به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Tuesday, June 30, 2009

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 1096)



 

 
 

 

       

  


 
 
 

1096

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1096 :: چهارشنبه 10 تير 1388

www.mobin-group.com

بهترین نرم افزارها برای دیتا ریکاوری (بازیابی فابل های پاک شده) کدامها هستند؟

باسلام،
این سوال را یکی از کاربران سایت امریکایی  اسلش دات از سایرین پرسیده و پاسخهایی که کاربران باتجربه و حرفه ای داده اند را در زیر می بینید. معمولا در ۹۹ درصد اوقات، تمام فایلها و اطلاعات پاک شده از کامپیوترها و لپ تاپ ها و سایر وسایل الکترونیکی کامپیوتری (موبایل/دوربین) و یا در هارد درایو ها و سکتورهای خراب شده، بسادگی ، و البته با کمی حوصله و دقت، قابل بازیابی هستند مگر آنکه توسط اطلاعات یا عکسهای جدیدی over write  ( بازنویسی و جایگزین) شده باشند.

نرم افزارهای معرفی شده در زیر : بهترین ها برای بازیابی فایل های پاک شده از کامپیوترهای دارنده سیستم عامل NTFS - Windows XP   ویندوز ایکس پی و تحت سیستم NTFS  هستند. این لیست به ترتیب اولویت با مهمی نیست و بدون رده بندی است.

ntfsundelete  (مجانی)

Disk Internals NTFS Recovery  diskinternals.com  (مجانی)

testdisk/photorec  cgsecurity.org  (مجانی است و برای بازیابی پارتیشن ها خوبه) و  برنامه مجانی PhotoRec  cgsecurity.org (که برای بازیابی فایل ها خوبه).

- PC INSPECTOR File Recovery  pcinspector.de  (مجانی)

- Recuva  recuva.com  (مجانی)

- EASEUS Deleted File Recovery  (مجانی)

 - GetDataBack  runtime.org  ( مجانی نیست و حدود 80 دلاره) 

-   ddrescue   gnu.org  برای گرفتن بک تصویر ( image ) از محتوای هارد درایو . و سپس استفاده از یکی از برنامه های بالابی.. (مجانی)

- Spinrite grc.com ...قیمتش $89 است و برای بازیابی پارتیشن ها خوبه...

- FTK Imager  مجانی است..

R-Studio  r-tt.com  (اگر سایر نرم افزارها نتونستند کاری کنند).. (مجانی نیست)..

- و در اینجا هم بک لیست از  138 نرم افزار دیتا ریکاوری دیگه برای دانلود ...



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • تصاوير خلاقانه از سايه ها!
  • کميک استريپ: خروس!
  • 75 تصوير خنده دار!
  • دختر سال 2009 رومانی انتخاب شد
  • معرفي و دانلود فيلم : نبرد در سياتل
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : WWE The Bash 2009
  • دانلود انيميشن : A Grand Day Out with Wallace and Gromit
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای سامان با نام بازم کمه
  • کنسرت زيباي Maksim (پيانو نوازي)
  • تصنیف زيباي «بیا ساقی بیا ساقی» باصداي استاد ناظري
  • برای ذخیره سازی تصاویر و ویدیو های فلش از Save Flash and Video v4.10 استفاده کنید
  • X-plore 1.22 قدرتمندترین نرم افزار مدیریت فایل در گوشیهای سیمبیان
  • نسخه دوم بازي سرگرم کننده و جذاب Wedding Dash 2
  • امام زمان (عج)ساده لوح نمی خواهد
  • مهرداد دوم و رومیان
  • فیزیک و متافیزیک
  • آقای بروکس
  • سال‌هاي دور از سياست
  • وظیفه ما چیه؟
  • جوگيری اينترنتي/ انقلاب تويتري
  • جديدترين شماره از مجله ELLE Decor
  • صفحه کلید جدید لنوو
  • چگونه یك فیلمساز بزرگ شویم؟
  • چگونه تفکر صحیح داشته باشیم؟
  • ۷ نکته درباره سازگاری رنگ‌ها و بافت‌ها
  • چگونه آرایش کنیم تا جوانتر به نظر برسیم؟
  • 10 توصيه براي مانکن شدن
  • برخی از معیارهای ازدواج که کم تر به آن ها توجه می شوند
  • راهنمای خرید بلندگوهای کامپیوتر
  • BBC فارسی بهایی است؟
  • فشن چیست؟
  • و ...
     

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

تصاوير خلاقانه از سايه ها!
خشونت سانسور شده
تصاويري از نمایشگاه نمایشگاه بین المللی صنایع بالگرد سازی HeliRussia-2009
کميک استريپ: خروس!
قديمي اما خاطره انگيز!
باشگاه جوانان ايراني
نقاشي و طراحي هاي ديدني روي ماشينها
75 تصوير خنده دار!
نرم افزار آشنای گمنام
گلهاي يخ زده
مسابقه زشت ترين سگ هاي جهان
الو ، الو 125 آتش گرفتم، جواب : شنیدم سه الی هفت دقیقه صبر کنید / چگونه تا آمدن آتشنشانان  مقاومت کنیم

 

 

www.mobin-group.com

دختر سال 2009 رومانی انتخاب شد

به گزارش رویترز، مراسم با شکوه دختر سال رومانی 27 ژوئن 2009 در بوخارست پایتخت رومانی برگزار شد و "النا بیانسا کنستانتین" بیست ساله توانست لقب دختر سال 2009 رومانی را از آن خود کند.

دوره خدمت مشمولين تحصيل كرده كاهش يافت

نمايندگان مجلس طي مصوبه‌اي دوره خدمت ضروري را براي مشمولان تحصيل‌ كرده قانون سربازي كاهش دادند.
به گزارش فارس، نمايندگان در جلسه علني امروز سه‌شنبه مجلس در ادامه بررسي جزئيات طرح اصلاح قانون سربازي مصوب كردند كه مدت خدمت دوره ضرورت 24 ماه است و در صورتي كه مشمولان مازاد و يا كمتر از تعداد مورد نياز باشند، ستاد كل با كسب اجازه از فرماندهي كل قوا آن را به كمتر يا بيشتر از مدت دوره ضرورت تغيير مي‌دهد.
مجلس همچنين مقرر كرد كه دوره خدمت ضرورت براي مشمولان داراي مدرك دكتراي تخصصي و معادل آن 10 ماه، براي مشمولان داراي مدرك كارشناسي ارشد يا معادل آن 8 ماه، براي مشمولان داراي مدرك كارشناسي يا معادل آن 6 ماه ، براي مشمولان داراي مدرك فوق ديپلم يا معادل آن 4 ماه و براي مشمولان داراي مدرك ديپلم يا معادل آن 2 ماه كسر شود.

روحانيون مبارز: اعتراضات خياباني راهکار نيست

مجمع روحانيون مبارز در بيانيه جديد خود آورده است: معتقديم هيجانات فزاينده و اعتراضات خياباني راه‌کار نيست؛ ما همه را به آرامش دعوت مي‌کنيم.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجمع روحانيون، در ابتداي اين بيانبه آمده است: نظام مبارکي که در آن به‌سر مي‌بريم برآمده از خيزش شگفت‌انگيز ملتي است که ساليان دراز در آرزوي آزادي و استقلال و آباداني کشور و عدالت، هزينه‌هاي گزافي پرداخته است و ايمان او به خدا و دلبستگي‌اش به دين همواره وي را در اين راه پرمشقت پايدار داشته است و در برهه‌اي از زمان موهبت رهبر ممتاز حضرت امام که مظهر ايمان و آرمان و آزادگي او بوده است، وي را ياري کرده است و حاصلش (البته به قيمت خون عزيزان و ايثارگري انبوهي از زنان و مردان) نظام جمهوري اسلامي بوده است.
در ادامه اين بيانيه آمده است: نظام ما اسلامي است از آن جهت که آئين خداوند و ارزش‌هاي دين مبين حاکم بر زندگي اجتماعي است.
مجمع روحانيون در ادامه تاکيد کرده است: جمهوري اسلامي راهي است به سوي سربلندي ايران و سرفرازي ايراني و زمينه‌ساز ايجاد الگويي ممتاز که در آن اخلاق و معنويت در کنار آزادي، عدالت، حقوق انسان و پيشرفت کشور قرار گرفته است. آن‌چه مهم است پاسداري از معيارهاي اصيلي است که نظام ما بر آن استوار است.
اين مجمع در بخش ديگري از بيانيه جديد خود آورده است: معتقديم هيجانات فزاينده و اعتراضات خياباني راه‌کار نيست. ما همه را به آرامش دعوت مي‌کنيم، چرا که ايران و انقلاب براي ما از همه چيز با ارزش‌تر است.

هویت و انگیزه عامل بمب گذاری
در حرم امام مشخص شد

پس از انتشار خبر بمب گذاری در حرم حضرت امام(ره) که هفته گذشته با کشته شدن عامل آن و زخمی شدن هشت نفر از زائران مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب پایان یافت ابعاد جدیدی از این حادثه فاش شد.
به گزارش جهان، بررسی های به عمل آمده توسط نهادهای مسئول نشان داد که شخص بمب گذار رئیس ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداها در منطقه پل دختر بوده است که به دلیل برگشت خوردن چک های خود و عدم توان پرداخت بدهی طلبکاران به تهران سفر کرده و عازم ستاد مرکزی کاندیدای مورد حمایت خود می شود.
ب . ع که دارای مغازه معاملات ملکی بوده است، در تاریخ 30 خرداد در ترمینال پل دختر با کرایه یک دستگاه پراید عازم تهران می شود و مبلغی حدود 200 هزار تومان به عنوان کرایه رفت و برگشت به راننده می پردازد.
به گفته این راننده وی با دو تن از مسئولین ستاد یک کاندیدا قرار ملاقات داشته که قبل از موعد مقرر به تهران رسیده و برای استراحت عازم حرم امام می شود، وی که پیش از سفر به تهران تلاش های بسیاری برای حل غیر حضوری مسئله و وصول مطالبات خود از مسئولان ستاد انجام داده بود به تهیه مقداری زیادی چاشنی انفجاری مخصوص صید ماهی و بستن آن به کمر خود، به جهت تهدید مسئولان ستاد عازم تهران می شود که برخی منابع احتمال می دهند این فرد قصد قبلی برای عملیات تروریستی نداشته و به احتمال زیاد به سبب گرما این کمربند منفجر شده است.
ب .ع پیش از این به جهت نصب بلندگو بر روی ماشین خود و بیان جملات توهین آمیز خطاب به دولت در ایام تبلیغات ریاست جمهوری، توسط نیروی انتظامی بازداشت و بعد از اخذ تعهد آزاد می شود.
نامبرده در سال 81 به جهت صدور چک بلامحل روانه زندان می شود و در سابقه او جرایمی نظیر جعل سند و سرقت دیده می شود.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

نبرد در سياتل
Battle in Seattle

نويسنده و کارگردان: استوارت تاونزند. موسيقي: نيل داويدج. مدير فيلمبرداري: بري آکرويد. تدوين: فرناندو ويله نا. ‏طراح صحنه: کريس آگست. بازيگران: مارتين هندرسون[جي]، ميشله رودريگز[لو]، چارليز ترون[الا]، وودي ‏هارلسون[ديل]، آندره بنجامين[جنگو]، کاني نيلسون[جين]، ري ليوتا[شهردار جيم توبين]، چانينگ تاتوم[جانسون]، ‏جنيفر کارپنتر[سام] ايوانا ميليشيه ويچ[کارلا]، جاشوا جکسون[رندال]، راده سربدژيا[دکتر ماريچ]. 100 و 98 دقيقه. ‏محصول 2007 آمريکا، آلمان، کانادا. نامزد جايزه بهترين فيلمنامه از مراسم سينما و تلويزيون ايرلند، نامزد جايزه ‏بهترين طراحي لباس، بهترين فيلم، بهترين طراحي صحنه از مراسم لئو. ‏
سال 1999. هزاران فعال اجتماعي در سياتل گرد آمده اند تا در برابر ساختمان محل تشکيل کنفرانس پنج روزه وزرايي ‏کشورهاي عضو سازمان تجارت جهاني دست به تظاهرات بزنند. در ميان آنها جنگو، سام، لو و جي قرار دارند که از ‏سازمان دهندگان اصلي اين تظاهرات به شمار مي روند. هر کدام از آنها مشکلات شخصي خودشان را نيز دارند و بايد ‏با آن دست و پنجه نرم کنند. ولي تظاهرات مسالمت جويانه آنها به خشونت کشيده و تبديل به يک شورش تمام عيار مي ‏شود. اين کار سبب مي شود تا شهردار بر خلاف ميل خود اعلام وضعيت اضطراري کرده و از گارد ملي بر برقراري ‏نظم کمک بگيرد. تمام نيروهاي پليس به خيابان ها فرستاده مي شوند و در ميان آنها ديل به چشم مي خورد که همسرش ‏باردارش الا در اولين روز تظاهرات بر اثر ضربه باتوم يکي از همکارانش فرزندشان را سقط کرده است. با وجود به ‏خشونت کشيده شدن تظاهرات، پيام معترضين به داخل کنفرانس راه يافته و در درون و بيرون موافقاني پيدا مي کند. از ‏جمله دکتر ماريج که نگران سرنوشت انسان هاي کشور فقير است و جين، گزارشگر تلويزيون که با وجود مخالفت و ‏روش هاي ناپسند اربابان رسانه اي خود را صميمانه مجبور به همراهي با تظاهر کنندگان مي بيند...‏

چرا بايد ديد؟‏‎
استوارت تاونزند چهره اي شناخته شده دارد. ايرلندي تبار است و خوش چهره، متولد دوبلين است و 36 ساله که ‏بازيگري را به شکل غيرحرفه اي از دوران تحصيل آغاز کرده و از 1994 توانسته جايگاهي به عنوان بازيگر خوش ‏آتيه براي خويش تدارک ببيند. ابتدا در فيلم هاي کوتاه ايرلندي ظاهر شده و اولين نقش بلند خود را در‎ Trojan Eddie‎‏ ‏‏(1996) بازي کرده و تنها دو سال بعد با ‏Resurrection Man‏ شاه نقش بازيگري خود را خلق کرده است. نقشي که ‏جايزه بهترين بازيگر فانتافستيوال و نامزد همين جايزه به همراه جايزه تماشاگران جشنواره فيلم هاي ايرلندي را براي ‏وي به دنبال داشته است. تاونزند در اين فيلم نقش جوان پروتستان ايرلندي را بازي مي کرد که در دهه 1970 به دليل ‏نفرتش از کاتوليک ها دست به کشتن آنها مي زد. توفيق تاونزند در تماشاخانه هاي لندن با بازي در نمايشي از تنسي ‏ويليامز و همکاري با سينماگراني چون وينترباتم يا ميشل بلان دنبال شد، اما سفر وي به هاليوود چندان حاصل جالب ‏دربرنداشت. ملکه نفرين شده (2002) نه براي او و نه براي ديگر عواملش خوش يمن نبود. بازي در کنار چارليز ترون ‏در به دام افتاده(و بعدها زندگي در عالم واقعي با وي) يا فيلم هاي ‏Shade‏ و ‏The League of Extraordinary ‎Gentlemen‏-به نقش دوريان گري- نتوانست بر اعتبار وي بيفزايد. آخرين تجربه اش به عنوان بازيگر در سال گذشته ‏تئوري آشوب بود که در مقايسه با فيلم هاي پيشين او قابل اعتنا و محصولي جدي محسوب مي شد. اما ورود وي به ‏حيطه کارگرداني نشان از زايش يک فيلمساز کاملاً جدي و حتي مي شود گفت منتقد سياسي اجتماعي دارد. ورودي ‏خوش و نامنتظره و به مثابه تولدي ديگر و اين بار در پشت دوربين که اگر امتداد يابد مي تواند تاونزند را صاحب ‏جايگاهي معتبر کند[ کار او را مي شود با نان و گل هاي رز کن لوچ مقايسه کرد که هر دو از حوادث و شخصيت هايي ‏واقعي مدد گرفته بودند، البته کن لوچ نه فقط انديشه سياسي شکل گرفته اي دارد، بلکه سبک سينمايي اش نيز قوام يافته و ‏منحصر به خود اوست].‏
تاونزند براي روايت قصه اش نقطه ديد ثابتي اختيار نکرده، لحن جانبدارانه اش نيز بسيار کلي و انسان دوستانه است. ‏هيچ کدام از شخصيت ها سياه و سفيد نيستند، مانند پليسي-ديل- که بعدها براي عذرخواهي از جي مي آيد. حتي شهردار ‏نيز در برابر اعلام وضعيت اضطراري و مقابله خشونت بار با مردم مقاومت مي کند. اما هيچ کدام از اين نگاه هاي ‏مثبت و همراه مانع از ان نمي شود تا تاونزند ديد انتقادي خود را نسبت به سازمان تجارت جهاني که مدتي بعد از واقعه ‏نماد آن-ساختمان هاي دوقلويش- ويران شد، پنهان کند. از ديد او و دکتر ماريج و بسياري از تظاهر کنندگان اين سازمان ‏کشورهاي فقير را فقيرتر مي کند و چيزي جز تقسيم گرسنگي و فقر نخواهد کرد، مگر زماني که اصول انساني را فارغ ‏از سياست هاي دولتي مد نظر داشته باشد. ‏
بديهي است چنين فيلمي مانند رفتار همان تظاهر کنندگان در سينماي آمريکا جايي نداشته باشد، حتي اگر هنرپيشگان ‏مشهوري چون ترون يا هارلسون در آن نقش داشته باشند. هاليوود شايد ياغي ها را بپسندد، اما ياغي هاي با هدف مانند ‏کمونيست ها هميشه به چشم بيگانه نگريسته شده اند. نتيجه نيز رانده شدن نبرد در سياتل به 8 سينما حاشيه اي و در ‏نتيجه شکست مالي فيلمي 8 ميليون دلاري است که استفاده از سالن هاي بيشتر و تبليغات مناسب مي توانست سرمايه آن ‏را به سرعت بازگرداند. ‏‎ ‎
نبرد در سياتل به عنوان اثر هنري که حادثه اي واقعي و تلخ را داستاني کرده، يک فيلم خوب و ديدني است و نقدهاي ‏بسيار مثبتي نيز دريافت کرده است. اما موفق نشده تا مخاطبان خود را لااقل در سينماها بيابد. شايد اين اتفاق به مدد دي ‏وي دي و روي پرده کوچک بيفتد. ساخته شدن چنين فيلمي نشان دهنده زنده بودن تفکرات انسان دوستانه و مصلحانه و ‏بلوغ سياسي يک کارگردان است. يقين دارم کارگردان جوان آن در آينده-اگر از اين راه منحرف نشود- فيلم هاي بهتري ‏ساخت. به احترام اين جوان کلاه از سر برمي گيرم و مي گويم تولد مبارک آقاي تاونزند!‏
ژانر: اکشن، درام. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

http://rapidshare.com/files/221345104/BinSeat.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/221372949/BinSeat.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/221389136/BinSeat.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/221404444/BinSeat.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/221417240/BinSeat.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/221427937/BinSeat.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/221331807/BinSeat.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

WWE The Bash 2009


لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVDRip)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

A Grand Day Out with Wallace and Gromit


لينکهاي دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

ftp-wgagdo.part1.rar
ftp-wgagdo.part2.rar
ftp-wgagdo.part3.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

بازم کمه
باصداي سامان

آلبوم جدید و بسیار زیبای سامان با نام بازم کمه
 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

دانلود کنسرت

Maksim - The Piano Player

کنسرت زيباي Maksim (پيانو نوازي)
 

 

ليست آهنگها


The Flight of the Bumble-Bee - Rimsky-Korsakov
Piano Concerto in A Minor - Grieg
Sarabande - Handel
Croatian Rhapsody - Tonci Huljic
Exodus - Ernest Gold
Dance of the Baroness - Franco Parac
Nocturne in D flat major - Chopin
Hungarian Rhapsody No. 2 - Liszt
Claudine - Tonci Huljic
Hana's Eyes - Tonci Huljic
Wonderland - Tonci Huljic
Revolutionary Etude in C Minor - Chopin
Rhapsody on a Theme of Paganini - Rachmaninov - The Piano Player (2004) - DVDrip
 


لينک صفحه دانلود (با کيفيت DVD-Rip)

 

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

تک موزیک

تصنیف زيباي «بیا ساقی بیا ساقی»
باصداي استاد ناظري

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC
برای ذخیره سازی تصاویر و ویدیو های فلش از
Save Flash and Video v4.10 استفاده کنید


کاربران اینترنت روزانه با تعداد زیادی از تصاویر مختلف Flash روبه رو می شوند . این تصاویر می تواند بنر های تبلیغاتی ، بازی ها ، تصاویر ویدئویی تبدیل شده و ... باشد . شاید برای شما نیز این نیاز پیش آمده باشد که قصد این را داشته باشید تا این فایل های تصویری Flash را ذخیره سازی نمایید. ذخیره سازی این گونه فایل به صورت دستی معمولا با دردسر های فراوانی همراه می باشد. یکی از این روش های دستی کپی فایل های فلش بارگذاری شده از Temporary Internet Files می باشد که معمولا نیز این روش با شکست رو به رو می شود. روش دیگر مشاهده سورس صفحه وبی می باشد که تصویر فلش در آن قرار دارد و از این طریق مسیر اصلی فایل فلش را پیدا نمود و اقدام به دانلود آن کرد که این روش نیز برای افراد مبتدی سخت و در بسیاری از موارد نیز بی تنیجه خواهد بود. نرم افزارهایی به منظور ذخیره سازی فایل های تصویری Flash ساخته شده است که به کمک آن ها کاربران می توانند تصاویر فلش مورد نظر خود را به راحتی بر روی کامپیوتر خود ذخیره سازی نمایند.
در این مطلب شما را با یکی از این نرم افزارها آشنا خواهیم ساخت.

SaveFlash نام ابزاری می باشد که کاربر به کمک آن می تواند هر یک از تصاویر فلش مورد نظر خود را که در صفحات وب موجود می باشد ذخیره سازی کند. این نرم افزار با قرار دادن ابزار مختلف به کاربران این توانایی را می دهند تا قادر به ذخیره سازی تمامی فایل های فلش در یک صفحه وب باشند. همچنین کاربر می تواند با توجه به سلیقه خود تنها اقدام به ذخیره سازی تصویر مورد نظر خود نماید. این نرم افزار از 15 زبان مختلف دنیا از جمله فارسی پشتیبانی می کند.

از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود:
- توانایی ذخیره سازی کل تصاویر یک صفحه وب
- قابلیت کنترل تصویری فایل های تصویری فلش ( rewind/forward view, pause, loop, scale )
- قابلیت ذخیره سازی هر نوع فایل فلش تنها با یک کلیک
- تونایی دریافت جزئیات مربوط به فایل فلش ( اندازه ، حجم ، آدرس ، میزان وضوح و ... )
- پشتیبانی از زبان های انگلیسی ، عربی ، بلغاری ، چک ، آلمانی ، فرانسوی ، فارسی ، پرتغالی ، اسپانیایی و ...
و ... .


لينک دانلود (حجم فايل حدود 4 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

X-plore 1.22 قدرتمندترین نرم افزار مدیریت فایل
در گوشیهای سیمبیان

نرم افزار xplore v1.22 که بهترین نرم افزار برای مدیریت فایل های شخصی و سیستمی گوشی های دارای سیستم عامل سیمبین بوده که در عین سادگی امکانات زیادی را ارائه داشته و در مدت کوتاهی طرفداران زیادی را پیدا کرده. این نرم افزار بر روی گوشی هایی دارای سیستم عامل s60, s60v3, uiq, uiq3 قابل نصب می باشد. حجم این نرم افزار 400 کیلوبایت می باشد. نظر یادتان نرود.

ویژگی های نرم افزار:
- مشاهده درایو ها و پوشه ها بصورت درختی
- مرورگر تصاویر و ویرایشگر متون
- نمایش جزییات و مشخصات پرونده ها
- مشاهده و ویرایش ویوگی های فایل (مخفی - فقط خواندنی و …
- تغییر نام و حذف پرونده ها
- انتخاب چندتایی فایل ها و پوشه ها بصورت همزمان
- نمونه برداری و انتقال پرونده ها و پوشه ها
- ارسال فایل ها بوسیله ی بلوتوث و مادون قرمز
- استخراج فایل ها از فایل های فشرده با فرمت ZIP , RAR , JAR
- ساخت فایل فشرده با فرمت ZIP
- مشاهده ی اسناد Word
- نمایش مشخصات سخت افزاری سیستم و …

ویژگی های جدید نرم افزار:
- مجهز به Player برای پخش فایل های صوتی و تصویری
- امکان مشاهده و ویرایش فایل های Hex
- قابلیت مشاهده فایل های ورد 2007
- مشاهده و کنترل برنامه های در حال اجرا (Task Manager)
- امکان مدیریت Hotkey ها
- امکان مشاهده و ذخیره فایل در پوشه Messaging
- امکان جستجو در بین فایل های گوشی


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

نسخه دوم بازي سرگرم کننده و جذاب
Wedding Dash 2

اگه يادتون باشه چند روز پيش در شماره 1092 روزانه بازي سرگرم کننده Wedding Dash را براي دانلود قرار داده بودم. و اما امروز نسخه 2 اين بازي جذاب را براي دانلود قرار داده ام.

حداقل سيستم مورد نياز:
OS: Windows XP, Windows Vista
Memory: 256 MB
CPU: P 1.2GHz


لينک دانلود (حجم فايل حدود 18 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام صادق (ع) می فرمایند:
اَلرَّوحُ وَ الرّاحَةُ فِى الرِّضا وَ اليَقینِ وَ الهَمُّ وَ الحَزَنُ فِى الشَكِّ وَ السَّخَطِ

خوشى و آسایش، در رضایت و یقین است و غم و اندوه در شكّ و نارضایتى

مشکاة‏الأنوار، ص 34

 

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

زمانه
دلتنگم و دیدار تو درمان من است
بی رنگ رخت زمانه زندان من است


پت ! پت !
پت ! پت ! پت ! پت ! پت !
پت ! پت ! پت ! پت!
پت ! پت ! پت !
پت ! پت !
این صدای موتور قلب منه که از دوریت ، به پت پت افتاده !!!


اسم تو
اسمتو روی کوه نوشتم خراب شد ، روی شمع نوشتم آب شد ، روی قلبم نوشتم شکست ، جمع کن خودتو با این اسمت


مکتب ما
در مکتب ما رسم فراموشی نیست
در مسلک ما عشق هم آغوشی نیست
مهر تو اگر به هستی ما افتاد
هرگز به سرش خیال خاموشی نیست


نگین بی بدل
غزال خوش غزل تویی .... شیرین تر از عسل تویی .... بین تمام آدما ..... نگین بی بدل تویی

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

امام زمان (عج)ساده لوح نمی خواهد

می بخشیداین تیتر را انتخاب کرده ایم ولی چه می شود کرد.در تاریخ اسلام از جریان مهدویت سوءاستفاده های فراوانی شده است که از آن با وازه "متمهدیان" نام برده می شود.بد نیست به این خبر توجه کنید.
زنی با ادعای همسری امام زمان (عج)دستگیر شد!این زن یکسال پیش ادعای خود را علنی ساخته بود و بسیاری از زنان ساده دل نیز به او گرویده بودند این زن موفق شده بود صدها میلیون تومان پول برای احداث یک حسینیه بسیار بزرگ از مریدان خود دریافت نماید. وی کارهای اولیه احداث این حسینیه را نیز به انجام رسانده بود. دو سال پیش نیز زنی در سعادت آباد تهران دستگیر شد او ادعای ارتباط با امام زمان (عج)و داشتن نمایندگی از مراجع راداشت.او دعا نویسی و بخت گشایی زنان و دختران را وسیله کسب در آمد سرشار خود کر ده بود.باورتان نمی شود خودروی او حداقل 300 میلیون ریال قیمت داشت.
حال خود قضاوت کنید آیا امام زمان (عج) یارانی به این سادگی می خواهد؟ آیا چنین یاورانی می توانند کشور داری کنند و حکومت جهانی پدید اورند؟ پس بکوشیم تا از سر شناخت یاور آن حضرت (عج) باشیم.

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

مهرداد دوم و رومیان

روز آغاز جشن مهرگان بود و نمایندگان کشورهای گوناگون همراه با هدایایی نفیس به کاخ فرمانروای ایران در شهر صد دروازه ( دامغان امروزی ) وارد می شدند عجیب ترین هدیه مربوط می شد به کورنلیوس سولا فرمانده ارشد روم که سه دختر بسیار زیبا به پادشاه ایران هدیه نمود .
آن سه دختر آنقدر زیبا بودند که همگان از دیدن آنها شگفت زده شدند . نماینده روم گفت فرمانروای ما به پاس آرامش مرز هایمان این سه بانوی زیبا که همه از نجیب زادگان کشورمان هستند را تقدیم پادشاه ایران زمین می کند .
پس از پایان مراسم رایزن ارشد مهرداد دوم ( اشک نهم ) که پیری سالخورده بود نزد فرمانروای ایران آمد و گفت کشور روم بزودی به ایران یورش خواهد آورد اشک نهم با تعجب گفت او امروز سه پریزاد به ما هدیه کرد ! چگونه فردا به ایران خواهد تاخت ؟
آن پیر سالخورده گفت وقتی دشمن از آرامش مرزها سخن می گوید و هدیه به این خاطر می فرستد بدین معناست که به این آرامش وفادار نیست و آن را خواهد شکست این سه خوبرو را هم از برای گرفتار نمودن دل فرمانروا فرستاده است .
اشک نهم با شنیدن این سخن سران ارتش ایران را فرا خواند و از آنها خواست لشکریان را آماده رزم نموده و به سوی باختر ایران و مرز های روم حرکت کنند . روزی که لشکر ایران از میان رودان گذشت لشکر آماده به رزم کورنلیوس سولا در پیش روی آنها ایستاده بودند .
رومیان پس از دیدن دهها هزار جنگاور آماده به رزم ایران در بهت فرو رفتند ، کورنلیوس سولا نامه ایی برای اشک نهم فرستاد و در آن نامه پایبندیش را به پیمانهای گذشته یادآوری نموده و با لشکرش از برابر سپاه ایران دور شد .
اندیشمند برجسته کشورمان ارد بزرگ می گوید : پیران اندیشمند به ریشه ها می پردازند نه به شاخه ها .
و اشک نهم پشتیبان اندیشه های رایزنان دانای خویش بود . اندیشمندانی که پیشاپیش آینده را پیش بینی می نمودند .
و بدین گونه بود که ایران در دوران مهرداد دوم به پنهاورترین دوران دودمان اشکانیان رسید .

یاسمین آتشی

 

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

زیارت بعد از شهادت

محمدرضا عاشور در جریان عملیات والفجر 8 زخمی شد و به بیمارستانی در اصفهان انتقال یافت. خانواده او تا آخرین لحظات بربالینش حضور داشتند. محمدرضا قبل از شهادت گفت:«من آرزو داشتم پس از عملیات والفجر 8 به پابوس امام رضا (ع) بروم ولی افسوس که حالا دیگر نمی‌توانم و لحظاتی بعد به شهادت رسید، برادرش پیکر او را داخل تابوت گذارد و روی پارچه تابوت نوشت:«محمدرضا عاشور اعزامی از گرمسار» سپس خود و خانواده برای مهیا کردن مقدمات تشییع به تهران و از آنجا به گرمسار رفتند، پیکر شهید عاشور نیز به همراه بقیه شهدا به تهران منتقل شد ولی به دلیل نامعلومی پارچه تابوت او با شهیدی از مشهد عوض شد و پیکر او به مشهد انتقال یافت. پس از غسل و کفن و طواف در حرم امام رضا (ع) خانواده شهید برای وداع آخر با شهیدشان روی او را کنار زدند و متوجه شدند که این شهید آنها نیست از طرفی خانواده محمدرضا هم همینطور و بعد با پیگیری، هر خانواده شهید خودش را دریافت کرد و به خاک سپرد. در حالی که شهید عاشور به آرزویش که زیارت امام رضا (ع) بود رسیده بود.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شهید محمدرضا عاشور در سال 1344 متولد شد و در 12/ 1/61 برای اولین بار به جبهه رفت. آخرین اعزام او در 7/7/64بود که در تاریخ 22/11/64در منطقه عملیاتی والفجر 8 زخمی و در بیمارستان به شهادت رسید.

www.epelak.blogfa.com

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الفتح آيات: 29 محل نزول: مدینه
 
سورة الفتح

 
إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُّبِينًا 1 لِيَغْفِرَ لَكَ اللَّهُ مَا تَقَدَّمَ مِن ذَنبِكَ وَمَا تَأَخَّرَ وَيُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكَ وَيَهْدِيَكَ صِرَاطًا مُّسْتَقِيمًا 2 وَيَنصُرَكَ اللَّهُ نَصْرًا عَزِيزًا 3 هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا 4 لِيُدْخِلَ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَيُكَفِّرَ عَنْهُمْ سَيِّئَاتِهِمْ وَكَانَ ذَلِكَ عِندَ اللَّهِ فَوْزًا عَظِيمًا 5 وَيُعَذِّبَ الْمُنَافِقِينَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْمُشْرِكِينَ وَالْمُشْرِكَاتِ الظَّانِّينَ بِاللَّهِ ظَنَّ السَّوْءِ عَلَيْهِمْ دَائِرَةُ السَّوْءِ وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ وَلَعَنَهُمْ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَهَنَّمَ وَسَاءتْ مَصِيرًا 6 وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا 7 إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا 8 لِتُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُعَزِّرُوهُ وَتُوَقِّرُوهُ وَتُسَبِّحُوهُ بُكْرَةً وَأَصِيلًا 9

 

ترجمه فارسي مکارم
سورة الفتح

به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
ما براى تو پيروزى آشكارى فراهم ساختيم! «1» تا خداوند گناهان گذشته و آينده‏اى را كه به تو نسبت مى‏دادند ببخشد (و حقانيت تو را ثابت نموده) و نعمتش را بر تو تمام كند و به راه راست هدايتت فرمايد; «2» و پيروزى شكست‏ناپذيرى نصيب تو كند «3» او كسى است كه آرامش را در دلهاى مؤمنان نازل كرد تا ايمانى بر ايمانشان بيفزايند; لشكريان آسمانها و زمين از آن خداست، و خداوند دانا و حكيم است «4» هدف (ديگر از آن فتح مبين) اين بود كه مردان و زنان با ايمان را در باغهايى (از بهشت) وارد كند كه نهرها از زير (درختانش) جارى است، در حالى كه جاودانه در آن مى‏مانند، و گناهانشان را مى‏بخشد، و اين نزد خدا رستگارى بزرگى است! «5» و (نيز) مردان و زنان منافق و مردان و زنان مشرك را كه به خدا گمان بد مى‏برند مجازات كند; (آرى) حوادث ناگوارى (كه براى مؤمنان انتظار مى‏كشند) تنها بر خودشان نازل مى‏شود! خداوند بر آنان غضب كرده و از رحمت خود دورشان ساخته و جهنم را براى آنان آماده كرده; و چه بد سرانجامى است! «6» لشكريان آسمانها و زمين تنها از آن خداست; و خداوند شكست‏ناپذير و حكيم است! «7» به يقين ما تو را گواه (بر اعمال آنها) و بشارت‏دهنده و بيم‏دهنده فرستاديم، «8» تا (شما مردم) به خدا و رسولش ايمان بياوريد و از او دفاع كنيد و او را بزرگ داريد، و خدا را صبح و شام تسبيح گوييد «9»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

omid_3953

چاک از يک مزرعه‌دار در تکزاس يک الاغ خريد به قيمت ۱۰۰ دلار. قرار شد که مزرعه‌دار الاغ را روز بعد تحويل بدهد. اما روز بعد مزرعه‌دار سراغ چاک آمد و گفت: «متأسفم جوون. خبر بدي برات دارم. الاغه مرد.»
چاک جواب داد: «ايرادي نداره. همون پولم رو پس بده.»
مزرعه‌دار گفت: «نمي‌شه. آخه همه پول رو خرج کردم.»
چاک گفت: «باشه. پس همون الاغ مرده رو بهم بده.»
مزرعه‌دار گفت: «مي‌خواي باهاش چي کار کني؟»
چاک گفت: «مي‌خوام باهاش قرعه‌کشي برگزار کنم.»
مزرعه‌دار گفت: «نمي‌شه که يه الاغ مرده رو به قرعه‌کشي گذاشت!»
چاک گفت: «معلومه که مي‌تونم. حالا ببين. فقط به کسي نمي‌گم که الاغ مرده است.»
يک ماه بعد مزرعه‌دار چاک رو ديد و پرسيد: «از اون الاغ مرده چه خبر؟»
چاک گفت: «به قرعه‌کشي گذاشتمش. ۵۰۰ تا بليت ۲ دلاري فروختم و ۸۹۸ دلار سود کردم.»
مزرعه‌دار پرسيد: «هيچ کس هم شکايتي نکرد؟»
چاک گفت: «فقط هموني که الاغ رو برده بود. من هم ۲ دلارش رو پس دادم.»

 

 

parand2281870

سخنان جالب از زبان بزرگان

سه قدرت بر جهان حکومت می‌کند ترس،حرص و حماقت . اینشتن.

اگر کشوری توقع داشته باشه که هم نادان باشه و هم آزاد چیزی رو انتظار داره که نه بوده و نه هیچ وقت خواهد بود . توماس جفرسون

از فردا نمی ترسم چراکه دیروز را دیده ام و امروز را دوست دارم . ویلیام وایت

عاقلانه است که در ذهن داشته باشیم که نه موفقیت و نه شکست به منزله پایان نیستند . روجر بابسون.

وقتی به خودمان دروغ می گوییم آن را بلند تر فریاد می زنیم . اریک هافر

چیزهایی وجود دارند که آنقدر جدی هستند که فقط می توان در موردشان جوک ساخت . هایزنبرگ!

 

 

ahalizadeh2000

فیزیک و متافیزیک

وقتی آب می نوشم
تک تک سلولهای من
تک تک ملکولهای آب را
در آغوش می کشند
وقتی به تو فکر می کنم
تک تک سلولهای من
تک تک سلولهای نگاه تو را
در آغوش می کشند
اینجا فرصت کمی
در اختیار سلولهای عاشق
شما قرار گرفته است
و صدای ثانیه ها را
از فراسوی دشت تنهایی
می شنوم
پس چرا نشسته اید
فرصت کمی دارید

 

 

photo_naser

در مورد این انتخابات من فقط چند سوال دارم که دوست دارم حداقل به آن ها فکر کنید ولو منتشر نشود.
-1 مهلت قانونی برای اعتراض به نتیجه انتخابات (مطابق با قانون) آیا 3 روز بیشتر است؟
2- وقتی دو نامزد معترض در مهلت قانونی مدارک خود را به شورای نگهبان ارسال نکردند و مدارک رضایی هم بررسی و در پایان رد شد، تمدید مهلت اعتراض بر مبنای چه قانونی بود که رهبرمعظم انقلاب هم با آن موافقت کردند؟
3- تشکیل شورای ویژه بررسی انتخابات از سوی شورای محترم نگهبان براساس کدام قانون است و آیا اصولا این کار به معنای زیربار زور رفتن نیست؟
این زور از جانب چه کسانی است که هیچ اسمی از آنان به میان نمی آید؟
4- وزارت محترم کشور دلایل مهندس موسوی را با استدلال هایی رد کرده که در آن به وضوح در چند مورد وزارت کشور (برای جلب نظر مهندس موسوی و ناظران وی ) خود تصریح به انجام اموری دارد که فراقانونی بوده! این اجازه بر چه اصلی به ایشان داده شده است؟
5- ورود رئیس محترم قوه قضاییه برای رفع مشکل انتخابات یعنی چه؟ مگر 24 میلیون و با اختلاف 11 میلیون رای خود را به رئیس جمهورشان نداده اند و به گفته همه ارکان نظام هیچ تقلبی صورت نگرفته است؟ پس رفع کدام مشکل؟ آیا واقعا مشکلی هست که مردم از آن خبر ندارند؟
و البته سوالات دیگری که تنها به یک مورد آن اشاره می کنم و آن هم برخورد مراکز اطلاع رسانی در باره رخدادهای پس از انتخابات است.
آیا در کشور کسانی با انتخابات مخالف هستند و به فرموده رهبر در کف خیابان به اظهار آن پرداخته اند ولی ارزش اطلاع رسانی نداشته ؟
آیا دشمنان ایران آنقدر قوی هستند که در پایتخت کشور این همه آشوب بپا کنند ؟
اگر مردم با آشوبگران همراه نیستند ( که نیستند) چرا تلویزیون حداقل در پناه نیروی های انتظامی به ثبت و ضبط این حوادث نمی پردازد؟ آیا ارزش اطلاع رسانی ندارد؟
آیا روش ما در برخورد با مخالفان درست بوده ؟ پس چرا در زمان تبلیغات ریاست جمهوری شاهد صحنه های فوق العاده از طرفداران نامزدها در مراعات قانون بودیم؟ چرا نباید آن رفتارها ادامه پیدا می کرد مگر رهبر معظم انقلاب هم بر آن تاکید نکردند؟

خدا را خدا را خدا را در رفتار و گفتارمان که از حدود الهی خارج نشویم
موفق باشید و پایدار

 

 

alirezamajidi

آقای بروکس

فرانک مجیدی: یکی از هنرهایی که خدا را شکر، هرگز در فیلم‌های ایرانی شاهدش نیستیم، پرداخت شخصیت‌های چند لایه و گنجاندن نیمه‌های پنهان در کاراکترهاست. کاریش هم نمی‌شود کرد! اما سینمای امروز جهان می‌تواند نمونه‌های خوبی را به ما نشان دهد که بیننده بعد از تماشای فیلم احساس کند به شعورش احترام گذاشته شده، یک فیلم خوب دیده و از تناقض‌ها لذت برده است. امروز می‌خواهم راجع به فیلمی صحبت کنم که شاید در ژانرش برترین نباشد، اما یک فیلم خوب است و می‌شود دیدنش را توصیه کرد. «آقای بروکس» به کارگردانی بروس اِی. اوانز و محصول سال ۲۰۰۷/
آقای ارل بروکس( کوین کاستنر)، یک مرد محترم و موفق و خانواده دوست است. او همسری خوب و همراه به اسم اما( مارج هلگنبرگر) و دختری جوان به اسم جین( دانیله پانابیکر) دارد، مالک خانه‌ای زیباست و اخیراً مرد سال شناخته شده. اما، ورای تمام این خوبی‌های آقای بروکس، یک بیمار روانی شیزوفرنیک است و او در این شخصیت دوم یک…
فیلم «آقای بروکس» در ژانر فیلم‌های جنایی قرار می‌گیرد و از همین‌جا باید بگویم که به دلیل برخی صحنه‌های بسیار خشن یا نامناسب، مسلماً دارای محدودیت سنی برای تماشاست. صحنه‌های خشن فیلم، بسیار کوبنده و قاطع تصویر می‌شود و بقدری سریع اتفاق می‌افتد که اصلاً نمی‌توان از آنها چشم برداشت. بار اصلی فیلم، روی ستاره‌اش کوین کاستنر قرار دارد. همه‌ی ما کاستنر را با فیلم درخشان «با گرگ ها می‌رقصد» به یاد می‌آوریم. این فیلم به کاستنر فرصتی برای درخشش یک‌تنه می‌دهد. او مردی است که هرگز مشکلات روانی خود را در بُعد اجتماعی زندگیش بروز نمی‌دهد و در نهایت، آن شخصیت غیر اجتماعیش را تنها برای خود و دوست خیالیش، مارشال، نگاه می‌دارد. او باهوش است، اشتباه نمی‌کند، مدرکی به جا نمی‌گذارد، اما زندگی او را به شیوه‌ی خودش تنبیه می‌کند. دختر او، درست مثل خود اوست و مهر پدری او باعث می‌شود این موضوع را نپذیرد. من شخصاً شیفته‌ی بازی کاستنر زمانی‌که فهمید دخترش هم راه او را پیش گرفته شدم. سکانس نیمه‌پایانی فیلم که واقعاً عالیست و حقیقت آینده‌ی آقای بروکس را در خود نهفته است.

سینمای امروز، نسل جدیدی از شخصیت‌های غیر اجتماعی را ارائه کرده است. شخصیت‌هایی که لبخندی گرم و درخشان دارند، محترم و دوست‌داشتنی‌اند، تیک عصبی ندارند، گرسنه و زخم‌خورده و رانده شده نیستند، اما بینهایت خطرناک و بی‌رحمند. آقای بروکس، قاتل فیلم «بچه‌ی اشتباهی» و کاراکتر آنتونی هاپکینز در «شکستگی» و تام کروز در «جانبی» نمونه‌هایی شاخص هستند. همین رویه‌ی غیر قابل انتظارشان است که آنها را ترسناک‌تر از آدم بدهای رو و تابلو می‌کند و در گامی جلوتر، ضد قهرمان‌هایی دوست‌داشتنی می‌سازدشان. یکی از جذابیت‌های فیلم هم برای ما آن است که آقای بروکس برای تسکین خودش، یکی از جملات معروفی که دکتر شریعتی آن را ترجمه کرده زمزمه می‌کند:« خداوندا! به من توان بده بپذیرم آنچه را که نمی‌توانم تغییر دهم …» (شاید عین جمله‌ی معروف را ننوشته‌باشم، با عرض معذرت!)
البته فیلم خالی از اشکال نیست. برای شروع، این نامی که برای فیلم انتخاب شده، حداقل این فکر را در خود من به وجود آورد که این یک فیلم طنز آدام سندلر با شوخی‌های آنچنانی‌اش هست! از این گذشته، فیلم تنها در چند روز محدود زمان حال می‌گذرد. اینکه آقای بروکس چرا به چنین راهی کشیده شد، چرا با کسی رازش را در میان نمی‌گذارد، تولد شخصیت مارشال… همه سئوالاتی بی جواب می‌مانند.
در این فیلم، مجموعه‌ای از ایرانی‌ها همکاری دارند. خانم«یاسمین دلاوری» در نقشی فرعی بازی دارد. «سام نظریان» در تیم تهیه‌کنندگان است و البته موثرترین عنصر هموطن ما در فیلم که اثری درخور در فیلم دارد«رامین جوادی»است که آهنگساز فیلم بوده و گفتن ندارد که او آهنگساز سریال زیبای «فرار از زندان» هم هست.
فیلم «آقای بروکس» در میان چند فیلمی که اخیراً دیدم جذاب و دوست‌داشتنی بود، بخاطر کوین کاستنر محبوبش و داستان متناقضش. می‌شود از شخصیت ارل بروکس لذت برد، اما بشرطی که فقط بعنوان تماشاگر از شیوه‌ی زندگی او لذت ببری!

 

 

salman_yavar

سال‌هاي دور از سياست

آقای میرحسین موسوی سال‌ها دور از صحنه سیاست زیسته است؛ گوشه‌ای گزیده و در کسوت ریاست فرهنگستان هنر، گاهی نمایشگاه نقاشی برگزار کرده و زمانی در مجامع علمی حاضر شده است، بی آن‌که ردپایی واضح از او در مجادلات سیاسی بر جا مانده باشد. اعلام نامزدی غیرمترقبه وی در زمستان گذشته، از سوی بسیاری اقدامی در انتقاد از سیدمحمد خاتمی ارزیابی می‌شد که نامزدی‌اش را برای انتخابات اعلام کرده و در میانه میدان بود و با حضور موسوی، مجبور به‌کناره‌گیری از صحنه شد. حالا روزهایی است که موسوی یکه‌تاز اتخاذ مواضعی نادر و عجیب شده است که نه تنها با مواضع وی (ابراز شده در ایام همین انتخابات) تناسبی ندارد، بلکه گوی سبقت را از تندروها و ساختارشکنان (تعبیری از وی برای بیان تفاوت‌اش با افراطیون) ربوده است.

اول. آقای موسوی، ممکن است بر اساس یک طرح به عرصه آمده است؛ بر فرض، او و خاتمی با پیشنهاد مقابله‌جویی با بخش‌های از نظام (در صورت پیروزی یا شکست) مواجه شدند و خاتمی چنین روشی را نپذیرفته و موسوی پاسخ آری داده است. لحظات پایانی مناظره مهدی کروبی و موسوی، آنجا که کروبی، موسوی را مخاطب قرار می‌دهد که آیا شما تا آخر در صحنه باقی خواهید ماند را به یاد آورید، کروبی بر اساس چه باوری چنین سوالی را مطرح و در برابر پاسخی که می‌شنود، آرام می‌شود و سکوت اختیار می‌کند؟ مصاحبه موسوی، در 20 خرداد با هفته‌نامه تایم هم این گمانه را تقویت می‌کند که او قصد داشته از ابزار تظاهرات خیابانی (حتی در صورت رئیس‌جمهور شدن) برای پیش‌برد اهداف‌اش استفاده کند. چهره‌ای دیگر از این ماجراجویی، مکاتبات مکرر وی با مقامات عالیرتبه نظام بود (که روزانه از سوی ابوالفضل فاتح اطلاع‌رسانی می‌شد)، مکاتباتی که در وهله اول می‌تواند نشانه‌ای از همگرایی باشد و اما از زاویه موسوی، می‌شود آن را به معنای اتمام حجت تلقی کرد.

دوم. آقای موسوی از پایان رقابت‌های انتخاباتی در چندین بیانیه و اظهارنظر، حرف‌ها و مواضعی را پیش کشیده که هیچ کدام با نص صریح قانون تطابق ندارد. او که هدف‌اش را ابطال انتخابات اعلام کرده، حتی حاضر نیست به طور رسمی به شورای نگهبان شکایت برد و فقط نامه‌هایی سرگشاده انتشار داده و در آن‌ها مواردی را به صورتی مغشوش و پر ابهام بیان کرده است. وی در گامی دیگر به میان کشیدن پای مراجع تقلید و علما را خواستار شده (چهره‌هایی که به زعم موسوی اگر به وی رای نداده باشند، حامی محمود احمدی‌نژاد هم نیستند)، مراجعی که در تولید 20 سال گذشته تنها یک‌بار به دیدار آن‌ها رفته و دوران نخست‌وزیری‌اش، گویای اختلافات بسیار مهم با برخی از ایشان است. او حتی از دادن یک بیانیه که حمایت‌های خارجی را محکوم و هرگونه تجمع را محدود کند، پرهیز کرده است و به‌راحتی از خط قرمز‌های نظام عبور می‌کند. این‌ها همه در شرایطی روی می‌دهد که حجم بسیار وسیعی از رایزنی‌ها و مذاکرات با او (و برخی از چهره‌های تاثیرگذار نظیر خاتمی) صورت گرفته و در همه آن‌ها کوشیده شده تا راه حلی برای عبور از وضع فعلی یافته شود.

سوم. فضای انتزاعی حاکم بر نگاه موسوی که مثلا در دور قبلی انتخابات ریاست‌جمهوری با طرح پیش‌شرط‌های نظیر در اختیار گرفتن نیروی انتظامی و یک شبکه تلویزیونی برای رئیس‌جمهور (که هر دو اموری خلاف قانون اساسی‌اند)، عملا مانع از وردوش به صحنه رقابت‌ها شد و یا اینکه علت‌العلل ورود به این دور از رقابت‌ها را جلوگیری از انحلال سازمان مدیریت و یا شوراهای 14گانه عنوان می‌‌کرد، حالا رنگ و بویی دیگر گونه یافته است. او برنامه تلویزیونی زنده بدون مجری، برگزاری تجمع در ورزشگاه آزادی و حضور اعتراضی در حاشیه برخی مراسم را درخواست می‌کند تا به‌زعم خود، بحران پایان بیابد. برنامه‌هایی که به‌وسیله آن‌ها موضوع ابطال انتخابات زنده نگه‌ داشته می‌شود، ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد زیر سوال می‌رود و تنش تا مدتی نامحدود ادامه پیدا می‌کند. مساله متهم کردن موسوی به توطئه نیست، اما دو واقعیت بسیار نگران‌کننده در میان است: اول آن‌که همه انقلاب‌های رنگی از اختلاف انتخاباتی آغاز شده‌اند، ثانیا طرح این موضوع که ابطال انتخابات، کف خواسته‌هاست، احتمال در میان بودن اهدافی دیگر را جدی می‌کند.

ضربه مهلکی که توسط آقای موسوی و به‌واسطه بر هم زدن قاعده بازی، به حیثیت و اعتبار جمهوری اسلامی وارد شده، بر کسی پوشیده نیست. گرفتاری بزرگی که تبعات‌اش به زودی تمام نمی‌شود و آثار آن را به آسانی نمی‌توان کم‌رنگ کرد. مشی آقای موسوی در این روزها هم نشانی از مسالمت‌جویی و همراهی ندارد و این یعنی بن‌بست در دست‌یابی به یک پایان‌بندی خوش برای بحران پس از انتخابات. به راستی اگر نتیجه انتخابات چیزی جز آنچه اکنون به‌وقوع پیوسته می‌بود، آیا این نمایش‌های خیابانی با ابعادی بسیار بزرگ‌تر به اجرا در نمی‌آمد؟ سال‌ها دوری از سیاست، لجاجت و استقامت بیهوده را جایگزین تجربه و تعهد کرده است و افسوس بر سرمایه‌ای که از کف می‌رود.

 

 

amiravram

آقاي مبین
نمی دانم این مطلب در فایل روزانه شما درج خواهد شد یا خیربهرصورت من آنرا برای شما مي فرستم امیدوارم که این حق به امثال من هم داده شود تا در روزانه شما حضور داشته باشیم.
دوست عزیز بر هرکس واضح . مبرهن است که شما به یک جناح خاص اعتقاد داری گناه نیست کسی هم شما را زنديق وکافر نخواهد خواند این حق طبیعی شماست که بهر دلیلي که براي شما محترم است به شخص خاصی علاقه داشته باشید بدون اینکه حتی بخواهید برای کسی توضیح دهید یا مورد توهین واقع شوید.اما انگار بعضی از مالب مندرج در روزانه شما بدجوری فکر مردم را نشانه رفته اند.شاید ما در ایران محیط بسته ای داشته باشیم اما مطمئن باشید در دنیا همه فیلم کشته شدن خانم ندا را دیدند مردم اینقدر هم ساده نيستند که بگویند فیلم بود و یا تیر از عقب شليک شده بود و هزاران خزعبلات دیگه.مهم نیست که انتخابات به نفع چه کسی شد مهم اینست که آقایی که قرار است منبعد رئییس جمهور خوانده شود گروهی از مردم هرچند قليل را خس و خاشاک نامید و همه را مزدور اجنبی.اولا رییس جمهور رئییس تمام مردم نیست بلکه نماینده مردم و سمبل همبستگي مردم است . حق ندارد کسی را مورد توهین قرار دهد و از همین جا معلوم مي شود ایشان هیچ علاقه ای به مردم ندارد و مانند دیگر حرفها اینها صحبتهای انتخاباتی است. بعد هم مگر ما در قرن یکم شمسی هستیم که اینجوری حقایق را کتمان مي کنند.این همه فیلم در کشور پخش شد که با لباس پلیس زنان و مردان مسن را کتک می زدند.اگر تمام اينها کار اجنبی است وای بحال کسی که در کشورش اجانب مردم را دخیابان کتک می زند به اموال مردم آسيب می زند و ایشان عوض آرام کردن جو به آنها پر و بال می دهد.نیروهای لبنانی و یا افغانی در ایران چکار می کنند متاسفانه ایشان آنقدر به مردم خود اعتماد ندارد که براي حفظ کشور باید از غریبه ها استفاده کند و یا شاید هم می داند که هر ایرانی دست روی زن مسن بلند نمی کند و با افتخار ناموس مردم را کتک نمی زند. ایشان اگر ریگ در کفشش نیست چرا تمام رسانه ها را تعطیل کرده و سیستم موبایل را قطع نموده.مگر شاه با خفقان توانست ایران را حفظ کند که ایشان می خواهد..نمی دانم ایشان چه می کند و چه مي اندیشد هیچ کس را در گور کس دیگر نمی خوابند و از هیچ کس بجاي دیگري شوال نمی کنند اما من روی سوالم اینست کهانهايی که سعی در تطهیر این خفقان و بازیهای مرگ آلودی که در ایران جاری است دارند آيافکر نمی کنند آیا ذره ای نمی اندیشند.در قرآن کریم آمده است آنان کران و لالان هستند بر دلهاشان مهر نهاده ایم و نمی توانند حقیقت را ببیند.می خواستم آلوده سیاست نشوم اما اگر امر خداوند نبود ساکت می ماندم و لب بر نمی تافتم.خداوند ما را به آنچه می انگاریم و قلممان قسم داده مواظب باشیم دل ملت را جریحه دار نکنیم.در اینترنت کمی جستجو کنید و مقالاتی که در مورد عاقبت ساواکیها، عوامل دیکتاتورها و غیره هست را بخوانيد و ببینید چه بر سر خائنین بر ملت آمده.ممکن است زمانی مردم با بزگان قوم مصالحه کنند اما جیره خواران بخشیده نخواهند شد.مردم را با مطالب متفرعن آزار ندهید.در ضمن دوست عزیز ما روباه نیستیم که در برابر شیر ایستاده ایم.ما انسانیم همین و بس و به کمتر از حق خود قانع نیستیم .. اگر شمایان خوی حیواني و ددمنشی دارید بحث دیگری است.پیلات رومی هنگاميکه حکم تصلیب مسيح را امضا کرد دستانش را شست تا گناهش از این جنایت پاک شود مطمئن باشيد ننگ این خیانت نه به هفت آب که بصد دریا نرود.ندا قهرمان نیست شهيد هم نيست بیچاره مظلومی است که به تیر نامردی کشته شد اصرار هم نکنید تیر ازپشت خورده اینجا هم ژلپن نیست که کامیکازه داشته باشد و خودزنی بکنیم.چهره اورا با دژخیمان باتوم بدست مقایسه کنید ببینید کدامین شور زندگی بر ناصیه دارندودنیا در غمش گریست اگر دين ندارید لااقل آزاده باشید متاسفم که از سالها عزاداری امام حسین تنها قیمه نذری اش را می شناسید .والسلام
آقای مبین من روی صحبتم با کسانی است که شعور مردم را نادیده می گیرند.نه شخص بخصوص.ممنون

 

 

mehranmehran28

وظیفه ما چیه؟

موقعی که در فیلم گنج قارون ،فردین و ظهوری و آرمان با اون وضع خاص آبگوشت خوردند ،دانسته یا ندانسته بنیان گذار سبک خاصی از فیلم شدن که بعدا فیلمهای آبگوشتی نام گرفت.
چه بخواهیم و چه نخواهیم این سبک بخشی از تاریخ سینمای ماست..شاید همون دلیلی که ایرج میرزا رو در زمان قاجار وادار کرد که اشعاری رو با ویژگی خاصی به جامعه تحویل بده و فروزان رو در چهل سال بعد وادار کرد که برای جلب نظر مخاطب به هر حربه ای متوسل بشه (که  البته تا حدود زیادی هم موفق بود )الان هم این جوانان رو وادار کرده که به موسیقی زیر زمینی اونهم با این درجه از ابتذال پناه بیارن.و این شاهکار شرایط جامعه است.
یه موقعی می گفتیم این موسیقی لس آنجلسی هم واقعا مزخرفه.حالا همونطور که هممون میدونیم وضعیت به گونه ای فرق کرده که باید کانالهای ماهواره رو طوری تنظیم کنیم که برای شنیدن موسیقی شبکه های لس آنجلسی رو بگیره.
البته تحت هیچ شرایطی با این نوع موسیقی موافق نیستم.چون نه تنها با فرهنگ ایرانی مطابقت نداره بلکه ضدیت و در جاهایی دشمنی هم داره.
اینها رو برای این نمیگم که جواب بشنوم خب نگاه نکن.
نه
نمیشه
وقتی شما با فرزندی سر و کار دارید که توی مدرسه با دوستانش از همه چیز حرف می زنن و همونطوری که همه میدونیم نسلشون 180 درجه با ما فرق میکنه پس نمیتونیم اونها رو تحریم کنیم که چیزی رو نبینن.
میتونیم محدودش کنیم اما اینکه کاملا ممنوع بشه ...نه
وقتی فرزندت توی مدرسه بشنوه که فلان خواننده چنینه و چنانه تا کی میتونه نسبت به این مسئله بی تفاوت باشه؟و بگه ما توی خونه ماهواره نداریم و چیزی نمی بینیم.همونطوری که اگر کسی بیست سال پیش توی خونه شون ویدیو نبود از بخش مهمی از تعاریف مورد علاقه همکلاسیها و در نتیجه حضور در جمع دوستان محروم میشد.
من عقیده دارم که اونها باید با همه وسایل ارتباط جمعی آشنا باشند تا حدی که افکار و عقایدشون که در حال شکل گیریه، منحرف نشه و اینجا وظیفه ما به عنوان بزرگتر اینه که با نشان دادن فرهنگ، آرمان ،ارزش و ضد ارزش به اونها، عقایدشون رو جوری پرورش بدیم که در آینده جامعه بهشون به چشم یه ببو گلابی نگاه نکنه.
اما مسئله دیگه اینه که این شبکه ها واقعا واقعا واقعا بد آموزی دارن.نه تنها برای کودکان و نوجوانان بلکه برای جوانان ما هم همینطور.که البته گمان من بر اینه که برای جوانان بد آموزیشون بیشتر از کودکانه.چون اونها دقیقا در سنی به این ابتذال (البته به نظر من)رسیدن که کشور بیشتر از هر موقع دیگه ای به اونها و تفکر سازنده شون نیاز داره.

دقیق تر بشیم:
توی شوهای تلویزیونی  لس آنجلسی به حرکت دوربین روی اندام خانمها دقت کردین؟یا توی شوهای شبکه های دیگه که دخترها به طرز احمقانه ای آرایش های آنچنانی میکنن و دلشون خوشه که یه روسری روی سرشون انداختند کارگردان واقعا به چه چیزی فکر می کنه؟به چه منظوری اقدام به ضبط این تصاویر میکنه؟...

ابتذال
اگر زمانی برای نشان دادن زیبایی ظاهری معشوق از چشم و ابرو و نهایتا زلف و دهان استفاده میشد الان این جهت به کدوم سو تغییر پیدا کرده؟

در سالیان اخیر می بینیم که در شعر های این ترانه هاجهت سرودن شعر هم تغییر کرده. در اشعار سالهای گذشته کشش عاشق به سمت معشوق به بهترین شکلی نشون داده میشد و عاشق همه هم و غمش این بود که به وصال یار برسه.
اما حالا چی؟
دیگه ازت بدم میاد
برو دیگه دوستت ندارم
دیگه نمی خوامت
گور پدرت
مرده شور اون چشماتو رو ببره
و از این قبیل...
البته درسته که این اشعار هم مانند زمان ایرج میرزا در بستری به وجود اومدن که خاص این نوع ترانه سراییه.
اما چرا؟
چون مخاطب خودشونو دارن.
مخاطبشون هم کسانی هستند که با تمام وجود این آهنگها و اشعار رو می پسندند...
چرا؟
نوع جهت گیری فکریشون به کدام طرفه و چرا اینقدر تغییر کرده؟
وقتی  در یک شو تلویزیونی ترانه ای از محتوای شعری برخوردار نباشه( که متاسفانه اکثر موسیقی های اخیر که مجاز شناخته میشن از این دسته اند )به سمتی کشیده میشه که برای جذب مخاطب به تحریک کردن غرایزی می پردازن که کنترل اون غرایز شرایط خاصی رو می طلبه که فعلا ربطی به این بحث نداره.
ذهن کودکان و نوجوانان ما با تکرار این اشعار چه سمت و سویی می گیره؟اونها در سالیان آینده با معشوقشون چه طوری رفتار می کنن؟و اصلا معیارشون برای انتخاب معشوق چی میشه؟کمان ابرو ؟چشم مست؟لب افسوس کنان و یا با عرض پوزش از همه خانمهایی که این وبلاگ رو میخونن اندازه سینه و باسن و ترکیب ران و ساق پا؟
چه جوری برای فرزندان ما معیار مشخص میشه؟
وظیفه ما چیه؟

 

 

ehsan.itman

تخيلات آمريکایی درباره ايران
جوگيری اينترنتي/ انقلاب تويتري

مقاله ذیل نوشته ماکسیمیلیان فورته است که در وبلاگ خود به شرح مطالعات و تحقیقات خود در مورد عملکرد اینترنتی سایت تویتر و همکاری این شرکت با دولت آمریکا و اسرائیل در ایجاد جنگ روانی بر علیه مردم ایران و انقلاب اسلامی و توسعه شایعات بر علیه ایران در سطح بین الملل و برای پوشش داخلی خود و ارائه اطلاعات غلط به مردم انگلیسی زبان ، پرده بر می دارد.



 

کدام قیام؟
اگر تیتر اخبار از "انقلاب تویتری در کانادا" - یک جامعه واقع در شمال آمریکا با دسترسی اینترنت فوق العاده وسیع و درصد نفوذ اینترنت بسیار بالا و همچنین یکی از بالاترین مقادیر برخورداری از رایانه شخصی - هم حکایت کند، یک موضوع در حیطه انقلاب تویتری قابل تردید به نظر می رسد: 74 درصد از کانادائی های مورد پرسش، هرگز نام "تویتر" را نشنیده اند و تنها 1.45 درصد از آنها از تویتر استفاده کرده اند که اکثریت آنان جوان، حرفه ای یا در دانشگاه ها بوده اند. من بعنوان کاربر کانادائی تویتر، بخشی از این اقلیت ناچیز هستم ( 74 درصد از کانادائی ها از تویتر بی اطلاعند CBS News تاریخ 11 جون 2009 ).
اینکه این عده بتوانند با سایت تویتر سیستم را به مبارزه بطلبند یا یک سیستم سیاسی را کاملا از اساس تغییر دهند را رها کنیم. این تحلیل نه تنها در مورد کانادا صحیح نیست که با توجه به مطالعاتی که دانشکده تجارت هاروارد صورت داده، تنها 10% از کاربران توییتر بیش از 90% محتوای آن را تولید میکنند. ( منبع: تحقیقات می گوید 10 درصد کاربران تویتر 90 درصد محتوای آن را تولید می کنند / سی بی اس نیوز 5 جون 2009 ).
تحلیل هائی از جنس افرادی مثل "کلی شیرکی" - نویسنده آمریکائی -، که از چیزی به نام "انقلاب تویتری در ایران" سخن می گوید عنصری غایب دارند و آن توجه به موضوعات تیترخور و روزنامه پسند است.
البته که این یک "انقلاب" است، اما برای سایت "تویتر". شرکتی که ماجرائی بسیار شبیه به داستان کلاسیک حباب دات‌کام‌ها را  دارد و اینک در رکود است و هیچ طرح تجاری ای برای آینده ندارد و از اینطرف و آنطرف 20 میلیون دلار و 30 میلیون دلار سرمایه گذاری دریافت می نماید ( این و این و این و این را نگاه کنید ). شاید تویتر به عنوان عنصری نامرتبط با ایران مطرح باشد اما این برای خود تویتر و برای خودستائی بعضی کاربران پرحرارت تویتر که تصور می کنند پیام های آنان و نشان های سبزشان دنیا یا حداقل ایران را تغییر می دهد مزیت خوبی محسوب شود.
برای آماده‌کردن این مقاله، من نه تنها سه کانال انتخابات ایران در تویتر را از 13 جون - روز انتخابات ایران - تا امروز پیگیری و بررسی کردم که مثال هائی از 1280 پیام تویتری را جمع کرده و تمامی پیام های مرتبط با انتخابات ایران را نیز گردآوری کردم. در میان جملاتی که تویتر را ستایش می کردند و راه هائی که برای استفاده از تویتر برای "نشان دادن حمایت از مردم ایران" منتشر می شد، مثال هائی از این دست گردآوری کردم:
    - نوشته ر.ت.هافینگتن: قیام ایران تویتری خواهد شد (و در بلاگها و در یوتیوب درج خواهد شد)
    - انقلاب در تویتر ثبت خواهد شد
    - توییتر فوق العاده است
    - در حیرتم که تویتر چه به کانال انتخابات ایران کرد!
    - تصور می شود نقش توییتر درانتخابات ایران میتواند تاریخی باشد
    - توییتر. از تو متشکرم
    - اعجاب انگیز است که چگونه تویتر رخداد واقعی را عرضه می‌کند.
    - ساده است که سبز باشید و نشان تویتری خود را برای ابراز همبستگی با مردم ایران سبز کنید.
    - نشان گرافیکی من سبز شد تا انقلاب آزادی را در ایران حمایت کنم / کانال انتخابات ایران
اما نکته جالب این است که هیچ کدام از کاربرانی که این عبارات را نوشته‌اند ازمیان کاربران ایرانی توییتر نیستند و اکثرا ساکن ایالات متحده وبقیه ساکن کانادا هستند.

انقلاب چه کسی؟
در این حال، عده ای می خواهند ما باور کنیم که یک "انقلاب تویتری" در ایران جریان یافته است، در حالی که چنین چیزی وجود ندارد. نه تنها این به رخ کشیدن قدرت تویتر تقریبا بطور کامل اغراق آمیز است که حقیقت از یک توافق از پیش صورت گرفته برای گرامیداشت و تحسین تویتر توام با برنامه‌ریزی برای اعتراضات خیابانی تهران حکایت می‌کند.
فعلیت انقلابیون تویتری ایران چقدر واقعی است؟ در حقیقت تعداد افرادی که ایرانی نامبرده می‌شوند و در تویتر بعنوان نویسنده در موضوع اعتراضات شناخته می شوند تنها 45 نفر است (فهرست)، محل سکونت بسیاری از آن ها نا معلوم است و اکثر آنان به زبان انگلیسی مطلب می نویسند. با این حال، در یک دقیقه شما می توانید 2500 مطلب بروز رسانی شده تنها در کانال iranelection یا کانال انتخابات ایران دریافت کنید، و عمده این مطالب تکراری غیر قابل استفاده است و به کسی غیر از خیل کثیر کاربران آمریکائی تویتر نمی رسد. در نهایت، "تنها یک سوم ایرانیان به اینترنت دسترسی دارند (در مورد کانادا دیدیم که که استفاده ازاینترنت به معنای استفاده از تویتر نیست) "، و در نکته ای جالب توجه جوانانی که در اعتراضات شرکت جستند و همچنین از تویتر استفاده می کنند، گروه 18 تا 24 ساله هائی هستند که دربردارنده "مهم ترین گروهی که به احمدی نژاد رای داده اند" است. ( منبع )
اسوشیتد پرس تحلیل مشابهی را منتشر کرده است که بیان می دارد:" استفاده از اینترنت در ایران هنوز بصورت تجملی قشر جوان و ساکنین شهرهاست. این بدان معناست که استفاده از تویتر مختص جوانان و قشر محقق است و نادیده گرفتن احساسات سیاسی محافظه کارانه می تواند گمراه کننده باشد".
افرادی که با اسوشیتد پرس مصاحبه کرده اند گفته اند که اعتیاد به تویتر تصوری ایجاد کرده است که تهران شاهد انقلاب دیگری است، و تویتر موضوع مهمی برای ایرانیان است. ( منبع )
در این انقلاب تویتری، تویتر معرف کاربران اینترنتی نیست، جمعیت استفاده کننده از اینترنت نیز نمایانگر جمعیت بزرگتر نیست، جوانان، معرف جوانان نیستند و ایرانیان ممکن است ایرانی نباشند. البته خارق العاده است که این "قدرت رسانه ها" است.

انقلابیون چه می‌گویند؟
"رای من کجاست؟"، من نمی‌دانم رای افراد ناخشنود انتخابات ایران کجاست، اما شک دارم که آنها در تویتر باشند. شاید این نظر اشتباهی باشد، شاید راه برقراری مجدد انتخابات برای آنها "تویتر" باشد، شاید هم یکی بخواهد فکر کند که زنان زیبای جوان با آرایش و جواهرات، آراء واقعی خود را در تهران هنگامی که آن را برای عکاسان خارجی به زبان انگلیسی بلند کردند صادر کرده باشند.
چیزی که حتی کمتر از این مبهم می نماید این است که آنها چیز بیشتری در مورد تویتر می گویند. بعضی از روزنامه نگاران فکر می کنند آنها "یک مرحله جدید از تحول در رسانه های جمعی" در شکل "استفاده از تویتر در ایران" می بینند ( عموما بین "تویتر در ایران" با "تویتر برای ایران" اشتباه می کنند)، حتی آنها ادعا می کنند " اطلاعات مثل سیل از این کشور در حال ارسال به تویتر است ". (نگاه کنید به "پیام هائی از تهران: استفاده از تویتر در ایران، مرحله جدیدی از تحول". اشلی تری، گلوبال نیوز، 15 جون 2009 ). سوالی که ما باید از خود بکنیم این است که: چه اطلاعاتی و "سیلی" با چه طبیعتی؟
من شخصا کمتر دیده‌ام که رخدادهای واقعی نقل و گزارش شود، و وقتی اطلاعات صحیح هم ارسال شود، هزاران بار در طول روز تکرار می شود. تعداد بسیار زیاد و محتوای بسیار کم.
هانسون حسین، مدیر بخش رسانه های دیجیتال در دانشگاه واشنگتن نوشته است:
" من زمان زیادی برای پاک سازی کانال "انتخابات ایران" گذاشتم تا تکرارها و اطلاعات دست دومی را که توسط کاربران خارج از کشور بود را تصفیه کنم. ما نمی توانیم با ظاهر پیام ها روبرو شویم و این مقداری خطرناک است. باید کاری کنیم که بدانیم امکان تشخیص صحت خبر وجود دارد یا خیر" (منبع)
مایکل کرول نیز نوشته است:
"چیزی که مرا در مورد این پیام های تویتری و حساب های کاربری تازه که به وبلاگ ها مطلب می فرستند نگران می کند این است که ما راهی برای تشخیص درستی آن ندارید، من مقدار زیادی مورد مشکوک یا مطالبی که غاط بوده اند دیده ام" (منبع)
بطور مشابه، وبلاگ نویس دیگر نوشته است:
"اگر شما بعنوان یک متقاضی متوسط اخبار، به اخبار تویتر اعتماد کرده باشید ممکن است باور کرده باشید اتفاقاتی که هرگز رخ نداده، رخ داده است. اطلاعاتی که شما را بسادگی در مورد اخبار گمراه می کند. در بهترین حالت شما گیج شده اید. محتملا فکر نکرده اید که احمدی نژاد حتی از پشتیبانی بسیار مردمی در ایران بهره می برد. " (منبع)
یکی از پیام های تویتری تکراری که من در طول دو روز دیده ام، پیام ذیل با تغییرات جزئی است:
تکرار از ایران: تائید شد !! ارتش در حال حرکت به سوی معترضین در تهران است ! لطفا پخش کنید! فوری!
در واقع، هیچ ارتشی بر علیه "معترضین" حرکت نکرد، نه در آن زمان، نه قبل از آن، نه درست بعد از آن...، بعضی از پیام ها ظاهرا بطور عمدی جهت توسعه شایعه منتشر می شوند:
گفته می شود ارتش فرمان های شلیک را نمی پذیرد.
و
    صدای آمریکا ادعا می کند 5000 تن از سربازان حزب الله لبنان به ایران فرستاده اند تا موقعیت را کنترل کنند.
و
    پلیس دانشجویان را از بالای ساختمان دانشگاه به بیرون پرت کرد
و
 ایران: تائید 10 الی 15 کشته در خوابگاه های شب گذشته ! طبقات پوشیده از خون است. ( منبع: http://twitter.com/sissyto4 کاربر ساکن در ایالات متحده ).
و
    من اینجا شنیده ام که ممکن است روز پنجشنبه یک درگیری ملی در ایران رخ بدهد. ( از یک کاربر ساکن نیویورک ).

تویتر نه تنها به کاربران خود اجازه میدهد در جریان تهییج جنسی سهیم باشند، بلکه این امکان را می دهد که در مورد ایران برای خود ایرانیان اخبار "بسازند" و حتی آن اخبار را شاخ و برگ داده و در طول زمان پیش بروند. البته هر کسی در تویتر می تواند "ایرانی" باشد و در حقیقت آنان که تهییج شده اند تا "ایرانی شوند" همچنانکه در ذیل می بنید، این اخبار را به مراتب تکرار می کنند:
تکرار: برای حفاظت از ایرانیان تویتر بواسطه تغییر مبدا زمانی خود به +3:30 و تغییر مکان به تهران کمک کنید.
بعلاوه، الزام کردن دیگران به این تغییر مکان و زمان، تلاش بیشتری برای پوشش گذاشتن بر روی هویت کاربران "جعلی ایرانی" تویتر وجود دارد:
وقتی که پیام تویتری را تکرار میکنید، لطفا شناسه را حذف کنید و تایپ کنید RT منبع از ایران #انتخابات ایران #شناسه "بسیار مهم!!!" لطفا پخش کنید.
مشکل آنطور که ما می بینیم این است که وقتی همه از ایران هستند، هیچ کس از ایران نیست.

شبکه‌های اجتماعی، بهتر از چه چیزی هستند؟
مطلب دیگری که در این مورد منتظر شده این است که ما چطور "اطلاعاتی" را که توسط این قیام تویتری منتشر می شود ارزش گذاری کنیم. اولین مشکل این است که بر ادعاهای کم ارزش فائق آئیم. آنطور که بعضی در تویتر می گویند،این اولین "قیام تویتری" نیست. آخرین نمونه، قیام در مولداوا بود که من شخصا از خیلی نزدیک پیگیر اجتماعات یونانی در تویتر و رسانه های دیگر بودم. البته، این کانال هنوز وجود دارد و در دسامبر 2008 وقتی فعال بود لینک های بسیاری به رسانه های مستقل بهمراه تصاویر و ویدیوهای متنوع داشت و همچنین نزدیک به اکثر پیام ها به یونانی بود. این موضوع یک رخداد یونانی بود، برای یونانیان بود و یونانیان از آن بهره می بردند. بنابراین دلیلی برای انتقاد بر آن مثل حالا وجود نداشت.
واقعا در حال حاضر شفافیت واضح و قابلیت حسابی برای مفهوم افسانه ای "انقلاب تویتری در ایران" وجود ندارد، آنچنانکه ما نمی دانیم چه کسی کجاست و چرا این عده آنچه که دلشان می خواهد می گویند ؟ علی الخصوص هنگامی که ما از مناطق درگیری خبر می شنویم. قبلا نیز چندین بار این اتفاق افتاده است که گزارشگران ناراست ادعا می کردند گزارشاتی از منطقه جنگ می دهند ولی توسط دیگران رسوا شدند که اصولا در منطقه نبودند، یا اگر بودند هیچگاه هتل خود را ترک نکردند. ما نمی توانیم این کار را توسط تویتر انجام دهیم. یکی از کاربران تویتر درخواست کرد
"هیچ خبری را منتشر نکنید مگر اینکه تائید شود، اشاعه شایعات بیشتر به ضرر است تا به نفع #کانال انتخابات ایران " -
نه تنها این گزارشات تویتری از جریان رسانه معتبرتر نیست که بطور وسیعی غیر قابل استفاده می باشد. در بررسی اجمالی ساده اینگونه می توان نتیجه گرفت: همه چیز را که بعنوان خبر منتشر می شود در کانال انتخابات ایران داشته باشید، چه درست باشد چه غلط، تائید شده باشد یا نباشد جمع بندی کنید و آن را یک به یک با منابع اصلی مقایسه کنید. می خواهم بگویم مطالعه نصف یک مقاله در روز بهتر از خواندن همه پیام های تویتر برای شما مطلب دارد. برای اینکه مطمئن شوید بسیاری از پیام های تویتری در بردارنده نشانی رسانه های دیگر است.
مادامی که شبکه‌های اجتماعی مکان مساوی برای دسترسی و شرکت برای همه کاربران مهیا می کنند، آنچه که فورا در مورد کانال انتخابات ایران در تویتر به نظر آمد این بود که جریانی تلاش می کرد بعضی صدا ها را خاموش کند: " عموم کاربران همه پیام ها را غیر از پیام های معتبر، "حذف کنند" ". شما چطور در تویتر می دانید که کدام منبع "معتبر" است ؟ " من این را از نزدیک پیگیری می کنم، مشاهده این تظاهرات بسیار لذت بخش است " --- اما تو هرگز واقعا تظاهرات را از نزدیک مشاهده نمی کنی، تو مشغول لذت بردن از یک تصور در ذهن خود هستی که توسط پیام های تویتری ایجاد شده.

یک انقلاب در مخیله آمریکائی
ممکن است جدا کردن آمریکائی ها در این مورد اشتباه باشد، در حالی که احتمال فراوان وجود دارد که با توجه به متن ژئوپولوتیک ماجرا، کاربران اسرائیلی تویتر ( از بزرگترین گروه های کاربران استفاده کننده از تویتر ) دارای منافع زیادی در قبال دستکاری ماجرا باشند تا اهداف دولت اسرائیل را خدمت کنند آنچنانکه بسیاری از آمریکائی ها چنین می کنند. کاری که می شود انجام داد این است که یک تفرقه میان ایران و حزب الله درست کنیم، بدین سان این پیام ایجاد شد " تعداد بسیاری از نیروهای مسلح لبنانی/عرب اجیر شده اند تا ایرانیان خشمگین را سرکوب کنند" --- که بطور کامل عاری از صحت است.
کاربر دیگری در تویتر که در مورد او صحبت کنم از تلمود (کتاب یهودیان) درباره ایرانیان معترض نقل قول می کرد. بطرز خیلی جالبی روزنامه اورشلیم پست فورا از وجود سه بلاگر ایرانی ( که فقط به زبان انگلیسی مطلب می نویسد ) اطلاع داشت. بمحض اینکه آن ها به تویتر ملحق شدند بدون اینکه دلیلی داشته باشد بیان کرد که این سه کاربر از ایران بودند ( اینجا و اینجا را ببینید ).
همینطور دولت آمریکا منفعت فعالی در گشودن "انقلاب تویتری" درایران داشت، بعنوان یک واقعیت مسلم. دولت آمریکا در این موضوع دخالت کرد و از تویتر خواست تا قطع سرویس خود بعلت تعمیرات و رسیدگی را به تاخیر بیاندازد تا در اخبار رسیده در مورد ایران تایخیری نیافت. -- " یان کلی، سخنگوی دولت آمریکا، به گزارشگران گفت در آخر هفته اهمیت رسانه های جمعی بعنوان "یک ابزار حیاتی برای تقوبت شهروندان" و راهی برای "امکان برای اطلاع رسانی" را تصدیق می کند. او گفت: "برای من خیلی واضح است که این نوع از رسانه های جمعی، نقشه بسیار مهمی در "دموکراسی " را بواسطه اعلام آنچه می گذرد،ایفا می کنند " ( منبع: آمریکا از تویتر خواست توقف سرویس خود را به تعویق بیاندازد. کریس نوتال، دانیل دامبی، فایننشیال تایمز 17 جون 2009 و دولت آمریکا با تویتر در مورد ایران گفتگو کرد: رویترز 16 جون 2009 ). همچنین آنچه که دولت آمریکا انجام می دهد، مطمئنا، تقویت ادعای ثابت نشده اهمیت این موضوع برای ایران است، در حالی که دقت کنید مشخص نیست "چه شهروندانی تقویت می شوند"، حرف چه کسی پخش می شود و از کجا بیرون می آید؟ در همین حال رژیم اوباما ادعا می کند در امور ایران دخالت نمی کند.
اگر بخواهیم به گردونه ارتباط دو جهتاین موضوع نزدیک بشویم، تعدادی از کاربران تویتر در حساب کاربری اوباما در تویتر از او خواستند که بعنوان "پیوستگی با مردم ایران"، کراوات سبز ببندد. در این پیوستگی و تضامن، معلوم می شود کسی نمی تواند نشان دهد که احمدی نژاد واقعا انتخابات را از دست داده، معلوم می شود که تمام بهانه اعتراض این است که اگر او برده، باید تقلب بوده باشد. نه تحلیل های دست اول و واقعی.
( نگاه کنید "احمدی نژاد برد، قبول کنید ) از لینت لورت و هیلاری مان لورت / پولیتیکو 15 جون 2009 ).
اگر بخواهیم بیشتر به ارتباط نزدیک کاربران "مستقل" تویتر و دولت آمریکا و سیاست خارجی آن نزدیک شویم، دستور العملی در مورد چگونگی "جنگ اینترنتی" بر علیه سایتهای ایرانی منتشر شده است (منبع). دیگران تلاش می کنند ارتباطی ایدئولوژیک میان معترضین ایرانی و جمهوری خواهان تویتری آمریکا در نظر بگیرند: تعدادی از محافظه کاران تویتری آمریکا عنوان محافظه کاری خود (tcot) را در هنگام درج پیام در کانال انتخابات ایران درج نمودند. دیگران جار می زنند:
" درخت آزادی باید از زمان به زمان با خون وطن دوستان و حاکمان ظالم تازه شود - توماس جفرسون - کانال انتخابات ایران "
بله ما در مورد مردم خارج آمریکا اهمیت قائلیم. بعضی وقت ها سخت می شود وقتی که رهبران سایر کشورها ما را تحویل نمی گیرند.
هیچ یک از این مردم نگران دموکراسی نبودند وقتی انتخابات متقلبانه مصر انجام گرفت، و این در حالی بود که دستگیری ها و شکنجه ها و بعضی اوقات ترور فعالان اپوزیسیون را ملاحظه می کردند. در آن مورد، یک دیکتاتور مطلوب آمریکا و اسرائیل به منصه قدرت رسید و "ما" از روی وظیفه شناسی، خونسرد باقی ماندیم. خونسردی دوم، میتواند در مورد انتخابات آینده افغانستان رخ دهد، هنگامی که یک بار دیگر مشکل رای مجدد صورت پذیرد.
گلن گرینوالد، وضعیت را بهتر می کند، و با فراست و بصیرت، مقاله می نویسد" درخواست کنندگان "بمباران ایران"، در اکتشاف جدیدی نگران مردم ایران هستند" (سالن، 16 جون 2009 ):
اکثریت گروه هائی که این نوع نگرانی را برای رفاه حال مردم ایران دارند، همان افرادی هستند که مصرانه درخواست حمله نظامی به ایران و رها کردن مقدار زیادی بمب را بر کشور آنان داشتند. کاری که به کشتار هولناکی از مردم ایران منجر می شد. در طول رقابت ریاست جمهوری، جان مک کین با وقاحت سرود "بمب، بمب، بمباران ایران" را خواند. وال استریت جورنال از یک طرح جنگی از یادداشت های نورمن پادهورتز منتشر کرد با عنوان "موضوع بمباران ایران"، و در پی آن پادهورتز در یک مصاحبه بیان کرد "او آرزو دارد و دعا می کند" که آمریکا "ایران را بمباران کند ". جان بولتون، و جو لیبرمن، از طرح مشابه بمباران حمایت کردند، و بیل کریستور، در یک پیش دانی نوعی از روی امیدواری گفت بوش ممکن می تواند ایران را در صورت عدم انتخاب اوباما بمباران کند. رودی گولیانی رسما گفت: او برای اولین حمله اتمی به ایران، برای پیشگیری از برنامه اتمی حاضر است.

نوشته: ماکسیمیلیان فورته
ترجمه و تلخیص: کاربران باشگاه جوانان ایرانی

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضويت در گروه روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

10 تير / 1 جولاي / 8 رجب

Mobin_s2004@yahoo.com
 10 تير ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
نافرماني مصريان از حكمرانان ايراني خود و سركوب شدن آنان توسط سربازان اعزامي از كرمان و فارس

تا اول ژوئيه سال 425 پيش از ميلاد، ديگر برحكمران ايراني مصر مسلم شده بود كه آتني ها بار ديگر به تحريك مصريان بر ضد امپراتوري ايران دست زده بودند. مصريان در يكصدمين سال حكومت ايرانيان بر آنان، در پرداخت ماليات به حكمران ايراني مصر تعلل مي كردند و اين تعلل كه به تدريج عموميت يافته بود سوء ظن حكمران را برانگيخته بود و در اين زمينه دست به بررسي گسترده زده بود. تحقيقات حكمران به اين نتيجه رسيده بود كه محرك مصريان در اين نافرماني و كارشكني، آتني ها بودند كه با دولت ايران به دليل حمايت از اسپارتي ها دشمني داشتند. آتني ها از دير زمان با مصريان داد و ستد داشتند و با كشتي هاي خود به بنادر مصر رفت و آمد مي كردند. به علاوه، مصر داراي جوامع كوچك آتني بود. در آن زمان ميان اسپارت و آتن جنگ بود و دولت ايران با كمك مالي، ارسال اسلحه، تداركات و كشتي از اسپارتي ها حمايت مي كرد و سرانجام همين كمكها باعث پيروزي اسپارت شد.اين جنگها كه سالها طول كشيد، در تاريخ به «جنگهاي پلوپونز/ Poloponnesian War» معروفند كه «توسيدس Thucydides» مورخ، گزارشگر عيني اين جنگها بود و تحت همين عنوان تاريخ مشهور خود را نوشت.
    آتني هاي آن زمان دولت ايران را «امپرياليست» مي خواندند كه اين اصطلاح از همان زمان باقي مانده و رواج يافته است.
    مصر در سال 526 پيش از ميلاد به دست «كامبيز Cambyses ( کامبوزيا - کامبوجيا ) پسر و جانشين کوروش بزرگ فتح شد و ايرانيان قسمتهاي از سودان [در آن زمان: نوبي] و ليبي را هم به آن اضافه كردند.
    نافرماني مصريان در سال 425 پيش از ميلاد كه سومين نافرماني ايشان در طول سلطه ايران بود؛ با اعزام نيروي اضافي از فارس امروز و كرمان از طريق دريا سركوب شد و آتني ها از مصر اخراج و ممنوع الورود به آن سرزمين شدند. در آن زمان كشتي ها از خليج فارس از طريق آبراهي كه به تصميم داريوش بزرگ حفر شده بود تا اعماق مصر و درياي مديترانه رفت و آمد مي كردند. حكومت ايران برمصر 20 سال پس از نافرماني سال 425 پيش از ميلاد، جمعا 120 سال و چند ماه، ادامه يافت.دولت ايران مصر را به نام يك ساتراپي ( استان ) خود اداره مي كرد.به همين دليل، مورخان شاهان هخامنشي ايران را سلسله بيست و هفتم مصر بشمار آورده اند. پس از آن نيز تا قرنها، يهوديان مصري خود را همچنان اتباع امپراتوري ايران معرفي مي كردند.
    بايد دانست که به دستور داريوش بزرگ ميان درياي سرخ و رود نيل يك آبراه حفر شده بود تا كشتي ها از خليج فارس مستقيماً به مصر روند و به همين جهت، نيروهاي ايراني مستقر در مصر در طول 120 سال حكومت ايران و نيز كارمندان دولت و حكام ايراني مصر از كرمان و فارس اعزام مي شدند كه به خليج فارس نزديكتر بودند و هر دو شورش سالهاي 425 و 454 پيش از ميلاد مصر توسط سربازان تازه نفس اعزامي از كرمان سركوب شد. آثار آبراه درياي سرخ- رود نيل و لوح مربوط به سه دهه پيش توسط باستانشناسان كشف و در دسترس است.

 

عقيده يك پارسي درباره ثروت،
پس از فوت ثروتمند

سي ام ژوئن 1823 زادروز «دينشاه منكجي Dinshah Manekji» پايه گذار صنايع نساجي هند است. وي كه يك پارسي بود در دوران حكومت قاجارها كه ايران گرفتار فقر و بدبختي بود صندوقي براي كمك به ايرانيان تاسيس كرده بود. دينشاه كه در عين حال از اعضاي هيات قانونگزاري حكومت هند بود و در پنجم ماه مه 1901 درگذشت ثروت خود را وقف تاسيس يك دانشگاه براي زنان، انستيتوي تكنولوژي بمبئي ، بيمارستان، درمانگاه براي حيوانات و ... كرد كه باقي مانده اند و انستيتوي تكنولوژي بمبئي (مومباي) شهرت جهاني دارد. دينشاه كه پدر بزرگ زوجه محمدعلي جناح موسس پاكستان است اين عقيده خود را در جهان ترويج داد كه يك ثروتمند بايد ثروت خود را پس از مرگ وقف خدمات عمومي كند و انتقال همه اين ثروت به فرزندان نوعي محروم كردن جامعه است. فرد متعلق به جامعه خويش است و هرچه را كه دارد از جامعه به دست آورده و بايد بخشي از آن را صرف پيشبرد جامعه كند. پسر دينشاه برغم مخالفت لندن كه حاكم بر هندوستان بود در سال 1932 (1311هجري خورشيدي) به ايران آمد و به دولت وقت پيشنهادهاي متعدد براي صنعتي كردن ايران توسط پارسيان هند كرد ولي تلاش او به جايي نرسيد! كه به صورت يك معما در تاريخ معاصر ايران باقي مانده است. اگر آن پيشنهادها پذيرفته شده بود اينك ايران از نظر صنعت و تكنولوژي در همان مقامي بود كه هند قراردارد زيرا كه «پارسيان» هند را صنعتي كرده اند.

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com
 1 جولاي ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
زادروز بازي هاي المپيك
در دو هزار و 784 سال پيش

Coubertin

تاريخ ورزش و مسابقه هاي ورزشي به 34 قرن پيش باز مي گردد، اما بازي هاي المپيك از يكم ژوئيه سال 776 پيش از ميلاد (دو هزار و 784 پيش) آغاز شد و به طور منظم تا سال 393 ميلادي كه به فرمان «تئودوسيوس» امپراتور روم ممنوع شد ادامه يافت. دور جديد بازيهاي المپيك از سال 1896 از سر گرفته شده است. تقويم نگاران پس از محاسبات دقيق، يكم ژوئيه سال 776 پيش از ميلاد را به دست داده اند.
    نخستين دور تازه اين مسابقه ها پنجم آوريل 1896 در يونان، زادگاه اين مسابقه ها، از سرگرفته شد، دومين دور آن در سال 1900 در پاريس و از آن پس هر چهار سال يك بار در يك كشور انجام مي شوند. مسابقه ها به دو صورت انجام مي شوند: تابستاني و زمستاني.
     مسابقه هاي المپيك در سال 776 پيش از ميلاد در جلگه المپ در يونان به خاطر شادي «زئوس» يكي از خدايان يونانيان عهد باستان آغاز شده بودند. در آن زمان اين مسابقه ها، مواردي ديگر از رقابت هاي مسالمت آميز از جمله شعر خواني و رقص را هم شامل مي شد كه پس از تجديد حيات، تنها در قلمرو ورزش بدني صورت مي گيرد.
     اين مسابقه ها در قرن چهارم ميلادي به تصميم امپراتور وقت روم كه آنها را به دليل برپاداشته شدن به خاطر زئوس، غير مذهبي اعلام داشت برچيده شده بودند.
     ابتكار تجديد حيات اين مسابقه ها كه دور تازه آن امسال در چين برگزار خواهد شد از يك بارون فرانسوي به نام «پير دو كوبرتين» است كه براي راه اندازي مجدد آنها تلاش بسيار كرد. مراسم برپايي اين بازيها بمانند عهد باستان با مشعل فروزان و رژه ورزشكاران و ... همراه است.
    بارون پير دو کوبرتين Baron Pierre de Coubertin احياء کننده مسابقه هاي پهلواني المپيک كه دوم سپتامبر سال 1937 در 74 سالگي درگذشت در نطقي که در 1892 در دانشگاه «سوربن» ايراد کرد پيشنهاد کرد که مسابقه هاي المپيک که بيش از 14 قرن پيش از آن به تصميم يک امپراتور مذهبي روم ممنوع شده اند از سر گرفته شوند، زيرا که وزرش عامل تندرستي است و به علاوه، مسابقه هاي جهاني ورزشي باعث نزديک شدن ملت ها به يکديگر و ايجاد يک محيط مسلمت آميز در جهان خواهد شد. وي در اين نطق سپس به ذکر تاريخچه و هدف يونانيان پاستان از ابداع اين بازي ها پرداخته بود.
     انتشار اظهارات بارون دو کوپرتين در جرايد سبب شد که هواداران احياي اين بازيها به مساعي او به پيوندند و بر اثر فشار و تبليغ اين گروه، نمايندگان 9 کشور در سال 1894در پاريس گرد آيند و در اين زمينه مذاکره کنند. احياي مسابقه هاي جهاني المپيک در اجلاس دوم نمايندگان اين كشورها که در سال 1896 برگزارشد به تصويب رسيد.
     پس از احياي المپيک، بارون دو کوبرتين از سال 1896 تا 1925 به مدت 29 سال رئيس کميته برگزار کننده اين مسابقات بود.

 

تاسيس اتحاديه بين المللي پست (UPU)

اتحاديه بين المللي پست (UPU) كه در سال 1874 با تاسيس آن موافقت شده بود از اول ژوئيه 1875 كار خود را آغاز كرد كه از 1948 به صورت يك آژانس وابسته به سازمان ملل فعاليت مي كند و 189 عضو دارد. هدف عمده از تاسيس آن عبور دادن و توزيع پاكات و بسته هاي كشورهاي عضو در ممالك يكديگر به بهترين صورت ممكن است. تلاش براي تاسيس اين اتحاديه، از سال 1863 آغاز شده بود. با ايجاد اين اتحاديه، جهان از نظر امور پستي به صورت يک کشور عمل مي کند.

 

انگيزه وكيل قضايي
براي قتل رئيس جمهور آمريكا!

Charles Guiteau

«چارلز گيتيوCharles Guiteau» وكيل قضايي 41 ساله آمريكايي سي ام ژوئن 1882 به جرم كشتن «گارفيلدGarfield» رئيس جمهور اين كشور به دار آويخته شد.
    چارلز در طول مبارزات انتخاباتي «گارفيلد» براي پيروز شدن او تبليغات وسيع كرده، نطق نوشته و حتي كتاب تاليف كرده بود. وي انتظار داشت كه در عوض، گارفيلد به او سمت سفارت بدهد. گارفيلد در آغاز كار با سفير شدن گيتيو موافق بود ولي گيتيو اصرارداشت كه سفير آمريكا در پاريس بشود كه وزير امورخارجه با انتصاب او به اين سمت موافقت نداشت و مي گفت كه سفير آمريكا در فرانسه نه تنها بايد تجريه كار ديپلماتيك داشته باشد بلكه بر زبان فرانسه هم مسلط باشد.
    گارفيلد براي خلاص كردن خود از دست گيتيو، به منشي اش دستور داد كه از آن پس به گيتيو وقت ملاقات ندهد. گيتيو كه متوجه قضيه شده بود تصميم به قتل گارفيلد گرفت و اورا در دوم ژوئيه 1881 در يك ايستگاه راه آهن در شهر واشنگتن گلوله زد. گارفيلد مجروح مدتها بستري بود كه معالجات، و عمدتا به دليل عدم كشف آنتي بيوتيك به جايي نرسيد و بر اثر عفونت زخم درگذشت.

 

بازگشت هنگ کنگ به دامان مادر؛
سالروز استعمارزدايي از هنگ كنگ چين و ...

سلطه 156 ساله انگلستان بر هنگ كنگ چين در نخستين دقيقه يكم ژوئيه 1997 پايان يافت. هنگ كنگ پس از شكست نظامي چين از انگلستان در نخستين «جنگ ترياك»، از دسامبر 1841 به تصرف انگلستان درآمده بود، از 29 اوت 1842 (طبق قرارداد نانكينگ) يك كلني انگليسي شده و از سال 1898، اين اشغال نظامي «اجاره 99 ساله» عنوان گرفته بود. جنگ ترياك در پي مخالفت چينيان با ورود ترياك محصول هند توسط انگليسي ها به آن كشور و معتاد شدن مردم چين آغاز شده بود (كاري كه در آن زمان ايرانيان نكردند). چين به سبب نداشتن قدرت آتش و ناوگان مجهز در نخستين جنگ ترياك شكست خورده بود و همچنين در دومين جنگ ترياك (سال 1860)، حال آن كه چينيان، خود مخترع باروت بوده اند و ماركوپولو اين اختراع آنان را به اروپا منتقل كرد و توپ و تفنگ ساخته شد.
     هنگ كنگ (به معناي بندرگاه معطر = لنگرگاه خوشبو، به علت بارگيري چوبها معّطر از آنجا در زمان قديم) مجتمعي است از 262 جزيره به وسعت يك هزار و 104 كيلومتر مربع و 7 ميليون جمعيت. هنگ كنگ كه پاي نخستين اروپايي در سال 1513 به آن رسيد پس از استعمارزدايي با روش «يك كشور با دو نوع نظام» اداره مي شود ـ روشي كه شوروي آن را رد كرد و فروپاشيد. در سال 2006 درآمد سرانه (هر فرد در هر سال) در هنگ كنگ نزديك به چهل هزار دلار بود.
دولت لندن كه در دهه 1990 متوجه قدرت عظيم چين نوين شده بود و احتمال مداخله ارتش آزاديبخش را پيش بيني كرده بود در 1984 موافقت كرد كه در پايان ژوئن 1997 هنگ كنگ را به چين بازگرداند.

«هو»

در يكم ژوئيه 2007 به مناسبت دهمين سالروز استعمارزدايي از هنگ كنگ، «هو» رهبر چين از هنگ كنگ ديداركرد و با جوانان هنگ كنگي سرود ملي چين را خواند. «هو» زماني، خود از فعالان انقلاب فرهنگي چين بود.
    رسانه هاي آمريكا از آغاز سال 2007 چين را كه قدرت آن روزافزون و ايست ناپذير شده است به زير حمله كشيده اند و اين حملات از نوع اقتصادي است. يك بار، اسباب بازي هاي چيني را غير بهداشتي گزارش مي كنند، بار ديگر داروهاي آن و در ژوئن 2007 خمير دندان، لاستيك خودرو و ماهي وارداتي از جمهوري خلق چين را. در همه اين انتقادها، اشاره اي هم به غير ضروري بودن تقويت بنيه نظامي چين مي شود و اينكه چرا اين كشور هرسال بيش از يكصد ميليارد دلار صرف تهيه جنگ افزار تازه مي كند. حدود بيست درصد لاستيك وارداتي آمريكا، محصول چين است.

برخي ديگر از رويدادهاي 1 جولای

  • 1646:   جي. دبليو. لايبنيز g.w. leibniz فيلسوف و رياضيدان آلماني به دنيا آمد.

  • 1804:   ژرژ ساند georg sand داستان نگار فرانسوي متولد شد.

  • 1823:   فدراسيون آمريکاي مرکزي از مکزيک جدا شد.

  • 1862:   تعدد زوجات در آمريکا غير قانوني اعلام شد.

  • 1867:   دولت انگلستان براي نظارت بر دومينيون هاي خود « وزارت امور دومينيون ها » را تاسيس كرد كه اين سازمان در همين روز در سال1947 به دفتر روابط كامان ولث ( كشورهاي مشترك المنافع ) تغيير نام داد.

  • 1879:   لئون ژوهو L.Jouhausx سوسياليست فرانسوي و از موسسان سازمان جهاني کارگران به دنيا آمد. وي در 1951 برنده جايزه نويل شد.

  • 1916:   در جريان جنگ جهاني اول، نبرد سم (به ضم س) آغاز شد كه در نخستين روز آن 20 هزار سرباز انگليسي به دست آلماني ها كشته و 40 هزار تن ديگر زخمي شدند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
     8 رجب هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت سيّد اجلّ حسين بن جعفرخوانساري

    8 رجب 1191 - سيّد اجلّ حسين بن جعفرخوانساري عالم بزرگ و روحاني متعهد بدرود حيات گفت. خوانساري عالمي ربّاني و حكيمي فرزانه بود و شاگردان بسياري تربيت كرد كه هريك بعدها دررديف علماي بزرگ عصرخود قرارگرفتند. ازجمله اين بزرگان «بَحرُالعُلوم و ميرزاي قمي» را مي توان نام برد. خوانساري ادعيه اي چون «دعاي ابوحمزه و زيارت عاشورا» را شرح كرده است. همچنين بر«شرح لُمعه و ذخيره محقق خوانساري سبزواري» حاشيه نوشته است.

     

     

     

     

     
      u اطلاعات روزانه
     

    آب و هوا

    تهران

    27
    38

    اهواز

    33
    49

    تبريز

    21
    36

    شيراز

    24
    39

    مشهد

    17
    33

    بندرعباس

    29
    43

    کرمان

    17
    36

    اصفهان

    21
    39

    يزد

    26
    41

    کرمانشاه

    18
    39

    اراک

    19
    37

    رشت

    23
    28

    دبی

    32
    43

     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1399 تومان
    998 تومان
    1653 تومان
    1033 تومان
    270 تومان
    272 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    225000 تومان
    117000 تومان
    60000 تومان
    222000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:03
    طلوع خورشيد : 05:51
    اذان ظهر : 13:08
    غروب خورشيد : 20:24
    اذان مغرب : 20:47
    نيمه شب شرعي : 00:13
     

     

     

     

     

     

     
      u دانلود مجلات و کتب خارجي


    ELLE Decor
    ماه هاي جولاي/آگوست

    جديدترين شماره از مجله
    ELLE Decor 

    تاريخ انتشار: جولاي/آگوست 2009
    تعداد صفحات مجله: 125
    حجم فایل: 40 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     
      u تازه هاي تکنولوژي


    صفحه کلید جدید لنوو

     

    بعد از یک سال تحقیق، تولید کننده چینی لنوو به این نتیجه رسیده که لپ‌تاپ‌های ما نیاز به کلیدهای Esc و Del بزرگتری دارند. این تصمیم شاید به نظر یک تغییر کوچک برسد ولی با در نظر گرفتن اینکه صفحه کلید از قرن ۱۹ به بعد،‌ تغییرات بسیار کمی داشته، باید به آن به عنوان یک تصمیم رادیکال نگاه کرد.
    این تغییر پس از بررسی کلیدهای مورد استفاده کاربران در طول یک هفته به دست آمده. بنا به نتایج، کاربران تقریبا ۷۰۰ بار در هفته از این دو کلید استفاده می‌کنند. لنوو تصمیم گرفته تا با دوبرابر کردن ارتفاع این دو کلید، دسترسی کاربران به آن را ساده‌تر کند.
    منبع

    فلوت 35 هزار ساله،
    قدیمی ترین ابزار موسیقی دنیا

    فلوتی که در تصویر بالا می بینید، اولین ابزار موسیقی تاریخ نژاد انسان و یکی از اولین مثال های زندگی تکنولوژیک این نژاد است و ثابت می کند که موسیقی حتی از 35 هزار سال پیش برای انسان شناخته شده و کاربردی بوده است. حضورتان را در برنامه گروه راک عصر سنگ خوشامد می گوییم!
    این فلوت از استخوان یک کرکس عظیم الجثه ساخته شده و به دوران پارینه سنگی تعلق دارد. یک گروه باستان شناس این فلوت را در دهکده Ach در جنوب آلمان یافته اند. ارتفاع این فلوت 22 سانتی متر و قطر دهانه آن 2.5 سانتی متر است. همچنین دارای 5 سوراخ و یک برش وی شکل در یک انتها است. برای نواختن این فلوت قسمت وی شکل را جلوی دهان قرار داده و در آن می دمیده اند. البته قسمت انتهایی این فلوت از محل سوراخ پنجم شکسته است. اینها اطلاعاتی است که توسط دکتر نیکلاس کنارد، استاد دانشگاه تابینگن در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.
    تحقیقات نشان داده است که این فلوت قادر به تولید دامنه نتی همانند فلوت های مدرن امروزی بوده است. دکتر کنارد همچنین به این نکته اشاره مي کند که کشف این ابزار موسیقی نه تنها نشان دهنده شروع تمدن در انسانهای پارینه سنگی، بلکه یکی از برتری های مهم و مشخص آنها نسبت به انسان های نئاندرتال بوده است.
    منبع
     

     

     

     

     

     
      u طنز روزانه


    چگونه یك فیلمساز بزرگ شویم؟

    علیرضا لبش

    1- در كلاس های فیلمسازی استاد فیلم بین، كلاس های كارگردانی استاد فیلم ساز، كلاس های بازیگری استاد فیلم باز، كلاس های تصویر برداری استاد دوربینی، كلاس های صدا برداری استاد فریاد، كلاس های گریم استاد ننه قمر مشاطه چیان و... شركت كنید و تمام مدارك عالیه را بگیرید، بعد از اینكه جیب پدر و پدر جدتان خالی شد می توانید مداركتان را با چند فیلم جدید دی وی دی معاوضه كنید.

    2- یك فیلمنامه خوب بنویسید. این فیلمنامه می تواند عشقی باشد. مواد لازم برای نوشتن یك فیلمنامه خوب عشقی: یك حاجی بازاری پولدار، یك زن مظلوم حاجی، یك دختر زیبای بدجنس و به میزان زیادی آب و دیالوگ های بی ربط و گریه دار. یا اینكه سیاسی باشد. مواد لازم برای یك فیلمنامه سیاسی: یك پسر دانشجوی سیاسی، یك دختر دانشجوی عاشق، یك عده حراست دانشگاه و گروه فشار، یك نماینده مجلس و مقداری آتش بازی و تعقیب و گریز. یا اینكه می تواند اجتماعی یا اصطلاحاً جشنواره ای باشد. مواد لازم برای یك فیلمنامه جشنواره ای: یك عده كودك، یك عده كارگر، یك عده زن بی سرپرست و به میزان كافی فقر و بدبختی. نكته: هر چه میزان فقر و بدبختی فیلم بیشتر باشد، احتمال بردن جوایز از جشنواره های خارجی بیشتر خواهد بود.

    3- بازیگر مناسب انتخاب كنید. بر اساس نوع فیلم و انتظار شما از فیلم، نوع بازیگر متفاوت خواهد بود. اگر می خواهید فیلمتان در كشور فروش بالایی داشته باشد از بازیگران مومشنگ و صدا قشنگ استفاده كنید. اگر می خواهید شاهكارتان در جشنواره های خارجی دیده شود از نابازیگر آن هم از نوع زشت و زجر كشیده اش استفاده كنید.

    4- برای دكور و صحنه از موزه ها و اماكن باستانی و تاریخی استفاده كنید و سعی كنید برای طبیعی جلوه دادن سكانس های فیلم دست به تخریب آثار باستانی بزنید. این خرابه ها را دوباره می توان ساخت. كافی است در طرح پنجساله، ساخت یك تخت جمشید یا مقبره كوروش دیگر پیش بینی شود. تازه می توان آن را باشكوه تر از قبل ساخت.

    5- برای گریم و طراحی لباس نگران نباشید. از لباس های كهنه تمام اقوام و خویشانتان و جعبه آرایش مادر و وخواهرتان استفاده كنید. مطمئن باشید گریم تان هر چقدر بد باشد بدتر از فیلم حضرت یوسف نخواهد شد.

    6- قبل از اكران فیلمتان، شلوغ كنید. در رسانه ها اعلام كنید كه، فیلمتان به صورت قاچاقی تكثیر و وارد بازار شده است و از وزیر تا عابران پیاده یبه جرم دزدی فرهنگی شكایت كنید.

    7- بعد از اكران فیلمتان، با زن و همسرتان به سینما نروید و تا چند روز هم در محل آفتابی نشوید. چون امكان دارد پیش سر و همسر بی آبرو شوید.
     

     

     

     

     

     

     
      u تکنيکهاي موفقيت


    چگونه تفکر صحیح داشته باشیم؟

    ۱ -آدمى نباید در مشکلات نقطه ضعف از خود نشان بدهد . مثلا وقتی آخر شب فرد به علت کسلی و خستگى ، مسواک زدن راترک کند و بگوید یک شب اشکال ندارد ، روحیه فرد این استعداد را پیدا می کند که شب هاى اینده نیز از زیر مسواک زدن شانه خالی کند.

    ۲ - در هنگام شنیدن افکار مخالف با عقایدتان،اندکى تبسم کنید ،این کار باعث اعتماد به نفس ،تعالى شخصیت و مضاعف شدن روحیه در شما مى گردد .

    ۳ - بهتر است در مجالسی که مباحث بی اثر و واهی است سکوت توأم با تفکر سازنده داشته باشید.

    ۴ - بعداز تصمیم گیری نباید تعلل به خرج داد وبلادرنگ و باصلابت بایدتصمیم را عملی کرد.

    ۵ - همه آنچه را که می دانی و داری برای همه نگو.

    ۶ - در لحظه هراس و نگرانی به قدرت بی انتهای خدا فکر کن وبا یاد خدا از صمیم قلب به او توکل کن.

    ۷ - همیشه عقاید دیگران و نظرات آنها را به طور کامل گوش کن و بعد در صورت لزوم با تامل و باصلابت و صدایی محکم عقیده خود را بدون هیچ تردیدی باز گو کن .

    ۸ - برای حضور در هر محفلی ابتدا با صدای بلند و رسا سلام کن .

    ۹ - پیش از هر اقدامی به مسائل بعد از آن بیندیش و بسنج که آیا این عمل مناسب است وآیا با این اقدام از خط مشی اصلی خود خارج می شویم یا نه و این بسیار مهم است .

    ۱۰ - در برخورد های اجتماعی بدون ایجاد حالت چاپلوسی رفتاری بسیار مودبانه با دیگران داشته باشید چون به این طریق فرد مقبل نیر خود راملزم به حفظ ادب و احترام می شود .
     

     

     

     

     

     
      u خانه و خانه داري


    ۷ نکته درباره سازگاری رنگ‌ها و بافت‌ها

    ۱) در‌ تصویری که توی این ستون می‌بینید،‌ترکیبی از بافت‌های طبیعی خوشایند و یک فضای آرامش بخش روستیک همراه با چیدمانی مدرن را مشاهده می‌کنید که طیف رنگ‌های آبی در‌ آن باعث شده است فضا ملایم‌تر شود.

    ۲) دکوراتور در‌ این فضا از طیف رنگ‌های میانی آبی استفاده کرده است تا قدرت متعادل کردن رنگ‌های خنثی را داشته باشد. البته‌ این تونالیته‌ها نه خیلی باید روشن باشند و نه خیلی تیره؛ در غیر این صورت، دیگر تونالیته‌ها تحت تاثیر شدید قرار می‌گیرند.

    ۳) پرده‌ها با پارچه کتانی راه راه آبی تیره، پنجره را قاب گرفته‌اند و سطوح پایین‌تر اتاق با رنگ‌ها و بافت‌های طبیعی پوشیده شده است. همین تکرار و استفاده از بافت‌های طبیعی باعث خلق فضایی راحت و روستایی شده است.

    ۴) پارچه‌های بافت برجسته و موکت با ‌ترکیبی از رنگ‌های شتری، قهوه‌ای و طوسی مایل به قهوه‌ای، ظاهر سنگ‌فرش‌های قدیمی را ‌ایجاد می‌کند. به علاوه، مبلمان چوبی و اسباب و اثاثیه‌ای با جنس طبیعی به‌ این حظ بصری کمک می‌کند.

    ۵) اگر می‌خواهید فضایی مدرن خلق کنید، باید همانند تصویر زیر به دنبال مبلمانی باشید که بتواند مانند این رومبلی بوکله و دراور لیمویی رنگ، ‌ترکیبی از شکل‌های مدرن و بافت‌ها و سطوح پرداخت‌شده مناسب با حال و هوای اتاق داشته باشد.

    ۶) وسایل فضای پایین اتاق با بافت‌های طبیعی، مانند الیاف گیاهی سبد، الیاف کوسن‌ها، همچنین لوازم و وسایلی با سطحی براق در فضای بالایی اتاق، زمینه روستایی و مدرن را در‌ این اتاق باهم در می‌آمیزد.

    ۷) تناسب تابلوهای قرار گرفته روی دیوار بالای کاناپه با کاناپه کاملا هماهنگی دارد. در غیر‌ این صورت دکوراتور می‌توانست از یک تابلوی بزرگ به جای دو تابلو در همین اندازه استفاده کند.

     

     

     

     

     
      u آرايشي بهداشتي


    چگونه آرایش کنیم
    تا جوانتر به نظر برسیم؟

    گاهی اوقات کـارهـایــی را برای روزها…ساعت ها…. و یاحتی هفته ها انجام می دهـیـم تا جوانتر به نظر برسیم،
    اما در عین حال کارهایی را نیز انـجام می دهیم که سبب می شوند پیرتر جلوه کنیم. در این قـسمت بـه چند نمونه از این اشتباهات و نحوه تصحیح هر یک از آنها اشــاره می کنیم.


    صورت چرب و براق
    معـمولاً این روزها اینطور شنیده می شود که اگر پـوســت صورت خود را با کرم های روغنی و شــفاف چرب کنیم، به نظر جوانتر می رسیم. ما به هیـچ وجه مـخالف این مطلب نیستیـم، اما این روزها خانـم های زیادی را مـی بینیم که در تـمام اوقات (مـحل کـار، نهار، مهمانی) به ایـن دلیل که اعتقاد دارند پوستشان با کرم های براق کننده، جوانتر خواهد شد، این کار را انجام میدهند، آنها همچنین تصور می کنند که زیبا تر به نظر می رسند. اما اشتباه می کنند! اولاً باید توجه داشته باشید که لزوماً برای جوانتر شدن نیازی به صورت براق ندارید. دوماً صورت براق پیری پوست شما را بیشتر نمایان می کند چرا که گودی ها، چروک ها و لک های پوست واضح تر می شوند. می توان گفت که صورت براق تمام ایرادهای صورت را بزرگنمایی می کند. زمانیکه نور روی صورت براق می افتد (چه در روز و چه در شب) نقص های صورت، خودشان را بیشتر نشان می دهند و … مهمتر از همه … هیچ چیز زیبایی در مورد صورت روغنی وجود ندارد حتی اگر به بهترین وجه آنرا آرایش کنید.


    و اما راه حل
    زمانیکه برای بیرون رفتن از خانه آماده می شوید، می توانید از روش های زیر برای آرایش استفاده کنید و پوست خود را جوان و شاداب نمایید.
    ۱- صورت و گردن خود را به دقت بشویید تا کلیه چربی ها و مواد باقیمانده از آرایش قبلی از صورتتان پاک شوند.
    ۲- از یک کرم مرطوب کننده مرغوب بر روی پوست خود استفاده کنید.
    ۳- هر گونه آرایشی که می خواهید مانند روال عادی انجام دهید.
    ۴- مقداری پن کک را از بالا به پایین بر روی پوست خود بزنید تا رنگ ها به خوبی بر روی پوست بخوابند و درخشندگی بیش از اندازه نیز از بین برود.
    پنکک چون حالت پودری دارد به خوبی جذب مناطق مرطوب می شود و اجازه می دهد تا آرایش برای مدت زمان بیشتری بر روی پوستتان باقی بماند. این امر همچنین از پوست شما در مقابل اشعه های زیان آور خورشید نیز جلوگیری می کند. شما با این کار می توانید هم از پوستتان مراقبت کنید و هم آنرا جوانتر کنید. امتحان کنید: پیش از استفاده از پودر صورت، جلوی پنجره بایستید (و یا جایی که نور به صورتتان بتابد) و یک آینه بدست گرفته و خود را در آن نگاه کنید. پودر را بر روی صورت استعمال کنید، پشت پنجره بروید و مجدداً صورت خود را در آینه نگاه کنید و ببینید چه تغییری در آن ایجاد شده. اگر متوجه هیچ تغییری نشدید، بدانید که خیلی جوان هستید و هیچ خط و خطوطی بر روی پوستتان وجود ندارد!! استفاده از رژلب های بنفش، مشکی یا نارنجی
    این رنگ ها معمولاً چهره را سالخورده کرده و اگر از انواع پر رنگ آنها استفاده شود، چهره بدی به شما می دهند. مشکی / نارنجی ( بنفش / مشکی) هیچ گاه بر روی صورت جذاب نخواهند بود.


    و اما راه حل
    شاید نارنجی بسیار کمرنگ بد نباشد، البته اگر با لباس هایتان هم خوانی داشته باشد، اما در هر صورت سعی کنید از کمرنگ ترین انواع که با تن قهوه ای همراه هستند استفاده کنید. البته رک و پوست کنده بگویم من نه صاحب فروشگاه لباس های نارنجی هستم و نه رژ لب های نارنجی/قهوه ای می فروشم. رنگ نارنجی معمولاً بر روی پوست زیبا نمی شود. اگر ملزم به استفاده از رژ لب نارنجی هستید حتماً آنرا بر روی لب خود محو کنید.
    از رنگ هایی استفاده کنید که دارای تن ملایمی از قهوه ای باشند. قرمز باید مقداری آبی داشته باشد تا روی پوست رنگ نارنجی را نمایان نسازد. آبی، قرمز را زیباتر می کند و به جوانی و شادابی صورت نیز کمک می کند.
    اگر می خواهید لب های پرتری داشته باشید، می توانید رژ لب و یا خط لب خود را کمی بالاتر از خط طبیعی لب بکشید. اگر از براق کننده هم استفاده می کنید یادتان باشد که آنرا فقط در داخل خط طبیعی لب استعمال کنید. با این روش چهره شما ظریف تر شده و جذابیت بیشتری به خود می گیرد… یادتان باشد که بیش از اندازه از برق لب استفاده نکنید. زمانیکه لب های خودتان را بزرگ تر می کنید یادتان باشد که پس از اتمام کار روی آنرا پنکک بزنید تا طبیعی تر و محو تر به نظر برسد، در غیر اینصورت خط اضافی که خودتان کشیده اید توی ذوق می زند و خیلی مشخص می شود


    موهای خشک و شکننده
    اگر به دلیل استفاده از مواد دکلوره، رنگ، صاف کردن، و یا نور خورشید، موهایتان حالت اولیه خود را از دست داده و زمخت و شکننده شده است، باز هم در بازار محصولات متفاوتی یافت می شود که با استفاده از آنها می توانید حالت اولیه را به موهایتان باز گردانید. موهای خشک و شکننده سن شما را بالاتر می برند.


    و اما راه حل
    تا جایی که می توانید اجازه ندهید تعدد محصولات شما را گیج کنند و حتی الامکان فراورده هایی را انتخاب کنید که موهایتان را از آن چیزی که هست، بدتر نکند. تصور نکنید که چون همه ی اطرافیان، موهای شما را با این شیوه دیده اند، پس می توانید در مهمانی ها با همان وضعیت شرکت کنید. با استفاده از چند محصول مناسب به راحتی می توانید موهایتان را به حالت اول برگردانید. اگر احساس می کنید که مشکلتان خیلی حاد شده، می توانید به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا او شما را در این زمینه راهمنایی کند… چهره جوانی که موها می توانند به شما بدهند، دوست داشتنی تر است.
     

     

     

     

     

     

     
      u تغذيه و سلامتي


    10 توصيه براي مانکن شدن

    تقريبا همه ما اين را مي‌‌دانيم که کليد کاهش وزن و تناسب اندام، کمتر خوردن و بيشتر ورزش کردن است. اما چند نفر از ما براي جلوگيري از چاقي و اضافه وزن به آن عمل مي‌‌کنيم؟
    به نظر مي‌‌رسد براي کاهش وزن و تناسب اندام رعايت همين دو نکته کافي باشد، اما بعضي وقت‌ها پيش مي‌‌آيد که نمي‌‌توانيم از خوردن بعضي چيزها بگذريم يا شرايطي پيش نمي آيد که ورزش کنيم. حال با اين اوصاف، چگونه مي‌‌توانيم با موفقيت به وزن ايده‌آل‌مان برسيم؟
    براي رسيدن به وزن ايده آل به توصيه هاي زير عمل کنيد:

    1- فکر کنيد ببينيد چه غذاي کم‌کالري‌اي را مي‌‌توانيد به رژيم خود اضافه کنيد، نه اينکه چه چيزي را از رژيم خود حذف کنيد. اين کار را با ميوه و سبزي شروع کنيد. سعي کنيد روزانه 5 تا 9 وعده از ميوه و سبزي‌هاي تازه استفاده کنيد. شايد اين مقدار زياد به نظر برسد، اما اين حجم از ميوه و سبزي بسيار با ارزش است، چون بدن‌تان مقدار زيادي فيبر دريافت مي‌‌‌کند و در هنگام صرف غذا احساس رضايت‌مندي بيشتري مي‌‌کنيد. با خوردن ميوه و سبزي، هم کمتر مي‌‌خوريد و هم اين مواد جايگزين چربي هايي مي‌‌شوند که ممکن است از ساير غذاها به بدن شما برسد. اين تنها مزيت ميوه و سبزي نيست. بيش از 200 مطالعه نشان مي‌‌دهد که ميوه و سبزي، خاصيت پيشگيري از بيماري‌ را به دليل سرشار بودن از مواد مفيد دارند. کارشناسان تغذيه پيشنهاد مي‌‌کنند حتما سر سفره ي غذا سبزي داشته باشيد و سعي کنيد در هر فصل حتما ميوه و سبزي‌ همان فصل را بخوريد. ميوه و سبزي را تازه به تازه مصرف کنيد و از پختن و سرخ‌ کردن بيش از اندازه‌شان بپرهيزيد.

    2- سعي کنيد روزانه مقدار فراواني آب يا نوشيدني‌هاي کم کالري بنوشيد. با اين کار مي‌‌توانيد به خوردن غذاهاي پرکالري خاتمه بدهيد، يعني وقتي ديديد که غذا زياد مي‌خوريد، يک ليوان آب برداريد و ديگر بعد از آن غذا نخوريد. اگر طعم آب خالي را دوست نداريد، مي‌‌توانيد کمي‌ آب ليمو يا چند قطره از آب ميوه ديگري مثل آب انبه يا هلو که کالري کمتري دارند را به آن اضافه کنيد، طوري که فقط طعم آن عوض شود.

    3- اينکه زمان گرسنگي خود را بدانيد خيلي مهم است. ببينيد واقعا چه زماني گرسنه هستيد؟ هر زماني که احساس کرديد گرسنه هستيد غذا بخوريد، نه اينکه هر وقت و هر ماده غذايي که نزديک‌ دست‌‌تان بود يا به شما تعارف کردند، بخوريد. به دنبال علايم گرسنگي باشيد. از خود‌تان بپرسيد آيا واقعا گرسنه‌ام؟ گرسنگي به معني اين است که بدن‌‌تان نياز به سوخت دارد. بنابراين زماني که علامتي از گرسنگي در خود نمي‌‌بينيد، غذاخوردن اصلا لازم و دلپذير نيست.
    وقتي هنگام گرسنگي غذا مي‌‌خوريد احساس بهتري داريد. معده هر کسي به يقين کمي‌ بزرگ تر از مشت اوست، پس به اندازه قابل قبول غذا بخوريد. در اين صورت نه زياد گرسنه‌ مي‌‌مانيد و نه آنقدر مي‌‌خوريد که احساس پُري و نفخ کنيد.

    4- اگر عادت داريد شب‌ها هم بعد از شام چيزي بخوريد، مواد کم‌کالري را انتخاب کنيد. گاهي اوقات اتفاق مي‌‌افتد که افراد بدون فکر و طبق عادت، شب‌ها بعد از شام هله هوله مي‌‌خورند. بهتر اين است که خودمان را به خوردن ميوه عادت دهيم. خوردن چيپس، پفک و انواع هله هوله ها بعد از شام، زماني که همه دورهم نشسته‌اند و در حال ديدن تلويزيون هستند، در چاق شدن‌ بسيار موثر است، چون حالا ديگر گرسنه‌‌ نيستيد و داريد اضافه بر نياز بدن کالري دريافت مي‌‌کنيد.
    سعي کنيد کمتر سمت آشپزخانه برويد يا حداقل از خوراکي هاي کم‌کالري‌تر استفاده کنيد.

    5- از خوردن غذاهاي مورد علاقه ي ‌خود لذت ببريد، البته به مقدار کافي، چون مصرف بيش از اندازه اين غذاها موجب وزن‌گيري بيشتر مي‌‌شود. به جاي اينکه غذاهاي مورد علاقه‌تان را از رژيم خود حذف کنيد، کمتر اين غذاها را بخوريد. سعي کنيد به جاي خوردن انواع گوناگون غذا، تنها يک مورد از بهترين مواد مورد علاقه‌‌تان را انتخاب کنيد يا مقدار کمي از چيزي را که دوست داريد، بخوريد. مي‌‌توانيد از هر آنچه مورد علاقه‌‌تان است بخوريد، اما به خاطر داشته باشيد که اعتدال را بايد رعايت کنيد.

    6- در طول روز چند وعده غذاي کم‌حجم بخوريد. مطالعات نشان مي‌‌دهد کساني که چهار تا پنج وعده در روز غذا مي‌‌خورند بهتر مي‌توانند اشتها و وزن‌شان راکنترل کنند. بنابراين بهتر است کل کالري‌اي را که بايد در طول روز دريافت کنيد، به چند بخش کوچک تقسيم کنيد و در تمام طول روز از غذاي خود لذت ببريد. با اين برنامه‌ريزي، شام بايد آخرين وعده‌اي باشد که مي‌‌خوريد.

    7- آشپزخانه را با انواع غذاهاي سالم پُر کنيد. داشتن غذاهايي که سريع آماده مي‌‌شوند و مي‌‌توان مثل يک ساندويچ کوچک و با يک دست خورد، براي کاهش وزن بسيار موثر است. اگر غذاهايي به اندازه يک ساندويچ کوچک که ظرف مدت 5 يا 10 دقيقه آماده مي‌‌شوند، در خانه داشته‌ باشيد کمتر پيتزا سفارش مي‌‌دهيد. پس سعي کنيد اين مواد را هميشه در آشپزخانه داشته‌ باشيد. پف‌فيل يا ذرت (با 94 درصد چربي که هر يک فنجان آن 20 تا 25 کالري دارد) را مي‌‌توانيد ظرف دو دقيقه يا کمتر تهيه کنيد. سبزي‌ها، حبوبات، گوجه‌فرنگي و تکه‌هاي کوچک مرغ که به‌سرعت پخته و يا کباب مي‌‌شوند، نيز مناسب هستند.

    8- در هر فصل، مطابق همان فصل غذا بخوريد. اگر ميوه و سبزي دوست نداريد، شايد به اين دليل است که ميوه و سبزي‌ را در فصل خاص خودش نمي‌‌خوريد. زماني که ميوه‌ها و سبزي‌هاي فصل خاص خود را مي‌‌خوريد هم تازه‌تر هستند و هم خوشمزه‌تر.

    9- يک ظرف برنج را با يک ظرف سبزي عوض کنيد. به راحتي مي‌‌توانيد با خوردن کمتر برنج يا نان اضافه وزن خود را از دست بدهيد. در ازاي آن مي‌‌توانيد يک بشقاب کاهو يا سالاد سبزي‌ بخوريد. با اين کار ميزان نشاسته‌ دريافتي حاصل از خوردن برنج را 100 تا 200 کالري کم خواهيد کرد.

    10- براي رفع استرس غذا نخوريد. درست است که بيشتر ما هنگام استرس، شروع به غذا خوردن مي‌‌کنيم، اما سعي کنيد براي رهايي از استرس به جاي روي آوردن به غذا، کتاب بخوانيد، به موزيک گوش کنيد، چيزي بنويسيد، نفس عميق بکشيد يا به آلبومي‌ نگاه کنيد که شما را به ياد خاطرات خوب مي‌‌اندازد.

    ترجمه: سهيلا عابديني
     

     

     

     

     

     
      u ازدواج و خانواده


    برخی از معیارهای ازدواج
    که کم تر به آن ها توجه می شوند

    آیا تا به حال از خود یا فرزندانتان سوال کرده اید که معیارهای واقعی ازدواج برای برخورداری از یک زندگی واقعی چیست؟ یا زندگی ایده آل و لذت بخش چگونه شکل می گیرد؟
    اغلب پدر و مادرهای ایرانی علاقه بسیار وافری به فرزندان خود و آینده آن ها دارند و به همین جهت تمامی تلاش خود را از همان دوران کودکی برای رشد و تربیت فرزندان به کار می گیرند. آن ها فرزندان خود را تحت شرایط مطلوب اقتصادی و اجتماعی رشد می دهند و از مدارس پیشرفته و توانمند برای تحصیلات بدون نقص آنها بهره می برند. بهترین کلاس های آموزش هنر، تکنولوژی، زبان و ورزش را برای آمادگی همه جانبه عزیزانشان محیا می کنند و همه این ها مستلزم زحمات و مشکلات متعددی است که والدین برای تربیت بی نظیر فرزندانشان با آغوش باز متحمل می شوند.
    اما برخی از این پدر و مادرها علیرغم این که حساسیت فوق العاده ای به تربیت صحیح فرزندان خود دارند، بازهم مهم ترین قسمت زندگی آن ها را نادیده می گیرند یا دست کم آن طور که باید مورد توجه قرار نمی دهند. آن ها فراموش می کنند که ازدواج و شروع زندگی مشترک فرزندانشان بیش از هر موضوع دیگری اهمیت دارد و نیازمند آموزش و انتقال تجربه است.
    ازدواج و شروع یک زندگی مشترک از مواردی هست که به علت استمرار و پیوستگی ممتد در زندگی افراد موجب می شود تا زن و شوهر به صورت مشترک هر موضوعی را با هم تجربه کنند. انواع مشکلات، موفقیت ها،شادی، غم و قصه ها، حوادث و اتفاقات خوشایند یا تاسف بار و اختلافات و تفاهم ها. این تغییر وضعیت در طول یک زندگی مشترک مستلزم قابلیت ها و تفکرات مشترکی بین زن و مرد است تا از برخورد موج شدید این نا همواریها با پایه های زندگی، اساس آن دچار لرزش و شکاف نگردد.


    ¤اهمیت دوران پیش از ازدواج(نامزدی)
    زندگی زناشویی متشکل از تجاربی است که با آزمون و خطا صورت می گیرد اما این آزمون و خطا تاریخ و مهلت مشخصی دارند که اگر از زمان آن ها بگذرد تبدیل به نفاق و درگیری و درنهایت جدایی خواهد شد.
    زمان به موقع این آزمون و خطاها قبل از شروع زندگی مشترک و در دوره آشنایی یا نامزدی است که هر دوطرف با در نظر گرفتن عقاید و آداب مرسوم خانوادگی ارتباط کنترل شده ای را بایکدیگر آغاز می کنند.
    در اصل این رابطه تنها برای شناخت خصوصیات و رفتارهای دو طرف نسبت به یکدیگر است و هرگز نباید این باور را به وجود بیاورد که این دوره مرحله مقدماتی ازدواج است و خواسته و ناخواسته باید ادامه راه به همین منوال صورت پذیرد. باید پذیرفت که این دوره فقط برای آشنایی، شناخت و محک یکدیگر است نه بیشتر. به زبانی ساده تر، یعنی هر جا که دو طرف احساس کردند که واقعا شکاف و اختلافات اساسی بین آن ها وجود دارد بهتر است که از ادامه راه خودداری کنند و بر عقاید و باورهای غلط خود و خانواده که مبنی بر بی آبرویی یا نگون بختی دختر و ضربه روحی هر دوطرف است یا مایه ننگ و حقارت خانواده است دست بردارند. زیرا این بهانه ها تنها یک باور غلط است که وجود منطقی و خارجی ندارد و از اساس اشتباه است. ضمن اینکه تحمل چند وقت ناراحتی و روحی و شکست عشقی خیلی راحت تر، معقولانه تر و واقع بینانه تر از یک عمر زندگی اشتباه و نابه جا با انواع مشکلات کوچک و بزرگ است.


    ¤اشتباه بزرگ
    پدر و مادری که یک عمر زندگی خود را وقف تربیت صحیح و آموزش موفق فرزند خود کرده اند نباید به خاطر باورهای غلط و عقاید اشتباه خود هرچه رشته اند را پنبه کنند. بله دوران نامزدی هزینه دارد، جشن و میهمانی دارد، دلبستگی دارد و خیلی موضوعات دیگر. اما این ها به هیچ عنوان دلیل خوبی برای ادامه راهی نیست که عاقبت خوشی ندارد. درست است باید به فرزندان آموخت که سنگ صبور مشکلات باشند و با هر اتفاقی که به نظرشان ناخوشایند نمی آید، شانه خالی نکنند اما اختلافات عمیق، عقاید متضاد، عدم علاقه قلبی به یکدیگر و مواردی از این قبیل مشکلات کوچکی نیستند که با گذشت زمان مرتفع شوند یا در زندگی های امروز نادیده گرفته شوند. باید این واقعیت را پذیرفت که فرزندان ما در شرایط و روزگازی غیر از ما زندگی می کنند و بین دوران عشقی ما و دوران عشقی آن ها دست کم چندین دهه فاصله است.


    ¤معیارهای ناگفته ازدواج
    در ابتدا باید به فرزندان آموخت که معیارهای مهم و اساسی زندگی مشترک خود را دریابند. البته به این علت که فرزندان قبلا تجربه این چنینی نداشته و اطلاعات و آگاهی کافی در این زمینه ندارد، نمی توانند وجوه مختلف یک زندگی ایده آل را بشناسند و اهمیت یک به یک آن ها را درک کند. به همین خاطر لازم است تا والدین هرکدام در جای خود نکات مهم و اساسی یک زندگی مشترک را صادقانه،‌صریح و بدون کاستی برای آن ها متذکر شوند و مزایا و معایب هرکدام را به روشنی یادآور گردند تا فرزندشان با آگاهی نسبی بتواند معیارهای خود را تقویت و هدایت نماید.
    برخی از نکاتی که در زندگی زناشویی زمینه ساز یک زندگی ایده آل و لذت بخش است و بایدمورد توجه قرار بگیرد و بهتر است که جوانان به آن نظری داشته باشند، از این قرار است.
    - عدم اختلاف در عقاید مذهبی، فرهنگی و اجتماعی
    - تراز تحصیلی و شغلی(بستگی به سلایق زن و شوهر دارد ولی باید مورد توجه قرار بگیرد) البته در این مورد دختران بهتر است از نظر همسرشان در رابطه با فعالیت های اجتماعی و شغلی خود در زندگی مشترک آگاه شوند و در آن زمینه به توافق قطعی برسند.
    - تناسب اندام و همچنین اهمیت به چاقی یا لاغری یکدیگر
    - تمایل داشتن به علاقه مندی های یکدیگر و پذیرفتن آنها
    - شخصیت و فرهنگ خانوادگی و نحوه تفکر و نگرش والدین همسر
    - انطباق برنامه های آینده و توافق در اجرای اهداف طرفین و تحمل عواقب آن. مثلا شاید دختری بعد از ازدواج قصد ادامه تحصیل دارد و همسر او در دوران نامزدی با این موضوع موافقت می کند اما با شروع زندگی مشترک، شروط و محدودیت هایی را برای تحقق این موضوع قایل می شود. مانند این که از تحصیل او در شهرهای دیگر یا دانشکده های خاص جلوگیری می کند و یا از پرداخت هزینه آن خودداری می کند.
    - توافق در موعد فرزند داری
    - توقعات و خواسته های شخصی از یکدیگر
    - نوع تمایلات و توقعات جنسی
    - محدودیت ها و آزادیهایی که برای یکدیگر قایل می شوند.
    - چگونگی کنترل بحران و وضعیت های دشوار توسط طرف مقابل(که نیاز به بررسی و دقت، بدون اطلاع همسر دارد.)
    - میزان عصبانیت و چگونگی کنترل آن و اینکه عصبانیت وی منجر به چه اتفاقاتی خواهد شد.
    - عدالت و انصاف در رفتار و اعمال
    - اهمیت به حرام و حلال
    - رعایت قوانین و حقوق دیگران
    - میزان رعایت نکات اجتماعی و فرهنگی
    - میزان انعطاف پذیری از خود گذشتگی
    - میزان ظرفیت انتقاد پذیری و تغییر پذیری
    - میزان توجه و حرف شنوی از پیشنهاد و خواسته های طرف مقابل
    - پرستیژ و شخصیت رفتاری گفتاری
    - میزان منطق و درک قضایا
    - اهمیت به نظافت و پاکیزگی شخصی و عمومی
    - میزان اهمیت به وضعیت و پوشش ظاهری و نوع راه رفتن، نشستن و غذا خوردن
    - میزان صبر و تحمل و بردباری
    - نوع تصور و چگونگی رفتار در رابطه با خانواده همسر
    - میزان توجه به سلامت و رفاه همسر و خانواده
    - میزان تفاهم در مسایل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی
    - اهمیت به نحوه زندگی پدر و مادر وی. به این علت که فرزندان در زندگی زناشویی اغلب پدر و مادر و نزدیکان خود را الگو قرار می دهند توجه به زندگی نزدیکان وی خالی از لطف نیست .
    - تعداد جمعیت خانواده همسر و تفات آن با جمعیت خانواده خود
    - عقاید، تعصبات و آداب رسوم قومی
    - نژاد و قومیت خانواده همسر و وضعیت اجتماعی که در آن رشد و تربیت یافته است
    - اختلاف های تربیتی و تادیبی که ناشی از نگرش متفاوت والدین است

    چگونگی برخورد با مشکلات، میزان سازگاری و تصور در مورد طلاق و یا ادامه زندگی و دیدگاه آن ها در مورد طرف مقابل نکاتی است که ذهنیت فرد را تحت تاثیر خود قرار می دهد و لازم است که از آن ها شناخت کافی به دست آورد.
    - میزان و چگونگی ارتباط با جنس مخالف که این هم می تواند تحت تاثیر رفتار خانوادگی قرار بگیرد.
    - میزان شرم و حیا و احترام به دیگران
    - میزان حسادت ، خساست و تفکر اقتصادی و مدیریت بحران و آینده نگری هم از نکات مهم و قابل توجهی هستند که باید مورد بررسی قرار بگیرند.
     

     

     

     

     

     

     
      u علم و فناوري


    راهنمای خرید بلندگوهای کامپیوتر

    ßبلندگوها چگونه کار می کنند؟
    بلندگو ابزاری است که وظیفه برای تبدیل سیگنال های الکترونیکی به صورت قابل شنیدار را به عهده دارد. در اغلب بلندگوها اجزایی مانند Driver ها (در این مورد صحبت خواهیم کرد) درون Enclosure(محیطی بسته مانند جعبه ) جاسازی شده اند که این مسئله علاوه بر حمل و نقل آسان سبب می شود اجزای مختلف به طور هماهنگ با یکدیگر کار کرده و صدای مطلوبی را تولید کنند.Enclosure ها معمولا از چوب یا یک جامد ساخته می شوند تا به طور موثری نوسان Driver ها را بگیرند . درعین حال طراحی Enclosure در چگونگی تولید صدا نقش به سزایی دارد . Enclosure Sealed رایج ترین نوع Enclosure است که در آن به اصطلاح هوا راه فراری ندارد . به این معنی که امواج پیش رونده از جعبه به سمت اتاق خارج شده و امواج پس رونده به داخل جعبه هدایت می شوند . به همین دلیل واز آنجا که هوا راه فراری ندارد ، فشارهوای درونی دائما در حال تغییر است . بنابراین هنگامی که Driver به داخل حرکت می کند فشار زیاد می شود و برعکس . این تغییرات ، اختلاف فشاری را میان هوای داخل و خارج جعبه ایجاد می کنند . Enclosure ها انواع دیگری نیز دارند که بررسی آن ها خارج از حوصله بحث ما است.


    ßاما منظور از Driver چیست؟
    Driver ها واحد های تولید امواج صوتی هستند که دایره ای شکل طراحی شده اند و بسیاری از مردم به اشتباه آن ها را بلندگو می نامند .
    بخش بزرگی از ساختمان یک Driver را دیافراگم مخروطی شکل قابل انعطاف تشکیل داده که از جنس کاغذ ، پلاستیک یا فلز ساخته می شود. در زیر و مرکز این دیافراگم سیم پیچ و هسته آهنی وجود دارد که Voice coil نام دارد . در زیر این سیم پیچ نیز یک آهنربای دائمی قرار گرفته است . هنگامی که ایمپالس های الکتریکی از Amplifier (تقویت کننده) به سیم پیچ می رسند ، یک آهنربای غیر دائمی به وجود می آید که بسته به قطب های ایجاد شده ، نسبت به آهنربای دائمی واکنش می دهد . نتیجه این واکنش ها و تغییر مداوم قطب مثبت و منفی توسط Amplifier حرکت دیافراگم به سمت بالا و پایین را به همراه دارد. این نوسانات امواج صوتی را پدید می آورند و گوش انسان بسته به فرکانس و دامنه این امواج ، اصوات متفاوت را می شنود.
    به این بلندگوها Dynamic Speakers گفته می شود . از نظر ساختمان بلندگوهای دیگری ( Electrostatic Speakers و Planar-magnetic Speakers ) نیز وجود دارند که از قیمت بالاتری برخوردار ند. این بلندگوها کاربردهای خاصی را هدف قرار داده اند که البته در سینماهای خانگی چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند.


    ßانواع Driver ها
    با وجود این که Driver ها از نظر ساختمان مشابه یکدیگرهستند ، اما ابعاد و توان آن ها محدوده وسیعی را شامل می شود .Woofer ها، Tweeter ها و Midrange ها از اصلی ترین انواع Driver ها هستند. Woofer ها بزرگ ترین نوع Driver ها هستند و وظیفه تولید اصوات با فرکانس کم (کمتراز200هرتز) را بر عهده دارند . Tweeter ها کمی کوچک تر هستند و بالاترین فرکانس ها (بالای 2000هرتز )و Midrange ها محدوده میانی فرکانس ها (بین 200تا2000هرتز) را تولید می کنند.


    ßمنظور از 2-way و 3-way چیست؟
    خیلی ساده است ! اگر بلندگویی دارای دو Driver باشد 2-way (دومسیر) و اگر دارای سه Driver (Woofer ، Tweeter و Midrange ) باشد 3-way نامیده می شود ، اما مزیت این نوع بلندگوها در چیست؟ در بلندگوهای 2-way یا 3-way وظایف تقسیم می شوند وهر Driver اصوات با فرکانس مخصوص به خود را تولید می کند . به عنوان مثال اصوات با فرکانس بالا مانند صدای سنج نیاز به بلندگویی دارند که دیافراگم Driver آن به سرعت حرکت کند یا صدای گیتار به یک بلندگوی بزرگ با قابلیت جابه جایی حجم هوا نیاز دارد. بنابراین بلندگوی 2-way یا 3-way نسبت به یک بلندگوی معمولی کیفیت پخش بالاتری دارد. بد نیست بدانید در بلندگوهای 2-way و3-way واحدی به نام Crossover وظیفه جدا کردن سیگنال دریافتی از Amplifier و ارسال آن به Driver های مورد نظر را برعهده دارد . به عنوان مثال Crossover 2.0 Khz فرکانس های بیشتراز دو کیلوهرتز را به Tweeter و فرکانس های کمتر از آن را به Woofer ارسال می کند .


    خصوصیات مختلف بلندگوها

    ßتوان خروجی
    برای آگاهی از خروجی نسبتا حقیقی یک بلندگو، به توان RMS آن دقت کنید . سایر مقادیر مانند توان PMPO جنبه تبلیغاتی دارد و به معنی حداکثر میزان خروجی در بهترین شرایط است . مقدار توان مورد نیاز نیز به کاربرد شما و اندازه اتاق بستگی دارد.


    ßمیزان حساسیت
    منظور از میزان حساسیت(Sensitivity) توانایی پخش صدا توسط بلندگو در حجم های بالاتر، بدون نیاز به توان بیشتر از گیرنده است . در واقع هر چه میزان حساسیت بیشتر باشد ، می توان با توان معین (در مقایسه با مدلی که حساسیت کمتری دارد) به حجم صدای بیشتری دست پیدا کرد . به عنوان مثال یک بلندگو با حساسیت 99db/1w/1m نسبت به بلندگوی دیگر با حساسیت 96db/1w/1m صدای بلندتری دارد . در عین حال به وسیله این خصوصیت می توان به تفاوت عملکرد بلندگو های مختلف (مانند اعوجاج ) در حجم های بالاتر پی برد.


    ßمحدوده فرکانسی
    این خصوصیت بیانگر محدوده فرکانسی است که بلندگو توانایی تولید آن را دارد و با واحد هرتز بیان می شود. حداکثر محدوده فرکانسی در اغلب بلندگوهابیست کیلوهرتزاست و بهتر است بیشتر در مورد حد پایین این محدوده فرکانسی تحقیق کنید. به عنوان مثال این مقدار در بلندگوهای گران قیمت بیست هرتز است (گوش انسان توانایی شنیدن صداهای بافرکانس پایین تر از این مقدار را ندارد).


    ßحفاظت مغناطیسی
    بعضی از بلندگوها دارای قابلیت حفاظت مغناطیسی( Magnetic Shielding ) هستند . به این معنی که میدان مغناطیسی تولید شده توسط آهن ربای Driver ها روی دستگاه های جانبی اثر کمتری می گذارد . این مسئله زمانی اهمیت پیدا می کند که می خواهید بلندگوها راکنار نمایشگر سیستم خود قرار دهید.


    ßمکان قرار گیری اجزای مختلف بلندگوها
    ابتدا لازم است شناختی در مورد اجزای تشکیل دهنده یک سیستم صوتی ساده مانند سیستم صوتی 1/5 کانال داشته باشیم . به طور کلی یک بلندگوی 1/5 کانال از شش بلندگو تشکیل شده است که هر کدام عملکرد خاصی دارد و در مکان مشخصی قرار می گیرد این شش بلندگو شامل یک بلندگوی مرکزی ( Center ) ، دو بلندگوی چپ و راست جلویی ، دو بلندگوی فراگیر ( Surround ) و یک Subwoofer می شود . در این میان بلندگوی مرکزی بیشترین سهم تولید صدا را به خود اختصاص داده است . بلندگوهای چپ و راست جلویی علاوه بر کمک به بلندگوی مرکزی ، Bass کمی نیز تولید می کنند. بلندگوهای فراگیر به منظور فضاسازی و ایجاد صدای سه بعدی مورد استفاده قرارمی گیرند. وظیفه Subwoofer نیز تولید صدای بم (به میزان بیشتر نسبت به سایر بلندگوها ) است.
    اما قبل از خرید بلندگوی مورد نظر خود باید به این موضوع توجه داشته باشید که قرار است بلندگوها در چه مکان هایی از اتاق قرار بگیرند . ممکن است این مسئله به نظر شما چندان مهم نباشد ، اما بد نیست بدانید که بهترین نتیجه زمانی به دست می آید که بلندگوها در اطراف شنونده قرار بگیرند. یعنی سه بلندگو در جلو (چپ ، مرکز و راست) ، دو Tweeter در طرفین شنونده که باید همسطح با گوش او تنظیم شده باشند و یک Subwoofer در گوشه اتاق ( Subwoofer می تواند نزدیک بلندگوی جلو چپ یا راست نیز قرار بگیرد ) واقع شده اند.
    به این ترتیب متوجه خواهید شد که اتاق شما شرایط مورد نیازبرای بلندگوی چند کاناله را دارد.


    ßنتیجه گیری
    امیدوارم مطالب گفته شده اطلاعات مفیدی را در مورد اجزای صوتی پخش کننده ها بیان کرده باشد . همان طور که همیشه گفته ایم تعیین بودجه نقش مهمی را در انتخاب یک کالای دیجیتال ایفا می کند . البته کالای گران تر همیشه بهتر نیست و با بررسی خصوصیات آن کالا و تطابق آن با نیازهای خود به بهترین انتخاب دست پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال این که اجزای یک بلندگو چه تعداد باشد ( دو بلندگو ، دوبلندگو با یک Subwoofer ، بلندگوی1/5کانال ، بلندگوی 1/6 کانال ) به نوع کاربرد شما بستگی دارد. آیا می خواهید به موسیقی گوش کنید یا این که بلندگوها را برای سینمای خانگی خود در نظر گرفته اید ؟ اگر به موسیقی با کیفیت CDگوش می کنید دو بلندگو یا دو بلندگو با یک Subwoofer نیاز شما را برآورده می سازند. اگر اهل برنامه های تلویزیونی و فیلم هستید ، بلندگوی 1/5 کانال را پیشنهاد می کنیم . به این ترتیب گفتار و افکت های صوتی به خوبی پخش می شوند.
     

     

     

     

     

     

     
     u پاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com


    BBC فارسی بهایی است؟


    .: سوال:

    اينکه گفته مي شود
    BBC فارسي متعلق به بهائيان است چقدر صحت دارد؟
     

    .: پاسخ:

    دو سال و نیم پیش از این بود که وزیر دارایی وقت انگلیس ، طی سخنانی در مؤسسه پژوهشی "چتم هاوس" لندن از تخصیص بودجه سالیانه پانزده میلیون پوند برای راه اندازی و اداره شبکه تلویزیونی فارسی زبان بی.بی.سی سخن گفت و اکنون خبر می رسد که این شبکه افتتاح شده است.
    به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از شبکه ایران، وزیر دارایی بریتانیا در سخنرانی خود اما ادعای جالبی مطرح کرد و گفت که تلویزیون فارسی بی بی سی اگر چه قرار است بودجه دولتی بگیرد اما در سیاستهای خبری خود "کاملاً مستقل" از دولت بریتانیا عمل کند.
    برای سنجش این ادعای وزیر دارایی باید به تجربه رادیو بی بی سی نگاهی بیندازیم:
    تحقیقات نشان می دهد رادیو فارسی زبان بی.بی.سی دقیقا با نفوذ مستقیم بهائیان ایرانی تبار راه اندازی شده و در طول این سالها سعی کرده زمینه روانی را برای اجرای سیاستهای دولت بریتانیا در ایران فراهم کند. این درحالیست که حتی در دوره اخیر هم نفوذ بهائیان در این رسانه کمتر نشده و همچنان محوری است.
    سیاستهای این رسانه در دوره پیش از ملی شدن صنعت نفت به وضوح علیه منافع ملت ایران در ملی شدن این صنعت و به نفع حاکمیت بریتانیا بوده است. در کودتای 28 مرداد 1332 گوینده خبر بی بی سی فارسی با اعلام جمله "اکنون ساعت دقیقا 12 نیمه شب است" به جای جمله همیشگی "اکنون ساعت 12 نیمه شب است" پیامی رمزی به شاه و همراهانش برای اطمینان بخشیدن به آنان و نشان دادن آمادگی لندن برای عملیات کودتا داد... (خبرگزاری تابناک)
    پس از انقلاب نیز رادیو فارسی زبان بی.بی.سی تلاش کرده تا نقش محوری رسانه های اپوزیسیون نظام را از آن خود کند.


    رادیوی فارسی بی‌بی‌سی و بهاییت
    رادیو فارسی بی‌بی‌سی در دوم دی ماه 1319 یعنی درست هشت ماه قبل از حمله متفقین به ایران در شهریور 1320 آغاز به کار کرد. نکته‌ای که در موضوع راه‌اندازی رادیو فارسی بی‌بی‌سی اهمیت دارد تصدی مسئولیت حسن موقر بالیوزی از رهبران سرشناس بهائیان در رادیو فارسی زبان بی‌بی‌سی بود که بر اساس اسناد داخلی آرشیو سرویس جهانی بی‌بی‌سی، با دخالت وزارت خارجه صورت گرفته است.
    بالیوزی نخستین کسی بود که در ابتدای تاسیس بی‌بی‌سی فارسی از آن رادیو برای مخاطبان سخن گفت. وی از اعضای خاندان افنان و از اقوام نزدیک "میرزا علی محمد باب" و فرزند "محمد علی (محمود) موقرالدوله بالیوزی" حاکم پیشین بوشهر و وزیر فواید عامه و تجارت در کابینه کودتای سید ضیاءالدین طباطبایی در اواخر 1299 و اوایل 1300 شمسی بود. بالیوزی در شرایطی به استخدام بی‌بی‌سی درآمد که چند ماهی قبل از آن به عضویت مجمع ملی بهائیان موسوم به "رضوان" درآمده بود.
    بالیوزی چند سال بعد از تاسیس بخش فارسی، به عنوان نزدیک‌ترین مشاوران "شوقی افندی ربانی" آخرین رهبر شناخته شده بهائیان جهان، در سال 1956 به عنوان به اصطلاح یکی از ایادی امرالله، به قول پیروان آن کیش، منصوب شد که به منزله عضویت در بالاترین شورای اداری و دینی بهائیت (تقریباً معادل کاردینال ارشد در مذهب کاتولیک) است. بالیوزی علاوه بر نگارش حدود ده اثر با موضوع تاریخ و تبلیغ بهائیت، سال‌ها رییس "محفل ملی معنوی بهائیان" جزایر بریتانیا بود که این سمت به منزله ریاست کل اداری و اجرایی بهائیان بریتانیا محسوب می‌شد. وی در طول حدود دو دهه کار در بی‌بی‌سی فارسی، عملاً به یکی از افراد کلیدی و به شدت تاثیرگذار این شبکه تبدیل شد.
    بالیوزی در این مدت با همه قوا در خدمت بهاییت بود و از این طریق ثابت کرد که مسئولان بی‌بی‌سی دست‌کم در بخش فارسی، نسبت به منشور خود درباره ضرورت حفظ بی‌طرفی دبیران، تهیه‌کنندگان و کارکنان در زمینه سیاسی و دینی، پایبند نیستند.
    حضور چشمگیر بهائیان در سطوح مختلف سرویس جهانی بی‌بی‌سی از مدیریت‌های کلان آن شبکه به پایین، ضمن تاثیرگذاری‌های نامحسوس پنهان خود در لایه‌های زیرین این شبکه، گاه نمودهای آشکاری نیز داشته که از آن میان می‌توان به مصاحبه کاملاً تبلیغاتی و فرمایشی با "مری مکسول" (ملقب به روحیه خانم) بیوه شوقی افندی رهبر سابق بهائیان، در تاریخ 18 آگوست 1981 اشاره کرد.
    روند حمایت از بهاییت هنوز هم ادامه دارد. در این باره برای نمونه می‌توان به مجموعه گزارش‌های متعدد جانبدارانه و آگهی‌گونه خبرنگاران اعزامی بخش فارسی در اسراییل و درباره مراکز مختلف بهائی در عکا و دیگر سرزمین‌های فلسطینی اشاره کرد که در ماه می 2007 برای رادیو و وب سایت بی‌بی‌سی فارسی تهیه شد.
    با بررسی موضوعات، عناوین و محتوای این قبیل نوشته‌ها تعجب نخواهیم کرد اگر بدانیم که همه گزارشگران اعزامی و تهیه‌کنندگان این قبیل آگهی‌های گزارش‌گونه در عکا و دیگر شهرهای آن خطه، به سرعت راه ترقی را در بی‌بی‌سی فارسی پیمودند و همه آن‌ها در تغییر و تحولات اخیر این شبکه، ارتقای رتبه یافته و از هم اکنون جایگاه بالایی در تلویزیون در آستانه تاسیس آن یافته‌اند.
     

     

     

     

     

     
     u اس.ام.اس روزانه

    09125698059
    roozane.sms@gmail.com


    1681- ترسم آخرزغم عشق توديوانه شوم،بيخودازخودشوم وراهي ميخانه شوم،آنقدرباده بنوشم كه شوم مست وخراب،نه دكردوست شناسم نه دكرجام شراب." Sh " (3557-0912)

    1682- تاعمر ما باشد به دنيامارفيقيم ترس از ان دارم بميرم حس كني مانارفيقيم (1250-0918)

    1683- تاراج دل بتيغ دوابروی دلبرستمستی قلب عاشقم ازجام كوثرستبرسردربهشت خداحك شده چنينبختش بلندهركه گرفتارحيدرست‎(8878-0912)

    1684- پروردگارا به ديده ي دوستانم نور؛به قلب آنها روشن بيني به ايمان آنها استواري به فكر آنها خداباوري عنايت كن.دوستاني دارم ماه-در پناه حق. (4815-0918)

    1685- بیست ویكی دوستت دارم! بیست تا واسه بیست بودنت، یكی واسه تك بودنت! (6471-0916)

    1686- بودنت هديه ايست بزرگ براي دل كوچك من!!! وآرزوي من شادي دل درياي توست. (2447-0936)

    1687- به يادت يه حساب بازمي كنم شكل ماهت راپس اندازمي كنم. (5700-0912)

    1688- به یارو قورباغه نشون میدن میگن چی؟میگه بلبلیش که بلبل فقط پراش ریخته (4527-0937)

    1689- برگ درانتهای زوال میافتدومیوه درابتدای کمال،بنگرکه چگونه میافتی،چون برگی زرد،یاسیبی سرخ؟ (8878-0912)

    1690- برسردربهشت خداحك شده چنين:بختش بلندهركه گرفتارحيدراست (7314-0915)

    1691- ببخشيد مزاحم شدم،مهرتون تودلم جامونده بودگفتم پيام بدم دنبالش نگردي! (3276-0913)

    1692- باران باش، ببار، نپرس پياله هاى خالى از آن كيست ... (6471-0916)

    1693- با اينsmsحسابى رفتى سر كار يه جور كه كسى نفهمه آروم گوشيتو بذار توجيبت (6471-0916)

    1694- اي گلشن گلهابه گلستان چه نويسم من نيزغريبم به غريبان چه نويسم ترسم كه قلم شعله كندصفحه بسوزدبااين دل تنگم به عزيزم چه نويسم(7177-0913)

    1695- امروز روزپوکیه استخوان،کله پوک روزت مبارک! (7311-0918)

    1696- الهی مدد کن از پا نیفتیم،از چشم تو وخلق دنیا نیفتیم،تو ره نشان ده زبیراهه تامن،به چاه شب تاریلدا نیفتم،مرا برکسانی به جزخودمسپار،به چون وچراوامانیفتم."sh (3557-0912)

    1697- المجيدالكريمالوحيدالاحدالصمدالغديرالمالكالرحمنالرحيم"الله همه جاهست"(8878-0912)

    1698- اگه ديدى گوشه قلبت سنگينى مى كنه منو ببخش ! كه گوشه نشين قلبتم . (2459-0913)

    1699- اگه خوابت اومد بیا تو چشام بخواب/اگه اشک نذاشت بیا تو قلبم بخواب/اگه صدای قلبم نذاشت من میمیرم تو سیر بخواب. (0535-0918)

    1700- اگرازپیش بدانی که شکست غیرممکن است، دست بانجام چه کاری میزنی؟ (8878-0912)

    شماره برای ارسال مسیج : 09125698059
     

     

     

     

     

     

     
      u مقاله روزانه


    فشن چیست؟

    در طول قرن ها افراد و جوامع بشری، از لباس و سایر متعلقات و زینتهای بدن به عنوان شکلی از ارتباط غیر کلامی استفاده می کردند و توسط آن، خصوصیاتی از قبیل شغل، درجه و رتبه، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، طبقه اجتماعی، ثروت و دارایی و وابستگی های گروهی را نشان می دادند. این موضوع تنها مربوط به پوشاک نمی شد، بلکه جواهرات، سبک های آرایش مو و هنر زیبایی شناختی هم در بردارنده این مطالب بودند. این که ما چه نوع لباسی می پوشیم و چگونه و چه زمانی آن را می پوشیم، اطلاعات دیگری را فراهم می کند تا بتوانیم به طوردقیق و موشکافانه، پوشش یک موقعیت اجتماعی را مطالعه کنیم.
     

    »فشن به عنوان سیستم و روش نمادی
    فشن زبانی از نشانه ها و نمادها است که مفاهیم ارتباط غیر کلامی درباره اشخاص و گروه ها دارد. فشن در تمام اشکال خود، از یک شکل خالکوبی شده تا جدیدترین مدل آرایش مو، بهترین حالتی است که می تواند هویت اشخاص را نشان بدهد. این موضوع به ما کمک می کند تا درک سریعی از خود را برای افرادی که ما را می بینند، ایجاد کنیم.
     

    »فشن : میزان سنج تغییرات فرهنگی
    این مطلب که ما زشتی ها یا زیبایی های بدن خودمان را چگونه تشخیص می دهیم و آنها را چگونه می بینیم، بستگی به گرایشات و نگرش های فرهنگی ما دارد. تصویر زنی که در نقاشی های روبنز به عنوان زنی زیبا و جذاب ترسیم شده است، امروزه به طور ناخودآگاه نازیبا و ناخوشایند به نظر می رسد؛ البته اگر به زیبایی از همان دیدگاهی که اکثر مردم در قرن بیست و یکم قبول دارند، نگاه کنیم.
    امروزه در حالی که آرمان طلبی فرهنگی دائما مدهای جدیدی را عرضه می کند، اگر در تغییر دادن لباس و تغییر شکل دادن بدن خود ناتوان باشیم، باعث می شود تا نتوانیم خودمان را با معیارهای فشن و مد تطبیق بدهیم. کسانی که موفق می شوند تا خود را با معیارها و استانداردهای فشن هماهنگ کنند، همواره زندگی خود را در سیکلی از رژیم غذایی، ورزش، جراحی پلاستیک و سایر روش ها و رژیم ها می گذرانند، که این موضوع شامل دقت زیاد و سخت گیری در خرید لباس هم می شود.
     

    »ضرورت وابستگی های قومی
    مقاومت و اکراهی که ما در مقابل یک رژیم غذایی منظم و سخت و ورزش مداوم نشان می دهیم، همچنین علاقه ما به استفاده از مدل های خاص لباس، نشان دهنده این مطلب است که شخصیت ما دارای ضعف اراده است. اینکه ما درحلقه طرفداران فشن باشیم، به تنهایی برای قرار گرفتن در مد و فشن کافی نیست. بنابراین ما تلاش می کنیم تا ظاهری رضایت بخش، منطبق با فرهنگ خود را برای خودمان ایجاد کنیم، تا احساس بهتری داشته باشیم؛ در حقیقت ما تلاش می کنیم تا متناسب با جامعه خود، هر نوع جامعه ای که می خواهد باشد، هماهنگ با مد باقی بمانیم.
    وابستگی گروهی، اولین بستگی است که در فشن به آن توجه می شود. زمانی که برخی شباهت های گروهی در افراد گروه قابل تشخیص باشد، مد شخصی ما خواه قدیمی و خواه به روز باشد، می تواند متعلق به هر جامعه و فرهنگی باشد. احساس و درک تعلق داشتن، که توسط نوع مدی که ما استفاده می کنیم مشخص می شود، نوعی وابستگی قومی و فرهنگی به ما می دهد.
     

    »نقش ها و وظایف اجتماعی
    یک خصوصیت ذاتی بشر، تمایل و تلاش برای متمایز بودن است. هرشخص می تواند از فشن به عنوان وسیله ای برای شناسایی و تشخیص آشکار نقش های گوناگونی که افراد در هر روز ایفا می کنند، استفاده کند.
    جامعه شناسان کلمه " نقش" را از هنر تئاتر قرض گرفته اند، زیرا اشخاص هم مانند بازیگران، نقش های مختلفی را اجرا می کنند و هر کدام از این نقش ها باید فرا گرفته بشود. نقش ها دائما آموخته می شوند و تکرارمی شوند. همچنین این نقش ها بین افراد تقسیم می شوند، چون مانند بازیگران روی صحنه نمایش، تنها در صورتی عکس العمل روان اتفاق می افتد که تمام ایفا کنندگان نقش از رفتار مورد انتظار آگاه باشند.
     

    »طبقه بندی افراد
    هنر و مد لباس در دوران ادوارد هفتم، در هنر تفکیک وظایف مختلف اجتماعی عالی بود. افراد در آن دوره، زمان کافی برای تعدیل کردن الگوهای جدید رفتاری برقرار شده توسط سلطنت ملکه ویکتوریا را داشتند.
    ادواردی ها از نظر اجتماعی، افراد را به کسانی که لباس های دست دوز می پوشیدند، تا کسانی که لباس های مستعمل دیگران را بر تن می کردند، در گروه های مختلف طبقه بندی می کردند. فقر و ناداری افراد فقیر به راحتی مشخص می شد، زیرا لباس آنها هویتشان را فاش می کرد؛ در حالی که افراد تازه به دوران رسیده و ثروتمند، ثروت خود را به وسیله لباس، زینتها و لوازم جانبی آن در مقابل چشم افرادی که از نظر اجتماعی در مرتبه پایین تری قرار داشتند، به نمایش می گذاشتند.
     

    »چیدن و قرار دادن نقش های افراد
    نقش و وظیفه افراد دقیقا با لباس آنها مرتبط بود. افراد با قرار گرفتن درنقش خود به عنوان دوست دختر، دوست پسر، خواهر، برادر، دوست، همسر، عاشق، مادر، پدر، پدر بزرگ و مادر بزرگ، فامیل، کارفرما، مشتری، همکار و در گروه های سنی مختلف، نشان داده می شدند.
    عکس العمل و رفتار افرادی که با خریدار در ارتباط هستند، در خرید نهایی مشتری تاثیر می گذارد و این موضوع در هر نوع فشنی کاربرد دارد، از اثاثیه منزل گرفته تا انتخاب ماشین. به همین شکل، پارچه ها و لباس های مد روز، با مشاهده کردن آنها رایج و مد می شود و برچسب لباس ها به شکلی بی صدا با مردم سخن می گویند و آنها را به خرید دعوت می کنند. لباس و سایر متعلقات فشن، علائم و نمادهایی فراهم می کند که مانند یک سرویس اطلاعاتی، برای قرار دادن و مرتب کردن نقش های مختلف اجتماعی عمل می کند.
    مردم می دانند که دیگران با توجه به لباس آنها درباره آنها قضاوت می کنند. بسیاری از افراد از قرض و وام های کلانی استفاده می کنند، تا به نظر برسد که به سبک و سطح زندگی خاصی تعلق دارند. این نکته که  آنها جزء یک گروه اجتماعی خاص محسوب شوند، اغلب به آنها شجاعت می بخشد. تنها افرادی که دارای درکی قوی از هویت و شخصیت خود هستند، گردنشان را جلو می آورند و به راحتی اقرار می کنند که لباس هایی را می پوشند که دیگران ممکن است آن را کهنه و از مد رفته بدانند.
     

    »شغل و موقعیت اجتماعی و هدف از پوشیدن لباس
    افرادی که شغل هایی با مقام اجتماعی بالا دارند، لباس هایی را که فکر می کنند دیگران انتظار دارند تا آنها بپوشند، به تن می کنند. آنها تمایل ندارند که با پوشیدن لباس هایی که مناسب آنها نیست، تعارض نقش اجتماعی خود را تجربه کنند. ما با توجه به لباسی که شخص می پوشد، اولین برداشت را از شخصیت او می کنیم. لباس ها کلید و راهنمای ذهنی برای درک شغل و موقعیت اجتماعی افراد فراهم می کند و همچنین وسیله ای برای منطبق کردن فرد با گروه همتای او است.
    لباس همچنین وسیله سودمندی برای محافظت ما از گرما و سرما و ایجاد امنیت و سلامتی است. لباس ها، با توجه به نوع پوششی که اشخاص برای خود انتخاب می کنند، نشان دهنده شرم یا بی شرمی و بی حیایی آنها نیز هست.
    وضعیت لباس و پوشش فرد مترادف است با عزت نفس فرد و نشانه ای ازمیزان احترام به او است. لباس هر فرد همچنین نشان می دهد که آیا شخص موقعیت اجتماعی کافی دارد تا بتواند زمان و هزینه لازم را برای خرید لباس، شستشو، خشکشویی و تعمیر آن صرف کند. برای داشتن لباسی آبرومند و قابل احترام، هزینه هایی لازم است تا برای حفظ پاکیزگی و آراستگی لباس خرج شود.

     
    »"نظریه طبقه مرفه" وربلن
    تورستین وبلن، اقتصاد دان آمریکایی که در سال 1899 کتاب " نظریه طبقه مرفه " را نوشته است، اظهار می کند که لباس برای نشان دادن موقعیت های اجتماعی افراد و به عنوان جلوه و ظاهر بیرونی ازمیزان ثروت آنها، حقیقتا کاربردی است و مطابق با شغل و حرفه فرد انتخاب می شود. در مورد افراد ثروتمند، به دلیل طرح محدود لباس آنها، به کمک دیگران نیاز دارند تا لباس آنها را آماده و آراسته کنند و لباس ها را در شرایط اولیه خود و دست نخورده حفظ کنند.
    وبلن بخشی از کتاب خود را به " لباس مظهری از فرهنگ مالی " اختصاص داده است.
    او نوشته است:" لباس و پوشش ما همیشه گواه و مدرکی است که وضعیت مالی ما را در اولین نگاه به بیننده نشان می دهد ... بنابراین لباس برای اینکه به طور موثری هدف خود را انجام بدهد، نباید تنها گران قیمت باشد، بلکه باید به تمام کسانی که آن را می بینند، نشان بدهد که پوشنده آن هیچ زحمت و تلاشی برای تولید لباس انجام نداده است ..."
    آنچه پیش از همه در ذهن وربلن بوده است، فشن های دهه1890 بوده است. در این دهه توجه به لباس هایی که برای نشان دادن ثروت فرد، برجسته و انگشت نما باشد، به تدریج افزایش می یافت. یک قرن بعد در دهه 1980، رواج لباس برتر، ولخرجی بسیار زیاد برای لباس و مصرف لباس های انگشت نما در فشن دیده شد.

     
    »نمادی ازمقام و موقعیت اجتماعی
    یکی از مهمترین اشکال برای تشخیص و تمیزموقعیت افراد، فشن است؛ زیرا لباس های مد روز و تزئینات و آراستگی های بدن، در یک نظر اجمالی و به سادگی برای دیگران قابل تشخیص است. بخش های جانبی لباس خصوصا کیف های زنانه، کفش، جواهراتی که دارای مارک و آرم تبلیغاتی مخصوص یک شرکت باشند و مدل موهای جدید، نیزنقش مهمی در نشان دادن موقعیت اجتماعی افراد ایفا می کنند.
    یک مدل، در ابتدا توسط دیگران تایید و پذیرفته می شود.
    سپس به دلیل رقابت و هم چشمی از آن تقليد می شود.
    سرانجام پس از اینکه همه جایی و معمولی شد و خصوصیت متمایز و مشخص بودن خود را از دست داد، با مدلی دیگرجایگزین می شود.
    فشن و مد هر چیزی می تواند باشد، از قبیل یک جواهر خاص مانند گوشواره میخی با نگین الماس یا آخرین مد گوشواره طلای بلند آویزان یا یک جفت شلوار جین با علامت تجاری معین و رنگ و مدی خاص.

     
    »پوشیدن لباس متحدالشکل، اونیفورم
    بعضی افراد به طور غریزی می دانند که چگونه با استفاده از پوشش خود، در مقابل اکثریت مردم متشخص و قابل احترام به نظر برسند. دیگران اغلب کمتر می توانند موفق بشوند که چهره و آرایشی معتبر و محترمانه داشته باشند. لباس های متحدالشکل شرکتی و صنفی در دهه 1980، توسط بانکها و سازمان های مشابه به کار گرفته شد. این موضوع نشان می دهد که اونیفورم تا چه اندازه به عنوان وسیله ای برای تشخیص فوری یک شخص از دیگری مهم است. اونیفورم ها راهنمای ذهنی برای تمایز افراد، برای ما فراهم می کنند.

     
    »اونیفورم حرفه ای
    پوشیدن یک اونیفورم حرفه ای، مشخص می کند که هر کارمند در چه موقعیتی قرار دارد. ما به سرعت می توانیم اونیفورم های مختلف را با مفهوم نقش های اجتماعی مختلف مرتبط کنیم. ما لباس یک مامور پلیس یا نگهبان امنیت را با قدرت، قانون، دستور، کمک و راهنمایی مرتبط می کنیم. به همین صورت، لباس پرستاران را به کمک، مراقبت، حمایت و مهربانی مربوط می کنیم. در مقابل بالاپوش و کلاه یک دستفروش بستنی، نشان دهنده لذت و تفریح است.
    زمانی که افراد اونیفورمی را می پوشند، آن را به عنوان یک نماد می پذیرند، اما حتی افرادی که اونیفورم خاصی مربوط به شغل معینی را نمی پوشند، تمایل دارند که به طور مبهم بدانند که چه چیزی باید بپوشند. کسانی که قفسه لباس خود را مناسب با شرکت خود تطبیق می دهند، در پیشرفت در شغل خود سریع تر موفق می شوند. 


    »اونیفورم طبقه جوان
    افراد جوان اونیفورمی منطبق با گروه سنی خود انتخاب می کنند. اگرچه اونیفورم آنها باید مشابه اونیفورم گروه همکار و هم درجه آنها باشد، اما نباید لباس افراد بزرگسال به آنها تحمیل شود. مد دراونیفورم گروه جوان، می تواند هم حس تعلق به گروهی که از نظراجتماعی با آنها هم رتبه هستند، را ایجاد کند و هم احساس هویت به عنوان شخصیتی جوان که به بلوغ رسیده است.
    برای اکثریت افراد، یک مدل قدیمی، لوازم جانبی و لباس های ازمد رفته، طرفداری خود را در بین گروه مردم از دست می دهد. لباس ها و لوازم از مد رفته باعث می شود تا فرد تصمیم بگیرد تا آن را عوض کند و مدل جدیدی تهیه کند. یک تلفن همراه به عنوان یکی از متعلقات و لوازم فرعی، نمونه خوبی از این موضوع است. همانطور که محصولات جدید گسترش می یابد، مدلی از تلفن همراه سال گذشته که دارای سیستم های پخش صوتی جدید نیست، جای خود را به انواع iPod و سایر ابزار الکتریکی جدید و نو می دهد. لازم است که آخرین و جدیدترین لوازم مد را در اختیارداشته باشید تا بتوانید تایید و تصویب فوری گروه همکار و مشابه خود را کسب کنید.
    اونیفورم گروه جوان، همچنین می تواند برعلیه گروه هایی که آن را می پوشند عمل کند. اخیرا (در انگلستان در ماه می 2005)، پوشیدن نوعی کلاه که جوانان بر سر می کردند، در مراکز خرید قدغن شد. علت ممنوع شدن این نوع کلاه این بود که بعضی از جوانان صورت خود را در زیر این کلاه مخفی می کردند، مثل اینکه دزد هستند، یا پس از دزدی کردن یا انجام جرم های دیگر، از آن برای جلوگیری از شناسایی خود توسط پلیس استفاده می کردند.

     
    »تولید انبوه و تکنولوژی جدید بافت پارچه
    در بین جنگ جهانی اول و دوم، تولید انبوه لباس گسترش یافت. اما این موضوع زمانی عملی شد که سهمیه بندی لباس در بریتانیا اتفاق افتاد و روش های تولید آسان تر شد. سهمیه بندی لباس و مغازه های لباس، تولیدکنندگان را متقاعد کرد تا لباس ها را به روشی اقتصادی، کارآمد و بهره ور و سریع تولید کنند، ضمن اینکه استاندارد معینی از کنترل کیفیت را کسب کنند. در دهه 1950، تعداد زنانی که خیاطی های زنانه کوچک را رها می کردند و از فروشگاه های زنجیره ای روبه رشد خرید می کردند، افزایش یافت.
    فروشگاه های زنجیره ای و بزرگی مانند دبنهام، سعی کردند تا با زمان به جلو حرکت کنند. پارچه های جدید و لباس های جدید را امتحان کنند. در دهه 1990، از طراحانی مانند جاسپر کنران برای طراحی و ایجاد تغییرات در سبک و سایر خصوصیات استفاده می کردند.
    یک مجموعه کامل از الیاف افروزنده، پارچه های جدید مد روز، مواد محافظت کننده و پارچه های مهندسی شده و طرح ریزی شده، پس از سال 1960 به طور وسیعی در دسترس قرار گرفت. پارچه ها و مواد جدید، به تکنیکهای قبلی که در ابتدا، گران و انحصاری بودند خاتمه داد. در ابتدا آنها به دنیای خیاطی زنانه در سطح بالا (Haute Couture) ارائه شدند، اما چند سال بعد به بازار انبوه وارد شدند.

     
    »تفکرتقلیدی جوانان در دنیا
    تفکر و حس تقلید در نوجوانان دهه 1950، به نیروی بزرگ و مهمی در دهه 1960 بدل شد. از سایر مسائلی که در این تصور تاثیرگذار بودند، می توان از افسون و جادوی سینما، وجود تلویزیون در خانه بیشتر افراد معمولی و تغییر در نگرش ها و ارزش ها، پس از معرفی زن به شکلی جدید، نام برد. پوشش کلی در جامعه تحت تاثیر سینما، تلویزیون و مجلات پرطرفدار بود. دنیا به آخرین شیوه ها و گرایشات و مدهای جدید، به همان سرعت که یک عکس می توانست ارسال بشود، دسترسی فوری داشت.
    امروزه آنچه مردم در تلویزیون های خود می بینند یا هنگام ارتباط با اینترنت مشاهده می کنند، به سرعت به عنوان امری معمولی و همه روزه پذیرفته می شود. صفحه تلویزیون شخص در منزل، تازگی و جدید بودن مطلق یک اندیشه و تصور را کاهش می دهد و آن را به امری عادی بدل می کند، خصوصا در مورد برخورد با موضوعی در فشن. در نتیجه وقتی که می بینیم دیگران نوعی لباس را پوشیده اند، پذیرفتن آن برای ما خیلی سریع و آسان می شود، حتی اگر نتوانیم تصور کنیم که خود ما ممکن است بتوانیم لباسی مشابه آن را بپوشیم.

     
    »دوره ها وسیکل های فشن
    یک نگاه جدید نمی تواند همیشه بر تاریخ فشن مسلط باشد. تا زمان ملکه یکتوریا، یک نوع فشن حدود ده تا پانزده سال در مناطق روستایی و محلی نفوذ داشت. سفرهای از طریق راه آهن ارتباط بین شهرها و روستاها را افزایش داد و گردش مد بسیار سریع شد، و در سال 1901 در دوران ادوارد هفتم، فشن در یک سیکل سالانه تغییر می کرد.
    آزادی زنان و همکاری و شرکت تمام طبقات زنان در جنگ سالهای 1914-1918، به زنان توانایی و شجاعت این را داد تا لباس های کاربردی تر و قابل استفاده تر را انتخاب کنند و سبکهای جدید در لباس، آرایش مو و زیبایی را امتحان کنند.
    با هزاران تغییر هر روزه در شیوه و سبک زندگی، سفرهای هوایی و مسافرتهای با ماشین، برای داشتن سلامتی و سازگاربودن با محیط، برازندگی و همچنین داشتن محیط گرم خانوادگی، نیاز به مد لباسی داریم که مطابق با روشی که ما امروزه زندگی می کنیم طراحی شده باشد. آن گونه که ما شخصیت خود را درک می کنیم و آنچه که می خواهیم به جامعه بگوییم، از طریق بدن و لباس ما، روشی که ما در پوشیدن لباس و جواهرات و لوازم مشابه انتخاب می کنیم، بیان می شود.
    امروزه لوازم فشن و زیبایی می تواند برای همه افراد قابل تهیه و خریداری باشد. همیشه تولید کننده هایی وجود دارند که محصولات آرایشی و زیبایی و لوازم جانبی با کیفیت و قیمتی مناسب تولید می کنند، که بیشتر افراد می توانند از عهده خرید آن بر بیایند. فشن درتوده مردم، چنان به سرعت رشد می کند که فشن امروزه در سیکل هفتگی می چرخد و روش های فشن تنها برای مدت کوتاهی داغ و قابل توجه هستند.
     

     


     




    __._,_.___


    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    Blog Archive