به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Sunday, February 15, 2009

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 1065)

 
 
 
 

871124

حيات جانوري ، گياهي ، دانستنيها و سرگرمي در راز بقا

 
 
 
 
 

 

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1065 :: دوشنبه 28 بهمن 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

۱۰ سایتی که در سال ۲۰۰۹ مطرح خواهند شد

باسلام
فرارسيدن اربعين حسيني را تسليت عرض مي کنم.
PC World پیش‌بینی کرده که این ۱۰ وب‌سایت در سال ۲۰۰۹ مطرح خواهند شد. این وب‌سایت‌ها ایده‌ی جدیدی دارند و دارای پتانسیل پرطرفدارشدن هستند. سال ۲۰۰۸ سال توییتر، فیس‌بوک . Hulu بود. این‌ها پیش‌بینی‌هایی هستند برای سایت‌هایی که در سال ۲۰۰۹ مطرح خواهند شد.

TV.com
با به‌دست‌آوردن چنین دامنه‌ی رویایی و ارزشمندی و پخش برنامه‌های تلویزیونی به طور کامل پتانسیل زیادی برای مطرح‌شدن دارد. در حالی که هنوز برنامه‌های کامل روی سایت قرار نگرفته ۱۶.۵ میلیون بیننده در ماه دارد. با افزایش برنامه‌های روی سایت و امکاناتی نظیر HD می‌توان آینده‌ی روشنی برای این وب‌سایت پیش‌بینی کرد.

Qik
Qik ایده‌ی جالبی دارد: پخش و به اشتراک‌گذاری ویدیوهای موبایل. در Qik می‌توانید ویدیوهای فراوانی را بیابید که کاربران ارسال کرده‌اند. همچنین می‌توانید ویدیوهایتان را در سایت قرار بدهید و به طور همزمان به یوتیوب، فیس‌بوک و ... ارسال کنید. برای استفاده از این سایت نیاز به یک گوشی موبایل گران‌قیمت ندارید؛ یک گوشی معمولی هم می‌تواند کار موردنیاز شما را انجام دهد.

Boxee
با رشد سریع استفاده از اینترنت برای دیدن ویدیو، ابزاری لازم است که این ویدیوها را گردآوری کند. Boxee با جستجو در Hulu، یوتیوب، CNN و بسیاری دیگر از سایت‌ها آنچه شما نیاز دارید را پیدا کرده و در یک محیط ساده و کاربرپسند در اختیار شما قرار می‌دهد.

Blackberry Application Storefront
همان‌طور که از نامش پیداست؛ پیش‌بینی می‌شود برنامه‌های گوشی Blackberry در سال ۲۰۰۹ رشد بالایی داشته باشد.

Loopt
بار دیگر سایتی با امکاناتی برای موبایل. Loopt به شما یک نقشه نشان داده و مکان شما را در آن مشخص می‌کند. همچنین براساس علایق شما، اماکن تجاری نزدیک شما را مشخص کرده و شما می‌توانید نظرات دوستانتان درباره‌ی آنجا را بخوانید.

Blip.fm
همان‌طور که قبلا هم در دیگر مقالات گفته شده، Blip.fm شبیه توییتری برای موسیقی است. کاربران ترانه‌های موردعلاقه‌شان را با یک متن کوتاه درباره‌ی آن ارسال می‌کنند. شما می‌توانید به ترانه‌های انتخابی دیگران گوش بدهید و همچنین ترانه‌های موردعلاقه‌ی خودتان را هم اضافه کنید.

Power.com
این سایت کار شما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف آسان می‌کند. با استفاده از این سایت شما می‌توانید اکانت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی را کنترل کنید.

Tweetag
توییتر خودش را در سال ۲۰۰۸ ثابت کرد و امروزه میلیون‌ها نفر در توییتر تولید محتوا می‌کنند. برخی از این توییت‌ها ارزشمند هستند و فقط توییت‌هایی برای اتلاف وقت نیستند. در Tweetag شما تگ‌هایی که بیشتر درباره‌ی آن‌ها در توییتر صحبت شده را می‌بینید و می‌توانید بفهمید چه موضوعاتی بیشتر موردتوجه هستند.

Hi5
Hi5 سومین شبکه‌ی اجتماعی بزرگ است و در ماه حدود ۶۰ میلیون بازدیدکننده یکتا دارد که ۴۰ درصد آن‌ها از کشورهای با زبان Spanish هستند. Hi5 تا پایان امسال از فیس‌بوک بزرگتر نخواهد شد، ولی پیشرفت خوبی خواهد داشت.

Tripit
همراه شما برای مسافرت. اطلاعاتی که شما برای مسافرت نیاز دارید را در این سایت می‌یابید.

باید دید این پیش‌بینی‌ها در سال ۲۰۰۹ تا چه حد به واقعیت می‌پیوندد.


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1064) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • بیلبوردهای جالب
  • 26 مدل لباس مجلسي جديد ويژه خانم ها
  • ويژه نامه راسخون بمناسبت اربعين
  • سريال بسيار زيبا و ديدني امپراطوري بادها (جومونگ 2)
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : اقيانوسها
  • دانلود انيميشن : Futurama Into The Wild Green Yonder
  • نرم افزار مدیریت گوشی های موبایل  Mobile Master 7.3.2 build 3006
  • بازي جذاب ماشين سواري R.U.S.H
  • Shop-n-Spree بازي فوق العاده جذاب براي عاشقان خريد
  •  چهل روز گذشت
  • کیبورد چینی
  • حماسه صبوري
  • خجالت نكشيم، چرا خجالت بكشيم
  • زندگي پيش از تولد
  • جديدترين شماره از ماهنامه Reader's Digest
  • اهل بيت؛ از شام تا مدينه
  • TG01 توشیبا، تازه وارد جشن همراه های هوشمند
  • خودکار جاسوس 99 دلاری 
  • فنون زیبایی خانم ها
  • دلیل بزرگداشت اربعین
  • 10 اختراع که زندگی بشر را دگرگون خواهد کرد
  • و ...

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

ويژه نامه اربعين حسيني
بیلبوردهای جالب
نقاشیهای مشهور جهان ساخته شده با لگو
تصاویری دیدنی از آکواریومی در ژاپن
26 مدل لباس مجلسي جديد ويژه خانم ها
زیارت اربعین با صدای حاج سعید طوسی (فلش)
تصاویري متنوع و فوق العاده زیبا
پنجره اي كه صدا و گردوغبار و حرارت از آن عبور نمي كند
تصاوير زيباي فتوشاپي روي بدن
کارهای خارق العاده با موتور
ويژه نامه راسخون بمناسبت اربعين
مقالات / مداحي / کاغذ ديواري / کارت پستال

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نامه دادستان كل به وزير اطلاعات درباره بهائيت

دادستان كل كشور گفت: فعاليتهاي تشكيلات فرقه ضاله بهائيت در تمامي رده‌ها و نيز هر نوع تشكيلات جايگزين آن غير قانوني و ممنوع است.
به گزارش فارس، آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي طي نامه اي خطاب به وزير اطلاعات با اشاره به اصل بيستم قانون اساسي مبني بر حقوق شهروندي همه افراد ملت و نيز اصل بيست و سوم قانون اساسي مبني بر آزادي افراد براي داشتن هر عقيده اي اظهار داشت : " داشتن يك عقيده و مرام،آزاد ولي اعلان و ابراز آن به منظور تحريف افكار ديگران،جريان سازي و يا تبليغ و تظاهر به قصد اغواگري و تشويش اذهان ديگران و عناوين مشابه مجاز نخواهد بود ".
دادستان كل كشور در ادامه تاكيد كرد: اساسا " اشخاص حقيقي و حقوقي رسميت داده شده در قانون اساسي و قوانين عادي در فعاليتهاي موصوف آزادي عمل دارند اما مبادرت به هر گونه فعاليتي چه در قالب فردي،جمعي يا تشكيلاتي،اگر امنيت ملي و تماميت ارضي كشور را در معرض مخاطره قرار دهد،بديهي است كه حاكميت از اقتدار خود در جهت تامين مصالح عمومي و منافع ملي استفاده خواهد نمود و برخورد مقتضي را با خاطيان خواهد داشت ".
وي سپس با اشاره به كارنامه و پيشينه شبكه و تشكيلات سياسي - اطلاعاتي فرقه ضاله بهائيت و همچنين وجود مركزيت آن در سرزمينهاي اشغالي فلسطين گفته‌اند: " مستندات،امارات و قرائن به دست آمده حاكي از آن است كه تشكيلات مذبور با دشمنان خارجي ملت ايران در ارتباط مستقيم بوده، داراي پيوندهاي ديرينه و مستحكمي با رژيم صهيونستي است و در ايران نيز به جمع آوري اطلاعات و فعاليتهاي نفوذي و تخريب پايگاههاي اعتقادي مردم مبادرت مي نمايند ".
وي در پايان با تاكيد بر دستورات پيشين دادستان وقت كل كشور و رياست وقت قوه قضائيه در سال 1362،دال بر ممنوعيت هرگونه فعاليت تشكيلاتي جريان مذكور اعلان داشته است: "تشكيلات فرقه ضاله بهائيت در تمامي رده ها غير قانوني و غير رسمي بوده و وابستگي آنها به اسرائيل و ضديت آنها با اسلام و نظام اسلامي محرز و خطر آنها براي امنيت ملي مدلل و مستند است و لازم است با هر نوع تشكيلات جايگزين نيز كه در حكم بدل از اصل عمل نمايند، طبق مقررات برخورد شود ".
سران تشكيلات غير قانوني فرقه بهائيت توسط وزارت اطلاعات دستگير شده و پرونده آنان در حال رسيدگي در دستگاه قضائي است و با دستور دادستان محترم كل كشور برخورد قاطع با عناصر تشكيلات، تا انهدام كامل آن ادامه خواهد داشت.

روش ارسال پيامک از شبکه تلفن ثابت

با راه‌اندازي سرويس ارسال پيامک در شبکه تلفن ثابت (FIX SMS) ارسال و دريافت پيام از شبکه ثابت به ثابت، ثابت به سيار و سيار به ثابت امکان پذير شده است.
به گزارش فارس، اين قابليت از طريق گوشي‌هايي امکان‌پذير است که قابليت ارسال SMS را دارا هستند. تمامي مشترکان تلفن ثابت مي‌توانند با تهيه اين گوشي‌ها از اين سرويس بهره‌مند شوند. (نياز به ثبت نام و پرداخت وجه اوليه نيست).
علاوه بر آن مشترکان مي‌توانند از طريق dialup و يا اينترنت در آينده نزديک به سايت Web اين سيستم متصل شده SMS هاي خود را ارسال و يا دريافت کنند.

* روش ارسال پيام از شبکه تلفن ثابت
روش ارسال پيام در شبکه تلفن ثابت همانند ارسال پيام توسط گوشي‌هاي موبايل در شبکه سيار است. بدين منظور مشترک بايد تنها يکبار پس از تهيه گوشي مذکور، شماره مرکز SMSC را در دستگاه تلفن خود ذخيره کند. بدين صورت که مشترک وارد منوي دستگاه تلفن خود شده و شماره 9717000 را در قسمت SMS Center (در هر دو قسمت Deliver و Submit) وارد مي‌کند.
از اين زمان به بعد مشترک قادر خواهد بود SMS هاي خود را به طريق زير ارسال کند.
1- دکمه Write دستگاه را فشار دهيد.
2- پيام خود را توسط دکمه‌هاي موجود تايپ کرده و دکمه OK را فشار دهيد.
3- شماره تلفن مقصد يا گيرنده را وارد کرده و دکمه OK را فشار دهيد.
پيام شما ارسال خواهد شد و پيغام موفق (Successful) روي گوشي شما نمايش داده مي‌شود.
پس از چند ثانيه درصورت دريافت پيام توسط گيرنده، گوشي شما با پخش يک آلارم و اعلام روي صفحه نمايش تحويل موفق پيام (delivery) را به شما اعلام مي‌کند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

سريال بسيار زيبا و ديدني
امپراطوري بادها (جومونگ 2)

اين سريال در واقع ادامه جومونگ مي باشد
كه پخش آن به تازگي از کانال KBS‌ کره پخش شده

نام سريال: 바람의 나라 / The Kingdom of The Winds
ديگر نام ها: Country of Wind / The Land of Wind
نام چيني : 风之国
ژانر: Period Drama, Fantasy
تعداد قسمت: 36
شبكه سازنده: KBS2

امپراطوري بادها شرح حال پسر يوري نوه جومونگ مي باشد... بله سریال امپراطور بادها سرگذشت نسل بعدی جومونگ یعنی نوه جومونگ بزرگه این سریال از جلوه های ویژه منحصر به فردی برخورداره و بسیار قوی تر از سریال جومونگ ساخته شده به تمام دوستداران سریال های کرهای مخصوصآ کسانی که سریال جومونگ رو خریداری کردند توصیه میکنم این سریال دیدنی رو هم حتمآ بگیرند و از دیدن این سریال بسیار زیبا و دیدنی لذت ببرند...
عشق و رزم در این سریال با قدرت باور نکردنی به نمایش گذاشته شده و در طول سریال بیننده رو به دنبال خودش میکشه بازیگر نقش اول زن این سریال بسیار قوی تر از سوسونو ایفای نقش میکنه ...
 

لينک صفحه دانلود

رمز صفحه: www.mobin-group.com

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

اقيانوسها
Oceans

مستند زیبا و ديدني، 6 قسمتي بي.بي.سي در مورد اقيانوسها
 

لينک صفحه دانلود

رمز صفحه: www.mobin-group.com

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Futurama Into The Wild Green Yonder


لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/197459197/die-fitwgy-dx.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/197459380/die-fitwgy-dx.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/197459548/die-fitwgy-dx.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/197459736/die-fitwgy-dx.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/197459933/die-fitwgy-dx.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/197460099/die-fitwgy-dx.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/197459018/die-fitwgy-dx.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

تكنوازي‌هاي «عليزاده» منتشر مي‌شود

تك‌نوازي‌هاي شورانگيز حسين عليزاده در قالب يك آلبوم موسيقي منتشر خواهد شد.
به گزارش فارس، اين آلبوم كه عنوان «ماه و مه» را دارد شامل تكنوازي‌هاي شورانگيز حسين عليزاده است كه به زودي توسط انتشارات هرمس در بازار موسيقي منتشر مي‌شود.
عليزاده كه نوازنده سازهايي چون تار و سه تار و شورانگيز است در اين اثر تنها به تكنوازي شورانگيز پرداخته است.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC
نرم افزار مدیریت گوشی های موبایل
 Mobile Master 7.3.2 build 3006


نرم افزاری قدرتمند و دارای ویژگی های بسیار برای مدیریت گوشی های موبایل به وسیله کامپیوتر از شرکت معروف Jumping Bytes. به وسیله این نرم افزار به راحتی و تنها با چند کلیک می توانید به کلیه محتویات داخل گوشی موبایل خود (SMS، شماره تلفن ها، عکسها و ...) دسترسی پیدا کرده و به آسانی آنها را به کامپیوتر انتقال داده و یا برعکس. این نرم افزار به غیر از پشتیبانی از انواع مدل های گوشی های موبایل که در ادامه ذکر خواهند شد از iPod Video, iPod nano شرکت Apple نیز پشتبانی می کند.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Mobile Master7.3.2:
- اتصال سریع و آسان به کامپیوتر به وسیله تمامی روش های اتصال مانند :USB Cable، Infrared و Bluetooth
- توانایی شناسایی سریع گوشی موبایل پس از اتصال به کامپیوتر
- دارای بخشی به نام Quick start area که بیشتر بخش های مهم در این قسمت تنها با یک کلیک قابل اجرا خواهند بود
- توانایی کپی اطلاعات (آدرس ها، تقویم، یادداشت ها و ...) از یک گوشی موبایل به گوشی دیگر مانند انقال اطلاعات از گوشی Samsung به Sony Ericsson
- مدیریت و همزمان سازی شماره ها، آدرس ها و تقویم داخل گوشی با نرم افزارهای :
Outlook 97, 98, 2k, XP, 2003, 2007
Lotus Notes R5, R6, R6.5, R7, R8 (beta 2)
Palm Desktop
Thunderbird, Sunbird, Thunderbird calendar
Mozilla SeaMonkey
Tobit David InfoCenter V8/V8+/V10
Novell GroupWise (7.x)
Eudora
The Bat
Windows Vista contacts and calendar
Outlook Express
Opera
- توانایی ویرایش contact های داخل گوشی موبایل به وسیله کامپیوتر در حالت آنلاین (متصل به گوشی) و در حالات آفلاین
- توانایی استخراج محتویات Address / phone book گوشی به برنامه های Word, Excel, Open Office, Outlook, Lotus Notes, Palm Desktop, Outlook Express
- توانایی وارد کردن محتویات Address / phone book از برنامه های Lotus Notes, Thunderbird, Palm Desktop, The Bat, Eudora, files, Outlook Express, Excel به محیط برنامه و گوشی
- توانایی انتقال عکس ها، آهنگ ها و ... مورد علاقه شما از کامپیوتر به گوشی موبایل
- توانایی تایپ و فرستادن SMS به وسیله کامپیوتر (زمانی که گوشی موبایل به کامپیوتر متصل است)
- توانایی ذخیره کردن SMS های داخل گوشی در کامپیوتر
- توانایی نمایش اطلاعات مفیدی در مورد گوشی موبایل مانند : ISMIT ، میزان شارژ باتری و ...
- دارای ظاهری کاربرپسند و نصبی سریع و آسان
و ...

قابلیت پشتیبانی از وسایل و گوشی های :
Apple iPod : iPod Video / iPod nano
نوکیا : 6233 / 6270 / 6280 / 6230 / 6230i / 6220 / 6210 / 6200 / 6100 / 6310 / 6310i / 6820 / 6822
سونی اریکسون : W880i / W880 / W710i / W710 / Z710i / Z710 / Z610i / Z610 / K800 / K800i / K800 / W900i / W900 / W850i / W850 / W810i / W810 / W800i / W800 / W700i / W700 / W550i / W550 / W500i / W500 / W300i / W300 / D750i / D750 / K750i / K750 / K700i / K700 / K610i / K610 / K600i / K600 / K510i / K510 / K500i / K500 / K300i / K300 / F500i / F500 / S700i / S700 / T610i / T610 / V800i / V800 / V600i / V600 / Z600i / Z600 / Z550i / Z550 / Z520i / Z520 و غیره...
ال جی : KG800 Chocolate / KG320S
موتورولا : RAZR V3r / RAZR V3i / SLVR L7 / SLVR L6
سامسونگ : Samsung SGH-P310 / SGH-P300 / SGH-D900 / SGH-D830 / SGH-D820 / SGH-D800 / SGH-D600 / SGH-D520/ SGH-D500 / SGH-E900 / SGH-E850 / SGH-E800 / SGH-E770 / SGH-E760 / SGH-E730 / SGH-E720 / SGH-E700 / SGH-E620 / SGH-E610 / SGH-E570 / SGH-E530 / SGH-E500 / SGH-E380 / SGH-E370 / SGH-E350 / SGH-E250 / SGH-X830 / SGH-X820 / SGH-X800 / SGH-X700 / SGH-X670 / SGH-X660 / SGH-X640
و غیره...
بنکیو زیمنس : BenQ Siemens EL71 / E61 / S88 / S68 / E61 / S75 / SL75 / CX75 / CF75
Siemens C75 / M75 / ME75 / CX70 / M65 / M56 / S65 / SL65 / SK65 / CX65 / S56 / S55 / M55 / SL55 و غیره...


لينک دانلود (حجم فايل حدود 16 مگابايت مي باشد و کرک فايل در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

بازي جذاب ماشين سواري R.U.S.H

بازي بسيار اعتياد آور R.U.S.H از سري بازي هاي اتومبيل راني با گرافيك بسيار بالا و سه بعدي ميباشد. شما ميتوانيد جنون سرعت را در اين بازي تجربه كنيد و با فشار آوردن بر روي پدال گاز obeyingly به بالاترين سرعت ممكنه برسيد. با اين بازي مهيج شما ميتوانيد تجربه خوبي در مسابقات ماشين راني پيدا كنيد. نسخه موبايلي آن با فرمت جاوا طراحي شده است كه در اختيار شما بازديد كنندگان قرار ميگريد.
اين بازي به صورت جاوا مي باشد و بر روي اکثر گوشي هايي که جاوا پشتيباني مي کند قابل نصب مي باشد.


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

Shop-n-Spree
بازي فوق العاده جذاب براي عاشقان خريد

بازي که امروز براي دانلود قرار داده ام از اون سري بازيهاي اعتياد آور است! آها خانم و بعضا آقايي که عاشق خريد هست، اين بازي شايد بتونه بالاخره شما را از خريد کردن و گشتن در مراکز خريد سير بکنه! بايد بازي کنيد تا بفهميد دارم چي مي گم!

حداقل سيستم مورد نياز:
OS: Window XP/VISTA
CPU : Pentium 1.0 GHz or faster Processor
RAM : 512 MB
DirectX: 7.0 or later
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 42 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

 رؤيای دنيا

أَبی عَبْدِاللهِ الْحُسَيْن(عليه السلام):
«وَ اعْلَمُوا أَنَّ الدُّنْيا حُلْوُها وَ مُرُّها حُلْمٌ وَ الاِْنْتِباهُ فِی الاْخِرَةِ.»


امام حسين(عليه السلام) فرمود:
بدانيد كه دنيا شيرينی و تلخی اش رؤيايی بيش نيست، و آگاهی و بيداری واقعی در آخرت است.

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي آرامگاه مولوى در شهر قونيه در ترکيه قرار دارد .
  • آيا ميدانستي که فقط 3 در صد ترکيه در اروپا قرار دارد .
  • آيا ميدانستي که بحرين تا سال 1820 ميلادى متعلق به ايران بود، سپس زير نفوذ انگلستان قرار گرفت و در سال 1971 ميلادى مستقل شد .
  • آيا ميدانستي که طبق آمارى که در جوامع غربي گرفته شده است، خانمها از شش هزار کلمه متفاوت در صحبتهاى روزانه استفاده ميکنند، ولي آقايان فقط از دو هزار کلمه استفاده ميکنند .
  • آيا ميدانستي که ديوار برلين در 13 آگوست سال 1961 ميلادى بين آلمان غربي و شرقي کشيده شد که به درازاى 16 هزار کليومتر بود .
  • اين ديوار در 9 نوامبر سال 1989 ميلادى برداشته شد و آلمان غربي و شرقي يک پارچه شد .
     

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

امام صادق-ع: آسمان چهل روز در عزاي حسين-ع گريست.
*اربعين حسيني برشما و خانواده ي محترمتان تسليت*

--------------------------------

ده روزه فراق تو عمري به ما گذشت
يک عمر بود هجر تو يک اربعين نبود


--------------------------------

امشب شب اربعین مصباح هداست/ دل یاد حسین بن علی شیر خداست
پروانه به گرد شمع حق پر زد و سوخت/ امشب شب یاد عشقیاء و شهداست

--------------------------------

عالم همه قطره و دریاست حسین ، خوبان همه بنده و مولاست حسین ، ترسم که شفاعت کند از قاتل خویش ، از بس که کَرَم دارد و آقاست حسین

--------------------------------

اربعين آمد و اشكم ز بصر مى آيد/گوئيا زينب محزون ز سفر مى آيد
باز در كرببلا شيون و شينى بر پاست
/كز اسيران ره شام خبر مى آيد

--------------------------------

درسي که اربعين به ماميدهد، زنده نگهداشتن يادِحقيقت
وخاطره ي شهادت درمقابل طوفان تبليغات دشمن است.
« مقام معظم رهبري »

 

Gajamoo
ehsan.itman@gmail.com

خاطرات ژان شاردن
جهانگرد معروف فرانسوی از ایران - 5

sir-jean-chardin-gajamoo

می گویند توتون از دنیای جدید " آمریکا " به سایر نقاط رفت و قبل از کشف دنیای جدید در هیچ جا توتون نمی کشیدند. من تصور می کنم این گفته صحت نداشته باشد چون در ایران،مدتی قبل از کشف دنیای جدید،تنباکو کاشته می شد و بعضی از مناطق ایران از لحاظ اینکه مرکز کشت تنباکو می باشد،معروفیت داشت و از این گذشته ایرانی ها در کشیدن توتون بیشتر از مغرب زمینی ها مهارت دارند و توتون را در ایران تنباکو می نامند و طوری می کشند که به سینه آسیب نمی رساند و دود آن را در قلیان تصفیه می نمایند.
من نمیدانم ایرانی ها چه موقع قلیان را اختراع کردند و همین قدر می دانم که قلیان در ایران قدیمی است. مخزن آب قلیان را از بلور می سازند و اشراف ایران،مخزن آب قلیان را از اروپا وارد می کنند و خود من از " ونیز " سیصد کوزه قلیان بلور که دارای تصویر پادشاه ایران " شاه عباس دوم " بود،وارد کردم و به شاه تقدیم نمودم و شاه عباس دوم،وقتی می خواست به ابراز مرحمت کند،یکی از آن کوزه قلیان بلور را به شخصی که مورد توجه قرار گرفته بود،می داد. قلیان اشراف از چوب کهور خراطی می شود و بادگیر آن را از طلا می سازند و مرصع می کنند و جز در فصل زمستان که گل بدست نمی آید در کوزه قلیان بلور گل می ریزند که زیبا شود. هر کس که به دیدن کسی می رود قلیان او را به وسیله یکی از خدمه با خود می برد و به محض اینکه وارد خانه ی دوست خود گردید و نشست،خادمش قلیان او را چاق می نماید و مقابلش بر زمین می گذارد. در میهمانی های بزرگ،نوکران قلیان بدست برای اینکه زودتر قلیان آقای خود را چاق کنند و بدستش بدهند با یکدیگر مسابقه می گذارند. در خانه ی میزبان مقدار زیاد تنباکوی نم کشیده و آتش سرخ زغال موجود است و همینکه آقایان وارد شدند و نشستند نوکران آنها با حد اعلای شتاب،قلیان را چاق می کنند و آتش روی تنباکوی مرطوب می گذارند و به سوی اطاق پذیرایی براه می افتند و قلیان را به دست آقای خود می دهند یا مقابلش بر زمین می گذارند و در سفرها اشراف ایران دارای قلیان دار مخصوص هستند و در حالی که سوار بر اسب می باشند یا در تخت روان نشسته اند،قلیان را از قلیان دار می گیرند و می کشند. در ایران کسی نیست که قلیان نکشد مگر کودکان و از شاه عباس دوم گرفته تا آخرین فرد مملکت قلیان می کشند.

ادامه دارد ...

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

محب زينب(س)

مي گويند آرزو بر جوانان عيب نيست. و من يك آرزو دارم، آرزويي كه مي دانم بر من عيب نيست، اما شايد روسياهي من اجابت اين آرزو را آزاردهنده و غير ممكن سازد. آرزويم اين است كه عمه زينبت مرا به كنيزي بپذيرد.
آقا جان! بانويم زينب، مصائب زيادي را از كودكي تحمل كرد اما هيچگاه نتوانست آزادانه حتي اشك بريزد. دختر چهار ساله اي را تصور مي كنم كه مادر از دست داده و نبايد فرياد بزند، نبايد آزادانه گريه كند، مبادا صداي گريه اش موجبات آزار مادر را فراهم سازد. بانوي پنجاه و چند ساله اي را تصور مي كنم كه بزرگواريش را نشناخته او را به اسارت مي برند، بانويي كه با وجود تمام مصائبي كه كوه را از جاي مي كند، به خاطر يتيمان برادر حتي اشك نمي ريزد.
دوست دارم به جاي تمامي لحظه هايي كه زينب در كربلاي حسين و مدينه ي زهرا، بغضش را فروخورد گريه كنم.
مولا جان! مي دانم كه تو عمه ات را بسيار دوست داري، عظمت و غربتش را درك كرده اي و اين غربت با زندگي تو عجين شده است، مولا جان ياريم كن تا پيش عظمت عمه جانت تعظيم كنم و همراز با غربتش اشك بريزم، خاكهاي كربلا را بر سر ريخته و سكوت امام زمانم را فرياد بزنم. ياريم كن تا همچون زينب فريادگر حق باشم ودر حق امامم كوتاهي نكنم.
آقا جان! عمه ات به من درس صبر داد و من مي خواهم به نگاه سراسر مهرش وفادار بمانم ... من مي خواهم تا پاي جان از امامم دست برندارم.

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة فصّلت آيات: 54 محل نزول: مکه
 
وَمِنْ آيَاتِهِ أَنَّكَ تَرَى الْأَرْضَ خَاشِعَةً فَإِذَا أَنزَلْنَا عَلَيْهَا الْمَاء اهْتَزَّتْ وَرَبَتْ إِنَّ الَّذِي أَحْيَاهَا لَمُحْيِي الْمَوْتَى إِنَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ 39 إِنَّ الَّذِينَ يُلْحِدُونَ فِي آيَاتِنَا لَا يَخْفَوْنَ عَلَيْنَا أَفَمَن يُلْقَى فِي النَّارِ خَيْرٌ أَم مَّن يَأْتِي آمِنًا يَوْمَ الْقِيَامَةِ اعْمَلُوا مَا شِئْتُمْ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ 40 إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِالذِّكْرِ لَمَّا جَاءهُمْ وَإِنَّهُ لَكِتَابٌ عَزِيزٌ 41 لَا يَأْتِيهِ الْبَاطِلُ مِن بَيْنِ يَدَيْهِ وَلَا مِنْ خَلْفِهِ تَنزِيلٌ مِّنْ حَكِيمٍ حَمِيدٍ 42 مَا يُقَالُ لَكَ إِلَّا مَا قَدْ قِيلَ لِلرُّسُلِ مِن قَبْلِكَ إِنَّ رَبَّكَ لَذُو مَغْفِرَةٍ وَذُو عِقَابٍ أَلِيمٍ 43 وَلَوْ جَعَلْنَاهُ قُرْآنًا أَعْجَمِيًّا لَّقَالُوا لَوْلَا فُصِّلَتْ آيَاتُهُ أَأَعْجَمِيٌّ وَعَرَبِيٌّ قُلْ هُوَ لِلَّذِينَ آمَنُوا هُدًى وَشِفَاء وَالَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ فِي آذَانِهِمْ وَقْرٌ وَهُوَ عَلَيْهِمْ عَمًى أُوْلَئِكَ يُنَادَوْنَ مِن مَّكَانٍ بَعِيدٍ 44 وَلَقَدْ آتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ فَاخْتُلِفَ فِيهِ وَلَوْلَا كَلِمَةٌ سَبَقَتْ مِن رَّبِّكَ لَقُضِيَ بَيْنَهُمْ وَإِنَّهُمْ لَفِي شَكٍّ مِّنْهُ مُرِيبٍ 45 مَنْ عَمِلَ صَالِحًا فَلِنَفْسِهِ وَمَنْ أَسَاء فَعَلَيْهَا وَمَا رَبُّكَ بِظَلَّامٍ لِّلْعَبِيدِ 46

 

ترجمه فارسي مکارم

و از آيات او اين است كه زمين را خشك (و بى‏جان) مى‏بينى، اما هنگامى كه آب (باران) بر آن مى‏فرستيم به جنبش درمى‏آيد و نمو مى‏كند; همان كسى كه آن را زنده كرد، مردگان را نيز زنده مى‏كند; او بر هر چيز تواناست! «39» كسانى كه آيات ما را تحريف مى‏كنند بر ما پوشيده نخواهند بود! آيا كسى كه در آتش افكنده مى‏شود بهتر است يا كسى كه در نهايت امن و امان در قيامت به عرصه محشر مى‏آيد؟! هر كارى مى‏خواهيد بكنيد، او به آنچه انجام مى‏دهيد بيناست! «40» كسانى كه به اين ذكر ( قرآن) هنگامى كه به سراغشان آمد كافر شدند (نيز بر ما مخفى نخواهد ماند)! و اين كتابى است قطعا شكست ناپذير «41» كه هيچ گونه باطلى، نه از پيش رو و نه از پشت سر، به سراغ آن نمى‏آيد; چرا كه از سوى خداوند حكيم و شايسته ستايش نازل شده است! «42» آنچه به ناروا درباره تو مى‏گويند همان است كه درباره پيامبران قبل از تو نيز گفته شده; پروردگار تو داراى مغفرت و (هم) داراى مجازات دردناكى است! «43» هرگاه آن را قرآنى عجمى قرار مى‏داديم حتما مى‏گفتند: «چرا آياتش روشن نيست؟! قرآن عجمى از پيغمبرى عربى؟!» بگو: «اين (كتاب) براى كسانى كه ايمان آورده‏اند هدايت و درمان است; ولى كسانى كه ايمان نمى‏آورند، در گوشهايشان سنگينى است و گويى نابينا هستند و آن را نمى‏بينند; آنها (همچون كسانى هستند كه گوئى) از راه دور صدا زده مى‏شوند!» «44» ما به موسى كتاب آسمانى داديم; سپس در آن اختلاف شد; و اگر فرمانى از ناحيه پروردگارت در اين باره صادر نشده بود (كه بايد به آنان مهلت داد تا اتمام حجت شود)، در ميان آنها داورى مى‏شد (و به كيفر مى‏رسيدند); ولى آنها هنوز درباره آن شكى تهمت‏انگيز دارند! «45» كسى كه عمل صالحى انجام دهد، سودش براى خود اوست; و هر كس بدى كند، به خويشتن بدى كرده است; و پروردگارت هرگز به بندگان ستم نمى‏كند! «46»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

hamid_shafiekhani@yahoo.com

سلام خدمت همه دوستان
یک توضیح در مورد مطلب "دخترتون ديشب عروس شده اينهم مهريه اش" که در شماره 1064 درج شد.
بعضی از دوستان زود قضاوت کردند، ایمیل زدند و منو مورد لطف خودشون قرار دادند. و به من توهین کردند. البته شاید اگه خودم بودم هم همین اشتباه رو میکردم.
بهتره اول مطلب رو دوباره بخونین: "به نقل از یک دوست وبلاگ نویس"
نه من، و نه عموی من در هیچ کدوم از این ماجراها دست نداشتیم.
من حتی این وبلاگ نویس رو نمیشناسم. این یک ایمیل دریافتی بود. که وقتی به دست من رسید، حدوداً 15 بار forward شده بود.
من قبلاً در مورد این نوع ازدواج شنیده بودم. و وقتی این ایمیل به دستم رسید، تصمیم گرفتم اون رو واسه سایت مبین ارسال کنم، تا خیلی از افراد خوش خیال بدونن اطرافشون چی میگذره.
که چه آدم های کثیفی در لباس اسلام و اجتهاد و روحانیت ، چه جنایت ها که مرتکب نمیشن.
فقط همین...

 

 

astiyazh_2004@yahoo.com

SALAM

FEKR MIKARDAM MAJALE POR MOHTAVAYI RA MIKHONAM DAR MORED پدیده فاحشه های شوهر دار HAME MOSHKEL RA AZ KHANOMHA DIDID?

BI MEHRI MIBINAND MIRAN SORAGHE NAVAZESH AZ MARD GHARIBE

ON GHARIBE HA KHODESHON KHANEVADE NADARAND . AGE MARD HA RAST MIGID NEGAH BE IN ZANHA NAKONAND .  ZAN PAK DAMAN DARE BA AROSO DAMAD ONVAGHT SOGOLI DARE ZANA TANAVO TALABAND .

FAGHR DARAND MARDE BISHTAR KAR KONE KAMTAR GHOR BEZANE EMROZE HAMEYE KHANOMHA DARAND PA BE PAYE MARDHA KAR MIKONAND . BE NEVISANDE BI DANESH IN MATN BEGOYID AZ ZANHA OZRKHAHI BOKONE NA KHANEVADE HA .

MARD HA BARAYE IN RVABETESHON BA ZAN HA DALAYELE TAMIZ VA RVANI KHOBI DARAND.

SHARMETON BAD KE BA ASME ASLAM ZAN RA BE LAJAN MIKESHID.

 

 

pakan_mn@yahoo.com

سلام عليكم
مبين عزيز
در ارتباط با پديده فاحشه گري زنان شوهر دار يك نكته را اضافه كنيد كه يكي از علتهاي شيوع اين موارد ميتواند تعريف از اين موضوعات باشد
براي مثال مردي به نوعروس خود گفت وقتي از سر كوچه عبور ميكني مواظب باش پسرهاي محل كه سر كوچه ايستاده اند به شما متلك نگويند چون آنها ميخواهند تو را ............ نو عروس از شوهرش پرسيد چطور ممكنه مگر زن شوهر دار هم ميتواند با پسري ديگر رابطه داشته باشد
به اين ترتيب دختر بيچاره را به اينگونه تعليم داد كه بععععله ميشود
باعث تاسف است كه ما ايرانيها با شنيدن اين گونه كه حرفها تا بند نافمان قرمز ميشد امروزه با كمال جسارت از جزييات فحشا با آب و تاب تعريف ميكنيم  واقعا باعث شرمندگي است ,وقتي ميگوييد فاحشه ديگر چه انتظاري داريد ؟اگر ازدواج موقت ازادانه رواج داشت هوسرانان به دنبال زن شوهر دار نميرفتند امروزه رابطه حرام و بدون خرج و مجاني را از اين طريق بدست ميآورند.

 

 

komeil_fa84@yahoo.com

 چهل روز گذشت

چهل روز گذشت. نه اشک‏ها در چشم دوام آوردند، نه حرف‏ها بر زبان! روایت درد، آسان نیست. خاک‏های بیابان می‏دانند که سیلی آفتاب یعنی چه؟
تشنگی را باید از ریگ‏های ساحل پرسید تا بگویند آب به چه می‏ارزد؟
هم کوفه از سکوت پر بود و هم شام. تنگ راه‏های شام، انتظار کشیدند تا صدای قدم‏های کسی بگذرد و دریغ! مسلمانان شهر بیگانه‏اند، غریبه‏اند با برادران خویش! حرف‏ها فاسد شده‏اند پشت میله‏های زندان سینه‏ها. دستی بیرون نمی‏آید که سلامی را پاسخ دهد. فریاد را از قاموس کوفه و شام ربوده‏اند. اراده‏ها را چپاول کرده‏اند. دست‏ها را بریده‏اند. به آدم‏ها یاد داده‏اند خم و راست شوند. کسی نمی‏داند شجاعت چیست و جوان‏مردی را با کدام قلم می‏نویسند؟ چهل روز گذشت؛ نه از آب خبری شد، نه بابا! آسایش از فراز سرمان پر کشیده بود. چشم‏هایمان به تاریکی خرابه عادت کرده بود. اشک‏هایمان را چهل روز است که نشسته‏ایم! چهل روز است که از پا ننشسته‏ایم. زنجیر بر دست‏هایمان نهادند و در میدان‏های شهر گرداندند؛ غافل که چلچراغ را به دیار شب می‏برند. خواب کودکانمان را آشفتند تا بر مصیبت‏مان بیفزایند؛ غافل که ما صبر را سال‏هاست می‏شناسیم؛ ما صبر را در خانه علی علیه ‏السلام آموخته‏ایم.
از دشنه و دشنام کم نگذاشتند. از «گرد و خاک کردن» کم نگذاشتند تا حقیقت پاکی‏مان پوشیده شود؛ ولی چه باک! حقیقت، بی‏نیاز از این گرد و خاک کردن‏هاست. حضرت دوست اگر با ماست، چه باک از این همه دشمنی! زبان‏ها را دستور به سکوت دادند؛ ولی آنچه البته نمی‏پاید، سکوت است.
قلب‏ها را نتوانستند باز دارند از اندوه.
مغزها را نتوانستند باز دارند از تأمل. خطبه‏های زین العابدین علیه ‏السلام قیام کرده بود و قد برافراشته بود در جمعیت تا پیام‏رسان خون تو باشد. طنین شهادت تو، پرده‏ها را لرزاند، ریسمان‏ها را گسیخت و قلب‏ها را گشود؛
چهل روز گذشت. اما چهل سال دیگر چهارصد سال،... هم بگذرد، صدای «هل من ناصر» تو بی‏جواب نخواهد ماند.روزگار این چنین نخواهد ماند دولتِ ظالمین نخواهد ماند
قرن‏ها می‏روند و می‏آیند پرچمت بر زمین نخواهد ماند
من همان زینبم!

 

 

bahmana58@yahoo.com

چهار نیرو

آلن جونز کشیش می گوید برای ساختن روح به چهار نیروی نامرئی نیاز داریم : عشق ، مرگ ،قدرت ، زمان.
عشق لازم است زیرا خدا ما را دوست دارد .
آگاهی از مرگ لازم است تا زندگی را بهتر بفهمیم .
مبارزه برای رشد لازم است ، اما نباید در دام قدرتی که در این مبارزه به دست می آید بیفتیم زیرا می دانیم که این قدرت هیچ ارزشی ندارد.
سرانجام باید بپذیریم که روح ما هر چند ابدی است اما در این لحظه گرفتار دام زمان است ، با فرصتها و محدودیتهایش .بدین ترتیب باید طوری عمل کنیم که در زمان بگنجد، کاری کنیم تا به هر لحظه ارزش بگذاریم ..نباید این چهار نیرو را مشکلاتی بدانیم که باید حل کنیم ، زیرا خارج از اختیار ماست . باید آنها را بپذیریم و بگذاریم آن چه را که باید به ما بیاموزند .

 

 

goldokhtari@yahoo.com

گل دختري و روسري سبز راه راه

آن هم شبيه عقربه اي كه نمي رسد . . . اين راه

مي آيد وشبيه خودم مات مي شود

يا نه ! شبيه آن زن فرتوت پا به ماه

مي زايد و به دور خودش چرخ مي خورد

او در كنار سفره حسرت دو قرص آه !

محصول مشترك يك دو ساعت مرموز

محصول طعنه ها و دو چشمك كه گاه گاه . . .

پر مي كشد به صورت سرخش كه مي زند

خنده به بخت سبز خودش - :سبز؟ نه سياه

با سينـه اي كبود به او شير مي دهد

وقتي نشسته . . . - : تماشاي قرص ماه

اين ماه هم گذشت و طفلي بزرگ شد

گل دختري و روسري سبز راه راه !

(احسان خليلی)

 

 

hamid_shafiekhani@yahoo.com

يک روز آفتابي، خرگوشي خارج از لانه خود به جديت هرچه تمام در حال تايپ بود. در همين حين، يک روباه او را ديد.
روباه: خرگوش داري چيکار مي کني؟
خرگوش: دارم پايان نامه مي نويسم..
روباه: جالبه، حالا موضوع پايان نامت چي هست؟
خرگوش: من در مورد ايکه يک خرگوش چطور مي تونه يک روباه رو بخوره، دارم مطلب مي نويسم.
روباه: احمقانه است، هر کسي مي دونه که خرگوش ها، روباه نمي خورند.
خرگوش: مطمئن باش که مي تونند، من مي تونم اين رو بهت ثابت کنم، دنبال من بيا.
خرگوش و روباه با هم داخل لانه خرگوش شدند و بعد از مدتي خرگوش به تنهايي از لانه خارج شد و بشدت به نوشتن خود ادامه داد.
در همين حال، گرگي از آنجا رد مي شد.
گرگ: خرگوش اين چيه داري مي نويسي؟
خرگوش: من دارم روي پايان نامم که يک خرگوش چطور مي تونه يک گرگ رو بخوره، کار مي کنم.
گرگ: تو که تصميم نداري اين مزخرفات رو چاپ کني؟
خرگوش: مساله اي نيست، مي خواهي بهت ثابت کنم؟
بعد گرگ و خرگوش وارد لانه خرگوش شدند.
خرگوش پس از مدتي به تنهايي برگشت و به کار خود ادامه داد.
در لانه خرگوش، در يک گوشه موها و استخوان هاي روباه و در گوشه اي ديگر موها و استخوان هاي گرگ ريخته بود.
در گوشه ديگر لانه، شير قوي هيکلي در حال تميز کردن دهان خود بود.ـ

نتيجه
هيچ مهم نيست که موضوع پايان نامه شما چه باشد
هيچ مهم نيست که شما اطلاعات بدرد بخوري در مورد پايان نامه تان داشته باشيد
آن چيزي که مهم است اين است که استاد راهنماي شما کيست؟!!!!

 

.

alirezamajidi@gmail.com

کیبورد چینی

«فکر می‌کنم منصفانه باشد که بگوییم کامپیوترهای شخصی کاراترین ابزار ساخته شده تا حالا باشند. آنها ابزار ارتباطی و وسیله‌ای برای خلاقیت هستند و می‌تواند به وسیله کاربرانشان، شکل داده شوند.»
بیل گیتس

«ما حس می‌کنیم که در حل سپری کردن محکومیت در زندان هستیم.»
کارگر کارخانه «میتای» در حال ساختن کپبورد برای برای مایکروسافت

«کیبورد»، یکی از ارزان‌ترین وسایلی است که در فروشگاه‌های کامپیوتر می‌توان با بهای اندکی خرید، شاید با کیبورد بیش از هر وسیله دیگری در زندگی روزانه خود تماس فیزیکی داشته باشیم. آیا تا به حال این مسئله فکر کرده‌اید که کیبوردها، چگونه و به دست چه کسانی ساخته می‌شوند؟!
در کارخانه Meitai در شهر دانگوان چین، ۲۰۰ کارگر که بیشتر آنها را زنان جوان تشکیل می‌دهند، برای شرکت‌های معروفی مثل HP، Dell، Lenovo، مایکروسافت و IBM تجهیرات جانبی کامپیوتر مثل کیبورد و کیس پرینتر می‌سازند.
تحقیقات شورای ملی کارگران National Labor Council که در مورد شرایط این کارگران به تازگی منتشر شده است و در بسیاری از سایت‌ها و وبلاگ‌ها بازتاب پیدا کرده است، بیانگر شرایط غیرانسانی کاری در این کارخانه است. مثل خیلی از محصولات دیگری چینی که این روزها با بهای بسیار اندکشان، بازار جهانی را قبضه کرده‌اند، کیبوردسازی به سبک چینی هم داستان خواندنی‌ای دارد.

گزارش کامل را می‌توانید در اینجا بخوانید، من در این پست به همین مختصر اکتفا می‌کنم:

کارگران کارخانه میتای، باید کارهای زیادی را انجام بدهند و از کارهای بسیاری هم پرهیز کنند، آنها باید مانند خانه‌شان، شرکت را دوست داشته باشند،آنها باید ساعیانه به سمت کمال حرکت کنند، آنها باید به صورت فعال یکدیگر را «پایش» کنند.
کارگران جوان در این کارخانه ۱۲ ساعت در روز و هفت روز در هفته، روی نیمکت‌های چوپی می‌نشینند و مشغول سر هم کردن دکمه‌ها روی بدنه کیبوردها می‌شوند، خط تولید کارخانه بی‌امان کار می‌کند و ساعتی ۵۰۰ کیبورد بیرون می‌دهد، بنابراین هر کارگر فقط ۱/۱ ثانیه برای قرار دادن هر دکمه روی کیبورد، فرصت دارد. او باید این کار خسته‌کننده را ۳۲۵۰ بار در ساعت و ۳۵۷۵۰ بار در روز و بیشتر از ۲۵۰ هزار بار در هفته و حدود یک میلیون بار در ماه انجام دهد.

دستمزد این کارگران واقعا جاب توجه است: یک پنجاهم سنت برای هر قرار دادن هر دکمه! خودتان حساب کنید دستمزد ماهانه را! چیزی در حدود ۲۰۰ دلار در ماه! یا ۶۴ سنت برای هر ساعت کار. به علاوه غالبا و طبق مقررات کارخانه حدود ۱۴ تا ۱۹ درصد از این دستمزد اندک هم یا به خاطر تخلفات کاری و یا هزینه سکونت‌گاه‌های محقر، کسر می‌شود.
کارگران در شرایطی که محروم از بیمه‌های اجتماعی و پزشکی هستند و در شرایطی که اضافه‌کار بی‌جیره و مواجب هم براشان اجباری است، مجبور هستند که در اتاق‌های ۱۰ تا ۱۲ نفر به سر ببرند، کوچک‌ترین حرکت آنها در طی کار یا حتی بعد از کار زیر نظر قرار دارد.

دیر حاضر شدن تنها به اندازه چند دقیقه، نگرفتن ناخن، گذاشتن دست در جیب، پاسخ دادن با تلفن یا گوش دادن به رادیو در حین کار، بالا گرفتن سر، صحبت کردن از شرایط کار در بیرون کارخانه هر کدام جریمه‌های خاص خود را از کسر چند ساعت تا چند روز حقوق در پی دارند.
آیا مسئولان شرکت‌های معظم کامپیوتری با سودهای خالص در حد میلیارد دلار تا به حال به این مسئله فکر کرده‌اند که ابزارهایی را که تحویل می‌گیرند، تحت چه شرایطی ساخته می‌شوند و به چه علت اینقدر ارزان برایشان تمام می‌شود؟ به کیبورد خودتان نگاه کنید، چه مارکی دارد؟!

 

 

niceboy_1380@yahoo.com

حماسه صبوري

   

اربعين
پلك صبوري مي‌گشايي
و چشم حماسه‌ها
روشن مي‌شود
كدام سر انگشت پنهاني
زخمه به تار صوتي تو مي‌زند
كه آهنگ خشم صبوريت
عيش مغروران را
منغض مي‌كند
مي‌دانيم
نو نايب حنجره‌ي مشبّكي
كه به تاراج زوبين رفت
و دلت
مهمانسراي داغ‌هاي رشيد است
اي زن!
قرآن بخوان
تا مردانگي بماند
قرآن بخوان
به نيابت كل آن سي جزء
كه با سرانگشت نيزه
ورق خورد
قرآن بخوان
و تجويد تازه را
به تاريخ بياموز
و ما را
به روايت پانزدهم
معرفي كن
قرآن بخوان
تا طبل هلهله
از هاي و هوي بيفتد
خيزران
عاجزتر از آن است
كه عصاي دست
شكست‌هاي بزك شده باشد
شاعران بيچاره
شاعران درمانده
شاعران مضطر
با نام تو چه كردند؟
تاريخ _ زن
آبرو مي‌گيرد
وقتي پلك صبوري مي‌گشايي
ونام حماسي‌ات
بر پيشاني دو جبهه‌ي نوراني مي‌درخشد:
زينب!

 
 

silasjasmin@yahoo.com

بخشش

روزی پطرس یکی از شاگردان مسیح از او پرسید: سرور من. تا چند بار برادرم به من گناه ورزد، باید او را ببخشم؟ آیا تا هفت بار؟
عیسی پاسخ داد: به تو می­گویم نه هفت بار، بلکه هفتاد مرتبه هفت بار.
سپس شروع به تعریف مثالی کرد و فرمود: شاهی تصمیم گرفت با خادمان خود تسویه حساب کند. پس شروع به حسابرسی کرد، شخصی را نزد او آوردند که ده هزار قنطار به او بدهکار بود. چون نمی­توانست غرض خود را بپردازد، اربابش دستور داد او را با زن و فرزندان و تمامی دارائیش بفروشند و طلب را وصول کنند. خادم پیش پای ارباب به زانو درافتاد و التماس کنان گفت: مرا مهلت ده تا همه قرض خود را ادا کنم.
پس دل ارباب سوخت و غرض او را بخشید و آزادش کرد. اما هنگامی که خادم بیرون می­رفت، یکی از همکاران خود را دید که صد دینا به او بدهکار بود. پس او را گرفت و گلویش را فشرد و گفت: غرضت را ادا کن. همکارش پیش پای او به زانو درافتاد و التماس کنان گفت: مرا مهلت ده تا غرض خود را بپردازم. اما او نپذیرفت، بلکه رفت و او را به زندان انداخت تا غرض خود را بپردازد. هنگامی که سایر خادمان این واقعه را دیدند، بسیار آزرده شدند و نزد ارباب خود رفتند و تمام ماجرا را بازگفتند. پسر ارباب، آن خادم را نزد خود فرا خواند و گفت ای خادم شرور، مگر من محض خواهش تو تمام قرضت را نبخشیدم؟ آیا نمی­بایست تو نیز بر همکار خود رحم میکردی، همانگونه که من بر تو رحم کردم؟ پس ارباب خشمگین شده، او را به زندان افکند تا شکنجه شود و همه قرض خود را ادا کند.
این مثال من رو به یاد دعای قسمتی از دعای ربانی مسیح می­اندازه که فرمود: قرض­های ما را ببخش، چنانچه ما نیز قرض­داران خود را می­بخشیم.
در واقع مسیح داره ما رو اینطور تعلبم می­­ده که اگر کسی رو نبخشیم چطور می­تونیم انتظار داشته باشیم که خدا ما رو ببخشه؟ حالا که خداوند حاضر شده ما رو به رایگان ببخشه، ما چطور حاضر نمی­تونیم همدیگر رو ببخشیم؟ ببخشید. لذتی که در بخشش هست در انتقام نیست. از قدیم و ندیم گفتن: بخشش از بزرگان است. پس شما بزرگواری کنید و کسانی رو که به شما بدی کردن ببخشید.

ممنون که خوندید
سر بزنید خوشحال می شم
http://living-with-god.blogfa.com
سیلاس 

 

aliuwa76@yahoo.com

درون سینه‌ام رازیست سخت ناگفته...

مرا درد غربت سخت آزرده...

مرا روحیست سخت پژمرده

مرا فکریست سخت آشفته

گر از ایران جدا گردم کدامین خاک را گردم

به سان کودکی بی‌ مادرو تنها در این دنیای وا نفسا

کجا پویم که را جویم کدامین سرزمین را وطن گویم

مرا وطن آنجاست مرا درمان زخم تن آنجاست

تمام خاطراتم زادگاهم بهترین یاران من آنجاست

تمام هستیم ایران من آنجاست

همیشه آسمان آبی‌ زمین در زیر پایم رام و آرامش آرام

کجا یابم بجز ایران محبت را بهاران را وجود سبز باران را

وفا و مهر یاران را

گر از ایران جدا گردم کدامین خاک را گردم

کجا پویم که را جویم

کدامین خاک را وطن گویم

همه خاک وطن فریاد

سراسر درد و آه و داد

دلم خون گشت از بیداد

اگر دستان من تنگ است

اگر پاهای من لنگ است

اگر در پیکرم بارانی از سنگ است

اگر جای محبت آتش جنگ است

در این لحظه در این دوران به غربت آسود خفتنم ننگ است

ولی‌ در خواب من دیدم که ایران رو به بهبودی است

پس از آن لحظه‌های خوب خوشنودیست

که ایرانم پر از نور است

ز آفتهای بد دور است

که ایرانم پر از شور است و چشم اهرمن کور است

 

 

falah_ghasem@yahoo.ca

خجالت نكشيم، چرا خجالت بكشيم

پرده اول
زمان: پنج شنبه شب
موضوع: مراسم خواستگاري
شب هنگام است، يك pent house به مساحت حدود 1000 مترمربع در طبقه بيست و چندم يك آسمان خراش در خيابان الهيه براي حضور مهمانان در نظر گرفته شده است.. حدود 150 نفر از افراد با لباس هاي شيك و با دسته هاي گل و بعضا هدايايي در دست به پنت هاوس وارد مي شوند. در اين مراسم طبق سنت كهن ايراني با مراسم خواستگاري، شربت، شريني، ميوه و شام سرو مي شود. تنها هزينه ي شام 150 نفر مهمان، رقمي حدود 170 ميليون ريال (شام هر نفر حدودا 113 هزار تومان) برآورد مي شود. مراسم خواستگاري در محيطي صميمي و بدون نگراني انجام مي شود.
در پايان مراسم مهمانان از ميزبانان به خاطر پذيرايي تشكر كرده و به سوي خانه ها پرواز مي كنند.


پرده دوم
مراسم: سفر
موضوع: صرف شام
همان پنجشنبه حدودا همان ساعات
مادري با دختر 9-8 ساله اش كه به شدت معصوم مي نمايد و از چالوس عازم تهران هستند، از «در» رستوران شهرام واقع در جاده چالوس وارد مي شوند. مادر كه بسيار موقر است به آرامي به پيشخوان نزديك مي شود و از مدير رستوران مي پرسد:
ـ ببخشيد ارزانترين غذاي اين رستوران چقدر است؟
ـ 3000 تومان خانم و آن هم چلوكباب كوبيده.
ـ آيا غذايي ارزانتر از اين نداريد؟
ـ خير، از چلوكباب كوبيده ارزانتر چه مي خواهيد؟
فرزند با خجالت چادر مادر را مي كشد و نجوا مي كند:
ـ مامان ظهر هم ناهار نخوردم، مامان، و پا به زمين مي كوبد.
مادر با اضطراب به مدير رستوران مي گويد:
ـ اگر كباب كوبيده را بدون برنج بدهيد چقدر مي شود؟
ـ 2000 تومان خانم.
ـ لطفاً يك پرس بگذاريد.
چند قدم به سمت ميزهاي سالن پيش مي رود، داخل كيفش را وارسي مي كند. مناعت طبع، نياز فرزند و ... با اين همه برمي گردد و خواهش مي كند:
ـ آقا ببخشيد گوشت برايمان خوب نيست لطفا سفارش مرا لغو كنيد.
اما كودك كه تصميم به لغو برنامه ندارد، اين بار گريه را سر مي دهد. قطرات بلورين اشك به آرامي در گوشه ي چشم مدير رستوران نيز ظاهر مي شود، اما خودش را جمع و جور مي كند، پشت به مادر مي ايستد و مي گويد:
ـ ببخشيد خانم غذا را گذاشته اند، نمي توانم كنسل كنم.
چند دقيقه بعد براي اينكه مادر تحقير نشده باشد، از همان غذا (يك پرس چلوكباب كوبيده با يك سيخ كباب اضافه) روي ميز گذاشته مي شود.

مدير رستوران:
ـ يك سيخ كباب جايزه ي دختر خانم گل شماست..
و به آرامي يك قطعه اسكناس دو هزار توماني را به سمت دخترك مي لغزاند و مي گويد:
ـ اين هم براي خريدن يك عروسك كوچولو؛ آخه دخترم تو هم هم سن دختر من هستي.
و تحمل نمي كند به نايبش مي گويد:
ـ اون خانم با دخترش حساب كردن يادت نره.
و به كنار رودخانه مي رود تا اشكش سيلي شود و ...

 

 

nazanin678@yahoo.com

زندگي پيش از تولد

زندگي شما با لقاح يافتن يک اسپرم و يک تخمک آغاز گرديده. در اين لحظه 46 کروموزوم با 30 هزار ژن با يکديگر ترکيب مي گردند تا تمام مشخصات فيزيکي شما همچون جنسيت، تيپ بدن، ويژگيهاي چهره، رنگ پوست،مو و چشمان شما را تعيين کنند. هنگامي که لقاح صورت مي گيرد زيگوت ايجاد مي گردد. اين زيگوت يا همان تخمک بارور شده تکثير يافته و پس از گذشت 5 روز از يک سلول به 107 سلول ميرسد.
شما در طول مدتي که درون رحم قرار داريد توسط کيسه آمنيوتيک احاطه گشته ايد. کيسه آمنيوتيک کيسه اي ست نازک که درون آن از مايع آمنيوتيک پر گرديده است. وظيفه اين کيسه محافظت از جنين (شما) در برابر صدمات و همچنين تنظيم درجه حرارت بدن جنين ميباشد. شما توسط عضوي بنام جفت که به شکل يک کيک تخت ميباشد به رحم متصل گرديده ايد. جفت وظيفه تبادل مواد متابوليک را ميان شما و مادر به عهده دارد. در واقع شما غذا، خون، اکسيژن را از مادر دريافت کرده و دي اکسيد کربن وديگر مواد زائد را از طريق جفت دفع ميکنيد. البته شما مستقيما به جفت متصل نشده ايد و اين بند ناف است که با 2 سرخرگ و يک سياهرگ شما را به جفت متصل ميسازد. تمام سطح بدن جنين نيز از هفته 20 م به بعد کاملا از يک لايه پنيري و مومي شکل پوشيده ميگردد که از پوست جنين در برابر مايع آمنيوتيک محافظت ميکند. در غير اينصورت پوست جنين بسيار چروکيده خواهد شد.
تقريبا از روز هفتم پس از لقاح جنين ريز در رحم مادر لانه گزيني ميکند. از روز 10م نيز قاعدگي مادر متوقف ميگردد. از روز 18م قلب و چشمها شروع به شکل گيري ميکنند و از روز 21 م به بعد تپش قلب جنين آغاز گرديده و خون جنين را در بدنش به گردش در مي آورد البته اين خون با خون مادر ارتباطي نداشته و گروه خوني متفاوتي نيز دارا ميباشد.
از روز 28م به بعد چشمها، گوشها و سيستم تنفسي شروع به شکل گيري ميکند. از روز 42م اسکلت بدن کامل ميگردد (غضروف) و امواج مغزي قابل ثبت است.
از هفته 5 م دستها، پاها و چشمها شروع به رشد ميکنند. از هفته 7م پلکها و انگشتان شکل ميگيرند و بيني متمايز ميگردد. در هفته 8 م تمام سيستمهاي بدن شکل گرفته اند و رشد ناخنها آغاز ميگردد.
از هفته 11م (ماه دوم) جنين شروع به تنفس مايع آمنيوتيکي ميکند. اين روند تا زمان زايمان ادامه مي يابد. البته کودک با اين عمل خفه نميشود زيرا اکسيژن را از طريق جفت دريافت ميکند. نقش جريان يافتن اين مايع تنها به تکامل و شکل گيري ششها و ديگر اعضاي تنفسي مربوط ميگردد.
قلب جنين 120 تا 160 بار در دقيقه ميزند.
در هفته 8 م شما بصورت يک انسان با ابعاد مينياتوري ميباشيد. با 3 ساتني متر قد و وزن يک گرم!
در هفته 9 م اثر انگشت شما شکل مي گيرد و کف دستتان حساس به لمس ميگردد. اگر کف دست يک جنين را در اين زمان لمس کنيم جنين دستانش را مشت خواهد کرد!
اگر يک جنين 8 هفته اي را قلقلک دهيم سرش را بسمت عقب خم خواهد کرد!
در هفته 7 م تمام جوانه دندانهاي شيري شکل گرفته اند. و جنين معمولا انگشتان خود را مي مکد!
جوانه هاي چشايي در شما از هفته 13 م تا 15 م به بعد فعال ميگردند
پس از گذشت تنها 14 هفته از لقاح جنين قادر به شنيدن است اما از هفته 26 م به بعد جنين قادر است به صدا واکنش نشان دهد. جالب است بدانيد جنين درون رحم تمام صداهاي محيط اطراف را همچون شما ميشنود اما 10 دسي بل ضعيف تر. هرگاه جنين در معرض صداي بلند قرار گيرد دست خود را مقابل گوشهايش قرار خواهد داد! جنين اصوات بم را بهتر از اصوات زير مي شنود. البته اين پايان ماجرا نيست چرا که جنين درون رحم در معرض انواع سرو صدا قرار دارد: صداي قلب مادر،سيستم گوارشي مادر و تنفس مادر نيز توسط جنين بايد تحمل گردد.
جنين انسان از 6 ماهگي به بعد به يک انسان احساسي بدل خواهد گشت.
از 4 ماهگي به بعد چنانچه شکم مادر مقابل نور شديدي قرار گيرد جنين دستانش را مقابل صورتش خواهد گرفت تا مسير نور را سد کند!
جنين انسان از هفته 20 م به بعد قادر است مانند يک انسان بالغ درد را حس کند. اما يک جنين 8 هفته اي نيز قادر به احساس درد است. چنانچه کف دست يک جنين را با يک شي نوک تيز فشار دهيم، جنين دهانش را باز کرده و دستش را نيز ميکشد!
جنين 9 هفته اي ميتواند سکسکه کند!
جنين 90 درصد وقت خود را در رحم در خواب سپري ميکند.
از هفته 11 م به بعد جنين قادر است اشيا را با دستانش بگيرد!
از هفته 17 م جنين قادر است خواب ببيند!
از هفته 18 م تارهاي صوتي جنين شکل گرفته و ميتواند گريه کند!
در هفته 16 م اندامهاي تناسلي جنين کاملا تمايز يافته و کودک ميتواند لگد بزند، شنا کند، بچرخد و يا معلق بزند!
در ماه 4 و 5 براي نخستين بار مادر حکت جنين را درون شکمش احساس ميکند.
در هفته 20 م جنين در سر مو داشته،450 گرم وزن و 30 سانتي متر قد دارد.
جنين درون رحم ميتواند بخندد و يا خميازه بکشد!

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

اربعین نور

جويبار هميشه جاري
هر اربعين حسيني، قاصد حماسه ناميرا، پيامدار استعلاي ايمان، نشانه‏اي از شکوه عشق، و برگ هميشه سبزي بر درخت هماره سرخ شهادت است. اربعين يک واژه نيست؛ کتابي قطور و پرماجراست. کتابي که گذر زمان و حادثه‏هاي زمين، هرگز نمي‏تواند نوشته‏هاي آن را محو کند و البته کهنگي در آن راه ندارد. اربعين، هنرنامه مصوّر آرمان گرايي و حق ياوري است. اربعين، نشانه‏اي بر اعتلاي دين و بالندگي زمزمه‏هاي دعا و تلاوت قرآن در شب عاشوراي حسيني است. اربعين، صداي عدالت و صداقت، و شاخه‏هاي درخت آزادگي است که از خاک کربلا روييده وتا ژرفاي روزها و روزگاران ريشه دوانيده است. اربعين، جويبار هميشه جاري و سرخ تاريخ، و جوشش چشمه‏هاي خون خداوند از چهار سوي عالَم است.

چله عارفانه تشيّع
عاشورا، روز شهادت حماسه سازان و اربعين، روز زيارت مرقد عاشورا سازان است. عاشورا، خروش خون حسين واربعين، پژواک اين فرياد ظلم شکن است. عاشورا و اربعين، نقطه ابتدا و انتهاي عشق نيست؛ بلکه چله عارفانه تشيع سرخ علوي است. عاشورا تا اربعين، نقطه اوج عشق حسيني است و در اين چهل روز، حسين علیه ‏السلام تنها سخن محافل است تا در طول عمر انسان، بهانه بيداري و ظلم‏ستيزي باشد. عاشورا، زمانه خون و ايثار است و اربعين، بهانه تبليغ و پيمان. در عاشورا، حسين علیه ‏السلام با تاريخْ سخن گفت و در اربعين، تاريخ پاي درس حسين علیه ‏السلام نشست. عاشورا روز کشت «خون خدا» در کوير جامعه ظلم‏زده است و اربعين، آغاز برداشت نخستين ثمره آن. آري، اربعينْ فرصتي براي اعلام همبستگي با عاشوراست.

اهميت اربعين
گرامي داشت اربعين، تعظيم شعاير ديني و رمز پويايي هميشگي نهضت پربار حسيني و اعلام پاي‏بندي به مکتب سرخ عاشوراست. اگر پيشوايان معصوم ما به برگزاري مراسم عزاداري، نوحه خواني و مرثيه‏سرايي تأکيد بسيار داشته‏اند و اگر براي گرياندن و گريستن، زيارت کردن و نماز خواندن بر تربت امام حسين7 ثواب و فضيلت‏هاي فراواني بيان کرده‏اند، به دليل همين آثار بالنده معنوي و عاطفي است که در روح مسلمانان آزاده بر جاي مي‏گذارد.

سرگذشت جاودانه
در آينه تاريخ، حوادثي ديده مي‏شود که مثل يک حباب در خاطره‏ها مي‏ترکد و گرد و غبار فراموشي مي‏پذيرد و به کلي از صفحه يادها محو مي‏شود. اما حوادثي نيز هست که همانند موج، دامنه مي‏گيرد، گسترده مي‏شود و کران تاکران را در مي‏نوردد. چنين حادثه‏هايي، جاويد و بي‏مرگ است و هيچ سدّ و پرده‏اي را توان پوشاندن آنها نيست. يکي از اين سرگذشت‏هاي جاودانه، ياد بزرگ سردار دشت کربلا، حضرت حسين بن علي علیه ‏السلام است که با هر اربعين، حرمتي فزون‏تر مي‏يابد؛ زيرا گرامي داشت چهلمين روز شهادت آن پرچمدار بزرگ اسلام، زنده نگه داشتن ياد و خاطره او و پاسداري از ارزش‏هاي معنوي است. حتي در نخستين اربعين عاشوراي حسيني نيز، جابر بن عبداللّه‏ انصاري و عطيه عوفي، به زيارت تربت پاک سيدالشهداء رفتند و در سوگ آن عزيز گريستند و به عزاداري پرداختند. از آن پس، در اين روز، مراسم با شکوهي در کشورهاي مختلف برگزار مي‏شود تا شور و حماسه ديگري در تداوم عاشورا پديد آيد.

تأکيد بر زيارت امام حسين علیه ‏السلام
از مقدس‏ترين و با فضيلت‏ترين عبادت‏هايي که در فرهنگ روايي اسلام به آن سفارش شده، زيارت اولياي الهي و امامان معصوم عليهم‏السلام است و در ميان آن بزرگواران، زيارت امام حسين علیه ‏السلام اهميت ويژه‏اي دارد، به گونه‏اي که براي زيارت هيچ يک از معصومان، اين اندازه سفارش نشده است. امام صادق علیه ‏السلام به ابن بُکَير که از ترس در راه زيارت امام حسين علیه ‏السلام سخن مي‏گفت، فرمود: «آيا دوست نداري که خداوند تو را در راه ما ترسان ببيند؟» از آن جا که خداوند قلب‏هاي مردم را در گرو عشق به امام حسين علیه ‏السلام نهاد و عشق، عاشق را به سر منزل دوست مي‏رساند، عاشقان حسين علیه ‏السلام از نخستين اربعين، با وجود حاکميت بيداد اموي و انواع فشارهاي پنهان و آشکار، پاي در راه زيارت حضرت ابي عبداللّه‏ نهادند و تا به امروز، زيارت امام حسين علیه ‏السلام به عنوان يک آرزوي هميشگي براي هر مرد و زن مسلمان بوده است.

آثار و برکات زيارت امام حسين علیه ‏السلام
در روايات اسلامي، براي زيارت قبر سيدالشهداء، آثار و برکات زيادي نقل شده است؛ زيارتي که در آن شناخت و تقرب وجود داشته باشد. از جمله علامه مجلسي رحمه‏الله در بحارالانوار، چنين آورده است:
1. خداوند خطاب به فرشتگان مقرّب نموده و مي‏فرمايد: «آيا زائران حسين را نمي‏بينيد که چگونه با شور و شوق به زيارت او مي‏شتابند؟»
2. «زائر امام حسين علیه ‏السلام در فراز عرش، هم سخن آفريدگارش مي‏شود».
3. «زائر امام حسين علیه ‏السلام در بهشت به همسايگي پيامبر و خاندانش مفتخر و مهمان آنان مي‏گردد».
4. «زائر امام حسين علیه ‏السلام به مقام فرشتگان گراميِ خدا ارتقاء مي‏يابد».

زيارت اربعين
از زيارت‏هايي که در روايات اسلامي به عنوان علامت ايمان شمرده شده، زيارت اربعين امام حسين علیه ‏السلام است. امام حسن عسکري علیه ‏السلام در اين زمينه فرموده است: «پنج چيز علامت مؤمن است: 51 رکعت نماز در شبانه روز، زيارت اربعين، انگشتر در دست راست، بر خاک گذاشتن پيشاني و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم در نماز». زيارت نامه امام حسين علیه ‏السلام در روز اربعين، از امام صادق علیه ‏السلام و به وسيله صفوان جمّال نقل شده است. صفوان، ساکن کوفه و از راويان مورد اعتماد به شمار مي‏رود. او فردي پرهيزکار بود که افتخار شاگردي امام کاظم علیه ‏السلام را هم داشته است.

عطيه و زيارت مرقد امام حسين علیه ‏السلام در اربعين
اربعين و زيارت امام حسين علیه ‏السلام با نام دو تن عجين است. يکي از اين دو تن «عطية بن عوف کوفي» است که در نخستين اربعين سيدالشهداء، به کربلا رفت و مرقد پاک آن حضرت را زيارت نمود. عطيه، اهل کوفه بود و در زمان خلافت اميرمؤمنان علي علیه ‏السلام ديده به جهان گشود. از او نقل شده است: وقتي از مادر متولد شدم، پدرم مرا به کوفه نزد علي علیه ‏السلام برد و عرض کرد: اين پسر به تازگي از مادر متولد شده، او را چه بنامم؟ امام فرموده بود: «هذا عَطيّة اللّه‏؛ اين هديه‏اي الهي است.» به همين مناسبت، مرا عطيه ناميدند. عطيه با «محمدبن اشعث» بر ضد «حجاج بن يوسف ثقفي» حاکم ظالم مدينه قيام کرد، ولي پس از شکست محمدبن اشعث، راهي فارس شد. وي از مردان مورد اعتماد است که شيعه و سني از او روايت نقل کرده‏اند. عطيه هم‏چنين خطبه حضرت زهرا عليهاالسلام را در مورد غصب فدک از عبداللّه‏ بن حسن شنيده و آن را نقل کرده است.

جابربن عبداللّه‏ انصاري و زيارت اربعين
آن زمان که سر پاک امام حسين علیه ‏السلام بر نيزه رفت و اهل بيت او به اسارت برده شدند، عشق حضور در کربلا و زيارت مرقد مطهر امام حسين علیه ‏السلام براي عاشقانش، آرزويي دست نيافتني به نظر مي‏رسيد؛ زيرا دستگاه ستم اموي، چنان پرده سياه خود را برجهان اسلام گسترده بود که کسي باور نمي‏کرد بتوان اين پرده نفاق را دريد و خود را به زيارت سرور شهيدان عالم رساند. اما آتش محبت حسين علیه ‏السلام چنان در قلب‏هاي مؤمنان فروزان بود که هيچ گاه نتوانستند آن را خاموش کنند. آري، همين محبت بود که انسان‏هاي دلباخته را به سوي کربلا کشاند و هنوز يک اربعين بيشتر از شهادت او نگذشته بود که عشق حسيني، پاي جابربن عبداللّه‏ انصاري را براي رفتن استوار ساخته، شوق ديدارو زيارت امام حسين علیه ‏السلام او را حرکت داد. جابر وقتي خود را به کنار فرات رسانيد، در آن غسل کرد تا پاک و مطهر شود، آن گاه به سوي قبر مطهر اباعبداللّه‏ الحسين علیه ‏السلام حرکت کرد. او وقتي دست خود را روي قبر شريف حضرت نهاد، فريادي زد و از هوش رفت. بعد از آن که به هوش آمد، سه بار گفت: يا حسين! و سپس شروع به خواندن زيارت کرد.

ورود اهل بيت در اربعين اول
بدون ترديدي اهل بيت بعد از واقعه عاشورا، به زيارت اباعبداللّه‏ علیه ‏السلام مشرف شدند. اما بين تاريخ‏نگاران درباره تاريخ اين جريان، اختلاف نظر وجود دارد. گروهي از آن‏ها، اربعين اول و برخي نيز اربعين سال بعد، را زمان ورود اهل بيت به کربلا مي‏دانند. از جمله افرادي که ورود اهل بيت را در اربعين اول تأييد مي‏کند، سيد بن طاووس است. وي در کتاب اللهوف مي‏نويسد: وقتي زنان و فرزندان حسين علیه ‏السلام از شام برگشته و به سرزمين عراق رسيدند، به راهنماي قافله گفتند: «ما را از کربلا ببر». وقتي به کربلا رسيدند، جابربن عبداللّه‏ انصاري و جمعي از بني هاشم و مرداني از اولاد پيغمبر صلي‏الله‏عليه‏و‏آله را ديدند که براي زيارت مرقد مطهر حسين علیه ‏السلام آمده‏اند. پس همگي در يک زمان در آن سرزمين گرد آمدند.

مبارزه حضرت زينب عليها السلام و امام سجاد علیه ‏السلام
وقتي خبر شهادت امام حسين علیه ‏السلام و اسارت اهل بيت آن حضرت به گوش يزيد مي‏رسد، لبخند پيروزي بر لبانش مي‏نشيند و گمان مي‏کند که با شهادت فرزند پيامبر گرامي اسلام و اسارت خاندانش، شکوه و اقتدار او افزون‏تر مي‏شود و دشمنان حکومتش بيش از پيش بيمناک مي‏گردند. از اين رو، هنگام ورود کاروان اسرا به شام، جشن با شکوهي به شکرانه بزرگ‏ترين پيروزي نظامي ـ سياسي‏اش، برگزار مي‏کند. اما برخلاف تصور او، اسيران کربلا و به ويژه حضرت زينب عليهاالسلام و امام سجاد علیه ‏السلام گاه با سوگواري، زماني با تبليغ، گاهي با افشاگري و گاه با منطق و استدلال و سخنان حکمت‏آميز، چنان هيبت او را شکستند که طولي نکشيد يزيد به درماندگي و ناتواني خود اعتراف کرد.

شکوه کاروان کوچک
اگر شکوه کاروان کوچک اسرا در برابر نگاه‏ها، تحقيرها و شماتت‏هاي انبوه دشمن بشکند، دور از انتظار نخواهد بود و اگر زنان و کودکان از ترس قساوت و بي‏رحمي دژخيمان به زاري و التماس بيفتند، جاي شگفتي نيست. اما اسيران کربلا، عزت وآزادگي را در مکتب علي و حسين عليهماالسلام آموخته بودند و نه تنها تحقيرها، توهين‏ها، تهديدها و سختي‏ها اندکي از صلابت و شکوه آنان نکاست، که با اقتدار تمام در برابر يزيد و ابن زياد ايستادند و غرور آنان را با منطق و استدلال در هم شکستند و مُهر ننگ و نفرين ابدي را بر پيشاني شان کوبيدند.


منبع: عبداللطيف نظري، نشريه گلبرگ، شماره 61

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

28 بهمن / 16 فوريه / 20 صفر

Mobin_s2004@yahoo.com
28 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي كه رضاشاه روابط ايران با آمريكا را قطع كرد

رضاشاه

رضاشاه پس از دريافت گزارش رئيس هيات سياسي ايران در واشنگتن 27 بهمن 1314 (16 فوريه 1936) دستور داد كه روابط سياسي با ايالات متحده آمريكا قطع شود. غفار جلال علاء رئيس نمايندگي ايران در آمريكا گزارش كرده بود كه پليس شهر واشنگتن اتومبيل وي را متوقف و با اين كه خود را معرفي كرده بود به او ورقه جريمه داد. وي نوشته بود كه به علت امتناع از دريافت ورقه جريمه، مامور پليس او را به ايستگاه پليس منتقل مي كند و در آنجا چند ساعت بازداشت مي شود كه اين عمل مغاير مصونيّت ديپلماتيك است. در روز مورد بحث، «غفارجلال علاء» خود رانندگي اتومبيل سفارت را برعهده داشت. پليس واشنگتن او را متهم به رانندگي بيش از سرعت مجاز كرده بود.
وزارت خارجه ايران گزارش را عينا براي رضا شاه ارسال مي دارد و وي اين عمل را بي احترامي نسبت به كشور ايران تلقي كرده و دستور قطع روابط و احضار كاركنان سفارت ايران از واشنگتن و اخراج هيات سياسي آمريكا از تهران را مي دهد. قطع روابط ازنيمه فروردين 1315 عملي مي شود، ولي غفار جلال علاء در بهمن ماه به تهران احضار مي گردد. مقام ديپلماتيك وي در واشنگتن، «وزير مختار» بود. روابط ايران و آمريكا پس از اين رويداد مدتها قطع بود.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس
 در چنين روزي

28/11/57
انتصاب دريادار مدني به سمت فرماندهي نيروي دريايي به دستور سرلشكر قره‌ني و انتصاب سرهنگ مجللي و سرهنگ ممتاز به رياست شهرباني كل كشور و ژاندارمري به دستور وزير كشور

انحلال گارد شاهنشاهي و گارد جاويدان به دستور سرلشكر قره‌ني و اعلام برنامه‌هاي ستاد ارتش در جهت كاهش دوره‌هاي وظيفه و آموزش در نيروهاي مسلح.

اعلام همبستگي تيپ هوابرد باغشاه و كادر هوانيروز با امام خميني و شروع به كار كاركنان صنايع نظامي‌پس از فرمان امام خميني مبني‌بر شكستن اعتصابها.
تداوم گردهماييها و راهپيماييهاي سازماندهي شده در مخالفت با تجديد سازمان ارتش و طرفداري از تشكيل ارتش خلقي و اجتماع گروهي از نظاميان در مقابل پادگان قلعه‌مر‌غي براي حمايت از انحلال ارتش و تشكيل ارتش خلقي. گردهمايي گروهي در دانشكده نفت آبادان براي حمايت از انحلال كامل ارتش ؛ محاكمه و مجازات كليه سران ارتش ؛ ‌‌ايجاد كميته‌هاي انقلابي از رزمندگان خلق ؛ تشكيل ارتشي از پرسنل ميهن‌پرست ارتش و رزمندگان سازمانهاي خلقي.

دستگيري، محاكمه و اعلام بازنشستگي عده‌اي از سران ارتش و مقامهاي دولتي رژيم گذشته ؛ از جمله محاكمه سالار جاف، هويدا، تيمسار ربيعي، اميني‌افشار، فخر مدرس، نوذري‌بقاء، سرتيپ محققي، امجدي، جهانباني، ‌هاشم برنجيان، بازداشت ارتشبد طوفانيان، سرلشكر منوچهري، تيمسار شعاعي، آزادي و سرهنگ سلامي‌ و اعلام بازنشستگي 26 تن از امراي نيروي هوايي به دستور ستاد كل ارتش.
ورود ياسر‌عرفات به تهران و ملاقات با امام خميني. عرفات در بدو ورود به‌‌ايران : انقلاب‌‌ ايران همچون زلزله‌‌اي براي تمام دنيا و اسرائيل و امپرياليزم بود. امام در ديدار عرفات با‌‌ ايشان : ما حالا هم (مثل سابق) در كنار شما هستيم.

حمله گروهي مسلح به سفارت مراكش در تهران و اشغال آن. ادعاي آسوشيتدپرس درباره درخواست دولت‌‌ايران از دولت مغرب مبني بر استرداد شاه و پاسخ منفي ملك حسن به‌‌ اين درخواست.
تفسير روزنامه مصري الاهرام درباره تلاش اسرائيل در جهت متقاعد كردن آمريكا براي واگذاري ژاندارمي‌خليج‌فارس به آن كشور و تلاش شوروي براي بهره‌برداري از اوضاع جديد جهت به قدرت رسانيدن حزب كمونيست طرفدار آن كشور در‌‌ايران

پيام تبريك جبهه آزادي بخش خلق عمان به دولت موقت جمهوري اسلامي‌ ايران : توده‌هاي خلق عمان پيروزي انقلاب ملت‌‌ ايران را تجلي آرمان‌‌ اين ملت تحت رهبري آيت‌الله خميني مي‌دانند كه جبهه تازه‌‌اي را برضد استعمار امپرياليسم مي‌گشايد.
نامه دولت عراق براي مهندس بازرگان و استقبال از مواضع ضداسرائيلي رهبري انقلاب : دولت عراق بيانات آيت‌الله خميني رهبر بزرگ ديني و ساير شخصيتهايي كه انقلاب‌‌ ايران را رهبري مي‌نمايند درباره روابط با ملتهاي عرب و موضع‌‌ ايران را در برابر گروه غاصب صهيونيستي با خرسندي تلقي مي‌نمايند.

28/11/59
صدام حسين: تداوم اين جنگ ايران را به حالت بحران انفجار و اختلافات داخلي خواهد كشاند.

28/11/64
ديدار ادوارد شوالد نادزه وزير امور خارجه شوروي با طارق عزيز وزير امور خارجه عراق پيرامون يافتن راه حل پايان دادن به مناقشه ايران و عراق – طارق عزيز بعد از اين سفر براي شركت در اجلاس شوراي امنيت به نيويورك مي‌رود.

Mobin_s2004@yahoo.com
16 فوريه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
اعلاميه تكفير 3 ميليون هلندي

440 سال پيش در اين روز (16 فوريه)، كليساي كاتوليك به پشتيباني از پادشاه وقت اسپانيا (در يك اعلاميه تكفيريه) سه ميليون هلندي پروتستان را متهم به الحاد كرد و سزاوار مرگ (اعدام). اين اتهام در جريان جنگهاي 80 ساله وارد آمده بود. هلندي ها براي نجات خود از سلطه پادشاه كاتوليك مذهب اسپانيا اين جنگها را آغاز كرده بودند. هلند (ندرلند) اينك داراي 19 ميليون جمعيت است كه بيشترشان پروتستان هستند. جنگهاي 80 ساله كه به برتري اسپانيا پايان داد در سال 1568 آغاز شده و در سال 1648 پايان يافته است.

 

اهميت آسياي ميانه و معارضه قريب الوقوع برسر نفوذ در آن

Leskov

دو مورخ آمريكايي و يك مقاله نگار روس كه زادروز هر سه شانزدهم فوريه است درباره اهميت آسياي ميانه و مناطق جنوبي آن به طور جداگانه و در طول دو قرن گذشته نظريه اي را مطرح ساخته اند كه هنوز مورد توجه است و با بازگشت روسيه و چين به صحنه رقابت جهاني قدرت در دهه نخست قرن 21، گسترش اين توجه و درنتيجه معارضه بر سر آن قابل پيش بيني است و اين بار، ايران هم يك پاي معركه خواهد بود.
اين سه انديشمند عبارتند از: نيكلاي لسكوف (متولد 16 فوريه 1831 و متوفا در مارس 1895) روزنامه نگار و داستان نويس بزرگ روس كه ماكسيم گوركي هم از نظرات او دفاع كرده است؛ ون بروكس (متولد 16 فوريه 1886 و متوفا در مه 1963) ادبيات و نقدنويس، مورخ و بيوگرافي نگار آمريكايي برنده جايزه پوليتزر و جورج كنان (متولد 16 فوريه1904 و متوفا در سال 2005) مورخ و پاليسي ميكر معروف آمريكا. هر سه به يك مضمون ابراز نظر كرده اند كه ماحصل آن چنين است؛ دولتي قدرت اول جهان خواهد بود كه آسياي ميانه و مناطق جنوبي آن (افغانستان و بلوچستان شرقي) تا اقيانوس هند را دركنترل داشته باشد.
روشن نيست كه تزار وقت روسيه باتوجه به نظر «لسكوف» كه در يك مجله چاپ مسكو انتشار يافته بود به تصرف خان نشين هاي آسياي ميانه كه در آن زمان اسما جزيي از ايران بشمار مي آمدند اقدام كرده بود كه انگلستان با دوز و كلك بسيار و با جداساختن مناطق جنوبي آمودريا از ايران و نامگذاري آنها به «افغانستان» و ضميمه ساختن بلوچستان شرقي به هندوستان آن زمان مانع پيشروي تزار به جنوب آمودريا و رسيدن به اقيانوس هند شد. بروكس و كنان نيز از اهميت سياسي و استراتژيك مناطق يادشده در بالا سخن گفته و بدون دركنترل داشتن آنها، قدرت برتر جهان شدن را خارج از بحث خوانده اند. اجراي نظرات كنان مبني برلزوم در محاصره قراردادن بلوك شرق بود كه سرانجام به فروپاشي اين بلوك از درون انجاميد.
     آسياي ميانه (فرارود و مناطق شمالي آن) اينك پنج جمهوري مستقل را تشكيل مي دهند. درپي رويداد 11 سپتامبر 2001، نخست آمريكا و سپس ناتو (غرب) در افغانستان مستقر شده است. در آسياي ميانه، اينك تلاش پنج جانبه اي براي نفوذ مشاهده مي شود و اين تلاش ها از سوي روسيه، چين، آمريكا، ايران و نيز هند بعمل مي آيد. در اين تلاش، خويشاوندي ساكنان و وجود فرهنگ و تاريخ مشترك به ايران كمك بسيار مي كند. تاجيكهاي منطقه (پارس ها) متحدان بي چون و چراي ايرانيان هستند و جملگي خواهان خروج غرب از افغانستان و بازگشت نكردن روسيه به منطقه.

 

باز گشودن تابوت فرعون « توتانخامن»
 33 قرن پس از مرگ او

16 فوريه سال 1924 نزديك به دو سال پس از اين كه مصر شناسان موفق به يافتن محل دفن« توتانخامن » فرعون خردسال مصر شده بودند كه 1337 سال پيش از ميلاد مرده بود تابوت او را كاملا باز كردند و به جسد موميايي شده اش رسيدند. معاينه استخوانهاي توتانخامون ثابت كرد كه وي هنگام مرگ بيش از 15 سال نداشت . وي در دره فراعنه در نزديكي لوكسور مدفون شده بود. تابوت او در مركز چند اطاق داخل هم قرارداده شده بود . در اطاقهاي ديگر اشيائي كه در طول حيات با انها سر و كار داشت از جمله دو ارابه قرار داده شده بود. ظروف و ابزار هاي متعدد طلا و نقره و علامت سلطنت بر مصر عليا و سفلي نيز در انجا يافت شد. بر ديوار اطاقها مطالب متعدد نوشته شده بود. البسه و ظروف حاكي از تمدن پيشرفته آن زمان بوده است. عكس بالا ، دكتر كارتر مصر شناس انگليسي را در حال مشاهده جسد موميايي شده توتانخامن در فوريه 1924 نشان مي دهد.    

 

پس از تصرف سنگاپور ژاپني ها دستگيري نظاميان انگليسي را آغاز كردند

ژاپني ها پس از تصرف سنگاپور كه نيمه فوريه 1942 صورت گرفت از 16 اين ماه به جستجو براي يافتن نظاميان انگليسي پرداختند و ظرف دو روز همه را دستگير كردند. محاصره سنگاپور كه پايگاه دريايي مهمي بود و كنترل تنگه مالاكا از انجا صورت مي گرفت دو ماه طول كشيد . نيروهاي ژاپني از طريق جنگلهاي تايلند خود را به سنگاپور رسانيده بودند . انگليسي ها در جنگهاي جنگلي به پاي ژاپني ها نمي رسيدند. ژاپني ها با شعار اخراج اروپائيان استعمارگر از آسيا بر ضد آنان در آسياي شرقي و جنوب شرقي وارد جنگ شده بود. عكس ، صحنه اي از تسليم نظاميان انگليسي به ژاپني ها را در 16 فوريه 1942 نشان مي دهد.

 

دستور ليندن جانسون به «سيا »

در اين روز در سال1967 درجريان جنگ ويتنام ، ليندن جانسون رئيس جمهوري وقت آمريكا به سازمان مركزي اطلاعات ( سيا ) دستور داد كه كمك هاي مالي سري خود به سازمانهاي دانشجويي ، اتحاديه هاي كارگري و رسانه ها را كه به منظور مبارزه با كمونيسم صورت مي گرفت متوقف سازد . مدير وقت « سيا » اعتراف به دادن چنين كمكهايي كرده بود و باعث ايجاد نگراني در جامعه شده بود.

 

برخي ديگر از رويدادهاي 16 فوريه

  • 468:   فرانكهاي اروپا تحت فرمان رئيس خود «كلويس» پس از شش قرن به سلطه روميان بر فرانسه و آلمان پايان دادند و حكومت روميان بر اين دومنطقه براي هميشه پايان يافت .

  • 1601:   ژاپني موفق شدند از روي مدل اروپائيان نخستين كشتي از اين دست را كه يكصد تن ظرفيت داشت بسازند.

  • 1680:   عثماني پس از شكست نظامي از اتحاديه اسلاوها ( روسيه و لهستان ) تعهد سپرد كه از آن پس چشمداشتي به اوكراين نداشته باشد.

  • 1955:   سفيد پوستان فدراسيون آفريقاي جنوبي شصت هزار سياهپوست را باشقاوت تمام از شهري كه هزاران سال در آنجا زندگي مي كردند بيرون راندند. در اين عمليان كه يك هفته طول كشيده بود دهها سياهپوست كشته شده بودند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    20 صفر هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    اربعين شهادت امام حسين (ع)
    و زيارت حضرت از سوى جابر بن عبدالله انصارى

    بيـسـتـم صـفـر روز اربـعـيـن شـهادت امام حسين (ع ) و ياران فداكارش مى باشد براى اين روز زيارت هاى ويژه اى از امامان معصوم نقل شده است .
    در اين روز جابر بن عبدالله انصارى از صحابى پيامبر گرانقدر اسلام وارد كربلا شد و به زيارت قبر مطهر امام حسين (ع ) رفت .
    جـابـر بـن عـبـدالله انـصـارى هـنـگـامـى كـه وارد كـربـلا شـد در فـرات غـسل نمود و احرام به تن نمود و تكبيرگويان به زيارت امام حسين رفت در كنار قير مطهر سه بـار يـا حـسـين گفت و از هوش رفت پس گفت (ع ) ((حبيب لا يجيبُ حبيبه )) آيا دوست جواب دوست را نمى دهد و بعد از زيارت حضرت به زيارت قبور مطهر ديگر شهيدان پرداخت .
    بـه نـظـر مـى آيـد كـه خـاندان ابا عبدالله الحسين پس از آزادى و بازگشت از شام ، در ميان راه تـغـيـيـر مـسير داده وبه جاى رفتن به مدينه به سوى كربلا روان شدند. آنان هنگامى كه وارد سـرزمـيـن كـربـلا شـدنـد جـابـر بـن عـبـدالله انـصـارى و عـده اى از دوسـتـداران اهل بيت در آن جا به سوگوارى مشغول شدند.
    مـلحـق شدن خاندان امام حسين به ساير سوگواران ، حالت ويژه اى در سرزمين كربلا به وجود آورد. و زيـارت امـام حـسـين (ع ) به طور آشكار و لعن و نفرين كردن بر قاتلان آن حضرت ، در صـحـراى كـربـلا طنين انداز شد و سد شيطانى يزيد و عبيدالله بن زياد در دشمنى با خاندان پـيامبر را شكست و سيل ابراز محبت و دوستى به اهل بيت به ويژه نسبت به امام حسين (ع ) در ميان مسلمانان به راه افتاد و دشمنان را به رسوايى كشاند.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    7
    15

    اهواز

    15
    25

    تبريز

    0
    12

    شيراز

    6
    19

    مشهد

    4
    16

    بندرعباس

    16
    27

    کرمان

    5
    20

    اصفهان

    1
    16

    يزد

    8
    21

    کرمانشاه

    2
    17

    اراک

    1
    14

    رشت

    8
    13

    دبی

    18
    25


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1244 تومان
    965 تومان
    1410 تومان
    1040 تومان
    260 تومان
    265 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    215000 تومان
    107500 تومان
    55000 تومان
    207500 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:23
    طلوع خورشيد : 06:49
    اذان ظهر : 12:18
    غروب خورشيد : 17:47
    اذان مغرب : 18:07
    نيمه شب شرعي : 23:35

     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Reader's Digest 
    ماه فوريه

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Reader's Digest

    تاریخ انتشار: فوريه 2009
    تعداد صفحات مجله: 198
    حجم فایل: 24 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãهمراه با کاروان اسرا

    eshge.mahdi@gmail.com

    اهل بيت؛ از شام تا مدينه

    حركت از شام
    پس از هفت روز كه اهل بيت در شام بودند، به دستور يزيد، نعمان بن بشير(1) وسائل سفر آنان را فراهم نمود و به همراهى مردى امين آنان را روانه مدينه منوره كرد.(2)
    در هنگام حركت، يزيد امام سجاد(علیه ‏السلام) را فراخواند تا با او وداع كند، و گفت: خدا پسر مرجانه را لعنت كند! اگر من با پدرت حسين ملاقت كرده بودم، هر خواسته‏اى كه داشت، مى‏پذيرفتم! و كشته شدن را به هر نحوى كه بود، گرچه بعضى از فرزندانم كشته مى‏شدند از او دور مى‏كردم! ولى همانگونه كه ديدى شهادت او قضاى الهى بود!! چون به وطن رفتى و در آنجا استقرار يافتى، پيوسته با من مكاتبه كن و حاجات و خواسته‏هاى خود را براى من بنويس!(3) (كه اينهم نيرنگي ديگر از عوامفريبي يزيد بود.)
    آنگاه دوباره نعمان بن بشير را خواست و براى رعايت حال و حفظ آبروى اهل بيت به او سفارش كرد كه شب‌ها اهل بيت را حركت دهد و در پيشاپيش آنان خود حركت كند و اگر على بن الحسين(عليهماالسلام) در بين راه حاجتى بود برآورده سازد؛ و نيز سى سوار در خدمت ايشان مأمور ساخت؛ و به روايتى خود نعمان بن بشير را و به قولى ديگر بشير بن حذلم را با آنان همراه كرد.(4)
    همانگونه كه يزيد سفارش كرده بود كاروان به آهستگى و مدارا طى مسافت كردند و به هنگام حركت، فرستادگان يزيد بسان نگهبانان گرداگرد آنان را مى‏گرفتند، و چون در مكانى فرود مى‏آمدند از اطراف آنان دور مى‏شدند كه به آسانى بتوانند وضو سازند.


    اربعين شهادت امام حسين(عليه السلام)
    اهل بيت(عليهم ‏السلام) به سفر خود ادامه دادند تا به دو راهى جاده عراق و مدينه رسيدند، چون به اين مكان رسيدند، از امير كاروان خواستند تا آنان را به كربلا ببرد، و او آنان را بسوى كربلا حركت داد. وقتي به كربلا رسيدند، جابر بن عبدالله انصارى(5) را ديدند كه با تنى چند از بنى هاشم و خاندان پيامبر براى زيارت امام حسين(علیه ‏السلام) آمده بودند، همزمان با آنان به كربلا وارد شدند و سخت گريستند و ناله و زارى كردند و بر صورت خود سيلى زده و ناله‏هاى جانسوز سر دادند و زنان روستاهاى مجاور نيز به آنان پيوستند(6)، حضرت زينب(عليهاالسلام) در ميان جمع زنان آمد و با صوتى حزين كه دلها را جريحه‌دار مى‏كرد مي‌گفت: «وا اخاه! وا حسيناه! وا حبيب رسول الله و ابن مكة و منا! و ابن فاطمة الزهراء! و ابن على المرتضى! آه ثم آه!»، پس بيهوش گرديد.
    آنگاه ام‌كلثوم با صدايى بلند مى‏گفت: امروز محمد مصطفى و على مرتضى و فاطمه زهرا از دنيا رفته‏اند؛ و زنان نيز سيلى به صورت زده و گريه و شيون مى‏كردند.
    سكينه وقتي چنين ديد، فرياد زد: وا محمداه! وا جداه! چه سخت است بر تو تحمل آنچه با اهل بيت تو كرده‏اند، آنان را از دم تيغ گذراندند و بعد عريانشان نمودند!(7)
    عطيه عوفى(8) مى‏گويد: با جابر بن عبدالله براي زيارت مزار امام حسين(علیه ‏السلام) به سمت كربلا آمديم و وقتي به كربلا رسيديم جابر نزديك شط فرات رفته و غسل كرد و ردائى همانند شخص مُحرم بر تن نمود و خود را معطر كرد و هر گامى كه بر مى‏داشت ذكر خدا مى‏گفت تا نزديك قبر مقدس رسيد و به من گفت: دستم را بر روى قبر بگذار! چون چنين كردم، بر روى قبر از هوش رفت.
    من آب بر روى جابر پاشيدم تا به هوش آمد، آنگاه سه مرتبه گفت: يا حسين! سپس گفت: «حبيب لا يجيب حبيبه!»، و بعد اضافه كرد: چرا تمناى جواب دارى در حالي كه حسين(عليه السلام) در خون خود آغشته و بين سر و بدنش جدايى افتاده است!! و گفت:
    من گواهى مى‏دهم كه تو فرزند بهترين پيامبران و فرزند بزرگ مؤمنين مى‏باشى، تو فرزند سلاله هدايت و تقوايى و پنجمين نفر از اصحاب كساء و عبايى، تو فرزند بزرگ نقيبان و فرزند فاطمه سيده بانوانى، و چرا چنين نباشد كه دست سيدالمرسلين تو را غذا داد و در دامن پرهيزگاران پرورش يافتى و از سينه ايمان شير خوردى و پاك زيستى و پاك از دنيا رفتى و دل‌هاى مؤمنان را از فراق خود اندوهگين كردى پس سلام و رضوان خدا بر تو باد، تو بر همان راهي رفتى كه برادرت يحيى بن زكريا شهيد گشت.
    سپس چشمش را به اطراف قبر گردانيد و گفت:
    السلام عيكم ايتها الارواح التى حلت بفناء الحسين و اناخت برحله، اشهد انكم اقمتم الصلوة و آتيتم الزكوة و امرتم بالمعروف و نهيتم عن المنكر و جاهدتم الملحدين و عبدتم الله حتى اتاكم اليقين؛ سلام بر شما اى ارواحى كه در كنار حسين نزول كرده و آرميديد، گواهى مى‏دهم كه شما نماز را بپا داشته و زكات را ادا نموده و به معروف امر و از منكر نهى كرديد، و با ملحدين و كفار مبارزه و جهاد كرده، خدا را تا هنگام مردن عبادت نموديد.
    اضافه نمود: به آن خدائى كه پيامبر را به حق مبعوث كرد ما در آنچه شما شهدا در آن وارد شده‏ايد شريك هستيم.
    عطيه مى‏گويد: به جابر گفتم: ما كارى نكرديم! اينان شهيد شده‏اند.
    جابر گفت: اى عطيه! از حبيبم رسول خدا(صلى الله عليه و آله) شنيدم كه مى‏فرمود: «من احب قوما حشر معهم و من احب عمل قوم اشرك فى عملهم»(9)؛ «هر كس گروهى را دوست داشته باشد با آنها محشور مي‌گردد، و هر كس عمل جماعتى را دوست داشته باشد در عمل آنها شريك خواهد بود.»


    اختلاف در زيارت اربعين اهل بيت عليهم السلام
    در تاريخ حبيب السير آمده است: يزيد بن معاويه سرهاى مقدس شهدا را در اختيار على بن الحسين (عليهما‏السلام) قرار داد، و آن بزرگوار در روز بيستم ماه صفر آن سرها را به بدن‌هاى پاكشان ملحق نمود و آنگاه عازم مدينه طيبه گرديد.(10)
    ابوريحان بيرونى در آثار الباقيه گفته است: در روز بيستم ماه صفر، سر مقدس امام حسين(علیه ‏السلام) به بدن مطهرش بازگردانيده و دفن شد به هنگامى كه اهل بيت امام حسين(علیه ‏السلام) بعد از بازگشت از شام در روز اربعين جهت زيارت آمده بودند.(11)
    سيد ابن طاووس در اقبال مى‏گويد: چگونه روز بيستم ماه صفر، روز اربعين است در حالى كه حسين (صلوات الله عليه) روز دهم محرم به شهادت رسيد، بنابراين اربعين، روز نوزدهم ماه صفر بايد باشد.(12)
    آنگاه سيدبن طاووس توضيح مي‌دهد: احتمال دارد كه ماه محرم سال 61 كم كامل نبوده است، يعنى 29 روز بوده كه طبعا بيستم ماه صفر، روز اربعين است، و احتمال دارد كه ماه محرم تمام بوده ولى چون امام حسين(علیه ‏السلام) در پايان روز عاشورا شهيد گرديد لذا روز عاشورا را به حساب نياورده‏اند. و در مصباح آمده است: خاندان امام حسين(علیه ‏السلام) در روز بيستم ماه صفر به همراه امام سجاد(عليه السلام) به مدينه رسيدند، و شيخ مفيد همين قول را درست دانسته است، و در غير مصباح آمده است كه ايشان در روز بيستم ماه صفر بعد از مراجعت از شام به كربلا رسيدند.(13)
    همانگونه كه در نقل‌هاى ذكر شده واضح است اهل بيت(عليهم السلام) در همان سالى كه حادثه كربلا رخ داد - سال 61 - پس از مراجعت از شام و در روز اربعين به كربلا آمدند، و يا اين كه در سال 62 يعنى يك سال بعد از شهادت رهسپار كربلا شده‏اند؛ و ما در اينجا به صورت اختصار عينا" آنچه در اين رابطه گفته و يا نوشته شده است را ذكر مى‏كنيم:
    نظر اول: اهل بيت در همان سال 61 پس از مراجعت از شام و در روز بيستم صفر به كربلا وارد شدند، و اين همان قول صاحب تاريخ حبيب السير است كه قبلا بازگو كرديم، و در الآثار الباقيه ابوريحان نيز همين قول آمده و ظاهر عبارت سيد ابن طاووس در لهوف هم همين مطلب را مى‏رساند(14) و ابن نما در مثير الاحزان نيز همين قول را نقل كرده است.(15)
    نظر دوم: اهل بيت(عليهم السلام) همان سال در روز بيستم صفر به كربلا و قبل از رفتن به شام از كربلا عبور نمودند و بر مزار شهيدان خود عزادارى كردند، و سپهر مؤلف ناسخ التواريخ،‌نظرش اين است. و اين احتمال گرچه بعيد به نظر مى‏رسد، زيرا در نقلى بدان اشاره نشده است ولى احتمالي است كه مانعى ندارد و دليلى براى اثبات آن وجود ندارد.(16)
    نظر سوم: آل البيت در سال 62، يعنى يك سال بعد و در روز بيستم صفر به كربلا آمده‏اند. صاحب قمقام زخار مى‏گويد: مسافت و عادت تشريف‌فرمايى به حرم حضرت سيدالشهداء(علیه ‏السلام) در روز اربعين سال 61 هجرى به كربلاى معلى مشكل، بلكه خلاف عقل است؛ زيرا امام حسين(علیه ‏السلام) در روز عاشورا به درجه رفيع شهادت نائل آمد و عمر بن سعد يك روز براى دفن كشتگان خود در آنجا توقف و روز يازدهم به سمت كوفه حركت كرد و از كربلاى معلى تا كوفه به خط مستقيم حدوداً هشت فرسخ است، و چند روزى هم عبيدالله بن زياد اهل عصمت را در كوفه براى معرفى آنان و كار بزرگى كه صورت گرفته و ترساندن قبايل عرب نگاه داشت تا از يزيد خبر رسيد كه اسراء را به دمشق اعزام دارد و او هم اسيران را از راه حرّان و جزيره و حلب به شام فرستاد كه مسافت دورى است و فاصله كوفه تا دمشق به خط مستقيم تقريبا صد و هفتاد و پنج فرسخ است و پس از ورود به شام به روايتى تا شش ماه اهل بيت را نگاه داشتند تا آتش شعله‌ور غضب يزيد خاموش شد و پس از حصول اطمينان از عدم شورش مردم موافقت كرد كه حضرت سجاد(عليه السلام) با اهل حرم به مدينه باز گردد، پس چگونه اين همه وقايع مى‏تواند در چهل روز صورت گرفته باشد؟ قطعا ورود اهل بيت(عليهم السلام) به كربلا در سال ديگري بوده است(17) كه سال شصت و دو هجرى باشد و هر كس با تدبر به اين مسأله بينديشد نامه‌نگار را تصديق خواهد كرد، و جابر بن عبدالله هم در اربعين شصت و دو به زيارت مشرف شده است و شرافت جابر در اين است كه او اولين كسى است از صحابه بزرگ و مخلص، به اين سعادت نايل آمده است.(18)
    نظر چهارم: احتمال ديگرى وجود دارد كه اهل بيت ابتدا به مدينه آمدند و از مدينه عازم كربلا شدند و سر مقدس امام را نيز در اين سفر با خود برده و به بدن مطهر امام حسين(علیه ‏السلام) ملحق نموده‏اند، اما نه در اربعين سال 61 هجرى بلكه پس از مراجعت به مدينه به كربلا رفته‏اند. ابن جوزى از هشام و بعضى ديگر نقل كرده است كه سر مقدس امام حسين(علیه ‏السلام) با اسيران به مدينه آورده شد، و سپس به كربلا حمل گرديده است و با بدن مطهر دفن شده است.(19)
    و از بعضى از مورخان نقل شده است كه: ظاهر جريان اقتضاء مى‏كند كه اهل بيت در مدتى بيش از چهل روز از زمان شهادت امام حسين(علیه ‏السلام) به عراق يا به مدينه رفته باشند، و بازگشت آنها به كربلا، ممكن است، ولى روز بيستم صفر نبوده است زيرا جابر بن عبدالله انصارى هم از حجاز آمده بود و رسيدن خبر به حجاز و حركت جابر از آنجا قهرا" زمانى بيش از چهل روز را مى‏طلبد. يا اين كه بايد بگوييم جابر از مدينه نيامده بود بلكه از كوفه و يا از شهرى ديگر عازم كربلا شده بود.(20)


    توقف در كربلا
    حال بنا بر هر كدام از نظرات بالاخره اهل بيت به كربلا آمده‌اند. اين خاندان داغديده رسالت پس از ورود به كربلا براى شهيدان خود به عزادارى پرداختند، چون هنگام حركت به سوى كوفه اجازه عزادارى به آنان نداده بودند، و همانگونه كه سيد ابن طاووس در لهوف نقل كرده است كه «و اقاموا المآتم المقرحة للاكباد»(21)؛ «ماتم‌هاى جگرخراش بپا داشتند»، و تا سه روز بدين صورت عزاداري نمودند.(22)


    حركت از كربلا
    اگر زنان و كودكان بيش از اين در كنار قبور عزيزانشان مى‏ماندند، خود را در اثر شيون و زارى و گريستن و نوحه كردن هلاك مى‏نمودند، لذا امام سجاد(علیه ‏السلام) فرمان داد تا بار شتران را ببندند و از كربلا به طرف مدينه حركت كنند. چون بارها را بستند و آماده حركت شدند، سكينه(عليهاالسلام) اهل حرم را با ناله و فرياد به جانب مزار مقدس امام جهت وداع حركت داد و همگي در اطراف قبر مقدس گرد آمدند، سكينه قبر پدر را در آغوش گرفت و به شدت گريست و به سختى ناليد و اين ابيات را زمزمه كرد:
    الا يا كربلا نودعك جسما"بلا كفن و لا غسل دفينا الا يا كربلا نودعك روحا"لا حمد و الوصى مع الامينا؛‌ اى كربلا! بدنى را در تو به وديعه گذارديم، كه بدون غسل و كفن مدفون شد؛ اى كربلا! كسى را به يادگار در تو نهاديم كه او روح احمد و وصى اوست.»(23)


    بازگشت به مدينه
    پس از چند روزي كه اهل بيت در كربلا بودند و بر مزار عزيزانشان عزاداري نمودند، به دستور امام سجاد(عليه السلام) به سمت مدينه حركت كردند. حضرت ام‌كلثوم(عليهاالسلام) و يا به نقل برخي از اسناد حضرت زينب(عليهاالسلام) در حالى كه همراه كاروان كربلا عازم شهر مدينه گرديد مى‏گريست و اين اشعار را مى‏خواند.(24)
    "اى مدينه جد ما! نپذير ما را، كه با حسرت و اندوه‏ها بازگشتيم؛ از تو با همه خويشان بيرون رفته، و چون بازگشتيم نه مردان و نه كودكانى با ماست؛ در هنگام خروج جمع ما كامل بود و اكنون در بازگشت برهنه و غارت شده‏ايم؛ در ظاهر در امان خدا بوديم و اكنون كه بازگشتيم هنوز بر ستم ظالمان و بريدن پيمانشان بيمناك هستيم؛ انيس ما مولايمان حسين بود، و چون آمديم حسين را در كربلا گرو گذاريم؛ خود گريستيم؛ پاكان بدون خفاء مائيم، و مخلصين و برگزيدگان ماييم؛ ما بردباران بر بلا هستيم، و ما راستگويان ناصحيم؛ اى جد ما! دشمنان ما به آزرويشان رسيدند، و تشفى ياقتند به سبب قتل ما؛ حرمت زنان را هتك نمودند و تمام آنها را بر جهاز شتران به قهر حمل كردند.» (25)


    ---------------------------------------
    پي‌نوشت‌ها:
    1- نعمان بن بشير همان كسى است كه هنگام ورود مسلم بن عقيل به كوفه از طرف يزيد امير كوفه بود، يزيد او را بركنار و به جاى او، عبيدالله بن زياد را به امارت كوفه برگزيد. نعمان بن شام آمد و از هواداران معاويه و يزيد بود. پس از هلاكت يزيد، مردم را به بيعت عبدالله بن زبير فراخواند، اهالى حمص با او مخالفت كرده و او را بعد از واقعه مرج راهط در سال شصت و چهار هجرى كشتند. (الاستيعاب، ج 4، ص1496).
    2- قمقام زخار، ص 579.
    3- تاريخ طبرى، ج 5، ص233.
    4- قمقام زخار، ص 579.
    5- او جابر بن عبدالله بن عمرو بن حرام انصارى است، مادرش نسيبه دختر عقبه مى‏باشد، در بيعت عقبة ثانيه در مكه با پدرش حضور داشته ولى كودك بوده است؛ بعضى او را از شركت كنندگان در جنگ بدر ذكر كرده‏اند؛ او با پيامبر(صلى الله عليه و آله) در 18 غزوه شركت نمود، و بعد از رسول خدا در صفين در خدمت على(علیه ‏السلام) بوده و از كسانى است كه سنت پيامبر بسيار از او نقل شده است؛ او در آخر عمر نابينا گرديد؛ در سال 74 يا 78 و يا 79 در سن 94 سالگى در مدينه رحلت نمود. (الاستيعاب، ج 1، ص219).
    6- لهوف سيد بن طاووس، ص 82.
    7- الدمعة الساكبة، ج 5، ص162.
    8- عطيه عوفى را شيخ طوسى در رجال خود از اصحاب اميرالمؤمنين ذكر كرده و او معروف به بكالى است كه قبيله‏اى از همدان مى‏باشد، و او داراى تفسير قرآنى بوده است در پنج قسمت و خود او مى‏گويد: قرآن را با تفسيرش سه بار بر ابن عباس عرضه كردم و اما قرائت قرآن را هفتاد مرتبه نزد او قرائت نمودم. (تنقيح المقال، ج 2، ص253).
    9- بحارالانوار، ج 65، ص130.
    10- نفس المهموم، ص 466.
    11- مقتل الحسين مقرم، ص 371.
    12- مسار الشيعه، ص 62. و مرحوم شيخ بهائى(ره) بر اساس همين احتمال روز اربعين را روز نوزدهم ماه صفر قرار داده است. (توضيح المقاصد، ص 6).
    13- قمقام زخار، ص 585.
    14- لهوف، ص 82.
    15- مثير الاحزان، ص 107.
    16- ناسخ التوايخ، احوالات امام حسين،‌ ج 3، ص176.
    17- از اين مقدمات، نمى‌توان نتيجه گرفت كه اهل بيت(عليهم السلام) در اربعين سال شصت و دو به كربلا آمده‏اند؛ زيرا اولا نگاه داشتن اهل بيت در كوفه به مدت زياد، قطعى نيست با توجه به اين كه بعضى ورود اهل بيت را به شام در روز اول ماه صفر ذكر كرده‏اند و آن مقدمات چون قطعى نيست بنابراين نتيجه قطعى هم بدست نمى‌دهد؛ ثانيا احتمال دارد همانگونه كه بعضى گفته‏اند اهل بيت در همان سال 61 و قبل از رفتن به شام از مسير كربلا عبور كرده و بر قبور شهيدان عزادارى كرده باشند - چنانچه مرحوم سپهر - مؤلف ناسخ التواريخ - گفته است، اضافه بر اين كه مرحوم قاضى طباطبايى(ره) كتابى به نام «تحقيق در روز اربعين امام حسين علیه ‏السلام» تأليف نموده و تمام ايرادهاى وارده را مبنى بر آمدن اهل بيت در اربعين سال 61 را پاسخ داده است، بنابراين به صرف استبعاد نمى‌توان به نتيجه قطعى رسيد و آمدن اهل بيت را به كربلا در اربعين اول انكار كرد.
    18- قمقام زخار، ص 586.
    19- تذكرة الخواص، ص 150. ولى در اين نقل مذكور نيست كه سر مقدس امام توسط چه كسى به كربلا حمل شده است، و آيا اهل بيت همراه سر مقدس به كربلا آمده‏اند يا تنها سر مقدس به كربلا حمل و دفن شده است؟
    20- قمقام زخار، ص 586. ولى اين احتمال با تصريح بزرگانى همانند سيد ابن طاووس و ابن نما و شيخ بهائى كه گفته‌اند جابر بن عبدالله و اهل بيت در روز اربعين همزمان در كربلا بوده‏اند منافات دارد.
    21- لهوف، ص 82.
    22- ذريعة النجاة، ص 271.
    23- الدمعة الساكبة، ج 5، ص165.
    24- قمقام زخار، ص 583.
    25- مرحوم مجلسى اين اشعار را بيشتر از آنچه ما آورديم، ذكر كرده است. بحارالانوار، ج 45، ص197.


    برگرفته از لهوف، سيد بن طاووس/ نفس المهوم، شيخ عباس قمي/ قصّه كربلا، على نظرى‏منفرد .

    ما را كه غير داغ غمت ‏بر جبين نبود
    نگذشت لحظه‏ اى كه دل ما غمين نبود

    هرچند آسمان به صبورى چو ما نديد
    ما را غمى نبود كه اندر كمين نبود

    راهى اگر نداشت، به آزادى و اميد
    رنج اسارت، اينهمه شور آفرين نبود

    اى آفتاب محمل زينب، كسى چو من
    از خرمن زيارت تو خوشه چين نبود

    تقدير با سر تو مرا همسفر نمود
    در اين سفر مقدر من غير از اين نبود

    گر از نگاه گرم تو آتش نمى ‏گرفت
    در شام و كوفه خطبه من آتشين نبود

    گر شوق سر به چوبه محمل زدن نداشت
    زينب پس از تو، زينب محمل نشين نبود

    در حيرتم كه بى ‏تو چرا زنده مانده ام
    عهديكه با تو بستم از اول چنين نبود

    ده روزه فراق تو، عمرى به ما گذشت
    يك عمر بود هجر تو، يك اربعين نبود
     


     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    TG01 توشیبا،
    تازه وارد جشن همراه های هوشمند 

    بالاخره توشیبا هم توانست با ارائه TG01 زیبا و خوش فرمی که در لندن رونمایی کرد، جواز ورود به سرزمین تلفن های همراه هوشمند را دریافت کند! این زلزله - که می تواند به راحتی HTC Touch HD را پشت سر بگذارد - با صفحه لمسی 4.1 اینچی خود تصمیم دارد که خواب خوش اپل را هم به هم بزند.
    این موبایل فایل های فلش را به راحتی نمایش می دهد و به طور کامل می توانید همانند یک کامپیوتر در اینترنت به گشت و گذار بپردازید، فایل های ویدئویی را تماشا کنید و حتی بر خلاف iPhone ویدئوکست های Stuff.tv را هم در اختیار داشته باشید. ضخامت TG01 فقط 9.9 میلیمتر است، یعنی کمی باریک تر از iPhone و T-Mobile G1 گنده بک.
    امکاناتی از قبیل GPS، Wi-Fi، HSDPA و پردازنده 1 گیگا هرتزی Qualcomm تولیدی AMD را در اختیارتان قرار می دهد و بعد از کار با Keypad آن، صفحه لمسی iPhone و iPod بازیچه به نظر خواهند آمد. متاسفانه بزرگترین ایراد کار اینجا است که قرار نیست این همراه هوشمند با سیستم عامل آندروئید ارائه شود. شرکت توشیبا امیدوار است که با مایکروسافت به تفاهم برسد تا TG01 با سیستم عامل ویندوز موبایل عرضه گردد.
    برای پاسخ به تماس ها فقط موبایل تان را تکان دهید و برای قطع کردن ارتباط هم همین کار را کنید؛ فقط مواظب باشید که هنگام مکالمه هیجان زده نشوید، چون ممکن است تکان شدید دست شما باعث قطع شدن ارتباط و دردسرهای بعدی آن شود! البته برای تولد این تلفن همراه باید تا تابستان منتظر بمانید و اگر به جزئیات بیشتری در خصوص کارایی و توانمندی های این گوشی نیاز دارید، پس حتما اخبار مربوط به کنگره موبایل بارسلونا را که تا چند وقت دیگر برگزار می شود دنبال کنید.
    منبع

    خودکار جاسوس 99 دلاری 

    اشتباه نکنید. آنچه که در تصویر مشاهده می کنيد فقط يک خودکار ساده و معمولي نیست که بخواهید آن را سر جیب خود بگذارید و هر جا هم که فراموش کرديد جایش بگذاريد. این يک خودکار جاسوس است! گول ظاهر ساده اش را نخورید. هر چند خودکارهاي جاسوس ايده جدیدی نيست اما اين یک کمبو گجت چند کاره است که شرايط کاری آن به شرح زیر است:
    با استفاده از یک باتري لیتیمی قابل شارژ این خودکار قادر است تا 60 دقیقه به ضبط فايلهاي صوتی و تصویری به صورت رنگي بپردازد.اطلاعات ضبط شده در حافظه فلش 2 گيگا بایتی اش ذخیره مي شود و به کمک یک پورت USB ساده به انواع کامپیوتر هاي رومیزی و لپ تاپها متصل شده و به تبادل اطلاعات خود مي پردازد. در اين خودکار از یک مبدل بسیار ظريفي به جهت تبدیل ويديو رکورد به یک وب کم نيز استفاده شده است . بنابراین با استفاده از پايه مخصوص اين خودکار مي توانید از آن به عنوان يک وب کم هم استفاده کنید. در کنار تمامي امکانات گجتی که ممکن است یک کاربر در اين عصر از ارتباطات به آن نياز داشته باشد دلتان را نمي شکند و برایتان همانند دیگر خودکارها نیز مي نویسد.
    از طرفی هيچگاه نیاز نيست که نگران تمام شدن شارژ باتري های آن باشید. به همراه این خودکار یک عدد آداپتور که به کمک برق شهري نیز مي تواند مجموعه خودکار را شارژ کند به فروش میرسد.اين خودکار با قیمتهای 99$ و 109$ در دو حجم حافظه 2 و 4 گيگا بایتی به فروش ميرسد.
    منبع


     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    فنون زیبایی خانم ها

    مهمترین و حساس ترین عضو بدن که در عین حال نقش مهمی در زیبایی ایفا می کند, پوست است. بهتر است
    بگوییم پایه زیبایی صورت داشتن پوستی زیبا , سالم و نرم است. به چند نکته مهم برای داشتم پوستی سالم

    توجه کنید:
    1 - تغذیه مناسب اثر بسیار مطلوبی روی پوست صورت دارد. میوه و سبزیجات تازه( بخصوص سبزیجاتی که رنگی هستند مانند هویچ, گوجه فرنگی و کرفس) را حتما در رژیم غذایی خود جای دهید.
    2 - از خوردن سرخ کردنی ها و سسهای چرب خودداری کنید.
    این را بدانید که اولین اصل برای داشتن پوست زیبا و شاداب , درونی سالم است.
    3 - یکی از مهمترین مراقبت های پوست ،تمیز نگاه داشتن آن است. گرد و غبار , آلودگی هوا, کم بودن رطوبت هوا از جمله عواملی هستند که باعث پیری زود رس می شوند.

    اما در ابتدا به چگونگی تمیز کردن پوست صورت می پردازیم:
    بهترین روش برای از بین بردن آلودگی پوست, پاک کننده های مناسب است هرگز از صابون عادی برای شستشو صورت استفاده نکنید زیرا باعث خشکی و شکستگی آن می شود.
    هرگز با آرایش نخوابید, زیرا بهترین زمان برای تغذیه و تنفس پوست ،شب هاست. بنابر این قبل از خواب صورت خود را تمیز کنید و سپس کرم شب و دور چشم را استفاده کنید.

    برای تمیز کردن صورت به این نکات توجه کنید:
    1 - ابتدا صورت خود را با شیر پاک کن تمیز نموده سپس با آب فراوان 10 تا 15 بار شستشو دهید.
    2 - بدون اینکه پوست را خشک کنید بعد از 5 دقیقه کرم شب را به صورت مالیده و کرم دور چشم را زیر چشم از استخوان بالای گونه به طرف داخل با نوک انگشتان با حرکاتی آرام بمالید.
    هرگز دور چشم را ماساژ ندهید زیرا پوست این ناحیه بسیار حساس است , سعی کنید همیشه دور چشم را مرطوب نگه دارید.
    شلوار های جین کشی زیبا هستند اما هرکسی در آن احساس راحتی نمی‌کند. در عوض شلوارهای جین راسته، شبیه شلوارهای کش هستند اما پاچه آنها تنگ و چسب نیست. این نوع شلوارهای جین راسته شما را قد بلندتر و باریک تر نشان می‌دهند.
    اگر می‌خواهید یک کیف را در چند فصل استفاده کنید، به پیشنهاد ما توجه کنید. یک کیف کلاسیک با ظاهری شبیه خورجین شتر. حتما به سایز آن توجه کنید که زیاد بزرگ یا کوچک نباشد . به راحتی می‌توانید آن را با انواع جین‌ها یا کت و شلوار ست کنید.
    استفاده از طلا و نقره با هم به نظر موجه می‌رسند، اما هیچ وقت گوشواره‌های طلا با نگین قرمز را به همراه ساعت طلای زرد و گردنبند طلا سفید نیاندازید.
    در این صورت انگار یادتان رفته که چه نوع جواهراتی را با هم به کار برده‌اید و به نظر می‌رسد که فقط خواسته‌اید جواهراتی را که دارید به نمایش بگذارید بدون این‌که هیچ‌گونه هماهنگی داشته باشد.
    اگر موهای سفیدتان رشد زیادی دارند و دایم باید آن را رنگ کنید از رنگ موهای تیوپی استفاده کنید.این تیوپ‌های رنگ درد سر وکثیفی مخلوط کردن اکسیدان و رنگ را ندارند چون هر دو با هم از تیوپ خارج می‌شوند.
    آیا می‌خواهید هرچه سریعتر از شر چین و چروک‌هایتان خلاص شوید؟ می‌توانید نوارهای کاغذی مخصوص را از داروخانه تهیه کنید( البته اگر این چسب‌ها در داروخانه‌های ایران هم موجود باشد) و شب‌ها قبل از خواب آن را روی خط‌های پیشانی و یا چروک‌های دور چشم بچسبانید و صبح آنها را کنده و در همان نقاط کرم ضد چروک بمالید.
    اگر پوستی خشک دارید به جای استفاده از پنکیک یا رژگونه‌های پودری از کرم پودر یا رژگونه‌های کرمی استفاده کنید.
    سایه‌ای را انتخاب کنید که از رنگ طبیعی گونه‌هایتان روشن‌تر باشد چون چهره شما را شاداب و زنده‌تر نشان می‌دهد. با انگشت اشاره رژگونه کرمی را روی گونه با ضربات کوچک پخش کنید.
    اگر به حفاظت از چشمتان در مقابل اشعه ماوراء بنفش توجه نمی‌کنید منتظر افزایش خطر بیماری‌های چشم‌تان باشید.
    بنابراین به دنبال عینک‌های آفتابی باشید که حداقل 99 درصد اشعه‌های ura و urb را برگردانند.
    پیراهن‌های نخی مخصوصا برای تابستان بسیار مناسب و زیبا هستند اما مراقب طرح روی آن باشید. گل‌های روشن باید کوچک باشند و گل‌های تیره درشت. می‌توانید آن را با یک ژاکت خشک و شق ورق یا یک کمربند سفت و پهن بپوشید.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    دلیل بزرگداشت اربعین


    سوال:

    دليل برگزداشت روزي به عنوان اربعين چيست؟
     

    پاسخ:

    مهم ترین دلیل بزرگداشت اربعین
    مهم ترین دلیل بزرگداشت اربعین سیدالشهدا(علیه السلام) روایت مرسله ای از امام عسکری(علیه السلام)است که فرموده است: نشانه های مؤمن، پنج چیز است که یکی از آن ها زیارت اربعین است.3 افزون بر این، امام صادق(علیه السلام)زیارت اربعین را به صفوان بن مهران جمّال تعلیم داده است که در آن به بزرگداشت اربعین تصریح شده است.1
    اما درباره منشأ اهمیت اربعین در منابع کهن شیعه، باید گفت که به این روز از دو جهت توجه شده است:
    یکی از جهت بازگشت اسرا از شام به مدینه و دیگری به سبب زیارت قبر سیدالشهدا(علیه السلام) توسط جابر بن عبدالله انصاری، یکی از اصحاب برجسته رسول خدا(صلی الله علیه وآله) و امیرالمؤمنین(علیه السلام).
    شیخ مفید، شیخ طوسی و علامة حلّی(قدس سره) در این باره می نویسند:
    روز بیستم صفر روزی است که حرم امام حسین(علیه السلام) از شام به سوی مدینه بازگشتند. هم چنین در این روز، جابر بن عبدالله انصاری، صحابی رسول خدا(صلی الله علیه وآله) برای زیارت امام حسین(علیه السلام) از مدینه به کربلا آمد و او اولین کسی بود که قبر امام حسین(علیه السلام) را زیارت کرد.2


    دیدگاه علما در باب اربعین
    علمای اعلام اتفاق دارند که اربعین، روز بیستم ماه صفر است؛ و زیارت اربعین هم که مأثور وارد شده و مثاب است، همان زیارت بیستم ماه صفر است.
    شیخ طوسی ابوجعفر محمد بن حسن متوفی 460 در کتاب «التهذیب» صفحه‏ی 17 جلد 2 باب فضل زیارت الحسین «علیه ‏السلام» می‏نویسد:
    اخبار وارده در زیارت مقید به اوقات خاصه است که از آن جمله روز عاشورا و روز بیستم ماه صفر است.
    طبق روایت جابر بن عبدالله انصاری به عنوان اولین زائر
    در «مصباح المتهجد» صفحه‏ی 551 در استحباب زیارت حسین روز اربعین که بیستم ماه صفر است می‏نویسد: روزی است که جابر در این روز به زیارت آمد.
    و سید ابن‏طاووس در «اقبال» و علامه‏ی حلی در «المنتهی» و علامه‏ی مجلسی در مزار بحار و شیخ یوسف بحرانی در «حدائق» و حاجی نوری در «تحیة الزائر» و شیخ عباس قمی در «مفاتیح»، همه از شیخ طوسی نقل کرده‏اند.
    فقط شیخ بهائی در «توضیح المقاصد» می‏نویسد:
    اربعین حسین 19 ماه صفر می‏شود، و این نظریه روی حساب دهم محرم است که جزو عشره‏ی اول می‏شود، و باید چهلم جزو عشره‏ی دوم 19 باشد، و این رأی اولل خلاف متعارف است، ثانیا ربطی به ثواب و زیارت مأثوره ندارد، چه همه ساله که اختلاف حسابی در تمام و ناقص بودن نیست که بگوئیم اگر ماه محرم 29 روز بوده، اربعین نوزده می‏شود، و چهلم را از روز 11 محرم می‏شمارند، چنانچه مجلسی از کفعمی در وجه تسمیه‏ی زیارت اربعین در حدیث حضرت عسکری «علیه ‏السلام» می‏نویسد: اربعین روز بیستم ماه صفر است که چهل روز پس از عاشورا می‏باشد، یعنی چهلم شهادت حسین «علیه ‏السلام» است، و این همان روزی است که جابر بن عبدالله انصاری برای زیارت قبر سیدالشهداء آمد و حدیث نبوی را روایت کرد، و اول زائر قبر حسین در اولین اربعین بوده است.


    -----------------------------------------
    1. شیخ طوسی، مصباح المتهجد، ص 788- 789; همو، تهذیب الاحکام، ج6، ص 113- 114; سید ابن طاووس، همان، ج3، ص 101- 103; مجلسی، بحار الانوار، ج 98، ص 331 -332.
    2. شیخ مفید، مسارّ الشیعة (چاپ شده در جلد 7 مؤلفات شیخ مفید)، ص 46; شیخ طوسی، مصباح المتهجد، ص 787; رضی الدین علی بن یوسف مطهر حلی، العدد القویه، ص 219.
     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    10 اختراع که زندگی بشر را دگرگون خواهد کرد

    نشریه نیوساینتیست در آخرین شماره خود به معرفی 10 اختراع ویژه پرداخته است. این اختراعات، اختراعاتی عادی نیستند، بلکه پیش‌بینی می‌شود که مشابه اعجاز‌های فناوری در عصر حاضر، آنها هم الگوی زندگی بشر را در دهه‌های پیش‌روی دگرگون سازند.
    اگر سنتان قد می‌دهد، 30 سال پیش را به یاد آورید. نگاهی به اتفاقات مهم آن دوره، یکنواختی آن روز‌های دنیای فناوری را به وضوح نشان می‌دهد. شاید بتوان اوج هیجان آن سال‌ها را در سال 1979 / 1358 دانست، زمانی که شرکت ژاپنی نت، اولین شبکه تلفن همراه را در توکیو راه‌اندازی کرد. گرچه برای چند دهه این چیزها اسباب‌بازی دست ابرپولدارها بود، ولی امروز آن قدر گوشی همراه وجود دارد که نیمی از ساکنان زمین بتوانند یکی از آن‌ها داشته باشند.
    البته این تنها انقلابی نیست که اخیرا در دنیای فناوری اتفاق افتاده باشد. آیا تا همین چند سال‌ قبل آرزو نداشتید که مجموعه تمام آهنگ‌هایتان را در جیبتان جای دهید؟ یا این‌که به سیستمی دسترسی داشته باشید که برای برقراری ارتباط و به اشتراک گذاشتن اطلاعات، آن‌هم نه فقط ساکنان محله‌تان، که ساکنان کره خاکی، کمکتان کند؟
    نظر انداختن در جام جهان‌نما برای مرور ایام پر از دلشوره است، ولی دل به دریا زدیم و ده وسیله الکترونیکی برتر را معرفی کرده‌ایم که طی 30 سال آینده به اندازه گوشی همراه، آی‌پاد و اینترنت، و حتی بیش‌تر از آنها، روند زندگی‌مان را تغییر خواهند داد.


    1. بینایی فوق‌العاده
    چه کسی می‌تواند از امتحان یک عینک امواج ایکس صرف‌نظر کند؟ شاید از هر چیزی که مقابل دیدگانمان قرار گیرد خوشمان نیاید، ولی اگر دارای قدرت دیدی مثل سوپرمن بودیم، می‌توانسگروه آن سوی دیوارها را هم ببینیم. البته برای مصارف عمومی نباید خیلی به چنین وسیله‌ای بدبین بود؛ می‌توان با استفاده از آن مراقب فرزند خود در طبقه بالایی بود. خوشبختانه یا متاسفانه، هنوز چنین وسیله‌ای به وجود نیامده، با این حال چند حقه فناوری وجود دارد که ما را به آن نزدیک می‌کند.
    بر خلاف نور مرئی، امواج رادیویی می‌توانند از مواد جامد عبور کنند. در سال 2006، گروهی از دفتر مشاوره مهندسی کمبریج در انگلیس اعلام کرد که سیستمی در قطع یک کیف ساخته که می‌تواند با ارسال علایم رادار در باند فوق‌پهن و شنیدن پژواک آن، افراد را از پشت دیوار‌های آجری تشخیص دهد. به ادعای مسئولان این شرکت، علایم این دستگاه که «پریزم 200» نام گرفته، می‌تواند از مصالح ساختمانی با ضخامت 40 سانگروهتر عبور کند و فعالیت‌ها را تا فاصله 15 متر تشخیص دهد.
    به پیشنهاد گروه سازنده، این ابداع می‌تواند برای رهگیری افراد در شرایط گروگان‌گیری فوق‌العاده کارآمد باشد، ولی با این حال ضعف بسیار حادی نیز دارد. برای جلوگیری از نا‌پیدا شدن افراد به واسطه دیوارها و دیگر اشیای ثابت، این دستگاه فقط اهدافی را شناسایی می‌کند که به سرعت پژواک‌های گوناگونی را تولید می‌کنند. به بیان دیگر، پریزم‌200 افراد را فقط در حال حرکت تشخیص می‌دهد.
    در همین حال، گروه دیگری در آلمان که بر پروژه مشابهی کار می‌کند، چند گام از گروه انگلیسی جلوتر است. حتی مجسمه آدم هم از حسگر راداری گروه آقای اروین بیبل در امان نیست. گروه آقای بیبل در دانشگاه فناوری مونیخ وسیله‌ای ساخته که حرکات بسیار جزئی را از پشت درهای بسته هم تشخیص می‌دهد، حتی تنفس و تپش قلب افراد را!
    این گروه دریافته است که طیف امواج رادیویی بین 433 مگاهرتز تا 24 گیگاهرتز که می‌تواند از پوست و استخوان بگذرد، توسط لایه‌ای‌ از چربی که ماهیچه را دربر می‌گیرد، نظیر ماهیچه قلب، بازتاب می‌شود. این یافته با استفاده از اثر دوپلر برای تشخیص تغییرات حرکتی کوچکتر از سانتی‌متر بدست آمده است.


    2. ناپدید شوید
    اخیرا رویاهایی از داستان‌های علمی- تخیلی برای تحقق «شنل‌های نامرئی‌کننده» سر بیرون آورده‌اند. اولین آنها که فقط روی ریزموج‌ها کار کرده بود، در سال 2006 عرضه شد. بعد از آن تلاش‌های دیگری هم برای رقابت با توانایی‌های هری پاتر شروع شد.
    این گونه وسایل برای ناپدید کردن یک جسم، امواج الکترومغناطیسی اطراف آن را منحرف می‌کنند. تا کنون تنها راه برای رسیدن به شنل‌های نامرئی‌کننده استفاده از متامتریال‌ها بوده که برای فعل وانفعال با نور و هدایت آن به شکل قابل کنترل، از اجزای الکترونیکی ساخته شده‌اند.
    هدف این مواد، پدید آوردن پوششی نامرئی‌کننده است که برای طیف وسیعی از بسامدهای مرئی قابل استفاده باشد. البته دست یافتن به چنین موادی آسان نیست. اجزای تشکیل‌دهنده آنها باید از طول‌موج نوری که برای تعامل با آن ساخته شده‌اند، کوچک‌تر و ظریف‌تر باشند.‌ در سال گذشته میلادی گروهی از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی، ماده‌ای ساخت که نور قابل مشاهده را بیش‌تر از آن که بازتاباند، به سمت پشت منحرف می‌کرد. تحقیقات گروه دیگری از دانشگاه سنت‌آندرو در انگلیس هم نشان داد که متامتریال‌ها بر روی گستره‌ای از بسامد‌ها موثر هستند.
    حتی گروهی از دانشمندان دانشگاه علوم و فناوری هنگ‌کنگ در چین هم در همین راستا، روی پوشاندن اشیا در فاصله‌ای معین کار می‌کنند. این گروه استفاده از مواد تکمیلی را پیشنهاد می‌کند که ویژگی‌های نوری آنها سبب می‌شود یکدیگر را حذف کنند. یک موج که به سمت هواپیما تابیده می‌شود، پس‌از برخورد به ماده اول منحرف می‌شود، ولی این انحراف با عبور موج از ماده مکمل از بین می‌رود و چنین به نظر می‌آید که هیچ ماده‌ای آنجا نیست.


    3. درمان از راه دور
    گوشی‌های همراه جدید شاید قابلیت‌های بیش‌تری از وسیله ارتباطی استار‌تک داشته باشند، ولی اسکنر طبی قابل‌حمل دکتر بونز که جراحات داخلی را فورا نمایش می‌دهد، قدری دیگر طول می‌کشد تا به دنیای واقعی وارد شود. ولی وقتی که وارد بازار شود، یک گام هم جلوتر خواهد بود! مهندسان در حال توسعه این اسکنر قابل‌حمل هستند که نه تنها آسیب‌های داخلی را نمایان می‌سازد، که آنها را در یک لحظه مداوا می‌کند.
    راز نهفته در فناوری این اختراع، به‌کارگیری امواج با بسامد بالا است. هم‌اکنون پزشکان از امواج فراصوت برای بررسی و عکسبرداری از جنین در رحم مادر استفاده می‌کنند. اما با افزایش شدت این امواج و متمرکز کردن آن‌ها روی یک نقطه می‌توان حرارت کافی را برای پختن بافت بدن پدید آورد!
    تحقیقات لاورنس کرام از دانشگاه واشنگتن در سیاتل نشان داده است که امواج فراصوت با شدت بالا می‌تواند رگ‌های در حال خون‌ریزی را داغ کند. شرکت او، آلتراسوند تکنولوژی، وسیله‌ای دستی ساخته که به جراحان اجازه می‌دهد با نفوذ به ارگان پر از خون، بریدگی را داغ کند. کرام ابراز امیدواری کرده که در سال جاری بتواند این فناوری را روی بشر هم آزمایش کند.
    همچنین امواج ضعیف فراصوت می‌تواند برای تشخیص جریان سریع خون در رگ در حال خونریزی نیز به کار بیاید. آژانس پروژه‌های تحقیقاتی دفاعی پیشرفته آمریکا روی وسیله‌ای به نام «سیستم انعقاد صوتی خونریزی عمیق» سرمایه‌گذاری کرده که با بهره‌گیری از امواج فراصوت، هر دو عمل تشخیص و درمان رگ بریده را انجام می‌دهد.
    این وسیله شامل آرایه‌هایی از فرستنده-گیرنده‌های فراصوتی است که به دور عضو آسیب‌دیده پیچیده می‌شود. فرستنده-گیرنده‌ها، امواج کم‌انرژی فراصوت منتشر و بازتابش رگ‌های مجروح را اسکن می‌کنند. اگر این آرایه‌ها در یک رگ نشتی تشخیص دهند، فورا این نشتی را قطع می‌کنند.


    4. مرد عنکبوتی، پای مارمولکی
    شخصیت پیتر پارکر در مرد عنکبوتی سبب شد که بالا رفتن از دیوار آسان به نظر برسد، ولی تکرار آن حرکات عجیب وغریب در دنیای واقعیت، سال‌ها است که محققان را در تلاش برای بالا رفتن از دیوار نگه داشته است. دلیل این امر واضح است؛ دست‌کش و کفش‌های مرد عنکبوتی باید بتواند وزن یک انسان با ابعاد متوسط را در حالی‌که از آسمانخراش آویزان شده، تحمل کند.
    اما برخلاف اغلب مردم، دانشمندان عنکبوت را برای الگوی بالا رفتن از دیوار نپسندیده‌اند. آنها مارمولک را ترجیح می‌دهند. در سال 2003، آندره جیم از دانشگاه منچستر در انگلیس، ماده‌ای را با موهای میکروسکوپی طراحی کرد که مشابه سطح پای مارمولک است. نیروی بین مولکولی واندروالسی، که در مقیاس‌های کوچک موثر است، باعث چسبیدن مو‌ها به دیوار می‌شود و از آنجاکه پای مارمولک از میلیون‌ها مو پوشیده شده، منجر به جاذبه قدرتمندی می‌شود که حیوان را روی دیوار نگه می‌دارد. مواد اولیه مویی که جیم ابداع کرده، از ماده‌ای به نام کپتون تشکیل شده است، و درصورتی که 1 سانتی‌متر مربع از آن محکم به سطحی قائم فشار داده شود، می‌تواند وزنه‌ای به جرم 1 کیلوگرم را نگه دارد.
    ولی برای افزایش مقیاس این اختراع تا ابعاد کاربردی، مشکلاتی وجود دارد. برای مثال، برای پوشش دادن سطح لازم جهت نگه داشتن یک نفر، موها باید بلند باشند و مشکل موهای بلند، در هم پیچیده شدن آنها است. یکی از دانشمندان دانشگاه صنعتی تورین در ایتالیا راه‌حلی برای این مشکل یافته است. او در سال 2007، طرحی ارائه کرد که مشابه درخت صنوبر، متشکل از نانولوله‌های کربنی بلند در یک تنه و نانولوله‌های کوتاه‌تر در شاخه‌ها بود. وی با این ابتکار، دست‌کشی ساخت که هر جفت از آن حدود 10 کیلوگرم را تحمل می‌کرد.
    با این وجود، طبیعت همچنان در این زمینه برتری دارد! چه ‌آن‌که کثیفی میان موهای مصنوعی ویژگی چسبناکی را کاهش می دهد، ولی پاهای مارمولک می‌تواند خود را تمیز کند.


    5. شما هم انرژی تولید کنید
    گوشی همراه شما یکی از اعجازهای عصر جدید است. با این حال فارغ از این که چه قابلیت‌هایی دارد، وقتی که شارژ باتری‌اش به انتها برسد، دیگر هیچ فایده‌ای ندارد. اما چقدر عالی می‌شد اگر از این باتری‌ها خلاص می‌شدید و تمام انرژی مورد نیاز وسیله الکترونیکی‌تان را از دنیای اطراف تامین می‌کردید؛ مثلا سیم شارژر آن را به لباستان می‌زدید!
    چند ماه پیش، زیهونگ لین وانگ از موسسه فناوری جورجیا در آتلانتا، پارچه‌ای ساخت که از نانوسیم‌های اکسید‌‌روی بر رشته‌های کلوار بافته شده است. هر بار که این ماده خم یا مچاله می‌شود، جریان الکتریکی ضعیفی را تولید می‌کند. وانگ و گروهش دریافته‌اند که اگر هر پارچه‌ای را با نواری از این فلز بپوشانند، می‌توانند الکتریسیته حاصل را جمع کنند. با بهره‌گیری از این فناوری می‌توان انرژی دستگاه‌هایی را که در بدن انسان قرار می‌گیرند، مانند دستگاه تنطیم‌کننده ضربان قلب، از خود فرد گرفت.
    گروهی به هدایت دیوید ترن در داشگاه استنفورد کالیفرنیا هم ژنراتوری ابداع کرده‌اند که از فعالیت قلب، الکتریسیته تولید می‌کند. تولید الکتریسیته توسط این دستگاه با جلو و عقب کردن یک آهن‌ربای ریز در سیم‌پیچی کوچک صورت می‌گیرد. آهن‌ربا در یک لوله سیلیکونی مملو از مایع با دو بالون متصل به هر دو انتها قرار گرفته و کل دستگاه در قلب جای می‌گیرد. وقتی قلب می‌تپد، بالون‌ها یکی پس از دیگری جمع می‌شوند و به مایع داخل لوله، نیرو وارد می‌کنند. نیروی وارد بر مایع سبب جلو و عقب شدن آهن‌ربا در لوله می‌شود.
    اما جالب‌تر از هر دوی این روش‌ها، ابتکار آدام هلر از دانشگاه تگزاس در آستین است. او سلولی سوختی ساخته است که می‌تواند در رگ قرار بگیرد و از گلوکز خون به عنوان سوخت استفاده کند و جریان الکتریکی تولید کند.


    6. جت‌پک
    جت‌های فردی جایگاه ویژه‌ای در دنیای ماشین‌های رویایی دارند، چراکه چندین دهه است که مهندسان آنها را می‌سازند و می‌پرانند و البته در اغلب موارد سقوط می‌کنند!
    کمربند‌های موشکی، شاید بیش از همه نمونه‌های مشابه در فیلم تاندربال محصول سال 1965 از سری فیلم‌های جیمز باند، در جشن افتتاحیه المپیک 1984 لوس‌آنجلس و در صفحات مجلات علمی دیده شده است. 40 سال از پرواز اولین کمربند موشکی می‌گذرد، ولی تمام این ماشین‌ها یکسان کار می‌کنند و متاثر از محدودیت‌های مشابهی هستند.
    کمربند‌های موشکی با تسریع فرآیند تجزیه پیروکسیدهیدروژن به بخار و اکسیژن که به سرعت منبسط می‌شوند، نیروی پیشران مورد نیاز را تامین می‌کنند. مشکل اینجا است که هر یک از این ماشین‌ها تنها برای 30 ثانیه می‌توانند نیروی پیشران لازم را تولید کنند. با این اوصاف، چه کسی به داشتن چنین وسیله‌ای رغبت نشان می‌دهد؟
    در 1999، شرکتی به نام «میلنیوم‌جت» در سانتاکلارای کالیفرنیا، یک ماشین پرواز فردی ساخت که بر آن دو روتور عمودی نصب شده بود که از یک موتور پیستونی نیرو می‌گرفتند. گرچه این تلاش امیدوارکننده بود، ولی با سقوط ماشین در پروازی آزمایشی، این شرکت عملیات توسعه آن را در سال 2003 موقف کرد.
    با وجود همه شکست‌هایی که مهندسان در این زمینه متحمل شده‌اند، شرکت هواپیماسازی مارتین در کرایست‌چرچ نیوزیلند در تابستان گذشته، «جت پک» کاملا متفاوتی را پرتاب کرد. نکته جالب در مورد محصول این شرکت این است که به‌جای یک موتور راکت، از دو موتور توربوجت نیرو می‌گیرد. بنابر این می‌توان آن را به شایستگی یک جت‌پک نامید.
    توربوجت‌ها با گرداندن دو روتور که به طور عمودی نصب شده‌اند، نیروی برخاستن را تامین می‌کنند. این ماشین پرواز از سوخت خودرو استفاده می‌کند و با یک باک پر، می‌تواند 30 دقیقه در هوا پرواز کند و مسافت 50 کیلومتری را بپیماید. البته مخترعان با تعبیه یک چتر نجات، فکر روز مبادا را هم کرده‌اند.
    تنها نکته منفی د این وسیله پرنده فردی، قیمت 100‌هزار دلاری آن است. با این پول می‌توان یک خودروی آخرین مدل خرید. با این وجود، شرکت سازنده اعلام کرده که در حال دریافت سفارش‌های متعددی است و ابراز امیدواری کرده که در تابستان یا پاییز آینده، اولین سری از این محصولات را بدست مشریان برساند. موسس این شرکت، گلن مارتین می‌گوید که در ابتدا تصور می‌شد محصولشان صرفا یک اسباب‌بازی برای بچه پولدارها باشد، ولی در فهرست مشتریان می‌توان افراد نظامی، گروه‌های تجسس و نجات و اقشار دیگر مردم را دید.


    7. خودروی دیگر من یک فضاپیما است
    احساسی خیال‌انگیز: تصور کنید فارغ از جاذبه زمین، در کشتی فضایی شخصی‌تان نشسته‌اید و در حال گردش در یک مدار، از مشاهده غروب خورشید لذت می‌برید.
    این روزها ایده رفتن به فضا با فضاپیمای اختصاصی، دیگر خنده‌دار نیست. اما بزرگ‌ترین مانع تحقق آن، یافتن راهی مقرون به صرفه برای پرتاب به فضا است. روش متعارف و رایج فعلی، پر کردن یک لوله فلزی از سوخت پرانرژی و ایجاد احتراق در یک انتهای آن است. اما همین روش معمول 100‌میلیون دلار به ازای هر پرتاب هزینه دارد.
    یک راه برای کاهش این هزینه، به‌کارگیری بال است. نیروی بالابرنده‌ای که بال‌ها تولید می‌کنند، به بالا رفتن کشتی از جو کمک می‌کند. به این ترتیب میزان سوخت مورد نیاز کاهش یافته و وزن کشتی نیز کم می‌شود.
    این راهبردی است که توسط دو شرکت خصوصی ویرجین‌گالکتیک و اکس.سی.او.آر.آئرواسپیس برای توسعه دو وسیله مسافرت به فضا، تبیین شده‌است.
    فضاپیمای ویرجین‌گالکتیک، موسوم به اسپیس‌شیپ‌2 که قرار است عملیات خود را از سال 2010 آغاز کند، تا ارتفاع 15 کیلومتری را با یک هواپیما پرتاب کننده می‌پیماید. در این ارتفاع فضاپیما جدا می‌شود و موتور آن پیشروی در ادامه مسیر را تا فضا به عهده می‌گیرد.
    فضاپیمای شرکت اکس.سی.او.آر. که ابعادی کوچک‌تری دارد، مشابه یک هواپیما از زمین بلند می‌شود و فرود می‌آید. بلیط این فضاپیما که لینکس نام گرفته، 95‌هزار دلار برای مسافرانش آب می‌خورد که البته نصف هزینه سفر با اسپیس‌شیپ‌2 است. با وجود این که سازندگان این دو وسیله آنها را کشتی فضایی می‌خوانند، بدنه آنها هیچ‌گاه شرایط بی‌هوایی فضا را لمس نخواهد کرد؛ چراکه سطح پرواز 61 کیلومتری لینکس و 100 کیلومتری اسپیس‌شیپ‌2 از مرزهای فضا پایین‌تر است.
    سوالی در اینجا مطرح می شود که چرا طراحان، سوخت داخل کشتی را به طور کامل حذف نمی‌کنند؟ لیک میرابو، مهندس شرکت لایت‌کرفت‌ تکنالاجیز پاسخ می‌دهد که شاید اصلا نیازی به سوخت نباشد. کشتی فضایی شخصی شما می‌تواند با استفاده از تابش مایکروویوی که از زمین تابیده می‌شود، به مدار پرواز کند.
    میرابو 10 سال است روی توسعه فضاپیماهای کوچکی کار می‌کند که توسط یک لیزر مستقر روی زمین به سمت بالا رانده می‌شوند. این اشعه با برخورد به کف کشتی، پلاسمایی منفجره تولید می‌کند که نیروی پیشران مورد نیاز را تامین می کند. او ادعا می‌کند که با تکمیل سیستم اختراعی‌اش تا سال 2025 میلادی، می‌تواند فضاپیمای سرنشین‌دار سبکی را با بهره‌گیری از امواج مایکروویو به مدار کم‌ارتفاعی از سطح زمین بفرستد. طبق ادعای میرابو، هزینه ارسال این فضاپیما یک هزارم هزینه پرتاب‌ فضاپیماهای مرسوم است. با این پیشرفت‌ها، می‌توان انتظار داشت که طی50 تا 100 سال آینده، کشتی‌های فضایی شخصی به پرواز در‌آیند.


    8. تنفس در زیر آب
    حتی با وسایل پیشرفته تنفس غواصان نیز شما فقط تا زمانی قادر به تنفس در زیر آب خواهید بود که منبع هوا اجازه می‌دهد؛ ولی چرا نتوانیم مثل ماهی‌ها با خارج کردن اکسیژن آب اقیانوس، هوای مورد نیاز را تامین کنیم و برای مدتی‌ طولانی زیر آب به سر ببریم؟
    در سال 2002، یک غواص از طریق یک آب‌شش مصنوعی با تنفس از اکسیژن موجود در آب، نیم ساعت را در زیر آب استخر گذراند. این وسیله را شرکت فوجی‌سیستمز در توکیوی ژاپن ساخته بود و برای جداکردن اکسیژن محلول در آب، از فناوری برتر غشاهای سیلیکونی استفاده کرد بود. این غشاها در برابر گازها نفوذپذیر و در برابر مایعات نفوذناپذیرند. بدین ترتیب در چرخه‌ای مشابه آب‌شش‌های یک ماهی، اکسیژن محلول به مجرای تنفسی وارد می‌شود و دی‌اکسید‌کربن بازدم به آب برگردانده می‌شود.
    با این حال، ما در آینده نزدیک شاهد استفاده از آب‌شش‌های مصنوعی توسط غواصان نخواهیم بود، چراکه آب‌شش‌های فعلی سطح پایینی از اکسیژن را به سیستم تنفسی فرد می‌رسانند که در شرایط غواصی خطرناک است.
    سیستم حیاتی بدن انسان به مقدار زیادی اکسیژن نیاز دارد که این مقدار حتی در یک لیتر از آب دریا هم پیدا نمی‌شود. بنابراین غواصی که از آب‌شش‌ها استفاده می‌کند باید حجم عظیمی از آب را به آن پمپ کند تا بتواند اکسیژن کافی برای تنفس بدست آورد. برای این کار، غواص باید با خود باتری و وسایل پمپاژ آب حمل کند، که این، خود باعث انحراف از هدف اصلی می‌شود که همان حمل نکردن مخزن هوا است.
    با این همه، نمی‌توان آب‌شش‌های مصنوعی را بی‌استفاده به حساب آورد. همان‌طور که روبوت‌های زیرآبی از سلول‌های سوختی نیرو می‌گیرند، می‌توانند از آب‌شش‌ها نیز برای تامین اکسیژن مورد نیازشان استفاده کنند. آنها هم‌چنین می‌توانند برای رهایی زیردریایی‌ها از دی‌اکسید‌کربن اضافی و شاید تقویت ذخیره اکسیژن به طور هم‌زمان به کار بیایند.


    9. ترجمه صوتی هم‌زمان
    در کتاب «راهنمایی مسافران به کهکشان»‌، داگلاس آدامز ماهی زرد رنگی را به اسم بابل‌فیش تصویر کرد که وقتی در گوش کسی قرار می‌گرفت، با استفاده از انرژی امواج مغز، فرکانس‌های ذهنی ناخودآگاه و چیزی که یک ماتریس تلپاتیک نامیده می‌شود، به ترجمه هم‌زمان و مکالمه با بیگانگان می‌پرداخت. ولی سربازان آمریکایی مستقر در عراق از وسیله‌ای بهره‌ می‌گیرند که گرچه زرد نیست و در گوش جا نمی‌گیرد، می‌تواند به یک مترجم جهانی تبدیل شود.
    این وسیله که ایراک‌کام نام گرفته، توسط شرکت اس.آر.آی در منلوپارک کالیفرنیا ساخته شده و شامل یک لپ‌تاپ مجهز به نرم‌افزار تشخیص گفتار و ترجمه است. وقتی از طریق میکروفون به زبان عربی صحبت می‌شود، پیش از ترجمه آن به زبان انگلیسی، جملات به عربی نگاشته می‌شوند و بعد از پایان صحبت فرد، یک صدای کامپیوتری ترجمه آن را می‌گوید.
    نرم‌افزار ایراک‌کام و برنامه‌های مشابه دیگر، با مطالعه مکالمات قادر به ترجمه زبان دیگر شده‌اند. این نرم‌افزار برای پی بردن به ارتباط‌های آماری بین یک سری از عبارات عربی و ترجمه‌های انگلیسی، در میان آنها جستجو می‌کند. برای مثال، کلمه عربی «حار» و کلمه انگلیسی «Hot» هم‌زمان پدیدار می‌شود. اگر به طور مکرر این اتفاق بیفتد، برنامه چنین استنتاج می‌کند که هر دو کلمه یک معنی دارند. با دادن تعداد کافی مثال‌ها، نرم‌افزار می‌تواند دستور زبان را هم بیاموزد. سیستم مشابهی نیز بر روی پی.دی.ای.ها، موسوم به اسپیچالاتور اجرا می‌شود که توسط دانشگاه کارنگی‌ملون در پنسیلوانیا طراحی شده است.
    البته نمی‌توان از این برنامه‌ها انتظار داشت که تمام مسائل مربوط به زبان‌های بیگانه را حل کند. اگر ایراک‌کام تا کنون کارا بوده، به دلیل تمرکز آن روی 50‌هزار لغتی است که سربازان به آنها نیاز دارند، وگرنه هرچه دامنه لغات وسیع‌تر شود، تشخیص معنی دیگر لغات برای برنامه مشکل‌تر خواهد شد.


    10. این فیلم بوی خوبی دارد!
    شمیم یک شام خوشمزه که آب از دهانتان راه می‌اندازد، یا رایحه مست‌کننده عطری خوشبو، و یا بوی باروت در گیرودار نبرد، همگی حکایت از این دارند که شامه، محرک قدرتمندی است. بنابراین تصور کنید که برنامه‌های تلویزیون یا بازی‌های ویدئویی با رایحه‌شان همراه شوند.
    این ایده اصلی smell-o-vision است که به تلویزیون‌ها قابلیت تولید بوهای متناسب با صحنه‌هایی را می‌دهد که نمایش می‌دهند. دانشمندان هنوز به این راز پی نبرده‌اند که چرا ما می‌توانیم ملکول‌های معینی را جهت درک رایحه‌شان حس کنیم، ولی نمی‌توانیم بوی ملکول جدیدی را پیش‌گویی کنیم و یا ملکولی جدید با رایحه دلخواهمان تولید کنیم. گرچه smell-o-vision محصول برخی یافته‌ها است و موانعی چند را پشت سر گذاشته، ولی هنوز هم چگونگی فعالیت سیستم بویایی به درستی روشن نشده است.
    به گفته اوری گیلبرت، از دانشمند فعال در زمینه عملکرد سیستم بویایی، انسان رایحه‌ها را به 3 دوجین طبقه دسته‌بندی می‌کند، نظیر شمیم چوب، گیاه، فساد، گل و غیره. این دانشمند پیش‌تر با شرکت منحل‌شده دیجی‌سنت کار می‌کرده که فناوری smell-o-vision را در اواخر دهه 1990 میلادی توسعه می‌داده است. این شرکت نمونه‌ای اولیه‌ را از یک وسیله‌ ساخت که می‌توانست بوهای بسیاری را که در طول روز احساس می‌کنیم، بازتولید کند. گرچه رایحه‌ها مشابه‌های کاملی نبودند، ولی قابل تشخیص بودند.
    ولی چطور می‌توان به این فناوری دست یافت؟ محققان در شرکت سونی جواب این سوال را دارند. آنها معتقدند که باید بینی را به کلی فراموش کرد و مستقیما به سراغ مغز رفت. ایده پشت برنامه‌ این شرکت، به‌کارگیری علایم فراصوتی برای تحریک بخش‌های منتخب مغز است تا بوهای مختلف در ذهن بیننده و بازیکن القا شود. متاسفانه تا امروز هیچ نشانه‌‌ای از این‌که سونی در حال ساخت سخت‌افزار مورد نیاز باشد، دیده نشده است.

    نیوساینتیست، مجلد ژانویه 2009
    ترجمه: علیرضا نورایی

     

     

     

     

     

     

    Ãيادداشتهاي لبنان
    در خصوص ساخت مستند براي شاخه سازندگي «جهاد البناء» (حزب‌الله لبنان)

    sobhan13564@yahoo.com

     قسمت بيست و سوم

    مهدي شيرزادي

    خب، ما براي همين اين‌جا بوديم؛ براي نوشتن و تصوير گرفتن از سربازان خميني(ره)؛ آمده بوديم كه ياد بگيريم اخلاق و عمل را، نه ادعاي مردمان «يقولون ما لاتفعلون» را. و اين مردمانند كه نسل‌ها و قرن‌ها ماندگاري را با سربلندي به ارث مي‌گذارند.
    از دوران مبارزه با رژيم شاه مي‌گويد و اين‌كه چگونه در هيجده سالگي، حكم اعدامش توسط شاه و بعداً توسط صدام صادر مي‌شود و به عراق و از آن‌جا به لبنان فرار مي‌كنند. و از همان سنين جواني، با مصائب مردم مظلوم جنوب لبنان آشنا مي‌شوند و از آن ‌زمان بود كه سرنوشتشان با خاكِ سرزميني كه زماني ابوذر غفاري پيام‌رسان رسالت پيامبر آخرالزمانش بوده، به هم پيوند مي‌خورد و «سيدعيسي» پيام‌رساني از «سيدي موسوي» مي‌شود كه تبارش «محمدي» بود و نشانش «خميني» و اين‌گونه است كه جهاد را آغاز مي‌كند.
    از دوران جنگ‌هاي داخي و ظلم فالانژها مي‌گويد؛ از حزب أمل، از ربوده شدن بهترين يارانش «امام موسي صدر» - و شهادت «سيدعباس موسوي» و «صبحي طفيلي» و آمدن «حاج احمد» و غريبانه رفتنش....
    از افتتاح «المنار» و «بيمارستان امام خميني(ره) و خيلي چيزهاي ديگر و بغضي پنهان كه گوياي دردها و آلامي چندين ساله است، شيريني لحن صحبتش و حكاياتي كه ما افتخار شنيدنش را براي اولين بار داشتيم، هنوز هم كه هنوز است، در نوشته‌ها به گوشم مي‌رسد و مي‌لرزاندم. روز خيلي پربركتي بود، كار فني تصوير هم اذيتمان نمي‌كند و در كل، با رضايتي مضاعف، آن را به پايان مي‌بريم.
    روز جمعه، با «حسن سعيد جشّي» مدير عامل شركت «وعد» وابسته به شاخه‌ي سازندگي حزب‌الله «جهادالبناء» قرار مصاحبه داريم. قبل از اين‌كه عازم محل شويم، «محمدجواد»، مواردي را برايمان تشريح مي‌كند مبني بر اين‌كه اين‌ها روي ايراني‌ها خيلي حساسند يعني به قول خودمان خيلي قبولشان دارند، پس تمامي موارد، حتماً چك شده و از پيش تعيين شده باشد.
    خلاصه، سؤال‌ها بازبيني مجدد مي‌شود و هركس اسباب كار خودش را برمي‌دارد و راه مي‌افتيم. لازم به توضيح است تيم مستندي كه حكايش مي‌رود، يك‌جورهايي شبيه به اين سي‌دي‌هاي mp3 است كه مثلاً شونصد تا فيلم و موسيقي را چپانده‌اند داخل يك سي‌دي فزرتي. ما سه نفر هم شبيه اين قضيه هستيم: از تميز كردن دستشويي گرفته تا طراحي دكور و – اگر جايي باشد- نويسندگي را هم برعهده دارم و همين‌طور مسعود كه به غير از تصويربرداري، هركار ديگري كه فكرش را بكنيد، انجام مي‌دهد. كارگردان محترم برنامه هم عمدتاً يا ماهواره نگاه مي‌كند، يا در حمام، بيشتر تصميم‌هايش را مي‌گيرد، يا اين‌كه پيشنهاد كنسل كردن فلان كاري را كه با مصيبت عظمايي، هماهنگي‌اش انجام شده، مي‌دهد. خلاصه، شما خودتان حديث مفصل بخوانيد از اين مجمل... قربانش بگردم اين سفارت را كه هيچ نمي‌پرسد آقاجان خرتان به چند؟ اصلاً ايراني هستيد يا نه و چه غلطي مي‌كنيد در لبنان؟ -دور از جون شما باشد- خوب آدم كه عصباني باشد، اين‌جوري فحش و بدوبيراه راه مي‌اندازد ديگر؛ البته زياد هم تقصير اين و آن نيست، بلكه وضعيت جوّي هوا هم مي‌تواند تأثيرگذار باشد.

    ادامه دارد ...
     

     

     

     

     

     

     
     
    ?
     
    ?
    ?
    ?Copyright?2008 By Mona And Jaraghe group . All right reserved
    ?
    ? ? ?
     
     
     
     
     
    ? ? ?
     
     


    __._,_.___


    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive