به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Wednesday, July 1, 2009

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 1097)



 

 
 

 

       

  


 
 
 

1097

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1097 :: پنجشنبه 11 تير 1388

www.mobin-group.com

فعالیت‌های اینترنتی‌تان را در chi.mp متمرکز کنید!

سلام عرض شد
با گسترش شبکه‌های اجتماعی با کارکردها و استفاده‌های مختلف، نیاز به سرویس‌هایی برای متمرکزکردن و جمع‌آوری فعالیت‌های این شبکه‌ها احساس شد. سایت‌هایی مانند فرندفید به همین منظور طراحی شدند و مورداستقبال قرار گرفتند. سرویس‌های مشابه فرندفید که به طور کلی با نام Action Stream شناخته می‌شوند هم وجود دارند و دارای طرفداران خاص خودشان هستند.
اما یکی از همین سایت، chi.mp است که تفاوت اساسی آن با دیگر سایت‌ها، اختصاص یک آدرس اینترنتی به شکل you.mp است. در اکثر سایت‌هایی که فعالیت‌های شما در دیگر سرویس‌ها را جمع‌آوری می‌کنند مانند فرندفید آدرس به عنوان مثال به صورت friendfeed.com/you است اما در chi.mp شما در واقع صاحب یک آدرس اینترنتی با پسوند mp می‌شوید.
عضویت در chi.mp به تازگی برای همگان باز شده است. هر چه سریع‌تر نام موردعلاقه‌ی خود را ثبت کنید و یک Action Stream از فعالیت‌هایتان بسازید.

-----------------------
موخره:
قابل توجه دوستاني که اين چند روزه گله مي کردند که چرا از آقاي ميرحسين موسوي خبري نمي گذاريد. بالاخره بعد از چند روز سکوت خبري از طرف ايشان، در قسمت «مطالب ارسالي اعضا» شماره امروز روزانه، متن کامل بيانيه شماره 9 مهندس موسوي را مي توانيد مطالعه کنيد.



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • پوسترهايي که چهره شما را عوض مي کنند (45 تصوير ديدني)
  • اينم يه جور نمايشگاه خودرو در روسيه!
  • تاريخچه کشف عناصر شیمیایی
  • دانشنامه گرافيکي: مشخصات تانک T-90
  • پلیس بین الملل به دنبال دکتر حجازی
  • قطبي سرمربي تيم ملي ايران شد
  • ویمبلدون کمی جان گرفت
  • بیانیه شماره 9 میرحسین موسوی
  • معرفي و دانلود فيلم : بانکوک خطرناک
  • ويدئو کامل مسابقات گراندپري فرمول يک ترکيه (فصل 2009)
  • دانلود انيميشن : Chuggington Lets Ride the Rails
  • آلبوم جدید و زیبای Mustafa Sandal با نام Asktan
  • کنسرت زيباي Trevor Horn and Friends بنام Slaves To The Rhythm
  • موسیقی بی کلام Another Birth از Richard Clayderman
  • QuickTime Player 7.62.14.0 براي دانلود
  • کتاب الکترونیکی آموزش آشپزی فارسی
  • بازی فکری پروفسور فیزویزل
  • صدای جاودانه دختران ایرانی
  • گل و دستای بابا
  • بنظر شما در انتخابات آینده ریاست جمهوری، موسوی برنده است یا آنجلینا جولی؟
  • چرا باید فایرفاکس ۳/۵ را هر چه زودتر دانلود کنیم؟!
  • طرح مک‌کین برای اینترنت هوایی در ایران!
  • قصه ما و آب نبات ها
  • جديدترين شماره از ماهنامه PC Magazine
  • با Canon D10 اعماق آب و قله کوه ها را ثبت کنید
  • گن ِ لاغری؟
  • زندگی شما وقتی بهتر می شود که...
  • چگونه یک خانه شاد با فنگ شوی ایجاد کنیم
  • نکته مهم در رابطه با آرایش و لوازم آرایشی
  • غذای برتر برای داشتن موی سالم
  • ارتباط هوش فرزند با آمیزش جنسی
  • وب ۱، وب ۲، وب ۳ ؛ نگاهی ساده به تکامل وب
  • آيا در ميان اين همه افراد، تعداد 313 نفر يار وجود ندارد تا امام زمان(عج) ظهور نمایند؟
  • فیلم‏های سینمایی آخر هفته تلویزیون
  • اطلاعاتی نه چندان خوشایند از مواد اعتیادآور!
  • و ...
     

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

پوسترهايي که چهره شما را عوض مي کنند (45 تصوير ديدني)
آیت صدق و صفا
ویژه نامه شهادت آیت الله محمد صدوقی
تصاويري زيبايي از شهر واشنگتن
بدون ایاب و ذهاب و حضور در دفاتر بیمه ای خود را بیمه کنید
اينم يه جور نمايشگاه خودرو در روسيه!
تاريخچه کشف عناصر شیمیایی
گزارش روابط عمومی دانشگاه اصفهان در مورد وقایع اخير اين دانشگاه
فایل PDF
دانشنامه گرافيکي: مشخصات تانک T-90
افزونه اي براي نشان دادن رنکينگ سايت يا وبلاگ شما در گوگل
هنر نمائي با چترها!
داستانهای قرآنی
اين داستانها ترجمه‌ی آیات قرآن به زبان فارسی است بدون تفسیر و اضافات

 

 

www.mobin-group.com

پلیس بین الملل به دنبال دکتر حجازی

آرش حجاري توسط نيروهاي وزارت اطلاعات و پليس اينترپل تحت تعقيب است.
به گزارش جهان، فرمانده نيروي انتظامي كشور گفت: آرش حجازي كه در پرونده قتل ندا آقا سلطان به عنوان شاهد، جنجال سازي كرده تحت تعقيب پليس بين‌الملل (اينترپل) است.
سردار اسماعيل احمدي مقدم امروز در جمع خبرنگاران افزود: آرش حجاري توسط نيروهاي وزارت اطلاعات و پليس اينترپل تحت تعقيب است.
وي تأكيد كرد: قتل ندا آقا سلطان سناريو است و هيچ ربطي به اغتشاشهاي تهران ندارد.
آرش حجازي، پزشكي است كه در صحنه قتل ندا آقاسلطان حضور داشته و بعد از خروج از كشور طي مصاحبه با رسانه‌هاي خارجي درباره اين قتل جنجال سازي كرده است.

پس از توافق نهايي با مسئولان فدراسيون؛
قطبي سرمربي تيم ملي ايران شد

سرمربي سابق تيم فوتبال پرسپوليس پس از انجام مذاكرات نهايي بار ديگر به عنوان سرمربي تيم ملي ايران انتخاب شد.
به گزارش فارس، مهدي حاجي باقر مدير برنامه‌هاي افشين قطبي امروز صبح با حضور در فدراسيون فوتبال ايران و پس از انجام مذاكرات نهايي با علي كفاشيان رئيس فدراسيون و مهدي تاج ‌نايب رئيس اول فدراسيون به توافق نهايي رسيدند و قراردادي را در همين زمينه امضا كردند تا قطبي تا پايان جام ملت‌هاي آسيا به عنوان سرمربي تيم ملي ايران به كارش ادامه دهد.
حاجي باقر در اين زمينه اظهار داشت: توافق فعلي ما با فدراسيون براي مربيگري قطبي در تيم ملي تا پايان جام ملت‌هاي آسيا است، اما همين قرارداد قابل تمديد تا مسابقات مقدماتي جام جهاني 2014 نيز است.
وي ادامه داد: ما با تعامل خوب تاج و كفاشيان توانستيم به اين توافق نهايي برسيم و بايد از هر دو آنها تشكر كرد.

سه کارمند دیگر سفارت بریتانیا آزاد شدند

« مقامات ایرانی تعداد دیگری از کارمندان سفارت بریتانیا را که در زندان به سر می بردند آزاد کردند.»
خبرگزاری آسوشیتدپرس دیروز با اعلام این خبر عنوان کرد: «تمامی کارمندان سفارت بریتانیا در تهران به استثنای یکی از کارمندان این سفارت در تهران آزاد شده اند.»
همچنین روزنامه گاردین به نقل از خبرگزاری دولتی«پرس تی وی» اعلام کرد: «تمامی کارمندان این سفارتخانه به استثنای یک نفر که نقش مهمی در اغتشاشات داشته آزاد شده اند.

ویمبلدون کمی جان گرفت

بعد از هشت روز که تمام مسابقات بغیر ازیکی دو تا از قبل قابل پیش‌بینی بودند، امروز در مرحله یک چهارم نهائی مردان، ویمبلدون کمی جان گرفت. آن هم به خاطر این که بعضی نتایج، اگرچه ناخوشایند ولی برخلاف پیش‌بینی‌ها بودند.
بعد از مدت‌ها یک مسابقه خوب و هیجان‌دار هم دیدیم. هوا هم خوب بود، بارندگی نشد که سقف را ببندند و حمام سونا درست کنند و با این که هوا حسابی گرم بود، مثل دیروز شرجی نبود که شیره بازیکنان و تماشاچیان در آید.
اولین کسی که پیروز از زمین بیرون آمد راجر فدرر بود که البته تعجبی ندارد، با این که تصور می‌رفت که او حداقل در این مسابقه کمی عرق بریزد. حریف فدرر ایوو کارلویچ بازیکن کروات بود که نفر سی و ششم رده بندی جهانی است. او که دو متر و هشت سانتیمتر قد دارد، سرعت سرویسش به دویست و سی کیلومتر در ساعت می‌رسد. تا حالا هم با همین سرویسش همه را برده و به یک چهارم نهائی رسیده بود.
اما اشکال کارلوویچ این است که تنها اسلحه‌اش همین سرویسش است. اگر حریف بتواند توپ را به زمین او برگرداند دیگر کاری از دست کارلوویچ برنمی‌آید و بازی‌اش شبیه می‌شود به مقاله نویسی بنده. با همه این احوال انتظار می‌رفت که اقلا یک ست از فدرر ببرد. اما بازیکنان فوق‌العاده در این شرایط خود را نشان می‌دهند. با اینکه نتایج ست‌های دوم و سوم نسبتا نزدیک بود ( هفت و بر پنج و هفت بر شش) اما در مجموع نفر دوم جهان که قصد دارد امسال برای ششمین بار قهرمان ویمبلدون شود به بازیکن قد دراز کروات فرصت نفس کشیدن هم نداد.
مساله همانطور که فکر می‌کنم قبلا هم گفته‌ام فاصله عمیقی است که بین نفرات اول و دوم رده بندی جهانی با دیگر بازیکنان وجود دارد. رافائل نادال و راجر فدرر در صدر جدول رده بندی برای خودشان عشق می‌کنند، بعد با فاصله نسبتا زیادی نفرات سوم و چهارم یعنی اندی ماری و نوواک جوکوویچ ایستاده‌اند و بعد از آنها با اختلاف بسیار زیاد بقیه دوستان. یعنی نتیجه‌ای که می‌شود گرفت این است که در شرایط عادی، اگر فرض کنیم که همه بازیکن‌ها سالم و آماده باشند، فقط ماری و جوکوویچ ممکن است بتوانند،البته اگر و مگرش زیاد است، در تورنمنت‌های عمده یا گران‌اسلم نادال و فدرر را شکست بدهند
جوکوویچ امسال این بخت را از دست داد و این همان نتیجه غیرمنتظره‌ای بود که در بالا نوشتم. نفر چهارم رده بندی جهانی از صربستان از کسی شکست خورد که در رده‌بندی 30 پله پائین‌تر از اوست و در 31 سالگی 9 سال مسن‌تر از او و در آستانه بازنشستگی. با اینکه تامی هاس آلمانی دو هفته پیش در فینال مسابقات هاله آلمان که آنهم روی چمن بازی می‌شود جوکوویچ را شکست داده بود اما با بازی‌هائی که بازیکن 22 ساله صرب امسال در ویمبلدون انجام داد و، در حالی که حواس همه به اندی ماری بود، در سکوت و آرامش تمام مسابقات خود را نسبتا به سادگی برد، انتظار این شکست از او نمی‌رفت.
اشکال کار جوکوویچ این است که باز‌ی‌اش بالا و پائین زیادی دارد که برای بازیکنی در سطح او قابل قبول نیست. این تزلزل که تا حدی مربوط به وضعیت بدنی اوست در روحیه‌اش هم تأثیر می‌گذارد و کاملا می‌شود دید که یک روز شاد و سرزنده است و فردایش بقدری دچار افسردگی است که نفسش به زور در می‌آید. از نفر چهارم جهان انتظار می‌رود که بازی‌اش قوام و دوام بیشتری داشته باشد و به قول ایرانی‌ها با یک غوره سردی‌اش نکند و با یک مویز گرمی‌اش. این را هم ناگفته نگذارم که به گفته خبرنگار بخش صرب بی بی سی در ویمبلدون جوکوویچ قبل از مسابقه امروز دعوای سختی با خانواده‌اش که در تمام مسابقات عمده دنبالش هستند کرده بود و به همین جهت روحیه اش خراب بوده. مسئولیت افشای این ماجرای خانوادگی با همکار صرب ماو حالا باید ببینیم هاس روز جمعه در برابر فدرر هم با قدرت امروز بازی می‌کند یا جا می‌زند.
اندی ماری نفر سوم جهان و امید ملت بریتانیا هم حریفی داشت که 7 سال از خودش بزرگتر بود. خوان کارلوس فررو بازیکن 29 ساله اسپانیائی که در سال 2003 قهرمان جام آزاد فرانسه شد و پس از آن هم مدت کوتاهی نفر اول جهان بود. فررو در حال حاضر نفر هفتادم جهان است و با استفاده از وایلد کارت در ویمبلدون شرکت کرد. او دو هفته پیش در مسابقات روی چمن کوئینز کلاب لندن از ماری شکست خورد و امروز هم حرفی برای گفتن نداشت و در سه ست شکست خورد و جل و پلاسش را جمع کرد و رفت و یک ملت که بنده هم در میانشان زندگی می‌کنم را شاد و خوشحال کرد.
و اما آخرین مسابقه یک‌چهارم نهائی که می‌شود گفت اصلا یک طرفه نبود و رقابتی شدید در آن جریان داشت، بین دو نفر بود که تقریبا همسن هستند. لیتون هیوویت از استرالیا و اندی رادیک از آمریکا، هردو قهرمانان پیشین جهان، هیوویت قهرمان ویمبلدون در سال 2002 و رادیک فینالیست این مسابقات در 2004 و 2005 هر دوبار بازنده به فدرر. این دو واقعا عرق هم را درآوردند و به جوانترها یاد دادند که چطوری باید تنیس بازی کرد. بادر نظر گرفتن مسابقه‌های سابق این دو نفر حدس زده می‌شد که این مسابقه پرهیجان باشد، بخصوص هیوویت که برایش فرق نمی‌کند در کجا و در چه مرحله‌ای و برای چه مسابقه می‌دهد. همیشه باغیرت است و تا آخرین نفسش می‌جنگد.
حریف سرویس‌های محکم رادیک همان هیوویت است که مهارت خاصی در بازگرداندن این گلوله ها به زمین حریف دارد و بهمین جهت هردو حریفان خوبی برای هم هستند. امشب هم رادیک ست اول و سوم را برد و هیوویت ست‌های دوم و چهارم را که همه ست‌ها هم بسیار نزدیک بودند و بازی به ست سرنوشت‌ساز پنجم رسید. در این ست بازی تا گیم هشتم بصورت متعادل پیش رفت اما خستگی بر هیوویت زودتر غلبه کرد و سه اشتباه بزرگ در مرحله‌ای از بازی که راه بازگشتی برایش نمی‌گذاشت، پس از سه ساعت و پنجاه دقیقه رادیک را برنده بازی کرد. چقدر حیف که فقط یکی از این دو بازیکن دوست داشتنی می‌توانست برنده شود.
حالا یکی از مسابقات مرحله نیمه‌نهائی روز جمعه بین دو اندی برگزار می‌شود، یک اندی بریتانیائی و یک اندی آمریکائی. حتما یک اندی روز یکشنبه در فینال خواهد بود که جایزه‌اش به احتمال خیلی زیاد فرصت رویاروئی با راجر فدرر است. خدا به داد اندی برسد، عجب جایزه‌ای!

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

بانکوک خطرناک
Bangkok Dangerous

کارگردان: اوکسيد و دني پنگ. فيلمنامه: جيسون رايتمن بر اساس فيلم 1999 برادران پنگ. موسيقي: برايان تيلر. مدير ‏فيلمبرداري: دکا سريمانترا. تدوين: مايک جکسون، کوران پنگ. طراح صحنه: جيمز ويليام نيوپورت. بازيگران: ‏نيکلاس کيج[جو]، شاهکريت يامانارام[فون]، پانوارد هماني[آهم]، نيراتيسايي کالياروک[سوارت]، دوم هتراکول[اران]، ‏تاک ناپاسکورن[برادر کونگ]، استيو بالداچي[ميشيگان]، کريس هيبينک[‏USC‏]، جيمز وايت[شيکاگو]، پيتر ‏شريدان[آنتون]. 99 دقيقه. محصول 2008 آمريکا. نام ديگر: ‏Time to Kill‏. نامزد بهترين آنونس براي اکشن تريلر ‏خارجي از مراسم آنونس طلايي. ‏
آدم کشي حرفه اي به نام جو به بانکوک مي رود تا در طول يک ماه، چهار نفر را به دستور سورات ارباب تبهکاران ‏شهر از ميان بردارد. او براي بر طرف کردن نياز هاي خود در محل، جيب بري به نام کونگ را اجير مي کند تا ‏واسطه خود و سورات باشد. دستورات سورات از طريق رقصنده اي در يک باشگاه شبانه به دست کونگ و متعاقباً جو ‏مي رسد. اما برخورد کونگ با رقاصه خيلي زود سبب دلباختگي ميان آن دو مي شود. اولين ماموريت جو با کشتن يک ‏مرد و همراهانش در ترافيک با موفقيت به انجام مي رسد. هدف دوم صاحب يک هتل نيز توسط جو در استخر کشته مي ‏شود. جو که نقشه کشيده بود تا کونگ را قبل از ترک بانکوک از ميان بردارد، خواسته و ناخواسته شروع به تعليم وي ‏مي کند. کونگ هنگام نابود کردن هدف سوم حضور دارد، ولي نقشه مطابق دلخواه پيش نمي رود. اما جو موفق مي شود ‏بعد از تعقيب طولاني او را به چنگ آورده و بکشد. همزمان سورات که هرگز جو را نديده، تصميم به کشف هويت او ‏مي گيرد. تلاش افراد وي براي تعقيب کونگ ناموفق مانده و جو وي را تهديد مي کند در صورت ادامه اين کار همسرش ‏را خواهد کشت. هدف چهارم و آخر نخست وزير تايلند است. ولي اين بار قبل از کشتن هدف خود شناسايي شده و هدف ‏تک تيراندازهاي پليس قرار مي گيرد. جو به سختي موفق مي شود خود را در ميان جمعيت هراسان مخفي کرده و ‏بگريزد. اما اينک وي تبديل به هدف شده و زماني که به محل اقامتش مي رسد، مي فهمد که کونگ به دام سورات افتاده ‏و چهار نفر از اعضاي باند سورات براي کشتن وي آمده اند. جو با منفجر کردن خانه و کشتن آنها مي گريزد و مصمم ‏است تا قبل از ترک بانکوک سورات را کشته و کونگ را آزاد کند. چون رابطه شاگردي و معلمي به وجود آمده ميان ‏شان او را موظف به اين کار مي کند. جو به مقر اصلي باند حمله کرده و بعد از کشتن اکثريت اعضاي باند، کونگ و ‏رقاصه را آزاد مي کند. سورات نيز به همراه سه عضو باندش سعي مي کند بگريزد. ولي جو که زخمي شده، با کشتن ‏آنها مانع از اين کار مي شود و زماني که پليس سر مي رسد با تنها گلوله باقيمانده اش به زندگي خود و سورات خاتمه ‏مي دهد.‏

چرا بايد ديد؟
اوکسيد و دني پنگ برادران دوقلوي فيلمساز، متولد 1965 هنک کنگ از پديده هاي سينماي شرق دور محسوب مي ‏شوند و سهمي به سزا در رونق سينماي ترسناک اين منطقه دارند. توفيق اين نوع فيلم ها سبب شده تا در مرحله اول فيلم ‏هاي موفق شان توسط هاليوود مورد بازسازي قرار گيرد و در مرحله دوم خودشان براي ساخت فيلم هاي تازه يا ‏بازسازي همان فيلم ها به هاليوود خواسته شوند. ‏
اوکسيد با رنگ آميزي و دني با تدوين شروع وارد سينما شدند. سپس به بانکوک-تايلند- مهاجرت کرده و اوکسيد با ‏ساختن فيلم تجربي چه کسي مي دود در 1999 شروع به فيلمسازي کرد. فيلمي که موفق شد به مراسم اسکار 1998 راه ‏يافته و نماينده اين کشور در بخش بهترين فيلم خارجي شود. اولين کار مشترک شان بانکوک خطرناک در 1999 برنده ‏جايزه فيپرشي جشنواره تورنتو شد و بعدها موفقيت روزافزون با ساختن فيلم چشم و دو دنباله آن به سراغ شان آمد. چشم ‏آن قدر محبوب شد که ابتدا نسخه هندي و اخيراً نسخه آمريکايي آن ساخته شد، اما برادران پنگ خود سهمي در ساخت ‏آن نداشتند. بلکه سرگرم کار روي اولين پروژه هاليوودي خود به نام پيام آوران بودند که نتوانست توفيق انتقادي و مالي ‏قابل توجهي برايشان به ارمغان بياورد. اين واقعه بعد از توفيق همه جانبه بازيابي يک شکست فاحش براي آنها بود. ‏بنابر اين برادران پنگ که کارشان را با فيلم هاي جنايي آغاز کرده بودند وقتي با تصميم نيکلاس کيج مبني بر تهيه نسخه ‏آمريکايي اولين کار موفق شان بانکوک خطرناک تحت عنوان زماني براي کشتن روبرو شدند، بلافاصله پيشنهاد ساخت ‏آن را قبول کردند و اينک حاصل کارشان روي پرده سينماهاست. ‏
نسخه اوليه بانکوک خطرناک درباره آدم کشي کر و لال و همکار بانکوکي اش بود و در طول ماموريت تازه اي که به ‏آنها محول شده، طي فلاش بکي روشن مي شد که در گذشته چه کاره بوده اند و چگونه به اينجا رسيده اند. ايده کر بودن ‏کونگ و اينکه صداي گلوله ها و استغاثه قربانيانش را نمي شود به همراه گذشته اي دردناک به خودي خود مايه جذابيت ‏فيلم بود و تدوين خلاقانه دني نيز بر آن افزوده بود. نسخه فعلي نيز يک ناشنوا و لال را در داستانش جاي داده که قرار ‏است محبوب بانکوکي جو و به نوعي نماينده تفکر صلح طلب شرقي باشد. رابطه اي که از فرط باسمه اي بودن و قرار ‏گرفتن در ميان انبوهي از تصاوير به شدت توريستي جنبه اي توريستي هم پيدا مي کند. درست مانند صحنه رقاصه هاي ‏تايلندي در باشگاه هاي شبانه که قرار است پول گردشگرهاي مادر مرده را از جيب شان خارج کنند. ‏
بانکوک خطرناک که خبر بازسازي اش توسط برادران پنگ در جشنواره کن 2006 اعلام و فيلمبرداري آن در ماه ‏آگوست همان سال با 40 ميلون دلار بودجه آغاز شد، يکي از فيلم هاي پاييز امسال است که خيلي ها کنجکاوانه انتظار ‏ديدنش را مي کشيدند. اما حاصل کار آش دهان سوزي نيست و تماشاگر آمريکايي نيز با نثار فقط 15 ميليون دلار طي ‏دو هفته در گيشه به پاي آن، ناموفق بودنش را اثبات کرده است. قهرمان کر و لال فيلم قبلي تبديل به قهرمان اکشن نوع ‏آمريکايي شده که هيچ تازگي براي بيننده ندارد، اتفاقي که شايد از حضور کيج در راس پروژه يا عرف رايج در ميان ‏تهيه کننده ها ناشي شده باشد. چون برادران پنگ خواستار حفظ چارچوب قصه خود بوده اند، اما فيلم فعلي مي گويد که ‏چندان مقاومتي براي حفظ ايده آل هاي خود نکرده اند. همه چيز تبديل به کليشه هاي نوع خود شده، از رابطه مريد و ‏مرادي بگيريد تا خودکشي از روي اصول جو به همراه آخرين هدفش که چهره اي تصنعي و تکراري به فيلمنامه مي ‏دهد. ‏
همه چيزهاي ديگر فيلم نيز تصنعي و نچسب است از موهاي چرب و بلند نيکلاس که او را شبيه احمق ها مي کند تا ‏ديالوگ هاي فاقد منطق و عرفان شرقي چپانده شده در آن که حکم منجي روح جو و شايد ما را قرار است بازي کند. ‏بانکوک خطرناک اثبات کننده اين اصل است که چگونه مي توانيد روح تان را به هاليوود بفروشيد و در ابن معامله به ‏راحتي مغبون و زنده شويد. فکر مي کنم تنها راه براي بازسازي يک فيلم هنگ کنگي کاري است که اسکورسيزي در از ‏دست رفته/مردگان کرده بود، قبول نداريد؟
ژانر: اکشن، جنايي، مهيج. ‏


براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

Bangkok.Dangerous._2008_.DVDrip.aXXo.part1.rar 
Bangkok.Dangerous._2008_.DVDrip.aXXo.part2.rar 
Bangkok.Dangerous._2008_.DVDrip.aXXo.part3.rar 
Bangkok.Dangerous._2008_.DVDrip.aXXo.part4.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

F1 Turkish GP Qualifying 2009

ويدئو کامل مسابقات گراندپري فرمول يک ترکيه (فصل 2009)


لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Chuggington Lets Ride the Rails (2009)


لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

1c1lr1t1r11-xvid-vision.part1.rar
1c1lr1t1r11-xvid-vision.part2.rar
1c1lr1t1r11-xvid-vision.part3.rar
1c1lr1t1r11-xvid-vision.part4.rar
1c1lr1t1r11-xvid-vision.part5.rar
1c1lr1t1r11-xvid-vision.part6.rar
1c1lr1t1r11-xvid-vision.part7.rar
1c1lr1t1r11-xvid-vision.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: ترکي

Asktan
باصداي Mustafa Sandal

آلبوم جدید و زیبای Mustafa Sandal با نام Asktan
 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

دانلود کنسرت

Trevor Horn and Friends
Slaves To The Rhythm (2009) + Extras

کنسرت زيباي Trevor Horn and Friends بنام  Slaves To The Rhythm
 

 

محتويات ويدئو


1) Concert
2) Documentary
3) 'Frankie Say Reform' documentary
Tracklisting:
1 Buggles* Video Killed The Radio Star Vocals - Trevor Horn
2 Buggles* Living In The Plastic Age Vocals - Trevor Horn
3 Dollar Give Me Back My Heart Vocals - David Van Day , Thereza Bazar
4 Grace Jones Slave To The Rhythm
5 ABC Poison Arrow
6 ABC All Of My Heart
7 ABC Look Of Love
8 Art Of Noise* Close To The Edit
9 Propaganda Dr. Mabuse Performer [Musician] - Michael Mertens , Ralf Dörper Vocals - Claudia Brücken , Susanne Freytag
10 Yes Cinema
11 Yes Owner Of A Lonely Heart Vocals - Trevor Rabin
12 Belle & Sebastian I'm A Cuckoo
13 Belle & Sebastian Step Into My Office
14 Pet Shop Boys Left To My Own Devices
15 Pet Shop Boys It's Alright
16 Lisa Stansfield Takes A Woman To Know
17 t.A.T.u. All The Things She Said Vocals - Julia Volkova , Lena Katina*
18 Seal Killer
19 Seal Kiss From A Rose
20 Seal Crazy
21 Frankie Goes To Hollywood Welcome To The Pleasuredome
22 Frankie Goes To Hollywood Two Tribes
23 Frankie Goes To Hollywood Relax
 


لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

Trevor Horn - Slaves To The Rhythm main part 1
Trevor Horn - Slaves To The Rhythm main part 2
Trevor Horn - Slaves To The Rhythm main part 3
Trevor Horn - Slaves To The Rhythm main part 4
Trevor Horn - Slaves To The Rhythm main part 5
Trevor Horn - Slaves To The Rhythm main part 6
Trevor Horn - Slaves To The Rhythm main part 7
Trevor Horn - Slaves To The Rhythm main part 8
Trevor Horn - Slaves To The Rhythm main part 9
Trevor Horn - Slaves To The Rhythm main part 10
Trevor Horn - Slaves To The Rhythm main part 11
Trevor Horn - Slaves To The Rhythm main part 12
Trevor Horn - Slaves To The Rhythm main part 13
Trevor Horn - Slaves To The Rhythm main part 14
Trevor Horn - Slaves To The Rhythm main part 15
Trevor Horn - Slaves To The Rhythm main part 16
Trevor Horn - Slaves To The Rhythm main part 17
Trevor Horn - Slaves To The Rhythm main part 18
Trevor Horn - Slaves To The Rhythm main part 19
Trevor Horn - Slaves To The Rhythm main part 20
Trevor Horn - Slaves To The Rhythm Extras part 1
Trevor Horn - Slaves To The Rhythm Extras part 2
Trevor Horn - Slaves To The Rhythm Extras part 3
Trevor Horn - Slaves To The Rhythm Extras part 4
Trevor Horn - Slaves To The Rhythm Extras part 5

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

تک موزیک

موسیقی بی کلام Another Birth
از Richard Clayderman

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC
QuickTime Player 7.62.14.0
نرم افزار پخش کننده فایل های .mov


نرم افزار QuickTime Player از شرکت Apple یک نرم افزار مالتی مدیا است که به شما اجازه پخش فایل های فیلم با پسوند .mov و خیلی از فرمت های دیگر که این نرم افزار از انها پشتیبانی می کند را می دهد. استفاده از این نرم افزار بسیار سهل و قابل درک است. پخش با کیفیت انواع رسانه های قابل پخش در شبکه به عنوان Streaming Medias و تشخیص سرعت اتصال به اینترنت شما برای تعیین کیفیت پخش این نوع فایل ها از قابیلیت های QuickTime Player است. این نرم افزار چند رسانه ای آنقدر ساده و حرفه ای است که از نصب و استفاده از آن لذت خواهید برد. امیدواریم از دانلود رایگان نرم افزار کویک تایم پخش کننده فایل های .mov لذت ببرید.

قابلیت های Quick Time
پخش فایل های 3gp
پخش فایل های mp4 , aac و فرمت های صوتی و تصویری دیگر
کنترل کننده های بسیار ساده و قابل کنترل
ظاهر کاربری بسیار پیشرفته
کنترل باس و تریبل برای فایل های صوتی و تصویری
کنترل بالانس صدا بین پخش کننده های چپ و راست
پشتیبانی از انواع فایل Streaming Media
پشتیبانی از h.264 Video
قابلیت تغییراندازه بی درنگ فایل ها هنگام پخش
پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز ایکس پی , ویندوز ویستا, ویندوز 2003
رایگان بودن نرم افزار و قابلیت بروز رسانی خودکار به نسخه های بروزرسانی شده


لينک دانلود (حجم فايل حدود 20 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

کتاب الکترونیکی آموزش آشپزی فارسی

کتابی که هم اکنون ارائه شده است درباره آشپزی می باشد که در قالب نرم افزار جاوا , امکان جستجو و دسترسی سریع به موضوعات و همچنین قابلیت نصب بر روی کلیه گوشی های موبایل را دارا می باشد.


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازی فکری پروفسور فیزویزل
Professor Fizzwizzle

در میان بازی های موجود در دنیا، بازی های فکری جایگاه خاص خود را دارند که با وجود رایانه و ایجاد تنوع، تخیل، رنگ و واقعیت به سرگرمی ها باعث جذب هرچه بیشتر مشتاقان به ورزش فکر شده است.
در میان این سرگرمی های کامپیوتری می توان به بازی پروفسور ویزویزل اشاره کرد که با سفر های خود به دنیاهای مختلف باعث برخورد به پیچیدگی های زیادی میشود که سایت نرم افزار ی دانلود رایگان بر آن شد تا یکی از سفر های پر هیجان و پیچیده این پروفسور را در اختیار کاربران علاقه مند به سرگرمی های ذهنی قرار دهد.
با حل هر مرحله، عکس های موجود در گالری پروفسور که در سفر هایش در دور دنیا گرفته باز خواهد شد. بیش از صدها مرحله سخت به طور مسلم لذت بازی برای کاربران تازه کار، طرفداران حرفه ای بازی های آب و تاب دار همچنین کم سن و سالان را جواب می دهد. بازی فکری پروفسور فیزویزل بدون هیچ محدودیت زمانی و ذخیره مراحل پیشرفت می باشد. بازی یک تجربه یکسان در تمام مراحل به کاربر می دهد که تمام کاربران را قادر می سازد پروفسور را از تمام مراحل گذرانده و به آزمایشگاهش برگردانند.

خصیصه های بازی پروفسور فیزویزل:
بازی فکری و جذاب برای تمام سنین
بیش از 230 مرحله
قابلیت ویرایش و ساخت مراحل
باز کردن تصاویر قفل شده بعد از حل مراحل

حداقل سیستم مورد نیاز برای بهترین اجرا:
ویندوز: 98/ME/2000/XP/Vista
پردازنده: 600 MHz
رم: 128 MB
آداپتور گرافیکی: DirectX 6.0
فضای هارد: 25 MB


لينک دانلود (حجم فايل حدود 9 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام صادق (ع) می فرمایند:
ما ضَعُفَ بَدَنٌ عَمّا قَويَتْ عَلَيْهِ النِّـيَّةُ

اگر اراده قوى باشد، هیچ بدنى براى انجام دادن کار، ناتوان نیست.

من لایحضره الفقیه، ج 4، ص 400، ح 5859

 

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

مینویسم ( د ی د ا ر )
تو اگر با من و دلتنگ منی ، یک به یک فاصله ها را بردار


کاری ندارم
آروم زل بزن به گوشیت !
کاری ندارم !
فقط خواستم بگم دیوونه همین نگاهتم !!


دلت گرفت بباره
به آسمون سپردم چشم از تو بر نداره، مراقب تو باشه
سرت بلا نیاره ، تا تو نخوای نتابه ، دلت گرفت بباره
همیشه با تو باشه تو رو تنها نذاره


دل به دریا میزدی
بر درت میآمدم، هر شب مرا وا میزدی
گفتمت نا مهربانی! دم ز حاشا میزدی
دیدمت یک شب به دریا خیره بودی تا سحر
کاش دریای تو بودم، دل به دریا میزدی


محبت
گفتی محبت کن برو
باشد خدا حافظ ولی
رفتم که تو باور کنی
دارم محبت میکنم

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

پرستوها

خدا نه! شکل انسان نه، جدا از رنگ‌ها، بوها
ترا با خویش می‌سنجند دنیای ترازوها

کتابی! آیه‌هایت هر ورق معنای خورشیدی است
جهان آینه کور است و... تفسیر ارسطورها!

نسیمی! بوی گندمزار در تو می‌دود هر دم
نه! سودای شرابی در تو می‌رقصند، هندوها

نماز سبز گلدان‌های نومیدی اجابت کن
بیاری گل، بریزی عطر، در دستان شب بوها

تو راز سر به مهر غنچه‌هایی ای بهار سبز
بیا بگذار شیرین بگذرد اوقات کندوها

قیامت در قیامت رستخیز شاعران هستی
طرب در من ندارد رقص خلخال و النگوها

کمان در دست ابروها، جهان دست پری‌روها
خوشم با این هیاهوها، چه اشراقی است آن سوها!؟

طلسم دیر سال خاک شاید بشکند امشب
که بر خود حرز می‌بندند اینجا سحر و جادوها

پرستوها که برگردند فال عشق می‌گیریم
پرستوها! پرستوها پرستوها پرستوها
 

انتظار

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

صدای جاودانه دختران ایرانی

سواره نظام مهرداد نخست ، خسته از جنگهای طولانی وارد شهر هیرکانی (گرگان) شد .
آنها در شرق نیروهای متجاوز بدوی و در غرب دمتریوس را شکست سختی داده بودند .
مهرداد پادشاه اشکانی با لباسی ساده در شهر می چرخید و به گفتگوهای مردم گوش می داد نیم روزی که گذشت به گوشه دیواری تکیه داد تا خستگی از تن بدر کند از پنجره کوچک بالای سرش سخنان دخترانی را می شنید حرف های آنها با صدای فرش بافیشان به هم آمیخته بود .
یکی از آنها می گفت مهرداد اگر سخت است فرزندی دارد دلنرم . مهرداد با شمشیر پیمان بسته پس فرزند نرم خوی او با خرد و هوش دوستی کند .
دختر دیگر گفت : آنکه پایه دستگاه دودمان را می ریزد نمی تواند نرم خو باشد او باید همانند پی ساختمان سخت و آهنین باشد پس جبر بر سختی اوست .
و دختر کوچکتری که صدایش بسیار ضعیف می نمود ادامه داد : آنکه بر این زمین سخت ساختمان می سازد و خود نمایی می کند از جنس زیبایی است و زمین سخت را به آسمان می برد .
مهرداد تکانی خورد با خود گفت چطور چنین دختران دانایی در این مرز و بوم زندگی می کنند و او خود نمی داند .
آن شب تا به پگاه خورشید مهرداد اشکانی ، نخستن پادشاه دودمان اشکانیان در تمام مدت به حرفهای آنها اندیشید .
در وجود خود سختی و قدرت پی ساختمان دودمان را می دید و در وجود فرهاد دوم (فرزندش) دانایی و هوش بنای ساختمان را .
آن سه دختر به ریشه ها پرداخته بودند و مهرداد از این بابت در شگفت بود . به گفته ارد بزرگ اندیشمند برجسته ایرانی : پرداختن به ریشه ها ، کار ریش سفیدان و اهل دانش است . فردای آن روز پادشاه ایران با تنی چند از نزدیکان به خانه ایی که روز پیش ندا از آن شنیده بود رفت و با شگفتی دید آن خانه متروکه است از همسایگان پرسیدند و آنها گفتند سال ها پیش در این خانه مرد و زنی بودند با سه دختر که فرش می بافتند هر سه دانا و از شاگردان ورتا ( حکیم و دانشمند زن ابتدای دودمان اشکانیان ) . بدست مزدوران آندراگوراس یونانی به خاطر آنکه مدام از بازگشت ایران و نجات از دست خارجیان یونانی سخن می گفتند هر پنج نفر آنها را زنده زنده در کف همان خانه در گودالی کشتند .
مهرداد با شنیدن این سخنان ، بر آبادی آن خانه همت گمارد و آن خانه را مدرسه نمود در حالی که موبدان زرتشی اصرار بر آن داشتند که آن خانه آتشکده گردد و مهرداد نپذیرفت و گفت جای آتشکده در کوهستان است نه میان مردم .
از آن زمان بزرگترین دانشمندان را برای تربیت و افزودن دانش فرهاد دوم بکار گرفت .
برای همین فرهاد دوم در بسیاری از نبردها قبل از جنگ پیروز شده بود چون با دانش پشت سر دشمن خویش را خالی و سپس با تکانی آن را فرو می ریخت .
فرهاد دوم برای ایجاد جنگ خانگی در سوریه ( قسمت باقی مانده سلوکیان متجاوز )دمتریوس را که توسط پدرش مهرداد اسیر شده و در زندان بود را رها کرد تا میان دو برادر نبردی درگیرد. گفتنی است که ظلم و ستم سلوکیان بر مردمان تحت انقیادشان موجب شد که مردم تحت ستم سلوکیان به فرهاد گرویدند. آنتیخوس برای گرفتن انتقام شکستها و اسارت خود با سپاهی گران به ایران آمد، ولی فرهاد به او فرصت نداد ناگهان بر او تاخت و در هنگام جنگ پادشاه سلوکی کشته شد. از این پس سلوکیان یونان دیگر به خود اجازه تجاوز به حریم ایران را ندادند. انحطاط کامل دولت سلوکی از همین زمان آغاز گردید.

یاسمین آتشی

 

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

گل و دستای بابا

گل را به طرف بابا دراز كرده بود .
- بابا جون بگير .
- بابا نگاه مي كرد و گريه مي كرد. تعجب كرده بودم .
نمي دانستم چرا گل را نمي گيرد .
پرستار ملحفه را كنار زد . دو دست و دو پاي پدر قطع شده بود .
كودك هنوز دسته گل را به سمت پدر گرفته بود .


 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الفتح آيات: 29 محل نزول: مدینه
 
إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَن نَّكَثَ فَإِنَّمَا يَنكُثُ عَلَى نَفْسِهِ وَمَنْ أَوْفَى بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا 10 سَيَقُولُ لَكَ الْمُخَلَّفُونَ مِنَ الْأَعْرَابِ شَغَلَتْنَا أَمْوَالُنَا وَأَهْلُونَا فَاسْتَغْفِرْ لَنَا يَقُولُونَ بِأَلْسِنَتِهِم مَّا لَيْسَ فِي قُلُوبِهِمْ قُلْ فَمَن يَمْلِكُ لَكُم مِّنَ اللَّهِ شَيْئًا إِنْ أَرَادَ بِكُمْ ضَرًّا أَوْ أَرَادَ بِكُمْ نَفْعًا بَلْ كَانَ اللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرًا 11 بَلْ ظَنَنتُمْ أَن لَّن يَنقَلِبَ الرَّسُولُ وَالْمُؤْمِنُونَ إِلَى أَهْلِيهِمْ أَبَدًا وَزُيِّنَ ذَلِكَ فِي قُلُوبِكُمْ وَظَنَنتُمْ ظَنَّ السَّوْءِ وَكُنتُمْ قَوْمًا بُورًا 12 وَمَن لَّمْ يُؤْمِن بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ فَإِنَّا أَعْتَدْنَا لِلْكَافِرِينَ سَعِيرًا 13 وَلِلَّهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ يَغْفِرُ لِمَن يَشَاء وَيُعَذِّبُ مَن يَشَاء وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا 14 سَيَقُولُ الْمُخَلَّفُونَ إِذَا انطَلَقْتُمْ إِلَى مَغَانِمَ لِتَأْخُذُوهَا ذَرُونَا نَتَّبِعْكُمْ يُرِيدُونَ أَن يُبَدِّلُوا كَلَامَ اللَّهِ قُل لَّن تَتَّبِعُونَا كَذَلِكُمْ قَالَ اللَّهُ مِن قَبْلُ فَسَيَقُولُونَ بَلْ تَحْسُدُونَنَا بَلْ كَانُوا لَا يَفْقَهُونَ إِلَّا قَلِيلًا 15

 

ترجمه فارسي مکارم

كسانى كه با تو بيعت مى‏كنند (در حقيقت) تنها با خدا بيعت مى‏نمايند، و دست خدا بالاى دست آنهاست; پس هر كس پيمان‏شكنى كند، تنها به زيان خود پيمان شكسته است; و آن كس كه نسبت به عهدى كه با خدا بسته وفا كند، بزودى پاداش عظيمى به او خواهد داد «10» بزودى متخلفان از اعراب باديه‏نشين (عذرتراشى كرده) مى‏گويند: «(حفظ) اموال و خانواده‏هاى ما، ما را به خود مشغول داشت (و نتوانستيم در سفر حديبيه تو را همراهى كنيم)، براى ما طلب آمرزش كن!» آنها به زبان خود چيزى مى‏گويند كه در دل ندارند! بگو: «چه كسى مى‏تواند در برابر خداوند از شما دفاع كند هرگاه زيانى براى شما بخواهد، و يا اگر نفعى اراده كند (مانع گردد)؟! و خداوند به همه كارهايى كه انجام مى‏دهيد آگاه است!» «11» ولى شما گمان كرديد پيامبر و مؤمنان هرگز به خانواده‏هاى خود بازنخواهند گشت; و اين (پندار غلط) در دلهاى شما زينت يافته بود و گمان بد كرديد; و سرانجام (در دام شيطان افتاديد و) هلاك شديد! «12» آن كس كه به خدا و پيامبرش ايمان نياورده (سرنوشتش دوزخ است)، چرا كه ما براى كافران آتش فروزان آماده كرده‏ايم! «13» مالكيت و حاكميت آسمانها و زمين از آن خداست; هر كس را بخواهد (و شايسته بداند) مى‏بخشد، و هر كس را بخواهد مجازات مى‏كند; و خداوند آمرزنده و رحيم است «14» هنگامى كه شما براى به دست آوردن غنايمى حركت كنيد، متخلفان (حديبيه) مى‏گويند: س‏خ‏للّهبگذاريد ما هم در پى شما بيائيم، آنها مى‏خواهند كلام خدا را تغيير دهند; بگو: «هرگز نبايد بدنبال ما بياييد; اين گونه خداوند از قبل گفته است!»آنها به زودى مى‏گويند: «شما نسبت به ما حسد مى‏ورزيد!» ولى آنها جز اندكى نمى‏فهمند! «15»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

omid_3953

خداوند، اون کساني رو که ازش ميخواهي کنارت باشن بهت نميده،
بلکه اون کساني رو کنارت قرار ميده که بهشون نياز داري
بهشون نياز داري تا کمکت کنن (تا کمک کردن رو ياد بگيري)، باعث رنجش تو بشن (چون تا گچ درده سمباده خوردن روتحمل نکنه، يک مجسمه يه زيبا نميشه)، تو رو ترک کنن (تا يادبگيري روي پاي خودت بايستي)، عاشقانه دوستت داشته باشن (تا بدوني که تو هم بايد عشق بورزي)، تا از تو انساني ساخته بشه که خداوند ميخواد تو اونطور باشي
خداي عزيزم، اون کسي که همين الان مشغول خوندن اين متنه، زيباست (چون دلي زيبا داره)، درجه يکه (چون تو دوستش داري بهش نظر کرده اي)، قدرتمند و قوي و استواره (چون تو پشت و پناهش هستي) و من خيلي دوستش دارم. خدايا، ازت ميخوام کمکش کني زندگيش سرشار از همه بهترين ها باشه. خواهش ميکنم بهش درجات عالي (دنيائي و اخروي) عطا بفرما و کاري کن به آنچه چشم اميد دوخته (آنگونه که به خير و صلاحش هست) برسه انشاا... . خدايا، در سخت ترين لحظات ياريگرش باش تا هميشه بتونه همچون نوري در تاريک ترين و سخت ترين لحظات زندگيش بدرخشه و در ناممکن ترين موقعيت ها عاشقانه مهر بورزه.
خداوندا، هميشه و هر لحظه او را در پناه خودت حفظ بفرما، هروقت بهت احتياج داشت دستش رو بگير (حتي اگه خودش يادش رفت بياد در خونت و ازت کمک بخواد) و کاري کن اين رو با تمام وجود درک کنه که هر آن هنگام که با تو و در کنار تو قدم برميداره و گنجينه يه توکل به تو رو توي دلش حفظ کرده، هميشه و در همه حال ايمن خواهد بود.
دوستت دارم دوست عزيزم !

 

 

mrgir3pich

نمی دونم چرا این قدر ما باحال شدیم مثله مایکل جکسون مفتوت سرفه هم می کنیم ملت برامون غش می کنن ...ماشاءالله( بزنم به تخته ... چشم حسود کور)
چرا ؟ خدمتت عرض می کنم ( شایدم طول می کنم ... فرقی نداره ... )
این روزانه ی 1094 رو برین یه بار دیگه ببینین... نه به اون وقتی که سکوت می فرماییم که هیچی نمی گیم نه به این شماره که دوتا دوتا مطلب به اسممون چاپیده می شه ...
رفتم تو پوشه ی send نیگا کردم دیدم نه !!! فقط یه مطلب ازخودمون در کردیم نه دوتا ... پس احتمالا مطلب یه بنده خدای دیگه ای به اسم ما شده ... البته اشکال نداره ها .. جیب تو جیب من جیب من هم مال خودم ...
اما بریم سراغ مطلب بعدی ... بیکار بودیم گفتیم بیایم به یکی از اعضا گیر بدیم یه کم اذیت کنیم حوصله مون سر نره ..
چند شماره روزانه رو مروق کردیم دیدم یکی هست جون می ده واسه گیر دادن .. تازه نه یه گیر نه دو گیر بلکه سه گیر بل بیشتر....
این موجود مثه قوطی عطاری می مونه .. یا بهتره بگم مثه این کیوسک های از من بپرس ...
فقط کافیه یه سوال ساده ازش بپرسی ... آمار جد و آباد مسئله رو برات می ریزه رو پیشخون ... این طور که از شواهد و قرائن بر می یاد فکر کنم یه صد صدوبیست سالی رو رد کرده باشد که از همه چیز خبر داره ..شایدم بیشتر ... الله و اعلم ...
من نمی دونم این بشر اینترنت رو قورت داده یا ویکی پدیا رو ...
کافیه مثلا پیشش بری بپرسی دو دو تا می شه چند تا برات با شونصد جور فرمول و ریاضیات فوق پیشرفته و اینا حساب می کنه می شه 4.00000000000000 تا ....
البته خودمون ها ... بعضی وقتا می زنه جاده خاکی و زیر آبی می ره و یه جورایی سرت رو می کوبونه به تاق ...
بگم اسمشو ؟ بگم؟
نه ولش کن .. .بذار برای قسمت بعد
فعلا قربون خودم تا بعد

 

 

aabedizadeh

تا حالا شده دلت هواي پرواز كنه
به ماوراي تخيلت پر بكشي
و در آغوش ابرهاي سفيد بيارمايي
آنجایی که همه چیز سفید و روشن است
....... پس پرنده كوچك من
پرواز كن
از زمان عبور كن
ماه و خورشيد مي آيند و مي روند
تو به دنبال روشنايي دگر باش
رها كن اين دنياي خاكي
رها كن اين حزن و اندوه ها
پرواز كن تا كه رسي به افلاك
پرواز كن اي مهربانتر از خاك
آغاز كن راه سفر
بربند توشه راه
ره دراز است و طولانی
سوار بر موجها شو و به ساحل برس
همانجايي كه آرامشش جاودانيست
قلبت را آزاد كن و لحظه اي درنگ نكن
پرواز كن
از زمان عبور كن
ماه و خورشيد مي آيند و مي روند
تو به دنبال روشنايي دگر باش
جايي كه ترانه هايش ترنمي دگر دارد
ترنمي از جنس باران
منتظر من نباش
"من" رفتني است
خاطره هايت را نيز بگذار و برو
پرواز كن پرنده رهايي من
تاريكي ها را درنورد
روشنايي تو را به ميهمانی می خواند
پرواز كن
از زمان عبور كن
ماه و خورشيد مي آيند و مي روند
تو به دنبال روشنايي دگر باش

عابدین
۸ تیرماه ۱۳۸۸

 

 

gajamoo

بنظر شما در انتخابات آینده ریاست جمهوری، موسوی برنده است یا آنجلینا جولی؟

Angelina Jolie mousavi  gajamoo

از گوشه و کنار شنیده می شود خانم آنجیلنا جولی می خواهد همانند آرنولد شوارتزینگر هنرپیشه عضله ای فیلم ترمینیاتور که چند سال قبل از دنیای بازیگری وارد سیاست شد و توانست فرماندار کالیفرنیا شود، شانس خود را در عرصه ی سیاست،آن هم در پست ریاست جمهوری آزمایش کند که اگر این اتفاق بیفتد و آنجلینا جولی بتواند در انتخابات آتی آمریکا،اوباما را شکست و به کاخ سفید راه یابد،باید شاهد تغییر و تحول های جدیدی در آمریکا باشیم.
ازسوی دیگر،شورای نگهبان صحت دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تایید و آقای دکتر احمدی نژاد برای ۴ سال دیگر رئیس جمهور ایران شد که طبق قانون اساسی دیگر نمی تواند در دوره ی آینده انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند که این بنوعی یک شانس برای آقای موسوی می باشد که البته هنوز مطمئن نیستم آیا شورای نگهبان در دوره آینده آقای موسوی را تایید خواهد کرد یا نه ضمن اینکه فرض را بر این بگذاریم اگر همه چیز " این چیز با اون چیز فرق می کنه " بر وقف مراد این دو نامزد باشد، بنظر شما آیا این دو نفر می توانند در انتخابات آینده برنده شوند؟

 

 

alirezamajidi

چرا باید فایرفاکس ۳/۵ را
هر چه زودتر دانلود کنیم؟!

انتظارها به پایان رسید و بعد از یک سال بار دیگر نسخه متحول‌شده‌ای از فایرفاکس دیروز منتشر شد: فایرفاکس ۳/۵
اما این نسخه مرورگر فایرفاکس چه امکاناتی دارد و برای چه باید هر چه زودتر این نسخه را دانلود کنیم و از آن استفاده کنیم؟ در اینجا ۵ ویژگی برتر نسخه جدید فایرفاکس را فهرست می کنم:

۱- سرعت بالای بارگزاری جاوا اسکریپت: این روزها صفحات وب پر شده‌اند از کدهای جاوا اسکریپت، در میدان رقابت بین مرورگرها چند وقتی بود که فایرفاکس بازی را به کروم و سفری Safari باخته بود.  اما نسخه جدید فایرفاکس با بهره‌گیری از موتور جاوا اسکریپت جدید به نام TraceMonkey این عقب‌افتادگی را جبران کرده است.

۲- اشتراک موقعیت کاربر، هنگام وب‌گردی: تصور کنید که سایتی که در حال بازدید آن هستید، بتواند بفهمد شما در کدام منطقه جغرافیایی هستید. این موضوع می‌تواند کاربردهای زیادی داشته باشد. مثلا سایت فلیکر می‌تواند عکس‌ها را بر اساس محل آپلود آنها مرتب کند و به راحتی بشود همه عکس‌هایی را که مثلا در ۲۴ ساعت گذشته از ایران در فلیکر آپلود شده‌اند دید. یا یک شرکت عرضه غذاهای آماده می‌تواند به کاربر، اطلاعات نزدیک‌ترین شعبه خود را به صورت خودکار نشان دهد.
با این وجود شما ممکن است، از این ویژگی اصلا خوشتان نیاید و دوست نداشته باشید که وب‌سایت‌ها با استفاده از این ویژگی موقعیت شما را حدس بزنند. اصلا نگران نباشید، تا شما رضایت ندهید، این ویژگی فعال نمی‌شود.
در واقع هنگام بازدید از سایت‌هایی که از این ویژگی استفاده می‌کنند، نوار باز می‌شود که از شما می‌پرسد، دوست دارید موقعیت خود را به اشتراک بگذارید یا نه.

۳- پشتیبانی از HTML 5 و فونت‌های آنلاین: به یاری HTML 5 می‌توان به صورت مستقیم ویدئو و صوت را در صفحات وب قرار داد و دیگر خبری از دردسرهای فعلی نخواهد بود و مثلا لازم نیست به صورت فلش ویدئو را در در صفحات قرار داد.
همچنین می‌شود در
CSS سایت‌ها، به یک فونت آنلاین لینک داد. این کار دست طراحان وب را باز می‌گذارد و دیگر لازم نیست آنها به فونت‌های محدود پیش‌فرضی که در همه سیستم‌ها موجود باشند، اکتفا کنند.
فایرفاکس ۳/۵ از canvas element پشتیبانی می‌کند که باز امکانات جدیدی را در دسترس طراحان وب می گذارد. وقتی فایرفاکس جدید را دانلود کردید، به این صفحه بروید و یک یک پازل‌ها و بازی‌ها و چیزهای دیگری که با این فناوری ساخته شده‌اند را امتحان کنید.

۴- امکانات جدید در کار با برگه‌ها و پنجره‌ها: یکی از مشکلات کاربران در هنگام وب‌گردی این است که با عجله برگه‌ای tab را می‌بندند و بعد نمی‌توانند دوباره همان صفحه را پیدا کنند. می‌دنید که در نسخه سوم فایرفاکس می توانستید با ctrl+shift+T آخرین برگه بسته شده را مجددا باز کنید. اما فایرفاکس ۳/۵ در قسمت Recently Closed Tabs و Recently Closed Windows این ویژگی را شسته و رفته‌تر و پیشرفته‌تر در اختیار شما قرار می‌دهد.
یک ویژگی دیگر خوب فایرفاکس جدید این است که شما می توانید یک برگه را بگیرید و در محیطی خارج پنجره باز، رها کنید. برگه، در پنجره جدیدی باز خواهد شد. این ویژگی به درد کسانی می‌خورد که عادت دارند، برگه‌های زیادی باز کنند و بعد موقع کار با یک برگه به خصوص،شلوغی برگه‌های زیاد، امکان نمی دهد، راحت کار کنند.

۵- وب‌گردی خصوصی: این ویژگی پیش از فایرفاکس در کروم، سفری و اینترنت اکسپلورر فعال شده و در این نسخه فایرفاکس، سرانجام اضافه شده است.

شما می‌توانید هر زمان که صلاح دیدید، قابلیت وب‌گردی خصوصی را فعال کنید، در این صورت سابقه وب‌گردی، جستجو، دانلودها، کوکی‌ها و فایل‌های موقت اینترنتی، ذخیره نمی‌شود. البته وب‌گردی خصوصی یا private  را نباید به هیچ عنوان با وب‌گردی محرمانه یا anonymous  اشتباه بگیرید.  چون ISP همچنان سوابق وب‌گردی و لاگ‌های شما را خواهد داشت. این ویژگی فقط سوابق وب‌گردی شما را از اشخاص دیگری که از رایانه شما استفاده می کنند، پنهان می‌کند.
توجه داشته باشید که وقتی، قابلیت وب‌گردی خصوصی را فعال می‌کنید، همه برگه‌های شما ناپدید می‌شوند! نترسید! چیزی را از دست نمی‌دهید و وقتی از حالت وب‌گردی خصوصی درآمدید، مجددا آنها را خواهید داشت! البته این برگه‌ها دوباره باید بارگزاری شوند. پس وقتی که برگه‌های زیادی باز کرده‌اید، با توجه به سرعت اینترنت ایران، زیاد صلاح نیست که به این حالت بروید، بهتر است، اول برگه‌ها را ذخیره کنید، بعد به حالت وب‌گردی خصوصی بروید.
برای رفتن به حالت وب‌گردی خصوصی، از منوی
tools باید Start Private Browsing را انتخاب کنید.
تنها مشکلی که هنگام که ارتقا به فایرفاکس ۳/۵ ممکن است، پیش بیاید، غیرفعال شدن تعدادی از افزونه‌ها است. برای مثال من افزونه خوب
scapbook را هنگام ارتقا از دست دادم.

تا لحظه نگارش این سطور شش و نیم میلیون نفر در سراسر دنیا، نسخه سه و نیم فایرفاکس را دانلود کرده‌اند. شما هم به آنها بپیوندید.

دانلود فایرفاکس ۳/۵

 

 

hana_mehrabon85

سلام
اولین بار است برایتان مینویسم و امیدوارم منعکس شود
راستش را بخواهید از بعد انتخابات و گفته های جانب دارانه شما مردد بودم از این گروه جدا شوم یا نه ولی با خواندن نظر یکی از مخالفینتان در همین صفحه به همراهی با شما مصمم شدم اشتباه نکنید از طرفداران افراطی کسی نیستم اما متاسفافه چون بی منطقی اکثریت مخالفان را دیده ام بین بهشت و دوزخ معلق مانده ام
نمیدانم بعد از ارسال این مطلب مورد پیگرد قرار خواهم گرفت یا ازدید اقایون امنیت قصر در رفته ام
هرچه بادا باد
خوشحالم که با افرادی منطقی روبرو هستم
من ازجمله کسانی هستم که در تمام مدت ریاست جمهوری اقای احمدی نژاد به ایشان بسیار حسن ظن داشتم
همیشه وقتی صحبت از اشتباهات بیشمار ایشان بود میگفتم من به او خوشبینم اراده خوب وافکاری خوبتر دراو میبینم به پشتکارش ایمان دارم وحس مسءولیت پذیری را در ایشان میستایم
اما در اغاز تبلیغات این دوره با دیدن گفتگوها ومناظرات نظرم نسبت به ایشان تغییر کرد
کار به این ندارم که طرفداران ایشان با افرادی مثل من مانند کافر حربی برخورد میکنند ازجمله بعضی از نزدیکانم که وقتی بامن حرف میزنند احساس میکنم ازکفر من بی اندازه وحشت زده اند
به این هم کار ندارم حدود 8ملیون نفر که در طول این 30 سال شناسنامه هاشان سفید مانده بودویقینا از فدائیان انقلاب نبوده اند به چه کسی رای دادند (که البته تائید خواهید کرد به اقای احمدی نژاد رای ندادن) سوال من بسیار ساده روشن وشفاف است
اگر به گفته رئیس جمهور اقایان ......دزد سارق یا نه خیلی محترمانه تر بگوئیم سوئ استفاده گر هستند
اولا چرا رهبر انقلاب تا کنون اینچنین مسائلی را عنوان نفرموده بودند
وثانیا چرا برسر چنین پستهای حساس حکومت گمارده شده اند
اگر بفرمائید مصلحت نبوده که اینان رسوا شوند چرا جناب اقای احمدی نژادمصلحت اندیشی نکردند
و اگر پاسخ دهید نمیشود انان را از مناسبشان برکنار کرد پس وای به حال ما که مصلحت نظاممان را عده ای آن چنانی تشخیص میدهند وسه قوه کشورمان را گروهی اینچنینی نظارت میکنند ان هم از طرف رهبری
خلاصه بگویم این انتخابات بلایی بر سر مردم اورد که انچه در طول این 30 سال با نداشته ها و داشته هاشان ساختندو دمی از حمایت دولت باز نایستادند همه بر باد فنا رفت واینک که نه 13 ملیون بلکه بیش از نیمی از مردم ایران دیگر متاسفانه دلشان قرص نیست وشبها سر تردید بر زمین میگذارند ای کاش این سلمه که میگویند در مرگ علما رخ میدهدو جبران پذیر نیست اینگونه رشته یکپارچگی ایران را از هم نمیگسست که جبرانش بسی سخت است و من که نه من بلکه هر ایرانی دهه شصت دیده شبها میگرییم چرا که دشمن بعد از انهمه افتخار افرینی فرزندان این خاک امروز مارا با نیشخندی گنه
الوده مینگرد

 

 

armannamra22

طرح مک‌کین برای اینترنت هوایی در ایران!

مک‌کین همراه با لیندسی گراهام (سناتور جمهوریخواه) و جو لیبرمن (سناتور مستقل) پیش‌نویس قانون افزایش بودجه بخش فارسی زبان صدای آمریکا و رادیو فردا را آماده کرده‌اند و تصمیم دارند آن را پس از آغاز تعطیلات جشن استقلال ایالات متحده در 4 جولای / 13 تیر به کنگره ارائه دهند.
هدف اصلی از ارائه این قانون، کمک به مردم ایران برای دسترسی آزاد به اطلاعات و مقابله با محدودیت‌های حکومتی اعمال‌شده بر سیستم‌های مخابراتی از جمله اینترنت و شبکه ارتباطات همراه عنوان شده و علاوه بر برنامه‌های رادیویی، فراهم آوردن امکان دسترسی شهروندان ایرانی به برخی وب‌سایت‌های اینترنتی فیلترشده مانند شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر و همچنین به‌اشتراک‌گذاری فیلم یوتیوب نیز در آن پیش‌بینی شده است.
وی همچنین خواستار مجازات و جریمه شرکت‌های غیر ایرانی‌ای شده است که به فیلترینگ و شنود شبکه ارتباطات همراه و اینترنت در داخل ایران کمک کرده‌اند و گفته: «در جنگ جهانی دوم، ما برای مردم و مخالفان لهستانی، رسانه‌های نوشتاری آماده می‌کردیم. توییتر، فیس‌بوک و یوتیوب، رسانه‌های پیشرفته دنیای امروز ما است؛ این‌ها روش‌های خبررسانی دنیای جدید هستند».
اما در میان این سخنان، مک‌کین سخن عجیبی نیز درمورد دسترسی مردم ایران به اینترنت پرسرعت و بدون فیلتر گفته است. او درخواست کرده که هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز ایران پرواز کنند و اینترنت بی‌سیم بدون فیلتر در اختیار شهروندان ایرانی قرار دهند!
این که آیا چنین کاری از نظر علمی انجام‌پذیر است یا خیر، پاسخ دقیقی ندارد. درحال حاضر، ارتباطات اینترنتی بی‌سیم در مقیاس محدودی استفاده می‌شود. اگر کاربران به تجهیزات مخابرات ماهواره‌ای دسترسی داشته باشند، می‌توانند با هزینه نسبتاً زیادی از ارتباطات ماهواره‌ای استفاده کنند. ارتباطات وای. فای و وای. مکس در محدوده‌های نسبتاً محدود و تا شعاع چند ده کیلومتر نفوذ می‌کند که صدالبته تجهیزات لازم برای آن قابل مقایسه با ابعاد خود هواپیماهای بدون سرنشین است.
در کشور ایالات متحده، خدمات اینترنت در برخی پروازها و هواپیماها ارائه می‌شود که پایه و اساس آن، ارتباط با آنتن‌ها و ایستگاه‌های زمینی و بخصوص شبکه ارتباطات همراه نسل 3 است. بنابراین برفرض محال اگر انبوهی از هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز ایران به پرواز درآیند و بخواهند اینترنت آزاد و رایگان ارائه دهند؛ باید از زیرساخت‌های مخابراتی موجود استفاده کنند.
از سوی دیگر، هواپیماهای بدون سرنشین سوخت محدودی دارند و انرژی لازم برای ایجاد چنین شبکه ارتباطی گسترده‌ای، زمان پرواز را بسیار کاهش خواهد داد. تازه این‌همه در شرایطی است که این هواپیماها بتوانند از خط دفاعی پدافند هوایی کشور جان سالم به در برند.
به راحتی می‌توان فهمید که این پیشنهاد جان مک‌کین، در حال حاضر و با توجه به فناوری موجود، اگر نگوییم غیرممکن، بسیار هزینه‌بر و دشوار است. تصور این‌که مک‌کین عمداً خواسته باشد با این حرف خود را مضحکه خاص و عام کند، دور از ذهن است. اما شاید بتوان این پیشنهاد را به این شکل تعبیر کرد که دسترسی آزاد به اطلاعات، ارزشمندتر از هر چیز دیگری است؛ آن‌قدر مهم و ارزشمند که حتی چنین طرح گزاف و پیچیده‌ای هم برای دستیابی به آن می‌ارزد.
عصر حاضر، عصر اطلاعات است. دسترسی آزاد به اطلاعات این امکان را فراهم می‌کند تا در محیطی شفاف و به دور از هیجان و استرس، به بررسی وقایع پرداخت و به درستی تصمیم‌گیری کرد. دوران اعمال محدودیت و سانسور گذشته است. هر روز، روش‌های جدیدتر و پیشرفته‌تری برای دسترسی به اطلاعات فراهم می‌شود. حتی سیستم جدید فیلترینگ که مخابرات بر درگاه ورودی اینترنت کشور نصب کرده نیز علی‌رغم فناوری بسیار پیشرفته‌ای که در آن استفاده شده، در برخی موارد ناتوان مانده است. حتی اگر پیشنهاد مک‌کین با امکانات علمی امروز، خنده‌دار باشد، اما دوران فیلترینگ هم گذشته است.

 

 

30vil.ir

قصه ما و آب نبات ها

روزگاري بود كه به هنگام ايجاد يك پست الكترونيكي در سرويس جي ميل شركت اينترنتي گوگل، براي انتخاب نام كشور، مجبور بوديم جايي به مانند لبنان را به عنوان كشورمان انتخاب كنيم، و دليل آن به رسميت شناخته نشدن كشور ايران توسط گوگل بود. گوگل، هنوز به وجود كشوري به نام ايران پي نبرده بود، يا بهتر است بگوييم دولت آمريكا، كشور ما را اصولا ناديده مي گرفت .
روزگاريست بس طولاني، كه ايرانيان طومارهاي اينترنتي تهيه مي كنند، همايش هايي فرهنگي تاريخي برگزار مي كنند،
نمايشگاه هاي نقشه و عكس برپا مي كنند، تا گوگل را متقاعد نمايند نام نامبارك ع.ر.ب.ي را از كنار اسم خيلج فارس در سرويس گوگل ارث حذف نمايد. اين اتفاق تاكنون رخ نداده .
روزگاريست به هنگام مراجعه به بعضي سرويس هاي گوگل، نظير گوگل ارث، گوگل كروم، گوگل تاك، گوگل سرچ كد و گوگل دسك تاپ با پيغامي روبرو مي شويم با اين محتوا : اين سرويس در كشور شما غيرقابل دسترسي است (This product is not available in your country). گوگل در دنيايي كه شتابان به سوي متن باز حركت مي كند، كاربران ايراني را از ابزارهايي مفيد و كارآمد، اين چنين خسيسانه بي بهره مي كند.(گوگل كاربران ايراني را محروم مي كند، نه دولت ايران را، كه دولت اساسا نيازي به اين گونه ابزارها ندارد )
روزگاريست كه ايرانيان، اگر به يكي از ويدئوهاي صفحه آغازين سايت يويتوب مراجعه كنند(منظور قبل فيلترينگ اين سايت است)، با پيغامي روبرو مي شوند با اين مضموم: اين ويدئو در كشور شما غيرقابل دسترسي است. يوتيوب سال هاست كه به شركت گوگل تعلق دارد .
اما چند روزي است كه گوگل با ايرانيان مهربان شده. گوگل مهربان شده و سرويس گوگل ترنسليت را براي زبان فارسي عرضه كرده. اين سرويس براي ترجمه از فارسي به ديگر زبان ها و بلعكس مورد استفاده قرار مي گيرد. مهرباني ديگر گوگل، به روز كردن نقشه هاي ماهواره اي شهر تهران در سرويس گوگل مپ و گوگل ارث بوده است. نقشه هايي كه از چند سال پيش تا كنون، همچنان بدون تغيير مانده بودند. اين كار كه البته تدريجي خواهد بود، چند روزيست آغاز شده .
در مقابل اين الطاف، ايرانيان نيز به هيجان آمده اند و مرتب از گوگل مي خواهند به ياد جانفشاني هاي آنها در كف خيابان هاي تهران، يك روز لوگوي صفحه اولش را به رنگ سبز درآورد .
¤¤¤
روزگاري بود كه آمريكايي ها مي گفتند: «اينترنت حق نيست، بلكه امتيازي است كه به ديگران مي دهيم و هر وقت بخواهيم آن را مي گيريم.» (نماينده آمريكا در اجلاس جهاني جامعه اطلاعاتي )
چند روزيست رسانه هاي آنها اينگونه مي گويند :
«... امروزه اصلاح طلبان نياز مبرمي به شبكه اينترنت و ديگر وسائل ارتباط جمعي دارند ، بايد راه هاي دستيابي به اينترنت از راه دور را در اختيار گروه هاي اصلاح طلب قرار داد .
بايد كمك هاي مالي فراواني در اختيار NGO ها قرارداده شود تا صداهاي بومي در راديو، وبلاگ ها، كليپ هاي ويديويي و ديگر توليدات رسانه اي در داخل كشور توليد شود. در همين زمينه بايد امكانات ماهواره اي، شبكه هاي تلويزيوني و دسترسي به اينترنت هر چه بيشتر در اختيار مخالفان قرار گيرد ...» ( وال استريت ژورنال )
چند روزيست وزارت خارجه آمريكا نگران ارتباطات ايرانيان با يكديگر و جهانيان شده است. آنها، حتي نمي خواهند تعميرات برنامه ريزي شده سرويس توييتر، خللي در ارتباطات ايرانيان ايجاد كند :
« روز دوشنبه يك كارمند ارشد وزارت خارجه آمريكا با ارسال ايميلي به مديران شبكه اجتماعي توئيتر خواهان به تعويق انداختن »تعميرات برنامه ريزي شد « اين پايگاه اينترنتي شد تا از اين طريق ايرانيان بتوانند بدون وقفه اطلاعات لازم درباره تظاهرات خياباني را بين خود و جهان خارج رد و بدل كنند.» (نيويورك تايمز )
وزير خارجه آنها نيز اينگونه مي گويد :
« ظاهراً توئيتر بسيار مهم است و در زماني كه منابع اطلاعاتي ديگري وجود ندارد اين شبكه نقش مهمي در حفظ خطوط ارتباطي بر عهده دارد و به افراد امكان مي دهد اطلاعات را مبادله كنند...اين حق اساسي مردم است كه بتوانند با هم ارتباط برقرار كنند» (لس آنجلس تايمز )
¤¤¤
همين چند هفته پيش بود كه شبكه اجتماعي فيس بوك، يك نظرسنجي ميان كاربران خود برگزار كرد، كه آيا كاربران كشورهايي نظير ايران، از فعاليت هاي تجاري در اين شبكه منع شوند يا خير، كه با سه چهارم آرا تصويب شد .
چند روز پيش، نسخه فارسي زبان اين سايت آغاز به كار كرد .
¤¤¤
غول هاي دنيا، همه آب نبات به دست، صف كشيده اند و ما ايرانيان، چه زود فراموش مي كنيم آن همه نامهرباني هاي غول ها را !

منبع

 

 

bimaze2006

بیانیه شماره 9 میرحسین موسوی

با عرض سلام
از شما تقاضا دارم این مطلب را در روزانه منتشر کنید
قلم - بیانیه شماره 9 مهندس میرحسین موسوی در مورد اعلام تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان لحظاتی پیش صادر شد. به گزارش قلم نیوز متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
هموطنان عزیز
همان‌گونه که انتظار می‌رفت شورای نگهبان، پس از نمایش‌هایی که توجه هیچ‌کس را جلب نکرد، و با چشم بستن بر روی انبوه تقلب‌ها و تخلف‌های صورت گرفته، سرانجام نتایج دهمین دورة انتخابات ریاست جمهوری را تایید کرد. جشنواره‌ای که تجدید حیات ملت ما را مژده می‌داد با تقلب و تخلف از عهدهای اسلام و انقلاب با ناگوارترین صحنه‌ها به پایان رسید؛ با حمله به خوابگاه دانشجویان، با خون‌های ریخته شده، جوانان کتک خورده و مورد اهانت قرار گرفته، صدا و سیمای از انظار جامعه افتاده، قلم‌های شکسته، روزنامه‌های بسته، با فضای امنیتی کودتاگونه و بی‌اعتمادی تلخ و گستردة مردم نسبت به نتایج اعلام شده برای انتخابات و دولت ناشی از آن. به زودی گرمای حادثه فرو می‌نشیند و دست‌اندرکاران این ماجرا با صورت‌حساب بلندبالای اشتباهات خود روبرو می‌شوند. آیا آنان از تحمیل آنچه روی داد سود بردند؟
از این پس ما دولتی خواهیم داشت که از نظر ارتباط با ملت در ناگوارترین شرایط به سر می‌برد و اکثریتی از جامعه، که اینجانب نیز یکی از آنان هستم، مشروعیت سیاسی آن را نمی‌پذیرد. دولتی با پشتوانه‌های ضعیف مردمی و اخلاقی که از او انتظاری جز بی‌تدبیری، قانون‌گریزی، عدم شفافیت، تخریب ساختارهای تصمیم‌گیری و تدوام سیاست‌های ویرانگر اقتصادی نداریم، و بیم آن می‌رود که بر اثر ضعف‌های بی‌شمار ذاتی و عارضی‌اش در ورطه امتیاز دادن به بیگانگان بیفتد. این چیزی نیست که ما از آن خرسند باشیم، بلکه از آن به شدت واهمه داریم.
خطر در پیش است. نظامی که به مدت سی‌سال به اعتماد مردم متکی بود نمی‌تواند یک شبه قوای امنیتی را جایگزین این نقطه اتکا کند. این اعتماد لطمات جدی دیده است؛ اگر انکار این واقعیت سودی می‌رساند، ما نیز با منکران آن هم‌صدا می‌شدیم، از بس که خطر عظیم است. اگر آنچه انکارش می‌کنیم واقعا صحت ندارد، چرا به دیگران اجازه اجتماع نمی‌دهیم تا معلوم شود که چقدر اندکند.
باید باز گردیم، هنوز دیر نشده است. هنوز می‌توان اطمینان آسیب دیدة مردم را بازسازی کرد؛ امنیت نظام ما در گرو چنین کاری است. فرزندان انقلاب را از زندان‌ها آزاد کنید. حبس آنان جز تغذیه غریزه فرافکنی در وجود خود شما فایده‌ای ندارد. مردم چگونه می‌توانند به حکومتی اعتماد کنند که دوستان و همکاران و فرزندانش را به صرف توهم در بند می‌کند؟ چیره کردن فضای امنیتی بر جامعه جز صدمه زدن به عواطف ملت نسبت به نظام اثری نمی‌گذارد. مطبوعات آزاد مجاری تنفسی یک جامعه سالمند؛ برای ترمیم اعتماد مردم این مجاری را مسدود نکنید.
باید به اسلام باز گردیم، اسلام ناب محمدی که تحجر را بر نمی‌تابد و تا قیام قیامت برای معضلات جدید بشریت پاسخ‌های بکر و نو دارد. به اسلامی باز گردیم که ما را به امانت و راستی فرا خوانده است.
به صداقت بازگردیم. چگونه از مردم می‌خواهیم ایمان‌های مذهبی‌شان را سرمایه اعتماد به ما قرار دهند در حالی که صراحتا به آنان دروغ گفته می‌شود؟
به خرد بازگردیم. کشوری به عظمت ایران را، با آرمان‌هایی به بزرگی اهداف انقلاب اسلامی و با دشمنانی به آن سرسختی و کینه‌توزی که می‌شناسیم با دور ریختن سی سال تجربه مدیریتی و انکار ضرورت برنامه‌ریزی و تصمیمات خلق‌الساعه فردی اداره نمی‌‌توان کرد.
به قانون بازگردیم؛ به قانون اساسی، این بزرگترین میثاق ملت. به قوانینی که خود وضع کرده‌ایم پایبند بمانیم و آنها را اجرا کنیم. بدون این کار سنگ روی سنگ بند نخواهد ماند.
مردم به حکومتی اعتماد می‌کنند که آنان را محرم بداند. چرا باید مهم‌ترین مسائل مملکت از مردم پنهان باشد؟ محرم دانستن ملت و شفافیت اطلاعات اولین قدم در راه مبارزه با فساد است، حال آن که مردم ما حتی به اندازه خواندن خبرهای چند روزنامه محرم دانسته نمی‌شوند.
به مردم بازگردیم. چرا هر گره سهلی را با دندان‌های امنیتی باز می‌کنیم؟ چرا به کوچکترین بهانه،‌ هرکسی را از دایره خود‌ی‌های‌مان دور می‌کنیم؟ این یکی بیش از اندازه جوان است، آن یکی بیش‌ از اندازه هنرمند است، آن یکی روشنفکر است، این یکی با ما اختلاف سلیقه دارد، آن یکی دانشجوست، این یکی از کار ما ایراد می‌گیرد، آن یکی به گروه ما تعلق ندارد، این یکی قدش بلند است، آن یکی خیلی شیک‌پوش است. آن‌قدر از دور خود می‌رانیم تا این که تنها می‌مانیم. این شیوه انقلاب اسلامی نیست، و شیوه اسلامی نیست که آغوشش را به روی همه باز می‌کند و به صرف شهادت زبانی، انسان‌ها را در دایرۀ خود می‌آورد.
چرا باید پس از یک انتخابات سرنوشت‌ساز در معرض چنین خطراتی باشیم، حال آن که انقلاب و نظام ما در آستانة تحصیل بزرگترین دستاوردها بود؟
مردم!
ما راهی دور و در نگاه نخست غیرقابل عبور را در چند ماه کوتاه پشت سر گذاشته بودیم. ما با هم این فاصله را آمدیم؛ از فضایی که به گرد دروغ و تردید و به غبار رمیدن‌های گروهی، طبقاتی، خانوادگی و بین‌نسلی آلوده شده بود، از دورانی که نطفه نا‌امیدی شروع به رشد کرده بود، زمانی که فاصله مردم از نظامشان روز به روز بیشتر می‌شد، تا با هم مقدمات انتخابات را به جریانی طولانی از یک تجدید حیات ملی تبدیل کنیم؛ فضایی پر از آشتی، شادی، آگاهی و نشاط، عرصه‌ای که در آن دوستداران نامزدها در حالی که خنده از لبانشان رخت بر نمی‌بست می‌توانستند با یکدیگر به بحث درباره آینده بنشینند و آن آزادی فرزانه که انقلاب ما وعده‌اش را داده بود تجربه کنند. فضایی که در آن کسی خود را شهروند درجه دوم و غیرخودی با انقلاب و نظام اسلامی نبیند، و کرد و لر و عرب و بلوچ و ترک و هر قوم دیگر و پیر و جوان و میانسال و هر قشر دیگر و هر صنف دیگر و هر سلیقۀ دیگر که تا چند ماه پیش خود را بیگانة با سرنوشت کشور می‌دید همچون عهد نخست جمهوری اسلامی، خویشتن را از نو در دایره صاحبان انقلاب بیابد.
ما با هم آمدیم تا با تجسس در احوال شخصی مردم مخالفت کنیم و از نفرت‌پراکنی و پرونده‌سازی بیزاری بجوییم. با هم آمدیم تا حاکمیت عقل و عشق را توامان داشته باشیم. همۀ ما به چهرۀ رحمانی اسلام رو کردیم و در این رویکرد میراث تمدنی ایران عزیز و بزرگ را تجدید شده دیدیم، تا آنجا که در مساجد شعار ایران، ایران! را با طنینی که هنوز در تکبیرهای شبانۀ شما شنیده می‌شود سر دادیم و کسی احساس نکرد که ایران جدای از انقلاب و یا جدای از اسلام است، بلکه اسلام و ایران و انقلاب از تحجر و کهنگی و تعصب و خارجی‌گری جداست. اسلامی که در ورای تمایزات عقیدتی و طبقاتی و قومی و جنسیتی کرامت انسان‌ها را ارج می‌نهد و اصل می‌داند. اسلامی که شوینده هر نوع نابرابری در مقابل قانون و پرچمدار تکریم حقوق شهروندی است.
مردم!
علیرغم آنچه روی داد، ما در این چند ماه آرزوهای بلند و کوشش‌های خالصانۀ خود را نباختیم. ما در این میانه مستوره‌ای از تحقق آرمان‌هایمان را یافتیم و دیدیم که آنچه به‌ دنبال آنیم چقدر خواستنی است و چه نسبت نزدیکی با حقیقت اسلام و انقلاب و هویت ملی ما دارد. این دستاوردی است که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را از ما بستاند. ما با هم سرمایه‌ای اندوخته‌ایم که پشتوانه و بستر حرکت‌های آتی ما و فرزندانمان خواهد بود و این خط سبز جوشیده از فطرت‌های مردم و واقعیت‌های تاریخی کشور و انقلاب همچنان در طول سال‌ها ادامه خواهد یافت تا به مقصد نهایی خود برسد. ما برای حفظ این دستاورد بزرگ همچنان ایستادگی خواهیم کرد.
تمامی تلاش‌هایی که این روزها در مخالفت با شما صورت می‌گیرد برای آن است که از ثمربخش بودن اعتراضات قانونی خود ناامید شوید، زیرا تا ما ناامید نشویم این دولت از اعتبار واقعی برخوردار نخواهد شد. امید به آینده رساترین اعتراض ماست. به سابقه دیرینه این سرزمین نگاه کنید. در زندگانی ما مردم که از کهن‌ترین تمدن‌ها زاده شده‌ایم، فراز کنونی جزئی از یک تاریخ طولانی است. ما در جاده‌ای به درازای تاریخ همه بشریت قدم می‌زنیم. در این جاده چه بسیار ملت‌ها که منقرض شدند و جز داستانی از آنان باقی نماند. آن چیزی که ملت ما را به خلاف آنان و علیرغم سخت‌ترین رویدادها زنده نگه داشت امید بود، زیرا آفت این راهپیمایی هزاران ساله ناامیدی است. مردم ما می‌توانستند با بدبینی و ناامیدی حوادثی شبیه به آنچه را که در جریان انتخابات گذشته با آن روبرو شدیم پیش‌بینی کنند و به صحنه نیایند. آیا آان اشتباه کردند که به این پیش‌بینی‌ها اعتنا نکردند؟ نه! آنان به مقتضای روح امیدی که هسته درونی هویت ملی ما را شکل داده و ما را در طول هزاره‌ها زنده نگه‌ داشته است چنین کردند. به‌ویژه با جوانان می‌گویم که اگر می‌خواهید ایرانی باقی بمانید از شعله امید در سینه‌های خود محافظت کنید، زیرا امید بذر هویت ماست؛ بذری که با نخستین باران شروع به روییدن می‌کند و جان هرکسی را که هنوز ایرانی باقیمانده است، در هر کجای جهان که بیتوته کرده باشد به اهتزاز در می‌آورد، تا از نو خود را در سرنوشت این خاک شریک بداند.
امیدی که هویت ما را شکل داده است معطوف به چه چیز است؟ قطعا معطوف به امور غیر واقعی و خرافه‌های واهی نیست، و الا نمی‌توانست ملتی را برای هزاران سال زنده نگه دارد. بلکه این امید معطوف به لطف و فضل الهی است. اگر علاقه به این هویت تاریخی کمترین فاصله‌ای با اسلام ندارد، به این خاطر است. ما آمده بودیم این علاقه را احیا کنیم. از این هویت خود فاصله نگیریم. شما وظیفه خویش را به درستی انجام داده‌اید و غیر ممکن است که لطف خداوند مردمی را که با نیت‌های پاک ادای وظیفه می‌کنند تنها بگذارد.
امید به صرف گفتن و شنیدن شکل نمی‌گیرد و تنها زمانی در ما تحکیم می‌شود که دستانمان در جهت آرزوهایی که داشتیم در کار باشد. دستانمان را به سوی یکدیگر دراز کنیم و خانه‌هایمان را قبله قرار دهیم. واجعلوا بیوتکم قبله. به خودتان و دوستان همفکرتان برگردید و این بار هر شهروند محوری باشد برای یک فعالیت مفید سیاسی،‌ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و منتظرتشویق و کمک دولتی که وجاهت خود را از دست داده است نباشد.
مسئولیت تاریخی ماست که به اعتراض خود ادامه دهیم و از تلاش برای استیفای حقوق مردم دست بر نداریم. مسئولیت دینی ماست که نگذاریم انقلاب و نظام به آنچه اسلام نمی‌پسندد استحاله بیابد. مسئولیت انقلابی ماست که اجازه ندهیم حاصل خون صدها هزار شهید به یک دولت امنیتی تنزل پیدا کند و مستهلک شود. لیکن برای آن که این اعتراض به نتیجه‌ای دلخواه برسد باید چند اصل مهم را رعایت کنیم:
- نظام و انقلاب اسلامی میراث و میوه مبارزات تاریخی دویست‌ ساله شما با استبداد و عقب‌ماندگی است. جمهوری اسلامی نظامی‌است که اگر بر اساس عهد نخستین و نسخه‌ اصیلش به اجرا درآید تمامی خواسته‌های ما را در بر می‌گیرد. مبادا کسی فریب شعارهای ساختارشکنانه را بخورد. اینجانب قویا با چنین وسوسه‌ای مخالفم و اعتقاد دارم قانون اساسی ما همچنان دارای ظرفیت‌های ارزشمند تحقق نایافته‌ای است که باید با فعالیت همه نخبگان روحانی و دانشگاهی و اندیشمندان کشور اجرای آنها به صورت مطالبه‌ای ملی درآید.
به یاد آوریم که ملت ما در انقلاب اسلامی به دلیل عدم انعطاف در قبال خواسته‌های به حقش، که از زبان امام راحل بیان می‌شد، مجبور به ساختارشکنی گردید. به همه نهادهای تصمیم‌گیر در نظام توصیه می‌کنم که چون شورای نگهبان عمل نکنند و مجاری را برای اصلاح اشتباهات باز بگذارند، زیرا که بسته شدن این راه، تهدید ساختارشکنی را به عنوان تنها بدیل مطرح خواهد کرد، و این بدیلی است که همة ما هزینه سنگین آن را می‌دانیم و قاطعانه با آن مخالفیم. همچنین تاکید می‌کنم که تعلل در محقق ساختن آرمان‌هایی چون قانون‌گرایی، عدالت، آزادی و حاکمیت مردم بر سرنوشت خود، و به ویژه اصول معطل مانده قانون اساسی مشروعیت‌سوز است.
- اسلام آن پوستین وارونه‌ای نیست که برخی مخالفان شما پوشیده‌اند. شیوه آنها این است که هر چیز مقدس و مبارکی را به نفع سلیقه خود مصادره کنند، تا جایی که حتی اگر بتوانند شال سبز شما را هم می‌ستانند. اسلام راستین نسبتی با ظاهرسازی‌ها و کج‌اندیشی‌های آنان ندارد، بلکه مکتبی رهائی‌بخش است که اگر به حقیقت و نورانیت آن برسیم دوای تمامی دردهای شخصی و اجتماعی ماست.
- ماجرای ما، هر چقدر تلخ، یک اختلاف خانوادگی است که اگر خامی کنیم و بیگانگان را در آن دخالت دهیم به زودی پشیمان خواهیم شد.
- در اعتراض و حرکت اصلاحی و اصولی ما هیچ‌کس نباید صدمه ببیند. ما زمانی در تلاش خود موفق خواهیم بود که ابتکارهای ما برای احقاق حقوقمان تا آن حد اندیشیده شده، کارآمد و در چارچوب قانون باشد که حتی کودکان خردسال و زنان باردار بتوانند در آن شرکت کنند.
- ما در برهه‌ای و گریوه‌ای از تاریخ کشور خود قرار داریم که راه‌حل بسیاری از مشکلات‌ ما قانون است. درست است! قانون همیشه بی‌عیب نیست. درست است! قانون عرفی قراردادی اجتماعی است و به مانند هر عهد و پیمانی که انسان‌ها با هم می‌بندند رعایت آن تنها تا زمانی الزامی است که طرف مقابل نیز به آن پایبند باشد. درست است! مخالف شما قانون‌ اساسی را زیر پا می‌گذارد، به خلاف نص این میثاق ملی شما را از حق برگزاری اجتماعات محروم می‌کند، بلکه حتی اگر به نشانه اعتراض پارچه‌ای سبز به دستتان ببندید به رغم اصول متعدد قانون اساسی و قوانین بی‌شمار عادی، خود آن کسی که مسئول حفظ امنیت است شما را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد. درست است! متقلبان و دروغگویان تنها به نیت تحمیل منویاتشان در پشت نام قانون سنگر گرفته‌اند. لیکن تلاشی که ما وارد آن شده‌ایم یک مشاجره و تلافی‌جویی نیست. ما را عصبانیت یا جاه‌طلبی یا خودپسندی برنیانگیخته است، بلکه حرکت ما اقدامی برای اصلاح و تامین بهروزی کشور است. برای رسیدن به چنین هدفی جا دارد که ما حتی به جسد قانون احترام بگذاریم، زیرا می‌دانیم که در فردای نزدیک، زمانی که کوشش‌مان به ثمر می‌رسد، نخستین اصلی که باید آن را نهادینه کنیم پایبندی به قانون است. این شالوده‌ای است که امروز صبورانه می‌ریزیم تا بر رویش بنای رفیع فردایمان را استوار کنیم.
- سرانجام وحدت. همه شما را به برادری دعوت می‌کنم. پیروزی ما در گرو معاضدت و پیوند با یکدیگر است، و در این یکدیگر تمایزی میان ما و مردمی که به دیگران رای داده‌اند نیست. حتی آنانی که اینک رو در روی ما به خشونت متوسل می‌شوند در اخوت ما شریکند، زیرا ما به دنبال آینده‌ای هستیم که در آن همان کسی که خواهر و برادرمان را در خیابان‌ها کتک زده است، سعادتمندتر، معنوی‌تر، سالم‌تر و زیباتر از امروز زندگی کند. رنگ سبزی که ما به عنوان نماد خود انتخاب کرده‌ایم یک معنایش هم این است؛ رنگ سبزی که ما را به اهل‌بیت نور، اهل بیت راستی، اهل‌بیت خرد، اهل بیت کرامت و فضیلت پیوند می‌دهد.
شاید بگویید که با این همه قید و بند دیگر فرجه‌ای برای بیان اعتراض باقی نمانده است. این گمان خامی است که مخالفان سطحی‌اندیش و افراطی شما در سر دارند. الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا. کسانی که در راه خدا می‌کوشند خداوند آنان را به راه‌های خود هدایت می‌کند. به عنوان نمونه‌هایی از این هدایت به یاد آورید که خداوند چگونه آرامش را بر اجتماعات بی‌کرانة‌تان مستولی می‌کرد و یا در خلال آنها ظرفیت‌های ذهنی مردم به چه شعارهای نغزی رهنمون می‌شد. همان خلاقیت همچنان قادر است که با توجه به تمامی این اصول راه‌کارهایی بکر و موثر پیش‌پای ما قرار دهد، میدان‌های گسترده‌ای برای عمل در مقابل‌ ما بگشاید و تجربیات جدیدی برای آزادیخواهان جهان اندوخته کند.
در ابتدا هدف همه ما از شرکت در انتخابات آن بود که عقلانیت دینی به فضای مدیریت کشور بازگردد، لیکن در میانه مسیر به اهدافی بسیار بلندتر هدایت شدیم. ما در این بین می‌خواستیم ارکان ذیربط نظام به یاد آورند که در ورای تمامی آنان و ما فوقشان میزانی به نام رای و عزم مردم وجود دارد که آنها نه حق دارند و نه می‌توانند آن را نادیده بگیرند. امروز خواست عمومی برای سازوکاری کارآمد جهت انتخابات که در آن اطمینان ملی حاصل شود و دروغ، تقلب و تزویر جایی نداشته باشد، به یک مطالبه انکار ناپذیر مردمی تبدیل شده است. در هر قدمی در آینده تجربه تلخ و مشروعیت‌‌زدای جریانات اخیر باید پیشاروی ملت باشد و نباید هیچ فرصتی برای روشن‌تر شدن ابعاد این دروغ و تقلب بزرگ و پی‌آمدهای تلخ آن از دست برود.
در ایامی که گذشت شخصیت‌ها و گروه‌هایی به سراغ اینجانب آمدند و خواستار گذشت من از آنچه گذشت شدند. شاید توجه نمی‌شد که اینجانب از همان ابتدا از حق شخصی خود گذشته بودم، اما مسئلة انتخابات مسئلة شخصی من نبود و نیست. من نمی توانم بر سر حقوق و آرای پایمال شدة مردم معامله یا مصالحه کنم. مسئله جمهوریت و حتی اسلامیت نظام ماست. اگر در این نقطه ایستادگی نکنیم، دیگر تضمینی نداریم که در آینده با حوادث تلخی نظیر آنچه در انتخابات کنونی گذشت روبرو نباشیم.
گرو‌هی از نخبگان بر سر آنند که گرد هم آیند و با تشکیل جمعیتی قانونی صیانت از حقوق و آرای پایمال شده مردم در انتخابات گذشته را از طریق انتشار مدارک و اسناد تقلب‌ها و تخلف‌های انجام گرفته و نیز رجوع به محاکم قضایی پیگیری کنند و نتایج آن را مستمرا به اطلاع عموم مردم برسانند. اینجانب نیز به این جمع می‌پیوندم. این گروه اجرای اصول معطل مانده قانون اساسی را در دستور کار خود خواهد داشت و علاوه بر آن در این مرحله مطالبات زیر را دنبال خواهد کرد:
- توقف برخوردهای امنیتی، فوق امنیتی و نظامی با مسائل انتخاباتی و بازگشت کشور به فضای طبیعی سیاسی
- اصلاح قانون انتخابات به نحوی که امکان تکرار تقلبات گسترده را از بین ببرد و بی‌طرفی نهادهای مجری و ناظر را تضمین کند
- رعایت اصل 27 قانون اساسی در مورد آزادی تجمعات
- آزادی مطبوعات و رفع توقیف از آنها
- فعالیت مجدد سایت‌های خبری مستقل
- ممنوعیت مداخلات غیرقانونی دولت در فضای ارتباطی، نظیر اینترنت، پیام‌های کوتاه، و جلوگیری از قطع ارتباطات تلفنی و شنود مکالمات مردم و هر گونه تجسس دیگر
- توقف برخوردهای یک‌جانبه، افترا، دروغ‌پردازی و اهانت در رسانه رسمی کشور
- برخورداری از کانال‌های مستقل تلویزیونی در خارج و داخل کشور
- صدور مجوز برای تشکیل جمعیت‌های سیاسی،‌ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی
- آزادی همه دستگیرشدگان سیاسی، ابطال پرونده‌سازی‌های جعلی امنیتی و دخالت ندادن پرونده‌های جاری در برخورداری آنها از حقوق اجتماعی
در انتها به همه مردم شریف کشورمان، چه آنها که به اینجانب رای دادند و چه آنهایی که به اینجانب رای ندادند، به ویژه کسانی که در حوادث ناگوار هفته‌های اخیر صدمه دیدند درود می‌فرستم. همچنین مقام شهیدانی را که به جرم حق‌خواهی و آزادی‌طلبی در خون خود غلطیدند ارج می‌نهم و از خداوند بزرگ برای خانواده‌های عزیز آنان طلب صبر و اجر دارم.

میر حسین موسوی
10/4/88

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

11 تير / 2 جولاي / 9 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
 11 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
... و به اين سان يك اشتباه دودمان غزنويان را بر باد داد

يك ماه پس از اين كه مسعود غزنوي برادرش محمد را كور كرد تا بدون داشتن رقيب و با خاطري آسوده برجاي پدر (محمود غزنوي) بنشيند، در قلمرو غزنويان ـ ايران خاوري آن زمان (افغانستان و پاكستان كنوني) ـ ميان مردم دو دستگي بروز كرد كه در دراز مدت به تضعيف حكومت غزنويان و پايان كار آنان انجاميد.
    «مسعود» اول ژوئيه سال 1030 ميلادي برادرش محمد را كور كرده بود. سلطان محمود غزنوي ـ از تركان غز ـ پيش از اين واقعه در گذشته بود و با اين كه پيش از مرگ، مسعود را به جانشيني خود انتخاب كرده بود، مسعود براي اين كه بدون دغدغه حكومت كند برادر را كور كرده بود. غزنويان، به ويژه سلطان محمود با اين كه زبان آبائ - اجدادي شان تركي بود به فرهنگ ايراني و ادب پارسي جذب شده و در اين زمينه کمک فراوان کرده بودند. گسترش دين اسلام در شبه قاره هند ( بعد از فتوحات اوليه اعرابي که در قرن هفتم ميلادي ايران را متصرف شده بودند)،عمدتا در زمان حكومت محمود غزنوي صورت گرفت كه نتيجه اش ايجاد كشور پاكستان در نيمه قرن گذشته، 9 قرن پس از درگذشت سلطان محمود بوده است.
    روي گردان شدن مردم از مسعود پس از كوركردن برادرش، ده سال بعد باعث شكست ارتش مسعود از سلجوقيان ـ دسته ديگري از تركان مهاجر ـ شد. سلجوقيان با اجازه غزنويان به نقاط جنوبي تر كوچ كرده بودند. پس از شكست مسعود و عقب نشيني او به غزنه، مردم ناراضي، او را كشتند و برادر كورش محمد را شاه كردند، ولي نابينا بودن محمد و افتادن امور در دست افرادي كه به شايستگي برخي از ايشان ترديد بود باعث تضعيف هر چه بيشتر غزنويان و پايان تدريجي كار آنان شد.

 

نشست اديبان براي نوسازي نثر نويسي، ترجمه و روزنامه نگاري ايران

دهخدا

دوم ژوئيه سال 1946 نشست اديبان و نويسندگان ايران كه از 25 ژوئن (چهارم تير ماه 1325 خورشيدي) براي نوسازي روزنامه نگاري، ترجمه و نثرنويسي و اظهار نظر درباره شعر تشكيل شده بود با صدور قطعنامه (توصيه نامه) اي پايان يافت كه تا سالها الگوي نويسندگي بود.
در جلسات هفت گانه اين نشست (كنگره) اديبان و نويسندگان از جمله دهخدا، بهار، حكمت، فروزانفر و علي شايگان شركت داشتند و روش هاي روزنامه نگاري و نثر نويسي اروپايي در اين جلسات بررسي شد و سبكهايي براي ترجمه از زبانهاي ديگر مورد موافقت قرار گرفت که رعايت انها به مترجمان توصيه شد.

بهار

نوسازي واقعي روزنامه نگاري ايران از سال 1335 و تاسيس نخستين دوره آموزش روزنامه نگاري در ايران و دعوت دو استاد روزنامه نگاري از آمريكا از جمله دكتر ويلسون رئيس وقت گروه روزنامه نگاري دانشگاه يوتا و سپس ايجاد دوره هاي خبرنويسي و اديت در دانشگاه تهران براي روزنامه نگاران شاغل و تدريس استادان و روزنامه نگاران معروف جهان در آنجا آغاز شد.
پيش از سال 1335، روزنامه نگاري ايران مطابق استاندارد جهاني نبود و قواعد و اصول معيني را دنبال نمي كرد و چون مطالب ساده، روان، روشن و كامل نوشته نمي شد عادت و اعتياد به روزنامه خواني در طبقه باسواد ايراني به وجود نيامده و روزنامه از نيازمندي هاي زندگي روزمره نشده بود.

 

شهادت آيت الله محمد صدوقى

شهيد آيت الله صدوق كه به حق شيخ الشهداء وسومين شهيد محراب ناميده شده است ، نماينده امام خـمـيـنى (ره ) در استان وامام جمعه يزد بود. در آخرين نماز جمعه اش كه مصادف با دهم ماه مبارك رمـضـان 1402 مـطـابـق با يازدهم تيرماه 1361 بود، بعد از اداى فريضه جمعه در حالى كه جـايـگـاه را تـرك مـى كـرد، منافقى قسى القلب به ايشان نزديك شد وبا به آغوش كشيدن آن پـيـر زاهد ومنفجر كردن نارجكى كه در دست داشت ، آيت الله صدوقى را به شهادت رساند واين همان معراج سريع به سوى الله بود كه آرزويش را داشت . وبارها از خدا خواسته بود اين عالم شهيد از ياران صديق وباوفاى امام خمينى (ره ) وياور مردم محروم بود وخود را از مردم جدا نمى دانست .

Mobin_s2004@yahoo.com
 2 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
نخستين رئيس جمهور زن درقاره آمريكا كه متهم به اختفاء جرم است

ايزابل پرون

بانو «ايزابل پرون» يكم ژوئيه 1974 برجاي شوهرش «خوان پرون» نشست و رئيس جمهور آرژانتين شد. وي كه 43 ساله بود دو روز پيش از آن و پس از اينكه پزشكان از درمان پرون ابراز ياس كردند سوگند ياد كرده بود ولي تا شوهرش زنده بود بر صندلي او ننشست. ايزابل كه نخستين رئيس جمهور زن در قاره آمريكا بشمار مي آيد قبلا منشي پرون و در جواني يك دانسر بود. آخرين سمت او پيش از رياست جمهوري، معاونت خوان پرون بود. وي سومين زن پرون بود. پرون كه هنوز حزب او (عدالت گستر) حكومت آرژانتين را به دست دارد يك ناسيونال سوسياليست بود.
ايزابل تا 24 مارس 1976 بر آرژانتين حكومت كرد و چون مديريت كافي نداشت و فساد اداري رو به گسترش بود، ارتش با يك كودتاي بدون خونريزي اورا بركنار و به اسپانيا تبعيد كرد. دو سال پيش سندي به دست آمد كه معلوم شد ايزابل در دوران حكومت خود از موضوع سر به نيست شدن يك مخالف دولت توسط ماموران در سال 1976 خبر داشته و موضوع را به دستگاه قضايي اطلاع نداده است. يك دادگاه آرژانتين به اين كار رسيدگي كرد و در فوريه 2007 (31 سال پس از وقوع ماجرا) وي را متهم به اختفاء جرم كرد و از دستگاه قضايي اسپانيا خواست كه او را جهت محاكمه مسترد دارد. پليس اسپانيا ايزابل را توقيف خانگي كرد و يك دادگاه اين كشور در مارس 2008 درخواست استرداد را به اين دليل كه دولت آرژانتين اسناد مربوط را ارسال نداشته و در اين كار تعلل مي كند رد كرد. به نوشته رسانه ها، تعقيب قضايي ايزابل پس از سه دهه دست كم اين نتيجه را داشته است كه مقامات دولتي متوجه شوند كه در دوران معاصر فرار از كيفر قانون شكني دشوار است حتي اگر به كشوري ديگر رفته باشند.

برخي ديگر از رويدادهاي 2 جولای

  • 419:   والنتينيان که از سال 425 تا 455 امپراتور روم بود به دنيا آمد.

  • 1566:   نستروداموس nostrodamus استرالوجر( ستاره خوان - طالع بين ) و پزشگ فرانسوي که پيش گويي ها براي جهان کرده است درگذشت.

  • 1778:   ژان ژاك روسو فيلسوف عصر روشنگري اروپا كه 28 ژوئن 1712 به دنيا آمده بود درگذشت.

  • 1881:   جيمز گارفيلد رئيس جمهوري وقت آمريکا به دست يک وکيل قضايي که از او تقاضاي پست سفارت کرده بود گلوله خورد و مجروح شد. وي بعدا بر اثر اين جراحت درگذشت.

  • 1890:   قانون ضد تراست به تصويب کنگره آمريکا رسيد.

  • 1917:   در شورش نژادي در شهر سن لوئي آمريكا 48 تن كشته شدند. سياهپوستاني كه خواهان برابر شدن دستمزد كارگران سياه و سفيد بودند كه كار معيني را انجام مي دادند آن را آغاز كرده بودند.

  • 1937:   بانو " اميليا ارهارت " هوانورد آمريکايي در جريان پرواز دور دنيا بر فراز خط استوا، بر فراز اقيانوس آرام ناپديد شد. وي نخستين خلبان زن بود که عرض اقيانوس اطلس را با هواپيما پيموده بود.

  • 1957:   در آمريکا طرح نخستين زير دريايي که مجهز به موشک هدايت شونده بايد مي بود آماده شد و اين زير دريايي بعدا " گري بک " ناميده شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     9 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     تولد عبدي بيك شيرازي ملقّب به نويدي

    9 رجب 921 - عبدي بيك شيرازي ملقّب به نويدي مورّخ ايراني درشهرشيراز متولد شد. نام او را علي ذكركرده اند. عبدي بيك در16سالگي وارد مشاغل ديواني شد و سالهاي متمادي مستوفي دفترخانه بود و درامانت و ديانت ازافراد كم نظير دوره خويش بشمارمي رفت. بزرگترين اثر عبدي بيك شيرازي كتاب« تَكمِلَةُ‌ الاَخبار» نام دارد كه درباب تاريخ صفوي است. او دراين اثراخبارمربوط به اين سلسله را از ابتدا تا سال 978هجري قمري شرح داده است. ازديگركتابهاي عبدي بيك« جام جمشيد» را مي توان نام برد كه بصورت منظوم است. عبدي بيك دراشعارش تخلص كرده است.

     

    وفات عزُّ الدين سيد حسين

    9 رجب 963 - عزُّ الدين سيد حسين ازعلماي بزرگ قرن10هجري قمري وفات يافت. وي درجبل عامل بدنيا آمد و دوران تحصيل را نزد محقق ميسي، شمسُ الدّين مكّي عاملي و عليّ بن محمّد پدر بزرگوارشهيد ثاني گذراند. عزُّالدّين سيّد حسين ازفقيهان برجسته و معاصرشهيد ثاني و داماد عالم او بود. علّامه اميني دركتاب «شُهَداءُ الفَضيله» ازاو به نيكي يادكرده است. برخي ازمورخان وي را ازاولين دانشمندان و فقيهان دودمان موسي بن جعفر(ع) مي دانند كه با زهر مسموم و شهيد شد.

     

     قتل سيّد عبدالله بهبهاني ازعلماي بزرگ تهران

    9 رجب 1328 - سيّد عبدالله بهبهاني ازعلماي بزرگ تهران و ازرهبران نهضت مشروطه بدست مخالفان مشروطه و عوامل خودفروخته دستگاه اختناق محمد عليشاه كشته شد. بهبهاني فقيهي فاضل و دانشمندي قابل بود و مجموعه اي در25 باب درباره مسائل فقهي تأليف كرد. سيد عبدالله بهبهاني دركنارتعليم و تعلم علوم ديني نقشي مهم درنهضت مشروطيت ايفاكرد. بهبهاني پس ازبه توپ بسته شدن مجلس بدستور محمد عليشاه و به انحراف كشيده شدن مشروطيت ازمجلس كناره گرفت و با نطقهاي خود مردم را ازواقعيت آگاه كرد.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    21
    32

    اهواز

    33
    48

    تبريز

    18
    33

    شيراز

    24
    40

    مشهد

    19
    34

    بندرعباس

    30
    42

    کرمان

    19
    37

    اصفهان

    22
    39

    يزد

    26
    42

    کرمانشاه

    19
    39

    اراک

    19
    36

    رشت

    22
    27

    دبی

    31
    41

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1403 تومان
    1000 تومان
    1655 تومان
    1030 تومان
    269 تومان
    273 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    224000 تومان
    117000 تومان
    60000 تومان
    223000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:04
    طلوع خورشيد : 05:52
    اذان ظهر : 13:08
    غروب خورشيد : 20:24
    اذان مغرب : 20:47
    نيمه شب شرعي : 00:14
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    PC Magazine
    ماه جولاي

    جديدترين شماره از ماهنامه
    PC Magazine 

    تاريخ انتشار: جولاي 2009
    تعداد صفحات مجله: 87
    حجم فایل: 6 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    با Canon D10 اعماق آب و قله کوه ها را
    ثبت کنید

     

    اگر روحیه ای ماجراجو دارید و زیادی اهل ورزش، تفریح و سفرید؛ به شنا و اسکی و کوهنوردی و ورزش های پرهیجان و پرتحرکی می پردازید؛ قطعا به دلیل تحرک بسیار بالا و شرایط فیزیکی نامساعد چنین مکان هایی، امکان ثبت تصویری خاطرات تان را ندارید، چون دوربین تان یا آسیب می بیند یا تحمل چنین شرایطی را ندارد.
    اما شرکت معظم کانن که همواره حرف اول را در دنیای تصویرگری دیجیتال می زند ، دوربینی استثنایی را در فوریه 2009 مخصوص این افراد با نام D10 معرفی کرد که مشخصات جالبی دارد و به همگان ثابت کرد که همانند اپل، غیرقابل پیش بینی و شگفت انگیز عمل می کند . کانن دوربینی ساخته که تا عمق ده متری کاملا ضد آب، تا ارتفاع 1.22 متر کاملا ضد ضربه، تا دمای 10- درجه سانتی گراد کاملا ضدیخ و البته ضد غبار است. D10 همچنین کیفیت ساخت و بدنه فوق العاده بالایی دارد و به لرزش گیر فیزیکی هم مجهز است.
    در ادامه به بررسی دلایلی می پردازیم که D10 را از سایر دوربین های جان سخت متمایز می نماید.
    دلیل اول این که پردازشگر تصویر D10، جدیدترین پردازشگر کانن با نام DIGIC 4 است، که در دوربین های DSLR سری EOS کانن نیز به کار می رود، در نتیجه این دوربین فوق العاده پرسرعت است. تصاویر کاملا واضحی می گیرد و هوشمند عمل می کند، در نتیجه شما هیچ صحنه ای را از دست نخواهید داد.
    دلیل دوم این است که به آسانی می توانید از این دوربین استفاده کنید. زیرا محیط کاربری ساده و جذابی دارد و جالب است بدانید که دیگر با D10 نیازی به ور رفتن با تنظیمات دوربین ندارید، چون خود دوربین همانند یک عکاس حرفه ای خودش را با سرعت، با توجه به شرایط مختلف تنظیم می کند!
    دلیل سوم این که عکس های این دوربین کیفیت استثنایی دارند، رزولوشن D10 کانن 12.1 مگاپیکسل، اندازه سنسورش 6.16 در 4.62 میلیمتر و از نوع CCD است. در کانن D10 میتوان تا سه برابر زوم اپتیکال انجام داد، البته این مقدار کم را می توان با توجه به عایق بندی بدنه توجیه کرد. این ویژگی ها در رده دوربین های کامپکت (ببین و بگیر) جان سخت بسیار ایده آلند.
    اگر شما بعد از خرید D10 نتوانستید به غواصی بروید، آن را در آکواریوم فروکنید و عکسی از ماهی ها بگیرید، مطمئنا دهانتان از کیفیت، سرعت و کارایی این دوربین باز خواهد ماند. D10 را می توانید در کشورمان با گارانتی رسمی حدود 375 هزار تومان بخرید.

    اطلاعات بیشتر
    مشخصات فنی

    کفش مجهز به GPS
    برای بیماران مبتلا به آلزايمر 

    کمپانی GTX، طرحی برای کفش ویژه بیماران مبتلا به آلزايمر ارائه کرد است. در این کفش یک عدد جی پی اس داخلی تعبیه شده است تا احتمال گم شدن مبتلايان در خيابانها و فضای بيرون از منزل را به حداقل ممکن برساند.
    طراحان بر اين عقیده هستند که مبتلايان به دليل بروز اختلالات حافظه با خطر گم شدن مواجه هستند. این شد که راه کار جاسازی جی پي اس در کفش بیماران ارائه شد.
    پس از برقراری ارتباط بین جي پی اس و يک برنامه مکان یاب محلي مانند نقشه گوگل شما می توانيد محدوده ای مشخص براي قدم زدن و گشت و گذار بیماران مبتلا به آلزايمر تعریف کنيد. به محض خروج شخص از اين محدوده، سيستم از طريق تماس تلفنی با منزل و يا محل کار، شما را از احتمال گم شدن وی مطلع مي سازد.
    سرپرستان و ناظران پروژه اعلام کردند که هنوز تصميمی براي تولید انبوه این طرح گرفته نشده و مراحل تست و آزمایش آن تا پايان سال 2009 ادامه خواهد داشت.

    منبع
     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    گن ِ لاغری؟

    عباس حسین نژاد

    در توصیه به استفاده از گن ِ لاغری توصیه فرماید:
     
    اطوار و ادای تازه‌ات را چه كنم؟
    ویترین بد مغازه‌ات را چه كنم؟
     
    چاقی‌ت چه خوب است ولی دلبركم
    سنگین شدن جنازه‌ات را چه كنم؟!
     
     
     
    در آمدن اندوه به زبان ِ ریاضی فرماید:
     
    مسلمانان سه غم اومد به یك بار
    غم دو و غم سه و غم چار!
     
    غم دو و غم سه چاره می‌شه
    غم چار و غم چار و غم چار!
     
     
     
    در ازدواج فامیلی و عرق‌سوز فرماید:
     
    تو كه نوشُم نئی، نیشُم چرایی؟
    تو فامیلُم نئی، پیشم چرایی؟
     
    ولُم كردی به غربت زار و نالون
    عرق سوز ِ دل ریشُم چرایی
     
     
     
    در عاشقیت ِ یك‌طرفه با نگرانی فرماید:
     
    ما را نگران چشم خود می‌داری
    آزرده قهر و خشم خود می‌داری
     
    ما را كه چنین عاشق زارت هستیم
    حتا نه به قدر پشم خود می‌داری!
     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    زندگی شما وقتی بهتر می شود که...

    1- زندگی شما وقتی بهتر می شود که شما بهتر شوید. آنگاه پیشرفت شما نامحدود خواهد شد.

    2- برای یک فرد موفق، تحصیل هرگز خاتمه نمی یابد. هر روز مطلب جدیدی یاد بگیرید.

    3- هر روز یک ساعت از وقت خود را صرف مطالعه در حیطه کاری خود کنید . در این صورت هر هفته یک کتاب و هر سال پنجاه کتاب مطالعه خواهید کرد.

    4- تا آنجا که برایتان امکان دارد دوره های آموزشی مفید را بگذرانید. مشتاقانه به دنبال سمینارها و کلاس های جدیدی باشید که می توانند به شما کمک کنند.

    5- با تمرکز مداوم بر روی عملکرد خود و نتایج حاصل از آن ، بر سرعت کار خود بیفزایید.

    6- از وقت ، خوب استفاده کنید. هر دقیقه را هم به حساب آورید.

    7- برای ارزیابی خود را از قبل آماده کنید. در جلسه همه مشغول ارزیابی شما هستند، بخصوص رئیستان.

    8- افرادی که در جلسات اظهار نظر نمی کنند از نظر سایرین فاقد حس همکاری هستند.

    9- برای انجام کار بیشتر داوطلب شوید و مرتباً مسئولیت های جدیدی را برعهده گیرید.

    10- اگر تمام توانتان همین است که در حال حاضر به کار گرفته اید، بنابراین حاصل کار حال و آینده تان تفاوت چندانی با یکدیگر نخواهد داشت.

    11- موفقیت شما در زندگی رابطه مستقیم دارد با کاری که اکنون انجام می دهید، کاری که پس از آن انجام خواهید داد و کارهایی که قرار است در آینده انجام دهید.

    12- اگر بیش از دستمزدتان کار نکنید، هرگز نمی توانید دستمزدی بیش از آنچه که اکنون دریافت می کنید مطالبه کنید.

    13- از رئیستان نهایت استفاده را ببرید. از هر فرصتی برای بالابردن مهارت ها و توانایی هایتان استفاده کنید.

    14- هزینه های لازم را پرداخت کنید، در موارد لازم فداکاری کنید و هر مانعی را از سر راه بردارید تا در کار خود بهترین باشید.

    15- شما می توانید هر هدفی را برای زندگی خود مشخص کنید و برای رسیدن به آن هر چیزی را که لازم است فرا بگیرید.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    چگونه یک خانه شاد
    با «فنگ شوی» ایجاد کنیم

    فنگ شوی به ما می‌آموزد که همه چیز انرژی است و ما دائما در حال تبادل انرژی با همه‌‌ی چیز هایی که در اطرافمان وجود دارند هستیم . بنابراین خیلی مهم است که یک خانه‌‌ی فنگ شویی ایجاد کنیم که دارای انرژی شاد و سالم باشد . فنگ شوی نکات گوناگونی برای خانه‌‌ی شاد دارد که بر پایه‌‌ی این حقیقت اند که اگر شما در یک خانه‌‌ی فنگ شویی شاد و سالم زندگی کنید ، انرژی خود شما ناچارا سالم و شاد خواهد شد.
    آیا تا به حال توجه کرده اید وقتی افراد شاد وارد جایی می‌شوند چگونه انرژی محیط را تغییر می‌دهند ؟
    و شما وقتی با دوستان شادتان معاشرت می‌کنید چگونه شادتر و خوش بین تر می‌شوید ؟
    این به این دلیل است که شما در حال تبادل انرژی دائم با هر چیزی که در اطراف شماست هستید – مردم ، حیوانات ، ساختمانها ، درختان ، غیره و غیره –
    حال بهترین زمان است که این لطف بزرگ رادر حق خودتان کنید و از فنگ شوی برای ایجاد همیشگی فضایی شاد استفاده کنید .
    هر چه بیشتر راجع به آناتومی‌محیط خود بدانید ، ( که این همان فنگ شوی است ) ، شرایط بیشتری برای برقراری یک رابطه‌‌ی سالم با خانه‌‌ی خود می‌توانید بدست آورید .
    این رابطه‌‌ی تازه بر تمام قسمتهای زندگی شما باز تاب مفیدی خواهد داشت : زندگی عاشقانه‌‌ی شما ، حرفه‌‌ی شما ، رابطه‌‌ی شما با فرزندانتان . اگر شما می‌خاهید شروع به اکتشاف فنگ شویی کنید و کنجکاو که بدانید که چه کاری برای شما انجام دهد ، در اینجا دو نکته اساسی برای شر وع فونگ شوی وجود دارد:

    1- با خانه تان ارتباط برقرار کنید ، همان طور که با یک فرد ارتباط برقرار می‌کنید . بپرسید ، گوش دهید و توجه کنید :
    بگردید و ببینید کدام یک از قسمتهای خانه‌‌ی شما آزار دهنده است ، منظور این است که خوب کار نمی‌کند ، خوب به نظر نمی‌آید و شما هم دوست ندارید مدام برای آن وقت بگذارید . همان طور که درد یک قسمت از بدن شما مانع جریان انرژی در کل بدن شما می‌شود ، مشابه آن برای فنگ شوی خانه‌‌ی شما رخ خواهد داد. بدین ترتیب که هر بخش از خانه‌‌ی شما با قسمت به خصوصی از زندگی شما مرتبط است. (به عنوان مثال ، قسمت شرقی منطقه‌‌ی فنگ شوی با خانواده و سلامت زندگی شما مرتبط است.) کاهش انرژی در یک بخش ازفونگ شوی منزل شما ، شروع به بازتاب در جهت کاهش انرژی یا انسداد انرژی در قسمت معینی از زندگی شما خواهد کرد .

    2- هر چیزی که جزء به جزء اجسام داخل منزل شما را شرح می‌دهد بدون واکنش احساسی و سر سخت بپذیرید ، سعی کنید ماهیت اصلی آنها را آشکار سازید ( برای خودتان ) :
    فرض کنید شما از حمام بالای پله ها متنفرید ، اما نمی‌خواهید به آن رسیدگی کنید . مهم نیست دلیل آن چیست ، وقتش را ندارید ، پول آن را ندارید ، نیازی ندارید و یا همهی اینها . فقط بپذیرید . بنشینید و چندین قدم فنگ شویی را که در جهت تعمیر حمام و زیبا کردن آن نیاز دارید بنویسید . مجددا سعی کنید انرا بدون هیچ وابستگی احساسی تعیین کنید . به طوری که انگار یک کاری است که شما باید انرا انجام دهید . یک پروژه‌‌ی کوچک ( یا بزرگتر ) که شما مجبورید آنرا اداره کنید .

    احساسات قوی به احتمال زیاد ظاهر خواهند شد و شما باید آماده باشید که به انها اجازه بدهید لبریز شوند اما اجازه ندهید شما را از کاری که برای استفاده از فنگ شوی در جهت خوب کردن خانه تان ، یعنی بخش مشخصی از زندگیتان ، انجام می‌دهید باز دارند .
    بعد از اینکه این دو ضرورت فنگ شوی را تجربه کردید ، با این دو گام اساسی و تمرینی فنگ شوی شروع کنید و بدانید که زندگی شما تغییر خواهد کرد .

    فنگ شوی برای خانه همواره یکی از کار آمدترین درمان هاست – شما روی منزل کار می‌کنید ، اما کاری که شما در حقیقت انجام می‌دهید معالجه‌‌ی زندگی خودتان است . آسیبهای گذشته ، درد کشیدن ، مصیبت ، مسدود شدن ها ، یا هر چیزی ، این چیزی است که شما طی سالها روی هم انباشته اید و حالا در حال بوجود آوردن یک فضای فنگ شویی تازه برای فهرست کردن رویا هایتان هستید .

     

     

     

     

     
      u آرايشي بهداشتي


    نکته مهم در رابطه
    با آرایش و لوازم آرایشی

    در دوران گذشته، در عصر ملکه الیزابت اول و همچنین زمان سلطنت قاجار، رنگ پریده به قدری جذاب بود که زنان برای داشتن صورتی به سفیدی ظروف چینی، جان خود را به خطر میانداختند. آنها چهره خود را با پودری سفید رنگ به نام سریوس (ceruse) یا همان سفیداب میپوشاندند که ترکیبی بسیار سمی از سرب بود.
    امروزه خطر استفاده از لوازم آرایش تا این حد جدی و مرگ آور نیست اما هنوز هم مشکلات و بیماریهایی وجود دارند که از طریق یک خط چشم ساده یا کرم پودر منتقل میشوند.
    تبخال، کهیر، جوشهای متورم و گل مژه تنها چند نمونه کوچک از شرایط ناگواری هستند که با لوازم آرایش نامرتب و عدم رعایت اصول ایمنی و بهداشتی در آرایش ایجاد میشوند.


    چگونه میتوان لوازم آرایش را تمیز نگهداشت؟
    در اینجا به هفت قانون ساده در این زمینه اشاره میکنیم:


    ۱/ استفاده مشترک ممنوع!
    به اشتراک گذاشتن لوازم آرایش، چه با دوستان نزدیک و چه با مشتریان غریبه آرایشگاه و کسانی که از جعبه تست لوازم آرایش در فروشگاه استفاده میکنند، یکی از ساده ترین روشهای پخش باکتری است. استفاده از روژ لب دیگران میتواند به سادگی شما را به تبخال مبتلا کند. ابتلا به تورم و خشکی لب هم بسیار بالاست. اما از همه خطرناکتر محصولات آرایش چشم هستند.
    استفاده مشترک از ریمل یا هرگونه وسیله آرایش چشم میتواند به سادگی موجب خارش و سرخ شدن پلک و حتی بدتر از آن، ابتلا به شپش مژه شود. اگر قصد دارید در فروشگاه یک محصول آرایشی را امتحان کنید، حتما از برس جداگانه استفاده کنید یا حتی یکی دو گوش پاک کن همراه ببرید و برای تست سایه و محصولات دیگر از آن استفاده کنید.


    ۲/ لوازم کهنه را دور بریزید.
    آیا کشوی میزتان پر از لوازم آرایش نیمه استفاده شده است؟ هرچه زودتر آنها را دور بریزید. مواد نگهدارنده موجود در محصولات آرایشی به مرور زمان خاصیت خود را از دست میدهند و محصول فاسد میشود. محصولات کهنه موجب تورم و خارش پوست میشوند. معمولا اگر میخواهید لوازم آرایشتان عمر بیشتری داشته باشند، باید آنها را در محلی خنک و دور از نور و گرمای ناگهانی قرار دهید.
    قرار دادن لوازم آرایش در اتوموبیل، به خصوص در فصل نابستان موجب فاسد شدن سریع آنها میشود. بسیاری از مواد آرایشی دارای تاریخ مصرف هستند که از شش ماه تا یک سال متغیر است. یک روش فوق ساده برای آزمودن کیفیت مواد آرایشی، بوییدن آن است. اگر رنگ و جنس محصول تغییر کرده و به خصوص بوی آن مانند همیشه نبود، این ماده دیگر برای مصرف مناسب نیست.


    ۳. اپلیکاتورهای لوازم آرایشی را تعویض کنید.
     هر محصول آرایشی با وسیله ای اعم از بالشتکهای پودر، قلمهای نوک اسفنجی سایه چشم، برس مخصوص ریمل و قلم خط چشم به چهره افزوده میشود. این اپلیکاتورها باید زود به زود تعویض شده یا به خوبی شسته و خشک شده و مجددا مورد استفاده قرار گیرند زیرا باکتریها به سادگی در آنها باقی مانده و تکثیر میشوند و در مرتبه بعد مجددا به چشم یا صورت شما باز میگردند. اسفنجهای مخصوص کرم پودر بهتر است هر هفته و برسهای لوازم آرایش چشم هر ماه تعویض یا با شامپو بچه یا صابون ملایم به خوبی شسته و خشک شوند.


    ۴/ دهان ما حاوی انواع باکتریهاست که وجود آنها در دهان مشکلی ایجاد نمیکند اما این باکتریها نباید بر روی چشم منتقل شوند. افزودن آب معمولی به لوازم آرایش خشک نیز ممنوع است. آب میتواند مواد نگه دارنده موجود در محصول آرایشی را رقیق کرده و به این ترتیب میکروبها در درون این مواد رشد کرده و موجب عفونت چشم میشوند.


    ۵/ درب آنها را ببندید.
    بسیاری از لوازم آرایش حاوی مواد نگهدارنده ای هستند که باکتریها را از بین برده و عمر مفید کالا در فروشگاه را افزایش میدهد. اما به محض اینکه درب این محصول گشوده شده و در معرض محیط خارج قرار بگیرد، در معرض میکروبها و باکتریها قرار میگیرد. این حالت یا عمر مفید محصول را کاهش میدهد یا اینکه محصول را در معرض باکتریهایی قرار میدهد که مواد نگهدارنده نمیتوانند با آن مقابله کنند. هرچه درب این محصول بیشتر باز و بسته شود یا درب آن باز بماند، ارگانیسمهای بیشتری وارد آن میشوند. پس همواره درب لوازم آرایشی و بهداشتی خود را محکم ببندید.


    ۶/ لوازم آرایشی طبیعی را بشناسید.
    لوازم آرایشی که با عنوان "طبیعی" یا natural عرضه میشوند، معمولا برای اشخاص دارای پوست حساس یا دارای آلرژی و یا افرادی که اصولا علاقه ای به استفاده از مواد شیمیایی ندارند بسیار مناسب است. اما این محصولات یک نقطه ضعف هم دارند. زیرا این محصولات دارای مواد نگهدارنده شیمیایی نیستند و طبعا نسبت به محصولات شیمیایی عمر کوتاهتری هم دارند.


    ۷/ قبل از خواب صورت خود را پاک کنید.
    هنگام خواب، به پوست و مژه های خود هم استراحت بدهید. اگر ریمل را در طول شب بر روی مژه ها باقی بگذارید، این امکان وجود دارد که ریمل خرد شده و داخل چشم برود و موجب سرخی و خارش چشم و پلک شود. یک برنامه ساده شستشو و پاک کردن آرایش در شب میتواند تضمین کند که شما صبح با نشاط درونی و بیرونی از خواب بیدار شوید و اثری از چشمان خون گرفته و پوست متورم در چهره شما دیده نشود.
     

     

     

     

     

     

     
      u تغذيه و سلامتي


    غذای برتر برای داشتن موی سالم

    شاید از دید عموم بهترین توصیه برای داشتن موهای سالم و زیبا شستشو با شامپو و استفاده از نرم کننده های مناسب باشد، اما بهترین کار برای به دست آوردن موهای زیبا و سالم این است که به جای حمام، به آشپزخانه بروید!
    موهای شما به طور طبیعی، ماهانه رشدی به اندازه ۶ تا ۱۲ میلیمتر دارند و مواد لازم برای رشد و داشتن ساختار طبیعی و سالم را از مواد غذایی که می خورید به دست می آورند نه از شامپوها و نرم کننده ها و محصولات تجاری دیگر.
    برای داشتن موهای سالم و زیبا بهتر است ۹ غذای زیر را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید:


    ۱. گوشت ماهی:
    حاوی مقادیر زیادی امگا-۳، ویتامین B12 و آهن است. هر سه این مواد از مواد اصلی لازم برای تغذیه پیازچه موها هستند.


    ۲. سبزیجات با رنگ سبز تیره:
    سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم بروکلی منابع بسیار خوب ویتامین A و C هستند. بدن ما برای ساختن "سبوم" از این ویتامین ها استفاده می کند. سبوم در واقع یک نرم کننده طبیعی است. سلول های پیازچه مو از جمله سلول هایی هستند که سبوم تولید می کنند و باعث نرمی موها می شوند.


    ۳. حبوبات:
    حبوباتی مانند لوبیا و عدس با داشتن پروتئین، آهن، روی و بیوتین باعث رشد بهتر موها می شوند. کمبود ویتامین بیوتین منجر به شکنندگی موها می شود.


    ۴. آجیل:
    یکی از بهترین منابع سلنیوم است. سلنیوم یکی از مواد معدنی لازم برای سلامت پوست و موی سر است. گردو دارای امگا-۳ و اسید آلفا لینولئیک است که به نرمی مو کمک می کنند. بادام، گردو و پسته منابع غنی روی هستند. کمبود روی منجر به ریزش غیر طبیعی موها می شود.


    ۵. گوشت پرندگان:
    کمبود پروتئین منجر به شکنندگی موها می شود و در موارد کمبود پروتئین شدید، موها رنگ طبیعی خود را از دست می دهند. گوشت پرندگان یک منبع غنی از پروتئین است.


    ۶. تخم مرغ:
    بدون شک یکی از بهترین منابع پروتئین است. تخم مرغ همچنین دارای بیوتین و ویتامین B12 است که برای سلامت پوست و مو لازمند.


    ۷. سبزیجات خام:
    برای دریافت ویتامین B ، آهن و روی مورد نیاز، از سبزیجات تازه استفاده کنید.


    ۸. لبنیات کم چرب:
    لبنیات کم چرب مانند شیر، ماست، کشک و پنیر منابع خوب کلسیم هستند که برای رشد مو لازم است. آنها همچنین غنی از پروتئین کازئین هستند.


    ۹. هویج:
    منبع غنی ویتامین A است که به سلامت پوست و مو کمک فراوانی می کند.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    ارتباط هوش فرزند با آمیزش جنسی

    دستورات زيادي در مورد چگونگي آميزش جنسي از طرف دين و علم رسيده است كه عمل كردن به آنها از طرفي باعث مطلوب شدن زندگي زناشويي مي شود و از طرف ديگر باعث بوجود آمدن نوزادي سالم، قوي و باهوش مي گردد.
    زمان آميزش، مكان آن، فكر و انديشه زوجين، خصوصيات روحي آنها، اعمال و رفتار آنها تأثير زيادي بر رشد جسمي و هوشي نوزاد دارد
    بعضي از دستورات مربوط به آميزش در زير بيان مي شود.

    1-آميزش جنسي در بعضي زمانها حرام است و در بعضي زمانها بهتر است انجام نشود. اين زمانها چنين است. دروان قاعدگي، روزهاي ماه مبارك رمضان، اول و آخر و وسط هر ماه، بعد از ظهر، شب عيد فطر، بين اذان و اقامه، شب نيمة شعبان، در ساعت اول شب، شبي كه قرار است فرداي آن روز به مسافرت برويد، روزي كه خورشيد گرفتگي شده يا شبي كه ماه گرفته است، شب يا روزي كه باد سرخ مي وزد يا زلزله شده است، طلوع فجر تا طلوع آفتاب، غروب خورشيد تا غروب شفق يعني زماني كه هوا به طور كلي تاريك مي شود، شب عيد قربان، دوران بارداري.

    2-گفته شده است كه آميزش جنسي در اين زمانها بهتر است.انتهاي شب، شب جمعه، شب دوشنبه، شب سه شنبه، روز پنج شنبه به هنگام زوال آفتاب.

    3-از آميزش در اين مكانها خود داري شود. زير درخت، پشت بام، در كشتي، جايي كه كودك وجود دارد، رو به قبله يا پشت به قبله

    4-به حالت ايستاده، عريان و برهنه آميزش نكنند.

    5-شوهر از ادخال در پشت زن جلوگيري كند.

    6-با شكم پر همبستر نشوند.

    7-زن و شوهر در بستر همديگر را معطل نگذارند و همبستري سريع و بدون مقدمه انجام نشود.

    8-خود را معطر و خوشبو سازند.

    9-در آميزش افراط نكنند.

    10-اگر شوهر در خواب محتلم شد و يا يكبار آميزش كرده است، پيش از غسل كردن آميزش نكند

    11- زن و مرد هر كدام براي پاك نمودن خود از ترشحات عمل جنسي دستمال جداگانه اي داشته باشند.

    12- هنگام آميزش به ياد خداوند باشند و به مسائلي مانند شجاعت، علم، خلاقيت فكر كنند و از خيال كردن در مورد مردان و يا زنان ديگر يا افكار زشت خود داري نمايند.

    كتابهايي در اين مورد مطالعه نمائيد مانند پيوند دو قلب، خستگي جنسي، بهشت خانواده و…..
     

     

     

     

     

     

     
      u علم و فناوري


    وب ۱، وب ۲، وب ۳
    نگاهی ساده به تکامل وب

    مدت ها است که بحث پر سرو صدایی در مورد عبارتی به نام «وب ۲.۰» آغاز شده. کافی است که در گوگل این عبارت را جستجو کنید تا هزاران مطلب و تعریف از «وب ۲.۰» پیدا کنید. با وجود تمام این ها هنوز این عبارت برای بسیاری از کاربران نامفهوم است.
    مشکل در این جاست که مفهوم کلی و روند حرکت وب برای کاربران تعریف نشده است تا با مقایسه، تفاوت های آن ها را از یکدیگر تشخیص دهند. موضوع اصلاً آن طور که فکر می کنید پیچیده و عجیب و غریب نیست. بنابراین اگر می خواهید تصویر ساده ای از وب و نسخه های مختلف آن داشته باشید این مطلب برای شماست.


    ×وب ۱.۰
    از سال ۱۹۸۹ که وب توسط آقای «برنرز لی» ابداع شد جنبشی به وجود آمد که بیایید همه چیز را از روی کاغذ به اطلاعات الکترونیکی تبدیل کنیم. افراد و شرکت ها تلاش می کردند محتوای کاغذی خود را به محتوای دیجیتالی تبدیل کنند. جنبش پر سرعت دیجیتالی شدن اطلاعات سبب شد که کاربران امکان دسترسی به انبوهی از اطلاعات را داشته باشند.
    نتیجه ی این حرکت میلیون ها صفحه حاوی اطلاعات مختلف است که امروز در دسترس ماست و خیلی ها برای تعریف آن از این جمله استفاده می کنند: «چیزی که در اینترنت نیست، وجود ندارد.»
    به این معنی که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می توان در اینترنت یافت. هر چند باید توجه کنید که این حرکتی نیست که تمام شده باشد. دیجیتالی شدن اطلاعات همچنان با سرعت زیادی ادامه دارد و احتمالاً تا سال های زیادی نیز ادامه خواهد داشت.
    اگر به جامعه ی فعلی ایران نگاه کنید، خواهید دید که چند سالی است حرکت دیجیتالی شدن اطلاعات در ایران نیز شدت گرفته است. تعدادی از ادارات و سازمان های دولتی سیستم های اتوماسیون اداری خود را راه اندازی کرده اند و بسیاری دیگر در حال راه اندازی آن هستند. در کنار آن، مراکز اسناد دیجیتالی هم در حال فعال شدن هستند. مشابه همین روند در میان شرکت های خصوصی و اشخاص هم دیده می شود. بنابراین شاید از روی این شواهد به نوعی بتوان گفت که قسمت عمده جامعه فعلی ایران در مرحله «وب ۱.۰» قرار دارد.


    ×وب ۲.۰
    به تدریج کاربران با انبوهی از اطلاعات رو به رو شدند که خود یک مشکل محسوب می شد. باید راه حلی پیدا می كردند. از این جا بود که کم کم «نرم افزارهای مبتنی بر وب» به کمک کاربران آمدند.
    هر روز انبوهی از مطالب و اخبار در وب سایت ها و وبلاگ های مختلف به زبان فارسی منتشر می شود. تصورش را بکنید که شما به عنوان یک کاربر چگونه می توانید از تمام اخبار مهم و مطالب جالب مطلع شوید؟
    سایت «بالاترین» یک وب سایت فارسی است که بر اساس تفکر «وب ۲.۰» ساخته شده است. صدها کاربر سایت بالاترین هنگام وب گردی هر مطلب جالبی که پیدا می کنند را در این سایت قرار می دهند و کاربران دیگر به آن ها رای می دهند. مطالبی که رای بیشتری بگیرند در رتبه ی بالاتری قرار می گیرد. نتیجه کار این است که هر روز می توان از مطالب پرطرفدار وب فارسی مطلع شد بدون این که مجبور باشید خودتان را در انبوهی از اطلاعات غرق کنید.
    «نرم افزارهای مبتنی بر وب» محیط وب را از صفحات ساده تبدیل به دنیایی چند بعدی کرده اند که امکان ارتباطات فردی و کارهای گروهی را فراهم کرده است. شبکه های اجتماعی به سرعت به وجود آمدند و با استقبال گسترده کاربران رو به رو شدند. در حال حاضر کمتر کاربری است که برای خود صفحه ای در یک شبکه اجتماعی نداشته باشد.
    شما در صفحه خود در فیس بوک، مای اسپیس و یا یاهو ۳۶۰ چه چیزی دارید؟ فقط اخبار سیاسی؟ قطعاً موضوع فراتر از این است. در آن جا با دوستان خود ارتباط برقرار می کنید. با افراد جدیدی آشنا می شوید. عکس به اشتراک می گذارید و با دیگران بازی های آنلاین انجام می دهید. بله این همان وب نسخه دومی است که به دنبالش بودید. نرم افزاری که بر روی اینترنت قرار دارد. یکی از بهترین تعاریف «وب ۲.۰» این است که وب تبدیل به بستری شده که می توان همه جور نرم افزاری را بر پایه آن ساخت تا کاربران فارغ از نیاز به نصب آن بر روی کامپیوتر شخصی خود بتوانند از هر جایی به آن ها دسترسی داشته باشند.


    ×استقبال ایرانی ها از وب جدید:
    در ایران جوان ها اکثر کاربران اینترنت را تشکیل می دهند. بسیاری از آن ها محدودیت ها در روابط و فعالیت های اجتماعی را از طریق وب ۲.۰ جبران کرده اند. یک مثال مهم، استقبال کاربران فارسی زبان از شبکه اجتماعی «ارکات» بود. پیش از فیلتر شدن این سایت توسط دولت، ایرانی ها رتبه سوم کاربران این سایت را از نظر تعداد اعضا داشتند. بعد از آن نیز کاربران ایرانی حضور فعالی در شبکه های اجتماعی مختلف وب داشتند.


    ×وب ۳.۰
    نسخه سوم وب تازه در حال متولد شدن است. با این که هنوز نمی توانیم در مورد این کودک زیاد حرف بزنیم اما می توان گفت که قرار است که فرزند جدید وب بچه باهوشی باشد. در «وب ۳.۰» بحث اصلی در مورد هوشمند شدن وب است. پیش بینی می شود که در آینده نزدیک کامپیوتر ها، محتوای وب را می فهمند و آن را درک می کنند.
    اگر در متنی کلمه «روزانه» آمده باشد نرم افزاری که در حال خواندن این متن است می داند که روزانه چیست و چه مطالبی در آن نوشته می شود. اگر در متنی نوشته شد «اول فروردین» نرم افزار متن را به نوروز ربط می دهد.
    این درک اطلاعات توسط نرم افزارهای مبتنی بر وب سبب می شود که جستجو و حرکت در اطلاعات بسیار سریع تر و بهینه تر از قبل بشود. نرم افزار ها قادر به شناسایی افراد، مکان ها، رویداد ها و ارتباط آن ها با یکدیگر خواهند بود. ارتباط متقابل اطلاعات با یکدیگر و قابلیت دسترسی به اطلاعات با هر نوع دستگاه ارتباطی از دیگر مشخصه های وب نسخه سوم خواهد بود.
    اینترنت با سرعت زیادی در حال تحول است. پیشرفت آن سبب شده که روز به روز نقش پر رنگ تری را در زندگی روزانه افراد بازی کند. مدتی است که روزنامه خواندن افراد زیادی به وب منتقل شده، تلویزیون در حال جایگزین شدن با وب است. دوستی ها از طریق وب آغاز می شود، نرم افزارها بر روی وب کار می کنند، کارها از طریق وب انجام می شود و حتی وب گردی برای خیلی ها جایگزین قدم زدن در خیابان ها شده است.
    این فرزند جوان ۱۹ ساله بشر با سرعت در حال پشت سر گذاردن بزرگان قدیمی پیش از خود است. باید عجله کرد و از این جنبش پرسرعت عقب نماند. خیلی از پدر بزرگ ها می گویند: آن قدیم ها ما به کتاب و امکانات دسترسی نداشتیم و برای همین پیشرفت نکردیم. به نظر شما ما چه بهانه ای می توانیم برای نوه هایمان بیاوریم؟
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    آيا در ميان اين همه افراد، تعداد 313 نفر يار وجود ندارد تا امام زمان(عج) ظهور نمایند؟


    .: سوال:

    آيا در ميان اين همه افراد، تعداد 313 نفر يار وجود ندارد تا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ظهور نمایند؟

     

    .: پاسخ:

    در پاسخ بايد گفت: همان‌گونه كه يك رشته علل و عوامل باعث غيبت شد و مردم از نعمت وجود امام ظاهر محروم شدند، همچنين ظهور امام نيز مشروط به تحقق زمينه‌ها و شرايط آن است و تا اين شرايط فراهم نشود، ظهوري نخواهد بود.
    يكي از شرايط عمده، وجود ياوراني است كه به همراه امام بار قيام را بر دوش بكشند و تا آخر از همراهي و ياري رهبر خود دست برندارند و او را تنها نگذارند.
    سدير صيرفي در گفت و گويي با امام صادق(ع) درباره عدم قيام مي‌گويد:
    حضرت مرا به خارج مدينه برد تا آن كه وقت نماز، در محلي پياده شدم،
    امام صادق(ع) به جواني كه در آن نزديكي بز مي‌چراند نگاهي كرد و فرمود:
    «اي سدير! به خدا قسم! اگر پيروان من به تعداد اين بزها بودند، بر جاي نمي‌نشستم(و قيام مي‌كردم).»
    سدير گويد: بعد از تمام شدن نماز، حيوانات آن گله را شمردم و يافتم كه عدد آنها از هفده تجاوز نمي‌كند.
    (كافي، ج2، ص190، ح4).
    تحقق اين شرط، لازم است ، ولي كافي نيست، بلكه بايد زمينه‌هاي ديگر نيز فراهم شود كه از مهم‌ترين آنها، قابليت مردم براي پذيرش دولت حق است. به اين معنا كه عموم مردم و جامعه بشري(نه گروهي خاص و در منطقه‌اي خاص) بايد به درجه‌اي از معرفت برسند كه دريابند حكومت‌ها و مكاتب ساخته‌ي بشر، جوابگوي نياز مردم نيست و به وسيله‌ي اين‌ها، سعادت و عدالت واقعي به بشر هديه نمي‌شود.
    خلاصه آنكه مردم، خود بايد ظهور عدالت را بخواهند و جهانيان را با زيبايي‌هاي دوران ظهور آشنا كنند و روحيه‌ي عدالت طلبي و ظلم ستيزي را در همه جا گسترش دهند.
    مرحوم خواجه طوسي، در كتاب تجريد الاعتقاد، علت غيبت امام را كوتاهي مردم مي‌داند؛ چرا كه اعمال و كردار مردم، باعث شد امام از ميان مردم برود. بنابراين بايد مردم از راه غلطي كه رفته‌اند برگردند و امام را بخواهند تا ظهور صورت گيرد.
    و از همين رو، شيخ صدوق در مقدمه‌ي كتاب كمال الدين مي‌گويد: ظهور حجت‌هاي الهي در مقامات پيشوايي خود، بر سبيل امكان و تدبير، نسبت به مردم زمان خودشان است. اگر حال(مردم) طوري باشد كه امام بتواند تدبير و رهبري اوليايش را بر عهده بگيرد ـ يعني مردم حاضر باشند حرف او را بپذيرند و او بتواند اراده‌ي خدا را پياده كند ـ ظهور آن حجت، لازم خواهد بود و اگر وضع به گونه‌اي باشد كه امام نتواند تدبير در رهبري اوليايش را بر عهده بگيرد و حكمت الهي، موجب پنهاني او گردد و تدبير نيز آن را اقتضا كند، خداوند او را در پشت پرده غيبت، نهان مي‌سازد تا زماني كه وقت مناسب فرا رسد».
     

     

     

     

     

     
     u اس.ام.اس روزانه

    09125698059
    roozane.sms@gmail.com


    1701- اگر سهم من از اين همه ستاره فقط سوسوي غريبي است، غمي نيست. همين انتظارش غنيمته تو شبام واسه شب نشيني تا صبح (7311-0918)

    1702- اعتباردوستی شماروبه اتمام است،برای شارژ مجددآن یك بوس بفرستید!! (6578-0936)

    1703- ازم پرسید:تومال منی؟گفتم:آره مال خودخودتم، هرکاری میخوای باهام بکن،گفت:هرکاری؟گفتم:آره هرکاری،تنهام گذاشت و،رفت.... (8878-0912)

    1704- آدمك آخردنياست بخند/آدمك مرگ همينجاست بخند/دستخطي که تراعاشق كرد/شوخي كاغذي ماست بخند/آدمك خل نشوي گريه كني/كل دنيا سراب است بخند/آن خداييكه بزرگش خواندي/بخدامثل تو تنهاست بخند (3652-0912)

    1704- ادعانمی كنم كه همواره به یاد كسانی كه دوستشان دارم هستم ولی ادعا میكنم كه لحظاتی كه بیادشان نیستم هم دوستشان دارم. (5010-0918)

    1705- زندگی مثه بازيه حکمه، مهم نيس که دست خوبی نداری، مهم اينه که يار خوبی داشته باشی، اينطوری حتی ميتونی بازيه باخته رو ببری.(6094-0915)

    1706- يکی پرسيد؟اندوه تو از چيست؟سبب ساز سکوت مبهمت کيست؟ برايش صادقانه مينويسم..........برايه آنکه بايد باشد و... نيست(4417-0915)

    1707- يکی قشنگيه منظره رو ميبينه،يکی کثيفيه پنجره.اين تویی که تصميم ميگيری چی ببينی! اميدوارم هميشه قشنگ ببينی،حتی از پشت يک پنجريه کثيف.(4435-0935)

    1708- يک روز پي گلاب ميگرديدم، پژمرده گلی ميان گلها ديدم،گفتم تو چه کرده ايی که ميسوزندت،گفتا که در اين باغ دمی خنديدم.(6578-0936)

    1709- يه قورباغه با يک اردک ازدواج ميکنه،ميدونی بچشون چی ميشه؟نميدونی؟!بچه دار نميشن،تورو خدا براشون دعا کن،زندگيشون داره از هم ميپاشه!!.(6578-0936)

    1710- یارو مشکی پوشيده بود ميگن چی شده؟ ميگه بابام مرده! ميگن چرا پاره پوره پوشيدی؟ ميگه خدا بيامرز نميذاشت خاکش کنيم!(7311-0918)

    شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
     

     

     

     

     

     
      u مقاله روزانه

    فیلم‏های سینمایی آخر هفته تلویزیون

    فيلم‌هاي عمق زمستان، آدم‌هاي کوکي، قاصدک، ميمون‌هاي فضايي، هشت چهار، رنگ و ترنج، اخراجي‌ها، بلوک 16، قلب جوهري و... در تعطيلات آخر هفته روي آنتن تلويزيون مي‌رود.

    فيلم سينمايي "عمق زمستان" پنجشنبه 11 تيرماه ساعت 22 از شبکه يک روي آنتن مي‌رود. اين فيلم را ميکي هيلب سال 2008 بر مبناي فيلمنامه خودش و گلن زولر ساخت. ژانر اين فيلم اکشن و ماجراجويانه است و نخستين بار اکتبر سال 2008 در آمريکا اکران شد.

    در اين فيلم اريک لايولي، کلان لوتس، مايکل مدسن، لوگ گاس و پيتن ليست بازي مي‌کنند و داستان درباره تايلر يک اسکي‌باز حرفه‌اي است که به دليل سهل‌انگاري در يک مسابقه بين‌المللي از تيم اخراج مي‌شود. صميمي‌ترين دوستش مارک از او مي‌خواهد براي تهيه يک مستند ورزشي به ارتفاعات آلاسکا بروند...

    فيلم تلويزيوني "آدم‌هاي کوکي" جمعه 12 تيرماه ساعت 16 روي آنتن شبکه يک مي رود. اين فيلم به کارگرداني محمدرضا اعلامي و تهيه‌کنندگي محمدرضا ايزدي يکتا تهيه شده و محمود عزيزي، شيوا خنياگر، فقيهه سلطاني، مارال فرجاد، محمد عمراني، پويا اميني، شهين تسليمي، بهرام عليان و مهران احمدي بازي مي‌کنند.

    داستان فيلم درباره زوجي است که با رمالي مراجعانشان را فريب مي‌دهند و از آنها اخاذي مي‌کنند. تا اينکه آنها تصميم مي‌گيرند کلاهبرداري بزرگتري انجام دهند. عوامل "آدم‌هاي کوکي" عبارتند از فرشاد گلسفيدي مدير تصويربرداري، وحيد سيفي مدير توليد، سعيد احمدي صدابردار، آرش اعلامي تدوينگر، غلامرضا جهانمهر طراح گريم و منصور وثوقي دستيار و برنامه‌ريز.

    فيلم سينمايي "قاصدک" پنجشنبه 11 تيرماه ساعت 14:30 از شبکه دو پخش مي شود. اين فيلم فرانسوي را تامس گيلو سال 2007 در ژانر درام ساخت و نخستين بار 28 فوريه 2007 در بلژيک به نمايش درآمد. ژرار دپارديو، ناتالي باي، ماتيو آمارليک و سامي سيگر در اين فيلم 124 دقيقه‌اي بازي کرده‌اند.

    در خلاصه داستان "قاصدک" آمده است: ژرژ و ژيزل زن و شوهري ساکن يکي از روستاهاي فرانسه از داشتن فرزند محروم هستند و به تنهايي زندگي مي‌کنند. آنها گاهي سرپرستي برخي کودکان را به عهده مي‌گيرند. يکي از اين بچه‌ها پسربچه‌اي مسلمان و الجزايري‌تبار به نام مسعود است.

    فيلم سينمايي "مدرک اصلي" پنجشنبه 11 تيرماه ساعت 23:40 از شبکه دو روي آنتن مي‌رود. اين فيلم محصول سال 2008 روسيه است که مراد علي‌اف ساخته و سرگي مخوويکف و سرگي يوشکوويچ در آن بازي کردند. داستان "مدرک اصلي" درباره دو دانشجوي دانشکده پليس است که در يک ماموريت پليسي دنبال چند تبهکار مي‌روند.

    "ميمون‌هاي فضايي" جمعه 12 تيرماه ساعت 14:30 از شبکه دو پخش مي‌شود. اين انيميشن محصول 2008 آمريکا را کرک دي‌‌ميکو ساخته و اندي سامبرگ، استنلي توچي و جف دانيلز در آن حرف زده‌اند. داستان درباره نوه اولين شامپانزه فضانورد است که سناتوري فرصت‌طلب او را به فضا مي‌فرستد. "ميمون‌هاي فضايي" با 37 ميليون دلار ساخته شد و 62 ميليون فروخت.

    فيلم تلويزيوني "هشت چهار" جمعه 12 تيرماه ساعت 17:30 روي آنتن شبکه دو مي رود. اين فيلم به تهيه‌کنندگي حسن شکري و کارگرداني علي بياباني تهيه شده و در آن داريوش ارجمند، فرخ نعمتي، مهشيد افشارزاده، محمدرضا رهبري، سولماز آقمقاني، محمد ساربان، مهديار مرواريدفروش و ماهان خورشيدي بازي مي‌کنند.

    در داستان فيلم آمده است: علي مي‌خواهد به مناسبت سالروز بمباران شيميايي سردشت يک مستند بسازد و سارا نامزدش برپايي يک برنامه موسيقي را پيگيري مي‌کند. عوامل "هشت چهار" عبارتند از سيدامير حسيني مجري طرح، اميد شايانمهر نويسنده، شهره سيف‌اللهي دستيار کارگردان، علي محمدزاده مدير نور و تصوير، بابک نيازي صدابردار و محمدرضا قومي طراح گريم.

    فيلم تلويزيوني "رنگ و ترنج" پنجشنبه 11 تيرماه ساعت 17 از شبکه سه روي آنتن مي‌رود. اين فيلم به کارگرداني همايون اسعديان و تهيه‌کنندگي منوچهر محمدي بر مبناي فيلمنامه‌اي از عليرضا محمودي ساخته شده و در آن اسعديان در کنار بهاره رهنما، حسن پورشيرازي، مالک حدپور سراج، محمدرضا نوروزي و ... بازي مي‌کنند.

    "رنگ و ترنج" داستان متين است که بعد از سال‌ها تلاش و عشق کارگاهي براي بافت فرش‌هاي نفيس ايراني راه انداخته است، اما در يک سانحه رانندگي به همراه تمام اعضاي خانواده‌اش از بين مي‌رود. وکيل متين نقشه‌اي براي تصاحب اموال او طراحي مي‌کند، اما ...

    فيلم سينمايي "بدو بدو" محصول هندوستان پنجشنبه 11 تيرماه ساعت 20:45 از شبکه سه پخش مي‌شود. اين فيلم را پريا دارشان به نويسندگي نرجا ورا سال 2006 به مدت 157 دقيقه ساخت. در "بدو بدو" اکشي کومار، پارش راوال، لارا داتا و گو ويندا به ايفاي نقش پرداختند. اين فيلم نخستين بار 22 دسامبر 2006 در هندوستان به نمايش درآمد.

    در خلاصه داستان "بدو بدو" آمده است: يک گروه تئاتر با مديريت چامپاک چاتورودي که نمايش‌هايي موفق در هندوستان اجرا کرده دو مرد به نام هاي بونتي فارغ‌التحصيل رشته هنر و بابلا که سواد خواندن و نوشتن ندارد را براي اجراي نقش‌هاي مثبت و منفي نمايش انتخاب مي‌کند که اين امر منجر به درگيري اين دو نفر مي‌شود.

    فيلم سينمايي "اخراجي‌ها" جمعه 12 تيرماه ساعت 11 از شبکه سه پخش مي‌شود. در فيلم مسعود ده‌نمکي بازيگراني چون کامبيز ديرباز، اکبر عبدي، محمدرضا شريفي‌نيا، قاسم زارع، عليرضا اوسيوند، ارژنگ اميرفضلي، امين حيايي، نگار فروزنده و نيوشا ضيغمي بازي کرده‌اند و داستان درباره تجربه‌هاي يک گروه خلافکار در فضاي جبهه و جنگ است.

    فيلم سينمايي "بلوک 16" محصول آمريکا جمعه 12 تيرماه ساعت 23 روي آنتن شبکه سه مي‌رود. اين فيلم را ريچارد دانر سال 2006 بر مبناي فيلمنامه ريچارد ونک ساخت و در آن بروس ويليس، موس دف، ديويد مرس و جنا استرن بازي کردند. فيلم "بلوک 16" نخستين بار سوم مارس سال 2006 در ژانر اکشن، درام، جنايي و تريلر به نمايش درآمد.

    در خلاصه داستان فيلم "بلوک 16" آمده است: جک موزلي يک پليس قديمي و از کار افتاده ماموريت دارد متهمي به نام بانکر را که قصد ارائه شهادت عليه خلافکاران دارد در 118 دقيقه با دادگاهي که 16 بلوک تا زندان فاصله دارد برساند. در بين راه متوجه مي‌شود که متهم قصد دارد عليه پليس شهادت بدهد.

    فيلم سينمايي "کارآگاه" ساخته بلا تار جمعه 12 تيرماه ساعت 20:30 در قالب برنامه سينما چهار از شبکه چهار پخش مي‌شود. اين فيلم با نام اصلي "مردي از لندن" محصول مشترک 2007 آلمان، مجارستان و فرانسه است و در آن ميروسلاو کروبوت، تيلدا سوئينتن، ايجي ژيرتس، يانوش درژي و... در آن بازي کرده‌اند.

    در خلاصه داستان اين فيلم 132 دقيقه‌اي سياه و سفيد آمده است: مالووين سوزنبان شيفت شب راه آهن شاهد درگيري دو سارق بر سر تصاحب يک کيف است. يکي از آنها همراه کيف داخل کانال پرت و کشته مي‌شود... "کارآگاه" سال 2007 در بخش مسابقه جشنواره فيلم کن براي کسب جايزه نخل طلا حضور داشت.

    فيلم سينمايي "قلب جوهري" محصول آلمان، بريتانيا و آمريکا جمعه 12 تيرماه ساعت 14:20 از شبکه تهران پخش مي‌شود. اين فيلم محصول 2008 آمريکا را يان سافتلي در ژانر ماجراجويانه، خانوادگي و فانتزي به مدت 106 دقيقه ساخته و برندان فريزر، سيه‌نا گيلوري، اليزا بنت و ريچارد استرنج در آن بازي کردند.

    در خلاصه داستان فيلم "قلب جوهري" آمده است: يک صحاف کتاب که علاقه زيادي به خواندن کتاب دارد، يک روز بر بالين دخترش مگي شروع به خواندن داستان شنل قرمزي براي خودش و دخترش مي‌کند که ناگهان يک شنل قرمز روي بند لباس بيرون خانه‌شان مي‌افتد.
     

     

     

     

     
      u مقاله روزانه

    اطلاعاتی نه چندان خوشایند
    از مواد اعتیادآور!

    ترکیبات دارویی اعتیادآور می تواند زیرنظر پزشک مصرف درمانی داشته باشد، ولی استفاده نادرست و خودسرانه آن ها مشکلات فراوانی به وجود می آورد که عواقبی جز اعتیاد و درماندگی نخواهد داشت، از میان مواد مخدر مشهور دنیا به چند موردی که مصرف بیشتری در ایران دارند، می پردازیم.


    ● تریاک
    تریاک که در فارسی به صورت تریاق و دریاق آمده است، ماده ای به رنگ قهوه ای تیره است که از شیره منعقد شده تخمدان کال گیاهی به نام (کوکنار) که در عربی (خشخاش) می گویند، به دست می آید.
    تریاک از قدیمی ترین داروهایی است که بشر ساخته و دارای اثر تخدیری است، بدین معنی که دارای یک حالت آرامش بخش توام با سستی، رخوت و چرت بوده و بالاخره خواب ایجاد می کند و مصرف ممتد آن باعث اعتیاد می شود. تریاک از طریق خوردن یا دود کردن مورد استفاده قرار می گیرد که اثر دارویی آن از طریق جذب (دود) به مراتب سریع تر از راه خوراکی آن ظاهر می شود.


    ● مرفین
    مرفین ماده اصلی تریاک است. متوسط مرفین موجود در تریاک حدود ۱۰ درصد است. مرفین پودری کریستالی به رنگ قهوه ای روشن یا سفید است که از تریاک استخراج می شود یا مستقیما از ساقه خشخاش به دست می آید.
    در گذشته مرفین برای تسکین دردهای حاد و موقت ناشی از عمل جراحی، شکسته بندی، سوختگی و مراحل نهایی بیماری های غیرقابل درمان به کار می رفت، ولی با تولید مواد مخدر مصنوعی و دیگر داروهای مسکن، میزان مصرف و اهمیت دارویی مرفین تا حد زیادی از بین رفته است، مرفین به صورت پودر، قرص، کپسول و آمپول در دسترس قرار می گیرد و از طریق خوراکی، کشیدن از راه مجاری تنفسی، تزریق زیرپوستی و تزریق داخل سیاهرگی مورد استفاده قرار می گیرد. مرفین اعتیادآورنده ای فوق العاده قوی است و عادت به آن عوارض نامطلوبی بر دستگاه عصبی، قشر مغز، نخاع و کلیه می گذارد. علایم ناشی از اثرهای مرفین، پوست خشک، بی اشتهایی، لاغری، ورم معده و اختلالات روانی است.


    ● هروئین
    هروئین با عمل (تقطیر) از مرفین استخراج می شود. هروئین پودر کریستالی سفید رنگی است. در شروع و اوایل مصرف هروئین اعمال روانی و جسمانی به شدت تقویت می شود و شخص می تواند کار چند روزه را در یک روز انجام دهد. متاسفانه با وجود هشدار پزشکان و داروسازان به مصرف آن، مانع از تمایل و تسلیم مردم به این مخدر مضر که دارای ظاهر فریبنده اولیه است، نشده و هر روز آمار معتادان زیاد و زیادتر می شود.
    هروئین از طریق مختلف خوراکی، کشیدن از راه مجاری تنفسی، تزریق زیرپوستی و تزریق داخل سیاهرگی مورد استفاده قرار می گیرد. هروئین احتمالا اعتیادآورترین ماده مخدر است و به خاطر حالت وجد و نشاطی که ایجاد می کند، در بین معتادان شهرت به سزایی یافته و به عنوان پرمصرف ترین مشتقات مرفین معروف شده است.
    با مصرف چند بار هروئین دستگاه عصبی چنان دگرگون می شود که مصرف کننده برای رسیدن به حالتی که در اولین بار مصرف به او دست داده است، مقدار بیشتری از آن را طلب می کند و این نیازمندی هر چهار تا شش ساعت افزایش می یابد.
    در این حالت معتاد به قدری وابسته به هروئین می شود که اگر به آن دست نیابد، دچار ترک و محرومیت می شود. هروئین نیز مانند مرفین بر دستگاه عصبی، قشر مغز و نخاع اثر می گذارد.
    (حشیش) یا (ماری جوانا) ماده ای است که از گل و ساقه گیاهی به نام شاهدانه به دست می آید. میزان تاثیر حشیش به مقدار مصرف آن از راه خوراکی یا کشیدنی، همراه توتون، سیگار، چپق، قلیان و پیپ بستگی دارد.
    هنگامی که حشیش از راه فرو بردن دود آن در مجرای تنفسی به کار می رود، پس از چند دقیقه آثار آن ظاهر می شود، ولی مدت اثرش نسبتا کوتاه است. پس از خوردن یا کشیدن حشیش ضربان نبض افزایش می یابد و عروق چشم پر خون می شود. اشتها به طور مشخص افزایش می یابد. گرسنگی قابل توجه می شود ولی هیچ تغییری در قند خون ایجاد نمی شود.
    مهم ترین اثر حشیش ایجاد حالت رویایی با تغییر میزان هوشیاری است که افکار با هم مربوط نبوده و غیرقابل کنترلند. به طور کلی آثار مخصوص مصرف حشیش را در چهار حالت می توان جای داد: توهم زایی، ایجاد اشتهای کاذب، احساس قدرت و خواب عمیق.
    در آخر بد نیست بدانید که مصرف حشیش سبب فراموشی، کند ذهنی و نادانی شخص می شود.


    ● قرص های اکستازی و الکل
    از جمله مواد روان گردان و شادی بخش است. این ماده شیمیایی از لحاظ بدنی اعتیاد ندارد ولی جذابیتی که به همراه دارد باعث استفاده مکرر می شود. استفاده از این قرص بیشتر بین دختران و پسران تحصیل کرده یا دانشجویانی است که وضعیت اقتصادی خوبی دارند. قرص های موجود در بازار ایران عناوین مختلفی دارند. دلفین، لنگر، صلیب سرخ، رنو، سان شاین، سوپرمن، هوندا، اپل، امگا، پلیکان دو و... این قرص ها با قیمت های هر عدد هفت تا سیزده هزار تومان به فروش می رسند.
    داروهای روان گردان، موادی هستند که روی دستگاه عصبی تاثیر می گذارند و هوشیاری را تغییر می دهند، ادراکات را عوض کرده و خلق و خو را تغییر می دهند.
    مردم به این دلیل به این مواد علاقه مندند که به آن ها در سازگاری با محیط دائم در حال تغییر کمک می کنند و الکل نیز ابتدا باعث آرامش انسان می شود و نگرانی ها را کم رنگ می کند، ولی اگر برای گریز از تالمات و مسائل ناراحت کننده به این ماده پناه ببریم بعد از مدتی اثر عکس خواهد گذاشت و خود باعث اندوه و پریشانی خواهد شد.
     

     


     




    __._,_.___


    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive