به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Friday, December 24, 2010

.: JaRaGhe :. RooZaaNe (No. 1157)

 

 

 

 


 

 


 

 

 

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1157 :: پنجشنبه 2 دی ماه 1389

www.mobin-group.com

مارک زاکربرگ، چهره برتر سال
از نگاه مجله Time

با سلام به همه شما عزيزان،
در همين ابتدا، ميلاد حضرت مسيح و فرارسيدن کريسمس را تبريک عرض مي کنم (من که شخصا کريسمس و مخصوصا درخت کريسمس رو خيلي دوست دارم!) ضمنا چند نکته نسبتا مهم را در انتهاي همين مطلب نوشته ام. و اما بپردازيم به مطلب امروز:
دیگر کسی نیست که او را نشناسد! شخصی که روز به روز بر محبوبیتش افزوده می‌شود در حالی که او هنوز هم برای کسب موفقیت‌های بیشتر خیلی جوان است. کسی که صاحب سومین کشور بزرگ جمعیتی بر روی زمین است. شخصی که با وجود جوان بودنش یکی از میلیاردرهای جهان نیز محسوب می‌شود؛ کسی که حاضر شده حتی نیمی از دارایی میلیاردی‌اش را صرف امور خیریه کند.

مارک زاکربرگ، کسی است که حالا مجله Time نیز او را برترین چهره سال ۲۰۱۰ معرفی کرده است. ارتباط دادن نیم میلیارد نفر در کل دنیا به یکدیگر، دلیلی است که تایم برای انتخاب خود برگزیده است. حالا دیگر فیس‌بوک صرفا یک سایت اجتماعی ساده نیست بلکه زندگی طبیعی بسیاری از کاربران دنیا در آن جریان دارد و مارک نیز از این اتفاق خیلی خوشحال است.

مارک که 26 سال دارد پس از چارلز لیندبرگ، هوانورد آمریکایی جوانترین مرد سال مجله تایم است و سایت او فیس‌بوک بیش از نیم میلیارد کاربر دارد.
زوکربرگ در سال 2004 درحالیکه دانشجوی سال دوم دانشگاه هاروارد بود و 19 سال بیش نداشت سایت فیس بوک را در خوابگاه دانشگاه طراحی و راه اندازی کرد.
شرکت زوکربرگ با درآمد پیش بینی شده دو میلیارد دلار در سال 2010 او را تبدیل به یکی از جوانترین میلیاردرهای جوان کرده است.
البته تمام این‌ها یک‌سوی ماجراست! عده‌ای بر این باورند که Time می‌توانست شخص دیگری را به عنوان چهره سال خود انتخاب نماید. شخصی مانند جولین آسانژ (بنیانگذارسایت ویکی لیکس) به عنوان یکی از کاندیداهای انتخاب این عنوان، که او نیز طرفداران بسیاری را در سراسر دنیا برای خود کسب کرده است و با پرده‌برداری از اسناد محرمانه مختلف، تاثیر بسیاری را بر روی فعالیت‌ها و عکس‌العمل‌های دولت‌های مختلف دنیا گذاشته است. به جز این دو نفر، حامد کرزای، رئیس‌جمهوری افغانستان و ۳۳ معدنچی شیلیایی که ۷۰ روز را در زیر زمین گرفتار بودند، به عنوان دیگر گزینه‌های مد نظر Time معرفی شده‌اند.

مارک زوکربرگ (Mark Elliot Zuckerberg) متولد ۱۴ مه ۱۹۸۴، مؤسس شبکه اجتماعی آنلاین فیس‌بوک در آمریکا است.
او به عنوان یک دانشجوی دانشگاه هاروارد با کمک دانشجویان علوم کامپیوتر به خصوص پشتوانۀ «اندرو مک‌کالم»، «داستین موسکویتز» و «کریس هاگز» اقدام به تأسیس این سایت کرد. او اکنون به عنوان مدیر اجرایی در فیس‌بوک فعالیت می‌کند.
در سال ۲۰۰۸، مجله فوربس او را جوانترین میلیاردر که ثروتش را شخصاً کسب کرده معرفی کرد و ثروت او را ۱٬۵ میلیارد دلار تخمین زده است. هم اکنون وب سایت فوربس، دارایی های وی را ۶،۹ میلیار دلار اعلام کرده است.
در سال ۲۰۱۰ فیلمی با عنوان شبکه اجتماعی (The Social Network) به کارگردانی دیوید فینچر در مورد مارک زاکربرگ و ‌فیس‌بوک ساخته شد. این فیلم که براساس کتاب میلیاردرهای تصادفی (The Accidental Billionaires) نوشتۀ بن مزریک  تهیه شده، به نحوۀ شکل‌گیری و تأسیس فیس‌بوک و مسائل و کشمکشهای پیرامون آن می‌پردازد. قابل ذکر است که نه مارک زاکربرگ و نه هیچکدام از شرکای نزدیک وی در تهیه و ساخت این فیلم همکاری نداشته‌اند.
همانطور که در ابتدا عرض کردم، زوکربرگ نیمی از دارایی میلیاردی‌اش را صرف امور خیریه کرده است. تفکر به این موضوع که میلیاردرهایی پیدا می‌شوند که حاضرند تا نیمی از ثروت خود را صرف امور خیریه و کمک به افراد بی‌بضاعت کنند هنگامی دور ذهن به نظر می‌رسد که رقم ثروت آنان، عددی نجومی باشد.
گروهی تحت عنوان Giving Pledge پیدا شده‌اند که با امضای توافق‌نامه‌ای، حاضر می‌شوند تا در زمانی که در قید حیات هستند و یا حتی پس از مرگ‌شان، نیمی از دارایی‌های خود را صرف امور خیریه نمایند. این گروه که توسط بیل گیتس و Warren Buffett تاسیس شده است، طبق تعهدی که از همه اعضای خود می‌گیرد، آن‌ها را موظف می‌کند تا نصف ثروت خود را جهت انجام امور نیکوکاری خرج نمایند.
مارک زاکربرگ جند ماه پیش نیز ۱۰۰ میلیون دلار از ثروتش را جهت کمک به مدارس عمومی نیوآرک و اصلاح سیستم مدارس دولتی اهدا کرد. او در حال حاظر با داشتن ۶،۹ میلیارد دلار، سی و پنجمین فرد ثروتمند امریکا به حساب می‌آید؛ حتی تا چندی پیش همه او را جوان‌ترین میلیاردر جهان می‌شناختند اما Dustin Moskovitz با تنها ۸ روز اختلاف سن و داشتن ۱.۴ میلیارد دلار ثروت، این جایگاه را از آن خود کرده است.
گروه Giving Pledge که تا به اینجا، ۵۸ میلیاردر عضو آن هستند، از اعضای خود تعهد می‌گیرد که نیمی از دارایی خود را تا زمانی که زنده هستند جهت امور خیریه هزینه کنند و آن‌ها را در انتخاب نوع و موضوع سوژه کمک خود آزاد می‌گذارد.
جالب است این را هم در پایان اضافه کنم که جناب مارک زوکربرگ در لیست 50 خداناباور بزرگ تاریخ قرار دارد.
اینم لیست  50 خداناباور بزرگ تاریخ:
http://brainz.org/50-most-brilliant-atheists-all-time

----------------------------------------
پی نوشت:
1-  ا
ینم تصاویر منتشر نشده ای از چهره برتر سال 2010 و جوانترین میلیاردر جهان «مارک زوکربرگ»

2- روزانه اين هفته با يک روز تاخير، جمعه سوم دي منتشر شد. سوم دي (24 دسامبر) سالروز تولد من هم هست. خيلي خوشحالم که در اين روز در کنار شما دوستان عزيزم هستم.

3- در مورد بحث داغ هدفمند شدن يارانه ها خيلي علاقه داشتم در روزانه مطلبي بنويسم، اما ديگه فرصت نشد. در اين مورد مطلبي کوتاه در صفحه فيس بوک ام قرار داده ام که در اينجا مي تونيد ببينيد.

4- فروشگاه گروه (مبين) نيز براي چندمين بار راه اندازي شد، توضيحات تکميلي متعاقبا به اطلاع خواهد رسيد. اين آدرس جديد فروشگاه: mobin-shop.net

مبین در فیس بوک:
facebook.com/mobin.s2004


 



 

  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • مارک زاکربرگ، چهره برتر سال از نگاه مجله Time

  • برترین تصاویر نشال جئوگرافیک در سال 2010

  • 25 کاغذ دیواری زیبا و عریض بمناسبت کریسمس

  • 10 نفر از ثروتمندترین افراد جهان که دانشگاه را تمام نکردند!

  • تعیین ساعات آغاز به کار مشاغل در تهران

  • معرفي و دانلود فيلم : Black Swan

  • دانلود فيلم مستند : The Great Rift: Africa's Wild Heart

  •  دانلود انيميشن : The Legend Of Secret Pass

  • تست قطعات کامپیوتر با SiSoftware Sandra Enterprise v2

  • قفل گذاری روی فایل ها با FileLock

  • بازی عالم دوگانه 2

  • افروز و آسیمن

  • ۱۰ پیشبینی در مورد رسانه‌ها در سال ۲۰۱۱

  • تفریح به سبک اسرائیلی!

  • آقای وزیر، سرعت بالای اینترنت برابر با پیشرفت است!

  • سرنوشت مشابه منتظری و مدعیان خط امام

  • جديدترين شماره از مجله Elle

  • هدست هوشمند بلوتوث برای تلفن همراه و کامپیوتر

  • همه سنگفرش ها طلاست

  • اصول چیدمان میز

  • با سایه های خوب، چشمان خود را خیره کننده سازید!

  • تاریخچه ی فروشگاه های زنجیره ای H&M

  • موادغذایی سرشار از پروتئین را می شناسید؟

  • چگونه عینک مناسب چهره خود را انتخاب کنیم

  • بهترین مدت دوره نامزدی و مشکلات غیر قابل پیش بینی آن!‏

  • اسامی کامل شهدای کربلا

  • بهترین مدارک بین الملی آی تی در سال ۲۰۱۰

  • نزول رحمت الهي بر سرزمين کفر؟!!

  • و....

 

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

برترین تصاویر نشال جئوگرافیک در سال 2010
25 کاغذ دیواری زیبا و عریض بمناسبت کریسمس
«سرقت اسناد محرمانه» توسط «ویکی‌لیکس» را
با این بازی تجربه کنید!
40 مورد از عجیبترین رکوردهای گینس!
پانورامایی زیبا از شهر مادرید
ببینید ملت چه ورزشهایی می کنند روز برف و یخ!
10 نفر از ثروتمندترین افراد جهان که دانشگاه را تمام نکردند!
بیل گیتس، استیو جابز، جیمز کامرون، مارک زوکربرگ، تام هنکز، لیدی گاگا و...
ويژه نامه: می خواهم مارکدار باشم!
زندگی در فیس بوک چگونه جریان دارد؟
تصاویری از دفتر مرکزی فیس بوک
30 ایده برای تزئین میز ناهار بمناسبت کریسمس
تصاویر مقایسه ای: دیروز و امروز!
10 هتل گران قیمت دنیا!
اقامت در گرانقیمت ترین هتل، شبی 48 هزار دلار هزینه داره!
گرانقیمت ترین درخت کریسمس جهان در هتلی در ابوظبی!
11 میلیون دلار قیمتشه!
تبلیغات های خنده دار!
تصاویر جالب میکس شده: ارواح جنگ جهانی دوم!

 

 

www.mobin-group.com

تعیین ساعات آغاز به کار مشاغل در تهران

پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرد: هیئت وزیران ساعات آغاز بکار ادارات و مشاغل مختلف در شهر تهران را تصویب کرد.
بر اساس این مصوبه، ساعت آغاز کار واحدهای نظامی 6 و نیم تا 7 ، واحدهای صنعتی 7، مدارس 7 و ربع تا 7 و 45 دقیقه صبح تعیین شده است.
همچنین ساعات آغاز کار بانکها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی و بخشهای آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعم از دانشگاه ها و بیمارستانها 8 صبح تعیین شده است.
کار در سازمان های دولتی و عمومی نیز 8 و نیم صبح آغاز خواهد شد.
هیئت وزیران ساعت آغاز کار بازاریان و اصناف را نیز 9 و نیم تا 10 صبح اعلام کرده است.
بر اساس بند دیگری از مصوبه هیئت وزیران، سازمان های دولتی و عمومی مکلف شدند ساعات کار را به نحوی تنظیم کنند که یک ساعت زودتر از زمان مقرر پایان یابد و کسری ناشی از این بند، از طریق دورکاری و کار در منزل جبران شود.
هیئت وزیران همچنین به دستگاه های دولتی اجازه داد تا پایان سال 1389 ، حداقل بیست درصد از وظایف و خدمات خود را از طریق روش های دورکاری و کار در منزل تعریف کنند.

گزارش سه روزه از مصرف برق

معاون وزیر نیرو اعلام کرد که مصرف برق در سه روز نخست اجرای هدفمندی یارانه‌ها در حالی حدود 11 درصد در هر شبانه روز کاهش داشت که این کاهش بدون هیچ‌گونه تغییرات آب و هوایی اتفاق افتاده است. «محمد بهزاد» با بیان اینکه هفت دهک جامعه با رعایت الگوی مصرف زیر چهار هزار تومان اضافه هزینه برق خواهند داشت، گفت: افزایش هزینه برق تا دهک ششم حدود 3600 تومان در هر ماه خواهد بود، ضمن اینکه برای هر خانواده چهار نفره این هزینه به ازای هر نفر 900 تومان است. به گزارش «مهر»، وی افزود: دهک هفتم با حدود 10 درصد صرفه‌جویی فقط حدود 4 هزار تومان اضافه هزینه برق خواهد داشت، همچنین دهک‌های بعدی نیز اگر صرفه‌جویی حدود 20 درصد داشته باشند می‌توانند به پله‌های پایین‌تر برسند و از مزایای مربوط استفاده کنند.

 



 


 

www.mobin-group.com

 معرفي و دانلود فيلم

Black Swan (2010)

فيلم درباره ي يک رقصنده است که دچار نوعي رقابت مي شود. نينا (ناتالي پورتمن) يک رقصنده باله است. او به استاد خو علاقه مند است. در همين يک رقصنده ي ديگري  وارد جريان زندگي او مي شود. ديري نمي گذرد که استادش به او علاقه مند شده و نينا وارد يک جنگ عشقي مي شود. به زودي او متوجه زخمي در بدنش مي شود و ديري نمي گذرد که او به قوی سياه تبديل مي شود.
 

- براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک نمائيد
 

لينکهاي دانلود مستقیم


لينکهاي دانلود غیر مستقیم

Black.Swan.2010.DVDSCR.XviD-TiMKY_WarezBD.part1.rar.html 
Black.Swan.2010.DVDSCR.XviD-TiMKY_WarezBD.part2.rar.html 
Black.Swan.2010.DVDSCR.XviD-TiMKY_WarezBD.part3.rar.html 
Black.Swan.2010.DVDSCR.XviD-TiMKY_WarezBD.part4.rar.html

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم، از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند
.
 

 دانلود فيلم مستند و ورزشي

The Great Rift: Africa's Wild Heart (2010)

مستندي جدید و ديدني درباره حیات وحش آفریقا
با کیفیت HD محصول BBC

لينکهاي دانلود

Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part01.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part02.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part03.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part04.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part05.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part06.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part07.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part08.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part09.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part10.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part11.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part12.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part13.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part14.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part15.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part16.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part17.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part18.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part19.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part20.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part21.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part22.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part23.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part24.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part25.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part26.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part27.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part28.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part29.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part30.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part31.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part32.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part33.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part34.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part35.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part36.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part37.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part38.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part39.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part40.rar 
Great.Rift.2010.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi.part41.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم، از سايت رپیدشر مي باشند
.


 دانلود انيميشن

The Legend Of Secret Pass (2010)


لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال با کيفيت DVD Rip)

Aftms.WarezBB.-.D2010..L353ND.S3C.P455.part1.rar.html  
Aftms.WarezBB.-.D2010..L353ND.S3C.P455.part2.rar.html  
Aftms.WarezBB.-.D2010..L353ND.S3C.P455.part3.rar.html
 

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند.

 

 


 

www.mobin-group.com

اجرای «به نام گل سرخ» با صدای سالار عقیلی در ایران و به روی صحنه بردن پروژه دو صدائی سپیده رئیس سادات و محمد معتمدی در کانادا و آمریکا

اعضای گروه دستان در آستانه بیست سالگی گروه‌شان در سال 1390، «به نام گل سرخ» را با صدای سالار عقیلی در داخل ایران و پروژه دو صدائی جدیدی را با سپیده رئیس سادات و محمد معتمدی در آمریکا و کانادا اجرا خواهند کرد.
به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان از دفتر هماهنگی دستان، آلبوم «به نام گل سرخ» اثر حمید متبسم که دو سال پیش در ایران منتشر شد و در بهار سال جاری نیز در شهرهایی از اروپا با موفقیت به اجرا درآمد، در خرداد ماه سال آینده در تهران و چند شهرستان توسط گروه دستان اجرا خواهد شد، همچنین در این اجراها رجیب چاکرابورتی (نوازنده توانای هندی) گروه دستان را همراهی خواهد کرد و برگزار کننده این کنسرت هم شرکت «نقطه تعریف» منتشر کننده این آلبوم خواهد بود.
از دیگر فعالیت های گروه دستان در سال آینده می‌توان به پروژه‌ی جدیدی اشاره کرد که با آهنگسازی سعید فرجپوری، حمید متبسم و خوانندگی سپیده رئیس سادات و محمد معتمدی در دست تهیه است، این پروژه به احتمال زیاد در ماه سپتامبر سال 2011 در کانادا و آمریکا اجرا خواهد شد.
سپیده رئیس سادات که در این پروژه با گروه دستان همکاری خواهد کرد از کودکی آموزش و آشنائی با موسیقی را آغاز کرد و ردیف آوازی را نزد پریسا آموخت. او با راهنمایی ها و آموزش های پرویز مشکاتیان پیوند عمیق تری با موسیقی پیدا کرد و برای نخستین بار تصنیف «کنج صبوری» اثر پرویز مشکاتیان را اجرا نمود و از آن پس به دنیای حرفه ای موسیقی قدم گذاشت. رئیس سادات از سال 1382 در دانشکده ادبیات و فلسفه دانشگاه بولونیا در ایتالیا در رشته موزیکولوژی به تحصیل پرداخت و در حال حاضر تحصیل همین رشته را در کانادا دنبال می کند.
محمد معتمدی دیگر خواننده ی این پروژه، آواز را نزد حمیدرضا نوربخش و با تمرکز به شیوه استادان محمد رضا شجریان و طاهرزاده آموخته است. وی علاقه بسیاری به شیوه آوازی تاج اصفهانی دارد که آموختن در شیوه آواز مکتب اصفهان را از طریق نوارها و آثاری که از استاد تاج اصفهانی موجود است دنبال کرده و از راهنمایی های دکتر حسین عمومی و علی اصغر شاه زیدی نیز استفاده کرده است. همکاری های او با گروه شیدا، محمد رضا لطفی و مجید درخشانی و آواز موفق او در اپرای مولوی به کارگردانی بهروز غریب پور از او خواننده ای نام‌آشنا ساخته است.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

تست قطعات کامپیوتر با
SiSoftware Sandra Enterprise v2011.1.17.25

SiSoftware Sandra یك دستیار خوب و حرفه ای است كه در امر آنالیز، عیب یابی و گزارش گیری از وضعیت سخت افزار كامپیوتر به شما كمك می كند. این برنامه اطلاعات کامل و دقیقی در مورد نرم افزار و سخت افزار سیستمتان در اختیارتان می گذارد. به گونه ای که می توان ادعا كرد، اطلاعات این برنامه از نظر صحت و دقت، در هیچ كاتالوگی موجود نمی باشد! شما به كمك این نرم افزار می توانید سیستم خودتان را آنالیز كنید. به عنوان مثال كارایی CPU خودتان رو بسنجید و کارایی آن را با دیگر CPU های موجود در بازار مقایسه کنید. اگر به تازگی كامپیوتر خریده اید و با قطعات سخت افزاری سیستم خود آشنا نیستید و یا می خواهید مطمئن شوید آیا همان قطعاتی که در فاکتور درج شده، را تحویل گرفته اید و از طرفی هم به دلیل گارانتی بودن سیستم حق ندارید كه درب كیس را باز كنید، این برنامه کمک شایانی به شما می کند و شما خواهید توانست از تمامی جزییات مربوط به سیستم خودتان مطلع شوید! SiSoftware Sandra همچنین امكان تست كردن و بررسی سلامت اكثر قطعات سخت افزاری را می دهد و به راحتی می توانید با این ابزار، قطعات نیمه خراب و خراب را شناسایی كنید.

قابلیت ها و ماژول های نرم افزار SiSoftware Sandra Enterprise v2011.1.17.25:
- اطلاعات مختصر از سخت افزار و نرم افزار سیستم در یك نگاه
- اطلاعات كامل در مورد Mainboard/Chipset/System Monitors
- اطلاعات كامل در مورد CPU/BIOS
- اطلاعات كامل در مورد APM & ACPI (Advanced Power Management)
- اطلاعات كامل در مورد PCI (e), AGP, CardBus, PCMCIA bus and devices
- اطلاعات كامل در مورد بعد ویدئویی سیستم (monitor, card, video bios, caps و ...)
- اطلاعات كامل در مورد OpenGL
- اطلاعات كامل در مورد DirectX (DirectDraw, Direct3D, DirectSound (3D), DirectMusic, DirectPlay, DirectInput)
- اطلاعات كامل در مورد كیبورد و موس و Joystick
- اطلاعات كامل در مورد Sound Card (wave, midi, aux, mix)
- اطلاعات كامل در مورد MCI Devices (mpeg, avi, seq, vcr, video-disc, wave)
- اطلاعات كامل در مورد پرینترها
- اطلاعات كامل در مورد ویندوز و حافظه ی ویندوز
- اطلاعات كامل در مورد Font ها (Raster, Vector, TrueType, OpenType)
- اطلاعات كامل در مورد مودم Modem/ISDN
- اطلاعات كامل در مورد شبكه (Network Information, IP Network Information)
- اطلاعات كامل در مورد WinSock و امنیت سیستم در اینترنت
- اطلاعات كامل در مورد درایو ها (Removable Hard Disks, CD-ROM/DVD, RamDrives و ...)
- اطلاعات كامل در مورد پورت ها (Serial/Parallel)
- اطلاعات كامل در مورد اتصال های از راه دور (Dial-Up, Internet)
- اطلاعات كامل در مورد OLE objects/servers
- اطلاعات كامل در مورد پروسه های در حال اجرا Tasks & Threads
- اطلاعات كامل در مورد ماژول ها, DLL, DRV
- اطلاعات كامل در مورد SYS , SCSI , ATA/ATAPI , Data Sources , CMOS/RTC
- اطلاعات كامل در مورد Smart Card & SIM Card
- بررسی CPU , CD-ROM/DVD , Removable Storage/Flash , Memory Bandwidth
- بررسی پهنای باند Cache & Memory و Network/LAN
- بررسی اتصال به اینترنت
- تنظیمات سخت افزاری مرتبط با رجیستری
- افزایش قدرت و كارایی سیستم
- ارائه گزارشات در مورد سیستم
- نمایش نرم افزار های نصب شده و اطلاعات ثبت شده ی سیستم
- نمایش وضعیت محیطی سیستم مانند درجه ی حرارت، ولتاژ، وضعیت فن ها، قدرت CPU و مقاوت های سیستم خنك كننده و ...
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز محبوب 7
- و ...
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 50 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند.
 

دنياي موبايل

قفل گذاری روی فایل ها با FileLock

لينک دانلود (حجم فايل حدود یک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

پس از کليک سمت راست بر روي لينک دانلود، روي گزينه Save Target As کليک نمائيد

نکته: فيل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip ميباشد. لذا بعد از دريافت فيل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث يا کابل و يا دستگاه کارت ريدر برروي گوشي موبايل خود Install نماييد.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازی عالم دوگانه 2
Two Worlds II

Two Worlds II عنوان بازی اکشن نقش آفرینی بسیار زیبایی است که توسط استودیوی SouthPeak Games بصورت دنباله ای بر ماجراهای نسخه های پیشین بازی ساخته شده است و در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۱۰ برای علاقمندان این سبک بازی ها توسط کمپانی TopWare Interactive منتشر گردید. در این بازی ماجراجویی های داستان اصلی با معرفی محتواهای جدید، گیم پلی توسعه یافته بازی ادامه می یابد و پاسخ بسیاری از سوالات و اسراری که در داستان اصلی برای شما بوجود آمده بود آورده شده است. داستان بازی مدتی کوتاه پس از حوادث نسخه اول روی می دهد و در قسمت شرقی سرزمین "آنتالور" در مناطق تحت محاصره Oswaroh و بیابان Drak'ar واقع می شود، دراین نسخه نیز به همان اندازه قسمت اول و چه بسا بیشتر هم محتوا برای بازی ارائه شده است که شامل ماموریت های حساس بیشتر، صداگذاری عالی تر برروی شخصیت ها و انیمیشن های بهبود یافته در کنار امکان سوارکاری بازبینی شده، نبردهای کاملاً تغییریافته و استفاده از موتور جدید بازی که جلوه های بصری را به گونه ای واقع گرایانه نمایش می دهد خواهند شد.

ویژگی های بازی Two Worlds II:
- گرافیک زیبای بازی در کنار نبردهای حماسی مهیج با بهره گیری از داستانی زیبا و جذاب
- شیوه های حرکت مختلف مانند راه رفتن، دویدن، شتاب گرفتن، شنا کردن، دریانوردی و تله پورت شدن
- سیستم نبرد پیشرفته و انعطاف پذیر منحصربفرد با حرکت های متنوع هجومی، دفاعی و ترفندهای ویژه در کنار استفاده از فناوری بسیار پیشرفته موتور قدرتمند Grace و ابزارهای ویژه
- حضور مینی گیم های بسیار برای پویاترشدن گیم پلی و واسط کاربری مستقیم برای سیستم های Demons Magic و Papak Alchemy
- گزینه های گسترده مولتی پلیر شامل حالت Co-op آنلاین و مودهای بازی مختلف
- سیستم مدیریت شی پیچیده با آیتم های متحرک و قابل استفاده و یک ابزار ویژه به نام Craft Tool که پیکربندی جداگانه زره و سلاح را ممکن می سازد
- و ...

کمپانی سازنده: SouthPeak Games
محدوده سنی: M
امتیاز بازی: 8.1

حداقل سیستم مورد نیاز:
Windows XP with latest service pack installed or windows vista
Intel Pentium(4) 2.o GHz or AMD Athlon 2400
512 Mb RAM and ,128 Mb of graphic memory
 

لينکهای دانلود (حجم فایل حدود 12 مگابایت می باشد)

http://hotfile.com/dl/81724676/0fc1ab5/TW.Reloaded.400MB.part01.rar.html 
http://hotfile.com/dl/81727916/faea5d5/TW.Reloaded.400MB.part02.rar.html 
http://hotfile.com/dl/81727459/947a8bd/TW.Reloaded.400MB.part03.rar.html 
http://hotfile.com/dl/81727805/9b87082/TW.Reloaded.400MB.part04.rar.html 
http://hotfile.com/dl/81728611/c5f814e/TW.Reloaded.400MB.part05.rar.html 
http://hotfile.com/dl/81725052/8799b44/TW.Reloaded.400MB.part06.rar.html 
http://hotfile.com/dl/81733509/b3133e2/TW.Reloaded.400MB.part07.rar.html 
http://hotfile.com/dl/81733264/ee5b262/TW.Reloaded.400MB.part08.rar.html 
http://hotfile.com/dl/81730873/f452496/TW.Reloaded.400MB.part09.rar.html 
http://hotfile.com/dl/81735025/190a071/TW.Reloaded.400MB.part10.rar.html 
http://hotfile.com/dl/81730829/f04bdee/TW.Reloaded.400MB.part11.rar.html 
http://hotfile.com/dl/81730182/fbfedff/TW.Reloaded.400MB.part12.rar.html 

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند.

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالي نويسندگان ثابت «روزانه»
 

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حرمت اموال مردم‏

قال مولانا الامام المهدی-عجل الله تعالی فرجه الشریف- :
(فَلا یَحِلُّ لاَِحِد أَنْ یَتَصَرَّفَ مِنْ مالِ غَیْرِهِ بِغَیْرِ إِذْنِهِ)[1]
براى هیچ كس جایز نیست كه بدون اذن صاحب مال، در مالش تصرّف كند.

شرح
این كلام، بخشى از جوابى است كه حضرت(علیه السلام) در پاسخ مسائل اسدى، مرقوم داشته اند.
حضرت به مطلبى اشاره مى كنند كه در آیه ى شریفه ى (لا تَأْكُلُوا أَمْوالَكُمْ بَیْنَكُمْ بِالْباطِلِ إِلاّ أَنْ تَكُونَ تِجارَهً عَنْ تَراض مِنْكُمْ)[2]به آن اشاره شده است. خداوند در این آیه فرموده است:
اموال خود را بین خود به باطل نخورید، بلكه تصرّف شما به واسطه ى تجارتى باشد كه با رضایت شما، در میانتان متداول است.
مال مسلمان نیز همانند آبرو و جانش باید محفوظ باشد، و دیگران نباید چشم سوئى به آن داشته باشند. مالك مال دیگران شدن، اگر بدون اسباب شرعى وعرفى (از قبیل تجارتِ با رضایت، بخشش، ارث، اجاره و یا سایر اسباب شرعى كه در فقه اسلامى به آن ها اشاره شده است) باشد، نتیجه اى جز هرج و مرج در پى ندارد. در این آیه و نیز حدیث شریف، این گونه دستور داده شده كه تصرّف در مال دیگران باید با رضایت یا اذن یا اجازه ى صاحب مال باشد و كسى حق ندارد با زور، مال دیگرى را از دستش بیرون آورد و خود را صاحب آن بداند.

-------------------------------------------
[1]. كمال الدین، ص521، ح49 ; احتجاج، ج2، ص299 ; بحارالأنوار، ج53، ص183، ح11 ; وسائل الشیعه، ج9، ص540و541، ح12670 .
[2]. سوره ى نساء، آیه ى 29 .
 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

آقا قبول کن

 امام زمان 

ما را به یک کلاف نخ آقا قبول کن

یـا ایّهـا العــزیز! أبانـا! قــبول کن

آهی در این بساط به غیر از امید نیست

یـا نـاامیدمــان ننـمـا یـا، قـبـول کن

از یـاد بـرده ایم شمـا را پـدر! ولی

این کودک فراری خود را قبول کن

رسم کریم نیست که گلچین کند، کریم!

مـا را سَـوا نکـرده و یک جـا قـبول کن

گر بی نوا و پست و حقیریم و رو سیاه

اما به جــان حضرت زهـرا قبـول کن

گندم که نه، مقام شما بود لاجَرَم

رمز هبوط آدم و حوّا، قـبول کن

 

 

داستان هايي از تاريخ ايران
yasamin-atashi.persianblog.ir

افروز و آسیمن

اردوان پنجم (اشک بیست و نهم) بیست و هشتمین و آخرین شاه ایرانزمین از دودمان اشکانی است .
در سال 217 میلادی "کاراکالا" (قیصر امپراتوری روم) سفیری به ایران فرستاد و دختر پادشاه کشورمان را برای خود خواستگاری کرد .
اردوان پادشاهی نرم خو و خواستار صلح بود و به این خاطر ، این ازدواج را مایه دوستی دو ملت دید لذا این درخواست را پذیرفت .
روزی که قرار بود قیصر روم به پایتخت ایران بیاید "آسیمن" دختر اردوان در دلش آشوب و دلهره غوغا می کرد و تنش می لرزید چون خبر رسید قیصر روم در نزدیکی پایتخت است پادشاه و بزرگان خواستند به استقبال قیصر از شهر خارج شوند ابتدا پادشاه خواست آسیمن را نیز با خود ببرد اما وقتی حال او را آنگونه دید منصرف شد.
قیصر روم کاراکالا خصلت واقعی غربی ها را به خوبی دارا بود او با لشکری عظیم ناگهان بر سر بزرگان و ریش سفیدان ایرانی هجوم آورد و همه را از دم تیغ گذرانید خوشبختانه پادشاه ایران توسط جان برکفانش از این مهلکه جان سالم بدر برد .
اردوان پنجم نباید به دشمن خویش اعتماد می نمود و به قول ارد بزرگ : دشمن ! دشمن است ، فریب زبان چرب دشمن را مخور .
روز بعد اردوان به سپه سالارانش گفت : پیش از چیدن سیب های سرخ از باغ های میهن ، سر قیصر روم را خواهم چید !
چند روزی گذشت امپراتور ایران در حال جمع کردن سپاه عظیمی بود ، که "افروز" ( یکی از نجبای پارت ) اجازه دیدار خواست .
افروز در مقابل پادشاه ایران سبدی که مخصوص چیدن سیب است گذاشت . چون نگهبانان بسته پارچه ایی داخل آن را برداشتند با حیرت سر کاراکالا قیصر و امپراتور روم را دیدند .
افروز گفت این سیب پوسیده را از نزدیکی شهر "حران" چیدم .
چندی بعد ، هنگامی که زمان چیدن سیب های سرخ فرا رسیده بود ، افروز بر پشت خویش سبد بزرگ حمل سیب را بسته بود و همسرش آسیمن سیب ها را با ظرافت می چید و در آن می نهاد !
آری افروز داماد امپراتور ایرانزمین اردوان پنجم شده بود ...

ياسمين آتشي

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 
 


سردار باقر زاده گفت:كاروان شهدا كه چند سال پيش از استانهاي مختلف عبور مي كرد در استان سيستان و بلوچستان از روستايي كه كنار جاده مواصلاتي بود قصد تردد داشت . اهالي آن روستا كه از اهل تسنن بودند راه را بستند و گفتند: اينكارها چيست؟ اين استخوانها چيست اينطرف و آنطرف مي بريد؟ خلاصه كنم گفتند: اگر راست مي گوييد و اينها شهيد هستند و از اين استخوانها كاري ساخته است بايد براي ما باران بياورند تا ما راه را باز كنيم .. يكي از مامورين پيشنهاد داد با استفاده از روشهاي نظامي راه را باز كنند . اما نهايتا تصميم بر اين شد كه صبر كنند تا مردم خسته شوند و راه را باز كنند. لذا ساعتها منتظر ماندند . اما اين مردم سختي كشيده صبرشان زيادتر از اين حرفها است و ول كن ماجرا نيستند.اين بود كه توسل پيدا كردند به اهل بيت و به آنها گفتند آبروي شيعه و شهدا در خطر است. بعد از مدتي ناگهان در آن هواي صاف ابر پيدا شد .و با تعجب زياد همه باران شديدي آمد.اهالي روستا گفتند حالا ديگر نمي گذاريم اين شهدا را از اينجا ببريد .زيرا اينها مايه بركت هستند .درد سر دوباره از سر گرفته شد .از ما اصرارا و از آنها انكار و پافشاري ..نهايتا با هماهنگي با مركز شهيد گمنامي را به آنها داديم و در آن منطقه به خاك سپرده شد تا كاروان اجازه حركت گرفت. حال من مي گويم ما كه ظاهرا زنده هستيم چه كرديم .شهيدان هنوز در حال امر به معروف هستندوقتي وارد شهرها مي شوند اثرات عجيبي ايجاد مي كنند ولي ما چي ؟چكار كرديم در مقابل شهدا ..
 




epelak.blogfa.com

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

براي شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد
 و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة نوح آيات: 28 محل نزول: مکه

 
يُرْسِلِ السَّمَاء عَلَيْكُم مِّدْرَارًا 11 وَيُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَيَجْعَل لَّكُمْ جَنَّاتٍ وَيَجْعَل لَّكُمْ أَنْهَارًا 12 مَّا لَكُمْ لَا تَرْجُونَ لِلَّهِ وَقَارًا 13 وَقَدْ خَلَقَكُمْ أَطْوَارًا 14 أَلَمْ تَرَوْا كَيْفَ خَلَقَ اللَّهُ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا 15 وَجَعَلَ الْقَمَرَ فِيهِنَّ نُورًا وَجَعَلَ الشَّمْسَ سِرَاجًا 16 وَاللَّهُ أَنبَتَكُم مِّنَ الْأَرْضِ نَبَاتًا 17 ثُمَّ يُعِيدُكُمْ فِيهَا وَيُخْرِجُكُمْ إِخْرَاجًا 18 وَاللَّهُ جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ بِسَاطًا 19 لِتَسْلُكُوا مِنْهَا سُبُلًا فِجَاجًا 20 قَالَ نُوحٌ رَّبِّ إِنَّهُمْ عَصَوْنِي وَاتَّبَعُوا مَن لَّمْ يَزِدْهُ مَالُهُ وَوَلَدُهُ إِلَّا خَسَارًا 21 وَمَكَرُوا مَكْرًا كُبَّارًا 22 وَقَالُوا لَا تَذَرُنَّ آلِهَتَكُمْ وَلَا تَذَرُنَّ وَدًّا وَلَا سُوَاعًا وَلَا يَغُوثَ وَيَعُوقَ وَنَسْرًا 23 وَقَدْ أَضَلُّوا كَثِيرًا وَلَا تَزِدِ الظَّالِمِينَ إِلَّا ضَلَالًا 24 مِمَّا خَطِيئَاتِهِمْ أُغْرِقُوا فَأُدْخِلُوا نَارًا فَلَمْ يَجِدُوا لَهُم مِّن دُونِ اللَّهِ أَنصَارًا 25 وَقَالَ نُوحٌ رَّبِّ لَا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْكَافِرِينَ دَيَّارًا 26 إِنَّكَ إِن تَذَرْهُمْ يُضِلُّوا عِبَادَكَ وَلَا يَلِدُوا إِلَّا فَاجِرًا كَفَّارًا 27 رَبِّ اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِمَن دَخَلَ بَيْتِيَ مُؤْمِنًا وَلِلْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَلَا تَزِدِ الظَّالِمِينَ إِلَّا تَبَارًا 28

 

ترجمه فارسي مکارم

تا بارانهاى پربركت آسمان را پى در پى بر شما فرستد، «11» و شما را با اموال و فرزندان فراوان كمك كند و باغهاى سرسبز و نهرهاى جارى در اختيارتان قرار دهد! «12» چرا شما براى خدا عظمت قائل نيستيد؟! «13» در حالى كه شما را در مراحل مختلف آفريد (تا از نطفه به انسان كامل رسيديد)! «14» آيا نمى‏دانيد چگونه خداوند هفت آسمان را يكى بالاى ديگرى آفريده است، «15» و ماه را در ميان آسمانها مايه روشنايى، و خورشيد را چراغ فروزانى قرار داده است؟! «16» و خداوند شما را همچون گياهى از زمين رويانيد، «17» سپس شما را به همان زمين بازمى‏گرداند، و بار ديگر شما را خارج مى‏سازد! «18» و خداوند زمين را براى شما فرش گسترده‏اى قرار داد «19» تا از راههاى وسيع و دره‏هاى آن بگذريد (و به هر جا مى‏خواهيد برويد)!» «20» نوح (بعد از نوميدى از هدايت آنان) گفت: «پروردگارا! آنها نافرمانى من كردند و از كسانى پيروى نمودند كه اموال و فرزندانشان چيزى جز زيانكارى بر آنها نيفزوده است! «21» و (اين رهبران گمراه) مكر عظيمى به كار بردند «22» و گفتند: دست از خدايان و بتهاى خود برنداريد (به خصوص) بتهاى «ود»، «سواع‏»، «يغوث‏»، س‏خ‏للّهيعوق‏» و «نسر» را رها نكنيد! «23» و آنها گروه بسيارى را گمراه كردند! خداوندا، ظالمان را جز ضلالت ميفزا!» «24» (آرى، سرانجام) همگى بخاطر گناهانشان غرق شدند و در آتش دوزخ وارد گشتند، و جز خدا ياورانى براى خود نيافتند! «25» نوح گفت: «پروردگارا! هيچ يك از كافران را بر روى زمين باقى مگذار! «26» چرا كه اگر آنها را باقى بگذارى، بندگانت را گمراه مى‏كنند و جز نسلى فاجر و كافر به وجود نمى‏آورند! «27» پروردگارا! مرا، و پدر و مادرم و تمام كسانى را كه با ايمان وارد خانه من شدند، و جميع مردان و زنان باايمان را بيامرز; و ظالمان را جز هلاكت ميفزا!» «28»

آيات امروز را مي توانيد از طريق اين لينک هم مطالعه کنيد


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پيمان خداست بر خلق او و براي شخص مسلمان شايسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آيه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون درج شود.

 
jehadandishe
با این مطلب بروز شدیم:

خاطره ای ازجنوب لبنان "هر چه می کشیم از دست خمینی است!"
 
 
zakariakhatir

پيري خيلي بده!

ببينيد پيرها چه مشكلاتي دارند كه شما حتي تصورشم نميكنيد
پزشك يك پيرمرد 80 ساله براي يكي از موارد تست باليني كه شامل شمارش اسپرم ميشد،شيشه اي را به او داد و گفت اين را ببر خانه و نمونه خود را بريز توش و فردا بيار.
فرداي اونروز پيرمرد به كلينيك رفت و شيشه را به دكتر داد.دكتر ديد شيشه مثل ديروز تميز و خالي است،از پيرمرد پرسيد كه پس چه شد كه شيشه خالي است؟
پيرمرد توضيح داد كه : آقاي دكتر ، ديروز كه رفتم خانه ابتدا با دست راستم سعي كردم نشد،سپس با دست چپ باز هم نشد، از همسرم كمك گرفتم ، او هم ابتدا با دست راست و بعد با دست چپ سپس داخل دهان با دندان و حتي دندان مصنوعيش را درآورد ، باز هم نشد،بعد از زن همسايه كه هيكلي است هم كمك خواست ،زن همسايه هم ابتدا با هردو دست،بعد زير بغل و حتي با فشار آوردن بين پاهاش هم تلاش كرد باز هم نشد.
دكتر كه شوكه شده بود با تعجب پرسيد: شما از زن همسايه خواستيد؟
پيرمرد با صداي مظلومانه اي گفت : ميبينيد آقاي دكتر هيچكدام از ما نتوانستيم درب شيشه را باز كنيم !!!!!!!!.
 

 
baroon_e_bahari65

جعبه كفش.....

زن وشوهري بيش از 60 سال بايکديگر زندگي مشترک داشتند.آنها همه چيز را به طور مساوي بين خود تقسيم کرده بودند.در مورد همه چيز باهم صحبت مي کردند وهيچ چيز را از يکديگر پنهان نمي کردند مگر يک چيز:يک جعبه کفش در بالاي کمد پيرزن بود که از شوهرش خواسته بود هرگز آن را باز نکند ودر مورد آن هم چيزي نپرسد
در همه اين سالها پيرمرد آن را ناديده گرفته بود اما بالاخره يک روز پيرزن به بستر بيماري افتاد وپزشکان از او قطع اميد کردند.در حالي که با يکديگر امور باقي را رفع ورجوع مي کردند پير مرد جعبه کفش را آورد و نزد همسرش برد
پيرزن تصديق کرد که وقت آن رسيده است که همه چيز را در مورد جعبه به شوهرش بگويد.پس از او خواست تا در جعبه را باز کند .وقتي پيرمرد در جعبه را باز کرد دو عروسک بافتني ومقداري پول به مبلغ 95 هزار دلار پيدا کرد پيرمرد دراين باره از همسرش سوال نمود.
پيرزن گفت :هنگامي که ما قول وقرار ازدواج گذاشتيم مادربزرگم به من گفت که راز خوشبختي زندگي مشترک در اين است که هيچ وقت مشاجره نکنيد او به من گفت که هروقت از دست توعصباني شدم ساکت بمانم ويک عروسک ببافم.
پيرمرد به شدت تحت تاثير قرار گرفت وسعي کرد اشک هايش سرازير نشود فقط دو عروسک در جعبه بود پس همسرش فقط دو بار در طول زندگي مشترکشان از دست او رنجيده بود از اين بابت در دلش شادمان شد پس رو به همسرش کرد وگفت اين همه پول چطور؟پس اينها ازکجا آمده؟
در پاسخ گفت :آه عزيزم اين پولي است که از فروش عروسک ها به دست اورده ام
 

 

angel_jojonice63

حماقت انسان

روزی روزگاری در روستایی در هند؛ مردی به روستایی‌ها اعلام کرد که برای خرید هر میمون 20 دلار به آنها پول خواهد داد.
روستایی‌ها هم که دیدند اطراف‌شان پر است از میمون؛ به جنگل رفتند و شروع به گرفتن‌شان کردند و مرد هم هزاران میمون به قیمت 20 دلار از آنها خرید ولی با کم شدن تعداد میمون‌ها روستایی‌ها دست از تلاش کشیدند…
به همین خاطر مرد این‌بار پیشنهاد داد برای هر میمون به آنها 40 دلار خواهد پرداخت.
با این شرایط روستایی‌ها فعالیت خود را از سر گرفتند. پس از مدتی موجودی باز هم کمتر و کمتر شد تا روستایی‌ان دست از کار کشیدند و برای کشاورزی سراغ کشتزارهای‌شان رفتند.
این بار پیشنهاد به 45 دلار رسید و در نتیجه تعداد میمون‌ها آن‌قدر کم شد که به سختی می‌شد میمونی برای گرفتن پیدا کرد.
این‌بار نیز مرد تاجر ادعا کرد که برای خرید هر میمون 100 دلار خواهد داد ولی چون برای کاری باید به شهر می‌رفت کارها را به شاگردش محول کرد تا از طرف او میمون‌ها را بخرد.
در غیاب تاجر، شاگرد به روستایی‌ها گفت: «این همه میمون در قفس را ببینید! من آنها را هر یک 80 دلار به شما خواهم فروخت تا شما پس از بازگشت مرد آنها را به 100 دلار به او بفروشید.»
روستایی‌ها که احتمالا مثل من و شما وسوسه شده بودند پول‌های‌شان را روی هم گذاشتند و تمام میمون‌ها را خریدند...
البته از آن به بعد دیگر کسی مرد تاجر و شاگردش را ندید و تنها روستایی‌ها ماندند و یک دنیا میمون...!!!
دو چيز را پاياني نيست ، يکي جهان هستي و ديگري حماقت انسان . آلبرت انيشتين
 

 

ah.haji

يک ايميل دريافتي

salam , man modate 2 sal hast ke majaleye shomaro mikhonam va estefade mikonam.man 5 sal hast ke dar alman hastam va az tarighe majaleye shoma akhbare iran ro donbal mikonam . shayad etemad kardan baraye shoma sakht bashe vali dost daram dar morede ye masaleye mohem baraton chand khat benevisam. man salha dar yeki az timhaye meliye iran bodam va bekhatere bi tavajohi , bi barnamegi, bi liyaghatiye modiran va kholase chizhaei ke shoma ham midonid az iran kharej shodam va dar reshteye khodam morabigari mikonam , albateh man panahandeh nashodam vali az varzeshe iran ronde shodam be biron va inke ye varzeshkare mamoli nabodam ghahremane asia bodam va modate 5 sal record dare iran bodam. midonid ke faghat dar sale 89 2 nafar az time meliye judo( alman va usa ) 1 nafar az time meliye koshti ( azarbaeijan ) 1 nafar az time meliye shamshir bazi ( farance ) be keshvarhaei ke baraton neveshtam panahande shodan. in masale baraye ye keshvar ye nange bozorg hesab mishe ke dolatmardaye iran be hich onvan in khabarharo be goshe mardom nemiresonan, man az in masale besiyar narahat va jedan ghamgin hastam va delam baraye javonha misoze ke bayad dar koreye adamsoziye modirane biliyaghate iran besozan. midonam ke vaght baraye khondane ye e-maile tolani ro nadarid va shayad hoselasho vali man dost daram ke ye kasi az in masale ba khabar bashe va ye komaki bekone.man dar modate 16 sali ke dar varzeshe iran bodam chizhaei didam ke age begam bavar kardanesh baraton sakhte va inke dele pori daram vali be hamin chiz haei ke goftam basande mikonam. baraton arezoye movafaghiyat mikonam va migam ke hich lezati balatar az bala bordane parchame vatanemon nist . shayad matrah kardane in bahs dar majaleye shoma betone ye komaki bashe.
 

 
rsaba_baby
بگو کدام ستاره
جای طلوع افتابت را خواهد گرفت
پس از هزار سال سیاهی تو امدی
وبا صدای تو هر سایه درخشش نور شد
تا افتاب دمید
اوازهای دربدر هرپرنده ای که ترا دیده بود
راهی به سوی خانه اش پیدا کرد
و هر درخت عریانی تلخ شاخه هایش را
با سبزی برگ پوشانید
تا خاک
خاک رویش شود
بهار
ان بهار فراموش شده در خاطر ما
دریچه قلب هایمان را رو به نسیم گشود
و به چشم های خسته جرئت دیدن بخشید
اه ای افتاب
ای افتاب
جای پای تو بر سنگفرش کوچه عشق
خواهد ماند
تا ان سوار که
پشت همین بهار
از چشم خسته ما پنهان است
اواز رسیدن را زمزمه کند
سفره قلب ترا در نهایت زندگی بگستراند
وما را میهمان
جشن بزرگ عشق کند
اه ای افتاب
ای افتاب
بر گرد تو حلقه خواهیم زد
و نام پاک ترا
چونان مرحمی بر زخم هایمان خواهیم گذاشت
بر زخمی که از داغ جدایی تو
بر دل نهاده شده
 
 
sadeghi3456

محرم يا فشن شو؟

امسال هم مثل هر سال محرم و تاسوعا و عاشورا آمد و رفت. مثل هرسال همه چيزي داشتيم . عزاداري ، نذورات ، هياهو و تب و تاب ، گريه و زاري ،‌ به سرو سينه زدن و همه آن چيزهايي كه توي همه محرم ها داريم . ولي تو اين محرم نمود و جلوه زيادي از آخرين مدهاي روز سال رو داشتيم . مدل هاي جديد و غليظ پاييزه و زمستاني . آخرين مدلهاي مو و آرايش. برخي بانوان گرامي بقدري در عرضه اين نوع مدهاي روز موفق و اغراق كرده بودند كه نظر هر بيننده اي را ناخودآگاه جلب مي كردند. در اصل اينكه خدا از دل هركسي خبر دارد و عزاداري براي امام حسين (ع) حتي براي شقي ترين مردم هم مقبول حق هست و ثواب دارد حرفي نيست. ولي ديگر بايد حد اقل ها را هم رعايت كنيم. اين موضوع به زمان و مسلك خاصي مرتبط نيست يعني اگر قرار است براي خاطر آقا بياييم بيرون و به قول خودمان عزاداري كنيم كه پس ديگه اين تيپ هاي خفن چيست؟ آقا را شهيد امر به معروف و نهي از منكر ميدانيم. مكروه بماند اين كه ديگر ته حرام است خانم و آقاي عزيز. عرضه كردن صورتك هاي نقاشي شده را در كدام عزاداري ديده ايد؟ كدام يك از ما در عزاداري و مراسم ترحيم عزيزانمان اين چنين ظاهري مي آراييم كه در عزاي آقا ؟ حتما ديده ايد بسياري در عزاي عزيزانشان چنان از خود بيخود مي شوند كه ذره اي به لباس و سرو وضع ظاهري خود توجهي ندارند. اگر آقا عزيز شما نيست كه هيچ راهمان به كلي جدا. شما به دين خود و ما به دين خود. ولي شما را به خدا اگر ذره اي محبت آقا و امامان ديگر را داريم و خودمان را مسلمان و شيعه اثني عشري ميدانيم اين كار را نكنيم. اگه تا يه حادثه اي مي بينيم ناخودآگاه ميگيم " يا حسين " پس بهش اعتقاد داريم. اگه تا يه مشكلي داريم ميگيم نذر و نياز برات مي كنيم آقا ، پس قبولش داريم. حتي ديدم از همين افراد در عزاداري منقلب شده اند. خوب شما كه ته دلتون آقا رو دوست داريد خوب به خودش ، آيينش و عزاداريش هم احترام هم بگذاريد. چطور حتي در مراسم عزاداري دورترين فاميل و همسايه رعايت ظاهر و مي كنيم ولي اينجا انگار سالن مد تشريف آورده ايد؟ ما كه نه ديديم و نه حسش كرديم يعني لياقت ميخواهد ولي مي گويند زمين و زمان اين روزها عزادارند. منبر هم نرفته ام كه موعظه كنم كه مثلا چقدر ثواب و كرامات در عزاداري آقاست نه. ولي بابا عزاي امام ماست . امام شهيد ما . كسي كه مظلوميتش زبان زد خاص و عامه. كم كسي نيست آقا. درك مقامش پيشكش همه ما ولي ديگه اين طوري و با اين وضع ديكه كم لطفيه . ميگن سادات اين روز عزا دارن و صاحب عزا هستند. از سادات عزيز نورچشم ديدم اين طوري ميان بيرون . سيد جليل القدر شما چرا ؟ شما كه ساداتيد چرا؟ سر و جانم فداي آقا كاش لياقت داشتم و جز ساداتش بودم ولي لياقت نداشتيم ديگه. ولي نورچشم ما ، شما ها كه لايق بوديد و جز سادات شديد ديگه چرا؟ اين كه ديگه جد خودتونه ؟ درسته تاج سر همه ماست ولي شما صاحب عزاييد. كاش درك مي كرديم كه چطور غبار كاروان زائرين آقا دزد و راهزن را سر به راه كرد و مورد بخشش قرار گرفتند. خواهر و برادر عزيز سير و سلوك معنوي و ملكوتي پيشكش ما ، به عزا رفتيم نه عروسي !!!

والسلام
صادقي
 

 

alirezamajidi

۱۰ پیشبینی در مورد رسانه‌ها در سال ۲۰۱۱

سال ۲۰۱۰ سالی بود که موبایل در عرصه رسانه، نمود چشم‌گیری پیدا کرد. آی‌پد شرکت اپل یکی از عواملی بود که به این مسئله دامن زد، طوری که بسیاری از رسانه‌ها از جمله واشگتن پست و CNN یک سیستم رسانه‌ای اجتماعی را به کمک اپلیکیشن‌های موبایل راه انداختند.
در سال ۲۰۱۱ هم به احتمال فروان شاهد رشد این مسئله خواهیم بود و محصولات رسانه‌ای را خواهمین دید که منحصرا ویژه موبایل و آیپد ساخته شده‌اند. اما اگر بخواهیم از منظر وسیع‌تری به رسانه‌های در سال ۲۰۱۱ بنگریم، باید بگوییم که رسانه‌های به سمت یک وب اجتماعی باز حرکت خواهند کرد.
شاید خواندن ۱۰ پیشبینی زیر بتواند نمایی از روزنامه‌نگاری و رسانه در سال آینده به شما بدهد:

۱- رسانه‌های درز دهنده اسناد و روزنامه‌نگاری: در سال ۲۰۱۰، ویکی‌لیکس را با نشت‌های اسناد محرمانه‌اش دیدیم. این سازمان بعد هر نشت خبری با بررسی میزان تأثیر اخبار منتشر شده، خود را تکامل می‌داد و مطرح‌تر می‌کرد. در سال ۲۰۱۱ بی‌شک چندین دولت جولیان آسانگ را به بهانه‌های مختلف تحت تعقیب قرار خواهند داد. اما حتی اگر ویکی‌لیکس کاملا خفه شود، ما شاهد طلوع پدیده «درز» یا «نشت» در روزنامه‌نگاری خواهیم بود. ما رسانه‌هایی را شاهد خواهمیم بود که از مدل ویکی‌لیکس تقلید و پیروی کنند.

حتی حالا هم سایت‌هایی مثل Openleaks، Brusselsleaks و Tradeleaks را داریم که هر یک می‌کوشند کاری شبیه ویکی‌لیکس بکنند. ما حتی سایت‌های درزدهنده خبر اختصاصی را خواهیم دید که به صورت اختصاصی روی یک حوزه خبری تمرکز خواهند کرد.
در چنین فضایی، رقابتی بین رسانه‌های درزدهنده، ایجاد خواهد شد و طبیعتا هر رسانه‌ای که بتواند بیشتر خبر درز بدهد، اخبارش اهمیت بیشتر داشته باشند و بتواند با رسانه‌های دیگر تعامل کند، برنده میدان خواهد بود.

۲- ادغام رسانه‌ها با هم و یا خرید آنها توسط شرکت‌های بزرگ: در سال ۲۰۱۰ یکی از مشهورترین وبلاگ‌های فناوری یعنی TechCrunch توسط AOL خریده شد، نیوزویک هم با Daily Beast ادغام شد. در سال ‌آینده هم احتمال خرید وبلاگ‌ها و رسانه‌هایی که مخاطب زیادی پیدا کرده باشند یا از حیث اقتصادی موفق باشند، توسط رسانه‌های بزرگ‌تر وجود دارد.

۳- رسانه‌هایی که منحصرا مبتنی بر تبلت و موبایل باشند: کاربران کثیر موبایل، باعث شده بود که بسیاری از روزنامه‌های و مجلات، نسخه موبایلی نشریه و همچنین اپلیکیشن خود را در اختیار خوانندگان خود بگذارند تا آنها بتوانند راحت‌تر مقالات و خبرها را مرور کنند و همچنین خود رسانه‌های هم از محل تبلیغات آنلاین، منتقع شوند.

اما در سال ۲۰۱۰، سالی که اخبار تبلت در رأس اخبار فناوری بود، ۱۵٫۷ میلیون عدد تبلت فروخته شد که ۸۵ درصد آنها، آیپد بودند. تخمین زده می‌شود که در سال ۲۰۱۱، میزان فروش تبلت دو برابر شود. چنین آماری، بعضی از شرکت‌های رسانه‌ای را متقاعد کرده است که نشریات الکترونیکی ویژه‌ای را منحصرا برای آیپد، منتشر کنند. سال آینده اخبار بیشتری در این زمینه، خواهیم شنید.

۴- رسانه‌های مبتنی بر موقعیت: ما اخبار مربوط به شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر موقعیت را از سال ۲۰۰۹ شنیدیم، این روند در سال ۲۰۱۰ ادامه پیدا کرد، دیگر نام‌های Foursquare و Gowalla برای دوست‌داران فناوری ناآشنا نیستند. در سال ۲۰۱۰، گوگل هم سرویس جالب HotPot را راه‌اندازی کرد که بر اساس موقعیت کاربر، نزدیک‌ترین رستوران، سینما، فروشگاه، پمپ‌بنزین و … را معرفی می‌کند.
حالا تصور کنید که سایت‌های راه‌اندازی شوند که وقتی کاربر با مرورگر موبایل خود وارد آنها می‌شود، با استفاده از اطلاعات GPS ، متوجه موقعیت او شوند و اخبار متناسب با محل جغرافیایی او را به خوردش بدهند.

۵- بهینه‌سازی رسانه‌های خبری برای کشاندن هر چه بیشتر خواننده از رسانه‌های اجتماعی: شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک ترافیک بسیار بالایی دارند. بر طیق آمار جالبی که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، ۲۵ درصد کل مرور صفحه‌ها توسط کاربران آمریکایی را فیس‌بوک به خود اختصاص داده بود!
گرچه بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد ترافیک سایت‌های بزرگ خبری، از فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی تأمین نمی‌شود، اما باید توجه داشت که آمار ارجاع بازدیدکننده از این شبکه‌ها، در حال افزایش است. به علاوه در مورد رسانه‌های خبری نوپا، بهنیه‌سازی سایت برای جلب بیشتر خواننده از شبکه‌های اجتماعی اهمیت بیشتری دارد.

۶- روزنامه‌نگاری شهروندی و کم‌رنگ کردن نقش خبرنگاران مقیم درکشورهای دوردست: شهروندان روزنامه‌نگار با تکیه بر فناوری، نقش روزافزونی در خبرسازی بازی می‌کنند و رسانه‌های معتبر هم به صورت روز افزونی اعتماد بیشتری به اخبار تولیدشده توسط آنها پیدا می‌کنند.
در چنین شرایطی نقش خبرنگاران مقیم در کشورهای دیگر برای تأمین و پوشش خبری کم‌رنگ می‌شود.

۷- تعامل رسانه‌های بزرگ و کوچک با هم: رسانه‌های بزرگ خبر همیشه در فشار هستند که حجم زیادی خبر موثق و اوریجینال تولید کنند. پیداست که در جهان امروز و درشرایطی که محدودیت‌های مالی، دست رسانه‌ها را از نظر تأمین پرسنل مورد نیاز می‌بنند، آنها گاهی مجبور می‌شوند که اخبار تولیدی رسانه‌های دیگر را بازنشر کنند، مثلا CNN و نیویورک تایمز در بخش فناوری به رسانه‌های کوچک‌تر وابسته هستند.

چنین نیازی به اخبار باکیفیت و اوریجینال باعث می‌شود که رسانه‌های تأمین‌کننده خبر هم متعهد به افزایش کیفیت کار خود وتخصصی کردن بیشتر حرفه خود شوند.

۸- پوشش خبری جوامع آنلاین به عنوان خبر: هم‌اکنون بعضی از رسانه‌های خارجی که دسترسی عینی به جامعه ایران ندارند، با بازتاب دادن نظرات و عکس‌العمل مردم در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌ها، اخبار خود را تکمیل می‌کنند. با تکمیل ابزارهای پایش اجتماعی، چنین نقشی در سال آینده پررنگ‌تر خواهد شد و از حاشیه به مرکز خواهد آمد.
بنابراین می‌توان انتظار داشت که به صورت واضح‌تری در ذیل هر خبر ، عکس‌العمل آنلاین مردم در شبکه‌های اجتماعی، بازتاب پیدا کند.

۹- برخورد هوشمندانه‌تر رسانه‌های خبری با شبکه‌های اجتماعی: تا به حال رسم بر این بود که فرد یا افراد خاصی مسئولیت تعامل رسانه را با شبکه‌های اجتماعی داشته باشند. اما در راهبرد جدید، تک‌تک اعضای یک رسانه خبری به عنوان یک وظیفه، مسئولیت دارند که تعامل با شبکه‌های اجتماعی را در فهرست کاری خود بگنجانند.

۱۰- تلویزیون تعاملی: بر اساس آخرین برآوردها، آمریکایی‌ها، مدت زمان بیشتری را صرف اینترنت می‌کنند تا تلویزیون. به علاوه نیمی از آنها هم، در آن واحد هم وب‌گردی می‌کنند و هم گوشه چشمی به تلویزیون دارند.

سال ۲۰۱۰ را در حالی به پایان می‌بریم که مرتب اخبار مربوط به تلویزیون گوگل یا iTV و Boxee Box را می‌خواندیم، در سال‌ آینده نقش تلویزیون‌های اینترنتی تعاملی پررنگ‌تر خواهد شد.

منبع

 

 
vakili.mahdi72

تفریح به سبک اسرائیلی!

روزنامه «اينديپندنت» با انتشار خاطرات سربازان اسرائيلي در كرانه باختري رود اردن عمق جنايات صهيونيست ها را به نمايش گذاشت.
اين خاطرات را موسسه يهودي «سكوت را بشكنيم» منتشر كرده و با اين كار، مدعي است كه وجدان جنايتكاران اندكي آرام خواهد شد. این خاطرات بدون هیچ توضیحی، خود نشانگر عمق فجایع رخ داده در سرزمین فلسطین توسط صهیونیست هاست.
در بخشي از خاطرات يك سرباز اسرائيلي در جريان جنگ غزه در سال 2008 آمده است: احساس خستگي مي كردم. مدتي بود تفريح نكرده بودم. چند روزي بود كه فقط مي خواستم استراحت كنم. ناگهان تصميم به كاري خنده دار گرفتم ... يك بمب پشت در خانه يك فلسطيني قرار دادم و چاشني آن را فعال كردم. مادر وارد خانه شد و با انفجار بمب تكه هاي بدن او به ديوار پخش شد... كودكان او با ديدن اين صحنه نمي گريستند و فقط چشم هايشان باز بود و پلك نمي زدند ... خيلي خنديديم!
او در ادامه خاطرات خود می گوید: يك بار ديگر پدر يك دختر سيزده ساله فلسطيني را كه كشته شده بود، از درب پشت خانه به اتاق خوابش برديم و او را روي تخت خواب خوابانديم ... تصور كنيد دخترك با ديدن جسد له شده پدر در رختخواب چگونه گريه مي كرد!
این سرباز صهیونیست در بخش های دیگری از خاطراتش با افتخار می نویسد: ديدن انفجار گلوله توپ روي كودكستان هم جالب است. من گزارش آن را براي پدرم هم فرستادم او هم مرا تشويق كرد.
با دوستم كه روي يك تانك خدمت مي كردم، تماس گرفتم و نقطه مشتركي در فضاي يك كودكستان در غزه را نشانه رفتيم و همزمان گلوله تانك را شليك كرديم، دو گلوله در وسط روز در آسمان به يكديگر برخورد كردند و صداي انفجار آن كودكان را به صحن كودكستان كشاند. من بيشتر از كودكان ترسيدم، اما خود را خيس نكردم، ولی در عوض یقین دارم که بیست كودك فلسطینی آن روز كه به خانه هايشان رفتند، شلوارشان خيس بود! ...اين هم جالب است و تجربه اي تكرار نشدني.
زايشگاه هم عجب جايي است؛ محل توليد فلسطيني، محل توليد دشمن ما، محل تولد كودكاني كه تا ده سال ديگر از زندگي فقط سنگ را مي شناسند كه بايد به ما پرتاب كنند، ترساندن پرستارهاي زايشگاه ها و زنان باردار فلسطيني، تنها در زايشگاه ممكن است، در زايشگاه مي توان صحنه هايي آفرید كه در هيچ جاي دنيا امكان تكرار آن نيست!
گفتنی است، موسسه «سكوت را بشكنيم»، يك موسسه يهودي فرهنگي است كه به انتشار خاطرات سربازان و فرماندهان در جنگ هاي گوناگون صهيونيست ها با فلسطيني ها دست مي زند و موسس اين انتشارات، اميدوار است با انتشار اين خاطرات وجدان انساني جنايتكاران بيدار شده و كمتر به جنايت بينديشند.
حال دولت های ملعون اروپایی را ببین که چطور چنین از این جنایتکاران حمایت می کنند و با وقاحت تمام از حقوق بشر دم می زنند .
چه بد مولایی دارندای عالم بدان :امیری حسین (ع) و نعم الامیر
 

 
aminsabeti

آقای وزیر، سرعت بالای اینترنت
برابر با پیشرفت است!

یکی از مشکلات عمده‌ی کاربران اینترنت در ایران کم بودن سرعت اینترنت است تا جایی که براساس آمار وب‌سایت Speedtest.net، ایران در جایگاه ۱۴۴ در میان ۱۵۲ کشور جهان ایستاده است. سرعتی که معادل ۶۱ کیلوبیت بر ثانیه است!
در توجیه این سرعت کم، رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات علت محدودیت سرعت اینترنت برای کاربران خانگی را اینگونه اعلام می‌کند: «تعریفی که نهادهای فرهنگی از اینترنت برداشت کرده‌اند استفاده دانشگاه‌ها، سازمان‌های تجاری و بانک‌ها از پهنای باند پرسرعت است اما زمانی که کاربردهای جدیدی بر روی این شبکه تعریف شوند امکان ارتقاء از نظر زیر ساخت‌های فنی نیز وجود دارد.»
علاوه بر آن آقای تقی‌پور در برنامه‌ی «نگاه یک» نه تنها وضعیت سرعت اینترنت در ایران را ایده‌آل می‌داند، بلکه قیمت اینترنت در لندن را نیز ۲۰ پوند در ساعت اعلام می‌کند!
حال اگر از ادعای آقای وزیر در مورد قیمت اینترنت در لندن بگذریم به طوری که من در این شهر هزینه‌ی اینترنتم به همراه خط تلفن در مجموع ۱۹٫۵ پوند (در حالی که سه ماه مجانی است) می‌شود، باید گفت که اصرار آقای تقی‌پور به این نکته که سرعت اینترنت برای کاربران خانگی مناسب است، کاملا بی‌اساس و از روی عدم اطلاع وی از دنیای اینترنت جدید است. اما علت این ادعای من چیست؟

۱- با تولد وب ۲٫۰ و به وجود آمدن ابزارهایی مانند پادکست، ویدئوبلاگ، iTunes U و…، سرعت بالای اینترنت یکی از مهمترین فاکتورهای پیشرفت یک جامعه شده است. زیرا در سال‌های اخیر فضای اینترنت از فاز «متن» به فاز «چند رسانه‌ای (Multimedia)» وارد شده است. به عنوان مثال می‌توان به iTunes U اشاره کرد که به کمک آن می‌توان هزاران کلاس درس دانشگاه‌های مختلف جهان را رایگان دانلود و تماشا کرد.

۲- یکی از رکن‌های اساسی «دولت الکترونیک» که این روزها گوش خیلی‌ها از این واژه پر شده است، سرعت بالای اینترنت است. سرعتی که باعث می‌شود تا بسیاری از هزینه‌هایی که این روزها بر دوش اقتصاد و جامعه‌ی ایران قرار دارند حذف شود. در این مورد شایان شلیله به صورت کامل توضیح داده است و خواندن این مطلبش را به شما توصیه می‌کنم.

۳- آموزش از راه دور با سرعت بالای اینترنت معنا پیدا می‌کند، زیرا اینترنتی که هر لحظه امکان قطع شدن داشته باشد و یا نتوان از طریق آن ویدئوهای مختلف مربوط به کلاس‌های درس و یا فایل‌های مختلف درسی را دانلود کرد، هیچ معنایی ندارد.

اما اگر تمام نکات بالا را تنها چند خط تایپ شده بدانیم که در حرف زیبا به نظر می‌رسند، دیدن ویدئوی زیر را به شما توصیه می‌کنم. ویدئویی که باعث شد تا ایده‌ی این مطلب به ذهن من برسد. در این ویدئو یکی از مسئولین TED به خوبی توضیح می‌دهد که چگونه اینترنت باعث شده است تا بسیاری از روابط تغییر پیدا کند و برخی از کاربران ره صد ساله را یک شبه طی کنند. از دید من شاه‌بیت این ویدئو از دقیقه ۱۶ به بعد است که می‌توان مشاهده کرد که TED چگونه توانسته در یکی از مناطق آفریقا تاثیرات عمیقی بگذارد و باعث بهتر شدن وضعیت زندگی مردم آن منطقه شود.

لینک مستقیم ویدئو

در نهایت این نکته را دوباره تکرار می‌کنم که آقای وزیر، از خواب بیدار شوید، اینترنت اگر ابزاری برای جنگ نرم است، ابزاری برای ارتقا آموزش، بهداشت، فرهنگ و… هر جامعه‌ای نیز است.

 

 
kazem_haj2000
در این خاک زرخیز ایران زمین
نبودند جز مردمی پاک دین
همه دینشان مردی و داد بود
وز آن کشور آزاد و آباد بود
چو مهر و وفا بود خود کیششان
گنه بود آزار کس پیششان
همه بنده ناب یزدان پاک
همه دل پر از مهر این آب و خاک
پدر در پدر آریایی نژاد
ز پشت فریدون نیکو نهاد
بزرگی به مردی و فرهنگ بود
گدایی در این بوم و بر ننگ بود
کجا رفت آن دانش و هوش ما
که شد مهر میهن فراموش ما
که انداخت آتش در این بوستان
کز آن سوخت جان و دل دوستان
چه کردیم کین گونه گشتیم خار؟
خرد را فکندیم این سان زکار
نبود این چنین کشور و دین ما
کجا رفت آیین دیرین ما؟
به یزدان که این کشور آباد بود
همه جای مردان آزاد بود
در این کشور آزادگی ارز داشت
کشاورز خود خانه و مرز داشت
گرانمایه بود آنکه بودی دبیر
گرامی بد آنکس که بودی دلیر
نه دشمن دراین بوم و بر لانه داشت
نه بیگانه جایی در این خانه داشت
از آنروز دشمن بما چیره گشت
که ما را روان و خرد تیره گشت
از آنروز این خانه ویرانه شد
که نان آورش مرد بیگانه شد
چو ناکس به ده کدخدایی کند
کشاورز باید گدایی کند
به یزدان که گر ما خرد داشتیم
کجا این سر انجام بد داشتیم
بسوزد در آتش گرت جان و تن
به از زندگی کردن و زیستن
اگر مایه زندگی بندگی است
دو صد بار مردن به از زندگی است
بیا تا بکوشیم و جنگ آوریم
برون سر از این بار ننگ آوریم
فردوسی
 
 
ahestan

سرنوشت مشابه منتظری و مدعیان خط امام

سال گذشته در چنین روزهایی، پرونده زندگی پر فراز و نشیب یکی از مردان انقلاب یعنی مرحوم آقای منتظری برای همیشه بسته شد. با توجه به اختلاف‌های او با امام و ماجراهایی که منجر به برکناری وی شد و حمایت همه‌جانبه مخالفین امام و نظام از او در سال‌های اخیر، انتظار می‌رفت که مراسم تشییع پیکر آن مرحوم با حاشیه‌هایی همراه باشد، اما همزمانی فوت وی با حوادث بعد از انتخابات باعث شد که این حاشیه‌ها بیشتر از آنچه که مورد انتظار بود، مراسم را تحت تاثیر و تحت الشعاع خود قرار دهد.
به همین علت، تشییع پیکر مرحوم آقای منتظری نه تنها در حد و اندازه  و در شأن یک مرجع تقلید، که حتی شبیه مردم عادی هم برگزار نشد! این را همه کسانی که در تشییع سایر علما و مراجع تقلید در قم حضور داشتند و جو عمومی شهر قم را شاهد بودند، شهادت می‌دهند. در عوض مراسم تشییع پیکر آقای منتظری به یک میتینگ سیاسی تبدیل شد که جماعت سبز، آن مرحوم را حتی از قرائت فاتحه و صلوات، محروم و با شعارهای سیاسی و گاه اهانت آمیز بدرقه‌اش کردند!
البته این پایان زندگی آقای منتظری نبود، پایان واقعی زندگی سیاسی او زمانی بود که در برابر امام بزرگوار ایستاد و فروردین ماه سال ۶۸ از قائم‌مقامی رهبری برکنار شد. با توجه به شخصیت خاص امام و جایگاه، نفوذ و محبوبیت ایشان در میان مردم، طبعا ایستادگی و مقاومت هرکسی در برابر امام، با هر سابقه‌ی مبارزاتی و با هر پشتوانه‌ی مردمی، به منزله نابودی همیشگی او بود. (مثل بنی صدر که رای اکثریت مردم ایران را به همراه داشت و یا مرحوم بازرگان و برخی دیگر از چهره‌های ملی و مذهبی)
این مهم نیست که رسانه‌ها و گروه‌های سیاسی و یا ضدانقلاب داخلی و خارجی چه می‌گویند و چه ادعاهایی می‌کنند. مهم این است که ببینیم شخصیت‌های مختلف در جامعه و در زندگی عموم مردم چه جایگاهی دارند؟ آقای منتظری هم به چنین سرنوشتی دچار شد. یعنی از زندگی مردم ایران دور و به شخصیت محبوب ضدانقلاب و مخالفین امام تبدیل شد! اتفاقا خود ایشان در آخرین سخنرانی خود پیش از مرگ به این حقیقت اعتراف کرده بود که عموم مردم ایران به امام خمینی علاقه دارند.
در حقیقت آقای منتظری، از  عشق و علاقه و محبت مردم به امام به خوبی آگاه بود؛ به همین علت بعد از برکناری، در پاسخ نامه امام تاکید کرد «همان طور که از آغاز مبارزه تاکنون در همه مراحل همچون سربازى فداکار و از خود گذشته و مطیع در کنار حضرتعالى و در مسیر اسلام و انقلاب بوده ام، اینک نیز خود را ملزم به اطاعت و اجراى دستورات حضرتعالى مى دانم، زیرا بقا و ثبات نظام اسلامى مرهون اطاعت ازمقام معظم رهبرى است.»
آقای منتظری همچنین به سفارش امام مبنی بر عدم اظهار نظر در خصوص مسائل سیاسی جواب مثبت داد و نوشت: «به من اجازه فرمایید همچون گذشته یک طلبه کوچک و حقیر در حوزه علمیه به تدریس و فعالیتهاى علمى و خدمت به اسلام و انقلاب، زیر سایه رهبرى حکیمانه حضرتعالى، اشتغال داشته باشم و اگر اشتباهات و ضعفهایى که لازمه طبیعت انسان است رخ داده باشد، انشاءاللّه با رهبریهاى حضرتعالى مرتفع گردد. و از همه برادران و خواهران عزیز و علاقه مند تقاضا مى‌کنم مبادا در مورد تصمیم مقام معظم رهبرى و خبرگان محترم، به بهانه حمایت از من، کارى انجام دهند و یا کلمه اى بر زبان جارى نمایند، زیرا مقام معظم رهبرى و خبرگان جز خیر و مصلحت اسلام و انقلاب را نمى خواهند.»
البته علی‌رغم همه مخالفت‌های آقای منتظری با امام، باز هم این لطف امام در حق او بود که اجازه نداد مردم متوجه جزئیات اشتباهات او شوند. ماجرای آقای منتظری اگرچه از چشم مردم عادی جامعه تا حدود زیادی پنهان ماند، اما بزرگان نظام و بسیاری از یاران امام از نزدیک شاهد این مخالفت‌ها و تلاش امام برای بازگرداندن وی به جبهه انقلاب بودند.
به همین دلیل بعد از برکناری آقای منتظری، کسی دچار تردید نشد و ما شاهد صریح‌ترین و قاطع‌ترین برخورد‌ها توسط مسئولان وقت نظام و برخی شخصیت‌های انقلابی آن روزگار (مدعیان سابق خط امام از جمله کروبی، موسوی، عبدالله نوری، صانعی، طاهری اصفهانی، خلخالی و …) بودیم. میرحسین موسوی و عبدالله نوری با صدور بخشنامه‌هایی به ادارات و سازمان‌های دولتی و سپاه پاسداران، دستور جمع‌آوری کلیه تصاویر و عکس های آقای منتظری را از سراسر کشور صادر کردند.

آقای صانعی هم در سخنانی ضمن تایید کامل تصمیم امام، برکناری آقای منتظری را به نفع اسلام و مسلمین دانست و اظهار داشت:«در ایران حاکمیت با اسلام و قرآن و حفظ ارزشها و قداستهاست اگر هم حادثه ای پیش می‌آید نعمتی است از طرف خداوند برای ملت و کسی که حادثه سراغ او آمده است هر چند این حادثه برای امام و امت گران باشد. این تصمیمی که امام امت گرفته اند همانطور که برای ملت مفید بود نسبت به آقای منتظری هم مفید بود. دشمن می‌‌خواست از این کانال یعنی کانال فقه و تعهد و تقوا چه بلائی به سر ما بیاورد؟ هنوز عمقش را نفهمیده‌ایم! خداوند نمی‌خواست که آقای منتظری وسیله ای برای ضربه زدن به اسلام بشود خداوند به آقای منتظری و به مردم لطف کرده است که امام با همه عواطف و علاقه اش وقتی نظام و اسلام را در خطر ببیند از همه عواطف می گذرد و حاصل عمرش را میگذرد و حاصل عمرش را فدا می نماید و به فریاد اسلام و مسلمین می‌رسد.» روزنامه جمهوری اسلامی۱۳۶۸/۲/۱۶

مرحوم آقای خلخالی هم برکناری آقای منتظری را بعد از مکاتبات بی‌شمار طرفین و ناشی از سه علت اصلی عنوان کرد: «۱- حمایت آقای منتظری از مهدی هاشمی به عنوان مفسد فی‌الارض ۲- حمایت از لیبرال‌ها و دار ودسته بازرگان  ۳- طرفداری از منافقین!» کیهان ۲۱/۲/۶۸
همچنین آقایان حمید روحانی، مجید انصاری و هادی خامنه‌ای در میزگردی در دانشگاه تهران ضمن تشریح روند جدایی و برکناری آقای منتظری، از تصمیم امام حمایت کردند و حتی رنج‌نامه حاج سید احمد خمینی را به آقای منتظری با اطلاع کامل امام دانستند. در این میزگرد مجید انصاری از رفت و آمد منافقین زندانی به بیت آقای منتظری خبر داد و ضمن حمایت از اعدام منافقین در سال ۶۷، از جمع‌آوری تصاویر آقای منتظری از سراسر کشور نیز حمایت کرد. کیهان  ۶۸/۲/۲۸

مهدی کروبی هم از جمله افرادی بود که خیلی صریح و روشن درباره برکناری آقای منتظری موضع گرفت. وی در سخنانی ضمن اشاره به رنج‌نامه فرزند امام، اظهار داشت : «این حادثه برای حضرت امام خاطره‌ای بسیار تلخ و رنج‌آور بود. به منظور آگاهی هر چه بیشتر مردم از این امر، جزوه‌ای بسیار مستدل، منطقی، مدلل، مستند با اسناد و مدارک لازم به قلم حاج احمد آقا فرزند حضرت امام نوشته شده که منتشر می‌شود. هر کس این جزوه را مطالعه نماید، در می‌یابد که در این ماجرا چقدر امام مظلوم واقع شده‌اند و امام تا چه اندازه طی دو ونیم سال گذشته تلاش کرده‌اند تا چنین حادثه‌ای رخ ندهد. به نظر من انتشار این جزوه بسیار لازم بود تا مردم حزب‌الله از جریانات با اطلاع شوند» کیهان ۲۳/۲/۶۸

این جزوه همان رنج‌نامه‌ی معروف حاج سید احمد خمینی خطاب به آقای منتظری است که در پایان آن آمده است :«حضرت آیت الله! اگر از منافقین و لیبرال‌ها و طیف مهدی هاشمی جدا نشوید، مطمئن باشید تمامی حزب‌اللهی‌ها در آخرت در مقابل پیامبر اکرم جلوی شما را خواهند گرفت!»
پس نتیجه می‌گیریم که خط امامی‌های سابق ظاهرا شک و تردیدی نسبت به تصمیم امام نداشتند و حتی گاهی بیش‌ از اندازه، از خجالت آقای منتظری درمی‌آمدند! اما انگار قرار بود این مساله هم به مرور زمان و همزان با رنگ عوض کردن بعضی مدعیان، دچار تغییر شود که شد! این جماعت هزار چهره، نه تنها نامه‌های امام و رنج‌نامه فرزند امام را از یاد بردند که حتی سخنان خودشان را هم فراموش کردند!
البته خود آقای منتظری هم برخلاف نصیحت امام و حتی برخلاف حرف خودشان که قرار بود تنها به تدریس و فعالیت‌های علمی در حوزه بپردازد، بعد از رحلت امام دوباره وارد مسائلی شد که قبلا عتاب شدید امام را به همراه داشت. مخصوصا بعد از دوم خرداد و این توهم که رای ۲۰ میلیونی مردم به سید محمد خاتمی، یعنی شکست و یا تضعیف جایگاه آیت الله خامنه‌ای! جالب اینکه آقای منتظری به صراحت همین نکته را به خاتمی می‌گوید!
اما در مقابل، خروش مردم سراسر کشور و واکنش به موقع علما و روحانیون (مخصوصا حضرات آیات جوادی آملی، امینی، مشکینی، فاضل لنکرانی، سبحانی، هاشمی شاهرودی و …) این توهم را باطل کرد.
سید محمد خاتمی هم در اظهار نظری قاطع و صریح، جواب آقای منتظری را اینگونه داد: «در راس دیدارها، هفته ای یک بار در خدمت مقام معظم رهبری دیدار داریم که از آرا و نظرات ایشان بهره می‌گیریم و اگر مطالبی باشد خدمتشان عرض می کنیم… نظارت عالیه و اشراف عالیه با رهبری است که همه قوای سه گانه زیر نظر ایشان کار می کنند و این خودش یک امر هماهنگی خوبی را ایجاد می‌کند… اگر پیرو امامند و ولایت فقیه را قبول دارند که خب اکثریت دارند، این قانون اساسی ما ولایت فقیه را به عنوان یکی از اصول نظام در آورده و دیگر نظریه فقهی نیست. اصل نظام است و در قانون اساسی ما هم آمده و مخالفت با آن مخالفت با نظام است.»
البته در مقابل خروش مردم و علما، دو گروه همچنان از آقای منتظری حمایت ‌می‌کردند. اول مقلدان سنتی ایشان و دوم گروه‌های اپوزوسیون و مخالف نظام که حرف مشترک این گروه دوم، فقط مخالفت با امام و نظام بود. در حقیقت حمایت از آقای منتظری بهانه‌‌ای بود برای مخالفت با امام!
در همه این سال‌های اخیر هرجا بیانیه‌ای و یا سخنی از این جماعت در حمایت از آقای منتظری منتشر شد، ردپای مخالفت و دشمنی آنها با امام به وضوح دیده شده است. اوج این مساله را می‌توان در فتنه سال گذشته دید که همه گروه‌ها و افراد مخالف با انقلاب، نظام و امام، حول آقای منتظری جمع شدند و از او حمایت کردند.
البته فتنه سال گذشته، برکاتی هم برای ما داشت. اینکه گروه سومی را به آن دو دسته بالا اضافه کرد و پرده از چهره‌ی واقعی آنها کنار زد. اینها مدعیان خط امامی بودند که با شعار «بازگشت به دوران امام!» به صحنه انتخابات آمده بودند اما چند ماه بعد مجبور شدند زیر «تابوت آقای منتظری» گریه کنند و بر سر و سینه بزنند!
مطمئنا منظورم صدور بیانیه‌ی تسلیت نیست، چون شخصیت‌های زیادی پیام تسلیت فرستادند، حتی آنهایی که بعد از تصمیم امام، دیگر به آقای منتظری اعتقادی نداشتنند. البته در میان اشخاصی که درگذشت آقای منتظری را تسلیت گفتند، برخی تنها به جنبه فقهی و علمی وی اشاره و برخی نیز به صراحت به اشتباهات او اشاره کردند (از جمله رهبر انقلاب و آیت الله العظمی مکارم شیرازی) اما رفتار و بیانیه‌های برخی دیگر چنان بود که گویا هیچ مشکلی در گذشته وجود نداشته است!
منظورم «نخست وزیر محبوب!»، «نماینده مادام‌العمر امام!» و «حضرت مرجع خودساخته!» و سایر مدعیان خط امام است که حتی ادعاهای سابق خودشان را در خصوص منتظری فراموش کرده‌ بودند.
حرف من این نیست که آدم‌ها عوض نمی شوند. چرا، عوض می‌شوند؛ به شرطی که مرد و مردانه نیت و حرف دلشان را بگویند و با مردم یک رو باشند! نه اینکه برای ساختن فیلم تبلیغاتی‌شان موقع انتخابات به حرم امام بروند و اشک تمساح بریزند اما موقع عمل به وصایای امام، طور دیگری رفتار کنند. مساله اینجاست که مخالفت آقای منتظری با امام، یک مساله ساده  نبود و فراموش شدنی هم نیست. نمی‌توان خود را خط امامی و یار واقعی امام دانست و همزمان به کسی متوسل شد که امام از او راضی نبود! به هر حال یا مواضع سابق درست است و یا رفتار امروز. مگر می‌شود هر دو درست باشد؟!

حضور کروبی در بیت مرحوم منتظری در میان اعتراض مردم. به نظر شما در این لحظه، یاد رنجنامه حاج سید احمد خمینی هم بوده یا نه؟!

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  • براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کنيد براي اعضا گروه جالب باشد را مي توانيد به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستيد تا با نام خودتون در  بخش «مطالب ارسالي اعضا» نوشته شود.

  • از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  • منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده(!) انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  • دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، ممنونم! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2010  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

2 دی ماه / 23 دسامبر / 17 محرم

Mobin_s2004@yahoo.com
 2 دی هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
وطن در روزهاي توفاني ديماه 1294 خورشيدي: درسي بزرگ براي ايرانيان

ايران - وطن ما دي ماه 1294 هجري خورشيدي (دسامبر 1915 و ژانويه 1916 ميلادي و در جريان جنگ جهاني اول) را با حملات واحدهاي نظامي روسيه به اطراف تهران، فعاليت كميته دفاع ملي و مهاجرت نمايندگان مجلس، هواداران ايراني آلمان و گروهي از روشنفكران به اصفهان و كرمانشاه آغاز كرده بود و ناآرام و نامطمئن بود، زيرا كه ارتشي نيرومند براي دفاع از خود نداشت. مهاجرت رجال به كرمانشاه به منظور برخوردارشدن از حمايت عثماني (تركيه) متحد آلمان بود كه بين النهرين (عراق) گوشه اي از آن امپراتوري را تشكيل مي داد. غافل از اين كه اين كار بهانه تازه اي به انگليسي ها كه از پيش نقشه بالا كشيدن نفت عراق را كشيده بودند خواهد داد تا نيرو وارد عراق كنند و ....
     در دو روز اول و دوم دي ماه، نيروهاي تازه نفس روسيه كه به بهانه جلوگيري از گسترش نفود آلمان در ايران تا حومه تهران پيشروي كرده بودند در رباط كريم شهريار با ژاندارمها، افراد مسلح «كميته دفاع ملي» و ايرانيان داوطلب كه اسلحه برداشته بودند در گيري داشتند كه اين زدو خوردها با پيروزي روسها به پايان رسيد و ايرانيان تلفات سنگين متحمل شدند و دلايل عمده آن ناهماهنگي دفاع گران در جريان زدوخورد و نداشتن اسلحه سنگين بود. روسها باوجود پيروزي در نبرد رباط كريم شهريار وارد تهران نشدند. با شكست مدافعان تهران و عقب نشيني به شهر، رجالي كه به قم مهاجرت كرده بودند و نيز اعضاي كميته دفاع ملي از آنجا عازم اصفهان و كرمانشاه شدند. همزمان مردم معمولي نيز در اصفهان، كرمان و شيراز به كنسولگري هاي انگلستان كه متحد روسيه در جنگ جهاني اول بود حمله بردند و چند انگليسي را كشتند، زخمي كردند و يا ربودند. اين وضعيت به حكمران انگليسي هند بهانه لازم را داد تا يك نيروي نظامي تازه به فرماندهي ژنرال «پرسي سايكس» باكشتي روانه ايران سازد. مستوفي كه اين وضعيت را ديد از رياست وزراء كناره گيري كرد، فرمانفرما جاي اورا گرفت و به ديپلماتهاي آلماني كه در قم با رجال مهاجر ملاقات كرده بودند اخطار كرد كه از آن پس از تهران خارج نشوند و آلماني هايي را كه در ايران به وجودشان نياز نيست خارج سازند.
     در اين ميان براي تضعيف روحيه دولت و در نتيجه اطاعت از دستورهاي انگلستان و روسيه، عوامل اين دوكشور كاركنان ادارات دولتي ايران را كه مواجب ماهانه آنان عقب افتاده بود تشويق به متحصن شدن در سفارتخانه ها و كنسولگري هاي اين دو كشور مي كردند و عده اي از كارمندان هم متحصن شدند! كه «تاريخ» مهر خيانت بر چهره آنان زده است.
    اگر رويدادهاي دي ماه 1294 را با وقايع مرداد و شهريور 1320 مقايسه كنيم خواهيم ديد كه ايرانيان در آن سال با دست خالي و با اين كه ميهنشان به صورت دو منطقه نفود درآمده بود، با همه امكاناتي كه دراختيار داشتند از وطن خود دفاع كرده و جان داده بودند. در شهريور 1320، ايرانيان با اين كه داراي يك ارتش صدها هزارنفري با انضباط بودند به دليل خيانت و خريداري شدن پاره اي از ژنرالها و رجال سياسي موفق به دفاع نشدند و اين درس را انگليسي ها از دي ماه 1294 گرفته بودند كه چگونه بموقع از اشخاص مستعد به خيانت كردن بهره برداري كنند و ارتش در حساسترين لحظه مرخص شود و كميته دفاع ملي هم به وجود نيايد!.

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com
 23 دسامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
اتحاد ناپلئوني اروپا و تحریم انگلستان

ناپلئون بناپارت در پی تصمیم سال 1806 خود در برلین که هرگونه تماس اروپای قاره ای با انگلستان قطع شود هفدهم دسامبر 1807 در میلان ایتالیا منشور تحریم انگلستان توسط اروپای قاره ای را امضاء و اعلام کرده بود. این منشور کشورهای اروپای قاره ای را از هرگونه رابطه و تجارت با انگلستان منع می کرد. ناپلئون در کنار امضای خود در زیر این منشور عناوینش را چنین نوشته بود: ناپلئون؛ امپراتور فرانسه، حکمران اسپانیا، پادشاه ایتالیا و بزرگ اتحادیه راین (ژرمن ها = آلمانی ها). این منشور درعین حال کنتیننتال سیستم (اتحاد اروپای قاره ای) را رسمیت داد که هدف ناپلئون از فتوحاتش بود. اگر ناپلئون به روسیه لشکر نکشیده بود، نظمی را که در اروپای قاره ای به وجودآورده بود دوام بیشتری می یافت. ناپلئون که کمر به نابودی انگلستان بسته بود آن توان دریایی را نداشت که سپاه بزرگی را مامور فتح انگلستان کند. نبرد دریایی ترافالگار در سال 1805 که در آن ناوگان مشترک فرانسه و اسپانیا از نیروی دریایی انگلستان شکست خورد اندیشه تحریم کامل این کشوررا به ذهن ناپلئون آورده بود. این تحریم تا سال 1814 ادامه داشت. 13 دهه پس از ناپلئون، هیتلر تصمیم به نابودکردن قدرت انگلستان داشت که بازهمان اشتباه ناپلئون را مرتکب شد و نیروهای خودرا به جنگ شوروی فرستاد و نابود شد.
    23 دسامبر 1807دستگاه قانونگزاری آمریکا لایحه توماس جفرسون رئیس جمهور وقت این کشور مبنی بر منع صدور کالا به اروپا و واردات از کشورهای این قاره را تصویب کرد که به «قانون امبارگو» معروف است. گفته شده است هدف جفرسون این بود که پای جنگهای ناپلئونی به آمریکا نرسد.
    طبق قانون امبارگو مصوب کنگره آمریکا، تمامی کشتی ها هنگام ورود به بنادر ایالات متحده و خروج از این بنادر باید بازرسی دقیق می شدند. این قانون عمری طولانی نداشت. دولت واشنگتن با ناپلئون که آمریکای فرانسه (ایالات مرکزی از شیکاگو تا نیوارلئان) را به آن دولت فروخته بود روابط صمیمانه داشت.

 

نتايج انقلابهاي سال 1848 اروپا تا 23 دسامبر آن سال و پيش بيني انقلابهاي مشابه در دو دهه اول قرن 21

انقلابات سال 1848 اروپا كه ماهيت چپگرايانه داشت و عمدتا با هدف برقراري عدالت اقتصادي ـ اجتماعي، ضديت با استثمار فرد از افراد و تعديل ثروت آغاز شده بود تا 23 دسامبر اين سال (روزي چون امروز) اين نتايج را به بار آورده بود:
     در اتريش؛ مترنيخ مرد نيرومند اروپا و صدراعظم آن امپراتوري، پس از 27 سال صدارت بركنار شده و امپراتور به سود پسر 18 ساله اش كناره گيري کرده بود زيرا كه به باور اتريشي هاي آن زمان، وقتي كه رئيس كشور جوان و بي تجربه باشد مديريت امور به دست گروه خواهد افتاد و «مديريت گروهي» همانا تحقق دمكراسي و انجام اصلاحات در جهت تامين منافع توده هاست. در ايتاليا؛ پاپ از واتيكان گريخته بود. در فرانسه؛ به تجديد حيات جمهوري منجر شده بود، و .... تنها در آلمان، قيصر وقت با توسل به نيروي ارتش انقلاب را سركوب كرده بود (جزئيات اين انقلابات به موقع خود در اين سايت آمده است).

مترنيخ

پاره اي از اصحاب نظر را عقيده بر اين است كه با توجه به وضعيتي كه در سالهاي اخير در نقاط مختلف جهان مشاهده مي شود به ويژه وسعت فاصله ثروتمندان و بي ثروتها، تضعيف شديد معنويات و اخلاقيات، ايجاد طبقه حاكمه در بيشتر كشورها و يك قطبي شدن جهان؛ در سالهاي آتي (اواخر دهه اول قرن 21 و دهه دوم اين قرن) احتمالا شاهد چنان انقلاباتي در گوشه و كنار خواهيم بود. زيرا كه در برخي نقاط پيدايش همان شرايطي به چشم مي خورد كه پيش از انقلابات سال 1848 در اروپا برقرار بود. به علاوه، نظر بر اين است که در آخرين دهه قرن 20 و سالهاي نخستين دهه قرن21 در بسياري از كشورها ـ صرف نظر از نوع نظام حكومتي آنها، دولتمردان راهي جدا از مردم خود در پيش گرفته اند و براي ماندن بر اريكه قدرت آماده هرگونه سازش هستند و امور جهاني در مذاكرات خصوصي و اطاقهاي دربسته تنظيم مي گردد، و اسثتمار به طريقي ديگر (متفاوت از وضعيتي كه در قرن 19 وجود داشت) رو به گسترش است و نيرويي در صحنه نيست كه آنان را افشاء، متوقف و توده ها و ملل کوچکتر را آماده دفاع كند.

 

دسامبر 1941؛ چرچيل در آمريكا

وينستون چرچيل نخست وزير وقت انگلستان دو هفته پس از ورود رسمي ايالات متحده به جنگ جهاني دوم در هر دو صحنه آن، براي گفتگو با روزولت رئيس جمهور وقت اين كشور وارد واشنگتن شد و مذاكرات رسمي از 23 دسامبر1941 ميان اين دو آغاز گرديد. اين مذاكرات طولاني در باره همكاري هاي دو دولت در جنگ بر ضد آلمان و ژاپن بود. طرفين با گشودن يك جبهه دوم در اروپا موافقت كردند،زيرا پيشروي عميق آلمان در روسيه اين فرصت را فراهم ساخته بود. در همين مذاكرات ترتيب كمك رساني به شوروي از طريق خاك ايران داده شد، زيرا شوروي نياز به نيروي انساني نداشت.
     چرچيل به روزولت اطمينان داد كه حمله آلمان به شوروي نهايتا به شكست اين كشور پايان خواهد يافت.

 

برخي ديگر از رويدادهاي 23 دسامبر

  • 1571:   لوپز دو لگازپي اسپانيايي شهر مانيل ( مانيلا) را در فيليپين ساخت كه اينك پايتخت اين كشور است.

  • 1805:   جوزف اسميت بنياد گذار كليساي مورمون كه از فرقه هاي ديگر مسيحيت به اسلام نزديكتر و در آن تعدد زوجات آزاد و قمار ممنوع است به دنيا آمد .

  • 1876:   امپراتوري عثماني براي نخستين بار داراي قانون اساسي شد.

  • 1913:   براي نخستين بار در تاريخ مطبوعات ، نيويورك ورلد به چاپ جدول كلمات متقاطع پرداخت.

  • 1947:   ترانزيستور اختراع شد.

  • 1973:   در پي رفع تحريم صدور نفت كشورهاي عربي ، بهاي نفت خام كشور هاي حوزه خليج فارس دفعتا دوبرابر شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     17 محرم
    Mobin_s2004@yahoo.com

    وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
     در چنين روزي

    02/10/58
    تحريم اقتصادي ايران از سوي ژاپن در صورت تصويب شوراي امنيت سازمان ملل.

    02/10/59
    جبهه هاي جنوب : عقب نشيني و تقويت نيروهاي دشمن در الله اكبر در تحليل سپاه خوزستان .

    عمليات كمين سپاه عليه نيروهاي دشمن در دشت عباس .

    گزارشي از شهر اشغال شده بستان .

    طارق عزيز در سفر به فرانسه : عراق اهداف نظامي مورد نياز خود را در اين جنگ بدست آورده و اكنون براي انجام مذاكرات صلح از يك موضع قوي آماده است .

    عراق از اقليتهاي ايراني كه براي خودمختاري مبارزه ميكنند حمايت ميكند و تا بتواند به آنان كمك ميكند .

    تندتر شدن مواضع آمريكا در قبال گروگانها و جنگ تبليغاتي رسانه هاي غربي عليه ايران .اعلام مواضع رئيس مجلس در اين باره و اعلام آمادگي براي مقابله با توطئه هاي آمريكا .

    02/10/61
    ملاقات رجوي و طارق عزيز بمدت چهار ساعت.

    هشدار سوليوان سفير سابق امريكا در ايران مبني بر سقوط صدام در سال 1982.

    02/10/63
    پايان كنفرانس اسلامي بدون تصويب قطعنامه‌اي در رابطه با جنگ عراق با ايران.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    2
    12

    اهواز

    8
    23

    تبريز

    -3
    10

    شيراز

    0
    18

    مشهد

    -4
    12

    بندرعباس

    11
    28

    کرمان

    -6
    16

    اصفهان

    -5
    13

    يزد

    1
    16

    کرمانشاه

    0
    13

    اراک

    -5
    8

    رشت

    8
    15

    دبی

    18
    26

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1407 تومان
    1068 تومان
    1695 تومان
    1260 تومان
    285 تومان
    293 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    350000 تومان
    175000 تومان
    88500 تومان
    373000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح قديم:

     

    اوقات شرعي (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:40
    طلوع خورشيد : 07:11
    اذان ظهر : 12:04
    غروب خورشيد : 16:56
    اذان مغرب : 17:18
    نيمه شب شرعي : 23:18
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Elle 
    دسامبر 2011

    جديدترين شماره از مجله Elle

    از معتبرترین مجلات جهانی در مورد مد، زیبایی
     و سلامت زنان

    تاريخ انتشار: ژانویه 2011
    تعداد صفحات مجله: 184
    حجم فايل: 57 مگابايت

    لينک دانلود

    رمز فايل: ندارد

    لينکهاي دانلود غيرمستقيم، از سايت محبوب «هات فایل» مي باشند.


     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    با جيمی جیم؛
    پشت میز کار ورزش کنيد

    آنچه که در تصویر مشاهده می کنيد طرح ويژه آقای بن دیوید است که گفته می شود به عنوان اولين صندلی ورزشی و کاری معرفی شده است.
    اين صندلی جيمی جیم (Gymygym) نام دارد و با داشتن 4 ایستگاه ویژه کششی، می تواند امکان انجام 16 حرکت را برای کاربر فراهم کرده تا اصلی ترین عضلات دست و پا را ورزيده کند.
    این صندلی در واقع برای کاربرانی که ساعات متمادی از روز را پشت ميز های کاری سپری می کنند و گاها از خستگی و درد های عضلانی می نالند طراحی شده است. تکيه گاه آن نیز استاندارد است و در حين نشستن کمترين خستگی را برای کاربر به دنبال خواهد داشت.
    جالبتر آنکه این صندلی ورزشی برقی نیست و تمامی ايستگاه های حرکتی آن به صورت ريسمان هایی کششی در زير و پشت تکیه گاه آن جاسازی شده است. همچنین 95% ماده سازنده آن از جنس مواد بازیافتی است.
    کاربرانی که با ازدياد وزن و درد های ناشی از نشستن طولانی مدت؛ دست و پنجه نرم می کنند، می توانند با پرداخت 599$ اين صندلی ورزشی ویژه را خریداری کرده و در محیط کار خود آن را جايگزين صندلی های چرخ دار نامناسب نمايند.
    این صندلی می تواند توصیه ما باشد اما عواقب برخورد رئیس شما در محيط کار زمانيکه در حال انجام یک حرکت کششی هستيد، پای خودتان!

     

    هدست هوشمند بلوتوث برای تلفن همراه
     و کامپیوتر

    هدست های بلوتوث برای تلفن همراه گجت های مفیدی محسوب میشوند اما دردسرهای خودشان را هم دارند. کافی است تصور کنید تلفن شما زنگ می خورد و هدست هم درون کیف زیر کتاب ها است حالا تا پیدایش کنید تماس را از دست داده اید. اما محصول جدید باهوش تر است چون میتواند بفهمد کی روی گوش تان قرار دارد.
    هدست جدید که Voyager Pro نام دارد دارای یک حسگر ویژه است. اگر تلفن زنگ بخورد و آن را پوشیده باشید صدا از طریق هدست منتقل میشود. اگر روی گوش شما نباشد می توانید تلفن را بردارید و تماس را پاسخ بدهید. حالا اگر در وسط صحبت هدست را روی گوشتان قرار بدهید مکالمه به صورت خودکار روی هدست منتقل می شود. فکر خوبی است نه؟
    اما کاربرد محصول جدید شرکت Plantronics به همین خلاصه نمیشود. به همراه آن یک دانگل کوچک یو اس بی هم ارایه می شود که می توانید آن را به کامپیوتر متصل کنید. وقتی آن را به کامپیوتر بزنید ارتباط این هدست از تلفن به کامپیوتر منتقل میشود و حالا یک هدست بلوتوث هوشمند برای کامپیوتر دارید با همان قابلیت های انتقال صدا هنگام پوشیدنش. علاوه بر این هنگام اتصال به کامپیوتر هدست با نرم افزار اوتلوک برای چک کردن ایمیل های شما ارتباط برقرار می کند و هنگام دریافت ایمیل جدید موضوع اش را برایتان می خواند.
    این هدست طی ماه اینده و در نمایشگاه CES2011 صورت رسمی معرفی خواهد شد بنابراین به زودی از قیمت و تاریخ ارایه اش به بازار مطلع می شویم.
    سایت سازنده
     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    همه سنگفرش ها طلاست

    نقل قولی از «کیم وو چونگ»، رئیس هیات مدیره و موسس تشکیلات «دیوو» و صاحب کتاب «سنگفرش هر خیابان از طلاست» آمده است: اگر کسی به راستی از شایستگی خود، بهره گرفته و سخت کار کند، همه چیز امکان پذیر است.
    هر کاری را باید کسی انجام دهد که شایستگی آن را دارد. هر چه که می خواهید انجام دهید، مجسم کنید که انجام داده اید و سپس از خرد خود بهره بگیرید؛ خواهید دید که می توانید آن کار را انجام دهید.
    مردمی که منفی باف و ترسو هستند و به آسانی، همه چیز را رها می کنند، هرگز کار مهمی انجام نخواهند داد. امکانات در هر حیطه کاری، پنهان هستند و این شما هستید که باید آنها را کشف کنید.
    ناامیدی و شکست حتی در نوآورانه ترین کارها به وجود می آید، ولی مهم این است که اراده کنید و پایان کار خود را در نظر بیاورید، مهم نیست آن کار چه باشد.
    فرصت های بالقوه، نامحدود هستند، ولی شما بدون کار سخت نمی توانید آنها را ببینید. اگر خود را باور داشته باشید، هر کاری، شدنی است. هر کاری را با اراده انجام دهید.
    عرق ریختن هنگام کار، بسیار بهتر از عرق ریختن در باشگاه است. کار به ستوه آورنده و خسته کننده، برای تندرستی زیان آور است. ولی کاری که از آن لذت می برید، انرژی بیش تری به شما می دهد.
    کسی که سخت کار می کند، به هیچ ورزش دیگری نیاز ندارد. نود و نه درصد نبوغ [هوش سرشار]، بستگی به تلاش دارد و برای نابغه شدن در رشته خودتان، باید خود را غرق در کار کنید.
    بکوشید در زمینه کار خود بهترین باشید؛ هرچه می خواهد باشد. برای گریز از پشیمانی، فقط یک راه وجود دارد و آن، نهایت تلاش در هر کاری است که انجام می دهید.
    تلاش های تردیدآمیز، هرگز هیچ کس را به اوج نرسانده است. اگر گمان می کنید که نمی توانید کاری را انجام دهید، اگر گمان می کنید که شایستگی های انجام کاری را ندارید، پس بدانید که هرگز نمی توانید کار مهمی انجام دهید.
    آنانی که می خواهند بهترین باشند، باید همه تلاش خود را بکنند. تا زمانی که همه تلاش خود را به کار می گیرید، هرگز برای شکست، سرزنش نمی شوید.
    زمان مناسب برای انجام کاری، هنگامی است که هیچ کس آن کار را نمی کند یا کسان دیگر هنوز آغاز نکرده اند یا از انجام آن بازایستاده اند. همه ما باید کاری را بکنیم که باید بکنیم. دشواری ها زمانی ایجاد می شوند که کاری را که باید بکنید، نمی کنید. نشانه نادانی، آن است که بدون این که تلاشی کرده باشیم، امری را غیرممکن بدانیم.
    جهان، بزرگ و چشم به راه شماست و کارهای بسیاری هست که می توانید انجام دهید. باید جاهایی را پیدا کنید که دست هیچ کس به آنها نرسیده و کارهایی را بکنید که هیچ کس تاکنون انجام نداده است.
    هر کس که خود را وقف کارش کرده، هرگز شکست نخورده است. اگر تنها یک درصد شانس کامیابی در یک پروژه وجود داشته باشد، یک دارنده کسب و کار راستین، آن یک درصد را به چشم جرقه ای می نگرد تا آتشی با آن روشن کند.
    رویاها، در بیش تر موارد، انسان ساز هستند. آنها منش، کار و حتی سرنوشت انسان را مهار می کنند. هنگامی که به جایی پر از ریسک و خطر وارد می شوید، به دقت، همه جوانب کار را در نظر می گیرید؛ پس به راستی، دیگر ریسکی در کار نیست.

     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    اصول چیدمان میز

    میزی که به شکل زیبا، با رومیزی تمیز و چند شاخه گل تزئین شود و کاردها، چنگال ها و لوازم دیگر به طرز صحیحی روی آن چیده شوند، نه فقط اشتهای افرادی را که سر آن میز غذا می خورند بر می انگیزد بلکه سبب می شود آنهایی که دور آن میز برای صرف غذا جمع می شوند حداکثر سعی خود را برای رعایت آداب غذاخوردن به کار برند.
    چیدن میز غذا فنی است که بهتر است همه خانم ها آن را بدانند.
    برای چیدن میز ناهار یا شام بهتر است تمام وسایلی که برای غذا خوردن هر شخص لازم است روی میز چیده شود.
    تعداد و طرز چیدن وسایل غذاخوری برای ناهار و شام بستگی به دو چیز دارد:
    یکی نوع غذا و دیگری رسمی یا غیر?رسمی بودن مجلس.
    بشقاب، کارد، چنگال و قاشقی که برای هر نفر در دو طرف بشقاب قرار می دهید باید ۲ تا ۵/۲ سانتی متر از لبه میز فاصله داشته باشد.
    کارد را در طرف راست بشقاب، طوری قرار دهید که لبه تیز آن رو به بشقاب واقع شود.
    قاشق را در همان طرفی که کارد هست و در سمت راست آن بگذارید. چنگال را باید سمت چپ بشقاب گذاشت.
    مواقعی که خوردن غذای مورد نظر احتیاج به کارد نداشته باشد، آن را نباید روی میز گذاشت و در این صورت چنگال را باید به طرف راست بشقاب آورد.
    در صورتی که چند نوع کارد و چنگال و قاشق مورد احتیاج باشد، باید آنها را به ترتیب استفاده و در هر طرف از سمت به طرف بشقاب چید. مثلاً اگر غذای اول سوپ است، باید در سمت راست بشقاب از خارج به داخل، اول قاشق سوپخوری را قرار داد، بعد از صرف سوپ، آن را با بشقاب سوپخوری برداشت تا با غذای بعد، کارد و چنگال به کار برده شود. به این ترتیب آخرین غذا یا وسایلی که بلافاصله پهلوی بشقاب قرار دارد صرف می شود.
    اگر احتیاج باشد که یک یا چند لیوان برای هر نفر روی میز گذاشته شود آنها را باید در سمت راست، بالای کارد قرار داد. چنانچه بلندی لیوان ها با هم فرق داشته باشد، بهتر است آنها را به ترتیب بلندی از چپ به راست بچینید. در موقعی که آشامیدنی را در لیوان می ریزید، بیش از سه چهارم آن را پر نکیند تا به آسانی بدون آنکه چیزی روی میز بریزد، بتوانید لیوان را بردارید.
    بشقاب کوچک نان یا دسر باید در سمت چپ بشقاب بزرگ و بالای چنگال قرار گیرد و چنانچه به جز غذاها کره هم روی میز آورده شود، باید از همان بشقاب نان استفاده کرد.
    اگر می خواهید برای هر کس کارد کوچکی برای مالیدن کره به نان، جزء وسایل روی میز بگذارید، آن را روی بشقاب نان و کره و در کنار آن عمود یا موازی با کارد یا چنگال آن شخص بگذارید. در هر حال دسته کارد را باید به طرفی قرار دهید ک برداشتن آن با دست به آسانی انجام پذیرد.
    بشقاب مخصوص سالاد راباید در سمت چپ بشقاب قرار دهید و دستمال سفره نیز در سمت چپ قرار می گیرد.
    زیبایی تزئین وسط میز غذاخوری بستگی به سلیقه شما و سایر وسایل و لوازم موجود دارد. در هر حال هیچ یک از تزئینات وسط میز نباید به اندازه ای بلند باشد که افراد دور میز نتوانند یکدیگر را ببینند.
    برای میزهای رسمی از شمع های سفید و میزهای غیر رسمی از شمع هایی با رنگ های شاد استفاد کنید.
    اگر از شمعدان و یا شمع سر میز غذاخوری استفاده می کنید، شمع ها باید در فاصله ای بالاتر از گل ها بسوزند تا گلبرگ های گل را نسوزانند. فضایی که این وسایل در وسط میز اشغال می کنند، نباید بیشتر از یک دوم سطح وسط میز باشد؛ زیرا شما برای چیدن ظروف و میهمان شما به فضایی برای قرار دادن دستها، در وسط میز به فضایی کافی احتیاج دارد.
     

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    با سایه های خوب، چشمان خود را
     خیره کننده سازید!

    از قدیم گفته اند که راه نفوذ به قلب از چشم می گذرد. پس بهتر است تا با استفاده چشم گیر از سایه های چشم توجه دیگران را به زیباترین عضوتان جلب کنید. از مقدار کمی خط چشم هم استفاده کنید تا برق چشمان خود را تا آنجا که امکان دارد افزایش دهید.
    خیلی جالب است که هرگونه لوازم آرایشی از قبیل سایه، خط چشم، مداد، رنگ و پودرهای مختلف را بر روی پوستتان آزمایش کنید؛ اما بیشتر خانم ها ترجیح می دهند از لوازم آرایشی استفاده کنند که به پوست صورتشات می آید.
    انتخاب سایه چشم مناسب که با موقعیت های مختلف اجتماعی سازگاری داشته باشد، راه حل هوشمندانه ای قلمداد می شود.

    :: نکات آرایشی
    برای استفاده از سایه چشم نکات آرایشی بی شماری وجود دارد.
    در مورد انتخاب رنگ دقت بیشتری کنید. شاید اغلب خانم ها تصور کنند که سایه آبی باعث می شود که چشمانشان رنگ آبی خود را بیشتر نشان دهد، اما بعضی از تم های آبی دقیقا نتیجه عکسی بر روی چشم ها می گذارند. به خاطر داشته باشید که رنگ های درهم نیز حالت پریشانی به چشمان شما می دهند و باعث می شوند تا چهره شما انقدرها هم که فکر می کردید زیبا به نظر نرسد.
    سایه های کمرنگ بهترین انتخاب در تمام مدت سال هستند. آنها به طور طبیعی با رنگ پوست واقعی شما مخلوط می شوند و به راحتی چهره شما را آنطور که انتظار دارید زیبا می کنند.
    رنگ های ملایمی که در پوست پیدا می شود مثل قهوه ای، وانیلی، و ارغوانی کمرنگ از جمله رنگ هایی هستند که حالت طبیعی بسیار جذابی را به چشمان شما هدیه می دهند.
    برای اینکه چهره شما اندکی جذاب تر و محرک تر شود می توانید از رنگهایی با پیش زمینه تند تر استفاده کنید مثل: طلایی، زیتونی، بنفش کمرنگ، آبی و خاکستری.
    کار کردن با انواع رنگ های طبیعی سایه چشم کار ساده ای است.

    :: طرز استعمال
    چند روش ساده از جمله به کارگیری سایه چرب، پودر، و خط چشم تکنیک های ساده ای هستند که میتوانند تاثیر نافذی بر روی زیبایی چشم های شما بگذارند.
    اگر می خواهید چشم هایتان نزدیکتر به هم جلوه کنند از رنگ های کمرنگ و ملایم سایه چشم در قسمت گوشه داخلی پلکها استفاده کنید.
    همچنینی می توانید همان قسمت را از داخل خط چشم بکشید، باید توجه کنید که خط چشم به هیچ وجه از داخل چشمان شما بیرون نزند و به گوشه خارجی چشم ها نیز سرایت نکند.
    استفاده از سایه برای دور کردن چشم ها از یکدیگر اندکی مشکل تر است.
    باید از رنگ های مات در گوشه خارجی چشمها استفاده کرده و سایه را از جایگاه رویش مژه ها به سمت بالا بکشید.
    حالت آنرا در قسمت خارجی اندکی کلفت تر از سایر قسمت ها کنید و همینطور ادامه دهید تا شکل گوشه هلال را به خود گیرد.

    :: مدلهای پرطرفدار
    آرایش های مختلفی برای چشم ارائه می شود اما در این قسمت ما یکی از متداولترین انها را برایتان شرح می دهیم:
    سایه های چرب
    سایه های مدادی
    سایه های پودری
    هرچند سایه های چرب از هر سایه دیگری بر روی چشم ها زیباتر به نظر می رسد، اما متاسفانه لای چین و چروک چشم جمع می شود و برای استفاده در روزهای گرم و برای مدت زمان طولانی انتخاب مناسبی به شمار نمی روند.

    سایه های مدادی با آن همه رنگ ها متنوعی که دارند یکی از گزینه های مناسب به شمار می روند. تنها اشکالی که می توان از این وسیله گرفت این است که نوک آنها اندکی زمخت بوده و پس از استعمال چشم ها اندکی اذیت شده و ممکن است پلکها دچار سوزش موقتی و قرمزی کمی شوند.
    سایه های پودری یکی از بهترین انواع سایه ها به شمار می روند چراکه هم باعث می شوند چشم های شما نافذ تر جلوه کنند و همچنین حالت طبیعی چشم را نیز از بین نمی برند. شما می توانید از سایه های چشم پودری چرب یا خشک استفاده کنید.
    از چشم های خود به خوبی مراقبت کنید. چند تکنیک را به همراه رنگ های مختلف بر روی چشمان خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که کدامیک از آنها بیش از سایرین مناسب شماست و زیبایی مورد نظرتان را برایتان فراهم می آورند.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    لباس شیک و ارزان برای همه
    تاریخچه ی فروشگاه های زنجیره ای
     (H&M (Hennes & Mauritz

    استفان پرسون، پسر موسس فروشگاه های زنجیره ای (H&M (Hennes & Mauritz، با ثروت خالص 5/14 میلیارد دلار هجدهمین فرد ثروتمند دنیا می باشد.
    پرسون که در 4 اکتبر سال 1947 در استکهلم سوئد متولد شده، فرزند ارلینگ و مارگاریت پرسون است و در حال حاضر پس از اینگوار کمپارد دومین فرد ثروتمند سوئد محسوب می شود. او که در دانشگاه استکهلم تحصیل کرده، رییس فروشگاه های زنجیره ای و بسیار موفق لباس Hennes & Mauritz AB است.
     پدر استفان، ارلینگ پرسون این شرکت را در سال تولد وی تاسیس کرد. این زنجیره بین المللی( که به H&M شهرت دارد) با حدود 1700 فروشگاه در تمام دنیا، در ارائه مدل های شیک، اما ارزان قیمت جزو پیشتازان صنعت پوشاک و مد می باشد. پرسون پس از آنکه در سال 1982 به جای پدرش در مقام مدیر ارشد اجرایی شرکت قرار گرفت، حوزه فعالیت آن را به حوزه ای جهانی گسترش داد و از این جهت اعتبار زیادی کسب کرد. در H&M، مد به عنوان یک پدیده فانی و ناپایدار در نظر گرفته می شود که باید مدام تازه شده و به حرکت وا داشته شود و این به معنی پیش دستی کردن بر روندهای بازار و تبدیل ایده های جدید به لباس های با قیمت مناسب، اما بسیار شیک است.
    پدر پرسون اهل واستراس، یکی از شهرهای نزدیک استکهلم بود. او پس از جنگ جهانی دوم به نیویورک آمریکا سفر کرد و با دیدن فروشگاه های زنجیره ای بزرگی مثل Macy's و دامنه گسترده پوشاکی که آنها برای خانم ها ارائه می کردند، بسیار شگفت زده شد و پس از بازگشت به واستراس، یک فروشگاه پوشاک خانم ها به اسم Hennes ( در زبان سوئدی به معنی «برای زن») باز کرد که در آن لباس های ارزان و مد روز ارائه می کرد. این فروشگاه موفقیت محلی بسیار زیادی کسب کرد و به این شکل ارلین پرسون خیلی زود توانست فروشگاهی در استکهلم تاسیس کند. به گفته یکی از نویسندگان فایننشال تایمز، ایده ارائه چنین پوشاکی برای خانم های طبقه متوسط اجتماع بسیار با فرهنگ تساوی گرای رایج در دوران پس از جنگ در سوئد بسیار همخوانی داشت. این روزنامه اشاره می کند که اگر «پرآلبین هانسون» رهبر اجتماعی و افسانه ای دموکرات سوئد، رفاه و امنیت را به خانه های مردم سوئد آورد، اینگوار کمپارد با IKEA خانه هایشان را مبله کرد و ارلینگ پرسون پوشاکشان را تامین کرد.
    در سال 1968 نام شرکت به H&M تغییر کرد و خط تولید پوشاک مردان نیز به شرکت اضافه شد. پرسون در سال 1972 به شرکت پدرش پیوسته و به او در راه اندازی اولین فروشگاه هایشان در لندن کمک کرد. او در سال 79 زمانی که پدرش هنوز مدیر ارشد اجرایی بود، عضو هیات مدیره شرکت شد و شروع به سرعت بخشیدن به فرآیند گسترش شرکت نمود. تا سال 85 کمپانی بیش از 200 فروشگاه در سرتاسر اروپا باز کرده بود.

    پرسون در سال 82، زمانی که پدرش بازنشسته شد، جای او را گرفت. H&M همچنان به رشدش ادامه داده و ارزش سهام آن به طور مداوم افزایش می یافت. کمی بعد پرسون خط تولید پوشاک کودکان و نوزادان را هم راه اندازی کرد. در اواخر دهه 90 شرکت توانست با پیشی گرفتن از رقبا به بزرگترین فروشنده پوشاک اروپا تبدیل و به علاوه توانست نخستین فروشگاهش را در آمریکا، جایی که بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان اروپایی آرزوی دستیابی به آن را دارند، باز کند. شرکت ملکی در نزدیکی مرکز راکرفلر اجاره و هزینه زیادی صرف تبلیغات قبل از ورود به بازار کرد تا اینکه بالاخره در 31 مارس سال 2000 رسما فروشگاهش را بازگشایی کرد.
     پرسون برای ورود به چنین بازار اشباع شده ای، اعتماد به نفس بالایی داشت. او اعتقاد داشت آنها حوزه جدیدی از مد را به بازار وارد کرده و برای پول افراد ارزش ایجاد می کنند، چون آمریکایی ها به انجام معامله خوب تمایل دارند. این اعتقاد او درست از آب در آمد و یک روز پس از بازگشایی فروشگاه، فروشندگان خود را در محاصره سیل عظیمی از خریداران دیدند، به شکلی که پرسنل امنیتی مجبور شدند درهای فروشگاه را برای مدتی ببندند.
    بخشی از موفقیت پرسون به دلیل تیم طراحی درون شرکت (متشکل از طراحان جوان تازه فارغ التحصیل) می باشد. به علاوه بخش تولیدی شرکت به شبکه وسیعی از تامین کنندگان در کشورهایی مثل بنگلادش، چین و ترکیه که هزینه کارگر در آنها پایین است، برون سپاری می شود. پرسون همچنین اعتقاد دارد که تولید پوشاک متفاوت برای کشورهای متفاوت، هدر دادن منابع است چون به گفته او همه مردم جهان در یک دوره خاص، به یک نوع موسیقی گوش می دهند یا یک نوع فیلم تماشا می کنند. این استراتژی های خاص و موفق H&M باعث شده این شرکت از رکود اقتصادی اخیر جان سالم بدر ببرد. در حال حاضر پسر استفان، کارل جوئان، مدیر ارشد اجرایی شرکت پدرش شده، اما استفان پرسون همچنان رییس شرکت باقی مانده است.
    همچنین H&M همیشه طراحان متبحر و مشهور را نیز بری طراحی مجموعه های فصلیش به کار می گیرد. تا به حال طراحان مشهوری چون کارل لگرفلد، استلا مک کارتی، ویکتور & ولف، روبرتو کاوالی، متئو ویلیامسون و لانوین برای برند H&M طراحی لباس انجام داده اند.
    در حال حاضر فروشگاه های زنجیره ای (H&M (Hennes & Mauritz بیش از 2200 شعبه در 37 کشور دنیا و بیش از 76000 کارمند دارد.
     

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    موادغذایی سرشار از پروتئین را
     می شناسید؟

    پروتئین ها در تمامی موادغذایی، به جز روغن ها و قند که کاملاً فاقد پروتئین اند، یافت می شوند.
    اما پروتئین ها به طور بسیار نابرابری در این مواد غذایی تقسیم شده اند:
    گوشت ها ، ماهی ها، تخم مرغ و محصولات لبنی غنی از پروتئین اند؛
    غلات، سیب زمینی و سبزیجات خشک به میزان متوسطی پروتئین دارند؛
    سبزی های تازه و میوه ها از لحاظ میزان پروتئین در فقراند.


    P پروتئین ها با منشأ حیوانی:

    میزان متوسط در 100 گرم ماده غذایی:
    گوشت قرمز، گوشت پرندگان، دل و جگر (و سیراب، شیردان، کله پاچه ...)، گوشت خوک، ماهی ها، حلزون صدف دار و سخت پوستان (دریایی): 15 تا 24 گرم
    * پنیر تخمیرشده: 15 تا 30 گرم
    *تخم مرغ: 13 گرم
    * ماست و پنیر تازه: 5 تا 8 گرم
    * شیر: 3.5 گرم

    این پروتئین ها با منشأ حیوانی حاوی اسیدهای آمینۀ ضروری اند.
    نباید فراموش کرد که بسیاری از این مواد غذایی لیپیدها، اسیدهای چرب اشباع و کلسترول هم در خود دارند.


    P
    پروتئین ها با منشأ گیاهی:

    *میوه های خشک: 10 تا 15 گرم
    *نان، بیسکویت و نان های ترد: 7 تا 10 گرم
    *غلات، (ماکارونی، برنج، سمولیناو...) و سبزی های خشک: 2 تا 5 گرم (بعد از پخته شدن)
    *سبزی ها تازه: 1 تا 3 گرم
    *میوه های تازه: کمتر از 1 گرم

    این پروتئین ها با منشأ گیاهی در رابطه با برخی اسیدهای آمینۀ ضروری، در کمبود هستند.
    اما باید به خاطر داشت که آنها نه لیپید دارند و نه کلسترول!
     

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    چگونه عینک مناسب چهره خود را
    انتخاب کنیم

    انتخاب فریم عینک اهمیت زیادی دارد. اگر فریم عینکی که انتخاب می‌کنید مناسب چهره شما باشد، شما را زیباتر و شکیل‌تر نشان می‌دهد.
    انتخاب فریم مناسب برای عینک، واقعا ظاهر چهره شما را تغییر می‌دهد و بهتر نشان می‌دهد. البته انتخاب عینک راحت مهمتر از ظاهر آن است.


    tفرم صورت‌تان را کشف کنید

    1-ابتدا تعیین کنید که صورت شما چه شکلی است. اگر نمی دانید که صورتتان چه شکلی دارد، بهترین راه این است که خطوط بیرونی چهره خود را روی یکی از عکس های واضح خود دنبال کنید. شکل‌های اصلی چهره شامل بیضی، مستطیلی، مربع، گرد، لوزی و مثلثی است.

    •برای صورت‌های بیضی شکل، هرنوع فریم عینکی مناسب است و بر روی چهره خوب دیده می‌شود، زیرا فرم صورت کامل و بی عیبی است. بستگی به سلیقه خود می‌توانید عینک‌هایی با فریم های هندسی شکل یا گرد انتخاب کنید.

    •برای صورت‌های گرد بهتر است فریم‌های مستطیلی و گوشه‌دار انتخاب کنید تا صورت شما را کشیده تر نشان بدهد.

    •اگر صورت شما مربع شکل است، فریم های چشم گربه‌ای یا بیضی شکل انتخاب کنید تا در فرم صورت شما ایجاد تعادل کند.

    •اگر صورت لوزی شکلی دارید، عینک‌های بدون فریم یا بیضی شکل انتخاب کنید.
     
    •برای صورت مستطیل شکل هم فریم بیضی شکل و تخم‌مرغی انتخاب کنید تا پهنای صورت شما را برجسته‌تر کند و چهره شما را پهن‌تر و کوتاهتر نشان بدهد. فریم‌هایی که گوشه‌های تزئین‌شده‌ای دارد نیز به پهنای صورت شما می‌افزاید.

    •اگر صورتی مثلثی شکل دارید، فریم‌هایی که گوشه‌های بالایی آن زاویه‌دار است یا مدل‌هایی که پایین آن بدون فریم است، انتخاب کنید.
    2- رنگ فریم عینک خود را با رنگ پوستتان هماهنگ کنید. اگر رنگ پوست گرمی دارید باید از فریم‌هایی با رنگ‌های گرم استفاده کنید و اگر رنگ پوست شما سرد است، باید از فریم‌هایی با رنگ‌های سرد استفاده کنید.
    3- اندازه فریم عینک هم اهمیت زیادی دارد. سایز عینک باید با اندازه چهره شما متناسب باشد، اگر صورت کوچکی دارید نباید از عینک‌های خیلی بزرگ استفاده کنید. برای یافتن اندازه مناسب عینک به نکات زیر توجه کنید:

    •فریم عینک باید خیلی نزدیک به خط ابروی شما باشد.

    •مردمک چشم شما باید در مرکز فریم عینک قرار بگیرد.

    •فریم باید راحت باشد، به صورت شما فشار نیاورد و تنگ نباشد.
    به‌طور‌کلی عینک‌هایی که فریم پلاستیکی دارند از فریم‌های فلزی بهتر هستند و شما را شیک‌تر و بهتر نشان می‌دهد.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    بهترین مدت دوره نامزدی
    و مشکلات غیر قابل پیش بینی آن!‏

    ● بهترین مدت نامزدی ۶ ماه است

    ▪ به نظر شما روابط دختر و پسر در دوران نامزدی چگونه باید باشد؟
    اصل مهم در دوران نامزدی، شناخت دو طرف از یکدیگر است. این شناخت شامل آگاهی لازم از تمام اجزای شخصیت طرف مقابل است؛ به گونه ای که جنبه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و حتی طبقات اجتماعی دختر و پسر نزدیک به هم باشد. دختر و پسری که با هم آشنا می شوند و دوران نامزدی را شروع می کنند، باید شناخت از یکدیگر را مقدم بر هر مساله دیگری بدانند و روابط شان بر مبنای همین اصل شکل بگیرد.

    ▪ یعنی روابط دختر و پسر در دوران نامزدی باید کنترل شده باشد؟
    البته! درست است که دختر و پسری که جوان هستند با وضعیت هورمونی و هیجانی ای که دارند به سمت همدیگر تمایل زیادی دارند و بسیار سخت است که احساسات و غرایزشان را کنترل کنند اما آنها باید به آینده ای که در پیش خواهند داشت، بیندیشند. در دوران نامزدی اصل موضوع، شناخت است. حتی اگر دوره نامزدی ثبت قانونی شده باشد و صیغه محرمیت جاری شده باشد، باز هم دختر و پسر باید روابط کنترل شده و سنجیده ای داشته باشند؛ چراکه ممکن است که این نامزدی به هم بخورد یا دختر باردار شود که در هر دو صورت، مشکلات بسیاری برای آنها به وجود می آید و البته این مسایل در فرهنگ ما بسیار پررنگ تر و مشکل ساز تر خواهد بود.

    ▪ بهترین مدت برای دوران نامزدی را چقدر می دانید؟
    دوره نامزدی باید نه کوتاه مدت باشد و نه آنقدر طولانی باشد که مثل سریال «جراحت» مشکلات و تبعات زیادی را به همراه داشته باشد. مناسب ترین زمان به نظر من ۶ ماه است و در این زمان دختر و پسر باید به صورت معقول و معمول، با شرط شناخت از هم، با یکدیگر رابطه داشته باشند. این کار بسیار سختی است اما اگر دختر و پسر جوان به اصل واقعیت گرایی معتقد باشند، برای داشتن آینده ای بهتر سعی خواهند کرد روابط خود را سنجیده و محدود کنند.

    ▪ حالا اگر به هر دلیلی، مثلا شبیه به همین چیزی که در «جراحت» می بینیم، این اتفاق بیفتد و دختر در دوران نامزدی باردار شود، باید چه کار کرد؟
    قطعا تحت چنین شرایطی باید خانواده را در جریان گذاشت اما برخی از خانواده ها به دلیل تعصباتی که دارند، نمی توانند چنین موضوعی را پذیرا باشند و سریع واکنش نشان می دهند. بنابراین لازم است که دختر و پسر این موضوع را با یک روان پزشک یا مشاور مطرح کنند و آن مشاور با شیوه مناسب خانواده را در جریان بگذارد و به آنها آموزش های لازم را بدهد.

    ▪ به نظر شما ازدواج های فامیلی ازدواج های موفقی هستند؟
    به اعتقاد من اصل ازدواج باید بر مبنای شناخت طرفین از یکدیگر باشد و چنین موضوعی صحت ندارد که ازدواج های فامیلی موفق تر هستند. بسیاری از خانواده ها به صرف اینکه دختر و پسرشان با هم بزرگ شده اند و سال هاست همدیگر را می شناسند با ازدواج آنها موافقت می کنند و وقتی که آنها وارد زندگی می شوند تازه متوجه تفاوت ها و اختلاف نظراتشان می شوند و اینجا نقطه شروع اختلافات خانوادگی است.
    معمولا این ازدواج ها، چشم و گوش بسته است و افراد فقط شناخت ظاهری از هم دارند اما نکته مهم این است که آنها تصور می کنند همدیگر را می شناسند. چنین تصورهای غلطی، جوانان را از مسیر شناخت دور می کند و زمانی که وارد زندگی می شوند، تازه متوجه تفاوت هایشان می شوند و اختلاف هایشان شروع می شود.
    مشکلی که در ازدوا ج های فامیلی زیاد دیده می شود، این است که مشکلات زن و شوهر سریع به خانواده ها کشیده می شود و مشکلات را دوچندان می کنند. از سوی دیگر، بسیاری از اختلاف های خانوادگی نیز در روابط زن و مرد تاثیرگذار است و ممکن است روابط آنها را تیره کند. همچنین بسیاری از مسایلی که در ازدواج های فامیلی به وجود می آید به دلیل آنکه سبب برهم خوردن روابط فامیلی نشود، مسکوت می ماند و چه بسا افرادی سالیان سال با مشکلی زندگی می کنند و از آن رنج می برند اما از ترس فامیل آن را به زبان نمی آورند. مساله دیگر در ازدواج فامیلی، مشاوره ژنتیک است. به اعتقاد من، حتی المقدور باید ازدواج فامیلی صورت نگیرد مگر اینکه بر مبنای شناخت صحیح باشد و بعد از آن حتما باید زوجین از خدمات مشاوره استفاده کنند و علاوه بر آن مشاوره و آزمایش های ژنتیک نیز اهمیت دارد.
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري


    بهترین مدارک بین الملی آی تی
     در سال ۲۰۱۰

    همسو با دگرگونی های پرشتاب در زمینه تکنولوژی و فناوری اطلاعات و به منظور افزایش سطح دانش و مهارت فنی کارشناسان IT ، شرکت های بزرگ آی تی در سراسر جهان اقدام به ارائه مدارک بین المللی در زمینه هایی مثل سخت افزار ،نرم افزار ، امنیت ، شبکه ، برنامه نویسی و … کرده اند .بحث ها همیشه پیرامون مدارک آی تی بالا بود و هست .اینکه چه مدرکی بازار کار یا آینده ی بهتر دارد و مسائلی از این قبیل. علاقه مندان همیشه بین مدارک مختلف و همچنین تبلیغات آموزشگاه ها سردرگم هستند .
    Erik Eckel در مقاله ای در سایت techrepublic.com ده مدرک برتر آی تی در سال ۲۰۱۰ را براساس میزان اشتغال ، درآمد و کاربرد آنها لیست کرده است که در زیر هر کدام همراه با توضیحی مختصر آمده است .

    ۱ : MCITP
    در لیست مدارک مایکروسافت هم اکنون MCITP بهترین certification است .در دنیای سیستم ها و شبکه های بسیاری بر پایه ی ویندوز وجود دارد و این دلیل گرایش زیاد به سمت MCITP است.متخصصانی که مدرک Microsoft Certified IT Professional یا MCITP را می گیرند توانایی توسعه ی دانش و مهارت لازم برای برنامه ریزی، گسترش ، پشتیبانی ، نگهداری و بهینه ساختن تکنولوژی های مایکروسافت را دارند .بخصوص ، Enterprise Desktop Administrator 7 و Server Administrator در سطح جهان هم اکنون زیاد مورد نیاز است و همچنین Messaging Administrator 2010 .

    2 : MCTS
    این سری از مدارک مایکروسافت فرصتی است برای متخصصین که مهارت های فردی خود را در یک تکنولوژی خاص نشان دهند .برای آن دسته از متخصصین که توانایی پیاده سازی ، طراحی وعیب یابی یک تکنولوژی خاص مایکروسافت را دارا می باشند. مدارک Microsoft Certified Technology Specialist یا MCTS عموماً شامل یک تا سه آزمون بوده و بر روی یک محصول یا تکنولوژی کلیدی مایکروسافت متمرکز می گردند . این مدارک در بر گیرنده مهارتهای شغلی نبوده و با از دور خارج شدن آن محصول ، مدارک مربوطه نیز از اعتبار ساقط می گردند .از این لینک می توانید لیست مدارک MCTS مایکروسافت را ببینید .

    ۳ : Network+
    تمام متخصصان آی تی باید در مورد مبنا و قاعده کلی شبکه و همچنین خیلی مفاهیم زیرساختاری یک ارگان چه براساس لینوکس باشد یا مایکروسافت و یا اپل آگاهی داشته باشند .اکثرا این مدرک Network+ شرکت CompTIA را نادیده می گیرند در صورتی که متخصصان آی تی باید در رزومه ی خود چنین مدرکی داشته باشند .
    به طور کلی دروس این مدرک در بر گیرنده کلیه مطالب اولیه و پایه در مورد انواع شبکه های کامپیوتری ، توپولوژی شبکه ، پروتکلهای مختلف ، معرفی سخت افزار مورد نیاز راه اندازی شبکه و … بوده و اساسا پایه و پیش نیاز مناسبی برای مطالعه دروس تخصصی تر شبکه نظیر دوره های MCSE یا MCITP می باشد.

    ۴ : A+
    همانند مدرک نتورک پلاس از CompTIA داشتن مدرک A+ هم یکی دیگر از مدارکی است که متخصصان آی تی باید در رزومه ی خود داشته باشند .
    دریافت این گواهینامه متضمن دانش فنی شما در ارتباط با نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر در حد یک تکنسین فنی می باشد .دوره آموزشی A+ دارای دو بخش سخت افزار و نرم افزار است.

    ۵ : CSSA
    این مدرک از شرکت SonicWALLs در رابطه با دیوایس های شبکه ی این کمپانی است .مدرک Certified SonicWALL Security Administrator یا CSSA مهندسان را قادر به رفع مشکلات امنیتی شبکه و ایجاد  secure remote access یا secure wireless administration می کند .در کل مهندسان نیاز ضروری دارند به اطلاعات و تخصص های لازم برای کانفیگ و عیب یابی دیوایس های SonicWALL که سرویس های امنیتی ارائه می دهند .

    ۶ : CCNA
    اگر چه SonicWALL جا پای سیسکو گذاشته است اما همچنان تقاضا برای مهارت های سیسکو با قدرت باقیست .داشتن مهارت Cisco Certified Network Associate
    یا CCNA در رزومه ی خود کمک می کند به  متقاعد کردن ارگان های بزرگ از این جهت که شما دانش و مهارت لازم را برای گسترش و عیب یابی روترهای سیسکو و سوئیچ های شبکه دارید .

    ۷ : ACTC
    سیستم های اپل با سرعت زیادی درحال گسترش است و با لطبع نیاز به کسانی که در زمینه گسترش و اداره کردن شبکه های مبتنی بر Mac OS X مهارت داشته در سطح جهان وجود دارد .سازمان های زیادی در سطح جهان از شبکه های قدیمی ویندوزی به محیط Mac OS X client-server کوچ کرده اند .داشتن Apple Certified Technical Coordinator یا ACTC  به شما کمک می کند که بتوانید در پروژه های اپلی شرکت کنید و درکل اگر از فن های اپل و Mac OS X Snow Leopard هستید با داشتن این مدرک دانش و مهارت لازم برای گسترش و نگهداری زیر ساختار و سرورهای اپل را خواهید داشت .

    ۹ : CISSP
    اگر شما برنامه ای برای رفتن به سمت دنیای امنیت اطلاعات دارید مدرک CISSP بسیار مناسب برای شما است .Certified Information Systems Security Professional یا CISSP به دلیل این که برخلاف سایر مدارک امنیتی، وابسته به محصولات هیچ شرکت سخت افزاری یا نرم افزاری خاص نیست قادر است به افراد متخصص امنیت، تبحر لازم را در طرح و پیاده سازی سیاست های کلان امنیتی اعطا نماید.مدرک CISSP در دنیا از نظر درآمد در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد که نشان از اهمیت و در عین حال دشوارتر بودن مراحل کسب و نگهداری مدرک CISSP دارد.

    ۱۰ : PMP
    مدرک Project Management Professional یا PMP از جمله مدارک کمپانی PMI جهت ارزیابی مهارت های پیشرفته مدیران سازمانی و غیرسازمانی پروژه در در زمان بندی ، بودجه ریزی و استفاده از منابع انسانی به صورت موثر و کارآمد در پروژه های IT می باشد. با کسب این مدرک قادر به تحلیل پیامد ها ، حل مسائل و مشکلات بوجود آمده و حتی رسیدن به سود های کلان خواهید بود .این مدرک معروفترین و معتبرترین در زمینه مدیریت پروژه است .بسیاری از شرکتهای بزرگ دنیا داشتن مدرک بین المللی PMP را برای مدیران پروژه خود الزامی کردند و در داخل ایران هم این روند کم کم درحال گسترش است .

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    نزول رحمت الهي بر سرزمين کفر؟!!

    .: سوال:
    چند سالي است کشور ما از کمي بارندگي رنج مي برد و مدام با کم آبي ناشي از آن دست و پنجه نرم مي کند. اين در حالي است که برخي از مناطق دنيا مانند اروپا شاهد بارشهاي چشمگير برف و باران هاي موسمي اند.
    اين تفاوت وضعيت، سوالي را در ذهن قشر عظيمي از مردم ايجاد کرده است که اگر نزول رحمت الهي بسته به ايمان و عمل مردم است پس چرا از کشور ما دامن کشيده و بر سرزمين کفر نازل مي شود؟
     

    .: پاسخ:

    چند مقدمه
    در پاسخ به اين سوال ذکر چند مقدمه لازم است:
    1. بايد اعتراف کرد که دستيابي به پاسخ سوالاتي از اين جنس که «چرا خدا چنين کرد؟» يا «چرا خدا چنين مي کند؟» کار آساني نيست. زيرا در پس کارهاي خدا علل و حکمتهاي فراواني نهفته که دست ما از اکثر آنها کوتاه است. مگر آنکه خود ذات مقدسش به نحوي به ما بفهماند که داستان از چه قرار است. جريانهايي که بين خضر و موسي عليهماالسلام رخ داد (71-82/کهف) نمونه خوبي براي اين سخن ماست.
    2. نهايت کاري که از ما بر مي آيد تحليل و علت يابي کارهاي خدا با آنچه که از راه کتاب و عترت عليهم السلام به ما رسيده است؛ بيش از اين هم مقدور ما نيست مگر با اتصال به عالم غيب و علم لدني.
    3. عالم خلقت با قوانيني اداره مي شود به نام سنت هاي الهي. اين سنت ها متعدد بوده و هر کنش و واکنشي در عالم تحت تاثير يکي از اين سنن يا قوانين الهي صورت مي پذيرد. نقل و تبيين سنت هاي الهي نيازمند مجالي ديگر است؛ اما در اين مقاله به برخي از آنها که مورد بحث است اشاره خواهد شد.


    يک سنت قطعي الهي
    يکي از قوانين الهي که در عالم حاکم است و از آياتي نظير 96/اعراف به دست مي آيد. آيه مي فرمايد: «وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى‏ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ» و اگر اهل شهرها و آبادى‏ها ايمان مى‏آوردند و پرهيزكارى پيشه مى‏كردند، يقيناً [درهاىِ‏] بركاتى از آسمان و زمين را بر آنان مى‏گشوديم‏.
    پس بر اساس اين قانون اگر مردم منطقه اي اهل ايمان و رعايت دستورات الهي شدند خداوند آنها را از باران و برف مناسب و به موقع بهره مند خواهد کرد. در نتيجه چشمه ها جوشان، نهرها خروشان، زمين و باغها سرسبز و کشاورزي شان پررونق خواهد شد. اما اگر خلاف اين قانون عمل کنند؛ دست به بي ديني و بي ايماني بزنند مسلما نتيجه اي به عکس خواهند گرفت.


    سوال برخاسته از اين سنت
    حال که چنين است پس چرا در مثل اروپا که مهد بي ايماني و فسق و فجور و فحشاء است اين قانون اجرا نمي شود؟ چرا آنها دچار خشکسالي و بي آبي و مانند آن نمي شوند؟



     

    دو سوال تأمل برانگيز قبل از جواب
    1. آيا واقعا آنچه بر آنها نازل مي شود رحمت است و مايه برکت؟!
    قرآن فرمود اگر مردم اهل ايمان و تقوا باشند ما درهاي رحمت و برکت زميني و آسماني خود را به روي آنها مي گشاييم. و اين يعني برف و باراني که به موقع و به مقدار مناسب ببارد تا در نهايت آنچه باريد به سود مردم آن سامان باشد؛ اما اگر اين شرايط را نداشت به موقع نبودن، کمتر يا بسيار بيشتر از ميزان لازم بودن؛ آيا باز هم مي شود رحمت و برکت؟! قرآن کجا فرمود اگر مردم اهل ايمان و تقوا نشدند ما باران و برف نازل مي کنيم؟ صرف باد و باران و برف که رحمت نيست. وقتي اينها رحمتند و نشانه لطف خدايند که نتيجه و برآيندي مفيد براي آن شهر و ديار داشته باشد اما اگر غير از اين شد عده اي را کشت و اماکن و زمينهايي را نابود کرد، زير ساختها را تخريب کرد و ... آيا باز هم مي شود نام رحمت و برکت را روي آن گمارد؟
    اگر محاسبات دقيق اقتصادي در فلان کشور ثابت کند که برف و باران امسال ضرري که به کشور وارد کرد در نهايت بيش از سودي بود که عايد ما ساخت. آيا باز هم مي شود نام رحمت و برکت الهي را بر آن نهاد؟
    خلاصه اينکه نمي توان هر بارشي را رحمت و موجب برکت دانست.

    2. آيا واقعا تمام و يا اکثريت مردم اروپا مردماني کافر و لاابالي هستند؟!
    آنچه از آن اصل قرآني به دست مي آيد اين است که اين حکم در مورد اکثريت يک جامعه است زيرا فرمود: «أَهْلَ الْقُرى» پس اگر همه يا اکثريت مردم اهل ايمان و تقوا بودند درهاي برکت گشوده مي شود. در مقابل اگر همه يا اکثريت مردم اهل بي ايماني و فسق و فجور بودند درهاي برکت بسته خواهد شد.(ر.ک.الميزان 8/254)
    با توجه به اين نکته که آيا واقعا «اکثر» مردم اروپا از خدا بي خبرند و مدام مشغول فسق و فجور و فحشا هستند؟
    بايد دانست که اگر مردم منطقه اي با تکنولوژي قديم و جديد از اسلام دور نگه داشته شوند اما به واقع منکر و معاند با اسلام نباشند به طوري که اگر اسلام ناب توانست از ديوارهاي بتني و سر به فلک کشيده تبليغات مدرن هيات حاکمه گذشته و خود را به ايشان عرضه کند اينها با جان و دل پذيراي آن باشند چنين افرادي مستضعف ديني خواهند بود (98/نساء) که خدا نسبت به آنها غفور و رحيم است.(99/نساء)
    از کجا معلوم که اکثريت جامعه اروپايي امروز از اين سنخ نباشند؟ شاهد بر اين گمانه موج اسلام گرايي و توجه به قرآن است که امروز در غرب شاهد آنيم.
    خلاصه اينکه نسبت دادن کفر به معناي عناد با خدا و خداپرستي و غرق در فسق و فجور بودن به اکثر مردم اروپا کار آساني نيست.
    توجه: منظور ما از طرح اين سوالات ناديده گرفتن اخبار و گزارشات نابهنجار غرب و غربيان نيست. ما نمي خواهيم مردم آنجا را در دينداري و خداشناسي يک سر و گردن بالاتر از مسلمانان کشور خودمان معرفي کنيم. هدف ما واکاوي دقيق سوال و بالا بردن دقت نظر خوانندگان عزيز است.


    سوال اصلي و پاسخ آن
    پس از دقت و تفکر در دو سوال بالا اکنون به همان سوال اول اين مقاله بازگشته و با حفظ فرضياتش به پاسخ آن مي پردازيم.
    سوال: اگر نزول رحمت الهي بسته به ايمان و تقواي مردم است پس چرا اروپا که مهد فسق و فجور و کانون عناد با خدا و خداپرستي است دچار کم آبي و خشکسالي نمي شود؟
    جواب: اگر به واقع اين دو شرط وجود داشته باشد:

    1. اکثر مردم اروپا دشمن و منکر خدا و خداپرستي بوده و مدام در فساد غوطه ور باشند.

    2. برآيند سود و زيان بارندگي ها براي آنان خير باشد و برکت.
    آنگاه مي گوييم پاسخ اين سوال را خداوند متعال در قرآن کريم به وضوح در سه بند بيان کرده است:
    اول: رحمت دانستن اين بارشها، پنداري بيش نيست:
    «أَ يَحْسَبُونَ أَنَّما نُمِدُّهُمْ بِهِ مِنْ مالٍ وَ بَنِينَ * نُسارِعُ لَهُمْ فِي الْخَيْراتِ بَلْ لا يَشْعُرُونَ » (55-56/مومنون)
    معناى آيه اين است: آيا اينان گمان مى‏كنند كه اگر در مدت مهلت، مال و فرزندان [و يا هر نعمتي که] به ايشان داديم، از اين جهت بوده كه دوستشان داشته‏ايم و يا نزد ما احترام داشتند لذا خواسته‏ايم خيرشان را زودتر به ايشان برسانيم؟ نه؛ بلكه مطلب عكس اين است، ولى آنان حقيقت امر را درك نمى‏كنند، زيرا حقيقت امر اين است كه ما ايشان را «املاء» و «استدراج» كرده‏ايم، يعنى اگر مال و فرزند و نعمتهاي بيشتر به ايشان مى‏دهيم، مى‏خواهيم در طغيان بيشترى فرو روند. و اين همان مضمونى است كه خداى تعالى در آيات 182و 183 سوره مبارکه اعراف آورده و مى‏فرمايد: «وَالَّذِينَ كَذَّبُواْ بَِايَاتِنَا سَنَسْتَدْرِجُهُم مِّنْ حَيْثُ لَا يَعْلَمُونَ* وَ أُمْلىِ لَهُمْ إِنَّ كَيْدِى مَتِين‏»؛ و كسانى كه آيات ما را تكذيب كردند، به تدريج از جايى كه نمى‏دانند [به ورطه سقوط و هلاكت مى‏كشانيم تا عاقبت به عذاب دنيا و آخرت دچار شوند.] و به آنان مهلت مى‏دهيم [زيرا از سيطره قدرت ما بيرون رفتنى نيستند] يقيناً تدبير و نقشه من استوار است. (الميزان15/53)
    دوم: اين نعمتهاي ظاهري که ما به کفار مي دهيم در حکم تصفيه حساب با آنها در همين دنياست:
    «مَن كاَنَ يُرِيدُ الْحَيَوةَ الدُّنْيَا وَ زِينَتهََا نُوَفّ‏ِ إِلَيهِْمْ أَعْمَالَهُمْ فِيهَا وَ هُمْ فِيهَا لَا يُبْخَسُونَ * أُوْلَئكَ الَّذِينَ لَيْسَ لهَُمْ فىِ الاَْخِرَةِ إِلَّا النَّارُ » (15-16/هود عليه السلام)؛ كسانى كه زندگى دنيا و زيور و زينتش را بخواهند، ثمره تلاششان را به طور كامل در [همين‏] دنيا به آنان مى‏دهيم و چيزى از آن كاسته نخواهد شد. اما اينان كسانى هستند كه در آخرت، سهمى جز آتش برايشان نيست‏.
    شايد نتوان کسي را پيدا کرد که در طول عمر خود يک يا چند کار خوب و عمل شايسته انجام نداده باشد. بي دين ترين افراد هم بالاخره چند کمک به مردم يا چيزي از اين قبيل در نامه عملشان ثبت است. خداوند در مورد اين عده که بر اثر عقايد و باورهاي باطل عاقبتي بر باد رفته دارند مي فرمايد ما پاداش آن چند کار خوب اينها را در همين دنيا مي دهيم تا در قيامت چيزي از دستگاه عدل ما طلبکار نباشند.

    سوم: اين به ظاهر نعمتهايي که ما به آنها مي دهيم، رحمت نيست؛ بلکه در حقيقت عذاب دنيايي آنهاست:
    «وَلا تُعْجِبْكَ أَمْوالُهُمْ وَ أَوْلادُهُمْ إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ أَنْ يُعَذِّبَهُمْ بِها فِي الدُّنْيا وَ تَزْهَقَ أَنْفُسُهُمْ وَ هُمْ كافِرُونَ»(85/توبه)؛ اموال و فرزندانشان تو را به شگفت نياورد [اين‏ها براى آنان خوشبختى نيست‏] خدا فقط مى‏خواهد آنان را در دنيا به اموال و فرزندانشان عذاب كند، و در حالى كه كافرند جانشان درآيد.
    گاهي عذابي سهمگين در چشم دنيا بين ما نعمت جلوه کرده و باعث اشتباه ما مي شود. شايد هم تقصيري نداشته باشيم؛ زيرا با عذاب نعمت گونه بيگانه ايم از اين رو اکثر ماها در تشخيص اين گونه عذابها دچار خطاي ديد شده و آن را نعمت و رحمتي براي خود يا ديگران مي پنداريم.
    خداوند متعال در اين آيه در صدد رفع آن خطاي ديد انسانهاست لذا مي فرمايد: اين رونق اقتصادي و نيروي انساني بي دين ها شما را به شگفت وا ندارد و براي شما سوال برانگيز نباشد؛ زيرا در واقع ما داريم آنها را از دو راه اقتصادى و انسانى عذاب مي کنيم.
    اينها که اعتقادي به آخرت و حساب و کتاب آنجا ندارند لذا تمام همت و علاقه شان را صرف همين دو بخش مي کنند و زماني هم که لحظه جدايي ايشان با محبوب هايشان فرا مي رسد دردشان شروع و ناله شان به هوا بلند مي شود. خواه اين جدايي در مقاطعي از همين دنيا و از سوي مال و فرزند باشد خواه هنگام مرگ و از سوي خود همين شخص باشد.
    بر اين اساس هر چقدر رونق اقتصادي و نيروي انساني اين افراد بيشتر باشد دلبستگي اينها نيز بيشتر مي شود. هم غم و غصه حفظشان افزون مي گردد و هم رنج جدائيشان دردناک تر مي شود.
    اين سه بند پاسخهاي قرآني بودند به آن سوال با فرضياتي که به همراه داشت.
     

     

     

     

     

     

     
      u گزارش روزانه


    اسامی کامل شهدای کربلا

    اسامی شهدای کربلا از یاران حسین علیه السلام طبق روایاتی که نگارنده از لابلای کتب تاریخ به دست آورده ‏ام از بنی هاشم و غیر بنی هاشم بدین شرح ذکر شده است:
    فرزندان امیرالمؤمنین (علیه السلام):
    1ـ ابو بکر بن علی (که شهادت وی با شک و تردید ذکر شده است)
    2ـ عمر بن علی
    3ـ محمد الاصغر بن علی
    4ـ عبد الله بن علی
    5ـ عباس بن علی
    6ـ محمد بن العباس بن علی
    7ـ عبد الله بن العباس بن علی
    8ـ عبد الله الاصغر
    9ـ جعفر بن علی
    10ـ عثمان بن علی

    (فرزندان امام حسن):
    11ـ قاسم بن حسن
    12ـ ابو بکر بن حسن
    13ـ عبد الله بن حسن
    14ـ بشر بن حسن

    (فرزندان امام حسین):
    15ـ علی بن الحسین الاکبر
    16ـ عبد الله الرضیع
    17ـ ابراهیم بن الحسین (این نام را ابن شهر آشوب در کتاب خود آورده و تعداد دیگری نیز بدان اضافه کرده است) .

    (فرزندان عبد الله بن جعفر):
    18ـ محمد بن عبد الله بن جعفر
    19ـ عون بن عبد الله بن جعفر
    20ـ عبید الله بن عبد الله بن جعفر

    (فرزندان عقیل بن ابی طالب):
    21ـ مسلم بن عقیل
    22ـ جعفر بن عقیل
    23ـ جعفر بن محمد بن عقیل (نام وی را نیز ابن شهر آشوب ذکر کرده است) .
    24ـ عبد الرحمن بن عقیل
    25ـ عبد الله الاکبر بن عقیل
    26ـ عبد الله بن مسلم بن عقیل
    27ـ عون بن مسلم بن عقیل
    28ـ محمد بن مسلم بن عقیل
    29ـ محمد بن ابی سعید بن عقیل
    30ـ احمد بن محمد الهاشمی (هر چند که در میان کتب تاریخی نامی از این شخص برده نشده و نه جزء فرزندان عباس و نه غیر او ذکری به میان نیامده اما وی را نیز ابن شهر آشوب آورده است).


    یاران امام از غیر بنی هاشم که در واقعه کربلا به شهادت رسیده‏ اند به ترتیب حروف الفبا:
    1ـ ابراهیم بن الحصین الاسدی
    2ـ ابو الحتوف بن الحارث الانصاری
    3ـ ابو عامر النهشلی
    4ـ ادهم بن امیه العبدی
    5ـ اسلم الترکی (آزاد شده حسین ع)
    6ـ امیة بن سعد الطایی
    7ـ أنس بن الحارث الکاهلی
    8ـ أنیس بن معقل الاصبحی
    9ـ بریر بن خضیر الهمدانی
    10ـ بشر بن عبد الله الحضرمی
    11ـ بکر بن حی التیمی
    12ـ جابر بن الحجاج التیمی
    13ـ جبلة بن علی الشیبانی
    14ـ جنادة بن الحارث السلمانی
    15ـ جنادة بن کعب الانصاری
    16ـ جندب بن حجیر الخولانی
    17ـ جون (آزاد شده ابی ذر)
    18ـ جوین بن مالک التمیمی
    19ـ الحارث بن امرئ القیس الکندی
    20ـ الحارث بن نبهان (آزاد شده حمزه)
    21ـ الحباب بن الحارث
    22ـ الحباب بن عامر الشعبی
    23ـ حبشی بن قاسم النهمی
    24ـ حبیب بن مظهر الاسدی
    25ـ الحجاج بن بدر السعدی
    26ـ الحجاج بن مسروق الجعفی
    27ـ الحر بن یزید الریاحی
    28ـ الحلاس بن عمرو الراسبی
    29ـ حنظلة بن اسعد اشبامی
    30ـ حنظلة بن عمرو الشیبانی
    31ـ رافع (آزاد شده مسلم الازدی)
    32ـ زاهر بن عمرو الکندی (آزاد شده عمرو بن حمق)
    33ـ زهیر بن لبشر الخثعمی
    34ـ زهیر بن سلیم الازدی
    35ـ زهیر بن القین البجلی
    36ـ زیاد بن عریب الصائدی
    37ـ سالم (آزاد شده بنی المدینه الکلبی)
    38ـ سالم (آزاد شده عامر عبدی)
    39ـ سعد بن الحارث الانصاری
    40ـ سعد (آزاد شده علی بن ابی طالب ع)
    41ـ سعد (آزاد شده عمرو بن خالد صیداوی)
    42ـ سعید بن عبد الله الحنفی
    43ـ سلمان بن مضارب البجلی
    44ـ سلیمان (آزاد شده حسین ع)
    45ـ سوار بن منعم النهمی
    46ـ سوید بن عمرو بن ابی المطاع
    47ـ سیف بن الحارث بن سریع الجابری
    48ـ سیف بن مالک العبدی
    49ـ شبیب (آزاد شده حارث جابری)
    50ـ شوذب (آزاد شده بنی شاکر)
    51ـ الضرغامة بن مالک
    52ـ عائذ بن مجمع العائذی
    53ـ عالبس بن ابی شبیب الشاکری
    54ـ عامر بن حسان بن شریح بن سعد بن حارثه بن لام بن عمرو بن طریف بن عمرو بن بشامة بن ذهل بن جدعان بن سعد بن قطرة بن طی
    55ـ عامر بن مسلم العبدی
    56ـ عباد بن المهاجر الجهنی
    57ـ عبد الأعلی بن یزید الکلبی
    58ـ عبد الرحمن الارحبی
    59ـ عبد الرحمن بن عبد ربه الانصاری
    60ـ عبد الرحمن بن عروة الغفاری
    61ـ عبد الرحمن بن مسعود التیمی
    62ـ عبد الله بن ابی بکر (چنان که جاحظ در کتاب الحیوان آورده وی از کسانی است که در واقعه کربلا به شهادت رسیده است)
    63ـ عهد الله بن بشر الخثعمی
    64ـ عبد الله بن عروة الغفاری
    65ـ عبد الله بن عمیر بن جناب الکلبی
    66ـ عبد الله بن یزید العبدی
    67ـ عبید الله بن یزید العبدی
    68ـ عقبة بن سمعان
    69ـ عقبة بن الصلت الجهنی
    70ـ عمارة بن صلخب الازدی
    71ـ عمران بن کعب بن حارثة الاشجعی
    72ـ عمار بن حسان الطائی
    73ـ عمار بن سلامة الدالانی
    74ـ عمرو بن عبد الله الجندعی
    75ـ عمرو بن خالد الازدی
    76ـ عمرو بن خالد الصیداوی
    77ـ عمرو بن قرظة الانصاری
    78ـ عمرو بن مطاع الجعفی
    79ـ عمرو بن جنادة الانصاری
    80ـ عمرو بن ضبیعة الضبعی
    81ـ عمرو بن کعب ابو ثمامة الصائدی
    82ـ قارب (آزاد شده حسین ع)
    83ـ قاسط بن زهیر التغلبی
    84ـ القاسم بن حبیب الازدی
    85ـ کردوس التغلبی
    86ـ کنانة بن عتیق التغلبی
    87ـ مالک بن ذودان
    88ـ مالک بن عبد الله بن سریع الجابری
    89ـ مجمع الجهنی
    90ـ مجمع بن عبید الله العائذی
    91ـ محمد بن بشیر الحضرمی
    92ـ مسعود بن الحجاج التیمی
    93ـ مسلم بن عوسجه الاسدی
    94ـ مسلم بن کثیر الازدی
    95ـ مقسط بن زهیر التغلبی
    96ـ منجح (آزاد شده امام حسن ع)
    97ـ الموقع بن ثمامة الاسدی
    98ـ نافع بن هلال الجملی
    99ـ نصر (آزاد شده علی ع)
    100ـ النعمان بن عمرو الراسبی
    101ـ نعیم بن عجلان الانصاری
    102ـ واضح الرومی (آزاد شده حارث سلمانی)
    103ـ وهب بن حباب الکلبی
    104ـ یزید بن ثبیط العبدی
    105ـ یزید بن زیاد بن مهاصر الکندی
    106ـ یزید بن مغفل الجعفی

    چنانچه سی تن از بنی هاشم را به این تعداد که ذکر شد اضافه کنیم.تعداد شهدای کربلا به 136 نفر می‏رسد و چون قیس بن مسهر صیداوی و عبد الله بن بقطر و هانی بن عروة را نیز جزء آنها قرار دهیم تعداد آنها به 139 نفر خواهد رسید.

    منبع: سیره معصومان

    اللهم الرزقني شفاعه الحسين يوم الورود و ثبت لي قدم صدق عندک مع الحسين و اصحاب الحسين الذين بذلو مهجهم دون الحسين عليه اسلام
     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     
     

    __._,_.___
    Recent Activity:
    Jaraaghe Group 

    more info : group@jaraghe.org

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir
                www.jaraghe.org
    -------------------------------------------
    .

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive