به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Saturday, August 16, 2008

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 989)

 
 
 
    
   
 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 
 
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 989 :: پنجشنبه 24 مرداد 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

بازی مونوپولی ویژه ی اینترنت بازها و گیک ها: Googolopoly


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (988) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • آرام جانم مي رسد ....
  • تصاوير يک نژاد زيبا از اسب
  • مدرسه آموزش ببرها
  • روايت رسمي از اوضاع اقتصادي
  • معرفي و دانلود فيلم : پايگاه
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : مراسم افتتاحيه المپيک 2008 پکن
  • دانلود انيميشن : Parika
  • آلبوم جدید و زیبای روژه باند به نام قهرمانان
  • آهنگ زيباي آهنگ زيباي "نامه" باصداي احسان خواجه اميري  
  • نصب همه ی درایورهای راه انداز ویندوز را با DriverMax تجربه کنید
  • المپیک 2008 پکن - تم نوکیا سری 60 ورژن 3
  • بازي بیلیارد حرفه اي سه بعدي را با DDD Pool 1.2 تجربه كنيد
  • این غزل تقدیم تو
  • قدرت اندیشه
  • پرسشنامه اطلاعات افراد خانوار
  • 10 هزار مگاوات برق مفقود شده
  • با Unshredder، کاغذپاره‌ها در امان نیستند!
  • دل گـفـتــه هــای پنهــانی بـا خــدا
  • جديدترين شماره از ماهنامه Motor Trend
  • رکورد بالاترین زرلوشن دنیا باز هم شکسته شد
  • زن نامه!
  • علل ناکامی در رژیم های لاغری
  • امام زمان (عج) چگونه زندگى مى كنند؟
  • شناخت فرمت های رایج صوتی
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

آرام جانم مي رسد ....
تصاوير يک نژاد زيبا از اسب
مجموعه تصاوير زيبايي از برگزاري المپيک 2008 چين
لحظه شمار پايان ... !!!
مدرسه آموزش ببرها
مجموعه ويدئوهاي اظهارات مدعيان دروغين
نصب ابلهانه
سايتي براي جستجو در ميان فايل هاي تورنت
صعود از روی لبه!
سايت پرمحتواي موسسه فرهنگي موعود

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

تازه‌ترين آمار بانك مركزي براي سال 86 منتشر شد
روايت رسمي از اوضاع اقتصادي

تازه‌ترين آمار رسمي بانك مركزي نشان مي‌دهد كه رشد اقتصادي كشور بهبود يافته و از 2/6درصد در سال 85 به 9/6درصد در سال 86 افزايش يافته است ولي جزئيات همين آمار روندهاي نگران‌كننده‌اي را نيز حكايت مي‌كند.
بر اساس اين آمار كه در نماگر فصلي زمستان 86 منعكس شده و در پايگاه اطلاع‌رساني بانك مركزي قابل دريافت است، روند كاهشي نرخ بيكاري در زمستان متوقف شده و از 8/9درصد در پاييز به 9/11درصد در زمستان افزايش يافته است.آمار نرخ بيكاري كه مستند به يافته‌هاي مركز آمار ايران است در بهار 86 معادل 7/10درصد اعلام شده بود در تابستان به 9/9درصد و در پاييز به 8/9درصد تنزل يافته بود، ولي در زمستان سال گذشته با افزايشي قابل توجه به مرز 12درصد بازگشته است.
چندي پيش معاون اول رييس‌جمهور طي استدلالي در واكنش به روند صعودي تورم اعلام كرده بود كه افزايش تورم بهايي است كه براي كاهش بيكاري داده‌ايم اما با استناد به آمار جديد به نظر مي‌رسد كاهش بيكاري چندان پايدار نبوده و به سطح قبلي بازگشته است.
 
كاهش سهم سرمايه‌گذاري
روند كاهشي يكي از متغيرهاي كليدي اقتصاد يعني «سهم سرمايه‌گذاري در توليد ناخالص داخلي» كه در آمار جديد براي چهار سال گذشته به تصوير كشيده شده مي‌تواند علت افزايش بيكاري را تا حد زيادي توضيح دهد.
اين آمار نشان مي‌دهد كه سهم «تشكيل سرمايه ثابت» يعني همان سرمايه‌گذاري در توليد ناخالص داخلي پس از طي يك روند كاهشي از 6/28درصد در سال 1383 به 8/25درصد در سال 1386 كاهش يافته است. اين روند كاهشي در واقع بيانگر اين تصوير است كه احتمالا كاهش مقطعي بيكاري در اواسط سال گذشته معطوف به افزايش سرمايه‌گذاري نبوده و انعكاسي از افزايش فرصت‌هاي شغلي ناپايدار بوده است كه علي‌القاعده براي جلوگيري از پنهان شدن بحران بايد مورد بررسي قرار گيرد.سهم سرمايه‌گذاري در توليد ناخالص داخلي در سال 84 نيز معادل 4/27درصد بود كه پس از كاهش به 4/26درصد در سال 85 سرانجام در سال گذشته به 8/25درصد افت كرد.

خروج پول از بازار رسمي
متغير نگران‌كننده ديگر، كاهش شديد رشد سپرده‌هاي بخش غيردولتي در بانك‌ها است كه از 5/40درصد در سال 85 به 6/27درصد در سال گذشته سقوط كرده است. صاحبنظران اقتصادي علت اصلي اين پديده را كه باعث خروج پول از بازار رسمي و هجوم آن به بازارهاي غيررسمي مي‌شود، در عدم تعيين غيركارشناسي نرخ بهره مي‌دانند.
در ادبيات اقتصادي تاكيد مي‌شود كه با افزايش فشارهاي تورمي كه از ابتداي سال گذشته كاملا نمايان بود، نرخ بهره بانكي بايد افزايش يابد تا تمايل مردم براي شركت در مسابقه خريد دارايي‌ها از جمله مسكن (با هدف حفظ ارزش پول در برابر تورم) كاهش يافته و مهار شود اما نه تنها به اين توصيه اقتصاددانان اعتنا نشد، بلكه در حركتي معكوس بر كاهش نرخ بهره اصرار شد. نتيجه تئوريك اين سياست اقتصادي، كاهش شديد رشد سپرده‌هاي غيردولتي بود كه در آمار منعكس شد و نتيجه عملي آن نيز مسابقه مخرب در معاملات سفته‌بازان مسكن بود كه جهش غيرعادي قيمت‌ها را در اين حوزه به دنبال داشت.
بخش ديگري از آمار جديد، نشانگر افزايش تمايل به نگهداري اسكناس و مسكوك به جاي سپرده‌گذاري بلندمدت در بانك‌ها است، به صورتي كه رشد «اسكناس و مسكوك در دست اشخاص» كه در سال 84 به 2/13درصد محدود شده بود، در سال 85 به 3/21درصد افزايش يافته و بالاخره در سال 86 به 30درصد صعود مي‌كند.
درنقطه مقابل، رشد سپرده‌هاي بلندمدت كه درسال 85 به‌رقم قابل توجه 44درصد رسيده بود درسال گذشته به 27درصد سقوط مي‌كند و حتي رشد 32درصدي سپرده‌هاي ديداري درسال 85 نيز به 29درصد درسال 86 افت مي‌كند.

واردات و صادرات
درآمار جديد بانك مركزي، رقم واردات سال 86 معادل 5/56 ميليارد دلار اعلام شده است كه تقريبا دوبرابر واردات سال 82 است.
در سال 82 مجموع واردات كشور معادل 7/28ميليارد دلار بوده است. اين رقم در سال 1384 معادل 9/40ميليارد دلار و در سال 85 معادل 2/49ميليارد دلار بود كه سرانجام در سال 86 به ركورد 5/56ميليارد دلار رسيده است.
در خصوص صادرات غيرنفتي نيز آمار بانك مركزي اگر چه گوياي روند افزايشي مقدار اين صادرات است، اما در عين حال از روند كاهنده رشد صادرات غيرنفتي نيز حكايت مي‌كند.
بر اساس اين آمار، صادرات غيرنفتي در سال 83 معادل 8/6ميليارد دلار بود كه با جهش 53درصدي در سال 84 به حدود 5/10ميليارد دلار رسيده است. اما اين رشد در سال 85 به 24درصد و در سال 1386 به 7/16درصد تقليل يافته است و به همين دليل آهنگ افزايش مقدار صادرات غيرنفتي نيز به همين نسبت كند شده و در سال 85 به 9/12ميليارد دلار و در سال 86 به 1/15ميليارد دلار رسيده است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

پايگاه
‎‎‎‎
Outpost

کارگردان: استيو بارکر. فيلمنامه: رئا برانتون. موسيقي: جيمز سامور برت. مدير فيلمبرداري: گاوين استراترز. تدوين: ‏آليستر ريد. طراح صحنه: مکس برمن، گوردون راجرز. بازيگران: ري استيونسن[دي سي]، جولين ويدهم[هانت]، ‏ريچارد بريک[پرايور]، پل بلير[جوردن]، برت فنسي[تاکتاروف]، ايناک فراست[کاتر]، جولين ريوت[ويتک]، مايکل ‏اسمايلي[مک کي]، اسکات پدن[فرمانده نازي]. 90 دقيقه. محصول 2007 انگلستان. ‏
مردي به نام هانت گروهي مزدور به فرماندهي تفنگدار سابق دي. سي. استخدام مي کند تا در سفري به منطقه اي ‏خطرناک در اروپاي شرقي از او محافظت کنند. هدف هانت يافتن پايگاه نظامي مخفي است که از دوران جنگ جهاني ‏دوم به جا مانده است. بر خلاف تصور رسيدن به پايگاه بدون هيچ مخاطره اي انجام مي پذيرد، اما پس از باز کردن ‏پايگاهي که به نظر مي رسد چند دهه متروکه بوده، حوادث عجيبي شروع به رخ دادن مي کنند. افراد دي. سي. ابتدا ‏تعدادي جسد مي يابند که لخت روي هم تلنبار شده اند. يکي از اين اجساد هنوز نفس مي کشد، اما قادر به سخن گفتن ‏نيست. جست و جو در پايگاه به دي. سي و افرادش ثابت مي کند که پايگاه متعلق به نازي ها بوده و آزمايش هايي به ‏شکل مخفي در آنجا صورت گرفته است. تنها هانت مي داند به دنبال چه مي گردد و به زودي آن را در يکي از اتاق ‏هاي پايگاه پيدا مي کند. با تاريک شدن هوا افراد دي. سي. که بيرون پايگاه سنگر گرفته اند مورد حمله افرادي ناشناس ‏قرار مي گيرند. دي. سي. از هانت مي خواهد تا هر چه زودتر آنجا را ترک کنند، چون دريافته که يکايک شان به زودي ‏کشته خواهند شد. اما هانت به او فيلمي از آزمايش هاي نازي نشان داده و راز پايگاه و دستگاه عجيبي را که يافته اند، بر ‏ملا مي کند. نازي در طول جنگ روي سربازان خود آزمايش هاي مخوفي انجام داده و در صدد بودند سربازاني کامل و ‏ناميرا خلق کنند. دي. سي. و افرادش خيلي زود خود را در محاصره سربازان نازي ناميرايي مي يابند و به نظر مي ‏رسد تنها راه نجات به کار انداختن دستگاه مرموزي است که هانت در پايگاه يافته است. اما...‏

‎‎چرا بايد ديد؟‎ ‎
استيو بارکر را نمي شناسم. جست و جو در منابع مکتوب و اينترنتي نيز راه به جايي نمي برد. چون اولين کارش فيلمي ‏تلويزيوني به نام ساعت جادويي[2002] بوده که بديهي است نديده ام. پس با همين فيلم پايگاه که اولين فيلم بلند سينمايي ‏اوست، به سراغش مي رويم که محصولي قابل توجه در اندازه هاي خويش است. ‏
گفتم در اندازه هاي خودش وو قصدم اشاره به کم هزينه بودنش و احتمال پخش آن فقط روي دي وي دي است. هنوز ‏جنگ جهاني دوم و اسرار نازي ها طرفداران زيادي دارد. نويسندگان داستان هاي مهيج يکي از بهترين پس زمينه ها را ‏در اين دوران و رايش سوم مي يابند. و سازندگان پايگاه [البته کلمه ‏Outpost‏ به معناي گروه يا پست ديده وري نيز به ‏کار گرفته مي شود] نيز از زمره همين گروه هستند. رئا برانتون فيلمنامه نويس ايده اصلي خود را در تلاش هاي هيتلر ‏و فرمانده هانش براي دستيابي به يک ماشين هاي کشتار بي نقص و تبديل سرباز آلماني نمونه به چنين ماشيني يافته اند. ‏سربازي هاي ميان زامبي هايي که از گور برمي خيزند و روبات هايي که مي توانند انسان را از ميان بردارند. ايده تازه ‏نيست و حتي قبل از قدرت گرفتن کامل نازي ها فيلمسازاني چون فريتز لانگ در متروپليس به سراغ چنين سوژه اي ‏رفته اند. اما نگاه برانتون و رئا سويه اي ديگر دارد. قصد فقط خلق هيجان و دلهره است و به خوبي در اين کار موفق ‏مي شوند. پايگاه و آزمايش هاي نازي حکم موتور محرکه فيلم را دارد و بس!‏
فيلمي پر از خون، آدرنالين، هراس از مکان هاي در بسته و مي شود گفت ترکيب هوشمندانه و مبهوت کننده اي از ‏غارتگر، ‏Dog Soldiers‏ و هتل[‏Hostel‏] که با موسيقي بسيار مناسبي همراهي مي شود. بارکر در اولين تجربه اش ‏کاري آبرومندانه ارائه مي کند که اصلاً دستاورد کمي نيست. هيجاني که خلق مي کند کاذب نيست و مي تواند بيننده را ‏به رغم ناشناس بودن بازيگران تا پايان با خود همراه کند. خوب؟ واقعاً توقع خيلي از تماشاگران مگر بيش از اينهاست؟
بي صبرانه منتظرم تا فيلم بعدي بارکر را ببنم. يقين دارم به زودي در جريان اصلي سينماي کشورش و يا حتي هاليوود ‏فيلم هاي گران قيمت و موفق تري خواهد ساخت. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/105530065/Outpost.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/105532783/Outpost.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/105535353/Outpost.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/105538390/Outpost.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/105541077/Outpost.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/105544005/Outpost.part6.rar  
http://rapidshare.com/files/105546423/Outpost.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

مراسم افتتاحيه المپيک 2008 پکن

مراسم افتتاحيه المپيک 2008 پکن (محصول BBC)
در اين ويدئو مراسم ورود ورزشکاران که نزديک به 3 ساعت طول کشيد حذف شده.
(فيلم کل مراسم افتتاحيه در شماره 986 روزانه وجود دارد)

لينکهاي دانلود

Olympic_Opening_Ceremony__2008_.part1.rar
Olympic_Opening_Ceremony__2008_.part2.rar
Olympic_Opening_Ceremony__2008_.part3.rar
Olympic_Opening_Ceremony__2008_.part4.rar
Olympic_Opening_Ceremony__2008_.part5.rar
Olympic_Opening_Ceremony__2008_.part6.rar

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Paprika

لينکهاي دانلود

Paprika.part1.rar
Paprika.part2.rar
Paprika.part3.rar
Paprika.part4.rar
Paprika.part5.rar
Paprika.part6.rar
Paprika.part7.rar
Paprika.part8.rar

 رمز فايل: Tony


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

قهرمانان
باصداي روژه باند

آلبوم جدید و زیبای روژه باند به نام قهرمانان
 

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

تک موزیک

آهنگ زيباي آهنگ زيباي "نامه"
باصداي احسان خواجه اميري   

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

نصب همه ی درایورهای راه انداز ویندوز
را با DriverMax تجربه کنید

اگر کاربر ویندوز بوده باشید خوب می دانید که نصب ویندوز جدید یکی از کارهایی است که کاربران معمولا از آن فراری هستند و حاضرند تا آخرین نفس با ویندوز فعلی شان دست و پنجه نرم کنند و نصب نسخه مجددی از ویندوز بر روی کامپیوترشان را تاجای ممکن به تاخیر می اندازند. معمولا هم بخش سخت این کار مربوط به نصب درایور هایی هست که باید پس از نصب اولیه انجام شود از کارت صدا و گرافیک و کیبرد و مانیتور و مودم بگیرید تا انواع و اقسام قطعات جانبی که هرکدامشان برای خالی نماندن عریضه هم که شده یک سی دی راه انداز همراهشان دارند. تازه اگر بتوانید این CD های دوست داشتنی را به راحتی پیدا کنید
اما نرم افزار رایگان DriverMax یک راه حل خیلی خوب برای رفع مشکل شما خواهد بود چون با نصب این نرم افزار کم حجم به راحتی قادرید از تمامی برنامه های راه انداز کامپیوترتان یک نسخه پشتیان تهیه کرده و در زمان جدید روی ویندوز دیگری تنها از طریق همین نسخه پشتیبان تمامی آنچه که لازم دارید را به یکباره و با چند کلیک دوباره نصب کنید با این تفاوت که دیگر هیچ نیازی به CD های راه اندازتان نخواهید داشت.
برای ایجاد نسخه پشتیان تنها کافیست نرم افزار را نصب کرده و پس از اجرای آن در قسمت Driver Oerations برای روی Export Drivers کلیک کرده و در صفحه بعد از میان لیست درایورها گزینه های مورد نظرتان یا همگی را انتخاب کرده و فایل های پشتیبان را در جای مناسبی از هارد کامپیوترتان ذخیره کنید. وقتی ویندوز جدیدی نصب کردید می توانید دوباره با کمک این نرم افزار و البته این با رفتن به بخش Import Drivers و مشخص کردن آدرس نسخه پشتیانی که قبلا تهیه کرده اید تمامی درایور های مورد نیازتان را براحتی نصب کنید.
علاوه بر امکان تهیه نسخه پشتیبان از درایورهای نصب شده، DriverMax قابلیت جالب دیگری نیز دارد و آن امکان ارتقا (آپدیت) درایورها به نسخه های بالاتر از طریق خود نرم افزار می باشد که این امکان البته تنها در ویندوز ویستا امکان پذیر می باشد و متاسفانه در نسخه فعلی نمی توان از آن برای ارتقای درایورهای ویندوز XP استفاده کرد اما کاربران XP هم می توانند به کمک آن از آپیدت بودن درایورهای کنونی شان اطلاعاتی کسب کرده و آن ها را در قالب یک فایل متنی ذخیره کنند.
DriverMax نرم افزاری است که برای محیط هایی مثل اداره ها و شرکت هایی که چندین کامپیوتر دارند بسیار مناسب خواهد بود چون معمولا دردسر نصب ویندوز تازه زمانی خودش را نشان میدهد که شما نمی توانید CD های راه انداز این ماشین ها را در هیچ کدام از قفسه ها و فایل ها کارکنان آنجا پیدا کنید. با DriverMax در کمتر از پنج دقیقه می توانید تمامی درایور های مورد نیاز تان را بی آنکه به دنبال CD های غیب شده گشته باشید دوباره نصب کنید.
DriverMax بر روی ویندوزهای 2003 ، XP و Vista نصب میشود و بدون کد فعال سازی برای 30 روز قابل استفاده خواهد بود. برای دریافت کد فعال سازی هم تنها کافیست از طریق ایمیل تان یک عملیات ثبت نام کوتاه را انجام دهید. دریافت کد فعال سازی آن هم البته رایگان است.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

دنياي موبايل

Beijing 2008 Nokia S60 v3 theme
المپیک 2008 پکن - تم نوکیا سری 60 ورژن 3

تم زيباي المپيک 2008 پکن برای گوشی های نوکیا سری 60 ورژن 3 (گوشیهایی Nokia مانند : نوکیا 5700 , نوکیا N73 , نوکیا N82 , نوکیا N93i , نوکیا N95 ,...) که امیدواریم از دانلود آن لذت ببرید.

 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: www.mobin-group.com

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.
 

 

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازي بیلیارد حرفه اي سه بعدي را با
DDD Pool 1.2 تجربه كنيد

DDD Pool یک بازی سه بعدی واقعا زیبا با گرافیک واقعی که شما را ساعتها سرگرم ميكند. بازی بیلیارد شما می توانید در دو حالت رقابت و تمرینی بازی کنید. در حالت تمرینی آن هیچ قانونی وجود ندارد و شما می توانید به هر شکل و از هر طرف که می خواهید به توپ ضربه بزنید. تمرین هم برای آشنا شدن با بازی و هم برای کسانی که در زاویه گیری برای ضربه زدن به توپ مشکل دارند بسیار مهم است. دو مدل بازی 8-ball و 9-ball وجود دارد که می توانید با کامپیوتر و یا اشخاص دیگر بازی کنید. کامپیوتر شامل چندین سطح سختی می باشد با تعیین هر کدام می توانید خود را برای مبارزات سخت آماده کنید.شما همچنین حالت 8-ball و 9-ball را در حالت رقابتی آن نیز دارید. در رقابت 8-ball شما باید 14 توپ زرد و در آخر توپ شماره 8 را در کوتاهترین زمان ممکن به گل برسانید. اگر مرتکب خطایی در بازی شوید 15 ثانیه جریمه شده و توپ دست حریف می ماند. رقابت 9-ball نیز مانند 8-ball می باشد اما با این تفاوت که باید به ترتیب شماره توپ ها را به گل برسانید.
DDD Pool به شما اجازه انتخاب سه اتاق متفاوت با جزئیات کامل را می دهد. گرافیک عالی بازی امکان تغییر زاویه ضربه زدن (با نگه داشتن شیفت و حرکت موس) و ناحیه ضربه بر روی توپ (با نگه داشتن کنترل و حرکت موس) برای داشتن کنترل دقیقتر بر روی توپ را می دهد. به طور کل یک بازی کامل و زیبا می باشد.

قابلیت های كلیدی بازي DDD Pool 1.2:
- بازی بسيار جذاب و هیجانی بیلیارد با گرافیک بالا و سه بعدی
- انواع مختلف بیلیارد تمرینی,8 بال, 9 بال, مسابقه دونفره در حالت زمانبندی شده
- بخش Practice براي تمرين بازي و آماده شدن براي مسابقات
- امكان انتخاب فضای بازی و سالن بیلیارد
- دست زدن به ابتكار و خلاقيت در طي بازي
- قابلت بازي بدون هيچ گونه محدوديت زماني
- حالت مسابقه اي و تفريحي، پرهيجان بودن بازي
- قابليت انتخاب بازي بصورت تك نفره يا دو نفره
- سازگاري كامل با ويندوزهاي Windows 98, Me, 2000, XP, Vista
- و...

برای رجیستر کردن این بازی بعد از نصب بازی را اجرا کنید بر روی دکمه Already Paid کلیک کرده و سپس I,m not connected to the internet را انتخاب می کنید. و سپس Product Key را کپی کرده و داخل فایل Keygen ی که در داخل پوشه قرار دارد کپی کرده و Generate را فشار می دهید و سپس سریال را کپی و داخل برنامه Paste می کنید و Sumbit را کلیک می کنید. اکنون می تواند از این بازی به طور نامحدود استفاده کنید.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 11 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام زمان (عجّل الله تعالى فرجه الشّریف) فرمود:

إنّى لاَمانٌ لاِهْلِ الاْرْضِ، كَما أنَّ النُّجُومَ أمانٌ لاِهْلِ السَّماءِ.

به درستى كه من سبب آسایش و امنیّت براى موجودات زمینى هستم، همان طورى كه ستاره ها براى اهل آسمان أمان هستند.

الدّرّه الباهره: ص 48، س 3

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا مي دانستي که دهان انسان روزانه يک ليتر بزاق توليد ميکند.
  • آيا مي دانستي که ما بطور متوسط روزانه پنج هزار کلمه صحبت ميکنيم که هشتاد درصدش با خودمان هست.
  • آيا مي دانستي بزرگترين مدرسه دنيا در شهر مونتسوري هندوستان با تعداد بيست و شش هزار و سيصد و دوازده دانش آموز مي باشد.
  • آيا مي دانستي در زبان عربي ، براى کلمه شمشير ، هشتصد و پنجاه واژه مختلف وجود دارد.
  • آيا مي دانستي که ملکه موريانه پنجاه بار بزرگتر از جفت مذکر خود مي باشد.

 

جديدترين جوک ها و پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

زیبایی
چشمات وقتي زيباست كه مال اشك باشه.
اشك وقتي زيباست كه مال عشق باشه
. عشق وقتي زيباست كه مال تو باشه.
تو وقتي زيبايي كه دستت تو دماغت نباشه!!!!!

برو دکتر
گرمي دستانت سرخي لبهات تپش قلبت نرمي صدات همش مال فشار خونه برو دکتر!!

یه دستمال بکش
گردو خاک تنهايي دلم را با جذبه ي نگاهت زدودي و خانه ي قلبم را از غم ها شستي حالا که داري زحمت مي کشي روي اون ميزم هم يه دسمال بکش

زحمت نکشید
عزيز دلم ! اگر تمام مردم دنيا جمع بشوند تا تو را از من بگيرند به آنان خواهم گفت : شما چرا زحمت کشيديد ، خودم مي آوردم

منم
تو بهترين، زيباترين، مهربون ترين، خوش تيپ ترين، دوست داشتني ترين، با شخصيت ترين دوستي که داري: منم

زشتی
سلام،ميدوني رفيق؟ اگه حماقت وجود نداشت دانايي هم معني نداشت. اگه زشتي نبود زيبايي هم بي معني بود. ميبيني؟ دنيا به تو هم نياز داره

برق چشماتون
سلام ... من از اداره برق مزاحمتون مي شم ... شما شاکي خصوصي دارين !!!! اخه برق چشماتون يه نفر رو کشته

جیش
تنها چيزي كه مي تواند در اوج لذت از زندگي ، خواب را از چشمان آدميان بربايد فقط يك چيز است . . . . . . . جيش

بیا بیرون
بعضي وقت ها اينقدر حواست به خودته و در آرزوهاي خودت غرقي که يادت ميره يه نفر منتظرته تا . . . . . . . . از دستشويي بياي بيرون

سبزه عید
خواستم برات سبزه عيد بفرستم... گفتم شايد طاقت نياري و تا عيد بخوريش

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

پيام كوتاه:

* تو كه آخر گره رو وا مي كني / پس چرا امروز و فردا مي كني. (قاصدك)

* مانده ام با غم هجران نگارم چه كنم / عمر بگذشت و نديدم رخ يارم چه كنم

چشم آلوده كجا ديدن دلدار كجا / چشم ديدار رخ دوست ندارم چه كنم. (8807***0918)

اينكه فقط تو را داشته باشم مرا بس است و اينكه همه را داشته باشم و ترا نداشته باشم وزر و وبال من است. پس تو را مي خواهم كه بَسَم باشي اي همه اميدم! (7961***0936)

شماره ارسال پيام كوتاه: 09183512499


دلنوشته

* سنگ صبور غصه های دلم، سلام
صدای پای فرشته می آید، انگار که آمدنت نزدیک است
دریسبی آمدن تو را به مناجات نشسته است منتظرت می مانم

* روزۀ هجر تو از پای بیانداخت مرا / کی شود با نمک وصل تو.افطار کنم

* ای که گفتی مرو اندر پی خوبان زمانه / ما کجاییم در این بحر تفکر ، تو کجایی

* آقا تو را جان عموعباس برگرد

* صنما با غم عشق تو چه تدبیر کنم / تا به کی در غم تو نالۀ شبگیر کنم

*هواخواه توأم جانا و می دانم که می دانی / که هم نادیده می بینی و هم ننوشته می خوانی

*تا کی به تمنای وصال تو یگانه / اشکم شود از هر مژه چون سیل روانه

* یوسف گمگشته باز آید به کنعان غم مخور

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

نگاه قبیله گرایان و چپگرایان کهنه اندیش به فردوسی همانندیهای بسیاری دارد.
قبیله گرا (چه دشمن ایران باشد و چه پرستنده آن) می‌خواهد "کیستی" را به قبیله خود فروبکاهد و "چپ" کهنه اندیشی که هنوز از کوچه پسکوچه‌های تنگ و تار انترناسیونالیسم استالینی راهی به شاهراه فراخ "خودیابی ملی" نجُسته است، به بهانه اینکه دربند انسان است و نه خاک، کیستی‌اش را به همه جهان می‌گستراند.
در این میان اندیشه‌ای چون از آنِ فردوسی از هر دو سو بزیر آفندهای ناجوانمردانه می‌رود.
هر دو گروه با آوردن بیت «چو ایران نباشد تن من مباد / بدین بوم و بر زنده یک تن مباد» به این سخن می‌رسند که این سروده فردوسی فراخوانی است برای کشتار مردم ایران تا واپسین تن، اگر که پای فروپاشی ایران در میان باشد، یا به گفته خود آنان «انسانهای ساکن این سرزمین اثیری نه تنها حق هیچ تغییری در آن ندارند بلکه به فتوای (!) شاعر قرون وسطائی فردوسی باید که بخاطر ایران "همه سر به سر تن به کشتن دهند» (۱).

برای آشکارتر شدن سخنم، کمی بر سر همین نمونه آورده شده درنگ می‌کنم. اگر این سروده را یک شعار نژادپرستانه، یا دست کم خاک پرستانه بدانیم، آنگاه باید همه کسانی را که در درازنای تاریخ برای نگاهبانی از سرزمین خود جان باخته اند، نژاد پرست بدانیم.
ولی داستان به این سادگیها نیست. اگر پارتیزانهای نهضت مقاومت ملی در فرانسه با فریاد "یا مرگ یا فرانسه" در نبردی نابرابر به پیشواز ارتش آلمان می‌رفتند، نمی‌توان آنان را نژاد پرست نامید (اگرچه آنان تفنگ بدست گرفته بودند تا "یا میهن خود را از دست نازیها برهانند"، و یا همه "سربسر تن به کشتن دهند")، ولی سرباز آلمانی درگیر در همان نبرد اگر فریاد یا مرگ یا آلمان سرمی داد، بیگمان از سر نژاد پرستی‌اش بود.
فریاد یا مرگ یا فرانسه اگر از دهان یک سرباز فرانسوی در الجزیره بیرون می‌آمد، نژادپرستانه می‌بود، ولی رزمندگان الجزائری را نمی‌توان نژادپرست یا خاک پرست نامید، اگر با فریاد یا مرگ یا الجزائر پا به میدان نبرد می‌نهادند.
بروزگار سرایش شاهنامه ایران نه تنها چشم در خاک دیگران ندوخته بود، که خاک خود را نیز لگدمال سربازان بیگانه می‌دید.
از این رو «چو ایران نباشد تن من مباد» نه "فتوائی" برای کشتار دیگران، که فراخوانی برای ایستادگی در برابر دشمن اشغالگر بوده است. ولی آیا سراینده این بیت، جدا از خوب و بدش، فردوسی است؟
1.
دکتر فرهاد قابوسی "عناصر خرد و علائم غریزه"، تارنمای اخبار روز. در این نوشتار در پی پاسخ گوئی به سخنان ایشان در باره شاهنامه نیستم، ولی خود را وامدار ایشان می‌دانم، چرا که نیم نگاهی به نوشته‌های ایشان مرا از جستجوی بیشتر برای یافتن نمونه‌های اندیشه قبیله گرا بی نیاز می‌کند! تنها ناگزیر از گفتنم که سده‌های چهارم و پنجم خورشیدی (دهم و یازدهم میلادی) نه تنها "قرون وسطی"ی تاریخ ایران بشمار نمی‌روند، که درخشانترین دوره تاریخی این سرزمین در آفرینش فرهنگ و هنر و دانش‌اند.

ادامه دارد...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الرّوم آيات: 60 محل نزول: مکه
 
وَعْدَ اللَّهِ لَا يُخْلِفُ اللَّهُ وَعْدَهُ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ 6 يَعْلَمُونَ ظَاهِرًا مِّنَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ عَنِ الْآخِرَةِ هُمْ غَافِلُونَ 7 أَوَلَمْ يَتَفَكَّرُوا فِي أَنفُسِهِمْ مَا خَلَقَ اللَّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا إِلَّا بِالْحَقِّ وَأَجَلٍ مُّسَمًّى وَإِنَّ كَثِيرًا مِّنَ النَّاسِ بِلِقَاء رَبِّهِمْ لَكَافِرُونَ 8 أَوَلَمْ يَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَيَنظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ كَانُوا أَشَدَّ مِنْهُمْ قُوَّةً وَأَثَارُوا الْأَرْضَ وَعَمَرُوهَا أَكْثَرَ مِمَّا عَمَرُوهَا وَجَاءتْهُمْ رُسُلُهُم بِالْبَيِّنَاتِ فَمَا كَانَ اللَّهُ لِيَظْلِمَهُمْ وَلَكِن كَانُوا أَنفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ 9 ثُمَّ كَانَ عَاقِبَةَ الَّذِينَ أَسَاؤُوا السُّوأَى أَن كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَكَانُوا بِهَا يَسْتَهْزِؤُون 10 اللَّهُ يَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ 11 وَيَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ يُبْلِسُ الْمُجْرِمُونَ 12 وَلَمْ يَكُن لَّهُم مِّن شُرَكَائِهِمْ شُفَعَاء وَكَانُوا بِشُرَكَائِهِمْ كَافِرِينَ 13 وَيَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ يَوْمَئِذٍ يَتَفَرَّقُونَ 14 فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَهُمْ فِي رَوْضَةٍ يُحْبَرُونَ 15

 

ترجمه فارسي مکارم

اين وعده‏اى است كه خدا كرده; و خداوند هرگز از وعده‏اش تخلف نمى‏كند; ولى بيشتر مردم نمى‏دانند! «6» آنها فقط ظاهرى از زندگى دنيا را مى‏دانند، و از آخرت (و پايان كار) غافلند! «7» آيا آنان با خود نينديشيدند كه خداوند، آسمانها و زمين و آنچه را ميان آن دو است جز بحق و براى زمان معينى نيافريده است؟! ولى بسيارى از مردم (رستاخيز و) لقاى پروردگارشان را منكرند! «8» آيا در زمين گردش نكردند تا ببينند عاقبت كسانى كه قبل از آنان بودند چگونه بود؟! آنها نيرومندتر از اينان بودند، و زمين را (براى زراعت و آبادى)بيش از اينان دگرگون ساختند و آباد كردند، و پيامبرانشان با دلايل روشن به‏سراغشان آمدند (اما آنها انكار كردند و كيفر خود را ديدند); خداوند هرگز به آنان ستم نكرد، آنها به خودشان ستم مى‏كردند! «9» سپس سرانجام كسانى كه اعمال بد مرتكب شدند به جايى رسيد كه آيات خدا را تكذيب كردند و آن را به مسخره گرفتند! «10» خداوند آفرينش را آغاز مى‏كند، سپس آن را بازمى‏گرداند، سپس شما را بسوى او باز مى‏گردانند! «11» آن روز كه قيامت برپا مى‏شود، مجرمان در نوميدى و غم و اندوه فرو مى‏روند! «12» و براى آنان شفيعانى از معبودانشان نخواهد بود، و نسبت به معبودهايى كه آنها را همتاى خدا قرار داده بودند كافر مى‏شوند! «13» آن روز كه قيامت برپا مى‏گردد، (مردم) از هم جدا مى‏شوند; «14» اما آنان كه ايمان آورده و اعمال صالح انجام دادند، در باغى از بهشت شاد و مسرور خواهند بود «15»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

nirvana.818@gmail.com

فيلتر شکن قوی

امروز برایتان فیلتر شکن گذاشته ام البته باید با تامل در آن به دستش بیاورید :

یک فیلتر برای ذهنمان ، که به هر چیزی نیندیشیم!
یک فیلتر برای چشمانمان ، که هر چیزی را نبینیم!
یک فیلتر برای گوشمان ، که هر سخنی را نشنویم !
یک فیلتر برای زبانمان ، که هر سخنی را بدون تامل و تفکر نگوییم!
یک فیلتر برای دلمان ، که هر کسی را رخصت ورود به ان ندهیم!
یک فیلتر برای روحمان ، که انسانی دگر اندیش باشیم !

 

 

roz1349@yahoo.com

این غزل تقدیم تو

غزلی از رضا محمدزاده

نمی کند با من ، دل خسته ام یاری
نمی رسد دردی که مراست ،طبیب ،باری
به دامنت ای غم همه شب گریستم تا
نباشدت جز با من خسته دل کاری
مرا که دردم از تو بود چه درمانی
خدا گواه که این غم ندهم به بسیاری
اگر چه گویندمی کشتم غمت باک نیست
روا نباشد غیر غمت وفا داری
نمی رسد این دل ز سوزت به سامانی
مگر غمت آید دل ما به تیماری

 

 

balabolandha@yahoo.com

قدرت اندیشه

پیرمردی تنها در مینه سوتا زندگی می کرد . او می خواست مزرعه سیب زمینی اش راشخم بزند اما این کار خیلی سختی بود.
تنها پسرش که می توانست به او کمک کند در زندان بود .
پیرمرد نامه ای برای پسرش نوشت و وضعیت را برای او توضیح داد :
پسرعزیزم من حال خوشی ندارم چون امسال نخواهم توانست سیب زمینی بکارم .
من نمی خواهم این مزرعه را از دست بدهم، چون مادرت همیشه زمان کاشت محصول را دوست داشت. من برای کار مزرعه خیلی پیر شده ام. اگر تو اینجا بودی تمام مشکلات من حل می شد.
من می دانم که اگر تو اینجا بودی مزرعه را برای من شخم می زدی .
دوستدار تو پدر
پیرمرد این تلگراف را دریافت کرد :
پدر, به خاطر خدا مزرعه را شخم نزن , من آنجا اسلحه پنهان کرده ام .
4 صبح فردا 12 نفر از مأموران FBI و افسران پلیس محلی دیده شدند , و تمام مزرعه را شخم زدند بدون اینکه اسلحه ای پیدا کنند .
پیرمرد بهت زده نامه دیگری به پسرش نوشت و به او گفت که چه اتفاقی افتاده و می خواهد چه کند ؟
پسرش پاسخ داد : پدر برو و سیب زمینی هایت را بکار، این بهترین کاری بود که از اینجا می توانستم برایت انجام بدهم .

IranEshgh

 

 

bahar_ebr_1@yahoo.com

2 جوابیه

بهش توجه میکنیم، این شمائید که نابود می شوید،ولی نه کاش خردورزی پیشه کنید
در جواب به نگارنده (بهش توجه نکنید....) و توهین در شان نگارنده مطلب نسبت به آقای احسان بهرام غفاری باید بگویم من و عده کثیری از دوستانم که از خوانندگان و دوستداران روزانه و مبین هستیم مطالب آقای غفاری را بسیار ارزشمند و پر محتوا دانسته و آنه را برخاسته از ضمیری روشن و پاک می دانیم.شما هم بهتر است نصیحت خود را برای خود وامثال خود نگاه دارید و به قول خودتان همه روزانه ایها را مخاطب نصیحت خود قلمداد نکنید.و شما آقای غفاری ، من به نمایندگی عده کثیری از خوانندگان این مجله ارزشمند از شما تقاضا داریم ما را از نوشته های ارزشمندتان به این دین پرستان ضد وطن که تنها دغدهشان حفظ منافع شخصی خود پشت نقاب دین پرستی است محروم نسازید.کاش روزی چهره این خاک پاک از این جاهلان مقدس ماب پاک می شد یا دست کم روزی خردورزی سر لوحه کارشان قرار می گرفت تا درمی یافتند که قرار نیست همه عالم مسلمان باشند و نوکر آقا تا انسان متعالی باشند و البته منافعشان نیز از این طریق محقق گردد.اینان هرگر اصلاح نخواهند شد و متاسفانه بدبختی ما و جامعه ما نیز به دلیل وجود چنین تاریک اندیشان منفعت طلب است که اینان چون همان اعراب جاهل 1300 سال پیشند که در پی نابودی تمدن ما هستند و در پی همه چیز هستند الا تعقل و پیشرفت جامعه ای سرآمد همه جوامع .به امید روزی که خرد تنها رهنمایمان باشد.

--------------------------------------------------

جوابیه خانم آزاده
سرکار خانم امیدوارم روزی را بتوانم ببینم که نعمت خدادادی شما (بقول خودتان همسرتان) روزی دست چند نعمت دیگر البته از نوع مونث آن را گرفته جهت زندگی مشترک به منزل بیاورند تا شما هم پس از فراغت از کار(مدیریت که گویا برایتان خیلی هم مهم بوده) در منزل حوصله تان سر نرود. واقعا" من به جنسیت شما شک دارم دور از ذهن نیست شما مردی باشید که تحت عنوان یک خانم از غریزه سرکشتان دفاع می کنیدیا شاید هم زنی با اختلال روانی و عاشق هوو.در باب امامان آیا خدا تفاوتی میان امام اول تا امام یازدهم قائل بوده که یکی را از7 یا ..و یکی از 2 زن مثل شما!! متمتع ساخته یا شما در آن زمان آنجا بودید و در جریان خواست خدا و نه امامان بوده اید؟؟؟پس کی می خواهید بر سر عقل بیایید و حق سلب شده از ما زنان را در طول تاریخ (خصوصا اسلام) اعاده کنید.آخر جهل و کوتاه فکری تا کی؟ضمنا مبین عزیز امیدوارم این جوابیه را مثل جوابیه قبل نادیده نگیرید و منعکس کنید.

 

 

mmm2186@yahoo.com

با سلام به مسئول و دستان عزیز گروه مبین
من برادرم را در جنگ از دست دادم، و بعد از آن پدر و تک فرزند برادرم را نیز از دست دادم، به همین دلیل و هزاران دلیل دیگر نمیتوان از این حکومت دفاع کنم و طرفدار آن باشم، اهل بحث هم نیستم، اما از طرفدارن این حکومت که ادعای دفاع از خون شهدا را سر میدهند، و اعمال بدون دلیل این حکومت را به هر روشی که فقط مورد قبول خودشان است، توجیه میکنند. یک سئول دارم.
کشوری که به قول شما نشانه نیرنگ و فریب است، بی بند باری بیداد میکند، به سیاهان ظلم میشود، بچه هایشان در مدرسه همدیگر را با اسلحه میکشند و غیره، ریاست جمهورش را به خاطر دروغ گویی در خصوص داشتن رابطه سکس با فردی غیر از همسرش محکوم کرده به دادگاه میکشند، و او از مردم مملکتش عذر خواهی میکند.
ولی در کشور اسلامی ما که رهبر، رئیس جمهور و دیگر افراد حکومت گردانش ادعای فقیرا نه زندگی کردن را میدهند، (که اگر ماهیانه چند میلیارد تومان حقوق میگرفتند ولی توان اداره مملکت را داشتند، بهتر بود.) یک وزیر معرفی میشود، در مجلس با دویست و چند نماینده، که ادعای نمایندگی مردم را دارند. به دروغ ادعای مدرک دکترای افتخاری سر میدهد، و حتی رهبر هم او را تائید کرده (در راستای حکومت مردم سالار) و مجلس حتی زحمت یک استعلام ساده را به خود نمیدهد.
وزیر مذکور رای اعتماد می آورد. رئیس جمهور میگوید، "خدمت مهم است، نه این کاغذ پاره ها." (که البته بهتر بود بگوید توان خدمت داشتن مهم است نه مدرک که به دیگران و خودش که مدرک دکترا دارد، اهانت نمیشد.)
آیا کسی که به یک ملت اهانت میکند، و مانند رئیس جمهور و رهبر و دیگر اعضاء حکومت، در یک رسانه سراسری به ملت ایران مانند یک احمق نگاه میکنند و دروغ میگویند، میتوان انتظار خدمت داشت.
با چه رویی پاسداری از این سرزمین و خون شهدای آن را سر میدهید.
دین یک اعتقاد شخصی است، خداوند انسانها را با عقاید و تفکرهای مختلف آفریده، و به آنها حق داده که دارای عقاید مختلف باشند، و گرنه مانند حیوانات آنها با بدون توان تفکر می آفرید. شما به چه حقی خود را تصمیم گیرنده مردم میدانید، و هر کس صدایش در بیاید را زیر تیغ میبرید.
از حسن نصر ا... طرفداری میکنید، آیا خودتان توان تحمل یک گروه مسلح را در ملکت ایران دارید. مال ، جان وبروی این مردم و این سرزمین را به چه قیمتی میفروشید.
و...
آیا این حکومت فریبکار و نیرنگ باز نیست

 

 

mostafa114@yahoo.com

پرسشنامه اطلاعات افراد خانوار


با سلام

در شماره 988 مجله الکترونیکی روزانه مطلبی با عنوان پرسشنامه اطلاعات افراد خانوار (قسمت دوم) آمده بود که به نظر می رسد جهت روشن شدن موضوع و روشن شدن میزان اطلاعات و دانش و فهم آن دوست عزیز لازم است نکاتی چند در مورد این مطلب برایتان بازگو کنم.

1-  لازم است به اطلاع این دوست عزیز و دیگر دوستان که از تکنولوژی های روز اطلاع ندارند برسانم که در زمینه ورود اطلاعات به کامپیوتر سه تکنولوژی مختلف وجوددارد. اولین تکنولوژی (OMR) نام دارد همان تکنولوژی که برگه های کنکور با آن خوانده می شود. این تکنولوژی فقط قابلیت تشخیص نقاط سیاه (مثل پاسخنامه) را دارد. تکنولوژی دوم ICR)) نام دارد. این تکنولوژی مخصوص خواندن حروف و اعداد دستنویس به صورت مقطع می باشد. نرم افزار ایرانی برای این کار، با سرعت 300 كاراكتر در ثانيه حروف و اعداد را مي خواند. اين نرم افزار به صورت كلاينت / سروري مي باشد. بدين صورت كه برگه ها در سرور اسكن شده و كلاينت ها با اتصال به سرور مشغول بررسي فرم ها و توليد اطلاعات از فرم ها مي شوند. براي سريعتر كار كردن سيستم كافي است تعداد كلاينت ها را زياد كرد. تکنولوژی سوم (OCR) نام دارد. این تکنولوژی که بیشتر دوستان با آن آشنایی دارند مخصوص استخراج کلمات از متون اسکن شده و معمولا غیر دستنویس می باشد. که با آن می توانید متون چاپی مورد نظر خود را اسکن کنید و بعد از پردازش توسط نرم افزار OCR ، فایل متنی قابل ویرایش برای شما به وجود می آید.

2-    برای خواندن برگه های اطلاعات خانوار از نرم افزار ICR استفاده می شود نه نرم افزار OMR.

3-  لازم به ذکر است که تمامی این محصولات در ایران و نسخه ایرانی آنها موجود است و مهندسان عزیز کشور ما این محصولات را تولید کرده اند. برای نمونه می توانید به سایت شرکت هدی سیستم سری بزنید.

4-  جهت اطلاع عرض کنم که، در سرشماری سال 1385 تعداد 75 میلیون برگه سرشماری که توسط 60 هزار کاربر پر شده بود، توسط مرکز آمار ایران و با نرم افزار ایرانی ICR در مدت زمان 40 روز ( دقت کنید، فقط چهل روز ) با دقت حدود 99.51% (نود و نه ممیز پنجاه و یک صدم در صد) دقت پردازش شده و نتایج آن استخراج شد. (البته با زیاد کردن تعداد کلاینت ها می توان این زمان را هم کاهش داد)

5-  اگر دوست عزیز ما به مراکز جمع آوری اطلاعات سر زده بود می دید که فرم هایی مشابه این فرم ها یک بار دیگر توسط نیروهای مرکز آمار ایران پر می شود و این افراد دیگر بی سواد نیستند که این فرم ها را اشتباهی پر کنند.

6-  به دوست عزیز نویسنده آن مطلب عرض می کنم که لطفا در مورد چیزی که نمی دانید اظهار نظر نکنید و بهتر است به جای اظهار نظر کردن های بیهوده و سخنان بی ارزش کمی اطلاعات خود را به روز کنید.

 

 

m_amini555@yahoo.com

10 هزار مگاوات برق مفقود شده

در حاليكه بيطرف وزير نيروي دولت خاتمي در آخرين مصاحبه خود در اواخر سال گذشته ، از تحويل حدود 40 هزار مگاوات برق به دولت نهم در سه سال پيش خبر داده است ، پرويز فتاح اظهار مي كند كه با وجود بهره برداري از ده هزار مگاوات برق ، ظرفيت توليد برق كشور ، كمتر از 40 هزار مگاوات است و شائبه مفقود شدن 10 هزار مگاوات برق كشور را پديد آورده است. اين در حالي است كه كمتر از نيمي از اين ميزان برق مي توانست مشكل قطع برق كنوني را به طور كامل رفع كند.
در اين ارتباط پرويز فتاح ، وزير نيرو چندي پيش ظرفيت برق حرارتي كشور را حداكثر 33 هزار مگاوات عنوان كرد و اعلام داشت : هم اكنون از حدود هفت هزار مگاوات برق آبي كشور ، حدود 1500 مگاوات برق استفاده مي شود.
همچنين پرويز فتاح ، تخليه سدها در زمستان گذشته را به دليل پيش بيني سازمان هواشناسي و جلوگيري از خاموشي زمستان عنوان كرده و افزود : وزارت نيرو در آغاز اسفند ماه متوجه كمبود بارش شد و خروجي سدها را كنترل كرد.
وي در عين حال اظهار كرد : خروجي برق آبي كشور در زمستان امسال 250 مگاوات بود ، در حاليكه در سال 86 اين دو هزار مگاوات بوده است. همچنين وي در حاليكه اعلام كرد كشور نيازمند احداث سالانه بيش از هشت هزار مگاوات ظرفيت توليد برق است و مطالعات اين ميزان توليد برق تكميل شده و تنها منتظر سرمايه گذاري دولت است، سخنان رئيس جمهوري مبني بر عدم محدوديت سرمايه گذاري در صنعت برق را هم تاييد كرد!!
وي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود درباره صادرات برق اظهار كرد : كشور در فصل تابستان ، صادرات برق ندارد و در فصل زمستان برق صادر مي شود اما در بخش ديگري از ترانزيت برق در اوضاع كنوني به تركيه و همچنين به صورت تلويحي به همسايگان غير شمالي خبر داد.
با اين حال ، آمار رسمي ظرفيت توليد برق كشور كه بالغ بر 50 هزار مگاوات است، شكاف عمده اي با مصرف حدود 35 هزار مگاواتي فصل دارد و حتي اگر كل ظرفيت برق آبي كشور هم به دليل خشكسالي از مدار بيرون رود ، بنا بر آمار رسمي وزارت نير، 43 هزار مگاوات ظرفيت توليد برق حرارتي در شبكه موجود است ، در حاليكه بنا به اظهار وزير نيرو حداكثر توان برق حرارتي كشور ، 33 هزار مگاوات است كه بين اين دو عدد 10 هزار مگاوات فاصله وجود دارد.
اين در حالي است كه نمي توان همه اين 10 هزار مگاوات را ناشي از استهلاك در شبكه يا افت توليد واقعي نيروگاهها نسبت به ظرفيت اسمي به دليل گرما دانست چرا كه بنا بر تصريح وزير نيرو در همين برنامه ، درجه حرارت تابستان امسال كمتر از سال گذشته است بنابراين پرسش مهم اين است كه چرا با ظرفيت توليد 43 هزار مگاوات حرارتي، وزارت نيرو قادر به تامين مصرف برق 35 هزار مگاواتي كشور نيست؟ از همين رو در اين زمينه اين فرضيه مطرح مي شود كه استهلاك و افت توليد در شبكه برق كشور ، بسيار فراتر از استاندارد جهاني و در حد 25 درصد است كه نشانه مشكلات مديريتي در وزارت نيرو است يا اينكه بخشي از ظرفيت تليد برق كشور به علت عدم انجام تعميرات اساسي و عدم تامين ارزي از مدار خارج شده است.
همچنين مي توان اين گونه برداشت كرد كه بخشي از ظرفيت توليد كه به ظاهر افتتاح شده ، عملاً به بهره برداري نرسيده است يا اينكه صادرات برق محرمانه به برخي همسايگان باعث مي شود بخشي از ظرفيت توليد برق كشور بي فرجام بماند ...

 

.

alirezamajidi@gmail.com

با Unshredder، کاغذپاره‌ها در امان نیستند!

شرکت‌های و سازمان‌های زیادی مجهز به دستگاه‌های مخصوصی هستند که اسناد و کاغذها را به صورت نوارهایی، پاره می‌کنند. در نگاه اول ممکن است این نوارها واقعا غیرقابل بازیابی به نظر برسند.

2008-08-12_1853.jpg

اما واقعیت چیز دیگری است، با استفاده از نرم‌افزارهایی مثل Unshredder می‌شود، این اسناد را به صورت دیجیتال بازیابی کرد.

shredder.jpg

کافی است تکه های کاغذ اسکن شوند و در اختیار نرم‌افزار قرار بگیرند، نرم‌افزار، نوارها را در کنار هم می‌چنید و اسناد را قابل خواندن می‌کند. برای تست می‌توانید، نسخه رایگان و دارای محدودیت نرم‌افزار را با رفتن به این صفحه دانلود کنید.

منبع

 

 

farnoosh_z66@yahoo.com

نقد ديوار

مطلبی که می خوانید نه داستان است و نه نقد فیلم . شاید بشود اسمش را دل نوشته گذاشت یا هر چرند دیگری.
بعد از مدت ها کار و خستگی و شب بیداری و خلاصه بدبختی ، با دوستان تصمیم گرفتیم که برویم سینما . فیلم های روی پرده را بررسی کردیم و همه گفتند که فیلم دیوار به کارگردانی محمدعلی طالبی باید فیلم قشنگی باشد . زودتر از کار زدیم بیرون ، با هزار امید و آرزو . اما .....
واقعا نمی دانم هدف کارگردان از ساختن چنین فیلم ضعیفی چه بوده است . شد یک بار فیلم نامه ی فیلم را بخواند !! یک بار ببیند که این نوشته ، فیلم است یا داستان کودکانه !!!!
شخصیت اول فیلم ( قهرمان فیلم ) گلشیفته فراهانی بازی فوق العاده بدی از خودش نشان داد . به حدی که از گوشه و کنار زمزمه ی توهین و ناسزا به او شنیده می شد . نمی دانم فیلم را تعریف کنم یا پیشنهاد بدهم خودتان بروید و ببینید و حدود 2 ساعت ذجر بکشید یا همین طوری به نوشتن ادامه بدهم .
از بازی بد هنرپیشه های فیلم که بگذریم می رسیم به این نکته ی مهم که مثل مار در گلویم چنبره زده است ، می رسیم . توجه کرده اید که در موج رسانه ای جدید هر کس تو این مملکت پایانی برای فیلم یا نوشته اش پیدا نمی کند نقبی می زند به سیاست !!!! این فیلم با این سناریوی ضعیف و پر ایراد چه کاری به سیاست دارد ؟!؟ آخر فیلم پر بود از شعار نداشتن آزادی در مملکت و این که چرا دختران و بانوان ما نمی توانند موتور سواری کنند و از این خزعبلات !!!! عاقلانه آن است که وقتی حرفی برای گفتن داریم سعی کنیم از بهترینها استفاده کنیم تا حرفمان به کرسی بنشیند !!! با ساخت فیلم به این ضعیفی حتی اثر کلام را هم از بین می بریم . هزینه می کنیم تا کار بی کیفیت تحویل جامعه بدهیم ؟!؟!؟ تا کی با این طرز تفکر اشتباه زندگی می کنیم ؟!؟ هر جا حرفی برای گفتن نداریم یک سری شعار و چرندیات را وارد
می کنیم و به کارمان ادامه می دهیم . تا کی ؟!؟؟ این همه هنرمند را گرد هم می آوریم تا با یک سناریوی ضعیف ، یک حرف تکراری و کودکانه را تکرار مکررات کنیم ؟!؟ در آخر فیلم هم به جای آن که بجنگیم به جای موتورسواری ، ماشین سوار شویم !!!! کاش به جای ساختن این فیلم یک برگ نوشته بین مردم پخش می کردند که خواستن توانستن است . به خدا قسم که ارزشش بیشتر و والاتر از این فیلم بود. نمی دانم . واقعا نمی دانم !!!
بعد از این همه مدت دوری از نوشتن مجبور شدم ، گلایه کنم . حیف شد حداقل اگر سر کار می ماندیم نه وقتمان تلف می شد ، نه وسط فیلم خوابمان می گرفت ، نه پولمان حرام می شد و نه سر شما درد
می گرفت !!!
نتیجه اخلاقی : هیچ وقت برای رفتن به سینما مرخصی نگیرید !!!

فرنوش زنگوئی
مرداد 87

 

 

afagh_m51@yahoo.com

آرزوهایی که حرام شدند

جادوگری که روی درخت انجیر زندگی میکند
به لستر گفت: یه آرزو کن تا برآورده کنم
لستر هم با زرنگی آرزو کرد
دو تا آرزوی دیگر هم داشته باشد
بعد با هر کدام از این سه آرزو
سه آرزوی دیگر آرزو کرد
آرزوهایش شد نه آرزو با سه آرزوی قبلی
بعد با هر کدام از این دوازده آرزو
سه آرزوی دیگر خواست
که تعداد آرزوهایش رسید به ۴۶ یا ۵۲ یا...
به هر حال از هر آرزویش استفاده کرد
برای خواستن یه آرزوی دیگر
تا وقتی که تعداد آرزوهایش رسید به...
۵ میلیارد و هفت میلیون و ۱۸ هزار و ۳۴ آرزو
بعد آرزو هایش را پهن کرد روی زمین و شروع کرد به کف زدن و رقصیدن
جست و خیز کردن و آواز خواندن
و آرزو کردن برای داشتن آرزوهای بیشتر
بیشتر و بیشتر
در حالی که دیگران میخندیدند و گریه میکردند
عشق می ورزیدند و محبت میکردند
لستر وسط آرزوهایش نشست
آنها را روی هم ریخت تا شد مثل یک تپه طلا
و نشست به شمردنشان تا ......
پیر شد
و بعد یک شب او را پیدا کردند در حالی که مرده بود
و آرزوهایش دور و برش تلنبار شده بودند
آرزوهایش را شمردند
حتی یکی از آنها هم گم نشده بود
همشان نو بودند و برق میزدند
بفرمائید چند تا بردارید
به یاد لستر هم باشید
که در دنیای سیب ها و بوسه ها و کفش ها
همه آرزوهایش را با خواستن آرزوهای بیشتر حرام کرد !!

شعر از : شل سیلور استاین

 

 

mtymeta@gmail.com

چند لینک

بسم الله

سلام

صحيفه امام ج21 ص17:

«...بله، البته آن پركردن دنيا را از عدالت، آن را ما نمي توانيم پر كنيم. اگر مي توانستيم، مي كرديم. اما چون نمي توانيم بكنيم ايشان بايد بيايد. الان عالم پر از ظلم است شما يك نقطه هستيد در عالم. عالم پر از ظلم است ما بتوانيم جلوي ظلم را بگيريم، بايد بگيريم، تكليفمان است. ضرورت اسلام و قرآن است. تكليف ما كرده است كه بايد برويد همه كار را بكنيم، اما نمي توانيم بكنيم، چون نمي توانيم بكنيم، بايد او بيايد تا بكند. اما ما بايد فراهم كنيم كار را، فراهم كردن اسباب اين است كه كار را نزديك بكنيم. كار را همچو بكنيم كه مهيا شود عالم براي آمدن حضرت سلام الله عليه... ما درستش مي كنيم تا حضرت بيايد...»

-----------------------------------------------------------

- روزنامه ی شرق که چاپ می شد، با خودم فکر می کردم که آیا امکانش وجود دارد که بچه های انقلاب هم چنین رسانه ای داشته باشند؟ روش خاصی داشتند در سوق دادن جامعه به سمت اهداف شان. حتی در صفحه ی حوادث هم زهرشان را به طرزی ظریف به ایدئولوژی اسلامی می ریختند. مثلاً خبر یک جنایت را می نوشتند و در آخر فقط یک جمله می زدند که "در فقه اسلامی مجازاتی برای این کار در نظر گرفته نشده است." مقاله ای در این زمینه با عنوان "
تحليلي بر مشي هفته‌نامه‌ي شهروند امروز: حقایق مطلوب، حقایق نامطلوب"

  • ...آن‌چه در فحواي کلام است، هيچ شباهتي با ظاهر متن ندارد و مقاصد اصلي مقالات – بالأخص سرمقاله‌ها – در پس‌زمينه‌هاي ذهني مخاطب و در پيش‌فرض‌هايي که در برابر او مي‌چينند، تأمين مي‌شود، نه به وسيله‌ي‌ آن‌ها.

  • ... در ژورناليسم حرفه‌اي بنا بر «راست گفتن» است. اما اين «راست‌ها» در يک مقاله يا گزارش دقيقاً همان نقشي را بازي مي‌کنند که تصاوير مستند در يک فيلم مستند. بيننده مستند بودن تصاوير را درک مي‌کند، اما از عمليات «تدوين» كه قبل از نمايش صورت مي‌گيرد، بي‌خبر است. گزارش‌گر هم يک تدوين‌گر ماهر است که حقايق را گزينش مي‌کند و بريده‌هاي آن‌ها را کنار هم مي‌چيند. در حقيقت، در زواياي پنهان هر مطلب، باورهاي مورد نظر ژورناليست نهفته است؛ بر اساس اين باورها حقايق گزينش‌شده با هم ترکيب و حقايق نامطلوب حذف مي‌شوند. اما هيچ کدام از اين فرآيند پيچيده به چشم نمي‌آيد و در نظر عقل سطحي، خواننده با يك واقعيت آشنا مي‌شود! و جريده در حال نشر «آگاهي»‌ است

  • البته گزينش واقعيت و مصادره به مطلوب آن، معضلي است كه در مراجع رسمي و رسانه‌هاي گوناگون وابسته يا تابع جمهوري اسلامي هم مربوط مي‌شود... اما در مجموع همه‌ي اين‌ها، عدول از اصول و باورهاي انقلاب محسوب مي‌شود. در حالي كه همين خصيصه‌ در مرام معارضان و مخالفان جمهوري اسلامي و اركان آن، يك راه‌برد تلقّي مي‌شود و بر طبق قواعدشان است، نه بر خلاف

  • «كشف حقيقت»، «آگاهي‌بخشي» و ديگر شعارهاي مرسوم، نه هدف، كه ابزار و ملعبه‌ي رسانه‌هاي دگرانديش بوده و قواعد تكنيكي هم با اين نگاه شكل‌گرفته و تكوين يافته‌اند. از اين رو كمال تكنيكي، در قالب موجود و شناخته شده، هيچ‌گاه نمي‌تواند غايت مطلوب اصحاب قلم به‌دست انقلاب اسلامي قرار گيرد. به عبارتي ديگر هرگز نبايد تصور كنيم كه اهالي انقلاب و مدافعان ولايت فقيه هم به اين ساده‌گي‌ها مي‌توانند صاحب ژورناليسم حرفه‌اي شوند. فن روزنامه‌نگاري در صورتي كمال‌يافته و بي‌نظير به خدمت ما در خواهد آمد، امّا پس از آن‌كه از بنياد، منقلب به انقلاب اسلامي شود و شيوه‌ي جديدي در آن پايه‌گذاري گردد كه اين تحوّل بنا به تفاوت جايگاه «حقيقت» در انديشه‌ي اسلام با فلسفه‌ي غرب تعريف مي‌شود.

- اخوان المسلمین مصر: آماده ایم زیر پرچم حزب الله بجنگیم

- صحبت های تقی دژاکام در روز خبرنگار ، به روایت خودش

- سخنرانی حمید مولانا با موضوع جايگاه ديپلماسي دانشگاه كلمبيا در صدور انقلاب اسلامي
ريس‌جمهور كشورمان نستعليق صحبت نمي‌كند كه تنها يك قشر سخنان او را بفهمد و يكي از ويژگي‌هاي حضرت امام (ره) نيز همين بود. با وجود اينكه احمدي‌نژاد صحبت‌ها را بسيار سليس، شفاف و آشكارا بيان مي‌كند اما هر صحبت او زاويه تئوريك و نظريه‌پردازي دارد و رئيس‌جمهور كشورمان همواره در سخنراني‌هاي خود چند جمله تئوريك را بر زبان مي‌راند، بدون آنكه آنها را از كسي نقل كرده باشد.

- صدور حکم دادگاه ویژه روحانیت برای طلبه سیرجانی؛ 23 ماه و نیم حبس، 3 سال ممنوع الورود به سیرجان

 

- عظمت بلای مان شایسته "امام هزار سال به غیبت رفته" است انصافا؟

- ماه مخفی شدنش نیز تعادل دارد - از وبلاگ شاعر جوان، حمیدرضا برقعی
 

جمعه ها طبع من احساس تغزل دارد

ناخودآگاه به سمت تو تمایل دارد

بی تو چندیست که در کار زمین حیرانم

مانده ام بی تو چرا باغچه ام گل دارد

شاید این باغچه ده قرن به استقبالت

فرش گسترده و در دست گلایل دارد

تا به کی یکسره یکریز نباشی شب و روز
ماه مخفی شدنش نیز تعادل دارد
کودکی فال فروش است و به عشقت هر روز

می خرم از پسرک هر چه تفال دارد

یازده پله زمین رفت به سمت ملکوت

یک قدم مانده زمین شوق تکامل دارد

هیچ سنگی نشود سنگ صبورت ، تنها

تکیه بر کعبه بزن ، کعبه تحمل دارد...
 

- بازی جنگ گرجستان و روسیه
 

- مونتاژ "اولین شماره ی کیهان بعد از ظهور!" - از وبلاگ سربند
 

-----------------------------------------------------------
 

صحيفه امام ج20 ص 347:

«...ما با خواست خدا دست تجاوز و ستم ستمگران را در كل كشورهاي اسلامي مي شكنيم و با صدور انقلابمان كه در حقيقت صدور اسلام راستين و پيام احكام محمدي-صلي الله عليه وآله- است به سيطره و سلطه و ظلم جهانخواران خاتمه مي دهيم و به ياري خدا راه را براي ظهور منجي مصلح كل و امامت مطلق حق امام زمان- ارواحنا فداه- هموار مي كنيم...

خداوندا! اگر هيچ كس نداند تو خود مي داني كه ما براي برپايي پرچم دين تو قيام كرده ايم و براي برپايي عدل و داد در پيروي از رسول تو در مقابل شرق و غرب ايستاده ايم و در پيمودن اين راه لحظه اي درنگ نمي كنيم. خداوندا! تو مي داني كه فرزندان اين سرزمين در كنار پدران و مادران خود براي عزت دين تو به شهادت مي رسند و با لبي خندان و دلي پر از شوق و اميد به جوار رحمت بي انتهاي تو بال و پر مي كشند. خداوندا! تو مي داني كه امت رسول تو در اين مملكت مواجه با همه توطئه ها است و ايادي شيطان در داخل و خارج او را آرام نمي گذارند و تلاشها هر روز براي در تنگنا و مضيقه قراردادن اين ملت در امور اقتصاد فزونتر مي شود.

خداوندا! تو مي داني مردم ما مشكلات را به جان و دل خريده اند و از هيچ چيزي غير تو ترس و بيم ندارند و تمام زجرها و دردها را تحمل مي كنند، همه پيروزيها را از آن تو و به عنايت تو مي دانند، پس ما را به عنايت دوباره خود همراهي نما و دلهاي ملت ما را به نصر و پيروزي خود اميدوارتر ساز و رزمندگان جبهه ما را به مدد غيبي و جنود مخفي خود غالب و پيروز گردان و توان و صبر و استقامت ما را در تحمل سختي ها و مشكلات افزون نما و نعمت رضايت در شكست و پيروزي را به ما ارزاني فرما و دل مردم ما را كه براي دين تو شهيد و مفقود و مجروح و اسير داده اند و سختي هجران عزيزان را به عشق لقا و رضاي تو تحمل كرده اند، شادمان فرما و همه ما را در مسير بندگي خود عاشق و دردآشنا فرما و شهيدان ما را از كوثر زلال ولايت خود و رسول اكرم-صلي الله عليه وآله وسلم- و ائمه هدي- عليهم صلوات الله- سيراب نما و انقلاب اسلامي ما را به انقلاب مصلح كل متصل فرما. انك ولي النعم

 

 

yazynh@yahoo.com

چند نكته

بهار بدتر از خزان
شخصي به نام بهار با جواب‌هاي توهين‌آميز و بدون استدلال و منطق نشان داد كه چه سطح از عقل، منطق، درك، شعور و شخصيت اجتماعي را داراست. يادمان باشد بيان كردن اين كه فلاني كم‌خرد است و يا بي‌لياقت است و نظاير آن بدون استدلال و منطق و از روي صرف احساس، صرف نظر از گناه كه اينان هرگز متوجه آن نيستند، زير پا گذاشتن اصول اخلاقي است و نشان‌دهنده كمبود خرد و شعور گوينده يا نويسنده.

foadir
و اما foadir، دوست عزيز! مشكلات حكومت و بي‌كفايتي برخي مسوولين چه ربطي به شيعه دارد؟! يعني اگر سني بودند يا اصلا مسلمان نبودند، اين‌گونه نمي‌بودند؟!

mhhshk
دوست ديگر با آي دي mhhshk! از شما كمال تشكر را دارم بابت فرستادن پاسخ مناسب. اشتباه از بنده بود كه به اشتباه از شخصي كه جلوي دوربين كمك مي‌كرد، با عنوان وزير ياد كردم. اما عمل مزبور همچنان قبيح است.

ebgh
و اما دوست پيرمردمان آقاي ebgh سابق! بنده به ياد ندارم شما سوال و يا شبهه‌اي را مطرح كرده باشيد كه من جواب نداده باشم. اگر مايليد سوال را بگوييد تا بگويم در كدام قسمت روزانه پاسخ داده شده است. اتفاقا ما گفتيم سوال پرسيدن بسيار خوب است، اما پرسيدن سوال، و نه گفتن سوال به صورت جمله خبري و با قاطعيت به گونه‌اي كه گويي هرگز چيزي در رد آن نخواهد آمد و بعد ربط دادن آن به عقل و منطق خيالي! اين همان شبهه است كه بنده گفتم، وگرنه ما همواره از سوال استقبال مي‌كنيم و به ياري خدا پاسخ‌گو هستيم؛ همان گونه كه تا به حال بوده است.
شما را به خدا چه ارتباطي بين مطلبي كه از اميرالمومنين (ع) ذكر كرديد با بحث دين و وطن وجود داشت؟! اين مطلب شرح حديث «الدنيا مزرعه الاخره» است؛ يعني از دنيا بهره‌برداري كنيد براي آخرت و به محض مرتكب گناه شدن، دنيا را مقصر ندانيد؛ خود را مقصر بدانيد. اگر عاقل و زرنك باشيد، از دنيا بهترين استفاده را جهت آخرت خود خواهيد برد. و در مورد جنگ ايران و عراق اين را بدانيد كه اولا اعضاي حزب بعث عموما از سنيان تندرو و وهابي هستند، نه شيعه. ثانيا در جنگ بحث مردم نبود، بحث حكومت بود. حكومت وقت عراق حكومتي وهابي و فاسد بود كه امام (ره) براي ساقط كردن اين حكومت دستور جهاد دادند و اكثريت قريب به اتفاق رزمندگان و شهدا همان‌گونه كه از وصيت‌هايشان مشخص بود، براي اجراي فرمان امام (ره) به جبهه رفتند. شما فكر مي‌كنيد اگر زمان طاغوت پهلوي بود و چنين جنگي اتفاق مي‌افتاد، باز هم شاهد اين قدر رزمنده در جبهه بوديم؟! هرگز!
آن توصيه‌اي كه شده بود از دكتر 7 ساله نبوده، از ولي الهي آيت‌الله العظمي بهجت -حفظه الله- بود كه در آن كتاب چاپ شده بود. البته كسي هم كه در 7 سالگي دكترا بگيرد، فكر مي‌كنم حرفش از من و شما بيشتر حجت باشد! در 80-70 سالگي خوب با نشاط و با حوصله هستيد.
و اما اگر مطالب شما مانند انقطاع نسل پيامبر (ص) (العياذ بالله) در كتب اربعه است، چرا سند آن‌ها را نمي‌گوييد؟! راستش را بخواهيد در اين مدت به قدري شما شبهه‌پراكني كرده‌ايد كه حاميان شما همواره از قشر افرادي بودند كه دين و مذهب را اهميتي قائل نبودند و يا كمترين نقش را در زندگي آن‌ها داشته است و اين را از نوشته‌هايشان به خوبي مي‌توان فهميد. هيچ‌يك از كساني كه چهره مذهبي دارند، هرگز از شما حمايت نكرده‌اند و بعيد است همگي آن‌ها مانند بنده روسياه بي‌خرد و كوته‌فكر باشند و بنابراين حق بدهيد كه كسي نداند و يا الان هم كه مي‌گوييد باور نكند كه شما رشته الهيات خوانده باشيد. فارغ‌التحصيل الهياتي كه همچون كفار زمان جاهليت پيامبر (ص) را مقطوع‌النسل مي‌داند! به نظر شما كمي عجيب نيست؟!
و اما منظور شما از كساني كه ما دوست داريم عكسشان را بيينيم و شما با آن‌ها نشست و برخاست داشته‌ايد، كيست؟ اگر امثال عبدالكريم سروش و غيره هستند كه نشست و برخاست مال شما. ما عكسش را هم نخواستيم و اگر افراد موجه هستند نيز حجت نمي‌شود. بسياري از انسان‌هاي مشكل‌دار نظير همين شخصي كه نام بردم، زماني نه تنها با بزرگاني كه بنده علي قول شما حسرت ديدن عكسشان را دارم، نشست و برخاست داشت، بلكه خودش از افراد موجهي بود كه ديگران به نشست و برخاست با او افتخار مي‌كردند و زماني عوامي چون بنده عاشق ديدن عكسش بوند. اما اكنون به اين روز افتاده است و خلاصه اين نشست و برخاست‌ها در زماني دور (در جواني‌تان) دليل بر حقانيت كسي نمي‌شود.
قبول فرماييد كه اطلاعات مذهبي شما بر خلاف اظهار نظرتان بسيار كم است و بنده تا به حال بارها مطالب كتب اربعه خيالي شما را از آيات و احاديث و سيره بزرگان رد كرده‌ام و شما نيز پاسخي نداشته‌ايد. تعجب مي‌كنم چطور ممكن است الهيات خوانده باشيد!! البته همان طور كه اشاره كرديد كهولت سن ممكن است شما را دچار فراموشي آن‌چه خوانده‌ايد، كرده باشد.
بنده دعا زياد كرده‌ام، اما نفرين هرگز. شايد بنده راه را اشتباه بروم. اما قرآن و حديث و سيره بزرگان قطعا اشتباه نيست. ما نظر خود را نمي‌گوييم. هر چه مي‌گوييم حرف دين است، شايد بنده هم مطالبي از دين را بيان كنم كه در عمل نتوانم به آن‌ها پايبند باشم. پس نگفتيم همه با عينك ما به مسايل نگاه كنند و مثل ما باشند. زيرا خود كوله‌باري از گناه بر دوش داريم. چيزي كه عرض شد، تنها اين بود كه دين اين را مي‌گويد. در پايان يادآور مي‌شوم كه شنيدن صحبت‌هاي معاندان و يا كساني كه به مانند آنان حرف مي‌زنند، بالواقع ما را خشمگين مي‌كند. با اين حال اگر جايي احساس بي‌احترامي كرده‌ايد، از شما از طرف تمامي دوستان عذر مي‌خواهم.

دوست نوجوان
دوست نوجواني با استدلال‌هاي بسيار سطحي كه هيچ‌كس به جز خودش نفهميد و شايد خودش هم حتي نفهميده باشد، معصوميت امامان و مرد چند زنه و زن چند مرده و همه را به هم ربط داده بود. دوست عزيز! سعي مي‌كنم به زبان خودتان و متناسب با سنتان صحبت كنم كه خوب متوجه شويد. هر چند كه شما هنوز اول راه زندگي هستي و شايد نوشته شما به عنوان يك نوجوان، چندان هم غيرعاقلانه به نظر نرسد. اما براي شما برادر كوچك عرض مي‌كنم كه در اسلام مرد مي‌تواند چند زن داشته باشد، اما زن نمي‌تواند. بنابراين اگر مردي ببيند زنش با كس ديگري ازدواج كرده است، حق دارد شكايت كند. اين مساله علاوه بر آموزه‌هاي ديني، دليل فلسفي نيز دارد كه از بحث ما و سن شما خارج است. اما مساله مهمي كه در اين‌جا بايد خدمت همه دوستان در مورد چندهمسري عرض كنم اين است كه انجام عمل غيرواجبي كه در آن ايذاي مومن باشد، گناه است. بنابراين حتي انجام عمل مستحب و مثلا رفتن به زيارت اگر اذيت كسي مثلا پدر و مادر را به همراه داشته باشد، قطعا اشتباه است. براي نمونه مي‌توان به سرزنش آيت‌الله العظمي بهجت طلبه‌اي را كه مادرش را رها كرده بود و براي خودسازي و زيارت به مشهد رفته بود، اشاره كرد. حضرت آيت‌الله به ايشان مي‌فرمايد: «خودسازي به اين شكل فايده‌اي ندارد. به اصفهان برويد و دل مادرتان را به دست آوريد.» بحث همسر دوم نيز همين‌گونه بايد باشد. در مورد امامان هرگز همسرانشان نارضايتي نداشته‌اند و البته هرگز اين كار آن‌ها العياذ بالله از روي شهوت و هوس نبوده است و تنها بنا به مقتضيات زمان براي گسترش دين، جلوگيري از فساد و غيره بوده است. بنابراين انجام يك كار مستحب و در راه رضاي خدا كه با رضايت همسر اول همراه بوده كاملا متفاوت است با انجام عملي از روي هواي نفس و توام با اذيت ديگران. ضمن اين كه چندزنه بودن در آن زمان در عربستان و حتي هم‌اكنون نيز در اين كشور كار قبيحي نيست و قبح عمل را سواي شرع، عرف همان جامعه مشخص مي‌كند و نه عرف جامعه ديگر.

كم‌دقتي مسوول مجله
ضمن تشكر فراوان از مسوول مجله اين انتقاد را دارم كه متاسفانه هر بار كه مطالب ما در مجله چاپ مي‌شود، مراجع آن حذف شده است. مراجع مقاله قبلي در مورد چندهمسري امامان عبارتند از:
مفسرين و محدثين شيعه (1) و سني (2) منظور از اولاد پيامبر (ص) را در آيه مباهله (3) حسنين (ع) دانسته‌اند.
و در سوره كوثر نيز در تفاسير شيعه (4) و سني (5) مراد از كوثر حضرت فاطمه (س) و فرزندان ايشان كه حامل نسل پيامبرند، نقل شده است.
(1) ر ك ناصر مكارم شيرازي، تفسير نمونه، ج 2، ص 583 و سيدمحمدحسين طباطبايي، تفسير الميزان، ج 3، ص 352
(2) ر ك مسلم بن حجاج نيشابوري، صحيح، ج 7، ص 120؛ احمد بن حنبل، مسند، ج 1، ص 185؛ محمد بن جريد بن يزيد الطبري، جامع البيان عن تاويل القرآن (تفسير الطبري)، ج 3، ص 192؛ حاكم الحسكاني النيسابوري، المستدرك علي الصحيحين، ج 3، ص 150
(3) آل عمران/61
(4) ر ك ناصر مكارم شيرازي، تفسير نمونه، ج 27، ص 371 و سيدمحمدحسين طباطبايي، تفسير الميزان، ج 20، ص 638
(5) ر ك القاضي بيضاوي، انوار التنزيل و اسرار التاويل (تفسير بيضاوي)، ج 2، ص 15 و فخرالدين محمد ابوعبدالله (فخر رازي)، مفاتيح الغيب (التفسير الكبير)، ج 32، ص 124

 

 

taghrirat@yahoo.com

دل گـفـتــه هــای پنهــانی بـا خــدا

همه ما پنهانی ودر نهان با خداوند ، دل گفته هایی با خدا داریم، کسی از آن خبر ندارد وخود می گوییم و خدا شنونده است. آن چه می آید بخشی هایی ازگفتگوهای «من وشما» ،با خداست .اگر می دانید ،مطلبی باید اضافه شود پیغام بگذارید تا اضافه شود؛همه این مطالب از من نیست؛ با احترام به شخصیت تهیه کننده متن ، که نمی شناسم و نمی دانم کیست با دخل وتصرف هایی ؛ آن را تقدیم می کنم.

گفتم: خسته‌ام
گفت: لاتقنطوا من رحمة الله
.:: از رحمت خدا نا امید نشید(زمر/53) ::.

گفتم: انگار، مرا فراموش کرده ای!
گفت: فاذکرونی اذکرکم
.:: منو یاد کنید تا یاد شما باشم (بقره/152) ::.

گفتم: تا کی باید صبر کرد؟
گفت: و ما یدریک لعل الساعة تکون قریبا
.:: تو چه می‌دانی! شاید موعدش نزدیک باشد (احزاب/63) ::.

گفتم: تو بزرگی و نزدیکیت برای منِِِ کوچک، خیلی دوره! تا آن موقع چه کار کنم؟
گفت: واتبع ما یوحی الیک واصبر حتی یحکم الله
.:: کاراهایی که به تو گفتم انجام بده و صبر کن تا خدا خودش حکم کند (یونس/109) ::.

گفتم: خیلی خونسردی! تو خدایی و صبور! من بنده‌ات هستم و ظرف صبرم کوچک است... یک اشاره‌ کنی تمامه!
گفت: عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لکم
.:: شاید چیزی که تو دوست داری، به صلاحت نباشه (بقره/216) ::.

گفتم: انا عبدک الضعیف الذلیل... اصلا چطور دلت میاد؟
گفت: ان الله بالناس لرئوف رحیم
.:: خدا نسبت به همه‌ی مردم - نسبت به همه – مهربان است (بقره/143) ::.

گفتم: دلم گرفته
گفت: بفضل الله و برحمته فبذلک فلیفرحوا
.:: (مردم به چی دلخوش کردن؟!) باید به فضل و رحمت خدا شاد باشند (یونس/58) ::.

گفتم: اصلا بی‌خیال! توکلت علی الله
گفت: ان الله یحب المتوکلین
.:: خدا آنهایی را که توکل می‌کنند دوست دارد (آل عمران/159) ::.

گفتم: خیلی چاکریم!
ولی این بار، انگار گفتی: حواست را خوب جمع کن! یادت باشد که:
گفت: و من الناس من یعبد الله علی حرف فان اصابه خیر اطمأن به و ان اصابته فتنة انقلب علی وجهه خسر الدنیا و الآخره
.:: بعضی از مردم خدا را فقط به زبان عبادت می‌کنند. اگه خیری به آنها برسد، امن و آرامش پیدا می‌کنند و اگر بلایی سرشان بیاید تا امتحان بشوند، رو گردان میشوند. خودشان تو دنیا و آخرت ضرر می‌کنند (حج/11) ::

گفتم: چقدر احساس تنهایی می‌کنم ؛
گفت: فانی قریب
.:: من که نزدیکم (بقره/۱۸۶) ::.

گفتم: تو همیشه نزدیکی؛ من دورم... کاش می‌شد به تو نزدیک بشوم
گفت: و اذکر ربک فی نفسک تضرعا و خیفة و دون الجهر من القول بالغدو و الأصال
.:: هر صبح و عصر، پروردگارت رو پیش خودت، با خوف و تضرع، و با صدای آهسته یاد کن (اعراف/۲۰۵) ::.

گفتم: این هم توفیق می‌خواهد!
گفت: ألا تحبون ان یغفرالله لکم
.:: دوست ندارید خدا شما را ببخشد؟! (نور/۲۲) ::.

گفتم: معلومه که دوست دارم مرا ببخشی
گفت: و استغفروا ربکم ثم توبوا الیه
.:: پس از خدا بخواهید شما را ببخشد و بعد توبه کنید (هود/۹۰) ::.

گفتم: با این همه گناه... آخر چه کاری می‌توانم بکنم؟
گفت: الم یعلموا ان الله هو یقبل التوبة عن عباده
.:: مگر نمی‌دانید خداست که توبه را از بنده‌هایش قبول می‌کند؟! (توبه/۱۰۴) ::.

گفتم: دیگر روی توبه ندارم
گفت: الله العزیز العلیم غافر الذنب و قابل التوب
.:: (ولی) خدا عزیزو دانا است، او آمرزنده‌ی گناه هست و پذیرنده‌ی توبه (غافر/۲-۳) ::.

گفتم: با این همه گناه، برای کدام گناهم توبه کنم؟
گفت: ان الله یغفر الذنوب جمیعا
.:: خدا همه‌ی گناه‌ها را می‌بخشد (زمر/۵۳) ::.

گفتم: یعنی اگر بازهم بیابم؟ بازهم مرا می‌بخشی؟
گفت: و من یغفر الذنوب الا الله
.:: به جز خدا کیه که گناهان را ببخشد؟ (آل عمران/۱۳۵) ::.

گفتم: نمی‌دانم چرا همیشه در مقابل این کلامت کم میارم! آتشم می‌زند؛ ذوبم می‌کند؛ عاشق می‌شوم! ... توبه می‌کنم
گفت: ان الله یحب التوابین و یحب المتطهرین
.:: خدا هم توبه‌کننده‌ها و هم آنهایی که پاک هستند را دوست دارد (بقره/۲۲۲) ::.

ناخواسته گفتم: الهی و ربی من لی غیرک
گفت: الیس الله بکاف عبده
.:: خدا برای بنده‌اش کافی نیست؟ (زمر/۳۶) ::.

گفتم: در برابر این همه مهربانیت چه کار می‌توانم بکنم؟
گفت:یا ایها الذین آمنوا اذکروا الله ذکرا کثیرا و سبحوه بکرة و اصیلا هو الذی یصلی علیکم و ملائکته لیخرجکم من الظلمت الی النور و کان بالمؤمنین رحیما
.:: ای مؤمنین! خدا را زیاد یاد کنید و صبح و شب تسبیحش کنید. او کسی هست که خودش و فرشته‌هایش بر شما درود و رحمت می‌فرستند تا شما را از تاریکی‌ها به سوی روشنایی بیرون بیاورند. خدا نسبت به مؤمنین مهربان است. (احزاب/۴۱-۴۳) ::.

گفتم: هیچ کسی نمی‌داند تو دلم چه می‌گذرد
گفت: ان الله یحول بین المرء و قلبه
.:: خدا حائل هست بین انسان و قلبش! (انفال/24) ::.

گفتم: غیر از تو کسی را ندارم
گفت : نحن اقرب الیه من حبل الورید
.:: ما از رگ گردن به انسان نزدیک‌تریم (ق/16) ::.
گفتم : ...
گفت : ...

منبع :
http://taghrirat.blogfa.com/post-251.aspx

 

 

محفوظ

هويت نام

قسمت شانزدهم

شيوا
* شيوا به معني فصيح و بليغ است
اگر نگاه دقيقي به دور و برتان بيندازيد، بدون شك افراد انگشت شماري را پيداخواهيد كرد كه به لحاظ ميزان انرژي حياتي با شيوا قابل مقايسه باشند. او منبع سرشار انرژي است. بطوريكه همه كارهايش را از حرف زدن گرفته تا مطالعه و ورزش، همه را با انرژي فوق العاده اي انجام مي دهد. اين انرژي حتي به ديگران هم منتقل مي شود و كساني كه در اطراف شيوا هستند، بخوبي انرژي مثبت او را احساس مي كنند. شيوا همچنين آرزو و اشتياق فراواني براي موفقيت دارد. او همواره در حال تلاش براي پيشرفت و طي كردن پله هاي ترقي است. او خلاق و باهوش است و هميشه براي شروع يك كار جديد آمادگي دارد. مسلماً اگر قدرت اراده و استقلال فكري شيوا را هم به مجموعه ويژگي هاي ديگرش اضافه كنيد، نتيجه يك موفقيت چشمگير خواهدبود. اما متأسفانه واقعيت اين است كه شيوا گاهي اوقات به سختي قادر است آنچه را شروع مي كند به نتيجه و سرانجام مطلوب برساند. البته اين تضاد دليل خاص خودش را دارد. علايق شيوا همواره در حال تغيير است. اگر او امروز از چيزي لذت مي برد، هيچ دليل خاصي وجود ندارد كه فردا نيز آن چيز برايش لذتبخش باشد. همه چيز در يك چشم برهم زدن تغيير مي كند. البته شرايط محيطي شيوا نيز مانند علايقش هميشه در حال تغيير است و هيچ كس نمي داند آيا هيچگونه ارتباطي در اين ميان وجود دارد يا خير. به هر حال اگر شيوا نظرش درباره موضوعي عوض شود، بدون ترديد آن را رها كرده و به سراغ كار ديگري خواهدرفت. زماني كه شيوا براي انجام كاري برنامه ريزي مي كند، از همه نظر كاملاً درگير آن موضوع مي شود. در اين ميان چنانچه مشكل خاصي ايجاد شود و يا سوءتفاهمي پيش بيايد، شيوا را از نظر روحي بشدت تحت تأثير قرارخواهدداد. اين تأثير در شرايط حاد مي تواند آنقدر شديد باشد كه روابط شيوا را با خانواده و دوستانش مختل كند. البته همه مي دانند كه اين وضعيت موقتي است و به فاصله كوتاهي پس از رفع مشكل، دوباره همان شيواي پرانرژي و شاداب به جمع آنها بازخواهدگشت.
و اما نكته آخر: وقتي كه شيوا از لحاظ روحي تحت فشار است، اين ناراحتي مي تواند بررفتارش نيز تأثير منفي بگذارد. اگر در اين وضعيت، شيوا تحملش كم مي شود و رفتارش نيز تند و نيشدار مي گردد، شما به دل نگيريد، مي دانيد كه قصد بدي ندارد…!

شما مي توانيد با مراجعه به اين نشاني ، نام خودتون رو درخواست كنيد . يادتون باشه ، اولويت با اوني هست كه زودتر درخواست كنه .
منبع : hoviyatenam.tk يا hoviyatenam.blogpars.com

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

24 مرداد / 14 آگوست / 12 شعبان

Mobin_s2004@yahoo.com
24 مرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
درس ديگري كه از تاريخ وطن بايد گرفت: جعل وصيت شاه متوفي که نتيجه اش انحطاط ايران بود

سيصد و 12 سال از زماني مي گذرد كه وزير اعظم ايران با تحريف مطلب (جعل آن) به وصيت شاه متوفي اعتنا نكرد، مصالح وطن و هموطنان را قرباني خود خواهي هايش ساخت، و سلطان حسين را كه نه مدير بود و نه مدبر به شاهي برگزيد. صدر اعظم با اين خيانت به امانت ( تحريف و جعل توصيه متوفي) باعث جنگ داخلي ايرانيان و انحطاط ايران شد. اين تجربه تلخ بايد درسي براي نسلهاي ايراني باشد.
     شاه سليمان صفوي كه داراي هفت پسر بود پس از 28 سال سلطنت درگذشته بود و پيش از آن، وصيت كرده بود: با اين كه سلطان حسين فرزند ارشد اوست، به دليل حجب و كمرويي وعلاقه مندي اش به عزلت و تن آسايي، و عدم شايستگي براي اداره امور كشور و نداشتن تجربه در سياست و تنظيم امورات ارتش، به مصلحت مملكت و ملت است كه سلطان مرتضي پسر كوچكتر را شاه كنند ....، ولي وزير اعظم و بيشتر درباريان كه مادرانشان گرجستاني بودند!! به منظور رسيدن به مقاصد مادي خود و از دست ندادن قدرت، وصيت شاه متوفي را تحريف كردند و 14 اوت سال 1694 اعلام داشتند كه شاه سليمان وصيت كرده كه بزرگان كشور از ميان سلطان حسين صلحجو و آرام و سلطان مرتضي سختگير و رزمي يكي از انتخاب كنند و از آنجا كه سلطان حسين بزرگتر و مردي حليم است وي را انتخاب كرده ايم!.... «تاريخ» نشان مي دهد كه اين انتخاب مغرضانه، كشور را در آستانه نابودي قرار داده بود كه نادر آن را نجات داد.
ضعف شاه سلطان حسين و انتصابات نادرست او از جمله سپردن فرمانداري قندهار به يك گرجستاني كه آشنا به آداب و رسوم و خلق و خوي ساكنان محل نبود باعث وقوع جنگ داخلي خونيني شد كه به زوال صفويه انجاميد. انتصاب گرگين خان گرجي به فرمانداري قندهار (به توصيه مقامات گرجستاني دربار) تنها به خاطر به اسلام گرويدن او و نوعي پاداش بود.
مير محمود قندهاري (غليجاني يا غليزايي) كه با مختصر نيرويي در اكتبر سال 1713 ميلادي اصفهان را تصرف كرد، قبلا دو بار كرمان را متصرف شده بود، يك بار در سال 1709 و بار ديگر در سال 1711 (دو سال بعد از آن) كه بار اول، شهر كرمان به دست قندهاريهاي مير محمود غارت شده بود.

 

يادداشتهاي تاريخي سليمان سيرافي
از ديدار از چين

14 اوت 1811 ترجمه يادداشت هاي سليمان سيرافي كه در قرن نهم ميلادي از چين ديدار كرده بود در پاريس انتشار يافت (سيراف يك بندر باستاني ايران در ساحل شمالي خليج فارس است). اين يادداشت ها در نيمه اول سده سوم هجري خورشيدي به زبان فارسي تنظيم شده بود. مترجم اروپايي اين يادداشتها، به كتاب عنوان تاريخ داده بود حال آن كه عنوان اصلي آن « يادداشت هاي سفر به چين براي ماندن در تاريخ» بود. رفتن و برگشتن سيرافي (به استثناي زماني را كه در چين گذرانيده بود) پنج ماه طول كشيده بود. طبق ترجمه يادداشتها، وي نوشته است كه در زمان اشكانيان و ساسانيان، دولت ايران هميشه يكي از برجسته ترين و آگاه ترين مقامات خود را به عنوان سفير به چين مي فرستاد و اين مقام بايد در عين حال آداب دان و كارشناس مسائل بازرگاني بين المللي بود، حال آن كه سفير اعزامي ايران به رم، از ميان نظاميان و يا مقاماتي كه عياري (جاسوسي) مي دانستند و بر زبان رومي (لاتين) تسلط داشتند و هوشمند بودند انتخاب مي شد. مترجم يادداشتها از سليمان به عنوان يك تاجر و بازار ياب نام برده حال آن كه طبق روايات ايراني، او يك جهانگرد عارف و فردي بدون توجه به ماديات (نعمات دنيوي) بود.

 

روزي كه انگليسي ها به بحرين (ميش ماهيگ) استقلال دادند

14 اوت 1971 انگليسي ها به بحرين 660 كيلومتري مركب از 33 جزيره كوچك و بزرگ كه امروزه حدود 700 هزار تن جمعيت دارد استقلال دادند. انگليسي ها در طول سلطه بر بحرين تلاش بسيار كردند تا ماهيت ايراني آن را تضعيف كنند. در طول سلطه انگليسي ها، همواره بر سر بحرين ميان دولت ايران و دولت لندن مشاجره بود و اين مشاجرات در زمان حكومت دكتر مصدق به اوج رسيده بود. پارلمان ايران با تصويب يك قانون، بحرين را استان 14 ايران قرار داده بود.
بحرين از آغاز تاسيس ايران واحد در زمان كوروش بزرگ، بخشي از وطن بود و «ميش ماهيگ (گوشفند ماهي - ماهي گوسفند شكل)» خوانده مي شد. در زمان ساسانيان، اعراب كوشيدند كه به آنجا مهاجرت كنند كه شاپور اول و شاپور دوم (ذوالاکتاف) آنان را اخراج كردند. شاپور دوم اعراب مهاجم را از شانه هايشان به طناب كشيد تا بارديگر وارد بحرين نشوند.

شاپور يکم

درپي شكست نظامي ايران از اعراب مسلمان در سده هفتم ميلادي، مهاجرت اعراب بدوي (صحرا نشين) از جزيرةالعرب به ميش ماهيگ از سر گرفته شد كه بوئيان (ديلميان) بار ديگر آنان را سركوب كردند و اين جزاير و قطر را در كنترل حاكم فارس (شيراز) قراردادند. اين جزاير با حفظ ماهيت ايراني (مذهب شيعه، زبان فارسي، و فرهنگ ايراني) تا قرن 16 و ورود پرتغالي ها به خليج فارس همچنان بخشي از ايالت فارس بودند. صفويان در سال 1602 پرتغالي ها را اخراج و حالت قبلي را به جزاير بحرين بازگردانيدند. نادر شاه در ايرانيزه كردن منطقه خليج فارس و امتداد آن تا جزاير زنگبار تلاش بسيار كرد و به ساخت كشتي جنگي همت گمارد. پس از كريم خان زند، انگليسي ها بر جزاير خليج فارس سلطه يافتند زيرا كه ايران فاقد نيروي دريايي موثر بود. انگليسي ها اقليت سني و خاندان آل خليفه (اعراب مهاجر از جزيرة العرب) را حاكم بر جزاير بحرين كردند. با وجود اين، حاكم وقت اين جزاير با دربار ناصرالدين شاه روابط نزديك و برادرانه داشت و پس از آن نيز اين حكام سعي مي كردند كه كاري نكنند كه باعث تحريك ايرانيان شوند.
    احياء ناسيوناليسم ايران، و تلاش هاي دوران رضا شاه و دكتر مصدق براي پس گرفتن بحرين از انگلستان عملا نتيجه معكوس داد و باعث رانده شدن اكثريت 70 درصدي شيعه اين جزاير كه عمدتا از تبار ايراني هستند از حكومت و قدرت شد و وضعيتي شبيه شيعيان عراق به وجود آمد و ....

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

درگيري نيروهاي خودي به عناصر حزب دمكرات در روستاهاي پارستان و نلوسه سردشت .
مين‌روبي آب‌هاي خليج‌فارس و درياي عمان به كوشش ناوگان نيروهاي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران .

انهدام دومين كشتي در خارج از آب‌هاي خليج‌فارس . كشف مين‌هاي جديد در سواحل امارات متحده عربي .
انفجار تأسيسات نفتي شركت آرامكو در رأس الجعيمه در ساحل عربستان و بيانيه حزب‌الله حجاز در اين ‌باره .

گفتار رئيس‌ جمهور در مورد عوامل مؤثر در لشكركشي غرب به خليج‌فارس و اقدام انگلستان و فرانسه در اعزام نيرو به اين منطقه .
ديدار دكتر ولايتي از عمان و تسليم پيام رئيس‌ جمهور به سلطان قابوس . موضع سلطان قابوس در قبال تحولات خليج‌فارس .

تأكيد رئيس‌ جمهور امريكا بر انجام دادن تعهدات امنيتي امريكا در خليج‌فارس و پايان دادن به جنگ .
مواضع دولت كويت در برابر ايران : سخنان نخست‌وزير كويت در مورد فاجعه مكه ، پايان جنگ ، دعوت از قدرت‌هاي خارجي و مقابله با حملات احتمالي ايران . گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي از موضع‌گيري منفي رسانه‌هاي گروهي كويت .

تحليل هفته‌نامه جيمز ديفنس و وال استريت ژورنال از جريان نفت و روابط كشورهاي غربي به‌خصوص امريكا با ايران و عراق . تحليل خانم رابين رايت واسترز از حملات هوايي عراق در خليج‌فارس و روابط ايران و شوروي .
برگزاري مانور مشترك امريكا و مصر به نام ستاره درخشان .

آغاز به كار ستاره‌هاي ده‌گانه مبارزه با گران‌فروشي و احتكار در تهران .

Mobin_s2004@yahoo.com
14 آگوست ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
قيام چيني ها به دست قدرت هاي روز سركوب شد

14 اوت 1900 نيروهاي اعزامي قدرت هاي وقت- آلمان، ژاپن، انگلستان، فرانسه، روسيه و آمريكا، وارد شهر پكن پايتخت بي دفاع چين شدند تا به قيام ميهندوستان چيني پايان دهند كه براي قطع نفوذ اين خارجيان از وطن خود كه بمانند گوشت قرباني، آن را در ميان خود قسمت كرده بودند بپاخاسته بودند. اين قيام در تاريخ به نام «مشت زنان» معروف شده است. همان دولتها اينک مدعي هستند که چرا دولت چين عوامل و "تحريک شدگان" آنها را دستگير و مجازات مي کند. غرب که در طول قرون، لذت قدرت را برده و از منافع آن برخوردار شده است نمي خواهد که اين قدرت به شرق منتقل شود.

 

روزي كه جنگ جهاني دوم در همه جبهه ها
پايان يافت

روزنامه ها به مناسبت پايان جنگ فوق العاده منتشر کرده بودند - فوق العاده ايونينگ گازت

14 اوت 1945 مصادف است با پايان جنگ جهاني دوم در همه جبهه ها. در اين روز ( ظهر 15 اوت به وقت توکيو) هيروهيتو امپراتور وقت ژاپن اعلاميه تسليم بدون قيد و شرط اين کشور را امضاء کرد و جنگ در خاوردور نيز پايان يافت. شرايط تسليم ژاپن در كنفرانس پوتسدام به تصويب سه بزرگ وقت (سران شوروي، آمريكا و انگلستان) رسيده بود. قرارداد نهايي تسليم، دوم سپتامبر 1945 در عرشه ناو ميسوري امضاء شد. ژاپن در پي دو بمباران اتمي، با اين نيروهايش مناطق خارجي متعدد در اختيار داشتند از ترس بمباران سوم، تسليم شد. آلمان قبلا شكست خورده و از پاي درآمده بود.

 

استقلال هند و پاكستان

14 اوت اين سال سالروز استقلال هند و پاكستان از تجزيه هندوستان است، ولي اختلاف دو كشور بر سر كشمير كه مسئله آن لاينحل مانده است ادامه دارد. دو کشور تاکنون 3 بار با يکديگر وارد جنگ شده اند. هر دو کشور داراي سلاح اتمي هستند. 28 ميليون از جمعيت پاکستان پاتان (پشتون = افغان) هستند و اين يک دشواري بزرگ است. انگليسي ها با ترسيم مرزهاي مشترک هندوستان و افغانستان (خط دوراند) اين پاتان ها از افغانستان جدا کردند. در آن زمان هندوستان مستعمره دولت لندن و افغانستان که با بازيهاي سياسي انگلستان از ايران جدا شده بود تحت الحمايه آن دولت بود. افغانستان نامي است که انگليسي ها بر ايران خاوري گذارده اند!.

 

نخستين گواهينامه رانندگي در جهان

14 اوت 1893 نخستين گواهينامه رانندگي جهان در فرانسه كه از همان روز در آن كشور شماره گذاري اتومبيل و آزمايش رانندگي جهت صدور گواهينامه اجباري شده بود صادر شد. پس از فرانسه، اين كار در ساير كشورها اجباري شده است.

برخي ديگر از رويدادهاي 14 اوت

  • 410:   آلاريک ها شهر رم را غارت کردند اين شهر شش دهه بر جهان غرب سلطه داشت.

  • 1385:   پرتغالي ها حکومت کاستيل اسپانيا را در جنگ شکست دادند و استقلال خود را حفظ کردند.

  • 1457:   نخستين کتاب که داراي تاريخ انتشار است و اين تاريخ در صفحه سوم آن درج شده است به چاپ رسيد.

  • 1842:   سرخپوستان سمينول از نظاميان دولت واشنگتن شکست خوردند و در پي آن،دولت واشنگتن بوميان(سرخپوستان) مناطق شمالي فلوريدا را هم به نقطه دور دست آن زمان " اکلاهما " تبعيد کرد و از مناطق شرقي اين کشور که هزاران سال در آنجا زندگي کرده بودند دور ساخت.

  • 1935:   لايحه رفاه اجتماعي در آمريکا ( سوشيل سکيوريتي ) به صورت قانون درآمد که به موجب آن، افراد پس از رسيدن به سن معين بازنشسته و از مزاياي آنبرخوردار مي شوند؛ به اين شرط که در طول عمر خود دست کم شانزده فصل ( جمعا چهار سال ) کار کرده و درصد مقرر از درآمد ناشي از کارکردن خود را به اين صندوق پرداخت کرده باشند. ميزان دريافتي باز نشستگي متناسب با دريافتي ايام کار کردن و ميزان درصدي است که به صندوق رفاه اجتماعي داده شده است.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    12 شعبان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     آغاز نهضت سر بداران به رهبري شيخ حسن جوري

    12 شعبان 737 - آغاز نهضت سر بداران به رهبري شيخ حسن جوري

     

    سيّدُ الاَطِّباء تبريزي عالم، فقيه و طبيب مشهور ايراني درشهرتبريز بدرود حيات گفت.

    12 شعبان 1316 - سيّدُ الاَطِّباء تبريزي عالم، فقيه و طبيب مشهور ايراني درشهرتبريز بدرود حيات گفت. سيد الاطباء ازفرزندان سيد محمد فلكي بود و علوم ادبي را درزادگاهش تبريز و نزد پدرش آموخت و سپس ازدانش ديگراستادان زمان خود بهره برد. او به علم طب علاقه فراوان داشت ازاين رو طب را ازميرزا حسن شرواني آموخت و بعد نزد استاد خويش به كار و كسب تجربه مشغول شد. ازسيد الاطبا تبريزي آثاري چون«تاريخ تبريز، حواشي بر جَواهِرُ الكَلام، شرح كتب لُمعه و كليّات قانون ابوعلي سينا» باقيست.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    26
    37

    اهواز

    32
    46

    تبريز

    21
    34

    شيراز

    23
    39

    مشهد

    18
    34

    بندرعباس

    31
    35

    کرمان

    17
    34

    اصفهان

    19
    37

    يزد

    22
    37

    کرمانشاه

    23
    39

    اراک

    21
    35

    رشت

    23
    29

    دبی

    33
    38


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1435 تومان
    959 تومان
    1840 تومان
    860 تومان
    255 تومان
    262 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    225000 تومان
    102000 تومان
    53000 تومان
    200000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:49
    طلوع خورشيد : 06:23
    اذان ظهر : 13:08
    غروب خورشيد : 19:54
    اذان مغرب : 20:15
    نيمه شب شرعي : 00:22
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Motor Trend
    ماه آگوست

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Motor Trend

    تاریخ انتشار: آگوست 2008
    تعداد صفحات مجله: 151
    حجم فایل: 48 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    نسل دوم لپ تاپ ها با صفحه نمایشگر دوقلو تا سال 2010 روانه بازار خواهد شد

    شرکت  ایتالیایی v12 Design چهار سال پیش بود که خبر از ساخت لپ تاپی با صفحه نمایشگر دو قلو داد. دیری نگذشت که لپ تاپی با این ویژگی که به conava مشهور بود روانه بازار کرد. در ساخت این محصول از استیل ضد لکه و فیبر های کربنی استفاده شده بود. وظیفه صفحه کلید آن هم بر عهده یک پد ساده الکترونیکی گذاشته شده بود.
    حالا این شرکت ایتالیایی با یک شرکت امریکایی شریک شده اند و می خواهند ظرف 16 ماهه آینده نسل دوم لپ تاپ ها با صفحه نمایشگر دو قلو را روانه بازار کنند. برای این نسل ویژگی های نرم افزاری بهتری در نظر گرفته شده است و قرار است به جای استفاده از پد اکترونیکی به جای صفحه کلید, از قلم الکترونیکی استفاده شود. از طرفی این نسل قادر خواهد بود که پشتیبانی ورودی های multi touch را نیز بر عهده داشته باشد.به گفته مسئول ساخت و تولید این شرکت وزن سبک آن و سهولت استفاده از آن احساسی شبیه به روزنامه خواندن را به شما القا خواهد کرد.تنها با حرکت انگشتان دستتان بر روی صفحه مد نظر قادر خواهید بود که بین صفحات روزنامه الکترونیکی تان حرکت کنید.فقط باید کمی صبور باشید و تا سال 2010 تحمل کنید ! 
    منبع و تصاویر بیشتر

    رکورد بالاترین زرلوشن دنیا
    باز هم شکسته شد

    همین دو هفته پیش بود که ابردیوار ناسا را به عنوان سیستمی با بالاترین رزلوشن جهان معرفی کردیم. ولی در دنیای تکنولوژی رکوردها همیشه عمر کوتاهی دارند.

    با Hiperspace آشنا شوید. این سیستم که برای کارهای تحقیقاتی علمی مختلف استفاده میشود دارای رزلوشن 287 میلیون پیکسل است که از این نظر 10 درصد نسبت به ابردیوار ناسا بالاتر است.

    برای سایت Hiperspace از 70 عدد نمایشگر 30 اینچی مارک دل استفاده شده است که در چهارده ستون قرار گرفته اند. در هر ستون پنج نمایشگر وجود دارد. رزلوشن هم کدام از این مانیتور ها روی 2560 در 1600 پیکسل تنظیم شده که در مجموع مساوی 35640 در 8000 پیکسل میشود!

    البته این سیستم فقط از نظر رزلوشن بر ابردیوار ناسا برتری دارد اما از نظر قابلیت پردازش به پای آن نمیرسد برای کارکرد این نمایشگر از 18 کامپیوتر دل مدل XPS 710/720 استفاده شده است. که در مجموع حدود 100 هسته پردازشگر دارد.

    چقدر اعداد و ارقام گفتیم. خلاصه خبر این است که این بالاترین رزلوشنی است که تا به حال به وجود آمده. همین!
    منبع و اطلاعات بیشتر
     

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    زن نامه!

    و اين است غم نامه يا همان زن نامه من!
    با تشكر از كليه شاعران معلوم الحالي كه مرا در نوشتن اين اثر ياري كردند!

    و روزي كه به سفارش عمه ام و به همت پدرم با سر به دنيا آمدم! گفتند:
    «ز دختر بد اختر شدم در جهان
    چه اندر حيات و چه اندر ممات»

    روزي كه در قنداق نخستين لبخند معصومانه ام را زدم گفتند:
    «چو در روي بيگانه خنديد زن
    دگر مرد گو لاف مردي نزن!»

    روزي كه درعالم كودكي براي اولين بار پاي مباركم به كوچه باز شد گفتند:
    «زن چو بيرون رود بزن سختش
    خودنمايي كند بكن رختش!»

    روزي كه اولين لقمه نان را در خانه پدري ام ميل فرمودم گفتند:
    «زنان را از آن نام آيد بلند
    كه پيوسته در خفتن و خوردن اند»

    روزي كه از معلم انشاي مان كه همان عمه ام بود اولين و آخرين بيست زندگي ام را گرفتم گفتند:
    «او كه بي نامه نامه تاند كرد
    نامه خواني كند چه داند كرد!»

    روزي كه به تحريك عمه ام كه هميشه مي گفت من خيلي با نمكم احساس طنز نويسي كردم گفتند:
    «زن مستور شمع خانه بود
    زن شوخ آفت زمانه بود!»

    روزي كه صداي اولين تپش هاي عاشقانه قلبم تا چند محله آنور تر را لرزاند گفتند:
    «مبادا كس كه از زن مهر جويد
    كه در شوره بيابان گل نرويد»

    روزي كه نزديك بود جواني كنم! گفتند:
    «دختر كه رسيد به بيست
    به حالش ببايد گريست!»

    توضيح ميان برنامه!:از اين جا به بعد ناشي از توهما ت فانتزي نگارنده است و ارزش ديگري ندارد!

    روزي كه عمه ام با هزار جور ورد و جادو بالاخره مرا عروس كرد گفتند:
    «خداوندا سه درد آمد به يكبار
    خرلنگ و زن زشت و طلبكار
    خداوندا زن زشت را تو بردار
    خودم دانم خر لنگ و طلبكار!»

    توضيح در توضيح:خودمانيم ها عجب خود زني كردم!

    روزي كه براي خريدن عسل(!) براي صبحانه ماه عسل پايم را از خانه بخت به بيرون گذاشتم گفتند:
    «چو زن راه بازار گيرد بزن
    وگرنه تو در خانه بنشين چو زن»

    روزي كه به لطف خدا مرتكب آوردن فرزند پسر شدم گفتند:
    «زنان را بود بس همين يك هنر
    نشينندو زايند شيران نر»

    روزي كه همسرم به خاطر بي پولي از خودش فرمان هاي بد بد صادر مي كرد گفتند‍:
    «زن خوب و فرمانبر پارسا
    كند مرد درويش را پادشا!»

    روزي كه همسرم را با زن همسايه مان ديدم گفتند:
    «زن چو داري نرو پي زن غير
    چوروي در زنت نماند خير!»

    روزي كه راز همسرم به گوش خواجه حافظ شيرازي رسيد گفتند:
    «مگو اسرار حال خويش با زن
    كه يابي راز فاش كوي و برزن»

    و روزي كه خداي نكرده ،زبانم لال و چشم دشمنانم كور بميرم مي گويند:
    «زن و اژدها هر دو در خاك به
    جهان پاك از اين هر دو ناپاك به!»
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    علل ناکامی در رژیم های لاغری

    شاید شما هم از زمره افراد چاقی باشید که بارها رژیم های مختلف درمانی را امتحان کرده ولی در حین دوره رژیم لاغری از ادامه آن صرف نظر کرده اید. بسیاری هم پس از کاهش وزن و با گذشت مدت زمانی کوتاه، دوباره شروع به پرخوری کرده و به وزن قبلی و یا حتی به بیشتر از آن می رسند. این مسأله باعث سرخوردگی شده و معمولاً تمایل به ادامه رعایت رژیم غذایی یا شروع مجدد آن از بین می رود. در مطلب زیر به بررسی علل شکست در رژیم های غذایی مختلف پرداخته می شود.


    ● انگیزه رسیدن به وضعیت سلامت جسمی و تناسب اندام:
    اولین و مهم ترین انگیزه لازم برای رعایت یک رژیم غذایی علمی و خوب این است که شما هدف خود را از کاهش وزن دقیقاً مشخص کرده و همیشه در طول دوره رژیم غذایی به آن فکر کنید. چاقی منشأ بسیاری از بیماری هاست. امروزه در هر مجله و کتاب و یا سایت اینترنتی که مطالعه می کنید به طور حتم در خصوص مضرات چاقی مطالب بسیاری را مشاهده می کنید. اگر ما می خواهیم از رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن استفاده کنیم ، بایستی بدانیم که از منشأ بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کنیم.در نظر گرفتن این موارد انگیزه کافی برای رعایت رژیم غذایی جهت رسیدن به یک وزن مناسب همراه با تناسب اندام را می تواند در شخص ایجاد کند.


    ● تعجیل در کم کردن وزن:
    بسیاری از بیماران چاق که برای کاهش وزن مراجعه می کنند اولین خواسته شان این است که سریعاً وزن کم کنند. تبلیغات وسیعی هم در این زمینه صورت گرفته و این باعث شده تا بیماران از مسیر اصلی خود منحرف شوند. اما باید گفت صرفاً «نخوردن» باعث تحقق آمال و آرزوها نخواهد بود، بلکه فرد باید خود را تغییر دهد یعنی عادات غلط غذایی و فعالیت های تغذیه ای خود را عوض کند و این ترک عادت مستلزم گذر زمان مناسبی است. مطمئن باشید اگر در رفتارهای تغذیه ای خود تغییری ندهید، نمی توانید وزن خود را کم کنید.
    تعجیل در کم کردن وزن عوارض بسیاری از جمله سرگیجه، سردرد، عصبانیت و موارد دیگر را به دنبال خواهد داشت.
    معده یک بافت عضلانی است و مثل همه عضلات دیگر بدن در صورت کار زیاد بزرگتر می شود. باید سعی کنید با رعایت رژیم غذایی مناسب و تغییر در رفتارهای غلط تغذیه ای برای یک دوره زمانی کاملاً مشخص کار کمتری از معده خود بکشید و حجم معده خود را کوچک نمایید. نقطه آرمانی شما جایی است که روزی برسد نه اینکه غذایی را «نخواهید» بخورید، بلکه اصلاً «نتوانید» آن را مصرف کنید. بنابراین تعجیل در کم کردن وزن نه تنها راه موفقی نخواهد بود، بلکه عوارض بسیاری از جمله سرگیجه، سردرد، عصبانیت و موارد دیگر را به دنبال خواهد داشت.


    ● رعایت رژیم های لاغری غیر استاندارد
    امروزه کتب مختلفی در زمینه رژیم های لاغری نوشته شده است . در این کتاب ها روش های آب درمانی، رژیم های گیاهخواری، رژیم های میوه خواری، رژیم بستنی و هزاران مورد دیگر توصیه شده است. علم تغذیه رژیم های تک خواری را نفی می کند و پیشنهادش این است که رژیم غذایی مفید و مؤثر رژیمی است که از هر پنج گروه مواد غذایی تشکیل شده باشد، یعنی در ترکیبات آن پروتئین، کربوهیدرات (قند و شیرینی)، چربی، ویتامین ها و املاح به طور مشخص و دقیق لحاظ شده باشد. گروه های غذایی مختلف حاوی مواد مورد نیاز برای بدن است که مکمل هم هستند. همه چیز در یک نوع ماده غذایی وجود ندارد، بنابراین عدم رعایت رژیم صحیح غذایی سبب کمبودهای جبران ناپذیری می شود که ممکن است عوارض مهلکی را به دنبال داشته باشد.
    رژیم غذایی مفید و مؤثر رژیمی است که از هر پنج گروه اصلی هرم غذایی تشکیل شده باشد، یعنی در ترکیبات آن پروتئین، کربو هیدرات (قند و شیرینی)، چربی، ویتامین ها و املاح به طور مشخص و دقیق لحاظ شده باشد.
    افرادی که از رژیم های گیاه خواری استفاده می کنند باید بدانند که آهن موجود در گیاهانی مثل اسفناج کمتر از آهن موجود در منابع حیوانی مثل گوشت جذب می شود. بنابراین کمبودهای ناشی از رژیم های گیاه خواری مثل کمبود آهن عوارض خطرناکی چون کم خونی، ریزش مو و موارد دیگری را که مربوط به آهن بدن است به دنبال خواهد داشت که همین مسأله خود باعث ترس از رژیم به خاطر عوارض بد آن و بالاخره شکست در برنامه های مذکور می گردد.


    ● عدم پشتکار در رعایت رژیم لاغری
    بسیاری از افراد چاق هستند که برای کاهش وزن به متخصص تغذیه مراجعه و رژیم غذایی دریافت می کنند. این گروه در ابتدا انتظار دارند که رژیم ارائه شده معجزه ای ایجاد کرده و بتواند به راحتی وزن آنها را کم کند. ولی این افراد یک یا دو سال بعد و با وزن بیشتر از وزن اولیه مراجعه و اظهار می کنند می خواهند دوباره شروع کنند. آنها کسانی هستند که یک یا چند سال، یک وعده غذایی را با خیال راحت نخورده اند چرا که دائماً این احساس را داشته اند که در رژیم هستند و یا اینکه غذای کمتری خورده اند. ولی از تنقلات نتوانسته اند چشم بپوشانند.
    در صورتی که با رعایت رژیم غذایی مناسب می توانستند در عرض چند ماه به وزن ایده آل خود رسیده و بعد از آن با خیالی راحت تر غذا خورده و فقط در فکر ثابت نگه داشتن وزنشان باشند. توصیه می شود سعی کنید تمام عمر خود را در رژیم گرفتن صرف نکرده و خود را دائماً عذاب ندهید. یک بار با جدیت و پشتکار فراوان شروع کرده، ادامه داده و به قول معروف تمامش کنید.

    نسيم عرب اميري
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    امام زمان چگونه زندگى مى كنند؟

    حضرت مهدي

    سوال:
    امام زمان (عج) چگونه زندگى مى كنند؟ آيا در ميان مردم هستند؟
     

    پاسخ:
    محل زندگى حضرت حجة بن الحسن العسگرى (عج) در دوران كودكى همچون محل زندگى حضرت موسى (عليه السلام) مخفى بود، تا از گزند طاغوتيان زمان محفوظ گردد. اما در مورد اقامت گاه حضرت حجّت بايد گفت: دليل قاطعى بر اقامت آن بزرگوار در مكان معيّنى وجود ندارد، چنان كه در بعضى احاديث هم وارد شده است، از جمله: هنگامى كه از امام حسن عسگرى (عج) مى پرسند، اگر حادثه اى براى شما روى دهد از كجا از فرزند گرامى شما سراغ بگيريم؟ حضرت در پاسخ فرمودند: «در مدينه.»[1] روايت است عدّه ى معدودى از اقامتگاه ايشان خبر دارند. امام زين العابدين (عليه السلام) مى فرمايد: «لا يَطَّلِعُ على موضعه اَحَدٌ من ولىٍّ و لا غيره، الاّ الذى يلى اَمْرَهُ»[2]هيچ كس از دوستان و ديگران از اقامتگاه او مطّلع نمى شود، به جز كسى كه متصدى خدمتگزارى اوست. ابوبصير از امام محمّد باقر (عليه السلام) مى فرمايد: «لابدّ لصاحب الأمر من عُزلة، و لابدّ فى عُزلته من قُوَّة، و ما بثلاثينَ مِنْ وحشة و نِعْمَ المنزلُ طيبةُ»[3] ترجمه: «براى صاحب اين امر دوران عزلتى است و در ايام عزلت نيرو و قدرتى لازم است، با سى نفر وحشتى نيست و مدينه چه جايگاه خوبى است!» مؤلّف كتاب بحارالانوار، مجلسى گويد: «عزلت به معنى گوشه نشينى است و «طبيّه» بر اسم مدينه منوّره اطلاق مى شود. اين حديث را ابوحمزه از حضرت امام صادق (عليه السلام) نيز نقل كرده است. و نيز در روايتى ديگر آمده است: «انّ لصاحب هذا الامر بيتاً يقال لَه: بيت الحَمْدِ، فيه سراجٌ يُزهِرُ منه يوم وُلِدَ الى ان يقوم بالسّيف، لا يُطفى.»[4] ترجمه: «براى صاحب اين امر خانه اى است كه به آن بيت الحمد گفته مى شود و در آنجا چراغى هست كه روز ولادت آن حضرت روشن مى باشد; اين چراغ هرگز خاموش نمى شود، تا روزى كه حجّت خدا با شمشير قيام كند.» اين روايت را مفضل بن عمر از حضرت امام صادق (عليه السلام) نقل كرده است. و روايت ديگرى از امام صادق (عليه السلام) مى فرمايد: «كيف أنتم اذا بَقيتم بلا امامِ هدىً و لا علم يُرى...»[5] ترجمه: «چگونه است حال شما (شيعيان) هنگامى كه دستتان به امامتان نرسد و نشان آشكارى نيابيد.» و نيز در روايت ديگرى آمده: «للقائم غيبتان: إحداهما صغيرة و الأخرى طويله. فالأولى لا يعلَم بمكافه فيها الا خاصَّةُ شيعته والأخرى لا يعلم بمكانه فيها الاّ خاصّةُ مَواليه فى دينه.»[6] ترجمه: «براى قائم ما دو غيبت است: يكى از آنها كوتاه و ديگرى طولانى است، در غيبت كوتاه تنها شيعيان خاص از جايگاه او مطلع مى شوند و در دومى به جز خدمتگزاران ملازم او، كسى از اقامتگاهش آگاه نخواهد بود.» نيز روايت شده: ابراهيم بن قهريار توسط فرستاده ى حضرت ولى عصر (عج) به پيشگاه آن سرور فرا خوانده شد; او از طائف گذشته و به دشت حجاز هدايت شده كه «عوالى» ناميده مى شود; در آنجا به خدمت كعبه ى مقصود مشرف مى شود، در اين ايام مهدى (عج) به پسر قهريار مى فرمايد: «پدرم با من پيمان بسته كه در مخفى ترين و دورترين سرزمين ها مسكن گزينم، تا از تيررس اهل ضلالت در امان باشم، اين پيمان براى اين ريگزارهاى عوالى (دشت حجاز از نجد تا تهامه) انداخته است.» آن گاه آن حضرت دعائى را كه در دوران غيبت فرموده اند، بار ديگر تلاوت كردند: «اللهمَّ امْجُبْنى عن عيون اَعْدائى واجْمَع بينى و بين اوليائى.»[7] ترجمه: «بار خدايا، مرا از ديدگان دشمنانم پوشيده نگاه دار و بين من و دوستانم اجتماع حاصل كن.» آنچه كه حميرى از محمّد بن عثمان نقل مى كند، اين روايت است كه شنيدم مى گفت حضرت فرمود: «انّ صاحب هذا الامر يحضر الموسم كل سنة فيرى الناس و يعرفُهُم و يرونه و لا يعرفونه.»[8] ترجمه: «همانا صاحب اين امر همه ساله در موسم حج به زيارت خانه ى خدا مشرّف شده و در مراسم حج شركت مى كند (و در عرفات مى ايستد و به دعاى مؤمنين آمين مى گويد) ولى انبوه حجاج او را نمى بينند و يا مى بينند و او را نمى شناسند.» و نيز زراره از امام صادق (عليه السلام) نقل مى كند: «قائم را دو غيبت است در يكى از آنها بر مى گردد و در ديگرى معلوم نمى شود كجا هست، در موقع و موسم حج حضور مى يابد و مردم را مى بيند ولى كسى او را نمى بيند.»[9]
    يك برداشت:
    آنچه كه مسلم است حضرت حجة (عج) در عالم هستى حضور دارند و در موسم حج بنابر روايت به اعمال مقدس حج مشغول مى باشند و ممكن است حتى بعضى افراد ايشان را ببينند، كه يا با معرفت و درك زيارت مى كنند آن حضرت را يا حتى ايشان را نمى شناسند و آنچه از بعضى روايات مذكور استفاده مى شود بعضى از مكان ها مثل مدينه منوره يا عوالى (دشت حجاز) براى آن حضرت تعيين شده كه در بعضى مواقع ايشان 1170
    در آن جا حضور دارند. لكن به سبب رتق و فتق امور مسلمين عالم و شيعيان آن حضرت كه به ايشان نياز دارند ممكن است در مكان هاى ديگر نيز حضور پيدا كرده و به مشكلات آنان رسيدگى فرمايند.

    ------------------------------------
    [1]ـ گل محمدى آرمان فريده: البيعة لله، رسالت جهانى حضرت مهدى (عج)، چ مؤسسه الهادى، چ دوم، 1378، ص 126.
    [2]ـ محمد باقر مجلسى، بحارالأنوار، ج 52، ص 153، ج 5، نشر دارالكتب الاسلاميه تهران.
    [3]ـ محمد باقر مجلسى، همان، ص 153، ج 6، و على دوانى، مهدى موعود، دارالكتب الاسلاميه تهران، ص 928، 929.
    [4]ـ محمد باقر مجلسى، همان، ج 52، ص 158، ج 21 و على دوانى، مهدى موعود، همان، باب 28، ص 929 و 930.
    [5]ـ محمد باقر مجلسى، همان، ج 51، ص 111، ج 5.
    [6]ـ همان، ج 52، ص 155.
    [7]ـ محمد باقر مجلسى، همان، ج 94، ص 378.
    [8]ـ على دوانى، مهدى موعود، همان، باب 28، ص 933، 934.
    [9]ـ على دوانى، همان، ص 933.
     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    شناخت فرمت های رایج صوتی

    MP3
    اصلی‌ترین فرمت موسیقی قابل پخش روی پخش‌کننده‌های همراه، MP3. است. این فرمت که به عنوان محبوب‌ترین و اصلی‌ترین فرمت پخش موسیقی در اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد، سال‌هاست به عنوان یک استاندارد بین‌المللی در بین تمامی نرم‌افزارها و سرویس‌های پخش موسیقی پذیرفته شده است. نام MP3 از نام نوع فایل MPEG و لایه صوتی سه گرفته شده است. لایه سه یکی از سه روش کدگذاری برای فشرده سازی صوتی است که با اعداد ۱ و ۲ و ۳ مشخص می‌شوند. این فرمت با حذف بخشی از صداهای موجود در فایل‌های موسیقی که عمدتاً خارج از محدوده شنوایی انسان یا بسیار ضعیف هستند، حجم فایل‌های صوتی را به میزان قابل توجهی پایین می‌آورد و بدین ترتیب می‌توان تعداد زیادی فایل موسیقی را روی حافظه‌های کم‌حجم پخش‌کننده‌ها جا داد. یک فایل موسیقی معمولی با این حجم تقریباً چهار تا پنج مگابایت حجم دارد.


    WAV
    فرمتWAV سال‌ها پیش به صورت مشترک از سوی مایکروسافت و IBM ارائه شد. این فرمت به عنوان فرمت پیش فرض صوتی در ویندوز ۹۵ مورد استفاده قرار گرفت و پس از گذشت چندین سال کم کم به عنوان یک استاندارد برای اصوات داخلی ویندوز (مثل همان صداهایی که در هنگام ورود و خروج از محیط ویندوز می‌شنوید) تبدیل شد.
    فایل‌های WAV با پسوند wav. مشخص می‌شوند و تقریباً به ‌وسیله تمام برنامه‌های ویندوزی که امکان پخش صدا را دارند، قابل پخش هستند. بیشتر تلفن‌های همراه موجود در بازار نیز که می‌توانند فایل‌های موسیقی را پخش کنند، می‌توانند از این فرمت به عنوان زنگ‌های پیش فرض استفاده کنند.
    از آنجا که این فرمت از هیچ یک از روش‌های فشرده‌سازی اطلاعات استفاده نمی‌کند، حجم فایل‌های آن بسیار بالاست و به همین دلیل برای پخش موسیقی روی تجهیزات همراه کاربردی ندارد.


    WMA
    Windows Media Audio یا WMA، فرمت جدیدی است که از سوی مایکروسافت ارائه شده و حجم آن تا نصف همتای MP3 خود می‌رسد.
    این فرمت که در ابتدا تنها از سوی خود مایکروسافت و نرم‌افزار پخش موسیقی رسمی ویندوز یعنی Windows Media Player پشتیبانی می‌شد، امروزه از سوی بسیاری از سایت‌های موسیقی به عنوان فرمت اصلی آهنگ‌های قابل دانلود پذیرفته شده است.
    کیفیت فایل‌های WMA تفاوت چندان زیادی با آهنگ MP3 ندارد و گفته می‌شود که در حجم‌های خیلی پایین (حجم‌های در حد کیلوبایت) حتی کیفیتی بالاتر از MP3 را ارائه می‌دهد. یک فایل معمولی موسیقی با این فرمت تقریباً بین دو تا سه مگابایت حجم دارد.
    بنابراین در صورتی که پخش کننده شما امکان پخش این فرمت را دارد، بهتر است تمام آهنگ‌های خود را با این فرمت ذخیره و استفاده کنید. روش ساخت و تنظیمات تبدیل این فرمت را در بخش <در پنج دقیقه> شماره ۴۰ مجله بخوانید.
    WMA از روش‌های فشرده‌سازی خاصی استفاده می‌کند که هیچ یک از اطلاعات صوتی را حذف نمی‌کند. این روش فشرده‌سازی به Lossless Compression شهرت دارد.


    OGG
    یک نوع فرمت فشرده‌سازی صوتی محسوب می‌شود که از سوی مجامع طرفدار منبع‌باز (Open Source) به عنوان فرمت رقیب MP3 ارائه شده است و از آنجا که یک فرمت منبع باز است، در تجهیزات مختلف کیفیت و حجم متفاوتی دارد. برخی از شرکت‌ها از این فرمت برای پخش فایل‌های صوتی خاص دستگاه استفاده می‌کنند و با تغییر در نرخ بیت صوتی آن‌ها، صداهای منحصر به دستگاه خود را تولید می‌کنند.
    فرمت ogg. به اندازه‌ای متنوع است که حتی مشخص نیست که فایل مذکور یک فایل ویدیویی، صوتی، یا متنی است! این تنوع گیج‌کننده که از ذات منبع‌باز بودن فایل سرچشمه می‌گیرد، به واسطه کدک‌هایی (Codecs) همچونVorbis برای فایل‌های صوتی (که اغلب در پخش‌کننده‌های موسیقی استفاده می‌شود)، Theora برای فایل‌های تصویری (قابل استفاده در تلفن‌های همراه)، Speex برای فایل‌های سخنرانی و… از هم مجزا می‌شوند. فرمت‌های صوتی معمول OGG عموماً برای ذخیره کردن زنگ‌های تلفن همراه و فایل‌های صوتی کوتاه با میزان بیت بسیار پایین استفاده می‌شوند و معمولاً حجم آن‌ها در حد چند ده کیلوبایت است. تفاوت این فرمت با فرمت‌های دیگر این است که به صورت رایگان عرضه می‌شود، و مورد استفاده قرار می‌گیرد و در اختیار هیچ نهاد یا شرکتی نیست.


    Real Audio/Video
    این فرمت که با پسوند‌های ( ra .ram .rm.) شناخته می‌شود، یک فرمت اختصاصی است که به شما امکان می‌دهد موسیقی‌های موجود در اینترنت را به صورت پیوسته بشنوید. به این قبیل از موسیقی‌ها Streaming Audio می‌گویند. برای گوش دادن به این فایل‌های موسیقی به نرم‌افزار Real Audio احتیاج دارید که نسخه رایگان آن از اینترنت قابل دریافت است.
    فرمت Real Audio از سوی شرکت RealNetworks ارائه و به صورت اختصاصی پشتیبانی می‌شود. بنابراین اگر موسیقی‌های Real را از اینترنت دریافت کرده‌اید و پخش‌کننده همراهتان، نرم‌افزار Real Audio یا نرم‌افزار پشتیبانی کننده آن را ندارد، باید قبل از انتقال فایل، به طور کلی فرمت آن را (با برنامه‌های مبدل Real به MP3 تغییر دهید.Real Audio نیز همانند MP3 از روش‌های فشرده‌سازی Loosy استفاده می‌کند که موجب حذف اطلاعات از روی فایل صوتی می‌شود.


    MIDI
    فرمت MIDI که نام آن از عبارت رابط دیجیتال ادوات موسیقی (Musical Instrument Digital Interface) گرفته شده است در موسیقی نیست، بلکه یک سری کد‌های دیجیتال است که هر کدام به یک نت یا ساز اختصاص دارند و با پخش پی‌درپی آن‌ها، یک فایل موسیقی بازسازی می‌شود. به همین علت، هنگامی که این فرمت را در اینترنت جست‌وجو می‌کنید، گاهی با انبوهی از اعداد و ارقام نوشته شده مواجه می‌شوید. این‌ها همان کد‌هایی هستند که زنگ‌های موسیقایی را در تلفن‌های همراه سطح پایین بازسازی می‌کنند. فرمت MIDI (که البته خود انواع مختلفی دارد که بر اساس تعداد آلات موسیقی قابل پخش مشخص می‌شوند، روی تمامی تلفن‌های همراه قابل پخش است. بنابراین اگر گوشی تلفن همراه شما امکان پخش مستقیم موسیقی را ندارد، می‌توانید با جست‌وجوی عبارت (نام خواننده +midi.) در گوگل، به مجموعه عظیمی از فایل‌های MIDI که عموماً حجم آن‌ها در حد چند ده کیلوبایت است، دسترسی پیدا کنید. سپس آن‌ها را دانلود نمایید و به تلفن همراه‌تان منتقل کنید.


    AVI
    این فرمت مخفف عبارتAudio Video Interleave است و یکی از معمول‌ترین فرمت‌های صوتی و تصویری در تجهیزات دیجیتالی به شمار می‌رود که از سوی شرکت مایکروسافت ارائه شده است. این فایل‌ها دارای پسوند avi. هستند. وضوح آن‌ها تا ۲۴۰*۳۲۰ پیکسل و سرعت پخش آن‌ها حداکثر سی فریم در ثانیه است که هیچ کدام از آن‌ها برای پخش در حالت تمام صفحه (Full Frame) مناسب نیستند. اما از سوی دیگر، این فایل‌ها برای پخش به هیچ سخت‌افزار خاصی نیاز ندارند. به همین خاطر، بسیاری از تولیدکنندگان محصولات چندرسانه‌ای و حتی سازندگان دوربین‌های دیجیتال ترجیح می‌دهند برای دستیابی به بازار بزرگ‌تری از کاربران، از این فرمت به عنوان فرمت پیش فرض ضبط و پخش استفاده کنند.


    DivX
    نام اختصاری عبارت Digital Video Express، یک فرمت جدید DVD-Rom است که از سوی چندین شرکت بزرگ فیلمسازی همچون Paramount ،Dreamworks SKG ،Disney و Universal ارائه شده است. با استفاده از این فرمت، یک فیلم (یا هر اطلاعات دیگری) که در داخل DVD-Rom قرار می‌گیرد، تنها برای زمان محدودی (مثلاً دو روز) قابل پخش است.
    بنابراین به محض این‌که DVD مذکور را در داخل دستگاه پخش قرار می‌دهید، یک شمارنده شروع به شمارش می‌کند. هر پخش‌کننده DivX امکان اتصال به خط تلفن و برقراری ارتباط با سرور اصلی شرکت پخش کننده را دارد تا بتواند اطلاعات مربوط به هزینه خدمات را دریافت کند. تصور می‌شود، این فرمت بالاخره بتواند جایگزین فیلم‌های ویدیویی بشود؛ زیرا در کشور‌های ارائه‌دهنده این محصولات، دیگر نیازی به بازگرداندن فیلم اجاره شده نیست. همان‌طور که گفته شد، این فرمت جدید تنها از سوی چند شرکت ارائه می‌شود و بالطبع هنوز از سوی تمامی شرکت‌های سازنده تجهیزات پخش کننده مورد استقبال قرار نگرفته است. بنابراین اگر روی دستگاه پخش DVD شما عبارت DivX نقش بسته است، بسیار خوش‌شانس هستید.
    اما فرمت DivX (دقیقاً به همین شکل نوشته شده) یک فرمت فشرده‌سازی تصویری است که بر اساس فناوری MPEG-4 بنا شده است. این روزها از این فرمت برای تبدیل و فشرده‌سازی فیلم‌های DVD استفاده می‌شود. فیلم‌های تبدیل شده دارای کیفیت قابل قبولی هستند و حجم آن‌ها بسته به میزان فشرده‌سازی متغیر است. حجم معمول برای هر فیلم DivX حدوداً به اندازه یک سی‌دی (در حدود هفتصد مگابایت است). برای تبدیل این فرمت باید از نرم‌افزارهای مخصوص آن استفاده کنیدکه در سی‌دی‌های نرم‌افزاری موجود در بازار فراوانند.
    ظاهرا ًMedia Player ویندوز می‌تواند با نصب یک وصله فرمت مخصوص این فرمت را پخش کند. این وصله در سایت مایکروسافت ارائه شده است. بنابراین اگر می‌خواهید فایل‌های DivX خودتان را روی ویندوز بدون هیچ برنامه جانبی تماشا کنید، می‌توانید این وصله را دریافت کنید.


    MPEG
    مخفف عبارت Moving Picture Experts Group است که به صورت M-PEG خوانده می‌شود و به گروهی از فرمت‌های استاندارد فشرده‌سازی گفته می‌شود که از سوی گروه ISO ارائه شده‌اند. این فرمت معمولاً نسبت به فرمت‌های رقیب همچون AVI و QuickTime کیفیت بالاتری دارد و برای فشرده‌سازی بیشتر فریم‌های تصویر، تنها تغییرات ایجاد شده در فریم‌های پشت سر هم را ذخیره می‌کند. در این حالت دیگر لازم نیست هر فریم به صورت جداگانه ذخیره‌سازی شود. بنابراین اگرچه این نوع فشرده‌سازی از نوع Lossy محسوب می‌شود و بخشی از اطلاعات تصویر از دست می‌رود، کاهش اطلاعات به گونه‌ای است که توسط چشم انسان قابل تشخیص نیست. سه استاندارد مهم‌تر MPEG عبارتند از:
    MPEG-1: این فرمت تصاویر ویدیویی را با وضوح ۲۴۰*۳۵۰ پیکسل و سرعت سی فریم در ثانیه پخش می‌کند که کیفیت آن اندکی کمتر از کیفیت پخش ویدیوهای معمولی است.
    MPEG-2: وضوح پخش تصاویر ویدیویی در این فرمت ۴۸۰*۷۲۰ و ۷۲۰*۱۲۸۰ پیکسل با سرعت شصت فریم در ثانیه است و کیفیت صدا در آن دقیقاً همان کیفیت سی‌دی صوتی است. این فرمت برای پخش روی استاندارد‌های مهم تلویزیونی همچون NTSC و حتی HDTV مناسب است و به وسیله DVD-Romها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ زیرا حجم یک فیلم دو ساعته با این فرمت تقریباً چند گیگابایت می‌شود!
    MPEG-4: یک الگوریتم استاندارد برای فشرده‌سازی صدا و تصویر است که بر اساس فناوری‌های MPEG-2، MPEG-1 و Apple QuickTime بنا شده است. از این فرمت برای تصاویر ویدیویی که قرار است از یک پهنای باند باریک عبور کنند و پخش شوند (مثلاً اینترنت یا شبکه) استفاده می‌شود. این فرمت امکان ترکیب با عکس‌ و انیمیشن‌های دو بعدی و سه‌بعدی را دارد و از سال ۱۹۹۸ به عنوان فرمت استاندارد پخش اینترنتی ارائه شد.
     

     

     
       
     
     
     
       
       
     


     
     
     
     
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive