به گروه اینترنتی جذاب و پر از تفریحات جالب جرقه خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Sunday, August 31, 2008

..*..*.. JaRaGhe ..*..*.. RooZaaNe (No. 998)

 
 
 
    
   
 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 

998

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 998 :: دوشنبه 11 شهريور 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

منتو: سرویس جدید اشتراک لینک


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (997) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • پانزده استخر لوکس دنیا
  • مهمان خدا سوی خدا می آید
  • پروژه عظيم سيتي سنتر اصفهان
  • تصاویر بسیار زیبا از کشور عجایب،هندوستان
  • نظر تعدادي از مراجع عظام درباره تغيير ساعت رسمي از اول ماه رمضان
  • معرفي و دانلود فيلم : نبرد براي حديثه‎‎‎‎
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : مواجهه با اورانوس
  • دانلود انيميشن : Futurama: The Beast With A Billion Backs
  • آلبوم جدید ، بسیار زیبا و شاد سعید به نام Future
  • آهنگ زيباي طعنه باصداي خشايار اعتمادي
  • بهیته ساز سرعت و عملکرد ویندوز با PC Washer 2.0.6
  • بازی موتور سواری کراس
  • بازي فوق العاده جذاب Turtix 2 Rescue Adventures
  • دعوا سر خوشگلها!
  • خطبه پیامبر اکرم در روز آخر شعبان
  • کیک اسفنجی با فرمول 6 تخم مرغ
  • عکس‌هایی که دنیا را تغییر «ندادند»
  • شب هاي ماه مبارک رمضان و مسجد ارک
  • بازگویی غائله خرم آباد ـ شهریور 79
  • در مورد ازدواج موقت
  • جديدترين شماره از ماهنامه Modern Design
  • هارد درایو قابل حمل XD1
  • پیام تبریک شخصیت های مختلف به مناسبت پیروزی هادی ساعی!
  • روزه بی‌سحری!
  • اصول شيطان پرستی
  • نبض IT در دستان اين چند نفر
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


تصوير روز

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

پانزده استخر لوکس دنیا
مهمان خدا سوی خدا می آید
ويژه نامه ماه رمضان
انواع خودروهاى وارداتى به همراه گالرى عكس و مشخصات فنى
جنگ گوجه فرنگی در اسپانیا 
پروژه عظيم سيتي سنتر اصفهان
دريافت پيامک مناسبتي براي مشترکين ايرانسل
طراحی دیدنی وسایل آشپزخانه
فانوس دریایی های تاریخی
تصاویر بسیار زیبا از کشور عجایب،هندوستان
متن عربي ، فارسي و انگليسي دعا و مناجات استاد شجريان ويژه ماه رمضان، همراه با دانلود فايل صوتي

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

رئيس قوه قضائيه در نامه به مرتضوي:
توقيف سايت‌ها جز در جرايم اخلاقي امنيتي
با نظر دادگاه انجام شود

هاشمي‌شاهرودي طي نامه اي خطاب به دادستان تهران از وي خواست توقيف و تعطيل سايت‌ها در غير از جرايم اخلاقي و امنيتي حتي‌الامكان با نظر محكمه و دادگاه انجام گيرد .
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي قوه قضائيه، در اين نامه كه به پاسخ نامه مورخ 26 مرداد ماه احمد توكلي در ارتباط با اقدام دادسراي تهران در توقيف سايت خبري و تحليلي "الف" به رياست قوه قضاييه اشاره شده است و دستور هاشمي شاهرودي به شرح زير در آن آمده است:
بسمه تعالي
جناب آقاي مرتضوي
دادستان عمومي و انقلاب تهران
از آنجا كه آزادي بيان و اظهار نظر در چارچوب قانون از حقوق اساسي افراد مي‌باشد، لازم است دستگاه قضايي اولين حامي و پشتيبان حفظ و احياي آن در جامعه باشد ودر برخورد با تخلفات و جرايم رسانه‌اي و مطبوعاتي به نحوي عمل كند كه علاوه بر اجراي قانون كليه حقوق و آزادي‌هاي مشروع دقيقا رعايت شود و ضمنا دستگاه قضايي از هرگونه شائبه سياسي كاري و جناح‌گرايي مصون و مبري باشد. لهذا مناسب مي‌ببينم كه توقيف وتعطيل سايت‌ها در غير از جرايم اخلاقي و امنيتي حتي‌الامكان با نظر محكمه و دادگاه انجام گيرد و در مرحله دادسرا به جنبه كشف جرم، تعقيب و تحقيق و صدور كيفر خواست اكتفا شود.

نظر تعدادي از مراجع عظام
درباره تغيير ساعت رسمي از اول ماه رمضان

تعدادي از مراجع عظام تقليد ضمن اعلام موافقت با تغيير ساعت در اول ماه مبارك رمضان (12 شهريور ماه) به جاي اول ماه مهر، تاكيد كرده اند هر كاري كه در راستاي رفاه و آسايش روزه داران و حفظ اوقات شرعي در اين ماه مبارك انجام شود، موجب رضايت خداوند متعال خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري فارس، بر اساس قانون، همه ساله ساعت رسمي كشور از ابتداي مهرماه تغيير كرده و ساعتي به عقب بر مي‌گردد، اما اين تغيير ساعت در سال جاري با ماه مبارك رمضان و ليالي قدر مقارن گرديده كه امكان دارد موجب بروز اشتباه و عدم بهره‌گيري مومنين روزه‌دار از اين ماه پر فيض و بركت شود.
نخستين روز مهر ماه 87 با بيست و يكمين روز ماه مبارك رمضان مصادف خواهد بود و از اين رو جمعي از مومنين خواستار اعلام نظر مراجع عظام درباره تغيير ساعت رسمي كشور از 12 شهريور ماه (اولين روز ماه مبارك رمضان) به جاي اول مهر ماه، جهت تامين آسايش و رفاه حال مومنين روزه‌دار شدند كه تني چند از مراجع معظم تقليد، ديدگاه‌هاي خود را در اين زمينه بيان كرده‌اند.
آيت‌الله مكارم شيرازي از مراجع عظام پيشنهاد مذكور را پيشنهادي خوب دانست و آيت‌ الله علوي گرگاني با "بسيار پسنديده‌ خواندن" اين كار، بر لزوم عقب كشيدن ساعت رسمي كشور به اندازه يك ساعت از اول ماه مبارك رمضان تاكيد كرد.
آيت‌‌الله صافي گلپايگاني نيز اعلام كرد: عقب كشيدن ساعت رسمي كشور از ابتداي ماه مبارك رمضان، پيشنهاد خوبي است و اصولا، هر كاري كه در اين ماه مبارك براي رفاه و آسايش روزه‌داران انجام شود، انشاءالله تعالي موجب رضايت خداوند متعال خواهد بود.
بر اساس اعلام نظر مراجع عظام تقليد، برگرداندن ساعت رسمي كشور به عقب همزمان با آغاز ماه مباه رمضان از آن جهت كه مردم بايد دقيق وقت را لحاظ نمايند، بسيار مناسب خواهد بود؛ چرا كه موجب حفظ اوقات در ايام اين ماه مبارك به خصوص ليالي قدر مي شود.

بانك مركزي بررسي مي‌كند
3 گزينه براي تقويت ارزش ريال‌

با قطعي شدن تغيير و تحولات در پول ملي ، بانك مركزي 3 سناريوي قطعي را در اين باره در نظر گرفته و در دست پيگيري دارد.
به گزارش خبرنگار ‌جام‌جم، برخلاف آنچه طي روزهاي اخير در محافل خبري و رسانه‌ها مطرح شده است، سناريوي موجود براي ايجاد اصلاح در پول ملي حذف 3 صفر و يا انتشار اسكناس درشت نيست بلكه حذف 3 صفر يك قسمت از سناريوست نه همه آن و انتشار اسكناس جديد ظاهرا جايي در اين برنامه ندارد.
براساس اين گزارش، بانك مركزي 3 سناريو براي ايجاد اصلاح در پول ملي را در دست بررسي دارد؛ يك سناريو حذف 3 صفر از جلوي ريال،‌ سناريوي دوم حذف 4 صفر از جلوي ريال و سناريوي سوم بازگشت به قانون پولي موجود درباره برابري ارزش ريال با يك‌صدم گرم طلاست.
بانك مركزي هم‌اكنون مطالعات خود را براي ارزيابي معايب و محاسن هر كدام از اين سناريوها آغاز كرده و بعيد است نتيجه اين مطالعات تا يك سال‌ آينده مشخص شود.

سناريوي اول‌
نخستين سناريوي بانك مركزي براي اصلاح پول ملي حذف 3 صفر از جلوي ريال است. براين اساس، اسكنانس‌هاي جديد يا حذف 3 صفر از جلوي آن منتشر مي‌شود؛ مثلا يكهزار ريالي به يك ريالي يا 10 هزار ريالي به 10 ريالي تبديل خواهد شد. بانك مركزي سهولت در انجام حسابداري ملي و بويژه بانك‌ها و همچنين آسان بودن فهم اين تغييرات براي مردم را از جمله محاسن اين تيم برشمرده است.
با اين حال ايجاد اين تغييرات به قانون نياز دارد و بايد دولت لايحه قانوني را تهيه و به مجلس بدهد كه روشن است اين قيد زمان زيادي را خواهد برد. همچنين هزينه هنگفتي كه تعويض اسكناس‌ها به بيت‌المال تحميل خواهد كرد و چاپ پول‌هاي جديد ديگر امتياز منفي آن است.
اگر اين سيستم اجرايي شود، هر 10 واحد پول مساوي يك دلار آمريكا خواهد شد. همچنين اين اقدام، سكه را كه هم‌اكنون در مبادلات پولي ايران تقريبا فراموش شده است، احيا خواهد كرد، به طوري كه پول خرد تا يك دهم واحد پول اصلي كفايت مي‌كند.

سناريوي دوم‌
خبرنگار ما مي‌نويسد: سناريوي دوم بانك مركزي حذف 4 صفر از جلوي پول ملي است كه مثلا 10 هزار ريال به يك ريال تبديل خواهد شد.
در صورت اجراي اين سيستم، هر يك ريال ايران با يك دلار آمريكا از نظر ارزش برابري كرده و واحد پول ايران شبيه به لير تركيه خواهد شد كه هر لير برابر با يك دلار است.
اين اقدام ارزش پول را بسيار افزايش خواهد داد و تغييرات در آن معني‌دارتر خواهد بود. با اين حال اجراي اين سيستم يك اشكال بزرگ دارد و آن لزوم اضافه كردن يك زيربخش يك صدم به واحد پول ملي است.
به اين معني كه هم‌اكنون در زيربخش ريال فقط قران براي يك دهم ارزش وجود دارد و زيربخش قران كه يك صدم است، سال‌هاست كه از چرخه پولي حذف شده است لذا بايد جايگزيني براي آن يافت. با اين حال بانك مركزي معتقد است اجراي اين سيستم نيز نياز به مصوبه مجلس دارد، به خاطر اضافه كردن يك صدم پول در سيستم حسابداري ملي و بانك‌ها اشكال ايجاد مي‌كند و مشكلات فرهنگي و تدريجي بويژه هنگام انتخاب و جاافتادن نام جديد براي واحد زيربخش پول به وجود مي‌آورد كه در مجموع معايب اين سيستم را تشكيل مي‌دهند.

گزينه سوم‌
اما سومين گزينه بانك مركزي براي اصلاح واحدپولي، بازگشت به قانون فعلي پولي براي تعيين ارزش ريال است. براساس اين قانون هر ريال بايد معادل 01/0(يك صدم)‌ گرم طلا ارزش داشته باشد كه با محاسبات امروزي، هر ريال معادل 250 تومان خواهد بود. درواقع ارزش ريال جديد كسري از پول‌هاي موجود خواهد بود.
با اين حال بررسي‌هاي اوليه نشان داده است كه اين شيوه در محاسبات ارزش پول از مردم گرفته تا بانك‌ها و نظام حسابداري كشور مشكل ايجاد مي‌كند؛ چراكه تبديل مثلا 80 تومان پول جديد به پول قديم بسيار مشكل است و نياز به محاسبات ريز دارد.
بعلاوه نياز به تشكيل واحدهاي كوچك‌تر پول در حد يك‌صدم نيز وجود دارد كه فرهنگ‌سازي و جا انداختن آن بسيار مشكل و هزينه‌بر است. با اين حال بانك مركزي براي استفاده از اين گزينه، محاسني چون اتصال مستقيم ارزش پول ملي به طلا و نداشتن نياز به قانون مجلس و لذا تسريع در انجام كار را ذكر كرده است.

نام‌هاي جديد
اطلاعات دريافتي خبرنگار ما نشان مي‌دهد، بانك مركزي همزمان با انجام مطالعات مربوط به سناريوهاي اصلاح پول ملي هم براي انتخاب نام جديد واحد پول ملي يا جابه‌جايي در ارزش و رتبه نام‌هاي جديد در حال بررسي است.
به عنوان مثال، يكي از نام‌هاي مطرح دارك است. دارك ظاهرا نام واحد پول دوره هخامنشي و نامي كاملا ايراني است كه از ريشه دارايي مي‌آيد.
از سوي ديگر يك مطالعه آن است كه اصطلاح تومان جايگزين ريال شود، چرا كه در واقع هم اكنون اين اتفاق افتاده است. در اين ميان ظاهرا قرار است فراخواني از كارشناسان صورت گيرد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

نبرد براي حديثه‎‎‎‎
Battle for Haditha

کارگردان: نيک برومفيلد. فيلمنامه: نيک برومفيلد، مارک هوئفرلين، آنا تلفورد. موسيقي: نيک ليرد-کلاوز. مدير ‏فيلمبرداري: مارک ولف. تدوين: استوارت گزارد، اش جنکينز. طراح صحنه: ديويد برايان. بازيگران: اليوت ‏روئيز[سرجوخه راميرز]، فلاح ابراهيم فلايه[احمد]، ياسمين حناني]هيبا]، اندرو مک کلارن[سروان سمپسون]، اريک ‏مهالکوپولوس[گروهبان راس]، دوريد اي. غايب[راشد]، اليور بيتروس[جعفر]، آيا عباس[صفا]، متيو نول[سرجوخه ‏متيوز]، تامس هنسي[دکتر]. 97 دقيقه. محصول 2007 انگلستان. ‏
مردي ميان سال به نام احمد در ازاي دريافت 1000 دلار بمبي از اعضاي القاعده دريافت و در کنار جاده اي که محل ‏عبور و مرور کاروان هاي ارتش آمريکاست، کار مي گذارد. هيبا، راشد و ديگر ساکنان خانه هاي کنار جاده متوجه اين ‏کار وي مي شوند، اما تصميم به عدم دخالت مي گيرند. آنها همزمان سرگرم برگزاري جشن ختنه سوران پسرشان ‏هستند. فرداي آن روز دسته سرجوخه راميرز در پي ماموريتي از جاده عبور مي کنند و پي آمد اين کار انفجار بمب ‏توسط احمد و دستيارش جعفر و کشته شدن يکي از سربازان آمريکايي است. احمد و جعفر که در پشت بام ساختماني ‏مشرف به جاده مخفي شده بودند، مي گريزند. اما سربازان آمريکايي دسته راميرز که دچار خشمي لجام گسيخته شده اند، ‏در جست و جو براي يافتن بمب گذاران به سوي مردم بي گناه و ساکنان خانه هاي اطراف جاده مي شوند. اتفاقي که به ‏نظر مي رسد خواسته واقعي اعضاي القاعده است تا با نشان دادن تصاوير آن به اعراب دست به تهييج شان زده و ‏نبردي بزرگ عليه سربازان آمريکايي را آغاز کنند...‏

چرا بايد ديد؟
شهر حديثه در غرب عراق-استان الانبار- و در 240 کيلومتري بغداد قرار دارد. اين شهر در 19 نوامبر 2005 شاهد ‏کشتار بي رحمانه 24 مرد و زن و کودک عراقي غير نظامي توسط سربازان آمريکايي بود. اين واقعه به دنبال انتشار ‏مقاله روشنگرانه در مجله تايم تبديل به يک رسوايي عظيم شد و ارتش آمريکا به ناچار در 21 دسامبر 2006 8 نفر ‏سرباز درگير در اين ماجرا را دستگير و به محاکمه کشيد[البته در 28 مارچ 2008 پنج نفر از اين سربازان تبرئه ‏شدند]. ‏
نيک برومفيلد مستندساز مشهور بريتانيايي متولد 1948 لندن اين واقعه را دستمايه ساخت فيلمي بلند و مستند/داستاني ‏کرده است. او که به خاطر ساختن فيلمي مستند درباره زندگي آيلين کارول ورونز[قاتل سريالي که چارليز ترون نقش ‏وي را در فيلم هيولا بازي کرد] جوايزي نيز دريافت کرده، به سراغ موضوعي رفته که مجله تايم آن را آخر زمان در ‏عراق ناميده بود. برومفيلد فيلم را با کمک سربازان و ارتشي هاي سابق و همچنين پناهندگان عراقي ساخته است. هدف ‏او تنها ترسيم يک فاجعه انساني نيست، بلکه نمايش مکانيسم ايجاد نفرت در ميان اعراب عليه آمريکايي ها و اصولاً هر ‏پديده غربي[با استفاده از دستاورد هاي همين تمدن مانند هندي کم] است. احمد بعد از انفجار به خانه بازمي گردد و ‏فرزندش را به آغوش مي کشد و در اندوه کشتگان مي گريد. اما روزگار بيرحم مانع از آن نمي شود که به خاطر پول ‏براي گذران زندگي خود و خانواده اش دست از بمب گذاري بردارد. اين درام واقعي و مستند فيلم برومفيلد است. درامي ‏که هر روز در عراق تکرار مي شود. و سهمگين تر از آن شادي شيخي که کشتار انسان هاي بيگناه را \که شهيد مي ‏نامدشان] لازمه به راه افتادن جهاد عليه آمريکايي ها مي داند. فيلم در مقايسه با ساخته دپالما که چند هفته پيش معرفي ‏شد، فيلمي فکر شده تر، دقيق تر و مستندتر است که نيازمند ديده شدن از سوي هر کسي است که در اعماق وجود خود ‏را مدافع و نيازمند برخورداري از حقوق بشر مي داند. البته برومفيلد ساختار را نيز از ياد نبرده و در کنار بازي هاي ‏حيرت انگيزي که از نابازيگران گرفته، دست به بازآفريني مجدد صحنه هاي کشتار در طول 48 ساعت کرده است.‏
ژانر: درام، جنگي. ‏
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/116216779/B.O.H.DviX.DVDrip.2008.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/116218947/B.O.H.DviX.DVDrip.2008.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/116221191/B.O.H.DviX.DVDrip.2008.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/116223957/B.O.H.DviX.DVDrip.2008.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/116226575/B.O.H.DviX.DVDrip.2008.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/116228901/B.O.H.DviX.DVDrip.2008.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/116231094/B.O.H.DviX.DVDrip.2008.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

مواجهه با اورانوس
Uranus Encounter

مستندي علمي درباره مواجهه زمين با اورانوس که در تاريخ 26مي1986 اتفاق افتاد - محصول BBC

Horizon investigates the information transmitted back to Earth from the spacecraft Voyager II as it flew past the seventh planet, Uranus

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/86379012/Horizon_-_Uranus_Encounter.part1.rar
http://rapidshare.com/files/86391624/Horizon_-_Uranus_Encounter.part2.rar
http://rapidshare.com/files/86391809/Horizon_-_Uranus_Encounter.part3.rar
http://rapidshare.com/files/86392813/Horizon_-_Uranus_Encounter.part4.rar
http://rapidshare.com/files/86404559/Horizon_-_Uranus_Encounter.part5.rar
http://rapidshare.com/files/86414125/Horizon_-_Uranus_Encounter.part6.rar
http://rapidshare.com/files/86414358/Horizon_-_Uranus_Encounter.part7.rar
 

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Futurama
The Beast With A Billion Backs

لينکهاي دانلود

Futurama.The.Beast.With.A.Billion.Backs.2008.PROPER.DVDRip.XviD-NODLABS.part1.rar
Futurama.The.Beast.With.A.Billion.Backs.2008.PROPER.DVDRip.XviD-NODLABS.part2.rar
Futurama.The.Beast.With.A.Billion.Backs.2008.PROPER.DVDRip.XviD-NODLABS.part3.rar
Futurama.The.Beast.With.A.Billion.Backs.2008.PROPER.DVDRip.XviD-NODLABS.part4.rar
Futurama.The.Beast.With.A.Billion.Backs.2008.PROPER.DVDRip.XviD-NODLABS.part5.rar
Futurama.The.Beast.With.A.Billion.Backs.2008.PROPER.DVDRip.XviD-NODLABS.part6.rar
Futurama.The.Beast.With.A.Billion.Backs.2008.PROPER.DVDRip.XviD-NODLABS.part7.rar
Futurama.The.Beast.With.A.Billion.Backs.2008.PROPER.DVDRip.XviD-NODLABS.part8.rar

 

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

Future
باصداي سعيد

آلبوم جدید ، بسیار زیبا و شاد سعید به نام Future
 

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زيباي طعنه
باصداي خشايار اعتمادي

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

بهیته ساز سرعت و عملکرد ویندوز با
PC Washer 2.0.6

PC Washer نام نرم افزار بهیته ساز سرعت و عملکرد ویندوز می باشد که جهت رفع نواقص و مشکلات سیستمیک طراحی و عرضه شده است.هموراه مدتی بعد از نصب ویندوز ، سرعت آن دچار افت چشمگیری شده و انجام برخی از کارها و یا نصب برخی از نرم افزارها بر روی آن بیشتر از حد معمول خود طول می کشد . البته گفتنی است که نصب برخی برنامه ها مانند آنتی ویروس ها سرعت زیادی از سیستم را می گیرند و در برخی نقاط سیستم را دچار کندی قابل ملاحضه ای میسازد.
این نرم افزار با اسکن نمودن کلیه بخشهای سیستم شما را از شر فایلهای فضا گیر ؛ مزاحم و بی مصرف راحت می کند و همچنین نواقص و معایب ریجستری را به نحو احسن و کارآمد بر طرف می سازد. این نرم افزار سرعت سیستم شما را 20 تا 50 درصد افزایش داده و کلیه خطاهای ویندوز را رفع می کند ( عین نوشته کمپانی سازنده ) هر گاه که شما برنامه ای را در سیستم خود نصب و یا اجرا می کنید و یا به گشت و گذار در اینترنت می پردازید فایلهای غیر دائم که حالت نصب موقت دارند به تعداد زیادی در سیستم شما ذخیره می شوند که به مرور حجم زیادی را از فضای هارددیسک شما اشغال کرده و باعث پایین آمدن سرعت سیستم شما می شوند . با کمک این نرم افزار قدرت این را خواهید داشت تا با سرعتی غیر قابل تصور فایلهای مزاحم و بی مصرف را پیدا کرده و از روی سیستم خود پاک نمایید .

دو قسمت نیز می توان برای این نرم افزار تعریف کرد:
1- Uninstaller : بخشی است که قادر به پاک نمودن آن دسته از نرم افزارها و فایلهایی را دارد که در خود ویندوز توانایی انجام آن ممکن نیست
2_ Memory Booster : که توانایی بهینه سازی ، پاک سازی و سرعت بخشیدن به فضای هارد دیسک را داراست
به طور کلی می توان گفت که PC Washer نرم افزاریست برای تنظیم خودکار ریجستری ،حذف اتوماتیکShortcut ها ، از بین بردن ردپاهای اینترنتی ، پاک نمودن نرم افزارهای جاسوسی و...

ویژگی های کلیدی نرم افزار PC Washer :
- تصحیح و بهینه سازی Shortcut های معیوب
- افزایش سرعت و توان اجرایی ویندوز
- حذف فایلهای اضافی و مخرب
- مدیریت پردازش سیستم ویندوز
- افزایش قابل توجه سرعت و فضای رم
- ترمیم و تصحیح اشکالات ریجستری
- مدیریت Start-up های ویندوز
- مدیریت و برنامه های نصب شده بر روی سیستم
- پاک سازی رد پاهای اینتر نتی و تاریخچه ویندوز
- و ...

قابل به ذکر است که نسخه جدید این نرم افزار هم اکنون برای نصب بر روی ویندوز Vista طراحی و آماده شده است
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد و کرک فايل در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

دنياي موبايل

بازی موتور سواری کراس
Nate Adams FreeStyle Motocross

بازی جذاب و بسيار زيبای Nate Adams FreeStyle Motocross که شرکت dbigames برای گوشی های موبايل دارای سيستم عامل جاوا ساخته و به بازار بازيهای موبايل عرضه کرده است. اين بازی داراي گرافيک بالا و کيفيت خوبی است که شما ميتوانيد آن را در هنگام بازی کردن احساس کنيد. اين بازی به صورت جاوا ميباشد و بر روي اکثر گوشي هایی که جاوا پشتيباني ميکند قابل نصب ميباشد.
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: www.mobin-group.com

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.
 

 

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازي فوق العاده جذاب
Turtix 2 Rescue Adventures
 

شما در این بازی باید به یک لاک پشت قهرمان کمک کنید و آنرا در طول بازی راهنمایی نمایید تا بتواند بچه لاک پشتها را در طول ماموریتهایی که در بازی انجام می دهد از دست موجودات بد محفوظ نگه دارد. برای اینکار شما باید خوب فکر کنید و موانع و دامهایی که در سر راهش است را بردارید و جلوی کار دشمنانش را بگیرید. در طول بازی شما باید از چندین و چند مرحله عجیب و شگفت انگیز و پر از معما عبور کنید و در این حین بسته های جایزه و منابع نیرو برای خود جمع آوری نمایید و…
به نظر آیا شما می توانید در این بازی بچه لاک پشتها را جمع آوری و محافظت کنید؟ پاسخ نزد خودتان است….


لينک دانلود (حجم فايل حدود 23 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد
 

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

دعوا سر خوشگلها!

200 نماينده مجلس خواستار بركناري رحيم مشايي شدند./ جام جم
مشايي: خوشگلها دعوا نمي‌كند اما سر خوشگلها دعوا مي‌شود./ اعتماد ملي

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

قال الصادق عليه السلام:

انما فرض الله الصيام ليستوي به الغني و الفقير.

خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غني و فقير) مساوي گردند.

من لا يحضره الفقيه، ج 2 ص 43، ح 1

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي اگر آب در دسترس راکن باشد تمام غذاها را ميشويد.
  • آيا ميدانستي که در يک قطره آب يک ميليارد اتم وجود دارد.
  • آيا ميدانستي که از بزاق يک نوع خفاش خون آشام داروي ساخته اند که جلوى سکته مغزى را ميگيرد.
  • آيا ميدانستي که در سيبري هوا به حدي سرد است که بخار دهان انسان در هوا يخ ميزند و به زمين ميريزد.
  • آيا ميدانستي که رکورد گرفتن انگور با دهان که از ارتفاعي معادل صد متر پرتاب شده بود توسط پل تاويلا اهل آمريکا در سال نود و يک ميلادى شکسته شد.

 

جديدترين جوک ها و پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

نوشابه
دوتا نوشابه با هم دعوا مي كنند نوشابه زرد به سياه مي گه هنوز نزدمت سياه شدي

گاو نر وماده
يك گاو نر دنبال يك گاو ماده مي افته گاو ماده هي فرار مي كرده دست آخر به يك كوچه مي رسه كه بن بست بوده برمي گرده و با حالت درماندگي مي گويد آخه چي از جون من مي خوايي گاو نر مي گه مااااااااااااااااااااااچ

تمساح
يه برره ای به رفيقش مي گه من يه تمساح پيدا كردم چيكارش كنم؟ ميگه ببرش باغ وحش. فردا رفقيش مي گه برديش؟ يارو مي گه : آره ، تازه امشب هم مي خوام ببرمش سينما

پل عابر
غضنفر میره بالای پل عابر پیاده داد می زنه حالا من خر،من نفهم، آخه شما اینجا رودخانه می بینید که اومدین روش پل زدین

فیلم
يه مرده ، زنشو تو یه فیلم بد می بینه آخر فیلم میگه خدا شکر که فیلم بود

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

پيام کوتاه

* من كه باشم كه بر آن خاطر عاطر گذرم
لطف ها مي كني اي خاك درت تاج سرم (قاصدك)

* الهي من سراسر انتظارم / كه از شب تا سحر من بي قرارم
الهي در فرج تعجيل فرما / كه مردم و نديدم رخ يارم
(1676 *** 918)

* امشب ز لب ماه خدا خنده برآيد
كز خانه خورشيد ولايت قمر آيد. (4935***917)

* يادمان باشد از امروز خطائي نكنيم
گر كه در خويش شكستيم صدايي نكنيم
يادمان باشد اگر حال خوشي دست بداد
جز براي فرج يار دعايي نكنيم (8807***918)

* اي منتهاي آرزوي اين دل تنگ
مردم ز عشقت نيست آخر كه دل از سنگ
مهرت نشسته بر دل من جرم من چيست؟
هستم نديده عاشقت دست خودم نيست
خوبان همه بر دامنت سر مي گذارند
آقا گنه كاران مگر كه دل ندارند
ز اشك ديده نوشتم هزار نامه برايت
مگر كه نامه بيچارگان جواب ندارد. (و.ت)

* ضميمه آل ياسين عالي بود، خسته نباشيد(2357***918)

* امروز امير الامرا جز تو كسي نيست /
بر ناله دل غير تو فرياد رسي نيست
دل گرمي ما زمره افسده دلان است
جز آتش طور تو شهاب قبسي نيست

شماره ارسال پيام كوتاه: 09183512499

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

آیا سخن گفتن از کتابسوزان مسلمانان در چهارده سده پیش و نابودی دستآوردهای ایرانیان در دانش و فرهنگ، می‌تواند یک دروغ باشد، در جائی که ما روزاروز رفتار دولتهای اسلامی را با فرهنگ و دانش می‌بینیم؟ آیا نمی‌توان انگاشت آنچه که در سده بیستم شدنی است، در سده‌های هفتم و هشتم بی گمان ناشدنی نبوده است؟
بهر روی در دو سده آغازین آمدن اسلام، بر سرتاسر ایران خاک خموشی و مرگ پاشیده شده بود.
اینرا دست کم از نوشته‌های جسته و گریخته همان تاریخنگاران مسلمان می‌توانیم دریافت. ایرانیان پس از بخود آمدن از گیجی نخستینشان، که در پی کشتارهای ددمنشانه و ویرانیها بدان دچار شده بودند، باید نخست گریبان خود و فرهنگ خود را از چنگال امویان رها می‌کردند، که در دشمنی دیوانه وار خود با ایران و فرهنگ آن هیچ مرزی را نمی‌شناختند و در نابودی دستآوردهای فرهنگی سرزمینمان، از دست نبشته‌ها گرفته تا دست ساخته‌ها، هیچ کوتاهی از خود نشان نمی‌دادند.
اینکار با برانداختن فرمانروائی نژادپرستانه امویان و بر کشیدن عباسیان که شیفته "اکاسره" (عربی: خسروان) بودند، و با بازسازی دستگاه دیوانی کهن به نخستین آماج خود رسید. فرمانروائی عربان دچار دگردیسی شد، پایتخت جهان اسلام از دمشق (بیزانس) به میانرودان (ایران) آمد، و نام ایرانی "بَغ داد" – شهر خداداده- بر آن نهاده شد، در نزدیکی تیسفون، پایتخت کهن ساسانیان.
گام نخست پیشروان جنبش نوزائی ملی در ایران، برگرداندن نبشته‌های کهن ایرانی از پهلوی به عربی بود، تا دست کم آنچه که از نابودی جسته است، به زبانی دیگر بازنگاشته شود و از یادها نرود. یکی از پیشگامان این جنبش روزبه پسر دادویه بود که او را بنام ابن مقفع می‌شناسیم.

ادامه دارد...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة لقمان آيات: 34 محل نزول: مکه
 
أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهَارِ وَيُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْلِ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ كُلٌّ يَجْرِي إِلَى أَجَلٍ مُّسَمًّى وَأَنَّ اللَّهَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ 29 ذَلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ وَأَنَّ مَا يَدْعُونَ مِن دُونِهِ الْبَاطِلُ وَأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْعَلِيُّ الْكَبِيرُ 30 أَلَمْ تَرَ أَنَّ الْفُلْكَ تَجْرِي فِي الْبَحْرِ بِنِعْمَتِ اللَّهِ لِيُرِيَكُم مِّنْ آيَاتِهِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ 31 وَإِذَا غَشِيَهُم مَّوْجٌ كَالظُّلَلِ دَعَوُا اللَّهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ فَلَمَّا نَجَّاهُمْ إِلَى الْبَرِّ فَمِنْهُم مُّقْتَصِدٌ وَمَا يَجْحَدُ بِآيَاتِنَا إِلَّا كُلُّ خَتَّارٍ كَفُورٍ 32 يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمْ وَاخْشَوْا يَوْمًا لَّا يَجْزِي وَالِدٌ عَن وَلَدِهِ وَلَا مَوْلُودٌ هُوَ جَازٍ عَن وَالِدِهِ شَيْئًا إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ فَلَا تَغُرَّنَّكُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَلَا يَغُرَّنَّكُم بِاللَّهِ الْغَرُورُ 33 إِنَّ اللَّهَ عِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَيُنَزِّلُ الْغَيْثَ وَيَعْلَمُ مَا فِي الْأَرْحَامِ وَمَا تَدْرِي نَفْسٌ مَّاذَا تَكْسِبُ غَدًا وَمَا تَدْرِي نَفْسٌ بِأَيِّ أَرْضٍ تَمُوتُ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ 34

 

ترجمه فارسي مکارم

آيا نديدى كه خداوند شب را در روز، و روز را در شب داخل مى‏كند، و خورشيد و ماه را مسخر ساخته و هر كدام تا سرآمد يعنى به حركت خود ادامه مى‏دهند؟! خداوند به آنچه انجام مى‏دهيد آگاه است «29» اينها همه دليل بر آن است كه خداوند حق است، و آنچه غير از او مى‏خوانند باطل است، و خداوند بلند مقام و بزرگ مرتبه است! «30» آيا نديدى كشتيها بر (صفحه) درياها به فرمان خدا، و به (بركت) نعمت او حركت مى‏كنند تا بخشى از آياتش را به شما نشان دهد؟! در اينها نشانه‏هايى است براى كسانى كه شكيبا و شكرگزارند! «31» و هنگامى كه (در سفر دريا) موجى همچون ابرها آنان را بپوشاند (و بالا رود و بالاى سرشان قرار گيرد)، خدا را با اخلاص مى‏خوانند; اما وقتى آنها را به خشكى رساند و نجات داد، بعضى راه اعتدال را پيش مى‏گيرند (و به ايمان خود وفادار مى‏مانند، در حالى كه بعضى ديگر فراموش كرده راه كفر پيش مى‏گيرند); ولى آيات ما را هيچ كس جز پيمان‏شكنان ناسپاس انكار نمى‏كنند! «32» اى مردم! تقواى الهى پيشه كنيد و بترسيد از روزى كه نه پدر كيفر اعمال فرزندش را تحمل مى‏كند، و نه فرزند چيزى از كيفر (اعمال) پدرش را; به يقين وعده الهى حق است; پس مبادا زندگانى دنيا شما را بفريبد، و مبادا (شيطان) فريبكار شما را (به كرم) خدا مغرور سازد! «33» آگاهى از زمان قيام قيامت مخصوص خداست، و اوست كه باران را نازل مى‏كند، و آنچه را كه در رحم‏ها(ى مادران) است مى‏داند، و هيچ كس نمى‏داند فردا چه به دست مى‏آورد، و هيچ كس نمى‏داند در چه سرزمينى مى‏ميرد؟ خداوند عالم و آگاه است! «34»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

duke_saeed@yahoo.com

با سلام خدمت مبین عزیز
در شماره 995 قسمت کوچکی دارید با عنوان : "تولد شيخ محمد حسن مامقاني از علماء و فقيهان نام ‎آور قرن13هجري"
به یاد شعر میرزاده عشقی افتادم در وصف حال این موجود عجیب که برای مطالعه دوستان لینکش رو اینجا میارم :
http://sibzamini.weblogs.us/archives/010847.html

 

 

hamed.1360@yahoo.com

خطبه پیامبر اکرم در روز آخر شعبان

سلمان فارسی رحمهٔ الله فرمود: «خطبنا رسول الله صلی الله علیه و آله فی آخر یوم من شعبان، فقال یا ایها الناس قد اظلکم شهر عظیم مبارک، شهر فیه لیلهٔ خیر من الف شهر، جعل الله صیامه فریضهٔ و قیام لیله تطوعا، من تقرب فیه بنافلهٔ من الخیر کان کمن ادی فریضهٔ فیما سواه، و هو شهر الصبر، و الصبر ثوابه، الجنه، و شهر المواسات و شهر یزاد فی رزق المؤمن، و شهر اوله رحمهٔ،و اوسطه مغفرهٔ، و آخره عتق من النار، و هو للمؤمن غنم و للمنافق غرم.‏» (۱)
ماه رمضان برای مؤمن سود و برای منافق خسران است. حضرت سلمان فرمود: در روز آخر شعبان پیامبر صلی الله علیه و آله برای ما خطبه‏ای در فضیلت ماه رمضان قرائت فرمود: و در خطاب خویش به ما فرمود: ای مردم به راستی ماه بزرگ مبارکی بر سر شما سایه افکنده، ماهی که در او شبی است که از هزار ماه بهتر است، که خداوند روزه‏اش را فرض و واجب نموده، و به پا داشتن عبادات شبش را به طور استحباب مقرر فرموده است، کسی که تقرب بجوید به خداوند، به انجام نافله خیری، مثل آن است که در غیر ماه رمضان فریضه‏ای انجام داده باشد، و این ماه، ماه صبر است، و صبر هم اجر و ثوابش بهشت است.
و ماه روزه، ماه مواسات و برابری است، و ماهی است، که رزق مؤمن در آن زیاد می‏گردد، و ماهی است که اولش رحمت و وسطش مغفرت و آمرزش، و آخرش آزادی از آتش جهنم است، و این ماه برای مؤمن بهره و منفعت است، و برای منافق خسارت و ضرر.

منبع: مستدرک الوسائل، مرحوم نوری، نقل از وقایع الایام، ص

 

 

m.bigi@yahoo.com

به نام خداوند مهربان
مي خواهم مطلبي رو درباره سهام عدالت عرض كنم
گفته اند كه هر سهم درسال 40هزارتومان مي باشد
اگرشما اين 40هزارتومان رو تقسيم بر12يعني (12ماه) كنيد
عددي معدل 3هزاروخرده اي بدست مي آيديعني ماهي (3هزاروخرده اي)سهم هرفرد مي باشد
كه پول يك كيلو گوشت هم نمي شود
حالاشما خودتان قضاوت كنيد آيا اين دولت دولت عدالت خواه است ؟
آيا سهم هرفرد از فروش پول نفت گاز برق
ومعادن مس طلا فولاد زغال سنك وغيره...ماهي 3هزاروخورده اي است؟

 

 

akbarzeyton@yahoo.com

سلام: بازم بازم بازم ! اخه چقدر بخوانیم و بشنویم مناسب سازی شهر جهت رفت و امد معلولین اما کارهای شده کمتر باشد؟...شما حتی همان شده های
خوبتان را نیز خراب می کنید! مثلا در همین خیابان دماوند ایستگاه داریوش ( بسمت ترمینال شرق ) اول خیابان صدیقیان جوی ها را جدول گذاری مجدد کردن و سطح انرا بالا اوردن پل مناسب ویلچر رو با سطح شیب ملایم را تغییر داده شده یک پله بسمت پیاده رو ! در صورتی که اصلا نیازی به بر داشتن و دوباره گذاشتن نبود خیلی از جاها اینگونه شده و برای ما غیر قابل استفاده و مشکل ساز...اخه با این پل های غیر استاندارد ما چگونه برای خرید و یا هر نیاز دیگر به پیاده رو های ناهموارو شیب دارو که هر قسمتش یک حکم ! می کند رفت و امد کنیم شهرداری که بفکر چگونه رفت
وامد ما نباشد دیگه کی بفکر ما باشد ؟ چگونه به داد
خواهی به جایی یا مکان هایی برویم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تهران _ اکبردرویش

 

 

arezaee288@yahoo.com

استاد دانشگاه با این سوال ها شاگردانش را به يك چالش ذهنی کشاند.
آیا خدا هر چیزی که وجود دارد را خلق کرد؟
شاگردی با قاطعیت پاسخ داد:"بله او خلق کرد"
استاد پرسید: "آیا خدا همه چیز را خلق کرد؟"
شاگرد پاسخ داد: "بله, آقا"
استاد گفت: "اگر خدا همه چیز را خلق کرد, پس او شیطان را نیز خلق کرد. چون شیطان نیز وجود دارد و مطابق قانون که کردار ما نمایانگر صفات ماست , خدا نیز شیطان است"
شاگرد آرام نشست و پاسخی نداد. استاد با رضایت از خودش خیال کرد بار دیگر توانست ثابت کند که عقیده به مذهب افسانه و خرافه ای بیش نیست.
شاگرد دیگری دستش را بلند کرد و گفت: "استاد میتوانم از شما سوالی بپرسم؟"
استاد پاسخ داد: "البته"
شاگرد ایستاد و پرسید: "استاد, سرما وجود دارد؟"
استاد پاسخ داد: "این چه سوالی است البته که وجود دارد. آیا تا کنون حسش نکرده ای؟ "
شاگردان به سوال مرد جوان خندیدند.
مرد جوان گفت: "در واقع آقا, سرما وجود ندارد. مطابق قانون فیزیک چیزی که ما از آن به سرما یاد می کنیم در حقیقت نبودن گرماست. هر موجود یا شی را میتوان مطالعه و آزمایش کرد وقتیکه انرژی داشته باشد یا آنرا انتقال دهد. و گرما چیزی است که باعث میشود بدن یا هر شی انرژی را انتقال دهد یا آنرا دارا باشد. صفر مطلق (460- F) نبود کامل گرماست. تمام مواد در این درجه بدون حیات و بازده میشوند. سرما وجود ندارد. این کلمه را بشر برای اینکه از نبودن گرما توصیفی داشته باشد خلق کرد." شاگرد ادامه داد: "استاد تاریکی وجود دارد؟"
استاد پاسخ داد: "البته که وجود دارد"
شاگرد گفت: "دوباره اشتباه کردید آقا! تاریکي هم وجود ندارد. تاریکی در حقیقت نبودن نور است. نور چیزی است که میتوان آنرا مطالعه و آزمایش کرد. اما تاریکی را نمیتوان. در واقع با استفاده از قانون نیوتن میتوان نور را به رنگهای مختلف شکست و طول موج هر رنگ را جداگانه مطالعه کرد. اما شما نمی توانید تاریکی را اندازه بگیرید. یک پرتو بسیار کوچک نور دنیایی از تاریکی را می شکند و آنرا روشن می سازد. شما چطور می توانید تعیین کنید که یک فضای به خصوص چه میزان تاریکی دارد؟ تنها کاری که می کنید این است که میزان وجود نور را در آن فضا اندازه بگیرید. درست است؟ تاریکی واژه ای است که بشر برای توصیف زمانی که نور وجود ندارد بکار ببرد."
در آخر مرد جوان از استاد پرسید: "آقا، شیطان وجود دارد؟"
زیاد مطمئن نبود. استاد پاسخ داد: "البته همانطور که قبلا هم گفتم. ما او را هر روز می بینیم. او هر روز در مثال هایی از رفتارهای غیر انسانی بشر به همنوع خود دیده میشود. او در جنایتها و خشونت های بی شماری که در سراسر دنیا اتفاق می افتد وجود دارد. اینها نمایانگر هیچ چیزی به جز شیطان نیست."
و آن شاگرد پاسخ داد: شیطان وجود ندارد آقا. یا حداقل در نوع خود وجود ندارد. شیطان را به سادگی میتوان نبود خدا دانست. درست مثل تاریکی و سرما. کلمه ای که بشر خلق کرد تا توصیفی از نبود خدا داشته باشد. خدا شیطان را خلق نکرد. شیطان نتیجه آن چیزی است که وقتی بشر عشق به خدا را در قلب خودش حاضر نبیند. مثل سرما که وقتی اثری از گرما نیست خود به خود می آید و تاریکي که در نبود نور می آید.

نام مرد جوان يا آن شاگرد تيز هوش كسي نبود جز ، آلبرت انیشتن !

 

 

saber_soltani@yahoo.com

شب هاي ماه مبارک رمضان و مسجد ارک

کسی که عشق ندارد مرانمیفهمد/برای صحبت آتش شرار باید شد
آری دعوت حق از کتاب آسمانی بلند است دعوت شده اید به ماه ضیافت الله
وانگار همین جمعه آخر شعبان است که ندای مژده پناه رسول اکرم ص می آید: ای مردم ماه رمضان به شما رو کرده است
وهمین است خوان کریم امام مجتبی (ع) پهن است گریه های دلهای رقیق برحسین (ع) میکده را سیراب میکند
ماه علی (ع) ماه امیرالمومنین (ع) وآه
شب های قدر شب های شبهایی که مجهول است بر ما ومعروف است به حضرت فاطمه الزهرا س
ومسجد ارک قتله گاه عشاق عشق فرش گاه عرشیان مامن دلسوختگان پروانگان شب آشنای مومن
انشاالله برنامه ماه رمضان المبارک حاج آقا منصور عرشی به شرح ذیل میباشد:
از دوشنبه شب اول ماه مبارک رمضان الی شب آخر ماه مبارک
که در مسجد ارک ازحدود یازده شب به بعد بازاست برای عباد
وباقرائت قرآن کریم آغاز میشود بعد پیش منبری و
پس از آن منبری ازنور قال الباقر(ع) و قال الصادق (ع) به شرح ذیل:
دهه اول جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقاسید حسین مومنی
دهه دوم جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقاسید مهدی میر باقری
دهه سوم جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علیرضا عدالتی
همچنین دوباره نیک قرائتی از آیات کلام الله مجید
وانتظارزیبا بسر میرسد شروع نصایح پدرانه حاجی
و سخنان آتشین وی در مورد کسانی که پا را ازعرصه دین بیرون نهاده اند
وبعد در میکده اگر بازاست با نوای زیرورو کننده مرد عرصه ستایشگری
درهای خصوصی میکده ابا عبدالله (ع) به مدد آن صاحب انتظار که تمام مجلس به ناز او ست یعنی حضرت حجت ابن الحسن عج برپاست بازمیشود
شب های بازگشت به آغوش گرم الهی شب های هزاران بار روشن تر ازنور
شب هایی که هرشبش را مهمان یکی از ذوات مقدس آل الله (ع) یا فرزندان کرامشان س هستیم
شب هایی که با منصورمان مهمان روضه های بهشتی ارباب بی کفن (ع) میشویم.

 

 

neda5908@yahoo.com

>>دستور آشپزی هفته<<
کیک اسفنجی با فرمول 6 تخم مرغ

مواد لازم:
آرد: 225 گرم
تخم مرغ: 6 عدد
شکر: 220 گرم
وانیل یا اسانس: یک دوم قاشق چای خوری
بیکینگ پودر: یک و نیم قاشق چایخوری
آب جوش: 2 قاشق سوپخوری

طرز تهیه:
آرد و بیکینگ پودر را الک کرده کنار بگذارید. فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم کنید، قالب کیک را کمی چرب کنید.
تخم مرغ ها را به مدت 5 دقیقه با همزن برقی بزنید تا سفید و پوک و حجیم شود؛ سپس شکر را به تدریج اضافه کنید و بعد از هربار اضافه کردن خوب هم بزنید تا شکر در تخم مرغ حل شود. در نهایت آب جوش و آرد الک شده را اضافه کنید البته بجای آب جوش می توانید از همین میزان شیر استفاده کنید. حالا با کارد پلاستیکی به صورت دوارنی و سریع مایه کیک را هم بزند هرچه سریعتی هم بزنید و هوای بیشتری با مواد مخلوط بشه کیک شما بیشتر پف می کنه و پوک تر می شود.
حالا کف قالب را که چرب کرده اید با کاغذ شیرینی پزی بپوشانید، مایه کیک را در قالب ریخته و در فر قرار دهید، اگر مواد تهیه کیک شما دقیقا همین مواد باشد و فر را نیز قبلا به اندازه کافی گرم کرده باشید بیست و پنج دقیقه وقت لازم هست تا کیک شما آماده شود، برای اینکه از آماده شدن کیک مطمئن بشوید می توانید با انگشت به سطح کیک فشار وارد کنید اگر سطح کیک به حالت عادی برگشت و جای انگشت شما روی کیک نماند، کیک شما آماده است.
بعد از خنک شدن کیک آن را از قالب خارج کنید و روی پایه های فلزی مخصوص خنک شدن کیک قرار دهید، دقت کنید که اگر قبل از خنک شدن کیک آن را در ظرف قرار دهید بخار کیک باعث می شود که محل تماس کیک با ظرف نرم و له شود.
حالا برای درست کردن یک کیکی تولد زیبا و خوشمزه می توانید 100 گرم خامه را با دو قاشق پودر قند نرم شده بزنید تا فرم بگیرد، 50 گرم گردو خرد شده را همراه با یک عدد موز ریز خرد شده با چند برش آناناس به خامه اضافه کنید و در یخچال قرار دهید تا سرد شود
کیک را به صورت افقی به دو قسمت تقسیم کنید و مخلوط خامه و میوه ها وگردو را بین دو لایه کیک بگذارید و لایه ها را روی هم قرار دهید، البته اگر قطر کیک شما بیشتر باشد می توانید تعداد برشها را بیشتر هم بکنید.سپس با خامه زده شده رو کیک و روی دیواره های کیک را بپوشانید و با سلیقه خودتان با کمک از انواع میوه های فصلی، چیپس شکلات، ورقه های ژلاتین ... روی کیک را تزئین کنید.
 

شاد باشيد و برقرار
آشپزباشي ندا
http://www.parsplanet.com
http://delkadeh.parsgig.com

 

.

alirezamajidi@gmail.com

عکس‌هایی که دنیا را تغییر «ندادند»

خیلی وقت پیش دوسه مطلب داشتم که در آنها یک سری عکس مشهور و تأثیرگذار تاریخی را معرفی کرده بودم، عنوان مطالب را هم گذاشته بودم «عکس‌هایی که دنیا را تغییر دادند».
اما امروز که در یک سایت، سری جدیدی از عکس‌های تأثیرگذاری را دیدم که بعضی‌هاشان را پیش از این ندیده بودم، با خودم فکر کردم، آن موقع اصلا عنوان مناسبی انتخاب نکرده بودم، واقعیت این است که این عکس‌ها گرچه در نگاه اول هر بیننده‌ای را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند، اما در رام کردن طبع سرکش آدمی و تأثیر بر ذهن‌ها و قدرت‌های تأثیرگذار به کلی ناموفق بوده‌اند و درست به همین خاطر است که هر سال باید شاهد عکس‌های رقت‌برانگیز دیگری از این دست باشیم، بدبینانه اگر بنگریم، باید بگوییم که آنچه در طول تاریخ پایدار مانده حماقت نوع بشر بوده است!

۱- کودکی که طرحی از خانه می‌کشد: اثرات مخرب جنگ جهانی دوم فقط محدود به سال‌های جنگ نشد، گرچه در این سال‌ها میلیون‌ها نفر قربانی شدند، اما اثرات درازمدت این جنگ تا به امروز باقی است. اثرات روحی این جنگ، سال‌ها و دهه‌ها کسانی را که جان سالم به در برده بودند، رنج می‌داد. در این میان، کودکان بیشترین صدمات روحی را متحمل می‌شدند.
در این عکس دختری لهستانی دیده می‌شود. او که همه افراد خانواده خود را در طی جنگ از دست داده است، طرحی نامشخص روی تابلوسیاه می‌کشد، وقتی از او پرسیده شد که چه چیز کشیده است، پاسخش این بود: خانه!
http://tinypic.info/files/u78t5i550e1o8q8wxf2f.jpg

۲- فرار شومن: در ۱۵ آگوست سال ۱۹۶۱، سرباز ۱۹ ساله‌ای به نام «کنراد شومن»، در قسمت شرقی برلین، مشغول پاسداری از دیوار برلینی که در آن زمان و مکان، فقط یک سیم خاردار بود. اما در سومین روز خدمت، وقتی مردمی که در سمت غربی بودند، او را تشویق به آمدن به سوی دیگر کردند، او ناگهان و با سرعت از روی سیم‌های خاردار پرید و وارد قسمت غربی شد. عکاسی به نام «پیتر لیبینگ» این صحنه را ثبت کرد و آن را مبدل به یکی از عکس‌ها شاخص دوره جنگ سرد کرد.
http://tinypic.info/files/59k1je1sp7mefun2t8j1.jpg

۳- آخرین یهودی: این عکس از آلبوم شخصی یک سرباز آلمانی به دست آمده است، در پشت این عکس نوشته شده بود : آخرین یهودی Vinnitsa (جایی در اوکراین).
در این عکس مردی یهودی زانوزده در لبه یک گور دست جمعی دیده می‌شود. در سال ۱۹۴۱، ۲۸ هزار یهودی در Vinnitsa و مناطق اطراف آن کشته شدند.
http://tinypic.info/files/6zwkne3xc1fxcj0y1ps7.jpg

۴- کواشیورکور: در سال ۱۹۶۷ منطقه بیافرا، در شرق نیجریه اعلام استقلال کرد، متعاقب این قضیه، سه سال جنگ داخلی بین نیجریه و ساکنان یبافرا رخ داد که در طی آن یک میلیون نفر کشته شدند. این عکس به وسیله شخصی به نام «دان مک‌کیلان» گرفته شده است و کودکانی را نشان می‌دهد که در اثر کمبود پروتئین دچار بیماری‌ای به نام کواشیورکور kwashiorkor شده‌اند:
http://tinypic.info/files/22ug12yn5oj82230if63.jpg

۵- کشته شدن پسر ۱۲ ساله فلسطینی در نواز غزه: ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۰۰، محمد جمال الدوره در حالی که پدرش سعی می‌کرد با بدن خود از او محافظت کند توسط نیروهای مسلح اسرائیلی، کشته شد. شبکه تلویزیونی France 2، با انتشار فیلم این صحنه، دنیا را تحت‌تأثیر قرار داد:
http://tinypic.info/files/mf802u5h2q6g5h6jguzl.jpg
http://tinypic.info/files/6167a4xdwjxa0zm0isqd.jpg

 

 

mtymeta@gmail.com

چند لينک

بسم الله

سلام

- انتقادات وزیر آموزش و پرورش از وضعیت رشته های علوم انسانی
  • دختر من که دوره کارشناسي ارشد خود را گذرانده است، گريه مي‌کرد و به من مي گفت كه اين چه دانشگاه‌هايي است که ما درست کرده‌ايم! برخي استادان ظاهرالصلاح که هنگام صحبت كردن به نامحرم نگاه نمي‌کنند و تسبيح مي‌اندازند و حلال و حرام را رعايت مي‌کنند، در کلاس‌هاي درس خود مباني جمهوري اسلامي ايران را مي‌زنند!
  • به علت اين که رشته‌هاي علوم انساني ارزان بود و فقط به گچ و تخته احتياج داشت، آن‌ها را گسترش داديم.
  • نه امريکا و هيچ جاي ديگر دنيا، باني اين مساله نبود و اين بدبيني من اين هم به خاطر اين است که دکتراي علوم انساني دارم و بر روي مباني رشته‌هاي انساني کار کرده‌ام و احياناً دستي بر آتش دارم.
  • پس از تصويب اساسنامه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي، با چند سوال و چالش مهم روبرو شديم که يکي از آن‌ها مشکلاتي بود که کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس وقت بر سر راه ما قرار داد؛ آن طور كه آن‌ها براي اين که بگويند شوراي عالي انقلاب فرهنگي نبايد در برخي تصميمات وارد شود و تنها مجلس، تصميم‌گيرنده است، اساسنامه و مسائل اقدامات صورت گرفته را زير سوال بردند.
- در این مقاله به نکته ی حاشیه ای جالبی اشاره شده: احمدی نژاد و هبه ی آبرو
 
  • عموم مردم به «کارکردها» مي‌نگرند و بيشتر غير ايدئولوژيک‌اند. امّا مردمان ارزشي بيش از آنکه نگران آن باشند که حاکم چگونه است، از کيستي او مي‌پرسند...اينان به «رويکرد‌ها» مي‌نگرند...احمدي‌نژاد که در عرصه رقابت انتخابات بود، براي هر دو گروه سخناني داشت و خالي از جذابيت نبود.
  • پروژه جديد آغاز شده است. ايجاد شکاف و اختلاف بين احمدي‌نژاد و طرفداران و رأي سازان ارزشي و انقلابي او.
  • آيا احمدي‌نژاد مي‌دانست که با آوردن کردان و حفظ مشايي پايگاه خويش را در بين اصولگرايان و ارزشي‌ها از دست مي‌دهد؟ آيا احمدي‌نژاد مي‌داند آوردن کردان شائبه سياسي کاري و معامله و در غلطيدن در دامان راست سنتي‌ها -همان هايي که با آنها مرزبندي روشني داشت- را دارد؟
  • شايد به نتيجه‌ايي درست نرسيده باشد اما اين نکته که آنچه را درست مي‌داند ولو به قيمت سخط هوادارانش انجام مي‌دهد، ستودني است. خوشحالم که او فکر رأي آوردن نيست...
- گزارش مستقیم شهید عراقی در انجمن اسلامی پاریس پیرامون جلسه نواب صفوی و جبهه ملی برای ترور رزم آرا
  • خطاب كرد به دكتر بقایی و گفت بخصوص به شما می‌گویم آقای بقایی، شما كه دكتر فلسفه هستی، خودمانی بگویم یعنی یك دكتر چاخان هستی، می‌توانی برای یك آب توی جوی سه روز صحبت بكنی. خلاصه‌اش، اگر مطالب من قابل قبولت نیست ، همین جا رد كن.
  • این آقای سنجابی كه اینجا نشسته، من ده روز توی ایلش می‌گشتم، اگر خیلی دلش برای مردم می‌سوزد اول باید برای آن رعیتهایش بسوزد كه خودش در اروپا، این ور و آن ور، و خانواده‌اش به عیش و نوش مشغول نباشد، آنها هم در یك حالت بدبختی خلاصه‌اش زندگی بكنند. اما، ما همه اینها را ندیده می‌گیریم...
  • (شهید نواب خطاب به آیت الله کاشانی گفت:) ما این قهوه‌خانه بغل در خانه تو را، برادرهای من می‌روند به او می‌گویند این صدای موسیقیت را خفه كن، اینجا منزل آقای كاشانی است، می‌گوید كاشانی راست می‌گوید جلوی پسرش مصطفی را بگیرد، كه رفیق شخصیش را توی ماشین ننشاند و نیاورد. اینكه درست نیست كه! تو چرا این جوری؟
     
- آدامس اوربیت حلال است یا حرام؟

- یادداشتی از وبلاگ علی اکبر جوانفکر پیرامون کردان و مشایی و... به نظر می رسد دستور رئیس جمهور برای ارزیابی مدارك تحصیلی مدیران از سال 1364 تا کنون پیشنهاد ایشان بوده.

- نامه ی حجت الاسلام قرائتی به ائمه جمعه و علما
 
  • لابد مى‏دانيد كه در اين سال‏ها مسأله تدبر و تفسير و مقالات قرآنى رونقى پيدا كرده است از جمله...
  • ما بايد به تعداد هيأت‏هاى عزادارى كه بحمدالله رونقى دارد جلسات قرآنى داشته باشيم.
  • عمر ما رفت و چيزى نفهميديم. نه مزه قرآن را چشيديم و نه به نسل تشنه چشانديم، اگر ما زيبايى‏هاى قرآن را به نسل نو مى‏چشانديم، نسل نو دست از همه چيز بر مى‏داشت همانگونه كه زليخا زيبايى يوسف را به زنان نشان داد آنان دست خود را بريدند و از خوردن ميوه‏ها دست كشيدند.
- کتاب مردم که نمی توان فهمیدش!
...برای اینکه این شبهه بالکل برطرف بشود سخنی از حضرت امام (ره) به نقل از آداب الصلوه را می آوریم باشد که راهگشای انس ما و قرآن باشد...

- گفتگوی مردم سالاری با مهدی کلهر؛ "دیواری در پیاده روها کشیده نشد!"
 
  • طرح خطوط ويژه براي ترافيک تهران که از خود من بود قبل از انقلاب بود...
  • ما اگر فرض کنيد خشکسالي را پيش بيني کنيم و نيازمند يکي دو قلم مواد غذايي براي کشور باشيم مديريت هوشيار اين را ديکته مي کند که شما به فروشندگان آن مواد اين وضعيت را اعلام نکنيد. پيش خريدتان را انجام دهيد و سبدهايتان را پرکنيد حتي اگر 10 تا روزنامه به شما بگويد آقا يعني چي چرا داريد وارد مي کنيد، اشکالي ندارد اما شما از آينده خبر داريد. ديگر بيشتر از اين توضيح نمي دهم.
  • من داشتم سوار تاکسي سرويس مي شدم بروم جام جم به من زنگ زدند که آقاي مرعشي مي آيد...به شوخي به آن شخصي که مي گفت قبول نکن، گفتم خود آقاي هاشمي رفسنجاني بيايد بهتر است، من را مي شناسد!
  • دوبار رئيس واحد موسيقي صداوسيما بودم، 9 سال دبير جشنواره فجر بودم ولي من يک کنسرت براي آقاي احمدي نژاد اجرا نکردم. حتي من امضا نگرفتم از هنرمندان براي آقاي احمدي نژاد.
- و دست نوشته ای از سید مرتضی آوینی؛

 

 

vinchester60@yahoo.com

بازگویی غائله خرم آباد ـ شهریور 79

در تاریخ یازدهم مرداد ماه 1379 مسئول برگزاری هفتمین اجلاس دفتر تحکیم وحدت طی نامه­ای از استاندار لرستان درخواست همکاری در خصوص اردوی دانشجویان با عنوان « آینده اصلاحات در ایران » از تاریخ 1/6/79 تا تاریخ 8/6/79 می­نماید . با انتشار این خبر در شهر مقاوم و شهید پرور خرم آباد، عکس العملهای اعتراضی مسالمت آمیز از سوی نیروهای اصولگرا با رایزنی­ها و فرستادن پیامهای دلسوزانه به استاندار ، مسئولین امنیتی ، انتظامی و نظامی شهر اعلام می­شود .
شورای تأمین شهرستان و استان با برگزاری جلسات متعدد سرانجام به این نتیجه می­رسد که از شرکت برخی مدعوین سیاسی افراطی و تجدید نظر طلب همانند دکتر سروش و آقای کدیور جلوگیری کند . حتي مدير كل اداره اطلاعات استان، با توجه به خطر ساز بودن اين اقدام، خطاب به مسئولين استان هشدارهاي لازم را داده بود:
«اگر قبلاً اين موضوع مطرح مي گرديد، اداره اطلاعات قطعاً با تشكيل آن مخالفت مي نمود و چنانچه وضعيت اجتماعي فرهنگي استان لرستان و خرم آباد و ويژگي هاي برگزاري اين اجلاس با حضور هشت صد تا هزار نفر مورد توجه قرار مي گرفت. با عنايت به اين كه دفتر تحكيم وحدت در همايش هايي به مراتب كوچك تر از اين، خطوط قرمز را رعايت نكرده است و مدعوين و سخنرانان از جناح هاي سياسي كشور هستند، ما يقيناً در مرز تشنج حركت مي كنيم. » (1) اما علی رغم این تصمیم و تأکیدات مکرر مسئولان امنیتی ، معاون سیاسی وقت استانداری لرستان نه تنها از شرکت افراد مذکور امتناع نمی کند ، بلکه خود با هماهنگی و اصرار معاون سیاسی وقت وزیر کشور ، مصطفی تاج زاده با استقبال از آنها ، بستر اجتماعی و سیاسی اغتشاش فراگیر را در قلمروی جغرافیایی تحت مسئولیت خود فراهم آورد که در ادبیات سیاسی ـ امنیتی کشور به « غائله خرم آباد » شهرت یافت .
اردوي سياسي دفتر تحكيم، بالأخره در روز چهارشنبه دوم شهريور 1379 با پيام رئيس جمهور آقاي خاتمي، آغاز به كار كرد و سخنرانان افتتاحيه در همان آغاز، سخنان تنش زايي را بر زبان راندند كه انتشار آن سخنان به بيرون موجي از واكنش هاي مردمي را در پي داشت.با ورود چهره های حساسیت برانگیز مورد اشاره به شهر خرم آباد ، تجمع اعتراضی از سوی نیروهای اصولگرا در فرودگاه و سطح شهر صورت پذیرفت و در عمل از سخنرانی سخنرانان مدعو ممانعت بعمل آمد .در صبح روز سوم اجلاسيه آقاي عباس عبدي، طي سخناني اختيارات رهبري را غير قانوني و غير شرعي خوانده و مي گويد: «تنها كسي كه داراي اهرم قدرت است و به شكل غير شرعي و غير قانوني از آن استفاده مي كند، رهبري است. »(2)
در تاریخ 5/6/79 شعبه حزبی حزب مشارکت خرم آباد ، با صدور بیانیه ای از هواداران خود درخواست تجمع و راهپیمایی به طرفداری دولت اما در اصل برای متشنج ساختن اوضاع شهر نمود .(3) این راهپیمایی با پیوستن افرا دیگری به آن و سر دادن شعارهای ضد ارزشی نظام تبدیل به یک درگیری گسترده در سطح شهر شد و در چند روز پس از آن نیز آشوب و بلوا ادامه داشت. در پي آن، تعدادي از اراذل و اوباش در حمايت از دفتر تحكيم وحدت، در يكي از خيابان هاي اين شهر، دست به اغتشاش، تخريب اموال عمومي و تعرض به جان و مال مردم و درگيري مسلحانه با پليس ضد شورش مي زنند. در اين درگيري ها يك تن از پرسنل نيروي انتظامي به شهادت مي رسد و ده ها نفر مجروح مي شوند. شماري از مؤسسات دولتي و بانك ها به آتش كشيده مي شوند و خسارات سنگين مالي به اموال دولتي و مردم وارد مي گردد. (4)
نکته قابل توجه این که ، در طی روزهای درگیری با این که اعتراض به برگزاری نشست دفتر تحکیم سبب بروز و ادامه تشنج بود ، متأسفانه مقامات مسئول محلی بدون اعتنا به درخواست عمومی با مقدم داشتن منافع حزبی و سیاسی بر منافع ملی و جمعی ، از ادامه آن جلوگیری نمودند .
این آشوب و غائله زیانبار را جریان افراطی سیاسی مدعی اصلاحات ، طراحی و اجرا کردند ، به نحوی که آقای تاج زاده ، معاون سیاسی وقت وزیر کشور که عضو ارشد حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب ایران است ، در اظهار نظری تحریک آمیز در فرودگاه خرم آباد هنگام سوار شدن به هواپیما با اشاره به نیروهای اصولگرای معترض خطاب به معاون سیاسی استانداری لرستان می گوید : « این فاشیست ها را شناسایی ودستگیر و اسامی انها را به روزنامه اعلام کنید »(5) . خوشبختانه وجود مشتركات فراوان و همگرايي قابل توجه دو گزارش ارائه شده از سوي شوراي عالي امنيت ملي و سازمان بازرسي قوه قضائيه، پرده از مسائل بسياري كنار زد. مسائلي مانند: نقش تاج زاده در تحريك معترضان، تجمع غير قانوني جبهه مشاركت استان در حمايت از دانشجويان دفتر تحكيم وحدت به عنوان عامل اصلي آشوب، مخالفت استاندار پيش از برگزاري اردوي تحكيم، اشتباه در انتخاب محل برگزاري اردو و هزينه پانزده ميليون توماني از بيت المال براي مخارج اردو.
سيدمصطفي تاج زاده معاون سابق سياسي وزير كشور كه به جرم اهانت به مردم خرم آباد به پرداخت يك ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد و پنج سال انفصال و محمدرضايي معاون سياسي استاندار لرستان به دو سال انفصال از خدمات دولتي در دادگاه تجديدنظر كاهش يافت. دادگاه تجديدنظر خرم آباد همچنين عبدالرضا خواجوي رئيس سازمان همياري شهرداريهاي استان لرستان را به يك ماه انفصال از خدمات دولتي و «عنايت صادقي نژاد» رئيس آموزش و پرورش ناحيه يك شهرستان خرم آباد را به ۹۱ روز حبس تعزيري محكوم كرد. (6)
گزارش سازمان بازرسى كل كشور در خصوص وقايع خرم آباد به نقل از روزنامه نیمروز

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. بازخواني دو پرونده، محمد خامه ياري.
2. بازخواني دو پرونده، ص 60.
3. روزنامه کیهان 26/6/79.
4. روزنامه ايران، يكشنبه 6 شهريور .1379
5. روزنامه کیهان 26/6/79.
6روزنامه ایران. سه شنبه ۱۷ /7 /۱۳۸۰

 

 

leadermanstar@yahoo.com

در مورد ازدواج موقت

چند وقتی است اظهار نظرهای مختلف و بعضا غیر مسئولانه و یا کلی گویی‌هایی در خصوص ازدواج موقت بطور پراکنده شنیده می‌شود. لازم دانستیم مطلبی جامع در این خصوص و در پاسخ به انتقادات برخی از آن افراد ارائه کنیم و در ادامه نیز سایت خوبان را به عنوان سالم ترین و معتبرترین سایت ازدواج موقت معرفی کنیم.
از حرام تا حلال تنها یک جمله فاصله است!
امیر المومنین حضرت علی علیه السلام فرمودند:
اگر عمر ازدواج موقت را تحریم نکرده بود، جز شقی‌ترین انسان‌ها کسی دست به زنا نمی‌زد!...
آیا بهتر نیست به جای هزار جور اگر و اما به فکر حل کردن مسئله باشیم، طبیعی است که این موضوع نیز مثل هر موضوع دیگر، آسیب‌ها و آفت‌هایی دارد که باید درجای خود به آنها پرداخته شود!
چه کسیست که آمار بالای روابط نامشروع بین نسل جوان را بتواند انکار کند! در این موقعیت بهتر است به دلیل هزار جور اگر و امای به اصطلاح منتقدان این موضوع سکوت کنیم یا با ترویج ازدواج موقت، آمار روابط نامشروع را به حداقل برسانیم.

طرح مسئله:
1. گناه بسیار بزرگ زنا و روابط نامشروع در جامعه به اصطلاح اسلامی ما شیوع فراوان دارد! (به دلایل عقلی و نقلی، این گناه عواقب بسیار ناگوار فردی و اجتماعی به دنبال دارد)
2. امکان ازدواج دائم برای گروه‌هایی از جامعه وجود ندارد، نظیر: بسیاری از جوانان به دلیل مشکلات مالی، بسیاری از دختران به دلیل نداشتن خواستگار، پیردختران، زنان بیوه و بی سرپرست، زنان مطلقه و ...
3. عده‌ای به دلایل مختلف! دائما دنبال ارضای نیازهای جنسی خود هستند و نه منتظر ازدواج موقت میمانند و نه حاضرند به هیچ دلیل دیگری از ارضای شرعی یا غیر شرعی این نیاز خود کوتاه بیایند!(حرص زیاد) بهتر نیست راه ازدواج موقت را بشناسند؟
4. بسیاری از زنان آبرومند به دلیل نداشتن سرپرست در مشقت‌های مالی قرار دارند...
5. بسیاری از مردان متأهل به دلایلی نظیر بیماری همسر، دوری از همسر دائم و ... نیازهای جنسی اجابت نشده دارند.

• چه باید بکنیم؟ «روش اول»؛ این روش خواسته یا ناخواسته روش مرسوم جامعه فعلی ماست
1. از آنان بخواهیم تقوا پیشه کنند تا صبح دولتشان بدمد!!
2. به دوستی‌های غیر شرعی منتهی به عواقب معلوم! دعوتشان کنیم!! (کاری که بسیاری از سایت‌ها مشغول به انجام آن هستند)
3. محکومشان کنیم که غریزه‌ی‌شان را سرکوب کنند!
4. آیا اصلا غریزه دارند؟
5. آیا حق ارضای غریزه از راه صحیح را دارند؟
6. نعوذ بالله به زنا دعوتشان کنیم!!
7. دست روی دست بگذاریم و تماشا کنیم! اصلا به ما چه ربطی دارد! به جهنم که یک عده جوان از بین می‌روند و فاسد می‌شوند!

• چه باید بکنیم؟ «روش دوم»؛ این روش خواسته یا ناخواسته به کناری گذاشته شده تا وضع جامعه ما تا این حد اسف‌بار باشد!
1. شرایط ازدواج دائم را سهل‌تر کنیم! چیزی که دین ما از 1400 سال پیش تا الان فریاد زده است، و مسئولین مملکت هم بارها بر آن تأکید کرده‌اند. اما کو گوش شنوا؟!. هر روز می‌شنویم و می‌خوانیم که در دادگاه‌های خانواده چه مهریه‌های سنگینی به اجرا گذاشته شده و صد البته مقصر اصلی خود مردم و سنت‌های غلط مرسوم‌شان است.
2. ازدواج موقت را به عنوان تنها راهکار برای آن عده‌ای که در «طرح مسئله» عارض شدیم رواج داده و به عنوان یک سنت حسنه ترویج کنیم. خدا لعنت کند آن کسی را که با بدعت گذاشتن در دین و تحریم سنت رسول خدا، باعث این عرف غلط در جوامع اسلامی شد.
3. چه آفت‌ها و آسیب‌هایی جامعه را در این خصوص تهدید می‌کند؟
4.. یک عده آدم هوسران و عیاش با وارد شدن به این موضوع زمینه بدبینی نسبت به این موضوع را در جامعه ایجاد کرده‌اند.
5. عدم درک صحیح خانواده‌ها از این موضوع و ضرورت‌های آن، مشکلاتی را برای افرادی که به این موضوع وارد می‌شوند ایجاد خواهد کرد.

• ازدواج موقت برای چه کسانی توصیه شده؟ برای چه کسانی نشده؟
1. ازدواج موقت بیشتر برای همان عده که در طرح مسئله یادآور شدیم توصیه شده، یعنی افرادی که امکان ازدواج دائم برای آنها فراهم نیست، زنان مطلقه، بی سرپرست، بیوه و پیردختران، جوانانی که مشکلات مالی دارند. مردان متأهلی که همسرانشان نتوانسته‌اند نیازهای آنها را برآورده کنند و ... و نه دخترانی که فرصت و امکان ازدواج دائم دارند. بر خلاف آن عده‌ای که تا صحبت از ازدواج موقت می‌شود این گروه را جلو می‌اندازند و مدعی آسیب دیدن آنها می‌شوند. که اصلا ازدواج موقت به آنها توصیه نشده.
2. اگر خارج از این عده، مردانی اقدام به ازدواج موقت کنند، عمل حرام و غیر قانونی انجام نداده‌اند، اما از منظر دین و قانون و جامعه مورد نکوهش هستند.
3. ازدواج موقت برای مردانی که ازدواج دائم، آنها را بی نیاز کرده توصیه نشده، بهتر است این عده بجای زیاده طلبی به فکر دیگرانی باشند که با این رفتارهای حریصانه، با شرایط سخت‌تری برای ازدواج موقت مواجه شده‌اند..

• سایت ازدواج موقت جای چه افرادی نیست؟
1. افراد بی دین و لائیک
2. افرادی که با وجود مسلمان بودن ظاهری و تأکید هزار باره ما در سایت، رفتارهای وقحیحانه خود را در پیگری اهدافی نظیر دوستی و خوشگذرانی پیگری می‌کنند.
3. افرادی که با وجود مثلا مسلمان بودن، اعتقادی به مقدس و ضروری بودن صیغه عقد موقت ندارند و طبق اندیشه‌های موهوم و عقب‌مانده خود آنرا بی جهت فرض می‌کنند.

• توصیه دوستانه، برادرانه، خواهرانه، هم‌وطنانه، هم‌کیشانه و هرآنچه بتواند ما را به هم نزدیک کند؛
1. از حرام تا حلال تنها یک جمله فاصله است یعنی از عذاب تا ثواب یک جمله فاصله است.(فقط خطبه عقد(
2. تعظیم شعائر الهی یعنی معظم و حکیمانه دانستن احکام الهی
3. بزرگوار خواننده! فقط یک جمله؛ خطبه عقد را جاری کنید و بعد ... [;)]
4. اگر قصد ارتباط با جنس مخالف را دارید، تنها راه شرعی و قانونی، ازدواج دائم یا موقت است. خلاص!
5. بیایید سنت‌های غلط جامعه را بشکنیم.
6. بیایید گناه را زشت و قبیح بدانیم
7. بیایید حکیمانه بودن دستورات الهی را گردن نهیم.

http://www.emovaghat.com

 

 

mbehnood@yahoo.com

قربان سلام
بسیارخوشنودم که در گروه اینترنتی شما عضو هستم. شعر زیبای " یاعلی گفتیم و عشق آغاز شد..." رابه عنوان دستمایه اولیه به مدد گرفتم و ابیاتی به آن افزودم. اگرقابل دانستید برای هم گروهی ها ارسال کنید. یاعلی مدد بهنود ----------------

عشق یعنی عاشق ِ مولا شدن
قطره بودن - با علی دریا شدن
عشق یعنی خلسه در وقت ِنماز
چون علی دلبسته ی راز و نیاز
عشق شمشیر ِعلی بر گردن است
کار نیکو کردن از ُپر کردن است
عشق نام ِاوست بر دریای خون
عشق مهر ِاوست بر دشت جنون
عشق یعنی صبر- یعنی اتکاّ
لیَس لِلانِسان َاِلا ّ ما سَعَـــی
با علی خوش بال ِ پرواز است عشق
با علی خوش صوت و آواز است عشق
این کلید ِ خانه ی مولاست عشق
پشت ِ آدم روح ِ ثارالله است عشق
صبر کردیم و شرف دمساز شد
یا علی گفتیم و عشق آغاز شد
حال ِ این دل خستگان بین یاعلی
جمع ِ ما درماندگان بین یاعلی
یا علی برخیز و دنیا را ببین
این سراب ِخشک وصحرا را ببین
یاعلی گفتی که می آیی ! بیا
آهن تفتیده می سایی ! بیا
یا علی بازار دین رونق گرفت
دین ِ بازاری رمق از حق گرفت
یا علی دنیا پُر از افسون شده
از نفیر ِصالحان گلگون شده
چاه ِ بدر ِآدمیت خشک شد
آدمیّت کیمیا چون مُشک شد
هان جوانمردیّ تو در آن زمان
شد شروع و صدر تاریخ ِ جهان
کی رسد بر داد ِ ما – فریادرس
چند باید دل گرفتار ِ هوس
ای علی برخیز و نامردی ببین
داغ مُهر ِ ننگ ِ انسان بر جبین
ای علی ، ای مرد پس مردی چه شد؟
غیرت ِ معصوم ِ شب گردی چه شد؟
یا علی بنگر که تنها مانده ای !
از علی گویان توهم جامانده ای
ابن ِمُلجَم ها کنون بر تخت ِ دین
پیروانت ای علی در هجروکین
یا علی کو ذوالفقار ِ سر خمت ؟
یا علی کو بیرقت کو پرچمت ؟
یا علی بنگر عقیلت آمده
کورو بینا بر کفیلت آمده
شمع ِ بیت المال را تقسیم کنُ
زآتش خشمت بیا تفهیم کــُــن
جان ِ مولا سهم ِ ما را پس بگیر
حق ّ مظلومان ز هر ناکس بگیر
ای در ِ خیبر شکن- فریـــاد کـُن
حمله بر هر مکر و هر بیداد کن
چهره سازان فن ّ ِ نیکو باخـــــتند
شکل ِ تو در چهر ِ عثمان ساختند
بوترُابا چـــهره ات انــدود شـُــــد
راه و رسمت ای علی چون دود شد
از غرانیق ِ ازل ابلیسیـــــــــان
شکل ِ پیغمبر بیاوردی میـــان
یا علی فریاد کن ؛ ما خستـــه ایم
چون کبوتر بال و هم پر بسته ایم
یا علی پیوسته اهریمن وشــــان
چاپلوسان و تبهکاران ِ جــــــان
نام ِ مولا را به لب می آورنــــد
تا گزیده تر زما کالا بــــرنــــد
ای که نامت را دروغین برده اند
آن کسان کز راه ِ تو افســرده اند
خیز مولا تیغ بر کش بر هبـــوط
پاک کن گیتی تو از این قوم ِ لوط
قوم ِ لوطی که چنان پیغمبرنــــد
وز درون کمتر ز هرگاو و خرند!
ای ابوالایتام ِ شب رو یا علی !
ای تو را نامانده رهرو یا علی !
با یتیمانت نگر چون می کننــــــد
ظلم هم با مکر و افسون می کنند
ظالم اینک خود امیرالمومنیــن !
عشق ِ مولا سُخره در بازار ِ دین
ای تو ستارالعیوب ِ دیگــــــــران
بین کنون جمع ِ به ظاهر پیروان
آبروی دیــگران را می بَرنـــــد
خود ز هر کس نیز بی پرواترند
نام ِ تو بر خود نهند این ناکسان
حرمت نامت ندارند این خسان
یا علی اکنون به فریادم بــرس
باز گو با مردمان بانگ ِ جرس

یاعلی مددی - بهنود

 

 

yazynh@yahoo.com

چند نكته ديگر

فاحشه‌گري
چند وقتي است حمايت از فاحشه‌گري در مجله باب شده است. خداوند در سوره طلاق آيات 3 و 4 مي‌فرمايد:
... وَ مَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا «3» وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَي اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا «4»
... و هر كس تقواي الهي پيشه كند، خداوند راه نجاتي براي او فراهم مي‌كند. «3» و او را از جايي كه گمان ندارد، روزي مي‌دهد. و هر كس بر خدا توكل كند، كفايت امرش را مي‌كند; خداوند فرمان خود را به انجام مي‌رساند و خدا براي هر چيزي اندازه‌اي قرار داده است. «4»
بنابراين هر كس كه ايمان داشته باشد روزي به دست خداست، بداند كه خداوند محال است بنده‌اي را كه به او توكل كرده و روزي خود را به او واگذارده به حال خود رها كند و حتي اگر تنها راه روزي رساندن به او بر فرض فرستادن غذايي از آسمان باشد، خداوند چنين خواهد كرد. همان گونه كه براي اهل بيت اميرالمومنين (ع) كه سه روز غذاي خود را به ديگران بخشيدند، غذاي آسماني فرود آمد و در اين مورد، آيه‌اي در قرآن در سوره انسان نازل شد كه به تفسير شيعه و سني در شان اين مساله بود. يادمان باشد كه فاحشه‌گري به هر حال فاحشه‌گري و حرام است، به هر دليلي كه باشد. شايد صرفا بتوان گفت كسي كه از روي احتياج اين كار را انجام دهد، گناهش كمتر است؛ اما در اصل مساله توفيري نيست. چقدر ما مي‌بينيم كه در مساجد افرادي مي‌آيند و يا نامه‌اي به امام جماعت مسجد مي‌نويسند كه در روزي خود مانده‌اند و نمازگزاران و مسلمانان به آن‌ها كمك مي‌نمايند، يكي خانه براي آن‌ها پيدا مي‌كند، يكي كمك خرجي به آن‌ها مي‌دهد، يكي شغل براي آن‌ها پيدا مي‌كند، ... . به هر حال هنوز هم انسان‌هاي خيرخواه هستند و چرا با وجود مسجد و چنين انسان‌هايي شخص به فاحشه‌گري روي آورد؟! و باز يادمان باشد كه به فرموده يكي از بزرگان اگر همه مردم معتقد بودند و خمس و زكات خود را مي‌دادند، هرگز فقر به اين صورت در جامعه نبود. هر چند كه در كشورهايي كه مردم آن‌ها خمس و زكات نمي‌دهند هم ممكن است فقير كم وجود باشد، اما يكي از راه‌هاي از بين بردن فقر در جامعه كه اسلام آن را به خوبي وضع كرده است و ربطي به هم كفايت يا عدم كفايت هيچ دولت يا حكومتي ندارد، همين خمس و زكات است.

چند همسري
تحقيقات و بررسي‌هاي اخير انجام شده در دانشگاه انگليسي «شفيلد» نشان مي‌دهد چند همسري فوايد بسياري از جمله افزايش طول عمر مردان دارد. به گزارش شيعه آنلاين، اين بررسي‌ها نشان مي‌دهد چند همسري طولاني‌تر شدن عمر را 12 % افزايش مي‌دهد. در همين راستا روزنامه «ديلي ميل» چاپ انگليس نوشت: مردي که داراي بيش از يک زن باشد و خانواده بزرگي داشته باشد، بيشتر مورد توجه قرار مي‌گيرد و همين امر باعث افزايش عمر وي مي‌شود. از سوي ديگر «لانس ورکمن» استاد دانشگاه و کارشناس مسايل روانشناسي در دانشگاه انگليسي «بثسبا» با تاييد خبر فوق افزود: «اگر مرد دو همسر داشته باشد، بيشتر به او رسيدگي مي‌شود، به همين دليل عمر او طولاني‌تر مي‌شود. همين امر در مورد مردان مجرد و متاهل صدق مي‌کند. يعني مرداني که متاهل هستند بيشتر از مردان مجرد عمر مي کنند، زيرا از سوي زنانشان رسيدگي مي‌شوند.» اين هم يكي ديگر از مزاياي احكام اسلام به اثبات علم روز.
و اما دوست ديگري در رابطه با چندهمسري نتايجي گرفته بود كه بايد نكاتي در مورد آن ذكر شود:
چندهمسري به خودي خود يك فعل حرام نيست. چيزي كه هست ممكن است كار پسنديده‌اي نباشد و يا زشت باشد، اما اين كه بگوييم حرام است، خير اين طور نيست. حضرت رسول (ص) زن‌هاي متعددي را اختيار كرده بود كه يتيم نبودند، آيا نعوذ بالله مرتكب كار حرام شده بوده است؟! و طبيعي است كه قرآن براي همه اعصار و براي همه انسان‌ها است و نمي‌توان گفت كه در زمان قديم جايز بوده و الان نيست! ضمن اين كه آن‌چه اين دوست گرامي و البته بي‌اطلاع ذكر كرده بود كه پيامبر (ص) و ائمه (ع) همزمان با همسران خود همسر ديگري نداشته‌اند، كذب محض است. لطفا بدون مطالعه سخن نگوييد. حضرت رسول (ص) تا زماني كه حضرت خديجه (س) زنده بود، همسري اختيار نكردند و پس از آن زوجات همزمان داشته‌اند، مانند ام سلمه، ماريه قطبيه، عايشه، حفصه، ... . همين مساله در مورد حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه (س) وجود دارد كه حضرت علي (ع) پس از حضرت فاطمه (س) زوجات همزمان داشته‌اند و ... . اصلا اگر قرار بود اين همه زن كه معصومين (ع) داشته‌اند، يكي پس از ديگري بوده باشد كه بايد بيش از دويست سال عمر مي‌كردند تا يكي فوت كند و ديگري را بگيرند!
در اين‌جا معني آيات سوره نساء از اول تا آخر آيه 3 عينا از زبان حضرت آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي -حفظه الله- نقل مي‌شود، به صورت كامل تا گمان نكنيد كسي قبل و بعد آيه را زده تا به سود خود تعبير كند:
اي مردم! از (مخالفت) پروردگارتان بپرهيزيد! همان كسي كه همه شما را از يك انسان آفريد; و همسر او را (نيز) از جنس او خلق كرد; و از آن دو مردان و زنان فراواني (در روي زمين) منتشر ساخت و از خدايي بپرهيزيد كه (همگي به عظمت او معترفيد و) هنگامي كه چيزي از يكديگر مي‌خواهيد، نام او را مي‌بريد. (و نيز) (از قطع رابطه با) خويشاوندان خود، پرهيز كنيد! زيرا خداوند، مراقب شماست. «1» و اموال يتيمان را (هنگامي كه به حد رشد رسيدند) به آن‌ها بدهيد. و اموال بد (خود) را، با اموال خوب (آن‌ها) عوض نكنيد. و اموال آنان را همراه اموال خودتان (با مخلوط كردن يا تبديل نمودن) نخوريد؛ زيرا اين گناه بزرگي است. «2» و اگر مي‌ترسيد كه (به هنگام ازدواج با دختران يتيم) عدالت را رعايت نكنيد، (از ازدواج با آنان چشم‌پوشي كنيد و) با زنان پاك (ديگر) ازدواج نماييد؛ دو يا سه يا چهار همسر و اگر مي‌ترسيد عدالت را (درباره همسران متعدد) رعايت نكنيد، تنها يك همسر بگيريد و يا از زناني كه مالك آن‌هاييد (كنيزان) استفاده كنيد، اين كار، از ظلم و ستم، بهتر جلوگيري مي‌كند. «3»
اما دوست عزيز كه از آيت‌الله العظمي مكارم انتقاد كرده‌اند، خوب بود ايشان ابتدا جايگاه علمي خود را بيان مي‌داشتند تا ما ببينيم اصلا در حدي هستند كه بخواهند از ايشان انتقاد كنند و يا ايشان را متهم به اشتباه نمايند يا خير؟
و اما پاسخ به اشتباه شما:
اولا كه در آيه كلمه نساء براي يتامي ذكر نشده است و كلمه يتامي به تنهايي آمده است: «إِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُواْ فِي الْيَتَامَي». بعد فرموده «فَانكِحُواْ مَا طَابَ لَكُم مِّنَ النِّسَاء»؛ يعني در مورد يتيمان تنها كلمه يتامي ذكر شده و كلمه نساء پس از آن براي غيريتيمان ذكر شده است. آيه مي‌فرمايد اگر در ازدواج با يتيمان مي‌ترسيد عدالت را رعايت نكنيد (به علت تنزل موقعيت اجتماعي آن‌ها در اثر يتيم شدن و از دست دادن حمايت پدر)، با زنان غيريتيم (كه در اثر موقعيت اجتماعي بالاتر از يتيمان و داشتن حمايت پدر كمتر مي‌توانيد به آن‌ها ستم كنيد) ازدواج نماييد. يك يا دو يا سه يا چهار زن غيريتيم بگيريد. حضرت آيت‌الله به هيچ عنوان نتيجه نگرفته‌اند که مي‌بايست با دختران يتيم ازدواج کرد نه با زنان. بلكه منظور آيه اين است كه اگر خواستيد با اناث يتيم ازدواج كنيد و مي‌ترسيد در اثر اين ازدواج عدالت را رعايت نكنيد، با زنان ديگر ازدواج كنيد. اولا هيچ اجبار و بايستي وجود ندارد. ثانيا زن يا دختر فرقي نمي‌كند. زيرا مثلا در آيه 127 همين سوره، كلمه نساء به صراحت براي يتامي آمده و نساء در لغت عرب در حكم كلمه عام نيز به كار مي‌رود و مي‌تواند منظور هر دوي زن و دختر باشد. درست مانند زبان فارسي كه وقتي مي‌گوييم فلان شخص زن گرفته است، منظور اين است كه وي با يك جنس مونث ازدواج كرده است و منظور اين نيست كه زن گرفته و دختر نگرفته است. بنابراين بحث تفاوت زن و دختر در اين آيه مطرح نيست. در مورد پسران نيز طبيعي است كه چون در اثر موقعيت اجتماعي بالاتر مردان نسبت به زنان در اذهان عمومي به خصوص در آن زمان (صرفا در اذهان عمومي، والا در اسلام مرد هيچ‌گونه برتري در موقعيت اجتماعي خود نسبت به زن ندارد) و نيز به علت خلق و خوي مردان كه كمتر از زنان مظلوميت دارند و كمتر قابل ستم هستند، امكان ستم يك زن به يك مرد ولو يتيم، بسيار كم است و لزومي به توصيه در اين زمينه نبوده است. بحث مادر يتيمان نيز كه به هيچ وجه من الوجوه مطرح نيست، زيرا مادر يتيم كه اصلا يتيم حساب نمي‌شود و مواجهه با وي مانند ساير زنان خواهد بود.
در انتهاي آيه نيز به هيج عنوان نمي‌فرمايد اگر به چندهمسري تمايل نداشته باشيد، به عدالت نزديك‌تر است؛ بلكه صرفا مي‌گويد ازدواج با يك زن و يا استفاده از كنيزان از ستمي كه ممكن است به چند زن در اثر ازدواج با آن‌ها و عدم رعايت عدالت روا داريد، بهتر جلوگيري مي‌كند. ادني يعني نزديك‌تر است و الا تعولوا به معني اين كه ستم نكنيد مي‌باشد. يعني اين كار (ازدواج با يك زن و استفاده از كنيز) به اين كه ستم نكنيد، نزديك‌تر است. زيرا ازدواج با چهار زن ستمي بالقوه دارد كه البته اگر بالفعل نشود، در آيه هيچ نهيي در مورد آن نيامده است و اين بحث به بحث ايتام نيز هيچ ارتباطي ندارد. آيه از موضوع ايتام خارج شده است.
بنابراين تمامي نتايجي كه اين دوست عزيز از اين آيات گرفته‌اند از جمله اين كه چندهمسري تنها مربوط به يتيمان است! و يا اين كه بحث عدالت را به تقسيم اموال يتيمان توسط مادر آن‌ها ربط داده است!! (در حالي كه بحث عدالت مربوط به اختيار كردن بيش از يك زن است و در اين مرحله آيه ديگر از بحث يتيمان خارج شده است) و يا اين كه نخوردن مال يتيم را تنها دليل ازدواج با دختران يتيم و يا مادران آن‌ها دانسته! (در حالي كه نخوردن مال يتيم يك توصيه كلي در اين آيات است و آيه وقتي به بحث ازدواج با يتيم رسيده ديگر از بحث خوردن مال آن‌ها خارج شده است) و يا و ساير نتايج تماما و كمالا مردود است و هيچ فقيه و مفسري نيز در طول تاريخ 1400 ساله اسلام نه در شيعه و نه در سني به آن فتوا نداده است. نتيجه بحث اين است كه آيه مي‌فرمايد:
1- مي‌توانيد با دختران و زنان يتيم شده ازدواج كنيد.
2- در اين ازدواج بايد حواستان باشد كه ستمي به خاطر يتيم بودن و حامي نداشتن بر آن‌ها روا نداريد.
3- اگر بيم آن داريد كه به آن‌ها ستمي روا داريد، با آن‌ها ازدواج نكنيد و با زنان ديگر ازدواج كنيد، تا چهار زن نيز مي‌توانيد اختيار كنيد.
4- اگر مي‌ترسيد در اثر اختيار كردن بيش از يك زن عدالت را در حق زنان خود رعايت نكنيد، يك زن بگيريد و يا از كنيزان خود استفاده كنيد.
5- نتيجه نهايي اين است كه خدا مي‌فرمايد احتمال ستم به زن يتيم بيش از احتمال ستم به بيش از يك زن است. بنابراين اختيار كردن بيش از يك زن بر اختيار كردن زن يتيم در صورتي كه بيم ستم مي‌رود، ارجح است و ادامه مي‌دهد كه احتمال ستم كردن بر بيش از يك زن بيشتر از احتمال ستم كردن بر يك زن است. بناراين اختيار كردن يك زن بر اختيار كردن بيش از يك زن در صورتي كه بيم ستم مي‌رود، ارجح است و اگر بيم ستم نداريد، مختاريد بين اختيار زن يتيم، اختيار بيش از يك زن تا چهار زن و اختيار يك زن. هر راهي را كه بخواهيد، مي‌توانيد برويد.
هر گونه نتيجه ديگري از اين آيات مبني بر جواز يا عدم جواز چندهمسري باطل است.
و اما منظور شما از جسارت «تكامل شخصيت پيامبر (ص)» چه بوده است؟! البته مي‌دانم كه به پيامبر (ص) ارادت داريد و اين سخن تنها از روي جهالت بوده است! خوب است پيش از سخن گفتن در آن نيك بينديشيد!
چه كسي گفته كه ازدواج‌هاي پيامبر (ص) تنها براي اين بوده كه مردم چيزي ياد بگيرند و پس از آن كه مردم ياد گرفته‌اند، خداوند به پيامبر (ص) فرموده ديگر ازدواج بس است؟! كجاي قرآن كريم اين مساله آمده است؟! چه لزومي دارد در مورد چيزي كه دانش آن را نداريد، بحث كنيد؟!
و اما كدام يك از مراجع تقليد اشتباهات فاحش كرده‌اند و پس از آن نخواسته‌اند بگويند نمي‌دانيم؟! بگوييد تا ما هم اين جنايت‌كاران را بشناسيم؟! برادر عزيز! آيه‌اي كه آورده‌اي كه مصداق بارز خودت است! فلم تحاجون فيما ليس لکم به علم!
نتيجه آخر اين كه تفسير خود علم گسترده‌اي دارد و كسي مانند آيت‌الله العظمي مكارم سال‌هاي سال درس خوانده و تحقيق كرده، تفاسير مختلف را خوانده، اخاديث و روايات را خوانده تا توانسته آيه‌اي را تفسير كند. رجوع به عقل و شنيده‌ها براي تفسير مي‌شود همين تفسير كاملا غلط و باطلي كه دوستمان ارايه كرد. كسي كه نمي‌داند معصومين (ع) همزمان هم چند زن داشته‌اند و به غلط گمان مي‌كند زنان متعدد آن‌ها هيچ يك همزمان نبوده‌اند، چگونه مي‌تواند كلام خدا را تفسير كند؟!
و اما خداوند در مورد تفسير كلامش چه مي‌فرمايد؟ در سوره آل عمران آيه 7 مي‌فرمايد:
هُوَ الَّذِيَ أَنزَلَ عَلَيْكَ الْكِتَابَ مِنْهُ آيَاتٌ مُّحْكَمَاتٌ هُنَّ أُمُّ الْكِتَابِ وَأُخَرُ مُتَشَابِهَاتٌ فَأَمَّا الَّذِينَ في قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاء الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاء تَأْوِيلِهِ وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلاَّ اللّهُ وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ يَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ كُلٌّ مِّنْ عِندِ رَبِّنَا وَمَا يَذَّكَّرُ إِلاَّ أُوْلُواْ الألْبَابِ
او كسي است كه اين كتاب را بر تو نازل كرد كه قسمتي از آن آيات «محكم‌» ( صريح و روشن) است كه اساس اين كتاب مي‌باشد (و هر گونه پيچيدگي در آيات ديگر، با مراجعه به اين‌ها، برطرف مي‌شود) و قسمتي از آن، «متشابه‌» است (آياتي كه به خاطر بالا بودن سطح مطلب و جهات ديگر، در نگاه اول، احتمالات مختلفي در آن مي‌رود; ولي با توجه به آيات محكم، تفسير آن‌ها آشكار مي‌شود) اما آن‌ها كه در قلوبشان انحراف است، به دنبال متشابهاتند، تا فتنه‌انگيزي كنند (و مردم را گمراه سازند); و تفسير (نادرستي) براي آن مي‌طلبند; در حالي كه تفسير آن‌ها را، جز خدا و راسخان در علم، نمي‌دانند (آن‌ها كه به دنبال فهم و درك اسرار همه آيات قرآن در پرتو علم و دانش الهي) مي‌گويند: «ما به همه آن ايمان آورديم; همه از طرف پروردگار ماست» و جز صاحبان عقل، متذكر نمي‌شوند (و اين حقيقت را درك نمي‌كنند).
بنابراين مطابق با اين آيه مي‌توان گفت:
1- براي تفسير قرآن بايد تنها به علما مراجعه كرد.
2- كسي كه اين مساله را قبول نداشته باشد، بهره‌اي از عقل نبرده است.
3- هر كه خود اقدام به تفسير آيات كند بدون اين كه به علما مراجعه نمايد، در واقع در قلبش انحراف است و بر روي زمين فتنه‌انگيزي مي‌كند.
در واقع اشكال ما اين است كه گمان مي‌كنيم فقط پزشكي و مهندسي و يا حتي تاريخ و جغرافي علم هستند و فقه و اصول و تفسير و نظاير آن‌ها علم نيستند! در صورتي كه اين، اشتباه محض است. اين‌ها نيز علم هستند و يك نفر براي اين كه در يكي از اين زمينه‌ها صاحب‌نظر شود بايد حداقل 20 تا 25 سال درس بخواند و حتي ايده ارايه دهد؛ حتي سخت‌تر از علوم تحصيلي فني و پزشكي! اظهار نظر يك انسان عادي در مورد مسايل ديني آن هم مسلمات آن، مانند اظهار نظر يك انسان عادي در مورد مسايل پزشكي و ارايه راه علاج است كه كاري كاملا غيرمنطقي و غيرعقلاني است. چرا كه در ميدان علم، عقل نيست كه حرف مي‌زند، تنها دانش است كه مي‌تواند سخن گويد. جاهلاني كه براي حل مسايل شرعي و ديني به عقل خود مراجعه مي‌كنند، همانند جاهلي هستند كه از بيماري رنج مي‌برد، اما براي معالجه به عوض مراجعه به پزشك به عقل خود رجوع مي‌نمايد. به خصوص كه نمي‌توان گفت عقل انسان‌ها تماما كامل است، چه اگر اين گونه بود، اصلا نيازي به انبيا و كتب آسماني نبود.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

11 شهريور / 1 سپتامبر / 30 شعبان

Mobin_s2004@yahoo.com
11 شهريور ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
زلزله مرگبار قزوين و ...

ساعت 11 بعد از ظهر اول سپتامبر 1962 (دهم شهريور1341) زمين لرزه شديدي در منطقه بوئين زهراي قزوين روي داد كه تهران را هم به لرزه درآورد. تلفات اين زمين لرزه را ده تا بيست هزار كشته گزارش كرده اند. 40 سال بعد بار ديگر زلزله سختي در همان محل روي داد كه باز هم تلفات داشت، ولي به مراتب كمتر.
    يكم سپتامبر 1923 (39سال پيش از زلزله قزوين و در همان روز) يك زمين لرزه شديد ژاپن را تكان داده بود كه بر اثر آن، تنها در مناطق توكيو و يوكوهاما بيش از يكصد هزار تن كشته شده بودند.

 

 آغاز عمليات محورشحيطيه

11 شهريور 1360 - رزمندگان اسلام عمليات محورشحيطيه را درمنطقه غرب ارتفاعات الله اكبرآغازكردند. دراين عمليات دلاورمردان سپاه اسلام موفق شدند كه تپه سبز درشمال غربي شحيطيه و دوروستاي كناره شمالي رودخانه كرخه را آزاد سازند. عمليات شحيطيه را نيروهاي ارتش جمهوري اسلامي و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بطورمشترك اجراكردند.

Mobin_s2004@yahoo.com
1 سپتامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالروز ويران شدن اورشليم به دست رومي ها

وسپازيان

اول سپتامبر سال 70 ميلادي نيروهاي امپراتوري روم به فرماندهي تيتوس Titus پسر وسپاسيان Vespasian امپراتور وقت، شهر اورشليم را پس از يك محاصره طولاني، جز برج جنوبي آن كه هزار يهودي از آن دفاع مي كردند متصرف شدند؛ ويران ساختند و قتل عام كردند. برج جنوبي هم هفتم سپتامبر سقوط كرد. در جريان تخريب اورشليم، معابد يهود از بين رفت. مقاومت يهوديان در برابر سلطه روميان چهار سال طول كشيده بود.
    اين شهر شش قرن و اندي پيش از آن نيز به دست بخت النصر امپراتور بابل ويران شده و باقيمانده ساكنانش به اسارت به بابل منتقل شده بودند كه كوروش بزرگ بنياد گذار ايران زمين پس از تصرف بابل آنان را به سال 538 پيش از ميلاد به زادگاه خود بازگردانيد و به هزينه ايران شهرشان را از نو ساخت . كوروش به هزينه ايران بنادر فنيقي صيدا و صور( در لبنان امروز ) را كه بابلي ها ويران ساخته بودند باز سازي كرد.

تيتوس به مناسبت تسخير
اورشليم، اين طاق نصرت بنا كرد

كار نگارش جزئيات ويراني دوم اورشليم را «فلابيوس ژوزفوس» مورخ يهودي كه در آغاز جنگ از اعضاي مقاومت بود در سال 75 ميلادي به پايان رسانيد كه موجود است. جنگ هنگامي آغاز شده بود كه وسپاسيان فرماندار متصرفات روم در شرق مديترانه بود و با بلاش شاه اشكاني ايران مناسبات حسنه داشت، به گونه اي كه در سال 69 ميلادي پس از درگذشت امپراتور روم هنگامي كه جمعي از افسران رومي وي را به عنوان نامزد خود به سناي اين كشور معرفي كردند وسپاسيان به بلاش پيغام فرستاد كه چون در شهر «رم» شهرت چشمگير ندارد ممكن است در صورت راي مثبت سنا، انتخاب او با مخالفت پاره اي از ژنرالها رو به رو شود و از او خواست كه در اين صورت به وي كمك كند كه حقش را بگيرد و بلاش موضوع را به سناي ايران (مهستان) احاله كرد و سناي ايران تصويب كرد كه در صورت درخواست وسپاسيان چهل هزار سوار كماندار كه پياده روم حريف آن نبود به كمك او برود، ولي وسپاسيان پس از راي سناي روم در جلسه مورخ 21 دسامبر 69 ميلادي، با مقاومت رو به رو نشد كه به كمك ايران نياز پيدا كند. با وجود اين، توسط پسر خود تيتوس نامه تشكر آميز به مهستان فرستاد. تيتوس در 19 سپتامبر سال 81 ميلادي از بيماري طاعون درگذشت.

 

شكست فرانسه و تامين وحدت آلمان

بيسمارک

ناپلئون سوم (لويي ناپلئون) پادشاه وقت فرانسه پس از اين كه نيروهايش در جنگ «سدان» از آلماني ها شكست خوردند، اول سپتامبر 1870 ميلادي تسليم ويلهلم اول شاه پروس شد. ويلهلم كه ارتش او بعدا تا پاريس پيش رفتند در «ورساي» خود را امپراتور همه آلماني ها اعلام كرد و به اين ترتيب، نقشه بيسمارك براي تامين وحدت آلمان با سه جنگ محدود عملي شد و رايش دوم پا به عرصه وجود گذارد.
    در جنگ آلمان و فرانسه عده نيروهاي فرانسه 235 هزار و شمار نيروهاي آلمان 380 هزار بود و از استعداد رزمي بيشتري نيز برخوردار بودند. مردم شهر پاريس با وجود تسليم شدن پادشاه فرانسه، دست به يك مقاومت جانانه زدند كه خود تاريخ جالبي دارد و در زمان خود در اين سايت آمده است.

 

روزي كه جنگ جهاني دوم آغاز شد

جنگ جهاني دوم اول سپتامبر سال 1939(67 سال پيش، روزي چون امروز) با حمله نظامي آلمان به لهستان آغاز شد. اين جنگ تا اواسط بهار سال 1945 در اروپا و تا اواسط اوت همين سال در خاور دور ادامه يافت.
     جنگ ساعت 5 و 45 دقيقه بامداد آغاز شد و همان روز تا اواخر شب، نيروهاي آلمان دانتزيك (گدانسك) را كه پس از جنگ جهاني اول به لهستان واگذار شده بود پس گرفتند. حمله نظامي آلمان به لهستان، يك هفته پس از انعقاد پيمان عدم تجاوز آلمان و شوروي آغاز شده بود كه اگر آلمان سال بعد اين پيمان را نقض نكرده بود، جهان در كنترل اين دو قدرت قرار مي گرفت. متعاقب همين حمله، فرانسه و انگلستان به آلمان اعلان جنگ دادند و از سوم سپتامر بر ضد آلمان وارد جنگ شدند. شوروي و اسلواكي نيز از هفدهم سپتامبر به لهستان حمله ور شدند و ارتش لهستان كه از برابر آلمان عقب نشيني كرده بود مجبور به خروج از وطن شد و به روماني و مجارستان پناه برد. لهستان 36 روز پس از آغاز حمله به زانو درآمد و ميان روسيه و آلمان قسمت شد.
    حمله نظامي آلمان به لهستان در سالروز شكست ارتش فرانسه در سال 1970 از آلمان (نبرد سدان) و تسليم شدن ناپلئون سوم پادشاه وقت به ويلهلم اول پادشاه آلمان آغاز شده بود. در پي اين پيروزي بود كه ويلهلم به «ورساي» فرانسه رفت و خود را امپراتور همه آلماني ها اعلام كرد و به اين ترتيب آلمان ابر قدرت جهان شد و
    انگلستان دوم و روسيه به رديف سوم پايين رفت و دوران دسته بندي نيروهاي رقيب بر سر بلعيدن سرزمينهاي قاره هاي دور دست آغاز شد كه تا جنگ جهاني اول ادامه يافت.

 

سالروز انقلاب ليبي

قذافي

دسته اي از افسران جوان ليبي به رهبري معمر قذافي يكم سپتامبر 1969 بر ضد ملك ادريس سنوسي پادشاه ليبي كه در سفر خارج بود بپاخاستند و او را بركنار كردند. اين گروه كه تحت تاثير افكار ناسيوناليستي جمال عبدالناصر قرار گرفته بودند بعدا بر شعارهاي خود سوسياليسم اسلامي، اختيارات تنها از آن مردم است و ... را افزودند. قذافي كه از آن زمان تاكنون عملا رهبري جماهيريه ليبي را برعهده دارد سمت رسمي نپذيرفته است. وي پس از پيروزي انقلاب، پايگاه هوايي امريكا را در آن كشور برچيد. ليبي پس از شكست ايتاليا در جنگ جهاني دوم، زير نظر انگلستان بود که بعدا اين دولت اختياراتش را به ملک ادريس واگذار كرده بود. دولت آمريكا در آغاز كار به صورتي ناآشگار از انقلاب ليبي حمايت مي كرد ولي از زماني كه قذافي متوجه شوروي شد با او درافتاد و در دهه 1980 به ليبي حمله هوايي و دريايي برد كه اخيرا به سازش هايي دست يافته اند....

Mobin_s2004@yahoo.com
30 شعبان هجري قمري
Mobin_s2004@yahoo.com
نداريم!

 

 

 

 

 Ãاطلاعات روزانه

 

آب و هوا

تهران

23
36

اهواز

31
47

تبريز

21
35

شيراز

21
37

مشهد

17
35

بندرعباس

29
33

کرمان

14
34

اصفهان

18
36

يزد

22
38

کرمانشاه

19
38

اراک

19
34

رشت

24
28

دبی

33
37


 

نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

1412 تومان
965 تومان
1790 تومان
873 تومان
255 تومان
264 تومان

يورو اروپا:
دلار آمريکا:
پوند انگليس:
يکصد ين ژاپن:
ريال عربستان:
درهم امارات:

228000 تومان
101500 تومان
52500 تومان
200000 تومان

يک بهار آزادی:
نيم بهار آزادی:
ربع بهار آزادی:
طرح جديد:


 

اوقات شرعی (به افق تهران)

اذان صبح : 05:08
طلوع خورشيد : 06:37
اذان ظهر : 13:04
غروب خورشيد : 19:30
اذان مغرب : 19:50
نيمه شب شرعي : 00:19
 

 

 

 

 

 

Ãهديه روزانه

دانلود مجلات و کتب خارجي

Modern Design
ماه آگوست

جديدترين شماره از ماهنامه
Modern Design

تاریخ انتشار: آگوست 2008
تعداد صفحات مجله: 100
حجم فایل: 19 مگابايت


لينک دانلود مستقيم

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



 

 

 

 

 

 

 

Ãتکنولوژي روزانه

هارد درایو قابل حمل XD1
محصول جدید LG

تا حالا شرکت western digital فعالترین تولید کننده هارد درایو های قابل حمل بود اما مثل اینکه LG هم مجالی یافت تا محصول جدید خود را با عنوان خانواده XD1 از نسل هارد درایو های قابل حمل روانه بازار کند. این محصول با ضخامت 2.5 اینچ و واسطه حافظه از نوع SATA II در دو رنگ مشکی و زرشکی تولید خواهد شد. در ضمن می توانید از پورت USB این محصول نیز استفاده کنید. هنوز از قیمت ها خبری نیست اما می توانید این خانواده از هارددرایو های قابل حمل را با گنجایش حافظه 120GB , 160GB,250GB,320GB به زودی در رقابت با محصولات هم نوعش در بازار حافظه های جانبی ببینید. نوید خوبیست برای کمپانی LG. آینده درخشانی خواهد داشت!
منبع

کاردی که بدن قربانی خود را
منفجر میکند

این گجت وحشتناک واقعا موجب شرمساری نوع بشر است. کارد WASP یک کارد شکاری معمولی نیست. این کارد پس از ضربه زدن یک کپسول از گاز فشرده شده را به درون بدن حیوان قربانی تزریق میکند که این کار باعث یخ زدن و انفجار فوری اندام حیوان میشود. به گفته شرکت سازنده، حجم گاز تزریقی به قدری است که محل ضربه خورده فورا به اندازه یک توپ بسکتبال متورم و منفجر میشود. البته توجیه ساخت چنین کاردی این بوده که برای کشتن کوسه ها و خرس های وحشی در مواقع خطر ساخته شده. و این مکانیسم به این دلیل در آن طراحی شده که خیلی سریع حیوان حمله کننده را از پای در بیاورد. اما به هر حال این کارد خیلی آزادانه  فروخته میشود. به همین دلیل اعتراضاتی هم در انگلستان به فروش این کارد شده است. من هم فکر میکنم وجود چنین چیزی اصلا جالب نیست. تصورش را بکنید که یک قاتل سریالی چنین کاردی داشته باشد! ضمنا به نظر من استفاده از چنین چیزی حتی در مقابل حیوانات نیز اصلا قابل توجیه نیست.

در ویدیوی کوتاه 47 ثانیه ای که در بخش ادامه مطلب قرار گرفته میتوانید ببینید که یک نفر چگونه دو عدد هندوانه را با این کارد مورد حمله قرار میدهد.

منبع
لينک ويدئو


 

 

 

 

 

 

Ãطنز روزانه

پیام تبریک شخصیت های مختلف
به مناسبت پیروزی هادی ساعی!

علی آبادی: بنده پیروزی جناب اقای مهدی ساعی این کشتی گیر ارزشی کشورمان را به ملت قهرمان پرور ایران تبریک می گویم. بی شک رشادتهای ایشان یادآور خاطره جهان پهلوان تختی در رشته وزنه برداری است.

احمدی نژاد: بنده هم به عنوان نوکر ملت این پیروزی را تبریک می گویم. با این پیروزی اولا دولت مهرورز برای اولین بار در تاریخ المپیک موفق شد برای ایران مدال کسب کند. دوما تعداد مدالهای کسب شده ما چند برابر دو دولت قبلی شد و بنده همین جا اعلام می کنم آمادگی داریم مشکلات ورزش جهان را حل کنیم. البته حق تقدم با کشورهای اسلامی است.

رفسنجانی: از اینکه کارهای زیر بنایی دولت سازندگی در عرصه ورزش به ثمر رسید خوشحالیم و خوب است مردم هم خوشحال باشند.

خاتمی: بنده به عنوان یک قطره کوچک از دریای ملت ایران این پیروزی را تبریک و تهنیت عرض می کنم و به یاد داشته باشیم که کسب مدال در رقابتهای ورزشی حق هر انسانی است.

کروبی: من خواب موندم کی مدال برده؟ بگید من هم تبریک بگم.

لاریجانی: در این موقف بنده اعلام می کنم که ورزشکاران کشورهای دیگر در برابر ما جوجه ورزشی هستند و کوبیدن به دهان آنها کاری ندارد. اگر تکواندوکاران ما هم نمی زدند خودمان در مجلس این کار را می کردیم.

قرائتی: آقا جو ای کارا یعنی چی چی؟ رفتی دو تا لغط زدی یه مدال انداختن گردنت حالا میگوی تبریک بگیم؟ پیامبر وقتی کسی تو مسابقه می برد بهش شتر می داد به تو که شتر هم ندادن این تبریک داره؟

شریعتمداری: با خبر شدیم متاسفانه اسراییل در وزن هادی ساعی ورزشکاری نداشت و ایشان ناچار شد مدال بگیرد. این حادثه را به مردم قهرمان پرور تبریک و تسلیت عرض می کنیم.
 

 

 

 

 

 

 Ãدانستنيهاي روزانه

خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


روزه بی‌سحری!

● چند دقیقه قبل
-«کله! پاشو...سحر شده.»
-«الاااان...الااااان...»
چند دقیقه بعد
-«کله! پاشو...الان اذان می‌گن‌ها.»
-«الاااان...الااااان...»

● چند ساعت بعد
«کله! سحری که نخوردی...پاشو الان نمازت قضا می‌شه.»
«خیلی خب بابا، الانه پا می‌شم.»
خلاصه به هر جون کندنی بود از جام پاشدم. آخه خیلی سخته آدم سحر از خواب ناز پاشه. اصلاً تصمیم گرفتم از امروز به بعد دیگه سحری نخورده روزه بگیرم. خسته شدم از بس وسط خوابم پیام بازرگانی پخش شد و هی یه‌سری «کله! پاشو» شنیدم. دیگه حتی دارم رسماً کله‌پا می‌شم!
-«مامان! منو از فردا سحر بیدار نکن. بی‌سحری روزه می‌گیرم.»
-«کله! آخه این‌جوری مریض می‌شی‌ها!»

● هفته بعد در چنین روزی
با اسی و کامبیز و ایلیا و تقی و نقی (دوقلوهایی که تازه به محل ما اومدن) رفته بودیم پارک محل توی زمین فوتبالش داشتیم با تیم محله میدون پایینی بازی می‌کردیم. طبق معمول ما جلو بودیم. هفت هیچ به نفع ما بود. من رو که می شناسین، برای خودم یه‌پا «الیور کان» تشریف دارم. هیچی گل نخوردم. تا اینکه حمیدرضا، مهاجم تیم حریف یه توپ از مدافع ما دزدید و آماده شد شوت بزنه...اما نفهمیدم شوت کرد یا نکرد...نفهمیدم گل شد یا نشد...آخه چشمام سیاهی رفت و یه دور در جا به افتخار جمع زدم و تالاپی افتادم زمین بیهوش شدم!

● بعدازظهر همون روز
همه جا سیاه بود. البته در واقع همه جا سیاه نبود. من چشمام بسته بود. البته کاش بسته می‌موند! آخه تا چشمم رو باز کردم هشت‌تا صورت قد و نیم قد دیدم که به فاصله ۱۵ سانتی متری دماغم داشتن خیره خیره منو نگاه می‌کردن. اسی و کامبیز و ایلیا و تقی و نقی و مامان و بابا و دکتر و پرستار یک‌صدا فریاد زدن: «به هوش اومد!»
دیدم یه سرم به دستم وصله. ناغافل داد کشیدم: «این‌جوری که روزه‌ام باطل می‌شه.»
اما دکتر گفت: «تقصیر خودت بوده. تو نباید تو این تابستون گرم بدون سحری روزه بگیری. بدنت ضعیف می‌شه. تازه فوتبال هم بازی کردی. برای همین فشارت افتاد و آوردنت بیمارستان. اما اشکالی نداره، بعد ماه مبارک می‌تونی قضای روزه امروزت رو بگیری.»
بی خود نیست که از قدیم و ندیم می‌گن:

«سحرها را همیشه باش بیدار
فشارت را همیشه خوب نگه دار!»

 

 

 

 

 

 

Ãپاسخ به پرسش هاي شما

zahra4066@yahoo.com

اصول شيطان پرستی

سوال:
لطفا در مورد شيطان پرستي و اينکه اصلا شيطان پرستي به چي و يا چه کسي مي گن توضيحاتي را بدهيد.
 

پاسخ:
شيطان پرستي جديد به خدايي اعتقاد ندارد و شيطان را تنها نوعي کهن نماد ( archetype ) مي داند و انسانها را تنها در برابر خود مسئول ميداند و اعتقاد دارد که انسان به تنهايي مي تواند راه درست و غلط را تشخيص دهد به همين دليل هم اين اعتقاد بيشتر به عنوان يک اعتقاد فلسفي شناخته مي شود .
شيطان در اين اعتقاد نماد نيروي تاريکي طبيعت ، طبيعت شهواني ، مرگ ، بهترين نشانه قدرت و ضدمذهب بودن است.
اين اعتقاد داراي شاخه هاي متعددي است اما مي توان گفت جز يکي دو نوع آن همگي داراي اصول زير مي باشند:
Atheism - : خدايي در شيطان پرستي وجود ندارد.
Not dualistic - : روح و جسم غيرقابل ديدن هستند و هيچ جنگي بين عالم خير و شر وجود ندارد.
Autodeists - : خود پرستي ، خدايي جز خود انسان وجود ندارد و هر انساني خود يک خداست.
Materialistic - : اعتقاد به اصالت ماده
- وابسته به راه چپ بودن در برابر راه راست که راه خدايي است .
- ضد مذهب بودن خصوصا مذاهبي که اعتقاد به زندگي پس از مرگ دارند.
- عدم پرستش شيطان زيرا شيطان جسم نيست و وجود خارجي ندارد.
- اعتقاد به استفاده از لذت در حد اعلاي آن زيرا تمام خوشي دنيايي است و اين خوشي ها خصوصا لذات جنسي پتانسيل لازم را برای کارهاي روزانه آماده مي کنند و به هر شکلي انجام آنها لازم و ضروري است .

«انواع شيطان پرستي»
1- شيطان پرستي فلسفي Philosophical Satanism :
اين شيطان پرستي توسط Anton Szandor LaVey همان بوجود آورنده انجيل شيطاني satanic bible و کليساي شيطان ( البته کليساي شيطان قرن ها قبل از وي در قرون وسطا نيز وجود داشته است.) ايجاد شده است ومراسم آنها شبيه مراسم جادوگري کراولي مي باشد.
لاوي اين نوع شيطان پرستي را تحت تاثير افکار آليستر کراولي ، نيچه ، رند، مارکوس دي سيد ، ويندهام لويس ، چارلز داروين ، مارک تواين و ديگران ايجاد کرده است.
در شيطان پرستي لاوي شيطان نيروي مثبت است و در مقابل آن اعمال خدايي کليسا مورد تمسخر قرار مي گيرد و اعمال دنيوي در مقامي بالا فرض ميشوند.

2- شيطان پرستي ديني Religious Satanism :
اين نوع شيطان پرستي شبيه شيطان پرستي آنتون لاوي است اما با اين تفاوت که در اين نوع، شيطان نوعي جنبه خدايي و متافيزيکي دارد و اين جنبه برداشته شده از اديان ابراهيمي ، افسانه ها ، آيين هاي متفاوت ، و يا صرفا ساخته شده ذهن پيروان آن مي باشد.
ممکن است پيروان اين دين به يک خدا يا خدايان متعددي اعتقاد داشته باشند که اين خدايان گه گاه برگرفته شده از خدايان مصر و يونان و بين النهرين مي باشند.
گاه خداي آنها همان فرشته رانده شده درگاه خدا مي باشد که آنها اعتقاد دارند که طغيان او در برابر خدا کاملا درست بوده است و حتي برخي از آنها اعتقاد دارند فرشتگان ديگر با بدگويي او نزد خدا موجب رانده شدن او شدند کلا اين گروه به آزادي فکر و عمل و بالا بردن خود به هر وسيله اي مانند جادو اعتقاد دارند.
اين گروه بر اساس آيه اي از تورات که در آن اشاره شده خدا به انسان اجازه استفاده از ميوه درخت دانايي را نداد تا چشمانش باز گردد و خوب و بد را ببيند و خود تبديل به خدا شود وي را عامل آگاهي انسانها مي دانند و انسان را از پرستش خدايي که مانع آگاهي و پيشرفت انسانهاست بر حذر مي دارند و انسان را برای شناخت مسير درست کامل مي بينند و همچنين خداي مورد پرستش بشر را خدايي ظالم مي دانند که چند بار در طول تاريخ ظلمهاي بزرگي به انسانها کرده است.

3- شيطان پرستي گوتيک Gothic Satanism :
اين نوع شيطان پرستي همان شيطان پرستي است که در عصر سلطه کليسا بوجود آمده بود . در اين نوع شيطان پرستي گفته مي شود که کودک خواري ، قرباني کردن دختران ، بزکشي و تمام کارها و اعمال ضد کليسا را انجام مي دادند.

شيطان پرستي داراي نزديکي زيادي به جادوگري مي باشد و دنياي آن پر از افسانه هاي گوناگون ، شياطين متعدد و افراد مختلف خصوصا جادوگران در ارتباط با آنهاست که بيشتر تصور مي شود اين افسانه ها توسط کاتوليک ها ساخته شده باشد. در دنياي امروز هم کشورهاي مختلفي داراي کليساي شيطان هستند مانند کشورهای امريکا ؛‌ انگليس و آلمان و همچنین چین و بر خلاف ادعاي شيطان پرستان جديد که بر اساس متون انجيل شيطاني بر عدم کودک آزاري و آزار حيوانات پافشاري مي کنند اما وحشتناک ترين اعمال توسط آنها تنها برای مقابله با دستورات الهي انجام مي شود .

بلک متال Darkthrone ، مريلين مانسن ، نيروانا ، آنتون لاوي، کليساي شيطان ، satanic bible ، آدم خواري ، skull-n-bone .... احتمالا حداقل يکي از اين کلمات تا الان به گوشتون خورده ، آدمهاي زيادي رو هم ديدين که خودشونو طرفدار اين آدما و گروهها ميدونن! موسيقي هاشون رو گوش ميدن ، گه گاه لباس هاي عجيب غريب مي پوشند ، علامتهاي خاصي بين خودشون دارند و به قول خودشون يه جورايي تيريپ خفن ميزنند!
از اينا که بگذريم حتما زياد هم شنيديد که در فلان کشور يه عده شيطان پرست يه آدم رو تيکه تيکه کردن يا خوردن يا فلان جنايت رو انجام دادن .

***
شيطان پرستي يکي از اعتقاداتي است که برخي به آن پيشينه هزاران ساله ميدهند و دليل آن را نيز پرستش هر موجود داراي قدرت توسط مردمان هزاران سال پيش و يا در نظر گرفتن دو خداي ضدهم يعني خداي خير و شر ميدانند از ميان آن گروه ها ميتوان به فرقه يزيديان که عموما در کردستان عراق ميباشند اشاره کرد که شيطان را ملک طاووس مي دانند و براي آن اجر و قرب زيادي قائل اند و حتي مراسم حجي نيز درلالش واقع در کردستان عراق دارند و طبق گفته برخي آيين خشني ندارند و حيوانات را در مراسمشان قرباني مي کنند و يا شيطان پرستان اقوام بدوي که برای خداي شر(شيطان) قرباني انساني نيز هديه مي دادند.
 

 

 

 

 

 

Ãمقاله روزانه

بزرگان فناوري اطلاعات و ارتباطات مشخص شدند
نبض IT در دستان اين چند نفر

شرکت هاي بزرگ کامپيوتري در طول فعاليت خود همواره سعي مي کنند با افزايش کيفيت محصولات و پاسخگويي به نياز مشتري از رقبا پيشي بگيرند و بتوانند پايه هاي خود را در اين عرصه محکم تر کنند. با وجود اينکه توليد هر محصولي در اين شرکت ها نتيجه تلاش شبانه روزي صدها کارشناس و کارمند است، همواره افرادي وجود دارند که بيشترين تاثير را در فرآيند توليد اين محصول برجاي مي گذارند و در نهايت آنها هستند که باعث مي شوند يک شرکت در بازار رقابتي امروز موفق باشد. نشريه Channel Insider بر اساس آخرين بررسي هاي خود 12 زن و مرد بزرگي را که توانستند در سال گذشته ميلادي موفقيت هاي بزرگي کسب کنند و باعث شوند شرکت هايشان ارتقا يابد، شناسايي و معرفي کرده است. برخي از اين افراد مديران عالي رتبه محسوب نمي شوند و ممکن است ما تاکنون نام آنها را نشنيده باشيم، اما اين افراد توانسته اند در هر موقعيتي که هستند روندي رو به رشد را دنبال کنند.

بيل بوتي
بوتي با فعاليت هاي خود باعث شد نام Alternative Technology براي هميشه در اذهان باقي بماند. زماني که او هفت سال پيش به عنوان مدير اين شرکت برگزيده شد، راه هاي فراواني را براي عرضه محصولات Alternative در بازارهاي جهاني پيشنهاد کرد که هر يک از اين راه ها به نوبه خود بخشي از موفقيت کنوني اين شرکت بزرگ را به وجود آورد.
بوتي در آغاز فعاليت خود به عنوان مدير، با تدابيري که انديشيده بود توانست سود Alternative را تا چندين برابر افزايش دهد و در کنار اين مساله، با افزايش امنيت در شبکه هاي کامپيوتري به رقباي خود نشان دهد که مي تواند از آنها پيشي بگيرد. او براي رسيدن به اهداف خود قوانيني را ايجاد کرد که به موجب آن Alternative و همه شرکت هاي وابسته به صورت جامع با يکديگر ارتباط داشتند و تمام فعاليت هاي آنها زير نظر دفتر مرکزي انجام مي شد. امروزه بوتي توانسته محصولات خود را به تمام کشورهاي جهان صادر کند و حضوري بين المللي داشته باشد. در ماه اکتبر سال گذشته شرکت Arrow Electronics که يکي از شرکاي بزرگ Alternative محسوب مي شود، توانست بيش از 11 ميليارد دلار فروش داشته باشد و در کل سود شرکت Alternative را به اندازه 300 ميليون دلار افزايش دهد. بوتي معتقد است Alternative سياست هاي خود را براي حضور در امريکاي شمالي تغيير داده و اين مساله باعث شده سياست هاي حاکم بر شرکت هاي وابسته نظير Arrow نيز تغيير کند.

جان کاليز
اين روزها کمتر کسي پيدا مي شود که نام جان کاليز و فعاليت هاي ارزنده او را نشنيده باشد. وي که هم اکنون مديريت امور مالي بين المللي شرکت IBM را برعهده دارد، به خوبي مي داند چه موقع از سال براي سرمايه گذاري در پروژه هاي IT مفيد است و سرمايه گذاري روي کدام يک از بخش هاي مرتبط به فناوري مي تواند درآمدزا باشد.
به واسطه وجود کاليز در IBM، اين شرکت موفق شد با کاهش ماليات و افزايش سود خود چندين شرکت کوچک را در سال هاي اخير خريداري کند و موقعيت مناسبي را در بازارهاي جهاني به دست آورد.
طرح هايي از قبيل Rapid Online Financing که طي آن تمرکز IBM بر اينترنت و تجارت الکترونيکي افزايش مي يابد يا IBM Flexible Credit منجر به توليد 500 هزار دلار نرم افزار جديد شده تا به اين وسيله مراکز توزيع محصولات مرتبط به فناوري آسان تر بتوانند فعاليت هاي اينترنتي خود را انجام دهند. اين طرح ها که توسط کاليز پيشنهاد شده مي تواند محبوبيت شرکت IBM را بين کاربران بيشتر کند.
کاليز مي گويد؛ زماني که شما در مورد تجارت هاي کوچک صحبت مي کنيد با مشکلات بيشتري مواجه هستيد. در اين قبيل تجارت ها سرمايه گذاران تمايل کمتري براي فعاليت دارند و در مقابل احتمال بروز شکست بيشتر است. اما کاري که ما در IBM کرديم تمرکز بيشتر بر اين قبيل تجارت ها بود تا به اين وسيله بتوانيم سود بالاتر ببريم. توجه داشته باشيد، اگر اين ميزان ريسک پذيري در يک شرکت وجود نداشته باشد، احتمال موفقيت آنها نيز کاهش خواهد يافت.

جاستين کراتي
پيش از آنکه کراتي به عنوان قائم مقام مديرعامل شرکت Ingram Micro برگزيده شود، فعاليت هاي ارزنده يي را انجام داده بود و توانست تا آن زمان سود شرکت خود را چندين برابر کند. کراتي در ماه اکتبر سال گذشته بالاخره توانست نتيجه فعاليت هاي ارزنده خود در دو سال گذشته را ببيند و سرويس ويژه خود براي توزيع مناسب محصولاتش را راه اندازي کند. سرويس ويژه کراتي طوري طراحي شده که به واسطه آن نياز مشتري در آن واحد به گوش مسوولان مي رسد.
از جمله پيشنهاداتي که کراتي براي بهبود وضعيت شرکت خود داده بود آغاز همکاري هاي گسترده با شرکت Level Platforms بود. براساس قراردادي که بين اين شرکت کانادايي و Ingram Micro منعقد شد، Level Platforms موظف شد عرضه محصولات توليد شده توسط Ingram را برعهده بگيرد و آن را در همه کشورهاي جهان عرضه کند. با توجه به اينکه پاسخگويي به نياز مشتري يکي از مهم ترين اصول براي پيشرفت و ترقي در دنياي رقابتي امروز محسوب مي شود، کراتي توانست ساختار دروني شرکت خود را طوري طراحي کند که همواره يک گام از مشتري جلوتر باشد. قائم مقام شرکت Ingram Micro مي گويد؛ «به واسطه اين سرويس جديد ما از اين پس مي توانيم ارتباط صميمانه يي با مشتري هاي خود داشته باشيم و هرگونه تغيير در سلايق آنها را دريابيم تا بتوانيم در اسرع وقت به نيازهاي آنها پاسخ گوييم. احترام به حقوق مشتري مهم ترين اصلي است که هم اکنون بايد به آن توجه کرد.»

مايک کولن
يکي از عواملي که باعث شده شرکت N-able در سال هاي اخير موفقيت هاي فراواني را به خود اختصاص دهد ثابت نگه داشتن قيمت محصولات در اين شرکت بزرگ بوده است تا مشتريان بدون هرگونه نگراني از اين محصولات استفاده کنند. ثابت نگه داشتن قيمت ها بدون داشتن مديران توانمند غيرممکن خواهد بود، اما از آنجايي که مايک کولن در
N-able مديريت مي کند، اين شرکت توانسته تا امروز از تمامي رقبا پيشي بگيرد. کولن مي گويد؛ «مديران همواره نگران آن هستند که شرايط حاکم بر بازار باعث شود آنها قيمت توليدات خود را افزايش دهند. اين عامل مي تواند يک شرکت باسابقه را از عرصه رقابت خارج کند و موجبات ورشکستگي آن را فراهم آورد، اما مديريت صحيح و ثابت نگه داشتن قيمت ها که کار مشکلي به نظر مي رسد به سادگي پايه هاي حضور يک شرکت را در ميدان هاي رقابتي محکم خواهد کرد.»
کولن که نايب رئيس شرکت N-able محسوب مي شود بر اين باور است که در سال هاي آتي هم همچنان مي تواند محصولات خود را با قيمتي مناسب به دست مشتريان برساند و رضايت تمامي آنها را جلب کند. به عقيده کولن پيش از آنکه يک شرکت در عرصه فناوري تاسيس شود بايد قيمت محصولاتي را که قصد توليد آنها را دارد از پيش مشخص کند. در اين ميان بايد توجه داشت زماني که اين محصول توليد شد، قيمت درنظر گرفته شده براي آن نبايد با قيمتي که از پيش تعيين شده تفاوت داشته باشد تا به اين وسيله اطمينان سرمايه گذاران به محصولات اين شرکت جلب شود.

گري گيلام
گيلام به واسطه فعاليت هاي ارزنده خود در شرکت زيراکس توانست نامش را به همه جهانيان معرفي کند، اما از زمان انتخاب وي به عنوان مدير شرکت CompTIA در اوايل سال گذشته، برگ تازه يي از سوابق درخشان وي ورق خورد. به واسطه وجود گيلام، CompTIA موفق شد از يک شرکت عرضه کننده استانداردهاي IT به يک موسسه بزرگ سرمايه گذاري تبديل شود و تعداد کارمندان خود را در سراسر جهان به 25 هزار نفر برساند و بتواند سهم بيشتري از بازارهاي بين المللي را به دست آورد.
گري گيلام معتقد است؛ «CompTIA توانسته است از يک شرکت تک بعدي به يک موسسه بزرگ تبديل شود و آينده يي درخشان را براي خود درنظر بگيرد. در حال حاضر اين شرکت نسبت به چند سال گذشته حرف هاي بيشتري براي گفتن دارد و ميزان درآمدهاي آن تا چندين برابر افزايش پيدا کرده است.»
از جمله اقداماتي که گيلام انجام داده راه اندازي دانشگاه CompTIA بوده است. در اين دانشگاه تازه تاسيس افراد مي توانند با آخرين استانداردهاي جهاني فناوري اطلاعات آشنا شوند و نحوه ارائه مدارک بين المللي و استانداردهاي جهاني به محصولات يک شرکت را بياموزند. دروس اين دانشگاه طوري طراحي شده که افراد با گذراندن آنها روش هاي نوين فروش فناوري در کشورهاي مختلف دنيا را مي آموزند و با آخرين فنون نوين بازاريابي آشنا مي شوند.
از جمله سياست هايي که گيلام براي CompTIA در نظر گرفته تصويب يک قانون کلي براي اين شرکت و اجراي آن در تمام شعب وابسته بوده است. گيلام معتقد است به اين وسيله مي تواند شرکت هاي وابسته را آسان تر اداره کند و در مقابل ، هنگام بروز هرگونه مشکل در کم ترين زمان ممکن از آن باخبر شود.

استيو هوک
شرکت EMC همواره به عنوان يکي از شرکت هاي فعال در زمينه توليد سخت افزارهاي ذخيره سازي مشهور بوده است، اما از ژانويه گذشته که استيو هوک به عنوان نايب رئيس آن انتخاب شد، توانست توليد محصولات ديگري را در آن آغاز کند. شرکت EMC موفق شد ميزان فروش محصولات خود به شرکت هاي کوچک تر را تا چندين برابر افزايش دهد. يکي از اصول اصلي که هوک به آن معتقد است همکاري با ديگر شرکت ها محسوب مي شود و همين امر موجب شده از ژانويه گذشته EMC توان خود را تا چند برابر افزايش دهد. هوک از زمان فعاليت خود در EMC سعي کرده ارتباطاتش را با شرکت هايي که در اين زمينه فعاليت مي کنند افزايش دهد و به اين وسيله بتواند از توان آنها براي توليد محصولات دلخواه خود کمک بگيرد. اين طور که گفته مي شود، پيش از ژانويه گذشته سرمايه گذاران تمايل چنداني به فعاليت در شرکت EMC نداشتند و بيشتر آنها سراغ شرکت هاي رقيب رفته بودند، اما سياست هاي هوک مبني بر افزايش همکاري با اطرافيان موجب شد سرمايه گذاران بار ديگر به سمت EMC روي بياورند. هوک در اين باره مي گويد؛ «اگرچه تا چندي پيش EMC دشمنان زيادي داشت و اين امر مشکلات فراواني را براي شرکت به وجود آورده بود، اما به جرات مي توانم بگويم که امروزه همه اين دشمنان به دوستان صميمي ما تبديل شده اند. ما امروزه به کمک اين دوستان توانسته ايم شعب زيادي را در سراسر جهان تاسيس کنيم و به اين وسيله نفوذ بيشتري بين مردم داشته باشيم.»

تيلور مک دونالد
يکي از برجسته ترين افرادي که در سال هاي اخير توانسته بيشترين تاثير را در زمينه فناوري اطلاعات و راهکار هاي مديريتي وابسته به آن برجاي بگذارد تيلور مک دونالد است. مک دونالد علاوه بر آنکه يکي از مديران برجسته شرکت Sage Software محسوب مي شود، با مشاوره هاي خود توانسته بسياري از شرکت هاي کوچک و بزرگ دنيا را زنده کند.
وي که هم اکنون به عنوان مدير اجراييSage محسوب مي شود همواره تفکرات خلاقانه يي داشته و با تمرکز بر برنامه ريزي دقيق تر شرکت هاي کوچک تر، سعي کرده چگونگي رويارويي با مشکلات بزرگ را به آنها بياموزد.
مک دونالد همواره به اطرافيان خود توصيه مي کند به جاي توليد محصولات بيشتر و عرضه آن در بازار به فکر توليد محصولات مرغوب تر باشند.
براي رسيدن به اين هدف، Sage Software در سال هاي اخير کوشيده است همکاري هاي بيشتري را با دانشگاه ها و مراکز علمي داشته باشد و از آنها مشاوره بگيرد. اين مشاوره هاي دقيق و حساب شده مهم ترين سياستگذاري مک دونالد محسوب مي شود و به گفته او کليد حل همه مشکلات وي است. مک دونالد در حال حاضر مي کوشد با تاسيس شعب جديد نقش پررنگ تري در کشورهاي مختلف دنيا داشته باشد و به اين وسيله بتواند درآمدش را افزايش دهد.

اديسون پيرز
امروزه مديران اجرايي همه شرکت هاي بزرگ مي کوشند با ارائه راهکار هاي جديد، سود اقتصادي خود را افزايش دهند، ولي اندکي توجه نشان مي دهد که بيشتر اين افراد توانايي پيدا کردن راهي مناسب را ندارند و معمولاً موفقيت چنداني کسب نمي کنند. از جمله افرادي که در سال هاي اخير توانست به تمام اهداف اقتصادي خود دست يابد اديسون پيرز از شرکت سيسکو بوده است. پيرز هم اکنون نايب رئيس شرکت سيسکو است و علاوه بر آنکه مي تواند مشکلات اين شرکت بزرگ را به خوبي پيدا کند، بهترين راه حل ممکن براي آن را نيز ارائه مي دهد. اديسون پيرز به واسطه دو طرح بزرگي که براي سيسکو در نظر گرفته و قرار است تا اواسط سال 2008 اجراي آن به پايان برسد، درآمدهاي اين شرکت را تا چندين برابر افزايش داده و باعث شده سيسکو از تمامي رقباي پيشين جلو بيفتد. اولين برنامه يي که پيرز براي سيسکو درنظر گرفته ارائه استانداردهاي امنيتي نرم افزاري است. در اين طرح تمامي شرکت هاي وابسته به سيسکو موظفند محصولات توليدي خود را طبق اين استانداردها توليد کنند و در صورت بروز هر گونه مشکل، آن محصول را از رده خارج کنند. برنامه ديگري که پيرز در نظر گرفته اجراي قوانيني جديد براي تثبيت قيمت ها است. در اين طرح سعي مي شود سياست هاي موجود به گونه يي طراحي شود که امکان کاهش قيمت هاي محصولات وجود داشته باشد تا تمايل کاربران براي خريد اين محصولات کاهش نيابد.

مايک راس
اگر يک خلبان در نمايشگر خود متوجه تغييرات جوي شود و دريابد يک جبهه هواي کم فشار به او نزديک مي شود، هرچه سريع تر مسير خود را تغيير مي دهد. امروزه مشخص شده که مديران خوب نيز به همين صورت کار مي کنند. «مايک راس» مانند ديگر مديران بزرگ با سياست هاي خود توانست شرکت امنيتي RSA را زنده کند و هنگام بروز تغييرات در بازارهاي جهاني، با خريد و فروش شرکت هاي کوچک تر امکان ادامه فعاليت در اين عرصه را براي خود فراهم آورد.
راس که از 13 ماه پيش فعاليت خود را در RSA آغاز کرده، پس از گذشت مدتي به اين نتيجه رسيد که فروش جزيي محصولات به کاربران خانگي نمي تواند نيازهاي آنان را برآورده کند. اين مساله باعث شد وي قراردادهاي جديدي را با مراکز دولتي بزرگ منعقد کند و به اين وسيله امکان کسب درآمدهاي بيشتر را براي خود فراهم آورد. RSA هم اکنون يکي از موفق ترين شرکت هاي دنيا در زمينه توليد نرم افزارهاي امنيتي محسوب مي شود.

جان تامسون
شرکت HP از اوايل سال گذشته مبارزه شديد خود را آغاز کرد و کوشيد در پي رقابت بيشتر با شرکت دل، بخش بيشتري از بازارهاي بين المللي را به دست آورد. اين رقابت ها که بخش اعظم آن به کمک جان تامسون انجام مي شد، سطح کمي و کيفي محصولات HP را تا چندين برابر افزايش داد و باعث شد اين شرکت حجم درآمدهاي خود را تا چندين برابر افزايش دهد و به عنوان بر ترين شرکت فناوري اطلاعات در سال 2007 برگزيده شود. به عقيده تامسون ارتباط صميمانه با مشتريان تنها عاملي بود که HP به واسطه آن موفقيت هاي کنوني را کسب کرده و توانسته تا اين اندازه رشد کند.

شرلي ترنر
ايجاد کانال هاي ارتباطي جديد بين اينتل و ديگر شرکت هاي فناوري از مهم ترين کارهايي بود که ترنر در سال گذشته انجام داد. شرلي ترنر که هم اکنون مديريت بخش بازاريابي بين المللي اينتل را برعهده دارد مي کوشد با آموزش ديگر افراد و طراحي سيستم هاي جديد، تعداد شعب خود در سراسر دنيا را افزايش دهد و بخش بيشتري از محصولات خود را به فروش برساند.
اگرچه ترنر در شرکت هاي مختلفي فعاليت کرده و يکي از موفق ترين مديران زن در دنيا محسوب مي شود، بايد اعتراف کرد که بيشترين موفقيت او مربوط به شرکت اينتل مي شود. او تابستان سال گذشته موفق شد بيشترين تاثير خود را در ساخت پردازنده هاي دوهسته يي و چهارهسته يي برجاي بگذارد و از اين طريق فاصله بين اينتل و ديگر رقبا را به صورت قابل ملاحظه يي افزايش دهد.

چارلز ويور
ويور که هم اکنون مديريت شرکت
Managed Services Provider Alliance را برعهده دارد، فعاليت هاي ارزنده يي در زمينه ساخت نرم افزارهاي مديريتي انجام داده است. وي امروزه در شرکت خود بيش از 300 کارمند دارد و به کمک اين افراد توانسته موفقيت هاي زيادي به دست آورد.
چارلز ويور امروزه ارتباطات فراواني با ديگر شرکت ها دارد و به کمک آنها فناوري هاي زيادي را روانه بازار کرده است. او هم اکنون مي کوشد در کنار توليد محصولات باکيفيت تر، ارتباطات خود را با مشتريان تقويت کند.
 

 

 

 

 
   
 
 


 
 
 
 
 
__._,_.___

Jaraaghe Group 

****************************************

BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

****************************************
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
-------------------------------------------
more info : www.jaraghe.ir/join




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

Blog Archive