به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Saturday, October 11, 2008

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 1016)

 
 
 
    
   
 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 

1016

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1016 :: شنبه 20 مهر 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

هنر علیه دستگاه اشعه ایکس فرودگاه


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1015) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • عکس‌های بسیار زیبا: زمین از آن بالا
  • گزارش تصویری: برج میلاد؛ از آغاز تا اکنون
  • اعلام خلاصه داستان «اخراجی‌ها 2» از سوی ده نمکی
  • گلشیفته فراهاني بر فرش قرمز هاليوود قدم گذاشت
  • معرفي و دانلود فيلم : ‎‎‏27 پيراهن زنانه
  • ويدئو کامل آرنولد؛ معروفترين مسابقات پرورش اندام مردان  (2008)
  • آلبوم جدید و زیبای بابک رهنما به نام دلهره و آرزوها
  • آهنگ زيباي كعبه مهر باصداي عليرضا افتخاري 
  • ارزیابی شاخص های تندرستی با نرم افزار فارسی سلامت
  • بازی بسکتبال NBA Pro Basketball 2009 براي موبايل
  • نسخه جديد بازي پرطرفدار FIFA 09
  • پادشاه و اسیر
  • نامه به انوشيروان
  • موتور زیباسازی
  • دستور آشپزی هفته: «آش گزنك»
  • پیغامی از راندا بران  معرفی کننده "راز"
  • تغيير روش دربرابر ايران
  • حكايت دريافت 100ميليون توماني نمايندگان مجلس
  • جديدترين شماره از ماهنامه آمريکايي Car and Driver
  • مرسدس بنز همراه با راديوي HD ارائه خواهد شد
  • هفت ‌آسمان مجاز فرهنگ و هنر (39)
  • 10 دروغ زنان به مردان!
  • واقعه رد الشمس
  • و ...

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

عکس‌های بسیار زیبا: زمین از آن بالا
بهائيت در ايران
انواع فلش درایوهای جالب
روش شجاعانه‌ای برای نصب کولر!
مرکز ايرانشناسي و زبان فارسي دانشگاه آستراخان
همه چيز در مورد سيد حسن نصرالله
گزارش تصویری: برج میلاد؛ از آغاز تا اکنون
دیسنی لند، یاد آور دوران کودکی، پر بازدید کننده‌ترین مکان
در کالیفرنیا 
دولت انگليس همه مکالمات تلفني و ايميلها را جاسوسي مي کند!
منبع: تايمز آنلاين
ماکت اماکن مشهور جهان

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

همزمان با آغاز فیلم برادری؛
اعلام خلاصه داستان «اخراجی‌ها 2»
از سوی ده نمکی

خلاصه داستان فيلم سينمايی «اخراجی‌ها 2» از سوی «مسعود ده‌نمكی» كارگردان فيلم اعلام شد.
به گزارش ایکنا، در اين خلاصه داستان آمده است: «درگيری شديد در منطقه نبرد ادامه دارد، دشمن بيمارستان صحرايی را محاصره می‌كند و همه اخراجی‌ها به همراه ساير همرزمانشان اسير می‌شوند. دشمن با اسيرگيری گسترده قصد يك مانور تبليغاتی دارد. همه اسرا به يك اردوگاه اسرای ثبت‌نام نشده منتقل می‌شوند.
خانواده اخراجی‌ها برای زيارت عازم مشهد هستند و به طور ناخواسته درگير يك حادثه تروريستی می‌شوند. دشمن با فراخواندن خبرنگاران خارجی و داخلی به اردوگاه و تطميع و تهديد برخی از اسرا و ايجاد چندپارچگی بين آنها، نقشه شومی در سر دارد.
تروريست‌ها با دشمن هم‌دست شده‌اند، اما اسرا زير بار فشارهای دشمن نمی‌روند و دشمن در بين اسرا به دنبال چهره‌های شاخص فرمانده و روحانی می‌گردد. حضور خانواده اخراجی‌ها بين مردم بيگناه و پخش اخبار مرتبط با آنها اسرا را همدل می‌كند و نقشه دشمن برای ايجاد تفرقه و حكومت بر اردوگاه نقش بر آب می‌شود.»
در اين فيلم دفاع مقدسی كه فيلم برداری آن عيد فطر آغاز شده است اكبر عبدی، امين حيايی، محمد‌رضا شريفی‌نيا، ارژنگ امير‌فضلی، سيد جواد هاشمی، مهران رجبی، جواد رضويان، شيلا خداداد، نگار فروزنده، نيوشا ضيغمی، مهراوه شريفی‌نيا، شهره‌ لرستانی، مينا جعفر‌زاده، ليلا بلوكات، نرگس محمودی و ... هنرنمايی می‌كنند.
همچنين كامبيز ديرباز و علی‌ اوسيوند به صورت افتخاری در اين اثر هنرنمايی می‌كنند.

فراهانی روسری اش را برداشت و در آمریکا ماندگار شد
گلشیفته فراهاني بر فرش قرمز هاليوود قدم گذاشت

در پی حضور بدون حجاب گلشیفته فراهانی مقابل دوربین های تلویزیونی در آمریکا، این بازیگر سینمای ایران اعلام کرد که قصد اقامت در ایالات متحده را دارد.
به گزارش عصر ایران، وی در آیین اكران فيلم «مجموعه دروغ‌ها» در نيويورك‌ به خبرنگار «نيويورك ديلي نيوز» گفت: دیگر نمی خواهم فرصت ها را از دست بدهم، من هر چند عاشق ایرانم ولی می خواهم اینجا بمانم.
فراهانی در فیلم «مجموعه دروغ ها» با بازیگر مشهور هالیوود «لئوناردو دي‌كاپري» همبازی است.
این فیلم در استرالیا،آمريكا، كانادا، كره‌جنوبي،ونزوئلا، روسيه، مصر و لهستان، اسپانيا، فرانسه، سوئد، بلژيك، آلمان، يونان و اتريش بر روی پرده خواهد رفت.
فیلم مصاحبه گلشیفته فراهانی با خبرنگاران آمریکایی که در آن بدون روسری و با پیراهن رکابی حضور دارد ، در فضای اینترنت نیز منتشر شده و جزو پربیننده های برخی سایت های ویدیوئی قرار گرفته است .
وی در ایران گفته بود اگر در فیلم هایی که در خارج بازی می کند لازم باشد روسری اش را بردارد، از از کلاه گیس استفاده خواهد کرد تا حجابش آسیب نبیند.
در پی انتشار این فیلم ، برخی رسانه های داخلی خواستار ممنوع التصویر شدن وی در داخل شده اند.
با این حال برخی منابع خبری و هنری از احتمال برگشتن فراهانی به ایران خبر می دهند و می گویند که وی در خارج از کشور کشف حجاب کرده ، نه در ایران و این وضعیت مشابه وضعیت شیرین عبادی است که آزادانه در ایران اقامت دارد و کسی متعرض بی حجابی او در خارج نیست.
" همیشه پای یک زن در میان است" آخرین فیلم اکران شده از وی در سینماهای ایران است که فروش بسیار بالایی هم داشته است. فیلم"سنتوری" نیز که وی در آن ایفای نقش کرده بود ، سال گذشته توقیف شد.

براي مشاهده ويدئوي مصاحبه با گلشيفته فراهاني بر روي فرش قرمز هاليوود، روي اين لينک کليک کنيد (لينک از رپيدشر با حجم حدود 2مگابايت)

آمار و ارقام جالبي از برج ميلاد

يک گروه کارشناسي، برخي مقادير، اوزان و مواد به کار رفته در احداث برج ميلاد را به مقياس هايي ملموس تبديل کرده است.
به گزارش ايسنا، ارتفاع کل برج 435 متر و معادل 5/1 برابر ارتفاع برج ايفل در فرانسه است . ارتفاع 315 متري شفت بتني برج نيز برابر با ارتفاع يک ساختمان 105 طبقه است و دکل آنتن برج ميلاد نيز با 120 متر طول ، معادل ارتفاع يک ساختمان 40 طبقه است.
وزن کل سازه 161 هزار تن و معادل وزن 3 هزارو 578 تانک است . لابي برج نيز با زير بناي 15 هزار مترمربع معادل 3 زمين فوتبال و زير بناي 12 هزار متر مربعي راس سازه نيز برابربا 5/2 زمين فوتبال است.
230 کيلومتر کابل در احداث برج به کار رفته که طول آن معادل مسافت تهران - شمال است. 25 کيلومتر نيز متراژ لوله مصرفي در برج ميلاد است که چيزي مساوي با 5/4 برابر ارتفاع قله دماوند محاسبه شده است.
2 برابر محيط کره زمين نيز مقياس به دست آمده براي 80 هزار کيلومتر مسافت طي شده با آسانسورهاي کارگاهي برج ميلاد است.
9 هزار چراغ و 100 هزار پيچ نيز از ديگر مواد مصرفي در ساخت برج ميلاد است که با يک ميليون و 300 هزار نفر روز در اين پروژه به کار رفته است.
همچنين ميانگين سني مهندسان پروژه برج ميلاد 31 سال عنوان شده است و 40 هزار نفر نيز از ابتداي زمان احداث تا کنون از اين برج ديدن کرده اند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

‎‎‏27 پيراهن زنانه‎‎‏‏‎
‏‎27 Dresses‎‏

کارگردان: آن فلچر. فيلمنامه: الين براش مک کنا. موسيقي: رندي ادلمن. مدير فيلمبرداري: پيتر جيمز. تدوين: پريسيلا ‏ند-فريندلي. طراح صحنه: شفرد فرانکل. بازيگران: کاترين هيگل[جين نيکولز]، جيمز مارسدن[کوين دويل]، مالين ‏آکرمن[تس نيکولز]، جودي گرير[کيسي]، ادوارد برنز[جورج]، ملورا هاردين[مورين]، برايان کروين[هال نيکولز]، ‏ماوليک پنچولي[ترنت]. 107 دقيقه. محصول 2008 آمريکا. ‏
جين نيکولز، تاکنون 27 بار ساقدوش مراسم عروسي دوستانش بوده و در آرزوي ازدواج با مرد روياهاي خويش است. ‏اين مرد کسي نيست جز جورج- رئيس او- که از عشق جين نسبت به خودش خبر ندارد. يک شب از حضور در مراسم ‏عقد چند نفر از دوستانش با مردي جوان برخورد مي کند که خواستار آشنايي با اوست. اما جين به او روي خوش نشان ‏نمي دهد. مرد جوان که کوين دويل و خبرنگاري مشهور است، از رو نرفته و به بهانه يافتن سررسيد جين به خانه او مي ‏رود. کوين که با خواندن سررسيد از حضور او در مراسم ازدواج دوستانش و آرزوي ازدواج باخبر شده، تصميم مي ‏گيرد به هر طريقي شده راهي در دل او بيايد. اما جين چشم بسته عاشق جورج است، تا اينکه نس خواهر جين از راه مي ‏رسد و در اولين نگاه جورج را شيفته خود مي کند. همه به سرعت برق و باد پيش مي رود و جورج و تس تصميم به ‏ازدواج مي گيرند. طبيعي است ساقدوش تس کسي نيست جز جين که انگار قرار است ساقدوش ابدي شود. او با وجود ‏ناراحتي از دست خواهرش که معشوق را از چنگش به در آورده، شروع به تنظيم برنامه جشن عروسي و مقدمات آن ‏مي کند. اما خواهرش که با گفتن چند دروغ خود را نزد جورج عزيز کرده، راه و روش هاي ديگري براي عروسي ‏خود دارد. از جمله دستکاري در لباس عروس موروثي مادرشان که به نظر وي از مد افتاده است. همين کار باعث ‏شکرآب شدن ميانه دو خواهر شده و جين در مراسم با نمايش اسلايدهايي از چهره واقعي تس باعث مي شود تا عروسي ‏لغو شود. همزمان شرح 27 دست لباس ساقدوشي او در روزنامه چاپ شده و باعث دلخوري شديد جين از دست کوين ‏مي شود. اما اعتراف به عشق کهنه نزد جورج نيز عاقبت خوشي ندارد و به نظر مي رسد تنها راه پذيرش عشق کوين ‏است که سرسختانه به دنبال ازدواج با اوست....‏

چرا بايد ديد؟
آن فلچر متولد 1966 ديترويت ملقب به مامان سابقه اي طولاني در صنعت سينماي آمريکا دارد. از ابتداي دهه 1990 ‏با مشاغل مختلفي چون رقصنده و طراح رقص وارد هاليوود شده و شهرتي به سزا درکار خود دارد. او بعدها بازيگري، ‏تهيه کنندگي و دو سال قبل کارگرداني را نيز به مشاغل خود افزود و با ساخت پا بالا/با من برقص در زمينه تخصصي ‏خود ورودي موفق به حيطه فيلمسازي را تجربه کرد. 27 دست لباس زنانه يا پيراهن زنانه دومين فيلم اوست که با ‏فروشي 76 ميليون دلاري از فيلم هاي موفق امسال محسوب مي شود. ‏
‏27 پيراهن زنانه بک قصه پريان است. يک کمدي رمانتيک که در صدد القاي تفکري واپسگرايانه است که بر اساس آن ‏زن تنها براي ازدواج خلق شده و دختران جوان نيز کاري جز شکار شوهر ندارند. تفکري که به نظر مي رسد در ديناي ‏غرب چندان طرفداري نداشته باشد، اما فراموش نکنيد که سازنده فيلم خود يک زن است و به هر حال از من و جنابعالي ‏مذکر بيشتر نسبت به طايفه نسوان آگاهي دارد. چنين شخصيت هايي از دهه 1930 دستمايه توليد فيلم هاي زيادي در ‏هاليوود شده اند. عشق به مدير يا رئيس از طرف کارمند و منشي زن - جدا از عاقبت خوش يا ناخوش آن -‏‎ ‎چيز تازه اي ‏نيست. نمونه هاي قابل اعتناي آن را در فيلم هاي نوآر يا کارآگاهي ديده ايم. اما 27 پيراهن مديون فرانک کاپرا و ‏الگوهايي است که شکل داده و تثيبت کرده است. در يک شب اتفاق افتاد آغازگر موج کمدي هايي بود که ‏screwball ‎‏ ‏نام گرفت و ماندگار شد. نمونه هاي امروزي و متاخر آن عروس فراري يا چگونه يک مرد را در 10 از دست بدهيد؟ ‏وارثان همين سبک کمدي عجيب غريب هستند و 27 پيراهن با فيلمنامه آلين براش مک کنا[نويسنده شيطان پرادا مي ‏پوشد] آخرين شان نخواهد بود. او براي روايت قصه خود دهه 1980 را برگزيده که از نظر تاريخي دوراني سرنوشت ‏ساز براي آمريکا بوده و پذيرش چنين داستاني و چنان شخصيتي محتمل تر...‏
اما همه چنين کمدي هايي پر از کليشه هاي اين نوع هستند و 27 پيراهن نيز فارغ از آن کليشه ها نيست. از طرف ديگر ‏معرفي يک معتاد به عروسي به عنوان زن ايده آل زمانه ما نيز چندان پذيرفتني نيست. بگذريم از شوخي هاي کمرنگ ‏فيلم که نمي تواند سويه کمدي آن را غني کند. انتخاب جيمز مارسدن نيز به عنوان جفت کاترين هيگل خوش بر و رو و ‏حاجي پسند نيز اشتباهي نابخشودني است[من هم به جاي جين بودم، به راحتي او را ناديده مي گرفتم]. با اين حال هر دو ‏نفر تمام سعي خود را کرده اند تا به صحنه هاي کليشه اي و شوخي هاي تکراري فيلم رنگي تازه بدهند. اما تنها عناصر ‏غافلگير کننده متوسط آن متعلق به طراح صحنه و لباس است که فيلم را به يک نمايش پر زرق و برق صحنه اي نزديک ‏تر کرده است. البته اين منفي بافي هاي ما باعث نمي شود که دختران دم بخت از تماشاي فيلم چشم ببپوشند يا در در صدد ‏توسعه و غني سازي کمد لباس خود برنيايند!‏
ژانر: کمدي، عاشقانه. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
27D.part1.rar
27D.part2.rar
27D.part3.rar
27D.part4.rar
27D.part5.rar
27D.part6.rar
27D.part7.rar
27D.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

2008 Arnold Classic
Prejudging & Finals

ويدئو کامل آرنولد؛ معروفترين مسابقات پرورش اندام مردان  (2008)

The Date & Place: March 1, 2008 Veterans' Memorial Auditorium, Columbus, Ohio, USA.
A Classic Productions, Inc event.
DVD sponsored by BodyBuilding.com
Cover photography by Raymond Cassar of muscletime.com
Camerawork by Wayne Gallasch of GMV Productions and Live Technologies

لينکهاي دانلود
سي.دي 1
Arnold_cls_2008_arnold_sat_night.part01.rar
Arnold_cls_2008_arnold_sat_night.part02.rar
Arnold_cls_2008_arnold_sat_night.part03.rar
Arnold_cls_2008_arnold_sat_night.part04.rar
Arnold_cls_2008_arnold_sat_night.part05.rar
Arnold_cls_2008_arnold_sat_night.part06.rar
Arnold_cls_2008_arnold_sat_night.part07.rar
Arnold_cls_2008_arnold_sat_night.part08.rar
Arnold_cls_2008_arnold_sat_night.part09.rar
Arnold_cls_2008_arnold_sat_night.part10.rar

سي.دي 2
Arnold_cls_2008_premen.part1.rar
Arnold_cls_2008_premen.part2.rar
Arnold_cls_2008_premen.part3.rar
Arnold_cls_2008_premen.part4.rar
Arnold_cls_2008_premen.part5.rar
Arnold_cls_2008_premen.part6.rar

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

دلهره و آرزوه
باصداي بابک رهنما

آلبوم جدید و زیبای بابک رهنما به نام دلهره و آرزوها

 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زيباي كعبه مهر
باصداي عليرضا افتخاري 

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

ارزیابی شاخص های تندرستی
با نرم افزار فارسی سلامت

آیا وزن شما با قدتان متناسب است؟ آیا ممکن است با وجود اینکه ظاهرا وزن متناسبی نسبت به قدتان دارید باز هم در خطر بیماریهای مرتبط با چاقی همچون دیابت و بیماریهای قلبی عروقی قرار داشته باشید؟ تعداد مناسب ضربان قلب شما به هنگام انجام ورزشهای هوازی چیست؟ میزان کالری روزانه مورد نیاز بدن شما چه مقدار است؟
نرم افزار سلامت قادر است در تمامی موارد فوق شما را کمک کرده و این مالتی مدیا پزشکی با حجم کم و بدون نیاز به نصب ابزاری مفید برای کلیه افراد می باشد این نرم افزار با استفاده از معتبر ترین منابع پزشکی و اطلاعات موجود در سایت مایو کلینیک و پس از مشورت با تنی چند از پزشکان تهیه شده است. این نرم افزار که از چهار قسمت کلی شامل محاسبه درصد چربی تشکیل دهنده بدن، کالری مورد نیاز روزانه، محاسبه تعداد ضربان قلب هدف به هنگام ورزش و اندازه گیری شاخص توده بدنی تشکیل یافته است ابزار مناسبی را جهت افزایش اطلاعات شما درباره تندرستی خود فراهم می آورد. استفاده از این نرم افزار به اشخاصی که دچار بیماریهای مزمن همچون دیابت، افزایش فشار خون یا بیماریهای قلبی عروقی هستند توصیه نمی گردد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار فارسی سلامت:
- قابلیت محاسبه درصد چربی تشکیل دهنده بدن با وارد نمودن اطلاعات درخواستی
- قابلیت محاسبه کالری مورد نیاز روزانه
- دستورات و توصیه های پزشکی موجود در هر بخش از برنامه
- امکان محاسبه شاخص های توده بدنی یا همان نسبت قد به وزن که یکی از ملاک های سنجش سلامتی است
- امکان محاسبه تعداد ضربان قلب هدف هنگام ورزش
- نرم افزار با حجم کم و بدون نیاز به نصب
- و ...

استفاده از این نرم افزار به اشخاصی که دچار بیماریهای مزمن همچون دیابت، افزایش فشار خون یا بیماریهای قلبی عروقی هستند توصیه نمی گردد.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد
 

دنياي موبايل

بازی بسکتبال NBA Pro Basketball 2009

این بازی که ساخت شرکت بزرگ GameLoft است یکی از شاهکارهای این شرکت در زمینه بازیهای ورزشی موبایل به شمار میرود. این بازی تمامی تیم های بسکتبال حرفه ای NBA را دارا می باشد. گرافیک خوب و کیفیت بالا این بازی از مهمترین قابلیت های این بازی می باشد. امیدواریم از این بازی لذت ببرید.
اين بازی به صورت جاوا مي باشد و بر روی اکثر گوشی های که جاوا پشتيبانی می کند قابل نصب می باشد.


لينک دانلود (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

FIFA 09

نسخه 2009 بازي پرطرفدار FIFA چند روزي است که به بازار اومده. تقديم به همه دوستداران اين بازي جذاب.

راهنما: بعد از دانلود و خارج کردن از حالت فشرده، فايل را روي يک DVD رايت کنيد. سپس بازي را با يکي از سريالهاي زير روي کامپيوتر نصب کنيد. سپس محتويات پوشه کرک را به محلي که بازي نصب شده کپي کنيد. حال از بازي لذت ببريد!

شماره سريال:
DWGY-KGXP-4F43-G4F2-7RLD
HBX7-LEED-FETH-VFER-MRLD
5KVV-FXB9-A3FE-AA3D-JRLD

حداقل سيستم مورد نياز:
Windows XP SP2 / Windows Vista
CPU: 2.4 GHz
(RAM: 512 Megabytes of RAM (1 GB required for Windows Vista
Video Card: DirectX® 9.0c Compatible 3D accelerated 128 MB video card or equivalent (must support Shader Model 2.0 or above
 

براي مشاهده تصاويري از اين بازي روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/149801756/Hiddink.09.2008.part01.rar
http://rapidshare.com/files/149802008/Hiddink.09.2008.part02.rar
http://rapidshare.com/files/149801803/Hiddink.09.2008.part03.rar
http://rapidshare.com/files/149802091/Hiddink.09.2008.part04.rar
http://rapidshare.com/files/149801861/Hiddink.09.2008.part05.rar
http://rapidshare.com/files/149802065/Hiddink.09.2008.part06.rar
http://rapidshare.com/files/149801930/Hiddink.09.2008.part07.rar
http://rapidshare.com/files/149802076/Hiddink.09.2008.part08.rar
http://rapidshare.com/files/149801877/Hiddink.09.2008.part09.rar
http://rapidshare.com/files/149802056/Hiddink.09.2008.part10.rar
http://rapidshare.com/files/149801829/Hiddink.09.2008.part11.rar
http://rapidshare.com/files/149802050/Hiddink.09.2008.part12.rar
http://rapidshare.com/files/149801863/Hiddink.09.2008.part13.rar
http://rapidshare.com/files/149802151/Hiddink.09.2008.part14.rar
http://rapidshare.com/files/149801897/Hiddink.09.2008.part15.rar
http://rapidshare.com/files/149802071/Hiddink.09.2008.part16.rar
http://rapidshare.com/files/149801840/Hiddink.09.2008.part17.rar
http://rapidshare.com/files/149802067/Hiddink.09.2008.part18.rar
http://rapidshare.com/files/149801870/Hiddink.09.2008.part19.rar
http://rapidshare.com/files/149802005/Hiddink.09.2008.part20.rar
http://rapidshare.com/files/149801752/Hiddink.09.2008.part21.rar
http://rapidshare.com/files/149802075/Hiddink.09.2008.part22.rar
http://rapidshare.com/files/149801869/Hiddink.09.2008.part23.rar
http://rapidshare.com/files/149802154/Hiddink.09.2008.part24.rar
http://rapidshare.com/files/149801887/Hiddink.09.2008.part25.rar
http://rapidshare.com/files/149802130/Hiddink.09.2008.part26.rar
http://rapidshare.com/files/149801919/Hiddink.09.2008.part27.rar
http://rapidshare.com/files/149802059/Hiddink.09.2008.part28.rar
http://rapidshare.com/files/149801899/Hiddink.09.2008.part29.rar
http://rapidshare.com/files/149801217/Hiddink.09.2008.part30.rar

رمز فايل: areg

لينک دانلود کرک (Crack):
http://rapidshare.com/files/152661455/FIFA.09.Crackfix-RELOADED.zip


لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام محمد باقر علیه السلام فرمودند:

لا یكُونُ اَلْعَبْدُ عالِماً حَتّی لا یكُونَ حاسِداً لِمَن فَوقَهُ و لا مُحَقِّراً لِمَنْ دُونَهُ.

هیچ بنده ای عالم نباشد تا اینكه به بالا دست خود حسد نبرد و زیر دست خود را خوار نشمارد.

(تحف العقول ص293)

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که سلسله صفويه بين سالهاى 878 تا 1101 هجرى شمشي حاکم ايران بودند.
  • آيا ميدانستي که لقب کشور کوبا ، کاسه شکر است.
  • آيا ميدانستي که ايران ساليانه معادل بيست ميليارد دلار ، نفت صادر ميکند.
  • آيا ميدانستي نام قديمي ويتنام ، آنام بود.
  • آيا ميدانستي 500 ثانيه طول ميکشد تا نور خورشيد به زمين برسد.

 

جديدترين پيامک ها و جوک ها
ali_laila_live@yahoo.com

یک چت بی خود
دختر و پسری مشغول چت در اینترنت هستند...
پسر: تو احتمالاً خیلی زیبا هستی!
دختر: به چه دلیلی این طور فکر می کنی؟
پسر: خوب، طبیعت حتماً این خنگی تو را به نحوی باید تلافی کرده باشد!!!

ساندویچ با سس اضافه
غضنفر می ره کتابخونه، داد می زنه یه ساندویچ بدین با سس اضافه!!!
مسئول کتابخونه بهش می گه: آقا! اینجا کتابخونه هست.
غضنفر می گه: ببخشید... بعد یواش در گوش آقاهه می گه: یه ساندویچ بدین با سس اضافه!

آب هویج
هویجه با مامانش میره بیرون وسط راه به مامانش میگه مامان آبهویج دار!!!

زلزله بم چه کردی
به غضنفر گفتن واسه زلزله بم چه كمكى كردى؟ گفت: متاسفانه من دستم خالی بود، ایشالا زلزله بعدی!

مورچه و زرافه
یک مورچه و یک زرافه باهم ازدواج می کنند شب عروسی مورچه گم می شه بعد از یک هفته پیداش می شه بعد زرافه بهش می گه این همه مدت کجا بودی مورچه می گه :تو راه بودم که بیام بوست کنم

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

لحظۀ مرگ

عاقبت خاک گل کوزه گران خواهی شد
حالیا فکر سبو کن که پر از باده کنی

از خیابانها که می گذرم، گهگاه که سرم را بالا می آورم. دیوارهایی را می بینم که پر از کاغذ است و اکثر این کاغذها، اطلاعیۀ فوت آدمهاست؛ مرد یا زن، پیر، جوان و حتی بعضی اوقات کودک. جالب است برایم اینکه بعضی اوقات افرادی را می بینم که هاج و واج کنار دیوار ایستاده اند و به یکدیگر می گویند: من همین دیروز او را دیده ام، سالم بود، سر حال بود و...
آری، اکثر آدمها وقتی می میرند که کسی مرگشان را پیش بینی نمی کند.
اما حیف و صد حیف که ما از این لحظه ها عبرت نمی گیریم. از اینکه شاید همین فردا، افرادی با دیدن اطلاعیۀ مرگ ما همین جملات را بر زبان بیاورند. آنگاه ما کجا خواهیم بود؛ آیا نوری سر بلند کرده به آسمانیم یا جنازه ای متعفن، خوراک مور و مار.
اینها همه بستگی به امروزمان دارد. اگر امروز خدایمان و حجت او را بشناسیم، تا به مرگ جاهلیت نمیریم. اگر امروز قدر خود را بدانیم و تن به خواسته های اصلی ترین دشمنمان(شیطان) ندهیم؛ جایگاهمان خانۀ مور و مار نیست. به مقامی می رسیم که لحظۀ جان دادنمان، امام زمانمان بر بالینمان حاضر شود. آنگاه با نگاه آرامش بخش او، دیگر جان دادن سخت نیست. آسان ترین و آرام ترین لحظه، همان لحظه خواهد بود.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

فردوسی آزمندی را بدترین ناشایست می‌داند.
گفتنی است که "آز" در میتُخت شناسی آریائی یکی از دیوان دستپرورده اهریمن است، که هرچه را که بیابد فرومی بلعد و او را هرگز سیری نیست. این دیو دشمن ایزد آذر است. فردوسی در پردازش ناشایستها به این دیوان نیز بسیار می‌پردازد. برای نمونه در داستان جنگ رستم با اکوان دیو (۷)، جایگاه "دیو" بسیار آموزنده است:
تو مر دیــــو را مردم بد شناس / کسی کو ز یزدان ندارد سپاس
هر آن کو گذشت از ره مردمی / ز دیوان شمُر، مَشمُر از آدمـی
"گریز از خرَد"،"بیدادگری"، "دروغ"، "ناراستی"، "بی آزرمی"، "کام پرستی"، "بُزدلی" و "نمک ناشناسی" از دیگر ناشایستهای آمده در شاهنامه اند، که فردوسی آنها را نه فهرست وار، که در لابلای داستانهای پهلوانی بزیبائی بازگو کرده است.
اگر چه "فرّه ایزدی" یا همان "خوارنه" اوستائی در شاهنامه جایگاه شایسته خود را بازیافته است، ولی فردوسی که از میان دهقانان برخاسته است و نه از میان مؤبدان و خاندان شاهی، داشتن ویژگیهای آرمانی را تنها در گرو برخورداری از "فرّه" نمی‌داند و بروشنی همگان را فرا می‌خواند که در راه رسیدن به جایگاه آرمانی دست از کوشش برندارند:
فــــریـــدون فـــرخ فــرشــته نبـود / به مشک و به عنبر سرشته نبود
به داد و دهش یافت آن نیـــکویی / تو داد و دهـش کن، فریدون تویی
۷. اَکومن (اَکَه مَنَه)، دیو اندیشه بد و دشمن بهمن (وهومَنَه:اندیشه نیک)، و یکی از شش دیو دستیار اهریمن است. نام پنج دیو دیگر و امشاسپندان همآورد ایشان: *ایندرَ، دیو گمراهی و دشمن اردیبهشت (برترین راستی) *سَئوروَ، دیو آشوب و ستم و دشمن شهریور (فرمانروائی نیک، دادگری) *ناوَنگهَئیتیَه، دیو نافرمانی و شورش و کینه و دشمن اسفند (مهرورزی و دوستی) *تَرومَتی، دیو گرسنگی، تشنگی و بیماری و دشمن خرداد (تندرستی) *زَئیریش، دیو مرگ و نیستی و دشمن اَمُرداد (نامیرائی).

ادامه دارد...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة سبأ آيات: 54 محل نزول: مکه
 
قَالَ الَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا لِلَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا أَنَحْنُ صَدَدْنَاكُمْ عَنِ الْهُدَى بَعْدَ إِذْ جَاءكُم بَلْ كُنتُم مُّجْرِمِينَ 32 وَقَالَ الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا لِلَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا بَلْ مَكْرُ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ إِذْ تَأْمُرُونَنَا أَن نَّكْفُرَ بِاللَّهِ وَنَجْعَلَ لَهُ أَندَادًا وَأَسَرُّوا النَّدَامَةَ لَمَّا رَأَوُا الْعَذَابَ وَجَعَلْنَا الْأَغْلَالَ فِي أَعْنَاقِ الَّذِينَ كَفَرُوا هَلْ يُجْزَوْنَ إِلَّا مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ 33 وَمَا أَرْسَلْنَا فِي قَرْيَةٍ مِّن نَّذِيرٍ إِلَّا قَالَ مُتْرَفُوهَا إِنَّا بِمَا أُرْسِلْتُم بِهِ كَافِرُونَ 34 وَقَالُوا نَحْنُ أَكْثَرُ أَمْوَالًا وَأَوْلَادًا وَمَا نَحْنُ بِمُعَذَّبِينَ 35 قُلْ إِنَّ رَبِّي يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَن يَشَاء وَيَقْدِرُ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ 36 وَمَا أَمْوَالُكُمْ وَلَا أَوْلَادُكُم بِالَّتِي تُقَرِّبُكُمْ عِندَنَا زُلْفَى إِلَّا مَنْ آمَنَ وَعَمِلَ صَالِحًا فَأُوْلَئِكَ لَهُمْ جَزَاء الضِّعْفِ بِمَا عَمِلُوا وَهُمْ فِي الْغُرُفَاتِ آمِنُونَ 37 وَالَّذِينَ يَسْعَوْنَ فِي آيَاتِنَا مُعَاجِزِينَ أُوْلَئِكَ فِي الْعَذَابِ مُحْضَرُونَ 38 قُلْ إِنَّ رَبِّي يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَن يَشَاء مِنْ عِبَادِهِ وَيَقْدِرُ لَهُ وَمَا أَنفَقْتُم مِّن شَيْءٍ فَهُوَ يُخْلِفُهُ وَهُوَ خَيْرُ الرَّازِقِينَ 39

 

ترجمه فارسي مکارم

(اما) مستكبران به مستضعفان پاسخ مى‏دهند: «آيا ما شما را از هدايت بازداشتيم بعد از آنكه به سراغ شما آمد (و آن را بخوبى دريافتيد)؟! بلكه شما خود مجرم بوديد!» «32» و مستضعفان به مستكبران مى‏گويند: «وسوسه‏هاى فريبكارانه شما در شب و روز (مايه گمراهى ما شد)، هنگامى كه به ما دستور مى‏داديد كه به خداوند كافر شويم و همتايانى براى او قرار دهيم!» و آنان هنگامى كه عذاب (الهى) را مى‏بينند پشيمانى خود را پنهان مى‏كنند (تا بيشتر رسوا نشوند)! و ما غل و زنجيرها در گردن كافران مى نهيم; آيا جز آنچه عمل مى‏كردند به آنها جزا داده مى‏شود؟! «33» و ما در هيچ شهر و ديارى پيامبرى بيم‏دهنده نفرستاديم مگر اينكه مترفين آنها (كه مست ناز و نعمت بودند) گفتند: «ما به آنچه فرستاده شده‏ايد كافريم!» «34» و گفتند: «اموال و اولاد ما (از همه) بيشتر است (و اين نشانه علاقه خدا به ماست!); و ما هرگز مجازات نخواهيم شد!» «35» بگو: «پروردگار من روزى را براى هر كس بخواهد وسيع يا تنگ مى‏كند، (اين ربطى به قرب در درگاه او ندارد); ولى بيشتر مردم نمى‏دانند! «36» اموال و فرزندانتان هرگز شما را نزد ما مقرب نمى‏سازد، جز كسانى كه ايمان بياورند و عمل صالحى انجام دهند كه براى آنان پاداش مضاعف در برابر كارهايى است كه انجام داده‏اند; و آنها در غرفه‏هاى (بهشتى)در (نهايت) امنيت خواهند بود! «37» و كسانى كه براى انكار و ابطال آيات ما تلاش مى‏كنند و مى‏پندارند از چنگ قدرت ما فرار خواهند كرد، در عذاب (الهى) احضار مى‏شوند! «38» بگو: «پروردگارم روزى را براى هر كس بخواهد وسعت مى‏بخشد، و براى هر كس بخواهد تنگ (و محدود) مى‏سازد; و هر چيزى را (در راه او) انفاق كنيد، عوض آن را مى‏دهد (و جاى آن را پر مى‏كند); و او بهترين روزى‏دهندگان است!» «39»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

maryam_6338@yahoo.com

من نمیدانم که به چه مناسبت اموات باید دارای مقام و احترام خاصی باشند.
برای چه وقتی یکنفر مرد تمام خطاها و اشتباهات او را فراموش کرده و در عوض درباره محاسن و مزایای او صحبت میکنند ؟!؟!؟!
حتی اگر بعد از مرگ او خیانت ها و گناهان جدیدی از مرده کشف شود او را می بخشند.
پس از این قرار تا وقتی که شخص فوت ننماید ما آنطور که شاید و باید او را دوست نداریم.
حال خیلی غریب است که ما درباره آنهایی که زنده هستند اینطور رفتار نمی کنیم و اگر درباره آنها اینطور رفتار می کردیم زندگی ما در این جهان خیلی لذت بخش می شد و بسیاری از مصائب و بدبختی ها از بین می رفت !!!

 

 

hossin_tavakoly@yahoo.com

مرحوم بهلول از شیخ بهلول پرسیدند كه چه وقت می‌شود به حضور آقا امام زمان، ارواحنا فداه، مشرّف شد؟
فرمودند: با تقوا باشید؛ وقتی كه بین شما و حضرت سنخیّت باشد. سپس فرمودند: دیدن امام زمان، روحی‌فداه، مهم نیست، مهم این است كه او ما را ببیند. خیلی‌ها هم علی علیه‌السلام را دیدند اما دشمن او شدند. اگر كاری كردیم كه نظر آنها را جلب كنیم، آن ارزش دارد.

منبع: برگرفته از كتاب «ملكوتی خاك‌نشین، سیری در زندگانی حاج شیخ بهلول محمدتقی بهلول» نوشته سیّدعباس موسوی مطلق.

 

 

taghrirat@yahoo.com

پادشاه و اسیر

پادشاهی را شنیدم که به کشتن اسیری اشارت کرد، بیچاره در آن حالت نومیدی به زبانی که داشت ملک را دشنام دادن گرفت و سقط گفتن که گفته­اند هرکه دست از جان بشوید هرچه در دل دارد بگوید.
وقت ضرورت چو نماند گريز
دست بگيرد سر شمشير تيز
مَلــَک پرسيد : «اين اسير چه می­گويد ؟»
يکی از وزيران نيک محضر گفت : ای خداوند همی­گويد : «والکاظمين الغيظ و العافين عن الناس«ملک را رحمت آمد و از سر خون او درگذشت.
وزير ديگر که ضد او بود گفت : «ابنای جنس ما را نشايد در حضرت پادشاهان جز راستی سخن گفتن. اين ملک را دشنام داد و ناسزا گفت.»
ملک روی ازين سخن درهم آمد و گفت : «آن دروغ پسنديده­تر آمد مرا زين راست که تو گفتی که روی آن در مصلحتی بود و بنای اين بر خبثی.« چنانکه خردمندان گفته­اند : «دروغ مصلحت آميز به ز راست فتنه انگيز»
هر که شاه آن کند که او گويد
حيف باشد که جز نکو گويد
و بر پيشانی ايوان کاخ فريدون شاه، نبشته بود :
جهان ای برادر نماند به کس
دل اندر جهان آفرين بند و بس
مکن تکيه بر ملک دنيا و پشت
که بسيار کس چون تو پرورد و کشت
چو آهنگ رفتن کند جان پاک
چه بر تخت مردن چه بر روی خاک

گلستان سعدي

 

 

saeid.takro@yahoo.com

ع ش ق

به نام مهربانی که آفرید عشق را
سلام به همه ی شما
امروز میخوام راجع به یک مطلب مهم حرف بزنم که الانه خیلی از جوونها و نوجوونها با اون درگیرن
مهر ومحبت و دوستی همیشه پسندیده بوده و عرف شرع هم اون رو دوست دارن
اما این جا یه دنیا حرف پشت یه کلمه قایم شده و اون کلمه هست عشق عشق... خیلی ها میگن علاقه شدید قلبی و بعضی ها میگن تمام احساس پاک یه انسان ولی امروزه توی جامعه ما بعضی از دوستی ها مد شده بین دختران وپسران به نام عشق میگن هر کی که از عشق حرف بزنه واون رو تعریف کنه هیچ وقت عاشق نشده
چون عشق چیزی است فراتر از اینکه بخواهد بر زبان جاری شود و در کلام جای گیرد
براتون پیش اومده که توی جوی قرار بگیرین و حالتی بهتون دست بده که نتونین با کلام اونو توصیف کنین
حتما توی تلویزیون اونهایی که برای اولین بار میرن مکه رو دیدین وقتی ازشون سوال میشه که چه حسی دارین
میگن نمی تونیم توصیف کنیم. عشق هم مثل این جور حالتها توصیف ناشدنی من تعجب میکنم وقتی کسی عشق رو توصیف می کنه
پس خودمون رو گول نزنیم و اسم هر دوستی و محبت رو عشق نذاریم .
عشق پاک است و هوس آلوده . شرع وعرف عشق را قبول دارن ولی هوس را هرگز!
شاید وقتی علاقه ای که بین دو جنس مخالف هست ابزاری برای تخریب هر یک از طرفین تبدیل بشه وتمام احساس پاکی که داشته اند
رو تبدیل به یک هوس کاذب یا نفرت جان کاه کنه . آیا یه رفاقت زود گذر ارزش نابودی یک انسان با این همه وسعت رو داره ؟
خیلی دوست دارم نظر شماها رو هم بدونم .
وقتی ما کشته شدن یه انسان رو میبینیم توسط یه غاصب به شدت ناراحت میشیم ولی تا حالا فکرشو کردین بعضی از ماهابدتر از اینکه جون یه انسان رو بگیریم داریم به اسم عشق زنده به گورش می کنیم !!
بعضی ها دلیل و برهان میارن که این ارتباط تبدیل به ازدواج میشه پس خوبه ! طبق آمار از هر صد دوستی خیابانی فقط سه مورد به ازدواج می انجامه واز هر هزار ازدواج اینگونه پنج مورد دوام پیدا میکنه پس 995 تای دیگه چی ؟
نمی خوام زیاد حرف بزنم گرچه حرف فراوانه ولی میخوام هر یک از ما از روی انصاف قضاوت کنیم .
یکم فکر کنیم و هر چه که به نظر مان میاد بد یا خوب بنویسیم و بعد رو نوشته هامون دوباره فکر کنیم .

منتظر حرفای قشنگتون و انتقاداتتون هستم
اگه خواستین بحث رو ادامه میدیم

 

 

sadeghi3456@yahoo.com

نامه به انوشيروان

قابل توجه مسئولين محترم جمهوري اسلامي و به خصوص جناب آقاي احمدي نژاد
از شعرهاي شاعر عزيز معاصر پروين اعتصامي براي دوستان يك قسمت به نام نامه به انوشيروان را انتخاب كرده ام كه در پايين مي آورم. هر چند ما و شما مي دانيم كه گوش مسئولين مصداق همان مثل است كه مي گويد كه : گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله توست آنچه البته به جايي نرسد فرياد است. ظريفي هم گفته است كه ظاهرا گوش مسئولين به جاي ديگري از اعضا بدنشان دايورت شده است.

بزرگمهر ، به نوشيروان نوشت كه خلق
زشاه ، خواهش امنيت و رفاه كنند
شهان اگر كه به تعمير مملكت كوشند
چه حاجت است كه تعمير بارگاه كنند
جواب نامه ي مظلوم را ، تو خويش فرست
بسا بود ، كه دبيرانت اشتباه كنند
اگر به دفتر حكام ، ننگري يك روز
هزار دفتر انصاف را سياه كنند
اگر كه قاضي و مفتي شوند سفله و دزد
دروغگو و بد انديش را گواه كنند
به سمع شه نرسانند حاسدان قوي
تظلمي كه ضعيفان دادخواه كنند
بترس زآه ستمديدگان ، كه در دل شب
نشسته اند كه نفرين به پادشاه كنند
از آن شرار كه روشن شود زسوز دلي
به يك اشاره ، دوصد كوه را چو كاه كنند
چو شاه ظلم كند ، خلق در اميد نجات
همي حساب شب و روز و سال و ماه كنند
مخسب تا كه نپيچانند آسمانت گوش
چنين معامله را بهر انتباه كنند
تو ، كيمياي بزرگي بجوي ،‌ بيخبران
بهل ، كه قصه زخاصيت گياه كنند .

اول مي خواستم توضيحي در دنباله بنويسم بعد ديدم واقعا حيف است خود شعر بسيار گويا و واضح است.
صادقي

 

 

behnosh_2005@yahoo.com

انتظار

بیا خط بزن واژه انتظار رو از این قرن خسته
که دستهای دنیا ، دخیل تمنا به پای تو بسته
بیا حاجت جاده ها رو روا کن که آروم بگیرن
ببین راهها قرنهاست بی تو بیراهه میرن
ببین فصل دنیا شده بی رمق ، عین پاییز
جهان بی تو درگیر یک سرنوشت غم انگیز
ببین کوچه ها بی تو یک گوشه کز کردن انگار
بیا تکسوار همیشه ، سقوط زمین رو نگهدار
بیا ، بیا بیا تکسوار رهایی بیا
بیا ، بیا بیا تکسوار رهایی بیا
زمین پُر شه از تو ، پُر از روح پُر شور آواز
قفس بشکنه ، آسمون پُر شه از حس پرواز
تو سر می رسی با یه شمشیر از جنس خورشید
که نورش بتابه به قلب جهان گرم و جاوید
همه شهرها برق چشماتو آذین ببندند
تو داری می آیی ، روی اسبها همه زین ببندند
و دنیا تو آغوش گرم تو آروم بگیره
عدالت رها شه ، نبینه تو ظلمت اسیره
بیا ، بیا بیا تکسوار رهایی بیا
بیا ، بیا بیا تکسوار رهایی بیا
عزیز جمعه های دور، عزیز نور و انتظار
به جاده ها بزن بیا ، به ابرها بزن ببار
ببار تا طراوتت ، بشور از جهان غبار
خزون کهنه زمین ، دوباره باز بشه بهار
بیا که نور بودنت ، بتابه مثل آفتاب
همیشه جهان تویی ، همیشه بر جهان بتاب
بیا، بیا بیا تکسوار رهایی بیا
بیا، بیا بیا تکسوار رهایی بیا

شاعر ، آهنگساز و خواننده : کامران رسول زاده
برای دانلود این ترانه اینجا کلیک کنید
سایت اختصاصی کامران رسول زاده

 

 

behrooztavakkoli28@yahoo.com

نامه به دوست و همكلاسي -2
ايندفعه پند و اندرز خودم

دوست عزيز و همكلاسي كمي محترم آقاي ميثم . واقعاً كه؟؟ شرم آور است . من راز ملاقات دختر همسايه در پشت بام خانه امان را برايت نوشتم چون تو را دوست و همكلاسي مودب خودم مي دانستم،
اما نمي داني كه بعد از آن جمعه من دختر همسايه را هر روز در پشت بام خانه ملاقات مي كنم و قرار است باهم درس بخوانيم، دختر همسايه كلاس اول دبستان مي باشد دندان هايش هنوز كامل نشده است . شنيده ام تو دوست نامرد براي دختر همسايه ما نامه مرقوم فرموده اي . و از ايشان خواسته اي كه به پدر جانش بگويد وقتي رخت و لباس ها را شست بياورد و در پشت بام خانه شما پهن كند ،.حتما از آن فيلمي كه پارسال به من دادي كه نگاه كنم ياد گرفتي و خواسته اي به دختر همسايه ما پيشنهاد بيشرمانه بدهي كه داده اي . و نوشته اي كه او يعني دختر همسايه ما مثل سيب نيست كه در گلو بماند و سيب آدم درست شود، بلكه ايشان يعني دختر همسايه ما همچون هلويي ميماند كه راحت در گلو رفته و فرو مي رود . اما دوست عزيز من ميثم خان خواستي ما را دور بزني...هان؟ فكر كردي ما خودمان دستمان كج است و نمي توانيم اين هلو را پوست گرفته و در حلقوم خودمان جاي دهيم؟
دوست عزيز و همكلاسي محترم، ما نيك فرق سيب و هلو را مي دانيم و دختر همسايه هم اين را نيك مي داند . و ايشان يعني دختر همسايه ما آماده است تا راحت در گلوي ما فرو برود نه در گلوي تنگ شما دوست نامرد، چون گلوي شما ميثم جان از بچگي تنگ بوده و اين هلو گلو گيرت شده و تو نامرد را خفه خواهد فرمود .
بگذار امسال كه در كلاس سوم دبستان هستيم قبول بشوم حالي از تو دوست نامرد خواهم گرفت تا ديگه به هلوي پوست كنده ديگري نظر نداشته باشي .
در ضمن پشت بام خانه شما به پشت بام خانه دختر همسايه ما متصل نيست برو دق كن....نامرد دست درازي به مال مردم حرام است و در آن دنيا به جهنم خواهي رفت خانوم معلم در كلاس فرمودند فراموش كردي؟ تو همكلاسي بي معرفت من فكر كردي چون پدر محترمت داراي يك ماشين پرايد قسطي مي باشد و پدر جان من پيكان دارد مي تواني مايملك مرا قورت بدهي؟ دوست عزيز بهتر است بروي در همسايگي خودت يك دختر همسايه پيدا كني چون خانه شما دوست سابقاً محترم من دو تا كوچه بالاتر از كوچه ما ساخته شده است . فكر نكن چون كوچه شما در شمال كوچه ما واقع مي باشد شمال نشين هستي و سواد جنابعالي بيشتر از من است؟ «كور خوانده اي .» قيافه كه نداري مادرت برايت عينك خريده تا شما همكلاسي من در آينده شايد با نذر و نياز به كلاس هاي كنكور قبول بشويد و به دانشگاه راه پيدا كنيد . من تمام اين ها را مي دانم . تا تو بخواهي دكتر شوي من با دختر همسايه امان عروسي كرده و تو را هم به عروسي دعوت نخواهم كرد تا دلت بسوزه . شيريني خامه اي مي خرم اين هوا... اين بود اندرز من به تو دوست و همكلاسي سابق .
دوست و همكلاسي محترم ديگر مرا براي بازي فوتبال دعوت نكن چون من كار زياد دارم فكر و خيالم هم شلوغ است .
توكلي

 

.

alirezamajidi@gmail.com

موتور زیباسازی

آیا زنی که در سمت راست این عکس می‌بینید، زیباتر از زن سمت چپ به نظر می‌رسد؟ آیا فاصله بیشتر بین چشم‌های او، فاصله بیشتر بین خط رویش مو و پل بینی و صورت گردترش او را زیباتر نشان می‌دهد؟

Tinypic

تصویر سمت راست به وسیله یک برنامه کامپیوتری به نام «موتور زیباسازی» ایجاد شده است که از فرمول‌های ریاضی برای تبدیل چهره‌ها به چهره‌های زیباتر استفاده می‌کند. اما این برنامه کامپیوتری چگونه این کار را انجام می‌دهد؟
به ۶۸ مرد و زن ۲۵ تا ۴۰ ساله، پرتره‌هایی نشان داده شد و از آنها خواسته شد که از بین این عکس‌ها، جذاب‌ترینشان را با نظر خود، انتخاب کنند. دانشمندان با استفاده از این اطلاعات انسانی، الگوریتمی نوشتند که با استفاده از ۲۳۴ شاخص صورت می‌توانست عکس‌ها را تغییر دهد، طوری که زیباتر به نظر برسند، شاخص‌هایی مثل فاصله بین لب‌ها و چانه، یا فاصله بین پیشانی و چشم‌ها یا فاصله بین چشم‌ها.
با استفاده ازاین برنامه آنها آنها عکس‌های ۹۲ زن و ۳۳ مرد را ویرایش کردند و آنها را به صورت یک سری تصاویر قبل و بعد از ویرایش مرتب کردند. تغییرات ایجاد شده در عکس‌ها فقط روی ابعاد و اندازه‌های بین اجزای صورت و اصطلاحا روی هندسه صورت صورت گرفت و برخلاف عکس‌های مجله‌های مد و زیبایی عکس‌ها روتوش نشدند، مثلا چین‌های صورت صاف نشدند و یا رنگ موهای هر فرد عوض نشد.
نتایج این تحقیق در کنفرانس سالانه گرافیک کامپیوتری در ماه اگوست، منتشر شد. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که بین آدمیان توافق اعجاب‌انگیزی از لحاط قوانین کلی تعیین‌کننده زیبایی وجود دارد. مثلا عموم مردم تقارن صورت، جوانی و روشنی و بی چین و چروک بودن پوست صورت و رنگ روشن مثلا در چشم‌ها و موها را ناخودآگاه شاخصی برای زیباتر بودن یک فرد در نظر می‌گیرند. البته در مورد معیارهای زیبایی بین افرادی از جوامع و نژادهای مختلف و سن و جنس متفاوت، اختلاف‌های کمی هم وجود دارد.
اما همین برنامه کامپیوتری و اصطلاحا موتور زیباسازی منشأ حرف و حدیث‌های بسیاری شده است، این برنامه باعث بالا گرفتن بحث‌های روانشناسان، فیلسوف‌ها و فمینیست‌ها در مورد فهم زیبایی و زیبایی ایده‌آل شده است، چیزی که از نظر آنها پیچیده و پر از آشفتگی است.
زیبایی تا چه اندازه یک چیز قابل اندازه‌گیری است؟ آیا تعریف علمی فرضی که در این لحظه از زیبایی ایده‌آل داریم، بازتابی از فرهنگ رایج و رسانه‌ها نیست؟
«لوئیس بنر»، تاریخ‌دان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، پژوهشگری است که روی تغییرات معیارهای زیبایی در طول تاریخ کار می‌کند، او عقیده دارد که این معیارها ثابت نیستند: «دانشمندان هر گز نمی‌تواند زیبایی را روی یک ژن مشخص کنند و همچنین نمی‌توانند از تأثیری که جامعه روی معیارهای زیبایی‌شناسانه می‌گذارد، بگریزند.»
«تامر لیوند» کسی است که نرم‌افزار زیباسازی را با همکاری سه نفر دیگر نوشته است، او که یکی از توسعه‌دهنده‌های برنامه‌های مایکروسافت هم است، در این مورد می‌گوید که هدف اصلی آنها از نوشتن این برنامه این نبوده است که بگویند که عکس‌های ویرایش‌شده از عکس‌های اصلی زیباتر هستند، بلکه هدف اصلی آنها این بوده است که با استفاده از معیارهای کلی مورد توافق عده‌ای از مردم، بدون تغییر و تحول در تک تک اجزای صورت یعنی کاری که در جراحی زیبایی یا روتوش دیجیتال صورت می‌گیرد، عکس‌های زیباتری ایجاد کنند و نشان دهند که چگونه وقتی تغییر اندکی در فاصله‌های بین اجزای صورت رخ می‌دهد، شناخت و فهم ما از زیبایی دستخوش تغییر می‌شود.

Tinypic

البته برنامه زیباسازی آقای لیوند، همیشه موفق عمل نمی‌کند. مثلا وقتی عکسی از «بریژیت باردو» به این برنامه داده شد، عکس تحویل ‌گرفته شده به مراتب جذابیت کمتری داشت. در مورد دیگر عکسی از «جیمز فرانکو» به برنامه داده شد و عکس ویرایش شده تفاوتی با عکس اصلی نداشت.
دکتر بنر بعد از دیدن عکس‌ها قبل و بعد از ویرایش اظهار نظر کرده است که زیبایی بدون قاعده، زیبایی حقیقی است.
قرن‌هاست که فیلسوف‌ها و دانشمندان در پی تعریف ایده‌آلی جهانی از زیبایی هستند. سینت آگوستین می‌پنداشت که زیبایی را باید در شکل هندسی و توازن جستجو کرد. ارسطو زیبایی را بر اساس ترتیب و تقارن تعریف می‌کرد. هنرمندان و آرشیتکت‌ها از زمان رنسانس و حتی اخیرا جراحان پلاستیک، کوشیده‌اند که زیبایی را بر اساس تئوری نسبت طلایی مبدل به یک چیز کمیتی کنند. بر اساس تئوری نسبت طلایی، می‌توان ثابت ریاضی‌ای برای نسبت ایده‌آل اندازه دو چیز تعریف کرد. گقته می‌شود که داوینچی و دالی و ماندریان در آثار هنری‌شان از این نسبت طلایی استفاده کرده‌اند.

Tinypic

الکساندر نهاماس، فیلسوف و استاد انسان‌شناسی و ادبیات تطبیقی پرینستون که در مورد زیبایی هم مطلب نوشته است، عقیده دارد که گرچه نسبت‌های بین اجزای صورت در زیبا به نظر رسیدن یک فرد ضروری هستند و وقتی برای نخستین بار یک فرد را می‌بینیم برای تصمیم‌گیری در مورد زیبا بودن یا نبودن او ناخودآگاه تقارن و سلامت و میانگین‌های ابعاد صورتش را جستجو می کنیم، اما اینها، همه معیارهای زیبایی‌شناسانه ما نیستند. صورت‌ها و چهره‌ها در ارتبط با افراد دیگر و هنگام بیان احساسات وایده‌هایشان هستند که معنی پیدا می‌کنند. مثلا «لورن هاتن» مدل مشهور سابق آمریکایی شاید بر اساس معیارهای زیبایی دارای اشکال باشد: یک چشم او پایین‌تر از چشم دیگر اوست و همچنین بین دندان‌هایش فاصله وجود دارد، اما تنها با این معیارها در مورد زیبایی او نمی توان اظهار نظر کرد.
پیداست در جهانی که همگان در پی زیبا شدن هستند و جملگی آدم‌ها می‌خواهند طور دیگری به نظر برسند و صنعت بزرگ زیباسازی وجود دارد، نرم‌افزار آقای لیوند مشتری‌های زیادی داشته باشد. جراحان پلاستیک و تولیدکنندگان فیلم و انیمیشن و آگهی به نرم‌افزار او ابراز علاقه کرده‌اند.

ترجمه آزادی از یکی از مقاله‌های روزنامه نیویورک تایمز

 

 

dashesi2002@gmail.com

سلام.
سلام به مبین و همه مبینی ها !!!
یه مدتی بود می خواست از اطلاعاتی که روی سیستمم بود ,فقط خودم استفاده نکنم !!!
گفتم بهترین راه اینه که شما رو هم سهیم کنم .
این دوره زمونه یا باید پول داشته باشی یا اطلاعات (( چون اطلاعات قدرت می آره )) .
دوستان عزیز : آمریکا مهمترین کشوریه که با توجه به پهناور بودن ,به نظر من از بهترین سیستم های اداری کشور استفاده می کنه (( البته نظره ! ))
من قصد دارم نگاهی اجمالی به ایالتهای این کشور با کمک از سایت ویکی پدیا فارسی بیاندازم .
امید وارم واستون جالب باشه .
(( تا یادم نرفته لازمه از خانم سیما _تهیه کننده قسمت ورزشکاران وهنر مندان _ مارشال مدرن به خاطر کمک هایی که حتی خودشون هم اطلاع ندارن کمال تشکر رو داشته باشم . خانم سیما : تشکر ))
دوست عزیز منتظرپاسخ شما هستم .
تشکر

آلاباما
لقب های ایالت: Yellowhammer State
"ایالت سهره اروپایی" Heart of Dixie
"قلب دیکسی"
شعار رسمی:
Audemus jura nostra defendere با جرات از حقوقمان دفاع میکنیم
آلاباما از ایالت‌های جنوبی آمریکا و بیست و هشتمین ایالتی است که به ایالات متحده آمریکا پیوست. پایتخت
آن مانتگمری و شهر های مهم آن برمینگام و موبیل هستند.
اطلاعات عمومی
این ایالت از شمال با ایالت تنسی،از شرق با ایالت جورجیا ،در جنوب با ایالت فلوریدا و خلیج مکزیک، و در
غرب با ایالت میسیسیپی همسایه است.
آب و هوای این ایالت گرم و شرجی در بیشتر اوقات سال می باشد.
اقتصاد
آلاباما با ۱۹۵ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی، به تنهایی از قدرت اقتصادی برابری با کشور ایران
برخوردار است.
دانشگاه های مشهور آلاباما
دانشگاه آلاباما
دانشگاه آلاباما در برمینگام
دانشگاه آبرن
مشاهیر
از افراد مشهور این سرزمین میتوان فرد تامپسون، ریچارد فرای، جیمی ولز، نت کینگ کول، کارل لوییس،
روزا پارکز، و جرج والاس را نام برد.
مرکز مانتگمری بزرگ‌ترین شهر برمینگهم
مساحت رتبه: 30 - به کیلومتر مربع 135,765
جمعیت رتبه: 23rd - سرشماری ۲۰۰۰ 4,447,100
- بلندترین نقطه کوه چیاها 734 متر
- پست‌ترین نقطه خلیج مکزیک 0 متر
تاریخ پیوستن به ایالات متحده December 14, 1819 رتبه: 22
فرماندار باب رایلی (جمهوری‌خواه) سناتورها ریچارد شلبی (جمهوری‌خواه)
جف سشنز (جمهوری‌خواه)
حروف اختصاری ایالت AL وب‌گاه رسمی ایالت http://www.alabama.gov

 

 

neda5908@yahoo.com

>>دستور آشپزی هفته<<
«آش گزنك»

مواد لازم:
گوشت ماهيچه يا سر دست گوسفند: 500 گرم
پياز: دو عدد
كره: 150 گرم
جو پرك: 500 گرم
گزنه تازه: 500 گرم
برگ چغندر يا اسفناج: 100 گرم
ماست : 500 گرم
كشك: 250 گرم
نمك، فلفل، زعفران: به ميزان لازم

طرز تهيه:
گوشت را به قطعات كوچك خرد كرده همراه با پياز داغ، كره كمي تفت دهيد تا گوشت نيم پز شود، سپس دو پيمانه آب به ان اضافه كنيد و روي حرارت ملايم قرار دهيد.
جو را كه از شب قبل خيس كرده اييد بعد از نيم پز شدن گوشت به ان اضافه كنيد و اجازه بدهيد تا جو كاملا بپزد، در اينجا گوشت را از آش بيرون آورده و با دست آن را ريشه ريشه كنيد و يا با گوشت كوب نرم بكوبيد تا ريشه ريشه شود سپس ان را دوباره به اش اضافه كنيد، سپس سبزي را اضافه كنيد، اگر به گزنه تازه دسترسي نداشتيد مي توانيد از 50 گرم گزنه خشك و 250 گرم اسفناج يا برگ چغندر استفاده كنيد.
وقتي سبزي آش هم پخت، ماست و كشك، زعفران و نمك، فلفل را با هم مخلوط كرده به آش اضافه كنيد، وقتي آش كاملا غليظ شد و جاافتاد آن را در ظرف بكشيد و رويش را با كشك و نعنا داغ و پياز داغ تزئين كنيد.

يه سرچ توي نت بكنيد
كلي با خواص دارويي گزنه آشنا مي شويد

«گَزَنه (نام علمی: Urtica dioica) »
گیاهی از تیره گزنه ،علفی و پایا با ساقه‌ای منشعب است. ساقه آن راست و چهارگوش بوده و برگهای آن پوشیده از کرک‌های گزنده‌ای است .
خواص دارویی: مداوای مجاری ادرار (پروستات)، درمان دستگاه تنفسی، کاتاره معده، ضد قند خون، افزایش دهنده گلبولهای قرمز خون. صرف نظر از جنبه های خوراکی که به صورت پخته همانند اسفناج خورده می شود و سرشار از مواد معدنی و مغزی است این گیاه حاوی ماده ای به نام سکرتین است که بهترین عامل جهت تحریک و به کار انداختن غدد ترشحی هاضمه در معده ,روده ,کبد,لوزالمعده وکیسه صفرا است .
خاصیت مهم دیگر آن کمک ساختن به ساخته شدن گلبولهای سرخ و در نتیجه تنفس مناسب سلولهای بدن است .
از نظر طبی این گیاه خواص عجیبی دارد,مدر است و بخصوص کسانی که از رماتیسم ,نقرس,سنگ کلیه ناراحتند باید به آن توجه کنند . ضد اسهال است به ویژه در اسهالهای خطرناک که در هنگام شیوع وبا پیدا می شود بکار می رود ,خونروشها(خون روش بینی,سینه وانواع دیگر)وخلط های ناراحت کننده(در سرماخوردگی وگرفتگی مجاری تنفسی)را آرام می کند .
مقوی است وبه مادران شیرده جهت زیاد شدن شیر کمک می کند وعادت ماهانه زنان را تنظیم می نمایدویاچنان تأثیری دارد که اگر قاعده گی بطور غیر طبیعی قطع شود مجددأ آن را برقرارمی کند .خون را تصفیه کرده وضدکرم است .
استعمال خارجی آن درمواردرماتیسم موفقیت آمیزبوده است .غرغره دهان با فراورده دارویی این گیاه یک ماده ضروری جهت ضدعفونی کردن دهان,رفع ورم و جراحات لثه ومداوای آنژین به شمار می رود,لوسیون و کمپرس های گزنه در مراقبت های زیبایی مانندتمیزکردن پوست ,از بین بردن آکنه ,اگزماوجلوگیری از ریزش موی سر به کارمی رود .
قسمت های مورد استفاده: برگها,سرشاخه های گلداروریشه گزنه مورد استفاده قرار می گیرد . پراکنش جغرافیایی: در ایران درییلاقات اطراف تهران,شمیرانات ودرکرج دردامنه های البرز,کندوان,پل زنگوله,در مناطق شمالی در گیلان درهرزویل وجنگل نودی,عمارلو,راه کبوترچاک به زردچیان,رودبار,آستارا,بندرگز ودرآذربایجان در دامنه های سهند,زنقاب,دیلمان وارسباران بطورخودرودیده می شود .
منبع: ويكي¬پديا

شاد باشيد و برقرار
آشپزباشي ندا
http://www.parsplanet.com
http://delkadeh.parsgig.com

 

 

ah.parsa98@yahoo.com

پیغامی از راندا بران
معرفی کننده "راز"

من قصد دارم کارهایی را با شما در میان بگذارم که هر روز آنها را انجام می دهم. این کارها ساده ترین کارها برای انجام هستند، ولی قدرتی که در پس این کارها نهفته است بیکران است.
از زمانیکه "راز" انتشار یافت از سراسر دنیا هزاران داستان اعجاب آور به سمت ما روانه شدند. آنها برای هر خواننده ای داستان هایی الهام بخش بودند.این داستان ها از قلب نویسندگان آنها سرچشمه گرفته بودند و به عنوان بخششی خالصانه و برای شکرگزاری نوشته شده بودند،با امید به اینکه داستان تغییر زندگی آنها توسط راز میلیون ها نفر دیگر را تحت تاثیر قرار دهد.
هر روز بدون استثنا من با خواندن داستان های راز، لرزش قلب و زندگیم را حس می کنم. واین تمرینات روزانه در میان تمام اعضای گروه راز فراگیر شده است.
این داستان های واقعی حیرت انگیز برای همه در قسمت داستان وب سایت راز در دسترس هستند.خواندن این داستان های الهام بخش زندگی شما را تغییر خواهد داد. هرکدام از آنها یک معجزه هستند. هر کدام از آنها دید متحیرانه ای از قانون جاذبه به شما خواهد داد. هر کدام از آنها بزرگی را به شما الهام خواهد کرد. از آنها چیزهای زیادی خواهید آموخت وقلب شما احساس خواهد کرد که هسته حیات شماست.هنگامیکه قلب شما این احساس راپیدا کرد،لرزش آن اوج خواهد گرفت.
به محض خواندن این داستان خواهید فهمید که هرکلمه ای که من می گویم، یک تلاش ناچیز برای پی بردن به داستان واقعی زیبایی وجود انسان است.

از "لارن" ساکن کالیفرنیا – "قلب شگفت انگیز من"
من چندی پیش تماسی از یک شخص ناشناس در رابطه با میراث پدرم دریافت کردم. اینگونه بود که من متوجه حادثه فوت غیر منتظره پدرم شدم. او 53 سال داشت. او از گرفتگی شریان آئورت از یک بیماری قلبی ارثی نادر به نام "سندرم مارفان" فوت کرده بود. من به بخش اصلی کاردیولوژی(قلب شناسی) سیدارز سینای در بورلی هیلز رفتم و متوجه شدم که من نیز "مارفان" دارم. مارفان یک وضعیت قلبی ژنتیکی است که درمانی هم ندارد واغلب با گرفتن آئورت ختم به مرگ می شود. این بیماری اغلب خیلی زود در زندگی افراد مبتلا ظاهر می شود،معمولا در دهه دوم زندگیشان.من در آن هنگام 28 سال داشتم.
من کاملا روحیه ام را باخته بودم. من یک انسداد قلبی درجه اول و زمزمه هایی(در باره بیماری درون خود) داشتم.من برای پیشرفت روند بهبود بیماری به درجه دوم به یک انگیزه نیاز داشتم، ولی نگرانی اصلی من دریچه های آئورتم و امکان گرفتگی آنها بود.من قادر به بچه دار شدن نبودم. من در طول تمام زندگیم تا این زمان تقریبا ورزشکار بودم، در ورزش های رقابتی از والیبال گرفته تا تیم شنا و تیم تنیس دانشکده. من کاملا در رژیم غذایی مناسب و دارای اندام مناسبی بودم. بعد از آن خبر من کاملا تخریب شده بودم. در جایی که من عادت داشتم همیشه خودم را قوی ومثبت ببینم، اکنون در همانجا من خودم را به عنوان یک آدم ضعیف و شکننده ای می دیدم که مدام به خود می گفتم :" یک بمب ساعتی در قفسه سینه ام کار گذاشته شده است." هنگامیکه سعی داشتم تا به حالت مثبت قبلی خود بر گردم،در پس ذهنم همیشه نگران خطر قریب الوقوع و مرگ گریز ناپذیرم بودم.
من با این ترس زندگی می کردم و برای چندین سال هر سال 2 بار توسط متخصص قلبم کنترل می شدم، تا اینکه با "راز" آشنا شدم. آن زمان من یک ملاقات دیگری با متخصصم داشتم. من از دیدن زنی که سرطان خودش را در مان کرده بود و مردی که خودش را از یک سانحه هوایی نجات داده بود شگفت زده بودم. من درست همان زمان تصمیم خود را گرفتم، تصمیم برای درمان قلبم. من به آن اعتقاد داشتم و می دانستم که امکان پذیر است.
من سریعا تمام اندیشه های منفی را درباره قلبم از خود دور کردم و اجازه ورود بیشتر آنها را به ذهنم ندادم. هر شب هنگامیکه در بستر دراز می کشیدم، دست راستم را روی قلبم می گذاشتم و قلبی قوی را تصور می کردم، و ضربان قوی قلبم را همانطور و با همان صدایی که یک قلب سالم و قوی باید بزند، در ذهنم تکرار می کردم. هر روز صبح هنگامیکه از خواب برمی خواستم می گفتم :"به خاطر قلب قوی و سالمم تشکر می کنم." من متخصص قلبم را تصور می کردم که به من می گوید من معالجه شده ام. من بخاطر قضاوت دیگران یا عدم پذیرش این موضوع توسط آنها به هیچ کس در رابطه با کاری که می کردم چیزی نگفتم. من تاریخ ملاقات با متخصصم را حدود 4 ماه به تعویق انداختم تا در این مورد به خودم وقت کافی داده باشم.
بعد از این مدت من با پرونده پزشکی ام که پر بود از عکس های گذشته و نوارهای قلبم که مشکل قلبی مرا تایید می کرد نزد متخصص قلبم رفتم. دستپاچه و هیجان زده سعی کردم خودم را هنگامیکه در دستگاه سونوگرافی بودم آرام نگاه دارم، تا اینکه سونوگرام گرفته شد.
متخصص قلبم با در دست داشتن نتایج آزمایش ها متحیر و بدون جواب وارد شد. هیچ شواهدی از گرفتگی درجه اول قلب من موجود نبود. هیچ مشکل قلبی وجود نداشت. هیچ گرفتگی دهانه آئورت مشاهده نشده بود. او بارها و بارها آزمایشات قبلی را با آزمایشات جدید مقایسه و کنترل کرد، حالا یک قلب کاملا سالم و بدون هیچگونه از نارسایی فیزیکی مارفان مشاهده می شد! او هیچ توضیحی نداشت. من به وجد آمده بودم، اما به راستی متعجب نشدم. این همان چیزی بود که من تصورش را کرده بودم. من به سرعت از دفتر متخصص قلبمخارج شدم و به سمت محوطه خودروام دویدم، با احساسی قوی تر و زنده تر از هر زمانی که در زندگیم بودم.
من قبلا یک نسخه از فیلم "راز" را برای مادرم خریده بودم. با مادرم تماس گرفتم و چگونگی استفاده ام از راز را برای او بازگو کردم، واینکه اکنون من یک قلب سالم، قوی و عادی دارم! من هرگز اینچنین سخت گریه کردن او را نشنیده بودم!
من نمی توانم بیان کنم که چقدر بخاطر به فرزندی پذیرفتن 2 دخترم، شکرگزارم.فقط همین قدرمی دانم که من زنده خواهم ماند تا آنها را دوست بدارم و بزرگ کردن آنها برای من همه چیز است. من اکنون یک زندگی شکرگزارانه و پر از بخشش دارم. من به راستی متنعم شدم. از "راندا بران" وهر شخص دیگری که در شناساندن "راز" تلاش کرده اند، تشکر می کنم.
این راز واقعا زندگی مرا دگرگون کرد و هنوز هم آمدن معجزات به زندگی من ادامه دارد.

 

 

arezaee288@yahoo.com

تغيير روش دربرابر ايران

از نگاه تايم حمله به ایران همچون پلی به دور دست هاست
بروس کروملی

هر دو نامزد رياست جمهوری آمريکا هم عقيده اند که می بايست جلوی ايران را در کسب توانمندی ‏تسليحات هسته ای گرفت و گزينه برگزيده هر دوی آنها هم ديپلماسی است. البته منظور آنها از ‏ديپلماسی، اعمال تحريم های بيشتر است. هرچند جان مک کين علاقه بيشتری برای نگه داشتن گزينه ‏نظامی «بر روی ميز» از خود نشان می دهد، نهاد نظامی آمريکا مشخص کرده حمله به ايران مثال ‏مشهور «پلی به دور دست ها» است که پيامد آن، خطرات غيرقابل قبولی را پيش روی منافع آمريکا ‏قرار می دهد. مسأله اين است که ديپلماسی فعلی هم راه به جائی نمی برد.
‏شورای امنيت ماه گذشته و در واکنش به ادامه بی توجهی ايران به درخواست تعليق غنی سازی، رأی ‏به پافشاری بر روی تحريم های موجود داد. ايران از ديرباز نشان داده علاقه ای به اجابت اين خواسته ‏ندارد و تحريم ها هيچ تأثيری بر موضع ايران نمی گذراند. درعين حال، روسيه و چين به نحوی رفتار ‏می کنند که تحريم های شورای امنيت فزونی نگيرد. دولت بوش راه حل ديپلماتيک چندانی هم به جز ‏روند موجود سازمان ملل و تحريم های کودکانه ندارد، مگر آنکه از موضعی کاملا متفاوت به مساله ‏نگاه کند.
‏شکست ديپلماسی تنبيهی و پيامدهای بازدارنده اقدام نظامی، تعداد فزاينده ای از کارشناسان در فرانسه- ‏متحد کليدی ايالات متحده در قبال مسأله ايران- را به بحث درمورد يافتن يک رويکرد کاملاً تازه ‏واداشته که در آن رفتار با ايران مانند يک شريک و نه يک چهره منفور درنظر گرفته می شود.
‏برنارد هاورکيد- کارشناس مسائل ايران از مرکز ملی تحقيقات علمی فرانسه- می گويد: «فرصتی ‏هست که تصوير 30 ساله از ايران انقلابی ترسناک و خصومت آميز را پشت سر بگذاريم و رفتار ‏همکارانه تشويق کننده ای را با اين کشور به عنوان يک ملت به سرعت درحال تغيير و يک قدرت ‏منطقه ای درپيش بگيريم. کليد آن هم وارد کردن مستقيم آمريکا به روابط است، زيرا احيای روابط با ‏آمريکا، چيزی است که ايران بيش از هرچيز ديگر می خواهد.»
‏ديديه بيليون- معاون مدير روابط استراتژيک و بين المللی در پاريس می گويد: «عمده ترين نگرانی ‏استراتژيک ايران، داشتن اطمينان امنيتی است و تنها کشوری که می تواند آنرا تأمين کند، آمريکا ‏است.» منطقی که در پشت اين ديدگاه وجود دارد مورد حمايت توماس فرينگر- رئيس شورای امنيت ‏ملی آمريکا و تحلیلگر ارشد جامعه امنيتی واشنگتن- است. فرينگر در گزارش اخير خود با عنوان ‏مروری بر مناسبات جهانی اشاره کرده است که رهبران ايران در نهايت تصميم خواهند گرفت که آيا ‏در راستای ارزيابی محيط امنيتی خود يک بمب هسته ای بسازند يا خير. او گفت: «آمريکا تهديدات ‏اصلی بر سر راه ايران (صدام حسين و طالبان) را از ميان برداشت. فقط خودمان باقیمانده ايم، چيزی ‏که از نظر ايرانی ها يک تهديد کشنده است.»
‏هاورکيد می گويد بن بست فعلی تا حدی به اين دليل است که غرب برای جلوگيری از ساخت بمب ‏هسته ای، مشوق هائی را به ايران پيشنهاد می کند و سپس خواهان توقف برخی فعاليت ها-نظير غنی ‏سازی- می شود که پيگيری آن از نظر قانونی و تحت معاهده منع تکثیر جنگ افزار هسته ای مجاز ‏محسوب می شود. هاورکيد می گويد: «ايراد رويکرد چماق و هويج اين است که رهبران ايران که از ‏حمايت زيادی در جامعه خود برخوردارند، توسعه برنامه صلح آميز هسته ای را حق مسلم خود می ‏بينند و هرگونه هويج درنظرگرفته برای سلب اين حق، به اندازه همان چماق ها نامشروع جلوه می ‏کند.» بيليون هم موافق اين نظر است: «هر دو طرف به انکار ديگری دست می زند و دست آخر، ‏غرور با نیازهای استراتژيک تنيده می شود. اکنون مسأله حياتی توسعه هسته ای و استفاده از آن، در ‏سراشيبی فرسايش ميان ايران و غرب قرار گرفته است.»
‏طرز تفکر در واشنگتن هم ممکن است دستخوش تغيير شود. هرچند مک کين اظهارات اوباما مبنی بر ‏پرداختن به «ديپلماسی نزدیک و مستقيم با ايران» را به عنوان مشی «خطرناک» و «ساده انديشانه» ‏رد می کند، لحظه تماس مستقيم با ايران هر دو جناح را با انشعاب روبرو ساخته است. حتی هنری ‏کیسينجر، جيمز بيکر و کالين پاول- وزيران خارجه ايالت متحده- هم خواهان تماس مستقيم ميان دو ‏کشور شده اند و دولت بوش در ژوئيه گذشته، معاون روابط سياسی وزارت خارجه خود را به نشست ‏ايران با اروپا برای گفتگو درباره بن بست هسته ای اعزام کرد. صرفنظر از اظهارات مربوط به ‏تبليغات انتخاباتی، لزوم گفتگوی مستقيم با تهران به مسأله ای قطعی در سياست خارجه آمريکا از ‏دیدگاه هر دو جناح اصلی آن کشور تبديل شده است.
‏هاورکيد می گويد: «ايران درصورت تأمين امنيتش از راه های ديگر، نظير توافق با آمريکا، نيازی به ‏توسعه عملی يک بمب هسته ای نمی بيند. از اين گذشته، آلمان و ژاپن نيز اين قابليت را دارند که ظرف ‏سه ماه بمب هسته ای توليد کنند، اما اين موضوع هيچکس را نگران نمی کند. ايده کلی اين است که ‏رفتار ايران به سمتی سوق داده شود که دستيابی آن کشور به مواد و دانش ساخت بمب هسته ای، به ‏همان اندزه نامتعارف باشد که رفتار ساير کشورهائی سازنده بمب نامتعارف است.»
‏بيليون می گويد علاوه بر اين، ممکن است خطرات ديگر در دنيا به مراتب بيشتر از توسعه برنامه ‏هسته ای ايران باشد که تنها به طور بالقوه می تواند در خدمت توليد سلاح باشد. بيليون اشاره کرد: ‏‏«بااينحال ما مايليم ساختار سياسی ايران را شفاف تر، آزادتر و جمع گراتر ببينيم. حتی سرسخت ترين ‏مخالفان نيز نمی توانند ايران را به بی ثباتی و بحران زدگی متهم کنند. حالا اين را با متحدمان پاکستان ‏مقايسه کنيد؛ تهيه بمب هسته ای از سوی پاکستان برای هيچکس زنگ خطری نبود، دست کم اينکه ‏حمايتی از اين زنگ خطر نشد.»‏

منبع: تايم- 4 اکتبر ‏

 

 

ashoora63.ht@gmail.com

حكايت دريافت 100ميليون توماني
نمايندگان مجلس

روز دوشنبه (15 مهر) خبرگزاري فارس از قول حسن كامران نماينده اصفهان در مجلس، از اعطاي مبلغ 100 ميليون تومان به نمايندگان مجلس - البته آنهايي كه متقاضي بودند- خبر داد.
ظاهرا 80 ميليون از اين مقدار بابت اجاره مسكن است، البته 50 ميليون تومان از اين مقدار بلاعوض بوده و 30ميليون تومان آن نيز به صورت وام قرض‌الحسنه است. همچنين مجلس 20 ميليون تومان بابت خريد ماشين در اختيار نمايندگان گذاشته شده است.
اين افشاگري خبرگزاري فارس، روز سه شنبه (16 مهر) در مجلس، جنجال زيادي برپا كرد. لاريجاني و تعداد زيادي از نمايندگان از راههاي مختلف حسن كامران را مورد هجمه قرار دادند و عده اي نيز تيغ را عليه خبرگزاري فارس - كه اين خبر را افشا كرده- از رو بستند.
تعدادي از نمايندگان كه از گروههاي مختلف در بين آنها ديده مي شود، كوشيدند به بهانه هاي مختلف اقدام هيئت رئيسه مجلس در پرداخت اين مبالغ و اقدام خود در دريافت 100 ميليون تومان را توجيه كنند اما مثل هميشه نگاهي به رهنمودهاي مقام معظم رهبري در اين زمينه نيز راه را از چاه و حق را از ناحق به راحتي نشان مي دهد.
به همين خاطر امروز چكيده‌اي از توصيه هاي مقام معظم رهبري به نمايندگان مجلس در پرهيز از مال‌اندوزي، از سال 83 تاكنون را جمع آوري كردم كه در خبرگزاري فارس منتشر شد و در اينجا هم قرار ميدهم تا مخاطبان نيز با مروري بر آن، به خوبي دريابند كه اقدام هيئت رئيسه و نمايندگان مجلس هشتم در دريافت مبلغ 100 ميليون توماني به هيچ وجه قابل دفاع نيست.
حضرت آيت الله خامنه اي مردمي ماندن نمايندگان مجلس و استمرار ارتباط با مردم را مهم خواندند و افزودند: در جمهوري اسلامي هيچ كسي و هيچ مسئولي نبايد به شكل گيري يك طبقه جديد اشرافي كمك كند، به همين علت همه مسئولان از جمله نمايندگان مجلس بايد پاك وارد ميدان شوند و پاك بمانند و در مقابل فتنه هاي پيچيده دل، كاملا مقاومت و مراقبت كنند.( مقام معظم رهبري ديدار نمايندگان مجلس هشتم/21 خرداد 87)
نماينده ملت از جنس ملت است. شما نه از قصرهاي رفيع و خاندانهاي اشرافي، كه از متن مردم، از مدرسه و حوزه و دانشگاه،‌ و از ميدان‌هاي كار به مجلس گسيل شده‌ايد. اين رابطه و اين منش را پاس بداريد و براي خود نگاه داريد. خوي اشرافي و گرايش به اسراف و طعمه انگاشتن اين مسئوليت، بلاي بزرگي است كه گاه مردمِ سابقاً نجيب و پارسا هم ممكن است نتوانند خود را از آن برحذر بدارند. همه بايد بشدّت مراقب خويش باشيم و دوره‌‌ مسئوليت خود را، حسنه‌اي ماندگار، و نه سيئه‌اي دامنگير، بسازيم. در اين كار دشوار كمك خواستن متضرعانه از خداوند رحيم و قدير، و مراقبت از خود، بزرگترين كمك‌كار تواند بود.(بند چهارم پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به مناسبت آغاز به كار مجلس هشتم/(7 خرداد 87)
بنده گاهي به آقايان وزرا و مسؤولان گوناگون دستگاه‏هاي مختلف اين نكته را عرض مي‏كنم؛ به شما هم عرض مي‏كنم: اين چهار سال مسئوليت را از دوراني كه بناست براي آينده‏ مادي زندگي‏تان منشأ سودي باشد، خارج كنيد. ممكن است انسان شصت سال، هفتاد سال، هشتاد سال عمر كند؛ در طول عمرش هم براي آينده‏ي خود فكر و تمهيد و مقدمه‏سازي داشته باشد - فلان چيز را بخريم، فلان چيز را نگه‏ داريم - ولي اين چند سالي كه وزير هستيم، از دوره‏اي كه بايد به فكر آينده‏ خود باشيم، خارج كنيم. وكالت مجلس هم همين‏طور است؛ اين چند سال را از آن دوره خارج كنيد. خيال خودتان را راحت كنيد؛ نخواهيد پايه زندگي آينده‏ مادي را در اين چند سال بچينيد؛ نه، اين چند سال را وقف كنيد؛ خداي متعال به شما عوض خواهد داد.( بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار نمايندگان مجلس هفتم/8 خرداد 84)
-- شما براي خدا اين چهار سال را وقف كنيد - مثل اين‏كه انسان مالي را، زميني را، خانه‏يي را وقف مي‏كند - و بگوييد براي زندگي و آينده‏ خودمان نمي‏خواهيم از اين چهار سال و از اين موقعيت استفاده كنيم؛ خداي متعال هم متقابلاً چشم شما را روشن مي‏كند؛ هر طور كه به مصلحت شما باشد. خداي متعال كريم و اكرمِ از شماست - اكرم‏الأكرمين است - شما چيزي را در راه خدا داديد، محال است كه او در مقابلش چيزي به شما ندهد.( بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار نمايندگان مجلس هفتم/8 خرداد 84)
امام سجاد (عليه‏الصّلاةوالسّلام) در دعاي صحيفه‏ي سجاديه، وقتي براي سربازان اسلام دعا مي‏كنند، از جمله چيزهايي كه روي آن تكيه مي‏كنند، اين است كه خدايا! ياد و محبت و علاقه به "المال الفتون" - مال فتنه‏انگيز - را از دل اينها بگير. مال و پول، خيلي خطرناك و فتنه‏انگيز است و خيلي‏ها را مي‏لغزاند. ما آدمهاي درشتي را در تاريخ ديديم كه وقتي پايشان به اين‏جا رسيد، لغزيد؛ بنابراين خيلي بايد مراقب باشيد.
در شرع مقدس، اسم اين مراقبت چيست؟ تقوا. اين‏كه در قرآن از اول تا آخر اين همه به تقوا توصيه شده، معنايش همين مراقبت و مواظبت از خود است. نفس انسان، زياده‏خواه است.
من وقتي در مطبوعات خواندم كه شماها تصميم گرفته‏ايد در بعضي از مسائل مجلس و برخي از برخورداري‏هاي بيخودي تجديدنظر كنيد، حقيقتاً خوشحال شدم و به بانيان اين كار دعا كردم. مثلاً فرض بفرماييد آدمي خانه دارد، باز خانه مي‏خواهد؛ امتياز دارد، باز امتياز مي‏خواهد. واقعاً من تشكر مي‏كنم از اين‏كه شما در اين راه وارد شديد و همت گماشتيد. اين راه را ادامه دهيد و بر سر اين كارها پاي بفشريد. هرچه مي‏توانيد، منطقي و صحيح رفتار كنيد. البته ما توصيه نمي‏كنيم و توقع هم نداريم كه مثلاً در مجلس، نمايندگان گشنگي و تشنگي بكشند و زهد به خرج دهند - نه ما اين‏طوريم، نه شما اين‏گونه‏ايد - ما مي‏گوييم زياده‏روي و اسراف نشود و كارهاي بي‏قاعده و خرجهاي بيخودي انجام نگيرد. ممكن است سرجمع همه‏ اين خرجها مبلغ خيلي كلاني هم در مجلس نشود؛ اما وقتي شما اين راه را قطع كرديد، دست مردم و دستگاه‏ها الگو مي‌دهيد و راه و جهت را مشخص مي‏كنيد.(بيانات مقام معظم رهبري ‏در ديدار نمايندگان مجلس هفتم/27 خرداد 83)

در همين زمينه:

* موسي قرباني: اعطاي 100 ميليون تومان به نمايندگان نبايد رسانه‌اي مي‌شد

* نادران: مجلس فقط به نمايندگاني كه متقاضي بودند 100 ميليون تومان داده است

* رسايي نماينده تهران ۱۰۰ ميليون تومان را حق خود دانست

* كوچك‌زاده: پرداخت نقدي به نمايندگان بدترين شكل اعطاي امكانات به نمايندگان است

* احمد ناطق‌نوري: اتومبيل نمايندگان بعد از 4 سال مستهلك مي‌شود!

* كامران: مثل اينكه مذاق مجلس با تشريفات هماهنگ است

* دبير سياسي دفتر تحكيم وحدت: اعطاي 100 ميليون تومان به نمايندگان موجب بدبيني مردم مي‌شود

* دبير سياسي جامعه اسلامي دانشجويان: اميدواريم نمايندگان پس از دريافت 100 ميليون به مشكلات مردم بپردازند

* دبير سياسي انجمن اسلامي دانشجويان مستقل: مجلس خوي كاخ‌نشيني را جايگزين كوخ‌نشيني نكند

* دبير شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي: جريان دانشجويي با عملكرد رفاه‌طلبانه مجلس به شدت مخالف است

* دفاع نماينده كرج از دريافت ۱۰۰ ميليون تومان

* كواكبيان: افكار عمومي بايد بداند نماينده آنها ساده‌زيست است يا نه

* دفاع ستار هدايتخواه از دريافت ۱۰۰ ميليون تومان

نامه سرگشاده دفتر تحكيم وحدت به لاريجاني درباره پرداخت 100 ميليون توماني به نمايندگان

*نماينده برخوار و ميمه: بسياري از نمايندگان 100 ميليون تومان را نگرفته‌اند

* نامه بسيج دانشجويي در اعتراض به پرداخت 100 ميليون تومان به نمايندگان مجلس

* ابوترابي فرد نائب رئيس مجلس: هيئت رئيسه مجلس در پرداخت تسهيلات صد ميليوني حداقل‌ها را در نظر گرفته است

* انجمن اسلامي دانشجويان در اروپا: دريافت كنندگان 100 ميليون نماينده واقعي مردم نيستند

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

20 مهر / 11 اکتبر/ 11 شوال

Mobin_s2004@yahoo.com
20 مهر ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
اجراي قانون وظيفه عمومي (سربازي) در ايران

کلازويتس

19 مهر ماه سال 1305 در تهران اعلام شد كه از دهم آبان همان سال (خورشيدي1305) قانون نظام وظيفه اجباري به اجرا درمي آيد و پسران 18 ساله به بالاي ايراني مشمول خدمت سربازي هستند كه اين خدمت دو سال طول خواهد كشيد. هنگام طرح اين قانون كه خواست رضا شاه بود در مجلس، برخي از روحانيون وقت با آن مخالفت كرده بودند. اجباري و عمومي شدن خدمت سربازي از افكار «كلازويتس» فرضيه پرداز نظامي آلمان است كه افكار خود را در نيمه اول قرن 19 منتشر ساخت و اين قسمت را «عمومي شدن دفاع از وطن» عنوان گذارد. در حال حاضر تنها چند كشورهستند از جمله آمريكا كه خدمت وظيفه عمومي ندارند و نظاميانشان استخدامي (پيماني) هستند كه پس از انجام پيمان، در صورت تمايل در شمار نيروي ذخيره قرار مي گيرند و هنگام نياز احضار و فعال (اكتيو) مي شوند.
    كلازويتس ابراز عقيده كرده است كه مردم يك كشور بايد از طريق خدمت وظيفه (اجباري، بدون اغماض و تبعيض) با فنون رزم آشنا شوند تا در صورتي كه خطري ميهن آنان را تهديد كند جملگي و بدون نياز به آموزش وقتگير در كوتاهترين زمان آماده دفاع باشند. اين اصل نيز از كلازويتس است: جنگ دنباله سياست (ديپلماسي) است، به طريقي ديگر.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

20/07/59
ادامه درگيري ها در نقاط مرزي کشور :
در چنين روزي در سال 1359 ه ش درگيريها دربندر گمرک خرمشهر ادامه يافت . همچنين ستاد مشترک ارتش در اين روز با توصيف وضعيت آرايش نيروهاي نظامي دشمن بعثي اعلام کرد : " نيروهاي عراقي که از کارون عبور کرده اند ، به سه شاخه تقسيم شده اند ، يک شاخه قصد حمله و محاصره اهواز وشاخه ديگر قصد محاصره و حمله به آبادان را دارند ، ضمنا شاخه اي از طريق دزفول حمله کرده که قصد قطع راه ارتباطي اهواز و مناطق ديگر را دارد . در همين روز سپاه اهواز گزارش داد هويزه در دست نيروهاي خودي است ، ولي دچار کمبود نيرو ست و نياز به تقويت دارد . از سوي ديگر سايتهاي 4 و 5 واقع در نزديکي رودخانه کرخه و حوالي سه راهي دهلران - انديمشک - اهواز در دست دشمن است ."
 

 

 امضاي قرارداد ننگين گلستان بين ايران و روسيه

20 مهر 1292 - علل آنى عهدنامه گلستان (۲۹ شوال ۱۲۲۸ه .ق):
شكست ايران در جنگ اصلاندوز و شورش هاى محلى، فتحعلى شاه را مجبور به صلح با روس ها كرد. ميرزا ابوالحسن ايلچى به عنوان نماينده و سرگور اوزلى نيز به عنوان واسطه از تهران عازم روسيه شدند. دولت روسيه نيز چون در اين زمان سخت گرفتار درگيرى و كشمكش با ناپلئون بناپارت بود از رسيدن سفير روسيه و تقاضاى صلح استقبال كرد. قرارداد صلح در قريه گلستان از محال قره باغ منعقد شد. اين عهدنامه به وساطت سرگوراوزلى، نماينده روس يرملوف و نماينده تهران ميرزا ابوالحسن خان ايلچى به تاريخ ۲۹ شوال (۱۲۲۸ه .ق) در يازده فصل امضا شد.
• مفاد عهدنامه گلستان
۱- واگذارى تمام ولاياتى كه روس ها تصرف كرده بودند يعنى گرجستان، باكو، دربند، شروان، قره باغ، شكى، گنجه، موقان و قسمت علياى طالش.
۲- پرداخت ۱۰ كرور تومان (پنج ميليون تومان) به طور اقساط از طرف ايران به روسيه به عنوان غرامت جنگى.
۳- اجازه عبور و مرور آزاد به كشتى هاى تجارى روسى در درياى مازندران.
۴- رضايت به انعقاد يك عهدنامه تجارى بين ايران و روسيه و حق اعزام كنسول و نمايندگان تجارى به هر منطقه از ايران كه روس ها لازم بدانند.
۵- حمايت از وليعهدى عباس ميرزا و كوشش در به سلطنت رساندن وى پس از مرگ شاه.
۶- استرداد اسراى طرفين.
۷- اعطاى حق قضاوت كنسولى به روسيه.

•عواقب و نتايج عهدنامه گلستان
عهدنامه گلستان يكى از شوم ترين معاهداتى است كه در تاريخ ايران به امضا رسيده و اولين عهدنامه شومى است كه اولياى ايران از شدت بى خبرى با يك دولت اروپايى بسته اند. اين عهدنامه سبب شد كه روس ها در بدترين شرايط جنگ فرانسه بودند، از گرفتارى هاى ايران آسوده شده و همچنين سرزمين هاى جديدى به متصرفات خود درآورند. عهدنامه گلستان سبب شد براى اولين بار مرزهاى طبيعى ايران تغيير كند و تمام نواحى شمال رود ارس از دست ايران خارج شود.
•دوره دوم جنگ هاى ايران و روسيه (۱۲۴۳- ۱۲۴۱ه. ق)
دلايل شروع دوره دوم جنگ هاى ايران و روسيه
مشخص نبودن مرزهاى بين ايران و روسيه و شورش ها و ناامنى هايى كه بسيارى از حاكمان و ساكنان مرزى برپا كرده بودند (از جمله حسين خان قاجار حاكم ايروان) از علل اصلى شروع دوباره جنگ هاى ايران و روسيه بود.علت شورش حسين خان قاجار پس از انعقاد صلح بين ايران و روسيه (عهدنامه گلستان) اين است كه حسين خان قاجار چون نمى خواست ماليات به دولت ايران بپردازد و براى اينكه عباس ميرزا به اين منظور او را سركوب نكند مايل به روشن كردن آتش جنگ بين ايران و روسيه و گرفتار شدن وليعهد ايران بود. دست اندازى روس ها به قلمرو ايران و قسمت ارس (از جمله گوگچه و قپان) و نارضايتى بسيارى از حاكمان سرزمين هاى ايرانى كه به تصرف روس ها درآمده بودند از جمله ابراهيم خان جوانشير حاكم شوشى و نگرانى هاى دولت ايران از جهت از دست دادن سرزمين هاى وسيع، ظلم و ستم پى در پى روس ها به مسلمانان قفقاز و تقاضاى كمك از دولت ايران به ايشان از عوامل اصلى شروع دوباره آتش جنگ بود

Mobin_s2004@yahoo.com
11 اکتبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
جنگ بوئرها، جنگي كه آغاز پايان امپراتوري انگلستان بود

چند گريلاي بوئر (سال 1901)

دور دوم جنگ بوئرها با انگلستان از 11 اكتبر سال 1899 آغاز شد. «بوئر» در لغت به معناي كشاورز است كه مهاجرين هلندي مستقر در آفريقاي جنوبي را هم كه عمدتا كشاورز بودند «بوئر» خوانده اند. نياكان اين جماعت به دليل كالونيست بودن (شاخه اي از مذهب پروتستان) ، فشارهاي وارده را تحمل نكرده و از اروپا به آفريقاي جنوبي مهاجرت كرده بودند كه پس از تصرف منطقه كيپ (دماغه اميد نيك) توسط انگلستان به نقاط شرقي و شمالي رفته و دو جمهوري تازه براي خود ايجاد كرده بودند. در ميان اين مهاجران، گروهي كالونيست آلماني و فرانسوي هم ديده مي شدند. اين مهاجران قديمي چون انگليسي ها را همه جا در تعقيب خود ديده بودند يرانجام دست به مقاومت مسلحانه زده بودند. اين مقاومت هنگامي در سطحي وسيع آغاز شد كه انگليسي ها جمهوري ترانسوال آنها را ضميمه ايالت «كيپ» كرد. جنگ از 16 دسامبر 1880 آغاز شد. در دور اول جنگ، انگليسي ها شكست خوردند و فرمانده آنان ژنرال «كالي» نيز كشته شد. ويليام گلدستون نخست وزير وقت انگلستان كه چنين ديد و به واقعيت پي برد، از در سازش وارد شد و خود مختاري ترانسوال را بپذيرفت.
    پس از كشف طلا در ترانسوال، هزاران انگليسي براي كار در معادن وارد اين منطقه شدند و شهر يوهانسبورگ يك روزه ساخته شد و ....
     بوئرها كه چنين ديدند بر كارگران غير بومي و شركت هاي انگليسي استخراج طلا، ماليات سنگين بستند و تازه واردين را از شركت در انتخابات و كسب مقام دولتي در آن منطقه محروم كردند. اين وضعيت، باعث اعتراض معدنداران شد و به وزارت مستعمرات در لندن شكايت بردند. اين وزارت به دولت محلي بوئرها اولتيماتوم داد كه به آن توجه نشد. به دستور لندن نيروي نظامي انگلستان مستقر در «كيپ» وارد عمل شد و دور دوم جنگ از يازدهم اكتبر 1899 آغاز گرديد و هر حمله نظامي انگليسي ها به شكست انجاميد. اين بار بوئرها از شيوه جنگ گريلايي استفاده مي كردند، لباس غير نظامي مي پوشيدند و از كمينگاه حمله مي بردند. همچنين، اين بار دولت هاي اروپايي متخاصم با انگلستان به ويژه آلمان به بوئر اسلحه برتر و آموزش نظامي مي دادند، به گونه اي كه تا آخرين ماههاي اين جنگ 29 ماهه از نيروي 250 هزار نفري انگلستان كار موثري برنيامد. انگلستان بهترين سربازان و ژنرالهاي خود از جمله ژنرال كيچنر، ژنرال كمپ ، ككويچ و رابرتز را به جنگ بوئرها فرستاده بود. جنگ در 31 ماه 1902 با امضاد پيمان ورينيگينگ پايان يافت. دولت انگلستان طبق اين پيمان 3 ميليون پاوند به بوئر ها داد، خود مختاري آنان را برسميت شناخت و قول داد كه بعدا اجازه دهد جمهوري فدرال آفريقاي جنوبي را تشكيل دهند و به اين وعده هاي خود هم عمل كرد.
     اين جنگها اختلاف سفيد و سياه را در آفريقاي جنوبي افزايش داد زيرا در طول جنگ، انگليسي ها سعي كرده بودند از سياهپوستان محلي بر ضد بوئرها استفاده كنند. سرانجام بوئرها (افريكانرها) با محروم كردن اكثريت سياهپوست، حكومت اقليت ايجاد كردند كه تا آخرين دهه قرن بيستم ادامه داشت. دولت اقليت سفيد پوست چون نگران احتمال مداخله نظامي قدرتها به سود سياهان بود، سلاح پيشرفته از جمله بمب اتمي نيز براي خود توليد كرده بود و ....
     نتايج ديگر اين جنگها، روي كار آمدن حزب ليبرال در انگلستان، ايجاد جنبش مشت زنان در چين، روشن شدن مردم مستعمرات كه افسانه قدرت نظامي انگلستان پوچ بوده و در برابر اراده مردم هيچ است و ايجاد جنبش هاي استقلال طلبي، و نيز گسترش احساسات ضد انگليسي در اروپا شد كه جزئيات اخبار مربوط به جنگهاي بوئر را در روزنامه هايشان مي خواندند.

 

آغاز دو انقلاب در مجارستان در يك زمان و به فاصله 107 سال از يكديگر

درتاريخ مجارستان، دو رويداد شبيه به هم به فاصله 107 سال از يكديگر روي داده است كه بر عقيده «فلسفه تاريخ» صحه مي گذارد. هر دو واقعه در اكتبر روي داد. 11 اكتبر درهر دو واقعه روز تعيين كننده بود و دو قيام مجارها، هر دو توسط روسيه سركوب شد.
    نخستين واقعه، در اكتبر سال 1849 روي داد. در آن زمان، مجارستان جزئي از قلمرو امپراتوري اتريش بود، و اتريش گرفتار يك انقلاب داخلي. درآن زمان، يك روشنفكر مجارستاني به نام «لايوس كوسوت» كه خواهان استقلال وطنش از اتريش و برقراري يك حكومت پارلماني درآنجا بود دست به قيام زد، و مردم هم از او پشتيباني كردند. اتريش كه به دليل عصيان داخلي قادر به اعزام نيروي اضافي به مجارستان نبود از تزار روسيه كمك خواست و ارتش روسيه وارد مجارستان شد و اين كشور را به خاك وخون كشيد، و قيام ملي آن را سركوب كرد و سلطه اتريش ادامه يافت.
     107 سال بعد دراكتبر سال 1956، هنگامي كه غرب گرفتار وقايع آبراه سوئز و جنگ مشترك انگلستان، فرانسه و اسرائيل بر ضد مصر بود، ارتش مسكو به مجارستان نيروي تقويتي فرستاد و قيام ملي مجارها را كه رهبر آن ناجي (ناگي) بود به همان ترتيب اكتبر سال 1849 سركوب كرد و حكومت را به «كادار» مخالف رديف اول «ناگي» سپرد. ناگي نيز يك سوسياليست بود منتهي سوسياليستي ملايم و ملي گرا. با شكست قيام مجارها در سال 1956، اين كشور تا اواخر دهه 1980 كه بلوك شرق منحل شد همچنان از اعضاي اين بلوك بود.

يك صحنه از نتايج رويدادهاي مجارستان در اكتبر1965

 

حمايت آمريكا از طرح تقسيم فلسطين

يازدهم اكتبر در سال 1947، دولت آمريكا با صدور اعلاميه اي از طرح تقسيم فلسطين حمايت كرد كه روز بعد كنسولگري آن كشور در بيت المقدس منفجر شد.
    سازمان ملل هم ماه بعد ( 29 نوامبر 1947) طرح تقسيم فلسطين به دو كشور عرب و اسرائيلي را تصويب كرد ، ولي اين مسئله هنوز حل نشده و در خم اولين كوچه است و....
    

 

كودتا يا انقلاب

11 اكتبر سال 1968، ارتش پاناما كه «گارد ملي» خوانده مي شود با يك كودتاي بدون خونريزي به حكومت «آرياس Arias» رئيس جمهوري اين كشور پايان داد و اعلام كرد كه ادامه حكومت آرياس به بسط فساد اداري و در نتيجه، يك قيام خونين منجر مي شد كه ارتش پيشدستي كرد و او و همه مقامهايي را كه منصوب كرده بود بركنار كرد.
    در اين اعلاميه ارتش پاناما اعلام كرد كه همه انتصابات آرياس بر اساس رابطه وبا هدف سرقت اموال عمومي بود نه ضابطه، و بركنارشدگان تا رسيدگي به سوءاستفاده هايشان درزندان باقي خواهند ماند.
    درهمين اعلاميه تاكيد شده بود كه يك شوراي نظامي به رياست سرتيپ ‍‍‍ «عمر تريخوس» به مدت يك سال حكومت را به دست خواهد گرفت و سپس آن را پس از انجام انتخابات عمومي به غير نظاميان خواهد سپرد. تريخوس شهرت به دوستي با آمريكا داشت و رسانه هاي اين كشور اين اقدام را «انقلاب مردم پاناما» عنوان داده اند، ولي تاريخ نگاران «كودتاي نظامي» درج كرده اند. يك سال بعد، مردم پاناما، چون از انتخابات خبري نشد، صداي اعتراض خود را بلند كردند و دو ماه بعد يعني در 16 دسامبر سال 1969، ملاقات تريخوس با راكلفر فرماندار ايالت نيويورك بهانه به سرهنگ «راميرو سيلورا» عضو شوراي نظامي پاناما داد تا تريخوس را كارگزار آمريكا بخواند و او را در اثناي ديدار از مكزيك بر كنار كند و اعلام دارد كه تريخوس در تقسيم مقامات دولتي ميان دوستان و اقوام خود و دادن امتيازها به آنها فراتراز آرياس رفته است. اما تريخوس بدون ترس از سرهنگ سيلورا به پاناما بازگشت و سيلورا بركنار شد.
    آمريكا از دهه دوم قرن بيستم در پاناما پايگاه نظامي دارد كه در آن زمان يك سپاه در آن مستقر بود. همين سپاه بود كه چند سال بعد « نوريه گا » رئيس كشور پاناما را در پي يك جنگ خونين دستگير كرد و براي محاكمه به آمريكا فرستاد كه به 40 سال زندان محكوم شد. در نخستين انتخابات رياست جمهوري پاناما در 11 اكتبر سال 1978، يك سال پيش از اقامت به حالت تبعيد شاه در آنجا صورت گرفت و «رويو» برنده شد ، ولي باز تريخوس و بعد از او نوريه گا همه كاره كشور بودند

برخي ديگر از رويدادهاي 11 اكتبر

  • 1737:   يك زلزله شديد شهر كلكته هند را ويران و 300 هزار تن را كشت.

  • 1865:   شورش سياهپوستان جامائيكا (در آن زمان مستعمره انگلستان) بر ضد فقر، تبعيض و بي عدالتي به رهبري يك روحاني مسيحي به نام «پال بوگل» آغاز شد. دولت لندن چون ادامه اين وضعيت را تهديدي براي منافع جهاني خود يافت دستور دستگيري و اعدام بوگل را صادر كرد و متعاقب آن، بوگل دستگيرد و به دار كشيده شد و عصيان سركوب گرديد.

  • 1906:   شوراي آموزش و پرورش شهر سانفرانسيسكو تصويب كرد كه كودكان ژاپني مقيم اين شهر بايد در مدارس جداگانه تحصيل كنند. اين اقدام موجب اعتراض دولت ژاپن شد و ميان دو دولت آمريكا و ژاپن يك كدورت طولاني به وجود آمد. دولت آمريكا استدلال مي كرد كه به دليل فدراليستي بودن نظام حكومتي آمريكا نمي تواند دستور لغو تصميم شوراي منطقه را بدهد و تنها كاري كه ازدستش بر مي آيد دادن تذكر دوستانه و يا تسليم دادخواست به دادگاه فدرال برضد شوراي آموزش سانفرانسيسكو است كه اين استدلال، دولت ژاپن را كه نظام حكومتي اش مركزي است و قدرت و اختيارات در توكيو متمركز است قانع نمي كرد.

  • 1923:   ارزش برابري پول آلمان به قدري كاهش يافت كه هر 4 ميليارد مارك برابر يك دلار ارزش داشت و ادامه همين وضعيت با عث روي كار آمدن هيتلر شد.

  • 1939:   روزولت رئيس جمهور وقت آمريكا نامه انتشتين را كه در آن به دولت آمريكا اصرار و تاكيد كرده بود كه بمب اتمي بسازد زيرا كه اين كار شدني است و هيتلر در حال تلاش براي توليد آن است دريافت كرد كه نتيجه اش تصويب «پروژه منهتن» به رياست فني دكتر رابرت اوپنهايمر فيزيكدان بود كه مديريت كل آن مجموعه را ژنرال «لسلي گرو» برعهده داشت. انشتين كه يهودي بود از ترس آزار احتمالي ماموران هيتلر، از آلمان فرار و به آمريكا پناهنده شده بود و در دانشگاه پرينستون اين كشور تدريس مي كرد.

  • 1950:   اف سي سي (كميسيون مستقل ارتباطات آمريكا) پروانه تاسيس نخستين فرستنده تلويزيون رنگي را در اين كشور به نام كمپاني رسانه اي «سي بي اس» صادر كرد.

  • 1986:   مذاكرات ريگان و گورباچف درباره محدود ساختن حجم سلاحهاي هسته اي در اروپا، در شهر ريكياويك پايتخت كشور ايسلند آغاز شد. اين تنها دور مذاكراتي بود كه گورباچف در آن كوتاه نيامد و به آمريكا امتياز نداد، ولي بعدا ....

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    11 شوال هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     « احمدبن اَسَدبن سامان خُدات »سرسلسله سامانيان درگذشت. او اميرفَرغانه و سَمرقند بود.

    11 شوال 250 - «احمدبن اَسَدبن سامان خُدات »سرسلسله سامانيان درگذشت. او اميرفَرغانه و سَمرقند بود. احمد بن سامان اهل دانش بود و مردي پاكدامن نيك سيرت، دادگر و كاردان توصيف شده است. درپايان دوره‎ هارون كه رافع بن ليث درخراسان خروج كرد فرزندان اسد بن سامان به ياري هَرثمه به سركوبي رافع فرستاده شدند، ازاين رو مأمون فرزندان اسد ازجمله احمد را بسيارعزيز و گرامي مي‎داشت. بدين ترتيب احمدبن اسد بن سامان به حكومت فَرغانه منصوب شد و درسال227هجري قمري حكومت سمرقند نيزبدو سپرده شد. احمد با عدل وداد برمردم فَرغانه و سمرقند حكم مي‎راند و بعد ازمدتي حكومت سمرقند را به پسرش نصرواگذاركرد.

     

     «ابوبكرمحمدبن عبدالله بن محمدبن صالح» مشهور به اَبهري درگذشت.

    11 شوال 375 - «ابوبكرمحمدبن عبدالله بن محمدبن صالح» مشهور به اَبهري درگذشت. ابهري فقيه و محدث مالكي مذهب بود و درسال 287هجري قمري بدنيا آمد. او دراوايل جواني اززادگاهش ابهربه بغداد رفت و سالها بود رياست پيروان مذهب مالكي دربغداد به او منتهي شد. ابهري مورد اعتماد و احترام بزرگان بغداد بود و گاه پيروان شافعي و حنبلي نيزبراي برخي از مسائل ديني به او مراجعه مي‎كردند. ابهري ازپذيرفتن منصب قضاوت خودداري كرد اما 60سال ازعمرخود را به تدريس سپري كرد. ابهري درجامع المنصور بغداد تدريس مي‎كرد و شاگردان زيادي ازسرزمينهاي مختلف اسلامي درجلسات درس او حاضرمي‎شدند. «شَرحُ المُختَصَرُ الكَبير، و اَلفَوائِدُ المُنتَقاهُ الغَرائِب» ازآثارابهري بشمارمي‎روند.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    18
    28

    اهواز

    24
    40

    تبريز

    12
    24

    شيراز

    14
    32

    مشهد

    14
    30

    بندرعباس

    26
    35

    کرمان

    12
    31

    اصفهان

    12
    30

    يزد

    19
    33

    کرمانشاه

    13
    28

    اراک

    13
    27

    رشت

    18
    23

    دبی

    28
    34


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1356 تومان
    996 تومان
    1770 تومان
    955 تومان
    257 تومان
    271 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    240000 تومان
    109000 تومان
    55000 تومان
    213000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:42
    طلوع خورشيد : 06:07
    اذان ظهر : 11:51
    غروب خورشيد : 17:34
    اذان مغرب : 17:54
    نيمه شب شرعي : 23:08
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Car and Driver
    ماه اکتبر

    جديدترين شماره از ماهنامه آمريکايي
    Car and Driver

    تاریخ انتشار: اکتبر 2008
    تعداد صفحات مجله: 179
    حجم فایل: 40 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    مرسدس بنز همراه با راديوي HD
    ارائه خواهد شد

    به نظر مي رسد که این روزها همه چیز به سمت HD شدن پيش میرود! مرسدس بنز تصميم دارد بر روی برخي از مدل های 2009 خود راديو HD ارائه کند. به دلیل کيفيت پخش بالاي رادیوهایHD، امروزه بسياري از ايستگاه های راديويي FM مشتاقانه به سمت آن در حرکتند.
    این قابليت براي مرسدس کلاس -E-، M-، R-، GL و G به صورت یک Option ارائه خواهد شد. به نظر مي رسد در کشورهای پيشرفته که ایستگاه هاي راديويي HD فعالي دارند اين امکان جالبي است، اما هنوز بسياري از کشور هاي دنیا از داشتن چنين ایستگاه های راديويي محرومند! خب، اگر شما اینقدر پول دارید که یک مرسدس بخريد، پس حتما از پس خرید يک iPod یا هر نوع پخش کننده صوتي پرتابل ديگري بر مي آیید تا بتوانید از این قابليت ماشینتان استفاده کنید و منتظر راه اندازی يک ايستگاه راديویی HD در کشورتان نمانید.
    منبع

     

    توسترتان را روي کامپیوتر خود نصب کنيد

    واقعا کار سختی است که از پای کامپيوتر بلند شويد و به آشپزخانه برويد تا کمي خوراکی براي خود اماده کنید و يا اینکه تکه نانی در توستر برشته کنيد. ممکن است توستر کيلون تا حدودي مشوق و محرک شما برای رفتن به آشپزخانه باشد!
    اما مي توان راه حل ديگري را هم پیشنهاد کرد. مطمئنا در کامپیوتر همه شما يک دهانه خالي درایو CD وجود دارد که بلااستفاده مانده است. خب حالا مي توانید يک توستر CrazyPC 5.25 Bay بخريد و آن را در جلوی کامپيوتر خود نصب کنید. البته برای اين کار به یک کانکتور 4 پين و يک ورودی USB و يک اسلات PCI خالی در کامپیوترتان نياز دارید. حالا نان تست خود را همانند يک CD خميري وارد توستر جلوي کامپیوتر خود کنید و با نرم افزار آن، زمان و دمای مورد نظر را انتخاب کنيد. پس از دقايقي نان برشته و خوشمزه شما آماده است.
    اگر شما هم علاقمند به داشتن چنین چيزي هستید، بهتر است 30 دلار آن را فراهم کنید و نگران خرده نان  و حرارت  تولیدی اين دستگاه نباشيد. زیرا لوله های مکنده هوای داغ و دود دستگاه، در پشت کامپيوتر در محل خروج اسلات PCI نصب مي شوند و یک سيني آلومینیومی در زیر اين توستر قرار داده شده تا تخليه خرده نانها و پاک کردن آن را آسان سازد.

    منبع  
    اطلاعات بيشتر
     

     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    علم كلام


    نويسنده: رمضان علي تبار
     

    معرفی کتاب:
    ميان علوم گوناگون به ويژه در عرصه دين‏پژوهى، برخى علوم در عين اين‌كه عنوان مشخص و مستقلى دارند، از نظر موضوع يا روش، همچنين از لحاظ قلمرو، ارتباط تنگاتنگى به هم داشته تا جايى كه برخى، آن‌‌‌‌ها را يك علم تلقى مى‏كنند. در حوزه دين‏پژوهى، علومى نظير علم كلام، فلسفه دين و الاهيات، از اين امر مستثنا نیست و گاهی در تحقيقات و مباحث مربوط به آن‌ها خلط صورت مى‏گيرد؛ از اين رو در تحقيق حاضر سعى شده مرز ميان اين علوم تعيين، و نقاط افتراق و اشتراك آن‌ها نيز مشخص شود.
    براى تعيين قلمرو هر يك از اين علوم، ابتدا، علم كلام و مسائل مرتبط با آن محوريت قرار گرفته و در ادامه، تشابه و تفاوت آن با الاهيات و فلسفه دين تبيين شده است. افزون بر اين‌كه در هر يك از علوم، تفاوت هر علم با زير شاخه‏ها و زير مجموعه‏هاى آن نيز مطرح شده است.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

    - كلام در لغت و اصطلاح

    - موضوع علم كلام

    - اهداف و غايات علم كلام

    - روش علم كلام

    - تعريف علم كلام

    - كلام جديد

    - نمونه‏هايى از مسائل جديد كلامى

    - كلام فلسفى

    - الاهيات و تفاوت آن با كلام

    - فلسفه دين

    - تفاوت فلسفه دين با علم كلام

    - فلسفه دين و كلام جديد

    - الاهيات و فلسفه دين


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

     

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    هفت ‌آسمان مجاز فرهنگ و هنر (39)

    جلال سمیعی

    هفته‌ای که گذشت، هفته‌ی اثبات حقانیت او بود که بر سرش کلاه رفته بود و بیست سال با یک دکترای جعلی از خوان خدا روزی می‌خورد و تحقیقات افسرده‌اش کرد. با این امید که خدا به همه‌ی ما صبر بدهد، خبرها را خبرمان مرور می‌کنیم.


    یکم: اکران «دعوت» متوقف شد!
    با شکایت یکی از مؤسسات فعال در زمینه‌ی تنظیم خانواده، اکران فیلم «دعوت» متوقف شد؛ این فیلم حاتمی‌کیا که ما نفهمیدیم بالاخره چرا متفاوت است، روایت چند خواهر و مادر در سنین مختلف است که هرکدام به‌دلیلی برای تنظیم خانواده‌شان اقدام می‌کنند؛ ظاهرا این تشکل به‌دلیل آن چه «تلاش فیلم برای محکوم کردن تنظیم خانواده» خوانده است، خواستار جمع‌آوری جریان شده. یکی از خانم‌های ویژه هم افزود: «پس از اکران این فیلم، افکار عمومی نسبت به ما تعدیل شده و ما هم قیمت‌ها را بالا برده‌ایم.»


    دوم: پل نیومن در انتخابات ریاست‌حمهوری ایران
    با درگذشت استاد پل نیومن، هنرمند زیبا و برجسته‌ی سینمای غرب، رسانه‌های ایرانی در ماتم وی گریبان چاک کردند. یک حزب دست راستی با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت درگذشت آن استاد فرزانه تاکید کرد که اگر خاتمی بیاید، خودش را سبک کرده؛ یک حزب دست چپی افزود: «پل نیومن و خاتمی هر دو دوران طلایی خود را سپری کرده‌اند، حالا خاتمی بیاید یا نیاید؟» یک حزب چپی‌تر هم با محکوم کردن درگذشت پل نیومن، اعلام کرد که در این ماتم بزرگ به آغوش خاتمی پناه ببریم. هنوز اطلاعی از محمد قوچانی در دست نیست.


    سوم: آقا داماد روزنامه‌نگارند؟!
    اعضای تحریریه‌ی ضمیمه‌ی هفتگی روزنامه‌ی اعتماد بالاخره در جستجوی یک کار آبرومند پراکنده شدند.


    چهارم: چیز نکش!
    نظرسنجی علمی و معتبر سازمان صدا و سیما درباره‌ی میزان مخاطبان سریال‌های ماه رمضان، اثبات کرد که 97درصد از ملت ایران شب‌ها پای رسانه‌‌ی ملی نشسته‌اند و صبح‌ها با معجزات فرزاد جمشیدی توبه کرده‌اند. همچنین شکست سریال عطاران از نظر مخاطبان نظرسنجی‌ها باعث شد تا صدا و سیما تولید این سریال را محکوم کند. یک کارشناس امر جن و روح هم از رسانه‌ی ملی به‌خاطر کاهش معنویت در سریال‌های امسال انتقاد کرد.


    پنجم: دی‌کاپریو در تعزیه
    ریدلی اسکات که از کشف گلشیفته فراهانی ذوق‌زده شده است، در گفتگویی با خبر 21 ضمن تمجید از وی، به‌ویژه برای حفظ عفاف تصویری در سراسر سکانس‌های فیلم، از بازیگران غربی به‌دلیل سرپیچی از حفظ حجاب انتقاد کرد. وی همچنین اعلام کرده که در نظر دارد سریال ناتمام «مختارنامه»‌ی داود میرباقری را به پایان برساند. در این سریال، گلشیفته فراهانی در سه نقش و محمدرضا گلزار در نقش مختار ثقفی و دی‌کاپریو در نقش عمر ابن ‌سعد بازی خواهند کرد.


    ششم: ...اما به ترک سر نمی‌ارزد
    استاد شجریان که با این همه قطع برق در کنسرت‌های خودش و پسرش و با ترکیدگی همیشگی سایت دل‌آواز، معلوم نیست چرا هنوز اصرار دارد که کنسرت بدهد، قرار است به‌زودی در تهران کنسرت‌هایی داشته باشد که مجوز آن‌ها صادر نشده است. جمعی از هواداران استاد با تهیه‌ی طوماری خطاب به وزارت ارشاد خواستار صادر نشدن این مجوزها شده‌اند تا اعصاب استاد و خودشان خراب نشود.


    هفتم: فهرست بیماران سفارش‌شده
    برادر مؤمن و متعهد، مجری توانا، بزرگمرد عالم عرفان، شیر عرصه‌ی اطلاع‌رسانی غیررسمی، رابط میان مرکز شفادهی عرش و استودیوی پخش شبکه‌ی یکم سیما، سرپرست سابق روابط عمومی وزارت صنایع، استاد فرزاد جمشیدی، صبحکم الله بالخیر. مریض زیاد داریم، به‌ویژه‌ی مریض منظور که سه‌سال است در کماست؛ دعا بفرمایید. امیدواریم به‌زودی ترجمه‌ی فارسی قطعات ادبی ـ عرفانی ـ فنی سحرگاهان شما در دسترس همگان قرار بگیرد.
     

     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    10 دروغ زنان به مردان!

    زندگي روزمره ممكن است اتفاقاتي رخ دهد و يا شرايطي پيش آيد كه مجبور به گفتن دروغ مصـلحتي شـويم. زنان معمولا" سعي ميكنند با توسل به دروغهاي ظريف و بي ضرر برخي موقيعتها را به سود خود تغيير دهند.در اين بخش به 10 دروغ رايج زنان اشاره مي كنيم:
     

    دروغ شماره 10
    من تو رو همين جوري که هستي دوستت دارم

    آيا واقعا" تصور مي کنيـد که او دوست ندارد هيچ تغـيـيـري در شمـا بـوجـود بـيايد؟ هيچ تغييري؟ ممکن است همسرتان خواستار تغییرات زیادی در شـما باشـد مگـر ايـنکه در ماه عسل بسر ببريد چون در اين زمان شما يک مرد کامل براي همسرتان هستيد. دير يا زود او متوجه اشتباه خود خواهد شد.


    دروغ شماره 9
    من عاشق رفت و آمد و معاشرت با دوستان تو هستم

    گذشه از اينکه دوستان شما تا چه اندازه جالب مي باشند، هـمـسرتـان علاقه اي به حضور مداوم آنها در کنار شما ندارد. اگرچه ممکن است در روزهاي اول بروز ندهد ولي بالاخره صبرش تمام شده و شما را از اين کار منع خواهد کرد.


    دروغ شماره 8
    جم و جور کردن خونه را دوست دارم

    اين هم از آن دروغ هايي است که همسر شما ممکن است در اوايل ارتـباط شـما بيان کند. اينکه "دوست دارم ظرفهاي نشسته را بشويم"، "لبـاسـهاي کثيف تو را شسته و اتو کنم"، ديري نخواهد انجاميد که اين دروغ او نير برملا خـواهـد شد و از شـما خــواهد خواست که نوبتی ظرفها را بشویید و زحمت جوربهایتان را خودتان بکشید.


    دروغ شماره 7
    من عاشق خانواده تو هستم

    اگر مرد خوش اقبـالي باشيـد همـسرتان ممـکن اسـت دروغ نـگـويد که دوست دارد با خانواده شما رفت و آمد کند. اگرچه شايد او از آنها شما متنفر باشد ولي براي اينکه احساسات شما جريحه دار نشود راستش را نخواهد گفت. براي اينـکه عـلاقه واقـعي هسمرتان را نسبت به خانواده خود بفهميد کافي است به او بگوييد که مادرتان بـراي فردا شما را به نهار دعوت کرده و به عکس العمل هـمـسرتان توجـه کنيـد: اگر تمامـي عضلات صورتـش سـفت شـد و با يـک لبـخـند زوري زيـر لب و آرام گفت "خيلي خوبه" آنوقت نتيجه بگيريد که او کشته مرده خانواده تان نيست.


    دروغ شماره 6
    من عاشق ورزش هستم

    اين هم از آن دروغـهاي روزهـاي اول زندگي است. او براي ايـنکـه نـشان دهـد با زنهاي ديگر متفاوت است و اينکه داراي علايق مشترک با شما ميباشد پا به پاي شما جلوي تلويزيون مي نشيند و تا دير وقت فوتبال تماشـا مي کنـد ولي بعد از گذشـت چـند ماه شکايتها شروع شده و متاسفانه ديگر نـخـواهيد تـوانسـت با خـيال راحـت بـه تماشاي فوتبال بنشينيد.


    دروغ شماره 5
    از اينکه مي گويي چاق هستم اصلا دلخور نمي شوم

    فرقي نمي کند که شما چه مي گويـيد، در هر صورت او عـصبـاني مـي شود. اگر بگوييد که خيلي زيبا است متهم میشوید به دروغگویی چرا که او فکر می کند گفته شما صرفا برای آرام کردن او و نرنجیدن بـخاطر چربــیهای اضـافه اش اســت. از طـرف ديگر اگر اضافه وزنش را گوشزد کنيد قطعا" يک دعواي حسابي در اتاق نشيمن شما رخ خواهد داد.


    دروغ شماره 4
    حق با تو است

    خيلي وقتها بحث و جدال شما با همسرتان با اين جمله او تمام مي شود: "باشه حق با تو ست، تو خيلي بهتر از من مي فهمي". همسر شما فقط براي بريدن صداي شما اين جمله را مي گويد در حاليکه هنوز اعتقاد دارد که حق با اوست و کسي که اشتباه مي کند شما هستيد و پيش خودش ميگويد: " بالاخره مي فهمه که اشتباه مي کنه" و سپس به دنبال دليلي براي توجيه حرفش خواهد گشت.


    دروغ شماره 3
    برايم مهم نيست که به زنهاي ديگر نگاه کني

    اگرچه ممکن است همسرتان براي ايـنـکه وانـمود کند که زن خونسـرد و روشـن فکري است اين دروغ را بشـمـا بـگويد اما او دوست ندارد که شما حتي به يک ماکت زن مو قرمز پشت ويترين مغازه نگاه کنيـد. او مـي خـواهـد که نگاه شـما فقط به او باشد و نه ديگري. بنابر اين اگر او به شما گفت که مهم نيست و اذيت نميشود هيچگاه چشمان خود را بيش از اندازه به اطراف منحرف نکنيد چون در غيـر اينـصورت بايد منتـظر ضـربات محکم به سر و صورتتان باشيد!


    دروغ شماره 2
    پول براي من هيچ اهميتي ندارد

    پول اهميت ندارد، ولي مقدارش چرا! هر چند ممـکـن اسـت درسـت نبـاشـد که بگوييم همه زنها موجودي حساب بانکي همسرشان برايشان مهم است ولي اکثر آنها دوست دارند که از لحاظ اقتصادي در يک حد متـعادل و رفاه نسبي قرار داشته و داراي استقلال مالي باشند.


    دروغ شماره 1
    نگران نباش عزيزم، اين براي همه پيش مياد

    اکثر مردان در مرحله اي از زندگيشان موقتا" دچار ناتواني جـنـسي مي شـوند و اکثر زنان نيز از اين موضوع مطـلع هـسـتند. با اين حال اين مـساله بـدان مـعنا نيست که همسر شما شاکي و دلـخور نمي شود. اين دروغ يـکـي از چـنـديـن دروغ جنـسـي ميباشد که زنان بـراي جريـحه دار نشدن احساسات همـسرشان بـه آنـها مـي گويند، دروغهايي که خوشبختانه مضر نيستند. در نـهايت حتـي اگر شـما براي همسرتان يک شريک جنسـي ايـده آل نـباشـيد، هـمسرتـان از بين همه مردان شما را انتخاب کرده بدون اينکه خـوب يا بد بودن آميزش برايش فرقي داشته باشد.

    حال که با دروغهاي احتمالي همسرتان آشنا شديد مي توانيد خودتان را آماده کنيد. خبر خوب اينکه آنچه که تا بحال دروغ ناميده شد فقط پيچاندن هاي ظريفي ميباشند که نه تنها مضر نيستند، بـلکه براي تجديد روحيه و تحکيم زندگي شما مفيد خواهند بود. دروغهاي مشابهي نيز میگويـنـد کـه دانـسـتـن آنـها خالي از لطف نيست.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    واقعه رد الشمس


     

    سوال:
    واقعه رد الشمس را توضيح دهيد.
     

    پاسخ:
    پيش از آن که به توضيح اين ماجرا بپردازيم چند نکته را تذکر مي دهيم.

    الف: درباره اين جريان علاوه بر آن که بيشتر دانشمندان شيعه آن را در کتاب هاي خويش آورده و تأييد کرده اند[1] بسياري از کتب معتبر اهل سنت نيز آن را به طرق خويش روايت نموده و مورد قبول قرار داده اند[2] حتي برخي از دانشمندان اهل سنت درباره تأييد اين جريان و رد اشکال هايي که به سند يا متن روايت شده کتابي مستقل تأليف کرده اند.[3]

    ب: امام علي ـ عليه السّلام ـ حداقل دوبار اين اعجاز را به عنوان يکي از فضيلت ها و افتخارات خويش به مخالفان گوش زد نموده و آنان نيز آن را تأييد نمودند يکي در احتجاج با ابوبکر پس از جريان سقيفه[4] و ديگري در روز شورا خطاب به اصحاب شورا[5].

    ج: جريان ردالشمس به عنوان يکي از موضوع هاي مسلم تاريخي در شعر بسياري از شعراي قرن اول و دوم آمده است[6] از جمله سيد حميري اشعار معروفي در اين زمينه دارد[7].

    امّا شرح و توضيح اين جريان: همانطور که اشاره کرديم اين معجزه دوبار اتفاق افتاده است در اين قسمت هر دو واقعه را بطور خلاصه از کتاب ارشاد شيخ مفيد نقل مي کنيم.[8]

    1. ردشمس در وهله اول به طوري که اسماء، ام سلمه، جابر انصاري، ابوسعيدي خدري و گروهي ديگر روايت کرده اند چنين است که پيامبر اکرم ـ صلي الله عليه و آله ـ در منزل خود بود و علي ـ عليه السّلام ـ هم حضور داشت هماندم جبرئيل آمده وحي الهي آورده رسول خدا سر مبارک خود را روي پاي علي ـ عليه السّلام ـ گذارد و سر برنداشت تا هنگامي که آفتاب غروب نمود علي ـ عليه السّلام ـ که نماز عصر را بجا نياورده بود ناچار شد نمازش را در حالت نشسته و رکوع و سجود را با اشاره به جاي آورد. پيامبر اکرم ـ صلي الله عليه و آله ـ پس از آن که به خود آمد به علي ـ عليه السّلام ـ فرمود نماز عصرت قضا شد عرض کرد نمي توانستم نماز را به حالت عادي بخوانم به خاطر حالت وحي که بر شما عارض شده بود و بر من تکيه داده بوديد. در اين هنگام خود پيامبر و يا علي ـ عليه السّلام ـ به فرمان پيامبر از خداي متعال مي خواهد که خورشيد را براي علي ـ عليه السّلام ـ که براي احترام به پيامبر نمازش را به حالت عادي نخوانده ـ برگرداند و چنين مي شود دربارة مکاني که جريان اول رخ داد اگرچه در روايت شيخ مفيد چنان که گذشت منزل پيامبر گفته شده امّا برخي ديگر آن را «ضهياء» يا «صهباء»[9] و برخي آن را در «کراع الغميم»[10] و برخي ديگر آن را مسجد فضيخ ـ در حوالي مدينه ـ دانسته اند.[11]

    2. مرتبه دوم که پس از پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ براي ايشان اتفاق افتاد هنگامي بود که امام ـ عليه السّلام ـ و ياران او قصد عبور از رودخانه فرات در منطقه بابل را داشتند و هنگامي که سپاهيان مشغول عبور دادن مرکب ها و توشه ها از رودخانه بودند از نماز عصر غافل شدند امّا امام و برخي از ياران نماز را به جاي آوردند. در اين هنگام خورشيد غروب نمود در حالي که عدّه زيادي نماز عصر را نخوانده بودند آنان در اين باره با امام ـ عليه السّلام ـ به گفتگو پرداختند. وقتي امام ياران خويش را اين گونه نگران ديد از خداي متعال درخواست نمود تا خورشيد را برگرداند که سپاهيان نماز عصر را به جاي آورند و چنين شد...)[12] ازنظر شرعغŒ چون اطاعت از رسول خدا عين اطاعت از خداست لذا هيچ ايراد بر امام نيست.

    معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
    1. کليني، الکافي، تحقيق علي اکبر غفاري، مطبعه حيدري قم، چاپ سوم، 1367.
    2. الفقيه، شيخ صدوق، تحقيق غفاري، نشر جامعه مدرسين قم.
    3. الاحتجاج، طبرسي، تحقيق خرسان، منشورات دارالنعمان.
    4. رسائل المرتضي، سيد مرتضي، تحقيق سيد احمد حسيني، نشر دارالقرآن، چاپ اول، 1410، خيام قم.
    5. خصائص الائمه، سيد رضي، تحقيق محمد هادي اميني، نشر آستان قدس، 1406.
    6. روضة الواعظين، فتال نيشابوري، نشر الرضي قم، تحقيق سيد مهدي خرسان.
    7. المناقب، ابن شهر آشوب مازندراني، مطبعة حيدري نجف، 1376.
    8. الغدير، علامه اميني، نشر دارالکتب الاسلاميه، چاپ حيدري نوبت دوم 1366.
    9. البدايه و النهايه، ابن کثير دمشقي، تحقيق علي شيري، داراحياء التراث، چاپ اول 1408.
    10. المعجم الکبير، الطبراني، داراحياء التراث، نشر مکتبة ابن تيميه، قاهره چاپ دوم.
    11. تاريخ مدينة دمشق، ابن عساکر، تحقيق علي شيري، دارالکفر، 1415.
    12. فيض القدير في شرح جامع الصغير، المناوي، تحقيق احمد عبدالسلام، دارالکتب العلميه، چاپ اول، 1415.
    13. الارشاد، شيخ مفيد، تحقيق مؤسسه آل البيت، نشر دارالمفيد.
    14. الخصال، شيخ صدوق، تحقيق غفاري، نشر جامعه مدرسين قم.
    15. الامالي، شيخ طوسي، دارالثقافه، چاپ اول 1414.
    16. بحارالانوار، علامه مجلسي، مؤسسة الوفاء بيروت، چاپ دوم 1403.
    17. کشف الرمس عن حديث ردالشمس، محمد باقر محمودي، المعارف الاسلاميه، چاپ اول، قم، 1419.[1] . ر.ک: محمد بن يعقوب کليني، کافي، ج4، ص562؛ صدوق، الفقيه، ج1، ص203، ح608؛ طبرسي، الاحتجاج، ج1، ص266؛ سيد مرتضي، رسائل المرتضي، ص78ـ83؛ سيد رضي، خصائص الائمه، ص56؛ فتال نيشابوري، روضة الواعظين، ص129.

    -----------------------------------
    [2] . ر.ک: ابن شهر آشوب، المناقب، ج 2، ص 143؛ اميني، الغدير، ج 3، ص128ـ140؛ ابن کثير، البداية و النهاية، ج 6، ص 86 و 91؛ الطبراني، المعجم الکبير، ج 24، ص 145، ح 382؛ ابن عساکر، تاريخ مدينة دمشق، ج 42، ص 314؛ المناوي، فيض القدير في شرح جامع الصغير، ج 5، ص562.
    [3] . ر.ک: ابن شهر آشوب، المناقب، ج2، ص143؛ اميني، الغدير، ج3، ص127ـ128؛ محمودي، کشف الرمس عن حديث ردالشمس، ص 21.
    [4] . صدوق، الخصال، ص550.
    [5] . طوسي، الامالي، ص548؛ طبرسي، الاحتجاج، ص 207.
    [6] . محمودي، کشف الرمس عن حديث ردالشمس، ص231.
    [7] . شيخ مفيد، الارشاد، ج 1، ص 347.
    [8] . همان، ص345ـ347.
    [9] . مجلسي، بحارالانوار، ج 41، ص 167.
    [10] . مجلسي، بحارالانوار، ج 41، ص 174.
    [11] . کليني، الکافي، ج 4، ص 561.
    [12] . شيخ مفيد، الارشاد، ج 1، ص 346.
     

     

     

     

     

    Ãمجله فرهنگي

    gofteman_ebgh@yahoo.com

    به نام خداوند جان آفرین
    حکیم سخن بر زبان آفرین

    مجله فرهنگی هنری روزانه – سری دوم – شماره نخست

    ............................................................................

    صفحه اول - حرف نخست

    با یاد دوست ، سری دوم مجله فرهنگی هنری روزانه را آغاز می کنم . بی شک حمایت و تشویق مبین عزیز ، سهم عمده ای در انتشار دومین سری این مجله را دارد که همین جا از ایشان سپاسگذاری ویژه ای می کنم و اما شما دوستان نیز می توانید با ارسال مطلب ، پیشنهادات و نظرات خود ، در هر چه بهتر شدن این مجله یاری دهنده من باشید . امیدوارم هر لحظه زندگی تان سرشار از عشق ، شادی و موفقیت باشد . آمین .

    ............................................................................

    صفحه دوم – سبک شناسی

    ( رمانتیسیسم )

    دانشنامه ویکی پدیا - رمانتیسیسم ، عصری از تایخ فرهنگ در غرب اروپاست ، که بیشتر روی آثار هنر ، ادبیات و موسیقی نمایان شد . رمانتیسیسم در اصل ، جنبشی هنری بود که در اواخر قرن هجدهم میلادی در ادبیات و سپس هنرهای زیبا ، ابتدا در انگلستان و سپس به آلمان ، فرانسه و سراسر اروپا سرایت کرد . رمانتیسیسم تا حدودی بر ضد جامعه اشرافی و دوران روشنگری (به طور بهتر عقلانی) بود . گفته می‌شود که ایدئولوژی انقلاب فرانسه و نتیجه‌های آن این طرز فکر را تحت تأثیر خود قرار داد . رمانتیسیسم را ، همانطور که از نامش پیداست باید نوعی واکنش احساسی در برابر عقلانیت به حساب آورد . تمایلی به برجسته کردن خویشتن انسانی ، گرایش به سوی خیال و رویا ، به سوی گذشتهٔ تاریخی و به سوی سرزمین‌های نا شناخته . از دید انسان رمانتیک ، جهان به دو دسته عقلانی (به قول نووالیس: جهان اعداد و اشکال) و به دسته احساسات و یا به طور بهتر والاترین‌ها و زیبایی‌ها تقسیم می‌شود . در زمینهٔ هنرهای زیبا ، رمانتیسیسم با جدایی از کلاسیسم خشک و کنار نهادن مضمون‌های باستانی ، حرکتی نو در طرح و رنگ به وجود آورد .

    صفحه سوم – موسیقی

    ( محمد رضا شجریان )

    محمد رضا شجریان - تولدم روز اول مهر ماه سال یکهزارو سیصد و نوزده خورشیدی در مشهد است در خانواده ای که پدر بزرگم علی اکبر صدای بسیار رسایی داشته و به زیبایی آواز می خوانده است . او از مالکین بزرگ مشهد بود و از خواندن در جمع پرهیز داشته ، گاه برای دوستان سرشناسی که به دیدارش می آمده اند می خوانده است . پدرم مهدی از صدای پر طنین و رسا برخوردار بود و در جوانی آواز خواندن را شروع می کند ولی خیلی زود در محیط بسته و سنتی به قرائت قرآن رو آورده و تا آخر عمر بر همان عقیده باقی ماند و آواز را رها کرد و در قرائت قرآن جایگاه خاصی در مشهد پیدا نمود و شاگردان زیادی برای تلاوت قرآن قرآن تربیت کردکه از جمله خود اینجانب است . تمام وقت من از شش سالگی به خواندن قرآن با صدای خوش می گذشت . در دوازده سالگی شهره خاص و عام بودم و در مجامع بزرگ مذهبی و یا سیاسی آن موقع تلاوت اول برنامه با من بود . به علت توانایی در تلاوت قرآن با صدای خوش ، چشم و چراغ همه اعضاء و دانش آموزان مدرسه و مردم بودم . در سال چهارم دبیرستان بر خلاف خواسته ام به دانش سرای مقدماتی رفتم و راه معلمی پیش گرفتم و از بیست سالگی به معلمی در دهات خراسان پرداختم . یک سال بعد ازدواج کردم با دختری که او هم معلم دبستان بود . همسرم خیلی با من همراه بود و با کمک او بر مشکلات مالی یک زندگی بسیار محقر پیروز شدیم از نوجوانی برای فراگیری گوشه های آوازی به هر دری می زدم و از هر کسی که شمه ای اطلاع داشت سئوال می کردم . به ندرت دسترسی به رادیو پیدا می کردم تا موسیقی دلخواهم را بشنوم آن هم زمانش کوتاه بود و حاصلی نداشت ، تا اینکه در محیط شبانه روزی دانشسرا میسر شد "برنامه گلها" و برنامه "ساز تنها" را بشنوم و تمریناتم را شروع کنم . کمی بعد دبیر موسیقی مان آقای جوان نیز راهنمایی و کمک کردند . بیشترین تمرینات سازنده در دوران معلمی در خارج شهر بود که فراغتی داشتم و اغلب به کوه و صحرا می رفتم و تکنیک و متد را با سلیقه ی خودم تجربه و تمرین می کردم و صداهای گوناگون و تحریرها و چهچه ها را دستور کار خود قرار داده بودم . دوستم همکلاسیم ابولحسن کریمی از ابتدای کار معلمی سنتوری با خود آورده بود که بنوازد ، ترغیب شده مضراب دستم بگیرم و ببینم می شود زد ، بعد دیدم عجب کار مشکلی است تا دمدمه های صبح نشستم و آن قدر تمرین کردم تا توانستم آهنگی را دست و پا شکسته اجرا کنم و از آن به بعد سنتور شد یا غار من . چندی بعد صدای سنتور جلال اخباری را از رادیو مشهد شنیدم و خوشم آمد ، پیدایش کردم و با هم دوست شدیم . سازی می زد و من هم می خواندم و تمرینات آواز با ساز و فراگیری نت و نواختن صحیح سنتور را با ایشان شروع کردم . همان ابتدای کار که صدای سنتور مشقی ام بسیار بد بود به فکر افتادم که سنتوری بسازم . کمی نجاری می دانستم با زیر رو رو کردن تمامی کاروانسراها و چوب فروشی ها و با دادن یک انعام 5 تومانی الوار پهن از چوب توت بیست ساله را پیدا کردم آن را مطابق اندازه ها بریدم . در آن زمان کسی در مشهد گوشی سنتور نمی فروخت ، مجبور شدم صد عدد میخ نمره شش بخرم و آن ها را با سوهان دستی کوچک کنم . این سنتور که دوازده خرکه بود ساخته شد و من با یک دلبستگی عجیب به این ساز ، تمرینات سنتورم را بیشتر کردم . با اینکه برای اولین بار بود چنین کاری کرده بودم و در مورد پل گذاری سنتور تجربه و اطلاعی نداشتم ولی سنتور صدای دلنشینی داشت . غیر از آن سنتور سنتورهای دیگری ساخته یا در حال ساخت داشتم که کاپل گذاری را برای موزون تر کردن صداها تا به حال ادامه داده ام و خوشبختانه به نتایج قابل توجهی هم رسیده ام . در نظر دارم در آینده کتاب یا جزوه ای درباره ی تجارب کار پل گذاری های گوناگون که روی سنتورها کرده ام همراه با نتایج آن ها منتشر کنم تا در این زمینه کار مفیدی انجام داده باشم . در سالهای بعد از چهل با هنرمندان رادیو خراسان آشنا شده بودم ولی حاضر به ضبط برنامه موسیقی نبودم . در رادیو خراسان گاه اشعار عرفانی و مذهبی و گاهی تلاوت قرآن داشتم . سال 1345 خوشیدی به اصرار دوستم ابوالحسن کریمی برای شرکت در امتحان شورای موسیقی به اتفاق او به تهران رفتم . راهی برای نام نویسی و شرکت در امتحان پیدا کردیم . در اتاق شورا میز کنفرانس بزرگی بود و حدود 12 تا 13 نفر اعضا شورا نشسته بودند ، آقای مشیر همایون شهردار رییس شورا و آقایان حسنعلی ملاح ، علی تجویدی و مختاری و دیگران بودند . گفتند بیات ترک بخوان ، من هم از مایه بلند دو سه بیتی خواندم و در مایه ی بم فرود آمدم . ضربی با یک شعر هم به درخواست آقای ملاح خواندم . بعد اقای تجویدی پرسیدند تصنیف هم می خوانی ؟ چون تصنیف خواندن را دوست نداشتم و دون شان آواز خوان می دانستم ، بسیار جدی گفتم ابدا . جوابی که بعد از یکماه از نتیجه امتحان به ما دادند این بود که فعلا رادیو بودجه ندارد که خواننده استخدام کند و فعلا رادیو نیاز به خواننده ندارد سال بعد به وسیله آقای دکتر شریف نژاد (که معاون رادیو خراسان بود و بسیار به من لطف داشت) قرار گذاشتیم در تابستان که ایشان در تهران هستند من هم به تهران بروم . باایشان شبی به منزل آقای حسین محبی (که اپراتور با سابقه رادیو و برنامه ی گل ها بود) رفتیم و او که دوستی نزدیکی با دکتر داشت فردای آنروز مرا همراه با یک نوار که در " سه گاه " خوانده بودم به آقای داود پیرنیا که مسئول و تهیه کننده آن زمان برنامه گل ها بودند معرفی کرد که همان معرفی راهگشای من به رادیو ایران و و برنامه ی گلها که منظور اصلی ام بود گردید .   

     

    صفحه چهارم – داستان کوتاه

    ( اهریمن – احسان بهرام غفاری )

    هزاران يا شايد ميليون ها سال پيش بر كتيبه اي خشتي با خط اهريمني نوشته شد بود كه سه دختر كه همگي از زناي شيطان و يك روسپي  بوجود آمده بودند ، بر زمين آمدند و بر آن حاكم شدند . اولي بر دل ها ، دومي ها بر مغزها و سومي بر آلت ها . اولي عشق را بوجود آورد و دومي منطق و سومي شهوت . كشيشان مسيحي ، موعظه گران مسلمان و خاخام هاي يهود و مغ هاي زرتشتي نوشتند كه اينان بر شما مستولي مي گردند . صد و بيست و چهار هزار پيامبر آمد و همگي انسانها را بر حذر داشتند از اين سه دختر اهريمني و مبلغان شروع كردند به هياهو و فرياد زدن از ترس اين سه دختر . اولين دختر كه بر دل ها حاكم شده بود ،‌ از قلب ها سنگ مي ساخت و دومي كه بر مغزها حاكم شده بود ، به جاي تعقل ، تحجر مي آفريد و سومي عشق را به شهوت بدل مي كرد . هر سه خواهر ، بر آدم ها دسته دسته چيره مي شدند تا جاييكه بر زمين هيچ عشقي نماند . راهبه ها درهاي سنگين آهني صومعه ها را قفل كردند ، خواهران و پدران مسيحي درهاي چوبي و بزرگ كليساها را بستند ، مبلغان مسلمان درهاي مساجد را سه قفله كردند و مغان زرتشتي ، آتش را هميشه روشن نگاه داشتند و هندويان ، عود را بر سر و پاهاي كريشنا روشن مي ساختند . اما دختران اهريمن قوي تر از دين بودند . كشيشان دسته دسته خواهران را به صليب مي بستند و شكنجه مي دادند . خاخام ها ، ريش و موهاي بافته شده خود را تراشيدند و مبلغان مسلمانان چند همسري اختيار كردند و بوداييان در معابدشان زنا مي كردند و مرتاض هاي هندو ،‌ به جاي تمركز و چله نشيني ،‌ لواط مي كردند و ديگر لباس هيچ مغي سفيد نبود . روي زمين هيچ نشاني از هيچ گل و درختي و هيچ ستاره اي در آسمان ديده نمي شد . فرشتگان دسته دسته بر زمين آمدند تا انسانها را آگاه سازند ، اما يا بالشان آتش مي گرفت و يا در دم هلاك مي شدند . اهريمن بر قدرت سه دخترش آفرين مي فرستاد و قهقه سر مي داد . انسان ها همديگر را مي كشتند ، به هم تجاوز مي كردند و از مدفوع خودشان مي خوردند . عاقبت وقتي خداي آسمان ها و درياها و كوه ها بر اهريمن غلبه كرد و زمين نجات پيدا كرد ، دادگاهي بر پا شد تا اهريمن در حضور انسان ها كه اكنون دريافته بودند انسانيت شان را ،‌ محاكمه شود . وقتي نوبت به دفاع اهريمن رسيد ،‌ همه انسان ها ديدند قطره اشكي را كه از گوشه چشم اهريمن به پايين غلطيد و همه انسان ها شنيدند كه اهريمن از عشق حوا اين كار را كرده است . شايد اگر حوا شاخه گلي كه اهريمن به او تقديم كرده بود  را مي پذيرفت و سيب را نمي خورد ، اكنون اهريمن نيز بالي چون فرشتگان داشت و هيچ روسپي اي در زمين وجود نداشت . پس اهريمن به خاطر عشق صادقش بخشيده شد و دخترانش ساليان سال تا امروز در دل ، مغز و آلت انسان ها مسكن كردند تا همه انسانها به وجود عشق گواهي دهند و همواره اهريمني در دل و انديشه و عشق بازي شان باشد . همين .

    صفحه پنجم – عکاسی

    ( فراخوان )

    چهارمین جشنواره سراسری عکس جوانان ایران – آخرین مهلت دریافت آثار 15 آبان

    اطلاعات بیشتر و فرم شرکت در http://www.akkasee.com/news/12773

     

    صفحه ششم – کتاب

    ( بازی عروس و داماد – بلقیس سلیمانی )

    بلقیس سلیمانی ، نویسنده ای است که داستان نویسی اش را دیر شروع کرد ، اما تبدیل شد به یکی از چهره های ادبی مهم همین سالهای پر اتفاق حاشیه ای که در آنها نفس می کشیم . خانم سلیمانی در چهارمین دهه عمرش آنقدر به مرگ و شوخی های آن فکر می کند که گاهی آدم را به این گمان می اندازد ، در زندگی اش چقدر با ابعاد آن برخورد داشته است . خانم نویسنده در داستان های کوتاه این کتاب برای فاصله میان جدی بودن و جدی نبودن زندگی های امروزی شهری آدم هایی را پیدا کرده که هر روز شاید از کنارشان رد می شویم و سعی می کنیم شانه هامان با آنها برخورد نکند . بلقیس سلیمانی از این آدمها نوشته ، از همان هایی که قرار است روزی برای مردن شان آگهی های کوچک تسلیت به روزنامه بدهیم و فکر کنیم " خب ، اینهم از وظیفه اخلاقی مان " نویسنده این داستان ها زنی است میانسال ، منتقدی کهنه کار و نویسنده ای جدی که سعی دارد برای دنیای تلخ دور و بر مان خط و نشان بکشد ... خانم داستان نویس با این نگاه نه قرار است و نه می خواهد دنیا را عوض کند ، سلیمانی با ما شوخی دارد .

    داستانی از کتاب بازی عروس و داماد

    دوازده سالگی

    خواهر بزرگم در هفده سالگی ازدواج کرد و در سی و دو سالگی مرد . او دو دختر دو قلوی هشت ساله داشت که کاملا شبیه خودش بودند . خواهر دومم در بیست و هفت سالگی ازدواج کرد و در چهل سالگی مرد . او یک پسر و یک دختر داشت . خواهرم می گفت : دخترش خیلی شبیه من است . من در دوازده سالگی مردم ، وقتی هنوز خواهرهایم ازدواج نکرده بودند .

    کتاب بازی عروس داماد – بلقیس سلیمانی - نشر چشمه – 1400 تومان

     

    صفحه هفتم – سینما

    ( مومیایی سه – کارگردان راب کوهن )

    شین هوان جی اولین امپراطور چین فئودالی بود که این کشور را به وحدت رساند و قبل از مرگش یکی از اعجاب برانگیز ترین مقبره های جهان را ساخت . ساخت مقبره او در حومه شهر شیان استان شان سی چین چهل سال بطول انجامید و برای ساخت آن هفتصد هزار نفر بکار گرفته شدند . پس از مرگ شین هوان را بهمراه هفت هزار سرباز و اسب گلی و ارابه ها و دیگر مجسمه های سفالین در مقبره اش دفن ساختند . این مقبره که در سال 1974 میلادی کشف شد ، سرآغاز افسانه ها و حکایت های گوناگونی در مورد این امپراطور و سربازان گلین شده است . داستان مومیایی سه در این مقبره افسانه ای می گذرد . این بار مقبره های سرزمین اژدهای کهن گشوده می شود تا سرآغاز ماجراجویی های جدید ریک اوکانل و خانواده اش شود . روزهای پس از جنگ جهانی دوم است . ریک اوکانل ( با بازی براندون فریزر ) ماجراجویی که در قسمت های قبل با مومیایی نبرد می کرد همراه با خانواده اش در لندن زندگی می کند . پسر او آلکس ( با بازی لوک فرد ) دانشجوی رشته باستان شناسی است و در هاروارد تحصیل می کند . الکس که کلید گشایش مقبره های خاور دور را یافته ، بخاطر کم تجربه بودن سبب بیدار شدن امپراطور افسانه ای و سربازان گلین او می شود . امپراطور بیدار شده و خشمناک با همراهی سپاه سفالین خود درصدد تخریب چین بر می آید . حال نوبت ریک اوکانل و همسرش ( با بازی ماریا بلو ) است تا با همراهی دایی آلکس ( با بازی جان هانا ) به کمک فرزند خود بیایند و مومیایی رستاخیز یافته ( با بازی جت لی ) را مهار کنند .

    -          جهت دریافت دی وی دی مومیای سه ، با ایمیل من تماس بگیرید .

     

    صفحه آخر

    انسان وقتی بلند حرف می زند صدایش را می شنوند ،

    اما وقتی آهسته حرف بزند به گفته اش گوش می دهند .

     

     

     

     
       
     
     
     
       
       
     


     
     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive