به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Tuesday, January 27, 2009

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 1059)

 
 
 
871124
 
حيات جانوري ، گياهي ، دانستنيها و سرگرمي در راز بقا
 
 
 
 
 
 

1059

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1059 :: سه شنبه 9 بهمن 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفی سایت 1link

سلام عرض شد
1link یک سایت کاربردی برای مدیریت لینک ها است . این سایت امکانات مفیدی را در اختیارتان می گذارد . مثلاً آدرس های طولانی صفحات را کوتاه می کند ، چندین لینک را در یک آدرس قرار می دهد ، بر روی لینک ها رمز عبور می گذارد و غیره .در حقیقت 1link ترکیبی است از چندین سایت که بر روی لینک ها کار میکنند مثلا سایتی فقط آدرس ها رو کوتاه میکند و … ولی این سایت همه ی این کاربرد ها رو یکجا و به خوبی به شما ارائه می دهد . این رو هم بگم که 1link برای کابران سایت هایی همچون Rapidshare.com Sendspace.com ، filefactory.com و … امکانی را در نظر گرفته است که کاربر با داشتن یک 1link(لینک چندتایی) که مثلاً شامل تعدادی لینک دانلود از سایت های میزبان فایلی که اشاره کردم ( همراه تنظیمات خاص) باشد ،بتواند همه را یکجا دانلود کنند .

1link به شما امکان می دهد که :
1.آدرس های طولانی و نامرتب را کوتاه کنید .
2.بر روی لینک هایتان رمز عبور بگذارید .
3.چندین لینک را در یک 1link خلاصه کنید .
4.تعداد زیادی لینک را همزمان دانلود کنید .
5.با عضویت در سایت *، لینک هایتان را به 1link بسپارید و هر موقع که لازم بود به آنها رجوع کنید .

*عضویت در سایت رایگان است .


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1058) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • ويژه نامه تولد يک انقلاب
  • تصاويري از جشنهاي سال نو چيني
  • نقشه جهان: دامنه هاي اينترنتي
  • محورهاي اولين گفت‌وگوي تلويزيوني اوباما
  • معرفي و دانلود فيلم : ربوده شده‏‎‎‏
  • دانلود فيلم مستند : عجايب هفتگانه جهان
  • دانلود انيميشن : Hulk vs Wolverine
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای ماکان به نام رویا
  • آهنگ زیبای نيازي باصداي عبدالحسين مختاباد
  • MediaChance DVD-lab PRO 2.5b نرم افزاری جهت ساختن DVD تصویری با منوهای پیشرفته
  • کتاب غزلیات سعدی
  • مجموعه 30 بازی جذاب فلش
  • مادام دواشتال
  • تيزهوشي يک مادر شوهر زرنگ!
  • زن در ضرب المثل جهان
  • به من بگو چرا ؟
  • وردپرس ۶ ساله شد
  • نقد شعر سمیرا یاردان قلیچ
  • خلقيات ما ايرانيان از زبان رضا کيانيان
  • آیا گریه كردن كافیست؟! چگونه حسینی شویم؟
  • جديدترين شماره از ماهنامه Reader's Digest
  • لپ تاپ Adamo شرکت Dell  دلبری می کند
  • چه کسی فریاد شیعیان زندانی درعربستان را می شنود؟
  • اخلاِق سياسي
  • مردی كه باردار بود
  • 5 روش واداشتن مردان براي بيان احساست دروني
  • بهائیت و اسرائیل
  • جایگاه فن‌آوری WIMAX کجاست؟
  • و ...

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

ويژه نامه تولد يک انقلاب
تلفن همراه | گالري تصاوير | متن کامل کتاب | بانک صوت و فيلم | مقالات | روز شمار
تصاويري از جشنهاي سال نو چيني
رنسانس جنگ ستارگان
طرح هاي فتوشاپي
تبلیغات چسب
با چه وسايلي واقعا در مصرف انرژي صرفه جوئي كنيم
ده دریاچه عمیق دنیا
کرسی هایی با طراحی مدرن
 Meeblings: يک بازي فلش آنلاين جذاب
موسسه گفتگوی دینی
تصاوير روساي جمهور آمريكا قبل و بعد از رياست جمهوري
نقشه جهان: دامنه هاي اينترنتي
در حال حاضر 245 کشور جهان دارای پسوند اختصاصی خود هستند که تمام آنها در اين نقشه ترسيم شده اند

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

محورهاي اولين گفت‌وگوي تلويزيوني اوباما

باراك اوباما در اولين گفت‌وگوي تلويزيوني خود در مقام رئيس جمهوري آمريكا آمادگي‌اش را براي انجام مذاكرات مستقيم با تهران اعلام كرد
باراك اوباما در اولين گفت‌وگوي تلويزيوني خود در مقام رئيس جمهوري آمريكا ضمن درخواست از رژيم صهيونيستي و فلسطينان براي بازگشت به ميز مذاكرات آمادگي خويش را براي انجام مذاكرات مستقيم با تهران اعلام كرد.
به گزارش ايسنا، باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا در گفت‌وگو با شبكه تلويزيوني العربيه اظهار داشت: هم اكنون زمان آن فرا رسيده است كه اسراييلي‌ها و فلسطيني‌ها به ميز مذاكره بازگردند. مساله صلح خاورميانه براي آمريكا و منافع ملي ما بسيار اهميت دارد. اين مساله براي شخص من از اهميت زيادي برخوردار است.
وي با اشاره به فرآيند صلح خاورميانه تاكيد كرد كه جورج ميچل، فرستاده‌ ويژه‌ آمريكا را به خاورميانه اعزام كرده تا ابتدا به ديدگاه و نظريه‌هاي طرف‌هاي منطقه‌‌اي گوش فرا دهد تا پس از آن ضمن ارزيابي گزارش‌ها موضع مشخصي در خصوص منطقه اتخاذ كند.
اوباما تاكيد كرد: نهايتا ما نمي‌توانيم به اسراييلي‌ها يا فلسطينيان بگوييم كه چه چيزي براي آنها بهتر است و آنها بايد خود تصميماتي مناسب اتخاذ كنند. اما به اعتقاد من زمان آن فرا رسيده كه دو طرف دريابند راهي را كه در پيش گرفته‌اند به امنيت و رفاه براي هيچ يك از طرفين منتهي نخواهد شد.
وي ادامه داد: اكنون زمان آن فرا رسيده است كه اسراييلي‌ها وفلسطيني‌ها به ميز مذاكرات بازگردند هر چند كه روند صلح دشوار است و زمان زيادي مي‌برد و چند ماه براي حل اين بحران كافي نيست.
رئيس جمهوري آمريكا بار ديگر عنوان داشت: من هم چنان به اين موضوع اعتقاد دارم كه امنيت اسراييل مهم است و به نظر من اسراييلي‌هايي نيز وجود دارند كه به اهميت ايجاد صلح ايمان دارند.
وي ادامه داد: من جورج ميچل را به خاورميانه فرستادم تا هر چه سريعتر به وعده‌هايم عمل كنم و تا پايان دوره رياست جمهوري‌ام براي عمل به اين وعده‌ها صبر نكرده‌ام، زيرا صلح بين فلسطين و اسراييل مهم است و ما بايد هر چه سريع‌تر رسيدگي به اين پرونده را آغاز كنيم.
اوباما هم چنين عنوان داشت: من به همكاري آمريكا با اتحاديه اروپا، روسيه و كشورهاي عربي منطقه اطمينان دارم و مطمئن هستم كه مي‌توانيم پيشرفت بزرگ و قابل ملاحظه‌اي داشته باشيم.
اوباما تاكيد كرد: آمريكا سلسله طرح‌هايي را در قبال خاورميانه اجرا خواهد كرد.
وي در راستاي تاكيد بر عمل به وعده‌هايش به تصميم هفته گذشته‌ دولت آمريكا مبني بر بستن زندان گوانتانامو طي يك سال اشاره كرد.
اوباما همچنين تاكيد كرد كه به تمام شعارهاي مبارزات انتخاباتي خويش از جمله عقب نشيني نيروهاي آمريكايي از عراق، تلاش جهت تحقق صلح در خاورميانه و تحكيم روابط با جهان اسلام عمل خواهد كرد.
وي افزود: آمريكا آماده‌ همكاري‌هاي جديد بر اساس اصل احترام متقابل و منافع مشترك با جهان اسلام است.
رئيس جمهوري آمريكا تاكيد كرد: آنچه كه ما به جهان اسلام تقديم مي‌كنيم دست دوستي است.
وي با اشاره به اين كه در خانواده‌اي زندگي كرده است كه تعدادي از اعضاي آنها مسلمان بوده‌اند گفت: من در يك كشور بزرگ اسلامي يعني اندونزي زندگي كرده‌ام و هم‌چنان معتقدم كه صرفنظر از اعتقادات، مردم رويا‌ها و آرمان‌هايي دارند كه براي تحقق آن تلاش مي‌كنند؛ به نظر من كودكان جهان اسلام نيز بايد از فرهنگ برتر برخوردار باشند.
وي افزود: مي‌خواهم به آمريكايي‌ها بگويم كه جهان اسلام سرشار از مردمي عادي است كه خواهان زندگي توام با صلح هستند همانطور كه دوست دارم به مسلمانان بگويم آمريكايي‌ها دشمنان شما نيستند - هر چند ما در برخي موارد اشتباه كرده‌ايم - اما چنانچه به گذشته نگاه كنيد در مي‌يابيد كه آمريكا يك قدرت استعماري ايجاد نكرده است و احترام و مشاركت همان چيزي است كه آمريكا امروز خواهان برقراري آن با جهان اسلام است همانطور كه از 20 يا 30 سال پيش بوده است.
اوباما گفت: هيچ مانعي براي بازگشت اوضاع به وضعيت گذشته وجود ندارد.
رئيس جمهوري آمريكا در خصوص جنگ با تروريسم گفت: تكيه بر تعبير‌هاي دقيق در اين خصوص و عدم آميختن اسلام و تروريسم با يكديگر ضروري است.
وي ادامه داد: وجود سازمان‌هاي افراط گرا و تندرو اعم از سازمان‌هاي اسلامي و يا ديگر اديان موجب مي‌شود كه از اين مساله به عنوان توجيهي براي خشونت استفاده ‌شود، اما اين بدان معنا نيست كه ما همه را به استفاده از دين به عنوان ابزاري براي خشونت متهم كنيم.
اوباما گفت: دولت آمريكا خواهان ايجاد تفاوت و تبعيض بين سازمان‌هاي تروريستي همچون تشكيلات القاعده و كساني است كه در خصوص راه و روش توسعه و پيشرفت كشورهايشان نظري متفاوت با نظر آمريكا دارند و بايد به اين نظريات احترام گذاشت.
رئيس جمهوري آمريكا در ادامه تاكيد كرد كه جنگ عليه تروريسم ادامه خواهد يافت اما اين جنگ با احترام به قوانين آمريكا انجام مي‌شود.
وي اظهارات اخير رهبران القاعده را نشانه‌ موضع انفعالي آنها دانست.

اظهارات اوباما درباره ايران
اوباما بار ديگر بر تصميمش مبني بر انجام مذاكرات مستقيم با ايران تاكيد كرد و عنوان داشت كه در صورت موضع انعطاف پذير‌تر از سوي تهران دستش را به سوي دولت ايران دراز مي‌كند.
وي ادامه داد: به نظر من آمادگي براي مذاكره با ايران مهم است تا دريابيم كه اختلافات ما از كجاست و چگونه مي‌توانيم به پيشرفت‌هايي جهت حل اختلافات برسيم.
اوباما گفت: آنچه كه در مبارزات انتخاباتي‌ام گفته‌ام بار ديگر تكرار مي‌كنم كه تلاش براي استفاده از تمامي ابزارهاي قدرت آمريكايي از جمله راه‌كار ديپلماتيك در روابط ما با ايران مهم و ضروري است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

ربوده شده‏‎‎‏
Taken

کارگردان: پي ير مورل. فيلمنامه: لوک بسون، رابرت مارک کيمن. موسيقي: ناتانيل مکالي. مدير فيلمبرداري: مايکل ‏آبراموويچ. تدوين: فردريک توروال. طراح صحنه: هيو تيسانديه. بازيگران: ليان نيسن[برايان]، مگي گريس[کيم]، ‏فمکه جنسن[لنور]، زاندر برکلي[استوارت]، کتي کسيدي[اماندا]، اليوه رابوردين[ژان کلود]، للاند اُرسر[سام]، جان ‏گريس[کيسي]، ديويد وارشاوسکي[برني]، هالي والانس[ديوا]، نيتن ريپي[ويکتور]، کاميل ژپي[ايزابل]، نيکلا ‏ژيرو[پيتر]، جرارد واتکينز[سنت کلر]، اربن بايراکتاري[مارکو]. 93 دقيقه. محصول 2008 فرانسه. ‏
برايان جاسوس سابق ‏CIA‏ که از همسرش جدا شده، به همراه دوستانش به عنوان محافظ شخصي کار مي کند. تا اينکه ‏کيم دختر 17 ساله او که نزد مادرش زندگي مي کند از او اجازه مي خواهد تا به همراه دوستش آماندا سفري به پاريس ‏داشته باشد. برايان که از خطرات سفر دختران جوان و تنها آگاه است، ابتدا مخالفت مي کند. اما بعد با شرط تماس مرتب ‏و هر روزه تلفني مي پذيرد. کيم و آماندا به محض ورود به پاريس در فرودگاه با پسر جواني آشنا مي شوند. اين پسر بعد ‏از ياد گرفتن آدرس محل اقامت آنها، گروهي از تبهکاران را به سراغ آنها مي فرستد. اين واقعه مصادف مي شود با ‏تماس تلفني برايان از آمريکا با کيم و در نتيجه از ربوده شدن دخترش توسط قاچاق چيان انسان آگاه مي شود. برايان با ‏کمک دوستانش مي فهمد که ربايندگان گروهي آلبانيايي خطرناک هستند و مهلت کمي براي نجات دخترش باقي است. از ‏اين رو بلافاصله به پاريس رفته و شروع به تحقيقات مي کند. براي اين کار به سراغ ژان کلود يکي از همکاران سابقش ‏در وزارت اطلاعات و امنيت فرانسه مي رود. اما خيلي زود مي فهمد که ژان کلود از حاميان باندهاي قاچاق انسان ‏است. برايان با استفاده از مهارت هاي شغل پيشين خود موفق به يافتن رد دخترش شده و سرانجام او را در محلي که ‏مخفيانه دختران جوان را براي لذت ثروتمندان به فروش مي رسانند، مي يابد. خريدار شيخي عرب است و برايان ناچار ‏مي شود تا تمامي محافظان مسلح او را به قتل رسانده و شيخ را نيز بکشد. برايان به همراه دخترش به آمريکا بازمي ‏گردد و او را به همسر سابقش مي سپارد. ‏

چرا بايد ديد؟
پي ير مورل نام آشنايي نيست. لااقل براي کساني که پيشينه فيلمبردارها برايشان جذاب نيست. چون مورل از آغاز دهه ‏‏1990 فيلمبردار و مدير فيلمبرداري فيلم هاي زيادي بوده، از جمله فيلم هايي که بسون تهيه کرده است[مامور انتقال، ‏دني سگه]. و بخت کارگرداني را نيز در سايه او به دست آورده و اولين بار در سال 2004 براي ساختن منطقه 13 ‏روي صندلي کارگرداني نشسته است. ربوده شده دومين فيلم اوست که لوک بسون در مقام فيلمنامه نويس و تهيه کننده در ‏آن حضور دارد. ‏
ربوده شده يک اکشن بسيار مهيج و اندکي کليشه اي است که بازيگراني مشهور را براي روايت داستان ساده اش به کار ‏گرفته، اما در پشت اين ظاهر ساده قصه اي تلخ جريان دارد که سينماي هاليوود تاکنون چندان روي خوشي به آن نشان ‏نداده و فقط يک بار در فيلم اسپارتي به گونه اي شايسته به آن پرداخته است. قصه تلخ برده داري جنسي در زمانه ما که ‏در آغاز کوشيده شده تا از سوي دولت ها انکار يا چشم پوشي شود، اما اسپارتي و ربوده شده با وجود ضعف هايي در ‏پيرنگ داستاني شان کوشيدند تا توجه دولتمردان و مردم عادي را به اين موضوع خطير جلب کنند. در اسپارتي دزديده ‏شده فرزند رئيس جمهور باعث مي شد تا پاي يک مامور کهنه کار به ماجرا کشيده شود و اين بار دزديده شدن دختر خود ‏يک مامور سبب مي شود تا اين جاسوس کهنه کار با استفاده از تجارب و ارتباطات خود در کمترين زمان ممکن دختر ‏خود را بيابد. بديهي است اولين سوالي که به ذهن خطور مي کند اين است: اگر فرزند يک فرد عادي دزديده شود تکليف ‏چيست؟ چه کسي براي نجات او به پا خواهد خاست؟‏
پاسخ روشن است، اما هدف ثانويه سازندگان اين فيلم ها مي تواند اعتناي بيشتر از سوي دولتمردان به همين امر باشد تا ‏افراد معمولي نيز از خدمات مامورين کهنه کار در جنين مواردي برخوردار شوند و دست بالا موضوع برده داري ‏جنسي و قاچاق زن ها و دخترها مهار شود. گفتم مهار و نه ريشه کن که تقريباً کاري غير عملي و نشدني است. چون تا ‏زماني که بازار مصرف وجود دارد، سودجوياني هم هستند که در صدد استفاده از اين محيط مساعد برآيند. البته وقايع ‏پيراموني فيلم مي گويد بايد خوش بين بود، چون خانم فمکه جنسن بعد از حضور در اين فيلم آن قدر متاثر شده که به ‏دفتر ويژه مبارزه با جنايت و مواد مخدر سازمان ملل پيوسته و سفير حسن نيت شان شده است. اگر بسون ندانسته نيز ‏مسبب اين اتفاق بوده، باز جاي اميدواري و شکر باقي است. اما فيلم در قالب يک اثر هنري چه دارد: براي تماشاگر ‏عادي ليام نيسن، فمکه جنسن و مگي گريس[با سريال ‏Lost‏ به شهرت رسيد] و قصه اي پر هيجان و پر کشش نجات ‏دختري نافرمان و ناسپاس به دست پدري وظيفه شناس که به شدت همدلي برانگيز است و نفس را در سينه حبس مي کند. ‏و براي منتقد؛ يک فيلم ديگر از کارخانه پدرخوانده سينماي امروز فرانسه که چند صباحي است فقط در نقش فيلمنامه ‏نويس و تهيه کننده به جوان ها فرصت کارگرداني مي دهد، اما مهر او پاي همه اين فيلم ها وجود دارد. مانند سري ‏تاکسي که معجزه اقتصادي سينماي فرانسه را رقم زد و هنوز با ساختن ادامه هايي ديگر از اين معدن طلا بهره برداري ‏مي شود. ‏
ربوده شده کمترين نسبت را رئاليسم در پرداخت شخصيت ها دارد. معلوم نيست برايان جاسوس سيا بوده يا نيجا که ‏موفق مي شود به تنهايي از پس اين همه آدم مسلح برآيد؟! و ظاهراً بايد يکي از آن قاتلين خونسرد و عاطفي بسون باشد ‏که حرفه اي است و مهم نيست اين پيشينه از کجا مي آيد. اما در روند نجات دختر بسون و مورل خيلي چيزها را براي ‏او مشروع مي کنند از جمله شکنجه و حتي قتل زير شکنجه که شايد بعضي تماشاگران خشمگين از دزديده شدن دختري ‏‏17 ساله را همراه و ارضاء کند. ولي آيا براي اجراي عدالت فطري بايستي قوانين بشري را هم ناديده گرفت؟ بسون و ‏مورل مي گويند که اين کار با توجه به شناعت کار دختر ربايان و سرسختي شان مجاز است. اما شخصاً مبارزه با فساد ‏درون سيستم پليس و قدرتمندتر شدن آن را ترجيح مي دهم تا نيازي به چنين مامورين خود گمارده اي نباشد. البته اين کار ‏مانع از آن نمي شود که در بيشتر لحظات با پدري نوميد همدلي نکنم. پدري که در پايان جز تشکري خشک و خالي هيچ ‏دريافت نمي کند. صحنه رويارويي او با همسر سابقش و شوهر وي که دخترش را از وي تحويل مي گيرند، و او را تنها ‏رها مي کنند به همه فيلم مي ارزد. ‏
فيلم قرار است در ماه سپتامبر در آمريکا به نمايش درآيد، اما اکران اروپايي آن آغاز شده و به نظر مي رسد خيلي زود ‏بودجه 30 ميليون يورويي خود باز خواهد گرداند. يک توصيه به دخترربايان ناگرامي: موقع دزديدن بچه مردم مراقب ‏باشيد که چه کسي را مي دزديد و اگر پدر فرد مورد نظر با صدايي آرام، خونسرد و قاطع از پشت تلفن گفت که شما را ‏يافته و مثل سگ خواهد کشت، باور کنيد و از خير اين يکي بگذريد!‏
ژانر: اکشن، مهيج. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/179351374/Taken.2008.by.Podgor.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/179351375/Taken.2008.by.Podgor.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/179351241/Taken.2008.by.Podgor.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/179351547/Taken.2008.by.Podgor.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/179351453/Taken.2008.by.Podgor.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/179351750/Taken.2008.by.Podgor.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/179351403/Taken.2008.by.Podgor.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/179349197/Taken.2008.by.Podgor.part8.rar
 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

عجايب هفتگانه جهان
Ancient Mysteries - Seven Wonders Of The World

مستندي در مورد عجايب هفتگانه جهان

From the A&E TV series. Ancient artworks, period accounts and modern scholars provide a riveting look at the most fabled monuments of the ancient world.
This program takes a look at the seven architectural wonders of the world. Although the ... Full Descriptionpyramids are the only objects that remain, computer technology brings the other wonders to life, offering viewers a chance to gaze admiringly at constructions such as the Temple of Artemis at Ephemesia, and the Mausoleum at Halicarnassus
This program takes a look at the seven architectural wonders of the world. Although the ... Full Descriptionpyramids are the only objects that remain, computer technology brings the other wonders to life, offering viewers a chance to gaze admiringly at constructions such as the Temple of Artemis at Ephemesia, and the Mausoleum at Halicarnassus
download and enjoy
here are the links
 

لينکهاي دانلود


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Hulk vs Wolverine


لينکهاي دانلود

Hulk.vs.Wolverine.2008.DVDRiP.XviD-WaLMaRT.part1.rar
Hulk.vs.Wolverine.2008.DVDRiP.XviD-WaLMaRT.part2.rar
Hulk.vs.Wolverine.2008.DVDRiP.XviD-WaLMaRT.part3.rar
Hulk.vs.Wolverine.2008.DVDRiP.XviD-WaLMaRT.part4.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

رويا
باصداي ماکان

آلبوم جدید و بسیار زیبای ماکان به نام رویا
 

Hasood

Boro Be Darak

Tarof

Digeh Toro Nemikham

Roya

Miboosamet

Ghasre Yakhi

Khodkoshi
 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زیبای نيازي
باصداي عبدالحسين مختاباد

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC
MediaChance DVD-lab PRO 2.5b
نرم افزاری جهت ساختن DVD تصویری با منوهای پیشرفته

MediaChance DVD-lab PRO نرم افزار بسیار قدرتمند محصول شرکت mediachance برای ساخت فیلم از فایل های ویدیوئی می باشد. کار این برنامه ساخت منو های پیشرفته برای DVD است. ازقابلیت های این برنامه می توانیم به امکان ویرایش کردن زیرنویس فیم ها اشاره کنیم که به راحتی از فونت فارسی پشتیبانی می کند و می توانید زیرنویس ها راترجمه کنید. برنامه مترجم ندارد بلکه شما باید به وسیله یک دیکشنری ترجمه کنید و برنامه فقط کمک می کند که این کار را راحت تر انجام دهید. با این برنامه می توانید فیلم هایی را که از ماهواره ضبط می کنید را راحت به DVD تبدیل کنید. این نرم افزار کلیه امکانات لازم برای ایجاد یک دی وی دی برای کاربر حرفه ای را دارد. ایجاد منوهای انتخابی، قرار دادن دکمه ها، نوشته ها و ... روی هر منو با امکان لینک کردن هر شی با یکی از بخش های منو ها یا فیلم ها، اضافه کردن کامپیوننت، تبدیل کردن VCD به DVD، اضافه کردن زیر نویس، صدا، دوبله به سایر زبانها، ایجاد و ساخت منوهای پیشرفته و جذاب امکان اسکریپ نویسی برای برنامه و ... از قابلیت های بارز این نرم افزار می باشد. ساخت و مدیریت دی وی دی با این برنامه قدرتمند لذت تماشای یک فیلم زیبا را برای شما دو چندان خواهد کرد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار MediaChance DVD-lab PRO 2.5b:
- پیشرفته ترین نرم افزار جهت ساختن DVD تصویری با منوهای پیشرفته
- دارای پیشرفته ترین امکانات منو سازی و غیرقابل رقابت با نرم افزارهای مشابه مانند Adobe Encore
- امکانات پیشرفته جهت ساختن Subtitle به صورت چندزبانه و Import کردن فایل های Subtitle با فرمت ها و زبان های گوناگون
- امکانات برنامه نویسی به صورت زبان Script
- دارای Encoder مستقل جهت تبدیل فایل های تصویری با فرمت های مختلف به MPEG2 جهت ساخت DVD
- سیستم Chapter سازی خودکار
- توانایی اضافه کردن افکت های دینامیکی برای انیمیشن و منوهای حرکتی
- مجهز به ابزار های ویرایشی قوی
- قابلیت اضافه کردن تعداد زیادی لیست ها مانند Play Lists ،Counter Lists ،Random Lists ،Chapter
- پشتیبانی از فونت فارسی و امکان ویرایش زیرنویس فیلم ها
- دارای موضوعات راهنمایی خاص مانند بازگشت به منوی قبلی، لیست موارد و ...
- قابلیت اضافه کردن صدا ، دوبله به سایر زبان ها و ویرایش و جداسازی تعداد زیادی موزیک در دی وی دی
- ایجاد و ساخت منوهای پیشرفته و جذاب
- توانایی کامپایل بدون لایه
- دارای فرمان های مجازی
- دارای متن ها و ابزارهای هوشمند
- شامل منوی چند وجهی
- قابلیت آموزش و درک کامل همه زوایا
- و ...


لينک دانلود (حجم فايل حدود 33 مگابايت مي باشد و کرک فايل در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

کتاب غزلیات سعدی

کتاب غزلیات سعدی که با فرمت جاوا در اختیار شما قرار گرفته است.


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

مجموعه 30 بازی جذاب فلش
Flash Game Pack

بازی های فلش به خاطر ویژگی های خاصی که دارند رفته رفته محبوبیتشان نزد کاربران کامپیوترها افزایش یافته است یکی از ویژگی های خوب این نوع از بازی ها عدم نیاز به نصب جهت انجام بازی می باشد که این ویژگی باعث عدم اتلاف قسمتی از فضا و سرعت سیستم جهت انجام بازی می شود یکی دیگر از ویژگی ها حجم کم این بازی ها می باشد طوری که اکثر کاربران به راحتی قادر به دریافت این گونه بازی هامی باشند. مجموعه فوق شامل 30 بازی زیبا و جذاب فلش می باشد امید است مورد پسند کاربران محترم مجله واقع شود.


لينک دانلود (حجم فايل حدود 45 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

 خشنودی خالق، ملاك رستگاری

أَبی عَبْدِاللهِ الْحُسَيْن(عليه السلام):
لا أَفْلَحَ قَوْمٌ إِشْتَرَوْا مَرْضاتِ الَْمخْلُوقِ بِسَخَطِ الْخالِقِ


امام حسين(عليه السلام) فرمود:
رستگار مباد مردمی كه خشنودی مخلوق را در مقابل غضب خالق خريدند

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که قديميترين قطعه سنگي که دانشمندان موفق به کشف آن شده اند. متعلق به 3850 ميليون سال پيش است.
  • آيا ميدانستي در انگليس در مقابل هر 23 جراح مرد فقط يک جراح زن وجود دارد.
  • آيا ميدانستي که بزرگترين انفجار آتش فشاني در تاريخ بشري متعلق بسال 1883 در اندونزي است که طي آن جزيره کراکاتوا بر اثر شدت انفجار قطعه قطعه شد.
  • آيا ميدانستي که چهل و هشت سال صرف جمع آوري فرهنگ لغات انگليسي آکسفورد گرديد تا براي چاپ اول آماده گردد.
  • آيا ميدانستي که «صحرا» در شمال آفريقا بزرگترين بيابان جهان است. مساحت آن هشت ميليون کيلومتر مربع است. اختلاف درجه حرارت در آن، در يک شبانه روز، گاه به 45 درجه نيز ميرسد.
     

 

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

عاشقتر
بیا حواسمون رو پرت کنیم مال هرکی دورتر افتاد عاشقتره اول خودم . حواسمو بده تا پرت کنم !!!


دل به تو دادم
دل به تو دادم تو به من قلوه دادي!
نه!
به من ساندويچ دلمه دادي!
نه!
دل به تو دادم که برام ناز کني
نه بري براي من جيگرکي باز کني!!


به عشق
بيا به سختي هامون فکر نکنيم ،
به زندگي فکر کنيم ،
به بهار ،
به عشق ،
به بهشت ،
به جهنم ،
به درک ،
به تو چه،
به من چه ،
من نازيو طلاق نميدم!!!


چشمان تو
زچشمت چشم آن دارم، که از چشمت نیندازد به چشمانت قسم،که چشمانم به چشمان تو مینازد


تمام هستی ام..
یکی در آرزوی دیدن توست ،
یکی در حسرت بوسیدن توست ،
ولی من ساده و بی ادعایم ،
تمام هستی ام خندیدن توست . .

 

Gajamoo
ehsan.itman@gmail.com

مادام دواشتال

مادام آن لوئیز ژرمن نکر معروف به مادام دواشتال،دختر " نکر " وزیر نامی لوئی شانزدهم بود. او که اصالتاً سوئیسی بود،در ۲۲ آوریل سال ۱۷۶۶ در پاریس متولد شد. مادرش به ادبیات علاقه فراوانی داشت و به همین خاطر با نویسندگان زمان خود رفت آمد داشت. مادام دواشتال در دوران جوانی به جمع نویسندگان راه یافت. در سال ۱۸۷۶ با بارون اشتال هوشتاین سفیر سوئد در دربار فرانسه ازدواج کرد. در سالهای انقلاب زندگی او با ترس و اضطراب فراوان گذشت زیرا خود او از جمله سلطنت طلبان و خانه اش مرکز هواداران شاه بود. حتی زمانی تصمیم گرفت که ماری آنتوانت را از زندان نجات دهد و چون موفق به این کار نشد،به سویس سرزمین اصلی خود فرار کرد. در سال ۱۷۹۶ بار دیگر به فرانسه بازگشت ولی چون با مخالفین ناپلئون ارتباط داشت در سال ۱۸۰۳ او را از پاریس تبعید کردند. مادام دواشتال از طرفداران مکتب رمانتیسم بود. در زمان تبعید سفری به انگلستان و اتریش و روسیه و سوئد کرد و در زمان سلطنت لوئی هیجدهم به فرانسه بازگشت و کتاب " دو سال تبعید " را منتشر کرد. آخرین کتاب او بنام " ملاحظاتی چند در باره ی انقلاب فرانسه " یک سال بعد از مرگ او انتشار یافت.
مادام دواشتال در ۱۴ جولای سال ۱۸۱۷ " به روایتی سال ۱۸۱۸ " درگذشت.

پ . ن:
زن مانند شیشه است،هرگز مقاومت آن را امتحان نکنید چون ممکن است بشکند " مادام دواشتال "

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

دو بار گران

رساله‏اي كه نوشتم ز اشك ناز فروشم
نه شد كه بر تو فرستم نه شد كه باز بپوشم
گناه و درد به يك سو غم فراق به يك سو
تمام عمر دو بار گران نشسته به دوشم
گلايه هست و ليكن نمانده حال گلايه
تو درسئوال بكوش و مبين چنين‏كه‏خموشم
ز پاي گرچه بيفتم وصال تو ندهد دست
ولي چه چاره كه بايد تمام عمر بكوشم
اگر چه بي كس و كارم اگر چه هيچ ندارم
به عالمي سر مويي ز زلف تو نفروشم
قسم به ديده جوشان قسم به خانه بدوشان
كه تا نيامدنت جز به خُمّ اشك نجوشم
به حال بي كسي من كسي نكرد عنايت
ثمر نداد فغانم، اثر نكرد خروشم
دل گرفته علاجي بغير گريه ندارد
من آن علاج به دستم من آن پياله به دوشم
چگونه هست ميسّر كه راني از در لطفت
مرا كه قيد تو بر گردن است و حلقه به گوشم

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة غافر آيات: 85 محل نزول: مکه
 
 
هُوَ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن تُرَابٍ ثُمَّ مِن نُّطْفَةٍ ثُمَّ مِنْ عَلَقَةٍ ثُمَّ يُخْرِجُكُمْ طِفْلًا ثُمَّ لِتَبْلُغُوا أَشُدَّكُمْ ثُمَّ لِتَكُونُوا شُيُوخًا وَمِنكُم مَّن يُتَوَفَّى مِن قَبْلُ وَلِتَبْلُغُوا أَجَلًا مُّسَمًّى وَلَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ 67 هُوَ الَّذِي يُحْيِي وَيُمِيتُ فَإِذَا قَضَى أَمْرًا فَإِنَّمَا يَقُولُ لَهُ كُن فَيَكُونُ 68 أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ يُجَادِلُونَ فِي آيَاتِ اللَّهِ أَنَّى يُصْرَفُونَ 69 الَّذِينَ كَذَّبُوا بِالْكِتَابِ وَبِمَا أَرْسَلْنَا بِهِ رُسُلَنَا فَسَوْفَ يَعْلَمُونَ 70 إِذِ الْأَغْلَالُ فِي أَعْنَاقِهِمْ وَالسَّلَاسِلُ يُسْحَبُونَ 71 فِي الْحَمِيمِ ثُمَّ فِي النَّارِ يُسْجَرُونَ 72 ثُمَّ قِيلَ لَهُمْ أَيْنَ مَا كُنتُمْ تُشْرِكُونَ 73 مِن دُونِ اللَّهِ قَالُوا ضَلُّوا عَنَّا بَل لَّمْ نَكُن نَّدْعُو مِن قَبْلُ شَيْئًا كَذَلِكَ يُضِلُّ اللَّهُ الْكَافِرِينَ 74 ذَلِكُم بِمَا كُنتُمْ تَفْرَحُونَ فِي الْأَرْضِ بِغَيْرِ الْحَقِّ وَبِمَا كُنتُمْ تَمْرَحُونَ 75 ادْخُلُوا أَبْوَابَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا فَبِئْسَ مَثْوَى الْمُتَكَبِّرِينَ 76 فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ فَإِمَّا نُرِيَنَّكَ بَعْضَ الَّذِي نَعِدُهُمْ أَوْ نَتَوَفَّيَنَّكَ فَإِلَيْنَا يُرْجَعُونَ 77

 

ترجمه فارسي مکارم

او كسى است كه شما را از خاك آفريد، سپس از نطفه، سپس از علقه (خون بسته شده)، سپس شما را بصورت طفلى (از شكم مادر) بيرون مى‏فرستد، بعد به مرحله كمال قوت خود مى‏رسيد، و بعد از آن پير مى‏شويد و (در اين ميان) گروهى از شما پيش از رسيدن به اين مرحله مى‏ميرند و در نهايت به سرآمد عمر خود مى‏رسيد; و شايد تعقل كنيد! «67» او كسى است كه زنده مى‏كند و مى‏ميراند; و هنگامى كه كارى را مقرر كند، تنها به آن مى‏گويد: «موجود باش!» بى‏درنگ موجود مى‏شود! «68» آيا نديدى كسانى را كه در آيات خدا مجادله مى‏كنند، چگونه از راه حق منحرف مى شوند؟! «69» همان كسانى كه كتاب (آسمانى) و آنچه رسولان خود را بدان فرستاده‏ايم تكذيب كردند; اما بزودى (نتيجه كار خود را) مى‏دانند! «70» در آن هنگام كه غل و زنجيرها بر گردن آنان قرار گرفته و آنها را مى‏كشند «71» و در آب جوشان وارد مى‏كنند; سپس در آتش دوزخ افروخته مى‏شوند! «72» سپس به آنها گفته مى‏شود: «كجايند آنچه را همتاى خدا قرار مى‏داديد، «73» همان معبودهايى را كه جز خدا پرستش مى‏كرديد؟!» آنها مى‏گويند: «همه از نظر ما پنهان و گم شدند; بلكه ما اصلا پيش از اين چيزى را پرستش نمى‏كرديم‏»! اين گونه خداوند كافران را گمراه مى‏سازد! «74» اين (عذاب) بخاطر آن است كه بناحق در زمين شادى مى‏كرديد و از روى غرور و مستى به خوشحالى مى‏پرداختيد! «75» از درهاى جهنم وارد شويد و جاودانه در آن بمانيد; و چه بد است جايگاه متكبران! «76» پس (اى پيامبر) صبر كن كه وعده خدا حق است; و هرگاه قسمتى از مجازاتهايى را كه به آنها وعده داده‏ايم در حال حياتت به تو ارائه دهيم، يا تو را (پيش از آن) از دنيا ببريم (مهم نيست); چرا كه همه آنان را تنها بسوى ما باز مى‏گردانند! «77»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

محفوظ

تيزهوشي يک مادر شوهر زرنگ!

خانم حميدي براي ديدن پسرش مسعود ، به محل تحصيل او يعني لندن آمده بود‎. او در آنجا متوجه شد كه پسرش با يك هم اتاقي دختر بنام Vikki ‎ زندگي ميكند. كاري از دست خانم حميدي بر نمي آمد و از طرفي هم اتاقي مسعود هم خيلي خوشگل بود.
او به رابطه ميان آن دو ظنين شده بود و اين موضوع باعث كنجكاوي بيشتر او مي شد. مسعود كه فكر مادرش را خوانده بود گفت : " من ميدانم كه شما چه فكري مي كنيد ، اما من به شما اطمينان مي دهم كه من و Vikki فقط هم اتاقي هستيم‎ . "
حدود يك هفته بعد‎ ، Vikki پيش مسعود آمد و گفت : " از وقتي كه مادرت از اينجا رفته ، قندان نقره اي من گم شده ، تو فكر نمي كني كه او قندان را برداشته باشد ؟‎ " "خب، من شك دارم ، اما براي اطمينان به او ايميل خواهم زد‎."
او در ايميل خود نوشت‎ : مادر عزيزم، من نمي گم كه شما قندان را از خانه من برداشتيد، و در ضمن نمي گم كه شما آن را برنداشتيد . اما در هر صورت واقعيت اين است كه قندان از وقتي كه شما به تهران برگشتيد گم شده. "با عشق، مسعود
روز بعد، مسعود يك ايميل به اين مضمون از مادرش دريافت نمود‎ : پسر عزيزم، من نمي گم تو با Vikki رابطه داري ! ، و در ضمن نمي گم كه تو باهاش رابطه نداري . اما در هر صورت واقعيت اين است كه اگر او در تختخواب خودش مي خوابيد ، حتما تا الان قندان را پيدا كرده بود‎. با عشق، مامان

 

 

par_619@yahoo.com

روزي مردي خواب عجيبي ديد، او ديد که پيش فرشته‌هاست و به کارهاي آنها نگاه مي‌کند، هنگام ورود، دسته بزرگي از فرشتگان را ديد که سخت مشغول کارند و تند تند نامه‌هايي را که توسط پيک‌ها از زمين مي‌رسند، باز مي‌کنند، و آنها را داخل جعبه مي‌گذارند. مرد از فرشته‌اي پرسيد، شما چکار مي‌کنيد؟!
فرشته در حالي که داشت نامه‌اي را باز مي‌کرد، گفت: اين جا بخش دريافت است وما دعاها و تقاضاهاي مردم از خداوند را تحويل مي‌گيريم. مرد کمي جلوتر رفت، باز تعدادي از فرشتگان را ديد که کاغذهايي را داخل پاکت مي‌گذارند و آنها را توسط پيک‌هايي به زمين مي‌فرستند.
مرد پرسيد: شماها چکار مي‌کنيد؟! يکي از فرشتگان با عجله گفت: اين جا بخش ارسال است، ما الطاف و رحمت‌هاي خداوندي را براي بندگان مي‌فرستيم.
مرد کمي جلوتر رفت و ديد يک فرشته‌اي بيکار نشسته است مرد با تعجب از فرشته پرسيد: شما چرا بيکاريد؟!
فرشته جواب داد: اين جا بخش تصديق جواب است. مردمي که دعاهايشان مستجاب شده ، بايد جواب بفرستند، ولي فقط عده بسيار کمي جواب مي‌دهند. مرد از فرشته پرسيد: مردم چگونه مي‌توانند جواب بفرستند؟! فرشته پاسخ داد: بسيار ساده فقط کافيست بگويند *خدايا شکر*

 

 

nirvana.818@gmail.com

امتحان دامادها

زنى سه دختر داشت که هر سه ازدواج کرده بودند.
يکروز تصميم گرفت ميزان علاقه‌اى که دامادهايش به او دارند را ارزيابى کند.
يکى از دامادها را به خانه‌اش دعوت کرد و در حالى که در کنار استخر قدم مى‌زدند از قصد وانمود کرد که پايش ليز خورده و خود را درون استخر انداخت.
دامادش فوراً شيرجه رفت توى آب و او را نجات داد.
فردا صبح يک ماشين پژو ٢٠٦ نو جلوى پارکينگ خانه داماد بود و روى شيشه‌اش نوشته بود: «متشکرم! از طرف مادر زنت»
زن همين کار را با داماد دومش هم کرد و اين بار هم داماد فوراً شيرجه رفت توى آب وجان زن را نجات داد.
داماد دوم هم فرداى آن روز يک ماشين پژو ٢٠٦ نو هديه گرفت که روى شيشه‌اش نوشته بود: «متشکرم! از طرف مادر زنت»
نوبت به داماد آخرى رسيد.
زن باز هم همان صحنه را تکرار کرد و خود را به داخل استخر انداخت.
امّا داماد از جايش تکان نخورد.
او پيش خود فکر کرد وقتش رسيده که اين پيرزن از دنيا برود پس چرا من خودم را به خطر بياندازم.
همين طور ايستاد تا مادر زنش درآب غرق شد و مرد.
فردا صبح يک ماشين بى‌ام‌و کورسى آخرين مدل جلوى پارکينگ خانه داماد سوم بود که روى شيشه‌اش نوشته بود: «متشکرم! از طرف پدر زنت»

 

 

sa_salehi_red@yahoo.com

زن عشق می كارد و كینه درو می كند....
دیه اش نصف دیه توست و مجازات زنایش با تو برابر...
می تواند تنها یك همسر داشته باشد و تو مختار به داشتن چهار همسرهستی....
برای ازدواجش در هر سنی ـاجازه ولی لازم است و تو هر زمانی بخواهی به لطف قانونگذار می توانی ازدواج كنی...
در محبسی به نام بكارت زندانی است و تو...
او كتك می خورد و تو محاكمه نمی شوی...
او می زاید و تو برای فرزندش نام انتخاب می كنی...
او درد می كشد و تو نگرانی كه كودك دختر نباشد...
او بی خوابی می كشد و تو خواب حوریان بهشتی را می بینی...
او مادر می شود و همه جا می پرسند نام پدر....
و هر روز او متولد میشود؛ عاشق می شود؛ مادر می شود؛ پیر می شود و میمیرد...
و قرن هاست كه او؛ عشق می كارد و كینه درو می كند چرا كه در چین و شیارهای صورت مردش به جای گذشت زمان جوانی بر باد رفته اش را می بیند و در قدم های لرزان مردش؛ گام های شتابزده جوانی برای رفتن و درد های منقطع قلب مرد؛ سینه ای را به یاد می اورد كه تهی از دل بوده و پیری مرد رفتن و فقط رفتن را در دل او زنده می كند...
و اینها همه كینه است كه كاشته می شود در قلب مالامال از درد...!
و این, رنج است,

(دکتر علی شریعتی)

 

 

mahsa_eshgh2007@yahoo.com

حلالیت و زیارت

هوا تاریک است و من ایستاده ام .سوز سردی می آید. بی هدف ایستاده ام و فقط نگاه میکنم. به شکلی هندسی از روکشی طلائی. بالاخره
آمدم ولی همچون صاحب این شهر غریبم. اطرافم میروند و می آیند ولی در این لحظه هیچ صدایی به گوشم نمی خورد.اذن دخول می خواهم ولی...
می گویند برای یک دل سیر، دیدنت باید حلالیت بخواهیم از کوچک و بزرگ. حلالم کنید ای عزیز ترین کسانم که باعث آمدنم به این کره خاکی شدید و من بسیاری از مواقع این لطفتان را به فراموشی سپردم. حلالم کنید ای عزیزترین هم خونانم که در بچگی از سر بی خبری سر عروسک های بی وفا را کندم و شما را غصه دار نمودم . حلالم کنید ای کسانی که سال تا سال فقط عید ها از حالتان می پرسم که می دانم لقب خود را . حلالم کنید ای کسانی که در روز با شما هستم و ناخواسته می رنجانمتان. حلالم کنید ای تمام کسانی که اعمالم در دنیا در زندگیتان تاثیر دارد و من بی خبرم. و مهمتر از همه ... چه رویی دارم تا از او حلالیت بخواهم؟ ولی آمدنم به اینجا برای کسب ذره ای آبرو ست.نیرویی مرا به پیش میبرد. دستانم لمس میکند در های بزرگ را و لمس میکنم امانی که بعد از گذشتن از آنها به هر مجرمی می دهند که اینک قلبم امان یافت.صدای پاهایم یک به یک میرسد به گوش و هر لحظه تند تر می شود مانند بازی بچگی هایم در هنگام یافتن اشیاء مخفی شده. نوری شدید می تابد بر چشمان کورم و بینا میکند تا ببینم اتاقک زیبای مورد احتیاج دستهای امید واران را. گویی راهی برایم باز شد. انگار زمان از حرکت ایستاده. دستهای سیاهم را به سوی چهار ضلعی های کوچک پیش می برم تا که شاید به حرمت دستان عموی صاحب این اتاقک کمی در پیش خالق خود آبرو گیرند.
نمی دانید که لمس خنکی مطبوع این اشکال کوچک هندسی چگونه می رویاند پیچک کوچک و شکنده امیدم را درگلدان سینه. گذاشتن سری پر از حرفهای رنگارنگ بر روی این اشکال و بستن چشمها چه آرامشی می پاشد برصدای کر کننده وسوسه ها .
وقتی درک می کنی که هر آ نچه حرف در سینه داری و یک عمر چون خوره روانت را می خورد فقط با لمس آرامش اینجا گویی برای هزار گوش شنوا گفته شده.
وقتی فقط با نگاه به پارچه سبز پوشاننده بهترین نقطه دنیا آن قدر آرامش و اطمینان می یابی که مطمئن می شوی از دام نفس رهایی یافته ای. باور می کنی که خالق چنین آرامشی می تواند با باران رحمت و بخشش خود بار سنگین گناهانی حتی به اندازه کوه را تنها با یک نم به دریای خوبی ها برای تو تبدیل کند ، آنوقت مفهوم زیارت را در می یابی و آنگاه است که می تونی بگویی خداوندا به خاطر تمام داده ها و نداده هایت شکر و حلالم کن برای تمام گناهانی که دانسته و ندانسته مرتکب شدم. حلالم کن.

 

 

shayan_dl1384@yahoo.com

زن در ضرب المثل جهان

انگليسي:
زن شري است مورد نياز.
زن فقط يک چيز را پنهان نگاه مي‌دارد آنهم چيزي است که نمي‌داند.

هلندي:
وقتي زن خوب در خانه باشد، خوشي از در و ديوار مي ريزد.

استوني:
از خاندان ثروتمند اسب بخر و از خانواده فقير زن بگير.

فرانسوي:
آنچه را زن بخواهد، خدا خواسته است.
انتخاب زن و هندوانه مشکل است.
بدون زن، مرد موجودي خشن و نخراشيده بود.

آلماني:
کاري را که شيطان از عهده بر نيايد زن انجام مي‌دهد.
وقتي زني مي‌ميرد يک فقته از دنيا کم مي‌شود.
کسي که زن ثروتمند بگيرد آزادي خود را فروخته است.
آنکه را خدا زن داد، صبر همه داده.
گريه زن، دزدانه خنديدن است.

يوناني:
شرهاي سه‌گانه عبارتند از: آتش، طوفان، زن.
براي مردم مهم نيست که زن بگيرد يا نگيرد، زيرا در هر دو صورت پشيمان خواهد شد.

گرجي‌ها:
اسلحه زن اشک اوست.

ايتاليايي:
اگر زن گناه کرد، شوهرش معصوم نيست.
زناشويي را ستايش کن اما زن نگير.
زن و گاو را از شهر خودت انتخاب کن.

 

 

aminfazlkazemi@yahoo.com

به من بگو چرا ؟

1- چرا سلطان سعودي كلمه اي در طي جنگ غزه در باره حمايت از مردم و كودكان آن نگفت ، اما هنگامي كه در اجلاس سران عرب شركت كرد گفت كه يك قطره خون كودك فلسطيني از هرگنجي براي وي عزيزتر است ؟

2- چرا با حمايت هاي خوبي كه تركيه از مردم غزه كرد و مردم تركيه سنگ تمام گذاشتن، رئيس جمهور اسلام گراي تركيه با وزير امور خارجه اسرائيل دست داد ؟

3- چرا مبارك با وجود اين همه خواست هاي گوناگون جهاني و داخلي گذرگاه رفح را باز نكرد ؟

4- چطور با وجود محاصره كامل نوار غزه مبارزين توانستند امكاناتي براي دفاع دست و پا كنند ؟

5- چطور اسرائيل با آن همه امكانات (كه در رديف چندم جهان از نظر پيشرفته بودن تجهيزات نظامي است) نتوانست غزه را اشغال نمايد؟

6- چرا صهيونيست ها با وجود مرگ شارون چند سال است وي را به گور نمي سپارند و با دستگاه وي را زنده نگاه داشته اند ؟

7- چرا تشكيلات خودگردان فلسطيني يا همان چريك هاي قديمي فتح با صهيونيست ها همكاري اطلاعاتي مي كنند و باعث ترور اعضاي حماس همانند شهيد صيام مي شوند ؟

8- چرا حكومتهايي عربي مانند مبارك كه درصد بسيار بالايي از مردم مخالف آنها هستند هنوز سرپا هستند ؟

9- چرا با وجود حمايت غربي ها و عربهاي ميانه رو و حتي همكاري تشكيلات خود گردان با اسرائيل تا بن دندان مسلح حماس پيروز شد و سگهاي صهيونيست به عقب برگشتند ؟

10- چرا مردم غالب كشورها حتي يهوديان ساكن سرزمينهاي اشغالي برخلاف خواست رسانه هاي وابسته به استكبار و صهيونيسم در حمايت از غزه تظاهرات كردنند؟

 

.

alirezamajidi@gmail.com

وردپرس ۶ ساله شد

۶ سال پیش در چنین روزی -۲۴ ژانویه سال ۲۰۰۳- «مت مولنوگ» به این فکر افتاد که یک سیستم مدیریت محتوای جدید بنویسد. او در وبلاگش پستی با عنوان «مسئله دشوار نرم‌افزار مدیریت وبلاگ» منتشر کرد. او در این روز تصمیم گرفت که کدهایی بنویسد که استفاده از آن برای همه رایگان باشد، مت در چنین روزی به دنبال یک اسم بود تا نامی بر سیستم مدیریت محتوایی بگذارد که می‌خواست:
«انعطاف‌پذیری مووبل‌تایپ، تفکیک‌پذیری تکست پترن، توانایی تغییر و تحول b2 و آسانی نصب بلاگر» را داشته باشد. چند ماه بعد نام وردپرس بر این سیستم مدیریت محتوا گذاشته شد.

پستی را که مت مولنوگ در آن برای اولین فکر نوشتن وردپرس را مطرح کرده است و در اینجا اسکرین‌شاتش را می‌بینید، می‌توانید در اینجا بخوانید.
راستی فتوبلاگ مت را می‌بینید؟
می‌دانید که در اثر وسوسه‌های رابرت اسکوبل، مت از یک ماه پیش عضو فرندفید شده است؟ پس چرا مشترک فیدش نمی‌شوید؟!

 

 

moshka22000@yahoo.com

نقد شعر سمیرا یاردان قلیچ

بتازگی سمیرا یاردان قلیچ ـ كه از شاگردان خاص استاد مسلّمِ عرصۀ آموزش شعر به بانوان، استاد خوشگل‌پسند می‌باشد و در سومین دوره از كارگاه شعر ایشان نمرۀ 20 را كسب كرده است ـ اولین مجموعه از اشعار خود را پس از نُه ماه انتظار به بازار فرستاد. یاردان قلیچ در این مجموعۀ پنجاه و هشت صفحه‌ای كه سیزده شعر او را در بر دارد، حاصل تأملات چندین و چند سالۀ خود را در فلسفۀ حیات و انگاره مندی های سیّال معاصر جلوه‌گر ساخته و سعی دارد با نگاهی به تئوری های شعر پنج صدایی و با بهره گیری از آموزه های پسا مدرنیستی، با چینش اتفاقی اما جالبِ واژه ها، انفجارهایی را در بستر جملات پدید آورد. انفجارهایی كه حاصل تكاپوی اندیشناك واژه ها، انرژی نهفته در ذات هستی، پس زمینۀ ویران گر كلمات، احضار ارواح سرگردان و چیزهای دیگر است. یاردان قلیچ در این مجموعه نشان می دهد به خوبی در بستر آموزه های پست مدرن استاد خوشگل‌پسند قرار گرفته و از آنجا ضمن ارتباط با گزاره های بینامتنیِ خوانش مند، ساحت جدیدی از حضور كلمات را كشف به حضور مخاطب عرضه می كند. شعرهای یاردان‌قلیچ مصداق بارز عدم قطعیت در زمان و مكان است، علی‌الخصوص كه در پس‌زمینه‌ای از سیّالیت فضایی، كه خود برگرفته از تركیب آموزه‌های دریدا و شكلوفسكی است، عرضه می‌شود و مخاطب را به نحو بایسته‌ای شگفت‌انگیز می‌نمایند. یك نمونه از شعرهای این مجموعه را با هم می خوانیم:
آب جوب
قطره
قطره
قطره
لجن می اندیشد و
موش ها
از مانیتور بالا می آورند
راستی نگفته بودم
باقالی سیخی چند؟
من كجا و پروانه ها كه لول می خورند توی سرم
و خرچ خرچ می جوند رؤیاهایم
چراغ راهنمایی توی خیابان می می می قرمزد
و من ...
هی خفه شدم ... خ خ خ خ خ
چرا این سیب ها را
نمی افتم در بارانی كه نمی بارد و بعد
نمی ...
(بوم) افتادم
و حالا نمی گویم خداحافظ
هم خدا مرده است و هم حافظ
پس
Bye.

***

لازم به ذكر است مجموعۀ «من در حیاط خلوت واحد 5 با خواهرزادۀ نیچه چیپس سركه نمكی می خورم یا محصور در دایره های متحدالمركز بی شرم» موفق شد در دومین «جشنوارۀ شعر پرطلایی» جایزۀ بزرگ «حولۀ بلورین» را از آن خود كند. همچنین این مجموعه كاندیدای كسب جایزۀ «ابریق زرین» از «جشنوارۀ شعر توالت» سوئد نیز هست.

 

 

sanatur_tabriz_64@yahoo.com

جوابيه

دوست گرانقدر من به متن شما در شماره1057 كه بدين صورت نگاشته بوديدلازم دانستم چند نكته را متذكرشوم

ریاست جمهوری اوباما
خب پس از سوگند خوردن باراک اوباما یا باراک حسین اوباما(دلم نیومد اینو نگم)تلویزیون ایران ادعای جالبی می کنه در حالی که اوباما دستور تعطیلی زندان گوانتانامو رو صادر کرده و پیام دوستی به همه ی مردم دنیا از جمله ایران داده و تلاش های صورت گرفته برای برقراری ارتباط دوباره بین ایران و آمریکا هیچ صحبتی به عمل نیاورده و از حمایت او از اسرائیل صحبت می کنند.
جنگ غزه و مردم فلسطین!
خب حالا که جنگ تموم شده ولی باید یه نکاتی رو ذکر کنم:
مردم غزه خونهایی رو که مردم ایران برای کمک به آن ها فرستاده بودن را پس زئند و گفتند ما خون شیعه نمی زنیم!
لازم به ذکر است مردم اسرائیل با شنیدن نام داریوش شاه بزرگ ایران بلند می شوند و می ایستند برای ادای احترام به خدماتی که مردم دنیا کرده است.
باتشکر
ن.ف



دوست عزيز درحالي كه شما ادعا ميكنيد مردم فلسطين از خونهاي شيعه استفاده نكردن متذكرميشوم كجا اسراييل غاصب اجازه ورود كشتي ايران روبه غزه داد كه فلسطيني ها بخوان تصميم به استفاده كردن ويانكردن خون شيعه بكنن
اشعاره كرديد كه مردم اسراييل برا نام داريوش بزرگ مي ايستند
بله اونا حق دارن چنين بكنن چون به احتمال فراون داريوش همون ذالقرنيني باشه كه حتي در قران كريم به بزرگي وكرامت اين مرد ايراني بسيارسخن ها گفته
داريوش هموني كه آبراه درياي مديترانه را به درياي سرخ نه با فكر غيرومندايراني ساخت هموني كه امروز به كانال سوئز معروفه
بنظر شما نبايد براي اين ايراني ودانشمنداش بپاخواست
بزاريد چندتا ازهنر ايران باستان روبراتون بشمارم
همين تبريزما طبق سفرنامه مختلف : بزرگترين بازار سرپوشيده جهان درتبريز بوده وهست اما چيزي كه واقعا برام جالب هست اين نكنه اس
كه در اين بازار مرداني بودن كه مسول بخش عطر وگلاب در بازار بودن
گالبه معتقد بود اين كار وبوي خوبش باعث ميشد فكر واعصاب بازاريان راحت و آرام باشه تا بتونن بهترين معاملات روانجام بدن
سه سال پيش در اخبار علمي فرهنگي عنوان شد آمريكايي ها موفق شدن داروي ضد باروري را كشف كنن جالبه اگه بدنين حتي اونها در خودشون اذعان كرده بودن كه اين مطلب رواز كتاب ابوعلي سينا كشف كردن
آري اين است عظمت وبزرگي اران وايراني
اما ادعاي دوستي اوباما با ايران
كجاي جهان اين امكان داره كه كسي ثروت شما را به زور تصاحب كنه وسپس ادعاي دوستي بكنه آيا اين ظلم نيست آيا اين زورگويي نيست
كجا امكان داره اين دوستي برقراربشه درحالي كه آنها مديون ميليونها انسانند
دوست عزيز بگذار با سخن مطهري هم حرف بزنيم
اين انسان وارسته چنين ميگويد
باري‌! اين‌ همه‌ سر و صدا و هياهو و غوغائي‌ كه‌ عليه‌ عرب‌ و حملۀ عرب‌ به‌ ايران‌ و تهمت‌ها و افتراءهائي‌ كه‌ بسته‌اند و مي‌بندند، راجع‌ به‌ عرب‌ نيست‌؛ راجع‌ به‌ اسلام‌ است‌. اينها قدرت‌ ندارند علناً به‌ اسلام‌ و قرآن‌ و رسول‌ خدا جسارت‌ كنند، در پوشش‌ عنوان‌ عرب‌ حمله‌ مي‌كنند
والله و بالله ما در برابر این قضیه‏ مسئولیم . به خدا قسم مسئولیت داریم . به خدا قسم ما غافل هستیم .

و الله قضیه‏ای که دل پیغمبر اکرم را امروز خون کرده است ، این قضیه است . داستانی که دل حسین بن علی را خون کرده ، این قضیه است .
اگر می‏خواهیم‏ به خودمان ارزش بدهیم ، اگر می‏خواهیم به عزاداری حسین بن علی ارزش‏ بدهیم ،
باید فکر کنیم که اگر حسین بن علی امروز بود و خودش می‏گفت برای‏ من عزاداری کنید ،
می‏گفت چه شعاری بدهید ؟ آیا می‏گفت بخوانید : " نوجوان اکبر من" یا می‏گفت بگویید : " زینب مضطرم الوداع ، الوداع " ؟
اگر حسین بن‏ علی بود می‏گفت اگر می‏خواهی برای من عزاداری کنی، برای من سینه و زنجیر بزنی، شعار امروز تو باید فلسطین باشد .
شمر امروز موشه دایان است. شمر هزار و سیصد سال پیش مُرد، شمر امروز را بشناس. امروز باید در و دیوار این شهر با شعار فلسطین تکان بخورد.
هی دروغ در مغز ما کردند که‏ آقا این یک مسئله داخلی است. مربوط به عرب و اسرائیل است .
اولین سوالی که بعد از مُردن‏ از ما می‏کنند همین است که در زمینه همبستگی اسلامی چه کردید ؟
پیغمبر فرمود : « من سمع مسلما ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم »
هر کس بشنود صدای مسلمانی را که فریاد می‏کند یاللمسلمین مسلمانان به‏ فریاد من برسید ، و او را کمک نکند، دیگر مسلمان نیست ، من او را مسلمان نمی‏دانم .
... ما چه جوابی در مقابل اسلا داریم ؟ چه جوابی در مقابل پیغمبر خدا داریم ؟؟ به خدا خجالت داره که ما خودمون رو مسلمون میدونیم . خجالت داره که ما خودمون رو شیعه ی علی ابن ابی طالب می دونیم .
خجالت داره که ما این داستان رو از امیر المومنین میگیم که گفته : اگر یه مرد مسلمان این خبر ها را بشنود دق کند و بمیرد سزاوار است و مورد ملامت نیست.

 

 

godfather9074@yahoo.com

خلقيات ما ايرانيان از زبان رضا کيانيان

خدا رحمت کند محمدعلی جمالزاده را. از معدود کسانی بود که پيشرفت را نه در تغيير حکومت که در تغيير خلقيات ما ايرانيان می ديد. البته کسانی که او به آن ها اشاره می کرد مردمان صد سال پيش بودند که ربطی به ما مردم امروز ايران ندارد! ايشان در بخشی از کتاب "خلقياتِ ما ايرانيان"، به آن چه بيگانگان در باره ی ايرانيان گفته اند می پردازد و آن ها را منعکس می کند. مثلا از قول جيمس موريه انگليسی می نويسد:
"در تمام دنيا مردمی به لاف زنی ايرانيان وجود ندارد. لاف و گزاف اساس وجود ايرانيان است. هيچ ملتی هم مانند ايرانيان منافق نيست و چه بسا همان موقعی که دارند با تو تعارف ميکنند بايد از شرشان بر حذر باشی... عيب ديگری هم که دارند دروغگوئی است که از حد تصور خارج است.. يکی از وزرا به يکی از اعضای سفارت فرانسه می گفت «ما در روز پانصد بار دروغ می گوئيم و با وجود اين کارمان هميشه خرابست»... ايرانيان لبريزند از خودپسندی و شايد بتوان گفت که در تمام دنيا مردمی پيدا نشود که باين درجه بشخص خودشان اهميت بدهند و برای خودشان اهميت قايل باشند." (خلقيات ما ايرانيان، محمدعلی جمالزاده، انتشارات نويد، بازچاپ آبان ۱۳۷۱، صفحات ۷۳ و ۷۴).
البته جناب جيمس موريه اين جملاتِ زشت را در باره ی ايرانيان زمان فتحعلی شاه قاجار نوشته و ما مردم امروز ايران خوشبختانه از چنين خصائل زشتی به طور کامل بری هستيم! شاهزاده الکسی سولتيکوف هم در مورد ايرانيانِ زمانِ خودش می نويسد:
"درستی صفتی است که در ايران وجود ندارد و همين خود کافی است که اين مملکت در نظر خارجيان نفرت انگيز بيايد... دروغ به طوری در عادات و رسوم اين طبقه [طبقهء نوکر و کاسب و دکاندار] از مردم ايران (و ميتوان گفت تمام طبقات) ريشه دوانيده است که اگر احياناً يک نفر از آنها رفتاری بدرستی بنمايد و يا بقول و وعدهء خود وفا نمايد چنان است که گوئی مشکل ترين کار دنيا را انجام داده است و رسماً از شما جايزه و پاداش و انعام توقع دارد" (ص ۸۰).
اما جناب گوبينو، ديپلمات و دانشمند فرانسوی به جای اشاره به ظواهر، به بيان علل رياکاری ايرانيان می پردازد و می نويسد:
"برای چه ايرانی اينقدر رياکار شده و چرا تا اين اندازه در تقدس و اظهار زهد غلو مينمايد و حال آنکه باطناً اينقدرها مومن نيست و بچه سبب غالب اين مردم حرفی را که ميزنند غير از آنست که در حقيقت فکر ميکنند و بقول خودشان زبانشان در گرو دل دگر است... هر مذهبی که وارد ايران شود به دوروئی و شک و ترديد جبلی ايرانيان برخورد خواهد کرد. ايرانی ملتی است که از چند هزار سال قبل از اين با صدها مذهب مختلف بکنار آمده است و خصوصاً مساله مذاهب پنهانی بطوری اين ملت را شکاک و دو رنگ و بوقلمون صفت بار آورده است که محال است شخصی بتواند بگفتهء آنها اعتماد نمايد زيرا هر چه ميگويند غير از آنست که فکر ميکنند و آنچه فکر ميکنند غير از گفتار آنهاست." (صفحات ۸۶ و ۸۷.
الحمدلله که ما مردم امروز ايران آن طور که جناب گوبينو می فرمايند نيستيم و از بيان عقايدمان با اسم و رسم کامل هراسی نداريم، چون حکومت ها کاری به کار ِ ما و افکارمان ندارند و می توانيم آزادانه آنچه را که فکر می کنيم بر زبان آوريم! آن چه گوبينو و امثال او می گويند مربوط به دوره ی تاريخی پيشامدرن است که به انتها رسيده و ما امروز در دوران پسا مدرن زندگی می کنيم و هيچ يک از اين صفات زشت تاريخی را نداريم!
با اين حال هنوز نقاط ضعف بی اهميتی در ما مردم ايران وجود دارد که هنرپيشه ی ارجمندی چون رضا کيانيان آن ها را با نوشته هايش به ما نشان می دهد. مثلا در مطلبی زير عنوان "اين مردم نازنين" می نويسد:
"در اتومبيلی بودم که هر روز صبح مرا به سرِ صحنه فيلمبرداری می بُرد. مرد مودبی بود. گفته بود که چند سالی در ژاپن بوده. پول و پله ای جمع کرده و به ايران برگشته، با اتومبيلش در خدمت فيلم بود. از خانه تا محل فيلمبرداری تعريف می کرد و يا می پرسيد. از همه چيز و همه جا و همه کس. به مردم خودمان هم خيلی انتقاد داشت که همديگر را رعايت نمی کنند. نزديکی های محل فيلمبرداری به يک ترافيک برخورديم. کمی صبر کرد. کمی به اين طرف و آن طرف نگاه کرد. و کشيد به سمت چپ، يعنی سمتی که اتومبيل هايش از روبرو می آمدند. که ترافيک را رد کند. کار او باعث شد که در مسير مقابل هم يک گره ترافيکی ايجاد شود. سعی کرد گره را رد کند ولی ديگر دير شده بود. هر دو طرف خيابان بند آمد. من فقط او را نگاه می کردم. گفت: می بينين، يک ذره فداکاری وجود ندارد. از همه دلخور بود. گفتم: طرف ما ترافيک بود. اون طرفی ها که داشتند راهشونو می رفتند. شما خلاف رفتی و راهشونو بستی. گفت: من کار دارم مثل اونا که بيکار نيستم!" (بخارا ۶۶، صفحه ی ۳۲۷)و در باکس ديگر همان مطلب می نويسد:
"يک روز عاشورا که از خانه حافظ احمدی بر می گشتم، نذری گرفته بودم و به خانه می بردم. به چهارراهی رسيدم و چراغ قرمز شد. ترمز کردم و ايستادم. اتومبيل پشتی که گويا انتظار نداشت من ترمز کنم، با شدت بيشتری ترمز کرد تا به من اصابت نکند. بوق زد که حرکت کن. با اشاره چراغ قرمز را نشانش دادم. پياده شد و گفت: نوکرتم، امروز مال امام حسينه. چراغ قرمز و سبز نداريم راه بيفت. به من که رسيد مرا شناخت. سلام کرد و گفت: از شما بيشتر از اينا انتظار داشتيم. يک هنرپيشهء با حال که روز عاشورا پشت چراغ قرمز وای نمی سته.. شور حسينت کجا رفته؟" (همان، ص)

 

 

hamed.1360@yahoo.com

آیا گریه كردن كافیست؟!
چگونه حسینی شویم؟

حسینی شویم

حادثه کربلا، حادثه‌ای است که دیگر تکرار نمی‌شود و تنها یکبار در سال 61 هجری قمری رخ داده است. اما این حادثه حاوی درس‌ها و محتوای غنی فرهنگ انسانی از سوی امام حسین (علیه‌السلام) و اصحابش می‌باشد و از سوی دیگر شامل وحشیانه‌ترین اعمال پست و غیرانسانی است که از سوی اردوگاه کفر و نفاق یعنی یزید و یارانش اتفاق افتاده است.
امروز که پس از 1369 سال، این حادثه سینه به سینه و دست به دست به ما رسیده است باید چه کنیم؟ وظیفه ما چیست؟ آیا فقط وظیفه ما اینست كه با فرارسیدن ماه محرم شهر را سیه‌پوش کنیم و بیرق‌های عزا بپا کنیم و لباس مشکی بر تن کنیم و ماتم گرفته و گریه کنیم؟!
در این شکی نیست که برای حفظ و برپایی شعائر الهی باید قطعاً این کارها انجام شود. ولی سوال ما اینست که باید به اینها بسنده شود؟!
پر واضح است که در چنین حادثه‌ای بس عظیم، درس‌های بسیاری نهفته است. و بلاشک در آن قیام خونین چیزی‌هایی نهفته است که فقط منحصر به آن زمان نبوده و آن موارد مربوط به تمامی زمان‌ها می‌شود.
قیام امام حسین(علیه السلام) از چنان عظمتی برخوردار است که در روایات آمده اگر کربلا نبود کعبه باقی نمی‌ماند. چنانکه به کعبه حمله کردند و آن را تخریب نمودند. یعنی اگر قیام امام حسین (علیه‌السلام) نبود، اسلام از بین می‌رفت.
خوردن هر خاکی، حرام است ولی خوردن تربت حرم امام حسین(علیه السلام) اگر به قصد استشفاء باشد، مستحب و خداوند شفای بیماری‌ها را در آن قرار داده است.
سجده بر تربت پاک سیدالشهدا در نماز باعث قبولی نماز می‌شود و نُه امام معصوم بعد از واقعه کربلا بر تربت حرم امام حسین(علیه السلام) سجده نموده‌اند.
بنابر روایات در روز عرفه خدای متعال اول به زائران امام حسین(علیه السلام) نگاه می‌کند بعد به زائران بیت الله الحرام در صحرای عرفات.
اینها عظمت واقعه کربلا و حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) را می‌رساند. پس منطقی و عقلانی است که این واقعه بزرگ تاریخ که تنها یک رخداد تاریخی نیست بلکه یک فرهنگ است را بازکاوی نماییم و درس‌های موجود در آن را آموخته و عامل باشیم.
امام حسین(علیه السلام) در نامه‌ها و سخنرانی‌هایشان، انگیزه خود را از قیام ، بیان فرموده‌اند. امام، زمانی که به مکه رسیدند برای سران قبایل مختلف؛ نامه‌هایی نوشتند و توسط چهار سفیر آنها را به دست ایشان رساندند؛ چرا كه در آن عصر، نظام به صورت قبیله‌ای بود. اگر رئیس قبیله چیزی را می‌پذیرفت، مردم را نیز با خود همراه می‌کرد و اگر موردی را نمی‌پذیرفت مردم نیز حق پذیرش نداشتند. پس نامه‌ها به سوی روسای قبایل ارسال شد.
بنا به نقل طبری، یکی از این نامه‌ها توسط سفیر امام "سلیمان بن رزین" برای پنج نفر از سران قبایل شهر بصره که عبارت بودند از: مالک بن مسمع بکری، احنف بن قیس تمیمی، منذر بن جارود عبدی، مسعود بن عمرو ازدی، قیس بن هیثم ارسال شد.(1)
"منذر بن جارود" پس از دریافت نامه، سلیمان، سفیر امام را به همراه نامه تحویل ابن زیاد داد. و ابن‌زیاد یک شب قبل از حرکت به سوی کوفه، دستور داد سلیمان را گردن زدند.
نامه امام به سران قبایل بصره کوتاه است. اما در دو جمله انگیزه خود را از رفتن به کربلا و قیام خود را بیان می‌فرماید:
1- "فَانَّ السُّنَّة قد اُمیتَت" یعنی بدرستی که سنت و روش و منش‌های پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) از میان جامعه اسلامی رخت بر بسته است و مرده است.
از رحلت پیامبر زمان زیادی نگذشته است اما دیگر خبری از سنت‌های رسول خدا نیست. پیامبر اکرم جامعه نبوی ایجاد کرده بود ولی اکنون تبدیل شده به جامعه اموی و افرادی چون معاویه و یزید حاکمان آن بوده‌اند.
پیامبر جامعه ارزشی ایجاد کرده و اکنون تبدیل شده به جامعه غیر ارزشی.
پیامبر جامعه ولایی ایجاد کرده بود ولی اکنون به جامعه سلطنتی تبدیل شده و قصر و بارگاه و ثروت‌اندوزی و ظلم و ستم ایجاد شده است.
پیامبر در مسجد در حضور مردم می‌فرماید من هیچ اجری از شما نمی‌خواهم فقط به خاندانم دوستی و محبت ورزید. "لا اسئلکم علیه اجراً الا مودة فی القربی."(2)
ولی آنان با اهل بیت پیامبر چه کردند؟
فدک را از حضرت زهرا(علیهاالسلام) غصب کرده و او را به شهادت رساندند. با امیرالمومنین علی(علیه‌السلام) سه جنگ راه انداختند و بعد هم او را در محراب، به شهادت رساندند. امام حسن(علیه‌السلام) را نیز به شهادت رساندند و در آخر با امام حسین(علیه السلام) به جنگ برخاستند.
آنان اجر رسالت پیامبر را اینگونه دادند و سنت‌شکنی کردند.
2- و البِدعَةَ قد اُحییَت؛ (جای عمل به سنت پیامبر) در دین، بدعت و تغییرات ایجاد كرده‌اند.
امام دومین علت قیام خود را بدعت گذاری در دین اعلام كرده‌اند.
ایشان احکام را تغییر داده‌اند و برخی احکام حلال را حرام و اعمال حرام را حلال اعلام کرده‌اند. حتی در اذان هم تصرف کرده و آن را کم و زیاد نموده‌اند.
امام حسین(علیه السلام) با قیام خود می‌خواهد، سنت‌های پیامبر را زنده کند و مقابل بدعت‌ها بایستد و آنها را از بین ببرد تا دین از خطرات مصون بماند.
امام حسین(علیه السلام) وقتی دیدند که سنت پیامبر از بین رفته و بدعت‌ها جای آن را گرفته، سکوت را جایز ندیده و قیام کردند تا دین الهی را زنده نگه دارد که اگر این کار را نمی‌کردند معلوم نبود چه بلایی به سر دین می‌آمد.
و اکنون دین به دست ما رسیده و در مقابل این دو دغدغه فرزند رسول خدا مسئولیت داریم. آیا ما برای زنده نگهداشتن سنت پیامبر اکرم تلاش می‌کنیم؟ آیا سنت‌های رسول خدا را عمل می‌کنیم؟
چقدر روش‌های اخلاقی رسول خدا را شناخته‌ایم و به کار می‌گیریم؟ در مقابل خانواده، دوستان و مردم چقدر با گذشت و ایثار هستیم؟ چقدر به نیازمندان و فقرا توجه داریم؟ حق همسایه‌ها را چگونه ادا می‌کنیم؟ چقدر پایبند به اصول اخلاقی هستیم؟ تا چه میزان به دنبال اجرای عدالت نبوی هستیم؟ چقدر به احكام و دستورات دین توجه داریم؟ در برپایی نماز چقدر حساسیت داریم؟ چقدر در مورد بدعت گذاری‌های در دین دقیق هستیم؟ چقدر در مقابل بدعت‌ها می‌ایستیم و با آنها مبارزه می‌كنیم تا دین از آسیب‌ها در امان بماند؟ و ...
دوست عزیز، ای همشهری و ای هموطن. ای كسی كه عاشق و شیدای حسین هستی و وقتی نام دلربایش را می‌شنوی از خود بیخود می‌شوی! اگر می‌خواهی امام حسین(علیه‌السلام) را تجلیل کنی، سنت پیامبر گرامی را زنده کن .
ای خواهر و برادر اگر می‌خواهی با امام حسین(علیه السلام) همراه شوی در دین بدعت مگذار و با بدعت‌گذار مبارزه كن و برای ریشه‌كن شدن بدعت‌ها تلاش كن.
لازمه این که در دین بدعت نگذاریم اینست که دین را خوب بشناسیم، و بدانیم که فرمان الهی در احکام دین چیست؟ آنگاه است که درست عمل می‌کنیم. وقتی چهارچوب دین را شناختیم، وقتی سنت‌های رسول خدا را آموختیم، دیگر جایی برای بدعت و کارهای سلیقه‌ای و من درآوردی نمی‌ماند. آنوقت هست كه دقیقا بنا بر دستورات الهی عمل خواهیم كرد.
یادمان باشد که حسینی بودن صرفاً به مشکی پوشیدن و گریه کردن برای آن امام نیست گر چه آن نیز بزرگداشت شعائر الله است بلکه حسینی بودن به نحو اکمل یعنی همانند امام حسین(علیه السلام) عمل کردن و دغدغه‌های امام را داشتن. چرا که امام در نامه خود پس از بیان دو مطلب فوق، راه درمان را نیز می‌فرمایند که: "فَإن تَسمعوا قَولی أهدِکُم إلی سَبیل الرّشاد" یعنی اگر سخن مرا بشنوید شما را به راه سعادت و خوشبختی هدایت خواهم کرد.

پی‌نوشت‌ها:
1- تاریخ طبری، حوادث سال 61 .
2- شوری/ آیه 23 .

 

 

hamlet20002002@yahoo.co.uk

پارسال از طرف شرکت بن خرید کت و شلوار از یکی از معروفترین تولیدی های داخلی به پرسنل داده شد
پانزدهم شهریور 86 خیابان میرداماد کت تک زیر به قیمت باورنکردنی 210 ,000 تومان خریداری کرده که اتفاقا خیلی هم دوستش می داشتم.
دوماه پیش کت را برای اولین بار دادم خشکشویی محل و دوبار هم موکدا تاکید کردم که حتما باید خشکشویی شود و نه آبشویی!
چشمتان روز بد نبیند بعد از سه روز که رفتم کت را بگیرم خود مغازه دار گفت و نشان داد که ده سانت از بالای آستین، سر شانه ها، و دور یقه از پشت و جلو دورنگ شده و کلا کت دیگر قابل استفاده نبود و علتش را هم از لایی استفاده شده در کت عنوان کرد و اینکه تقصیر ایشان نبوده و من را راهنمایی کرد که به اتحادیه صنف خشکشویی ها مراجعه کنم تا صحت کار ایشان را آنها تائید کنند

دوشنبه روزی
تقاطع میدان فلسطین و جمهوری
شورای حل اختلاف
طرح شکایت

روز مقرر
من، پسر مغازه دار، و کارشناس اتحادیه(صاحب قدیمی ترین خشکشویی در تهران)، خانم دبیر جلسه
طرح شکایت انجام شد و متهم قبول نکرد که تقصیر کارهستند البته کارشناس محترم موکدا بر این باور بودند که این کت که کمی هم پشمی می باشد آب شویی ده و علت خرابی هم همین می باشد
بنابراین کارشناس مربوطه پیشنهاد داد که ایشان کت را خودشان برای اصلاح مشکل ببرند تا ببینند می توانند درست کنند یا خیر

هفته بعد و برگشت کت
کت بهتر شده بود ولی قابل استفاده نبود

عدم رضایت بنده
تعیین خسارت نصف مبلغ کت حدود صد هزار تومان به شرط واگذاری خود کت به طرف مقابل
درخواست مغازه دار برای بردن کت پیش تولید کننده و اثبات این موضوع که اشکال از جنس مصرفی است!؟
طبق گفته خشکشویی مدیر روابط عمومی آن شرکت با پذیرش توضیحات ایشان قبول کرده بودند که نسبت به جبران خسارت اقدام کنند
به بنده گفته شد تا کت را به یکی از شعبه ها ببرم، رسید گرفته و منتظرتماس آنها باشم احیانا برای دریافت مجوز خرید یک عدد کت جدید
کت تحویل داده شد، بعد از گذشت ده روزی نامه زیر به همراه کت به بنده تحویل داده شد!

جناب آقای هملت
با نهایت احترام، کت ارسالی از طریق فروشگاه مرکزی دریافت و بررسی شد باطلاع حنابعالی میرساند با اینکه خشک شوئی کمی بی دقتی نموده بود و در قسمتهائی از کت دورنگی ایجاد نموده ولی با ارسال به کارخانه و اصلاح این مورد در حال حاضر قابل استفاده میباشد البته نبایستی انتظار داشت که پس از دوسال و استفاده طولانی و شستشوی مکرر همچون روز اول باشد ولی بهرحال هنوز قابل استفاده است آنهم در صورتیکه جنابعالی هم با لطف و بزرگواری خود اغماض فرموده و اشتباه خشک شوئی را مورد عفو و بخشش خود قرار دهید البته ایشان حاضر به پرداخت جریمه نقدی 50% وجه آن مبلغ یک میلیون ریال می باشند که در صورت رضایت خاطر و آسودگی وجدان میتوان این وجه را از ایشان طلب نمود.
موفق و پیروز باشید
با احترام و تشکر- "فلانی"



بنده نیز نامه ذیل را خطاب به ایشان نوشتم:
تاریخ: 30/10/87
جناب آقای "فلانی"
مدیر محترم روابط عمومی شرکت ******
با سلام و عرض ادب
موضوع: برگشت به نامه شماره 212/87/ و مورخ 26/10/87
نامه پر مهر و محبت شما را از صدر تا ذیل چند بار مرور نمودم و از حسن توجه و لطف بی کران حضرت عالی دچار شعفی وصف ناپذیر گشتم.
در خصوص مرقومه پیوست چند نکته باریکتر از مو نهفته بود که از دید جهان گستر شما به دور افتاده بود.
اولا اینکه با توجه به تاریخ فاکتور پیوست از زمان خرید تا زمان وقوع حادثه نه دوسال که یکسال و دوماه می گذرد
دوما در طی این مدت به دلیل عدم استفاده مکرر برای اولین بار بود که به خشکشویی تحویل داده می شد
سوما کت دریافتی به دلیل عدم دلسوزی و دقت لازم در کارخانه هاکوپیان( پس از اصلاحات انجام شده!؟) به مراتب وضعیت وخیمتری نسبت به قبل پیدا کرده و از حیزانتفاع خارج شده است.
چهارما خشکشویی محترم(*****) که از کسبه محترم و موجه محل می باشند قویا اظهار می دارند که کت مزبور را آب شویی ننموده و صرفا خشکشویی کرده اند و این موضوع تا قبل از تحویل کت به شرکت **** قابل اثبات بوده است که هم اکنون به دلیل خسارت وارده و بلایی که سر کت آمده دیگر قابل اثبات نمی باشد.
پنجما یک ماه قبل نیز اینجانب کت را به شعبه میرداماد شما برای بررسی بیشتر و اخذ نظر کارشناسی تحویل دادم که پس از سه روز بدون پاسخ روشنی تنها بنده را به خشکشویی ژاندارک ارجا دادند!!؟
ششما به دلیل عدم پذیرش اتهام وارد شده به ایشان در خصوص آب شویی کردن، هیچگاه اظهار ننموده اند که تمایلی به پرداخت خسارت دارند که شما از جانب ایشان بذل فرموده اید

لازم به ذکر است که قصد اینجانب از طرح شکایت از ایشان در هیئت حل اختلاف اتحادیه مربوطه نه دریافت خسارت که روشن شدن علت و صرفا پیدا شدن مقصر و حقیقت ماجرا بوده است
در پایان خاطر نشان می سازد که با توجه به بررسی های حقیقت یابی اینجانب و پس از سمع نظرخشکشویی محترم، کارشناس محترم اتحادیه خشکشویی، و نامه حضرت عالی هنوز حقیقت ماجرا برای بنده محرز نگردیده است.

با سپاس
هملت

رونوشت:
مدیریت عامل شرکت (خودمان)
مدیر کنترل کیفیت شرکت (خودمان)
مدیر خرید های داخلی شرکت (خودمان)
هیئت حل اختلاف اتحادیه صنف خشکشویی
خشکشویی محترم محل(****)

حالا منتظر هستیم ببینیم که داستان به کجا می انجامد

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

چه کسی فریاد شیعیان زندانی درعربستان را
می شنود؟

واقعيتي غير قابل انکار:
در آغاز آیا حق داريم بپرسيم؛ كجاست حقوق بشري كه آل سعود
جنایتکار وحشی داعیه دار آن در جهان اسلام است؟ كجايند سازمانهاي بين المللي امثال يونيسف، (صندوق حمايت از حقوق كودكان سازمان ملل متحد)؟

جهان در برابر جناياتي كه حکومت عربستان در حق شيعيان عراقي در بند مرتكب مي شود، چه موضعي مي گيرد؟ كجايند صاحبان وجدانهاي زنده و بيدار؟ كجايند نمايندگان سازمانهاي دفاع از حقوق بشر و حتّي دفاع از حقوق حيوانات؟
چرا در جهت حمایت از شیعیان مظلوم در بند این بنی سعود کافر، هيچ حركتي از خود نشان نمي دهند؟ و فریاد وامصیبتا سر نمی دهند؟ اينان کودکانی هستند كه عمري به اندازه گل دارند... و گویا تقدیرشان این است که در پشت ميله هاي زندان هاي سعودي برویند...

Sample ImageSample Image
Sample ImageSample Image
Sample ImageSample Image
 

ای كاش اين حقايق تلخ، مربوط به دولتي خارج از مرزهاي حکومت اسلام بود،‌ حال چه كنيم كه اين حقايق عيني موجود در دولتی است كه ادّعا دارد دروازه اسلام به روي جهانیان است!
این یکی از صدها حقايقي است كه از چشم جهانیان به دور مانده است، ‌این تصاویر زبانحال مملكتي است كه پرورشگاه اوليه تروريسم و منبع صدور آن به سراسر جهان است... آيا غير از اين است كه خطرناكترين سازمانهاي تروريستي روي زمين، مانند: القاعده و طالبان و ... ساخته دست و فكر اين حکومت جنایتکار است، كه مقلّد به دين مراجع قتل و انفجار وهابيونی همچون؛ ابن جبرين و عثيمن و ديگر عرابه هاي قتل و ذبح مي باشند... سگهایی كه پيوسته فتاواي كشتار بيگناهان و مخالفان فكري و اعتقادي خود را، نه تنها در عراق، بلكه در تمامي نقاط جهان، پارس مي كنند.

در آغاز براي اين خانواده عراقي حكم قطع سر، يعني قصاص، و سپس حکم حبس تا ده سال صادر شد، که اين مقدار بر حسب مزاج و اجتهاد شيوخ وهابي كه چكهاي اعدام را در حق برادران زنداني ما صادر مي كنند، به راحتی قابل افزايش است.
آیا می دانید جرم بزرگ اين خانواده عراقي كه توسط پدر و مادر و سه كودكشان مرتكب شده اند، چیست؟ گناه این بیچارگان ‌اين است كه از مرز عراق و عربستان به صورت غير قانوني عبور كرده اند و نيز پدر خانواده به انجام شعائر حسيني(ع) پرداخته و چند كتاب ديني نيز همراه داشته است...

اين خانواده در جستجوي امنيت و يك لقمه نان آبرومند و براي فرار از انفجارها و عمليات تروريستي وهابيون همين مملكت عربستان، به كشور برادر عرب خود پناه آورده اند!  حال، آيا بايد مقامات مسئول كشوری كه ادّعاي اسلام دارد، اينها را در زندان مهمان كند و به دست شمشير تكفيریون وهابي بسپارد؟
چه مي گوييد اگر بشنويد، از جنگ روحي و رواني كه بر اين خانواده و مخصوصاً پسرشان «محمد» مي گذرد؟ همه روزه زندانبانان به او مي گويند: سر پدر و ماردش قطع خواهد شد و آنها او و خواهرانش را به يتيم خانه مي فرستند... آيا مي توانيد حال آن كودك را در اين لحظات سخت تصور كنيد... بدتر اينكه؛ اين کودکان مبتلا به نرمي استخوان شده اند، زيرا مدّت دو سال متوالي است كه از دیدن نور خورشید محروم بوده اند و اين منجر به بروز بيماري هاي مزمن در آنان شده است...
امثال این خانواده ها در زندانهای آل سعود کم نیستند، جریان شیعه زدایی در عربستان و کشورهای همجوار، در صورت ادامه این روند، به یک اپیدمی جهانی مبدل خواهد گردید... آقایان! این سکوت به چه معناست؟ امر یا نهی؟
آری... کجا هستند داعیه داران حمایت از بشریت... کجاست دوربینهای کانالهای تلویزیونی؟ گذشته از این؛ کجاست دیپلماسی ها و امواجهای محکوم کننده و راهپیمایی ها و... در کشورهای شیعه، که شاید به فریاد این مظلومان برسد؟ آیا نه اینست که این کودکان محبان اهل بیت هستند؟

کجا هستند عاملین به پیام عاشورا؛
 إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ...
 آیا ما به عنوان مدعیان تشیع، دوستان و دشمنان اهل بیت را شناخته ایم؟ و یا دچار به یک نوع مرض خود باختگی و عقده حقارت از نوع مذهبی گردیده ایم؟!

 

به قلم: علي السّراي
منبع: براثا
ترجمه: سلام شیعه

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

9 بهمن / 28 ژانويه / 1 صفر

Mobin_s2004@yahoo.com
9 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
ادعاي عمّان به تحريك لندن

«سعيد بن احمد» از منطقه عمّان (عمان و مسقط) با سوء استفاده از خروج امير كبير از صحنه حكومتي ايران و به تحريك و پشتيباني انگليسي ها در ژانويه 1854 مدعي جزيره قشم و نواحي اطراف آن شد! كه كاري از پيش نبرد. وي پسر و وليعهد سلطان وقت عمّان بود. از زمان ورود انگليسي ها به خليج فارس، اين دولت هرگاه كه اقتداري از دولت ايران مشاهده مي كرد و يا اينكه امتيازي مي خواست اعراب خليج فارس را عليه ايران برمي انگيخت؛ تاكتيكي كه از نوامبر 1979 آمريكا به آن متوسل مي شود.

 

حمايت مردم ازتحصن كنندگان درمسجد دانشگاه تهران

تهران شاهد حمايت گسترده ملت قهرمان و انقلابي ازتحصن كنندگان درمسجد دانشگاه تهران بود. موج جمعيت بطرف دانشگاه سرازيرشد و مأموران نظامي رژيم براي متفرق كردن مردم وارد عمل شدند وعده‎اي ازمردم مسلمان و انقلابي را زخمي يا شهيد كردند. خبرگزاريها اعلام كردند كه زدوخوردهاي اين روزبعد ازواقعه 17شهريورخونين ترين رويداد تهران بوده است. درهمين روزحضرت امام خميني(ره) درپاسخ به سؤالات خبرنگاران خارجي سخنان مهمي ايراد فرمودند. ايشان دربخشي ازسخنان خود يادآورشدند:" ...ملت ايران بايد بداند كه من دركنارآنان تاآخرين نفس براي حفظ قوانين اسلام و مصالح مملكت به مبارزه خود ادامه مي‎دهم و برهمه ملت واجب است تا دراين امرپايداري كنند و سستي و سردي به خود راه ندهند. مطمئن باشيد كه ما پيروزيم و مطالب ما حق است و حق لاجرم پيروزاست...".

 

شهادت 5تن از فرماندهان رشيد لشكراسلام

9 بهمن 1360 - 5تن از فرماندهان رشيد لشكراسلام كه دوران جنگ تحميلي درسركوبي قواي متجاوز رژيم بعثي دلاوريهاي كم نظيري ازخود نشان داده بودند؛ به شهادت رسيدند. حسن باقري جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و مجيد بقايي فرمانده قواي اول كربلا ازگروه همين شهيدان بودند كه براي بازرسي به خط مقدّم جبهه رفته بودند. شايان توجه است كه شهيد باقري بعد ازپيروزي انقلاب اسلامي درتحريريه روزنامه جمهوري اسلامي اداي وظيفه مي‎كرد و شهيد بقايي نيزدرزمان انقلاب ازجمله سربازاني بود كه به امرحضرت امام خميني(ره) ازپادگان گريخت و به صف مبارزان و انقلابيون پيوست.

Mobin_s2004@yahoo.com
28 ژانويه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
شارلماني و فرضيه «ابرقدرت» رقيب

شارلماني

28 ژانويه سال 814 ميلادي شارلماني پادشاه فرانكها و امپراتور كاتوليكهاي اروپا درگذشت. برخي از مورخان او را هارون الرشيد اروپا لقب داده اند. هر دو همزمان در شرق و غرب حكومت مي كردند. اين مورخان همين موضوع را مورد توجه قرار داده و پس از بررسي هاي ديگر، فرضيه اي به دست داده اند كه جهان براي مدتي طولاني نمي تواند يك ابر قدرت داشته باشد و ديري نخواهد گذشت كه براي اين ابر قدرت رقيب و رقيبان به وجود خواهد امد. به عبارت ديگر، «جهان» نظام يک قدرتي را براي مدتي طولاني تحمل نخواهد کرد.
     شارلماني كه يك فرانك آلماني بود پس از تامين وحدت فرانكهاي آلمان و فرانسه به توسعه متصرفات خود دست زد و ايتاليا و قطعاتي از شمال اروپا و قسمتهايي از اسپانيا را فتح كرد و چون يك كاتوليك متعصب بود، پاپ اورا امپراتور كاتوليكهاي اروپا (امپراتوري مقدس) اعلام داشت. شارلماني در يك مورد، پس از سركوب كردن ساكسون ها كه هنوز مسيحي نشده بودند به آنان يك روز مهلت داد؛ مسيحي شوند، يا بميرند. چون در پايان مهلت چهار هزار و پانصد تن از ساكسون ها از مسيحي شدن خودداري كرده بودند آنان را گردن زد. شارلماني جمعا در 53 جنگ شركت كرد.
     از كارهاي جالب شارلماني برنامه اصلاحات او است از جمله براي باسواد شدن مردم، از كليساها خواست كه در جوار خود مدرسه رايگان داير كنند و در پذيرفتن شاگرد و ترتيب دادن اطاق هاي درس، وضعيت خانوادگي و طبقه اجتماعي آنان را در نظر نگيرند.

 

طلاق به سبك هنري هشتم

هنري هشتم

هنري هشتم پادشاه جنجالي انگلستان كه شش بار ازدواج كرد و دو تن از همسرانش را به جاي طلاق، با گردن زدن اعدام كرد 28 ژانويه سال 1547 پس از 38 سلطنت در گذشت. تقويت و گسترش نيروي دريايي انگلستان ابتكار هنري هشتم است كه متوجه اوضاع زمان شده بود. وي ذخيره پولي كشورش را صرف ساختن كشتي توپدار كرد.
    همسر اول هنري، كاترين آراگون بود كه هنري به نديمه او «آن بولين» كه زني باهوش و دانا بود دل بست و استدلال كرد به اين دليل مي خواهد با «آن» ازدواج كند كه فرزند آنان هوشمند خواهد شد و لذا، اين ازدواج به خاطر وطن است، نه بوالهوسي.

«آن بولين» يكي از
همسران هنري هشتم (مادر اليزابت اول) كه گردن زده شد

پاپ وقت، كلمنت ششم، با طلاق كاترين و ازدواج مجدد هنري موافقت نكرد و هنري كه چنين ديد در سال 1534 در پارلمان انگلستان خود را رئيس كل كليساي اين كشور اعلام داشت و پاپ را از اين سمت در قلمرو انگلستان خلع كرد و نمايندگان پارلمان بر اين تصميم صحه گذاردند و از همان زمان كليساي انگلستان از دستگاه پاپ جدا شده و داراي سراسقف (اسقف كانتربوري) از آن خود گرديده و طلاق و ازدواج مجدد آزاد شده است.
     «آن» از هنري داراي دختري شد كه بعدا به نام اليزابت يکم پادشاه انگلستان شد، اما هنري پسر مي خواست و چون خوش نداشت كه ازدواج با آن همه سر و صدا را به طلاق منجر سازد ، به «آن» اتهام خيانت و بي وفايي زد و دستور داد كه او را گردن بزنند و پس از او چهار بار ديگر ازدواج كرد كه يك همسر ديگرش را به اتهام مشابهي اعدام كرد.
    هنري جرات نكرد«آن كليو» همسر ديگرش را كه آلماني بود اعدام كند، زيرا احتمال حمله نظامي آلمان مي رفت، لذا او را پس از اندك مدتي طلاق گفت.
    هنري هشتم پس از اعلام خود به عنوان رئيس كليساي انگلستان «توماس مور» نويسنده و انديشمند انگليسي و مولف «يوتوپيا (مدينه فاضله) » را به خاطر اين كه حاضر نشده بود رياست او را بر كليسا برسميت بشناسد اعدام كرد. درآن زمان صفويه بر ايران حكومت داشتند كه شاه صفوي هم خود را رئيس مذهب مي دانست.
    همان روزي كه هنري هشتم در گذشت، بزرگان انگلستان تاج پادشاهي اين كشور را بر سر پسر 9 ساله اش (ادوارد ششم) گذاشتند و در برابرش به عنوان پادشاه تازه زانو زدند!.
    رياست يك كودك بر يك كشور، گرچه مسخره به نظر مي آيد، اما تاريخ نشان داده است كه در يك كشور پارلماني همچون انگلستان چنين انتصابي به سود حكومت پارلماني تمام شده است؛ زيرا در طول طفوليت شاه، پارلمان همه امور را قبضه كرده و به تكامل دمكراسي ادامه داده و بعدا هم كه پادشاه بزرگ شده ، پارلمان حاضر به از دست دادن اختيارات به دست آورده نشده است.

 

پتر بزرگ و داستان امپراتوري شدن روسيه

پتر يکم

پتر اول از دودمان رومانوف ها كه پس از انجام يك رشته اصلاحات در روسيه و اروپايي كردن آن جامعه، خود را تزار (امپراتور) و روسيه را يك امپراتوري اعلام داشته، شهر سن پترز بورگ را ساخته و پايتخت را به آنجا منتقل كرده و براي روسيه نيروي دريايي و ارتش ملي به وجود آورده بود در 28 ژانويه در 52 سالگي درگذشت.
     پتر براي آشنا شدن با مدنيت اروپاي غربي و نيز صنايع كشتي سازي آن، به صورت يك فرد عادي به آنجا رفته بود و مدتي را همانند يك كارگر ساده در كارگاههاي كشتي سازي غرب كار كرده بود. روسها پتر يكم را پدر امپراتوري روسيه مي دانند و همان احترامي را كه ايرانيان براي كوروش رعايت مي كنند براي پتر كه او را لقب كبير داده اند مرعي مي دارند. پتر براي توسعه قلمرو روسيه، در غرب و شرق دست به جنگ زد و طرح رساندن قلمرو روسيه تا آبهاي اقيانوس هند را براي جانشينانش به ارث گذارد. وي با استفاده از جنگ داخلي ايرانيان (لشكركشي قندهاري ها به اصفهان) به قلمرو ايران هم لشكرفرستاده بود. امپراتوري روسيه كه در دهه سوم قرن بيستم به اتجاد جماهير شوروي سوسياليستي تغيير نام يافته بود در سال 1991 به دست يلتسين و دو تن ديگر منحل شد كه دوماي روسيه بعدا اين فروپاشي را به دليل انجام نشدن رفراندم سراسري، غيرقانوني خواند و در اين زمينه طرحي را به تصويب رساند. گسترش امپراتوري روسيه در قرن نوزدهم در مناطق قفقاز و آسياي ميانه، به بهاي كوچك شدن ايران ما صورت گرفته بود.
    پتر يکم پايه گذار توسعه علمي و فني روسيه هم بشمار آمده است.

 

با تصرف پاريس وحدت آلمان تامين شد! - ... و پس از ايجاد آلمان واحد

بيسمارك

پاريس 28ژانويه سال 1871 به تصرف ارتش آلمان درآمد و به اين ترتيب سه جنگ اصطلاحا «محدود» بيسمارك به پايان رسيد و آلمان به صورت كشوري واحد در آمد و پادشاه پروس (برلن) قيصر همه آلمان عنوان گرفت.
     با تامين وحدت آلمان كه به همت و طبق نقشه بيسمارك عملي شد، اين كشور به صورت قدرت اول اروپا (جهان آن روز) در آمد كه نتيجه اش، اندكي بعد آغاز «دوران صلح مسلح» در اروپا و اتحاديه بندي و جنگ جهاني اول بود. زياده خواهي هاي فاتحان جنگ جهاني اول عامل جنگ جهاني دوم بود كه واشنگتن و مسكو را دو ابر قدرت جهان كرد. ضعف مديريت و كوتاه آمدنهاي مسكو بعدا آمريكا را تنها ابرقدرت كرد و اين بار زياده خواهي محافظه كاران نو و چند اشتباه دولت جورج بوش (پسر) ازجمله تصرف عراق، توسعه ناتو به اعماق شوروي و «لولو» كردن «بن لادن» براي رسيدن به هدف هايي كه به نوشته پراودا (ژانويه 2008)، بي نظير بوتو در آخرين روزهاي پيش از قتل خود گفته بود كه بن لادن مرده است و اين گفتار بوتو با صداي خود او در سايتي در اينترنت قرار دارد باعث شده است كه جهان از لحاظ موازنه قدرت در آستانه يك تغيير بزرگ قرارگيرد.

 

انفجار شاتل «چالنجر» و مرگ هفت فضانورد آمريکايي

منطره آسمان يك لحظه پس از انفجار

انفجار شاتل فضايي «چالنجر» آمريكا با هفت سر نشين از جمله يك بانو آموگار هنگام بلند شدن از زمين و مرگ همه سرنشينان آن كه مستقيما از شبكه هاي تلويزيوني پخش شد 28 ژانويه سال 1986در آسمان پايگاه كيپ كاناورال در جنوب فلوريدا روي داد. انفجار چند ثانيه پس از جدا شدن موشك حامل شاتل از سكوي پرتاب و به سبب انحراف موشك از مسير تعيين شده رخ داد. دوربين هاي شبكه هاي تلويزيوني هنوز لحظه پرتاب را دنبال مي كردند كه موشك از مسير تعيين شده اش منحرف شد.

سرنشينان مقتول چالنجر . كرستا مك آليف بانوي آموزگار ، رديف دوم نفر دوم از سمت چپ

 

با آواره شدن زياد باره،
سومالي هم بي دولت شد

زياد باره

28 ژانويه سال 1991 «زياد باره» رئيس جمهوري سومالي كه گرفتار شورش يك دسته از نظاميان و چند دستگي طوايف سومالي شده بود از اين كشورفرار كرد و دوران بي دولت شدن سومالي آغاز شد كه هنوز ادامه دارد. زياد باره چند روز پيش از فرار از سومالي، بر اثر فشار چند ژنرال ارتش، از مغديشو پايتخت سومالي خارج و به جنوب اين كشور رفته بود. وي در طول حكومت خود به شوروي نزديك شده بود، براي دولت مسكو تسهيلات بندري در سومالي برقرار كرده بود و از اين كشور اسلحه فراوان دريافت داشته بود. نظر به موقع استراتژيك سومالي واقع در منطقه شاخ آفريقا، غرب از اين اقدام زياد باره به خشم آمده بود و او را ديكتاتور سومالي مي خواند. زياد باره پس از فرار، به دفاع از خود پرداخت و گفت حكومت كردن بر سومالي كه هنوز نظام قبيله اي را ترك نگفته جز با روشي كه او در پيش گرفته بود امكان پذير نبود. زياد باره در طول حكومت خود، به طور رسمي از ايران نيز ديدن كرده بود.
     منطقه سومالي در قرون گذشته هم قرباني موقع سوق الجيشي خويش بود و قدرتهاي اروپايي به همين دليل بر سر آن مرافعه داشتند و آن را به چند قطعه تقسيم كرده بودند.

برخي ديگر از رويدادهاي 28 ژانويه

  • 1099:   1099 : صليبيون دژ« حصن الاكراد» را در سوريه محاصره كردند.

  • 1613:   گاليله نپتون را كشف كرد.

  • 1932:   شانگهاي چين به تصرف ژاپني ها در آمد.

  • 1945:   خبرگزاري ها گزارش دادند كه روز گذشته ( 27 ژانويه ) نيروهاي شوروي در لهستان اردوگاه آشويتس را از چنگ نيروهاي آلمان خارج ساخته و پنج هزار زنداني آن را كه عمدتا يهوديان بودند و از گرسنگي شديد رنج مي بردند آزاد كردند.

  • 1946:   يك روز پس ازآغاز دور جديد نخست وزيري قوام السلطنه ، شوراي امنيت سازمان ملل رسيدگي به شكايت ايران از شوروي را شروع كرد كه ايران خواستار خروج فوري نيروهاي شوروي شده بود.

  • 1962:   دكتر شاپور بختيار و دوتن ديگر از مخالفان دولت وقت در تهران دستگير و زنداني شدند.

  • 1974:   درپي اعتراض به اين كه ماموران سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) بر خلاف قانون تاسيس اين سازمان، در داخل آمريكا اقدام كرده است جرالد فورد رئيس جمهوري آمريكا دستور رسيدگي داد. حوزه فعاليت «سيا» كشورهاي خارجي و خارجيان مقيم آمريكا است ، نه اتباع آمريكايي كه تحقيق اطلاعاتي در باره آنان از وظايف اف بي آي است .«سيا» متهم شده بود كه در طول جنگ ويتنام در باره معترضين امريكايي اين جنگ دست به تحقيق زده بود.

  • 1978:   با قتل «چامورو» ناشر روزنامه لاپرنسا در نيكاراگوئه انقلاب اين كشور وارد مرحله شديد خود شد كه نتيجه اش فرار ساموزا و تغيير نظام حكومتي اين كشوربود. اين روزنامه نگار كه بعدا زنش برياست جمهوري نيكاراگوئه انتخاب شد بر ضد ساموزا و خانواده اش مي نوشت. چامورو «ساموزا» را به ديكتاتوري و بستگانش را به فساد اداري ـ اقتصادي متهم كرده بود. ساموزا بعدا رسما به ترتيب دادن قتل چامورو متهم شد و در تبعيد به قتل رسيد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    1 صفر هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    مسلمان شدن چند تن از سران مشرك مكه

    1 صفر 8 - عـمـرو بـن عـاص ، خـالد بن وليد و عثمان بن اءبى طلحه كه از سران مشرك مكه و از دشمنان و مـخـالفـان رسـول خـدا(ص ) بـودنـد، پس از سال ها دشمنى و مبارزه با آن حضرت و مسلمانان ، سرانجام از مكه به مدينه رفته و نزد رسول خدا(ص ) به اسلام گرويدند.

     

     آغاز جنگ صفين ميان سپاهيان حضرت على (ع ) و سپاه معاويه

    1 صفر 37 - سرانجام پس از پايان ماه محرم و هلول ماه صفر، سپاهيان عراق و سپاهيان شام در دسته هاى منظم شـده صـف آرايـى نـمودند. حضرت فرماندهى سواره نظام را به عمّار ياسر، پياده نظام را به عهده عبدالله بن بديل خزاعى و پرچم سپاه را به عهده هاشم بن عتبة ابن وقاص گذارد.)(معاويه، حاکم شام، پس از سرپيچي از دستورات حضرت علي (ع) و عدم کناره گيري از حکومت شام، دست به اقداماتي از جمله بخشيدن اموال به طرفداران خود و تحريک ايشان فريب مردم شام و تحريک آنان جهت گرفتن انتقام خون عثمان زد و به اين ترتيب تصميم گرفت تا مقام حکومت بر همه مسلمانان را بدست آورد.
    اما با حيله گري به عمروعاص وعده داد تا با او همراه شود و حکومت مصر را پس بگيرد و تصميم گرفت تا به جاي قبول فرمان حضرت علي (ع) به کوفه حمله کند. امام علي (ع) نيز با سپاهيان خود به مقابله او رهسپار شد و دو گروه در محلي به نام صفين به هم رسيدند. امام علي (ع) جهت جلوگيري از جنگ و خونريزي چندين قاصد را فرستاد تا ضمن صحبت با سپاه شام، آنان را از جنگ منصرف کند. اما معاويه نپذيرفت و جنگ سختي درگرفت و عده زيادي کشته شدند.
    در اين جنگ سپاه حضرت علي (ع) قهرمانه نبرد کردند و سپاه معاويه توسط مالک اشتر، سردار سپاه اسلام در معرض شکست قرار گرفت. ولي در چند قدمي پيروزي لشگريان معاويه به حيله عمروعاص قرآن ها را بر سر نيزه کردند و مردم را دعوت به آتش بس نمودند. حضرت علي (ع) با بصيرت ژرف خود تسليم اين فرياد فريبگرانه نشد، اما کوته بيني و کوته انديشي گروهي از لشگريانش که عمق حقايق را درک نمي کردند، آن حضرت را وادار کرد تا حکميت داوري را بين خود و معاويه بپذيرد و صلح را برقرار سازد.

     

     ورود اسيران واقعه كربلا به شام

    1 صفر 61 - پـس از آن كـه امـام حسين (ع) و ياران باوفايش در دشت سوزان كربلا به دست لشكريان حرمت شـكـن و سـفاك عمر بن سعد در روز عاشوراى سال 61 قمرى به شهادت رسيدند، بازماندگان آنـان ، از جـمـله حـضـرت سـجـاد(ع ) كـه در شـدت بيمارى به سر مى برد و ساير فرزندان ، همسران ، خواهران و مادران شهيدان كربلا به اسارت سپاه عمر بن سعد درآمدند و در روز يازدهم محرم آنان از كربلا به كوفه منتقل شدند.
    عـبـيـدالله بـن زيـاد كـه اسـتـانـدار كـوفـه و بـصـره و عـامـل يـزيـد بـن مـعـاويـه در عـراق و فـتـنـه گـر اصـلى واقـعـه كـربـلا و از دشـمـنـان سـخـت اهـل بـيـت بود، دستور داد كه اسيران را با همان حالت اسارت و در پوشش نامناسب و تحقيرآميز وارد مجلس او نمودند و از اين راه بر آنان و بر همگان فخر و بالندگى نمايد.

     

     شورش بزرگ اهالى بغداد بر ضد حكومت وقت

    1 صفر 249 - پس از درگذشت منتصر باللّه (يازدهمين خليفه عباسى ) مستعين بالله به خلافت رسيد.
    مـردم بـغـداد كـه از اخـتـلافـات داخـلى عـبـاسيان و كشته شدن مسلمانان در نبرد با روميان بسيار نـاراحـت و نگران بودند در اوّل صفر سال 249 قمرى به طور خودجوش صداى اعتراض خويش را نسبت به ضعف و سستى دست اندركاران حكومتى بلند كردند.
    شورش مسلمانان كه مى رفت از بغداد به همه بلاد اسلامى گسترش پيدا كند از سوى زمامداران سركوب شد.
    وصـيف ، بغاى صغير و عموم سپاهيان ترك نژاد بغداد به دستور خليفه عباسى به سركوبى شورشيان پرداختند و تعداد فراوانى از مردم را كشتند.
    اول صفر سال 270 هجرى قمرى
    كشته شدن صاحب الزنج و پايان يافتن فتنه رنگيان
    در عصر خلافت مهتدى عباسى (چهاردهمين خليفه عباسيان ) شورشى در جنوب عراق آغاز گرديد و رهـبـرى آن را مـردى بـه نام صاحب الزنج برعهده داشت و پيروزى هاى بزرگى به دست آورد. هويت صاحب الزنج و نَسب او به درستى روشن نيست
    صـاحـب الزنـج از شـهـر بصره شروع كرد و با تنظيم سپاهيان خود شهرهاى كوچك را تصرف نمود. پس از بصره آبادان و اهواز را تصرف نمود.
    ((صـاحـب )) پـس از پيروزى هايى كه به دست آورد و غنايمى كه نصيب سپاهيانش كرد اقدام به ساختن شهر جديدى به نام ((المختاره )) نمود.
    ((مـوفـق عـبـاسـى )) كـه بـراى پايان دادن غائله صاحب الزنج عزم خويش را جزم كرده بود چند سـالى درگـيـر اين ماجرا بود در 27 محرم سال 270 جنگ شدت گرفت تعداد پنجاه هزار تن از سـپـاهـيـان صـاحـب الزنـج بـه اسـارت نـيـروهـاى مـوفـق درآمـدنـد و صـاحـب در اوّل صفر به دست سپاهيان موفق كشته شد.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    3
    13

    اهواز

    9
    22

    تبريز

    -4
    6

    شيراز

    1
    16

    مشهد

    2
    13

    بندرعباس

    13
    24

    کرمان

    0
    17

    اصفهان

    -4
    13

    يزد

    2
    14

    کرمانشاه

    -2
    11

    اراک

    -3
    7

    رشت

    5
    12

    دبی

    15
    23


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1284 تومان
    988 تومان
    1400 تومان
    1100 تومان
    265 تومان
    272 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    220000 تومان
    104000 تومان
    53000 تومان
    202000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:39
    طلوع خورشيد : 07:07
    اذان ظهر : 12:17
    غروب خورشيد : 17:27
    اذان مغرب : 17:48
    نيمه شب شرعي : 23:33
     

     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Reader's Digest
    ماه ژانويه

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Reader's Digest

    تاریخ انتشار: ژانويه 2009
    تعداد صفحات مجله: 189
    حجم فایل: 35 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãهمراه با کاروان اسرا

    eshge.mahdi@gmail.com

    فلسفه قیام مختار

    قسمت دوم و پاياني


    تصمیم سران كوفه
    عـبدالرحمن بن شریح مى‌گوید: جمعى از سران شیعه در خانه سعد بن ابى سعر حنفى، كه از چهره‌هاى برجسته شیعه بود، جلسه‌اى تشكیل دادند.
    عبدالرحمن، كه از بزرگان كوفه بود، در آن جلسه چنین گفت: "مختار مى‌خواهد قیام كند. و ما را بـه همكارى و یارى خویش دعوت نموده و ما هم بیعت او را پذیرفته‌ایم، ولى نمى‌‌‌دانیم كه واقعا او از طرف ابن حنفیّه ماموریت دارد یا خودش این چنین تصمیم گرفته است." او پیشنهاد داد جـمـعـى از سـران شـیـعـه به حجاز بروند و با اهل بیت پیامبر و بازماندگان امام حسین(علیه السلام) به ویـژه مـحـمـد حـنـفـیـّه، دیـدار كـنند تا قضیّه روشن شود. آن جمع پیشنهاد را پذیرفتند و به حجاز رفتند و به ملاقات محمد حنفیّه رفتند.
    مـحـمد عـلت آمـدن آنـان را جویا شد. عبدالرحمن گفت:
    مـخـتـار ثقفى به كوفه آمده و مدّعى است كه از طرف شما ماموریت دارد و ما را به كتاب خدا و سـنـّت پـیـامبر و خونخواهى اهل بیت پیامبر و دفاع از مظلومان دعوت كرده است. مى‌خواستیم نظر شما را بدانیم. اگر چنین باشد، با همه وجود، از او حمایت خواهیم كرد و اگر چنین نباشد، او را ترك خواهیم نمود.
    محمد، فرزند امیرالمؤمنین(علیه السلام) پس از حمد و ثناى الهى گفت:
    گفتید كسى شما را براى خونخواهى ما دعوت كرده است. به خدا سوگند، دوست دارم خـدا بـه وسیله هر یك از بندگان خود كه بخواهد انتقام خون ما را از دشمنانمان بگیرد. این نظر من است. (37)
    عـلاّمـه مـجـلسى(ره) به نقل از فقیه بزرگوار علامه ابن نما مى‌نویسد: محمد حنفیّه به سران شـیـعـه گـفـت: "درباره خونخواهى ما، برخیزید همه به نزد امام من و امام شما، على بن الحـسـین (علیهماالسلام) برویم. آنان همراه محمد حنفیّه خدمت امام سجاد(علیه السلام) شرفیاب شدند و محمد ماجرا را بیان كرد. امام در پاسخ آنان فرمود:
    عـمـوجـان، اگـر كسی به حمایت ما اهل بیت برخیزد، بر مردم واجب است او را یارى دهند. من تو را در این امر(قیام به خونخواهى) نماینده خود قرار دادم؛ هر طور كه صلاح دیدى، اقدام كن .
    پـاسـخ صـریـح و قـاطـع امـام، تـكـلیـف را روشن كرد و سران شیعه شاد شدند و با خود گفتند: امام و محمد حنفیّه به ما اجازه قیام دادند.(38) آنان به كوفه بازگشتند و به مـخـتـار بـشـارت دادنـد و او را از مـاجـرا آگـاه سـاخـتـند و مختار با شادى گفت: " الله اكبر، مرا ابـواسـحـاق گـویـنـد. بـرخـیـزیـد و دسـت بـه كـار شـویـد و شـیـعـیـان را آمـاده قـیـام كنید."(39)
    شـعار یاران مختار، شهر كوفه را گرفت: "یا منصورُ اَمِت؛ اى پیروز، بمیران" و با شعار "یا لثارات الحسین" چهره كوفه منقلب گردید.(40)
    شعار "یا منصـور امت" شعار یاران پیامبر(صلی الله علیه و آله) در جنگ بدر بود.(41) و در قیام زید بن على بن الحسین(علیهماالسلام) نیز همین شعار داده شد.(42)
    شهر كوفه چهره یك شهر جنگى به خود گرفت و این بار در تب خونخواهى امام حسین(علیه السلام) مى‌سوخت و فریاد "یا لثارات الحسین" در شهر جوش و خروش افكند.
    نـیـروهایى كه با مختار بیعت كرده بودند، فوج فوج وارد كوفه مى‌شدند: ابوعثمان شهدى، از سـران قـبـایـل اطراف كوفه، با شعار گیا لثارات الحسین" وارد شهر شد، نیروهاى مثنّى بـن مـخـربه نیز پس از درگیرى با نیروهاى ابن زبیر در بصره و شكستن محاصره شهر، به كوفه آمدند.
    بـیـشتـر سـاكـنان عراق را ایرانیان تشكیل مى‌دادند و جمعیّتى عظیم بودند كه به آنان "جند الحمراء" یا "لشكر سرخ" مى‌گفتند؛ زیرا نسبت به اعراب سیه چهره، گونه‌هایى سرخ و سـفـیـد داشـتـنـد و یـا لبـاس سـرخ مـى‌پـوشـیـدند. عمده لشكر مختار را نیز ایرانیان یا "جند الحـمـراء" تـشـكـیـل مـى‌دادنـد. (43) ایـنـان بـه دلیـل عـدالت گـسترى حكومت حضرت على(علیه السلام) از طرفداران سرسخت خاندان پیامبر و فرزندان حضرت على(علیه السلام) به شمار مى‌آمدند.
    قصر ابن زیاد به تصرف مختار در آمد، آنها شب را آنجا ماندند و صبح روز بعد بزرگان و سران قـبایل و مردم در مسجد و مقابل قصر تجمع كردند. مختار خود را براى اداى نماز و سخنرانی در مـسجد و اعلام رسمى پیروزى انقلاب، مهیّا كرد.(44) ظاهرا آن روز، جمعه بوده است. مـخـتـار شـخـصـا نـمـاز را اقـامـه نـمـود و در یك خطبه پرمحتوا و انقلابى، اهداف اصلى قیام را تشریح كرد. فرازی از كلام مختار:
    «اى مردم كوفه، من از جانب اهل بیت پیامبر ماموریت یافته‌ام تا به خونخواهى امام مظلوم، حـسـیـن بن على(علیهماالسلام) و شهداى كربلا قیام كنم و انتقام آن عزیزان را بگیرم و تا آخرین نفس، با شدت هر چه بیشتر، این هدف مقدس را تعقیب خواهم كرد.»(45)
    مـخـتـار سپس در خطبه دوم نماز، با تاكید و قسم یاد كردن، تصمیم خود را در ریشه‌كن نمودن عمّال ظلم و ستم و قاتلان امام حسین(علیه السلام) اعلام داشت .
    در نهایت مختار حكومت خود را تاسیس نمود و قاتلان شهدای كربلا را به سزای عمل خود رساند. كه در مقاله‌ای خاص به نحوه كشته شدن قاتلان امام حسین (علیه السلام) می‌پردازیم.


    مزار و زیارت نامه مختار
    مزار مختار در كوفه، از قدیم الایام جزو مشاهد مشرّفه محسوب مى‌شود. قبر مختار در صحن مسلم بـن عـقـیـل، مـتصل به مسجد اعظم كوفه است.(46) گرچه بناى آن مندرس و قدیمى شـده، اما بـزرگـان شـیـعـه و مـردم قـدرشـنـاس از زیـارت او غافل نیستند.
    علامه شیخ عبدالحسین طهرانى(ره) از شاگردان برجسته صاحب جواهر و وصى مرحوم امیركبیر، وقـتـى بـراى تـشـرف بـه عتبات عالیات وارد عراق شده بود، نسبت به تعمیر و تجدید بناى مزار شریف مختار همت گماشت .
    عـلامـه امـیـنـى بـه نـقـل از كـتـاب مـزار شـهـیـد، زیـارتنـامـه‌اى جـالب بـراى مـخـتـار نـقـل مـى‌كـنـد و از ایـن زیـارتنـامـه، كـه شـهـیـد آن را نـقـل كـرده اسـت، معلوم مى‌شود كه قبر مختار از دیرزمان، مورد علاقه شیعیان و آزادمردان بوده و ابن بطوطه نیز در سفرنامه خود به آن اشاره كرده است.(47)


    سخنى در باب انتقام مختار از دشمنان
    مـخـتـار تـصـمـیـم گـرفـت با تمام قوا، همه مسبّبان حادثه عاشورا را مجازات كند و آنان را به سزاى اعمال ننگین خود برساند. این هدف اصلى مختار بود و در این كار، تا حدى موفق گردید. او بـه نـیـروهـایـش دسـتـور داد در هر مكان و هر زمان، عاملان حادثه كربلا را یافتند؛ به جزاى اعـمـالشـان بـرسانند و به هیچ وجه، به آنان رحم نكنند. این دستور اجرا شد و جمع كثیرى از عـامـلان حـادثـه كـربـلا بـه دسـت عـدالت و انـتـقـام سـپـرده شـدنـد و بـه جـزاى اعمال زشت خود رسیدند.
    بـر خـلاف شایعات امویان و بعضى گزافه‌گویى‌ها، در نهضت مختار، فقط قاتلان امام حسین (علیه‌السلام) و عاملان حادثه كربلا كیفر دیدند و در تاریخ حتى یك مورد تعرض به زنان، كودكان و افراد بى گناه از سوى او مشاهده نشده است، بلكه آنچه از تاریخ به دست مى‌آید این است كه مختار و نیروهایش اصول انسانى و ارزش‌هاى الهى را رعایت مى‌كردند.
    دیـنـورى، مـورخ مـشـهـور، نـقل مى‌كند كه پس از كشته شدن ابن زیاد در جنگ خازر، همسر او به اسـارت سـپـاه مـخـتـار درآمـد. ایـن زن اسـیـر نزد ابـراهـیـم (فـرمـانده لشكر مختار) آمد و گفت: امـوال او را بـه غـارت بـرده‌انـد، ابـراهـیـم گـفـت: چـه مـقـدار از امـوال تـو غارت شده است؟ گفت: پنجاه هزار درهم. دستور داد یكصدهزار درهم به او دادند و و او را همراه صد سوار به بصره نزد پدرش رساندند. (48)
    البـتـه نـمـى‌تـوان گـفت تمام آنچه مختار و نیروهایش انجام دادند دقیقاً منطبق با موازین شرع و اعـتـقادات شیعه بوده است، اما آنچه مختار نسبت به عاملان فاجعه كربلا انجام داد، واكنش قهرى دسـتـگـاه آفـریـنـش بـا سـتمگران، اجابت نفرین دل‌هاى سوخته خاندان ستمدیده پیامبر(صلی الله علیه و آله) و جوشش طبیعى احساسات در جامعه مسلمانان بود.
    توفیق اعلم، دانشمند معاصر، درباره انتقام مختار مى‌گوید:
    تـنـهـا بـرخـورد قاطع و خونبارى كه در تاریخ از ملامت مصون مانده و عذر آن پذیرفته شده همین كار عادلانه مختار است.(49)
    استاد سیدجعفر شهیدى(ره) نیز در این باره مى‌گوید:
    «... از نو قتلگاه، بلكه قتلگاه‌هاى دیگرى به راه افتاده، اما این بار قربانیان، آن پاكان و عـزیزان خدا نبودند، دژخیم‌هایى بودند كه دست‌هایشان تا مرفق، در خون آزادگان رنگین شده بود.
    امروز وقتى ما داستان كشتار مختار، پسر ابى عبیده ثقفى را مى‌خوانیم، اگر سرى به كتاب‌هـاى حـقـوقـى زده بـاشـیـم، مـمكن است چنان انتقامى را تا حدى خشن بدانیم و بگوییم: چرا چنان كردند؟ یكى را چون گوسفند سر بریدند و یكى را شكم پاره كردند و دیگرى كه تیرى به فـرزنـدى از فرزندان حسین(علیه السلام) افكنده و آن جوان كه دست را سپر ساخته و تیر، دست و پیشانى او را شكافته بود، همان كیفر دادند، دیگرى را در دیگ روغن جوشان افكندند و دست و پاى آن یكى را بـه زمـیـن دوخـتـنـد و اسـبـان را روى آن گـذراندند، چنانكه نوشته‌اند، تنها یكجا دویست و چـهـل و هـشـت تن را، كه در قتل حسین و یاران او شریك بودند، طعم اینگونه كیفرها چشاندند؛ ما ایـن داسـتـان‌هـا را مـى‌خـوانیم و در آن نوعى قساوت مى‌بینیم، اما باید دانست كه قضاوت مردم سیزده قرن بعد درباره كردار پیشینیان درست نیست.
    شمر، عبیدالله بن زیاد، عمر سعد، حفص ـ پسر او ـ خولى، سنان و دهها تن از سران لشكر كـوفـه كیفرها دیدند، اما تاریخ به همین جا بسنده نكرد و این آخرین انقلاب و آخرین انتقام نبود.»(50)
    ایـن، تـازه عذاب دنیوى آن نابكاران از خدا بی خبر بود و عذاب اخروى، كه جلوه‌اى كامل از قهر الهى را به نمایش مى‌گذارد، بسیار افزونتر و كوبنده‌تر از این‌ها است .
    «فَسیَعْلَمُ الَّذینَ ظَلَمُوا اَىَّ مُنقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ»(51)
    و به تعبیر امیرالمؤمنین (علیه السلام):
    « یَومُ الْمَظْلُومِ عَلَى الظّالِم اَشَدُّ من یَوْمِ الظّالِم عَلَى الْمَظْلومِ؛ روز ستمدیده بر ستمكار سخت‌تر است از، روز ستمكار بر ستمدیده.(52)


    -------------------------
    37- تاریخ طبرى، ج 6، ص 13؛ كامل ابن اثیر، ج 4، ص 214.
    38- تنقیح المقال، مامقانى، ج 3، ص 206؛ بحارالانوار، ج 45، ص 365.
    39- تاریخ طبرى، ج 6، ص 14؛ كامل ابن اثیر، ج 4، ص 214 .
    40- تاریخ طبرى، ج 6، ص 20؛ كامل ابن اثیر، ج 4، ص 218.
    41- مستدرك الوسائل، ج 2، ص 265؛ فروع كافى، ج 5، ص 47.
    42- مقاتل الطالبیین، ص 93.
    43- الاخبار الطّوال، احمد بن داود دینورى، ص 293.
    44- تاریخ طبرى، ج 6، ص 32.
    45- تاریخ طبرى، ج 6، ص 32، مصر.
    46- تنزیه المختار، ص 14 ـ 13.
    47- رحله، ابن بطوطه، ص 232.
    48- اخبار الطوال، ص 296.
    49- اهل بیت، توفیق اعلم، ص 517 .
    50- پس از پنجاه سال پژوهشى تازه پیرامون قیام امام حسین(علیه السلام)، سید جعفر شهیدى، ص 193ـ 194.
    51- شعراء، آیه 227.
    52- نهج البلاغه، ترجمه سید جعفر شهیدى، ص 401، قصار 241.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    لپ تاپ Adamo شرکت Dell
    دلبری می کند

    فکر نکنید که فقط شرکت اپل است که محصولات خود را در زیباترین شکل ممکن ارایه می کند. پس از شایعات فراوان و غیبت های زیادی که پشت سر لپ تاپ جدید دل شد این شرکت از Adamo پرده برداری کرد. هر چند که هنوز عکس های زیادی از این لپ تاپ زیبا به دست نیامده است اما در همین تصاویر می توانید یک کامپیوتر سفید باریک و زیبا را ببینید که با پوششی طرح دار از جنس آلومینیوم در بر گرفته شده است. شرکت دل اعلام کرده که Adamo رقیبی برای Macbook Air شرکت اپل است.
    هنوز هیچ مشخصاتی از این کامپیوتر ارایه نشده است و فقط در حد یک نگاه حلال می توانید Adamo را ببینید! 

    اورکلاک پردازشگر AMD تا سرعت 6.5 گیگاهرتز در دمای 230-

    پردازشگر فنوم II را به ياد دارید؟ يک تیم از شرکت AMD موفق شدند که با اورکلاک کردن، سرعت پردازشگر چهار هسته اي AMD Phenom II را تا 6.5 گیگاهرتز بالا ببرند. آنها برای رسيدن به اين سرعت دماي CPU را با استفاده از هليم مایع تا منهای 230 درجه سانتيگراد پایین آوردند. البته برای رسيدن به چنين دمایی 500 لیتر نيتروژن مایع و 500 ليتر هلیم مايع مصرف شد.
    هدف از انجام این کار شکستن رکورد 3DMark بوده است. در واقع این معيار قابلیت پردازش يک کامپيوتر را در رندر کردن تصاوير گرافیکی نشان می دهد. همچنين این تيم توانست رکود جهانی آن را با رسيدن به عدد 45474 بشکند. البته با این کار این گروه به رکورد بالاترین سرعت اورکلاک پردازشگرهای چهارهسته ای x86 هم دست پیدا کرد.
    نظرتان در مورد یک پردازشگر 4 هسته ای که هر یک از هسته ها با سرعت 6.5 گيگاهرتز کار مي کنند چيست؟ ضمنا مي توانید ويديوي این آزمايش را در اينجا ببینید (8 دقيقه)

     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    اخلاِق سياسي


    نويسنده: مقصود رنجبر

    معرفی کتاب:
    برقراري رابطه و پيوندمناسب ميان اخلاق و سياست همواره از مهم ترين مباحثانديشه ي سياسي بوده است. با توجه به اين كه در حوزه ي اخلاق، بهبايدها و نبايدهاي اخلاقي پرداخته مي شود، در نظر گرفتنپايه هاي اخلاقيات و نظام هايي كه موازين و معيارهاي اخلاقي بر اساس آنبنا نهاده مي شود نيز از اهميت بسزايي برخوردار است. صرف نظر از نوع جهان بيني ها، در اخلاق سياسي كه به خوب و بد بودنيك عمل سياسي پرداخته شده، با دو نظريه مواجه هستيم: يكي ايده آليسم سياسي و ديگري رئاليسم سياسي كه دوميهدف سياست را كسب، حفظ و افزايش قدرت وثروت بدون توجه به ابزارها مي ‌داند.
    با توجه به اهميت والاي انديشه ي امام علي (ع) درباره ي رابطه ي اخلاق و سياست به عنوان ايده آليسم سياسي در برابر رئاليسم سياسي و به عنوان پيشوايي كه همواره در پي عمل كردن اخلاق در حوزه ي سياست بود، كتاب حاضر، بررسي وجوه مهم انديشه ي امام (ع) درباره ي سياست و اخلاق از قبيل حق مداري، آخرت گرايي، عدالت، غايت سياست، مصلحت سياسي اخلاق كارگزاران، وفاي به عهد و… را عهده دار است.
    فهرست مطالب مطالب کتاب به شرح زیر است:

    ● مقدمه

    ● سياست اخلاقي

    ● روي كرد عدم پايبندي به اخلاق

    ● اخلاق سياسي و اخلاق مسؤوليت
    أ. اخلاق سياسي در انديشه امام علي (ع)
    ب. اخلاق سياسي در سيره امام علي (ع)
    ج. مقايسه اي بين امام علي (ع) و دشمنانش

    ● سخن پاياني

    ● پي نوشت

    ● فهرست منابع


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    مردی كه باردار بود

    رضا ساکی

    همیشه سعی می‌كرد درباره گذشته‌اش خیال پردازی كند، از گذشته‌ی خود هیچ نمی‌دانست و هر چه به خاطر می‌آورد مربوط به دوران شیرخوارگاه بود. روزانه هزار خیال خوب و بد به سرش می‌زد، وقتی در مترو كسی را با بارانی سیاه و كلاه می‌دید فكر می‌كرد پدرش سردسته‌ی یك باند فروش كلیه بوده است و آدم‌هایی كه پدرش كلیه آن ها را فروخته است حالا دارند او را تعقیب می‌كنند تا كلیه‌اش را ببرند بفروشند. در خیابان وقتی كه پیرزنی از او طلب پول می‌كرد مادرش را مجسم می‌كرد كه گدایی می‌كرده و او را در كنار خیابان به دنیا آورده است. خیال بافی‌های او به همین چیزها ختم نمی‌شد، روزهایی كه زیاد گرسنگی می‌كشید خیالات عجیبی می‌كرد، یقین پیدا می‌كرد فرزند گم شده‌ی یك میلیونر است، ساعت‌ها جلوی خانه‌ی یك آدم پولدار انتظار می‌كشید، چون فكر می‌كرد پسر اوست اما عاقبت مشت و لگدهای نگهبانان منزل حواسش را سر جا می‌آورد. گاهی فكر می‌كرد انتخاب شده است، به كلیسا می‌رفت و دستورات را از خداوند دریافت و اجرا می‌كرد اما خداوند جز دله دزدی كار دیگری به او محول نمی‌كرد. در مجموع آدم بدبختی بود اما كسی را در زندگی نداشت كه به حالش دل بسوزاند. كافی بود دختری در ایستگاه اتوبوس از او نشانی جایی را بپرسد، به سرعت عاشق می‌شد و تا برادرهای دختر دنده‌هایش را خرد نمی‌كردند دست برنمی‌داشت.
    گاهی اوقات با خودش فكر می‌كرد پدرش گنجی را برای او به میراث گذاشته است، آن قدر به این موضوع فكر می‌كرد كه باورش می‌شد این گنج وجود دارد اما نمی‌دانست كجا را باید بكند. با تغییرات جامعه و اتفاقاتی كه می‌افتاد همسو بود. وقتی انتخابات می‌شد شروع می‌كرد به فعالیت‌های سیاسی و خیال می‌كرد می‌تواند نماینده مردم بشود. وقتی جشنواره‌ی فیلم شروع می‌شد از این كه او را نمی‌شناسند و به سینما راه نمی‌دهند تعجب می‌كرد. شب‌های زمستانی كه جایی برای خوابیدن نداشت به فرمانداری می‌رفت و سراغ فرماندار را می‌گرفت، بعد به شهرداری می‌رفت، بعد استانداری، بعد كلانتری، بعد تیمارستان و آن قدر به مراكز دولتی سر می‌زد كه صبح می‌شد.
    دیوانه نبود اما مردم او را دیوانه خطاب می‌كردند، یادش می‌آمد از همان روز اول در مدرسه بچه‌ها به او دیوانه می‌گفتند اما معلم‌ها چنین نظری درباره او نداشتند. دوران شیرخوارگاه و بعد آسایشگاه بهترین دوران زندگی‌اش بود.
    در دبیرستان معلمی داشتند به نام سایلف كه معلم‌ها به او دیوانه می‌گفتند اما او مطلقا چنین نظری درباره سایلف نداشت. او و سایلف تمام مدت با هم بودند و حرف‌هایی می‌زدند، حرف‌هایی كه فقط خودشان می‌فهمیدند. سایلف در همان دوران خودكشی كرد، درحالی كه همه چیز خود را به او بخشیده بود.
    بعد از دبیرستان دیگر مغزش توان درس خواندن نداشت و از همان وقت دوران در به دری او شروع شد و تا حالا هم ادامه داشت. الان چند وقت است كه توی پارك می‌نشیند و چرت و پرت می‌نویسد، خودش می‌گوید داستان می‌نویسم، اما باز دارد خیال بافی می‌كند، داستان‌هایش تمام راوی دانای كل دارد، فكر می‌كند اگر از زایه دید سوم شخص بنویسد، مردم نمی‌فهمند خودش دارد داستان‌ها را سر هم می‌كند و آدم فلك زده‌ی داستان خودش است. اما شما باور نكنید او در داستان‌هایش خودش را او خطاب می‌كند تا شما نفهمید كه اوست، حرفش را باور نكنید الان در پارك نشسته و دارد داستان می‌نویسد، خیال می‌كند چخوف است و دارد «اتاق شماره شش را می‌نویسد»، اما شما عاقل‌تر از او هستید و می‌دانید اوست كه دارد می‌نویسد. هفته‌ی پیش نسخه‌ای را كه با دست از روی «یادداشت‌های یك دیوانه» نوشته بود برده بود انتشاراتی در مركز مسكو تا چاپ كنند، مردك دیوانه است، سعی می‌كند شما را وارد داستانی مزخرف كند و نگذارد بیرون بیاید، بیچاره خیال می‌كند شما داستان او را تا انتها می‌خوانید، این هم مثل تمام خیال‌هایی كه می‌كند.
    در تمام زندگی نكبت‌بارش خیال‌بافی كرد و سوم شخص مفلوكی بود كه جرات ورود به دنیای پست‌ترین شخصیت داستان‌هایش را هم نداشت. سایلف می‌گفت همینگوی مردی كرد، مرد باش و دولول را زیر چانه بگذار و راحت‌شو، در تمام طول دبیرستان هفته‌ای هفت بار خودكشی می‌كرد، اما در خیال خود. این روزها همین‌طور كه دارد خوانندگان داستان‌هایش را فریب می‌دهد خیال برش داشته كه نیكول كیدمن است، تمام عناصر خیالش به جا و درست است جز یك مورد اساسی كه آزارش می‌دهد، به شدت برایش نگرانم، برجستگی‌های بدنش با خیالش هم‌خوانی ندارد. دیروز آخر یكی از داستان‌هایش نوشته بود: «همینگوی مرد بود، من نیكول كیدمنم، چرا شما از یك خانم باردار انتظار دارید خودكشی كند؟»
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    5 روش واداشتن مردان
    براي بيان احساست دروني

    "نميدونم به چي فكر ميكنه چون اون هيچوقت درمورداحساسش با من حرف نميزنه."

    ايـن جـمـله بـه گـوشتان آشنا است؟ براي اكثر زنان واداشتن شـوهـرشـان بـراي ايـنكه احـساسات دروني خود را با آنها در ميـان بـگـذارنـد، كـار مشكلي بنظر ميرسد. در اين شرايط زن احساس ميكند كه ناموفق بوده و براي مرد سوء تعبير پـيــش مي آيد. اما در اين ميان موضوعي وجود دارد كه اغلب زن هـا از آن بـي اطـلاع هستند. مردها ميخواهند صحبت كنـنـد. تحـت شـرايـط منـاسـب، آنـهـا سرتاسر شب به صحبت ميپردازند. اكثر مردان نياز دارند كه با همسرشان درد دل نموده و كمي سبك شوند. اما رمز و راز واداشتن همسرتان براي بيان احساساتش چـيسـت؟


    راز شماره 1
    مردان حقيقي از عدم پذيرش وحشت دارند -- واقعا!

    اين درست است. اغـلب مـردها احساس مي كنند كه زنها در مورد آنها بسيار منتقدانه رفتار مي نمايند، و نگران اين هستند كه نكند بعد از بيـان آنچـه كـه در ذهنشان ميگذرد توسط همسرشان مورد استهزاء قرار گرفته و به عـلت عـدم پذيش او تحقير شوند. براي زنها مهم اسـت بدانند كـه نفس و شخصيت يك مرد شكننده تر از نفس و شخصيت آنها بوده و آسانتر مورد تهديد قرار ميگيرد. اين موضوع بخصوص زمانيـكه يك مرد در رابطه اي نـزديـك و صمـيـمانه بـا هـمسرش قـرار گرفته است بيشتر نمود پيدا مي كند: او مشتاق تصديق و عكس العملهاي مثبت همسرش بوده و دوست داردبداند كه موجب خشنودي او شده است.بنابراين اگر مردي احساس نمايد كه شما تصميم داريد در موردش قضاوت كنيد، و يا بدليل گفتـه هـايش به گونه اي متفاوت به او نگاه كنيد، مطمئن باشيد كه وي صحبت نخواهد كرد.
    داوري كردن در مورد شريك زندگي به معناي اجازه دادن به او بـراي بيان ذهنياتش نبوده و شما را مشتاق براي شنيدن حرفهاي او نشان نخواهد داد.منـظور اين نيست كه شما نظر و ايده اي نداشته باشيد و يا نتـوانيد آن را در فرصـتي بيان كنيد. يك مرد جهت بازگو نمودن درونش لازم است احساس كند بدليل آنچه كـه هست مورد پذيرش حقيقي قرار گرفته، نه به دليـل آنـچه كه ممكن است شما دوست داريد باشد. صبر و بردباري نماييد. اگـر عـجـولانـه تـوسط پيشنهاد دادن نقطه نـظرات خـود با گفتن جملاتي از قبيل "خوب، اشتباه ميكني، من قبول ندارم" يا "از كجا اين فكر مسخره بـه ذهنـت رسيــده"، در برابر عقايد او عكس العمل نشـان دهيـد، هـر مـردي از سـخـن گفـتن بـاز خواهد ايستاد. آنها نگران آن هستند كه مبادا حرفي بسيار خصوصي از دهانشان خارج شـود كـه مطابق با تصور ذهني شما از آنها نبوده و يا تصويري كه بروز از خودشان در ذهن شما ايـجاد كرده اند را مخدوش كند.
    يـك مرد داراي ايده هاي متفاوت بسياري در موضوعات مختلف زندگيش اسـت -- حتـي در طـول يـك هفـتـه و يـا يـك روز مي تواند بسيار متفاوت عمل نمايد. به او اجـازه دهـيـد جنبه هاي مختلف خود را بشما نشان دهد.اگر بتوانيد از انتظارات خود صرفه نظر نموده و حقيقتا سعي در شناخت هويت و ماهيت او نماييد،وي فورا اين موضوع را حس كرده، احساس راحتي زيادي نموده و از صحبت كردن با شما لذت خواهد برد.


    راز شماره 2
    شما نيز درون خود را آشكار كنيد

    بين زوجين بيان احساسات دروني بايد به صـورت متقـابـل انـجام بگيرد. هر فردي داراي مشكلات، دغدغه ها و مسائل پنهاني در صندقچه قلبش مي بــاشد. بسياري از مردان تصور مي كنند " اگر اين مسـائـل را به او بگويم، تركم خواهد كرد." شما مجبوريد نشان دهيـد كـه جـريان ايـن نيست. به اين منظور براي او از خود چيزي را فاش كنيد كه نشان دهد به همان اندازه اي كه او به شما اعتماد دارد، شما نيز به او اعتماد داريد.
    هنگاميكه او شروع بـه بـيان احساسات دورني خود ميكند، به آنچه كه ميگويد گوش فرا داده، قدمي به جلو بـرداشته و در عـوض پيشنهادي مثبـت ارائـه دهيـد. بعد از اينكه وي مسئله اي خصوصي را ابراز نمود، چيزي شبيه اين بگويد "خوب، اينكه چيز بدي نيست من بدتر از اينها بودم." يا "من واقعا آن چيزي كه اتفاق افتاده را تحسين مي كنـم." و آن چيزي از داستان را كه واقعا مي پسنديد انتخاب كنيد. ( از مسائل ساختگي دوري كنيد چون موضـوع لوس شده و تبديل بـه دست انداختن خواهد شد. مردم هميشه ميتوانند متوجه شوند كه كسي آنها را دسـت انـداخـته و اين موضوع هيچ گاه ثمر بخش نخواهد بود.) به او اجازه دهيد بداند كه شما جانبدار او هستيد و با تجربياتش تنها نخواهد ماند.
    در حاليكه عملا نشان ميدهيد، مطمئن شويد كه از او طرفداري ميكنيد. بسياري از زنها فقط به اين دليل به داستانهاي شوهرشان گوش مي دهند كه به او بگويند كه چقـدر در مورد آن در اشتباه بوده است. آنها طرفداري شخص ديگري را ميكنند. با ايـن حـال مـهـم است كه موضوع را از اين نقطه نظر بنـگريد: اكنـون زمـان درس دادن بـه او نـيست، بلكه زمـان "ايـجاد دوستي و مودت" است. وقتي دو نفر پيمان دوستي مي بندند، بـه تـبـادل متقابل تجربيات خود پرداخته، و به همين دليل احساس نزديكي و آسودگي مي كنــند. اين جـا شـما در حال ايجاد سازگاري و تفاهم مي باشيـد، احساسي كه هر دوي شما سياره اي يكسان را اشغال نموده و در دنيايي متشابه زندگي مي كند.
    اينكه چه تعدادي از مردان احساس تنهايي شديد مينمايند، شگفت انگيز است. نه تنها بـه آنهـا آمـوزش داده شـده اسـت كـه هـميشه سـاكـت بـاشـنـد، ايـن تـصور غلط نيز در ذهـنشان پـرورانده شـده كه صحـبـت نـمودن در مورد احساسات دروني عملي به دور از شان و منزلت مردان بشمار ميرود.عـكس العملهاي مثبت و صادقانه شما بسيار ضروري است. اگر بـه ايـن نـحو رفـتـار نـماييد، شـوهر شما احساس خواهد كرد كه كسي وجود دارد كه او را درك كند، و آنگاه حتي بيشتر و بيشتر از ذهنياتش برايتان خواهد گفت.


    راز شماره 3
    گذشته را فراموش كنيد

    آيـا تـا بـه حـال بـا شـوهـر خـود "گـفـتـگويي" داشـتـه ايـد كه به بگو مگوهاي مـربـوط بـه نارضايتي هاي گذشته،اشتباهاتي كه انجام داده،اذيت و آزارهايي كه بشما روا داشته، و آنچه كه اكنون مديون شما است، منتهي شده باشـد؟ چنـيـن مـوضوعي تقريبا در هر رابـطـه اي اتــفاق مي افتند اما واقعيت باقي مي مـاند؛ مـردها وقـتـي آمـدنـش را حـس ميكنند، آشفته حال شده و عقب مي نشينند.
    وقتي مردي از اين وحشت دارد كه صحبتهايش در آينده تـحـريف و سـوء تـعبـير شده، به ديـگران گــفته شده و يا عليه خودش مورد استفاده قرار گيرد، بيان احسـاسـات بـرايـش غير ممكن مي شود. و تنها راه عبور از اين تله ارتباطي اين اسـت كـه بدانيد آنچه كه در گذشته اتفاق افتاده، و هــر آنچه كه او انجام داده و يا گفته، شما نيز درگـيـرش بوده ايد. روابط همگي مانند رقص هستند. هيچكس خوب مطلق و يا بد مطلق نيست. در واقـع، بجاي در نظر گرفتن يك فرد به عـنـوان شخصي بد يا خوب، بهتر است كه نقشهاي بازي شده در روابط و نحوه گرفتار شدنمان در نـقشهايـي كه قدرت رها ساختن خود را از آنها نداريم، مورد توجه قرار داده شوند.
    بـراي مثـال بـرخـي از زنـها عـاشق بازي نمودن با قرباني عشق خود هستند. آنها براي اعتبار بخشيدن و توجيه كردن احساسـات خودشان و نيز احساس قدرتـمندي در بـرابـر شريك زندگي خود، اشتباهات و خطاهاي گذشته او را بهانه ميــكنند. در حقيقت ممكن است با اين روش مدتي او را براي خود نگه دارند ولي آنچه كه مشخص است اين رابطه متزلزل بوده و در آستانه شكست قرار دارد.
    اگر ميخواهيد اين وضعيت تاسف بار زندگي زناشويي را تغيـيـر داده و يـا از آن پيشگيري كرده و به شوهرتان كمك نماييد تا راحت با شـما حـرف بـزند، اين راه را امتحان كنيد: به سهم خود در شرايطي كه پيش آمده مسئوليتي را بعهده بگيريد و ببينيد كه به چه نحو در مورد اتفاقي كه روي داده مـمكن است دخيل بوده باشيد. البته اين موضوع به معناي مقصر دانستن خود نيست. به شرايـط با ديدي باز بـنـگريد. به روي تمام مسـائلي كه او "درست،" و نه "غلط" انـجـام داده، تمركـز كـنـيـد. اگـر نــياز به راهنمايي بيشتر داشتيد، ليستي از آنچه كه در رابطه تان عايد شما شده است، و آنـچـه كه شما در عوض نصيب شـوهـرتـان نـموده ايد، تـهيه كنيـد. بـه زمان هـايي كـه شما نيز مرتكب كوتاهي و قصور شده ايد، و به راه هايي كـه هـر دوي شـما تـوسـط آن رشد يافته و تغيير كرده ايد، توجه نماييد.
    توانايي بخشش ديگران ممكن است فقط بـسادگي دانستن اين باشد كه آنچه در مورد او يكسال پيش حقيقت داشته ( و نيز در مورد خـود شما ) شايد اكنون حقيقت نداشته باشد. در زمان حال متمركز باشيد. يك ارتباط ماندگار و راستين مستلزم داشتن قابليت ماندن در زمان حال و فراموش كردن گذشته ميباشد


    راز شماره 4
    شنونده اي استوار و ايمن باشيد

    آيـا داشتن روابط صادقانه امكان پذير است؟ فرض بر اين است كه همه افراد بـراي صـادق بودن تلاش مي كنـنـد. حـقيـقت اين است كه تعداد اندكي چنين هستند. و دليل عمده عدم صداقت اين است كه عواقب و نتايج آن خوب و قابل توجه مي بـاشد. اغـلـب مردان احساس مي كنند كه زنهـا مي خواهد و نياز دارند كه دروغ بشنوند چون قادر به پذيرش صادقانه حقيقت نيستند. برخي از مردها تصور ميكنند كه از بيان حقايق زندگي خود به هـمسرشان وحشت دارند چـرا كـه باعث آشفتگي و اضطراب وي خواهد شـد. در واقـع، بسياري از زنان براي كنترل شوهر -- و رابطه -- خود از احساساتشان استفاده ميكنند. آنها پاسخهاي بخصوصي را از شوهر خود طلب مي كـنند و در صورتي كه آن پاسخها را دريافت ندارند، احساس پريشاني خواهندنمود.سپس وقتي شوهرشان دهان نگشوده و صحبتي نمي كند، متعجب ميگردند.
    متاسفانه، بسياري از زنان تصوراتي قدرتمند از چگونگي احسـاس و تـفكر يك مرد را نيز در سـر مـي پرورانند كه اين نـوع خـيـال پـردازي بـاعث ويراني حقيقت شده، و بـنـابـراين اين گـونه بـه مردان اجازه ميدهند كه از طريق طرز برخوردهاي مختلف متوجه شوند كـه نيازي به بيان حقيقت نداشته و آنها نيز تمايلي به دانستن حقيقت ندارند.واضح است؟ اكثر زنها در اين مـورد مقصرند، امـا اشـتياق بـراي گوش دادن به آنچه كه او مجبور است بگوييد سرآغاز يك رابطه كامل حقيقي محسوب ميگردد. اين باعث مي شود تا يك مرد احـساس كند شريكي ثابت قدم دارد كه در پستي بلندي هاي زندگي همراه او خـواهـد بود.
    اگر براي خروج از ايـن تصورات غير واقعي آمادگي داريد، زمان آن رسيده كه سه چيز را از خـود سـؤال كنـيد. چه ميزان از حقيقت را ميتوانيد تحمل كنيد؟چقدر واقعا نياز داريـد؟ آيا از شوهر خود مي خواهـيـد كـه تـصـويري خيالي بـراي شما باشيد، و آيـا مشتاقيد به او اجـازه دهيـد حقيقي گردد؟ اينها سؤالاتي بزرگ هستند. شايد نتوانيد همين حالا تمام واقعيت را به يك باره دريابيد، اما قطـعـا مـي توانيد عـضلات بردباري خود را پرورش داده و در مسيري مستقيم حركت نماييد.
    به طرز عجيبي، همه تصور مي كنيم كه تخـيـلات بـاعـث ايـجاد احساسي شگرف در ما ميگـردد، اما در واقع، هر قدر بتوانيم حقايق بيشتري را دريابيم، نيرومندتر رشد خواهيم كـرد. تـوانـايي پـذيرش حقيقت از ديگران همچنان كه متوجه مي شويم امنيت واقعي نه از تصديق ديگران بلكه از صادق بودن با خود نشات ميگيريد، افزايش مي يابد.


    راز شماره 5
    با خودتان صادق باشيد -- آگاه باشيد

    اين پرسشي قديمي ولي خـوب است: اگر با خودمان صادق نباشيم چگونه ميتوانيم با ديگران صداقت داشته باشيم؟بهترين روش كمك بـهر مـرد براي بيان راحت احساساتش اين است كه ابتدا خود شما راحـت بـوده، طبـيعي رفـتـار نـمـوده صادق بوده و جو گرم و قابل پذيرشي ايجاد كنيد. كساني كـه در زنـدگـي بـا آنـهـا مـواجـه مـي شويم انـعــكاس بـخشهاي مختلف خودمان هستند و ما افرادي را جذب مي كنيم كه هركدام بنـحوي ما را در عشق ورزيدن به بخش ديگري از خودمان ياري مي كنند.
    به همين دليل است كه عناوين مصرح شده در اين مقاله را نه تنها در مورد مردان، بلكه بايد در رابطه با خـودمـان هـم بكـار بـبـنديم. بــراي مثال آيا شما قادريد از قضاوت درمورد خودتان بگذريد؟ آيـا نارضـايـتي حـاصـل از اشتـبـاهاتي كـه در گذشته مرتكب شده ايد را پايان ميدهيد؟ و آيا هميشه در انجام اشتباهاتي كه مرتكب شده ايد پافشاري ميكنيد؟ وقتي با خود به اين طريق رفتار مي نـمايـيـد، طبـعـتا با شريك زندگي خود نيز به همين مـنوال رفــتار خواهيد كرد. اگر شما در جواني هميشه مورد بد رفتاري قرار گرفته و يـا در برخي از مسائل احساس كمـبود نـمـوده بـاشيد، احـتمـال دارد هميـن رويـه را در مــورد شوهرتان در پيش بگيريد.
    آگاهي در اينجا نقش تعيين كننده اي دارد. اگر مي خواهيد فضاي پوياتر و باز تري را بين خود و شوهرتان ايجاد كنيد، فهرست دقيقي از نـحوه رفـتار و مراعات خود با خود و نحوه برخورد نـزديكانتان در گذشته با خود را تهيـه كنـيد. اگر صدمه ديده ايد، اين فرصتي براي شما خواهد بود كه تصميم بگيريد ديگر زندگي خود را بر اسـاس معـيـارهـاي گذشته بنا نكنيد. آنرا تغيير دهيد. تصميم بگيريد در بـرابـر خـود و كـسي كـه با او هستيد، مهربان و پذيرا باشيد.
    گاهي اوقات ما در برابر فرد ديگري تسليم ميشويم به اين انتظار كـه او نـيـز همين كار را انجام دهد. وقتي آن محقق نميشود، خشمي پنهاني شروع به پيدايش ميكند. چنـيـن حالتي باعث بروز رفتارهاي متـنـاقـص و عـدم صـداقـت با خود و ديگران خواهد شد. براي رسيـدن بـه عدالت واقعي بايد بدانيد كه به همان اندازه اي كه مي بـخشيد، بـه هـمـان انـدازه هم بدست مي آوريد. وقتي به فردي احترام و توجهي مطلق را روا مي داريـد، آن احترام و توجه را به خود نيز مبذول مي نماييد. شما بهترين روش را در پيش گرفته ايد و اثرات و نتايج سودمنـد آن ديـر يـا زود نـمايـان خواهند شد. زمانيكه با ديگران طوري رفتار ميكنيد كـه مـورد احـترامتان است، درحقيقت حسي از ارزش و اعتبار را ايجاد مينماييد.
    با خودتان صادق باشيد و متوجه خواهيد شد كه اين عمل مسري است. شريك زندگـي شما به همين منوال رفتارش را پيش خواهد گرفت. او بصورتي راحت و طبيعي صحبــت كرده و احساست واقعيش را ابراز خواهد نمود.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    بهائیت و اسرائیل


     

    سوال:
    چمن بهايي نيستم اما نسبت به رفتارهايي که در ايران با بهائيان مي شود اعتراضاتي دارد. بعضا اتهاماتي به بهائيان زده مي شود که مثلا با اسرائيل ارتباط دارند.
    مشخصا سوالم اينست که دليل اين ادعا که بهائيت با اسرائيل ارتباط دارد چيست؟

     

    پاسخ:

    از فصول بسیار مهم در پرونده بهائیت ، روابط صمیمانه و همکاری تنگاتنگ سران آن با صهیونیسم به طور عام ، و رژیم اشغالگر قدس به طور خاص ، است. سرزمینی که بیش از نیم قرن است صهیونیسم بر آن چنگ افکنده ، از دیرباز قبله بهائیان محسوب می شود و افزون بر این ، سالها است مرکزیت جهانی بهائیت (بیت العدل اعظم) در آن کشور قرار دارد.
    ضمنا این روابط حسنه ، اختصاص به امروز و دیروز نداشته و از بدو تاسیس رژیم اسرائیل وجود دارد. بلکه اگر با تتبع و عمق بیشتری به موضوع نگاه شود، می توان رد پای این روابط را با آژانس یهود و سران صهیونیسم جهانی در دهها سال پیش از تاسیس رژیم اشغالگر قدس یافت. (ایام : در این باره بنگرید به : مقاله جداگانه «بهائیت و صهیونیسم ؛ پیوند دیرین»).
    پس از سقوط و تجزیه امپراطوری عثمانی ، فلسطین تحت قیمومت بریتانیا قرار گرفت تا چرچیل (وزیر مستعمرات انگلیس که خود را «یک صهیونیست ریشه دار» می خواند) به عنوان کمک به ایجاد «کانون ملی یهود» در فلسطین ، مقدمات تاسیس دولت اسرائیل را فراهم سازد.
    در دوران قیمومت نیز تشکیلات بهائیت در فلسطین از تسهیلات و امتیازات ویژه ای برخوردار بود. به نوشته شوقی افندی : در آن دوران ، «شعبه ای به نام موقوفات بهائی در فلسطین دایر گشت» و «هر چیزی که به نام مقام متبرکه بهائی از اطراف عالم به اراضی مقدسه می رسید، از پرداخت عوارض و حقوق گمرکی معاف بود و همچنین موقوفات بهائی از پرداخت مالیات معاف بودند...».
    پیدا است که استعمار «سوداگر و فزونخواه » بریتانیا این امتیازات را رایگان در اختیار بهائیت قرار نمی دهد. طبعا سران بهائیت خدمت شایان توجهی برای انگلستان و صهیونیسم انجام داده بودند که مستحق این همه عنایت و توجه ویژه شده بودند.
    برای درک بیشتر این خدمات باید کمی به عقب برگردیم : هرتزل می کوشد که موافقت سلطان عبدالحمید را برای ایجاد یک مستعمره نشین صهیونیستی در فلسطین جلب کند، ولی او مخالفت می کند و حتی از پذیرش هیئت صهیونیستی به ریاست «مزراحی قاصو» که به همین منظور (همراه پیشنهادهای جذاب و فریبنده) عازم باب عالی است تن می زند. او «همچنین یهودیان را مجبور می سازد که به جای اجازه نامه های معمولی ، اجازه نامه های سرخ رنگ حمل کنند تا از ورود قاچاقی آنان و سکونتشان در سرزمین فلسطین جلوگیری شود»
    .و سرانجام به دلیل همین مخالفتها است که به قول صلاح زواوی (سفیر سابق فلسطین در تهران): «سلطان عبدالحمید... تخت خود را به بهای موضع خویش در قبال فلسطین از دست داد».
    سالها بعد در اواخر جنگ جهانی اول با شکست عثمانی ، زمینه رخنه صهیونیسم به فلسطین فراهم شد و لذا در اواخر جنگ (نوامبر 1917) جیمز بالفور، وزیر خارجه لندن ، مساعدت بریتانیا به طرح تشکیل کانون ملی یهود در فلسطین را به صهیونیستها می دهد (اعلامیه مشهور بالفور به روچیلد).
    در این حال فرمانده کل قوای عثمانی که از نقشه های بریتانیا و صهیونیسم در مورد منطقه فلسطین اطلاع دارد و عباس افندی و یاران وی را نیز در شامات و عراق و... دست اندر کار کمک به ارتش بریتانیا می بیند، تصمیم به قتل وی و انهدام مراکز بهائی در حیفا و عکا می گیرد، چرا که از نقش این فرقه و رهبر آن در تحقق توطئه ها آگاه است.شوقی افندی رهبر بهائیان در این زمینه در کتاب قرن بدیع به صراحت خاطرنشان می سازد که : جمال پاشا (فرمانده کل قوای عثمانی) تصمیم گرفت عباس افندی را به جرم جاسوسی اعدام کند.
    دولت انگلستان نیز متقابلا به حمایت جدی از پیشوای بهائیان برمی خیزد و لرد بالفور تلگرافی به ژنرال آللنبی فرمانده ارتش بریتانیا (در جنگ با جمال پاشا در منطقه فلسطین ) دستور می دهد که در حفظ و صیانت عبدالبهائ و عائله و دوستانش بکوشد. و امپراتوری بریتانیا، در تکمیل این اقدامات ، توسط همین ژنرال آللنبی به عباس افندی لقب سر (sir) و نشان شوالیه گری (Knighthood) اعطا می کند
    . چندی بعد عباس افندی از دنیا می رود و در حیفا به خاک سپرده می شود. با انتشار خبر مرگ او سفارتخانه ها و کنسولگریهای انگلیس در خاورمیانه اظهار تاسف و همدردی کرده و چرچیل (وزیر مستعمرات انگلیس) تلگرامی برای سر هربرت ساموئل (صهیونیست سرشناس و کمیسر عالی انگلیس در فلسطین) صادر می کند و از او می خواهد مراتب همدردی و تسلیت حکومت انگلیس را به خانواده عباس افندی ابلاغ کند.
    ساموئل خود با دستیارانش در تشییع جنازه عبدالبهء حاضر شده و مقدم بر همه شرکت کنندگان حرکت می کند. (ایام : شرح ماجرا در مقاله «دوستان انگلو - صهیون عباس افندی» آمده است). تاسیس اسرائیل و منافع مشترک «بهاء صهیون» تشکیل رژیم اشغالگر قدس سال 1948در زمان حیات شوقی افندی اتفاق افتاد. قبل از آن در سال 1947، سازمان ملل کمیته ای را برای رسیدگی به مسئله فلسطین تشکیل داد. شوقی در 14 جولای 1947 ، طی نامه ای به رئیس کمیته مزبور بر مطالب جالب توجهی از منافع مشترک بهائیت و صهیونیسم تاکید ورزید و ضمن مقایسه منافع بهائیت با مسلمانان و مسیحیها و یهودیها در فلسطین نتیجه گرفت که : «تنها یهودیان هستند که علاقه آنها نسبت به فلسطین تا اندازه ای قابل قیاس با علاقه بهائیان به این کشور است زیرا که در اورشلیم ، بقایای معبد مقدسشان قرار داشته و در تاریخ قدیم ، آن شهر مرکز موسسات مذهبی و سیاسی آنان بوده است...».
    14می 1948 انگلستان به قیمومت فلسطین پایان داد و همان روز شورای ملی یهود در تل آویو تشکیل شد و تاسیس دولت اسرائیل را اعلام کرد. پس از آن شوقی افندی در پیام نوروز سال 108 بدیع (1330 ش) نظر مثبت خود و قاطبه بهائیان را پیرامون تاسیس اسرائیل این چنین تصریح کرد: «...مصداق وعده الهی به ابنائ خلیل و وارث کلیم ، ظاهر و باهر ، و دولت اسرائیل در ارض اقدس ، مستقر و به استقلال و اصالت آیین» بهائی «مقر و به ثبت عقدنامه بهائی و معافیت کافه موقوفات» بهائی در عکا و جبل کرمل و لوازم ضروریه بنای» مرقد باب «از رسوم» یعنی عوارض و مالیات «دولت» و «اقرار به رسمیت ایام» تعطیلی بهائیان «موفق و موید» شده است... وی همچنین در تلگراف مربوط به تشکیل هیئت بین المللی بهائی (بیت العدل بعدی) مورخ 9 ژانویه 1951 (1329 ش) تاسیس اسرائیل را تحقق پیشگویی های حسینعلی بهاء و عباس افندی شمرد. و سپس بین ایجاد این هیئت و تاسیس اسرائیل ارتباط مستقیم برقرار کرد و سه علت برای تاسیس این هیئت بیان داشت که در راس آنها، تاسیس اسرائیل بود. این مطلب بسیار عجیب و قابل توجه است ، زیرا چه رابطه ای است میان موسسه ای که قرار است به عنوان بیت العدل ، رهبری بهائیان را بر عهده گیرد با تاسیس یک رژیم نامشروع و جعلی؟! شوقی سه وظیفه را برای آن هیئت برمی شمارد که در راس آنها: ایجاد روابط با اولیای حکومت اسرائیل قرار دارد و وظیفه سوم نیز «ورود در مذاکره با اولیای امور کشوری در باب مسائل مربوط به احوال شخصیه» است.
    او در جای دیگر «استحکام روابط با امنای دولت جدیدالتاسیس [= اسرائیل] در این ارض» را جزء وظایف هیئت بین المللی بهائی می داند و عنوان می کند که این هیئت «مقدمه تشکیل اولین محکمه رسمی... و منتهی به تاسیس دیوان عدل الهی... خواهد گشت.» بدین ترتیب ، شوقی افندی به عنوان «مبتکر ارتباط صمیمانه با اسرائیل» پس از تاسیس این رژیم ، روابطی را با آن بنا می نهد که فصل مشترک آن ، حمایت و اعتماد دوجانبه می باشد زیرا او تاسیس اسرائیل را «مصداق وعده الهی به ابناء خلیل و وراث کلیم ، ظاهر و باهر» می خواند. هیئت بین المللی بهائی (جنین بیت العدل) در نامه ای که 1 ژوئیه 1952 برای محفل ملی بهائیان ایران ارسال کرد به رابطه صمیمانه شوقی با دولت اشغالگر صهیونیستی اذعان می کند: «روابط حکومت [اسرائیل] با حضرت ولی امرالله [= شوقی افندی] و هیات بین المللی بهائی ، دوستانه و صمیمانه است و فی الحقیقه جای بسی خوشوقتی است که راجع به شناسایی امر [= بهائیت] در ارض اقدس [= فلسطین اشغالی] موفقیتهایی حاصل گردیده است».
    اما بشنوید از بن گوریون (نخست وزیر اسرائیل ، و رئیس جناح تندرو و به اصطلاح «بازها»ی آن کشور). بن گوریون این صمیمت را میان رژیم اسرائیل و قاطبه بهائیان ، گسترده می داند.در نشریه رسمی محفل ملی بهائیان ایران می خوانیم : «با نهایت افتخار و مسرت ، بسط و گسترش روابط بهائیت با اولیای امور دولت اسرائیل را به اطلاع بهائیان می رسانیم و در ملاقات با بن گوریون نخست وزیر اسرائیل ، احساسات صمیمانه بهائیان را برای پیشرفت دولت مزبور به او نمودند و او در جواب گفته است : از ابتدای تاسیس حکومت اسرائیل ، بهائیان همواره روابط صمیمانه با دولت اسرائیل داشته اند».
    در همین راستا، اسرائیل امکانات ویژه ای در اختیار فرقه ضاله قرار می دهد که شوقی در پیام آوریل 1954 (1333) گوشه ای از آن را برشمرد. از جمله اینکه ، دولت اسرائیل شعبه های محافل ملی بهائیان بعضی کشورها (نظیر انگلیس و ایران و کانادا) در فلسطین اشغالی را نیز به رسمیت شناخت تا امکان فعالیت مستقل داشته باشند. وی سپس مطالبی را بیان داشت که نشانگر آن است که شاید رژیم صهیونیستی برای هیچ گروه دیگری این قدر اهتمام نداشته و این از ارزش و اهمیت بهائیت برای آنان حکایت دارد: «با رئیس جمهور اسرائیل و نخست وزیر و 5 تن از وزرای کابینه و همچنین رئیس پارلمان آن کشور تماس و ارتباط حاصل گردید و در نتیجه اداره مخصوصی به نام اداره بهائی در وزارت ادیان تاسیس گردید و وزیر ادیان بیانات رسمی در پارلمان ایراد [کرد] و جنبه بین المللی امرو اهمیت مرکز جهانی بهائی را تصریح نمود و در اثر این جریانات ، رئیس جمهور اسرائیل مصمم گردید در اوایل عید رضوان رسما مقام مقدس اعلی را زیارت نماید».
    بتدریج نتایج ملاقاتهای سیاسی ، جنبه های ملموس و عینی خود را نشان داد. یکی از نزدیکان شوقی پس از ذکر حمایتهای حاکم انگلیسی فلسطین از بهائیان ، به عنایات صهیونیستها اشاره کرده و می گوید: «الان هم دولت اسرائیل همان روش را اتخاذ نموده و دستور رسمی داده شده است که از کلیه عوارض و مالیاتها معاف باشند». البته دامنه حمایتها تنها بدینجا محدود نمی شد، بلکه معافیت از مالیات ، «بعدا شامل بیت مبارک حضرت عبدالبهاء و مسافرخانه شرقی و غربی نیز گردید... عقدنامه بهائی به رسمیت شناخته شد، وزارت ادیان ، قصر مزرعه را تسلیم نمود و وزارت معارف اسرائیل ، ایام متبرکه بهائی را به رسمیت شناخت». گفتنی است که حکومت اسرائیل قصر مزرعه را برای سازمانهای دیگری در نظر گرفته بود، اما با پیگیریهای شوقی و مراجعه مستقیمش به روسای حکومت اسرائیل ، به این فرقه اختصاص یافت. در تقویت بهائیت ، البته سران رژیم صهیونیستی نیز نقش داشتند و مثلا پروفسور نرمان نیویچ ، از شخصیتهای سیاسی و حقوقی دولت اسرائیل و دادستان اسبق حکومت فلسطینی ، در زمان مسئولیتش ، بهائیت را در شمار سه دین ابراهیمی (اسلام مسیحیت و یهودی) به رسمیت شناخت.
    در 30 سال اخیر نیز بهائیان و رژیم صهیونیستی روابط خود را ادامه داده و نسبت به گذشته ، عمق و گستردگی بیشتری بخشیده اند که بحث از آن مجال دیگری می طلبد. شواهد فراوان فوق ، بروشنی و به نحوی غیر قابل تردید ، از ارتباط عمیق و گسترده میان بهائیت و صهیونیسم ، بویژه رژیم اشغالگر فلسطین ، حکایت دارد. عجیب است که بهائیان در سایتها و رسانه های مربوط به خویش ، در مقابل سوال (یا اعتراض) نسبت به پیوند این فرقه با اسرائیل ، با جسارت «کبک وار»! ادعا می کنند که هیچ رابطه ای بین این فرقه با صهیونیسم و اشغالگران فلسطین وجود ندارد و تمرکز بیت العدل اعظم بهائیان در اسرائیل پدیده ای کاملا تصادفی است ! و هیچ ارتباطی به علائق و منافع مشترک طرفین ندارد! این شواهد بیش و پیش از همه ، حجت را بر افراد عادی بهائیت تمام می کند که حکم پیاده نظام ، سپر، خاکریز و گوشت دم توپ را برای سران فرقه بازی می کنند. آنان باید بدانند که رهبران آنها چه وابستگی و پیوستگی عمیقی با صهیونیستهای غاصب و خون آشام دارند؟ و از تشکیلات خود بخواهند که بابت این همه وابستگی به جنایتکاران اشغالگر ، توضیح قانع کننده بدهند.با توجه به روابط وسیع و صمیمانه و اعتماد مشترکی که میان صهیونیسم و بهائیت وجود دارد ، طبیعی است که جهان اسلام و آزادگان عالم ، به حضور عناصر این تشکیلات در بین خود با دیده سوءظن نگریسته و با آنان برخورد طردآمیز پیش بگیرند و متقابلا بدیهی است که وقتی بهائیت ، کاکل خود را این گونه محکم به زلف صهیونیسم گره می زند، نمی تواند ادعا کند که استقرار مرکزیت این تشکیلات در اسرائیل ، صرفا به دلیل قرار داشتن قبور سران فرقه در فلسطین اشغالی بوده و به این دلیل است که اسرائیل به عنوان قبله اهل بهائ برگزیده شده است.با وجود این پیوند عمیق ، بدیهی است که بهائیان باید در هزینه هایی که اسرائیل و صهیونیسم جهانی (در برابر خروش انقلابی مظلومان و محرومان جهان(می پردازند، سهیم و شریک باشند.
     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    جایگاه فن‌آوری WIMAX کجاست؟

    در برخی از کشورها نظیر کره‌جنوبی که از زیرساختهای شبکه کابل مسی انبوه برخوردار بوده و ضریب نفوذ تلفن ثابت آنان از مرز ۹۰ افزون است، سرمایه‌گذاری اولیه روی کابل مسی سالها می‌تواند توسعه اینترنت پرسرعت را با فن‌آوری ADSL تضمین کند.
    اما در کشوری مثل افغانستان که فاقد زیرساختهای شبکه کابل مسی است، (ضریب نفوذ تلفن ثابت در این کشور کمتر از ۱۰ و ضریب نفوذ تلفن همراه این کشور ۵/۱۳ است). برای استفاده از اینترنت پرسرعت تلفن همراه نسل سوم راه حل موثرتری است.
    در ایران که شبکه تلفن ثابت ۲۵ میلیونی دارد و تلفن همراه نسل ۲ حدود ۴۵ میلیون مشترک دارد، راه حل دیگری چاره‌ساز است. نتیجه‌گیری اینکه در هر کشور می‌توان با بررسی دقیق شبکه‌های موجود و توسعه‌یافتگی و عدم توسعه‌یافتگی، الگوی مناسبی طراحی کرد.
    در شهر اصفهان که از فن‌آوری PCM (استفاده از یک زوج سیم مسی برای چند مشترک) در شبکه تلفن ثابت استفاده شده است و در آن مناطقی که توسعه با PCM صورت گرفته بازار بکری برای فن‌آوری WIMAX وجود دارد. چرا که با اندازه کافی برای هر مشترک کابل مسی وجود ندارد و نیز مقرون به صرفه هم نیست که توسعه کابل مسی صورت گیرد و بعد ADSL مشکل اینترنت پرسرعت آن را حل نماید، لذا می‌توان از فن‌آوری بدون سیم وایمکس در این مورد بهره برد.
    در شبکه مخابراتی کشور باتوجه به حفاریها و توسعه‌های شهری شبکه‌های مسی خیلی پایدار نیستند و عمر مفید آنها گاه به کمتر از ۱۰ سال می‌رسد. توسعه شبکه کابلی که گاه بالاتر از ۷۰./. سرمایه‌گذاری را شامل می‌شود مقرون به صرفه نخواهد بود. کما اینکه حفاری معابر شهرها نیز برای مردم و مسئولان مشکلاتی بوجود می‌آورد لذا می‌توان نتیجه‌گیری کرد که اگر در کره‌جنوبی تا سال ۲۰۰۸ فقط ۲۰۰ هزار مشترک پرسرعت WIMAX وجود دارد، بقیه متقاضیان پرظرفیت از طریق ADSL مشکلشان برطرف شده و با فرسودگی شبکه کابل، ناگزیر توسعه به سمت و سوی فن‌آوری جدید می‌رود، این یعنی استفاده از۳ G ۴ G و WIMAX و LTE اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.
    اگر توسعه اینترنت پرسرعت با تکنولوژی WIMAX در کره‌جنوبی از رشد خوبی برخوردار نیست، مشابهت فن‌آوری D.۸۰۲.۱۶WIMAX با فن‌آوری (مکان مشترک ثابت است به تعبیری دیگر مشترک قابلیت تحرک ندارد) ADSL است که به دلیل شبکه کابل مسی در شرایط فعلی ADSL را اقتصادی نموده ولی با فرسودگی شبکه مسی توسعه شبکه بدون سیم WIMAX اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. به هر حال آمدن فن‌آوری e. ۸۰۲.۱۶و WIMAX Mو.WIMAX ۸۰۲.۱۶که برخورداری از سرعت بالاتر را دارند و مشتری در حال حرکت نیز می‌تواند از سرویس امن و با کیفیت بالا استفاده کند باتوجه به فرسودگی شبکه‌های مسی ناگزیر توسعه جدید به سمت WIMAX بدون سیم خواهد بود.
    انگیزه مشتری برای جذب فن‌آوری WIMAX بیشتر است چرا که ۲۵ میلیون تلفن ثابت همه از کابل مسی برای ارتباطات استفاده نمی‌کنند و از PCM نیز در شبکه استفاده شده و یا کهنگی شبکه کابل مسی نیز استفاده از ADSL را با مشکل مواجه می‌کند و نیز شبکه ۴۵ میلیونی تلفن همراه نسل ۲تا۲.۷۵ ارائه خدمات ارزش افزوده نظیر SMS، GPRS و MMS و کوچکی صفحه نمایش تلفن همراه رغبت مشتری را به این فن‌آوری ارضاء نمی‌‌نماید و فن‌آوری جدیدتر نظیر WIMAX چاره‌ساز است که با سرعت بالا قابلیت ارائه همه نوع خدمات اینترنتی نیز فراهم می‌شود. (دریافت اطلاعات تا ۵/۵ مگابیت)
    با روند رو به رشد توسعه اجتماعی نیازهای جدیدی در زندگی روزمره پدید می‌آید که لاجرم متخصصان فن‌آوری IT برای آنها راه‌حل‌های مناسبی بوجود خواهند ‌آورد مثلاً در یک خانواده دسترسی به آرشیو شخصی با آرشیو صدا و سیما برای دیدن فیلم کدام گزینه بهتر است. که هزینه خرید دستگاههای پخش تصویری و نگهداری انبوه CD‌هاDVD‌، ها و مکان نگهداری آنها و ایجاد فایلهای دسترسی و... همه هزینه‌بر خواهد بود و ضعف بزرگ به هنگام نبودن اطلاعات ذخیره شده در گزینه آرشیو شخصی را رد می‌نماید.
    در هر جامعه آدم پیرو جوان وجود دارند پیر می‌خواهد فیلمی قدیمی را به نظاره بنشیند و خاطرات گذشته را مرور نماید. از طریق وایمکس با بانک‌ فیلم‌های صدا و سیما یا اپراتور مربوطه لینک شده و تقاضای پخش فیلم را می‌نماید و لحظه‌ای بعد خاطرات او دوباره در ذهنش رژه می‌روند یک فیلم ۵/۱ساعته در حدود کمتر از یک دقیقه ارسال می‌شود هم کسب و کار اپراتور فراهم می‌شود هم کسب و کار جدیدی برای اپراتور ارائه دهنده فیلمها بوجود می‌آید.
    یا مثلاً نوجوانی با قامت برافراشته می‌خواهد نتایج مسابقات موردنظر خود را از سالها قبل تا به امروز مرور کند (تاریخچه المپیک‌ هاراو...) و یک گل‌های زده شده، آقای گل جهان و ایران را نگاه کند با چند کلیک این امکان در اختیار وی می‌باشد و چه سرگرمی برای او ایجاد می‌شود.
    یا دو پسرخاله در دو سوی عالم با یکدیگر شطرنج یا بازیهای کامپیوتری می‌کنند.
    در دنیای تحقیق و توسعه نیز متخصصان به هزاران سوال می‌اندیشند که با اتصال به شبکه می‌توانند برای همه آنها پاسخ لازم را پیدا کنند که بستر فراهم شده وایمکس با سرعت بالا می‌تواند هر آنچه در اینترنت قابل ارائه است، بدست بیاید.
    از آرشیو سخنرانی‌های تخصصی و سمینارها، آرشیو فیلم‌های تاریخی، فیلم‌های خاطره‌ای، موسیقی، دایرة‌المعارفها، کتابهای تحقیقی و... و به این دلیل است که هزاره سوم را دوران دانائی می‌نامند و به قول مولانا هر که داناتر است جانش قوی‌تر می‌شود.
    لازمه بدست‌آوردن قدرت، دانائی است. مثلاً نادان در تاریکی فیل مولانا را به نامها و به تصورات خام خود نام می‌نهد و قدرت دانائی و علم چون شمعی حقیقت را می‌نمایاند و جنگ هفتاد و دو ملت پایان می‌یابد. بنابراین در دنیای پیشرفته امروزی اگر کسی بتواند به این شبکه‌ها دسترسی داشته باشد، دانش و یافته‌های بشر را در اختیار دارد.
    دلایل قوی باید معنوی
    نه رگهای گردن به حجت قوی
    دلایل قوی و محکم را در بانکهای اطلاعاتی قرار داده در دنیای مجازی تبادل اطلاعات با دور افتاده‌ترین نقطه و گوشه‌گیرترین عالم دنیا برقرار می‌شود و مصداق «آن قوی‌تر است که داناتر است یا جانش قوی‌ است»، عینیت می‌یابد.
    لذا نتیجه می‌گیریم، استفاده از فن‌آوری جدید WIMAX هم اقتصادی‌تر و هم استفاده از آن آسان‌تر است به شرط آنکه با استراتژی (نقشه راه) بدنبال توسعه آن باشیم.
     

     

     

     

     

     

    Ãيادداشتهاي لبنان
    در خصوص ساخت مستند براي شاخه سازندگي «جهاد البناء» (حزب‌الله لبنان)

    sobhan13564@yahoo.com

     قسمت هجدهم

    مهدي شيرزادي

    راننده تاكسي، با خنده و به عربي رو به «محمدجواد» مي‌گويد: «موقع رفتن با مشكل روبرو خواهيد شد، نبايد وارد منطقه مي‌شديد.» خلاصه، در آن لحظه، هيچ اضطراب يا عكس‌العمل خاصي نشان نمي‌دهيم و بعد از پياده شدن و ديدن مناظر، دو-سه تا عكس يادگاري مي‌گيريم و قدم زنان به كنار ساحل و از آنجا راهي خيابان‌هاي مجاور «روشه» مي‌شويم؛ روشه، بنا به توريستي بودنش، مراكز خريد متنوعي نيز در خود دارد كه ما به قسمتي كه «محمدجواد» از آن به «اِلدورادو» نام مي‌برد، وارد مي‌شويم.
    خيابان‌ها، سنگ فرش شده‌اند و شباهت زيادي به خيابان‌هاي پاريس و شانزليزه دارند؛ اين را «محمدجواد» مي‌گويد. واقعاً هم منظره‌ي جالبي است؛ كشوري عربي با صورتي كاملاً غربي كه حتي از نحوه‌ي صحبت آدم‌هايش، به نفوذ غرب و اروپا در فرهنگشان پي‌ مي‌بري.
    بعله، عرض مي‌كردم! گشت‌زني‌مان به ديدن چند مغازه‌ي لباس و اسباب‌بازي فروشي ختم مي‌شود. بعداً به پيشنهاد «محمدجواد» به معروف‌ترين رستوان –كه چه عرض كنم، ساندويج‌فروشي- مي‌رويم و نفري يك عدد «فلافل بَربَر» مي‌گيريم و همان‌جا كنار پياده‌رو، جايي كه همه‌ي مشتريان تقريباً اين كار را مي‌كنند، مي‌ايستيم و مي‌خوريم. «محمدجواد» خيلي با لذت مي‌خورد و حين خوردن، هي از غذاها و ساندويچ‌‌هاي مغازه «مطبخ البَربَر» تعريف مي‌كند. ما هم كه بيشتر از صحبت‌هاي «محمدجواد» لذت مي‌بريم تا ساندويچ، همين‌جوري داريم به حرف‌هايش گوش مي‌كنيم، خلاصه، ساندويچ را كه تمام مي‌كنيم، همين‌طور كه از كنار پياده‌رو عبور مي‌كنيم، يكي از گشتي‌هاي پليس كه از نيروهاي ارتشي هستند، ما را صدا مي‌زنند و باز، همان آش و همان كاسه كه از وقتي كه وارد لبنان شده‌ايم، شونصد بار اتفاق افتاده؛ آخرالامر، يكي از مأموران كه داخل ماشين نشسته بود، به سمت خيابان بغل دستي‌مان اشاره مي‌كند كه اگر از اين قسمت برويد، به دردسر مي‌‌افتيد، سعي كنيد منطقه را ترك كنيد.
    خلاصه، قيافه‌هاي من و روح‌الله و قيافه‌ي القاعده‌اي مسعود و دوربين هندي‌كم و حساسيت مأموران ارتش به هر شخص لايتچسبي كه به لبناني جماعت نمي‌خورد، مجموعه عواملي بودند كه پدر صاحب بچه را در اين چند مدت درآورده بودند.
    آخر كار، تصميم گرفتيم با تاكسي به رايزني برگرديم. «محمدجواد» تاكسي گرفت و خلاصه قرار شد ما را به شش هزار لير لبناني به رايزني برساند و چون دوچرخه و وسايل خودش هم در رايزني بود، همراه ما سوار تاكسي شد.
    در راه، از خيابان‌هاي تقريباً عريضي با بناها و ساختمان‌هايي مجلل عبور مي‌كرديم و ماشين‌هايي كه از روبه‌رو مي‌آمدند يا از كنارمان عبور مي‌كردند، عمدتاً ماشين‌هايي بودند كه مدلشان از 2005 پايين‌تر نبود، مردمي كاملاً اروپايي شده با فرهنگي كپي و هويتي نامعلوم.

    ادامه دارد ...
     

     

     

     

     

     

     

     
     
    ?
    ?Copyright?2008 By Mona And Jaraghe group . All right reserved
    ?
    ? ? ?
     
     
     
     
     
    ? ? ?
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive