به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Saturday, December 26, 2009

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 1126)



 

 

 

 

 
 
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1126 :: پنجشنبه 5 آذر ماه 1388

www.mobin-group.com

با انتخاب خود گوشی سفارش دهید

باسلام به همه شما دوستان خوبم.
پيشاپيش عيد قربان را تبريک مي گم

چند وقت پیش خبرهایی مبنی بر تولید یک گوشی با نام ITG xp phone در انجمن‌ها شنیده می‌شد که قرار بود با سیستم عامل ویندور XP روانه‌ی بازار شود. اما خبرهای جدید حاکی از آن است که شرکت تولیدکننده قصد دارد تا بر اساس نیاز کاربران، گوشی را طراحی کرده و بدست آنان برساند. کاربران می‌توانند علاوه بر تغییرات ظاهری همچون اندازه‌ی صفحه نمایش و رزولوشن و رنگ قاب، خصوصیات داخلی را نیز بسته به نیاز خود سفارش دهند.


قاب های مختلف برای ITG XP Phone

این خصوصیات شامل نوع نسخه‌ی ویندوز (XP – Win7) و یا MS DOS ، میزان حافظه‌ی در حال اجرا (۵۱۲ مگابایت، ۱ یا ۲ گیگابایت)، پردازنده‌ی AMD با فرکانس‌های بالا و پایین ۱ گیگاهرتز، حافظه داخلی ۸ تا ۱۲۰ گیگابایت، صفحه نمایش با اندازه‌های مختلف ( ۴.۳_ ۴.۷_۷ اینچ) و رزولوشن‌های ۴۰۰×۸۰۰ و ۶۰۰×۱۰۲۴ پیکسل، دوربین با رزولوشن‌های VGA ، ۱.۳ یا ۳ و یا ۵ مگاپیکسل، نوع ارتباطات و نوع شبکه می‌باشد.


جدول مشخصات برای سفارش

برای سفارش باید به سایت شرکت سازنده رجوع کرده و مشخصات دلخواه خود را برای این گوشی انتخاب کنید.



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • کاغذ دیواریهای استثنائی!
  • تصاویری از مراسم انتخاب بهترینهای موسیقی آمریکا در 2009
  • همه چیز درباره مجموعه فلش فوروارد
  • مجموعه ای از بی نظیرترین عکس های تاریخ
  • دستگیری اعضای شبکه سکس ضربدری در ایران
  • سوالاتي درباره شفافيت سازمان شفافيت بين ‏الملل
  • معرفي و دانلود فيلم : 2012
  • دانلود فيلم مستند : When Animals Attract
  • دانلود انيميشن : Turtles Forever
  • آلبوم جدید، زیبا و شاد مرتضی با نام سپاسگذار
  • آهنگ جدید و بسیار زیبای رضا صادقی با نام خدا رو چه دیدی
  • فارسی نویس LeoMoon Persian TTT 4.2
  • بازی فوتبال Real Football Manager 2010
  • بازي جذاب فروشگاه کيک Portable Cake Shop 2 v1.0
  • چند اسم زيباي دخترونه و فلسفه اون از دید مردسالارها!
  • مافياي نفتي
  • اپرا، مرورگرتان را تبدیل به یک وب سرور می‌کند!
  • کاش کمتر ناشکر بودیم
  • آژاکس 2، بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009
  • طرح نادر شاه: يک ارتش چهارصد هزار نفري ثابت براي ايران
  • جديدترين شماره از هفته نامه Flight International
  • قلم هوشمند از نوشته های شما کپی برداری می کند
  • دو حکایت طنز از برنارد شاو
  • رايحه خوش در منزل
  • روشهایی برای کاهش خطوط لب!
  • اگر اندامی شبیه کامرون دیاز دارید...
  • 8 درمان خانگی علیه آنفولانزا
  • راهنماى خريد فرش
  • با شوهران خود چگونه برخورد کنیم؟
  • رجیستری چیست؟
  • چرا امام حسین(ع) حجّ خود را نیمه تمام گذاشت؟
  • همه چيز درباره فشن تي وي
  • و....

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

 ویژه نامه دهه اول ماه ذی الحجّه
روز عرفه، عيد قربان و ...
کاغذ دیواریهای استثنائی!
بلندترین برج دنیا با طبقات شیشه ای!
مجسمه‌های هایپر رئالیستیک
تصاویری از مراسم انتخاب بهترینهای موسیقی آمریکا در 2009
عکس‌هایی از ساختمان جدید توییتر
تصاویری از انتخاب Miss Arab World 2009
همه چیز درباره مجموعه فلش فوروارد
تصاویری از Air Force One هواپیمای اوباما
مجموعه ای از بی نظیرترین عکس های تاریخ
ويژه نامه اي براي بزرگداشت علامه طباطبايي

 

 

www.mobin-group.com

هدیه تهرانی هم عکاس می‌شود

بعد از كيانيان، حامد بهداد و نيكي‌ كريمي، «هديه تهراني» بازيگر سينماي ايران، قرار است از 17 آذرماه سال جاري نمايشگاه عكس و ويدئوآرت در خانه هنرمندان ايران برپا كند.
علاقه‌مندي سينماگران ايران به عكس و برپايي نمايشگاه‌هاي متعدد موضوع جديدي نيست و چه بسا سينماگران موفقي چون عباس كيارستمي و ناصر تقوايي كه پيش از فيلمساز شدنشان، عكاس بوده‌اند و در هر دو عرصه به توفيقات بزرگي دست يافته‌اند و عكس‌هايشان مخاطبان وعلاقه‌مندان بسياري دارد.
اما در اين بين به تازگي هنرپيشه‌هاي ايران نيز به اين موضوع علاقه‌ نشان داده‌اند.
درست از زمان برگزاري نخستين اكسپوي عكس ايران كه از سوي فرهنگستان هنر در مؤسسه فرهنگي و هنري صبا برگزار شد، عكس‌هاي اين هنرپيشه‌ها از جمله رضا كيانيان و نيكي كريمي نيز براي نخستين بار در ميان عكس‌هاي پيشكسوتان عرصه عكاسي ايران به ديوار آويخته شد. اين موضوع به كام برخي‌ از عكاسان قديمي و پيشكسوت ايران خوش نيامد به خصوص كه قيمت آثار آن‌ها بسيار بيشتر از عكاساني قيمت‌گذاري شده بود كه سال‌ها در اين زمينه فعاليت كرده بودند.
اين ميهمانان ناخوانده به استفاده از شهرت سينمايي‌شان در عرصه عكاسي ايران و فروش چندين ميليوني عكس‌هايشان متهم شدند. عكس‌هايي كه از نظر عكاسان قديمي و صاحب‌نظر درخور اين قيمت‌گذاري‌ها نبود.
اما به هر جهت، عرصه عكاسي ايران ميهمانان تازه‌واردي داشت كه بعد از برپايي اكسپو و اعلام ورودشان به عرصه عكاسي ايران،‌اقدام به برپايي نمايشگاه‌هاي انفرادي عكس‌هايشان كردند.
بعد از رضا كيانيان،‌لاله اسكندري، حامد بهداد و نيكي كريمي اين بار نوبت به هديه تهراني رسيده است تا توانمندي‌هايش را در زمينه عكاسي به نمايش و قضاوت عموم بگذارد.
قطعاً با توجه به شهرت سينمايي اين هنرپيشه جوان، افتتاحيه نمايشگاه آثار او مملو از هنرپيشه‌هاي پيشكسوت، جوان و جمع قابل توجهي از علاقه‌مندان به وي خواهد شد.
اما تا پيش از ديدن آثار هديه تهراني نمي‌توان درباره آثارش و ورودش به دنياي عكاسي قضاوتي داشت.
هديه تهراني دانش‌آموخته طراحي صحنه است و تاكنون نمايشگاه‌هاي بسياري را در زمينه طراحي داخلي و زيورآلات برگزار كرده است.

دستگیری اعضای شبکه سکس ضربدری در ایران

گروهي كه از طريق اينترنت شبکه ای را به نام ايران ضربدري به راه انداخته بودند و در آن به دنبال گسترش رابطه نامشروع خانوادگی بودند، توسط پليس امنيت اخلاقي ناجا شناسايي و دستگير شدند.
در پي گزارشات واصله به پليس امنيت اخلاقي ناجا مبني بر فعاليت يك گروه اينترنتي موسوم به ايران ضربدري پس از چندين ماه كار مداوم سرانجام كارشناشان فني پليس امنيت اخلاقي موفق به ارتباط با يكي از عوامل اصلي اين گروه با هويت معلوم شدند كه با انجام تحقيقات و بررسي‌هاي لازم، در نهايت تعداد 25 نفر زن و مرد در اين رابطه دستگير و تحويل مقام قضايي شدند.
متهمين دستگير شده 12 زوج و يك نفر مجرد هستند كه با ورود به اينترنت با زوج‌هاي ديگر آشنا و با آنها ارتباط برقرار مي‌كردند.
اعضاي اين گروه اقدام به روابط نامشروع خانوادگی و بعضاً در حضور يكديگر مي‌نمودند و در بعضي موارد نيز روابط جنسي چند نفره داشتند.
اين در حالي است كه 2 نفر از متهمين زن مذكور ، اقدام به خودفروشي براي كسب درآمد هم مي‌كردند.
در تحقيقات به عمل آمده مشخص شد اكثر متهمين داراي تحصيلات عاليه در مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد بوده و تعدادي از آنان در مشاغل دولتي مشغول به كار مي‌باشند و بعضاً داراي فرزند نيز هستند.
متهم اصلي دستگير شده فردي است به نام فريد كه با همكاري همسرش اقدام به ايجاد سايتي در اينترنت كرده و از اين طريق زوج‌هاي زيادي را جهت فعاليت دعوت به همكاري مي‌كرده است.
پیش از این اسماعيل احمدي مقدم رئیس پلیس ناجا نسبت به گسترش روشهای حیوانی در روابط نامشروع در سطح كشور ابراز نگراني كرده بود.

رمي جمرات دانشجويان ايراني
مقابل سفارت عربستان در تهران

بيش از هزار نفر از دانشجويان دانشگاه هاي تهران در جريان تجمع مقابل سفارت عربستان در تهران به تنديسي از عكس بوش، اوباما و ملك عبدالله سنگ و كفش پرتاب كردند.
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجويان ايران» اين تجمع در حالي كه با سكوت رسانه هاي كشور همراه شده است با حضور چشمگير دانشجويان همراه است.
دانشجويان شعار مي دهند "مرگ بر اسلام امريكايي"، "آل سعود آل يهود" و ... تا نفرت خود را از جنايات خادمين قلابي حرمين شريفين نشان دهند.
بر اين اساس پس از شعارهاي ضد امريكايي دانشجويان عليه آل سعود كه موجب از هم گسستگي امت اسلام شده اند دانشجويان مراسم رمي جمرات شياطين زميني را برگزار كردند.
اين مراسم كه با شكوه خاصي دقايقي پيش تمام شد همراه با پرتاب كفش و سنگ به سمت يك تنديس مثلثي شكل كه عكس بوش، اوباما و ملك عبدالله پادشاه سعودي در آن نصب شده بود، شد.
كودكان و زنان مسلمان يمني به جرم دفاع از خود در مقابل سياست هاي مسلمانان امريكايي در حاشيه ي خليج فارس كه به پشتيباني غرب حكومت ها را در اختيار دارند به طرز فجيعي در صعده يمن در حال كشته شدن هستند.
دانشجويان ايراني با شنيدن صداي مظلومانه كودكان و زنان يمني از هفته ي پيش به سفير عربستان هشدار داده بودند كه از ايران خارج شود در غير اين صورت اين سفارت خانه تسخير خواهد شد.

در همين حال برنا نوشت:
تجمع دانشجويان در مقابل سفارت عربستان و وزارت امورخارجه کشورمان در اعتراض به کشتار مسلمانان يمن از سوي عربستان سعودي بازتاب گسترده اي در رسانه هاي خبري جهان داشت.
تجمع اعتراض آميز دانشجويان در مقابل سفارت عربستان در تهران بازتاب گسترده اي در رسانه ها و سايت ها ي خبري – تحليلي خارجي داشت.
بر اساس اين گزارش خبرگزاري رويترز با نمايش تصاويري از تجمع دانشجويان در گزارشي از خشم دانشجويان ايراني از کشتار مسلمانان يمن توسط دولت عربستان خبر داد.
رسانه هاي ديگري نيز همچون آسوشيتدپرس و خبرگزاري "يمن پست" نيز به بازتاب اين تجمع دانشجويي پرداختند.
همچنين موسسه پژوهشي اطلاعاتي "استراتفور" نيز در گزارش روز گذشته خود به تجمع دانشجويان در مقابل وزارت امور خارجه ايران اشاره کرده است.
در اين گزارش آمده است : دانشجويان ايراني با سر دادن شعارهايي چون "مرگ بر سعودي"، "مرگ بر آمريکا " و " مرگ بر اسرائيل" خواستار پايان کشتار مسلمانان يمن شدند.
اين گزارش مي افزايد : دانشجويان ايراني در اعتراض به اقدام عربستان از روز دوشنبه 23 نوامبر دست به تحصن زندن که اين تحصن تا روز 25 نوامبر ادامه خواهد داشت.
 

سوالاتي درباره شفافيت
سازمان شفافيت بين ‏الملل

گرگری آلین پالاست

شفافیت بین الملل (سازمانی شرکتی و غیر دولتی) کشور ونزوئلا را در فهرست فاسدترین کشورهای دنیا قرار داده است. به کدامین گواه؟ باید بدانیم این سازمان خود یک سازمان فاسد است، نوعی کارتل رشوه خواری، یکی از بزرگترین بانیان آن تولیدی "بالفور بیتی کانستراکشن" یا نسخه انگلیسی "هالیبرتون" است که به رشوه خواری گسترده محکوم شده است.
پنج سال پیش گزارشی از ریاست سابق "شفافیت بین الملل" تهیه کردم که چگونه با افتخار اعلام کرد شخصا چکی را که در ماجرای رشوره خواری سد پراگو به نخست وزیر ارسال شده بود را دستکاری کرده است. مشاهده کنید: جنگ با فساد؟ خیلی هم نه! جناب رئیس (گاردین لندن). یکشنبه 9 جولای 2000.
پشتوانه‏های شفافیت بین الملل از سوی رشوه دهندگانی تامین می‏شود که قصد کم کردن پرداخت‏های خود را دارند. اما این سازمان ترغیبی و تشویقی برای حرکت آنان به سوی تجارت صحیح نمی‏کند.
منبع فهرست فساد در کشورها که این سازمان منتشر می کند چیست؟ این سازمان نظرسنجی‏هایی از کشورهای دارای فساد اقتصادی با سوال از رؤسای شرکت‏های فاسد آن می‏پرسد که ملت‏ها معتقدند همان‏ها فاسدند.
صنعت نفت شدیدترین صحنه فساد اقتصادی با احتساب دلار پرداخت شده است. اکزون موبیل صدها میلیون دلار به رئیس جمهور قزاقستان پرداخت کرد. ضابطین صنعت نفت هرگز نگفتند که رشوه خواری تحت نظر احمد چلبی و گروهش در عراق اشغالی آمریکا بدترین نوع فساد اقتصادی روی زمین حتی بدتر از صدام "با توجه به گزارش ضابط نفتی "هس" بوده است. با این حال، من هرگز یک ضابط نفتی ندیده‏ام که بگوید به چاوز پرداخت مالی داشته اند.
این به معنای عدم وجود فساد در ونزوئلا نیست، بدون شک فساد اقتصادی در این کشور وجود دارد، اما چیزی که من در ونزوئلا پیدا کردم عملیات تخریبی مخالفین چاوز و سعه صدر مدیریتی رئیس جمهور در مقابله با این نادرستی‏ها بوده است. ( یک استثناء بزرگ: در نفت، سلامتی تولید و فروش در ونزوئلا تحت نظارت علی رودریگز چیزی غیر از یک مدیریت درخشان نیست)
فهرست موسسه شفافیت بین الملل به روش حیرت آوری بدترین کشورها در معیار فساد اقتصادی و در خصوص رشوه خواری از جمله آمریکا و کشورهای غربی را رها می‏کند. باید پرسید این حجم بسیار رشوه از کجا می‏آید؟ از لهستان؟
هدایتگران شرکت "شفافیت بین‏المللی" خدمت بزرگی به جهان خواهند کرد اگر نظرسنجی خود را در مورد فساد اقتصادی با نگریستن در آینه آغاز کنند.

مقاله نویس ویژه نیویورک تایمز / خبرنگار بی بی سی و همچنین روزنامه آبزرور
http://www.gregpalast.com/venezuela-corrupt-rntransparency-international-has-some-questions-to-answer-itself
مترجم: سید احمد موسوی

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

2012

نویسنده: Roland Emmerich Harald Kloser
کارگردان: Roland Emmerich
بازیگران : John Cusack , Jackson Curtis , Amanda Peet , Kate Curtis , Chiwetel Ejiofor , Adrian Helmsley , Thandie Newton , Laura Wilson
محصول:2009
مدت: 158 دقیقه
ژانر:اکشن - تریلر
درجه سنی : PG-13

طبق پیش بینی قوم مایا 2012 پایان دنیاست و ما در سالی زندگی میکنیم که دنیا در حال فروپاشی است. جکسون و خانواده اش و دیگر افراد باید جایی در دنیا را بیابند که در آن زنده بمانند اما....

تنها 3 سال وقت دارید!
آخر دنیا موضوعی است که این اخیرا مورد توجه کمپانی های فیلمسازی قرار گرفته و از این دسته فیلمهایی مثل 9 و The Book of Eli و 2012 که همگی تقریبا همزمان به اکران درآمده اند و یا در آستانه اکرانند . از این که بدانید دنیا به آخر نزدیک میشود چه حسی پیدا می کنید . باید قبول کنیم که امروزه مردم نسبت به گذشته مایوس تر و افسرده تر شده اند و این موضوع یک امر جهانی است . بسیاری دنیای تکنولوژی کنونی را که به سرعت نور پیش میرود پوچ و بی معنی میدانند ، شاید هم در دل آرزوی به اتمام رسیدنش را داشته باشند . خوبی فیلمهایی مثل 2012 این است که برای ساعتی شما را از این فکر بازمیدارد . 2012 قطعا فیلمی نیست که بخواهد پیام های فلسفی راجع به موجودیت بشر و راز زندگی بدهد ولی حداقل یک چیز را به شما نشان میدهد و آن اینکه در چنین موقعیتی همه به فکر بقای خود هستند . بعد از این که از سینما خارج میشوید خدا را شکر میکنید که زمین زیر پایتان هنوز محکم است .
2012 یک اکشن فوق العاده با بهترین جلوه های ویژه است . این فیلم را فراموش نخواهید کرد . از تمامی ترفندها سمعی و بصری برای جذب مخاطب استفاده شده است . 2012 پر از انفجار ، تصادف ، سیلاب و زمین لرزه است . هر کدام از اینها به تنهایی یک فیلم اند و 2012 همه را با هم دارد ، مقرون به صرفه است با یک بلیط چند فیلم میبینید . 2012 آنقدر آدرنالین خونتان را بالا می برد که بخواهید چند بار آنرا ببرید . جان کیوزاک که در نقش Jackson Curtis برای بازی در این فیلم از نفس افتاده ، گناه دارد که قدر انرژی را که در این فیلم گذاشته ندانید.
Jackson Curtis در تمامی موقعیت های فاجعه بار فیلم حضور دارد . ما همچنین شاهد شخصیتهای مختلف متعلق به ملل مختلف هم هستیم که کمک کرده فیلم از محدوده آمریکا بیرون بیاید و بیننده بداند که این آخر دنیا تنها متعلق به آمریکا نیست و واقعا آخر دنیاست .
Roland Emmerich متخصص ساخت چنین فیلمهایی است . او در کارنامه خود فیلمهایی نظیر The Day After Tomorrow ، Godzilla ، Independence Day را دارد که همگی پر از درب و داغون کردن دنیا هستند . Emmerich متخصص گندزدن به دنیاست ، واقعا عاشق این کار هست و هر دفعه بهتر از قبل آنرا انجام میدهد و در 2012 که دیگر تمام دق و دلی اش را سر دنیا خالی کرده که انصافا بسیار هم دیدنی از کار درآمده . 2012 بی شک یکی از کاندیدای اسکار ( و شاید برنده ) بهترین جلوه های ویژه است .
هر سبک فیلمسازی تخصص خودش را می خواهد و Emmerich استاد این کار است ، او هیچ وقت به دنبال آرام کردن و امید دادن به شما نیست ، فقط فکر این را میکند که چطور شما را سرگرم کند و باز هم صد البته به درستی این کار را انجام می دهد . او فرد تکنولوژی است و همیشه از آخرین دستاوردهای آن برای فیلمانش استفاده می کند . از این پس هر فقط این نام را شنیدید بدانید که با یک اکشن بکر روبرو هستید . البته فکر نکنید 2012 بدون کم و کاست هست . Emmerich بیشتر از این که در فیلم شاهد مردم و عکس العملهایشان باشیم شاهد جلوه های ویژه هستیم . روش روایت داستان هم مثل فیلمهای قبلی اش است : یک یا چند قهرمان در مقابله با حوادث و افراد خودخواه و بی مسئولیت . فکر نمی کنم تعداد آدمهایی که سرشان به تنشان می ارزد اینقدر هم کم باشد . اما 2012 آنقدر پر انرژی و پر تحرک و پر از جلوه های بصری است که شما وقت نمی کنید به این قبیل چیزها فکر کنید . این فیلم را با خانواده و دوستانتان ببینید ، چراغ را خاموش کنید و صدای تلویزیون را بلند ، تنقلات یادتان نرود .خوش بگذره
 

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (با بهترین کیفیتی که الان در دسترس است: TS.H264)

2012.2009.TS.H264.AAC.part8.rar
2012.2009.TS.H264.AAC.part7.rar 
2012.2009.TS.H264.AAC.part6.rar 
2012.2009.TS.H264.AAC.part5.rar 
2012.2009.TS.H264.AAC.part4.rar 
2012.2009.TS.H264.AAC.part3.rar 
2012.2009.TS.H264.AAC.part2.rar 
2012.2009.TS.H264.AAC.part1.rar 

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

When Animals Attract

مستندي ديدني در مورد روابط مابین حیوانات
محصول کانال نشنال جئوگرافیک

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Turtles Forever

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسی

سپاسگذار
باصداي مرتضی

آلبوم جدید، زیبا و شاد مرتضی با نام سپاسگذار


لينک دانلود کل آلبوم (در داخل يک فايل زيپ با حجم حدود 75 مگابايت)

رمز فايل: ندارد
 

براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ جدید و بسیار زیبای رضا صادقی
با نام خدا رو چه دیدی

لينک دانلود
براي دانلود، روي هر يک از لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC
فارسی نویس LeoMoon Persian TTT 4.2

بسیاری از کاربران برای فارسی نویسی در برنامه های گرافیکی مختلف مانند نرم افزارپرکاربرد فتوشاپ (Photoshop) دچار مشکل های متعددی می باشند و بعضی بایستی از نسخه های موسوم به ME مخفف Middle East که برای کشور خاورمیانه که اکثرا زبان فارسی یا عربی دارند و از فرمتهای زبانهای این مناطق پشتیبانی به عمل می آورند استفاده نمایند، که البته این کار برای تمام کاربران به همین سادگی هم نمی باشد، برای این موضوع بایستی نسخه نرم افزاری حجیم دیگری از فتوشاپ را برروی سیستم خود نصب نمایند که خود این کار نیازمند صرف وقت و هزینه نسبتا زیادی می باشد. 4.2 LeoMoon Persian TTT نرم افزاری ساده، کم حجم و کاملا رایگان و درعین حال قدرتمند می باشد که این امکان را برای شما فراهم می آورد تا براحتی بتوانید در محیط های گرافیکی مختلف مانند فتوشاپ، 3D Max و سایر برنامه های گرافیکی پراستفاده و معتبر متون دلخواه خود را بدون هیچ مشکلی به زبان شیرین فارسی تایپ نمایید. این نرم افزارخود دارای فونت های متعددی می باشد که می توانید هر یک از آنهارا که برای کار شما مناسبتر می باشند رابه دلخواه و بنابر سلیقه خود انتخاب نمایید. طریقه کار با این نرم افزارکاربردی نیز بسیار ساده می باشد.
نسخه فول اين برنامه با 344 فونت را مي توانيد از طريق لينک زير دانلود نمائيد.

 راهنما:
برای تایپ فارسی با استفاده از این نرم افزار در محیط های گرافیکی بایستی بصورت زیر عمل نمایید:
- ابتدا متن مورد نظر خود را توسط برنامه Persian TTT تایپ نمایید.
- سپس برروی گزینه "کپی" کلیک نمایید.
- در برنامه موردنظر یکی از فونت هایی را که با حرف لاتین «_F» آغاز می شوند را انتخاب نموده و Paste نمایید.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 12 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل
بازی فوتبال Real Football Manager 2010

نسخه جديد بازي فوتبال Real Football Manager 2010 كه به تازگي توسط كمپاني گیم لافت ارائه شده است. اين بازي با گرافيك بسيار بالا به صورت جاوا در سايزهاي مختلف ارائه شده است.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري
بازي جذاب فروشگاه کيک
Portable Cake Shop 2 v1.0

نسخه پرتابل بازي فروشگاه کيک که مي تونه شما را حسابي سرگرم کنه (نسخه2).

ویژگیهای مورد نیاز سیستم:
· OS: Windows XP/Vista
· CPU: 1.0 GHz
· RAM: 256 MB
· DirectX: 7.0
· Hard Drive: 206 MB


لينک دانلود (حجم فايل حدود 45 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

چشم دوختن به مال و امکانات ديگران

ولمّا نزلت عليه «ولاتمدّن عينيك إلى ما متعنا به ازواجاً منهم... الى آخر الآية»، قال صلى الله عليه وآله وسلّم:
مَنْ لَمْ يتعّز بعزاء اللّه انقطعت نفسه حسراتٍ على الدنيا ومن مدّ عينيه اَلى ما في أيدي الناس من دنياهم طال حزنه وسخِط ما قسّم اللّه له من رزقه وتنقصّ عليه عيشه.
(تحف العقول صفحه 51)

پيامبر صلى الله عليه وآله وسلّم بعد از نزول آيه شريفه فوق (به نعمتهاى مادى كه به بندگان خود داديم چشم مدوز و حسرت نعمتهائى كه در دست مردم است مخور)، فرمودند:
مؤمن بايد خود را به تسلاى الهى تسلى دهد و به آنچه كه نزد پروردگار است از قبيل رحمت بى‏پايانش و پاداشهايى كه در قيامت براى مؤمنين قرارداده، دل خوش دارد. وگرنه اگر به مال و مقام و امكانات ديگران چشم بدوزد يا هميشه در حسرت و اندوه و غصه بسر برده و به مقدّرات الهى راضى نمى‏شود و زندگى پرملالى خواهدداشت و يا بايد وارد مبارزه تلخى شده و مزرهاى حلال و حرام الهى را بشكند و از هر طريقى ولو نامشروع، خود را به ديگران برساند.
پس براى اين كه در آتش حسرت زندگى ديگران نسوزيد و يا در ميدان مبارزه‏اى بى‏فرجام گرفتار نشويد، مايه‏هاى تسلاى خدا را براى خود برجسته كنيد.

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

2131- سلام.ﺗﻮ ﺭﺍ ﺍﺯﺑﺲ ﺯﻻلی ﺩﻭﺳﺖﺩﺍﺭﻡ ،ﺗﻮﺭﺍ ﺍﺯبی ﻣﺜﺎلی ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻡ، ﺍﮔﺮﭼﻪ ﺷﺎﺧﻪ ﺍی ﮔﻞ ﻫﻢ ﻧﺪﺍﺭﻡ ،ﺗﻮﺭﺍﺑﺎﺩﺳﺖ ﺧﺎلی ﺩﻭﺳﺖﺩﺍﺭﻡ. (7430-0915)

2132- سعی کن مثل خورشید زیاد نور ندی چون همه از نورت استفاده می کنن ولی اصلا نگات نمی کنن؛ سعی کن مثل ستاره کم نور بدی تا همه تو خلوت شباشون دنبالت بگردن!! (3706-0915)

2133- سرمایه ماورایی هرکس به اندازه حرفهایی است که برای نگفتن دارد0 (2528-0918)

2134- سرفداي دوست كردن نزدما دشوار نيست. گر چه اين ناقابليها قابل گفتارنيست. (7314-0915)

2135- سحرگاهان كه شبنم آيتى ازپاك بودن رابه گلهاهديه مى‎ ‎بخشد،به آن محراب پاكش آرزوكردم:برايت خوب ديدن ؛خوب بودن ؛خوب ماندن را (8272-0918)

2136- سبزترين سبزه ها تقديم تو باد!"سازمان پخش علوفه دام" (9176-0912)

2137- زندگي,گرمي دلهاي بهم پيوسته است تا درآن دوست نباشد همه درها بسته است (7311-0918)

2138- زندگي وتاريخ تولدهيچ کس درهيچ نقشه ياتقويمي نيست چراکه انسان هرلحظه درتپش قلب كساني كه دوستش دارندمتولدميشود. (7314-0915)

2139- زندگي مثل يك ديكته است هي غلط مي نويسيم هي پاك ميكنيم غافل از اينكه اجل يك دفعه داد ميزنه برگه ها بالا وقت تمام شد. (5916-0917)

2140- زندگي مثل بازي شطرنجه--------ولي تو بچه اي برو منچ تو بازي كن (9265-0918)

2141- زندگی کتابی است پر ماجرا،هیچگاه آن را به خاطر یک ورقش دور مینداز (6094-0915)

2142- زندگی زیباست ای زیباپسند،زنده اندیشان به زیبائی رسند،آنقدرزیباست این بی بازگشت،كزبرایش میتوان ازجان گذشت.(8878-0912)

2145- زندگی درگروخاطرهاست خاطره درگروفاصله هاست فاصله تلخ ترین خاطرهاست (5373-0935)

2146- زندگي برگ بودن در مسير باد نيست ..... امتحان ريشه هاست !!! (8335-0936)

2147- زندكي درياي خروشاني است كه در كنار تو به آرمش مي رسد . و اين آرمش تا زماني است كه تو هستي (3057-0914)

2148- زندكي3تابيج داره:1تولد2عشق3مركبياسربيج دوم منتظرت هستم كه تابيج سوم باهات بيام. (7314-0915)

2149- زندكى قصه مرديخ فروشيست كه ازاو برسيدند فروختى? كفت: نخريدندتمام شد‎.‎ (0892-0915)

2150- زمانی که ناامید شدی به یاد آور که تاریک ترین ساعات شب ,نزدیکترین لحظات به طلوع خورشید است. (6815-0915)


شماره برای ارسال مسیج: 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

قائم

تو از همان لحظه ای که محمد(ص) نورت را در شب معراج دید؛ قبل از این که پا به دنیای خاکی ما بگذاری ایستاده بودی و منتظر قیام.
همانجا بود که خداوند باریتعالی تو را «قائم» معرفی کرد. حالا ما نشسته ایم و می گوییم: آقا چرا نمی آیی؟!
گفتند قیام می کنی اما بعد از اینکه ظلم و فساد فراگیر شود، بعد از اینکه معروف منکر و منکر معروف گردد، بعد از اینکه ظلم بیداد کند و مظلومان فریادرسی نداشته باشند، حتی گفتند زمانی می رسد که مردم تو را فراموش می کنند و یادت از ذهن مردمان محو می گردد. ما هم کم نگذاشتیم، تا توانستیم شرایط را همانگونه که اجدادت پیش بینی کرده بودند پیش بردیم.
اما این مسئله برای من هنوز حل نشده ؛ اینکه این چه زمانه ی پر آشوبی است که امام شیعه باید در غربت محض ذره ذره آب شود، منتظر یار بماند و شیعه هایش!!!
هنوز برای من این مسئله حل نشده که آیا واقعا من شیعه ام؟! آخر کدام شیعه حاضر می شود که امام و رهبرش؛ عزیزترین خلق خدا را به حاشیه ی زندگی اش بفرستد و بی تفاوت به غربت مولایش، بی تفاوت به نبودن امامش زندگی کند؟!

مگر بدون امام می شود زندگی کرد؟!!!

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

مزدور

روزی ابوریحان درس به شاگردان می گفت که خونریز و قاتلی پای به محل درس و بحث نهاد . شاگردان با خشم به او می نگریستند و در دل هزار دشنام به او می دادند که چرا مزاحم آموختن آنها شده است . آن مرد رسوا روی به حکیم نموده چند سئوال ساده نمود و رفت . فردای آن روز ، شاعری مدیحه سرای دربار ، پای به محل درس گذارده تا سئوالی از حکیم بپرسد شاگردان به احترامش برخواستند و او را مشایعت نموده تا به پای صندلی استاد برسد .
که دیدند از استاد خبری نیست هر طرف را نظر کردند اثری از استاد نبود . یکی از شاگردان که از آغاز چشمش به استاد بود و او را دنبال می نمود در میانه کوچه جلوی استاد را گرفته و پرسید : چگونه است دیروز آدمکشی به دیدارتان آمد پاسخ پرسش هایش را گفتید و امروز شاعر و نویسنده ایی سرشناس آمده ، محل درس را رها نمودید ؟!
ابوریحان گفت : یک بزهکار تنها به خودش و معدودی لطمه میزند ، اما یک نویسنده و شاعر خود فروخته کشوری را به آتش می کشد.
شاگرد متحیر به چشمان استاد می نگریست که ابوریحان بیرونی از او دور شد .
ارد بزرگ اندیشمند یگانه کشورمان می گوید : هنرمند و نویسنده مزدور ، از هر کشنده ای زیانبارتر است .
ابوریحان بیرونی دانشمند آزاده ایی بود که هیچگاه کسب قدرت او را وسوسه ننمود و همواره عمر خویش را وقف ساختن ابوریحان های دیگر کرد .

یاسمین آتشی

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

حمود بهش جنس نمی داد
دختر بى حجاب كه مى آمد درِ مغازه، محمود بهش جنس نمى داد.
يكى آمده بود و محمود هم بهش جنس نداده بود و خلاصه دعواشان شده بود.
محمود هم بچه بود. سفت ايستاده بود كه نه، به تو جنس نمى دهم.
طرف هم رفته بود و شب با پدرش برگشته بود و شكايت محود را به آقاجان كرده بودند و يك سيلى هم توى گوش محمود زده بودند.
طفلك به ملاحظه ى آقاجان صدايش درنيامده بود. سيلى را خورده بود و دم نزده بود. مى دانست كه اگر كار به آژان و آژان كشى بكشد، براى آقاجان بد مى شود.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

خاطره ای از شهید محمود کاوه

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الحديد آيات: 29 محل نزول: مدینه
 
وَالَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ أُوْلَئِكَ هُمُ الصِّدِّيقُونَ وَالشُّهَدَاء عِندَ رَبِّهِمْ لَهُمْ أَجْرُهُمْ وَنُورُهُمْ وَالَّذِينَ كَفَرُوا وَكَذَّبُوا بِآيَاتِنَا أُوْلَئِكَ أَصْحَابُ الْجَحِيمِ 19 اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَزِينَةٌ وَتَفَاخُرٌ بَيْنَكُمْ وَتَكَاثُرٌ فِي الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ كَمَثَلِ غَيْثٍ أَعْجَبَ الْكُفَّارَ نَبَاتُهُ ثُمَّ يَهِيجُ فَتَرَاهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ يَكُونُ حُطَامًا وَفِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ شَدِيدٌ وَمَغْفِرَةٌ مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانٌ وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ 20 سَابِقُوا إِلَى مَغْفِرَةٍ مِّن رَّبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا كَعَرْضِ السَّمَاء وَالْأَرْضِ أُعِدَّتْ لِلَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاء وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ 21 مَا أَصَابَ مِن مُّصِيبَةٍ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي أَنفُسِكُمْ إِلَّا فِي كِتَابٍ مِّن قَبْلِ أَن نَّبْرَأَهَا إِنَّ ذَلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسِيرٌ 22 لِكَيْلَا تَأْسَوْا عَلَى مَا فَاتَكُمْ وَلَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاكُمْ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ 23 الَّذِينَ يَبْخَلُونَ وَيَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبُخْلِ وَمَن يَتَوَلَّ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ 24

 

ترجمه فارسي مکارم

كسانى كه به خدا و رسولانش ايمان آوردند، آنها صديقين و شهدا نزد پروردگارشانند; براى آنان است پاداش (اعمال)شان و نور (ايمان)شان; و كسانى كه كافر شدند و آيات ما را تكذيب كردند، آنها دوزخيانند «19» بدانيد زندگى دنيا تنها بازى و سرگرمى و تجمل پرستى و فخرفروشى در ميان شما و افزون طلبى در اموال و فرزندان است، همانند بارانى كه محصولش كشاورزان را در شگفتى فرو مى‏برد، سپس خشك مى‏شود بگونه‏اى كه آن را زردرنگ مى‏بينى; سپس تبديل به كاه مى‏شود! و در آخرت، عذاب شديد است يا مغفرت و رضاى الهى; و (به هر حال) زندگى دنيا چيزى جز متاع فريب نيست! «20» به پيش تازيد براى رسيدن به مغفرت پروردگارتان و بهشتى كه پهنه آن مانند پهنه آسمان و زمين است و براى كسانى كه به خدا و رسولانش ايمان آورده‏اند; آماده شده است، اين فضل خداوند است كه به هر كس بخواهد مى‏دهد; و خداوند صاحب فضل‏عظيم است! «21» هيچ مصيبتى (ناخواسته) در زمين و نه در وجود شما روى نمى‏دهد مگر اينكه همه آنها قبل از آنكه زمين را بيافرينيم در لوح محفوظ ثبت است; و اين امر براى خدا آسان است! «22» اين بخاطر آن است كه براى آنچه از دست داده‏ايد تاسف نخوريد، و به آنچه به شما داده است دلبسته و شادمان نباشيد; و خداوند هيچ متكبر فخرفروشى را دوست ندارد! «23» همانها كه بخل مى‏ورزند و مردم را به بخل دعوت مى‏كنند; و هر كس (از اين فرمان) روى‏گردان شود، (به خود زيان مى‏رساند نه به خدا)، چرا كه خداوند بى‏نياز و شايسته ستايش است! «24»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 
mahlouji.h
سلام
آدرس دانلوند برنامه معرفت دكتر ديناني كانال 4
http://www.4shared.com/dir/21193658/c7fc02a7/2009_September.html

 

 

محفوظ

چند اسم زيباي دخترونه
و فلسفه اون از دید مردسالارها!

۱- ستاره: شبا مياد بيرون ؛ به همه چشمک ميزنه!!
۲- سحر: دم صبح مياد ؛ معلوم نيست شب قبل کجا بوده !!
۳- سايه: هميشه زير پاته ؛ خيابون و خونه واسش فرقي نداره
۴- هديه: به همه ميده ، اگه نگيريش از دستت رفته!!
۵- راضيه: نيازي به توضيح نداره!
۶- آرزو: همه مي کنن
۷- سيما: تا لختش نکني کاري بهت نداره!
۸- مينا : بايد باهاش ور بري تا خنثاش کني!
۹- عسل: همه مي خوان بخورنش!
۱۰- بهار: تا مياد همه مست مي شن!
۱۱- باران: تا مياد خيست مي کنه

 
 

mirzayipoor

مافياي نفتي
 
به نام خدا
عرض سلام
بنده با یک واسطه مطمئن آقای سید علی بهشتیان را می شناسم و او را انسانی خیرخواه و سالم می دانم. او اخیرا در مصاحبه با روزنامه جام جم از فساد پشت پرده وزارت نفت آقای زنگنه و شدت نفوذ مافیای نفتی پرده برداشته است. روزنامه جام جم بسیار با احتیاط و با سانسور خلاصه ای از آن را چاپ کرد تا بعد از گرفتن بازخورد اقدام به چاپ باقی آن بنماید اما باقی مصاحبه و متن کامل آن چاپ نشد. لینک های زیر شما را به مصاحبه ی مزبور و اطلاعات مرتبطی در این باره خواهد رساند.
لینک   و     لینک
 

یا علی
--
ز هر چه غیر یار استغفر الله
http://dardnameh.mihanblog.com
http://teribon.ir
http://bisimchi.net
http://edalatkhahi.ir
 
 

eliluck

ایرانیان در دیار باقی

با سلام
میگن یه روز جبرئیل میره پیش خدا گلایه میکنه که: آخه خدا، این چه وضعیه آخه؟ ما یک مشت ایرونی داریم توی بهشت که فکر میکنن اومدن خونه باباشون! به جای لباس و ردای سفید، همه شون لباس های مارک دار و آنچنانی میخوان! هیچ کدومشون از بالهاشون استفاده نمیکنن، میگن بدون 'بنز' و 'ب ام و' جایی نمیرن! اون بوق و کرنای من هم گم شده... یکی از همین ها دو ماه پیش قرض گرفت و رفت دیگه ازش خبری نشد! آقا من خسته شدم از بس جلوی دروازه بهشت رو جارو زدم... امروز تمیز میکنم، فردا دوباره پر از پوست تخمه و هسته هندونه و پوست خربزه است! من حتی دیدم بعضیهاشون کاسبی هم میکنن و حلقه های بالای سرشون رو به بقیه میفروشن .
خدا میگه: ای جبرئیل! ایرانیان هم مثل بقیه، فر زندان من هستند و بهشت به همه فر زندان من تعلق داره. اینها هم که گفتی، خیلی بد نسیت! برو یک زنگی به شیطان بزن تا بفهمی درد سر واقعی یعنی چی!!!
جبرئیل میره زنگ میزنه به جناب شیطان... دو سه بار میره روی پیغامگیر تا بالاخره شیطان نفس نفس زنان جواب میده: جهنم، بفرمایید؟
جبرئیل میگه: آقا سرت خیلی شلوغه انگار؟
شیطان آهی میکشه و میگه: نگو که دلم خونه... این ایرونیها اشک منو در آوردن به خدا! شب و روز برام نگذاشتن! تا روم رو میکنم این طرف، اون طرف یه آتیشی به پا میکنن! تا دو ماه پیش که اینجا هر روز چهارشنبه سوری بود و آتیش بازی!... حالا هم که... ای داد!!! آقا نکن! بهت میگم نکن!!! جبرئیل جان، من برم .... اینها دارن آتیش جهنم رو خاموش میکنن که جاش کولر گازی نصب کنن…..

 

 

mastoor_313

بی مرگی: طواف هشتم

 بی مناسبت نیست در این ایام، یکی از وظایف منتظران را برشمریم که ارتباط مستقیم با حج بیت الله الحرام دارد. حج به نیابت حضرت حجت (علیه السلام) یکی از وظایفی است، که به طور ضمنی و صریح در روایات مختلف به آن اشاره شده است.
به طور کلی، در روایات بسیاری، ثواب حج نیابتی (برای هر شخصی) بیش از ثواب حج معمولی ذکر شده است و حتی در حدیثی آمده است که اگر کسی از طرف شخص دیگری حجی را به جا آورد تمام خویشاوندانش آمرزیده می شوند.
امام صادق (علیه السلام) درباره ی حج نیابتی فرموده اند:
«هر کس حجی به جای آورد و حج خود را از سوی خویشاوندان منظور کند، که به وسیله ی آن صله [ارحام] نماید، حج او کامل خواهد بود و برای کسی که از سویش حج شده مثل اجرا خواهد بود. خداوند عزَّو جلَّ وسعت دهنده ی آن اجر است.» (1)
صله به معنای جایزه دادن و احسان کردن است و صله ی رحِم به معنای محبت و رابطه داشتن با خویشان و نزدیکان. (2)
از این تعریف کلی امام صادق (ع) درباره ی حج نیابتی می توان اهمیت حج به نیابت از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) را استنباط کرد.
اگر صله ارحام یکی از روش های محبت ورزیدن و برقراری رابطه با خویشان و نزدیکان است، چه کاری مثل صله می تواند ما را به امام زمان (ع) نزدیک کند و حجابهای نفسانی را از بین ببرد؟! یکی از راه های صله، همین حج نیابتی است. علاوه بر حج، زیارات مختلف نیز اگر به قصد نیابت از حجت حی (عج) انجام شود همان آثار را دارد.
پایان بخش سخن ما، روایتی است از امام جواد (ع).
شخصی از حج برگشته بود و نزد امام محمد تقی (ع) آمد. به امام گفت:
«در این حج چیزی بر دل من گذشت و من آنرا انجام دادم، می خواهم ببینم کار درستی است یا خیر.» امام درباره ی این کار پرسیدند و مرد پاسخ داد:
«روز اول به نیابت از رسول خدا (ص) طواف کردم، روز دوم از طرف امیرالمومنین (ع)، روز سوم، از طرف حسن بن علی (ع) و...»
همین طور تا روز دهم:
«روز دهم از طرف شما ای آقای من طواف کردم و اینان هستند که به ولایتشان خداوند را دینداری می کنم.»
امام جواد در پاسخ به او فرمودند:
«بنابراین، به خداوند سوگند خداوند را دینداری می کنی به دینی که جز آن را از بندگان نمی پذیرد.» (3)
از این تعریف می توان فهمید که چون دینداری و هدایت ما از جانب رسول خدا (ص) و ائمه ی ایشان است، و خدا پرستیمان را مدیون آنان هستیم، به نوعی در حج نیابتی سپاس و شکرگزاری خود را به آنان اعلام می کنیم.

پی نوشت:
1.فروع کافی، ج 4، ص 316
2.لغت نامه ی الکترونیکی دهخدا
3.فروع کافی، ج 4، ص 314

 

 

alirezamajidi

اپرا، مرورگرتان را تبدیل به یک وب سرور می‌کند!

مدتی است که اپرایی‌ها، در پی آن هستند که ویژگی‌ جالبی را به مرورگر خود اضافه کنند، ویژگی‌ای به نام Unite. به کمک این ویژگی شما می‌توانید عکس، موسیقی و یادداشت به اشتراک بگذارید و حتی وب‌سایت و فوروم و تقویم بسازید. خوب! مسلم است که در زمانه وب ۲٫۰ که همه چیز بر محور اشتراک می‌چرخد و سایت‌های متنوع اشتراک از پیش برای این کارها وجود دارد، پس اپرا با ویژگی Unite به دنبال چه چیزی است؟
تفاوت عمده در محل ذخیره‌سازی فایل‌هاست، محل ذخیره کلبیه فایل‌های به اشتراک‌گذاشته شده، هارد دیسک شماست! به عبارت دیگر Unite اپرا، کامپیوتر شما را به یک وب سرور تبدیل می‌کند.
بعد از دانلود نسخه جدید اپرا یعنی نسخه ۱۰٫۱۰، می‌توانید ویژگی Unite را تست کنید.

در نخستین گام شما باید در صورت تمایل این ویژگی را فعال ‌کنید، سپس، نام کاربری و پسوردی برای خود برگزینید، اپرا به شما آدرسی اختصاص خواهد داد که کاربران اینترنت می‌توانند با مراجعه به آن فایل‌های به اشتراک گذاشته را ببینند.
در زمان فعال‌سازی Unite، شما می‌توانید سرعت دسترسی دیگران را به کامپیوتر خودتان محدود کنید. برای ما که اینترنت با پهنای باند کم داریم، این محدودیت ضروری به نظر می‌رسد. همچنین شما می‌توانید اپلیکیشن‌های Unite را خود از دید دیگران پنهان کنید و یا رضایت بدهید که هر کسی بتواند آنها را ببیند. در همین زمان شما باید فولدری برای اشتراک فایل‌های مورد نظرتان درست کنید.
بعد از این مرحله، شما بسته به تمایل خود، می‌توانید اپلیکیشن‌های متنوعی روی Unite خودتان نصب کنید. چند نمونه از اپلیکیشن‌های Unite:
- Media Player: وقتی این اپلیکیشن را نصب کنید، می‌توانید از هر جا و هر سیستمی، فایل‌های موسیقی موجود در فولدر اشتراکی خود را پخش کنید. بنابراین دیگر مجبور نیستید که تکه‌های موسیقی مورد علاقه‌تان را وارد موبایل یا آی‌پاد خود کنید. البته شما می‌توانید پسورد دسترسی به این قسمت را به دوستانتان بدهید تا آنها بتوانند مستقیما به موسیقی‌ها منتخب شما گوش کنند. همچنین شما می‌توانید کلا پسورد این قسمت را بردارید تا «همه» به موسیقی‌های شما دسترسی داشته باشند.
- File Sharing و Photo Sharing، اپلیکیشن‌هایی هستند که اجازه دسترسی شخصی، گروهی یا عمومی به عکس‌ها و فایل‌های منتخب می‌دهد.
- اما File Inbox، اجازه می دهد که دیگران فایل به کامپیوتر شما آپلود کنند. خوب! مواظب باشید دوستانتان ویروس به شما هدیه ندهند!
- Stream media به شما اجازه پخش زنده و به عبارتی Stream کردن ویدئو و صدا می‌دهد.
Unite ، اپلیکیشن‌های جالب دیگری مثل وایت‌برد مجازی، توییتر شخصی، ثبت فعالیت‌های ورزشی، مدیریت کارهای روزانه دارد. اپلیکیشن Fridge، هم به دوستان شما اجازه می‌دهد برای شما یادداشت بگذارند.

Unite به درد ما نمی خورد! پس می‌بینید که با Unite کارهای جالبی می‌شود انجام داد. اگر ما دسترسی به اینترنت پرسرعت داشتیم، مسلما با Unite تجربه‌های جالبی می‌توانستیم داشته باشیم. محدودیت سرعت اینترنت، باعث می‌شود نتوانیم به درستی از Unite استفاده کنیم. ما حتی برای دسترسی مطمئن و سریع به فایل‌هایمان از سیستم‌های دیگر با استفاده Unite مشکل خواهیم داشت، چون کار با آن مستلزم روشن بودن همیشگی کامپیوتر و یک سیستم همیشه متصل به اینترنت با سرعت خوب است.
اما تصور می‌کنم، عدم امکان بهره‌وری از یک فناوری نو، نباید باعث شود که درباره آن کنجکاوی نکنیم و بر دانشمان درباره آن نیفزاییم. به علاوه ما این امکان را داریم که از Unite کاربران خارج کشوراستفاده کنیم و از فایل‌هایشان استفاده کنیم!
Unite بی‌شک تحولی در اشتراک فایل‌ها پدید خواهد آورد. حتی ممکن است، Unite به خاطر مسئله اشتراک فایل‌های مشمول کپی‌رایت، با چالش‌های جدی مواجه شود. البته در آن صورت محکوم کردن اپرا بسیار دشوار خواهد بود، چون همه فایل‌ها روی هاردهای کاربران خواهند بود!
Unite ، باعث ارتباط ساده‌تر و مستقیم‌تری بین کاربران خواهد شد، چرا که آنها دیگر نیازی به سایت‌های اشتراک فایل نخواهند داشت. برای نخستین بار در تاریخ وب، آنها می‌توانند تنها به یاری مرورگر اپرا، چت کنند، روی وایت برد مجازی طرح بکشند، عکس و فایل و موسیقی تبادل کنند و تماشا کنند.
Unite شاید نقطه مقابل فناوری cloud‌، باشد. در فناوری cloud یا ابر صحبت از ذخیره فایل‌های کاربران بر روی سرورها است، در این فناوری کاربران تشویق می‌شوند که همه فایل‌های مورد نیاز خود را با استفاده از اینترنت پرسرعت روی سرورهای مرکزی آپلود کنند تا بتوانند از همه جا به آنها دسترسی داشته باشند. در فناوری ابر، حتی صحبت از پردازش ابری هم می‌شود. یعنی کاربرها به جای اینکه مجبور به نصب برنامه‌های کاربردی در کامپیوتر شخصی خود باشند، می‌توانند از برنامه‌های آنلاین استفاده کنند، مثلا برای پردازش عکس یا ویدئو یا ویرایش متون، از برنامه‌های آنلاین استفاده کنند. ایده ابر تا به آنجا پیش رفت که سر انجام گوگلی‌ها به این فکر افتادند که سیستم عامل اختصاصی خود را به نام کرومیوم به راه بیندازند، گوگل با این کار سیستم عامل را هم ابری کرد.
بنابراین Unite با ایده تبدیل مرورگرها و هارد کاربران به شبه‌سرور، می‌خواهد کار متفاوتی انجام بدهد. در دنیایی که در اطلاعات غوطه می‌خورد، مراد و هدف نهایی دسترسی به اطلاعات است، چه فرقی می‌کند که این کار با ابر باشد یا با Unite. Unite در سال‌های آینده در کنار دیگر شیوه‌های اشتراک، آلترناتیو جذابی خواهد شد.
اگر خودتان یا کاربر دیگری را می‌شناسید که Unite جالبی و پرمحتوایی دارد، لطفا معرفی کنید.

 

 
soruosh_ghili

بهداشت کتاب

گاهي وقتي براي خريد كتاب‌هاي داستان، درسي يا كودك به كتابفروشي مي‌رويم با ديدن كتاب‌هاي مورد نيازمان در يك نظر آنها را خريداري كرده و از خريد خود نيز بسيار ابراز خرسندي مي‌كنيم اما آيا تا به حال به بهداشت كتاب خريداري شده، توجه كرده‌ايد؟ شايد در اين ميان براي برخي اين پرسش مطرح شود كه بهداشت چه رابطه‌اي با كتاب دارد؟
بايد گفت در درجه اول نوع كاغذ كتاب مي‌تواند نقش مهمي را در رعايت بهداشت كتاب ايفا كند. كاغذهاي تيره رنگ يا مقواهاي طوسي رنگي كه گاهي ذرات و ناخالصي‌هاي ريزي به صورت تك‌نقطه‌اي روي برخي از آنها پراكنده‌ است همگي از جمله كاغذهاي بازيافتي غيربهداشتي هستند كه در صورت تماس با دست مرطوب يا دهان مي‌توانند مخاطره‌آميز باشند حتي نوعي از مقواهاي بازيافتي كه معمولا براي كاهش هزينه توليد به عنوان جلد كتاب استفاده مي‌شوند به دليل وجود تركيبات نامطلوب در مواردي كه رطوبت هوا بالا باشد، انواعي از قارچ‌ها كه با چشم ديده نمي‌شود روي آنها رشد كرده كه در اثر تماس با دست براي سلامتي مضر خواهند بود.
اين نوع مقواها به قدري غيربهداشتي هستند كه گاهي با باز كردن كتاب بوي نامطبوع برخي از آنها به مشام مي‌رسد كه حتي در برخي از موارد استشمام اين بوها مي‌تواند براي سيستم تنفسي مشكل‌آفرين شود، بنابراين بارزترين ملاك تشخيص اين نوع مقواها، رنگ تيره آنهاست.
البته امروزه غالب كتاب‌ها داراي ظاهري خوش‌آب و رنگ هستند كه تشخيص را براي مصرف‌كننده دشوار مي‌سازد؛ ولي در مورد جلدها با باز كردن كتاب و ديدن پشت جلد مي‌توان به كيفيت مقواي مصرفي پي برد.
نكته ديگر در مورد نحوه نگهداري كاغذ يا كتاب آماده عرضه در انبارهاست، گاهي اتفاق مي‌افتد كه كتاب‌هاي توليد شده از چند ماه تا چند سال در انبار نگهداري مي‌شوند تا به مرور به فروش برسند. در اين مدت زمان نگهداري به دليل آن كه برخي انبارها مرطوب هستند و از نظر نظافت، كمتر مورد رسيدگي قرار مي‌گيرند، انبارها به خانه‌ اصلي حشرات و جوندگان موذي تبديل شده و كتاب‌ها نيز به مكاني نرم و راحت براي تخمگذاري حشرات و سوسك‌ها و غذايي مطلوب براي جونده‌اي نظير موش تبديل مي‌شود.
در نتيجه آلوده شدن كتاب‌ها به مدفوع، آب‌دهان، تخم يا سموم از بين برنده اين نوع حشرات و جوندگان مي‌تواند به انتقال انواع ميكروب‌ها به مصرف‌كننده منجرشده و بيماري‌هاي مختلفي را به همراه خواهد داشت. همچنين حمل و نقل نامناسب بسته‌هاي كتاب و قرار دادن آنها بر كف زمين از ديگر عوامل انتقال ميكروب‌ها به شمار مي‌آيد.
از سوي ديگر كتاب‌ها يا مجلاتي كه روزها يا ماه‌ها در دكه‌هاي روزنامه‌فروشي در مجاورت انواع ‌آلودگي‌هاي هوا يا عطسه و سرفه افراد بيمار قرار مي‌گيرند همگي از عوامل انتقال ميكروب‌هاي بيماري‌زا يا سموم موجود در گردوغبار هوا محسوب مي‌شوند.
همچنين كتاب‌هاي دست دومي كه برخي افراد به جهت قيمت پايين يا ناياب بودن خريداري مي‌كنند مي‌تواند بسيار مخاطره‌آميز باشد. اين نوع كتاب‌ها به دليل نگهداري غيربهداشتي گاهي آثاري از باقي‌مانده زردرنگ فضولات حيوانات موذي يا اثراتي از جويده شدن قسمت‌هايي از آن توسط جوندگان به چشم مي‌خورد كه همگي از عوامل غيربهداشتي بودن اين نوع كتاب‌ها به شمارمي‌رود.
توجه: در هنگام خريد كتاب خصوصا كتاب كودكان به سفيدي كاغذ و جلد آن توجه كنيد و تا حد امكان از خريد كتاب‌هاي كثيف و دست دوم خودداري كنيد. همچنين به ياد داشته باشيد برخي كتاب‌ها در مراحل توليد، حمل و نقل و نگهداري در انبار به احتمال زياد آلوده خواهند شد. بنابراين هنگام استفاده از كتاب‌ به دهان يا بيني خود دست نزنيد و بلافاصله بعد از مطالعه كتاب، دست‌هايتان را با ‌آب و صابون بشوييد.

 

 

m.kaykha

کاش کمتر ناشکر بودیم

بسم رب الشهدا
سلام
نقل نقل مردی و نامردی های روزگاران مختلف است و چه زیبا در چشم باد به تصویر کشیده به عرضگی سردمداران مدعی وطن پرستی بر این کشور داغ دیده ی ادوار دور و نزدیک را افرادی که فریاد می کشیدند چو ایران نباشد تن من مباد و با یک تشر اجانب میدان را خالی کردند و گذاشتند که ذلت نسیب مردم پاک این مرز و بوم شود و چه سخت است نظاره ی چنین شرایطی بر وطن پرستان واقعی که در مقام حفاظت از میهن حاضرند از جانشان نیز گذشته و میهنشان را سرافراز دارند و با بی عرضگی سردمداران مواجهند که اجازه ی جان دادن را نیز نمی دهند
نا خودآگاه یاد سخنان سردار دلاور دفاع مقدس شمخانی افتادم که موقع ریاست بنی صدر خیانت کار بر کل قوا در نامه ای به مافوقش نوشته بود: چه باید بگویم که شاید شما را به تحرک وا بدارم این را بگویم که از 150 پاسدار خرمشهر تنها 30 نفر باقیمانده بگویم که ما می توانیم با 30 خمپاره خرمشهر را 30 ماه نگه داریم و امروز 30 تفنگ هم نداریم ما نیاز به اسلحه و مهمات داریم ما در راه خدا جان داریم که بدهیم امکانات جان دادن نداریم بخود بیایید فریاد های پاسداران از فقدان مهمات بر ما زمین و زمان را تنگ کرده است خستگی زیاد مانع از نوشتم من می شود ولی باز هم باید بدانید که ما شهدای زنده هستیم که نبرد خویش علیه مردگان زنده ادامه خواهیم داد...
و باز هم خیانت و ترس سردمداران
دوستان تاریخ ثابت کرده است که هر گاه که در این راه دچار ترس و واهمه و عدم خودباوری و خودباختگی در برابر بیگانگان شده ایم ضربه خورده ایم هر گاه که مردانه جان در طبق اخلاص نهادیم و با اعتماد بنفس و ایمان و برای خدا قدم در میدان نهاده ایم پیروز بوده ایم
نمونه هایش را در تاریخ بجویید از بی عرضگی ها و خیانت های شاهان خوش گذران قاجار و ادعاهای و فریادهای پوچ شاهان پهلوی تا نوع مدرن و آراسته ی ترس و خودباختگی در تنش زدایی و منت کشی از بیگانگان و اظهار هیچی و ناچیزی در برابر داشته ها و نداشته های غربیان در گذشته ی نچندان دورمان
و دردناک تر از همه ناشکری و ناسپاسی قومیست که ارزش و نور انقلاب را هنوز هم نفهمیده اند و چشم و گوششان را نیز بر واقعیت هایی که تاریخ هزاران نمونه ی آن را نقل می کند بسته اند. و چقدر کم توفیقند عده ای که نعمات به این بزرگی را نغمت می پندارند.
دوستان امروز افتخار کنیم که بسیج و سپاهی مجهز جانباز و مومن داریم ارتشی قوی و محکم داریم و از همه مهمتر رهبری مقتدر شجاع و مدیر و مدبر داریم که در برابر تمام کر کری خوانی های پوچ محکم ایستاده است و خیالات پوچشان را به توهمی دست نیافتنی تبدیل نموده است عزیزان افتخار کنیم اگر امروز در جنگ روابط بین الملل کسی جرات زورگویی به ایران را ندارد.
افتخار کنیم که امروز کسی جرات ورود به حریم آبهای ایران را ندارد که نیرویی جان بر کف شبانه روز پاسداری مرز های آبی را نیز فراموش نکرده است.
افتخار کنیم که امروز کسی خیال شکستن حریم هوایی کشورمان را به ذهنش راه نمی دهد.
افتخار کنیم که امروز دشمن جرات قدم نهادن براین خاک پاک را ندارد.
افتخار کنیم اگر امروز از بحث از دست دادن حق دست یابی به انرژی هسته ای عبور کرده ایم و برای دست یافتن به اورانیوم ۲۰ درصد ما غرب را تحت فشار گذارده ایم و آنها را در موضع انفعال قرار داده ایم
به یاد بیاوریم روزهایی را که برای داشتن تنها سه سانتریفوژ آزمایشگاهی به دست بوسی وزرای انگلیس رفتیم و دست رد بر سینه مان زدند با نهایت تحقیر و بدانیم که تاریخ اینها را فراموش نخواهد کرد و آیندگان در این مورد قضاوت خواهند کرد بگذریم از ایرادات نا منصفانه و توجیهات کسانی که سیاستشان بی شباهت به برخی سیاست های ذلت بار گذشتگان نیست
و آیا این همه نعمت جای شکر ندارد؟
و شکر نعمت بر سه مقام است اول شناخت نعمت دوم شکر زبانی نعمت و سوم شکر عملی نعمت
الحمدالله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین و اولاده المعصومین علیهم الاسلام
و شکر به خاطر نعمت بزرگ ولایت فقیه
و شکر به خاطر نعمت شهادت طلبی و روحیه ی ایثار و جانفشانی در راه وطن و دین مبین اسلام
و فی النهایه شکر به خاطر دولتی اسلامی مقتدر نترس و پشتیبان ولایت فقیه و حامی حقوق حقه ملت شریف و بیدار ایران
و مهم ترین مرحله شکر عملیست
و اینک یک سوال. امروز شکر عملی ما کجاها باید نمایان و پدیدار گردد؟

 

 

shabnamzende

«پرواز انديشه»
وقتي انديشه در پرواز بود با باد هماهنگ مي‌سرود
بر ابرها نقش خاطره مي‌دوخت و شب .... با ستارگان مي افروخت
از اندام آبي آسمان ملكوت مي‌آفريد
و ...
با مرغان پرواز مي‌پريد ... به كوي خيال
دربهاي غيرممكن را مي كوبيد
و ...
قفل حصارها را مي‌شكست
وقتي از كوي خيال به كوي عشق نقل مكان مي كرد...
از دستهاي سبز عشق دانه برچيد
در آبي دريا سرخي ماهيان را نوازيد
از شمع ماه ساخت و گرد ماه هاله پاشيد
آري ....
از مهر عشق ساخته بود و از اسفند كينه
آرام آرام ... از ليل غم ليلي شد و از سيل اشك سيلي خورد
نمي دانم ....
كدامين دست سياه
آفتاب را از آشيان انديشه گرفت
كدامين صياد شياد
در ميان پرندگان رنگارنگ
بال انديشه را هدف گرفت
آه انديشه ام ...
گم مشو
مسوز هم
فرود آ بر خانه دلم
همانجا كه ...
كوهها قله ساخته اند
گمانها به حقيقت پيوسته‌اند
يخها هرچند استوار
مي شكننند از صلابت كوه
فرود آ بر اين كوه ... انديشه من
اشكهايم قدمگاهت را خواهند شست
انتظارم ... بودنت را گرامي خواهد داشت
... برآ
دلم مشلعگاه سرماي غم توست
دستانم نوازشگر گيسوان پريشان توست
.... بمان
اين يخبندان نخواهد ماند
.... بنگر
صاعقه نگاهم عقاب وار
چشمان كركسها را بهانه كرده است
..... مترس
بال پروازم آمادگاه نفرتهاست
نفرتي به تيزي تيغي از خشم
... شوخي مگير
تيز پروازتر از تير صياد
سبكتر از انتقام
آنگاه كه ...
تيرها به برد پروازم نرسند
كركسان حسرت بالهايم را در چنگال خود خواهند فشرد
تو را خواهم برد ...
بالاتر از اوج پروازت
... انديشه ام
بالاتر از كوه بالاتر از ابر تا به خورشيد
.... هر دو باهم طلايي خواهيم شد
مي شويم از جنس خورشيد
از خورشيد خواهيم رست
جوانه خواهيم زد خورشيدها را
افلاك را با ستاره‌ها مي‌آرائيم
شب را ز ظلمت به خجلت مي آوريم
به هر سياهي ... نوري مي پاشيم
بر هر لبي خنده اي سرخ مي نگاريم
شقايقها را از پاي دماوند خواهيم چيد
و ...
بر گلدان قلبهايمان خواهيم كاشت
آنوقت ...
گلهاي آفتابگردان ... ما را خواهند ستود
چشمه‌هاي عشق خلوصشان را تقديممان خواهند كرد
قله ها اوجشان را نثارمان مي كنند و ..
بيدها گيسوانشان را بر سر ... تزئين مي بندند
تا كه ديگر...
نباشد مجنوني تا بر آن پريشان گردند
باغها دامان از گل مي‌آرايند
پرندگان آسمان را از پرواز يكدست مي‌كنند
تيرها ...
به خلاص خواهند يافت
دامها ...
بي صيد ... رها خواهند شد
پروازي ...
تا به ابد هميشه پر زدن
پله‌هاي اوج را يكي يكي مي پيمائيم ما
با هم خواهيم رفت اين بار
من تو آنها
... انديشه من
... باور تو بر آرزوها مهر تاييد خواهد زد
پرهايي رنگين تر از طاووس بر من خواهد رست
آنگاه كه تو ............ دلم را باور كني
چشمانم غزالها را به تماشا وا مي دارد
هنگامه اي كه ........ نگاهم بر افق خيره مي‌ماند
باش تا سحر ................ بانك بيدار باش را بسرايد
و تو از نو بر خواهي خواست و ..
خواهي ديد ........ كه آفتاب به سرخي عشق طلوع خواهد كرد ...

 

 

nice_boy85

آژاکس 2، بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009
(دکتر حسن عباسی)


+ دانلود فایل صوتی و ویدئویی

روند به وجود آمدن و شکل‌گیری وقایع پس‌از انتخابات دهم ریاست جمهوری، با توجه به شواهد موجود و بررسی نمونه‌های قبلی این نوع رفتار سیاسی، در کشورهایی مانند اوکراین، گرجستان و... مشخص کرد، حوادثی که از ساعات پایانی شب 22 خرداد 88 آغاز و در حدود دو ماه تهران و برخی دیگر از شهرهای کشور را در برگرفت، یک پروسه از پیش طراحی شده [چند ماه پیش‌از انتخابات] و یا به عبارت دیگر، حرکت خزنده‌ای برای براندازی ج.ا.ایران از درون، با استفاده از تکنیک‌های عملیات‌روانی و شگردهای جنگ نرم بود، حرکتی که در بین تحلیل‌گران و محققان علوم سیاسی و روابط بین‌الملل به کودتای مخملین مشهور است.
به نوعی می‌توان گفت، تعداد بسیار زیادی از افرادی که به نوعی در حوادث پس از انتخابات، با شگردهای گوناگون تبلیغاتی و رسانه‌ای وارد فاز نافرمانی مدنی شدند، در حقیقت مهره‌های یک صحنه بازی از پیش طراحی شده بودند و خود از آن اطلاعی نداشتند.
"ژوزف نای" در اواخر دهه 80 میلادی مفهوم قدرت نرم را وارد ادبیات سیاسی نمود. او در تعریف قدرت نرم در کتاب خود "قدرت و وابستگی متقابل در عصر اطلاعات" می‌گوید:
"قدرت نرم ، توجه ویژه به اشغال فضای ذهنی كشورهدف، از طریق ایجاد جاذبه است و نیز زمانی یک كشور به قدرت نرم دست می‌یابد كه بتواند اطلاعات و دانایی را به منظور پایان دادن به موضوعات مورد اختلاف به كار گیرد و اختلافات را به گونه‌ای ترسیم كند كه از آنها امتیاز بگیرد."
به تعبیر ساده‌تر، قدرت نرم توانایی دستیابی به اهداف و آمال مطلوب، از طریق جلب حمایت افکار عمومی جامعه و نخبگان، و اقناع اذهان به جای اعمال فشار است.
نکته قابل توجه این‌که ابزار اصلی در اعمال قدرت نرم [جنگ نرم] رسانه‌های همه‌گانی، در اشکال و کاربردهای گوناگون هستند، زیرا مهندسی افکار عمومی در جوامع امروزی توسط رسانه‌ها صورت می‌گیرد.
امروزه نیز اینترنت به عنوان گسترده‌ترین و سریع‌ترین شبکه اطلاع‌رسانی بین‌المللی، نقش ویژه‌ای را در عملیاتی کردن طراح‌های رسانه‌ای دارد، نقشی که نمونه عینی آن در حوادث و اغتشاشات پس‌از انتخابات ایران به وضوح آشکار شد.
دکتر حسن عباسی در تاریخ 10/5/88 در سخنرانی با عنوان "آژاکس 2، بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009" به تبیین آن‌چه توسط رسانه‌هایی مانند سایت وزارت خارجه اسرائیل، BBC Persian (بی‌بی‌سی فارسی)، VOA (صدای آمریکا) و همچنین شبکه‌های اجتماعی و مینی‌بلاگ‌هایی مانند Facebook.com (فیس بوک) و Twitter.com (توئیتر) در مهندسی اجتماعی، مدیریت آشوب، مدیریت محتوایی و اطلاع‌رسانی  و دامن‌زدن به اغتشاشات انجامید به صورت مستند اشاره می‌کند.
راهبردی که توسط دموکرات‌ها به "استراتژی توئیتری اوباما" مشهور است.
در این سخنرانی نوع نگاه دموکرات‌ها به ایران [اوباما] و هم چنین دستور العمل Brookings Institution (موسسه بروکینگز)، به عنوان یکی از مشهورترین مؤسسات استراتژیک و تصمیم‌ساز متمایل به دموکرات‌ها، در رویارویی با ایران مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرید.

فایل‌های صوتی
فایل صوتی این سخنرانی در دو بخش آماده شده که می‌توانید از لینک‌های زیر به صورت مستقیم از هاست بچه‌های قلم دانلود کنید.
.: آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 1/2
   دانلود به صورت MP3

.: آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 2/2
   دانلود به صورت MP3

فایل‌های ویدئویی
فیلم این سخنرانی به جهت سهولت دانلود در 14 قسمت تقسیم شده است که قابل دانلود با لینک مستقیم از هاست بچه‌های قلم و همچنین مشاهده آنلاین در یوتیوب را دارا می‌باشد.

.: آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 1/14
  دانلود از لینک مستقیم - مشاهده به صورت آنلاین در youtube.com (یوتیوب).

.: آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 2/14
  دانلود از لینک مستقیم - مشاهده به صورت آنلاین در youtube.com (یوتیوب).

.: آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 3/14
  دانلود از لینک مستقیم - مشاهده به صورت آنلاین در youtube.com (یوتیوب).

.: آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 4/14
  دانلود از لینک مستقیم - مشاهده به صورت آنلاین در youtube.com (یوتیوب).

.: آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 5/14
  دانلود از لینک مستقیم - مشاهده به صورت آنلاین در youtube.com (یوتیوب).

.: آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 6/14
  دانلود از لینک مستقیم - مشاهده به صورت آنلاین در youtube.com (یوتیوب).

.: آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 7/14
  دانلود از لینک مستقیم - مشاهده به صورت آنلاین در youtube.com (یوتیوب).

.: آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 8/14
  دانلود از لینک مستقیم - مشاهده به صورت آنلاین در youtube.com (یوتیوب).

.: آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 9/14
  دانلود از لینک مستقیم - مشاهده به صورت آنلاین در youtube.com (یوتیوب).

.: آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 10/14
  دانلود از لینک مستقیم - مشاهده به صورت آنلاین در youtube.com (یوتیوب).

.: آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 11/14
  دانلود از لینک مستقیم - مشاهده به صورت آنلاین در youtube.com (یوتیوب).

.: آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 12/14
  دانلود از لینک مستقیم - مشاهده به صورت آنلاین در youtube.com (یوتیوب).

.: آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 13/14
  دانلود از لینک مستقیم - مشاهده به صورت آنلاین در youtube.com (یوتیوب).

.: آژاکس2 - بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 (حوادث پس از انتخابات) - دکتر حسن عباسی - 14/14
  دانلود از لینک مستقیم - مشاهده به صورت آنلاین در youtube.com (یوتیوب).


خرید اینترنتی (ویژه کابران ایرانی)

علاقه‌مندانی که مایل به تهیه DVD تصویری این سخنرانی هستند، می‌توانند جهت خرید، از خدمات آنلاین فروشگاه اینترنتی بچه‌های قلم استفاده کنند.

 

 
hamed.1360

-- قسمت هفتمم --

انجیل و کلیسای شیطانی

انجیل شیطانی کتابی است که شیطان پرستان از آن برای عبادت و دعاهای خود و همچنین استفاده در مراسم خود استفاده می‌کنند . این کتاب شامل کلمات عبری و یونانی و انگلیسی است که برخی از این کلمات هنوز معنی دقیق آن کشف نشده است اما چیزی که می‌توان فهمید اسامی شیطان و دعوت از او برای قدرت دادن به شیطان پرستان است. در این کتاب بسیاری از دعاهای آن بر خلاف دعاهای مسیحیت و انجیل است و همچنین بسیاری از شعائر آن برای قدر نهادن به عظمت و قدرت شیطان به عنوان قدرت مطلق است.
کلیسای شیطان پرستی در قرون وسطا به عنوان مکانی برای انجام مراسم شیطان پرستی استفاده میشد و جایی بود که در آن تنها و تنها محل قرارهای شیطان پرستان قدیمی و انجام مراسم خود در آن بود. اما امروزه کلیسای شیطان پرستی محلی است برای عبادت شیطان پرستان که اکثرا به صورت زیر زمینی به کار خود ادامه می‌دهند و در شیطان پرستی جدید این مکان به نام کلیسای شیطان برای انجام مراسم ارضای جنسی مورد استفاده قرار می‌گرفت که اکنون محلیست برای انجام اکثر مراسم شیطان پرستی جدید.
به قسمتهای از انجیل شیطان پرستان که از کتاب The Witches گردآوری شده اشاره می‌شود. البته مانند همه کتب در ادیان مختلف، این کتاب نیز به ستایش شیطان و قدرت طلبی از او می‌پردازد. همانطور که گفته شد در این کتاب کلمات و جملات عبری نیز وجود دارد. این دعا ها اکثرا در مراسم های شیطان پرستی مورد استفاده قرار می‌گیرد:
( به نام خدای بزرگ ما؛ شیطان؛ به شما فرمان می‌دهد که از دنیای سیاه بیرون آیید. به نام چهار شهریار سیاه جهنم؛ پیش آیید. شیطان؛ جام باده لذت را بردار. این جام پر از اکسیر زندگی است؛ و آنرا با نیروی جادوی سیاه انباشته کن . این نیرو در سراسر عالم کائنات وجود دارد و حامی آن است. )
( ای دوست و همدم شب؛ تو از صدای سگ ها و ریختن خون شاد می‌شوی؛ تو در میان سایه های قبور می‌گردی؛ تو تشنه خون هستی و بشر را تهدید می‌کنی گور گومورو؛ ماه هزار چهره؛ به قربانیان ما با نظر مساعد بنگر. دروازه های جهنم را بگشا و بیرون بیا ... ) همانطور که مشخص است انجیل شیطان پرستی کتاب خاصی نیست و همانند همه کتب ادیان به ستایش و تسبیح و درخواست کمک از پروردگار خود می‌کند. لذا نمی‌توان گفت این کتاب نوشته های پیچیده ای است که هیچکس توان فهم آن را ندارد. البته این درست است که جملات عبری و یونانی در این کیش وجود دارد اما مسلما آن چنان مورد توجه نیست زیرا اکنون انجیل مسیحیت نیز در خود حاوی کلمات عبری است که دکترین کلیسای رم آن را بسیار رواج می‌دهند.

ادامه دارد...

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

5 آذر / 26 نوامبر / 8 ذي الحجه

Mobin_s2004@yahoo.com
 5 آذر هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
آخرين جنگ اردشير پاپگان با روميان - نگاهي به پيروزي هاي نظامي و اصلاحات اداري اردشير

اردشير پاپکان

آخرين جنگ اردشير پاپگان با امپراتوري روم (به نوشته مورخان اروپايي، جنگ «بارباليسوس») 26 نوامبر سال 240 ميلادي با پيروزي قاطع ايران به پايان رسيد. اين آخرين جنگ اردشير پاپكان با روميان بود كه سال بعد درگذشت.
     هشت سال پيش از آن (سال 232 ميلادي) جنگ شديدتري ميان اردشير و روميان (درترکيه امروز) روي داده بود که الکساندر سه وروس امپراتور وقت روم آن را فرماندهي مي کرد. سه وروس براي راه اندازي اين جنگ و قطع پيشروي ايرانيان در قلمرو غرب، در سال 231 ميلادي به آنتيوک (انتاکيه) آمده و در آنجا استقرار يافته بود. در اين جنگ 60 هزارنظامي رومي كشته، زخمي و يا اسير شده بودند. سه وروس پيش از آغاز جنگ، لژيونرهاي رومي را از سه جهت به سوي قلمرو ايران فرستاده بود که اردشير هر سه دسته را شکست داد. عمده تلفات مربوط به ستون جنوبي بود که به سوي تيسفون (پايتخت) پيش مي آمد.

Severus,Alexsader

سه وروس که چنين ديد، تصميم گرفت که با اردشير راه ديپلماسي درپيش گيرد، و لذا درخواست ترک مخاصمه داد و باقيمانده نيروهاي رومي را به ساحل مديترانه بازگردانيد. اردشير پيشنهاد مذاکره را رد کرد و پيام داد که تا زماني که روميان از شرق مديترانه (خاورزمين) خارج نشوند مذاکره معنا نخواهد داشت. در اين هنگام سه وروس چون شنيد که ژرمن ها پس از شنيدن خبر شکست او از اردشير دست به شورش زده اند به اروپا بازگشت. تني چند از افسران رومي که از زمان عقب نشيني سه وروس از برابر اردشير، از او ناخرسند شده بودند در آلمان او را كشتند. در نبردي هم كه 28 سال پس از جنگ بارباليسوس (سال 260 ميلادي و در دوره پادشاهي شاپور يكم پسر اردشير ساساني) روي داد، والرين (والريانوس) امپراتور ديگر روم به اسارت ايران درآمد و تحقير شد.
     مورخان در اين كه «ناسيوناليسم ايراني» برنده اين جنگها بود متفق القولند. اين ناسيوناليسم كه در طول تاريخ چندين بار نيروي شگفت انگيز خود را آشگار ساخته است با روي كارآمدن دودمان ساسانيان بار ديگر به خودنمايي پرداخته بود. مومسنTh. Mommsen مورخ آلماني قرن نوزدهم مشروح جنگ هاي اردشير با روميان را به رشته تحرير درآورده است.
    اردشير در فاصله دو جنگ آخر خود با روميان (بين سالهاي 232 و 240 ميلدي) دست به يک رشته اصلاحات اداري، قضايي و نظامي زده بود كه طبقه بندي كارمندان دولت برحسب كارداني، صداقت، علاقه مندي بكار و دلسوزي براي كشور از جمله اين اصلاحات بود. وي فراهم ساختن وسائل و بودجه لازم براي سپاه ثابت (ستندينگ آرمي) را در تقدم و اولويت قرار داده و براي احضار مردان جوان وطن به زير پرچم در زمان جنگ، ضابطه تنظيم كرد كه تا پايان دوران حكومت ساسانيان رعايت مي شد. 13 قرن بعد، شاه عباس صفوي هنگام ايجاد ارتش ملي ايران تا حدي زياد از همان مقررات اقتباس كرد. اردشير انتخاب قضات دادگاهها را برعهده روحانيون ارشد ايران (موبدان آيين زرتشت) گذارده بود ولي فرمانداران شهرها در صورت خروج قاضي از دايره انصاف و عدل و يا پس از دريافت اعتراض مردم و رسيدگي مي توانستند آنان را معلق كنند تا رئيس كشور تصميم نهايي را بگيرد. فرمانداران مكلف بودند بر ميزان توليدات كشاورزي، صنعتي و پرورش دام و به ويژه اسب نظارت كنند و مراكزي را كه توليد آنها رشد نداشته مورد مواخذه قرار دهند، رفع مشكل كنند و گزارش كار را به شخص اردشير بدهند. قرن گذشته «تاراپور» پژوهشگر هندي اصلاحات اداري اردشير را در كتاب خود «مديريت و روش هاي اداري و حكومتي در ايران باستان» به صورت يك فصل جداگانه درآورده است كه ترجمه آن در رشته علم حكومت (درس تاريخ مديريت) در دانشگاههاي تدريس مي شود.

 

طرح نادر شاه: يک ارتش چهارصد هزار نفري ثابت براي ايران

آرامگاه نادر در خراسان

نادرشاه افشار پس از اخراج اروپاييان از بحرين و تصرف مسقط و عمان، در نوامبر سال 1743 بزرگان كشور و افسران ارشد ارتش را براي بررسي طرح بازسازي ارتش ايران به اردوگاه خود دعوت كرد. پس از تشكيل اين نشست كه اواخر نوامبر انجام شد نادر نظر خود را مطرح ساخت. طبق اين طرح، ارتش ايران در هيچ واحد زماني نبايد كمتر از چهارصد هزار نيروي آماده داشته باشد. اين طرح شامل ايجاد يك نيروي دريايي بزرگ بود كه بتواند يك تنه از عهده ناوگان اروپاييان برآيد. نادر گفته بود كه چون وسعت اروپا كم است، سران اروپا دست از سر كشورهاي ديگر برنخواهند داشت و ايران مكلف است كه از منطقه در برابر اروپاييان دفاع كند. در همين نشست، از نادر خواسته شد كه بر سر اداره «شهر نجف» با عثماني مصالحه نكند و او في المجلس از منشي اش خواست كه به امپراتور عثماني در اين زمينه نامه بنويسد و تاكيد كند كه بزرگان ايران نمي خواهند كه عثماني چشمداشت به نجف داشته باشد.
    بعدا در اين باره ميان دو كشور مذاكره شد و عثماني در سال 1746 از دعاوي خود در نجف صرف نظر كرد و اين شهر كاملا در كنترل ايران قرار گرفت.
    نادر كه دراكتبر 1688 (طبق برخي نوشته ها 22 اكتبر!) در دستگرد خراسان به دنيا آمده بود در جريان كودتاي دهم ژوئن 1747 قوچان كشته شد. با قتل نادر، بسياري از برنامه هاي او متوقف ماند. مورخان غرب، نادرشاه را ناپلئون خاورزمين لقب داده اند. نادر با اين كه يك نظامي بود، از مشورت با افراد دانا و مجرب در انجام كارها و برنامه هايش خودداري نمي كرد.

 

كاستن از بودجه دربار، خشم محمدعلي شاه و پيامد هاي ديگر آن ازجمله کتک زدن مقامات

محمدعلي شاه

26 نوامبرسال 1907 (آذر 1286) مجلس جديد التاسيس شورا بودجه دربار را سيصد هزار تومان كسر و به پانصد هزار تومان كاهش داد و شهريه زنان ناصرالدين شاه را هم حذف كرد.
     اين تصميم مجلس كه مورد تائيد ناصر الملك رئيس الوزراء وقت قرار گرفته بود محمدعليشاه را به خشم آورد و ديگر، كينه مجلس را تا به توپ بستن و انحلال آن از دل بيرون نكرد.
     محمدعليشاه كه تحت فشار روسيه و شماري كم از روحانيون بود تا مجلس را منحل كند نمايندگان مجلس را احضار و به آنان در مورد كاهش بودجه دربار اخطار كرد و گفت كه از حدود خود تجاوز كرده اند. ناصرالملك كه خشم شاه را ديد از سمت خود كنار گيري كرد. دولت روسيه - رقيب استعماري انگلستان - كه مجلس را تحت حمايت انگلستان مي پنداشت و كمك انگلستان به مشروطه خواهان را از همان آغاز كار عملي بر ضد خود مي دانست با مجلس و مشروطيت ميانه خوبي نداشت.
     در پي اخطار شاه به نمايندگان مجلس، مخالفان مجلس از فرصت استفاده کرده و دست به اجتماع زدند و ساختمان مجلس در بهارستان را مورد حمله قرار دادند كه گارد مجلس دست به تيراندازي زد و از طرفين چند تن كشته و يا مجروح شدند.
     احتشام السلطنه رئيس مجلس براي اقامه شكايت از اين وضعيت نزد شاه رفت كه شاه دستور داد او و برادرش را كه همراه وي بود شلاق زدند و در همانجا (كاخ گلستان) بازداشت كردند.
     محمد عليشاه سپس ناصرالملك مستعفي و وزيران كابينه اش را خواست و آنان را هم كتك زد و بازداشت كرد كه نماينده دولت انگلستان!! بملاقات شاه شتافت كه ناصر الملك از دولت انگلستان نشان دريافت داشته و با كسي كه داراي مدال و نشان انگلستان است نبايد چنين رفتار شود!! و شاه گفت اگر چنين است بهتر است كه ناصرالملك همين امروز از ايران خارج و به انگلستان برود و در آنجا زندگي كند كه چنين شد.
     اين رويداد نشانه نهايت بدبختي و فلاكت يك ملت است ــ ملتي كه روزگاري يک ابر قدرت نظامي بود و زماني نيز در دانش و ادبيات مرتبه اي برجسته در جهان داشت. بايد دلايل اين فلاكت دقيقا كشف و به مردم اعلام شود تا از وطن مراقبت بيشتر کنند.

 

دكتر مصدق به مجلس اعلام كرد كه انگلستان نمي خواهد نفت در دست ايرانيان باشد - راه تکميل استعمار زدايي از ديگاه مصدق

دکتر مصدق

پنجم آذرماه 1330 (26 نوامبر 1951) دكتر مصدق رئيس وقت دولت كه پس از شركت در جلسه شوراي امنيت سازمان ملل و ديدار با سران دولت آمريكا به تهران بازگشته بود ضمن دادن گزارش مشروح سفر خود به مجلس گفت: ماحصل اين است كه انگلستان كه 150 سال بر ايران آقايي كرده به هيچوجه نمي خواهد كه ايرانيان امور نفت خود را به دست داشته باشند و ما بايد خود را براي كار شكني ها و توطئه هاي بيشتري آماده كنيم. انگلستان دچار اين توهم شده كه دست برداشتن از نفت خاورميانه برايش نوعي خودكشي است لذا همه تلاش را بكار مي برد كه (سران) دولتهاي داراي نفت، «بله قربان گو» و وابسته به خودش باشند.
     دكتر مصدق پيش از شركت در جلسه پارلمان گفته بود كه بايد همه برنامه ها و روش هاي استعماري را كه در طول زمان به ما تحميل شده است از جمله روش استخدام دولتي، نظام اداري (بوروكراسي)، روزنامه نگاري، كتاب نويسي، برنامه هاي تحصيلي و ... را به تدريج اصلاح كنيم تا جنبش استعمارزدايي مان تكميل شود و واقعا «خودمان» باشيم. ما بايد خودمان بدانيم و مردم را هم آگاه كنيم كه از قرن پانزدهم (برتري غرب) دولتهاي سلطه گر نمي خواهند ملل ديگر به ويژه مللي كه قبلا «قدرت و ابرقدرت بودند» از جمله ايرانيان پيشرفت داشته باشند زيرا كه «قدرت» ناشي از پيشرفت، و پيشرفت به دست نمي آيد مگر اين كه درآمد ملي را در راه حصول به آن به مصرف برسانيم. يك كلام: ثروت ملي و عمومي ما بايد كلا در دست خودمان باشد. ملت نيرومند بر سر مال خود و برنامه هايش با ديگران چانه نمي زند. سلطه گر كه از اين راه نان مي خورد و درنتيجه مي خواهد هميشه آقايي كند چشم ديدن پيشرفت و همبستگي ما را ندارد و مي كوشد تا تفرقه ايجاد كند. سلطه گر دائما به دنبال يافتن حلقه هاي ضعيف تر يك ملت است و نبايد ميان ما بزدل و سازشكار وجود داشته باشد. بزدلي در اين برهه دست كمي از خيانت ندارد. آن چند نفري را كه من مي شناسم و فعلا نمي خواهم نام ببرم نبايد به خاطر مال و مقام زودگذر و ناپايدار «تيرآور» دشمن باشند و مردم را بيجهت بترسانند و جوّ بيم و تزلزل را كه از آغاز اين قرن (سده 20) ديپلماسي و از ابزار سلطه گران شده است ترويج دهند. تفسير مطبوعات كشورهاي سلطه گر را كه به اشاره اين دولت ها و پرداخت پول (رشوه) منتشر مي شود نبايد در كشورما مورد نقل قول قرارگيرد و به عنوان سند به خورد ايرانيان داده شود. اين خيانتي است به ملت و فرزندان و بستگان خودشان كه جزيي از اين ملت بزرگوار هستند.
     انتشار اين اظهارات از راديو، ايرانيان را بيش از پيش بر ضد استعمار و سلطه و نيز دولت لندن و عواملش بر انگيخت و تظاهرات متعدد برپا شد و دفتر روزنامه هاي مورد سوء ظن مورد حمله قرار گرفت. از همان زمان توجه ايرانيان به گروههاي چپ جلب شد و كار حزب توده رونق بيشتري گرفت و ....

 

 تـشـكـيـل بسيج مستضعفين
به فرمان امام خمينى

5 آذر 1358 - تشكيل بسيج مستضعفين، ارتش بيست ميليوني به فرمان امام خميني (ره)

Mobin_s2004@yahoo.com
 26 نوامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
به مناسبت سالروز انتشار اثر مهم «رنه دكارت»، نگاهي به عقايد و نظريه هاي او و فرمول مهم «جامعه»

«Discours de la Methode» مهمترين اثر فيلسوف و رياضي دان فرانسوي، رنه دكارت (متولد 31 مارس سال 1596 و متوفا در 11 فوريه 1650) 26 نوامبر سال 1637 انتشار يافت.اين كتاب روش تازه«يافتن حقيقت» را به دست مي دهد.
    در همين كتاب است كه وي مي گويد : تافكر مي كنم (مي توانم فكر كنم) زنده هستم، و يك زنده بايد به جامعه فايده برساند.
     عقايد و نظريه هاي دكارت كه از مهمترين فلاسفه اروپا قرون جديد بشمار مي رود بيش ازهر انديشمند ديگر در دوران معاصر مورد استفاده بوده است. تعريف او از جامعه كه به صورت يك فرمول رياضي عرضه شده هميشگي و جاويدان خواهد بود و هر روز به آن استناد و بر پايه اش قانون نوشته مي شود.
     دكارت نخستين انديشمندي بود كه روش ارسطو را دنبال نكرد و براي تحقيق و اثبات، يك روش علمي در پيش گرفت كه به انقلاب در فلسفه تعبير شده است. وي رابطه فلسفه با الهيات را تغيير داد.
     دكارت را پدر فلسفه جديد خوانده اند. وي دانش را قطعه به قطعه بر پايه اصول رياضي نوسازي كرد و گفت چيزي را بايد پذيرفت كه غير قابل ترديد باشد مثلا؛ به اين كه وجود داريم نمي شود ترديد كرد.
     تعريف او از جامعه كه به صورت يك فرمول رياضي عرضه شده هميشگي و جاويدان خواهد بود و هر روز به آن استناد و بر پايه اش قانون نوشته مي شود. اين فرمول كه در مدارس تدريس و تشريح مي شود در مورد هر جامعه از كوچكترين آن (خانواده = زن و شوهر) تا احزاب، جوامع ملي و جامعه بين المللي صدق مي كند و شامل مي شود.
     دكارت در تعريف «جامعه» يك فرمول هميشگي و بسيار مهم را به دست داده است و كسي كه مفهوم آن را نداند در زندگاني خانوادگي و عمومي موفق نخواهد بود. اگر در فرمول جامعه كه دكارت آن را به دست داده است تغييري حاصل شود معادله برهم خواهد خورد و ديگر، جامعه اي وجود نخواهد داشت. اين فرمول بسيار مهم از اين قرار است :
     جمع (دو نفر يا بيشتر) + هدف مشترك + كمك به هم براي رسيدن به هدف مشترك = جامعه
     مثال : زن و مرد + با هدف مشترك كه همانا رفع نياز و تامين سعادت است + همدلي و همياري براي رسيدن به هدف مشترك = خانواده
     به همين ترتيب ساير جوامع.
     حال اگر در طرف اول اين فرمول، يكي از سه عنصر لنگ بزند معادله به وجود نخواهد آمد، يعني جامعه اي نخواهد بود، و در اين صورت جامعه تبديل به اجتماع مي شود (جمع شدن چند نفر با هدف هاي مختلف و بدون همكاري باهم). مثلا اگر زن و شوهر داراي يك هدف نباشند و اگر داراي يك هدف باشند ولي براي رسيدن به اين هدف به يكديگر كمك نكنند و هميار و همدل نباشند، جامعه خانواده وجود نخواهد داشت. فلسفه طلاق همين است..

 

برخي ديگر از رويدادهاي 26 نوامبر

  • 1607:   جان هاروارد موسس دانشگاه هاروارد كه يك روحاني مسيحي بود به دنيا آمد.
        

  • 1884:   تركستان چين به خين جيانگ (سين كيانگ) به معناي مرزتازه تغيير نام داده شد.
        

  • 1940:   به دستور هيتلر اطراف محل سكونت صد ها هزار (طبق بعضي نوشته ها 500 هزار) يهودي شهر ورشو را ديوار كشيدند.
        

  • 1940:   لبناني ها از فرصتي كه اشغال نظامي فرانسه توسط آلمان به دست آنان داده بود استفاده كردند و اعلام استقلال كردند و از تحت الحمايگي فرانسه خارج شدند.
        

  • 1990:   گورباچف رئيس وقت كشور شوروي به صدام حسين اخطار كرد كه اگر كويت را تخليه نكند مسئول عواقب اين عمل بايد باشد. شوروي با عراق پيمان دوستي متقابل داشت. 

  • 2003:   سازمان جهاني بهداشت اعلام كه در يك سال گذشته در جهان بر شمار بيماران مبتلاء به ايدز پنج ميليون تن اضافه شده و در همين مدت سه ميليون ايدزي هم جان سپرده اند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     8 ذي القعده هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    «ابوالحسن علي بن عُمَردارقُطني» اديب و فقيه شافعي مذهب دربغداد درگذشت.

    8 ذي القعده 385 - «ابوالحسن علي بن عُمَردارقُطني» اديب و فقيه شافعي مذهب دربغداد درگذشت. او دربغداد، بصره، كوفه و واسط تحصيل كرد و به مصروشام نيزسفرهايي كرد كه ازهريك ازاين مسافرتها ذخيره علمي با خود آورد. برخي ازمورخان دارقطني را پيرومذهب شيعه دانسته‎اند. ازآثاراو كتاب« اَلسُّنَن» را مي‎توان نام برد.«عِلَلُ الحَديث و كِتابُ القرآن»ازديگرآثاردارقطني بشمارمي‎روند.

     

    «اِبن بُصَيص» خوشنويس و شيخُ الكتاب دمشق دراين شهربدرود حيات گفت.

    8 ذي القعده 716 - «اِبن بُصَيص» خوشنويس و شيخُ الكتاب دمشق دراين شهربدرود حيات گفت. ابن بصيص ازمردم شهرحَماة بود اما بيشترايام عمرش را دردمشق گذراند. او مدت 50سال به آموزش كتاب پرداخت و مردم دمشق ازدانش و هنراو بهره بسياربردند. ابن بصيص درهنرخوشنويسي چيره دست بود و قلمي بنام مُعجِزپديد آورد. ابن بصيص را به سبب اينكه به شيوه منسوب كتابت مي‎كرد« كاتِبُ المَنسوب» ناميده‎اند. اين هنرمند خوشنويس قصيده معروف ابن يوّاب را تحريركرده است. اين قصيده درباره هنرخوشنويسي، ابزارها و مواد آن و چگونگي انتخاب قلم و تراشيدن آن است.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    6
    13

    اهواز

    13
    20

    تبريز

    1
    9

    شيراز

    7
    17

    مشهد

    3
    14

    بندرعباس

    18
    28

    کرمان

    5
    21

    اصفهان

    3
    16

    يزد

    9
    18

    کرمانشاه

    3
    11

    اراک

    1
    12

    رشت

    10
    17

    دبی

    22
    28

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    491 تومان
    997 تومان
    1664 تومان
    1120 تومان
    266 تومان
    274 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    282000 تومان
    141000 تومان
    71000 تومان
    280000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:21
    طلوع خورشيد : 06:51
    اذان ظهر : 11:51
    غروب خورشيد : 16:52
    اذان مغرب : 17:13
    نيمه شب شرعي : 23:06
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Flight International
    24 نوامبر

    جديدترين شماره از هفته نامه Flight International
    معتبرترين مجله دنيا در زمينه هواپيما و فرودگاه

    تاريخ انتشار: 24 نوامبر
    تعداد صفحات مجله: 52
    حجم فایل: 48 مگابايت


    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    قلم هوشمند از نوشته های شما
    کپی برداری می کند 

     

    شرکت Livescribe يک اسمارت پن بسیار جالب طراحی کرده است. اين محصول می تواند از هر آنچه که شما با استفاده از این قلم می نويسيد یک فايل متنی تهيه کرده و آن را در خود ذخیره کند.
    در ضمن اگر در هنگام نوشتن عادت داشته باشید که نوشته ها را بخوانید اين خودکار هوشمند می تواند از صدای شما نيز یک فايل صوتی تهیه کرده و به فايل متنی الصاق کند.
    برای استفاده از اين فایل ها کافی است که نرم افزار Livescribe را بر روی کامپيوتر خود نصب کرده و فایل های ضبط شده را از روی قلم به سیستم تان منتقل کنید. اين نرم افزار امکان سازمان دهی فايل ها و همچنین جستجوی متن و یا فايل صوتی خاصی را که مد نظر شما است، فراهم می کند. از ديگر امکانات اين خودکار هوشمند نیز می توان به تقویم و برنامه ترجمه متون آن اشاره کرد.
    این قلم با دو حجم حافظه 2 گیگا بایتی به قیمت 170$ و 4 گیگا بایتی با قیمت 200$ به فروش می رسد.
    دانشجویان جزوه نویس به گوش باشيد. شاید خوش شانس بودید و تا قبل از فارغ التحصیلی، سعادت نوشتن جزوه با اين قلم هوشمند نصیبتان شد.
    منبع

    سنگ دست آموز متصل به یو اس بی

    سنگ دست آموز پدیده انقلابی تبلیغات در دهه ۱۹۷۰ بود. زمانی که یک مدیر تبلیغات به اسم گری دال، حین صحبت با دوستش، به این نتیجه رسید که نگهداری حیوانات دست آموز کار واقعا پر دردسری است و بهترین چیزی که آدم ها می توانند به عنوان جانور دست آموز نگه دارند که نه غذا بخواهد، نه مواظبت دائمی، چیزی که نه لازم باشد پشم‌هایش را برس بکشید، نه مریض شود و نه بمیرد، چه می تواند باشد؟ او حین صحبت با دوستش، به این نتیجه رسید که بهترین حیوان دست آموز، سنگ است.
    این ایده با یک اجرای عالی و یک دفترچه همراه که شیوه نگهداری، از زمین بلند کرد و اینگونه چیزها را آموزش می‌داد همراه شد و در طول کریسمس، فروش این «سنگ‌های دست آموز ۴ دلاری»، گری دال را میلیونر کرد و این داستان تبدیل شد به یکی از اسطوره‌های صنعت تبلیغات.  
    اما ما خیلی هم دیر به دنیا نیامده‌ایم. اینبار یک نفر به فکر ساخت و فروش «سنگ‌های دست آموز یو اس بی» افتاده. مشخصا ایده تکراری، موفقیت ایده اصلی را نخواهد داشت اما هنوز هم داشتن چنین سنگ دست آموزی که به یو اس بی وصل است، جذاب. احتمالا همه از شما خواهند پرسید که این سنگ چکار می‌کند؟ می‌توانید هر چیزی که دوست دارید جواب بدهید. این سنگ با شما دوست است. این سنگ منتظر شما است. این سنگ مواظب است شما اشتباه تایپی نداشته باشید یا این سنگ...  
    این سنگ فقط یک کار می‌کند: به چهره شما لبخند می‌آورد.
    منبع
     

     

     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    دو حکایت طنز از برنارد شاو

    در جشنی که "برنارد شاو"به مناسبت نود سالگی خود در منزلش ترتیب داده بود،
    یک روزنامه نویس جوان به"شاو" گفت : امیدوارم که سال آینده هم بتوانم شما را ببینم.
    "شاو" بلافاصله جواب داد : گمان می کنم خواهیم توانست یکدیگر را ببینیم ،
    چون شما به نظر من جوان سالمی هستید !

    ***

    "برنارد شاو"از نویسندگانی بود که آثارش را به قیمت گزاف در اختیار مطبوعات قرار می داد وبرای هر کلمه یک دلار می گرفت.
    این موضوع مدت ها بر سر زبان ها افتاده بود تا این که یک آمریکایی به شوخی ،یک دلار برای "شاو" فرستاد ودرخواست کرد که یک کلمه برای او بنویسد.
    "شاو" در جواب او نوشت : متشکرم !
     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    جمله طلایی

    سالها بود که تلاش زیادی می کردم ولی به آنچه می خواستم نمی رسیدم. رویا هایم همیشه دست نیافتنی بود. هر روز افرادی را در کنار خود می دیدم که موفق هستند بدون نگرانی و استرس زندگی می کنند و حتی نصف من هم کار نمی کنند. ولی من اگر کمی سستی نشان می دادم نمی توانستم از عهده تعهدات خود برآیم.
    روزی در حال رانندگی به یک نوار کاست گوش می دادم یک استاد موفقیت بود که صحبت می کرد. او در مورد قدرت داشتن رویا و هدف صحبت می کرد. شاید تا آن زمان صدها نوار کاست از این نوع را شنیده بودم. اما گویی هیچکدام از آنها تاثیری در زندگی من نداشت. اما گوش دادن به نوارهای کاست برای من تبدیل به عادت شده بود.
    خلاصه در حال گوش دادن بودم که جمله ای نظرم را بسیار جلب کرد. شاید آن جمله را قبلاً جایی شنیده بودم اما این بار در ذهنم جرقه ای ایجاد کرد. به یاد دارم که اتومبیل را نگه داشتم و آن نوار را چند بار برگرداندم تا چند بار آن جمله را شنیدم. من همیشه دنبال چیزی پیچیده و گرانقیمت بودم تا زندگی مرا تغییر دهد و مشکلاتم را حل کند، اما آن جمله ساده از یک نوار کاست زندگی مرا عوض کرد. شاید بسیاری از افراد موفق هم به همین اصل در زندگی خود عمل کرده اند و حتی اهمیت آن را هم ندانند. آن جمله طلایی این بود.
    « برای چیز هایی که باید عوض شوند، باید تصویری واضح از آنچه می خواهید داشته باشید. تا آنها را دگرگون کنید.»
    بله به همین سادگی است که به نظر می رسد. سعی نکنید آن را برای خود پیچیده کنید چون باعث گیج شدن شما می شود.
    باید دقیقاً مشخص کنید که چه می خواهید و تا حد امکان آن را برای خود شفاف سازید. بله این توانایی انسان هاست توانایی رفتن به سمت رویایی که در ذهن خود پرورانده اند. و در نهایت آن را خلق می کنند. برای روشن شدن مطلب یک مثال می آورم. فرض کنید یک پازل هزار تکه در دستان شماست که باید آن را تکمیل نمایید. ولی تصویر نهایی را که از کنار هم قرار دادن تکه های پازل بدست می آید را ندارید. آیا اکنون تکمیل کردن پازل سخت تر نیست؟ البته که هست. ولی اگر کسی آن تصویر را دیده باشد احتمالاً با سرعت صد برابر شما این پازل را کامل می کند.
    همه می دانیم که سرعت این فرد برای هوش و استعداد او نیست بلکه فردی که تصویر نهایی را دیده است به همان روشی عمل کرده که اساس کار مغز است. مغز ما بر اساس تصویری که می سازیم کار می کند و پیش می رود. در زندگی هم این گونه است وقتی که دقیقاً بدانید که چه می خواهید و به چه سمتی حرکت می کنید به نظر می رسد مغز به صورت خودکار مراحل رسیدن به آن را تولید می کند. و آنچه باید انجام دهید در برابر شما نمایان می شود.
    بنابراین افرادی که اهداف خود را مشخص کرده اند و آن را به وضوح می بینند از قدرت کیهانی برای رسیدن به مقصد خود کمک می گیرند، که بسیار پر هیبت است. و اثر آن را در اراده این افراد به وضوح می توان مشاهده کرد. ولی فردی که برای رسیدن به موفقیت تلاش می کند ولی هیچ تصوری از آن ندارد. فقط کسی است که در کوهستانی که معدن طلا دارد سخت کار می کند و کوه را می شکافد ولی نمی داند معدن کجاست و فقط کنده کاری می کند.
    می توانید به تجربیات و مشاهدات خود رجوع کنید آیا افرادی که تا کنون در اطراف شما بوده اند فقط سخت کار می کرده اند یا اینکه می دانستند برای چه زحمت می کشند و می خواهند به کجا برسند.
    چیزی را که همه باید یدانند این است که قدرت ما از درک واضح و صحیح رویا هایمان بدست می آید. و این جرقه ای است که آتش درون شما را روشن می کند، تا از موفقیت هایی که در آینده بدست خواهید آورد نهایت استفاده را ببرید.
    اما به خاطر داشته باشید سفر شما در راه رسیدن به مقصد از خود مقصد مهمتر است چون در این مسیر تجربیاتی بدست می آورید که به قدرت شما می افزاید. و تبدیل به شخصی می شوید که قدرت رسیدن به اهداف بزرگتر را دارد.
    زمانی می رسد که به هدف خود می رسید اکنون به گذشته بنگرید و ببینید که قبلاً که بوده اید و اکنون که هستید. سپس برای خود هدف جدیدی در نظر بگیرید و شروع به ادامه مسیر نمایید. شما باز هم قوی تر خواهید شد. ولی هر کاری که می کنید به خاطر داشته باشید :
    «برای آنچه که باید تغییر دهید، احتیاج به تصویری از انچه که می خواهید داشته باشید دارید.»
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    رايحه خوش در منزل

    شما مي توانيد به جاي استفاده از اسپري هاي خوش بو كننده شيميايي از يكي از روش هاي زير براي خوشبو و تميزكردن محيط زندگي خود استفاده كنيد.


    7 روش براي خوشبو كردن محيط

    1.استفاده از گياهان و گل هاي خوشبو: گل ها و گياهان مي توانند نقش بسزايي در تصفيه هواي اتاق داشته باشند و اگر اين گل ها از نوع عطر دار نيز باشند مي توانند علاوه بر تميز كردن هواي محيط باعث انتشار رايحه خوش نيز در فضا مي شوند. بنابراين توصيه مي كنيم استفاده از گل و گياهان را در فضاهاي مختلف خانه فراموش نكنيد.

    2. استفاده از پوست مركبات: شما مي توانيد پوست پرتغال يا ليمو را كه فكر مي كنيد ديگر به هيچ دردي نمي خورند را در آب در حال جوشيدن روي اجاق گاز قرار دهيد و پس از دقايقي بوي خوشي را در سراسر فضاي خانه حس كنيد. با اين كار شما توانسته ايد علاوه بر بهره مندي از طعم و فوايد آن ميوه از بوي خوش پوست آن نيز براي خوش بو كردن محيط استفاده كنيد.

    3.استفاده از اسانس هاي رقيق شده: شما مي تواني مقداري اسانس خوش بوي مورد علاقه خود را با آب رقيق كنيد و آن را روي فرش و پارچه رو مبلي اسپري كنيد.

    4.سركه سفيد: كاسه اي از سركه سفيد را در گوشه اي از اتاق قرار دهيد و چند وقت يكبار آن را تعويض كنيد. سركه سفيد مي تواند بوي بد موجود در فضا و ذرات بدبو را جذب كند و از فضا حذف نمايد.

    5.استفاده از نرم كننده ها: براي لباس ها و جوراب ها پس از شستشو از نرم كننده هاي معطر كه داراي عطري خوش هستند استفاده كنيد. اين كار سبب مي شود زماني كه لباس ها در كمد آويخته هستند فضاي كمد و در نهايت فضاي اتاق داراي عطري خوشبو و ملايمي شود.

    6.شمع هاي معطر: به جاي استفاده از شمع هاي ساده از شمع هاي معطر در جاي جاي خانه استفاده نماييد. در سرويس بهداشتي, اتاق خواب, اتاق نشيمن , آشپزخانه و... با اين كار هم مي توانيد از زيبايي و گرماي شمع در دكوراسيون استفاده كنيد و همزمان فضا را معطر نماييد.

    7.طبخ نان در خانه: عطر نان تازه مي تواند بسيار خوشايند باشد بنابراين اگر بريتان مقدرو هست چند وقت يكبار در خانه خود به طبخ نان بپردازيد تا هم از رايحه خوشايند نان تازه در خانه بهره مند شويد و هم از طعم خوش نان تازه.

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    روشهایی برای کاهش خطوط لب!

    شیوه کاهش چشمگیر بودن خطوط لب برای خیلی از افراد اهمیت دارد. پس به توصیه ما توجه نمایید.

    پرسش:
    خطوط اطراف لبم محسوس هستند، راهی برای کاهش این چشمگیری وجود دارد؟

    پاسخ بابی براون:
    با سپاس، بله! با استفاده از یک مرطوب کننده می‌توانید بر این مشکل فائق آیید. اطراف لبان خود را با مرطوب کننده چرب نمایید. سپس روی آن پماد تهیه شده از موم بمالید. این انسجام غلیظ خطوط لب را نرم می‌سازد. خیلی از کارشناسان آرایشی خط لب را قدیمی و از مد افتاده می‌پندارند، اما خود من از طرفداران آن هستم، اما برای طبیعی بودن آرایش، از مدادی مناسب و هماهنگ با رنگ لب خود (نه رژ لب) استفاده کنید.

    بعد که با مداد خط لب کشیدید، به طور کامل روی لب خود بمالید. رژ لب مات و چرب انتخاب نمایید تا آن را روی خط لب به طور سایه بکشید و تن و رنگ طبیعی لب خود را بدست آورید. هرگز لب های خود را بیش از حد براق ننمایید.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    اگر اندامی شبیه کامرون دیاز دارید...

    Cameron Diaz

    هیچ کس در تمام انواع مدل های لباس خوب و عالی به نظر نمی رسد، حتی افراد مشهور. برای همین است که ستارگان بزرگ دنیا و افراد مشهور متخصصین مد حرفه ای استخدام می کنند تا لباس هایی که متناسب شکل اندام آنها است، طراحی کنند. اما شما هم می توانید روشهای ساده ای را بیاموزید که با کمک آنها مناسب تر و خوش تیپ تر به نظر برسید.
    کامرون دیازباوجود داشتن کمر و رانی که تقریبا هم اندازه هستند، سینه کوچک و کمر غیرمشخص، بازهم بر هالیوود حکومت می کند و خوش اندام به نظر می رسد.
    اگر شما هم چنین اندامی دارید، نکات زیر مناسب شما است:

    - شلوارهای جین جیب دار که در قسمت پشت آویخته می شود، برای تاثیر بیشتر بر اندام شما بسیار مناسب است.
     
    - دامن کلوش با کمری تنگ و یک پیراهن مردانه چین دار که دگمه های بالای آن باز است ، باعث می شود که کمر شما مشخص شود و جالب به نظر برسید.
     
    - بلوز و تاپ لایه دار و چین دار که به سینه های کوچک شما انحنای بیشتری می بخشد؛ باعث جذابیت بیشتر شما می‌شود. 
     
    - پارچه های نازک و لطیف برای متناسب نشان دادن اندام شما بسیار خوب است. 
     
    - از مدل پیراهن های مدل baby-doll که انحناهای بدن شما را محو می کند، خودداری کنید. این مدل پیراهن دامنی کلوش گشاد و کوتاه دارد، با کمری که زیر سینه قرار می گیرد.  
     
    - به جای مدل های خطی راسته، از مدل های چند لایه استفاده کنید که برجستگی های بدن شما را بیشتر نشان بدهد.
     
    - کت اسپورت چروک بر روی یک تاپ چین دار که روی ران قرار می گیرد و شلوار جین تنگ، ترکیب بسیار خوبی برای اندام شما است.
     

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    8 درمان خانگی علیه آنفولانزا

    از علائم آنفلوآنزا می تواند تب، سرفه، گلودرد، گرفتگی بینی، درد و احساس سرما باشد.درمان های خانگی برای کاهش بیماری آنفلوآنزا وجود دارد که به این شرح است...
    راه هایی برای کاهش این علائم وجود دارد. داروهای ضدویروسی تجویزشده می تواند از شدت علائم آنفلوآنزای فصلی و H1N1 بکاهد.


    ۱ - مایعات بخورید؛
    آنفلوآنزا می تواند باعث از دست رفتن آب بدن شود به خصوص اگر همراه با تب و اسهال و یا استفراغ باشد. بنابراین مایعات به خصوص آب میوه مصرف کنید و از مصرف نوشیدنی های کافئین دار بپرهیزید زیرا کافئین ماده ای مدر به حساب می آید. چای گیاهی همراه با عسل، گلودرد را برطرف می کند. در صورتی که با حالت تهوع روبه رویید، مایعات را به تدریج بنوشید، قورت دادن حجم زیاد مایع می تواند باعث ایجاد حالت تهوع شود. چگونه می توان از این که مایعات کافی به بدن می رسد مطمئن شد؟ ادرار باید کم رنگ، زرد و تقریبا بی رنگ باشد.


    ۲ - سوپ بخورید؛
    از گذشته، والدین برای برطرف کردن سرماخوردگی و آنفلوآنزا به فرزندان خود سوپ مرغ می دادند. اما آیا این روش موثر بوده است؟ بررسی انجام شده در سال ۲۰۰۰نشان داد که سوپ مرغ علائم عفونت های مجرای فوقانی تنفسی را کاهش می دهد.


    ۳- استراحت؛
    اگر بدن برای ورزش کردن آمادگی ندارد، پس ورزش نکنید! اگر احساس می کنید که می خواهید در تخت خواب بمانید این کار را بکنید! هنگام بیماری حتی از مسئولیت های روزانه خود دست بکشید. به گفته کارشناسان استراحت کردن راه دیگری برای تقویت بدن در مقابله با عفونت هاست. از خواب شب نیز غفلت نکنید، چرخه خواب مناسب به عملکرد درست سیستم ایمنی بدن کمک می کند. بنابراین هرشب ۸ساعت بخوابید.


    ۴ - رطوبت؛
    تنفس هوای مرطوب در تسکین بخشیدن به گرفتگی بینی و گلودرد موثر است. یک راه موثر گرفتن دوش با آب داغ است و یا این که پس از اتمام دوش گرفتن در حمام برای چند دقیقه بنشینید و بخار آب را استنشاق کنید. روش دیگر نیز استفاده از دستگاه مرطوب کننده است. توجه داشته باشید که مرطوب کننده باید به طور منظم تمیز شود و عاری از کپک و یا هر نوع آلودگی باشد.


    ۵ - بخوردادن:
    برای بازشدن راه تنفسی بخور دهید، به مدت ۳۰ثانیه از بینی تنفس کنید. متخصصان، افزودن قطره ای روغن نعناع و یا اکالیپتوس را توصیه می کنند. این روش باید روزی چندبار تکرار شود. بیماران مبتلا به آسم نباید از این روش استفاده کنند.


    ۶ - کمپرس گرم؛
    کمپرس دستمال گرم روی بینی و پیشانی راه موثری برای برطرف کردن سردرد و درد سینوزیت است.


    7 - غرغره کردن؛
    غرغره کردن با آب نمک خلط گلو را جدا و علاوه بر آن گرفتگی گوش را نیز برطرف می کند.


    8 - تمیزکردن بینی با آب نمک؛
    این کار در برطرف کردن گرفتگی بینی و کاهش خطر عفونت سینوزیت موثر است.
     

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    راهنماى خريد فرش

    كارشناسان فرش ،سالها است كه به ميليون ها خريدار كمك كرده تا آگاهانه و با اجتناب از حقه هاي متداول فرش فروشان ، فرش مناسب را بدون پرداخت هزينه سنگين خريداري كنند. از آنجايي كه اطلاعات و نصايح آنها ، برگرفته از تجربه چندين ساله شان مي باشد، مورد اعتماد تمامي خريداران است. درك كامل و دست يابي آسان به اطلاعات كامل از فرش، ارزيابي واندازه گيري دقيق و راحت، نصب صحيح فرش و موكت ، و انجام معامله اي منصفانه ، از اهداف كارشناسان است.


    -- 6 نكته اساسي در خصوص خريد محتاطانه فرش --

    1- خريد فرش مناسب
    خريد فرشي كه متناسب با اهداف و بودجه مورد نياز شما باشد كار ساده اي نيست. زيرا بسياري از فرش فروشان اجازه مي دهند تا براساس ظاهر وقيمت فرش، آن را خريداري كنيد. بعضي از فرش فروشان به منظور سخت كردن مقايسه فرش ها ي پيشنهادي ، بسياري از مشخصات ضروري فرش را به خريداران نمي گويند. خريداران براي اتخاذ تصميم مناسب مي بايست دستيابي بلا مانع به مشخصات فرش داشته باشند. درضمن بايد نحوه ي صحيح مقايسه فرش ها با يكديگر را فرا گيريد.
    باسنثناي قيمت ، انتخاب فرش برمبناي ظاهر آن ، كار عاقلانه اي نيست. اگر تنها بر اين اساس فرشي را خريداري كنيد ، مطمئنا در آخر احساس رضايت نخواهيد داشت. انتخاب فرش مناسب كار راحتي نيست ، براي فراگيري از نحوه ي انتخاب فرشي كه مناسب نياز ها، اهداف، و سبك زندگي شما باشد، بايد وقت بگذاريد. بايد بدانيد كه چه چيزهايي فرش ها را از يكديگر متمايز ميكند.
    اگر ميخواهيد از نتيجه نهايي خريد خود راضي باشيد، چندين گزينه ي مهم هستند كه هنگام خريد فرش بايد به درستي درنظر گرفته شوند. تجربه و تحقيق كارشناسان نشان ميدهد كه كمتر از 14 % از خريداران فرش مناسب را انتخاب مي كنند. و 86% آنها هزينه بالا مي پردازند، انتخاب نادرست انجام مي دهند ، با محل استقرار فرش مشكل دارند، يا به نحوي از تجربه ي خريد فرش خود ناراضي هستند. ودر آخر از خود مي پرسيد مشكل كجا بود.


    2-چگونگي اجتناب از نيرنگ هاي فرش فروشان وانجام معامله اي مناسب
    براي اجتناب از پرداخت هزينه ي گزاف، بايد به دقت خانه ي خود را اندازه گيري كنيد و موكت را قبلا به درستي نصب كرده باشيد تا بعد ها دردسرساز نشود. انجام تمامي اين كارها به درستي وخريد فرشي مناسب ،سخت تر از آن چيزي است كه به نظر مي ايد.


    3- انتخاب فرش فروشي مناسب
    اكثر فرش فروشان صادق و خوش نام هستند. انجام معامله اي مناسب وخريد جنس خوب يا بنجل بستگي به شخصي دارد كه فرش را از او خريداري مي كنيد. آنقدركلاه برداري هاي متداول در اين زمينه وجود دارند كه بايد خيلي حواستان را جمع كنيد. فرش فروشان بد تينت با استفاده از حقه هاي زيركانه شما را مجبور به پرداخت هزينه ي بالا ودريافت جنس نامرغوب ميكنند.سعي كنيد تمامي مراكز فرش فروشي را در شهر خود يافته و جستوجو كنيد.


    4- اصول پايه اي در خريد فرش
    زماني را به يادگيري مراحل خريد فرش اختصاص دهيد. تاانجا كه به فرش فروشان مربوط مي شود، هرچه مشتري كمتر بداند براي آنها بهتر است. نا آگاهي شما كار را براي آنها رحت تر مي كند. براي در آوردن پول بيشتر ، فرشهاي جديد وگران قيمتي را به شما پيشنهاد مي كنند كه در حقيقت هيچ به كار شما نمي آيند. قبل از خريد فرش مسائل بسيار مهمي وجود دارند كه بايد در نظر بگيريد.


    5- مشخصات حقيقي فرش
    هر آنچه در صفحات وب مي خوانيد، باور نكنيد! ممكن است در سايت هاي مختلف اطلاعات بسياري در خصوص فرش بيابيد، اما بهتر است بدانيد كه اكثرا اطلاعاتي نادرست هستند. قانون كلي: به اطلاعات فرشي كه در سايت هاي فرش فروش هستند اعتماد نكنيد. اين افراد براي تمامي فرشهاي خود عكسها ي رنگارنگ و جذاب به نمايش مي گذارند، كه تنها به نكات مثبت فرش اشاره دارند، و مضرات ومشكلات آن را فاش نمي كنند. به گونه اي كالاي خود را تبليغ مي كنند كه گويي بهترين گزينه براي شما است. در واقع بايد كالايي را انتخاب كنيد كه متناسب با اهداف ونياز هاي شما باشد. براي اين كار شما نيازمند اطلاعت جامع وصادقانه هستيد. سايت منزل يكي از معدود ياست هايي است كه راهنماي خريد فرش صادقانه اي در اختيار شما مي گذارد.


    6- حيله هاي فرش فروشان
    تمامي فروشندگان آگاهي كافي از تمامي فرش هاي موجود در بازار را ندارند. بسياري از آنها در اين زمينه داراي اطلاعت كافي مي باشند، اما بعضي در خصوص انواع فرش نا آگاه هستند. برخي از دلالان فرش ، با فروش بيشترين مقدار از فرش خاصي – مثلا پرسود ترين فرش – ترفيع يا مزايا مي گيرند. يعني اگر در فرش فروشي نامناسب به فروشنده ي حيله گر اعتماد مطلق كنيد، در آخر صاحب فرش نا مرغوب خاهيد شد، در حالي كه فروشنده ي مذكور سود كلاني به جيب زده است
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    با شوهران خود چگونه برخورد کنیم؟

    ۱) او را با مشکلات و گرافتاری ها بمباران نکنیم:
    آنها در محل کارشان با مشکلات و تنش های بسیاری دست و پنجه نرم می کنند، بنابراین دیگر حاضر نیستند وقتی به منزل می رسند دوباره وارد بحث و کجادله شوند. به طور کلی همه ما هنگامی که کلافه می شویم و یا به عبارت دیگر دچار بحران می شویم دو راه را در پیش رو داریم یا شروع به دعوا می کنیم یا از آن موقعیت فرار می کنیم. بنابراین وقتی شما همسرتان را با مسایل و مشکلات فراوان بمباران می کنید او مجبور به انتخاب یکی از این دوراه می شود. احتمالا بعد از آن که از دعوا و مجادله با شما خسته شد، راه دوم را بر می گزیند و از شما کناره گیری خواهد کرد.


    ۲) در مورد یک موضوع زیاد بحث نکنید:
    اغلب اوقات، وقتی می خواهیم مساله و یا مشکلی را مطرج کنیم آن قدر در مورد آن بحث می کنیم که واقعا طرف مقابل به سوتوه می آید. نکته مهم این است که ما می توانیم منظورمان را تنها در یک جمله یا چند جمله بیان کرده و قضیه را تمام کنیم، ولی متاسفانه اغلب خانمها در موقع بروز مشکل، مسایل گذشته را نیز مطرح کرده و قضایا را بدتر و حادتر می کنند. بهتر است هر موقع گله و شکایتی از همسرتان داشتید آن را به آرامی و خیلی کوتاه مطرح کنید و در ابتدا به نقاط مثبت او توجه کنید تا راحت تر بتوانید به نتیجه مطلوب برسید. نکته قابل توجه دیگر این است که بیش از آن که صحبت کنید، به گفته های طرف مقابل گوش کنید. در ضمن این جمله را هیچ وقت فراموش نکنید که: بیشتر شنونده باشید و کمتر صحبت کنید تا کمتر دچار گرفتاری و ناراحتی شوید.


    ۳) در دعواها و مشاجرهای خانوادگی به این قوانین توجه کنید:
    همه ما این جمله را شنیده ایم که در دعواها باید به طور منطقی عمل کنیم و خونسرد باشیم ولی چگونه؟ در هر دعوا و مجادله اگر به این قوانین عمل کنیم:
    ـ کاملا مشخص کنید که دعوا بر سر چه موضوعی است.
    ـ تنها پیرامون آن موضوع صحبت کنید.
    ـ بهتر است در موقع دعوا دستان یکدیگر را بگیرید.
    ـ به یکدیگر گوشه و کنایه نزنید.
    ـ از لغت " تو " استفاده نکنید.
    ـ به او ناسزا نگویید.
    ـ از این جملات منفی استفاده نکنید: دیگه بریدم - تو داری مرا می کشی و....
    ـ از سلاح قهر و سکوت استفاده نکنید.
    ـ مشکلات تان را به صورت کاملا خصوصی مطرح کنید.
    ـ به نشانه درک صحبت های طرف مقابل، گفته های او را تکرار کنید مثل: منظورت این بود که....
    ـ سعی کنید هر دو طرف برنده میدان باشید.
    ـ به او افتخار کنید و احترام بگذارید تا شوهرتان هم همین را با شما انجام دهد.


    ۴) او را سرزنش نکنید:
    هنگامی که همسرتان را سرزنش می کنید، به نوعی می خواهید خود را آرام کنید. بهتر است یاد بگیرید مسوولیت اعمال خود را بپزیرید و آن را تغقصیر دیگران نیندازید. همواره سعی کنید از کلمات محبت آمیز استفاده کنید و به او احترام بگذارید، تنها در این صوریت است که می توانید با او به درستی ارتباط بر قرار کنید.


    ۵) با گفته های خود شخصیت او را به زیر سوال نبرید و او را تحقیر نکنید:
    هنگامی که عصبانی و ناراحت هستید، اغلب دوست دارید با کسی دردل کنید و کمی سبک شوید، این افراد ممکن است دوستان و فامیل شما باشد، حتی در این شرایط نیز از همسرتان دفاع کنید و نقاط مثبت او را خاطر نشان کنید و به او افتخار کنید.
    بنابراین ۴ مورد زیر در هر گفتگوی سالمی به چشم می خورد:
    گوش دادن، درک کردن، تایید کردن و پاسخ دادن.
    با گوش دادن، شما با نقطه نظرات همسرتان آشنا می شوید و به اصطلاح یک طرفه به قاضی نمی روید. با تکرار جملات می توانید به او نشان دهید او را کاملا درک می کنید و صمیمانه از ته قلب با او همدل هستید. در این حالت او گفته های شما را تایید کرده، بنابراین به طور ناخود آگاه سوء تفاهم ها از بین رفته و شما در یک جو کاملا شفاف و صمیمانه و به دور از لجبازی می توانید به او پاسخ دهید و مسایل را حل کنید. برای داشتن یک رابطه سالم روشهای بسیار زیادی وجود دارد که ما در اینجا فقط به چند مورد اشاره کردیم. از حالا به بعد این روشها را در زندگی زناشویی خود به کار ببرید، منتظر همسرتان نشوید و شاهد تاثیرات شگرف آن در زندگی خود باشید.
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    رجیستری چیست؟

    برنامه ی رجیستری برنامه ای می باشد که ویندوز آن را در اختیار کاربر قرار داده است تا بتواند در دستورات و مقدارهای registery تغییراتی را به دلخواه ایجاد کند.
    می توان گفت که انگیزه ی ساختن برنامه ی رجیستری از آنجایی شروع شد که کاربران Ms-DOS از این که عملا هیچگونه اختیاری در تنظیم منو ، پنجره ها و ... نداشتند ،خسته شدند. البته Ms-DOS از رجیستری مستثنی نبود و سه فایل Config.sys , MsDos.sys, Autoexec.Bat وجود داشتند که سیستم عامل Dos و جمعا برنامه های کاربردی تنظیماتی مانند اختصاص دادن Buffer و یا تعریف Cdrom و غیره را در این فایل ها ثبت می کردند. در واقع این سه فایل نقش رجیستری را ایفا می کردند. بعد از DOS سیستم عامل Win۳X به بازار آمد. در این سیستم عامل فایلهایی با پسوند ini که مهمترین آنها Win.ini , System.ini, Control.ini بودند، وظیفه رجیستری را بر عهده داشتند . در نهایت نسل سوم رجیستری با روی کار آمدن ویندوز ۹X وارد بازار شد. در این سیستم ها علاوه بر داشتن سه فایل Win۳X دو فایل دیگر با نامهای System.dat , User.dat اضافه شد .
    تعریف رجیستری : برنامه ی رجیستری برنامه ای می باشد که ویندوز آن را در اختیار کاربر قرار داده است تا بتواند در دستورات و مقدارهای registery تغییراتی را به دلخواه ایجاد کند .
    لازم به ذکر است که اگر اطلاعات کافی در مورد قسمتی از رجیستری ندارید هیچگاه آن را تغییر ندهید زیرا هر تغییری در رجیستری سریعا اعمال خواهد شد و برنامه ی regedit.exe هیچگونه تاییدی از کاربر نخواهد گرفت . Regedit.exe را چه چگونه اجرا کنیم؟ برای اجرا کردن Regedit.exe وارد منوی Run از دکمه Start شده، تایپ کنید Regedit.exe ، با فشردن دکمه ی OK برنامه اجرا خواهد شد . رجیستری شامل دو پنجره است که در پنجره ی سمت چپ ریشه و در پنجره ی سمت راست مقدارها مشخص می شود. در پنجره ی سمت چپ یک ریشه به نام My Computer و۵ شاخه با عنوان های زیر وجود دارد :
    ۱) HKEY_CLASSES_ROOT : شامل تناظر پسوند فایل ها و سایر تنظیمات ویندوز است .
    ۲) HKEY_CURRENT_USER : شامل تنظیماتی که مختص کاربر فعلی است .
    ۳) HKEY_LOCAL_MACHINE : شامل تنظیماتی که به طور سراسری اعمال می شود و به کاربر وابسته نیست .
    ۴) HKEY_USERS : شامل تنظیماتی که مختص هر یک از کاربران متعدد کامپیوتر ، از جمله کاربر فعلی است .
    ۵) HKEY_CURRENT_CONFIG : شا مل تنظیماتی که مختص پیکربندی سخت افزار موجود می باشد . اگر مفاهیم اولیه ی رجیستری را به خوبی یاد بگیرید دیگر هیچگاه واهمه ای در اعمال تغییرات در آن نخواهید داشت .
    نحوه ی ساختن یک کلید در زیر کلید های دیگر: برای ساختن یک زیر کلید می توان برروی پوشه ی مورد نظر کلیک راست کرد، وارد منوی New شد و بعد منوی Key را انتخاب کرد، سپس نام مورد نظر را به جای New Value # ۱ تایپ کرده و با زدن دکمه ی Enter آن را تایید کنید. × مشاهده ی تغییرات ایجاد شده در رجیستری × اگر بخواهید در ویندوز ۹۸یا Me تاثیر تغییرات در رجیستری را سریعا مشاهده کنید ، سه کلید Ctrl+Alt+Del را همزمان فشار دهید و مدخل Explorer را انتخاب کنید و بعد دکمه ی End Task را بزنید با زدن این دکمه پنجره ی Shutdown ظاهر می شود، در پنجره ی Shutdown دکمه ی Cancel را بزنید، بعد از مدتی پنجره ای با عنوان A Program not responding ظاهر خواهد شد که شامل دو دکمه ی Cancel, End task می باشد. با زدن دکمه ی End task ، Explorer دوباره راه اندازی می شود و میتوانید تغییرات را مشاهده نمایید. در بعضی از دستورات راه اندازی دوباره ی Explorer موثر نمی باشد و تنها راه آن Logg off یا Restart می باشد.
    در ویندوز های XP, ۲۰۰۰ برای اینکه بتوان تغییرات ایجاد شده را سریعا مشاهده کرد سه کلید Ctrl+Alt+Del را همزمان فشار دهید و بعد دکمه ی Task Manager را انتخاب کنید، از پنجره ی ظاهر شده Proccess Tab را فشار داده و بعد مدخل Explorer را انتخاب کرده و دکمه ی End Proccess را می زنیم ( در این مرحله Explorer بسته خواهد شد ) و بعد وارد Application Tab شده و دکمه ی New Task را می زنیم و بعد نام Explorer را تایپ کنید و با زدن دکمه ی OK، Explorer دوباره راو اندازی می شود و میتوانید تغییرات را مشاهده نمایید . توجه داشته باشد در بعضی از دستورات راه اندازی دوباره ی Explorer موثر نمی باشد و تنها راه آن Logg off یا Restart می باشد .
    تهیه ی نسخه ی پشتیبان از رجیستری و تعمیر رجیستری آسیب دیده : دو فایل به نامهای Scanregw.exe, Scanreg.exe وجود دارند که در حقیقت وظیفه ی تهیه ی نسخه ی پشتیبان از رجیستری و تعمیر رجیستری آسیب دیده را به عهده دارند.


    ● برنامه ی Scanregw.exe :
    ۱) فقط در محیط ویندوز اجرا می شود .
    ۲) می تواند از رجیستری نسخه ی پشتیبان تهیه نماید و در فایلهایی با پسوند cab ذخیره کند .
    ۳) می تواند در حالت safemode نیز اجرا شود .
    ۴) در صورت لزوم رجیستری را Scan کرده و خطاها را گزارش می دهد .
    ۵) در صورت به وجود آمدن خطا نمی تواند آن را تعمیر کند.


    ● برنامه ی Scanreg.exe
    ۱) فقط در محیط Dos اجرا می شود .
    ۲) می تواند از رجیستری نسخه ی پشتیبان تهیه نماید و در فایلهایی با پسوند cab ذخیره کند .
    ۳) در صورت لزوم رجیستری را Scan کرده و خطاها را گزارش می دهد .
    ۴) در صورت به وجود آمدن خطا می تواند آن را تعمیر کند .
    ۵) می تواند تنظیمات رجیستری را به حالت قبل از تغییر ، برگرداند .
    ۶) هر بار که ویندوز بوت می شود به طور خودکار یک نسخه ی پشتیبان از رجیستری تهیه کرده و انها را در فایلهای مخفی با پسوند cab در مسیر مخفی C:Windowssysbackup ذخیره می کند .
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    چرا امام حسین(ع)
    حجّ خود را نیمه تمام گذاشت؟


    .: سوال:

    چرا امام حسین(عليه السلام) حجّ خود را نیمه تمام گذاشت و از مکّه در آستانه شروع اعمال حجّ خارج شد؟

     

    .: پاسخ:

    قیام امام حسین برای احیای دین و احکام شریعت اسلام و سنت پیامبر بود؛ بنابراین نه تنها عملی بر خلاف شریعت و احکام الهی اسلام انجام نمی داد ، بلکه حتی مانند ظهر عاشورا تا به خطر افتادن جان نیز بر آن مراقبت داشت؛ بنابراین چگونه می توانست نسبت به مسئله حج و احکام آن در انظار مسلمانانی که از تمام سرزمین های اسلامی به مکه آمده بودند ، بی تفاوت باشد ، یا حتی برخلاف آن عمل نماید؟! به خصوص آنکه حضرت را متهم به خروج بر خلیفه و پیشوای مسلمانان نمودند و انبوهی از مردم را بر ضد حضرت تجهیز کردند.
    بنابراین قبل از این که به تحلیل تاریخی مسئله بپردازیم ، باید ابتدا نقل صحیح مسئله را یاد آور شویم و آن این که امام حسین (ع) به احرام حج ، محرم نشده بود و این سخن مشهور که امام حجّ خود را نیمه تمام گذاشت، سخن نادرستى است؛ زیرا امام(ع) در روز هشتم ذى الحجه «یوم الترویه» از مکّه خارج شد.در حالى‏که اعمال حجّ - که با احرام در مکّه و وقوف در عرفات شروع مى‏شود - از شب نهم ذى الحجه آغاز مى‏شود. البته در برخی کتاب ها آمده که حضرت حج خود را تبدیل به عمره کرد و طواف و سعی انجام داد و از احرام بیرون آمد چون نمی توانست حج خود را تکمیل کند.(1) و این سخن نیز مشهور شده است، ولی بعید به نظر می‌آید که حضرت به احرام حج، محرم شده باشد چون کسی که می خواهد اعمال حج را انجام دهد، روز هشتم یا نهم ذی الحجه محرم می شود و جهتی برای محرم شدن زودتر از موعد مقرر نیست .
    برای تایید این مطلب روایاتی در کافی نقل شده که به برخی اشاره می کنیم :
    عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع) .... فَإِنَّ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ (ع) خَرَجَ قَبْلَ التَّرْوِیَةِ بِیَوْمٍ إِلَى الْعِرَاقِ وَ قَدْ کَانَ دَخَلَ مُعْتَمِراً.(2)
    امام صادق فرمود : امام حسین(ع) قبل از روز هشتم ذی الحجه از مکه خارج شد در حالی که با احرام عمره ، به قصد انجام عمره وارد مکه شده و عمره انجام داده بود .
    نیز فرمود :
    «قَدِ اعْتَمَرَ الْحُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ( ع) فِی ذِی الْحِجَّةِ ثُمَّ رَاحَ یَوْمَ التَّرْوِیَةِ إِلَى الْعِرَاقِ وَ النَّاسُ یَرُوحُونَ إِلَى مِنًى وَ لَا بَأْسَ بِالْعُمْرَةِ فِی ذِی الْحِجَّةِ لِمَنْ لَا یُرِیدُ الْحَجَّ ؛ امام حسین در ماه ذی الحجه عمره انجام داد و سپس در روز ترویه (هشتم) به سوی عراق حرکت کرد کسی که نمی خواهد حج انجام دهد می تواند عمره انجام دهد».(3)
    این روایات تنها به انجام عمره از طرف امام حسین (ع) اشاره دارد، نه تبدیل حج به عمره، و دلیل دیگری غیر از روایات نداریم بر این که حضرت اعمال حج را شروع کرده بود. بنابراین کلام برخی که فرموده‌اند حضرت حج خود را به عمره تبدیل کرد و از مکه خارج شد دلیلی ندارد .
    بله، مسلّماً حضرت در هنگام ورود به مکّه، عمره مفرده انجام داده، چه بسا در طول اقامت چند ماهة خود در مکّه و احتمالاً در فاصله‏هاى مختلف، اقدام به انجام اعمال عمره کرده بود. اما انجام اعمال عمره مفرده، به معناى ورود در اعمال حجّ نیست. شاید وقتی خبردار شد که نیروهای مخفی یزید قصد ترور ایشان را در حرم دارند و تصمیم گرفت به سوی عراق حرکت کند، برای انجام عمره دیگر محرم شد و آن را تکمیل کرد و از احرام خارج شد و در روز ترویه یعنی هشتم ذی الحجه از مکه خارج شد ؛ چون اعمال عمره را در چند ساعت می توان انجام داد وتمام کرد.
    از نظر تاریخى بالاخره این پرسش باقى است که با وجود آن که یکى از علل انتخاب مکّه، داشتن فرصت مناسب براى تبلیغ دیدگاه خود بود؛ چرا در این شرایط زمانى ویژه - که اوج حضور حاجیان و بهترین فرصت تبلیغى است – ناگهان مکّه را ترک کرد؟

    در پاسخ می‌توان اموری را ذکر کرد:

    أ) اظهار نارضایتی شدید از حکومت یزید
    با توجه به اهمیت حج، و شخصیت امام حسین و بهره‌مندی ایشان از پایگاه‌ وسیع اجتماعی، حرکت امام از این که غیر منتظره و برخلاف معمول بود، باعث جلب توجه همگان شد. برای همین پرسش پدید آمد که چرا در حالی که همگان خود را آماده می‌کردند به عرفات و منا روند و اعمال حج را به جا آورند، فرزند پیامبر و بهترین راهنمای حاجیان و شایسته‌ترین افراد برای انجام مناسک حج، مکه را ترک می‌کند؟! همو که عاشق و دلباخته معشوق، عبادت و راز و نیاز با خداست. امام بیش از هر فردی دیگری دوست دارد در سرزمین عرفات همراه حاجیان به دعا و مناجات با خدا بپردازد و روز عید قربان اعمال منی را انجام دهد اما چرا این سرزمین دوست داشتنی را ترک می‌کند؟! حتماً به عنوان اعتراض به حکومت یزید این حرکت صورت گرفته، یا حکومت برای امام مشکلی درست کرده که فرزند فاطمه نتوانسته است در حرم امن الهی، مناسک حج را به جا آورد! حرکت امام، بزرگ‌ترین گام تبلیغاتی و فرهنگی در اعتراض به حکومت ستم‌پیشه و فاسد یزید به شمار می‌آمد.

    ب) توطئه قتل امام:
    حرکت امام از مکه به کوفه در روز ترویه برای بسیاری ایجاد سؤال کرد و آنان از حضرت علت این کار را پرسیدند، از جمله ابن عباس، که حضرت فرمود: «کشته شدن در مکانى دیگر براى من دوست داشتنى‏تر از کشته شدن در مکّه است».(4)
    نیز به عبداللَّه بن زبیر فرمود: «به خداوند سوگند! اگر یک وجب خارج از مکّه کشته شوم، براى من دوست داشتنى‏تر است تا آن که داخل مکّه کشته شوم. به خداوند سوگند! اگر به لانه‏اى پناه برم، مرا از آن بیرون خواهند کشید تا آن چه را از من مى‏خواهند، به دست آورند».(5)
    نیز به برادرش محمد حنفیه، به صراحت از ترور خویش توسط یزید در محدوده حرم امن الهى سخن به میان آورد .(6) در بعضى از متون به صراحت آمده که یزید، عده‏اى را با سلاح‏هاى فراوان براى ترور امام به مکّه فرستاد.(7)

    ج) هتک حرمت حرم:
    اگر امام در حرم الهی (مکه) کشته می‌شد، حرمت حرم شکسته می‌شد، گرچه در این میان گناه بزرگ از آن قاتلان و جنایتکاران اموى باشد.
    حضرت این مطلب را در برخورد با عبداللَّه بن زبیر به صراحت بیان مى‏دارد.(8)


    -----------------------------------------------------
    پی نوشت ها :
    1 – شیخ مفید ، ارشاد، ج 2، ص 68 .
    2و3 - کافی ج 4، ص 536.
    4- ابن کثیر، البدایة و النهایة، ج 8، ص 159.
    5- وقعة الطف، ص 152.
    6- سید بن طاووس، لهوف، ص 82..
    7- همان،ص82.
    8 - ابن اثیر، الکامل فى التاریخ، ج 2، ص 546.
     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه


    همه چيز درباره فشن تي وي


    شن تی وی (Fashion TV) یک کانال تلویزیونی جهانی است که به فشن و مدلینگ اختصاص دارد. این شبکه تلویزیونی در سال 1997 توسط میشل آدام لیسوسکی( Michel Adam Lisowski) در فرانسه تاسیس شد. در حال حاضر این شبکه یکی از مهمترین و گسترده ترین کانال های ماهواره ای دنیا است که 31 ماهواره و 2000 سیستم کابلی دارد و تخمین زده می شود 300 میلیون خانواده در 202 کشور از پنج قاره جهان، بیننده شبکه های فشن تی وی هستند. این این کانال فرانسه انگلیسی است.
     


    vالماس فشن

    برنامه های این شبکه 24 ساعته درباره سبک، فشن و کلیپ های فشن و زیبایی است، که در طول سال 500 ساعت برنامه جدید دارد و در هرفصل شامل 300 نمایش راهرویی و تقریبا 600 کلیپ جدید است.
    بیشتر برنامه های این کانال شامل کلیپهای کوتاه (تقریبا 5 دقیقه ای) از نمایش های فشن، پشت صحنه ها، نگاهی به صنعت مدلینگ، رویدادهای ویژه، جشن ها و مراسم اهدای جوایز است.
    علامت مشخصه این کانال الماس است.

    vشبکه فشن تی وی عرب
    شبکه فشن تی وی عرب در فوریه 2006 در بیروت افتتاح شد. این شبکه تمامی هفته های فشن نیویورک، لندن، پاریس، میلان، برزیل و توکیو را پوشش می دهد. علاوه براین تمامی میهمانی ها و رویدادهای فشن منطقه و خاورمیانه را نیز به نمایش می گذارد.
     

    vکشتی تفریحی
    در سال 2007 این کانال یک کشتی مسافربری مجلل خریداری کرده است و آن راF Diamond (الماس فشن) نامیده است. این کشتی تا کنون میزبان رویدادهای فشن بیشماری بوده است. این کشتی هم در سایت و هم کانال تلویزیونی فشن تی وی، بسیار زیاد تبلیغ می شود.
     

    vکانال فشن تی وی مردان
    شبکه فشن تی وی، یک کانال مردانه فشن نیز به نام F MEN دارد. این کانال نیز در حال حاضر 24 ساعته برنامه دارد و به مدل های مرد، طراحان فشن و مجموعه های راهرویی مردانه اختصاص دارد. بخش های مختلف این کانال شامل هفته های فشن جهانی، لباس های شنا و لباس های زیر مردانه، پشت صحنه ها و چهره های نخستین مدل های مرد است.
    کانال فشن تی وی مردان نیز در شبکه ماهواره ای اروپا، آفریقای شمالی، استرالیا، آمریکا و آسیا موجود است.
    شبکه جهانی فشن تی وی، وب سایت اختصاصی خود را در سال 2005 راه اندازی کردند. آدرس اینترنتی این سایت www.ftv.com است.
     

     

     


    Contact Owner | Contact Moderator | Contact Moderator 2 | Join Now | Help Join | Designer | Group Email

     



    __._,_.___


    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    1 comment:

    mojtaba mostafavi said...

    سلام این دولت برایه همه چی‌ پول دارند ولی‌ نه برای یارانه‌ها . هی‌ میگن نیروی هسته‌ای تو نگو ما باید از حالا به بعد هسته بخوریم چون از خورشت الو فقط هستش گیرمون میاد. ما نیروی هسته‌ای می‌خواهیم بزنیم تو سرمون. نه قدرت خرید داریم نه میتونیم از حالا با بعد جایی برویم چون اقایون بنزین را حسابی‌ بالا بردند. آقای احمدینژاد حق نفت ما که گفتی‌ سر سفره هر خانواده ایرانی‌ میاری کو؟ همه رو دادید به عربهای سنی تو غزه بخورند تا عکستون رو همهجای فلسطین بزنند. نه نیروی اتممیت رو می‌خواهیم نه کمکت به غزه. یادت نره که همین ما بسیجیهایی که همه یارانه‌ها رو ازشون بریدی ما باعث شدیم که جنابعالی هنوز رئیس جمهور باشید.

    Blog Archive