به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Wednesday, December 2, 2009

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 1123)



 

 

 

 

 
1123
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1123 :: دوشنبه 11 آبان ماه 1388

www.mobin-group.com

6 عملیات ژانگولر بر روی ویدیو‌های یوتیوبی

سلام عرض شد
امروزه خیلی سرویس‌ها هستند که به شما اجازه می‌دهند ویدئو یا اسکرین‌کست یا هر چیز مشابه این را آپلود کنید. اما شاید شما هم مثل من، نام یوتیوب را در این زمینه بیشتر از همتایان خودش شنیده باشید. غول دنیای ویدئوشیرینگ که از محصولات گوگل است روز به روز در حال پیشرفت است. در اين مطلب قصد داریم چندتا کار جالب بکنیم. کارهایی که قبلا بلد نبودیم :)


Wبه صداها گوش دهید

بعضی وقتها خیلی مهم می‌شود که یک نوا را بشنوید. این صدا ممکن است هر کجا باشد، که آن هر کجا می‌تواند یک ویدئو هم باشد. یک سرویس هست به اسم به یوتیوب گوش بده! آدرس ویدئو موردنظرتان را در آن تایپ کنید و آن وقت به شما اجازه داده می‌شود که صدای روی ویدئو را دانلود کنید.
اگر کاربر مک هستید ژاپنی‌ها یک ابزار دارند که ابزار به دردبخوری است. امتحان کنید: iExtractMP3


Wچطوری با ویدیوهای یوتیوب صدای زنگ گوشی موبایل بسازیم؟
ساده است. اعتماد کنید. تنها کاری که لازم است انجامش بدهید این است که  از
MadRingtones استفاده کنید. این سرویس به شما اجازه می‌دهد که به جای دانلود کردن آنها را گوش بدهید. به علاوه شما را قادر می‌کند از ویدئوهای یوتیوب یا فایل‌های MP3 روی کامپیوترتان استفاده کنید و صدای زنگ قشنگی برای موبایل‌تان بسازید.
نحوه کار هم فوق‌العاده ساده است. برای ساختن
Ringtone کافی است آدرس ویدئو یا MP3 را بدهید و Load کنید. بعد گوش کنید و اول و آخر آهنگ را انتخاب کنید و بعد به فرمت‌هایی مانند MP3، AMR، OGG یا M4Rدانلود کنید.


Wفقط قسمت دلخواه خود را از ویدئویتان نگاه کنید
به دایرکتوری کلک‌هایی که می‌شود سر یوتیوب سوار کرد به دو کلک مشابه برخوردم. اولی خیلی ساده است. می‌خواهید ویدئویی که می‌بینید از دقیقه 5 و ثانیه 15 شروع شود به جای دقیقه صفر و ثانیه صفر؟ تنها کاری که نیاز است این عبارت را به آخر آدرس اضافه کنید: #t=05m15s
باور کنید خیلی پیش می‌آید که آدم به همچنین کلکی نیاز داشته باشد که فقط بخواهد یک قسمت ویژه از یک ویدیوی
YouTube را نگاه کند. برای همین است سرویس‌هایی مانند TubeChop به وجود آمده‌اند.
نحوه کار در این سرویس هم بسیار ساده است. اول و آخر قسمتی را که می‌خواهید مشخص می‌کنید. آن وقت سرویس به شما یک ویدیوی جدید از ویدیوی یوتیوبی‌تان ارائه می‌کند. نکته طلایی این سرویس می‌دانید چی است؟ می‌توانید به راحتی همین قسمت موردنظر را در هر کجا از جمله وبلاگ‌تان نشان دهید.
 

Wچگونه flagged video ها را بدون لاگین کردن ببینیم؟
Flagged videos یک سری ویدیوها هستند که برای دیدنشان حتما باید به سرویس وارد بشوید ( اصطلاحا Login کنید ). این همیشه مقدور نیست چون ممکن است شما در YouTube اکانت نداشته باشید یا اگر هم داشته باشید نخواهید این در هیستوری یوتیوب‌تان باقی بماند.
راه حل باز هم ساده است. کافی است در آدرس به جای
YouTube بنویسید NSFWYouTube. این باعث می‌شود شما به جای استفاده از یوتیوب از سرویس NSFWYouTube بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.
 

Wویدیوهای YouTube را داغ داغ ببینید
قدرت افزونه خارق‌العاده گریزمانکی بر کسی پوشیده نیست. بعد از این‌که آن را دریافت کردید می‌توانید از اسکریپت جالبی که این سری به شما معرفی می‌کنم استفاده کنید.
اسکریپت
Videoembed برای شما یک کار می‌کند و آن این‌که اگر یک لینک ویدیویی دید ( مثلا یک آدرس یوتیوب در جستجوی گوگل ) آن را به صورت یک پنجره یوتیوب به شما نشان می‌دهد تا به راحتی در همان‌جایی که هستید آن ویدیو را ببینید بدون هیچ کلیک اضافه‌ای.
 

Wچگونه به ویدیوهای یوتیوب زیرنویس اضافه کنیم؟
این یکی برای خودم هم خیلی جالب و کاربردی بود. وارد سرویس Subyo بشوید و بعد از ساختن اکانت، یک ویدیو را انتخاب کنید. به آن زیرنویس اضافه کنید و آن را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.
این قابلیت برای دوستانی که برای دوستانشان ویدیوهایی با زبان دوم به اشتراک می‌گذارند خیلی کاربردی است. مثلا فرض کنید به جای لینک دادن به یوتیوب، به زیرنویس‌دار آن لینک بدهید. به نظرم خیلی کاربردی بشود این سرویس :)



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • 88 عکس هوايي ديدني!
  • سايتي براي مشاوره
  • برترين تصاوير گرفته شده در فضا
  • لحضات شرم آور در زمان ازدواج!
  • قالب ساز آنلاین وبلاگ بلاگفا، پرشین بلاگ، میهن بلاگ، آفتاب لاگ
  • واکنش رهبري به انتقادات صريح يکي از نخبگان
  • 90 ميليون تومان دستمزد براي 3 روز بازیگری در نقش ملک‌الموت!
  • معرفي و دانلود فيلم : دشنه
  • مستندي علمي در مورد سلولها
  • دانلود انيميشن: Curious George A Very Monkey Christmas
  • آلبوم جدید و زیبای 50Cent با نام The City Is Mine
  • آهنگ زيباي گل پامچال باصداي بیژن بیژنی
  • Blue Cloner v1.30 ابزاری برای کپی فیلم از دیسک های Blue-ray
  • نرم افزار نقشه مترو تهران به همراه ویژگی های متعدد
  • بازي جذاب Portable Hotel Mogul V.1
  • تقدير الهى براى مؤمن
  • شادی در تنهایی نیست
  • پای راست شما احمق است می دانید چرا؟
  • بی مرگی: گشایش در دستان دعا
  • اگر کریستوفر کلمبو ازدواج کرده بود٬ ممکن بود هیچگاه قاره امریکا را کشف نکند!
  • «واقعیت افزوده» در یک لنز چشمی: «بابک امیرپرویز» و پروژه سایبورگ‌سازی انسان‌ها!
  • تفاوتهاي من و رئيس ام!
  • گفت‌وگوی غافلگیرانه با "علی اکبر محتشمی‌پور" درباره نه غزه، نه لبنان!
  • کوثري: اعترافات توسط قرارگاه ثارالله گرفته مي شود
  • جديدترين شماره از ماهنامه Reader's Digest
  • ارایه نخستین مادربورد USB3 توسط ASUS
  • اهل حال!
  • چند نکته برای بهتر زیستن
  • آرایش لبها
  • لباس زیر خود را چگونه انتخاب کنید؟!
  • ۴ توصیه تغذیه‌ای به بیماران قلبی
  • مقایسه‌ای مختصر درباره کارایی کارت‌های گرافیک خاندان Radeon HD ۴xxx
  • 24 نشانه خانواده خوشبخت
  • خوشم آمد از آمدنت؛ بررسی کامل Sony PSP Go
  • چرا بايد از مرجع تقليد پيروي كنيم؟
  • پشت پرده يک بانک خصوصي
  • و....

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

88 عکس هوايي ديدني!
سايتي براي مشاوره
از طريق اين سايت مي توانيد سوالات خود را از بهترين مشاور سال ايران
(دکتر حبشي) بپرسيد
فستيوال ميوه و سبزي 2009
بهترين و بدترين لباس پوشيدن افراد مشهور در سال 2009
روي اين لينک کليک کنيد و اسم خودتون رو به انگليسي در کادر بنويسيد و صبر کنيد تا ببينيد چه اتفاقي خواهد افتاد!
برترين تصاوير گرفته شده در فضا
لحضات شرم آور در زمان ازدواج!
تصاويري از پرتاب موشک جديد Ares توسط ناسا
سايت خبري «موج قانون»
جنبش مردمي ايران عليه قانون گريزي

 

 

www.mobin-group.com

واکنش رهبري به انتقادات صريح يکي از نخبگان

محمود وحيدنيا: از اخباري که درباره برخورد با من منتشر شده
خنده ‏ام مي‏ گيرد!

در جریان دیدار و گفتگوی جوانان نخبه علمی کشور با رهبر انقلاب، یکی از حاضران بدون هماهنگی با مجری مراسم و به دعوت رهبر انقلاب، پشت تریبون قرار گرفت و به شکل صریح، از برخی سیاستها و رویه‌های حکومتی انتقاد کرد.
به گزارش "الف"، در پایان سخنان افراد منتخب برای بیان نظراتشان نزد رهبر انقلاب، مجری برنامه با اعلام پایان وقت صحبت‌های حاضران، از رهبر انقلاب دعوت کرد برای جمع صحبت کنند. در این زمان چندتن از حضار خواستار حضور در پشت تریبون و بیان نظراتشان شدند که رهبری از مجری پرسیدند کسی نمانده که صحبت کند؟ مجری پاسخ داد اگر شما اجازه بدهید، همه‌ی جمع هزار نفره‌ای كه این‌جا هستند، دوست دارند صحبت كنند اما وقت محدود است.
در این هنگام رهبر انقلاب به یکی از جوانان در وسط جمعیت که پرشورتر از بقیه خواستار حضور در پشت تریبون بود اما توسط برگزارکنندگان مراسم نشانده شد، اشاره کردند و گفتند: «آن آقایی كه پا شده بودند، ایستاده بودند و نشاندندشان ... شما بفرمائید».
جوان متقاضی در جایگاه قرار گرفت و خود را دانشجوی ریاضی دانشگاه شریف معرفی کرد. وی ابتدا از نحوه انتخاب افراد برای صحبت نزد رهبری گله کرد. این گلایه افرادی بود که نوبت بیان نظراتشان را نیافته بودند و با تشویق حضار روبرو شد.
وی سپس از عملكرد صدا و سیما پیرامون حوادث انتخابات به شدت انتقاد كرد و پرسید:
آیا صدا و سیمای ما تصویر درستی از كشور و جهان ارائه می‌دهد یا تصویری غیرواقعی و كاریكاتورگونه؟
آیا صداو سیما به عقاید مختلف اجازه‌ی دفاع از خودشان را می‌دهد؟ عقایدی كه به‌خصوص در همین رسانه مورد نقد و یا حتی حمله قرار می‌گیرد؟
وی با انتقاد از پخش گزینشی وقایع در صدا و سیما گفت اگر بخواهیم رسانه‌های کشور اخلاقی شوند باید بزرگ رسانه‌ها آغاز‌گر آن باشد.
بخش دوم سخنان وی موضوع نقد رهبری بود. وی گفت: من شاید چهار-‌ پنج سال است كه به صورت جدی‌تر روزنامه می‌خوانم و مجلات را مطالعه می‌كنم. این مدت واقعاً به یاد نمی‌آورم كه مطلبی را با عنوان نقد رهبری خوانده باشم ... نقد رهبری را هم به شكل عمومی می‌شود مطرح كرد و هم به صورت خاص در مجلس خبرگان. من احساس می‌كنم اگر چنین نشود، این شرایط منجر به نفاق و كینه می‌شود؛ مثلاً یك چیزی كه در ابتدا یك انتقاد ساده است، چون بستر مناسبی برای بیان پیدا نمی‌كند، ممكن است جنبه‌ی مغرضانه به خود بگیرد و كم‌كم بی‌انصافی هایی پیدا شود.
در این هنگام، یادداشتی حاکی از اتمام وقت به سخنران داده شد. او از رهبری پرسید وقت گذشته است اما اگر موافق باشید ادامه دهم؟ رهبر انقلاب نیز با اشتیاق پاسخ دادند: البته از اول هم وقت گذشته بود ولی من موافق ادامه صحبت‌های شما هستم. این دانشجو صحبت‌‌هایش را ادامه داد و برخلاف سایرین که طبق هماهنگی با مجری مراسم، صحبتهایشان را در 4 دقیقه محدود می کردند، حدود 10 دقیقه صحبت کرد و در ادامه با انتقاد از چگونگی برخورد نیروی انتظامی با تجمعات پس از انتخابات پرسید:
اگر مقداری روش‌های اقناعی‌تر داشتیم و از خشونت به جز در موارد ضرورت استفاده نمی‌كردیم، نظام ما بقای بهتری نداشت؟ آیا مردم متحدتری نداشتیم؟ چون وحدت واقعی به نظر من بیش از این‌كه با نصیحت حاصل شود نتیجه‌ی رفتار مردم با حكومت و رفتار حكومت با مردم است و رفتار مردم با همدیگر است.
وی در پایان، مودبانه تشکر کرد و به جای خود بازگشت و رهبر انقلاب نیز مانند بقیه سخنرانان از ایشان نیز با بیان طیب الله انفسکم تقدیر کردند.
پس از صحبت‌های این جوان، افراد دیگری هم برای بیان نظراتشان و پاسخگویی به انتقادات وی بلند شده و درخواست وقت صحبت کردند اما رهبرانقلاب با توصیه آنها به افزایش تحمل و شرح صدر، به کمبود وقت اشاره و صحبتهایشان را آغاز کردند.
رهبرانقلاب در ابتدای سخنان خود با ابراز خوشحالی از اینکه سخنان نخبگان هر سال قوی‌تر و عمیق‌تر از قبل می‌شود و یادآوری ضروت شکر نعمت نخبگی با خدمت به مردم و کشور؛ اهمیت تولید علم، آزاداندیشی در دانشگاه ها و مرز شکنی علمی در پیشرفت و اقتدار کشورمان را کلیدی توصیف کردند و ضمن اشاره به برخی نکات مطرح شده توسط حاضران، درباره سخنان دانشجوی منتقد نیز گفتند:
* خیال نکنید من از شنیدن اینجور حرفها ناراحت میشوم. نه...، من از اینکه این حرفها زده نشود، ناراحت میشوم. در جلساتِ دانشجوئى، دانشگاهى که اینجا هستند، بنده گاهى که ببینم حالا بعضى‌ها روى ملاحظه، روى احترام، روى هرچه، بعضى از این حرفها را که خیال میکنند من خوشم نمى‌آید، نمیزنند؛ از نگفتنش ناراحت میشوم؛ از گفتنش مطلقاً ناراحت نمیشوم.
* حالا اشاره کردند به حوادث و مسائل اخیر. در این زمینه‌ها خیلى حرف هست؛ خیال نکنید آن حرفهائى که صدا و سیما میزند، این، همه‌ى حرفهاست؛ نه، خیلى مطلب هست. گفت: یک سینه حرف موج زند در دهان ما. اینجور نیست که هر چه که انسان احساس میکند، این را گفته باشد یا بتواند بگوید. خیلى حرفهاى زیادى هست.اى کاش مجال بود تا گفته میشد، تا آنوقت انسان میتوانست آن برگهاى بر روى هم گذاشته‌ى کتاب حرف را، باز کند تا خیلى از حقائق روشن بشود. آینده، البته این کارها خواهد شد.
* اینى هم که گفتند از رهبرى انتقاد نمیکنند، شما بروید بگوئید انتقاد کنند. ما که نگفتیم از ما کسى انتقاد نکند؛ ما که حرفى نداریم. من از انتقاد استقبال میکنم؛ از انتقاد استقبال میکنم. البته انتقاد هم میکنند. دیگر حالا جاى توضیحش نیست؛ انتقاد هم هست، فراوان هست، کم هم نیست؛ بنده هم میگیرم، دریافت میکنم و انتقادها را میفهمم.
* چند سال قبل یکی از نشریات دانشجویی از بنده انتقاداتی کرده بود. خواستند برخورد کنند اما من گفتم برخورد نکنید این ها اشکالی ندارد اجازه دهید بنویسند.
* این را هم شما خیال نکنید که حالا بنده چون رئیس صدا و سیما را انتخاب میکنم، همه‌ى برنامه‌هاى صدا و سیما را مى‌آورند، دانه دانه بنده نگاه کنم، امضاء کنم. نخیر، از خیلى از برنامه‌هاى صدا و سیما بنده راضى هم نیستم. از جمله، از همین من راضى نبودم که از سه ماه قبل از انتخابات - انتخابات بیست و دوم خرداد بود - از ماه اسفند، بلکه زودتر از اسفند، بعضى از سفرهاى تبلیغاتى و حرفهائى که زده شد و تظاهراتى که میشد و مجادلاتى که انجام میگرفت، از تلویزیون پخش شود، که متأسفانه تو تلویزیون پخش شد؛ به خاطر همین، که یعنى ما آزاداندیشیم! اینها توهم است.
* صدا و سیما آیا وضعیت واقعى کشور را نشان میدهد؟ نه، ناقص نشان میدهد. خیلى پیشرفتهاى برجسته و بزرگ هست که صدا و سیما نشان نمیدهد. والّا اگر صدا و سیما میتوانست همان جور که تلویزیون فلان کشور غربى با یک سابقه و تجربه‌ى فراوان و با استفاده‌هاى هنرى دروغهاى خودش را راست جلوه میدهد، واقعیات موجود کشور را درست منعکس کند، شما بدانید امروز امید نسل جوان، دلبستگى نسل جوان به کشورش، به دینش، به نظام جمهورى اسلامى‌اش، بمراتب بیشتر از حالا بود.
* امروز هیچ کشور دیگرى در دنیا پیدا نمیکنید که اینجور آماج حملات باشد. و جمهورى اسلامى دارد مقاومت میکند. این شوخى است؟ این موجودِ هفت‌جوشِ مستحکمِ مصونیت‌یافته دارد مقاومت میکند. این، کم چیزى نیست. توطئه‌ى توهم نیست؛ این را جوانها، این جوانهاى عزیز ما، بدانند.
* بنده گفتم کرسى آزاد فکرى را در دانشگاه‌ها به وجود بیاورید. خوب، شما جوانها چرا به وجود نیاوردید؟ شما کرسى آزادفکرى سیاسى را، کرسى آزاد فکرى معرفتى را تو همین دانشگاه تهران، تو همین دانشگاه شریف، تو همین دانشگاه امیرکبیر به وجود بیاورید. چند نفر دانشجو بروند، آنجا حرفشان را بزنند، حرف همدیگر را نقد کنند، با همدیگر مجادله کنند. حق، آنجا خودش را نمایان خواهد کرد.

محمود وحیدنیا: از اخباري که درباره برخورد با من منتشر شده خنده ‏ام مي‏ گيرد!

به دنبال انتشار اخباری درباره برخورد با محمود وحیدنیا، نخبه جوانی که روز چهارشنبه بدون هماهنگی با مجری مراسم و به دعوت رهبر انقلاب، پشت تریبون قرار گرفت و شجاعانه انتقاداتی مطرح کرده بود؛ خبرنگار الف صحت و سقم اخبار منتشره توسط تلویزیون­ها و سایت­های فارسی زبان خارجی را از وی جویا شد.
وحیدنیا با تاکذیب اخبار منتشره درباره برخورد با وی، گفت: تمایلی برای مصاحبه و حاشیه سازی رسانه ای ندارم و وقتی مطالب برخی سایت‏های خارج نشین در مورد حرفهایم و نحوه برخورد رهبری و کل این ماجرا را که می‏شنوم ‏خنده‏ام می‏گیرد.
وی افزود: انتظارم هم از جامعه و نخبگان این است که بیش از این شایعات پخش نشود و در جهت بهتر شدن اوضاع تلاش کنیم.
وی تاکیدکرد: فکر می‏کنم آن‏چیزی که از حواشی این جلسه در سایت‏های مختلف روایت شده، آنچه در سایت الف منعکس شد ، بیشتر به واقعیت نزدیک است.
این دانشجوی ریاضی دانشگاه شریف با رد هماهنگی قبلی با برگزار کنندگان مراسم، گفت: من متنی آماده کرده بودم ولی نتوانستم متن ‏ام را داخل ببرم چون کلا" اجازه نمی‏دادند نامه‏ ای به داخل برده شود ولی من، آن‏چیزی که از متنم به خاطر داشتم به زبان آوردم.
وی تاکید کرد: مطالبی که در این دیدار مطرح کردم کاملا اعتقادات خودم بوده و با هیچ کس هماهنگ نکردم و کسی خبر نداشت که می‏خواهم صحبت کنم حتی خانواده‏ام نیز از این موضوع، اطلاعی نداشتند.
وحیدنیا در مورد فضای ایجاد شده برای طرح سخنانش با وجود این‏که برگزارکنندگان مراسم ابتدا به وی اجازه ندادند سخن بگوید، اظهار داشت: من چند بار اجازه خواستم، رهبری هم اجازه دادند و من به راحتی رفتم و حرفهایم را در چهار سرفصل بیان کردم؛ یکی صداوسیما، دوم نقد رهبری، سوم نقد نگاه حکومت به معترضین و در نهایت درد ودلی که از وضعیت جامعه عرض کردم.
وحیدنیا تاکید کرد: انتظار نداشتم که در همان‏جا پاسخی از ایشان بشنوم یکسری دغدغه داشتم که به صورت سوال بیان کردم و امیدوارم در عمل جواب دهند.
وی اضافه کرد: من دوستان بسیاری در دانشگاه شریف و بیرون دارم که از اعتقادات و باورهای من خبر دارند و می‏توانید با همه آنها صحبت کنید و دریابید که عقاید شخصی‏ ام را بر زبان جاری ساختم.
بعد از انتشار خبر سخنان صریح و هماهنگ نشده وی در نزد رهبر انقلاب، تعدادی از رسانه های فارسی خارج نشین با راه اندازی جنجال رسانه ای، از دستگیری وی خبرداده و حتی نسبت به جان وی اظهار نگرانی کرده اند. برخی دیگر از رسانه های ضد انقلاب نیز سخنان وی را برنامه ریزی شده و بخشی از یک نمایش توصیف می کنند.
محمود وحیدنیا دارای رتبه طلای المپیاد کشوری ریاضی در سال 1386 است و از سال گذشته در رشته ریاضی در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل می کند.
 

حذف دهک های درآمدی از
لایحه هدفمند کردن یارانه ها

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حذف دهک های درآمدی به معنای تقسیم افراد جامعه به دهک ها برای دریافت وجوه حاصل از قانون هدفمند کردن یارانه ها رأی موافق دادند.
به گزارش واحد مرکزی خبر ، در ادامه بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه ها نمایندگان مجلس با 199 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع ماده 8 این لایحه را مبنی بر اینکه دولت مجاز است حداکثر تا 50 درصد خالص وجوه حاصل از اجرای این قانون را در موارد مشخص هزینه کند به تصویب رساندند.
بر اساس بند الف این ماده، یارانه در قالب پرداخت های نقدی و غیرنقدی با لحاظ میزان درآمد خانوار نسبت به همه خانوارهای کشور، به سرپرست خانوار پرداخت می شود.
این بند، جایگزین طرح کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مبنی بر "پرداخت نقدی و غیرنقدی به پنج دهک در آغاز دوره اجرا و تغییر تدریجی آن به برقراری نظام جامع تأمین اجتماعی در پایان دوره"، شد.
پیشنهاد جایگزینی را ابتدا میرتاج الدینی نماینده تبریز مطرح کرد و نمایندگان به آن رأی مثبت دادند اما سپس توکلی نماینده تهران پیشنهاد رفع ابهامی مطرح کرد که این پیشنهاد به تصویب رسید.
بر اساس پیشنهاد میرتاج الدینی قرار بود یارانه در قالب پرداخت های نقدی و غیرنقدی با لحاظ میزان درآمد نسبت به "کلیه آحاد و شهروندان کشور" به سرپرست خانوار پرداخت شود که واژه "کلیه آحاد و شهروندان" به دلیل ابهام، حذف و به "خانوارهای کشور" تبدیل شد.
در ادامه این ماده، موارد مصرف 50 درصد خالص از وجوه حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها مشخص شد که بر اساس آن، این میزان باید صرف اجرای نظام جامع تأمین اجتماعی برای جامعه هدف، از قبیل گسترش و تأمین بیمه های اجتماعی، خدمات درمانی، تأمین و ارتقای سلامت جامعه و پوشش دارویی و درمانی بیماران خاص و صعب العلاج ، کمک به تأمین هزینه مسکن، مقاوم سازی مسکن و اشتغال، توانمندسازی و اجرای برنامه های حمایت اجتماعی شود.
بر اساس تبصره یک ماده 8 ، آیین نامه اجرایی این ماده شامل چگونگی شناسایی جامعه هدف، تشکیل و به هنگام سازی پایگاه‌های اطلاعاتی مورد نیاز، نحوه پرداخت به جامعه هدف و پرداخت‌های موضوع این ماده، حداکثر سه ماه پس از تصویب این قانون با پیشنهاد وزرای امور اقتصادی و دارایی و رفاه و تأمین اجتماعی و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.
همچنین دولت می تواند حساب هدفمندسازی یارانه ها را به نام سرپرست خانواده های مشمول یا فرد واجد شرایط دیگری که از جانب دولت تعیین می شود افتتاح کند.
اعمال مدیریت دولت در نحوه هزینه کرد وجوه موضوع این حساب از جمله زمان مجاز، نوع برداشت هزینه ها و برگشت وجوهی که به اشتباه واریز شده اند مجاز است.

باز هم رقم دستمزد محمدرضا گلزار خبرساز شد
90 ميليون تومان دستمزد براي 3 روز بازیگری
در نقش ملک‌الموت!

بار دیگر رقم دستمزد بازيگر موفق و پول‌ساز سینمای ایران خبرساز شد. در روزهاي اخير خبری نقل محافل مختلف سینمایی است که می‌گویند او براي 3 روز بازي در يك نقش سينمايي 90 ميليون تومان دستمزد دريافت كرده است. در این باره خبرها و تحلیل‌های مختلفی مطرح است. به گزارش روزنامه جام جم و چند رسانه دیگر «اين بازيگر كه اين روزها فيلمي‌ ملودرام با بازي وي در دو نقش روي پرده است، در فيلم جديد خود كه ساخته كارگرداني جوان است در نقش يكي از فرشتگان ظاهر شده است. وي طبق توافق با تهيه‌كننده فيلم براي هر روز بازي در اين فيلم 30 ميليون تومان دستمزد خواسته كه تهيه‌كننده نيز اين مبلغ را به وي پرداخت كرده است. »
این اولین بار نیست که رقم دستمزد بالاي اين بازيگر در سال‌هاي اخير با واكنش‌هاي مختلفي از سوي تهيه‌كنندگان سينما و محافل سینمایی مواجه شده و جالب این‌جاست که خبر دریافت دستمزد بابت کاری مشروع و حقوقی مثل بازیگری با ایما و اشاره منتشر می‌شود؛ مثل یک شایعه یا عمل خلاف که انگار جرم است یا اتهامی‌ست که نباید نام مرتکبش را اعلام کرد! سایت سینمای ما برخلاف رسانه‌های دیگر نام این ستاره سینما را هم در خبرش اعلام می‌کند، چون به هیچ‌وجه فکر نمی‌کنیم دریافت دستمزد بالا برای هر کاری جرم باشد، مگر این‌که تهیه‌کننده یا بازیگر این رقم را تکذیب کنند.
البته گمان می‌کنیم نیازی نیست که بگوییم این بازیگر محمدرضا گلزار است که مدتي پيش هم دستمزد 70 ميليوني‌اش براي حضور در يكي از فيلم‌هاي روي پرده (دو خواهر)، واكنش‌هاي تند بی‌دلیل و غیر موجهي را از سوي تهیه‌کنندگان و انجمن بازيگران و بخش‌های دیگری در بدنه و مدیریت سينماي ايران به همراه داشت. جالب این‌جاست که کارگردان / تهیه‌کننده‌ای که این دستمزد را پرداخت کرده، از این رقم و از این همکاری راضی است و رقم فروش فیلم هم این روزها نشان می‌دهد که او از این همکاری سود خوبی برده است.
معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي‌ به‌تازگي در مراسم معارفه مديرعامل جديد فارابي تلويحا نسبت به افزايش دستمزد بازيگران انتقاد و اعلام كرده بود اين مساله موجب افزايش ديگر هزينه‌ها در سينماي ايران شده است. با این‌که هنوز واكنشي از سوي انجمن بازيگران یا اتحادیه تهیه‌کنندگان و محافل دیگر سينماي ايران نسبت به اين دستمزد ابراز نشده، اما نکته این است که وقتی این ستاره سینما می‌تواند موفقیت فیلم‌ها را در گیشه تضمین کند، چرا نباید بخشی از این سود را به عنوان دستمزد مطالبه کند؟
به نظر می‌رسد تا زمانی‌که آمار فروش فیلم‌هایش پایین نیامده، این بازیگر حق دارد در سودی که به جیب تهیه‌کننده و سرمایه‌گذاران فیلم‌ها می‌ریزد سهم کوچکی داشته باشد. موضوع آن‌قدر واضح و بدیهی است که معلوم نیست چرا اخبار این رقم‌های دستمزد چنین واکنش‌هایی ایجاد می‌کند. مقایسه ارقام فروش چند فیلم اخیر او و رقم‌های دستمزد دریافتی‌اش می‌تواند تعادل در این بحث اقتصادی را روشن کند.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

دشنه
Stiletto

کارگردان: نيک واله لونگا. فيلمنامه: پل اسلوآن. موسيقي: کليف مارتينز. مدير فيلمبرداري: جفري سي. مايگات. تدوين: ‏ريچارد هلسلي، توني وايز. طراح صحنه: پيتر کوردووا. بازيگران: تام برنجر[ويرجيل ويدالوس]، مايکل بيهن[لي] ، ‏استانا کاتيج[راينا]، پل اسلوآن[بک]، ويليام فورسايت[الکس]، دايان ونورا[سيلويا ويدالوس]، کلي هو[کارآگاه هانوور]، ‏آماندا بروکز[پني]، جيمز روسو[انگلهارت]، تام سايزمور[لارج بيلز]، دومينيک سواين[نانسي]، توني ليپ[گاس]. ‏محصول 2008 آمريکا. ‏
دو ارباب جنايت در حمام سونا مورد حمله يک آدمکش مونث قرار مي گيرند. يکي از آنها مي ميرد، ولي دومي به نام ‏ويرجيل ويدالوس يوناني تبار با وجود زخم مهلکي که برداشته زنده مي ماند. ويرجيل به يکي از افراد خود-کارآگاهي ‏فاسد- دستور مي دهد تا آدمکش مزبور را بيابد. زني به اسم راينا که با دشنه اي بلند اقدام به قتل قربانيان خود مي کند و ‏در گذشته معشوقه ويرجيل بوده است. روند حوادث براي ويرجيل با ناپديد شدن 2 ميليون دلار پول نقد بغرنج تر مي ‏شود. دو معاون او لي و الکس که همديگر را دوست ندارند نيز به دخالت ديگري در اين ماجرا مظنونند. همزمان راينا ‏نيز شروع به شکار مرداني ديگر مي کند. قتل مرداني از دو گروه تبهکار رقيب توسط او به زودي آشوبي گسترده در ‏دنياي زيرزميني خلافکارها به وجود مي آورد. اما هدف اصلي راينا هنوز ويرجيل است که با کشتن هر کدام از قربانيان ‏خود يک قدم به او نزديک تر مي شود...‏

چرا بايد ديد؟
نيکلاس آنتوني واله لونگا اهل برانکس است. 49 سال از روزي که در آشپزخانه جهنم روي خشت افتاد مي گذرد و ‏بخت يارش بود که در 12 سالگي راهش به سر صحنه فيلمبرداري شاهکاري چون پدرخوانده افتاد. عشق به فيلمسازي ‏در وي همان جا شعله ور شد و مسير زندگي او را مشخص کرد. اولين فيلمنامه اش به نام ‏Deadfall‏ توسط کريستوفر ‏کاپولا ساخته شد که نيکلاس کيج هم در آن بازي کرده بود. بعدها نيک تصميم گرفت تا فيلمنامه هايش را خود تهيه کند يا ‏بسازد که حاصل اين تصميم فيلم مستقل يک تغيير قيافه درخشان بود. اما تمامي فيلم هايش در يک چيز مشترک بودند و ‏آن تم جنايت و حضور مافيايي ها بود که گويا به هويت تمام اهالي برانکس سنجاق شده است. هر چند تجربه هاي بعدي ‏نيک مانند در سرزمين کورها يک چشمي پادشاه است يا ‏Corporate Ladder‏ نتوانست توفيق فيلم هاي اول را تکرار ‏کند. طبع آزمايي دو سال قبل او در ژانر کمدي درام به نام ‏All In‏ با شرکت دومينيک سواين نيز باعث دلسردي هر ‏تماشاگري شد. اما دشنه قرار است با استفاده از بازيگران سرشناس، تمي آشنا و حال و هوايي آشناتر براي کارگردانش ‏لااقل اگر پيشرفت نيست، زنده کننده روزهاي خوش پيشين باشد. ‏
نيک که بازخورد خوبي از تماشاگران فيلم خونريز طوق(2005) دريافت کرده بود، در دشنه نيز کوشيده با پاشيدن ‏مقادير متنابهي خون توجه آنان را جلب کند. فيلمي پر از خشونت، توحش، تجاوز، خون و هر چه که بخواهيد. بديهي ‏است جمله تبليغاتي فيلمي "بکش، همه را بکش" باشد، چه معجوني از آب درخواهد آمد. البته فيلم براي دوستداران فيلم ‏هايي با محوريت زنان آدمکش جذابيت هاي بسيار دارد. اين يکي انگيزه عاطفي هم دارد و زخم خورده است. خواهرش ‏را تبهکاران تبديل به مرده اي متحرک کرده اند و او ضمن انتقام به ياري قرباني مونث ديگري نيز مي شتابد. قصه يک ‏انتقام ساده که در فيلترهاي متعدد عبور کرده تا پيچيده شود و شما را براي ديدن صحنه هاي اکشن بيشمار خود آماده نگاه ‏دارد. تا اينجاي کار اگر به دنبال چنين فيلمي باشيد، دشنه متعلق به شماست. ولي اگر مدت هاست که فيلم هاي رده ب ‏قادر به جذب شما نيست، با وجود حضور بازيگراني چون برنجر و فورسايت مي توانيد از خير اين يکي هم بگذريد!‏
ژانر: جنايي، درام، مهيج. ‏
 

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DvDrip)

http://rapidshare.com/files/203093010/stlltt.prstrdy.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/203095948/stlltt.prstrdy.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/203102085/stlltt.prstrdy.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/204287148/stlltt.prstrdy.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/204289679/stlltt.prstrdy.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/204292562/stlltt.prstrdy.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/204296809/stlltt.prstrdy.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/204298076/stlltt.prstrdy.part8.rar

رمز فايل: ندارد

- فقط زود دانلود کنيد، قبل از اينکه از سرور پاکش بکنند!
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

 BBC – The Cell (2009)

مستندي علمي در مورد سلولها
محصول BBC

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Curious George A Very Monkey Christmas

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: انگليسي

The City Is Mine
50Cent

آلبوم جدید و زیبای 50Cent با نام The City Is Mine

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زيباي گل پامچال
باصداي بیژن بیژنی

لينک دانلود
براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC
Blue Cloner v1.30
ابزاری برای کپی فیلم از دیسک های Blue-ray

دیسک های blue-ray دیسک های نوری با چگالی بالا می باشند که دارای ظرفیت حجمی بسیار زیاد ( 25 گیگابایت برای یک لایه و 50 گیگابایت برای دو لایه ) می باشند. این دیسک ها از لحاظ ظاهری همانند دیسک های DVD و VCD می باشند. مدتیست که این دیسک ها دارای رواج بیشتری شده اند و می توان استفاده این نوع از دیسک ها را در میان کاربران مشاهده نمود. همان گونه که به ورود و جایگزینی DVD ها به جای CD ها نرم افزارهای مختلف وابسته به DVD نیز وارد عرصه نرم افزاری شد ، برای دیسک های Blue-Ray نیز این چنین است. استفاده از این دیسک ها و اعمال عملیات های مختلف نیازمند استفاده از نرم افزارهای مختص به این دیسک ها می باشد.
در این مطلب نیز با نرم افزاری در این زمینه آشنا می شوید.

Blue Cloner نام نرم افزاری می باشد که به وسیله آن کاربران می توانند از دیسک های BlueRay عملیات کپی اطلاعات را انجام دهند. به وسیله این نرم افزار می توان اطلاعات موجود و یا فیلم هاب موجود بر روی BlueRay را بر روی هارد کپی نمود و از آن حالت به حالت معمولی تبدیل کند. این نرم افزار قدرتمند محصولی از OpenCloner Inc می باشد.

برخی از ویژگی های موجود در این نرم افزار:
- دارای 4 حالت کپی قدرتمند :
تبدیل BlueRay به یک دیسک
تنها کپی فیلم های Blyray
کپی کامل فیلم های موجود بر روی دیسک BlueRay
تکه تکه نمودن یک فیلم به چند قطعه برای کپی بر روی چند دیسک
- قابلیت حذف Encryption موجود بر روی دیسک
- قابلیت تنظیم سایز به صورت دستی برای ذخیره
- سازگاری کامل با انواع دیسک های BlueRay
- قابلیت انتخاب فرمت Encoding ( پشتیبانی از mpeg2، h264 )
- قابلیت اجرای فیلم های ذخیره شده بر روی هارد به وسیله نرم افزار PowerDVD
و ... .
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 11 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل
Tehran Metro v1.1 نرم افزار نقشه مترو تهران
به همراه ویژگی های متعدد

مترو یکی از بهترین راه های انتقال و حمل و نقل شهری می باشد که که با استفاده از مترو می توان تا حد بسیاری از میزان ترافیک شهری کاهش داد. استفاده از مترو از مسیرهای مناسب نیز خود موضوعی می باشد که می تواند از میزان ترافیک انسانی خود مترو بکاهد. به همین منظور می بایست مسافران با مسیرها و ساعت های حرکت آشنایی کامل داشته باشند . در شهر تهران نیز که استفاده از مترو یکی از بهترین و سریع ترین راه های حمل و نقل می باشد. یادگیری مسیرها و حفظ نمودن ساعت های حرکت در ایستگاه ها شاید برای همه افراد امری آسان نباشد.
در این مطلب با نرم افزاری کمکی در این زمینه آشنا می شوید.

Tehran Metro نام نرم افزاری می باشد که همان طور که اشاره شد نشان دهنده مسیرهای حرکت و ایستگاه های متروی شهر تهران می باشد و به کمک این نرم افزار و نصب آن بر روی گوشی تلفن همراه خود همواره قادرید تا بهترین مسیر را نسبت به مقصد خود انتخاب کنید. این نرم افزار علاوه بر ویژگی یاد شده از امکانات دیگری نیز برخوردار می باشد که در ادامه آن ها را به شما معرفی می کنیم.

ویژگی های نرم افزار:
- دارای تقویم کامل شمسی به همراه ذکر مناسبت ها و ساعت
- اعلام ساعت حرکت بعدی قطار در تمام ایستگاه ها
- نمایش لیست کامل برنامه ی حرکت قطارها در تمامی ایستگاه ها
- دارای نقشه کامل مترو و برنامه ریزی حرکت و راهنمای استفاده از خطوط مترو
- نمایش ارائه خدمات تمام ایستگاه ها بهمراه لیست تمامی اتوبوس های موجود در ایستگاه
- معرفی انواع بلیت های مترو و انتخاب بلیت مناسب براساس نیاز کاربر
- امکان بروزرسانی اطلاعات با استفاده از Gprs

و ... .
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري
بازي جذاب
Portable Hotel Mogul V.1

نوبت اين رسيده که به ساخت و ساز هتل داري بپردازيد! Hotel Mogul اين امکان را به شما مي دهد که در محيط مجازي، ساخت و ساز هتل، متل و ... را هم تجربه کنيد. در اين بازي که نسخه پرتابل آن ارائه شده 35 مرحله جذاب وجود دارد که مي تواند حسابي سرگرمتان کند.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 80 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com


انيشتين اثر بهرام ارجمند نيا
نهمين دوسالانه كاريكاتور تهران

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

تقدير الهى براى مؤمن

من مواعظ النبي صلى الله عليه وآله وسلّم:
عجباً للمؤمن لايقضي اللّه عليه قضاءً إلا كان خيراً له، سرّه او ساءه. إن ابتلاه كان كفّارةً لذنبه، وإن اعطاه وأكرمه كان قد حباه.
(تحف العقول صفحه 48)

هرچه را خداوند براى مؤمن، مقدّر فرمايد، خير او است، خواه حوادثى كه او را ناراحت مى‏كند مثل بيمارى و خواه امورى كه او را خوشحال مى‏كند.
حوادث محزون كننده، كفاره گناهان و حوادث خوشحال كننده عطاياى الهى است.
اين مضمون در اشعار حافظ هم آمده «در طريقت هرچه پيش سالك آيد خير او است» لكن حافظ اين معنا را مختص به سالك دانسته ولى اين روايت، آن را درباره مطلق مؤمن بيان فرموده است.
 

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

2071- گاهی آنقدر غرق آرزو هستی که فراموش می کنی خودت آرزوی کسی هستی. (0535-0918)

2072- کوچکترکه بودیم،دل بزرگتری داشتیم،امروزکه بزرگیم، چقدردلتنگیم. (8878-0912)

2073- کلاغ وطوطی هردو زشت وسیاه آفریده شدند،طوطی اعتراض کردوزیباشد،کلاغ به رضایت خداراضی شد،اکنون طوطی درقفس است وکلاغ آزاد.... (8878-0912)

2074- کاش میشد دربسیط چشمهایت جا شوم/ "باتو" ای رویای من آبی تراز دریا شوم/ بی تو ای خورشید عالمتاب می دانی شبم؟/کاش میشد در حریم "عشق تو" فردا شوم. (0780-0912)

2075- کاش می شدتوروزگارت/توبهار موندگارت/میون این همه یارت/من باشم داروندارت (4403-0935)

2076- كوچكترین محبتها حتی ازضعیفترین حافظه ها هم پاك نخواهد شد. (7199-0912)

2077- كوتاهترين فاصله براي گفتن دوستت دارم يك لبخنداست،يك دنيالبخندبراي تو (4435-0935)

2078- كجايى؟من تصادف كردم،بدجورى صدمه ديدم!خوردم به عظمت مرامت،چپ كردم! (3937-0935)

2079- كاش باران بودم تا غبارغم هايت راميشستم كاش نسيم بودم تاصورتت رانوازش ميكردم اماافسوس نه بارانم نه نسيم ولى هرچه هستم دوستت دارم(4435-0935)

2080- (ز حق توفيق خدمت خواستم دل گفت پنهاني/چه توفيقي از اين بهتر كه خلقي را بخنداني) (5009-0911)

2081- قيمت ميوه توى ميدون تره بار به شدت افزايش يافت ارزش خودتو بدون. هلو (9176-0912) (9813-0918)

2082- قلمي خواهم ساخت،از ني باغ بهشت،جوهر از شيشه ذات،كاغذ از صفحه دل،نور از شمع حيات،تا نويسم همه جا،نام زيباي تو را..!. (4435-0935)

2083- قسم بهLove پاکم، زعشقYou هلاکم. اي گل ريشه ريشه I love youهميشه (8126-0911)

2084- قانون چهارم نیوتون:زمین جاذبه ندارد;تو تنها جاذبه ی زمینی!!! (7314-0915)

2085- فكركردى sms فرستادم كارم پيشت لنگه يا دستم زير سنگه ؟ نه گلم دلم واست تنگه. (3377-0937)(7311-0918)

2086- فرشته هاوجوددارن، امابعضی وقتاچون بال ندارن،ماباونامیگیم دوست،تقدیم به فرشته ی بیبالم. (8878-0912)

2087- فراموش نكن چون فراموش شدگان هرگز فراموش كنندگان رافراموش نميكنند (1250-0918)

2088- فراموش مكن تا باران نباشد رنگين كمان نيست تا تلخي نباشد شيريني نيست وگاهي همين دشواري هاست كه از ما انساني نيرومند تر وشايسته تر مي سازد خواهي ديد + آري خورشيد بار ديگر درخشيدن آغاز مي كند (8335-0936)

2089- فدات فدات يه بوس برات كنج لبات يه چسب بزن بچسبونش كه در نره ازرو‎لبات* (8574-0937)

2090- فاصله تابش خودرا برديگران تنظيم كن...خداوندخورشيدرادر جائى نهاده كه گرم كند، ولى نسوزاند. (8878-0912)

2091- غربت را نباید در الفبای شهر غریب جستجو کردهمین که عزیزت نگاهش را به دیگری فروخت تو غریبی! (7637-0912)

2092- عميق ترين درد زندگى مردن نيست بلکه نداشتن کسى است که الفباى دوست داشتن را برايت تکرار کند و تو از او رسم محبت بياموزى. (6471-0916)

2093- عمری که عجل در پی آن می تازد-هر کس که غصه می خورد میبازد. (3186-0918)

2094- عمرم ،جونم ،قشنگم ،نفسم ،قربونت بشم، دورت بگردم، فدات شم ،خوشگلم ،مهربونم، اینارو تمرین میکنی هر وقت من رو دیدی بهم میگی (0724-0935)

2095- عشق فقط عشق لاتی . عرق سگی و آبجو قاطی. پری و زری وشمسی و فاطی.حبس ابد بدون ملاقاتی.فکر نکنی گنده لاتیم.به جون خودت خاطر خاطیم. (7311-0918)

2096- عشق راازماهی بیاموز، كه چه بی پایان آبراپراز بوسه های بی پاسخ میكند. (8878-0912)

2097- عاشق حقیقی کیست؟آنکس که چنان ازعشق لبریزاست که آفتاب مهررابه کسانی می تاباندکه دردخمه های نومیدی واندوه زندگی می کنند. (7314-0915)

2098- طورااذسميم غلب وباطمام وجوددوصط دارم،مگربيصواطادل ندارن؟ (8878-0912)

2099- طوجه،طوجه: عاموظش علفباي فارصی سد در سد تزمینی،جلصه عول رایگان! (6072-0914)

2100- ضدحال ميدونى چيه؟يه كچل بره موبكاره اسمش براى حج تمتع دربيايد. (8878-0912)


شماره برای ارسال مسیج: 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

سفرنامه اشک

خودت بگو از کجا شروع کنم؟
از «جنوب» که نخلستانهایش مثل دلم داغند یا از «شمال» که شالیهایش مثل شال تو سبز.
از «شرق» که صبح را در خاکهای تشنه‌اش انتظار می‌کشد و یا از «غرب» که هنوز غروب را در سرسختی کوه‌هایش باور نکرده است. بگذار از سمت خودم سفر کنم. هرچند فرقی نمی‌کند. همه‌ی دشتها مثل «تنگستان» برایت دلتنگی می‌کنند.
«بندر عباس» گفته فامیلش را عوض کنند. همه‌ی آرزویش این است که بندر تو باشد.
«زاهدان» از وقتی قصه‌ی زیبایی‌ات را از عارفان شنید، لب مرزهای عاشقی نشسته و نی‌ می‌زند.
«اهواز» دنبال پسری دیگر از «مهزیار» می‌گردد که حاجی عرفاتت شود و شاعر مشعرت.
بی تو «خرمشهر» ... چه خرمی؟ «آبادان» ... چه آبادی؟ ... چه خرمی، ... کدام آبادی؟
فرهادهای «کرمانشاه» این روزها بر سینه‌ی «بیستون»، شیرینی عشق خسرویی را تیشه می‌زنند که در راه است.
چقدر هوای نسیمِ تو را کرده‌اند، بادگیرهای «یزد».
و منتظر است «کرمان» که بیایی و دلش را فرش کند زیر قدمهایت. «شیراز» هنوز «داد از غم تنهایی...» می‌کشد و در حسرت خالت «سمرقند و بخارا» روی دستش مانده.
آنقدر اشک ریخته‌اند نرگس‌زارهای «کازرون» که «دریاچه پریشان» دلش شور می‌زند و نی‌ها از گوشه‌ی دلتنگیش سر می‌روند.
عمری است بی تو، از خجالتِ اسمش، این «زاینده رود» سر به مرداب می‌گذارد.
چقدر میانشان دوید و فرجی نشد؛ برای «اصفهان» شاید «چهل ستون» کم بود.
اهل «کاشان» هم که روزگارشان بد نبود، بی تو نه روزگار خوشی دارند و نه سر سوزن ذوقی.
بگو این لاله‌های واژگون کی سرشان را بالا بگیرند و بی هیچ شرمی عشق را در دامن «دنا» فریاد کنند؟ به خاطر نگاه تو «جمکران» آنقدر به خودش رسیده، که «قم» از ترس چشم زخم، حق دارد یک «دریاچه نمک» با خودش بردارد.
«تهران» هوای تازه‌ات را انگار از یاد برده است. اینجا دیگر آسمان اول هم به زور پیداست، از سرِ ظهر عابرانِ ولی عصر تنها منتظر شبند که پایان بدهد به یک روز خسته‌ی دیگر.
«تبریز» در تب دیدنت می‌سوزد و سرما را این روزها با استخوانهایش نه،... با قلبش حس می‌کند.
«رشت» پر است از «میرزا کوچک» که در سکوت جنگل می‌گریند و «نهضتِ» اشکشان سرایت می‌کند به چشمه‌های «ساری».
«مشهد» شاهد است که چند بار آمدی و نماندی. وقتی به حرم می‌رسی، آسمانِ صحنها را دو خورشید روشن‌ می‌کند. کبوترها می‌نشنیند به تماشا، تا بالهایشان نسوزد. وقتی می‌روی بال کبوترها نسوخته، اما دل پروانه‌ها چرا.
با اینکه رفته‌ای چقدر هستی! درست میان این دانه‌ها که می‌بارند و کنار این سنگها که روی سنگ بند می‌شوند و روی تبسمهایی که گاهی رنگی به لبها‌ می‌دهند. جای خالیت پر از عطش است و دوریت پر از دوستی.
اما اگر خواستی برگردی، پیراهن اضافی بردار. این درو و بر، هنوز «برادران غیور»‌ت پرسه می‌زنند.

نوشته قاسم صرافان از اصفهان

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

شادی در تنهایی نیست

ناصر خسرو قبادیانی بسوی باختر ایران روان بود . شبی میهمان شبانی شد در روستای کوچکی در نزدیکی سنندج ، نیمه های شب صدای فریاد و ناله شنید برخاست و از خانه بیرون آمد صدای فریاد و ناله های دلخراش و سوزناک از بالای کوه به گوش می رسید . مبهوت فریاد ها و ناله ها بود که شبان دست بر شانه اش گذاشت و گفت : این صداها از آن مردیست که همسر و فرزند خویش را از دست داده ، این مرد پس از چندی جستجو در غاری بر فراز کوه ماندگار شد هر از گاهی شبها ناله هایش را می شنویم . چون در بین ما نیست همین فریاد ها به ما می گوید که هنوز زنده است و از این روی خوشحال می شویم . که نفس می کشد . ناصر خسرو گفت می خواهم به پیش آن مرد روم . مرد گفت بگذار مشعلی بیاورم و او را از شیار کوه بالا برد . ناصر خسرو در آستانه غاری ژرف و در زیر نور مهتاب مردی را دید که بر تخته سنگی نشسته و با دو دست خویش صورتش را پنهان نموده بود .
مرد به آن دو گفت از جان من چه می خواهید ؟ بگذارید با درد خود بسوزم و بسازم .
ناصر خسرو گفت : من عاشقم این عشق مرا به سفری طول دراز فرا خوانده ، اگر عاشقی همراه من شو . چون در سفر گمشده خویش را باز یابی . دیدن آدمهای جدید و زندگی های گوناگون تو را دگرگون خواهد ساخت . در غیر اینصورت این غار و این کوهستان پیشاپیش قبرستان تو و خاطراتت خواهد بود . چون پگاه خورشید آسمان را روشن کند براه خواهم افتاد اگر خواستی به خانه شبان بیا تا با هم رویم .
چون صبح شد آن مرد همراه ناصرخسرو عازم سفر بود . سالها بعد آن مرد همراه با همسری دیگر و دو کودک به دیار خویش باز گشت در حالی که لبخندی دلنشین بر لب داشت .
اندیشمند یگانه سرزمینمان ارد بزرگ می گوید :
"سنگینی یادهای سیاه را
با تنهایی دو چندان می کنی …
به میان آدمیان رو و در شادمانی آنها سهیم شو
لبخند آدمیان اندیشه های سیاه را کمرنگ و دلت را گرم خواهد نمود . "
شوریدگان همواره در سفر هستند و چون خواسته خویش یافتند همانجا کاشانه ایی بسازند ، و چون دلتنگ شوند به دیار آغازین خویش باز گردند…

یاسمین آتشی

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

حجاب، از زبان شهدا

به پهلوى شكسته فاطمه زهرا(س) قسمتان مى‏دهم كه، حجاب را حجاب‏را، حجاب را، رعایت كنید.»
(شهید حمید رستمى)

«شما خواهرانم و مادرانم: حجاب شما جامعه را از فساد به سوى‏معنویت و صفا مى‏كشاند.»
(شهید على رضائیان)

«از خواهران گرامى خواهشمندم كه حجاب خود را حفظ كنند، زیرا كه‏حجاب خون‏بهاى شهیدان است.»
(شهید على روحى نجفى)

«اى خواهرم: قبل از هر چیز استعمار از سیاهى چادر تو مى‏ترسد تاسرخى خون من.»
(شهید محمد حسن جعفرزاده)


epelak.blogfa.com

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الواقعة آيات: 96 محل نزول: مکه
 
إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ 77 فِي كِتَابٍ مَّكْنُونٍ 78 لَّا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ 79 تَنزِيلٌ مِّن رَّبِّ الْعَالَمِينَ 80 أَفَبِهَذَا الْحَدِيثِ أَنتُم مُّدْهِنُونَ 81 وَتَجْعَلُونَ رِزْقَكُمْ أَنَّكُمْ تُكَذِّبُونَ 82فَلَوْلَا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ 83 وَأَنتُمْ حِينَئِذٍ تَنظُرُونَ 84 وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنكُمْ وَلَكِن لَّا تُبْصِرُونَ 85 فَلَوْلَا إِن كُنتُمْ غَيْرَ مَدِينِينَ 86 تَرْجِعُونَهَا إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ 87 فَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُقَرَّبِينَ 88 فَرَوْحٌ وَرَيْحَانٌ وَجَنَّةُ نَعِيمٍ 89 وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ أَصْحَابِ الْيَمِينِ 90 فَسَلَامٌ لَّكَ مِنْ أَصْحَابِ الْيَمِينِ 91 وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُكَذِّبِينَ الضَّالِّينَ 92 فَنُزُلٌ مِّنْ حَمِيمٍ 93 وَتَصْلِيَةُ جَحِيمٍ 94 إِنَّ هَذَا لَهُوَ حَقُّ الْيَقِينِ 95 فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ 96
سورة الحديد

 
سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ 1 لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ يُحْيِي وَيُمِيتُ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ 2 هُوَ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ 3

 

ترجمه فارسي مکارم

كه آن، قرآن كريمى است، «77» كه در كتاب محفوظى جاى دارد، «78» و جز پاكان نمى‏توانند به آن دست زنند ( دست يابند) «79» آن از سوى پروردگار عالميان نازل شده; «80» آيا اين سخن را ( اين قرآن را با اوصافى كه گفته شد) سست و كوچك مى‏شمريد، «81» و به جاى شكر روزيهايى كه به شما داده شده آن را تكذيب مى‏كنيد؟! «82» پس چرا هنگامى كه جان به گلوگاه مى‏رسد (توانايى بازگرداندن آن را نداريد)؟! «83» و شما در اين حال نظاره مى‏كنيد (و كارى از دستتان ساخته نيست); «84» و ما از شما به او نزديكتريم ولى نمى‏بينيد! «85» اگر هرگز در برابر اعمالتان جزا داده نمى‏شويد، «86» پس آن (روح) را بازگردانيد اگر راست مى‏گوييد! «87» پس اگر او از مقربان باشد، «88» در روح و ريحان و بهشت پرنعمت است! «89» اما اگر از اصحاب يمين باشد، «90» (به او گفته مى‏شود:) سلام بر تو از سوى دوستانت كه از اصحاب يمينند! «91» اما اگر او از تكذيب‏كنندگان گمراه باشد، «92» با آب جوشان دوزخ از او پذيرايى مى‏شويد! «93» و سرنوشت او ورود در آتش جهنم است، «94» اين مطلب حق و يقين است! «95» پس به نام پروردگار بزرگت تسبيح كن (و او را منزه بشمار)! «96»

سورة الحديد
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
آنچه در آسمانها و زمين است براى خدا تسبيح مى‏گويند; و او عزيز و حكيم است «1» مالكيت (و حاكميت) آسمانها و زمين از آن اوست; زنده مى‏كند و مى‏ميراند; و او بر هر چيز توانا است! «2» اول و آخر و پيدا و پنهان اوست; و او به هر چيز داناست «3»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 
cs_ahmad 

پای راست شما احمق است می دانید چرا؟

در حالی که پشت میز کارتان نشسته اید پای راستتان را از زمین بالا ببرید و در جهت عقربه های ساعت بصورت دایره ای بچرخانید
همزمان با این عمل با دست راست خود عدد 6 را در هوا بنویسید
مشاهده خواهید کرد که پایتان نیز جهت حرکت خود را تغییر می دهد
امتحان کنید
دیدید گفته بودم. کاری از دستتان بر نمی آید. پای راستتان احمق است

 

 

soruosh_ghili

حسن نامي وارد دهي شد و در مكاني كه اهالي ده جمع شده بودند نشست و بناي گريه گذاشت. سبب گريه‌اش را پرسيدند، گفت: من مردغريبي هستم و شغلي ندارم براي بدبختي خودم گريه مي‌كنم، مردم ده او را به شغل كشاورزي گرفتند. شب ديگر ديدند همان مرد باز گريه مي‌كند، گفتند حسن آقا ديگر چه شده؟ حالا كه شغل پيدا كردي، گفت: شما همه منزل و ماءوا مسكن داريد و مي‌توانيد خوتان را از سرما و گرما حفظ كنيد ولي من غريبم و خانه ندارم براي همين بدبختي گريه مي‌كنم. بار ديگر اهالي ده همت كردن و برايش خانه‌اي تهيه كردند و وي را در آنجا جا دادند. ولي شب باز ديدند دارد
گريه مي‌كند. وقتي علت را پرسيدند گفت: هر كدام از شما‌ها همسري داريد ولي من تنها در ميان اطاقم مي‌خوابم. مردم اين مشكل او را نيز حل كردند و دختري از دختران ده را به ازدواج او در آوردند. ولي باز شب هنگام حسن آقا داشت گريه مي‌كرد. گفتند باز چي شده، گفت: همه شما سيد هستيد و من در ميان شما اجنبي هستم. به دستور كدخدا شال سبزي به كمر او بستند تا شايد از صداي گريه او راحت شوند ولي با كمال تعجب ديدند او شب باز گريه مي‌كند،

وقتي علت را پرسيدند گفت: بر جد غريبم گريه مي‌كنم و به شما هيچ ربطي ندارد!!!

 

 

alireza.shamsnia

دانشمندان با پیوند دادن شیر نر با ببر ماده حیوان جدیدی تولید کرده اند و آن را لایگر نامگذاری کرده اند که از همه نظر نسبت به شیر و ببر برتری دارد! چنین موجودی تا به حال در طبیعت وجود نداشته است، چراکه شیر و ببر نه تنها ذاتا با هم میانه ی خوبی ندارند بلکه دشمنی هم دارند.
این هیولا (لایگر) که حدود 900 تا 1000 پوند وزن دارد (454 کیلوگرم) قد بلندتر، قدرت بدنی بیشتر، توان پرش بالاتر و.... را نسبت به پدر و مادر خود دارد! جالب اینکه با وجود تنفر شیر از شنا کردن در آب، لایگر به شنا کردن علاقه دارد. در حال حاضر چندین نمونه از این حیوان تولید شده که در سیرکها و برخی باغ وحشها به نمایش گذاشته شده اند..
فقط جنس ماده ی این حیوان قادر به تولید مثل با ببر یا شیر نر می باشد که خود موجب بوجود آمدن دو گونه ی جدید دیگر شده است! همچنین حیوان دیگری به نام تایگن هم تولید شده که محصول ببر نر و شیر ماده است، البته به ببر شباهت بیشتری دارد و به بزرگی و عظمت لایگر هم نیست.

http://shamsnia.persianblog.ir

 

 

mastoor_313

بی مرگی: گشایش در دستان دعا

یکی از وظایف مهم، که به اشتباه برخی تنها وظیفه ی منتظران می دانند، دعا برای تعجیل در فرج است. (1)
امام عصر (ارواحنا له الفداء) در توقیعی خطاب به «اسحاق بن یعقوب» می فرمایند:
" برای تعجیل فرج بسیار دعا کنید که فرج شما همان است" (2)
نکته ی مهم درباره دعا خواندن، این است که اگر تنها در حد ذکر بماند و عمل نشود کارگر نمی افتد. درست است خواندن دعا و یاد حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) بر عملکرد هر فرد تاثیر می گذارد و به طور طبیعی اگر هر انسان از یاد صاحب زمانش غافل نباشد، دست به هر کار نادرستی نخواهد زد. با این حال یاد و ذکر، سلاح لازمی است، اما کافی نیست.
از اهمیت دعا برای فرج همین بس که امام حسن عسکری (علیه السلام) فرموده اند:
"به خدا سوگند [او] غیبتی خواهد داشت که در آن تنها کسانی از هلاکت نجات می یابند که خداوند آنها را بر قول به امامتش ثابت قدم داشته و در دعا برای تعجیل فرجش موفق کرده است." (3)
اما نکته ای نیز در این بین قابل ذکر است و آن اینکه چرا دعا برای فرج، فرج خود مومنین را در پی دارد؟
چند دلیل را می توان برای این مطلب ذکر کرد:
اولاً: در نگاه اول می توان فهمید کسی که دائماً به یاد خدا و ولی اوست، بیشتر در اعمال و افکار خود دقت می کند. چرا که عامل گناه غفلت است؛ وقتی غفلت از بین رفت، گناه نیز کم کم محو می شود. بنابراین خواندن دعای فرج، صلوات امام زمان (ع)، دعای ندبه و دیگر ادعیه قلب انسان را به امام زمان خود نزدیک می کند و اعمالش روز به روز بیشتر رنگ مهدوی می گیرد.
ثانیاً: بسیاری مشکلات که امروزه گریبانگیر مردم است، به علت شرایط نابه سامان جهان آخر الزمان و موقعیتی است که انسانها با گسترش فساد ایجاد کرده اند. همانطور که در احادیث آمده است، گناهان جدید، بیماری های جدید می آفریند.
بسیاری از مشکلات با ظهور حضرت حجت و از بین رفتن باطل، از بین می رود. مشکلاتی چون بیماری، گرفتاری های مالی، مشکلات اخلاقی و از این قبیل چیزی نیست که با یک نگاه حضرت صاحب الامر (عج) محو نشود.
بنابراین در احادیث بسیاری سفارش شده است که اولین دعا را، دعا برای فرج قرار دهید. چرا که فرج مومنین در ظهور، و ظهور فرج است.
سعدی این مفهوم را چه خوب گفته است:
گفته بودم چو بیایی غم دل با تو بگویم
چه بگویم که غم از دل برود چون تو بیایی


-------------------------------------
پی نوشت:
1.شفیعی سروستانی، ابراهیم، معرفت امام زمان و تکلیف منتظران، ص 148
2.طوسی، محمد بن حسن، الغیبة، ص 176
3.همان، ص 384

 

 

ahalizadeh2000 

اگر کریستوفر کلمبو ازدواج کرده بود٬
ممکن بود هیچگاه قاره امریکا را کشف نکند!

دوشنبه گذشته سالروز کشف قاره امریکا بود

اگر کریستوفر کلمبو ازدواج کرده بود٬ ممکن بود هیچگاه قاره امریکا را کشف نکند٬ چون بجای برنامه ریزی و تمرکز در مورد یک چنین سفر ماجراجویانه ای٬ باید وقتش را به جواب دادن به همسرش٬ در مورد
سوالات ذیل می گذراند:

کجا داری میری؟
با کی؟
واسه چی؟
چطوری دارین می رین؟
کشف چی؟
چرا فقط تو؟
تا تو برگردی من چیکار کنم؟!
می تونم منم باهات بیام؟!
کِی برمی گردی؟
برای شام خونه ای دیگه؟!
واسم چی میاری؟
تو عمدا این برنامه رو بدون من ریختی٬
اینطور نیست؟!
جواب منو بده؟
من می خوام برم خونه مامانم!
من می خوام تو منو اونجا برسونی!
دیگه هیچوقت به این خونه برنمی گردم!
منظورت چیه "اوکی"؟!
چرا جلوم رو نمی گیری؟!
من اصلا نمی فهمم این کشف درباره چی هست؟
تو همیشه اینجوری رفتار می کنی!
آخرین بار هم همین کار رو کردی!
می بینم این روزها داری یه کارهایی می کنی!
من هنوز نمی فهمم٬ مگه چیز دیگه ایی هم برای کشف کردن مونده!

ظاهرا در مورد این یک موضوع٬ تمام فرهنگها به طرز وحشتناکی با هم وجه مشترک دارند. در ضمن٬ خوب شد کریستوفر کلمبو مجرد بود!

 

 

alirezamajidi

«واقعیت افزوده» در یک لنز چشمی:
«بابک امیرپرویز» و پروژه سایبورگ‌سازی انسان‌ها!

چشم انسان، عضو حسی نیرومندی است. چشم‌ها می‌توانند میلیون‌ها رنگ را ببینند، خودشان را با تغییر میزان نور مطابقت دهند و اطلاعات را با سرعتی بیشتر از یک اتصال اینترنتی سریع، به مغز انتقال دهند.
اما آیا زمان آن نرسیده است که حس بینایی خود را توانمندتر کنیم؟!!
در فیلم «ترمیناتور»، کاراکتر «آرنولد شوارتزنگر»، وقتی به دور و برش نگاه می‌کرد، اطلاعات را روی همان تصویری که می‌دید، مشاهده می‌کرد. این اطلاعات «افزوده شده»، به او کمک می کرد که تصمیمات بهتری بگیرد. مثلا در این عکس فیلم ترمیناتور می‌بینید که مدل خودرو و موتورسیکلت روی تصویر مشاهده شده، اضافه شده‌اند:

در ماه‌های اخیر، یکی از داغ‌ترین موضوعات مورد بحث، فناوری جالبی به نام «واقعیت افزوده» یا Augmented reality است. هر گاه همزمان با مشاهده دور و برمان، بتوانیم اطلاعاتی متناسب با آن میحط به صورت نوشتاری یا با فرمت‌های دیگر، در همان تصویر مورد مشاهده، ببینیم، در واقع از واقعیت افزوده بهره برده‌ایم.
واقعیت افزوده، فناوری‌ است که این روزها به شدت مورد توجه قرار گرفته است و مثال‌های متعددی از کاربردهای فعلی و آتی آن می‌توان آورد:
- هم‌اکنون اپلیکیشن‌های موبایلی برای آیفون و گوشی‌های آندرویید، در دسترس هستند که می‌توانند با استفاده از فناوری «واقعیت افزوده»، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو یا اغذیه‌فروشی را به مسافری که به شهر ناآشنایی رفته، نشان دهند. کافی است که صاحب گوشی با استفاده از دوربین گوشی خود به دور و برش نگاه کند، روی صفحه نمایش به او نشان داده خواهد شد که از کدام طرف باید حرکت کند تا به مقصد مورد نظر برسد.

- با استفاده از واقعیت مجازی می‌توان اطلاعات کاملی در مورد بناهای تاریخی و موزه‌ها در حین بازدید از انها گرفت و به علاوه عکسی‌های سایر بازدیدکننده‌ها را هم مرور کرد. کافی است گوشی‌تان را به سمت محل مورد نظر بگیرید.
- علاوه بر این گیم‌های مبتنی بر واقعیت افزوده هم ساخته شده‌‌اند.
- اما واقعیت افزوده می‌تواند کاربردهای جدی‌تری هم داشته باشد، فکر کنید که که یک خلبان هواپیمای جنگی یا یک سرباز روی عینکی که به چشم دارد، آخرین اطلاعات لازم را در مورد میدان جنگ بگیرد یا برای مثال یک پزشک حین جراحی، بتواند تصاویر و  اطلاعات مربوط به عکس‌های اشعه ایکس، سی‌تی اسکن یا
MRI را درست روی پیکر بیمار خود مشاهده کند.

دسترسی به واقعیت افزوده از طریق لنزهای چشمی
رسیدن به واقعیت افزوده با استفاده از یک گوشی موبایل چیز خوبی است. اما چقدر خوب می‌شد که برای رسیدن به واقعیت افزوده، به موبایل هم نیازی نداشتیم و به طور طبیعی، بدون اینکه نیاز به بیرون آوردن گوشی و گرفتن آن به سمت هدف باشد، اطلاعات را به صورت مستقیم با چشمان خودمان دریافت می‌کردیم، طوری که اصلا کسی متوجه نشود!
مثلا تصور کنید که به سینما رفته‌اید و در حین تماشای یک فیلم، اسم یکی از بازیگرها را به یاد ندارید. روی پرسیدن اسم بازیگر را از کناری خود ندارید، سینما هم جای بیرون آوردن گوشی موبایل نیست. در این صورت چقدر نیکو بود اگر اسم و مشخصات و فهرست فیلم‌های بازیگر مورد نظر را در کنار پرده نمایش به صورت شخصی می‌دید! اما آیا چنین چیزی ممکن است؟ آیا باید در انتظار دهه‌های بعدی و ممکن شدن پیوند تراشه‌های مغزی ماند؟!
شاید چنین چیزی در حد رؤیا و داستان‌های علمی- تخیلی به نظر بیاید، اما گام‌های ابتدایی برای رسیدن به چنین هدفی برداشته شده است. ابزار تحقق این رؤیا، چیزی نیست، جز لنز چشمی! برای نمایش واقعیت افزوده، شاید هیچ چیز بهتر از لنزهای چشمی نباشد. همین ابزارهای کوچک اپتیک که روزانه بیش از صد میلون نفر از آنها در ساراسر جهان استفاده می‌کنند، می‌توانند برای نمایش واقعیت افزوده مورد استفاده قرار بگیرند و به این ترتیب اصلا لازم نیست از دریچه نمایشگرهای گوشی‌های موبایل، لپ‌تاپ‌ها یا یک عینک برای رسیدن به «واقعیت افزوده» به پیرامونمان نگاه کنیم!

دانشمندان در پی آن هستند که با افزودن مدارهایی به لنزهای چشمی، آنها را تبدیل به یک ابزار کارای دسترسی به واقعیت افزوده کنند. به صورت مختصر در این شیوه، اطلاعات دیداری از طریق حسگرهای لنز به کامپیوترهای دور و بر فرستاده می‌شود و سپس سامانه‌های واقعیت مجازی به صورت هوشمند و در صورت لزوم جستجو در اینترنت، اطلاعات متناسب را به گیرنده‌های لنز چشمی ارسال می‌کنند و سپس این اطلاعات از طریق LEDهای ویژه‌ای، بر روی تصویر مشاهده شده، افزوده می‌شوند.
البته در حال حاضر، برای رسیدن به این هدف، با چالش‌های تکنیکی زیادی روبرو هستیم. اما تاریخ نشان داده است که هیچگاه دشواری‌های فنی نمی‌توانند، مانع پیشرفت انسان‌ها شوند.

لنزهای چشمی، برای اصلاح عیوب انکساری چشم تجویز می‌شوند، آنها از پلیمرهای خاصی ساخته می‌شوند و به تناسب نوع عیب انکساری چشم، شکل‌های مختلفی دارند. برای اینکه لنزها بتوانند واقعیت افزوده را به نمایش بگذارند، باید مدارهای بسیار کوچکی در انها تعبیه شود. این مدارها باید پیام‌های بصری را دریافت کنند، یک پردازش ابتدایی روی آنها انجام دهند، اطلاعات لازم را به بیرون ارسال کنند، اطلاعات افزوده شده را با گیرنده‌های خود دریافت کنند و با فرمت‌های متنی و تصویری در محل مناسب به کمک LED نمایش دهند.
پیداست که این کار، دشواری‌های زیادی دارد و باید کم کم موانع را حل کرد و پله به پله به مقصد نزدیک شد. در حال حاضر، دانشمندان سعی می‌کنند با لنزهای چشمی با کمک بیمارات دیابتی بروند. به این ترتیب که حسگرهایی در آنها بگنجانند که قادر به اندازه‌گیری غلظت گلوکز در سلول‌های جشم باشد و هر گاه غلظت گلوکز بیش از حد بالا رفت، به صورت دیداری به این بیمارتن هشدار داده شود. به علاوه می‌توان به محض بالا رفتن غلظت قند، پزشک بیمار را هم در جریان گذاشت.
اما در پایان این مقاله شاید برایتان جالب باشد که بدانید که رهبری این پروژه جاه‌طلبانه را یک دانشمند ایرانی مقیم آمریکا به عهده دارد. این شخص کسی نیست جز دکتر بابک امیرپرویز. بایک امیرپرویز، تحصیلات دوره متوسطه را در دبیرستان علامه حلی طی کرد، در دانشگاه شریف، مهندسی الکترونیک خواند و سپس برای ادمه تحصیل به دانشگاه میشیگان رفت. در اینجا می‌توانید لیست بلندبالایی از درجات علمی و افتخارات کسب‌شده توسط وی را بخوانید. افتخاراتی که با کسب مدال برنز المپیاد فیزیک در سال ۱۹۹۱ و جایزه اول جشنواره خوارزمی برای طراحی هواپیمای تک‌موتوره تک‌سرنشین در همان سال شروع می‌شود. در سال ۲۰۰۷، بابک امیر پرویز، یکی از ۳۵ مخترع برتر
MIT شناخته شد و در سال ۲۰۰۸، تایم او را برترین مخترع سال، برگزید. در سال ۲۰۰۹، هم نام او در میان برترین مهندسان آمریکا دیده می‌شود. وی در حال حاضرعضو هیأت علمی دانشکده مهندسی الکترونیک دانشگاه واشنگتن است.

یک مصاحبه کوتاه با بابک امیر پرویز را می‌توانید در اینجا ببینید.

منبع

 

 
zakariakhatir

تفاوتهاي من و رئيس ام!

وقتي من يك كاري را دير تمام مي‌كنم، من كند هستم.
وقتي رئيسم كار را طول دهد، او دقيق و كامل است.

-

وقتي من كاري را انجام ندهم، من تنبل هستم.
وقتي رئيسم كاري را انجام ندهد، او مشغول است.

-

وقتي كاري را بدون اينكه از من خواسته شود انجام دهم، من قصد دارم خودم را زرنگ جلوه دهم.
وقتي رئيسم اين كار را كند، او ابتكار عمل به خرج داده است.

-

وقتي من سعي در جلب رضايت رئيسم داشته باشم، من چاپلوسم.
وقتي رئيسم، رئيسش را راضي نگاه دارد، او همكاري مي‌كند.

-

وقتي من اشتباهي كنم، من نادان هستم.
وقتي رئيسم اشتباه كند، او مانند ديگران يك انسان است.

-

وقتي من در محل كارم نباشم، من يك جايي خارج از محل كار در حال گشت‌زدن هستم.
وقتي رئيسم در دفترش نباشد، او مشغول انجام امور سازمان است.

-

وقتي يك روز مرخصي استعلاجي داشته باشم، من هميشه مريض هستم.
وقتي رئيسم در مرخصي استعلاجي باشد، او حتماً خيلي بيمار است.

-

وقتي من مرخصي بخواهم، بايد يك جلسه دليل و توجيه بياورم.
وقتي رئيسم به مرخصي برود، بايد مي‌رفت چون خيلي كار كرده است.

-

وقتي من كار خوبي انجام مي‌دهم، رئيسم هرگز به خاطر نمي‌آورد.
وقتي من كار اشتباهي انجام دهم، رئيسم هرگز فراموش نمي‌كند.

 

 

davodabadi

گفت‌وگوی غافلگیرانه با "علی اکبر محتشمی‌پور" درباره نه غزه، نه لبنان!

پنجشنبه شب 23/7/1388 هنگامی که "علی اکبر محتشمی پور" رئیس کمیته صیانت آراء میر حسین موسوی جهت شرکت در کنفرانس سازمان های مردم نهاد حامی فلسطین که در سوریه برگزار می شد، به دمشق آمده بود، در حرم حضرت زینب (س) مورد سوال دو خبرنگار ایرانی قرار گرفت.
محتشمی‌پور که شدیدا تلاش داشت مردم او را نشناسند و به همین خاطر در صحن حرم، عمامه را از سرش بر می داشت، با روبه رو شدن با خبرنگاران ایرانی، عصبانی شد و از پاسخ دادن به سوالات آنان که در کمال تعجب می دیدند حامی شعار صهیونیستی "نه غزه، نه لبنان" حامیان موسوی، به عنوان رئیس جمعیت حامیان فلسطین به دمشق آمده است، طفره رفت.
محتشمی‌پور در حالی که شدیدا عصبی شده بود، سعی داشت با متبسم نشان دادن چهره، خود را خون سرد نشان دهد که این شگرد با تلاش او برای قاپیدن ضبط خبرنگار، خنثی شد.
خبرنگاران که خواستار روشن شدن مواضع محتشمی در برابر فلسطین و لبنان بودند، از او خواستند که بگوید چرا تا چندی پیش فلسطین و لبنان در اولویت اعتقادی امثال او بود ولی امروز، همراه و همگام با همه ضدانقلابیون و از همه بدتر بلندگوهای رژیم صهیونیستی، به نفی همه آرمان های امام خمینی (ره) پرداخته است.
این برخورد محتشمی‌پور نشان گر این مسئله است که برخی افراد، برای دست یابی به منافع و مصالح شخصی خود، حاضرند آرمان ها و اعتقاداتی را که زمان برای آن تا پای جان مایه گذاشتند، امروز به سادگی قربانی کنند.
لازم به ذکر است که علی اکبر محتشمی‌پور سفیر اسبق ایران در دمشق، مدعی است که "حزب الله لبنان" را او پایه گذاری کرده و از فعالان عرصه فلسطین نیز می باشد. وی که هنوز رئیس جمعیت حامیان فلسطین است، هنگامی که در دهه 60 از مدافعین سرسخت آرمان های لبنان و فلسیطن بود، در توطئه بمب گذاری صهیونیست ها در بسته ای که برای او فرستاده بودند، در راه آرمان های برحق امام خمینی (ره) در دفاع از مظلومان فلسطین و لبنان، به شدت مجروح شد که قطع یک دست از مچ و جراحات بسیار دیگری را برای او به دنبال داشت.
محتشمی‌پور از جمله افرادی است که آمریکا و صهیونیست ها به دلیل ضرباتی که از حضور او در لبنان و سوریه در دهه 60 خوردند، به شدت از او عصبانی هستند و وی از اولین نفرات لیست "سازمان سیا" و "اف .بی .آی" آمریکا برای ربودن یا ترور می باشد.
در هنگامه انتخابات دهم ریاست جمهوری، محتشمی‌پور همچون موسوی و کروبی، به سادگی همه آرمان ها و اعتقاداتش را در پای قدرت فدا کرد و با سر دادن شعار صهیونیستی "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" سعی کرد تا لبخند دشمنان دیرین خود را بطلبد!

متن کامل گفت وگو با علی اکبر محتشمی‌پور:

م ـ حاجی سؤال منو جواب می‌دید؟
محتشمی‌پور: اینجا جای دعا و ...
م ـ حاجی دعا چیه؟ دعا باید اثر داشته باشه. ما دین رو از شما یاد گرفتیم. انقلاب رو از شما یاد گرفتیم. استکبارستیزی رو از شما یاد گرفتیم، اون‌ وقت طرفدارای شما میان توی خیابونای تهران داد می‌زنن می‌گن: نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران. شما هم که دم از فلسطین می‌زنین، من نمی‌تونم این تعارض رو حل کنم.
محتشمی‌پور: جواب ندارم بدم؛ چون شما نمی‌فهمی.
م ـ من نمی‌فهم؟! من جوان جویای جوابم.
محتشمی‌پور: اگه شعور داشتی می‌فهمیدی.
م ـ با طرفداراتون هم ...
محتشمی‌پور: برو اون ‌ور ...
م ـ من موندم کروبی‌ای که زن شهدا رو صیغه می‌کرده ...
محتشمی‌پور: برو از کروبی بپرس.
م ـ چه فرقی داره؟ حضرت‌عالی رئیس کمیته صیانت از آرای اون بودی! جواب سوال های منو کی باید بده؟ این گندی که زدید به مملکت و حیثیتش رفت و ...
محتشمی‌پور: به تو چه ربطی داره؟
م ـ یعنی چی چه ربطی داره؟ شما که توی ایران نیستید کسی از شما سؤال کنه ...
محتشمی‌پور: تو ایران باهات صحبت می‌کنم.
م ـ شما اصلا جرات می‌کنی پات رو بذاری ایران؟
محتشمی‌پور: عجب خری هستی! من فردا ایرانم ...
م ـ ا، یعنی چی می‌گی خری؟
محتشمی‌پور: خب معلومه دیگه این جور که حرف می‌زنی همینه دیگه ...
م ـ جواب منو نمی‌دی؟
محتشمی‌پور: به تو جواب نمی‌دم.
م ـ آهان... همه‌تون همینید. اون میرحسین‌تون هم یک‌بار نیومد مصاحبه کنه به کسی جواب پس بده.
محتشمی‌پور: شما انسان هستی یا نیستی؟
م ـ من خبرنگارم، دنبال جواب سوالم می‌گردم. الان هم دارم صدات رو ضبط می‌کنم. چهار روز دیگه می‌ذارم روی سایت. درست حرف بزن، شما یک‌ زمانی وزیر کشور بودی.
د: حاج‌آقا جلوی موج سبزی‌ها هم همین جوری صحبت می‌کنی؟ بهشون می‌گی خرید؟ شما که به مخالف خودت می‌گی خری، نمی‌فهمی؟
م ـ هم عکست رو گرفتم، هم صدات رو ضبط کردم. باید مردم بفهمند با یک سوال‌ کننده چطور حرف می‌زنید.
محتشمی‌پور: هر کاری می‌خوای بکنی بکن.
د: حاج آقا امام را ارزان فروختی به موسوی و کروبی ...
محتشمی‌پور: شما که بلدید از این کارها بکنید. برید بکنید.
د: از دستت خجالت بکش حاج‌آقا، دستت رو برای چی دادی؟ برای کروبی دادی؟ برای زندان زنان کروبی دادی؟
محتشمی‌پور: شماها که می‌تونید همه کاری بکنید.
د: شما که بدتر از همه هر کاری می‌تونید بکنید. خدای این کارهایید.
محتشمی‌پور: من حرفی ندارم با شما بزنم.
م ـ ما حرف داریم با شما.
محتشمی‌پور: بزنید. شما که دارید، روزنامه دارید، تلویزیون دارید.
م ـ شما هم ...
محتشمی‌پور: اینترنت دارید...
م ـ اینترنت که مال ارباب‌های شماست. مال یو اس‌ آ ست.
د: مگه شما نداشتید؟ مگه شما گوگوش رو، اکبر گنجی رو ندارید. از این گنده‌تر می‌خوایید؟ اون ها که دارن حرف‌های شما رو می‌زنن. الان شما امامتون شده گوگوش. مگه نشده حاج آقا؟ شما همه افتخارتون به اینه که گوگوش اومده سبز می‌پوشه. همه عشق آقای موسوی مگه این نیست؟
محتشمی‌پور: شما که این‌ جور متهم می‌کنید ...
د: متهم نمی‌کنیم. خودتون می‌گید. شما از زندان زنان کروبی خبر نداری؟ از فسادهای کروبی توی بنیاد شهید خبر نداری؟ همه رو می‌دونی ...
محتشمی‌پور: شما هی فحش می‌دید ...
م ـ ما کی فحش دادیم. شما به من گفتی خر. من به شما گفتم سوال دارم دنبال جواب سوالم هستم.
محتشمی‌پور: مگه شما آزاد نیستی که سوال کنی؟
م ـ مگه شما دستت رو برای لبنان ندادی؟
محتشمی‌پور: به شما چه ربطی داره دستم رو برای چی دادم؟
م ـ نه غزه نه لبنان یعنی چی؟ شما به ما یاد داد دادید استکبار ستیزی رو.
محتشمی‌پور: من هر کاری کردم به خاطر خدا کردم.
م ـ به خاطر خدا هم خلافش رو انجام می‌دید؟
(در این زمان محتشمی پور با عصبانیت دست انداخت تا ضبط صوت را از خبرنگار بقاپد.)
م ـ ا. حاجی این یه دونه که نیست که ماها معمولا چند تا از اینها داریم. رکوردر من رو هم که بشکنی چیزی عوض نمی‌شه ...
د: شما با سعید حجاریان و خسرو تهرانی چه فرقی داری؟ از خون رجایی گذشتید به خاطر خسرو تهرانی؟
م ـ ببین ... این مردمی که اومدن این جا برای زیارت، یک نفرشون سبزی نیستن. خدا شاهده اگر داد بزنم که این رئیس کمیته صیانت از آرای کروبی و موسویه، تیکه بزرگه‌ات گوشته. این جوری هستن مردم.
د: دینت رو مجانی فروختی حاج‌ آقا ... برو عاقبتت رو خدا به‌ خیر کنه.
(در این زمان محتشمی پور با عصبانیت راهش را کشید و به طرف بیرون حرم رفت و همراه با میزبانان پاکستانی اش سوار بر ماشین مدل بالایی شد و رفت.)

 

 

nice_boy85

اسماعيل کوثري جانشين سابق فرمانده قرارگاه ثارالله؛
اعترافات توسط قرارگاه ثارالله گرفته مي شود


اوايل دهه 70 بود که سپاه پاسداران و مشخصاً قرارگاه ثارالله ماموريت يافتند در صورت بروز بحران مسووليت امنيت پايتخت کشور را برعهده گيرند. از ابتداي تشکيل اين قرارگاه در سال 74 تا پيش از حوادث انتخابات 22 خرداد 88 تعيين شرايط ويژه و سپردن مسووليت امنيت پايتخت به اين قرارگاه سه بار اتفاق افتاد؛ در جريان تجمع ها و شورش هاي خياباني اسلامشهر در سال 74 ، 18 تير 78 و تجمع و شورش هاي خياباني تيرماه 1382. اما در سال هاي اخير به ويژه در حوادث بعد از انتخابات 22 خرداد اين قرارگاه اهميت ويژه يي يافت و حرف و حديث ها پيرامون آن اوج گرفت. اين حرف و حديث ها هم از آنجا نشات مي گيرد که با وجود گذشت بيش از يک دهه از تاسيس قرارگاه ثارالله هنوز ماهيت اصلي فعاليت ها و اختيارات آن مشخص نشده است. اسماعيل (محمد) کوثري نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي پيش از ورود به خانه ملت سال ها جانشين فرمانده قرارگاه ثارالله بوده است. در گفت وگويي با وي از ماهيت اين قرارگاه پرسيديم و اينکه چرا به وجود آمد.

------------------------------

-داستان قرارگاه ثارالله چيست؟ قبلاً چندان مطرح نبود ولي بعد از انتخابات بر سر زبان ها افتاد.


قرارگاه ثارالله بر اساس ضرورت و انجام وظيفه و ماموريتي که از سوي شوراي عالي امنيت ملي برايش مشخص کرده بود در سال 74 تشکيل شد و رسميت پيدا کرد.

-وظيفه اصلي اين قرارگاه چيست؟

کار نيروهاي مسلح چيست؟ وظيفه اصلي نيروهاي مسلح به خصوص سپاه ايجاد و برقراري نظم و امنيت و حفاظت از دستاوردهاي انقلاب است. قرارگاه ثارالله هم به عنوان بخشي از نيروهاي مسلح ماموريت دارد در صورت بروز بحران و شرايط خاص و ويژه که تشخيص آن با شوراي عالي امنيت ملي و تصويب مقام رهبري است مسووليت برقراري امنيت شهر تهران را عهده دار شود. ولي در شرايط عادي اين مسووليت برعهده نيروي انتظامي است.

-گويا تا قبل از تشکيل اين قرارگاه وظيفه حفاظت از پايتخت و برقراري امنيت برعهده لشگر محمد رسول الله بوده است. علت انتقال مسووليت از اين لشگر به قرارگاه ثارالله چه بوده است؟

خير اين گونه نبوده است. لشگر محمد رسول الله زيرمجموعه سپاه بود که بعد از تشکيل قرارگاه ثارالله زيرمجموعه اين قرارگاه شد.

-برخي گفته ها و شنيده ها حاکي از آن است که اين قرارگاه به صورت مستقل و مستقيماً زير نظر فرمانده کل قوا فعاليت مي کند و زير نظر هيچ کدام از نيروهاي پنج گانه سپاه نيست.

خير، قرارگاه ثارالله زير نظر سپاه و در واقع بخشي از سپاه است. فرمانده کل قوا ستاد دارند. اين ستاد هم کارهاي اجرايي مربوط به سپاه، ارتش، وزارت دفاع و ناجا را انجام مي دهد. فرمانده کل قوا هيچ گاه مستقيماً به يک قرارگاه دستور نمي دهد بلکه از طريق ستاد عمل مي کند.

-چرا فرماندهي اين قرارگاه هميشه به فرماندهان ارشد سپاه سپرده مي شود؟ دليل اين حساسيت چيست؟

به هرحال اين رويه يي بود که از همان ابتداي تشکيل قرارگاه ثارالله وجود داشت. از همان ابتدا که قرارگاه شروع به کار کرد اين مسووليت برعهده فرمانده کل سپاه بود. فرمانده کل سپاه هم جانشين خودشان را که در آن زمان آقاي رحيم صفوي بودند مسوول قرارگاه کردند. اما مسووليت اصلي برعهده خود فرمانده کل سپاه است و بعد از آن هم اين رويه دنبال شد.

-در حوادثي که بعد از انتخابات 22 خرداد پيش آمد قرارگاه ثارالله يکي از مراجعي بود که در کنار وزارت اطلاعات، ناجا و... ماموريت يافت راجع به مسائل بعد از انتخابات پيگير باشد. دليل ورود اين تشکيلات سپاهي، نظامي چه بود؟

در حوادثي که بعد از 22 خرداد پيش آمد ابتدا وزارت اطلاعات و ناجا وارد عمل شدند ولي بعد که دامنه اغتشاشات و درگيري ها گسترده شد قرارگاه ثارالله طبق تشخيص شوراي عالي امنيت ملي وارد عمل شد. همان طور که در ابتدا هم گفتم هر زمان که تشخيص داده شود عوامل بيگانه در داخل کشور به گونه يي عمل مي کنند که تهديدي عليه نظام و دستاوردهاي انقلاب اسلامي هستند و مسوولان احساس خطر کنند، طبق مسووليت و وظيفه يي که براي قرارگاه ثارالله تعريف شده است، اين قرارگاه وارد عمل مي شود. البته بر اساس تصميم شوراي عالي امنيت ملي اين وظيفه به قرارگاه سپرده مي شود.

-قبلاً و در مواردي نظير حوادث 18 تير 78 نيز مسووليت امنيت پايتخت به قرارگاه ثارالله سپرده شده بود اما در حوادث اخير که بعد از انتخابات 22 خرداد رخ داد نام اين قرارگاه بيش از قبل شنيده مي شد و بعضاً انتقادهايي هم نسبت به ورود و نحوه عمل نيروهاي آن مي شد. دليل اين شدت عمل چه بود؟

به خاطر اينکه توطئه گسترده تر بود. پيش از اين حوادث قرارگاه مسووليت اقدام نداشت اما چون مسووليتش حفاظت از دستاوردهاي انقلاب و حفظ نظام است قبل از انتخابات رصدهايي کرده و به مسوولان هم گوشزد کرده بود که عده يي در حال توطئه چيني براي بعد از انتخابات هستند و همين طور که ديديد اين اتفاق هم افتاد. سازمان مجاهدين انقلاب، مشارکت خصوصاً نهضت آزادي و ملي - مذهبي ها همه با هم براي بعد از انتخابات توطئه کرده بودند. آقاي موسوي هم به جاي اينکه جلوي آنها را بگيرد خودش هم در همان مسير افتاد و به جاي اينکه آرامش را برقرار کند دستور اغتشاش و تشنج را مي داد.

-البته متهم کردن حزب مشارکت و مجاهدين و شخص آقاي موسوي به عنوان توطئه گر و فتنه گر ادعاي بزرگي است. به هرحال اين احزاب قانوني و رسمي هستند و آقاي موسوي هم از شخصيت هاي مطرح اين نظام هستند و بايد پشت اين ادعا ادله و سند محکمي وجود داشته باشد.

من از روي غرض ورزي حرف نمي زنم. پاي حرفي هم که زده ام مي ايستم. ادله و سند محکم هم وجود دارد. نمونه اش هم اين است که آقاي آقاجري تئوريسين سازمان مجاهدين انقلاب قبل از انتخابات مي گويد ما يک پايه ولايت را در زمان اصلاحات و دوم خرداد زديم و بقيه پايه هاي ولايت را با انتخاب آقاي موسوي منهدم خواهيم کرد. اين دقيقاً عين جمله ايشان است. از اين موارد هم زياد است و سندش هم موجود است. اين تشکيلات از لحاظ قانوني شايد بتوانند به خودشان رسميت بدهند و مجوزي هم بگيرند اما در عمل از همان ابتدا از دوره امام (ره) مخالف حرکت هاي امام و نظام بودند. حتي اين احزاب در دوره يي منحل شدند. حدود سال هاي 64 يا 65 امام (ره) نماينده شان آيت الله راستي کاشاني را داخل اين سازمان فرستادند ولي اينها نه تنها به حرف هاي ايشان توجهي نکردند بلکه کاري کردند که در نهايت موجب منحل شدن خودشان شد. از آن پس در سايه قرار گرفتند تا زمان دولت اصلاحات که مجدداً روي کار آمدند و خودشان را رسمي و قانوني اعلام کردند. حتي در آن زمان هم اعتصاب در مجلس ششم توسط سازمان مجاهدين و سران آن به خصوص آقاي نبوي طراحي شده بود.

-فکر نمي کنيد قرارگاه ثارالله خيلي جنبه امنيتي- نظامي پيدا کرده است؟

شوراي عالي امنيت ملي تشکيل شده از وزير کشور، وزير دفاع، وزير امور خارجه، فرماندهان ارتش، رئيس ستاد نيروهاي مسلح، دو نماينده از فرمانده معظم کل قوا است و رئيس جمهور در راس آن قرار دارد. اين شورا تنها از بعد امنيتي تصميم نمي گيرد. در رابطه با موضوع هايي نظير هسته يي، دفاعي، اقتصاد کلان و... در آنجا تصميم گيري مي شود. تصميمات راهبردي توسط اين شورا گرفته مي شود. در مواقع بروز بحران هم اين شورا تصميم گيرنده نهايي است و تا زماني که ماموريت و مسووليتي به قرارگاه ثارالله سپرده نشود به هيچ وجه وارد عمل نمي شود. مثلاً در حوادث 18 تير 78 در چهار پنج روز اول قرارگاه اصلاً وارد عمل نشد اما بعد از آن چون ديدند اوضاع به صورتي است که نمي توانند آن را کنترل کنند مسووليت به قرارگاه سپرده شد. در سال 78 وقتي ديدند کار به جاي باريک کشيده شده است و تخريب ها شديد شده و ناجا و وزارت کشور نمي توانند مقابله کنند مساله به شوراي عالي امنيت ملي محول شد. در شورا هم تصميم گرفته شد ماموريت را به سپاه بدهند و سپاه هم به قرارگاه واگذار کرد و در نهايت هم قرارگاه مسووليت کنترل را برعهده گرفت. در اين دوره هم به همين صورت بود. اين مساله چيزي نيست که بگوييم بعد از انتخابات اخير پيش آمد و جنبه نظامي و امنيتي پيدا کرد. يا اين جنبه بيشتر شد. اين مسووليت از سال 74 رسماً به قرارگاه سپرده شد. آن زمان که اصلاً خبري از اين اتفاقات نبود اما تشکيل اين قرارگاه و سپردن مسووليت به آن براساس پيش بيني هايي بود که مسوولان کرده بودند.

-در سال 78 هم شما جانشين فرمانده قرارگاه ثارالله بوديد؟

خير، من از سال 79 مسووليت را برعهده گرفتم.

-در حال حاضر هم ارتباطي با اين قرارگاه داريد؟

خير، شخصاً و سازماني ارتباطي ندارم اما به خاطر اينکه عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هستم طبيعتاً با اين دستگاه ها هم ارتباط داريم. براساس قانون اساسي اعضاي نيروهاي مسلح براي ورود به فعاليت سياسي مثل نمايندگي مجلس بايد از فعاليت هاي نظامي قبلي کاملاً جدا شوند يا بازنشسته شوند يا استعفا دهند. بنده هم بازنشسته شدم و از قرارگاه جدا شدم.

- همان طور که شما هم مي دانيد در قانون اساسي و در وصيتنامه امام(ره) بارها بر عدم ورود نظاميان در عرصه سياست تاکيد شده است اما در سال هاي اخير شاهد بوده ايم که برخي نظاميان اين مساله را ناديده مي گيرند و وارد جريانات و دسته بندي هاي سياسي مي شوند. ارزيابي شما از عملکرد اين قشر از نظاميان چيست؟

اين مطلب کاملاً درست است و همه هم بايد به آن پايبند باشند. اما اين به آن معنا نيست که بگوييم پاسدار انقلاب سياست را نفهمد. يک موقع مجموعه از يک نفر حمايت مي کند که طبيعتاً اين اشکال دارد و درست نيست اما گاهي تک تک افراد خودشان تشخيص مي دهند. مثلاً ممکن است اطرافيان از من در مورد راي و نظرم در انتخابات سوال کنند. من مي توانم به عنوان يک شخص اظهارنظر کنم چون نظرات من به سازمان ربطي ندارد. مثلاً در سال 76 اعلام شد شهرک شهيد محلاتي که خانواده هاي سپاهي در آنجا زندگي مي کنند اکثراً به آقاي خاتمي راي داده اند، آيا کسي آنها را مواخذه کرد؟ نه. چون سپاهيان هم مانند همه شهروندان حق دارند اما سپاه هيچ گاه سازمان يافته از کسي حمايت نکرده است. اما برخي تحليل مي کنند که مثلاً سپاه وارد فلان مساله سياسي شده است. بله ممکن است بعضي از مسوولان نظرات شان را بگويند اما نظرات آنها، سازمان يافته و رسمي نيست.

-وقتي فردي در جايگاه فرماندهي يک نيروي نظامي حمايت خود را از يک جريان يا شخص اعلام مي کند طبيعتاً اين تصور پيش مي آيد که نظرات او نظرات کل سازمان است؟

بحث حمايت از يک جريان فکري فرق مي کند. اصولگرايي يک سازمان يا تشکيلات نيست. شما جايي پيدا نمي کنيد که به نام اصولگرايي سازمان يا حزب يا گروهي داشته باشد. اما گروه ها و سازمان هاي مختلفي هستند که در انتخابات نهم يا هشتم اعلام کردند ما از اين جريان فکري که به نام اصولگرايي است، حمايت مي کنيم. سپاه هم به عنوان يک سازمان حمايت خود را از اين جريان اعلام کرده است.

اصلاً بحث اصولگرايي را خود مقام معظم رهبري در ديداري که با کارگزاران و مسوولان نظام در سال 86 داشتند علناً اعلام کردند و هشت بند را به عنوان شاخصه اصولگرايي و تفکر اصولگرايي بيان کردند و تفکر اصولگرايي را که برخاسته از اسلام و قانون اساسي است، راهگشا دانستند. اصولگرايي يک حزب و سازمان نيست. يک جريان فکري است و حمايت سپاه از آن هم اشکالي ندارد اما اصلاح طلب ها برخاسته از کتاب موج سوم تافلر هستند. اين اصلاح طلب را ما قبول نداريم، چون نطفه خود را از آنجا گرفته است. اگر اصلاح طلبي برخاسته از فرهنگ و دين خودمان بود مطمئناً پذيرفته مي شد. وقتي مي گويند انقلاب سبز يا مخملي، الگوي آن امريکا است که در تاجيکستان و... پياده شده است. ما اين اصلاح طلبي را قبول نداريم. با کسي هم رودربايستي نداريم.

-به بحث قرارگاه ثارالله برگرديم، در حوادث بعد از 22 خرداد قرارگاه از چه زماني وارد عمل شد؟

تا جايي که من اطلاع دارم حدوداً دوم تير بود که اغتشاشات به اوج خود رسيد و درگيري ها به آتش زدن اتوبوس ها و وسايل نقليه، مساجد و پايگاه هاي بسيج کشيده شد. مثلاً در روزي که آقاي موسوي در تجمع خيابان آزادي حضور يافتند عده يي به پايگاه بسيج آنجا حمله کردند. وقتي ما براساس مسووليت کميسيون امنيت ملي مجلس مساله را پيگيري کرديم، متوجه شديم در آن پايگاه حدود 200 اسلحه وجود داشته است. خب اگر اين اسلحه ها به دست مردم احساسي مي افتاد مي دانيد چه کشت و کشتاري مي شد؟

-چرا بايد اين همه اسلحه در يک پايگاه بسيج باشد آن هم وقتي که تاکيد مي شود بسيج را يک نيروي اجتماعي، فرهنگي و غيرنظامي تعريف کنند؟

ما دو نوع بسيج داريم، يکسري گردان هاي عاشورا هستند که داراي سازمان مشخصي هستند و اسلحه هم ندارند. فقط در مواقع ضروري مثل رزمايش يا رژه به آنها اسلحه داده مي شود. به هر حال در مواقع حساس و بحراني بسيج بايد اسلحه داشته باشد اما در حالت عادي هيچ اسلحه يي دست آنها نمي بينيد مگر در رزمايش ها و رژه ها، آن هم براي اينکه قدرت خود را به بيگانگان نشان دهيم. بسيج نه حقوق بگير است نه موظف. بسيج دلسوز است. مثلاً در حوادث اخير شما يک اسلحه هم دست بسيج نمي بينيد. شايد چوب و چيزهايي از اين قبيل داشته باشند مثل طرف مقابل. چطور آنها خيلي چيزها داشتند و بچه هاي يگان ويژه و بسيجي را مي زدند. 12 تا بسيجي چگونه شهيد شدند؟ بسيج براي دفاع از نظام به کمک سپاه مي آيد اما تحت امر سازمان سپاه است.

-حدود اختيارات قرارگاه ثارالله در حوادث بعد از انتخابات تا کجا بود؟

تا جايي که بتواند امنيت را برقرار کند و بعد از اينکه امنيت برگشت، ماموريت آنها هم تمام شد.

-تعدادي از بازداشت شدگان از جمله آقاي رضا خاتمي و خانم فائزه هاشمي اعلام کردند توسط قرارگاه ثارالله دستگير شده اند؟ اين دستگيري ها و بازداشت ها هم جزء مسووليت قرارگاه بود؟

تا زماني که حکمي توسط قوه قضائيه و دادستان داده نشود حتي قرارگاه ثارالله هم اجازه دستگيري ندارد. اگر هم افرادي توسط اين قرارگاه دستگير شده اند با حکم دادستان بوده است و زماني که پرونده تکميل مي شد براي دنبال کردن دادگاه و اجراي حکم تحويل قوه قضائيه داده مي شد.

-قرارگاه در بازجويي ها و گرفتن اعترافات هم نقشي داشت؟

بله، البته اين کار مشخصاً در قرارگاه انجام نمي شد. در زندان اوين جايگاهي برايشان مشخص کرده بودند که بازجويي ها و گرفتن اعترافات در آنجا صورت مي گرفت.

-اين فعاليت قرارگاه با فعاليت ساير دستگاه هاي امنيتي از جمله وزارت اطلاعات تداخلي ندارد؟

خير، چون بعد از اينکه مسووليت نهادها محول مي شود اين نهادها هماهنگ با هم عمل مي کنند و به نوعي تقسيم کار مي شود.

-يعني قرارگاه در حد يک ضابط قضايي عمل مي کند؟

بله، چون اگر غير از اين باشد اصلاً نمي شود کاري کرد. نه تنها قرارگاه بلکه خود وزارت اطلاعات هم تا زماني که حکم قضايي نداشته باشد وارد عمل نمي شود.

-اين قرارگاه هنوز هم فعال است؟

نه، از دو ماه قبل کار و وظيفه قرارگاه تمام شد و اين را براساس جلساتي که کميسيون امنيت ملي مجلس با اعضاي قرارگاه داشته، مي گويم.

-يعني در دستگيري هاي هفته هاي اخير قرارگاه نقشي نداشته است؟

خير، دستگيري ها توسط ناجا و وزارت اطلاعات صورت گرفته است.

 

 
hamed.1360

-- قسمت چهارم --

تاریخچه شیطان پرستی - 2

آنتوان لاوِي هرگز انتظار بنيان گذاري آئين جديدي را نداشت.
بلانچ بورتون کاهنه کلیسای شیطان و معشوقه آنتوان اس زاندر لاوِي (بنیانگذار شیطان پرستی نوین) در کتاب The church of Satan (کليساي شيطان) با اشاره به موضوعات مختلف، شيطان پرستي را از زواياي متعدد بررسي کرده و براي آن آينده نگري خاصي را ترسيم مي کند. در بخشي از اين کتاب با عنوان اصلي کتاب يعني The church of Satan (کليساي شيطان)، مي نويسد:
«آنتوان اس زاندر لاوِي در شب 30 آپريل و روز يکم ماه مي، در سال 1966.م و در فصل بهار، کليساي شيطان را در حالي که جادوگران شيطاني در زمين پرسه مي زدند، بنيان نهاد.
لاوِي در حالي که سر خود را تراشيده بود، (مانند مراسمات قرون وسطايي) تشريفات را آغاز کرده و عده اي از جادوگران نيز براي منافع شخصي خود، دور او را گرفتند. تا بتوانند نيروي شيطان را دريافت کنند.
در جادوي تثليث، توجه معنوي به روح و فداکاري براي جهنم، پيگيري مي گردد. تراشيدن سر در مراسم شيطان، از فرامين اساسي است که بايد انجام گيرد. همانند تراشيدن سر با تيغ و شستشو با آب زمزم در اسلام، که نخستين جريان برج هفتم شيطان است.
سال 1966.م اولين سال سلطنت شيطان بر فرزندان آدم بود. اين مکتب بزرگترين انقلاب از نوع خود، در سرتاسر جهان تا به امروز است، که مخلوطي از جادو- منطق و دين مبتني بر شهوات است.
حالا اينجا (آمريکا) بعد جاهاي ديگر. شهوت در عوض انکار. سپس خودپسندي در حکم دوست داشتن. اين در زماني است که زمين گسسته شود و همه به شيطان گرويده شوند.»
مي بينيد که او در کتاب خود، حتي به آئين اسلام نيز اشاره کرده و سعي مي کند اعمال شيطان پرستي را در مقايسه با اديان الهي به نوعي توجيه کند. آنگاه به فراگير بودن مکتب شيطان پرستي مي پردازد.
لذا هيچ عجيب نيست که در کنار اعمال و مناسک شيطان پرستي، (در سايتهاي مربوط به اين فرقه) عکسها و گوشه هايي از مراسم قمه زني که به مناسبت عزاداري امام حسين (ع) انجام مي پذيرد هم قرار گرفته و آن را به نوعي به شيطان پرستي ملحق کرده و با اين ترفند اعمال وحشيانه خود را توجيه مي کنند. (البته همه خوب می دانیم که قمه زنی یک بدعت است که در اسلام وارد شده و ایرادات واضح و آشکاری به آن وارد است.)
در ادامه باب ديگـري گشوده شده و دلايـل ايجـاد مکتب شيطان پرستي از نگاه لاوِي را مطـرح مي سازد. بورتون از اين باب با عنوان «Modern Prometheus» (پرومتئوس جديد) ياد مي کند و مي افزايد:
«آنتوان لاوِي هرگز انتظار بنيان گذاري آئين جديدي را نداشت. اما او براي مردم احساس نياز کرد که چيزي براي مقابله با رکود مسيحيت ايجاد کند. و فهميد که اگر او نتواند آن را انجام دهد، هرگز کسي نخواهد توانست. يا شايد کمتر کسي شايستگي آن را داشته باشد.(در اینجا شخصا از ایشان به خاطر دلسوزی برای مردم سرگردان زمین که هیچ دین کاملی در اختیار نداشتند، تشکر می کنم.)
لاوِي بايد نشان مي داد که عدالت، برگرفته از رنج و عذاب براي انسانهاست. و کسي بايد با نيرو در مقابل آن بايستد. او شروع کرد به تحقق بخشيدن آن. او از ما براي پيشرفت علم و فلسفه استفاده کرد و به آن نيز دست يافت. و آن فلسفه ايستادن در برابر خدا و کليسا بود. و همچنين يک قرارداد جديد اجتماعي به وجود آورد.
ما بايد نشان دهيم براي آن انقلاب بزرگ آفريده شده ايم. و نبايد از ورود آن به روح خود جلوگيري کنيم .
شيطان با يک نام يا نامهاي ديگر شبيه انسان است، که انسان را با چشاندن لذات شيرين وسوسه مي کند.
شيطان، با پنهان کاري بيان مي کند که او تنها نامزد خداوندي است. او کسي بود که توانست براي پاداش، درخواست قدرت کند و چه کسي سزاوار پاداش است. (اشاره به رانده شدن شيطان از درگاه خداوند. و اينکه به خداوند عرض کرد که خدايا در عوض عبادتهاي چند هزار ساله قدرتهايي را به من عطا کن. خداوند نيز به او قدرتهايي را بخشيد.)
شيطان در عوض خلقت معاصي و گناهان، ضمانت گناهکاران را قبول کرد و تشويق کرد زياده روي و افراط را. و او همان کسي بود که خدا مي توانست ما را به سمت او هدايت کند.»
توجه داشته باشيـد که بورتون چگونه به دفاع از لاوِي پـرداخته و او را توجيـه و تقديس مي کنـد. و شيطـان پرستي را مـوهبتي الهـي مي شمارد.
در بخش ديگر کتاب با اشاره به بازي لاوِي در فيلم بچه رزماري، فيلم را به عنوان سرباز کليساي شيطان معرفي مي کند. به اين بخش توجه فرماييد.


«Hell on reels» (جهنم در حلقه هاي فيلم)
«هنگاميکه فيلم بچه رزماري در سال 1968.م در حال ساخت بود، لاوِي در اين فيلم مشغول ايفاي نقش بود. و جمعي از مسئولين فرهنگي از جمله رئيس اداره تبليغات آمريکا نيز نظاره گر بازي او بودند. در اين ميان همه متوجه لاوِي بودند که در حال تمرين اعمال مذهبي شيطاني بود. او درباره فيلم گفت: فيلم بچه رزماري براي کليساي شيطان مثل انجمنku klux klan (سازمان سري سياه پوستان آمريکا) به عنوان يک سرباز براي ملت آمريکاست.»
اين فيلم در کمال وقاحت آداب مسيحيت را به سخره گرفته و تصويري زشت از مريم مقدس به نمايش گذاشت. مفاهيم شيطاني در آن به صورت کاملاً آشکار ولي توجيه شده براي همگان به نمايش درآمد.
باز در ادامه کتاب به بخش ديگري مي رسيم.


«Lucifer rising» (طالع شيطان).
اين بخش به شرح آينده شيطان پرستي پرداخته و برخي آداب موبوط به عضويت در کليساي شيطان را مطرح مي کند. بخشي از اين متن را بخوانيد.
«عضويت در کليساي شيطان پيوسته در حال افزايش است. لاوِي براي اين عضويت شرايطي دارد.
اولين شرط، ملاقات حضوري است. که جزء اصلي آن، تجمع پيرامون گوي است. که هر کجا برود برکت را با خود مي برد. و ملاقات در سرداب صورت مي گيرد.
لاوِي در آن زمان (زمان آغاز به کار کليساي شيطان)، بعد از گذشت چند سال کليساي شيطان را رسماً تثبيت کرد. و بعد از مدتي همگان از وجود کليساي شيطان آگاهي يافتند و روز به روز بر جمعيت پيروان لاوِي افزوده شد.
اکنون کليساي شيطان وضعيتي مطلوب دارد. البته از دنياي بيرون تحت فشار قرار دارد، ولي با نيروي مضاعف و فشار کاري بيشتر و انجام تشريفات مذهبي، ديگران به پذيرش اين آئين تشويق خواهند شد.»
نويسنده کتاب باز نگاهي به گذشته اين مکتب انداخته و در ادامه چنين يادآور مي شود:
«در دوره اي پيروزي نسبتاً با لاوِي بود. اما اين مقطع گذرا و کوتاه بود و بـراي مدتي بيشتر مراسمات مذهبي، شبانه و در خفا صورت مي گرفت. ولي به مرور بر پيروان شيطان پرستي افزوده شد.
در سال 1970.م انجام مراسمات و سخنراني ها و رفتار و عملکرد فردي لاوِي، باعث شد، گرايش عمومي به او بيشتر گردد. در سال 1972.م مراسمات در خانه سياه انجام مي شد. و اين به خاطر آن بود که کليساي شيطان ديگر مکان مناسبي براي انجام مراسمات مذهبي نبود، لذا مراسمات در غار مرکزي، معروف به خانه سياه انجام مي گرفت.
(نام خانه سياه را لاوِي براي اولين بار بر غار زيرزميني مرکزي نهاد) و تنها طبق دستور، کليساي شيطان را با پرده سياه پوشاندند.
سرانجام در سال 1975.م مجدداً فعاليت کليساي شيطان آغاز گرديد و کساني که با لاوِي تماس داشتند، دوباره فرا خوانده شدند. اما تعاليم کفر آميز مسيحيت، به شدت فعاليت لاوِي را محدود کرده بود. لکن تحت رهبري و هدايت لاوِي، امور به سرعت انجام گرفت و لاوِي براي قانع کردن ديگران نامه هايي را براي برخي افراد نوشت. در نتيجه با تدبير لاوِي راهي براي پاکي خانه گشوده شد.»
بورتون در ادامه دوستان لاوِي را دسته بندي کرده و مي نويسد:
«بسياري از کساني که گرد لاوِي جمع شده بودند، يا به خاطر دوستي با او بوده يا به خاطر کسب شهرت و بزرگي. و همچنين عده اي نيز براي کسب لباس مخصوص براي ورود به خانه شيطان.»
حال که از «لاوي» مؤسس فرقه سيطنيسم سخن به ميان آمد، بد نيست که درباره زندگي او و هم کيشانش، در مطالب آتي مطالبي ارائه کنيم. البته اين نگـاه مختصـر مي تواند تا حدودي تناقض هاي دنياي تاريک شيطان پرستي را آشکار سازد. يک زندگي کاملاً شهواني و دور از انسانيت.

ادامه دارد...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

11 آبان / 2 نوامبر / 14 ذي القعده

Mobin_s2004@yahoo.com
 11 آبان هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالروز قتل خواجه نظام الملك

خواجه نظام الملك دولتمرد مشهور ايراني، وزير سلجوقيان، مولف كتاب سياست نامه (در علم حکومت کردن)، و موسس دانشكده هاي موسوم به نظاميه دوم نوامبر سال 1092 ميلادي در نزديكي كرمانشاه به دست عوامل حسن صباح (فدائيان) كشته شد. امروزه اين نوع عمليات را «تروريستي» مي خوانند.
     قاتل او «ابو طاهر اراني» جواني ديلمي بود كه در الموت به صف هواداران حسن صباح پيوسته بود و در آنجا مامور قتل خواجه شده بود. به نوشته پاره اي از مورخان، دشمني حسن صباح با خواجه نظام الملك تنها به خاطر مخالفت خواجه با اسماعيليه نبود؛ حسن از بسياري از كارهاي ديگر خواجه از جمله همكاري او با سلجوقيان راضي نبود. از نظر حسن صباح سلجوقيان اشغالگر و خارجي شمرده مي شدند.

 

محاكمه پدران جنبش كمونيستي ايران

تقي اراني

محاكمه 53 تن اعضاي موسس حزب كمونيست توده از 11 آبان سال 1317 (دوم نوامبرسال 1938 ميلادي) در تهران آغاز شد. اتهام عمده آنان تلاش براي براندازی سلطنت و ملی کردن منابع تولید ايران اعلام شده بود.. در پايان اين محاكمه، دستگيرشدگان به مجازات زندان محكوم شدند.
    دكتر تقي اراني فيزيكدان ايراني تحصيلكرده آلمان كه از او به عنوان پدر احزاب كمونيستي در ايران نام مي برند يکي از اين متهمان بود. وي به جرم ترويج مرام اشتراكي (مزدكيسم ـ ماركسيسم) و تبليغ براندازي سلطنت به ده سال زندان محكوم شده بود. اراني دهم بهمن 1318 هجري خورشيدي (30 ژانويه 1940) در 36 سالگي در زندان تهران درگذشت و اعلام شد كه مرگ او از بيماري تيفوس بوده است. پس از اشغال نظامي ايران و ازميان رفتن ترس مطبوعات از نوشتن هرگونه مطلب، برخي از روزنامه هاي تهران نوشتند که دکتر اراني را در زندان کشته بودند.
     محکوميت پدران جنبش کمونيستي ايران نتوانست به فعاليت آنان پايان دهد و حزب توده سه سال بعد اعلام موجوديت کرد که فعالیت علنی آن با تیراندازی به سوی شاه در دانشگاه تهران در 15 بهمن 1327 ممنوع شد و ....

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

11/8/59
ادامه درگيري وسيع در جبهه آبادان ، محاصره و انهدام بقاياي مهاجمين عراقي از كوي ذوالفقاري .

گزارش واشنگتن پست از خرمشهر : هيچ منزلي نيست كه هدف گلوله توپ قرار نگرفته باشد .

آتش توپخانه و بمباران هوايي دشمن در اهواز ـ بمباران حميديه و سرنگوني دو هواپيماي مهاجم ـ عمليات نفوذي خودي در دشت عباس ـ خاكسپاري جنازه 400 مهاجم عراق كه در عمليات ناموفق عبور از پل نادري كشته شده بودند . تحرك ضدانقلابي عناصر عرب زبان مرتبط با عراق در مناطق اشغالي بستان .

جبهه مياني : تلاش ناموفق دشمن در " زالو آب " و " كاني سخت " . جبهه شمالي : حمله ضدانقلاب به ستونهاي نظامي در جبهه مريوان و محور سنندج ـ ديواندره .

اعلام مواضع جمهوري اسلامي ايران در قبال جنگ و ضرورت رفع تجاوز و تاكيد بر اداره خودي بر تحقق اين امر توسط نخست وزير ( محمدعلي رجايي ) در ديدار با نماينده خانم گاندي نخست وزير هند و نيز اعلام مواضع در قبال سياست غيرمتعهدها ، در مصاحبه وي با تلويزيون يوگسلاوي .

بررسي مسئله گروگانها در مجلس و تعيين شرايط آزاديگروگانها و تسليم مصوبه مربوط به سفارت الجزاير جهت اطلاع مقامات آمريكا و نيز نظرات آقايان رفسنجاني و بهشتي پيرامون اين مسئله .

وام دو ميليارد دلاري كويت به عراق

11/8/61
ارتقاء تيپ 27 محمد رسول الله به سطح لشكر

11/8/63
ادامه عمليات شناسايي براي آمادگي عمليات آتي؛ خشكشدن آب مناطقي از هورالعظيم و در نتيجه سهولت نفوذ دشمن به مواضع خودي تعويض لشكر 19 فجر با لشكر 31 عاشورا جهت تقويت موقعيت پدافندي خودي در جزاير مجنون، در پي تحركات مداوم دشمن گزارش فرماندهي تيپ مستقل 114 اميرالمومنين از حملات هوايي هفته گذشته دشمن به منطقه مهران، صلاح آباد و ميمك؛ تحركات و نقل و انتقالات دشمن در منطقه عملياتي شرق بصره و حوالي سيدصادق ادامه سياستهاي ايجاد جو رعب از طرف گروههاي محارب در مناطق كردنشين و نيز ساير تحركات ايذايي و خرابكارانه آنان

گزارش معاونت حفاظت ستاد مركزي سپاه به سپاه فرودگاه از برنامهريزي عوامل عراقي براي ربودن هواپماهاي ايران در بمبئي

انجام دو مورد ترور توسط منافقين

موج تبليغاتي درباره عليه ايران با محوريت مسئله اسرا و تأكيد بر حوادث چندي پيش اردوگاه گرگان و نقش سازمان صليب سرخ كه در اين ماجراي تبليغاتي متحد جدي رژيم عراق است.

11/8/65
تلاش عراق براي جلوگيري از عمليات سرنوشتساز و كشف منطقه عملياتي با استحكام خطوط پدافندي در مناطق حساس، اجراي مانورهاي مكرر و اقدامات شناسايي در مناطق شرق بصره و دجله.

طرحهاي عملياتي مشترك سپاه و اتحاديه ميهني كردستان با حضور فرمانده نيروي زميني سپاه، مسئولان قرارگاه رمضان و جلال طالباني بررسي شد.

گزارش و هشدار درباره عدم رعايت حفاظت اطلاعات نظامي در تبليغات، گفتارها و رسانههاي همگاني.

عمليات مشترك قرارگاه رمضان و پيشمرگان حزبالله عراق عليه پاسگاه دشمن. درگيري نيروهاي خودي با دمكراتها در اطراف بانه.

آمادهباش ناوچههاي گارد ساحلي عراق براي مراقبت از اسكلههاي البكر و العميه.

يك هواپيماي ارتش حامل 91 رزمنده لشكر88 باختران، در حوالي زاهدان سقوط كرد و سرنشينان آن به شهادت رسيدند.
 

Mobin_s2004@yahoo.com
 2 نوامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالروز تاسيس نخستين ايستگاه راديويي و پخش خبر انتخابات دوم نوامبر 1920 آمريکا از آن

Conrad

نخستين ايستگاه راديويي جهان به مفهوم امروز دوم نوامبر 1920 در شهر پيتسبورگ ايالت پنسيلوانياي آمريكا آغاز بكار كرد. صداي اين ايستگاه كه هنوز سرگرم كار است در همان نخستين روز در كانادا هم شنيده شد. اين ايستگاه از همان نخستين روز برنامه منظم پخش اخبار، موزيك و گفتار داشت و هر 15 دقيقه يك بار ساعت دقيق را اعلام مي كرد. اين ايستگاه كه «ك. دي. ك. ا» نام دارد توسط كمپاني صنايع الكتريك وستينگهاوس از دكتر فرانك كنرادFrank conrad سازنده آن (كه يك مهندس برق بود) خريداري و در پشت بام ساختمان شركت بكار انداخته شده بود. دكتر كنراد قبلا اين ايستگاه را در گاراژ خانه اش برقرار كرده و فقط ساعت دقيق را اعلام مي داشت. نخستين خبري كه از راديو تازه اعلام شد وضعيت راي گيري انتخابات رياست جمهوري آمريكا بود كه همان روز (دوم نوامبر 1920) برگزار شده بود. اولين آگهي كه از اين ايستگاه پخش شد مربوط به فروش اسباب بازي بود. اين راديو كه با موج متوسط شروع كرده بود بعدا موج كوتاه را هم اضافه كرد. كمپاني وستينگهاوس دو دهه پيش شبكه تلويزيوني سي بي اس را خريداري كرده و قديمي ترين راديو دنيا نيز وابسته به اين شبكه شده است.
     قبل از راديو "ک. دي. ک. ا" هم فرستنده راديويي ساخته شده بود ولي جنبه آزمايشي، موقت و نمايشي داشتند. براي مثال: يکم آگوست 1920 راديو "دبليو. دبليو. وي" در شهر ديترويت آغاز بکار کرده بود ولي منحصرا خبر پخش مي کرد و اختصاصي بود (اختصاص به پخش خبر داشت، نه برنامه ديگر از جمله اعلان). در همان سال راديو مونترال کانادا نيز آغاز بکار کرده بود. در برخي از کتب تاريخ صنعت و تکنو لوزي از راديو مونترآل به عنوان نخستين راديو قاره آمريکا نام برده شده است.

 

كودتاي خانوادگي در كشور سعودي
و برکنارکردن ملک سعود

سعود ابن عبدالعزيز

دوم نوامبر سال 1964 ملك سعود (سعود ابن عبدالعزيز) دومين پادشاه كشور سعودي در يك كودتاي خانوادگي از مقام خود بركنار و به خارج تبعيد شد. وي پس از پدرش كه موسس كشوري سعودي بود يازده سال بر اين كشور پادشاهي كرده بود. قرار بود كه پس از او برادرانش به ترتيب به پادشاهي برسند ولي شنيده شده بود كه ملك سعود مي خواهد يكي از پسران 30 گانه خود را وليعهد كند. خاندان سعودي پسران او را جوان و بدون تجربه مي دانستند و با اين اقدام پادشاه (برادر بزرگتر) موافقت نداشتند. هنگامي كه ملك سعود شروع به توزيع مقامات دولتي ميان پسران خود كرد، خاندان سعودي سه اتهام داخلي، مذهبي و بين العربي به او وارد ساختند و بركنارش ساختند. اين سه اتهام عبارت بود از: اسراف بيت المال، شرب خمر و مشاركت در توطئه مقدماتي ترور جمال عبدالناصر كه در جهان عرب محبوبيتي ويژه داشت. با اين اتهامات، بركناري او مورد حمايت اتباع سعودي، روحانيون و جهان عرب قرار گرفت. پس از او، فيصل (فيصل ابن عبدالعزيز) برادر ناتني اش پادشاه سعودي شد كه بعدا او نيز به دست برادرزاده اش كشته شد.
    ملك سعود پنج سال پس از بركناري و تبعيد درگذشت. پس از بركنار شدن، عبدالناصر از وي دعوت كرده بود كه در قاهره اقامت كند. با بركناري ملك سعود، ديگر هيچيك از پادشاهان بعدي سعودي درصدد وليعهد كردن فرزند خود بر نيامد و برادران، يكي پس از ديگري پادشاه شدند و ....

 

آغاز نخستين جنگ ترياك - انگليسي ها با صدور ترياک هند کوشش داشتند چينيان را معتاد کنند

در اين روز در سال 1839 ميان انگلستان و چين جنگ آغاز شد كه به جنگ اول ترياك معروف شده است. انگليسي ها مدتها بود كه ترياك محصول هند را كه زير نظر خودشان توليد مي شد به چين صادر مي كردند و چينيان بامصرف اين ترياك معتاد مي شدند. چينيان ساكن بنادر محل تخليه كشتي هاي انگليسي كه متوجه خطر خانمان برانداز اعتياد به ترياك و توطئه انگليسي ها شده بودند بپاخاستند و صندوقهاي ترياك را به دريا ريختند كه بهانه جنگ قرار گرفت. اين جنگ كه دو سال طول كشيد به پيروزي انگليسي ها به دليل داشتن اسلحه برتر انجاميد.
     جنگ با حمله دو "فري گيت" انگليسي به کشتي هاي چيني و غرق کردن بسياري از آنها آغاز شد. شکست چين در اين جنگ سبب شد که انگليسي ها امتيازات ارضي و نفوذي متعدد در چين به دست آورند.

 

قتل عام انگليسيها در افغانستان و آغاز دور اول جنگهاي لندن با افغانها

دوست محمدخان

شجاع الملك امير دست نشانده انگلستان در كابل دوم نوامبر سال 1841 ميلادي به دست اكبرخان از مخالفان سلطه انگليسي ها كشته شد و افغانها كه برضد نيروهاي اشغالگر انگليسي بپاخاسته بودند «الكساندر برنز» نماينده تام الاختيار انگلستان در كابل و 16 انگليسي ديگر (طبق برخي نوشته ها 23 انگليسي) را هم كشتند و هزار و پانصد نظامي انگليسي را مجبور به عقب نشيني به سوي هند (از طريق گذرگاه خيبر) كردند و سپس هنگام عقب نشيني به آنان شبيخون زدند و قتل عام كردند و بارديگر دوست محمد خان را بركرسي اميري كابل نشانيدند.
امير كابل در آن زمان بر شرق و جنوب شرقي افغانستان (عمدتا پشتون نشين) حكومت داشت. با اين رويداد، دور اول جنگ هاي انگلستان با افغانها آغاز شد.
رويداد يكم نوامبر سه دهه بعد تكرار شد و اين قصه هنوز پايان نيافته و تا مداخله از خارج از منطقه و كشورهايي با فرهنگ و منش ديگر باشد، ادامه خواهد يافت؛ نمونه اش انفجار انتحاري سي ام اكتبر 2008 وزارت فرهنگ و اطلاعات (خبررساني) دولت افغانستان در قلب كابل با تلفات و ويراني سنگين و ....

 

اعلاميه بالفور در حمايت از ايجاد ميهني براي يهوديان در فلسطين

بالفور

«آرتر بالفور» وزير امور خارجه وقت انگلستان دوم نوامبر 1917ضمن صدور اعلاميه اي كه در تاريخ به «اعلاميه بالفور» شهرت يافته از ايجاد يك كشور براي يهوديان در فلسطين حمايت كرد و به اين ترتيب راه براي مهاجرت يهوديان و ايجاد اسرائيل بازشد. فلسطين قرنها از مستملكات امپراتوري عثماني بود كه در جريان جنگ جهاني اول (1914 ـ 1918) به دست انگليسي افتاده بود.
     بالفور که بسال 1848 در اسکاتلند به دنيا آمده بود يک سياستمدار محافظه کار بود. وي که قبلا نماينده مجلس انگلستان بود در زمان نخست وزيري «لويد جورج» وزير امورخارجه شده بود. بالفور تا پايان عمر (1930) به فعاليت سياسي ادامه داد.

 

اعدام زن شگفت انگيزي كه شوهران و نامزدان خود را سر به نيست مي كرد!

Velma barfield

دوم نوامبر سال 1984 بانو «ولما بارفيلدVelma barfield» 52 ساله در زندان شهر رالي در ايالت كاروليناي شمالي آمريكا به جرم چند قتل اعدام شد. اين نخستين زني بود كه از سال 1962 تا آن زمان (ظرف 22 سال) در آمريكا اعدام مي شد.
     ولما شوهر اول خود را با آتش زدن خانه كشته بود، ولي كسي به او ظنين نشده بود، دومين شوهرش را با خوراندن داروي تپش قلب نابود كرده بود، سومين شوهر را با قطع لوله ترمز اتومبيل از ميان برده بود، بعدا پيرمرد ثروتمندي را كه قرار بود با او كه پرستارش شده بود ازدواج كند با افزودن داروي مرگ موش بر سوپ كشت و چون آخرين نامزد خود را هم با مرگ موش كشت، پزشك قانوني متوجه قضيه شد، و پليس ولما را دستگير و از او اعتراف گرفت.
     ولما آخرين قرباني خود را با افزودن مرگ موش به چاي شيرين كشته بود. ولما قبلا چندين نامه عاشقانه براي اين مرد فرستاده بود كه به دست پليس افتاد. ممكن است كه قربانيان ولما بيش از اين چند باشند ولي چون او پس از هر قتل، ايالت محل سكونت خود را تغيير مي داد، تحقيقات بيشتري صورت نگرفت. پيش از اجراي حكم اعدام، چند روانشناس با ولما مصاحبه كردند تا دليل رواني كار او را به دست آورند ولي موفق به کشف انگيزه نشدند زيرا که ولما با آنان همکاري نمي کرد.

 

سناتور سياهپوست ايالتي ماساچوست هنگام گرفتن رشوه دستگير شد

Dianne Wilkerson

يكم نوامبر 2008 يك داديار فدرال در شهر بوستون خبر داد كه بانو «ديان ويلكرسونDianne Wilkerson» سناتور ايالتي ماساچوست هنگام گرفتن رشوه نقدي در يك رستوران و پنهان كردن پولها در كرست (Bra) خود دستگير شده است. از اظهارات اين داديار چنين بر مي آيد كه درپي شايعه رشوه گيري اين بانو سناتور، اف بي آي (پليس امنيت داخلي آمريكا) مامور رسيدگي مي شود و يكي از ماموران اين سازمان در لباس يك ذينفع (بساز و بفروش ساختمان كه ظاهرا در نظرداشت در اراضي دولتي خانه سازي كند) در رستوران محل ملاقات به بانو سناتور ويلكرسون كه 15 سال اين مقام را داشت و تنها سناتور سياهپوست سناي ايالتي ماساچوست بود رشوه مي دهد و او اين پول را در كرست (سينه بند) خود مي گذارد كه دستگير و اسكناسها ضميمه پرونده مي شود. در يك مورد ديگر نيز يك مامور در لباس يك رستوراندار به اين بانو سناتور رشوه نقدي مي دهد تا اعمال نفوذ كند و برايش پروانه فروش مشروبات الكلي بگيرد. يك مامور اف بي آي از صحنه رشوه گيري با دوربيني كه ديده نشود فيلمبرداري مي كند.
    به گفته داديار، جمع رشوه هاي دريافتي (مشهود) اين سناتور سياهپوست بالع بر 23 هزار دلار بود. اين سناتور ايالتي كه قبلا مشاور حقوقي و وكيل دادگستري بود همچنين متهم به تقلب در پرداخت ماليات شده بود. بانو ويلكرسون كه خودرا براي يك دوره ديگر، نامزد سناي ايالت مشترك المنافع ماساچوست كرده بود پس از دستگير شدن گفت كه انصراف مي دهد. وي تا زمان محاکمه با سپردن يك تامين 50 هزاردلاري آزاد شد.
    گفته شده بود كه اگر شبكه هاي تلويزيوني سراسري آمريكا اين خبر و فيلم اف بي آي را در پرايم تايم خود (مشروح اخبار شب) پخش كرده بودند ممكن بود كه در ذهن هواداران «اوباما» سياهپوست و نامزد وقت انتخابات رياست جمهوري از حزب دمكرات تاثير منفي مي داشت.

برخي ديگر از رويدادهاي 2 نوامبر

  • 1570:   يک سونامي در درياي شمال امواجي به ارتفاع 30 متر به وجود آورد و اين امواج مناطق ساحلي هلند را ويران و هزار تا 1400 تن را در اين منطقه کشتند و از آن پس کار ديوارکشي ساحلي اين مناطق آغاز شد.

  • 1783:   پايان انقلاب استقلال آمريكا اعلام شد وارتش انقلاب و سازمانهاي مربوط منحل شدند و قوه مقننه امريكا نظر به ايجاد يك ارتش با استخدام افراد داوطلب و نيز تاسيس دادگاههاي عادي داد.

  • 1914:   روسيه به عثماني اعلان جنگ داد. قسمتي از ميدان جنگ دو کشور، ايران بود که قبلا هم اعلام بيطرفي کرده بود. عثماني در جريان جنگ جهاني اول متحد آلمان بود که شکست خورد و از ميان رفت و جمهوري ترکيه در اناتولي و گوشه اي از اروپا (منطقه استانبول) برجايش نشست.

  • 1930:   هايله سلاسيه امپراتور اتيوپي شد. وي که خودرا از نسل ملکه سبا (سبا = صبا مرکب از يمن، اريتره و اتيوپي) مي دانست بعدا با کودتاي کمونيستها برکنار و در 1975 درگذشت. او آخرين پادشاه کشور اتيوپي بود.

    هايله سلاسيه
  • 1964:   شبكه تلويزيوني « سي بي اس » آمريكا تيم و باشگاه ورزشي « يانكيز » نيويورك را خريداري كرد . اين نخستين بار بود كه يك موسسه رسانه اي داراي تيم ورزشي حرفه اي ( دادن مسابقه به خاطر كسب درآمد ) مي شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     14 ذي القعده هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت «ابن سَمعُون» واعظ و خطيب حنبلي

    14 ذي القعده 387 - «ابن سَمعُون» واعظ و خطيب حنبلي در 87 سالگي در بغداد درگذشت براي گرد آوري حديث و فراگيري علوم ديني سفرهاي متعددي كرداما فقط از يك سفرش به مكه و مدينه گزارش مستند و مكتوب موجود است . ابن سمعون در موعظه هاي خود چندان تابع ملاحظات سياسي نبود از اين رو وقتي كه عَضَدُالدّوله دِيلمي براي پايان دادن به درگيري‎هاي فرقه‎اي در بغداد، واعظان و داستانسرايان را از رفتن بر منبر منع كرد ابن سمعون بدون توجه به اين فرمان طبق معمول هر جمعه بر منبر مي رفت و به وعظ مي پرداخت . از آثار ابن سمعون «اَلآمالي و جزء فيه مَساَلةُ مِن كَلام» را نام برد.

     

    تولد آيت الله حاج ميرزا رضي ذوالنور

    14 ذي القعده 1294 - آيت الله حاج ميرزا رضي ذوالنور از علما و استادان مكتب تشيع در تبريز متولد شد . وي در دوران كودكي و جواني را به تحصيل علوم ديني و ادبيات عرب در زادگاهش گذراند؛ و پس از اتمام علوم مقدماتي و سطوح فقه و اصول رهسپار نجف اشرف شد. مرحوم ذوالنّوري آثاري چون« قَضا و شَهادت ؛ شَرح نِجاةالعِباد؛ و شَرحي بر عُروَة الوثقي» را از خود به يادگار گذاشت.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    14
    21

    اهواز

    21
    31

    تبريز

    8
    18

    شيراز

    12
    25

    مشهد

    11
    24

    بندرعباس

    22
    32

    کرمان

    11
    24

    اصفهان

    8
    21

    يزد

    14
    26

    کرمانشاه

    10
    17

    اراک

    8
    16

    رشت

    16
    23

    دبی

    26

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1472 تومان
    998 تومان
    1636 تومان
    1095 تومان
    267 تومان
    273 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    253000 تومان
    126000 تومان
    64000 تومان
    251000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:57
    طلوع خورشيد : 06:23
    اذان ظهر : 11:48
    غروب خورشيد : 17:12
    اذان مغرب : 17:32
    نيمه شب شرعي : 23:05
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Reader's Digest 
    نوامبر 2009

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Reader's Digest
     

    تاريخ انتشار: نوامبر 2009
    تعداد صفحات مجله: 218
    حجم فایل: 35 مگابايت


    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    ارایه نخستین مادربورد USB3 توسط ASUS

     

    این اولین مادربوردی است که به پورت USB 3.0 مجهز است. مدل P7P55D-E دارای دو عدد پورت پر سرعت یو اس بی 3.0 است. البته این مادربورد ده عدد پورت از نوع USB2 هم دارد. در کنار آنها یک جفت ورودی PCIe x 16 و eSATA هم قرار گرفته است. بنابراین می توانید به محصول جدید به عنوان یک مادربورد بسیار سریع نگاه کنید.   
    شرکت ASUS هنوز از قیمت این مادربورد خبری نداده است. اما شاید بهتر باشد که کمی بیشتر صبر کنیم تا مادربوردهایی بخریم که تمام پورت های یو اس بی آن از نسخه جدید پشتیبانی می کنند. در هر صورت، اولین ها همیشه جذاب بوده اند.   
    منبع

    کرسی برقی؛ گرمای دلچسب
    به همراه طراحی مدرن

    بیشتر گرم کننده ها فقط راه حل هایی برای گرم کردن خانه و محل کار هستند. اما این کرسی برقی علاوه بر این قصد با طراحی و نور پردازی زیبایی که دارد، فضای زیبایی را برای مهمانخانه شما به ارمغان می آورد.  
    گرما بیشتر از نقاط انتهایی بدن همانند دست و پا خارج می شود. در صورتی که این نقاط گرم بمانند، دیرتر سردمان می شود. دلیل گرمای مطبوع کرسی های قدیمی هم همین بود. البته باید پاهایتان را روی این کرسی مدل 2009 بگذارید نه زیر آن.  
     نکته جالب در طرح جدید که با نام Nobo Radiator عرضه شده امکان کنترل از طریق دکمه ای شبیه آی.پاد است.
    شما می توانید با پرداخت 2800 دلار (!) طراحی زیبا و گرمای دلچسب این رادیاتور را تجربه کنید یا به همان کرسی های قدیمی بسنده کنید.
    منبع
     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    اهل حال!


    قدر اهل درد، صاحب درد می داند كه چیست
    مرد صاحب درد، درد مرد می داند كه چیست
    وحشی بافقی



    حال اهلِ حال، صاحب مال می داند كه چیست
    مرد صاحب مال، عشق و حال می داند كه چیست

    آنكه یك چندی در ایران كرده باشد زندگی
    حیف و میلِ مال بیت المال می داند كه چیست

    آنكه بر همسایگان بخشیده باشد نفتِ مفت
    رمز دیپلوماسی فعال! می داند كه چیست

    فكر كردی آن زمین خواری كه پشتش محكم است
    حرمت اوقاف یا انفال می‌داند كه چیست؟

    «شاهدان در جلوه و من شرمسار كیسه ام»
    بار عشق و مفلسی حمّال می داند كه چیست!

    «سخت می‌گیرد جهان بر مردمان سخت كوش»
    كار راحت را فقط دلال می‌داند كه چیست

    در پی درس و هنر رفتن تهش بیچارگی است
    زندگی بازیكن فوتبال می داند كه چیست

    آن پزشكی كه بگیرد زیرمیزی از كجا
    حال آن اورژانسی بد حال می داند كه چیست؟

    فرد مستضعف بدان از چند نقطه، چند عضو
    سوز حقی را كه شد پامال می‌داند كه چیست

    نكته ای را كه در این اشعار باشد مستتر
    یك جوان انتِلكتوآل می داند كه چیست

    ور نه اینها را كه ما عریان و روشن گفته ایم
    هر كسی حتی خر دجّال می‌داند كه چیست

    قدر زر زرگر شناسد قدر شعر بنده را
    شاطر و كلّه پز و بقال می‌داند كه چیست

    ارتباط بین این ابیات پیچاپیچ را
    غالباً تنها "شكرتیغال"1 می‌داند كه چیست
     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    چند نکته برای بهتر زیستن

     

    - هرگز گره ای را که می شود باز کرد، نبر؛ هنگام مواجهه با کار سخت، طوری عمل کن که انگار شکست غیر ممکن است.

    - مردم دار باش ، هرگز کسی را از خود نرنجان

    - خود را با معیار های خودت بسنج، نه با معیار های دیگران

    - فراوان بخند ، شوخ طبعی درمان تقریبا همه دردهای زندگی است

    - از زمان یا کلمات با بی توجهی استفاده نکن ، هیچکدام قابل بازگشت نیستند.

    - برای کسانی که از دست رنج خود ارتزاق می کنند- هر قدر هم کارشان پیش پا افتاده باشد- احترام قائل باش

    - هیچ فرصتی را برای ابراز محبت از دست نده.

    - نگو وقت نداری ، تو دقیقا همان تعداد ساعت در روز را در اختیار داری که پاستور، میکل آنژ، مادر ترزا، هلن کلر، لئوناردو داوینچی، توماس جفرسون و آلبرت انیشتین در اختیار داشتند.

    - حال و هوای بچگی را فراموش نکن

    - خود را به "خود بهسازی" دائم متعهد کن

    - به افکار بزرگ فکر کن، اما از شادی های کوچک لذت ببر

    - شریک زندگیت را با دقت انتخاب کن ، نودوپنج درصد خوشبختی ها و بدبختی های زندگی ات از همین یک تصمیم خواهد بود.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    اتاق تخیلی کودک

    شخصیت کودکان در سال های اول زندگی، از بدو تولد تا پیش از هفت سالگی، شکل می گیرد. رشد کودک در سال های ابتدایی زندگی ، از عوامل بسیاری تأثیر می پذیرد. فعالیت و بازی ، یکی از ارکان اصلی رشد و یادگیری هر کودک است که در ارتباط با فضا و محیط ، رشد شخصیتی و اجتماعی او را شکل می دهد.
    فضاهای مرتبط با فعالیت کودکان ، می بایست دارای شرایط مناسب و مطلوب برای رشد جسمی، ذهنی ، عاطفی و اجتماعی آنان باشد. از این رو در طراحی فضاهای مناسب برای کودکان ، از جمله اتاق آنان ، شناخت روحیات و علاقه مندی های نونهالان اهمیتی خاص پیدا می کند. برای دستیابی به این امر باید از طرح هایی استفاده کرد که منطبق با شرایط جسمی و روانی کودک باشد. خانواده های عزیز می دانند که کودکان دنیایی تخیلی برای خویش می سازند ، و در سنین کم تر از هفت سالگی ، دنیا را آن طور که دلشان می خواهد باشد ، مجسم می کنند و نه آن گونه که در واقع هست. بسیاری از بچه ها ، از طریق همین فرآیند عواطف و احساسات خود را نیز بیان می کنند. بنابراین ، لازم است پدر و مادر در طراحی اتاق کودک خردسال شان نکاتی را رعایت کنند. داخل کردن عناصر تخیلی به اتاق کودکان راهکار خوبی است ، اما می بایست با شرایط جسمی و سن کودکان تطبیق داشته باشد.
    نقاشی کردن اتاق کودک با تصاویر واقعی اما لطیف از حیوانات و طبیعت، گل و سبزه و درخت، می توانند تأثیر خوبی بر روحیات وی داشته باشد.
    به همین ترتیب، چیدن میز و صندلی های سبک چوبی یا پلاستیکی ، برای بازی چند کودک هم سن و سال احساس نزدیکی با بزرگ ترها را در کودکان تقویت می کند.
    اگر قصد دارید برای فرزند خردسال خود شرایط مطلوبی فراهم آورید، به نیازهای آینده ی او نیز توجه نشان دهید. اگر فرزندتان کوچک است، اتاقش باید به گونه ای طراحی شود که کودک بتواند از مبلمان و تخت و کمدش تا هنگام مدرسه رفتن استفاده کند. با یک برنامه ریزی صحیح، رسیدن به هدف های بلند مدت نیز امکان پذیر است.
    تقریباً در اکثر مواقع بین دکوراسیون اتاق کودک و تحریک پذیری او ارتباط مستقیم وجود دارد.زیرا بین کودکان بیش فعال و گونه ای که ما اتاق آنها را دکور می کنیم و همچنین رنگهایی را که انتخاب می کنیم ارتباط مستقیم وجود دارد.
    کودکان در اتاقی که از انواع اسباب بازی و عروسکها انباشته شده است و برای دیوارهایش از رنگهای اولیه بسیار تند و روشن استفاده شده است نمی توانند آرامش پیدا کنند.
    ما احتیاج داریم تا کودکمان در یک اتاق دنج، آرام و ساکت قرار دهیم و آنها را تشویق کنیم تا آرامش پیدا کنند و استراحت کافی داشته باشند.
    هنگامی که می خواهید رنگ اتاق خواب کودکتان را انتخاب کنید از رنگهای گرم و شاد مانند رنگهای بنفش کمرنگ، هلویی، زردکمرنگ (کره ای) و کاکائویی استفاده کنید اگر در اتاق اسباب بازیهایی است که پرواز می کند، روی زمین حرکت می کنند مانند انواع ماشین های اسباب بازی و یا قطارهایی که دور تا دور اتاق حرکت می کنند وجود دارد سریعاً آنها را جمع کنید و اتاق را به محیطی آرام و راحت تبدیل کنید. سکون و آرامش در اینجا حرف اول را می زند بنابراین وقتی که شما محیط اتاق را آرام می کنید به همان ترتیب کودک خود را نیز آرام کرده اید.
    اتاقهای کودکان به راحتی با عروسکها، اسباب بازیها، لگوها و وسائل دیگر تبدیل به یک محیط شلوغ و در هم و برهم می شود به خاطر داشته باشید هر وسیله ای که صحبت از فعالیت و جنب و جوش دارد باعث می شود که به اتاق فضای بیداری وعاری از آرامش را القا کند، بنابراین عروسکهایی را که آرام و راحت هستند رنگشان ملیح و لطیف است و به هیچ عنوان خشونت و شر و شور در آنها نیست را در معرض نمایش قرار دهید و جایی بگذارید که کودکتان به راحتی آنها را ببیند اما برعکس آن دسته از اسباب بازیهایی که بازی کردن با آنها احتیاج به تحرک و جنب و جوش دارد را در جایی دور از دسترس مانند کمد یا قفسه های دربسته اتاق قرار دهید.

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    آرایش لبها

    آرایش لبها میتواند به جذابیت و زیبایی صورت اضافه و یا آن را کم نماید. نزدن رژ لب بهتر از زدن آن به طور نامرتب یا با رنگهای نامناسب است. با رژ لب میتوان فرم لبها را زیباتر و اصلاح نمود و با سایر اعضای صورت متناسب ساخت. قبل از زدن رژ لب باید لبها کاملا تمیر باشند. فوندیشن یا پورد معمولا روی لبها هم زده میشود. یادآوری میشود که رژ لب نباید از لبی به لب دیگر زده شود. باید کاملا اختصاصی باشد و در صورت استفاده دو نفر یا بیشتر میتوانید برای پاک کردن آن از گوش پاک کن استفاده کنید. برای انتخاب رنگ رژ لب میتوان آن را کنار لب قرار داد و هماهنگی رنگ را با صورت پیدا نمود.
    برای زدن رژ لب، لبها را در آرامش کامل به حالت کشیده و جدا از هم (به حالت لبخند) نگه میداریم.
    با استفاده از مداد مخصوص خط لب، اول لب بالا را میکشیم که از گوشه لب شروع و به طرف وسط ادامه می یابد سپس لب پایین را میکشیم. رنگ مداد لب را کمی تیره تر از رنگ خود رژ انتخاب کنید.
    بعد از تعیین رنگ مناسب، رژ لب را ابتدا به لب بالا و سپس به لب پایین میزنیم. توجه داشته یاشید که با آرایش ترمیمی درست میتوان فرم لبها را به صورت دلخواه نشان داد

    ۱- - با یک مداد همرنگ لب، کمی بالاتر از خط طبیعی لب خط لب بکشید تا دهان بیشتر جلوه کند.

    ۲– یک قلم موی لب را به رژ لب مورد علاقه تان آغشته کنید و روی لبها تا مرز خطی که کشیده اید بمالید

    ۳-برای منعکس کردن نور و پر نشان دادن لبها از یک براق کننده متالیک استفاده کنید. برای بیشتر قلوه ای کردن لب، روی لب پایین بیش از لب بالا براق کننده بمالید.

    ۴- با یک مداد هایلایت لب کمی بالاتر از خط لب را هایلایت کنید اما اصلا رنگ به منطقه هایلایت شده نزنید.

    ۵ اگر می خواهید خط لب خیلی واضح نباشد می توانید با استفاده از یک اسفنج آرایشی خط دور لبها را ملایم کنید.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    لباس زیر خود را چگونه انتخاب کنید؟!

    همان‌اندازه که با انتخاب صحیح یک لباس و پوشیدن آن زیبایی شما افزایش می‌یابد، به همان‌اندازه با یک انتخاب نادرست در خرید لباس و پوشیدن آن باعث می‌شوید که ظاهرتان بد به نظر برسد.
    مساله ی لباس زیر حتی مهم تر از انتخاب لباس می‌باشد زیرا اگر شما لباس زیر بدی را انتخاب کنید حتی اگر لباس فوق العاده را به تن داشته باشید اما باز هم بد جلوه می‌کنید


    حال به نکاتی که در این مقاله آورده شده است دقت بفرمایید :
    لباس زیر‌هایی با جنس دانتل ، یا لباس زیر‌های که دارای خاصیت انعطاف پذیری هستند بهترین جنس و بافت برای لباس زیر هستند .


    * لباس زیر‌هایی که به طور روزمره و در طول روز از آنها استفاده می‌کنیم باید دارای چه مشخصاتی باشند؟
    برای لباس زیر‌هایی که در قصد دارید در طول روز از آنها استفاده کنید توصیه می‌کنیم لباس زیر‌هایی باشند که دارای حنس طبیعی باشند، از جنس‌هایی که دارای مواد ترکیبی مانند پلاستیک و ... هستند استقاده ننمایید چون شما یک مدت طولانی از صبح تا شب می‌خواهید از این لباس زیر‌های استقاده کنید این جنس باعث می‌شود که شما در طول روز احساس ناراحتی داشته باشید.
    شما می‌توانید از مدل‌های مختلف لباس زیری که تمایل دارید در طول روز استفاده نمایید تا بتوانید به راحتی و بدون هیچ کونه اذیتی به کارهای روزمره‌تان برسید.


    * لباس زیر‌هایی که برای رفتن به یک جشن باید استفاده کنید باید دارای چه شرایطی باشند؟
    اگر لباسی را که قصد دارید بپوشید دکلته و یا لباس‌هایی در این سبک می‌باشد بهتر است از لباس زیر‌هایی با جنس دانتل استفاده نمایید زیرا این جنس باعث می‌شود کهبالاتنه شما جالب تر و بهتر به نطر برسد.

    اگر لباسی که می‌خواهید بپوشید دارای بالا تنه ی لختی می‌باشد و شما بالا تنه ی کوچکی دارید توصیه می‌کنیم از لباس زیر‌هایی استفاده نمایید که مخصوصبالاتنه کوچک هستند زیرا در این لباس زیر‌های لایه‌ها و پوشش‌های خاصی وجود دارد که باعث می‌شود ، کمیبالاتنه شما بزرگ تر به نطر برسد.زیرا در لباس‌های که دارا ی بالا تنه ی لختی هستند بیشترین و اولین قسمتی که دیده می‌شودبالاتنه شما می‌باشند.

    اکنون به نحوه ی نگهداری از لباس زیر می‌پردازیم :
    لباس زیر خود را با دست بشویید یا اگر توسط ماشین لباس شویی این کار انجام می‌دهید بهتر است برنامه ی ماشین لباس شویی را بر روی لباس‌های حساس قرار دهید زیرا اگر برنامه ی و دمای بالاتری را انتخاب کنید باعث می‌شود تا بافت لباس زیر‌تان آسیب ببیند و زود از بین برود .


    -----------------------------------

    برای اطلاع بیشتر در رابطه با نحوه ی نگهداری و شست و شوی لباس زیرتان، مقاله ی دیگری را با نام «خانم‌ها چطور از لباس زیر حود نگه داری کنید؟» را برای شما آماده کرده ایم که در مقالات بعد به آن خواهیم پرداخت.
     

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    ۴ توصیه تغذیه‌ای به بیماران قلبی

    آیا می‌دانید بیماری‌های قلبی‌عروقی نخستین علت مرگ و میر در کشور ما هستند؟ آیا عوامل خطرساز و به وجود آورنده آن را می‌شناسید؟ یادتان باشد که با کمی تغییر در برنامه غذایی‌تان و البته پایبندی به آن می‌توانید احتمال ابتلا به این گروه از بیماری‌های شایع را برای همیشه در خود و خانواده‌تان کاهش دهید. قبل از هر چیز باید بگوییم که پرفشاری خون، افزایش چربی‌های خون، بیماری دیابت، اضافه وزن، چاقی و کم‌تحرکی از عوامل ایجادکننده این بیماری‌ها به شمار می‌روند.شما می‌توانید با تغذیه مناسب و متعادل از بسیاری از این عوامل خطر پیشگیری کنید...
    برای این منظور در انتخاب غذایی که می‌خورید دقت داشته و برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی، توصیه‌های زیر را جدی بگیرید:


    ـ کمتر چربی بخورید: بعضی چربی‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهند. این چربی‌ها شامل روغن‌های نباتی جامد و چربی‌های حیوانی از قبیل پیه، دنبه و کره است. چربی‌های حیوانی، همچنین در مواد غذایی نظیر گوشت، دل، جگر، قلوه، مغز، کله‌پاچه، سرشیر، خامه، شیر، ماست و پنیر پرچرب وجود دارند. برای مصرف کمتر چربی‌ها سعی کنید در تهیه غذا، میزان روغن را کاهش دهید و مصرف غذاها، شیرینی‌ها و تنقلاتی را که حاوی چربی زیادی هستند به حداقل برسانید.


    ـ کمتر نمک بخورید: مصرف کمتر نمک احتمال ابتلا به افزایش فشارخون را کاهش می‌دهد. افزایش فشار خون از مهم‌ترین عوامل ابتلا به بیماری‌های قلبی است. بدن ما به نمک به مقدار کم نیاز دارد ولی بیشتر ما بیش از مقدار مورد نیاز آن را مصرف می‌کنیم. نمک از راه‌های اضافه کردن به هنگام پخت، نمک سرسفره و نمک موجود در انواع چاشنی‌ها و محصولات غذایی آماده و کنسروی به بدن ما می‌رسد بنابراین از افزودن آن به غذا در سر سفره اجتناب کنید.

    ـ کالری دریافتی خود را کاهش دهید: دریافت کالری بیش از حد نیاز موجب چاقی می‌شود. افزایش وزن و چاقی از عوامل مهم ابتلا به بیماری‌های قلبی است بنابراین، مواظب باشید بیش از حد نیاز غذا نخورید. مصرف غذاها، نوشیدنی‌ها، شیرینی‌ها و تنقلاتی را که دارای کالری زیادی هستند، کاهش دهید. با فعالیت بدنی منظم و روزانه، کالری مصرفی را افزایش دهید و وزن خود را در محدوده طبیعی نگه دارید. در ضمن، از کاهش و افزایش وزن به طور متناوب بپرهیزید زیرا این نوسانات وزنی نیز خطر بروز این بیماری‌ها را در شما افزایش خواهد داد.

    ـ فیبر بیشتر بخورید: فیبرها در میوه‌ها، سبزی‌ها و دانه‌ کامل غلات و حبوبات وجود دارند. مصرف این مواد غذایی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. برای دریافت بیشتر فیبر، مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها را افزایش دهید. حبوبات را در برنامه غذایی خود بگنجانید و از نان‌ و ماکارونی سبوس‌دار استفاده کنید که نه تنها موجب کنترل وزن‌تان می‌شوند بلکه اثرات قابل توجهی در کاهش چربی و فشار خون از خود نشان می‌دهند.
     

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    مقایسه‌ای مختصر درباره کارایی کارت‌های گرافیک خاندان
    Radeon HD ۴xxx

    شرکت AMD/ATI بازار کنونی کارت‌های گرافیک را به سه دسته اقتصادی (Budget)، حرفه‌ای (Game) و فوق‌حرفه‌ای (Enthusiast) تقسیم کرده است. بر این اساس مدل‌های HD ۳۴۵۰، HD ۴۳۵۰، HD ۴۵۵۰، HD ۴۶۵۰ و HD ۴۶۷۰ را مدل‌های اقتصادی و مدل‌های HD ۳۸۵۰، HD ۳۸۷۰، HD ۴۸۳۰، HD ۴۷۷۰ و HD ۴۸۵۰ را حرفه‌ای و مدل‌های HD ۴۸۷۰، HD ۴۸۹۰، HD ۴۸۵۰ X۲ و HD ۴۸۷۰ X۲ را به ‌عنوان مدل‌های فوق‌حرفه‌ای معرفی کرده است. در این میان جستن و خریداری مدل‌های کیفی متعلق به خاندان HD ۳xxx چندان سهل نیست و اغلب خریداران کنونی به خرید مدل‌های خاندان HD ۴xxx رغبت نشان می‌دهند. این نکته را نیز دوباره گوشزد کرده‌ام که میان قیمت محصولات در بازار جهانی و بازار داخلی تفاوتی فاحش وجود دارد.
    به ‌شکلی که مدل ۱۱۰ دلاری HD ۴۷۷۰ موجود در بازارهای جهانی حداقل به قیمت ۱۶۰ هزار تومان در بازار محترم داخلی عرضه شده است. تفاوت برای مدل‌های حرفه‌ای و فوق‌حرفه‌ای بسیار است. کارت‌گرافیک HD ۴۸۹۰ در بازار ینگه دنیا حدود ۲۰۰ دلار و در بازار داخلی حدود ۳۰۰ هزار تومان و مدل فوق‌حرفه‌ای ۳۷۰ دلاری HD ۴۸۷۰ X۲ در این‌‌سوی آب‌های نیلگون به‌ طور متوسط ۵۷۰ هزار تومان قیمت دارد. به‌طور کلی می‌توان گفت که بین بازارهای جهانی و داخلی در مدل‌های اقتصادی حدود ۵۰ هزار تومان،‌ در حرفه‌ای حدود ۱۰۰ هزار تومان و در مدل‌های فوق‌حرفه‌ای حدود ۲۰۰ هزار تومان اختلاف وجود دارد!
    این موارد را بیان نکردم تا علاقه‌مندان کارت‌های گرافیک را بر حذر دارم، بلکه گفتم تا بدانید که محصولات خود را تحت چه شرایطی، با کدام قیمت و کدامین کیفیت پشتیبانی خریداری ‌کنید؟ این گفته را بسیار قبول دارم که هر چه حوزه دانسته‌های بنی‌بشر توسعه‌ یابد به ‌همان نسبت نیز رنج‌هایش افزون‌تر شده است!


    ● و اما بعد!
    در این نوشتار قصد آن دارم تا تصویری از تفاوت کیفی میان مدل‌های خاندان HD ۴xxx در ذهن مخاطب که شما باشید ارایه کنیم. در انتهای مطلب جداولی آماده شده است که به ‌عنوان مرجع اطلاعات، امکان انجام مقایسه‌ای بهتر را فراهم خواهد کرد. مدل‌های HD ۴۶۵۰ و HD ۴۶۷۰ به‌ عنوان نمایندگان کیفی مدل‌های اقتصادی و مدل‌های HD ۴۷۷۰ و HD ۴۸۵۰ به ‌عنوان نمایندگان کیفی مدل‌های حرفه‌ای و مدل‌های HD ۴۸۷۰، HD ۴۸۹۰ و مدل دو پردازنده‌ای HD ۴۸۷۰ X۲ به ‌عنوان نمایندگان کیفی مدل‌های فوق‌حرفه‌ای مورد بررسی قرار خواهند گرفت. دیگر اینکه، به استثنای دو یک گیگابایتی آخری، دیگر مدل‌ها شامل ۵۱۲ مگابایت حافظه هستند. تفاوت‌هایی بین انواع حافظه مورد استفاده وجود دارد. مدل HD ۴۶۵۰ از حافظه‌های ارزان‌قیمت DDR۲ استفاده می‌کند و مدل‌های بعدی از حافظه‌های گرافیکی GDDR۳ و GDDR۵ بهره می‌برند. حافظه GDDR۴ در مدل‌های کمتری استفاده می‌شوند و چند وقتی است که جای خود را به حافظه‌های GDDR۵ واگذار کرده‌اند.


    ● درباره جداول!
    جدول مشخصات کلی شامل سه بخش مشخصات فنی و میزان مصرف انرژی و امتیازات کلی فنی است. بخش اول درباره قابلیت‌های کارت‌های گرافیکی صحبت می‌کند. بخش دوم درباره میزان مصرف دسکتاپی که از این کارت‌ها بهره می‌برد صحبت کرده است و توان منبع تغذیه مناسب را توصیه می‌کند. بخش سوم نیز درباره کیفیت کلی مدل‌ها صحبت می‌کند. به همین مقدار اکتفا می‌کنم که نتیجه انواع مدل‌ها در تست‌ها تا حدودی زیادی از همین نتایج تبعیت می‌کند. جدول دوم مجموعه‌ای از نتایج بازی‌های مختلفی است که روی کارت‌های گرافیکی انجام شده است. معیار تمامی اعداد سطرها بر مبنای فریم در ثانیه است.


    ● نتیجه‌گیری!
    راستش نتیجه تست‌ها به‌ طور کامل در جداول زیر همین صفحه آمده است، از این‌رو به توضیح و تفصیل آن نمی‌پردازم، اما ذکر چند نکته خالی از لطف نخواهد بود. اول اینکه، مدل HD ۴۷۷۰ با صرفه‌ترین کارت‌گرافیکی در وادی مدل‌های حرفه‌ای است. کیفیتی که این کارت گرافیک عرضه می‌کند چنان است که خرید مدل‌های اقتصادی را نیز غیرقابل توجیه کرده است. توصیه می‌کنم عملکرد HD ۴۷۷۰ را با HD ۴۶۵۰ و HD ۴۶۷۰ مقایسه کنید. خواهید دید که نسبت قیمت به کارایی (P/P) هیچ‌یک از مدل‌های خانواده HD ۴xxx چه مدل‌های اقتصادی و چه حرفه‌ای و فوق‌حرفه‌ای قابل قیاس با مدل HD ۴۷۷۰ نیست!
    همین داستان را نیز می‌توان درباره مدل فاخر HD ۴۸۹۰ عنوان کرد. کارایی مدل HD ۴۸۹۰ در مقایسه با پولی که صرف آن می‌شود فوق‌العاده است. خوب می‌دانم که قیمت آن بسی بالاتر از مدل محبوب HD ۴۸۷۰ است، اما بیش از پولی که پرداخت می‌کنید کارایی دریافت خواهید کرد!
    درباره مدل HD ۴۸۷۰ X۲ تا زمانی که مدل‌های جدیدی مانند HD ۵۸۷۰ وارد بازار نشده است، نمی‌توان با اطمینان صحبت و آن را برای استفاده به کسی توصیه کرد. هفته گذشته به اندازه سر سوزن درباره کارایی مدل HD ۵۸۷۰ صحبت کردم و گفتم که معیارها را دگرگون خواهد کرد. بنابراین باید تا آن زمان صبر پیشه کرد. همین!
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    24 نشانه خانواده خوشبخت

    طبيعي ترين شكل خانواده، اين است كه هيچ عاملي جز مرگ نتواند پيوند زناشويي را بگسلد و ميان زن و شوهر جدايي بيفكند. كوشش مصلحان جامعه - مخصوصاً پيامبران خدا - اين بوده است كه نظام خانواده، يك نظام مستحكم و پايدار باشد و هيچ عاملي نتواند اين كانون سعادت را متلاشي گرداند. به هر حال خانواده‎ي خوشبخت نشانه‎هايي دارد كه ما دراينجا به چند نمونه ي آن اشاره مي‎كنيم. اميد است كه خانواده ي شما نيز برخوردار از اين نشانه ها باشد.

    1- در بين اعضاي خانواده جمله " به من چه يا به تو چه " رد و بدل نمي‎شود، چرا كه اعضا به گفتگو و مشورت منطقي اعتقاد دارند و احساس مسئوليت مي كنند.

    2- افراد به يكديگر اعتماد دارند و از اين اعتماد سوء استفاده نمي‎كنند و اعتماد را يكي از پايدارترين ويژگي ازدواج موفق و خانواده موفق مي‎دانند.

    3 - تا جايي كه امكان دارد با هم هستند و در ميهماني‎ها يا كارهاي مربوط به خانواده تنها نمي‎‎روند. همدلي، همكاري، همفكري، هماهنگي را بقاي خانواده خوشبخت مي دانند.

    4- با هم اتحاد دارند و در مسائل مختلف، با گفتگو و مشورت به تفاهم مي‎رسند و سعي مي‎كنند اگر سوء‎تفاهم به وجود آمد، آن را در درون خود بدون اين كه كسي بفهمد حل كنند.

    5 - به سليقه ها و عقايد يكديگر آگاه بوده و به آن احترام گذاشته و عمل مي‎كنند.

    6 - نسبت به هم شرم مسموم ندارند يعني خواسته هاي طبيعي خودشان را بدون نگراني يا خشونت ابراز مي‎كنند.

    7 - به حريم يكديگر احترام گذاشته و از حدود مشخص شده خود فراتر نمي روند.

    8 - نگران سلامت روحي و جسمي يكديگر بوده و از هم مراقبت مي‎كنند. اگر چنانچه مشكلي به وجود آيد، سعي وافر در حل مشكل را دارند.

    9- در بيشتر اوقات لحظات خوشي را كه با يكديگر بوده اند مرور مي كنند؛ دنبال خاطرات تلخ نيستند، دوست دارند هميشه در خوشي، شادي و نشاط زندگي كنند.

    10 - براي فاميل ها و همسايه‎هاي خود اهميت قائل‎اند و پذيراي فاميل يكديگر هستند.

    11 - از امور مالي يكديگر خبر دارند و چيزي را از يكديگر پنهان نمي‎كنند. صرفه جويي و پس انداز کردن جزء برنامه هاي اقتصادي خانواده هاي خوشبخت است.

    12- براي رشد يكديگر تلاش كرده و زمينه پيشرفت خانواده را فراهم مي‎كنند.

    13- افراد به هم افقي نگاه مي‎كنند نه عمودي. يعني هيچ كس خود را برتر از ديگري و در مقام قدرت نمي‎بيند. ديكتاتوري، زور و قدرت طلبي حاكم نيست.

    14- همه اعضا احساس برنده بودن، موفق بودن، اميد داشتن مي‎كنند و خودشان را در زندگي برنده مي‎دانند.

    15- در كنار هم احساس امنيت و آرامش مي‎كنند نه ترس و اضطراب يا تنش و درگيري.

    16- علاقه، عشق، محبت، صفا و يكدلي خود را هم در رفتار و هم در گفتار به يكديگر ابراز مي‎كنند.

    17- از يكديگر انتظار بيجا و توقع نامناسب ندارند.

    18 - اگر مشكلي پيش بيايد به راه حل فكر مي‎كنند و به دنبال مقصر و گناهكار نمي‎گردند. دست به علت‎يابي و ريشه‎يابي آن مشكل مي‎زنند و راه حل منطقي ارائه مي‎دهند.

    19- هريك از طرفين پيوسته به فكر خوشحال نمودن و راضي نگه داشتن يكديگر هستند.

    20 - زن و شوهر به خاطر همديگر زندگي مي‎كنند: اول خود بعد ديگران. زندگي آنها به خاطر بچه‎ها يا ترس از طلاق و حرف مردم نيست.

    21 - زن و مرد مي‎توانند هر روز به دنياي اختصاصي يكديگر نزديكتر شوند، كار به مسائل خصوصي و زندگي ديگران ندارند.

    22 - با درخواست هاي يكديگر برخوردهاي مثبت و منطقي دارند.

    23 - زن و مرد در كنار يكديگر هستند نه رو در رو و رقيب يكديگر، بلكه رفيق هم هستند و واكنش منفي از خود نشان نمي‎دهند.

    24 – خانواده‎هاي خوشبخت تلاش دارند كه بچه‎ هاي خوب و خوشبختي نيز به جامعه تحويل دهند.
     

    وَ مِن ءَاَيتِهِ أَن خَلَقَ لَكُم مِّن أَنفُسِكُم أَزوَجَاَ لّـِتـَسكُنُوا إِلَيهَا وَ جَعَلَ بَينَكُم مَّوَدَّةَ وَ رَحمَةً إِنَّ فِي ذَلِكَ لَأَيتٍِِِِ لِّقَومٍ َيتَفَكَّرُونَ

    و از نشانه هاي او(خدا) اين كه از [ نوع] خودتان همسراني براي شما آفريد تا بدانها آرام گيريد، و ميانتان دوستي و رحمت نهاد.آري، در اين (نعمت) براي مردمي كه مي‎انديشند قطعاً نشانه‎هايي است. ( سوره روم آيه 21 )


    وَ مِن ءَاَيتِهِ أَن خَلَقَ لَكُم مِّن أَنفُسِكُم أَزوَجَاَ لّـِتـَسكُنُوا إِلَيهَا وَ جَعَلَ بَينَكُم مَّوَدَّةَ وَ رَحمَةً إِنَّ فِي ذَلِكَ لَأَيتٍِِِِ لِّقَومٍ َيتَفَكَّرُونَ

    و از نشانه هاي او(خدا) اين كه از [ نوع] خودتان همسراني براي شما آفريد تا بدانها آرام گيريد، و ميانتان دوستي و رحمت نهاد.آري، در اين (نعمت) براي مردمي كه مي‎انديشند قطعاً نشانه‎هايي است. ( سوره روم آيه 21 )

     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    خوشم آمد از آمدنت!

    -- بررسی کامل Sony PSP Go --

    بیش از دو هفته از آغاز فروش کنسول دستی سونی و آخرین عضو خانواده پلی‌استیشن پرتابل می‌گذرد. از زمان معرفی رسمی این محصول در نمایشگاه E۳ ۲۰۰۹ تا به حال حرف و حدیث‌های فراوانی در موردش مطرح شده است. سونی که در فصل تعطیلات، ارتش خود را دوباره از نو مجهز کرده، اکنون با دو سرباز جدید (PS۳ Slim و PSP Go) در برابر رقبای سنتی خود (نینتندو و مایکروسافت) قد علم کرده است و به خوبی توانسته رفتار و عکس‌العمل‌های رقبایش را چه با کاهش قیمت و چه با محصولات جدید هدایت کند. سونی تا به حال در هر دو مورد موفق بوده است چیزی که آمار و ارقام فروش هفتگی آن را تایید می‌کند. اکنون باید دید این PSP جدید که پای این همه جار و جنجال را وسط کشیده چه ویژگی‌هایی دارد؟
    به جز طراحی کشویی جدید، بارزترین تغییر ظاهری Go، اسکرین واید ۸/۳ اینچی آن است که سنت ۳/۴ اینچی بودن را در خاندان PSP شکسته است. این صفحه نمایش واید با رزولوشن ۲۷۲×۴۸۰، از نوع TFT با قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ (۲۴-bit) است که از سیستم active matrix بهره می‌برد.
    در Go فلش مموری داخلی ۱۶ گیگابایتی به کار گرفته شده که با مموری استیک‌های میکرو (M۲) تا ۳۲ گیگابایت نیز قابل ارتقاست. کنار گذاشتن دیسک‌های UMD نیز حرکت جنجال‌برانگیز دیگر سونی است که سر و صدای همه فروشندگان را درآورده است. البته فراموش نکنیم که این عدم استفاده از UMD بود که ابعاد کوچکتر و وزن کمتر را میسر کرد. اکنون Go فقط ۱۵۸ گرم وزن دارد و ابعادش به ۵/۱۶×۶۹×۱۲۸ میلی‌متر رسیده است، در حالی که وزن و ابعاد PSP-۳۰۰۰، ۱۸۹ گرم و ۱۹x۷۱x۱۶۹ میلی‌متر بود.
    در قسمت کنترل نیز کمی تغییر به چشم می‌خورد که فقط از نظر چینش است. با بالا رفتن قسمت جلویی (صفحه نمایش) دکمه‌های Go خودنمایی می‌کنند. D-Pad (دکمه‌های جهتی) در سمت چپ، پس از آن دکمه آنالوگ و Start/Select در وسط و دکمه‌های چهارتایی معروف سونی (دایره، مربع، ضربدر و مثلث) در سمت راست قرار گرفته‌اند. دکمه آنالوگ دوم همیشه در لیست آرزوهای ما درباره PSP است، اما این‌بار نیز خبری از آن نیست! با این حال این طراحی به کنترلرهای پلی‌استیشن نزدیک‌تر است و البته وفادار ماندن سونی به ساختار کنترل در Go به معنی هماهنگی آن با نسخه‌های قبلی PSP با خانواده پلی‌استیشن در زمینه بازی‌هاست.
    در بخش ارتباطات برای اولین‌بار علاوه بر پشتیبانی از Wi-Fi، به Go قابلیت بلوتوث نیز اضافه شده است. پورت IEEE۸۰۲.۱۱ در Go استفاده از هدست‌های بلوتوثی، هدفون‌ها و اسپیکرهای A۲DP که قابلیتی رویایی برای دوستداران موسیقی است را امکان‌پذیر می‌کند. بر اساس گفته‌هایJohn Koller -رییس بخش بازاریابی

     سخت‌افزار SCE در امریکا- Go می‌تواند از طریق بلوتوث به تلفن‌های همراه متصل شود. او به مزیت این اتصال اشاره نکرد اما گشتن در صفحات وب و بازی آنلاین می‌تواند از فواید احتمالی آن باشد. احتمال جالب‌تر دیگر، اتصال Go به کنترلر PS۳ و استفاده از Go به عنوان ریموت PS۳ است.
    همزمان با عرضه Go، سونی بازی‌های متعددی را که هم شامل بازی‌های کوچک (mini) و هم شامل بازی‌های کامل (Full) می‌شود در PlayStation Store قرار داده است. فقط کافی است از طریق کنسول خود نسبت به خرید و دانلود آن‌ها اقدام کنید. در روزهای اول فروش نیز سونی کلی دست و دلبازی کرده بود. این را نیز باید اضافه کنیم که حتی نگاه کردن به لیست بلند بالای بازی‌هایی که به تدریج برای PSP می‌آیند دل ما را حسابی آب انداخته است و بی‌صبرانه منتظر عرضه آن‌ها هستیم. (عناوینی مانند GTA: Chinatown Wars، Jak and Daxter: The Lost Frontier، Assassin&#۰۳۹;s Creed: Bloodlines،LittleBigPlanet، Tekken ۶، Echoshift، Dante&#۰۳۹;s Inferno، Killzone: Liberation۲، Metal Gear Solid: Peace Walker و....
    در زمینه مدیا، Go همچنان از موسیقی، ویدیو و عکس پشتیبانی می‌کند و هیچ مشکلی در انتقال آن‌ها و دانلود فیلم یا سریال‌های تلویزیون که می‌توانند به طور مستقیم بدون دخالت PS۳ یا PC از PS Store خریداری شوند، وجود ندارد. امکان خرید track (بدون DRM) از هر سایت آنلاین موسیقی مانند آمازون، آی‌تیونز، ای‌موزیک را نیز باید به آن اضافه کرد که در کنار قابلیت SenseMe (که آهنگ‌ها را بر اساس حس و حال شما طبقه‌بندی می‌کند)، Go را به یک واکمن واقعی تبدیل می‌کند. علاوه بر این‌ موارد، نرم‌افزار MediaGo نیز برای سهولت در مدیریت اطلاعات از طریق رایانه شخصی، همراه Go خواهد بود.
    به طور خلاصه دیگر مشخصات Go را مرور می‌کنیم: در پردازنده و رم داخلی تغییری صورت نگرفته است و Go نیز از CPU، ۳۳۳ مگاهرتزی و رم ۶۴ مگابایتی استفاده می‌کند. دو اسپیکر که خروجی صدای استریو را امکان‌پذیر می‌کنند، میکروفون داخلی که این یکی هم برای اولین‌بار به Go اضافه شده، اما هنوز کسی از کاربرد آن حرفی نزده است، جک ۵/۳ میلی‌متری، پشتیبانی از فرمت‌های MPEG-۴، MP۳، MP۴. اگر سونی بتواند PSP را به صفحه نمایش لمسی و شتاب‌سنج دقیق مجهز کند، دست‌نیافتنی خواهد شد. شاید سونی چنین قصدی داشته باشد و چند وقت بعد خبرش لو برود، کسی چه می‌داند؟!
    این کمپانی ژاپنی برای بیرون کشیدن نام خود از زیر سایه رقبا خیلی خوب عمل کرده و آن‌ها را نیز به تکاپو انداخته است. با اینکه هنوز برای قضاوت خیلی زود است، اما از همین حالا می‌شود سونی را موفق دانست. شاید آمار فروش ماه آگوست بتواند به این تحلیل جلوه علمی‌تری ببخشد.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    چرا بايد از مرجع تقليد پيروي كنيم؟


    .: سوال:

    چرا بايد از مرجع تقليد پيروي كنيم؟ و فلسفه آن چيست؟
     

    .: پاسخ:

    مطمئناً هر شخص مسلماني مي خواهد فلسفه ي احكام شرعي و راه درست انجام دادن آن احكام را بداند.
    اهميت آگاهي از فلسفه ي تقليد نسبت به ساير احكام بيشتر است؛ زيرا در دين اسلام ، خداوند حكيم براي سعادت دنيا و آخرت انسان واجبات و محرماتي را معين نموده است كه اگر انسان آنها را اطاعت نكند نه به سعادت مطلوب مي رسد و نه از عذاب سرپيچي از آنها در امان مي ماند.
    براي شناخت احكام شرعي، آگاهي هاي فراواني از جمله:
    فهم آيات و روايات، شناخت حديث صحيح از غير صحيح، كيفيت تركيب و جمع روايات و آيات و دهها مسأله ديگر لازم است كه آموختن آنها نيازمند سالها تلاش جدي است.
    در چنين حالتي مكلف خود را در برابر سه راه مي بيند:
    اول اينكه خود او به دنبال ياد گرفتن اين علوم برود و علم اجتهاد را فرا گيرد.
    دوم اينكه در هر كاري همه ي نظرات را مطالعه كند و به گونه اي عمل كند كه طبق همه نظرات عمل او درست باشد( در اصطلاح فقهي يعني احتياط كند).
    و سوم اينكه از نظر كسي كه اين علوم را به طور كامل آموخته و در شناخت احكام شرعي كارشناس است، بهره جويد.
    وقتي شخصي راه اول را انتخاب كند و خود كارشناس علوم ديني و آشنا با احكام فقهي شود از دو راه ديگر بي نياز خواهد بود.اما تا رسيدن به اين درجه ناچار است از يكي از دو روش ديگر پيروي كند.
    و اما راه دوم، در اين راه فرد بايد وقت زيادي را در راه مطالعه و بررسي نظرات مختلف صرف كند و به دليل سختي احتياط زندگي او مختل مي شود. و در نهايت گزينه ي تقليد بر همگان واجب مي شود و عقلاً شخصي كه سالها در زمينه ي علوم ديني تلاش كرده و به درجه ي مرجعيت رسيده در اين زمينه از ما برتر است پس ما خود را ملزم به رعايت نظرات او مي كنيم و تقليد را مي پذيريم.
    البته اين سه راه مختص برخورد انسان با احكام شرعي نيست، بلكه در ساير رشته هاي تخصصي نيز به همين شكل است.
    براي مثال تصور كنيد كه شما يك حقوقدان ماهر هستيد و دچار بيماري شده ايد. در اين صورت شما براي درمان بيماري خود، يا بايد به سراغ تحصيل علم پزشكي برويد و يا به مطالعه ي نظرات پزشكان در مورد بيماري خود بپردازيد يا به يك پزشك متخصص مراجعه كنيد و از طريق او بيماري خود را درمان كنيد .
    راه اول شما را به درمان سريع نمي رساند. راه دوم نيز بسيار دشوار است و شما را از انجام كارهاي حقوقي كه تخصص شما است باز مي دارد، نهايتاَ راه سوم يعني مراجعه به پزشك متخصص بهترين و آسان ترين راه است.

    ----------------------------------
    منابع:
    حسيني، سيد مجتبي، مجموعه پرسش ها و پاسخ هاي دانشجويي، احكام تقليد و بلوغ مطابق با نظر ده تن از مراجع عظام.
    سخنراني آقاي اسماعيل شفيعي سروستاني.
     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه


    -- وقايع نگاري هشتمين بانک غيردولتي --
    پشت پرده يک بانک خصوصي

    يکي از پرحاشيه ترين بانک هاي خصوصي روز جمعه آغاز به کار کرد. بانک تات که درباره ترکيب سهامدارانش حرف و حديث بسياري است در 8/8 /88 اولين شعبه خود را در شهر مشهد افتتاح کرد. در مراسم افتتاح اين شعبه جمعي از مديران ارشد بانک مرکزي، وزارت صنايع و معادن، بازرگاني و اميررضا واعظي آشتياني قائم مقام سازمان تربيت بدني شرکت داشتند. بانک تات هشتمين بانک خصوصي کشور است که آغاز به کار مي کند. در دوره دولت نهم بانک مرکزي به جز موافقت با تبديل موسسه مالي و اعتباري بنياد مستضعفان به بانک سينا، هيچ مجوزي در زمينه فعاليت بانک هاي خصوصي صادر نکرد اما در ماه هاي پاياني دولت به يکباره بانک مرکزي در دادن مجوز بانک هاي خصوصي دست و دلباز شد. به بنياد شهيد مجوز داد تا بانک دي را راه اندازي کند. سپاه موسسه انصار را که سال ها در حال فعاليت بود توانست تبديل به بانک کند. شهرداري صاحب بانک شهر شد و دست آخر بانک تات که پس از چند بار به تعويق افتادن بررسي اساسنامه و پذيره نويسي سرانجام در روز جمعه به طور رسمي اعلام افتتاح شد و ظاهراً از بهمن فعاليت خود را آغاز مي کند. اما تات چيست و از آن کيست؟


    Òاز ظاهر بانک تا محتوا
    بانک تات يک ظاهر دارد و يک محتوا. ظاهر آن ترکيب سهامداران آن است که به طور رسمي اعلام شده اما محتواي آن با يک اسم گره خورده است؛ علي انصاري. انصاري مرد پشت پرده هشتمين بانک خصوصي در جمهوري اسلامي است. او را گرچه رسانه ها با عضويت در هيات مديره باشگاه استقلال و همانندپنداري با حسين هدايتي عضو متمول باشگاه رقيب شناختند اما بايد براي شناخت او به سال ها قبل بازگشت. حتي آناني که او را با بازار مبل ايران مي شناسند باز هم به عقبه او خوب نپرداخته اند. انصاري کار خود را قبل از بازار مبل آغاز کرده؛ در بازاري که هيچ ربطي به مبل نداشت. آغاز فعاليت هاي اقتصادي او به اوايل دهه 70 بازمي گردد؛ زماني که به همراه يک شريک ديگر در ضلع جنوبي بازار آهن شادآباد مجتمع تجاري بهاران 1و2 را ساخت. از قبل همين فعاليت ها و ساخت و سازها بود که توانست کم کم خود را در قامت يک سرمايه دار نشان دهد. اما انصاري چگونه توانست در قامت يک سرمايه دار جلوه کند؟


    Òانصاري کيست
    انصاري معمارزاده يي است اهل دان اصفهان که ظاهراً در ابتدا خانواده متمولي نداشته است و در رده بندي طبقه اجتماعي جزء خانواده طبقه متوسط به شمار مي رفته است اما آشنايي با برخي فعالان بازار آهن و ورود به حوزه ساخت و ساز وضع مالي او را دگرگون کرد. ساخت مجتمع تجاري بهاران 1و2 و در ادامه بازار مبل ايران حرکت هايي بود که انصاري به طور شراکتي انجام داد؛ فعاليت هايي که زمان را براي او به دهه 80 رساند؛ دهه يي که مقارن با نشست و برخاست او با اهالي سياست شد. اوج آن همکاري با اميررضا واعظي آشتياني در فدراسيون دوچرخه سواري و در ادامه باشگاه استقلال بود. دهه 80 انصاري را در مسير جديدي از فعاليت ها قرار داد. اگر در دهه 70 او را فقط در بازار آهن شادآباد مي شناختند در دهه 80 توانست به شهرت برسد. اين عقبه انصاري، او را مرد اول بانک تات کرده است زيرا انصاري است که همه را در تات گرد هم جمع کرده و چنين مجموعه يي را شکل داده است؛ مجموعه يي که با چند و چون زيادي همراه است.


    Òسهامداران موسس تات
    سهامداران تات را سه گروه ورزشي، صنعتي و خانوادگي تشکيل مي دهند. گروه ورزشي عبارتند از صندوق اعتباري حمايت از قهرمانان و پيشکسوتان ورزش، کميته ملي المپيک، فدراسيون روستايي و عشايري، فدراسيون پزشکي ورزشي، فدراسيون فوتبال، فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولين، باشگاه فرهنگي ورزشي استقلال و باشگاه فرهنگي ورزشي پيروزي. چند هفته پيش سايت هاي اصولگرا نظير الف و جهان از حاتم بخشي رئيس سابق سازمان تربيت بدني خبر دادند. بر اساس اخبار سايت هاي اصولگرا سازمان ليگ در زمان مسووليت علي آبادي و با دستور وي در اقدامي غيرقانوني دو ميليارد تومان به بانک خصوصي تات کمک کرد.
    اين سايت ها گزارش دادند از بودجه ديگر فدراسيون هاي ورزشي نيز براي تاسيس اين بانک هزينه شده است. اعطاي اين مبلغ پول در حالي است که برخي از فدراسيون هاي ورزشي از پرداخت حقوق کارکنان خود عاجزند. البته کميته ملي المپيک در جوابيه يي توضيح داد راه اندازي بانک آرزوي جامعه ورزش بوده که تاکنون به دليل کمبود اعتبار عملي نشده بود و راه اندازي تات مي تواند پشتوانه مطمئني براي ورزش کشور باشد. در اين جوابيه توضيحي درباره نکات مبهم کمک سازمان ها و زيرمجموعه هاي سازمان تربيت بدني داده نشده بود.
    از اين رو درباره اولين گروه از سهامداران چنين شبهه يي از سوي خود اصولگرايان مطرح شد.
    گروه صنعتي سايپا؛ از قرار معلوم 20 ميليارد سهم تات را سايپا خريده است. در واقع 10 درصد از سهام اين بانک در اختيار سايپا قرار دارد. درباره حضور سايپا در اين بانک دو نکته وجود دارد؛ اول آنکه شرکت سايپا در حال راه اندازي يک بانک است تا به طور تخصصي در خدمت خود باشد از اين رو مشخص نيست چرا سهامدار موسس يک بانک، شرکتي است که خود تا چند وقت ديگر صاحب بانک مي شود؟ نکته ديگر به مديران بانک مرکزي برمي گردد. محمود بهمني رئيس کل بانک مرکزي چند بار به صراحت در پاسخ به حل مشکلات مالي ايران خودرو رقيب سايپا در بازار و دريافت تسهيلات از بانک ها بر فروش سهام شرکت بانک پارسيان تاکيد کرد. در واقع ايران خودرو بايد از سهامدار بودن پارسيان دست مي کشيد تا سيستم بانکي نيز تعاملات با بانک را از سر گيرد. حال بايد از بانک مرکزي پرسيد چه فرقي بين ايران خودرو و سايپا وجود دارد؟ چرا ايران خودرو نمي تواند در پارسيان سهامدار باشد اما سايپا مي تواند سهام تات را در اختيار گيرد؟
    گروه سرمايه گذاري تات؛ گروه سرمايه گذاري تات از برادران انصاري است. بنا بر اعلام سايت رسمي تات پايه هاي اوليه شکل گيري گروه سرمايه گذاري تات در ابتداي دهه 40 شمسي و توسط علي اکبر انصاري در عرصه ساخت و ساز ساختمان هاي مسکوني و تجاري بنيان گذاشته شد. اين سايت اعلام کرده با اين حال دهه 60 را مي توان اوج فعاليت هاي حرفه يي و نظام مند اين گروه با مديريت علي انصاري دانست. اما وقتي به کارنامه اين گروه نگاه کنيد چند کار عمده مي بينيد.
    -بازار آهن غرب
    - بازار مبل ايران
    -کارخانجات لوله و پروفيل تهران
    - کارخانجات توليدي و صنعتي خوشخواب نوين
    -بازار موبايل ايران که آخري را روي پيراهن استقلال در بازي هاي ليگ امسال ديده ايد و فاز اول همزمان با تات روز جمعه افتتاح شد. برادران انصاري 20 درصد سهام تات را در اختيار دارند. هرچند تمام برادران در زير چتر علي قرار دارند و ظاهراً تقسيم سهام آن به دليل برخي موانع قانوني بوده که اجازه نمي داده يک نفر بيش از ميزان مشخصي سهم در اختيار داشته باشد.


    Òتات مخفف يک اسم يا نام قوم
    در تبليغات که براي تات شده تلاش شده آن را مخفف «تجربه، اعتماد و توسعه» نشان دهند اما در اصل نام قوم برادران انصاري و گروه سرمايه گذاري آنان است. قوم تات در نزديکي بوئين زهرا قزوين سکني دارد. انتخاب نام تات براي هشتمين بانک خصوصي نشان دهنده قدرت خاندان انصاري در اين بانک خصوصي است.


    Òچرا پذيره نويسي به تعويق افتاد
    در اواسط مرداد و براساس مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار قرار بود يک ميليارد از دو ميليارد سهم اسمي بانک خصوصي تات (معادل 50 درصد از سرمايه 200 ميليارد توماني) ظرف مهلت 60 روز پذيره نويسي شود اما به فاصله يک روز سازمان بورس طي اطلاعيه يي اعلام کرد اين پذيره نويسي که قرار بود به زودي انجام شود تا اطلاع ثانوي انجام نخواهد شد و پس از انجام مقدمات لازم، امکان شروع پذيره نويسي توسط سازمان بورس اعلام مي شود. در آن زمان اين تاخير فقط به دليل عدم بررسي اساسنامه اين بانک در جلسه شوراي پول و اعتبار که ناشي از نرسيدن نوبت بود، اعلام شد اما منابع خبري در خصوص تعويق پذيره نويسي دلايل ديگري را اعلام کردند. در خصوص بانک تات گروه سرمايه گذاري تات با دو مساله روبه رو بود؛ اينکه بر اساس قانون گروه هاي سرمايه گذاري نمي توانند بيش از 10 درصد سهام يک بانک خصوصي را در اختيار داشته باشند در حالي که گروه سرمايه گذاري تات 20درصد سهام را در اختيار دارد و از قضا اين گروه از يک خانواده بود. نکته ديگر نداشتن بدهي معوق از سوي سهامداران موسس بود. ظاهراً اين گروه به يک بانک خصوصي 500 ميليون تومان بدهي معوق دارد. اين ملاحظات بانک مرکزي را در بررسي پرونده اين بانک دچار احتياط کرد البته بعداً برخي منابع ادعا کردند اين گروه چنين مشکلي ندارد بلکه بدهي بانکي دارد که اين بدهي نشانگر بدحسابي نيست و براي اخذ مجوز مانع حساب نمي شود. اين ابهامات است که آينده بانکداري خصوصي و آميخته شدن با سياست خودي و غيرخودي را پرابهام کرده است.


    Òتشابه تاريخي
    علاوه بر آلوده شدن سياست با اقتصاد، در فضايي که توزيع سود در بخش هاي مختلف اقتصادي همگرا نيست و سود بخش ها متعادل نيست اين گونه مجوز دادن به بانک هاي خصوصي زمينه سوداگري را فراهم مي کند زيرا در اين فضا بانک ها ناچارند با نرخ سود بالا پول هاي مردم را جمع کنند و براي پرداخت بهره ناچارند آن را در پربازده ترين بخش سرمايه گذاري کنند. نتيجه آن روانه شدن سيل نقدينگي به يک بازار و جذب آن در بخش نامولد اقتصادي مي شود. اتفاقي که در بخش مسکن افتاده نمونه واضحي بر اين ادعا است. در چنين بانک هايي مالکيت و سرمايه يکسان انگاشته مي شود و سرمايه بانک در اختيار سهامداران آن قرار مي گيرد. برخي بانک هاي خصوصي که در حال شکل گيري است عمده سهام اش در اختيار کساني است که کمترين آورده را خود دارند. آنها با اخذ وام از ديگران و تامين اوليه سرمايه و پذيره نويسي مالک بانک مي شوند و زمام کار را در اختيار مي گيرند. براي مثال تات اولين بانکي است که در جمهوري اسلامي 50 درصد از سرمايه خود را از طريق پذيره نويسي جمع کرده است. اما اگر از اين موضوع بگذريم در زمان شاه داستان بانک شهريار که از سوي برادران رضايي راه اندازي شد با فرضيه ابتدايي همانندي زيادي دارد. برادران رضايي توليدگراني بودند که ابتدا به صورت موجه فعاليت خود را آغاز کردند و در بخش هاي صنعتي سرمايه گذاري کردند. آنها پس از مدتي بانک شهريار را ايجاد کردند. بانکي از طريق اخذ وام از بانک هاي ديگر راه اندازي شد و در ادامه با گرفتن وام از خارجيان و توزيع در داخل براي خود روزگار مي گذرانيد. در واقع در اين بانک مدير و مشتري يکي بود و مديريت با سرمايه قاطي شد. نتيجه آن شد که اين بانک به مرحله سقوط رسيد و پاي دربار را نيز به موضوع باز کرد. سرانجام بانک مرکزي با محدود کردن سهام برادران رضايي که محوريت شان با علي رضايي بود توانست بحران را تا حدودي کنترل کند. آيا بانک مرکزي از گذشته درس گرفته است؟

    منبع: اعتماد
     

     

     


    Contact Owner | Contact Moderator | Contact Moderator 2 | Join Now | Help Join | Designer | Group Email

     



    __._,_.___


    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive