من پیدا می‌کنین حالا اومدین اینجا با غرض ورزی و کینه شتری و دست استکبار و اغتشاشگران حرمت شکن می‌خواین بگین که...

    - آقای شریفی رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پشت خط هستن اگر قول بدن که مغلطه نکنن، من سلام عرض می‌کنم.
    - سلام علیکم. اولا مغلطه از غلط کردن می‌آد و بنده چون در دعواهای سیاسی شرکت نمی‌کنم زیاد غلط هم نمی‌کنم ثانیا شما داری مغالطه می‌کنی که وسط حرفات یه تیکه هم به ما می‌ندازی...

    - اقای شریفی شما که اهل مغالطه نیستین، این تصویر رو ببینین و بگین جریمه این حرکت چیه...آهان...این جا این نصرت که بهش می‌گفتن ساسان داره با انگشت به این دختره اشاره می‌کنه و بعد اونو با همون انگشت به داداش قشنگ خانم معرفی می‌کنه...یعنی داره می‌گه...این واسه اون...آهان اینم تصویر بزرگ شده صورت ساسان...همکارانم زحمت کشیدن و ...بعله ببینید داره می‌گه: این واسه اون!
    من نمی دونم چی بگم واقعا این الفاظ و حرکات چه معنایی داره در یک سریالی که «در یکی از موفق ترین دوره های نوروز صدا و سیما بودیم»*؟؟

    دکتر شریفی: ببینید آقای فردوسی پور این حرکت باید بررسی بشه شما هم جو سازی نکنین! آقای ده نمکی هنرمند متعهدی هستن...شاید این بازیکن از دستش در رفته...

    ده نمکی: آقای شریفی من سلام می‌کنم خدمت شما...سبک کارگردانی من همینه...یعنی به همه می‌گم که خودشون باشن...

    فردوسی پور: یعنی همه از دستتون در می‌ره و فیلم و سریال می‌شه؟ آهان اینجا این قشنگ خانوم وسط خیابون برمی‌گرده به این تیمور می گه بعله...واقعا ندارهای ما اینجوری‌ هستن؟! آقای شریفی من می‌خوام بدونم اگه یه کارگردان دیگه هم تو سریالش این اتفاق می‌افتاد باز هم شما می‌گفتی از دستش در رفته؟

    دکتر شریفی: ببینید آقای فردوسی پور شما دارید خلط مبحث می‌کنین.

    فردوسی پور: این خلط مبحث یعنی چی؟

    - یعنی اینکه مبحث قبلی...
    فردوسی پور: آهان آهان...این تصاویر هم بچه‌ها زحمت کشیدن جمع کردن، ببینید وضعیت آرایشی این خانوم‌ها خیلی به نظرم...به نظرم افتضاحه! شما که به مثلث ریش اکبرپور گیر می دین، این خانوما که حالا ندار هم هستن، اینطوری با این وضعیت...من نمی‌دونم چی بگم؛ از شما خداحافظی می کنم آقای شریفی چون سال بعد هم ما دوباره و سه باره و چندباره آقای ده نمکی رو روی نیمکت خواهیم دید!...یه سری به مسابقه اس ام اسی بزنیم...بعله 2 میلیون 485 هزار نفر شرکت کردن که 73 درصد ...بله؟ گویا اس ام اس...نمی دونم واقعا چه اتفاقی داره می افته...حالا یه بخش کوتاهی رو ببینین من امیدوارم مشکلات ما حل بشه...مصاحبه با علی پروین و امیر قلعه نویی درباره دارا و ندار...

    {پخش موسیقی}

    علی پروین: بسم الله الرحمن الرحیم...این سریال آقا ده نمکی رو با منزل کمپلت! نشستیم دیدیم؛ 80 درصدش خوب بود اون 40 درصد بقیه اش هم باید تمرین کنه این آقا ده نمکی...خودش بچه خوبیه...کاریه... جنگنده اس...حالیشه!

    امیر قلعه نویی: من سلام عرض می‌کنم خدمت آقا فردوسی‌پور عزیز و خدا رو شاکرم که این سریال رو دیدم تا حقانیت سپاهان برای همه اثبات بشه و مردم هم بفهمن که اونایی که روزی یه ماشین خارجی عوض می‌کنن توی زمین حرفی برا گفتن ندارن و جایی تو دل مردم هم ندارن...

    {پخش موسیقی}

    بعله این بخش رو هم دیدیم اس ام اس ها دیگه اصلا نمی‌رسه و گویا دکل مخابرات کلا قطع شده... آقای ده نمکی این داستانی که هر قسمت سه دفعه موسیقی تیتراژ روی تصاویر اسلوموشن پخش می‌شد چی بود؟ یعنی تو هر قسمت ده دقیقه ای کلیپ ساخته بودین؛ ده دقیقه هم که خلاصه قسمت های قبل...انگار خیلی خوب حساب و کتاب سازمان رو داشتین ها...هه هه هه!

    - این سوال شما توهین به منه و جواب نمی دم...چطور مهران مدیری واسه هر دقیقه 20 میلیون تومن می‌گیره هیچی نمی‌گین ولی من حالا...مگه من جای کسی رو تنگ کردم؟
    - ...مردم خودشون قضاوت خواهند کرد؛ من اینجا 64 سوال بعلاوه 23 تصویر آماده دارم که سعی می‌کنم تا آخر برنامه همه‌اش رو بپرسم... این مردهای «ندار» چرا سر کار نمی‌رفتن؟ همیشه تو خونه دور هم بودن! یعنی ندارها بیکارند یا بیکارها ندارند!؟ بعلاوه اینکه این آقا ذبیح شب عیدی می‌ره حاجی فیروز می‌شه باقی سال رو چه می‌کنه؟! بالاخره آقای ده نمکی شش نفره بودن کادر نویسندگان شما هم برای خیلی‌ها جالبه...چون می‌گن همه بازیگرا سر صحنه خودشون از خودشون بازی می‌کردن و دیالوگ می‌گفتن...اونوقت این شش نفر بعلاوه خود شما چی نوشتین واسشون؟ یعنی شش نفر واقعا چی می‌نوشتن؟؟

    - من این حرف شما رو اصلا قبول ندارم من خیلی به فیلمنامه حساسم...
    - آقای اویسی که دیگه خودش واسه خودش بود؟
    - نخیر اصلا اینطور نبود...
    - این داستان دبی چی بود؟ انگار اصلا حذف شد؟
    - ما قربانی ناداوری شدیم! سعی کردم در «دارا و ندار»، طنز در خدمت مفهوم ایدئولوژیک باشد و خودم را درگیر جنگ نرم کنم ولی داوران اجازه ندادند و اگر این سریال از شبکه یک پخش می‌شد بالای 80 میلیون ایرانی در داخل کشور اون رو می دیدن.
    - این 80 میلیون از کجا می‌آن اونوقت؟

    - مسافران نوروزی خارج از کشور که به ایران می‌آن!
    - حالا خودمونیم آقای ده‌نمکی این سریال چی می‌خواست بگه؟
    - محتوای عموم کارهایی که انجام دادم به خصوص اخراجی‌ها، ژانر کمدی تراژیک داشتند. یعنی هم لبخند را برای مخاطب به همراه داشته باشد و هم عواطف آنها را جریحه دار کنیم و این کار را سخت‌تر می‌کند.

    - خب یعنی در همه این ها که گفتین موفق بودین؟
    - ببینم یعنی شما از آقای ضرغامی بیشتر می‌فهمین که همین پری روز به ما گفتن فیلمنامه کار خیلی قوی بود؟ یعنی از دکتر مطهری هم بیشتر می‌فهمین که از سریال تعریف کردن؟

    - آهان! خوب شد گفتین دکتر مطهری...این بیست و سی هفت هشت ماهی بود هیچ خبری از دکتر مطهری کار نمی‌کرد حالا نمی‌دونم چی شده بود چون از تلویزیون تعریف کرده بود پریشب هم عکسشو کار کردن هم خبرشو...دوستان در تلاشند که شماره سردبیر بیست و سی رو بگیرن ببینیم ماجرا چی بود این بنده خدا چند ماه بایکوت بود یهو...بله؟ جان؟ تلفن های برنامه هم قطع شده؟ خب من نتایج مسابقه...

    {موسیقی ورزشکاران، دلاوران، نام آوران... پیروز باشید با تصاویری از بازیگران سریال دارا و ندار بر صفحه تلویزیون نقش می‌بندد...}

    ..................................................

    * جملات ستاره‌دار از عبارات تشکرآمیز رییس سازمان صدا و سیما در دیدار با کارگردانان مجموعه‌های نمایشی نوروز 89 انتخاب شده است.
     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    توصیه هایی برای توازن بین کار و زندگی

    پرکاری یک نوع اعتیاد است و باید درمان شود. بسیار خوب، شاید به جدیت الکلیسم یا دیگر بیماریهای اعتیادی نباشد، اما در حقیقت نوعی اعتیاد محسوب می شود.
    اولین بار در سال ۱۹۷۱ وین استس در کتاب خود این واژه را به کار برد. از آن پس، معنی این کلمه به وسیله اشخاصی که زندگی را بدون معنی می پنداشتند، سرمشق شده است. اما معتاد به پرکالری قابل سرزنش نیست. در حقیقت، در فرهنگ ما به شیوه های مختلف پرکاری تشویق شده است.
    شاید، زمان آن باشد که درباره کار بیماری فکری جدی بکنیم. هر چند که اغلب، این واژه به طور نامناسبی استفاده می شود تا یک فرد پر انرژی را توصیف کند که به کارش مقید می شود و محظوظ آن می شود، و در عین حال رابطه ای خوب با خانواده و همکاران خود دارد. بنابراین، چه می شود اگر از کار بیماری خود و فرد مورد علاقه خود مطمئن نباشید.
    با پاسخ به سئوالات زیر متوجه کار بیماری خود یا دیگران خواهید شد.
    ـ اگر شما کار نکنید، آیا دنیای شما از بین خواهد رفت؟
    ـ آیا فکر می کنید تنها شما از عهده کارها برمی آیید؟
    ـ آیا از پرکاری خسته و رنجور می شوید؟
    ـ آیا اضافه کاری منجر به داشتن رابطه نامناسب با اطرافیان شما می شود؟
    اگر پاسخ شما به بیشتر سئوالات بالا مثبت باشد، شما به گونه ای مبتلا به کار بیماری هستید.
    مثل همه اعتیادها، می توان کار بیماری را تحت کنترل در آورد.
    اولا، باید قدرت هیچ کاری نکردن را دوباره کشف کنید.
    جوانی خود را به یاد بیاورید. در آن زمان ساعت ها می نشستید و خود را سرگرم می ساختید. خوب، شاید الان هم باید چند لحظه ای بنشینید و استراحت کنید. کودکان هرگز نمی نشینند و کاری انجام نمی دهند، مگر اینکه خراب کاری کرده باشند. این دو مورد را می توان در بزرگسالی هم به کار گرفت، البته با کمی تغییر. من هرگز توصیه نمی کنم که ساعت ها بدون هدف بنشینید و روزن های پوست خود را بشمارید. بلکه توصیه می کنم که هر چند وقت یکبار استراحت داشته باشید.
    سپس، در هوای تازه بنشینید و از صدای پرندگان، بوی گل ها و شکوفه ها لذت ببرید.
    شاید این صحبت های کلیشه ای باشند اما واقعا انجام این کارها به انسان آرامشی خاص می بخشند.
    در آخر، ورزش کنید و گاهی ورزش های کششی را انجام بدهید.
    شایان ذکر است که بدن سالم، بدن خوشحال است. اما تناسب اندام فقط یک سوم هدف ذهن بدن و روح سالم است. سعی کنید توازنی بین کارهای خود برقرار سازید و به خودتان توجه داشته باشید.
    کار بیماران باید بپذیرند که پرکاری تلاشی است برای کنترل پیامد هر موقعیتی، که خیلی از مواقع خارج از کنترل هستند.
    در زندگی باید به چیزهایی که امکان دارند فکر کنیم، نه اینکه چیزهایی که می توان کنترل کرد، که به طور غیر حتم دور از دسترس هستند.

     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    چگونه يك اتاق را بزرگ‌تر از آن‌چه هست
    جلوه دهيم؟

    مشكل كوچك‌بودن فضا مشكلي است كه امروزه افراد زيادي با آن مواجه هستند به‌همين دليل در‌خصوص حل اين‌مشكل و مبارزه با آن مكررا صحبت كرده‌ايم و ايده‌هايي براي شما ارائه داده‌ايم، اين مطالب آن‌قدر مهم هستند كه تكرار و بيان مكرر آن‌ها خالي از‌ لطف نيست و گاهي نيز يادآوري و تاكيد بر‌اهميت آن‌ها لازم است.
    دراين مطلب نيز سعي داريم مهم‌ترين نكات را در‌اين زمينه خيلي كوتاه براي‌تان مطرح سازيم.

    1. آينه‌هايي در سايز‌بزرگ بر ديوارها بياويزيد. اين‌كار به‌طرز شگفت‌انگيزي سبب مي‌شود تا اتاق بسيار بزرگ‌تر از آن‌چه هست جلوه كند. آويختن آينه‌هاي دكوري كوچك‌تر برديوار نيز‌چنين تاثيري را دارند، هم‌چنين مي‌تواند در گوشه‌هاي اتاق آينه را بر‌كف اتاق نصب كنيد.

    2. همواره اتاق را مرتب و جمع‌ و ‌جور نگه‌ داريد و هرچيزي را پس از استفاده سريعا سرجاي خود قرار‌دهيد. شلوغ و ريخت و پاش بودن اتاق سبب مي‌شود فضا گرفته و كوچك‌تر به‌نظر برسد.

    3. تنها وسايل را در اتاق قرار دهيد كه وجودشان لازم و ضروري است و از قرار‌دادن وسايل غيرضروري در فضاي كوچك جدا بپرهيزيد. هم‌چنين از ساده‌ترين و ظريف‌ترين نوع ممكن وسايل و اثاثيه در اتاق كوچك استفاده كنيد و آن‌ها را دور اتاق بچينيد نه وسط آن‌.
     

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    پنج توصیه ساده برای پوست زیبا

    شفافیت پوست اولین گام برای داشتن پوستی زیبا است . اما متاسفانه گفتن آن بسیار آسان تر از عمل به آن است. اما خبر خوب این است که پنج توصیه ساده برای پاک سازی پوست وجود دارد که شما را در جاده داشتن چهره ای زیبا قرار می دهد. با پیروی از این پنج اصل ساده در پاک سازی پوست، در مدت زمان کوتاهی به بیشترین حد زیبایی در چهره خود می رسید.


    توصیه ۱ : پاکیزگی یک کلید است !
    شاید این چیز جدیدی برای شما نباشد که بدانید شستشوی منظم صورت، از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. اما آیا می دانید چگونه باید صورت خود را به درستی بشورید؟ در ابتدا از پاک کننده ای استفاده کنید که مناسب پوست شماست و عاری ازترکیبات معطر و محتویاتی باشد که باعث قرمزی پوست شما شود و نتایج بدتری نسبت به قبل دهد. بعد از هر استحمام از حوله تمیزی استفاده کنید که از بازگشت باکتری ها و سایر مواد از استحمام قبل به پوست شما جلوگیری کند. در انتها، حمام خود را با آب کشی با آب سرد به پایان ببرید تا منافذ بسته شده و شادابی برایتان به ارمغان آورد.


    توصیه ۲: لمس نکنید!
    دست کاری پوست فقط باعث مشکلات بیشتر می شود. به نابراین تا آنجا که ممکن است دستان خود را از صورتتان دور نگه دارید.منطقه عدم لمس در مورد موها نیز صدق می کند بنابراین تاآنجا که ممکن است موهایتان را به سمت عقب ببرید. توصیه این است که شب ها هنگام خواب از هدی استفاده مائید که مانع از ریختن موهایتان روی صورت شود و به حالت پذیری آن کمک بیشتری کند.


    توصیه ۳: آرام باشید و استراحت کنید!
    استراحت و دوری از استرس در بسیاری از مواقع بسیار برای شما خوب است. جای هیچ تعجبی نیست که بدانید پوست شما از این عادات سلامتی بسیار بهره مند می شود..برای مقابله با استرس خود راه هایی را یاد بگیرید، حتی اگر تمرینات تنفس عمیق، یوگا و یا ماساژ باشد . چهل پلک مداوم در هر شب، این شانس را به پوست می دهد که استراحت کند، دوباره جوان شود و به بهترین نحو پاک و سالم به نظر برسد. هر شب اطمینان حاصل کنید که روی بالش تمیزی می خوابیدکه چشمان بسته شما با چربی و باکتری هایی که به وسیله پوست صورتتان ایجاد شده است، تماس پیدا نمی کند.


    توصیه ۴: هر شب پوست خود را تمیز کنید!
    چیزی که هست آرایش شماست . هیچ چیز نمی تواند به اندازه خوابیدن با آرایش منفذ های پوست شما را ببندد وباعث صدمه جدی به پوست شود. شادابترین پوست در هنگام خواب تمیز ترین آنها ست بنابراین آرایش چهره خود را به وسیله یک پاک کننده مناسب یا مخلوط آب و صابون از بین ببرید.


    توصیه ۵: عاقلانه انتخاب کنید!
    هر چیزی که برای پوستتان استفاده می کنید باید بدون چربی باشد. حتی اگر محصولات پاک کنند ه آرایش یا مرطوب کننده ها باشند.بهتر است کرم مرطوب کننده SPF داری را انتخاب کنید تا ضد آفتاب شما اثرات سوئی روی پوستتان نداشته باشد. توصیه دیگر در استفاده از لوازم آرایش این است که از لوازمی استفاده کنید که منفذ های پوست شما را نپوشاند.

    با دنبال کردن این پنج توصیه ساده، شما در جاده پوستی سالم و پاک قرارمیگیرید. با چین و چروک ها خداحافظی کنید و به پوستی شاداب سلام
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    با انتخاب لباس مناسب لاغر دیده شوید

    برای زنان درشت اندام راه ها و روش های بسیاری وجود دارد که می توانند با کمک آنها، یاد بگیرند که چگونه عیبهای بدن خود را بپوشانند و جنبه های مثبت اندام خود را برجسته کنند. اگر دوست دارید بدانید که چگونه به بهترین شکل خود ظاهر بشوید، به نکات زیر توجه کنید:
     

    - صورت گرد و چاق:
     
    انتخاب اشتباه:
    اگر صورت چاق و گردی دارید بهتر است لباس هایی که برش ها یا تزئینات گرد دارد استفاده نکنید.یک عینک گرد قطعا صورت شما را چاق و پرتر نشان خواهد داد.
     
    انتخاب درست:
     بهتر است موهایتان را روی صورتتان بریزید طوری که گردی آن گرفته شود. با یک لباس چسبان بدون خطوط مدور قطعا صورت شما لاغر و کشیده تر دیده خواهد شد.


    - بازوهای چاق:
     
    انتخاب اشتباه:
    اگر بازوهای چاق و پری دارید هرگز آستین کوتاه نپوشید. آستین کوتاهی که روی قسمت چاق بازوی شما قرار بگیرد قطعا آن قسمت را پهن تر نشان می‌دهد.
     
    انتخاب درست:
     سعی کنید قسمت چاق بازوهایتان را با آستین بلند یا سه ربع بپوشانید. پیراهن یا بلوزی که آستین های گشاد و پرچین دارد بهترین انتخاب برای بازوهای چاق است.
     

    -چاقی درناحیه پشت کمر:
     
    انتخاب اشتباه:
    بسیاری از خانم ها و دختران جوان با پوشیدن شلوارهای فاق کوتاه و تنگ که زیر کمر قرار می‌گیرد چاقی این قسمت را بیشتر نشان می‌دهند.

    انتخاب درست:
    بهتر است شلوارهای جین تیره رنگ با باق بلند و کمر آزاد بپوشید طوری که لباستان کامل این قسمت اضافه را بپوشاند.
     

    -ران و باسن چاق:
     
    انتخاب اشتباه:
    اگر ران های چاق و پری دارید هرگز دامن کوتاه نپوشید. این مدل دامن چاقی ران شما را بیشتر نشان می‌دهد. شما باید رنگ ها روشن را در قسمت بالاتنه و برای لباس های پایین تنه مثل شلوار و دامن از رنگ های تیره استفاده کنید.
     
    انتخاب درست:
    دامن سوزنی بلند یا تا زانو با رنگ های تیره بهترین انتخاب برای خانم هایی با ران های چاق است.
     
     
    -انتخاب مایو برای خانم های درشت اندام: 
     
    انتخاب اشتباه:
    مایوهای دو تکه با رنگ های روشن اندام درشت شما را بزرگتر نشان می‌دهد. خطوط افقی نیز شما را پهن تر می کند.
     
    انتخاب صحیح مایو:
    مایوهای یک تکه و تیره رنگ انتخاب کنید. قطعا شما در یک مایوی یک تکه مناسب‌تر دیده می‌شوید.
     
     
    - انتخاب لباس شب برای خانم های درشت اندام:

    انتخاب نادرست:
    لباس های خیلی کوتاه، چین دار و لختی اندام فربه شما را بیشتر نشان می دهد. رنگ های براق و خیلی روشن نیز شما را درشت تر می کند.
     
    انتخاب درست:
    لباس های چسبان و قالب اندام با پوشیدگی بیشتر برای خانم های درشت اندام مناسب تر است. رنگ های تیره تر انتخاب کنید. پیراهن هایی بلند تر تا زانو یا زیر زانو با یک کفش پاشنه بلند ظریف انتخاب کنید.
     

     

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    چگونه به سرطان سینه دچار می شویم؟

    آیا می دانید چگونه عملکرد بدن تغییر می کند و باعث می شود که شما به سرطان سینه مبتلا شوید؟دبیر کمیته بیومولکولار و ژنتیک سومین کنگره سرطان پستان با بیان این که 5 تا 10 درصد علت بروز سرطان پستان بسته به عوامل ژنتیکی است گفت: با بررسی و تعین جهش این ژنها تا 60تا80 درصد موارد می توان خطر بروز این بیماری را پیش بینی کرد اما ژنتیک عامل محض نیست.
    دکتر محسن قدمی متخصص ژنتیك مولكولی انسانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با اشاره به برگزاری سومین کنگره سراسری سرطان پستان اظهار داشت: این کنگره با ارائه موضوعات مرتبط با تشخیص و درمان سرطان پستان اعم از جراحی، پاتولوژی، کیفیت زندگی، آمار و اپیدمیولوژی، آنکولوژی و ژنتیک 9، 10 و 11تیرماه توسط مرکز تحقیقات سرطان پستان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در تالار امام بیمارستان امام خمینی برگزار می شود. سومین کنگره سراسری سرطان پستان
    عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه سرطان پستان بیشترین میزان مرگ و میر را در میان زنان دارد گفت: اگر این بیماری در مراحل اولیه و قبل از پیشرفت تشخیص داده شود به راحتی درمان می شود.
    دکتر قدمی در ادامه با اشاره به نقش ژنتیک در بروز این بیماری گفت: 5 تا 10 درصد سرطان پستان مربوط به عوامل ژنتیکی است که تا کنون تنها دو ژن BRCA1,BRCA 2 به عنوان عامل مستعد کننده ابتلا به این بیماری شناخته شده است.
    این متخصص ژنتیک با هشدار به زنان برای مراجعه به جراح زنان برای تشخیص زودهنگام این بیماری اظهار داشت: اگر زنان یکی از موارد زیر را در میان اطرافیان خود مشاهده کردند باید به طور منظم تحت نظر باشند. برای نمونه اگر یکی از خویشاوندان درجه یک در سن زیر 35 سال به سرطان پستان مبتلا شده باشد، یکی از افراد مذکر خانواده به سرطان پستان مبتلا شده باشد، فردی به سرطان دوطرفه پستان و یا سرطان پستان و تخمدان در سن زیر 50 سالگی دچار شده باشد یا 3 نفر از نزدیکانش به این بیماری مبتلا شده باشند مراجعه به متخصص ژنتیک برای تعیین وجود جهش در ژنهای مستعد کننده توصیه می شود.
    وی خاطرنشان کرد: در 50 درصد مبتلایان به سرطان پستان و در 80 درصد سرطانها تخمدان جهش این ژن ها عامل بروز این سرطان است.
    عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: با بررسی و تعیین این ژن تا 60 تا 80 درصد مواقع می توان خطر ابتلا به سرطان پستان را پیش بینی کرد به طوری که اگر نیاز باشد فرد برای انجام معاینات روتین و معاینه به جراح زنان ارجاع می شود و قبل از رسیدن به مراحل پیشرفته بیماری در صورت بروز هر نوع توده تشخیص و درمان می شود.
    این متخصص ژنتیک تصریح کرد: تعیین این ژن عامل صد درصدی برای ابتلا یا عدم ابتلا به سرطان پستان نیست بلکه ممکن است فردی بدون جهش این ژنها هم به سرطان دچار شود.
    دکتر قدمی با بیان اینکه انجام این تست در ایران امکان پذیر است و پاسخ آن طی 3 هفته تا 1 ماه آماده می شود گفت: اما آنچه در این میان اهمیت دارد این است که انجام این تست به تنهایی در پیشگیری از سرطان پستان کافی نیست.
    دبیر کمیته ژنتیک و بیومولکولار در پایان با اشاره به مقالات ارسالی به کنگره خاطر نشان کرد: از 150 مقاله ارسال شده به دبیر خانه کنگره 40مقاله آن مربوط به ژنتیک است که در قالب پوستر و سخنرانی ارائه خواهد شد.
     

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    عینک زنان چه رنگی باشد،
    عینک مردان چه رنگی؟

    آیا می دانید عینک هایی که خانمها و آقایان استفاده می کنند باید دارای رنگ های متفاوتی باشد اما به چه رنگی و چه دلیلی ؟
    یک اپتومتریست گفت: عینک‌های آفتابی با رنگ قهوه‌ای برای زنان و رنگ خاکستری برای مردان مناسب‌تر است چرا که هماهنگی بیشتری با سلولهای چشمی آنها دارد.
    رودابه رحمنی با بیان اینکه برف مثل آیینه عمل می‌کند، اظهار کرد: نورخورشید به صورت یک سویه و فقط از منبع خورشید به چشم‌ها می تابد. اما در هوای برفی، نور ناشی از تابش خورشید دوباره از زمین بازتاب می‌شود، لذا در چنین مواقعی نور دو بار انعکاس یافته و به چشم‌ها می‌رسد.
    وی با بیان این که بدین ترتیب هر عارضه‌ای که در اثر تابش نورخورشید به چشم ها بروز می‌کند، در فضاهای پوشیده از برف به میزان دو برابر است، اظهار کرد: این عوارض می‌تواند به صورت آب مروارید، التهاب ملتحمه چشم و یا مشکلاتی در شبکیه، خود را نشان دهد.
    رحمنی با تأکید بر لزوم تهیه عینک آفتابی استاندارد و مناسب، یادآور شد: فرم عینک باید در اندازه‌ای باشد که حدقه چشم‌ها را به طور کامل پوشش دهد، همچنین استفاده از آن در بینایی یا تشخیص رنگ‌ها اختلال ایجاد نکند.
    وی با بیان اینکه بهتر است در انتخاب عینک از اپتومتریست یا چشم پزشک کمک گرفته شود، افزود: عینک‌های آفتابی با رنگ قهوه‌ای برای زنان و رنگ خاکستری برای مردان مناسب‌تر است؛ چرا که هماهنگی بیشتری با سلولهای چشمی آنها دارد.
     

     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    24 نشانه خانواده خوشبخت

    1 – در بين اعضاي خانواده جمله " به من چه " يا " به تو چه " رد و بدل نمي شود، چرا که اعضاء، به گفتگو و مشورت منطقي اعتقاد دارند و احساس مسئوليت مي کنند.

    2 – افراد به يکديگر اعتماد دارند و از اين اعتماد سوء استفاده نمي کنند و اعتماد را يکي از پايدارترين ويژگي هاي ازدواج موفق و خانواده موفق مي دانند.

    3 – تا جايي که امکان دارد با هم هستند و در مهماني ها يا کارهاي مربوط به خانواده تنها نمي روند. آنها، همدلي، همکاري، همفکري، هماهنگي را بقاي خانواده خوشبخت مي دانند.

    4 – با هم اتحاد دارند ؛ در مسائل مختلف با گفتگو و مشورت به تفاهم مي رسند و سعي مي کنند اگر سوء تفاهم به وجود آمد، آن را در درون خود بدون اينکه کسي بفهمد، حل کنند.

    5 – به سليقه ها و عقايد يکديگر آگاه بوده، به آن احترام گذاشته و رعايـت مي کنند.

    6 – نسبت به هم شرم مذموم ندارند ؛ يعني خواسته هاي طبيعي خودشان را بدون نگراني يا خشونت ابراز مي کنند.

    7 – به حريم يکديگر احترام گذاشته و از حدود مشخص شده خود فراتر نمي روند.

    8 – نگران سلامت روحي و جسمي يکديگر بوده و از هم مراقبت مي کنند، اگر چنانچه مشکلي به وجود آيد سعي وافر در حل مشکل دارند.

    9 –بيشتر اوقات، لحظات خوشي را که با يکديگر بوده اند، مرور مي کنند . دنبال خاطرات تلخ نيستند . دوست دارند هميشه در خوشي، شادي و نشاط زندگي کنند.

    10 – براي فاميل و همسايه هاي خود، اهميت قائل اند و پذيراي فاميل يکديگرند.

    11 – از امور مالي يکديگر خبر دارند و چيزي را از همديگر پنهان نمي کنند، صرفه جويي و پس انداز کردن جزء برنامه هاي اقتصادي خانواده هاي خوشبخت است.

    12 – براي رشد يکديگر تلاش کرده و زمينه پيشرفت خانواده را فراهم کنند.

    13 – افراد، به هم افقي نگاه مي کنند نه عمودي ؛ يعني هيچ کس خود را برتر از ديگري و در مقام قدرت نمي بيند. ديکتاتوري، زور و قدرت طلبي حاکم نيست.

    14 – همه اعضاي خانواده احساس برنده بودن، موفق بودن و اميد داشتن مي کنند و خودشان را در زندگي برنده مي دانند.

    15 – در کنار هم، احساس امنيت و آرامش مي کنند نه ترس، اضطراب، تنش و يا درگيري.

    16 – علاقه، عشق، محبت، صفا و يکدلي خود را نسبت به هم ابراز مي کنند، هم در رفتار و هم در گفتار.

    17 – از يکديگر انتظار بيجا و توقع نامناسب ندارند. توقعي مناسب و در حد توان از همديگر دارند.

    18 – اگر مشکلي پيش آيد به راه حل فکر مي کنند و به دنبال مقصر و گناهکار نمي گردند. دست به علت يابي و ريشه يابي آن مشکل مي زنند، و راه حل منطقي ارائه مي دهند.

    19 – مرد، پيوسته به اين مسئله مي انديشد که چه کنم تا همسرم خوشحال باشد و راضي به زندگي باشد، و زن مي انديشد که چه کنم تا شوهرم راحت بوده و خوشحال باشد.

    20 – زن و شوهر، به خاطر همديگر زندگي مي کنند ؛ اول خود بعد ديگران. زندگي آنها به خاطر بچه ها يا ترس از طلاق و حرف مردم نيست.

    21 – زن و مرد، مي توانند هر روز به دنياي اختصاصي يکديگر نزديکتر شوند، کار به مسائل خصوصي و زندگي ديگران ندارند.

    22 – با درخواست هاي يکديگر برخورد مثبت و منطقي دارند.

    23 – زن و مرد در کنار يکديگر هستند نه رو در رو و رقيب يکديگر، آنها رفيق هم هستند و واکنش منفي از خود نشان نمي دهند.

    24 – خانواده هاي خوشبخت، تلاش دارند که بچه هاي خوب و خوشبختي نيز به جامعه تحويل دهند.
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    چطور تلویزیون سه بعدی کار می‌کند؟‌

    تلویزیون هم مثل تمام فن‌آوری‌هایی که امروزه از آن‌ها استفاده می‌کنیم حاصل تکامل ایده‌ها و ابداعات ساده‌ است.
    برای سال‌ها فن‌آوری ساخت تلویزیون برروی تلویزیون‌های CRT سیاه‌ سفید ورنگی متوقف بود ولی اکنون سرعت پیشرفت فن‌آوری‌های تولید تلویزیون به قدری سریع است که در یک سال قیمت پیشرفته‌ترین و بزرگ‌ترین تلویزیون‌های LCD خانگی چند صد دلار کاهش می‌یابد و تقریباً هر فصل محصولات جدیدی به بازار عرضه می‌شوند.
    در طی دو‌ دهه اخیر شاهد ساخت تلویزیون‌های پلاسما و LCD‌ بودیم. با وارد شدن فن‌آوری HD به تلویزیون‌ها و مجهز شدن پنل‌های LCD‌ و پلاسما به سیستم‌های پخش HD تجربه کار با تلویزیون جهش بسیار بزرگی پیدا کرد.
    آخرین قدمی که در زمینه تلویزیون برداشته شده‌، تلفیق فن‌آوری ضبط و پخش سه‌بعدی با پنل‌های LCD، تصویر پیش‌زمینه LED و تصاویر HD است که از ابتدای سال 2010 به طور گسترده در بازارهای جهان عرضه شد.
    البته اولین ایده‌های تولید فیلم سه بعدی با ساخت فیلم "نیروی عشق" در سال 1922 شروع شد. سپس در دهه 50 میلادی و پرطرفدار شدن تلویزیون‌های، کارگردان‌ها برای کشاندن مخاطبان از جلو تلویزیون به سالن‌های سینما تصمیم گرفتند از تجربه چند بعدی تماشای فیلم استفاده کنند.
    یکی از تلاش‌های آن‌ها نصب صندلی‌هایی بود که با حرکات شخص اول فیلم، مخصوصاً در فیلم‌های اکشن و ترسناک، می‌لرزند. از دیگر ایده‌های آن زمان برای متفاوت کردن تجربه تماشای فیلم سینمایی، قرار دادن اجسامی مانند اسکلت‌های متحرک در سالن سینمای در سالن پخش فیلم‌های ترسناک بود.
    اکنون تولید فیلم‌های سه بعدی مانند آواتار که موفق‌ترین فیلم سه بعدی تاریخ سینما شناخته می‌شود، سرعت بسیاری گرفته‌است به طوری که چند ماه بعد از عرضه آواتار، سینماها با فیلم‌های سه بعدی دیگری مانند Clash of the Titans پر شدند و تماشاگران نیز به فیلم‌های سه بعدی تمایل بیشتری دارند. اکنون در آمریکا بسیاری از مسابقات ورزشی و برنامه‌های تلویزیون به صورت سه بعدی- HD پخش می‌شوند و تلویزیون‌های سه بعدی در بازار نیز با استفبال خوبی از سوی مشتریان روبرو شده‌اند.
    بایید کمی هم با فن‌آوری تصاویر سه بعدی آشنا شویم.


    ²سه بعدی دیدن
    آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا وقتی به اجسام واقعی نگاه می‌کنیم آن‌ها را سه بعدی می‌بینیم ولی تصویر همین اجسام در صفحه تلویزیون دو بعدی است؟
    به جای پاسخ دادن به این سوال بیایید به چگونگی فرآیند دیدن نگاهی بیاندازیم. تنها تحریک محیطی که باعث ایجاد تصاویر در مغز ما می‌شود، نور است. آن هم نور ساده با طول موج‌های مختلف.[چطور مغز کار می‌کند؟]
    وقتی جسمی در دور دست قرار دارد، شعاع‌های نور بازتابی که از آن به دو چشم ما می‌رسد با یکدیگر موازی هستند. ولی وقتی همان جسم نزدیک می‌شود، این شعاع‌ها دیگر موازی نیستند. این خطوط از اجسامی که در نزدیکی چشم ما هستند به طور همگرا گسیل می‌شوند و چشم ما برای دیدن آن‌ها باید کمی تغییر حالت بدهد. برای اینکه این مطلب را بهتر متوجه شوید، جسمی را از فاصله دور تا نزدیک بینی خود حرکت دهید. حتما متوجه تغییر فیزیکی قسمتی از چشم خود می‌شوید.
    این تغییر توسط مغز کنترل می‌شود و میزان تغییرات نیز توسط مغز ثبت می‌شود. همین اطلاعات به مغز کمک می‌کند تا فاصله اجسام تا چشم را تخمین بزند. برای مثال مغز با توجه به اینکه چشم برای دیدن یک جسم تقعر بسیار کمی پیدا کرده‌، متوجه می‌شود که این جسم احتمالاً در فاصله‌ای نزدیک قرار دارد.
    ایده کلیدی ضبط و پخش تصاویر هم دقیقاً در همین عملکرد مغز و چشم است. در تلویزیون‌های سه بعدی سعی می‌شود تصاویری ارائه شود که برای هر چشم در محل متفاوتی قرار داشته باشد تا مغز آن‌ها را به صورت غیر مسطح و عمق دار تشخیص دهد.
    البته مشکلی هم در اینجا وجود دارد چراکه تمرکز کردن هر چشم برروی این تصاویر متفاوت به این معنی است که میزان تقعر و نقطه فوکوس هر چشم با یکدیگر نمی‌خواند و همین امر باعث ایجاد سردرد و احساس سرگیجه می‌شود.
    برای ایجاد این تفاوت بین تصاویری که هر چشم می‌بیند معمولاً از عینک‌های مخصوص استفاده می‌شود. در کل دو نوع عینک در صنعت تصاویر سه بعدی رایج هستند: عینک‌های Passive و Active.


    ²عینک‌های Passive
    این عینک‌ها همان عینک‌هایی هستند که به محض دیدنشان به یاد تصاویر سه بعدی می‌افتید. عینک‌های ساده با دو لنز غیر یک رنگ.
    این عینک‌ها که بیشتر به نام ژرفنما (Anaglyph) معروف هستند از دو رنگ مختلف برای ایجاد اختلاف بین تصاویری استفاده می‌کنند که هر چشم می‌بیند.
    اکثر عینک‌های Passive‌ از دو رنگ آبی و قرمز استفاده می‌کنند. تلویزیون‌هایی که برای کار با این عینک‌ها طراحی شده‌اند دارای تصاویر نامفهومی هستند که دارای سایه‌های قرمز و آبی هستند.

    در این عینک‌ها لنز قرمز تمام نورهای قرمز را که از طرف تلویزیون گسیل می‌شوند، جذب می‌کند، به این ترتیب تصاویری که از این لنز دیده می‌شوند دارای رنگ قرمز نیستند. لنز قرمز رنگ هم همین کار را انجام می‌دهد.
    چشمی که پشت لنز قرمز است تنها تصاویر آبی را می‌بیند و چشم دیگر که پشت لنز آبی است تصاویر قرمز را می‌بیند. در این حالت هر چشم قادر است تنها یک مجموعه تصویر را ببیند به همین دلیل هم مغز به اشتباه می‌افتد و فکر می‌کند که هر دو چشم تصاویر یکسانی را می‌بینند.
    در این حالت محل فوکوس برای هر دو چشم ثابت است ولی تقعری که هر چشم به خود می‌گیرد متفاوت است، همین امر باعث به وجود آمدن توهم عمیق بودن تصاویر می‌شود.
    امروزه فن‌آوری دیگری به عینک‌های Passive اضافه شده که از لنز‌های پلاریزه‌ استفاده می‌کند.
    اگر به صفحه نمایشی که از این فن‌آوری استفاده می‌کند نگاه کنید، تصاویر نامفهوم و چند رنگی را می‌بینید. عینک‌های Passive این فن‌آوری بعضی شعاع‌های نوری که در جهات خاصی گسیل می‌شوند را فیلتر می‌کند و تنها نورهای پلاریزه از لنز این عینک‌ها عبور می‌کند. به همین دلیل هم هر چشم تصاویر خاصی را می‌بیند.
    عینک‌های Passive پلاریزه به این دلیل که رنگ تصاویر را تحت تأثیر قرار نمی‌دهند از طرفداران بیشتری برخوردارند. البته استفاده از این فن‌آوری بیشتر در سینما رایج است چرا که اگر بخواهید این فن‌آوری را در منزل به کار ببرید، برای هر بار استفاده از این عینک باید یک فیلتر پلاریزه روی صفحه تلویزیون قرار دهید.


    ²عینک‌های Acitve
    در سال‌های اخیر متخصصان روش‌های دیگری علاوه بر عینک‌های Passive برای دیدن تصاویر سه بعدی طراحی کرده‌اند. در این روش نیاز به استفاده از عینک‌های مخصوص هست ولی لنز این دوربین‌ها دارای رنگ یا فیلتر خاصی نیست.
    مکانیزم کار این عینک‌ها برپایه ایجاد تاٰخیر در زمان دیدن تصاویر توسط هر چشم است.

    این عینک‌ها از صفحات کوچک LCD برای ایجاد تصاویر سه بعدی استفاده می‌کنند. هر قسمت از عینک دارای حسگرهای فروسرخ است که به صورت بی‌سیم با تلویزیون ارتباط برقرار می‌کند.
    زمانی که تصویری برروی صفحه نمایش ایجاد می‌شود، هر لنز این عینک تصویر مشابهی را ایجاد می‌کنند با این تفاوت که در نمایش تصاویر برای هر چشم تاٰقیر وجود دارد.
    در حقیقت هر کدام از لنزها بین حالت شفاف و غیر شفاف تغییر حالت می‌دهند. زمانی که تصویر لنز راست برروی صفحه نمایش داده می‌شود، لنز چپ تاریک می‌شود و برعکس. این تغییر با سرعتی بالا رخ می‌دهد که چشم انسان قدرت تشخیص آن را ندارد.
    این فن‌آوری‌ها سال‌هاست که توسط دانشمندان طراحی شده‌اند ولی تنها چند سالی‌است که علم روز قدرت پیاده سازی آن‌ها برروی تلویزیون‌های LCD و پلاسما را دارد.


    ²تلویزیون‌های سه بعدی (3D Ready Televisions)
    نمی‌توان از هر تلویزیونی انتظار تولید تصاویر سه بعدی را داشت.
    اکثر کاربران ترجیح می‌دهند تلویزیون‌های سه بعدی خریداری کنند که از قبل سیستم پخش سه بعدی برروی آن‌ها نصب شده باشد.
    این تلویزیون‌ها به دو صورت موجود هستند. یک سری تنها قابلیت پخش تصاویری را دارند که به صورت سه بعدی ضبط و پخش می‌شوند، این در حالی است که سری دیگری از تلویزیون‌ها می‌توانند هر تصویری را به صورت سه بعدی نمایش دهند.
    این روز‌ها بیشتر تلویزیون‌های سه بعدی ترکیبی از نمایشگرهای LCD-LED با کیفیت HD هستند و بیشتر فیلم‌های سه بعدی نیز با توجه به حجیم بودن، برروی دیسک‌های بلو-ری عرضه می‌گردند.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    رجعت امام حسين(ع) در قرآن و روايات


    .: سوال:

    لطفا در مورد رجعت امام حسين (ع) توضيحاتي را ارائه بدهيد
     

    .: پاسخ:

    رجعت را که عبارت است از " بازگشت گروهي از مؤمنان خالص" و " طاغيان و کفار بسيار شرور" بعد از ظهور حضرت مهدي(عج) و در آستانه رستاخيز"! بايد از جمله اموري دانست که اعتقاد بدان خاصه پيروان مکتب تشيع مي باشد.(1) و از جانب امامان بزرگوار شيعه عليهم السلام تأکيدات فراواني بر اعتقاد بدان وارد گرديده است، تا بدانجا که در حديثي از امام جعفر صادق(ع) عدم ايمان به آن، همسنگ و هم وزن انکار ايشان قرار داده شده و کساني را که بدين موضوع اعتقاد ندارند، خارج از دايره" امامت و ولايت" معرفي فرموده اند" از ما نيست کسي که ايمان به رجعت نداشته باشد..."(2)
    بايد دانست امر رجعت اگر چه در ابتدا براي ما آدميان که محصور در حصار ماديات هستيم شگفت آور و عجيب به نظر مي رسد، و به همين دليل گاهي در اين امر شک و ترديد نموده و حتي زماني هم پا را فراتر نهاده و به انکار آن مي پردازيم! ولي اگر عقل معادانديش را که با حجاب هاي هوي و هوس پوشيده نشده باشد به کار گيريم و در اين امر کمي انديشه کنيم خواهيم ديد که بنا به چندين و چند دليل عقلاني، وقوع رجعت، جاي هيچگونه استبعاد و شگفتي ندارد. و نيز اگر در آيات قرآن کريم غور و بررسي نماييم بدين نکته پي مي بريم که در اين کتاب آسماني دهها آيه وجود دارد که هر يک به نوعي اثبات کننده موضوع رجعت مي باشند و نه تنها آيات قرآن کريم که احاديث و روايات بسياري را در کتب معتبر حديثي مي توان مشاهده کرد که بر وقوع رجعت تأکيد دارند.
    و اما همانطور که از تعريف رجعت که در صدر اين نوشتار آمد، برمي آيد، رجعت يعني اعتقاد به بازگشت " مؤمنان خالص" و " کفار و ظالمان خالص"، آنان که در طول حيات دنيوي خود جزو رهبران و سردمداران ايمان و کفر محسوب مي شده اند، و بدين ترتيب درمي يابيم که امر رجعت تنها شامل عده اي از انسانها مي شود و نه همه آنها! همانطور که در حديثي از امام جعفر صادق(ع) مي خوانيم که فرمود:" رجعت عمومي نيست بلکه جنبه خصوصي دارد، تنها گروهي بازگشت مي کنند که ايمان خالص يا شرک خالص دارند."(3)
    و مطابق اين حديث شريف از جمله کساني که در هنگامه رجعت به اين عالم برمي گردند کساني هستند که در ايمان، خالص و ناب بوده اند و به تعبير رساتر، امام مؤمنان و مولاي صالحان و مقتداي پرهيزگاران گرديده اند، که يکي از آنها سالار شهيدان و سرور آزادگان حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام مي باشد، که در برخي از آيات قرآن کريم و نيز تعداد کثيري از روايات و احاديث به رجعت آن حضرت تصريح گرديده است و آن را امري حتمي الوقوع دانسته اند، که ذيلا به دو نمونه از آيات قرآن کريم و تعدادي از روايات اسلامي که در خصوص رجعت آن حضرت وارده شده است اشاره مي نمائيم.

    الف- رجعت امام حسين(ع) در قرآن کريم
    همانطور که قبلا گفتيم در قرآن کريم پيرامون مسئله رجعت و نيز رجعت حسين بن علي عليهماالسلام، آيات فراواني وجود دارد تا بدانجا که گفته اند:" در قرآن 18 آيه صريح در باب رجعت است"(4) و از جمله اين آيات، آيات ششم و هفتم از سوره مبارکه نازعات مي باشند:
    " در آن روز که زلزله هاي وحشتناک همه چيز را به لرزه درمي آورند و به دنبال آن حادثه دومين رخ مي دهد."
    اين دو آيه شريف اشاراتي دارند به حوادثي که قبل از وقوع قيامت و رستاخيز روي مي دهند که از جمله آنها زلزله اي وحشتناک است که همه چيز را در هم ريخته و نظام جهان را دگرگون مي سازد.
    " حضرت امام جعفر صادق عليه السلام در (تأويل) اين آيه شريفه فرموده اند:
    " لرزاننده، امام حسين عليه السلام - منظور رجعت امام به دنيا است که تحول و دگرگوني ايجاد مي کند- و حادثه دومين، علي بن ابيطالب عليه السلام است.
    نخستين فردي که ( در رجعت) قبر او شکافته شده( و از آن بيرون مي آيد) و خاک را از سر مي زدايد، حسين بن علي عليهماالسلام است."(5)
    و نيز در اين زمينه بايد به آيه ششم از سوره مبارکه اسراء اشاره کرد، که خداوند عزيز در اين آيه مي فرمايد.
    " آنگاه شما را روبروي آنها قرار داده و بر آنها غلبه دهيم و به مال و فرزندان نيرومند، مدد بخشيم و عده جنگجويان شما را بسيار گردانيم."
    اين آيه شريفه نيز طبق روايتي که از امام جعفر صادق(ع) وارد گرديده، به موضوع رجعت امام حسين(ع) اشاره دارد، چرا که آن حضرت فرمود: اول کسي که به دنيا برمي گردد حضرت امام حسين(ع) و اصحاب او و يزيد و اصحاب او خواهند بود پس همه ايشان را بکشد مثل آن که ايشان کشته اند چنانچه حق تعالي فرموده است: ثم رددنا لکم..."(6)
    و باز در روايت ديگري امام صادق(ع) در تأويل همين آيه مي فرمايد:" ثم رددنا لکم الکرة عليهم" اشاره است به خروج امام حسين(ع) با هفتاد نفر از اصحابش... و به مردم گويند که اين حسين است که بيرون آمده است تا مؤمنان وي شک نکنند و بدانند که دجال و شيطان نيست و حضرت قائم در آن وقت در ميان ايشان باشد..."(7)
    با توجه به دو آيه فوق الذکر اين نکته به دست مي آيد که امر رجعت و نيز رجعت امام حسين(ع) از نظرگاه اين کتاب آسماني امري شدني خواهد بود و به همين دليل جاي شگفتي در آن وجود ندارد.

    ب- رجعت امام حسين عليه السلام در روايات
    يکي از منابع چهارگانه فقه اسلامي، حديث و سنت مي باشد. و به همين خاطر براي اثبات بعضي از احکام، قواعد و اعتقادات ديني ناگزير از رجوع به احاديث و سنن منقول از پيامبر(ص) و ائمه عليهم السلام هستيم، که اين مطلب درباره" رجعت" نيز صادق است. يعني براي پي بردن به کم و کيف رجعت در کنار استدلال به قرآن کريم و عقل، بايد از احاديث و روايات نيز بهره گرفت.
    بايد دانست درباره امر رجعت و حوادث پيرامون آن روايات و احاديث فراواني در کتب روائي و حديثي مضبوط است. تا جايي که " شيخ حرعاملي در کتاب الايقاظ من الهجعة بالبرهان علي الرجعة،600 حديث- درباره رجعت- روايت کرده است"(8) ولي از آنجا که بحث ما پيرامون رجعت امام سوم عليه السلام مي باشد، فقط به برخي از رواياتي که در آنها به رجعت آن حضرت تصريح گرديده مي پردازيم.

    روايت اول:
    " قطب راوندي و ديگران از جابر از امام محمد باقر(ع) روايت کرده است که حضرت امام حسين(ع) در صحراي کربلا، پيش از شهادت فرمودند:... اول کسي که زمين شکافته مي شود و از زمين بيرون مي آيد من خواهم بود و بيرون آمدن من همراه مي شود با بيرون آمدن اميرالمومنين و قيام قائم ما..."(9)
    اين روايت که علامه مجلسي آن را در حق اليقين آورده است بر اين نکته تصريح مي فرمايد که اولين رجعت کننده در هنگامه رجعت امام حسين(ع) مي باشد و در اين مورد، احاديث فراواني نقل گرديده که نمونه اي از آن را قبلا و در شرح آيات سوره مبارکه نازعات نيز ذکر کرديم.

    روايت دوم:
    "... عياشي از حضرت امام جعفرصادق(ع) روايت کرده است که اول کسي که به دنيا بر مي گردد حضرت امام حسين(ع) است و اصحاب او و يزيد و اصحاب او، پس همه ايشان را بکشد مثل آن که ايشان را کشته اند."(10)
    در اين روايت علاوه بر آنچه قبلا بدان اشاره نموديم يعني اولويت امام حسين(ع) در رجعت، به رجعت اصحاب آن حضرت و نيز مخالفان و دشمنان ايشان هم اشاره گرديده و همانطور که ملاحظه مي شود تصريح گرديده که در واقعه رجعت گويي صحنه حماسه آفرين عاشورا بار ديگر تکرار گرديده و مجددا مقاتله اي بين آن حضرت و سپاه يزيد درمي گيرد که سرانجام و عاقبت آن، همانا پيروزي و غلبه سپاه امام(ع) بر سپاه کفر بوده و در واقع انتقام فجايع حادثه عاشورا از يزيديان گرفته مي شود و البته اين انتقام گيري از ظالمان و ستمگران تنها منحصر به واقعه عاشورا نبوده، بلکه مطابق روايتي که از امام کاظم(ع) وارد گرديده، در هنگامه رجعت بسياري از مؤمنان از دشمنان خود طلب حقوق پايمال شده خويش را مي نمايند و علاوه بر آن از عده اي از دشمنان خود، انتقام مي گيرند:"... در رجعت ارواح مؤمنان با ارواح دشمنان ايشان به سوي بدن ها برمي گردند تا حق خود را از ايشان استيفاء کنند و هر که ايشان را عذاب و شکنجه کرده باشد از او انتقام بگيرند و..."(11)

    روايت سوم:
    "... از حضرت امام محمد باقر عليه السلام روايت گرديده که اول کسي که در رجعت برخواهد گشت حضرت امام حسين عليه السلام خواهد بود و آن مقدار حکومت خواهد کرد که از پيري موهاي ابروهاي او بر روي ديده اش آويخته شود."(12)
    مطابق اين روايت و روايات مشابه ديگر، در هنگامه رجعت براي برخي از ائمه عليهم السلام دوراني است که در طي آن در پهنه گيتي به حکمراني پرداخته و حکومت مي نمايند، که از جمله آنها امام حسين عليه السلام است که دوران حاکميت آن حضرت بسي طولاني خواهد بود. بايد دانست که از اين روايت استفاده مي شود که فاصله بين قيام حضرت صاحب عليه السلام و رجعت تا وقوع رستاخيز و برپا شدن قيامت، فاصله اي طولاني خواهد بود که در اين فاصله همانطور که گفتيم عده اي از اولياء الهي حکومت مي کنند و دنيا، روزگاري سرشار از صلح و صفا را به خود خواهد ديد. دوراني که نشاني از ظلم و ستم وجود ندارد و " نيکان به ديدن دولت ائمه عليهم السلام[ خوشحال شده] و ديده هاي ايشان روشن مي گردد..."(13)
    از آنچه گفتيم نتيجه گرفته مي شود که اولا امر رجعت امري حتمي الوقوع مي باشد و ثانيا اين امر تنها منحصر به برخي از صلحاء و اشقياء مي شود و نه همه آنها، که از آن جمله اند، امام حسين عليه السلام که نخستين مراجعت کننده به دنيا است و پس از انتقام گيري از پديدآورندگان فاجعه عاشورا و گستردن صلح و صفا و آرامش در عرصه گيتي، مدت بسياري را به اداره امور عالم و حاکميت بر جهان بشريت مي گذارند.


    --------------------------------------------
    پي نوشت ها:
    1. تفسير نمونه، ج15، ص555.
    2. علامه مجلسي، حق اليقين، ج2، ص2.
    3. تفسير نمونه، ج15، ص560.
    4. حسين عمادزاده، منتقم حقيقي، ص 481.
    5. فضائل و سيره امام حسين(ع) در کلام بزرگان، عباس عزيزي، ص 69.
    6- حق اليقين، ج2، ص12.
    7- حق اليقين، ج2، ص16.
    8. حسين عمادزاده، منتقم حقيقي، ص 482.
    9. علامه مجلسي، حق اليقين، ج2، ص 7.
    10. همان، ص 11 و ص12.
    11. همان، ص 7.
    12. همان.
    13. همان، ص 1.
     

     

     

     

     

     
      u گردشگري


    آثار تاريخي و مناطق ديدني
    كشور هندوستان

    ميترا يزدچي آگرا، يكي از شهرهاي زيباي شمال هند است؛ چرا كه عمارت معروف تاج محل را در خود جاي داده است.
    تاج محل، بنايي است كه شاه جهان براي همسر محبوب و ايراني‌الاصلش «ارجمند بانو بيگم» دستور ساختش را داده است. نام تاج محل، ابتدا از ريشه «ممتاز محل» گرفته شد و سپس به «تاج محل» تغيير يافت. اطراف تاج محل در زمان ساخت آن نيز «ممتاز آباد» نام داشت. اما امروز به «تاجگاني» معروف است. در حال حاضر كليه درآمد بازارها، كاروانسراها و 30 روستاي حوزه آگرا، صرف نگهداري و مرمت تاج محل مي‌شود. مجموعه تاج محل شامل دو بخش محوطه ورودي يا صحن جلوخانه كه شامل بازار چهارسو و چهارسرا و سه دروازه ورودي است كه همه از سنگ سرخ ساخته شده است و بخش دوم آن، شامل محوطه اصلي به نام صد دروازه و چهار باغ بسيار زيبا است كه در آن مركزش، مرمرين با آب نماهايي در چهار سمت و فواره‌هايي زيبا در وسط آب نماها قرار دارد. در انتهاي باغ كه به رودخانه «يامونا» متصل مي‌شود، بناي اصلي قرار دارد و در دو طرف آن دو ساختمان ديگر كه يكي تسبيح خانه و ديگر مسجدي با سنگ مرمر سرخ است. به گفته كارشناسان، تاج محل علاوه بر اين كه بنايي زيبا است در مقابل زلزله نيز مقاوم است.
    داخل بنا و زير گنبد اصلي دو مقبره قرار دارد كه متعلق به «شاه جهان» و همسرش «ارجمند بانو بيگم» است. نماي ايوان‌هاي خارج و طاق‌هاي داخلش با آيات و سوره‌هاي قرآن كريم و به خط ثلث مزين است كه توسط امانت خوان شيرازي روي سنگ مرمر سياه بر زمينه سفيد نوشته شده است. در متون تاريخي نامي از معمار تاج محل آورده نشده، اما در برخي از متن‌ها، از شخصي به نام استاد عيسي نام برده شده كه بعضي او را اهل شيراز و عده‌اي وي را اهل استانبول دانسته‌اند. برخي از پژوهشگران نيز به يك نسخه خطي اشاره كرده‌اند كه در آن به استاد عيسي شيرازي نقشه‌نويس و امانت خان شيرازي طغرا اشاره شده است. علاوه بر اين در برخي از متون به نام استاد احمد لاهوري اشاره شده است، زيرا مي‌توان اظهار داشت كه در ساخت و طراحي اين بناي عظيم، به احتمال زياد چند معمار و عده‌اي هنرمند مشاركت داشته‌اند.

    ?پنجاب :
    پنجاب يكي از مراكز اصلي هند و بزرگ‌ترين مركز توليد گندم اين كشور است.
    اين ايالت معبد طلايي (گلدن تمپل) به عنوان يكي از مهم‌ترين و معروف‌ترين معابد مذهب سيك را در خود جاي داده است.

    ?اوتار پرادش:
    اوتار پرادش از شهرهاي باستاني هند است كه آثار تاريخي زيادي دارد و در كنار زنـــدگي مـــدرن امروزي به طور قابل توجهي نظر گردشگران را جلب مي‌كند. در قسمت شرق اين منطقه، وارناسي، قديمي‌ترين شهر هند قرار دارد. به اعتقاد هندوها، كسي كه در «وارناسي» از دنيا برود از قانون تولد دوباره معاف مي‌شود. بنابراين اعتقاد است كه همه ساله افراد مسن پيرو مذهب هندو به وارناسي مي‌آيند تا آخرين روزهاي زندگي و بلكه زمان مرگ خود را در اين شهر سپري كنند.
    رودخانه گنگ نيز از جاذبه‌هاي معروف اين شهر است. اين رودخانه براي مردم محلي جنبه مقدس داشته و پيروان مذهب هند به سواحل آن مي‌روند تا روحشان را از گناه بشويند. به همين دليل هميشه در اين شهر شمار زيادي از كاهنان مذهب هندو در حال اجراي مراسم مذهبي مختلف هستند.

    ?مومباي:
    مومباي، دروازه ورودي غربي هند محسوب مي‌شود. اين شهر در ابتدا فقط اقامتگاه تفريحي يك كلمه پرتغالي بود، ولي امروز به يكي از مهم‌ترين بندرگاه‌هاي كشور هند تبديل شده است. مومباي از لحاظ فرهنگي نيز داراي موقعيت خاصي است و در طول سال نمايشگاه‌هاي فرهنگي و هنري زيادي در اين شهر برگزار مي‌شود. تئاتر پريتهوي و گالري جهانگير از مهم‌ترين مراكز فرهنگي مومباي هستند كه شهرتي جهاني دارند. ساحل چوپاتي، ساحل جوهو، پارك ملي سانجي، گاندحي و پارك‌وحش بويوالي از ساير مراكز ديدني اين شهر هستند .
    اگر به دنبال صنايع دستي و جواهرات هندي هستيد شما مي‌توانيد در اين شهر از مركز خريد كولاكاوزومي، چور بازار، جهاوري بازار، كمپس كورنر، او بروي تاورز و جهولا جهاي دساي خريد خوبي داشته باشيد.

    ?آورانسگاباد:
    آورانسگاباد، در فاصله 400كيلومتري مومباي واقع شده است و به وسيله پروازهاي خطوط هوايي هندوستان به اين شهر متصل مي‌شود .
    از جاذبه‌هاي اين شهر مي‌توان به صخره‌هاي تراشيده شده و غارهايي با نقاشي‌هاي فوق‌العاده اشاره كرد. هنرمندان اين شهر كوه‌هاي اطراف را تراش داده و معابر مذهبي را به زيباترين شكل در آنها بنا نهاده‌اند. غارهاي آلورا كه 34عدد هستند عمري حدود 10قرن دارند. وجود مجسمه‌هاي استثنايي در اين غارها كه غالبا توسط پيروان هندو، بودا و چين ساخته شده‌اند حكايت از تاريخ و تمدن كهن اين منطقه دارد.

    ?گوا:
    وسيع‌ترين سواحل و مراكز تفريحي ساحلي هند در گوا قرار دارد. سواحل گوا، بي‌پايان بوده و آفتابي درخشان و فوق‌العاده زيبا دارند. 451سال حكومت پرتغالي‌ها، باعث شده كه تمام شهرها و حتي روستاهاي گوا فرهنگي خاص داشته باشند.آب و هواي اين منطقه براي رشد درخت نارگيل و برنج بسيار مساعد است، بنابراين در تمام گوا تا چشم كار مي‌كند درخت نارگيل و كشتزارهاي برنج ديده مي‌شود. مركز اين ايالت پانجيم است كه از زمان پرتغالي‌ها به جا مانده و هنوز ساختمان‌ها و كليساهاي بزرگي از آن زمان در اين شهر به چشم مي‌خورند .

    ?گوجرات:
    گوجرات يكي از معروف‌ترين شهر فرهنگي هند است و راحت‌ترين راه ورود به آن از طريق احمدآباد است. اين شهر داراي تعداد زيادي موزه است كه از آن جمله مي‌توان به موزه منسوجات «كاليكو» اشاره كرد. شهر احمدآباد نيز با حضور زنان هنرمند كه هنوز در اين شهر قلاب‌دوزي مي‌كنند در واقع موزه‌اي زنده است.
    منازل اين شهر به واسطه راه‌پله‌هاي سنگي، در و پنجره‌هاي چوبي و كنده‌كاري شده بسيار ظريف معروف هستند. اما احمدآباد يك بخش مدرن و امروزي هم دارد كه در طرف ديگر رودخانه «سابارماتي» است و با چهار پل به قسمت قديمي شهر متصل مي‌شود. احمدآباد مدرن، توسط بهترين طراحان كشور و مهندسين معمار طراحي و ساخته شده و مكاني ايده‌آل براي ديدن جاذبه‌هاي هند است.
    «مودهرا»، يكي از معدود معابد آفتاب هند در اين بخش احمد‌آباد قرار دارد. «پاليتانا» در فاصله 215كيلومتري «مودهرا» است و معبدي در بالاي كوه و زيارتگاه مذهب جين است. علاوه بر اين، دو معبد، 861 معبد ديگر در اين منطقه وجود دارند كه فقط پياده مي‌توان به آنجا رفت. در اين معابد مجموعه بزرگي از مجسمه‌هاي تراشيده شده مرمري و ديگر انواع سنگ‌ها قرار دارند كه بيان‌كننده سنت‌ها و داستان‌هاي مذهبي جين و به خصوص پاليتانا است .

    ?چناي :
    اگر شما مي‌خواهيد هندوستان جنوبي را كاملا ببينيد، چناي شهر مركزي ايالت تاميل نادو، ايده‌آل‌ترين انتخاب است. تاميل نادو، سنگرگاهي مهم براي هندوايسم است و در آن گذشته و تاريخ خود را به خوبي حفظ كرده است. در سراسر اين ايالت مي‌توانيد معابد هندو را مشاهده كنيد كه داراي مناره‌هاي بزرگي هستند و «گوپرام» خوانده مي‌شوند. اين معابد نقطه اتكاي اجتماع بوده و حتي امروزه فرهنگ و هنرهاي روزانه زندگي مردم اين ايالت اتكاي زيادي به اين معابد دارد. قابل‌توجه‌ترين و برجسته‌ترين هنرهاي خاص اين معابد مجسمه‌هاي فلزي و نقاشي‌هاي روي شيشه هستند.
    ماهاباليپورام، كانجي پورام و تانجاوور، نمونه‌هاي خوبي از شهرهاي معبدي اين ايالت هستند كه در كنار معابد و استحكامات شهري، فرهنگ‌هاي مختلف و مذاهب گوناگون رشد كرده و ماندگار شده‌اند. كوچين، نيز بندري زيبا در اين ايالت است كه به دليل حضور چيني‌ها در اين منطقه ماهيگيري به سبك چيني در آنجا رواج دارد. كرالا، يكي ديگر از شهرهاي اين ايالت است كه بيشترين مراكز قديمي هند را دارد. در اين شهر كشتزارهاي وسيع فلفل، هل و جوز هندي وجود دارد. اين ايالت داراي سواحل پهناور و درختان زيباي نارگيل نيز است و با وجود اينكه خوشمزه‌ترين غذاهاي كشور را دارد، ولي تمام غذاهاي خارجي از قبيل چيني، ايتاليايي، عربي، آلماني و... در آن يافت مي‌شود. درست بعد از سواحل كرالا، مي‌توانيد مجموعه‌اي از جزاير بسيار زيبايي كه 36 عدد هستند با سواحل مرجاني آنها را ببينيد. اين جزاير كه لاكشادويپ خوانده مي‌شوند، يكي از مناطق زيباي طبيعي هند هستند كه جديدترين امكان گردشگري را به شما مي‌دهند. ده جزيره از اين مجموعه مسكوني هستند و زبان مردمشان شبيه زبان مردم كرالا است. مردم اين جزاير اغلب به سبك سنتي زندگي كرده، با ماهيگيري و توليد نارگيل روزگارشان را مي‌گذرانند. وجود سواحل كم‌عمق و زيبا، بيشتر گردشگران علاقه‌مند به ساحل را جلب اين جزاير مي‌نمايد.
     

     

     

     

     

     
      u مصاحبه روزانه


    انديشه هاي بنيانگذار سوني 

    -- قسمت اول --

    «آكيو موريتا» (AKIO MORITA) در سال 1921 در شهرناگوياي ژاپن از خانواده اي مقتدر و متمول زاده شد. با آنكه پدرش انتظار داشت او به عنوان فرزند بزرگ خانواده پاي در راه او گذارد و تجارتخانه او را در حرفه صنايع نوشيدني اداره كند اما «آكيو» از همان كودكي به وسايل الكتريكي و صوتي علاقه مند بــــود و مي خواست بداند اشياء چگونه كار مي كنند. روياي او ساخت يك گرامافون الكتريكي بود. به همين دليل رشته فيزيك را در دانشگاه اوزاكا برگزيد. پس از فراغت از تحصيل و در بحبوحه جنگ جهاني دوم كه ژاپن درگير جنگ بود به عنوان افسر نيروي دريايي در دفتر فناوري، كار بـــرروي تكميل دستگاهها و سلاحهاي حرارت ياب و ادوات هدف گير شبانه را آغاز كرد. در همان جا بود كه با مهندس تيزهوشي به نام ماسارو ايبوكا ( MASARU IBUKA ) آشنا شد. ايبوكا نابغه اختراع بود و در همان زمان شركتي را به نــام «ابزار دقيق ژاپن» تاسيس كرده و آمپلي فاير نيرومندي ساخته بود كه مي توانست آشفتگي جريان مغناطيسي در عماق آب را براي زيردريائيها اندازه گيري كند.
    پس از بمباران اتمي ژاپن در سال 1945 و پايان يافتن جنگ، موريتا به شهر خود ناگويا برگشت و ايبوكا نيز با هفت كارمند خود كه از شركت قبلي به همراه آورده بود در ساختماني كهنه و خالي و نيمه ويرانه در توكيو شركت جديدي را تاسيس كرد. موريتا پس از مدت كوتاهي براي تدريس به توكيو آمد واطلاع يافت كه دوست و همكار او ايبوكا سلسله مقالاتي را در زمينه دستگاههاي الكتريكي در روزنامه معروف ژاپني «آساهي» مي نويسد و شركتي را تاسيس كرده است. او به ملاقات دوستش شتافت و تصميم گرفت به صورت نيمه وقت و پس از مدت كوتاهي تمام وقت به او بپيوندد و با همفكري يكديگر شركت جديد خود را تاسيس كند. ايبوكا 38 ساله و موريتا 25 ساله در سال 1946 شركت را با نام «شركت مهندسي مخابرات توكيو»( TOTSUKO ) با 500 دلار سرمايه (190.000 ين) و 20 نفر تاسيس كردند. محل فعاليت شركت طبقه سوم يك ساختمان نيمه مخروبه در منطقه منهدم شده اي قرار داشت كه تمامي ديوارهاي بتوني آن شكافهاي عميق برداشته بود. بدين ترتيب سنگ بناي شركت عظيم سوني به همت دو انسان سخت كوش با فعاليت تعمير راديو گذاشته شد. 12 سال بعد و پس از دستيابي به موفقيتهاي پي درپي در كار برروي محصولات الكتريكي و عرضه فرآورده هاي صوتي و تصويري نظير پلوپز برقي، ولت متر، بالش برقي، ضبط صوت، راديو، تلويزيون و ويدئو، شركت به نام «سوني» تغيير نام داد. موريتا در سال 1953 اولين سفر خود را به آمريكا و اروپا انجام داد و كمي بعد با فكر گسترش صادرات و كسب و كار سوني به ماوراء مرزهاي ژاپن و بويژه آمريكا، به همراه خانواده خود به نيويورك رفت و در سال 1960 شركت سوني آمريكا را تاسيس كرد. اولين راديوي ترانزيستوري جهان ( TR- 55) در سال1956 توسط شركت ساخته شد و سال بعد كوچكترين راديوي ترانزيستوري جيبي( TR- 63) با ابعاد32 ×71×112 ميليمتر و قيمت 13800 ين عرضه گرديد. البته اين راديو كمي بزرگتر از جيب معمولي پيراهن بود و لذا موريتا پيراهني با جيب بزرگتر براي خود تهيه كرده بود كه بتواند عنوان جيبي را براي آن اثبات كند قيمت صادراتي اين راديو39/95 دلار بود. اولين تلويزيون ترانزيستوري مدل 8 اينچي( TV 8-301) در سال 1959 و كوچكترين و سبك ترين تلويزيون ( TV 5-303) در سال 1962 و بالاخره تلويزيونهاي رنگي كروماترون در سال 1964 و ترنيترون در سال 1968 ساخته و عرضه گرديد.
    شمارش تعداد محصولاتي كه اين شركت از آغاز تاسيس تاكنون ابداع و به بشريت عرضه داشته مشكل است و علاوه بر مواردي كه برشمرده شد، ويدئو، ديسك فشرده، فلاپي ديسك، نوارهاي ويدئوئي بتاماكس، واكمن، تلويزيون دستي كوچك، پخش استريو، دوربينهاي فيلمبرداري 8 ميليمتري، دوربينهاي عكاسي و دهها اختراع ديگر را شامل مي شود.
    در مدت همكاري اين دو يار باوفا، ايبوكا انرژي خود را بر روي انجام تحقيقات فناوري و توسعه محصول متمركز كرد و موريتا دست به گسترش سوني در مناطق مختلف دنيا، جهاني سازي شركت و توجه به مسائل مالي، توسعه منابع انساني و ورود به دنياي نرم افزار زد. موريتا پيشتاز طرح ايده جهاني شدن شركتها بود و براي گسترش شركت خود به بسياري نقاط دنيا رفت وآمد مي كرد. او شناخته شده ترين ژاپني در آمريكاست كه جوايز متعددي را دريافت كرده است.
    توانايي او در مطالعه و شناخت دو فرهنگ شرقي و غربي و تركيب جنبه هاي خوب آن با يكديگر شگفت انگيز بود.
    موريتا در سال 1959 عنوان نايب رئيس سوني را داشت و در سال 1971 به رياست سوني رسيد و تا سال 1994 كه به عنوان رياست افتخاري سوني بازنشسته شد در سمتهاي مختلف رياست، مديريت عامل و رياست هيئت مديره فعاليت كرد. ايبوكا دوست و همكار او در بنيانگذاري شركت در سال 1997 درگذشت. چهارسال قبل از آن، موريتا به هنگام بازي تنيس دچار حمله قبلي شد و تا سال 1999 كه در 78 سالگي جهان را وداع گفت صندلي چرخدار سوار مي شد. موريتا مسير زندگاني و نظرات و افكار خود را در زمينه كسب و كار صنعت الكترونيك و فناوري برتر در كتابي به نام «ساخت ژاپن» در معرض استفاده همگان قرار داده است. همت والاي او و دوست و همكار و همراهش ايبوكا، از خاكسترهاي ويرانه هاي جنگ جهاني دوم، شركتي جهاني را پديد آورد كه رهبري بلامنازع اختراعات پي درپي و عرضه محصولات و وسايل الكترونيكي صوتي و تصويري و فناوري اطلاعات را در اختيار خود گرفت و در سال 2003 با 161100 نفر كارمند، فروش 62 ميليارد دلاري را به دست آورد.


    در چه خانواده اي متولد شديد؟
    - هنگامي كه به عنوان اولين فرزند خانواده در سال 1921 متولد شدم امور تجاري از رونق خوبي برخوردار بود. ما خانواده ثروتمندي بوديم و در خانه بسيار بزرگ و بي حصاري در يكي از بهترين محله هاي مسكوني شهر ناگويا زندگي مي كرديم. خانواده من ديندار و پارسامنش بود و معمولاً در خانه مراسم مذهبي برگزار مي كرديم و سنتها در خانواده ما اهميت داشت.


    پدرتان چگونه آدمي بود و چه نقشي در تربيت شما ايفا كرد؟
    - پدرم در تربيت من بسيار دست و دل باز بود. اما بااين همه من مسئوليتهاي پسر ارشد خانواده را به عهده داشتم و او مصمم بود كه به من امور بازرگاني را بياموزد تا از همان آغاز زندگي شروع به كار كنم. پدرم هميشه علاقه مند به فناوري جديد و وارداتي و محصولات خارجي بود. او با واردكردن ماشين هاي فورد، سرويس تاكسيراني را آغاز كرد. ما در خانه ماشين لباسشويي جنرال الكتريك و يخچال وستينگهاوس داشتيم. گرچه خانواده ما داراي برخي ويژگيهاي غربي بودند، با وجود اين نخستين تاثير نيرومند روي زندگي من از طرف عمويم بود كه پس از چهارسال زندگي در خارج از پاريس برگشته بود.


    چه درسهايي از زندگي خانوادگي آموختيد كه بعدها شما را در مديريت شركت ياري رساند؟
    - پدرم عادت داشت بگويد كه تمام ثروت جهان نمي تواند به شخص آموزش و فرهنگ بدهد مگر اينكه شخص خود تصميم بگيرد كه بنشيند و سخت مطالعه و تحصيل كند. سخت كوشي، داشتن پشتكار و خوشبيني از جمله صفاتي هستند كه از اجدادم به من به ارث رسيده است. به من هشدار مي دادند كه در مورد تصميم گيريهاي خود و نيز درباره دستورهاي خود به ديگران بسيار دقيق باش و مسئوليت تمام كارها را به عهده بگير. به من آموختند كه سرزنش زيردستان و تقصير مشكلات را به گردن كسي انداختن و در واقع در صدد يافتن قرباني برآمدن بي فايده است. موضوع مناسب از ديدگاه انديشه ژاپني كه در خانه آموخته بودم عبارت بود از استفاده از انگيزه هاي مشترك با مردم در انجام كارهايي كه به سود هردو طرف است. متوجه شدم كه در كار با كارمندان خود هر مديري احتياج دارد خصوصياتي نظير صبروحوصله و درك و فهم را ترويج دهد. نمي توان حركتهاي خودخواهانه اي انجام داد يا زيردستان را به ديده تحقير نگريست. اين مفاهيم بودند كه در توسعه فلسفه مديريت مرا ياري رساندند و من براساس آن توانستم چه در گذشته و چه در حال حاضر به شركت خود خدمت كنم.


    با دنياي كسب و كار چگونه و از چه زماني آشنا شديد؟
    - هنگامي كه در ده يازده سالگي بودم، پدرم براي اولين بار مرا به دفتر كارخانه خود برد و به من نشان داد كه شركت چگونه اداره مي شود. مجبور بودم در تمام مدت دراز و خسته كننده جلسه هيئت مديره در كنار پدرم بنشينم. در حالي كه هنوز در مدرسه ابتدايي بودم با گفت و شنودهايي كه درباره كارهاي تجاري شركت بود آشنا شده بودم. از آنجا كه پدر من رئيس شركت بود از مديران دعوت مي كرد كه براي دادن گزارشهاي لازم و برگزاري جلسات به خانه ما بيايند و اغلب اصرار داشت كه من هم در جلسات حضور داشته باشم و به دقت به آنچـــــه گفته مي شود گوش فرا دهم. اغلب مي گفتند كه تو از حالا رئيس شركت هستي، پسر ارشد خانواده هستي، اين را به خاطر داشته باش.


    علاقه مندي به وسايل الكتريكي چگونه در شما پديد آمد؟
    - مادر من به موسيقي كلاسيك غربي بسيار علاقه مند بود و صفحات بسياري را براي گرامافون قديمي خود مي خريد. من براين باورم كه به خاطر مادرم بود كه در من علاقه به وسايل صوتي الكتريكي پديد آمد. پدرم عقيده داشت اگر كسي موسيقي را دوست دارد بايد به صداي خوب دسترسي داشته باشد.
    بنابراين، هنگامي كه نخستين گرامافون جديد به بازار آمد اولين نفر در منطقه ما بود كه براي خريد آن پول فراوان خرج كرد. صداي كاملاً متفاوت دستگاه جديد نسبت به دستگاه قديمي مكانيكي مرا گيج و متحير كرد.


    خود شما هم در آن دوران آيا وسوسه شديد كه دست به كار ساختن چيزي شويد؟
    - من از اكتشاف جديد وسوسه شدم و سوالات بسياري در ذهنم پديد آمد. شروع به خريد كتابهايي درباره وسايل الكتريكي كردم. روياي من اين بود كه يك گرامافون الكتريكي بسازم و صداي خود را روي صفحه اي ضبط كنم. بالاخره به سختي موفق شدم به تنهايي يك گرامافون زمخت و يك راديو بسازم حتي توانستم صداي خود را روي صفحه اي ضبط كنم و سپس در گرامافون الكتريكي خود به آن گوش دهم.


    در دانشگاه چه رشته اي را براي تحصيل برگزيديد؟
    - رشته علوم را انتخاب كردم و آن هم پايه ترين علوم يعني فيزيـك. مي خواستم بدانم كه چيزها چگونه كار مي كنند. پس از طي دوران تحصيل، عضو نيروي دريايي شدم كه به تحصيل در رشته فيزيك در دانشگاه ادامه بدهم. در سال 1945 به دليل شدت يافتن جنگ به دفتر فناوري نيروي دريايي اعزام شدم و در زمينه تكميل دستگاههاي هدايت حرارتي كار مي كردم.


    به هنگام بمباران اتمي چندسال داشتيد و به چه كاري مشغول بوديد؟
    - بيست و چهارساله بودم كه خبر باورنكردني بمباران اتمي هيروشيما را شنيدم. آن موقع از دانشگاه اوزاكا فارغ التحصيل شده بودم و با گروهي از دانشمندان و مهندسان رشته هاي مختلف كار مي كردم كه مي كوشيدند سلاحهاي حرارت ياب و ادوات هدف گير شبانه را تكميل كنند. من خوف و وحشت بمباران ناگويا، زادگاهم را به چشم خود ديدم. در سال 1945 بسياري از شهرهاي عمده صنعتي ژاپن تبديل به سرزمين بايري شدند با تل سياهي از بقاياي خانه هاي سوخته.


    ديدن اين وضعيت چه احساس و واكنشي را در شما برانگيخت؟
    - واكنش من نسبت به بمباران هيروشيما واكنش يك دانشمند بود. بمب اتمي نشان داد كه شكاف فناوري ميان ما و آمريكائيها بسيار عميق است. ما فكر مي كرديم فناوري ما بسيار خوب است. همين طور هم بود اما بايد هنوز خيلي سعي مي كرديم كه ايده هاي جديد فراواني را از جاهاي ديگر به دست آوريم. به عنوان يك جوان احساس كردم كه در آينده نقشي را بايد ايفا كنم اما نمي دانستم كه اين نقش چقدر بزرگ و مهم خواهد بود.


    چگونه با ايبوكا آشنا شديد؟
    - يكي از پژوهشگران غيرنظامي در گروه ما، مهندسي بسيار تيز در زمينه الكتريسيته بود كه در آن زمان مديريت شركت خود «شركت ابزار دقيق ژاپن» را برعهده داشت و مقدر بود كه در زندگي من نفوذ بسيار زيادي داشته باشد.
    ماسارو ايبوكا مدت 13 سال مافوق من بود و اكنون مدتهاست دوست بسيار نزديك، همكار وشريك من است. و شركت سوني را با هم تاسيس كـــرده ايم. او در شركت خود آمپلي فاير نيرومندي اختراع كرده بود. او در شركت خود در ايالت ناگونا در حدود 1500 نفر را در استخدام خود داشت كه دستگاههاي كوچك مكانيكي مي ساختند كه فركانس رادار را كنترل مي كرد. اما ايبوكا از نظر شغلي چندان راضي به نظر نمي رسيد و به رئيس شركت خود گفت كه مي خواهد به توكيو باز گردد. ايبوكا كار آزمايشگاههاي مخابراتي را با هفت كارمند كه از كارخانه ناگويا با خود آورده بود در ساختماني كهنه و خالي در ميان ويراني و خرابي به جا مانده از بمباران شهر توكيو آغاز كرد.


    ايبوكا چه شخصيتي داشت كه شما جذب او شديد؟
    - ايبوكا شخصي است كه داراي توانايي رهبري بزرگي است. او مردم را به خود جذب مي كند و آنان دوست دارند با او كاركنند. در واقع تاريخچه شركت ما سرگذشت گروهي از مردمي است كه سعي مي كنند ايبوكا را كمك كنند تا بتواند به روياهايش جامه عمل بپوشاند. او هرگز به مديريت فردي اعتقاد نداشت. نه تنهـــــا هوش و قريحه ابتكاري ايبوكا در زمينه هاي فناوري بلكه توانايي او در هدايت مهندسان جوان و جسور و تبديل آنان به مديران پخته اي كه به آنان امكان همكاري در فضايي را داد كه همه كس با آزادي مي توانست نظرات خود را بيان دارد همگان را به شدت تكان داد. منابع ايبوكا در مغز او قرار داشت. گروه كوچكي افسرده و دلتنگ از سوخته شدن انبار شركت، جلساتي را تشكيل مي دادند و هفته ها سعي مي كردند تا بررسي كنند كه اين شركت جديد چه كار سودآوري مي تواند انجام دهد.


    اولين محصولات اين شركت چه بود؟
    - فكر ايبوكا اين بود كه چيز نويني بسازد. گروه بالاخره تصميم گرفتند روي دستگاه پلـوپز ساده اي كار كنند. گرچه مدل هاي آزمايشي بسياري ساختند اما هرگز طرح آن را تكميل نكردند. دستگاه مزبور ظرف چوبي ساده اي بود كه سيم مارپيچي شكل به ته آن وصل شده بود. كار پلوپز بستگي به رطوبت برنج داشت تا جريان برق را به كار اندازد و برنج را بپزد و جريان برق قبل از ته ديگ بستن و اتمام رطوبت برنج قطع شود. البته ايبوكا داراي فكر و انديشه ديگري بود: راديوهاي موج كوتاه كه با طرح او شما با يك رابط ساده، آداپتور موج كوتاه به راديوي استاندارد موجود وصل مي شد و آن را به موج كوتاه تبديل مي كرد. اين محصول نو، خواهان بسيار پيدا كرد و باعث بالارفتن اطمينان و اعتماد كارمندان شركت شد.
    پس از پايان جنگ به شهر خود ناگويا برگشتيد و از ايبوكا جدا شديد.


    چطور شد كه مجدداً به ايبوكا پيوستيد؟
    - وقتي براي تدريس به توكيو آمدم به ملاقات او در محل كارش رفتم. تصميم گرفتم در شــــركت جديد ايبوكا به صورت محقق نيمه وقت نقشه ها و طرحهايي براي تشكيل شركت جديد خودمان كار كنم. وقتي براي تاسيس شركت جديد خود «شركت مهندسي مخابرات توكيو» منابع سرمايه گذاري خود را بررسي كرديم مجموعاً 500 دلار مي شد. در آن روزها براي گرفتن وام به پدرم متوسل مي شديم و بعد تصميم گرفتيم از سهام شركت به او بفروشيم.

    ادامه دارد...
     

     

     
     


    __._,_.___


    Jaraaghe Group 

    more info : group@jaraghe.org

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir
                www.jaraghe.org
    -------------------------------------------




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive