به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Friday, August 22, 2008

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 994)

 
 
 
    
   
 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 

994

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 994 :: شنبه 2 شهريور 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

مروري بر عملکرد مفتضحانه ورزش ايران در المپيک 2008
بدترين نتيجه در ۱۵ دوره حضور ايران در المپيک


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (993) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • بدترين نتيجه در ۱۵ دوره حضور ايران در المپيک
  • اشکها و لبخندها در المپیک2008
  • ويديو اهدای مدال و خوشحالی ساعی پس از کسب مدال طلا
  • شرمساری تاریخی برای کشتی ایران
  • معرفي و دانلود فيلم :دره فرشتگان
  • دانلود فيلم مستند : Noam Chomsky: Distorted Morality
  • دانلود انيميشن : Garfield's Fun Fest
  • آلبوم جدید ، زیبا و شاد حمید پویان به نام جشن عاشقی
  • آهنگ زيباي صبح روشني باصداي علي تفرشي
  • لذت وب گردی با Opera 9.52 Build 10108 Final
  • نرم افزار حقوق خانواده به صورت فارسی
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري: آنسوی چشمان روح
  • بعد از افتضاح المپیک، نه نگوید، بروید!
  • هشدار پزشکان در مورد مصرف نوشابه رد بول
  • در رابطه با امين و مادرش
  • شازده کوچولو
  • هفت اشتباه رایج بدنسازان در مصرف استروئید ها
  • شباهت عجیب میوه ها با اعضای بدن
  • آيا ايران اولين خودروساز جهان مي شود؟!
  • نقدي بر سلسه گفتارهاي ايران شناسي بابك ناصري
  • جديدترين شماره از مجله IKEA 2009 Catalogue
  • گجتی برای تبدیل فریاد به زمزمه! 
  • تیترهای روزنامه های ایران پس از پایان المپیک!
  • لطفا سلیقه به خرج دهید
  • جلوگيري از همجنس گرایی و همجنس بازی
  • گلزار، چهره ممنوعه؟
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

اشکها و لبخندها در المپیک2008
شامل 41 عکس
دل بیدار
یادنامه شهید لاجوردی
کيفهاي زنانه عجيب و غريب!
زیباترین تصاویر از قدرت خداوند در کویر
مایکل فلپس در هشت نما
معتادان به کامپیوتر!
ويدئو: من می‌گم، پدر ورزش ایران، مهندس علی آبادی!
چاپلوسي نفرت انگيز جواد خياباني از علي آبادي رييس سازمان تربيت بدني
تصاوير زيبايي از دريا، ماهيگيري، قايق راني و غيره!
آلبوم عکس: ستارگان المپيک 2008
فشن عجيب روسري!
ويديو اهدای مدال و خوشحالی ساعی پس از کسب مدال طلا

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

ساعي طلايي ايران در پكن
و پرافتخارترين مدال آور كشور در المپيك شد

 

هادي ساعي نماينده ايران در وزن سوم تكواندو با غلبه بر حريف ايتاليايي خود براي دومين بار به مدال طلاي المپيك دست يافت و با اين مدال، پرافتخارترين مدال آور كشور در المپيك شد.
هادي ساعي در وقت اول مسابقه خود مقابل سارمينتو با نتيجه چهار بر دو شكست خورد. قد بلند اين تكواندو كار ايتاليايي در پيروزي در وقت اول بسيار موثر بود.
در وقت دوم هادي ساعي دو امتياز عقب افتاده را جبران كرد و نتيجه چهار بر چهار در اين وقت تمام شد. نماينده ايران در اين وقت يك اخطار فني هم دريافت كرد.
ساعي با استفاده از تجربه خود در وقت سوم با نتيجه شش بر چهار به پيروزي رسيد و موفق شد براي دومين بار در المپيك به مدال طلا دست يابد.
هادي ساعي در المپيك آتن به مدال طلاي وزن دوم تكواندو دست يافته بود و در المپيك سيدني نيز به مدال برنز رسيده بود.

رئيس جمهور پيروزي غرورآفرين «ساعي» را تبريك گفت
در پي پيروزي غرورآفرين هادي ساعي در بازي‌هاي المپيك و كسب مدال طلا در رشته تكواندو، محمود احمدي‌نژاد، رئيس جمهور،طي پيامي اين پيروزي را به ملي‌پوش طلايي كشورمان تبريك گفت.
متن پيام رئيس جمهور به شرح زير است:
قهرمان سرافراز ايران اسلامي، برادر عزيزم جناب آقاي ساعي؛ خداوند را سپاس مي‌گويم كه با نبرد به ياد ماندني و هوشمندانه شما در عرصه جهاني بار ديگر پرچم مقدس كشورمان بر قله افتخار برافراشته شد كه موجب شادماني ملت بزرگ ايران شد. اين فخرآفريني بر شما و همه هم‌ميهنان ارجمندمان مبارك باد.
محمود احمدي‌نژاد

شرمساری تاریخی برای کشتی ایران

با ناکامی سه ورزشکار وزن های آخر ایران در کشتی آزاد، بزرگترین شرمساری تاریخ کشتی ایران در المپیک رقم خورد.
در روز آخر مسابقات کشتی آزاد، رضا یزدانی و سعید ابراهیمی کشتی گیران وزن های 84 و 94 کیلوگرم ایران، هر یک با یک پیروزی و یک شکست مقابل حریفان، از دور رقابت ها خارج شدند و فردین معصومی با شکست مقابل مرید موتالیموف از قزاقستان در مسابقه رده بندی به مقام پنجم دست یافت.
به این ترتیب کاروان کشتی ایران در المپیک پکن نتوانست بیش از یک مدال برنز کسب کند و به ضعیف ترین نتیجه خود در 60 سال گذشته که کشتی ایران در المپیک حضور داشته است، دست یافت.
آخرین باری که کشتی ایران با کمتر از یک مدال برنز رقابت های المپیک را ترک کرد، المپیک 1948 لندن بود که ورزشکاران ایرانی برای اولین بار در این رقابت ها شرکت می کردند و کاروان ایران تنها یک مدال برنز در وزنه برداری کسب کرده بود.
پس از آن ضعیف ترین نتیجه ایران در کشتی، عملکرد 44 سال پیش کشتی گیران ایرانی در المپیک 1964 توکیو قلمداد می شد که در آن اکبر حیدری و محمدعلی صنعتکاران مدال برنز گرفته بودند.
نتایج کشتی گیران سه وزن آخر ایران در شرایطی کسب شد که رضا یزدانی مقام سوم جهان در سال 2007 را در اختیار دارد، سعید ابراهیمی نایب قهرمان جهان است و فردین معصومی نیز در سال 2008 به مقام قهرمانی آسیا دست یافته است.
در روزهای گذشته عباس دباغی، مهدی تقوی و میثم مصطفی جوکار، ورزشکاران وزن های 55، 66 و 74 کیلوگرم کشتی آزاد ایران از دور مسابقات المپیک حذف شدند و مراد محمدی، ورزشکار ایران در این رشته در وزن 60 کیلوگرم، توانست با کسب مقام سوم، تنها مدال کشتی و کاروان ورزشی ایران در المپیک پکن را کسب کند.

فردین معصومی در راه رده بندی
در روز آخر فردین معصومی کشتی گیر 120 کیلوگرم ایران بهترین عملکرد را داشت که با یک پیروزی و یک شکست و با خوش شانسی به گروه بازنده ها رسید و با دو پیروزی در فاصله کمتر از نیم ساعت، توانست راه خود را به دیدار رده بندی باز کند.
فردین معصومی، کشتی گیر 31 ساله ایران، در اولین نبرد، لارنس لانگوفسکی، ورزشکار 23 ساله از کشور مکزیک را با نتیجه 4-0 شکست داد، اما در دور بعد مقابل بختیار احمدوف، کشتی گیر 21 ساله روس که مقام سوم اروپا را در اختیار دارد، با ضربه فنی مغلوب اعلام شد.
با این حال رسیدن احمدوف به فینال سنگین وزن، به فردین معصومی امکان داد با رسیدن به گروه بازنده ها برای کسب مدال تلاش کند.
در نبرد اول در گروه بازنده ها، معصومی هر چند در تایم اول مغلوب بوژیدار بویادژیف، کشتی گیر بلغارستان شد (0-1)، اما در تایم دوم او را 2-0 شکست داد و در تایم سوم نیز با اجرای بار انداز و خاک کردن حریف، 4-2 او را مغلوب کرد تا در مجموع با امتیاز 6-3 پیروز شده باشد.
تنها پانزده دقیقه بعد، معصومی مقابل استیو موکو از آمریکا قرار گرفت.
اما با وجود خستگی مفرط و خاک شدن در ابتدای مسابقه در حالیکه برای زیرگیری تلاش می کرد، فردین معصومی با فنی که از کمرگیری حاصل شد در تایم اول 3-1 به پیروز رسید و در تایم دوم هم با به پل بردن حریف و خاک کردن او 4-0 برنده اعلام شد، تا در مجموع با امتیاز 7-1 بر حریف تازه نفس تر خود غلبه کرده باشد.
معصومی برای کسب مدال برنز رو در روی مرید موتالیموف از قزاقستان قرار گرفت که در سال 2008 به مقام نایب قهرمانی آسیا دست یافته بود و در فینال به معصومی باخته بود.
اما کشتی گیر قزاق در تایم اول معصومی را با نتیجه 8-3 شکست داد و در تایم دوم هم، در حالی که در معصومی تا ثانیه های آخر 0-1 از حریف خود پیش بود، فردین معصومی را خاک کرد و دست او در مجموع دو تایم به عنوان برنده بالا رفت تا کشتی ایران از کسب مدال دوم باز بماند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

دره فرشتگان‎‎‎‎
Valley of Angels‎

نويسنده و کارگردان: جان راستن. موسيقي: مارک پتري. مدير فيلمبرداري: آرماندو سالس. تدوين: جان راستن، اسپنسر ‏وينسلو. طراح صحنه: مونا ناهم. بازيگران: دني تره خو[هکتور]، جورج کات[زاکاري "زوس" اندروز]، کارولاين ‏ميسي[ليزا]، رني جورج[ساندرا]، ميگل آنخل مونگويا[ميگل]، هيدر ترزينا[ناتالي]، جسيکا مارتين[ماريا]. 99 دقيقه. ‏محصول 2008 آمريکا. برنده جايزه بهترين بازيگر/دني تره خو، بهترين بازيگر تازه کار/جورج کات و جايزه بزرگ ‏هيئت داوران براي بهترين فيلم از جشنواره فيلم هاي مستقل نيويورک. ‏
غرب لس آنجلس. زيستگاه جوانان بي بند و بار و ثروتمند. زاکاري اندروز ملقب به زوس، 25 ساله نيز در اين منطقه ‏زندگي مي کند. در کودکي از شيکاگو به اين شهر آمده و هرگز نتوانسته خود را با اين محيط و فرهنگ آن تطبيق دهد. ‏زوس براي گذران زندگي راه ناخوشايندي نيز برگزيده و آن پخش مواد مخدر ميان بچه پولدارهاست. او نوميدانه به ‏دنبال راهي براي تغيير سرنوشت خويش است، تا اينکه با دختري روبرو مي شود که به دنيايي غير از دنياي تبهکاران ‏خرده پا تعلق دارد. اما واقعيت هاي تلخ و بي رحمانه دنياي مواد مخدر به زودي خانواده زوس را از هم مي پاشد. او ‏بايد راهي براي بيرون رفتن از اين دنياي خطرناک پيدا کند و به مکاني روشن برسد که مدت هاست به دنبال آن است...‏

چرا بايد ديد؟
يک محصول قابل اعتناي ديگر از سينماي مستقل آمريکا که توانسته در جشنواره ها خوش درخشيده و نام سازنده اش را ‏به عنوان استعدادي تازه به منتقدان و تماشاگران بشناساند. دره فرشتگان همان گونه که از نامش پيداست، به شهر ‏فرشتگان يا لس آنجلس و زندگي در آن مي پردازد. فيلمي که قرار است سويه تاريک و سياه زندگي در اين شهر دلفريب ‏را که مرکز کارخانه روياسازي آمريکا است، به معرض نمايش بگذارد [و به خوبي نيز اين کار را مي کند]. ‏
شهر فرشتگان درام جوان هايي است که در اين محيط زندگي مي کنند و با خرده فرهنگ کوته بينانه اي که رسيدن به ‏ثروت را از هر راه کوتاه و پر مخاطره اي مجاز مي داند، همدلي دارند. زوس يکي از اين مردان سرگشته اي است که ‏به همراه خواهرش در يک آپارتمان در غرب لس آنجلس زندگي مي کند. زندگي او از راه خرده فروشي مواد مي گذرد. ‏همه چيز يکنواخت و بيهوده است تا اينکه با دختري آشنا مي شود که تبديل به گريزراه وي مي شود. فيلم که با فلاش ‏بک و فلاش فورواردها متعدد فاصله زماني 4 ماهه آشنايي اين دو و حوادث متعاقب آن را تصوير مي کند، تابلويي ‏خوفناک از روابط دنياي تبهکاران مي سازد. زوس که از هکتور مواد دريافت مي کند، شبي بعد از دريافت محموله اي ‏يک کيلويي، مجبور مي شود ماريا دوست دختر هکتور را به خانه برد. به نظر مي رسد در پي حمله گروه رقيب هکتور ‏کشته شده و همين امر باعث مي شود زوس به فکر غارت پول هاي پنهان شده وي بيفتد. به اين اميد که محبوب بگريزد. ‏اما همه چيز با پيدا شدن سر و کله هکتور به هم مي ريزد. خواهر زوس، ميگل و ماريا کشته مي شوند و خود زوس نيز ‏زخمي مهلک برمي دارد و سرانجام در آسفالت خيابان جان مي سپارد. ‏
بر اساس چنين قصه اي فيلم هاي مشابه فراواني ساخته شده که مي شود به نمونه فرانسوي اش از نفس افتاده و ايراني ‏اش تنگنا اشاره کرد. اما شهر فرشتگان نه سرخوشي از نفس افتاده را دارد و نه تلخي تنگنا را... ‏
دره فرشتگان اولين ساخته جان راستن است. يک درام خوب که قصه اش را با طمانينه و وقاري قابل اعتنا بازگو مي ‏کند. فيلم با تصاوير از خيابان هاي لس آنجلس آغاز و با نماي دوري از همين شهر تمام مي شود. کساني مي ميرند و ‏شهر به زندگي خود ادامه مي دهد. راه گريزي نيست يا حداقل براي زوس و نزديکانش چنين است. اما در ميان اين دو ‏سکانس راستن ما را به خانه هايي مي برد که هيچ چيزي از روياي آمريکايي در آنها يافت نمي شود. هر چه هست ‏پلشتي و دود مواد مخدر و ناسزاست و مرگ...‏
ژانر: جنايي، درام. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/135293126/VOAngels08.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/135292871/VOAngels08.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/135293666/VOAngels08.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/135293541/VOAngels08.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/135292938/VOAngels08.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/135293849/VOAngels08.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/135292952/VOAngels08.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

Noam Chomsky: Distorted Morality

مستند انتقادآميز نوام چامسکي در مورد جنگ ادعايي آمريکا عليه ترور
توصيه مي کنم دوستان سياسي گروه اين فيلم را از دست ندهند!
 

The hypocrisy of the U.S. government is powerfully scrutinized in Distorted Morality, a scathing thesis presented by renowned scholar Noam Chomsky at a lecture at an American university. With academic precision and citation of real history (as opposed to biased written history), the reasons why America's post-9/11 war on terror is a logical impossibility.

لينکهاي دانلود

Noam_Chomsky_-_Distorted_Morality__DVD-XviD_.part1.rar 
Noam_Chomsky_-_Distorted_Morality__DVD-XviD_.part2.rar 
Noam_Chomsky_-_Distorted_Morality__DVD-XviD_.part3.rar 
Noam_Chomsky_-_Distorted_Morality__DVD-XviD_.part4.rar 
Noam_Chomsky_-_Distorted_Morality__DVD-XviD_.part5.rar 
Noam_Chomsky_-_Distorted_Morality__DVD-XviD_.part6.rar 
Noam_Chomsky_-_Distorted_Morality__DVD-XviD_.part7.rar 
Noam_Chomsky_-_Distorted_Morality__DVD-XviD_.part8.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

جشن عاشقي
باصداي حميد پويان

آلبوم جدید ، زیبا و شاد حمید پویان به نام جشن عاشقی
 

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زيباي صبح روشني
باصداي علي تفرشي  

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

لذت وب گردی با
Opera 9.52 Build 10108 Final
 

Opera ، اپرا سریع ترین مرورگر اینترنت روی زمین! این مرورگر با سرعت باور نکردنی صفحات اینترنت را برای شما بار گذاری میکند. اساس کار اپرا به این صورت است که اول متن سایت بارگذاری میشود و سپس بتدریج عکس ها بارگذاری میشوند، به علاوه اینکه عکس ها اول به صورت کامل با کیفیت کم نمایان میشوند و رفته رفته بر کیفیت عکس افزوده میشود.
کافیست فقط یک بار اپرا را امتحان کنید، دیگر از اینترنت اکسپلورر استفاده نخواهید کرد!
اپرا تمام محدودیت های همچون جلوگیری از راست کلیک، جلوگیری از مشاهده سورس صفحه، جلوگیری از انتخاب متن و ... همه را از پیش پای شما بر میدارد و شما را قادر میسازد با دستی کاملاً باز به جستجو و گشت و گذار در وب بپردازید. علاوه بر این مرورگر وب اپرا امکاناتی همچون دریافت ایمیل، چت و مدیریت دانلود را برای شما فراهم می سازد. این مرورگر با اضافه کردن قابلیت هایی همچون SpeedDial برای دسترسی به صفحات وب مورد علاقه به طور سری، همچنان گزینه محبوبترین مرورگر در میان کاربران خاص خود می باشد.

قابلیت های كلیدی نرم افزار Opera 9.52 Build 10108 Final:
- میانبر سفارسی جستجو
- امکان جستجوی پیشرفته در تمامی سایت های مطرح در زمینه جستجو
- بلاک کردن پیشرفته محتویات صفحات
- پیشگیری هوشمندتر از pop-up
- ابزار حرفه ای جهت دریافت ایمیل و پشتیبانی از سیستم های ایمیل POP/IMAP
- قابلیت خواندن فید های RSS/Atom
- قابلیت اعمال تنظیمات مخصوص برای هر سایت
- نمایش پیش نمایش صفحات با نگهداشتن ماوس بر روی tab ها
- کاهش بار اضافی بر روی حافظه سیستم
- پشتیبانی از دریافت فایل های بزرگتر از ۴ گیگابایت
- امکان استفاده از وب سایت Opera برای بالا بردن امنیت و جلوگیری از Spyware
- استفاده از تکنولوژی Tabbed browsing نمایش پنجره ها در یک پنجره
- برطرف شدن اشکالات مربوط به FTP PASV
- پوسته های متفاوت و زیبا
- نگهداری از رمزهای عبور در محیطی با امنیت بالا
- امکان گفتن دستور به برنامه و اجرای آن توسط Opera
- نصب سریع و آسان
- و ...

قابلیت های جدید نرم افزار Opera 9.52 Build 10108 Final:
- افزایش سرعت باز شدن برنامه
- کاهش سرباری حافظه سیستم
- بهبود پشتیبانی از استانداردهای وب
- قابلیت اجرای برنامه از طریق صدای کاربر
- قابلیت پشتیبانی دریافت فایل های با حجم بالاتر از ۴ گیگابایت
- قابلیت Speed Dail برای دسترسی سریع به صفحات وب محبوب و دوست داشتنی
- قابلیت Quick Find برای سریع تر پیدا کزدن صفحات وب بازدید شده با قابلیت محتویات آن
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 8 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

دنياي موبايل

نرم افزار حقوق خانواده به صورت فارسی

یکی دیگر از سری نرم افزار هایی که برای شما دوستان آماده کرده ایم که به طور حتم مورد استفاده برخی از دوستان قرار خواهد گرفت نرم افزار تحت جاوای موبایل به صورت فارسی " حقوق خانواده " می باشد که به طرز جامع و شامل جمع آوری شده است. به علت جاوا بودن , نرم افزار مربوطه قابل نصب بر روی کلیه گوشی های موبایل می باشد.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: www.mobin-group.com

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.
 

 

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

آنسوی چشمان روح
The Golden Horde 

بازی "آنسوی چشمان روح" بازی کننده را به ارتفاعات یک شهرک صحرایی می فرستد.کسانی در اطراف این شهرک زندگی می کنند، برای اینکه از نفرین جواهر سیاه که مانند چشمان آرکاروس است در امان بمانند قربانی ها و تلفات بسیاری می دهند. کاپیتان ماکروس، در بازگشت از آخرین سفر دریایی اش با دیدن این چشم، کشتی خود را در حال غرق شدن می یابد.
آنسوی چشمان روح ، صححنه ی نزاع افرادی است که با جنون تشنه ی زندگی هستند اما اجسادی می شوند که با خون خود شسته شده اند . این اخبار به سرعت مانند شایعه ای روزنامه ها را در بر می گیرد: اخباری از روح خون آشام و تبه کار.
آنچه خواندید بخشی از داستان بازی Beyond the Spirit's Eye است که در ژوئن سال 2007 توسط کمپانی WRF Studios به بازار عرضه شده است. بازی از نوع اول شخص و گرافیک آن از نوع تصاویر نزدیک به واقعیت است.

سیستم مورد نیاز برای این بازی:
Windows 95/95/ME/2000/XP
Pentium 800 MHz (or faster)
256 MB RAM
3D video card

براي مشاهده تصاويري از اين بازي روي اين لينک کليک کنيد


لينکهاي دانلود

CD1
Last_Half_Of_Darkness_Beyond_The_Spirits_Eye_1.part1.rar 
Last_Half_Of_Darkness_Beyond_The_Spirits_Eye_1.part2.rar 
Last_Half_Of_Darkness_Beyond_The_Spirits_Eye_1.part3.rar 
Last_Half_Of_Darkness_Beyond_The_Spirits_Eye_1.part4.rar 
Last_Half_Of_Darkness_Beyond_The_Spirits_Eye_1.part5.rar 
Last_Half_Of_Darkness_Beyond_The_Spirits_Eye_1.part6.rar 
Last_Half_Of_Darkness_Beyond_The_Spirits_Eye_1.part7.rar 
Last_Half_Of_Darkness_Beyond_The_Spirits_Eye_1.part8.rar 

CD2
Last_Half_Of_Darkness_Beyond_The_Spirits_Eye_2.part1.rar 
Last_Half_Of_Darkness_Beyond_The_Spirits_Eye_2.part2.rar 
Last_Half_Of_Darkness_Beyond_The_Spirits_Eye_2.part3.rar 
Last_Half_Of_Darkness_Beyond_The_Spirits_Eye_2.part4.rar 
Last_Half_Of_Darkness_Beyond_The_Spirits_Eye_2.part5.rar 
Last_Half_Of_Darkness_Beyond_The_Spirits_Eye_2.part6.rar 
Last_Half_Of_Darkness_Beyond_The_Spirits_Eye_2.part7.rar 
Last_Half_Of_Darkness_Beyond_The_Spirits_Eye_2.part8.rar

 

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام حسین علیه السلام فرمودند:

من حاول اَمرا بمعصیة الله كان اَفوت لما یرجو و اَسرع لما یحذر.

كسی كه بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه می ترسد گرفتار می شود .

(بحارالانوار،ج78،ص120)

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا مي دانستي که شن خيس از شن خشک سبکتر است.
  • آيا مي دانستي که مغولستان بزرگترين کشور جهان است که به دريا و اقيانوس راه ندارد.
  • آيا مي دانستي که زمان بارداري فيل به 2 سال مي رسد.
  • آيا مي دانستي که در هر ميليمتر مکعب خون شما پنج مليون رعيت به نام گلبول قرمز وجود دارد.
  • آيا مي دانستي که رابرت پرشينگ وادلو در ايلونويد آمريکا بدنيا آمد. او بلندقدترين فرد جهان محسوب مي شود. قد او سه متر و نيم بود و در هنگام مرگ دويست و بيست و سه کيلو وزن داشت.

 

جديدترين جوک ها و پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

رها کن مرا
تو اي يار تنها صداکن مرا ز اندوه شب ها رها کن مرا صداکن صداکن که تا بوده ام دمي با خيالت نياسوده ام

تپه های شنی
تپه هاي شني با وزش باد جابجا مي شوند.اما صحرا هميشه صحرا مي ماند.اينست افسانه عشق

باید قلبشو بشکنی
عشق امانت با ارزشي است که هر کسي تو قلبش ميگذارد براي همينه که هر وقت بخواي عشقت را از کسي پس بگيري بايد قلبشو بشکني

تنها هدیه
دوستت دارم چونكه ميدانم تو نيز مرا دوست ميداري ، دوستت دارم چونكه مرا باور داري و مرا لايق آن قلب پر از محبتت ميداني! آرزويم اين است كه تا آخرين لحظه زندگي ام در كنارتو باشم . عزيزم اين قلب كوچك و شكسته و پر از عشق من تنها هديه اي است از طرف من به تو...

چرخش دنیا
اين عشق نيست که دنيا را مي چرخاند، عشق چيزي است که چرخش آنرا ارزشمند مي کند. 

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

امان نامه

نکند مهد دلم باز نیایی مهدی
جمعۀ دیگرم آید تو نیایی مهدی

مهدی جان!
نکند چشمانی را که گنبد فیروزه ای جمکران را در خود قاب کرده بگریانی، نکند خسته شوی و از من بگریزی، نکند در راه آمدنت برخوری به من و لبخند هاشمیت محو شود.، نکند دلی را که با عشق تو انس گرفته بشکنی.
نکند رهایم کنی تا زنگار غفلت بر دلم بنشیند و انبوه گناه در چشمانم خانه کند، نکند چشمانم را از ریزش اشک در فراقت محروم کنی، که اگر چشمم در فراق تو نگرید مرا با دیده چکار؟
نکند روز محشر که همه ایستاده اند و من سر می کشم و با چشمانم تو را می جویم، از کنارم رد شوی و به من نگاه نکنی، یا تیغ نگاهت چنان بر من افتد که از ترس، پشت دیگران مخفی شوم.
نکند آن دم که بر پل صراط پایم می لغزد و می افتم و با التماس فریاد می زنم «یا مهدی» دستم را نگیری. نکند مرا که سهمم از تو سوختن و ساختن بود رها کنی تا در آتش دوزخ بسوزم.
نکند تو که مایۀ امان اهل آسمان و زمینی امان نامۀ مرا امضا نکنی که من بپسندی یا نپسندی روز محشر چشم به راه توأم و منتظر امان نامه ات ای موعود من...

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

"شایست و ناشایست" را باید دستگاه ارزشی یا نیروی شناخت خوب و بد در شاهنامه بشمار آورد، به همان چیزی که فرنگیان آنرا "اِتیک" (۶) می‌نامند.
فردوسی چه از زبان قهرمانان شاهنامه، و چه از زبان خود همه جا بر گستردن این ارزشهای باز مانده از نیاگان در میان مردم پای می‌فشارد.
فردوسی نخست در بخش آغازین شاهنامه جهانبینی خود را بر خواننده آشکار می‌کند، خدای او، خداوند آفریننده خرد است، خداوندی که از نیستی، هستی را آفریده است: «که یزدان ز ناچیز، چیز آفرید».
او همچنین به "چهارآخشیجان" می‌پردازد که در برگردان نبشته‌های پهلوی به عربی بنام "عناصر اربعه" شناخته شده‌اند. پس از آن او به آفرینش گیتی، جانداران و سپس "مردم" می‌پردازد و او را «پذیرنده هوش و رای و خرد / مر او را دد و دام فرمان برد» می‌خواند.
او همچنین دیدگاه خود را در باره سرنوشت و مرگ نیز باز می‌گوید: «اگر مرگ داد است، بیداد چیست؟ / ز داد اینهمه بانگ و فریاد چیست؟».
فردوسی در کنار بازگوئی جهانبینی خود، در همه جای شاهنامه به "شایستها و ناشایستها" نیز می‌پردازد:

برترین شایست در شاهنامه خردمندی است.

در میان شایستهای برجسته باید از "دادگری"، "دلیری"، "میهندوستی"، "سرافرازی"، "نامجوئی" و "تن ندادن به ستم و بیداد" و همچنین "راستی" نام برد، که در شاهنامه فراوان آمده است و همپا و هم ارز خرد است. همچنین برتر دانستن میهن و مردمانش بر شاه را نیز باید از شایستها بشمار آورد.
برای نمونه آنجا که رستم درست پیش از یک جنگ بزرگ با تورانیان، از کیکاووس (که در شاهنامه نماد آشکار یک فرمانروای بیخرد است) می‌رنجد و راه سیستان در پیش می‌گیرد، گودرز با یادآوری همین "شایست" او را باز می‌گرداند:
تهمتن گر آزرده گردد ز شاه / هم ایرانیان را نباشـــد گناه

ادامه دارد...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الرّوم آيات: 60 محل نزول: مکه
 
وَلَئِنْ أَرْسَلْنَا رِيحًا فَرَأَوْهُ مُصْفَرًّا لَّظَلُّوا مِن بَعْدِهِ يَكْفُرُونَ 51 فَإِنَّكَ لَا تُسْمِعُ الْمَوْتَى وَلَا تُسْمِعُ الصُّمَّ الدُّعَاء إِذَا وَلَّوْا مُدْبِرِينَ 52 وَمَا أَنتَ بِهَادِي الْعُمْيِ عَن ضَلَالَتِهِمْ إِن تُسْمِعُ إِلَّا مَن يُؤْمِنُ بِآيَاتِنَا فَهُم مُّسْلِمُونَ 53 اللَّهُ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن ضَعْفٍ ثُمَّ جَعَلَ مِن بَعْدِ ضَعْفٍ قُوَّةً ثُمَّ جَعَلَ مِن بَعْدِ قُوَّةٍ ضَعْفًا وَشَيْبَةً يَخْلُقُ مَا يَشَاء وَهُوَ الْعَلِيمُ الْقَدِيرُ 54 وَيَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ يُقْسِمُ الْمُجْرِمُونَ مَا لَبِثُوا غَيْرَ سَاعَةٍ كَذَلِكَ كَانُوا يُؤْفَكُونَ 55 وَقَالَ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ وَالْإِيمَانَ لَقَدْ لَبِثْتُمْ فِي كِتَابِ اللَّهِ إِلَى يَوْمِ الْبَعْثِ فَهَذَا يَوْمُ الْبَعْثِ وَلَكِنَّكُمْ كُنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ 56 فَيَوْمَئِذٍ لَّا يَنفَعُ الَّذِينَ ظَلَمُوا مَعْذِرَتُهُمْ وَلَا هُمْ يُسْتَعْتَبُونَ 57 وَلَقَدْ ضَرَبْنَا لِلنَّاسِ فِي هَذَا الْقُرْآنِ مِن كُلِّ مَثَلٍ وَلَئِن جِئْتَهُم بِآيَةٍ لَيَقُولَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا إِنْ أَنتُمْ إِلَّا مُبْطِلُونَ 58 كَذَلِكَ يَطْبَعُ اللَّهُ عَلَى قُلُوبِ الَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ 59 فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَلَا يَسْتَخِفَّنَّكَ الَّذِينَ لَا يُوقِنُونَ 60

 

ترجمه فارسي مکارم

و اگر ما بادى بفرستيم (داغ و سوزان)، و بر اثر آن زراعت و باغ خود را زرد و پژمرده ببينند، (مايوس شده و) پس از آن راه كفران پيش مى‏گيرند! «51» تو نمى‏توانى صداى خود را به گوش مردگان برسانى، و نه سخنت را به گوش كران هنگامى كه روى برگردانند و دور شوند! «52» و (نيز) نمى‏توانى نابينايان را از گمراهيشان هدايت كنى; تو تنها سخنت را به گوش كسانى مى‏رسانى كه ايمان به آيات ما مى‏آورند و در برابر حق تسليمند! «53» خدا همان كسى است كه شما را آفريد در حالى كه ضعيف بوديد; سپس بعد از ناتوانى ، قوت بخشيد و باز بعد از قوت، ضعف و پيرى قرار داد; او هر چه بخواهد مى‏آفريند، و دانا و تواناست «54» و روزى كه قيامت برپا شود، مجرمان سوگند ياد مى‏كنند كه جز ساعتى (در عالم برزخ) درنگ نكردند! اينچنين از درك حقيقت بازگردانده مى‏شوند «55» ولى كسانى كه علم و ايمان به آنان داده شده مى‏گويند: «شما بفرمان خدا تا روز قيامت (در عالم برزخ) درنگ كرديد، و اكنون روز رستاخيز است، اما شما نمى‏دانستيد!» «56» آن روز عذرخواهى ظالمان سودى به حالشان ندارد، و توبه آنان پذيرفته نمى‏شود «57» ما براى مردم در اين قرآن از هر گونه مثال و مطلبى بيان كرديم; و اگر آيه‏اى براى آنان بياورى، كافران مى‏گويند: «شما اهل باطليد (و اينها سحر و جادو است)!» «58» اين گونه خداوند بر دلهاى آنان كه آگاهى ندارند مهر مى‏نهد! «59» اكنون كه چنين است صبر پيشه كن كه وعده خدا حق است; و هرگز كسانى كه ايمان ندارند تو را خشمگين نسازند (و از راه خود منحرف نكنند)! «60»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

nazemi.maziar@gmail.com

بعد از افتضاح المپیک، نه نگوید، بروید!

شکستهای پی در پی قهرمانان ایرانی در بزرگترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک یک پیام روشن دارد ضعف مدیریت در ورزش ایران ، هزینه سی میلیارد تومانی و کسب این نتایج ضعیف و توجیهات باور نکردنی مسئولان ورزشی برای علاقمندان ورزش قابل قبول نیست ...همیشه یاد حرف یکی از اساتید خودم می افتم که می گفت برای ورزش ایران مربی خارجی نمی خواهیم مدیر خارجی می خواهیم که اصول مدیریت را بلد باشد ! به نظرم در این شرایط دیگر مدیران و مسئولان ورزش نه نگویند و بروند...باور کنید استعفا نشانه توسعه یافتگی است!

 

 

akbarzeyton@yahoo.com

سلام: جناب مبین با تشکر از نشریه خوب شما سپاس ازاینکه نوشته های ما را منعکس می کنید سئوال ویا نظری داشتم در مورد کوشش جناب اقای علی لاریجانی برای اماده سازی جوی مطمئن برای گرفتن رای اعتماد افای علی کردان جهت تصدی پست وزارت کشور تا سال دیگرو انتخابات دهم اقای کردان که اعتقادی به امر انتخابات ندارند و قبلا نیز همکارو معاون اقای علی لاریجانی بودند ایشان را رئیس جمهورکندومانندمدرک دکترایی که برای خود ساخته برای علی ایشان هم رای بسازد تا جناب لاریجانی بشود رئیس جمهور اینده

 

 

alireza1384@gmail.com

هشدار پزشکان در مورد مصرف نوشابه رد بول

در آگهی های تبلیغاتی گفته می شود که نوشابه رد بول، انرژی زا بوده و به شخص این احساس را می دهد که بال درآورده است ولی متخصصین می گویند این نوشابه انرژی زا، دارای عوارض جانبی است.
یک گروه پزشکی در استرالیا تاثیر این نوشابه بر 30 نوجوان را بررسی کرده است. این پژوهشگران متوجه شدند که یک ساعت پس از نوشیدن رد بول، خون مصرف کنندگان این نوشابه چسبناک شده است.این حالتی است که معمولا قبل از حمله قلبی برای شخص پیش می آید.
این پژوهشگران می گویند چنانچه شخص دچار استرس یا فشار خون بالا باشد نوشیدن رد بول، می تواند مهلک باشد.
گفته می شود که مصرف این نوشابه به تمرکز فکری کمک می کند و واکنش شخص سریع تر می شود و فرض بر این است که این نوشیدنی به تمرکز فکری شخص کمک می کند. به همین دلیل است که می گویند بهتر است ورزشکاران قبل از شرکت در مسابقه، رد بول بنوشند.
اما این برای اولین بار نیست که مسئله تاثیر بد این نوشابه در سلامت شخص مطرح می شود.در حال حاضر فروش این نوشابه در چند کشور از جمله نروژ، دانمارک و اروگوئه ممنوع اعلام شده است. ولی مالکین کارخانجات نوشابه سازی رد بول می گویند مقدار کافئین موجود در هر قوطی این نوشابه درست به همان اندازه ای است که در یک فنجان قهوه معمولی دیده می شود. آنها می گویند در سال گذشته سه و نیم میلیارد قوطی از این نوشابه در 143 کشور جهان به فروش رفته است و این خود نشانه این است که مقامات بهداشتی معتقدند مصرف آن بی خطر است.

 

 

sramo11@yahoo.com

شماره تلفن وضعيت فوق العاده در تمام دنیا 112 است. اگر شما در یک مکان خارج از محدوده شبکه موبایل خود قرار داشته باشید، شماره 112 را بگیرید و موبایل در هر شبکه موجود جستجو می کند تا یک تماس وضعيت فوق العاده برای شما برقرار کند. و جالب اینکه این شماره حتی زمانیکه صفحه کلید قفل است نیز کار می کند. امتحان کنید.

آیا ماشین شما یک دستگاه ورود از راه دور بدون کلید دارد؟ این وسیله می تواند روزی مفید باشد. یک دلیل خوب برای داشتن یک موبایل: اگر شما کلیدهای خود را در ماشین جاگذاشته باشید، به موبایل یک نفر در منزل از طریق موبایل خودتان تماس بگیرید. تلفن خود را در حدود فاصله 1 متر از ماشین قرار دهید و از فرد مقابل در منزل بخواهید که کلید قفل بازکن را فشار دهد، و آنرا نزدیک موبایل خود قرار دهد. قفل ماشین شما باز خواهد شد. با این کار نیاز نیست کسی کلیدها را شخصاً بیاورد. فاصله هیچ تاثیری ندارد. شما می توانید کیلومترها فاصله داشته باشید، اگر شما بتوانید با کسی که کنترل ماشین شما را دارد ارتباط برقرار کنید، شما می توانید قفل ماشین خود را باز کنید

در نظر بگیرید باطری موبایل شما خیلی کم است. برای فعال کردن کلیدهای *3370# را فشار دهید. موبایل شما با این اندوخته راه اندازي مجدد خواهد شد و موبایل افزایش 50 % در باطری را نشان می دهد. این فضای اندوخته هنگامیکه موبایل خود را شارژ می کنید، خودبه خود شارژ خواهد شد.

برای چک کردن شماره سریال موبایل خود، کلید های زیر را به ترتیب فشار دهید: * # 0 6 # A 15. یک کد دیجیتالی روی صفحه نمایش ظاهر می شود. این شماره مختص دستگاه شما است. این شماره را یادداشت کنید و در جایی امن نگه دارید. هنگامیکه موبایل شما دزدیده می شود، شما می توانید به پشتیبان شبکه خود تماس بگیرید و این کد را به آنها بدهید. سپس آنها قادر خواهند بود دستگاه شما را مسدود کنند، حتی اگر دزدها SIM کارت را عوض کرده باشند. تلفن شما کاملاً غیرقابل استفاده خواهد شد. شما ممکن است نتوانید موبایل خود را بازپس گیرید، اما حداقل می دانید کسیکه آنرا دزدیده است دیگر نمی تواند از آن استفاده کند یا آنرا بفروشد. اگر هر کسی این کار را بکند، دیگر دزدین موبایل هیچ فایده ای نخواهد داشت

 

 

محفوظ

در رابطه با امين و مادرش

چندي پيش سرگذشت امين را خوانديم.اظهار تاسفها بعد از مدتي تمام شدوامين فراموش شدودوباره اين مطلب زده شد.خوشحال شدم..براي كمك به امين و مادرش بسيار فكر كردم.شايد يك شماره حساب باكارت خود پرداز براي امين و جمع آوري كمك نقدي جهت حداقل نيازمنديهاي آنها.ولي امين تنها نيست.فراوانند.چه بايد كرد؟قطعا بايد سيستمهاي حمايتي دولتي براي براي رفع حداقل نيازهاي مردم مستاصل وجود داشته باشه ولي كشور ثروتمند ما پولهاشو ريخت و پاش ميكنه.اسم كميته امداد رو نيارين كه براي خرج دوا دكتر افراد تحت پوشش ميگه بايد اول خودتون
بپردازين بعد رسيدشو بيارين اينجا بهتون پول بديم.من نميدونم آدم به چه شرايطي ميرسه كه به اين كار تن ميده (از روي اكراه).ولي ايا همه آدمها در شرايط يكسان يك كار ميكنند؟نميدونم.كمك. كمك .كمك.يكي داره ميسوزه در رنج.كمك. شايد زندگي منم براتون جالب باشه.تحصيل كرده ام .يه دختر يه ساله دارم.همسري دارم دانشگاه رفته كار و بار خوب.يك سال و نيمه خبر دارم با فاحشه ها ميگرده.به خصوص با يكي رابطه مداوم داره.نميدونه كه ميدونم.مشاورم با اصرار ازم ميخواد تحمل كنم براي دخترم.هر كاري ازم بر ميومده كردم تا دست برداره.ولي هرزه است .معتقده جامعه و
حكومت بسيار بدي داريم كه مردم فقيرن.حالا يكي هم ممكنه اين وسط پولي بده و كيف كنه.اون زن قبل از همسر من با يه زرگر بوده به مدت يك سال كه خرجشو ميداده .همسر من چرب تر بوده.با يادآوري احترام زياد به مادر امين بايد بگم همه براي نون شب نميرن پي اين كار.كاسبي خوبيه.سرمايه اولي اش رو خدا داده...........دوست داشتين نظر بدين.به امين و خواهرش و مادرش كمك كنين.لياقت اونا بيش از اينيه كه نصيبشون شده.
امضا :يه جور بيچاره
آقاي مبين لطفا آدرس من ذكر نشه. ممنون از مجله روزانه.

 

 

saeeed_khatar@yahoo.com

سلام به همه دوستان عزیز
من درباره مطلب آقای غفاری و اعتراضاتی که به ایشان شده بود می خوام نظر بدم.
اول اینکه به نظر من یه سری از دوستان مطلب آقای غفاری رو درست نخوندن چون به نظر می آد ایشون خیلی هم موافق چند همسر بودن آقایون نبودن و اعتراضاتی که یه سریش به جا هم بود به مطلب اولی گرفته بودن.
به نظر من اصلا وقتی می شه درباره ی سیستم چند همسری پیامبران نظر داد که شرایط هرپیامبری رو تو ظرف زمان خودش و به طور اختصاصی مورد بررسی قرار داد.
هر کدام دلایل خاصی داره که اگر درست بررسی بشه می شه کاملا به این شیوه حق داد _مثلا بعضی به خاطر این بوده که بین قبایل عرب اختلاف نیفتد که این امر خودش خیلی قابل تامله -بعضی به خاطر این که خیلی ازامامان مجبور به مهاجرت های طولانی می شدن و نه امکان بردن خانواده رو داشتن نه امکان این که با همسرشون به هیچ نحوی ارتباط برقرار کنن پس بنا به یه سری نیاز ها مجبور به این کار می شدن_یا این که اگه توجه کنید بعضی ها همسرهایی داشتن که خیلی از خودشون بزرگتر بودن و بیوه بودن اینها گاهی فقط به این دلیل بوده که اسم مردی روشون باشه تا اذیت نشن( دیگه ما
خودمون
می دونیم چه مشکلاتی برای این خانوم ها ممکن وجود داشته باشه) -یکی دیگه به این خاطر که اون خانوم توان اداره ی خودش و بچه اش رو نداشته و باز هم می دانیم تو جامعه ی امروز که مثلا خیلی به خانوم ها بها می دن بازم خیلی ها نمی تونن برن سرکار چه برسه به اون زمان که تعداد خانوم هایی که کار می کردن خیلی محدود بوده و این اصلا نشانه ی ضعف خانوم ها نیست(قابل توجه اقای غفاری) _و اینکه به خاطر اینکه ادم های کاملی بودن خیلی ها آرزوی این رو داشتن که حتی یک لحظه باهاشون حرف بزنن چه برسه به اینکه همسرشون بشن ولو در کنار یک یا چند زن دیگه-و اینکه به خاطر
اینکه ادمهای کاملی بودن زنی که بخواد در سطحشون باشه خیلی کم بوده و همیشه این یه خلا رو ایجاد می کنه و همه می دونن که تا اونجایی که همسر خوب و کاملی رو هر کدوم داشتن نه تنها در کنارش کسی رو به عنوان همسر نداشتن بلکه تا چند سال بعد از فوت اون بزرگوار هم نتونستن به کسی فکر کنن و همسری اختیار نکردن(حضرت خدیجه و حضرت فاطمه) و موارد بسیار دیگه
و مطلب اخر اینکه درسته تو شرع این کار تایید شده اما با داشتن شرایط بسیار زیاد. که داشتن این شرایط جوریه که امکانش رو به حداقل می رسونه مثلا همون بحث عدالت که خیلی گسترده است. و در اخر به نظر من بهتر است که ما سعی کنیم اول اسلام رو درست بشناسیم که بهترین وسیله اش استفاده از عقله،بعداگه یه جایی با عرف همخونی نداشت، عرف رو مطابقش کنیم که لازمش این که تعصباتمون رو کنار بذاریم.
مرسی.سعیده

 

 

par_619@yahoo.com

با سلام
تشکر می کنم از مسئول گروه مبین که واقعا کاری بسیار مشکل را مدیریت می کند بنده مدیر شرکتی با بیش از 90 نفر پرسنل هستم و اعتراف می کنم که نمی توانم کاری همانند این نشریه را اینچنین با نظم و ترتیب مدیریت کنماگر دوستان کمی باصبر و تحمل و با حوصله مطالعه کنند می توان فهمید مطالب رفته رفته زیباتر و قابل تامل تر می شود ودوستان هر روز بر رشد فکریشان افزوده می شود همانند محفوظ که به این نتیجه رسیده است باید به عرف یا فرهنگ هر جامعه احترام گذاشتدوستان مشکل اینجاست که بعضی دوستان با دین اسلام می خواهند ایران را عربی کنند در حالی که می توان همین اسلام را ایرانی اجرا کرد با کمی دقت در تاریخ می توان فهمید به خاطر طبیعت مردان که برای بقای نسل این طبیعت لازم می باشد مردان میل به همخوابگی با زنان متعدد دارند که این طبیعت در هر فرهنگی به روشی پیاده شده است در بعضی فرهنگها فاحشه خانه ها بوجود آمده اند و در بعضی فرهنگها خود را به صورت چند همسری نشان داده استولی در ایران به علت داشتن تمدن بسیار قدیمی این طبیعیت مردان با خویشتنداری و با تفکر صحیح مهار شده است.بنده خودم شاید تمایل به ارتباط با خانمهای متعدد داشته باشم ولی با کمی تامل و تفکر می بینم هیچ کس بهتر و سالمتر از همسرم نمی باشد و وجود این طبیعت در مردان که نشانگر قدرت خالق می باشد توجیهی بر چند همسر داشتن ویا ارتباط با خانمهای دیگر نمی باشد و قابل کنترل است و هرچه تمدنها پیشرفت می کند بر مهار این میل بیشتر می کوشند همانند تعدادی از ممالک غربی که زمانی ایجاد فاحشه خانه ها مرسوم بود ولی اکنون ممنوع می باشد.وبه خانم بهار تبریک می کویم که به جمع ما کافران خوش آمدند دوستمان چون حالش ازما به هم می خورد پس بهتر است اوهوی خطابش کنیم ایشان با فحاشی سعس در گسترش فرهنگ اسلامی دارد وبه راحتی آب خوردن بنده را که هر شب با خدا رازونیاز میکنم کافر می داند و این نشان می دهد که ایشان هنوز به مبانی اسلام نیز آشنا نیست و بنده افتخار میکنم که در مقابل همچون فردی که مروج اسلام بافحاشی و تهمت است کافر باشم.و از آقای غفاری به خاطر مطالب جالب و زیبا ومتین شان تشکر می کنم در شماره 991 مطلبی تحت عنوان مراحل زندگی امام زمان پس از ظهور نوشته شده بود که با کمی تامل می توان فهمید که امام زمان در کشورهایی همچون کانادا انگلیس سوئد و سوئیس و غیره ظهور کرده وهمه بندهای مذکور غیر از مسجد سازی در آن کشور ها به عمل رسیده است.چرا در مورد امام زمان بیشتر تفکر نمی کنم او کیست وچرا می آید؟ در این جا جا دارد کتابی معرف کنم که برای من بسیار کتاب جالبی بود و ذهن مرا از انجماد بیرون آورد و به بسیاری از سئوالات خود جواب پیدا کردمکتا ب مجموعه راما را حتما بخوانید(میعاد با راما - ملاقات با راما - و باغ راما) که نویسنده آن آقای آرتور سی کلارک هست که دانشمند بسیار بزرگی بود.در این کتاب جواب بسیاری از سئوالات را همچون هدف از خلقت انسان- خدا و نحوه اداره امور - وحتی امام زمان و یا بهتر بگویم منجی به صورت علمی و منطقی به دور از تعصب جواب خواهید گرفت و حتی اگر از روی تعصب قبول نکنید باز خواندن آن خالی از لطف نیست.از تمامی دوستان تشکر می کنم خواهشمندم با هر جا کم آوردند با هتک حرمتها ایدولوژی ها را زیر سئوال نبرند و با صبر و تحمل حرف طرف مقابل بشنوند و با متانت به آن جواب دهند
ناصر فرزانه

 

.

alirezamajidi@gmail.com

شازده کوچولو

خیلی وقت پیش فایل صوتی نوار شازده کوچولوی شاملو را گذاشته بودم، متأسفانه یکی از دو قسمت این فایل صوتی، از روی سایت پرشین‌گیگ پاک شده بود.
در این مدت تعدادی از خواننده‌ها با من تماس گرفته بودند و خواستار آپلود مجدد فایل‌ها شدند، امروز موفق شدم، مجددا فایل‌ها را آپلود کنم:
قسمت اول: لینک دانلود اول - لینک دانلود دوم
قسمت دوم: لینک دانلود اول - لینک دانلود دوم
توجه: لینک‌های دانلود مستقیم نیستند، یعنی در مورد هر لینک، نخست، باید آن را در یک صفحه جدید باز کنید و بعد دانلود را شروع کنید.

 

 

mhrsanei@googlemail.com

هفت اشتباه رایج بدنسازان در مصرف استروئید ها

- مصرف بيش از حد معمول دارو
شما مي توانيد موتور و گير بكس ماشين خودتان را تقويت كنيد و رسيدن به سرعت بالاي 200 كيلومتر در ساعت را انتظار داشته باشد اما توقع نداشته باشيد با ريختن بنزين هواپيما به سرعت 700 كيلو متر برسيد ! ( واقعا آيا جرئت مي كنيد به يك ماشين با بنزين هواپيما در باكش استارت بزنيد ) در بدنسازي هميشه بيشتر به معناي بهتر نيست اين موضوع در مورد مصرف پروتئين – شدت و ميزان تمرين و صد البته داروهاي استروئيد كاملا صادق است بدن بيش از مقدار معيني قادر به جذب اين دارو ها نيست و مابقي آن تبديل به استروژن مي شود و البته در مورد داروهاي خوراكي شاخه 17 - آلفا الكيله آن براي كبد مانند سم عمل مي كند .

2- مصرف استروئيد ها به مدت طولاني و دوره هاي چند استروئيده نامعقول
بيشتر از 8 تا 12 هفته روي هيچ دوره اي باقي نمانيد و يك زمان ( حداقل 6 هفته ) به بدن استراحت بدهيد .بسياري بدنسازان به علائم و هشدارهائي كه آلارم مي دهد كه بيش از اين دوره را ادامه نده بي توجهي نشان مي دهند اگر وقفه زماني بين دوره ها را در نظر نگيريد احتمال بروز عوارض خيلي بيشتر است و بدن فرصت ريكاوري و بازسازي را پيدا نمي كند علائم هشدار دهنده را بشناسيد و جدي بگيريد . تغییر رنگ سفيدي چشم –پوست – رنگ ادرار –جوشهاي صورت براي خانمها و پشت براي مردان همه عواملي است كه نبايد نسبت به آنها بي توجه باشيد و يا با لجاجت به مصرف بي رويه ادامه دهيد.

3- غذاخوردن به مقدار كم
برگرديم به ايتم اول و همان موتور تقويت شده اي كه بجاي بنزين سوپر ( و البته بدون یارانه ) گازوئيل تحويلش بدهيم .خيلي از بدنسازان تغذيه را ناديده مي گيرند و از استروئيدها انتظار معجزه به تنهائي را دارند . اگر از يك رژيم پركالري به همراه غذاهاي مغذي و غني از پروتئين استفاده نكنيد از استروئيدها هيچ كاري بر نمي ايد . اكثر مواقع رژيم غذائي دوره هاي استروئيدي بايد تا 4000 كالري باشد بعيد مي دانم تعداد زيادي از بدنسازان طي دوره واقعا تا اين مقدار كالري از كربو هيدرات و پروتئين و چربي هاي سالم استفاده كنند .

4- تمرين نادرست
موتور تقويت شده با بنزين سوپر را بايد تخنه گاز برانيد . تمرين در يك كلام شديد قبلا جائي گفتم يكي از بدنسازان گفته يا شديد و سنگين تمرين كن يا برگرد برو خانه پيش مامانت اينا ! ( البته انتهاي جمله را خودم اضافه كردم )
اگر تحمل درد و سوزش عضله موقع تمرين را نداريد تحمل سوزش باسن مباركتان هم براي تزريق آمپول كاملا بي فايده است . سنگين ترين وزنه هائي كه مي توانيد جابجا كنيد با بيشترين تكرارها
سيستم هائي تمريني شما بايد در يك كلام كشنده باشد سوپر ست و تري ست ها – ستهاي كم كردني – تكرارهاي منفي - ست هاي تك تكراري و همه سيستمهاي شدت دهنده در اين دوره هستند كه واقعا معني پيدا مي كنند.

5- آزمايشات دوره اي
در زمانهاي وقفه و استراحت بين دوره ها تست هاي خون – آنزيم هاي كبد و ... حتما لازم است تا مطمئن شويد بدن ريكاور شده و عوارض خاصي بروز نكرده است .

6- استفاده از استروئيد هاي اشتباه
استروئيدهاي قويتر و تاثيرات آنابوليك بيشتر به معني عوارض – آروماتيزه و استروژن – و عوارض آندروژنيك ( كچلي و...) بيشتر
استروئيدهاي كه حجم عضلاني زيادي را موجب مي شوند خيلي خطرناك تر به همراه عوارض بيشتري هستند پس حتي الامكان و خصوصا مبتدي ها از آنها اجتناب كنيد.

7- استروئيد هاي تقلبي
اين نوع دارو ها خيلي بيشتر از انكه تصور كنيد خطرناك هستند مثل اين است كه داريد سم وارد بدن خود مي كنيد اكثر آنها عوارضشان مانند استروئيدهاي اصل اما فاقد تاثيرات مثبت آنها هستند پس از اصل بودن داروها اطمينان پيدا كنيد يا از يك نفر خبره كمك بگيريد .

جمع بندي : با نگاهي به آينده درست مصرف كنيد .

 

 

anaamini@ymail.com

شباهت عجیب میوه ها با اعضای بدن

هویج حلقه شده شبیه چشم انسان است..مردمک و عنبیه و خط نوری که به چشم میرسد درست مانند چشم انسان میباشد.تحقیقات نشان میدهد که مصرف هویج باعث افزایش جریان خون در  عملکرد چشم میشود.
 

وقتی گوجه فرنگی رو از وسط دو نیم میکنید چها تا خونه میبینید که قرمزه و دقیقا مثلقلب هستش که اون هم قرمزه و چها تا بخش مجزا داره.تحقیقات نشون داده که گوجه فرنگی خون رو تصفیه میکنه...

حبه های انگور روی خوشه شبیه قلب هستش و هر دونه اون شبیه سلولهای خونی.امروزه تحقیقات نشون داده که انگور برای حیات قلب بسیار مفیده.

گردو شبیه مغز انسان میمونه .نیم کره راست و نیم کره چپ.قسمت بالای مغز و پایین مغز.حتی چین خوردگی های و پیچیدگی های اون هم شبیه نئو کورتکس میباشد.در حال حاضر میدانیم که گردو ۳۶ مرتبه نورونهای پیام رسان به مغز را گسترش میدهد.


تا حالا به لوبیا قرمز دقت کردین ..درسته ..شبیه کلیه انسان هستش ..تحقیقات نشون داده که لوبیا قرمز در بهبود عملکرد کلیه نقش بسزایی داره.

ساقه کرفس شبیه به استخوان است و این نوع از سبزیجات در استحکام استخوان بسیار موثر میباشد.استخوانها تشکیل شده از ۲۳٪ سدیم و کرقس هم ۲۳٪ سدیم داره.چنانچه در رژیم غذایی شما سدیم وجود نداره کرفس میتونه این کمبود رو جبران کنه. 

آوکادو و گلابی و بادمجان برای سلامت سرویکس و رحم درخانمها بسیار موثر میباشد.امروزه تحقیقات نشان میدهد که اگر خانمها در هفته یک عدد آوکادو مصرف نمایند هورمونهای آنها متعادل میشود و از بروز سرطان رحم جلوگیری میکند.جالبه که بدونید ۹ ماه از شکوفه کردن آوکادو تا رسیدن میوه آن طول میکشه..


Sweet potatoes (نمیدونم فارسیش چی میشه )شبیه لوزلمعده هستش که باعث تعادل قند خون در بیماران دیابتی میشود.


زیتون به سلامت و عملکرد تخمدان کمک میکند.

کریپ فروت و پرتقال و انواع مرکبات شبیه غده های شیری هستند و در سلامت سینه و جنبش غدد لنفاوی در سینه موثر است.
 

پیاز شبیه سلولهای بدن میباشد.امروزه تحقیقات نشان داده است که پیاز نقش مهمی در خروج مواد زائد در بدن را داراست.و باعث ریزش اشک و شستشوی لایه مخاطی چشم میگردد

 

 

mat_bluestar1@yahoo.com

يک ايميل دريافتي

با سلام خدمت شما، و شما...!
چقدر دور از ادب است که از کسی خوبی ببينی و حتی تشکر هم نکنی!
و من نيز جزء اين هزاران نفر، فقط خواننده، هستم!... ولی ديگر طاقت نياوردم و مطالب زيبای شما، هم تحسين مرا و هم غيرت نوشتن مرا برانگيخت. منظورم مطالب زيبای هم دوستان و نويسندگان و فعالان اين صحنه ی دوست داشتنی است... از گفتار ها ،پندارها، و نقدهای آقای غفاری و ديگر دوستان(که خالی از هر گونه طرفداری و جانب داری از گفته ها و اعتقادهای ايشون و ديگر دوستان و صرفاً اينکه با بعضی گفته ها و نوشته ها فقط طرز نگاه ما کمی تغيير می يابد و روشن بينانه تر ميشويم) تا مطالب از روی بصيرت و بينش برخی از فرهيختگان گرامی نظير آقا يا خانم "yazynh" و ديگر رفقای هم مانند...
از مطالب مملکت دوستانه کاملاً روشن بينانه و بی طرفانه و بدور از ترس برخی... و نوشته های به اصطلاح جوابيه ی افراد ديگر در طرفی...
حال در ذيل ميخواهم چند تشکر، چند نکت، چند پيشنهاد، و چند باز هم تشکر را ضميمه کنم و تا بالا آمدن بار بعدی رگ غيرتم برای نوشتن، ازتان بدرود بطلبم... چون همان طور که در ابتدا اشاره کردم، تا حالا که چندين و اندی سال !!! است که "روزانه" می خوانم، زحمت يک مطلب کوچک، يک (به قول همه ی شما) جوابيه ی کوچک، و حتی يک تشکر کوچک را هم به خود نداده و با وجود اينکه هزاران بار با مطالب زيبای ديگران، قلقلک به نوشتن شده ام ولی باز هم تن به نوشتن ندادم! البته من در زندگی روزمره خود نيز اين طور می باشم و حوصله ی submit information (يا همان زکات علم دادن خودمان) را ندارم و از به قول معروف کل کل کردن روزانه هم گريزانم و صد البته در نوشتن ديگر کاملاً تنبل! يعنی شايد بنشينم و با ديگری بحثی و جدلی کنم اما اينکه بخواهم بنويسم و گفتمانی کنم ديگر...!!
و البته می دانیم مانند هزاران "روزانه"ای و "جرقه"ای ديگر اين مشغله و کار و درس و زندگی است که فرصت را از ما جوانان ربوده و حتی مجال پرداختن به آنچه دوست ميداريم را هم نداريم... به خاطر همين از همه شما عزيزان و مبين عزيز با خاطر اين سهل انگاری ما روزانه ای ها، که پر واضح است که از روی عمد نمی باشد، کمال عذرخواهی را در همين ابتدا ( که البته از ابتدا خيلی دور شده ايم) داشته باشم...
و اما نظرات بر حضرات:
1. ممنونم ، ممنونم، و متشکر...از تشکيل چنين ميدان و عرصه ی زيبايی) خطاب به مدير عزيز مبين( و خواهشمندم) و ميدانم تمام روزانه اي ها خواهشمنديم با اينکه اغلب به زبان نمی آوريم (که به اين کار خدا پسند و متدبرانه يعنی تدوين روزانه ی، "روزانه" همچنان دست بگماريد و ما را نيز از آن مستفيظ بفرماييد...
2 . از چندين بخش روزانه تشکر مخصوص دارم: "خبر داغ روز" ، "تاريخ روز" ، "سخن مبين" ، "دانستنيهای روزانه" ،و صد البته " مطالب ارسالی اعضا" ... که واقعاً از نکات قوت مجله ی شما می باشد در همين رابطه خواست نامه ای هم دارم از اعضای محترم، که البته از فرصت و دست قلم بهره ای دارند... از همه ی شما نيز کمال تشکر را دارم چه از مطالب ارسالی در مورد مملکت و دولت مردانمان و چه دين و اعتقداتمان. که من نيز معتقدم اين دو باید هميشه در کنار هم باشند و همه ی ما بايد نظير اشخاصی شخيص چون "yazynh" ، "mtymeta و ديگر دوستان در هر دو ضمينه فعال باشيم که البته به نظر شخصی ام "yazynh" در اين بين تا به حال گوی سبقت را از ديگر دوستان گرفته و اتصال اين دو را به شايستگی رعايت کرده است .
3. خواهش مخصوص ام در مورد با مملکتمان و آنچه بر سر ما می رود، روی سخنم را با همه ی کسانی که اطلاعاتی از اين حيث دارند، ميکند. که عاجزانه خواهش مندم که به انتشار اين روشن گری ها و شفافيت کردن ها همچنان ادامه بدهند و کسانی نيز که هنوز شروع نکرده اند کم کم دست به قلم شوند جوانان اين مرز و بوم را کمی از خواب غفلت بيدار کنند که کمی هم از اين بی تفاوت گری در مورد ايران عزيز و اينکه به دست چه کسانی افتاده کمی تأمل کنند و کنيم...

چون هم اکنون اين "روزانه"نامه را تنها منبعی ميدانم و می شناسم که بدور از هر گونه ترس و جانب داری و بدور از هر گونه تملق و پاچه خواری!!! دست به افشای حقايق ميزند و از هيچ گروه و حزبی هم تا آنجا که می دانم و برايم روشن شده حمايت نمی کند و فقط و فقط به دنبال روشن گری است.
زيرا در اين دوران ما که "فضا بسی ناجوانمردانه تنگ است"و جرأت هيچ گونه بيانی در مورد سياست و حتی ابراز ناخرسندی از وضع موجود را نيز نداريم! "روزانه" کورسو اميدی شده است برای اين دلتنگی و خفگی ما!... تا از دور و بر خود بی خبر نمانيم!
از مبين نيز اين خواست را دارم که بدور از هر گونه تبعيض و غرضی مطالب را همچنان انتشار دهد تا ما، هم با خوبی ها آشنا شويم و هم با بدی ها ، همچنين قضاوت بماند برای خود تک تک ما ها! در اين بين از کسانی که جوابيه های مستند و زيبا نيز می نويسند برای شفاف سازی بيشتر مطلب ، متشکريم که بسيار کمک حال است...
خوب! مثل اينکه در همين سه مورد توانستم گوشه ای از ارادت خود را به اين روزمره روزانه بازگو کنم و از ادامه ی مستمر آن، دعا گو باشم...
در آخر باز نيز تأکيد می کنم که ما به همه گونه آگاهی ها و همه ی مطالب نياز داريم و اينکه تشخيص خوب و بد آن را به عهده ی خود روزانه ای ها بگذاريد و از جلوگيری کردن از انتشار بعضی مطالب جداً خودداری کنيد . کسانی که مخالف نظرات ارسالی ديگران می باشند می توانند مانند "yazynh" دست به شفاف سازی بزنند و نظر خود را اعلام دارند و ديگران را از اشتباه احتمالی نيز در بياورند!!! وليکن دليلی بر اينکه جلوی مطالب گرفته شود( مانند دولت ارجمند!) به جای پاسخ دادن به آن، راهکاری است بس غلط و ناپسند!!
يا حق.....
در ضمن پيشاپيش فرارسيدن هزارمين شماره از "روزانه " را هم به همه و مخصوصاً مدير مسئول و تلاشگر تبريک ميگويم و تا رسيدن شماره صد هزار منتظر هستيم و همچنان روزانه ميخوانيم...

 

 

niceboy_1380@yahoo.com

آيا ايران اولين خودروساز جهان مي شود؟!

گروه اقتصادي، عليرضا بهداد؛ چندي پيش محمود احمدي نژاد وقتي در جمع مديران ايران خودرو استان خراسان رضوي حاضر شد، پيشنهاد کرد ايران خودرو طرحي پنج ساله ارائه دهد تا بازار خودرو در آسيا به اختيار ايران درآيد. رئيس جمهوري يک پيشنهاد ديگر نيز داد تا طبق طرحي 10 ساله ايران به رتبه اول توليد خودرو در جهان دست يابد.

فاصله
شعار تا واقعيت
براساس اين پيشنهاد احمدي نژاد خودروسازهاي ايراني طي پنج سال آينده محصولي را روانه بازار آسيا خواهند کرد که مردم اين قاره کهن، خودرو ايراني را به انواع مدل هاي توليدي خودروسازهايي همچون تويوتا، ميتسوبيشي، هوندا، هيونداي و... ترجيح دهند. اگر اول مرداد سال جاري را بناي خواسته رئيس جمهوري قرار دهيم، خودروسازهاي ايراني بايد تا اول مرداد سال 1397 (يعني قبل از رسيدن به ايران 1400 و تحقق سند چشم انداز) بزرگ ترين خودروساز دنيا شوند و خودروسازهايي همچون جنرال موتورز، فورد، بي ام و، بنز و... را پشت سر بگذارند. مجموع توليد خودرو توسط ايران خودرو و سايپا در سال گذشته حدود يک ميليون دستگاه بوده است.
به عبارت ديگر کل توليد خودرو توسط خودروسازهاي دولتي و خصوصي کشور طي سال گذشته به بيش از يک ميليون دستگاه در سال نمي رسد.
اين درحالي است که براساس آخرين آماري که از سوي انجمن خودروسازان جهان (OICA) منتشر شده ژاپن تا آوريل سال 2008 با توليد 6/11 ميليون دستگاه انواع خودرو به عنوان بزرگ ترين سازنده خودرو در دنيا شناخته شده است.
تويوتا، سوزوکي، ميتسوبيشي، هوندا و مزدا بزرگ ترين خودروسازهاي ژاپني هستند که در بين آنها تويوتا با توليد سالانه بيش از 2/7 ميليون دستگاه خودروي سواري در سال بزرگ ترين خودروساز دنيا به شمار مي آيد.
بنابراين اگر قرار باشد خواسته رئيس جمهوري براي رسيدن به رده اول خودروسازي دنيا محقق شود توليد انواع خودرو در ايران بايد تا 10 سال آينده 12 برابر شود تا با توليد سالانه 12 ميليون خودرو بتواند در راس کشورهاي سازنده خودرو قرار گيرد.
براساس نرم هاي جهاني ايجاد ظرفيت توليد هر خودرو به سه هزار دلار سرمايه گذاري اوليه نياز دارد. يعني اگر قرار باشد اولين خودروساز جهان شويم بايد حدود 33 ميليارد دلار سرمايه گذاري صورت گيرد تا ظرفيت لازم براي توليد اين تعداد خودرو در کشور فراهم شود.
از سويي ديگر همزمان با اين سرمايه گذاري بايد زيرساخت هاي لازم براي توسعه قطعه سازي کشور که توان تامين قطعات مورد نياز براي 12 ميليون خودرو در سال را داشته باشد، فراهم شود. اين درحالي است که قطعه سازهاي ايراني هم اکنون براي خودروهاي توليدي فعلي توان تامين قطعه با ساخت داخل بالاي 50 درصد را ندارند. پروژه ال90 نمونه بارز اين عدم توانايي است که به سبب نرسيدن به موقع قطعات در حالي که قرار بوده است تا امروز شمارگان توليدي حدود 300 هزار دستگاه داشته باشد حدود يک دهم، يعني 30 هزار دستگاه است.
بنابراين اگر قطعه سازهاي کشور همپاي خودروسازها قرار است به رتبه هاي اول جهاني دست يابند بايد حجم توليد و سرمايه گذاري خود را تقريباً به 20 برابر ميزان فعلي برسانند.

لازمه هاي فتح بازار منطقه يي
قطعاً هدف رئيس جمهوري از رسيدن به رتبه اول خودروسازي در دنيا ساخت خودرو فقط براي بازار ايران نيست چرا که وي گفته است خودروسازهاي ايراني ابتدا در پنج سال اول بايد بازارهاي آسيا را فتح کنند. براي فتح بازار آسيا در پنج سال اول علاوه بر سرمايه گذاري که بايد در ساخت خطوط توليد خودرو صورت گيرد، خودروسازهاي وطني بايد حجم زيادي از سرمايه گذاري را براي ايجاد مراکز خدمات پس از فروش در سراسر آسيا انجام دهند تا بتوانند با شبکه خدمات پس از فروش خودروسازهاي اروپايي، امريکايي و غول هاي آسيايي رقابت کنند.
البته قطعاً براي موفقيت در بازار آسيا ايران خودرو و سايپا محصولاتي را روانه بازار مي کنند که از لحاظ قيمت و کيفيت با خودروهاي موجود در اين قاره قابل رقابت باشد.
به عنوان مثال اگر قرار باشد سمند توليد ايران خودرو وارد بازار آسيا شود براي فتح اين بازار نياز است شمارگان توليد اين خودرو از 70 هزار دستگاه در سال به بيش از يک ميليون دستگاه برسد تا با کاهش قيمت تمام شده و البته افزايش کيفيت بتواند با خودرويي هم کلاس خود همچون تويوتا کورولا در بازار آسيا رقابت کند. اما ذائقه مردم آسيا طي پنج سال آينده قطعاً مانند امروز نيست.
ژاپن به سمت توليد خودروهايي با سوخت آب، برق و سوخت هاي جديد رفته است. امريکايي ها توليد خودروهاي هيبريدي (برق و بنزين سوز) را در دستور کار خود قرار داده اند و اروپايي ها همچنان اصرار دارند بر خودروهاي ديزلي سوار شوند.
ايران خودرو و سايپا بايد براي همه اين ذائقه ها خودرو توليد کنند. ايران خودرو پس از آنکه دو سال پيش نخستين موتور پايه گازسوز جهان را به توليد انبوه رساند (البته توليد اين موتور هنوز به شمارگان ازپيش تعيين شده نرسيده است) اگر ان شاءالله مشکلي پيش نيايد (بنا به گفته يکي از مسوولان) طي سال جاري خودروهايي را روانه بازار مي کند که موتورشان پايه گازسوز يا به عبارتي موتور ملي رويشان نصب شده است.

شرايط موجود
البته ايران خودرو و سايپا براي دستيابي به رتبه اول جهان بايد مشکلات ديگري را نيز پشت سر بگذارند. ايران خودرو يکي از بزرگ ترين شرکت هاي بدهکار به بانک ها و قطعه سازان است.
براي اينکه مديران بزرگ ترين خودروساز خاورميانه با خيالي آسوده به توليد محصولات فعلي بپردازند، بايد اين ميزان بدهي که گفته مي شود بيش از هزار ميليارد تومان است، به سيستم بانکي و قطعه سازان پرداخت شود و آنگاه اين شرکت براي اول شدن در دنيا به فکر توسعه خطوط توليد خود باشد.
براي رسيدن به رتبه اول جهان مالکيت چندين پلت فورم (به قسمت هايي از خودرو که ديده نمي شود پلت فورم مي گويند) براي خودروسازهاي ايراني لازم است.
اين در حالي است که تاکنون پس از نيم قرن سابقه کشورمان در اين صنعت هنوز پلت فورم ايراني نساخته ايم. سمند که تنها برند ايراني است روي پلت فورم پژو 405 نصب شده است.
خودروي ملي سايپا نيز که دهه فجر از آن رونمايي مي شود از پلت فورم ريو بهره برده است. توسعه دانش طراحي خودرو که رئيس جمهوري از آن به عنوان «اتاق خودرو» ياد کرده نيز بحث بسيار مهمي است و بايد خودروسازهاي کشورمان آن را روي پلت فورم هاي ايراني نصب کنند.

 

 

احسان بهرام غفاري

نقدي بر سلسه گفتارهاي ايران شناسي
بابك ناصري

قصد من انتقاد بر نوشته هاي اين دوست گرامي نيست كه مطمينا هر انسان بالغ و عاقلي بدور از تعصبات سرزميني مي داند كه نوشته هاي ايشان كاملا دور از منطق هستند . براي آشنا شدن با يك مساله دو راه مشخص وجود دارد . يكي استفاده از اسناد نوشته شده و ديگري استناد به شواهد . در مورد تاريخ ايران خوشبختانه به نقل از موافق و موافق و مورخين داخلي و خارجي ، آنقدر منابع فراوان وجود دارد كه همگي به بزرگي و انديشمندي آريايي ها و هخامنشيان اشاره كرده اند كه گفتن مجدد من تكرار مكررات مي شود . اما مي خواهم از جنبه دوم به قضيه تاريخ ايران نگاهي انجام دهم كه اميدوارم براي شما خوانندگان محترم هم جذابيت كافي را داشته باشد . متاسفانه در كشور ما هر وقت بحث آثار تاريخي پيش آمده ،‌ سه تصوير در ذهن نقش بسته است . ميدان نقش جهان اصفهان با قدمتي كمتر از پانصد سال . تخت جمشيد با قدمتي نزديك به دو هزار و ششصد سال و بيستون كرمانشاه با همان حدود قدمت . اما جاي تاسف آنجاست كه ما ورود آرايايي ها را به ايران ، مبدا تاريخ ايران مي دانيم ، در حاليكه هزاران سال قبل از مهاجرت آريايي ها ، مردم در سرزمين ايران زندگي مي كرده اند . براي بهتر روشن شدن مطلب ، نمي خواهم به آن سه دسته آثار باستاني كه هميشه از آنها نام برده شده استناد كنم و مي خواهم به مركز اصلي آثار باستاني ايران چه در زمان آريايي ها و چه قبل از آن استناد كنم كه جايي نيست به جز استان سيستان و بلوچستان كه به حق از شاهكارترين سرزمين هاي اين كشور است كه قدر دانسته نشده است .
دره نگاران روستاي ناهوك در استان سيستان و بلوچستان ، بي شك جزو اولين آثار باستاني به جا مانده از ايرانيان قديم است . سنگ نگاره هايي كه در اين دره به جاي مانده است قدمتي در حدود دوازده هزار سال دارند كه اكثر اين شكل هاي حكاكي شده بر روي سنگ هاي اين دره ، نقوش انساني و حيواني هستند كه جالب اينجاست كه همه اين نقوش بر كشاورزي و شكارگري و گله داري انسان هاي آن زمان دلالت دارد . تمامي انسان ها ملبس هستند كه نشان دهنده اين است كه در آنزمان ايرانيان مي توانسته اند خياطي و پارچه بافي داشته باشند و براي خود لباس بدوزند . در مورد اين دره و نقوش مانده بر صخره هاي آن بحث فراواني است كه همگي به متمدن بودن ايرانيان دوازده هزار سال پيش ،‌ زمانيكه ديگر كشورها مردمانش در غار زندگي مي كردند و شكار ساده هم بلد نبودند ، اشاره مي كند .
اما در حدود شش هزار سال قبل ، در شهر سوخته ( ميان جاده زاهدان به زابل ) مي توان اوج شكوفايي ايران آنزمان را يافت . پيدايش خط ،‌ نقاشي و نگارگري ، سنگ تراشي ،‌ صادرات و واردات ، تراش سنگ هاي قيمتي ( خصوصا لاجورد ) ، مهر سازي ، سفالگري و معماري بر اساس معيارهاي نوين شهر سازي و نخستين عمل پيوند قلب ،‌ نخستين عمل پيوند قرنيه چشم ، نخستين عمل سرطان سينه و هزاران مورد ديگر همگي مربوط به اين دوره مي باشد . آثار بدست آمده از شهر سوخته مويد اين نكته است كه در حدود سه هزار سال قبل از تشكيل هخامنشيان ( كه به اشتباه ما آنرا سر سلسله پيدايش فرهنگ در ايران مي دانيم ) ايرانيان ممتاز تر از مابقي كشورها در علم ، ادب ، فرهنگ ، هنر ، اقتصاد ، طب و سياست بوده اند . اين شهر در حدود صد و پنجاه هكتار وسعت داشته است كه كوچه ها ،و خانه هاي منظم آن ،‌ لوله هاي سفالي آب و لوله هاي فاضلاب شهري و ... حكايت از برنامه ريزي دقيق شهري آن داشته است . اين شهر در چهار بخش مجزا ساخته شده است كه به مكان سياسي ( ادارات آنزمان ) ، مكان گورستان ، مكان زندگي مردم و مكان صنعتي تقسيم شده است .
اما در اين استان آثار ديگري از شهري بنام دهانه غلامان بر جاي مانده است كه به حدود سه هزار سال قبل باز مي گردد كه اين شهر نيز در نوع خود بي نظير است . اين شهر كه از خشت بوده است ، در كتيبه هاي بيستون ، پارسه و نقش رستم بنام زرك نام برده شده است كه شكوه اين شهر به حدي بوده است كه هيچ شهري در آن دوران از نظر وسعت و كاربري محله ها ،‌خانه ها و ساختمان ها با اين شهر قابل مقايسه نيست . اين شهر بر اساس نقشه از پيش تعيين شده بنا شده است و بدليل همجواري با رود هيرمند فرمند ، معماران آن دوران اين شهر را روي تپه اي بنا كرده اند تا از سيلاب هاي فصلي اين رود ، ايمن باشد . درهاي ورودي كليه ساختمان هاي اين شهر با در نظر گرفتن جهت وزش بادهاي صد و بيست روزه همگي در صلع جنوبي قرار دارند و نبودن قلعه ، برج و بارو و دروازه از نشانه هاي امنيت و ثبات سياسي اين شهر در آنزمان خبر مي دهد . از سويي كليه مراسم مذهبي مردم اين شهر در آزادي كامل برگزار مي شده است .
اما در حدود سه هزار سال قبل ، مكاني اعجاب انگيز با نام كوه خواجه يا اوشيدا در اين استان مواجه مي شويم كه محل تولد بزرگ پيامبر ايرانيان ،‌زرتشت است . اين كوه همواره مورد قداست در بين سه دين اسلام ، زرتشت و مسيحيت بوده است . اين كوه چنان است كه از هر جاي خاك سيستان قابل مشاهده است و در ميان رود هامون ورجاوند قرار دارد . اين كوه مشتمل بر يك معبد و يك قصر است كه در گرداگرد آن حياطي وسيع قرار دارد . بقاياي آتشكده سنگي معبد به قرن اول ميلادي باز مي گردد و بناهاي اطراف آن در دوره هاي بعد مانند اشكانيان و ساسانيان مداوما تكميل گرديده است . قصر واقع در اين كوه بسيار مجلل بوده و مزين به انواع نقاشي هاي ديواري ، گچ بري ، نقوش برجسته گلي و گچي و هم چنين مجسمه هاي فراواني بوده است .
از ديگر آثار باستاني اين منطقه مي توان به قلعه سب و قلعه بم پور اشاره كرد كه هر دو از بي نظيرترين آثار به جا مانده در سده پنجم قبل از ميلاد ( حدود دو هزار و ششصد سال پيش ) هستند . در مورد قلعه بم پور حكايت جالبي سند شده است كه فرمانده بم پور ، هنگام عبور سربازان و سوارانش دستور داد تا توبره اسبان را از خاك و گل پر كنند و روي هم بريزند . تعداد سواران چنان بود كه وقتي خاك ها روي هم انباشته شد ، تپه اي برجاي ماند كه روي اين تپه قلعه بم پور را احداث كردند . شيوه طراحي اين قلعه به نحوي بوده است كه مي توانسته در مقابل هجوم بزرگترين قشون هاي نظامي مقاومت كند ، زيرا به گونه اي اين قلعه طراحي شده است كه از هر جهت ورود هر مهاجمي از چشم نگهبان قلعه دور نمي مانده است . و صد ها آثار ديگر كه همگي به قبل از دوران هخامنشيان بر مي گشته و مويد اين نكته بوده است كه ايرانيان بر خلاف نظر عوام كه هخامنشيان را مبدا شاخص شدن ايران مي دانند ، هزاران سال تمدن داشته است . ارتش يكپارچه ، مهندسي و معماري بي نظير از روي نقشه ، علم پزشكي و جراحي حساس ترين اعضا مانند قرنيه چشم و قلب و سينه ، صنايع دستي ، صادرات و واردات و هزاران نمونه ديگر گواه اين مدعاست كه برجسته ترين انسان ها و فرهنگ ها را ايرانيان در طول تاريخ داشته اند . حال هر چقدر هم بي سرزمينان و چاپلوسان بخواهند اسلام را منبع شكوفايي ايران بدانند و يهوديان را دخالت در امور بزرگي ايران بدهند . لازم بذكر است كليه آثار نام برده شده بر اساس دو سال تحقيق شبانه روزي من براي ساخت مجموعه مستندي كه در مورد استان سيستان و بلوچستان است و بزودي از شبكه بين المللي سحر و شبكه چهار پخش مي شود ، صورت گرفته است . تصاوير كليه آثار موجود و اسناد تاريخي آن نيز همگي موجود است . در صورت تمايل به اصلاعات بيشتر در مورد تاريخ اين استان كه قديمي ترين سرزمين اين كشور است و محل سكناي آريايي ها ، مي توانيد به مبين عزيز اطلاع بدهيد تا مطالب بيشتري در اين مورد بنويسم . با تشكر از حوصله شما .

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

2 شهريور / 23 شهريور / 21 شعبان

Mobin_s2004@yahoo.com
2 شهريور ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالروز جنگ چالدران و درسي كه بايد از آن گرفت

سلطان سليم در برابر شاه اسماعيل

  23اوت سال 1514 ميلادي (دوم شهريور در 494 سال پيش)، دشت چالدران در نزديكي خوي صحنه نخستين و در عين حال قاطعترين جنگ عثماني (تركيه) و ايران بود. هدفهاي سليم اول سلطان عثماني از لشكر كشي به ايران عبارت بود از: جلوگيري از گسترش مذهب شيعه اثني عشري كه مذهب رسمي ايرانيان اعلام شده بود به متصرفات عثماني و پيوستن شيعيان قلمرو عثماني به دولت تازه تاسيس صفوي ايران؛ ضميمه كردن مناطق كردنشين شمال غربي و محل سكونت تركمان ها (در شرق تركيه امروز و شمال شرقي عراق كه آق قويونلوها و قره قويونلوها و بقاياي سلجوقيان بوده اند) به قلمرو خود، مانع شدن از گسترش و رشد «ايرانيسم»كه با روي كار آمدن شاه اسماعيل صفوي دوباره سربلند كرده بود.
     در جنگ چالدران كه در آن شاه اسماعيل به دليل نداشتن اسلحه آتشين (توپ و تفنگ) و يك ارتش ملي (غير عشايري) شكست خورد، سلطان سليم تنها به يك هدف خود كه ضميمه ساختن قسمتي از مناطق كردنشين و تركمان نشين به قلمرو عثماني بود رسيد كه اينك دولت تركيه گرفتار مشكل ناشي از همين عمل است و با استقلال خواهي كردها دست و پنجه نرم مي كند.
     سلطان سليم يكم پس از پيروزي در نبرد چالدران به سوي تبريز پيش راند و چهارم سپتامبر (14 شهريور) وارد اين شهر شد، اما بر اثر مقاومت مردم و جنگ و گريز نيروهاي محلي وفادار به شاه اسماعيل مجبور به بازگشت شد.
     شاه اسماعيل تا زمان جنگ چالدران، مخالف اسلحه آتشين بود، توپ را سلاح کشتار جمعي و بكاربردنش را خلاف آيين جوانمردي مي پنداشت. به علاوه، نيروهاي او عمدتا از عشاير قزلباش بودند و وي فاقد يك ارتش ملي مركب از افراد همه نقاط كشور بود. جنگ چالدران بزرگترين جنگ شمشير با تفنگ در طول تاريخ است. تجربه همين جنگ است كه شوروي را بر آن داشت كه در سال 1949 داراي بمب اتمي، در سال 1953 بمب هيدروژني و در سال 1957 موشك قاره پيما شود و كشورهاي فاقد اين سلاحها اينك مي كوشند آنها را به دست آورند زيرا كه سازمان ملل آن طور كه بايد و شايد تاكنون نتوانسته است از جنگ و نسل كشي جلوگيري كند و محافظ كشورهاي كوچك و ضعيف باشد.
     پس از سلطان سليم و پسرش سلطان سليمان ، دربار عثماني با مداخله وزيران و گسترش حرمسرا و غلامان درباري رو به انحطاط گذارد، و حافظ اين امپراتوري تنها سربازان خوب و مقاوم آن بودند که تا پايان کار کمتر ديده شد که افسرانشان راه خيانت به پيمايند. همين داشتن سرباز خوب موجب حفظ موجوديت آن به نام جمهوري ترکيه شده است. البته قدرتهاي اروپايي هم به سود خود مي ديدند که چنين کشوري به صورت سدي ميان روسيه و مديترانه و سرزمين هاي عربي وجود داشته باشد و به همين دليل پس از جنگ جهاني اول با وجود حضور ناوگانهاي آنها در محل ، مانع اخراج يونانيان توسط مصطفي کمال (اتاتورک )از منطقه مرمره نشدند.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

02/06/60
سركوب حمله كماندوها و تانك‌هاي دشمن به سوسنگرد.
02/06/66
استقرار نيروهاي امريكايي، انگليسي و فرانسوي در خليج فارس و ورود بيش از 60 فروند ناو جنگي مين‌روب بلوك غرب به خليج فارس.
بسته شدن سفات خانه‌هاي ايران در فرانسه و انگليس

پيام دكتر ولايتي به دبيركل سازمان ملل متحد در مورد حملات هوايي عراق به مناطق مسكوني جمهوري اسلامي ايران .
اعزام نيروهاي مردمي به جبهه‌هاي جنگ از استان خوزستان ، قم ، بوشهر ، يزد ، نهاوند و جيرفت .

سومين سمينار پشتيباني جنگ تحت عنوان " لبيك‌ يا امام " با شركت آقايان خامنه‌اي هاشمي ، مهندس موسوي ، محسن رضايي ، تيمسار سهرابي و ديگر مقامات كشوري و لشكري و سخنان آنها در مورد مسائل مختلف جنگ و اوضاع خليج‌فارس .
ديدار معاون وزارت امورخارجه جمهوري اسلامي ايران با دبيركل سازمان ملل متحد و رييس شوراي امنيت در نيويورك . گزارش خبرگزاري فرانسه ، مصاحبه رجايي‌خراساني و سخنان " فيليپس اوكلي " سخن‌گوي وزارت خارجه امريكا در اين مورد .

ديدار آقايان معيري ، لواساني و سرمدي از كشورهاي مختلف اروپايي ، آسيايي و افريقايي و تشريح موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال پايان جنگ .
اعلام برهم خوردن آرامش كاروان نفت‌كش‌هاي كويتي تحت حفاظت امريكا به‌وسيله يك فروند ناوچه ايراني پس از عبور از تنگه هرمز . ايران هرگونه برخورد را با اين كاروان تكذيب كرد .

پيدا شدن لاشه هلي‌كوپتر امريكايي از بستر دريا كه بر اثر برخورد با ناو " لاسال " سقوط كرده بود .
ثبت چهار فروند نفت‌كش جديد كويت در امريكا و انگلستان .

مخالفت مجدد شوروي با اعمال تحريم تسليحاتي عليه ايران و انتقاد از حضور نظامي امريكا در منطقه .
مصاحبه شيرين هانتر در مورد اهداف امريكا در خليج‌فارس : جلوگيري از نفوذ شوروي ، پشتيباني از اعراب و فشار ايران .

مطالب ديلي‌ اكسپرس و تايم هلند در مورد سود بردن ايران از آرامش به‌وجودآمده در خليج‌فارس .
تشديد اختلافات در اجلاس فوق‌العاده وزيران خارجه كشورهاي عضو اتحاديه اعراب و تعليق آن براي چند ساعت . موضع كشورهاي مختلف در مورد قطع‌رابطه با ايران يا اقدام به ميانجي‌گري ميان ايران و عراق در گزارش گاردين ، خبرگزاري فرانسه ، راديو بي . بي . سي .

دعوت روزنامه كويتي " الانباء " از شوراي همكاري خليج‌فارس براي ورود به جنگ عليه ايران و سخن ميشل عفلق در مورد مسئوليت كل اعراب در قبال جنگ ايران و عراق .
مصاحبه مطبوعاتي حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي كروبي در تهران و سخنان وي در تشريح جزئيات توافق ايران و عربستان براي مراسم " برائت از مشركين " و حمله مأموران عربستان سعودي به صفوف حجاج‌ بيت‌الله‌الحرام . دعوت عربستان از خبرنگاران خارجي براي تهيه عكس و خبر

Mobin_s2004@yahoo.com
23 آگوست ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
امضاي پيمان عدم تجاوز ميان هيتلر و استالين

23 اوت سال 1939 ميان دو دولت شوروي و آلمان (استالين و هيتلر) يك پيمان عدم تجاوز ده ساله به امضا رسيد. هيتلر تنها دو سال و دو ماه اين پيمان را رعايت كرد. "تاريخ" نشان داد كه اگر هيتلر به شوروي حمله نكرده بود، جهان اينك چهره ديگري داشت. انگلستان منهدم شده بود، آمريكا وارد جنگ نمي شد و ايران كه با آلمان مناسبات حسنه داشت، دست كم از سلطه انگلستان رها مي شد. هيتلر هشدار آن دسته از ژنرالهايش كه مخالف حمله به شوروي بودند، ناديده گرفت و با اين حمله جنگ را باخت و كمتر از چهار سال بعد، اين نيروهاي شوروي بودند كه پايتخت او شهر برلن را تصرف كردند.

 

شكست كودتاي ترديد آميز ضد گورباچف!

در اين روز در سال 1991، كودتاي ضد گورباچف پس از شصت ساعت شكست خورد. مورخان، با اين كه از اين كودتا سال ها گذشته و مجريان آن دوباره داراي مقام شده اند هنوز درباره اصالت آن ترديد دارند زيرا كه كودتا ها معمولا در ساعات شب و با دستگيري مخالفان آغاز مي شود و در روزهاي اول مخصوصا اگر كودتاگران ضعيف باشند دست به خشونت شديد مي زنند كه در مورد اين كودتا چنين نبود. اين كودتا نتيجه عكس داشت و شوروي را كه قرار بود به صورت اتحاديه اي از جمهوري هاي مستقل درآيد كاملا متلاشي كرد. فروپاشي شوروي اگر چه عملا انجام شده ولي مبناي قانوني ندارد. يعني از طريق جلب نظر مردم (رفراندم) انجام نشده است.

 

دوگل قول داد كه مستعمرات فرانسه را رها خواهد ساخت

شارل دوگل رهبر فرانسويان 23 اوت 1958 در آخرين مرحله سفر طولاني به مستعمرات فرانسه كه امپراتوري اين كشوررا تشكيل مي دادند در شهر برازاويل پايتخت كنگوي فرانسه در اجتماعي ( عكس بالا ) خطاب به هزاران تن از ساكنان اين شهر قول داد كه در برابر تمايلات استقلال طلبانه مردم مستعمرات فرانسه قرار نخواهد گرفت و گفت كه به سود فرانسه است كه مستعمرات را رها سازد و با هم يك گروه مشترك المنافع تشكيل دهند. بيان چنين مطلبي از سوي دوگل كه در احساسات ناسيوناليستي او ترديد نبوده است در سراسر جهان با اهميت ويژه تلقي شد و ساير دولتهاي مستعمره دار نيز در صدد رها ساختن مستعمرات بر آمدند كه ظرف چهار سال از آن زمان بسياري از مستعمرات استقلال يافتند.

 

خروج نبروهاي فلسطيني از لبنان

در پي بمباران شديد و روزانه محله هاي غرب بيروت از سوي هواپيماهاي اسرائيلي و پيشروي سربازان اين كشور تا بيروت ، ياسر عرفات با ميانجي گري هايي كه بعمل آمد پذيرفت كه نيروهايش را از لبنان خارج سازد و 23 اوت 1982 يك هزار تن از اين نيروها ، به صورتي كه در عكس ديده مي شود به بندرگاه رفتند و عازم يمن شدند . خروج اين نيروها كه اجازه داده شده بود تفنگ ( سلاح سبك ) خود را همراه داشته باشند چند روز طول كشيد.

برخي ديگر از رويدادهاي 23 اوت

  • 1617:   براي نخستين بار در جهان يك خيابان يكطرفه(One – Way) شد و اين كار در شهر لندن صورت گرفت.

  • 1754:   لوئي 16 به دنيا آمد كه از 1774 تا 1792 شاه فرانسه بود، توسط انقلاب بركنار و با "گيوتين" اعدام شد.

  • 1821:   اسپانيا پس از 3 قرن به مكزيك استقلال داد. مكزيك پيش از ورود اسپانيائي ها به قاره غربي داراي تمدني درخشان و كهن، و يك امپراتوري بود.

  • 1904:   زنجير چرخ اتومبيل كه آن را قادر مي سازد در برف و يخ حركت كند اختراع شد.

  • 1978: جوموكنياتا رهبر كنيا كه نام او به معناي «نيزه مشتعل كنيا» است در 86 سالگي درگذشت . وي كه در انگلستان تحصيل كرده بود از قديمي ترين مبارزان آزادي و استقلال در افريقا بشمار مي رود.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    21 شعبان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     تولد «ابوسعيد عبدالكريم بن محمّد سَمعاني» ملقّب به تاجُ الاِسلام

    21 شعبان 506 - «ابوسعيد عبدالكريم بن محمّد سَمعاني» ملقّب به تاجُ الاِسلام محدث و مورخ معروف قرن 6هجري قمري درمَروْ متولد شد. سمعاني براي كسب علم بيشترايام خود را درسفرگذراند و به ايران، عراق، شام، حجاز و ماوراء النهر مسافرت كرد و از عالمان هرشهر و ديار بهره علمي برد. معروفترين اثرسمعاني كتاب اَلاَنْساب است كه به اَنسابِ سَمعاني نيزشهرت دارد. تاريخ مرو ديگر اثرسمعاني است كه از منابع مهم تحقيق درباره منطقه مرو بشمار مي‏‎رود.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    25
    33

    اهواز

    31
    46

    تبريز

    23
    34

    شيراز

    22
    36

    مشهد

    19
    34

    بندرعباس

    29
    36

    کرمان

    16
    33

    اصفهان

    18
    33

    يزد

    23
    36

    کرمانشاه

    23
    36

    اراک

    18
    31

    رشت

    23
    31

    دبی

    33
    39


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1420 تومان
    962 تومان
    1815 تومان
    863 تومان
    257 تومان
    262 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    222000 تومان
    99000 تومان
    52000 تومان
    196000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:59
    طلوع خورشيد : 06:30
    اذان ظهر : 13:06
    غروب خورشيد : 19:42
    اذان مغرب : 20:03
    نيمه شب شرعي : 00:21
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    IKEA 2009 Catalogue

    جديدترين شماره از مجله
    IKEA 2009 Catalogue

    تاریخ انتشار: آگوست 2008
    تعداد صفحات مجله: 376
    حجم فایل: 38 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    کارت حافظه برای یک بار نوشتن اطلاعات و صد سال عمر

    شرکت SanDisk که یکی از بزرگ ترین تولید کنندهای کارت حافظه است نوعی حافظه SD ساخته که فقط یک بار میتوان روی آن اطلاعات را ذخیره کرد. پس از ذخیره شدن اطلاعات بر روی این حافظه امکان پاک کردن و تغییر دادن این اطلاعات چه به صورت نرم افزاری و چه به صورت فیزیکی وجود ندارد. و فقط میتوان آن را به صورت فیزیکی نابود کرد. این شرکت ادعا کرده که این اطلاعات به مدت صد سال بر روی این حافظه ماندگاری دارند.

    شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چنین حافظه ای چه کاربردی دارد؟ پاسخ اینجاست که این حافظه برای نگهداری اطلاعات حساس و مهم ساخته شده. که تغییر ناپذیری آنها مهم است.

    برخی کاربردهای این حافظه شامل این موارد است:

    - عکاسی برای پلیس و از صحنه های جنایت و بازجویی که برای دادگاه مهم است که بدون هیچ گونه دستکاری باشد.

    - فیلم برداری از دادگاه ها.

    - رای گیری های الکترونیک در انتخابات. جهت اطمینان حاصل کردن از عدم دستکاری نتایج.

    - دستگاه های ضبط تصاویر مانند دوربین های امنیتی و دوربین های درون هواپیما.

    - استفاده در پزشکی جهت ثبت وضعیت بیمار.

    به طور کلی نام این نوع کارت حافظه که در سایز 128 مگابایت تولید شده WORM است که مخفف Write Once Read Many است. شرکت سن دیسک اعلام کرده که ظرفیت های بالاتر این حافظه را تا پایان سال ارایه خواهد کرد.

    منبع

    گجتی برای تبدیل فریاد به زمزمه! 

    از زندگی خسته شده اید؟ تورم بالاست. قیمت ها سر به آسمان کشیده است؟ میتوانید برای تخلیه روانی هم که شده فریاد بزنید و حداقل کمی خودتان را راحت کنید. اما میدانید مشکل چیست؟ این روزها فریاد کشیدن هم سخت شده. اگر در خانه فریاد بزنید که احتمالا به بیرون پرتاب میشوید. اگر هم در بیرون این کار را بکنید... خودتان نتیجه اش را بهتر میدانید.

    راه حل چیست؟ استفاده از این گجت ضد فریاد! وقتی که برای خرید گوجه فرنگی به میوه فروشی محله تان مراجعه کردید این گجت را به همراه داشته باشید. به محض دیدن قیمت ها اگر خواستید فریاد بزنید این وسیله را جلوی دهان بگیرید و با تمام وجود فریاد بکشید. این گجت فریاد شما را به یک زمزمه بسیار ملایم تبدیل میکند. چیزی که من اسمش را میگذارم خودسانسوری صوتی.

    وسیله مفیدی است. البته برای خریدنش باید زحمت بکشید و تا چین سفر کنید و ضمنا 80 دلار ناقابل هم برایش پرداخت کنید. به نظر من اگر کسی پیدا شود و چنین چیزی را در اینجا با قیمت ارزان بفروشد، حتما فروش خوبی خواهد داشت.

    منبع 
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    تیترهای روزنامه های ایران
    پس از پایان المپیک!

    * مجلس تمامی ورزشکاران ایرانی را برای ادای پاره ای توضیحات به صحن علنی مجلس فراخواند!

    * مانتوی رنگی هما حسینی پرچمدار تیم ورزشی ایران در مراسم افتتاحیه از مصادیق تبرج شناخته شد!

    * احمدی نژاد: با اجرایی شدن طرح تحول اقتصادی، در المپیک لندن مدال ها را درو خواهیم کرد!

    * علی آبادی: حیف که دیکس! کمرم درد می کرد وگرنه خودم به جای احسان حدادی دیکس! را پرتاب می کردم!

    * پالیزدار: همه چیز را افشا می کنم!

    * کردان: افراد تحصیل کرده باید وارد شوند!

    * سایت الف: مدارک داوران مسابقات ورزشکاران ایرانی باید بررسی شود!

    * فاطمه رجبی: به خاطر این نتایج ضعیف، رفسنجانی و قالیباف باید رسماً از مردم عذرخواهی کنند!

    * لاریجانی: سیاست استراتژیک ما در قِبَل ملل دُوَل متحدالممالک شرکت کننده در المپیک ، باید بصورت پارادایم دیالکتیک نامتجانس باشد!

    * الهام: بیخود به من نگاه نکنید! من بی تقصیرم! استعفا هم نمی دهم!

    * شریعتمداری: بحرین هم در المپیک مدال گرفت ولی ما نگرفتیم!

    * کروبی: خوابم یا بیدار؟! این چه نتایجیه!

    * کفاشیان: فوتبال ما حضوری امیدوارکننده در المپیک پکن داشت!

    * قراخانلو: توقع مدال گرفتن در المپیک لندن از ما نداشته باشید!

    * علی آبادی: همین که ورزشکاران ایرانی غیرت خودشان را نشان دادند برای ما کافی است! و این حاصل زحمات سازمان بوده است!

    * صفایی فراهانی: با نتایج بدست آمده ممکن است کلا به حالت تعلیق در بیاییم!

    * مایلی کهن: دایی باعث باخت سوریان شد!

    * قلعه نوعی: وقتی کاظمی و طالب لو رو از ما گرفتند طبیعی هم بود این نتایج را در المپیک بگیریم!

    * جعفر پناهی فیلم «ایران، افتضاح در المپیک» را به زودی کلید می زند!
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    لطفا سلیقه به خرج دهید

    اگر به دنبال چند ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی برای تغییر‌دادن خانه‌تان هستید، این ۱۰ مورد می‌تواند کمکتان کند.

    ۱) تنظیم چیدمان مبلمان و لوازم خانه را تغییر دهید:
    مبلمان را از کنار دیوار برداشته و سعی کنید آنها در زوایای جدیدتر و گیراتر بچینید. مثلاً قرار‌دادن کاناپه به صورت مورب در یک اتاق نشیمن باریک باعث می‌شود که اتاق وسیع‌تر دیده شود.

    ۲) یک دیوار را رنگ کنید:
    یکی از دیوارهای مهم خانه که در معرض توجه نیز هست را به رنگ دلخواهتان رنگ کنید. تابلوها و لوازم هنری از آن آویزان کنید و مبل جدید و زیبایی در آن قسمت قرار دهید (البته دقت داشته باشید که رنگ آن با سایر لوازم خانه هماهنگ باشد)

    ۳) از گل و گیاه استفاده کنید:
    گل و گیاه می‌تواند حال و هوای تازه‌ای به خانه بیاورد. اگر علاقه‌ای به رسیدگی به گل و گیاه ندارید، می‌توانید از گل‌ها و درختچه‌های مصنوعی استفاده کنید. کیفیت گل‌های مصنوعی هم آنقدر خوب شده است که به سختی می‌توان آنها را از گل طبیعی تشخیص داد.

    ۴) یک قالیچه محلی در نقطه‌ای بیندازید:
    قالیچه‌های محلی وسیله بسیار خوبی برای اتاق‌های گفت‌وگو و نشیمن به شمار می‌رود. قالیچه‌ای متناسب با اسباب و لوازم اتاق انتخاب کنید و آن را پایین میز بیندازید.

    ۵) تابلو و آینه از دیوارها آویزان کنید:
    تابلوهایی آویزان کنید که شخصیت و روحیه شما را منعکس کند. سعی کنید از قاب‌های تزئینی‌تر و زیباتر استفاده کنید. هنگام آویزان‌کردن دقت کنید که تابلو از هر قسمت خانه قابل مشاهده و گیرا باشد.

    ۶) مجسمه‌ها را در یک جا جمع کنید:
    مجسمه‌ها و پیکره‌های کوچک و مرتبط با هم را در قسمتی از خانه که مورد توجه است کنار هم قرار دهید. این مجسمه‌ها را به صورت‌های فانتزی و متنوع بچینید.

    ۷) از کوسن‌های تزئینی استفاده کنید:
    این بالشتک‌ها و کوسن‌های تزئینی به سادگی رنگ و بوی جدیدی به خانه می‌دهد و مبلمان منزل را نیز باشکوه‌تر جلوه می‌دهد.

    ۸) لامپ‌ها و لوسترها را عوض کنید:
    لوسترها و لامپ‌ها جزو وسایلی هستند که خیلی زود بر بیننده آشکار می‌کنند که سبک چیدمان خانه‌تان قدیمی است یا جدید. به دنبال لوسترهایی باشید که جدیدتر و فانتزی باشند و ضمناً با لوازم و رنگ‌بندی خانه‌تان نیز هماهنگ باشند.

    ۹) لحاف‌ها و رواندازها نیز مثل کوسن‌های تزئینی، به اتاقتان رنگ می‌دهد. این رواندازها و روتختی‌ها در انواع جنس‌ها و رنگ‌ها موجود می‌باشد. با توجه به روحیه و سلیقه خود زیباترین را انتخاب کنید.

    ۱۰) لوازم اضافی را از جلوی دید بردارید:
    وسایل و لوازم اضافی باعث از بین رفتن جلوه اتاق می‌شود. برای برگه‌ها، اسباب‌بازی‌های بچه‌ها و سایر اسباب و وسایلی که شکل اتاق را بر هم می‌زند، جای مخصوصی تدارک ببینید.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    جلوگيري از
    همجنس گرایی و همجنس بازی

    سوال:
    برای جلوگیری از هم جنس گرایی و هم جنس بازی چه باید کرد؟
     

    پاسخ:
    معمولاً عوامل هم‏جنس بازی را میتوان چنین برشمرد:
    1 - روابط غلط خانوادگی که در نتیجه آن، پسر با پدر و دختر با مادر انطباق نمییابد و الگوی رفتاری مناسب کسب نمیکند.
    2 - تجارب غلط هم جنس خواهی در اثر برخورد با دوستان ناباب.
    3 - احساس بی ارزشی و سرخوردگی در تلاش برای ایجاد رابطه مشروع با جنس مخالف.
    4 - محدودیت‏های محیطی (مثلاً محل خواب پسرها از یکدیگر جدا نیست و یا اهل خانواده مجبورند با هم در یک محل و در یک اتاق زندگی کنند).
    5 - ضعف مبانی مذهبی و اعتقادی.(1)

    شخصی که به این عادت ناپسند مبتلا است برای مقابله با این عادت ناپسند، میتواند از شیوه‏های زیر استفاده نماید:
    1 - احساس کند که فردی عادی است و احساس با ارزش بودن نماید.
    2 - تلاش کند تا از رو در رو شدن با جنس مخالف احساس شکست نکند.
    3 - روحیه برخورد با جنس مخالف را در خود ایجاد کند.
    4 - بنیه اخلاقی و تسلط بر نفس خود را تقویت نماید.

    5 - تصمیم بگیرد که دیگر به آن عادت برنگردد.(2)
    البته قبل از درمان هم جنس بازی باید به پیشگیری از آن فکر کرد که نقش اساسی را در این رابطه، خانواده و پدران و مادران دارند. آن‏ها باید فرزند خود را از محبت سیراب سازند تا زود تسلیم محبت دیگران نشود. و نکته دیگر برخورد پدر و مادر با یکدیگر است.
    اگر مادر تسلط بر پدر داشته باشد و در برابر فرزندان پدر را منکوب سازد، پسر از پدر متابعت میکند و در برابر دیگران خود را تسلیم میکند.(3)

    اسلام به منظور مقابله با این عادت ناپسند راه‏کارهایی را مظرح کرده‏ است:
    1 - اجتناب از نگاه شهوت‏آمیز به پسران: از نظر شرعی نگاه کردن از روی شهوت به جوانی که هنوز مو به صورتش در نیامده، حرام است رسول اکرم صلی الله وعلیه وآله فتنه جوان زیبا را از فتنه دختر باکره بیش‏تر دانسته است. (4)
    2 - پرهیز از بوسه شهوت‏آمیز: امام صادق علیه‏السلام از قول رسول خدا صلی الله وعلیه وآله فرموده‏اند: "کسی که جوانی را از روی شهوت ببوسد، خداوند او را در قیامت به لجامی از آتش لجام میزند".(5)
    اگر مسلّم شد کسی جوانی را از روی شهوت بوسیده، باید حد بخورد و حدش از سی تا نود تازیانه است. هر قدر که حاکم شرع صلاح بداند، او را میزند.
    3 - اجتناب از خوابیدن دو پسر در یک بستر: رسول خدا صلی الله وعلیه وآله میفرماید: "بستر فرزندان خود را از سن ده سالگی جدا سازید، یعنی دو برادر یا دو خواهر یا برادر و خواهر زیر یک لحاف نخوابند". (6)
    4 - تقویت ایمان: هم جنس بازی بر اثر طغیان غریزه جنسی انجام میشود و یاد خدا و یاد مرگ و تقویت ایمان از طریق ارتباط همیشگی با خدا و دعا و توسل در کنترل غریزه جنسی بسیار مؤثر است.
    5 - توجه به آثار و عواقب هم جنس بازی: انسان به صورت طبیعی تمایل به جنس مخالف دارد. هرگونه کاری که تمایل طبیعی او را منحرف سازد، یک نوع بیماری تلقی میشود. از دست دادن احساسات طبیعی بر جسم و روح انسان تأثیر میگذارد. چه بسا افرادی که به این بیماری مبتلا باشند، گرفتار ضعف قوه جنسی و به اصطلاح سرد مزاجی شوند. از امام صادق علیه‏السلام در مورد فلسفه تحریم لواط سؤال شد، فرمود: "اگر آمیزش با پسران حلال بود، مردان از زن‏ها بی نیاز میشدند و این باعث قطع نسل انسان میشد و باعث از بین رفتن آمیزش طبیعی میگشت و این کار مفاسد زیاد اخلاقی و اجتماعی به بار میآورد".(7)
    ازدواج شرعی، چون موافق فطرت است، به فرمایش قرآن آرام بخش است(8) ولی هم جنس بازی و لواط، عملی بر خلاف فطرت است و هر چه با فطرت هم خوانی نداشت، تأثیر سوء دارد، یعنی نه تنها فاعل و مفعول با این عمل به آرامش نمیرسند، بلکه بر تحیر و سرگردانی آن‏ها افزوده میشود. به همین دلیل روایات زیدی درباره هم جنس بازی نقل شده که بسیار تکان دهنده است. با مطالعه آن روایات، میتوان به پلید بودن این عمل پی برد. قطعاً روایات در جلوگیری از این عادت ناپسند مؤثر است. پیامبر اکرم‏صلی الله وعلیه وآله فرموده‏اند: "هر کس با نوجوانی آمیزش جنسی کند، روز قیامت ناپاک وارد محشر میشود، آن چنان که تمام آب‏های جهان او را پاک نخواهند کرد و خداوند او را غضب میکند و از رحمت خویش دور میدارد و دوزخ را برای او آماده ساخته و چه بد جایگاهی است". سپس فرمود: "هرگاه جنس مذکر با مذکر آمیزش کند، عرش خداوند به لرزه درمیآید".(9)
    البته واضح است‏ که با توبه، این گناه مانند گناهان دیگر بخشیده میشود.
    6 - پرهیز از معاشرت با منحرفان: یکی از راه‏های گرایش به هم جنس بازی، معاشرت با کسانی است که به این عادت آلوده شده‏اند. برای درمان آن، لازم است از رفاقت با این افراد اجتناب شود.
    موفق و موید باشید.

    پی نوشت ها:
    1- دکتر احمد احمدی، روان‏شناسی نوجوانان و جوانان، ص 4.
    2- همان، ص 125، با اقتباس و تصرف.
    3- دکتر پاک نژاد، اولین دانشگاه و آخرین پیامبر، ج 16، ص 243.
    4- وسائل الشیعه، ج 14، ص 257.
    5- همان.
    6- همان، ص 171.
    7- وسائل الشیعه، ج 14، ص 252.
    8- روم (30) آیه 21.
    9- وسائل الشیعه، ج 14، ص 249.
     

     

     

     

     

     

    Ãاخبار کوتاه از دنياي ورزش

    shervin8060@yahoo.com

    اخبار المپیک ايران

    با طلاي ساعي به رده 47 جدول مدال‌ها رسيد كاروان ورزشي ايران در پي كسب مدال طلاي هادي ساعي در رشته تكواندو، تا رده چهل و هفتم جدول مدال ها صعود كرد.

    ايران كه تا قبل از كسب اين مدال با يك مدال برنز كه توسط سيدمراد محمدي بدست آمد، در رده 73 جاي داشت، با طلاي هادي ساعي به رده 47 جدول صعود كرد.
    كاروان ايران در اين رده در كنار تيمهاي لتوني و مكزيك قرار گرفت.
    چين بعنوان ميزبان مسابقات با كسب 46 مدال طلا، 15 نقره و 24 برنز و در مجموع 85 مدال در رده نخست جدول جاي دارد و امريكا و بريتانيا پس از آن دوم و سوم هستند. هادي ساعي نماينده ايران در وزن سوم تكواندو با غلبه بر حريف ايتاليايي خود براي دومين بار به مدال طلاي المپيك دست يافت و با اين مدال، پرافتخارترين مدال آور كشور در المپيك شد.

    هادي ساعي در وقت اول مسابقه خود مقابل سارمينتو با نتيجه چهار بر دو شكست خورد. قد بلند اين تكواندو كار ايتاليايي در پيروزي در وقت اول بسيار موثر بود.
    در وقت دوم هادي ساعي دو امتياز عقب افتاده را جبران كرد و نتيجه چهار بر چهار در اين وقت تمام شد. نماينده ايران در اين وقت يك اخطار فني هم دريافت كرد.
    ساعي با استفاده از تجربه خود در وقت سوم با نتيجه شش بر چهار به پيروزي رسيد و موفق شد براي دومين بار در المپيك به مدال طلا دست يابد.
    هادي ساعي در المپيك آتن به مدال طلاي وزن دوم تكواندو دست يافته بود و در المپيك سيدني نيز به مدال برنز رسيده بود.

    نايب قهرمان ايتاليايي مسابقات وزن سوم تكواندو گفت: با كسب مدال نقره و قرار گرفتن كنار قهرمانان بزرگ المپيك، شگفت انگيزترين شب عمرم را پشت سر گذاشتم.

    سارمينتو پس از كسب مدال نقره در وزن سوم تكواندو اظهار داشت: خوشحالم كه فينال را مقابل قهرمان آتن بازي كردم. اين براي من افتخار است كه كنار ساعي و لوپز 2 قهرمان المپيك قرار گرفتم و از اين بابت شگفت زده هستم.
    اين تكواندوكار ايتاليايي كه تا پيش از مسابقات المپيك مقام قابل توجهي نداشت، ادامه داد:واقعا تلاش كردم كه مقابل اين 2 قهرمان، حرفه اي مبارزه كنم و خوشحال هستم كه به مدال نقره رسيدم. كسب اين مدال بسيار براي من با ارزش است.
    وي با شكست لوپز امريكايي به ديدار نهايي راه يافت؛ اما مغلوب هادي ساعي شد. هادي ساعي پس از شكست حريف ايتاليايي خود و رسيدن به نشان طلاي المپيك در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين مدال را سخت به دست آوردم، چرا كه فشار زيادي روي من بود. اين رقابت‌ها از المپيك آتن برايم سخت‌تر بود.
    وي افزود: اولين بار بود كه در يك وزن بالاتر در مسابقات شركت مي‌كردم، نسبت به حريفانم 3 كيلو كمبود وزن داشتم و اين در حالي بود كه همه آنها براي رسيدن به اين وزن كم كرده بودند.در اين مدت زحمات زيادي كشيدم و حتي 10 ماه به خانه نرفتم.
    پرافتخارترين مدال‌آور ايران در المپيك ادامه داد: در اين مسابقات لحظه‌اي اشتباه نكردم و تمام سابقه 16 ساله‌ام در تيم ملي‌ را بكار گرفتم. مي دانستم مدال طلا را به دست مي‌آورم.
    ساعي در پاسخ به اين سوال كه مهماندوست در كسب اين مدال چه تاثيري داشت، عنوان كرد: همه اعضاي كادر فني با جان و دل زحمت كشيدند بخصوص مهمان دوست. وي با وجود مشكلاتي كه داشت پا به پاي يك ورزشكار در اردو حضور داشت و تنها كاري كه مي‌توانم انجام دهم مدالم را تقديم او كنم.
    دارنده مدال طلاي المپيك آتن و پكن درمورد اين مسئله كه استرس وارده به او چه تاثير در روند مسابقاتش داشت، اظهار داشت: جو خيلي سنگين بود و كاروان ايران نتوانسته بود مدال طلايي كسب كند. از آنجايي كه مي‌دانستم مردم ايران در انتظار طلا به سر مي برند و دوست دارند در المپيك سهمي داشته باشند امروز براي آنها به مبارزه پرداختم.
    ساعي در مورد داوري‌ها بيان كرد: داوري‌ها مشكلي نداشت چون در المپيك قضاوت داوران زير ذره‌بين است و كوچك‌ترين اشتباهي باعث مي‌شود كه مسئولان المپيك تكواندو را از اين رقابت‌ها حذف كنند.
    اين تكواندوكار درباره اين سوال كه سرسخت‌ترين حريف او چه كسي بود، اذعان داشت: آخرين مسابقه با ايتاليا سخت‌ترين بازيم بود؛ ولي به مربي خود اطمينان مي‌دادم كه جاي نگراني نيست.
    ساعي در پايان در پاسخ به اين سئوال كه قصد خداحافظي از دنياي قهرماني را دارد يا خير گفت: هنوز به اين مسئله فكر نكرده ام.
    سپهرزاد در رده 22 مسابقات دهگانه قرار گرفت تيم ملي فوتبال برزيل به مقام سوم رقابت هاي فوتبال مردان المپيك 2008 پكن رسيد اين تيم كه در مرحله نيمه نهايي المپيك توسط آرژانتين از صعود به بازي نهايي بازماند،‌ عصر امروز(جمعه) مقابل بلژيك به ميدان رفت و با كسب برد 3 بر صفر به مدال برنز رسيد.
    ديگو 28 و جو الوز داسيز 45 و 90 سه بار دروازه بلژيك را فرو ريختند تا اين پيروزي بدست آيد.
    ديدار نهايي اين جام فردا(شنبه) در شهر پكن ميان نيجريه و آرژانتين برگزار خواهد شد.

    اخبار فوتبال ایران

    اسامی داوران اعلام شد / ممبینی و بخشی زاده قاضی سرخابی ها
    اسامی داوران هفته چهارم هشتمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر - جام خلیج - فارس اعلام شد.
    هفته چهارم مسابقات فوتبال لیگ برتر روز یکشنبه هفته جاری برگزارخواهد شد که دیدارتیم های مس کرمان و استقلال تهران را هدایت ممبینی با کمک علیرضا یزدانی و محمدرضا ابوالفضلی قضاوت خواهند کرد. همچنین دیدارتیم های پرسپولیس و ذوب آهن به قضاوت سعید بخشی زاده وکمک حیدرشکور و مجید ویشگاهی برگزارخواهد شد. برنامه سایر دیدارها و داوران هفته چهارم به شرح زیر است :* پیکان - مقاومت سپاسی
    داور : رحیم رحیمی مقدم - کمکها : محمد نجفی و حمید غمزه* راه آهن - سایپا
    داور: شاهین حاج بابایی - کمکها: بهرام نقوی و بهرام کیانی* ابومسلم خراسان- استقلال اهواز
    داور : علیرضا فغانی - کمکها : سعید علی نژادیان و حمید نظری* پگاه گیلان - پیام خراسان
    داور: منصورنوری - کمکها : حسین عباسی و مصطفی فراهانی* فولاد مبارکه سپاهان- صبا باطری قم
    داور : یدالله جهانبازی - کمکها: مجید شمس و سعید زارع* برق شیراز- پاس همدان - داور : محمد حسین اسدی و غلام آموزگار* فولاد خوزستان- ملوان انزلی
    داور : رحیم مهرپیشه - کمکها: حسین سنجری و علی موغلی

    تمرين امروز (جمعه) تيم فوتبال پرسپوليس در زمين شركت واحد برگزار شد.
    اين تمرين از ساعت 10 صبح با صحبت‌هاي اوليه افشين قطبي آغاز شد. پس از گرم شدن بدن‌ بازيكنان، حركت با توپ و پاس كاري در حال حركت در قالب دو گروه ديگر برنامه‌ي تمرين پرسپوليسي‌ها بود. بازيكنان پاسكاري در حال حركت را به تشخيص قطبي در انواع مختلف تمرين كردند.
    قطبي در اين تمرين بر دادن پاس‌هاي زميني با هر دو پا تاكيد داشت. در اين تمرين چهار دروازه‌بان آزمايشي حضور داشتند كه "كوسا ماركو" آنها را تمرين مي‌داد و عابدزاده نيز مشغول تمرينات اختصاصي طراحي شده براي حقيقي و واعظي بود. پس از مدتي عابدزاده دروازه‌بانان آزمايشي را براي انجام ادامه‌ي تمرينات به حال خود رها كرد و به همراه كوسا به دقت دو دروازه‌بان اصلي پرسپوليس را تمرين ‌داد.
    بخش عمده‌اي از تمرين امروز پرسپوليس را حفظ توپ در قالب دو تيم در دو سوم زمين تشكيل مي‌داد.
    قطبي به تيمي كه توپ را در اختيار نداشت فرمان جمع شدن مي‌داد و پيرواني به بازيكنان توصيه مي‌كرد همديگر را در زمين به خوبي پيدا كرده و با يكديگر با احترام صحبت كنند.
    در آخرين مرحله از تمرين امروز پرسپوليس قطبي بازيكنان را به دو تيم اصلي‌ها و نفرات ذخيره تقسيم كرد و آنها در دو تايم 10 دقيقه‌اي با يكديگر فوتبال بازي كردند.
    افشين پيرواني نيز در اين تمرين همراه با بازيكنان فوتبال بازي مي‌كرد.
    افشين قطبي در پايان اين تمرين به همراه كادرفني به مدت 10 دقيقه بازيكنان را روي زمين نشاند و براي آنها صحبت كرد. تمرين امروز تيم پرسپوليس در غياب عليرضا نيكبخت واحدي ساعت 11 و 30 دقيقه به پايان رسيد.
    اعضاي كادر فني از غيبت نيكبخت اظهار بي‌اطلاعي كردند.

    تيم استقلال امروز در زمين شماره 2 ورزشگاه آزادي تمرين كرد. پيروز قرباني كه امشب مراسم جشن عروسي خود را برگزار مي كند، تنها بازيكن غايب در تمرين بود.
    مهرداد پولادي نيز مصدوميتش بهبود يافته و همراه ساير بازيكنان تمرين كرد.
    امير قلعه نويي سرمربي تيم فوتبال استقلال تهران پيش از آغاز تمرين دقايقي براي بازيكنان صحبت كرد و خطاب به آنها گفت: در سه ديدار گذشته حق استقلال بيشتر از اين ها بود و در ديدار با مس كرمان بايد تمام توان خو را به كار بگيريد تا با كسب پيروزي به تهران بازگرديم.
    بازيكنان استقلال روز آينده به كرمان سفر خواهند كرد..
    پيروز قرباني نيز در اين سفر تيمش را همراهي خواهد كرد؛ اما عليرضا عباسفرد غايب است.
     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    گلزار، چهره ممنوعه؟

    امير قادري

    بحث‌ها و اخبار جديد درباره محمدرضا گلزار در يكي دو هفته اخير، بسياري را به موقعيت و جايگاه بازيگران مشهور در سينماي ايران حساس كرده است. به عنوان مشهورترين چهره اين سينما، حضور گلزار در هر فيلم، تضميني براي فروش آن است در شرايطي كه به نظر مي‌رسد هنوز جايگاه و اعتبار يك "ستاره" در ميان مسئولان و منتقدان و تماشاگران سينماي ايران نامشخص مانده است. در اين پرونده گفتگويي داريم با گلزار به عنوان پديده اين سال‌ها، به اضافه نگاهي به مسير حرفه‌اي او و هديه تهراني، به عنوان دو ستاره، از دو دهه سينماي ايران، همراه با يادداشت‌هايي درباره ديگر بازيگران مشهور اين سال‌ها و حرف‌هاي مرتضي شايسته كه تهيه كننده معتبري و باتجربه‌اي براي اظهار نظر درباره اين ستاره‌هاست. چه خوش‌مان بيايد چه نه، در دوران تازه، نه تنها مجبوريم حضور چهره‌هاي مشهور را بپذيريم، كه بايد شكل استفاده درست از ستاره‌ها، در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي و اجتماعي را ياد بگيريم. مي‌توانيم از استعداد و نفوذ و شهرت‌شان بهره ببريم يا مي‌توانيم به حال خود رهاي‌شان كنيم. دنياي ما كم كم تغيير كرده است. هميشه كه مجبور نيستيم راه حل دوم را انتخاب كنيم.    

    ****

    اين روزها همه جا بحث ممنوع‌التصوير شدن توست...

    من هم خوانده‌ام و شنيده‌ام.

    بعد پي‌گيري كردي؟

    تمام تلاش‌ام را کردم و دنبال پي‌گيري اين خبر هم رفتم. ولي باور کن چيزي دستگيرم نشد. انگار اصلا خبري نبوده.

    پس داري به کار  خودت ادامه مي‌دهي؟

    چند تا فيلمنامه دارم و سعي‌ مي‌کنم بين اين فيلمنامه‌ها بهترين‌‌اش را انتخاب کنم.

    اين شايعه که هر چي فيلم روي پرده است، فيلمنامه‌اش را اول براي تو فرستاده‌اند...

    به هر حال من فيلمنامه اغلب اين فيلم‌ها را خوانده‌ام.

    پس بايد درباره ارزش و کيفيت انتخاب‌هايت با هم بحث کنيم، اما اول برويم سراغ اين نکته که اصلا چي شد که به يک بازيگر مشهور تبديل شدي؟

    يعني چي؟ يعني چطور به عنوان يک بازيگر در اين سينما جا افتادم؟

    نه. اين که فيلم‌هايت فروخت و مردم براي ديدن تو به سينما رفتند.

    خب، نگران بودم منظورت همان اولي باشد که توضيح دادن درباره‌‌اش کمي سخت است! اما اين که چرا مردم دوست داشتند فيلم‌هايم را ببينند و مرا به عنوان قهرمان اين داستان‌ها بپذيرند، به نظرم جواب خيلي ساده‌اي دارد. سعي کردم هميشه خودم باشم و ادا درنياورم. اگر صداقتي در کار باشد، لنز دوربين خيلي زود و خوب ثبت‌اش مي‌‌کند و تماشاگر هم آن را مي‌پذيرد.

    و فکر مي‌کني توانسته‌اي هميشه اين صداقت را پشت صحنه و روي پرده حفظ کني؟

    خب، نه هميشه. ولي لااقل سعي‌ام را کرده‌‌ام.

    و آن وقت به نظرت کجا به نتيجه رسيده‌اي؟ کدام لحظه‌ها در کدام فيلم‌ها؟

    خودم از صحنه‌هايي در بوتيک و آتش بس خيلي راضي‌ام. به نظرم توانسته‌ام در لحظاتي از اين فيلم‌ها حضور دوربين را کاملا فراموش کنم، فاصله ميان خودم و نقش‌ام را از بين ببرم و آن ارتباطي را با تماشاگر برقرار کنم که هميشه دنبال‌اش بوده‌ام. مثلا در بوتيک، چند صحنه که دوربين مرا دور از کنش اصلي صحنه، در قاب مي‌گيرد که ايستاده‌ام و در سکوت، ناظر آن چيزي هستم که در برابر چشمانم اتفاق مي‌افتد. نمونه مورد علاقه‌ام از اين جور بازي، عمر شريف در دکتر ژيواگوست. آن صحنه‌اي که روي تراس مي‌ايستد و کشتار مردم بي‌گناه توسط سربازان ارتش تزار را نگاه مي‌کند. سخت است که صحنه‌اي را بازي کني که بر واکنش پر از سکوت تو در برابر غوغاي اصلي صحنه استوار است.

    خب، اين يکي از گرفت و گيرهاي کارنامه بازيگري‌ات است. اين که هنوز داري از بوتيک مثال مي‌آوري. شايد بايد تعداد اين قبيل فيلم‌ها و صحنه‌ها در کارنامه تو بيش‌تر مي‌بود.

    به هر حال بوتيک فيلم مهمي در کارنامه من است. ضمن اين که باز هم از اين جور مثال‌ها دارم و نمي‌خواهم آغاز مصاحبه خرج‌اش کنم! هنوز اول کار است. ولي اجازه بده حالا من از تو سوال کنم. چرا بوتيک در جشنواره فيلم فجر و در دوره خودش آن طور که بايد ديده نشد؟

    ديده شد که. تماشاگرها و منتقدها دوست‌اش داشتند...

    اما داورها که آن را نديدند. اين فيلمي نبود که در بخش مهمان جشنواره به نمايش درآيد و از رقابت رسمي دور بماند. اوايل کارم بود و با انرژي شروع کرده بودم و مي‌خواستم حاصل کارم را روي پرده و تاثيرش را بر هيات داوران ببينم. اما نشد. نمي‌دانم از بدشانسي من بود يا چيز ديگر. به هر حال اگر چنين فيلمي در بخش رسمي به نمايش درمي‌آمد، شايد مسير حرفه‌اي عوامل‌اش به کلي تغيير مي‌کرد. اما همان منتقدها که تو مي‌گويي، اغلب‌شان سعي مي‌کردند موفقيت‌هاي فيلم را به چيزهاي ديگري نسبت دهند. به هر چيزي به جز بازي من در نقش جهانگير! بوتيک فيلم شلوغ و پرشخصيتي است. با اين وجود کاراکتر جهانگير تقريبا در تمام صحنه‌هاي فيلم حضور دارد. چطور مي‌شود فيلمي موفق باشد و بازيگري که در تقريبا تمام صحنه‌هاي آن حضور دارد و نقش محوري پيدا کرده، هيچ نقشي در اين موفقيت نداشته باشد؟

    به هر حال عقل مردم گاهي به چشم‌شان است. وقتي بعضي فيلم‌هاي ديگري که در آن‌ها بازي کرده‌اي را نگاه مي‌کنند، به نظرشان مي‌رسد که شايد بوتيک فقط يک اتفاق يا حاصل کار کارگردان‌‌اش بوده.

    يعني فکر مي‌کني که من يک بار خوب بازي کرده‌ام و در فيلم‌هاي ديگرم هيچ نشاني از اين استعداد نبوده؟

    اصلا. اتفاقا حتي آن فيلم‌هايي از کارنامه‌ات را که دوست ندارم، و بعضي‌هاي‌شان بد و سردستي ساخته شده‌اند؛ باز حضور تو در اين فيلم‌ها آزاردهنده نيست. تازه بازي تو در آتش بس را خيلي هم دوست دارم. يادم هست وقتي فيلم را ديدم، در نظرسنجي‌‌هاي آن زمان به عنوان بهترين بازي سال هم انتخاب‌اش کردم، که يادم هست خيلي‌ها شاکي شدند. 

    اما همين آتش بس هم ديده نشد. خودت مي‌داني که جشنواره فجر بهترين ويترين براي بحث و گفتگو درباره حاصل کار سالانه اهالي سينماست. و وقتي چنين اتفاقي از دست‌اندرکاران يک فيلم دريغ مي‌شود، بپذير که براي‌مان گران تمام مي‌شود.

    پس يکي از دلايل تو براي عدم تکرار چنين اتفاق‌هاي در کارنامه‌ات، ديده نشدن اين دو فيلم است.

    خب، موثر است ديگر. همين چيزها مسير حرفه‌اي يک بازيگر را مي‌سازد. مگر چه قدر فيلم قابل بحث در سينماي ايران ساخته مي‌شود که نقش مناسبي براي من هم در آن‌ها وجود داشته باشد و امکان حضورم در آن فراهم شود؟ که بعد تازه اين دو فيلم من هم در جشنواره ديده نشود؟

    اصلا بيا اين طوري با بحث طرف شويم. يک ستاره در سينماي ايران، چه قدر مي‌تواند براي مسير کاري‌اش برنامه‌ريزي کند؟ آينده‌اش را بخواند؟

    بهتر است اتفاقات بد را فراموش کنم. چيزي مثل آن چه درباره اين دو فيلم پيش آمد. در اين شرايط قطعا سعي مي‌کنم که برنامه‌ريزي هم داشته باشم، اما اين برنامه‌ريزي قرار نيست که حتما به نتيجه درست و دقيقي برسد. هميشه فکر مي‌کردم و مي‌کنم که بخت و تقدير و قسمت، نقش مهمي در زندگي همه ما دارد. آن وقت سعي مي‌کنم بين محاسبه و برنامه‌ريزي و البته تقدير، تعادل برقرار کنم. به خصوص که در اين جا و با شرايط ما، به نظرم بايد بخش مربوط به تقدير و قسمت را بيش‌تر و موثرتر در نظر بگيريم.

    حواشي و بازتاب‌هاي اعمال و رفتار يک ستاره هم که در اين جامعه خيلي زياد است...

    خيلي از اين واکنش‌ها و حساسيت‌ها و بازتاب‌ها هم خوب و بجاست. قبول‌شان دارم. اما به نظرم بعضي وقت‌ها اين حساسيت زيادي مي‌شود. ما هم مثل آدم‌هاي ديگر زندگي مي‌کنيم و زندگي ما هم بالا و پايين دارد. قرار نيست هيچ اشتباهي نکنيم. ضمن اين که گاهي به نظرم زيادي روي تاثير اعمال و واکنش‌هاي‌مان بر عموم افراد جامعه حساب مي‌شود. گاهي اصلا بد نيست که به خودمان فرصت دهيم در فضايي آرام و راحت کارمان را بکنيم و بعد با خيال راحت به تماشاگران و مخاطب‌هاي‌مان اين فرصت را بدهيم که هرس‌مان کنند و بد و خوب‌مان را به روي‌مان بياورند. واقعا چه عيبي دارد؟

    و وقتي اين پست و بلندي را به رويت مي‌آورند، شد که آرزو کني کاش يک ستاره مشهور نبودي؟

    نه. اتفاقا جايگاهم را دوست دارم. براي رسيدن به اين جايگاه و به دست آوردن دل مردم کشورم زحمت کشيده‌ام. دلم مي‌خواهد بيش‌تر و بهتر کار کنم، از زندگي‌ام درس بگيرم و از اين تجربه‌ها در مسير کاري‌ام خوب استفاده کنم. به هر حال مهر و علاقه مردم چيزي نيست که به سادگي به دست‌اش آورده باشم. سرمايه‌ام است و دلم مي‌خواهد از اين سرمايه به نفع کشورم و هموطنان‌ام استفاده کنم. اگر هنري دارم و تاثيري، دوست دارم خرج مملكت خودم شود. اين جا به دنيا آمده‌ام و همين جا هم خواهم مرد. پس مي‌خواهم هر چه دارم همين جا و براي همين مردم خرج كنم. اميدوارم شرايطي پيش بيايد كه بيش‌تر از هميشه و با فضا و تلاش بيش‌تري، به رشد سينماي ايران تا آن جا كه در توان‌ام است، كمك كنم. 

    اين خودش بحث بعدي ماست. اين که جامعه ما چه قدر مي‌تواند از قابليت‌ها و توانايي‌هاي ستاره‌اي مثل محمدرضا گلزار، چه به لحاظ اقتصادي و چه اجتماعي استفاده کند.

    منظورت دقيقا چيست؟

    يعني که هيچ از خودت پرسيده‌اي جامعه ما سازمان‌هايي براي بهره بردن از حاصل کار يک ستاره را دارد؟ اين جا فقط بحث گيشه سينما مطرح نيست. مي‌شود سازمان‌ها و شرکت‌هاي حتي عام‌المنفعه‌اي تاسيس کرد تا در کنار يک ستاره به مسير خودش ادامه دهد و به سوددهي مالي و فرهنگي برسد.

    به نظرم هنوز با اين قبيل آرزوها و فرصت‌ها خيلي فاصله داريم.

    ولي کم کم بايد ياد بگيريم. به خصوص که کم کم صنعت سرگرمي ما رو به ستاره‌سازي آورده، اما انگار هنوز بلد نيست چطور ازش استفاده کند. حداکثر اين که به بازيگران مشهورش پول مي‌دهد تا در مجموعه‌هاي پربيننده و مناسبتي تلويزيوني يا دست آخر و در بهترين حالت، در فيلم‌هاي احتمالا پرفروش ديگري بازي کند. اما استفاده‌اي که در کشورهاي صاحب صنعت از حضور و وجود و اعتبار چنين ستاره‌هايي مي‌شود، فراتر از اين حرف‌هاست.

    من اما آماده‌ام. تمام تلاش‌ام را به خرج مي‌دهم. راست‌اش فکر مي‌کنم انجام چنين فعاليت‌هايي که نفع‌اش به همه مي‌رسد، جبران همه آن مواهبي است که زندگي به من اعطا کرده و از اين طريق سعي مي‌کنم قدرشان را بدانم و در وجود و حوزه اطراف‌ام ماندگارشان کنم. اميدوارم بيش‌تر در اين زمينه تجربه کنم و بياموزم. اما در حد خودم سعي مي‌کنم از موقعيتي که دارم، از جمله براي به راه انداختن فعاليت‌هاي خيريه استفاده کنم.

    از چه راهي مثلا؟

    مثلا به راه انداختن مسابقات ورزشي از جمله ديدارهاي تيم واليبال هنرمندان، که عايدي‌مان از راه بليت فروشي براي اين مسابقات را در اختيار موسسات خيريه مي‌گذاريم. ما آدم‌ها معمولا وقتي خوشحاليم که با همديگر مهربانيم.

    اما بازده اقتصادي و اجتماعي يک ستاره مي‌تواند خيلي بيش‌تر از اين‌ها باشد.

    آخر در شرايطي که هنوز براي جا انداختن مفهوم ستاره‌، در ذهن بسياري از دوستان مشکل داريم، چطور مي‌توانيم به تشکيل سازمان‌‌هاي بزرگ و موثري براي استفاده درست از اين شهرت فکر کنيم.  

    شايد خيلي‌ها نگران استفاده نابجاي بازيگران مشهور از شهرت بيش از حدشان باشند.

    ولي قبلا هم که گفتم. ما هنرمنديم و سياست ربطي به ما ندارد. کاش بيشتر به ما اعتماد مي‌شد و فرصت داشتيم تا بيش از اين در مسير کمک به فرهنگ اين مملکت حرکت مي‌کرديم. به هر حال کشور ما اين جاست و همگي بايد هر چه در توان داريم، خرج پيشرفت و قدرت‌اش کنيم. اين يکي از دلايلي است که از فروش فيلم‌هايم خوشحال مي‌شوم. چون به نظرم از اين طريق مي‌توانم به ادامه حيات اين سينما هم در حد خودم کمک کنم. از کنترلچي گرفته تا مدير سالن و تماشاگر سينما و عوامل ريز و درشت هر فيلم.

    و اين پيشنهاد اخير تو به بهانه فوت خسرو شکيبايي...

    خب، اين يک راه حل عملي در همين مسير بود که براي کمک به قشر نيازمند يا سن و سال دار سينما به فکرم رسيد. با خودم گفتم که کاش فقط ما بازيگرها و ديگر عوامل شناخته شده، از فروش بالاي يک فيلم سهم نبريم. طرحي که به نظرم رسيد، اين بود که هر فيلمي که بيش‌تر از يک رقم مشخص فروخت، درصد معيني از فروش آن، به جيب دست اندرکاران فيلم برود. و اميدوارم که اين فقط در حد پيشنهاد باقي نماند و به شکل قانون درآيد. اگر سهمي در فروش فيلم‌ها داشته باشم، خيلي خوشحال مي‌شوم که بخشي از تلاش‌ام به اين ترتيب کمکي باشد به رفاه حال آدم‌هايي که در اين موفقيت سهيم بوده‌اند و  به نوعي کارشان در ويترين نيست و ديده نمي‌شوند و سهم کمتري از اين موفقيت مي‌برند. تكرار مي‌كنم كه بر اساس اين طرح، اين پول بايد به دست تمام عوامل فيلم برسد. حتي بچه‌هاي تداركات هم سهمي از آن داشته باشند. هنرمندي كه به هر دليلي عضوي از بدن‌اش را از دست داده يا ديگر توانايي كار ندارد، اتفاقي كه اين روزها براي چند نفر از اهالي سينما افتاده و خواهد افتاد، بايد سهم و حقي از اين طرح داشته باشند.

    اين پيشنهاد قبل از اين سابقه نداشته؟

    چرا. تهيه‌کنندگاني را مي‌شناسم که به اشکال مختلف، ديگر عوامل را هم در موفقيت فيلم‌شان شريک کرده‌اند. اما همان طور که گفتم اميدوارم تمام اين ايده‌ها، به کمک وزارت ارشاد، خانه سينما و باقي نهادهاي مسئول، به شکل يک قانون مشخص درآيد. وقتي مي‌بينم که ستاره‌هاي سينماي جهان چطور به مقوله صلح و کمک به انسان‌ها در کشورهاي در حال پيشرفت مي‌پردازند، به نظرم مي‌رسد که ما هنوز در آغاز يک راه طولاني هستيم. فعاليت اين ستاره‌ در زمينه يک حادثه خاص، مثلا کمک به آوارگان افغان را ببين.

    و در کنار اين همه آرزو، نهايت راه بازيگري براي محمدرضا گلزار چيست؟ افق هدف‌هايش کجاست؟

    افقي در کار نيست. بيش‌تر ترجيح مي‌دهم به لحظه و اکنون فکر کنم. اين که در هر وضع و شرايطي که هستم، بهترين واکنش را نشان دهم و مناسب‌ترين تصميم را بگيرم. اين طوري قدم به قدم پيش خواهم رفت تا آينده، چنان که واقعا وجود دارد، خودش را در لحظه خاص به من نشان دهد. سعي مي‌کنم به زندگي‌ام فرصت تغيير بدهم. همواره به نظرم رسيده که آدم‌هاي شجاع و هشيار، از تغييرات زندگي‌شان به عنوان يک فرصت استفاده مي‌کنند در حالي که آدم‌هاي ضعيف، مجبورند با تغييرات زندگي به عنوان تهديد کنار بيايند. دلم مي‌خواهد جوري زندگي کنم که هميشه از دسته اول باشم.

    قبل از اين گفتي تلاش مي‌کني تا طرح اقتصادي‌ات را به ثمر برساني، چون مي‌خواهي حاصل نهايي گير همه آن‌هايي بيايند که در ديده شدن بهتر تو و عرضه فيلم به عنوان محصول نهايي دخيل‌اند.

    دقيقا. کارم به عنوان يک بازيگر، بستگي مستقيم به ساير عوامل توليد دارد. هر وقت با فيلمنامه و کارگردان بهتر کار کرده‌ام، حاصل کار هم بهتر بوده است.

    به خصوص که يکي از ويژگي‌هاي تو اين است که به نظر، بيشتر بازيگر ري‌اکشن هستي تا عمل مستقيم. يعني حاصل کارت بستگي مستقيم به اوضاع و احوال بازيگر مقابل‌ات دارد.

    خودت نگاه کن ديگر. با امين حيايي در کما موفق بوديم. رابطه من و گلشيفته فراهاني در بوتيک را هم خيلي‌ها دوست داشتند. برخوردها و کنش واکنش‌هاي‌مان با مهناز افشار در آتش بس هم جواب داد. در توفيق اجباري هم با رضا عطاران همکاري خوبي داشتيم. کار بازيگري در سينما گاهي وقت‌ها مثل صفحه‌اي است که تلاش و دانش گروه فيلمبرداري را بازتاب مي‌دهد. اگر آن چه در اختيار بازيگر قرار مي‌دهند يا به سمت‌اش پرتاب مي‌کنند، خوب و جذاب باشد، بازيگر هم به عنوان حلقه آخر اين زنجير، به خوبي آن را در اختيار تماشاگر قرار مي‌دهد.

    تا به حال اما همه‌اش از مواهب و فرصت‌هاي ستاره بودن حرف زديم. برويم سراغ سويه تاريک ماجرا. وجه ترسناک شهرت و محدوديت‌هايي که برايت ايجاد مي‌کند.

    بخشي از اين گرفتاري‌‌ها در فيلم توفيق اجباري هست.

    که مورد جالبي است. توفيق اجباري فيلمي است درباره گرفتاري‌هاي شهرت، که همزمان در عين حال از شهرت‌‌ات بين هوادارها براي فروش بيش‌تر بهره مي‌برد!

    با اين حال باور کن از اين گرفتاري‌هاي روزمره کم ندارم. به هر حال هيچ چيز کامل نيست. در برابر آن فرصت‌ها، اين هزينه‌اي است که مي‌پردازيم و گاهي وقت‌ها مي‌بيني شيرين هم هست. فعاليت‌هايي وجود دارد که دلم مي‌خواست مي‌توانستم در شرايط عادي و نرمال هم انجام‌شان بدهم. اين که در رستوران يک غذاي راحت بخورم. يا با خيال راحت ورزش کنم. اين‌ها اما قابل تحمل است. فقط کاش موانع و عوامل کم‌کننده سرعت در مسير حرفه‌اي يک بازيگر به همين چيزها محدود مي‌شد و زياد گسترش پيدا نمي‌کرد.

    هيچ به اين نکته فکر کرده‌اي که بخشي از اين محدوديت‌ها در زمينه جايگاهت به عنوان يک ستاره به تو تحميل مي‌شود؟ اين که مجبوري قالب و هيات مورد تاييد هواداران‌ات را حفظ کني...

    شايد بايد تلاش‌هاي بيش‌تري در اين زمينه به خرج دهم. شايد بايد تماشاگران سينما را براي تماشاي هيبت‌ها و شمايل‌هاي تازه‌اي از خودم آماده کنم. دلم مي‌خواهد به عنوان يک بازيگر – و در عين حال يک ستاره – زندگي‌‌هاي ديگري هم تجربه کنم. يک انسان هميشه آماده انتقاد از چيزهايي‌ است که تجربه‌شان نکرده‌، و اميدوارم بازيگري، امکان انتقاد کردن را از من بگيرد، حداقل در مواردي که از راه بازيگري تجربه‌شان مي‌کنم.

    اما هيچ وقت نگران تمام شدن اين فرصت‌ها نمي‌شوي؟ وقتي زمان مي‌گذرد و تو ديگر ستاره نيستي...

    اميدوارم تا جايي که امکان‌اش هست، عمر بازيگري‌ام طولاني باشد. اميدوارم که ستاره اين سينما باقي بمانم. اما همه چيز به قلب‌ات بستگي دارد و اين که خدا چي مي‌‌خواهد. تو نان قلب‌ات را مي‌خوري. زندگي مهم‌تر از سينماست. بيش از آن که بخواهم به عمر بازيگري‌ام فکر کنم حواس‌ام به زندگي‌ام است که از آن استفاده کنم. فکرش را بکن؛ هنوز خيلي راه‌هاست که نرفته‌ايم، خيلي کارهاست که نکرده‌ايم، خيلي دست‌هاست که نگرفته‌ايم و البته... خيلي حرف‌هاست که نزده‌ايم.

    منبع:
    شهروندامروز

     

     

     
       
     
     


     
     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive