به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Thursday, December 31, 2009

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 1127)



 

 

 
1127
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1127 :: سه شنبه 10 آذر ماه 1388

www.mobin-group.com

پایان دنیا در سال 2012 ؟!

سلام عرض شد
ظاهرا، دنیا در 21 دسامبر سال 2012 به پایان می رسد! بله، درست متوجه شدید! یا حداقل بخش بزرگی از نوع بشری نابود خواهند شد! دیگر برای شغل آینده ی خود برنامه ریزی نکنید! بدنبال خرید خانه نباشید، و در عوض، چند سال آخر زندگی تان را هرآنطور که می خواهید بگذرانید. اکنون شما 3 سال فرصت دارید که از زندگی لذت ببرید... قبل از پایان دنیا!

خُب این سخنان عجیب و غریب چیست؟ تا بحال ما از این پیش گویی ها زیاد شنیده ایم، ولی هنوز اینجاییم و سیاره مان هنوز سرجایش است. چرا این سال 2012 اینقدر مهم شده است؟ این اخبار در تمام دنیا در حال پخش شدن است. (مثلا فيلم 2012 که دو هفته پيش در سرتاسر جهان اکران شده و حسابي هم سروصدا کرده و در شماره قبلي روزانه (1026) اين فيلم را براي دانلود قرار داده بودم.)
طبق پیش بینی قوم مایا سال 2012 پایان دنیاست و تا سه سال ديگر دنيا نابود خواهد شد.
واقعیت این است که تقویم مایا در سال 2012 به پایان می رسد، به همین دلیل مایاها به دنبال هر دلیل مذهبی، علمی، اخترگویانه و تاریخی می گردند تا بیابند که چرا این تقویم می گوید که جهان رو به پایان است. رسالت مایایی کسب قدرتی است که بتواند مردم را در تمام جوامع نگران کند.
متآسفانه من برای تمامی معتقدین به این تقویم خبرهای بدی دارم! هیچ رستاخیز عظیمی در 2012 روی نخواهد داد، ولی چرا؟
 

 vتقویم مایایی
تقویم مایا چیست؟ این تقویم توسط تمدنی پیشرفته به نام مایاها در حدود 250 تا 900 میلادی بوجود آمده است. شواهد مربوط به امپراطوری مایا به قسمتهای جنوبی مکزیک تا گواتمالا و اِل سالوادور می رسد.


منطقه ی حضور مایاها

مردمی که در جامعه ی مایایی ساکن بودند، مهارت پیشرفته ای در نوشتن داشتند و در ساختن شهرها و مدنیت توانایی عجیبی پیدا کرده بودند. مایایی ها احتمالا بخاطر اهرام و ساختمانهای بزرگ دیگری که ساخته اند معروف شده اند.
مردم مایا در فرهنگ امریکای مرکزی تأثیر زیادی داشته اند، نه فقط از طریق تمدن خویش، بلکه با جوامع بومی که در این منطقه تشکیل داده اند. در حال حاضر هنوز شمار زیادی از مایاها هنوز زنده اند و سنن باستانی خود را ادامه می دهند.
مایایی ها از تقویم های مختلفی استفاده می کردند و زمان را بعنوان گردش هایی روحانی درنظر می گرفتند. ازآنجایی که این تقویمها استفاده های عملی زیادی داشتند، مثل: کاربردهای اجتماعی، کشاورزی، اقتصادی و... ، به عنصر مذهبی قوی ای تبدیل شده بودند. این کاملا با تقویم میلادی جدید متباین است که تنها دارای معانی اجتماعی و اقتصادی است.
بیشتر تقویمهای مایایی کوتاه بودند. تقویم تزولکئین (Tzolk"in) در 250 روز تمام می شد و تقویم هاآب (Ha"ab) طول سال را 365 روز درنظر می گیرد. مایایی ها این دو تقویم را با هم ترکیب کردند تا تقویمی به نام «گرد تقویم» (Calandar Round) تهیه نمودند: که برابر است با یک چرخه از 52 هاآب (تقریبا 52 سال که برابر طول تقریبی یک نسل است.) درون یک گرد تقویم چرخه های 13 و 20 روزه وجود دارد. واضح است که این سیستم تنها زمانی استفاده می شود که 52 سال را 18980 روز واحد در نظر بگیریم. بعلاوه ی این سیستمها، مایایی ها چرخه ای داشتند به نام «چرخه ی زهره». ایشان با دقت زیاد تقویمی شکل دادند که بر اساس موقعیت زهره در آسمان شب بود. وهمچنین ممکن است که آنها تقویمهای مشابهی برای سیارات دیگر هم داشته اند.


تقویم مایایی

با استفاده از گرد تقویم هیچ گاه نمی توان سالی قدیمی تر از 52 سال را مشخص کرد! پس چگونه می توان تاریخ های طولانی را با استفاده از تقویم مایایی ها تعیین نمود؟


 vپایان شمارش طویل = پایان دنیا؟
مایاها برای حل این مشکل روشی ابتکاری بکار بردند. در نهایت تقویم آنها از دوره ی بلندی استفاده کرد که 5126 سال دارد. این دوره بر اساس ملاحظات مذهبی، دوران قاعدگی، محاسبات ریاضی روی اعداد 13 و 20 و همچنین اساطیر اخترگویانه ایجاد شده است.


 vولی این تقویم چگونه کار می کند؟
سال مبدأ در شمارش طویل مایایی در «0.0.0.0.0» آغاز می شود. هر صفر از 0-19 تغییر می کند که هرکدام نشاندهنده ی روزهای مایایی است. مثلا اولین روز از شمارش طویل به صورت 0.0.0.0.1 نوشته می شود. این عدد اضافه می شود تا روز 19. با افزوده شدن 1 روز دیگر یعنی 20 روز به صورت زیر نوشته می شود: 0.0.0.1.0 این شمارش تا 0.0.1.0.0 ادامه می یابد(حدود یک سال ) و همینطور تا 0.1.0.0.0 (حدود 20 سال) و 1.0.0.0.0 (حدود 400 سال). حالا مثلا تاریخ 2.10.12.7.1 در تقویم مایایی نشان دهنده ی تاریخ تقریبی 1012 سال و 7 ماه و 1 روز است.


سه ستون نوشته شده توسط مایایی ها:
ستون سمت چپ نشاندهنده ی تاریخ 8.5.16.9.9 یا 156 میلادی است


واقعا تقویم جالبی است. ولی این تقویم با پایان جهان چه ارتباطی دارد؟ رسالت مایایی تماما بر این اساس است که هنگامی که شمارش بلند مایایی تمام شود، یک اتفاق بدی بوقوع خواهد پیوست. متخصصین مایا از هر دو عدد 13 و 20 استفاده می کنند. طبق نظر ایشان پایان این دوره می تواند در 13.0.0.0.0 روی دهد. و این تاریخ برابر با 5126 سال است. این شمارش بلند دوره در 0.0.0.0.0 آغاز شده است که مطابق 11 آگوست 3114 پیش از میلاد می شود. حالا مسأله را متوجه شدید؟ شمارش طویل دوره ی مایاها در 5126 سال بعد از این تاریخ یعنی در 21 دسامبر 2012 به پایان می رسد.
 

 vروز رستاخیز
زمانی که چیزی تمام می شود (حتی چیز بی خطری مثل یک تقویم باستانی)، مردم گمان می کنند که نهایی ترین احتمالات برای پایان تمدن روی خواهد داد. از طرف دیگر باستان شناسان و اسطوره شناسان معتقدند که مایایی ها یک عصر روشنگری را برای سال 13.0.0.0.0پیش بینی کرده اند. ولی واقعیت این است که شواهد کافی برای چنین رستاخیز عظیمی در آن روز در دست نداریم!!
تهدیدهایی برعلیه زمین و نوع بشر تا بحال مطرح شده اند: برخورد سیارکها، سیاهچاله ها، انفجارات پرتوگاما در کهکشانهای نزدیک، دوره ی یخبندان و جابجایی قطبین. ولی هیچ شاهدی برای روی دادن یکی از این اتفاقات در 2012 وجود ندارد. این اتفاقات هر زمانی می توانند روی دهند و هیچ ارتباطی با تاریخ خاصی ندارند. هر کدام از این تهدیدها نیاز به یک مقاله ی مستقل دارد که توضیح داده شود که چرا  دلیلی برای روی دادن آنها وجود ندارد.
نکته ی جالب این است که باستان ستاره شناسان مایایی هنوز اختلاف نظر دارند که آیا پایان تقویم در 13.0.0.0.0 است یا 20.0.0.0.0(حدود سال 8000 میلادی).
در نتیجه، این قبیل پیش بینی ها نه تنها مبنای علمی ندارد بلکه از خرافات و اعتقادات اسطوره ای اقوام باستانی ریشه گرفته است. توجه مردم جهان به این قبیل خرافات نشان دهنده ی عمق خرافه پرستی و جهل علمی نسبت به یافته های دقیق و جهانی علمی امروز  است. در واقع پیشرفت علم و تکنولوژی تأثیر زیادی در سطح علمی و درک عمومی اقشار جوامع انسانی بازی نکرده است!!
اینکه چطور به نتایج عجیب و غریب یک تقویم باستانی گمنام چنین اطمینان و توجهی می شود، روحیه ی غیر علمی و نادقیق مردم تحصیل کرده ی امروز را نشان می دهد.



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • پایان دنیا در سال 2012 ؟!
  • زیباترین بانوی متاهل جهان
  • ويدئو پخش نشده از اعترافات ابطحي
  • تصاويري از نمايشگاه خودرو توکيو 2009
  • معرفي و دانلود فيلم : راک ن رولا
  • دانلود فيلم مستند: سال 2012: شمارش معکوس تا آرماگدون
  • دانلود انيميشن : Angel Wars: The Messengers
  • آلبوم جدید و فوق العاده زیبای علی لهراسبی با نام چهارده
  • آهنگ جدید و بسیار زیبای محسن چاووشی با نام رفیق خوب
  • فارسی ساز آفیس 2007
  • بازی Sherlock Holmes با فرمت جاوا
  • بازي هيجان انگيز Far Cry 2: The Fortune's Pack
  • نا امیدی خردمندان را هم به زمین می زند
  • نامه ی دوم: چه خوب که می آیی!
  • کوچولو اسم گربه مان است
  • أین عمّار
  • نقشه حوزه در دسترس موشكهاي ايراني
  • داف چيست؟
  • انواع شیطان پرستی
  • جديدترين شماره از ماهنامه Taste of Home
  • به همه چیز با نگاه خیر بنگر
  • چند راه برای داشتن آپارتمان دلباز
  • انواع رنگساژ مخصوص موهای بلوند
  • چگونه از لباس‌های بافتنی بهتر نگهداری کنیم
  • خورش‌هایتان را صحیح و سالم بپزید
  • راهنمای خرید چکمه
  • آزادي فرزند تا کجا؟
  • فناوری شبکه های تلفن همراه را بیشتر بشناسیم
  • فلسفه اينکه در قرآن در مورد نافرماني زن از شوهر، به مرد اجازه داده است که زن را بزند چيست؟
  • بررسی اسرار پشت پرده مجسمه آزادی
  • و....

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

زیباترین بانوی متاهل جهان
ويدئو پخش نشده از اعترافات ابطحي
برج دبي (بلندترين برج دنيا) براي مراسم افتتاحيه در 4 ژانويه آماده مي شود
مشهورترین و سرشناس ترین ایرانیان در دنیا
جديدترين مدلهاي کت و پالتوي زنانه (2009)
به اينا مي گن عکاسي هنرمندانه
تصاويري از جشنواره «مرد سوزان 2009» در صحرای نوادا
هنرنمايي روي ناخن!
تصاويري از نمايشگاه خودرو توکيو 2009
ویروس قرن
وِیژه نامه روز جهانی مبارزه با ایدز

مرزبان شیعه
وِیژه نامه روز بزرگداشت شیخ مفید (رحمت الله علیه)

کوچک بزرگ
ویژه نامه قیام مردم گیلان به رهبری میرزا کوچک خان جنگلی

روز مجلس
ویژه نامه شهادت آيت الله مدرس و روز مجلس


 

 

www.mobin-group.com

روسيه‌ وعده راه‌اندازي سريع نيروگاه ‌بوشهر را داد

رئيس سازمان انرژي اتمي ايران گفت: اين اطمينان را مي‌دهيم براساس وعده‌هايي كه روسيه به ما داده‌‌ نيروگاه بوشهر هرچه زودتر راه‌اندازي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، علي‌اكبر صالحي ديشب در جمع خبرنگاران با بيان اينكه علاقه‌اي به اعلام زمان راه‌اندازي نيروگاه بوشهر نداريم اظهار داشت: اين اطمينان را مي‌دهيم براساس وعده‌هايي كه روسيه به ما داده است اين نيروگاه هرچه زودتر راه‌اندازي شود.
وي افزود: با روبه‌ اتمام بودن ساخت نيروگاه بوشهر همكاري خوبي را در آينده از سوي روسيه خواهيم ديد و اميدواريم در اين عرصه اقدامات لازم صورت گيرد.
رئيس سازمان انرژي اتمي ايران با بيان اينكه همكاري ما با روسيه نگاه به آينده است خاطرنشان كرد: در گذشته داراي مشكلاتي بوديم كه برخي از اين مشكلات را شرايط زماني به ما تحميل كرده بود.
صالحي افزود: ضرورت زمان و مكان همكاري بين روسيه و ايران را به يك همكاري استراتژيك تبديل كرده است.
وي تصريح كرد: هر دو كشور بايد در عرصه‌هاي سياسي، فرهنگي، صنايع و... با يكديگر همكاري داشته باشند.
رئيس سازمان انرژي اتمي ايران اظهار داشت: امروزه هيچ كشوري در دنيا نمي‌تواند از موقعيت خوب و قدرت مناسب برخوردار باشد مگر آن كه در خاورميانه داراي قدرت باشد.
صالحي با اشاره به اينكه براساس مصوبه مجلس در يك افق بلندمدت بايد 30 هزار مگاوات نيروگاه ايجاد كنيم، گفت: با توجه به همكاري‌هاي گذشته كه بين ايران و روسيه وجود دارد قطعاً حضور روسيه از اولويت‌هاي بالايي برخوردار است.
رئيس سازمان انرژي اتمي ايران ادامه داد: همكاري گذشته ما مي‌تواند پيشينه خوبي براي همكاري‌هاي بعدي باشد.
وي با بيان اينكه در داخل روسيه يك فضاي ساختي منفي توسط غربي‌ها ايجاد شده است اضافه كرد: روسيه نسبت به اين موضوع از هوشياري لازم برخوردار باشد.
صالحي در ارتباط با واگذاري شركت‌هاي تابع سازمان انرژي اتمي در قالب اصل 44 خاطرنشان كرد: اين شركت داراي دو شركت توليدي توسعه و تماس است كه به ترتيب وظيفه توسعه نيروگاه‌ها و تأمين سوخت را برعهده دارند و هر دوي اين شركت‌ها بنابه دستور مقام معظم رهبري به دليل مسائل حاكميتي، ايمني و امنيتي خارج از اصل 44 قرار گرفتند و لذا براي مدت طولاني قطعاً به بورس عرضه نمي‌شوند.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

راک ن رولا
RocknRolla

نويسنده و کارگردان: گاي ريچي. موسيقي: استيو آيزلس. مدير فيلمبرداري: ديويد هيگز. تدوين: جيمز هربرت. طراح صحنه: ريچارد برايدگلند. بازيگران: جرارد باتلر[وان تو]، تام ويلکينسون[لني کول]، تندي نيوتن[استلا]، مارک استرانگ[آرچي]، ادريس البا[مامبلز]، کريس بريجز[ميکي]، جرمي پايون[رومن]، تام هاردي[باب خوشگله]، توبي کبل[جاني کوئيد]، جما اترتون[جون]، جمي کمپبل[راکر]، دراگان ميکانوويچ[ويکتور]، جيمي ميستري[مشاور]، کارل رودن[يوري]. 114 دقيقه. محصول انگلستان.
لني کول در صدد معامله با تبهکاري روسي به اسم ويکتور است. ظاهراً همه چيز در آغاز روبراه است و ويکتور تابلوي محبوب خود را به رسم امانت به لني مي دهد. ولي وقتي معامله سر نمي گيرد و تابلو توسط پسر ناخلف لني دزديده مي شود، همه چيز به هم مي ريزد. اين واقعه به ظاره کوچک باعث مي شود تا گروهي کثير از تبهکاران لندن به دست پا افتاده و براي به چنگ آوردن سهمي از يک غارت بزرگ به دست و پا بيفتند. آدم هايي مثل وان تو و دستيارش مامبلز، حسابدار مونثي به نام استلا که تخصص در پنهان کردن درآمدهاي تبهکاران دارد و جاني کوئيد يک خواننده راک معتاد که هر کدام سهم شان را مي خواهند. ولي يک نفر هدف ديگري را نيز دنبال مي کند و آن انتقام است...

چرا بايد ديد؟
اگر قنداق، ضامن و دو لوله تفنگ تازه شليک شده، قاپ زدن و رولور را ديده باشيد با دنياي پر تحرک و پيچيده تبهکاران بريتانيايي از ديدگاه گاي ريچي آشنا هستيد. اين بار تبهکاراني که در کار زمين خواري هستند، مقابل دوربين ريچي قرار گرفته اند. اما باور کنيد هيچ فرقي با همتايان پيشين خود ندارند. همان رفتارها، همان متلک هاي گزنده و اين بار با کمي چاشني سکس بيشتر که با ملاط خنده در آميخته است. (فقط تصور کنيد بازيگر گردن کلفتي مثل جرارد را که در نقش وان تو براي قانع و همراه کردم يک همدستي تن به سکس با وي بايد بدهد!).
و متاسفانه براي بچه نابغه اي مانند ريچي که همين اواخر به دليل طلاق جنجالي اش با مدونا نامش بر سر زبان ها بود، يک شکست که خير، بلکه درجا زدن است. راک ن رولا در نگاهي دقيق هيچ چيز تازه اي نسبت به آثار قبلي ريچي ندارد و عنصر تازگي و غافلگيري را نيز از دست داده است. مضافا به اينکه با وجود بهره مندي از بازيگران مشهور و کار بلد، قادر به ايجاد سمپاتي ميان آنها و تماشاگر نيست. چيزي که در قنداق، ضامن و... و قاپ زني به راحتي محقق شده بود. ولي اگر از درجا زدن فيلمساز محبوب تان سر خورده نمي شويد و از خشونت کارتوني و شوخ و شنگ و آدم هاي خشن بذله گو با لهجه کاکني خوش تان مي آيد، راک ن رولا فيلم شماست[شخصاً ترجيح مي دهم دو فيلم اول او را بار ديگر تماشا کنم!)
فيلم قرار است اولين بخش از يک سه گانه باشد، که با وجود برخورد مثبت منتقدان در گيشه موفقيت درخشاني کسب نکرده و بعيد است قسمت هاي بعدي ساخته شوند. ظاهراً آقاي ريچي به چيزي بيش از مدونا به عنوان منبع الهام نياز دارد!

-نام فيلم را مانند ديگر آثار پيشين ريچي توضيح داد که در اينجا منظور به دست آوردن همه چيز است. آن طور که قهرمان اصلي آن در آغاز مي گويد:
آدم ها هميشه مي پرسند. راک ن رول چيه؟ من هم به آنها مي گويم اين به طبل و مواد و الکل ارتباطي ندارد. خيلي بالاتر از اينهاست رفيق! هر کس به دلايل مختلف دوست دارد زندگي زيبايي داشته باشد. بعضي ها پول، بعضي ها مواد، بعضي ها هم گاييدن هر کسي که سر راه شان قرار بگيرد، بعضي ها هم شهرت و موقعيت... ولي يک طرفدار راک ن رول با همه فرق دارد. چرا؟ چون يک راک ن رول چي واقعي همه اينها را مي خواهد.
ژانر: اکشن، کمدي، جنايي.
 

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVD Rip)

RocknRolla_2008_DvDrip-aXXo.part1.rar 
RocknRolla_2008_DvDrip-aXXo.part2.rar 
RocknRolla_2008_DvDrip-aXXo.part3.rar 
RocknRolla_2008_DvDrip-aXXo.part4.rar 
RocknRolla_2008_DvDrip-aXXo.part5.rar 
RocknRolla_2008_DvDrip-aXXo.part6.rar 
RocknRolla_2008_DvDrip-aXXo.part7.rar 
RocknRolla_2008_DvDrip-aXXo.part8.rar

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

2012: Countdown to Armageddon
سال 2012: شمارش معکوس تا آرماگدون

مستندي ديدني «2012: شمارش معکوس تا آخرالزمان»
محصول کانال نشنال جئوگرافیک (2009)

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)

رمز فايل: www.rapid.org


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Angel Wars: The Messengers (2009)

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVD Rip)

http://rapidshare.com/files/308583649/Aftms._D2009_-_4NG.W4R5.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/308585773/Aftms._D2009_-_4NG.W4R5.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/308585229/Aftms._D2009_-_4NG.W4R5.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/308586436/Aftms._D2009_-_4NG.W4R5.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/308585321/Aftms._D2009_-_4NG.W4R5.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/308586272/Aftms._D2009_-_4NG.W4R5.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/308586224/Aftms._D2009_-_4NG.W4R5.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/308585717/Aftms._D2009_-_4NG.W4R5.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسی

چهارده
باصداي علي يهراسبي

آلبوم جدید و فوق العاده زیبای علی لهراسبی با نام چهارده

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ جدید و بسیار زیبای محسن چاووشی
با نام رفیق خوب

لينک دانلود
براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC
Microsoft Office Language Interface Pack 2007 فارسی ساز آفیس

Microsoft Office Language Interface Pack 2007 پکیج فارسی ساز آفیس 2007 است که نرم ‏افزارهای: Microsoft Office Excel 2007 , Microsoft Office Outlook 2007 , Microsoft Office PowerPoint 2007 , Microsoft Office Word 2007 را به طور کامل به فارسی تبدیل می کند. با نصب این نرم افزار علاوه بر فارسی شدن تمام بخش ها و منوها Spellcheck فارسی نیز به محیط آفیس اضافه می شود.
این پکیج به طور رسمی از طرف مایکروسافت ارائه شده است.

راهنما:
- تمام نرم افزارهای مرتبط با آفیس را ببندید و فارسی ساز را نصب نمایید.
- برای تغییر زبان آفیس به:
Start/All programs/Microsoft Office/Microsoft Office Tools/Microsoft Office 2007 Language Settings
بروید و زبان فارسی را انتخاب کنید.
- تنظيمات زبانی که انتخاب کرده اید دفعه بعد که برنامه کاربردی Office خود را آغاز کنید اعمال خواهد شد.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 12 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل
بازی Sherlock Holmes با فرمت جاوا

بازی موبایل شرلوک هولمز Sherlock Holmes محصول ۲۰۰۹ شرکت Gameloft که با فرمت جاوا و رزلوشن ۱۷۶×۲۰۸, ۱۷۶×۲۲۰, ۲۴۰×۳۲۰ پیکسل منتشر شده است.
که در سایت موب ۴ یو به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري
بازي هيجان انگيز
Far Cry 2: The Fortune's Pack

ویژگیهای مورد نیاز سیستم:
System: Windows XP SP2/Vista SP1
Processor: Pentium D 2.66 GHz
Memory: 1 GB (2 GB for Vista)
Video Card: 256 MB, Nvidia 6800 / Radeon X1650, Sheader 3.0, DirectX 9.0
Audio-card: compatible with DirectX 9.0
Hard drive: 12 GB free space


لينک دانلود (حجم فايل حدود 100 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com


اثري از يوري كوزوبوكين از اوكراين - نهمين دوسالانه كاريكاتور تهران

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

خوف پيامبر بر امت

من مواعظ النبي صلى الله عليه وآله وسلّم:
إنّما أخاف على أمتي ثلاثاً، شحّاً مطاعاً وهوىً متبعاً وإماماً ضالاً
(تحف العقول صفحه 58)

«شحّ» حالتى مركب از حرص و بخل است يعنى حرص‏زدن براى زخارف دنيا و تا وقتى كه اين حالت در انسان هست ولى به دنبال آن حركت نكرده، مهم نيست، خطر آن وقتى است كه «شحّ» مورد اطاعت، قرارگيرد و انسان براى تحصيل اعراض دنيوى، تلاش كند.
هواى متبع، همان شهوت نفسانى است كه انسان از آنها فرمانبرداى كند، و بين آن و «شح مطاع» اعم و اخصّ من وجه است.
امام ضالّ، پيشواى گمراهى است كه جامعه را در خلاف حق، حركت داده و به سوى انحراف و تباهى مى‏كشاند، و اين ضلالت ريشه‏اش همان شحّ و هواى نفس است، و لذا با مطالعه تاريخ به روشنى معلوم مى‏شود كه انحراف خلفاء بنى‏اميه و بنى‏عباس از همان زمانى آغاز شد كه آنان به دنبال ارضاء غرائز شهوانى و هواهاى نفسانى حركت كردند و از اين رو همه تلاش انبياء و اولياء اين بوده كه با اين دو عنصر خطرناك (هوى‏ و شحّ) مبازره كنند.

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

2151- روی هرپله که ایستاده باشی،خدایک پله بالاتره،نه برای اینکه یادت بندازه که اوخداست وتوبنده ای،برای اینکه دستتوبگیره، توروبالاترببره.(8878-0912)

2152- روزگار استاد فراموشیهاست امیدوارم شاگردش نباشی(7029-0913)

2153- روباه به زاغ گفت به به عجب سرى عجب دمى عجبب پايى! زاغ گفت:غاط کردی! اون دفعه كه پنير روگرفتى كلاس دوم بودم الان دانشگاه ميروم(8335-0936)

2154- رفاقت ایستادن زیر باران وباهم خيس شدن نيست....رفاقت آن است كه يكي براي.ديگري چتر شود وديگري هيچ وقت نفهمد چرا خيس نشد.. (6299-0917)

2155- غربت ديرينه ام را با تو قسمت مي كنم تا ابد با درد و رنج خويش خلوت مي كنم رفتي و با رفتنت كاخ دلم ويرانه شد من در اين ويرانه ها احساس غربت ميكنم (7340-0918)

2156- ديشب تو را زه مستي نسبت به ماهكردم/ تو خوبتر زه ماهيمن اشتباه كردم (3057-0914)

2157- دوستي ايستادن زيرباران وخيس شدن باهم نيست دوستي آن است كه يكي براي ديگري چتري شودواوهيچوقت نداندكه چراخيس نشد!!! (6675-0912)

2158- ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻭﺍﻗﻌﻲ ﺟﻮﺍﻫﺮﺍﺗﻲ ﮔﺮﺍﻧﺒﻬﺎﻳﻨﺪﻛﻪ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺍﻭﺭﺩﻧﺸﺎﻥ ﺳﺨﺖ ﻭﻧﮕﻪ ﺩﺍﺷﺘﻨﺸﺎﻥ ﺳﺨﺘﺘﺮﺍﺳﺖ ﻟﻄﻔﺄﺩﺭ ﺣﻔﻆ ﻭ ﻧﻜﻬﺪﺍﺭﻯ ﻣﻦ ﻛﻮﺷﺎ ﺑﺎﺷﻴﺪ . (7695-0935)

2159- دوست داشتن را بايد از برگ درخت آموخت وقتي زرد مي شه وقتي مي ميره وقتي از درخت جدا مي شه بازم پاي همون درخت ميفته. (8335-0936)

2160- دوست داري که تغييركني؟عوض شي؟خوب شي؟اصلايه چيزديگه شي؟باماتماس بگير(سازمان بازيافت) (0892-0915)

2161- دوست دارم بميرم وسياه پوشت كنم اما دوست ندارم زنده باشم وفراموشت كنم (5545-0913)

2162- دوست دارم برات بميرمولي افسوس كه بهلوانان هركزنميميرند (0535-0918)

2163- دوري هميشه به معناي فراموشي نيست.كاهي فرصتي است براي دلتنك شدن (0535-0918)

2164- دوتاجوجه عاشق هم میشن وبه هم قول ازدواج میدن، وقتی بزرگ میشن جفتشون خروس بودن،نتیجه:تاوقتی جوجه ای عاشق نشو! (0892-0915)

2165- دوتا خجالتي باهم ازدواج مي كنند بچه شان آب مي شه!! (9971-0912)

2166- دو خصلت نشان اهل دل است، دل سخن پذير وسخن دلپذير. (4435-0935)

2167- دنیامثل بازی گل یا پوچه،باتوگله، بیتوپوچه. (8878-0912)

2168- دنيا خوابي است كه اگر آن را باور كني پشيمان مي شوي – امام علی (ع) (3057-0914)

2169- دلم را اهني كردم مباداعاشقت گردد ندانستم كه اي ظالم دلت اهن ربادارد (9640-0916)

2170- دلم از دوريت پاره پاره شد، دوختمش حالا تنگ شد. (7314-0915)


شماره برای ارسال مسیج: 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

قائم

تو از همان لحظه ای که محمد(ص) نورت را در شب معراج دید؛ قبل از این که پا به دنیای خاکی ما بگذاری ایستاده بودی و منتظر قیام.
همانجا بود که خداوند باریتعالی تو را «قائم» معرفی کرد. حالا ما نشسته ایم و می گوییم: آقا چرا نمی آیی؟!
گفتند قیام می کنی اما بعد از اینکه ظلم و فساد فراگیر شود، بعد از اینکه معروف منکر و منکر معروف گردد، بعد از اینکه ظلم بیداد کند و مظلومان فریادرسی نداشته باشند، حتی گفتند زمانی می رسد که مردم تو را فراموش می کنند و یادت از ذهن مردمان محو می گردد. ما هم کم نگذاشتیم، تا توانستیم شرایط را همانگونه که اجدادت پیش بینی کرده بودند پیش بردیم.
اما این مسئله برای من هنوز حل نشده ؛ اینکه این چه زمانه ی پر آشوبی است که امام شیعه باید در غربت محض ذره ذره آب شود، منتظر یار بماند و شیعه هایش!!!
هنوز برای من این مسئله حل نشده که آیا واقعا من شیعه ام؟! آخر کدام شیعه حاضر می شود که امام و رهبرش؛ عزیزترین خلق خدا را به حاشیه ی زندگی اش بفرستد و بی تفاوت به غربت مولایش، بی تفاوت به نبودن امامش زندگی کند؟!

مگر بدون امام می شود زندگی کرد؟!!!

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

نا امیدی خردمندان را هم به زمین می زند

خواجه نصیر الدین طوسی پس از مدتها وارد زادگاه خویش طوس شد . سراغ دوست دانای دوران کودکی خویش را گرفت مردم گفتند او حکیم شهر ماست اما یک سال است تنها نفس سرد از سینه اش بیرون می آید و نا امیدی در وجودش رخنه نموده است.
خواجه به دیدار دوست گوشه نشین خویش رفت و دید آری او تمام پنجره های امید به آینده را در وجود خویش بسته است . به دوست خویش گفت تو دانا و حکیمی اما نه به آن میزان که خود را از دردسر نا امیدی برهانی دوستش گفت دیگر هیچ شعله امیدی نمی تواند وجودم را در این جهان رو به نیستی گرما بخشد خواجه گفت اتفاقا هست دستش را گرفت و گفت می خواهم قاضی نیشابور باشی و می دانم از تو کسی بهتر نخواهم یافت .
ارد بزرگ اندیشمند یگانه کشورمان می گوید : اندیشه و انگاره ای که نتواند آینده ای زیبا را مژده دهد ناتوان و بیمار است .
می گویند یک سال پس از آن عده ایی از بزرگان طوس به دیدار قاضی نیشابور رفتند و با تعجب دیدند هر داستانی بر زبان قاضی می آید امیدوارانه و دلگرم کننده است.

یاسمین آتشی

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

سرایدار سپاه می‌گفت: حاجی اصرار کرد که بروم به خانه‌اش؛
من هم رفتم.ناهارش فقط سیب زمینی آب پز بود و نان خشک آب زده.
نگاهی چرخاندم بین وسایل زندگی‌اش؛وسایل زندگی فرمانده سپاه از من خیلی کم‌تر و ناچیز تر بود.

ــــــــــــــــــــ
خاطره ای از شهید محمود کاوه

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الحديد آيات: 29 محل نزول: مدینه
 
لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَأَنزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَيْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ 25 وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا نُوحًا وَإِبْرَاهِيمَ وَجَعَلْنَا فِي ذُرِّيَّتِهِمَا النُّبُوَّةَ وَالْكِتَابَ فَمِنْهُم مُّهْتَدٍ وَكَثِيرٌ مِّنْهُمْ فَاسِقُونَ 26 ثُمَّ قَفَّيْنَا عَلَى آثَارِهِم بِرُسُلِنَا وَقَفَّيْنَا بِعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ وَآتَيْنَاهُ الْإِنجِيلَ وَجَعَلْنَا فِي قُلُوبِ الَّذِينَ اتَّبَعُوهُ رَأْفَةً وَرَحْمَةً وَرَهْبَانِيَّةً ابْتَدَعُوهَا مَا كَتَبْنَاهَا عَلَيْهِمْ إِلَّا ابْتِغَاء رِضْوَانِ اللَّهِ فَمَا رَعَوْهَا حَقَّ رِعَايَتِهَا فَآتَيْنَا الَّذِينَ آمَنُوا مِنْهُمْ أَجْرَهُمْ وَكَثِيرٌ مِّنْهُمْ فَاسِقُونَ 27 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَآمِنُوا بِرَسُولِهِ يُؤْتِكُمْ كِفْلَيْنِ مِن رَّحْمَتِهِ وَيَجْعَل لَّكُمْ نُورًا تَمْشُونَ بِهِ وَيَغْفِرْ لَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ 28 لِئَلَّا يَعْلَمَ أَهْلُ الْكِتَابِ أَلَّا يَقْدِرُونَ عَلَى شَيْءٍ مِّن فَضْلِ اللَّهِ وَأَنَّ الْفَضْلَ بِيَدِ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاء وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ 29

 

ترجمه فارسي مکارم

ما رسولان خود را با دلايل روشن فرستاديم، و با آنها كتاب (آسمانى) و ميزان (شناسايى حق از باطل و قوانين عادلانه) نازل كرديم تا مردم قيام به عدالت كنند; و آهن را نازل كرديم كه در آن نيروى شديد و منافعى براى مردم است، تا خداوند بداند چه كسى او و رسولانش را يارى مى‏كند بى‏آنكه او را ببينند; خداوند قوى و شكست‏ناپذير است! «25» ما نوح و ابراهيم را فرستاديم، و در دودمان آن دو نبوت و كتاب قرار داديم; بعضى از آنها هدايت يافته‏اند و بسيارى از آنها گنهكارند «26» سپس در پى آنان‏رسولان ديگر خود را فرستاديم، و بعد از آنان عيسى بن مريم را مبعوث كرديم و به او انجيل عطا كرديم، و در دل كسانى كه از او پيروى كردند رافت و رحمت قرار داديم; و رهبانيتى را كه ابداع كرده بودند، ما بر آنان مقرر نداشته بوديم; گرچه هدفشان جلب خشنودى خدا بود، ولى حق آن را رعايت نكردند; از اين‏رو ما به كسانى از آنها كه ايمان آوردند پاداششان را داديم; و بسيارى از آنها فاسقند! «27» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! تقواى الهى پيشه كنيد و به رسولش ايمان بياوريد تا دو سهم از رحمتش به شما ببخشد و براى شما نورى قرار دهد كه با آن (در ميان مردم و در مسير زندگى خود) راه برويد و گناهان شما را ببخشد; و خداوند غفور و رحيم است «28» تا اهل كتاب بدانند كه قادر بر چيزى از فضل خدا نيستند، و تمام فضل (و رحمت) به دست اوست، به هر كس بخواهد آن را مى‏بخشد; و خداوند داراى فضل عظيم است! «29»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 
setayesh_new
روی لینک پایین کلیک کنید و اسم خودتون رو به انگلیسی در کادر بنویسید و صبر کنید تا ببینید چه اتفاقی خواهد افتاد

http://www.star28.net/snow.html

 

 

moshaveranejavan

سلام دوستان عزیز
حالتون خوبه که ..
راستش اگه خدا بخواد و عمری باشه بنده و دوستام قصد داریم تا تجربیاتمون رو در اختیارتون بذاریم ، بهتون کمک کنیم ، براتون سنگ صبور بشیم خلاصه ی کلام اون چیزایی رو که خوندیم و دیدیم و تجربه کردیم توی سینی اخلاص بذاریم وتقدیم کنیم ..
ما برای کارمون نه دستمزد می خوایم نه چیز دیگه ای به جز دعا
سعی هم می کنیم هر بار براتون یه متنی ، نوشته ای چیزی بفرستیم ...
به قول یکی از دوستان یا علی گفتیم و عشق آغاز شد ...

گروه مشاوران جوان

 

 

zemstane_sard67

این یک روزه را زندگی کن
نمی توانیم گذشته را تغییر دهیم
تنها باید خاطرات شیرین را بیاد سپرد
ولغزش ها و اشتباهات گذشته را
توشه راه خرد و اینده سازیم
ما نمی توانیم اینده را پیش بینی کنیم
تنها باید امیدوار باشیم
خواهان بهترین و هر انچه نیکوست
و باور کنیم که چنین خواهد شد
می توان روزی را واقعا زندگی کرد
دم و لحظه را غنیمت شماریم
وهمواره در جستجوی این باشیم
که انسانی بهتر نیکوتر و مهربانتر باشیم

 

 

mastoor_313

نامه ی دوم: چه خوب که می آیی!

 از چهارراه که میگذرم عطر نرگس ها مستم میکند.
گاهی فکر میکنم کاش بودی و دسته ای از آن را به تو هدیه میکردم.
پیش خودم نذر میکنم که روز آمدنت همه ی جاده هایی که از آن میگذری پر از نرگس کنم.
پیش خودم نذر میکنم روز آمدنت همه ی جاده ها را با اشک چشم هایم آب پاشی کنم.
روز آمدنت...روز آمدنت....؟؟؟
فقط میدانم جمعه ای ست که روزی در تقویم ها سبزترین روز سال خواهد بود.
چشم هایم را روی هم میگذارم و به ذوالجناح سفیدت فکر میکنم،
به ذوالفقار حیدری و شال سبز بنی هاشمت!!
به سجده های طولانی و مظلومیتی که قرن ها از آن میگذرد.
به سهم خودم در این غربت...
به راه های نرفته ای که به تو ختم میشد و هیچ وقت قدمی در آن نگذاشتم.
من به تو فکر میکنم.
چه خوب است که به فکر من می آیی...چه خوب است که گاهی اجازه می دهی به تو بیندیشم.
چه خوب است که هنوز قلبم با نفس تو به ضربه در می آید
چه خوب است که تو مولایی و من بنده ی تو....؟
من چقدر سرشارم....

 

 

farnoosh_z66

کوچولو اسم گربه مان است

کوچولو اسم گربه مان است . هنوز 6 ماهش نشده است . تنبل است و همه اش خواب . راستش من از گربه متنفرم . در واقع این جونور حنایی رنگ گربه ی خواهرم است . اینها را گفتم که اگر جایی اسمش را به کار بردم ، نپرسید کوچولو دیگر کیست ! دیروز بابا بعد از مدتها آمد . داغون بود ! مامان تازه از سر کار آمده بود که بابا را پشت در دید . مثل همیشه کلیدش را گم کرده بود . ایستاده بود و تسبیح می چرخاند . مامان تسبیح را از دستش کشید و گفت : ما اینجا آبرو داریم . بابا پوزخندی زد . مامان که در را باز کرد ، کوچولو مثل همیشه از زیر صندلی های میز ناهار خوری بیرون دوید و به سمت در رفت . بابا جلوتر از مامان آمد . کوچولو با آن چشمهای قهوه ای اش به بابا زل زد و بعد فرار کرد رفت زیر میز ناهار خوری . بابا گفت : حالا دیگه گربه بازی می کنی ؟ مال مفت بهتون می دم دیگه ، می کنید تو شیکم جک و جونور ؟! مامان مقنعه اش را در آورد . روی مبل گذاشت و گفت : خدا را شکر الان 4 ماهه که پول مفت بهمون ندادی. یعنی راستش الان چهار ماهه که کسی ریختت را ندیده . کجا بودی ، خدا می دونه ! بابا دکمه های پیراهنش را باز کرد و روی مبل ولو شد و گفت : به تو چه که من کجا بودم . رفته بودم که از دست تو و غر غر هات دور باشم . خفه نمی شی تو این قدر غر می زنی ؟ مامان رفت زیر کتری را روشن کرد . دکمه های مانتو اش را باز کرد . در یخچال را باز کرد . یک قابلمه گردن مرغ پخته از یخچال در آورد . کوچولو فقط گردن مرغ می خورد . غذای او را در ظرفش گذاشت . کوچولو سرش را از زیر میز بیرون آورد . با چشمان گردش به بابا زل زد . بابا به جلو خم شد و گفت : اینو نگاه . تو چه خوشگلی دختر . اسمش چیه ؟ مامان ظرف غذا را روی زمین جلوی سطل آشغال گذاشت و گفت : این یکی دیگه خدا رو شکر پسره . چیه ، همه رو دختر می بینی ؟! مثل این که این چند مدت خیلی بهت خوش گذشته . کوچولو بیا غذا . بدو پسر . بیا ناهار .
کوچولو از زیر میز دوید به سمت آشپزخانه . بابا گفت : همین زبونته دیگه . مگه من اونجاشو دیدم که بدونم پسره یا دختر ؟!؟ بابا جورابهایش را در آورد و پایش را روی میز گذاشت . مامان بینی اش را گرفت و مقنعه اش را از روی مبل برداشت و به اتاق رفت . بابا پشت سر مامان رفت . صدای مامان از توی اتاق بلند شد . فحش نمی داد ولی پشت سر هم بابا را نفرین می کرد . کوچولو گردنها را زیر دندان می جوید . صدای دادهای مامان کمتر شد . کوچولو داشت با زبانش دندانهایش را تمیز می کرد . صدای مامان و بابا قطع شد . کوچولو روی زمین کنار غذایش نشست . مامان 10 دقیقه بعد از اتاق بیرون آمد . موهایش را دم اسبی بسته بود . پیراهنش را مرتب کرد و به سمت آشپزخانه رفت و گفت : چایی که می خوری ؟ بابا جواب نداد . از اتاق بیرون آمد . جورابهایش را برداشت . پیراهنش را در شلوارش کرد و گفت : نیم ساعت جایی کار دارم ، برم ، واسه ناهار برمی گردم . کوچولو از کنار سطل آشغال تکان نخورد . مامان حرفی نزد . بابا در را بست و رفت . مامان به اتاقش رفت . کوچولو پشت سر مامان به اتاق دوید . کیف پول مامان، خالی روی زمین افتاده بود .

 

 

alirezamajidi

ابری با احتمال بارش کوفته‌قلقلی

فرانک مجیدی: بین معرفی آخرین انیمیشنی که از آن نوشته‌بودم، «عصر یخ ۳» تا انیمیشنی که واقعاً برای معرفی کردن دوست داشته‌باشم کمی فاصله افتاد. برای همین از طرفداران انیمیشن معذرت می‌خواهم.اخیراً، انیمیشن «ابری با احتمال بارش کوفته‌قلقلی» به دستم رسید، با کارگردانی فیل لرد و کریس میلر و بر اساس کتابی که در سال ۱۹۷۸ جودی و ران بارت نوشته‌بودند.
فلینت لاک‌وود (با صدا پیشگی بیل هیدر) از کودکی عاشق اختراع کردن است، وقتی هم‌کلاسی‌هایش او را دست انداختند و او ناامید شد، مادرش (لورن گراهام) او را تشویق می‌کند که پی خواسته‌هایش برود. سال‌ها می‌گذرد و فلینت جوانی می‌شود که تمام اختراعاتش به مشکل بر می‌خورد. مادر ده سال است که مرده و او با پدر قوی‌هیکل و سیبیل‌کلفتش، تیم (جیمز کان)، که علیرغم هیکلش مردی بسیار آرام است زندگی می‌کند و یک میمون دوست نزدیک اوست. فلینت در شهری زندگی می‌کند که اقتصاد، غذا، و همه چیزش بر اساس ساردین می‌گردد. درست روزی که قرار بود شهر، صنعت توریست خود را بر مبنای ساردین اعلام کند و گزارشگر تازه‌کاری به نام سم اسپارکس (آنا فریس) از این واقعه یک گزارش خبری تلویزیونی بگیرد، فلینت به خود جرات می‌دهد که آخرین آزمایش خود، که توانایی ساخت غذاهای متنوع با برق را دارد، با منبع برق شهر امتحان کند، اما خرابکاری بزرگی می‌شود و وقتی تمام شهر این افتضاح را از چشم فلینت می‌بینند، ناگهان ابر عجیبی آسمان شهر را فرا می‌گیرد و…
کدام‌یک از ما هست که اتوپیای دوره‌ی کودکی‌اش، «هانسل و گرتل» (البته منهای جادوگر بدجنس) نباشد و نخواهد آن خانه‌ی بنا شده با کیک و بستنی و شکلات را بیابد؟! یا کداممان هست که دلش نخواسته‌باشد یک معدن پر از آب‌نبات و شیرینی پیدا کند و به هیچ‌کدام از دوستانش هم رازش را نگوید؟! فرقی نمی‌کند از کجای دنیا باشی، این فیلم نشان می‌دهد که آرزوهای کودکانه‌ی همه‌ی دنیا یکسان است. این فیلم در ستایش آرزویی است که در فرض محال، امکان برآورده شدن یافته‌است. این‌که از آسمان کلی خوراکی خوشمزه ببارد، یک انیمیشن کاملاً تخیلی دیگر در پیش چشم بیننده قرار می‌دهد. مسلماً این انیمیشن برای بچه‌ها خیلی دل‌پذیر خواهد بود، و به آن‌ها یاد خواهد داد باید رویاها را دنبال کرد و در مشکلات کنار هم ماند و جنگید و مسئولیت تمام کارهایی را که از جانب ما رخ می‌دهد را بر عهده بگیریم.

یکی از کارگردان‌های این انیمیشن، کریس میلر، پیشتر بعنوان کارگردان، صداپیشه و نویسنده در پروژه‌‌های «شرِک» کسب تجربه کرده‌است. با این حال، این انیمیشن جالب‌تر از «عصر یخ‌بندان۳» و «بالا» نشده است. طراحی‌های گرافیکی فیلم، با آن‌که کمپانی سونی آن را به‌صورت سه بعدی عرضه کرده‌، از دو انیمیشن نام‌برده پایین‌تر از آب در آمده. مخصوصاً طراحی‌های چهره که می توانست با سلیقه‌ی خیلی بهتری صورت گیرد. با این‌حال، در مقام انیمیشن، روند جذاب‌تری نسبت به دو انیمیشنی که اخیراً دیده‌ام، یعنی «کُرلاین» . «۹» دارد. حداقلش آن است که محدودیت سنی مانند دو انیمیشن قبلی ندارد. کرلاین برای بچه‌های ۷،۸ ساله زیادی ترسناک بود، کافی است بچه ای در این سن و سال ببیند که یک پدر و مادر دیگر دارد که در حقیقت مادر، جادوگر بدجنسی است که در نهایت به جای چشم، دکمه برایش می دوزد و در نهایت هم او را می‌کشد و تا دو هفته کابوس‌های شبانه و با گریه بیدار شدن رهایش نکند، تازه صحنه‌ی استریپ‌تیز آن دو پیرزن که خیلی چندش‌آور بود، برای بزرگترها هم داستان نمی‌توانست خیلی جذاب باشد. «۹» هم درباره‌ی دنیای تاریکی بود که انسان‌ها مرده اند، جنگ دنیا را در بر گرفته و روبات‌های جنگی از کنترل خارج شده‌اند و ۹ عروسک کوچک باید این اوضاع را تغییر دهتد، این انیمیشن هم حاوی صحنه های است که به آن درجه‌ی PG_13 داده‌اند. دقیقاً نمی‌دانم اگر «تیم برتون» بزرگ، به جای تهیه‌کنندگی، خودش این فیلم را می‌ساخت چیز بهتری می‌شد یا نه، اما به هر حال، بیان ناب و انسانی از این موضوعات را در انیمیشن بی‌نظیر «وال-ای» هم می شد دید. اما «ابری با…» مال تمام خانواده است، می‌شود در کنار تمام خانواده از آن لذت برد. این انیمیشن هم در کنار تمام انیمیشن‌هایی که در این‌جا نام برده‌شد و بعلاوه، برخی انیمیشن‌هایی که هنوز اکران نشده‌اند، قصد شرکت در رقابت اسکار را دارد. هر چند، به نظر نمی‌رسد در برابر عصر یخبندان و بالا، شانس زیادی داشته‌باشد.
به هر حال، فکر می‌کنم بین خوانندگان این سایت، پدر و مادرهای جوانی پیدا شود که بخواهند کنار فرزندانشان از یک انیمیشن لذت ببرد. اگر هم لذت پدر و مادر شدن را نچشیده‌اید، حداقل بخاطر اینکه یاد آرزوهای کودکیمان بیفتیم و به چند شوخی بامزه بخندیم، به دیدنش می‌ارزد.

 

 

salamaddress

أین عمّار

دیگر از این همه نیرنگ به تنگ آمــده است
با علی لشکر شبرنگ به جنگ آمـده است

هان ببینید چه دندان به غضب می سـایند
کـه به پیکـار "علـی" شیـر عـرب مـی آینـد

فـاش پیـداست کـه از غیـظ برافـروختـه اند
و چه کیـن ها که در انبان دل اندوخته اند *

ظـــاهـــرا غصــهء میراث پـیـمـبـــر دارنـــد
تــا علــی را مـگـر از مسنـد دیـن بـر دارنـد

پس چه در خانه نشستیم؟ علی تنها ماند
منتظــر بهـر چـه هستیم؟ علـی تنهـا مـاند

پـای در معـرض حفـره اسـت، مراقب باشیم
کـوفــه آبستـن کفــر اسـت، مراقـب باشیـم

با ولـی باش مگـو راه ولایـت سخــت اسـت
آنکــه هـم پـای ولایـت نـرود بـدبخــت اسـت

این چه فتنه است که آفت زده ایمــان ها را
"ایـن عمــار" کـه روشـن بکنــد جــان هـا را

"ایـن عمــار" کــه تـبـیـیــن حقــایق بکند**
"ایـن عمــار" کــه از دسـت شمــا دق بکند؟

خصم در گوشه نشسته است که تزویر کند
نکـنــد بــاز تــو را فـتـنــه زمـیــن گـیــر کـنــد

نکـنــد بــا شـتـــر مـعــرکــه هـمـــراه شـوی
نکـنـــد مـثـل "بنی ساعده" گـمــراه شـوی

خـصــم خـصــم است ولو یار نمــاید خود را
در پــس دیــن تــو انـکــار نـمـــایـد خـــود را

دشمن این مرتبه قرآن سر نی خواهـد بـرد
آنکه اهلست به این شعبده پی خواهدبرد

نـیــزه نـیــزه اسـت ولـو بـر ســر او قـرآن هـا
کفر کفری است که بر خواستـه از ایمان ها

نیزه نیزه است ودراین غائله خون خواهد ریخت
کفر از این سجده بی مغز برون خواهد ریخت

شک نکن بعـد ولی روح ولا خواهد سوخت
کودکی در کبد کرب و بلا خواهد سوخـت...

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
* قد بدت البغضاء من أفواههم و ما تخفي صدورهم أكبر (کینه از چهره آنها پیداست لیک آنچه در دل نهفته اند بیشتر است)
**اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری آنجا که می فرمایند:يكي از كارهاي مهم جناب عمار تبيين حقيقت بود چون جناح مقابل كه جناح معاويه بود تبليغات گوناگوني داشتند. اين كسي كه خودش را موظف كرده بود جلوي اين جنگ رواني بايستد عمار ياسربود. وقتي مي‌ديد جايي اختلا‌ف بينشان افتاد. و بگومگو مي‌كنند، خود را سريع به آن‌ها مي‌رساند و برايشان صحبت مي‌كرد و حقايق را تبيين مي نمود و گره‌ها را باز مي‌كرد. نقش نخبگان هم اين است كه اين بصيرت را نه فقط در خودشان، بلكه در ديگران نيز به‌وجود بياورند. فایل صوتی مربوط به بیانات رهبر معظم انقلاب را از طریق این لینک دریافت نمایید:
http://www.aviny.com/Voice/kutah_va_shenidani/ayna-ammar.mp3

 

 

soruosh_ghili

4 روش آسان ولى سخت براى کنترل اشتها

ما تاکنون توصيه‌هاى تغذيه‌اى ضد و نقيضى شنيده‌ايم. اما بهتر است که اين حقيقيت را نيز فراموش نکنيم که ما بيش از اندازه مى‌خوريم. تقريبا 2/3 از آمريکاييان دچار اضافه وزن و چاقى هستند و متوسط وزن مردان و زنان در حال حاضر حدود 8 کيلو بيشتر از دهه 1970 مى‌باشد. در حالى که در اين مدت هيچ تغييرى در بخش گرسنگى مغز (هيپوتالاموس) رخ نداده است! مسلما راه‌هاى موثرى براى کنترل اشتها وجود دارد که در ادامه به چهار روش موثر اشاره مى‌کنيم.

1- ميزان گرسنگى خود را ارزيابى و درجه‌بندى کنيد. قبل از اينکه بدون فکر چيزى درون دهان خود بگذاريد بهتر است که گرسنگى خود را با مقياسى بين 1 تا 5 طبقه‌بندى کنيد. عدد 5 متعلق به گرسنگى کاذب و يا غير آزاردهنده است و عدد يک مربوط به گرسنگى واقعى است. اگر درجه گرسنگى شما عددى بين 4 تا 5 باشد، بدانيد که اين گرسنگى کاذب اصلا مطابق با نياز بدن شما نيست و بهتر است که عامل تحريک اشتها و گرسنگى را کشف کنيد. در اغلب مواقع استرس و بى‌حوصلگى عامل اصلى تحريک اشتهاست. بهترين عمل در اين مواقع انجام فعاليتى لذت‌بخش است که گرسنگى کاذب شما را دفع کند.

2- از خوردن بدون تأمل و فکر بپرهيزيد. اغلب مواقع ما بدون در نظر گرفتن حجم غذاى مصرفى و ميزان نياز بدن شروع به خوردن مى‌کنيم و تنها زمانى دست از غذا مى‌کشيم که واقعا معده ما پر شده باشد. در حالى که بايد به اين نکته توجه داشته باشيم که گاهى حجم کمى از غذا مقدار کالرى مورد نياز بدن ما را تامين مى‌کند و اين اصلا ربطى به حجم معده و دستگاه گوارش ما ندارد. بهتر است که حجم دستگاه گوارش را با ميزان کالرى مورد نياز بدن تطابق دهيد و نه برعکس!

3- در مورد محرک‌ها هوشيار باشيد. در بسيارى از مواقع بدون اينکه بدن نياز واقعى به غذا داشته باشد ما مى‌خوريم و اين امرى اجتناب‌ناپذير است که با مشاهده انواع بسته‌هاى رنگارنگ خوراکى مقاومت کنيم. هرچقدر ما غذا بخوريم مغز شروع به توليد دوپامين (هورمون رضايت‌بخش بعد از خوردن غذا)مى کند و بدن به مرور زمان بيشتر پايبند اين غريزه مى‌شود. با گذر زمان تنها مشاهده و بوى غذا سبب تحريک اشتها مى‌شود و مغز را آماده توليد دوپامين مى‌کند. بهتر است که غذاهاى کمتر پردازش شده که حاوى چربي، شکر و نمک کمتر است مصرف کنيد. از قرار گرفتن در شرايط تحريک‌زا اجتناب کنيد.

4- غذاهاى حجيم و کم‌کالرى مصرف کنيد. متاسفانه بيشتر افراد به مقدار کالرى موجود در غذا اطمينان ندارند و تا آنجا مى‌خورند که لبريز و به اصطلاح سير شوند. تغيير در چنين عادتى کمى سخت به نظر مى‌رسد مگر اينکه غذاهايى را انتخاب کنيد که حاوى آب زياد باشد مثل ميوه‌جات، سبزيجات و سوپ. اين غذاها معده را پر کرده در حاليکه کالرى چندان زيادى ندارند و به علاوه حاوى مواد مورد نياز و مفيد بدن هستند.

 

 

abam1989

نقشه حوزه در دسترس موشكهاي ايراني

نیروهای مسلح ایران موشک هایی را با برد کوتاه، متوسط و دور در اختیار دارند که می توانند هدف هایی را در اسرائیل و مراکز نظامی آمریکا در کشورهای حاشیه خلیج فارس مورد هدف قرار دهند.
به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع غربی اعلام کردند اطلاعی از شمار دقیق موشک های ایران ندارد ولی تا حدی از توان آنها خبر دارند.
خبرگزاری فرانسه در این گزارش به بررسی موشک های در اختیار ایران پرداخته شده است.

* موشک شهاب -3
برد این موشک دو هزار کیلومتر است. ایران بارها این موشک را در مانورهای مختلف استفاده کرده است. موشک شهاب - 3 دارای دو کلاس تقسیم بندی می شود.
موشک شهاب 3 در کلاس "قدر -1 " که برد آن یک هزار و 800 کیلومتر است؛ از سوخت مایع استفاده می کند. کلاس دوم نیز "عاشورا" نام دارد که برد آن دو هزار کیلومتر است.
منابع رسمی ایران اعلام کرده اند آزمایش این موشک در ماه نوامبر 2007 با موفقیت همراه بوده است.

* سجیل
موشک دور برد زمین به زمین است که برد آن به دو هزار کیلومتر می رسد. برای نخستین بار درنوامبر 2008 آزمایش شد. از دو قسمت تشکیل شده و از سوخت جامد استفاده می کند.

* شهاب -1
برد این موشک 300 کیلومتر است.

* شهاب -2
برد این موشک 500 کیلومتر است. موشک های شهاب 1 و 2 از موشک های اسکاد اقتباس شده اند.

* موشک زلزال
برد این موشک حداقل 400 کیلومتر است.

* فاتح 110
برد این موشک 200 کیلومتر است.

* تندر
برد این موشک به مسافت 150 کیلومتر می رسد.

* نازعات
برد این موشک به 100 کیلومتر می رسد.

* فجر 3
برد این موشک 45 کیلومتر است. منابع غربی معتقدند که جنبش حزب الله لبنان از این نوع موشک ها استفاده کرده است.

* فجر 5
برد این موشک به 75 کیلومتر می رسد.

* عقاب
برد این موشک به 45 کیلومتر می رسد.

 

 

محفوظ

داف چيست؟

داف يك حرفه زنانه است كه چند سالي است در ايران باب شده. براي داف شدن شما نيازي به تحصيلات عالي دانشگاهي نداريد. يك فوق ديپلم يا يك ليسانس كفايت مي كند. احتمال اينكه شما با تحصيلات بالاتر از ليسانس داف شويد بشدت سقوط كرده و شيوعش در ميان دانشجويان دكترا و پست داك نزديك به صفر است. براي داف شدن شما بايد زياد فكر نكنيد، اگر از شما پرسيدند مثلا اكبر گنجي كيست يا فرق سازمان ملل با يا شوراي امنيت چيست مثل گوسفند نگاه كنيد. آخرين كتابي كه خوانده ايد ماكزيمم ترجمه گيتي خوشدل باشد. هفته اي دوبار كافي شاپ برويد، دوبار دانشگاه، دوبار رستوران، دو پارتي، دوبار كارواش ماشين و دوبار آرايشگاه.سالي دوبار موبايلتان را عوض كنيد، دوبار دوست پسرتان را عوض كنيد، دوبار با پدر و مادرتان قهر كنيد. و هرگز به آينده خودتان و كشور خودتان فكر نكنيد،و هر كس هم كه از اين لوس بازي ها در آورد به او نگاه عاقل اندرسفيه بياندازيد. و از همه مهمتر هرگز كار نكنيد. پدر ومادرتان چشمشان چهارتا شما را پس انداخته اند حالا هم بايد خرجتان را بدهند.
سعی کنید زیاد خواستگار داشته باشید مخصوصا از کشورهای ترجیحا اروپایی.
ظاهر مهمترین چیز در داف شدن هست
از دست بند ها گردند بند ها انگشتر هایی که جدیدا در بازار زیاد شده زیاد استفاده کنید.مهم نیست طلا و ... نیستند. اما بقیه این تصور را خواهند کرد
از پوشیدن لباس های ساده جدا خوداری کنید واگر از پارچه های با طرح گل من گلی استفاده کنید بهتر است
خندیدن زیاد با صدای بلند تاثیر زیادی در این امر داره
حتما دوستان خودتون رو افزایش بدید حتی اگر اینکه با هم هیچ رابطه ای ندارید ادعای صمیمی بودن کنید
از ديگر مشخصات داف شدن يكي هم اينست كه آمار تفريحگاه هاي آنتاليا و دوبي را بهتر از نام چهارتا از اماكن تاريخي و فرهنگي ايران بدانيد. همچنين اگر به يك داف بگوييد من از شجريان خوشم مياد مسلمن ابروهايش درهم ميرود ولي اگر بگوييد از اين رپرها گوش ميدهم فوري گل از گلش ميشكفد انگار كه با استيو مك كويين روبرو شده.
از موسیقی حتی اگر چیزی هم نمی دانید یک ساز داشته باشید
ديگراينكه داف ها معمولا به چند كلاس زبان مي روند، فرانسه، آلماني، انگليسي ولي بيش از يكي دوجمله از هيچ كدام بلد نيستند. داف ها به سفر داخلي غير از شمال و كيش علاقه ندارند و معمولا دوبي را ترجيح مي دهند
بخواهید که به سفرهای خارج بروید. حتی اگرهیچ وقت نشد
نسخه مردانه اش يك چيزي در همين مايه هاست. به اضافه موي سيخ سيخي و باربند اسكي روي سقف ماشين و رينگ اسپرت و سيستم , شايد هم بشه كاف يا پاف

خلاصه


داف
يه اسلنگ
جا افتاده بين جوونا
با معنی هم هست شايد
شنيدم ريشه اش عبريه يعنی دختر ولی خوب اسلنگش اينجا معانی ديگه داره
وقتی ميخوای شوخی کنی ممکنه یه پسر از دوستش بپرسه: داف ماف چه خبر
اون موقع احتمالا منظور بدی نداره شايد يعنی کلا از زندگی عشقيت چه خبر
يه وقتيم به رفيقش اشاره ميکنی دافا رو
احتملا داری چند تا دخترو نشونش ميده که شايد خوشگل باشن ولی خوب چيزی هم از اونا نميدونه
شايد واقعا داف نباشن
يعنی چی داف نباشن؟
يعنی يه چيزی بيش از داف باشن
يعنی يه مغزی هم تو کله اشون باشه
يعنی قابل معاشرت هم باشن
يعنی يه آدمی باشن نه فقط يه داف
چون وقتی فلانی رو که ميشناسه ميگن دافه يعنی دارن به ريخت و قيافش اشاره ميکنن و به جنسيتش
و همين و بس
شايد منظورش اينه که خبر بيشتری نيست
والا مثلا ممکن بود بگه نقاش خوبيه
باهوشه
خوش فکره
يا هزار تا چيز ديگه
ولی دافه
با يه سری اصطلاحات ديگه همراهش
يا افتخارات همراهش
پيچوندن
ترکوندن
واينا
خوب تا اينجا هم اومديم
ولی من يه جای کار کم ميارم
اونی که حال ميکنه داف باشه
اونی که ميخواد از دوستش تعريف کنه بهش ميگه جون خيلی دافی
خوب اونوقت خودت چکار کردی در به دست آوردن اين افتخار؟
بعد اين دافه چون اعتقاد داره پسرا
يا همون زوخيا خيلی دودرن پس بايد پيچوندشون
خلاصه زندگی تو همين آشغالا ميگذره
ولی من فکر ميکنم همه پسرا دودره نباشن لزوما
همه دخترا هم داف نيستن
آره
اينجوريه که اينجوری ميشه

 

 
hamed.1360

-- قسمت هشتم --

انواع شیطان پرستی

شیطان پرستی به چهار دسته شیطان پرستی فلسفی، شیطان پرستی لاوی، شیطان پرستی دینی و شیطان پرستی گوتیک(شرپرستی) تقسیم می شود.

Òشیطان پرستی فلسفی
این نوع گرایش عبارت است از اینكه" محور و مركز عالم، انسان است‌" این شاخه از شیطان‌پرستی به پایه‌گذاری این فرقه به نام « آنتوان لاوی» نسبت داده می‌شود .
این نوع شیطان‌گرایی نیز مانند سه نوع دیگر آن، با نام های دینی و گوتیك، از مبنای اعتقادی یهودیت نشات گرفته است .
نام كامل وی" آنتوان شزاندر لاوی " (Anton Szandor Lavey) می‌باشد . وی در یازدهم آوریل سال 1930 میلادی در شیكاگو آمریكا متولد و به همراه خانواده‌اش به سانفرانسیكو عزیمت نموده و تا زمان مرگش در آنجا ساكن می‌شود .
وی شخصیتی ناهنجار و ناسازگاری داشته است و در سن 17 سالگی ضمن فرار از تحصیل و حضور در خانه به عنوان خدمه و دلقك به یك سیرك می‌پیوندد .
لاوی در سال 1950 میلادی در دایره جنایی پلیس آمریكا به عنوان عكاس جنایی مشغول به كار می‌شود، كه تاثیرات عمده‌ای را نیز می‌پذیرد .
آنتوان در سال 1952 با « كارول لنسیگ » ازدواج می‌كند اما بنابر دلایلی اعم از عدم التزام به اصول اولیه اخلاقی و پایبندی به روابط خانوادگی و شیفتگی به زن دیگری به نام « داین هگارتی » از همسر اولش جدا شده و از سال 1960 به بعد روابط نامشروعی را با وی آغاز می‌كند . لاوی یك فرزند نامشروع از هگارتی كه هرگز با وی ازدواج نكرد، را به دست می‌آورد .
وی همچنین علاقه وافری به نوازندگی پیانو داشته و طبق اطلاعات موجود در همین سال‌ها روابط جدی و پردامنه را با برخی عناصر سازمان (CIA) همچون " مایكل آكینو" برقرار می‌كند .این فرد مرتبط با سازمان جاسوسی آمریكا در تاریخ 30 آوریل 1966 در حالی كه برای جمعی از اعضای حلقه‌های سری « دایره اسرار‌آمیز » با سری تراشیده سخن می‌گفت ، مدعی بنیان‌گذاری « ‌كلیسای شیطان » شد .
نامبرده كتابی را تحت عنوان « انجیل شیطان » و كتاب دیگری نیز با نام « آئین ‌پرستش شیطانی » به چاپ رساند . روز مرگ لاوی با نام " هالووین " در آمریكا شناخته می‌شود .

Òشیطان‌پرستی لاویی
این نوع از شیطان پرستی بر مبنای فلسفهٔ آنتوآن لاوی که در کتاب "انجیل شیطان" و دیگر آثارش آمده است تشکیل شده است. لاوی موسس کلیسای شیطان (۱۹۶۶) بود و تحت تأثیر نوشته‌های فردریک نیچه، آلیستر کرالی، این رند، مارک د سید، ویندهام لویس، چارلز داروین، آمبروس بیرس، مارک تواین و بسیاری دیگر بوده است. "شیطان" در نظر لاوی موجودی مثبت بوده در حالی که تعالیم خداجویانه کلیساها را مورد تمسخر قرار داده و به مسائل جهان مادی نیز اعتنایی نداشت.
یک شیطان پرست لاویی، خود را خدای خود می‌داند، آیین مذهبی این گروه از شیطان پرستان بیشتر شبیه به فلسفه میجیک کراولی با دیدی جلو برنده به سمت شیطان پرستی است. یک شیطان پرست لاویی مدعی آن است که کسانی که خودشان را با شیطان پرستی هم ردیف می‌دانند باید به طرز فکر گروهی خواص وفادار نباشند و آنها را از لحاظ اخلاقی قبول نداشته باشند. و در ازای آن گرایشات انفرادی داشته باشند و من تبع باید به طور دائمی یک سر و گردن بالاتر از کسانی باشند که خود را از لحاظ اخلاقی، قوی می‌دانند و در بشر دوستی خود، بدون تامل عمل کنند.

Òشیطان پرستی دینی
گرایشات شیطان پرستی دینی اغلب مشابه گرایشات شیطان پرستی فلسفی است، گرچه معمولاً پیش نیازی برای خود قائل می‌شوند و آن پیشنیاز اینست که شیطان پرست باید یک قانون ماوراء الطبیعی را که در آن یک یا چند خدا تعریف شده است که همه شیطانی هستند یا به ‌وسیله شیطان شناخته می‌شوند قبول داشته باشد. شیطانی که در گروه اخیر تعریف شده است می‌تواند تنها در ذهن یک شیطان پرست تعریف شود یا از یک دین (معمولاً قبل از مسیح) اقتباس شوند.
بسته به اینکه کدام نوع شیطان پرستی مد نظر باشد، خدا یا خدایان می‌توانند از انواع مختلفی از معبودها باشند، بعضی از آنها از ادیان بسیار قدیمی نشئت گرفته شده اند، انواع معمول شیطان پرستی خدایانشان را از ادیان قدیمی مصر باستان و بسیاری از الهه‌های باستانی بین‌النهرینی و بعضا از الهه‌های رومی و یونانی (به عنوان مثال مارس-خدای جنگ) اقتباس کرده اند. بقیه شیطان پرستان ادعای پرستش خدای اصلی را دارند ولی بیشتر شیطان پرستان می‌گویند خدای معبود آنها در واقع قدمت بسیار قدیمی دارد، شاید از دوران ماقبل تاریخ و شاید اولین خدایانی باشد که توسط انسان مورد پرستش قرار گرفته است.
مابقی گروه‌ها تعبیری سخت گیرانه تر از اینها را می‌پرستند. آنهایی که سیمای فرشتهٔ سقوط کرده از انجیل مسیحی را می‌پرستند، در حالی که بسیاری آن را به عنوان شر، طبق تعریف کلیسای مسیحی، می‌پندارند. این گروه در مقابل آن را به عنوان محق و کسی که در مقابل خدا شورش کرده است قبول دارند. تمام این ادیان با هم و با شیطان پرستان فلسفی مشترک هستند چرا که خود شخص را در اولویت اول قرار داده اند. این نظریه نیز معمولاً توسط کسانی که خدا را به دید شیطانی می‌نگرند (کسانی که دیده شده است اشخاص را به آزادی اندیشه تشویق می‌کنند و تلاش می‌کنند خود را به‌وسیله فلسفه‌هایی چون میجیک و فلسفه‌های مشابه "تمایل به قدرت" نیچه بالا بکشند) حمایت شده است. یک پند رایج شیطانی به این معلول اینست که: "هر خدای ارزشمندی بهتر است به جای یک برده پست و بخاک افتاده، یک شریک در قدرت خود داشته باشد."
یک مثال از این مطلب، شیطان ابراهیمی است، مانند ابلیسی که در کتاب تورات آمده است و بشریت را به چیدن میوه درخت شناخت خوب از بد تشویق می‌کند:" تو مطمئنا نمی‌میری، چرا که خدا در همان روزی که این کار را کنی از آن خبر خواهد داشت، سپس چشمانت باز خواهد شد و شما مانند خدا خواهید شد و خوب را از شر تشخیص خواهید داد". استفاده از این مفهوم، شیطان پرستان خود را بهتر از هر خدای دیگری، دارای قدرت تشخیص خوب از بد می‌پندارند. از آنجا که این گروه از شیطان پرستان خود را بسیار قدیمی و قدیمی تر از بقیه می‌دانند، نام "شیطان پرستان سنتی" را بر خود گذاشته‌اند و به شیطان پرستان فلسفی، "شیطان پرستان معاصر" می‌‌گویند.

Òشیطان پرستی گوتیک
این فرقه از شیطان پرستان، به دوران تفتیش عقاید مذهبی از طرف کلیسا مربوط می‌شوند. این نوع شیطان پرستان معمولاً متهم هستند به اعمالی از قبیل "خوردن نوزادان"، " بزکشی "، "قربانی کردن دختران باکره" و "نفرت از مسیحیان" هستند. این طرز فکر در کتاب "مالیوس مالیفیکاروم" دسته بندی شده است. (کتابی که در دوران تفتیش عقاید توسط کلیسا (۱۴۹۰م) تالیف شد و در واقع هرگز به طور رسمی مورد استفاده قرار نگرفت) کتاب حاوی مطالب خرافی از جن گیری و جادوگری و مطالبی از این دست است. ترجمه لغوی نام کتاب پتک جادوگران است..
شیطان پرستی نزدیکی زیادی به جادوگری دارد و دنیای آن پر از افسانه های گوناگون، شیاطین متعدد و افراد مختلف خصوصا جادوگران در ارتباط با آنهاست. در دنیای امروز هم کشورهای مختلفی دارای کلیسای شیطان هستند مانند کشورهای امریکا، انگلیس و آلمان و همچنین چین و بر خلاف ادعای شیطان پرستان جدید که بر اساس متون انجیل شیطانی بر عدم کودک آزاری و آزار حیوانات پافشاری می کنند اما وحشتناک ترین اعمال توسط آنها تنها برای مقابله با دستورات الهی انجام می شود.

Òشر پرستان
این نوع شیطان‌گرایی نیز مانند نوعی كه در گذشته اشاره شده، نوعی از شر‌پرستی با اشاره به تاریكی و از كثیف‌ترین فرق انحرافی به حساب می‌آید . در موسیقی متالیكا نیز سبكی به نام گوتیك وجود دارد .كثیف‌ترین اعمال مانند خوردن نوزادان ، ‌تجاوزات جنسی و ... به این گروه نسبت داده می‌شود. (گرچه گفتنی است برای تمام گروه‌های شیطانی این اعمال از واجبات به حساب می‌آید.) میل و درخواست به‌ « برگشت تاریكی » در این شاخه بارز است . همانند اعضای گروه « آكنكار » كه با لباس‌های تیره به غارها و تاریكی‌ها برای فریاد كشیدن پناه می‌برد.

جريان ديگر شيطان‌ پرستي مدرن
امروزه علاوه بر شيطان‌گرايي لاوايي يا سِيتنيسم( Satenism)، جريان ديگري به نام سِتيانس (Setians)وجود دارد.
مايكل آكينو در آغاز كار دوست و همكار آنتوان لاوي بود كه در پي اختلاف عقيده با لاوي از او جدا شد و معبد ست را در سال 1975 در سانفرانسيسكو تاسيس كرد. و جريان ستيانيست‌(Setians) را به راه انداخت.
معبد سِت يكي از مشهورترين و مخفي ترين سازمان‌هاي شيطان پرستي است و تعاليم آن شامل فلسفه شيطان و تمرينات سحر است.
اين جنبش امروزه در ابعاد وسيعي به ويژه در عرصه‌هاي فرهنگي مثل نشر كتاب و نشريات و سينما فعاليت مي‌‌‌كند.
البته جريان ستيانيست‌ علاوه بر ايجاد معبد در مقابل كليساي شيطاني،كتاب اختصاصي ديگري با همان عنوان انجيل شيطاني درتقابل با گروه رقيب تدوين نموده اند.
سِيتِ نامي است مأخوذ از انجيل به عنوان پادشاه تاريكي؛ ولي سِت (Set) نام يكي از خدايان مصر و نام خداوند مرگ و عالم اموات در باستان است.6

Òمعبد ست
معبد سِت (Temple of Set) یکی از مخوف ترین، مشهورترین و مخفی ترین سازمان‌های شیطان پرستی است. معبد سِت اولین جامعه مخفی است که ادعای رهبری جهانی «طریقت دست چپ» در جهان را دارد. تعالیم آن شامل فلسفه شیطان و تمرینات سحر است.
سِت (Set) نام یکی از خدایان مصر باستان است.
معبد ست در سال ۱۹۷۵ توسط مایکل آکینو (Michael Aquino) در سانفرانسیسکو بنیان گذاری شد. او و گروهی دیگر ار کشیشان کلیسای شیطان به خاطر اختلافات فلسفی و مدیریتی، همچنین به خاطر فساد موجود در کلیسای شیطان، از آن جدا شده و سازمان معبد ست را تشکیل دادند. در همان سال، معبد سِت به عنوان یک کلیسای بی فایده در کالیفرنیا به ثبت رسید.
تفاوت میان کلیسای شیطان و معبد ست
بارز ترین تفاوت میان کلیسای شیطان (Church of Satan) و معبد ست مربوط به مفهوم شیطان است.
معتقدین به کلیسای شیطان (C.o.S)، که سِیتنیست (سیطنیست Saitanist) نامیده می‌شوند بر این باورند که شیطان موجودی نمادین است، و وجود خارجی ندارد. آنها از شیطان برای نشان دادن توجهات خود و به استهزاء گرفتن مسیحیت بهره می‌گیرند.
در حالی که پیروان معبد سِت که سِتیانس (Setians) نامیده می‌شوند معتقدند که شیطان واقعی وجود دارد که به آن «پادشاه تاریکی (The Prince of Darkness)» می‌گویند.
آنها او را «سِت، پادشاه حقیقی تاریکی» ("Set" the TRUE Prince of Darkness) می‌نامند. سِیتِن (Satan) نامی است مأخوز از انجیل به عنوان پادشاه تاریکی؛ ولی سِت (Set) نام خداوند مرگ و عالم اموات در مصر باستان است.

ادامه دارد...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

10 آذر / 1 دسامبر / 13 ذي الحجه

Mobin_s2004@yahoo.com
 10 آذر هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
رضا شاه فروغي را برکنار کرد، و شش سال بعد وي با دست فروغي برکنار شد!

فروغي

رضا شاه دهم آذر ماه 1314 به گونه اي غير منتظره ، محمدعلي فروغي را متهم به مساعدت و حمايت از بستگان كرد كه شهرت سوء استفاده از مقام و منزلت او را داشتند و از نخست وزيري بركنار ساخت و يكي از آن افراد هم كه متهم به چنين سوء استفاده اي شده بود چند روز بعد اعدام شد. پس از بركناري فروغي، رضا شاه تلاش براي دور ساختن تدريجي ايران از نفوذ انگلستان را آغاز كرد.
     تاريخ وطن از آغاز دوران قاجارها سوژه هاي بسيار براي تحقيق دارد كه روي آنها آن طور كه بايد كار نشده است. باز شدن هركدام از اين پرونده ها پر است از حقايق تلخ و آگاهي از آنها چشم و گوش را باز و مانع از تكرار خواهد شد و يكي از اين سوژه ها دنبال كردن كارهاي فروغي است كه مردي سياسي ـ فرهنگي بود.
    فروغي كه در كابينه مهدي قلي هدايت (مخبرالسلطنه) وزير امور خارجه بود در سال 1312 پس از كناره گيري هدايت، نخست وزير ايران شده بود. در زمان نخست وزيري هدايت بود كه قانون تمديد قرارداد نفت با انگلستان تصويب شده بود . کناره گيري هدايت به خواست رضا شاه و سه ماه پس از تصويب تمديد قرارداد نفت صورت گرفته بود . تمديد قرارداد نفت موسوم به قانون سال 1933 از قوانين ننگين و خيانت آلود ايران بشمار مي رود زيرا که به موجب آن ، مدت و منطقه مشمول قرارداد افزايش يافته بود.
    فروغي پيش از نخست وزير شدن، مشاغل متعدد را پشت سر گذاشته بود و ازجمله در 1309 وزير اقتصاد شده بود.
    وي پس از بركناري از نخست وزيري در 1314 به مدت شش سال مورد بي مهري رضا شاه قرار داشت و به او نزديك نمي شد.
    دو روز پس از آغاز تجاوز نظامي انگلستان و روسيه به ايران در شهريور 1320 همين فروغي را که طرف بي مهري و خشم رضا شاه بود آوردند و نخست وزير کردند که ترتيب تسليم ايران و کنار رفتن رضا شاه و به شاهي رسيدن محمدرضا را داد!. بازي هايي كه به نخست وزير شدن مجدد فروغي انجاميد از اين قرار بود: چهارم شهريور 1320 و پس از شكست مذاكرات ايران با نمايندگان انگلستان و شوروي بر سر توقف تعرض نظامي، علي منصور از سمت نخست وزيري كناره گيري و رضا شاه مجيد آهي را مامور تشكيل كابينه كرد كه او هم نپذيرفت و در عوض محمد علي فروغي را( ! ) برغم بي توجهي رضا شاه نسبت به او، براي احراز اين پست پيشنهاد كرد كه شاه وقت از ناچاري پذيرفت!.
    5 شهريور 1320 فروغي كابينه خود را تشكيل داد كه در آن سرلشكر احمد نخجوان كفيل وزارت جنگ و علي سهيلي وزير امور خارجه بودند. فروغي در همان نخستين جلسه کابينه اشاره کرده بود که نظر بر ترک مخاصمه دارد. با اين بيان، در سومين روز تهاجم و ادامه بمباران شهرهاي كشور هنوز معلوم نبود که بايد جنگ کرد و يا تسليم شد و اين ابهام در تضعيف روحيه نظاميان موثر بود.
    در اين ميان، در حالي فروغي و وزير امور خارجه اش با نمايندگان انگلستان و شوروي مذاكره مي كردند نخجوان و يكي ـ دو مقام نظامي ديگر بخشنامه مرخص كردن سربازان را از پادگانها صادر كردند و وطن بدون دفاع رها شد!.
     فروغي پس از چند تماس با نمايندگان انگلستان و شوروي كه نيروهايشان بدون برخورد با مقاومت جدي ( به سبب مرخص شدن سربازان ايران ) به تهران نزديك مي شدند در 18 شهريور مجلس شوراي ملي را به تشكيل يك جلسه فوق العاده دعوت كرد و در اين جلسه روشن شد كه دولت انگلستان خواهان بركناري رضا شاه و تبعيد او از كشور است. چون فروغي به اين دو دولت وعده هايي داده بود؛ در پايان جلسه تقاضاي راي اعتماد كرد كه مورد تاييد قرار گرفت. هفت روز بعد فروغي به اتفاق علي سهيلي وزير امورخارجه اش به ديدار سفيران انگلستان و شوروي شتافت و به آنان اطلاع داد كه رضا شاه همچنان كه آن دو دولت خواسته بودند كناره گيري كرده و رهسپار اصفهان شده است و در همين ملاقات موافقت دو دولت مهاجم با شاه شدن محمدرضا به فروغي اعلام شده بود . فروغي سي ام شهريور سرلشكر احمد نخجوان را كه قبلا قرار بود به اتهام خيانت به وطن اعدام شود به عنوان وزير جنگ كابينه ترميم شده خود انتخاب كرد كه پاداشي به خيانت عنوان شده است. فروغي به رغم بدگويي مردم، درنيمه آذر ماه 1320 سرلشكر احمدنخجوان را به عنوان وزير جنگ كابينه خود ابقاء كرد كه تعجب همگان را برانگيخت.
     فروغي اواخر سال 1320 هنگام دفاع از لايحه خود مبني بر امضاي پيمان اتحاد با انگلستان و شوروي ( دو دولتي كه ايران را اشغال نظامي كرده بودند) در مجلس شوراي ملي ، توسط يك تماشاگر كتك خورد . با وجود اين ، لايحه وي در جلسه بعدي مجلس به تصويب رسيد و ايران رسما به صف كشورهاي در حال جنگ با آلمان پيوست.
    فروغي 15 ماه پس از تسليم ايران به متفقين، در 67 سالگي در پنجم آذر 1321 درگذشت.
    

 

پايان كنفرانس سران در تهران و اشاره اي به نتايج آن

چرچيل ، روزولت و استالين در كنفرانس تهران

سران آمريكا ، شوروي و انگلستان اول دسامبر سال 1943 به مذاكرات مهم چهار روزه خود در تهران پايان دادند . آنان ژنرال دوگل رهبر فرانسه آزاد را به اين كنفرانس دعوت نكرده بودند زيراكه ميان دوگل و چرچيل صميميت قلبي وجود نداشت. دوگل سال
     بعد ، در آذرماه ، به تنهايي از تهران و مسكو ديدن كرد .
    در كنفرانس تهران ، رهبران آمريكا و انگلستان تسليم نظر استالين شدند كه در ماه مه آينده در غرب، يك جبهه زميني مشترك بر ضد آلمان به وجود آورند تا از فشار آلمان در جبهه شرق ( شوروي )كاسته شود . اصرارچرچيل به تقسيم آلمان پس از جنگ و دادن قسمتي از آن به لهستان پذيرفته شد و با خواست استالين كه اسلاوهاي اروپا ( ازلهستان تا يوگوسلاوي ) در حيطه نفوذ شوروي قرار گيرند موافقت شد و استالين به روزولت قول داد كه پس از پايان كار آلمان، در خاور دور برضد ژاپن وارد جنگ شود تا بارجنگي آمريكا در آن منطقه كاهش يابد.
    « تاريخ » نشان داد كه اجراي آن قسمت از تصميمات كنفرانس تهران كه مربوط به منطقه اسلاو نشين بود ، پس از جنگ با كارشكني آمريكا و انگلستان رو به رو شد و چرچيل شوروي را كشور« پشت پرده آهنين» لقب داد و ترومن تصميم به محاصره و در قفس انداختن آن گرفت ، يوگوسلاوي را تحريك به خروج از دائره نفود استالين كردند و به اين سان جنگ سرد دوبلوك آغاز شد و بر ضد هم دست به تشكيل اتحاديه هاي نظامي زدند و جنگهاي منطقه اي راه انداختند و اين ماجرا 45 سال طول كشيد كه سرانجام با كمك شواردنادزه وزير امورخارجه دولت گورباچف به سود غرب پايان يافت و نه تنها بلوك شرق بلكه شوروي هم از ميان رفت و اينك دولتهاي «كشورهاي سابق بلوك شرق و برخي ازاعضاي شوروي منحله » در آرزوي پيوستن به اتحاديه اروپا و ناتو هستند!.
 

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
در چنين روزي

10/09/58
استعفاي بني‌صدر از وزارت خارجه بعلت اقدامات راديو تلويزيون در محكم نمودن شوراي امنيت و انتصاب قطب‌زاده بجاي وي.

اعلام آتش‌بس توسط شيخ عزالدين حسيني در كردستان.
10/09/59
جبهه هاي جنوب : تقويت نيرو در سوسنگرد ـ درگيري محدود خودي و دشمن در دارخوين ـ رها ساختن آب و اجراي آتش خودي عليه مواضع عراقيها در دب حردان .

جبهه هاي شمال : گزارشي از اوضاع گروههاي ضد انقلاب در نودشه و اورامان .

گزارش " لوماتن " از نبردهاي دريايي اخير ايران و عراق . تظاهرات و درگيريهاي خياباني مربوط به اختلافات سياسي داخلي حكومت و انعكاس آن در رسانههاي بيگانه .

سخنان عبدالعزيز ، وزير مشاور در امور كابينه كويت درباره اتحاديه جديد منطقهاي در دست تأسيس و اينكه اين اتحاديه برخلاف نظرات آيت ا … خامنه اي نماينده امام خميني در شوراي عالي دفاع ايران ، عليه ايران نيست .

10/09/65
گسترش حملات نيروي هوايي عراق به تاسيسات نفتي ايران.

Mobin_s2004@yahoo.com
 1 دسامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
نخستين بانويي که عضو پارلمان انگلستان شد

ليدي آستور

ليدي نانسي آستور Lady Nansy Astor يکم دسامبر 1919 به عنوان نخستين عضو زن مجلس نمايندگان انگلستان سوگند ياد کرد. وي که در آمريکا به دنيا آمده و بعدا به دليل ازدواج تابعيت انگلستان را پذيرفته بود تا سال 1945 کرسي خود را در مجلس انگلستان حفظ کرد. بانو آستور که زني ثروتمندبود در سال 1964 در 85 سالگي درگذشت.

 

اعلان جنگ ژاپن به آمريكا هفت روزعلني نشد!

هيرو هيتو

هيرو هيتو امپراتور ژاپن اول دسامبر سال 1941 دستور صدور اعلان جنگ به آمريكا را امضاء كرد ، اما تا هفتم دسامبر كه ناوگان ژاپن به پايگاه نظامي آمريكا در پرل هابور (هاوايي ) شبيخون زد محرمانه مانده بود و يك روز پس از اين شبيخون به دولت آمريكا ابلاغ شد. در اين شبيخون به پايگاه پرل هاربور شديدا آسيب وارد آمد و آمريكا تلفات سنگين متحمل شد.
    دولت آمريكا هشتم دسامبر متقابلا به امپراتوري ژاپن اعلان جنگ داد و روز ولت در يك پيام راديويي از مردم آمريكا خواست كه خود را براي تحمل يك جنگ طولاني وپرتلفات آماده كنند كه همراه با دشواري هاي فراوان و جيره بندي ها و بسيج عمومي خواهد بود .دولت آمريكا 29 نوامبر ــ دو روز پيش از صدور دستور امپراتور ژاپن ــ همه موافقتنامه هاي بازرگاني خودرا با ژاپن لغو كرده بود.
     سي ام نوامبر « توجو » نخست وزير ژاپن در نطقي آمريكا و انگلستان را شديدا مورد انتقاد قرار داده و گفته بود كه اين دو دولت مردم آسيا را از دير زمان به بردگي كشيده و استثمار مي كنند و راهي نيست مگر اخراج آنها از آسيا با قوه قهريه . آسيا نياز به پاكسازي خونين خود از سلطه و نفود اروپاييان و آمريكا دارد.
    چند ساعت پس از اعلان جنگ متقابل آمريكا به ژاپن ، انگلستان در كنار آمريكا قرار گرفت و چرچيل اعلام داشت كه در جنگ با ژاپن، انگلستان با آمريكا خواهد بود.
    دولت آمريكا سه روز بعد ( 11 دسامبر ) به آلمان و ايتاليا هم اعلان جنگ داد.

 

زن سياهپوستي که با مقاومت خود به حل مسئله سياه و سفيد در جامعه آمريکا کمک کرد

"زرا پارکز " بانوي جوان سياهپوست اول دسامبر سال 1955 در شهر مونتگمري ايالت آلاباماي آمريکا رسم تبعيض آميز نشستن سياهپوستان روي صندلي هاي عقب اتوبوسها را که يک تحقير طولاني بود شکست و پس از ورود به اتوبوس که مسافر چنداني نداشت در صندلي قسمت جلو ي آن نشست و بعدا هم حاضر نشد جاي خود به يک مرد سفيد بدهد و با وجود تذکر پي در پي راننده به قسمت عقب برود . راننده که چنين ديد اتوبوس را متوقف کرد و جريان را تلفني به پليس اطلاع داد. اين عکس تاريخي که جامعه آمريکا را عميقا تحت تاثير قرار داد، هنگامي برداشته شد که «زرا» در انتظار رسيدن پليس و انتقال او به زندان بود و به نتيجه کار خود مي انديشيد. در پي انتشار اين گزارش در روزنامه ها ،سياهپوستان آمريکا به مدت يک سال سوار شدن براتوبوسهاي عمومي (شهري) را تحريم کردند.

 

نخستين نخست وزير زن در يک کشور اسلامي

بي نظير بوتو

بانو «بي نظير بوتو» يکم دسامبر سال 1988 نخست وزير پاکستان شد. وي نخستين زني بوده است که در يک کشور اسلامي چنين مقامي را به دست آورده است. ذوالفقار علي بوتو پدر بي نظير رهبر حزب مردم پاکستان قبلا همين مقام را داشت که دولت او در يک کودتاي نظامي سرنگون و خودش هم بعدا اعدام شده بود.
    بي نظير که دوبار نخست وزير پاکستان بود بعدا در مظان اتهام قرارگرفت و از وطن خارج شد و سالها در خارج از پاکستان بسربرد. شوهر او "زرداري" نيز به اتهام سوء استفاده از مقام زنش در خريدهاي دولتي مدتي زنداني بود. بي نظير در سال 2007 پس از دريافت وعده هايي به پاکستان بازگشت و کار مبارزه سياسي را از سرگرفت که در جريان يک سخنراني و پس از ايراد نطق ترور شد. قتل او باعث ناآرامي بيشتري درپاکستان و مآلا به کناره گيري پرويز مشرف (ژنرال بازنشسته) از رياست کشور منجر شد و در انتخابات بعدي، "زرداري" شوهر بي نظير و پدر فرزندان به رياست جمهوري پاکستان برگزيده شد.

 

ملاقات گورباچف با پاپ

ميخائيل گورباچف رئيس وقت شوروي (و بعدا عامل فروپاشي اين اتحاديه که جاي امپراتوري روسيه را گرفته بود) يکم دسامبر سال 1989 در واتيکان با پاپ وقت (پاپ لهستاني که شهرت ضديت با کمونيسم را داشت) ملاقات کرد. اين نخستين ديدار يک رهبر شوروي با پاپ بود. سياست هاي گورباچف باعث انحلال بلوک شرق و شوروي شده است.

 

برخي ديگر از رويدادهاي 1 دسامبر

  • 1135:   هنري اول ، نخستين پادشاه انگلستان که قادر به خواندن و نوشتن بود درگذشت.

  • 1580:   ادموند کمپيون 42 ساله به دليل ژزويت مذهب بودن به دار آويخته شد.

  • 1640:   پرتغال پس از شصت سال از اسپانيا جدا شد و اعلام استقلال كرد . اسپانيا پس از شكست در جنگ دريايي سال 1588 خود از انگلستان رو به ضعف گذارده بود .

  • 1742:   اليزابت پادشاه وقت روسيه دستور اخراج همه يهوديان از قلمرو آن کشور را صادر کرد.

  • 1821:   اسپانيا به مهاجر نشين قديمي خود سانتو دو مينگو استقلال داد كه جمهوري دومينيكن خوانده شد.

  • 1878:   كاخ رياست جمهوري آمريكا داراي تلفن شد.

  • 1887:   دولت چين چنان گرفتار سلطه زورمداران غرب شده بود كه از عهده دولت كوچك پرتغال هم بر نيامد و پذيرفت كه ماكائو ــ قسمتي از خاك اصلي چين ــ در اختيار پرتغال باقي بماند !!! .

  • 1906:   نخستين سينماي جهان به نام « سينما پاته » در پاريس آغاز بكار كرد.
        

  • 1918:   نخستين دولت کشور پادشاهي يوگوسلاوي در بلگراد اغاز بکار کرد.

  • 1933:   استفاده از راه چالوس به تهران آغاز شد.

  • 1937:   سيد حسن مدرس نماينده مجلس در چند دوره در جريان حبس و تبعيد به قتل رسيد.

  • 1918:   پارلمان دانمارك به ايسلند استقلال داد.
        

  • 1948:   کنگره اعراب ملک عبدالله پادشاه اردن را پادشاه فلسطين هم اعلام داشت.

  • 1989:   انحصار حكومت در دست حزب كمونيست آلمان شرقي از قانون اساسي اين كشور حذف شد.

  • 1960:   نخستين عکسبرداري رنگي فضايي از کره زمين توسط يک ماهواره شوروي انجام گرفت.

  • 1960:   پاتريس لومومبا دستگير شد.

  • ظواهري
  • 2008:   ايمن ظواهري كه از او به عنوان معاون القاعده نام برده مي شود در پيامي كه در اين روز، به نقل از سايت مربوط در رسانه ها انتشاريافته بود ضمن اشاره به تصويب توافقنامه امنيتي آمريكا و عراق اعلام داشته بود كه دستاورد آمريكا از اين توافقنامه موقتي خواهد بود. شيعيان عراق سني هاي اين كشور را به خود راه نخواهند داد. وي در مورد افغانستان گفته بود كه گزارشهاي رسانه اي «ناتو» در زمينه پيشرفتهاي نظامي؛ جعلي و ساختگي است، تلفات ناشي از عمليات «ناتو» در افغانستان به غير نظاميان بي گناه وارد مي شود. ظواهري در اين پيام، باراك اوباما را متهم كرده بود كه به آرمان سياهان پشت كرده است.

  • 2008:   در يک انفجار انتحاري که هدف از آن تخريب سفارت آلمان در کابل بود و سي ام نوامبر 2008 روي داد سه نفر کشته و 6 تن ديگر مجروح شدند و به چند خودرو آسيب وارد آمد. فردي که مواد منفجره را به بدن خود بسته بود موفق به ورود به داخل سفارت نشده بود و مقابل ساختمان خودرا منفجر کرده بود. دولت آلمان شماري از نيروهاي خودرا به افغانستان فرستاده که درکنار ساير نظاميان «ناتو» در عمليات شرکت مي کنند و متهم به قتل غير نظاميان افغاني هم شده اند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     13 ذي القعده هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     تولد « حكيم ابوالمجد مجدود بن آدم سنايي غزنوي»

    12 ذي الحجه 473 - «حكيم ابوالمجد مجدود بن آدم سنايي غزنوي » شاعر پرآوازه ايراني در غزنين متولد شد. اين استاد مسلم شعر فارسي در جواني به سرودن شعر پرداخت و ابتدا رجال و بزرگان را مدح مي گفت اما يكباره تحولي شگرف در او پديد آمد كه راه خانه كعبه را در پيش گرفت و به حجّ رفت. سنايي در مكه قصيده اي در اشتياق ديدار كعبه و مكه معظمه سرود و پس از بازگشت از مكه مدتي در بلخ و شهر هاي ديگر به سر برد. آنچه از سفرهاي سنايي باقيست اشعار و قصايدي است كه او در خراسان و بلخ سروده؛ و به كارنامه بلخ مشهور است. سنايي بعد از اسكان مجدد در غزنين به اتمام مثنوي مشهورش« حَديقَة الحَقيقة» پرداخت. مجموعه« سِرُ العِباد اِلَي المَعاد» كه بيانگر مهارت وي در سبك خراساني است، مثنوي طَريقُ التَحقيق كه بر وزن حديقه است و سنايي آن را در سال 528 هجري قمري به پايان رسانده؛ «عقل نامه؛ عشق نامه و تَجرِبَةُ العِلم» از ديگر آثار ارزشمند اين شاعر خوش قريحه ايراني است.

     

    درگذشت « اِبنِ مَندِه» محدث، فقيه ومورخ ايراني تبار

    12 ذي الحجه 511 - «اِبنِ مَندِه» محدث، فقيه ومورخ ايراني تبار درگذشت. او آموختن حديث را از جواني آغاز كرد و در طلب علم به شهر هاي بصره و بغداد سفر كرد. از وي تأليفاتي چون «زندگي نامه طَبَراني؛ اَلاَمالي و تاريخ اصفهان» باقيست.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    4
    13

    اهواز

    11
    21

    تبريز

    3
    17

    شيراز

    3
    17

    مشهد

    1
    9

    بندرعباس

    16
    26

    کرمان

    0
    16

    اصفهان

    -1
    12

    يزد

    4
    14

    کرمانشاه

    0
    13

    اراک

    -1
    10

    رشت

    9
    16

    دبی

    22
    25

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1495 تومان
    997 تومان
    1655 تومان
    1143 تومان
    266 تومان
    273 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    284000 تومان
    141000 تومان
    71000 تومان
    282000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:24
    طلوع خورشيد : 06:54
    اذان ظهر : 11:53
    غروب خورشيد : 16:51
    اذان مغرب : 17:12
    نيمه شب شرعي : 23:07
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Taste of Home Magazine
    نوامبر 2009

    جديدترين شماره از ماهنامه Taste of Home
    يکي از مشهورترين مجلات دنيا در زمينه پخت و پز!

    تاريخ انتشار: نوامبر 2009
    تعداد صفحات مجله: 108
    حجم فایل: 44 مگابايت


    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد



     

     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    اعتراض!

    محمد رازقی

    اصولا نشان دادن اعتراض و مخالفت با تصمیمات قدرت حاكم در هر كشور، روشی دارد كه خاص آن كشور است. در ادامه به عنوان نمونه به روش‌های اعتراض در چند كشور می‌پردازیم:

    1- ایالات متحده امریكا:
    برای نشان دادن اعتراض خود به كشته شدن دانش آموزان یك كلاس در ویرجینیا، یا حضور نظامیان در چهل و سه كشور آسیایی و افریقایی، یا مثلا گیر كردن انگشت مادربزرگتان در دستگاه قمار كازینویی در لاس وگاس و یا حتی افزایش چهل و نه درصدی قیمت غذای رژیمی سگتان كافی است به صورت اینترنتی یك مجوز تجمع یك ساعته مقابل كاخ سفید از
    FBI تقاضا كنید و 24 ساعت بعد در حالی كه روی مقوایی كه در دست دارید عبارت NO WAR را نوشته‌اید یك ساعت پشت به كاخ سفید بست بنشینید و با غیض به دوربین خبرنگاران زل بزنید!

    ویژگی‌ها:
    اعتراض بدون درد و خونریزی
    همراهی و اسكورت عروسك‌های پلیس‌نما
    انعكاس خبری در 694 شبكه تلویزیونی و 98 هزار سایت اینترنتی

    درصد تاثیرگذاری:
    نزدیك به صفر
     

    2- چین:
    ابتدا باید بدانید كه هیچ خری در چین پیدا نمی‌شود كه بخواهد به حاكمان این مدینه‌ی فاضله بگوید «تو»! چه رسد به اعتراض و مخالفت و این جینگولك بازی‌ها! چرا كه میزان رشد اقتصادی چین چیزی حدود دویست و چهل درصد و میزان تورم بین منفی سی تا منفی چهل درصد است و ملت عموما از رفاهی در حد آنجلینا جولی رنج می‌برند! ولی با همه‌ی این اوصاف ممكن است به دلایل كوچكی نظیر توهین به مقدسات دینتان، رگ غیرتتان قلمبه شود و مجبور شوید اعتراض خود را به سیاست‌های حاكمان نشان دهید. در این صورت كافی است صدایتان از 20 دسی‌بل بالاتر برود تا شلوارتان... ببخشید... تا كیمونوتان توسط سه میلیون سرباز پیاده و 280 هزار نیروی امنیتی ویژه رسما روی سرتان كشیده شود!

    ویژگی‌ها:
    درد و خونریزی بدون اعتراض!
    مانور نظامی ارتش چین
    انعكاس خبری در بخش تامین برنامه‌ی شبكه خبر

    درصد تاثیرگذاری:
    نزدیك به صفر (ولی از اون طرف!)
     

    3- عربستان سعودی
    ممكن است به خاطر فتوای جدید مفتی اعظم در مورد یك طرفه شدن كوچه بن‌بست محل زندگی‌تان نیازمند نوعی اعتراض به حكومت باشید. پیشنهاد ما این است كه اگر به دست، پا یا دیگر اعضای زوج بدنتان علاقمند هستید روش‌های مسالمت‌آمیز را انتخاب كنید. در این مورد بهترین كار این است كه به نشانه‌ی اعتراض منزل خود را فروخته و یك خانه‌ی نقلی سه هكتاری نبش كوچه خریداری كنید. این را بدانید كه مخالفت‌های خشونت‌آمیز با مفتی اعظم موجب می‌شود كه شلوار شما... ببخشید... دشداشه‌ی شما...

    ویژگی‌ها:
    اعتراض بدون درد و خون‌ریزی همراه با گرد و غبار محلی
    آشكار شدن نفوذ مفتیان در جهان اسلام

    درصد تاثیر گذاری:
    صفر تمام!
     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    به همه چیز با نگاه خیر بنگر

    از این لحظه به همه چیز با نگاه خیر و برکت بنگر. وقتی می‌گویم همه چیز، منظورم همه چیز است. حتی وقتی احساس درد می‌کنی، خیر و برکت است. شاید تو ندانی اما در آن خیر و برکت است و روزی خواهی دانست وخواهی دید که درد تو نیز خیر و برکت بود. چراکه برای رشد تو لازم بود.
    درد کشیدن به تو کمک می‌کند تا یکپارچه شوی. بچگی‌ات را از سرت بیرون می‌کند و کمک می‌کند تا بالغ شوی. از درد کشیدن پخته می‌شوی.
    بنگر! مشاهده و تلاش کن تا در همه جا خیر و برکت بیابی. خیر وبرکت گاهی در لباس مبدل است و ‌گاهی هم چندان مبدل نیست و آشکار است. اما اگر خوب نگاه کنی همیشه آن را خواهی یافت. در موفقیت، ‌در شکست، در درد، در لذت، در زندگی و همچنین در مرگ. پس پیوسته در تابستان و زمستان، در جوانی و کهنسالی، در سلامتی و بیماری هست.
    کسی دیندار است که بتواند در همه جا خیر و برکت را ببیند و نمی‌تواند هیچ جا، هیچ نقطه‌ای را بیابد که در آن خیر و برکت نباشد.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    چند راه برای داشتن آپارتمان دلباز

    امروزه با افزایش روز افزون جمعیت شهری و قیمت زمین ، ساخت و ساز آپارتمان و زندگی آپارتمانی مقرون به صرفه تر شده است . بیشتر ما حداقل یک بار زندگی در محیط بسته آپارتمانی را تجربه کرده ایم و از معایب و مشکلات آپارتمان نشینی آگاهیم. یکی از عمده معایبی که بیشتر مردم از آن گله مند هستند خفه و بسته بودن فضای آپارتمان است . ما با استفاده از چندین نکته کوچک که بیشتر جنبه بصری دارد میتوانیم این فضای مرده را زنده تر و آپارتمان خود را دلباز تر نماییم .


    ▪ انتخاب رنگ دیوارها
    انتخاب رنگ مناسب برای فضای آپارتمانی بخصوص آپارتمانهای با متراژ کم بسیار مهم است. رنگها از نظر درخشندگی و شفافیت انواع مختلف دارند که بهترین انتخاب ، انتخاب رنگهای روشن با درخشندگی و شفافیت زیاد است . اصولا" رنگهای روشن باعث می شوند که فضا بزرگتر بنظر آید و هر چه شفافیت و درخشندگی آن بیشتر باشد به دلیل انعکاس نور فضا زنده تر بنظر می آید. یکی از رنگهای مناسب آپارتمان رنگ استخوانی روشن است ، که علاوه بر داشتن شفافیت و روشنی با بیشتر رنگهای وسایل منزل همنشینی دارد و کمپوزیسیون مناسبی را ایجاد می نماید.جهت ایجاد تنوع در رنگ میتوانید در قسمت دیوار اپن آشپزخانه از مصالح سنگی با رنگهای متنوع استفاده نمایید.


    ▪ انتخاب کفپوش
    جهت پوشش کف آپارتمان از مصالح گوناگونی میتوان بهره گرفت .( از جمله سرامیک ها ، پارکتهای طرح چوب ، موکت و ...) اگر قصد تعویض کفپوش ساختمان را داشته باشید ، در صورت استفاده از سرامیک می بایست در انتخاب رنگ آن دقت زیادی شود، زیرا استفاده از رنگهای تیره در کف ، فضا را فشرده تر نشان میدهد . معمولا استفاده از رنگ های بسیار روشن مثل سفید نیز معایبی به همراه دارند ، یکی از معایب آن یکدست شدن فضا است که جهت برطرف کردن یکدستی آن می توان از یک قالیچه در زیر میز مبل استفاده کرد. یا اینکه در میان سرامیک ها طرح هایی با رنگهای متفاوت را بکار گرفت.در صورت استفاده از پارکت نیز میبایست نکات گفته شده را رعایت نمود و رنگهای روشن طرح چوب را انتخاب کرد.


    ▪ انتخاب مبلمان و نحوه قرار گیری
    انتخاب رنگ مبل اختیاری است اما استفاده از رنگهایی مثل کرم روشن و یا حتی سفید به زنده تر کردن فضا کمک بیشتری می نماید و فضا بزرگتر به نظر می آید. در مورد انتخاب طرح مبل بهتر است حتی المقدور مبل هایی با اشکال هندسی صلب و یا بدون منحنی انتخاب شود. در مورد نحوه چیدمان آن بهتر است مبلها را تقریبا" چسبیده به دیوار ها قرار داد علت انتخاب شکل بدون منحنی نیز این است که مبلها در کنار دیوار صاف ترکیب مناسبتری را ایجاد نمایند. حتی المقدور سعی کنید وسایل خانه را نزدیک به دیوارها قرار دهید تا از هدر رفتن کوچکترین فضاها نیز جلوگیری شود. اگر در جلوی پنجره ها از پرده های پارچه ای استفاده می کنید بهتر است رنگ آنها نیز روشن انتخاب شود


    ▪ نورپردازی
    نور نیز نقش مهمی را در زنده کردن فضا به عهده دارد . استفاده از نور مناسب و یکنواخت در آپارتمان خفگی محیط را از بین می برد ، البته استفاده از نور طبیعی بسیار مناسبتر است . در صورت ضعیف بودن نور طبیعی کمبود آن را با بکارگیری نور مصنوعی جبران نمایید. حتی المقدور از پرده های عمودی یا کرکره ای استفاده نکنید ، زیرا از ورود نور خورشید به داخل تا میزان زیادی جلوگیری می نمایند. پرده های پارچه ای یا توری بهترین انتخاب برای پنجره های آپارتمان محسوب میشوند. زیرا نور را به خوبی از خود عبور می دهند.استفاده از نور پردازی موضعی بر روی قاب ها و ... نیز باعث تحرک و ایجاد حرکت در فضا میشود.


    ▪ استفاده از طبیعت
    در ساختمانهای حیاط دار کمبود طبیعت بوسیله ایجاد باغچه در کناره های حیاط جبران میشود . اما برای جبران آن در آپارتمان میتوان از گلدانهای کوچک که در گوشه های فضا قرار می گیرند استفاده کرد . سعی کنید گلدانها را در کنار پنجره ها و یا تا جایی که امکان دارد در کنج دیو ارها قرار دهید ، زیرا معمولا" گوشه دیوار ها بدون استفاده می مانند.
    در نتیجه سعی کنید تا جایی که امکان دارد از رنگهای روشن در طراحی داخلی آپارتمان استفاده کنید . شاید این سئوال برایتان پیش آید که بکارگیری این همه رنگ روشن فضا را یکنواخت و سرد نمی کند؟ در جواب باید بگویم این هنر شماست که با استفاده از قابها و وسایل تزیینی کوچک با رنگ بندی متنوع فضا را جذاب تر نمایید.

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    انواع رنگساژ مخصوص موهای بلوند

    اگر قصد دارید موهایتان را بلیچ کرده و به رنگ بسیار روشن و بلوند درآورید اما درانتخاب نوع رنگ مورد علاقه تان دچار شک و تردید شده اید و یا حتی موها را بلوند کرده اید اما پس ازمدت زمانی کوتاه، به هر دلیلی مثل رفتن به استخر یا شستشوی مداوم موها رنگ اولیه و شادابی خود را ازدست داده اند می توانید با دیدن انواع رنگهای بلوند با بیسهای متفاوت نوع رنگ مورد علاقه تان را انتخاب کرده و آنها را رنگساژ کنید.
     

    1- بلوند طلایی رنگ : این رنگ مو را می توانید بر روی موهای بلیچ و کاملا سفید شده با دکلره با روشن ترین رنگ موی در پایه ی G که طلایی است رنگساژ کنید.


    2- بلوند دودی رنگ : این رنگ مو را می توانید با بر روی موهای کاملا سفید شده بوسیله ی دکلره با روشن ترین رنگ مو در پایه ی C که جزو رنگهای دودی است رنگساژ کنید.


    3- بلوند کاهی رنگ: رنگ موی کاهی را بهتر است بر روی موهای کاملا سفید شده با دکلره تا آخرین پایه با انتخاب روشن ترین رنگ از گروه رنگهای N رنگساژ کرد.


    4- بلوند صدفی : این رنگ موی خاص وزیبا را با رساندن مو به پایه ی 10 بوسیله ی دکلره و رنگساژ آن توسط روشن ترین رنگ از گروه A می توان در آورد.


    5- بلوند زیتونی : این رنگ مو از گروه رنگهای بلوند در بین خانمهای ایرانی طرفدارزیادی داشته وبرای خانمهایی که دوست ندارند هیچ درصد قرمزی درموهایشان دیده شود بسیارمناسب است و مثل همه ی رنگهای بلوند پس از آن که موها کاملا با دکلره سفید شد، ازروشنترین رنگ گروه M بر روی موها و با مدت زمانی بین 15 تا 20 دقیقه استفاده شود
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    چگونه از لباس‌های بافتنی
    بهتر نگهداری کنیم

    مراقبت و نگهداری از لباس‌های زمستانی خصوصا لباس‌های بافتنی بسیار مهم است. اگر از لباس‌های زمستانه مانند پلوور و ژاکت به‌خوبی نگهداری نشود، ممکن است به‌سرعت از هم باز بشود و گشاد و خراب ‌شود. خیلی راحت می‌توانید از بدشکل شدن و کهنگی بلوزهای بافتنی خود جلوگیری کنید.

    1-پلوورها و ژاکت‌های سنگین خود را به جای آویزان کردن از چوبرختی، بپیچید و تا کنید تا مرتب و تمیز بماند. درمورد پلوورها و بلوزهای سبک حتما از چوبرختی و جالباسی‌های ابری و لایه‌ دار استفاده کنید. از نگهداری بلوز و ژاکت در دراورهای چوب سدر خودداری کنید چون این چوب به پشم و سایر پارچه‌های کشباف صدمه می‌زند.

    2-همیشه قبل از شستن لباس به برچسب آن دقت کنید. لباس هایی که روی آن نوشته شده است که فقط با مواد شیمیایی و خشک‌شویی شسته بشوند، باید تنها با همین روش شسته ‌شود. اما اگر چنین چیزی ذکر نشده است، می‌توانید لباس را با دست و به آرامی بشویید. یادتان باشد که همیشه قبل از شستن لباس بافتنی، آن را کاملا برگردانید و از روی چپه بشویید.

    3-از خشک‌کن و اتو برای خشک‌کردن لباس‌های بافتنی مانند پلوور خودداری کنید. در عوض بلوز را به مدت 5 دقیقه در یک حوله سنگین بپیچید تا آب اضافی‌اش گرفته بشود. سپس پلوور را روی صفحه توری یا سوراخدار پهن کنید تا خشک بشود.

    4-برای خوش‌بو نگاه داشتن لباس و جلوگیری از صدمه رسیدن به آن می‌توانید بسته‌های کوچک اسطوخودوس و سنبل را در قفسه لباس و دراور بگذارید یا در چوبرختی آویزان کنید.
     

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    خورش‌هایتان را صحیح و سالم بپزید

    اساسا خورش‌ها بخشی از وعده اصلی ما ایرانیان را تشکیل می‌دهند و به واقع تامین انرژی و چربی‌ها را در رژیم‌غذایی به عهده دارند. معمولا در خورش‌ها از سبزیجات، حبوبات، گوشت در کنار چربی‌ها استفاده می‌شود. بنابراین آنها می‌توانند تا حدودی تامین‌کننده پروتئین‌ها، املاح و برخی ویتامین‌های مورد نیاز روزانه نیز محسوب ‌شوند...
    اما روش تهیه خورش‌ها معمولا با مشکلاتی روبه‌روست که باید در جهت اصلاح آنها تلاش کرد؛ به طور مثال، خورش بادمجان یا کدو که سرخ کردن سبزیجات یاد شده آن باعث می‌شود مقدار زیادی چربی (گاهی از نوع اشباع‌شده) در هر لقمه غذایی فرد وارد شود و علاوه بر آن ویتامین‌ها در حین سرخ شدن از بین بروند و حتی گاهی مواقع ترکیبات سرطانی نیز تولید ‌شوند، خورش چندان سالمی به حساب نمی‌آید. نکته دیگر اینکه بعضی خورش‌های ما به کمک کباب‌ها تکمیل می‌شوند؛ مثلا در مهمانی‌ها در کنار سایر غذاها معمولا چند سیخ کباب هم قرار می‌دهند. در حقیقت، جوجه‌کباب یا کباب کوبیده و برگ به صورت خورش معروف نیستند اما در واقع نقش خورش را در سفره ایرانی بازی می‌کنند؛ به این معنا که وقتی کسی برنج سفید را با کباب کوبیده، استفاده می‌کند به جای خورش از کباب استفاده کرده است و به نظر می‌رسد نام ماده غذایی از خورش به کباب تغییر یافته ولی وظیفه آنها یکی است. بنابراین اگر از این دیدگاه نگاه کنیم کباب‌ها هم نوعی خورش هستند که در تهیه آنها دمای خشک بالاتر از ۵۰۰ درجه سانتی‌گراد استفاده شده است (استفاده از زغال و شعله گاز) که هر دوی این وسایل باعث ایجاد ترکیبات سرطان‌زا در ماده غذایی می‌شوند. اما می‌توان خورش‌ها و کباب‌ها را به گونه‌ای تهیه کرد که ارزش تغذیه‌ای بیشتری داشته و برای مصرف کننده مفید واقع شود، به این ترتیب که اگر در قابلمه خود مقداری کدو، بادمجان، گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای و پیاز قرار دهیم و با مقدار کمی آب با شعله کم در حالتی که در قابلمه‌ را بسته‌ایم به پختن آن بپردازیم، این غذا به کمک آب خود با شعله کم پخته خواهد شد. حال اگر چند تکه گوشت یا مرغ را به سیخ چوبی کوتاه کشیده درون قابلمه‌ قرار دهیم و در قابلمه‌ را ببندیم تا با حرارت ملایم، گوشت در میان آب سبزیجات پخته شود در حالی که شکل کباب به خود گرفته است می‌توان آن را در بشقابی قرار داد و به صورت کباب به سر سفره آورد که به این غذا، کباب حسینی هم می‌‌گویند. اگر به کمک این نکات خورش تهیه شود یعنی ماده غذایی به کمک آب سبزیجات بپزد به دلیل نفوذ املاح و ویتامین‌های سبزی در گوشت، ارزش غذایی آن بالاتر می‌رود و از تشکیل مواد سرطان‌زا نیز پیشگیری خواهد شد.
     

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    راهنمای خرید چکمه

    ریزنکته هائی که باید هنگام خرید چکمه و مراقبت از آن
    مورد توجه قرار داد را به خاطر بسپارید

    وقتی هوا سرد می‌شود، نوع پوشش افراد تغییر می‌کند. کفش‌ها نیز به عنوان پاپوش از این امر مستثنا نیستند. در واقع با سرد شدن هوا، نقش محافظتی کفش از پا در مقابل سرما و بارندگی‌های فصلی پررنگ‌تر شده و همه ترجیح می‌دهند از نوع پوشیده‌تر آن ـ یعنی پوتین یا چکمه ـ استفاده کنند. در نتیجه، این روزها بازار خرید این قبیل کفش‌ها بسیار داغ است. اگر شما هم قصد خرید دارید، پیش از آن، نیم نگاهی به نکات زیر بیندازید. علاوه بر این، توجه به پیشنهادهای زیر برای نگهداری و مراقبت‌های پس از خرید نیز خالی از لطف نخواهد بود:


    ● پاپوشی بزرگ‌تر از پاهایتان بخرید؛
    ▪ هنگام خرید چکمه، رعایت ۲ نکته مهم ضروری است:
    ۱) برای خرید چکمه نیز مانند کفش‌های معمولی بهتر است صبح هنگام را انتخاب نکنید؛ زیرا معمولا پاهای اغلب افراد بعد از استراحت طولانی‌مدت شبانه، کمی کوچک‌تر از اندازه واقعی آن شده و در صورتی که شما برای خرید کفش، صبح راهی بازار شوید، احتمال این وجود دارد که کفش خریداری شده چند ساعت بعد، برای پاهایتان تنگ شده و حتی تحمل آن نیز غیرممکن شود. این مشکل در مورد افرادی که به دلایل مختلف با مشکل ورم پا مواجه هستند، جدی‌تر است.
    ۲ ) اگر می‌خواهید پوتین یا چکمه‌ای اسپرت و غیررسمی بخرید، آن را نیم یا حتی یک شماره بزرگ‌تر از پاهایتان خریداری کنید؛ زیرا با توجه به این اصل که هر چه پاها گرم‌تر باشند، بدن ما نیز احساس گرمای بیشتری خواهد کرد، اغلب ما در فصول سرد سال از جوراب‌های ضخیم و حوله‌ای استفاده می‌کنیم. در نتیجه همین ضخامت، سبب بزرگ‌تر شدن حجم پاها شده و برای راحتی بیشتر نیاز به کفش کمی بزرگ‌تر از پاها خواهیم داشت.


    ●شوره‌زدایی از کفش‌های چرم و جیر:
    هرگز کفش‌های خیس شده در اثر باران و برف را برای خشک کردن در مقابل بخاری یا شومینه یا در مجاورت با رادیاتور قرار ندهید؛ زیرا با این کار روی آنها سفیدک یا شوره‌ ایجاد می‌شود و ظاهر کفش را نازیبا می‌کند. بنابراین بهترین کار، انجام روش قبلی یعنی استفاده از روزنامه‌های باطله و خشک کردن کفش در زمان طولانی‌تر است.
    حالا اگر با تمام این اقدامات لکه شوره روی کفش‌های شما ظاهر شده، محلولی به نسبت مساوی از آب و سرکه آماده کنید و آن را با برس یا پارچه‌ای آغشته به آن بر سطح سفیدک‌زده بمالید. سپس با پارچه یا پنبه‌ای مرطوب، به اصطلاح آبکشی کنید. در پایان هم اگر کفشتان از جنس چرم باشد، آن را واکس بزنید یا اینکه با وازلین روی آن را چرب کرده و برق بیندازید تا چرم خشک نشود.


    ● کفش‌هایتان را با روزنامه‌ قالب بزنید:
    اگر کفش‌هایتان در مجاورت با باران و برف خیس شده و فرم آن تغییر کرده، پس از اینکه به خانه آمدید، داخل آن را با مقداری روزنامه باطله مچاله شده پر کنید. به این ترتیب، روزنامه هم رطوبت داخل کفش را به خود جذب می‌کند و هم مانند قالبی قابل انعطاف عمل خواهد کرد.


    ● قالبی برای ساق چکمه‌ها آماده کنید:
    با توجه به اینکه ساق بلند چکمه‌ها بعد از بیرون آمدن از پا، به یکی از طرفین خمیده شده و احتمال ترک خوردن از آن ناحیه وجود دارد، بهترین کار، قرار دادن چند عدد لوله مقوایی یا حتی لوله پلیکای باریک داخل ساق کفش است. لوله پلیکاها را باید به صورت آماده خریداری کنید و بعد به اندازه لازم ببرید ولی برای تهیه لوله‌های مقوایی، به پارچه‌فروشی‌ها مراجعه کرده و چند لوله مقوایی مخصوص پارچه را از فروشنده درخواست کنید. لوله مقوایی را با توجه به ارتفاع ساق چکمه با کاتر بریده و به صورت ایستاده داخل چکمه قرار دهید.


    ● چکمه‌تان را لاک بزنید:
    به طور قطع دیده‌اید که در بعضی مدل کفش‌ها و چکمه‌ها برای ایجاد نمای زیباتر، دور تا دور کفش یا روی آن را با نخ سفید یا شیری رنگ مخصوص کفاشی می‌دوزند ولی این زیبایی بسیار کم‌دوام است چون فقط پس از چند بار پوشیدن کفش و مجاورت با گل و لای، بارندگی‌های پاییزی و زمستانی و آلودگی هوا، نخ دوخت آن کثیف شده و کفش، دیگر نمای اولیه خود را نخواهد داشت. بنابراین پیش از تغییر رنگ، از همان ابتدا، روی دوخت را با چند لایه لاک بی‌رنگ ناخن بپوشانید. از این پس، دیگر نگران کثیف شدن و تغییر رنگ نخ کفش نباشید.


    ● چاره‌ای برای کفش‌های لیز بیابید:
    به هنگام خرید چکمه یا هر کفش دیگری برای فصول سرد سال، به فکر روزهای بارانی و برفی و لیز خوردن‌های احتمالی نیز باشید. بنابراین کفشی بخرید که کف آن عاج‌دار بوده یا شیارهای عمیق داشته باشد و در صورتی که کف پوتین قدیمی‌تان فاقد چنین مشخصاتی است، لازم نیست در فکر خرید چکمه‌ای نو باشید. برای این منظور راهکارهای دیگری نیز وجود دارد.
    ۱ ) پاشنه و قسمتی از ته کفش را ـ هر چند که هنوز نو بوده و ساییده نشده است ـ دو تکه کفی شیاردار بچسبانید.
    ۲ ) بعضی کفش‌های نو و رسمی، دارای کفی صاف و بدون شیار هستند ولی به مرور زمان در تماس با سطح آسفالت کوچه و خیابان زبر شده و از خاصیت لیز بودن آن کم می‌شود. شما می‌توانید این کار را از همان ابتدا انجام دهید. به این معنا که سمباده زبری بردارید و ته کفش را چند بار سمباده بکشید تا کمی زبر شود. به این ترتیب، مانند قبل لیز نخواهد بود.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    آزادي فرزند تا کجا؟


    در اين مقاله 3 نکته ي تربيتي که در سن نوجواني مهم است را برايتان بازگو مي کنيم تا با بکار گيري آن ها ارتباط بهتري با فرزندتان بر قرار کنيد:


    vاحترام به آزادي فرزندان
    اغلب از ديد پدران و مادران، فرزنداني شايسته تلقي مي شوند که مطيع محض والدين خود باشند و پدر يا مادر در همه ي امور براي آنها تعيين تکليف کنند و آنها نيز بي آنکه کوچکترين مخالفت يا رأي و نظري داشته باشند ، تنها اطاعت کنند.
    لازم است بسياري از ما طرز تلقي و بينش خود را نسبت به مسأله ي تربيت فرزند تغيير دهيم و از آنها اطاعت محض نطلبيم.
    اطاعت محض در صورتي که عملي شود ، از فرزندان ما انسانهايي خواهد ساخت که به رشد و بلوغ فکري و روحي نرسيده اند؛ علاوه بر اين، چنين برداشتي از موضوع، موجب پيدايش توقعات و انتظاراتي در ما مي شود که چون معمولاً برآورده نمي شوند، روابط ما را با فرزندانمان تيره مي کنند.
    آزادي فرزندان بايد با تدبير والدين آگاه هدايت شود تا به انحراف کشيده نشود اما سرکوب آزادي فرزندان نيز خطاي تربيتي بزرگي است.
    پدران و مادران آگاه و روشن بين، از همان دوران کودکي فرصت هايي را براي فرزندان خود فراهم مي کنند تا انديشيدن، انتخاب کردن و تصميم گرفتن را تجربه کنند؛ در اين ميان اگر فرزندان اشتباهاتي داشته باشند ، اين اشتباهات را براي رشد طبيعي آنها لازم مي شمرند و خود به عنوان راهنما در کنارشان قرار مي گيرند.
    اين مطلب به اين معنا نيست که فرزندان در انجام آنچه مي خواهند آزاد باشند بي گمان چنين برخوردي با موضوع نادرست است. آزادي فرزندان بايد با تدبير والدين آگاه هدايت شود تا به انحراف کشيده نشود اما سرکوب آزادي فرزندان نيز خطاي تربيتي بزرگي است.
    در تربيت لازم است نصيحت و انتقاد را به حداقل رسانيد و از خطاهاي جزيي و کم اهميت صرف نظر کرد و هر ايراد جزيي را بلافاصله مورد انتقاد و اعتراض قرار نداد؛ بلکه با بلند نظري و بزرگواري از کنار آنها گذشت تا بتوان موارد مهم تر را با قاطعيت جلوگيري کرد.


    vزياده روي نکردن در انتقاد
    تذکرات و يادآوري هاي زياد و پي در پي از نظر تربيتي شيوه ي درستي نيست و منتهي به پيدايش لجاجت و مقاومت منفي در کودک و نوجوان مي شود.لجوج بار آمدن برخي کودکان و نوجوانان اغلب در نتيجه ي مراعات نکردن اين اصل است.
    در تربيت لازم است نصيحت و انتقاد را به حداقل رسانيد و از خطاهاي جزيي و کم اهميت صرف نظر کرد و هر ايراد جزيي را بلافاصله مورد انتقاد و اعتراض قرار نداد؛ بلکه با بلند نظري و رگواري از کنار آنها گذشت تا بتوان موارد مهم تر را با قاطعيت جلوگيري کرد. از اين روش در تعليم و تربيت اسلامي به «تغافل» تعبير مي شود.
    «تغافل» يعني اينکه خطاهاي کسي را ناديده بگيريم و دانسته چنين وانمود کنيم که اين اشتباهات را نديده ايم. اين روش سبب مي شود که احساسات فرزند با تذکرهاي پي در پي ما جريحه دار نشده و لجاجت وگستاخي در او پديد نيايد.
    روشي که طي آن کودک بويژه نوجوان پيوسته از چپ و راست با سيل انتقاد ، سرزنش و نصيحت روبرو مي شود ، روشي نادرست است.
    لازم است پدر يا مادر خطاهاي جزيي را در ذهن خود جمع آوري کند و بموقع و در شرايط مساعد تذکر لازم را به نوجوان بدهد. در برابر هر خطا به تذکر و سرزنش پرداختن ارزش سخن را نيز از بين مي برد و سبب مي شود فرزند به اين گونه سرزنش ها و انتقادها خو بگيرد و ديگر از آنها متأثر نشود.
    در اين جا بايد به يک روش نادرست ديگر نيز اشاره کنيم و آن، روش پدران و مادراني است که در برابر تخلفات فرزندان خود بيش از حد بي تفاوت، بي اعتنا و خونسرد هستند. در بعضي خانواده مي بينيم که فرزندان با داشتن آزادي بي قيد شرط به خطاهايي دست مي زنند و والدين در برابر اين خطاها سکوت و خونسردي بيش از حد نشان مي دهند. چنين روشي اغلب به انحطاط فرزندان منتهي مي شود و از آنان افرادي لاقيد ، خيره سر ، لوس ، غير منضبط و سرکش بار مي آورد.
    براي آموزش و اصلاح عيبهاي فرزندان، بهتر است در درجه اول از روش هاي غيرمستقيم استفاده کنيم و آنها را به طور مستقيم مورد خطاب قرار ندهيم و اگر لازم شد که به طور مستقيم با آنها درباره خطا و لغزش شان صحبت کنيم، بهتر است اين کار علني و آشکار نباشد تا شخصيت او در نزد ديگران خورد نشود.


    vگرامي داشتن شخصيت فرزند
    اگر با فرزندان خود رفتاري تحقير آميز و آميخته به طعن و ملامت داشته باشيم يا پيوسته آنها را سرزنش کنيم و در حضور ديگران به آنها بها ندهيم، اين روش ما سبب مي شود که آنها بتدريج خود را به عنوان موجودي بي ارزش و بيمقدار بپذيرند و احساس کرامت و شخصيت را از دست بدهند. اين احساس سرآغاز سقوط و انحطاط آنهاست.
    در برخي خانواده ها مي بينيم که پدر يا مادر با به کار بردن الفاظ طعن آلود و گاهي زشت و رکيک فرزندان خود را در حضور خويش و بيگانه تحقير مي کنند. آنها نمي داند که با به کار بردن اين گونه الفاظ و نسبت دادن آنها به فرزندان خود، عملاً اين خصوصيات پست را به آنها تلقين و تزريق مي کنند و از فرزندان خود موجودات بي مقداري مي سازند که آمادگي همه گونه پستي و انحراف را دارند. آنها به دست خود شالوده ي شخصيت فرزندان خودرا ويران مي کنند و در وادي انحراف و انحطاط رها مي سازند.
    براي آموزش و اصلاح عيبهاي فرزندان، بهتر است در درجه اول از روش هاي غيرمستقيم استفاده کنيم و آنها را به طور مستقيم مورد خطاب قرار ندهيم و اگر لازم شد که به طور مستقيم با آنها درباره خطا و لغزش شان صحبت کنيم، بهتر است اين کار علني و آشکار نباشد تا شخصيت او در نزد ديگران خورد نشود. اين روش علاوه بر اين که او را در حفظ عزت و کرامت شخصيتش ياري مي کند، بر اعتماد او نسبت به ما نيز افروده مي شود. گاه لازم مي شود ما عذر او را در دست زدن به کاري خلاف براحتي بپذيريم يا حتي خود ، آن را توجيه کنيم. در حقيقت ما با استفاده از اين روش به او تلقين مي کنيم که وي برتر از آن است که به چنين خطايي دست زند و اگر هم دست به کاري خلاف بزند تصادفي و از روي غفلت و اشتباه است. اين گونه شخصيت قايل شدن براي کودکان و نوجوانان سبب مي شود که آنها احساس شخصيت اخلاقي را از دست ندهند.
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    فناوری شبکه های تلفن همراه را
    بیشتر بشناسیم

    تلفن همراه دیگر به عنوان یک تلفن سیار محسوب نمی شود؛ با حضور نسل های جدید و فراهم آوردن امکان برقراری ارتباط بین گوشی تلفن های همراه با وسیله های دیگر از طریق فناوری بلوتوث، گوشی های تلفن همراه به مرور جایگزین بسیاری از وسایل کنونی خواهد شد.کنترل وسایل مختلف خانه و حتی بهره گیری از گوشی تلفن همراه برای پرداخت پول به جای کارت بانکی امکان پذیر شده است اینک با گوشی های تلفن همراه می توان با چندنفر بازی کرد، تلویزیون تماشا کرد، موسیقی گوش کرد، به اینترنت متصل شد و از امکانات شبکه اینترنت پرسرعت بهره مند شد.ارسال پیام های متنی کوتاه، پیام صوتی و عکس توسط تلفن های همراه خیلی زود به کارهایی پیش پا افتاده بدل شد و در حال حاضر سازندگان این گوشی ها در پی فناوری پیشرفته تری برای نسل تازه گوشی ها هستند.ولی در آینده چه کارهای دیگری ممکن است با گوشی تلفن همراه انجام دهیم؟ آینده ای که در آن برقراری تماس تلفنی رایگان باشد دور نیست و در آن زمان درآمد شرکت های مخابراتی از طریق ارائه خدمات جانبی مانند بازی یا پخش برنامه تلویزیونی تامین خواهد شد. در این گزارش، نسل ها و فناوری های شبکه های تلفن همراه را مورد بررسی قرار داده ایم.


    ● شبکه های تلفن همراه نسل یک شبکه های AMPS
    نخستین سامانه مخابرات سلولی جهان در سال ۱۹۸۳ در آمریکا با نام AMPS شروع به کار کرد، این سامانه که آنالوگ بود به تدریج در اغلب مناطق جهان مورد استفاده قرار گرفت و از آن به عنوان نسل اول مخابرات سیار یاد می شود.


    ● شبکه های تلفن همراه نسل ۲ شبکه های GSM و EDGE
    شبکه های تلفن همراه که در سال ۱۹۹۰ در اروپا آغاز به کار کرد نسل دوم مخابرات سیار بود. در این شبکه ها زمان برقراری تماس با شبکه تا چندین ثانیه طول می کشد و سرعت آن بهKbps ۹/۶ محدود است. اما درGPRS زمان دسترسی، کمتر از یک ثانیه است و سرعت انتقال داده ها تا مرز kbps ۱۷۰ نیز می رسد. هم چنین سرعت انتقال داده ها درEDGE یکی دیگر از شبکه های گسترش یافته GSM، به kbps ۳۷۰ ارتقا یافته است. شبکه های سلولی نسل دوم مانند GSM، که فقط برای انتقال صوت مورد استفاده قرار می گیرد، دارای فناوری سوئیچ مداری است و شبکه های نسل ۵/۲ مانند GPRS، مدل گسترش یافته شبکه های نسل دوم است که از فناوری سوئیچ مداری برای انتقال صوت و از سوئیچ بسته ای برای تبادل داده استفاده می کند.


    ● مقایسه فنی شبکه های تلفن همراه
    در نسل سوم سرعت انتقال اطلاعات به۲ تا Mbps ۱۰ و در نسل چهارم به ٠٢ تا Mbps٠٠١ خواهد رسید. به همین دلیل از دیدگاه کاربران شبکه های GSM، سرعت انتقال داده بسیار پایین، برقراری تماس بسیار دشوار و زمان آن طولانی است. از نظر فنی مشکل مربوط به خدمات بی سیم است که براساس سوئیچینگ مداری کار می کند. در بخش رابط هوایی سوئیچینگ مداری، در کل طول تماس، یک کانال ترافیکی کامل به مشترک اختصاص داده می شود. این در حالی است که در موارد ترافیک خوشه ای نظیر اینترنت، این کار بسیار ناکارآمد است. ولی در سامانه های سوئیچینگ بسته ای، یک کانال تنها در زمان مورد نیاز به کاربر اختصاص داده می شود و بلافاصله بعد از هر ارسال بسته ای، آزاد می شود بنابراین کاربران مختلف می توانند از یک کانال فیزیکی به طور مشترک استفاده کنند. فناوری بسته ای GPRS برمبنای سامانه GSM موجود برای رفع این مشکل ابداع شده است بنابراین کاربران GPRS از سرعت دسترسی و نرخ داده بالاتری برخوردار می شوند.


    ● نسل کنونی شبکه های مخابرات سیار سلولی
    نسل کنونی شبکه های مخابرات سیار سلولی (نسل ۲) قابلیت ارسال اطلاعات «باند وسیع» را ندارد. با ظهور شبکه های سیار سلولی، پهنای باند تا حدودی افزایش یافته است. نسل سوم شبکه های مخابرات سیار سلولی، با استفاده بهینه از باند فرکانسی، پهنای باند مورد نیاز برای بسیاری از سرویس های «باند وسیع» امروزی را فراهم می کند که با استفاده از این فناوری رویای دسترسی به سرویس های «باند وسیع» در همه جا و در هر زمانی محقق می شود.


    ● طنین زنگ تلفن های همه کاره
    رواج تلفن همراه تاثیر زیادی در نحوه رفتار استفاده کنندگان از این ابزار به وجود آورده است. تلفن همراه نحوه تعامل افراد با یکدیگر و نیز نحوه کسب و کار را تغییر داده و شغل های جدیدی ایجاد کرده است. اختراعات جدید نظیر تلفن همراه، از یک طرف مرهون پیشرفت فناوری و از طرف دیگر مرهون تعداد روزافزون محققان و پژوهشگران در زمینه های فناوری نو از جمله ارتباطات است که ارتباطات بی سیم نیز از این قاعده مستثنا نیست. تلفن همراه ابزار ارسال و دریافت اطلاعات است که منظور از اطلاعات می تواند صوت، تصویر، برنامه های رایانه ای، فیلم، ویدئو و یا حتی موقعیت جغرافیایی یک فرد شود. همه این موارد به داده های رایانه ای تبدیل و مخابره می شود. وسایل ارتباطی نظیر تلفن همراه برای ارتباط با یکدیگر به یک شبکه (network) نیاز دارد. این شبکه اعم از شبکه مخابراتی و شبکه داده است.


    ● سیستم های موبایل امروزی
    سیستم های موبایل امروزی انواع مختلف ارتباط بدون سیم را فراهم می کند. در گذشته تنها ارتباط دستگاه موبایل از طریق امواج رادیویی با ایستگاه تلفنی مورد نظر بود اما هم اکنون امکان ارتباط یک دستگاه موبایل به صورت بی سیم با بسیاری از تجهیزات وجود دارد از جمله می توان به ارتباط بی سیم موبایل با رایانه، گوشی همراه، تلویزیون، استریو و چاپگر اشاره کرد.بسیاری از این ارتباط ها مرهون فناوری ارتباط بی سیم بلوتوث است، از طرف دیگر سرویس های روی موبایل هم به شدت متنوع شده است، دریافت تلویزیون از طریق تلفن همراه، دسترسی به اینترنت، انواع سرویس های وب و پست الکترونیکی و دریافت اطلاعات موقعیت جغرافیایی از طریق تلفن همراه از جمله این سرویس هاست.بنابراین می توان گفت عموم سیستم های مخابراتی و سیستم های رادیو تلویزیونی در حال هم گرایی است؛ به عبارت دیگر ارتباط ۳G ۲G WLAN RFID DVB GPS رادیو و بلوتوث همگی با تلفن همراه امکان پذیر شده است و در سال های آینده تمام ارتباطات اعم از شبکه های محلی تا شبکه های گسترده با استفاده از تلفن همراه امکان پذیر خواهد بود. بر همین اساس، هر کاربر به عنوان یک مشتری از طرف بنگاه های اقتصادی مورد نظر قرار می گیرد. فرض کنید به یک شهر جدید به صورت هوایی سفر می کنید، زمانی که از هواپیما خارج می شوید و تلفن همراه خود را روشن می کنید به عنوان یک مشترک جدید از طریق شبکه شناخته می شوید و از طرف تمام بنگاه های اقتصادی منطقه به عنوان یک مشتری بالقوه می توانید خدمات و آگهی دریافت کنید که می توان به رستوران ، فروشگاه ها و ادارات دولتی اشاره کرد. استفاده از تلفن همراه به عنوان پول الکترونیکی نیز زمینه ای است که به شدت در سال های آینده مورد نظر خواهد بود به عبارت دیگر با داشتن فناوری RFID پرداخت هایی نظیر پرداخت بلیت اتوبوس و پرداخت به فروشگاه ها برای خرید و فروش با استفاده از تلفن همراه امکان پذیر خواهد بود.
     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    فلسفه اينکه در قرآن در مورد نافرماني
    زن از شوهر، به مرد اجازه داده است
    که زن را بزند چيست؟


    .: سوال:

    فلسفه اينکه در قرآن در مورد نافرماني زن از شوهر به مرد اجازه داده است که زن را بزند چيست؟

     

    .: پاسخ:

    قیام امام حسین برای احیای دین و احکام شریعت اسلام و سنت پیامبر بود؛ بنابراین نه تنها عملی بر خلاف شریعت و احکام الهی اسلام انجام نمی داد بلکه حتی مانند ظهر عاشورا تا به خطر افتادن جان نیز بر آن مراقبت داشت؛ بنابراین چگونه می توانست نسبت به مسئله حج و احکام آن در انظار مسلمانانی که از تمام سرزمین های اسلامی به مکه آمده بودند بی تفاوت باشد یا حتی برخلاف آن عمل نماید؟! به خصوص آنکه حضرت را متهم به خروج بر خلیفه و پیشوای مسلمانان نمودند و انبوهی از مردم را بر ضد حضرت تجهیز کردند.
    بنابراین قبل از این که به تحلیل تاریخی مسئله بپردازیم باید ابتدا نقل صحیح مسئله را یاد آور شویم و آن این که امام حسین (ع) به احرام حج محرم نشده بود و این سخن مشهور که امام حجّ خود را نیمه تمام گذاشت، سخن نادرستى است؛ زیرا امام(ع) در روز هشتم ذى الحجه «یوم الترویه» از مکّه خارج شد.در حالى‏که اعمال حجّ - که با احرام در مکّه و وقوف در عرفات شروع مى‏شود - از شب نهم ذى الحجه آغاز مى‏شود. البته در برخی کتاب ها آمده که حضرت حج خود را تبدیل به عمره کرد و طواف و سعی انجام داد و از احرام بیرون آمد چون نمی توانست حج خود را تکمیل کند.(1) و این سخن نیز مشهور شده است، ولی بعید به نظر می‌آید که حضرت به احرام حج، محرم شده باشد چون کسی که می خواهد اعمال حج را انجام دهد، روز هشتم یا نهم ذی الحجه محرم می شود و جهتی برای محرم شدن زودتر از موعد مقرر نیست .
    برای تایید این مطلب روایاتی در کافی نقل شده که به برخی اشاره می کنیم :
    عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع) .... فَإِنَّ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ (ع) خَرَجَ قَبْلَ التَّرْوِیَةِ بِیَوْمٍ إِلَى الْعِرَاقِ وَ قَدْ کَانَ دَخَلَ مُعْتَمِراً.(2)
    امام صادق فرمود : امام حسین(ع) قبل از روز هشتم ذی الحجه از مکه خارج شد در حالی که با احرام عمره به قصد انجام عمره وارد مکه شده و عمره انجام داده بود .
    نیز فرمود :
    «قَدِ اعْتَمَرَ الْحُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ( ع) فِی ذِی الْحِجَّةِ ثُمَّ رَاحَ یَوْمَ التَّرْوِیَةِ إِلَى الْعِرَاقِ وَ النَّاسُ یَرُوحُونَ إِلَى مِنًى وَ لَا بَأْسَ بِالْعُمْرَةِ فِی ذِی الْحِجَّةِ لِمَنْ لَا یُرِیدُ الْحَجَّ ؛ امام حسین در ماه ذی الحجه عمره انجام داد و سپس در روز ترویه (هشتم) به سوی عراق حرکت کرد کسی که نمی خواهد حج انجام دهد می تواند عمره انجام دهد».(3)
    این روایات تنها به انجام عمره از طرف امام حسین (ع) اشاره دارد، نه تبدیل حج به عمره، و دلیل دیگری غیر از روایات نداریم بر این که حضرت اعمال حج را شروع کرده بود. بنابراین کلام برخی که فرموده‌اند حضرت حج خود را به عمره تبدیل کرد و از مکه خارج شد دلیلی ندارد .
    بله، مسلّماً حضرت در هنگام ورود به مکّه، عمره مفرده انجام داده، چه بسا در طول اقامت چند ماهة خود در مکّه و احتمالاً در فاصله‏هاى مختلف، اقدام به انجام اعمال عمره کرده بود. اما انجام اعمال عمره مفرده، به معناى ورود در اعمال حجّ نیست. شاید وقتی خبردار شد که نیروهای مخفی یزید قصد ترور ایشان را در حرم دارند و تصمیم گرفت به سوی عراق حرکت کند، برای انجام عمره دیگر محرم شد و آن را تکمیل کرد و از احرام خارج شد و در روز ترویه یعنی هشتم ذی الحجه از مکه خارج شد ؛ چون اعمال عمره را در چند ساعت می توان انجام داد وتمام کرد.
    از نظر تاریخى بالاخره این پرسش باقى است که با وجود آن که یکى از علل انتخاب مکّه، داشتن فرصت مناسب براى تبلیغ دیدگاه خود بود؛ چرا در این شرایط زمانى ویژه - که اوج حضور حاجیان و بهترین فرصت تبلیغى است – ناگهان مکّه را ترک کرد؟

    در پاسخ می‌توان اموری را ذکر کرد:

    أ) اظهار نارضایتی شدید از حکومت یزید
    با توجه به اهمیت حج، و شخصیت امام حسین و بهره‌مندی ایشان از پایگاه‌ وسیع اجتماعی، حرکت امام از این که غیر منتظره و برخلاف معمول بود، باعث جلب توجه همگان شد. برای همین پرسش پدید آمد که چرا در حالی که همگان خود را آماده می‌کردند به عرفات و منا روند و اعمال حج را به جا آورند، فرزند پیامبر و بهترین راهنمای حاجیان و شایسته‌ترین افراد برای انجام مناسک حج، مکه را ترک می‌کند؟! همو که عاشق و دلباخته معشوق، عبادت و راز و نیاز با خداست. امام بیش از هر فردی دیگری دوست دارد در سرزمین عرفات همراه حاجیان به دعا و مناجات با خدا بپردازد و روز عید قربان اعمال منی را انجام دهد اما چرا این سرزمین دوست داشتنی را ترک می‌کند؟! حتماً به عنوان اعتراض به حکومت یزید این حرکت صورت گرفته، یا حکومت برای امام مشکلی درست کرده که فرزند فاطمه نتوانسته است در حرم امن الهی، مناسک حج را به جا آورد! حرکت امام، بزرگ‌ترین گام تبلیغاتی و فرهنگی در اعتراض به حکومت ستم‌پیشه و فاسد یزید به شمار می‌آمد.

    ب) توطئه قتل امام:
    حرکت امام از مکه به کوفه در روز ترویه برای بسیاری ایجاد سؤال کرد و آنان از حضرت علت این کار را پرسیدند، از جمله ابن عباس، که حضرت فرمود: «کشته شدن در مکانى دیگر براى من دوست داشتنى‏تر از کشته شدن در مکّه است».(4)
    نیز به عبداللَّه بن زبیر فرمود: «به خداوند سوگند! اگر یک وجب خارج از مکّه کشته شوم، براى من دوست داشتنى‏تر است تا آن که داخل مکّه کشته شوم. به خداوند سوگند! اگر به لانه‏اى پناه برم، مرا از آن بیرون خواهند کشید تا آن چه را از من مى‏خواهند، به دست آورند».(5)
    نیز به برادرش محمد حنفیه، به صراحت از ترور خویش توسط یزید در محدوده حرم امن الهى سخن به میان آورد .(6) در بعضى از متون به صراحت آمده که یزید، عده‏اى را با سلاح‏هاى فراوان براى ترور امام به مکّه فرستاد.(7)

    ج) هتک حرمت حرم:
    اگر امام در حرم الهی (مکه) کشته می‌شد، حرمت حرم شکسته می‌شد، گرچه در این میان گناه بزرگ از آن قاتلان و جنایتکاران اموى باشد.
    حضرت این مطلب را در برخورد با عبداللَّه بن زبیر به صراحت بیان مى‏دارد.(8)


    -----------------------------------------------------
    پی نوشت ها :
    1 – شیخ مفید ارشاد، ج 2، ص 68 .
    2و3 - کافی ج 4، ص 536.
    4- ابن کثیر، البدایة و النهایة، ج 8، ص 159.
    5- وقعة الطف، ص 152.
    6- سید بن طاووس، لهوف، ص 82..
    7- همان،ص82.
    8 - ابن اثیر، الکامل فى التاریخ، ج 2، ص 546.
     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه


    بررسی اسرار پشت پرده مجسمه آزادی

    مجسمه آزادی یا تندیس آزادی (Statute Of Liberty) که نام رسمی آن Liberty Enlightening The World (آزادی روشنگر جهان) است در سال 1886 میلادی توسط فرانسه به ایالات متحده آمریکا هدیه داده شد. (1) در 28 اکتبر آن سال «استیفن گراور کلیولند» رئیس جمهوری وقت آمریکا مجسمه آزادی را در محل فعلی آن (دهانه رود هودسن - Hudson) در جزیره آزادی که تا محله منهتن شهر نیویورک دو هزار و ششصد متر و تا شهر جرسی سیتی ایالت نیوجرسی 600 متر فاصله دارد قرار داد. این مجسمه بنا بود در سال 1876 به مناسبت یکصدمین سالگرد استقلال آمریکا به اتمام برسد. ولی به علت پاره ای از مشکلات مانند حمل آن به آمریکا طولانی شدن جریان ساخت و ... با ده سال تأخیر بر فراز آب‌های آتلانتیس ایستاد. این مجسمه با دست راست خود مشعلی فروزان را بالای سر نگه داشته و در دست چپش نیز یک لوح سنگی وجود دارد که بر روی آن با شماره‌های رومی نوشته شده  JULY IV MDCCLXXVIکه نشانگر 4 ژوئیه 1776 میلادی (تاریخ استقلال آمریکا) است. (2)
    مجسمه آزادی فقط یک تندیس ساده نبود. بلکه نماد رازگونی از یک جریان مخفی و مخوف بود که سال‌ها بعد نبض حیات سیاسی اقتصادی فرهنگی و نظامی جهان را به دست گرفت. لذا آنچه قرار است در این جستار به آن پرداخته شود نگاهی جدید و از زاویه ای دیگر به اسرار پشت پرده  مجسمه ای است که آنرا  به اصطلاح تندیس آزادی می خوانند.
    سال‌ها قبل‌تر از آن یک یهودی دریانورد به نام کریستوفر کلمپ با مشورت با محافل یهودی اسپانیا و با توجه به اطلاعات و شواهدی که از وجود سرزمینی در آنسوی اقیانوس اطلس داشت  با نیت پیدا کردن ارض موعود عهد عتیق سرزمین خالی از سکنه ای (!) را می یابد (3) كه اندكی بعد مورد توجه پیوریتن‌های انگلیسی قرار می گیرد. این مسیحیان یهودی به محض ورود به امریکا آنرا ارض موعود نامیده و بومیان آن سرزمین را کنعانیان پنداشته و تا جایی که می توانند آنها را قتل‌عام می‌کنند. (4)
    اولین کتابی که در امریکا به چاپ می رسد «مزامیر داوود» است. پیوریتن‌ها نام‌های عبری بر فرزندان خیابان‌ها و شهرهای خود می گذارند. تا جایی که باید پسوند «DC» در نام شهر «Washington DC» را David Capital یعنی (پایتخت داوود) دانست. (5) نهایتآ پس از مدت‌ها جنگ داخلی سرانجام در چهارم ژوئیه 1776 اولین کشور تمام فراماسونری جهان یعنی امریکا استقلال خود را اعلام می نماید. بعد از یک قرن یعنی درسال 1886 میلادی فرانسه به مناسبت یکصدمین سالگرد استقلال امریکا مجسمه آزادی را در چند تکه مجزا توسط کشتی به امریکا هدیه می کند. (6)


    فردریك آگوست بارتولدی طراح مجسمه آزادی - فراماسونر

    طراح اصلی این مجسمه «فردریک آگوسته بارتولدی» مجسمه‌ساز ماسون فرانسوی بود. البته سازه درونی آن را «الکساندر ایفل» مهندس فرانسوی برج ایفل طراحی نمود. مهندسان و طراحان دیگری نظیر «ژوزف پولیتزر» و «اوژن ویوله لودوک» نیز در جریان ساخت آن نقش داشتند. (7) ویژگی مشترک تمامی این مهندسان و طراحان عضویت در لژهای فراماسونری فرانسه بود. تا جایی که به عنوان مثال بسیاری از نماد شناسان برج ایفل را یک «ابلیسک» فانتزی می دانند. (8)
    در ابتدا سازندگان فرانسوی آن اعلام نمودند که این مجسمه نماد «تائیس» معشوقه اسکندر است. اما نکته ظریفی که در این میان نادیده ماند چیز دیگری بود که بعدها نشریه ماسون ترک آنرا فاش ساخت و آن شباهت بسیار زیاد چهره این مجسمه با «ایسیس» اسطوره مصر باستان و الهه مورد تقدیس ماسونها بود. بعدها فردریک بارتلدی در پاسخ به انتقاد افرادی که بیان می‌داشتند این مجسمه از نظر فرم صورت به «تائیس» هیچ شباهتی ندارد گفت: من در طراحی این مجسمه از چهره مادر بیوه خودم الهام گرفته ام. (9) آری! بارتلدی راست می‌گفت. ولی منظورش از مادر بیوه «ایسیس» بود که در واقع مادر بیوه معنوی تمامی ماسون‌ها منجمله خود او بود. (10)
    پس از انتقال این مجسمه به نیویورک امریکایی‌ها با هزینه ای نزدیک به 200 هزار دلار پایه‌ای 46 متری از جنس گرانیت برای آن ساختند تا مجسمه را بر روی آن قرار دهند. حال که فراماسون‌های فرانسوی برای امریکا سنگ تمام گذاشته بودند ناپسند می‌نمود اگر طراحان امریکایی دست روی دست می گذاشتند و البته در عمل نیز چنین نشد و درنهایت پایه گرانیتی آنها یک کپی محض از معبد کذایی سلیمان از آب در آمد. معبدی که ماسون‌ها برای رسیدن به نظم نوین جهانی و تشکیل حکومت ماسونی - یهودی خویش بالاخره باید آنرا بر بقایای مسجد الاقصی بنا کنند. با این تفاسیر جای تعجب هم نخواهد داشت اگر ارتفاع این ساختمان 46 متر یعنی مجموع 33+ 13 (دو عدد مورد علاقه فراماسون‌ها) باشد و خود تندیس نیز دارای 168 پله به علاوه 1 نیم پله (مجموعآ 169 پله) باشد که بازدیدکنندگان را تا بالای برج راهنمایی کند! (169 = 13  X13)
    بارتلدی بر روی تاج این مجسمه هفت شعاع نور قرار داد تا بیش از پیش نمادهای ماسونی این تندیس ننگ و نیرنگ را آشکار سازد. عدد هفت در کنار سمبل‌های گوناگون نور از دیر باز ستوده مصریان باستان و یهودیان و کابالیست‌های مصر زده بود. همانگونه که آن را در شمعدان هفت شاخه یهود «MENORAH» خورشید هفت شاخه مصریان و یا هفت ستاره منقوش در آسمان معبد سلیمان دیده اید. (11)
     


    دو نماد معروف یهودی و ماسونی: شمعدان 7 شاخه و مجسمه آزادی به شكل بیوه زن (نماد ISIS: الهه مورد احترام ماسون‌ها) كه تاج تابان با 7 شعاع نور بر سر دارد.
     

    اما نکته ای که در این میان (بنابر اعتراف فرانسویان) هرگز نباید فراموش نمود الگوبرداری ساخت مجسمه از «تائیس» معشوقه اسکندر است. حتی اگر شباهت‌های چهره این مجسمه با «ایسیس» را کنار بگذاریم چه دلیلی دارد فرانسوی‌ها نمادی از «تائیس» بسازند و آن را به امریکا هدیه دهند؟ مگر غربیان در تاریخ هزار خدایی یونان و رم با کمبود الهه مواجه شده بودند که از یک شخصیت نه چندان موجه به نام «تاییس» مجسمه بسازند و آنرا تندیس و نماد آزادی قرار دهند؟
    آری! حقیقت چیز دیگری است که لاجرم مجبوریم برای روشن شدن این گوشه از تاریخ و آشنایی با شخصیت این زن به بازخوانی گذرای حمله اسکندر به ایران زمین بپردازیم.
    با آنکه اسکندر یا همان الکساندر در میان غربیان قهرمانی بزرگ شناخته می شود ولیکن در میان ایرانیان به عنوان شخصیتی بدنام و ویرانگر نمود یافته است. در متون زرتشتی از وی همواره به عنوان «گجسته» (ملعون و شوم) یاد شده و همراه ضحاک و افراسیاب از کارگزاران اهریمن به شمار آمده است. در این اثنا عده‌ای نیز نظر در انکار وجود شخصیت تاریخی به نام اسکندر مقدونی دارند. ولی این به معنای نادیده انگاشتن انبوهی از آثار و اسناد تاریخی و باستان شناسی و حذف تاریخ اسکندر و سلوکیان و خلأ زمانی به مدت بیش از صد سال از تاریخ ایران است.
    اسکندر متولد مقدونیه و فرزند فیلیپ پادشاه مقدونیه بود. در آن زمان مقدونیه قسمتی از حکومت یونان بود که البته مقدونی‌ها در میان مردم یونان معروف به وحشی‌گری بودند. لذا فیلیپ پدر اسکندر برای فرزند خود معلمانی یونانی استخدام کرد تا با فرهنگ یونانیان بزرگ شود. اسکندر پس از مرگ پدر پادشاه مقدونیه شد و پس از کشمکش‌ها و فراز و نشیب‌هایی که بیان آن در این مجال نمی گنجد برای ماجراجویی و تصاحب سرزمین‌های دیگر راه جهان‌گشایی و حمله به دیگر کشورها را پیش گرفت. اگرچه یونانی‌ها او را وحشی و بربر می دانستند ولی هنگامی که با تصاحب سرزمین‌های دیگر توسط او ثروت زیادی به آتن سرازیر شد با وی همراه شدند.


    مجسمه آزادی فراماسونری تائیس ایسیس

    بزرگترین و مهمترین جنگ اسکندر نبرد با امپراتوری وسیع قدرتمند و متمدن هخامنشیان بود. نبرد اسکندر و پادشاه ایران چندبار به عقب‌نشینی وی انجامید. اما سرانجام با تضعیف روحیه سپاهیان ایران ورق به نفع یونانیان برگشت و اسکندر داریوش را در منطقه «گیل گمش» شکست داد. در شب پیروزی اسکندر و افسرانش در تخت جمشید (پرسپولیس) قصر باشکوه ایرانیان جشن بزرگی برپا کردند. اسکندر همواره در سفرهای خود یک گروه از زنان فاحشه و رقاص و شراب‌ریز همراه خود می آورد تا بساط عیش و نوش و شهوترانی خود و فرماندهان سپاهش گسترده باشد. یکی از این زنان کنیزی اورشلیمی به نام «تائیس» بود که به خاطر زیبایی به دربار اسکندر راه یافته بود.
    پس از آنکه اسکندر قصد ازدواج با شاهزاده اسیر ایرانی و دختر داریوش سوم «استاتیرا» را نمود (12) حسادت تائیس او را به طرح نقشه‌ای اهریمنی کشاند که نهایتآ صدها سال تمدن فرهنگ و افتخار جهانی را به خاکستر نشاند. (13) در آن جشن تائیس آنقدر به اسکندر شراب خوراند که عقل او را کاملآ زایل کرده و سپس از او خواست به انتقام معبدی که در آتن توسط خشایارشاه به آتش کشیده شد تخت جمشید را آتش بزند. اسکندر نیز مشعلی را به تائیس داد و او هم پرده های حریر و جواهرنشان قصر را به آتش کشید و پس از مدتی کوتاه قصر یکپارچه در آتش کین و حقارت شخصیت تاییس سوخت.
    و اینگونه شد که امروز در دست مجسمه به ظاهر آزادی امریکا «تائیس» همان مشعل هنوز به امید به آتش کشیدن دوباره تمدن شرق افروخته است. اینگونه شد که یک فاحشه که گوشه ای ناچیز از تاریخ تاریک و ددمنشانه غرب را اشغال کرده نماد آزادی غربیان می شود!
     


    قلمرو سلسله هخامنشیان


    به راستی چرا سازندگان فرانسوی مجسمه آزادی چنین شخصیتی را به عنوان نماد آزادی در نظر گرفتند؟ بی‌شک یکی از اصلی‌ترین دلایل آن یادآوری حمله اسکندر به شرق و استحاله فرهنگی آن است. چراکه تاریخ‌شناسان یکی از مهمترین اقدامات اسکندر را هلنیزه کردن سرزمین‌های تحت تصرفش می دانند. هلنیسم در لغت به معنی تقلید از یونان و به معنی مجموعه تمدن و فرهنگ یونان و به عبارتی ساده تر یونانی مأبی است. در این راستا اسکندر اقدام به تأسیس شهرهای جدید در راه‌های مهم و استراتژیک و کوچ دادن مردم از آسیا به اروپا و از اروپا به آسیا نمود. وی با این کار قصد در استحاله فرهنگی متصرفاتش داشت. نمود بارز و آشکار این مسأله را می‌توان در هلنیزه شدن سلسله ایرانی اشکانیان پس از براندازی سلوکیان (بازماندگان سلوکوس جانشین اسکندر) دید. اشکانیان همواره سعی در یونانی مأبی داشتند. تا جایی که حتی بر سکه هایشان عنوان (یونان دوست) همراه با اسم پادشاه زمان می آمد. (14)
    به عبارتی دیگر مجسمه آزادی به نوعی نماد رشد غرب‌گرایی نیز هست. تائیس یا همان مجسمه آزادی می تواند یادآور تمام این گذشته باشد. اکنون نیز ملل شرقی به تقلید از اروپاییان و در مقابل غربی‌ها نیز به این سلطه می نازند و این میراث شوم اسکندر و تائیس است. اما نکته بسیار بسیار مهمی که هرگز نباید از نظر دور گردد این است که تمدن غرب هرگاه افول نمود نتوانست دوباره در همان مکان ابتدایی خود را بازسازی کند و در جایی دیگر ادامه حیات داد. لذا می‌بینیم پس از افول یونان رم برمی‌خیزد و بعد از آن غرب از اروپای میانی انگلستان و نهایتآ امریکا سر بر می‌آورد. یعنی غرب هیچگاه نتوانست در همان حوزه مکانی اولیه دوباره رشد نماید. این تمدن آنقدر نقصان داشت که قدرت هضم تجاوزات و حتی تبادلات فرهنگی سالم را نیز نداشت.
    اما در مقابل تمدن کهن و بافرهنگ ایران هرگاه دچار نزول شد دوباره در همان مکان جوانه زد. هرگز نباید فراموش کرد که نهایتآ اسکندر با لباس ایرانی از این مرز پر گهر رفت وحشیان و متجاوزان مغول مسلمان شدند و رصدخانه و مسجد و کتابخانه ساختند و از میان سه نفر زبانشناس که قواعد زبان عربی را برای خود عرب‌زبانان نگاشتند دو تن از آنها ایرانی بودند و اکنون نیز پس از چند هزار سال باز هم ایران است که در مقابل زیاده‌خواهی‌های وحشی‌گرانه غرب ایستاده است. آری! تکرار این تجربه تاریخی و از سویی دیگر پیشگویی‌های غرب نیز همین را می‌گوید که منشاء آن اتفاق بزرگ آخرالزمانی نیز  ایران است و موعود ادیان به یاری ایرانیان است که بساط بیداد آنها را بر خواهد چید. گویا غرب ناگزیر از شنیدن نام ایران در کنار ناکامی‌های خود است  لذا اینگونه است که تائییس دوباره مشعل به دست رو به سوی شرق بر فراز آتلانتیس ایستاده است.
    اگر بخواهیم اندکی تاریخی‌تر به مسئله نگاه کنیم باید در نظر داشته باشیم زمانی که امپراتوری ایرانیان 127 ایالت را تحت سلطه خود ساماندهی کرده بود اوج تمدن غربیان یعنی یونان هنوز از سیستم ابتدایی دولت شهرها (نه یک امپراتوری واحد) استفاده می‌کرد. لذا غرب ناگریز است تا با ساختن یک اتوپیای (آرمان شهر) خیالی یعنی یونان باستان تمامی مدنیت را به خود ارجاع دهد. زمانی که سخن از منطق باشد ارسطو الگو می شود. اگر از ریاضیات سخن رانده شود ارشمیدوس را نشان می‌دهند. پدر علم پزشکی باید بقراط باشد و غیره و غیره تا من ایرانی هیچگاه به این فکر نکنم که چرا غرب هنوز  با این همه ادعا نتوانسته حقوق بشری را که کوروش 2500 سال پیش به بهترین نحو اجرا می کرد را حتی شبیه سازی کند. اگر لازم باشد برای من و توی ایرانی فیلم 300 می سازند تا ما را از تمامی گذشته پرافتخارمان بیزار کنند كه مبادا شکوه و تمدن نیاکانیمان ما را دوباره به فکر فرهنگ سازی در جهان بی اندازد.
    آری! این کینه‌ای دیرینه است از تمدن شرق و سترگ ایران‌زمین که در هیبت شعله‌های آتش در مشعل عفریته جنگ این الهه شوم پیوندی! (تائیس + ایسیس) خود را نشان داده است. صدالبته غرب در این آتش کین می‌سوزد و خواهد سوخت. چراکه پس از تلاش چند هزار ساله برای منکوب و استحاله تمدن ایران‌زمین جوانه نورسته‌ای دوباره و اینبار در هیبت اسلام شیعی از دل ایران زمین رویید و اینبار نیز ایرانیان بهترین را انتخاب کردند. رویشی که به لطف حق به انقلاب نهایی مهدی موعود (عج) منجر خواهد شد و چه زیبا پروردگار بزرگ در قرآن کتاب انسان‌ساز فرمود:
    «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمهٔ و نجعلهم الوارثین»
    «و ما اراده نمودیم تا بر مستضعفین جهان منت گذارده و ایشان را پیشوایان و وارثان زمین قرار دهیم» (15)

    علی اکبر رائفی پور
     PORSMAN@YAHOO.COM

    -----------------------
    پی‌نوشت:

    (1) http://fa.wikipedia.org/wiki
    (2) http://www.fararu.com/vglj.oetfuqexxwvzfuusb..html
    (3) http://mouood.org/content/view/2467/3
    (4) در کل در مدت مهاجرت اسکان و گسترش اروپاییان در قاره امریکا مجموعآ 212 میلیون سرخ‌پوست کشته شدند.
    (5) پیوریتانیسم گرایشی از پروتستانیسم است که خواهان بازگشت مسیحیان به ارزش‌های عهد عتیق (یهود) می‌باشد. تا جایی که اینان در زمان کرامول خواهان این شدند که تورات و تلمود قانون اساسی انگلستان شود.
    (6) برخی آنرا «زن آزادی - Lady Liberty» هم می نامند.
    (7) البته نباید این مجسمه را با مجسمه آزادی کنگره  Statue of Freed اشتباه گرفت. آن مجسمه‌ که از سال ۱۸۶۳ تاکنون برروی گنبد مرکزی ساختمان کاپیتال ایستاده است توسط «توماس کرافورد» طراحی گردید و بانویی را تجسم می‌کند که شمشیری غلاف شده در دست راست خود دارد. در دست چپش نیز یک تاج به نشانه پیروزی و سپر نشان رسمی آمریکا دیده می‌شود. کلاه خودی به سر دارد که حاوی ستاره و به شکل سر عقاب سر سفید است. وی بر روی یک کره ایستاده است که بر روی آن عبارت E Pluribus Unum نقش بسته است. این واژه یکی از شعارهای ملی آمریکا است  که در مقاله «راز دلار» ریشه یابی شد.
    (8) ابلیسک از نمادهای اصلی مشترک بین شیطان‌پرستان و فراماسون‌هاست که اشاره به آلت تناسلی شیطان دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله عبدالله شهبازی باعنوان «فرقه‌های رازآمیز دماوند» رجوع فرمایید.
    (9) در جریان این فرافکنی عده‌ای نیز گفتند که بار تلدی چهره همسر خود «شارلوت» را تصویر کرده است.
    (10) همسر و برادر «ایسیس» یعنی «اوزیریس» توسط برادر دیگرشان «ست» به قتل رسید و پس از آن ایسیس بیوه گشت. (جهت کسب اطلاع بیشتر در این زمینه به مقاله نویسنده با عنوان «اسطوره‌های ماسونی مصر باستان» رجوع فرمایید.)
    (11) توجه فرمایید که عدد هفت فقط و فقط در کنار نمادها و نشانه‌های نور عدد ماسون‌ها و یهودیان است. مانند هفت ستاره هفت شعاع نورهفت عدد شمع و ... و در غیر این صورت ارتباطی با آنها نداشته و حتی از اعداد مقدس مسلمانان نیز به حساب می آید.
    (12) در برخی منابع تاریخی از او به نام «رکسانا» یا «روشنک» نام برده‌اند. ولیکن آنگونه که از منابع تاریخی برمی‌آید رکسانا و استاتیرا دو شخص متفاوت هستند و حتی عده‌ای رکسانا را دختر «بخش آورد» حاکم ایرانی باختر می‌دانند که اسکندر پیش از استاتیرا با وی ازدواج نموده است.
    (13) روزنامه قدس مورخ یکشنبه 8 خرداد ماه 1384
    (14) سیدمحمد حسینی ؛ «نظر دیگری درباره طراحی از تائیس»
    (15) کلام الله مجید / سوره قصص / آیه 5

     

     

     


    Contact Owner | Contact Moderator | Contact Moderator 2 | Join Now | Help Join | Designer | Group Email

     



    __._,_.___


    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive