به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Sunday, August 23, 2009

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 1109)



 

 
1109
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1109 :: دوشنبه 2 شهريور 1388

www.mobin-group.com

Su.pr سایت جدیدی برای کوتاه کردن آدرسها

باسلام
با بوجود آمدن سایتهایی مانند توییتر و وی ویو که در آنها محدودیت تعداد حروف در هر نوشته مطرح است سایتهایی به وجود آمدند که طول آدرسهای اینترنتی را کوتاه می کنند تا بتوانید مطلب بیشتری منتشر کنید. امروز به بررسی سایت Su.pr (متعلق به سایت بزرگ StumbleUpon) می پردازم. این سایت به تازگی راه اندازی شده و خود را رقیبی برای bit.ly می داند. یکی از ویژگیهای مهم این سایت همانند bit.ly ارائه آمار تعداد کلیک ها است. این آمار به تفکیک ساعت نیز عرضه می شود تا شما بدانید در چه ساعتی یک مطلب بازدید کننده بیشتری دارد. توجه کنید که با تایپ آدرس در باکس مربوطه و کلیک بر روی Just shorten، فقط در عرض کسری از ثانیه آدرس کوتاه شده را در همان باکس خواهید دید. به دلیل اینکه همه صفحه دوباره لود نمی شود ممکن است متوجه اتمام عملیات کوتاه سازی نشوید همانطور که بار اول من هم متوجه نشدم. این سایت هم مانند bit.ly یک بوک مارک لت برای راحتی کار ارائه کرده است.
یکی دیگر از امکانات این سایت امکان انتشار خودکار یک مطلب در تاریخ و زمان مشخص در توییتر و فیس بوک می باشد. و این امکانی است که فعلا در bit.ly نیست.

 امکان دیگری که در این سایت وجود دارد این است که با استفاده از API آن می توانید یک سایت آدرس کوتاه کن با نام دامنه دلخواه خود درست کنید. با وجود این فکر نمی کنم دیگر نیازی به اختراع چرخ از اول باشد هر کسی با داشتن یک نام دامنه خوب و با استفاده از امکانات این سایت می تواند یک سیستم آدرس کوتاه کن راه اندازی کند آن هم با آخرین فن آوری.



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • عکس‌های زیبای موج
  • ماه وصال
  • 30 نمونه برجسته از عکاسی سیلوئت
  • سنگ قبر بسازید
  • عبدالله عبدالله: تقلب بزرگي در راه است!
  • معرفي و دانلود فيلم : رويا‎‎‏
  • مستندي ديدني در مورد موتورسيکلت ها
  • دانلود انيميشن: Family Guy Presents Stewie Griffin The Untold Story
  • آلبوم جدید و زیبای سامیار قدرتی با نام Singer Of Sydney
  • دومین ترانه فارسی سامی یوسف
  • جستجو و مشاهده کلیه نقاط کره زمین با Google Earth Pro
  • بازی زیبای Nightclub Fever
  • نسخه پرتابل بازي جذاب و هيجان انگيز موتورسواري Yamaha Supercross
  • باران مهربان
  • فرگون زیبا
  • فید بدهید، PDF تحویل بگیرید! تابلوئید، سایتی برای ساختن مجله شخصی
  • دستورات جالب صانعي به مأموران گشت ثارالله در دهه 60
  • و اما پیری و دوباره عشق
  • قربان ، صدقه ام برو !
  • زندگی شما می تواند زیبا باشد
  • جديدترين شماره از ماهنامه Scientific American
  • پارکینگ شيشه ای چند طبقه
  • ظرف غذای LEGO
  • افسانه چیپس‌فروش ِ دغل
  • نکاتی درباره رشد و پیشرفت فردی
  • چهار پایه تعمیرات خانگی
  • انتخاب آرایشی که برازنده رنگ چشم‌هایتان باشد
  • هر خانمی چه مانتویی بپوشد؟
  • موادغذایی عالی برای خنک کردن شما در تابستان
  • لوازم آرایش های اصل
  • سخنی از عشق...
  • زندگی به شیوه کارتی
  • نمي دانم چقدر نماز و روزه قضا شده دارم، چكار كنم؟
  • و....
     

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

عکس‌های زیبای موج
ماه وصال
ویژه نامه اي مفصل براي ماه مبارک رمضان
تصاويري ديدني از «روز پرواز» در مسکو
30 نمونه برجسته از عکاسی سیلوئت
عبدالله نوری: خامنه ای اگر مظلوم تر از امام نباشد، کم تر نیست!
تصاويري از هتلي عجيب بر روي پل (ابوظبي)
سايتي جالب که گران قيمت ترين ها را معرفي مي کند!
خدمات الکترونیکی در یک سبد،فارسی،ترکی،عربی و ... خرید الکترونیکی، بیمه الکترونیکی،مسافرت و تور الکترونیکی

تصاويري ديدني از ريودوژانيو، زيباترين شهر برزيل

خبرنامه دانشجويان ايران

تصاوير تبليغاتي خلاقانه در پله برقي
سنگ قبر بسازید
البته به صورت مجازی!

 

 

www.mobin-group.com

عضو حزب اعتماد ملی عضویت کروبی
در جبهه موسوی را بعید دانست

"محمد نیک‌نژاد" رئیس شورای حزب اعتماد ملی در استان کهکیلویه و بویر احمد، در رابطه با ایجاد جبهه ای از سوی "میرحسین موسوی" و احتمال عضویت حزب اعتماد ملی در آن، اظهار داشت که اگر مهدی کروبی "می‌خواست زیرمجموعه رسمی یک جبهه شود قطعا حزب تشکیل نمی‌داد".
به گزارش «ریا نووستی»، نیک‌نژاد در خصوص اینکه حزب اعتماد ملی حاضر به عضویت در جبهه سیاسی میرحسین موسوی است یا خیر اظهار داشت: "این بستگی به سیاست کلی حزب دارد و حزب هنوز در این خصوص جلسه‌ای تشکیل نداده است".
عضو حزب اعتماد ملی ادامه داد: "با توجه به اینکه حزب اعتماد ملی یکی از احزاب اصلاح‌طلب است و زیر مجموعه اصلاح‌طلبی قرار گرفته است و در افکار اصلاح‌طلبی با دیگر احزاب اصلاح‌طلب مشترک است، ولی هر حزب خودش مستقلا تصمیم می‌گیرد که زیر مجموعه جبهه موسوی بشود یا نه".
نیک‌نژاد افزود: "کروبی اگر می‌خواست زیرمجموعه رسمی یک جبهه شود قطعاً حزب تشکیل نمی‌داد، حزب تشکیل دادن به معنی استقلال در افکار سیاسی است".

نامه کارکنان روزنامه اعتمادملی به لاریجانی

جمعی از کارکنان تحریریه روزنامه اعتمادملی با ارسال نامه سرگشاده‌ای به آیت‌الله لاریجانی، رئیس قوه قضائیه خواستار مساعدت وی برای بازگشایی روزنامه اعتماد ملی شدند.
به گزارش ایلنا، متن کامل این نامه به این شرح است:

حضرت آیت الله صادق لاریجانی دامت بركاته
ریاست محترم قوه قضائیه
با سلام و تحیت
چند روزی از توقف انتشار روزنامه اعتماد ملی به دستور شعبه 13 دادسرای کارکنان دولت و ابلاغ معاونت مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گذرد؛ همزمان با روزی كه حضرتعالی ریاست دستگاه عدل و قضا را بر عهده گرفتید.
توقف انتشار روزنامه اعتماد ملی در شرایطی صورت گرفت كه تحولات گسترده در دستگاه دادگستری در پیش است و امیدواری‌هایی را برای كلیه آحاد جامعه برانگیخته است. اما متاسفانه در طلیعه تحولات فوق‌الذكر مطبوعه‌ای دیگر در آستانه هزارمین شماره از حق حیات و اطلاع‌رسانی محروم شد و هیچ موعدی نیز برای انتشار مجدد آن اعلام نشده است.
روزنامه اعتماد ملی طی 5/3 سال انتشار خود نه تنها متعهد به رعایت تمام موازین قانونی و حتی عمل به دستورالعمل‌های صادر شده از سوی مراجع ذی‌صلاح بود، بلكه در چارچوب مصالح و منافع ملی حركت كرده و كوشیده ولو اینكه ارگان حزب اعتماد ملی است اما نگاه‌های متعدد و متكثری را منعكس كند و پایگاهی برای فرزندان انقلاب و متعهدان به اسلام و انقلاب و دلسوزان واقعی مردم و میهن باشد.
گرچه بازگویی توقف انتشار نشریات تا موعد نامعلوم و توقیف‌های گسترده مطبوعات و رنج اهالی قلم در عدم تامین امنیت شغلی و بعضا قضایی‌شان حدیث مكرر است اما توقف انتشار روزنامه‌ای متعهد به موازین قانونی و مصالح ملی، ولو منتقد سیاست‌های اعمال شده اما در چارچوب نظام آن هم با استناد به اصل پیشگیری از وقوع جرم و تكرار مواضع سیاسی، تلخ است و تلخ‌تر اینكه همزمان شد با ورود شما به دستگاه قضا.
ریاست محترم قوه قضائیه
مگر نه اینكه خاموش شدن هر صدایی در داخل، ذهن حقیقت‌جو و سویه افكار عمومی را به سمت خارج و رسانه‌های بیگانه سوق می‌دهد؟ مگر غیر از این است كه مسوولان و نویسندگان روزنامه اعتماد ملی جملگی از وفادارترین یاران انقلاب و امام(ره)هستند؟ مگر جز این است كه اصول متعدد قانون اساسی قائل به آزادی قلم و بیان است؟ مگر جز این است كه خانه‌نشین كردن روزنامه‌نگاران جز سرخوردگی اهل قلم و به میان آمدن صداهای ناهنجار ثمره‌ای ندارد؟
ما اعضای تحریریه و كاركنان روزنامه اعتماد ملی از حضرتعالی تقاضا داریم نسبت به رفع موانع قانونی انتشار مجدد روزنامه الطاف خود را مبذول دارید؛ انتظار ما این است كه با دستور حضرتعالی بتوانیم چون گذشته شاهد استمرار فعالیت‌های روزنامه اعتماد ملی در چارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی باشیم.
این امیدی است كه در اوان ریاست شما بر دستگاه قضا، اهالی قلم دارند و دیده به اجرای عدالت دوخته‌اند.

جزئیات ضربات مهلک سپاه به پژاک،
کوموله و دموکرات

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه با انجام عملیات تعقیب و انهدام گروهک‌های ضد انقلاب در شمالغرب کشور ضربه مهلکی به گروهک های پژاک، کوموله و دموکرات وارد شد بر عبرت گرفتن آنان از این حملات نیز تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه ، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور با بیان اینکه نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی قرارگاه حمزه سید الشهداء(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات‌های خاص و هوشمندانه ای را در راستای ماموریت خود در تامین امنیت عمومی مردم استانهای آذربایجان غربی و کردستان و پاکسازی منطقه از لوث وجود ضد‌انقلاب و گروهک‌های تروریستی انجام داده اند، اظهار داشت: در این عملیات ها تعداد 26 تن از عوامل و عناصر گروهک‌های مزدوربه هلاکت رسیدند.
وی تصریح کرد: پاسداران انقلاب اسلامی برای انجام ماموریت‌های خطیر خود در تامین امنیت منطقه و تامین آسایش و آرامش مردم عزیز و ولایتمدار استانهای شمالغرب کشور از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و با هر گونه عوامل ناامنی که از سوی ضد انقلاب داخلی و خارجی بخواهد امنیت شهروندان و ساکنین این مناطق را سلب نماید با قاطعیت برخورد خواهند کرد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به تعامل وهمکاری اطلاعاتی مردم با نیروهای نظامی و امنیتی منطقه تاکید کرد: ضدانقلاب و گروهک‌های تروریستی باید بدانند در هیچ نقطه‌ از کشور بویژه در مناطق غرب و شمالغرب کشور نقطه امنی نخواهند داشت و هرگونه تحرک و رفتار آنان توسط مردم و نیروهای نظامی و امنیتی منطقه رصد و با آنان به شدت برخورد خواهد شد.
وی با اشاره به تاکتیک‌های هوشمندانه و سرعت عمل یگانهای عمل کننده دربرخورد با تروریست‌ها تصریح کرد: با الطاف خداوندی و توجهات حضرت ولی عصر (عج) در این عملیات موفق به هیچ یک از رزمندگان سپاه پاسداران آسیبی وارد نیامد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه با تجلیل از مردم غیور شمالغرب خاطرنشان کرد: مردمان شجاع و غیرتمند و دین مدار این خطه از میهن اسلامی در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره حافظ امنیت و ثبات پایدار بوده‌اند و با حمایت و همکاری با نیروهای مسلح توطئه‌ها و فتنه‌های اشرار، ضد انقلاب و تروریست های وابسته به بیگانگان را دفع کرده و منطقه را از لوث وجود آنان پاک ساخته‌اند.
پاکپور در پایان به سرکرده‌های گروهک‌های ضد انقلاب و تروریستی که در صدد ایجاد ناامنی در نقاط مرزی ایران هستند هشدار داد امیدواریم آنان از ضربه اخیر و ضربات مرگباری که در طول سه دهه گذشته از فرزندان ملت ایران و حافظان امنیت کشور متحمل شده اند، عبرت بگیرند.

عبدالله عبدالله: تقلب بزرگي در راه است!

یکی از دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و رقیب سرسخت حامد کرزای، درباره احتمال دستکاری در اعلام نتیجه نهایی این انتخابات هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، "عبدالله عبدالله" رقیب جدی حامد کرزای در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان هشدار داد تقلب بزرگی برای تغییر دادن نتیجه انتخابات روز پنجشنبه (29 مرداد) این کشور در راه است.
وزیر امور خارجه پیشین افغانستان امروز در یک کنفرانس خبری گفت : ما نتیجه انتخاباتی را که روند عادلانه ای نداشته باشد، نخواهیم پذیرفت و برای مقابله با آن اقدامی قانونی انجام می دهیم.
عبدالله در بخش دیگری از سخنان خود افزود : در برخی از استانها، مقامهای دولتی رای دهندگان را وادار به رای دادن به نامزدی خاص کرده اند. رقیب اصلی کرزای در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برای نمونه به اقدامات رئیس پلیس بخش مرزی در قندهار اشاره کرد که از مردم خواسته بود رای خود را به نامزدی خاص اختصاص دهند.
این در حالی است که پس از پایان رای گیری در روز پنجشنبه گذشته در افغانستان "حاجی الدین محمد" رئیس ستاد انتخاباتی "حامد کرزای" اعلام کرد رئیس جمهوری کنونی افغانستان به احتمال زیاد برای بار دوم از سوی مردم به این سمت انتخاب شده است. با این حال این اظهارات از سوی سخنگوی ستاد عبدالله رد شد.
درهمین حال "ریچارد هالبروک" فرستاده ویژه آمریکا در افغانستان و پاکستان در دیدار با کرزای و عبدالله که هر دو خود را به عنوان پیروز قطعی انتخابات افغانستان دانسته اند، از آنها خواست به منظور جلوگیری از بروز خشونت در کشور تا زمان اعلام نهایی نتیجه انتخابات صبر پیشه کنند.
رادیو صدای آمریکا در این رابطه گزارش داد به دلیل شکایات متعدد درباره بروز تخلف در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان احتمال به تعویق افتادن اعلام نتایج نهایی این انتخابات زیاد است. به گفته "داود علی نجفی" رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ممکن است بررسی شکایات، سبب تاخیر در اعلام نتیجه نهایی انتخابات شود.
کمیسیون انتخابات افغانستان همچنین اعلام کرده دو هفته زمان برای رسیدگی به شکایات مطرح شده درباره تخلفات صورت گرفته در انتخابات روز پنجشنبه این کشور کافی نیست و علت آن را وصول شکایات متعدد درباره تخلفات گسترده انتخاباتی از سوی مردم عنوان کرده است.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

رويا‎‎‏
Bi-mong/Dream

نويسنده و کارگردان: کيم کي دوک. بازيگران: ژو اوداگيري، نا-يئونگ لي. 95 دقيقه. محصول 2008 کره جنوبي. نام ‏ديگر: ‏Dream‏. ‏
جين يک کابوس ديده است؛ در آن رويا وي سبب بروز يک سانحه رانندگي مي شود. بيدار مي شود و به محلي که در ‏رويا ديده مي رود و به محض رسيدن به آنجا با سانحه اي همانند که در خواب ديده، روبرو مي شود. فقط مسبب بروز ‏حادثه زني به نام ران است. جين در آنجا با ران آشنا شده و به وجود ارتباطي ميان شان پي مي برد. ران تمامي کارهايي ‏که جين در رويا انجام مي دهد، در عالم واقعيت مرتکب مي شود...‏

چرا بايد ديد؟
رويا يا روياي غمگنانه آخرين فيلم کيم کي دوک فيلمساز کره اي بي نياز از معرفي در امتداد کارهاي پيشين وي بيش از ‏پيش به سوي کوچک تر شدن و حذف عوامل توليد پيش مي رود. فيلمي درباره عشق، حافظه و ارتباط ميان عناصر غير ‏واقعي با واقعيت که قرار است به ارتباط ميان آدم ها و درامي که خلق مي شود بپردازد. ‏
کيم کي دوک که با بهار، تابستان پاييز، زمستان و... بهار به نقطه اوج کارنامه اش دست يافته بود، از فيلم خانه خالي به ‏اين سو تصميم به ايستادگي روي روايتي خاص و کم ديالوگ و ساکن گرفته که نظريات متناقضي را در ميان منتقدان ‏برانگيخته است. فيلم قبلي او نفس نيز که با نقدهاي مثبت و منفي فراواني روبرو شد. بايد اعتراف کنم کي دوک در ميان ‏فيلمسازان امروز نمونه اي نادر است که به گفته خودش: وقتي چيزي رادرک نمي کنم فيلمي درباره آن مي سازم. چنين ‏برداشتي از رسانه شايد منحصر به فرد نباشد، اما بايد اذعان کرد که بسيار کمياب است. و زماني که چنين فيلمسازي هر ‏سال فيلمي روانه سالن ها مي کند بايد نسبت به طالع خود ما و او خوش بين باشيم. مخصوصاً زماني که رويا نسبت به ‏فيلم هاي پيشين او داستاني تازه تر و اريژينال تر داشته باشد. البته او در فيلم هاي پيشين خود نيز اشاره هايي به اين ‏موضوع ها کرده بود. مانند جملات پاياني فيلم خانه خالي:"گفتن اين که دنيايي که در آن زندگي مي کنيم خيال است يا ‏واقعيت، سخت است. "‏
قهرمان فيلم جين که از محبوبش جدا شده و قادر به فراموش کردن وي نيست، بعد از آشنايي با ران درمي يابد که مسئله ‏مشابه اي توسط او نيز تجربه مي شود و عملا اين دو حکم يين و يانگ را پيدا مي کند. در واقع روياي يکي کابوس ‏ديگري است و تنها راه براي گريز از اين وضعيت نخفتن است. چيزي که جين خيلي زود به آن پي مي برد. تلاش هاي ‏اين دو براي نخوابيدن چشم انداز جالبي براي تماشاگر ايجاد مي کند، اما نيمه دوم که شخصيت ها محکوم به رنج کشيدن ‏هستند ارتباط ميان آنها و بيننده اندکي گسسته مي شود. حتي مي شود گفت بيننده هم به همراه آنها رنج مي کشد. ‏
اگر فيلم در آغاز يک داستان عاشقانه غير عادي ديده مي شود، در ادامه نشانگان آشناي اين نوع را مي يابد و با وجود ‏حال و هواي ابسورد، تيره و تار و حتي کسالت آورش به شکلي قابل حدس به پايان مي رسد. شايد به همين خاطر است ‏که فيلم که به جز چند کشور آسيايي از جمله ترکيه، تنها در جشنواره سن سباستين به نمايش در آمده و شايد به اين زودي ‏ها نيز بخت راه يابي به بازارهاي جهاني را پيدا نکند. ‏
ژانر: درام. ‏
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

http://rapidshare.com/files/265123737/Ruya.Piskopat.Yazar.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/265123740/Ruya.Piskopat.Yazar.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/265124016/Ruya.Piskopat.Yazar.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/265124014/Ruya.Piskopat.Yazar.part4.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

Hot Bikes

مستندي ديدني در مورد موتورسيکلت ها
محصول کانال ديسکاوري
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

رمز فايل: N!MrOd


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Family Guy Presents Stewie Griffin
The Untold Story


لينکهاي دانلود
(نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

Family_Guy_Stewie_Griffin_-_The_Untold_Story__2005_.part1.rar
Family_Guy_Stewie_Griffin_-_The_Untold_Story__2005_.part2.rar
Family_Guy_Stewie_Griffin_-_The_Untold_Story__2005_.part3.rar
Family_Guy_Stewie_Griffin_-_The_Untold_Story__2005_.part4.rar
Family_Guy_Stewie_Griffin_-_The_Untold_Story__2005_.part5.rar
Family_Guy_Stewie_Griffin_-_The_Untold_Story__2005_.part6.rar
Family_Guy_Stewie_Griffin_-_The_Untold_Story__2005_.part7.rar
Family_Guy_Stewie_Griffin_-_The_Untold_Story__2005_.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

Singer Of Sydney
باصداي ساميار قدرتي

آلبوم جدید و زیبای سامیار قدرتی با نام Singer Of Sydney
 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

دومین ترانه فارسی سامی یوسف

دومين ترانه فارسي سامي يوسف كه به مناسبت حلول ماه مبارك رمضان اجرا كرده بود به صورت رسمي از طريق وب سايت شخصي وي منتشر شد.
ترانه You came to me ( به سويم آمدي ) ترانه اي است در وصف پيامبر گرامي اسلام (ص) كه با زبان شعر ساده و عاشقانه توسط خود سامي يوسف سروده شده است.
اين ترانه در 4 نسخه انگليسي ، انگليسي – فارسي ، انگليسي – عربي ، انگليسي – تركي خوانده شده است كه ملودي آن تلفيقي از موسيقي شرقي ( ايراني ) و موسيقي غربي است و همچنين در قسمت هم خواني به صورت تواشيح هاي اسلامي اجرا شده است.


لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC
جستجو و مشاهده کلیه نقاط کره زمین با
Google Earth Pro 5.0.11337.1968

Google Earth Plus يکی از برنامه هايی است که به شما اجازه جستجو بر کره زمين را به صورت مجازی می دهد.شما قادر به پيدا کردن کشورها, شهرها ,مدرسه ها و …. در نقاط مختلف جهان و بزرگ کردن نقشه مورد نظر خود می باشيد.علاوه بر آن شما می توانيد عکس يا نقشه دلخواه خود را بر روی کامپيوتر خود قرار داره يا بر روی وب سايت شخصی خود منتشر کنيد.Google Earth Pro Gold ترکيبی از جستجوی گوگل به همراه نقشه های گرفته شده توسط ماهواره ها و نمايش سه بعدی ساختمان ها برای نمايش هر چه بهتر جغرافيای جهان است. شما قادر خواهید بود فقط با Type کردن نام منطقه ی مورد نظر به جزئیات آن با Zoom کاملاً مستقیم دسترسی داشته باشید. از توانایی های دیگر این نرم افزار می توان به جست و جوی اختصاصی: مدارس، پارک ها، Restaurant ها و همچنین Hotel ها اشاره کرد. یکی دیگر از قابلیت های این نرم افزار می توان به تغییر موقعیت های جذاب آن، آن هم به صورت 3D و همچنین Save و Share آن اشاره کرد. در کل باید گفت با وجود نرم افزارهای مشابه تا به حال چنین نرم افزاری به این قدرت تولید نشده است.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Google Earth Pro 5.0.11337.1968:
- عکاسی هوایی و داده های سه بعدی نمایان آن هم کامل و بی عیب از زمین
- دارا بودن یک تریلیون بایت از آنتن های هوایی، ماهواره های عکاسی جهت نمایش در سرتاسر جهان آن هم با در اختیار گذاری بالاترین وضوح و جزئیات
- امکان جستجو های محدوده ای از قبیل: Restaurant ها، Hotel ها و حتی دستورالعمل های رانندگی
- نمایش کاملا سه بعدی از تمامی نتایج
- قابلیت نمایش طبقه بندی شده ی پارک ها، مدارس، بیمارستان ها، فرودگاه ها و ...
- قابلیت شرح خطوط و زوایا
- قابلیت به اشتراک گذاری Annotation های مورد استفاده ی شما توسط معاوضه ی داده ای KML

موارد استفاده برای:
- طراحی یک مسیر (برای راحتی مسافرات ها)
- گرفتن اطلاعات از راه های زمینی ( اتومبیل رو )
- جست و جوی خانه یا آپارتمان
- جست و جو ، اکتشاف در مورد جهان
- یافتن یک مکان تجاری
- و...

توجه: قابلیت های ذکر شده در بالا همگی رایگان نبوده و برای استفاده از امکانات دیگر باید نسخه های Plus و Pro خریداری شوند اما ...


قابلیت های منحصر به فرد در نسخه های Plus و Pro:
- Google Earth Plus:
افزودن قابلیت پشتیبانی از دستگاه های GPS ، کارائی سریع تر ، توانایی ورودی های spreadsheet و بهترین و بالترین وضوح برای print بهتر

- Google Earth Pro (جهت استفاده های حرفه ای و بازرگانی):
Google Earth Pro نهایت جستجو گری ، عرضه و ابزاری است کمک کننده جهت اطلاعات مکان های خاص برای سازمان های خاص

Annotate And Visualize:
نقشه محل سکونت خود را بوسيله ابزار طراحی سه بعدی موجود در اين نرم افزار ارايه داده و يا بيش از 2500 نقطه مورد نظر خودتان را بوسيله آدرس آنها و يا مختصاتشان بر روی نقشه قرار دهيد(سازگار با فايل های GIS data .shp and .tab. Examples include parcel, demographic, and 3D building data )

Share And Analyze:
ديده ها و عکس های خود را با ديگران از طريق فايل های گوگل يعنی KML تقسيم کنيد.در اين نرم افزار شما همچنين می توانيد از وسايل اندازه گيری ويژه اي بهره ببريد. تنها يک کليک کافيست تا گوگل تمام محاسبات را به تنهايی انجام دهد.

Create Visually Powerful Presentations:
قابليت گرفتن عکس تا 11 در 17 اينچ (4800 پيکسل يا 890 کيلوبايت) و استفاده از آنها در مدارک، سخنرانی ها،وب سايت و يا چاپ آن.شما می توانيد تا 13 مگابايت فيلم دلخواه خود را با يک کليک بسازيد.

Useful For Many Industries:
اگر شما صاحب کارخانه هستيد اين نرم افزار به شما اجازه می دهد تا مختصات جغرافيايی محل کار خود را به طور دقيق به نمايش بگذاريد.

ویژگی های نسخه جدید:
در Google Earth Pro به تصاویر ویدیویی خیابان ها که در برنامه نقشه گوگل موجود است دسترسی دارد. فقط با کلیک کردن بر روی آیکون دوربین یک پنجره بصورت Pop-up ویدیوی خیابان را نمایش می دهد.
کلید های فرمان جدید نمایشی نیز در این ورژن مشاهده می شود. یکی از آن کلید فرمان North (شمال) است. با کلیک بر روی این کلید فرمان، موقعیت تصویر به صورتی که شمال در بالای صفحه است، تغییر می کند.
ویدیو های طلوع و غروب خورشید نیز خیلی خیلی جالبند. فقط به نقطه ای که می خواهید رفته و کلید فرمان "sun" (خورشید) را در نوار ابزار کلیک نمایید. اینکار نوار تغییر زمان گرافیکی را نشان می دهد که شما می توانید زمان منطقه با ما وس تغییر داده و یا با کلیک بر روی Play بصورت اتوماتیک تغییر زمان در منطقه را مشاهده کنید.

مشخصات System مورد نياز:
- Operating System : Windows XP
- CPU Speed : intel® Pentium® P4 2.4GHz + or AMD 2400xp
- System Memory ( RAM ) : 512MB
- 2GB Hard-Disk Space
- 3D graphics card : 3D-capable video card with 32MB VRAM or greater
- 1280x1024 , 32-bit true Color Screen
- Network Speed : 128 kbps Broadband / Cable internet

این نرم افزار نیز مانند سایر نرم افزار های گوگل در ایران به دلیل تحریم مستقیماً از سایت گوگل قابل دریافت نمیباشد! اینک شما میتوانید نسخه کامل (Pro Gold) این نرم افزار را به همراه کرک از سرور های آسان دانلود دریافت نمایید.


طريقه فعالسازي:
محتويات پوشه patch را در محل نصب نرم افزار كپي كرده و فايل را اجرا كنيد و بر روي Go كليك كنيد


لينک دانلود (حجم فايل حدود 10 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

بازی زیبای Nightclub Fever

بازی بسیار زیبا و جذاب Nightclub Fever که محصول شرکت digitalnv در سال ۲۰۰۹ می باشد را برای شما آماده دانلود کرده ایم. این بازی به صورت جاوا و در ابعاد ۱۲۸×۱۲۸,۱۲۸×۱۶۰,۲۴۰×۳۲۰,۱۷۶×۲۲۰ پیکسل منتشر شده و می توانید از طريق لينک زير دریافت کنید.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

Yamaha Supercross Portable

نسخه پرتابل بازي جذاب و هيجان انگيز موتورسواري
Yamaha Supercross


لينک دانلود (حجم فايل حدود 77 مگابايت)

 

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

لورل! اثر شهرام رضایی

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام صادق(ع) فرمودند:

در هر شب ماه مبارک رمضان، هنگام افطار بگو: «سپاس خدا را که با یاری او روزه گرفتیم و با روزی او افطار کردیم. بار خدایا روزه این روز را از ما بپذیر و باز هم ما را یاری کن تا سایر روزهای این ماه روزه بگیریم.ما را در این ماه سالم بدار تا روزه های آن را با سهولت و عافیت ادا کنیم.سپاس خدا را که توفیق داد و روزه یک روز را سپری کردیم».

گزیده کافی جلد 3 صفحه 141

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

1781- هميشه دوست داشتم ابرباشم چون ابرهااينقدر شهامت دارن كه وقتي دلشون ميگيره جلوهمه گريه كنن (6988-0917)

1782- همه واسه عشقشون گل ميفرستن من موندم واسه گلم چى بفرستم. (0892-0915)

1783- همه شب صورت خودرابه خداخواهم كرد،ازخداخواهش ديدارتوراخواهم كرد..تاكه جان دارم‎ ‎وبرسينه نفس مي آيد،برتووعشق تو اي دوست وفاخواهم كرد. (0892-0915)

1784- هزارتارگ دارم وهزارتارفیق.اماتوشاهرگی وتک رفیق (7314-0915)

1785- هرگز گمان مبر ز خيال تو غافلم,‎گر مانده ام خاموش خدا داند و دلم... (5940-0912)

1786- هرگز عشق را گدايي نكن، زيرا هيچگاه چيز با ارزشي به گدا داده نمي شود... (5961-0918)

1787- هرگز اين 4 چيز را در زندگيت نشكن: اعتماد، قول، رابطه، قلب. زيرا وقتى اينها ميشكنند صدا ندارند ولى درد بسيار دارند. (4435-0935)

1788- هرشب برو کنار پنجره تاستاره ها ببیننت وحسودیشون بشه که ماهشون دوست منه (6428-0918)

1789- هرچندزندگی زنگ تفریح كوتاهیست، امایادمان باشد،زنگ بعد حساب داریم! (8878-0912)

1790- هرانديشه شايسته اي به چهره انسان زيبايي مي بخشد.(روسكين) (0630-0912)


شماره برای ارسال مسیج : 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

باران مهربان

آفتاب سوزان تابستان برهمه جا تابيده و چندين ماه است كه باران نباريده. زمين خشك شده و تمامي درختان از تشنگي له له مي زنند و نزديك است كه خشك شوند. سبزه ها همه زرد شده و گل ها پژمرده اند. هيچ چيز نمي رويد. و هيچ ميوه اي به بار نمي نشيند. پرندگان از شدت گرما به سايه ها پناه برده اند. و حكومت گرما بر سرتاسر دشت حكم فرماست. نه آبي نه باراني و نه هيچ چيز ديگري. براستي! اگر باران نيابد، آن وقت چه؟ اگر اين گرماي سخت و اين تشنگي فراوان با باران فرو ننشيند ‌چه؟
آن وقت است كه همه درختان خشك شوند. و ميوه ها بسوزند. و محصولات همه از بين بروند. قحطي و خشك سالي همه جا را فرا بگيرد. وهمه از بي آبي تلف شوند.
دوران غيبت امام زمان عليه السلام هم مثل آن تابسان بي آب و گرماي طاقت فرساست. تمام دلها مرده اند. و به خاطر قحط سالي ايمان، ديگر هيچ چيزي در آنها نمي رويد. گل هاي مهرباني پژمرده اند و پرندگان سفيد عدالت در دور دست ها پنهان گشته اند. زمين خشكيده و چون كويري ترك خورده است. چهره ي زمين از آتش ظلم سوخته است. و ديگر شادابي و طراوتي برايش نمانده است.
و او مثل باران است. باراني براي شستن تمام سياهي ها و زشتي ها از چهره ي زمين. باراني كه مهرباني را در دل ها خواهد رويانيد. و گل هاي زيبا را با طراوت خواهد كرد. باراني كه با لطافت خود عدالت را زنده خواهد كرد. و تمام پرندگان سفيد صلح را به لانه هايشان باز خواهد گرداند. او پيك دوستي است. و تمام خوبي ها را به گرد يكديگر خواهد آورد. همانطور كه بعد از باران طبيعت يك پارچه شادي مي شود، با ظهور او نيز همه يك دل و يك صدا خواهند شد. او كينه ها را خواهد شست. و جايش بذر محبت خواهد كاشت.
آري! او باران رحمت الهي است براي بندگان. پس سلام خداوند بر او باد كه به يمن قدومش تمام دل ها بهاري خواهند شد.

حديث :
امام رضا عليه السلام مي فرمايند:
امام: ابر بارنده ، باران پي درپي، خورشيد نور بخش، آسمان سايه افكن، زمين گسترده، چشمه ي جوشان، بركه ي زلال و باغ سرسبز و پر از گل است.
اصول كافي، ج 1، ص 286

منبع: وبلاگ زيباترين كشتي هدايت

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

فرگون زیبا 

فرگون زیباترین زن زمانه خویش بود و همسر ملک شاه . در مجلسی زنانه ، زنی از خاندان نزدیک همسرش گفت فرگون خانم ! شنیده ایم هیچ خدمتکار ایرانی به کاخ خویش راه نمی دهی ؟
بانوی اول ایران پاسخ داد : ایرانی خدمتکار نمی شناسم !
آن زن سماجت کرد و گفت : چطور ؟ اعتماد نمی کنید ؟ !
فرگون زیبا گفت : من نیازی به کمک دیگران ندارم هم نژادانم را هم برتر از آن می دانم که آنها را به خدمت بگیرم . زنان رومی و چینی و یونانی را هم که می بینید پیشکش سرزمین های دیگرند به پادشاه ایران و من تنها مواظب آنانم تا آسیب بیشتری به آنها نرسد .
زن دیگری می پرسد : مگر پیشتر چه آسیبی دیده اند ؟
فرگون زیبا می گوید دوری ! دوری از شهر و دیار شان ! این بزرگترین آسیب است .
آن زن دست به گیسوی فرگون می کشد و می گوید حالا می فهمم برای چه همه تو را دوست دارند . به گفته دانای ایرانی (( ارد بزرگ )) : نامداران ماندگار آنانی اند که سرشتی نیکو و دلی سرشار از مهر دارند .

یاسمین آتشی

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

شهدا را بچه‌هاي خودمان در منطقه شلمچه عراق در حضور عراقي‌ها كشف كرده بودند و تحويل عراقي‌ها داده بودند تا در مراسم تبادل، به طور رسمي وارد خاك كشورمان كنيم.
اسامي شهدا مشخص بود. روز مذاكره كه روز قبل از تبادل در شلمچه صورت گرفت، ژنرال «حسن الدوري» رئيس كميته رفات ارتش عراق گفت: چند شهيد هم ما پيدا كرده‌‌ايم كه تحويلتان مي‌دهيم و به فهرستتان اضافه كنيد. يكي از شهدايي بود كه عراقي‌ها كشف كرده بودند، گمنام بود. هويتش معلوم نبود. سردار باقرزاده پرسيد: از كجا مي‌گوييد اين شهيد ايراني است؟ اين شهيد هيچ مدركي دال بر تشخيص هويت نداشته! پاسخ عراقي‌ها جگرمان را حال آورد و هويت شهيدانمان را هم به عراقي‌ها و هم بار ديگر به ما يادآور شد. ژنرال بعثي گفت: همراه اين شهيد پارچه قرمزرنگي بود كه روي آن نوشته شده «يا حسين شهيد». از اين پارچه مشخص شد كه ايراني است!
بله، حتي دشمن هم ما را با عشقمان به حسين(ع) مي‌شناخت.


 epelak.blogfa.com

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الذاريات آيات: 60 محل نزول: مکه
 
كَذَلِكَ مَا أَتَى الَّذِينَ مِن قَبْلِهِم مِّن رَّسُولٍ إِلَّا قَالُوا سَاحِرٌ أَوْ مَجْنُونٌ 52 أَتَوَاصَوْا بِهِ بَلْ هُمْ قَوْمٌ طَاغُونَ 53 فَتَوَلَّ عَنْهُمْ فَمَا أَنتَ بِمَلُومٍ 54 وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَى تَنفَعُ الْمُؤْمِنِينَ 55 وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ 56 مَا أُرِيدُ مِنْهُم مِّن رِّزْقٍ وَمَا أُرِيدُ أَن يُطْعِمُونِ 57 إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتِينُ 58 فَإِنَّ لِلَّذِينَ ظَلَمُوا ذَنُوبًا مِّثْلَ ذَنُوبِ أَصْحَابِهِمْ فَلَا يَسْتَعْجِلُونِ 59 فَوَيْلٌ لِّلَّذِينَ كَفَرُوا مِن يَوْمِهِمُ الَّذِي يُوعَدُونَ 60
سورة الطور

 
وَالطُّورِ 1 وَكِتَابٍ مَّسْطُورٍ 2 فِي رَقٍّ مَّنشُورٍ 3 وَالْبَيْتِ الْمَعْمُورِ 4 وَالسَّقْفِ الْمَرْفُوعِ 5 وَالْبَحْرِ الْمَسْجُورِ 6 إِنَّ عَذَابَ رَبِّكَ لَوَاقِعٌ 7 مَا لَهُ مِن دَافِعٍ 8 يَوْمَ تَمُورُ السَّمَاء مَوْرًا 9 وَتَسِيرُ الْجِبَالُ سَيْرًا 10 فَوَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِلْمُكَذِّبِينَ 11 الَّذِينَ هُمْ فِي خَوْضٍ يَلْعَبُونَ 12 يَوْمَ يُدَعُّونَ إِلَى نَارِ جَهَنَّمَ دَعًّا 13 هَذِهِ النَّارُ الَّتِي كُنتُم بِهَا تُكَذِّبُونَ 14  

 

ترجمه فارسي مکارم

اين گونه است كه هيچ پيامبرى قبل از اينها بسوى قومى فرستاده نشد مگر اينكه گفتند: س‏خ‏للّهاو ساحر است يا ديوانه!» «52» آيا يكديگر را به آن سفارش مى‏كردند (كه همه چنين تهمتى بزنند)؟! نه، بلكه آنها قومى طغيانگرند «53» حال كه چنين است از آنها روى بگردان كه هرگز در خور ملامت نخواهى بود; «54» و پيوسته تذكر ده، زيرا تذكر مؤمنان را سود مى‏بخشد «55» من جن و انس را نيافريدم جز براى اينكه عبادتم كنند (و از اين راه تكامل يابند و به من نزديك شوند)! «56» هرگز از آنها روزى نمى‏خواهم، و نمى‏خواهم مرا اطعام كنند! «57» خداوند روزى‏دهنده و صاحب قوت و قدرت است! «58» و براى كسانى كه ستم كردند، سهم بزرگى از عذاب است همانند سهم يارانشان (از اقوام ستمگر پيشين); بنابر اين عجله نكنند! «59» پس واى بر كسانى كه كافر شدند از روزى كه به آنها وعده داده مى‏شود! «60»

سورة الطور
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
سوگند به كوه طور، «1» و كتابى كه نوشته شده، «2» در صفحه‏اى گسترده، «3» و سوگند به «بيت المعمور»، «4» و سقف برافراشته، «5» و درياى مملو و برافروخته، «6» كه عذاب پروردگارت واقع مى‏شود، «7» و چيزى از آن مانع نخواهد بود! «8» (اين عذاب الهى) در آن روزى است كه آسمان به شدت به حركت درمى‏آيد، «9» و كوه‏ها از جا كنده و متحرك مى‏شوند! «10» واى در آن روز بر تكذيب‏كنندگان، «11» همانها كه در سخنان باطل به بازى مشغولند! «12» در آن روز كه آنها را بزور به سوى آتش دوزخ مى‏رانند! «13» (به آنها مى‏گويند:) اين همان آتشى است كه آن را انكار مى‏كرديد «14»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

حورائي

کوله بارت بربند!
شايد اين چند سحر فرصت آخر باشد!
که به مقصد برسيم
بشناسيم خدا
و بفهميم که يک عمر چه غافل بوديم
ميشود آسان رفت
ميشود کاري کرد که رضا باشد او
اي سبکبال
در اين راه شگرف
در دعاي سحرت
در مناجات خدايي شدنت
هر گز از ياد نبر، من جامانده بسي محتاجم
 

 

 

hassanbayat54

ریاضیات فریبنده!!!

این سوأل رو فقط ذهنی حل کنید. از قلم و کاغذ و ماشین حساب استفاده نکنید. عدد 1000 رو فرض کنید. 40 رو به اون اضافه کنید. حاصل رو با یک 1000 دیگه جمع کنید. عدد 30 رو به جواب اضافه کنید. با یک هزار دیگه جمع کنید. حالا 20 تا دیگه به حاصل جمع، اضافه کنید. 1000 تای دیگه جمع کنید و نهایتاً 10 تا دیگه به حاصل اضافه کنید. حاصل جمع بالا چنده؟

 

 

nimasaghi

salam mobin jan, mamnon az zahamti ke mikesh
to shomare 1108 matlabi to sokhane mobin neveshte boodi be name "nametan ra be .."
be nazare man ina hoghe haye etelaati hastesh ke SIA baraye be dast ovordane etelaate ashkhase keshvarha morede estefade gharar mide va nabayad in joor chiza ro gostaresh dad balke bayad ba agahi bakhshi be dostan az in kar jelogiri kar.
baz ham az majale khobet mamnon,
dost dare to: (( Nima Saghi ))

 

 

cetayesh_1351

درود برتو
از خواندن داستان یکی بود ویکی نبود خیلی خوشحال شدم متن بسیار اموزنده ای بود و از فرستنده اش ممنونم
ولی در مورد مصاحبه با جومونگ واقعا مسخره بود چرا خبرنگارهای احمق شان مردم ایران رو پایین اوردن خودکشی برای سوسانو یعنی چی
حالا یه احمقی پیدا شد و این کاررو کرد که از اینها در همه جا هستند این که دیگه گفتن نداشت و برام مسخره تر این بود که جومونگ که در ایران زندگی نکرده چطور متوجه ازادی مردم شد !!!!!!!!!!!!!!!!!!
ای کاش به اون خبرنگارها دسترسی داشتم تا از کار احمقانه اشون انتقاد کنم
درضمن باید برای کشورمون متاسف باشییم که با این تمدن پیشرفته ای که داشت و این همه داستانهایی حماسی زیبا و ملی در شاهنامه دنبال داستانهای کره ای باشند
درسته که باید همه فیلمها به نمایش در بیان و اموزنده هستند ولی چرا برای فرهنگ کشورخودمون هیچ تلاشی نکنیم و چرا ما به اونها معرفی نکنیم
البته خوب این نظام با کشورما خوب نیست وبه خاطر همین همیشه باید دنبال قهرمانهای کشور دیگران باشیم

پیروز باشید

 

 

sangesabor_1362

جوي وجود

وقتي كه خروس نميخواند
وقتي كه لاله زار وجودم شوره زار ميشود
وقتي كه بهار خزان ميشود
وقتي كه سپيدي سياهي ميشود
وقتي كه بيشه انديشه ام آشيان كركسان ميشود
وقتي كه فريادم سكوت ميشود چه كنم
وقتي كه درياي وجودم مرداب شده چه كنم
ندايي از درون به من ميگويد
جاري شو
اشك چشمانم را فرا ميگيرد و چشمه وجودم جاري ميشود
و جوي وجودم رود ميشود و ميخروشد
حركت ميكنم و جاري ميشوم و ميخروشم
به رودهاي ديگر ميپيوندم و دريا ميشوم
حال ما در حركتيم و ديگر مرداب نيستيم.

شعري از آيدين فروغي

 

 

mrgir3pich

گير3پيچ

سلام و علیکم
خوبین
اگه یه جایی اون گوشه های حافظه ذخیره کرده باشین تو متن قبلیم راجع به تراوین گفتم ... و یه کم خصوصیتاش رو براتون گفتم
حالا بریم سراغ یه قسمت دیگه اش
اینجا تقریبا قانون جنگل حاکمه ... هر کی هر کیه ... تا میتونی بخور تا خورده نشی ... این جوری به جای اینکه رفاقت ها شکل بگیره دشمنی ها بارور می شن... خیلی راحت اگه تو و دوستت مقابل هم بیفتین هر دو سعی می کنین یه جوری حال طرفتون رو بگیرین ...
این یه قسمتش
قسمت بعدیش کار گروههیه ... واااااااااااای از دست کار گروهی مزخرف ایرانی جماعت .. وقتی بری توی یه اتحاد از همه انتظار داری کمکت کنن ولی تو خودت چی آخه ..
یه جا یه جمله ی قشنگ خوندم ... نوشته بود به این فکر نکن که اتحاد برای تو چی کرد به این فکر کن تو برای اتحاد چی کردی...
این داستان زندگی همه ی ماهاست .. همیشه از مجموعه ای که توشیم انتظار داریم .. ولی هیچوقت نشده از خودمون بپرسیم برای اون مجموعه چی کردیم .. توی این گروه خودمون هم این مورد هست .. تازه اون کاری رو هم که انجام می دیم یا به خاطر حقوقه یا اجباریه یا نفع خودمون توشه ... هیجا ندیدم یه عضو کاری بیش تر از اون جیزی که ازش خواستن انجام بده ... همه از رده های بالاتر انتظار دارن ...
مورد دیگه توی این بازی آدمای حزب بادن .. هر اتحادی که قوی تر بود بریم خودمون رو زور چپون کنیم اونجا ... اگه ضعیف شد بریم توی یه اتحاد دیگه .. بدبختی این افراد هم که کم نیستن تو جامعه .. امروز این رنگی فردا اون رنگی .. حالم ازشون به هم می خوره .
آره اخوی .. به این خاطر بود که گفتم تراوین همون زندگی خودمونه ..

 

 

alirezamajidi

فید بدهید، PDF تحویل بگیرید! تابلوئید،
سایتی برای ساختن مجله شخصی

هر کدام از ما بسته به علایق و سلایق‌مان، بعضی از سایت‌ها و وبلاگ‌ها را می‌پسندیم و هر روز یا هر چند روز یک بار از آنها بازدید می‌کنیم یا مشترک فید آنها می‌شویم.
در این میان خیلی مواقع پیش می‌آید که خواسته باشیم، از مطالب پرینت بگیریم و سر فرصت آنها را بخوانیم، به علل مختلف:
- مطالب طولانی آنها، که خواندشان را از روی مونتیور، خسته‌کننده می‌کند.
- خودمان خسته هستیم و دوست داریم، آرمیده در بستر، مطالب پرینت‌شده را بخوانیم.
- اصلا از پرینت کردن و فرمت کاغذی خوشمان می‌آید.
بسیاری از صفحات وب برای پرینت شدن مستقیم مناسب نیستند، یعنی اگر در خود مرورگر دکمه پرینت را بزنیم، کلی از حواشی سایت هم همراه پست‌های اصلی پرینت می‌شود. در نتیجه مطلب اصلی میان حواشی سایت، گم می‌شود. به علاوه میزان مصرف کاغذ هم بالا می‌رود.
راستش من غالبا، برای پرینت گرفتن مطالب سایت‌ها و وبلاگ‌ها، متن آنها را در ورد مایکروسافت، کپی و پیست می‌کنم، بعد اندازه فونت را تعیین می‌کنم، غالبا هم دوست دارم، مطالب را در دوستون بخوانم.
خوب! این کار وقت‌گیر است و همیشه حوصله اش را ندارم، اما سایتی که امروز به شما معرفی خواهم کرد، نه تنها این مشکل را برطرف می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند، یک مجله شخصی هم به وجود بیاورید.
کار کردن با سایت tabbloid، بسیار ساده است. به طور خلاصه، این سایت، نشانی فیدهای مورد علاقه را از شما تحولی می‌گیرد و آنها را به صورت پاکیزه‌ای با فرمت
PDF و با ظاهری شبیه یک مجله، به شما ایمیل می‌کند! شما می‌توانید این PDF، را به راحتتی پرینت کنید یا در صورتی که ای‌بوک ریدر دارید، وارد ریدر خود کنید.
در ضمن شما می‌توانید تعیین کنید که مجله، هر روز برایتان ایمیل شود یا به صورت هفتگی.

متأسفانه، این سایت از مطالب فارسی پشتیبانی نمی‌کند. بد نیست ایمیلی به مسئولان سایت بزنیم و از آنها بخواهیم این مشکل را برطرف کنند.

 

 

salman_yavar

دستورات جالب صانعي به مأموران گشت ثارالله در دهه 60
اگر جوابتان را ندادند، بازداشتشان كنيد
و به دادسرا بفرستيد

يوسف صانعي در حالي نظام اسلامي را به جنايتكاري در برخورد با اغتشاشاگران متهم كرده است، دستورات جالبي در سال 1361 در مقام دادستان كل كشور به مأموران گشت‌هاي ثارالله داشته است.
به گزارش رجانيوز، روزنامه جوان در اين زمينه نوشت: صانعي در سال ۱۳۶۱ در ديدار اعضاى گشت هاى ثارالله مطالبى را مطرح مى كند كه با مواضع كنونى وى صددرصد تناقض دارد و حتى بعضاً نوعى تندروى در اين مواضع قابل مشاهده است.
در اين جلسه از سوى ديدار كنندگان مطرح مى شود كه برخى افراد، زمانى كه اعضاى گشت هاى ثارالله از آنها سؤالاتى مى كنند، جواب نمى دهند. پاسخ آيت الله صانعى در اين باره به شرح ذيل است:
«گفتند در برخوردها بعد از آن كه با اخلاق اسلامى برخورد كرديد، حاضر نشد به شما جواب بدهد و حاضر نشد امنيت مملكت را حفظ كند. شما مى توانيد او را دستگير و به دادسرا بفرستيد، چون اين جرم مشهود است... بعد از اخلاق اسلامى اگر ديديد حاضر به جواب دادن نشد و شما به او مشكوك هستيد، به عنوان احتمال يك حركت ضدانقلابى و جرم مشهود و مبارزه با امنيت مملكت مى توانيد دستگيرش كنيد و او را به دادسراها و مراجع قانونى بفرستيد. اگر كسى اعتراض كرد بگوييد فلانى (صانعى) به عنوان يك دادستان در فلان سخنرانى و صحبتش اين را گفت و من اين را به عنوان يك مسئله قضايى دارم، به شما مى گويم و مسئوليت آن هم به عهده من است. به آنان كه پاسخ شما را نمى دهند، بگوييد در صورت ندادن پاسخ ما شما را به دادسراها جلب مى كنيم و آنها را به عنوان جرم مشهود و حركت ضدانقلاب به دادسراهاى انقلاب بفرستيد، چون احتمال توطئه است. پاسخ دادن او واجب است و فرض است كه جواب شما را بدهد و واجب است كه شما هرچه گفتيد جواب بدهد. آنها نمى توانند بگويند آزاد هستم. خير، تو آزاد نيستى. تو از اين آزادى مى خواهى آزادى را ببرى و از اين آزادى مى خواهى انفجار و ترور بوجود بياورى. براى چه جواب نمى دهى؟ تو كه صبح تا شب اين همه حرف مى زنى از دو كلمه جواب دادن خوددارى مى كنى؟ و شما به او بگوييد كه مى توانيد او را به دادسرا جلب كنيد و اگر باز جواب نداد به عنوان جرم مشهود جلب كنيد و مسئوليت آن هم با بنده به عنوان يك دادستان و حافظ حقوق جامعه است. با اينها قاطعانه برخورد كنيد. بايد اين ها از شما بترسند... ضدانقلاب بايد آن قدر از شما بترسد كه عكس شما را ببيند فرار كند و اگر اين جور شد، مسلمان صد درصد هستيد. »(روزنامه جمهورى اسلامى ۱۱ اسفند ۱۳۶۱(
يا در جاى ديگر قوانين عادى و دادسراى عمومى را براى برخورد با ضدانقلاب كافى ندانسته و بر محاكمه آنان در دادسراهاى انقلاب تاكيد مى كند: «در دادسراهاى انقلاب موازين شرعى و معيارهاى انقلابى حاكم بوده است. در درازمدت (البته) بر مى گردد به همان ضوابط و شرايط دادسراهاى عمومى، ولى نه در كوتاه مدت، زيرا اگر آنها به ضوابط خودشان عمل نكنند نمى توانند ضدانقلاب را مهار كرده و سريع به مجازات برسانند. ضدانقلاب بايد با موازين دادگاه انقلاب مجازات شود و نمى شود ضدانقلاب را با مجازات جرم هاى عادى مجازات كرد.» (روزنامه جمهورى اسلامى ۲۹‎/۱۰‎/۶۱)
وي حتى در برخورد با عناصر غيرسياسى مانند گرانفروشان نيز معتقد به برخوردهاى شديد بوده و گرانفروشى را در حكم مقابله با حكومت اسلامى قلمداد مى كردند. در اين رابطه آيت الله صانعى مى گويد: «كوچكترين گرانفروشى ضربه به نظام و حكومت اسلامى است و مجازات اين چنين اعمال بسيار شديد است. كسى را كه ميليون ها تومان گرانفروشى مى كند نبايد جريمه يا يكى دو ماه حبس كرد. در مورد اين گونه افراد در بعضى موارد حتى مى توان كليه اموال را به استثناى آن مقدار كه براى زندگى عادى احتياج دارد، مصادره نمود. » (روزنامه جمهورى اسلامى 11/12/61)

 

 

behrooztavakkoli28

و اما پیری و دوباره عشق

آهای.... من برگشتم . به همان کوچه های پیچ در پیچ و دربدر.
به همان محله ای که بوی اقاقی هایش بی قرارمان می کرد . همان جایی که هر روز طبق طبق عشق جهیزیه دخترانش را می گرداندند . آهای کجایی؟ من برگشتم به کوچه باغ های جوانی و دلد ادگی...باور کن به همان کوچه هایی که هر روز همسایه ها عشق نذری می آوردند به خانه من و تو.... به همان کوچه ای که یک دل عاشق نذر تو کردم و تو با خنده گرفتی . یادت هست؟ به همان محله ای که تو از آن جا رفتی برای دیدن ستاره ها . حالا نگاه کن من برگشتم تا دوباره دربدر تو شوم در طول این کوچه ها . یادت باشد اگر دیدی ستاره ای افتاد آن ستاره من هستم بیا....بیا و اقاقیا در این کوچه های پیچ در پیچ پر پر کن . بیا و در پیچ همان کوچه ای که دوستت داشتم برایم سوگواری کن . بیا و جلوی خانه مرا جارو بزن و عشق جمع کن بیا و دلی را
که در آن عشق نذری برایت آوردم به خانه ات را بر گردان .

--------------------------------

گاه گاهی
سری به من بزن
بوی خوشی به مشامم می رسد
کسی سمت چپ من دست راستش را بلند کرده
سنگین و با وقار
گاه گاهی سری به من بزن
بوی خوش از اوست باور کن
او مرگ است
تا دست راستش به شانه چپ من نرسیده
وقتی پیدا کن
گاه گاهی سری به من بزن
می دانم هر کس با تنهایی خود می میرد...اما
من می خواهم با کسان بی کس بمیرم
گاه گاهی سری به من بزن

توکلی

 

 
farnoosh_z66

قربان ، صدقه ام برو !

اين چندمين بار بود كه خوابش را مي ديدم . راستش براي سن وسال من كمي احمقانه به نظر مي رسد كه از اين خوابها ببينم ولي خب مي بينم ديگر ! هر دفعه در خواب كمي جلوتر مي رويم . بار اول كه به خوابم آمد داشتيم در پارك قدم مي زديم . همان پاركي كه عصرها بعد از كار با شوهرم از كنارش رد مي شديم . شوهرم را خيلي دوست داشتم . اما فكر نمي كنم بيشتر از 2 يا 3 بار مستقيم در چشمانش نگاه كرده باشم و اين جمله را به او گفته باشم ولي او برعكس من مدام چپ مي رفت و راست مي رفت و اداي دوست داشتن در مي آورد . مدام دستش در موهاي من وول مي خورد . از اين كارش متنفر بودم . قربان صدقه رفتن زياد حال آدم را به هم مي زند . چند باري خواستم به رويش بياورم ولي نتوانستم . طفلك خيلي با محبت بود . 5 شنبه اي كه رفته بودم سر خاكش بهش گفتم . احتمالا از زير خاك هم داشته مي گفته كه خيلي من را دوست دارد ولي من صدايش را نمي شنيدم .
فكر نمي كنم اين يكي اين طور باشد . آخر هر بار در صف شير پشت سرش مي ايستم حتي نيم نگاهي هم به من نمي اندازد . كسي از همسايه ها هم او را نمي شناسد . فقط همه مي دانند كه تنها زندگي مي كند . 5 شنبه اي كه رفته بودم سر خاك شوهرم ، برايش حلوا بردم . در خانه اش را كه زدم ، خيلي دير در را باز كرد . لباس مرتبي تنش بود . خيلي خشك و رسمي تشكر كرد . همان شب بود كه بار اول به خوابم آمد . در پارك با هم قدم مي زديم . در خواب هم نگاهم نمي كرد . صبح كه بيدار شدم خيلي خوشحال بودم . راستش شوهرم عادت داشت مدام در چشمانم نگاه كند و حرف بزند . بعضي وقتها دلم مي خواست كه دهانش را با نخ و سوزن بدوزم و هر وقت خواستم كه حرفي بزند با قيچي نخها را باز كنم . اميدوارم كه براي اين فكر شيطاني ام بدنش در گور نلرزد .
قبل از اين كه دوباره به خوابم بيآيد در ويدئو كلوپ ديده بودمش . داشت فيلم انتخاب مي كرد . شوهرم از فيلم خوشش نمي امد . هميشه وسط فيلم آن قدر حرف ميزد كه هيچي از فيلم نمي فهميدم . هر وقت مي گفتم برويم سينما ، سري تكان مي داد و مي گفت به جاي اين كه كلي پول بليط بدهيم ، من مي روم كباب مي خرم ، تو هم يه برنج بذار ، با هم حرف مي زنيم و مي خوريم . شوهرم بعضي وقتها غير قابل تحمل مي شد .
آن روز بعد از اين كه ديدمش ، به خوابم آمد . با هم رفته بوديم سينما . داشتيم با هم چيپس مي خورديم . هميشه دوست داشتم كه اين سيب زميني هاي خشك را زير دندانم خرد كنم . دكتر خوردن غذاي چرب را براي شوهرم غدغن كرده بود . خيلي وقت بود كه در بيداري چيپس نخورده بودم . ان شب دستمان در خواب به همديگر خرد . گرمي دستش را احساس كردم . دستانش مثل دستان شوهرم پر مو نبود . صبح كه از خواب بيدار شدم ، دلم نمي خواست دست و صورتم را بشويم . گرمي دستش را براي هميشه مي خواستم .
چندبار ديگر هم در خواب ديدمش . اما ديشب با هميشه فرق مي كرد . من هيچ وقت از اين جور خوابها نمي بينم . راستش اصلا براي سن من زشت است . گرمي دستانش تنم را آتش مي زد . تا صبح تمام تشكم خيس عرق شده بود . بايد يك كاري مي كردم . شايد اگر براي يك بار با هم حرف بزنيم و كمي از خودش برايم بگويد يا من كمي از خودم برايش بگويم ، اين خوابها تمام شود . بايد با او حرف بزنم.
صف شير نيآمد . پارك نيآمد . ويدئو كلوپ نبود . يك هفته گذشت . خبري از او نشد . بوي لاشه اش تمام محل را پر كرد . دلم براي قربان صدقه رفتنهاي شوهرم تنگ شده است .

 

 

ahalizadeh2000

زندگی شما می تواند زیبا باشد

زندگی شما می‌تواند به زیبایی رویاهایتان باشد. فقط باید باور داشته باشید که می‌توانید کارهای ساده‌ای انجام دهید. در زیر لیستی از کارهایی که می‌توانید برای داشتن زندگی شادتر انجام دهید، آورده شده است.
هر روز آنها را به کار بگیرید و از زندگی خود در این سال لذت ببرید.

سلامتی:
1- آب فراوان بنوشید.
2- مثل یک پادشاه صبحانه بخورید، مثل یک شاهزاده ناهار و مثل یک گدا شام بخورید.
3- از سبزیجات بیشتر استفاده کنید تا غذاهای فراوری شده.
4- بااین 3 تا E زندگی کنید: Energy (انرژی)، Enthusiasm (شور و اشتیاق)، Empathy (دلسوزی و همدلی).
5- از مدیتیشن، یوگا، نماز و دعا کمک بگیرید.
6- بیشتر بازی کنید.
7- بیشتر از سال گذشته کتاب بخوانید.
8- روزانه 10 دقیقه سکوت کنید و به تفکر بپردازید.
9- 7 ساعت بخوابید.
10- هر روز 10 تا 30 دقیقه پیاده‌روی کنید و در حین پیاده‌روی، لبخند بزنید.

شخصیت:
11- زندگی خود را با هیچ کسی مقایسه نکنید: شما نمی‌دانید که بین آنها چه می‌گذرد.
12- افکار منفی نداشته باشید، در عوض انرژی خود را صرف امور مثبت کنید.
13- بیش از حد توان خود کاری انجام ندهید.
14- خیلی خود را جدی نگیرید.
15- انرژی خود را صرف فضولی در امور دیگران نکنید.
16- وقتی بیدار هستید بیشتر خیال‌پردازی کنید.
17- حسادت یعنی اتلاف وقت، شما هر چه را که باید داشته باشید، دارید.
18- گذشته را فراموش کنید. اشتباهات گذشته شریک زندگی خود را به یادش نیاورید. این کار آرامش زمان حال شما را از بین می‌برد.
19- زندگی کوتاه‌تر از این است که از دیگران متنفر باشید. نسبت به دیگران تنفر نداشته باشید.
20- با گذشته خود رفیق باشید تا زمان حال خود را خراب نکنید.
21- هیچ کس مسئول خوشحال کردن شما نیست، مگر خود شما.
22- بدانید که زندگی مدرسه‌ای می‌ماند که باید در آن چیزهایی بیاموزید. مشکلات قسمتی از برنامه درسی هستند و به مانند کلاس جبر می‌باشند.
23- بیشتر بخندید و لبخند بزنید.
24- مجبور نیستید که در هر بحثی برنده شوید. زمانی هم مخالفت وجود دارد.

جامعه:
25- گهگاهی به خانواده و اقوام خود زنگ بزنید.
26- هر روز یک چیز خوب به دیگران ببخشید.
27- خطای هر کسی را به خاطر هر چیزی ببخشید.
28- زمانی را با افراد بالای 70 سال و زیر 6 سال بگذرانید.
29- سعی کنید حداقل هر روز به 3 نفر لبخند بزنید.
30- اینکه دیگران راجع به شما چه فکری می‌کنند، به شما مربوط نیست.
31- زمان بیماری شغل شما به کمک شما نمی‌آید، بلکه دوستان شما به شما مدد می‌رسانند، پس با آنها در ارتباط باشید.

زندگی:
32- کارهای مثبت انجام دهید.
33- از هر چیز غیر مفید، زشت یا ناخوشی دوری بجویید.
34- خداوند درمان‌گر هر چیزی است. (ذکر خدا شفای هر دردی است.)
35- هر موقعیتی چه خوب یا بد، گذرا است.
36- مهم نیست که چه احساسی دارید، باید به پا خیزید، لباس خود را به تن کرده و در جامعه حضور پیدا کنید..
37- حتی بهترین هم می‌آید.
38- همین که صبح از خواب بیدار می‌شوید، باید از خداوند تشکر کنید.
39- بخش عمده درون شما شاد است، بنابراین خوشحال باشید.

آخرین اما نه کم‌اهمیت‌ترین:
40- لطفا این موارد را به هر کسی که دوست دارید، بفرستید
راستی هچکس نمی تواند سرنوشت ما را جز خودمان رقم بزند، پس اگر من تو و او بیائیم حتما از صندوق اسم کسی بیرون می آید که می اندیشد و به عزت ایرانی می اندیشد.

 

 

mtymeta

چند لینک
رمضان آمد و آهسته صدا كرد مرا

بسم الله

سلام

- امام خمینی (صحيفه نور، ج 21، ص 7):
بزرگ‌ترين فرق روحانيّت و علماي متعهد اسلام با روحاني‌نماها در همين است که علماي مبارز اسلام هميشه هدف تيرهاي زهرآگين جهانخواران بوده‎اند و اولين تيرهاي حادثه، قلب آنان را نشانه رفته است. ولي روحاني‌نماها در کنف حمايت زرپرستان دنياطلب، مروج باطل يا ثناگوي ظلمه و مؤيد آنان بوده‎اند.

- رهبر عزیز انقلاب (۱۳۸۲/۰۸/۲۳):
به اشتباه، مارقين را افراد مقدّس‏مآب مى‏نامند. مسأله مقدّس ‏مآبى نيست -در بين اصحاب اميرالمؤمنين كسانى بودند كه از آنها خيلى مقدّس تر بودند-. مسأله اين است كه كسانى تفكّر و ديدى دارند كه با ظواهر دين هم سازگار است، اما ريشه ی معرفتى ندارد و عميق نيست. اين ها شناخت ندارند تا بتوانند در موارد اشتباه، خود را از انحراف نجات دهند. يك‏ جا آن‏قدر تند مى‏ايستند كه مى‏گويند چون قرآن سرِ نيزه است، نبايد به آن تيراندازى كرد؛ زيرا قرآن مقدّس است. اين ها آن‏قدر نسبت به قرآن متعصّب و علاقه‏ مند و افراطى شدند كه از اميرالمؤمنين -كه قرآن ناطق بود - براى قرآن اهميت بيشترى قائل شدند. آمدند به اميرالمؤمنين فشار آوردند و گفتند اين ها اهل قرآنند، برادر مسلمانند؛ با اين ها نبايد بجنگى! وقتى ريشه معرفتى نباشد؛ غرور ناشى از نادانى به يافته‏ هاى ذهنى خود باشد و تمسّك به ظواهر دين هم وجود داشته باشد، نتيجه اين مى‏شود؛ مارقين.

- آنچه که از آن دفاع می کنم ...
جریانی که از آن حرف می زنم، در سخنرانی مشهور «عبرت های عاشورا» متولد شد. در هیاهوی پس از دوم خرداد و به ویژه روزهای کذایی پس از هجده تیر به خود آمد. ماجرا، ماجرای یک جناح سیاسی به معنای متعارف نبوده و نیست. این جریان تمام دار و ندار ماست و حفظ آن از هر چیزی مهم تر است.

- خاطراتي از زندگي حاج عبدا... والي، احياگر بشاگرد؛ 57 من، 2020 شما
امام بسيار به بشاگرد علاقه داشتند. آقاي عسگر اولادي مي گفتند هر بار خدمت امام مي رسم مي پرسند، از بشاگرد چه خبر؟
 


 

- اعترافات كودتاگران مخملي حجت است؟
به نظر مي رسد حكمت اعترافات در جاي ديگري است و آن ضعف ايمان و علاقه شديد به دنيا است؛

- انتشار نامه تند و مستند حميد روحاني به كروبي؛ آقاي كروبي! مسخره‌ات مي‌كنند
آن روز که من و شما به همراه حاج آقای جمارانی آن نامه غمبار را به آقای منتظری نگاشتیم هرگز مرا این باور نبود که روزی من ناگزیر شوم «هشدارنامه» ‌ای همسان برای جنابعالی بنگارم و همان نکته‌های تلخی را که به او گوشزد کردیم به جنابعالی یادآور شوم.

- نامطلوبی های یک دولت مطلوب
اساسا مطرح شدن وزیر زن در کابینه (در هر دولتی) یک نگرش اشتباهی را در جامعه جا می اندازد که قبل از هر چیز ظلم بخود همان زنانی است که فکر می کنند با کسب وزارت و معاونت و ... ارزش پیدا می کنند.

- سوابق وزراي پيشنهادي احمدي نژاد به مجلس
 
کاریکاتور همشهری از لاریجانی و احمدی نژاد
 

- سخنرانی قدیمی و خواندنی عبدالله نوری؛ خامنه ای اگر مظلوم تر از امام نباشد، کم تر نیست!
گفت: "احمد! به خدا دیگر کمرم شکست. به خدا دیگر اصلا دلم نمی خواهد زنده بمانم ... تو هم دعا کن خدا دیگر مرگ بابایت را برساند. یک عمر فریاد زدم ولایت فقیه، حالا خودم با دست خودم، باید قسمت اعظم این ولایت فقیه را ذبح کنم، قربانی کنم!"

- پناهيان: برخي خواص به جاي تحكيم ولايت به دنبال كسب وجهه براي خود هستند
مالك اشتر گاهي به انتصابات حضرت امير(ع) اعتراض مي كرد. او نمي دانست كه امير المؤمنين(ع) نمي تواند زياد از جامعه خودش فاصله بگيرد.
 

- برای دانلود: موسيقي، حلال يا حرام؟ (جزوه ضمیمه نیز شده است)
موسيقي و غنا از ديدگاه حضرت امام، مقام معظم رهبري، استاد شهيد مطهري، شهيد دکتر بهشتي، علامه محمدتقي جعفري
 
اطلاع از نظر صاحب نظران می تواند به شکل گیری اندیشه صحیح و داشتن معیار و میزان صحیح تر کمک می کند.

- مخ به است از نخبه!
نخبگی به حفظ کردن چهار تا فرمول ریاضی نیست‌ها! به یه کورس فوق لیسانس دانشگاه فلان جا نیست‌ها! ممارست می‌خواد. صبر و حلم می‌خواد.
 


- رحیم پور: مراقب باشيد يكي از آنان نباشيد!
كساني از آنان در 20 سال قبل از ما حزب‌اللهي‌تر بودند و به حزب‌اللهي بودن ما شك داشتند اما اكنون مقاله عليه قرآن مي‌نويسند هر چند كه ممكن است روزه و نماز آنان برقرار باشد.

- مسعود رجوي به کروبی: با اين كار، خدا از معاصي‌ات در خدمت به رژيم ايران مي‌كاهد

- فرماندار تهران اعلام كرد: جزئيات نحوه دريافت خسارات ناشي از اغتشاشات اخير

- اعتراض رسانه‌هاي فرانسوي به وزارت امور خارجه اين كشور؛ پاريس با پرداخت وثيقه 300 ميليوني ريس، پرونده را به رسميت شناخت

- اول ماه رمضان؛ آغاز ترويج فرهنگ كتابخواني در تهران
امتياز برتر اين طرح وجود كارشناسان روحاني و طلبه‌هايي است كه از محتواي كتابهاي موجود در اين طرح آگاه بوده و آمادگي ارائه سير مطالعاتي در سطوح گوناگون را دارند.


***

 
رمضان آمد و آهسته صدا كرد مرا
مستعدّ سفر شهر خدا كرد مرا

از گلستان كرم طرفه نسيمي بوزيد
كه سراپاي پر از عطر و صفا كرد مرا

نازم آن دوست كه با لطف سليماني خويش
یله از سلسله ديو دعا كرد مرا

فيض روح‌القدسم كرد رها از ظلمات
همرهي تا به لب آب بقا كرد مرا

من نبودم بجز از جاهل گم كرده رهي
لايق مكتب فخر النجبا كرد مرا

در شگفتم ز كرامات و خطاپوشي او
من خطا كردم و او مهر و وفا كرد مرا

دست از دامن اين پيك مبارك نكشم
كه به مهماني آن دوست ندا كرد مرا

زين دعاهاست كه با اين همه بي‌برگي و ضعف
در گلستان ادب نغمه سرا كرد مرا

هر سر مويم اگر شكر كند تا به ابد
كم بود زين همه فيضي كه عطا كرد مرا
(فتح‌الله اسلامي‌نيا)

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

2 شهريور / 24 آگوست / 3 رمضان

Mobin_s2004@yahoo.com
 2 شهريور هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
شهر قزوين قتلگاه خاندان صفوي!

24 اوت در سال 1577 ميلادي، شاه اسماعيل دوم از سلسله صفوي كه مردي سفاك بود و شهر قزوين را به قتلگاه خاندان صفوي و رجال وقت تبديل كرده بود، ناگهان درگذشت. وي كه دو سال سلطنت كرده بود جانشين شاه طهماسب شده بود كه 43 سال سلطنت كرد. شاه طهماسب شهر قزوين را پايتخت ايران كرده بود. شاهان صفوي در عين حال خود را، ولو اسما رئيس مذهبي كشور نيز مي پنداشتند؛ زيرا شاه اسماعيل اول شيعه اثني عشري را مذهب رسمي ايران اعلام كرده بود و شاهان بعد از او خود را پاسدار اين مذهب مي دانستند. به لحاظ اهميتي كه صفويه براي خراسان قائل بود، يكي از پسران شاه وقت بايد در شهر هرات، مركز حكومتي خراسان، مي زيست. پس از مرگ شاه اسماعيل دوم مقامات دولت و فرماندهان واحدهاي قزلباش برادرش محمد را كه قبلا به دستور شاه اسماعيل دوم كور شده بود به سلطنت برداشتند تا كسي مانع سوء استفاده ايشان از قدرت نشود. كار خودمختاري قزلباش به جايي رسيده بود كه زن شاه (مادر شاه عباس) را از قصر ربودند و در بيابانهاي قزوين قطعه – قطعه كردند و به همين سبب، شاه عباس كه در هرات بود با لشكر خراسان به قزوين آمد و بر ضد پدر كودتا كرد و سپس دست به اصلاحات اداري و نظامي زد و با ايجاد يك ارتش ملي براي ايران، قزلباش را كه يك قشون متعلق به ايلها و عشاير بود مرخص كرد. شاه عباس بعدا پايتخت را از قزوين كه در آنجا مادرش را كشته بودند به اصفهان انتقال داد.

 

يك روز پيش از تعرض نظامي،
تهران هنوز در بي خبري و ابهام بود!

دو بازيگر اصلي صحنه: ريدرز بولارد سفيرلندن و آندره اسميرنوف سفير مسكو در تهران

دوم شهريور 1320، يك روز پيش از تعرض نظامي انگلستان و شوروي كه طراح آن انگليسي ها بودند، تهران هنوز در بي خبري و ابهام بود؛ تنها ريدرز بولارد سفير انگلستان در تهران و آندره اسميرنوف سفير تازه شوروي و چند نفري از رجال سياسي و مقامات نظامي كه با انگلستان مربوط بودند و يا اين كه در چند هفته اخير تطميع شده بودند از نقشه تعرض خبر داشتند. اسميرنوف حتي شايعه تعرض نظامي را رسما تكذيب كرده بود.
    در اين روز واحدهاي نظامي شوروي پشت خطوط مرزي ايران در شمال، و نيروهاي انگليسي در عراق (در مجاورت مرزهاي غربي ايران) مستقر و آماده دريافت دستور حمله بودند. نگراني چرچيل نخست وزير وقت انگلستان از اين بود كه اگر برنامه تطميع مقامات ايران طبق نقشه عملي نشود از چند هزار نيروي هندي در حمله به ايران كاري ساخته نخواهد بود و در اين صورت آلماني ها همه تلاش خود را بكار بخواهند برد تا با گرفتن قفقاز به كمك ايران برسند. در آن روز نيروهاي آلمان در پيشروي در خاك شوروي به اواسط اوكراين رسيده بودند. آلمان به نقشه انگلستان و شوروي مبني بر حمله به ايران پي برده بود، ولي اين دولت هم نمي خواست با انتقال اين خبر از مجاري رسمي به تهران، مقامات ايران را دچار ترس و شتابزدگي كند. آلماني ها كه شناخت كمتري از روانشناسي و شرح احوال رجال وقت ايران داشتند باور نمي كردند كه چند مقام نظامي بدون نظر شاه، ارتش ايران را مرخص كنند و وطن را بي دفاع رها سازند!.
    در اين ميان چشم مردم ايران به ارتششان بود كه در باره انضباط و روحيه آن داستانها شنيده و زرق و برق لباس و نشان و واكسيل افسرانش و مراسم سان و رژه ها را به چشم ديده بودند ، ولي ....
     به نظر برخي از مورخان، «خيانت» به وطن به مفهوم همكاري با بيگانه در اجراي برنامه ها و سياستهاي آن و نيز نان به نرخ روز خوردن، از اواسط حكومت شاه سليمان صفوي در ايران مشاهده شده است كه با يك وقفه در دوران افشاريه و زنديه، از زمان سلطنت فتحعلي شاه قاجار ادامه يافته است. اروپاييان پس از يافتن راههاي دريايي شرق از اين تعبير منظوم در فارسي«به دو چيز گيرند مر مملكت را ؛ يكي پول و رشوه (خريدن طرف) و ديگري شمشير آبديده يماني (جنگ)» بارها استفاده كرده و چون برنده شده اند هنوز هم به استفاده از آن ادامه مي دهند.

يك دسته از ژنرالهاي ايران در زمان تجاوزنظامي، كه وطن انتظار جانبازي از آنان داشت!

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
 در چنين روزي

02/06/60
سركوب حمله كماندوها و تانك‌هاي دشمن به سوسنگرد.
02/06/65
بررسي طرح مانور لشكر7، مشكلات توپخانه61 محرم و معضلات لجستيكي يگانهاي عملكننده در عمليات جزيره مجنون و مسائل حفاظت در قرارگاه نصرت. عمليات هواپيماهاي عراقي در منطقه فاو، بمباران پل اروند و تجاوز به حريم هوايي خارك. بازرسي كشتيهاي خارجي در خليجفارس توسط نيروي دريايي ارتش جمهورياسلامي. اسارت پنج تن از نيروهاي خودي در محور سنندج مريوان به دست عناصر كومهله. ارسال كمكهاي مردمي از شهرري و بخشهاي آن به مناطق جنگي. امام خميني: مقدسين[صلح را به امام علي] تحميل كردند... ما بايد به حسب رأي ملتمان جنگ را ادامه دهيم. اگر بخواهيد كه كشورتان آباد بشود، اسلامي بشود، بايد مجهز شويد تا اين كه كلك اين مرد[صدام] را بكنيد. صدام الان گيج است، بايد يك سيلي ديگري بخورد و برود سراغ كارش. گشايش دومين سمينار سراسري "لبيك يا امام" ستادهاي پشتيباني جنگ استانها با سخنراني آقايان هاشميرفسنجاني و محسن رضايي و با حضور جمعي از وزيران، اعضاي شوراي عالي جنگ، ستاد مركزي و ستادهاي پشتيباني جنگ استانها، ائمه جمعه، استانداران سراسر كشور، فرماندهان سپاه و ارتش و مسئولان جهاد سازندگي؛ سخنان مطرح شده دربارة اهميت پشتيباني از جبهه ها؛ دستگيري حجاج ايراني به اتهام داشتن مواد منفجره؛ ضرورت تداوم حملات و همكاري جدي تمام ارگانها و نهادها براي رسيدن به هدف نهايي. صدام در مصاحبه با يك روزنامه عراقي: «تبعيت و وفاداري ملت عراق در جنگ مشهود است. من تمام زندگيام را فداي ملت كردهام.» گفتوگوي عرفات با صدام. گزارش تحقيقي يك گروه دولتي آلمان غربي از اقتصاد ايران. عزيمت دكتر ولايتي به دمشق براي شركت در اجلاس وزيران خارجه ايران، ليبي و سوريه. در مصاحبه آقاي هاشمي رفسنجاني با روزنامه مصري الشعب مطرح شد: فعاليت احزاب در كشور، تركيب نيروها در مجلس، اختلاف نظر بين مسئولان، رابطه ايران با فرانسه و امريكا، رابطه سوريه با عراق، رد هرگونه دعوت از ياسر عرفات براي ميانجيگري.
02/06/66
استقرار نيروهاي امريكايي، انگليسي و فرانسوي در خليج فارس و ورود بيش از 60 فروند ناو جنگي مين‌روب بلوك غرب به خليج فارس.
بسته شدن سفات خانه‌هاي ايران در فرانسه و انگليس

پيام دكتر ولايتي به دبيركل سازمان ملل متحد در مورد حملات هوايي عراق به مناطق مسكوني جمهوري اسلامي ايران .
اعزام نيروهاي مردمي به جبهه‌هاي جنگ از استان خوزستان ، قم ، بوشهر ، يزد ، نهاوند و جيرفت .

سومين سمينار پشتيباني جنگ تحت عنوان " لبيك‌ يا امام " با شركت آقايان خامنه‌اي هاشمي ، مهندس موسوي ، محسن رضايي ، تيمسار سهرابي و ديگر مقامات كشوري و لشكري و سخنان آنها در مورد مسائل مختلف جنگ و اوضاع خليج‌فارس .
ديدار معاون وزارت امورخارجه جمهوري اسلامي ايران با دبيركل سازمان ملل متحد و رييس شوراي امنيت در نيويورك . گزارش خبرگزاري فرانسه ، مصاحبه رجايي‌خراساني و سخنان " فيليپس اوكلي " سخن‌گوي وزارت خارجه امريكا در اين مورد .

ديدار آقايان معيري ، لواساني و سرمدي از كشورهاي مختلف اروپايي ، آسيايي و افريقايي و تشريح موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال پايان جنگ .
اعلام برهم خوردن آرامش كاروان نفت‌كش‌هاي كويتي تحت حفاظت امريكا به‌وسيله يك فروند ناوچه ايراني پس از عبور از تنگه هرمز . ايران هرگونه برخورد را با اين كاروان تكذيب كرد .

پيدا شدن لاشه هلي‌كوپتر امريكايي از بستر دريا كه بر اثر برخورد با ناو " لاسال " سقوط كرده بود .
ثبت چهار فروند نفت‌كش جديد كويت در امريكا و انگلستان .

مخالفت مجدد شوروي با اعمال تحريم تسليحاتي عليه ايران و انتقاد از حضور نظامي امريكا در منطقه .
مصاحبه شيرين هانتر در مورد اهداف امريكا در خليج‌فارس : جلوگيري از نفوذ شوروي ، پشتيباني از اعراب و فشار ايران .

مطالب ديلي‌ اكسپرس و تايم هلند در مورد سود بردن ايران از آرامش به‌وجودآمده در خليج‌فارس .
تشديد اختلافات در اجلاس فوق‌العاده وزيران خارجه كشورهاي عضو اتحاديه اعراب و تعليق آن براي چند ساعت . موضع كشورهاي مختلف در مورد قطع‌رابطه با ايران يا اقدام به ميانجي‌گري ميان ايران و عراق در گزارش گاردين ، خبرگزاري فرانسه ، راديو بي . بي . سي .

دعوت روزنامه كويتي " الانباء " از شوراي همكاري خليج‌فارس براي ورود به جنگ عليه ايران و سخن ميشل عفلق در مورد مسئوليت كل اعراب در قبال جنگ ايران و عراق .
مصاحبه مطبوعاتي حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي كروبي در تهران و سخنان وي در تشريح جزئيات توافق ايران و عربستان براي مراسم " برائت از مشركين " و حمله مأموران عربستان سعودي به صفوف حجاج‌ بيت‌الله‌الحرام . دعوت عربستان از خبرنگاران خارجي براي تهيه عكس و خبر

Mobin_s2004@yahoo.com
 24 آگوست ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
3 شهر ايتاليا زير مواد آتشفشان مدفون شد

كوه وزوويوس

24 اوت سال 79 ميلادي كوه وزوويوس Vesuvius در جنوب ايتاليا ناگهان دست به آتشفشاني زد و سه شهر آباد پمپيPompeii، هركولائوم Herculaneum و ستابيائه Stabiae را با همه آثار تمدن و دهها هزار سكنه در زير مواد مذاب و خاكستر آتشفشاني مدفون كرد. ايتاليا آن سال تابستان بسيار گرمي داشت و پيش بيني يك فاجعه طبيعي مي رفت.
اين کوه بعدا هم چندين بار دست به آتشفشاني زده است.

 

زوال امپراتوري روم در غرب

تصويري از مجسمه تئودوسيوس

24 اوت سال 410 ميلادي ويزيگتها (Visigoth دسته اي از ژرمن ها) شهر رم را تصرف كردند و ويران ساختند و با اين رويداد عمر امپراتوري روم در قلمرو غربي آن پايان يافت، ولي قسمت شرقي (قسطنطنيه) تا چندين قرن بعد از آن (سال 1453) به حيات خود ادامه داد. پس از ويزيگتها، وندالها Vandals به رم حمله بردند و دوباره آنجا را خراب کردند. رومي ها قرنها به ويزيگتها و وندالها زور گفته و حتي ايشان را وحشي خوانده بودند تا تعرض خود را به آنان توجيه کنند. شهر رم كه روزگاري پايتخت يك امپراتوري بزرگ بود بعدا به مقر پاپ تبديل شد و بازهم مركز قدرت بود، ولي ايتاليا تا قرن نوزدهم يكپارچه نشد. از تئودوسيوس به عنوان آخرين امپراتور روم غربي که با ويزيگتها و وندالها هردو جنگيد نام مي برند.

 

خونين ترين قتل عام مذهبي يكروزه در طول تاريخ - روز "Bartholomew"

كاترين دو مديسي

24 اوت 1572 ميلادي كه در فرانسه به روز "Bartholomew" معروف است كاتوليكهاي اين كشور كه داراي اكثريت مذهبي هستند از بامداد تا شامگاه اين روز در شهر پاريس هفتاد هزار پروتستان – مرد، زن و كودك – را سر بريدند؛ زيرا كه شاهزاده پروتستان به نام "هانري ناوار" با خواهر شاه كاتوليك فرانسه ازدواج كرده بود و كاتوليكها از آن بيم داشتند كه سلطنت به دست پروتستانها افتد و سرانجام در يک شامگاه "هانري ناوار" را دستگير كردند و او را مجبور ساختند كه از پروتستانيسم دست بكشد و كاتوليك شود و وي كه بعدا شاه فرانسه شد از ترس جان همان لحظه كاتوليك شد!. به نوشته پاره اي مورخان، اين قتل عام به دستور شارل نهم شاه وقت فرانسه صورت گرفت. بعضي ديگر نوشته اند كه شارل به توصيه مادرش، كاترين دو مديسي، دستور داده بود كه رهبر پروتستانها مقتول شود و با اين عمل، قتل عام شروع شد. قتل عام از سپيده دم آن روز آغاز شده بود.

 

امضاي اسناد نهايي تاسيس «ناتو» - آغاز کار اين اتحاديه نظامي، گسترش آن و ...

بيست و چهارم اوت 1949 هري ترومن رئيس جمهوري وقت آمريكا اسناد نهايي تاسيس سازمان پيمان اتلانتيك شمالي (ناتو) را امضاء كرد (عکس بالا). 18 مارس(5 ماه پيش از اين) با چگونگي تاسيس اين اتحاديه موافقت و اصول آن مورد تصويب قرار گرفته بود كه در يكي از اين اصول تصريح شده است كه حمله نظامي به يك كشور عضو به منزله حمله به همه اعضاء تلقي خواهد شد.
    در پي امضاي اسناد نهايي «ناتو »، اين اتحاديه از 27 ژانويه 1950 آغاز بكار كرد و اول آوريل همين سال وزيران كشورهاي عضو در لاهه اجتماع و طرح مقابله با گسترش شوروي را تصويب كردند.
     ترومن 19 دسامبر 1950 ژنرال آيزنهاور را به سر فرماندهي نيروهاي ناتو تعيين كرد. اين اتحاديه در جريان تاسيس با مخالفت ها و تظاهرات متعدد در كشورهاي عضو رو به رو شد، ازجمله در هفتم ژانويه 1951 كه آيزنهاور 60 ساله فرمانده كل نيروهاي ناتو وارد پاريس شد با تظاهرات خياباني گسترده اي رو به رو گرديد. با وجود اين، وي در بارگشت به آمريكا در جلسه اول فوريه كنگره اين كشور حضور يافت و خطاب به نمايندگان گفت كه اگر نمي خواهند جنگ سرد جاري به جنگ گرم مبدل شود در اعزام نيرو به اروپا و اختصاص بودجه امساك نكنند.
    ايالات متحده. فرانسه، انگلستان، كانادا، هلند، بلژيك و لوكزامبورگ اعضاي اوليه اين اتحاديه بودند كه نخستين مقر آن پاريس بود. اتحاديه اعلام كرده بود كه درهايش به روي ايتاليا، نروژ، دانمارك، ايسلند و پرتغال باز است. اين اتحاديه بعدا گسترش يافت و با اينکه قراربود پس از انحلال سازمان پيمان ورشو (شرق سابق) منحل شود و يا به صورت يک انجمن سياسي درآيد دست به تقويت خود زده و تا بالتيک سابق شوروي را به خود ملحق ساخته، به انحلال يوگوسلاوي کمک کرده و اينک در افغانستان که خارج از محدوده آن است وارد مداخله شده است. قصد ناتو مبني بر جلب عضويت گرجستان و اوکراين بود که چهره روسيه را در ماه اوت 2008 تغيير داد و متعاقب آن معارضه تازه اي در جهان آغاز شده است که معلوم نيست تا کي و کجا ادامه يابد.

 

جنجال کشيش هاي "بچه باز" در آمريکا :يک كشيش بچه باز در زندان كشته شد!

John Geoghan

جان گيگان كشيش سابق كه به جرم «بچه بازي» به ده سال زندان محكوم شده بود و در يك زندان ايالت ماساچوست آمريكا نگهداري مي شد ظهر روز 23 اوت 2003 هنگام صرف ناهار مورد حمله يك زنداني ديگر كه از شنيدن اعمال او خشمگين شده بود قرار گرفت و كشته شد.
    گيگان به مدت 30 سال در ناحيه بوستون كشيش كليساهاي كاتوليك بود. وي بر اثر شكايت يك پسر كه در ده سالگي در استخر شنا مورد تعرض وي قرار گرفته بود دستگير شده بود. انتشار خبر دستگيري گيگن در رسانه ها جنجال بزرگي بپا كرد به گونه اي كه در سال 2003 در سراسر آمريكا از 325 كشيش كاتوليك شكايت و متهم به «بچه بازي» و همجنس بازي شده اند. تعداد شكايات از گيگان به 130 مورد رسيده بود.
    سران منطقه اي كليسا ها نيز متهم به پرده پوشي از اين اعمال شده اند؛ زيرا شاكيان گفته بودند كه جريان را قبلا به روساي مناطق خبر داده بودند ولي اقدامي نشده بود. سر كشيش منطقه بوستون كه متهم به پرده پوشي شده بود از سمت خود كناره گيري كرد و جانشين او اعلام كرده است كه حاضر است 65 ميليون دلار بدهد تا شاكيان شكايات خود را پس بگيرند زيرا با هر محاكمه و انتشار اخبار در رسانه ها به اعتبار كليسا لطمه بيشتري مي خورد و مردم نسبت آن و دين دلسرد مي شوند.
    آسيب ديگري كه در طول سال 2003 به كليسا وارد آمده فرار يك كشيش از صحنه تصادف منجر به مرگ در ايالت نيومكزيكو آمريكا بود. اين كشيش كه رانندگي اتومبيل را برعهده داشت پس از تصادف منجر به مرگ از محل فرار كرده بود!.

برخي ديگر از رويدادهاي 24 اوت

  • 1814:   نيروهاي انگليسي شهر واشنگتن را تصرف كردند و كاخ سفيد را آتش زدند.

  • 1912:   كنگره آمريكا با تصويب يك قانون اجازه داد كه كاركنان ادارات بدون ترس از انتقامگيري بتوانند بر ضد مقامات بالا دست خود به دادگاه شكايت و يا افشاگري كنند.

  • 1954:   كنگره آمريكا قانون كنترل كمونيستها را به تصويب رسانيد و بر پايه همين قانون ورود كمونيستها به آمريكا ممنوع شد.

  • 1966:   دانشمندان شوروي سفينه لونا ـ 11 را در مدار ماه (قمر زمين) قرار دادند.

  • 1991:   گورباچف كه با استفاده از پلكان حزب كمونيست شوروي صاحب مقام شده بود، هنگامي كه اين حزب وارد دوران ضعف خود شده بود از رياست آن كنارگيري كرد. اعمال گورباچف باعث تضعيف اين حزب و در نتيجه فروپاشي شوروي شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     3 رمضان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    وقوع غزوه الفتح وفتح مكه (قبله گاه مسلمين)به دست پيامبر (ص)

    3 رمضان 8 - وقوع غزوه الفتح وفتح مكه (قبله گاه مسلمين)به دست پيامبر (ص) و اصحاب و ياران آن حضرت
    برخى از مورخان, آن را دوم و برخى ديگر سيزدهم رمضان دانسته اند. ممكن است در دوم رمضان آماده براى جنگ شده و در روز سيزدهم مكه را فتح كرده باشند. منشا فتح مكه و درگيرى مسلمين با كفار قريش, نقض شرايط صلح حديبيه از سوى كفار قريش بود كه فردى از بنى بكر كه از طرفداران قريش بودند شعرى در هجو پيامبر (ص) خواند و غلامى از بنى خزاعه طرفدار پيامبر (ص) اين شعر را شنيد و منع كرد ولى فايده اى نداشت و در نتيجه بين آنان زد و خورد درگرفت و درگيرى طرفين به قوم و قبيله آنان نيز كشيده شد. اين خبر به پيامبر (ص) رسيد آن حضرت فرمود:
    نصرت داده نشوم اگر خزاعه را نصرت نكنم. پس در طلب لشكر برآمد و پيكى را به سوى دشمن فرستاد و پيام داد: هر كه ايمان به خدا دارد در اول رمضان خلع سلاح شده و در مدينه حاضر شود. هر كه در مدينه بود آماده تجهيز جنگى شد.
    بالاخره زمان موعود فرا رسيد واين شهر مقدس به دست مسلمانان فتح گرديد و كار اسلام پا برجا شد و شالوده دين پى ريزى گرديد.

     

     وقوع غزوه تبوك به رهبرى و فرماندهى پيامبر اسلام حضرت محمد

    3 رمضان 9 - اين غزوه, در سال نهم هجرى ميان مسلمانان و روميان روى داد و بدون اينكه نبردى بين طرفين واقع گردد, به صلح انجاميد. در بازگشت از اين غزوه, قصه اصحاب عقبه واقع گرديد و منافقانى كه قصد جان پيامبر اكرم (ص) را نموده بودند, رسوا شدند. و اين جنگ را تبوك يا فضحه (به خاطر رسوايى منافقان) و يا ذوالعسره (به خاطر سختى رفت و برگشت و فشار شديد مالى) ناميده اند.

     

     درگذشت فقيه بزرگ شيخ مفيد

    3 رمضان 413 - درگذشت فقيه بزرگ عالم تشيع شيخ مفيد (ره)
    شيخ مفيد از جمله متكلمان, محدثان و فقهاى اماميه است كه رياست مذهب اماميه در قرن پنجم هجرى به وى منتهى مى گردد. او در سال 338 قمرى متولد و در سوم رمضان 413 و به قولى 411 قمرى رحلت كرد. وى از اهالى عكبرى كه از نواحى بصره است مى باشد. كتب زيادى از فقه, اصول و روايات از او به يادگار مانده و از جمله كسانى است كه توقيعات و نامه هاى مختلفى از ناحيه مقدسه صاحب الامر (ع) به آن فقيه عظيم الشان ارسال شد. لقب شيخ مفيد را در اوايل جوانى به خود گرفت و به ابن معلم (پسر معلم) نيز معروف بود و از اوثق و مطمئن ترين افراد در مذهب بوده و از اساتيد سيد مرتضى و سيد رضى محسوب مى گردد.

    از ديگر اعمال اين ماه خواندن 1000 رکعت نماز در طول شب هاي آن است بدين شرح: در دو دهه اول هر شب بيست رکعت در دهه آخر سي رکعت و در شب قدر علاوه بر مقدار ياد شده صد رکعت خوانده شود.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    21
    34

    اهواز

    31
    47

    تبريز

    17
    30

    شيراز

    24
    37

    مشهد

    18
    34

    بندرعباس

    32
    37

    کرمان

    20
    36

    اصفهان

    20
    38

    يزد

    26
    41

    کرمانشاه

    17
    38

    اراک

    18
    35

    رشت

    21
    24

    دبی

    33
    39

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1424 تومان
    997 تومان
    1650 تومان
    1045 تومان
    265 تومان
    273 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    227000 تومان
    118000 تومان
    60000 تومان
    224000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:59
    طلوع خورشيد : 06:30
    اذان ظهر : 13:06
    غروب خورشيد : 19:42
    اذان مغرب : 20:03
    نيمه شب شرعي : 00:21
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    Scientific American
    ماه سپتامبر

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Scientific American

    تاريخ انتشار: سپتامبر 2009
    تعداد صفحات مجله: 108
    حجم فایل: 21 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    پارکینگ شيشه ای چند طبقه

     

    صنعت خودرو روز به روز در حال پیشرفت است و با فعالیت چشم گیر خود ساکنين کشور های مختلفی از کره زمین را با مشکل کمبود فضا جهت پارک خودرو هایشان مواجه کرده است.
    این ساختمان شیشه ای را که در تصوير مشاهده می کنید طرح يک پارکینک چند طبقه جهت پارک خودرو ها در مسکو است. اين پارکينگ مجهز به آسانسوری جهت حمل خودرو بوده و دارای گنجایش ظرفيت 34 خودرو می باشد. در واقع این طرح برای محل هایی است که فضای کافی برای ساخت پارکینگ هم وجود ندارد. برای همین این ساختمان شیشه ای به گونه ای طراحی شده که در مجموع حدود ۱۰۰ متر مربع فضا اشغال می کند.
    به گفته مهندسین اين پارکینگ چند طبقه می تواند برای ظرفيت بین 22 تا 54 خودرو نیز ساخته شود. رانندگان خودروی خود را بر روی پنل آسانسور متوقف کرده و خودروی آنها به طبقات فوقانی منتقل می شود. در کنار آن ساخت این پارکینک به سرعت انجام می شود و به گفته طراحان تنها ظرف ۳۰ روز می توان آن را ساخت. حالا شما حدس می زنيد قبض پارک بان این پارکینگ مجلل چه قدر باشد؟

    منبع و اطلاعات بیشتر

    ظرف غذای LEGO

    LEGO مسلماً نوستالژیک ترین وسیله بازی برای من و شاید بسیاری از شما بوده است. چه خانه ها و سازه هایی که با لِگوها نساخته ایم و چه خاطراتی که به یاد نداریم.
    شرکت لِگو با یکی از قطعات دوست داشتنی اش، اقدام به تولید ظرف های غذا در 3 اندازه مختلف و با کیفیت خوب کرده که در سایز بزرگ و رنگ های شاد طراحی شده اند.
    البته قیمتی که برای این لِگو های بزرگ (در واقع یک ست از این ظروف) گذاشته شده گران و 39,99 دلار است. اما فکر می کنم این ظرف های غذا برای خیلی از ما و بچه ها دوست داشتنی و جذاب باشند.

    صفحه محصول
     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    افسانه چیپس‌فروش ِ دغل

    عباس حسین نژاد

    انگار همیشه همین قدری بود و كار و بارش این بود كه از صبح تا شب برود در كوچه‌ها و با دو دانگ صدایی كه داشت فریاد بزند: نمكیه! نون خشك بیار نمك ببر!
    هیچ خاطره‌ای كه محض رضای خدا حتا بوی خوش‌اقبالی یا خوش‌شناسی بدهد، به یاد نمی‌آورد؛ كودكی و نوجوانی‌اش همیشه به بد شانسی گذشته‌بود.
    وقتی پانزده ساله بود و پدرش گفته‌بود: «دم اسب را یك وجب اندازه بگیر و كوتاه كن»، برداشت و دم حیوان زبان بسته را از بالا وجب كرد و به چه فضاحت و زحمتی برید و چقدر هم طول كشید تا خوب شود - هم دم اسب، هم كبود‌های جای بیل پدر روی كمرش!
    البته باید بدانید كه نه اسب دیگر دم در آورد،‌ و نه چون تعادل نداشت و سكندری می‌رفت، كسی برای خرمن اجاره‌اش كرد، هی دست‌ها را بلند می‌كرد به قول مش‌تقی!
    یا در بیست و پنج سالگی كه تازه برق آمده بود به روستا و او برای شیرین كردن خودش، یك رشته سیم كشیده بود به طویله و لامپ، كه پدر را سورپرایز كند و دم غروب كه صدای مااای مهیب ِ گاو نه من شیری در تمام ده پیچید و مردم را به طویله كشاند و معلوم شد كه گاو بیچاره با دیدن چیزی نورانی آویخته از سقف، كنجكاوی-اش تحریك شد و چون سقف كوتاه بود، لامپ را به دهان برد و چنان گازی زد كه گاز آخرش شد...
    بعد هم كه به پیشنهاد كل جعفر ِ كدخدا به شهر آمده بود كه كار كند و پیشرفت، و حالا سی و پنج سالش شده و اینجا است كه هیچ كجای زندگی را نگرفته است.
    آن هفته(این «آن هفته» را كه می گویم هفته مهمی است باید توجه بیشتری به ماجرا كنید اگرچه می توانید در هر زمانی كه دوست دارید این هفته را تصور كنید، فقط نوع پوشش قهرمان ِ داستان را بسته به نوع فصل در نظر بگیرید!) حال و احساس عجیبی داشت، نان خشك ها انگار بركت كرده بودند و هی پول اش بیشتر می شد و مردم انگار كمر بسته بودند به خشك كردن نان ها!
    علاوه بر آنها زیاد شدن خرید نمكش باعث شده بود از كارخانه نمك مرحوم بادیه جایزه ای نقدی به او بدهند.
    میان آن همه خوشحالی، شب ها چیزی آزارش می داد؛ هر شب خواب فضایی محو را می دید و صدایی محوتر شبیه این: پیس، یا شاید چیس!
    هر روز صبح با اضطراب بیدار می شد ولی به محض دیدن گاری دستی و گونی های خالی، دنیای خوشبختی به یادش می آمد و از سر كیف، خمیازه ای با صدا می كشید.
    وضوح آن تصویر گنگ و صدای كم رنگ، هر شب بیشتر می شد تا اینكه در شب هفتم صدا و تصویر در آنی سینك شدند و او از وحشت وضوح از خواب پرید: چیپس!
    بله خودش بود؛ چیپس!
    علاقه مردم به تنقلات زیاد شده بود و اگر می توانست وارد صنعت چیپس بشود نانش توی روغن بود.
    یك كارد تمیز خرید و یك گونی سیب زمینی، و شروع كرد به درست كردن چیپس و ارائه آن به صورت فله-ای در یكی از پارك های مجهز به توالت عمومی های ِ جدید!(توالت عمومی پارك را به این دلیل اضافه كرده ام كه از زحمات كسانی كه این توالت ها را اختراع و نصب كرده اند و پول از مردم نمی گیرند تشكری كرده باشم!)
    (البته، اینجا طول و تفصیلش را كم كرده ام كه حوصله خواننده سر نرود بابت اینكه حالا كجا رفت كلاس ِ كارآفرینی و ایجاد مشاغل زودبازده و چه نوع سیب زمینی را با چه نوع روغنی قاطی كرد و روزهای اول چطور بود و بعد چی شد و این حرف ها...)
    از روز اول هفته دوم به ناگهان بازارش گرفت و كم كم مجبور شد دو تا كارگر برای خودش استخدام كند.
    و از آن روز پر باد كه یك چیز ِ قلنبه ی سیاه از آسمان به سمتش آمد و او بدجور ترسید و بعد فهمید كه یك بادكنك سیاه بوده كه فقط باد تویش بوده؛ به این نتیجه رسید چیپس ها را در بسته هایی پلاستیكی ِ شكیل(شكیل-اش را بگذارید به حساب زرنگی ای كه هر آدمی ممكن است داشته باشد!) ارائه كند.
    (حالا توضیح اینكه چقدر طول كشید مجوز از وزارت صنایع و بهداشت بگیرد و سی نفر شاكی را كه بابت روغن سوخته ی مورد استفاده برای درست كردن چیپس ها روانه بیمارستان شده بودند، چطور راضی كرد یا بحث پی گیری روزنامه ها را بابت آتش گرفتن چیپس ها به دلیل استفاده از مواد اشتعال زا در پختن آنها و تظاهرات اعتراض آمیز ِ سیگاری ها به كجا كشاند، بماند...)
    كار بالا گرفت و كارگاه كوچكش كم كم تبدیل به یك كارخانه بزرگ شد و این در حالی بود كه یك سالی از ماجرای خوابش گذشته بود.
    چند تا مشاور اقتصادی هم استخدام كرده بود برای انواع فرار از بیمه و مالیات و كم كردن حقوق كارگران و محاسبه های دقیق برای زیاد ندادن پول به كارمندها.
    از همه مهم تر طمعی بود كه به جانش افتاده بود و كاری بود كه با برنامه ریزی دقیق طی یك سال انجام داده بود كه هر هفته یك بار یك چیپس از داخل بسته ها كم می كرد و در عوض باد را بیشتر.
    طی این یك سال مردم كه اصولاً حوصله شمردن ندارند، عادت كرده بودند به باد زیاد چیپس ها، و او با كم كردن تدریجی چیپس ها سود زیادی را به جیب زد.
    كم‌كم كار به جایی رسیده بود كه بچه ها با بسته های چیپس اول یك دل سیر فوتبال گل كوچك بازی می-كردند، بعد می رفتند سروقت خوردن آنها!
    (حالا نباید مسئله مهمی باشد كه اشاره كنم كه ازدواج كردن با دختری از علی آباد یا گناباد (تردید از نگارنده است شاید هم مهاباد!) و بچه دار شدن و دختری كه به رقص لامبادا و بادبادك‌بازی و كارتون سندباد علاقه داشت و این كه خیلی پولدار شده بود و باد در دماغ می كرد وقتی كه راه می رفت و بادی گارد استخدام كرده بود، می-خواست توی كار بادام زمینی هم برود و البته دیگر مبادی آداب نبود و جد و آباد مردم را پیش چشم شان می-آورد...)
    در هر حال این اواخر خوا ب هایی با وضوح كم با تصویر و صداهایی آشنا(اگر او هم یادش نیاید شما باید یادتان باشد كه كدام را می گویم!) دوباره به سراغش آمده بودند، تنها فرقش این بود كه این بار به جای یك اتاق 2 در3، در یك خانه ویلایی و یك اتاق خواب مجهز و تختخواب پرقو در كنار همسری مهربان، دلسوز و پول-دوست، این خواب ها را می دید.
    صدا اوایل همان پیس یا چیس شاید هم چیپس بود ولی شب هفتم ناگهان صدا و تصویر آن قدر واضح شد كه زهره اش این بار واقعاً تركید و او نتوانست خودش را نگه دارد و نتیجه این شد خودش از هیبت صدای توی خواب پرید و همسر دلسوزش از صدای مهیبی دیگر از خواب و تخت پرید و با اَه و پیف ِ فروان اتاق را ترك كرد، البته پیش از ترك اتاق در و پنجره را باز كرد و فردایش تشك را در آفتاب گذاشت.
    او نیز تمام آن روز ذهنش مشغول این بود كه آن صدا برای چه دوباره به سراغش آمده بود و چه می خواست بگوید و چرا گفت: فیس!
    صبح چند روز بعد داشت بادی بیلدینگ(ورزشی كه بدن را پس از مدتی به صورت قلوه قلوه باد می كند) تمرین می كرد كه تلفن زنگ زد و خبر رسید پمپ باد اصلی كارخانه تركیده و چیپس ها را در كل شهر پخش كرده و مردم انگار عروسی گرفته اند. همچنین كل انبار روغن كارخانه نیز در آتش سوخته است.
    با نگرانی سوار ماشین ضد گلوله اش شد و با عصبانیت و عجله به سمت كارخانه راه افتاد و در راه مردم را می-دید كه درباره چیپس های آسمانی حرف می زدند.
    ناگهان(این ناگهان را كه می گویم با توجه به طرفداری من از طبقه پرولتاریا، باید منتظر اتفاق بدی باشید؛ آدم نباید به راحتی به طبقه خودش پشت كند!) صدای فیس بدی بلند شد و لاستیك سمت راست جلو(یا چپ جلو تردید از نگارنده است!) تركید و ماشین انحراف به راست (یا چپ) پیدا كرد و به دلیل سرعت بالا(مثل عموم فیلم-های سینمایی!) وارد فروشگاه بزرگی شد كه زن و دخترش در آن مشغول خرید بادگیری برای رفتن به اسكی بودند و ماشین به ستون وسط فروشگاه جایی كه زنش ایستاده بود، خورد و متوقف شد، كیسه هوای محافظ راننده فعال شد و شخصیت اصلی داستان ما به دلیل چاقی مفرط نتوانست خودش را نجات بدهد و راه تنفس اش برای چندین ثانیه قطع شد.*
    دو تا درویش با پیكان جوانان از جلوی آن فروشگاه رد می شدند، یكی پرسید چه شد كه این گونه شد؟ دیگری پاسخ داد: آن همه باد كه در چیپس می كرد جمع شدند و بود و نبودش را بر باد دادند.
    صدای فیس هنوز از چرخ ماشین می آمد!
     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    نکاتی درباره رشد و پیشرفت فردی

     

    این روزها اصطلاحات رشد فردی، پیشرفت فردی و کمک به خود خیلی باب شده است. خیلی از کتابها و وب سایت ها را بر مبنای این موضوعات می بینیم. به نظر میرسد که مردم برای پیدا کردن راه حلی برای مشکلاتشان به درون خود رجوع می کنند. و برای این منظور به دنبال اطلاعات، تکنیک ها، کارگاه های آموزشی و سخنرانی هایی هستند که راه آنرا نشانشان دهد. مردم فهمیده اند که رشد و پیشرفت فردی کیفیت زندگی آنها را بالا می برد.
    ذهن ناخودآگاه یکی از کلیدهای رشد و پیشرفت فردی است. با تغییر محتویات ذهن ناخودآگاه می توانید عادات و رفتارهایتان را تغییر دهید. اینکار از طریق تجسم سازی، استفاده از عبارات تاییدی، مدیتیشن و بررسی رفتارها و عادت ها میسر است.
    فرایند تغییر درونی نیاز به کار و تلاش درونی دارد. خواندن فقط کافی نیست، باید آنچه خوانده اید را تمرین کنید و این نیازمند زمان و تلاش است. چیزی به اسم پیشرفت فردی فوری وجود ندارد. هر تغییر درونی زمان می برد و برای آن باید انگیزه، تمایل، جاه طلبی، پشتکار و فداکاری داشته باشید. مقاومتهای درونی و بیرونی را هم باید مد نظر قرار دهید. با شروع هر برنامه رشد فردی اکثر افراد معمولاً با مقاومت های درونی مواجه می شوند که از عادات قدیمی و ذهن ناخودآگاه آنها سرچشمه می گیرد. این مقاومت ها ممکن است از افراد دور و بر آنها نیز باشد.
    میل به تغییر، ساختن عادت های تازه و رشد باید آنقدر نیرومند باشد تا بتواند بر تنبلی، میل به دست کشیدن از کار، یا مسخره کردن ها و مقاومت های خانواده، دوستان و همکاران غلبه کند.
    اجازه بدهید چیزی درمورد خودم بگویم. من از سنین پایین روی تکنیک های پیشرفت و رشد فردی کار می کردم و آن را منبعی از قدرت درونی، شادی و راهی برای بهتر زندگی کردن می دانستم. یکی از مفیدترین تکنیک هایی که کشف کردم تکنیکی بسیار ساده اما بسیار موثر بود. در این تکنیک به رفتارها و اعمال مردم در موقعیت های مختلف نگاه میکنی و بعد به درون خود نگاه می کنی تا ببینی خودت هم در یک موقعیت مشابه به همان صورت رفتار می کنی یا نه.
    وقتی کسانی را می دیدم که خصوصیاتی داشتند که دوست نداشتم، خودم را آزمایش می کردم تا ببینم من هم آن خصوصیات را دارم یا نه. اگر داشتم، در ذهنم یک رفتار دیگر را تجسم می کردم. در چشم ذهنم خودم را می دیدم که خلاف آن خصوصیت را دارم. خودم را در موقعیت هایی تجسم می کردم که آن رفتار جدید را از خود نشان می دهم.
    زمانیکه با خصوصیاتی روبه رو می شدم که دوست داشتم، درمورد فواید و مزیت های آن و اهمیتشان در زندگی خودم فکر میکردم. اینجا هم از تجسم سازی و عبارات تاییدی استفاده کرده و سعی می کردم که در زندگی همانطور رفتار کنم.
    به این طریق بود که از رفتارها و اعمال مردم اطرافم، در محل کار، خانه، خیابان، و هر جای دیگر بهره های زیادی نصیبم شد. اینکار هیچوقت با هدف قضاوت کردن درمورد آنها یا بهره کشی از آنها نبوده بلکه برای یاد گرفتن نحوه بهتر رفتار و عمل بوده است. این فرایند فایده دیگری هم داشت. علم من را درمورد افکاری که بر رفتار و اعمال مردم تاثیر می کند بالا برد.

    شما چطور می توانید از این تکنیک برای رشد و پیشرفت فردی خود استفاده کنید؟

    ۱) به اطراف خود نگاه کنید و ببینید مردم در موقعیت های مختلف چطور رفتار و عمل می کنند. به افرادیکه در محل کار، خانه، سوپرمارکت، در اتوبوس، تاکسی یا در خیابان می بینید دقت کنید. حتی می توانید به افرادیکه در تلویزیون با آنها مصاحبه میشود یا در فیلم ها می بینید هم فایده ببرید.

    ۲) ببینید مردم چطور حرف می زنند، چطور راه می روند، چطور واکنش می دهند و درنتیجه آن سایر افراد چطور با آنها برخورد می کنند.

    ۳) به نحوه استفاده افراد از صدای خود و واکنش آنها به صدای دیگران دقت کنید. ببینید وقتی دیگران داد می زنند یا نرم و آرام صحبت می کنند شما چه احساسی پیدا می کنید. ببینید وقتی افراد عصبانی می شوند، ناراحت می شوند یا برعکس شاد و آرام هستند چه اتفاقی می افتد.

    ۴) اگر چیزی که مشاهده می کنید را دوست ندارید، ببینید چرا و چطور آن را دوست ندارید و بعد رفتار خودتان را بررسی کنید تا ببینید شما هم همانطور رفتار می کنید یا خیر. با خود صادق و بیطرف باشید.

    ۵) اگر متوجه شدید که شما هم بعضی از این رفتارهای نامطلوب را دارید، هر از گاهی به خودتان گوشزد کنید، آنوقت هر بار که چنین رفتاری نشان می دهید کاملاً از آن آگاهید و تمام تلاشتان را می کنید که چنین رفتاری از شما سر نزند.

    ۶)در ذهنتان تجسم کنید که دوست دارید چطور برخورد کنید. چندین بار در طول روز آنرا تکرار کنید.

    ۷)وقتی با رفتار و عملی روبه رو شدید که دوست داشتید، سعی کنید به همان صورت رفتار کنید. اینجا هم چندین بار در طول روز آن صحنه را در ذهنتان تجسم کنید.

    ۸) همچنین می توانید برخی از عادت های سابقتان را کنار گذاشته و عادت ها و رفتارهای جدیدی اتخاذ کنید. مداوم تغییراتی که باید انجام دهید را به خودتان یادآور شوید و برحسب آن رفتار کنید. هربار که دیدید مطابق آن عادت قدیمی رفتار کرده اید، تصمیمتان برای تغییر و بهبودی را به یاد بیاورید و بنابر آن رفتار کنید.

    ۹) اگر زود نتیجه نگرفتید، ناامید و خسته نشوید. مهم نیست که چند بار شکست بخورید یا فراموش کنید که آنطور دلخواهتان رفتار کنید. پشتکار داشته باشید و هیچوقت از تلاش دست نکشید و خواهید دید که چطور خودتان و زندگیتان کم کم تغییر میکنید.
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    چهار پایه تعمیرات خانگی

    بعضی‌ها وقتی خانه‌اند، به فکر تعمیرات خانگی می‌افتند؛ تعمیراتی که هم خوب است، هم بد. خوبی‌اش این است که باعث صرفه‌جویی اقتصادی می‌شود و کارهای تعمیراتی خانه را در زمانی کوتاه راست و ریست می‌کند اما بدی‌اش این است که گهگاه نکات ایمنی در این جور کارها نادیده گرفته می‌شود و به جای اصلاح ابرو، چشم را هم کور می‌کند! ...
    هر وسیله‌ای نیاز به نگهداری دارد. اگر یک‌دهم وقتی که صرف تعمیر وسایل می‌کنیم صرف نگهداری آنها شود بدون شک آن وسایل سال‌ها بدون نقص کار خواهند کرد. کافی‌است به دفترچه راهنمای آن وسیله مراجعه کنیم تا شرایط استفاده و نگهداری آن را بفهمیم. یا از فروشگاهی که خرید می‌کنیم درباره این موضوع سوال کنیم. برای مثال برای نگهداری از وسایل الکتریکی بهترین کار استفاده از یک محافظ الکتریکی در برابر تغییرات ولتاژ جریان برق است که خیلی سریع موجب صدمه به وسایل برقی می‌شود. همچنین تراز بودن یخچال در محل خود از اهمیت زیادی برخوردار است. در غیراین صورت موتور یخچال فشار بیشتری را تحمل خواهد کرد و عمر آن کاهش خواهد یافت. اگر برفک یخچال بیش از حد است یا صدای یخچال کمی زیادتر از حد معمول است، بهتر است از تراز بودن آن مطمئن شوید. کافی است توپ کوچکی را در مرکز سقف یخچال قرار دهید. در صورت تراز بودن توپ باید در جای خود بماند. می‌توانید درب یخچال را تا نیمه باز و رها کنید. درب یخچال باید در همان وضعیت بماند؛ یعنی نه بسته شود و نه بیشتر باز شود.
    برای تعمیرات خانگی لازم است که از حداقل‌هایی برخوردار باشید. توصیه می‌شود اگر از ۴ شرط زیر بی‌بهره‌اید، دور تعمیر وسایل خانگی را خط بکشید و بروید دنبال تعمیرکار.

    ۱) مهارت کافی: اگر مهارتی را که برای تعمیر یک وسیله لازم است ندارید و فکر می‌کنید با آزمون و خطا می‌توانید از عهده آن برآیید، بهتر است کمی فکر کنید. اگر وسیله دارای ارزش زیادی است آزمون و خطا را کنار بگذارید و اجازه بدهید یک نفر که مهارت کافی دارد این کار را انجام دهد.

    ۲) ابزار لازم: بعضی کارها ابزار خاصی لازم دارند. فازمتر برای انجام کارهای برقی، آچار و پیچ گوشتی و نوار تفلون برای تعمیر لوله‌ها، چکش و اره و میخ کش برای نجاری ضروری است. پس در اولین فرصت ممکن با صرف هزینه‌ای منطقی یک جعبه ابزار خانگی تهیه کنید.در صورت استفاده صحیح از این ابزارها، سال‌های سال می‌توانید از آنها بهره ببرید.

    ۳) زمان مناسب: اگر قرار باشد برای تعمیر یک کولر یک هفته وقت صرف کنید، نسبت هزینه به فایده آن میزان بهره‌وری شما را به شدت کاهش خواهد داد. برای تعمیرات باید زمان را نیز در نظر بگیرید. باز کردن یک وسیله و رها کردن آن به خاطر وقت نداشتن ممکن است آسیب بیشتری به آن وسیله وارد کند. ممکن است یک وسیله معیوب قبل از تعمیرش هم کارآمد باشد و اصطلاحاً کار شما یا اهل منزل را راه بیندازد اما دست به تعمیر بردن و رها کردن آن به دلیل نداشتن وقت همان کارایی قبلی را نیز از شما و سایرین می‌گیرد.

    ۴) رعایت ایمنی: عنصر چهارم و مهم رعایت اصول ایمنی در هنگام تعمیرات است. اگر قرار باشد برای تعمیر یک لوستر روی صندلی میز ناهارخوری بروید یا از وسیله ناایمن دیگری استفاده و سقوط کنید، بهتر است این کار را نکنید. حوادث منجر به مرگ زیادی به خاطر تعمیرات کولر اتفاق افتاده است. برق‌گرفتگی‌ و سوختگی شدید ناشی از تعمیر رادیو و تلویزیون، اجاق گاز، آبگرمکن و اتوی برقی گزارش شده است. همه اینها می‌تواند اتفاق نیفتد، اگر فقط نکات ایمنی رعایت شود. نه تنها ایمنی شما مهم است که ایمنی کودکان شما نیز اهمیت زیادی دارد. کارهای تعمیراتی در منزل همیشه مورد علاقه کودکان نیز هست. آنها به محض اینکه شما مشغول کاری می‌شوید، دایم میان دست و پای شما هستند و ابزارها را بر می‌دارند و می‌خواهند از شما تقلید کنند. اغلب نیز کار دست شما و خودشان می‌‌دهند.

     

     

     

     

     
      u آرايشي و زيبايي


    انتخاب آرایشی که
    برازنده رنگ چشم‌هایتان باشد

    Ùبرای چشم‌های قهوه‌ای
    انتخاب آرایشی که برازنده رنگ چشم‌هایتان باشد، باعث کوچک‌شدن دایره وسیع انواع ممکن آرایش‌ها می‌شود و چهره شما خاص، زیبا و بی‌نظیر جلوه می‌کند.
    کسانی که رنگ چشمان‌شان قهوه‌ای است (رنگ غالب چشم ایرانی‌ها همین رنگ است) انتخاب سایه و رنگ پایه برای چهره‌شان، چندان سخت نیست؛ فقط کافی است مطلب زیر را بخوانید تا در جریان این امر قرار بگیرید. برای سایه چشم باید رنگی را انتخاب کنید که زیبایی چشم شما به تمامی جلوه‌گر شود؛ رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای، صورتی، آبی و طلایی و انواع کمرنگ و پر‌رنگ همه اینها ازجمله رنگ‌هایی هستند که با قهوه‌ای چشمان‌تان تقابل ایجاد می‌کنند. ته‌رنگ سرد باعث ایجاد کنتراست با گرمی ته‌رنگ چشم‌ها می‌شود و درخشش آنها را دو‌چندان می‌کند. برای آنکه آرایش‌تان طبیعی‌تر به نظر برسد، سایه چشم‌ها را یک درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی چشمتان انتخاب کنید. البته اگر می‌خواهید نگاهی گرم و زنده داشته باشید، سایه‌ای با یک درجه تیره‌تر از رنگ چشم‌ها، کارساز خواهد بود.
    برای خط چشم، رنگی را بردارید که با سایه چشم‌ها بیشترین هماهنگی را داشته باشد. تون‌های آبی یا گوجه‌ای، بهترین گزینه‌ها برای سایه‌های آبی و بنفش است. یک خط چشم مشکی (که به شکل سنت درآمده!) باعث می‌شود چشم‌ها حالتی دراماتیک به خود بگیرند و چشمان قهوه‌ای شما بیشتر بدرخشند.
    استفاده از ریمل سیاه نیز به باز‌شدن و درخشش چشم‌هایتان کمک خواهد کرد. با توجه به اینکه ریمل برای بلندتر و ضخیم‌ترشدن مژه‌ها ساخته شده است، به عنوان یکی از ملزومات آرایش هر رنگ چشمی، مورد استفاده قرار می‌گیرد اما برای چشم‌های قهوه‌ای، ریمل‌های مشکی باعث افزایش گرمی و شکوه سایه و رنگ چشم‌هایتان می‌شود. بهتر است باقی آرایش‌تان در حد جزئی باشد تا فقط چشم‌هایتان جلب توجه کنند. اگر برای لب و گونه‌هایتان از رنگ‌های خنثی استفاده کنید، چشم‌های شما کانون توجه خواهند بود و زیبایی و آراستگی چهره‌تان حفظ می‌شود.
    نکته یک: برخی از ست‌های آرایشی، مخصوص چشم‌های قهوه‌ای طراحی شده‌اند و رنگ‌های پیشنهادی‌ای در آنها موجود است که انتخاب را برای شما راحت‌تر می‌کند و سرعت انجام کار را هم بالا می‌برد.
    نکته۲: سایه‌ها و خط‌چشم‌های براق و اکلیلی، درخشندگی چشم‌ها را بیشتر می‌کنند و چشم‌ها را درشت‌تر نشان می‌دهند؛ ضمن اینکه چهره‌ای شیک و زیبا برایتان فراهم می‌سازند.


    Ùمشاوره زیبایی
    خانم م. الف از تهران: خانم ۵۵ ساله‌ای هستم که تقریبا بیشتر موهایم سفید شده و مجبورم به طور مرتب آنها را رنگ کنم. می‌خواستم بدانم فاصله بین دفعات رنگ کردن مو باید چقدر باشد تا خطر زیادی همراه نداشته باشد.
    باید بدانید موها را نباید بیش از هر ۳ یا تدریجا ۴ هفته یک‌بار توسط رنگ موهای دائمی، رنگ یا دکلره کرد.
    با توجه به اینکه رشد مو در ماه بین ۸/۰ تا ۱/۲ سانتی‌متر است، این فاصله زمانی برای حفظ رنگ موی تازه رشد کرده کافی خواهد بود.
    استفاده بیش از حد از رنگ‌ موهای اکسیدانی دائمی و به‌خصوص دکلره‌کردن، موجب آسیب دیدن و شکننده شدن مو شده و در نهایت باعث از بین رفتن بافت مو می‌شود.
    بهتر است موها را به فاصله زمانی کم یا با رنگ‌های خیلی متفاوت از رنگ اصلی رنگ نکنید.
    ما که موهایتان تقریبا به طور کامل سفید شده، می‌توانید هر ۳ هفته یک‌بار از رنگ مو استفاده کنید.
    کسانی هم که موهایشان هنوز سفید نشده، بهتر است اگر می‌خواهند یک تغییر رنگ واضح در موهایشان ایجاد کنند و مثلا رنگ موهایشان را از قهوه‌ای تیره به بلوند تغییر دهند،‌ این کار را به یک فرد حرفه‌ای بسپارند تا احتمال صدمه دیدن موهایشان کمتر شود.
     

     

     

     

     

     
      u مد و لباس


    هر خانمی چه مانتویی بپوشد؟

    یکی از لباس‌های ضروری خانم‌های ایرانی مانتو است. نکات بسیار مهمی در انتخاب مانتو وجود دارد که بستگی به اندازه قد و ترکیب اندامی شما دارد، که با رعایت این اصول می‌توانید بهترین مانتو را انتخاب کنید تا ظاهرتان متناسب دیده شد. من در اینجا مهمترین این نکات را با توجه به اندام متفاوت برای شما شرح خواهم داد:


    ²خانم‌های قد بلند:
    لباسی که از بالا تا پایین تکرنگ باشد به دلیل اینکه خطی یکدست ایجاد می‌کند، شما را بلندتر نشان خواهد داد. انتخاب رنگی متفاوت برای مانتو و شلوارتان، باعث می‌شود که قد شما به چند قسمت مختلف تقسیم و تفکیک بشود و در نتیجه کوتاهتر و متناسب‌تر دیده بشوید. پس به خاطر داشته باشید هرگز مانتو و شلوار یک رنگ نپوشید و سعی کنید مانتو و شلوار و حتی کفشتان در چند رنگ متفاوت اما در یک‌هارمونی انتخاب شود. مانتوهای خیلی کوتاه نیز پاها را بلندتر از آنچه هست نشان می‌دهد پس از پوشیدن چنین مدل‌هایی خودداری کنید. هر مانتوی که خیلی گشاد و باد کرده باشد شما را بزرگتر از آنچه که هستید نشان می‌دهد. مانتوهای زنانه کمردار تنگ شما را خوش اندام و زیبا نشان می‌دهد. مانتوی که به انحناها و برجستگی‌های بدن تاکید بیشتری بکند، توجه را از قد بلند دور می‌کند و اندام شما را متناسب‌تر نشان می‌دهد.


    ²خانم‌های ریزه اندام و کوتاه قد:
    مانتوهای ساده‌ای که تنگ و قالب تن هستند، انتخاب کنید. از پوشیدن مانتوهایی با دامن‌های خیلی گشاد و کلوش خودداری کنید. مانتو، بارانی یا پالتویی انتخاب کنید که سایز کوچک و اندازه شما باشد. اگر در انتخاب سایز خود دقت نکنید، مجبورید شانه‌های بزرگ و آستین‌های بلند مانتویتان را به خیاط بسپرید تا آن را اصلاح کند. مانتوهای خیلی بلند موجب می‌شود که کوتاهتر دیده شوید. یک مدل کوتاه تا روی زانو برای شما بسیار مناسب است. مانتویی که راه‌های عمودی باریکی دارد، باعث ایجاد خطوط عمودی بیشتری روی لباس می‌شود و درنتیجه شما را بلندتر نشان می‌دهد، همچنین این مانتوها رسمی و کلاسیک است. دقت کنید که دامن مانتوی شما تا روی زانو باشد که به بلندتر دیده شدن شما کمک می‌کند. از پوشیدن هر مانتویی که جعبه مانند یا خیلی گشاد باشد(که شما را چاق و تپل نشان می‌دهد) یا مدل‌های چروک خودداری کنید.


    ²خانم‌های چاق و درشت اندام:
    سایز را فراموش کنید و به دوخت مانتو توجه کنید. هیچ کس نمی داند شما دقیقا چه سایز مانتویی باید بپوشید، بنابراین تلاش کنید تا خود را در لباسی خیلی تنگ، در لباسی که کاملا متناسب اندام شما نیست، در فشار قرار ندهید. درعوض مانتو‌هایی را انتخاب کنید که اندازه شما دوخته شده باشد و دوختش مناسب اندام شما باشد. مانتو‌های کشی و استرچ و کمرهای کشی معمولا برای زنان درشت اندام مناسب نیست. سعی کنید خطوط افقی در مانتو‌یتان نباشد، راه راه پارچه‌ها، نوارها و خطوط افقی شما را چاق‌تر و عریض‌تر نشان می‌دهد. مانتو‌هایی را بپوشید که خطوط و راه‌های عمودی دارند یا اصلا راه و خطی ندارند. از پوشیدن مانتوهایی که جیب‌های بغل از رو دارد، خودداری کنید مانتوهای خیلی کوتاه انتخاب نکنید و به دنبال مدل‌هایی باشید که شکاف‌های پهلو و جانبی دارند، زیرا این مدل‌ها علاوه بر افزایش شیکی و مد بودن، به راحتی شما در هنگام حرکت کمک می‌کنند. مانتوهایی با دامن‌های کلوش یاA شكل بپوشید.


    ²خانم‌هایی با شکم بزرگ:
    از پوشیدن مانتوهای کمردار جدا خودداری کنید. کمر باعث ایجاد جمع‌شدگی و چین در قسمت شکم می‌شود و دور شکم را بزرگتر از آنچه که هست، نشان می‌دهد. البته مانتوهای مدلWrap (مدلی که یک طرف لباس روی طرف دیگر پیچیده می‌شود) را می‌توانید بپوشید. این مدل بالاتنه باعث می‌شود که سینه شما به دو قسمت تفکیک بشود و کمر مشخص‌تری ایجاد کند، در نتیجه شکم شما کوچکتر به نظر می‌رسد. به دنبال مانتو‌های قالب تن راسته باشید که یک فرم یکدست مستقیم از شانه تا پایین پای شما ایجاد می‌کند. به طور کلی جیب، پلیسه و چین در ناحیه پشت، جلو و پهلوی شکم باعث می‌شود که به قسمت میانی بدن شما بیشتر توجه بشود و شکم شما بزرگتر به نظر برسد.


    ²خانم‌هایی با سینه بزرگ:
    مانتوهایی با بالاتنه گشاد بپوشید تا سینه‌هایتان را کوچکتر نشان بدهید. مانتو‌های تنگ، در اطراف سینه کشیده می‌شود و موجب می‌شود تا افراد به این ناحیه نگاه کنند. مانتوهایی که در دو طرف دگمه دارند، سینه‌های شما را بزرگتر نشان خواهد داد. از لوازم جانبی استفاده کنید که توجه را از سینه‌های شما دور می‌کند. با استفاده از روسری‌های رنگی زیبا و فریبنده و جذاب یا کفش‌های زیبا، افراد بیشتر به آنها نگاه می‌کنند تا سینه‌های بزرگ شما. مانتوهایی با بالاتنه ساده و گشاد استفاده کنید. جیب باعث جلب توجه به سینه‌های شما می‌شود. مانتوهای پلیسه دار و چین دار، تنها باعث می‌شود که شکل سینه شما بزرگتر نشان داده شود مانتوهایی با دامن چین دار یا پلیسه دار، توجه را از سینه‌های شما دور می‌کند و شما متناسب دیده خواهدی شد.


    ²خانم‌هایی با سینه کوچک:
    مانتوهای طرح دار بپوشید. زنانی که سینه‌های کوچکی دارند، معمولا اندام گلابی شکلی دارند، در این صورت نیمه پایین بدن آنها از نیم تنه بالایی آنها بزرگتر و سنگینتر است. برای ایجاد تعادل، مانتوهای طرح دار و رنگ روشن با شلوارهای تکرنگ و ساده بپوشید. اما طرح‌های خیلی بزرگ را برای مانتوی خود انتخاب نکنید. درعوض مانتو‌هایی که طرح‌های متوسطی دارد و نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ است، انتخاب کنید. مانتوهایی بپوشید که در قسمت سینه خود تزئینات دارد. هرچیزی در ناحیه سینه موجب می‌شود که سینه‌های شما بزرگتر به نظر برسد. مدل‌هایی که درست زیر سینه جمع می‌شود، خودبه خود سینه را بزرگتر نشان می‌دهد. پارچه‌های بافت دار یا براق در قسمت سینه نیز همین تاثیر را دارد. دگمه، تزئینات ، قلابدوزی و گلدوزی روش بسیار خوبی برای افزایش اندازه سینه شما است. پس از مانتوهایی که تزئینات زیادی در بالاتنه آن به کار گرفته شده است انتخاب کنید.
     

     

     

     

     

     
      u تغذيه، سلامتي و تناسب اندام


    موادغذایی عالی برای خنک کردن شما
    در تابستان

    این میوه ها و سبزیجات به شما کمک می کنند در گرمای هوا خنک بمانید



    هرچه روزهای تابستان طولانی تر و گرمتر می شوند، خنک ماندن در این هوا سخت تر و سخت تر می شود. برای خنک ماندن فقط نوشیدنی های یخی و خنک و کولر کافی نیست، غذاهایی که مصرف می کنید هم می توانند در این زمینه به کمکتان بیایند.
    خوشبختانه در هیچ زمان دیگری ار سال به اندازه تابستان نمی توان از خوردن لذت برد. از گیلاس و آلبالو گرفته تا هلو و شلیل، انواع و اقسام میوه های خوشمزه در این فصل پرطراوت موجود است. نکته جالب توجه این است که خیلی از این میوه ها و سبزیجات به پایین آوردن دمای بدن هم کمک میکنند.
    در این مقاله سه میوه و سبزیجات بسیار مفید برای بالا بردن انرژی و خنک نگه داشتن بدنتان معرفی می کنیم.


    Óمیوه های خنک کننده:
    میوه ها محتوی آب بالاتری دارند و سرشار از موادمغذی و آنتی اکسیدان ها هستند که بهترین راه برای خنک ماندن در تابستان است. این میوه ها شامل انگور، سیب، گلابی، هلو، گیلاس، آلبالو، شلیل و مرکباتی مثل پرتقال می شود. می توانید به روش های مختلف در رژیم غذایی خود از میوه ها استفاده کنید. می توانید آنها را در سالاد بریزید، با شیر و ماست مخلوط کنید یا به صورت خام بعنوان میان وعده استفاده کنید.


    Óهندوانه
    هیچ چیز بهتر از هنوانه گرمای طاقت فرسای زمستان را کمتر نمی کند. پس زمانش رسیده که این میوه تابستانی را وراد رژیم غذایی روزانه تان کنید. هنوانه از 90 درصد آب تشکیل شده است که به حفظ آب بدنتان در گرما کمک میکند. علاوه بر آب، حامی مقدار زیادی ویتامین A و C نیز میباشد، فاقد چربی است و سرشار از لیکوپن، آنتی اکسیدانی است که از بروز سرطان و بیماری های قلبی-عروقی جلوگیری میکند.
    امتحان کنید: تکه های هندوانه را همراه با پنیر فتا، کمی روغن زیتون و سرکه بالزامیک و مقداری گرد ریحان مخلوط کنید و سالادی ویژه برای تابستان بسازید.


    Óطالبی و خربزه
    این میوه ها هم مثل هندوانه حاوی مقدار انبوهی آب هستند که به حفظ آب بدن در دمای بالای هوای کمک میکند. طالبی و خربزه هر دو میوه هایی کم کالری و با پتاسیم بالا هستند. بااینکه منبع خوبی از موادمغذی به شمار نمی روند، اما میزان کم پروتئین و چربی و کربوهیدراتشان، آنها را برای کاهش وزن، دیابت، فشارخون، و اختلالات قلبی-عروقی ایدآل می کند. این میوه ها همچنین ادرار آور هم هستند که باعث می شود مواد سمی نامطلوب از بدن دفع شوند.
    امتحان کنید: می توانید از طالبی و خربزه برای درست کردن یک سوپ تابستانی استفاده کنید. این میوه ها را همراه با برگ های نعناع برای بالا بردن اثر خنک کنندگی مخلوط کنید.


    Óمرکبات
    مرکبات شامل پرتقال، گریپ فروت، و لیمو جزء خنک کننده ترین میوه ها هستند. این میوه ها، درکنار طعم بسیار خوشمزه ای که دارند، شما را سالمتر و جوانتر نگه می دارند. مصرف مرکبات به خاطر محتوی بالای فیتونوترینت هایی که بعنوان آنتی اکسیدانهایی مثل فلاوانون، آنتوسیانین، پولی فنول و ویتامین C رد بدن عمل می کنند، برای سلامت پوست نیز بسیار مفید هستند. این میوه ها همچنین برای هضم و گوارش غذاها نیز مفیدند و به تجزیه غذهای پرچرب کمک میکنند.
    امتحان کنید: هر روز صبح را با یک لیوان آب لیمو تازه شروع کنید. این نوشیدنی که کمی اسیدی است، به پاک کردن سیستم بدنتان و بالا بردن سطح انرژیتان کمک میکند.


    Óسبزیجات خنک کننده:
    تعداد زیادی از سبزیجات هستند که به پایین آوردن دمای بدن در گرما کمک میکنند. بهترین نمونه های آن خیار، تربچه، کاهو و سبزی هایی مثل اسفناچ و آروگولا و گیاهانی مثل نعناع می باشد. همه اینها حاوی مثدار قابل توجهی آب هستند و می توانند خون را رقیق کرده و به بدن برای آزاد کردن گرما کمک کنند. این سبزیجات را می توانید به اشکال مختلف در برنامه غذاییتان استفاده کنید. از آنها در سالاد و غذاهای تایلندی استفاده کنید.


    Óخیار
    خیار با محتوی آب بسیار بالایی که دارد، همراه با طعم تازه ای که دارد یکی از بهترین سبزیجات در تابستان به شمار می رود. دیرزمانی است که خیار را با ویژگی های پزشکی بیشمار آن می شناسند. این سبزیجات، خاصیت ادرار آور دارد که به بیرون کردن سموم و مواد زائد از بدن کمک می کند وطراوت و تازگی پوست و بافت ها را حفظ می کند. خیار بسیار کم کالری است و کمترین میزان قند، کربوهیدرات و چربی را در خود دارد. همچنین حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین B، فسفر، کلسیم، روی و سایر موادمعدنی است.
    امتحان کنید: از خیار خرد شده می توانید در ساندویجهای خود استفاده کنید یا همراه با ماست، لیمو و نعناع، آب دوغ خیار درست کنید.


    Óتربچه
    این سبزی معمولاً محبوبیت چندانی ندارد. با رنگ زیبای قرمز متمایل به بنفش و داخل سفید رنگ و خوشمزه خود، آنقدرها که باید مورد استقبال قرار نمی گیرند. این سبزی محتوی آب بسیار بالایی دارد و منبع بسیار خوبی از ویتامین C می باشد که خواص آنتی اکسیدانه و ضدالتهابی دارد. همچنین منبع خوبی از پتاسیم است که به پایین آوردن سنگ کلیه و سکته کمک می کند. سولفور، آهن و ید هم در خود دارد.
    امتحان کنید: یکی از بهترین راه ها برای استفاده از تربچه، ایجاد برش های بسیار نازک و استفاده از آن در سالاد سبزیجات و سالاد پاستا است.


    Óنعناع
    هم نعناع و هم قرص نعناع خواص خنک کنندگی بسیار بالایی دارند و رایحه تند آن می تواند تنبلی که در فصل گرما در همه ما ایجاد می شود را از بین می بردو برای مدتی طولانی گیاهشناسان از این گیاه برای ساخت چای های گیاهی، پماد، وس ایر محصولات برای تسکین ذهن و جسم، استفاده می کردند. علاوه بر اینها، نعناع به گوارش و التهاب نیز کمک میکند که در فصل تابستان کمک بسیار خوبی است.
    امتحان کنید: تی بگ چای سبز را در آب جوش انداخته و بگذارید خنک شود، بعد به آن شکر، لیمو و کمی نعناع و اضافه کنید و ایس تی بسیار عالی خواهید داشت.


    نکات ساده دیگر برای کمک به خنک ماندن در تابستان:

    Óخام خواری کنید
    وقتی دمای هوا بالا می رود دیگر کی دوست دارد وقت خود را در آشپرخانه بگذراند؟ خوشبختانه میوه ها و سبزیجات تازه بهترین موادغذایی برای تابستان هستند که وقت زیادی هم برای آماده کردن آنها گرفته نمی شود. اگر مجبورید آشپزی کنید، سعی کنید از آشپزی های سریع و سبک مثل بخارپز کردن و امثال آن استفاده کنید.


    Óادویه دار کنید
    تصادفی نیست که مردم نواحی گرم کره زمین بیشتر غذاهای تند می خورند. یک مقدار متوسط از ادویه های تند مثل زنجبیل تازه، فلفل قرمز و سیاه ممکن است که اول دمای بدنتان را بالا ببرند اما در واقع به خنک کردن شما کمک می کنند. بد نیست که کنار ماهی کبابی و خوراک مرغتان از کمی فلفل قرمز استفاده کنید و در غذاهای دیگر از زنجبیل، روغن کنجد، سویا، سرکه استفاده کنید.


    Óمایعاتتان را به دقت انتخاب کنید
    حفظ آب بدن اهمیت بسیار زیادی در ماه های گرم تابستان دارد. خیلی از علائم گرمای بیش از حد (سرگیجه، خستگی، عدم تمرکز) مربوط به کم آب شدن بدن است. اما نوع مایعاتی که می نوشید هم اهمیت دارند.
    نوشیدنی هایی مثل نوشابه و نوشابه های ورزشی (که با شکر و نمک مخلوط است) کم آبی بدنتان را بدتر هم می کند و غذاها و نوشیدنی های بیش از حد سرد و خنک (مثل بستنی) هم در گوارشتان، عرق کردن بدن و مکانیزم خنک کنندگی طبیعی بدن اختلال ایجاد می کند. پس بااینکه خوردن بستنی در تابستان خیلی وسوسه انگیز است اما بهتر است که جای آن یک تکه هندوانه نوش جان کنید.
    اگر رژیم غذاییتان را به دقت انتخاب کنید مطمئن باشید که گرمای تابستان چندان اذیتتان نخواهد کرد. تنها کاری که باید بکنید این است که کرم ضد آفتابتان را بزنید و از این روزهای شاد تابستانی لذت ببرید.
     

     

     

     

     

     
      u راهنماي خريد


    لوازم آرایش های اصل

    در مورد آرایش صورت و معرفی لوازم آرایش های مناسب برای انواع پوست ها باید بگم زمانی استفاده ازلوازم آرایش نتیجه بخشه که پوست از هر رنگ و نوعی که هست سالم باشه و فاقد هرگونه آکنه واسکار و لک و… باشه.افرادی که دارای مشکلات پوستی هستند باید ابتدا به پزشک مراجعه کنند و بعد از پایان درمان و یا احیاناّ عدم آن از لوازم آرایش استفاده کنند. مخصوصا در مورد لک های عمیق و جای جوش یا خود آکنه استفاده از لوازم آرایشی با پوشش بالا فقط باعث تشدید بیماری میشه.برای آرایش های طولانی مدت حتما قبل از آرایش باید پوست پاک سازی و آماده بشه و استفاده از کرم پودر روی پوستی که آماده نیست باعث تعریق بیشتر و خراب شدن سریعتر آرایش میشه.
    برای آرایش روزانه باید از کرم پودر و پوشش دهنده های سبک و مرغوب استفاده کنیم. یکی از راه های شناخت لوازم آرایش اصل این است که تستر یا نمونه های آن در فروشگاه معتبر موجود باشه و اینکه مارک محصول واضح وخوانا و دیکته صحیح داشته باشه (مثلا L'Oreal را به شکل های Loreal یا oreal ننوشته باشند.) خیلی از خانم ها می خوان که بهشون مارک های مرغوب رو معرفی کنم ولی این رو باید بدونید که اصولا کیفیت لوازم آرایش ها و انتظار هر فرد بخاطره نوع چهره و پوستش متفاوت از بقیه است.بعضی ها خواهان چهره ای بسیار یکرنگ و کرم پودر هایی مثل ماسک هستند و بعضی دیگر یک پوست شفاف با رنگ طبیعی رو می خواهند و دوست ندارند که آرایششون خیلی مشخص باشه.هر روز لوازم جدیدی وارد بازار میشه و از طرف دیگر لوازم تقلبی هم از این غافله عقب نمی مونند!
    چند روز پیش در یک فروشگاه که نمایندگی لوازم آرایش معروف کره ای Etude رو داره دیدم که لوازم آرایش تقلبی همین مارک که درجه ۲ هستند رو هم عرضه میکنه و اظهار میکنه که این ها مدل های جدیدشه؟؟!!!
    ولی لوازم آرایش های اصل و اورجینال از لحاظ شکل ظاهر کاملا مشخص هستند و لیبل و مارکی که روی اونها درج شده معمولا به راحتی پاک نمی شه.به تازگی هم که لیبل مخصوص وزارت بهداشت هم روی لوازم اصل هست و در مورد لوازم اتود این لیبل رو جعبه درج شده و بصورت برچسب نیست.
    توصیه می کنم که کرم پودر و ریمل رو هرگز از فروشگاه های ارزان فروشی تهیه نکنید.و همیشه از فروشنده تستر بخواهید و توجه کنید که خود تستر رو به شما نفروشند!! لوازم ارایش Clinique وLancôme در ایران بصورت قاچاق وارد میشه و تضمینی برای اورجینال بودنشون وجود نداره و تنها ضامنش خرید از فروشنگاه های معتبر و یا خرید آن از کشور های دیگه مثل امارات است.
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    سخنی از عشق...

    وقتی در دوران کودکی و نوجوانی اختلاف زن و شوهرهای متعدد را می دیدم احساس می کردم که اشتباهی در میان است. صمیمیت کافی و علاقه لازم در آن عشق وجود ندارد، رنگ سیاه کینه و خود جانبداری، نقش زیبا و لطیف گذشت و انعطاف را در خود حل کرده است. صداقت بیگانه شده و فداکاری، جانشین پیدا کرده است.
    با خود می گفتم که اما، در زندگی و رابطه من این چنین نخواهد بود، عشق معنای واقعی دارد و صداقت هدیه من و فداکاری هدیه اوست. عشق ما علاقه به دیگری است، نه به ثروت و مقام و چهره. در قانون زندگی من قهر و اختلاف نا متعارف بود و رقابت و لجبازی بدون معنی. آنچنان در خیال خود خوش بین بودم که احساس می کردم با این افکار از دیگران متمایز شده ام. او هم مانند من و من هم مانند او.
    اما وقتی عشق را در واقعیت دیدم، به افکار خود نرسیدم. نه تنها رویاهایم را در وجود دیگران نمی یافتم، در رفتار خودم هم پیدا نکردم. فکر کردم که آن ها بدند که من بد شده ام اما باز فکر کردم من که نباید با بدی دیگران بد شوم. مشورت و راهنمایی دیگران بوی افکار نوجوانیم را نمی داد ولی مثل اینکه واقعیت همان بود که می دیدم و می شنیدم نه آن که فکر می کردم.
    می گفتند عشق از روی احساس است و ماندگار نیست اما علاقه از عقل می آید و با دلیل جاودانه است، دلیل عقل منطقی است و علاقه اش با فکر. اما این فکر سیاست دارد، این عاشقی شرط و شروط دارد و برای رسیدن به آن زحمت فراوان می خواهد و تلاش دوچندان.
    بازهم نپذیرفتم گفتم علاقه از عقل است ولی نه مشروط، علاقه که شرط ندارد، گفتند در دنیایی که اشتباه کنی یک عمر بیراهه خواهی رفت، علاقه شرط دارد. چون سرنوشت است، یک عمر زندگی است و انتخاب بزرگراه اصلی زندگی تو که اگر بخواهی آن را برگردی از دیگران عقب خواهی افتاد. اگر از روی عقل و مشروط به خوشبختی نباشد، پس پیمودنش از برای چه است؟
    گفتم افکارم خوشبختی می آورد، گفتند افکارت شاید ولی رفتارت نه، اما من فکر می کنم که آن ها اشتباه می کنند، چرا باید با سیاست زندگی کرد، صداقت نداشت، فداکاری نکرد و برای دیگری جان نسپرد.
    چرا رفتارهای ما با گفته هایمان مغایرت دارد؟ چرا دوستت دارم و فدایت شوم ها تنها به ارزش یک گفتار است و چرا تا زمانی خوب هستیم که مفید هستیم؟
    ما دیگران را برای رفاه خود می خواهیم نه برای اینکه در کنارشان باشیم. زمانی از وجود آن ها لذت می بریم که احساس کنیم از وجود و حضور آن ها بهره ای می بریم. حال این بهره هرچه می خواهد باشد، ثروت، عاطفه، قدرت یا هر مورد دیگری.
    ما دیگران را برای این نمی خواهیم که خوشحالشان کنیم، کمکشان کنیم و ارتقایشان دهیم. با او روراست نیستیم، می گوییم که هستیم ولی نیستیم. می گوییم که در زندگی من بهترینی ولی شاید به گفته خود ایمان نداشته باشیم. برایش ساز حمایت و دلسوزی می زنیم ولی حاضر نیستیم به خاطر او هر کاری بکنیم. می گوییم تو خوب ترینی ولی احتمال این که بدگویی اش را بکنیم فراوان است. شاید به او خیانت کنیم و نارو بزنیم. شاید برای رشد خود راضی به شکست او شویم و شاید برای رسیدن به اهداف خود او را له کنیم.
    از اعمال و رفتارش شکایت می کنیم اما خودمان در همان موقعیت همان کار را انجام می دهیم، وقتی خودمان را جای او می گذاریم می فهمیم که این خواسته یا اعمال سزاوار نیست اما بازهم اصرار بر انجام آن داریم. در زمان خوشی و راحتی او را فراموش می کنیم و در بدبختی ها او را شریک موظف خود می دانیم.
    علاقه ای به درک احساسات او نداریم ولی توقع درک احساساتمان را داریم. از او می خواهیم به خواسته های ما توجه کند ولی به خواسته هایش توجهی نداریم. حقش را کامل ادا نمی کنیم و به نیازهایش کامل پاسخ نمی دهیم.
    حال او کیست؟ او در درجه اول همسر ماست، اما می تواند پدر، مادر، خواهر، برادر، فرزند، دوست، همکار ما یا یک رهگذر باشد. مهم نیست که او کیست، مهم این است که ما...
     

     

     

     

     

     
      u دانش و فناوري

    زندگی به شیوه کارتی

    کارت‌های هوشمند کارت‌هایی هستند که روی آن‌ها مدار مجتمع نصب شده و می‌توان از آن‌ها به جای کارت اعتباری و کارت پول یا سیستم‌های تشخیص هویت و در بسیاری از موارد دیگر استفاده کرد. در تعریفی گسترده‌تر کارت بهادار می‌تواند یک کارت هوشمند با یک تراشه یا یک کارت پلاستیکی با نوار مغناطیسی برای ثبت اطلاعات توازن وجه ‌باشد. تفاوت عمده این دو نوع کارت در این است که کارت هوشمند یک پردازنده دارد و می‌تواند حجم زیادی از اطلاعات را در خود ذخیره کند. همچنین دستگاه کارت‌خوانی که برای کارت هوشمند استفاده می‌شود با کارت‌خوان مغناطیسی تفاوت دارد زیرا کارت هوشمند دارای پردازشگر است. کارت‌های بهادار عمومی دربرگیرنده کارت تلفن، مترو و کارت اتوبوس هستند. بسیاری از مردم از دو واژه کارت بهادار و کارت هوشمند برای این نوع کارت استفاده می‌کنند. در ایران مردم با نمونه‌هایی از کارت‌های هوشمند از قبیل کارت سوخت، مترو، کارت اتوبوس شهری و پارک‌متر آشنا هستند.


    ● کارت‌های نوار مغناطیسی
    بسیاری از کارت‌های نوار مغناطیسی حاوی اطلاعاتی هستند که برای تغییردادن آن‌ها باید کارت را در دستگاه مناسب قرار داد و اطلاعات جدید را به دستگاه وارد کرد. کارت‌های نوار مغناطیسی غیرفعال هستند به این معنی که نمی‌توانند اطلاعات را فرستاده یا دریافت کنند و توانایی افزایش یا کاهش موجودی روی کارت را نیز ندارند. پردازش همه این اطلاعات در دستگاهی انجام می‌شود که کارت در آن قرار خواهد گرفت. اگرچه هر دو نوع کارت مغناطیسی و هوشمند توانایی ذخیره E-cash را دارند اما کارت‌های هوشمند طرفداران بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند زیرا این نوع کارت دارای بسیاری از توانایی‌های پردازشی است.


    ● کارت‌های هوشمند:
    یک کارت بهادار از نوع کارت‌های پلاستیکی به همراه یک تراشه جهت ذخیره و پردازش اطلاعات است. امروزه کارت‌های اعتباری، debit و کارت‌های شارژ، توانایی ذخیره اطلاعات محدودی را روی نوار مغناطیسی دارند. یک کارت هوشمند می‌تواند اطلاعاتی معادل ۱۰۰ برابر اطلاعات یک کارت مغناطیسی را در خود ذخیره کند. کارت هوشمند توانایی نگهداری اطلاعات محرمانه کاربر مانند اطلاعات مالی، کلمات رمز، اطلاعات مربوط به حساب، شماره کارت اعتباری، اطلاعات مربوط به حساب، شماره کارت اعتباری و اطلاعات مربوط به سلامت فرد را دارد. این کارت‌ها نسبت به کارت‌های قدیمی امنیت و اطلاعات بیشتری دارند زیرا اطلاعات ذخیره شده روی آن‌ها به صورت کد شده و رمز نگهداری می‌شوند. با کارت هوشمند سرقت‌‌های اعتباری مشکل‌تر انجام می‌شود زیرا کلید رمز برای باز کردن اطلاعات موجود روی کارت یک کد PIN است و هیچ‌گونه شماره‌ یا امضا فیزیکی که سارق بتواند از آن سوءاستفاده کند روی کارت وجود ندارد.
    در هنگ‌کنگ شرکت‌های حمل‌ونقل شهری شامل متروها، اتوبوس‌رانی‌ها، راه‌آهن، واگن‌های برقی و قایق با هم توافق کردند و کارت هوشمندی به نام اختاپوس ساختند. این کارت به مسافران اجازه می‌دهد تا از یک کارت برای تمامی نیازهای حمل و نقل خود استفاده کنند. پایگاه اینترنتی HongKong city bus حاوی اطلاعاتی در مورد کارت اختاپوس است. در سانفرانسیسکو اتحادیه حمل و نقل کارت هوشمندی مانند کارت اختاپوس به وجود آورده است. این سیستم که Translink نام دارد نخستین سیستم یکپارچه برای حمل و نقل عمومی در آمریکاست. استفاده‌کنندگان Translink می‌توانند کارت‌های خود را در فروشگاه‌های مخصوص یا به طور مستقیم از حساب بانکی خود شارژ کنند.
    واحد تجاری VISA نیز بتازگی کارت هوشمند خود را به بازار عرضه کرده است، این کارت نخستین‌بار در سال ۲۰۰۲ انتشار یافت. واحد تجاری American express نیز کارت هوشمندی به نام Blue انتشار داده است. Mondex نیز یکی از کارت‌های هوشمند در خصوص پول الکترونیکی است که با گسترش مقبولیت آن روی اینترنت و فروشگاه‌های عمومی به سایر برنامه‌ها اجازه می‌دهد خود را روی تراشه Mondex سوار کنند. Mondex در سال ۱۹۹۰ به وجود آمد و اکنون یکی از قسمت‌های Mastercard است. در هنگ‌کنگ کارت هوشمند Mondex در سال ۱۹۹۶ به وجود آمد و یکی از عوامل اصلی گسترش کارت‌های هوشمند در کشور هنگ‌کنگ شد. کارت Mondex یک راه جدید و مناسب برای انجام پرداخت روی اینترنت یا دنیای واقعی به شمار می‌رود. آزمایش‌های mondex در آمریکا و کانادا موفقیت‌آمیز نبوده است زیرا مردم از روش‌های دیگر پرداخت مانند کارت‌های اعتباری، کارت‌های دبیت و چک‌های کاغذی بیشتری استفاده می‌کردند. کارت‌های هوشمند Mondex توانایی پذیرفتن E-cash از حساب بانکی کاربر را دارند. دارندگان کارت می‌توانند پول خود را در فروشگاه‌هایی که دستگاه کارت‌خوان Mondex دارند، خرج کنند. دو نفر دارنده کارت Mondex می‌توانند از طریق خط تلفن و دستگاه کارتخوان پول خود را به یکدیگر منتقل کنند. از این کارت می‌توان در دنیای واقعی و فروشگاه‌ها همچنین در اینترنت و دنیای مجازی استفاده کرد. این در حالی است که در هر دو حالت امکان دزدی و تقلب در آن نسبت به کارت‌های اعتباری کمتر است.
    با استفاده از کارت Mondex همیشه پول خرد برای استفاده از Vending machine (دستگاهی که با انداختن پول جنس مورد نظر از آن خارج می‌شود) در اختیار دارنده کارت است. واحد تجاری نوشابه‌سازی کوکاکولا تخمین زده که حدود ۲۵ درصد از فروش خود را به خاطر اینکه مشتریان پول خرد نداشته‌اند از دست داده است. پول الکترونیکی Mendox ریزپرداخت‌هایی به اندازه ۳ سنت را نیز حمایت می‌کند، اما معایبی نیز دارد. این کارت حاوی E-cash است و خطر سرقت کارت ممکن است باعث شود مشتری پول زیادی در کارت وارد نکند. Mendox امکان استفاده از اعتبار را به خریدار نمی‌دهد. بدهی‌های معوق مانند آنچه که در کارت‌های اعتباری وجود داشت در اینجا وجود ندارد و در ازای خریدهای انجام شده به خریدار رسید تحویل داده نمی‌شود. تراکنش‌های Mendox دارای قسمت‌های مختلفی است. این قسمت‌ها به کاربر اطمینان می‌دهند که پول الکترونیکی سالم به مقصد خواهد رسید. بخش‌های مختلف در استفاده از کارت Mondex برای انتقال پول از خریدار به فروشنده عبارتند از:

    ▪ دارنده کارت، کارت را در دستگاه کارت‌خوان قرار می‌دهد. اعتبار کاربر و فروشنده به منظور تصدیق شدن حق استفاده بررسی می‌شود.

    ▪ پایانه موجود در فروشگاه مقدار پول موردنظر را برای دریافت کردن درخواست و به طور همزمان امضا دیجیتالی فروشنده را نیز به خریدار انتقال می‌دهد.

    ▪ کارت خریدار، امضا دیجیتالی فروشنده را بررسی می‌کند اگر امضا درست باشد مقدار درخواست شده از کارت مشتری کسر می‌شود.

    ▪ پایانه فروشگاه امضا دیجیتالی فرستاده شده از طرف کاربر را به منظور تایید صحت آن بررسی می‌کند، اگر امضا خریدار درست باشد پایانه موردنظر به منظور تایید امضا خریدار یک بار دیگر امضا فروشنده را برای خریدار می‌فرستد.

    ▪ هرگاه مقداری پول الکترونیکی از حساب خریدار کسر شود، مقدار مشابهی پول به حساب فروشنده واریز می‌شود. با توجه به اینکه ابتدا مقدار پول موردنظر از حساب خریدار برداشته شده و سپس به حساب فروشنده اضافه می‌شود می‌توانیم مطمئن باشیم که هیچ‌گونه پول اضافی تولید و یا از بین نمی‌رود.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    نمي دانم چقدر نماز و روزه قضا شده دارم، چكار كنم؟


    .: سوال:

    در خانه ما سختگيري براي نماز و روزه نمي كردند من خيلي نماز و روزه قضا شده دارم و بعضي وقت ها روزه هايم را بدون دليل مي خوردم. حالا نمي دانم چقدر نماز و روزه قضا شده دارم, چكار كنم؟
     

    .: پاسخ:

    هكسي كه نمي داند چقدر نماز قضا دارد , چنانچه براي شما مشكل نيست و عسر و حرجي در كار نباشد لازم است آن قدر نماز بخواني تا علم پيدا كني كه به مقدار نمازهاي قضا شده يا اينكه بيشتر نماز قضا خوانده است . و اگر تحصيل علم ممكن نيست, به مقداري كه اطمينان پيدا كند نماز بخواند , و اگر آنهم نشد به قدري كه گمان پيدا كند و اين احتياطات در صورتي است كه مي داند يا احتمال مي دهد كه سابقا مقدار آنها را مي دانسته و الا فقط به قدري كه يقين دارد نماز بخواند و در مورد مقدار بيشتر , احتياط كردن خوب است ولي ظاهر اين است كه لازم نيست.
    «توضيح المسائل , حضرت آيت الله بهجت, ص 221 , مسئله 1123 »

    كسي كه روزه ماه مبارك رمضان بر او واجب است , اگر عمدا يا شبه عمد , روزه خود را باطل كند , بايد علاوه بر قضاي آن , كفاره بدهد ( اين برگرفته از مسئله قبل مي باشد ) و اگر نمي داند چند روز و چند ماه است . بايد به مقدار ي كه اطمينان پيدا كند انجام بدهد .
    « توضيح المسائل مراجع عظام , ص 260 , مسئله 1329 »
     

     

     

     

     


    Contact Owner | Contact Moderator | Contact Moderator 2 | Join Now | Help Join | Designer | Group Email

     

     


    __._,_.___


    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive