به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Sunday, October 12, 2008

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 1017)

 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

1017

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1017 :: دوشنبه 22 مهر 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم «مجموعه دروغها»


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1016) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • معرفي و دانلود فيلم «مجموعه دروغها»
  • دیدنی ترین مجسمه های یخی
  • بررسی دیدگاههای زنان و دختران تهرانی در زمینه پوشش
  • اولين كانديدا براي رياست جمهوري
  • چند ده ميليون دلار از كف فوتبال ايران مي‌رود
  • معرفي و دانلود فيلم : ‎‎‏‎‎جزيره نيم
  • مستندي در مورد سفر اکتشافي به کره مريخ
  • دانلود انيميشن : The Ugly Duckling and Me!
  • آلبوم جدید، زیبا و شنیدنی ساکت باند با نام بهونه
  • آهنگ زيباي كومه باصداي امير تاجيك 
  • مجموعه بينظير VSO-Software Goldmembership v2008
  • با Massage Vibra 1.2  گوشی خود را به ماساژور تبدیل کنید!
  • بازی بسیار جذاب و هیجان انگیز مزرعه داری Farm Frenzy
  • انتخاب زیباترین زندانی در زندان زنان
  • روضه عدالت
  • با فعال کردن ویژگی جدید جی‌میل دیگر عجولانه میل نفرستید!
  • گلشیفته تمام شد
  • ماه عسل و خواص آن
  • نمايندگان محترم! قيام بفرمائيد
  • این انگلیسای بد ذات
  • جديدترين شماره از ماهنامه Reader's Digest
  • ساعت لرزشی برای بیدار شدن در سکوت
  • پستخانه مبارکه: «کاغذ وزیر معارف به اداره تعلیمات عمومی»
  • روشهاي عذرخواهي
  • چشم زخم
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

15 تاکسي عجيب از سراسر دنيا
روز وصل
کارهای هنری روی دیوار
دیدنی ترین مجسمه های یخی
عجیبترین کیکهای عروسی
بررسی دیدگاههای زنان و دختران تهرانی در زمینه پوشش
قفسه های کتاب در اشکال مختلف
عجیب ترین مجسمه های شهری
سايت رسمي کانل MBC فارسي
البته هنوز در حال ساخت مي باشد
بازي رايانه اي جديد ايراني: «عمليات انهدام»
معماری با نمای حروف الفبا

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

اولين كانديدا براي رياست جمهوري
كروبي: رقیب من احمدی نژاد است

دبيرکل حزب اعتمادملي تصريح کرد: دوست ندارم رياست جمهوري به قيمت تخريب ديگران به من برسد. به گزارش ايلنا، مهدي کروبي در مصاحبه مطبوعاتي خود با بيان اينکه در انتخابات رياست‌‏جمهوري دهم شرکت خواهم کرد،‌ افزود: اگر توفيق نصيب شود و بتوانم رييس‌‏جمهور شوم، دوست ندارم که اين موقعيت با تخريب و توهين ديگران به من برسد.
وی در پاسخ به اين سوال که مهمترين رقيب خودرا چه کسي مي‌‏دانيد، گفت: احمدي‌‏نژاد را به لحاظ اينکه در حال حاضر رييس‌‏جمهور است، مهم‌ترين رقيب خود مي‌‏دانم. در رابطه با اصلاح‌‏طلبان هم هنوز هيچ فردي فعاليت جدي در اين‌‏باره را آغاز نکرده است. وی با بيان اينکه روساي جمهور گذشته آقايان هاشمي و خاتمي دو دوره رييس‌‏جمهور بودند و در دوره دوم رقيب جدي نداشتند، اظهار كرد: دولت نهم که تنها يک دوره از مسووليتش گذشته است، از طرف ما رقيب يا رقباي جدي خواهد داشت. بنابراين بايد مراقبت از انتخابات را به طور جدي در دستور کار خود قرار دهد.
دبیرکل حزب اعتمادملی با اشاره به اينکه اعلام کانديداتوري‌‏اش براي انتخابات دهم رياست جمهوري داراي بازتاب‌‏هايي خواهد بود، تصريح کرد: اين بازتاب‌‏ها منفي و مثبت است که البته امر مطلوب و پسنديده‌‏اي است و اگر افراد، گروه‌‏ها، روزنامه‌‏ها و مطبوعات حرفي عليه من بزنند، بناي دفاع ندارم ولي اگر بنا باشد که از طرف نهادهاي مقدس و مبارک تخريب صورت گيرد و هدف آن دفاع از جريان خاصي باشد، غيرقابل قبول است و قطعا پاسخي محکم دريافت خواهند کرد، زيرا اين نهادها متعلق به همه ملت است. کروبي به بحث نظارت در انتخابات اشاره کرد و گفت: از الان نبايد فردي که مورد اعتماد ما است، بگويد که دشمن مي‌‏خواهد در انتخابات نفوذ کند. اين نفوذ دشمن در انتخابات را هيچ‌‏گاه براي لاريجاني، حدادعادل و احمدي‌‏نژاد و احمد توکلي به کار نمي‌‏گيرند، اما عليه جريان اصلاح‌‏طلب موضع مي‌‏گيرند. کروبي تاکيد کرد:‌ ما مي‌‏گوييم دشمن مي‌‏خواهد در همه جريان‌‏ها مانند مقامات، مسوولان،‌ مراجع و انتخابات نفوذ کند، ما هم هميشه از اين نفوذها سربلند بيرون آمده‌‏ايم. وی با بيان اينکه مسايل اقتصادي و بخش معيشت مردم اولويت اول برنامه ما است، توضيح داد: فکر مي‌‏کنم که مهم‌ترين مشکل مردم، مسائل اقتصادي باشد و بر اين اساس، اولويت خود را روي مباحث اقتصادي، کار، توليد و رونق اقتصادي قرار داده‌‏ايم.
دبير کل حزب اعتماد ملي سياست‌‏هاي داخلي را اولويت دوم و سياست‌‏خارجي و مسائل بين‌‏المللي را اولويت‌‏هاي بعدي خود برشمرد و افزود: بايد تلاش کنيم که با همه کشورها به جز اسرائيل ارتباط خوبي داشته باشيم يا حداقل خصومتي بين ما وجود نداشته باشد. بايد با حفظ اصول، آرمان‌‏ها و ارزش‌‏هايي که به آن افتخار مي‌‏کنيم که معلول و نتيجه سال‌‏ها مبارزه مردم شريف ايران است، حرکات بين‌‏المللي خود را تنظيم کنيم. وي ادامه داد: تلاش مي‌‏کنيم دشمن‌‏تراشي نکنيم و با حرف‌‏هاي نسنجيده ،هزينه‌‏اي را به کشور تحميل نکنيم.

تيم ملي همچنان دايي مي‌پوشد؛
چند ده ميليون دلار از كف فوتبال ايران مي‌رود

چندين ماه قبل و با خروج آرم كمپاني مجيد از روي پيراهن تيم ملي، شايعات فراواني درباره قرار گرفتن آرم كمپاني "دايي" در سمت چپ پيراهن تيم ملي مطرح شد كه به سرعت با تكذيب مديران فدراسيون فوتبال همراه شد اما زمان چندان طولاني لازم نبود تا اين مسئله تاييد شود.
به گزارش خبرنگار ورزشي تابناك، اردوي خردادماه تيم ملي فوتبال در اردبيل كه با حضور سرمربي تيم ملي برگزار شد، نخستين رونمايي از توليدكننده البسه جديد تيم ملي بود كه همان كمپاني تكذيب شده دايي بود.
در آن مقطع رئيس كميته بازاريابي فدراسيون فوتبال در گفتگويي ضمن رد خبر قرارداد خريد پيراهن تيم ملي از دايي، اين خريد را موردي خواند و تاكيد كرد: "يك سري اردوها هست كه به صورت فوري برگزار مي‌شود مثل اردوي اردبيل و اين قضيه با اسپانسرينگ متفاوت است.
در اين ميان تاكيد شده بود كه فدراسيون در حال رايزني براي جذب اسپانسر براي البسه تيم ملي است و اين اظهارات روزهاي نخست خردادماه به وقوع پيوست. پس از آن، شاهد برگزاري اردو يا ديدار فوري نبوديم و برنامه‌هاي تيم ملي در چارچوب زمان‌بندي‌هاي مشخص انجام شد.
اما آيا به واقع هيچ كمپاني حاضر نيست براي تبليغات روي پيراهن تيم ملي فوتبال ايران به عنوان يكي از قدرت‌هاي آسيا هزينه‌اي پرداخت كند؟!
آنچه در تيم‌هاي ملي فوتبال دنيا مرسوم است، عقد قراردادهاي بلندمدت توليدي‌هاي بزرگ لباس با فدراسيون‌هاي فوتبال است، اما تيم ملي ايران تنها در جام‌هاي جهاني با لباس‌هاي توليدي پوما حاضر شده است.
در واقع فدراسيون فوتبال كشورمان مي تواند سودي چندين برابر حق پخش تلويزيوني و نزديك به چند ده ميليون دلار از آن خود سازد كه در شرايط فعلي از كف فوتبال ايران مي‌رود.
اين در حالي است كه يكي از منابع مالي در نظر گرفته شده براي فدراسيون فوتبال براساس بند 5 ماده 69 اساسنامه جديد اين فدراسيون، عوايد حاصل از ساخت، توليد، توزيع و فروش لوازم و وسايل ورزشي، به خصوص براي تيم‌هاي ملي است كه با گذشت ماه‌ها، اين مسئله به لحاظ قانوني نيز با چالش روبرو شده است.

تورم ایران؛ رتبه اول خاورمیانه و چهارم جهان

تازه‌ترين گزارش صندوق بين‌المللي پول حاكي از آن است كه نرخ تورم ايران در سال جاري بالاترين ميزان در ميان 14 كشور منطقه خاورميانه و چهارمين نرخ تورم بالا در ميان 183 كشور جهان خواهد بود.
تازه‌ترين گزارش صندوق بين‌المللي پول در خصوص دورنماي اقتصادي جهان نشان مي‌دهد كه نرخ تورم ايران در سال جاري به 26 درصد خواهد رسيد كه بالاترين ميزان در خاورميانه و چهارمين نرخ تورم بالا در ميان كشورهاي مورد ارزيابي قرار گرفته جهان (183 كشور) خواهد بود.
صندوق بين‌المللي پول در گزارش خود اعلام كرده است كه نرخ تورم ايران در سال 87 بالاترين ميزان خود را شاهد خواهد بود و تا پايان سال 1392 نيز بالاترين ميزان خواهد بود.
انتظار مي‌رود در سال 88 تورم 22 درصدي براي كشور به ثبت برسد كه تداوم روند نزولي اين شاخص را در سال 1392 به 15 درصد خواهد رساند.
در ميان كشورهاي جهان كه صندوق بين‌المللي پول به بررسي نرخ تورم در آنها پرداخته، ميانمار با تورم 34.5 درصدي در صدر قرار گرفته و پس از آن جزاير سيچلس واقع در اقيانوس هند با نرخ تورم 27.3 درصدي در مكان دوم جهان جاي دارد.
در ميان كشورهاي منطقه خاورميانه نيز ايران با تورم 26 درصدي مكان اول را به خود اختصاص داده و يمن با نرخ تورم كمتر (17.2 درصد) مكان بعدي را اشغال كرده است.
همچنين كمترين تورم منطقه خاورميانه متعلق به بحرين با نرخ 4.5 درصد است.

مهریه دو دختر علیرضا افتخاری

به گزارش خبر نیوز ، تعيين مهريه هاي سنگين و نجومي چنان مرسوم شده است که مانند ديگر رسومِ دست و پا گير، سدي بزرگ بر سر راه ازدواج جوانان شده است. آيا ارزش هاي وجودي خودمان را با معيار سکه ها مي سنجيم و در اين بين چه بلاها که بر سر جوانان شيدا و عاشق پيش نمي آيد. جواناني که فقط به فکر رسيدن به معشوقند و ديگر هيچ. و تازه پس از ازواج مي فهمند که چه بلايي بر سرشان آمده است.
حال اگر جواني نخواهد به زندگي زناشوييش ادامه دهد ايا مهريه هاي سنگين و اين سکه ها مانع از فروپاشي زندگيش خواهد شد؟ بي شک خير، که اگر مي شد آمار طلاق به اين حد بالا نمي رفت.
جالب است بدانيم که آقاي عليرضا افتخاري، خواننده خوش صداي کشورمان، مهريه دختر بزرگش را حفظ 450 غزل از حافظ شيرازي و مهريه دختر کوچکش را حفظ 16 جزء از قران کريم قرار داده است که تا کنون داماد بزرگش 350 غزل حفظ کرده و داماد کوچکش 8 جزء از قرآن کريم را حفظ کرده است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

‎‎‏‎‎جزيره نيم‎‎‏‎‎‏‏‎
Nim's Island
‎‏

کارگردان: جنييفر فلکت، مارک لوين. فيلمنامه: جوزف کوانگ، پائولا ميزور، مارک لوين، جنيفر فلکت بر اساس ‏داستاني از وندي اُر. موسيقي: پاتريک دويل. مدير فيلمبرداري: استورات دراي برو. تدوين: استوارت لوي. طراح ‏صحنه: بري رابيسون. بازيگران: ابيگيل برسلين[نيم روسو]، جودي فاستر[الکساندرا روور]، جرارد باتلر[جک ‏روسو/الکس روور].96 دقيقه. محصول 2008 آمريکا. ‏
دختر کوچکي به نام نيم بعد از ناپديد شدن مادرش در دريا، به همراه پدرش جک روسو- محقق و اقيانوس شناس- در ‏يک جزيره زندگي مي کند. او روزها را اغلب با پدرش، حيوانات دست آموزش- مامورلکي به نام فرد، پليکاني به نام ‏گاليله و يک فک به اسم سلکي- يا خواندن کتاب ماجراهاي الکس روور مي گذراند. نيم علاقه شديدي به الکس روور ‏دارد و او را مردي شبيه به پدرش تصور مي کند. اما نويسنده واقعي ماجراهاي خوش رنگ و لعاب الکس روور کسي ‏نيست جز زني به نام الکساندرا روور که بر خلاف قهرمانش حتي ار خانه نيز خارج نمي شود. الکساندرا که در صدد ‏نوشتن مجلد تازه اي از ماجراهاي روور است ايميل به روسو نوشته و از او مي خواهد تا اطلاعاتي در زمينه آتش فشان ‏و اقيانوس در اختيار او بگذارد. ايميل توسط نيم دريافت مي شود، چون پدرش جک اين بار به تنهايي براي يافتن نمونه ‏هاي از پلانکتون ها به دريا رفته است. توفان آغاز مي شود جک به دام آن افتاده و قايقش تخريب مي شود. همزمان نيم ‏که خود را با قهرمان روياهايش در تماس مي بيند، سعي مي کند تا اطلاعات لازم را براي الکساندرا تهيه کند. اما اين ‏عمل وي منجر به زخمي شدن پايش شده و ماجرا را براي الکساندرا مي نويسد. الکساندرا بعد از فهميدن سن و موقعيت ‏نيم، راهي نمي بيند جز اينکه براي کمک به دختر کوچک راهي آن سوي دنيا شده و به جزيره نيم برود. اما اين کار ‏اصلاً راحت نيست، چون بر خلاف تصور نيم الکس[اندرا] روور يک زن و مبتلا به ترس از هواي باز است...‏

چرا بايد ديد؟‎ ‎
جنيفر فلکت و مارک لوين زن و شوهر فيلمسازي هستند که بازيگري، تهيه کنندگي، نويسندگي و کارگرداني را در ‏کارنامه خود دارند. اشناترين تجربه اين دو در فيلمنامه نويسي فيلم هاي مدلين و ويمبلدون است که آثاري متوسط ‏محسوب مي شوند. لوين قبلاً يک فيلم ديگر به نام منهتن کوچ را به تنهايي کارگرداني کرده، اما جزيره نيم اولين تجربه ‏جنيفر و اولين تجربه مشترک کارگرداني اين زن و شوهر است. يک فيلم خانوادگي تقريباً جمع و جور با سرمايه اي 37 ‏ميليون دلاري که تا امروز نزديک به همين مبلغ را در گيشه به دست آورده است. ‏
جزيره نيم يک فيلم خانوادگي و بيشتر براي نوجوانان است تا بتوانند مرز ميان تخيل و رويا را نزد خود بهتر تشخيص ‏دهند. البته با توجه به گسترش وسايل ارتباط جمعي و بالا رفتن سطح آموزش در کشورهاي غربي چنين اتفاقي تقريباً ‏کمتر روي مي دهد. اما براي محکم کاري و کسب درآمد حلال سوژه قابل اعتماد است. جزيره نيم در يک نگاه داستان ‏باورنکردني جواهر دوران ما براي نوجوان هاست. يک فيلم صميمي، بي ضرر و حتي کمي تا قسمتي مفيد تا حيوانات و ‏طبيعت را دوست داشته باشند و کيان خانواده را نيز محترم بشمارند. ‏
با اين حال سازندگان فيلم از ارجاعات فرامتني مانند پارک ژوراسيک يا ايندياناجونز و تنها در خانه غافل نيستند و با ‏توسل به همين آشنا پنداري ها شوخي هاي کوچک و خانوادگي خود را تعريف مي کنند. زوج سازنده فيلم واقعاً يک فيلم ‏خانوادگي به معني کامل کلمه ساخته اند. همه چيز پاک، بي آلايش و مودبانه است. به همين خاطر تماشاي جزيره نيم نه ‏فقط براي نوجوان ها بلکه براي بزرگ ترهايي نيز که اسير توهمات يا مشکلات برآمده از دل زندگي مدرن-مثل بانو ‏روور و بيماري هراس از فضاي بازش- هستند، تجربه اي پالايش دهنده است. طعم طبيعت همان گونه که او مي چشد، ‏شايد ابتدا چغر و غريب اما بعدها دلچسب به نظر بيايد. نقطه قوت فيلم بازي ابيگيل برسلين ستاره ‏Little Miss ‎Sunshine‏ و جرارد باتلر است که کوشيده در دو نقش[يا سه نقش چون تصوير ذهني نويسنده و نيم با هم تفاوت هايي ‏دارند] متفاوت تعادلي ظريف برقرار کند. جودي فاستر کهنه کار نيز چيزي فراتر از اتاق امن يا نقشه پرواز نيست. ‏ظاهراً خود نيز پذيرفته تا براي مدتي طولاني در نقش زنان داراي مشکلات روحي يا حامي فرزندان به خصوص دختر ‏ظاهر شود!‏
ژانر: ماجرايي، کمدي، خانوادگي. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/132023341/Nms_Ilnd.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/132023353/Nms_Ilnd.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/132023350/Nms_Ilnd.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/132023345/Nms_Ilnd.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/132023346/Nms_Ilnd.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/132023344/Nms_Ilnd.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/132023299/Nms_Ilnd.part7.rar 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

Welcome To Mars

مستندي در مورد سفر اکتشافي به کره مريخ
محصول PBS Nova

Take an astounding look at the red planet in this interplanetary adventure that picks up where the acclaimed film Mars Dead or Alive loft off. From the white knuckle landings of the mars rovers Sprint and opportunity through months of frustrating setbacks and elating discoveries welcome to mars captures the gripping drama and the breathtaking images of the most significant mission events.Mission control and its two robotic explores face a daunting task find proof that liquid water the essential ingredient of life of life once existed on Mars just days into the mission euphoria turns to despair as Spirit suddenly stops communicating with NASA. With the mission on the line restoring communications with the rover becomes a never-shredding ordeal before the problem is solved. Then opportunity serendipitously lands near a scientifically valuable rock outcrop that provides crucial evidence allowing NASA to announce solid proof that Mars was once awash in water.Through unprecedented access welcome to mars presents a compelling inside story of triumph technical ingenuity and emotional drama packed with stunning images from an alien world.

لينکهاي دانلود
http://rapidshare.com/files/152475275/Welcome.to.Mars.part1.rar
http://rapidshare.com/files/152475426/Welcome.to.Mars.part2.rar
http://rapidshare.com/files/152475476/Welcome.to.Mars.part3.rar
http://rapidshare.com/files/152475445/Welcome.to.Mars.part4.rar
http://rapidshare.com/files/152475389/Welcome.to.Mars.part5.rar
http://rapidshare.com/files/152502112/Welcome.to.Mars.part6.rar
http://rapidshare.com/files/152515304/Welcome.to.Mars.part7.rar
http://rapidshare.com/files/152515742/Welcome.to.Mars.part8.rar

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

The Ugly Duckling and Me!

لينکهاي دانلود

The.Ugly.Duckling.And.Me__2006_DvDrip-aXXo.part1.rar
The.Ugly.Duckling.And.Me__2006_DvDrip-aXXo.part2.rar
The.Ugly.Duckling.And.Me__2006_DvDrip-aXXo.part3.rar
The.Ugly.Duckling.And.Me__2006_DvDrip-aXXo.part4.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

بهونه
کاري از ساکت باند

آلبوم جدید، زیبا و شنیدنی ساکت باند با نام بهونه

 


براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زيباي كومه
باصداي امير تاجيك  

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

مجموعه بينظير
VSO-Software Goldmembership v2008

کمپانی مشهور VSO-Software به تازگی پک کامل و قدرتمند محصولات برتر خود را تحت عنوان VSO-Software Goldmembership روانه بازار کرده و خدمتی جدید را به مخاطبان خود در این زمینه ارائه کرده است!
این جعبه قدرتمند نرم افزاری شامل یک سری از نرم افزارهای معروف و پر مخاصب کمپانی VSO می باشد که در قالب یک پک کامل و با حجی مناسب برای استفاده کاربران تهیه و آماده شده است.از جمله نرم افزارهای مجود در این بسته می توان به: ConvertXtoDVD,CopytoDVD,PhotoDVD,Blindwrite,VSO Image Resizer اشاره کرد! در زیر به اختصار کارکرد و کاربرد نرم افزارهای یاد شده را بیان خواهیم کرد!

PhotoDVD: این نرم افزار جالب و توانمد قادر است تا آرشیوهای متحرک و زیبا را جهت رایت و مشاهده بر روی DVDها برای شما فراهم آورد. این نرم افزار با دارا بودن افکتهای تصویری و نوری فراوان گنجانده شده ، می تواند باب سلیقه شما عمل کرده و به شما آرشیوها و آلبوم های افکت گذاری شده و قابل ورق زدن بدهد! این عکسها را میتوانید با توجه به سلیقه خود و همچنین امکانات به کار گرفته شده درون نرم افزار به عکسهای زیبا تبدیل کرده ، سپس بر رو DVD ها رایت کرده و در دستگاه های پخش خانگی به تماشای آن بنشینید ! عکسهای عروسی ، عکسهیا میهمانی ، تصاویر زیبای تهیه شده بواسطه دوربین های عکاسی ، تصاویر محل های تاریخی ، وذهبی و … را درمن این نرم افزار قدرتمند کشیده و سپس هر آنچه دلخواه شماست از آن حاصل کنید !

VSO Image Resizer: ابزاری کامل برای اعمال تغییرات سایزیک و یا ویرایش تصاویر دیجیتال شما ! این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که تصاویر دیجیتال خود را استخراج کرده و سپس سایز و اندازه آنها زا تغییر داده و فشرده سازی کنید و حجم آنها را به حد مطلوب و استاندارد خود برسانید ! از جمله قابلیت های مفید دیگر این نرم افزار قابیلت افزایش وضوح تصاویر تا حد 1200*1600 جهت ساخت پوستر از عکسهای خود می باشد . انتقال عکسها از پوشه های به پوشه دیگر نیز با این نرم افزار به راحتی قابل انجام است

Blindwrite: نرم افزاریست کارا و حیاتی جهت تهیه نسخه بک آپ یا همان پشتیبان از سی دی ها و دی وی دی های شما ! با کمک این نرم افزار از دیسک های حیاتی و مهم خود در اسرع وقت پشتیبان گیری کرده و فایلهای حاصله را نگهداری و محافظت کنید! حفظ تمام شاخصه ها و امکانات دیسک اولیه بدون آنکه دست خوش تغییراتی حتی کوچک شود یکی از وظایف مهم این نرم افزار می باشد. فایل های حاصله را نیز می توانید با نرم افزارهای اجرای درایو مجازی اجرا کرده و از آن لذت ببرید! از جمله فرمت های تحت پشتیبانی این نرم افزار عبارتند از : DVD-R, DVD+R, DVD-RW, DVD+RW, DVD-RAM, DVD+R Double Layer, DVD-R Dual

CopytoDVD: کپی برداری کامل و بدون کوچکترین عیب و نقص از روی دی وی دی های خود را با این نرم افزار تجربه کنید ! این نرم افزار در واقع یک کپی بردار سریع بوده که عمل کپی برداری را بی درنگ و در کمترین زمان ممکن صورت می دهد . تکنولوژِی روز به کار رفته در نرم افزار باعث شده تا کار را برای شما راحت کند ، شما فایل مد نظر را انتخاب می کنید و سپس خود نرم افزار به شما خواهد گفت که بهترین فرمت برای انجام عمل کپی برداری چه خواهد بود!

ConvertXtoDVD: شاید کمتر کاربر کامپیوتری باشد که با این نرم افزار آشنا نباشد ! اکثر فرمت های رایج از قبیل AVI , Mpeg, Mpeg, Mpeg4, MP4, VOB, WMV, DV با این نرم افزار به DVD تبدیل می شودند. نرم افزار دارای کدیک های مختص فرمت Avi بوده که جهت تبدیل کار شما را راحت تر می کند!فرمت های PALو NTSC فرمت های سازگار با این نرم افزار بوده و نرم افزار به راحتی با آنها کنار آماده و از آ«ها پشتیبانی می کند! در هنگام تبدیل فایل مد نظر ، نرم افزار به تمامی امکانات تنظیمات را از قبیل تنظیم صدای خروجی ، کیفیت تصویر ، منوی ساختاری مورد نظر و… را به دو صورت دستی و اتوماتیک برای شما فراهم می آورد! پشتیبانی از فرمت هایمختلف زیر نویس نیز دیگر قابلیت مهم این نرم افزار است که به وسلیه آن می توانید فیلم های خود را زیر نویس دار کرده و بعدها با زیر نویس رایت و تماشا کنید !
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 70 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

با Massage Vibra 1.2
گوشی خود را به ماساژور تبدیل کنید!

نرم افزار ماساژور Massage Vibra 1.2 از سری نرم افزارهای جاوا است که با استفاده از ویبره تلفن همراه ، گوشی همراه شما را به یک ماساژور تبدیل می نماید.
این نرم افزار قابلیت انجام ماساژ در چندین حالت خاص را دارا می باشد .
شایان ذکر است که استفاده از این برنامه بخاطر استفاده مداوم از ویبره گوشی باعث کم شدن سریعتر شارژ باتری می گردد .


لينک دانلود (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازی بسیار جذاب و هیجان انگیز مزرعه داری Farm Frenzy

بازی بسیار جذاب و هیجان انگیز مزرعه داری را از دست ندهید. بازي مزرعه داری از سری بازی های Farm Frenzy از كمپاني بسيار معروف Alawar می باشند که با گرافیک و صداهای بازی هرکاربری را وادار می کنند تا بازی را ادامه دهند. زمانی که این بازی را بر روی سیستم نصب کردم تا 3 روز فقط بازی می کردم. پس توصیه ما این است که حتما این بازی را دانلود نموده و از بازی کردن با آن لذت ببرید. موضوع بازي مزرعه داری این است که کاربر می بایست مزرعه خود را مدیریت کنید. یعنی با پرورش دام ها و مرغ ها کسب درآمد کند و با فروش شیر گاو ها و تخم مرغ ها و بردن آنها به بازار کسب در آمد کند. برای بردن محصولات به شهر باید از گاری استفاده کرد.
اما در راه کسب درآمد می بایست کارخانه های ساخت بستنی و ریسندگی تاسیس کرد تا پول بیشتری کسب شود. همچنین می توان با صرف هزینه گاری ها را ارتقا داده و بر سرعت و ظرفیت آن ها افزود.
اما برای مزرعه داری مشکلاتی سر راه قرار دارد. حمله خرس ها باعث کشته شدن حیوانات و از بین رفتن مزارع می شود. البته می توان از همین حملات استفاده کرده این خرس ها را زندانی کرده و به فروش رساند. همچنین کمبود علوفه باعث از بین رفتن دام ها می شود.
نکته ای که در انجام این بازی فکری و بسیار جذاب اهمیت دارد مدیریت اقتصادی و سرعت عمل است. در بازی می بایست با سرعت عمل محصولات را جمع آوری کرده به فروش رساند و از طرفی همبا خرید حیوانات مناسب کسب درآمد کرد.
این بازی در 2 نسخه ارائه شده است که هردو نسخه تولید کمپانی alawar می باشد.

خصوصیات نسخه اول بازی :
این نسخه شامل چند حیوان شامل : گاو ، اردک ، گوسفند ،سگ و گاو است . کار اردک ها تخم گذاری ، کار گاو شیر دادن و از گوسفند هم پشم تولید می شود .سگ ها وظیفه نگهداری از مزرعه در مقابل خرس ها را برعهده دارند
گربه ها هم در جمع کردن محصولات کمک می کنند
برای خرید هریک از این حیوانات باید بهای آن پرداخته شود . یعنی مثلا برای خرید یک سگ باید 2600 سکه بپردازید

قابلیت های کلیدی بازی مزرعه داری :
- بیش از 45 مرحله بسيار جذاب برای عبور
- 5 حیوان مورد توجه
- 9 کشاورز که محصول می فروشند
- شش ساختمان برای خرید و سفارش
- زمان نامحدود بازی
- به روزرسانی رایگان بازی
- پشتیبانی کامل و تخصصی مشتریان
- و...
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 18 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد


لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام باقر (ع) فرمودند:

من أحَبِّ عِبادِ اللهِ إلَی اللهِ المُحسِنُ التَّوَّابُ.

یکی از محبوبترین بندگان خدا در نزد خداوند کسی است که نیکوکار و بسیار توبه کننده باشد.

(جهاد با نفس، ح 836)

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که يک آمپر برابر است با 6242 ميليون ميليارد الکترون بر ثانيه که از يک مدار عبور ميکند.
  • آيا ميدانستي که زمين با سرعت سي کيلومتر بر ثانيه دور خورشيد مي چرخد.
  • آيا ميدانستي که چين با توليد بيست و پنج درصد کل تخم مرغ جهان يعني معادل صد و سي ميليارد تخم مرغ رتبه اول را در جهان دارد.
  • آيا ميدانستي که ساليانه پانصد ميليون نفر مبتلا به بيمارى ماراليا ميشوند و دراين بين تنها در ميان کودکان مبتلا شده ، يک ميليون کودک ساليانه جان خود را از دست ميدهند.
  • آيا ميدانستي دو رود دجله و فرات از کشور ترکيه به ترتيب از کوههاى تاروس و دملوداغ سرچشمه ميگيرند.

 

جديدترين پيامک ها و جوک ها
ali_laila_live@yahoo.com

مسئول تویی
چندیست که بیمار وفایت شده ام در بستر غم چشم به راحت شده ام این را تو بدان اگر بمیرم روزی مسئول تویی که من فدایت شده ام

ماضی بعید
حس و حال من از تو که حرف می‌زنم همه فعل‌هایم ماضی‌اند
حتی ماضی بعید
ماضی خیلی خیلی بعید
کمی نزدیک‌تر بنشین!
دلم برای یک حال ساده تنگ شده است …

همه دنیا یه طرف
عزيزم همه دنيا يه طرف ...
.
.
.
ذوق زده نشو .... تو هم همون طرف !!!

فرش زیر پات
از شرکت فرش مزاحمتون می شم، اجازه می دی دلم رو فرش زیر پات کنم؟ تا هیچ جا جز دل من پا نذاری!

موبایلم حالش بده
موبایلم حالش بده، شارژ نداره نورش کم شده صفحش یه کم سیاه شده، مریضه سرفه می کنه، مى دونی چشه؟ هواى پیامک تو رو کرده!

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

ظهور پس از یأس و نا امیدی

ابوبکر محمد بن ابی دارم یمانی(1) می گوید:
روزی خواهرزادۀ ابوبکر نخالی عطار(2) را دیدم و گفتم: کجا هستی و کجا می روی؟
گفت: هفده سال است که در حال سفر هستم!
گفتم: چه عجایبی دیده ای؟
گفت: روزی در اسکندریه، منزلی در کاروانسرایی گرفتم که بیشتر ساکنین آن غریب بودند، وسط آن کاروانسرا مسجدی بود که اهل کاروانسرا در آن نماز می گزاردند و امام جماعتی نیز داشتند.
جوانی هم در آنجا در حجره ای سکونت داشت که وقت نماز بیرون می آمد و پشت سر امام جماعت نماز می گزارد و باز می گشت و با مردم اختلاطی نداشت.
چون ماندن من در آنجا به طول انجامید و او را جوانی پاک و لطیف که عبای تمیزی به دوش می انداخت یافتم. روزی به او گفتم: به خدا دوست دارم در خدمت و حضور شما باشم.
گفت: خود دانی.
من پیوسته در خدمت او بودم تا آن که کاملا با او مأنوس شدم. روزی به او گفتم: خدا تو را عزیز بدارد، تو کیستی؟
گفت: من صاحب حقم!
عرض کردم: کی ظهور می کنی؟
گفت: اکنون زمان آن فرانرسیده است، و مدتی از زمان آن باقی مانده است.
پس از آن همواره در خدمت او بودم و او به همان ترتیب در خلوت و مراقبت خویش بود و در نماز جماعت شرکت می کرد و با مردم اختلاطی نداشت. تا این که روزی فرمود: می خواهم به سفر بروم.
عرض کردم: من هم همراه شما می آیم. عرض کردم: آقا جان! امر شما کی آشکار خواهد شد؟
فرمود: هنگامی که هرج و مرج و آشوب زیاد شود، به مکه و مسجدالحرام می روم. انجا گروهی خواهند گفت: رهبری برای خود انتخاب کنید! و در این باره با یکدیگر گفت و گوی بسیار می کنند. تا این که مردی از میان مردم برمی خیزد و به من می نگرد و می گوید: ای مردم! این مهدی(ع) است. به او نگاه کنید. آنگاه دست مرا می گیرند و بین رکن و مقام مرا به رهبری برگزیده و با من بیعت می کنند در حالی که مردم از ظهور من ناامید شده باشند.
با هم به کنار دریا رسیدیم، او خواست وارد آب شود، من عرض کردم: آقا جان! من شنا بلد نیستم.
فرمود: وای بر تو! با من هستی و می ترسی؟
عرض کردم: نه! اما شجاعت آن را ندارم. آنگاه خود بر روی آب حرکت کرد و رفت و من بازگشتم.(3)

پی نوشت:
1- از مشایخ فرقۀ حشویه است. /// 2- صوفی است. /// 3- غیبة شیخ طوسی، ص301 و 302، التوقیعات الوارده؛ بحارالانوار، ج51، ص319و320.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

فردوسی آزمندی را بدترین ناشایست می‌داند.
گفتنی است که "آز" در میتُخت شناسی آریائی یکی از دیوان دستپرورده اهریمن است، که هرچه را که بیابد فرومی بلعد و او را هرگز سیری نیست. این دیو دشمن ایزد آذر است. فردوسی در پردازش ناشایستها به این دیوان نیز بسیار می‌پردازد. برای نمونه در داستان جنگ رستم با اکوان دیو (۷)، جایگاه "دیو" بسیار آموزنده است:
تو مر دیــــو را مردم بد شناس / کسی کو ز یزدان ندارد سپاس
هر آن کو گذشت از ره مردمی / ز دیوان شمُر، مَشمُر از آدمـی
"گریز از خرَد"،"بیدادگری"، "دروغ"، "ناراستی"، "بی آزرمی"، "کام پرستی"، "بُزدلی" و "نمک ناشناسی" از دیگر ناشایستهای آمده در شاهنامه اند، که فردوسی آنها را نه فهرست وار، که در لابلای داستانهای پهلوانی بزیبائی بازگو کرده است.
اگر چه "فرّه ایزدی" یا همان "خوارنه" اوستائی در شاهنامه جایگاه شایسته خود را بازیافته است، ولی فردوسی که از میان دهقانان برخاسته است و نه از میان مؤبدان و خاندان شاهی، داشتن ویژگیهای آرمانی را تنها در گرو برخورداری از "فرّه" نمی‌داند و بروشنی همگان را فرا می‌خواند که در راه رسیدن به جایگاه آرمانی دست از کوشش برندارند:
فــــریـــدون فـــرخ فــرشــته نبـود / به مشک و به عنبر سرشته نبود
به داد و دهش یافت آن نیـــکویی / تو داد و دهـش کن، فریدون تویی
۷. اَکومن (اَکَه مَنَه)، دیو اندیشه بد و دشمن بهمن (وهومَنَه:اندیشه نیک)، و یکی از شش دیو دستیار اهریمن است. نام پنج دیو دیگر و امشاسپندان همآورد ایشان: *ایندرَ، دیو گمراهی و دشمن اردیبهشت (برترین راستی) *سَئوروَ، دیو آشوب و ستم و دشمن شهریور (فرمانروائی نیک، دادگری) *ناوَنگهَئیتیَه، دیو نافرمانی و شورش و کینه و دشمن اسفند (مهرورزی و دوستی) *تَرومَتی، دیو گرسنگی، تشنگی و بیماری و دشمن خرداد (تندرستی) *زَئیریش، دیو مرگ و نیستی و دشمن اَمُرداد (نامیرائی).

ادامه دارد...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة سبأ آيات: 54 محل نزول: مکه
 
وَيَوْمَ يَحْشُرُهُمْ جَمِيعًا ثُمَّ يَقُولُ لِلْمَلَائِكَةِ أَهَؤُلَاء إِيَّاكُمْ كَانُوا يَعْبُدُونَ 40 قَالُوا سُبْحَانَكَ أَنتَ وَلِيُّنَا مِن دُونِهِم بَلْ كَانُوا يَعْبُدُونَ الْجِنَّ أَكْثَرُهُم بِهِم مُّؤْمِنُونَ 41 فَالْيَوْمَ لَا يَمْلِكُ بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ نَّفْعًا وَلَا ضَرًّا وَنَقُولُ لِلَّذِينَ ظَلَمُوا ذُوقُوا عَذَابَ النَّارِ الَّتِي كُنتُم بِهَا تُكَذِّبُونَ 42 وَإِذَا تُتْلَى عَلَيْهِمْ آيَاتُنَا بَيِّنَاتٍ قَالُوا مَا هَذَا إِلَّا رَجُلٌ يُرِيدُ أَن يَصُدَّكُمْ عَمَّا كَانَ يَعْبُدُ آبَاؤُكُمْ وَقَالُوا مَا هَذَا إِلَّا إِفْكٌ مُّفْتَرًى وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِلْحَقِّ لَمَّا جَاءهُمْ إِنْ هَذَا إِلَّا سِحْرٌ مُّبِينٌ 43 وَمَا آتَيْنَاهُم مِّن كُتُبٍ يَدْرُسُونَهَا وَمَا أَرْسَلْنَا إِلَيْهِمْ قَبْلَكَ مِن نَّذِيرٍ 44 وَكَذَّبَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ وَمَا بَلَغُوا مِعْشَارَ مَا آتَيْنَاهُمْ فَكَذَّبُوا رُسُلِي فَكَيْفَ كَانَ نَكِيرِ 45 قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا مَا بِصَاحِبِكُم مِّن جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِيرٌ لَّكُم بَيْنَ يَدَيْ عَذَابٍ شَدِيدٍ 46 قُلْ مَا سَأَلْتُكُم مِّنْ أَجْرٍ فَهُوَ لَكُمْ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَى اللَّهِ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ 47 قُلْ إِنَّ رَبِّي يَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَّامُ الْغُيُوبِ 48

 

ترجمه فارسي مکارم

(به خاطر بياور) روزى را كه خداوند همه آنان را بر مى‏انگيزد، سپس به فرشتگان مى‏گويد: اينها شما را پرستش مى‏كردند؟!» «40» آنها مى‏گويند: «منزهى (از اينكه همتايى داشته باشى)! تنها تو ولى مائى، نه آنها; (آنها ما را پرستش نمى‏كردند) بلكه جن را پرستش مى‏نمودند; و اكثرشان به آنها ايمان داشتند!» «41» (آرى) امروز هيچ يك از شما نسبت به ديگرى مالك سود و زيانى نيست! و به ظالمان مى‏گوييم: «بچشيد عذاب آتشى را كه تكذيب مى‏كرديد!» «42» و هنگامى كه آيات روشنگر ما بر آنان خوانده مى‏شود، مى‏گويند: «او فقط مردى است كه مى‏خواهد شما را از آنچه پدرانتان مى‏پرستيدند بازدارد!» و مى‏گويند: «اين جز دروغ بزرگى كه (به خدا)بسته شده چيز ديگرى نيست!» و كافران هنگامى كه حق به سراغشان آمد گفتند: ، جز افسونى آشكار نيست!» «43» ما (قبلا) چيزى از كتابهاى آسمانى را به آنان نداده‏ايم كه آن را بخوانند (و به اتكاى آن سخنان تو را تكذيب كنند)، و پيش از تو هيچ بيم‏دهنده ( پيامبرى ) براى آنان نفرستاديم! «44» كسانى كه پيش از آنان بودند (نيز آيات الهى را) تكذيب كردند، در حالى كه اينها به يك دهم آنچه به آنان داديم نمى‏رسند! (آرى) آنها رسولان مرا تكذيب كردند; پس ببين مجازات من (نسبت به آنها) چگونه بود! «45» بگو: «شما را تنها به يك چيز اندرز مى‏دهم، و آن اينكه: دو نفر دو نفر يا يك نفر يك نفر براى خدا قيام كنيد، سپس بينديشيد اين دوست و همنشين شما ( محمد) هيچ گونه جنونى ندارد; او فقط بيم‏دهنده شما در برابر عذاب شديد (الهى) است!» «46» بگو: «هر اجر و پاداشى از شما خواسته‏ام براى خود شماست; اجر من تنها بر خداوند است، و او بر همه چيز گواه است!» «47» بگو: «پروردگار من حق را (بر دل پيامبران خود) مى‏افكند، كه او داناى غيبها (و اسرار نهان) است» «48»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

moshka22000@yahoo.com

روزی که گلدان گل پائیزی ام شکست
** زر شد وجود من**
غافل شدم ازآنکه غم بی چیزی ام شکست

 

 

p_e_67@yahoo.com

انتخاب زیباترین زندانی در زندان زنان

هر ساله مراسم انتخاب زیباترین زندانی در زندان زنان Good Shepard واقع در بوگوتا (پایتخت کلمبیا) برگزار می شود و طی این مراسم زیباترین دختر زندانی در کلمبیا انتخاب می شود. امسال نیز این مراسم برگزار شد و دوشیزه Yuri Uribe به عنوان زیباترین زندانی انتخاب شد. او به جرم خمل مواد مخدر به تحمل ۵ سال حبس محکوم شده است. زندان Good Shepard بزرگترین زندان زنان در کلمبیا می باشد.

 

 

amir_788@yahoo.com

" ای دوست "
در روضۀ قلب جز گل عشق مکار
و از ذیل بلبل حب و شوق دسن مدار .
مصاحبت ابربر را غنیمت دان
و از مرافقت اشرار دست و دل هر دو بردار.

 

 

ye_bachee_mosbat@yahoo.com

روضه عدالت

بسم رب الشهداء./

قبل التحریر:
این نوشته در عصبانیت پیش از قرائت سوره حمد نگاشته شده است..

و اما بعد..
قریب به دوماه از صدور حکم طلبه مظلوم سیرجانی که تنها جرمش فریاد عدالت سر دادن بود گذشت. کک هیچ کسی هم نگزید. عین خیال هیچ کس هم نبود. نه عدالت خواهانی که تنها دغدغه شان عرض لایه لایه های عدالتخواهی بود به محضر رهبر و انگار نه انگار که در گوشه ای فریاد عدالت خواهی کسی مظلومانه خفه شد و...
البته چه باک است برای جهانشاهی که حضرت روح الله(ره) فرمود: "هرکس برای خدا قیام کرد سیلی خورد.."
فقط حیف شد که طلبه سیرجانی، دوستانی نداشت تا برای دفاع از حقش جلسه برگزار کنند.!
حکم امیر(عدالتخانه) هم صادر شد. 6 ماه زندان و بیست ضربه شلاق. مبارکش باشد و صد البته که نوش جانش. احتمالا اینبار هم کک کسی نگزد. البته دوستان برای امیر جلسه گرفته اند. هرچند که...
گوشه زندان خوش بگذرد امیر جان. البته فراموشت نشود که غلط کردم و شکر خوردم را برای همین وقت ها گفته اند.!
همسرش جانباز 70 درصد اعصاب و روان بود. همسرش که نه، همسر سابقش. طلاق گرفته بود تا شاید راهی برای تامین پول داروها پیدا کند..
می فهمی؟! دوباره می نویسم: همسرش جانباز 70 درصد اعصاب و روان بود. همسرش که نه، همسر سابقش (و تو بخوان معشوق همیشگی اش). طلاق گرفته بود تا شاید راهی برای تامین پول داروها پیدا کند..
حکما لازم است تا بگویمت که راهش چه بود؟!
"شبی بیست هزار تومان" و "زوجتک نفسی فی المدة المعلومه و علی مهر المعلوم.."
مجلس روضه خوانی عدالت کجاست؟! کسی می داند؟!

بعدالتحریر:
نگارنده ابدا قصد ندارد که برای آرام شدن عصبانیتش سوره حمد بخواند.!

یازهرا(س)./

 

 

mehranmehran28@yahoo.com

عروج

با صداي سوت به داخل سنگر پريد.از تعجب خشكش زد.چقدر همه چيز عوض شده بود.چرا اينقدر بهم ريخته بود؟
-يا اباالفضل...يا قمر بني هاشم.
همه جا رو گرد و غبار گرفته بود.به زحمت ميتونست تا فاصله نيم متري خودشو ببينه.سعي كرد كمي جابجا بشه و جاشو بهتر كنه.اما اينقدر همه چيز بهم ريخته بود كه مجالي براي حركت كردن نبود.
-به محمد و آل محمد صلوات ...اللهم صل علي محمد و آل محمد
كمي از گرد و خاك كم شد.حالا ميتونست بعضي از چيزهاي درشت مثل صندوقچه اش رو كه گوشه سنگر گذاشته بود ببينه.اما همه چيز وارونه شده بود.يه موضوعي توجهش رو جلب كرد و اونم اين بود كه جعفر و سيامك هم وارونه راه مي رفتنتد.
- اللهم صل علي محمد و آل محمد
سيامك اومد و جلوش نشست.دستي به صورتش كشيد و گفت :علي جون نگران نباش.سلام منو به بابام برسون.اين رو گفت و زد زير گريه.
- -لا اله الا الله... اللهم صل علي محمد و آل محمد.. اللهم صل علي محمد و آل محمد
جعفر كه حالا صورتش حسابي تار شده بود دستش رو روي پيشوني علي كشيد و گفت:خوشا به سعادتت...بعد با كمك سيامك شانه هاي علي رو گرفتند و كمي جابجاش كردند.اينجا ود كه علي متوجه شد نيمي از بدنش رو در ورودي سنگر جا گذاشته.به سختي دهان پر از خاكش رو باز كرد:
- اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ....اشهد...

مهران مقدر.خرداد ماه 87

 

 

helia_k48@yahoo.com

سیب ها

یک خانم معلم ریاضی که به یک پسر 7 ساله بنام آرنو ریاضی یاد می داد ...ازش پرسید:
آرنو اگر من بهت یک سیب و یک سیب و یکی بیشتر سیب بدهم تو چند تا سیب خواهی داشت؟
تا چند ثانیه آرنو با اطمینان گفت :4 تا!
معلم نگران شده انتظار یک جواب صحیح وآسان رو داشت (3).
خانم معلم نا امید شده بود .او فکر کرد "شاید بچه خوب گوش نکرده است"او تکرار کردآرنو:خوب گوش کن آن خیلی ساده است تو می تونی جواب صحیح بدهی اگر به دقت گوش کنی .اگر من به تو یک سیب و یک سیب دیگه و یکی بیشتر سیب بدهم تو چند تا سیب خواهی داشت؟
آرنو که در قیافهء معلمش نومیدی می دید دوباره شروع کرد به حساب کردن با انگشتانش در حالیکه او دنبال جوابی بود که معلمش رو خوشحال کند تلاش او برای یافتن جواب صحیح نبود تلاشش برای یافتن جوابی بود که معلمش را خوشحال کند .برای همین با تامل پاسخ داد" 4".....
نومیدی در صورت معلم باقی ماند . به یادش اومد که آرنو توت فرنگی رو دوست دارد.او فکر کرد شاید آرنو سیب رو دوست ندارد و برای همین نمی تونه تمرکز داشته باشه.در این موقع او با هیجان فوق العاده و چشمهای برق زده پرسید:آرنو اگرمن به تو یک توت فرنگی و یکی دیگه و یکی بیشتر توت فرنگی بدهم تو چند تا توت فرنگی خواهی داشت آرنو؟
معلم خوشحال بنظر می رسید آرنو با انگشتانش دوباره حساب کرد .هیچ فشاری در آرنو وجود نداشت ولی یک کم درخانم معلم بوداو موفقیت جدیدی برای آرنو می خواست و آرنو با تامل جواب داد "3"؟!
حالا خانم معلم تبسم پیروزمندانه داشت. برای نزدیک شدن به موفقیتش او خواست به خودش تبریک بگه ولی یه چیزی مونده بود او دوباره از آرنو پرسید اگر من به تو یک سیب و یک سیب دیگه و یکی دیگه بیشتر سیب بدهم تو چند تا سیب خواهی داشت؟
آرنو فوری جواب داد "4"!
خانم معلم مبهوت شده بود و با صدای گرفته و خشمگین پرسید چطو آرنو چطور؟
آرنو با صدای کم و با تامل پاسخ داد "برای اینکه من قبلا یک سیب در کیفم داشتم "!!!

نتیجهء اخلاقی:اگر کسی جواب غیر قابل انتظاری به سوال ما داد ضرورتا آن اشتباه نیست شاید یه بعدی از آن را ابدا نفهمیدیم.!!!

متن اصلی در آرشیو مهر 87
http://olinda.blogfa.com

 

 

محفوظ

گلشیفته تمام شد

تصمیم ندارم بخاطر بی حجابی گلشیفته از وی ایراد بگیرم. این همه بازیگر هر سال از کشور خارج می شوند و بدون روسری می چرخند و حتی عکس هم می گیرند، اما دوباره به کشورشان بر می گردند و ایفای نقش می کنند.
گلشیفته هم می توانست مثل یک بانوی باشخصیت ایرانی در مراسم فرش قرمز هالیوود، جلوی دوربین قرار بگیرد. بدون روسری و بدون حجاب؛ همانطور که دلش می خواست. اما نه با آن پوشش حیرت انگیز و نیمه عریان!
گلشیفته می توانست به هزاران هوادار مذهبی خود احترام بگذارد و حداقل در اولین نظر، اینگونه زننده ظاهر نشود.
گلی می توانست آنگونه که انتظار هر ایرانی بود جلوی دوربین ها ظاهر شود. نه اینکه مثل کودکان دبستانی که روز اول مدرسه جلوی دوربین ها پا به پا می کنند، عکس بگیرد.
گلی می توانست کمی "شجاع″ باشد. می توانست بجای آن که از ترس کم نیاوردن"همرنگ جماعت" هالیوودی شود، با یک پوشش مناسب، متفاوت باشد ولی به گذشته اش پشت پا نزند. طنز روزگار است که برخی، نیمه برهنه شدن گلشیفته را "شجاعت" می خوانند و او را بخاطر این عمل شجاعانه تحسین می کنند! گویی آن که معمولا "ترسوها" همرنگ جماعت می شوند.
"با حجاب بودن" گلشیفته در آن جمع، "شجاعت" می خواست، نه بی حجابی و لباس نیمه عریان داشتن و همرنگ جماعت شدن!
خیلی دلم می خواست بدانم مرحوم ملاقلی پور اگر زنده بود، با دیدن پوشش جدید قهرمان "میم مثل مادر"ش، چه احساسی داشت.

گلی برای رفتن به هالیوود، قید پوشش ایرانی اش را زد. احتمالا تا چند وقت دیگر با پذیرش پیشنهادات جدید، قید فرهنگ ایرانی را هم خواهد زد. کیست که نداند هالیوود تصویری بهتر از "بدون دخترم هرگز″ و "سنگسار ثریا.م" از ایران نشان نخواهد داد.
ای کاش گلی در تست بازیگری "شاهزاده پارس″ هم شرکت می کرد و بخاطر از دست دادن این فیلم، حسرت نمی خورد. ای کاش مقامات، پاسپورتش را برای جلوگیری از ایفای نقش در این فیلم ضد ایرانی ضبط نمی کردند. ای کاش گلی آب پاک را بر پیشینه فرهنگی و ملی خود می ریخت تا زودتر و سریعتر پله های ترقی را طی کند و به قول خودش، به "قله های هالیوود" برسد!
گذشتن از روی فرش قرمز هالیوود، گذشتن از این آب و خاک بود. این، مانیفست هالیوود است و حتی اگر گلشیفته تا کنون متوجه این موضوع نشده، به زودی خواهد فهمید. حالا هزار بار هم بگوید که "من عاشق ایرانم" و "ایران را خیلی دوست دارم"و این حرف های تکراری؛  کارگردان چشم آبی آنطور که می خواهد از بازیگرش بازی می گیرد.
گلی قید روسری و مانتویش را زد. قطعا همسرش هم قید گیوه هایش را زده است. فرش قرمز جای گیوه پوشان نیست. مگر نمی بینید با چه ذوق و شوقی اطراف دوربین گزارشگر می پلکد و چشمانش برق می زند؟ چند وقت دیگرمحاسن و شال و یاهو کشیدن و علی علی گفتن هم از یادش می رود. درست مثل گیوه هایش. هالیوود، امین مهدوی بدون گیوه را بیشتر می پسندد.
همه ما باید بپذیریم؛ گلشیفته تمام شد. خیلی زود هم تمام شد.
دخترک سینمای ایران نفهمید که تا زمانی که در وطن بود، گلشیفته بود. الان دیگر گلشیفته نیست، و بقول فاکس نیوز بهتر است که "گلدی فرهی" باشد. بالاخره کسی که می خواهد هالیوودی شود، باید اسم هالیوودی هم داشته باشد. با اسم و فامیل ایرانی که نمی شود هالیوودی شد!
گلی سینمای ایران تمام شد.
خیلی هنر داشته باشد سی سال دیگر می شود یکی مثل شهره آغداشلوی " سنگسار ثریا.م ".
والسلام.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

با فعال کردن ویژگی جدید جی‌میل
دیگر عجولانه میل نفرستید!

ارتباطات الکترونیک مزایا و دردسرهای خاص خودشان را دارند. ایمیل وسیله ارتباطی سریع و مطمئنی است، اما همین سهولت گاهی باعث دردسر می‌شود. آدم ممکن است میل‌های بفرستد که روز بعد از فرستادنشان پشیمان شود.
در ارتباط روتین، تماس چهره به چهره یا تکنیک‌های کنترل خشم که آدم در طی سال‌ها یاد گرفته، به فریاد آدم می‌رسد و خیلی وقت‌ها از گفتن نگفتنی‌ها جلوگیری می‌کند، اما در مورد ایمیل به چه روشی می‌توان جلوی فرستادن ایمیل‌های تکانه‌ای که ممکن است آدم در ساعات آخر شب بفرستد، جلوگیری کرد؟
جی‌میل به تازگی مجهز به یک ویژگی جدید شده است که با فعال کردن آن می‌توانید جلوی چنین ایمیل‌هایی را بگیرید.

۱- به جی‌میل و سپس قسمت Settings و Labs بروید. در اینجا Mail Goggles را فعال کنید.

Tinypic

۲- حالا در Settings جی‌میل و قسمت General روزها و ساعاتی که می‌خواهید این ویژگی فعال باشد را انتخاب کنید. مثلا شما می‌توانید طوری تنظیمات را انجام بدهید که از ساعت ۱۲ شب به بعد این ویژگی فعال باشد.

Tinypic

۳- در روزها و ساعاتی که انتخاب کرده‌اید، هر وقت بخواهید میلی بفرستید، باید چند مسئله ساده ریاضی را حل کنید!

Tinypic

شما می‌توانید درجه سختی سؤالات را هم تغییر بدهید.

 

 

dashesi2002@gmail.com

آشنايي با ايالتهاي آمريکا - 2
آریزونا

لقب های ایالت:
The Grand Canyon State (ایالت گرند کنیون)
The Copper State (ایالت مس)
شعار رسمی: Ditat Deus (خداوند نعمت می‌دهد)
آریزونا (به انگلیسی: Arizona) چهل و هشتمین ایالتی است که به ایالات متحده آمریکا پیوست.
پایتخت آن فینیکس و شهرهای مهم آن توسان و یوما و فِلَگِستَف هستند.

اطلاعات عمومی
آریزونا خانهٔ دانشگاه ایالتی آریزونا است که یکی از بزرگ‌ترین دانشگاههای امریکا از نظر تعداد دانشجو
است. دانشگاه ایالتی آریزونا در شهر تمپی (یکی از مناطق مجاور فینیکس) واقع شده و بیش از پنجاه هزار
دانشجو دارد.
هوای آریزونا بدلیل قرار داشتن در مجاورت با صحرای موهاوی دارای آب و هوایی گرم و خشک است و
دما در فصل تابستان به ۵۰ درجه سانتیگراد می رسد. در شمال این ایالت قبایل زیادی از سرخپوستان امریکایی سکونت دارند، از جمله قبیله ناواهو که در مجاورت گرند کنیون قرار دارند.
شرکت هواپیمایی یو اس ایرویز در این ایالت مستقر است.
آریزونا از نظر تولید ناخالص داخلی، با ۱۹۷ میلیارد دلار تولید سالیانه، به تنهایی از قدرت اقتصادی
برابری با کشور تایلند برخوردار است.

دانشگاه ها و تحقیقات
سه رصدخانه فرد لارنس ویپل، رصدخانه بین المللی کوه گراهام (که دارای بزرگ‌ترین و قوی‌ترین تلسکوپ
ساخته شده در جهان است)، و رصدخانه ملی کیت پیک در ایالت آریزونا قرار دارند.
دانشگاههای بزرگ ایالت عبارتند از:
دانشگاه آریزونا
دانشگاه ایالتی آریزونا
دانشگاه آریزونای شمالی

مشاهیر
از افراد مشهور این سرزمین میتوان کوچیز، جرانیمو، استیو روچ، و سناتور جان مک کین را نام برد.
مرکز فینیکس بزرگ‌ترین شهر فینیکس

مساحت رتبه: 6
- به کیلومتر مربع 295,254 جمعیت رتبه: 17

- سرشماری ۲۰۰۰ 5,130,632
- بلندترین نقطه هامفریز پیک 3,851 متر
- پست‌ترین نقطه رودخانه کلرادو 22 متر
تاریخ پیوستن به ایالات متحده February 14, 1912 رتبه: 48
فرماندار خانم جنت ناپولیتانو سناتورها : جان مک کین - جان کیل
حروف اختصاری ایالت AZ - وب‌گاه رسمی ایالت http://www.az.gov

 

 

mhrsanei@googlemail.com

ماه عسل و خواص آن

قدمت عسل حداقل به 2700 سال قبل در مصر برمي گردد در اهرام مصر عسلي كه فاسد نشده بود ديده شده عسل تنها ماده غذائي است كه بر اثر گذشت زمان فاسد نمي شود و البته دليل آن اسيديته بالاي آن است ( PH آن بين 3.2 تا 4.5 است ) كه اجازه رشد باكتريها را نمي دهد ولي به دليل در صد بالاي قند مزه ترش آن را احساس نمي كنيم . البته علماي علم تغذيه كشور ما كه روي شيشه عسل خيلي درشت مي نويسند طبيعي و البته به همراه تاريخ مصرف هنوز در دوران قبل از ميلاد به سر مي برند .
و اما مطلبم مربوط به ماه عسل است كه قدمت آن خيلي كمتر از خود عسل است در اوائل قرن نوزده در بريتانيا مرسوم بود كه زوجهاي تازه ازدواج كرده به همراه فاميل سفر مي رفتند براي ديدن ديگر فاميلي كه در مراسم جشن عروسي نتوانسته بودند حضور پيدا كنند و البته اين رسمي بود بين طبقه اشراف انگليس كه خيلي زود اين رسم به ديگر نقاط اروپا هم گسترش پيدا كرد و اما اينكه اولين عروس و دامادي كه كل فاميل را پيچونده و تنهائي به مسافرت رفتند چه كساني و از چه موقع بود هنوز معلوم نيست .
كل اين دوره ترش و شيرين عسلي الزاما يك ماه تقويمي نيست و جالب اينكه در انگليسي ماه عسل Honeymoon گفته مي شود و پسوند آن سياره ماه است ( ظاهرا يك دوره از ماه كامل تا هلال ماه مد نظر بوده ) ولي در اكثر زبانهاي ديگر به معادل month ترجمه شده است ( مثلا در عربي شهر عسل گفته مي شود ) و تنها زباني كه به ماه تقويمي و سياره ماه يك لغت اختصاص داده زبان شيرين فارسي خودمان است پس فارسي زبانها مي توانند با خيال راحت ماه عسلشان را چهارده روزه يا يك ماه كامل تقويمي برگزار كنند ما كه بخيل نيستيم .
و اما چرا همه عروس و دادمادها از اين رسم استقبال كردند فكر مي كنم بيشترين استفاده را عروس خانمها از اين ماه پربركت مي برند دليلش دقيقا در مغز مردان قرار دارد در يكي از مطالب قبلي ( عشق و ديگر هيچ ) نوشتم جنانچه مردي نسبت به شغل و توانائي هاي حرفه اي خود احساس خوبي نداشته باشد به سختي مي تواند توجه خود را به روابط عشقي و احساسيش معطوف كند .
از لحاظ ساختاري مغز مردان تفاوتهائي با مغز زنان دارد به اين شكل كه در آن تقسيم كار صورت گرفته نيم كره راست مغز مردها با عملكردهاي بينائي و فعاليتهاي فيزيكي و ... و نيم كره چپ به مهارت هاي گفتاري و شناختي اختصاص يافته است ( مهارتهائي نظير بيان احساسات و ... ) اما مغز زنها عمومي تر است به اين معني كه هر دو نيم كره با هم روي مشكلات كار كرده و هر دو عملكردهاي مشابه احساسي و عاطفي را دارا هستند . چنانچه نيم كره چپ مغز مردي به واسطه سكته آسيب ببيند امكان دارد توانائي تكلم را ازدست بدهد در حاليكه براي زنان به اين گونه نيست .
اما از اين تفاوت چه نتيجه اي مي توان گرفت مغز يك مرد در مقايسه با مغز يك زن مدت زمان بيشتري احتياج دارد تا از جايگاه تفكر و عقلانيت به سمت احساسات و عواطف تغيير موضع بدهد بنابراين در حالت عادي مرد بعد از هشت ساعت كار و درگيريهاي روزانه نياز به زمان دارد تا به وضعيت احساسي و ابرازگر برسد و اگر درگير كار و پروژه مهمي در محل كار باشد دايره احساسي و عواطف خود را تنگ تر هم مي كند اما هنگامي مردي را از شغل و محيط كارش دور ميكنيد نه تنها فشار ها و اضطرابهاي كاري را از او دور مي كنيد بلكه نيم كره راست مغزش را هم به مرخصي فرستاده ايد زنان از جانب همسرانشان در مسافرتها توجه – محبت و عشق بيشتري دريافت مي كنند و مردان در اين مواقع گرايش بيشتري به روابط جنسي پيدا مي كنند .
و اما يك نكته پاياني هم اينكه هيچوقت هوس ديدن جنگلهاي سرد و باراني شمال را براي ماه عسل انتخاب نكنيد كه يك عمر افسوس خواهيد خورد حتما به مناطق گرم و آفتابي مسافرت برويد دليل آن را هم از شلوغي مطب روانپزشكان در فصلهاي پاييز و زمستان و فراواني افسردگي مي توانيد پيدا كنيد .

 

 

mortezaaa86@yahoo.com

نمايندگان محترم! قيام بفرمائيد

يكم) مثل اسپند
يادش بخير تا همين چهار سال پيش كه مجلس در ساختمان سابق بود؛ كار راي دادن براي برخي از نمايندگان خيلي سخت بود! بايد براي هر تائيد "قيام" مي‌فرمودند. چه بسا كه شاهد بوديم در مجلس، به ويژه در دوره ششم، برخي از طرح‌ها و لوايح مهم به تصويب نمي‌رسيد يا پشتوانه آراي آن، پائين بود چون برخي آقايان نمي‌توانستند زحمت بلند شدن را هم بكشند.
اما در همان مجلس برخي از طرح‌ها و لوايح، "خاصيت آتش زير اسپند" داشت. آنجا كه غرايض و اهداف شخصي، به غليان در مي‌آمد برخي نمايندگان مانند "اسپند" از جا مي‌پريدند تا مبادا جزو "قيام فرموده‌ها" نباشند و اگر صداي اعتراضي هم بلند مي‌شد زمين و آسمان را به هم مي‌دوختند تا از وظايف نمايندگي چيزي كم نگذاشته باشند.
مگر طرح اصلاح قانون مطبوعات، لوايح دو قلو، كنوانسيون به اصطلاح كذا و كذا، فراموشمان شده است!؟ مگر بي‌اعتنائي به تحقيق و تفحص از خودروسازي، ناوگان هوايي، واقعه قطار نيشابور و... كه با پايمال شدن خون بسياري از هموطنانمان همراه بود يادمان رفته است.

دوم) زحمت نكشيد
اوايل مجلس هفتم، با انتقال ساختمان مجلس به بهارستان، زحمت اين‌گونه نماينده‌ها، كمتر شد، روي ميز زنگي گذاشته بودند كه كافي بود رمق فشردن يكي از دكمه‌هاي آن را داشته باشند.
البته اين زنگ، فايده ديگري هم داشت؛ خط و رنگ نماينده هم به زودي لو نمي‌رفت، چه بسا در قيام و قعود مجلس پيشين، برخي از نمايندگان مايل نبودن، مخالف يا موافق طرحي يا لايحه‌اي معرفي شوند ولي اگر طرح "خاصيت آتش زير اسپند" را داشت، ديگر چاره‌اي نبود. اما مجلس هفتم اين فرصت را به اين‌گونه نمايندگان داد تا زنگي را بفشارند و تعلق داشتن خود به رنگي، را هم پنهان كنند. يا حتي در خلوت مجلس، زنگي را بفشارند و بعد هم در مخالفت با مصوبه مجلس، در محراب و منبر جلوه‌گري كنند و به مردم يادآوري كنند كه همچنان وكيل‌المله هستند.

سوم) كرامت انساني و خشونت
در همان مجلس ششم بود كه خشت اين بناي كج، گذاشته شد تا اول كار در خانه ملت، به نام "خود" و براي "خود" خانه و خودرو تدارك ببينند و فراموشمان نشده است كه آقايان با چه خطابه‌هاي پرشوري از "كرامت انساني" ، "حقوق پايمال شده [كدام] ملت"، "حقوق بشر عكاس ماهنامه كانادايي كذا"! و... سخن مي‌گفتند.
يك روز كه تازه سنگر مجلس ششم به فتح آقايان درآمده بود در معيت دوستي به سراغ يكي از همين فاتحان رفتم و به وي پيشنهاد دادم: "با ما و موتورسيكلتي كه همراه آورده‌ايم، امشب سري به خيابان‌هاي پايتخت بزنيم".
آن شب‌ها زير پل ري، ميدان گرگان و چمن مجاور وزارت ارشاد مهاجراني، خوابگاه كارگراني بود كه هنوز كسي سراغي از كرامت انساني آنها نگرفته بود.
اين فاتح مجلس ششم، مرا نمي‌شناخت. براي همين راحت با ما گفتگو مي‌كرد؛ البته او پيشنهاد ما را نپذيرفت ولي پيشنهاد كريمانه‌تري! به ما داد و گفت، براي حل مسائل كشور، كمي عليه "حضرت آيت‌الله ..." فضاسازي كنيد تا شايد با تهديد كرامت ايشان، بيشتر از اين خشونت را تئوريزه نكند!
آن فاتح ديروزي مجلس ششم، امروز هم در تلاش براي تهديد كرامت انساني ايشان است. احتمالا بر اين باوراست كه مجلس اصلاحات همه مشكلات را جز تهديد كرامت ايشان حل كرده است.

چهارم) اكنون نوبت شماست
تاكنون، هفت مجلس، رسيده است به آخر كار؛ مجلسيان پيشين، دستاورد خود، اعم از نيكي و بدي، درشتي و پلشتي و غفلت و هوشياري را به پيشگاه ملت عرضه كرده‌اند و در مجموع، ملت يا آنان را نپسنديد يا نمايندگان مجلس هشتم را بيشتر پسنديد؛ اكنون فرصت خدمت در اختيار نمايندگان مجلس هشتم است روزي ديگر ممكن است ملت اين امانت را از شما نيز بازستاند.
... و در روز بازپسين كه حتما اولي‌تر از انتخابات دوره نهم است، بايد خود را براي پاسخگويي به پرسش هايي مهم‌تر از پرسش‌هاي ملت آماده كنيم.
ما هرچه مي‌كشيم از دست همين غفلت‌هاست. فراموش كرده‌ايم ملت چند مجلس را آزموده و به اينجا رسيده است؛ فراموش كرده‌ايم ملت همان‌گونه كه هفت مجلس را پشت سر گذاشت، نمايندگان هشتمين آن را هم كنار مي‌گذارد. فراموش كرده‌ايم شعار اصولگرايي داده‌ايم و مسووليت مضاعف و اميد بيشتر در مردم برانگيخته‌ايم. در غير اين صورت، ضايع نمي‌شديم؛ بزرگان دين ما فرموده‌اند؛ «من عرف قدره لم يضع بين الناس»

پنجم) اصولگرايي و خيابان خواب‌ها
شايد جاي اين نوشتار، روز هفتم خرداد و در آستانه گشايش مجلس هشتم بود، نصايحي از اين دست را بزرگاني شريف‌تر از حقير، گوشزد فرموده بودند؛ اما گويا، آن روز اين گونه نصايح، شنيده نشده، يا زود به فراموشي سپرده شد.
آقايان نماينده! بالابردن خشت كجي كه فاتحان ششم گذاشته بودند، خودرأيي و مقدم داشتن خود بر ملت، اصولگرايي نيست؛ اهتمامي كه به "خود" كرده‌ايد با 290 من عسل هم به اصولگرايي نمي‌چسبد....
شايد اين چند روزه فرصتي براي سرزدن به بشاگرد و گناباد نداشته باشيد؛ زياد جاي دوري نمي‌رويم. در گوشه و كنار همين شهر- كه مجلس در آن برپا كرده‌ايد- هنوز از همان جنس "خيابان‌خواب‌ها" هستند؛ كه نيازمند وامي اندك براي حفظ كرامت انساني خويش، هستند؛ اين مبلغ مي توانست با تقسيم شدن بين شما و اينها-كه موكلان شمايند-كرامت انساني بهتري، را براي چند نفر حفظ كند. آن 100 ميليوني را كه مي‌كوشيد با هزار آسمان و ريسمان، تخصيصش را براي تامين مسكن خويش، توجيه كنيد؛ جور ديگر هزينه كنيد؛ اگر مجلس آينده هم از شما نبود خدا باشماست.
گرچه ديگر هنوز تصميم‌سازي در مجلس با زنگ است و نيازي به قيام و قعود نيست؛ اما آقايان نماينده، مرحمت فرموده براي شناخت قدر و قيمت خود، يكرنگي با مردم و اصولگرايي واقعي، قيام بفرمايند.

«محمد مهدی شیر محمدی»

 
 

less10mah@gmail.com

این انگلیسای بد ذات

در قسمتی از داستان دائی جان ناپلئون خانواده  قمر دختر شیرین عقل عزیز السلطنه متوجه می شوند که قمر خانم دسته گل آب داده و آبستن شده است . کل خانواده بر اثر این موضوع بهم می ریزد که با این بی آبرویی چه کنند . اما موضع دائی جان از همه جالب تر بود که با تاکید این قضیه آبستنی قمر را توطئه انگلیسی ها می دانست. به قول اسدالله میرزا: یعنی این انگلیسا با هر کی دشمنی داشته باشند یکی را می فرستند تا با نوه عموی طرف  بره سانفرانسیسکو؟.........
حالا شده حکایت مدرک قلابی آقای کردان وزیر محترم دولت مهرورزی . خود این آقا اعتراف کرده که به قدری کند ذهن است که 8 سال قبل یکی آمده و به وی گفته بیا از دانشگاه آکسفورد به تو مدرک بدم و ایشان هم با حماقت محض دستنوشته مسخره ای را که حتی روزنامه های درپیتی ایران هم حاضر به چاپش نبودند را به طرف تحویل داده (البته به علاوه مقدار قابل توجهی وجه رایج مملکتی که به این موضوع اشاره نشده است) و طرف یک تکه مقوای رنگی را به عنوان مدرک دکتری دانشگاه آکسفورد تحویلش داده و گفته برو خیرشو ببینی این مدرم اصل اصله.... (باز صد رحمت به عین الله باقرزاده که وقتی در شهر به او پیشنهاد شده بود برود به او مدرک بدهند قبول نکرده بود . مقایسه کنید شعور عین الله را با این وزیر محترم دولت مهروزی)
ایشان هم که کلی خر کیف شده بودند از اطرافیانشان می خواستند که قبل از نام ایشان پیشوند دکتر بگذارند . در این مدت به عقلش نرسیده که صحت این مدرک را از کسی سوال کند و اکنون که صدای سقوط تشت رسوایی ایشان تمام عالم را گرفته ایشان متوجه شدند که کلاهشان را برداشته اند و باید از یکی (که هنوز هیچ نام و نشانی برایش انتخاب نشده )  شکایت کنند و .......
علیرغم این اعتراف صریح مدعی اصلی  یعنی خود آقای وزیر کشور دولت مهرورزی ، دفترپژوهش وبررسیهای خبری خبرگزاری ایرنا کاسه داغ تر از آش شده و لازم دیده پشت صحنه این ماجرا را برای خلایق به نمایش و به سبک دائی جان ناپلئون ثابت کند که بازهم کار کار انگلیساست.
از اولین جمله این مقاله تحلیل می توان به سفارشی بودن آن پی برد(
1-چرا غائله "مدرک افتخاری علی کردان"غیر عادی است؟)
این عزیزان که تنها هدفشان روشنگری است و به همین دلیل هم  یک مقاله سفارشی را به عنوان مقاله پژوهشی به خورد خلق الله می دهند به عقلشان نرسیده نوشتن آن را به یکنفر بسپارند که از حداقل بهره هوشی ممکن برخوردار باشد .
نویسنده محترم مقاله ابتدا برای کنجکاو کردن ذهن مخاطب سوالی را مطرح و خود بلافاصله سوال خود را پاسخ می دهند تا اینگونه خلایق شیرفهم شوند که چرا آقای کردان مدرک دکتری گرفته است :
آیا صدور مدرک افتخاری بر پایه "سوابق مدیریتى و تجارب اجرایى" امری غیر عادی است؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت:
"قانون ارزشیابی سوابق کاری در17ژانویه 2002 به تصویب رسیده است که طبق این قانون موسسات آموزش عالی مجاز می باشند براساس سوابق حرفه ای و کاری اقدام به صدور مدارک دانشگاهی نمایند. این قانون در حال حاضر در 61 کشور جهان اعمال می
گردد.سوابق کاری قابل ارزشیابی شامل سوابق تجربی معتبر ، شرکت نامه ، ریز نمرات ، مقالات ، آگهی های تجاری ، سمینارها ، آموزشهای مستقل ، ثبت اختراع ، گواهینامه وغیره می باشد .این مدارک به صورت غیر حضوری و درسطوح فوق دیپلم ، لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا از دانشگاه صادر می گردد. این مدارک دارای مهر برجسته دانشگاه بوده و به امضاء مدیریت دانشگاه خواهد رسید. " (منبعwww.persianvu.com)

 بی خودی ایراد بنی اسرائیلی نگیرید که تاریخ مدرک ادعایی آقای کردان  یکی دو سال قبل از این قانون مورد ادعای نویسنده مقاله است . همانگونه که ملاحظه می شود نویسنده مقاله پژوهشگری راستین است و حتی منبع اطلاعات خود را هم به خلق الله ارائه کرده است . ولی قدری کم حافظه تشریف دارند و فراموش کرده اند توضیح دهند که آقای کردان که تنها افتخارشان زندانی شدن قبل از انقلاب به جرم خاک توسری است واجد کدامیک از این شرایط بودند که یک دانشگاه مثل آکسفورد بخواهد به ایشان مدرک دکتری اعطا کند.
ایشان بند بعد را به عنوان
تله آکسفورد؟ مرقوم فرموده اند و در این بند تلاش مجدانه ای داشته اند که کل این اعطای مدرک به کردان در 8 سال قبل توسط دانشگاه آکسفورد دامی بوده که توسط انگلیسی های بد ذات برای ایشان پهن شده بوده تا وقتی 8 سال بعدآقای احمدی نژاد هوس می کند ایشان را به عنوان  وزیرمعرفی کند او را بی آبرو کنند و جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند .
واقعا باید به  این انگلیسی های بد ذات به خاطر قدرت  پیش بینی شان تبریک گفت .
نویسنده مقاله برای اینکه توهم خود درباره توطئه بودن قضیه را به اثبات برساند لازم دیده توجه سایت های دیگر به این موضوع  را غیر عادی و بیش از اندازه جلوه دهد و آن را غائله بخواند . در همین راستا ترفندی بدیع به کار گرفته اند . در بخشی از این مقاله ایشان مرقوم فرموده اند:
نتایج جستجوی کلید واژه "KORDAN DEGREE" و برخی کلید واژه های مشابه در موتور جستجوی GOOGLE نشانگر آن است که در مدت زمانی قریب به 55 روز از زمان اعلام عدم اصالت مدرک علی کردان توسط دانشگاه آکسفورد در تاریخ 6 اگوست(16 مرداد) تا اول اکتبر(10 مهر) 63،988،000 صفحه اینترنتی با زبان انگلیسی موضوع مدرک "علی کردان" را دستمایه حملات خود علیه دولت اصولگرا قرار داده اند.یعنی به طور متوسط طی این 55 روز، همه روزه یک میلیون و صد وبیست هزار صفحه اینترنتی به زبان انگلیسی - که طبیعتا مخاطبین خود را در خارج از ایران جستجو می کند- علیه مدرک علی کردان و به تبع آن علیه جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است. یک پژوهش اینترنتی نشانگر آن است که این انفجار عظیم اطلاعات در فضای اینترنت(روزانه بالغ بر یک میلیون صفحه اینترنتی) تنها با وقایعی نظیر 11 سپتامبر،حمله امریکا به عراق و مسابات جام جهانی فوتبال قابل مقایسه است.اکنون و با این توصیف آیا عجیب است که ماجرای دانشگاه آکسفورد را تله ای مشکوک برای سیاه نمایی نظام جمهوری اسلامی بدانیم که متاسفانه در این میان برخی عناصر داخلی هم نا آگاهانه در این تله گرفتار آمدند؟  
ایشان احتمالا به عقلشان نرسیده که ممکن است یکی از خوانندگان این مقاله بیکار باشد و واقعا کلید واژه کذایی را سرچ کند و ببیند اگر کلید واژه مذکور  در گوگل با گیومه سرچ شود تنها 105صفحه یافت می شود که قسمت اعظم آنها  تکراری و مربوط به سایت های ایرانی مانند پرس تی وی  و ایران پرس و.... است. و البته چند تایی هم مربوط به همین مقاله مشعشع و پژوهشی است.
اگر هم بدون گیومه سرچ کنید با توجه به اینکه کلمه
degree  مورد استعمال بالایی دارد و موتور جستجوی گوگل هر صحفه ای که حداقل یکی از این دو کلمه را داشته باشد در نتیجه جستجو نشان می دهد طبیعی است که تعداد صفحات بسیاری در نتیجه جستجو  یافت شود .با این وجود نتیجه جستجو این کلمه دو بخشی که بیشتر یافته ها تنها  مربوط به کلمه degree  و همینطور کلمه kordan در زبان های دیگر که معنی غیر از نام این آقا می دهد .تعداد یافته های گوگل حدود  نیمی از تعدادی است که این نویسنده محترم مدعی است در جستجو هایش یافت کرده و بر اساس آن تعداد درباره این غائله   قضاوت و نتیجه گیری کرده (نام خودتان به لاتین  را  قبل از  degree بنویسید و ببینید نتایج جستجو اگر بیشتر از این نباشد به طور قطع کمتر هم نخواهد بود )
افسانه پرداز خبرگزاری ایرنا در ادامه به سایت الف  و خبرنگار آن علی حسینی هم گیر داده که چرا با دانشگاه آکسفورد مکاتبه کرده و اصل جواب دانشگاه به این خبرنگار را مشکوک دانسته است . دلیل زیبای ایشان هم این است که :
دفتر پژوهش و بررسی های خبری ایرنا با همکاری یکی از دانشگاه های معتبر ایران، در هفته سوم مرداد 87 ، نامه ای را در خصوص استعلام مدرک دکترای افتخاری فردی مشخص ، برای آقایان تیموتی اندیکات(مخاطب نامه سایت(...)،جرمی درو رییس اداره تایید مدارک و نیز دفتر دانشکده حقوق دانشگاه آکسفورد از طریق نمابر و پست الکترنیکی ، ارسال نمود که تا کنون و علیرغم طی شدن حدود 50 روز از ارسال این نامه هیچ گونه پاسخی از سوی دانشگاه آکسفورد دریافت نشده است!
با حد سوات (!) ایشان و تسلطشان به ابزار ارتباط جمعی و زبان انگلیسی بعید نیست که نامه مذکور را به خانه یکی از کارمندان بازنشسته سازمان فاضلاب لندن فرستاده باشند. حقیقتش اگر پاسخ نامه مذکور ارسال می شد جای تعجب داشت. ایشان در  پاراگراف پایانی شاهکارشان را تکمیل کرده اند و نتیجه گیری زیر را  مرقوم فرموده اند :
بله! در برابر این هجمه طراحی شده دشمن باید با هوشیاری و آگاهی از همه جوانب توطئه حرکت نمود.امروز دشمن در مسیر حرکت بالنده ملت ایران ،تله ای رسانه ای طراحی نموده است که باید چون همیشه با چشمانی باز و دندانهایی فشرده از این فضای غبارالود عبور کرد و اهرم فشار را از دستان آلوده دشمنان ایران خارج ساخت.

 یاد و خاطره دائی جان ناپلئون  جاوید باد
http://less10.mihanblog.ir/post/879

 

 

yazynh@yahoo.com

اصلاح يك اشتباه و ارايه يك مقاله

متاسفانه باز هم شاهد اين بوديم كه مسوول محترم مجله آقاي مبين، در قرار دادن پي‌نوشت‌هاي مقاله بنده اشتباه كرد. لذا پي‌نوشت‌هاي مقاله قبلي را مجددا تقديم مي‌كنم:
حديث قدسي در باب بر حذر داشتن از تفسير به راي (1)
حديث رسول اكرم (ص) در باب بر حذر داشتن از تفسير به راي (2)
حديث رسول اكرم (ص) درباره روش صحيح تفسير (حديث صحيح يا آيه صريح) (3)
سخن حضرت علي (ع) در باب بر حذر داشتن از تفسير به راي (4)
سخن حضرت علي (ع) درباره فتنه تفسير به راي در آخرالزمان (5) و (6)
حديث حضرت علي (ع) در باب بر حذر داشتن از تفسير به راي و توصيه به استفاده از علما (7)
حديث امام باقر (ع) در باب بر حذر داشتن از تفسير به راي (8)
سخن آيت‌الله العظمي بهجت در باب عدم مطلق بودن تقليد (9)
حديث در وجود ثواب براي فتواي اشتباه (10)
سخن امام زمان (عج) در باب سفارش به استفاده از علما و محدثين (11)
توصيه امام صادق (ع) به عنوان بصري در باب بر حذر داشتن از فتوا دادن (12)
توصيه امام زمان (عج) به شيخ مفيد براي فتوا دادن (13)
توصيه آيت‌الله العظمي بهجت به عمل به احتياط (14)
(1) شيخ صدوق، امالي، ص 5
(2) شيخ حر عاملي، وسائل الشيعه، ج 18، ص 28،ح 22
(3) امين الاسلام طبرسي، مقدمه مجمع البيان في تفسير القرآن
(4) نهج البلاغه، خطبه 87
(5) همان، خطبه 138
(6) همان، خطبه 147
(7) محمدباقر مجلسي، بحارالانوار، ج 92، ص 107
(8) شيخ حر عاملي، وسائل الشيعه، ج 9، ص 136، ح 25
(9) مهدي عاصمي، گوهرهاي حكيمانه، صص 131 و 132
(10) سخنراني آيت‌الله جوادي آملي، پخش در برنامه صبح راديو معارف مورخ 11 ارديبهشت 87
(11) شيخ صدوق، كمال الدين و تمام النعمه، ص 484
(12) حديث عنوان بصري، باب علم، مورد دوم
(13) امام زمان و شيخ مفيد، ص17-18
(14) توصيه معظم له به نگارنده

و اما مقاله بعدي با عنوان «شخصيت دوگانه حسين بن منصور حلاج»
در طول تاريخ مطالب مختلفي از حلاج نقل شده و يا داستان‌هايي از او روايت شده كه در نگاه اول آدمي را به اين فكر وامي‌دارد كه وي انسان بزرگي بوده است. اما هنگامي كه بيشتر مطالعه مي‌كني و به سخنان علما در طول تاريخ اسلام گوش فرا مي‌دهي، مي‌بيني كه قضيه صد و هشتاد درجه برعكس است. يعني به همان اندازه‌اي كه گمان مي‌كردي وي شخصيت بزرگي است، مي‌بيني يك شخصيت ناسالم است. در اين مقاله تحقيقي به اين موضوع مي‌پردازيم.
پيش از هر چيز ابتدا به سخنان پير روشن ضمير امام خميني -رحمه الله- توجه مي‌كنيم كه فرمود:
حلاج و ابراهيم الخواص جاهل به مقام توحيد و توکل بودند؛ زيرا صحراگردي و قلندري را با مقام توکل اشتباه کردند و ترک سعي و از کارانداختن قوايي را که حق تعالي عنايت فرموده به خرج توحيد و توکل گذاشتند. (1)
ايشان در شعري خطاب به حلاج مي فرمايد: (2)
گر تو آدم‌زاده هستي علّم الاسماء چه شد (3) قاب قوسينت کجا رفته است أو أدني چه شد؟ (4)
بر فراز دار فرياد انا الحق مي‌زني مدعي حق طلب انيت و انا چه شد؟
مرشد از دعوت به سوي خويشتن بردار دست لا الهت را شنيدستم ولي الّا چه شد؟ (5)
و در جاي ديگر مي‌فرمايد: (6)
از صوفي‌ها صفا نديدم هرگز زين طايفه من وفا نديدم هرگز
زين مدعيان که فاش انا الحق گويند (7) با خودبيني فنا نديدم هرگز
و يا: (8)
تا کوس انا الحق بزني خودخواهي در سرّ هويتش تو ناآگاهي
بردار حجاب خويشتن از سر راه با بودن آن هنوز اندر راهي
و يا: (9)
گر نيست شوي کوس انا الحق نزني با دعوي پوچ خود معلق نزني
تا خودبيني تو مشرکي بيش نيي بي خود بشوي که لاف مطلق نزني
و يا: (10)
فرياد انا الحق ره منصور بود يارب مددي که فکر راهي بکنم
اما اين كه امام مي‌فرمايد «همچو حلاج خريدار سر دار شدم» واقعيت اين است كه حلاج فرد پراستقامتي بود و در راه انديشه باطل خود، اراده‌اي قوي داشت و از اين حيث به اراده معروف شد و مورد مثل قرار گرفت و در واقع اين صبر و استقامت وي را مي‌توان الگو قرار داد، البته در راه حق. مانند اين كه حاتم طايي به بذل و بخشش معروف شد و مثال زدن به وي دليل بر اين كه وي حتما فرد خوب و خداپرستي نيز بوده نمي‌شود، اما بخشش وي را مي‌توان الگو قرار داد.
و اما مريدپروري حلاج به علت اين بود كه وي به علت برخي رياضت‌ها كنترل نفس خود را در اختيار گرفته بود (همانند مرتاضان هندي كه حتي ممكن است خدا را نيز قبول نداشته باشند) و عده‌اي از عوام گمان مي‌كردند وي شخصيت بزرگي است كه اين گونه خرق عادت مي‌كند. اينجا بود كه وي با اين كه از اهل سنت بود، حتي ادعاي نيابت امام عصر (عج) را نمود. ابوريحان بيروني -رحمه الله- در مورد او مي‌فرمايد حلاج در ميان مردم كوي و برزن مي‌گشت و با انجام اموري خارق‌العاده آن‌ها را به عقايد خويش دعوت مي‌كرد و چنان به مردم تزريق مي‌كرد كه مهدي موعود از طالقان ظهور خواهد كرد و ظهور وي نزديك است. (11)
وي به سراغ علي بن بابويه (12) -رحمه الله- فقيه زمان در قم رفت و جالب اين كه در حضور وي كه از مرتبطين با نواب ولي عصر (عج) بود، ادعاي نيابت حضرت را نمود! اما علي بن بابويه كه نيك وي را مي‌شناخت و از نيت پليد او آگاه بود، به حلاج فرمود «اتّدعي المعجزات؟ عليک لعنة الله»! (ادعاي معجزه‏اي داري؟ لعنت خدا بر تو باد!) سپس به فرمان ايشان از پشت گردن حلاج گرفتند و با خشونت از شهر بيرون راندند. (13)
و اما علت اصلي اين همه مخالفت با حلاج اتهاماتي است كه گروه‌هاي مختلف به خصوص اماميه و حتي متصوفه به او وارد كرده‌اند. اهم اتهامات حلاج عبارت بود از:
1- سحر و جادو: چهل اتهام در اين باب توسط دختر ابوالحسن سامري كه عروس حلاج بوده است، به وي وارد شد. (14) خواجه عبدالله انصاري -رحمه الله- از بزرگاني بوده كه اين اتهام‌ها را صحيح دانسته است. (15)
2- دعوي ربوبي: اين اتهام توسط عالم جليل‌القدر شيعه ابوسهل بن اسماعيل بن علي نوبختي بر او وارد شد. ابومحمد جريري و حتي شبلي كه از مريدان حلاج بود، اين اتهام را تاييد كردند. حلاج در يكي از نامه‌هاي خود مي‌نويسد از رحمن رحيم (16) به فلان بن فلان! اين نامه از يكي از مريدان حلاج در منطقه دينور كرمانشاه به دست آمده است. (17)
3- وحدت وجود: (18) حلاج قائل به وحدت وجود از نوع شرك‌آميز آن بود. (19)
4- تبديل حج و ساير عبادات: وي در عباداتي همچون حج بدعت گذاشته بود و مثلا مي‌گفت هر كه نمي‌تواند به حج برود گوشه‌اي از منزل خود را در هنگام حج عبادتگاه خود قرار دهد و اين به مانند آن است كه حج واجب انجام داده است! (20)
5- دفاع از شيطان و فرعون: حلاج مي‌گويد صاحب من و استاد من ابليس است. به آتش بترسانيدند ابليس را، از دعوي خود بازگشت. فرعون را به دريا غرق کردند و از دعوي خود بازگشت. فرعون از روي کشفي که از خدا پيدا کرده بود، ادعاي ربوبيت کرد! (21) بعدها كار به جايي رسيد كه مريدان حلاج كه شما مريد داشتن را افتخار وي برشمرده‌ايد! ابليس را سيدالموحدين ناميدند و تا اين حد گمراه شدند! (22)
پس از اين همه جنايت امام زمان (عج) در توقيعي حلاج را لعن فرمود و اين توقيع را مرحوم مقدس اردبيلي به آن اشاره كرده است. (23) پس از اين توقيع، علماي معاصر حلاج حسين بن روح سومين نايب امام، علي بن بابويه، شيخ صدوق و قطب راوندي با حلاج مخالفت كردند و وي را مطرود و ملعون به حساب آوردند. (24)
برخي ديگر از علماي شيعه که به مخالفت با منصور حلاج برخواستند عبارتند از:
شيخ طوسي، (25) ابن نديم، (26) شيخ مفيد، (27) ابوسهل نوبختي، (28) شيخ طبرسي، (29) شيخ حر عاملي، (30) علامه بحراني، (31) ...
آقاي bluestar! حالا شما بگوييد، آيا اين بزرگواران كم كساني بوده‌اند؟! آيا همه آن‌ها اشتباه كرده‌اند؟! پس حلاج را تنها مشايخ زمانش تكفير نكرده‌اند.
حال ديديد؟ به شما عرض نكردم كه مسير عرفان خطرناك است؟ اين مسير مانند لبه تيغ است! اگر از يك طرف بيفتي به قعر ضلالت عن سبيل الله مي‌رسي و اگر از طرف ديگر بيفتي به اوج قرب من الله و راه تشخيص آن علم است. بايد با علم وارد شد، والا وارد نشدن بهتر است. بنده نيز در ابتدا كه علم به قضيه نداشتم، گمان مي‌كردم حلاج شخصيت بزرگي باشد. اما اكنون همواره بابت فاتحه‌اي كه براي وي در كنار دجله، محل قتلش، خواندم، از خداوند طلب مغفرت مي‌كنم!

پي‌نوشت‌ها
(1) امام خميني، شرح حديث جنود عقل و جهل، ص 214
(2) امام خميني، ديوان اشعار، ص 94
(3) اگر تو فرزند آدم هستي، پس اسماء الهي كه آدم ياد گرفته بود را چرا بلد نيستي؟! بنابراين تو اصلا فرزند آدم نيستي! يعني انسان نيستي!
(4) كي تو مي‌تواني به مقام قاب قوسين و أو أدني (از بالاترين مقامات عرفاني) برسي؟!
(5) تو كافري! زيرا مرز بين ايمان و كفر يك الا الله است و تو تنها لا اله را گفتي و الا الله را نگفتي!
(6) همان، ص 217
(7) از بالاترين مراتب عرفان وحدت وجود است، البته در مسير توحيد. حلاج نه تنها به اين وحدت وجود در مسير شرك و نه توحيد رسيده بود، بلكه گناه ديگر وي فاش كردن همين اعتقاد باطل است كه به خيال خودش حق بود.
(8) همان، ص 248
(9) همان، ص 246
(10) همان، ص 226
(11) ابوريحان بيروني، آثار الباقيه، ص 275
(12) پدر بزرگوار شيخ صدوق -عليه الرحمة-
(13) شيخ طوسي، الغيبه، ص 403
(14) قاسم ميرآخوري، تراژدي حلاج در متون كهن، ص 70
(15) لويي ماسينيون، مصائب حلاج، صص 94-97 و 258-260
(16) منظور وي خودش بوده است! (العياذ بالله)
(17) عبدالحسين زرين‌کوب، جستجو در تصوف ايران، ص 132 و لويي ماسينيون، مصائب حلاج، ص 152
(18) علامه طهراني، مهر تابان، ص 200: انواع وحدت وجود و اين كه كدام يك از آن‌ها شرك‌آلود است، توسط علامه معزز آيت‌الله طباطبايي در اين كتاب بيان شده است.
(19) عبدالحسين زرين‌کوب، جستجو در تصوف ايران، صص 176-207
(20) محمدكاظم يوسف پور، نقد صوفي، صص 4 -151 و لويي ماسينيون، مصائب حلاج، ص 153
(21) حلاج، الطواميس، ص 51
(22) خيراتيه ج، ۲ ص ۱۲۶: به عنوان نمونه احمد غزالي
(23) مقدس اردبيلي، حديقةالشيعه، ص 726
(24) لوئي ماسينيون، مصائب حلاج، ص360
(25) شيخ طوسي، الغيبه، ص 262
(26) ابن نديم، الفهرست، ص 284
(27) شيخ مفيد، الرد علي اصحاب الحلاج
(28) سيد محسن امين، اعيان الشيعه، ج2، ص 48 و سيد محمد صدر، تاريخ الغيبة الصغري، ص 532
(29) شيخ طبرسي، احتجاج، ج 2، ص 289 و 290
(30) شيخ حر عاملي، الاثني عشريه في الرد علي الصوفيه، ص53
(31) بحراني، کشکول، ج 3، ص 228

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

22 مهر / 13 اکتبر/ 13 شوال

Mobin_s2004@yahoo.com
22 مهر ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
افتادن بابل به دست ايران و صدور نخستين منشور ملل و اعلاميه حقوق بشر از سوي كوروش

سفالنبشته منشور ملل متحد كه كوروش در اكتبر 539 پيش از ميلاد آن را اعلام كرده بود و در جهان به « استوانه كوروش = سايرس سيلندر » معروف است.

سيزدهم اكتبرسال 539 پيش از ميلاد كوروش بنيادگذار كشور ايران و نخستين شاه سراسري آن، بابل را متصرف شد كه دولت آن از زمان نبوكدنزر دومNebuchadnezzar (بخت النصر) راه ستمگري نسبت به مردم خود و ملل ديگر در پيش گرفته بود متصرف شد. 13 اكتبر را «پروفسور بليك» به استناد كتب ديني در دايره المعارف كليساي مسيح درج كرده است و آن را كاملا دقيق مي داند و 29 اكتبر سالروز تكميل تصرف قلمرو امپراتوري بابل(بابيلونBabylon) به دست ارتش ايران است و در همين روز (29 اكتبر 539 پيش از ميلاد) كه از آن به عنوان نخستين«منشور ملل» نام برده مي شود و سفالنبشته آن معروف به استوانه کوروش (عكس بالا) موجود است صادر شد. بابل شهري در جنوب عراق امروز بود (80 کيلومتري جنوب بغداد امروز و در کنار فرات) و پايتخت دولتي بود كه قلمرو آن تا مديترانه از جمله فلسطين امروز ( جودا Judah) امتداد داشت. شهر بابل بارويي بسيار مستحكم داشت و طبق برخي نوشته ها تصرف آن توسط ارتش ايران، 16 روز طول كشيد.
    تصرف بابل در بيستمين سال ايجاد دولت واحد (مركزي) ايران (درسال 559 پيش از ميلاد که مبدا تاريخ نيز قرار گرفته بود) مركب از مناطق مسكوني سه طايفه پارس و ماد و پارت صورت گرفت كه هر سه طايفه از قبيله بزرگ آرين ها ( آريايي ها ) بودند كه به فلات ايران مهاجرت كرده بودند و براي خود دولتهاي محلي تشكيل داده بودند. پدر كوروش از پارسها و مادرش از مادها بود.
     بايد توجه داشت كه آرين ها تنها گروه انساني بودند كه در عهد باستان ، به صورت ساير ملل معاصر خود، بت پرست نبودند و از يك مدنيت پيشرفته برخوردار بودند و نسبت به يكديگر مهر و محبت فراوان داشتند و رعايت قانون و اخلاق از خصوصيات بارز آنان بود.
     مضمون چند اصل از منشور 29 اكتبر كوروش بزرگ (سايرس ذا گريت) از اين قرار است : مردم در رعايت آداب، رسوم و مذهب خود آزادند و قوانين محلي به همان صورت سابق اجرا خواهند شد. استقلال داخلي سرزمين ها محترم و محفوظ خواهد بود. تنها تغييري كه به وجود خواهد آمد اين است كه مناطق كه قبلا كشورهاي كوچك و ضعيفي بودند و هميشه دغدغه تعرض ديگران و زور گويي حاكمان خود را داشتند از اين پس بخشي از يك امپراتوري بزرگ مشترك المنافع (اتحاديه ملل) خواهند بود كه ضامن صلح، ثبات و آرامش آنها است كه در سايه آن هرگونه پيشرفت، به ويژه تجارت ميسر و «حكومت قانون» تضمين خواهد بود و خودسري مشاهده نخواهد شد. اسيران جنگي پس از اتمام جنگ بايد آزاد و به اوطان خود بازگردانده شوند و فروش آنان و مصادره اموال اكيدا ممنوع خواهد بود. شهربان هر منطقه مسئول جان، مال و حيثيت هر يك از اتباع آن منطقه است و ....
     مضمون آن قسمت از منشور كوروش كه در آن اختصاصا مردم بابل مورد خطاب قرار گرفته اند به اين شرح است: بابليان نبايد نگران باشند، احدي به اسارت گرفته نمي شود، اموال كسي مصادره نخواهد شد مگر پس از رسيدگي كامل به جرمي كه مرتكب شده و پس از تاييد شخص او (كوروش)، سربازان فاتح حق خريد بدون پرداخت عوض و نيزچشمداشتي به مال ديگران نخواهند داشت و بدرفتاري نخواهند كرد و اگر تخلفي ديده شود شخصا رسيدگي خواهد كرد و ....
     كوروش سپس اسيران بني اسرائيل را كه پاره اي از آنان از سال 586 پيش ازميلاد در بابل بازداشت بودند آزاد كرد و با هزينه ايران به اوطان خود باز گردانيد و هزينه تجديد بناي مساكنشان را از خزانه دولت ايران پرداخت كرد. وي همچنين دستور داد بنادر صور و صيدا در فنيقيه (لبنان امروز) كه توسط بابلي ها ويران شده بودند با هزينه ايران باز سازي شوند. نبوكدنزر دوم امپراتور بابل در حمله سال 586 ميلادي به مناطق ساحلي مديترانه خرابي هاي فراوان به بار آورده بود و اسراييلي هايي را كه در برابر او مقاومت كرده بودند به بابل منتقل و به عنوان اسير در اين شهر بازداشت كرده بود.
     كوروش از بابل به فرعون مصر كه قدرت بزرگي در جهان آن روز بود پيام فرستاد كه اگر بر ضد ايران توطئه نكند و در صدد تعرض بر نيايد اطمينان داشته باشد كه سرزمين او مورد حمله ارتش ايران قرار نخواهد گرفت. كوروش اين پيام را پس از آن فرستاد كه شنيد فرعون نگران حمله ارتش ايران است و به اين ترتيب از او رفع نگراني کرد.
     كوروش هنوز در بابل بود که اعلام داشت که از آن پس شهرهاي همدان، شوش و بابل پايتخت نوبتي ايران خواهند بود تا تبعيضي ميان شهرها نباشد. از نظر او همه شهرهاي ايران هم ارز خواهندبود، ولي پس از مرگ، مايل است او را در «پاسارگاد» دفن كنند و در هر جا كه بميرد كالبدش بايد به پاسارگاد پارس منتقل شود. «تاريخ» نشان داد كه اين وصيت دقيقا به اجرا در آمد و آرامگاه او ــ مردي كه مورد احترام جهانيان است و در کتب ديني از او به نيکي ياد شده است ــ در پاسارگاد قرار دارد و گذشت زمان هنوز به آن گزند وارد نساخته است.
به اين ترتيب، مهرماه براي ايرانيان به اين مناسبت ها هم ماهي بزرگ است.

Mobin_s2004@yahoo.com
13 اکتبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
كلاديوس هنگامي كه براي جنگ با ايران آماده مي شد به دست همسرش مسموم شد

کلاديوس

كلاديوس claudius امپراتور روم كه جزايرغرب اروپا را به نام پسرش بريتانيكوس « بريتانيا » نام نهاد 13 اكتبر سال 54 ميلادي پس از خوردن غذاي قارچ در گذشت و ناپسري او « نرون» بر جايش تكيه زد. مرگ كلاديوس كه بريتانيا را به طور كامل ضميمه قلمرو روم كرد به درستي روشن نيست. به احتمال زياد زنش « آگريپينا agrippina» كه مادر نرون از شوهري ديگر بود او را پيش از اين كه بريتانيكوس را به عنوان جانشين خود به سناي روم معرفي كند با خوراندن قارچ سمي مسموم كرده بود. نرون پس از امپراتور شدن مادرش را اعدام كرد تا اين معامله را با او نكند!.
كلاديوس دوسال پيش از مردن در صدد تصرف ارمنستان كه مي دانست ايران از آن دفاع خواهد كرد بر آمده بود. پس از رسيدن اين خبر به تيسفون، مهستان ( سناي ايران ) بلاش را كه فردي شايسته بود به شاهي ايران برگزيد و بلاش چند روز بعد برادر خود تيرداد را به عنوان شاه ارمنستان تعيين كرد و آماده جنگ با كلاديوس شد. كلاديوس خود را براي جنگ با ايران آماده مي كرد كه مسموم شد و در گذشت.

 

اعلام حمايت قيصر آلمان ازدولت عثماني

ويلهلم دوم قيصر آلمان 13 اكتبر 1898 حمايت كامل خود را از دولت عثماني اعلام داشت . قيصر در اكتبر اين سال به دعوت عبدالحميد دوم سلطان وقت عثماني از سوريه و فلسطين ديدن كرده بود . اين دو سرزمين تا آخرين سال جنگ جهاني اول از مستملكات عثماني بودند كه بعدا ميان انگلستان و فرانسه قسمت شدند. دولت عثماني از متحدان آلمان در جنگ جهاني اول بود.

برخي ديگر از رويدادهاي 13 اكتبر

  • 1843:   سازمان يهوديان B'nai B'rith در نيويورک تاسيس شد.

  • 1872:   جورج واشنگتن کلنگ ساختن کاخ سفيد را در محل فعلي آن بر زمين زد. اين کاخ پس از تکميل ساختمان از سال 1818 مورد استفاده سران فدراسيون آمريکا (ايالات متحده) قرار گرفت.

  • 1860:   نخستين عکس هوائي گرفته شد. اين عکس از داخل يک بالن با دوربين دستي برداشته شد.

  • 1918:   در پي كناره گيري طلعت پاشا، عثماني از جنگ جهاني اول خارج شد. اين جنگ كه در عين حال به عمر امپراتوري هاي عثماني و اتريش پايان داد و به بلشويكهاي روسيه كمك كرد تا انقلاب كنند، يك ماه بعد در يازدهم نوامبر 1918 پايان يافت.

  • 1922:   دولت يونان که به دلايل تاريخي در صدد ضميمه ساختن مناطق اطراف درياي مرمره به خاک خود برآمده بود و با استفاده از شکست عثماني در جنگ جهاني اول و نبود يک دولت حاکم در استانبول ،به اين مناطق نيرو فرستاده بود چون قدرتهاي بزرگ اروپايي ( فاتحان جنگ ) را در کنار خود نديد و بعلاوه در برابر خود ژنرال مصطفي کمال پاشا را که براي نجات باقيمانده عثماني قدم به ميدان نهاده بود مشاهده کرد اعلام داشت که آماده مصالحه است و اندکي بعد جنگ طرفين يايان يافت.

  • 1931:   دولت اسپانيا سياست جدائي کليسا از دولت را اعلام داشت و براي نخستين بار پس از مسيحي شدن اسپانيايي ها ، همان راهي را در پيش گرفت که 14 دهه پيش از آن اصلي از قانون اساسي ايالات متحده شده بود.

  • 1936:   استالين 15 هواپيماي نظامي به کمک جمهوري خواهان اسپانيا که با فرانکوي سلطنت طلب مي جنگيدند فرستاد.

  • 1967:   دولت مصر دولت واشنگتن را متهم کرد که در جريان جنگ شش روزه اعراب و اسرائيل به اسرائيلي ها اطلاعات نظامي داده بود تا بتوانند نيروي هوايي مصر را شکست دهند و براي اين منظور در آبهاي مديترانه و در نزديکي ساحل مصر کشتي جاسوسي مستقر ساخته بود.

  • 1972:   يك هواپيماي مسافربر حامل اعضاي يك تيم ورزشي در كوههاي آند سقوط كرد، بيشتر سرنشينان آن زنده ماندند ولي به علت تاخير در رسيدن كمك، از گرسنگي مجبور شدند گوشت مردگان را بخورند و اين ماجرا سوژه چند كتاب و فيلم سينمايي شده و روانشناسان برپايه آن نظرات خود را تكميل كرده اند.

  • 1981:   حسني مبارک رئيس جمهوري مصر شد و اين مقام را تا به امروزحفظ کرده است که پاره اي از تحليلگران گفته اند که چه فرقي ميان رياست جمهوري طولاني با سلطنت؟!.

  • 1983:   نخستين كمپاني سلفون (موبايل) در آمريكا آغاز بكار كرد. برخلاف ايران، دريافت سلفون در آمريکا و بسياري از كشورهاي ديگر نياز به خريد امتياز و وديعه و ... ندارد و براي داشتن آن، كمپاني ها جايزه هم مي دهند و در روزهاي ملي و تعطيلات آخر هفته استفاده از آنها براي تماس با نقاط دور دست (لانگ ديستنس) رايگان است.

  • 1988:   گورباچف که سياست هاي او به انهدام شوروي و بلوک شرق و عقب نشيني کمونيسم انجاميد اعلام داشت که به جاي مزارع اشتراکي ، اراضي زراعي را بايد به کشاورزان اجاره داد که تنها تصميم منطقي او تلقي شده است.

  • 1999:   سناي آمريكا پيشنهاد پيوستن اين كشور به پيمان منع كامل آزمايش هاي اتمي (C.T.B.T) را كه در سپتامبر 1996 در مقر سازمان ملل توسط 71 كشور امضاء شده بود رد كرد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    13 شوال هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    «ابوعبدالله محمدبن اسماعيل بخارايي» مشهور به بخاري درشهربخارا بدنيا آمد.

    13 شوال 194 - «ابوعبدالله محمدبن اسماعيل بخارايي» مشهور به بخاري درشهربخارا بدنيا آمد. او صاحب يكي ازشش كتاب عمده موسوم به صِحاح سِتّه است. بخاري درپي گردآوري حديث به خراسان، عراق، مصرو شام سفركرد و احاديث بسياري جمع آوري كرد كه بيش از 600000حديث است. وي همچنين صاحب نخستين كتاب صحيح است. گفتني است كه كتابهاي صحيح بخاري و صحيح مُسلِم به صحيحِين مشهورند.

     

     آيت الله شيخ محمدطه نجفي ازمجتهدان و عالمان تبريزيُ الاصل در نجف اشرف درگذشت.

    13 شوال 1323 - آيت الله شيخ محمدطه نجفي ازمجتهدان و عالمان تبريزيُ الاصل در نجف اشرف درگذشت. ايشان ساليان متمادي ازمحضرعلماي بزرگ استفاده كرد و دركنارآن خود نيز به تحقيق درعلوم ديني پرداخت. آيت الله طه درفقه، اصول، تفسير، رجال و ادبيات عرب دانشي درخورتوجه كسب كرده بود و علم خويش را با تواضع بسياردراختيار دانش پژوهان مي‎گذاشت. ازتأليفات طه نجفي« اَلاِنصاف في تحقيق مسائِل الخِلاف و اَصالَةُ البَرائه» را مي‎توان نام برد.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    17
    29

    اهواز

    23
    38

    تبريز

    13
    25

    شيراز

    16
    31

    مشهد

    11
    23

    بندرعباس

    24
    36

    کرمان

    11
    29

    اصفهان

    12
    29

    يزد

    16
    31

    کرمانشاه

    14
    30

    اراک

    13
    27

    رشت

    18
    23

    دبی

    28
    33


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1338 تومان
    995 تومان
    1750 تومان
    985 تومان
    260 تومان
    274 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    237000 تومان
    106500 تومان
    54500 تومان
    210000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:46
    طلوع خورشيد : 06:10
    اذان ظهر : 11:50
    غروب خورشيد : 17:30
    اذان مغرب : 17:50
    نيمه شب شرعي : 23:07
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Reader's Digest
    ماه اکتبر

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Reader's Digest

    تاریخ انتشار: اکتبر 2008
    تعداد صفحات مجله: 229
    حجم فایل: 40 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    مسواک اسفنجی برای لثه های حساس

    تا حالا دیده بودید که کسی با اسفنج و یا یک قطعه ابر فشرده مسواک بزند؟ عده ای مسواک زدن را زجر آور ترین کار زندگی می دانند و عده ای دیگر با حوصله فراوان ساعات متمادی از روز را به بهداشت دهان و دندان خود اختصاص می دهند. همه مسواک ها از الیافی برس مانند تشکیل شده اند. سطح برس بعضی از آنها دارای برآمدگی ها و فرورفتگی هاسیت تا حرکت و چرخش  بین دندانها را آسان کند.بعضی دیگر هم پیشرفته تر  شدند و دارای یک روتور کوچک هستند تا دیگر زحمت حرکت و چرخش بر روی دندانها را نیز به شما ندهند.
    یک طراح برزیلی طرح مسواک جدید خود را با عنوان giro sponge  ارائه داد. در این مسواک به جای استفاده از الیاف جهت ساخت برس , از قطعه ای اسفنج فشرده شده استفاده شده.کودکان و یا بزرگسالانی که دارای دندانها و یا غشای لثه حساس هستند و با مشکلات خونریزی های متوالی لثه ها در ضمن مسواک زدن دست و پنجه نرم میکنند می توانند از این محصول استفاده کنند. یعنی این مسواک همانند یک تی آشپزخانه  تنها به گرد گیری سطح مینای دندان می پردازد و هیچ مسئولیتی را در قبال غذای مانده مابین دندانها به عهده نمی گیرد! ایشان پس از ارائه طرح خود در تلاش هستند تا امتیاز ساخت را به محصول خود اختصاص دهند و به همگی ما قول دادند که دیر یا زود , بالاخره به بازار خواهد آمد!
    منبع

    ساعت لرزشی برای بیدار شدن در سکوت

    هیچ کسی نمی تواند ادعا کند که صبح ها به راحتی از خواب بیدار می شود! مسلما برای همگی ما سخت است. رختخواب گرم و سکوت منزل همیشه غل و زنجیر هایی می شوند و ما را به تخت خوابمان گره می زنند. هر چه قدر هم از ساعت های زنگ دار و موبایل های آلارم دار استفاده کنیم انگار افاقه ای نمیکند . زنگ نا خوشایند تا پایان روز در گوشمان میماند.
    ساعت های لرزشی زیادی  در حال طراحی بودند و کم کم سر و کله شان در بازار پیدا می شود. شاید قبلا با ساعت لرزشی   در نارنجی آشنا شده اید. طرح آقای john brengesjo هم چیزی شبیه به آن است. یعنی تنها به کمک یک عدد حلقه  ویبراتور می تواند بدون هیچ زنگ و آلارمی شما را از خواب بیدار کند. اطلاعات مد نظر از قبیل تنظیم زمان از طریق تکنولوژی های شبکه نظیر wifi قرار است رد و بدل شود. به همین آسانی می توانید بیدار شوید.
    منبع
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    كلام شيعى


    نويسنده: محمّد صفر جبرئيلي
     

    معرفی کتاب:
    علم كلام مانند ديگر علوم سير تحول و تطور خاص خود را دارد. بر همين اساس علمي تاريخمند است كه به ارائه تصوير صحيحی از سير تطور، بررسي تاريخي مسائل و مباحث آن نزد متكلمان در دوره‌ها و مراحل گوناگون تاريخ نيازمند است. متأسفانه اين نكته مهم به‌طور معمول مورد غفلت متکلمان بوده است. اما ضرورت جدی آن در دهه‌های اخیر سبب شده است برخی به این مسأله توجه بیشتر داشته، و حتی جزء مواد درسی برخی از مراکز تخصصی این رشته تحصیلی قرار گیرد.
    به همین جهت متکلمان امامیه به‌‌رغم برخورداری از وحدت هدف و امتیاز و ویژگی مشترک در عرضة مباحث کلام، رویکردهای متفاوتی داشته‌اند. ازجمله عوامل گزینش آن‌ها شرایط جغرافیایی و تاریخی است. گاهی در منطقه‌ای جغرافیایی و مقطعی تاریخی رویکردی مطرح بوده که در برهه و شرایط دیگری چنین نبوده است. نوشتار حاضر درصدد ارائه تصویر کلی از دوره‌هاي تاریخی کلام شیعی و معرفی اجمالی رویکردهای کلی متکلمان آن است.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:
    - تحول‏پذيرى علم كلام‏
    - تاريخمندى علم كلام‏
    - دوره‌های تاريخى علم كلام‏
    - رویکردهاى كلامى اماميه‏
    1. نص‌گرايى
    2. عقل‌گرايى‏
    3. خردگرايى فلسفى


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

     

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    پستخانه مبارکه: «کاغذ وزیر معارف به اداره تعلیمات عمومی»

    عبدالله مقدمی

    اعلان عمومی
    حالا که چند روز دیگر مکتب خانه ها و مدرسه های مملکت برقرار شده، اطفال رعیت و خاصّه به جهت تعلیم و تربیت و آدم شدن و نیل به اهداف مترقیه می روند زیر دست معلم ها و ملا ها و مکتب دار ها، البت ما هم برای تنویر افکار رعیّت نکته هایی قلمی می کنیم.


    رقعه خصوصی
    جناب رییس اداره تعلیمات عمومی؛ لازم است اکثر توجهات به روزهای اول پاییز بشود بلکه احزاب رقیب بهانه ای برای دست انداختن ما پیدا نکنند. مخصوص تاکید بر ملاحظات اعتدالیون دارم. فرقه دموکرات در این برهه حسّاس انتخابات به هیچ وجه ممکن نباید گاف کرده، قافیه را ببازد.


    اعلان عمومی
    اول؛ تعلیم و تربیت در ممالک محروسه ایران بالکل مجانی بوده، احدی حق گرفن حق العمل و خودیاری و چه و چه ندارد. قدغن فرمایید چنانکه جنبنده ای را جرات این افتاد که چنین غلطی کند، داغ و درفش کرده، خوب سیاستش کنید برای عبرت سایرین!


    رقعه خصوصی
    جمیع مکتبخانه دارها و مدیران مدرسه بنا به قدرت خود و شاگردان از هر شاگرد لا اقل ده تومان، نشد 5 تومان یا اقل کم 2 تومان ( دیگر هیچ راه ندارد، جان شما. مایه کاری حساب کردم ) بگیرند بلکه چرخ تعلیم و تربیت اطفال رعیت بچرخد. به جمیع مکتب دارها اعلان خصوصی شود تا عید سال دیگر از پول و بودجه و شاگردانگی و هر کوفت و زهرمار دیگر خبری نیست. اگر کسی این برهه حسّاس ثبت نام را درک نکرده بداند تا آخر سال بایستی انگشت ندامت به دندان گزیده از جیب مبارک خودش مدرسه را بچرخاند!


    اعلان عمومی
    اسم نوشتن در هر مکتب و مدرسه ای بر جمیع اطفال رعیت آزاد بوده، هیچ مدیری نمی تواند کسی را دست به سر کرده به مدارس دیگر حواله اش کند.


    رقعه خصوصی
    اوّل اسم آقا علیمردان خان را بنویسید توی مدرسه دماغ السلطنه! مواظبت کنید هر ننه قمری را توی این مدرسه ننویسند، بلکه به درس بچه لطمه نخورد. دویّم؛ قدغن کنید کور و کچلها را توی مدرسه های خاصّه ننویسند، اگر جای دیگری هم ننوشتند که بهتر!


    اعلان عمومی
    وسائل مدرسه ها و مکتب خانه ها باید نو و سالم بوده، تمام بخاری های لیزری داشته باشند. بسپرید از ممالک خارجه بخرند. اگر هنوز نساخته بودند بدهید متخصصان توانمند داخلی اختراعش کنند برود پی کارش! باز هم بگویم: بابت بخاری ها از رعیّت پول نگیرید.


    رقعه خصوصی
    فی الحال پول برای بخاری مخاری نداریم. بگویید فراشهای مدرسه یک دستی به سر و گوش همان بخاری های نفتی دولتهای قبلی بکشند! فقط اعلان اکید کنید آن دسته از مکتب ها و مدرسه ها که غرفه هایشان نرده پنجره دارد، سریعاً انها را برداشته بیاورند به عباسقلی خان ما به مناقصه بفروشند. بلکه اگر خدای نخواسته حریقی به مدرسه افتاد اطفال بتوانند از پنجره ها در رفته، بلکه آمار کشته ها کمتر بشود. مناقصه اختراع بخاری های لیزریه را هم بسپارید دست حسینقلی میرزای خود ما، پدر سوخته آخر سری ادیسون شده است. دیروز یک مدار الکتریسیته درست کرد به چه ماهی!


    اعلان عمومی
    امسال با وزارت صحّت عامه قرارداد بگذارید تمام اطفال رعیّت را معاینه کرده امراض آنها را مجاناً معالجه کنند.


    رقعه خصوصی
    کور و کچل ها، آبله گرفته ها، خوره گرفته ها و هر چه طفل درب و داغان رعیّت را یافته، یک جوری دست به سرشان کنید. حالا ننه بابایشان که درس نخوانده اند چه شده مگر ؟!


    اعلان عمومی
    مملکت ما گل و بلبل است. توی مملکت گل و بلبل که کسی کسی را کتک نمی زند. پس مواظبت کنید جمیع معلم ها طفلی را کتک نزده، در ناز و نوازش درس گفته و مشق ببیند. مراقبت اطفال رعیّت را کرده، بدانید اینها امانت دست ما هستند.


    رقعه خصوصی
    آن مورد کتک زدن قبلی را زیر سبیلی رد کردیم ولی قدغن کنید معلم ها اگر هم می خواهند دقّ دلی معوقه و استخدام رسمی و نظام هماهنگ حقوق را سر شاگردها در آرند، نقلی نیست، فقط یک طوری نزنند که بچه مردم ناقص شود نتوانیم تکذیبش کنیم!


    اعلان عمومی
    وسایل ایّاب و ذهاب مدرسه ها جمیعاً معاینه فنی داشته باشد. مدل نمره جدید باشد، تمیز باشد، پاک باشد، شوفرهای مودب داشته باشد... الغرض همه چیز داشته باشد.


    رقعه خصوصی
    اسب و خر و یابو و قاطر و هر چه که گیرتان آمد خوب است، طفل اند چه می فهمند!
     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    روشهاي عذرخواهي

    وضعيت اينگونه مي باشد: سكوت، جوابهاي سـربـالا، درب قفل شده اتاق خواب، پريشـان خـاطـري، در ايـن شرايط ميخواهيد موي سر خود را بكنيد، رك بگوييـم، ديگر فكري بنظرتان نميرسد و نمي دانيد چه بكنيد.
    عذرخواهي از همسر يا نامـزدتان ممكن است مشكل بنظر برسد بخصوص زماني كه بر سر موضوعي با هم چندين بار مخالفت كرده باشيد. ممكن اسـت در خـود توان گفتن "متاسفم" را نبينيد و شايد هم هركاري را كه فكر ميكرديد به او ميفهماند از كرده خود پشـيـمـان هستيد را انجام داده ايد.
    در اين قسمت چندين روش جهت عذرخواهي مطرح شده است كه تـوسـط حـل و فصل نمودن اختلافات و عبرت گرفتن از تجارب به قضيه خاتمه خواهد داد.


    1- انتقاد را با گشاده رويي بپذيريد
    گوش دادن به حرفهاي همسرتان يك موضوع مهم براي پايان دادن به جر و بحث بشمار ميرود. مجادله هايي كه هر دوي شما تصور ميكنيد، حق با شما است و مشكل مربوط به هر جفتتان مي باشد. اين بـخصوص زماني صدق مي كند كه قبلا" نيز مكررا" بر سر موضوع فعلي بحث كرده باشيد.
    وقتي وي از شما انتقاد ميكند، كمربندتان را از رو نبنديد. اينطور نشان دهيد كه حرف او را مي فهميد، همانگونه كه انتظار داريد هنگاميكه شما صحبت مي كنيد، او نيز متـوجه منظورتان شود. باز فكر كنيد، نظر خودتان را بدهيد، ايده او را لحاظ نموده و جلو رويد.


    2- آنتراك دهيد
    در اوج يك مجادله، فشار خونتان بالا ميرود، تپش قلبتان بيشتر ميشود، و ممكن اسـت چيزهاي بگوييد كه لزوما" از بيان آنها منظوري نداريد. هميشه به "مكاني خـلوت" نـيـاز داريد كه در آن از هم جدا شده، آرام گرفته و افكار خود را جمع نماييد. البته هنـگاميـكه خيلي عصباني هستيد، از ماشينتان به عنوان يكي از آن مكان ها استفاده نكنيد.
    سعي نماييد كمي قدم زده و يا بدويد. يا به آشپزخانه رفته كمي از ظـروف نشـسـته را بشوييد. انرژي خود را معطوف فعاليتهاي مفيدتر و سودمند تر كنيــد و در عيـن حـال بـه همسر خود مقداري فرصت دهيد تا با خودش تنها باشد. برگشتن به بـحـث و مـجـادلـه بعد از يك استراحت كوتاه باعث مي شـود در مورد مـوضوع با ديدي باز تر و فكري آزاد تر نگريسته و اميدي بيشتري براي رسيدن به يك نـتـيـجه عـملي و منطقي در شما ايجاد شود.


    3- گذشته را يادآوري نكنيد
    اگر مي خواهيد به نيتي در آينده دست پيدا كنيد، با پيش كشيدن گذشته ها به هيـچ كجـا نخواهيد رسيد. مهم نيست كه او بار آخر فلان چيز را گفته و يا شما چه گفتيد. با هم عهد كنيد كه گذشته ها گذشته.
    بچيزي اكنون در حال روي دادن است توجه كنيد. آتش آور معركه شدن راهـي به جـايي نخواهد برد. با فراموش كردن گذشته زود تر به توافق خواهيد رسيد.


    4- دست يازي نماييد
    اگر به آرامي در مورد موضوعي بحث ميكنيد و همسرتان به يكباره صدايش را بالا برده و از كـوره در رفـت، كـافي است به طرفش رفته و او را نوازش كنيد. دست خود را به آرامي در دستان او قرار دهيد. بگذاريد بفهمد كه اين فقط يك مجادله بي اهميت است و شمـا براي شنيدن صحبتهاي او در كنارش هستيد. بعلاوه نوازش نشان دهنده اين اسـت كـه شما به او اهميت داده و دشمن او نمي باشيد.
    توجه: او را بگونه اي جنسي نوازش نكنيد.


    5- جوي رسانا جهت ارتباط ايجاد كنيد
    در حاليكه او به حالت قهر به اتاق خواب ميرود، چند عدد شمع روشن كـرده، يك نوشابه باز نموده، چند بالش روي زمين انداخته و از همسرتان بخواهيد براي بحث و گفتگـو نزد شما بيايد. او اتاقي را كه با سوسو زدن شعله هاي لطيف شمع روشـن مـي شـود را محلي مناسب براي تبادل نظر و انديشه يافته و از حالت تدافعيش كاسته خواهد شد. محيط اطراف تاثير مستقيمي روي احساسات ما دارد. عصبـانـيـت يـك احـساس خشن است اما با مراقبت همراه با توجه محبت آميز، هميشه ميتوان آرا كنترل نمود.


    6- مشكلترين كلمه را بزبان آوريد
    يك عذرخواهي واقعي ميتواند يكي از دشوارترين پيشنهاداتي باشدكه ما ارائه مـيكنيم. برخلاف تصور عموم، همه افراد قادر به زبان آوردن اين كلمه 6 حرفي بوده و تا بحال هيچ كسي بعد از گفتن آن غش نكرده است. مي توانيد پيش از اينكه تسليم شده و بگوييد "متـاسـفـم"، به بحث و جدل ادامه دهيد اما بهتر است با بيان اين كلمه آب را روي آتش ريخته و خيلي سريعتر قائله را ختم دهيد.
    تقصير را نبايد فقط به گردن آقايان انداخت. گاهي اوقات خانها نيز ميـخـواهـند فـقط حرف خودشان را به كرسي بنشانند. اما تا زمانيكه نتوانيد كوتاه آمده و عذرخواهـي نمايـيـد، بخصوص هنگاميكه برايتان دشوار است، نمي توان گفت كه انساني اعتذاري ميباشيد


    7- جمله اي دلپذير به او بگوييد
    يك مجادله مـيتـواند بسيار خسته كنده بوده و اثرات احسـاسـي سـوئي را بطور موقتي به همراه داشته باشد. با اينكه بايد روشن و صادق بود، گاهي اوقات ابراز حقيقت باعث بروز صدمه ميگردد. بعد از مجادله و جر و بحثي طولاني، وقت كوتاهي را اختصاص دهيد به اينكه به يكديگر يادآوري كنيد كه آن فقط يك اختلاف نظر معمولي بوده و اگر چه ممكن است برخي از عقايد همسرتان باعث اذيت و آزاد شـما شـود، امـا در عـوض بسياري از محاسـن ديگر وي را مانند خوش مشربي او، عشقش به فرزندانتان يا جديتش، دوست داريد. در اينصورت همسر شما نيز به احتمال زياد دست به مقابله بمثل خواهد زد.
    گاهي اوقات فراموش كردن حرفهاي آزار دهـنده كسي كه دوستش داريد مشكل به نـظر ميرسد. اما اگر چيزي قابل تعريف را با آن بياميزيد، روبرو شدن با مسئله بسيار آسان تر خواهد شد.


    8- بگوييد كه دوستش داريد
    بسيار تاكيد مي كنيم- هميشه، هميشه، هميشه هنگامي كـه مـي خواهيد به حالت آشتي و صلح برگرديد به همسرتان بگويـيـد كـه دوسـتـش داريد. اطـميـنـان دادن ايـنـكـه احساس شما نسبت به همسرتان هيچگاه و تحت هيچ شرايطي تغيير نخواهد كرد، در دست يابي به يك نتيجه صلح آميز و ماندني نقش بسيار با اهميتي خواهد داشت.


    9- براي عصر برنامه ريزي كنيد
    بعد از ايـنـكه در خـانه اوضـاع آرام شـد، براي آزاد شدن فكـرتان از مجادله بـراي انجام يك فعاليت تفريحي آماده شويد. اگـر هـمـسـرتـان قبـلا بـراي رزرو بـليـط سيـنــما و يا گرفتن تاكسي اقدام مي كرد، اين بار شما پيـش دستـي نموده و اين كارها را انجام دهيـد. او تحث تاثير اين اعمال نو ظهور شما قرار خوهد گرفت و اين به شما فرصتي مي دهـد تـا بتوانيد از اين تغيير رفتاري لذت ببريد.
    ممكن است زماني توسط همسرتان "آدمي تنبل و نامرتب" مورد خـطاب قرار گرفـتــه و سريعا" نيز اين موضوع را فراموش نموده باشيد. اما در مورد زنان وضعيت متفاوت است آنها بسيار سخت مي تـوانـنـد سخني كه برايشان گران تمام شده است را از ذهنشان خارج نمايند. با پيشقدمي در پيشنهاد دادن يك فعاليت تفريحي، بخصوص بـعد از جــر و بحث، نتنها ذهن خود را مشغول موضوعي ديگر ميكنيد، بلكه به همسرتان ميـفـهمانيد كه هنوز هم دوست داريد وقتتان را با او بگذرانيد.
     

    10- ببخشاييد، اما هميشه فراموش نكنيد
    عذرخواهي تنها به ايـن مـعنا نـيست كـه بـگوييد متـاسفيد و آن اتفاق را براي هميشـه فراموش كنيد. در حقيقت، فراموشي باعث مي گـردد كـه مسئـله مـورد نـظـر مسـتـعـد بازگشت و سرايت دوباره به رابطه تان شود. با وقـت گـذاشـتـن بـراي بـحـث و گـفـتـگوي منطقي و آزادانه در مورد مشكلات، در عين حالي كه ميـدانـيد طرف مقابلتان را دوست داريد، خواهيد توانست اختلاف نظرها را تـبـديل به وسـيـله اي بـراي پيـشـرفت و ابـزاري آموزنده گردانيد.
    بياد داشته باشيد كه همسرتان بهترين دوسـت شـما اسـت. از خـود بپـرسيد: آيا طـرز رفتار يا صحبت من با يك دوست اينگونه بايد باشد؟ آنگاه درآينده به اختلافات بگونـه اي ديگر خواهيد نگريست.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    چشم زخم


     

    سوال:
    آیا چشم زخم کارساز است؟ چگونه می توان آثار آن را دفع نمود؟
     

    پاسخ:
    چشم زخم از تأثیرات نفسانی است که در خارج کرارا اتفاق افتاده است و دلیلی بر نفی آن وجود ندارد.
    بعضی از روایات حق بودن این مسئله را ثابت می کند. در «در المنثور» از پیامبر اکرم (ص) روایت است که فرمود: مسئله چشم زخم حق است، همچنین فرمود: چشم زخم، مرد سالم را در قبر و شتر سالم را در دیگ قرار می دهد.[1]
    و امیرالمؤمنین (ع) فرمود: پیامبر اکرم (ص) برای امام حسن (ع) و امام حسین (ع) "رقیه" (منظور از" رقيه" دعاهايى است كه مى‏نويسند و افراد براى جلوگيرى از چشم زخم با خود نگه مي دارند و آن را تعويذ نيز مى‏گويند)، گرفت و این دعا را خواند: « أُعِيذُكُمَا بِكَلِمَاتِ اللَّهِ التَّامَّاتِ وَ أَسْمَائِهِ الْحُسْنَى كُلِّهَا عَامَّةً مِنْ شَرِّ السَّامَّةِ وَ الْهَامَّةِ وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ عَيْنٍ لَامَّةٍ وَ مِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ » یعنی: برای شما پناه می جویم به کلمات کامل خداوند و تمام اسماء حسنای او از شر هر ملال آورنده و از شر بزرگان(رهبران و روساء) موجوداتی که با چشم دیده نمی شوند و از شر هر چشم بدی که به انسان می رسد واز شر حسود هنگامی که حسد بورزد... سپس پیامبر (ص) به ما فرمود: اینچنین ابراهیم (ع) برای اسماعیل و اسحاق تعویذ نمود.[2]
    در حکمت 400 نهج البلاغه نیز آمده است: چشم زخم حق است و توسل به دعا برای دفع آن نیز حق است.[3]
    از این روایات روشن می شود که چشم زخم توهم و خرافه نیست بلکه یک امر واقعی است که در خارج اتفاق می افتد و راههایی برای جلوگیری از آن وجود دارد.
    مشهور است که آیه 51 از سوره مبارکه قلم در دفع چشم زخم مؤثر است. در این آیه خداوند به پیامبر اکرم (ص) می فرماید: «نزديك است كافران هنگامى كه آيات قرآن را مى‏شنوند با چشم ‏زخم خود تو را از بين ببرند، و مى‏گويند: «او ديوانه است! ».[4]
    در شأن نزول این آیه آمده است: شخصی از قبیله ی بنی اسد، گاهی سه روز گرسنگی می کشید، بعد از آن به هر چیزی که برخورد می کرد می گفت: مانند آن را تا به امروز ندیدم، به آن چیز فساد و ضربه ای می رسید. بعضی خواستند تا این کار را درباره ی رسول الله (ص) انجام دهند که خداوند پیامبر را از آن حفظ کرد.[5]
    مرحوم علامه طباطبائی( ره) در توضیح آیه فرموده اند:" منظور از «ازلاق به ابصار» در «لیزلفونک» بنابر نظر همه ی مفسرین، چشم زدن است که خود نوعی از تأثیرات نفسانی است و دلیل عقلی بر نفی آن نداریم، بلکه حوادثی دیده شده که با چشم زدن منطبق هست. با این حال دلیلی ندارد که ما آن را انکار کرده و بگوییم یک عقیده ی خرافی است.[6]
    اما در باره دفع چشم زخم نکاتی چند حائز اهمیت است:
    زمخشری خواندن این آیه برای دفع چشم زخم را از حسن بصری (یکی از اکابر اهل سنت) نقل می کند.[7]
    مرحوم شیخ عباس قمی محدث شهیر و مؤلف کتاب مفاتیح الجنان در این کتاب ضمن بیان تعویذات برای دفع چشم زخم می گوید: برای چشم زخم وارد شده که «ان یکاد...» خوانده شود.[8]
    البته در روایاتی که ذیل این آیه در تفاسیر مختلف آمده است روایاتی دال بر خواندن آیه مذکور جهت دفع چشم زخم نیامده است.[9]
    محدث خبیر مرحوم علامه مجلسی (ره) در بیان رفع چشم زخم، بعد از بیان روایت درالمنثور که قبلاً نقل شد، روایتی از امام صادق (ع) در دفع چشم زخم بیان می کند که حضرت فرمود: کسی که می ترسد چشم او در کسی یا چشم کسی در او تأثیر کند سه مرتبه بگوید: «ماشاء الله لاقوة الا بالله العلی العظیم». و یا فرمود: سوره قل اعوذ برب الناس و قل اعوذ برب الفلق بخواند و در روایت دیگری سوره حمد و توحید اضافه شد. اما در بیان این تعویذات نقلی از آیه ی مورد بحث نمی کند.[10]، [11]
    در پایان توجه به چند نکته ضروری است:
    1) آن چه مسلم است وقوع خارجی چشم زخم و وجود بعضی از دعاها برای دفع و رفع آن است.
    2) انسان باید خود و اطرافیانش را در برابر چشم زخم و آثار آن با تقویت ایمان و بالا بردن اعتماد بنفس مسلح نماید.
    3) دادن صدقه و خواندن آیة الکرسی و معوذتین (معروف به چهارقل) و دعاهای وارده در مفاتیح الجنان در دفع چشم زخم مؤثرند.
    4) نکته مهم و اساسی این است که انسان نباید به صرف اعتقاد به چشم زخم، روح و روان و اندیشه خود را گرفتار تخیلات، تلقینات و وساوس زاید مربوط به این موضوع نماید. و بعلاوه در هر شرایط و هر زمانی باید از شر شیاطین جنی و انسی به خداوند پناه ببرد.

    برای اطلاع بیشتر به تفسیر نمونه، ج 24، ص 426 رجوع کنید.

    ------------------------------------------
    [1] در المنثور ، ص 651.
    [2] الكافي ج : 2 ص : 569 حدیث 3 ، عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنِ الْقَدَّاحِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع رَقَى النَّبِيُّ ص حَسَناً وَ حُسَيْناً فَقَالَ أُعِيذُكُمَا بِكَلِمَاتِ اللَّهِ التَّامَّاتِ وَ أَسْمَائِهِ الْحُسْنَى كُلِّهَا عَامَّةً مِنْ شَرِّ السَّامَّةِ وَ الْهَامَّةِ وَ مِنْ شَرِّ كُلِّ عَيْنٍ لَامَّةٍ وَ مِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ ثُمَّ الْتَفَتَ النَّبِيُّ ص إِلَيْنَا فَقَالَ هَكَذَا كَانَ يُعَوِّذُ إِبْرَاهِيمُ إِسْمَاعِيلَ وَ إِسْحَاقَ ع‏
    [3]نهج‏البلاغة ص : 547 «العین حق والرقی حق»
    [4] قلم، 51 ،وَ إِن يَكاَدُ الَّذِينَ كَفَرُواْ لَيزُْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سمَِعُواْ الذِّكْرَ وَ يَقُولُونَ إِنَّهُ لمََجْنُونٌ تفسیر المیزان، علامه طباطبایی، ج 19، ص 636.
    [5] الکشاف، زمخشری، ج 3 و 4، ص 1278، چاپ دارالحیاء.
    [6] المیزان، ج 19، ص 648.
    [7] الکشاف، زمخشری، ج 3 و 4، ص 1279.
    [8] مفاتیح الجنان، شیخ عباس قمی، ص 319 – اگرچه مرحوم قمی در سفینة البحار خواندن آیه مذکور را برای چشم زخم بیان نکرده است.
    [9] تفسیر المیزان، ج 19، ص 651؛ تفسیر نسیم رحمت، ص 71؛ تفسیر نورالثقلین، ج 5، ص 400؛ تفسیر نمونه، ج 24، ص 426.
    [10] حلیة المتقین، علامه مجلسی، ص 319، چاپ هجرت.
    [11] اقتباس از سؤال 1505 (سایت: 1568)، نمایه: دفع چشم زخم.
     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    roozane.sms@gmail.com

    1379- 1)study=don't fail2)don't study=fail (1)+(2) =>study+don't study =don't fail+failstudy(1+don't)= fail(1+don't) => study=fail..so don't study! (9660-0911)

    1380- بر سره راحت دام عشق پهن کردم،ولی تو رد شدی و گفتی.........ميگ ميگ (1548-0912)

    1381- وقتی همه جا برف و يخه ليز خوردن 1 بهونست تا دستهاي رو که دوست داری محکمتر بگيری!(4435-0935)

    1382- امام محمد باقر (ع) راه رسیدن به کمال را در دو شرط بیان من کند : 1 شناخت عمیق دین 2 صبر در مصیبت ها (3285-0935)

    1383- تيک تک ساعت فرياد مرگ ثانيه هاست اما دوستيها هيچ وقت نمي ميرند (5651-0914)

    1384- امروز از صبح قلبم درد ميکرد،شايد تپل شدی جات تنگ شده...!؛-) (5940-0912)

    1385- Love is not only made for lovers; its also for friends who like each other better than lovers (8125-0912)

    1386- بينمون اگه خط آهن باشه#######،يه عالمه کوه باشه ^^^^^^،يه دنيا راه باشه ، ميونه ما نميتونن فاصله بندازن چون تو در قلبه منی(4435-0935)

    1387- در راه زندگی،با اين همه تلاش و تمنا و تشنگی،با اينکه ناله ميکشم از دل که:آب....آب،ديگر فريب هم راه به سرابم نميدهد (8878-0912)

    1388- خداي اطلسيها با تو باشد،پناه بی کسيها با تو باشد،تمام لحظه های خوب يک عمر،بجز دلواپسيها با تو باشد (6642-0912)

    1389- مهم نيست که قشنگ باشی، قشنگ اينه که مهم باشی حتی براي يه نفر...(6094-0915)

    1390- دوستاي خوب مثل ستارهاي آسمونند حتی اگه نبينيشون خيالت راحته که هستن. (6642-0912)

    شماره برای ارسال اس ام اس : 09125698059
     

     

     
       
     
     


     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive