به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Saturday, February 14, 2009

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 1064)

 
 
 
871124
 
حيات جانوري ، گياهي ، دانستنيها و سرگرمي در راز بقا
 
 
 
 
 
 

1064

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1064 :: يکشنبه 27 بهمن 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

Revision3 تلویزیونی از نسل سوم

سلام عرض شد
Revision3 یک تلویزیون اینترنتی است که نام آن اشاره به نسل جدید برنامه های تلویزیونی یا به اصلاح نسل سوم تلویزیون دارد که در سال 2005 توسط Jay Adelson ، David Prager و Kevin Rose (موسس سایت digg) در ایالت کالیفرونیای آمریکا راه اندازی شد.
این تلویزیون یک رسانه‌ی به تمام معنا در حوضه فناوری است که به تولید و پخش برنامه های مختلف در این زمینه مشغول میباشد و در حال حاضر هر هفته 12 برنامه مختلف را بر روی اینترنت ارائه میکند که diggnation پربیننده ترین و پرسابقه ترین آنهاست.
هرچند که امروزه تلویزیون های اینترنتی و ویدیو کست ها جای خود را به خوبی در میان کاربران اینترنتی باز کرده اند اما با توجه به سرعت پایین اینترنت ایران در ایران استفاده از اینگونه رسانه ها بسیار دور از ذهن به نظر میرد. خوشبختانه (rev3 (Revision3 برنامه های خود را در فرمتها و اندازه های مختلف(HD, MP4, WMA, AVI) ارائه میکند که موجب میشود کاربران ایرانی که از اتصال Adsl استفاده میکنند در دریافت برنامه های آن با مشکل چندانی مواجه نباشند. مطمئناً برای افرادی که علاقه‌مند به دنیای فناروی هستند ارزش یک بار امتحان را دارد و به شما قول میدهم که حداقل مشتری ثابت یکی از برنامه های آن خواهید شد.
در زير بصورت مختصر شما را با با برنامه های این تلویزیون آشنا خواهم کرد.

Best of: همان طور که از اسمش پیداست بخشی است شامل مجموعه های از بهترین قسمتهای برنامه های هفتگی rev3 که همه آنها را یک جا جمع میکند، در واقع گلچینی از بهترین برنامه های این تلویزیون هست و برای کسانی که وقت ندارد تمام قسمت ها را مشاهده کنند مفدی خواهد بود.

Diggnation: دیگ نیشن نیاز به معرفی ندارد، برنامه هفتگی با اجرای محشر Kevin Rose و Alex Albrecht که در مورد برترین موضوعات سایت دیگ در یک هفته گذشته صحبت میکنند. دیگ نیشن گاهی اوقات به شهرهای مختلف سر میزنند برنامه خود را در حضور جمعی از طرفداران سایت دیگ بصورت زنده پخش میکند.

The Digg Reel: برنامه ای که به مرور هفتگی پربیینده ترین ویدیو های ثبت شده در سایت دیگ میپردازد و نظرات کاربران در مورد این ویدیو ها را بررسی میکند.

Hak5: یکی از تازه ترین برنامه های rev3 است که اطلاعات متنوعی از تازه های دنیای کامپیوتر و فناوری، معرفی سخت افزار، نرم افزار، گزارش از نمایشگاه ها و … در اختیار شما قرار میدهد.

iFanboy: این برنامه ویدیویی بر روی کتاب های کمیک و سازندگان اینگونه کتابها تمرکز دارد و به معرفی تازه ترین کتابهای کمیک انتشار یافته میپردازد.

PixelPerfect: برنامه ای که به دنیای طراحی و برنامه های Adobe Photoshop و Adobe Illustrator اختصاص دارد و در هر برنامه یک فوت و فن و کار جدید به شما یاد میدهد که برای طراحان کامپیوتری میتواند بسیار جالب باشد.

Scam School: یک برنامه متفاوت، جالب و سرگرم کننده که در هر قسمت به آموزش شگردها، شعبده ها ، حقه و تقلب های جالب و بدرد بخور میپردازد.

Systm: مجریان این برنامه گیک شدن را به شما یاد میدهند! این برنامه هر هفته به آموزش یک موضوع خاص میپردازد و به شما یاد میدهد که چطور میتواند با دستکاری وسایل خود کارهای جالبی انجام دهید و وسایل جدیدی برای خود بسازید. در واقع این برنامه به زمینه سخت افزاری بیشتر نزدیک است و برای افرادی که در کارهای الکترونیکی فعالیت دارند (مثل دانشجویان الکترونیک) میتواند بسیار جذاب باشد.

Tekzilla: برنامه ایست که به مرور و بررسی خبرها و محصولات دنیای فناوری میپردازد. همچینین در بخش Tekzilla Daily هر روز یک ترفند مفید در رابطه با نرم افزارهای به شما مختلف یاد میدهد.

The Totally Rad Show: یکی دیگر از معروف ترین برنامه های rev3، برنامه ای زیبا جالب و متنوع که توسط Alex Albrecht محبوب و دو تن دیگر از دوستانش اجرا میشود که در هر برنامه بر سر جدیدترین فیلم ها، بازی های کامپیوتری و برنامه های تلویزیونی با هم به گفتگو می نشینند.

Web Drifter: مجری این برنامه با انسانهایی صحبت میکند که وبسایت های خارق العاده ای دارند و کارهای عجیبی انجام داده اند، هر هفته با سازنده‌ی یکی از این وب سایتهای به گفتگو میپردازد که کسی تا به حال اسم آن را نشنیده است، در واقع انسانهای باهوشی که ناشناخته باقی مانده اند.

XLR8R TV: این برنامه هر هفته به ملاقات نوازنده ها و هنرمندان مختلف میرود و از زندگی و پشت صحنه کارهای آنها گزارش تهیه میکند و به صحبت با آنها میپردازد.


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1063) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • Revision3 تلویزیونی از نسل سوم
  • عکس‌هایی از صومعه‌های زیبا
  • بغض های گلگون
  • می خوای بدونی که روز تولدت چه اتفاقاتی تو دنيا افتاده؟؟
  • تصاويري ديدني از جشن فانوس در چين
  • پيشنهاد بنزين 200 و گازوئيل 50 توماني
  • معرفي و دانلود فيلم : مبارز
  • دانلود فيلم مستند : مهلک ترین حیوانات جهان: آسیای پاسفیک
  • دانلود انيميشن : Dead Space Downfall
  • آلبوم زیبای رضا رحمتی با نام دو راهی
  • آهنگ جديد و زيباي رضا صادقي با نام پيچك
  • پخش فیلم به عنوان وبکم شما در چت با نرم افزار Fake Webcam 5.1
  • دانلود تقویم 1388 شمسی برای موبایل با فرمت جاوا
  • بازي جذاب Samurai Deeper Kyo
  • با من باش ، هر کجا که هستم !
  • متن اعلاميه حقوق بشر كورش كبير هخامنشي در2550 سال پيش
  • پس از واقعه عاشورا؛ بر اهل بيت پيامبر چه گذشت؟
  • افزونه «لیچ بلاک» فایرفاکس:  کلینیک ترک اعتیاد به اینترنت!
  • جغرافياي زنان
  • جديدترين شماره از ماهنامه ILOVEFAKE
  • دخترتون ديشب عروس شده اينهم مهريه اش
  • لامپ LED کم مصرف با طول عمر 60 سال 
  • یك جور دیگر!
  • پدیده فاحشه های شوهر دار
  • آشنایی با ۱۰ ابزار مهم گوگل
  • و ...

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

عکس‌هایی از صومعه‌های زیبا
بغض های گلگون
ویژه نامه اربعین
مسابقه 101 هم کپي از آب در اومد!
می خوای بدونی که روز تولدت چه اتفاقاتی تو دنيا افتاده؟؟
وبلاگي مفيد براي گرافيست ها
ويدئويي از فستيوال ITEX در جزيزه کيش
سایت اختصاصی ماهواره امید
هر هفته حداقل يك خانه بسازيد و در آن زندگي كنيد
عکس‌های سیاستمداران در جوانی
حركت نمادين كاروان اسراي شام در قم
تصاويري ديدني از جشن فانوس در چين
و آتش سوزي يک ساختمان بزرگ در انتهاي آن
جشن سنتی چین است که در روز پانزدهم نخستین ماه سال قمری در گاهشماری چینی جشن گرفته می‌شود؛ این جشن نمایانگر پایان سال نوی چینی است، و آماده‌سازی برای آن از روز دهم سال نو آغاز می‌شود. در این روز در بین چینی ها مرسوم است که ردیف‌هایی از شمع را در جلوی خانه‌هایشان روشن می‌کنند و هنگام شب، فانوس در دست، مسیر می‌پیمایند. ریشه این جشن به امپراتوری هان و بیش از 2000 سال پیش بازمیگردد.

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

عضو كميسيون انرژي خبر داد:
پيشنهاد بنزين 200 و گازوئيل 50 توماني
به كميسيون تلفيق

عضو كميسيون انرژي مجلس از تصويب پيشنهاد بنزين سهميه‌اي 200 تومان، گازوئيل 50 و نفت سفيد 30 توماني در اين كميسيون و ارائه آن به كميسيون تلفيق خبر داد.
مؤيد حسيني صدر در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در آخرين جلسه كميسيون انرژي مجلس، قيمت پيشنهادي اين كميسيون حامل‌هاي انرژي براي سال آينده تعيين و نهايي شد.
وي افزود: اين ارقام پس از تصويب اكثريت اعضاء، صورت جلسه شد و براي بررسي به كميسيون تلفيق ارسال مي‌شود.
به گفته وي، قيمت بنزين آزاد براي سال آينده ليتري 400 تومان، بنزين سهميه‌اي 200 تومان و سهميه خودروهاي شخصي نيز 100 ليتر در ماه، نفت گاز ليتري 50 تومان و نفت سفيد نيز به ازاي هر ليتر 30 تومان در نظر گرفته شده است.

كنگره آمريكا «طرح اوباما» رانهايي كرد
به‌سوي نجات با كيسه 789 ميليارد دلاري؟

كنگره آمريكا سرانجام با كاهش مبلغ طرح محرك اقتصادي اوباما و رساندن آن به عدد 789ميليارد دلار، روز جمعه آن را به تصويب رساند.
اكنون كه مجالس سنا و نمايندگان آمريكا طرح اوباما را به تصويب رسانده‌اند، انتظار مي‌رود باراك اوباما به زودي طرح مذكور را امضا كند و به اجرا گذارد.
60 نفر از سناتورها به اين طرح راي مثبت و 38 نفر راي منفي دادند. مجلس نمايندگان كه پيش‌تر به طرح اوباما راي مثبت داده بود در همين روز اصلاحات سنا را نيز مورد تصويب خود قرار داد. رقم مطرح شده در طرح اوباما نزديك به 900ميليارد دلار بود.
اما هيچ كدام از جمهوري‌خواهان به طرح مذكور راي مثبت ندادند و تمامي 246 نفري كه آن را مورد تاييد قرار دادند دموكرات بوده‌اند. اوباما در نظر دارد با تزريق اين 789ميليارد دلار در زيرساخت‌هاي اقتصادي آمريكا تا سه سال آينده 4ميليون فرصت شغلي ايجاد كند.
بسياري تصويب طرح اوباما در كنگره را بزرگ‌ترين پيروزي سياسي براي وي از زمان ورود به كاخ سفيد در تاريخ 20 ژانويه مي‌دانند.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

مبارز
Fighter

کارگردان: ناتاشا آرتي. فيلمنامه: ناتاشا آرتي، راسموس هيستربرگ، نيکولاي آرسل. موسيقي: فريتهوف توسکويگ. ‏مدير فيلمبرداري: سباستين وينترو. تدوين: کاسپر ليک. طراح صحنه: پيتر د نيرگارد. بازيگران: سمرا توران[عايشه]، ‏نيما نبي پور[علي]، سايرون بيورن ملويل[اميل]، مالي بليکست اگليند[سوفي]، سعدي تکلي اوغلو[پدر عايشه]، زيان ‏ژائو[سيفو]، بهروز بانيسي[عمر]، دنيز کارابودا[مادر عايشه]، ارتوغرول يلان[ممت]، ئوزلم ساغلانماک[ياسمين]، ‏يوکسل ايشيک[پدر ياسمين]. 90 و 100 دقيقه. محصول 2007 دانمارک. نام ديگر: ‏Aicha‏. نامزد جايزه بهترين ‏بازيگر زن/سمرا توران-بهترين فيلم و بهترين بازيگر نقش مکمل سايرون بيورن ملويل از جشنواره بوديل. ‏
اسلو، دانمارک. عايشه دانش آموز دبيرستاني و فرزند يک خانواده مهاجر ترک است. او به کونگ فو علاقه فراوان ‏دارد، اما والدينش به او فشار مي آورند تا بيشتر روي دروس خود متمرکز شده و در رشته پزشکي قبول شود. کاري که ‏برادرش علي از عهده آن برآمده و اينک پزشکي جوان و در آستانه ازدواج با ياسمين است. اما عايشه مخفيانه به تمرين ‏ها ادامه داده و در باشگاهي معتبر که توسط استادي شرقي اداره مي شود، ثبت نام مي کند. برخورد با حريف هاي مذکر ‏ابتدا براي عايشه که در خانواده اي مذهبي بزرگ شده، سخت و ناگوار است. ولي او خود را با تمرکز روي ورزش ‏تسکين داده و حتي ابراز علاقه هم رزم دانمارکي اش اميل را رد مي کند. در ميان اعضاي تيم جوان با استعدادي به نام ‏عمر نيز حضور دارد که او نيز ترک تبار بوده و از مبارزه با زنان امتناع مي کند. استاد از او مي خواهد يا با زن ها-‏مخصوصاً عايشه- نيز نبرد کند يا کلاس را ترک نمايد. عمر که از اين تصميم خشمگين شده، در مجلس عروسي علي و ‏ياسمين با عايشه درگير شده و عروسي به هم مي خورد. خانواده عايشه نيز بعد از فهميدن ماجرا، عايشه را باعث برهم ‏خوردن عروسي و بدنام شدن خانواده دانسته و علي نيز به شدت از وي دلخور مي شود. عايشه گريخته و به منزل ‏دوستش سوفي مي رود، اما خيلي زود به خانه بازگشته و تلاش مي کند تا موضوع را براي خانواده روشن نمايد. سپس ‏در مسابقات کونگ فو شرکت کرده و با عمر مبارزه مي کند...‏

چرا بايد ديد؟
خانم ناتاشا آرتي در 23 مه 1969 در گنتوفته دانمارک به دنيا آمده و شهرتي به عنوان فيلمنامه نويش و کارگردان در ‏کشورش دارد. مخصوصاً با فيلم دوگمايي سال 2003 خود به نام ‏Se til venstre, der er en Svensker‏[کهنه، نو، ‏قرضي و آبي يا سگي به نام فيات 128] برنده جايزه داوران ‏AFI Fest‏ و بهترين بازيگر از جشنواره کارلووي واري ‏که سي و دومين فيلم نهضت دوگما 95 محسوب مي شود. آرتي از 1993 با ساختن اپيزودهايي از سريال هاي مختلف ‏تلويزيوني شروع به کارگرداني کرده و اولين فيلم سينمايي خود را در2000 با نام معجره[برنده دو جايزه اصلي ‏جشنواره جيفوني] مقابل دوربين برد. مبارز سومين فيلم بلند اوست که با هزينه واقعاً ناقابل 300 هزار دلار ساخته شده ‏و يک فيلم سوپر مستقل است. ‏
مبارز فيلمي درباره مهاجران است. بيشتر شخصيت هاي فيلم(همين طور بازيگرانش) را مهاجران تشکيل مي دهند و دو ‏خانواده ترک در مرکز داستان قرار دارند. عايشه فرزند يکي از اين خانواده هاست که اندکي-بله، فقط اندکي- خواستار ‏جدا شدن از نقش سنتي خويش است. ترک ها در طول سه دهه گذشته بعد از اشباع آلمان از کارگران ترک تبار و چند ‏بحران اقتصادي فاجعه بار در کشور خود راهي اسکانديناوي شدند. روياي يافتن کار و ثبات اقتصادي بسياري از آنها را ‏به سوي سرابي رهنمون ساخت که گاه جز ويراني چيزي نصيب شان نکرد[فيلم سفر اميد زاوير کولر را به ياد مي ‏آوريد؟]. در مقايسه ترک ها با ايرانيان مهاجر بايد گفت که تعصب ديني و آيين هاي سنتي قدرتمند در ميان اين خانواده ‏ها دردسرهاي بزرگي براي فرزندان اغلب اين مهاجران به وجود آورد. اکثريت فرزندان دختر اين خانواده ها بايد با ‏اقوام خود در ترکيه ازدواج کنند يا به عقد فرزندان ديگر مهاجران ترک در آيند. فرزندان پسر نيز کم و بيش سرنوشتي ‏مشابه دارند و چون قرار است عملدار همين سنت ها بوده و بعدها پا جاي پدران شان بگذراند، گاه عامل خشونت ها و ‏قتل هاي ناموسي نيز مي شوند. در سال هاي گذشته موارد بسيار زيادي از قتل هاي ناموسي در اسکانديناوي به دست ‏ترک ها و گاه کردهاي ترکيه گزارش شده است. بنابراين وقتي مي گوييم عايشه فقط اندکي مي خواهد از نقش سنتي خود ‏فاصله بگيرد، سخني به گزاف نگفته ام. او تنها خواهان ادامه ورزش کونگ فو است. عايشه خود را قادر به برآورده ‏کردن آرزوهاي پدر در زمينه پزشک شدن-مانند برادرش- نمي بيند. او شيفته ورزشي رزمي است، و حتي با وجود ‏آزرده بودن از سنت ها دل نيز در گرو آنها دارد. مانند اولين تمرين هايش با مردها که از تماس بدن آنها با بدن خود ‏دچار حالت اشمئزاز و هراس مي شود. ولي به خود مي قبولاند که تنها به فکر مبارزه است و بس و از ديگران هم مي ‏خواهد تا به اين امر ايمان بياورند. حتي ابراز عشق اميل را رد مي کند، چون مي داند عاقبت خوشي ندارد. او شخصاً ‏قادر به جذب شدن در ميان دختران آبجوخور و سيگاري دانمارکي نيست. خود را متعلق به دنياي آنها نمي داند، ولي از ‏نقش سنتي خود نيز مي خواهد اندکي-فقط اندکي- دور شود. او در پايان موفق مي شود و حتي از عمر نماينده ‏مردسالاري مذهب زده کشورش در مسابقه شکست مي خورد. عايشه روي سکوي دوم مي ايستد، اما همين که عمر ‏پذيرفته با وي نبرد کند، خود پيروزي بزرگي است. يقيناً اين پيروزي بعدها با فتوحاتي بزرگ تر دنبال شده و به نقش ‏سنتي وي در خانواده پايان خواهد بخشيد. اما تا آن زمان راهي به درازي تولد و مرگ چند نسل ديگر باقي است. ‏
مبارز فيلمي قابل اعتنا درباره جامعه مهاجران است و با شرکت مهاجران توليد شده است. درامي درباره بلوغ نوجوان ‏هاي همين خانواده ها که يک(يا دو ايراني) نيز در آن نقش ترک ها را بازي کرده اند(شخصاً پيرنگ فرعي عشق ميان ‏دو انسان از دو فرهنگ متفاوت را-مثلاً برخورد فرهنگ ها- خيلي جدي نمي گيرم. مبارز فيلم عايشه است و نبرد او ‏عليه سنت و دين). اولي نيما نبي پور است که در نقش علي برادر عايشه بازي کرده و بر خلاف ديگران يک کلمه ترکي ‏نيز صحبت نمي کند. و دومين نفر بهروز بانيسي در نقش عمر که مي تواند از مهاجران کرد ايراني باشد. ‏
مبارز بر خلاف بودجه بسيار اندکش از طراحي صحنه هاي رزمي بسيار خوبي برخوردار است و به عنوان يک فيلم ‏رزمي هم براي دوستداران اين گونه مي تواند تماشايي باشد. ‏
ژانر: درام، فانتزي. ‏ ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/173317384/FIGHT3_.zip.001 
http://rapidshare.com/files/173323456/FIGHT3_.zip.002 
http://rapidshare.com/files/173345956/FIGHT3_.zip.003 
http://rapidshare.com/files/173348741/FIGHT3_.zip.004 
http://rapidshare.com/files/173350662/FIGHT3_.zip.005 
http://rapidshare.com/files/173354295/FIGHT3_.zip.006 
http://rapidshare.com/files/173356145/FIGHT3_.zip.007

رمز فايل: ندارد

توجه: بعد از دانلود، توسط نرم افزار hjsplit فايلها را به هم Join کنيد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

مهلک ترین حیوانات جهان: آسیای پاسفیک
Worlds Deadliest Animals Asia Pacific


مستند زیبای Worlds Deadliest Animals: Asia Pacific (مهلک ترین حیوانات جهان: آسیای پاسفیک) محصول شبکه National Geographic سال 2007
منطقه آسیایی اقیانوس آرام یعنی مساحت بین شمال استرالیا و آسیای جنوب شرقی ، ناحیه ای که هفت بار از اروپا بزرگتر است، دارای اکوسیستم بی مانندی از جانوران مهلک خشکزی و آبزیست که نمونه آنرا در کمتر جایی از زمین می توان دید. این منطقه (آسیا پاسفیک) که از یک سو به آسیای جنوب شرقی و از سوی دیگر به شمال استرالیا متصل است، دارای جزایر متعدد آتشفشانی، جنگلها و کشتزارها و آبهای گرمسیریست و در میان این پوشش منحصر به فرد 12 نوع جانور کشنده زندگی می کند که موضوع این مستند دیدنیست. این جانوران شامل مار کبری، مارماهی، مارمولکی عظیم الجثه به نام اژدهای کومودو ، ببر سوماترایی و … است.
به آندسته از افرادی که علاقمند آشنایی با ناشناخته های جهان پهناورند توصیه می کنیم این مستند زیبا را تماشا کنند. شبکه National Geographic که سازنده این مستند مهیج است در آثار دیگر خود به نقاط دیگر کره زمین که اکوسیستمی مشابه این منطقه دارند، می رود که ما تصمیم داریم تمامی این مجموعه ها را برای شما علاقمندان و همراهان همیشگی پرشین دان قرار دهیم.

سبک فیلم: مستند
زمان فیلم: 46.50 دقیقه
محصول: National Geographic
 

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/135548862/WDAAsPa.part1.rar
http://rapidshare.com/files/135550342/WDAAsPa.part2.rar
http://rapidshare.com/files/135551862/WDAAsPa.part3.rar
http://rapidshare.com/files/135553625/WDAAsPa.part4.rar
http://rapidshare.com/files/135555364/WDAAsPa.part5.rar
http://rapidshare.com/files/135556964/WDAAsPa.part6.rar
http://rapidshare.com/files/135558454/WDAAsPa.part7.rar

رمز فايل: DeAdLiest


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن
 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

ردوراهي
باصداي رضا رحمتي

آلبوم زیبای رضا رحمتی با نام دو راهی
 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ جديد و زيباي رضا صادقي
با نام پيچك

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC
پخش فیلم به عنوان وبکم شما در چت با نرم افزار Fake Webcam 5.1

اگر در گفتگوهای اینترنتی کسی از شما خواست که دوست دارد اول شما را از طریق وب کم ببیند و بعد با شما چت کند، اما شما دوست ندارید تصویر واقعی خود را از طریق وب نشان دهید، می توانید با یک حیله شیطنت آمیز، یک وب کم تقلبی که از طریق مسنجر قابل دسترس است را ایجاد نمایید و به جای تصویر خود، یک تصویر از قبل ضبط شده را نشان دهید.
با استفاده از Fake Webcam فیلم و تصاویر شما روی یک وب کم تقلبی پخش خواهد شد. می توانید فیلم های از قبل ضبط شده را بدون حتی داشتن وب کم فیزیکی پخش نمایید و فیلم ها و کلیپ هایتان را با دوستان و اقوام از طریق مسنجر به اشتراک بگذارید.


لينک دانلود (حجم فايل حدود 3 مگابايت مي باشد و کرک فايل در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

دانلود تقویم 1388 شمسی
برای موبایل با فرمت جاوا

در این مطلب و برای اولین بار تقویم سال 1388 شمسی را با فرمت جاوا برای تمامی گوشی های موبایل قرار دادیم.
این تقویم سال 88 که هم اکنون در سایت تخصصی موبایل قرار گرفته دارای دو سایز و اندازه 176x220 و 240x320 مناسب با تمامی گوشی های موبایل نوکیا و سونی اریکسون میباشد .


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازي جذاب
Samurai Deeper Kyo - GBA Rom + Emulator

این بازی زیبارو که مخصوص GBA می باشد به همراه نرم افزار اجراکننده ی آن دانلود کنید و لذت ببرید.

لينک دانلود (حجم فايل حدود 7 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

منوچهر احترامی درگذشت!

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

 اگر دين نداريد، لااقل آزاد باشيد

أَبی عَبْدِاللهِ الْحُسَيْن(عليه السلام):
«يا شيعَةَ آلِ أَبی سُفْيانَ إِنْ لَمْ يَكُنْ لَكُمْ دينٌ وَ كُنْتُمْ لا تَخافُونَ الْمَعادَ فَكُونُوا أَحْرارًا فی دُنْياكُم وَ ارْجِعُوا إِلی أَحْسابِكُمْ إِنْ كُنْتُم عَرَبًا كَما تَزْعَمُونَ.»


امام حسين(عليه السلام) فرمود:
پيروان خاندان ابوسفيان! اگر دين نداريد و از روز قيامت نمی ترسيد لااقلّ در زندگی دنياتان آزادمرد باشيد، و اگر خود را عرب می پنداريد به نياكان خود بينديشيد.

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي غذاهايي که روي آتش کباب ميشوند به دليل سوختن نيترات هاي موجود در آنها در حرارت بالا و سرطان زا شدن براي دستگاه گوارش مضر است .
  • آيا ميدانستي تند روترين جانور روى زمين چيتا يا همان يوزپلنگ است که در دشتهاى افريقا يا جنوب آسيا از جمله ايران زندگي ميکند. گفته ميشود که اين جانور قادر است بيش از پانصد متر را طي پانزده ثانيه بپيمايد. به عبارت ديگر، سرعت او در حدود 120 کليومتر در ساعت است.
  • آيا ميدانستي اگر ليمو شيرين را با کمي عسل بخوريد باعث آرامش مي شود و دل شوره را برطرف ميکند.
  • آيا ميدانستي که بهارات نام قديمي هندوستان بود.
  • آيا ميدانستي طبق آمار سال 2000 ميلادى، در جهان، 194 کشور مستقل و 3 کشور غير مستقل و 66 جزيره مستعمره وجود دارد.

 

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

یه یارو خبر میدن پدر شدی میگه به زنم چیزی نگید میخوام غافلگیرش کنم

--------------------------------

لره میخواسته آتش نشان بشه توی آزمون استخدامی ازش میپرسند اگر جنگل آتش بگیره و اون اطراف آب نباشه چه کار میکنی؟ لره میگه: هیچی تیمّم می کنیم

--------------------------------

خره میره جنگل داد میزنه میگه خرس میخوریم ببر میخوریم شیر میخورم یهو میبینه یه شیر پشته سرش هست بعد میگه گاهی اوقات هم گوه اضافی میخوریم

--------------------------------

تو به من بگو زشت! من به تو می گم قشنگ! بذار جفتمون به هم دروغ گفته باشیم!!...

--------------------------------

میدونی این چیه؟
<-*-*-*-*-*--
یه سیخ گوجه هست که جیگرش داره اس ام اس میخونه

 

Gajamoo
ehsan.itman@gmail.com

خاطرات ژان شاردن
جهانگرد معروف فرانسوی از ایران - 4

sir-jean-chardin-gajamoo

در هیچ جای دنیا،حتی در هندوستان،اشراف به قدر اشراف ایرانی دارای نوکر و غلام نیستند و در خانه ی اشراف ایران غلامانی بسر می برند که از اول تا اخر سال هیچ کار نمی کنند،اما جیره دستمزدی خود را دریافت می نمایند.
هیچ ملت به اندازه مردم ایران به درخت و سبزه و گل و آب علاقه مند نیست و علتش هوای خشک ایران و وجود بیابان های وسیع در آن کشور است. هر کس می کوشد در خانه خود یک باغ بوجود بیاورد و در اصفهان و سایر شهرهای ایران در محقر ترین خانه ها هم یک باغ کوچک وجود دارد و زیباترین باغهای اصفهان در قهوه خانه های آن دیده می شود و در هوای گرم تابستان پایتخت اصفهان،هر قهوه خانه چون ییلاق است وسط روز برای فرار از گرما به قهوه خانه پناه می برند و در آنجا آشامیدنی های خنک و لذیذ و در فصل زمستان قهوه می نوشند.
در کشور فرانسه،قهوه آشامیدنی اشراف است، اما در اصفهان از پاییز تا نیمه ی فصل بهار،همه ی مردم از غنی و فقیر قهوه می نوشند اما در تابستان بجای قهوه انواع شربت را که بهترین نوع آن را در اصفهان فراهم می شود،می آشامند. قهوه خانه های اصفهان در دنیا نظیر ندارد و مشاهده ی آن قهوه خانه ها طوری مرا بشوق آورد که بعد از مراجعت از اولین سفر به ایران،خود من در پاریس،نزدیک میدان لویی پانزدهم،قهوه خانه ای چون قهوه خانه های اصفهان " لیکن نه به آن وسعت و زیبایی " افتتاح کردم و اسم آن را " کافه " گذاشتم ولی بعد از اینکه به ایران مراجعت کردم در آنجا شنیدم که قهوه خانه مزبور تعطیل شده است.
قهوه خانه های اصفهان و سایر ابنیه بزرگ پایتخت ایران را شاه عباس اول احداث و بنا کرد و هم او بود که پایتخت کشور ایران را از " قزوین " به اصفهان منتقل نمود و مقرر کرد که خدمه قهوه خانه های اصفهان می باید از مردان نیکو منظر باشند و البسه تمیز در بر کنند و از آن موقع تاکنون مقرراتی که شاه عباس اول در قهوه خانه ها وضع کرد،رعایت می شود و دو قهوه خانه از قهوه خانه های اصفهان آنقدر وسعت دارد که خدمه ی آن می توانند در هر یک از آنها از ۲۰۰۰ مشتری پذیرایی نمایند بدون اینکه پذیرایی از مشتری ها دستخوش تاخیر گردد.

ادامه دارد ...

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

پيامك:

* آيد آن روز كه در باز كني، پرده گشايي
تا به خاك قدمت جان و سر خويش ببازم. (امام خميني (ره))
(2732***936)


* سلام، عاشقان حضرت صاحب زمان / دير شد وقت ظهورش الامان / گوش دل را وا كنيد آيد ندا / بانگ هل من ناصرش از هر كجا(2997***918)


* بر چهره پر ز نور مهدي صلوات
بر جان و دل صبور مهدي صلوات
تا امر فرج شود مهيا بفرست
بهر فرج و ظهور مهدي صلوات
(8807***918)


* عزيز علي ان اري الخلق و لا ترا
(2605***918)


* اي باغ بهشت بي تو پائيز بيا
اي آه به دل نشسته برخيز بيا
از خون زنان و كودكان غزه
شد كاسه انتظار لبريز بيا (قاصدك)


* چه روزها كه يك به يك غروب شد نيامدي / چه بغض ها كه در گلو رسوب شد نيامدي / تمام طول هفته را در انتظار جمعه ام / دوباره صبح، ظهر، نه غروب شد نيامدي. (9145***936)


* ميان سجده سبز سحرگاهان اگر بر خاطرت رد شد خيال من دعايم كن.
(5436***936)


شماره ارسال پيامك:
09183512499

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة فصّلت آيات: 54 محل نزول: مکه
 
إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنتُمْ تُوعَدُونَ 30 نَحْنُ أَوْلِيَاؤُكُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآخِرَةِ وَلَكُمْ فِيهَا مَا تَشْتَهِي أَنفُسُكُمْ وَلَكُمْ فِيهَا مَا تَدَّعُونَ 31 نُزُلًا مِّنْ غَفُورٍ رَّحِيمٍ 32 وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِّمَّن دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ 33 وَلَا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَلَا السَّيِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ 34 وَمَا يُلَقَّاهَا إِلَّا الَّذِينَ صَبَرُوا وَمَا يُلَقَّاهَا إِلَّا ذُو حَظٍّ عَظِيمٍ 35 وَإِمَّا يَنزَغَنَّكَ مِنَ الشَّيْطَانِ نَزْغٌ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ 36 وَمِنْ آيَاتِهِ اللَّيْلُ وَالنَّهَارُ وَالشَّمْسُ وَالْقَمَرُ لَا تَسْجُدُوا لِلشَّمْسِ وَلَا لِلْقَمَرِ وَاسْجُدُوا لِلَّهِ الَّذِي خَلَقَهُنَّ إِن كُنتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ 37 فَإِنِ اسْتَكْبَرُوا فَالَّذِينَ عِندَ رَبِّكَ يُسَبِّحُونَ لَهُ بِاللَّيْلِ وَالنَّهَارِ وَهُمْ لَا يَسْأَمُونَ 38

 

ترجمه فارسي مکارم

به يقين كسانى كه گفتند: «پروردگار ما خداوند يگانه است!» سپس استقامت كردند، فرشتگان بر آنان نازل مى‏شوند كه: «نترسيد و غمگين مباشيد، و بشارت باد بر شما به آن بهشتى كه به شما وعده داده شده است! «30» ما ياران و مددكاران شما در زندگى دنيا و آخرت هستيم; و براى شما هر چه دلتان بخواهد در بهشت فراهم است، و هر چه طلب كنيد به شما داده مى‏شود! «31» اينها وسيله پذيرايى از سوى خداوند غفور و رحيم است!» «32» چه كسى خوش گفتارتر است از آن كس كه دعوت به سوى خدا مى‏كند و عمل صالح انجام مى‏دهد و مى‏گويد: «من از مسلمانانم‏»؟! «33» هرگز نيكى و بدى يكسان نيست; بدى را با نيكى دفع كن، ناگاه (خواهى ديد) همان كس كه ميان تو و او دشمنى است، گويى دوستى گرم و صميمى است! «34» اما جز كسانى كه داراى صبر و استقامتند به اين مقام نمى‏رسند، و جز كسانى كه بهره عظيمى (از ايمان و تقوا) دارند به آن نايل نمى‏گردند! «35» و هرگاه وسوسه‏هايى از شيطان متوجه تو گردد، از خدا پناه بخواه كه او شنوده و داناست! «36» و از نشانه‏هاى او، شب و روز و خورشيد و ماه است; براى خورشيد و ماه سجده نكنيد، براى خدايى كه آفريننده آنهاست سجده كنيد اگر مى‏خواهيد او را بپرستيد! «37» و اگر (از عبادت پروردگار) تكبر كنند، كسانى كه نزد پروردگار تو هستند شب و روز براى او تسبيح مى‏گويند و خسته نمى‏شوند! «38»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

gofteman_ebgh@yahoo.com

سی ام دی ماه ساعت هشت صبح ... احساس درد وحشتناک در سینه ام و دیگر هیچ چیز نمی فهمم
وقتی بهوش می آیم خودم را در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان قلب می بینم ، دیشب عمل شده ام و دو لوله وارد قفسه سینه ام شده است که از آن خون خارج می شود و تنفس را برایم سخت کرده است
دردی که دارم وحشتناک است و روزی سه بار تزریق مورفین و ... هیچ
سه روز بعد دوباره به اتاق عمل برده می شوم و تزریق ماده بیهوشی در رگهایم درد را برای مدت محدودی از یادم می برد تا اینکه بهوش می آیم و دوباره درد ، درد ، درد و درد وحشتناک که با هیچ چیز ساکت نمی شود
دوازده روز بیمارستان هستم و یکساعت نخوابیده ام ، هجده کیلو لاغر شده ام و درد اذیتم می کند
لوله ها را از سینه ام بیرون می کشند و ترخیص می شوم
چهارده روز است که استراحت مطلقم ، شب ها خوابم نمی برد و درد اذیتم می کند
دلم برای روزانه و بچه های مبین تنگ شده است . برایم دعا کنید
احسان بهرام غفاری - همین

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

 

 

jafar1350@yahoo.com

چهارشنبه سوري و 13 بدر

در زمان خشایار شاه هخامنشی نیز، زمانی كه " اِستر" یهودی همسر وی می‌شود با راهنمایی‌های "مُردخای" كه عموی استر و وزیر خشایار شاه بوده، دستوری از شخص خشایارشاه دریافت می‌كند تا همه مخالفین خود را از دم تیغ بگذرانند و در روز 13 ماه اَدرار (روز جشن پوریم كه تقارن با چهارشنبه سوری دارد) بنا به روایت خود كتاب عهد عتیق، باب استر، صفحه 501، تنها در یك روز بیش از 75 هزار ایرانی را در سرتاسر امپراطوری هخامنشی از بین برده و یك هولوكاست ایرانی را رقم می‌زنند. جشن پوریم كه اكنون نیز یهودیان جهان هر ساله ان را با شكوه جشن میگیرند دقیقا برابر است با سیزده به در ان زمان ما ایرانیها و چون در زمان خشایار شاه كشتار ایرانیها توسط یهود مصادف با 13 فروردین بود مردم ایران به دشت و دمن فرار كردند تا از كشتار یهود در امان باشند و این موضوع اكنون بین ما ایرانیها هست كه 13 را نحس دانسته و معتقدیم باید در این روز خارج از خانه باشیم

 

 

baderhan62@yahoo.com

با من باش ، هر کجا که هستم !

مهربان من با من باش . . . . هر کجا که هستم هر کجا که باشم
چرا که من آنِ ِ توام آن تو و آن ِ آن آبشاران مواج گیسوانت
که حدیث عشق را چه دلبرانه بر من آموختند
و من روئیدم . . . آری بسان ساقه های رقصان گندم زار روئیدن آغازیدم
رویشی سبز با باغبانی ساقهای سبز سیمینت !
بگذار تو را داشته باشم
بگذار تکرار اسم تو ترانه شیرین شبهای تنهاییم باشد
و تو را عاشقانه تا اعماق بیکران شب فریاد سر دهم
دیگر این خسته را توانی نمانده است و تنها خیال توست که آرام جانم است
و شوق لحظه دیدارت بر التیام تمام حرفهای نگفته ام بس است !!
پس با من باش هر کجا که باشم هر کجا که هستم
چرا که من فقط تو را می خوانم
راستی ،
یادم آید شاعری میگفت :
اندکی صبر سحر نزدیک است !

 

 

orkide_83@yahoo.fr

در گذشته های دور پادشاهی بیگانه بر سرزمین مادری مسلط شد. او بد خواه و در عین حال زیرک بود. و وزیری داشت ازخودش بسی بد خواه تر و زیرک تر. به او امر کردکه راهی بیاب تا بر روح و جان این مردمان مسلط شوم بدون آنکه بفهمند واعتراضی بکنند. وزیر تفکری کرد و طوماری بنبشت و به جارچیان داد تا درسراسر شهرها و دیهات ها بخوانند. قوانین جدید اعتقاد به دین قدیم و سوادآموزی را غیر قانونی اعلام کرد. و مالیاتها را به سه برابر افزایش داد. شب زفاف عروس از آن شاه بود و ارزش جان مردمان به اندازه چهارپایان کشورهمسایه که موطن اصلی شاه بود اعلام شد. هر گونه اعتراض و مخالفت با این قوانین مجازات مرگ داشت و در نهایت طبق این قوانین گوزیدن و چسیدن هم ممنوع اعلام شد.
پادشاه گفت: ای وزیر این همه فشار آنان را به شورش وا خواهد داشت و مگرقرار نبود انقلاب مخملی کنیم؟ وزیر گفت: نگران نباشید اعلیحضرت. به بندگوزیدن دقت نفرمودید. همان سوپاپ اطمینانی ست که انرژی اعتراضشان را خالی کنند.
و چنین شد که وزیر گفت. مردم لب به اعتراض گشودند که این ظلمی آشکار است. این طبیعی است که پادشاه بخواهد مردم رابه دین خودش در آورد و یا سواد خواندن آنان را بگیرد. همچنین افزایش مالیات همیشه مطلوب شاهان بوده و مالکیت در شب زفاف هم رسمی قدیمیست. وبی ارزش بودن جان ما در مقابل جان مردمان همسایه هم از وطن پرستی شاه است اما دیگر منع چسیدن و گوزیدن خیلی زور است. و تازه مگر پادشاه می توانددر تمام مستراح های این سرزمین نگهبان بگمارد. آنان که باسواد تر بودند داد سخن دادند که تازه جانم خالی نمودن باد روده برای سلامت مفید است وهیچ قبحی در آن نیست. و اینان متحجرانی بیش نیستند که سرشان را در تنبان خلایق فرو می کنند. با کلی کیف به خاطر این تفسیر علمی و کلمه متحجر سر تکان می دادند و خودشان را روشنفکر می نامیدند. وگفتند تازه مگر خود شاه نمیگوزد. جک های بسیاری ساختند در مورد شاه که از فرط نگوزیدن ترکیده, یابرای کنترل بر روده اش چوب پنبه به ماتحتش فرو کرده, یا مثل سگ بو کشان دماغش را به سوراخ مردم می چسباند واینها را برای هم اس ام اس کردندو کلی خندیدند.نگهبانان حکومت در سراسر سرزمین پخش شدند تا اجرای قوانین را تضمین کنند. هر از چند گاهی بی خبر به مستراح ها یورش می بردند و افراد گوزو را دستگیر می کردند و به منکرات می بردند. اما مردم همچنان به چسیدن وگوزیدن در خفا ادامه می دادند و این صداهای بویناک روده شان را اعتراضی عظیم به حکومت می دانستند. مردم به صحراها می رفتند و می گوزیدند. درکوچه های شهر نگاهی به این ور و آنور می انداختند و پیفی می دادند. حتی مهمانی های زیر زمینی می گرفتند لوبیا می خوردند و گروپ گوز راه مینداختند. بعد از مدتی دیگر کسی آن ماجرای منع سواد و دین اجباری و کاپیتولاسیون و عروس دزدی و مالیات را به خاطر نیاورد و همگان سعی کردنداز این آخرین حق بدیهی خوشان دفاع کنند. و در همین احوال پادشاه و وزیرش در قصر قهقهه سر می دادند که چه زیرکانه مردمان را در بخارات اسیدی خودشان غرق کرده و همگان را گوزو کرده اند

 

 

mnorouzi60@yahoo.com

salam mobine aziz,
modatie ke matalebe majaleye khoobetoono mikhunam va sobhamo ba khoondane majaleye shoma shooroo mikonam. az inke mibinam hame nazarate khodeshoono rahat migan va ba ham bahs va goftegoo mikonan khosham miad. ehsas mikonam ye koneshe kheili khoob va salem bevoojood ovordin.
manam delam khast ke matlabe kheili koochiki begam ke age salah didin to majalatoon bezarid.
nemidunam chera kasaee ke gerayeshate dini daran az mardome felestin hemayat mikonan ya mikhan began ke kare dolate ma dorosteh ke be ahzabe siasie felestin komake mali ya har chize digei mikone.
chand vaght pish dashtam too yeki az marakeze fooroosh to yeki az keshvaraye asiaee ghadam mizadam ( din mardome in keshvar aksaran islame vali keshvar seculare ) dashtam fekr mikardam ina ham ke mosalmoonan. chera hamashoon hey dar hale amre be maroof va nahye az monkar nistan. in hame zane ba hejab ba doostashoon ke bi hejaban o azad ba hamkaraye mardeshoon ba hame jur adam  rahat dar ta'amol hastan, kheiliam motaghedan kheili afkare dini daran vali faghat vase khodeshun. keshvareshun koli too in 50 sale akhie pishraft karde vase khodesh ghotbi shode to asia badesh ma hanuz too fekr inim ke ki chi bepooshe, U.S.A chi goft, marge bar in marg bar un, foozooli too kare keshvaraye dige. hey migan felestin mardomesh in jur shodan unjur shodan. mardome bad bakhte ma ke vazeshun kheili kharabe akhe.
daneshjoye arab inja kheili ziade, chanta az un felestiniash va lobnaniashoon ba man doostan. aslan ma ro ghabool nadaran hamash migan melathaye arab be ma komak mikonan, kolan ba ma iroonia badan faghat asheghe dokhtaraye ma hastan, hamino bas.khodeshun omadan inja dars mikhoonan azashoon miporsim khoonevadatoon vazeshoon chetore migan mohem nist ma boorsim ( che boorsaye godeim daran inja ) poolemoon ke hesabi behemoon mirese ba ma che ke unja che khabare, mikhorimo micharkhim halesho mibarim una be hal ye tori mishan dige, taze migan ke iran kheili too kare keshvare ma dekhalat mikone vagarna ta hala bar ha ba Isreal solh karde boodim. kolan maro be onvane mozahem to kare keshvareshun midunan, taze in nazare gheshre masalan tahsil kardashoone vay be hale baghiashun.
hala hey ma sange in arabaye zaboon nafahmo be sine mizanim. hey begim felestin hey begim Iraq, akahresham una injuri nesbat be ma fekr mikonan.
age salah doonestid in nazare kochoolooye mano ham too majalatoon bezarid. mochakeram.

 

 

miladpazoky18@yahoo.com

متن اعلاميه حقوق بشر كورش كبير هخامنشي در2550 سال پيش

اينك كه به ياري مزدا تاج پادشاهي ايران وكشورهاي چهارگانه رابرسر گذاشته ام اعلام ميكنم:
*تا روزي كه زنده هستم ومزدا پادشاهي رابه من ارمغان مي دارد،كيش وآيين وباورهاي مردماني را كه من پادشاه آنها هستم گرامي بدارم ونگذارم كه فرمانروايان وزيردستان من كيش وآيين ودين وروش مردماني ديگر را پست بدارند ويا انها را بيازارند.
*من كه امروز افسر پادشاهي رابرسرنهاده ام تاروزي كه زنده هستم ومزدا پادشاهي رابه من ارزاني كرده هرگز فرمانروايي خود را برهيچ مردماني به زور تحميل نكنم ودرپادشاهي من هرملتي آزاد است كه مرا به پادشاهي خود بپذيرد يا نپذيرد.
*من كه پادشاه ايران وبابل وكشورهاي چهارگانه هستم نخواهم گذاشت كسي به ديگري ستم كندواگر كسي ناتوان بودوبراو ستمي رفت ،من ازوي دفاع خواهم كردوحق اورا گرفته وبه او پس خواهم داد وستمكار رابه كيفر خواهم رساند.
*من تا روزي كه پادشاه هستم نخواهم گذاشت كسي مال واموال ديگري رابازور ويا هرروش نادرست ديگري ازاو بدون پرداخت ارزش واقعي ان بگيرد.
*من تاروزي كه زنده هستم نخواهم گذاشت كسي،ديگري رابه بيگاري بگيردوبه او مزدنپردازد.
*من اعلام ميكنم كه هركس آزاد است دين وآييني راكه ميل دارد برگزيندودرهر جا كه ميخواهد سكونت نمايد وبه هرگونه كه معتقداست عبادت كند ومعتقدات خودرا بجا آورد.
*من اعلام ميكنم هركس آزاد است ومي تواندهركسب وكاري راكه مي خواهدانتخاب نمايد.تنها به شرطي كه حق كسي را پايمال ننمايد وزياني به حقوق ديگران وارد نسازد.
*من اعلام ميكنم كه هر كس پاسخگوي اعمال خود مي باشد.هيچ كس را نبايد به انگيزه اينكه يكي از بستگانش خلاف كرده است مجازات كرد.واگركسي ازدودمان يا خانواده اي خلاف كرده تنها او به كيفر برسدوبا ديگر مردمان وخانواده وي كاري نيست.
*تا روزي كه زنده هستم نخواهم گذاشت مردان وزنان را به نام برده وكنيز ويا نامهاي ديگر بفروشندواين رسم زندگي بايد از گيتي رخت بربندد.
*ازمزدا ميخواهم كه مرا درتعهداتي كه نسبت به ملتهاي ايران وممالك چهارگانه به عهده گرفته ام پيروز گرداند .

 

 

salman_yavar@yahoo.com

خاتمی و موضوعی به نام پرونده هسته‌ای

اگر بخواهیم به دسته گل‌هایی که اصلاح‌طلبان به سرکردگی خاتمی به آب داده‌اند اشاره کنیم یکی از واضح‌ترین و تاسف‌بارترینشان تسلیم در برابر حرف زور غرب در ماجرای هسته‌ای بود. هیچوقت یادم نمی‌رود که دولت خاتمی 2 سال تمام فعالیت‌های هسته‌ای و حتی استخراج سنگ اورانیم از معادن را متوقف کرد. وقتی از او سوال می‌شد دستآوردمان چه بوده می‌گفت اروپایی‌ها به حق ما در داشتن انرژی صلح آمیز اذعان کرده‌اند (حالا این حق 40،50 سال پیش وقتی ما عضو آژانس شده بودیم توسط دنیا به رسمیت شناخته شده بود) این در حالی بود که تهدیدات نظامی و عربده کشی‌های بوش علیه کشورمان روز به روز بیشتر می‌شد، جایگاهمان در محور شرارت بودن به بهانه حادثه مشکوک 11 سپتامبر محکمتر، تحریم‌های اقتصادی غرب پابرجاتر، فشار روانی و تبلیغاتی رسانه‌های غرب علیه‌مان در داخل و خارج از کشور بیشتر و... .
یادم نمی‌رود شیرزاد نماینده خائن اصفهان را که در نطق پیش از دستور مجلس ششم نظام را متهم به 19 سال دروغ‌گویی می‌کرد، و می‌گفت امروز دم خروس بیرون افتاده است و تلاشتان برای ساخت بمب هسته‌ای برملا گشته تا ماشین رسانه‌ای غرب خدای نکرده بی‌بنزین نماند. یا گفته‌های بهزاد نبوی را که همگام با تبلیغات غرب ما را به علت داشتن نفت و گاز بی‌نیاز از انرژی هسته‌ای قلمداد می‌کرد و اینطور القا می‌کرد که دست اندرکاران این قضیه دنبال چیز دیگری بوده‌اند. یا از همه جالبتر طرح سه فوریتی امضای پروتکل الحاقی توسط نمایندگان مشارکتی مجلس ششم را به یاد می‌آورم که در بهبوهه مذاکرات با سه کشور اروپایی در مجلس طرح می‌کردند آنهم در شرایطی که این پروتکل شوم به شکل غیر قانونی(به علت عدم تصویب در مجلس) در حال اجرا توسط دولت بود.
مذاکره کننده‌های بیچاره هم وقتی می‌خواستند تصویب این پروتکل را در مذاکرات به عنوان امتیازی به غرب بفروشند و در قبال این همه عقب نشینی لا اقل امتیازی پشمکی بگیرند با پوزخندی معنادار مواجه می‌شدند، چون نمایندگان شجاع مشارکتی – مجاهدینی قبلا آنرا در مجلس مطرح کرده بودند. حال قیافه مذاکره کننده‌ها دیدنی بود، آنهم چه مذاکره کننده‌هایی، امثال موسویان و سیروس ناصری. آن بندگان خدا که همینطوری در برابر غرب وا داده بودند حالا وقتی چنین پشتوانه‌های قدرتمندی در مجلس ششم داشتند دیگر واقعا در مذاکرات دیدنی می‌شدند. این ایستادگی‌های شجاعانه! فقط در ماجرای هسته‌ای نبود، در مذاکرات نفتی و برای بستن قراردادهای کذایی بیع متقابل، درمذاکرات اقتصادی با صندوق بین المللی پول و بانک جهانی برای گرفتن وام و اتخاذ سیاست‌های پولی و صنعتی، در تعاملات حقوق بشری و در سازمان‌های بین المللی، در انتخاب استراتژی‌های صنعتی و در یک کلام در همه زمینه‌های مواجهه با غرب همین رویه مسالمت‌آمیز و صلح‌طلبانه! با تمام توان دنبال می‌شد. شاید سؤال شود چگونه در پایان 8 سال چیزی از ما باقی مانده. جواب آن روشن است به خاطر وجود رهبری.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

افزونه «لیچ بلاک» فایرفاکس:
کلینیک ترک اعتیاد به اینترنت!

همه می‌دانیم که اعتیاد اینترنتی چه عواقب خانمان‌براندازی در پی دارد! تصور کنید که پشت سیستم نشسته‌اید و می‌خواهید سریع وبلاگتان را به روز کنید، ولی بعد از گذشت یک ساعت، متوجه می‌شوید که در این یک  ساعت هیچ کار مثبتی انجام نداده‌اید و در حال ریفرش کردن مکرر سایت فرندفید و لایک زدن و کامنت گذاشتن هستید.
تصور کنید که قرار است، روی یک مقاله برای یک نشریه کار کنید، ولی می‌بینید که در فیس‌بوک غوطه‌ور هستید.
و باز تصور کنید که در حال گذراندن امتحانات پایان ترم هستید ولی سایت‌های سرگرم‌کننده مورد علاقه‌تان به شما امان نمی‌دهند و وقت قابل توجهی از شما می‌گیرند.
چاره کار چیست؟ مسلما علاج کار، قول دادن بی‌هوده به خودتان برای قوی کردن اراده و تکرار نکردن اشتباهات گذشته نیست. اصلا هم خوبیت ندارد که بخواهید پدر و مادرتان، هر چند دقیقه شما را چک کنند که مثلا به سایت توییتر نروید و یا اگر در فرنگ تشریف دارید، خود را در دریای ویدئوهای یوتیوب غرق نکنید!
در این پست افزونه‌ای به شما معرفی می‌کنم که می‌تواند به شما کمک کند، عملکرد این افزونه همچون تخت و طنابی است که اعتیاد را از سر معتادان می‌پراند!! این افزونه دسترسی شما را به سایت‌های هدر دهنده وقت در ساعات و روزهایی که خودتان معین می‌کنید، غیرممکن می‌کند و به کمک آن می‌توانید خردمندانه و منطقی از اینترنت استفاده کنید.
افزونه مورد نظر LeechBlock نام دارد. ای افزونه را مانند همه افزونه‌های دیگر با رفتن به اینجا، نصب کنید و بعد از ری‌استارت کردن فایرفاکس، در منوی این مروگر به مسیر تولز و سپس
Add-ons بروید. افزونه را پیدا کنید و روی option کلیک کنید تا برنامه ترک اعتیاد به افزونه بدهید!
تصویر زیر اسکرین‌شاتی از
option این افزونه است:

خوب، حالا با خودتان صادق باشید، کلاه خودتان را قاضی کنید و ببینید کدام سایت‌ها بیشتر وقتتان را می‌گیرند و شما را از کار و زندگی می‌اندازند! آدرس این سایت‌ها را در کادر بالایی سطر به سطر وارد کنید.
حالا وقت آن رسیده که درجه محرومیت خود را مشخص کنید. شما می‌توانید به دو صورت این کار را انجام بدهید:
۱- مشخص کنید که در چه ساعاتی و در چه روزهایی، سایت مورد نظر برای شما بسته باشد.
۲- مشخص کنید که هر روز یا هر هفته یا در یک بازه زمانی مشخص، چند دقیقه مجاز به بودن در سایت‌های مورد نظر هستید.
- موقع وارد کردن ساعت و دقیقه ممنوعیت دسترسی به سایت، باید زمان را به صورت زمان نظامی وارد کنید. مثلا ۱۲:۳۰ را به صورت ۱۲۳۰ وارد کنید.
- شما می‌توانید سایت‌های ممنوعه را در گروه‌های مختلف سامان بدهید.
اگر تنظیمات را درست انجام بدهید، وقتی در زمان مشخص شده وارد سایت می‌شوید با این صفحه مواجه می‌شوید:

سؤال: ممکن است وقتی افزونه، مانع دسترسی‌ام به یک سایت شد، وسوسه بشوم و با رفتن به option‌ برنامه، محدودیت را بردارم!

پاسخ: نویسندگان افزونه هم این مطلب را پیشبینی کرده‌اند و ۳ راهکار ارائه کرده‌اند!:

۱- شما می‌توانید برای افزونه پسورد تعریف کنید، این طوری هر وقت که بخواهید به option افزونه بروید، مجبور خواهید بود پسورد را وارد کنید. در این حین ممکن است عاقل شوید و در تصمیمتان تجدید نظر کنید.
۲- در همان قسمت تنظیمات افزونه اگر دقت کنید، می‌توانید با تیک زدن دو گزینه، دسترسی به تنظیمات افزونه را در ساعات ممنوعیت، غیرممکن کنید. حتی می‌توانید جلوی دسترسی به
about:config را بگیرید!

۳- در تنظیمات برنامه می‌توانید کاری کنید که غیرفعال کردن یا uninstall کردن برنامه برایتان غیرممکن شود!

سخن پایانی: بدیهی است که معتاد اگر واقعا معتاد باشد، می‌تواند با استفاده از مرورگرهای دیگر، کامپیوترهای احتمالی دیگر خانه یا اصلا رفتن به نزدیک‌ترین کافی‌نت و یا پیدا کردن یک ترفند دیگر، به سایت مورد نظر خود برود! به علاوه احتمالا افزونه بی‌باگ نیست!
اما بهتر است در یک زمان مناسب با این افزونه سر و سامانی به وب‌گردی خودتان بدهید تا هم از موهبت وب بهره ببرید و هم وقتتان هدر نرود!

 
 

silasjasmin@yahoo.com

کوره داغ

آهنگری بود که با وجود رنج­های متعدد و بیماری­اش عمیقاً به خدا عشق می­ورزید. روزی یکی از دوستانش که اعتقادی به خدا نداشت از او پرسید: تو چگونه می­توانی خدایی را که رنج و بیماری نصیب می­کند دوست داشته باشی؟ آهنگر، سر به زیر آورد و گفت: وقتی می­خواهم وسیله­ای آهنی بسازم یک تکه آهن را در کوره قرار می­دهم. سپس آن را روی سندان می­گذارم و می­کوبم تا به شکل دلخواهم درآید. اگر به صورت دلخواهم درآمد، می­دانم که وسیله مفیدی خواهد بود. اگر نه، آن را کنار می­گذارم. همین موضوع باعث شده است که همیشه به درگاه خداوند دعا کنم که خدایا! مرا در کوره­های رنج قرار ده، اما کنار نگذار.
به دعای مرد آهنگر دقت کردید؟
چه دعای قشنگی.
به نظر شما اینطور نیست؟
فکر نمی­کنم کسی که طعم با خدا بودن رو چشیده باشه دلش بخواد خدا اون رو کنار بذاره. ترجیح بده توی اون کوره قرار بگیره سختی­ها رو تحمل کنه.
خیلی­ها رو دیدم که وقتی توی زندگی دچار مشکلات می­شن خیلی زود می­گن خدا عادل نیست، یکی باید مثل من سختی بکشه و یکی دیگه بالای شهر دنبال عشق و حال باشه. یا می­گن خدا ما رو دوست نداره.
سختی­ها و مشکلات در زندگی در رشد شخصیتی ما تأثیر به سزایی داره.. همونطوری که در انجیل گفته شده: در سختیها نیز فخر می­کنیم، زیرا می­دانیم سختی­ها بردباری به بار می­آورد و بردباری شخصیت را می­سازد و شخصیت سبب امید می­شود و امید به سرافکندگی نمی­انجامد.
این هم یک مثل هندی که فکر می­کنم بد نباشه اگر بخونید:
فقط در ناملایمات است که فضایل انسان به اوج خود می­رسد. در غیاب باد، یک پنبه مانند یک کوه استوار است.
حرفهام رو با یه آیه از انجیل به تموم می­کنم: هرگاه با آزمایشها روبرو می­شوید آن را کمال شادی بیانگارید، زیرا می­دانیم گذار ایمان شما از بونه آزمایشها پایداری به بار می آورد.
امیدوارم کنار توی کوره خوب خوب آماده بشید.
دوستتون دارم
سر بزنید خوشحال می شم
http://living-with-god.blogfa.com/
سیلاس

 

 

bahmana58@yahoo.com

شعر زمستان

اخوان ثالث

سلامت را نمی خواهند پاسخ گفت
سرها در گریبان است.
کسی سربر نیارد کرد پاسخ گفتن و دیدار یاران را
نگه جز پیش پا را دید نتواند
که ره تاریک و لغزان است
وگر دست محبت سوی کس یازی
به اکراه آورد دست از بغل بیرون
که سرما سخت سوزان است
نفس کز گرمگاه سینه می آید برون ابری شود تاریک
چو دیوار ایستد در پیش چشمانت
نفس کاین است پس دیگر چه داری چشم
زچشم دوستان دور یا نزدیک
مسیحای جوان مرد من ای ترسای پیر پیرهن چرکین
هوا بس ناحوانمردانه سرد است...آی...
دمت گرم و سرت خوش باد
سلامم را تو پاسخ گوی در بگشای!
منم من میهمان هر شبت لولی وش مغموم
منم من سنگ تیپا خورده رنجور
منم دشنام پست آفرینش نغمه ناجور
نه از رومم نه از زنگم همان بیرنگ بیرنگم
بیا بگشای در بگشای دلتنگم
حریفا میزبانا میهمان سال و ماهت پشت در چون موج می لرزد
تگرگی نیست مرگی نیست
صدایی گر شنیدی صحبت سرما و دندان است
من امشب آمدستم وام بگذارم
حسابت را کنار جام بگذارم
چه می گویی که بیگه شد سحر شد بامداد آمد
فریبت می دهد برآسمان این سرخی بعد از سحرگه نیست
حریفا! گوش سرما برده است این یادگار سیلی سرد زمستان است
و قندیل سپهر تنگ میدان مرده یا زنده
به تابوت ستبر ظلمت نه توی مرگ اندود پنهان است
حریفا! رو چراغ باده را بفروز شب با روز یکسان است
سلامت را نمی خواهند پاسخ گفت
هوا دلگیر درها بسته سرها در گریبان دستها پنهان
نفس ها ابر دل ها خسته و غمگین
درختان اسکلت های بلور آجین
زمین دلمرده سقف آسمان کوتاه
غبار آلوده مهروماه
.
.
زمستان است......

 

 

setayesh_new@yahoo.com

خدایا کفر نمی‌گویم،
پریشانم،
چه می‌خواهی‌ تو از جانم؟!
مرا بی ‌آنکه خود خواهم اسیر زندگی ‌کردی.
خداوندا!
اگر روزی ‌ز عرش خود به زیر آیی
لباس فقر پوشی
غرورت را برای ‌تکه نانی
‌به زیر پای‌ نامردان بیاندازی‌
و شب آهسته و خسته
تهی‌ دست و زبان بسته
به سوی ‌خانه باز آیی
زمین و آسمان را کفر می‌گویی
نمی‌گویی؟!
خداوندا!
اگر در روز گرما خیز تابستان
تنت بر سایه‌ی ‌دیوار بگشایی
لبت بر کاسه‌ی‌ مسی‌ قیر اندود بگذاری
و قدری آن طرف‌تر
عمارت‌های ‌مرمرین بینی‌
و اعصابت برای‌ سکه‌ای‌ این‌سو و آن‌سو در روان باشد
زمین و آسمان را کفر می‌گویی
نمی‌گویی؟!
خداوندا!
اگر روزی‌ بشر گردی‌
ز حال بندگانت با خبر گردی‌
پشیمان می‌شوی‌ از قصه خلقت، از این بودن، از این بدعت.
خداوندا تو مسئولی.
خداوندا تو می‌دانی‌ که انسان بودن و ماندن
در این دنیا چه دشوار است،
چه رنجی ‌می‌کشد آنکس که انسان است و از احساس سرشار است…

 

 

hamedkowsari@gmail.com

GEOGRAPHY OF WOMEN
جغرافياي زنان

Between the ages of 15 - 20 a woman is like Africa.
She is half discovered, half wild.
يه زن بين سن 15 تا 20 سال مانند آفريقا است.
نيمي از آن كشف شده و نيمي دست‌نخورده و هيجاني

Between the ages of 20 - 30 a woman is like America.
Fully discovered and scientifically perfect.
بين سن 20 تا 30 سال زن شبيه آمريكا است
كاملا كشف شده و كامل علمي (به سن بلوغ رسيده)

Between the ages of 30 - 35, she is like India & Japan.
Very hot, wise and beautiful !!!!!!!!!
بين سن 30 تا 35 سال، او شبيه هند و ژاپن است.
خيلي گرم، باهوش و زيبا!!!!!!!

Between the ages of 35 - 40 a woman is like France.
She is half destroyed after the war but still desirable.
بين 35 تا 40 سال، زن شبيه به فرانسه است
او مانند نيمه متلاشي‌شده بعد از جنگ اما هنوز خواستني است

Between the ages of 40 - 50 she is like Germany.
She lost the war but not the hope.
بين سن 40 تا 50 سال شبيه آلمان است.
جنگ را باخته ولي هنوز اميد دارد.

Between the ages of 50 - 60 she is like Russia.
Very wide, very quiet but nobody goes there.
بين سن 50 تا 60 سال او شبيه به روسيه است
خيلي پهن،‌ خيلي آرام ولي كسي آنجا نمي‌رود

Between the ages of 60 - 70 a woman is like England.
With a glorious past but no future.
بين سن 60 الي 70 سال، زن شبيه انگلستان است.
با گذشته‌اي پرافتخار اما بدون آينده

After 70, they become Siberia.
Everyone knows where it is, but no one wants to go there.
بعد از 70 سال، آن‌ها مثل سيبري مي‌شوند
همه مي‌دانند كه كجاست، اما كسي دلش نمي‌خواد بره آنجا.

 

 

hamid_shafiekhani@yahoo.com

دخترتون ديشب عروس شده اينهم مهريه اش

به قلم یک دوست وبلاگ نویس : خاطره اي از عموي پاسدار من
چند وقت قبل خاطره اي از عموي خودم شنيدم گفتم شايد بد نباشه اون را برای شما بنویسم . همه چيزه اين خاطره واقعيه به جز اسامي .. چون اصلا عموم اسمهاي اصلي رو به من نگفت (فقط اسم ليلا واقعيه).عموي من الان سرهنگ سپاه پاسداران جمهوري اسلاميه و همسرش فوت شده، زمان جنگ ايران و عراق در زندان عادل شيراز خدمت ميکرد.فکر ميکنم اگه اين خاطره رو از زبان خود عموم بنويسم بهتره…
فردا روزي بود که قرار بود من به همراه چندتا از بچه ها به جبهه اعزام بشيم . با اينکه خيلي دوست داشتم جنگ رو از نزديک احساس کنم اما خيلي نگران بودم شايد به خاطر اين بود که از مرگ ميترسيدم . اتفاقا از بين زندانيها چندتا خانم بودن که قرار بود فردا صبح اعدام بشن . جرم اکثرشون سياسي بود . و بعضي هاشون هم مجرد بودن (همينطور که ميدونين اعدام خانمهاي مجرد طبق قوانين نانوشته جمهوري اسلامي ايران ممنوعه) شب بعد از شام و خوندن دست جمعي دعاي کميل ، رئيس زندان همه بچه ها رو صدا کرد و گفت : براي برادراني که فردا به سلامتي عازم جبهه هستند خبر خوبي دارم . امشب شبي هست که ميتونن از بين زنان مجردي که قراره فردا اعدام بشن اوني رو که مايل هستن انتخاب کنن و حاج آقا رضايي هم تشريف آوردن تا هر زني رو که خواستن امشب موقتا به عقد برادرا دربيارن و درواقع امشب زحمت خطبه عقد با حاج آقاست…حالا براي سلامتي امام و اسلام صلوات جميع خطب کن و…براي يک لحظه هراس عجيبي تمام تنم رو فرا گرفت . اصلا فکر نميکردم شبي که قرار بود شب اعزامم به جبهه باشه شب عروسي هم باشه . به سمت سالني رفتيم که دختران زنداني اونجا به صف ايستاده بودند . جالب اينکه بعضي بچه ها که همراه من بودند مجرد نبودند اما حاظر بودند که اين کار رو انجام بدند اما برخي ها با اينکه مجرد هم بودند نيامده بودند . با ديدن دخترها يک لحظه ميخواستم برگردم . اما سهيل که يکي از دوستام بود و سه چهار سالي سنش از من بيشتر بود گفت کجا ميري مجيد. وبا خنده ادامه داد نکنه ميخواي ناکام از دنيا بري؟!از اين شوخيش اصلا خوشم نيومد اما هرچي بود وسوسه شدم که بمونم . در نهايت هر کدوم از بچه ها دختري رو انتخاب کرد و حاج آقا رضايي که روحاني زندان بود يکي يکي دخترا رو به عقد چند ساعته بچه ها در مي آورد.يادمه بعضي از دخترا راضي به اين کار نبودن اما چاره اي نبود. محال بود رئيس زندان اجازه بده دختري باکره اعدام بشه. تقريبا براي هر کدوم از ما يک دختر ميرسيد.نوبت من شد. دختري که انتخاب کرده بودم چهره معصومي داشت اسمش ليلا بود . حاج آقا رضايي صيغه عقد رو خوند و منو ليلا حالا زن و شوهر بوديم. اونم چه زن و شوهري…زني که قرار بود فردا صبح اعدام بشه.
از ليلا پرسيدم به چه جرمي به اعدام محکوم شده ؟ گفت يک روز به همراه دوستش در يکي از جلسات حزب توده شرکت کرده و از بخت بد همون شب مامورها ريختن تو خونه و همشون رو گرفتن.ميگفت که براي اولين بار بوده که تو جلسات سياسي شرکت ميکرده و فکر نميکرده که روزي همچين اتفاقي براش بيفته.ازم خواست که کاري براش بکنم.اما من فقط يک مامور بودم ..چه کاري ميتونستم بکنم.کاري براش از دستم ساخته نبود.با خودم فکر ميکردم لازمه امثال ليلا قرباني بشن تا اسلام پايدار بمونه.بهترين و سخت ترين شب زندگيم همون شبي بود که تو زندان با ليلا بودم.اون شب به سرعت گذشت . صبح ليلا رو بوسيدم و ازش خداحافظي کردم.گفتم حلالم کن شايد شهيد بشم.ليلا سرشو پايين انداخت و هيچي نگفت.چند دقيقه بعد از پنجره ميديدمش که اونو همراه بقيه زنها به سمت اعدام ميبرن.ليلا اولين دختري بود که باهش بودم بخاطر همينم برام خيلي سخت بود.اون روز عازم جبهه شدم.چند وقت بعد از بعضي بچه ها که تو زندان بودند شنيدم که وقتي پدر و مادر ليلا براي تحويل گرفتن جنازه اش اومده بودن 1300 تومن از طرف دولت بهشون ميدادن و ميگفتن دخترتون ديشب عروس شده اينهم مهريه اش…

 

 

belovedby25@yahoo.com

چرا مردها نباید گریه کنند؟!

چرا مردها نباید گریه کنند؟!
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که زندگی احساسی مردان هم به اندازه زنان پیچیده و غنی است اما در اغلب موارد این امر از مردان- و همچنین از زنان – پوشیده باقی می‌ماند.
با اینکه احساسات همیشه از خصوصیات زنانه به شمار می‌رود ، اما مردان هم به اندازه زنان احساساتی می‌شوند و تجربیات عاطفی مشابهی را توصیف می‌کنند. در یک بررسی در رابطه با هوش عاطفی 500 هزار فرد بالغ ، ثابت شد که هوش عاطفی مردان به اندازه زنان است. مطالعاتی که بر روی زوج‌ها صورت گرفته نشان می‌دهد که مردان هم به اندازه زنان با میزان استرس همسرشان هماهنگ‌اند و به همان اندازه قادر به حمایت از آنها هستند.
مردان و زنان آه می‌کشند ، گریه می‌کنند ، شادی می‌کنند ، خشمگین می‌شوند و داد و فریاد راه می‌اندازند ، اما شیوه پردازش و ابراز احساسات در آنها متفاوت است.
دکتر کلمن، روان‌شناس و نویسنده می‌گوید: « احساسات در زندگی مردان در پشت سر و در زندگی زنان در پیش رو قرار دارند.» هورمون تستوسترون بر احساسات مردان تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود آنها بیشتر به طبقه‌بندی و تفکر منطقی بپردازند. به نظر می‌رسد زنان طبیعتاً با عواطف خود بیشتر در تماس هستند ، در حالی که مردان باید روی این قضیه کار کنند و اگر این کار را بکنند شرایط کاملا برابر می‌شود. آنها دارای روابط شادتر و زندگی سعادتمندانه‌تری خواهند بود.
چرا بسیاری از مردان از نظر احساسی ضعیف هستند؟ خوب این تقصیر مغزمردانه است. دکتر دیوید پاول، رییس مرکز بین‌المللی مطالعات سلامت می‌گوید: « سیم‌کشی مغز مردان متفاوت است.» او توضیح می‌دهد که ارتباط بین نیم‌کره چپ مغز، جایگاه منطق، و نیم‌کره راست مغز، محل عواطف و احساسات، در زنان قوی‌تر است: «ارتباط بین دو نیم‌کره در زنان شبیه یک بزرگراه است، بنابراین می‌توانند به راحتی بین دو نیم‌کره حرکت کنند. اما در مردان این ارتباط مانند یک کوره راه باریک است که باعث می‌شود دسترسی به احساسات برای ما مردها چندان آسان نباشد.»
این می‌تواند توضیحی برای نتایج 125 مورد مطالعه در فرهنگ‌های مختلف باشد: در این بررسی‌ها مشاهده شد که مردها و پسرها همواره در تفسیر پیام‌های غیرکلامی نهفته در ژست بدن، حالت صورت و لحن صدا دقت کمتری دارند.
هم‌چنین واکنش مردان نسبت به احساسات ضعیف‌تر است و زودتر هم آنها را فراموش می کنند. در آزمایشی که در دانشگاه استانفورد انجام گرفت، عکس‌هایی از صحنه‌های تکان‌دهنده یا ناراحت‌کننده باعث تحریک بخش گسترده‌تری در مغز زنان شد. پس از سه هفته، زنان در مقایسه با مردان جزییات بیشتری از این تصاویر را به خاطر داشتند. به همین صورت محققان گمان می‌کنند که یک زن ممکن است به خاطر بگو مگو یا بی‌اعتتنایی کوچکی که شوهرش مدت‌هاست فراموش کرده هم‌چنان ناراحت و عصبانی باشد.
پسرها در سن یک سالگی در مقایسه با دختران ارتباط چشمی کمتری برقرار می‌کنند و به اشیای متحرک مثل ماشین توجه بیشتری نشان می‌دهند تا چهره انسان‌ها. هم پدرها و هم مادرها با پسران‌شان کمتر در مورد عواطف و احساسات صحبت می‌کنند (به جز خشم)، و دایره لغات ذهن پسرها شامل تعداد کمتری از واژه‌های مربوط به احساسات می‌شود.
در زمین بازی- اگر نه در خانه- پسرها یاد می‌گیرند که جلوی اشک‌شان را بگیرند و ترسی از خود نشان ندهند. چهره آنها، که زمانی به اندازه دختران نشان دهنده احساس‌شان بود، با رسیدن به سنین دبستان جدی تر می‌شود.
در سنین بزرگ‌سالی مردان از کلمات کمتری استفاده می‌کنند و صحبت کردن را حداقل در جمع ابزاری برای بالا بردن موقعیت خود می‌دانند، برعکس خانم‌ها که برای نزدیکی به دیگران با آنها وارد صحبت می‌شوند. مردان حتی هنگام صحبت با دوستان‌شان هم در حال تبادل اطلاعات در مورد خرید ، ورزش، ماشین یا کامپیوتر هستند.


چرا مردان منفجر می‌شوند؟

اگر چه زنان هم به اندازه مردان عصبانی می‌شوند ، اما خشم هم‌چنان یک ویژگی مردانه به حساب می‌آید. دکتر کنث دیلیو کریستین، روان‌شناس و نویسنده می‌گوید: «خشم به این علت به وجود می‌آید که شخص به علت سرکوب کردن احساسات خودش دچار سرخوردگی شدید می‌شود با این وجود این کاری است که مردان انجام می‌دهند، چون می‌ترسند که اگر کمی به احساسات‌شان بها بدهند دیگر کنترل آن از دست‌شان خارج می‌شود. اگر شما همه ابعاد وجودتان را رشد ندهید اگر یاد نگرفته باشید که چه‌طور با احساسات‌تان کنار بیایید، تبدیل به سایه‌ای می‌شوید که فقط بخش کوچکی از شخصیت‌تان را نشان می‌دهد و طولی نمی‌کشد که این بنای سستی که از خود ساخته‌اید فرو می‌ریزد.»
در مقاله ی بعد حتما با ما باشید تا راهکارهایی ارائه دهیم که یک مرد در کنار مردانگی اش ،احساساتش را هم بروز دهد
و همین طور یک زن بتواند به همسرش برای ابراز احساسات آسان تر کمک کند.

منبع : مجله شادکامی- کتاب « آیین شوهرداری»

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

27 بهمن / 15 فوريه / 19 صفر

Mobin_s2004@yahoo.com
27 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
گزارش جالب و مهم ديدار فرستاده تزار روسيه با نادر شاه

15 فوريه سال 1742 تزار روسيه و مشاورانش گزارش « كالوشكين » نماينده اعزامي به ايران را از ملاقاتش با نادر شاه به دقت بررسي كردند. نادر 15 ماه مه سال 1741 هنگام عبور از راه جنگلي سواد كوه ( مازندران ) با شليك گلوله از داخل جنگل به سويش مورد سوء قصد قرار گرفته بود و اين رويداد عميقا بر روحيه اش اثر گذارده بود. نادر پس از اين
     تير اندازي كه صدمه اي هم به او وارد نساخت ماهها در تهران كه شهركي خوش آب و هوا بود اقامت كرد و در همين جا «كالوشكين» موفق به ديدار او شد. كالوشكين در گزارش خود كه در آرشيو سن پترز بورگ محفوظ است نوشته بود:
     ملاقات با نادر بسيار دشوار بود . وي چنان از باده پيروزي سرمست است كه صريحا مي گويد كه اگر اراده كند؛ با يك حركت كره زمين را مسخر خواهد كرد.نادر مردي نظامي است و نمي توان روي تعهدات سياسي او حساب كرد. او با عثماني خوب نيست و با ما هم قلبا خوب نخواهد شد. خيلي دشوار است كه بشود با او وارد يك معامله سياسي شد ، زيرا او براي هر مسئله اي راه حل نظامي را ترجيح مي دهد. او عاشق شمشير درخشان ، توپ دور زن ، اسب اصيل و سرباز مطيع است . با وجود اين، هروقت كه خسته مي شود از منشي اش كه در جلسات رسمي هميشه حضور دارد مي خواهد كه برايش از ديوان حافظ غزلي بخواند.

 

اعدام سرهنگ پولادين

در اين روز در بهمن ماه 1306 ( فوريه 1928 ) روزنامه هاي تهران نوشتند كه سرهنگ محمود پولادين متهم اصلي توطئه اي كه قصد آن قتل رضا شاه بود تير باران شده است . وي در محكمه نظامي به مرگ محكوم شده بود . حكم در محل باغشاه ( پادگان حر ) با قرار گرفتن سرهنگ پولادين در برابر جوخه اعدام به اجرا درآمد.
    چند افسر و غير نظامي ديگر كه متهم به همدستي با سرهنگ پولادين شده بودند نيز محاكمه شدند.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

27/11/57
اعدام ارتشبد نعمت‌الله نصيري، سپهبد مهدي رحيمي، سرلشكر رضا ناجي و سرلشكر منوچهر خسروداد به حكم دادگاه انقلاب اسلامي‌. امام خميني : تمام مجرمين و كساني كه شريك جرم و جنايات شاه بوده‌اند به سزاي اعمال خود خواهند رسيد.
دستگيري عده‌‌اي از فرماندهان نيروهاي نظامي‌ و انتظامي‌ از جمله ارتشبد طوفانيان (وزير جنگ)، فرمانده ژاندارمري بندرعباس، فرماندار نظامي‌ جهرم و فرمانده پايگاه شاهرخي همدان

تدابير لازم براي آغاز به كار واحدهاي نظامي‌ و انتظامي‌. بيانيه امام خميني خطاب به روحانيان جهت شركت در مراسم افتتاح واحدهاي نظامي‌براي جلوگيري از مشكلات احتمالي. بيانيه كميته انقلاب اسلامي‌خطاب به پرسنل واحدهاي نظامي‌ و انتظامي‌ براي حضور در محل خدمت خود در روز شنبه 28/11/1358.
اجتماع سازمان‌‌يافته گروهي به طرفداري از انحلال ارتش و تشكيل ارتش خلق در سالن آمفي‌تأتر دانشگاه تهران

تشكيل جلسه فوري مسائل‌‌ ايران در كاخ سفيد با شركت جيمي‌كارتر، والتر مانديل، سايروس ونس، درياسالار ترنر و چارلزدوتكان درباره تحولات‌‌ ايران و سياست شوروي در قبال آن.
مذاكره سفير آمريكا در مسكو با وزير امور‌خارجه شوروي درباره مسائل‌‌ ايران و انتقاد از نقش شوروي و خبرگزاري تاس در دامن زدن به جو ضدآمريكايي در‌‌ايران.

نامه سرگشاده جرج بال (معاون پيشين وزارت خارجه آمريكا) در رد گفته‌هاي كيسينجر مبني بر بي‌اعتمادي شاه نسبت به نيات واقعي آمريكا و عدم سركوب نهضت مردم‌‌ ايران.
27/11/62
آغاز عمليات والفجر 5

نيوزويك: آمريكا عراق را در ارسال نفت از طريق خليج عقبه ياري مي‌كند.

27/11/65
تشكيل اجلاس وزراي شش كشور شوراي هكاري خليج فارس براي تشكيل يك استراتژي امنيتي در مقابله با مكشلات منطقه

ديدار رابرت توريچلي نخستين نماينده مجلس آمريكا با طه ياسين رمضان در عراق (وي در ديدارش از عراق توان نظامي اين كشور را مورد ارزيابي قرار داده است

Mobin_s2004@yahoo.com
15 فوريه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
پدران موسس دو كشور در غرب و شرق آسيا

كوروش بزرگ پدر كشور ايران

جيمو تنو Jimmu Tenno در اين روز در سال 660 پيش از ميلاد درمنتهي اليه شرق آسيا با متحد ساختن ژاپني ها كشور ژاپن را به رهبري و رياست خود تاسيس كرد كه پدر موسس اين كشور شناخته مي شود . يك قرن بعد هم در غرب آسيا كوروش بزرگ كشور ايران را به همان صورت بنياد نهاد كه پدر و موسس ايران است . بسياري از كشور ها به همين گونه « پدر موسس » دارند كه مورد احترام اتباع اين كشورها هستند و در بعضي از اين كشورها بي حرمتي به بنياد گذار كشور ، سرود ملي و پرچم رسمي جرم شناخته شده است.براي نمونه ؛ آمريكائيان جورج واشنگتن و روسها پتر بزرگ را بنياد گذاران كشورهاي خود مي دانند و احترام مي گذارند . روسها پس از شش دهه بار ديگر لنينگراد را به احترام پتر بزرگ به نام قديمي اش سن پترز بورگ تغيير نام دادند . امتياز كوروش ايرانيان در اين است كه نه تنها يك دولتمرد بلكه يك انديشمند و مردي آزاده بود كه همه انسانها را دوست داشت . تورات او را عنوان نجات بخش و مسيح داده است.
    
    

 

ابن عقرب حاكم افريقيه

سال 800 ميلادي هارون الرشيد خليفه عباسي به ايالت اسلامي افريقيه ( تونس امروز و منطق اطراف آن ) خود مختاري داد ؛ مشروط بر اين كه هر سال 40 هزار دينار خراج دهد. هارون طي حكمي كه در اين روز در ماه فوريه 800 ميلادي صادر شد « ابراهيم بن العقرب » را در سمت خود به عنوان حكمران ايالت خود مختار افريقيه تثبيت كرد . هارون قبلا به اندلس ( اسپانيا) و المغرب (مراكش ) خود مختاري داده بود .
    ابن العقرب پس از كسب استقلال داخلي ، به جاي افراد محلي ، يك سپاه از سياهپوستان ايجاد كرد كه بدون داشتن احساس خويشاوندي با مردم محلي ، تنها دستورهاي او را اجرا كنند.

 

صد ها مجرم انگليسي به عنوان نخستين مهاجران اروپايي به استراليا منتقل شدند و اين شبه قاره از پيش مسكون را به تملك انگلستان در آوردند!!

در اين روز در فوريه سال 1788 نخستين گروه مهاجران انگليسي كه وارد استراليا شده بودند محل پياده شدنشان را كه شهر سيدني نام دارد براي اقامت دائمي خود انتخاب كردند . آنان 26 ژانويه ( سه هفته پيش از اين ) با شش كشتي در يك پيشرفتگي كوچك اقيانوس آرام جنوبي در خشكي پياده شده بودند . بوميان استراليا از آنان با فريادهاي «وارا ــ وارا » يعني برويد گم شويد استقبال كردند ، ولي مهاجرين تفنگ داشتند و كاري از بوميان براي بيرون راندشان ساخته نبود و بعدا اين بوميان بودند كه اراضي و جان خود را به مهاجران باختند.
    مهاجران تازه 730 مجرم محكوم بودند كه از زندانها انگلستان به استراليا منتقل شده بودند و 160 تن از آنان را زنان تشكيل مي دادند. بيشتر اين مجرمان به بيماري مقاربتي وامراض ديگر از جمله آبله مبتلا بودند .
    محل استقرار اين انگليسي ها را كاپيتان «جان هانتر» معاون فرمانده كشتي ها يافته بود كه يك پيشرفتگي 1600 متر در 800 متر آب در خشكي بود و منظره زيبايي داشت .
    آرتور فيليپ فرمانده مهاجران ، پيش از استقرار در اين نقطه مجبور شده بود دوكشتي فرانسوي را كه در آن نزديكي سرگرم اكتشافات بودند با شليك توپ دور سازد .
    پس از استقرار مجرمان محكوم در سيدني، پرچم انگلستان بالا رفت و اين سرزمين شبه قاره به همين آساني به تملك انگلستان در آمد و.... تاريخ كوتاه مهاجرت انگليسي ها به استراليا پر است از بدرفتاري غير انساني و قتل و نابودي بوميان اين سرزمين كه بازگو كردنش دلخراش است و ....
    

تصوير ورود انگليسي ها به خليج كوچك سيدني در استراليا در1788 ميلادي

 

ازرهبران كنفدراسيون آمريكا رفع اتهام شد

ديويس

دادستان كل آمريكا 15 فوريه سال 1869 قرار منع تعقيب جفرسون ديويس رئيس كنفدراسيون آمريكا ( رئيس جمهوري ايالات جداشده از اتحاديه ) و همكاران او و گردانندگان كنفدراسيون را صادر كرد و به اين ترتيب هيچ كس به خاطر اين عمل كه يك جنگ داخلي چهار ساله با تلفات و ويراني هاي فراوان به دنبال داشت مجازات نشد .
     اين اقدام تاريخي دادستان آمريكا كه مثالي از پيشرفت تمدن بشمار مي رود باعث شد كه انتقامگيري و خط و نشان كشيدني پيش نيايد و حادثه مشابهي روي ندهد و زخمها در مدتي نه چندان طولاني التيام يابد.
    جفر سون ديويس چهار سال بر كنفدراسيون آمريكا حكومت كرده بود. ژنرال « لي » فرمانده كل نيروهاي كنفدراسيون نيز پس از جنگ به تاسيس يك دانشگاه به رياست خود اقدام كرد كه اين دانشگاه به كار ادامه مي دهد و در بسياري از شهرها خيابان و تالار به اسم اوست . يك جاده كه به پايتخت آمريكا ختم مي شود به نام اوست.

 

بهانه جنگ امريكا با اسپانيا

مدتها بود كه « هرست Hearst» در روزنامه خود از ستمگري هاي حاكمان اسپانيايي كوبا مي نوشت و اعضاي كنگره و مردم آمريكا برضد اسپانيا برانگيخته شده بودند كه 15 فوريه1898 انفجار كشتي آمريكايي « مين » در ساحل هاوانا ( كوبا )، ظاهرا براثر يك مين بهانه جنگ را به دست دولت آمريكا داد و دركمتر از دوماه ، پس از ورود نيروهاي آمريكا جنگ دو كشور آغاز شد كه به پيروزي آمريكا و خروج اسپانيا از كوبا ، گوام ، پورتوريكو و فيليپين انجاميد.

انفجار كشتي« مين» كه ضمن آن 252 آمريكايي كشته شدند

 

تير اندازي به سوي فرانكلين روزولت هنگام سخنراني از داخل خودرو رو باز

روزولت در 1933

15 فوريه سال 1933 به سوي فرانكلين د. روزولت كه به رياست جمهوري آمريكا انتخاب شده بود ، اما هنوز كار خود را آغاز نكرده بود پنج گلوله شليك شد كه يكي از گلوله به شهردار شيكاگو اصابت كرد و او را كشت . در اين تير اندازي به روزولت آسيبي وارد نيامد.
    وي براي سپاسگزاري از مردم كه او را انتخاب كرده بودند در حالي كه در يك خودرو رو باز ايستاده بود و نطق مي كرد تير اندازي شد . شهردار شيكاگو كه از ياران روز ولت بود روي ركاب اتومبيل ايستاده بود. در اين تير اندازي چهار تن ديگر مجروح شدند. براي شنيدن اظهارات روزولت بيش از ده هزار تن اجتماع كرده بودند . تير انداز كه « زينگارا » نام داشت دستگير شد . پليس اسنادي به دست آورد كه نشان داد تيرانداز از هواداران آنارشيست ها بود.

 

برادر مائو در ارومچي اعدام شد

سركرده محلي « ارومچي ( به معناي چمن سبز ) » كه اينك پايتخت منطقه خود مختار « زين ژيانگ ــ اويغور » چين است 15 فوريه سال 1943 « مائو زمين » برادر مائو تسه تونك را دستگير و اعدام كرد . برادر مائو در اين منطقه كه در آن زمان تركستان چين خوانده مي شد يك واحد مسلح از انقلابيون چپ به نام لشكر هشتم تاسيس كرده بود تا اين منطقه در پايان جنگ جهاني دوم به دست كشورهاي ديگر نيافتد . جمعيت شهر ارومچي يك ميليون بر آورد شده است .

 

زادروز نرون ، بابر و گاليله

15 فوريه زاد روز سه مرد معروف در طول تاريخ است . نرون كه14سال امپراتور رم بود در سال 37 ميلادي و بابر ( ظهير الدين محمد ) موسس امپراتوري گوركانيان هند در سال 1483 به دنيا آمدند. گاليله دانشمند رياضي و هيات و مخترع تلسكوپ هم در1564 پا به عرصه وجود گذارد.

برخي ديگر از رويدادهاي 15 فوريه

  • 1936:   در اين روز در سال 1936 هيتلر دستور ساخت انبوه فولكس واگن قورباغه اي را به مهندس پورشه طراح آن صادر كرد و نام اين خودرو را به اميد اين كه هر آلماني يك دستگاه از آن را داشته باشد « اتومبيل مردم » گذارد.

  • 1942:   كيم چونگ ايل به دنيا آمد كه از 1994 زمام امور جمهوري دمكراتيك خلق كره ( كره شمالي ) را به دست گرفته است.
        
        

  • 1942:   سنگاپور كه در آن زمان مستعمره انگلستان بود در پي حمله نيروهاي ژاپني، تسليم آنان شد.

  • 1944:   شهر برلن پايتخت رايش سوم ( حكومت هيتلر ) توسط 891 بمب افكن انگليسي ــ آمريكايي بمباران شد كه از لحاظ تعداد هواپيما در طول تاريخ بي سابقه است.

  • 1946:   بانك انگلستان دولتي شد.

  • 1948:   (بهمن 1326) دولت وقت ايران اعلام كرد كه تصميم گرفته است معادل ده ميليون دلار اسلحه از آمريكا براي ارتش خريداري كند.

  • 1948:   ( بهمن 1326 ) علي سهيلي نخست وزير پيشين تحت تعقيب قضائي قرار گرفت . وي پس از رسيدگي از اتهامات وارده تبرئه شد.

  • 1966:   (بهمن 1344) :مجلس شوراي ملي لايحه دولت مربوط به ايجاد كارخانه پولاد سازي اصفهان با كمك شوروي را تصويب كرد.

  • 1968:   ( 1346 )پرويز خسرواني ( سپهبد ) بنياد گذار باشگاههاي ورزشي تاج
        ( استقلال ) رئيس تربيت بدني و ورزش ايران شد. وي كه بعدا به مناسبت اين سمت ، معاون نخست وزير شد قبلا معاون ژاندارمري كل كشور و سالها رئيس ژاندارمري تهران بود.

  • 1979:   اعدام مقامات نظام حكومتي پيشين ايران با تيرباران چند ژنرال از جمله نعمت الله نصيري رئيس پيشين ساواك و پليس و مهدي رحيمي رئيس كل پليس و آخرين فرماندار نظامي تهران آغاز شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    19 صفر هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     تولد سيد عبدالباقي آلوسي بغدادي ازعلماي گرانقدراهل سنت درعراق

    19 صفر 1250 - سيد عبدالباقي آلوسي بغدادي ازعلماي گرانقدراهل سنت درعراق متولد شد. او تحصيلاتش را نزد پدرش آغازكرد و سپس با بهره گيري ازدانش ديگرعالمان به تحصيل ادامه داد. «اَوضَحُ مَنهَج درمناسك حج، اَسعَهُ كتاب و فيضاتُ القريحه» ازآثارآلوسي بغدادي است.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    7
    15

    اهواز

    15
    25

    تبريز

    0
    12

    شيراز

    6
    19

    مشهد

    4
    16

    بندرعباس

    16
    27

    کرمان

    5
    20

    اصفهان

    1
    16

    يزد

    8
    21

    کرمانشاه

    2
    17

    اراک

    1
    14

    رشت

    8
    13

    دبی

    18
    25


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1244 تومان
    965 تومان
    1410 تومان
    1040 تومان
    260 تومان
    265 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    215000 تومان
    107500 تومان
    55000 تومان
    207500 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:24
    طلوع خورشيد : 06:50
    اذان ظهر : 12:18
    غروب خورشيد : 17:46
    اذان مغرب : 18:06
    نيمه شب شرعي : 23:35

     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    ILOVEFAKE
    شماره 12

    جديدترين شماره از ماهنامه
    ILOVEFAKE

    تاریخ انتشار: بهار 2009
    تعداد صفحات مجله: 84
    حجم فایل: 20 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãهمراه با کاروان اسرا

    eshge.mahdi@gmail.com

    عاقبت قاتلان امام حسینعلیه السلام

    قسمت پنجم و پاياني


    9ـ زیـد بـن رقـاد:
    او از تـك تـیراندازان لشكر عمر سعد بود كه در روز عاشورا، تیرى به طـرف عبدالله، فرزند امام حسن(علیه السلام) افكند. آن تیر، دست عبدالله را به پیشانیش دوخت. تیرى دیگر نـیـز بـه قلب او افكند و او را بـه شهادت رساند. زید پس از كمى مقاومت، به وسیله افراد عبدالله شاكرى یكى از فرماندهان لشكر مختار، تیرباران شد و سپس او را در آتش سوزاندند.(29)


    10- عـمرو بن حجّاج زیدى:
    وی از سران كوفه و از كسانى بود كه نامه دعوت براى امام حسین (علیه‌السلام) فرستاد. وى با پانصد نفر، مامور بستن آب بـر روى امـام و اهل بیت(علیهم السلام) بود. او پس از شكست شورشیان كوفه از ترس به سوى شراف و واقصه فرار كرد و دیگر اثرى از او مشاهده نشد.(30)


    11ـ عبدالله دبّاس:
    وی قاتل محمد، فرزند عمار یاسر، بود. او دستگیر و سپس كشته شد، اما پیش از آن، سه نفر از حامیان عمرسعد را بـه مختار معرفى كـرد: عبدالله بن اسید؛ مالك نُمیر؛ حمل بن مالك .


    12- منقذ بن مره عبدى:
    مختار، عبدالله بن كامـل را به سراغ مـنقـذ بن مـره عـبدى، قـاتل حضرت عـلى اكبر(علیه السلام) فرستاد، خانه‌اش را محاصره كردند. او كه مردى شجاع و دلیر بود مسلح و سوار بر اسب از خانه بیرون آمد، با نیزه به یكى از سربازان مختار حمله كرد و او را از اسب انداخت ولى آسیبى به وى نرسید، ابن كامـل با شمشیر بر او حمله كرد و چند ضربه شمشیر بر او وارد ساخت ولى چـون زره‌اش قـوى بود در او اثـر نكرد جز آن كه بعدها آن دست شل شد. بالاخره نهیب سختى بر اسب زد كه از چنگ سربازان فرار كرده و در بصره به مصعب بن عمیر پیوست.(31)


    13- زید بن رقاده قاتل عبدالله فرزند مسلم بن عقیل:
    از تـواریخ بر مـى‌آید كه فـرزندانى از مـسلم بن عقیل در كربلا بودند غیر از دو طفلان معروف كه در زندان ابن زیاد بوده‌اند، و ایشان در كربلا جنگیده‌اند از جمله عبدالله است كه زید بن رقاده ملعون با دو تیر او را شهید كرد. تـیر اول به سویش پـرتـاب نمـود و عـبدالله دست خـود را حمـایل قرار داد كه تیر دست را به صورتش دوخت و هنگامی كه این تیر به او اصابت كرد چنین گفت: بار خدایا اینان ما را كم شمردند و خوار ساختند خداوندا اینها را بكش چنانكه ما را كشتند، و آنان را خوار كن چنانكه ما را خوار كردند؟
    همین ملعون تیر دیگرى بر او زد كه او را شهید كرد، سپس به بالین جوان آمد و با حركت دادن، تیر را از پیشانى او بیرون كشید ولى پیكان تیر كه از آهن بود در پیشانیش باقى ماند و نتوانست آن را بیرون بكشد.
    مختار، عبدالله كامل را براى دستگیریش مامور ساخت، خانه‌اش را محاصره كردند، زید با شمشیر كشیده بیرون آمـد، و چون مرد شجاعى بود ابن كامل دستور داد هیچ كس با نیزه و شمشیر كشیده به او نزدیك نشود بلكه او را تیرباران و سنگباران كنید، به این وسیله او را كشتند، چون احساس كردند هنوز رمقى در بدن دارد؛ فرمان داد تا آتش آورند و او را كه هنوز زنده بود آتش زدند.(32)


    ج ـ اعدام سایر جنایتكاران
    1- مختـار، ابو نمران مالك بن عمرو نهدى، از فرماندهان انقلاب را با گروهى، مامور دستگیرى عبدالله بن اسید جُهمنی، مالك بن نسیر و حمل بن مالك نمود ابو نمران آنها را دستگیر كرد و نزد مختار آورد.
    مختار بـه شدت به آنان پرخاش كرد و گفت، «اى دشمنان خدا و اى دشمنان كتاب خدا، و اى دشمنان رسول خدا و اى دشمنان خاندان پیامبر خدا، حسین چه شد؟! حسین را بـه من تحویل دهید، اى نامردان! كسى را كشتید كه شما را به اقامه نماز امر مى‌كرد!»
    آنان گفتند: اى امیر، مجبور بودیم. منّت بگذار و ما را نكش!
    مختار فریاد زد، «منّت بر شما بگذارم؟! آیا شما بر حسین، فرزند دختر پیامبرتان، منّت گذاشتید و او را رها كردید و به او آب دادید؟!»
    سپس به مالك بن نسیر گفت: تو همان كسى نیستى كه كلاه امام را به غارت برد؟ عبدالله بن كامل گفت: آرى همین او است .
    فرمان داد: دست و پایش را قطع كنید و بگذارید آنقدر دست و پا بزند تا بمیرد، دست و پـایش را بریدند، و در خونش غلطید تا جان داد، سپس دو نفر دیگر را گردن زدند.
    مـالك بن نسیر به اندازه‌اى پست بود كه وقتی امام آخرین لحظات حیات را مى‌گذرانید هر كس نزدیك حضرت مى‌آمد تا او را شهید كند دلش راضى نمى‌شد و برمى‌گشت، تا این كه مالك آمد و شمشیر بر سر امام وارد ساخت كه كلاه را شكافت و سر حضرت را زخمى كرد و خـون جارى گـردید. امـام كلاه را از سر برداشت و انداخت و فرمود: «لا اكلت بها و لا شربت حشرك الله مع الظّالمین؛ با این دست نخورى و نیاشامى و خداوند تو را با ستمكاران محشور فرماید.»(33)
    چون كلاه امـام از خز بود، مالك آن را برداشت و به كوفه برد و چون خواست آن را بشوید همسرش گفت: واى بر تو لباس پسر پیغمبر را غارت كرده و به خانه من آوردى آن را از خـانه بیرون ببر؟ در اثـر نفرین امام، این مرد تا آخر عمر فقیر و بدبخت بود.(34)

    2. ابـو سعید صیقل نقل مى‌كند: «مختار از مخفیگاه چهار تن از عاملان حادثه عاشورا كه پیراهن امام حسین(علیه السلام) را غارت كرده بودند؛ مطلع شد. یكى از فرماندهان انقـلاب به نام عبدالله بـن كامل و همراهان، آنان را دستگیر كردند و نزد مختار آوردند. وقـتـى مـخـتار چشمش ‍ به آن جنایتكاران افتاد، فریاد زد: «اى قاتلان سرور جوانان بهشت! دیدید خداوند چگونه شما را به دست انتقام سپرد؟ دیـدیـد آن پـیـراهـن براى شما چه سرنوشتى را رقم زد؟ سپس دستور داد گردن آنان را زدند.»(35)

    3. عبداللّه بن صخلب و برادرش، عبدالرحمن، و فردى دیگر به نام عبدالله بن وهب از جمله دستگیر شدگان بودند كه در بازار اعدام شدند.(36)

    4. یاران مختار عثمان بن خالد و ابى اسماء بشر بـن شـوط، كه از قاتلان عبدالرحمن بن عقیل بودند را دستگیر و در كنار چاه جعد گردن زد و چون خبرشان را به مـخـتـار رساندند، مـخـتـار دستـور داد برگـردید و بدنشان را آتـش بزنید تـا خـاكستر شوند.(37)
    یكى از كسانى كه مانع آب خوردن امام حسین(علیه السلام) گردید، به مرض استسقا مبتلا گردید و هر چـه آب مـى‌نـوشـیـد بـاز هـم مـى‌گـفـت: تـشنه‌ام، و این به سبب دعاى امام حسین (علیه‌السلام) بود كه دوبار فرمود: خدایا او را تشنه گردان . یكى از كسانى كه هنگام مرگ او را دیده است مى‌گوید: در مقابلش یخ گذاشته بودند و او را بـاد مـى‌زدنـد و پشت سرش آتشدان قرار داشت، با وجود این از گرماى شكم و سرماى پشت مى‌نـالیـد و مى‌گفت: آبم بدهید كه از تشنگى مُردم. وقتى كاسه بزرگى را كه اگر پنج نفر مـى‌نـوشـید سیراب مى‌شدند؛ مى‌آوردند، همه را سر مى‌كشید و باز هم مى‌گفت: آبم بدهید كه تشنگى مرا كشت، و سرانجام شكم او مانند شكم شتر پاره شد.(38) مختار، نامه‌اى مفصل براى محمد حنفیّه نوشت و به او اطمینان داد كه همه قاتلان امام حسین (علیه‌السلام) را به سزاى اعمالشان خواهد رساند.(39)
    جمعى از عاملان حادثه كربلا از جمله محمّد بن اشعث موفق شدند از دست مختار بگریزند و در بصره، نزد مـصـعـب بـن زبـیـر پـناه بگیرند. اما سپس در جنگ مصعب بر ضد مختار، وارد نبرد گردیدند كه جمعى از آنان كشته شدند.(40)
    بردگان و موالى و مستـضـعفان، كه در قیام مختار جان تازه‌اى گرفته بودند و پشتوانه اصـلى قـیـام بـودنـد، بـر اشـراف كـوفه چیره شدند و بعضى از آنان اربابانشان را، كه در فاجعه كربلا دست داشتند، به قتل رساندند و یا به مختار معرّفى كردند.(41)
    و اینگونه شد كه قاتلان امام حسین(علیه اسلام) و فرزندان و یاران ایشان و مسببان واقعه دلخراش كربلا به سزای اعمال خود رسیدند. 
     

    اللهمَ العَنْ اولَ ظالمٍ ظلمَ حَقَ محمدِ و آل محمد و آخرَ تابعٍ لهُ عَلی ذلك. اللهمَ العَنْ العِصابَةَ التی جاهدتِ الحسین
    و شایَعت و بایَعت و تابَعت عَلی قَتلهِ اللهمَ العَن جَمیعا.


    --------------------------
    پي نوشت:
    29- تاریخ طبرى، ج 6، ص 64 ـ 65/ كامل ابن اثیر، ج 4، ص 243.
    30- تاریخ طبرى، ج 6، ص 52.
    31- طبرى، ج 8، ص677/ كامل ابن اثیر، ج4، ص243.
    32- طبرى، ج8، ص677 .
    33- بحارالانوار، ج45، ص302/ كامل، ج4، 239.
    34- طبرى، ج7، ص359.
    35- تاریخ طبرى، ج 6، ص 58.
    36- تاریخ طبرى، ج 6، ص 58.
    37- طبرى، ج 8، ص670.
    38- المعجم الكبیر، ج 1، صص 227 و 237؛ تاریخ طبرى، ج 5، ص 449.
    39- تاریخ طبرى، ج 6، ص 62.
    40- تاریخ طبری، ج 6، صص 66 و 94.
    41- بحارالانوار، ج 45، ص 377.

     


     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    زمین آبی سامسونگ
    اولین موبایل خورشیدی صفحه لمسی دنیا

    سامسونگ تلفن همراه جدید خود را که صفحه تمام لمسی دارد و با انرژی خورشید شارژ می شود، زمین آبی نام نهاد. این تلفن در پشت خود دارای یک پنل بزرگ خورشیدی است که انرژی لازم برای استفاده دائم از این موبایل را فراهم می آورد.
    یکی از خصوصیات جالب این تلفن رابط کاربری منحصر به فرد آن است که توجه کاربرانش را به اهمیت صرفه جویی در مصرف انرژی جلب می کند. همچنین قدم شمار این گوشی به گونه ای برنامه ریزی شده است که با محاسبه میزان راه رفتن شما می تواند بگوید که این میزان پیاده روی به جای استفاده از اتومبیل، چه میزان تولید CO2 را کاهش می دهد. ظاهرا که گوشی جذاب و پرکاربردی است، اما هنوز از زمان عرضه آن به بازار و دیگر جزئیات چیزی منتشر نشده است.
    منبع

    لامپ LED کم مصرف
    با طول عمر 60 سال 

    محققین دانشگاه کمبریج موفق به ساخت نوعي لامپ LED  شدند که علارغم سايز کوچک، راندمان کاری آن 12 برابر بیشتر از لامپهاي حاوی رشته تنگستین است و 3 برابر بهتر از لامپ های کم مصرف کنوني عمل مي کنند. طول عمر کاري این لامپ کوچک LED صد هزار ساعت یعنی معادل با 60 سال تخمين زده شده است. به گفته طراحان, اين لامپ قادر است صورت حساب برق مصرفی منزل شما را از روند صعودی، به 5 درصد کاهش دهد.
    تکنولوژي ساخت اين لامپ LED بر پايه گستردن لايه نیترید گاليم بر روي صفحات رساناي سیلیکونی مي باشد. جالب است بدانيد که استفاده از نيتريد گالیم و گستردن آن بر روي صفحات رسانایی از جنس ديگر می توانست قیمت تقريبي این محصول را از 3$ به 28$ افزايش دهد. اما از آنجا که سيليکون به وفور در طبيعت یافت مي شود بهترين نيمه هادی براي ساخت  سطح رسانای اين طرح انتخاب شد. بنابراین قيمت تمام شده هر کدام از اين لامپ ها کمتر از سه دلار خواهد بود.
    به گفته محققين دانشگاه کمبریج اين لامپ مشکل پرش نور در لامپ های فلورسنت را هم ندارد و بنابراين باعث ايجاد سردرد و میگرن نخواهد شد. پس از اتمام مراحل تست آزمایشگاهي, اين محصول تا دو سال دیگر در فروشگاهای ادوات الکتریکی به عنوان يک محصول خانگي به فروش خواهد رسيد.
    تصور کنيد . سایز چراغ مطالعه ميزتان به اندازه این لامپ LED, کوچک شود و يا لوستر هاي فانتزي با اين لامپ عدسي کوچک تزيين شود.همه چيز در حال آب رفتن است!
    اطلاعات بيشتر
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    یك جور دیگر!

    فاضل ترکمن

    اغلب به چشم یك برادر دوستت دارم
    كافی نباشد مثل خواهر دوستت دارم


    اندازه ی مینا و مرجان و ملوك الملك
    اندازه ی لیلا و هاجر دوستت دارم!


    من به تمام خوبرویان عشق می ورزم
    امّا تو را یك جور دیگر دوستت دارم!


    اندازه ی جارو، فریزر، تخت، خاك انداز
    اندازه ی شیر ِ سماور دوستت دارم!


    اندازه ی وانت،‌ پژو، پی كی، پرادو، وَن
    اندازه ی ماشین خاور دوستت دارم!


    گیرم مسلمانی و سر بر مُهر یا حتّی
    گیرم كه باشی گبر و كافَر، دوستت دارم


    شبها همیشه قبل خوابم می نویسم من
    با رنگ قرمز، توی دفتر: دوستت دارم


    دفتر كه چیزی نیست با پر می نویسم بر،
    بال سپید هر كبوتر دوستت دارم


    دیگر به چه شكلی بگویم دوستت دارم؟!
    باید بفهمی خانم خَر! دوستت دارم!


    وقتی كه مثل گاو ماده فربه و چاقی
    یا عینهو زرّافه لاغر؛ دوستت دارم!


    پروانه! بلبل! گربه سگ! طاووس! قو!‌ آهو!
    گوساله! بز! بوزینه!‌ عنتر! دوستت دارم


    خوب است ... حالا شد! چه كیفی داد! به به! جان!
    انگار كردی خوب باور دوستت دارم!


    پوزش اگر چیز بدی گفتم، غلط كردم!
    خب راستش ... می دانی آخَر؟! دوستت دارم
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    پدیده فاحشه های شوهر دار

    عواملی که باعث زیاد شدن فساد
    بین زنان شوهردار گشته است...


    قبل از هر چیز ، از تمامی خانمها و خانواده های نجیب و اصیل ایرانی عذرخواهی میکنم ولی این واقعیت را نباید انکار کرد که در این سالهای اخیر ، فاجعه ای در بین خانواده های ایرانی اتفاق افتاده بنام خیانت زنهای شوهردار. با اینکه این فساد در تمام دنیا اتفاق میافتد ولی نه به اندازه ایران و از طرف دیگر باید گفت : ما ایرانیها که ادعای ام القرای اسلام را داریم و مدعی هستیم که مذهبی و متعصب هستیم ، چرا به اینروز افتاده ایم. حالا بعنوان کسی که در پایتخت این ام القرا هستم و در شلوغترین نقاط این اجتماع ، این فساد جانسوز را میبینم ، بعضی از عوامل ایجاد و پیشرفت این درد اجتماعی را در موارد زیر میبینم :


    ۱ـ اولین و بزرگترین عامل این موضوع ، فقر است. خانواده ای که مثلا ماهیانه ۴۰۰ هزار تومان درآمد دارد و ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان کرایه خانه میپردازد ، طبیعی است که نمیتواند با ۱۰۰ هزار تومان باقیمانده ، امورات زندگی را بگذراند . لذا خیلی از خانواده ها ، هستند که به سختی و با نان خالی هم که شده ، زندگی را سر میکنند ولی متاسفانه بعضی از خانمها، طاقتشان تمام میشود و با اولین پیشنهاد ، اسیر این باطلاق میشوند و تن به این آلودگی میدهند.


    ۲ـ اعتیاد خود و همسر ، دلیل دیگری برای این فساد میتواند باشد. تهیه مواد و خماری ، که باعث از کار افتادن مغز و چشم بستن به همه تعهدات و شرافتها میباشد .


    ۳ـ توجه دیگران و گیر دادن بعضی از مردها به این خانمها. : مثلا : خانم شوهر داری ، با کلی آرایش و بزک و دوزک ، همراه شوهرش یا بدون شوهر ، به خیابان میرود . طبیعی است که یک مشت اوباش و رزل از خودش بدتر ، بر حسب نیاز یا عادت ، به این خانم توجه بیش از حد میکنند مثلا اشاره میکنند یا متلک میاندازند یا آنقدر جسور هستند که شماره تلفن میدهند . و اگر این مزاحم از شوهر زن خوش پوش تر و خوش تیپ تر باشد که دیگر هیچ. لذا بالاخره این زن ، اسیر وسوسه های شیطانی و کثیف میشود و ....


    ۴ـ ارتباط و دوستی زن ، با زنهای اینکاره. ابتدا خانم محترم ، مدعی میشود که فساد دوستم هیچ ربطی به من دارد ولی خبر ندارد که رفتار و اعمال دوست فاسد ، نا خود آگاه بر روی شخص تاثیر میگذارد و ......


    ۵ ـ لجبازی با همسر . زن با این ادعا که شوهرم به من خیانت کرده است یا اینکه با من بد رفتاری میکند و نمیتواند نیازها و خواسته های منرا برطرف کند ، خودش را قانع میکند که عمل کثیفش توجیه است.


    ۶ـ زیاده خواهی و تنوع طلبی . متاسفانه از آنجاییکه هیزی فقط مختص مردها نیست ، بعضی از خانمها ، این مرض را ذاتا دارا هستند و مانند مردهای اینچنینی که دوست دارند همه را آزمایش کنند ، تنوع طلب و هوسران هستند و بدون هیچ ایرادی در همسرشان ، تن به این ذلت میدهند.


    ۷ـ مراعات نکردن بعضی از نکات زناشویی از طرف همسرشان. مثلا همسرشان ، نیازهای آنها را در نظر نمیگیرد و فقط بفکر خودش است و کارش که تمام شد ، (خرش که از پل گذشت) همسرش را فراموش میکند . یا اینکه مثلا همراه همسرش ، فیلمهای پورنو تماشا میکند و همین امر باعث تخریب فکر زن میشود . یا اینکه از نظر اخلاقی مانند کتک زدن و ... باعث فرار عاطفی زن از شوهر میشود.

    لذا باز هم اگر توهینی به خانواده های پاک ایرانی شده است ، معذرت میخواهم و اگر عزیزانی هستند که عوامل دیگری به فکرشان رسیده است ، را در نظرات عنوان نمایند تا در متن گنجانده شود. در ضمن یک نکته را نیز نباید فراموش کرد : خیانت زن به همسر ، فقط به تماس جنسی گفته نمیشود چون خیلی از زنهای شوهر دار هستند که به گمان اینکه من فقط با پسری دوست هستم و ارتباط جنسی نداریم ، خودشان را قول میزنند. درصورتی که ، هر گونه رفتار فاسد گونه ، خیانت بحساب میاید.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    پس از واقعه عاشورا
    بر
    اهل بيت پيامبر چه گذشت؟

    سوال:
    وقايعي كه بعد از واقعه عاشورا براي اسرا از كربلا تا مدينه اتفاق افتاد همراه با ذكر تاريخ توضيح فرمائيد؟
     

    پاسخ:
    يكي از بزرگترين فجايع بشري در 10 محرم سال 61 هـ ق در سرزمين كربلا توسط امويان به وقوع پيوست هنوز نيم قرني از رحلت پيامبر اسلام سپري نشده بود كه فرزند دختر آن بزرگوار را امت خودش به دستور كسي كه جانشين ظاهري آن حضرت بود به شهادت رساندند و فجايع عظيم ديگري از جمله بريدن سر كشته‌ها و غارت اموال و به اسارت گرفتن اهل‌بيت (عليهم‌السلام) مبادرت ورزيدند.
    وقايعي كه بعد از شهادت امام حسين ـ عليه‌السلام ـ از كربلا تا مدينه براي اهل‌بيت ـ عليهم‌السلام ـ اتفاق افتاد خيلي بيشتر از آنست كه بتوان آنها را در پاسخ يك سؤال و بطور مختصر بيان نمود. همچنين بيشتر وقايع را ثبت نكرده‌اند و يا اگر ثبت شده به تاريخ دقيق آن اشاره نشده و به طور مطلق به محل وقوع آن اشاره رفته. حال در پاسخ اين پرسشگر عزيز بطور خلاصه و فهرست‌وار به وقايع مهم كه بعد از شهادت امام حسين ـ عليه‌السلام ـ كه گويا منظور سؤال‌كننده كه گفته بعد از واقعه عاشورا، همان شهادت امام حسين ـ عليه‌السلام ـ باشد. اشاره مي‌شود.
    سال 61 هـ ق عصر روز دهم محرم لشكر يزيد بعد از اينكه امام حسين ـ عليه‌السلام ـ را به شهادت رساند به دستور فرماندهان خود دست به غارت و آتش زدن خيمه‌ها و آزار و اذيت خاندان نبوت زدند، آن نامردمان به سوي خيمه‌هاي حرم امام حسين ـ عليه‌السلام ـ روي آوردند و اثاث و البسه و شتران را به يغما بردند و گاه بانويي از آن اهل‌بيت پاك با آن بي‌شرمان بر سر جامه‌اي در كشمكش بود و عاقبت آن لئيمان جامه را از او مي‌ربودند.[1]
    دختران رسول خدا ـ صلي الله عليه و آله ـ و حريم او از خيمه‌ها بيرون آمده و مي‌گريستند و در فراق حاميان و عزيزان خود شيون و زاري مي‌نمودند.
    بعد از اين اهل‌بيت را با سر و پاي برهنه و لباس به يغما رفته به اسيري گرفتند و آن بزرگواران به سپاه دشمن مي‌گفتند كه ما را بر كشته حسين ـ عليه‌السلام ـ بگذرانيد. چون اهل‌بيت ـ عليهم‌السلام ـ نگاهشان به كشته‌ها افتاد فرياد كشيدند و بر صورت خود زدند.[2] بعد از اين قضايا عمر سعد ملعون در ميان يارانش جار كشيد: چه كسي است كه اسب بر پشت و سينة حسين ـ عليه‌السلام ـ بتازد! ده كس داوطلب شدند و تن حسين ـ عليه‌السلام ـ را با سمّ اسبان لگدكوب كردند.[3]
    و همان عصر عاشورا بود كه عمر سعد سر مبارك امام حسين را با خولي بن يزيد اصبحي و حميد بن مسلم ازدي نزد عبيداله بن زياد به كوفه فرستاد و سرهاي ياران و خاندان او را جمع كرده و هفتاد دو سر بود و به همراهي شمر بن ذي‌الجوشن و قيس بن اشعث به كوفه فرستاد.[4] سپس كشته‌هاي خودشان را پيدا كرده دفن نمودند ولي جنازه بي سر و زير پاي اسبان لگدكوب شده امام حسين ـ عليه‌السلام ـ و يارانش تا روز دوازدهم محرم عريان در بيابان كربلا بود تا اينكه توسط قبيله بني‌اسد و به راهنمائي امام سجاد ـ عليه‌السلام ـ دفن شدند.[5]
    شب يازدهم محرم را گويا اسراي اهل‌بيت در يك خيمه نيم‌سوخته سپري نمودند در اين رابطه در مقاتل چيزي از احوال اهل‌بيت ـ عليهم‌السلام ـ نقل نشده ولي مي‌توان تصور كرد كه چه شب سختي را بعد از يك روز پر سوز و از دست دادن عزيزان و غارت اموال و اسارت و سوختن خيمه‌ها و اهانت‌ها و... داشته‌اند.
    عمر سعد ملعون در روز 11 محرم دستور كوچ از كربلا به سوي كوفه را مي‌دهد و زنان و حرم امام حسين ـ عليه‌السلام ـ را بر شتران بي‌جهاز سوار كرده و اين ودايع نبوت را چون اسيران كفّار در سخت‌ترين مصائب و هُموم كوچ مي‌دهند.[6] در هنگام حركت از كربلا عمر سعد دستور داد كه اسرا را از قتلگاه عبور دهند. قيس بن قرّه گويد: هرگز فراموش نمي‌كنم لحظه‌اي را كه زينب دختر فاطمه ـ سلام‌الله عليها ـ را بر كشته بر خاك افتاده برادرش حسين عبور دادند كه از سوز دل مي‌ناليد... و امام سجاد ـ عليه‌السلام ـ مي فرمايد: ... من به شهدا نگريستم كه روي خاك افتاده و كسي آنها را دفن نكرده، سينه‌ام تنگ شد و به اندازه‌اي بر من سخت گذشت كه نزديك بود جانم بر آيد و عمه‌ام زينب وقتي از حالم با خبر شد مرا دلداري داد كه بي‌تابي نكنم.[7] (گويا اسراي كربلا را دوبار به قتلگاه مي‌آورند، يك دفعه همان عصر روز عاشورا بعد از غارت خيام و به درخواست خود اسرا و يك بار هم در روز يازدهم محرم هنگام كوچ از كربلا و به دستور عمر سعد و اين كار عمر سعد شايد به خاطر اين بود كه مي‌خواست اهل‌بيت ـ عليهم‌السلام ـ با ديدن جنازه‌هاي عريان و زير آفتاب مانده شكنجه روحي به اسرا داده باشد.)
    بعد از اينكه روز يازدهم محرم اسرا را از كربلا حركت دادند به سوي كوفه به خاطر نزديكي اين دو به هم روز 12 محرم اسرا را وارد شهر كوفه نمودند گويا شب دوازدهم را اسرا در پشت دروازه‌هاي كوفه و بيرون شهر سپري كرده باشند در اثر تبليغات عبيدالله بن زياد عليه امام حسين ـ عليه‌السلام ـ و خارجي معرفي كردن آن حضرت مردم كوفه از اين پيروزي خوشحال مي‌شوند و جهت ديدن اسرا به كوچه‌ها و محله‌ها روانه مي‌شوند و با ديدن اسرا شادي مي‌كنند.
    ولي با خطابه‌هايي كه امام سجاد ـ عليه‌السلام ـ و خانم زينب ـ سلام‌الله عليها ـ و سايرين از اسرا ايراد مي‌كند و خودشان را به كوفيان و مردم مي‌شناسانند و به حق بودن قيام امام حسين ـ عليه‌السلام ـ اذعان مي‌كنند شادي كوفيان را به عزا تبديل مي‌كنند. در طول مدتي كه در كوفه و در ميان مردم به عنوان اسير جنگي حركت مي‌كردند سرها بالاي نيزه بود و اسرا در كجاوه‌هاي جا داده شده بودند و آنان كه خيال مي‌كردند اسرا از خارجيان هستند و بر خليفه يزيد عاصي شده‌اند، جسارت و اهانت مي‌كردند، عده‌اي هم از نسب اسرا سؤال مي‌كردند با اين وضع وارد دارالاماره مي‌شوند و در مجلس عبيدالله بن زياد كه حاكم كوفه و باعث اصلي شهادت امام حسين، اين ملعون جلوي چشم اسرا و مردم با چوب‌دستي به سر مبارك مي‌زد و خود را پيروز ميدان قلمداد مي‌كرد و كشته شدن امام حسين ـ عليه‌السلام ـ را خواست خدا قلمداد مي‌‌نمود.[8] ولي با جواب‌هاي كه از جانب خانم زينب و امام سجاد ـ عليه‌السلام ـ مي‌شنيد بيشتر رسوا مي‌شد.
    در خبرها آمده كه ابن زياد بعد از آنكه يك روز (يا چند روز بنا به روايتي) سرها را در كوچه‌ها و محله‌هاي كوفه گردانيد، آنها را به شام نزد يزيد بن معاويه فرستاد[9] و بعد از آن اسرا را به سرپرستي مخضّر بن تعلبه عائذي و شمر بن ذي‌الجوشن به شام روانه كرد. دستور داد كه امام سجاد را با غل جامعه دست‌ها را بر گردن بستند و سوار بر شتر بي‌جهاز به سوي شام حركت دادند. مدتي كه اسرا از كوفه و شام در حركت بودند را منابع ذكر نكردند چه وقايعي اتفاق افتاده و تنها به برخي بي‌ادبي‌هاي حاملين سرهاي مبارك از قبيل شراب اشاره دارند و در طول مسير از شهرهاي مختلف گذر مي‌كردند.
    نقل شده كه اهل‌بيت ـ عليهم‌السلام ـ را سه روز پشت دروازه‌هاي دمشق نگه داشتند تا شهر را آذين‌بندي كنند و آماده براي جشن و شادي نمايند. در بيشتر منابع نقل شده كه روز اول صفر سر امام حسين ـ عليه‌السلام ـ را همراه كاروان اسرا وارد دشمق كردند.[10] واقعه دلخراشي كه براي اسرا اتفاق افتاد اين بود كه علي‌رغم خواست آن بزرگواران مبني بر ورود به شهر از جاي خلوت و بطور جداگانه از سرهاي مبارك ولي شهر ملعون دستور داد سرها جلوي كاروان اسرا و از دروازه ساعات كه جمعيت انبوهي تجمع كرده بودند وارد كنند، و مردم غافل شام كه از حقيقت ماجرا بي‌خبر بودند با مشاهده كاروان شادي و هلهله مي‌كردند و بر سرها اهانت مي‌نمودند. سفر شام براي اهل‌بيت امام حسين ـ عليه‌السلام ـ بسيار تلخ و مصيبت‌هاي دوران اسارت در اين ديار، برايشان از سخت‌ترين مصيبت‌ها بوده است. وقتي از امام سجاد ـ عليه‌السلام ـ پرسيدند در سفر كربلا، سخت‌ترين مصيبت‌هاي شما كجا بود، سه بار فرمودند: «الشام، الشام، الشام».[11] در شام نيز اسراي آل محمّد ـ صلي الله عليه و آله ـ را در حالي كه به ريسمان بسته شده بودند، به مجلس يزيد وارد كردند، وقتي بدان حال در پيش روي يزيد ايستادند، سر امام را در برابر يزيد مي‌گذارند و اين صحنه از سوزناك‌ترين صحنه‌هايي است كه براي امام سجاد و خانم زينب اتفاق مي‌افتد. چرا كه يزيد ملعون بر سر امام توهين كرده و شماتت مي‌كند و با قرائت اشعاري خود را پيروز ميدان مي‌داند و به مردم اجازه حضور مي‌دهد و در آن مجلس به لب‌هاي مقدس امام جلوي چشم اسرا خيزران مي‌زند.[12] گويا در اين مجلس است كه يك مرد شامي به خود اجازه مي‌دهد و اين جسارت بزرگ را مي‌كند. دختر امام حسين به نام فاطمه را از يزيد به كنيزي مي‌خواهد و با پاسخ تند دختر امام و خانم زينب روبرو مي‌شود و بعد از گفتگوئي ميان حضرت زينب و يزيد خانم زينب خطبه‌اي در مجلس يزيد ايراد مي‌كنند و شجاعانه به اعمال پليد يزيد اشاره مي‌كند و يزيد را در مجلس خود رسوا و خار مي‌كند.
    اسرا در مدتي كه در شام بودند بنابر روايتي در يك خرابه صورت زنداني نگهداري مي‌شدند[13] و در اين مدت يزيد ملعون چندين مرتبه خواست كه امام سجاد ـ عليه‌السلام ـ را شهيد كند كه خانم زينب مانع مي‌شدند.
    در مقاتل آمده كه يزيد خطيبي خواست كه در اجتماع مردم صحبت كند و از يزيد و معاويه ستاش كند و به امام علي و فرزندان آن حضرت جسارت كند و در رابطه با پيروزي ظاهري يزيد به اصطلاح سخنراني كند و خطيب ايراد سخن كرد و اوامر يزيد را اجرا نمود و به ذم امام حسين ـ عليه‌السلام ـ پرداخت در اين حين امام سجاد ـ عليه‌السلام ـ فرمود: اي يزيد! به من اجازه بده بالاي اين چوب‌ها روم (منظور ميزي بود كه خطيب شامي روي آن صحبت مي‌كرد) تا چند كلمه‌اي صحبت كنم كه موجب خشنودي خداوند و اجر و ثواب حضار باشد. يزيد نپذيرفت. ولي مردم اصرار كردند تا امام به منبر رفت امام خطبه‌اي خواند بعد از حمد و ثناي خدا خود را معرفي كردند، كه اصل و نسبشان كيست به ماجراي كربلا و اسيري خود اشاره فرمودند. در مجلس غوغائي بر پا شد و همه عليه يزيد همهمه مي‌كردند يزيد از مؤذن خواست كه اذان بگويد. ولي امام از اين اذان هم عليه يزيد استفاده كرده و يزيد را رسوا نمود.[14]
    از جمله وقايعي كه براي اسراي اهل‌بيت در شام اتفاق افتاد بنا به گفته برخي منابع وفات دختر سه ساله امام حسين ـ عليه‌السلام ـ است . از كامل بهائي نقل شده اهل‌بيت ـ عليهم‌السلام ـ شهادت پدران را از كودكان خردسال پنهان مي‌داشتند. و به آنها مي‌گفتند كه پدر شما سفر كرده، تا اينكه شبي دختري از امام حسين ـ عليه‌السلام ـ به نام رقيه از خواب بلند مي‌شود و بهانه بابا را مي‌گيرد و ضجه و ناله مي‌كند و همه اهل خرابه با اين كودك همنوا مي‌شوند تا اينكه سر امام را در طشتي مي‌آورند خانم رقيه سر را به بالين گرفته و با آن سر درد دل مي‌كند. پدر بعد از تو محنت‌ها كشيدم بيابان‌ها و صحراها دويدم.
    بعد از مدتي ديدند كه سر به يك طرف افتاد و كودك هم طرف ديگر او را حركت دادند. ديدند كه جان به جان آفرين تسليم كرده[15] بعد از اينكه مردم شام بوسيله خطابه‌هاي حضرت زينب و امام سجاد ـ عليهما‌السلام ـ شناخت كامل از اسراي اهل‌بيت ـ عليهم‌السلام ـ يافتند يزيد تحت فشار افكار عمومي و جهت جلوگيري از رسوائي بيشتر سه پيشنهاد از امام سجاد ـ عليه‌السلام ـ را خواست اينكه سر امام حسين را پس دهد، چيزهائي كه غارت شده برگردانند، اسرا را در صورت كشتن امام سجاد با يك فرد امين به مدينه روانه كند ولي يزيد سر امام را پس نداد و از كشتن امام منصرف شد و پيراهن كهنه امام حسين ـ عليه‌السلام ـ را با مقداري پول پس داد.[16] و اجازه داد كه اسراي اهل‌بيت در شام براي شهداي كربلا عزاداري كنند. بعد از اينكه مدتي اسرا در شام مقيم بودند يزيد از قتنه مردم بيمناك شده و از نعمان بن بشير، كه قبلاً امير كوفه بود، خواست فردي پارسا و امين همراه اسرا آنها را بنا به خواست خودشان روانه مدينه نمايد. راوي مي‌گويد: هنگامي كه اهل و عيال امام حسين ـ عليه‌السلام ـ از شام برگشتند و به عراق رسيدند از راهنماي كاروان خواستند كه آنها را از راه كربلا عبور دهد و ايشان قبر امام حسين ـ عليه‌السلام ـ را زيارت كنند و چند روزي بعد از رسيدن به كربلا مشغول عزاداري و سوگواري براي امام و شهداي كربلا بودند.[17] گويا خروج اسرا از شام به طرف مدينه در بيستم صفر 61 بوده يعني مدت 20 روز از ورود به شام تا خروج از آن طول كشيده، بعد از زيارت قبور شهداي كربلا راهي مدينه شدند و بالاخره زينبي كه با برادران و اقوام خويش از مدينه خارج شده بود بدون برادر و خويشان و با رنج سفر و داغ شهداء و مصيبت‌هايي كه در طول اين مدت ديده بود وارد مدينه شد.
    بايد در پايان نيز خاطر نشان شد كه در اين مختصر نمي‌شد همه وقايع اتفاق افتاده از كربلا تا شام و مدينه را توضيح داد و همچنين در اكثر منابع تاريخي به تاريخ دقيق خيلي از وقايع اشاره نشده بود و لذا به اين خاطر از پرسشگر از اينكه نتوانستيم تاريخ دقيق را يافته و ذكر كنيم عذرخواهي مي‌كنيم.


    براي مطالعه بيشتر مي‌توان به منابع زير مراجعه كرد:
    1. كتاب الارشاد از شيخ مفيد(ص).
    2. حياة الامام الحسين بن علي(ع) باقر شريف قرشي.
    3. ريا حسين الشريعة، ذبيح‌الله محلاتي.
    4. زندگاني ابا عبدالله الحسين، عمادزاده.


    -----------------------------------------
    [1] . ابي مخنف، اولين مقتل سالار شهيدان، ترجمه و متن كامل وقعة الطف، سيدعلي محمد موسوي جزايري، انتشارات بني‌الزهرا، چاپ اول 1380.
    [2] . سيد بن طاووس، اللهوف علي قتلي الطُّفوف، تحقيق و تقديم شيخ فارس تبريزيان، چاپ: اسوه نوبت دوم، 1357، ص180.
    [3] . شيخ عباس، قمي، ترجمه نفس المهوم (در كربلا چه گذشت)، انتشارات مسجد مقدس جمكران، چاپ پنجم، ـ صلي الله عليه و آله ـ 485، اولين مقتل سالار شهيدان، پيشين، ص349.
    [4] . شيخ عباس، پيشين، همان، ص486، و شيخ عباس پيشين، همان، ص 351.
    [5] . شيخ عباس، پيشين، همان، ص492، اولين مقتل، پيشين، ص353.
    [6] . شيخ عباس قمي، ترجمه نفس المهوم، ترجمه محمدباقر كسره‌اي، انتشارات جمكران، چاپ پنجم، ص 490، ابي محنف، اولين مقتل سالار شهيدان، پيشين، ص 351.
    [7] . شيخ عباس، پيشين، ص 492 و حسين نفس مطمئنه، محمدعلي عالمي، انتشارات هاد، چاپ اول، 1372، ص 306.
    [8] . ابن مخنف، اولين مقتل سالار شهيدان، ترجمه وقعة الطف، سيد علي محمد موسوي جزايري، انتشارات بني‌الزهرا، چاپ اول، ص 361، و ترجمه نفس‌المهموم، پيشين، ص 519.
    [9] . محمدعلي عالمي، حسين نفس مطمئنه، انتشارات هاد، چاپ اول، ص 329، خرداد 1372.
    [10] . جواد محدثي، فرهنگ عاشورا، نشر معروف، ص 240، اسفند 1374.
    [11] . ابو مخنف، مقتل‌الحسين، ترجمه سيدعلي محمد موسوي جزايري، انتشارات بني‌الزهرا، چاپ اول، 1380، ص 385.
    [12] . ابومخنف، پيشين، ص 387.
    [13] . شيخ عباس قمي، نفس‌المهوم، ترجمه آيت‌الله شيخ محمد باقر كسره‌اي، ص 568، انتشارات صاحب‌الزمان جمكران، چاپ پنجم، 1374، ص 568.
    [14] . ابومخنف، اولين مقتل سالار شهيدان، ترجمه سيدعلي محمد موسوي جزايري. انتشارات بني‌الزهرا، چاپ اول 1380، ص 405.
    [15] . محمدعلي، عالمي، حسين نفس مطمئنه، انتشارات هادي، چاپ اول، 1372، ص 350.
    [16] . ابومخنف، پيشين، ص 408.
    [17] . ابومخنف، پيشين، ص 411.
     

     

     

     

     

     

    Ãگزارش روزانه

    آشنایی با ۱۰ ابزار مهم گوگل

    گوگل در تلاش است تا به هدف‌های خود در قبال اطلاع‌رسانی به دنیا دست پیدا کند. در این مطلب از ابزارهای مفید گوگل ۱۰ نمونه ذکر می‌شود.
    گوگل قدرتمندترین موسسه در فضاهای اینترنتی - اطلاعاتی است. گوگل آن قدر مهم است که یاهو پیشنهاد حضور آگهی‌های گوگل را در جستجوهای خود ارائه کرد و گوگل همچنان با بودجه‌ای میلیارد دلاری و هزاران رایانه به کار خود ادامه می‌دهد.
    گرچه به نظر می‌رسد که مهمترین کار گوگل جستجو است اما این شرکت ابزارهای دیگری را هم ارائه داده است. اگر در سایت گوگل جستجو کنید متوجه می‌شوید که این شرکت پروژه‌هایی را شروع کرده که توسط دیگر شرکت ها طراحی و تولید می‌شوند. از این ابزارهای مفید ۱۰ نمونه آنها ذکر می‌شود:


    ۱) نامه‌های الکترونیک گوگل- Gmail:
    سال ۲۰۰۴ شرکت گوگل اعلام کرد که تنها وجود موتورهای جستجو این شرکت را راضی نمی‌کند و به همین خاطر می‌خواهد نامه‌های الکترونیکی را هم با آدرس خود ایجاد کند و برای این کار از چندین نفر برای تست صفحات نامه‌های الکترونیکی طراحی شده با نام جیمیل استفاده کند.
    گوگل سیستم نامه‌های الکترونیک خود را با نام جیمیل راه اندازی کرد. در ابتدا اگر کسی می‌خواست از سیستم نامه‌های الکترنیک جی میل استفاده کند تنها باید دعوت‌‌نامه را از سوی فردی که از این سیستم استفاده می‌کرد دریافت کند. اما سه سال بعد این استفاده عمومی شد و اکنون هر کسی می‌تواند به سیستم نامه‌های الکترونیک جیمیل دسترسی داشته باشد.
    گوگل در کاری ابتکاری نامه‌هایی را که فرد ارسال و یا دریافت کرده است را به عنوان محاوره می‌شناسد. به این معنی که اگر فردی برای شما نامه‌ای ارسال کند و یا شما نامه‌ای را ارسال کنید گوگل آن را در یک پوشه قرار می‌دهد. اولین نامه در بالای صفحه قرار می گیرد و دیگر ارتباطات شما به ردیف در پائین صفحه واقع می‌شوند و به همین روش کمترین جا در صفحه نامه‌های الکترونیک شما قرار می‌گیرد. به این روش شخص قادر خواهد بود تا تمام نامه‌های ردو بدل کرده با یک فرد خاص را در یک پوشه داشته باشد و برای پدا کردن یک موضوع وقت کمتری از او گرفته شود.


    ۲) گفت‌وگو از طریق گوگل (Gtalk):
    دقیقا زمانی که شما فکر می کنید که اینترنت دیگر هیچ سیستمی را برای گفت‌وگو کردن ارائه نداده متوجه می‌شوید که هنوز هم محیط‌ هایی برای یک گفت‌وگوی آسان وجود دارد. سال ۲۰۰۵ گوگل اعلام کرد که سیستم "گوگل تاک" را راه اندازی کرده است. استفاده کنندگان از این سیستم می‌توانند برنامه آن را به طور کامل روی رایانه‌های خود بریزند. در "جی تاک"شما می‌توانید فایل‌ها را با هر اندازه که باشند به صورت آنلاین به شخصی که در لیست گفت‌وگوی شما حضور دارد بدون هیچ اتلاف وقتی بفرستید. تلف شدن وقت برای شما تنها زمانی صورت می‌گیرد که فایل اندازه بزرگی داشه و یا آن که سرعت اینترنت کند باشد و این مشکل تنها به "آی اس پی" شما مربوط می‌شود.
    "گوگل تاک" همچنین سیستم صدا و تصویر هم راه اندازی کرده است. این به معنی آن است که شما می‌توانید از رایانه به رایانه دیگر افرادی که در سیستم گفت‌گوی شما قرار دارند تماس بگیرید. آن‌چه شما احتیاج دارید تنها یک میکروفن، دوربین و بلندگو است و بقیه ماجرا تنها به گوگل مربوط می‌شود.


    ۳) خرید اینترنتی گوگل (Google checkout):
    افراد زیادی که در کشورهای اروپایی و آمریکا زندگی می‌کنند از اینترنت برای خرید اجناس مورد نیازشان استفاده می‌کنند. یکی از ضررهای این کار آن است که شما مجبورید اطلاعات شخصی خود را وارد اینترنت کنید. اگر بخواهید اجناس مختلفی را از سایت‌های متفاوت خریداری کنید تمام اطلاعات خود را باید به همان تعداد سایت وارد کنید. سیستم گوگل راهی را برای این مشکل طراحی کرده است.
    برای حل این مشکل شما کاری ندارید. ابتدا باید یک حساب گوگل باز کنید. سپس در اولین قدم اطلاعات شخصی از جمله شماره کارت اعتباری و مشخصات و آدرس خود را وارد می‌کنید و آن زمان خرید کردن شما آسان می‌شود.
    کاری که باید انجام دهید آن است که وارد سایت‌هایی شوید که "سمبل و لوگوی خرید اینترنتی گوگل داشته باشند. آن زمان است که می‌توانید مطمئن باشید هر خریدی که می‌کنید اطلاعات حساب شما از گوگل برداشته می‌شود و دیگر لازم نیست بار دیگر در محیطی ناامن همچون فروشگاهای آنلاین آن را وارد کنید. این سیستم گوگل کاملا رایگان است.


    ۴) تقویم گوگل (Google calendar):
    سال ۲۰۰۶ گوگل اعلام کرد که تقویمی را طراحی کرده است. اگر شما عضو گوگل باشید می‌توانید تقویم گوگل را هم داشته باشید. اگر هم عضو نباشید کار شما مشکل نیست به صورت رایگان عضو می‌شوید و از این وسیله استفاده می‌کنید.
    ویژگی که تقویم گوگل دارد آن است که می‌توانید رویدادها را در آن ثبت کنید و حتی دیگران را هم در آن دعوت به شرکت کنید. اگر پوشه‌های برنامه‌هایتان را به اشتراک بگذارید می‌توانید آن را با دیگر استفاده کنندگان مقایسه کنید و اگر همه تقویم خود را به روز کنند هیچ اختلافی به وجود نمی‌آید.
    یک کاربر تنها می‌تواند تمام حوادث و اتفاقات نوشته شده را در یک پنجره تنها ببیند. و از آنجا که ممکن است تعداد اتفاقات و نوشته‌ها زیاد باشد گوگل آن را به شکلی طراحی کرده است که هر کدام یک رنگ داشته باشد.
    دارندگان تقویم گوگل می‌توانند آن را شخصی نگه دارند و یا آن که آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. حتی این امکان وجود دارد که یک نفر از چندین تقویم استفاده کند. این حالت یک خصوصیت ویژه دارد و آن است که به طور مثال یک مدیر برنامه تئاتر می‌‌تواند برنامه‌هایش را برای عموم روی تقویم به نمایش بگذارد و از سوی دیگر نیز تقویمی را برای بازیگران بگذارد تا آنها را زمان تمرین‌ها مطلع کند.


    ۵) اسناد گوگل-(Google docs):
    این ابزار گوگل برای طراحی کردن و ساخت تولیداتی همچون بازی‌ها مناسب است. ابزار رایگان فوق، برنامه‌های پایه نرم افزاری را که برای بسیاری از کارها مفید است در اختیار قرار می‌دهد. به این معنی که به جای آنکه شما اطلاعات رایانه خود را روی درایو‌های آن ذخیره کنید و می ‌توانید اسناد گوگل را در سیستم فایل گوگل بگذارید و از آنجایی که این اطلاعات روی گوگل قرار گرفته‌اند شما از هر کجا به اینترنت متصل شوید می‌توانید به این مدارک که شبیه به جایی همچون "word" قرار دارند دسترسی داشته باشید و احتیاجی به حافظه‌های جانبی ندارید.
    خصوصیت دیگر اسناد گوگل؛ قابلیت اشتراک گذاشتن محتویات و از جمله اسناد آن با دیگر کاربران است. چندین نفر می‌توانند هم زمان روی یک سند که در این پوشه گذاشته شده دسترسی و حتی ویراستاری داشته باشند.
    گوگل حتی اسنادی که در حال ویراش هستند را از اولین شکل آن برای کاربر نگه می‌دارد تا اگر هنگام به اشتراک گذاشتن یکی از کاربران به طور اتفاقی آن را پاک کردن فرد به طور کامل اسناد خود را از دست ندهد.


    ۶) نقشه گوگل-(Google map):
    گوگل ابزار نقشه خود را در سال ۲۰۰۵ برای کاربران ارائه کرد. نقشه گوگل کاربران را ممکن می‌سازد تا بتوانند نقشه شهرها و کشورهای مختلف را ببینند و حتی مسیر نقطه‌ای به نقطه دیگر را در بیاورند. با استفاده از این ابزار افراد می‌توانند نقشه خیابان‌ها و حتی مشاهده ماهواره‌ای داشته باشند.
    نکته جالب این است که ماهواره‌ها حتی می‌توانند نقطه‌های کور ترافیکی را هم در نقشه‌های گوگل پوشش دهند و کاربران را مجذوب خود کنند.
    در سال ۲۰۰۸ گوگل امکاناتی را ایجاد کرد که هر کس می‌تواند مشخصات راهی را که می‌خواهد با پای پیاده طی کند را نیز به راحتی در بیاورد. سابق این نقشه؛ تنها امکانات را برای جاده‌ها و بزرگراه ها و برای خودروها امکان‌پذیر می‌ساخت اما از این پس کاربران خواهند توانست نزدیک‌ترین راه پیاده به مقصد خود را نیز به راحتی از نقشه گوگل پیدا کنند.


    ۷) نقشه زمینی گوگل-(Google earth map):
    گوگل همیشه در تلاش است تا راه‌های جدیدی را برای ارائه اطلاعات به کاربران عرضه کند که یکی از آنها اطلاعات "جیوتگ (geotag)" است. "جیوتگ" همان راهی است که اطلاعات را به مکان‌های واقعی در دنیا مربوط می‌کند. گوگل برای کاربران خود راهی را اندیشیده است که جهانی دیجیتالی را در دسترس داشته باشند و ه همین خاطر نقشه زمینی گوگل طراحی شده است.
    شرکت "کی هول" در سال ۲۰۰۵ به گوگل کمک کرد تا جهانی دیجیتالی را برای این شرکت ایجاد کند تا کاربران آن بتوانند با استفاده از زیاد و کم کردن فاصله عدسی ها تا فاصله بسیار کم زمین را ببینند.
    با این روش افراد قادر خواهند بود تا تصویرهای ماهواره‌ای را ببینند .یکی از مهمترین خصوصیت های این ابزار آن است که افراد با درخواست خود روی یک نقطه و یا منطقه می ‌توانند اطلاعات و حتی اخبار مربوط به آن منطقه را دریافت کنند.
    در ابتدا کاربران برای استفاده از این ابزار باید برنامه آن را روی رایانه‌های خود منتقل می‌کردند اما از سال ۲۰۰۸ این امکان داده شد تا این ابزار به طور کامل روی وب جاسازی شده باشد.


    ۸) دسکتاپ گوگل (Google desktop):
    تا به حال شده چند دقیقه خود را صرف پیدا کردن فایل‌های خاص در رایانه شخصی خود کنید؟ مثلا نامه الکترونیکی که بین ده‌ها نامه دیگر و در پوشه‌ای دور مانده باشد؟کاری که گوگل دسک تاپ با دانلود کردن برنامه مجانی‌اش برای شما می‌کند بسیار خوشایند است. این ابزار می‌تواند فایلها را روی رایانه شما جستجو کند و تمام این کار را زمانی انجام می‌دهد که رایانه شما در حال انجام دادن هیچ کاری نیست.
    این ابزار تنها نام فایل را پیدا نمی‌کند بلکه محتویات آن را هم بررسی می‌کند. ممکن است شما نام یک نامه خاص خود را به یاد نداشته باشید اما یک خط از محتویات آن را به یاد بیاورید. این ابزار با همان اطلاعات بسیار کم هم می‌تواند اطلاعات مربوط به آن را به شما ارائه دهد.
    با ابزار فوق همچنین کاربران می‌توانند اطلاعات به روز شده‌ای را همچون آب و هوا و وضعیت ترافیکی و حتی دفترچه یادداشت و یادبود روی صفحه رایانه خود داشته باشند.


    ۹) آی گوگل-(i-Google):
    شما هم اگر کاربر دائمی اینترنت هستید حتما سایت‌هایی وجود دارد که بیش از یک بار به آنها سر می‌زنید. اگر به شما بگوئیم که این ابزار گوگل می‌تواند به شما کمک کند تا تمامی صفحات مورد علاقه و توجه خود را در یک صفحه وب باز کنید حتما خوشحال خواهید شد.
    آی گوگل به کاربران امکان می‌دهد که چندین صفحه درخواستی و خبری را در تمامی اینترنت انتخاب کنند. با این برنامه کاربر می‌تواند صفحعه شخصی برای خود داشه باشد. به طور مثال یک طرفدار ورزش می‌تواند پوشه‌هایی ایجاد کند که در آن آخرین خبرها از دنیای ورزش از تمامی اینترنت جمع شده و در آن ذخیره شوند.


    ۱۰) گوگل سلامت (Google health):
    تغییر دادن پزشک کار آسانی نیست و اگر شما به بیماری مبتلا باشید و بخواهید پزشک خود را تغییر دهید اولین مشکل شما توضیح دادن تمامی مدارک پزشکی شما از پزشک قبلی‌تان خواهد بود. انتقال اطلاعات پزشکی شما در این حالت بسیار مهم است و هر چه پزشک جدید شما اطلاعت بیشتر و درست‌تری داشته باشد بهتر می‌تواند به شما کمک کند.
    راه گوگل برای این مشکل شما؛ ایجاد صفحات الکترونیکی است که گوگل سلامت نام گرفته است. پزشک‌تان می‌تواند اطلاعات پزشکی شما را به این صفحات منتقل کند و به این روش پزشک دوم شما تنها کافی است از طریق رایانه خود به این صفحه دسترسی پیدا کند.
    اما موضوعی که ممکن است نگران کننده به نظر برسد آن است که شاید فردی به این اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کند. اما گوگل اصرار دارد که امنیت این فایل‌ها کاملا امن هستند و هیچ خطری برای دسترسی افراد دیگر به این فایل‌ها وجود نخواهد داشت.
     

     

     

     

     

     

    Ãيادداشتهاي لبنان
    در خصوص ساخت مستند براي شاخه سازندگي «جهاد البناء» (حزب‌الله لبنان)

    sobhan13564@yahoo.com

     قسمت بيست و دوم

    مهدي شيرزادي

    خلاصه، هر چه آن‌ها صحبت مي‌كنند، «محمدجواد» برايمان ترجمه مي‌كند. در اين اثنا كه داريم با «حاج فؤاد» و بچه‌ها صحبت مي‌كنيم، دور و برمان پر مي‌شود همه، مسلح –البته به سلاح كمري- و با بي‌سيم و غيره.
    يكي از آن‌ها، كه «احمد» نامي است - يعني بعداً متوجه اسمش شدم- كنار ما ايستاده، در بين صحبتمان كه «محمدجواد» از قول «حاج فؤاد» مي‌گويد: «براي تصويربرداري، بايد از طريق سفارت اقدام بكنيد.» به شوخي به «محمدجواد» مي‌گويم: «بگو به حد كافي، كارمان گير اين هماهنگي‌هاست، تو هم ديگر برايمان قانوني نشو! شيطونه مي‌گه همچنين با كله...» حرفم هنوز تمام نشده بود كه «احمد» كه از آن نام بردم، با خنده، به فارسي فصيحي مي‌گويد: «دستتان درد نكند!» من يه هويي انگار كه از برق كشيده باشندم، بر مي‌گردم و به او مي‌گويم: «تو فارسي بلدي؟» با خنده مي‌گويد: «كمي!» مي‌گويم: «عجب مارمولكي هستيد شما!»
    خلاصه، تجربه‌ي ديگري هم دستمان مي‌آيد كه ديگر فحش و فضيحتمان را پيش هيچ‌كدام از اين‌ها به فارسي نگوييم، كه از هيچ كدامشان نمي‌توان سر درآورد كه به چه زباني آشنا هستند. و از همان لحظه بود كه با بچه‌ها تصميم گرفتيم براي ايمني بيشتر كار، ديگر، شبكه‌ي استاني را افتتاح و تركي صحبت كنيم.
    البته، ما از بچه‌هاي امنيت اين‌جا، كساني را ديديم كه اهل خلخال هم بودند... حالا اين اسراييلي‌هاي بدبخت بروند هِي دستگاه شنود بگذارند و كار اطلاعاتي بكنند... خلاصه اين شوخي من، كار خودش را مي‌كند. بعد از اين‌كه «حاج فؤاد» هم متوجه ماجرا مي‌شود، با خنده به محمدجواد مي‌گويد: «از محل تخريب‌ها تصوير بگيريد، اما روي قيافه‌ي افراد زوم نكنيد.» بعله! اين هم از اين به قول اميرخاني: مؤمن در هيچ چارچوبي نمي‌گنجد.
    فردايش، درست ساعت نُه صبح، «خانم ميرزاده»، رئيس دفتر رايزني –كه واقعاً زحمات زيادي كشيد و ما را در اين چند مدت اقامتمان راهنمايي‌ خوبي كرد- خبر دادند كه «سيدعيسي طباطبائي» تشريف آورده‌اند.
    از پله‌ها كه بالا مي‌آيد، صداي نفس‌ها و پشت سرش، قيافه‌ي نمكين و دوست‌داشتني‌اش از ته دل، محبتي ناخواسته نسبت به او در وجودم ايجاد مي‌كند؛ سيدي با قدي متوسط، موهايي سفيد و چين‌هايي بر پيشاني كه هركدام گوياي بحران‌ها و مصائبي است شنيدني. وقتي با ايشان در مورد مصاحبه تماس گرفتم، با ادبي خاص و احترامي در شأن يك طلبه، بعد از اين‌كه ماجرا را برايشان توضيح دادم و گفتم كه لازم است تا ناگفته‌هايي كه در مورد حزب‌الله هست و نحوه‌ي تأسيس «جهادالبناء» و آشكار شدن مظلوميت‌هاي اين مردم، با ما مصاحبه كنيد، بزرگوارانه قبول كرده و فردايش، درست در موعد مقرر، خودش را به رايزني رسانيد، در حالي كه قرار بود ماشيني از رايزني براي آوردنشان از خانه تا محل مصاحبه برود، اما با بزرگواري هرچه تمامتر، با آن گرماي شرجي و نفس‌بُرِ بيروت، خودشان تشريف آورده بودند. 

    ادامه دارد ...
     

     

     

     

     

     

     
     
    ?
    ?Copyright?2008 By Mona And Jaraghe group . All right reserved
    ?
    ? ? ?
     
     
     
     
     
    ? ? ?
     
     


    __._,_.___


    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive