به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Friday, July 24, 2009

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 1102)



 

 

 
 

 

       

  

 


 
 
 

1102

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1102 :: پنجشنبه 1 مرداد 1388

www.mobin-group.com

داستان فونت فارسی بخش فارسی بی.بی.سی

عليک سلام!
یکی از جدیدترین فونتهای فارسی که برای رسانه‌های غیرچاپی فارسی زبان طراحی شده‌است در بخش فارسی تلویزیون بی‌بی‌سی استفاده میشود و به سفارش آن شرکت توسط شرکت آقای «تارک آتریسی» طراحی شده‌است.
تارک آتریسی در بیروت لبنان به دنیا آمده و در رشته‌های مختلف هنر در مدارس و دانشگاههای مختلف تحصیل کرده‌است. او هم اکنون در هلند ساکن است و استودیویی دارد که به کارهای طراحی می‌پردازد.
او درباره پروسه طراحی این فونت نوشته‌است:

ما سال گذشته سفارشی برای طراحی فونت بخش عربی تلویزیون بی‌بی‌سی دریافت کردیم و پس از انجام آن پروژه سفارشی نیز برای فونتی اختصاصی (Unique) برای بخش فارسی بی‌بی‌سی گرفتیم.
با وجودیکه اسکریپتهای فارسی و عربی (خط الرسم Script) نزدیک هم بودند و مشتری هم همان مشتری بود با تجربه‌هایی که از طراحی فونت عربی به دست آوردیم باعث شد که مسیر متفاوتی را طی کنیم… خواسته‌های تیم ادیتوری بخش فارسی اگرچه متضاد خواسته‌های ادیتورهای بخش عربی نبود ولی تفاوت زیادی داشت.
آنها میخواستند که فونت اختصاصی بخش فارسی «تیز و نافذ – دقیق – لطیف و ماهرانه = Subtle» باشد، از نظر دیداری تجملی و زرق و برق‌دار و «تو چشم» نباشد و در نتیجه شفاف و رسا باشد و بدون اینکه توجه را به خودش جلب بکند، پیام را منتقل کند.
بنابراین ما سعی کردیم از فونتهای رایج در ایران الگو بگیریم تا تفاوت دیداری زیادی با آنچه الان در ایران هست به وجود نیاید. فونت می‌بایست مدرن میبود هرچند که از درون فونتهای سنتی بیرون می‌آمد. باید خوانایی بالایی در روی رزولیشن تصویر تلویزیون می‌داشت و فراز و فرودهای خطوط می‌باید کوتاه و ملایم می‌بود.
نتیجه این پروسه فونتی است با کنتراست کم، قیافه‌ای امروزی با «گارد باز» که کاربری زبان فارسی و عربی را دارد و برای تصویر و تلویزیون بهینه شده‌ برای خوانا بودن ایده‌آل است.
این قلم به طور انحصاری متعلق به بی‌بی‌سی نیست و لایسنس آن به زودی منتشر خواهدشد و راه مستقل خود را ادامه خواهد داد.

---------------------

من
هم این روزها دقیقا به این فونت فکر میکردم. به اینکه چقدر خوانا و شکیل است. و البته حس درونی من این است که از روی فونت معروف به «رویا» که در سری فونتهای پارسا 99 (متعلق به شرکت برنا رایانه) عرضه شده، الهام گرفته شده. تقریبا اگر از نقطه‌های مزخرف رویا بگذریم شباهت زیادی بین این دو فونت میبینم.

حرف برای گفتن در مورد غفلتی که روی تایپوگرافی عربی-فارسی میشود بسیار است ولی گوشه و کنار حرکتهایی میبینیم که باعث امیدواری است.



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • تصاوير ديدني از کاناوال شهر ونيز

  • ویژه نامه تسلیحات نظامی ایران

  • فقط نخبگان سياسي ببينند!

  • تصاويري از مهمانداران هواپيما از ديروز تا امروز

  • معاونت اولي مشايي فاقد اعتبار شرعي و قانوني است

  • معرفي و دانلود فيلم : قيد و بند

  • مستند ديدني در مورد جنگهاي هندوهاي آمريکا

  • دانلود انيميشن : Ponyo On The Cliff

  • آلبوم جدید و زیبای الیاس صالحی با نام معکوس

  • کنسرت زيباي روبرتو کارلوس در برزيل (شهر Maracanã)

  • آهنگ جدید، زیبا و شاد محمود رامتین و آرمین نصرتی با نام شاه

  • پریون

  • پلیری کوچک با قابلیت های بزرگ VLC Media Player v1.0.0

  • دعاي عهد براي موبايل

  • بازي بیلیارد حرفه اي سه بعدي را با Billiard Art تجربه كنيد

  • نجابت آزرمیدخت

  • تو که عرضه نداری برق کشور را یک دقیقه خاموش کنی!

  • مهمان: داستان کوتاهی از آلبر کامو با ترجمه اسماعیل فصیح

  • وقتي تو مي گويي وطن

  • Emotion Test

  • در مورد وقايع چين

  • تخریب گسترده پل خواجوی اصفهان به بهانه مرمت

  • جديدترين شماره از هفته نامه The Economist

  • دستگاه مشترک مورد نظر خاموش نمی باشد

  • سی متر كمتر یا بیشتر

  • مدیریت زمان در اوقات فراغت تابستانی

  • نظافت سرویس بهداشتی

  • صورت زیبا و اندام زیبا

  • پوستی بدون چروک با ۱۰ ماده غذایی

  • اگر تازه ازدواج کرده‌اید، از این خطاها بپرهیزید

  • آر.اس.‌اس

  • تشخیص و تطبیق نشانه‌های ظهور و ابهامات مربوط به آن

  • عجیب ترین و زشت ترین خودروهای تاریخ!

  • و ....
     

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

تصاوير ديدني از کاناوال شهر ونيز
صاعقه
ویژه نامه تسلیحات نظامی ایران
تصاويري زيبا از شهر بيروت
آمار جالبی در مورد اینترنت
تصاويري از مهمانداران هواپيما از ديروز تا امروز
درخواست اینترنتی،پرداخت رایانه ای،بیمه نامه الکترونیکی... بیست و چهار ساعته!
تصاويري از جشنواره خودروهاي کلاسيک در کاخ موزه نياوران
رسول نور
پایگاه تخصصی حضرت محمد (ص)
تي شرت هاي عجيب و غريب!
سينک ظرفشوئي با طراحي جديد
فقط نخبگان سياسي ببينند!

 

 

www.mobin-group.com

در پي ابلاغ حكم حكومتي رهبر معظم انقلاب
معاونت اولي مشايي فاقد اعتبار شرعي
و قانوني است

سه روز پس از آن كه رهبر معظم انقلاب عدم رضايتشان از انتصاب اسفنديار رحيم مشايي به معاون اولي رياست جمهوري را به دكتر احمدي نژاد ابلاغ كردند، هنوز هيچ‌گونه خبري از استعفاي رحيم مشايي منتشر نشده است.
به گزارش رجانيوز، رهبر انقلاب در اين نامه، بهمصلحت نبودن انتصاب رحيم مشايي براي تصدي معاونت اول رئيس جمهور و ديگر معاونت ها را متذكر شده اند.
طبق مباني ديني و اصول قانون اساسي، نامه رهبر انقلاب اسلامي، يك حكم حكومتي و لازم الاجرا براي تمام اركان و مسئولين در جمهوري اسلامي است، لذاپست معاونت اولي مشايي فاقد اعتبار شرعي و قانوني است.
رجانيوز با تأكيد بر اين مسئله كه هيچ مقام و مرجعي جز مقام ولايت فقيه، حق صدور حكم شرعي در امور حكومتي مانند عزل و نصب يك مقام دولتي و امثال آن را ندارد، اميدوار است، آقاي مشايي هرچه زودتر نسبت به استعفا اقدام كرده و يا دكتر احمدي‎نژاد با توجه‌ قانون‌مداري و روحيه ولايت‌پذيري خود درخصوص بركناري وي اقدام نمايد.

>تیتر عجیب درباره مشایی
سایت عصر ایران نوشت: موضوع انتصاب اسفندیار رحیم‌مشایی به عنوان معاون اول رییس‌جمهور از سوی محمود احمدی‌نژاد مورد توجه رسانه‌های اسرائیلی قرار گرفته است.
این رسانه‌ها با توجه به اظهارات مشایی درباره دوستی ایران با مردم اسرائیل، این اظهارات را در تاریخ 30 ساله حیات ‌جمهوری اسلامي‌بی‌نظیر دانسته و معتقدند که انتخاب مشایی به سمت معاون اولی در عین حفظ مواضع شعاری احمدی‌نژاد علیه اسرائیل مي‌تواند دارای پیام باشد. روزنامه اسرائیلی هاآرتص روز دوشنبه با توجه به این موضوع خبر انتصاب مشایی به سمت معاون اولی و انتقادات اصولگرایان حامي‌ احمدی‌نژاد از این انتخاب وی و سپس شایعه استعفای مشایی و تکذیب آن از سوی وبلاگ مشایی را مورد توجه قرار داده است.این روزنامه در مطلبی با تیتر «دوست ایرانی اسرائیل شایعه استعفایش را تکذیب کرد» مي‌نویسد: «وبلاگ شخصی اسفندیار رحیم‌مشایی نامزد احمدی‌نژاد برای پست معاونت ریاست‌جمهوری خبرهای مربوط به استعفای خود را تکذیب کرد.در این وبلاگ آمده است که اخبار مربوط به استعفای مشایی از سوی دشمنان دولت است تا بدین وسیله چهره دولت را مخدوش کنند.»(مشایی بعد از اظهارات جنجالی‌اش، علیه اسرائیل موضع گرفت و نابودی آن را نزدیک دانست.) هاآرتص نوشته است:«اعلام مشایی به عنوان معاون اول از سوی احمدی‌نژاد انتقادات شدیدی را از دوستان و متحدان احمدی‌نژاد در اردوگاه اصولگرایان روانه او کرده است. مشایی در سال 2008 در اظهاراتی اعلام داشت که مردم ایران دوست مردم اسرائیل هستند. این اظهارات او با واکنش تند در درون دستگاه حاکمه ایران مواجه شد و بسیاری از اصولگرایان متحد احمدی‌نژاد خواستار استعفای مشایی شدند. مشایی در آن زمان معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود.

حمله به زائران ایرانی 6 کشته و 31 مجروح
بر جا گذاشت

به گروهی از ایرانیانی که برای زیارت اماکن مقدس در عراق به آن کشور رفته بودند در بین راه حمله شده و در این حمله شش نفر کشته و 31 نفر مجروح شده اند.
این حادثه در چهل کیلومتری مرز خسروی به طرف بغداد روی داده و یک گروه مسلح به سمت اتوبوس حامل زائران ایرانی تیراندازی کرده است.
حمله به زائران ایرانی که از مشهد عازم عراق بودند، در ساعت 11 شب سه شنبه 30 تیر رخ داده است.
خبرگزاری رسمی ایران- ایرنا به نقل از مسعود اخوان سرپرست اداره امور زیارتی عراق در سازمان حج و زیارت نوشته است: ده اتوبوس ایرانی به طور قانونی وارد خاک عراق شده بودند و با اسکورت نیروهای امنیتی عراق به سمت خانقین در حال حرکت بودند که گروه تروریستی در حوالی خانقین به این اتوبوس ها حمله کرده اند.
به گفته آقای اخوان، بر اثر تیراندازی به سه دستگاه اتوبوس 31 ایرانی زخمی و شش نفر کشته شده اند.
از وضعیت مجروحان این حادثه گزارشی منتشر نشده اما آقای اخوان احتمال داده که تعداد قربانیان این حادثه بیشتر شود.
ایران پیشتر از زائران خواسته بود که از سفر انفرادی به عراق خودداری کنند و گفته می شود که این گروه از زائران ایرانی به صورت انفرادی و سازمان نیافته وارد عراق شده بودند.
همزمان با این حادثه غلامرضا رضائیان رئیس پلیس مهاجرت اتباع خارجی نیروی انتظامی گفته است که از روز پنج شنبه اول مرداد اعزام زائران به اماکن مقدس در عراق فقط از طریق سازمان حج و زیارت امکان پذیر است.
آقای رضائیان با اشاره به مشکلات زائران ایرانی که "به صورت انفرادی و گروه های سازمان نیافته" به عراق سفر می کنند، گفته است از این پس در همه مرزهای زمینی و هوایی از خروج کاروان های سازمان نیافته جلوگیری می شود.
به گفته رئیس پلس اتباع خارجی نیروی انتظامی، تمام کسانی که قصد دارند برای زیارت به عراق سفر کنند حتی آنهایی که قبلا ویزا گرفته اند باید از فردا به نمایندگی های سازمان حج و زیارت در استانها مراجعه کنند و سازمان حج و زیارت موظف است که این افراد را سازماندهی و برای زیارت اعزام کند.
این برنامه به دلیل مشکلاتی که زائران ایرانی پیدا کرده اند به اجرا گذاشته شده است و به گفته آقای رضائیان این روند کوتاه مدت است و در مدت زمان مشخصی انجام خواهد شد.
بنابر تصمیم جدید، از روز پنج شنبه اول مرداد تمام زائران ایرانی که از طریق مرز زمینی عازم عراق هستند باید از طریق مرز خسروی به آن کشور اعزام شوند.

>اسامي قربانيان حمله تروريستي به زائران ايراني در عراق اعلام شد
فرماندار قصر شيرين اسامي 5 نفر از قربانيان حمله گروهك تروريستي به زائران ايراني در عراق را اعلام كرد.
بهرام تيموري در گفت‌وگو با فارس افزود: خانم عزت اسماعيلي، منيژه اميدنيا، معصومه حسيني، اكرم بيات و حسين سليماني از كشته شدگان اين عمليات تروريستي بودند.
وي افزود: تمام اين كشته شدگان از مشهد بودند.
فرماندار قصر شيرين با اشاره به اينكه قبلاً اعلام شده بود تعداد كشته شدگان اين حادثه 6 نفر هستند، گفت: ولي تاكنون اسامي 5 نفر اعلام شده و منتظر هستيم، نام نفر ششم نيز اعلام شود.
 

بریتنی اسپیرس در مسکو
"سیرک ویژه بزرگسالان" نشان داد

"بریتنی اسپیرس" خواننده مشهور آمریکایی که دوشنبه شب در مسکو کنسرت اجرا کرده بود، شب گذشته در رابطه با آلبوم جدید خود به نام Circus گفت که "سیرک ویژه بزرگسالان" شیوه ای جدید در اجرای کنسرت است.
به گزارش خبرنگار «ریا نووستی»، اسپیرس در کنسرت خود تصور موجود از سیرک بعنوان جایی شاد برای گذران وقت با کودکان و دلقک ها را از بین برده و "نمایش کریه ها" با وجود صحنه های سکس و خشونت را نشان داد.
کنسرت او با حرکات آکروباتیک و ژیمناستیک آغاز شد. با روی صحنه آمدن بریتنی صدایی وحشت آور اعلام کرد که به "سیرک خوش آمدید" و ادامه داد که این نمایش واقعی "کریه ها"ست. بریتنی کنسرت را با آهنگ Circus آغاز کرد و همه آنچه که جهانیان او را بخاطرش دوست دارند، نشان داد: لباس مخصوص خود با شلوارک کوتاه و نیم تنه کوتاه و رقص.
در کل "نمایش کریه ها" همانند فیلم هیجان برانگیزی بود که بیننده حتی یک لحظه هم از صحنه چشم بر نمی داشت. در این نمایش، بجای شلاق سیرک از اسلحه استفاده شده بود و بجای انفجار، شعبده بازی با غیب شدن و قطعه قطعه شدن، پرواز دکور و دود و نور دیده می شد.
بهای بلیط کنسرت بین 1 هزار تا 15 هزار روبل (از حدود 30 دلار تا 500 دلار) بود و تقریباً هیچ جای خالی باقی نمانده بود. در سالن "المپیسکی" مسکو حدود 20 هزار بیننده فریاد می زدند و می رقصیدند. بریتنی برای همراهی در اجرای کنسرت خود گروه دختران خواننده روسی "رانتکی" را نیز برگزیده بود.
پیشتر «ریا نووستی» با خبر شده بود که بریتنی تنها رژیم غذایی خود را حفظ می کند و از این رو خود و تمام همراهانش تنها غذایی که با خود آورده بودند را صرف می کردند.
دستگاه ها و لباس های مخصوص این کنسرت در 50 خودروی باری به مسکو منتقل شدند. بریتنی طی کنسرت های جهانی خود، بیش از 50 اجرا در اروپا، آمریکا، استرالیا خواهد داشت. اجرای وی 6 مارس در لندن آغاز شد و 24 نوامبر در بریسبون استرالیا پایان می یابد.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

قيد و بند
Restraint

کارگردان: ديويد دنين. فيلمنامه: ديو وارنر. موسيقي: اليوت ويلر. مدير فيلمبرداري: سايمون دوگان. تدوين: رودريگو ‏بالارت. طراح صحنه: باب هيل. بازيگران: استفن موير[اندرو]، ترزا پالمر[ديل]، تراويس فيمل[ران]، جوآن ‏هانت[سرکار ادوينا بليني]، نيت جونز[تيم]. 94 دقيقه. محصول 2008 استراليا. نام ديگر: ‏Guests، ‏Power Surge، ‏Ravenswood‏. ‏
ديل و ران که به دليل ارتکاب به قتل تحت تعقيب هستند، هنگام فرار مجبور به کشتن فردي ديگر مي شوند. آن دو سر ‏راه شان براي تعويض اتومبيل و يافتن پول وارد خانه ويلايي بزرگي مي شوند که متعلق به اندرو دلال آثار هنري است. ‏ران بعد از گروگان گرفتن اندرو و تصاحب اتومبيلش تصميم به قتل وي مي گيرد، اما اندرو به آنها مي گويد در ازاي ‏زنده ماندنش حاضر است پول هنگفتي به آنها بدهد. فقط کافي است ديل نقش نامزدش را بازي کرده و براي نقد کردن دو ‏فقره چک درشت به بانک برود. کم کم مشخص مي شود که گابريل نامزد اندرو وي را شش ماه ترک کرده و به دليل ‏شباهت ميان ديل و گابريل، کششي ميان او و ديل نيز پديدي مي آيد. اين واقعه سبب بروز حسادت ران شده و او را در ‏کشتن اندرو مصمم تر مي کند. اولين چک نقد مي شود، اما سر و کله پليس محل نيز در اطراف خانه پيدا مي شود. اندرو ‏زير فشار ران آنها را با بهانه هاي مختلف دور مي کند، ولي يقين دارد با نقد شدن دومين چک کشته خواهد شد. پس به ‏دنبال يافتن راهي براي حفظ جان خويش است، در حالي که رازي هولناک را با خود حمل مي کند...‏

چرا بايد ديد؟
ديويد نونن يکي از شناخته شده ترين کارگردان هاي فيلم هاي تبليغاتي در استراليا است و سابقه همکاري مثبتي با افراد ‏مختلف از جمله مايکل جوردن و مايکل جي. فاکس دارد. با ساختن انيميشن کوتاه ‏Aches and Snakes‏ در 1973 ‏شروع به فيلمسازي کرده و بعد از همکاري در ساخت فيلم فراغت خود را وقف دنياي تبليغات کرده است. تک مضراب ‏وي در سال 2003 ساخت فيلم کوتاه ‏The Waltz‏ بود و سرانجام اولين فيلم بلند خويش را با نام قيد و بند جلوي دوربين ‏برد. ‏
قيد و بند که مي شود معاني ديگري هم براي آن دست و پا کرد يک فيلم کم هزينه-نه مستقل- از سينماي استرالياست که ‏در نگاه اول ظاهري کليشه اي دارد. دو فراري شخصي را گروگان مي گيرند که خود مرتکب قتل شده و سپس جدال ‏براي بقا ميان آنها درمي گيرد. اما اين بار شخصيت ها هر کدام مشکلات رواني خاص خودشان را هم دارند که فيلم را ‏تبديل به اثري روانشناختي نيز مي کند. اندروز دچار هراس از فضاي باز است و به گفته خود، پدرش را به دليل رابطه ‏با نامزدش به قتل رسانده است(بعدها معلوم مي شود که پدرش زنده و در واقع نامزدش گابريل را شش ماه قبل کشته ‏است). ديل رقاصه استريپتيز که از گذشته خود ناراضي است و در برابر ثروت و مکنت اندرو دچار ضعف مي شود. ‏ران عصبي و خارج از کنترل که عاشق ديل است، اما نمي تواند ديل را از گذشته اش جدا کند. ‏
فيلم سعي دارد به حال و هواي يک فيلم نوآر مدرن نزديک شود، بنابر اين همه چيزهاي اين نوع را در خود دارد: قتل، ‏دروغ، فريب و... زماني که ديل شروع به پذيرش و فرو رفتن در قالب گابريل مي کند فيلم بيش از پيش پيچيده تر مي ‏شود. فيلم در واقع بازي موش و گربه اي هوشمندانه و پيچيده ميان اين سه نفر است که مي کوشد از افتادن به دام تئاتري ‏شده پرهيز کند و با اتکا به بازي هاي قابل قبول و طراحي صحنه سنجيده اش موفق به اين کار مي شود. در کنار اينها ‏افزوده هاي ظريف فيلمنامه نويس به کليشه هاي اين گونه-مانند هوشمندي دور از انتظار ران- سبب مي شود تا فيلم را ‏بيش از آنچه در آغاز ديده مي شود ارزيابي کنيم. همين ظرايف قيد و بند را از قالب يک فيلم جنايي معمولي دور کرده و ‏ويژگي هاي يک درام را به آن مي دهد. بازي ها همه خوب است، اما ترزا پالمر در نقش ديل مي درخشد و ستاره در ‏حال طلوع در سينماي انگليسي زبان است که قبلاً در ولف کريک و کينه 2 او را ديده بوديم. اگر مدت هاست درام ‏جنايي خوبي نديده ايد، توصيه مرا براي تماشاي اين يکي بپذيريد!‏
ژانر: درام، مهيج. ‏


براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

intimid-restraint.part1.rar 
intimid-restraint.part2.rar 
intimid-restraint.part3.rar 
intimid-restraint.part4.rar 
intimid-restraint.part5.rar 
intimid-restraint.part6.rar 
intimid-restraint.part7.rar 
intimid-restraint.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

The Great Indian Wars  

مستند ديدني در مورد جنگهاي هندوهاي آمريکا
مابين سالهاي 1540 تا 1890
 

The year 1540 was a crucial turning point in American history. The Great Indian Wars were incited by Francisco Vazquez de Coronado when his expedition to the Great Plains launched the inevitable 350 year struggle between the white man and the American Indians. From that point forward, the series of battles between the United States and the Native American Indians began where blood was shed and ultimately tens of thousands of lives were lost on both sides. The Battle of Tippecanoe, the Battle of Horseshoe Bend, all three Seminole Wars and the Battle of Little Big Horn were some of the most important conflicts that led up to the last massacre, the Battle of Wounded Knee, where America s landscape would be forever changed. This is a unique and graphic examination of the 350 year struggle of the indigenous native American Indians.

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

رمز فايل: ندارد

توجه: بعد از دانلود، توسط نرم افزار hjsplit فايلها را به هم Join کنيد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Ponyo On The Cliff


لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

aaf-gold3b.part1.rar
aaf-gold3b.part2.rar
aaf-gold3b.part3.rar
aaf-gold3b.part4.rar
aaf-gold3b.part5.rar
aaf-gold3b.part6.rar
aaf-gold3b.part7.rar
aaf-gold3b.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

معکوس
باصداي الياس صالحي

آلبوم جدید و زیبای الیاس صالحی با نام معکوس

 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

دانلود کنسرت

Roberto Carlos - Live at Maracanã (2009)

کنسرت زيباي روبرتو کارلوس در برزيل (شهر Maracanã)

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


 

تک موزیک

آهنگ جدید، زیبا و شاد محمود رامتین
و آرمین نصرتی با نام شاه پریون

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC
پلیری کوچک با قابلیت های بزرگ
VLC Media Player v1.0.0


امروزه با پیشرفت فناوری و تولید فیلم ها با کیفیت فوق العاده تماشای فیلم ها به تفریحی برای افراد تبدیل شده است. فیلم هایی که کیفیت فوق العاده دارند و در فرمت های مختلف به کاربران عرضه می شوند. اکثر کاربران و افراد برای تماشای فیلم های خود به رایانه های شخصی روی می آورند. این کاربران اغلب برای تماشای هریک از فرمت های مختلف فیلم ها می بایست نرم افزاری جداگانه نصب کنند که بیشتر این ابزار ها حجم زیادی از حافظه را اشغال کرده و در یک کلام نرم افزار های سنگینی به شمار می روند. VLC Media Player نام نرم افزاری با حجم بسیار کمتر از نرم افزاری های مشابه می تواند 99 درصد فیلم هایی را که کاربران اغلب تماشا می کنند را اجرا نماید. حجم پائین و محیط بسیار ساده نرم افزاری از مهم ترین قابلیت های این نرم افزار محسوب می شود. در نظر بگیرید برای اجرای DVD های خود باید نرم افزارهای سنگینی همچون Cyberlink PowerDVD و یا Corel WinDVD را برروی سیستم خود نصب کنید. این نرم افزار ها ضمن این که فضای نسبتا زیادی از هارد دیسک شما را اشغال می کنند، برای اجرای فیلم ها نیز فضای زیادی هم از حافظه سیستم یعنی رم اشغال می کنند. اما VLC بسیار کم حجم و سبک است در حالی که می تواند به راحتی DVD ها را حرکت در آورد. این ابزار می تواند به جای همه نرم افزار هایی که به عنوان پلیر بر روی سیستم نصب می شود قرار گیرد زیرا قادر است تا 99 درصد فرمت ها را پشتیبانی کند. همچنین قادر است فرمت های مختلف را به یکدیگر تبدیل کند. یعنی به یک تیر می توان چند نشان را هدف گرفت. جالب است بدانید این نرم افزار با این همه قابلیت ضمن این که کاملا رایگان است. نسخه جدید که حاصل 2 سال پژوهش شرکت سازنده است به تازگی منتشر شده که در همین مدت کوتاه هم حدود 90 هزار بار این نرم افزار دانلود شده است که این تعداد برای این زمان کوتاه عددی فوق العاده محسوب می شود.

قابليت هاي كليدي نرم افزار VLC Media Player v1.0.0:
- پخش انواع فرمت ها از جمله MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, DivX, mp3, ogg, ...
- پخش انواع DVD ، VCD
- حجم بسیار اندک نسبت به قابلیت های فراوان آن و همچنین نسبت به نرم افزار های مشابه
- محیط بسیار ساده و كاربر پسند
- ارائه نرم افزار بصورت كاملا رايگان
- پشتیبانی در زبان های مختلف
- قابلیت اجرا در اکثر سیستم عامل ها یعنی ویندوز ، لینوکس ، مکینتاش و ...
- پوسته های متعدد برای سلیقه های مختلف
-پشتیبانی از نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز ویستا
- پشتيباني كامل از زبان شيرين فارسي
- و...


لينک دانلود (حجم فايل حدود 15 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

دعاي عهد براي موبايل

دانلود دعاي عهد براي موبايل؛ از قابليتهاي عمده اين دعاي عهد مي توان به فرمت آن كه جاوا بوده و در نتيجه به همه ي گوشي ها مي خورد نام برد ديگر قابليت آن داشتن صوت مي باشد.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازي بیلیارد حرفه اي سه بعدي را با
Billiard Art تجربه كنيد

Billiard Art یک بازی سه بعدی واقعا زیبا با گرافیک واقعی که شما را ساعتها سرگرم ميكند. بازی بیلیارد شما می توانید در دو حالت رقابت و تمرینی بازی کنید. در حالت تمرینی آن هیچ قانونی وجود ندارد و شما می توانید به هر شکل و از هر طرف که می خواهید به توپ ضربه بزنید. تمرین هم برای آشنا شدن با بازی و هم برای کسانی که در زاویه گیری برای ضربه زدن به توپ مشکل دارند بسیار مهم است. اين بازي بیلیارد شامل چندين مرحله می باشد كه شما ميتوانيد به صورت انتخابي هر كدام از بازي ها را انجام دهيد. قابليت بسيار مهم اين بازي كه اين بازي بسيار زيبا را از رقباي خود متمايز ميكند اين است كه شما با نشانه گيري توپ مورد نظر مسير حركت توپ به شما نشان ميدهد تا افراد غير حرفه اي بتوانند به آساني از اين بازي لذت ببرند. در انتخاب بازیهاي 8-ball و 9-ball شما می توانید با کامپیوتر و یا اشخاص دیگر بازی کنید. کامپیوتر شامل چندین سطح سختی می باشد با تعیین هر کدام می توانید خود را برای مبارزات سخت آماده کنید.شما همچنین حالت 8-ball و 9-ball را در حالت رقابتی آن نیز دارید. در رقابت 8-ball شما باید 14 توپ زرد و در آخر توپ شماره 8 را در کوتاهترین زمان ممکن به گل برسانید. اگر مرتکب خطایی در بازی شوید 15 ثانیه جریمه شده و توپ دست حریف می ماند. رقابت 9-ball نیز مانند 8-ball می باشد اما با این تفاوت که باید به ترتیب شماره توپ ها را به گل برسانید. شما در اين بازي حرفه اي ميتوانيد رنگ محيط بازي را عوض كنيد توپهاي بازي خود را به سليقه خود انتخاب كنيد و يا اينكه چوب بیلیارد خود را تعويض كنيد. اين بازي به شما امكان ميدهد كه بازي بیلیارد را به صورت حرفه ياد بگيريد و از قوانين اين بازي به صورت يك راهنماي جامع و كامل استفاده كنيد.

قابلیت های كلیدی بازي Billiard Art :
- بازی بسيار جذاب و هیجانی بیلیارد با گرافیک بالا و سه بعدی
- قابليت بازي با صفحه كليد و موس
- انواع مختلف بیلیارد تمرینی ، يك نفره ،‌دو نفره ، چند نفره و...
- امكان انتخاب رنگ ميز،توپها و چوب بیلیارد
- دست زدن به ابتكار و خلاقيت در طي بازي
- قابليت انتخاب بازي توسط كامپيوتر و يا انسان
- داراي راهنما براي انجام بازي و قوانين آن
- قابلت بازي بدون هيچ گونه محدوديت زماني
- حالت مسابقه اي و تفريحي، پرهيجان بودن بازي
- قابليت انتخاب بازي بصورت تك نفره يا دو نفره
- سازگاري كامل با ويندوزهاي Windows 98, Me, 2000, XP, Vista
- و...


لينک دانلود (حجم فايل حدود 12 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

چتر! اثر آنجل بولیگان از مکزیک

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام سجاد علیه ‏السلام می فرمایند:

وَ الذُّنُوبُ الّتى تُنزِلُ النِّقَمَ عِصیانُ العارِفِ بِالبَغىِ وَ التَطاوُلُ عَلَى النّاسِ وَ الاِستِهزاءُ بِهِم وَ السُّخريَّةُ مِنهُم

گناهانى که باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم کردن شخص از روى آگاهى، تجاوز به حقوق مردم، و دست انداختن و مسخره کردن آنان.

معانى الاخبار ، ص 270

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

یا أیها العزیز مسنا و أهلنا الضر ...

آقای من، عزیز عالم وجود، بر ما رحم کن که حتی بضاعة مزجاتی نداریم. شرمنده از گناهیم و سر به زیر انداخته، سر تا پا ادعائیم و حتی کلافی برای خریداریت نیندوخته ایم. نمی دانم با چه رویی در صف گدایانت آمده ایم، مایی که از نادانی چاه غربت را برایت پسندیده ایم، مایی که بودنت را فراموش کرده ایم، مهربانی هایت را نادیده انگاشته ایم، فقط گهگاه بر پیراهن غربت آلودی که خودمان برایت رنگینش کرده بودیم با خون دلت، گریه کردیم.
اما حالا به این نتیجه رسیده ایم که می خواهیمت، همانگونه که لب تشنه آب را، شاید این هم برای خودمان باشد، شاید از فقر و گرسنگی به جست و جویت آمده ایم، گرسنه ی محبت خدا شده ایم، تشنه ی باران رحمتیم، آخر بعد از تو ما فقط قحطی دیده ایم؛ قحطی نور، حتما خبر داری که در ظلمتکده ی دنیا چه می کشیم؟ آقا، هر صبح با ایمان از خواب بیدار می شویم، اما شب که می شود از ایمان خبری نیست(1)، کجا جایش گذاشته ایم، خدا می داند!!!
آخر آقا جان دینداری سخت است، مانند گرفتن پاره های آتش در دست؛ بلکه سخت تر. انگار تمام نیروها دست به دست هم داده اند تا دین را از ما بگیرند، از شیطان و سپاهش گرفته تا نفس سرکشمان که نیرویش به واسطه ی گناهانمان روز به روز بیشتر می شود، تا حتی پدران و مادرانمان که طبق گفته ی رسول خدا(ص) ما را ناخودگاه از دین منع می کنند، شاید چون دست ظریف ما را در حد آتش نمی بینند. دقیقا مصداق جوانهای آخرالزمانی شده ایم، مگرنه...
در به در به دنبال فهمیدنت، به دنبال درک حضورت می گردیم، هر چند هر لحظه می توانیم احساست کنیم، اما نمی توانیم طعم حضورت را توصیف کنیم،به همین دلیل دین ما را انکار می کنند، رنگ نگاهت را انگار کسی نمی داند، اما هر چه هست آنقدر جذاب و زیباست که آتش را در دستهایمان احساس نمی کنیم، برای چیدن گل حضورت حاضریم تمام تیغهای تمام درختهای قتاد(2) را بکنیم.(3)
بیابان گردی را سخت ترین آوارگی می نامند، اما مولایم آگاهی که حاضریم تمام هستی مان را بگذاریم و به بیابان پناه ببریم، می خواهیم شبیه خودت شویم. مولا یاریمان کن که از ما هیچ جز زشتی به بار نمی آید، هر چه برای ظهورت می کاریم شیطان به لحظه ای خراب می کند و چیزی برای درو نمی ماند، شاید چون هنوز سرتاپای وجودمان را خاکهای دنیا گرفته، ما هنوز نتوانسته ایم روح خدایی را که در ما دمیده شده پیدا کنیم، ما هنوز اسیر آب و گلیم، خودت یاریمان کن یا أیها العزیز...

پی نوشت:
1ـ غیبت نعمانی، باب 12، ح12؛ معرفت امام عصر(ع)، ص300 /// 2- قتاد نام درختی سخت است که خارهای آن مانند سوزن است. و در عربی برای کارهای بسیار سخت و دشوار، تراشیدن خارهای قتاد با دست، به عنوان ضرب المقل به کار می رود. /// 3- اصول کافی، ج1، ص335؛ معرفت امام عصر(ع)، ص305
 

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

نجابت آزرمیدخت

در پگاه نخستین روز بهمن ماه آزرمیدخت ، سی و دومین پادشاه ساسانی پس از چهار ماه پادشاهی تنها بخاطر نجابتش و این که تن به خواسته های زیرکانه و پیاپی فرخ هرمز فرمانروای خراسان نداد و همسر او نشد بدست رستم پسر فرخ هرمز کور شده و از کاخ رانده شد رستم می پنداشت پدر پیرش را ملکه ایران از پای درآورده است حال آنکه آزرمیدخت پاکتر از گلهای لاله بامدادان بود .
نجابت او بر کسی پوشیده نبود و به گفته ارد بزرگ اندیشمند فرهیخته ایران زمین : زیباترین خوی زن ، نجابت اوست . اما این زیبایی را کسی بر پادشاه ایران برنتافت و او با چند نفر از نزدیکان خویش به کاروانسرایی بین شاهرود و سبزوار رفته و تا آخر زندگی همانجا ماند .

یاسمین آتشی

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الحجرات آيات: 18 محل نزول: مدینه
 
وَلَوْ أَنَّهُمْ صَبَرُوا حَتَّى تَخْرُجَ إِلَيْهِمْ لَكَانَ خَيْرًا لَّهُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ 5 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ 6 وَاعْلَمُوا أَنَّ فِيكُمْ رَسُولَ اللَّهِ لَوْ يُطِيعُكُمْ فِي كَثِيرٍ مِّنَ الْأَمْرِ لَعَنِتُّمْ وَلَكِنَّ اللَّهَ حَبَّبَ إِلَيْكُمُ الْإِيمَانَ وَزَيَّنَهُ فِي قُلُوبِكُمْ وَكَرَّهَ إِلَيْكُمُ الْكُفْرَ وَالْفُسُوقَ وَالْعِصْيَانَ أُوْلَئِكَ هُمُ الرَّاشِدُونَ 7 فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَنِعْمَةً وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ 8 وَإِن طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا فَإِن بَغَتْ إِحْدَاهُمَا عَلَى الْأُخْرَى فَقَاتِلُوا الَّتِي تَبْغِي حَتَّى تَفِيءَ إِلَى أَمْرِ اللَّهِ فَإِن فَاءتْ فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا بِالْعَدْلِ وَأَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ 9 إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ 10 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا يَسْخَرْ قَومٌ مِّن قَوْمٍ عَسَى أَن يَكُونُوا خَيْرًا مِّنْهُمْ وَلَا نِسَاء مِّن نِّسَاء عَسَى أَن يَكُنَّ خَيْرًا مِّنْهُنَّ وَلَا تَلْمِزُوا أَنفُسَكُمْ وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ بِئْسَ الاِسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِيمَانِ وَمَن لَّمْ يَتُبْ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ 11

 

ترجمه فارسي مکارم

اگر آنها صبر مى‏كردند تا خود به سراغشان آيى، براى آنان بهتر بود; و خداوند آمرزنده و رحيم است! «5» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! اگر شخص فاسقى خبرى براى شما بياورد، درباره آن تحقيق كنيد، مبادا به گروهى از روى نادانى آسيب برسانيد و از كرده خود پشيمان شويد! «6» و بدانيد رسول خدا در ميان شماست; هرگاه در بسيارى از كارها از شما اطاعت كند، به مشقت خواهيد افتاد; ولى خداوند ايمان را محبوب شما قرار داده و آن را در دلهايتان زينت بخشيده، و (به عكس) كفر و فسق و گناه را منفورتان قرار داده است; كسانى كه داراى اين صفاتند هدايت يافتگانند! «7» (و اين براى شما بعنوان) فضل و نعمتى از سوى خداست; و خداوند دانا و حكيم است! «8» و هرگاه دو گروه از مؤمنان با هم به نزاع و جنگ پردازند، آنها را آشتى دهيد; و اگر يكى از آن دو بر ديگرى تجاوز كند، با گروه متجاوز پيكار كنيد تا به فرمان خدا بازگردد; و هرگاه بازگشت (و زمينه صلح فراهم شد)، در ميان آن دو به عدالت صلح برقرار سازيد; و عدالت پيشه كنيد كه خداوند عدالت پيشگان را دوست مى‏دارد «9» مؤمنان برادر يكديگرند; پس دو برادر خود را صلح و آشتى دهيد و تقواى الهى پيشه كنيد، باشد كه مشمول رحمت او شويد! «10» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! نبايد گروهى از مردان شما گروه ديگر را مسخره كنند، شايد آنها از اينها بهتر باشند; و نه زنانى زنان ديگر را، شايد آنان بهتر از اينان باشند; و يكديگر را مورد طعن و عيبجويى قرار ندهيد و با القاب زشت و ناپسند يكديگر را ياد نكنيد، بسيار بد است كه بر كسى پس از ايمان نام كفرآميز بگذاريد; و آنها كه توبه نكنند، ظالم و ستمگرند! «11»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mahed_1367

 آه ای باران....!!

آه ای باران ببین حال مرا توببین افتاده ام در ناکجا!
آه ای باران دو چشمم را ببین پر ز اشک است از فراق یارها!
آه ای باران تو نگر یک نظر برمن آشفته در پیکارها!
آه ای باران زمان با ما بد است باش تو نیک از برای شامها!
آه ای باران بشور رو تو ببر دردهای کل این بیمارها!
آه ای باران ببار از ابر سرد رودها جاری نما بسیارها!
آه ای باران جه دنیای بدی ساختند ازما همین بدکارها!
آه ای باران چه روزی و شبی مانده است در خاطرات و یادها!
آه ای باران به تو گویم فقط دردهای این دل بیمار را!
آه ای باران دگر بی جان شدم از "صبور"ی ها و از فریادها!

یکشنبه 14/4/1388 ساعت22:30
محمدحسن ابراهیمی(صبور)

 

 

pakan_mn

سلام
مبين جان باز هم شروع كرده اي به آنچه عده اي به نام دلسوزي ارسال ميكنند در مجله نشان ميدهيد ؟
اگر سوژه نداريد بهتر است حجم مجله كم باشد تا اين اراجيف را منعكس كنيد .
تن فروشي بعنوان كسب درآمد وجود ندارد براي كسب اطلاعات ميتوانيد به ادارات بهزيستي مراجعه و تحقيق كنيد عده كمي در جامعه وجود دارند كه بايد گفت تن فروشي مريضي رواني اين بدبختها است . كسي وجود ندارد كه از گرسنگي تن فروشي كند . خطاب به نويسنده ميگويم ( اي ... ) مخالفان آقاي دكتر احمدي نژاد كه ثابت شده از عناصر دين و خود و وطن فروش هستند و كساني كه بدون تقوا و ارزشهاي ديني ديگران را هم ميخواهند بفروشند چون مدتي است دستشان از بيت المال كوتاه شده و در حال دق كردن هستند.

 

 

aarya.m2007

جناب مبین درود به شما
دوستانی در روزنامه شما اظهار نظر میکنند که چه خوب همه میتواند از نظرات یکدیگر آگاه بشوند دوستی‌ بنام سعید مطلبی نوشته بودند راجع به انتخابات و همین طور خط قرمز من از ایشان ۲۰ سال بزرگتر هستم همین نظام را دیدم هم نظام قبلی‌ را مشکلی که در ابتدا با شاه داشتیم و به شاه مگفتیم که شما طبق قانون اساسی‌ باید سلطنت کنید که طبق قانون شاه از هر مسئولیتی مبرا است و به ما میگفتند این خط قرمز از آن عبور نکنید یادم میاد اوایل انقلاب میشنیدم که در صدر اسلام یک عرب در مسجد به عمر خلیفه دوم گفت اگر بخواهی راه کجع بری با این شمشیر تو را به راست می‌بریم آیا امروز اینطوری عمل می‌شه یا اون یک شعار تبلیغاتی بود دوست گرامی‌ گفتند تعدادی معترض بودند که مشگل معیشت نداشتند من هم با شما موافق بگذارید یک مثالی بزنم دولت میگوید اکثریت ملت با ما هستند قبول ایا در همین تهران چند ملیونی حدود ۱۰۰ نفر منظورم صد هزار نیست صد نفر با یک قانونی‌ با یک روندی مخالف هستند فرض کنید حقوق نابرابر آیا به این تعداد اندک و بسیار اندک اجازه تظاهرات داده می‌شه شما اگر از اروپا یا امریکا دیدن کنید یا اقامت داشتید هر از گاهی می‌بینید یک عده ده نفری بیست نفری در یک مکان عمومی‌ ایستادند یک پلا کارت گرفتند و معترض هستند هیچ اتفاقی‌ هم نمیفته خوب حالا اگر در ایران به این تعداد اندک و بسیار اندک اجازه تجمع نمیده آیا من نباید به اقتدار این نظام شک کنم آیا نباید فکر کنم این دولت حتی تحمل داشتن یک دگر اندیش بسیار اندک نداره و این دوست عزیز گفتند که من با پارتی بازی کار بدست نیاوردم پارتی بازی یعنی‌ حق کشی یعنی‌ کسی‌ قریب بی‌ آشنا که حق داره اما حق او ضایع می‌شه آیا بعد از سال حق کشی

 

 

gooleyase18

قسم به جان شهيدان

زمان به نام شهيدان ما رقم خوردست
دريغ ، کز صفشان ، نام ما قلم خوردست

گزافه نيست بگوييم در غم آنان
که آسمان و زمين نظمشان بهم خوردست

نمرده اند پدر ! جامه سياه مپوش
خدا به جان شهيدان ما قسم خورده است

حسين شکربيگي
از وبلاگ شلمچه
http://shalamche.com

 

 

s_sadat1980

پدرم گفت :‌ درد سیری بود! می شود لقمه لقمه نان ندهی!؟
استخوان لای زخم نگذاری! زخم را لای استخوان ندهی!؟‌
راستش من که نه! ولی مادر،‌ چه کند!؟ از تفنگ می ترسد
می‌شود با تفنگ، با باتوم! قدرتت را به من نشان ندهی!؟‌
اگر از من سکوت می خواهی، هفت قبر تمام می میرم!
هفت قبر تمام! اما بعد، پُز آزادی بیان ندهی ....!‌
ناگهان آسمان غباری شد! اشک! سرفه! خفه! لگد! زنجیر!
تو به ایمان خود عمل کردی! که به دشمن دمی امان ندهی ...
من ولی دوست! من ولی مشتاق!‌ من فقط معترض! فقط دلگیر ...
کاش می شد خودم - خودت باشیم! گوش بر حرف این و آن ندهی!
فرض کن من غلط! غلط کردم! خوب شد!؟ اعتراف خوبی بود!؟
تو نمی شد چنین غضب نکنی!؟ سوژه دست جهانیان ندهی
این طبیعی ست که حکومت ها، حافظ اقتدارشان باشند ...
ولی ای کاش دست سربازت، پرچم صاحب الزمان ندهی
من شبی ماه می‌شوم آن‌وقت، می‌روم تا دل خدا بالا
چون‌که دیگر نمی‌شود با زور، ماه را دست آسمان ندهی
امتحان! امتحان سختی بود!‌ همه در امتحان رفوزه شدیم!
کاش می شد که امتحان ندهم! کاش می شد که امتحان ...

 

 

gajamoo

تو که عرضه نداری برق کشور را
یک دقیقه خاموش کنی!

fanoos 30tir gajamoo

از چند روز قبل شاهد انتشار خبری مبنی بر استفاده یک وسیله برقی پر مصرف در ساعت " ۲۱:۰۰ سه شنبه ۳۰ تیر در سایت های مختلف بودم که خوشبختانه تا این ساعت " ۲۳:۰۰ " حتی یک مورد خاموشی چه در سطح تهران و چه در دیگر استانها گزارش نشد و این نشان از آن دارد که مردم چقدر باهوش و فهمیده هستند که فریب حرکات بچگانه ی عده ای را نمی خورند.
بنظر شما اشخاصی که حتی عرضه ندارندسر یک مسئله ساده با هم هماهنگ شده و باصطلاح برق کشور را به مدت یک دقیقه خاموش کنن،عرضه دارند کشور داری کنند؟

 

 

mastoor_313

نزدیکتر: شمس الطالعة

در دعای ندبه می خوانیم:
« أَيْنَ الشُّمُوسُ الطّالِعَةُ؟أَيْنَ الْأَقْمارُ الْمُنيرَةُ؟أَيْنَ الْأَنْجُمُ الزّاهِرَةُ؟»
(کجایند خورشیدهای تابان؟ کجایند ماه های درخشنده؟ مجایند سنارگان درخشان؟)

اطلاق صفات خورشید، ماه و ستاره به انبیاء الهی و اولیای آنان بارها و بارها در تاریخ زندگی آنان مشاهده شده است. یکی از صفاتی که در دعای ندبه برای ائمه (علیهم السلام) ذکر شده است، شموس الطالعه است؛ پس یکی از صفات حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) نیز شمس طالع یا خورشید تابان است.
اطلاق شمس و قمر و نجوم برائمه، علیهم‏السلام، از باب استعاره‏ و تشبیه معقول به محسوس است،یعنی یک تشبیه ملموس و محسوس برای فهم بهتر وجود آن بزرگواران به وسیله ی عقل بیاوریم. (1)
همان طور که آفتاب و ستاره و ماه، زمین را روشنایی می بخشند و تاریکی ها را برطرف می کنند، وجود ائمه اطهار نیز چنین ویژگی دارد، آنها با انوار علم و فضایل خود دل های تاریک را جلای آفتاب می دهند و راه کفر و ضلالت را مانند چراغ تابانی روشن و آشکار می کنند.
نور علم آنها باعث برطرف شدن جهالت و تیرگی از وجود انسان می شود.
درزیارت وارث آمده است:
«اشهد انک کنت نورافی‏الاصلاب الشامخه والارحام‏المطهرة. »
(تو نوری بودی در صلب‏های رفیعه، و رحم‏های پاکیزه...)
از طرف دیگر با نگاهی دقیق تر به ویژگی های حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه)، می توان این صفت را خاص این حضرت چنین تعبیر کرد که با طلوع این خورشید تابان، روز تازه، فصل تازه و دورانی نو شکل می گیرد و جهان با تلالو این آفتاب جنبش دوباره ای را از سر می گیرد.
دوران نبود امام را می توان به شب های تاریک تشبیه کرد و دوران ظهور را دوران طلوع خورشید.
همانطور که خود حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) نیز در حدیثی خود را به خورشید پشت ابر تشبیه فرمودند.
خداوند در آیه ی 257 سوره ی بقره می فرمایند:
«خدا یار اهل ایمان است، آنانرا از تاریکی های جهان بیرون آرد و به عالم نور برد...»

به امید آن روز

 
 

mehranmehran28

وارونه انگاری

چند ماه پیش یکی از دوستان خاطرات یک جهان گرد فرانسوی رو که در زمان صفوی از ایران دیدن کرده بود را در چند قسمت در این نشریه چاپ می کرد. تو یکی از بخش ها این جهانگرد فرانسوی گفته بود که اگه بخواهیم یک صفت مشترک را در همه ایرانیان نام ببریم دروغ گوییِ! حداقل همه در ایام انتخابات و پس از آن و با توجه به رفتار مسئولین دیدیم که جهانگرد در همان مدت کوتاه چقدر شناخت خوبی از مردم ما داشته.
اما مسئله ای که چند سال پیش از صدا و سیما با تغییر محتوی فیلم ها(اوشین فاحشه رو امام زاده نشون می داد) شروع شد و کم کم داره همه مسئولین را هم فرا می گیره موضوع وارونه انگاریِ. که باید قبل از اینکه دیر بشه جلوی اون گرفته بشه. من برای نمونه یکی دو مورد در ادامه می آرم :
1- در این انتخابات 40 میلیون ایرانی برای تغییر در وضع موجود در انتخابات شرکت کردند(البته بعدا دلیل شو می گم) ولی از اطرف مسئولان به این رای به تایید تفسیر مشه. همه کسانی که در استان تهران رای دادند شاهدا که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری انتخابات میان دوره ای شورای خبرگان هم برگزار می شد و بدون سوال از شما برگه رای این انتخابات رو هم به دست شما می دادند. البته نتیجه این انتخابات از صدا و سیما اعلام نشد و احتمالا هنوز هم خیلی از شما از نتیجه اون آگاه نباشید. در استان تهران نزدیک 6 میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند. اما تعداد ارای قابل شمارش در انتخابات خبرگان نزدیک 2.5 میلیون رای بیشتر نبوده یعنی بقیه یا سفید بوده و یا بد و بیراه نوشتن. البته بگذریم از این که خیلی از اون ها هم با شیر یا خط (به گفته اقای حداد عادل) رای دادند. حالا این سوال مطرح میشه که چرا افرادی که برای تایید امدن این بخش و چرا تایید نکردن. اگر حضور 85 درصدی نشانه تائیده پس حضور تقریبا 35 درصدی (0.85*2.5/6=.35) نشان دهنده چیست؟ واضح چون مردم می دونستن در بخش رای شون اثری نداره در
اون شرکت نکردن پس مردم برای تغییر آمدن نه تایید.
2- آقای احمد خاتمی امام جمعه تهران در موضوع گیری بر علیه آقای هاشمی، بار دیگر مردم را در ماجرای مسجد لولاگر مجرم و شایسته مجازات خواندند. در حالی که همه دیدند که چگونه یک عده(با لباس نظامی) از بالای مسجد مردم رو به گلوله بسته بودند(فیلم در اینترنت موجود می باشد) تنها را مقابله با این عادت و سیاست نخ نما جریان شفاف اطلاعات می باشه که من از همه دوستان می خوام که در این مورد به همدیگه کمک کنیم تا صفت زشت هر چه زودتر برطرف بشه.

 

 

alirezamajidi

مهمان: داستان کوتاهی از آلبر کامو
با ترجمه اسماعیل فصیح

هر سال مردان و زنان بزرگی، از میان ما می‌روند، گاهی در هنگان درگذشت، آنها خبری در رسانه‌ها منتشر می‌شود و ستونی در روزنامه‌ای چاپ می‌شود، گاهی هم، نه! و پیش می‌آید که در غوغای خبرهای سیاسی و غیر سیاسی روز، خبر رفتن این عزیران گم می‌شود. اینجاست که تازه اگر کسی چیزکی در مورد او بنویسد و اگر آشنایان و دوستانش به صرافت برپایی مراسمی برای او برآیند، گاه از سوی دیگران لقب «مرده‌پرست» می‌گیرند.
نمی‌دانم آیا زمانی فرا می‌رسد که تا زمانی که بزرگان عرصه‌های مختلف ادب و هنر و علم و سیاست ما زنده هستند، کسی مثلا در همین محیط اینترنت به این فکر بیفتد که سایتی برای جاودانه کردن صدا و تصویر و آثار منتخبشان برپا کند یا نه؟
اتفاقا این کار اصلا پرهزینه نیست، با حمایتی اندک می‌شود، در عرض چند ساعت مصاحبه‌ای ویدئویی ترتیب داد و در اینترنت گذاشت یا عکس‌های آلبوم زندگی یک هنرمند را اسکن و دیجیتال کرد و کارنامه هنری و علمی‌اش را مرتب کرد.
برای مقایسه می‌توانید نام یکی از نویسندگان مشهور غیر ایرانی را گوگل کنید تا ببینید چقدر متن و تصویر و بریده آثار و نقد در موردشان می‌تواند خواند و دید.
در شرایط حاضر من چنین رؤیایی را عملی نمی‌بینم.
اسماعیل فصیح که چندی پیش از بین ما رفت، یکی از ده‌ها شخصیت بزرگی که ما قبل از اینکه فرصت آشنایی با او پیدا کنیم، برای همیشه غائب شده است.
شخصا تنها کتاب «استادان داستان» را از او خوانده‌ام که منتخب و ترجمه‌ای از داستان‌های کوتاه مشهورترین نویسندگان ادبی جهان است. استادان داستان مجموعه بسیار جالبی است که توصیه می‌کنم اگر می‌خواهید کسی را با دنیای داستان های کوتاه و سبک ادبی نویسندگان بزرگ آشنا کنید، حتما این کتاب را به او هدیه بدهید.
با نوشته‌های خود فصیح اصلا آشنا نیستم و نمی‌دانم چه حال و هوایی دارند و اصلا در حال حاضر در بازار هستند یا نه.
با هم یکی از داستان‌های کوتاه کتاب استادان داستان را می‌خوانیم، داستان کوتاهی از آلبر کامو با عنوان مهمان. این داستان، یکی از زیباترین داستان‌های کوتاهی است که خوانده‌ام و فکر می‌کنم در کارنامه کامو هم اثر برجسته‌ای به شمار برود.

- این داستان را می‌توانید از اینجا با فرمت
PDF دانلود کنید و بخوانید. (۳۳۰ کیلوبایت)

 

 

afsaneh_tnt_2007 

سروده اي از مصطفي بادکوبه اي:

وقتي تو مي گويي وطن

وقتي تو مي گويي وطن من خاک بر سر مي کنم
گويي شکست شير را از موش باور ميکنم

وقتي تو ميگويي وطن بر خويش مي لرزد قلم
من نيز رقص مرگ را با او به دفتر مي کنم

وقتي تو مي گويي وطن يکباره خشکم مي زند
وان ديده ي مبهوت را با خون دل تَر مي کنم

بي کوروش و بي تهمتن با ما چه گويي از وطن
با تخت جمشيد کهن من عمر را سر مي کنم

وقتي تومي گويي وطن بوي فلسطين مي دهي
من کي نژاد عشق با تازي برابر مي کنم

وقتي تو مي گويي وطن از چفيه ات خون مي چکد
من ياد قتل نفس با الله و اکبر ميکنم

وقتي تو ميگويي وطن شهنامه پرپر مي شود
من گريه بر فردوسي آن پير دلاور ميکنم

بي نام زرتشت مَهين ايران و ايراني مبين
من جان فداي آن يکتا پيمبر مي کنم

خون اوستا در رگ فرهنگ ايران مي دود
من آيه هاي عشق را مستانه از بر مي کنم

وقتي تو مي گويي وطن خون است و خشم وخودکشي
من يادي از حمام خون در تَلِ زَعتَر(اردوگاهي در فلسطين) ميکنم

ايران تو يعني لباس تيره عباسيان
من رخت روشن بر تن گلگون کشور مي کنم

ايران تو با ياد دين، زن را به زندان مي کشد
من تاج را تقديم آن بانوي برتر مي کنم

ايران تو شهر قصاص و سنگسار و دارهاست
من کيش مهر و عفو را تقديم داور ميکنم

تاريخ ايران تو را شمشير تازي مي ستود
من با عدالتخواهيم يادي ز حيدر ميکنم

ايران تو مي ترسد از بانگ نوايِ ناي و ني
من با سرود عاشقي آن را معطر ميکنم

وقتي تو ميگويي وطن يعني ديار يار و غم
من کي گل"اميد"را نشکفته پر پر ميکنم

 

 

reza.reza1386

همه توجه كنن - 3

سلام به همه دوستان.بنده دو سه مبحث درباره انتخابات و مسائل مربوط در تالارهاي خود سايت مبين باز كردم كه دوستان بيان و اونجا بحث و مناظره كنيم.اما دقيقا مانند رهبرانشون كه از هر چي دعوت و گفتگو بود شونه خالي ميكردن و بعد باز حرف خودشون رو با بيانيه ها ميزدنداينها هم به جاي جواب به سوالها باز فقط نامه مينويسن و رو موج سبز خياليشون موج سواري كنند.من سه تا سوال كردم كه هنوز هيچ كي جواب نداده.در ادامه سوالهاي ديگري هم تو ذهن من و خيلي از دوستان است كه منتظر جواب دوستان ميمونيم.

چهار.اقاي موسوي خواستار دادن وقت تلويزيوني بعد از انتخابات شدند.طوري كه نه خبرنگاري باشه نه طرف مقابلي كه ازش سوال كنه.چرا ايشون دوست نداشته در مقابل افكار عمومي ازش سوال بشه؟؟؟

پنج.همه ميدونن كه خانواده هاشمي به طور سرسام اوري ايشون رو ساپورت ميكردن؟؟؟ايا طرفداران موسوي همونايي نبودن كه تا چند سال پيش امواجي از فحش و بدگويي و تخريب رو هم براي هاشمي و هم خانوادش درست كرده بودند؟؟؟حالا چرا در مقابل اين حمايت يا سكوت كرده اند  و يا استقبال؟؟؟

شش.موسوي و كروبي هي نفس به نفس حرف از امام و پيرو خط امام ميزدند.امام نگفته مگه پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت اسيب نرسد؟؟؟خب اين دوتا واقعا پشتيباني كردن؟؟؟اصلا اينا امام رو قبول دارند؟اگه دارند پس اين حركت چيه؟؟؟

هفت.خانم زهرا رهنورد بعد از مناظره، پدر رسانه ها رو دراورد كه  بيست و چهار ساعت به احمدي نژاد مهلت ميدم تا معذرت خواهي كنه   وگرنه شكايت ميكنم.اون همه تبليغات خب چي شد؟؟؟چرا ديگه حرفي از شكايت نشد؟؟حتي كسان ديگه كه ازشون تو مناظره صحبت شد؟؟؟واقعا شكايتشون چي شد؟؟؟

هشت.احمدي نژاد گفت كوچكترين مدركي رو از فساد مالي خانواده و وزيران داشتند رو رو كنند.واقعا اگه اين همه تهمت زدن واقعيت داشت چرا مدركهاي مستدل نه فقط حرف رو علم نكردن.اينا كه يه چيز كوچيك ميديدن تو بوق و كرنا ميكردن.چرا در مقابل ادعاي احمدي نژاد كاري نكردن و مدركي رو نكردند؟؟؟

نه.روحانيون طرفدار هي تند به تند نامه ميدن و اعلاميه ميدن كه اعترافات حرامه و مستند نيست و از اين جور حرفا؟؟؟خب دقيقا همين روزها اعترافات برادر ريگي هم پخش شد.خب چرا به اون گير ندادن و همه روزنامه ها و رسانه هاشون اعترافات اين تروريست رو موجه ميدونستند؟؟؟چرا تا به حال تو اين سي سال اين بحث اعتراف گيري حروم نبوده و بعد از سي سال يهو حروم شده؟؟؟

ده.اقاي جوادي املي قانون رو ناقص دونسته.ولي نگفته چرا اين نقص رو تو اين سي سال نديده و يهو يادشون اومده كه قانون نقص داره .اونم بعد از نزديك سي انتخابات؟؟؟

بازم سوال هست ولي فعلا همينها رو جواب بدن تا بعد.البته تو تالار هم ميزارم.ادرسش هم اينه
http://old.mobin-group.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=105#495

در اين دو ادرس هم شبهه اي انتخاباتي و مسائل سياسي مطرح شده به صورت گفت و شنود.مخالف  و موافق بيان براي طرح سوالت و يا حداقل ديدن صحبتهايي كه انجام شده تا روشن شه كي درست ميگه كي غلط.
http://old.mobin-group.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=109#520

http://old.mobin-group.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=108#511

عزيزان به خدا شصت ثانيه بيشتر طول نميكشه عضو شدن.بياييد و واقعا مناظره كنيم.نشه مثل اقاي موسوي كه ديگه جواب دعوت به مناظره هيچ كسو نميده و تو گوشه خونش نشسته و هي اعلاميه ميده

 
 

ahalizadeh2000

بــود راستگویـــی کلیــد بهشت

بـود راستگویـــی کلیــد بهشت
چنین گفت زردشت نیکو سرشت

شـود آدمی با ملایـــک شریـک
زِپنــدار و گفــتار و کــردار نیک

چرا داری از راستگویی تــو باک؟
بــود راستی راه یـــــزدان پـاک

بــه دوران سا سا نیــان مهیــــن
سر افـراز از آن گشت ایـران زمین

دلِ مردمش کرد از آن پــر فروغ
که ایـزد نــگه داشتش از دروغ

که بـر نادرستی نگشتش زبـان
شکوهش فزون شد از آن در جهان

نـکو شد ورا کار و تـدبیر و رای
خــرد را چــو بــگزید او راهنمای

که بـر خود فــرِ ایزدی جای داد
بـه کیتی از آن روی شد جـای داد

که گردید بــالاتــر از مــاه و مهر
چنان جــایگاهی بــدادش سپهر

که سالوس و نیرنگ و کین برگرفت
ولیکن از آنــروز پستی گـــرفـت

که پنــدار و گفتارشان شــد تباه
از آن روی شــد روز مردم سیـاه

بـرون شد زِ ایران زمین آفتـاب
فــرو شـد حقیقت چـو زیـر نـقاب

بــر آن چیره شـد لشکر تازیــان
چـو از نـادرستـی رسیــدش زیـان

بــه تاراج شد کشــور کی قبــاد
زِ هر سو بر آن تاخت دشمن چو باد

اوستـا چو یـک سوی بنهاد و زنـد
بــه دینش کشیدند یکسر بــه بنـد

بـه نیروی شمشیر و جنـگ آوری
عـرب کـرد بر ملک عجم سـروری

زِ گـردون گـردان بـر آورد گــرد
چــو گردیـد یکدل بـه روز نبـرد

سکونت گـرفت انـدر آن جغد شوم
فـرو ریـخت بنیـاد ایـن مـرزو بـوم

بسی دیــد ایــران و گردیــد خـم
زِ مــوبـد فـریب و زِ شاهـان ستـم

تـو گفتی که از پیکرش جان برفت
چـو یکرنگی از خاک ایـران بـرفت

بـه پاشیـد لشکر زِ کین و نفــاق
نبـودش چـــو در کارزار اتـفـاق

که غمگین زِ یاران بـد خـوی شـد
پـذیـرای دشمن از آن روی شد

سوی نیک بــختی رهی تـازه یافت
ولیکن چــو روی از کژی بر بتافت

به هـر بـار آمد بـرون رو سپیــد
فــراز و نشیبی فــراوان بــدیــد

نـمودنــدش آزادگان دستــگیـر
زِ بـالا بیـافتاد هـر گــه بـه زیـر

خردمنیش کیش و پیشینه بـود
که فـرهنگش از عهــد دیرینه بود

بــگردیــم در راه فَــرش شریــک

 

 

hadiajili

در مورد وقايع چين

سلام دوستان
در شماره قبلي يكي از عزيزان،در مورد موضعگيري دوگانه كشورمون در قبال مسلمانان چين،سؤال كرده بود،من فكر كردم اگر سؤالات و شبهات در يك فضاي منطقي و به دور از جنجال و توهين به ارزشهاي همديگه مطرح بشه،مي تونيم، به بخشي از اونها پاسخ بديم،البته براي كساني كه اصولا دنبال فهم حقيقت باشند.
اما در مورد وقايع چين چند نكته رو خدمتتون عرض مي كنم:

1- در اصل، درگيريهاي چين بين مسلمانان قوم ايغور،كه ترك تبارند و در مقابل،چيني تبارهاي قوم هان اتفاق افتاده،كه در اين بين از طرفين تعدادي كشته شده كه البته توسط دولت چين نبوده،هر چند تعداد كشته هاي قوم هان تقريبا 2 برابر كشته هاي مسلمونهاست ولي تو اخبار جمع همه كشته ها ي طرفين به عنوان مسلمانان ذكر ميشه،اين وسط ظلم دولت چين اينه كه تبعيض نژادي قائل شده و طرف قوم هان رو گرفته و اعتراضات مسلمونها رو سركوب مي كنه و مساجد اونها رو تعطيل مي كنه،كه از دولت كمونيست و كاملا غير دموكراتيك چين بعيد نيست.اصلا تو چين به لحاظ سياسي خفقان كامله.

2- مشكل هم از اونجا شروع شد كه دو نفر از قوم ايغور توسط قوم هان،2 سال پيش كشته شدن،ولي دولت چين پيگيري نكرده،حالا اينها شروع كردن به اعتراض خيابوني.اما از اونطرف براتون بگم كه آمريكا و انگليس كه از قديم با دولت كمونيستي چين دعواي سياسي داشتن،فرصت رو غنيمت شمردن كه از اين جريان عليه چين استفاده كنن.البته مشابه اين ماجراها رو هم مي تونيد در قضيه المپيك چين كه مي خواستن تحريمش كنن و قضيه دالاي لاما و جدائي طلبان تبت ببينيد.خلاصه آمريكا و انگليس كه هم به لحاظ اقتصادي و هم به لحاظ سياسي ،چين رو يه تهديد جدي براي خودشون مي بينن،از هر فرصتي براي ضربه زدن به اون استفاده مي كنن.

3- تو اين جريان هم ،بنيادهاي انقلاب مخملي آمريكا دست به كار شدن،و يكي از عوامل خودشون رو كه بين قوم ايغور بود هماهنگ كردن كه رهبري شورشها رو به عهده بگيره،اين شخص كه يه زنه،سعي كرده مسئله نزاع قومي رو تبديل كنه به تلاش قوم ايغور براي تجزيه استان سين كيانگ از چين،كه از مدتها پيش آمريكا بدليل منابع غني انرژي اين منطقه بدنبال تجزيه اش بوده.

4- اما از طرف خودمون هم ،وزير امور خارجه كشورمون با تماس تلفني با وزير امور خارجه چين بهش اعتراض كرده كه نبايد تو اين دعواي بين دو قوم،عليه قومي كه مسلمونن،تبعيض قائل بشه،صدا وسيما و مراجع و روزنامه هاي كشورمون هم در اين رابطه،خبر رو پوشش دادن و اعتراض خودشون رو گفتن،كه البته در سطح وسيعي نبوده،كه دلايلش رو عرض مي كنم.

5- ما با همه كشورها دوستيم،مگر اينكه اونها با ملت ما دشمن باشن،اونوقت ما هم با اونها دشمنيم،مثل آمريكا و اسرائيل و انگليس،الباقي كشورها بسته به رفتاري كه در قبال ما انجام مي دن ما هم در مقابل اونها موضعگيري مي كنيم.البته نسبت به همه ملتهايي كه مورد ظلم قرار مي گيرن ،بويژه مسلمونها هم ابراز حمايت مي كنيم.كشور چين در قضاياي اخير كشورمون دخالت نكرده،ضمن اينكه در موضوع هسته اي ايران همواره در مقابل تصويب تحريمهاي شديد عليه كشورمون مخالفت كرده،البته تا جائيكه منافعش اقتضاء كنه،اون هم نه اينكه عاشق چشم و ابروي ماست،بلكه بدليل ضديتش با آمريكا بوده.روسيه هم همينطوره،در طول تاريخ ما از روس كمتر از انگليس ضربه نخورديم،لذا همكاري ايران و چين و روسيه در چارچوب منافع مشترك و دشمن مشتركشونه،نه اينكه ما اونها رو قبول داشته باشيم.لذا بايد ببينيم چه كشورهايي و چه كساني از تيره شدن روابط ايران و چين سود مي برن؟

6- جالب اينجاست كه كساني مي گن چرا در مقابل چين ما موضع سختي نمي گيريم كه قبلا مي گفتن چرا سياست خارجي ما ايدئولوژيكه و چرا از مسلمونهاي عراق و لبنان و فلسطين و جاهاي ديگه حمايت مي كنيم؟

7- آيا فكر نمي كنيم كه چرا بي بي سي فارسي عليه چين موضع سختي گرفته ولي از قتل مروه شرويني چيزي نمي گه؟آيا ما هم بايد تو زمين انگليسيها و آمريكائييها عليه چين بازي كنيم؟

8- كاش اونهايي مي گفتن مرگ بر چين كه قبلا سابقه حمايت از ساير مسلمونهاي دنيا رو داشتن،آيا اگر ما در مقابل چين بخاطر يه نزاع قوميتي ،كه البته منكر تبعيض و ظلم دولت چين نيستيم،موضع سختي مي گرفتيم،و چين هم در مقابل، از تحريمهاي بعدي عليه ايران حمايت مي كرد،همين آقايان نميومدن بگن،چرا تصميم احساسي گرفتين،و اون كشوري رو كه تو شوراي امنيت حق وتو داشت و مي تونست از ايران حمايت كنه عليه خودمون كرديد و دشمن تراشي كرديد؟بياين به سادگي فريب نخوريم.

9- ضمن اينكه چين ادعاي حقوق بشر نداره و هي به ايران هم گير نمي ده كه چرا حقوق بشر رو رعايت نمي كني،البته غلط مي كنه كه نسبت به مسلمونها تبعيض قائل مي شه، هر چند اون مسلمونها رو نكشته باشه،ولي ما وقتي يه اتفاق تو آمريكا و اروپا مي افته داد و بيداد مي كنيم،چون اونها ادعاي حقوق بشر دارن،و مي خوايم ملت ها بدونن كه اين فقط شعارشونه و حقوق بشر شده ابزاري براي فشار به كشورهايي كه باهاشون همسو نباشن.

ببخشيد طولاني شد،ممنون.
دكتر آجيلي

 

 

shirazi_leila

Emotion Test

Don't cheat. It's pretty good , see how close it comes.  Write your answers on a piece of paper, and NO cheating!! The answers are at the bottom.

1. Which is your favorite color out of:
red, black, blue , green
, or yellow ?   

2. Your first initial?   

3. Your month of birth?   

4. Which color do you like more,
black or white?   

5. Name of a person of the same sex as yours.   

6. Your favorite number?  

7. Do you like
Flying or Driving
more?   

8. Do you like a lake or the ocean more?   

9. Write down a wish (a realistic one).    


When you're done, scroll down. (Don't cheat!)  
   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Answers

1. If you choose:
Red - You are alert and your life is full of love.
Black - You are conservative and aggressive.
Green - Your soul is relaxed and you are laid back.
Blue - You are spontaneous and love kisses and affection from the ones you love.
Yellow - You are a very happy person and give good advice to those who are down.

2. If you're initial is:
A-K You have a lot of love and friendships in your life.
L-R You try to enjoy your life to the maximum & your love life is soon to blossom.
S-Z You like to help others and your future love life looks very good.

3. If you were born in:
Jan-Mar: The year will go very well for you and you will discover that you fall in love with someone totally unexpected.
April-June: You will have a strong love relationship that will not last long but the memories will last forever.
July-Sep: You will have a great year and will experience a major life-changing experience for the good.
Oct-Dec: Your love life will not be great, but eventually you will find your soul mate.

4. If you chose:
Black: Your life will take on a different direction, it will seem hard at the time but will be the best thing for you, and you will be glad for the change.
White: You will have a friend who completely confides in you and would do anything for you, but you may not realize it.

5. This person is your best friend.

6. This is how many close friends you have in your lifetime.

7. If you chose:
Flying : You like adventure.
Driving : You are a laid back person.

8. If you chose:
Lake : You are loyal to your friends and your lover and are very reserved.
Ocean: You are spontaneous and like to please people.

9. This wish will come true only if you send this to five people in one hour. Send it to ten people, and it will come true before your next birthday

 

 

zemstane_sard67

تخریب گسترده پل خواجوی اصفهان به بهانه مرمت

بار دیگر تیشه مرمت غیر اصولی سوداگران، به جان یکی دیگر از آثار تاریخی اصفهان افتاده است تا به این بهانه یکی دیگر از نمادهای فرهنگ و تمدن ایرانی را نابود کنند و این بار قرعه به نام پل خواجو درآمده است. پل خواجو که در متون تاریخی با نام های دیگری همچون پل شاهی، پل شیراز و پل بابا رکن الدین نیز از آن نام برده اند با 133متر درازا ، 12 متر پهنا و 21 دهانه، در زمان شاه عباس دوم صفوی در حدود سال 1060 هجری قمری ( 1029 خورشیدی) با معماری منحصر به فرد بر روی رودخانه زیبای زاینده رود ساخته شده است. این پل در آن زمان یک « پل – عمارت » بود که به عنوان استراحت گاه شاه و گذر گاه رهگذران استفاده می شد. از کاربری های دیگر این پل در آن زمان می توان به « پل – دروازه » و « پل – بند » اشاره کرد .چنان که در هنگام تخته بند شدن آبرو های پل ، سطح آب در پشت پل بالا آمده و یک دریاچه مصنوعی پدید می آمد که ضمن ایجاد مناظری دل انگیز ، امکان ذخیره آب نیز برای مصارف گوناگون فراهم می شد.
اما این روزها کسانی که از کنار پل خواجوی اصفهان گذر می کنند، چشم انداز اندوهناک زاینده رود خشک شده را به همراه زخم های وارده بر پیکر این پل کهنسال می بینند و آه از نهادشان برمی آید.
تابلوی نصب شده در پایین پل و در کنار شیرسنگی، خبر از برپایی کارگاهی برای مرمت پل خواجو دارد. در این تابلو عنوان پروژه « مرمت و ساماندهی پل خواجو » با کارفرمایی « سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان »، زیر نظارت « سازمان میراث فرهنگی » معرفی شده است. اما متاسفانه به جای این که کار مرمت به دست مرمت گران با تجربه و متخصصان مرمت آثار تاریخی سپرده شود، این کار حساس به گروهی بنّا و سنگتراش بی تجربه از « سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان » واگذار شده است که به روشی سلیقه ای و دلبخواهی با بیل و کلنگ و لودر به جان نگین زاینده رود افتاده اند و به خیال خود می خواهند پل خواجو را « نوسازی » کنند!


تلمبار کردن سنگ برای مداخله در حریم بستر رودخانه

نحوه انجام این عملیات شتابزده که گویا با سوء استفاده از خشکی زاینده رود در دست اقدام است و منظره ای که در آن با لودر بستر بی جان زاینده رود را شخم می زنند و سنگ های دوره صفوی را با پتک خرد می کنند و زیر خروارها خاک دفن می کنند برای رهگذران تداعی کننده هر عملی می تواند باشد، به غیر از مرمت!


مرمت آثار تاریخی با لودر !

از برچیدن و خرد کردن سنگ پله های سمت شمالی پل خواجو که بسیاری از آن ها هنر دست حجاران دوره صفوی است و تلمبار کردن آن ها در گودال میانه رودخانه و مدفون کردن آن ها زیر خاک برای مسطح کردن بستر رودخانه و ایجاد به اصطلاح « حوضچه آرامش آب » و ایجاد آبنما برای مواقع کم آبی زاینده رود.
بسیاری از سنگ های برچیده شده از دوره صفوی تاکنون زینت بخش پیکر این پل کهنسال بوده اند و منقوش به نشان های ویژه حجاران دوره صفوی هستند. گفته می شود که هر یک از این علائم که نشانه ای از دیرینگی حجاری ها هستند متعلق به سنگ تراشانی بوده اند که در آن زمان به عنوان پیمانکار به سنگتراشی پرداخته اند و برای ارزیابی کار انجام شده و محاسبه دستمزدشان، از سوی کارفرما این نشان های ویژه را همچون امضاء بر روی قطعات سنگ نقش می کرده اند. اما امروز این نشان ها که هریک دارای مفهومی ویژه هستند، با لودر زیر خاک و سیمان مدفون می شوند.


سنگفرش پیاده روی بخش زیرین پل با سنگ های تاریخی

مهندس یاغش کاظمی کارشناس ارشد مرمت و احیاء بناها و بافت های تاریخی، در مورد سنگ قبرهایی که پیشتر جای پله ها بودند و اکنون برچیده شده و در کف رودخانه مدفون شده اند می گوید : « اگر هم لازم بود که این سنگ های قدیمی حتما با سنگ های جدید جایگزین شوند بهتر بود که آن ها را در کف رودخانه دفن نکنند و آن ها را به موزه ای منتقل می کردند تا حفاظت شوند.»
یکی دیگر از کارشناسان با تجربه مرمت آثار تاریخی که نخواست نامش در این گزارش مطرح شود نیز درخصوص عملیات در دست اقدام در پل خواجو می گوید: « هر کس هم که کمترین اطلاعات را از دانش مرمت داشته باشد می فهمد که این نحوه برخورد با یک اثر تاریخی صحیح نیست و بهتر بود که با بهره گیری از دانش مرمت به مطالعه آسیب شناسی سنگ ها می پرداختند و برای مرمت آن ها بهترین راه کارشناسی را انتخاب می کردند و سنگ های آسیب دیده را با روش علمی و با استناد به نظر آزمایشگاه سنگ و با جنس ملات مناسب مرمت می کردند.»
وی ادامه می دهد: « روش کار مرمت یک اثر تاریخی ارزشمند به این گونه نباید باشد و حتا اگر می خواستند حتما از روش های سنتی هم استفاده کنند، بهتر بود که از همان استادکاران سنتی که سال ها به این کار مشغول بوده اند، استفاده می شد.»
مهندس مهدی رازانی کارشناس مرمت اشیا فرهنگی و تاریخی نیز یکی دیگر از کارشناسان منتقد نسبت به این عملیات به اصطلاح مرمتی در پل خواجو است. او در این مورد می گوید: « به نظر من از دست رفتن اصالت های آن همچون حریم، مواد و مصالح تشکیل دهنده، منظر تاریخی مستند و...، بسیار جای تأسف و تاثر دارد. اما پل خواجو تنها یکی از این آثار است و از این قبیل مسائل بسیار است و سازمان نوسازی و بهسازی در این کار خبرگی بسیاری دارد. دوستان متخصص؟! این سازمان دقیقاً اهداف سازمان را که در اسم آن متجلی است دنبال کرده و در اکثر موارد، آثار را با از دست دادن اصالت های خود « نوسازی» می کنند. شاید حمام شاه در میدان نقش جهان اصفهان که مانند دیگر حمام ها شروع به گچ کردن بدنه آن نموده­اند تا دیگر هیچ گاه نتوان رطوبت وجود حمام را در آن تجربه کرد، هم یکی از جدید ترین این اقدامات باشد؛ حمامی که تا چند سال پیش حمام بود و در آینده یا چایخانه و یا ... می شود.»
مهدی رازانی در ادامه، ریشه بسیاری از تخریب های انجام شده در میراث فرهنگی را استفاده نکردن از متخصصان مرمت می داند و می گوید: « مشکل میراث فرهنگی ما، عدم توانایی متخصصین تحصیلکرده و یا نداشتن بودجه کافی و ... نیست بلکه مشکل اساسی استفاده نکردن از متخصصین و تلف کردن بودجه ها با طرح های ناکار آمد و ناپایدار است. متأسفانه همیشه رابطه­ها جای ضابطه ها را می­گیرند و آثار تاریخی و فرهنگی کشور در این میان یا از دست می­روند یا اصالت­های خود را از دست می­دهند و یا امکان مطالعه و پژوهش در آنها محدود می­گردد و امکان استفاده اصولی و کار آمد را در آنها نابود می­کنند.»
مهندس رازانی یکی دیگر از دلایل اساسی را که باعث چنین تخریب هایی می شود، بی قانونی در عرصه مرمت آثار تاریخی می داند و می گوید: « دلیل دیگری که باعث بسیاری از این نا هماهنگی ها و رعایت نکردن اصول اولیه حفاظت و مرمت از آثار تاریخی است، نبود قوانینی مشخص و مدون برای آنهایی است که با این میراث در ارتباطند همچون سازمان میراث فرهنگی، شهرداری ها و نیروی محرکه آن در اقدام به نوسازی میراث فرهنگی یعنی "سازمان نوسازی و بهسازی"، اداره اوقاف و این اواخر صندوق ملی احیاء که با داشتن امکانات مادی کافی رستوران های بسیاری ساخته است! »
البته روند تغییر و تصرف در اصالت و هویت پل خواجوی اصفهان سابقه طولانی تر دارد و سال هاست که مردم اصفهان شاهد دست اندازی های غیر مسئولانه شهرداری در اصالت این پل با مداخلات برگشت پذیر یا برگشت ناپذیر هستند.
دخالت هایی همچون دیوارکشی بسیار ناهماهنگ و زننده اطراف شاه نشین، تعویض درهای چوبی با درهای آهنی زمخت، تخته کاری و حفاظ گذاری غیر اصولی بر روی آب روها با میلگرد فلزی، تخته و نبشی و شیشه سکوریت، نورپردازی با کارگذاشتن لامپ های استخری در زیر تاق نماها، ساییدن آجرها با سمباده و از بین بردن روکش محافظ آن ها و تعویض گسترده آجرها به جای ترمیم یا تعویض موردی آجر های تخریب شده، وصالی سنگ ها با ملات سیمان، تعویض سنگ های با ارزش قدیمی آبروها و پیاده روها با سنگ های برش خورده امروزی، نصب گلدان های بتنی بر بالا و پایین پل، جا به جا کردن شیرهای سنگی و تعویض پایه های قدیمی این شیرها با پایه های جدید، صدور مجوز برای ساخت و سازهای بی رویه و بلند مرتبه سازی در حریم پل خواجو و تخریب چشم انداز زیبای زاینده رود ، تغییر کاربری قراول خانه به چایخانه سنتی و سپس انباری و اکنون پاتوق شهروندی و نقاشی با اسپری رنگ بر روی دیوارهای پل توسط افراد نا آگاه و پاتوق شهروندی شهرداری !!
به این ترتیب به نظر می رسد که در صورت عدم جلوگیری از روند فعلی تخریب، در آینده نزدیک باید شاهد اقدامات تخریبی و مداخلات آسیب رسان دیگر زیر عنوان « پروژه مرمت و ساماندهی پل خواجو » باشیم.

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

1 مرداد / 23 جولاي / 30 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
 1 مرداد هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي که «پورياي ولي» درگذشت

طبق محاسبه مورخان روس، پورياي ولي (محمود خوارزمي) پهلوان، جوانمرد، عارف و شاعر بنام ايران 23 ژوئيه سال 1322 ميلادي (يكم امرداد) درگذشت كه اين اندرز را به او نسبت مي دهند:
افتادگي آموز اگر طالب فيضي ـــــــ هرگز نخورد آب، زميني كه بلند است
از «پوريا» يك مثنوي هم باقي مانده است.
 

 

انتقال احمد شاه خردسال از سفارت روسيه
به کاخ گلستان

شاه كوچولوي كشوري كهن با شمشيري مرصع و بلند!

يكم مرداد 1288 سلطان احمد شاه كه كودكي بيش نبود از ساختمان تابستاني سفارت روسيه در زرگنده قلهك به كاخ گلستان انتقال يافت. پدرش، شاه مخلوع، تا اين روز حاضر نمي شد او را از خود دور سازد كه ايلخان قاجار (پس از تباني با دولت روسيه) با يك واحد قزاق به سفارت روسيه رفت و احمد شاه را كه با پدر و اعضاي خانواده در آنجا متحصن بودند بيرون آورد.
    احمد شاه سي ام تير 1293هجري خورشيدي پس از رسيدن به سن قانوني، تاجگذاري كرد و دولت وقت يكصد هزار تومان هزينه مراسم تاجگذاري او را از بانك انگلستان در تهران (بانك شاهي، و در آن زمان واقع در ضلع شرقي ميدان توپخانه ـ ساختمان فعلي بانك تجارت) وام گرفته بود.
 

 

اظهارات شاه درباره
به رسميت شناختن اسرائيل

يكم امرداد 1339، شاه درمصاحبه اي در پرسش به سئوالي كه از پيش آماده شده بود به صراحت گفت كه ايران اسرائيل را ده سال پيش برسميت شناخته و اين، موضوع تازه اي نيست. انتشار اين مطلب با عكس العمل شديد دولتهاي عربي رو به رو شد و جمال عبدالناصر ضمن حمله شديد به شاه، روابط مصر با ايران را قطع كرد و جنگ راديويي دو كشور آغاز شد كه سالها طول كشيد.

Mobin_s2004@yahoo.com
 23 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
به مناسبت ثبت اختراع نخستين ماشين تحرير، نگاهي كوتاه به تاريخچه آن

23 ژوئيه سال 1829 ويليام برت آمريكايي ماشين تحريري را كه ساخته بود و گفته مي شود نخستين تايپ رايتر بوده است در ايالت ميشيگان به ثبت رسانيد ، ولي از آن پس اشاره ديگري به ماشين ساخت ويليام برت نشده است تا اين كه 31 سال بعد
( سال 1867 ) سه آمريكايي ديگر به نامهاي كريستوفر شول ، كارلوس گليدن و سميوئل در شهر ميلواكي ايالت ويسكانسين آمريكا ماشين تحريري را ساختند كه استفاده از آن آسان و عملي بود و كارخانه رمينگتون كه در آن زمان تفنگ و چرخ خياطي توليد مي كرد امتياز انبوه سازي اين تايپ رايتر را به مبلغ 12 هزار دلار از آنان خريد و تحت نام « شول ـ گليدنShole - Glidden » به توليد صنعتي آن پرداخت كه رو به كامل گذارد و در سراسر جهان وسيله اي عمومي و ضروري شده است. عكس بالا از يك ماشين تحرير « شول ـ گليدن » كه در سال 1873 ساخته شده و در موزه اسميتسونين شهر واشنگتن نگهداري مي شود برداشته شده است. بايد دانست كه تلاش براي ساختن ماشين تحرير تحت نام « تايپو گرافر » از قرن چهاردهم ميلادي آغاز شده بود كه تا قرن هجدهم عملي نشد.

 

فاروق پادشاه خوشگذران مصر که مجبور به ترک کشور شد

فاروق پس از اخراج از مصر در جزيره كاپري ايتاليا به استفاده ازدريا پرداخت و اين عكس در كنار آب از او گرفته شده و اندوهگين هم به نظر نمي رسد

ژنرال نجيب رئيس گروه "افسران آزاديخواه مصر" كه با يك كودتاي نظامي زمام امور را به دست گرفته بود 23 ژوئيه 1952 اعلام كرد كه بر كشور مسلط است و فاروق، پادشاه بر كنار شده مصر، بايد اين كشور را ترك كند.
وي فاروق را فردي خوشگذران و خودخواه که به آساني آلت دست بيگانه مي شود توصيف و اعلام داشت. با وجود اين، ژنرال نجيب در آن روز اشاره به الغاي نظام سلطنتي مصر نکرد. معناي آن اين بود که پس از فاروق پسر او که طفلي شيرخوار بود جانشين پدر خواهد بود. فاروق چند روز بعد مصر را ترک کرد و به ايتاليا رفت و خوشگذراني را با پولي که ذخيره داشت دنبال کرد.
    فاروق از خانواده محمدعلي پاشا است که به عثماني در تصرف مجدد مصر کمک کرده بود و بعدا خديو (پادشاه) مصر شده بود و سلطنت مصر را درخانواده اش موروثي کرده بود. محمد علي پاشا يک مقدوني غير يونايي بود که به ارتش عثماني پيوسته و حکمران مقدونيه و قسمتي از يونان شده بود. فوزيه زن اول محمدرضا پهلوي (شاه سابق ايران) خواهر فاروق بود.

 

يك روز قهرمان ملي بود و روز ديگر متهم به خيانت! - سرانجام قهرمان جنگ «وردن»، مردي كه نيت خدمت به فرانسه داشت

فيلد مارشال هانري پتن

محاكمه فيلد مارشال هانري فيليپ پتن به اتهام خيانت نسبت فرانسه از 23 ژوئيه سال 1945 آغاز شد و تا ماه بعد از آن ادامه يافت و در پايان كار به مرگ محكوم گرديد.
«پتن» در جريان جنگ جهاني اول يك ژنرال فرانسوي بود كه در شكست دادن آلمان نقشي موثر داشت. او در 1916 در «وردن» تهاجم بزرگ آلمان را متوقف ساخت و عنوان قهرمان فرانسه به دست آورد. اگر اين حمله متوقف نشده بود، آلمان برنده جنگ اول بود وجهان چهره ديگري داشت. پتن كه فرضيه «دفاع به جاي حمله تا پيروزي نهايي» از اوست اواخر جنگ فرمانده كل نيروهاي فرانسه و فيلد مارشال اين كشور شد. شارل دوگل يكي از افسران زير دست او در نخستين مراحل جنگ جهاني اول بود.
پتن پس از جنگ اول با كمك اسپانيا، مراكش را كه برضد فرانسه بپاخاسته بود به تحت الحمايگي فرانسه باز گردانيد. در اين عمليات فرانكو افسر اسپانيايي و ديكتاتور بعدي اين كشور زير دست او مي جنگيد. پتن مدتي هم وزير دفاع ملي فرانسه بود. پس از روي كار آمدن فرانكو در اسپانيا، پتن ابراز تمايل كرد كه او را به سمت سفير فرانسه در اسپانيا منصوب كنند كه چنين شد.
اوايل ژوئيه سال 1940 پس از رسيدن نيروهاي آلمان به پاريس، مقامات وقت فرانسه از پتن 83 ساله خواستند كه به فرانسه باز گردد و رياست دولت را بر عهده گيرد. تا بازگشت پتن نيمي از فرانسه به اشغال آلمان درآمده بود. پايتخت به «ويشي» كه در اشغال نبود منتقل شد. پتن سالخورده رياست دولت را در حالي برعهده گرفته بود كه ارتش فرانسه، ديگر توان دفاع موثر نداشت و در اين شرايط پتن راهي براي نجات بقيه فرانسه و جلوگيري از ويراني بيشتر جز اين كه با آلمان از در سازش درآيد باقي نمانده بود كه اين كار را كرد.
پتن تا 20 اوت 1944 كه پاريس توسط متفقين از دست آلمان خارج شد همچنان رئيس كشور بود، ولي كارها از دو سال پيش از آن در دست نخست وزير قرار گرفته بود. دولت آلمان در آستانه سقوط دولت «ويشي» پتن را برخلاف ميل باطني اش به آلمان برد تا گزند نبيند كه در سال 1945 داوطلبانه به فرانسه باز گشت، دستگير و به دادگاه تسليم شد.
يكي از اتهامات او اين بود كه هنگام دستگيري و انتقال يهوديان فرانسه به آلمان، درقبال اين رويداد بي تفاوت مانده بود.
شارل دوگل اعدام پتن را به دليل كهولت به حبس ابد تخفيف داد كه تا پايان عمر در دژ نظامي محبوس بود و در سال 1951 در 95 سالگي در حبس در گذشت.
با درگذشت پتن قضيه او پايان نيافته و اين بار، بحث در باره آن به كلاسهاي درس تاريخ دانشكده ها كشانده شده است كه آيا پتن واقعا به فرانسه خيانت كرده بود يا نه و اين بحث و تفسير همچنان داغ است و تاپيك بسياري از رساله هاي كوتاه و بلند دانشجويان دانشگاههاست و...

 

روزي كه قابوس بن سعيد بر ضد پدر در عمّان كودتا كرد

قابوس

23 ژوئيه 1970 قابوس بن سعيد 30 ساله برضد پدرش سعيد بن تيمور كودتا كرد و سلطان عمّان شد. اين كشور هنوز فاقد يك قانون اساسي مدون و مجلس مقننه به صورت معمول آن است.
    قابوس در انگلستان تحصيلات متوسطه و فنون نظامي را به پايان برده بود كه به عمّان احضار شد و به دستور پدرش در اينجا تحت نظر قرار گرفت، اما دوستان انگليسي اش مي توانستند با او ملاقات كنند. انگليسي ها هنوز در عمّان نفوذ كامل دارند. اين سرزمين كه در سوي جنوبي تنگه هرمز قرار دارد از موقعيت سوق الجيشي ويژه برخوردار است. رفاه مردم عمان نتيجه نفت آن است. قانوس بعدا موفق شد با كمك نظامي انگلستان و شاه وقت ايران به ماجراي ظفار پايان بدهد.

 

ترور عبدالاحد كرزاي در كويته

ژوئيه 1999 عبدالاحد كرزاي (كرزايي) از بزرگان يك طايفه ساكن منطقه قندهار وابسته به قبيله پشتون درّاني (تا قرن هجدهم موسوم به ابدالي) در كويته بلوچستان (پاكستان غربي) ترور شد. عبدالاحد با پسرش حامد (رئيس جمهور فعلي افغانستان) و برخي از افراد خانواده اش ازدست حكومت طالبان جلاي وطن كرده و به شهر كويته رفته بود. يك هفته پس از قتل او، در 22 ژوئيه اعلام شد كه ترور عبدالاحد كار طالبان بوده است (كه عمدتا غليزايي = غلزايي هستند، قبيله ديگر پشتون كه ميرويس هوتكي پدر ميرمحمود فاتح اصفهان از ميان آن قبيله برخاست). همچنين گفته شد كه طالبان احتمالا ترور حامد را هم در برنامه كار خود دارند. ديگر پسران عبدالاحد به آمريكا رفته بودند و در آن كشور اقامت داشتند. در آن زمان همچنين گفته شده بود كه حامد از دولت پيشين آمريكا انتقاد كرده بود كه چرا بدون بررسي و برآورد نتيجه كمك كرده است كه طالبان بر افغانستان مسلط شوند. حامد به همين دليل حاضر به قبول نمايندگي طالبان در سازمان ملل نشده بود و بنابراين طالبان دشمن او شده بودند. طبق گزارش رسانه ها، حامد در طول اقامت در كويته تلاش مي كرد تا ظاهرشاه به قدرت بازگردد. حامد در اواخر حكومت طالبان، از احمدشاه مسعود (از تاجيكان = پارسيوانان) كه با طالبان در مبارزه بود هواداري مي كرد. مسعود در عين حال از مخالفان كنترل افغانستان توسط آمريكا بود و مي گفت كه سياست واشنگتن به دلايل متعدد برمدار كنترل دائمي افغانستان قراردارد و تاچنين باشد، در منطقه آرامش برقرار و پيشرفت ميسر نخواهد شد. در پي قتل مسعود و ماجراي 11 سپتامبر 2001 و لشكركشي آمريكا، حامد كرزاي به تشويق اين دولت به افغانستان آمد و پس از طي مراحلي رياست اين كشور را به دست گرفت، ولي مسئله افغانستان با درگيرشدن ناتو در اين قضيه توسط واشنگتن، پيچيده تر شده و آينده اش قابل پيش بيني نيست.

 

تاريخداني كه كشتار يهوديان را « افسانه » و نادرست خوانده به شش كشور ممنوع الورود شد

دکتر اروين

دكتر ديويد اروينگ تاريخدان انگليسي كه در كتاب خود «جنگ هيتلر» و سخنراني هايش كشتار يهوديان اروپا به دستور هيتلر موسوم به «هالوكاست» را يك افسانه و ادعايي نادرست خوانده است از ديروز به كشور نيوزيلاند هم ممنوع الورود شد. وي قبلا به درخواست شوراي جهاني يهوديان به كانادا، استراليا، آلمان، ايتاليا و جمهوري فدرال آفريقاي جنوبي ممنوع الورود شده بود. اين شورا در درخواست خود خطاب به اين دولتها نوشته است : هرجا كه ديويد اروينگ حضور يابد و سخنراني كند؛ احساسات ضد يهود دامن زده مي شود.
با اين كه دولت نيوزيلاند اخيرا با دستگيري دو تبعه اسرائيل اين دولت را متهم به سوء استفاده از خاك آن كشور و جعل گذرنامه هاي نيوزيلاند كرده بود، درخواست شوراي جهاني يهود را پذيرفت.
 دكتر اروينگ كتابهاي تاريخي متعدد منتشر ساخته كه از ميان آنها دو كتاب او « مسير روباه صحرا » و « جنگ هيتلر » درباره آلمان نازي است.
 وي در يك سخنراني گفته بود كه طبق يك توافق ضمني و محرمانه با رضا شاه كه از سال 1935 ( 1314 هجري ) خود را از سلطه و نفوذ انگلستان خارج ساخته بود، هيتلر با كمك ارتش ايران قصد تصرف خاور ميانه و خارج ساختن هند از دست انگلستان و دادن افغانستان و اراضي ديگري در شمال و غرب را به ايران داشت تا امپراتوري پارسي ها احياء شود و به همين منظور به شوروي حمله نظامي برد و رومل ؛ بهترين افسر آلمان را به شمال آفريقا فرستاد. به اظهار دكتر اروين، قرار بود ارتشهاي آلماني از طريق قفقاز و مصر خود را به منطقه نفتخيز خاور ميانه برسانند.
    

 

برخي ديگر از رويدادهاي 23 جولای

  • 636:   اعراب مسلمان تصرف سرزمين فلسطين را كه پس از حكومت خسرو پرويز به دست روم شرقي (قسطنطنيه) افتاده بود تكميل كردند.

  • 1631:   ارتش سوئد به فرماندهي گوستاو دوم پادشاه اين كشور در « وربن » روسيه بر دشمنان خود پيروز شد . «گوستاو» سوئد را با برقرار كردن نظام وظيفه اجباري و جنگ با كشورهايي كه سوئد را دست كم گرفته بودند به عنوان يك دولت مقتدر وارد صحنه اروپا ساخت . گوستاو در 37 سالگي در ششم نوامبر 1631 در جنگ با آلماني ها كشته شد.

  • 1759:   ارتش روسيه در جنگ بر آلمان پيروز شد و در اين جنگ هفت هزار سرباز آلماني كشته شدند.

  • 1974:   حكومت سرهنگها در يونان سقوط كرد. لشكركشي تركيه به قبرس و تصرف منطقه ترك نشين اين جزيره عمدتا يوناني زبان، آخرين ميخي بود كه بر تابوت حكومت سرهنگها در يونان كوبيده شد.

  • 1954:   پارلمان فرانسه قرارداد ژنو در باره سرنوشت ويتنام را تصويب كرد . اين قرارداد در پي شكست نظامي فرانسه در « دين بين فو » امضاء شده بود.

  • 1991:   حزب كمونيست شوروي در اصل پذيرفت كه در نظام اقتصادي اين كشور تجديد نظر شود.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     30 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
    نداريم!

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    27
    40

    اهواز

    33
    47

    تبريز

    22
    35

    شيراز

    25
    41

    مشهد

    21
    37

    بندرعباس

    31
    38

    کرمان

    20
    39

    اصفهان

    23
    41

    يزد

    29
    43

    کرمانشاه

    21
    40

    اراک

    23
    37

    رشت

    25
    30

    دبی

    33
    39

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1410 تومان
    999 تومان
    1645 تومان
    1050 تومان
    268 تومان
    273 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    226000 تومان
    117000 تومان
    60000 تومان
    223000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:22
    طلوع خورشيد : 06:05
    اذان ظهر : 13:10
    غروب خورشيد : 20:16
    اذان مغرب : 20:38
    نيمه شب شرعي : 00:19
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    The Economist
    18 جولاي 2009

    جديدترين شماره از هفته نامه
    The Economist

    تاريخ انتشار: 18 جولاي 2009
    تعداد صفحات مجله: 159
    حجم فایل: 2 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    دستگاه مشترک مورد نظر خاموش نمی باشد

     

    شاید در کشور ما به جز برندهای نوکیا، سونی اریکسون و سامسونگ، برندهای دیگری همچون فیلیپس، ناشناخته و محروم واقع شده اند، این در حالی است که گوشی های فیلیپس از لحاظ کیفیت و میزان دوام باطری در رده بهترينها هستند.
    گوشی X500 فيليپس بیشترین عمر باطری را در میان گوشی هایی که تا به حال ساخته شده اند، دارا می باشد، که با باطری Li-Po 1720 mAh اش تا 3600 ساعت (5 ماه) آماده به کار است و امکان 16 ساعت مکالمه بدون وقفه نیز برای این گوشی واقعا بی رقیب است.
    این گوشی 120گرمی مشخصات ساده ای دارد، از صفحه نمایش 1.8 اینچی برخوردار است، امکان ارتباط با شبکه های EDGE را می دهد و بلوتوث، رادیو، دوربین 1.3 مگاپیکسلی و همچنین امکان ارتقای حافظه و امکان پخش مدیا از دیگر قابلیت های این گوشی هستند.
    با داشتن این گوشی می توانید مطمئن باشید که هیچگاه بخاطر خاموش بودن تلفن همراهتان از دسترس دوستان خوبتان خارج نخواهید شد.
    صفحه محصول

    ساعتی با سه محور

    این وسیله عجیب، در واقع یک ساعت دیواری مدرن است که در نگاه اول هر بیننده ای را گیج می کند و تشخیص زمان را برایش ناممکن می سازد.
    در طراحی این ساعت، بجای اینکه همانند ساعت های معمولی از یک محور برای سه عقربه ساعت استفاده شود، از سه محور استفاده شده که هر عقربه محور خودش را دارد.
    اما ماجرا آنقدر ها هم پیچیده نیست، موتور ساعت، محور عقربه ساعت شمار است، محور عقربه دقیقه شمار در انتهای عقربه ساعت شمار و محور عقربه ثانیه شمار هم در انتهای عقربه دقیقه شمار قرار گرفته است. البته توجه کنید که بخاطر زیبایی بیشتر این ساعت، عقربه ساعت شمار از عقربه دقیقه شمار بزرگ تر طراحی شده. خب این هم یک بدعت گذاری دیگر در این ساعت است.
    به این ترتیب حالا باید بتوانید به راحتی زمان را با این ساعت جالب تشخیص دهید. اینطور نیست؟
     

     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    سی متر كمتر یا بیشتر

    رضا ساکی

    هر وقت كسی به او می‌گفت چرا ازدواج نمی‌كنی؟ برایش هزار و یك دلیل می‌آورد كه ازدواج كردن در این دوره زمانه به صلاح نیست و آدم اگر عاقل باشد زن نمی‌گیرد و برای خودش دردسر درست نمی‌كند. می‌گفت: «من در یك خانه چهل متری دارم به خوبی و خوشی با خودم زندگی می‌كنم، تازه از این چهل متر سی مترش هم اضافه است، من ده متر جا برایم كافی است، گاهی اوقات كه دلم می‌گیرد توی آن سی متر دیگر قدم می‌زنم صفا می‌كنم، اما آیا اگر زن بگیرم زنم در آن سی متر می‌تواند قدم بزند و صفا كند؟»
    می‌گفت: «من ماهانه 60 روبل درآمد دارم با بیست روبل آن كرایه خانه را می‌دهم و با بقیه‌اش عشق و حال می كنم، اما آیا اگر زن بگیرم می‌توان با بقیه پولم عشق و حال كنم؟»
    می‌گفت: «وقتی آدم می‌تواند همه كار را با خودش تنهایی انجام بدهد چرا برود زن بگیرد خرج اضافه برای زندگی بسازد»
    منظورش از همه‌ی كارها این بود كه می‌شود تنهایی كریسمس را جشن گرفت، مسافرت رفت، سینما رفت، تولد گرفت و هر كار دیگری كرد! به آنهایی كه به او توصیه می‌كردند ازدواج كند پیشنهاد می‌كرد زن‌هایشان را طلاق بدهند و زندگی كم‌خرج و راحت را مزه كنند. البته همه وقت این طور نبود كه مخالف ازدواج باشد، در عمق تنهایی به ازدواج و زن فكر می‌كرد، به ویژه وقتی پروكسی پیدا نمی‌كرد یا شبهایی كه اینترنت فیلتر می‌شد بدجور جای یك زن را در خانه احساس می‌كرد. مشكلی هم نداشت خیلی‌ها فكر می‌كردند مشكل از اوست اما نه تنها مشكلی نداشت اتفاقا از نظر پزشكی مورد خاصی حساب می‌شد كه همه چیزش جز صورت استخوانی و بدفرمش منحصر به فرد بود. شاید اگر اعتقادش به كلیسا نبود و كمی از تجارت خوشش می‌آمد، می‌توانست قراردادهای خوبی هم امضا كند، این را یك بار حتا دكتر وقیحی به او گفته بود و چیزی نبود كه نداند.
    روزها از پی هم می‌گذشت و مدتافف به تنهایی زندگی می‌كرد. سالها كار در معدن و بعد از آن در مرزهای غربی او را خشن و سخت بار آورده بود، اصلا شاید به همین دلیل بود كه به زن‌ها توجه نداشت؛ به جز مادرش و زنی كه هر ماه یك بار از زیر كمین آنها در مرز بزهایش را رد می‌كرد زنی را ندیده بود. اصلا به زن‌ها نزدیك نمی‌شد، چون تشنج می‌كرد، یك بار بوی عطر زنی در فروشگاه آن هیكل را طوری به زمین انداخت كه تا دو ماه صورتش كبود بود. از جلوی فروشگاه‌های لباس زنانه رد نمی‌شد، فشار را نمی‌توانست تحمل كند، سر به زیر بود و در ظاهر آرام اما در باطنش آتشفشانی داشت داغ و بیدار كه گدازه‌هایش را نه به دریا كه درون خودش می‌ریخت. در محل كارش خوشبختانه نه زنی بود و زنی می‌آمد، همه مردهای از خودش خشن‌تر بودند، چند سال بود در بخش تعمیرات و نگهداری ریل تانك مشغول به كار بود، از محل كارش بی‌نهایت راضی بود.
    ریل تانك را با جرثقیل بالا برده بودند تا به بخش دیگری انتقال بدهند، ریل‌ها از وسط سالن و از روی یك خط قرمز رد می‌شدند تا اگر افتادند هم كسی صدمه نبیند، هنگام انتقال ریل صدای بوق اخطار هم به گوش می‌رسید، اصولا وقتی ریلی را جا به جا می‌كردند همه دست از كار می‌كشیدند تا ریل از سالن خارج شود، ریل‌ها بسیار سنگین بودند و جا به جایی هر جفت ریل ده دقیقه‌ای طول می‌كشید. آن روز روز بدشانسی او بود، در مسیر روی دكه چشمش به روزنامه‌ای افتاده بود كه عكسی از دختر شایسته سال چاپ كرده بود، در مترو زنی كنارش نشسته بود و در ورودی پادگان زنی را دیده بود كه از شدت گرما كمی خود را سبك كرده بود. اما ریل‌ها حین انتقال به روی او نیفتادند، همان وقت كه داشتند آنها را با سیم فولادی محكم می‌كردند درست در لحظه‌ای كه جرثقیل كمی زودتر جك را بالا برد یكی از ریل‌ها كه حسابی روغن‌كاری شده بود سر خورد و افتاد و اگر مدتافف خودش را كنار نكشیده بود چه بسا بلایی بدتر از شكستی پا به سرش می‌آمد.
    اسمش نادیا بود، دستان نرم و كوچكی داشت، صورتی بچه‌گانه، لاغر اندام، سرخ و سفید، قد متوسط، دندان‌های پیدا، چشمان مشكی و موهایی مشكی‌تر. این‌ها را نه در یك روز بلكه در مدت چهارماهی فهمیده بود كه نادیا در بیمارستان از او پرستاری می‌كرد. دو روز اول در حالت شوك و بی‌هوشی بعد از جراحی بود، روز سوم كه كم‌كم داشت به هوش می‌آمد احساس كرد دست كسی روی پیشانی اوست، حس خوبی بود، گرمی دست را حس می‌كرد چون فشار خونش پایین بود، دستی كوچك بود، نمی‌دانست كجاست، فكر كرد خوابست و كودكی دارد با او بازی می‌كند، اما كجا؟ خواب؟ كودك؟ ناگهان چشمانش را باز كرد، نادیا آمده بود فشارش را بگیرد، دستش را گذاشته بود روی پیشانی او و با دست داشت دیگر ضربان را اندازه می‌گرفت، ناگهان نادیا متوجه شد بیمار بیدار است و دارد نگاهش می‌كند، نادیا به چشمان بیمار نگاه كرد و لبخندی زد، بیمار تشنج كرد و از هوش رفت! یك هفته‌ی تمام مدتافف تشنج می‌كرد و پزشكان نمی‌توانستند دلیلی برایش پیدا كنند، به ویژه هر وقت در تیم پزشكی زنی هم بود تشنج‌ها بیشتر می‌شد، كم‌كم داشت به قلب مدتافف فشار می‌آمد و پزشكان نگران بودند دوام می‌آورد یا نه، اما عاقبت این نادیا بود كه اصل ماجرا را فهمید! پرستارش را عوض كردند، یك نره خر مثل خودش آمد بالای سرش كه وقتی آمپول می‌زد صدای مدتافف را در‌می‌آورد، بیشتر به رییس یك مرده‌شورخانه شبیه بود تا یك پرستار. گاه و بی‌گاه نادیا را از پشت شیشه می‌دید كه رفت و آمد می‌كرد و سعی می‌كرد داخل اتاق را نگاه نكند، روزها گذشت، دو ماه بود بستری بود و دیگر داشت حالش از پرستارش بهم می‌خورد، با خودش فكر می‌كرد نكند دل دختر را شكسته باشم. این فكر كه نادیا از دست او ناراحت است عذاب دایمش شد.
    اصلا به هم نمی‌آیند، تجسم كنید مردی با قد یك متر و نود دست زنی یك متر و شصت سانتی را گرفته و دارند قدم می‌زنند! آدم حس می‌كند پدری با دخترش بیرون آمده، اما آنها پدر و دختر نیستند زن و شوهرند،‌ مدتافف و نادیا.
    داستان هنوز تمام نشده، سناریوی فیلم هندی كه ننوشته‌ایم كه همین جا رهایش كنیم، اما این چه اینجا مهم است ازدواج آن دوتاست، گیر ندهید كه نادیا چطور و چرا عاشق مدتافف شد، به من شما چه مربوط در زندگی خصوصی مردم دخالت كنیم تا همین جا هم كه وارد زندگی خصوصی مدتافف شدیم بس است، الان داریم به پایان داستان نزدیك می‌شوم و باید نتیجه اخلاقی بگیرم، انصافا مدتافف آدم خوش شانسی بود كه زنی مانند نادیا عاشقش شد، اما زندگی واقعی داستان نیست اگر تا به حال ازدواج نكرده‌اید به فكر باشید، آدم عاقل چرا باید منتظر بشیند تا ریل تانك روی پایش بیفتد و بعد دختری یك متر شصت سانتی نصیبش بشود؟ نتیجه را گرفتید؟
     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    مدیریت زمان در اوقات فراغت تابستانی

    تابستان که می‌آمد، کودکی ما در کوچه های گرما زده سپری می‌شد. برخی نیز همه تابستان را به کاری مشغول ‌می‌شدند تا درآمدی کسب کرده و پولی برای خود پس انداز کنند. اوقات فراغت واژه‌ای نبود که چندان به کارمان ‌بیاید. گرما که اندکی فرو می‌نشست، کوچه بود و توپ پلاستیکی و فریاد بچه‌ها که در آسمان بعدازظهر اوج ‌می‌گرفت. بازی آنقدر کش پیدا می‌کرد که تاریکی در هوا پخش شود و خستگی بر بدنمان بنشیند. دم غروب که ‌می‌شد، خانه جایی برای استراحت بود. خسته از یک بعد از ظهر تابستانی به خانه می‌آمدیم تا شب سپری شده و ‌روز دیگر آغاز شود. برای ما اوقات فراغت و نحوه سپری کردن آن به همین موضوعات ختم می‌شد.
    ‌این در حالی است که امروزه مفهوم اوقات فراغت و چگونگی گذراندن آن برای نسل‌های مختلف تغییر ‌کرده است. به این دلیل است که با نزدیک شدن به تابستان و فصل تعطیلی مدارس، به یکباره واژه اوقات فراغت و نحوه ‌گذراندن آن رسانه‌ای شده و در صحبت‌های بی‌شماری به آن اشاره می‌شود. همه این بحث‌ها پیرامون اوقات ‌فراغت از تغییر نگرش و رویکردی خبر می‌دهد که نسبت به این موضوع به وجودآمده است. مدیریت زمان، ‌شاخص اصلی این تغییر نگرش و برنامه ریزی برای اوقات فراغت است.
    توجه به اوقات فراغت دانشآموزانی ‌که قرار است فصل تعطیلات خود را آغاز کنند از چنین زاویه‌ای اهمیت فراوان پیدا می‌کند؛ به این صورت که نحوه ‌تدوین برنامه برای سپری کردن درست این زمان، خود به شاخصی برای نـشـان دادن مـدیـریـت و بـرنامه ریزی تبدیل ‌می‌شود.‌ در تعاریفی که از سوی کارشناسان عنوان شده اوقات فراغت به زمانی گفته می‌شود که در آن افراد جدا از نقشی ‌رسمی ‌که برای رسیدگی به امور بر عهده دارند، یک دسته فعالیت‌های آزادانه و انتخاب گرایانه را انجام می‌دهند که ‌چگونگی گذران آن متناسب با سن، جنس، طبقه اجتماعی، درآمد، شغل و مکان زنـدگی افراد متفاوت است.
    به ‌اعتقاد جامعه ‌شـنـاسـان و روانـشـنـاسـان، اوقـات فـراغـت در جنبه‌های مختلف فردی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ‌سیاسی با اهمیت و دارای کارکردهایی از جمله آزادی انتخاب و نوع فعالیت، اعتماد به نفس، خلاقیت و نوآوری، ‌مشارکت اجتماعی، حفظ سنت ها و آداب و رسوم، تجدید قوای نیروی کار و افزایش بهره وری اقتصادی و تعلق ‌سیاسی است. در نتیجه برنامه ریزی درست و اصولی برای آن، خود به شاخصی مطمئن برای سنجش تـوسـعـه تبدیل می‌شود. با توجه به اینکه قشر عظیمی ‌از افراد جامعه ما را جوانان و نوجوانان تـشـکـیـل مـی‌دهـنـد، نـحـوه بـرنامه‌‌ریزی برای اوقات فراغت ایـــــــــن قـــــــــشــــر اهــــمـــــیـــــت فــــراوان پیدا می‌کند.‌


    ● برنامه ریزی
    در تابستان بخشی از دغدغه خانواده‌ها به چگونگی نحوه برنامه‌ریزی برای ‌اوقات فراغت فرزندان برمی‌گردد. این دغدغه از آنجا رنگ اهمیت به خود می‌گیرد که بعد از سپری شدن یک سال ‌تحصیلی، جوانان و نوجوانان دوران استراحت تابستانی خود را آغاز کرده و در نتیجه زمان آزاد بیشتری در ‌اختیار دارند. نحوه گذراندن این زمان در میان این اقشار متفاوت است. برخی با ثبت نام در کلاس‌های مختلف ‌ترجیح می‌دهند که در این مدت موضوعات فوق برنامه مورد علاقه خود را پیگیری کنند.‌‌ ‌دامنه این کلاس ها نیز از موضوعات هنری تا موضوعات ورزشی در نوسان است. برخی نیز سفر و گردش و ‌تفریح را در اولویت قرار می‌دهند.
    عده‌ای هم هستند که مدت زمان در اختیار خود را بدون هیچ تغییر و تحولی ‌سپری کرده و موضوع خاصی را در اولـــــویــــت قرار نـمی‌دهـــــنـد.با تمام این تفاوت ها در نحوه نگرش به سپری کردن ‌زمان آیا می‌توان از مدیریتی درست برای ساماندهی اوقات فراغت سخن گفت. عده ای از ‌کارشناسان جهت گیری اوقات فراغت به یک مدت زمان محدود در تابستان را اشتباه دانسته و بر این اعتقادند که ‌اوقات فراغت و نحوه سپری کردن آن فقط به این فصل محدود نمی‌شود.‌‌از زاویه‌ای دیگر برخی نیز معتقدند که منحصر دانستن برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان اشتباه است، زیرا در این نحوه برنامه‌ریزی سایر اقشار جامعه به فراموشی سپرده می‌شوند.
    با این حال نکته‌محوری ‌در تمام این گفته به نحوه مدیریت زمان در دوره‌های مختلف باز می‌گردد. از این نظر توجه درست به مدیریت ‌زمان و بهره‌وری بهینه از ساعاتی که در اختیارمان قـرار دارد در اولـویـت قـرار مـی‌گـیـرد.‌‌‌به اعتقاد کارشناسان، امروزه "مدیریت زمان" در علم مدیریت از جایگاه ویژه ای برخوردار است، زیرا با استفاده از راهکارهای "مدیریت زمان" می‌توان بازدهی را افزایش داد و با بهره‌گیری مناسب از "زمان" از اتلاف وقت ‌و هزینه‌های سنگین پیشگیری کرد. از این رو، مدیریت زمان، علم کنترل زمان و استفاده صحیح از آن نیز نامیده می‌شود. با توجه به این نکته می‌توان به شناخت بهتری از نحوه سپری کردن زمان فراغت درهر فصلی از سال دست یافت. اگر این زمان مربوط به فصل مشخصی از سال باشد و قشر هدف در آن جوانان و نوجوانانی باشند که سال ‌تحصیلی خود را سپری کرده و اکنون درایام تعطیلا‌ت به سر می برند ، آنگاه بهتر می‌توان درباره نحوه و چگونگی ‌برنامه ریزی برای آنها سخن گفت.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    نظافت سرویس بهداشتی

    سرویس بهداشتی کثیف را هیچ کسی نمی تواند تحمل کند. به گزارش «Ask.com» بیشتر وسایل و سطح سرویس بهداشتی را می توان به آسانی تمیز کرد. مشکل اصلی هنگامی به وجود می آید که به نظافت سرویس بهداشتی توجه کافی نمی شود. به چند نکته درباره نظافت سرویس بهداشتی دقت کنید:

    ۱) نصف پیمانه سرکه سفید را در کمی آب حل کنید و با استفاده از آب پاش روی شیشه و آینه بپاشید و با روزنامه پاک کنید.

    ۲) لیموترش را نصف کنید و روی شیشه ها بمالید تا کثیفی آن از بین برود.

    ۳) ۳ پیمانه آب و یک پیمانه وایتکس را مخلوط کنید و با استفاده از آب پاش روی کاشی ها بپاشید و پس از چند دقیقه آن ها را پاک کنید.

    ۴) دستمال را که آغشته به سرکه سفید است روی کاسه دستشویی بکشید و پس از چند ساعت آن را بشویید تا لکه های آن از بین برود.

    ۵) برای برطرف شدن رسوب آب دور شیر آن را با دستمال آغشته به سرکه سفید بکشید و بعد از نیم ساعت با آب بشویید و دهانه دست شویی را با نیم پیمانه سرکه سفید بشویید و مدتی صبر کنید و سپس با آب شست و شو دهید.

     

     

     

     

     
      u آرايشي بهداشتي


    صورت زیبا و اندام زیبا

    vدوام اوردن ارایش
    پس از مالیدن کرم یت سابر مواد زیر ارایشی پایه ، که سیال ، مایع یا نیمه هستند یک دستمال کاغذی مرطوب را با سطع پوست تماس دهید ، به این ترتیب ، اولا ارایش اضافی از سطع پوست صورت پاک میشود و ثانیا ارایش شما بسیار بیشتر طول خواهد کشید و در این مدت و به سهولت پاک نخواهد شد .
    طبیعی تر شدن و تداوم پودر بس از مالیدن پودر به صورت و گردن ، یک تکه پارچه ی نخی را چند بار تا بزنید، سپس انرا به مقدار کمی آب سرد یا تونیک صورت ملایم ، اغشته نمایید و به اهستگی با پوست تماس دهید . اینکار باعث میشود که اولا صورت شما حالت ماسک و مصنوعی نداشته باشد و ظاهر پودر کاملا طبیعی به نظر برسد و از سوی دیگر باعث ابقا و تداوم پودر میگردد و از پاک شدن آن جلوگیری مینماید .


    vطریقه صحیح مالیدن محلول ها
    برایمالیدن مواد ارایشی که حالت مایع دارند بر روی پوست صورت باید ابتدا دستها را با آب و صابون بشویید سپس محلول مورد نظر را در کف دو دست بریزید و چند قطره آب سرد به ان بیفزاید سپس با کف دست مایع را به سطع پوست از پاین به بالا و از وسط صورت به سوی طرفین بمالید این محلول ها معمولا به عنوان پایه ی زیر ارایش به کار میروند به این ترتیب از پیدایش لک ها و جوشها ی پوستی و همچنین چین و چروک صورت جلوگیری میشود .


    vمحو کردن مرز ارایش
    پس از به کار بردن ماده ی ارایشی محلول بر روی صورت و پیش از پودر زدن بهتر است کمی کرم معمولی بر روی پوست ناحیه ای گردن و گلو بمالید به این ترتیب هنگامی که پودر میزنید خط ارایش در ناحیه ی گردن واضع نخواهد شد و ارایش حالت طبیعی تری پیدا میکند .


    vحمام شیر
    یکی از راهای شاداب و جوان نگهداری پوست بدن آن است که هنگام استحمام تقریبا نیم لیتر شیر در وان حمام بریزید و مابقی حجم آن را از آب پر کنید و مدتی در ان دراز بکشید و پوست را ماساژ دهید


    vنرم و لطیف کردن پوست در حمام
    یک کیسه ی کوچک از پارچه ی چیت تهیه کنید و آن را با بلغور ریز شد و یا جو پر کنید سپس درب آن را بدوزید آنگاه هنگام استحمام وقتی که وان را پر از آب کردید این کیسه را مدتی در آب بگذارید و آن را به دیوار ه ی وان بکشید به این ترتیب لعاب جو وارد آب میشود و پوست شمارا کاملا لطیف میکند این روش را به ویژه برای کسانی که پوستی حساس یا خشک دارند و پس از خروج از حمام دچار خارش بدن یا پوسته پوسته شدن پوست برخی نقاط بدن میشوند توصیه میکنیم .


    vپس از حروج از حمام
    این روش هیچگونه هزینه ای بر نمیدارد ولی اثر چشمگیری دارد پس از خروج از حمام مقدار زیادی اب سرد را با دست به سراسر بدن به مدت چند دقیقه بپاشید به این ترتیب منافذ پوست بسته میشوند و از تبخیر آب و خشک شدن پوست که عارضه ی شایعی پس از استحمام است پیشگیری میشود آنگاه با یک حوله گرم بدن خود را مالش دهید تا جریان خون پوست بهبود یابد اگر طاقت آب سرد ندارید در ابتدا مقداری آب ولرم به بدن پاشیده و کم کم آب را سرد کنید .


    vرفع خستگی عظلات
    برای رفع کوبیدگی و خستگی پس از یک روز سخت و پر کار کافی است برگهای سوزنی کاج و اسطو خودوس را در یک کیسه پارچه ای کوچک از جنس پارچه ی چیت بریزیدو درب آن را بدوزید و آن گاه آن را در وان اب داغ بیاندازید و یا هنگامی که زیر دوش آب داغ هستید آن را زیر آب داغ نگاه دارید موادی که در اثر گرمای آب از این گیاهان خارج میشود در پوست نفوذ کرده و با مکانیسمی باعث اسودگی تن و روان میشوند .


    vجلوگیری از پوسته ریزی
    اگر قرار است به جایی که افتاب زیادی دارد مثلا ساحل دریا مسافرت کنید بهتر است از یک ماه قبل هر بار که به حمام میروید یک فنجان روغن بچه در وان بریزید این کار باعث نرمی و مقاومت پوست میشود و پوست را در برابر افتاب مقاوم میکند و به این ترتیب پوست در برابر افتاب نمیسوزد و پوسته پوسته نمیشود .


    vتقویت و رفع چربی اضافی پوست
    اگر چربی وست شما زیاد و موجب ناراحتی شما است هنگامی که به حمام میروید دو فنجان نمک دریا را در وان بریزید و خوب هم بزنید به این ترتیب هنگام استحمام احساس میکنید در آب دریا هستید و چربی اضافی پوست بر طرف میشود و نیز قوام پوست بیشتر میشود .


    vحمام به روش کلئوپاترا
    اگر کاری که ملکه کلئوپاترا میکرد انجام دهید هنگام خروج از حمام احساس لطافت و رایحعی بی سابقه یی در پوست خواهید کرد .
    برای این منظور یک فنجان شیر در وان بریزید و مابقی را از آب پر کنید و چند قطره ادوکلون مورد علاقه تان را نیز به آن بیفزایید .به این ترتیب پوست شما لطیف ، شاداب، سفید و معطر میشود .


    vادوکلون پس از حمام
    اگر بلافاصله پس از استحمام به هنگامی که بدن هنوز رطوبت دارد چند قطره ادوکلون به پوست بپاشید علاوه بر انکه تا مدت طولانی پوست خوشبو خواهد بود بسیار خنکی و اسودگی خواهید نمود زیرا ادوکلون به سرعت پوست را سرد میکند .
     

     

     

     

     

     

     
      u تغذيه و سلامتي


    پوستی بدون چروک با ۱۰ ماده غذایی

    بسیاری از مردم ویتامین A را پیام‌آور بینایی بهتر می‌دانند. توجه کنید که سلامت پوست ما نیز مستقیماً به میزان ویتامین A غذای ما مرتبط است.
    ویتامین A برای خنثی کردن عناصر مضر پوست نقش آنتی‌اکسیدان را بازی کرده و از تشکیل چین و چروک در آن جلوگیری می‌کند. به علاوه پیشرفت آن را به تأخیر می‌اندازد و پوست ما را جوان نگاه می‌دارد. دوسوم ویتامین A مصرفی ما از بتاکاروتن تأمین می‌شود که تولیدکننده رنگ زرد و نارنجی در میوه‌ها و سبزی‌هاست. بدن ما بتاکاروتن را به ویتامین A که برای سلامت پوست الزامی است تبدیل می‌کند و به مصرف می‌رساند. سیب‌زمینی، هویج و زردآلو منبع غنی بتاکاروتن است.ویتامین A نوسازی پوست را افزایش می‌دهد و از تشکیل چین و چروک در آن جلوگیری می‌کند.ویتامین A محلول در چربی بوده و به راحتی در بافت بدن ما ذخیره می‌شود، در حالی که قابلیت ذخیره شدن در هیچ گیاهی را ندارد. مصرف آن بیش از میزان مجاز روزانه تأثیر سمی دارد، بنابراین عاقلانه نیست که قرص ویتامین A را به غذای خود بیفزایید.
    ۱۰ راه ساده برای افزودن بتاکاروتن به سبد غذایی شما وجود دارد.

    ۱ - هویج رنده شده به سس ماکارونی یا لازانیای خود بیفزایید. در مزه غذا تأثیر چندانی ندارد،‌ اما کاروتن آن پوست شما را تغذیه می‌کند.

    ۲ - برگ تازه اسفناج را به سبزیجات سالاد خود بیفزایید. اسفناج نسبت به سایر سبزیجات گروه خود بتاکاروتن بیشتری دارد.

    ۳- روزانه یک ماده لبنی با طعم میوه مصرف کنید، مثل ماست و میوه تازه. زردآلو، هلو و انبه را به آن بیفزایید تا میزان کاروتن غذای شما افزایش چشمگیری داشته باشد.

    ۴ - برش‌های کوچکی از هندوانه را همراه با نعناع به نوشیدنی خود بیفزایید، تأثیر بسیار مطلوبی بر پوست شما خواهد گذاشت.منابع غنی از ویتامین A عبارتند از: جگر، شیر، زرده تخم‌مرغ، پنیر چدار، ماهی،‌ سیب‌زمینی شیرین، هویج، کدو حلوایی،‌ طالبی، زردآلو، هلو، کلم بروکلی، گریپ‌فروت، اسفناج و سایر سبزیجات سبز تیره و برگی شکل.

    ۵ - همیشه برگ کلم تازه داشته باشید و به عنوان پیش غذا آن را میل کنید.

    ۶ - به شام خود میوه بیفزایید. کمپوت هلو و زردآلو یا هلو و زردآلو تازه را در دسترس نگه دارید تا به سالاد میوه شبانه خود بیفزایید.

    ۷- میوه‌های گرمسیری را انتخاب کنید. اگر از میوه‌های عادی خسته شده‌اید به میوه‌های مناطق حاره مانند انبه روی آورید.

    ۸ - گل کلم یا اسفناج تازه را به ماکارونی با سالاد گوجه‌فرنگی بیفزایید. موجب شادابی پوست شما خواهد شد.

    ۹ - انبه را در سس تند جانشین گوجه‌فرنگی کنید که نه‌تنها گیرنده‌های چشایی شما به‌وجد درمی‌آیند بلکه میزان زیادی کاروتن نیز به سبد غذایی شما افزوده شده است.

    ۱۰ - آب‌میوه‌های غنی از کاروتن را بنوشید، مثل آب طالبی و آب هویج.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    اگر تازه ازدواج کرده‌اید،
    از این خطاها بپرهیزید

    زوج‏های جوان شباهت زیادی به دانشجوهای سال اول دانشگاه دارند. آنها تازه مشغول یادگیری خم وچم زندگی مشترک‌اند. آگاهی از اشتباهات معمول در اوایل ازدواج می‏تواند کمک کند که مانع بروز آنها شویم. در پیچ و خم دل‌دادگی و حرف‌های نگفته جوانی، واقعیت‌های یک عمر زندگی در کنار یکدیگر و تجربه حوادث تلخ و شیرین و مهارت‌های لازم برای شناخت و تجزیه و تحلیل مشکلات زندگی فراموش می‌شود. یادآوری چند نکته به همه ما کمک می‌کند تا مسافتی دورتر از شروع زندگی مشترک و رویاپردازی‌های عاشقانه را مشاهده کنیم...


    ● فکر نکردن به فردای ازدواج
    بعضی از همسران جوان آن چنان سرگرم جشن ازدواج می‌شوند که نمی‌دانند درگیر چه مسایلی شده‌اند. شما متاهل شده‌اید. جشن ازدواج شاید سرگرم کننده باشد اما فقط یک روز است. اکنون شما ناچارید با یکدیگر زندگی کنید، با هم کنار بیایید و خانواده خودتان را تشکیل دهید. از برنامه‌های جشن و بازتاب آن، از تماشای فیلم عروسی تا تجدید خاطرات با دوستان لذت ببرید، اما تمام مدت، تصویر بزرگ‌تری را در ذهن داشته باشید.


    ● تلاش برای عوض کردن خلقیات همسر
    به احتمال قوی، شما به این دلیل با همسر خود ازدواج کرده‌اید که عاشقش بوده‌اید. اگر این طور باشد، هیچ دلیلی وجود ندارد که او را تغییر دهید. بدون شک، افراد بالغ به طرز چشم‌گیری تغییر نمی‌کنند. پس بهترین اطمینان شما این است که همسر خود را قبول کرده و او را به خاطر منحصر به فرد بودنش و تفاوت‌هایی که با دیگران دارد، دوست بدارید. تلاش برای عوض کردن همسرتان فقط احساسات او را جریحه‌دار کرده و زندگی مشترک شما را خراب می‌کند.


    ● رابطه بد با خانواده همسر
    اگر تا این لحظه به رابطه شما لطمه وارد شده، دست به هر کاری بزنید تا رابطه خود با خانواده همسرتان را بهبود ببخشید. اولین نفری باشید که صلح را برقرار می‌کند، زیرا هنگام دعوای شما با خانواده همسرتان، تنها کسی که آزرده خاطر می‌شود، همسرتان است که احساس می‌کند بین شما گیر افتاده است.


    ● مشاجره به‌جای گفتگو
    پرخاشگری و فریاد زدن و جیغ کشیدن در حل مشکل یا اختلاف نظرها به شما و همسرتان کمکی نمی‌کند. گفتگوی آرام و منطقی شما را به پیش خواهد برد. اگر هنگام مجادله با همسرتان، نتوانید خودتان را کنترل کنید، زندگی تان را به مخاطره می‌اندازید. پس هر کاری را که شامل این موارد است از استراحت در میانه بحث تا طلب کمک به وسیله روش‌های درمانی انجام دهید.


    ● کوتاه بودن افق دید
    هیچ‌کس دوست ندارد درباره مسایل سنگینی مثل کنترل مسایل مالی، راه‌های ممکن در صورت بچه‌دار نشدن، نحوه آمادگی برای اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای مثل مرگ، بحث کند. با این حال اکنون که متاهل شده‌اید، چاره‌ای جز صحبت درباره این موضوعات ندارید. ازدواج شما به این مسایل وابسته است. عاقل باشید و در مورد تمامی این مسایل با همسر خود صحبت کنید. در صورت لزوم با دیگران مشاوره داشته باشید اما این مسایل را نادیده نگیرید. زندگی، تنها تفریح و مهمانی و خوشی نیست. درخود توانایی پذیرش مشکلات بزرگ‌تر را داشته باشید.


    ● دعواهای بیهوده
    هر انسان متاهلی با همسر خود بر سر مسایلی بحث می‌کند، از باز گذاشتن سر خمیردندان تا آویزان کردن لباس روی دستگیره در که در نظر دیگران بی معنی است. بحث‌های خود را برای مسایل مهم‌تری نگه دارید. این دلخوری‌ها را به حال خود بگذارید. به راستی اگر تنها اشتباه همسر شما انداختن جوراب‌های کثیف روی زمین است، باید خودتان را خوش‌شانس بدانید.


    ● حسادت
    همسرتان شما را برای زندگی انتخاب کرده است. حسادت باعث اتلاف وقت شده و موجب اهانت به همسرتان می‌شود که تصور می‌کند شما به او اعتماد ندارید. اگر او همیشه قابل اعتماد بوده است، نباید با حسادت خود حتی برای او ایجاد مزاحمت کنید. این برای رابطه سم است.


    ● زندگی کردن مانند مجردها
    اکنون زمان آن رسیده که بزرگ شوید. گردش شبانه رفتن با دوستان، زمانی اشکال نداشت که شما مجرد بودید و هیچ کس در منزل منتظر شما نبود. به عنوان یک فرد متاهل، انجام بعضی کارها شایسته نیست. شما می‌دانید درست و غلط چیست. پس کار درست را انجام دهید.


    ● غرور در زندگی مشترک
    زن یا شوهری که بعد از هر مشاجره بر عذرخواهی اصرار دارد، همیشه برنده است و کسی که مهر و محبت همسر خود را انکار می‌کند، هیچ کار مفیدی برای زندگی مشترک‌شان انجام نمی‏دهد. او اجازه می‌دهد غرور و روش‌های حل مشکلات و عشق و علاقه او به همسرش راه پیدا کند و رابطه آنها به نتیجه برسد. باید ملایم‌تر باشید و راهی پیدا کنید که مسوولیت اعمال خود را به گردن بگیرید.


    ● با هم نبودن
    باید مانند یک گل از زندگی مشترک خود مراقبت کنید. گل، بدون آب، نور خورشید و مراقبت هرگز رشد نخواهد کرد. بنابراین، باید برنامه‌ریزی کنید تا مدت زمان بیشتری را در کنار همسر خود باشید.
     

     

     

     

     

     

     
      u علم و فناوري


    آر.اس.‌اس

    RSS خانواده‌ای از قالب‌های خورد فید در وب است که برای انتشار محتویاتی که در بازه‌های زمانی خاص به‌روزرسانی می‌شوند استفاده می‌شود (مانند وب‌نوشت‌ها، عناوین اخبار، و پادکست‌ها).


    ● RSS چیست؟
    مخفف Really Simple Syndication به معنی تشکیل ارتباط‌های بسیار ساده‌است و به شما امکان می‌دهد تا از آخرین خبرها و عناوین سایت و یا وبلاگهای مورد علاقه خود با خبر باشید، بدون آنکه نیازی داشته باشید به آنها سر بزنید.


    ● فرمت RSS
    ساختار یک فید rss از زبان اکس‌ام‌ال تشکیل شده‌است. شما نیز می‌توانید با استفاده از زبان XML یک rss برای سایت خودتان درست کنید. بسته به نوع نسخه ی rss که استفاده می‌کنید، ساختار فیدهای شما متفاوت می‌شوند.
    RSS یا همان Really Simple Syndication چیزی نیست به جز یک نشانه‌گذاری استاندارد شده XML، که محتوایی که قصد به اشتراک گذاشتن آن را دارید را توصیف می‌کند. به این ترتیب با قرار دادن یک قسمت RSS یک سایت در متن سایت دیگر، با عوض‌شدن اخبار و عناوین سایت اول، این محتویات هم در سایت دوم به صورت خودکار عوض می‌شوند.
    RSS چیست؟ RSS روشی برای توصیف اخبار و محتوی وب می‌باشد که برای توزیع از طریق یک ناشر آن‌لاین به کاربران وب بکار می‌رود این برنامه، کاربردی از زبان نشانه‌گذاری گسترش‌پذیر (XML) است که بوسیله کنسرسیومResource Description Framework (RDF) پشتیبانی می‌شود. هرگاه وب‌گاهی قصد داشته باشد محتوی مطالب خود را منتشر کند توصیفی از آن محتوی به شکل یک مدرک RSS تهیه می‌کند که یک کاربر با یک مرورگر یا برنامه خاصی که قابلیت خواندن محتوی توزیع‌شده به این وسیله را داشته باشد، می‌تواند آن مطالب را دریافت کند." RSS برای اولین بار توسط Netscape در اواخر سال ۱۹۹۹ میلادی با ارائه RSS ۰.۹ ارائه شد پس از مدتی با کناره گیری Netscape از بخش تجاری، Userland که محصولات وبلاگ نویسی را گسترش می‌داد توسعه آن را به عهده گرفت و ویرایشRSS ۰.۹۱ را تولید کرد سپس ویرایش‌های v۰.۹۲، v۰.۹۳ و v۰.۹۴ را تهیه کرد و اخیرا ویرایش‌های RSS ۱.۰ و RSS ۲.۰ را ارائه کرده‌است.
    کاربردهای اصلی RSS دو مورد زیر هستند: - نمایش تازه‌ترین عناوین وب‌سایت‌های دیگر در وب‌سایت خود و یا بالعکس ( اشتراک مطالب جدید) - دریافت جدیدترین مطالب سایت‌های مورد علاقه با استفاده از نرم‌افزارهای ویژه ( وبگردی با کارآیی بیشتر)
    مبنای توسعه RSS و یا امکانات مشابه این است که وب‌سایت‌های مختلف موجود اطلاعات خود را با قالب خاص خود نمایش می‌دهند.
    RSS Reader چیست؟ RSS Reader یک نرم‌افزار RSSخوان الکترونیکی است. اکنون نرم‌افزارهای بسیاری در این زمینه وجود دارند که می‌توان با دانلود آنها RSS خواند. اما به تازگی مرورگرهای اینترنتی نیز به سیستم RSS‌خوانی الکترونیکی مجهز شده‌اند.
    Feedshow.ir نیز یک RSS Reader آن لاین است که توسط گروه نوین وب طراحی و راه اندازی شده‌است . این سایت به کلیه وب مستر‌ها و صاحبان سایت‌ها و وبلاگ‌های فارسی این امکان را می‌دهد تا با درج لینک‌های RSS خود باعث باعث افزایش بازدید سایت یا وبلاگ خود شوند و امتیاز خود را در موتور‌های جستجو افزایش دهند . همچنین با این کار گروه نوین وب را در تهیه بزرگترین بانک جامع آر اس اس یاری نموده‌اید.
    RSS Reader های آنلاین پاسخگوی بهتری در این زمینه هستند نمونه بارز آن سایت GlanceRSS است که تمام فیدهای ثبت شده کاربران را یک جا به اشتراک همگان درمیآورد. این قابلیت باعث می‌شود که شما حتی از فیدهای مورد علاقه دیگران هم استفاده کنید و با مطالب سایتهای مختلف آشنا شوید و همینطور در قسمت علاقه مندیها عناوین را برای شما ذخیره کرده تا اینکه به سایت مراجعه کنید.


    ● استفاده از rss
    برای استفاده از rssها شما نیاز به rss aggregator دارید. rss aggregatorها بر چند دسته هستند:

    ۱) rss aggregaot)هایی که مبتنی بر desktop هستند. یعنی به صورت نرم افزار نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    ۲) rss aggregatorهایی که مبتنی بر وب هستند. یعنی سایتهایی وجود دارند که شما در آنها عضو شده و از خدمات آنها مثل دسترسی به فیدهای موردعلاقه خود، استفاده می‌کنید.مثل http://www.iranfeeds.com

    ۳)rss aggregatorهایی که به صورت پلاگین در مرورگرهای وب نصب می‌شوندو شما فیدهای خود را بدون استفاده از نرم افزار دیگر می‌توانید بخوانید. البته در نسخه‌های اخیر موزیلا و فایرفاکس شما نیازی به نصب پلاگین اضافه ندارید.

    ۴) rss aggregator هایی که شما می‌توانید فید سایتهای مورد علاقه خود را در آن ثبت کرده و نه تنها خود از آنها استفاده می‌کنید بلکه محتوای فیدها را با کاربران دیگر اینترنت به اشتراک بگذازید و همینطور RSS های ثبت شده دیگران را هم می‌توانید به علاقه مندیهای خود اضافه کنید و یا اینکه همه آنها را یک جا ببینید حتی اگر RSS ثبت نکرده باشید. خصوصیت این rss aggregator این هست که آنلاین هستند و سایتهایی که بروز رسانی زیادی دارند را برای شما عناوینشان را ذخیره می‌کنند سایتهایی مانند: www.GlanceRSS.com

    البته شما می‌توانید rss‌های خود را از طریق ایمیل نیز دریافت کنید. مدیران سایتها و وبلاگ‌ها می‌توانند به کمک آر اس اس بازدید خود را افزایش دهند. برای این کار می‌توانید RSS‌های خود را در سایتهایی مانند http://www.feedshow.ir اضافه کنید تا بازدید شما افزایش پیدا کند. نحوه کار این سایتها به این صورت است که با جمع آوری ار اس اس‌ها باعث افزایش بازدید سایتها می‌شوند.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    تشخیص و تطبیق نشانه‌های ظهور
    و ابهامات مربوط به آن


    .: سوال:

    سبرای یافتن پاسخ پرسش‌های یاد شده توجه به چند نكته ضروری است:

    1. روشن بودن امر ظهور
    در روایات متعددی بر این نكته تأكید شده است كه امر ظهور امام مهدی(ع) از آفتاب نیز درخشان‌تر است. به همین دلیل، این امر بر هیچ كس مشتبه نخواهد شد و هیچ كس در حقّانیت آن تردید نخواهد كرد.
    در این زمینه از امام محمّد باقر(ع) چنین نقل شده است:
    تا آسمان و زمین ساكن است، شما نیز ساكن و بی‌جنبش باشید ـ یعنی علیه هیچ‌كس خروج نكنید ـ كه كار شما پوشیدگی ندارد. بدانید كه آن نشانه‌ای از جانب خدای عزّوجلّ است نه از جانب مردم، بدانید كه آن از آفتاب روشن‌تر است و بر نیكوكار و زشت‌كار پنهان نخواهد ماند. آیا صبح را می‌شناسید؛ امر شما همانند صبح است كه پنهان ماندن در آن راه ندارد.1
    ابتدای روایت، هشدار به كسانی است كه با پیش‌افتادن بر امامان معصوم(ع) و با امید تشكیل دولت اهل‌بیت(ع) دست به قیام‌های نابه‌هنگام و حساب نشده می‌زدند و سرانجام خود و گروهی از شیعیان ناآگاه را به هلاكت می‌انداختند.
    در روايت ديگرى، میمون البان از آن حضرت چنین نقل می‌كند:
    من در خیمه امام باقر(ع) نشسته بودم كه امام یك طرف خیمه را بالا زد و فرمود: امر ما از این آفتاب روشن‌تر است، سپس فرمود: نداكننده‌ای از آسمان ندا می‌كند كه امام، فلان پسر فلان است و نام او را می‌برد و ابلیس ـ لعنت خدا بر او باد ـ نیز از زمین ندا كند؛ همچنان‌كه در شب عقبه بر رسول خدا(ص) ندا كرد.2
    در همین زمینه مفضل بن عمر از امام صادق(ع) چنین روایت می‌كند:
    از ابی عبدالله [امام صادق](ع) شنیدم كه می‌فرمود: «فریاد نكنید. به خدا سوگند امام شما سالیانی از روزگارتان غیبت كند و حتماً مورد آزمایش واقع شوید تا آنجا كه بگویند: او مرده یا هلاك شده و به كدام وادی سلوك كرده است؟ و چشمان مؤمنان بر او بگرید و واژگون شوید همچنان‌كه كشتی در امواج دریا واژگون شود، و تنها كسی نجات یابد كه خدای تعالی از او میثاق گرفته، در قلبش ایمان نقش كرده و او را به روحی از جانب خود مؤیّد كرده باشد. دوازده پرچم مُشتبه برافراشته شود كه هیچ یك از دیگری بازشناخته نشود».
    راوی گوید:
    من گریستم، آنگاه فرمود: «ای اباعبدالله! چرا گريه مي‌كنى؟» گفتم: چگونه نگریم در حالی كه شما می‌گویید: دوازده پرچم مشتبه كه هیچ یك از دیگری بازشناخته نشود، پس ما چه كنیم؟ راوی گوید: امام به پرتو آفتاب كه به داخل ایوان تابیده بود، نگریست و فرمود: «ای اباعبدالله! آيا اين آفتاب را مي‌بينى؟» گفتم: آرى، فرمود: «به خدا سوگند امر ما از این آفتاب روشن‌تر است».3
    با توجه به روایات یاد شده، می‌توان گفت پدیدة ظهور و مقدمات آن، چنان واضح و روشن است كه به هنگام وقوعش، همة مردم از آن آگاه می‌شوند و به حقانیت آن پی می‌برند. این‌گونه نیست كه تنها جمعی محدود از شیعیان از آن باخبر شوند و به همراهی با آن برخیزند.
    بنابراین، اینكه می‌بینیم كسی در گوشه‌ای از كشور عراق یا ایران، خود را به عنوان یكی از شخصیت‌های مطرح در عصر ظهور معرفی می‌كند و عدة ناچیزی از مردمان ناآگاه یا فریب‌خورده نیز با او همراهی می‌كنند، اصلاً با واقعیت‌های ظهور كه پدیده‌ای جهانی و قابل درك برای همگان است، همخوانی ندارد.


    2. نبود ابهام در شخصیت و نشانه‌های مهدی موعود(ع)
    در روایات فراوانی كه از پیامبر اعظم(ص) و امامان معصوم(ع) وارد شده، همة ویژگی‌ها و نشانه‌های منجی موعود اسلام مشخص شده است و هیچ ابهامی در مورد شخصیت او و چگونگی ظهورش وجود ندارد. بنابراین، می‌توان گفت اگر كسی به درستی به مطالعة معارف مهدوی بپردازد و روایات نشانه‌های ظهور را با دقت و تأمل بررسی كند، هرگز دچار تشخیص‌ها و تطبیق‌های نادرست نمی‌شود و فریب مدعیان دروغین را نمی‌خورد. اینكه در گذشته و امروز كسانی به طرح ادعاهای دروغین پرداخته و كسانی هم با آنها همراهی كرده‌اند، دلیلی جز نادانی و ساده‌لوحی پیروان و شهرت‌طلبی و دنیاخواهی مدعیان نداشته است.
    افزون بر این، باید توجه داشت كه نشانه‌های ظهور ـ چنان‌كه در روایات هم، آمده است ـ مانند دانه‌های تسبیح به هم پیوسته‌اند و در ارتباط با هم معنا و مفهوم می‌یابند.4 به بیان دیگر نشانه‌های ظهور به ترتیبی خاص، در فاصلة زماني معين و با شرايطي مشخص رخ مي‌دهند و اين گونه نيست كه رويدادي مانند خروج خراساني يا يمانى رخ دهد، بی‌آنكه مقدمات آنها كه در روایات به آنها اشاره شده است، فراهم شده باشد یا دیگر رویدادها و نشانه‌های مرتبط با آنها رخ داده باشد.


    3. لزوم مراجعه به فقیهان و عالمان حوزة مهدویت
    افزون بر آنچه گفته شد، راه دیگری نیز برای
    در امان ماندن از تشخیص‌ها و تطبیق‌های نادرست و مواجه نشدن با خطر پیروی از مدعیان دروغین وجود دارد و آن مراجعه به فقیهان، عالمان و صاحب‌نظران حوزة مباحث مهدوی است.
    تجربة تاریخی نشان می‌دهد كه هرگاه اشخاص به دلیل غرور و خودپسندی و باور بیش از حد به خود از فقیهان و عالمان فاصله گرفته‌اند، به طرح ادعاهای واهی و بی‌اساس پرداخته و خود و جماعتی را به هلاكت انداخته‌اند. بنابراین، به محض مواجهه با فردی كه خود را از یاران امام زمان(ع) و از زمینه‌سازان ظهور آن حضرت معرفی می‌كند، پیش از هرگونه تطبیق و تصدیق، باید به سراغ فقیه و عالمی سرشناس رفت و موضوع را با او در میان گذاشت تا دچار گمراهی و سرگردانی نشویم.


    4. ضرورت مطالعه در سرگذشت مدعیان مهدویت
    مطالعة سرگذشت كسانی كه از صدر اسلام تا عصر حاضر ادعای بابیت، وكالت، سفارت و مهدویت كرده‌اند و آشنایی با عوامل، زمینه‌ها و انگیزه‌های طرح چنین ادعاهایی می‌تواند ما را از بسیاری از تشخیص‌ها و تطبیق‌های نادرست و درافتادن در دام مدعیان دروغین در امان نگه دارد.


    نویسندة كتاب امام مهدی(ع) از ولادت تا ظهور مدعیان مهدویت در طول تاریخ را این‌گونه تقسیم می‌كند:
    1. كساني كه ديگران روي انگيزه‌هاي خاصى، آنان را «مهدی» نجات‌بخش خواندند.
    2. كسانی كه به انگیزه جاه‌طلبی و قدرت‌خواهی چنین ادعای دروغینی نمودند.
    3. كسانی كه طبق نقشة استعمار و به اشاره بیدادگران، به چنین دجال‌گری و فریب، دست یازیدند و بی‌شرمانه خود را مهدی نجات‌بخش، معرفی كردند.5

    بی‌تردید، مطالعه در احوال هر یك از این گروه‌ها، در عصر حاضر كه ادعاهای دروغین بیش از هر عصر دیگری به چشم می‌خورد، نقش بسیار مهمی در تشخیص مهدی موعود راستین از مدعیان دروغین مهدویت دارد.6
    با توجه به نكات یاد شده در می‌یابیم كه شناسایی مدعیان دروغین و در امان ماندن از تشخیص‌ها و تطبیق‌های نادرست در حوزه مهدویت چندان كار دشواری نیست و اگر كسی از صمیم قلب در پی هدایت و یافتن راه درست باشد، هرگز در دام شیادانی كه از باور راستین مردم برای رسیدن به مقاصد دنیوی خویش، سوءاستفاده می‌كنند، نخواهد افتاد.


    --------------------------------
    پی‌نوشت‌ها:
    1. محمد بن ابراهيم نعمانى، كتاب غيبت نعمانى، ترجمه: محمّد جواد غفارى، باب 11، ص 286، ح 17؛ بحارالأنوار، ج 52، صص 139 و 140، ح 49.
    2. شیخ صدوق، كمال الدین و تمام النعمة، ترجمه: منصور پهلوان، ج 2، ص 555.
    3. همان، صص 23 و 24.
    4. در یكی از این روایات از رسول گرامی اسلام(ص) نقل شده است، «نشانه‌های ظهور چون دانه‌های یك تسبیح (گردن‌بند) است كه رشتة اتصالش بگسلد و دانه‌های آن یكی به دنبال دیگری فرو ریزد.» (نورالدين علي بن ابي بكر الهيثمى، مجمع الزوائد و منبع الفوائد؛ ج7، ص 321)؛ همچنین ر.ك: سیّد علی بن موسی ابن طاووس، الملاحم و الفتن فی ظهور الغائب المنتظر، ص 114.
    5. امام مهدی(ع) از ولادت تا ظهور، صص 566 و 567.
    6. برای آشنایی بیشتر با منابع مطالعاتی این موضوع ر.ك: علی اكبر مهدی‌پور، كتابنامه حضرت مهدی‌(ع)، ج 2، صص 637 و 638

     

     

     

     

     

     
     u اس.ام.اس روزانه

    09125698059
    roozane.sms@gmail.com


    1730- خدا زن را آفريد تا هيچ مردی به مرگ طبیعی نميرد. سوره سکته آيه دق (6578-09136)

    1731- هش چيست؟جد بزرگ ترمزه ABS است که باعث توقف کامل خر بدونه خط ترمز ميشود!!!(4435-0935)

    1732- حوا : Do u love me? آدم : مگه چاره ی دیگه ای هم دارم ؟ و این گونه عشق آغاز شد . (5200-0913)

    1733- هميشه از خوبيهاي آدما برايه خودت يه ديوار بساز.و هروقت در حقت بدی کردن فقط يه آجر از ديوار بردار.بی انصافيه اگه ديوار رو خراب کنی.(5700-0912)

    1734- God Grant me the serenity to accept things I cannot change courage to change things i can and wisdom to know the difference (8574-0937)

    1735- دکتر شريعتی :انروز که همه دنباله چشمانه زيبا هستند تو به دنباله نگاه زيبا باش. (4435-0935)

    1736- دووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووست دارم جمله رو ولش کن نفسو حال کردی؟ (7311-0918)

    1737- دنيا را بد ساخته اند....کسيرا که دوست داری، ترا دوست نميدارد، کسی که ترا دوست دارد، تو دوستش نميداری،اما کسی که تو دوستش داری و او هم ترا دوست دارد، بنا بر رسمو آيين، هرگز بهم نميرسند،و اين رنج است،زندگی يعنی اين....(6578-0936)

    1738- به يه پيرمرده ميگن:ارزوت چيه؟ميگه:کاش ميشد زنارو مثله اسکناس خورد کرد،ميگن:چطور؟ميگه:مثلاً يکدونه 60سال بدی سه تا بیست سال بگيری!!(6578-0936)

    1739- 15
    14
    13
    12
    11
    10
    9
    8
    7
    6
    5
    4
    3
    2
    1
    دینگ دینگ ... طبقه ی همکف (6094-0915)

    1740- اشکتو پاک کن همسفر! گاهی بايد بازی را باخت، اما يادت باشه که باز، ميشه زندگی را ساخت.... (0439-0912)


    شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
     

     

     

     

     

     

     
      uگزارش روزانه


    عجیب ترین و زشت ترین
    خودروهای تاریخ!

    مجله تایم در گزارشی به طبقه بندی ۱۵ مدل خودرویی پرداخته است که از سال ۱۸۹۹تاکنون ساخته شده اند و در شمار عجیب ترین و بدترین خودروهای تاریخ جای دارند.
    طبقه بندی مجله تایم بر پایه عجیب و یا زشت بودن این خودروها انجام شده است و ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که بیشتر این خودروهای عجیب ساخت آمریکا هستند. با وجود این در لیست تایم خودروهای اروپایی و ژاپنی نیز حضور دارند. در این گزارش ۱۰ خودرو از ۱۵ خودروی عجیبی که تایم طبقه بندی کرده است معرفی می شوند:


    ● اسب بدون اسب /۱۸۹۹ (Horsey Horseless)
    این خودرو را "یوریا اسمیت" در"بتل کریک" میشیگان طراحی کرد. به نظر می رسد این خودرو حلقه گمشده تکامل میان کالسکه و یک ماشین باشد. این خودرو به جای کاپوت جلو دارای یک کله اسب چوبی است.
    این کله اسب چوبی در حقیقت همان مخزن سوخت است که برای نترساندن اسبهایی که هنوز در آن زمان به عنوان مهمترین وسیله نقلیه به کار می رفتند مفید بود. واضح نیست که این خودرو واقعا ساخته شده است و یا تنها طرح آن روی کاغذ باقی مانده است.


    ● اورلند اکتو- اتو /Overland OctoAuto ) ۱۹۱۱)
    این خودرو را میلتون ریوز طراحی کرده است. این خودرو به دلیل اینکه هشت چرخ داشته است "اکتو- اتو" نامگذاری شده است. خودروی مذکور در مسابقات ۵۰۰ مایلی ایندیاناپلیس شرکت کرد و نتایج متوسطی به دست آورد به طوری که یکسال بعد، میلتون ریوز خودروی شش چرخی به نام "سکست- اتو" را معرفی کرد.


    ● با- دوچرخ برو/ Bi-Autogo )۱۹۱۳)
    به سختی می توان این خودرو را در گروه خاصی قرار داد. اما به هر حال به نظر می رسد که این خودرو یک موتورسیکلت باشد که در عین حال به یک موتور V۸ مجهز شده است. این خودروی عجیب را "جیمز اسکریپس- بوس" ساخته است.


    ● دیمکسیون فولر/ Fuller Dymaxion) ۱۹۳۳)
    ایده ساخت این خودرو را "آر. باکمینستر فولر" داده است و اولین خودرویی که در حد واسط یک ماشین، یک قایق و یک هواپیما است. این خودرو بسیار بی ثبات و به سختی قابل هدایت بود. به هر حال این خودرو اولین نمونه از سری طولانی تلاشهایی برای توسعه وسایل نقلیه ای است که هم در هوا، هم در زمین و هم در دریا قابل استفاده باشند.


    ● هوا- ماشین واترمن / Waterman Aerobile) ۱۹۵۷)
    این وسیله نقلیه را که "والدو واترمن" ساخته است در حقیقت هواپیمایی بود که می توانست در جاده نیز حرکت کند. بعد از اولین تلاشهای نا امید کننده سال ۱۹۳۳ در ساخت خودروی دیمکسیون فولر، این "هوا- ماشین" (Aerobile) ساخته شد که بالهایی تاشو داشت. این به اصطلاح خودرو نیز نتوانست هیچ موفقیتی به دست آورد.


    ● آمفیکار / Amphicar) ۱۹۶۱)
    این خودرو که وسیله نقلیه ای بین یک قایق و یک ماشین بود در خیابان به اندازه کافی خوب عمل می کرد اما حداکثر سرعت آن بالاتر از ۲۰ کیلومتر بر ساعت نمی رفت. از این خودرو بین سالهای ۱۹۶۱ تا ۶۸ حداکثر چهار هزار نمونه ساخته شد.


    ● پیل تریدنت/ Peel Trident) ۱۹۶۶)
    این خودرو به دلایل هنوز ناشناخته ساخته شد. به نظر می رسد که تنها برای یک مجموعه از یک سری فیلمهای علمی تخیلی که در آن سالها تولید می شد ساخته شده بود.


    ● زادپ ژانوس /Zunndapp Janus) ۱۹۵۸)
    این خودرو را یک شرکت تولیدکننده موتورسیکلت در نورینبرگ ساخت. این خودرو یک موتور ۲۵۰ سی.سی با ۱۴ اسب بخار داشت که سرعت آن را به ۷۰ کیلومتر برساعت می رساند. اما ویژگی این خودرو به خاطر محل قرارگیری صندلیهای آن بود. به طوری که صندلیهای عقب در جهت مخالف صندلیهای جلو بودند. بنابراین سرنشینان صندلیهای جلو، روبه روی خود و سرنشینان عقب نیز روبه روی خود را می دیدند.


    ● لامبورگینی "ال- ام ۰۰۲" / Lamborghini LM۰۰۲) ۱۹۸۶)
    این مدل لامبورگینی در سالهایی ساخته شد که هنوز مدل "هامر اچ- ۲" این خودرو تولید نشده بود. این LM۰۰۲ یک موتور V۱۲ داشت و احتمالا برای برای امیرهای ثروتمند خاورمیانه ساخته شده بود. در واقع "اودی حسین" پسر صدام یکی از این مدلها را سوار می شد.


    ● "پلای ماس پراور" / Plymouth Prowler) ۱۹۹۷)
    با ورود رایانه ها در مطالعات مربوط به طراحی خودرو، چندین خودروی عجیب از جمله این "پراور" طراحی شدند. "چیپ فوز"، طراح این وسیله نقلیه بود. وی می خواست با ساخت این خودرو کاری کند که دهن مردم از تعجب باز بماند.
     

     

     

     

     

     

     

     


     




    __._,_.___


    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive