به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Tuesday, December 22, 2009

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 1125)



 

 

 

 
1125
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1125 :: يکشنبه 1 آذر ماه 1388

www.mobin-group.com

حق با مردم است که نگران باشند!

سلام عرض شد
چند روز پيش در وبگردي هاي روزانه ام به مطلبي برخوردم با عنوان «حق با مردم است که نگران باشند»  که نوشته آقا  موسی تقی پور بازرگانی از فعال در عرصه صنعت و معدن مي باشد. به جهت اهميت موضوع تصميم گرفتم به عنوان سخن مبين شماره امروز روزانه اين مطلب را درج کنم، توجه بفرمائيد:

لایحه هدفمند کردن یارانه ها، که رئیس جمهور محترم در صورت اجرا، آن را مهمترین طرح اقتصادی نظام جمهوری اسلامی در طی 30 سال گذشته می دانند، از جمله طرح های مبهم و پیچیده ای است که بازتاب های فراوانی در سطوح مختلف جامعه به همراه داشته است. برآیند عمدة این بازتاب ها، البته از جنس انتقادها و مخالفت هایی است که بر آن وارد شده است. اگر چه دولت محترم می تواند بخشی از این انتقاد ها را به سیاسی کاری جناح های رقیب - که از آفت های بزرگ احزاب سیاسی در هر جامعه ای است - گره بزند، اما نمی تواند نگرانی های مردم عادی جامعه را از عواقب اجرای این طرح، نادیده انگارد؛ حتی اگر خود، صد در صد به نتایج اجرای آن اطمینان داشته باشند.
در طی دوره نهم ریاست جمهوری، طرح ها و لوایح پرسرو صدای مختلفی به صورت ضربتی و یا غیر ضربتی برای حل مشکلات موجود در بخش های مختلف جامعه، از طرف دولتمردان ارائه شده است. از جملة این این طرح ها می توان به این موارد اشاره کرد: طرح بنگاه های زود بازده، پرداخت وام های خود اشتغالی، طرح مسکن مهر، مصوبات مختلف و متعدد، صندوق مهر امام رضا...
سوال اساسی که مطرح می شود این است که آیا تاکنون ارزیابی دقیق و منصفانه ای از طرف دولت و یا نهاد های مستقل، از نتایج اجرای این طرح ها و مقایسه آن با هزینه های انجام شده، صورت گرفته است؟
از نظر تئوری، هدفی که برای هر یک از طرح ها در نظر گرفته شده است، هدفی درست و از سر دلسوزی بوده است. اما به نظر می رسد، در مقام اجرا، هیچ یک از آنها با توجه به هزینه های صرف شده به نتایج مطلوبی نرسیده اند. دلیل واضح این نتیجه گیری آن است که مشکلات قبلی، کماکان وجود داشته و قابل لمس هستند. نمی توان گفت اگر این طرح ها اجرا نمی شدند، مشکلات موجود، بیشتر می شد و دولت با اجرای این طرح ها آنها را در سطح ثابتی متوقف کرده است، زیرا هدفی که دولت از طراحی و اجرای این این طرح ها در نظر داشته است، برطرف کردن درد و نه تسکین آن بوده است. از این رو با توجه به هدف گذاری های مورد نظر، می توان از این طرح ها به عنوان طرح های ناموفق و ابتر نام برد.
دلیل این عدم موفقیت هرچه می خواهد باشد. از کارشکنی گروه های رقیب تا رکود اقتصادی در جهان- که البته به زعم برخی دولتمردان، این امر تاثیر چندانی بر اقتصاد ایران ندشته است-اما مهمترین دلیل آن، ضعفِ پشتوانه های علمی و فکری و نسنجیدن تمام جوانب امر در عقبة طرح ها و ضعف در مدیریت طرح ها و نحوة اجرا در پیشاپیش آن است.
حتی اگر ده ها کارشناس با صرف هزاران ساعت کاِرِ کارشناسی و هزاران مدیر و مجری در این امر دخیل بوده باشند، مردم می بینند و می‌دانند که: اگر چه کارهایی انجام شده است، انا نه به آن اندازه‌ای که در ابتدا گفته می‌شد از زود بازدهی بنگاه‌ها خبری هست، نه مسکنی به مهر به آنان واگذار شده است، نه برای خود، اشتغالی ایجاد کرده اند، نه از بر طرف شدن ترافیک آن چنان که انتظار می رفت خبری است و نه...
از این رو، حق با مردم است که نگران و مضطرب باشند از مهمترین اتفاقی که قرار است در اقتصادِ شان رخ دهد و فرهنگ و جامعه ای دیگرگون برای آنان به ارمغان آورد.



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • حق با مردم است که نگران باشند!
  • تصاويري از لوکس ترين و رومانتيک ترين هتل کارائيب
  • یک بازی آنفلوآنزایی!
  • تصاوير حضور معروف‌ترین بازیگران زن سینما در کنسرت حمید عسگر!
  • تصاوير لحظه به لحظه از آغاز بکار شتاب دهنده سرن
  • دومین شب مهمانی زنانه قذافی در ایتالیا!
  • پشت پرده قطع یکباره شمس العماره
  • معرفي و دانلود فيلم : رودخانه يخ زده
  • مستندي ديدني با عنوان «زمين 2100»
  • دانلود انيميشن : Happily Never After 2
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای رحیم شهریاری با نام کیم بیلیر
  • تصنيف زيباي من چرا دل به تو دادم باصداي شهرام ناظري
  • نرم افزار پخش آنلاین شبکه های ماهواره TV Player Classic 6.0.3 Portable
  • پخش کننده MP3 برای موبایلهای جاوا
  • پروندهء قضایای اسرار آمیز؛ مظنونین برتر
  • تصاويري از استقبال مردمي از احمدي نژاد در تبريز
  • پروژه ای برای افزایش طول عمر
  • بازی Modern Warfare 2 در تاریخ صنایع «سرگرم‌کننده»، صاحب رکورد شد
  • از رأي‌ها به شيخ همان يك وجب رسيد!
  • هشدار به احمدي‌نژاد درباره رابطه با آمريکا
  • کالاشنيکوف: جنگ و کشتار را سياستمداران آغاز مي کنند، نه تفنگ
  • جديدترين شماره از مجله SPA - World Wide Guide 2010
  • کارت گرافیک ماتروکس با پشتیبانی ۸ مانیتور همزمان
  • کارت گرافیک ماتروکس
  • با پشتیبانی ۸ مانیتور همزمان
  • دانشجو هم، دانشجوهای قدیم!
  • تکنیک‌‌های بهبود مطالعه
  • سقف های به ظاهر بلند
  • ۴ مدل آرایش ویژه پاییز
  • افرادی که پایین تنه پری دارند چگونه لباس بپوشند؟!
  • چند توصیه برای وزن کم کردن در پشت کامپیوتر
  • خرید زنانه: خرید سالم و زیبا
  • گفت‌و‌گو به جاي مشاجره!
  • دانستنی‌هایی برای شروع دیجیتال پینتینگ
  • من در نماز حال ندارم، چه کنم؟
  • سیاهچاله ها چندان هم سیاه نیستند!؛ نگاهی به ۱۰ حقیقت
  • شگفت انگیز و عجیب علم فیزیک
  • و....

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

تصاويري از لوکس ترين و رومانتيک ترين هتل کارائيب
علاقه مندان به حفظ قرآن، سري به اينجا بزنند
تصاوير ديدني از طبيعت
یک بازی آنفلوآنزایی!
با سرفه حساب‌شده، تا می‌توانید تعداد بیشتری را مبتلا کنید!!
تصاويري از افتتاحيه Miss Wrold 2009 در لندن
به اينا مي گن پله هاي مارپيچى!
زنان در نیروی انتظامی روسیه
باز هم يکسري از تبليغات خلاقانه
تصاوير حضور معروف‌ترین بازیگران زن سینما
در کنسرت حمید عسگر!
ماشين فرمول يک ساخته شده با نان!
تصاوير لحظه به لحظه از آغاز بکار شتاب دهنده سرن
وبلاگي براي 16 آذر 88

 

 

www.mobin-group.com

نظرسنجی سایت AFC برای انتخاب بازیکن سال آسیا/ عقیلی پیشتاز است

در نظرسنجی پایگاه خبری کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انتخاب بازیکن سال این قاره، هادی عقیلی از دیگر رقبای خود پیش است.
پایگاه خبری فوتبال آسیا در آخرین نظرسنجی خود اقدام به رای گیری از کاربران خود برای انتخاب بهترین بازیکن سال 2009 قاره کهن کرده است.
در این نظرسنجی از هواداران فوتبال خواسته شده است تا از بین هادی عقیلی از ایران، فیراس الخطیب از سوریه، سیدمحمد عدنان از بحرین، کنگو ناکامورا و یاسوشیتو اندو از ژاپن یکی را به عنوان بازیکن سال آسیا انتخاب کنند.
تا به این لحظه هادی عقیلی با کسب 5/85 درصد آرا از دیگر رقبای خود پیش است، کنگو ناکامورا و یاسوشیتو اندو 1/13 درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند، فراس الخطیب سوری نیز با کسب 2/10 آرا در رده چهارم ایستاده و سید محمد عدنان نیز با 1/5 درصد آرا پنجم است.
علاقمندان به فوتبال می توانند با مراجعه به سایت www.the-afc.com در این نظرسنجی اینترنتی شرکت کرده و به بازیکن مورد نظر خود رای بدهند.

دومین شب مهمانی زنانه قذافی در ایتالیا!

رهبر لیبی در مهمانی دوم خود که با حضور مهمانداران جوان ایتالیایی برگزار شده بود به آنان وعده داد تا در صورت ایمان آوردن به اسلام، آن‌ها را برای سفر به مکه کمک کند.
به گزارش روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف، "معمر قذافی" رهبر لیبی دومین مهمانی شبانه خود را نیز با حضور صدها مهماندار ایتالیایی برگزار کرد. تصاویر منتشره از این مهمانی نشان می‌دهد که مهماندارانی که در این مهمانی غیرمعمول شرکت کرده بودند برخلاف مهمانی اول، لباس‌های غیرمتعارف بر تن داشتند.
دیلی‌تلگراف در ادامه گزارش خود آورده است که قذافی در این مهمانی نیز از خدمات آژانس "هاتسوب" برای دست‌چین کردن 200 مهماندار ایتالیایی استفاده کرده بود. این آژانس به هر کدام از آنها 60 یورو به عنوان دستمزد پرداخت و آنها را با استفاده از اتوبوس به محل کاخ سفیر لیبی در رم منتقل کرده بود.
خبرگزاری فرانسه نیز در گزارش خود به نقل از رسانه‌های ایتالیایی آورده است که برخلاف مهمانی قبلی که در آن دختران جوان در درس تاریخ یک ساعته سرهنگ قذافی درباره اسلام، ‌غرب و نقش زنان شرکت کرده بودند مهمانی شب گذشته شکل یک جلسه سوال و جواب را به خود گرفت.
قذافی در این مهمانی و در پاسخ به سوالی در خصوص محکومیت ایتالیا در دادگاه حقوق بشر اروپا به دلیل وجود "تصاویر به صلیب کشیده حضرت مسیح در مدارس دولتی ایتالیا" گفت: مهم این است که دین در سیاست وارد نشود. در لیبی ما کسی را مجبور نمی‌کنیم که تصویر هلال ماه را به گردن بیاویزد. کسانی که می‌خواهند می‌توانند این کار را انجام دهند.
رهبر لیبی مانند یکشنبه شب، فقط مهمانداران جوان ایتالیایی و با شرایط خاص از جمله دارای قد بالای 170 سانتیمتر را به اسلام دعوت کرد و همچنین با اهدای یک جلد قرآن به آنان، وعده داد تا در صورت ایمان آوردن به اسلام، به آنها برای سفر به خانه خدا کمک کند.

- براي مشاهده عکسهاي بيشتر از ميهماني قذافي روي اين لينک کليک کنيد

- براي مشاهده ويدئويي در اين زمينه روي اين لينک کليک کنيد

پشت پرده قطع یکباره شمس العماره

داي از فيلمنامه ضعيف، پايان عجيب و غريب سريال شمس العماره اطلاعات تازه ای از بی برنامگی صدا و سیما در ساخت و ارائه این سریال به دست آمد.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر پرچم: سریال شمس العماره که به دلیل به کارگیری بازیگران مطرح هزینه بسیار بالایی را متوجه صدا و سیما کرده بود در حالی در آخرین قسمت خود بر محوریت هوس و ازدواج های بدون پایه و اساس صحه گذاشته و در آخرین دقایق سریال با یک نگاه یک دل نه صد دل عاشق خواستگار جدید شد که اطلاعات رسیده به خبرنگار "پرچم" حکایت از ان دارد که بی برنامگی و ناهماهنگی مدیریتی نقش به سزائی در سرکار گذاشتن بینندگان داشته است.
بنا بر این گزارش، با توجه به پیام هایی که در هنگام پخش برنامه برای حدس زدن اینکه لیلا با کدام یک از خواستگاران ازدواج می کند به بینندگان داده شده و از آنان برای ارسال پیامک دعوت می شد خبرهای رسیده حاکی از آنستکه این سریال بسیار بیشتر از آنچه با ان پایان یافت بایستی ادامه پیدا می کرد.
بر همین اساس، مدیران صدا و سیما که نظارت مناسب و محتوایی بر بدآموزی های این سریال نداشتند با افزایش اعتراضات مردمی و کارشناسی مجبور شده اند 18قسمت پاياني اين سريال را حذف و تعداد خواستگاران را از 12 نفر به 7 نفر كاهش دهند.
این در حالی است که این گونه قطع برنامه که از بی توجهی و سهل انگاری اولیه مدیران شبکه دو سرچشمه می گیرد در کنار تحمیل هزینه های کلان بر بیت المال، زمینه ساز اهانت به میلیونها ایرانی بیننده سریال را نیز فراهم کرده است

پس‌لرزه‌های يک شام اعياني همچنان ادامه دارد!

انتشار خبر شام اعیانی برخي از اعضاي دولت در مشهد توسط چند رسانه اصولگرا باعث تیرگی روابط دولت و برخی از این رسانه‌ها شده است.
در هفته‌های اخیر، روابط دولت با رسانه‌هایی که اقدام به انتشار اخبار انتقادی از دولت می‌کنند تیره شده و این منابع به پوشش خبری مراسم مختلف دولتی دعوت نمی‌شوند.
در جدیدترین این موارد،‌ پخش گزارشی از دستور رییس جمهور درباره شام اشرافی سفر اخیر هیات دولت به مشهد، توبیخ شدید نماینده سازمان صدا و سیما توسط دولت را درپی داشت.
بنابراین گزارش، پخش خبر دستور دکتر محمود احمدی‌نژاد براي دريافت مابه‌التفاوت شام اعياني کارگروه تخصصی استانی در سفر اخیر هیات دولت به مشهد که با تکذیب امور رسانه‌های ریاست جمهوری مبنی بر دست داشتن رحیمی در این ماجرا مواجه شد، سبب شد تا رییس دفتر رییس جمهور در جلسه دولت با برخی رسانه‌ها که نماینده سازمان صدا و سیما نیز در آن شرکت دارد،‌ به شدت و به طرز بدی از پخش این گزارش انتقاد کند.
در موردی دیگر، خبرگزاری فارس که به شدت از دولت حمایت می‌کرد و نقش عمده‌ای در ایجاد جریان خبری به نفع محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری داشت، به واسطه چندین انتقاد ملایم هفته‌های اخیر مورد خشم رییس دفتر رییس جمهور قرار گرفته و در بایکوت خبری دولت قرار گرفته اند.
از سوی دیگر، اقدام خبرگزاری فارس در افشاگری علیه رییس سازمان میراث فرهنگی در کنترل جریان خبری به نفع این سازمان، واکنش شدید منابع نزدیک به رییس دفتر رییس جمهور را در پی داشته و این منابع با انتشار جوابیه‌های توهین آمیز و سبک، به پاسخ‌گویی به رسانه‌های منتشر کننده این گزارش‌ها پرداخته‌اند.

تلويزيون بي.بي.سي فارسي، سراب انگليسي

«تلويزيون بي.بي.سي فارسي»، نامي است كه اين روز‎ها ذهن بسياري از اهالي رسانه را به خود مشغول كرده و مدام از آن مي گويند؛ اما به‎راستي، اين پديده رسانه‎اي را چگونه مي توان تحليل كرد؟
«تلويزيون بي.بي.سي فارسي»، نامي است كه اين روز‎ها ذهن بسياري از اهالي رسانه را به خود مشغول كرده و مدام از آن مي گويند؛ اما به‎راستي، اين پديده رسانه‎اي را چگونه مي توان تحليل كرد؟
گروهي از سر شوق، آن را تنها رسانه مستقل و حرفه‎اي فارسي زبان مي دانند كه خلا اطلاع رساني را در اين منطقه زباني پر كرده است. گروهي ديگر نيز آن را توطئه‎اي مي دانند كه بايد به نبرد مستقيم با آن پرداخت. اما اين تلويزيون را چه مي‎توان دانست؟ اين يا آن يا هيچ‎يك؟
نگاهي موشكافانه به اين شبكه تلويزيوني كه هنوز سال نخست فعاليت خود را پشت سر نگذاشته، نشان مي دهد كه با فراز و فرود‎هايي مواجه بوده كه قابل تامل است؛ اما خواسته يا ناخواسته، اين شبكه چون ساير بخش ‎هاي بنگاه خبرپراكني انگليس، بودجه خود را مستقيما از وزارت امور خارجه دريافت مي كند. اين شائبه‎اي است كه سال هاست، پيش روي اين رسانه قرار دارد و هرگز نتوانسته پاسخي در خور داشته باشد.
اين‎جاست كه مي‎توان گام ‎هاي بي.بي.سي را نه در راستاي اهداف آزادي خواهانه و مدرن دانست و همواره نگاهي مشكوك، ما را همراهي مي كند. يا آن‎جا كه بي.بي.سي را مي توان به صورت رايگان در منطقه فارسي زبان قاره كهن ديد؛ اما شهروندان بريتانيايي كه اين شبكه محصول ماليات ‎هاي آن‎ها است، بايد پول پرداخت كرده و برنامه‎ها را تماشا كنند!
آري، در چنين فضايي است كه به نظر مي رسد بايد به بازبيني و تعريف از بي.بي.سي فارسي پرداخت. در اين نقطه است كه جهت گيري ‎هاي اين شبكه كه در راستاي محل دريافتي بودجه آن است، بيش از پيش آشكار مي شود. و البته افولي كه اين شبكه، در ايام اخير داشته است. دليل اين افول چيست؟
غيبت اين رسانه در مهم ترين حوزه پوششي اش كه ايران است. اين افتراق باعث شده تا روند تحولات و تحليل مربوط به آن‎ها، آن‎گونه كه بايد دريافت نشده و در برخي موارد نيز به انگاره سازي منتهي شود. البته رويكرد اين شبكه به روزنامه نگاري شهروندي را مي‎توان در راستاي ترميم اين خلا دانست كه اگرچه در اوايل با اقبالي مواجه بود؛ اما اكنون ديگر تب و تاب گذشته را ندارد. اين را هم بايد در غيرمستند بودن اين مدل ارتباطي، تفسير‎هاي غير واقع براساس اين مدل، عدم اقبال ايرانيان به اين مدل و... جست‎وجو كرد.
اين‎ها همه يك طرف، اما به‎راستي، بي.بي.سي آن چيزي هست كه به ما نشان داده مي شود؟ با اين ميزان اقبال و اثرگذاري؟ به نظر مي رسد پاسخ مي‎تواند منفي باشد. يعني، در اثرگذاري و دربرگيري اين شبكه بزرگ نمايي صورت گرفته و تلاش شده تا در اين راستا، راستي نمايي صورت گيرد؛ در حالي‎كه چنين نيست. اتفاقي كه در نظرسنجي كه در شهر تهران، به‎عنوان مركز تحولات سياسي ايران، صورت گرفته، كاملا مبرهن است. در افكارسنجي كه در اوايل تابستان سال جاري صورت گرفت، فقط سي‎وپنج درصد شهروندان تهراني از تلويزيون ‎هاي ماهوار‎هاي (اعم از بي.بي.سي يا غير آن) به‎عنوان منبع خبري بهره مي‎برند. در اين بين، فقط چهل‎وپنج درصد آن‎ها به اخبار ارسالي اعتماد دارند.
هجده درصد نيز اصلا اعتمادي ندارند. اما بازتاب اين سئوالات در انتهاي ماه پيش چه بود؟ اين بهره‎مندي به بيست‎وپنج درصد كاهش يافته است. اكنون، فقط سي‎وپنج درصد تهراني‎ها اعتماد خود را حفظ كرده‎اند و هجده درصد سابق هم همچنان بي اعتماد هستند.
به نظر مي رسد پروژه تلويزيون فارسي بي.بي.سي كه با تبليغات فراوان آغاز شد و ادامه نيز يافت، اكنون با چالش ‎هاي جدي مواجه شده كه تداوم حياتش را به مخاطره ‎انداخته است. به‎راستي، مديران اين رسانه با چالش ‎هاي پيش رو چه خواهند كرد؟
 

رحیمی در ایراد سخنان شگفت‌انگیز
گوی سبقت را از مشایی ربود!

معاون اول رئیس‌جمهور می‌گوید: راه یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در سراسر دنیا و همه بلاد در مورد آن گفت‌وگو می‌کنند. راه همین راهی است که مادی است که در روی زمین، هوا، ریل احداث می‌شود. البته راه‌های دیگری هم وجود دارد که راه معنوی است راه شهید همت راه انبیاء راه اولیاء و...
به گزارش ایلنا، رحیمی معاون اول محمود احمدي‌نژاد در مراسم کلنگ‌زنی احداث آزادراه همت به کرج گفت: آقای بهبهانی زمستان و تابستان را به هم دوخته و از شمال به جنوب، شرق و غرب پیوسته در جست‌وجوی راه است به این جهت برای ایشان و آقای صدیق آرزوی توفیق می‌کنم.
وی افزود: راه یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در سراسر دنیا و همه بلاد در مورد آن گفت‌وگو می‌کنند. راه همین راهی است که مادی است که در روی زمین، هوا، ریل احداث می‌شود. البته راه‌های دیگری هم وجود دارد که راه معنوی است راه شهید همت راه انبیاء راه اولیاء و...
وی افزود: انواع راه‌های معنوی وجود دارد که البته راه دوستی یکی دیگر از این راه‌هاست امروز در جهت آغاز این راه در راه خدمت دولت احمدی‌نژاد که در سفر اول مطالعات این راه مصوب شده و در دور دوم دستور عملیاتی شدن آن به کارگروه مصوب شده قرار داریم.
معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: این راه به وزرای دفاع، راه، کشاورزی، دادگستری، محیط زیست و همه کسانی که به آن ارتباط پیدا می‌کنند باز می‌گردد و این افراد با تشکیل کارگروهی هر موردی را که تصویب کنند مصوبه دولت محسوب شده و قابل اجرا است.
رحیمی افزود: با حساب سرانگشتی‌ای که من کردم و با توجه به آماری که مدیران و وزیر در این مراسم دادند اگر حداقل 100 هزار خودرو در این مسیر عبور کنند در روزهای تعطیل نیز 150 هزار خودرو به طور متوسط 110 هزار خودرو در این مسیر در هر روز سال تردد می‌کند که با احتساب 7 لیتر بنزین و 700 تومان قیمت آن سالانه 200 میلیارد تومان قیمت بنزین مصرفی در این مسیر است که این یعنی بازگشت هزینه ساخت این آزاد راه در طول یک سال.
معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: این صرفه‌جویی در بنزین در طول یک سال با توجه به لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها که در حال تصویب است و بزودی اجرا خواهد شد رقم قابل توجهی به دولت اضافه خواهد کرد.
رحیمی ادامه داد: تصور می‌کنم اگر بهبهانی تلاش کند با20 میلیارد استانداری و همچنین به کار گیری پیمانکار یکساله می‌تواند این پروژه را سریع‌تر به بهره‌برداری برساند.
وی تصریح کرد: البته این کلنگی که ما امروز به زمین زدیم کلنگ اتمام پروژه برای یکسال بود چنانچه می‌خواستیم این پروژه سه ساله تمام شود باید نوک می‌زدیم کلنگ ما کلنگ کارگری بود.
وی خطاب به تمدن گفت: باید توسط فرمانداران‌تان زمین‌داران اطراف را راضی کنید تا با توجه به اینکه متاسفانه حق اشرافیت در قانون حذف شده برای اجرای این پروژه کمک کنند.
وی تصریح کرد: چند سال پیش حق اشرافیت در قانون حذف شد این در حالی بود که این کار منطقی بود و البته دلیل حذفش را نمی‌دانم ولی می‌توانستیم با دستاویز کردن آن حق تملک را به صورت 50،50 با مردم داشته باشیم.
رحیمی تصریح کرد: البته من این کار را در استان کردستان انجام دادم و زمین‌هایی که در حاشیه آزادراه بودند و در احداث آزادراه و افزایش قیمت روبرو می‌شدند را با قیمت متوسط‌تری به ما بفروشند.
معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: با منطق و از راه منطق و محبت می‌توانیم زمین‌داران را قانع کنیم و پول بدهیم متاسفانه در حال حاضر همه زمین‌ها دارای صاحب شده‌اند و هر کس به روش آرش‌کمانگیر با شلیک گلوله زمین‌های خدا را غصب می‌کنند حتی کویر لوت را نیز صاحب شدند.
وی تصریح کرد: آقای وزیر و استاندار باید با صاحبان زمین جلسه بگذارید و از آنها بخواهید انصاف را رعایت کنند.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

رودخانه يخ زده
Frozen River

نويسنده و کارگردان: کورتني هانت. موسيقي: پيتر گولب، شهزاد اسماعيلي. مدير فيلمبرداري: ريد مورانو. تدوين: کيت ويليامز. طراح صحنه: اينبال واينبرگ. بازيگران: مليسا لئو[ري ادي]، ميستي آپهام[ليلا]، مايکل اوکيف[مامور پليس فينرتي]، مارک بوت جونيور[ژاک برونو]، چارلي دک درموت[تي. جي.]، جيمز رايلي[ريکي]، ديلن کاروسونا[جيمي]، جي کلايتز[گاي ورساي]. 97 دقيقه. محصول آمريکا. برنده جايزه بهترين بازيگر نقش مکمل زن/ميستي آپهام از جشنواره فيلم هاي سرخپوستي آمريکا، نامزد جايزه بهترين بازيگر زن و فيلمساز خوش آتيه از مراسم انجمن منتقدان شيکاگو، برنده جايزه فيپرشي از جشنواره ژنو، نامزد جايزه بهترين فيلم از جشنواره گاتام، برنده جايزه بهترين فيلم منتقدان از جشنواره هامبورگ، نامزد 7 جايزه از مراسم روحيه مستقل، برنده جايزه بهترين بازيگر زن و نامزد ستاره طلايي از جشنواره مراکش، برنده جايزه بهترين نويسندهگي و کارکرداني از جشنواره ناتوکت، برنده جايزه بهترين کارگرداني و بازيگري از انجمن ملي منتقدان، برنده جايزه بهترين فيلم اول از مراسم انجمن منتقدان نيويورک، برنده جايزه تماشاگر جشنواره پروينس تاون، برنده جايزه بهترين کارگرداني، صدف نقره اي بهترين بازيگر و نامزد جايزه صدف طلايي از جشنواره سن سباستين، نامزد جايزه بهترين بازيگر زن-بهترين فيلم و بهترين فيلمنامه از مراسم ساتلايت، نامزد جايزه بهترين بازيگر زن از مراسم اتحاديه بازيگران، برنده جايزه زنان در سينما از جشنواره سياتل، برنده اسب برنز بهترين فيلم از جشنواره استکهلم، برنده جايزه بزرگ داوران جشنواره سندنس.
تروي همسر سرخ پوست تبار و معتاد به قمار ري ادي، همسر ميان سال و دو پسرش تي. جي. و ريکي، را ترک کرده است. ري قادر به پرداخت اقساطي که مرتب در حال افزايشند، نيست. بنابر اين سعي مي کند تا تروي را بياد، اما در سالن قمار محلي با زن غريبه اي مواجه مي شود که اتومبيل تروي را در اختيار دارد. ري با دنبال کردن زن درمي يابد که نامش ليلا و با گروهي از قاچاق چان انسان در ارتباط است. ليلا وي را ترغيب مي کند تا با گذر از روخانه يخ زده سنت لارنس و رفتن به ايالت کبک، يکي دو نفر را به آمريکا آورده و پولي براي بازپرداخت قسط خانه اش فراهم کند. سفر اول با موفقيت انجام مي شود، اما دو زن براي تصاحب پول با يکديگر مي جنگند. در سفر دوم، ري موفق مي شود کنترل امور را به دست بگيرد. ولي بيرون انداختن ساک يکي از مسافران قاچاق مي رود که منتهي به مرگ يک کودک شود. آنها بازگشته و کودک را نجات مي دهند. اما ميزان مشکلاتي که بر سر هر دو زن هوار شده، خارج از توان شان است. هر دو براي حفط فرزندان شان بايد پول بيشتري به دست بياورند. بنابر اين با وجود خطر دستگيري از سوي پليس تصميم به سفري تازه مي گيرند. در کانادا ميان آن دو و برونو-يکي از قاچاقچيان- درگيري پيش آمده و کار به تيراندازي مي کشد. ري و ليلا مي گريزند، ولي در ميان درياچه اتومبيل شان از کار افتاده و بعد از رسيدن به ايالت نيويورک، ري مجبور مي شوند خود را به پليس معرفي کنند. چون در صورت به دام افتادن ليلا ميزان محکوميت وي بسيار طولاني از چهار ماهي خواهد بود که نصيب ري مي شود....

چرا بايد ديد؟
اولين فيلم خانم کورتني هانت، متولد 1964 ممفيس که با هزينه يک ميليون دلار ساخته شده، يک شاهکار کوچک و صد در صد مستقل است. يک درام زنانه-نه فمينستي، چون در جايي از فيلم ري با وجود ترک شدن توسط شوهر از او به خوبي ياد مي کند- با بازي درخشان مليسا لو درباره زناني متعلق به طبقه کارگر که مجبور مي شوند براي حفظ خانواده خود، تبديل به قاچاقچي انسان شوند. ري و ليلا هر دو با وجود سياهي و سفيدي قابل قبول شخصيت شان، مادر هستند. زناني هستند که در راه طبيعي ترين و واقعي ترين عشق خود(عشق مادر به فرزند) حاضر به انجام هر کار سختي هستند. آنها در طول چند سفري که با هم از روي درياچه يخ زده انجام مي دهند، يخ هاي رابطه ميان خود را به صورتي بي سر و صدا آب مي کنند.
نقطه اوج تفاهم آن دو نجات کودک مسافران قاچاق پاکستاني است که ري روي درياچه يخ زده جا گذاشته است. هر دو زن از ته دل آرزو دارند کودک زنده بماند تا مادر سومي در هراس از دست دادن فرزند گرفتار نشود. آنها ثابت مي کنند با وجود تعلق به فرهنگ ها و نژادهايي مختلف، در اصول انسان هيچ تفاوتي با يکديگر ندارند. حتي اگر در ظاهر سرسخت به نظر برسند. مخصوصاً ري که در ميانسالي و با وجود ديدن نابرابرهاي اجتماعي در محل کار قافيه را نمي بازد. چندان شاهد اشک هاي نمي شويم، ولي مي دانيم از درون زخمي است. در پايان نيز عاقلانه راهي را انتخاب مي کند که بتواند هم فرزندان خود و هم خانواده دو نفره ليلا را از فروپاشي نجات دهد.
درياچه يخ زده نه فقط به دليل ترسيم تلاش هاي اين دو زن براي بقا، بلکه به دلي تصوير کردن شرايط زندگي در قرارگاه سرخ پوستان موهاوک(واقع در مرز ايالت هاي نيويورک و کبک کانادا) و زيست آدم هاي طبقه متوسط آمريکايي که تاخير در پرداخت يک قبض مي تواند تبديل به فاجعه اي بزرگ شود، قابل اعتناست. اينکه چگونه زندگي روزمره شما مي تواند حکم ميدان نبرد را داشته باشد و نبايد فراموش کنيد که اعمال شما هر چقدر هم کوچک باشد، بر زندگي ديگران تاثير خواهد گذاشت! تماشاي اين شاهکار کوچک و متين را از دست ندهيد.
ژانر: جنايي، درام.
 

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DvDrip)

Frozen_River_2008_DvDrip_Eng_-FXG.part1.rar 
Frozen_River_2008_DvDrip_Eng_-FXG.part2.rar 
Frozen_River_2008_DvDrip_Eng_-FXG.part3.rar 
Frozen_River_2008_DvDrip_Eng_-FXG.part4.rar 
Frozen_River_2008_DvDrip_Eng_-FXG.part5.rar 
Frozen_River_2008_DvDrip_Eng_-FXG.part6.rar 
Frozen_River_2008_DvDrip_Eng_-FXG.part7.rar

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

Earth 2100

مستندي ديدني با عنوان «زمين 2100»

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Happily Never After 2 (2009)

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: آذري

کیم بیلیر
باصداي رحيم شهرياري

آلبوم جدید و بسیار زیبای رحیم شهریاری با نام کیم بیلیر

لينک دانلود کل آلبوم (در داخل يک فايل زيپ با حجم حدود 47 مگابايت)

رمز فايل: ندارد

 

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

تصنيف زيباي من چرا دل به تو دادم
باصداي شهرام ناظري

لينک دانلود
براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC
نرم افزار پخش آنلاین شبکه های ماهواره
TV Player Classic 6.0.3 Portable

با استفاده از این نرم افزار (TV Player Classic 6.0.3 Portable) نرم افزار پرتابل و قابل حمل است که می توانید بصورت آنلاین و از طریق اینترنت به تماشای بیش از ۱۲۰۰ کانال از ۱۰۹ کشور جهان بنشینید این نرم افزار به بیننده این اجازه را می دهد تا مستقیما به تماشای برنامه تلویزیونی دلخواه بپردازد بی آنکه نیاز باشد تا دردسرهای وبسایتهای گوناگون ازقبیل سرعت کم بارگذاری، بنرها و pop-up های تبلیغاتی وغیره را متحمل شوند. با در دست داشتن این ابزار نیاز به هیچ ابزاراضافی ندارید، هیچ هزینه ماهیانه ای را نمی پردازید ونیازی نیست هزینه بیهوده ای کنید. Online TV Player هم ویندوزمدیا پلیر و هم Real Player را پشتیبانی میکند.با کمک این نرم افزارتوانمند میتوانید اکثر فرمتهای اجرایی رادر یک برنامه پخش کنید.همچنین این نرم افزار به شما اجازه میده تا پنجره تصویر رابه هر اندازه ای که میخواهید درآورید، به علاوه حالت Full-Screen نیز پشتیبانی میشود.

قابلیتهای کلیدی نرم افزارTV Player Classic 6.0.3 Portable :
* قابلیت دریافت بیش از ۸۵۰ کانال تلویزیونی از ۱۰۰ کشور مختلف
* امکان دریافت بیش از۱۵۰۰ ایستگاه آنلاین رادیویی از ۱۲۰ کشور
* تماشای بیش از هزاران نمایش تلویزیونی، فیلم، موزیک، سریال و غیره، همزمان با سایر کشورهای دنیا
* سادگی استفاده نرم افزار
* پشتیبانی از فرمتهای چندگانه مانند Windows Media & RealVideo
* قابلیت اجرای اکثر فرمتهای چندرسانه ای آنلاین
* قابلیت تغییر اندازه صفحه نمایش
* دریافت شبکه های موردنظر تنها به یک کلیک
* پشتیبانی از بیش از ۴۰ پوسته
و …
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل
پخش کننده MP3 برای موبایلهای جاوا

Evan یک پخش کننده MP3 کارآمد برای موبایلهایی است که از پلاتفرم جاوا استفاده می کنند. در این نرم افزار کاربر می تواند به راحتی موسیقی را از پوشه های مختلف در حافظه داخلی یا حافظه جانبی انتخاب کند.
این پخش کننده مناسب برای گوشیهای جاوا با حداقل وضوح تصویر 240*176 پیکسل است اما برای اجرای بهتر نرم افزار، وضوح 320*240 پیشمهاد می شود. توصیه دیگر برای اجرای روان و بدون مشکل این نرم افزار داشتن حداقل 1 مگابایت حافظه داخلی خالی توصیه شده است.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري
پروندهء قضایای اسرار آمیز؛ مظنونین برتر
Mystery Case Files: Prime Suspects

این بازی شما را به شهر پایتخت, جایی که بزرگترین الماس دنیا امید و آرزوی خانوم ملکه, از نظرها ناپدید شده است میکشاند. شما انتخاب شده اید تا به بازرسی, تجزیه و تحلیل و یافتن جایگاه 20 فرد مورد سوء ظن در زمان وقوع جرم بپردازید, پیدا کردن این سنگ قیمتی 800 قیراطی و دست یافتن به مجرمین, فقط بستگی به چگونگی پشت سر گذاشتن مراحل این بازی توسط شما دارد.
ماهیت این بازی شباهت زیادی به دیگر بازیهای طرح شده در زمینه اشیاء گم شده و سبک "بگرد و پیدا کن" بنا شده است که در کل دارای 29 مرحله بوده و در هر مرحله از بازی یک شخص مظنون به شما معرفی میشود و لیستی از اشیاء گم شده در اختیار شما قرار میگیرد که و شما در اتاقی خواهید بود که با پیدا کردن اقلام مذکور در لیست سر نخهایی را در واقع برای پیدا کردن مظنون به دست خواهید آورد. و به همین ترتیب, این قضیه های اسرار آمیز در حین تغییر مراحل اجرای بازی شما را بهمراه فعالیت هیجان انگیز پلیسی به چندین مکان مختلف در سطح پایتخت میکشاند.
هنگامیکه اشیاء مطلوب برای یک متهم جمع آوری شد, زمان دسترسی به کامپیوتر جنایی میباشد که در واقع تعدادی بازی کوتاه و زیبا که یکی از ویژگیهای مجذوب کننده این بازی محسوب می شوند بر سر راه شما قرار خواهند گرفت. این بازیها بسیار ساده و جالب هستند که از انواع بازی با کلمات, بازی ذهنی و یا پازل عکس تشکیل شده اند که به مخفیگاه مظنون تحت تعقیب شما اشاره میکنند و یا حتی ممکن است دلیلی برای اثبات بی گناهی وی باشد که آشکار شده است.
یکی از مجذوب کننده ترین قسمت های این قضایا وقتیست که شما با خود میگویید, چرا پیدا کردن اشیاء گم شده اینقدر باید اهتمام شما را بر انگیزد و به نوعی حس کنجکاوی و اعتیاد و انگیزه برای تمام کردن همان کار را چند باره در شما برانگیزد؟ طراحان این بازی در درجه اول اشیاء را بعضی اوقات در مناطق دور از انتظار شما که شاید دست نیافتنی به نظر آید پنهان کرده اند, ولی در عین ناامیدی در هنگام مشکل شدن مراحل, اقلامی آشنا به چشم شما خواهد خورد که در لیستهای قبلی وجود داشته اند و شما حداقل برای پیدا کردن آنها وقت نخواهید گذاشت؛ بطور مثال ممکن است شما خط کشی را بعنوان سر نخ در یک صحنه بیابید و در صحنه های بعدی مربوط به دیگر مظنونین ممکن است دوباره نیاز به یافتن آن داشته باشید که درواقع وجود یک یا چند قلم از اشیاء در صحنه های مختلف کمک بزرگی به شما برای پایان دادن به مراحل دشوار خواهد بود.
لازم به یادآوریست که بازیهای کوتاه و کوچک در میان مراحل بعنوان زنگ تفریح کمک شایانی به خستگی و زدگی شما از تکرار مراحل مشابه که هر مرحله دشوارتر میشوند خواهد کرد, البته بسیاری از کسانی که این بازی را امتحان کرده اند آنها را به منزله دقایق تنفس در بین اجرای بازرسیهای دشوار در اتاقهای مختلف مینامند. در صورتیکه این ویژگی در بازیهای مشابه مشاهده نمیشود و در آنها بازی بطور یکپارچه و یکنواخت به پیش میرود که اگر تعداد مراحل دشوار و طولانی و بسیار باشد به تدریج خستگی را به شما منتقل میکنند. این بازیهای میان مراحل نه تنها به شما اجازه خستگی مفرط را نمیدهدو بلکه ذهن شما را برای اجرای مراحل بعدی که دشوارتر خواهد شد آرامش بخشیده و آمادگی لازم را ایجاد میکند و در کل باعث تمرکز بیشتر شما میشود.
ترفند ماهرانه دیگری در این بازی بکار گرفته شده است, بطوریکه شما در بعضی از مراحل با اتاقهای تاریکی با در قفل شده مواجه میشوید که شما قبل از شروع کار خود در آن اتاق و جمع آوری سر نخ نیاز به یافتن کلیدی برای آن در و یا چراغی برای مبارزه با تاریکی در آن اتاق و دیگر وسائل مورد نیاز برای بازرسی خواهید داشت, که این نیز خود تنوعی جالب در طرح این بازی به حساب می آید.
دیگر ویژگی مورد توجه در این بازی اتفاقی بودن شرایط در بازی است بطوریکه وقتی شما بازی را تا مرحله آخر بازی کنید, با بازی مجدد از مرحله یک با یک بازی تکراری مواجه نخواهید شد, بلکه دزدان و مظنونین و حتی اشیاء و مکانها جا به جا شده و تغییر خواهند یافت. این قابلیت به شما این امکان را میدهد که با هر بار بازی کردن احساس کنید که بازی جدیدی را شروع کرده اید و احساس خستگی و تکرار به شما دست ندهد و هر بار با وجود تکرار مراحل,شرایط و قضیه های جدیدی را تجربه کنید.
البته ویژگی بارز در هر بازی رایانه ای که پاداشها و شخصیتها و سورپریزها و... آن بعنوان جذابیت جانبی بازی است را نباید فراموش کرد, که اینجا نیز در بازیهای کوتاه میان مرحله ای گنجاده شده است.

ویژگیهای مورد نیاز سیستم:
سیستم عامل : ویندوز 2000/XP/Vista
پردازنده: قدرت حداقل 600 مگا هرتز یا بالاتر
حافظه: 128 مگابایت یا بیشتر
کارت گرافیک : DirectX: 6.0
فضای خالی: 54 مگا بایت


لينک دانلود (حجم فايل حدود 18 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

دوستى و دشمنى براى خدا

من مواعظ النبي صلى الله عليه وآله وسلّم:
ودّ المؤمن المؤمن في‏اللّه من أعظم شعب الإيمان ومن أحب في‏اللّه وأبغض في‏اللّه وأعطى في‏اللّه ومنع في‏اللّه فهو من الأصفياء.
(تحف العقول صفحه 48)

دوستى و دشمنى و بخشش و نبخشيدن (در مواردى كه عدم بخشش مطلوب است) اگر براى خدا باشد، انسان را جزء اصفياء (برگزيدگان) كه مقامى بالاتر از مؤمنين و اتقياء دارند، قرار مى ‏دهد.

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

2116- شنيدم بازم آبروريزى كردىرو پله برقى گفتى واسه سلامتى آقاى راننده صلوات:) (4435-0935)

2117- شماطبق ماده۵ قانون۲۸ رفاقت،محکوم هستید تاابد در قلب من بمونید. (9176-0912)

2118- شماره كفشتو بفرست تابزنم رو پيشونيم تاهمه ببينن ماخاك پاتيم رفيق‎ (0892-0915)(2469-0913)

2119- شب که میشه تو کوچه غم اشک من میشه ستاره من چشمامو به ابرا میدم آسمون بارون میباره میخونم آخ که دیگه...................... (7311-0918)

2120- شب تاریک وسنگستان ومن مست قدح ازدست ماافتادونشکست نگه دارنده اش نیکونگه داشت وگرنه صدقدح نفتاده بشکست (7340-0918)

2121- شايد زندگي آن جشني نباشد كه آرزويش را داشتي, اما حالا كه به آن دعوت شدي تا ميتواني زيبا برقص (8335-0936)

2122- شايد ان وقت كه سهراب سرود تا شقايق هست زندگي بايد كرد خبري از دل پردردگل ياس نداشت بايداينطورمينوشتهر گلي هم باشي چه شقايق چه گل پيچك و ياس زندگي اجباريست (1653-0914)

2123- شادباش كه ازشادي تودل شادم تاتوشادي زغم هردوجهان آزادم لذت زندگي من همه خرسندي توست بي وفايم كه وفايت نرود از يادم. (7311-0918)(7314-0915)

2124- سه خصوصيت پسر ايراني:. چشمك تيك عصبيشه.هفته اي يك بار شكست عشقي مي خوره،،،.دوست داره طرف مال خودش باشه، خودش مال همه!!!!(7311-0918)

2125- سه چيز‎ ‎هرگز‎ ‎برنمي گردد: زمان، كلام، موقعيت؛سه چيز‎ ‎را هرگز‎ ‎نبايد از‎ ‎دست داد: آرامش،‎ ‎اميد، صداقت؛سه چيزهرگز قطعي نيستند: شانس، موفقيت، رؤياهايمان؛‎ ‎سه چيز‎ ‎ارزشمندترين چيزهاست: عشق، اعتماد‎ ‎به نفس، دوستان واقعي (7340-0918)

2126- سنگي كه طاقت ضربه هاي تيشه را ندارد تنديس زيبايي نخواهد شد؛اززخم تيشه خسته نشو كه وجودت شايسته تنديس است. (3057-0914)

2127- سلام من يه بوس كوجولو هستم مي تونم جند لحظه روي لب شما استراحت كنم؟؟؟ (3255-0917)

2128- سلام جيگرم ! نفسم ! عشقم ! زندگيم ! نازم ! خوشكلم ! ماهم ! فدات بشم ! قربونت برم !....خوب بهتره ديگه از جلوى آينه برم كنار (9689-0919)

2129- سلام ازبرنامه90 مزاحم ميشم شما به عنوان بهترين گل سال انتخاب شديد! (0535-0918)

2130- سلام.ﺗﻮ ﺭﺍ ﺍﺯﺑﺲ ﺯﻻلی ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻡ،ﺗﻮﺭﺍ ﺍﺯبی ﻣﺜﺎلی ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻡ، ﺍﮔﺮﭼﻪ ﺷﺎﺧﻪ ﺍی ﮔﻞ ﻫﻢ ﻧﺪﺍﺭﻡ،ﺗﻮﺭﺍﺑﺎﺩﺳﺖ ﺧﺎلی ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻡ. (7430-0915)


شماره برای ارسال مسیج: 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

شباهت به حزقیل

حزقیل(ع)؛ خداوند متعال مردگانی را برایش زنده کرد. مهدی(ع) نیز خداوند متعال برای او مردگانی را از مؤمنین و منافقین و کافرین زنده خواهد کردو اخباری که بر این معنی دلالت دارد بسیار بلکه متواتر است، از جمله در روضه ی کافی از ابوبصیر روایت شده که به امام صادق(ع) عرض کردم: این که خداوند تبارک و تعالی می فرماید:«و أقسموا با... جهد ایمانهم لا یبعث... من یموت بلی وعدا علیه حقا و لکن أکثر الناس لا یعلمون؛ آنان به شدت به خداوند سوگندها یاد کردند که خداوند هرگز کسی را که بمیرد برنمی انگیزد، آری این وعده ی حتمی خداوند است ولی بیشتر مردم نمی دانند»(1) منظور چیست؟ فرمود: ای ابوبصیر در این باره چه می گویند؟ عرض کردم: مشرکین می پندارند و قسم می خورند برای رسول اکرم(ص) که خداوند مردگان را زنده نمی کند. حضرت فرمود: مرگ بر کسی که چنین سخنی می گوید. از انها بپرس که آیا مشرکین به... قسم می خورند و یا به لات و عزی؟ ابوبصیر می گوید: گفتم: فدایت شوم پس برایم بیان فرمای. فرمود: ای ابوبصیر! هنگامی که قائم ما بپاخیزد خداوند گروهی از شیعیان ما را برای او برمی انگیزد و زنده کند که گیره های شمشیرهایشان بر روی شانه هایشان است. چون این خبر به قومی از شیعیان ما که نمرده باشند برسد به یکدیگر گویند: فلان و فلان و فلان از قبرهایشان برانگیخته شدند و آنها با قائم(ع) هستند، این سخن به گوش گروهی از دشمنان ما برسد. می گویند: ای گروه شیعیان چقدر دروغگو هستید1 این دولت و حکومت شما است و شما دروغ می گویید، نه و...! اینها که شما می گویید زنده نشده و زنده نخواهند شد تا روز قیامت، پس خداوند گفتار آنها را حکایت کرده و می فرماید:«و أقسموا با... جهد أیمانهم لا یبعث... من یموت»(2)
همچنین از حسن بن شاذان واسطی مروی است که گفت: به امام رضا(ع) نامه ای نوشتم که در آن از جفای اهالی واسط گلایه کردم. چون در این شهر گروهی از عثمانی ها بودند که مرا اذیت می کردند. جواب به خط ان حضرت چنین آمد: خداوند تبارک و تعالی از دوستان ما پیمان گرفته بر صبر کردن در دولت باطل. پس به حکم پروردگارت صبر کن، که هر گاه آقای خلق بپاخیزد، خواهند گفت: ای وای بر ما چه کسی ما را از آرامگاهمان برانگیخت. این است آنچه خداوند رحمان وعده داده. و فرستادگان راست گفتند.(3)
و در بحار از عبدالکریم خثعمی روایت است که گفت: به امام صادق(ع) عرض کردم: چند وقت قائم(عج) حکومت می کند؟ فرمود: هفت سال، روزها و شب ها طولانی می شود تا آنجا که هر سال از سالهایش به مقدار ده سال از سالهای شما خواهد بود، پس سالهای حکومت او هفتاد سال از این سالهای حکومت شما خواهد بود؛ و چون هنگام قیامش برسد در ماه جمادی الآخر و ده روز از ماه رجب بارانی خواهد بارید که خلایق مانند آن را ندیده باشند، پس خداوند متعال با آن گوشت های مؤمنین و بدنهایشان را در قبرهایشان خواهد رویانید، و گویا آنها را می بینم که از سوی جهینه پیش می آیند در حالی که موهای خود را از خاک می تکانند.(4)

پی نوشت: 1ـ سوره ی نحل، آیه ی 38 /// 2- روضه ی کافی، ص50 /// 3- همان، ص247؛ و سوره ی یس، آیه ی51 /// 4- بحارالانوار، ج52، ص337

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

قهرمان های آدمهای کوچک

نادانی رو به خردمندی کرد و گفت فلان شخص، ثروتمندترین مرد شهر است. باید از او آموخت و گرامیش داشت.
خردمند خندید و گفت فلانی کیسه اش را از پول انباشته آنگاه تو اینجا با جیب خالی بر او می بالی و از من می خواهی همچون تو باشم ؟!
نادان گفت خوب گرامیش مدار، بزودی از گرسنگی خواهی مرد.
خردمند خندید و از او دور شد. از گردش روزگار مرد ثروتمند در کام دزدان افتاد و آنچه داشت از کف بداد و دزدان کامروا شدند. چون چندی گذشت همان نادان رو به خردمند کرد و گفت فلان دزد بسیار قدرتمند است باید همچون او شکست ناپذیر بود. و خردمند باز بر او خندید و فردای حرف نادان دزد به چنگال سربازان فرمانروای اسیر شده، برهنه اش نموده و در میدان شهر شلاقش می زدند که خردمند دید نادان با شگفتی این ماجرا را می بیند. دست بر شانه اش گذاشت و گفت عجب قهرمانهایی داری، هر یک چه زود سرنگون می شوند و نادان گفت قهرمانهای تو هم به خواری می افتند. خردمند خندید و گفت قهرمانان من در ظرف اندیشه تو جای نمی گیرند، همین جا بمان و شلاق خوردن آن که گرامیش می داشتی را ببین، و با خنده از او دور شد.
اندیشمند کشورمان ارد بزرگ می گوید : قهرمان های آدمهای کوچک، همانند آنها زود گذرند.

یاسمین آتشی

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

حجاب، از زبان شهدا

به پهلوى شكسته فاطمه زهرا(س) قسمتان مى‏دهم كه، حجاب را حجاب‏را، حجاب را، رعایت كنید.»
(شهید حمید رستمى)

«شما خواهرانم و مادرانم: حجاب شما جامعه را از فساد به سوى‏معنویت و صفا مى‏كشاند.»
(شهید على رضائیان)

«از خواهران گرامى خواهشمندم كه حجاب خود را حفظ كنند، زیرا كه‏حجاب خون‏بهاى شهیدان است.»
(شهید على روحى نجفى)

«اى خواهرم: قبل از هر چیز استعمار از سیاهى چادر تو مى‏ترسد تاسرخى خون من.»
(شهید محمد حسن جعفرزاده)


epelak.blogfa.com

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الحديد آيات: 29 محل نزول: مدینه
 
يَوْمَ تَرَى الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ يَسْعَى نُورُهُم بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَبِأَيْمَانِهِم بُشْرَاكُمُ الْيَوْمَ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا ذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ 12 يَوْمَ يَقُولُ الْمُنَافِقُونَ وَالْمُنَافِقَاتُ لِلَّذِينَ آمَنُوا انظُرُونَا نَقْتَبِسْ مِن نُّورِكُمْ قِيلَ ارْجِعُوا وَرَاءكُمْ فَالْتَمِسُوا نُورًا فَضُرِبَ بَيْنَهُم بِسُورٍ لَّهُ بَابٌ بَاطِنُهُ فِيهِ الرَّحْمَةُ وَظَاهِرُهُ مِن قِبَلِهِ الْعَذَابُ 13 يُنَادُونَهُمْ أَلَمْ نَكُن مَّعَكُمْ قَالُوا بَلَى وَلَكِنَّكُمْ فَتَنتُمْ أَنفُسَكُمْ وَتَرَبَّصْتُمْ وَارْتَبْتُمْ وَغَرَّتْكُمُ الْأَمَانِيُّ حَتَّى جَاء أَمْرُ اللَّهِ وَغَرَّكُم بِاللَّهِ الْغَرُورُ 14 فَالْيَوْمَ لَا يُؤْخَذُ مِنكُمْ فِدْيَةٌ وَلَا مِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا مَأْوَاكُمُ النَّارُ هِيَ مَوْلَاكُمْ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ 15 أَلَمْ يَأْنِ لِلَّذِينَ آمَنُوا أَن تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِكْرِ اللَّهِ وَمَا نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَلَا يَكُونُوا كَالَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِن قَبْلُ فَطَالَ عَلَيْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَكَثِيرٌ مِّنْهُمْ فَاسِقُونَ 16 اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ 17 إِنَّ الْمُصَّدِّقِينَ وَالْمُصَّدِّقَاتِ وَأَقْرَضُوا اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا يُضَاعَفُ لَهُمْ وَلَهُمْ أَجْرٌ كَرِيمٌ 18

 

ترجمه فارسي مکارم

(اين پاداش بزرگ) در روزى است كه مردان و زنان باايمان را مى‏نگرى كه نورشان پيش‏رو و در سمت راستشان بسرعت حركت مى‏كند (و به آنها مى‏گويند:) بشارت باد بر شما امروز به باغهايى از بهشت كه نهرها زير (درختان) آن جارى است; جاودانه درآن خواهيد ماند! و اين همان رستگارى بزرگ است! «12» روزى كه مردان و زنان منافق به مؤمنان مى‏گويند: «نظرى به ما بيفكنيد تا از نور شما پرتوى برگيريم!» به آنها گفته مى‏شود: «به پشت سر خود بازگرديد و كسب نور كنيد!» در اين هنگام ديوارى ميان آنها زده مى‏شود كه درى دارد، درونش رحمت است و برونش عذاب! «13» آنها را صدا مى‏زنند: «مگر ما با شما نبوديم؟!» مى‏گويند: «آرى، ولى شما خود را به هلاكت افكنديد و انتظار (مرگ پيامبر را) كشيديد، و (در همه چيز) شك و ترديد داشتيد، و آرزوهاى دور و دراز شما را فريب داد تا فرمان خدا فرا رسيد، و شيطان فريبكار شما را در برابر (فرمان) خداوند فريب داد! «14» پس امروز نه از شما فديه‏اى پذيرفته مى‏شود، و نه از كافران; و جايگاهتان آتش است و همان سرپرستتان مى‏باشد; و چه بد جايگاهى است! «15» آيا وقت آن نرسيده است كه دلهاى مؤمنان در برابر ذكر خدا و آنچه از حق نازل كرده است خاشع گردد؟! و مانند كسانى نباشند كه در گذشته به آنها كتاب آسمانى داده شد، سپس زمانى طولانى بر آنها گذشت و قلبهايشان قساوت پيدا كرد; و بسيارى از آنها گنهكارند! «16» بدانيد خداوند زمين را بعد از مرگ آن زنده مى‏كند! ما آيات (خود) را براى شما بيان كرديم، شايد انديشه كنيد! «17» مردان و زنان انفاق‏كننده، و آنها كه (از اين راه) به خدا «قرض الحسنه‏» دهند، (اين قرض الحسنه) براى آنان مضاعف مى‏شود و پاداش پرارزشى دارند! «18»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 
hussein_rfa

تصاويري از استقبال مردمي از احمدي نژاد در تبريز

(براي مشاهده عکسها، روي هر يک از لينک هاي زير کليک کنيد)

محمود ملت زیر باران

استقبال بزرگ در تبریز

تبریز شهر عشق

استقبال ميلیونی

محمود احمدی نژاد محبوب و سر بلند

رئیس جمهور مکتبی در سیل جمعیت زیر باران - ورزشگاه

مردم تبریز خوش آمد را تمام کردند - ورزشگاه

هان ای خودکامه چشمان و گوش های خود را بسته ای؟

خیابان های تبریز ته نداشت

چند تای دیگر برای چشمان و گوش های که نمیبنند و نمی شنوند؟
صم بکم عمی فهم لا یعقلون...

آذربایجان بیر کلام........... احمدی نژاد والسلام !

 

 

cs_ahmad

زن نصف شب از خواب بیدار شد...

زن نصف شب از خواب بیدار شد و دید که شوهرش در رختخواب نیست و به دنبال او گشت. شوهرش را در حالی که توی آشپزخانه نشسته بود و به دیوار زل زده بود و در فکری عمیق فرو رفته بود و اشک‌هایش را پاک می‌‌کرد و فنجانی قهوه‌ می‌‌نوشید پیدا کرد ...
در حالی‌ که داخل آشپزخانه می‌‌شد پرسید:چی‌ شده عزیزم این موقع شب اینجا نشستی؟!
شوهرش نگاهش را از دیوار برداشت و گفت:هیچی‌ فقط اون وقتها رو به یاد میارم، ۲۰ سال پیش که تازه همدیگرو ملاقات کرده بودیم ، یادته...؟!
زن که حسابی‌ تحت تاثیر قرار گرفته بود، چشم‌هایش پر از اشک شد و گفت : آره یادمه...
شوهرش ادامه داد : یادته پدرت که فکر می کردیم مسافرته ما رو توی اتاقت غافلگیر کرد؟!
زن در حالی‌ که روی صندلی‌ کنار شوهرش می نشست گفت : آره یادمه، انگار دیروز بود!
مرد بغضش را قورت داد و ادامه داد : یادته پدرت تفنگ رو به سمت من نشونه گرفت و گفت: یا با دختر من ازدواج میکنی‌ یا ۲۰ سال می‌‌فرستمت زندان آب خنک بخوری؟!
زن گفت : آره عزیزم اون هم یادمه و یک ساعت بعدش که رفتیم محضر و...!
مرد نتوانست جلوی گریه اش را بگیرد و گفت: اگه رفته بودم زندان امروز آزاد می شدم.

 

 

mastoor_313

پس انداز

این داستان واقعی است)
ته کیفش را نگاه کرد، یك پانصدی و یك دویستی ته کیفش باقی بود، به صندوق نگاه کرد و بی خیال با تاکسی رفتن شد، یه لحظه شک کرد و دستش رفت سمت دویستی، اما بالاخره 500 تومانی را انداخت توی صندوق صدقات و جمله رویش را خواند :"صدقه هفتاد بلا را دفع می کند" لبخند زد و سوار اتوبوس شد.
سریع خودش را به نماز خانه دانشکده رساند و قامت بست، بین دو تا نماز سرش روی مهر بود و ذکر می گفت که دستی به شانه اش خورد، سرش را بالا آورد و دید که یکی لبخند زنان يك پاكت را به سمتش گرفته است، زن تعجب و سوال را از نگاهش فهميد و گفت : عيدي دانشگاهه، ما رو هم دعا كن.
وقتی پاکت را باز کرد یک اسکناس 5 هزار تومانی توی ش بود. یاد حدیث اما صادق افتاد: بر در بهشت نوشته است پاداش صدقه ده برابر است... .

مریم محبی

 

 

gognous_azar

زهر سکوت تو

کاشکی " دوستت دارم" را می فهمیدی تو!
به ستوه آمده لب،
بس که هذیان محبّت گفته است
دل به تنگ آمده نیز!
تا کی این پروانه بر سر شعلۀ خاموش صداقت رقصد؟!
شعلۀ دل ز دمِ سردِ تو افسرده شده
چشم دل ترّی خویشتن ز خوناب جگر می طلبد!
چیست این مُهر سکوت ، بر لبانت که چنین بی رحم است؟
ننگت آید که گشایی تو لبی ، تا دلی شاد شود؟!
گوشهایم کر شد، بس که زهراب خموشی ز سکوت تو چشید!
دست کم پیغامی! بی وفا دشنامی!
این که در سینۀ توست سنگ خاره است ویا آهن سرد؟
***
لعن و نفرین کنم آن را که دل نرم مرا ، این چنین در غم عشق تو پریشان کرده است!
عطشم داده و آب را به رویم بسته است
شده راضی که گدایی کنم این عشق جگر سوز تو را
خواری ام از چه سبب، این چنین در طلب است؟
آرزومندم تا:
آنکه اینگونه مرا خوار غم عشق تو ساخت ، خویشتن در قفس بی در و بی روزن عشق تو گرفتار شود!


بابک آذرشب(زخمه)
2 / 8 / 88
قرآغاج5/9 شب

 

 

soruosh_ghili

پروژه ای برای افزایش طول عمر

مهر : پروژه جدید دانشمندان انگلیسی به منظور رشد اندامهای مختلف بدن در داخل بدن فرد می تواند منجر به جایگزینی اندامهای فرسوده در سالمندان و افزایش سن فعالیت در آنها شود.
دانشمندان انگلیسی در حال مطالعه بر روی سیستمی هستند که می تواند به افراد مسن امکان دهد اندامهای مورد نیاز یا فرسوده بدن خود را خریداری کنند و یا مفاصل و قلبهای آسیب دیده خود را باز خلق کنند.
هدف این دانشمندان ترمیم بخشهای آسیب دیده بدن است تا با تولید اندامهای مختلفی مانند استخوان لگن و یا مفاصل زانو بتوانند در صورت نیاز آنها را جایگزین اندامهای آسیب دیده سازند. تا کنون دوره های آزمایشی بر روی دریچه های قلب مصنوعی با موفقیت انجام گرفته است، این دریچه ها چهار سال پس از پیوند همچنان به خوبی فعالیت می کنند.
موسسه مهندسی پزشکی و بیولوژیکی دانشگاه لیدز معتقد است این شیوه می تواند به شکلی گسترده کیفیت زندگی جمعیت سالخورده جامعه را بهبود ببخشد. این دانشگاه طی پنج سال آینده در حدود 50 میلیون پاوند هزینه را صرف این پروژه خواهد کرد تا به گفته دانشمندان این دانشگاه بتواند 50 سال دیگر را پس از 50 سالگی برای سالمندان به ارمغان بیاورد.
موفقیت این پروژه وابسته به فناوری هایی است که توسط تیمی از دانشمندان ایمنی شناس ارائه می شوند. این دانشمندان در حال لایه برداری از سلولهای زنده انسانها و حیوانات اهدا کننده هستند، به شکلی که تنها ساختاری از کلاژن و یا الاستین از آن به جا بماند. سلولهای زنده پنج درصد از ماهیچه ها، مفاصل و عروق خونی را تشکیل داده و می توان پس از شکل گیری اندام ورد نظر با استفاده از آنزیمی خاص آن را از بدن زدود.
این ساختارها در نهایت به بدن فرد پیوند زده خواهد شد و در این صورت سلولهای بدن فرد گیرنده به این ساختار حمله کرده و تلاش می کنند سلولهای خود را جایگزین سلولهای ساختار پیوند زده شده کنند.
بر اساس گزارش بی بی سی، این شیوه تا پنج سال دیگر تکمیل خواهد شد و پس از آن امکان رشد دادن اندامهای مختلف بدن به وجود آمده و نیاز به استفاده از داروهای ضعیف کننده سیستم ایمنی بدن از بین خواهد رفت.

 

 

alirezamajidi

بازی Modern Warfare 2 در تاریخ صنایع «سرگرم‌کننده»، صاحب رکورد شد

هر چیزی که بتواند مردم را در اواقت فراغتشان سرگرم کند، در زیرمجموعه فعالیت‌ها و صنایع سرگرم‌کننده Entertainment قرار می‌گیرد. حال می‌خواهد این چیز، فیلم و موسیقی باشد یا بازی کامپیوتری. شاید در ایران پیشوند «صنعت» برای امورات سرگرم‌کننده، تا حدی غلوآمیز به نظر آید، اما وقتی آمار و ارقام حیرت‌آور زیر را خواندید، با من موافق می‌شوید که «صنعت»، واقعا شایسته‌ترین توصیف برای این دسته فعالیت‌های سودآور است.
بازی کامپیوتری داغ این روزها، بازی‌ای نیست جز Call of Duty: Modern Warfare 2. این بازی که ششمین نسخه بازی محبوب Call of Duty است و از ۱۰ نوامبر وارد بازار شده است، مطابق انتظار، به طور همزمان به صورت کرک‌شده در همه نرم‌افزارفروشی‌های ایران هم پیدا می‌شود.
در این پست مجال توضیح در مورد خود بازی و شاخص‌های گرافیکی و داستان و شخصیت‌های آن نیست. هر چند خیلی تمایل داشتم اگر فرصتی بود در این مورد هم بنویسم.

این بازی موفقیت خیره‌کننده‌ای کسب کرده است و در عرض ۵ روز اول فروش، ۵۵۰ میلیون دلار فروخته است، در مقام مقایسه حتی پرفروش‌ترین فیلم‌های هالیوودی هم به چنین موفقیتی در روزهای اول اکران خود دست نیافته‌اند. مثلا فیلم «هری پاتر و شاهزاده دورگه» در ۵ روز اول فروش خود ۳۹۴ میلون دلار فروخته است. بازی بسیار موفق Grand Theft Auto IV، هم ۵۰ میلیون دلار کمتر، یعنی ۵۰۰ میلیون دلار در ۵ روز اول فروش خود، فروش داشت.
تنها در روز اول عرضه بازی، در آمریکا و انگلیس، ۴٫۷ میلیون کپی از این بازی فروخته شد و میزان فروش روز اول این بازی، در این دو کشور ۳۱۰ میلیون دلار بوده است.
در ماه اکتبر، مجموع فروش بازی‌های ویدئویی کامپیوتری در امریکا ۱٫۰۷ میلیارد دلار بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل میلادی، ۱۹ درصد افت داشته است، این افت تا حدی ناشی از وضعیت بد اقتصادی در جهان است.
به ارقام دقت کنید، بیش یک میلیارد دلار فروش، تنها برای بازی‌های ویدئویی، آن هم در یک بازه زمانی یک ماهه!

منبع

 

 
mnks254 

از رأي‌ها به شيخ همان يك وجب رسيد!

يکي از اشعار اخير عليرضا قزوه که متأثر از فضاي به وجود آمده پس از انتخابات اخير رياست جمهوري ايران سروده شده است.

جوحي به حج واجب ماه رجب رسيد
همراه شيخنا كه به درك رطب رسيد

مي‌خواست تا شراب طهوري دهد به ما
جوشيد آن‌قدر كه به آب عنب رسيد

صبحي به منبر آمد و فرمود باك نيست
گر واجبات رفت به ما مستحب رسيد

از نو صلا زدند كه ما را وجب كنند
از رأي‌ها به شيخ همان يك وجب رسيد

مشت و وجب براي همين آفريده شد
بي آنكه انتخاب شود منتخب رسيد!

جمعي وضو نكرده دويدند در صفوف
آخر نماز جمعه نخواندند و شب رسيد

صفين و نهروان و جمل نوش جانشان
اين كوفيان كه مِهر علي‌شان به سب رسيد

هر كس كه دم زد از ادب مرد حرف بود
هر كس كه فحش داد به فيض ادب رسيد

بعد از سه ماه شعبده رنگ و ننگ و زنگ
آيينه شكسته‌شان از حلب رسيد

شكر خدا كه عابد و زاهد به هم شدند
اين از جلو در آمد و آن از عقب رسيد

دنبال كرسي‌اند بر اين سنگ آسيا
دندان كرم خورده‌شان تا عصب رسيد

با غرب و شرق مسخره بازان يكي شدند
نوبت به ريشخند سران عرب رسيد

گوساله هاي سامري از طور آمدند
با سبز اشتري كه بر آن بولهب رسيد

چيزي نبود حاصل‌شان از هجوم وهم
جز مشت ريسمان كه به كام حطب رسيد

خاموشي‌ام مبين كه در اين آتش نفاق
روحم به چشم آمد و جانم به لب رسيد

 

 

tinaaa_mp

بهترین قلب دنیا

روزی مردجوانی وسط شهری ایستاده بود وادعا می کرد که زیباترین قلب دنیا را در تمام آن منطقه دارد. جمعیت زیادی جمع شدند. قلب او کاملا سالم بود وهیچ خدشه ای بر آن وارد نشده بود. پس همه تصدیق کردند که قلب او به راستی زیباترین قلبی است که تاکنون دیده اند.
مرد جوان در کمال افتخار و وبا صدایی بلندتر به تعریف از قلب خود می پرداخت. ناگهان پیرمردی جلو جمعیت آمد و گفت: اما قلب تو به زیبایی قلب من نیست. مرد جوان وبقیه جمعیت به قلب پیرمرد نگاه کردند . قلب او با قدرت تمام می تپید. اما پر از زخم بود. قسمت هایی از قلب او برداشته شده و تکه هایی جایگزین آنها شده بود، اما آنها به درستی جاهای خالی را پرنکرده بودند وگوشه هایی دندانه دندانه درقلب او دیده می شد . دربعضی نقاط شیارهای عمیقی وجود داشت که هیچ تکه ای آنها را پرنکرده بود .مردم با نگاهی خیره به اومی نگریستند وبا خود فکر می کردند که این پیرمرد چطور ادعا می کند که قلب زیباتری دارد. مردجوان به قلب پیرمرد اشاره کرد و خندید و گفت: تو حتما شوخی می کنی ! قلبت رابا قلب من مقایسه کن، قلب تو تنها مشتی زخم و خراش وبریدگی است . پیرمرد گفت درست است . قلب تو سالم به نظر می رسد اما من هرگز قلبم را با قلب تو عوض نمی کنم. می دانی هرزخمی نشانگر انسانی است که من عشقم را به او داده ام . من بخشی از قلبم را جدا کرده ام وبه او بخشیده ام . گاهی او هم بخشی از قلب خود را به من داده است که به جای آن تکه بخشیده شده قرار داده ام ، اما این دو عین هم نبوده اند.
گوشه هایی دندانه دندانه بر قلبم دارم که برایم عزیزند ، چرا که یادآور عشق میان دو انسان هستند . بعضی وقتی ها بخشی از قلبم را به کسانی بخشیده ام اما آنها چیزی از قلب خود را به من نداده اند این ها همین شیارهای عمیق هستند گرچه دردآورند، اما یادآورعشقی هستند که داشته ام. امیدوارم که آنها هم روزی بازگردند و این شیارها ی عمیق را با قطعه ای که من در انتظارش بوده ام پر کنند پس حالا می بینی که زیبای واقعی چیست ؟ مرد جوان بی هیچ سخنی ایستاد . در حالی که اشک از گونه هایش سرازیر می شد
به سمت پیرمرد رفت . از قلب جوان و سالم خود قطعه ای بیرون آورد و با دست های لرزان به پیرمرد تقدیم کرد. پیرمرد آن را گرفت و در قلبش جای داد و بخشی از قلب پیر و زخمی خود را در جای زخم قلب مرد جوان گذاشت . مرد جوان به قلبش نگاه کرد، سالم نبود ولی از همیشه زیبا تر بود .

 

 

nice_boy85

هشدار به احمدي‌نژاد درباره رابطه با آمريکا

درپی انتشار اخبار و حدس و گمان هایی درباره تمایل دولت ایران به عادی سازی روابط سیاسی با دولت آمریکا و درخواست رسمی وزیر امورخارجه آمریکا برای برقراری روابط دیپلماتیک با کشورمان، سه تشکل دانشجویی باانتشار نامه سرگشاده ای خطاب به دکتر احمدی نژاد، به دولت دراین باره هشدار دادند.
متن کامل این نامه از این قرار است:

رياست محترم جمهوري اسلامي ايران جناب آقاي دکتر احمدي نژاد
سلام عليکم

متاسفانه چند صباحي است اخباري مبني بر تمايل و اشتياق زايد الوصف دولت جنابعالي براي برقراري رابطه ي ديپلماتيک با کشور ايالات متحده و عدم شفافيت و اطلاع رساني در اين زمينه که به مثابه نا محرم دانستن مردم قلمداد مي شود، موجبات نگراني امت حزب الله را فراهم آورده است که از آن جمله مي توان به سفر آقاي متکي به کنسولگري پاکستان در واشنگتن و انجام مذاکراتي مبني بر بازگشايي دفتر حافظ منافع در ايران و همچنين نطق هاي حمايت جويانه ي جنابعالي از سياست هاي به اصطلاح متفاوت اوباما با اسلاف خود اشاره کرد.
حال سوال اينجاست براستي چه تفاوت جدي در سياست هاي اوباما بوجود آمده است که اينگونه آقايان براي انجام مذاکرات و برقراري رابطه روزشماري مي کنند؟ آيا پيش شرطهاي ما که توسط مقام معظم رهبري کرارا گوشزد شده مورد قبول طرف آمريکايي است؟ آيا آمريکا و باراک اوباما از خوي استکباري خود دست برداشته اند؟ آيا آمريکا و باراک اوباما به حمايت هاي بي دريغ خود از رژيم غاصب صهيونيستي پايان داده اند؟ آيا آمريکا و باراک اوباما دست از کشتار مسلمانان در عراق، افغانستان، يمن و پاکستان برداشته اند؟ آيا آمريکا ديگر کافر حربي نيست؟ آيا آمريکا و دولت اوباما از تصويب بودجه هاي ده ها ميليون دلاري سالانه ي خود براي براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران منصرف شده است؟ آيا حمايت هاي آشکار و غرض ورزانه ي دولت اوباما از جريان نفاق داخلي و اغتشاشگران پس از انتخابات را نمي بينيد؟ آيا آمريکا و دولت اوباما به تحريم هاي خود عليه ملت ايران پايان داده اند؟ آيا دولت اوباما خود را متعهد به بازگرداندن اموال ايران مي داند؟
آقاي احمدي نژاد
روي کار آمدن اوباما در آمريکا به عنوان يک جوان سياه پوست دموکرات طرفدار صلح بر اساس نياز مبرم اين کشور به بازسازي چهره ي کريه و شيطاني خود در افکار عمومي جهانيان بود. آقاي اوباما نيز با سردادن شعار مبهم و مجمل " تغيير" سعي در به اصطلاح از سرگيري فصل جديد روابط با کشورهاي غير دوست آمريکا را دارد. شعاري که با مشاهده ي رفتار هاي دولت اوباما جز عوامفريبي و دروغ بزرگ معناي ديگري نمي توان از آن برداشت کرد چرا که سياست شيطان چيزي جز اغواء وتزئين نبوده و نيست.
آيا اين جمله ي حضرت روح الله که انگار براي چنين روزهايي بيان شده است را فراموش کرده ايد :
" از آنجا كه منطقه در شُرف يك نهضت اسلامى عمومى است، امريكا دست به طرح قضايايى زده است تا بلكه بتواند دست مردم بى‏پناه منطقه را از سرنوشتشان كوتاه كند و متأسفانه بعضى از دولتها هم او را كمك مى‏كنند؛ طرح سادات و فهد يكى است. بر فرض كه امريكا يك طرح صد در صد اسلامى- انسانى بدهد، ما باور نمى‏كنيم كه آنها به نفع صلح و منافع ما گامى بردارند. اگر امريكا و اسرائيل «لا اله الّا اللَّه» بگويند، ما قبول نداريم؛ چرا كه آنها مى‏خواهند سرِ ما كلاه بگذارند. سخنرانى در جمع اعضاى سازمان جنبش امل 6 آبان 1360

و يا بيانات اخير مقام معظم رهبري در سالگرد 13 آبان که فرمودند:
هر وقت كه لبخندى به روى مسئولين جمهورى اسلامى زدند، وقتى دقت كرديم، ديديم خنجرى در پشت سرشان مخفى كرده‌اند؛ از تهديد دست برنداشته‌اند؛ نيتشان عوض نشده است. خنده‌ى تاكتيكى، لبخند و روى خوش تاكتيكى، فقط بچه‌ها و كودكان را فريب ميدهد. يك ملت بزرگ با اين تجربه، و مسئولين برگزيده‌ى يك چنين ملتى، اگر فريب بخورند، خيلى بايد ساده‌لوح باشند؛ يا بايد ساده‌لوح باشند، يا بايد غرق در هوى‌ و هوس باشند؛ دنبال زندگى راحت و خوش و همراه با عافيت باشند؛ بخواهند با دشمن بسازند. والّا اگر مسئولين كشور باهوش باشند، دقيق باشند، مجرب باشند، پخته باشند، دل در گرو منافع ملت با همه‌ى وجود داشته باشند، گول لبخند را نميخورند.
حال سوال اينجاست که آيا شعار تغيير اوباما بالاتر از شعار " لا اله الا الله " است؟ آيا اين مواضع و سخنان به اصطلاح صلح جويانه در سياست هاي شيطان بزرگ مسبوق به سابقه نيست؟ امروز که آمريکا با گردابي از مشکلات اقتصادي داخلي، درماندگي در عراق و افغانستان و بحران مشروعيت نزد افکار عمومي جهان و به خصوص ملت هاي مستضعف و مسلمان روبرو شده است، آيا ساده لوحانه نيست که ما نيز وارد بازي جديد آمريکا براي بازسازي چهره ي او شويم؟ آيا دست به اصطلاح دوستي دراز کردن اوباما به سوي ايران که به تعبير مقام معظم رهبري "دستي چدني با روکش مخملي"است براي سوء استفاده از چهره ي موجه و الهام بخش ايران نزد مسلمين و مستضعفين جهت مشروعيت بخشي به خود و فرار از باتلاق عراق و افغانستان نيست؟ آيا امروز وقت آن نرسيده است که اتفاقا هر چه بيشتر با زبان مطالبه گرانه به تفهيم اتهامات آمريکا پرداخته و با انتقام تاريخي مستضعفين از اين ام الفساد قرن، بازي مزورانه و اغواگرانه ي شيطان بزرگ را بر هم زده و موجبات انزواي بيشتر استکبار جهاني را فراهم آوريم؟
آقاي احمدي نژاد
دولت و شخص جنابعالي با در پيش گرفتن سياست انقلابي استکبار ستيزي در عرصه ي بين الملل، زمينه ي بسيار مناسبي براي رسوايي مستکبرين و اميدواري مستضعفين را فراهم آورد. اين سياست ها سبب گرديد که موج جديد حرکات هاي ضدامپرياليستي با چشم اميد داشتن به ايران در جهان به راه افتد؛ از اينرو هرگونه بي توجهي جنابعالي به عواقب و پيامدهاي وخيم مذاکره و برقراري بي دليل رابطه با شيطان بزرگ موجبات سر افکندگي، کور شدن چشم اميد مستضعفين و تخريب وجهه ي انقلاب اسلامي را به همراه خواهد داشت. حال که ملت هاي مستضعف به نيمه ي راه پيروزي رسيده اند كسي حق ندارد با در نظر نگرفتن اين شرايط خود سرانه اقدام نمايد.
از سوي ديگر امروز جريان نفاق جديد داخلي که سال هاست قبله ي آمال خود را کاخ سفيد قرار داده و ماه هاست که به حذف و تغيير شعار "مرگ بر آمريکا " مبادرت ورزيده و با فرصت طلبي و سوء استفاده از شرايط به وجود آمده، علم استکبار ستيزي را بلند کرده تا بتواند بار ديگر با قرآن به سر نيزه کردن به بازسازي و تطهير چهره ي خود بپردازد، جنابعالي بايد با تدبير و هوشمندي در رفتار و اقداماتتان زمينه ي تطهير چهره ي آنان را از ميان برداريد؛ هر چند که اين جريان روبه صفت به زودي رسوا شده و موجبات انقراض آن فراهم مي آيد.
در پايان به شما توصيه مي کنيم تا با دست برداشتن از اعتماد بي جا و بي حد و حصر نسبت به حلقه ي بضعي اطرافيان که به نظر مي آيد با افکار التقاطي خود در مقام تئوريسين دولت براي مذاکره با شيطان بزرگ نيز برآمده و هنوز خاطره ي تلخ سخنانشان مبني بر "دوستي با ملت اسرائيل" از ياد ملت اسلام نرفته است، از فراهم آمدن موجبات واگرايي امت حزب الله از دولت دهم و شخص خودتان جلوگيري به عمل آوريد.

والسلام علي من التبع الهدي
دفتر تحكيم وحدت
جنبش دانشجويان جهان اسلام
جنبش عدالتخواه دانشجويي

 

 
hamed.1360

-- قسمت ششم --

نگاهی بر عقاید شیطان پرستی

قدرتی که بشر امروز با شیطان‌پرستی به دنبال آن است با اقتدار معنوی تفاوت دارد، قدرت شیطان‌پرستی، قدرت زودگذری است که در فضاهای مختلف نمی‌تواند خودش را در بالاترین جایگاه قرار دهد اما اقتدار معنوی به واسطه پشتوانه و جایگاهی که نسبت به خداوند عالم و نسبت به وحی الهی دارد، همیشه در بالاترین موقعیت می‌ایستد.
شیطان‌پرستی جدید آیینی است دارای شباهت‌هایی به اومانیسم که انسان را برترین موجود می داند و او را تنها در برابر خود مسئول می داند: آنتون لاوی یکی از سردمداران این آیین می‌گوید: " خدای باعظمت و با شکوهی وجود ندارد، و جهنمی که در آن گناهکاران کباب می‌شوند هم نیست . اینجا و حالا روز شکنجه و سختی ماست ! حالا و اینجا روز خوشی ماست ! اینجا و حالا فرصت ماست ! این روز، این ساعت را انتخاب کن که زندگی رهایی‌بخشی نیست ! " ‌
شیطان‌پرستی جدید به خدایی اعتقاد ندارد و شیطان را تنها نوعی کهن‌نماد (archetype ) می‌داند و انسانها را تنها در برابر خود مسئول می‌داند و اعتقاد دارد که انسان به تنهایی می تواند راه درست و غلط را تشخیص دهد به همین دلیل هم این اعتقاد بیشتر به عنوان یک اعتقاد فلسفی شناخته می شود . شیطان در این اعتقاد نماد نیروی تاریکی طبیعت ، طبیعت شهوانی ، مرگ ، بهترین نشانه قدرت و ضدمذهب بودن است.
این اعتقاد دارای شاخه‌های متعددی است اما می‌توان گفت جز یکی دو نوع آن همگی دارای اصول زیر هستند:
Atheism: خدایی در شیطان پرستی وجود ندارد.
Not dualistic: روح و جسم غیرقابل دیدن هستند و هیچ جنگی بین عالم خیر و شر وجود ندارد.
Autodeists: خود پرستی ، خدایی جز خود انسان وجود ندارد و هر انسانی خود یک خداست.
Materialistic: اعتقاد به اصالت ماده.

- وابسته به راه چپ بودن در برابر راه راست که راه خدایی است .
- ضد مذهب بودن خصوصا مذاهبی که اعتقاد به زندگی پس از مرگ دارند.
- عدم پرستش شیطان زیرا شیطان جسم نیست و وجود خارجی ندارد.
- اعتقاد به استفاده از لذت در حد اعلای آن زیرا تمام خوشی دنیایی است و این خوشی ها خصوصا لذات جنسی پتانسیل لازم را برای کارهای روزانه آماده می‌کنند و به هر شکلی انجام آنها لازم و ضروری است .‌
حجت‌الاسلام "ادبی" دانشجوی دوره دکترای دین شناسی تطبیقی است،‌ که به صورت تخصصی مکاتب نوپدید دینی را مطالعه می‌کند. او نویسنده چندین کتاب در زمینه عرفان و ادیان است که از آن جمله می‌توان به کتاب‌های «آشنایی با دایره‌المعارف‌های ادیان» و «اسلام، تعامل یا تقابل با جهانی شدن» اشاره کرد.
"ادبی" می‌گوید: انسان، به فطرت خود وابسته است و در پی تمنای این فطرت به معنویت‌های نوگرا گرایش می‌یابد. این معنویت‌ها به دنبال چه هستند؟ چه چیزی را می‌پرستند و چه آیین‌‌هایی دارند؟ مباحثی چون دین‌های نوظهور، فرقه‌های جدید و مکاتب نوپدید دینی، اولین‌بار در علوم اجتماعی پس از جنگ‌ جهانی دوم مطرح شدند. این ادیان سعی می‌کردند به برخی پرسش‌های غایی بشر و پرسش‌های وجودشناسی انسان پاسخ دهند.
"از کجا آمده‌ام، آمدنم بهر چه بود، به کجا می‌روم، آخر ننمایی وطنم" به پرسش‌های این شعر در ادیان الهی پاسخ‌های روشنی داده شده است، اما برخی از زمینه‌ها باعث شد که برخی از ادیان کلاسیک به پس‌زمینه زندگی انسان مدرن رانده شوند و توانایی پاسخ‌ دادن به سؤالات امروزی بشر را نداشته باشند. زمینه را برای مکاتب نوپدید دینی فراهم کرد تا به پرسش‌های غایی انسان پاسخ دهند. پرسش‌هایی که می‌کوشید، خدا را در درون انسان‌ها حاضر کند و در پاسخ‌های خود تلاش می‌کرد، فضای زندگی بشر امروز را به نوعی آرامش زودگذر ارتباط دهد. مکاتب نوپدید دینی در پی پاسخ‌های غایی انسان بوده و هستند، اما این پاسخ با مسیر ادیان الهی و یا ادیان کلاسیک یکی نبود ، بلکه راه‌ متفاوتی را در پیش‌ گرفتند. ادیان کلاسیک به واسطه برخی مسائل نتوانستند خود را به‌روز کنند و یا به‌روز شدن‌شان با مسائل زندگی امروز هماهنگ نشد و انسان امروزی نتوانست، به سادگی از یهودیت، مسیحیت، بودایسم و.... برداشت‌‌های دوران مدرن خود را استیفاد کند، یک نقبی به عالم معنا زد، اما با روشی جدید که در مکاتب نوپدید دینی وجود داشت. مکاتب نوپدید دینی پاسخ وجود شناسانه به پرسش‌های بشری می‌دهد، اما به این پرسش‌ها در ادیان کلاسیک پرداخته نشده است. هرچه پیش می‌رویم،ادیان نوظهور، حضورشان را در زندگی امروز، بیشتر تحمیل می‌کنند؛ اولاً به دلیل اینکه شریعت خاصی ندارند، ثانیاً بخش خاصی از جامعه را هدف قرار نمی‌دهند و ادعای جهانی دارند. ثالثاً آیین‌ها و آموزه‌هایشان بسیار ساده و با زبان امروزی و در دسترس است، رابعاً مدعی‌اند، راهی که پیامبران کلاسیک نتوانستند فراهم کنند، در دوران مدرن با پیامبران جدید پیش‌روی انسان قرار دارد. در دایره‌‌المعارف ادیان جدید که به تازگی در انگلستان منتشر شده، بیش از 2500 دین و مرام جدید که هر کدام متدینین و مؤمنین خاص خود را دارند شناسایی شده است. برخی از این ادیان و مکاتب بسیار فعال هستند مانند، «کلیسای شیطان»، «شاهدان یهووه»، «کلیسای علم‌شناسی»، «فرزندان خداوند»، «اکنکار» (دین‌نور و صورت)، «مورمون‌ها» و «جامعه بین‌المللی وجدان کریشنا»، که فضای عینی و تبلیغات رسمی را در سطح جهان دارند. برخی دیگر هم مانند، زیرمجموعه ذن و بودیسم، که در ایران تحت عنوان اوشو تبلیغ می‌شوند وجود دارند. دسته‌دگیری از این ادیان هم بیشتر مجازی‌اند و در اینترنت فعالیت می‌کنند و در فضاهای عینی حضور ندارند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا آماری در زمینه شیطان‌پرستی و جایگاه و تعداد آنان در کشور وجود دارد، گفت: آمارهای رسمی و غیررسمی که در این زمینه در دسترس پژوهشگران وجود دارد، نمایانگر این است که در کشور، مجالس و مهمانی‌هایی به نام شیطان و شیطان‌پرستی برگزار می‌شود. در این مهمانی‌ها بیشتر، موسیقی‌های راک، هوی متال و موسیقی‌هایی که خشونت در آن مجازند به همراه رقص‌های آتش، استفاده از مشروبات الکلی، مواد مخدر صنعتی و روانگردان نمایان است. البته، آمارهای دقیقی در برخی زمینه‌ها وجود دارد. اما شیطان‌پرستی آن‌گونه در انگلستان، ‌آمریکا و کشورهای غربی وجود دارد به هیچ‌وجه و با آن شدت و گستردگی در ایران وجود ندارد.
شیطان‌پرستی در ایران در سطح نمایش و نمادها جلوه‌گری می‌کند. تعداد افرادی که به معنای خاص شیطان‌پرست باشند بسیار ناچیز و انگشت‌شمار است. وی افزود: شاخه‌هایی از شیطان پرستی و حتی برخی مکاتب نوپدید دینی با صهیونیسم در ارتباط هستند به لحاظ مالی از صهیونیست‌ها کمک می‌گیرند. البته نمی‌توان همه مکاتب نوپدید دینی را به صهیونیسم ارتباط داد. نگاهی که همه چیز را در این عرصه توطئه‌آمیز ببیند پژوهشگرانه و علمی نیست. مدارکی وجود دارد که گواهی می‌دهند صهیونیست‌ها در کمک و مساعدت به شیطان پرستی و دیگر فرقه‌های نوظهور، از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند. عرفان یهودی که تحت عنوان قباله یا اصطلاح انگلیسی آن «کابالا» است، زمینه‌های، مکاتب نوپدید دینی و از جمله شیطان‌پرستی را فراهم می‌کند. عرفان عدد، عرفان نماد، عرفان قدرت پیدا کردن در هستی، عرفان تصرف در کائنات در معنای منفی خودش، از جمله مواردی است که بشر گسسته از عالم معنا به دنبال آن است. بشر گسسته از خدا، به دنبال نوعی اقتدار مجازی است که البته هیچ‌گاه به آن دست نخواهد یافت، به دلیل اینکه تنها وهم و سرابی از این اقتدار را تجربه کرده است.
وی در مورد عناوینی چون کلیسای شیطان، انجیل سیاه و... که برگرفته از مسیحیت است، گفت: اناجیل اربعه، تنها دستاورد جدی و قابل پذیرش در عالم مسیحیت هستند. انجیل 70سال پس از مصلوب شدن عیسی، نوشته شده است. یک فاصله تاریخی بین عیسی (ص) و انجیل وجود دارد. در کنار انجیل‌های قانونی، شاهد انجیل‌های غیرقانونی و غیر رسمی (اپوکریفا) هم هستیم. این انجیل‌ها که تعداد فراوانی هم دارند، در میان «مورمون‌ها»، «متدیست‌ها» و حتی در فضاهای غیر رسمی پروتستان‌ها هم وجود دارد، می‌توان یک کتاب جدید به نام انجیل شیطان (bible of satan) هم وجود داشته باشد. حوزه اناجیل این فرصت را فراهم می‌کند تا هرکسی بتواند به نام انجیل و عیسی سخنی بگوید و از حقیقت ندایی در بیاورد!

ادامه دارد...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

1 آذر / 21 نوامبر / 4 ذي الحجه

Mobin_s2004@yahoo.com
 1 آذر هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
در قرون وسطا، روزي که زلزله شهر تاريخي نيشابور را ويران كرد

آرامگاه عمر خيام در نيشابور

22 نوامبر سال 1267ميلادي (666 هجري قمري) يك زمين لرزه شديد شهر تاريخي نيشابور خراسان را ويران كرد و هزاران تن را مقتول و مجروح ساخت. اين شهر سه سال بعد به هزينه دولت وقت تجديد بنا شد. نيشابور که در جهان به شهر "عمر خيام" معروف است در دوران ساسانيان به صورت شهري بزرگ درآمد و يک بار هم پايتخت ايران شد. اين شهر در رديف بلخ، بخارا، هرات، سمرقند و مرو يکي از شهرهاي باستاني خراسان بزرگتر بشمار مي رود و طاهر ذواليمينين در همين شهر تجديد استقلال ايران را اعلام داشت كه از آن پس به تدريج سلطه عرب پايان يافت.

 

آغاز پايان ماههاي توفاني سال 1288 خورشيدي

عضدالملک

يكم آذر ماه سال 1288 هجري (22 نوامبر 1909 ميلادي) در پي فروكش كردن توفان سياسي پنج ماهه، «عضدالملك» بزرگ وقت ايل مغول تبار قاجار به عنوان نايب السلطنه ايران در مجلس سوگند وفاداري به قانون اساسي ياد كرد. وي از 26 تيرماه به تصميم شوراي عالي مشروطيت ايران نايب السلطنه شاه خردسال شده بود.
     اين شورا همان روز محمدعلي شاه را به اتهام نقض سوگند وفاداري به قانون اساسي، بي اعتنايي به مشروطيت و نيز پناهده شدن به سفارتخانه بيگانه در خاك وطن خود، از پادشاهي بركنار و پسر 13 ساله اش را به عنوان سلطان احمدشاه به جاي او انتخاب و برادر 9ساله وي را هم وليعهد قرارداده بود.
     اين شوراي 28 نفري كه پس از پناهنده شدن محمدعلي شاه به محل تابستاني سفارت روسيه در زرگنده قلهك، زمام امور كشور را به دست گرفته، يپرم خان از فرماندهان مجاهدين مشروطه را رئيس كل پليس كرده و يك دادگاه انقلاب براي محاكمه مخالفان مشروطه تشكيل داده بود. فاتحان تهران از جمله سردار اسعد بختياري نيز به انتخاب همين شوراي عالي مامور تشكيل كابينه و برگزاري انتخابات شده بودند. دادگاه انقلاب در مدتي كوتاه عده اي از رجال و نيز شيخ فضل الله نوري را اعدام و گروهي ديگر را محكوم به پرداخت جرائم سنگين نقدي كرده بود.
    پس از الغاء مشروطيت و به توپ بسته شدن مجلس، هواداران و مجاهدين مشروطيت كه از هر گوشه كشور به ويژه از اصفهان ( بختياري ها) و گيلان و تنكابن به سوي تهران به حركت در آمده بودند در 22 تيرماه به هدايت سردار اسعد، سپهدار و يپرم خان از ناحيه بهجت آباد وارد شهر شدند و نيروهاي دولتي به فرماندهي سرهنگ لياخف روسي را ظرف 36 ساعت در خيابانهاي تهران شكست دادند كه محمدعليشاه از ترس جان با درباريان خود به باغ تابستاني سفارت روسيه پناهنده شد. آن دسته از رجال هوادار او هم كه موفق به تحصن در سفارتخانه ها نشده بودند پرچم روسيه و يا انگلستان !! را بر سر در خانه خود زده بودند تا مجاهدين جرات ورود به آنجا را نداشته باشند و.... رقابت و گاهي همكاري روسيه و انگلستان در تمامي اين جريانات نقش داشت.
     پس از برتخت نشستن سلطان احمدشاه 13 ساله در چهارم مرداد همان سال ، پدر او محمدعليشاه با مقرري سالانه يكصد هزار تومان به خارج از ايران تبعيد شد. نيروهاي انگلستان و روسيه كه طبق قرارداد سال 1907 در ايران مستقر شده بودند شاه مخلوع را تا انزلي بدرقه كردند و پس از به كشتي نشستن باز گشتند.

Mobin_s2004@yahoo.com
 21 نوامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
تصرف پايتخت چين به دست اويغورها

نيروهاي اويغور (طبق رسم الخط قديم، ئويغور) به رياست يوگوخان Bogu بيستم نوامبر 762 ميلادي شهر «لو ـ يانگ Lo -Yang» پايتخت وقت چين (امپراتوري تانگTang) را متصرف شدند و اين دولت را خراجگزار خود كردند. طبق اسناد «محمدامين صدر» مورخ كاشغري، اويغورها (كه اينك اتباع چين هستند) «توقوز اوغوز» ها، قبايل 9گانه منطقه آلتايي را در سال 744 ميلادي متحد ساخته و در مدتي نسبتا كوتاه سرزمين هايي از منچوري تا شمال شرقي درياي قزوين (درياي مازندران) را به تصرف خود درآورده بودند. توقوز = دوقوز = 9 و اوغوز = قبيله. اين قبايل از نيمه قرن هفتم ميلادي كه امپراتوري ساسانيان از ميان رفت و سپاه معروف به «مرزبان» آن مستقر در «فرارود» و دژ خجند فروپاشيد اين فرصت را به دست آورده بودند كه دست به جهانگيري بزنند. قبلا هون ها ، همسايه غربي اويغور چندبار دست به چنين تلاشي زده بودند كه ارتش ساسانيان ايران آنان و بستگانشان ـ خزرها را درهم شكسته و به اروپا فراري داده بود. امپراتوري اويغورها به پايتختي «اردوباليغ» تا سال 840 ميلادي دوام يافت و در اين سال به دست قرقيزها از ميان رفت. علت شكست آن از نيروي قرقيز كه شمار كمتري بودند اين بود كه منطقه اويغورها دچار خشكسالي و قحطي شده بود.

 

قتل عام 60 هزار چيني در «پورت آرتور»

21 نوامبر سال 1894 ارتش ژاپن كه به قصد تصرف شمال شرقي چين و جنوب شرقي سيبري روسيه از مرز كره گذشته و وارد چين شده بود بندر لوشونكو را Lushunkou (كه غربي ها آن را «پورت آرتور Port Arthur» مي نامند تصرف و شصت هزار سكنه اش را قتل عام كرد. ژاپني ها تنها 36 نفر از جمعيت اين شهر بندري را باقي گذارده بودند تا اجساد را دفن كنند. ارتش ژاپن سپاه دوم خود به فرماندهي ژنرال «ياماجي» را مامور تصرف «لوشونكو» كرده بود و اين سپاه پس از عقب راندن يك لشكر سبك اسلحه چيني وارد بندر شده بود. مورخان اين رويداد را «قتل عام پورت آرتور» عنوان داده اند. ژاپني ها در سالهاي آخر دهه 1930 نيز به چين تجاوز كردند و در شهرهاي اين كشور بويژه شانگهاي قتل عام به راه انداختند كه فراموش شدني نيست.

 

قتل جان اف كندي نخستين رئيس جمهوري كاتوليك و ايرلندي تبار آمريكا

كندي در خودرو روباز در كنار همسرش ژاكلين اندكي پيش از قتل ـ جان كانالي فرماندار تكزاس در صندلي جلو نشسته است

22 نوامبر سال 1963 جان اف. كندي سي و پنجمين رئيس جمهوري آمريكا در يكهزار و سي امين روز زمامداري خود در اثناي عبور، باخودرو روباز از خيابانهاي شهر پرجمعيت دالاس (واقع در ايالت تكزاس آمريكا) از داخل ساختمان يك مدرسه هدف گلوله قرار گرفت و كشته شد و «لي هاروي اسوالد» متهم به قتل وي نيز پس از بازداشت به دست فردي ديگر به نام جک روبي در راهرو ساختمان محافظت شده پليس به قتل رسيد و جک روبي هم بعدا در زندان درگذشت!. ليندن جانسون معاون(تکزاسي) او همان روز سوگند ياد كرد و رئيس جمهوري آمريكا شد. هنوز انگيزه و اسرار اين قتل دقيقا روشن نشده است.
     كندي نخستين كاتوليك ايرلندي تبار بود كه به رياست جمهوري آمريكا انتخاب شده بود. قبلا سران اين كشور از پروتستانهاي انگليسي تبار بودند. وي كه از حزب دمكرات بود قبلا نماينده مجلس و سناتور بود و در زمان خود جوانترين رئيس جمهوري آمريكا نيز به شمار مي رفت.

دو روز پس از حادثه قتل ( 24 نوامبر 1963 ) هنگام انتقال اسوالد متهم به قتل كندي از بازداشتگاه براي تحقيق ، به صورتي كه ديده مي شود «جك روبي» بدون نگراني از ماموران محافظ با شليك گلوله وي را به قتل مي رساند ـ ماموران پليس و اف بي آي در اطراف اسوالد ديده مي شوند.

با اين كه کندي در تاريخ عمومي (جهان) آغازگر جنگ ويتنام و ضديت با حكومت فيدل كاسترو اعلام شده است، اما از نظرانديشه و سياست داخلي فردي مترقي و ليبرال ( در فرهنگ آمريكايي: چپگرا) خوانده مي شود. وي در گفتارش، از بر قراري يك صلح پايدار و خلع سلاح واقعي و رعايت تمام عيار حقوق بشر جانبداري مي كرد و آماده يك سازش بزرگ واقعي و همه جانبه با شوروي بود كه انجام آن را طبق برخي نوشته ها به دوره دوم رياست جمهوري خود موكول كرده بود. واداركردن شاه سابق به انجام اصلاحاتي در ايران كه خود شاه به آن عنوان انقلاب سفيد داده بود در همين راستا بود. وي به شاه گفته بود که راه پيشرفت ايران اين است که مواردي از اصلاحيه قانون اساسي آمريکا معروف به «بيل آو رايتز» را به صورتي در قوانين ايران بگنجانيد که عملي نشد و مشکلات بعدي ايران نتيجه همين بي اعتنايي شاه به توصيه کندي بود. در زمينه سياست داخلي تا توانست با فقر و نا اميدي در جامعه آمريكا مبارزه كرد. اين جمله پر معنا از او باقي مانده است: همه اش نگوييد كه دولت براي ما چه كرده، گاهي هم از خود بپرسيد كه خودتان براي كشور چه كرده ايد؟.

 

كشتار بيش از نيم ميليون اندونزيايي

احمد آيديت

22 نوامبر 1965 و نزديك به دو ماه پس از روي كار آمدن ژنرال سوهارتو در اندونزي، احمد آيديت Ahmad Aidit دبيركل حزب كمونيست اين كشور كه در آن زمان سومين حزب، پس از چين و روسيه بود ترورشد. سوهارتو كه اخيرا درگذشت در سي ام سپتامبر آن سال با استفاده از فرصتي كه يك ناآرامي در پايتخت به دست داده بود دست به كودتا زده بود و دليل اقدام خودرا جلوگيري از توطئه كودتاي كمونيستها اعلام كرده بود. وي پس از سلب اختيارات مقامات دولتي و نظامي، قدرت را به دست گرفت ولي جرات نكرد عنوان رياست جمهوري را از دكتر احمد سوكارنو باني استقلال و يكپارچه ساختن اين مجمع الجزاير بگيرد. سوهارتو ضمن ناميدن سوكارنو به پدر ملت، خود اختيارات اجرايي را به دست گرفته بود و چون هوادار غرب بود و جنگ سرد دو بلوك ادامه داشت دست به كشتار كمونيست ها زد و به مخالفان خود نيز برچسب كمونيست زد و از ميان برداشت. به نوشته مورخين، در اين كشتار پانصد هزار تا يك ميليون اندونزيايي و عمدتا روشنفكران و چپگرايان اين كشور و از جمله «احمد آيديت» كشته شدند. احمد آيديت 42 ساله بود.

 

زني كه ده زن و دختر را پس از شکنجه دادن بي جان كرد

WEST

بيست و دوم نوامبر 1995 يك دادگاه انگلستان بانو «مري آن وست» را به جرم كشتن ده زن و دختر دربه حبس دائم محكوم كرد (كشورهاي اروپايي مجازات اعدام ندارند). وي كه يك بانوي انگليسي است اين زنان و دختران را در خيابان و عمدتا ايستگاه اتوبوس فريب مي داد، به خانه مي برد و پس از زجردادن و شكنجه كردن مي كشت!. يكي از اين زنان كه موفق به فرار شده بود او را به دام انداخت.
     «مري آن» كه داراي شوهر بود دختر خودش را هم به همين طريق كشته بود. او به ساديسم و آزار ديگران (و در اين مورد آزار و زجر زنان) مبتلاء بود. شوهر «مري آن» قبلا خودكشي كرده است.

 

کالاشنيکوف: جنگ و کشتار را سياستمداران آغاز مي کنند، نه تفنگ

سرلشكر كالاشنيكوف با تفنگ معروفش AK-47

سرلشكر باز نشسته ميخاييل كالاشنيكوف سازنده تفنگي به همين نام كه بيش از هر سلاح ديگر درجهان امروز توزيع شده است 21 نوامبر 2003 موزه اي را كه به نام او در «دلفت» كشور هلند (ندرلند) تاسيس شده است گشود و گفت كه تفنگ خودكار كالاشنيكوف را در سال 1949 با استفاده از تجربه خود در جريان جنگ جهاني دوم طراحي كرد، زيرا كه متوجه شد تفنگ بايد ساختاري بسيار ساده و اطمينان بخش داشته باشد.
     كالاشنيكوف (در آن روز 84 ساله) ضمن رد اين ملامت كه وسيله كشتار ساخته است گفت: جنگ و کشتار را سياستمداران آغاز مي كنند، نه تفنگ. باهر وسيله اي مي توان آدم كشت، حتي با مداد. بايد آدمكشي از جهان رخت بربندد. وانگهي، تا ترتيب قطعي پايان هرگونه جنگ داده نشود، حق اساسي و مشروع هر ملت است كه وسيله دفاع از خود را داشته باشد.

 

فوت مبتکر " کرديت کارت"

جوزف ويليامز

جوزف ويليامز مبتكر «كارت اعتباري پلاستيكي» كه از سال 1958 به نام «بانك امريكارد» بكار برده شد و از سال 1977 به «ويزا» تغيير نام داد و...21 نوامبر 2003 در 88 سالگي درگذشت. اينك هر سال بيش از مجموع اسكناس در جريان، با اين كارتها معامله صورت مي گيرد و لزومي ندارد كه يك فرد در جيب خود پول نقد داشته باشد. بانکها بر بدهي دارندگان اين کارتها بهره سنگين قرارداده اند. خطر اين کارتها براي بانکها اين است که در دوران رکود اقتصادي، نخواهند توانست پولي را که از اين طريق به دارنده آن داده اند بموقع وصول کنند. در پاييز سال 2008 شکست برخي از بانکهاي آمريکا بخاطر همين کارتها بوده است. اين کارتها براي برخي از دارندگان آنها بويژه جوانان هم خالي از خطر نيست زيرا که به اتکاء کارت اعتباري، با جيب خالي دست به خرج کردن مي زنند و هنگام پرداخت درمانده و بد حساب مي شوند و ....
    

 

دو گزارش از ميزان فقر در روسيه و آمريکا در سال 2004

باب هربرت

«پراوداي آنلاين» 21 نوامبر 2004 در اديشن خود به زبان انگليسي گزارش از گسترش روز افزون تفاوت درآمد ميان روسها داده بود كه 74 سال عادت به برابري نسبي درآمد كرده بودند. ترك اين عادت كه پس از فروپاشي شوروي به آنان تحميل شده است در آن سال (سال 2004) نزديك به نود درصد روسها را ناراضي ساخته بود. پراودا نوشته بود که اگر دولت سريعا اقدامي نكند اين عدم رضايت به صورت خشم و احيانا انقلابي ديگر در خواهد آمد زيرا كه روسهاي امروز، سرفهاي قديم نيستند كه با زجر و تبعيض بزرگ شده و با آن خو گرفته باشند. بنظر مي رسد که آنان با مشاهده وضعيت پس از فروپاشي؛ دست كم نوعي سوسياليسم ملايم گام به گام (پلكاني) را طالبند.
    پرودا نوشته بود كه در شش ماه منتهي به نوامبر 2004 شكاف فقير و غني در روسيه بازهم بيشتر شده بود. اغنياي روسيه در 13 سال اخير (1991 تا 2004) ظاهر شده اند. به نوشته پراودا، طبق ارقام منتشره از سوي وزارت دارايي روسيه؛ درآمد ده درصد جمعيت اين كشور در حال حاضر (سال 2004) 15 و دو دهم بار بيشتر از متوسط درآمد ساير روسهاست و اين درآمد اضافي (ثروت) از راه معاملات به دست آمده است، نه كار. روسها تا دو دهه پيش، درآمد از راه خريد و فروش انفرادي (نه دولتي) را عملي مردود مي دانستند و عدم رضايت و خشم آنان به همين سبب است. از اين «درصدها» چنين برمي آيد كه درآمد طبقه پولدار (معامله گر) در روسيه در طول دو سال اخير (2002 تا 2004) نسبت به گذشته بازهم دو و دو دهم درصد افزايش يافته است. ارقام آخرين گزارش بانك جهاني (مربوط به سال 2003) نيز حكايت از فقر اقتصادي 19 و شش دهم درصد روسها دارد كه روسيه را از جهت درآمد متوسط مردم در ميان كشورهاي جهان در رديف پنجاه و هفتم قرار داده است.
    درباره دامنه فقر در ايالات متحده، باب هربرت در شماره 22 نوامبر2004 نيويورك تايمز به نقل از گزارش وزارت كشاورزي اين كشور نوشته است كه 12 ميليون خانوار آمريكايي (حدود چهل ميليون نفر) دچار فقر هستند و براي سير كردن شكم اعضاي خانواده سخت تلاش مي كنند و گاهي هم در اين كار موفق نمي شوند. به نوشته هربرت، اين شمار به هر وسيله از جمله اعانات مردم و كمك غذايي دولت فدرال و حكومتهاي محلي براي سير كردن خود متوسل شده و به اين كمكها متكي اند.

برخي ديگر از رويدادهاي 22 نوامبر

  • 1906:   «شوراي جهاني ارتباطات راديويي» مخابره مكرر سه حرف « اس او اس S O S» را به عنوان علامت استمداد تعيين كرد كه هنوز به قوت خود باقي است.

  • 1924:   دولت انگلستان اتباع مصر را كه شمار آنان در سودان مستعمره اش زياد شده بود از اين سرزمين بيرون راند تا دولت مصر بعدا مدعي مالكيت سودان نشود!.
        

  • 1943:   دولت فرانسه که تسليم آلمان شده بود به سرزمين تحت الحمايه خود لبنان استقلال داد و لبناني ها اين روز را به عنوان روز استقلال برگزار مي کنند. اين سرزمين در پايان جنگ جهاني اول در اختيار فرانسه قرارگرفته بود.

  • 1967:   شوراي امنيت سازمان ملل قطعنامه 242 را تصويب کرد که در آن از فلسطيني ها و اسرائيلي ها خواسته شده است که از طرق مسالمت آميز مسائل في مابين را حل کنند و ....

  • 1974:   مجمع عمومي سازمان ملل تصويب کرد که سازمان آزادي فلسطين (پي. ال. او) در آن سازمان جهاني داراي «عضو ناظر» شود.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     4 ذي القعده هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
    نداريم!

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    5
    12

    اهواز

    10
    17

    تبريز

    -1
    7

    شيراز

    7
    16

    مشهد

    2
    17

    بندرعباس

    19
    26

    کرمان

    6
    18

    اصفهان

    3
    10

    يزد

    5
    17

    کرمانشاه

    1
    8

    اراک

    1
    9

    رشت

    10
    17

    دبی

    23
    27

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1485 تومان
    995 تومان
    1665 تومان
    1115 تومان
    266 تومان
    272 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    269000 تومان
    134000 تومان
    67000 تومان
    269000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:17
    طلوع خورشيد : 06:46
    اذان ظهر : 11:50
    غروب خورشيد : 16:54
    اذان مغرب : 17:15
    نيمه شب شرعي : 23:05
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    SPA - World Wide Guide 2010
    دسامبر 2009

    جديدترين شماره از مجله
    SPA - World Wide Guide 2010

    تاريخ انتشار: دسامبر 2009
    تعداد صفحات مجله: 165
    حجم فایل: 48 مگابايت


    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    کارت گرافیک ماتروکس
    با پشتیبانی ۸ مانیتور همزمان

     

    این نخستین کارت گرافیک در دنیا است که توسط یک اسلات PCIx16 به کامپیوتر متصل می شود و می تواند همزمان ۸ مانتیور سی اینچی را با رزولیشن 2560x1600 پشتیبانی کند.
    مدل Matrox M9188 دارای دو گیگابایت حافظه است و می تواند با ویندوز ۷ - ویستا - سرور - اکس پی و لینوکس کار کند. اگر ۸ مانیتور همزمان برایتان کافی نیست، نگران نباشید. این کارت می تواند با یک کارت دیگر به صورت دوقلو کار کند تا بتوانید همزمان ۱۶ مانیتور را به کامپیوتر اصلی متصل کنید.  
    سیستم های چند مانیتوره در صنایع مختلف، نیروگاه ها و مکان های امنیتی کاربردهای زیادی دارند. اما احتمالا شما هم مثل من بدتان نمی آید که دو تا از این کارت ها داشته باشید. این کارت گرافیک از ماه دیگر با قیمت ۱۹۹۵ دلار به فروش می رسد.  
     
    *ماتروکس یک شرکت کانادایی سازنده کارت گرافیک است که محصولات حرفه ای برای کاربران تخصصی و صنایع مختلف تولید می کند.  
     
    منبع و اطلاعات بیشتر

    کشف آب در کره ماه توسط ناسا

    ساعاتی پیش ناسا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که توانسته در ماه، آب کشف کند. آنتونی کولاپرت اعلام کرد که "این اکتشاف فصل جدیدی در درک ما از کره ماه ایجاد کرده است." اکتشافی که می تواند منجر به تاسیس پایگاه فضایی در همسایه نزدیک زمین بشود. 
    این کشف بر اساس تحقیقات مختلف و اطلاعات دریافتی از شلیک موشک به سطح این کره، در ماه گذشته صورت گرفته است. اطلاعات فعلی از نیمه تاریک و نزدیک به قطب جنوبی ماه به دست آمده است. 
    هنوز اطلاعات بیشتری در این مورد منتشر نشده است، اما شاید با تورهای سفر به ماه فاصله چندانی نداشته باشیم.  
    منبع CNN
     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    دانشجو هم، دانشجوهای قدیم!

    درس، تخته، گچ، حرص خوردن، خنده، نمره، مشروطی، آدمهایی كه هر كار كنی درست را نمی فهمند، آدمهایی كه خیلی می فهمند، مدیر گروه، جزوه،....
    من استاد ریاضیات هستم. به طور حق التدریسی در چند دانشگاه درس می دهم. نوشته های زیر خاطرات من از این كلاس هاست.

    یك كلاس دارم با دانشجوهای كاردانی از روز اول معلوم بود این كلاس با همه بقیه كلاس ها فرق می كند، و از آنجا كه هر چی سنگه اصولا مال پای لنگه، یك نفر تو این كلاس هست به اسم حسین رضا زاده! پسری است لاغر، سبزه رو و بدش نمی آید تا آنجا كه جا دارد كلاس را به هم بریزد.
    در این كلاس هم پنجاه نفر ثبت نام شده اند و هیچ وقت صندلی به اندازه كافی وجود ندارد، همه سر كلاس بودند و ده دقیقه ای از كلاس گذشته بود، دو تا دختر از در وارد شدند، به جای این كه راهشان ندهم گفتم : «رضا زاده برو از كلاس روبرو دو تا صندلی بیاور» آن دو تا دختر گوشه ای ایستادند تا رضا زاده بیاید، داشتم درس می دادم كه ناگهان كلاس از خنده منفجر شد.
    رضا زاده پشت در ایستاده بود صندلی را روی سینه اش گذاشته بود و می گفت: «یا ابالفضل!»


    *****

    از اول كلاس فقط می گفت و می خندید، ساكت كردنش هیچ راهی نداشت جز این كه جلوی دخترهای كلاس یك خورده حالش را می گرفتم.
    یك قسمت را درس دادم بعد رو به دانشجوها كردم و پرسیدم: «كسی هست متوجه نشده باشه؟»
    هیچ كس جواب نداد. ازش پرسیدم: «آقای جسینی شما چی؟ متوجه شدی؟»
    گفت: «بله استاد!»
    گفتم: «خیالم راحت شد، چون ایشون مینیمم مطلق كلاس هستن اگر ایشون فهمیده پس معلومه كه همتون فهمیدین.»


    *****

    لحظه ای را تصور كنید كه شما یك مبحث بسیار زیبای ریاضی را كه خودتان از درس دادنش در اوج لذت هستید با هیجان برای دانشجو باز می كنید، پس از تمام شدن درس لحظه ای كه منتظر سوالات دانشجویان هستید اولین سوال پرسیده می شود
    - «این قسمت در امتحان می آید؟»
    : «شما جواب می دهید بله!»
    - «چند نمره داره؟»
    : «دونمره!»
    - «پس جای نگرانی نیست.»

    *****

    دانشجو هم دانشجو های قدیم. استاد می گفت ف....ما رفته بودیم فرحزاد و برگشته بودیم. حالا خودتان قضات كنید:
    وقتی كه من دارم سر كلاس می گویم: «درس تون این جلسه تمام می شه، جلسه بعد كاری نداریم جز این كه فقط تمرین حل كنیم.»
    و بعد در جای دیگری اضافه می كنم: «جلسه بعد حضور و غیاب نمی كنم!»
    منظورم چیه؟ این همه كُد برای نیامدن دانشجوها سر كلاس و تعطیلی آن بس نیست. با این روش هم كلاس تعطیل می شود و هم من به آموزش دانشكده پاسخگو نیستم.
    حالا فكر كنید كه كلاس مذكور پنجشنبه ای باشد كه چهارشنبه قبلش هم تعطیل شده باشد.
    با خیالی راهت می روم سر كلاس حتی بدون یادداشت های درسی ام و با لبخندی ملیح كه در دل حواله آموزش دانشكده می كنم و مواجه می شوم با یك كلاس 30 نفره كه همه سراپا گوش منتظرند تا من تمرین ها را حل كنم.
    واقعا خودتان قضاوت كنید. این ها دانشجو اند؟

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    تکنیک‌‌های بهبود مطالعه

    سرعت مطالعه در افراد مختلف متفاوته.. بعضی ها یک کتاب رمان ۳۰۰ صفحه ای رو در یک روز تموم می‌کنند و اگه ازشون سوال بشه حتی می‌تونن جزئی ترین وقایع اون کتاب رو شرح بدن و برخی دیگه همون کتاب رو پس از یک ماه هم هنوز تنونستند تموم کنند. خب همه ما قبول داریم که مطالعه و روخوانی یه تکنیکه و شاید به جرات بتوان گفت که مطالعه مستمر کتاب و روزنامه، تاثیر بسزایی در تقویت این تکنیک خواهد شد. اگه دقت کرده باشید خیلی از افراد جامعه ما حین مطالعه کتاب به کارهای دیگری چون مشاهده تلویزیون، شنیدن رادیو، غذا خوردن، فکر کردن و بسیاری اعمال دیگه نیز می‌پردازند.
    بعضی ها حین مطالعه کتاب، بعد از هر یک پا چند پاراگراف مکث می‌کنند و مطالب رو در ذهنشون حلاجی می‌کنند وبه صفحه بعد می‌روند و برخی های دیگه در حین مطالعه و در پایان هر جمله به سرعت اون مطلب رو تفسیر کرده و عبور می‌کنند. تعداد کثیری هم در حین مطالعه، به یاد خاطرات شیرین و تلخ گذشته می‌افتند و تا چندین بار در ذهنشون مرورش نکنند دست بردارد نیستند. خیلی ها هم موقع مطالعه خوابشون می‌بره اصلا انگار مطالعه از قرص خواب هم براشون با ارزشتره.. همه این مسائل مطرح شد تا بدونید ما به روشهای مختلفی می‌تونیم کیفیت مطالعمون رو بهبود بدیم و از وقتمون نهایت استفاده را ببریم. آقای Dennis Doyle یکی از استاتید کهنه کار و با سابقه آموزش فن مطالعه یکی از دانشگاه‌های معتبر جهان است. ایشون در زمینه مطالعه بهتر و سریعتر، یک مطلب کوتاه و جالب رو در اینترنت قرار داده‌اند. البته این مطالب به زبان انگلیسی در اینترنت قرار گرفته ولی خلاصه محتوای این مطالب را نیز جهت استفاده همه عزیزان نیز قرار می‌دهیم. در این مقاله کوتاه، از سرعت کتابخوانی به عنوان یک عادت در میان مردم یاد شده که به چند روش می‌توان این عادت را تغییر داد. البته لازم به ذکر است که عادت مطالعه به راحتی فراموش نخواهد شد ولی پس از تمرین و ممارست به نتیجه قابل توجهی دست خواهید یافت.

    ● روش اول (دقت و تمرکز):
    این روش به شما می‌اموزد که اعمالی را قبل از شروع به مطالعه کتاب انجام دهید. شاید این اعمال دقایقی از وقت شما بگیرد ولی در عوض درک بهتری از مطالب آن کتاب نصیبتان خواهد شد. مشاهده سریع عناوین فصول مختلف کتاب، تصاویر و ساختار کلی کتاب از این دسته اند. پس از پایان این اعمال سه سوال را از خودتان بپرسید:
    - هدف اصلی کتاب چیست ؟
    - کتاب به چه سبکی نگارش شده ؟
    - هدف نویسنده کتاب چیست ؟
    خب البته بدون انجام این اعمال، به درستی نمیتوان برای این پرسش ها پاسخی یافت.

    ● روش دوم (هنگام مطالعه با خودتان صحبت نکنید):
    اکثر مردم به دو روش هنگام مطالعه با خود صحبت می‌کنند.
    - یا اینکه هنگام مطالعه تمام مطالب را به صدای آهسته لب خوانی می‌کنند.
    - یا اینکه پس از مطالعه برای حفظ شدن مطالب، یک دور هم برای خودشان مرور می‌کنند.

    ● روش سوم
    تدریس ها نشان داده که افراد در حین مطالعه، به جهت انتقال کلمات به مغز مکث‌هایی می‌کنند، این وقفه های کوچک در خواننده‌های خوب بسیار کمتر از خوانندگان ضعیف‌تر می‌باشد. این روش به شما می‌آموزد که چگونه از وقفه‌های حین مطالعه خود بکاهید.
    روش چهارم (جلوگیری از تکرار یه کلمه یا جمله):
    خوانندگانی که سرعت آنها پائین است یک کلمه یا جمله را چندین بار تکرار می‌نمایند. این عادت بد (دوباره و سه‌ باره خوانی جملات) که تاثیر چندانی در درک بهتر مطلاب ندارند باعث کاهش سرعت مطالعه می‌گردد. مطمئنا مطالعه یکباره مطالب حتی با سرعت آرام، تاثیر بیشتری نسبت به مطالعه چندباره خوانی دارد. حتما با خود تمرین کنید که مطالب را اینگونه مطالعه کنید.

    ● روش پنجم (سرعت مطالعه خود را تغییر دهید):
    این روش به شما می‌آموزد که می‌بایست سرعت مطالعه شما به نسبت نوع متن مورد نظر تغییر کند. به عنوان مثال سرعت مطالعه متن یک قرارداد مسلما بسیار پائینتر از سرعت مطالعه یک متن از روزنامه باید باشد.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    سقف های به ظاهر بلند

    با ایجاد تغییر و تحولات جدید در فضاهای شهری و تبدیل ساختمان های یك یا دو طبقه به آپارتمان ها و برج های چندین طبقه سر به فلك كشیده، بسیاری از ویژگی های ساختاری ساختمان ها نیز دچار تغییرات عمده گشته اند.در این میان كاهش فاصله میان كف تا سقف از آن جمله اند؛ به این معنا كه سقف های ۳ متر یا حتی بیشتر به سقف های ۲ متر و ۷۰ یا ۸۰ سانتی متر تبدیل شده اند كه البته با این وجود آپارتمان های امروزی دارای وضعیتی قابل قبول هستند ولی بعضی از واحدهای زیرزمینی یا زیرشیروانی و همچنین خانه های دوبلكس از سقف های كوتاه تری از میزان یادشده در فوق برخوردارند. در چنین شرایطی با به كارگیری ترفندهایی بسیار ساده در جهت ایجاد خطاهای بصری، ارتفاع دیوارها و در نهایت سقف را می توان افزایش داد. این راهكارها در هر مكانی با سقف كوتاه قابل اجرا و موثر خواهند بود. كافی است به یك و یا چند پیشنهاد زیر عمل كنید:

    ۱- دو و یا سه دیوار از اصلی ترین دیوارهای فضای مورد نظرتان را با كاغذ دیواری راه راه پوشش دهید. كاغذ دیواری انتخابی ممكن است از تك گل هایی تشكیل شده باشد كه در نهایت خطوط عمودی از گل را ایجاد كند. شما حتی می توانید طرح راه راه را با به كارگیری تكنیك های رنگ آمیزی و به وسیله رنگ ایجاد كنید.

    ۲- بر روی اغلب دیوارهای اصلی، دیواركوب هایی با طول بلند و فرمی كشیده از بالا به پایین نصب كنید. برای این منظور تابلوهای عمودی، آینه های قدی و یا حتی نورپردازهای بلند دیواركوب مناسب هستند.

    ۳- اگر پنجره فضای اتاق شما قدی نیست و شما پرده ای متناسب با ارتفاع پنجره بر آن آویخته اید، پرده موجود را با پرده قدی تعویض كنید. در ضمن می توانید اندكی از پارچه پرده را اضافه در نظر گرفته و آن میزان اضافی را بر روی سطح زمین قرار دهید. به هنگام انتخاب پارچه پرده ای توجه داشته باشید، پارچه هایی با طرح راه دار عمودی به افزایش ظاهری ارتفاع پنجره و در نهایت سقف كمك بیشتری خواهند كرد.

    ۴- وجود هر نوع رنگی در گچ بری ها و ابزارهای گچی واقع در سقف اصلی و سقف كاذب ممنوع است. رنگ آمیزی حتی قسمت هایی از گچ بری های سقف سبب جلب توجه شده و به همین ترتیب نظرها را به سوی كوتاه بودن سقف هدایت می كند.

    ۵- دیوارها را همواره با رنگی تیره تر از سقف رنگ آمیزی كنید. هرچه سقف روشن تر باشد بلند نیز به نظر می آید.

    ۶- نورپردازی سقف های كوتاه با چراغ های پایه بلند سربالا و یا هر نورپرداز دیگری از این نوع، راهكار دیگری برای افزایش ظاهری این ارتفاع است. در صورتی كه دور سقف فضای شما را سقف كاذب توخالی محصور كرده است، با نورپردازی مابین فضای دو سقف به وسیله شلنگ های نورانی و یا لامپ های مهتابی سقف اصلی را بلندتر جلوه دهید.

    ۷- در چنین فضاهایی كاربرد لوازم دكوراسیونی و تزئینی _ كاربردی با فرم عمودی و بلند می تواند موثر باشد.

    ۸- بهترین انتخاب برای گیاهان و درختچه های آپارتمانی در این فضاها، درخت كاج مطبق است، نوك سربالا و جهت آن، چشم را به طرف بالا هدایت می كند.

    در واقع هدف اصلی برای كلیه پیشنهادهای فوق ایجاد خطوط عمودی است كه چشم برای تعقیب موضوع مورد نظر در فواصل كف تا سقف و برعكس در حركت باشد. هرچه مدت زمان این حركت عمودی بیشتر باشد، فاصله نیز طولانی تر به نظر می آید.

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    ۴ مدل آرایش ویژه پاییز

    پاییز همیشه همراه خود رنگهای گرم می آورد و سایه های آرایش این فصل: قـرمز، ارغـوانـی تیــره، طـلایـی، سیـاه و شـرابـی همـه نشان دهنده رنگ های طبیعت هستند. در این فصل برای متفاوت جلوه کردن، انتخاب های متفاوتی خواهید داشت.


    ¢آرایش تیره
    فکر نکنید که یک آرایش تیره و سیاه شما را ترسناک جلوه خواهد داد. ایـن نـوع آرایش هم برای روز و هم شب مناسب خواهـد بـود.
    این سه قدم را برای انجام چنین آرایشی دنبال کنید.
    ۱- به آرامی با مداد چشم سیاه و نرم بالا و پایین پلک را بکشید، توجه کنید که کاملاً این خط چسبیده به مژه ها باشد.
    ۲-بعد آن را با برس مخصوص یا حتی انگشتانتان کاملاً صاف کنید.
    ۳- سپس با برس نرم متوسط کمی سایه تیره بالای پلک بزنید. هر چه بالاتر از مژه ها می روید این سایه باید کمرنگ تر شود. غروب خورشید را در نظر بگیرید، در افق رنگها پررنگ تر هستند و هر چه بالاتر می رود کمرنگ تر می شود. همین رنگ را در زیر چشم هم استفاده کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشد. برای صاف کردن گوشه ها از سایه کرم رنگ استفاده کنید تا با آن مخلوط شود. و در آخر ریمل سیاه را به مژه ها بزنید.
    نکته: وقتی آرایش چشم ها زیاد باشد، لب ها باید بسیار ساده آرایش شود. سعی کنید برای لب از رنگ های روشن و تقریباً براق کننده استفاده کنید.


    ¢آرایش پررنگ
    وقتی لب ها با رنگ های تندی مثل شرابی تیره، جگری تند یا برنز آرایش شود، بسیار شیک و در عین حال تجملی جلوه خواهید کرد.
    انتخاب رنگتان هر چه باشد، بگذارید لب ها اول باشند و به چشم آیند و بعد سایر قسمت های صورت به دنبال آن باشند. با چنین آرایشی برای لب ها باید سایه چشم بسیار کمرنگ و ملایم باشد.
    نکته: وقتی می خواهید برای لب از رنگ های تند استفاده کنید، با فرچه لب این کار را بکنید تا دقیق تر و راحت تر این کار انجام شود.


    ¢آرایش براق
    اگر تا به حال خجالت می کشیدید که از آرایش ها ی براق استفاده کنید، دیگر نترسید. برای دادن برجستگی بیشتر به چشم ها، روی پلک بالایی از سایه بژ براق یا طلایی استفاده کنید. در خط چسبیده به مژه ها سایه را پررنگ تر کنید. و بعد ریمل بزنید.
    نکته: لب ها را هم می توانید براق و یا رنگی کنید. برای مطبوع تر کردن این آرایش می توانید پایین مژه ها را هم کمی از همان سایه بژ یا طلایی بزنید.


    ¢آرایش بنفش
    بنفش رنگی کاملاً خود نمایانه و جلوه گر است. اما این رنگ سایه های مختلفی دارد. با آرایش بنفش چهره ای کاملاً جدید به دست خواهید آورد. می توانید از آبی متمایل به ارغوانی، بنفش یاسی و یا از ارغوانی تیره استفاده کنید… برای دلخواه همه، سایه های بنفش وجود دارد و از مخلوط کردن این رنگ ها با هم نترسید چون به چهره شما توازن می دهد و خیلی بهتر از این است که همان یک رنگ را برای همه قسمت های صورت استفاده کنید.
    نکته: در این آرایش از رژگونه کمتر استفاده کنید.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    افرادی که پایین تنه پری دارند
    چگونه لباس بپوشند؟!

    بعضی از افراد به دلیل اینکه پایین تنه بزرگی دارند ناراحت هستند، اعتماد به نفس شان پایین می‌آید اگر پایین تنه گرد و پری دارید، اصلا نگران این موضوع نباشید، بسیاری از افراد مشهور دنیا نیز همانند شما نیز همینگونه هستند مانند : جنیفر لوپز و......
    معمولا افرادی که دارای باسن بزرگی هستند این تفکر را دارند که هر لباسی را نمی‌توانند بپوشند و باید از یک سری از مدل‌های دوری کنند، اکنون توصیه‌هایی که برای شما داریم :


    * در وحله ی اول به لباس‌هایی که می‌توانید بپوشید می‌پردازیم:

    1- بلوز‌هایی را بپوشید که تا روی باسن شما می‌آیند، و تا حدودی باسن شما را می‌پوشانند.

    2 - با بستن کمر بند‌های مدل دار نیز می‌توانید گردی باسن خود را کاهش دهید، اگر کمی شکم نیز دارید بهتر است کمربند خود را کمی شل تر ببندید تا هم بزرگی باسن و هم شکم تان را کاهش دهید.

    3- اگر قصد دارید به یک مهمانی بروید مناسب ترین لباسی که می‌توانید استفاده کنید، پیرهن‌های بلندی است که تا زانوان شما باشند،

    4- دامن‌های راسته نیز بهترین مدل دامنی است که می‌توانید استفاده کنید.

    5- کفش‌های پاشنه دار نیز ناثیری مثبت در این امر دارند و باعث می‌شوند باسن شما بهتر و یا حتی کوچک تر نشان داده شود.



    * اکنون به لباس‌هایی می‌پردازیم که بهتر است شما آنها را نپوشید، زیرا باسن شما را بزرگتر نشان می‌دهد :

    1 - شلوارهای که دارای مدل‌های گشاد هستند مثلا : دارای پاچه‌های گشاد هستند را نپوشید، دامن‌هایی که مدل کلوش دارند و یا گشاد هستند را استفاده نکنید، زیرا شما دارای باسن گردی هستید و هنگامی که این لباس‌های را استفاده می‌کنید باعث می‌شود که باسن شما بزرگ تر، گرد تر از قبل نشان داده شود و اثری معکوس را برای شما اجرا کند.

    2- بلوز‌هایی خیلی کوتاه را نپوشید : بلوز‌هایی را انتخاب کنید که حداقل تا باسن شما بیایند نه کوتاهتر و نه خیلی بلند تر زیرا به همان میزان گه اگر بلوزتان کوتاه باشد باسن تان بیشتر جلب توجه می‌کند، و بزرگتر به نظر می‌آید برای بلوزهایی که خیلی بلند باشند نیز همین قاعده حکم فرما می‌باشد.

    3- اگر می‌خواهید لباس شبی را انتخاب کنید توصیه می‌کنیم لباس‌هایی را که از ناحیه ی پشت یعنی از ناحیه ی کمر خیلی باز هستند را انتخاب نکنید، زیرا باسن شما را پرتر نشان می‌دهد.

    4- از لباس‌هایی که دارای پیلی و پیلیسه هستند بپرهیزید زیرا باسن شما را بزرگتر نشان می‌دهند.

    توضیح حالب دیگری را در رابطه با رنگ لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید :
    رنگی را که برای دامن یا شلوار خود انتخاب می‌کنید بهتر است از رنگ‌های تیره باشد تا رنگ‌های روشن، زیرا رنگ‌های تیره باسن شما را کوچک تر نشان می‌دهد.
     

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    چند توصیه برای وزن کم کردن
    در پشت کامپیوتر

    افراد پشت میز نشین که تحت رژیم قرار دارند یک نگرانی مشترک دارند من چگونه می توانم وزن کم کنم در حالیکه تمام روز را پشت میز نشسته ام این سئوال خوبی است کنترل وزن به سادگی یک معادله ریاضی است برای کم کردن وزن شما باید کالری بیشتری از آنچه که جذب می کنید بسوزانید در حالیکه پشت میز نشسته اید شما بی حرکت هستید و علاقه زیادی به غذاهای حاضری و تنقلات دارید بنابراین معادله شما به هم می خورد و افزایش وزن پیدا می کنید.


    ● پیشنهادات «لطفاً!»
    شما باید ظرفیت رژیمی خود را بالا ببرید تعدادی متخصصین تغدیه در زمینه کاهش وزن افراد تحت رژیم آزمایشها و تحقیقات زیادی انجام داده اند اینها ترفندهایی است که آنها توصیه می کنند.

    ▪ علاقه به تنقلات: تعداد زیادی از مردم در حالیکه پشت کامپیوتر نشسته اند تنقلات می خورند اگر شما یکی از این افراد هستید آماده شوید البته احتیاجی نیست که یک برنامه اضطراری و با عجله را اجرا کنید. دستور العمل اول این است که تنقلات را در داخل یخچال یا کابینت قرار دهید نه در روی میز کامپیوتر و در دسترس!

    ▪ آب بنوشید: در همین راستا اگر آب در روی میز کارتان و در دیدتان باشد در نتیجه ۶ لیوان ( ۸ اونس ) آب مورد نیاز بدنتا ن را خواهید نوشید همیشه یک بطری آب تازه روی میز کارتان در دسترس داشته باشید

    ▪ برنامه برای نهار: اگر در بیرون از منزل کار می کنید و کار شما پشت میز نشینی است بهتر است تا غذای خود را از خانه همراه ببرید تا بتوانید برنامه غذایی که برای شما لازم است را رعایت کنید
    ▪ تحرک: حتی اگر برای شما ۱۰ دقیقه ورزش مقدور است حتماًر این ۱۰ دقیقه را نرمش کنید هر زمان که موقعیتی پیش می آید و به هر بهانه ای بلند شوید و حرکت داشته باشید

    ▪ تمرین در ساعات استراحت: قبل و بعد از اینکه پشت کامپیوتر نشسته اید حتماً نرمش کنید اگر محل کار شما خیلی دور نیست در مورد پیاده روی از خانه به سر کار برنامه ریزی کنید اگر واقعاً کار شما به گونه ای است که که حتی لحظه ای برای نرمش پیدا نمی کنید یک سالن در نزدیکی محل کار خود پیدا کنید و برای نرمش به آنجا بروید.

    ▪ از دوستان خود کمک بگیرید: با همکارانتان در شرکتی که کار می کنید برای کاهش وزن مسابقه بگذارید این راهی است که می توانید با یکدیگر در اوقات بی کاری تمرین کنید. این کمک خیلی بزرگی در کاهش وزن شما می کند.

    از ابزار در دسترس حداکثر استفاده را ببرید: اگر به اینترنت دسترسی دارید از weightwatchers.com به عنوان یک ابزار در دسترس برای راهنمای رژیم غذایی و برنامه تمرین و نرمش استفاده کنید.
     

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    خرید زنانه: خرید سالم و زیبا

    وقتی برای خرید شامپو به مغازه‌ای می‌روید، آیا برایتان مهم است چه شامپویی با چه کیفیتی بخرید یا مثل بعضی‌ها اولین شامپویی که چشمتان را گرفت، می‌خرید و خارج می‌شوید؟ هیچ فکر کرده‌اید همین شامپو یا صابون یا لوسیونی که به خانه می‌برید و استفاده می‌کنید، چه تاثیری بر سلامت شما خواهد داشت؟ این مطلب نگاهی می‌اندازد به چند محصول بهداشتی پوست و مو و ارتباط آنها با سلامت پوست و موی زنان...


    ● از شامپوی سالم تا سلامت خانواده
    وجود ماده‌ای به نام پارابنزن که به میزان خیلی کم در برخی شامپوها و حتی صابون‌ها و نرم‌کننده‌ها و مواد آرایشی یافت می‌شود، می‌تواند سرطان‌زا باشد. وقتی این قبیل مواد با سطح پوست تماس پیدا می‌کنند و جذب می‌شوند، وارد خون می‌شوند و می‌توانند باعث به هم ریختگی هورمون‌ها شوند. حالا متوجه شوید که چرا باید در مورد خرید شامپوها کمی بیشتر دقت کنیم؟ همیشه قبل از خرید یک شامپو به برچسب آن توجه کنید و ببینید محتوای این شامپو چیست. از خرید شامپو‌هایی که حاوی متیل، پروپیل، باتیل، اتیل و ایزوبیوتیل پارابنزن هستند، خودداری کنید و به جای آنها شامپوهایی را انتخاب کنید که بدون پارابنزن باشند.


    ● شامپو و صابون، هرچه طبیعی‌تر، بهتر
    وقتی از یک صابون پاک‌کننده پوست استفاده می‌کنیم باید خیال‌مان راحت باشد که این صابون از مواد مضر و سمی تهیه نشده است. برای همین باید از صابون‌هایی استفاده نکنیم که حاوی تریکوزان باشند.تریکوزان‌ها موادی ضدمیکروبی هستند که در بسیاری از محصولات بهداشتی ضدباکتریایی یافت می‌شوند. با مطالعه‌ای روی حیوانات هنوز تایید نشده که این مواد روی هورمون‌های بدن تاثیر می‌گذارند. همچنین هنوز مشخص نشده که صابون‌های ضدباکتریایی موثرتر از صابون‌های معمولی هستند یا نه؟


    ● تجدیدنظر در لوسیون‌ها
    درون برخی لوسیون‌ها موادی به نام فتالات وجوددارد که برای خوش‌بو کردن و عطرآگین کردن این لوسیون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از این مواد در محصولات دیگر آرایشی و همچنین برای نرم‌کردن پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مواد می‌توانند با تعادل هورمون‌های بدن تداخل ایجاد کنند و حتی روی هورمون‌های زنانه از جمله استروژن تاثیر بگذارند. محققان به این مواد بسیار مشکوک هستند چرا که دیده شده سبب حملات زودرس بلوغ در دختران شده و حتی تکامل دستگاه تناسلی مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بنابراین هنگام خرید لوسیون، کرم و شامپو به دنبال انواعی باشید که برچسب «بدون فتالات» داشته باشند یا حداقل در مواد تشکیل‌دهنده آنها خوش‌بوکننده وجود نداشته باشد.


    ● پودر لباس‌شویی طبیعی بخرید
    بسیاری از پودرهای لباس‌شویی که برای تمیز کردن رخت‌ها و لباس‌ها استفاده می‌شوند، حاوی ماده‌ای به نام سورفکتانت هستند که از ماده‌ای شیمیایی به نام نانیل فنول اتوکسات ساخته شده‌اند. زمانی که این مواد در ماشین لباس‌شویی ریخته می‌شوند، به ذرات کوچک‌تر به نام نانیل فنول و اکتیل فنول شکسته می‌‌شوند. مطالعات نشان داده که این مواد نیز مشکوک به تغییرات هورمونی مخصوصا استروژن بدن هستند. بنابراین برای ایمنی و تغییر میزان اطمینان بیشتر پودرهایی بخرید که منشا گیاهی دارند همانند آنچه در سورفکتانت نارگیل یافت می‌شود.


    ● کرم‌های ضدآفتاب ایمن بخرید
    بعضی از مواد شیمیایی که مانع رسیدن اشعه یو‌وی (فرابنفش) به پوست ما می‌شوند و در محصولات آرایشی بهداشتی مثل کرم‌های ضدآفتاب، رژلب ومواد آرایشی چشم یافت می‌شوند، دارای خاصیت استروژنیک هستند. بنابراین از مصرف کرم‌های ضدآفتاب حاوی مواد ضد یووی نظیر بنزوفنون، هموسالات واکسیل متوکسی سیامات خودداری کنید و در عوض، کرم‌های محافظت پوستی را خریداری کنید که برای شما ایمن هستند. البته آنچه توصیه می‌شود، کاهش قرارگیری در معرض نور خورشید در طی روز است و همچنین استفاده از لباس‌های آستین بلند، کلاه و دستکش.


    ● بطری‌های سرطان‌زا را نیز بشناسید
    محققان می‌گویند بیشتر بطری‌های پلاستیکی می‌توانند اثرات بدی روی سلامت ما بگذارند. بطری‌های پلاستیکی نه تنها برای محیط زیست خطرناک هستند بلکه حاوی موادی هستند که می‌توانند سرطان‌زا باشند.
    این بطری‌ها حاوی موادی به نام بیسفنول A هستند، یعنی ماده‌ای که وقتی وارد غذا و مایعات و نوشیدنی شود سلامت را تهدید می‌کند. وقتی مایعی گرم درون بطری ریخته می‌شود یا وقتی این بطری‌ها ساییده می‌شوند یا پاره می‌شوند و یا با مواد شستشو دهنده قوی، شسته می‌شوند، ترکیبات شیمیایی آن جدا شده و به درون محتویات آن وارد می‌شوند. بنابراین در انتخاب بطری‌های پلاستیکی بیشتر دقت کنید. بطری‌هایی که حاوی پلی‌کربونات هستند معمولا قابل بازیافت هستند. از طرفی بهتر است بطری‌های شیشه‌ای یا استیل ضدزنگ را برای نگهداری ومصرف آب انتخاب کنید.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    گفت‌و‌گو به جاي مشاجره!

    همسراني كه مي‌توانند مشكلات خودرا با موفقيت حل كنند، بهترين شانس ادامه يك ازدواج موفق را در پيش دارند.
    نتايج برخي تحقيقات حاكي از آن است كه بر خلاف نظر بسياري از همسران، مشكلاتي كه در اوايل ازدواج به وجود مي‌آيند، به مرور زمان نه تنها بهتر نمي‌شوند بلكه بد‌تر هم مي‌شوند.
    زن و شوهرها به جاي اينكه بروز اختلافات و در گيري‌ها را نشانه ضعف و نا تواني خود بدانند، بهتر است آنها را به چشم فرصت‌هايي براي ايجاد و تقويت مهارت‌هايي بدانند كه براي ادامه زندگي مشترك خود مي‌توانند به‌كار برند.مقاله زير برخي از مهارت‌هاي ضروري براي تحكيم زندگي خانوادگي را بررسي مي كند.
    مشكل اين است كه همسران فرصتي براي يادگيري مهارت‌هاي ارتباطي و حل مسئله ندارند و تعداد كمي هم اين سعادت را داشته‌اند كه در ميان خانواده خود بزرگ شوند. زماني كه زوج‌ها مي‌توانند اين مهارت‌ها را بياموزند، قبل از به وجود آمدن مشكلات است. زن و شوهرها بيشتر علاقه مندند وقتي به مسائل و مشكلات خود بپردازند كه جريان امور در حال بهتر شدن هستند تا بدتر شدن.
    علاوه بر اين، بيشتر زوج ها در اوايل ازدواجشان الگو‌هاي رفتاري- واكنشي براي خود مي‌سازند كه مثل پوسته‌اي سخت در آن گرفتار مي‌شوند، الگو‌هايي كه تغيير دادن‌شان بسيار مشكل است، مثل خشم، رنجش، و افسردگي.
    دكتر مارك من به‌عنوان روان‌شناس مسائل خانوادگي، پنج جلسه آموزشي با نام برنامه بهبود روابط قبل از ازدواج را طراحي كرده است كه در اين جلسات مهارت‌هاي حل مسئله به زنان و مرداني آموزش داده مي‌شود كه در شرف ازدواج هستند.
    وي مي‌گويد:ما به اين زوج‌ها قوانين و محدوديت‌هاي لازم براي ايجاد برخورد‌هاي سازنده را مي‌آموزيم. آخرين نتايج به‌دست آمده از اين تحقيقات نشان مي‌دهد كه آمار طلاق در زوج‌هايي كه طريقه بحث و گفت‌وگوي سازنده را قبل از ازدواج مي‌آموزند، 50 در صد كمتر از زوج‌هايي است كه اين آموزش‌ها را نديده‌اند. همچنين، ميزان خشونت‌هاي فيزيكي در گروه آموزش نديده دو تا سه برابر بيشتر از گروه آموزش ديده است.
    در سه سال اخير، ما رك من، آموزش برنامه بحث و گفت‌وگوي سازنده را در منطقه دنور پيشنهاد كرد. اين آموزش نه تنها عشق و علاقه بين همسران را افزايش مي‌دهد، بلكه اثرات مثبتي بر بچه‌ها، اعتماد به نفس و رشد اجتماعي آنها خواهد داشت.
    برنامه بهبود روابط قبل از ازدواج، به كودكان توانايي برخورد‌ با اختلافات درروابط و زندگي شخصي را ياد مي‌دهد.نكته مهم اين است كه وجود اختلاف در روابط، عامل مهمي است كه موجب بروز آسيب‌هاي رواني در بزرگسالان و كودكان مي‌شود. به گفته دكتر مارك من، بسياري از آسيب‌هاي رواني افراد در واقع، بيشتر مشكلات ارتباطي هستند تا مشكلات درون رواني. اولين و مهم‌ترين اين مشكلات افسردگي در زنان است.
    مطالعات نشان مي‌دهند كه بين افسردگي و مشكلات زناشويي ارتباطي وجود دارد. اين ارتباط ناشي از اثرات مخرب روابط مشكل دار است.


    vمهار كردن درگيري‌ها
    دكتر مارك من همزمان با ادامه مطالعات، توجه خود را بر جنبه منفي ازدواج متمركز كرده است: مردم غالبا به جنبه‌هاي مثبت ازدواج نگاه مي‌كنند اما آنچه در روابط زناشويي اصل است، توانايي مهار كردن عواطف منفي است. 50-30 در صد زن و شوهرها متأسفانه بد دهن هستند كه بيانگر ضعف آنان در مديريت اختلافات است و اين خشونت وبد دهني نتيجه ناتواني آنها در كنترل كردن احساسات منفي شان است.
    وي معتقد است: براي درمان مسائل و مشكلات زندگي مشترك، درمانگر بايد واكنش به اختلافات و درگيري‌هاي دو طرف را در خط اول حمله خود قرار دهد اما نبايد فقط به مهارت‌هاي بحث و گفت‌وگو‌ بسنده كند.اين مهارت‌ها بايد در متن روابط فرا گرفته شوند. بنا به گفته او ازدواج توانايي خاصي در بهر ه‌برداري ازآن مسائلي رادارد كه ريشه در خانواده‌ها دارند.
    مردان و زنان در بر خورد با اختلافات خود از شيوه‌هاي كاملا متفاوتي استفاده مي‌كنند و همين شيوه‌ها هستند كه به روابط آنها خدشه وارد مي‌كنند. مردان طفره مي‌روند، زنان مي‌جنگند؛ وهر دو هم بر استفاده از الگو‌هاي رفتاري خود وفادار هستند. در حال حاضر، عده‌اي از محققان بر اين باورند كه مردها اساسا نسبت به زنان در حل و فصل اختلافات، مشكلات بيشتري دارند كه دليلش ريشه در تجارب گذشته، نگرش جنسيتي و به ويژه وضعيت فيزيولوژيكي آنها دارد.
    دكتر جان گاتمن، استاد روان‌شناسي در دانشگاه واشينگتن در سياتل معتقد است كه احساس درد در مردان نيز متفاوت است. از نظر وي اندازه گيري مستقيم واكنش‌هاي فيزيكي مردان در روابط خود، تصوير قابل قبول‌ترو معتبرتري از آنچه زوج‌ها در زندگي تجربه مي‌كنند نشان مي‌دهد تا زماني كه فقط از آنها سؤال مي‌شود.
    اطلاعات دكتر گاتمن نشان مي‌دهد كه مردان از لحاظ فيزيكي بيشتر بر انگيخته مي‌شوند. به‌عنوان مثال،هنگام درگيري با همسرخود قلبشان تند‌تر مي‌زند، بيشتر عرق مي‌كنند، و بيشتر راه مي‌روند.
    اين گونه علائم كه مردان هنگام كشمكش‌هاي عاطفي از خود بروز مي‌دهند بسيار ناخوشايند هستند. در كل، مردان در اين مواقع دست به عقب نشيني مي‌زنند يا به‌اصطلاح كوتاه مي‌آيند، و اين واكنشي است كه گاتمن آن را سنگ اندازي مي‌نامد، روشي كه در آن شنونده ديواري سنگي در برابر گوينده ايجاد مي‌كند؛ عموما حالات و خطوط چهره خود را تغيير نمي‌دهند؛ از نگاه مستقيم به چشم همسرشان خودداري مي‌كنند؛ سر و گردن خود را خشك و جدي نگه مي‌دارند؛ و از دادن پاسخ به شنونده معمولي هم ناتوان هستند.
    وقتي مرد از در گير‌شدن طفره مي‌رود، آن وقت است كه روابط آنها قطع مي‌شود. ابتدا، مرد از لحاظ روحي وسپس از لحاظ عاطفي پس مي‌كشد.زن با استفاده از احساسات و عواطف خود مرد را مغلوب مي‌كند. مرد از هر گونه در گيري با وي خودداري مي‌كند. زن سعي مي‌كند با نشان دادن خشم و رنجش شديد خود، مرد را وادارد تا هما ن گونه كه خود رابطه را قطع كرده، خود نيز آغاز گر آن باشد.
    بي‌ترديد، اگر زن و شوهر‌ها در همين حد از الگوهاي رفتاري خود بمانند، اميدي به بهبود روابط هست اما اگر زن بخواهد با پس كشيدن خود براي از سر گيري ارتباط با همسرش مقابله به مثل كند، آن وقت است كه متأسفانه مجبور به جدايي مي‌شوند؛ يعني سرنوشت اين زندگي مشترك به وضعيت دو خط موازي دچار مي‌شود كه هرگز به نقطه اشتراكي نمي‌رسند ؛ يعني وضعيتي كه از سر گيري زندگي مشترك گذشته نا ممكن مي‌شود.
    مردان براي رفتار گريزانه‌اي كه در پيش مي‌ گيرند، بهاي سنگيني مي‌پردازند، چنين رفتاري متأسفانه هر اميدي به بهبود روابط، برقراري احساس تعلق‌خاطر و صميميت را نا بود مي‌كند.


    vبرجسته كردن نقاط مثبت
    هنگام يادگيري روش‌هاي بهتر مديريت اختلافات، چه بسا كه وجود مسرت و شادي ضروري باشد.البته سخن گفتن درباره يك ازدواج موفق بسيار است. هر پژوهشي در اين باره نشان مي‌دهد كه عبارات محبت آميزي كه زوج‌ها در روابط خود به‌كار مي‌برند، تأثير بسياري در ايجاد مسرت و رضايت خاطرآنها دارد.
    بنا به گفته دكتر گاتمن، اختلافات زناشويي به تنهايي تأثير مخربي بر زندگي مشترك زوج‌ها ندارند، البته اگر همراه با اقدامات مثبتي نظير شوخي، راه حل‌هاي مثبت، توافق، رضايت، همدلي، و گوش دادن فعال غير دفاعي باشد.
    در تحقيقي كه در كاسلوز فلوريدا به عمل آمد، از زوج‌هايي كه 25 سال يا بيشتر از ازدواجشان مي‌گذشت، خواستند تا عوامل مؤثر در طولاني بودن ازدواجشان را بيان كنند. 40درصد از اين زوج ها دليل تداوم زندگي مشتركشان را لذت با هم بودن و گرامي داشتن اين با هم بودن، بيان كردند. علاوه بر اين، براين نكته توافق داشتند كه لذت با هم بودن، عامل اصلي زندگي شاد و سعادتمند انه آنهاست.
    در ميان اين زوج‌ها فقط تعداد اندكي از زوج‌هاي راضي يا ناراضي، وجود تفريح، شوخي و شيطنت را در وضعيت زندگي مشتركشان دخيل نمي‌دانستند. از ميان عوامل مؤثر در تداوم زندگي مشترك اين زوج‌ها بيان عبارات محبت آميز بود كه به‌عنوان يكي از عوامل اساسي در يك ازدواج موفق ذكر شده بود و در صدر اين فهرست قرار داشت. دكتر گاتمن درباره يافته‌هاي تحقيق خود چنين مي‌گويد: تنها نكته مهم و مثبت همين است، شيفتگي و عشق ؛ زيرا شيفتگي و عشق، پديد آورنده تعهدي هستند كه در موفق بودن ازدواج بسيار نقش دارند.
    در دانشگاه ميشيگان، تحقيق گسترده‌اي در دست انجام است. در اين تحقيق كه 6 سال به طول مي‌انجامد و هم اكنون چهار سال از آن سپري شده، 373 زوج شركت دارند. نكات مثبت اين تحقيق را خانم اليزابت دووان، استاد روان‌شناسي و دانشمند محقق در انجمن تحقيق اجتماعي، به روشني ارائه كرده است.
    وي دريافت كه تأييد عاطفي يعني انتقال تمايلات محبت آميز ( عاشقانه) به مراتب قوي‌ترين بازگوكننده كيفيت روابط زناشويي است.تأييد عاطفي بي‌قيد و شرط خود از همسر، از طريق ارتباط غيركلامي در سلامت ازدواج اهميت بسيار دارد.
    به اعتقاد دكتر دووان، ارتباط غيركلامي در روابط زناشويي تحول چشمگيري به وجود مي‌آورد ؛ چيزي كه تيم وي به آن انطباق يا همسازي مي‌گويد. هر يك از طرفين مي‌كوشد تا همسري دلخواه براي زوجش باشد. دكتر دووان مي‌گويد: اگر مرد احساس كند كه راه و روشي كه در پيش گرفته مورد قبول همسرش است، آنگاه مي‌كوشد تا به همان روش عمل كند.
    از تلاش جمعي اين محققان الگويي از ازدواج در حال شكل گيري است كه در آن به ازدواج و روابط زناشويي همچون فرايندي پويا نگريسته مي‌شود، فرايندي كه دست اندر كار ساختن يك واقعيت مشترك است. اختلافات زندگي مشترك، عرصه وسيعي براي ارتباطات زناشويي و تبادل عواطف است.
    همه اين كشمكش‌ها و اختلافات مهم‌اند و مي‌توان آنها را فرا گرفت، هرچه زودتر، بهتر. مواردي كه زن و شوهرها موفق به حل وفصل اختلافات نيستند را مي‌توان دوباره طراحي كرد و محققان باليني دقيقا مراقب هستند تا ببينند كجا وچگونه مي‌توانند به زوج‌ها ياري رسانند.
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    دانستنی‌هایی برای شروع
    دیجیتال پینتینگ

    zدیجیتال پینتیگ یا نقاشی دیجیتال چیست؟
    نقاشی دیجیتال شاخه‌ای از گرافیک دیجیتالی و کامپیوتریست که با بهره گیری از ابزار‌هایی نظیر قلم نوری یا ماوس به طراحی و خلق آثار دیجیتالی از هر سبک و سیاقی می‌پردازند.
    در این سبک از نقاشی به وضوح نقش دانش نقاشی به صورت فیزیکی، بر روی کاغذ و بوم احساس می‌شود. به همین منظور برای شروعی هر چه با قدرت‌تر، گذراندن دوره‌ی متد نقاشی از قبیل طراحی آناتومی، چهره، سایه زدن و طراحی طبیعیت بی‌جان توصیه می‌شود.
    حال با توجه به مقدمه ی بالا، به بررسی و معرفی ابزار‌ها و نرم‌افزارهای مربوط به نقاشی دیجیتال می‌پردازیم :


    zابزارهای دیجیتال پینتینگ
    برای نقاشی و اتود زنی در کامپیوتر سه روش عمده وجود داشته، که هر یک را بررسی می کنیم :
    قلم نوری یا تبلت یکی از اساسی ترین ابزارها برای طراحی دیجیتال بوده که به بیان دیگر شبیه ساز طراحی روی کاغذ برای کامپیوتر است. با قلم نوری می‌توانید مدل را اتود زده، سایه بزنید و اشکالات را رفع کنید.
    یکی از مشکلات افرادی که قصد دنبال کردن این حرفه را دارند، انتخاب تبلتی مناسب و سازگار با هدفیست که دارند. تبلت ها را
    عموماً بر اساس ابعاد و میزان حساسیتی که دارند مقایسه می‌کنند در نتیجه هر چه میزان حساسیت به فشار و ابعاد صفحه بزرگتر باشد، قیمت آن بیشتر و صد البته کارایی آن نیز افزایش خواهد یافت.
    در بازار سه نوع تبلت به صورت : با حساسیت پایین ولی بزرگ ابعاد به منظور نقشه‌کشی، با حساسیت‌های متوسط و بالا برای دیجیتال پینتینگ و تبلت‌هایی مجهز به صفحه‌ی نمایش سرخود به منظور خلق نقاشی‌های دیجیتالی به صورت حرفه‌ای و با تمرکز بیشتر، وجود دارند، که من برای شروع دسته بندی دوم را پیشنهاد می‌کنم که هم قیمتی مناسب تر داشته و هم از حساسیت قابل قبولی برخوردار هستند.
    از حساسیت گفتیم، ببینیم این آپشن چیست و چرا به این اندازه روی کار شما تاثیر دارد. حساسیت تبلت به فشار دست یعنی با افزایش یا کاهش فشار قلم روی صفحه رنگ آمیزی در نرم‌افزار کمرنگ و پررنگ‌تر شود. پس هر چه میزان این حساسیت بیشتر باشد نقاشی ساده تر بوده و نتیجه مطلوب‌تر خواهد بود.
    تعدادی از تبلت‌هایی که در بازار هستند علاوه بر حساسیت بالای خود، به زاویه‌ی قرارگیری قلم روی صفحه نیز حساسیت نشان می‌دهند. یعنی هر قدر قلم را با زاویه‌ای بیشتر نسبت به صفحه روی آن بکشید روی پروژه‌ی شما تاثیر خواهد گذاشت و کار را به نقاشی بر روی کاغذ بیشتر نزدیک خواهد کرد.
    در بالا اشاره کردیم که تبلت‌هایی با حساسیت متوسط ( حدوداً ۵۰۰ حالت فشار ) برای شروع به کار کاملاً مناسب بوده و نیازهای شما را تامین می‌کنند. همچنین مجهز بودن تبلت به زاویه‌ی دست نیز گزینه‌ای ضروری برای شخص مبتدی نیست. پس در بند این ویژگی نباشید.
    روش دوم برای دیجیتال پینتینگ استفاده از ماوس و طراحی و اتود‌زنی با ماوس است که هر چند سخت ولی من و خیلی دیگر از دوستان طراح این روش را بیشتر می‌پسندیم.
    برای این سبک طراحی، شما باید ابتدا با ماوس اتود اولیه کار خود را با نرم‌افزار های طراحی برداری مثل Adobe Illustrator یا Corel Draw کشیده و سپس آن را وارد نرم افزارهای طراحی پیکسلی کرده و به آن رنگ دهید.
    و در آخر سبک دیگر دیجیتال پینتینگ، روشی‌است که طی آن ابتدا اتود را روی کاغذی سفید و بی خط کشیده و آن را اسکن می‌گیرند سپس با استفاده از قلم نوری یا ماوس آن را در نرم‌افزارهای مختلف رنگ آمیزی می‌کنند.


    zنرم‌افزارهای مورد استفاده در نقاشی دیجیتال
    برای این شاخه‌ی گرافیک نیز به مانند سایر شاخه‌ها، Adobe Photoshop شناخته شده ترین و پرآوازه ترین نرم‌افزار به شمار می‌رود و اکثر نقاش‌های دیجیتالی از این نرم‌افزار برای خلق آثار خود استفاده می‌کنند.
    نرم‌افزار دیگری که به نظر من از قوت بیشتری برای طراحی برخوردار بوده و صرفاً به منظور طراحی دیجیتال ساخته شده، نرم‌افزار Corel Painter است. این نرم‌افزار با در اختیار گذاشتن قابلیت‌هایی بی‌شمار نظیر پالت رنگ مجازی با امکان مخلوط کردن رنگ‌ها به صورت دستی، محیطی ساده و شبیه ساز ابزار‌های نقاشی مثل پاستل، مداد رنگی، آب رنگ و غیره طراحی شما را زیباتر و واقعی‌تر خواهد کرد.
    برای اتود زنی با ماوس هم همانطور که در بالا اشاره شد، نرم افزارهای Corel Draw، Adobe Illustrator، MacroMedia Free Hand به شما پیشنهاد می‌شود. البته لازم به ذکر است که در محیط نرم افزار فتوشاپ و با ابزار Pen نیز می‌توان اتود زد.


    zکلام آخر
    خلاق باشید، اصول نقاشی را رعایت کنید، از طراحی نترسید.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    من در نماز حال ندارم، چه کنم؟


    .: سوال:

    چرا وقتي نماز مي خوانم، توجه و حال مخصوص عبادت ندارم؟ چه کنم؟

     

    .: پاسخ:

    نماز در میان عبادت های دیگر در قله و اوج قرار دارد، تا جایی که در روایات ما از آن به معراج مؤمن، یا ستون دین، تعبیر شده است و این تعبیرات نشان از اهمیت این فرضیه ی الاهی دارد.
    از طرفی تحقق یک پدیده در خارج نیاز دارد که مقتضی آن موجود و مانع آن مفقود باشد. نماز هم از این قاعده بی نیاز نیست. در نماز تحقق مقتضی و رفع موانع و وصول به نماز واقعی با رعایت شرایط و آداب ظاهری و باطنی نماز میسور است.
    سخن گفتن درباره ی آداب باطنی نماز بسیار است، اما به صورت فشرده به مواردی از آن اشاره می شود:


    1. توجه به خدای متعال و چرایی عبادت:
    یعنی نمازگزار باید معرفتی نسبتاً درست از خدای متعال داشته باشد و بداند که با چه کسی رو به رو می شود. خدای متعال کمال محض است و جامع همه ی کمالات بلکه عین کمال است و یکی از کمالات الاهی حکمت است. به همین دلیل تمام افعال الاهی هدفمند است، و از افعال الاهی، آفرینش جهان هستی و گل سرسبد آن انسان است و هدف آفرینش، رسیدن به کمال (تکامل) است که این حقیقت جز از راه صحیح (صراط مستقیم) میسر نمی شود، و صراط مستقیم همان بندگی خداوند است: «وَ أَنِ اعْبُدُوني‏ هذا صِراطٌ مُسْتَقيم‏»؛[1] یعنی اطاعت از همه دستورات و قانون الاهی که مهم ترین و بارزترین آنها، در قالب عبادت تجلی می یابد.
    اگر کسی فلسفه ی عبادت را نداند نصیبی از آن نمی برد و فلسفه ی عبادت فقط در پرتو بینش دینی قابل دریافت است.


    2. پرهیز از اموری که با عبادت منافات دارد:
    میزان تأثیر اعمال بستگی کامل به زمینه های قبلی و توجه و اخلاص افراد دارد، به همین سبب عبادت در افراد تأثیرات کاملا مختلفی دارد.
    پرهیز از اموری که با عبادت منافات دارد و اثر آن را خنثی می سازد، از امور بسیار مهم است. مانند دو مریض که هر دو به دستور پزشک عمل کرده و داروهای خود را به موقع می خورند، ولی یکی، از چیزهای زیان بار پرهیز می کند و دیگری بی پرواست و اهل پرهیز نیست. در این صورت سفارش و نسخه ی پزشک برای دومی بی اثر یا کم اثر است.
    باید از اعمال ظلمت زا (گناه) پرهیز کنیم تا عبادت در باطن ما اثر کند و موجب نشاط گردد. لذا در روایات وارد شده است، تا آن جا که برایتان امکان دارد از گناه فاصله بگیرید؛ زیرا ظلمت با گناه به باطن راه می یابد، «اذا اذنب الرجل دخل فی قلبه نقطة سوداء».[2]
    امام صادق (ع) مى‏فرمايد: «كان أبي (ع) يقول: ما من شي‏ء أفسد للقلب من خطيئة، إنّ القلب ليواقع الخطيئة فما تزال به حتّى تغلب عليه فيصيّر أعلاه أسفله».[3]
    پدرم [امام باقر] (ع) مى‏فرمود: هيچ چيز براى قلب زيانبارتر از گناه نيست، چه آنكه قلب با گناه مى‏آميزد و با آن گلاويز مى‏شود تا بالاخره گناه بر قلب چيره شده و آن را وارونه مى‏سازد.
    يعنى قلب به حساب طبع اولى، ملكوتى و رو به خدا ست، ولى در اثر گناه چهره‏اش وارونه گشته، ناسوتى و شيطانى مى‏شود.
    امام صادق (ع) مى‏فرمايد: «إنّ الرّجل يذنب الذّنب فيحرم صلوة اللّيل و إنّ العمل السّيّئ أسرع في صاحبه من السّكّين في اللّحم».[4]
    گناه انسان را از عبادت و تهجّد محروم مى‏سازد و لذّت مناجات با خدا را از او سلب مى‏كند و تأثير گناه از كارد برنده سريع‏تر است.[5]
    مثنوی مولوی در این باره داستان گناهکار و جناب شعيب را بیان می کند و می گوید:
    آن يكى مى‏گفت در عهد شعيب
    كه خدا از من بسى ديدست عيب‏
    چند ديد از من گناه و جرم‏ها
    وز كرم يزدان نمى‏گيرد مرا
    حق تعالى گفت در گوش شعيب
    در جواب او فصيح از راه غيب‏
    كه بگفتى چند كردم من گناه
    وز كرم نگرفت در جرمم اله‏
    عكس مى‏گويى و مقلوب اى سفيه
    اى رها كرده ره و بگرفته تيه‏
    چند چندت گيرم و تو بى‏خبر
    در سلاسل مانده‏اى پا تا به سر
    زنگ تو بر توت اى ديگ سياه
    كرد سيماى درونت را تباه‏
    بر دلت زنگار بر زنگارها
    جمع شد تا كور شد ز اسرارها...
    از نماز و از زكات و غير آن
    ليك يك ذره ندارد ذوق جان‏
    مى‏كند طاعات و افعال سنى
    ليك يك ذره ندارد چاشنى‏
    طاعتش نغز است و معنى نغز نى
    جوزها بسيار و در وى مغز نى‏
    ذوق بايد تا دهد طاعت بر
    مغز بايد تا دهد دانه شجر
    دانه بى‏مغز كى گردد نهال
    صورت بى‏جان نباشد جز خيال‏
    چون شعيب اين نكته‏ها بر وى بخواند
    از تفكر همچو خر در گل بماند[6]


    3. تلاش برای تهذیب نفس:
    هدف از تهذیب نفس، کنار زدن حجاب ها و پرده هایی است که میان انسان و فطرت او مانع گردیده و اجازه ی تبلور و تجلی به آینه ی خدانمای فطرت را نمی دهد. این پرده ها و حجاب ها برگرفته از گناهان، غفلت، و فرو رفتن در عالم ماده و مادیات و فراموش کردن خدا و آخرت و عالم ملکوت است. تمام دستورات و احکامی که در شرع مقدس وارد شده، همگی هدف واحدی را دنبال می کند و آن کم رنگ کردن و یا کنار زدن این حجاب ها و درخشش گوهر فطرت و حقیقت انسان است که در زیر خروارها گرد و خاک غفلت و عصیان مدفون گشته است. «قد افلح من زکیها و قد خاب من دساها».[7]


    4. انجام دادن کارهای مثبت:
    از سویی روح، همه کاره در عالم بدن است و تمام اعضا و جوارح تحت فرمان اویند و از سویی دیگر همو محل نورانیت ها و ظلمت هاست و از اعمال انسان تأثیر می پذیرد.
    تأثیر فوری کارهای مثبت و منفی بر روح بر کسی پوشیده نیست و از جمله ی اعمال مثبت انجام عبادات است؛ یعنی اگر انسان ده درجه نورانیت داشته باشد و نماز شب هم بخواند و یا در رفع حوایج مردم کوشا باشد و... این اعمال خوب به نورانیت روح او می افزاید و همین باعث توان مندی بیشتر روح و باطن او می شود و این نورانیت عظیم اسباب نشاط در عبادتی مثل نماز را فراهم می آورد. البته عکس این موضوع هم در اعمال ظلمانی صادق است. «قل کل یعمل علی شاکلته».[8]


    5. دوستی خداوند متعال:
    خطا و گناه آدمی، ریشه در دنیا دوستی و گرایش افراطی به لذت های مادی و طبیعی آن دارد. «حب الدنیا رأس کل خطیئة». بنابراین، اگر کسی بخواهد دلش را از گناه خالی کند، باید با ریشه و منشأ آن بستیزد و بکوشد که از شدت محبت دنیا در دلش بکاهد و گرایش به لذت های طبیعی را در نفس خویش تعدیل نماید که اگر چنین کند و به استعانت خدای متعال، در این کار سترگ موفقیتی به دست آورد، می تواند دلش را از گناه خالی کند و به جای آن محبت خدای بزرگ و اولیای او را جایگزین نماید.
    نتیجه: این که اگر بخواهیم در نماز حال خوبی داشته باشیم، باید آداب باطنی را رعایت نماییم، با اعمال نورانی زمینه را فراهم کنیم و نور باطن را قوت بخشیم و وجود آدمی را از امراض اخلاقی پاکیزه گردانیم تا به درک لذت عبادت نایل آییم. چه این که مریض به جهت مرض از درک لذت بهترین غذاها بی بهره است و رغبتی به میل کردن غذای لذیذ ندارد. البته ناگفته نماند که خوردن غذا و لو این که این چنینی باشد نقش اساسی در بهبود مریض دارد. از این جهت همان طورکه در لابلای بحث بدان اشاره رفت، ما قایلیم که ایندو در همدیگر تأثیر متقابل دارند.


    ------------------------------------------
    پی نوشتها:
    [1] یس، 61.
    [2] اصول کافی، ج 3، باب گناهان، روایت 13.
    [3] اصول كافى، ج 2، ص 268، باب الذنوب، حديث 1.
    [4] همان، ص 272، حديث 16؛ جامع السعادات، ج 3، ص 48.
    [5]مهدوى كنى، محمدرضا، نقطه‏هاى ‏آغاز در اخلاق‏ عملى، ص 116.
    [6] جعفرى، محمد تقى، شرح مثنوی، ج 5، ص 512.
    [7] شمس، 9 – 10.
    [8] اسرا، 84.


    منابع:
    1. آداب الصلاة (آداب نماز)،امام خمینی.
    2. راه های خروج از صفات رذیله، سید رحیم، توکل.
    3. سرالصلاة، امام خمینی.
     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه


    سیاهچاله ها چندان هم
    سیاه نیستند!

    --نگاهی به ۱۰ حقیقت شگفت انگیز و عجیب علم فیزیک--

    فیزیک بدون شک علمی شگفت انگیز است. ذراتی که وجود ندارند در احتمالات به حساب می آیند، و زمان متناسب با سرعت حرکت شیء تغییر می کند. نشریه تلگراف، ۱۰ پدیده عجیب از این عجایب در علم فیزیک را با کمک تعدادی از کاربران توئیتر و کیهان شناسی به نام «مارکوس چاون» ارائه کرده است که در ادامه از نظرتان می گذرد.


    ۱) خورشید می توانست از موز ساخته شده باشد
    خورشید بسیار پرحرارت است زیرا وزن چند میلیارد میلیارد میلیارد تنی آن گرانش عظیمی به وجود می آورد که در نتیجه هسته ستاره را تحت فشاری غیرقابل تصور گذاشته و در نتیجه فشار بالا حرارت فوق العاده تولید می کند. در صورتی که به جای گاز هیدروژن از میلیاردها میلیارد میلیارد تن موز استفاده می شد نیز همان میزان فشار و در نتیجه همان مقدار حرارت در خورشید به وجود می آمد. با این حال با افزایش حرارت، اتم ها با بخش های مختلف ساختار ستاره یی برخورد کرده و انرژی اتمی را به وجود می آورند که در اینجا تفاوت میان حضور هیدروژن و موز در ساختار خورشید آشکار خواهد شد.


    ۲) تمام ماده یی که نسل بشر را به وجود آورده است در یک حبه قند جا می گیرد

    در اتم ها، ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹/۹۹ درصد فضا، خالی است و به همین دلیل در صورتی که تمامی اتم ها را به گونه یی به هم بفشاریم که فضای خالی میان آنها از بین برود، یک قاشق چایخوری یا حجمی برابر یک حبه قند از این ماده حدود پنج میلیارد تن وزن خواهد داشت؛ وزنی ۱۰ برابر مجموع وزن تمامی انسان هایی که در حال حاضر در جهان حضور دارند. این در واقع همان پدیده یی است که در ستاره های نوترونی رخ می دهد و وزن آنها را تا حد غیرقابل باوری افزایش می دهد.


    ۳) آینده می تواند گذشته را تغییر دهد
    شگفتی جهان کوانتوم به اثبات رسیده است. آزمایش دو جداره که نور را در دو حالت موج و ذره به اثبات می رساند به اندازه کافی عجیب و غیرقابل تصور است به خصوص زمانی که اعلام شود مشاهده نور می تواند آن را از موج به ذره یا برعکس تبدیل کند. اما پدیده های عجیب تر این جهان پس از آزمایش «جان ویلر» فیزیکدان در سال ۱۹۷۸ خود را نمایان کرد. آزمایش وی نشان داد مشاهده یک ذره در زمان حاضر می تواند سرنوشت ذره مشابه دیگری در گذشته را متحول سازد. طبق آزمایش دو جداره در صورتی که هر یک از پرتوهای نوری خارج شده از یکی از شکاف های صفحه آزمایش را مشاهده کنید، در واقع پرتو را مجبور کرده اید خصوصیات ذره یی به خود بگیرد و اگر به هدف برخورد پرتو چشم بدوزید خصوصیت موج گونه به پرتو نور بخشیده اید. اما در صورتی که پس از عبور پرتو نور از شکاف به مسیری که از آن ناشی شده است، چشم بدوزید آنگاه است که پرتو نور می تواند در هر دوحالت شکل بگیرد. به بیانی دیگر زمان حال بر گذشته پرتو نوری تاثیر گذاشته است. این آزمایش در آزمایشگاه تنها چند صد هزارم ثانیه به طول می انجامد، اما در مشاهده نورهای ناشی از ستاره های دوردست نیز صدق می کند. در واقع مشاهده اکنون ستاره های دوردست می تواند گذشته چند هزار یا میلیون ساله آنها را تغییر دهد.


    ۴) تقریباً همه جهان گم شده است
    می توان به جرات گفت حدود ۱۰۰ میلیارد کهکشان در جهان هستی وجود دارد که هر یک از آنها از ۱۰ میلیون تا ۱۰ تریلیون ستاره را در خود گنجانده اند. خورشید زمین در مقایسه با این ستاره ها یکی از کوچک ترین و ضعیف ترین ستاره ها به شمار می رود و حتی می توان نام کوتوله زردرنگ را روی آن گذاشت. در واقع در جهان هستی مقادیر ترسناک و عظیمی از ماده مرئی وجود دارد که انسان تنها قادر به مشاهده دو درصد از آن است. وجود این مقدار ماده به دلیل نیروی گرانش آنها پیش بینی می شود و ماده تاریک نیز که مقدار آن شش برابر جرم ماده مرئی تخمین زده می شود بخش نامرئی جهان را تشکیل داده است. به گزارش مهر به نقل از منابع علمی جهان وجود انرژی تاریک به عنوان بخشی دیگر از جهان که در واقع مابقی جهان را تشکیل داده است، موضوع را پیچیده تر خواهد کرد. این نوع انرژی با گسترش سریع جهان در ارتباط است و به همراه ماده تاریک همچنان ناشناخته باقی مانده است.


    ۵) جسم می تواند سریع تر از نور حرکت کند نور نیز همیشه بسیار سریع حرکت نمی کند
    سرعت نور در خلأ ۳۰۰ هزار کیلومتر بر ساعت است با این حال نور همیشه در خلأ حرکت نمی کند. برای مثال نور در آب با سرعتی یک سوم سرعت گفته شده حرکت می کند. در واکنش های اتمی برخی از ذرات به سرعت های بسیار بالایی دست پیدا می کنند که بخشی از سرعت نور است و در صورتی که از میان رابطی که سرعت نور را خواهد کاست عبور کنند، در واقع می توانند سریع تر از نور حرکت کنند. چنین پدیده یی درخششی آبی رنگ از خود به وجود می آورد که به «تشعشعات شرنکوف» شهرت دارد و با بمب های صوتی قابل مقایسه است. کمترین سرعتی که تاکنون برای نور به ثبت رسیده است ۱۷ متر بر ثانیه یا ۶۱ کیلومتر بر ساعت بوده که به واسطه عبور از میان روبیدیوم منجمد با حرارتی برابر صفر مطلق ایجاد شده است. این ماده در این حرارت در حالتی به نام چگالش «بوز- اینشتین» قرار دارد.


    ۶) سیاهچاله ها سیاه نیستند
    به طور حتم سیاهچاله ها بسیار تاریکند اما سیاه نیستند، زیرا این پدیده ها درخشان بوده و به آرامی نور خود را در تمامی طیف های نوری از جمله نور مرئی به اطراف منتشر می کنند. این تشعشعات که «تشعشعات هاوکینگ» نام دارد نور خود و جرم سیاهچاله ها را به تدریج کاهش داده و با از دست دادن منبع جرم سیاهچاله ها تبخیر می شوند. به گزارش مهر به نقل از منابع علمی جهان، سیاهچاله های کوچک در مقایسه با جرم شان و نسبت به سیاهچاله های بزرگ تر با سرعتی بالاتر از خود نور منتشر می کنند و بر همین اساس در صورتی که برخورددهنده بزرگ هادرون براساس برخی نظریه ها از خود میکروسیاهچاله هایی تولید کند، آنها به سرعت تبخیر خواهند شد و دانشمندان پس از آن قادر خواهند بود بقایای تابش های آنها را مشاهده کنند.


    ۷) تعداد نامحدودی نویسنده مطلب را نوشته و تعداد نامحدودی خواننده آن را می خوانند
    براساس مدل های استاندارد کیهان شناسی جهان مرئی با تمامی میلیاردها کهکشان و تریلیون تریلیون ستاره هایش تنها یکی از بی نهایت جهان هایی است که مانند حباب های صابون در یک اسفنج در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. به دلیل بی نهایت بودن آنها می توان هر تاریخچه ممکنی را برایشان در نظر گرفت. اما تعداد تاریخچه های ممکن برای این جهان ها متناهی است زیرا تعداد محدودی پدیده و تعداد محدودی نتیجه در بر داشته اند. تعداد این پدیده ها بسیار زیاد اما متناهی است، پس همین پدیده عینی و کنونی که نویسنده این مطلب نوشته و شما آن را می خوانید، باید بی نهایت بار در زمان رخ داده باشد. شگفت انگیزتر از آن این است که بدانیم نزدیک ترین همتای ما در چه فاصله یی از ما قرار گرفته است. این فاصله عددی برابر ۱۰ به توان ۱۰ به توان ۲۸ متر تخمین زده شده است که در صورت علاقه مندی به محاسبه آن می توانید از عدد یک و ۱۰ میلیارد میلیاردمیلیارد صفر در برابر آن استفاده کنید،


    ۸) تصور بنیادین از جهان مسوول گذشته، حال و آینده آن نیست
    براساس نظریه نسبیت خاص چیزی به نام اکنون، گذشته یا آینده وجود ندارد و قالب های زمانی به یکدیگر وابسته اند زیرا همه هستی در سرعتی برابر در حرکت است. درصورتی که انسان با سرعتی کاملاً متفاوت در حرکت بود شاهد پیر شدن زودهنگام یکی از نزدیکان یا دیر پیر شدن وی نسبت به دیگران می بود.


    ۹) ذره می تواند به صورت آنی روی ذره یی در آن طرف جهان تاثیر بگذارد
    زمانی که یک الکترون با همتای ضدماده خود یا پوزیترون روبه رو می شود، هر دو در درخشش کوچکی از انرژی خنثی شده و دو فوتون از این برخورد متولد می شود. ذرات زیراتمی مانند فوتون ها یا کوارک ها یک ویژگی به نام اسپین دارند که به مفهوم چرخش است. این ذرات در واقع حرکت چرخشی ندارند، اما به گونه یی رفتار می کنند که انگار در حال چرخشند. جهت اسپین فوتون ها در زمان تولد در برابر یکدیگر است و در نتیجه خنثی می شوند. با توجه به رفتارهای غیرقابل پیش بینی کوانتومی، گفتن اینکه کدام فوتون در مسیر چپ گرد و کدام یک در مسیر راست گرد حرکت خواهد داشت، غیرممکن است و در واقع تا زمانی که یکی از آنها مشاهده نشود، هر دو در هر دو جهت حرکت خواهند داشت اما به محض اینکه یکی از آنها مشاهده شود جهت راست یا چپ گرد را به خود گرفته و به هر جهتی که حرکت کند، همتایش در مسیر متضاد آن حرکت خواهد کرد. این واقعیتی است که در آزمایش ها به اثبات رسیده است.


    ۱۰) هرچه سریع تر حرکت کنید سنگین تر می شوید
    در صورتی که بسیار سریع بدوید به صورت لحظه یی و نه دائم، سنگین وزن خواهید شد. سرعت نور مرز سرعت در جهان است در این صورت زمانی که جسمی با سرعتی نزدیک به نور در حرکت است و شما به آن نیرویی وارد کنید، به سرعت آن نخواهید افزود بلکه تنها به آن انرژی اضافی وارد کرده اید که این انرژی باید در جایی قرار بگیرد. بهترین مکان برای قرارگیری این انرژی جرم جسم است. براساس قانون نسبیت جرم و انرژی با یکدیگر برابرند پس هر چه انرژی وارد شده بیشتر باشد، جرم افزایش پیدا خواهد کرد. البته این افزایش وزن در انسان قابل چشم پوشی بوده و در عین حال غیرقابل انکار است.
     

     

     


    Contact Owner | Contact Moderator | Contact Moderator 2 | Join Now | Help Join | Designer | Group Email

     



    __._,_.___


    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive