به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Friday, December 31, 2010

.: JaRaGhe :. Hoshdar Hayii Ke Bayad Jedi Gereft

 

 

 

 

 

 

 

تبليغات

Advertisements

 

 

 

 



 

 

هشدار در مورد مصرف آبمیوه رانـــی


در حالی كه آبمیوه "رانی" بخش قابل توجهی از بازار نوشیدنی‌های ایران را در اختیار خود گرفته و هر روز به جمع مشتریان این آبمیوه افزوده می‌شود، مراجع علمی از غیربهداشتی بودن این آبمیوه خبر می‌دهند. به گزارش خبرنگار شریف نیوز، آبمیوه "رانی" محصول شرکت "عوجان" عربستان سعودی است و گفته می‌شود مجوزی برای واردات آن به ایران وجود ندارد. شرکت عربستانی عوجان برای تولید "رانی"، اسانس و ذرات خشك میوه را (كه در صنعت آب‌میوه به آن‌ها "پالپ" گفته می‌شود) از كشورهای دیگر وارد کرده و اسانس و پالپ را به آب اضافه كرده و آبمیوه تولید می‌كند. ذرات معلقی که در آبمیوه مشاهده می‌شود، دلیلی بر تازگی آن نیست، بلکه تازگی ظاهری "رانی" به علت وجود ماده‌ای به نام "بنزوات سدیم" می‌باشد.

همچنین طبق گزارش یک موسسه معتبر، با آزمایش چند قوطی آب‌میوه رانی در یكی از آزمایشگاه‌های كشور، نتایجی كه برای قوطی حاوی نكتار انبه رانی به دست آمده حاكی از این است كه این قوطی مقدار 96.2 ppm بنزوات سدیم دارد و همچنین مقدار بنزوات سدیم در شیشه نكتار موز، 263 ppm می‌باشد. بنزوات سدیم، ماده‌ی است که در صنعت مواد غذایی به عنوان نگهدارنده کاربرد دارد. از این ماده به میزان بسیار کم در سس مایونز و نوشابه استفاده می‌شود ولی طبق گزارش اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، استفاده از این ماده در هر نوع آب‌میوه غیرمجاز است. علت غیرمجاز بودن استفاده از بنزوات سدیم در آب‌میوه این است كه آبمیوه به صورت گرم در قوطی ریخته و پر می‌شود و به دلیل واكنش‌هایی که بنزوات سدیم در حرارت انجام می‌دهد، استفاده از آن ممنوع می‌باشد؛ اما در نوشابه‌ها به این دلیل كه نوشابه به صورت سرد پر می‌شود، استفاده از این ماده مجاز است. گفتنی است، با توجه به محرز بودن عدم رعایت حداقل استانداردها در آبمیوه "رانی" و اطلاع برخی دستگاه‌های مسئول، هنوز معلوم نیست که چگونه این آبمیوه در این سطح گسترده به کشور وارد و توزیع می‌شود.

دوستان عزیز به نکته عنایت داشته باشید که درسته که تعدادی از خریداران، به خاطر عدم کیفیت برخی از محصولات داخلی به سراغ محصولات خارجی می روند ولی یادتان نرود که ما تحت تحریم هستیم و با توجه به برخی از مسائل سیاسی و قاچاق کالا، تمام کالاهای خارجی که در بازار ایران وجود دارند قابل اطمینان نیستند. پس برای خرید (بخصوص مواد خوراکی) به صرف خارجی بودن یک کالا اطمینان نکنید.


گروه اینترنتی پرشین استار | group.vatandownload.com


در مصرف زیتون سیاه مراقب سلامتی خود باشید

تزئین غذاها و انواع سالاد با زیتون خصوصا سیاه آن زیبایی خاصی را به میز غذا می دهد و این ماده غذایی بسیار مفید است، ولی لازم است نکته مهمی را در این باره بدانیم. این زیتون در کشور اسپانیا و ایتالیا به دست می آید و در کشورهای دیگر به علت شرایط خاص آب، هوا و خاک فقط زیتون سبز پرورش پیدا میکند.

اما به علت زیبایی که زیتون سیاه دارد، قیمت آن بیشتر از زیتون سبز است. بنابر این زیتون از کشورهای فوق وارد ایران نمیشود و وارد کنندگان به علت قیمت تمام شده گران، تمایلی به واردات این محصول ندارند. در عوض روشی وجود دارد که زیتون سبز را به صورت سیاه رنگ در می آورند ...

این عمل معمولا با استفاده از سولفات آهن صورت میپذیرد. این ماده سمی میباشد و این روش فرآوری مناسب نیست ولی ترکیه یکی از کشورهایی است که با این روش زیتون سیاه را تولید میکند.

با توجه به اهمیت بهداشت تغذیه و برای حفظ سلامتی خود و خانواده از خرید و مصرف زیتون سیاه در هر نوع بسته بندی جداً خودداری نمایید.


گروه اینترنتی پرشین استار | group.vatandownload.com


میوه های خارجی و وارداتی را با احتیاط مصرف کنید

پوست این میوه ها را نخورید. آغشته به نوعی واكس هستند


به این دلیل به این میوه ها واکس میزنند تا در مدتی که در سردخانه نگهداری میشوند (بعضا حتی تا یک سال) هم میوه و هم پوست آن دچار پلاسیدگی نشود و تازه بماند. بدین معنی که واکس از نفوذ باکتری به میوه جلوگیری میکند. با ایجاد این واكس مخصوص در سطح میوه تنفس آن را در حد متعارف کاهش داده و سدی در برابر خروج رطوبت میوه ها ایجاد می کند که باعث می شود میوه با حفظ ترکیبات اولیه همچنان شاداب باقی بماند. مرکباتی که جهت نگهداری انباری آنها از واکس یا پوشش میوه استفاده می شوند عبارت از سیب، گلابی، انار، پرتقال، موز هستند.

لطفا جهت حفظ سلامت خود، این نوع سیب ها را بعد از اینکه لایه ی واکس را همینطور که در تصویر مشاهده می کنید از روی پوست برداشتید و البته پس از شستشو و ضد عفونی میل کنید.










گروه اینترنتی پرشین استار | group.vatandownload.com


تــهـویـه مـطبوع ماشـیـن را بلافاصله روشن نکنید!


به محض ورود به ماشین دکمه کولر را فشار ندهید (A/C Key)

لطفا پنجره ها را بعد از اینکه وارد ماشین تان شدید باز کنید و فورا تهویه هوا را روشن نکنید. با توجه به تحقیقات انجام شده، داشبورد خودرو، صندلی، خوشبوکننده های هوا بنزن ساطع میکنند، سمی سرطان زا (به بوی پلاستیک گرم در ماشین توجه کنید) علاوه بر ابتلا به سرطان، استخوانها را مسموم میکنند که سبب کم خونی و کاهش گلبولهای سفید خون میگردد. قرار گرفتن طولانی در معرض این سم باعث سرطان خون نیز خواهد شد، افزایش خطر ابتلا به سرطان ممکن است باعث سقط جنین شود.

حد مجاز قابل قبول بنزن در فضای بسته در سطح 50 میلی گرم در هر فوت مربع می باشد. خودرو پارک شده با پنجره های بسته در فضای مسقف شامل 400-800 میلی گرم بنزن خواهد بود. اگر خودرو در هوای آزاد زیر آفتاب در درجه حرارت بالاتر از 15 درجه سانتیگراد پارک شده باشد، سطح بنزن به 2000 - 4000 میلی گرم خواهد رسید، 40 برابر سطح قابل قبول... و مردم در داخل خودرو به ناچار مقدار اضافی از مواد سمی استنشاق میکنند.

توصیه می شود که شما قبل از ورود پنجره ها و درب را باز کرده تا هوا زمان کافی برای تبادل پیدا کند و سپس وارد شوید. بنزن سمی است که بر کلیه ها و کبد شما اثر میگذارد و برای بدن شما اخراج این ماده سمی بسیار دشوار است.


گروه اینترنتی پرشین استار | group.vatandownload.com


از لامپ های شکسته کم مصرف فاصله بگیرید


 


طبق هشدار وزارت بهداشت بریتانیا، در صورت شکسته شدن لامپ های کم مصرف بلافاصله اتاق را حداقل برای مدت 15 دقیقه ترک کنید.

لامپ های کم مصرف محتوی مقداری جیوه هستند که شدیدا سمی و خطرناک است و در صورت تنفس کردن آن میتواند موجب بروز میگرن، اختلال حواس، عدم تعادل و عوارض دیگر شود و در کسانی که آلرژی دارند میتواند موجب التهاب شدید پوستی شود همچنین برای جمع کردن شکسته ها نباید از جاروی برقی استفاده کرد، زیرا آلودگی را در خود نگاه داشته و در استفاده های بعدی به جاهای دیگر نیز منتقل میکند. بهتر است خرده ریزه های این نوع لامپ را با جاروی معمولی درون پاکتی ریخته و درش را بسته و هرچه زود تر از خانه خارج کرد.


گروه اینترنتی پرشین استار | group.vatandownload.com


وقتی همه خوابیم، راهزنان اینترنتی در پوشش بانک سامان!


بانکی دات آی آر: چند سالی است که در کشور ما بانک ها یا شرکت های وابسته به آنها امکاناتی را برای نقل و انتقال پول به صورت اینترنتی فراهم آورده اند. مثلاً با نصب دروازه پرداخت اینترنتی یک بانک بر روی یک سایت می توان پول کالا و خدمات را از طریق کارت های عضو شتاب از مشتری دریافت نمود.

یکی از معضلاتی که همزمان با افزایش روزافزون خریدهای اینترنتی، دامنگیر مشتریان و صاحبان کسب و کارهای الکترونیکی شده است، معضلی است به نام "فیشینگ" است.

"فیشینگ به بیان ساده یعنی طراحی یک سایت تقلبی (که آدرس و قالبی شبیه به دروازه پرداخت الکترونیک بانکهای معتبر داشته باشد) و جمع آوری و سپس سوء استفاده از اطلاعات کارت مشتریان"

هر چند سایت بانکی دات آی آر، بارها لزوم توجه و اطلاع رسانی در خصوص این معضل خطرناک را به گوش مسئولان بانک ها رسانده بود، اما گویا گوش شنوایی در خصوص لزوم توجه به امنیت خریدهای اینترنتی وجود نداشت.

مسئله تا بدانجا برای مسئولین برخی بانکهای کشور بی اهمیت بود که چندی پیش مدیر فناوری اطلاعات بانک پارسیان، علی رغم تایید کردن نگرانی بجای سایت بانکی در خصوص عدم آگاهی مردم نسبت به موضوع فیشینگ، این عدم آگاهی را مناسب دانسته و عنوان کرد اطلاع رسانی در این خصوص مردم را نسبت به پرداخت الکترونیک بی اعتماد می کند !

البته این مسئول محترم به این مسئله اشاره نکردند که در صورتی که حسابهای الکترونیک مشتریان از این طریق مورد دستبرد واقع شود، آیا باز هم از اعتماد صحبتی به میان خواهند آورد یا خیر! اما به هر حال یکی از بانک های خصوصی کشور اطلاع رسانی در خصوص جرم فیشینگ را (هر چند به صورت محدود) آغاز کرد که خود جای تقدیر دارد.

بانک سامان در سایت خود به صورت تلویحی به معضل فیشینگ در دروازه ی پرداخت الکترونیک خود اشاره کرده است، چنانچه به سایت این بانک برای خرید اینترنتی مراجعه کنید با پیغام زیر مواجه خواهید شد:

 

یعنی با تغییر یک حرف (s) ممکن است تمامی اطلاعات حساب شما در اختیار سارقان قرار بگیرد، و این برای دروازه ی پرداخت بانکهای معتبر کشور که حجم بالایی از تراکنش را به خود اختصاص می دهند می تواند بسیار خطرناک بوده و حتی منجر به فاجعه بشود و هر چند این اقدام کمی دیر انجام شده، اما در نوع خود جای تقدیر دارد.

 



 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

__._,_.___
Recent Activity:
Jaraaghe Group 

more info : group@jaraghe.org

****************************************

BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

****************************************
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
-------------------------------------------
more info : www.jaraghe.ir
            www.jaraghe.org
-------------------------------------------
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Find useful articles and helpful tips on living with Fibromyalgia. Visit the Fibromyalgia Zone today!


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

No comments:

Blog Archive